Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Jpnl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:
Wij lezen al een tijdje mee in dit forum en hebben daar vele waardevolle informatie vandaan, waarvoor dank!
Onze zoektocht heeft zich beperkt tot een tweetal zaken.
De eerste (Grando) pakte snel door en kwam tegen onze verwachting in met een absurde prijs maar 'alleen vandaag' kon er nog duizenden euro's gezakt worden, daarop haakten wij af. Uiteindelijk bij een onafhankelijke keukenzaak met goed gevoel een ontwerp laten maken en daarvoor een eerlijke prijs gekregen:

keuken:
  • Hoogglans wit, 19mm dik afgewerkt met extra sterke ABS
  • plinthoogte 10cm
  • Aluminium greeplijst
Apparatuur:
  • Bora PURU
  • Siemens oven met stoomfunctie IQ700 HS936GAB1
  • Siemens oven met magnetronfunctie IQ700 CM976GKB1
  • Siemens Vaatwasser IQ300 SN63E800BE
  • Siemens koel/vriesocmbinatie Iq300 met NoFrost KI86NSFE0
  • Quooker COMBI+ met zeeppompje
Blad:
  • Jetstone werkblad composiet 20 mm Fog Satin
Overig:
  • LED strip onder bovenkast
  • Afvalsysteem onder spoelbak (Cox met 3 losse bakken)
  • Franke Composiet spoelbak (onderbouw)
Hierbij een plattegrond van ons huis en renders van de keuken. De apparatuur is inmiddels besteld om zeker te zijn dat we deze tijdig ontvangen, het ontwerp zouden we nog (beperkt) aan kunnen passen. Ik deel hem hier graag en hoor het graag als jullie op- of aanmerkingen of adviezen hebben!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prima opstelling zo.
Het aanzicht van het eiland aan de bar kant vind ik wat minder geslaagd.

Ik zou overwegen gewoon een diepe lade te nemen aan de kookzijde. Dan een ondiepe kast met deur aan barzijde. Front verlengen tot op de vloer, en het paneel ernaast ook.

Ander puntje; is het niet mogelijk om front van koelkast aan te passen naar 2 delen ipv 3 delen?

Welk merk keuken is het? Afmetingen van lades in eiland is maatwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44

Rzaan

Altijd zoekende

Vanochtend een bezoek gebracht aan het bedrijf Kemie in Helmond.
Waarschijnlijk het grootste keukenbladen/keramiek bedrijf van Nederland.
Ze leveren ongeveer zo'n 500 bladen per week, en installeren deze ook zelf (in tegenstelling tot Dekker bijvoorbeeld)

Hier wederom gezien hoeveel keuze er is, naast het bekende Dekton.
Als je niet een heel specifieke kleur wil, die enkel Dekton voert, loont het de moeite om ook andere keramiek-merken te bekijken.
Want technisch is er geen onderscheid tussen de vele keramiekmerken.

Dit is overigens het blad dat wij uitgezocht hebben voor onze koffienis; achterwand en blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/691z89IFZ5c0W3-lsKtyQrV1A00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hypA8S6LW32oldu3SQQUEFXu.jpg?f=fotoalbum_large

Kemie gaf aan dat de vraag naar bladen iets terugloopt. Ze verwachten (en hopen) naar de situatie van 2019.
Of ook de vraag naar keukens terugloopt, kun je op basis van dit niet zeggen. Maar ik denk het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYk1T8ciSC5cw7tSkgOQVgOa7f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6Mn1r5YhvHKbZ3GovtqN4f2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 10-12-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
We hebben inmiddels een mooi ontwerp laten maken bij SK en daarbij werd op onze vraag hoe duur het zou zijn om een schuine afzuigkap (aeg) te vervangen door een plafondunit van aeg (omdat we vermoedelijk daar toch een koof moeten maken) wat geschoven in apparatuur. Er werd vervolgens ook een aeg koel-vries combinatie omgeruild voor een van Juno, waar ook de vaatwasser al van is, en daarmee werd het slechts €700 duurder ipv €1200. Dit kan meegeleverd worden met d'r Schüller keuken en is onderdeel van Electrolux, maar ik kan er maar weinig info over vinden. Hebben jullie ervaring met of kennis van dit merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ulkmeister schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:10:
We hebben inmiddels een mooi ontwerp laten maken bij SK en daarbij werd op onze vraag hoe duur het zou zijn om een schuine afzuigkap (aeg) te vervangen door een plafondunit van aeg (omdat we vermoedelijk daar toch een koof moeten maken) wat geschoven in apparatuur. Er werd vervolgens ook een aeg koel-vries combinatie omgeruild voor een van Juno, waar ook de vaatwasser al van is, en daarmee werd het slechts €700 duurder ipv €1200. Dit kan meegeleverd worden met d'r Schüller keuken en is onderdeel van Electrolux, maar ik kan er maar weinig info over vinden. Hebben jullie ervaring met of kennis van dit merk?
Juno is het een merk van AEG/Electrolux maar dan in het wat lagere prijssegment. bij een koelvries combinatie even goed opletten of de indeling voor jullie wel handig is, en bijvoorbeeld of hij wel een no-frost vriezer heeft en geluidsniveau, energielabel etc.

overigens kan uit de Schüller punten ook Siemens of AEG meegeleverd worden, maar natuurlijk wel duurder (meer punten) dan Juno.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Via onze huidige leverancier hebben wij de vraag uit staan bij Dekker of ze vlakonderbouw composiet bakken kunnen leveren. Dit is echt een naadloos ondergebouwde spoelbak wat ik zelf een erg mooi effect vind geven.

De traditionele onderbouw zie je altijd een naad /overgang tussen werkblad en spoelbak, maar bij deze techniek niet.

Weet iemand welke composiet bladen leverancier dit zou kunnen? we hebben het gezien bij ekelhof maar ik weet niet waar ze hun bladen vandaan halen.

Voorbeeldje icm blanco silgranit bakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlPN0JhOswRS5AMjs0VyWcciV9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9bwKG0PledIRcN5P3Jq6iYm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door --MP-- op 10-12-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 00:26
PaT schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 07:16:
[...]

Erg mooie en volgens mij heel praktische keuken. Mijn vorige keuken was hoogglans wit en daar kregen we toch wel krassen/poetskringen enz in te zien na verloop van tijd. We hebben nu ruim 4 jaar een 'matte' witte keuken (staat ook in dit topic) en dat bevalt prima. Die ziet er echt nog uit alsof hij gisteren geplaatst is.

Het enige wat ik afvraag is of het niet mooier is om je twee lades naast je barkrukken push to open te maken zodat je van de greeplijst af ben. Ik snap de keuze nu heel goed als je naar de rest van de keuken kijkt, maar zou het niet meer een 'meubel' uitstraling geven als je enkel die 2 lades zonder greeplijst zou hebben?
Dankjewel voor je reactie en feedback. Hoogglans vinden we toch het mooist en we nemen het risico voor lief. Het blad (satin composiet) heeft ook iets meer risico op vlekken, maar we zijn gelukkig geen grote knoeiers!
De tip van push-to-open is een goeie, hadden we ook besproken maar de keuken adviseur raadde het af omdat de lades dan makkelijk opengaan als je tegen het eiland staat of er te dicht langs loopt. We gaan er nog eens over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Jpnl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:46:
Wij lezen al een tijdje mee in dit forum en hebben daar vele waardevolle informatie vandaan, waarvoor dank!
Onze zoektocht heeft zich beperkt tot een tweetal zaken.
De eerste (Grando) pakte snel door en kwam tegen onze verwachting in met een absurde prijs maar 'alleen vandaag' kon er nog duizenden euro's gezakt worden, daarop haakten wij af. Uiteindelijk bij een onafhankelijke keukenzaak met goed gevoel een ontwerp laten maken en daarvoor een eerlijke prijs gekregen:

keuken:
  • Hoogglans wit, 19mm dik afgewerkt met extra sterke ABS
  • plinthoogte 10cm
  • Aluminium greeplijst
Apparatuur:
  • Bora PURU
  • Siemens oven met stoomfunctie IQ700 HS936GAB1
  • Siemens oven met magnetronfunctie IQ700 CM976GKB1
  • Siemens Vaatwasser IQ300 SN63E800BE
  • Siemens koel/vriesocmbinatie Iq300 met NoFrost KI86NSFE0
  • Quooker COMBI+ met zeeppompje
Blad:
  • Jetstone werkblad composiet 20 mm Fog Satin
Overig:
  • LED strip onder bovenkast
  • Afvalsysteem onder spoelbak (Cox met 3 losse bakken)
  • Franke Composiet spoelbak (onderbouw)
Hierbij een plattegrond van ons huis en renders van de keuken. De apparatuur is inmiddels besteld om zeker te zijn dat we deze tijdig ontvangen, het ontwerp zouden we nog (beperkt) aan kunnen passen. Ik deel hem hier graag en hoor het graag als jullie op- of aanmerkingen of adviezen hebben!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom hebben jullie niet gekozen voor een U keuken?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
SquareOne schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:20:
[...]

Prima opstelling zo.
Het aanzicht van het eiland aan de bar kant vind ik wat minder geslaagd.

Ik zou overwegen gewoon een diepe lade te nemen aan de kookzijde. Dan een ondiepe kast met deur aan barzijde. Front verlengen tot op de vloer, en het paneel ernaast ook.

Ander puntje; is het niet mogelijk om front van koelkast aan te passen naar 2 delen ipv 3 delen?

Welk merk keuken is het? Afmetingen van lades in eiland is maatwerk?
Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Is geen merk keuken, maar bedrijf dat keukens zelf maakt (Van Diessen in Veldhoven). Wij twijfelen ook een beetje over het deel naast de barkrukken, we willen daar wel graag lades maar het smoelt nu net niet goed. Het door laten lopen van de plint van het kastje aan de kopse kant ik een goede suggestie, die gaan we voorleggen!

Met koelkast deur in 2 bedoel je dan het bovenste kastje tegelijk met de koelkast deur? Wij vinden dit persoonlijk prettiger en storen ons niet zo aan die 3 delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
herofruit schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:48:
[...]

Waarom hebben jullie niet gekozen voor een U keuken?
Dat hebben we nu en we vinden de hoeken onpraktisch, bovendien in combinatie met een (schier)eiland werd het erg veel werkblad voor de ruimte die we hebben en dat vonden we niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
Onze meest recente offerte van Superkeukens. We zijn tevreden met het algehele ontwerp, maar mochten er nog tips zijn hoor ik ze graag!
Ik twijfel nog over de spoelbalk/kraan. Deze zijn nu icm de greep van de combi oven in gun metal, maar ik lees hier dat er ook mensen zijn die dit echt afraden. Zijn er ervaringsdeskundigen die hier wat over kunnen zeggen? Alternatief zou zijn een witte Franke Maris, maar dat zal toch nooit precies het wit van het het werkblad zijn? En dan met rvs kraan, is eventueel een optie.

De verkoper noemde in het eerste gesprek overigens dat ze niet aan handje-klap deden, maar het lijkt me dat er altijd wel ruimte is voor onderhandeling? Wie heeft hier elervaring mee bij Superkeukens?

Bedankt MP voor de input over Juno, daar twijfelen dus ook wel aan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Jpnl schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:25:
[...]

Dat hebben we nu en we vinden de hoeken onpraktisch, bovendien in combinatie met een (schier)eiland werd het erg veel werkblad voor de ruimte die we hebben en dat vonden we niet mooi.
Begrijpelijk. Heb je nagedacht over het alternatief om de verspringende wand als hoge kastenwand te doen? Dan heb je veel meer kastruimte (dat is nu wel enigszins beperkt) en behoud je ongeveer hetzelfde aantal meters werkblad.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Rzaan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:03:
Vanochtend een bezoek gebracht aan het bedrijf Kemie in Helmond.
Waarschijnlijk het grootste keukenbladen/keramiek bedrijf van Nederland.
Ze leveren ongeveer zo'n 500 bladen per week, en installeren deze ook zelf (in tegenstelling tot Dekker bijvoorbeeld)

Hier wederom gezien hoeveel keuze er is, naast het bekende Dekton.
Als je niet een heel specifieke kleur wil, die enkel Dekton voert, loont het de moeite om ook andere keramiek-merken te bekijken.
Want technisch is er geen onderscheid tussen de vele keramiekmerken.

Dit is overigens het blad dat wij uitgezocht hebben voor onze koffienis; achterwand en blad.

[Afbeelding]

Kemie gaf aan dat de vraag naar bladen iets terugloopt. Ze verwachten (en hopen) naar de situatie van 2019.
Of ook de vraag naar keukens terugloopt, kun je op basis van dit niet zeggen. Maar ik denk het wel.

[Afbeelding]
Cool, als het goed gaat mogen wij daar over een maand of 5-6 ook een rondje doen. :)

We hebben vandaag akkoord gegeven op onze keuken. Toch nog bijna 3 uur gezeten om de laatste details uit te werken, maar daarna was er weinig meer onbesproken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ethirty schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:07:
[...]

Cool, als het goed gaat mogen wij daar over een maand of 5-6 ook een rondje doen. :)

We hebben vandaag akkoord gegeven op onze keuken. Toch nog bijna 3 uur gezeten om de laatste details uit te werken, maar daarna was er weinig meer onbesproken.
Juist die details zijn het belangrijkste.
Allerhande zaken waar je eerst niet aan denkt, en die je ook makkelijk vergeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rzaan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:15:
[...]

Inderdaad, ze had bij het eerste ontwerp bijv een aantal details geselecteerd, maar het blijkt dat je bij Ballerina talloze kleuren en bijv lade keuzes hebt zonder meerprijs. Ook de greeplijsten nog gewisseld van zwart naar antraciet zodat het beter bij de rest past. En ze had nog een goede invulling op een specifieke styling vraag waar we gelijk blij mee waren.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Waar ben je uiteindelijk geweest? Omdat je meerdere partijen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Jpnl schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Is geen merk keuken, maar bedrijf dat keukens zelf maakt (Van Diessen in Veldhoven). Wij twijfelen ook een beetje over het deel naast de barkrukken, we willen daar wel graag lades maar het smoelt nu net niet goed. Het door laten lopen van de plint van het kastje aan de kopse kant ik een goede suggestie, die gaan we voorleggen!

Met koelkast deur in 2 bedoel je dan het bovenste kastje tegelijk met de koelkast deur? Wij vinden dit persoonlijk prettiger en storen ons niet zo aan die 3 delen.
Oh, met maatwerk moet dat prima te realiseren zijn. Een deur van 67cm breed is overigens best fors.
Wellicht is één kast met twee verticale deurtjes van ca. 33,5cm een optie. Dan zijn ze ook ongeveer net zo breed als het paneel aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tayZBDc6GW6WuLx03rVVkVCkM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBbJZF3nZxckNIuSdD2MnWGT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4Jp-fakkE7l5oPJKpBXDfmOygY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qGIvEnUubv8nVMpuvEOmw26B.png?f=fotoalbum_large

T.a.v. de koelkast deur. Persoonlijk vind ik het mooier als de lijnen van de kasten doorlopen.
Hierboven 2 opties die wij hebben overwogen. Uiteindelijk is het in ons geval één lange deur geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LwjT9AdXc2LWvQoP5ItsRGNSX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t60C11jn6Wnf3Npy33t7fTS9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiNjhLVfayKqi3pYK1KFLNEj6qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aw9CFccB8XndPAbzJVU877wb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 11-12-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ulkmeister schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:01:
Onze meest recente offerte van Superkeukens. We zijn tevreden met het algehele ontwerp, maar mochten er nog tips zijn hoor ik ze graag!
Ik twijfel nog over de spoelbalk/kraan. Deze zijn nu icm de greep van de combi oven in gun metal, maar ik lees hier dat er ook mensen zijn die dit echt afraden. Zijn er ervaringsdeskundigen die hier wat over kunnen zeggen? Alternatief zou zijn een witte Franke Maris, maar dat zal toch nooit precies het wit van het het werkblad zijn? En dan met rvs kraan, is eventueel een optie.

De verkoper noemde in het eerste gesprek overigens dat ze niet aan handje-klap deden, maar het lijkt me dat er altijd wel ruimte is voor onderhandeling? Wie heeft hier elervaring mee bij Superkeukens?

***members only***
Net zoals met bovenstaande post overwegen om deurtjes bij eiland tot op de vloer door te trekken?
Weet overigens niet of dat bij Schuller kan. Zou normaal gesproken geen godsvermogen moet kosten; bij Ballerina kost het volgens mij ergens tussen de 40 en 50 euro per front.

De indeling aan de spoelkant van het eiland vind ik niet zo geslaagd. Waarom die kast met dubbele deurtjes? Zou een grotere ladekast overwegen en een spoelkast van 60cm.

Plinthoogte gelijk getrokken zo te zien *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:15:
[...]

Wellicht heb ik eroverheen gekeken, maar wat wordt jullie uiteindelijke opstelling / specs :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:58:
[...]

Wellicht heb ik eroverheen gekeken, maar wat wordt jullie uiteindelijke opstelling / specs :)?
Bijna zeker wordt dit een kookeiland van 120 x 360 met witte kasten/lades en wit keramiek.
Paralel hieraan een hoge kastenwand in noten-fineer van ± 340 breed met nis van 160.
Met grijzig gewolkt achterwand en blad.
Inductiekookplaat Miele KMDA7476FL
Combi-stoomoven Miele DGC7665 zwart
Combi-oven Miele H7640BM zwart
Koelkast Siemens KI51FSDD0
2x Vrieskast Siemens GI11VADE0
Vaatwasser Miele G7460SCVi
Quooker Combi+ Flex RV

Is dit wat je bedoelt?

Als ik getekend heb, zal ik de details in dit topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:24:
[...]

Bijna zeker wordt dit een kookeiland van 120 x 360 met witte kasten/lades en wit keramiek.
Paralel hieraan een hoge kastenwand in noten-fineer van ± 340 breed met nis van 160.
Met grijzig gewolkt achterwand en blad.
Inductiekookplaat Miele KMDA7476FL
Combi-stoomoven Miele DGC7665 zwart
Combi-oven Miele H7640BM zwart
Koelkast Siemens KI51FSDD0
2x Vrieskast Siemens GI11VADE0
Vaatwasser Miele G7460SCVi
Quooker Combi+ Flex RV

Is dit wat je bedoelt?

Als ik getekend heb, zal ik de details in dit topic plaatsen.
Doelde meer op renders / plaatjes / visualisatie opstelling. :P
En meer details over kastwerk. Specifieke details, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LordBusiness schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:07:
Waar ben je uiteindelijk geweest? Omdat je meerdere partijen had.
Gijsberts in Apeldoorn, een kleine zelfstandige zaak. Erg prettig geholpen, 0 druk en goed meegedacht met de vragen die we hadden.

DB keukens bleken veel duurder en trouw aan hun eigen motto was er ook 0,0 onderhandeling mogelijk. Bemmel en Kroon ook nog overwogen maar vonden we de minst prettige ervaring van het stel (maar zeker niet onprettig). En bij Roescher was de keuken het op meerdere vlakken net niet en dat was het ons de slechts fractioneel lagere prijs niet waard.

***members only***
Kan aan mij liggen maar voelt relatief duur voor de maat en de apparatuur selectie.

Wij zijn ook allebei wat minder van de gekleurde kranen en wasbak, het is toch wat modegevoeliger en afhankelijk van de keuzes kwetsbaarder tov een door en door materiaal.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--

***members only***
Qua onderhandeling is bij ons ook steeds aangegeven dat er eigenlijk niets meer mogelijk is, echter heb ik aangegeven de prijs van de apparatuur wat te hoog te vinden in vergelijking met andere aanbieders en daar wordt nu toch naar gekeken. Maar echt handjeklap over de laatste duizenden euro's is er niet bij.

Om iets te zeggen over de prijs zou je nog even aan moeten geven welke afwerking van de deuren je gekozen hebt. Welllicht heb je dat al eerder aangegeven, maar ik heb het zo er niet direct bij.

Op de apparatuur zou ik niet zo veel concessies doen als jij nu doet. Als je bij dit budget wil blijven zou ik proberen de keuken wat goedkoper te krijgen, wellicht door te switchen naar een Nobilia keuken bijvoorbeeld, of een goedkoper blad uit te zoeken. Maar die oven zou ik zeker willen upgraden naar een B merk minimaal. als je een AEG kookplaat en afzuiging hebt zou ik daar ook een AEG oven bijzetten.
Ook de vaatwasser van Juno zou ik niet willen zonder die zelf real live gevoeld / gezien te hebben qua bouwkwaliteit.

In het geheel lijkt mij de prijs wat hoog, tenzij je hele dure fronten hebt en nog extra inrichting in de kasten etc. wij zitten nu met 4,5 meter lage kasten (vrijwel allemaal laden) 4 hoge dichte kasten van 2 meter en een eiland van 250x120 bij schuller in PG3 (UV-matlak) op 13k ongeveer voor de meubelen. Dat is toch fors meer keuken dat jij hebt.

De prijs van de apparatuur is wat minder transparant aangezien dit vanuit de blokkorting van Schüller deels betaald wordt.
EDIT: ik zie nu dat je opsomming qua prijzen niet echt transparant is. Je totaalprijs is niet de optelling van de componenten. Dus wordt er een korting over het totaal gegeven? dan klopt mijn vergelijk niet. Daarnaast waar zitten de montage kosten?
Overigens kiezen wij volgens mij dezelfde handgreep, 946 greeplijst? maar dan in combinatie met agaatgrijs en in de hoge wand greepijsten.

Dit is onze huidige indeling, voor 95% klaar.
Voor jou beeld, dit is
Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoyidUPo-tL9G7O6M41VkyRQ_u0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aXx4aU9ebwIuKMkKoRWAk3Aj.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door --MP-- op 11-12-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:30:
[...]

Doelde meer op renders / plaatjes / visualisatie opstelling. :P
En meer details over kastwerk. Specifieke details, etc.
Die heb ik nog niet.
Komt allemaal als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
SquareOne schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:51:
[...]

Net zoals met bovenstaande post overwegen om deurtjes bij eiland tot op de vloer door te trekken?
Weet overigens niet of dat bij Schuller kan. Zou normaal gesproken geen godsvermogen moet kosten; bij Ballerina kost het volgens mij ergens tussen de 40 en 50 euro per front.

De indeling aan de spoelkant van het eiland vind ik niet zo geslaagd. Waarom die kast met dubbele deurtjes? Zou een grotere ladekast overwegen en een spoelkast van 60cm.

Plinthoogte gelijk getrokken zo te zien *O*
Thanks voor het meedenken! We hebben idd de plint gelijk getrokken! En doortrekken van de kastdeurtjes tot te grond hadden we in een ander ontwerp ook, dat vond ik ook wel mooi.
Aan de spoelkant van het eiland hebben we nu kastbreedte 80, 80 en 60 (vaatwasser), zodat de spoelbak uitgelijnd is met de kookplaat. Ik zou ook liever een grotere ladekast willen, maar niet als het dan echt net verspringt. Of je moet aan de muur ook naar 100, 60, 60, maar dan past er geen kookplaat van 80cm op..
--MP-- schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:29:
[...]

Qua onderhandeling is bij ons ook steeds aangegeven dat er eigenlijk niets meer mogelijk is, echter heb ik aangegeven de prijs van de apparatuur wat te hoog te vinden in vergelijking met andere aanbieders en daar wordt nu toch naar gekeken. Maar echt handjeklap over de laatste duizenden euro's is er niet bij.

Om iets te zeggen over de prijs zou je nog even aan moeten geven welke afwerking van de deuren je gekozen hebt. Welllicht heb je dat al eerder aangegeven, maar ik heb het zo er niet direct bij.

Op de apparatuur zou ik niet zo veel concessies doen als jij nu doet. Als je bij dit budget wil blijven zou ik proberen de keuken wat goedkoper te krijgen, wellicht door te switchen naar een Nobilia keuken bijvoorbeeld, of een goedkoper blad uit te zoeken. Maar die oven zou ik zeker willen upgraden naar een B merk minimaal. als je een AEG kookplaat en afzuiging hebt zou ik daar ook een AEG oven bijzetten.
Ook de vaatwasser van Juno zou ik niet willen zonder die zelf real live gevoeld / gezien te hebben qua bouwkwaliteit.

In het geheel lijkt mij de prijs wat hoog, tenzij je hele dure fronten hebt en nog extra inrichting in de kasten etc. wij zitten nu met 4,5 meter lage kasten (vrijwel allemaal laden) 4 hoge dichte kasten van 2 meter en een eiland van 250x120 bij schuller in PG3 (UV-matlak) op 13k ongeveer voor de meubelen. Dat is toch fors meer keuken dat jij hebt.

De prijs van de apparatuur is wat minder transparant aangezien dit vanuit de blokkorting van Schüller deels betaald wordt.
EDIT: ik zie nu dat je opsomming qua prijzen niet echt transparant is. Je totaalprijs is niet de optelling van de componenten. Dus wordt er een korting over het totaal gegeven? dan klopt mijn vergelijk niet. Daarnaast waar zitten de montage kosten?
Overigens kiezen wij volgens mij dezelfde handgreep, 946 greeplijst? maar dan in combinatie met agaatgrijs en in de hoge wand greepijsten.

Dit is onze huidige indeling, voor 95% klaar.
Voor jou beeld, dit is

***members only***

[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat ik de montage a 1250 er niet bij had gezet en op het totaalbedrag komt 6200 "blokkorting"... bij Grando en I-kook kwamen ze met soortgelijke prijzen, met iets andere apparatuur. Al kwamen ze allen met deze Etna combi oven, omdat het een van de weinigen van 60cm is. Toch heb ik het idee dat we al idd al veel concessies doen op apparatuur, maar dat we eigenlijk al aan de top van het budget zitten. Ik heb ook geen goed gevoel bij die Juno vaatwasser en koelkast, dus met een upgraden zou het nog wel duurder worden. Misschien is het gewoon niet realistisch?

We hebben nu frontjes met satijnlak afwerking en idd schüller, is nobilia goedkoper? En ik zie dat zij ook wel een hogere corpusmaat hebben, volgens mij hadden ze die bij I-kook in het ontwerp staan.

Ik dacht dat wij greeplijst 940 hadden, maar weet het niet zeker. En kan het niet met code terugvinden in de offerte...

Wat een heerlijke keuken moet dat worden zeg, met dat eiland en zoveel werk en kastruimte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Ulkmeister schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:30:
[...]

Thanks voor het meedenken! We hebben idd de plint gelijk getrokken! En doortrekken van de kastdeurtjes tot te grond hadden we in een ander ontwerp ook, dat vond ik ook wel mooi.
Aan de spoelkant van het eiland hebben we nu kastbreedte 80, 80 en 60 (vaatwasser), zodat de spoelbak uitgelijnd is met de kookplaat. Ik zou ook liever een grotere ladekast willen, maar niet als het dan echt net verspringt. Of je moet aan de muur ook naar 100, 60, 60, maar dan past er geen kookplaat van 80cm op..

[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat ik de montage a 1250 er niet bij had gezet en op het totaalbedrag komt 6200 "blokkorting"... bij Grando en I-kook kwamen ze met soortgelijke prijzen, met iets andere apparatuur. Al kwamen ze allen met deze Etna combi oven, omdat het een van de weinigen van 60cm is. Toch heb ik het idee dat we al idd al veel concessies doen op apparatuur, maar dat we eigenlijk al aan de top van het budget zitten. Ik heb ook geen goed gevoel bij die Juno vaatwasser en koelkast, dus met een upgraden zou het nog wel duurder worden. Misschien is het gewoon niet realistisch?

We hebben nu frontjes met satijnlak afwerking en idd schüller, is nobilia goedkoper? En ik zie dat zij ook wel een hogere corpusmaat hebben, volgens mij hadden ze die bij I-kook in het ontwerp staan.

Ik dacht dat wij greeplijst 940 hadden, maar weet het niet zeker. En kan het niet met code terugvinden in de offerte...

Wat een heerlijke keuken moet dat worden zeg, met dat eiland en zoveel werk en kastruimte!
Daar merk je echt niks van in praktijk. Alleen op de tekening / plattegrond zie je symmetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
SquareOne schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:39:
[...]

Daar merk je echt niks van in praktijk. Alleen op de tekening / plattegrond zie je symmetrie.
Hmm dan moeten we dat wellicht nog overwegen. Oh en we hebben geen lades onder de spoelbak omdat we een keukenboiler willen, net als in onze huidige keuken, omdat de ketel op zolder staat. Al twijfel ik wel of een quooker niet een betere keuze is dan, maar dat is natuurlijk weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Quooker is niet helemaal hetzelfde als een boiler natuurlijk. Als je nooit kokend water denkt nodig te hebben is een boiler zat. Al kan je je afvragen of het zo erg is om een minuutje op warm water te wachten.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulkmeister
Ethirty schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:24:
Quooker is niet helemaal hetzelfde als een boiler natuurlijk. Als je nooit kokend water denkt nodig te hebben is een boiler zat. Al kan je je afvragen of het zo erg is om een minuutje op warm water te wachten.
Het gaat me vooral om de verspilling van liters water en daarom ben ik erg blij met het boilertje dat we nu hebben. Direct kokend water komt natuurlijk altijd van pas bij het koken en voor thee en dergelijke, maar dat is vooral luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Valide argument uiteraard, de ene kijkt naar energieverbruik, de ander naar waterverbruik.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Laatst online: 14-02 22:39
Heeft iemand ooit een keuken gekocht waarbij de montage maar voor de helft van de keuken is? Bij Eigenhuis en Keukens geven ze aan dat ze alleen de kasten en apparaten monteren, maar de waterafvoer niet…

Daar moeten we dus zelf een loodgieter voor regelen, maar ik heb geen idee hoeveel dat kost. Het gaat om een nieuwbouw woning dus denk niet dat er veel leidingen verlegd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:34:
Heeft iemand ooit een keuken gekocht waarbij de montage maar voor de helft van de keuken is? Bij Eigenhuis en Keukens geven ze aan dat ze alleen de kasten en apparaten monteren, maar de waterafvoer niet…

Daar moeten we dus zelf een loodgieter voor regelen, maar ik heb geen idee hoeveel dat kost. Het gaat om een nieuwbouw woning dus denk niet dat er veel leidingen verlegd moeten worden
Overleg even met je bouwbegeleiding. Je levert technische tekeningen aan (keuken) en de bouwer rekent daar kosten voor (verplaatsten leidingen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:34:

Dat is vrij standaard, leiding en elektra moet je meestal gedaan hebben voordat ze komen monteren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
True schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is vrij standaard, leiding en elektra moet je meestal gedaan hebben voordat ze komen monteren.
Sorry volgens mij was ik niet duidelijk.
Leiding en elektra is al gedaan dan inderdaad, maar wat de keuken partij dus niet doet is de vaatwasser, kraan en Quooker aansluiten op de waterafvoer.
Dus zij zullen inderdaad op de leiding plan voor de aannemer aangeven waar het leiding werk moet komen te zitten, maar ze gaan het niet aansluiten. Nadat de keuken is geplaatst moet ik dat nog door een loodgieter laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Leiding en elektra is al gedaan dan inderdaad, maar wat de keuken partij dus niet doet is de vaatwasser, kraan en Quooker aansluiten op de waterafvoer.
Dus zij zullen inderdaad op de leiding plan voor de aannemer aangeven waar het leiding werk moet komen te zitten, maar ze gaan het niet aansluiten. Nadat de keuken is geplaatst moet ik dat nog door een loodgieter laten doen.
Ben je bij een keukenboer in Duitsland wezen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Olivertwist278 Komt vaker voor. Meestal bij Duitse keukenzaken (maar in dit geval dus niet).
Lees even laatste paar pagina's terug, daar is het ook besproken bij een keuken uit Duitsland.

Loodgieterswerk vereist andere kennis / certificering. Zou dus kunnen dat de monteurs die deze club in dienst heeft of inhuurt de kennis niet in huis heeft.

Vaatwasserkraan erop draaien is niet zo'n punt. Quooker is wat ingewikkelder.

Wel irritant overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Patox schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:45:
[...]

Ben je bij een keukenboer in Duitsland wezen kijken?
Nee dit was bij Eigenhuis en keuken in Cappelle. Verkoper gaf aan dat ze in het verleden vaak achteraf problemen hadden met lekkages bij klanten en dit niet konden oplossen, vandaar dat ze hiermee gestopt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
SquareOne schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:47:
@Olivertwist278 Komt vaker voor. Meestal bij Duitse keukenzaken (maar in dit geval dus niet).
Lees even laatste paar pagina's terug, daar is het ook besproken bij een keuken uit Duitsland.

Loodgieterswerk vereist andere kennis / certificering. Zou dus kunnen dat de monteurs die deze club in dienst heeft of inhuurt de kennis niet in huis heeft.

Vaatwasserkraan erop draaien is niet zo'n punt. Quooker is wat ingewikkelder.

Wel irritant overigens.
Thanks voor de tip.

Ik probeer uit te zoeken hoeveel het zal gaan kosten, want ik vind het oneerlijk dat ze wel nog steeds €2300 vragen voor de montage en eigenlijk maar half werk leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Herkenbaar, de keukenzaak waar wij onze keuken gaan afnemen doet dat ook zo. ook de perilex sluiten ze niet aan omdat dat werk voor een elektricien is.

Maar, aangezien wij een nieuwbouwhuis hebben doen ze het weer wel. omdat ze erop vertrouwen dat de aannemer alles goed voorbereid nav het leidingplan wat ze nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:54:
[...]

Thanks voor de tip.

Ik probeer uit te zoeken hoeveel het zal gaan kosten, want ik vind het oneerlijk dat ze wel nog steeds €2300 vragen voor de montage en eigenlijk maar half werk leveren.
Dat is niet weinig. Maar hangt ook een beetje af van de omvang van je keuken.
Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een partij die dit wel voor je regelt.

Of aangeven dat dit een probleem voor jullie is. Wellicht werken ze met ZZPers en hebben ze er ook nog wel eentje in het lijstje staan die dit wel kan.

Maar uh, Quooker aansluiten. 2 uur werk? Tarief 75 euro per uur? Ca. 150 euro dan?
Een prof doet het wellicht nog sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 12-12-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Luukdg schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:01:
[...]

Herkenbaar, de keukenzaak waar wij onze keuken gaan afnemen doet dat ook zo. ook de perilex sluiten ze niet aan omdat dat werk voor een elektricien is.

Maar, aangezien wij een nieuwbouwhuis hebben doen ze het weer wel. omdat ze erop vertrouwen dat de aannemer alles goed voorbereid nav het leidingplan wat ze nu hebben.
Hmm dan valt het nog best mee. Heb je misschien ook een indicatie van hoe lang het duurt voor een loodgieter om een kraan en vaatwasser aan te sluiten op de waterafvoer?
Dan heb ik een beter beeld van hoeveel het in totaal kan kosten.

Ik wil dat inderdaad bij de keuken verrekenen, aangezien andere zakken hetzelfde of minder montage kosten aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:35:
[...]

Hmm dan valt het nog best mee. Heb je misschien ook een indicatie van hoe lang het duurt voor een loodgieter om een kraan en vaatwasser aan te sluiten op de waterafvoer?
Dan heb ik een beter beeld van hoeveel het in totaal kan kosten.

Ik wil dat inderdaad bij de keuken verrekenen, aangezien andere zakken hetzelfde of minder montage kosten aanbieden
Een vaatwasser en een gootsteen aansluiten op een afvoer is incl. koffie een uurtje, met een Quooker geen idee. Aannemend dat de afvoer in het gootsteenkastje uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
True schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:41:
[...]

Een vaatwasser en een gootsteen aansluiten op een afvoer is incl. koffie een uurtje, met een Quooker geen idee. Aannemend dat de afvoer in het gootsteenkastje uitkomt.
Dit inderdaad, of nog minder als e.e.a. gewoon goed voorbereid is al. WIj hebben net zelf een nieuwe vaatwasser (oude was kapot) geïnstalleerd. Het meeste werk zit echt in het op de plek zetten en stellen. Daarna moet de vaatwasser op een (in ons geval bestaande, maar wellicht dat de loodgieter nog een kraantje ervoor in of onder een kastje moet verwerken) kraantje voor de aanvoer en de afvoerleiding toevoegen (moet wellicht dan een splits-stuk in omdat de afvoer van de kraan/ wasbak dezelfde kant op moet) aan de afvoer, stekker erin en gaan.
Kan nooit heel veel werk zijn op zichzelf, net wat ik zeg als e.e.a. maar voorbereid/ klaar is.

Bij een Quooker komt het er (als ik de schema's goed begrijp) op neer dat je:
- Een soort boilertje moet aansluiten op de watertoevoer (koud water) en dat je deze koudwatertoevoer ook naar de kraan kan laten lopen voor je koude water.
- De 'kokend-water' aanvoer vanuit de quooker boiler naar de kraan (2e punt op de kraan)
- De 'normale warmwater aanvoer naar de kraan.
- Stekker van de boiler inpluggen;

De kraan heeft dus normaal koud en warm water (je wilt niet met kokend water afwassen ;) ) en een speciale stand om snel kokend water te pakken, maar is op zichzelf qua aansluiting niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jbdeiman schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:54:
[...]

Dit inderdaad, of nog minder als e.e.a. gewoon goed voorbereid is al. WIj hebben net zelf een nieuwe vaatwasser (oude was kapot) geïnstalleerd. Het meeste werk zit echt in het op de plek zetten en stellen. Daarna moet de vaatwasser op een (in ons geval bestaande, maar wellicht dat de loodgieter nog een kraantje ervoor in of onder een kastje moet verwerken) kraantje voor de aanvoer en de afvoerleiding toevoegen (moet wellicht dan een splits-stuk in omdat de afvoer van de kraan/ wasbak dezelfde kant op moet) aan de afvoer, stekker erin en gaan.
Kan nooit heel veel werk zijn op zichzelf, net wat ik zeg als e.e.a. maar voorbereid/ klaar is.

Bij een Quooker komt het er (als ik de schema's goed begrijp) op neer dat je:
- Een soort boilertje moet aansluiten op de watertoevoer (koud water) en dat je deze koudwatertoevoer ook naar de kraan kan laten lopen voor je koude water.
- De 'kokend-water' aanvoer vanuit de quooker boiler naar de kraan (2e punt op de kraan)
- De 'normale warmwater aanvoer naar de kraan.
- Stekker van de boiler inpluggen;

De kraan heeft dus normaal koud en warm water (je wilt niet met kokend water afwassen ;) ) en een speciale stand om snel kokend water te pakken, maar is op zichzelf qua aansluiting niet heel bijzonder.
Dus de Quooker hoeft helemaal niet op de waterafvoer aangesloten te worden? Lekker makkelijk dan :) tenminste dat is wat eerder genoemd is als 'moeilijkheid' voor de keukenboermonteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukdg
True schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:17:
[...]

Dus de Quooker hoeft helemaal niet op de waterafvoer aangesloten te worden? Lekker makkelijk dan :) tenminste dat is wat eerder genoemd is als 'moeilijkheid' voor de keukenboermonteur.
Een kokendwaterkraan heeft zeker wel een aansluiting op de afvoer. ook een Quooker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Luukdg schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:32:
[...]

Een kokendwaterkraan heeft zeker wel een aansluiting op de afvoer. ook een Quooker
YouTube: Een Quooker COMBI+-reservoir installeren

@True
@Olivertwist278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
[...]

Sluit je de kraan, of de 'quooker' boiler aan op de afvoer? Waarom is dat dan eigenlijk, want een normale kraan zelf heeft geen afvoer, (de wasbak waar de kraan boven zit wel) en voor een boiler gaat er toch koud water in en komt er warm (kokend bij een quooker) water weer uit. Waar is dan de afvoer voor?
Ik had dit in elk geval gemist in het schema, maar is in het filmpje wel te zien, maar ook dan nog, stelt het allemaal niet zo heel veel voor om deze aan te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 12-12-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jbdeiman schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:38:
[...]

Sluit je de kraan, of de 'quooker' boiler aan op de afvoer? Waarom is dat dan eigenlijk, want een normale kraan zelf heeft geen afvoer, (de wasbak waar de kraan boven zit wel) en voor een boiler gaat er toch koud water in en komt er warm (kokend bij een quooker) water weer uit. Waar is dan de afvoer voor?
Ik had dit in elk geval gemist in het schema, maar is in het filmpje wel te zien, maar ook dan nog, stelt het allemaal niet zo heel veel voor om deze aan te sluiten.
Volgens mij is het gewoon een overdrukventiel vergelijkbaar met de meeste cv-ketels.
Overigens gebaseerd op het filmpje hierboven is dit nog een kleine 15 minuten aansluitwerk om de Quooker aan te sluiten op de waterafvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
--MP-- schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:50:
Via onze huidige leverancier hebben wij de vraag uit staan bij Dekker of ze vlakonderbouw composiet bakken kunnen leveren. Dit is echt een naadloos ondergebouwde spoelbak wat ik zelf een erg mooi effect vind geven.

De traditionele onderbouw zie je altijd een naad /overgang tussen werkblad en spoelbak, maar bij deze techniek niet.

Weet iemand welke composiet bladen leverancier dit zou kunnen? we hebben het gezien bij ekelhof maar ik weet niet waar ze hun bladen vandaan halen.

Voorbeeldje icm blanco silgranit bakken:

[Afbeelding]
Zelfquoten is een beetje kansloos... maar toch nogmaals even onder de aandacht aangezien we van dekker bericht hebben dit niet te kunnen. hoor dus nog steeds graag of iemand weet welke werkbladen leverancier op deze manier ik kan bouwen (vlakonderbouw zonder naad)

Heb blanco ook even gemaild of ze adressen aan kunnen geven...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlPN0JhOswRS5AMjs0VyWcciV9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9bwKG0PledIRcN5P3Jq6iYm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
--MP-- schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:00:
[...]

Zelfquoten is een beetje kansloos... maar toch nogmaals even onder de aandacht aangezien we van dekker bericht hebben dit niet te kunnen. hoor dus nog steeds graag of iemand weet welke werkbladen leverancier op deze manier ik kan bouwen (vlakonderbouw zonder naad)

Heb blanco ook even gemaild of ze adressen aan kunnen geven...
[Afbeelding]
Jetstone, Kemie, Arte Groep proberen?
Dat zijn drie grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikm125
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-05 15:13
Wij volgen al een tijdje dit forum waarbij zeer nuttige informatie wordt gedeeld, top!

Gister een prettig eerste gesprek bij Bruynzeel keukens gehad, zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Enige voordeel hiervan is dat zij reeds in het bezit zijn van alle tekeningen en bekend zijn met het project en opleverdata etc.. Prijstechnisch zitten hier geen voor-/nadelen aan. Onze eerste ingevingen zijn direct op papier gezet en wij zijn erg benieuwd wat jullie meningen/feedback/tips/tricks/ zijn? Ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met Bruynzeel. Ik lees namelijk erg wisselende verhalen, met name over de montage van de keuken in combinatie met de after-sales..

Offerte is 30 dagen geldig en indien wij tekenen staan de tarieven vast tegen deze prijzen. Opstelling/apparatuur/kasten etc. kan nog allemaal worden aangepast. Verkoper gaf aan dat vanaf januari de prijzen gemiddeld met 10% omhoog zullen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGO4VU1jYOLap5C3TDEQWf2_ScY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6ANH6qXoWpPv4JIqxapRf1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttkfsTufDpg8p7L9969G0lFvZOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zOHN1O4VpIOxsjV0mcLwd26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mitOqnNkCEtkknxjF9jkwCkiWnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2wM1jl8vskODY6NEI0NxCS8.jpg?f=fotoalbum_large

Eiland is 240 lang, steekt 30 door en is 95 diep. Doorloopruimtes aan de zijkanten is 90 en aan de kopsekant 120. Wijnklimaatkast is met opzet aan de kop geplaatst, dit in verband met de diepte (anders gaat dit ten koste van een diepe en grotere kast aan de andere zijde). Ook is er bewust gekozen voor een grote koelkast en een aparte onderbouwvriezer.

Apparatuur:
AEG Wijnkoelkast (9AEAWUS020B5B)
AEG ComboFlex Bridge Inductie kookplaat (9AECCE8475SCB)
AEG CombiQuick Multifunctionele Heteluchtoven met magnetron (9AEKMK968090B)
AEG AirDry Inbouwvaatwasser (9AEFSS5261XZ)
AEG LongFresh koelkast met Deur op deur systeem (9AESKE818E9ZC)
AEG Onderbouwdiepvriezer (9AEABB682F1AF)
Quooker (9QU3FRPTN)

Blad composiet Calacatta Oro

Keukenmeubelen 6.2k
Werkbladen 4K
Apparatuur 7.3K
Accessoires 3.4K
Monteren 2k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Erikm125 schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:16:
Wij volgen al een tijdje dit forum waarbij zeer nuttige informatie wordt gedeeld, top!

Gister een prettig eerste gesprek bij Bruynzeel keukens gehad, zij zijn aangesloten bij ons nieuwbouwproject. Enige voordeel hiervan is dat zij reeds in het bezit zijn van alle tekeningen en bekend zijn met het project en opleverdata etc.. Prijstechnisch zitten hier geen voor-/nadelen aan. Onze eerste ingevingen zijn direct op papier gezet en wij zijn erg benieuwd wat jullie meningen/feedback/tips/tricks/ zijn? Ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met Bruynzeel. Ik lees namelijk erg wisselende verhalen, met name over de montage van de keuken in combinatie met de after-sales..

Offerte is 30 dagen geldig en indien wij tekenen staan de tarieven vast tegen deze prijzen. Opstelling/apparatuur/kasten etc. kan nog allemaal worden aangepast. Verkoper gaf aan dat vanaf januari de prijzen gemiddeld met 10% omhoog zullen gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eiland is 240 lang, steekt 30 door en is 95 diep. Doorloopruimtes aan de zijkanten is 90 en aan de kopsekant 120. Wijnklimaatkast is met opzet aan de kop geplaatst, dit in verband met de diepte (anders gaat dit ten koste van een diepe en grotere kast aan de andere zijde). Ook is er bewust gekozen voor een grote koelkast en een aparte onderbouwvriezer.

Apparatuur:
Quooker (9QU3FRPTN)

Keukenmeubelen 6.2k
Werkbladen 4K
Apparatuur 7.3K
Accessoires 3.4K
Monteren 2k
Waarom geen U-opstelling of parallel opstelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Quooker (9QU3FRPTN)

Keukenmeubelen 6.2k
Werkbladen 4K
Apparatuur 7.3K
Accessoires 3.4K
Monteren 2k
Wij hebben ook zitten puzzelen met een net te smalle ruimte (3,4 meter) met twee raampartijen en de wens van een groot kookeiland. Onze conclusie was dat een U-opstelling veel praktischer was.. we hebben wel nog een barretje gecreeerd aan het einde van een van de U-poten.

Ik denk dat je hier tekort gaat hebben aan bergruimte en dat dit niet hee praktisch is. Misschien is in dit geval je ruimte beter geschikt voor een U, L of parralel opstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
jbdeiman schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:38:
[...]

Zoals @True al aangaf heeft dit met overdruk te maken. Door het koken wordt er een druk opgebouwd en druppelt er zo nu en dan wat water via het ventiel de afvoer in. Geen liters tegelijk dus maar druppels: echter is een afvoer hierdoor wel noodzakelijk.

Edit: wij zijn overigens ontzettend blij met onze Quooker Combi+. Zou niet meer zonder willen. Nu met een baby al helemaal makkelijk (kruiken vullen, thee voor onszelf en voor de visite en sowieso bij bet koken ;)).
Ook de flex slang gebruik ik veel meer dan vooraf verwacht.

[ Voor 20% gewijzigd door remzor op 12-12-2022 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Onze eerste ingevingen zijn direct op papier gezet en wij zijn erg benieuwd wat jullie meningen/feedback/tips/tricks/ zijn? Ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met Bruynzeel.
We weten natuurlijk niet met welke ideeën jullie op pad zijn gegaan, maar ik vind deze opstelling niet echt voordelen met zich meebrengen. Met een deel van de keuken (spoelzone) sta je letterlijk met je rug naar alles en iedereen toe (al kijk je nog wel naar buiten) en met het andere deel kijk je nergens op uit; sta je op 1,5 m van de muur. Ik vind het met de tweakers hierboven een weinig ideale opstelling, met slecht benutte ruimte. Je kunt bijvoorbeeld niet heel makkelijk in één beweging van kookplaat naar spoelbak, en het barretje is misschien net ruim genoeg, maar ik denk dat het toch wat voelt opgepropt voelt als je daar met z’n tweeën zit.

Je zou een werkblad in een C kunnen maken (voor het raam langs, links langs de wand, uitstekend deel voor de bar, met twee hoge of halfhoge kasten aan de andere lange wand in het midden. Zo creëer je veel meer effectieve werkblad- en bergruimte, terwijl het in kosten waarschijnlijk niet veel uitmaakt. Ruimte komt volgens mij ook wat meer tot z’n recht. Het is zeker ook een kwestie van smaak, maar ik vind het geheel nogal kil en sfeerloos overkomen.

Je vraag over de projectkeukenleverancier kan ik niet op kwaliteit beantwoorden, want ik heb geen ervaring met Bruynzeel. Wel zou ik het verhaal van de prijsverhoging met een flinke korrel zout nemen, want dat is elke maand aan de orde als je verhalen hier leest. Ook vind ik het gek dat er geen financieel voordeel is bij de keuze voor een projectkeuken. Bekendheid met het project zou ik niet voldoende vinden, er moet ook echt een voordeel voor jullie aan zitten. Het wekt de indruk dat ze niet staan te springen om een keuken te leveren en dan moet je op je hoede zijn.
Bedenk dat de keuken ook prima na oplevering geplaatst kan worden, door een andere leverancier met een betere prijs. Als je een technische tekening inlevert met aanduiding waar aansluitingen elektra, aan- & afvoer moeten komen, heb je nog eindeloos tijd om de ideale keuken voor de ideale prijs uit te zoeken. Ergo, je hoeft dit nu nog helemaal niet te kiezen, neem de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erikm125
  • Laatst online: 21-05 15:13
Bedankt voor jullie reacties!

Wij willen geen U of L omdat wij dit zo "standaard" vinden. Uiteraard kun je dit helemaal naar eigen smaak inrichten maar zijn eigenlijk opzoek naar iets speciaals. Het lastige zit hem, vind ik, in het lange gedeelte van de keuken. De muur aan de gangzijde is 4,5 meter lang. Een parallelkeuken over de volledige lengte van de gang lijkt mij ook heel mooi, zonder hoge (wand)kasten, op de koelkast na dan. Mijn grootste twijfel bij ons huidige ontwerp zijn de doorloopruimtes.. Hoe kijken jullie hier naar?
Toke_gt schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:30:
[...]

Je zou een werkblad in een C kunnen maken (voor het raam langs, links langs de wand, uitstekend deel voor de bar, met twee hoge of halfhoge kasten aan de andere lange wand in het midden. Zo creëer je veel meer effectieve werkblad- en bergruimte, terwijl het in kosten waarschijnlijk niet veel uitmaakt. Ruimte komt volgens mij ook wat meer tot z’n recht. Het is zeker ook een kwestie van smaak, maar ik vind het geheel nogal kil en sfeerloos overkomen.
Dit klinkt als iets wat mij aanspreekt, ik ga het eens uitwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
[...]

Nee hoor, de nieuwe quookers niet meer. Die hebben een luchtbalg in het reservoir zitten om overdruk op te vangen. Enkel een terugslagklep in de aanvoer is genoeg.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
Makrolon schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:05:
[...]

Nee hoor, de nieuwe quookers niet meer. Die hebben een luchtbalg in het reservoir zitten om overdruk op te vangen. Enkel een terugslagklep in de aanvoer is genoeg.
Dat is nieuw voor mij, maar dat is wel fijn. Ik neem aan dat er nog genoeg "oude" modellen verkocht worden waar dit wel bij nodig is.

Goed kijken dus of je er 1 koopt waar dit wel of niet bij nodig is, mocht dit van belangrijk voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Laatst online: 28-03 19:04
Weer iemand toevallig dat je ook next125 kleuren kunt bestellen om nog andere dingen erbij te kunnen zoeken. O.a een vloer etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
Erikm125 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:05:
Bedankt voor jullie reacties!

Wij willen geen U of L omdat wij dit zo "standaard" vinden. Uiteraard kun je dit helemaal naar eigen smaak inrichten maar zijn eigenlijk opzoek naar iets speciaals. Het lastige zit hem, vind ik, in het lange gedeelte van de keuken. De muur aan de gangzijde is 4,5 meter lang. Een parallelkeuken over de volledige lengte van de gang lijkt mij ook heel mooi, zonder hoge (wand)kasten, op de koelkast na dan. Mijn grootste twijfel bij ons huidige ontwerp zijn de doorloopruimtes.. Hoe kijken jullie hier naar?

[...]

Dit klinkt als iets wat mij aanspreekt, ik ga het eens uitwerken!
De doorloopruimte is 900, dat is best krap. ikzelf zou toch minimaal een 1000 aanhouden. maar dan word je eiland weer heel smal wat misschien wat ielig kijkt.

De vraag is dan ook of je een keukenleverancier kiest die zulke ondiepe kasten tegenover het kookgedeelte kan leveren. Sommige keukenzaken verkopen dan kasten op de standaard maat en zagen deze tot de juiste diepte. Dan betaal je dus voor een diepere kast + bewerking. en is de vraag of je nog veel kan met die ruimte. en je hebt al heel weinig kastruimte aangezien je best veel apparatuur in de keuken wilt hebben.

Ik snap je heel goed, wij willen ook vaak "niet wat iedereen al doet/heeft". In dit geval denk ik dat je het beter anders kan doen met bv de kleur van de korpus/deuren, of aankleding bij de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Melissadejong schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:34:
Weer iemand toevallig dat je ook next125 kleuren kunt bestellen om nog andere dingen erbij te kunnen zoeken. O.a een vloer etc..
Janssen Totaal Wonen in Huissen - Gelderland
Weet niet exact welke merken vloeren ze hebben. Betreft PVC.

Intermat Alphen aan den Rijn. Die verkopen ook tegels. Maar geen idee welke merken.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 13-12-2022 09:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gdvm
  • Nu online
Luukdg schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:47:
[...]

De doorloopruimte is 900, dat is best krap. ikzelf zou toch minimaal een 1000 aanhouden. maar dan word je eiland weer heel smal wat misschien wat ielig kijkt.

De vraag is dan ook of je een keukenleverancier kiest die zulke ondiepe kasten tegenover het kookgedeelte kan leveren. Sommige keukenzaken verkopen dan kasten op de standaard maat en zagen deze tot de juiste diepte. Dan betaal je dus voor een diepere kast + bewerking. en is de vraag of je nog veel kan met die ruimte. en je hebt al heel weinig kastruimte aangezien je best veel apparatuur in de keuken wilt hebben.

Ik snap je heel goed, wij willen ook vaak "niet wat iedereen al doet/heeft". In dit geval denk ik dat je het beter anders kan doen met bv de kleur van de korpus/deuren, of aankleding bij de keuken.
Overigens is een kookeiland tegenwoordig wat iedereen doet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Makrolon schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:05:
[...]

@Luukdg Er is wel een aansluiting nodig op de afvoer BEHALVE bij het Pro 3 reservoir. Even opgezocht wat @Makrolon zei en hij is hierin niet helemaal volledig zo lijkt het. De meeste mensen hebben volgens mij het 7 liter reservoir dus dan gaat zijn verhaal al niet op. Lees het zelf even na op de Quooker site zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Laatst online: 28-03 19:04
SquareOne schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:57:
[...]

Janssen Totaal Wonen in Huissen - Gelderland
Weet niet exact welke merken vloeren ze hebben. Betreft PVC.

Intermat Alphen aan den Rijn. Die verkopen ook tegels. Maar geen idee welke merken.
Ik bedoelde meer dat ik de kleur fronten niet kan bestellen om mee te nemen als ik vloeren moet gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Nu online
Melissadejong schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:50:
[...]

Ik bedoelde meer dat ik de kleur fronten niet kan bestellen om mee te nemen als ik vloeren moet gaan uitzoeken.
Dat kan de keukenzaak toch voor je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:08
[...]

Een beetje keukenzaak geeft je hun staaltjes wel voor een dagje of weekend mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Even een ander vraag over Quooker:

Je hebt verschillende boilers

Pro3: 3 liter en warm water komt direct van je cv
Combi: 7 liter. Koud water komt uit je wateraansluiting. Warm en koken uit je quooker.
Combi+: Zelfde als combi maar dan komt warm water eerst uit quooker en zodra je cv water opgewarmd is dan komt het uit je cv.

Nu is het zo dat als je een combi+ neemt dat je cv elke keer aanslaat terwijl het 99 van 100 keren niet nodig is. Want je kan ruim genoeg warm water uit je quooker halen. Dus tenzij je echt heel veel warm water nodig hebt, is combi beter dan combi+.

Echter is mijn vraag:

Hoe zit het als je geen cv hebt maar je warm water wordt geleverd door een warmtepomp? Ik ben een leek als het om warmtepomp gaat. Klopt het dat je warm water direct uit een voorverwarmd voorraadvat komt? En je warmtepomp pas aanslaat als je voorraadvat niet 100% vol is of het water in je vat afgekoeld is? In dat geval is zou combi+ niet voor extra verbruik zorgen, want er hoeft geen water op aanvraag verwarmt te worden.

Of zeg ik hier iets geks?

tldr: Als je een warmtepomp hebt, zorgt een combi+ voor extra(onnodig) elektra verbruik ten opzichte van een combi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
gdvm schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:34:
[...]

Overigens is een kookeiland tegenwoordig wat iedereen doet..
Ik heb op de gekste manieren gezien dat een kookeiland moet op een plaats waar het niet mogelijk is. Bovenstaande opstelling komt met gemak in deze top 10.

Een kookeiland is alleen mooi in een zeer grote ruimte waar je om het eiland heen dansen met zicht naar open woonruimtes. Smaken verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

@Melissadejong wat @Krijnemans zegt, die mag je nogmaal gesproken wel even lenen. Ook als je bijv. een blad gaat uitzoeken bij de fabriek.

Of in veel gevallen zelfs even in huis bekijken. Kleur pakt altijd anders uit door lichtinval.

Alternatief is om bij de bouwmarkt een paar kleurstaaltjes van de verfafdeling te halen en die te matchen met de kleur fronten. Vaak kom je heel dicht in de buurt met die kleuren.

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 13-12-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:20
In tegenstelling op dit filmpje is onze quooker niet op de afvoer aangesloten. Dit is bij de nieuwste variant niet meer nodig (wij kregen deze via de duitse keukenleverancier). Daar schijnt de druk via een membraan oid geregeld te worden!
Zoals hier te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door jichem op 13-12-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
ObiTewodros schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:30:
Even een ander vraag over Quooker:

Je hebt verschillende boilers

Pro3: 3 liter en warm water komt direct van je cv
Combi: 7 liter. Koud water komt uit je wateraansluiting. Warm en koken uit je quooker.
Combi+: Zelfde als combi maar dan komt warm water eerst uit quooker en zodra je cv water opgewarmd is dan komt het uit je cv.

Nu is het zo dat als je een combi+ neemt dat je cv elke keer aanslaat terwijl het 99 van 100 keren niet nodig is. Want je kan ruim genoeg warm water uit je quooker halen. Dus tenzij je echt heel veel warm water nodig hebt, is combi beter dan combi+.

Echter is mijn vraag:

Hoe zit het als je geen cv hebt maar je warm water wordt geleverd door een warmtepomp? Ik ben een leek als het om warmtepomp gaat. Klopt het dat je warm water direct uit een voorverwarmd voorraadvat komt? En je warmtepomp pas aanslaat als je voorraadvat niet 100% vol is of het water in je vat afgekoeld is? In dat geval is zou combi+ niet voor extra verbruik zorgen, want er hoeft geen water op aanvraag verwarmt te worden.

Of zeg ik hier iets geks?

tldr: Als je een warmtepomp hebt, zorgt een combi+ voor extra(onnodig) elektra verbruik ten opzichte van een combi?
Dit klopt, dat komt uit een voorraad vat. Maar nog steeds wordt eerst de hele waterkolom die nog (koud) in je leidingen zit naar de quooker vervoert en wordt daarna deels de leiding nog opgewarmd door dat water. Het duurt dus nog steeds even lang voordat je warm water hebt. Wij hebben de quooker zonder warmwaterleiding, in 1.5 seconden heb je warm water.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Keuken is hier (bijna) af, afgezien van:
- keukeneiland is tov de wand scheef (1,5 cm verschil van begin en eind)
- vaatwasser vergt reparatie
- afstellen van kastjes moet gebeuren
- 2 ovens die nog moeten komen
- kitwerk van de kookplaat/wasbak
- en nog wat zaken :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNacw2W8XrZLcXEK12YPd_T-FnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DbHKfE2SN89FdYeBAyWDkD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:24
beyazz06 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:55:
Keuken is hier (bijna) af, afgezien van:
- keukeneiland is tov de wand scheef (1,5 cm verschil van begin en eind)
- vaatwasser vergt reparatie
- afstellen van kastjes moet gebeuren
- 2 ovens die nog moeten komen
- kitwerk van de kookplaat/wasbak
- en nog wat zaken :D

[Afbeelding]
.

Ziet er strak uit! Heb je ook een foto vanaf iets hoger genomen, dat je het blad goed ziet? Welk formaat is je eiland? En hoeveel ruimte heb je rondom eiland tot de muur / kastenwand? Ook tot de muur (?) van waar je de foto genomen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Hier zijn net de spullen binnen gekomen voor de keuken. Nu viel het mij op dat op het keramische werkblad een gekke kras zat. Je ziet hem alleen als je er in een bepaalde hoek naar kijkt.
Doe mij denken aan mijn iPhone scherm :P

Ik dacht dat keramisch zo krasvast was... Is dit weg te poetsen, acceptable marge of echt fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4l4v1WIQaEqJNJmiDQ-SqoCHk4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8tlOCwNtOTDjRhb45wVdD7LE.png?f=fotoalbum_large

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
SquareOne schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:01:
[...]

Jetstone, Kemie, Arte Groep proberen?
Dat zijn drie grote jongens.
Jetstone en Kemie niet. Heb de vraag nu bij Blanco neergelegd. En ze zijn zich ook niet bewust van deze techniek, in de benelux wordt dit ook niet toegepast in composiet,

Maar ze waren wel geinterreseerd wie dit wel deed, dus heb wat foto's en info doorgestuurd en ze gaan op onderzoek uit. ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
laurens0619 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:07:
Hier zijn net de spullen binnen gekomen voor de keuken. Nu viel het mij op dat op het keramische werkblad een gekke kras zat. Je ziet hem alleen als je er in een bepaalde hoek naar kijkt.

Ik dacht dat keramisch zo krasvast was... Is dit weg te poetsen, acceptable marge of echt fout?

[Afbeelding]
Zit het er in of er op ? dat is moeilijk te zien zo.
Als het er bovenop ligt is het waarschijnlijk weg te poetsen, als het in het materiaal zit zou ik reclameren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
laurens0619 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:07:

[Afbeelding]
Mailen naar de keukenboer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
praliwi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:01:
[...]
.

Ziet er strak uit! Heb je ook een foto vanaf iets hoger genomen, dat je het blad goed ziet? Welk formaat is je eiland? En hoeveel ruimte heb je rondom eiland tot de muur / kastenwand? Ook tot de muur (?) van waar je de foto genomen hebt?
Thnx!

Ruimte tot de kastenwand is ca 1,05 meter, tussen de andere muur en eiland is ca 4,15 meter, ruimte tussen eiland en muur (tuin zijde) is ca 64 cm andere kant is er diagonaal tussen muur en eiland ca 85 cm.

Formaat van eiland is ca 250 cm x 110 cm incl. stolwanden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqOKMv8gCOekUQOJ47wA_XSBBPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7TfVVFTOAGRQRMLykDWoKgg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBYL9AYwfP7DDo2SqgSaf98nge0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iei7X5XIliwd9TSwIItqxdjl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 20:47
Melissadejong schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:34:
Je kunt best wel wat stalen bestellen via hun website:
Wij sturen u - tot maximaal 5 uni-lakkleuren - een handmonster op A5 formaat van de door u gewenste next125 frontkleur. Als alternatief informeren wij u over de NCS-kleur. Geef via het contactformulier uw naam, adresgegevens en emailadres weer, alsmede hetgeen door u gewenst wordt. Houten, SensiQ, Glas en Keramiek fronten uit de next125 collectie kunnen niet separaat bemonsterd worden. Bezoek daarvoor ter bezichtiging en voor uw beeldvorming de showroom van uw next125 keukenzaak.
Contactformulier: https://www.next125.com/nl/contactformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jichem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:23:
[...]

Dit klopt, dat komt uit een voorraad vat. Maar nog steeds wordt eerst de hele waterkolom die nog (koud) in je leidingen zit naar de quooker vervoert en wordt daarna deels de leiding nog opgewarmd door dat water. Het duurt dus nog steeds even lang voordat je warm water hebt. Wij hebben de quooker zonder warmwaterleiding, in 1.5 seconden heb je warm water.
Alleen tegen de tijd dat het warme water beneden is, is de Quooker vol met koud water :?

Wij begrepen dat de Combi+ ook desgewenst alleen op de koud waterleiding aangesloten kon worden, dan zouden we nog kunnen experimenteren met wat het meest energiezuinig is.

Warm water nutteloos uit de boiler aftappen geeft ook weer een hoger verbruik.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar gebruikerservaringen van een Quooker icm een warmtepomp-vat.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Ethirty schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:08:
[...]

Alleen tegen de tijd dat het warme water beneden is, is de Quooker vol met koud water :?

Wij begrepen dat de Combi+ ook desgewenst alleen op de koud waterleiding aangesloten kon worden, dan zouden we nog kunnen experimenteren met wat het meest energiezuinig is.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar gebruikerservaringen van een Quooker icm een warmtepomp-vat.
Wij hebben een warmtepomp. Staat op zolder.
Bij ons werd geadviseerd om een Combi+ te nemen, aangesloten op zowel warm en koud water.

Heel tevreden met de werking. Direct warm water beschikbaar. Geen idee of dat uit de Quooker komt of uit de warm waterleiding, maar mijn vermoeden is het eerste.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 13-12-2022 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:20

j4y

[...]

Wij hebben een warmtepomp met 300L boiler op 48 graden (eco stand) die wordt opgewarmd als de temp is gezakt tot 38 graden. Soms met ongelukkige timing sta je dan af te wassen met water van 40 graden. Alleen al daarom kiezen we voor het gemak van een Quooker in de nieuwe keuken, vaste hete temp. En het duurt altijd even voordat het warme water beneden is (boiler op zolder). Dus stukje comfort van gelijk heet water beschikbaar hebben.

Een Quooker zal altijd meer verbruiken dan de warmtepomp zou doen maar het is puur gemak en comfort wat ook wat waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
[...]

Wij hadden in de vorige woning geen Quooker, wel een warmtepomp en haalden vaak net wel/niet de avond qua warm water.

Nu hebben we een Quooker aangesloten op de koudwaterleiding, alsook een warmtepomp en hebben in de avonden genoeg over.

Hiernaast is het onwijs fijn dat je in de keuken direct warm water hebt cq snel een kopje thee kan pakken zonder dat je een waterkoker hoeft aan te slingeren. Wij hebben ook geen waterkoker meer, wat weer scheelt qua apparatuur in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Ook wij hebben een warmtepomp, maar zoals gezegd duurt het dan nog steeds lang voordat dat warme water in de boiler stroomt. Vervolgens heb je een warme leiding die weer afkoelt en energie verliest.
Als je boiler vat naast de keuken zit zou ik gewoon uit je wp halen, staat hij zoals bij ons op zolder zou ik het uit de quooker halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

beyazz06 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:41:
[...]

Wij hadden in de vorige woning geen Quooker, wel een warmtepomp en haalden vaak net wel/niet de avond qua warm water.

Nu hebben we een Quooker aangesloten op de koudwaterleiding, alsook een warmtepomp en hebben in de avonden genoeg over.

Hiernaast is het onwijs fijn dat je in de keuken direct warm water hebt cq snel een kopje thee kan pakken zonder dat je een waterkoker hoeft aan te slingeren. Wij hebben ook geen waterkoker meer, wat weer scheelt qua apparatuur in de keuken.
Oh er komt er bij ons ook een hoor :)
Was gewoon benieuwd naar ervaringen qua verbruik bij een combinatie.
jichem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:22:
Ook wij hebben een warmtepomp, maar zoals gezegd duurt het dan nog steeds lang voordat dat warme water in de boiler stroomt. Vervolgens heb je een warme leiding die weer afkoelt en energie verliest.
Als je boiler vat naast de keuken zit zou ik gewoon uit je wp halen, staat hij zoals bij ons op zolder zou ik het uit de quooker halen
Hoe bedoel je dat laatste? Het is toch zo dat het water wat je uit de Quooker hebt getapt aangevuld wordt uit de boiler? Dan heb je toch precies dat er koud water in de boiler zit en je leiding voor niks opgewarmd is? Of begrijp ik niet goed hoe de Quooker gevuld wordt?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
Ethirty schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:25:
[...]

[...]

Hoe bedoel je dat laatste? Het is toch zo dat het water wat je uit de Quooker hebt getapt aangevuld wordt uit de boiler? Dan heb je toch precies dat er koud water in de boiler zit en je leiding voor niks opgewarmd is? Of begrijp ik niet goed hoe de Quooker gevuld wordt?
Legionella wellicht? Hier staat de warmtepompboiler op zolder, maar had ik het idee om de quooker wel zowel koud als warm aan te sluiten, vanwege legionella.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
[...]

[...]

Indien je warmwater uit je boiler laat komen wordt hier volgens mij bedoeld. Met een Quooker heb je naar mijn weten twee mogelijkheden; warm water stand aansluiten op de warmwaterleiding (dus komende uit je boiler) of aansluiten op je Quooker die het mengt met het koude water om "warm" water te krijgen.

Zoals ik eerder ook aangaf, is de Quooker aangesloten op de koudwaterleiding en bevindt zich geen warmwaterleiding in de keuken. Alles verloopt via de koudwaterleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
[...]

[...]

Precies, dus heb je geen profijt van de hotfil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
jichem schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:03:
[...]

Precies, dus heb je geen profijt van de hotfil
Een quooker is geen hotfill, ook de combi+ niet.

[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 14-12-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Members only:

[ Voor 45% gewijzigd door LordBusiness op 17-02-2023 13:50 . Reden: Toevoeging tafel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Eiland voor het raam zou ik niet doen, niet zozeer om het licht maar gewoon omdat ik dat er niet mooi uit vind zien. Hoeveel ruiimte wil je houden in de rest van de ruimte? je zou ook nog een eiland in de lengte van de ruimte kunnen zetten?

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2022 21:42 . Reden: membersonly gewijzigd in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

Ik zou eiland juist horizontaal plaatsen zodat je eromheen kan lopen en eiland lekker breed kan maken.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2022 21:42 . Reden: membersonly gewijzigd in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Ik vroeg me af of iemand een keukenzaak kan aanraden die een beetje in hetzelfde segment als Keukenmaxx en Eigenhuis keukens zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:30:
[...]

Eiland voor het raam zou ik niet doen, niet zozeer om het licht maar gewoon omdat ik dat er niet mooi uit vind zien. Hoeveel ruiimte wil je houden in de rest van de ruimte? je zou ook nog een eiland in de lengte van de ruimte kunnen zetten?
twu schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:38:
[...]

Ik zou eiland juist horizontaal plaatsen zodat je eromheen kan lopen en eiland lekker breed kan maken.
Misschien goed om even toe te voegen dat ik juist in het verlengde van het tweede raam de eettafel heb gepland. Het eiland draaien is dus niet echt een optie. Hieronder een plaatje: -

[ Voor 30% gewijzigd door LordBusiness op 17-02-2023 13:49 . Reden: Plaatje geupdate. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Herkenbare indeling van de woning. Zo zijn de woningen bij ons in de wijk ook.

Paar opties die ik hier voorbij heb zien komen bij buurtbewoners:
1) Eiland tegen raam zoals bij optie 1
2) Eiland ca. 40cm van het raam, tussen raam en eiland staat dan de prullenbak
3) Smaller eiland met minimaal 90cm doorloop

In jullie situatie zou ik voor optie 1 gaan. Zou wel nog iets van een koof verzinnen om die hoge kasten te 'verbinden'.

Check mijn keuken eens voor inspiratie; soortgelijke afmeting.

[ Voor 69% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2022 21:43 . Reden: membersonly gewijzigd in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 16:12
Hoeveel loopruimte hou je over tussen de tafel en stoelen en je eiland? Dat lijkt me aan de weinige kant om lekker tussendoor te lopen.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2022 21:43 . Reden: membersonly gewijzigd in quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Sen

<-->

Ik zou toch echt gaan kijken naar een hoek opstelling ik denk dat je de ruimte veel te klein gaat maken met een eiland. En ik zou dan inplaats van een 60cm diep werkblad een 80cm diep werkblad nemen. op de lange muur.

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2022 21:43 . Reden: membersonly gewijzigd in quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Overlappend met je raam vind ik altijd zo jammer, het lijkt wel alsof je dan achteraf de keuken pas hebt bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@LordBusiness Als aanvulling op mijn vorige post.
Had niet gezien dat de breedte 5400 is, ging uit van 5700.

In dat geval is de optie die @Sen aangeeft ook het overwegen waard.
Drie hoge kasten tegen de wand van de hal. En dan een verdiept werkblad aan de lange kant.

@JohnStaakke staat jullie keuken? :)

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 14-12-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
SquareOne schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:11:
@LordBusiness Als aanvulling op mijn vorige post.
Had niet gezien dat de breedte 5400 is, ging uit van 5700.

In dat geval is de optie die @Sen aangeeft ook het overwegen waard.
Drie hoge kasten tegen de wand van de hal. En dan een verdiept werkblad aan de lange kant.

@JohnStaakke staat jullie keuken? :)
Hij wordt nu even schoongemaakt en dan kan ik wat plaatjes schieten. Helaas wat tegenslag gehad met het blad, maar verder blij :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:38
Alle restpunten zijn vandaag opgelost. Het is nog wel wachten op de stoomoven. Keuken is van Möbel Faber, we zijn begonnen met een valse start maar uiteindelijk zijn we tot een vergelijk gekomen en is alles opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5oUIZ2pPImUPu1huaqrUg_tHi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BB1hLgHugx0uY7HVIiTE7y5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FXYs-NXg-9e4hKt67GIuyxjpyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BB1hLgHugx0uY7HVIiTE7y5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSW4Jq-TF4Zi9GAaZ-9NszNUkcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDVErlZErRUWhRgmxdAYucCS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HXUUQ8OsSH8_tSmQXkLL9qU2s4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbyWQhUYAoPasHVuoSHkCvoL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxupDN-66OuGug2WmUIBmreu53Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02tJpcoXa8Frw5S34aynqEjH.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 379 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1