Toke_gt schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:41:
[...]
Ik snap je punt. Zou de vw naar de linkerzijde van de wasbak kunnen? Daar zit KV maar die functionaliteiten botsen niet.
Andere suggestie, out of the box: plaats vw op kopse kant tegenover het raam. Kun je er supermakkelijk bij en het staat niemand in de weg.
[...]
Kopse kant vond ik een mooi idee, maar is op de WAF gestrand. De optie links naast de wasbak leek ons uiteindelijk het beste idee en dat gaat het worden, bedankt

.
We hebben nu een offerte voor een Schüller keuken met een composiet werkblad, met AEG apparatuur bij SuperKeukens, samengevat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nu is dat eigenlijk iets boven ons budget, maar met (kleine) wijzigingen konden we er niks meer vanaf halen omdat we net binnen een bepaalde korting vielen. We kregen er een pannenset bij omdat dit in totaal dan goedkoper uitkwam. (raar verhaal maar ik geloof wel dat het franchise houdende filiaal hier zelf niks aan kan doen/veranderen).
De enige optie om dus lager uit te komen is onderhandelen of rigoureuzere wijzigingen te doen. Ze claimen zelf dat ze direct de scherpste prijs aanbieden, dus weet niet hoeveel ruimte daar in zit.
Als iemand iets zinnigs kan zeggen over deze prijs, dan graag, maar dat blijf moeilijk natuurlijk. We gaan uiteraard ook nog andere offertes op laten stellen.
Waar we verder nog over twijfelen: De werkbladhoogte, de verkoper zei dat dit bij onze lengtes past (1.83 en 1.73). Op internet vind ik zowel vuistregels over afstand tot elleboog als obv lichaamslengte, maar in die vuistregels zit zoveel marge dat alles tussen 92 en 97cm wel goed is. Onze huidige keuken is 92cm en dat vinden we sowieso te laag, we hebben in de zaak zowel aan een keuken van 94.5 als 96 gestaan maar je komt er natuurlijk pas echt achter wat ideaal is als je echt in de keuken gaat werken. Nog iemand een tip om hier een iets beter onderbouwde keuze in te kunnen maken?
Wat betreft apparatuur weten we totaal niet waar op te letten, we hebben nu een kleine keuken met gasfornuis in een huur appartement dus alles is een vooruitgang. Aan wat voor functies kunnen/moeten we denken bij bijvoorbeeld een inductiekookplaat en oven?
Verdere opmerkingen over de keuzes/indeling/apparatuur zijn ook heel erg welkom.
[
Voor 5% gewijzigd door
Pejdref op 10-01-2023 11:53
]