Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:49:
[...]
Niet. Daarnaast ging de prijs die werd genoemd over de PURA of PURU. Die zelfs met de BF deal 720 euro goedkoper was.

Een 'normaal' bedrag op de offerte voor een PUXU ligt volgens mij ergens tussen de 3200 en 3500 euro, but correct me if I'm wrong.
Op een offerte van B&K begin november vroegen ze voor de PURU 1999. Heb op totaal offerte nog zo'n 10% korting gehad. Dus reken op 1800. Die 1999 stond ook op de offerte van begin oktober en daarop kreeg ik zelfs zo'n 15% korting. Kom je dus op 1699 euro. Maar goed, die extra korting is ook door totaal offerte (ovens/koelcombi/vaatwasser en een quooker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:17:
[...]

Nee hoor, ik heb er een prima beeld bij. Die keuken is niet het enige 'hoge segment' product wat ik ooit gekocht heb. Dat snap ik allemaal. En op zich, heeft deze Siematic dealer ook alles tip top voor elkaar, alleen maar complimenten.

Echter, wat de keukenhandel zo irritant maakt is dat je geen idee van de prijzen hebt. Mijn 'premium' auto heeft een prijslijst in de vorm van een boekje. Ik denk dat je de basisprijs over de kop kunt laten gaan als je alles aanvinkt. Maar, dat kan ik zelf kiezen. Als het totaalbedrag te gortig is laat ik de stereo met 30 luidsprekers schieten voor de standaard versie met 'slechts' 10 luidsprekers 😊
Echter bij een keuken kan ik dat niet. Stel dat ik wat lades weglaat, wat scheelt me dat? Geen idee. Het is maar afwachten wat de verkoper daar mee doet. Dat is de verkeerde afhankelijkheid die ik als consument ervaar. En dan snap ik best dat mensen argwanend worden om het voorzichtig uit te drukken.

We hebben nu een Poggenpohl waar we meubels, blad en apparatuur op drie verschillende plekken gekocht hebben. Daar mag je alles van vinden, maar het scheelde me toen - naar de prijzen van nu - een dikke 10K. Dat vind ik best veel geld.
Wij zijn inmiddels bij Superkeukens beland voor een Schüller keuken. Tot nu toe erg goed gevoel bij, heeft gewoon het teken en calculatie programma open staan waar ik bij zit en al mijn keuzes en wijzigingen zie ik vrijwel direct terug in de prijs wat de impact is.
Ook in de offerte staan exact alle componenten in, wel met hun bruto prijs. Echter geeft dat toch een idee.

Bevalt mij veel beter dan het vorige adres (ekelhof) waar de verkoper 1,5 uur verdwijnt om dan met een plaatje en prijs terug te komen. Zonder verdere spec.

Dus met wat zoeken zijn er wel leveranciers die het zo transparant mogelijk proberen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 08:20
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:46:
[...]

Dit is waarschijnlijk wat jij hebt.
YouTube: FENIX INTEGRATED SOLUTIONS - Sinks - Flushmount installation

Zoals je zelf ook al zegt, de bak zelf is dus geen Fenix maar een composiet in matchende kleur.
"The sink collection, produced by Elleci S.p.A., is made of an innovative “matt composite material” and suits FENIX look and feel. The exclusive material is conceived for sink production and it is a blend of ceramic nanoparticles and six innovative acrylic resins. The special composition makes the sink more resistant to impacts and thermal shocks. Its smooth surface allows a rapid flowing of water and creates a “lotus effect” that eases the cleaning. The UV protection prevents the sink from discoloration effects over time."

De inzet die onderin ligt wellicht wel inderdaad
Zeker niet. De zijwanden van de bak lopen in feite door (waterval) tot onderaan de RVS bak. En in die RVS bak ligt een losse plaat. Zoals je op de fotos kan zien, zie je wel een overloop, maar geen afvoer,
De zijwanden en losse plaat zijn dezelfde Fenix als het blad zelf.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_77E84NUV4J3uCLQRVl8nV7f50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzIfceLQaxM9pHOYuBvlcwVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Wf6HO8SU_o2zFoZUsFSAE9gug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xRWMQteMW0kIBTElA5XGFxX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riJs7kexI9Zt9HyPZYU3HAp994E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTMxYRTQ7A8WLH5jLuu4hfQO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZGqto-_vJV3VJ1FT_s-o5ayyJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQxNHyB9xPERXjw1VRSWNimV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Streamz op 06-12-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Zouden jullie mee kunnen denken in het volgende: ik zou graag in onze nieuwe keuken een werkhoogte van rond de 102cm willen, want ik ben zelf 207 :), maar mijn voor mijn vriendin is rond de 95 cm voldoende werkhoogte. Nou hebben we bij een keukenboer een tekening laten maken met een Schüller keuken, waarbij het eiland dan 102 is en de werkhoogte met kookplaat op 95. Heeft er iemand nog andere ideeën hoe dit aan te pakken?

De opstelling is grofweg zoals op de tekening, maar dan waarschijnlijk zowel het werkblad een de wand als het kookeiland 220cm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20DJbzYbk9WF1peSywT2Eb-Xnm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7DWtOwe4W0bWvaEV0QY0xcM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Ondertussen is onze keuken geplaatst, bij deze nog even een plaatje van de realisatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91Z1uE3REAq1M7mvCA5n-a9Y510=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOsJBIPEG2tAyVN23AZACXXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbuDSiVnc0rmhVc30-jJz59A_Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXKy9dnBrU7Y94BqnPHQIBrT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLnZnqRmsLUw0pWSWC6_S5GmQ0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDm8QXN6tn9c3DC7ZlBGq3nP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLa2LYcd_DIWpJSWqHv7idp0rD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTZ0j0pVI0bh8VKffnYfs8Jg.jpg?f=fotoalbum_large
da1roy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:49:
Zo wij zijn ook weer een stap dichterbij de realisatie.

De afstand van de lange muur tot eiland is 105cm
De afstand van de korte muur tot eiland is 148cm (waarvan 60 af gaat voor de kasten = 88cm over)
Aan de andere kant blijft er van het eiland nog 112cm over
De afstand van de lange muur onder tot het eiland is 300 cm. (hier komt de eettafel tussen staan zie mijn eerdere concepten.

Niet een hele mooie render maar het idee is duidelijk denk ik.

[Afbeelding]

***members only***

Ben benieuw wat jullie vinden van deze keuze en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
da1roy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:48:
Ondertussen is onze keuken geplaatst, bij deze nog even een plaatje van de realisatie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Mooie keuken!

Is de afwerking om de kasten (hoe heet dat?) heen ook door de keukenzaak gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
da1roy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Mooie keuken :)

Had persoonlijk de kastjes boven de ovens PTO gemaakt. Maar die tip is eerder gegeven in het topic dus ga er van uit dat het een bewust keuze is. :)

Veel plezier ermee. Zie Siemens apparatuur, was alles leverbaar of nog moeten switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ObiTewodros schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:22:
[...]

Mooie keuken!

Is de afwerking om de kasten (hoe heet dat?) heen ook door de keukenzaak gedaan?
Ombouw, koof, ‘trockenbau’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
Thnx, de ombouw is door een lokale timmerman gemaakt, de muur had ik bij de bouw al laten verlengen zodat er al een soort koof was.

Alle Siemens apparatuur was direct leverbaar, er mist alleen nog een afwerkstrip onder de combi.

We hebben idd bewust gekozen om dezelfde greep te houden ipv pto.
met pto was het wel strakker maar naar ons idee meer poetsen ;)
SquareOne schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:34:
[...]

Mooie keuken :)

Had persoonlijk de kastjes boven de ovens PTO gemaakt. Maar die tip is eerder gegeven in het topic dus ga er van uit dat het een bewust keuze is. :)

Veel plezier ermee. Zie Siemens apparatuur, was alles leverbaar of nog moeten switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Streamz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:07:
[...]

Zeker niet. De zijwanden van de bak lopen in feite door (waterval) tot onderaan de RVS bak. En in die RVS bak ligt een losse plaat. Zoals je op de fotos kan zien, zie je wel een overloop, maar geen afvoer,
De zijwanden en losse plaat zijn dezelfde Fenix als het blad zelf.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En die losse plaat in Fenix gaat niet krassen als een malle?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:57
Ulkmeister schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:24:
Zouden jullie mee kunnen denken in het volgende: ik zou graag in onze nieuwe keuken een werkhoogte van rond de 102cm willen, want ik ben zelf 207 :), maar mijn voor mijn vriendin is rond de 95 cm voldoende werkhoogte. Nou hebben we bij een keukenboer een tekening laten maken met een Schüller keuken, waarbij het eiland dan 102 is en de werkhoogte met kookplaat op 95. Heeft er iemand nog andere ideeën hoe dit aan te pakken?

De opstelling is grofweg zoals op de tekening, maar dan waarschijnlijk zowel het werkblad een de wand als het kookeiland 220cm.[Afbeelding]
Eerste vraag is wie er het meest in de keuken staat. Zou hem persoonlijk niet zo hoog maken, is voor haar echt niet fijn werken.

Zou dan zelf eerder een hoog snij blok kopen:
https://pannenpro.nl/hakblok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Laatst online: 28-11-2024
Source90 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:46:
[...]

Eerste vraag is wie er het meest in de keuken staat. Zou hem persoonlijk niet zo hoog maken, is voor haar echt niet fijn werken.

Zou dan zelf eerder een hoog snij blok kopen:
https://pannenpro.nl/hakblok/
Ik sta het meest in de keuken en zij zou dan op het lagere deel rondom de kookplaat kunnen werken op haar hoogte.
Zo'n dik snijblok heb ik nu ook, alleen dan met nog een eronder O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:32
Ulkmeister schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:24: waarbij het eiland dan 102 is en de werkhoogte met kookplaat op 95. Heeft er iemand nog andere ideeën hoe dit aan te pakken?
Dit lijkt me voor jullie een goede verdeling. Een hoog werkblad en een wat lager deel voor koken is sowieso heel prettig, omdat je daar idealiter twee verschillende hoogtes bij hanteert voor een goede werkhouding. Eind jaren ‘90 was dat ook een trend en ik vond dat heel prettig werken. Omdat je voldoende blad rond je kookplaat hebt, heeft je partner daar ook voldoende werkruimte. Eventueel kun je de kookplaat naar links/rechts schuiven zodat de werkruimte aaneengesloten is. Maar sommige mensen krijgen spontaan rode vlekken van een asymmetrische indeling, dus het is maar een suggestie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:55:
[...]

Dit lijkt me voor jullie een goede verdeling. Een hoog werkblad en een wat lager deel voor koken is sowieso heel prettig, omdat je daar idealiter twee verschillende hoogtes bij hanteert voor een goede werkhouding. Eind jaren ‘90 was dat ook een trend en ik vond dat heel prettig werken. Omdat je voldoende blad rond je kookplaat hebt, heeft je partner daar ook voldoende werkruimte. Eventueel kun je de kookplaat naar links/rechts schuiven zodat de werkruimte aaneengesloten is. Maar sommige mensen krijgen spontaan rode vlekken van een asymmetrische indeling, dus het is maar een suggestie :)
@Ulkmeister wel even opletten met korpushoogte en plinthoogte.

Weet even de maten bij schuller niet, maar wellicht kun je voor het hoge deel een hogere korpus nemen om het verschil in hoogte op te vangen. Zodat de plinthoogte nagenoeg gelijk blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Ulkmeister schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:26:
[...]

Ik sta het meest in de keuken en zij zou dan op het lagere deel rondom de kookplaat kunnen werken op haar hoogte.
Zo'n dik snijblok heb ik nu ook, alleen dan met nog een eronder O-)
Zou ik nog steeds opmeten wat de hoogte van de elleboog van mevrouw is. Als zij niet vaak kookt, zal ze voornamelijk de wasbak gebruiken. Zoals ik het nu lees is deze dus hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
SquareOne schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:07:
[...]

@Ulkmeister wel even opletten met korpushoogte en plinthoogte.

Weet even de maten bij schuller niet, maar wellicht kun je voor het hoge deel een hogere korpus nemen om het verschil in hoogte op te vangen. Zodat de plinthoogte nagenoeg gelijk blijft.
Zal dan bij Schüller 84,5 worden voor hoge deel en 78 voor lage deel om de plint gelijk te houden.

Afhankelijk van het ontwerp zou je ook 84,5 voor alles kunnen nemen en een lagere plint voor het lage deel. Zal beetje van het ontwerp afhangen wat mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 00:46
Binnenkort zullen wij er een dagje op uit trekken om langs een aantal keukenboeren te gaan. We hebben nog geen idee hoe en wat we willen maar het idee is eerst te snuffelen in het aanbod.
Het idee is om langs diverse showrooms te gaan, zodat we verschillende merken kunnen zien.
Gezien het budget van 30k denk ik aan merken in het midden-hoog segment. Ik wil richting vanaf Deventer richting Duitsland eropuit trekken. Hebben jullie tips qua showrooms die de moeite waard zijn in Overijssel/Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 09:15
Eskiya schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:38:
Hebben jullie tips qua showrooms die de moeite waard zijn in Overijssel/Duitsland?
Stormink in Gorssel kan ik zeker aanraden, Koopman Enschede en eindigen in Duitsland bij bijvoorbeeld Ekelhof. Was zelf niet gecharmeerd van de Duitse verkoopmethoden, maar de showroom is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 23:01
Binnenkort zullen wij er een dagje op uit trekken om langs een aantal keukenboeren te gaan. We hebben nog geen idee hoe en wat we willen maar het idee is eerst te snuffelen in het aanbod.
Het idee is om langs diverse showrooms te gaan, zodat we verschillende merken kunnen zien.
Gezien het budget van 30k denk ik aan merken in het midden-hoog segment. Ik wil richting vanaf Deventer richting Duitsland eropuit trekken. Hebben jullie tips qua showrooms die de moeite waard zijn in Overijssel/Duitsland?
Dan zou ik Satink in Zwolle niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Zou ik sowieso Ekelhof meepakken, die heeft gewoon erg veel staan om ideen op te doen.
En heeft ook redelijk wat merken staan. wat bij hen Contur heet is Schüller.

In die buurt zitten ook nog een aantal kleinere zaken, niet verkeerd om even rond te lopen, zoals akzent, Möbel faber, Ardland etc.

of je met 30k in midden of hoog segment wegkomt zal helemaal afhangen van het ontwerp cq het formaat van de keuken. dus daar is nog niet zo veel zinnings over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
mitsumark schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:46:
[...]
En die losse plaat in Fenix gaat niet krassen als een malle?
Geen last van. Helemaal omdat de oppervlakte mat is, zie je eventuele krassen niet of nauwelijks. Die plaat is een keiharde kunststof plaat met een laag Fenix erop. Dus geen MDF oid.
Bovendien heeft Fenix juist de eigenschap dat je krasjes door warmte weg kan halen. Nog nooit gedaan, want niet nodig, maar je kan Fenix dus herstellen als je krasjes hebt. Zie video's hier: https://www.fenixforinteriors.com/nl/features

Maar alles kan kapot natuurlijk, je moet dan best wel lompe dingen doen. Maar dat geldt met keramiek, composiet, marmer etc ook.
In mn eerste keuken had ik een houtlook kunststof blad. En daar kwamen best wel wat krassen en kringen op. Die je dus niet kan verwijderen. Tweede huis RVS blad. rast als een malle, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Is de charme van RVS.
En nu dus Fenix, wat ik zo weer zou doen. Mits goede kwaliteit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
ik lees hier in het topic er niet veel over terug, laatste post was in 2019, maar zijn er hier tweakers die een doorlopende greeplijst hebben in het vaatwasserfront? https://www.thuiskeukens.nl/front-vaatwasser-130598810.html

ik lees ook hier de waarschuwingen maar ben benieuwd naar de praktijkervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door SquareOne op 07-12-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Bedankt voor de tips!

Satink in Zwolle na vele berichten hier vorige week geweest (moesten in Zwolle zijn dus maar een bezoekje gebracht) Siematic SLX serie was ook de enige die we mooi vonden.

Vrouwlief is verkocht op de filmpjes van de instapagina van Thuys Hengelo, dus daar gaan we ook een oogje werpen. Ze verkopen oa Nolte, Cosentino

Stormink Gorssel waren we vorig jaar toevallig langs gereden. Omdat het van buitenaf erg luxe uitzag toch maar op verzoek van vrouwlief gestopt en door het raam naar binnen gekeken (ze waren gesloten) Het zag er erg luxe uit (kan ook mijn verbeelding zijn) Maar op hun site staat dat ze ook Hacker verkopen. Dus gaan we zeker naar toe.

Ekelhoff hadden we inderdaad al op het lijstje gezet, alleen zie ik dat ze 2 vestigingen in Nordhorn hebben? Hebben ze in beide showrooms 2 verschillende opstellingen staan of is het voornamelijk van hetzelfde?

Stall Treffpunkt in Gronau nog de moeite waard om daar ook (via Nordhorn) naar toe te rijden?

Zodra we een bepaald merk op het oog laten vallen gaan we vervolgens door de topic grasduinen naar ervaringen van verkopers van dat merk om daar vervolgens een afspraak mee te maken. Of het nou in NL of DL is laat ik voor nu even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Naar jullie ervaring is een besteklade van 60 cm voldoende? Wij hebben een bora kookplaat in de 90 cm meubel waardoor een besteklade niet mogelijk/praktisch is. De andere meubels zijn 60 cm. Hoe gaan andere mensen hiermee om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ObiTewodros schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:59:
Naar jullie ervaring is een besteklade van 60 cm voldoende? Wij hebben een bora kookplaat in de 90 cm meubel waardoor een besteklade niet mogelijk/praktisch is. De andere meubels zijn 60 cm. Hoe gaan andere mensen hiermee om?
Uit mijn hoofd hebben wij 80 en ik had eigenlijk liever nog groter gehad.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:20
Één van 60cm is wel weinig imho. Wij hebben er nu één van 80cm en kan opzich prima, maar iets groter zou fijn zijn geweest.

In onze nieuwe keuken krijgen wij naast de Bora een besteklade van 60cm voor keukengerei. Er tegenover een van 120cm voor het bestek ed.

Ik zou dan minimaal 2 besteklades van 60cm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik heb 3 ladekasten. 60-80-60.
Links (60cm): één binnenlade met bestekbak. Bommetje vol met normaal bestek.
Midden (80cm): lade onder de Bora is vrij laag. Daar liggen kruiden.
Rechts (60cm): één binnenlade. Daar liggen alle spatels, grote messen, gardes, soeplepels etc. Niet in een bestekbak. Want die grote dingen passen daar niet lekker in.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 07-12-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Beschrijving
Front-set gedeeld voor volledig geïntegreerde vaatwasser
Front-set voor volledig geïntegreerde vaatwasser 60,0cm breed. 2 massief houten lijsten voor montage tegen onderzijde werkblad. Geen garantie op vochtschade bij greeplijst uitsparingen. Plint minimaal 15,0cm hoog en kasten 2,2cm vanaf de muur plaatsen.
Let op! Voor planning van dit front dienen de keukenkasten minimaal 2,2cm vanaf de muur geplaatst te worden.

Wij raden een gedeeld front af! De uitsparing voor de greeplijst in de korpus van de keukenkasten links en rechts naast de vaatwasser, zijn extreem gevoelig voor vocht uit de vaatwasser. Ook is het front vaak te zwaar voor het veer- en balanssysteem van de vaatwasser. Vocht problemen zijn uitgesloten van garantie.

VDL60.78.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Eskiya schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:43:
Bedankt voor de tips!

Satink in Zwolle na vele berichten hier vorige week geweest (moesten in Zwolle zijn dus maar een bezoekje gebracht) Siematic SLX serie was ook de enige die we mooi vonden.

Vrouwlief is verkocht op de filmpjes van de instapagina van Thuys Hengelo, dus daar gaan we ook een oogje werpen. Ze verkopen oa Nolte, Cosentino

Stormink Gorssel waren we vorig jaar toevallig langs gereden. Omdat het van buitenaf erg luxe uitzag toch maar op verzoek van vrouwlief gestopt en door het raam naar binnen gekeken (ze waren gesloten) Het zag er erg luxe uit (kan ook mijn verbeelding zijn) Maar op hun site staat dat ze ook Hacker verkopen. Dus gaan we zeker naar toe.

Ekelhoff hadden we inderdaad al op het lijstje gezet, alleen zie ik dat ze 2 vestigingen in Nordhorn hebben? Hebben ze in beide showrooms 2 verschillende opstellingen staan of is het voornamelijk van hetzelfde?

Stall Treffpunkt in Gronau nog de moeite waard om daar ook (via Nordhorn) naar toe te rijden?

Zodra we een bepaald merk op het oog laten vallen gaan we vervolgens door de topic grasduinen naar ervaringen van verkopers van dat merk om daar vervolgens een afspraak mee te maken. Of het nou in NL of DL is laat ik voor nu even in het midden.
Van ekelhof in het centrum is volgens mij maar klein, heb nog niet de moeite genomen daar naartoe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Lijkt me niet, zeker ook voor kookgerei etc.
je kunt toch ook in een meubel van 60 meerdere laden boven elkaar nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 10:38
Pejdref schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:17:
[...]

We hebben nog nagedacht over de gespiegelde indeling die je voorstelde, maar zijn toch op de oorspronkelijke plek van de keuken gebleven. We vinden het fijn om onze keuken centraal te hebben en een duidelijke scheiding tussen eet- en woonkamer te creëren. Dat weegt voor ons zwaarder dan de nadelen, waar we ons wel in kunnen vinden, die je noemt. We hebben je advies om niet voor ondiepe kasten te gaan wel overgenomen.

Nu zijn we bezig met iets meer detailindeling, waar komt wat in de keuken. De afmetingen van de keuken zijn hierin en kastbreedtes zijn nog flexibel. We hebben nu onderstaand uitgewerkt, heeft iemand daar nog tips/opmerkingen over?

Met alle maten (de gestippelde lijn boven de wasbak is de lichtstraat):
[Afbeelding]

Zonder maten (de gestippelde lijn boven de wasbak is de lichtstraat):
[Afbeelding]

We willen een keuken in onderstaande stijl, vanwege de lijnen in de frontjes moeten we denken we wel extra letten op de vakverdelingen, omdat het anders al snel een zootje kan worden. (De render is overigens niet exact volgens de indeling die hierboven staat).

[Afbeelding]
Iemand die hier nog tips of adviezen over heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wOji_6VKvWurI9ttJSDZJYpkts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PnzwRy8VA0dSaEFoTx2WoPjv.png?f=user_large

We twijfelen nog over de positie van de vaatwasser, als deze nu open staat zijn 2 kasten er tegenover geblokkeerd, dus daar kun je dan al niks inruimen. Als er iemand aan de kookplaat staat is alles geblokkeerd en is uitruimen/inruimen dus erg onhandig.
Andere optie is om deze aan de muurzijde en niet in het eiland te plaatsen. Dan moeten we hier een 60cm kast plaatsen ipv 80cm wat het geheel iets onrustiger maakt omdat de rest 80cm is. Daarnaast is de afstand naar de wasbak weer best groot en dus niet handig met spullen die voorgespoeld worden.

Wellicht is er nog iemand met aan ander idee?

Verder dingen en voorkeuren waar we over nagedacht hebben en naar wat wij denken wel aan voldoen, hebben we hiermee overal aan gedacht?:
  • Koken en voorbereiden kan gelijk met 2 personen (1 persoon aan de kookplaat, 2de moet een vrije route wasbak-werkblad-koelkast hebben). Als iemand alleen kookt zijn de routes ook kort.
  • Genoeg ruimte voor het pannenkoekscenario dat hier wel eens genoemd wordt.
  • Koelkast altijd bereikbaar vanuit keuken, eetkamer, woonkamer.
  • Kookplaat niet onder de lichtstraat
  • Kookplaat niet tegenover de wasbak
  • Kookplaat het liefste aan de muurkant en in het midden in verband met keuze voor afzuigkap (zie ook render in vorige post in quote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Of het voldoende is, hangt natuurlijk af van je wijze van koken. Misschien heb je aan een mesje en een pollepel al wel genoeg en heb je voor max 2p bestek in huis. Dan is het genoeg.
Is het bedoeld voor bestek én keukengerei, dan zou ik er minimaal 1 la bij rekenen. Ik heb hier in een 3p huishouden een la van 90 voor keukengerei en een la van 60 voor bestek. Daarnaast nog een bak in een diepere la voor keukengerei dat wel tot bestek gerekend wordt, maar zich niet zo makkelijk in een la laat opbergen (deegroller, zeef etc).
En dan ligt mijn keukengereila tjokvol.*
De bestekla van 60 voldoet prima voor tafelbestek en gebaksvorkjes.

*) Toke moet hierbij misschien vermelden dat zij ooit beschikte over een megarek met allerlei keukengerei, wat ze nu niet meer in het zicht wil hebben en dus in die la heeft gepropt.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 07-12-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Misschien een gekke vraag. Op internet lees ik diverse tips over de afstand tussen kastenwand en kookeiland. Is dit iets wat men zelf bij het ontwerp voorgesteld/verzocht heeft of laten jullie dit aan de keukenverkoper/ontwerper over?

Wat is een goede afstand tussen kookeiland en kastenwand? En hebben degene die een eiland hebben spijt van de afstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pejdref schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:27:
[...]

Iemand die hier nog tips of adviezen over heeft?

[Afbeelding]

We twijfelen nog over de positie van de vaatwasser, als deze nu open staat zijn 2 kasten er tegenover geblokkeerd, dus daar kun je dan al niks inruimen. Als er iemand aan de kookplaat staat is alles geblokkeerd en is uitruimen/inruimen dus erg onhandig.
(..)
Wellicht is er nog iemand met aan ander idee?
Ik snap je punt. Zou de vw naar de linkerzijde van de wasbak kunnen? Daar zit KV maar die functionaliteiten botsen niet.
Andere suggestie, out of the box: plaats vw op kopse kant tegenover het raam. Kun je er supermakkelijk bij en het staat niemand in de weg.
• Genoeg ruimte voor het pannenkoekscenario dat hier wel eens genoemd wordt.
*O*
Ik wacht op opname van dit woord in de Van Dale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Eskiya schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:38:
Misschien een gekke vraag. Op internet lees ik diverse tips over de afstand tussen kastenwand en kookeiland. Is dit iets wat men zelf bij het ontwerp voorgesteld/verzocht heeft of laten jullie dit aan de keukenverkoper/ontwerper over?

Wat is een goede afstand tussen kookeiland en kastenwand? En hebben degene die een eiland hebben spijt van de afstand?
Geen gekke vraag hoor, het issue komt hier regelmatig terug. Er is niet echt 1 goede afstand, want er zijn altijd mensen die met minder toekunnen en mensen die er bij lange na niet genoeg aan hebben. Meestal zit je tussen de 90 en 120 wel goed. Waarbij je bij 90 rekening moet houden met deuren die niet tegelijkertijd open kunnen (afwasmachine/servieskast). Bij 120 en meer kan het weer irritant worden als je kookplaat en wasbak niet aan dezelfde kant hebt en je moet ‘oversteken’ om je pan pasta af te gieten.
Verder kan 90 wat krap overkomen en 120 juist heel ruim, afhankelijk van de rest van de ruimte en hoe die is ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 10:59
Wij hebben nu 60+60+30+30 en het is niet genoeg voor de zooi die we hebben verzameld.

In de nieuwe keuken hebben we zo 100+60+60+35+65 (en nog eentje van 60 voor de spullen van de oven & warmhoudlade. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 23:01
Wij hebben 2 x 120, en eigenlijk is het net genoeg, zeker als je ook een aantal grote gardes en soeplepels kwijt wilt in die lades. Luxeprobleem? Ja, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Eskiya schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:38:

Wij hebben nu 88cm, bij onze nieuwe keuken ga ik ook weer op ca. 90cm zitten. Ik vind dit prettig omdat ik dan beide kanten kan bereiken zonder heen en weer te hoeven lopen.

Nadeel hiervan is wel dat er niet makkelijk iemand achter je langs kan lopen. In ons ontwerp geen probleem maar als je dat wel wil moet je naar de 110/120cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-05 20:55
Ik wil richting vanaf Deventer richting Duitsland eropuit trekken. Hebben jullie tips qua showrooms die de moeite waard zijn in Overijssel/Duitsland?
Zeker Ihre Küche proberen in Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:16
Wij hebben onder de Bora 3 lades. Een normale.onder, en dan boven een lage met een binnenlade. Dat zijn dus 2 erg lage lades maar voor het bestek zijn die perfect.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:33

Rzaan

Altijd zoekende

da1roy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:
Thnx, de ombouw is door een lokale timmerman gemaakt, de muur had ik bij de bouw al laten verlengen zodat er al een soort koof was.
De muur lijkt gelijk te lopen met voorzijde hoge kasten.
Klopt dat?

Os eerste de koof helemaal afgemaakt en toen de keuken erin 'geschoven'?
Of is de koof deels later gemaakt en afgewerkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
Eskiya schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:43:
Bedankt voor de tips!

Op deze manier ga je eigenlijk alleen het standaard Duitse keukenaanbod bekijken. Terwijl je op zoek bent naar iets meer exclusiefs als je post zo lees. Of in ieder geval iets wat bij je specifieke smaak past.
Veel merken kunnen ongeveer hetzelfde. Door lukraak een paar winkels te bekijken gata je weinig opleveren zo.

Wat je dan beter kan doen is eerst even in de startpost kijken en van die hele rij de fabrikantpagina's eens opzoeken. Dan een lijstje maken wat je aanspreekt.
Verder bedenken wat je echt belangrijk vind. Ofwel: wat moet er perse in je keuken terugkomen qua details, features, specifieke look?
Op deze wijze kun je veel gerichter met je zoektocht bezig zijn, kost minder tijd en levert veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
--MP-- schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:46:
[...]

Wij hebben nu 88cm, bij onze nieuwe keuken ga ik ook weer op ca. 90cm zitten. Ik vind dit prettig omdat ik dan beide kanten kan bereiken zonder heen en weer te hoeven lopen.

Nadeel hiervan is wel dat er niet makkelijk iemand achter je langs kan lopen. In ons ontwerp geen probleem maar als je dat wel wil moet je naar de 110/120cm
90 Cm is echt te weinig. Je moet dan concessies doen. 1 heb je al gemerkt, met zn tweeen daar zijn is niet te doen. Een tweede issue is dat je ruimte nodig hebt om ovens, lades en kasten open te doen.
Met een hete ovenschaal wil je er zeker van zijn dat je nergens tegenaan stoot als je die schaal uit de oven haalt. Als je een vaatwasser uitruimt, steekt die deur 80-90cm de ruimte in. Dan kun je de kast of lade er tegenover dus niet opendoen.
Sowieso wil je voldoende ruimte hebben om lades en kasten tegen elkaar open te kunnen zetten. Zowel tijdens koken als uitruimen vaatwasser bijvoorbeeld.
Dus: minimaal 110cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Wij hebben van de week ‘s nachts iets op ons werkblad laten staan, boven de vaatwasser. De volgende dag was er een kring te zien welke er niet uit gaat. Ons blad is van kwartsiet en ik was in de veronderstelling dat dit net zo hard is als graniet (hadden we in ons vorige huis). Dit lijkt niet het geval en de kring krijgen we er met geen mogelijkheid uit. We hebben contact opgenomen met de leverancier of zij nog tips hebben. Wees dus gewaarschuwd met een dergelijk blad, dat het toch kwetsbaarder is dan graniet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElvSdQPN2x50vRHcSJNQ13mCNiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5F6kBq5X1IIDatfJFOe3wS7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 10:50
synorluna schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:02:
Wij hebben van de week ‘s nachts iets op ons werkblad laten staan, boven de vaatwasser. De volgende dag was er een kring te zien welke er niet uit gaat. Ons blad is van kwartsiet en ik was in de veronderstelling dat dit net zo hard is als graniet (hadden we in ons vorige huis). Dit lijkt niet het geval en de kring krijgen we er met geen mogelijkheid uit. We hebben contact opgenomen met de leverancier of zij nog tips hebben. Wees dus gewaarschuwd met een dergelijk blad, dat het toch kwetsbaarder is dan graniet.

[Afbeelding]
Er zit een verschil tussen hard en poreus. Het kan kneiterhard zijn, maar als het poreus is dan zal iets er snel intrekken. Dat lijkt hier gebeurd te zijn. Soms kun je met wat afwasmiddel en een schuursponsje dit soort dingen er nog wat uitkrijgen, maar ik ken het specifieke blad niet dus zou inderdaad de instructies van de fabrikant even afwachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 08:52
Ik zou eerst kijken of dit met alcohol schoongemaakt kan worden. In iedergeval schoonmaken met een zuurvrije reiniger (geen azijn dus). En ik sluit mij aan bij wat lizard87 zegt, hardheid en poreusheid zijn niet hetzelde. Als het blad gepolijst is, dan zou ik niet 1,2,3 een schuursponsje gebruiken maar een zachte doek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:31
Chillmeister schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:43:
Ik zou eerst kijken of dit met alcohol schoongemaakt kan worden. In iedergeval schoonmaken met een zuurvrije reiniger (geen azijn dus). En ik sluit mij aan bij wat lizard87 zegt, hardheid en poreusheid zijn niet hetzelde. Als het blad gepolijst is, dan zou ik niet 1,2,3 een schuursponsje gebruiken maar een zachte doek.
Dat idd want met een schuurspons maak je krassen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 12:39
Sjors81 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:58:
ik lees hier in het topic er niet veel over terug, laatste post was in 2019, maar zijn er hier tweakers die een doorlopende greeplijst hebben in het vaatwasserfront? https://www.thuiskeukens.nl/front-vaatwasser-130598810.html

ik lees ook hier de waarschuwingen maar ben benieuwd naar de praktijkervaringen?
Wij hebben in onze gloednieuwe Nobilia N-Line keuken (foto's en specs volgen binnenkort) gekozen om de greeplijst door te laten lopen. Wij hebben een bijna 5 meter lange keuken die qua lijnen volledig doorloopt. Hiervoor was door de leverancier, Annovi Keukens van DB Groep, op ons verzoek een extra voorwand voor onze bestaande Siemens vaatwasser gemaakt waarbij de greeplijst doorloopt.

Ik heb de keuken zelf geplaatst. Ik heb uiteindelijk de hele keuken een kleine centimeter van de muur af moeten plaatsen om het front uitgelijnd te krijgen met de voorkant van de keuken. Dit is mede door de tegels helemaal goed uitgekomen.

Het resultaat is fantastisch, het was wel veel werk maar de moeite waard!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Roos79 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:57:
[...]

Dat idd want met een schuurspons maak je krassen…
Je kunt het wel polijsten.
Kan een bedrijf doen, maar kun je ook zelf doen met de juiste spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Wij hebben van de week ‘s nachts iets op ons werkblad laten staan, boven de vaatwasser.

[Afbeelding]
Wat is het dat je erop hebt laten staan? Is mogelijk relevant voor de wijze van herstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Chillmeister schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:43:
Ik heb een schoonmaakmiddel gebruikt van Lithofin gebruikt (vuiloplosser voor natuursteen en beton). Dit is een zuurvrij schoonmaakmiddel voor sterk vervuilde ondergronden. Helaas heeft dit niks uitgehaald. We wachten de reactie van de leverancier maar even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Streamz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:38:
[...]

90 Cm is echt te weinig. Je moet dan concessies doen. 1 heb je al gemerkt, met zn tweeen daar zijn is niet te doen. Een tweede issue is dat je ruimte nodig hebt om ovens, lades en kasten open te doen.
Met een hete ovenschaal wil je er zeker van zijn dat je nergens tegenaan stoot als je die schaal uit de oven haalt. Als je een vaatwasser uitruimt, steekt die deur 80-90cm de ruimte in. Dan kun je de kast of lade er tegenover dus niet opendoen.
Sowieso wil je voldoende ruimte hebben om lades en kasten tegen elkaar open te kunnen zetten. Zowel tijdens koken als uitruimen vaatwasser bijvoorbeeld.
Dus: minimaal 110cm.
Zoals ik aangaf is het bij ons geen probleem, ik ga hier ook zeker weer voor ondanks dat ik ook prima de ruimte heb om groter te gaan. Ik vind het fijn dat ik tijdens het koken me om kan draaien naar de wasbak zonder te lopen. Echter is onze keuken vrij groot, dus de ovens zitten niet tegenover het eiland, de kookplaat, wasbak en vaatwasser allemaal een stukje uit elkaar, tegenover de vaatwasser zit een kastje wat niet vaak gebruikt wordt etc. Dus prima te doen.
Maar erg ontwerp afhankelijk

Een open vaatwasser steekt overigens geen 90cm uit, maar een cm of 70 afhankelijk van model

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 08-12-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 14:47
Wij zijn nog steeds erg blij met onze keuken. Zoals uitgebreid gedeeld heel wat topics terug.
Na een jaar gebruik heb ik wel 2 punten van aandacht waarvan ik benieuwd ben hoe andere dit oplossen

BORA PUXU kookplaat inductie met afzuiging Recirculatie
Blijft heer. Recirculatie bevalt top. En verder gewoon erg fijn in gebruik. Wel vind ik dat schoonmaken een drama is soms. Althans zelfs met schone nieuwe doeken en tal van verschillende schoonmaakmiddelen. Blijft er een vettige waas en daardoor vegen achter op de plaat. Ook als je vocht (wat bijv. overkookt) laat liggen brand het in en moet je een half uur boenen met een wondersponsje.
Iemand een gouden tip voor schoonmaken.
Tot nu toe is het, schoonmaken met schoonmaakmiddel en een natte doek. Daarna evt plekken met wondersponje. Daarna nieuwe doek met glassex en daarna een droge schone handdoek naboenen. Kortom best wat Ronde's werk.

Indeling ladenkasten
Wij hebben in ons kookeiland 2 90cm kasten met 2 uitschuiflade's.
waarvan 1 onder de bora (iets minder hoog daardoor) en 1 onderin een mooie diepe la.
Daarnaast hebben we er nog zo 1 waarvan 1 diepe la met grote binnenla en een diepe la.

Ik vind het enorm lastig dit fijn en goed in te richten. We hebben nu in de bovenste la onder de bora koekenpannen en wokpanen. De de la eronder een chaos van kookpannen, deksels, kookschorten, en wat schoonmaak spullen.

Ik merk dat ik het lastig vind dit netjes te organiseren. Iemand interessante binnenlade inrichting als advies?

Ik heb in de la er naast van blum die interieur inrichting. zodat we wat vakken hebben met chips, en broodspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Laatst online: 14-02 22:39
Wij hebben een offerte ontvangen van eigenhuis en keuken in Cappelle. Ziet er wel goed uit opzich, maar waar ik vraagtekens bij heb is het volgende;

Zij doen bij de montage alleen de kasten en de apparaten. Waterafvoer en quooker moeten we zelf regelen met een loodgieter. We hebben dus een spoelbak, Quooker en vaatwasser. Dit gaat ons toch minimaal €1000 meer kosten aan het einde van de rit of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05 16:57
mr3000 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:59:
Wij zijn nog steeds erg blij met onze keuken. Zoals uitgebreid gedeeld heel wat topics terug.
Na een jaar gebruik heb ik wel 2 punten van aandacht waarvan ik benieuwd ben hoe andere dit oplossen

Blijft heer. Recirculatie bevalt top. En verder gewoon erg fijn in gebruik. Wel vind ik dat schoonmaken een drama is soms. Althans zelfs met schone nieuwe doeken en tal van verschillende schoonmaakmiddelen. Blijft er een vettige waas en daardoor vegen achter op de plaat. Ook als je vocht (wat bijv. overkookt) laat liggen brand het in en moet je een half uur boenen met een wondersponsje.
Tot nu toe is het, schoonmaken met schoonmaakmiddel en een natte doek. Daarna evt plekken met wondersponje. Daarna nieuwe doek met glassex en daarna een droge schone handdoek naboenen. Kortom best wat Ronde's werk.

Indeling ladenkasten
waarvan 1 onder de bora (iets minder hoog daardoor) en 1 onderin een mooie diepe la.
Daarnaast hebben we er nog zo 1 waarvan 1 diepe la met grote binnenla en een diepe la.

Ik vind het enorm lastig dit fijn en goed in te richten. We hebben nu in de bovenste la onder de bora koekenpannen en wokpanen. De de la eronder een chaos van kookpannen, deksels, kookschorten, en wat schoonmaak spullen.

Ik merk dat ik het lastig vind dit netjes te organiseren. Iemand interessante binnenlade inrichting als advies?

Ik heb in de la er naast van blum die interieur inrichting. zodat we wat vakken hebben met chips, en broodspullen.
Ik snap wel goed wat je bedoeld met de waas op de Bora maar misschien heb je wat aan mijn schoonmaak routine :)
Als het niet extreem vies is geworden gebruik ik een dettoldoekje om het meeste vuil/spetters weg te halen en daarna een nat doekje (zonder schoonmaakmiddel alleen heet water) en nadrogen met een waffel microvezel doek (echt die doeken zijn magisch). Dit is soms niet altijd voldoende en is het gewoon te vettig.
Dan eerst dettol doekje, daarna met een nat doekje met dreft even insoppen en nadrogen met een schone waffel microvezel doek. En helaas ingebrande plekken hebben wel wat meer werk nodig maar wat wel help is dan de mister muscle cerafix. Is een beetje een polijstmiddel denk ik.
Ik heb een link naar die microvezeldoeken maar ik weet niet of ik dat zomaar mag linken maar een PM is altijd welkom :)

Helaas geen tips voor de inrichting :) heb zelf ongeveer dezelfde maat lades maar heb te weinig spullen om ze echt vol te zetten dus geen issue met ruimte en indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:05

Ethirty

Who...me?

Kookplaat reiniger van de HG er op sprayen, na paar seconde met een natte (met heet water) microvezel doek even poetsen. Nog een keer navegen met een uitgespoelde natte doek. Als ik het streeploos wil daarna even met een keukenpapiertje erover.

Spul als glassex krijg ik een ruit niet eens fatsoenlijk schoon mee, en een kookplaat is basically ook gewoon een glasplaat. Je kan zelfs heel voorzichtig met zo'n glas/verfkrabber aan de gang* als de aanslag écht hardnekkig is. :)

* use at your own risk

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ethirty schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:02:
[...]

Kookplaat reiniger van de HG er op sprayen, na paar seconde met een natte (met heet water) microvezel doek even poetsen. Nog een keer navegen met een uitgespoelde natte doek. Als ik het streeploos wil daarna even met een keukenpapiertje erover.

Spul als glassex krijg ik een ruit niet eens fatsoenlijk schoon mee, en een kookplaat is basically ook gewoon een glasplaat. Je kan zelfs heel voorzichtig met zo'n glas/verfkrabber aan de gang* als de aanslag écht hardnekkig is. :)

* use at your own risk
Met een glasschraper doe ik 1x in de zoveel tijd bij mijn siemens inductie plaat. Zo lang je hem vlak houd en niet rechtop gaat krassen kan het blad dat echt wel hebben. Is behoorlijk hard glas en dit werkt voor mij goed om de ingebrande vervuiling weg te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023

Ik heb eveneens een Bora. Heel eenvoudig schoon te maken: klein beetje HG kookplaatreiniger op spuiten. Met vochtige doek eens over en dan het belangrijkste: handdoek voor glas. Ik gebruik er zo eentje van tupperware. Als ik andere handdoeken gebruik blijft er een waas zitten.

PS: pas op van wonderspons!! Een wonderspons bestaat uit minuscule harde deeltjes. Voelt zacht aan maar kan op het verkeerde materiaal krassen achterlaten of zelf een "beschermglans" afschuren voor je het weet...

[ Voor 7% gewijzigd door Robbedp op 09-12-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
Heb nu ook een Bora en gebruik ook de HG kookplaat reiniger, werkt prima hoor! Eerst met Nat keukenpapier, daarna droog maken met een droog keuken papiertje.

Alleen niet gebruiken als de kookplaat nog warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Olivertwist278 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:07:
Wij hebben een offerte ontvangen van eigenhuis en keuken in Cappelle. Ziet er wel goed uit opzich, maar waar ik vraagtekens bij heb is het volgende;

Zij doen bij de montage alleen de kasten en de apparaten. Waterafvoer en quooker moeten we zelf regelen met een loodgieter. We hebben dus een spoelbak, Quooker en vaatwasser. Dit gaat ons toch minimaal €1000 meer kosten aan het einde van de rit of zie ik dit nu verkeerd?
Eigenhuis keukens, drama ervaring daar gehad. Vooral met de service achteraf. Probeer voor de grap eens de service lijn te bellen om een indruk te krijgen hoe druk het is.
Bij mij is dit toen (4,5 jaar terug) wel aangesloten, heb de Quooker zelfs aangedragen en was geen probleem. Ze werkten toen samen met HR montage, die het plaatsen deden en toen voor mij de leidingen verzet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
LordBusiness schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:27:
[...]
Eigenhuis keukens, drama ervaring daar gehad. Vooral met de service achteraf. Probeer voor de grap eens de service lijn te bellen om een indruk te krijgen hoe druk het is.
Bij mij is dit toen (4,5 jaar terug) wel aangesloten, heb de Quooker zelfs aangedragen en was geen probleem. Ze werkten toen samen met HR montage, die het plaatsen deden en toen voor mij de leidingen verzet hebben.
Ja de meneer gaf aan dat ze achteraf veel problemen kregen met lekkages en dat ze dat servicetechnisch niet meer aankonden. Ik blijf het alleen gek vinden dat men het nu zelf moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

In mijn persoonlijke ervaring (wel gas op glas):
Een allesreiniger (all purpose cleaner) is niet goed in het schoon achterlaten van glazen oppervlakken. Het lijkt een soort filmpje, een waas, achter te laten. Daarom bij heftige vlekken eerst een allesreiniger en daarna een glasreiniger.

Ik heb daarom schoonmaakspul voor de auto-industrie gekocht, van Maguiars Professional: All Purpose Cleaner (3.8l voor €35) en Glass Cleaner Concentrate (3,8l voor €52). Die heb ik in hun eigen sprayfles gestopt, 500ml flesjes zijn iets van €13 per 3. Let wel: deze schoonmaakmiddelen zijn niet food-grade, je moet niet je Bora gaan likken na gebruik, maar ze werken wel erg goed. (Ik heb ook Total Wipeout van Dodo Juice als allesreiniger, vind ik net minder lekker werken)

Doe ermee wat je niet laten kunt, maar da's mijn tip :)
Indeling ladenkasten

Indelen is altijd gedoe, wij wonen hier sinds april en hebben de halve keuken nu al drie keer onder handen genomen, zijn nog niet tevreden. (Nu is de keuken kleiner dan we hadden en véél kleiner dan wat er aan moet komen waardoor we eenvoudigweg ruimte tekort komen, maar het is gedoe)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
mr3000 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:59: Wel vind ik dat schoonmaken een drama is soms.(…)
Skip het deel met de glasreiniger.
Zelf gebruik ik voor die ingedroogde vlekken een nat doekje met cif. Geen sponsje nodig en plaat is nog als nieuw.
Dus 1) nat met gewoon schoonmaakmiddel afnemen, 2) eventueel cif gebruiken en 3) daarna met een theekdoek glasplaat drogen.
Indeling ladenkasten
Zoek eens op pannenindeling of -verdeler. Krijg je bijvoorbeeld dit, in alle soorten, maten en prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1srB9OedElp4iKzXArS_7RgIHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7t7uSBNwBZIpAUq7wskmcPB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yR3aWzxlO2lj4ikTBDJUQTXZdpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHqGiYx4MdwoD6pZM6t3izLS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAMHuoolPsVXMyExlvOMbzUEU94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5aCIWXhfJ6tbw1JXiBm1oDwg.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssZjkEgSTZ4NCNRNWZnBdRNbj0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YcAJKwPR7Eji0mQ6LcdwE8ML.png?f=user_large

Ik zou graag een uitschuifbaar aanrecht maken om mijn espresso machine te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? De keukenboer zegt dat het niet kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Eergisteren dit ontwerp ontvangen bij Eigenhuis keukens. Het gaat hier om Hacker concept130 kastjes, Siemens apparaten, Bora Puru en Quooker.
Prijs komt uit op 17,9 incl montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceSWFXQIW6lEAGBfHlTAWlU8QKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iJmKHxzD6wTTS0VsYzLdQVo.jpg?f=fotoalbum_large

Oven: CM836GNB6 iQ700
Koelvriescombinatie: KI86V5SF1 iQ100
Vaatwasser: SX63H800BE iQ300
Werkblad: composiet ceasarstone

Is 17,9 incl montage een redelijke prijs hiervoor? En hoe zit het met Hacker concept130, ik ben niet bekend met keuken merken dus vroeg me af of het een degelijk merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 20:07
Kan je iets concreter zijn? Wat heb je erop laten staan? Was het een nat object?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Olivertwist278 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:21:

Is 17,9 incl montage een redelijke prijs hiervoor? En hoe zit het met Hacker concept130, ik ben niet bekend met keuken merken dus vroeg me af of het een degelijk merk is?
Ik denk dat het qua kleur en maat wel overeenkomt met onze toekomstige keuken uitgevoerd in next125 met prijsgroep 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SPsU_VEvDS-mT1fCmHskvKGyzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIOQkn7qst3YQ9o4DHQwfEnn.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder het dressoir komen wij op iets onder de 20k excl. plaatsen. Hebben (bewust) geen quooker maar wel een Liebherr koelkast (zuiniger dan de Siemens), iq700 combi stoomoven en IQ700 XL vaatwasser, de Bora X pure (PUXU), fragranite 1.5 spoelbak en zwarte kraan. Blad is de Dekker composiet calacatta gold. Bovenkast is daarnaast uitgevoerd met houtfineer en onderverlichting. (Daarnaast ook nog extraatjes zoals lade inrichting in vilt/hout, verhoogde korpus, korpus in zwart net zoals de greeplijst)

Hacker concept ken ik verder ook niet, heb zelf nu hacker classic en is gewoon oke.

[ Voor 15% gewijzigd door lebbe02 op 09-12-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-05 22:20

Indeling ladenkasten

Ik gebruik voor hardnekkige vlekken deze spons. Die hoef je alleen maar nat te maken onder de kraan. Werkt perfect op onze siemens. Als het vuil meevalt gewoon met een vaatdoekje met afwasmiddel. Wel is het zo dat je moet zorgen dat je voor dat je droogt alle randjes ook goed schoon maakt, anders trek je daar vet uit de plaat op.

Zoals hierboven ook vermeld, even droogmaken met een thee doek en daarna met een microvezel doekje er overheen. Ik doe dit (de spons niet, die alleen als het echt vies is) elke avond even en ben er maximaal 2 minuten mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik zie hier heel vaak langskomen dat mensen een Dekker blad in hun keuken aangeboden krijgen of hebben.

Dekker is toch gewoon een handelaar/importeur/tussenpartij van bladen van oa Cosentino en geen fabrikant?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Er is hier meerdere malen over geschreven maar ben er zelf nog niet helemaal uit.
De muur waar de kookplaat, koelkast, werkblad wasbak tegenaan komt zal tussen 2 muren zijn. We willen de muren links en rechts vd keukenopstelling gebruiken als een onderdeel vd koof/ombouw. Omdat de muren tijdens de uitbouw gemetseld zullen worden zou ik willen weten hoe diep de muren moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Eskiya schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:10:
Er is hier meerdere malen over geschreven maar ben er zelf nog niet helemaal uit.
De muur waar de kookplaat, koelkast, werkblad wasbak tegenaan komt zal tussen 2 muren zijn. We willen de muren links en rechts vd keukenopstelling gebruiken als een onderdeel vd koof/ombouw. Omdat de muren tijdens de uitbouw gemetseld zullen worden zou ik willen weten hoe diep de muren moeten worden.
Ik snap je verhaal denk ik niet helemaal. Dat bepaal je toch gewoon in je keuken ontwerp en daarna zeg je tegen de aannemer wat hij moet maken?

Of dat nu 30, 60 of 70cm moet zijn is aan jezelf.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ethirty schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:06:
Ik zie hier heel vaak langskomen dat mensen een Dekker blad in hun keuken aangeboden krijgen of hebben.

Dekker is toch gewoon een handelaar/importeur/tussenpartij van bladen van oa Cosentino en geen fabrikant?
Klopt volgens mij.
Ze hebben wel wat merken die alleen zijn bij mijn weten voeren.
Zoals Evora Ceramics.

Vroeger installeerde Dekker de bladen ook, maar daar zijn ze mee gestopt.
Sommige keukenzaken werken daarom iets minder graag met hun samen.
De keukenboer krijgt nu van hun gewoon een blad met de uitsparingen.
Dat moeten ze zelf plaatsen, en kunnen ze 'in het werk' weinig tot geen aanpassingen meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Eskiya schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:10:
Bedoel je hoe dik de muren moeten worden? Dus hoe ze later mooi aansluiten bij de koof? (Meestal is dat 10-12 cm, maar eigenlijk maar net wat je mooi vindt of goed uitkomt.
Of bedoel je hoe diep muren moeten worden zodat werkblad daar mooi binnenvalt? (Minimaal 65, maar als je een wat dieper werkblad/diepere kasten wilt, kun je voor 70 of 75 gaan.) Als je koof superstrak wilt laten aansluiten op de kasten kun je de afwerking aan de voorzijde misschien beter laten uitvoeren als de keuken is geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
psycho-realm schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zou graag een uitschuifbaar aanrecht maken om mijn espresso machine te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? De keukenboer zegt dat het niet kan....
Dat is wel vragen om dure oplossingen. Meer dan die geleider op de bodem en dan bidden. ;)

Er zijn tafelgeleiders en allerlei speciale kastgeleiders waar je naar zou kunnen kijken. Weet echter dat dit niet bepaald standaard werk is en dus zowel veel tijd zal kosten als de kans dat het niet goed gaat flink toeneemt.

Ter illustratie: deze in 50cm kost zo'n €250 ex BTW.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Jasper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:24:
[...]

Kan je iets concreter zijn? Wat heb je erop laten staan? Was het een nat object?
Ik weet dus niet wat het geweest is. Vriendinlief had een citroen uitgeperst die avond ervoor in een glas, maar zou het glas aan de onderkant hebben droog gemaakt (omdat ik daar altijd op hamer). Ik heb een aantal glazen op de kring gezet en het lijkt op de grootte van een fles Karmeliet bier. Zeker weet ik het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Als het alleen om het apparaat gaat, is het dan niet handiger om een plateau onder je machine te zetten ipv het hele werkblad naar voren te schuiven? Zulke plateaus kun je al voor een paar tientjes online bestellen.
Wat luxueuzer zijn inbouwkoffienissen waar zo’n plateau in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:43:
[...]

Skip het deel met de glasreiniger.
Zelf gebruik ik voor die ingedroogde vlekken een nat doekje met cif. Geen sponsje nodig en plaat is nog als nieuw.
Dus 1) nat met gewoon schoonmaakmiddel afnemen, 2) eventueel cif gebruiken en 3) daarna met een theekdoek glasplaat drogen.

[...]

Zoek eens op pannenindeling of -verdeler. Krijg je bijvoorbeeld dit, in alle soorten, maten en prijzen:
[Afbeelding][Afbeelding]
Hier hebben we een simpele Ikea variant van €7,- in de la, naast de pannen :')
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70154800/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-05 22:04
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kan aan mij liggen maar ik zie het praktisch nut niet. Je kan je koffieappraat zo toch ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:06
Wij hebben een order lopen bij Ekelhoff, maar wij zijn niet blij met deze partij. Op dit moment hebben we een opleverdatum staan medio maart, maar we staan op een wachtlijst. Dat betekend dus dat het nog niet definitief is dat onze keuken op die datum opgeleverd wordt. Ze hebben veel problemen met opleveringen en planningen.

Daarnaast wilde wij andere ovens en apparatuur hebben. Bij aanvang hadden ze aangegeven dat er altijd het nieuwste model ovens en apparatuur geleverd wordt. Ik heb hier expliciet naar gevraagd bij het kopersgesprek. Nu wijzen zij mij op hun voorwaarden, dat ze alleen verplicht zijn te leveren wat op hun verkoopofferte staat. Verkoper heeft gewoon gelogen in kopersgesprek.

Vervolgens komt hij met aanbevelingen wat helemaal niet klopt waaronder dus een te grote stoomoven. Notabene heeft hij de tekening zelf getekend. Daarna annuleert meneer de apparatuur zonder eerst de bestelling voor een nieuwe te plaatsen en de juiste apparatuur uit te zoeken. En nu moet ik zelf maar een lijst aanleveren met apparatuur die ik erin wil hebben (terwijl het zijn werk is).

Maar daarnaast heerst er gewoon een heel erg grote onzekerheid rond de planning. Nog steeds is de oplevering niet bevestigd. Ik heb al een voorbetaling gedaan, maar op dit moment hebben ze een gigantische wachtlijst. De verkoper is hier niet open over. Ik heb het via andere personeel van Ekelhoff moeten vernemen.

Ik raad ten sterkste af om voorlopig iets af te nemen van Ekelhoff, i.v.m. de grote onzekerheid van leveringen en slechte service. Mijn geduld begint ook langzaam op te raken. Ik heb deze order in Oktober 2021 geplaatst. Gaat om een keuken van 23.000 euro.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Monkeydancer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:15:
Wij hebben een order lopen bij Ekelhoff, maar wij zijn niet blij met deze partij. Op dit moment hebben we een opleverdatum staan medio maart, maar we staan op een wachtlijst. Dat betekend dus dat het nog niet definitief is dat onze keuken op die datum opgeleverd wordt. Ze hebben veel problemen met opleveringen en planningen.

Daarnaast wilde wij andere ovens en apparatuur hebben. Bij aanvang hadden ze aangegeven dat er altijd het nieuwste model ovens en apparatuur geleverd wordt. Ik heb hier expliciet naar gevraagd bij het kopersgesprek. Nu wijzen zij mij op hun voorwaarden, dat ze alleen verplicht zijn te leveren wat op hun verkoopofferte staat. Verkoper heeft gewoon gelogen in kopersgesprek.

Vervolgens komt hij met aanbevelingen wat helemaal niet klopt waaronder dus een te grote stoomoven. Notabene heeft hij de tekening zelf getekend. Daarna annuleert meneer de apparatuur zonder eerst de bestelling voor een nieuwe te plaatsen en de juiste apparatuur uit te zoeken. En nu moet ik zelf maar een lijst aanleveren met apparatuur die ik erin wil hebben (terwijl het zijn werk is).

Maar daarnaast heerst er gewoon een heel erg grote onzekerheid rond de planning. Nog steeds is de oplevering niet bevestigd. Ik heb al een voorbetaling gedaan, maar op dit moment hebben ze een gigantische wachtlijst. De verkoper is hier niet open over. Ik heb het via andere personeel van Ekelhoff moeten vernemen.

Ik raad ten sterkste af om voorlopig iets af te nemen van Ekelhoff, i.v.m. de grote onzekerheid van leveringen en slechte service. Mijn geduld begint ook langzaam op te raken. Ik heb deze order in Oktober 2021 geplaatst. Gaat om een keuken van 23.000 euro.
jou zelf het apparatuur uit laten kiezen, en dan zeker jou de schuld geven als er straks iets niet past/klopt? en hangt daar dan een meerprijs aan? als hij iets niet kan leveren is hij volgens mij verplicht een gelijkwaardig iets aan te bieden of beter, zonder meerprijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Gok dat dit met alle Duitse-op-Nederland-georiënteerde keukenwinkels zo is.
Zeker met de Corona hebben ze overuren gedraaid en veel meer werk aangenomen dan ze kunnen uitvoeren. Iets te veel van het goede. Zo ook met Möbel Faber.

Wij hebben onze keuken afgenomen bij MF en zijn zeer tevreden met de verkoop. Keuken gekocht voor bedrag wat kwart lager ligt dan ik hier langs zie komen met top-of-the-line Miele/Liebherr. (26k kwijt).
Daarnaast ook nog wat gratis upgrades gehad (vaatwasser en koelkast duurder model) vanwege slecht leverbaar.

Service/nazorg is echter een ramp. Wij "wachten" nog steeds op de afwerking. Onder andere een nieuwe plint onder de hoge kastenwand, twee passtukken aan weerszijde van de kastenwand en wat stelwerk.
Staat echter ook nog steeds 10% (2600) open.

Ik zit er zelf ook niet achteraan, zie wel wanneer ze komen en tot die tijd zit ik prima op 2600 voor wat plintenwerk. Maar communicatie (zeker achteraf) kan vele malen beter.
Is ook wat MF zelf aangaf (eigenaar); ze hebben teveel werk aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Luukdg schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:03:
[...]

jou zelf het apparatuur uit laten kiezen, en dan zeker jou de schuld geven als er straks iets niet past/klopt? en hangt daar dan een meerprijs aan? als hij iets niet kan leveren is hij volgens mij verplicht een gelijkwaardig iets aan te bieden of beter, zonder meerprijs..
Er hangt nu al een meerprijs aan. Ze belazeren de boel daar, want er staat niks in de voorwaarden hierover vermeld. Wel bij het kopersgesprek aanhalen, maar als puntje bij paaltje komt gebeurt er dus dit. Ze handelen onder valse voorwendselen op dit moment.
Aan jou punt had ik ook gedacht en ik heb daarom ook duidelijk een reactie gestuurd dat zij aan hun plichten moeten voldoen. Ik ga niet zelf zaken "sourcen". Straks vragen ze mij nog om zelf de keuken in te bouwen. Ekelhof is wat dat betreft geen betrouwbare partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04

Nou deze partij valt voor mij dan al af. Waarom duurt het zo lang? Ze kunnen toch ook zonder apparatuur leveren of is het door de kasten zo? Wtf 1 jaar lang wachten op keukenkasten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Heb je al aanbetaald? Volgens mij werkt Ekelhoff daar wel mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Melissadejong schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:00:
[...]

Nou deze partij valt voor mij dan al af. Waarom duurt het zo lang? Ze kunnen toch ook zonder apparatuur leveren of is het door de kasten zo? Wtf 1 jaar lang wachten op keukenkasten…
We hebben i.v.m. nieuwbouw levering op afroep moeten doen. De regel hierbij vaak is dat je tijdig tekeningen moet aanleveren, i.v.m. sluitingstijd. Dus was van tevoren ook duidelijk voor hun dat de levering meer dan een jaar ging duren. Een jaar verder, laat je daarna alles inmeten en maak je een afspraak voor medio maart (dat is dus ruim over 3 maanden), krijg je te horen dat je op een wachtlijst geplaatst bent en dat het niet zeker is dat onze keuken volgens planning geplaatst wordt. Ook is er geen harde datum geprikt. Problemen vanwege personeelstekorten, planning enz.

Ze draaien om alles heen en elke keer is het weer iets anders. Ik heb ook tussentijds gevraagd of alles besteld is. Kreeg in mijn vorige mail tussen neus en lippen door dat het oude model oven ook al niet op voorraad stond voor onze keuken. Ook weer een nieuwe leugen, want voorheen werd dus gecommuniceerd dat alles wel tijdig geleverd kon worden. Ook communicatie loopt tergend traag. Of degene die je wilt spreken is afwezig, of ze sturen je pas een antwoord op je mail na twee weken. Ik koop toch geen kuipje boter in de supermarkt?

Ook de extra inspanning wat je moet doen. Loodgieter moet je zelf inhuren, want leidingwerk doen ze niet. Vloer moet volledig gelegd zijn (ook onder de keuken), muren gesaust of gestukt. Het is het allemaal niet waard, vooral als ze oneerlijk en niet transparant zijn over zaken.

Ik heb helaas al een aanbetaling gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:43
Wij lezen al een tijdje mee in dit forum en hebben daar vele waardevolle informatie vandaan, waarvoor dank!
Onze zoektocht heeft zich beperkt tot een tweetal zaken.
De eerste (Grando) pakte snel door en kwam tegen onze verwachting in met een absurde prijs maar 'alleen vandaag' kon er nog duizenden euro's gezakt worden, daarop haakten wij af. Uiteindelijk bij een onafhankelijke keukenzaak met goed gevoel een ontwerp laten maken en daarvoor een eerlijke prijs gekregen:

keuken:
  • Hoogglans wit, 19mm dik afgewerkt met extra sterke ABS
  • plinthoogte 10cm
  • Aluminium greeplijst
Apparatuur:
  • Bora PURU
  • Siemens oven met stoomfunctie IQ700 HS936GAB1
  • Siemens oven met magnetronfunctie IQ700 CM976GKB1
  • Siemens Vaatwasser IQ300 SN63E800BE
  • Siemens koel/vriesocmbinatie Iq300 met NoFrost KI86NSFE0
  • Quooker COMBI+ met zeeppompje
Blad:
  • Jetstone werkblad composiet 20 mm Fog Satin
Overig:
  • LED strip onder bovenkast
  • Afvalsysteem onder spoelbak (Cox met 3 losse bakken)
  • Franke Composiet spoelbak (onderbouw)
Hierbij een plattegrond van ons huis en renders van de keuken. De apparatuur is inmiddels besteld om zeker te zijn dat we deze tijdig ontvangen, het ontwerp zouden we nog (beperkt) aan kunnen passen. Ik deel hem hier graag en hoor het graag als jullie op- of aanmerkingen of adviezen hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plXgkxnsj7dNK_mgOJLWq6vV4qY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IwT4VeXt9Top7wBwv1uc0HRl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO1fXRnFeQfyPd7PRz63InrEazc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBLOtOpezv7iHiy8W5xgYisa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1cV-YYBVcoSqCAgJdjqjSv6LU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhsHvMYFRRLFsxzrQjDV6tRe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RbfxcSVlgv58bNVzuTcGDB5CQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZzeNs2RUITvhT5DzdYRjbhV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjnTVonpqOJ2PB2yEQ0X-QwlGhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koAo2R0IQO7CACwNh3X6FkwP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwK_EIeu33-tbMYtYch_pbtLCMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0LtfgwvfviP3EyAYtEtOVqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGwQjZf632h_LtypbV_K7aOsErM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShRW75v74v2Z1DQa6DQDuTH1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Monkeydancer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:51:
[...]

Ook de extra inspanning wat je moet doen. Loodgieter moet je zelf inhuren, want leidingwerk doen ze niet. Vloer moet volledig gelegd zijn (ook onder de keuken), muren gesaust of gestukt. Het is het allemaal niet waard, vooral als ze oneerlijk en niet transparant zijn over zaken.

Ik heb helaas al een aanbetaling gedaan.
Leidingwerk mogen ze niet doen. Duitse regelgeving schrijft naar mijn weten voor dat monteurs dit niet mogen doen en hier inderdaad loodgieters voor moeten komen.

Echter, heeft onze monteur (ook Duits, kwam met zoon) van Möbel Faber wel alles aangesloten. Van stoomoven (met vaste wateraansluiting) tot Quooker, Perilex kookplaat en vaatwasser. Terwijl dit ook niet zou gebeuren, aldus MF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Monkeydancer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:51:
[...]
We hebben i.v.m. nieuwbouw levering op afroep moeten doen. De regel hierbij vaak is dat je tijdig tekeningen moet aanleveren, i.v.m. sluitingstijd. Dus was van tevoren ook duidelijk voor hun dat de levering meer dan een jaar ging duren.
Even los van alle onduidelijke en wispelturige communicatie; het is toch best logisch dat ze op dit moment de plaatsing nog niet kunnen inplannen? Ik neem aan dat jij ook nog geen definitieve opleveringsdatum hebt (?). Dan kunnen zij je wel inplannen, maar de kans is vrij groot dat daar nog iets in schuift. In dat opzicht snap ik het dat je op een wachtlijst staat om ingepland te worden. Zouden ze het zo niet bedoeld hebben?

En keukenzaken gaan echt niet al een jaar van tevoren jouw keuken bestellen. Zeker niet als er door allerlei oorzaken leveringsproblemen zijn. Dan bestel je wat je kunt uitleveren. Klinkt misschien gek als je zo lang van tevoren bestelt, maar dat is hoe het in deze branche werkt. Daar is Ekelhoff niet anders in dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Toke_gt schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:51:
[...]

Even los van alle onduidelijke en wispelturige communicatie; het is toch best logisch dat ze op dit moment de plaatsing nog niet kunnen inplannen? Ik neem aan dat jij ook nog geen definitieve opleveringsdatum hebt (?). Dan kunnen zij je wel inplannen, maar de kans is vrij groot dat daar nog iets in schuift. In dat opzicht snap ik het dat je op een wachtlijst staat om ingepland te worden. Zouden ze het zo niet bedoeld hebben?

En keukenzaken gaan echt niet al een jaar van tevoren jouw keuken bestellen. Zeker niet als er door allerlei oorzaken leveringsproblemen zijn. Dan bestel je wat je kunt uitleveren. Klinkt misschien gek als je zo lang van tevoren bestelt, maar dat is hoe het in deze branche werkt. Daar is Ekelhoff niet anders in dan anderen.
De definitieve datum voor oplevering heb ik duidelijk doorgegeven. De datum dat ik de sleutels binnen is einde januari 2022. Ik heb de afspraak ingepland medio maart. De planningafdeling had al aangegeven dat er capaciteitsproblemen zijn en dat het niet zeker is, dat onze oplevering gepland kan worden. Zodra ik ingepland wordt krijg ik dat te horen. Ik blijf tot die tijd met onzekerheid zitten.

Als ik ruim 3 maanden van tevoren de oplevering inplan, dan verwacht ik echt wel dat de oplevering gaat plaatsvinden en verwacht je niet dat je in een wachtlijst geplaatst wordt en moet hopen dat de oplevering plaats gaat vinden op de gewenste datum.

De order staat al meer dan een jaar in het systeem. Ze hebben echt ruim de tijd gehad om alles te plannen en op zijn minst konden mij op een fatsoenlijke manier op de hoogte stellen van zaken. Uiteindelijk heb ik deze informatie ingewonnen door continu te bellen.

Ik neem ook aan dat bestellingen op afroep gaat. Dat spullen niet in voorraad geplaatst wordt is mij wel bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Er gaan vast dingen niet goed bij ekelhof ook, maar ik vind het ook wel wat naïef dat je denkt dat 3 maanden vooraf de datum aangeven heel ruim is. Terwijl de levertijd bij ekelhof op dit moment 8 maanden is.

Tenzij er bij koop duidelijke afspraken gemaakt zijn dat jij binnen 3 maanden na doorgeven van de definitieve datum de keuken geplaatst zou krijgen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
--MP-- schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:55:
Er gaan vast dingen niet goed bij ekelhof ook, maar ik vind het ook wel wat naïef dat je denkt dat 3 maanden vooraf de datum aangeven heel ruim is. Terwijl de levertijd bij ekelhof op dit moment 8 maanden is.

Tenzij er bij koop duidelijke afspraken gemaakt zijn dat jij binnen 3 maanden na doorgeven van de definitieve datum de keuken geplaatst zou krijgen oid.
Dan weet jij op dit moment meer over de levertijden dan ik, aangezien ze bij mij niks verteld hebben over 8 maanden levertijd. Bij een nieuwbouwhuis krijg je niet 8 maanden van tevoren te horen wanneer de opleverdatum is van je woning en wanneer je sleutels in ontvangst kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 21:45

Bij ons heeft een Rotpunkt keuken nu 12-14 weken levertijd, dus inderdaad die 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04

Klopt levertijd is op dit moment 8 maanden. Ben 3 weken geleden langs geweest om te oriënteren. Maar hij heeft zijn keuken 1 jaar geleden gekocht. Dan hadden ze hem moeten bellen en aangeven dat ze het niet redden met leveren. Ik weet niet hoe het in Duitsland is geregeld in nederland mag een bedrijf 4 weken uitstellen (dus stel ze zouden pas eind april leveren) volgens CBW daarna kan de klant van de koop afzien.

Ik weet niet of hun ook aan iets zijn aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Melissadejong schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:16:
[...]

Klopt levertijd is op dit moment 8 maanden. Ben 3 weken geleden langs geweest om te oriënteren. Maar hij heeft zijn keuken 1 jaar geleden gekocht. Dan hadden ze hem moeten bellen en aangeven dat ze het niet redden met leveren. Ik weet niet hoe het in Duitsland is geregeld in nederland mag een bedrijf 4 weken uitstellen (dus stel ze zouden pas eind april leveren) volgens CBW daarna kan de klant van de koop afzien.

Ik weet niet of hun ook aan iets zijn aangesloten
In dit geval heeft de klant zelf uitgesteld tot hij de datum van zijn huis wist en pas later een datum gekozen. Dus dat verhaal is niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Monkeydancer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:33:
[...]
De definitieve datum voor oplevering heb ik duidelijk doorgegeven. De datum dat ik de sleutels binnen is einde januari 2022. Ik heb de afspraak ingepland medio maart. De planningafdeling had al aangegeven dat er capaciteitsproblemen zijn en dat het niet zeker is, dat onze oplevering gepland kan worden. Zodra ik ingepland wordt krijg ik dat te horen. Ik blijf tot die tijd met onzekerheid zitten.

Als ik ruim 3 maanden van tevoren de oplevering inplan, dan verwacht ik echt wel dat de oplevering gaat plaatsvinden en verwacht je niet dat je in een wachtlijst geplaatst wordt en moet hopen dat de oplevering plaats gaat vinden op de gewenste datum.
Maar ‘medio maart’ is rekbaar. Ik begrijp wel dat ze nu nog niet kunnen aangeven of dat 10-14-16 of 20 maart wordt. Dat hangt er toch ook vanaf wanneer zij de spullen voor jouw keuken ontvangen en compleet hebben, en wanneer de monteurs voor dit type keuken beschikbaar zijn. Dat zijn gewoon veel factoren waar je drie maanden van tevoren geen grip op hebt. Ze zeggen ook niet dat het niet komt; ze geven aan dat ze het nu nog niet weten. Accepteer dat en wacht even tot ze met meer duidelijkheid komen. Je bent echt de enige niet, lees het forum maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
--MP-- schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:46:
[...]

In dit geval heeft de klant zelf uitgesteld tot hij de datum van zijn huis wist en pas later een datum gekozen. Dus dat verhaal is niet van toepassing.
Er is afgesproken zodra datum van oplevering bekend is dit door te geven. Er is geen sprake van klant die zelf zaken uitstelt want er is geen datum van keukenoplevering gepland vanaf het moment dat order geplaatst is.

Als zaken zo gaan lopen bij Ekelhoff betekend het dus dat nieuwbouwwoning bewoners maanden zonder keuken moeten doen zodra ze de woning betrekken, ondanks dat aankoop een jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Dat de marktomstandigheden zo zijn begrijp ik, en dat meerdere mensen hier tegen aan lopen is duidelijk. Maar dat zaken daar zo slecht gecommuniceerd wordt en zo’n slechte service geleverd wordt is onacceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jpnl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:
Wij lezen al een tijdje mee in dit forum en hebben daar vele waardevolle informatie vandaan, waarvoor dank!
Onze zoektocht heeft zich beperkt tot een tweetal zaken.
De eerste (Grando) pakte snel door en kwam tegen onze verwachting in met een absurde prijs maar 'alleen vandaag' kon er nog duizenden euro's gezakt worden, daarop haakten wij af. Uiteindelijk bij een onafhankelijke keukenzaak met goed gevoel een ontwerp laten maken en daarvoor een eerlijke prijs gekregen:

keuken:
  • Hoogglans wit, 19mm dik afgewerkt met extra sterke ABS
  • plinthoogte 10cm
  • Aluminium greeplijst
Apparatuur:
  • Bora PURU
  • Siemens oven met stoomfunctie IQ700 HS936GAB1
  • Siemens oven met magnetronfunctie IQ700 CM976GKB1
  • Siemens Vaatwasser IQ300 SN63E800BE
  • Siemens koel/vriesocmbinatie Iq300 met NoFrost KI86NSFE0
  • Quooker COMBI+ met zeeppompje
Blad:
  • Jetstone werkblad composiet 20 mm Fog Satin
Overig:
  • LED strip onder bovenkast
  • Afvalsysteem onder spoelbak (Cox met 3 losse bakken)
  • Franke Composiet spoelbak (onderbouw)
Hierbij een plattegrond van ons huis en renders van de keuken. De apparatuur is inmiddels besteld om zeker te zijn dat we deze tijdig ontvangen, het ontwerp zouden we nog (beperkt) aan kunnen passen. Ik deel hem hier graag en hoor het graag als jullie op- of aanmerkingen of adviezen hebben!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooie en volgens mij heel praktische keuken. Mijn vorige keuken was hoogglans wit en daar kregen we toch wel krassen/poetskringen enz in te zien na verloop van tijd. We hebben nu ruim 4 jaar een 'matte' witte keuken (staat ook in dit topic) en dat bevalt prima. Die ziet er echt nog uit alsof hij gisteren geplaatst is.

Het enige wat ik afvraag is of het niet mooier is om je twee lades naast je barkrukken push to open te maken zodat je van de greeplijst af ben. Ik snap de keuze nu heel goed als je naar de rest van de keuken kijkt, maar zou het niet meer een 'meubel' uitstraling geven als je enkel die 2 lades zonder greeplijst zou hebben?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 10:50
Source90 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:
[...]

Leidingwerk mogen ze niet doen. Duitse regelgeving schrijft naar mijn weten voor dat monteurs dit niet mogen doen en hier inderdaad loodgieters voor moeten komen.

Echter, heeft onze monteur (ook Duits, kwam met zoon) van Möbel Faber wel alles aangesloten. Van stoomoven (met vaste wateraansluiting) tot Quooker, Perilex kookplaat en vaatwasser. Terwijl dit ook niet zou gebeuren, aldus MF.
Het is een punt van Nederlandse wetgeving - ze hebben niet de benodigde certificaten/verzekeringen om in Nederlande electra- of loodgieterswerk te doen. Betekent niet dat ze het nooit doen, bij mij hebben ze ook een aantal dingen wel aangesloten (inbouwspotjes op bovenkastjes bv rechtstreeks met stopcontact verbinden want anders zou de stekker door de achterwand van een van de kastjes gaan en dat vond hij geen mooie oplossing. Dat is ook een klusje van niks natuurlijk, maar kan me voorstellen dat ze bij een Bora wel terughoudender zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1roy
De muur loopt idd gelijk met de kasten, het is exact op maat gemaakt door een timmerman met 3mm speling boven en aan de zijkanten. Ze hebben de kastenwand er zo in geschoven wat een spannend moment was :)
We hadden voor aanschaf al gekeken of de deuren bij openen niet verder naar buiten kwamen dan de kasten zelf met het risico dat deze zou aanlopen.
Rzaan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:16:
[...]

De muur lijkt gelijk te lopen met voorzijde hoge kasten.
Klopt dat?

Os eerste de koof helemaal afgemaakt en toen de keuken erin 'geschoven'?
Of is de koof deels later gemaakt en afgewerkt?

[ Voor 15% gewijzigd door da1roy op 10-12-2022 12:19 ]

Pagina: 1 ... 378 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1