Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:56
LordBusiness schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:46:
[...]
Toch gek, koop je een huis van ruim 180m2 en dan zo beperkte mogelijkheden voor een ruime keuken. De architect vind blijkbaar een keuken van 360 lang goenoeg ruimte op zo'n oppervlakte. Hoe zou zoiets werken... :S
Tja, dat zijn architecten. Hoe ziet het er zo mooi mogelijk uit. Vorm over functie.
In onze keuken hebben wij ruim 4 (!) meter glas van vloer tot plafond. Enige optie is een kleine L-keuken of een eiland met hoge kastenwand aan de andere zijde. Had zelf een U prima gevonden.

Ze (architecten) hoeven er zelf niet te wonen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
LordBusiness schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:46:
[...]
Bedankt voor het uitwerken, fijn dat er hier zo meegedacht wordt! Ik denk dat ik bij de 2 opties blijf voor een hoekopstelling zoals eerder gedeeld door @Toke_gt of het eiland voor 't raam. Zat ook te denken als 't huis een mooie erker had gehad dan zou het eiland mooi vrij staan en had 't al een heel ander gezicht geweest. Helaas was dat geen optie.

Toch gek, koop je een huis van ruim 180m2 en dan zo beperkte mogelijkheden voor een ruime keuken. De architect vind blijkbaar een keuken van 360 lang goenoeg ruimte op zo'n oppervlakte. Hoe zou zoiets werken... :S
Ach, wij hebben 190m2 en de keuken was bedacht in een blok van 390x330 waar je of een U of een L in kwijt kunt en dat was het wel.. Wij gaan daarom enorm verbouwen :P

Zal eens plaatje maken :)

Hieronder, zie je ook gelijk dat een eiland van 3m60 in sommige ruimtes echt niet 'te groot' hoeft te zijn. (Ik wilde eigenlijk 4m, maar geen idee wat ik met al die ruimte moet :D)

Huidig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aczSZC3bNpmk5AUGof2l3GBzPwQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/DBtIODGerz3QpVLtIiLdGkVb.png?f=fotoalbum_medium

Hoe het wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXe0VzKlpntB2jcdA2C1MXv52_c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/b5Zie3l7RakT3YZU6MoOsXf0.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 21-12-2022 12:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:55
Toke_gt schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:41:
[...]

Ik snap je punt. Zou de vw naar de linkerzijde van de wasbak kunnen? Daar zit KV maar die functionaliteiten botsen niet.
Andere suggestie, out of the box: plaats vw op kopse kant tegenover het raam. Kun je er supermakkelijk bij en het staat niemand in de weg.

[...]
Kopse kant vond ik een mooi idee, maar is op de WAF gestrand. De optie links naast de wasbak leek ons uiteindelijk het beste idee en dat gaat het worden, bedankt :).

We hebben nu een offerte voor een Schüller keuken met een composiet werkblad, met AEG apparatuur bij SuperKeukens, samengevat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu is dat eigenlijk iets boven ons budget, maar met (kleine) wijzigingen konden we er niks meer vanaf halen omdat we net binnen een bepaalde korting vielen. We kregen er een pannenset bij omdat dit in totaal dan goedkoper uitkwam. (raar verhaal maar ik geloof wel dat het franchise houdende filiaal hier zelf niks aan kan doen/veranderen).
De enige optie om dus lager uit te komen is onderhandelen of rigoureuzere wijzigingen te doen. Ze claimen zelf dat ze direct de scherpste prijs aanbieden, dus weet niet hoeveel ruimte daar in zit.

Als iemand iets zinnigs kan zeggen over deze prijs, dan graag, maar dat blijf moeilijk natuurlijk. We gaan uiteraard ook nog andere offertes op laten stellen.

Waar we verder nog over twijfelen: De werkbladhoogte, de verkoper zei dat dit bij onze lengtes past (1.83 en 1.73). Op internet vind ik zowel vuistregels over afstand tot elleboog als obv lichaamslengte, maar in die vuistregels zit zoveel marge dat alles tussen 92 en 97cm wel goed is. Onze huidige keuken is 92cm en dat vinden we sowieso te laag, we hebben in de zaak zowel aan een keuken van 94.5 als 96 gestaan maar je komt er natuurlijk pas echt achter wat ideaal is als je echt in de keuken gaat werken. Nog iemand een tip om hier een iets beter onderbouwde keuze in te kunnen maken?

Wat betreft apparatuur weten we totaal niet waar op te letten, we hebben nu een kleine keuken met gasfornuis in een huur appartement dus alles is een vooruitgang. Aan wat voor functies kunnen/moeten we denken bij bijvoorbeeld een inductiekookplaat en oven?

Verdere opmerkingen over de keuzes/indeling/apparatuur zijn ook heel erg welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Pejdref op 10-01-2023 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-08 11:55
Houd niet alleen rekening met het werkblad maar ook de dikte van je snijplanken, hoogte pannen en dat je wat rijkwijdte hebt.

Wij hebben gekozen voor 92 omdat we met 4cm dikke snijplank op 96 snijden. Als pannen wat verderaf staan op het eiland, kun je deze net wat makkelijker pakken etc. Mooie was dat we bij onze leverancier ook echt ff konden spelen met dikke snijplanken en planken. Wij merkten dat het 'in action' beter voelde om wat lager dan hoger te zitten, met name als je dikkere snijplanken gebruikt (en wij doen bijna alles op een 4cm dikke plank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzki
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-04-2024
Olivertwist278 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:11:
Ik heb nog een vraag. Wij hebben dus een schiereiland en willen een werkblad van 2cm dik. Bij andere zaken waar ik ben geweest, geven ze aan dat bij een schiereiland met een composiet blad de dikte minimaal 3cm moet zijn. De zaak waar we nu een offerte hebben lopen, had eerst zelfs 1,2 ingevuld en op ons verzoek er 2cm van gemaakt.
Volgens de andere keuken zaken is dit nog steeds te dun omdat het blad zal inzakken en sneller kapot kan gaan. Is dit waar?

Ik zie wel op de offerte staan dat bij het 2cm blad een blad steun wordt geplaatst. Geen idee of het hiervoor is, maar daar zal ik hem volgende week over spreken.
Komt me bekend voor.. Bij mijn vorige keuken werd gezegd dat composiet inzakt bij een kookplaat. Heb er zelf geen last van gehad, maar vraag me af hoe vaak het mis gaat.

Mijn blad was overigens 2cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Olivertwist278 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:11:
Ik heb nog een vraag. Wij hebben dus een schiereiland en willen een werkblad van 2cm dik. Bij andere zaken waar ik ben geweest, geven ze aan dat bij een schiereiland met een composiet blad de dikte minimaal 3cm moet zijn. De zaak waar we nu een offerte hebben lopen, had eerst zelfs 1,2 ingevuld en op ons verzoek er 2cm van gemaakt.
Volgens de andere keuken zaken is dit nog steeds te dun omdat het blad zal inzakken en sneller kapot kan gaan. Is dit waar?

Ik zie wel op de offerte staan dat bij het 2cm blad een blad steun wordt geplaatst. Geen idee of het hiervoor is, maar daar zal ik hem volgende week over spreken.
Het blad moet in principe volledig ondersteund zijn. Ik weet niet of je een oversteek in gedachten hebt? Dit zal dan ondersteund moeten worden.

Ook kasten breden dan 60 cm wordt door de werkbladen leverancier vaak aangeraden extra ondersteuning te plaatsen. Bij sommige keuken fabrikanten kun je ook gewoon dit als optie kiezen, dan worden er extra dwarsliggers af fabriek geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:17
Hoe kun je makkelijk achterhalen wat de nieuwe versies van het Siemens apparatuur zijn wat volgende maand uitkomt i.v.m. de 2021/2022 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:22
--MP-- schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:13:
[...]

Het blad moet in principe volledig ondersteund zijn. Ik weet niet of je een oversteek in gedachten hebt? Dit zal dan ondersteund moeten worden.

Ook kasten breden dan 60 cm wordt door de werkbladen leverancier vaak aangeraden extra ondersteuning te plaatsen. Bij sommige keuken fabrikanten kun je ook gewoon dit als optie kiezen, dan worden er extra dwarsliggers af fabriek geleverd.
Bedoel je als je een bladdikte neemt van 2 cm? Wij hebben namelijk een werkblad met 30 cm overhang tpv een barretje in onze offerte. Silestone Calacatta gold, massief 3cm dik. Er werd niks gezegd over een ondersteunende constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
gdvm schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:56:
[...]

Bedoel je als je een bladdikte neemt van 2 cm? Wij hebben namelijk een werkblad met 30 cm overhang tpv een barretje in onze offerte. Silestone Calacatta gold, massief 3cm dik. Er werd niks gezegd over een ondersteunende constructie.
Bij de dunnere bladen bedoel ik inderdaad. of bij jullie blad de 30cm overhang wel kan zou de leverancier je moeten kunnen vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Source90 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:03:
[...]

Tja, dat zijn architecten. Hoe ziet het er zo mooi mogelijk uit. Vorm over functie.
In onze keuken hebben wij ruim 4 (!) meter glas van vloer tot plafond. Enige optie is een kleine L-keuken of een eiland met hoge kastenwand aan de andere zijde. Had zelf een U prima gevonden.

Ze (architecten) hoeven er zelf niet te wonen :X
En ook niet in te kokkerellen. Net als sommige keukenverkopers graag keukens tekenen die prachtig lijnen op papier, maar totaal onwerkbaar zijn in de praktijk. Zij staan zelf nooit achter de pannen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
TRD07 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:40:
Hoe kun je makkelijk achterhalen wat de nieuwe versies van het Siemens apparatuur zijn wat volgende maand uitkomt i.v.m. de 2021/2022 versie?
Die staan gewoon op hun site en daarbij wordt benoemd dat ze beschikbaar zijn vanaf 1e kwartaal 2023 oid.

Edit:
Zie bijvoorbeeld onderstaande url voor de nieuwe stoomoven.
https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/

[ Voor 25% gewijzigd door Nuevocasa op 21-12-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
--MP-- schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:13:
[...]

We hebben een schiereiland. Van hoe ik het begreep, maakt het voor het gedeelte wat tegen de muur aan zit minder uit. Maar is het schiereiland gedeelte gevoelig. Volgens sommige keukenzaken is er inderdaad ondersteuning nodig, maar is hier minimaal 3cm voor nodig.
Het gekke is dat er andere keukenzaken zijn die ons 1,2 of 2cm willen geven en het hier niet over hebben gehad. Misschien hebben zij een manier om dit te doen met dunnere werkbladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Nuevocasa schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:41:
[...]

Die staan gewoon op hun site en daarbij wordt benoemd dat ze beschikbaar zijn vanaf 1e kwartaal 2023 oid.
De nieuwe serie staat inderdaad al op hun site, maar hoe weet je welke nieuwe versie van een oven, vaatwasser etc. een updatet versie is van de 2021/2022 versie?

M.a.w. als ik al apparatuur heb uitgezocht in 2022, maar Siemens die versie vanaf 2023 bijv. niet meer verkoopt, welk 2023 type van de apparatuur krijg ik dan op basis van de apparatuur die ik in 2022 heb vastgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Olivertwist278 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:43:
[...]

We hebben een schiereiland. Van hoe ik het begreep, maakt het voor het gedeelte wat tegen de muur aan zit minder uit. Maar is het schiereiland gedeelte gevoelig. Volgens sommige keukenzaken is er inderdaad ondersteuning nodig, maar is hier minimaal 3cm voor nodig.
Het gekke is dat er andere keukenzaken zijn die ons 1,2 of 2cm willen geven en het hier niet over hebben gehad. Misschien hebben zij een manier om dit te doen met dunnere werkbladen
Wat bedoel je met een schier eiland? Ik snap namelijk niet wat dit uit zou maken vergeleken met een opstelling langs de wand? Alleen als er een vrij hangende deel is snap ik de noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
TRD07 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:45:
[...]

De nieuwe serie staat inderdaad al op hun site, maar hoe weet je welke nieuwe versie van een oven, vaatwasser etc. een updatet versie is van de 2021/2022 versie?

M.a.w. als ik al apparatuur heb uitgezocht in 2022, maar Siemens die versie vanaf 2023 bijv. niet meer verkoopt, welk 2023 type van de apparatuur krijg ik dan op basis van de apparatuur die ik in 2022 heb vastgelegd?
Er is geen kant en klare tabel beschikbaar.
Maar de 'mapping' is niet toch niet mega ingewikkeld op basis van feature sets? In typenummers zitten ook vaak nog aanwijzingen.

Bijv. deze brochure (2023) vergelijken met deze 2021/2022 brochure

Maar wie zegt dat je 2023 apparatuur krijgt? Wellicht is het 2022 spul nog gewoon leverbaar? Je loopt vooruit op een probleem dat er (nog) niet is. Of wil je een 2023 apparaat voor de prijs van een 2022 apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 21-12-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:24
Olivertwist278 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:43:
[...]

Een schiereiland is een eiland dat nog (deels) tegen een muur staat. Denk dat je iets anders bedoelt dus? Een overhangend stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:43:
[...]

Maar de 'mapping' is niet toch niet mega ingewikkeld op basis van feature sets? In typenummers zitten ook vaak nog aanwijzingen.

Maar wie zegt dat je 2023 apparatuur krijgt? Wellicht is het 2022 spul nog gewoon leverbaar? Je loopt vooruit op een probleem dat er (nog) niet is. Of wil je een 2023 apparaat voor de prijs van een 2022 apparaat.
Nadeel is dat je volgens mij nooit bewijs hebt 'tegen' een verkoper omdat er geen officiële opvolgers zijn. Veel wordt verkocht o.b.v. 'je krijgt de nieuwste variant' Echter bestaan deze niet. Op specs vergelijken kan, maar ik zag bijv. bij Bosch dat alles incl wifi is waar wij een model zonder hadden.

Andere vraag. Hoe lang van te voren nemen jullie contact op met de keukenzaak ivm levering? Ik heb nu een voorlopig kwartaal, doet een zaak daar iets mee of is het wachten tot ca. 12 weken voor oplevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
-

[ Voor 100% gewijzigd door Olivertwist278 op 21-12-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
--MP-- schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:53:
[...]

Wat bedoel je met een schier eiland? Ik snap namelijk niet wat dit uit zou maken vergeleken met een opstelling langs de wand? Alleen als er een vrij hangende deel is snap ik de noodzaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoDWR_ybXjMPFpd7fzWWXVzL778=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsJdjW5pMVeJJnWHyde2tiSH.jpg?f=fotoalbum_large

De bar gedeelte waar de krukken staan. Staat ook deels tegen een muur aan ja, maar ook een stuk verder van de muur af en volgens sommigen is dan dus een plaat van minimaal 3cm nodig daar

[ Voor 9% gewijzigd door Olivertwist278 op 21-12-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
praliwi schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:00:
[...]

Een schiereiland is een eiland dat nog (deels) tegen een muur staat. Denk dat je iets anders bedoelt dus? Een overhangend stuk?
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb een foto gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door Olivertwist278 op 21-12-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vendetta_X schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:30:
[...]

Nadeel is dat je volgens mij nooit bewijs hebt 'tegen' een verkoper omdat er geen officiële opvolgers zijn. Veel wordt verkocht o.b.v. 'je krijgt de nieuwste variant' Echter bestaan deze niet. Op specs vergelijken kan, maar ik zag bijv. bij Bosch dat alles incl wifi is waar wij een model zonder hadden.

Andere vraag. Hoe lang van te voren nemen jullie contact op met de keukenzaak ivm levering? Ik heb nu een voorlopig kwartaal, doet een zaak daar iets mee of is het wachten tot ca. 12 weken voor oplevering?
Ik zie het probleem niet, als je een ‘nieuwer’ model krijgt met meer features (bijv. Wifi) dan is er toch geen probleem?

Pas als het andersom gebeurt wordt het vervelend.
Ik heb niet het idee dat keukenzaken er een probleem van maken om een gelijkwaardige opvolger te leveren indien dat nodig is.

• --MP--
Olivertwist278 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:37:
[...]

[Afbeelding]

De bar gedeelte waar de krukken staan. Staat ook deels tegen een muur aan ja, maar ook een stuk verder van de muur af en volgens sommigen is dan dus een plaat van minimaal 3cm nodig daar
Duidelijk, voor dat bar deel zou ik zelf altijd een dwarsbalk onder het blad willen hebben bij een dun composiet blad.
Het kan natuurlijk zijn dat andere verkopers dit wel doen, maar er niet specifiek iets over melden.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:02

Rzaan

Altijd zoekende

De Verlengde Miele Garantie (5 jaar als je 4 verschillende Miele producten koopt) eindigt op 31 december 2022.
Ben benieuwd of ze de actie zullen doorzetten naar volgende jaar.

Iemand hier al iets over gehoord of gelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
[...]

Het is inderdaad niet mega ingewikkeld, maar een simpele tabel met opvolger is er dus blijkbaar niet. Dan wordt het inderdaad features vergelijken.
[...]

Ik zeg niet dat ik 2023 apparatuur krijg, maar als die vraag zich voordoet wil ik wel voorbereid zijn. Daarnaast kan de oplevering van onze keuken ook best in 2024 pas zijn. Ik maak er zelf ook geen probleem van. Dat woord hang jij nu aan mijn vraag, maar heb ik niet getypt. Ik zie dat de apparaten van 2023 vooral een stuk duurder zijn geworden t.o.v. die van 2022, dus ik denk niet dat de keukenboer daar zo makkelijk in mee gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazzki
Geen vraag, maar hopelijk kan iemand anders hiervan leren. Ik was zelf te dom en te naïef.

Ik was de gesprekken bij dmg even zat en besloot naar Keukenstudio te gaan, omdat die aangeeft transparant te zijn met de prijzen en geen korting uitdeelt. Vanwege andere verplichtingen ging mijn vrouw niet mee. Eenmaal daar vroeg de verkoper naar mijn wensen en budget. Doordat we Siemens willen zou 19k niet mogelijk zijn. Hij verwees me naar AEG.
Nou vervolgens hadden we heel het gesprek en alles bij elkaar getekend en kwam er 19,3K uit de offerte. Ik vond dit te hoog, vooral omdat ik bij eerdere offertes een lagere prijs had gezien en Siemens apparaten. Ik vertelde dit dus ook en vervolgens zette hij Siemens apparaten erbij. De prijs werd 19,9K.
Omdat hij aan het einde van het gesprek bleef doorpushen en 1000 euro korting aanbood als ik dezelfde dag een keuze zou maken, kreeg ik een beetje een dmg gevoel. Vooral omdat hij tijdens en in het begin van het gesprek meerdere maal aangaf dat Keukenstudio dit niet doet en niet is als andere keukenzaken.

Omdat ik het niet vertrouwde, besloot mijn vrouw ook te gaan en dezelfde keuken te laten maken. Je raad het al, de prijs kwam wonderbaarlijk uit op 17K (16K als ze dezelfde dag een keuze zou maken).. Het verschil is dat ik een budget van 19K aangaf en zij een budget van 16K.

Sommigen zullen vast denken "Goh dit kon je verwachten", maar ik was toch iets te naïef. Heb er wel van geleerd. Hopelijk hebben anderen hier iets aan.

Fun fact: De verkoper vertelde dat hun marketingmedewerker het internet in de gaten houdt en o.a. "keuken forums op Tweakers en Reddit" dus ze zullen dit vast voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Jazzki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:27:
Geen vraag, maar hopelijk kan iemand anders hiervan leren. Ik was zelf te dom en te naïef.

Ik was de gesprekken bij dmg even zat en besloot naar Keukenstudio te gaan, omdat die aangeeft transparant te zijn met de prijzen en geen korting uitdeelt. Vanwege andere verplichtingen ging mijn vrouw niet mee. Eenmaal daar vroeg de verkoper naar mijn wensen en budget. Doordat we Siemens willen zou 19k niet mogelijk zijn. Hij verwees me naar AEG.
Nou vervolgens hadden we heel het gesprek en alles bij elkaar getekend en kwam er 19,3K uit de offerte. Ik vond dit te hoog, vooral omdat ik bij eerdere offertes een lagere prijs had gezien en Siemens apparaten. Ik vertelde dit dus ook en vervolgens zette hij Siemens apparaten erbij. De prijs werd 19,9K.
Omdat hij aan het einde van het gesprek bleef doorpushen en 1000 euro korting aanbood als ik dezelfde dag een keuze zou maken, kreeg ik een beetje een dmg gevoel. Vooral omdat hij tijdens en in het begin van het gesprek meerdere maal aangaf dat Keukenstudio dit niet doet en niet is als andere keukenzaken.

Omdat ik het niet vertrouwde, besloot mijn vrouw ook te gaan en dezelfde keuken te laten maken. Je raad het al, de prijs kwam wonderbaarlijk uit op 17K (16K als ze dezelfde dag een keuze zou maken).. Het verschil is dat ik een budget van 19K aangaf en zij een budget van 16K.

Sommigen zullen vast denken "Goh dit kon je verwachten", maar ik was toch iets te naïef. Heb er wel van geleerd. Hopelijk hebben anderen hier iets aan.

Fun fact: De verkoper vertelde dat hun marketingmedewerker het internet in de gaten houdt en o.a. "keuken forums op Tweakers en Reddit" dus ze zullen dit vast voorbij zien komen.
Mooi verhaal maar nietszeggend zonder de 2 offertes.
Verschil van 2k hoeven bijvoorbeeld maar 2 gelakte zijwanden te zijn die de ene verkoper we toepast en de ander niet.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzki
Kapitein Merijn schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:11:
[...]

Mooi verhaal maar nietszeggend zonder de 2 offertes.
Verschil van 2k hoeven bijvoorbeeld maar 2 gelakte zijwanden te zijn die de ene verkoper we toepast en de ander niet.
Begrijpelijk wat je zegt en ik snap dat het nietszeggend voor je is. De offertes waren identiek aan elkaar. Een uitleg van de zaak toen we belden om aan te geven dat we niet met ze in zee gingen was; "Bij aanvraag van een offerte gaat er een aanvraag uit naar de leverancier die een index terug stuurt die van dag tot dag anders is. Door de huidige markt wisselt dit en wij hebben er geen grip op". Geen idee of dit de waarheid is, maar dat maakt me ook niet uit, want wij kijken verder.

En nogmaals, hopelijk leert iemand hier iets van en zijn ze niet zo naïef als ik was om iemand gelijk te geloven als die zegt dat die transparant is.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzki op 22-12-2022 12:17 ]

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
-edit: knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Jazzki schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:16:
[...]

Begrijpelijk wat je zegt en ik snap dat het nietszeggend voor je is. De offertes waren identiek aan elkaar. Een uitleg van de zaak toen we belden om aan te geven dat we niet met ze in zee gingen was; "Bij aanvraag van een offerte gaat er een aanvraag uit naar de leverancier die een index terug stuurt die van dag tot dag anders is. Door de huidige markt wisselt dit en wij hebben er geen grip op". Geen idee of dit de waarheid is, maar dat maakt me ook niet uit, want wij kijken verder.
Dat index verhaal is klinkklare onzin natuurlijk, inkoop staat gewoon vast (tot de volgende prijsverhoging).

Ik vind het wel bijzonder dat 2 verschillende verkopers echt exact dezelfde opstelling en samenstelling neerleggen, dit is vrijwel onmogelijk.
Zou je beide offertes hier kunnen plaatsen?

Het verhaal is ook absoluut geen weerspiegeling van de markt. Simpelweg vanwege het feit dat vrijwel iedere keukenzaak met bepaalde software werkt waar altijd dezelfde bruto prijs uit zou moeten rollen.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Olivertwist278
Kapitein Merijn schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:22:
[...]

Klinkklare onzin natuurlijk, inkoop staat gewoon vast (tot de volgende prijsverhoging).

Ik vind het wel bijzonder dat 2 verschillende verkopers echt exact dezelfde opstelling en samenstelling neerleggen, dit is vrijwel onmogelijk.
Zou je beide offertes hier kunnen plaatsen?

Het verhaal is ook absoluut geen weerspiegeling van de markt. Simpelweg vanwege het feit dat vrijwel iedere keukenzaak met bepaalde software werkt waar altijd dezelfde bruto prijs uit zou moeten rollen.
Nja ik vind het niet zo gek wat ie zegt. In het begin had ik helemaal geen gevoel bij de waarde van een keuken en besteedde ik veel tijd aan het langsgaan bij meerdere vestigingen van dezelfde zaak of ook om en om met mijn partner naar dezelfde zaak.

Ik weet niet wat zijn aanpak is geweest, maar als je met een tekening komt aanpappen en het gesprek een beetje stuurt kan je gewoon op dezelfde offerte uitkomen.
Weliswaar dat er kleine verschillen in kunnen zitten wat een prijsverschil kan verklaren.

Ik was een keer langs 2 Keukenmaxx (mandemakers) vestigingen gegaan en netto verschilde het €5000 onderaan de streep. Bleek dat er wat kleine verschillen tussen zaten die bruto €1100 scheelden, maar de €5000 netto verschil kon niet verklaard worden. Waarschijnlijk had de ander direct laag ingezet :’)

• Olivertwist278
Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:21:
[...]

Wij hebben soortgelijke keuken maar dan met Schuller ipv Next125.

***members only***
Misschien een domme vraag, maar merkt men echt een verschil tussen Next125, Siematic etc tegenover een Hacker kast bijvoorbeeld?

• Aubergine

[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:34 ]

• Olivertwist278
Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:56:
[...]

Wij vinden van niet. Dus wij hoopten door Schuller te nemen ipv Next125 ook op 16,5k uit te komen.
Begrijpelijk! Ik zie in de winkels mooie Siematic opstellingen staan, maar ik kreeg vaak het gevoel dat er meer een ervaring wordt verkocht. Het ziet er in de winkel heel mooi uit maar wanneer ik een kast open doe voelt het hetzelfde als goedkopere merken

• Pejdref
Olivertwist278 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:55:
[...]

Misschien een domme vraag, maar merkt men echt een verschil tussen Next125, Siematic etc tegenover een Hacker kast bijvoorbeeld?
Wat ik me heb laten vertellen door een keukenboer die Schüller verkoopt is dat de laatste innovaties als eerste in NEXT125 (=luxemerk van Schüller) verkocht zullen worden. De afwerking is wat verfijnder (bijvoorbeeld smallere spleten tussen lades/kasten). Je kunt er dus net een wat luxere uitstraling mee bereiken en bij sommige specifieke wensen zul je bij NEXT125 wat meer keuze hebben.
Of er verschil in kwaliteit op gebied van levensduur/slijtage is weet ik niet, maar ik schat in dat dit verschil niet groot kan zijn als het er al is.

• Aubergine

[ Voor 90% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Pejdref schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:32:
[...]

Wat ik me heb laten vertellen door een keukenboer die Schüller verkoopt is dat de laatste innovaties als eerste in NEXT125 (=luxemerk van Schüller) verkocht zullen worden. De afwerking is wat verfijnder (bijvoorbeeld smallere spleten tussen lades/kasten). Je kunt er dus net een wat luxere uitstraling mee bereiken en bij sommige specifieke wensen zul je bij NEXT125 wat meer keuze hebben.
Of er verschil in kwaliteit op gebied van levensduur/slijtage is weet ik niet, maar ik schat in dat dit verschil niet groot kan zijn als het er al is.
Klopt, wij hadden in 1e instatie ook een next125 uitgezocht, maar vrijwel alles wat wij wilden kon ook in de normale schüller lijn, zou dus vooral zonde zijn om een next te nemen terwijl we niet de specifieke opties van next toe wilden passen.

De symmetrische raster verdeling en strakkere afwerking vond ik best aardig, maar niet de meerprijs waard.

[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 22-12-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:24

ThePsycho

Biertje?

Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:35:
Zijn er mensen die hier een mooie inbouwbare afvaloplossing hebben? Of is er gekozen voor een losse prullenbak?
Wij hebben zo'n systeem genomen met 4 uitneembare bakken, 2x30L en 2x8L.

Neemt wat kastruimte in, maar bespaard een prullenbak in het zicht. Kleinere bak dan 60L was voor ons ook prima aangezien je dan sneller leegt en iets minder geurtjes krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door ThePsycho op 22-12-2022 16:17 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• Pejdref
Wat ons opviel aan de kookplaatonderkasten; we zijn bij een keukenzaak die Schüller verkoopt, en bij een keukenzaak die Hacker verkoopt.
Bij de Hackeronderkast verlies je maar een paar mm als je er een (inductie) kookplaat bovenop wilt, bij de Schüller was dit 5-10cm. De Schüller verkoper zij dat dit met de hitte ontwikkeling had te maken (we hadden de Hacker nog niet gezien toen, en hebben niet doorgevraagd, we zijn wel van plan ons dit bij het volgende bezoek te doen).

Is iemand anders dit ooit opgevallen? Voor de tweakers die recent een nieuwe keuken kochten; Hoeveel 'verlies' hebben jullie onder de inductiekookplaat bij welk kastenmerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Pejdref schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:33:
Wat ons opviel aan de kookplaatonderkasten; we zijn bij een keukenzaak die Schüller verkoopt, en bij een keukenzaak die Hacker verkoopt.
Bij de Hackeronderkast verlies je maar een paar mm als je er een (inductie) kookplaat bovenop wilt, bij de Schüller was dit 5-10cm. De Schüller verkoper zij dat dit met de hitte ontwikkeling had te maken (we hadden de Hacker nog niet gezien toen, en hebben niet doorgevraagd, we zijn wel van plan ons dit bij het volgende bezoek te doen).

Is iemand anders dit ooit opgevallen? Voor de tweakers die recent een nieuwe keuken kochten; Hoeveel 'verlies' hebben jullie onder de inductiekookplaat bij welk kastenmerk?
Ik heb een schuller in bestelling staan met laden onder de kookplaat, het enige dat wij er van merken is dat de lade onder de kookplaat een paar cm minder hoog is qua interieur. Dit is bij een 2cm dik blad.

• Pejdref
--MP-- schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb een schuller in bestelling staan met laden onder de kookplaat, het enige dat wij er van merken is dat de lade onder de kookplaat een paar cm minder hoog is qua interieur. Dit is bij een 2cm dik blad.
Hmm dan moet ik dat toch nog eens navragen, het verlies in het voorbeeld dat ze ons in de showroom lieten zien was een stuk groter (was ook een ladekast), het was ongeveer gelijk aan de hoogte van een besteklade.

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik heb een offerte van keukenloods van 29.400 eur en een offerte van Bemmel & Kroon van 30.000. Exact dezelfde pronorm keuken. Zijn er verschillen in kwaliteit van montage? Indien Bemmel & Kroon veel beter is wellicht die extra 600 euro waard.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:39
Wij zijn vandaag naar een keukenmaker geweest, die eea. uitgetekend heeft. Maar nu zie ik hier veel discussie over Schuller, Next 125 enzo. Waar wij geweest zijn is het gewoon 'op maat gemaakt'. Zitten daar nog voordelen/nadelen aan/ (kon het in TS niet vinden, wellicht wel in de historie reeds gevraagd..)
Voordeel was dat hij wel wel op maat kan maken, en apparatuur gewoon via Keukenloods of andere toko kan.

Maar we hebben niet echt iets heel speciaals qua maat denk ik: 2x hoge koel/vriezer, nisje met 100cm ladeblok, 2x hoge kast met oven combi's + kookeiland van 3m met plek voor krukken (ik kreeg die optie niet gevonden in de Schuller planner, maar de hoek linksonder zou dus open moeten zijn voor barkrukken.

Eigen impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnZC_7fg_3LlrPPbaxiBedlDQ_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwjkqL7kjhzrvne4Zx7Gh3nz.png?f=fotoalbum_large

Zonder apparatuur zou dat uitkomen op 15k (kunstof voor kasten, wit composiet blad 2cm en quooker), 1700 extra voor iets luxere variant (gelakt hout ipv kunstof kastjes). Maar verder geen verschil in kwaliteit of merk/systeem.
(Met Bosch apparatuur zou je nog 7.5k erbij nodig hebben voor ovens, vaatwasser, vriezer, koelkast, inductiekookplaat en novy afzuiging).

Is dat realitisch? En is dat verstandig, of is het qua onderhoud/garantie (of kwaliteit) aangeraden om een 'bekend' merk als Schuller te pakken bijvoorbeeld?

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
Pejdref schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:54:
[...]

Hmm dan moet ik dat toch nog eens navragen, het verlies in het voorbeeld dat ze ons in de showroom lieten zien was een stuk groter (was ook een ladekast), het was ongeveer gelijk aan de hoogte van een besteklade.
Wat voor kookplaat gaat het om?
Een plaat met veldafzuiging (bora), neemt idd de hoogte van een binnenlade in. En reguliere inductieplaat, maar een paar cm.
En bij een dun werkblad merk je dat nog veel meer aangezien je inductieplaat verder onder je werkblaad uit zal steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
macfocus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:21:
[...]

Wat voor kookplaat gaat het om?
Een plaat met veldafzuiging (bora), neemt idd de hoogte van een binnenlade in. En reguliere inductieplaat, maar een paar cm.
En bij een dun werkblad merk je dat nog veel meer aangezien je inductieplaat verder onder je werkblaad uit zal steken.
Het gaat om een simpele inductieplaat, maar stemmen ze die verlaging normaal af op de kookplaat? Ik dacht dat dit gewoon standaardkasten waren en dat Hacker wellicht meer varianten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Barryvdh schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:
Wij zijn vandaag naar een keukenmaker geweest, die eea. uitgetekend heeft. Maar nu zie ik hier veel discussie over Schuller, Next 125 enzo. Waar wij geweest zijn is het gewoon 'op maat gemaakt'. Zitten daar nog voordelen/nadelen aan/ (kon het in TS niet vinden, wellicht wel in de historie reeds gevraagd..)
Voordeel was dat hij wel wel op maat kan maken, en apparatuur gewoon via Keukenloods of andere toko kan.

Maar we hebben niet echt iets heel speciaals qua maat denk ik: 2x hoge koel/vriezer, nisje met 100cm ladeblok, 2x hoge kast met oven combi's + kookeiland van 3m met plek voor krukken (ik kreeg die optie niet gevonden in de Schuller planner, maar de hoek linksonder zou dus open moeten zijn voor barkrukken.

Eigen impressie:
[Afbeelding]

Zonder apparatuur zou dat uitkomen op 15k (kunstof voor kasten, wit composiet blad 2cm en quooker), 1700 extra voor iets luxere variant (gelakt hout ipv kunstof kastjes). Maar verder geen verschil in kwaliteit of merk/systeem.
(Met Bosch apparatuur zou je nog 7.5k erbij nodig hebben voor ovens, vaatwasser, vriezer, koelkast, inductiekookplaat en novy afzuiging).

Is dat realitisch? En is dat verstandig, of is het qua onderhoud/garantie (of kwaliteit) aangeraden om een 'bekend' merk als Schuller te pakken bijvoorbeeld?
Maatwerk is natuurlijk super mooi. Maar in de Schuller render zie je dat (logischerwijs) niet terug. Ben wel benieuwd of je tekeningen / schetsen van de keukenzaak hebt?

Voordeel van maatwerk is dat je kastjes in hoogte en breedte kunt aanpassen, en dat je (waarschijnlijk) veel meer keuze hebt uit fronten.

Welke specifieke keuzes heb je gemaakt die een ‘standaard’ keukenmerk niet kan?

Welk ladesysteem wordt toegepast? (Blum legrabox?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
SquareOne schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:46:
[...]

Maatwerk is natuurlijk super mooi. Maar in de Schuller render zie je dat (logischerwijs) niet terug. Ben wel benieuwd of je tekeningen / schetsen van de keukenzaak hebt?

Voordeel van maatwerk is dat je kastjes in hoogte en breedte kunt aanpassen, en dat je (waarschijnlijk) veel meer keuze hebt uit fronten.

Welke specifieke keuzes heb je gemaakt die een ‘standaard’ keukenmerk niet kan?

Welk ladesysteem wordt toegepast? (Blum legrabox?)
Ik heb (papieren) schetsen, zonder merken/ladesysteem zover ik kan zien en volgens mij niet echt iets wat maatwerk nodig heeft. Dus het 'hoeft' denk ik geen maatwerk te zijn.

Ik had verder ook geen idee dat je daar op zou moeten letten, dus wellicht dat dat in vervolggesprek besproken wordt, of dat er geen een 'standaard' lade gebruikt wordt door hun altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Barryvdh schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:13:
[...]

Ik heb (papieren) schetsen, zonder merken/ladesysteem zover ik kan zien en volgens mij niet echt iets wat maatwerk nodig heeft. Dus het 'hoeft' denk ik geen maatwerk te zijn.

Ik had verder ook geen idee dat je daar op zou moeten letten, dus wellicht dat dat in vervolggesprek besproken wordt, of dat er geen een 'standaard' lade gebruikt wordt door hun altijd.
Dan nog kan maatwerk soms fijner zijn.
Omdat je meer keuze in materialen hebt, en omdat het soms goedkoper is.
Goed opletten welke ladegeleiders en scharnieren e.d ze gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Barryvdh schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:13:
[...]

Wil je de schetsen eens delen :)? Eventueel ook een plattegrond van de ruimte

Paar zaken waar je over na kunt denken:
- Optimaliseren werkbladhoogte, korpus en plinten. Met maatwerk is het mooie dat wanneer je bijv. 96cm werkblad hoogte wilt, een werkblad van 20mm, en een plint van 10cm je een korpus van 84 kunt laten maken. Veel fabrikanten werken met een standaard korpus van 78cm of 91cm. Dan moet je een van de andere variabelen aanpassen om op dezelfde werkblad hoogte uit te komen.
- ladesysteem: ik zou voor legraboxen vragen, maar mijn vermoeden is dat dit bij maatwerk wel de standaard is
- hoge kasten in een ombouw zo te zien? Met maatwerk zou je zelfs plafondhoog kunnen kiezen als je dat wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
SquareOne schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:25:
[...]

Wil je de schetsen eens delen :)? Eventueel ook een plattegrond van de ruimte

Paar zaken waar je over na kunt denken:
- Optimaliseren werkbladhoogte, korpus en plinten. Met maatwerk is het mooie dat wanneer je bijv. 96cm werkblad hoogte wilt, een werkblad van 20mm, en een plint van 10cm je een korpus van 84 kunt laten maken. Veel fabrikanten werken met een standaard korpus van 78cm of 91cm. Dan moet je een van de andere variabelen aanpassen om op dezelfde werkblad hoogte uit te komen.
- ladesysteem: ik zou voor legraboxen vragen, maar mijn vermoeden is dat dit bij maatwerk wel de standaard is
- hoge kasten in een ombouw zo te zien? Met maatwerk zou je zelfs plafondhoog kunnen kiezen als je dat wilt
Voordeel is wel dat we een muur openbreken en dan de keuken precies in de ruimte kunnen passen door het nisje in het midden wat breder/smaller te maken, al kunnen we dat ook iets compenseren door het stucwerk tussen de kasten aan te passen.

Plattegrond van de architect (dus niet specifiek deze keuken, maar wel de plaatsing):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iug1povp3-34R9LOWI5ioomIDQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nspAHSopJXy8Ljd39xjee9O9.png?f=user_large

De architect had eerst de keuken omgedraaid, zodat de kastenwand precies wegvalt tegen de Meterkast (MK), omdat we die muur iets verplaatsen (60cm naar achteren zodat we iets grotere keuken hebben en kleinere hal). Alleen dan kijk je dus een beetje ongezellig naar de achtermuur ipv de woonkamer als je aan het koken bent.. Ik denk dat we dan wel 110 tussen de kookeiland/kasten doen, zodat de doorgang tussen MK en kookeiland iets toegankelijker is.

Aanzicht keuken voor opzet vanuit architect (waarbij kookeiland aardig klopt, maar we de keuken dus met ene nisje willen, en met wanden er tussen, zoals in mijn vorige render):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mv6foE1xfVCZPLx642_mjk4xiTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UUIDj72yiN0iWlb0L4XJxC0g.png?f=user_large

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 16:12
Barryvdh schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:31:

Eigen impressie:
[Afbeelding]

Dat vind ik zelf een nette prijs. We zijn zelf bij Bruynzeel geweest voor eigenlijk exact dezelfde opstelling en kwamen incl apparatuur (bora, stoomoven en combi magnetron (beiden 60 cm, quooker, geen vw, die hebben we nog) op 25k uit.

Qua prijs gelijkend dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Barryvdh schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:43:
[...]
De architect had eerst de keuken omgedraaid, zodat de kastenwand precies wegvalt tegen de Meterkast (MK), omdat we die muur iets verplaatsen (60cm naar achteren zodat we iets grotere keuken hebben en kleinere hal). Alleen dan kijk je dus een beetje ongezellig naar de achtermuur ipv de woonkamer als je aan het koken bent.
Ietwat off topic, maar met bovenstaande verbaasde de indeling van je woonkamer mij. Is misschien alleen een schets en geen echt plan, maar je maakt de zithoek klein en op de muur gericht, met links en rechts deuren. Vanuit de keuken zie je de mensen op de rug en als je in de zithoek zit gebeurt er veel achter je (en met wat pech lopen mensen voor je beeld langs).
Misschien een suggestie om de hele woonkamer te spiegelen, links de kasten en eethoek en rechtsbovenin zithoek vanwaar je zowel links als rechts naar buiten kunt kijken, als naar de keuken. Je barretje krijgt dan ook meer functie. Nu is de eettafel 1 m verderop.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 23-12-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:28
Systemat Häckler met eiland van 265x120cm en een zijmeubel €15.000 incl. plaatsing (excl. kookplaat, oven en kraan). Ik ben benieuwd naar jullie mening. Eigenlijk vreemd dat alles op 1 stapel is gegooid of niet? Niks van prijzen gespecificeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y8EL1OKYfj2qdOZdBJg_UjqQpA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s9VXnYOTAHbJAt8Iy4UrjFAq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5fYP3SM_LlxRpdxKTJZiPcwa4k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/50EMMbV7vPRdKD9jIrU2KuQ1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hft2rmqrsXWX_8nBxznBmnasciQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/39KHtoE8rHDjFhvKnm317MRr.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrmIEWyV4UqAIuKyzbSSAoZ9dqg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KFwiAuC3e4sUQcaazweBsyqS.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
psycho-realm schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:09:
Systemat Häckler met eiland van 265x120cm en een zijmeubel €15.000 incl. plaatsing (excl. kookplaat, oven en kraan). Ik ben benieuwd naar jullie mening. Eigenlijk vreemd dat alles op 1 stapel is gegooid of niet? Niks van prijzen gespecificeerd.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt 'm hier: thuiskeukens.nl wel mooi narekenen met de productcodes.

bijv. hier vaatwasserfront:
https://www.thuiskeukens.nl/keukenkasten-130598351.html

Let even op punten in de productcodes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psycho-realm
Deze wil ik jullie niet onthouden: https://geldsnor.nl/recir...ken-warmteverlies-kosten/

Ik ga toch voor afzuigen ipv recirculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
psycho-realm schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:03:
Deze wil ik jullie niet onthouden: https://geldsnor.nl/recir...ken-warmteverlies-kosten/

Letterlijk afgelopen week hier nog voorbij gekomen.
Maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

psycho-realm schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:03:

Het is soms gewoon mooier of praktischer om te recirculeren.
En ja dat mag wat kosten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:22
Wij krijgen ook een recirculatie Bora, maar die opmerkingen die hier laatst gemaakt werden over fijnstof vind ik toch niet zo heel fijn. Kun je dat op een of andere manier ook nog weg filteren bij een Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
--MP-- schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:09:
[...]

Letterlijk afgelopen week hier nog voorbij gekomen.
Maar bedankt ;)
Excuseer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluehome
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb nog contact gehad met bora over plasma filter me vraag was over de garantie bleef en of ze het aanraden antwoord was als volgt:

Dit is een moeilijke vraag en die proberen wij zou goed mogelijk uit teleggen.
Een plasma filter mag gebruikt worden in combinatie met een Bora.
De garantie komt ook niet te vervallen, maar alle klachten die u zou kunnen hebben over geur zullen wij niet behandelen onder garantie.

Bora heeft een afzuiging bedacht in combinatie met een filter waar wij van zeggen dat dit werkt. Gaat u daar van afwijken d.m.v. Een andere filter (en dat mag) kunnen wij niet garanderen of dat dit 100% werkt. (Wij hebben dit niet getest)

Als u kiest voor een plasma filter hoeft u de eerste 10 jaar geen filter meer te wisselen en uiteindelijk bent u goedkoper uit.

Vervolgens vroeg ik nog dus om problemen te voorkomen raad u geen plasma filter aan?

Antwoord van bora was

Om problemen achteraf te voorkomen zeg ik blijf bij het origineel.
Maar er zijn ook genoeg mensen met een plasma filter die geen problemen hebben.

Bij beide combinatie is het belangrijk dat er goed wordt geventileerd in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
SquareOne schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:40:
[...]

Je kunt 'm hier: thuiskeukens.nl wel mooi narekenen met de productcodes.

bijv. hier vaatwasserfront:
https://www.thuiskeukens.nl/keukenkasten-130598351.html

Let even op punten in de productcodes
Topper! Die kende ik nog niet. Kunnen we stellen dat Thuiskeukens ook nog een gezonde marge heeft? Als ik het nareken kom ik voor mijn setup op €7800 aan kasten. Excl. blad. Goed om te weten.

Weet iemand waar ik kan narekenen wat composiet bladen kosten van Jetstone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
psycho-realm schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:59:
[...]

Topper! Die kende ik nog niet. Kunnen we stellen dat Thuiskeukens ook nog een gezonde marge heeft? Als ik het nareken kom ik voor mijn setup op €7800 aan kasten. Excl. blad. Goed om te weten.

Weet iemand waar ik kan narekenen wat composiet bladen kosten van Jetstone?
Marge heb ik echt geen idee van. Maar denk dat de marge (en prijs) bij een keukenzaak wel iets hoger ligt. Ze hebben immers personeel, pand, overhead etc.

Blad zou je eens kunnen bereken bij https://keukenbladen.shop/ , daar zie je gelijk een prijs.

Of bij https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/
Bij laatste stap krijg je geautomatiseerd een e-mail met prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bluehome schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:14:
Ik heb nog contact gehad met bora over plasma filter me vraag was over de garantie bleef en of ze het aanraden antwoord was als volgt:

Dit is een moeilijke vraag en die proberen wij zou goed mogelijk uit teleggen.
Een plasma filter mag gebruikt worden in combinatie met een Bora.
De garantie komt ook niet te vervallen, maar alle klachten die u zou kunnen hebben over geur zullen wij niet behandelen onder garantie.

Bora heeft een afzuiging bedacht in combinatie met een filter waar wij van zeggen dat dit werkt. Gaat u daar van afwijken d.m.v. Een andere filter (en dat mag) kunnen wij niet garanderen of dat dit 100% werkt. (Wij hebben dit niet getest)

Als u kiest voor een plasma filter hoeft u de eerste 10 jaar geen filter meer te wisselen en uiteindelijk bent u goedkoper uit.

Vervolgens vroeg ik nog dus om problemen te voorkomen raad u geen plasma filter aan?

Antwoord van bora was

Om problemen achteraf te voorkomen zeg ik blijf bij het origineel.
Maar er zijn ook genoeg mensen met een plasma filter die geen problemen hebben.

Bij beide combinatie is het belangrijk dat er goed wordt geventileerd in de woning.
Mocht je ze kunnen vinden wil je mij eens wijzen op empirisch onderzoek dat die plasma filters werken? De laatste keer dat ik dat uitzocht (3 mnd geleden) was het vooral een hoop snakeoil en wc-eend verkopersadviezen die aangaven dat het werkt.

:X

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 00:26
Aubergine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:35:
Zijn er mensen die hier een mooie inbouwbare afvaloplossing hebben? Of is er gekozen voor een losse prullenbak?
Wij hebben gekozen voor een Naber Cox afval systeem onder de spoelbak. Is in heel veel soorten en maten te bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyvvV6SSTUwiS_qf7rfLup5T1zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjIhHncWzltax0s0qfslX3gB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpnl
SquareOne schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:20:
[...]

Prima opstelling zo.
Het aanzicht van het eiland aan de bar kant vind ik wat minder geslaagd.

Ik zou overwegen gewoon een diepe lade te nemen aan de kookzijde. Dan een ondiepe kast met deur aan barzijde. Front verlengen tot op de vloer, en het paneel ernaast ook.

Ander puntje; is het niet mogelijk om front van koelkast aan te passen naar 2 delen ipv 3 delen?

Welk merk keuken is het? Afmetingen van lades in eiland is maatwerk?
Op basis van adviezen hier het kastje aan de kopse kant nu tot de grond door laten lopen. De greeplijsten houden we wel, wij vinden het zo best oké staan en zijn gevoelig voor het mogelijk openspringen van push-to-open bij langslopen of wanneer je er tegenaan staat. Optie was nog om er een kast van te maken, maar een lade vinden wij toch praktischer (zit ook nog extra binnenla in voor sleutels etc.). Dank voor alle tips!

Wij zijn iig tevreden nu, keuken word begin april geplaatst!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk3p4kUon_uX3xCyLvJfFg9zU8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tkEMEtGiZJfikJ5PeUS7cdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHvYh-4tRsvAkbtFkL8wEqu8O9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Xlnx94343B4iGRt8ezpdj1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbsqMHSU1Qv1XxcP3kSMQqIsYbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeFxh3JNR3NCr0AVDxasS3TT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Jpnl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:43:
[...]
een lade vinden wij toch praktischer (zit ook nog extra binnenla in voor sleutels etc.).
Slim! Ga ik onthouden.

Oh, en niet gezegd, maar weet je zeker dat je dat opstaande randje bij het eiland wilt? Ik vind het zo weinig toevoegen, maar wel rommelig staan. Overwogen om het weg te laten?

[ Voor 28% gewijzigd door Toke_gt op 24-12-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
Toke_gt schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:51:
[...]

maar weet je zeker dat je dat opstaande randje bij het eiland wilt? Ik vind het zo weinig toevoegen, maar wel rommelig staan. Overwogen om het weg te laten?
Niet echt over nagedacht eigenlijk, reden voor opstaande randje is vooral praktisch ivm schoonmaken zodat de muur niet vies wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Jpnl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:26:
[...]

Wij hebben gekozen voor een Naber Cox afval systeem onder de spoelbak. Is in heel veel soorten en maten te bestellen.
[Afbeelding]
Als het nog kan, laat dat ladekastje dan ook tot de vloer doorlopen, met die plint zo vind ik echt raar staan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07

orf

Jpnl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]
Als ik dit plaatje bekijk, is het volgens mij precies hetzelfde als de afvalbak die ik heb:

https://keukenspoelbakwin...go-front-91-liter-361977/?

Ik heb er dan ook nog servo drive bij, zodat ie automatisch opent als je je voet eronder zet.

Ik vind ‘m niet geweldig. Voor dit geld kun je ook een Blum Legrabox nemen met afvalemmers. Dat heeft betere stelmogelijkheden en loopt en sluit wat mooier dan Hailo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wij zitten ook nog steeds te zoeken naar een goede afvalemmer-constructie.

We hebben alleen maar 2 bakjes nodig: voor restafval en GFT.
Hoeven ook niet te groot te zijn, want we legen ze dagelijks.

En een systeem waar bij het openen van een deurtje alles meteen mee naar buiten komt.
Bij de kleinere bakjes zie je dit zelden, of ze zijn zo bevestigd dat de ruimte heel ongunstig is ingedeeld.

Wellicht zoek ik niet goed, maar de omschrijving zijn ook niet altijd even duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Ethirty

Who...me?

Floor-is schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:18:
[...]

Als het nog kan, laat dat ladekastje dan ook tot de vloer doorlopen, met die plint zo vind ik echt raar staan :)
Ik zou denk ik nog een stap verder gaan en kiezen voor verborgen lades en een normale deur, die je dan verlengd tot aan de grond. Maakt de zichtkant van de keuken een stuk rustiger.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ethirty schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:13:
[...]

Ik zou denk ik nog een stap verder gaan en kiezen voor verborgen lades en een normale deur, die je dan verlengd tot aan de grond. Maakt de zichtkant van de keuken een stuk rustiger.
Dat is alleen niet de stevigste constructie.
Hadden wij ook, maar gaat al snel verzakken/verschuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:19:
[...]

Dat is alleen niet de stevigste constructie.
Hadden wij ook, maar gaat al snel verzakken/verschuiven.
Dir snap ik niet helemaal. Een normale (scharnierende) deur met daarachter lades, wat is daar niet stevig aan? Of bedoel je een 'uittrekbare' deur? Dat had ik in mijn vorige keuken ook en dat is idd ronduit waardeloos. Na verloop van tijd trek je die gewoon krom omdat je hem boven beetpakt en schuift langs de onderzijde. Je creëert dus steeds een moment op dat front bij het openen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PaT schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:26:
[...]

Dir snap ik niet helemaal. Een normale (scharnierende) deur met daarachter lades, wat is daar niet stevig aan? Of bedoel je een 'uittrekbare' deur? Dat had ik in mijn vorige keuken ook en dat is idd ronduit waardeloos. Na verloop van tijd trek je die gewoon krom omdat je hem boven beetpakt en schuift langs de onderzijde. Je creëert dus steeds een moment op dat front bij het openen.
Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat zoiets als op de afbeelding bedoeld was.
Want deze hadden wij, en daarbij zag je het verschil na een paar jaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.kastenkeuken.nl/wp-content/uploads/Blum-TANDEMBOX-antaro-MZ-binnenlade.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat zoiets als op de afbeelding bedoeld was.
Want deze hadden wij, en daarbij zag je het verschil na een paar jaar.

[Afbeelding]
Dat dacht ik al. Zoiets had ik ook en dat is dus echt geen aanrader.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ethirty schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:13:
[...]

Persoonlijk fan van twee PTO lades met front tot de vloer voor waar je niet werkt. Dat vind ik hier ook mooier.
Ja een deur met binnenlades is nog strakker, maar binnenlades achter een deur vind ik zelf niet fijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
https://www.hornbach.nl/p...eCrossType=vv&url=4115995

Deze bevalt hier erg goed, in het grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25

Ethirty

Who...me?

Floor-is schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:09:
[...]

Persoonlijk fan van twee PTO lades met front tot de vloer voor waar je niet werkt. Dat vind ik hier ook mooier.
Ja een deur met binnenlades is nog strakker, maar binnenlades achter een deur vind ik zelf niet fijn. :)
Zo zie je maar weer dat persoonlijke voorkeur een belangrijke rol speelt. Je zal mij nooit vrijwillig PTO zien kopen :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
True schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:16:
[...]

Het is soms gewoon mooier of praktischer om te recirculeren.
En ja dat mag wat kosten.
Mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Geen (bovenkastje met) afzuigkap aan de muur of aan het plafond is in mijn ogen ook mooier.
Over smaak valt niet te twisten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Source90 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:02:
[...]

Geen (bovenkastje met) afzuigkap aan de muur of aan het plafond is in mijn ogen ook mooier.
Over smaak valt niet te twisten :9
Ah ja die dingen bestaan ook nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
lonehitman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:17:
[...]

Ah ja die dingen bestaan ook nog..
Ik had de discussie daarvoor gemist. Ging kennelijk over de Bora in -U of -A variant.
Daar zou nog het argument; geen paal/koekoek uit de woning of gat door de muur met roostertje onder mooier kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
We hebben de eerste keukenzaken in de afgelopen tijd bezocht, na wat schuiven lijkt de opstelling een eiland (270) en een nis (180-220) te worden we krijgen echter verschillende adviezen over de plaats van de kraan (op het eiland of in de nis)
In de nis betekent lopen tussen kookplaat en bora. Op het eiland betekend dat je daar effectief 90 cm werkruimte over hebt. Iemand ervaring met een van beiden en blij (of juist niet) met die keus?

Afstand van eiland tot nis wordt naar verwachting 110-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Lupadi schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:02:
We hebben de eerste keukenzaken in de afgelopen tijd bezocht, na wat schuiven lijkt de opstelling een eiland (270) en een nis (180-220) te worden we krijgen echter verschillende adviezen over de plaats van de kraan (op het eiland of in de nis)
In de nis betekent lopen tussen kookplaat en bora. Op het eiland betekend dat je daar effectief 90 cm werkruimte over hebt. Iemand ervaring met een van beiden en blij (of juist niet) met die keus?

Wij hebben een nis van 120 en een eiland van ong. 310.
Spoele links in het eiland, midden vaatwasser en rechts een hele grote 5 pits Novy.
Gaat prima, spoelen in de nis wilden we persé niet, vanwege de natte spullen over de vloer naar je kookplaat.
Achteraf was een nis van 180 praktischer geweest (nog meer werkruimte), maar daar kwamen we desigtechnisch niet mee weg.

Dus in jouw geval, gaat spoelen in het eiland prima werken, al helemaal als je kookplaat smaller is als de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30

Ik denk dat 270 erg kort is voor beide functies.
Kookplaat en spoelbak helemaal op de hoek is ook niet ideaal ivm spetteren en uitstekende pannestelen.
Als je het scheidt zou ik de nis wel zo groot mogelijk maken.
PS eventueel kun je ook spoelen en voorbereiden op het eiland, en koken in de nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Barryvdh schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:43:
[...]

Voordeel is wel dat we een muur openbreken en dan de keuken precies in de ruimte kunnen passen door het nisje in het midden wat breder/smaller te maken, al kunnen we dat ook iets compenseren door het stucwerk tussen de kasten aan te passen.

Plattegrond van de architect (dus niet specifiek deze keuken, maar wel de plaatsing):

[Afbeelding]

De architect had eerst de keuken omgedraaid, zodat de kastenwand precies wegvalt tegen de Meterkast (MK), omdat we die muur iets verplaatsen (60cm naar achteren zodat we iets grotere keuken hebben en kleinere hal). Alleen dan kijk je dus een beetje ongezellig naar de achtermuur ipv de woonkamer als je aan het koken bent.. Ik denk dat we dan wel 110 tussen de kookeiland/kasten doen, zodat de doorgang tussen MK en kookeiland iets toegankelijker is.

Aanzicht keuken voor opzet vanuit architect (waarbij kookeiland aardig klopt, maar we de keuken dus met ene nisje willen, en met wanden er tussen, zoals in mijn vorige render):

[Afbeelding]

***members only***
We hebben soortgelijke keuken bij KeukenSale laten maken. Opzich prima, maar beetje basic en niet veel opties en ook niet heel veel kennis van apparatuur. Dit is een variant met AEG ipv Bosch, dus beetje vergelijkbaar qua prijs denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEYHY4oXy3JPA-C2MVjsq2k85cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zALfvCBPEaYNAVIzkt57Gdb.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:

Waar ze bij Keukensale (en Brugman) wel over het hameren waren was prijsverhoging per 1 jan op de apparatuur (keukensale zei ca 8%, Brugman 10-15%), dus deze week tekenen zou aan te raden zijn (gaan we niet doen).

We zijn bij Lunenburg geweest voor de apparatuur en daar een iets duurdere (ATAG 6 pits ipv Bosch) kookplaat en duurdere vaatwasser gezien, maar verder kwam de prijs wel in de buurt van wat de indicatie was (8k ipv 7k) en prijsstijging was niet zo'n issue, konden vrijblijvend de prijs reserveren.

Dus onze voorkeur gaat nu uit naar de interieur bouwer uit eerste post, al dan waarschijnlijk met wat luxere opties (matte lak op de witte kastjes, de zwarte wandkasten van valk eiken ipv kunsstof) en we hadden een mooi werkblad (Caesarstone) gezien, dus kijken of dat ook mogelijk is daar.
Members only:
Toke_gt schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:55:
[...]

Ietwat off topic, maar met bovenstaande verbaasde de indeling van je woonkamer mij. Is misschien alleen een schets en geen echt plan, maar je maakt de zithoek klein en op de muur gericht, met links en rechts deuren. Vanuit de keuken zie je de mensen op de rug en als je in de zithoek zit gebeurt er veel achter je (en met wat pech lopen mensen voor je beeld langs).
Misschien een suggestie om de hele woonkamer te spiegelen, links de kasten en eethoek en rechtsbovenin zithoek vanwaar je zowel links als rechts naar buiten kunt kijken, als naar de keuken. Je barretje krijgt dan ook meer functie. Nu is de eettafel 1 m verderop.
Klopt inderdaad, zijn we nog niet helemaal over uit. Een grote eettafel met meer licht is ook wel fijn, maar is lastig inschatten hoe groot het precies is aangezien we er niet wonen nog. Qua looplijnen heeft dit wellicht wel weer voordelen ook, en zit je met de TV toch iets minder noodzakelijk in het licht.

[ Voor 13% gewijzigd door Barryvdh op 28-12-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barryvdh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:44:
[...]

We hebben soortgelijke keuken bij KeukenSale laten maken. Opzich prima, maar beetje basic en niet veel opties en ook niet heel veel kennis van apparatuur. Dit is een variant met AEG ipv Bosch, dus beetje vergelijkbaar qua prijs denk ik.

[Afbeelding]

***members only***

Waar ze bij Keukensale (en Brugman) wel over het hameren waren was prijsverhoging per 1 jan op de apparatuur (keukensale zei ca 8%, Brugman 10-15%), dus deze week tekenen zou aan te raden zijn (gaan we niet doen).

We zijn bij Lunenburg geweest voor de apparatuur en daar een iets duurdere (ATAG 6 pits ipv Bosch) kookplaat en duurdere vaatwasser gezien, maar verder kwam de prijs wel in de buurt van wat de indicatie was (8k ipv 7k) en prijsstijging was niet zo'n issue, konden vrijblijvend de prijs reserveren.

Dus onze voorkeur gaat nu uit naar de interieur bouwer uit eerste post, al dan waarschijnlijk met wat luxere opties (matte lak op de witte kastjes, de zwarte wandkasten van valk eiken ipv kunsstof) en we hadden een mooi werkblad (Caesarstone) gezien, dus kijken of dat ook mogelijk is daar.

***members only***

[...]

Klopt inderdaad, zijn we nog niet helemaal over uit. Een grote eettafel met meer licht is ook wel fijn, maar is lastig inschatten hoe groot het precies is aangezien we er niet wonen nog. Qua looplijnen heeft dit wellicht wel weer voordelen ook, en zit je met de TV toch iets minder noodzakelijk in het licht.
Kan je ook de apparatuur delen? Ben benieuwd hoeveel korting je krijgt. Bij BSH is 35-45% toch nog wel gangbaar. Bij ATAG geen idee.

Desalniettemin vind ik 26k heel veel geld voor deze keuken..
Wellicht gemist; hoeveel lades/inzet zitten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Source90 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:04:
[...]
Kan je ook de apparatuur delen? Ben benieuwd hoeveel korting je krijgt. Bij BSH is 35-45% toch nog wel gangbaar. Bij ATAG geen idee.

Desalniettemin vind ik 26k heel veel geld voor deze keuken..
Wellicht gemist; hoeveel lades/inzet zitten erin?
Nouja keukensale was dus 20k en bij interieurbouwer zou basis 22k zijn, alleen met de 'premium' opties gaat het ineens snel..

Prijzen van de apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar, want dus andere kookplaat en andere vaatwasser.

Bemmel & Kroon (korting van ca 16% los eronder):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t00bmLfd7YCro67CE6btGuv5icQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XgEBjoUQtk5rOZ0IMCyfxEMY.png?f=user_large

Lunenburg (korting in regelprijs)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEltW_cBJl9IdXo2JloSWl46rzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UvSCvLR1twTjqkas4U7zUuAf.png?f=user_large

Edit: Hebben uiteindelijk gekozen voor Lunenburg ivm service en behulpzame showroom.

[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 28-12-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Barryvdh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:24:
[...]

Nouja keukensale was dus 20k en bij interieurbouwer zou basis 22k zijn, alleen met de 'premium' opties gaat het ineens snel..

Prijzen van de apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar, want dus andere kookplaat en andere vaatwasser.

Bemmel & Kroon (korting van ca 16% los eronder):
[Afbeelding]

Lunenburg (korting in regelprijs)
[Afbeelding]
Qua apparatuur zit je wel netjes (uitgegaan van B&K):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCD7e1JyUg2_18pq-I1cPy8F3mM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uHkpoq3vYWiBJs0ckO38FNMk.png?f=user_large

Zit, na de extra korting (alles is al circa 35-40%, op de stoomoven na, Novy 28%) zelfs onder de 45% korting als totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Source90 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:44:
[...]

Qua apparatuur zit je wel netjes (uitgegaan van B&K):
[Afbeelding]

Zit, na de extra korting (alles is al circa 35-40%, op de stoomoven na, Novy 28%) zelfs onder de 45% korting als totaalprijs.
Top. Ja heb bij Lunenburg besteld, maar dat is vergelijkbaar dus mooi. De ovens zijn wel 'oud' model, maar vind deze met fysieke draaischijf eigenlijk ook wel mooier.

Wat had je verwacht voor de keuken dan? Zoals gezegd kan hij bij Keukensale wel voor 20k maar dat is denk ik wel een beetje de budget variant dan..

• Floor-is

Ik ben met @mitsumark en niet met @macfocus in deze. 3m10 is 40cm meer dan 2m70 en die 40 cm is in dit geval echt best wel veel.

2m70 is IMO te weinig om alle functies op het eiland te plaatsen.

Tenzij je 10cm van de randen af gaat werken heb je eenvoudigweg waarschijnlijk maximaal 90cm voor het bereiden, dat is voor één persoon tegelijk wel te doen, maar zodra je met zijn tweetjes bent sta je elkaar echt in de weg. Tel daarbij op dat als je vaat hebt staan je nog meer ruimte in moet leveren of als je tegelijk werkt, je ook ruimte kwijt bent voor het plaatsen van je spatels, kommetjes met ingrediënten etc. Persoonlijk zeg ik dus: te krap op 2m70.

Bericht hierboven

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:24
Floor-is schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:11:
[...]

Ik ben met @mitsumark en niet met @macfocus in deze. 3m10 is 40cm meer dan 2m70 en die 40 cm is in dit geval echt best wel veel.

Tenzij je 10cm van de randen af gaat werken heb je eenvoudigweg waarschijnlijk maximaal 90cm voor het bereiden, dat is voor één persoon tegelijk wel te doen, maar zodra je met zijn tweetjes bent sta je elkaar echt in de weg. Tel daarbij op dat als je vaat hebt staan je nog meer ruimte in moet leveren of als je tegelijk werkt, je ook ruimte kwijt bent voor het plaatsen van je spatels, kommetjes met ingrediënten etc. Persoonlijk zeg ik dus: te krap op 2m70.
Is inderdaad heel persoonlijk. Ik ken twee huishoudens met een 2,5m eiland met spoelen en koken erop en die zijn er prima tevreden mee. Eventuele vaat zet je wat naar achteren, en je kan zelfs met zn drieën snijden als twee personen gewoon aan de andere vrije kant staan.

Ik ga het zelf ook zo doen, maar dat neemt niet weg dat ik liever een 2x zo breed eiland had. Zou zeker idealer zijn. Keuzes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Floor-is schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:11:
[...]

Als aanvulling op mijn situatie: ik heb zoals gemeld een hele brede kookplaat, maar ook een hele grote spoelbak. Dus als jij normale maten hebt, dan zal de netto situatie ongeveer gelijk zijn. En idd, met 2 man snijden gaat niet, maar je hebt een nis van 180, en die is heel fijn.
En de andere kant van je eiland is er idd ook nog.

Maar, meer ruimte is lekkerder, dat is een zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online

Het kan, maar is niet super riant, zoals je in de reacties al leest. Wat je kunt overwegen: spoelbak en vaatwasser aan de kant van de nis, en alleen een kleine spoelbak op het eiland. Om iets af te spoelen of af te gieten. Dat scheelt heel veel ruimte op je werkblad en heb je toch voordelen. In de nis kun je vervolgens je vaat kwijt en de grote dingen afspoelen zoals een bakplaat, pannen, wok. Of een emmer water vullen of zo.

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Wij hebben een offerte oplaten maken. Van een Next125 keuken eiland wordt van nx510 sahara beige het blad wordt in het zelfde kleur (fenix).

Kastenwand wordt in nx640 parelgrijs.
Apparatuur is allemaal van bosch bora en een front quooker. Plint hoogte van 5 cm en allemaal kast in kast.

Ik twijfel alleen of het niet te groot zal gaan staan in het huis. Voeg even ook nog een plattegrond toe. De lades die onderin zijn getekend komen allemaal bij elkaar dit was het idee van de verkoper. Ben benieuwd wat jullie van onze ontwerp vinden.

Breedte van de kamer totaal is 5,80/5,90 ipv 5,50

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePISUfUba5VbNeLqfUv5oaY_u-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MH6kKKjy1PQWjj2mQGSh7Fn7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ml4pkohI5iT7SbXcNUJnviyzwc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C9agY6cL8gGYe6X1iJE4m62H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmmbGptbKXoxUMBLK0HxCJQJQDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W9lg15P4u68utlCFXGV3g4tf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
Melissadejong schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:13:
Wij hebben een offerte oplaten maken. Van een Next125 keuken eiland wordt van nx510 sahara beige het blad wordt in het zelfde kleur (fenix).

Kastenwand wordt in nx640 parelgrijs.
Apparatuur is allemaal van bosch bora en een front quooker. Plint hoogte van 5 cm en allemaal kast in kast.

Ik twijfel alleen of het niet te groot zal gaan staan in het huis. Voeg even ook nog een plattegrond toe. De lades die onderin zijn getekend komen allemaal bij elkaar dit was het idee van de verkoper. Ben benieuwd wat jullie van onze ontwerp vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Te groot in de ruimte is de vraag, als ik je gehele ruimte zo zie dan denk ik dat je keuken wel redelijk in proportie staat met de ruimte. Maar het wordt net zoals bij andere ook wordt aangegeven krap bij je eettafel. Als ik het bereken heb je 2,80m ruimte voor je eettafel. Eerder in het topic is wel vaker volgens mij rond de 3,2m en meer voor een beetje ruime setup aangegeven. Met een bankje neem je al minder ruimte in en zo ingetekend met aangeschoven stoelen kan het natuurlijk prima.

Als er mensen zitten kan het misschien wat krapper aanvoelen. Wat nog een alternatief zou zijn is je tafel een kwartslag draaien, en de tafel 1.8 of 2m maken. Dan heb je altijd een vaste ruimte tussen tafel en kookeiland en je hebt genoeg ruimte voor je stoelen om naar achteren te schuiven. Als je dan aan je kookeiland kookt dan zit je ook niet tegen de rug van mensen aan maar kijken ze je schuin aan zegmaar. Je moet het zien als een T vorm.

Andere tip nog. Ik zie dat je vaatwasser is ingetekend in je kookeiland. dan heb je wel echt heel veel functies in je kookeiland en weinig lade ruimte om te gebruiken. tevens als je vaatwasser open staat kan je niet bij de kast die erachter zit, niet makkelijk opruimen. Heb je overwogen je vaatwasser onder de oven te plaatsen? als je namelijk dan je vaatwasser open doet heb je lades daar tegenover en die kan je wel tegelijkertijd openzetten.

Wij hebben namelijk exact dezelfde opstelling als je nu laat zien alleen dan dus de vaatwasser onder de oven en het bevalt mij echt prima.

• Melissadejong
Aurum schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:30:
[...]

Te groot in de ruimte is de vraag, als ik je gehele ruimte zo zie dan denk ik dat je keuken wel redelijk in proportie staat met de ruimte. Maar het wordt net zoals bij andere ook wordt aangegeven krap bij je eettafel. Als ik het bereken heb je 2,80m ruimte voor je eettafel. Eerder in het topic is wel vaker volgens mij rond de 3,2m en meer voor een beetje ruime setup aangegeven. Met een bankje neem je al minder ruimte in en zo ingetekend met aangeschoven stoelen kan het natuurlijk prima.

Als er mensen zitten kan het misschien wat krapper aanvoelen. Wat nog een alternatief zou zijn is je tafel een kwartslag draaien, en de tafel 1.8 of 2m maken. Dan heb je altijd een vaste ruimte tussen tafel en kookeiland en je hebt genoeg ruimte voor je stoelen om naar achteren te schuiven. Als je dan aan je kookeiland kookt dan zit je ook niet tegen de rug van mensen aan maar kijken ze je schuin aan zegmaar. Je moet het zien als een T vorm.

Andere tip nog. Ik zie dat je vaatwasser is ingetekend in je kookeiland. dan heb je wel echt heel veel functies in je kookeiland en weinig lade ruimte om te gebruiken. tevens als je vaatwasser open staat kan je niet bij de kast die erachter zit, niet makkelijk opruimen. Heb je overwogen je vaatwasser onder de oven te plaatsen? als je namelijk dan je vaatwasser open doet heb je lades daar tegenover en die kan je wel tegelijkertijd openzetten.

Wij hebben namelijk exact dezelfde opstelling als je nu laat zien alleen dan dus de vaatwasser onder de oven en het bevalt mij echt prima.
Bedankt voor je tip over de vaatwasser had ik niet nagedacht maar ga dit zeker meenemen. Over de breede van de kamer staat nu 5,50 meter maar hij komt uit op 5,80 wellicht dat ik dat even nog bij moet zetten

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
Melissadejong schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:49:
[...]

Bedankt voor je tip over de vaatwasser had ik niet nagedacht maar ga dit zeker meenemen. Over de breede van de kamer staat nu 5,50 meter maar hij komt uit op 5,80 wellicht dat ik dat even nog bij moet zetten
Dan zit je eigenlijk een beetje op een schommelmarge van net genoeg ruimte denk ik voor je eettafel zo :) als je een bankje neemt denk ik dat het dan ruim genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Goedemiddag,

Gisteren zijn wij voor de eerste keer een keuken gaan samenstellen en vandaag de offerte mogen ontvangen. Dit was toch wel even schrikken kwa kosten:)
Op het moment vind ik het eiland te groot de ruimte vanuit de woonkamer en het eiland betreft 1.20m. Graag ontvang ik jullie adviezen.

Het betreft een Siematic slx pure keuken.

Impressie van de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVIFKV9QM_wCWzheBWy6vlhwJ_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8DtmWVVWfP3TLjneTejGi1r.jpg?f=fotoalbum_large
Bijgevoegd een afbeelding van de samenstelling en apparatuur.
Prijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJkDttl8NXMEC8_pdkbmLwIUnyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hE7qo9SWl5Ny31XDdhtZVkge.jpg?f=fotoalbum_large
Opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8dydaB_ZxMli5R0577MYzBcCok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5nyuT4eYdokDUY1Qz4QPxP7.jpg?f=fotoalbum_large
Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSiBxYaUf6hNaY_NcO2TCrSHIow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5LYq50qsODWjJGC2YmDJtZo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_zebm-vUCtHTP1GfYkciMeBa-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeIQJ41xnbrC2krnPEB2qJQ8.jpg?f=fotoalbum_large
Keuken blad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtcBbfq1_XODcqKfdAFBF5M2WKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRHPDQe7lR6x4fuRCGXAvH0b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door runner83 op 29-12-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
runner83 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:14:
Goedemiddag,

Gisteren zijn wij voor de eerste keer een keuken gaan samenstellen en vandaag de offerte mogen ontvangen. Dit was toch wel even schrikken kwa kosten:)
Op het moment vind ik het eiland te groot de ruimte vanuit de woonkamer en het eiland betreft 1.20m. Graag ontvang ik jullie adviezen.

Het betreft een Siematic slx pure keuken.

Impressie van de ruimte:
[Afbeelding]
Bijgevoegd een afbeelding van de samenstelling en apparatuur.
Prijs:
[Afbeelding]
Opstelling:
[Afbeelding]
Apparatuur:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Keuken blad:
[Afbeelding]
Ik denk dat het nog zonder enige vorm van korting is. Vind het zelf persoonlijk zonde om in een siematic keuken atag apparatuur in te zetten maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 16:32
@runner83 Ik denk wel redelijk in lijn met de offerte die wij hebben gekregen. Je vermeld niet welke frontjes je hebt gekozen, dat heeft een flinke impact op de prijs. Onze offerte voor een Siematic SLX was voor de goedkoopste variant, namelijk kunststof.

Wij hadden een kastenwand van 4.5 m breed: 45-60-60-180-60-60-45 waarin de volgende apparatuur:
  • AEG grote vriezer
  • AEG combi oven
  • AEG vaatwasser
  • Franke wasbak & Quooker
  • AEG vaatwasser (ja nog eentje)
  • AEG Stoomoven
  • AEG Grote koelkast
Verder overal deurtjes met planken.
Blad is keramiek 12 mm en de achterwand 6 mm.

Daarvoor een kookeiland van 300x120 waarin de volgende apparatuur:
  • Bora
Verder overal lades
Blad is keramiek 12 mm (dikte nodig voor zitgedeelte, anders hadden we 6 mm gekozen).

Dan nog aan de andere kant van de kamer bij de eettafel een kleine koffie/bier/wijn bar: 60-90-60 waarin de volgende apparatuur:
  • AEG kleine koelkast
  • Miele wijnklimaatkast
Verder overal deurtjes met planken
Blad is keramiek 12 mm en de achterwand 6 mm.

De totaalprijs kwam niet onder de 60k, waarvan ongeveer 16k voor apparatuur. De apparatuur was vrij redelijk geprijst dus daarom heb ik hier niet alle typenummers opgezocht en vermeld. De keuken zonder apparatuur was dus circa 44k (kasten, blad en plaatsen).

Uitendelijk helaas geen overeenkomst aan kunnen gaan. We kwamen binnen met een budget van 40k. Op aanraden van de verkoper van Miele afgestapt en voor AEG gegaan omdat hij inschatte dat we anders tussen de 50-60k zouden komen. Uiteindelijk bleek de offerte alsnog op 62k uit te komen. Lager dan 60k kon hij niet gaan. Ik was bereid om naar 50k te gaan, maar 60 is echt te veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiqtdVHmqqrW768JelOev-Nr6OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35b8NZKcXP7U20HG9M79nygs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gy7Bu6jdOEwM4-HL2Fe48Ah_OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXjyIO38o2GG7v6UZ8RehUKk.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 382 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1