Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat je dit al hebt gezien, danwel dat de monteur dit heeft gecheckt? (Het klinkt ook niet als de pomp, meer als motor, maar toch):
Dit is wat Siemens er zelf over zegt
Deze had ik gezien ja en deels ook al gecontroleerd, zie dat ik de laatste stap vergeten ben met het klipje.

Overigens ook al Keukenloods gesproken; naar zegge is het een bekend probleem: een schroefje oid die iets los zit. Ze gaan het melden bij Siemens, wordt wel na het weekend waarschijnlijk opgepakt.

Volgens de medewerker van Keukenloods kon het overigens geen kwaad om de vw te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Kwam deze keuken tegen zo prachtig! Weet iemand hoe de prijzen zijn van een next125 en dan in zo een opstelling zonder een pocket systeem en heeft iemand een fenix aanrechtblad en hoe bevalt dat? Ben namelijk bang voor schade vlekken etc. Heb geen ervaring met fenix..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYdRMP4cPK42NpOJgXb3lWM9J4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cnceQ8iNeRHYm4Qu1wIrm46S.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Melissadejong schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:45:
Kwam deze keuken tegen zo prachtig! Weet iemand hoe de prijzen zijn van een next125 en dan in zo een opstelling zonder een pocket systeem en heeft iemand een fenix aanrechtblad en hoe bevalt dat? Ben namelijk bang voor schade vlekken etc. Heb geen ervaring met fenix..

[Afbeelding]
Next125 zit in het duurdere segment. Wel mooi ..

Fenix wordt ons het en der toch afgeraden, blijkbaar lopen er toch wat klachten over hoe vlek en kras gevoelig het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32

franssie

Save the albatross

<> Laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door franssie op 03-12-2022 00:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-06 10:12
Z___Z schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:38:
[...]

Geen bovenkastjes is leuk voor een grote keuken, maar ik zou niet weten hoe je in deze keuken je spullen kwijt kan. Een paar borden, bestek en wat glazen en je keukenkastjes zitten vol, of heb je elders in huis nog een hele grote servieskast staan?
Je hebt gelijk, alleen mijn vrouw wilt dat niet omdat keuken wat kleiner lijkt. Daarom veel witte kleuren. bovenkast kan eventueel later? We willen spullen die wij niet vaak gebruiken in de garage plaatsen.

Morgen naar keukenconcurrent voor gedetailleerde offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:44
Zensu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:33:
[...]

Je hebt gelijk, alleen mijn vrouw wilt dat niet omdat keuken wat kleiner lijkt. Daarom veel witte kleuren. bovenkast kan eventueel later? We willen spullen die wij niet vaak gebruiken in de garage plaatsen.

Daar gaat ze spijt van krijgen, als er iets onhandig is is het te weinig ruimte en steeds moeten lopen voor je spullen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik ben nog wel benieuwd wat de issues zijn die naar voren komen bij gecoate rvs spoelbakken en kranen.

Wij willen graag een wit composieten werkblad (bv Curve van SK, https://www.superkeukens....en-composieten-keukenblad) en we komen er niet uit wat voor spoelbak en kraan daar goed bij past. Zwart composiet ligt voor de hand, maar dan zijn we ook weer €800 oid kwijt voor een waterontharder denk ik? Gun metal zou nog kunnen, maar heb je hetzelfde probleem volgens mij. Zou wit composiet dan het mooiste zijn? Maar wat voor kraan doe je daar dan bij?? Iemand ideeën?

Argh... erg leuk om een nieuwe keuken uit te zoeken, maar ik loop hier en daar toch ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:44
Zensu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:33:
[...]

Misschien laat ze zich overtuigen door een andere vrouw? Ik heb een keukenkant laag, zonder bovenkasten en de andere kant een kastenwand met in totaal 13 beneden en bovenkasten. En eindelijk staat alles een beetje normaal voor het pakken in die kasten, in plaats van volgestouwd en onbereikbaar. In een keuken heb je gewoon veel spullen die ruimte innemen. Het is echt niet fijn als je voor elk dingetje of apparaat naar de garage moet lopen, ook al is die aangrenzend.
Als je dan geen bovenkasten wilt (dat snap ik wel), zorg dan in ieder geval voor een efficiënte indeling. Ik zie nu een kast onder een kookplaat, een hoekkast en een kast onder de spoelbak. Dat is echt veel te weinig, dat gaat heel frustrerend worden (ook als je bijvoorbeeld de vaatwasser uitruimt en niets in de buurt kunt opbergen).

Ik weet niet of er ruimte is links van de koelkast (?) maar overweeg eens om de kasten tegen de achterwand allemaal hoog te maken (inclusief oven, koelkast, vriezer en vaatwasser) met in de hoek een hoekkast en daarboven een open kast (evt met roldeur). En links een lang werkblad met daaronder allemaal laden. Daar kun je veel meer in kwijt en je hebt een keuken die op het oog veel meer open en ruimtelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 03-12-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
nxt0206 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:49:
[...]

Bij mij is alles van AEG, als ik de forum mag geloven doet AEG een beetje mee in de siemens/bosch/atag niveau of net eronder , maar iig boven pelgrim/wirhlpool/etna. Jou keuken 10,5k+4,6k+4,7k is best fors is het een vergelijkbaar opstelling is. Wellicht heb je een composiet/dekton/keramiek blad. Die van mij is kunststof vandaar de lage prijs denk ik. Voor composiet komt er een meerprijs bij van 2k+- afhankelijk van welk prijsgroep ik die neem. Overigens ook excl kookplaat. Geen idee waarom er geen prijzen achter de apparaturen staan, wellicht zijn ze bang dat ik het anders los ga kopen. Los kopen schijnt wel te lonen. Had met blackfriday een aantal offertes aangevraagd en kwam daar met siemens/bora etc best oke uit iets van 5k. Maar durfde nog niks aan te schaffen omdat overdracht van het huis pas eind december is. Heb iig wel veel gehad aan deze forum door alle tips and tricks die worden gegeven voor het drukken van de prijzen 🙏🙏
Ik heb inderdaad composiet in het interpreteren, dat scheelt zeker in prijs, ook nog een relatief duur blad tov andere composieten bladen bij SK. Opstelling is 340 langs de muur met 2 hoge kasten en een eiland van 100 x 220.

Over apparatuur ergens anders los kopen heb ik ook wat rond gezocht. Op izaa.nl staat dat het vaak niet uit kan als je een nieuwe keuken koopt, omdat je met extra installatiekosten zit, je de keukenboer pissed maakt en je problemen kan krijgen met aansprakelijkheid en garantie. En je moet opletten dat het precies past, maar dat lijkt me overkomelijk. Daarom zie ik er voorlopig vanaf om de apparatuur ergens anders te kopen, maar weet ik wel dat er wel erg veel marge op zit bij enkele apparaten in mijn offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24

[Afbeelding]
Volgens de verkoper zijn de Fenix werkbladen inderdaad krasgevoeliger dan andere werkbladen zoals @--MP-- zegt. In de showroom stond er een plantenpot op, hij schoof die weg en je zag elke kras daaronder zitten.

Next125 is inderdaad hoger segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19

[Afbeelding]
Feniks vind ik prachtig voor fronten, maar niet geschikt voor een werkblad. Te zacht, te krasgevoelig voor een werkblad.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ulkmeister schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:23:
Ik ben nog wel benieuwd wat de issues zijn die naar voren komen bij gecoate rvs spoelbakken en kranen.

Wij willen graag een wit composieten werkblad (bv Curve van SK, https://www.superkeukens....en-composieten-keukenblad) en we komen er niet uit wat voor spoelbak en kraan daar goed bij past. Zwart composiet ligt voor de hand, maar dan zijn we ook weer €800 oid kwijt voor een waterontharder denk ik? Gun metal zou nog kunnen, maar heb je hetzelfde probleem volgens mij. Zou wit composiet dan het mooiste zijn? Maar wat voor kraan doe je daar dan bij?? Iemand ideeën?

Argh... erg leuk om een nieuwe keuken uit te zoeken, maar ik loop hier en daar toch ook vast.
Ik val in herhaling: Franke Maris. Fragranite is composiet; kan oa in wit :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulkmeister
Floor-is schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:50:
[...]

Ik val in herhaling: Franke Maris. Fragranite is composiet; kan oa in wit :)
Ik had hem gezien idd, die is zeker mooi! Maar met wat voor kraan combineer je dat? Wit blad, witte spoelbak en dan rvs kraan? Willen graag een kraan met uitneembare handdouche, of op z'n minst uitneembare percolator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Vandaag weer een afspraak gehad voor onze keuken, wij komen er nog niet helemaal uit eerlijk gezegd. Offerte ook ontvangen en marges lijken mij groot. Idee is nu om apparatuur en kasten apart aan te schaffen, iemand daar ervaring mee en hoe vindt de keukenzaak dit?

Ik heb het idee dat ik dan het scherpste uit ga zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
Ulkmeister schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:59:
[...]

Ik had hem gezien idd, die is zeker mooi! Maar met wat voor kraan combineer je dat? Wit blad, witte spoelbak en dan rvs kraan? Willen graag een kraan met uitneembare handdouche, of op z'n minst uitneembare percolator.
Wat bedoel je met een uitneembare percolator? Ik kan bij het woord percolator alleen aan een Bialetti denken..
Met handdouche bedoel je zo’n uittrekslang die je bij bijv de quooker ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
gdvm schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:21:
[...]

Wat bedoel je met een uitneembare percolator? Ik kan bij het woord percolator alleen aan een Bialetti denken..
Met handdouche bedoel je zo’n uittrekslang die je bij bijv de quooker ziet?
Perlator. Laatste stukje van kraanuitloop dat je kunt uitdraaien, zodat je er iets anders op kunt aansluiten. Tuinslang bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ulkmeister schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:59:
[...]

Wij doen een RVS Quooker flex, maar er is heel veel om uit te kiezen natuurlijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Bamiblik schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:41:
Vandaag weer een afspraak gehad voor onze keuken, wij komen er nog niet helemaal uit eerlijk gezegd. Offerte ook ontvangen en marges lijken mij groot. Idee is nu om apparatuur en kasten apart aan te schaffen, iemand daar ervaring mee en hoe vindt de keukenzaak dit?

Vinden winkels niet fijn, is ook een hoop gezeik om eerlijk te zijn.

Drie leveranciers, er van uitgaande dat je zelf plaatst. En dan zit je met het correct aansluiten van apparatuur, wat in sommige gevallen (quooker, Bora, Miele ook geloof ik) niet zomaar gedaan mag worden als je garantie wilt behouden. Of ja dus vier leveranciers.. Los van een eventuele elektricien of loodgieter, iemand die misschien een koof moet maken etc.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Floor-is schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:15:
[...]

Drie leveranciers, er van uitgaande dat je zelf plaatst. En dan zit je met het correct aansluiten van apparatuur, wat in sommige gevallen (quooker, Bora, Miele ook geloof ik) niet zomaar gedaan mag worden als je garantie wilt behouden. Of ja dus vier leveranciers.. Los van een eventuele elektricien of loodgieter, iemand die misschien een koof moet maken etc.
Snap ik wel hoor, snap ook wel dat ze marge moeten maken. Daar heb ik geen problemen mee.

Maar alleen op die Bora zit al een verschil van +-€1500 (na korting), toch een hoop geld! Wellicht dan alleen de Bora apart en de rest via de keuken zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:06
[...]
We zijn toch Tweakers? :)

Ook ik heb op drie plekken indertijd gekocht,
prima te doen. Je moet natuurlijk wel bv bladen laten inmeten nadat de meubels geplaatst zijn.

Als producten on-line te koop zijn, is het toch voor zelf-inbouw bedoeld?
[...]
Ik vind het niet zo fijn dat keukenboeren zo intransparant zijn, met gigakortingen schermen en dus altijd niet zo’n fijn gevoel geven.
En ook zonder korting kun je heel veel gezeik krijgen, dat is helaas geen garantie.

[ Voor 16% gewijzigd door Conrado op 04-12-2022 09:06 ]

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Bamiblik schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:41:

Ik vraag me af of je veronderstelling klopt. Iedereen die de (keuken)spullen verkoopt, maakt daarop marge. Koop je het bij vier verschillende partijen, dan betaal je vier keer marge. Zou dat bij elkaar opgeteld zoveel schelen dat het de moeite waard is?
Het kan op zich wel. Ik wilde een inductiefornuis dat keukenleverancier niet in assortiment had. Was geen probleem. Ik heb het elders besteld en laten installeren. Maar of het in totaal goedkoper was, betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:16
Denk dat het stukje aftersales dan het grootste probleem oplevert, het is nooit de fout van hun maar van de ander. En word het het heerlijk vingertjes wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:29
Gisteren naar Ekkelhof geweest en de volgende keuken laten tekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flSmB7crcjDDqR-c5tymhotK2II=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO1nnDcFtrcW5iJklHEgPXvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbi-P2RiwId-as7FImdPOT5ko7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lsz7s2uccw1yK6njyg4AdKx6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7Hqtoj451hkrA9V70GiWcNeNWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHlNlbOmp1g4m4dL4goetyol.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4na5QV7vsHaGJDMcJgHeqzP7kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6lGG1Wu8iRbJI8BpoNskUzn.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een Schuller keuken met:
- Siemens KI86NSFE0 (koelvries combinatie)
- Siemens HM976GMB1 (multifunctionele oven)
- Siemens HS936GAB1 (stoomoven)
- Quooker 22XRVS
- Siemens SN63HX60CN (vaatwasmachine)
- Bora PUXU met flexibele kookzones

Blad:
Keramisch blad van 2CM

Ik heb een offerte gekregen van 28K. Is dit een beetje normaal? Ik ben al eerder naar B&K geweest in Den Haag (Pronorm keuken). Daar heb ik een offerte gekregen van 26,5K voor een kleinere keuken (ik kwam er later achter dat mijn eiland groter kon en mijn kastenwand ook) met dezelfde apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Reiziger88 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

- Quooker 22XRVS

Blad:
Keramisch blad van 2CM

Ik heb een offerte gekregen van 28K. Is dit een beetje normaal? Ik ben al eerder naar B&K geweest in Den Haag (Pronorm keuken). Daar heb ik een offerte gekregen van 26,5K voor een kleinere keuken (ik kwam er later achter dat mijn eiland groter kon en mijn kastenwand ook) met dezelfde apparaten.
Werd bij beide zaken deze opstelling geadviseerd?
De ramen die zijn ingetekend, is dat de werkelijke hoogte, of komend die tot op de grond?

Als ik naar het plaatje kijk zou ik zelf een u keuken overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:17

Ethirty

Who...me?

Het zijn veel kasten en veel apparatuur, ik kijk niet gek op van 28K.

Sowieso zit je met deze maat, 2 ovens, Bora en Quooker al snel in de 25-30k range. Er onder ga je denk ik niet zakken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

[Afbeelding]
Ik denk dat je zelf een voorkeur hebt voor deze opstelling, dus misschien moet ik er niks over zeggen, maar voor het geval opmerkingen welkom zijn: wat een inefficiënte opstelling is dit. Ik zou niet graag voor elk wissewasje om het eiland of naar de kastenwand lopen (koelkast, oven, voorraad, losse apparaten), maar vooral vind ik de hoeveelheid werkblad niet in verhouding staan tot de ruimte in de totale keukenruimte. Die is, gauw gerekend, 20m2 waarvan je amper 1 meter werkblad tussen spoelbak en kookplaat benut en bijna 15m2 besteedt aan bewegingsruimte. Heb je andere opstellingen overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Hoe vinden jullie deze opstelling? Ik ben bang dat het meer een keuken gaat worden dan een “huis”. Kookeiland is 300x100. Sta open voor suggesties 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb-1fAk2RzhC2cqzV_uqN9DUyCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2IU4ZPOLAkWoZg6zE1VTOc84.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
SquareOne schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:19:
[...]

Werd bij beide zaken deze opstelling geadviseerd?
De ramen die zijn ingetekend, is dat de werkelijke hoogte, of komend die tot op de grond?

Als ik naar het plaatje kijk zou ik zelf een u keuken overwegen.
Deze opstelling hebben mijn buren ook en ziet er goed uit. Ik heb dit getoetst bij de winkel en zij vonden het ook de mooiste opstelling. Al die ramen zijn van grond tot plafond. Je kan daar dus niks plaatsen, maar erg mooi als je daar een schiereiland hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
Toke_gt schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat je zelf een voorkeur hebt voor deze opstelling, dus misschien moet ik er niks over zeggen, maar voor het geval opmerkingen welkom zijn: wat een inefficiënte opstelling is dit. Ik zou niet graag voor elk wissewasje om het eiland of naar de kastenwand lopen (koelkast, oven, voorraad, losse apparaten), maar vooral vind ik de hoeveelheid werkblad niet in verhouding staan tot de ruimte in de totale keukenruimte. Die is, gauw gerekend, 20m2 waarvan je amper 1 meter werkblad tussen spoelbak en kookplaat benut en bijna 15m2 besteedt aan bewegingsruimte. Heb je andere opstellingen overwogen?
We hebben naar verschillende opstellingen gekeken, maar door de aparte indeling en grote ramen was dit de beste optie. Je zou nog lage kasten met een blad kunnen nemen tegenover de kastenwand, maar dat wordt wel erg druk allemaal. Het wordt ook een soort van tunnel waar je doorheen gaat. Om de ruimtelijk effect te behouden hebben we hiervoor gekozen. Wellicht niet veel blad, maarja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Reiziger88 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:05:
[...]

We hebben naar verschillende opstellingen gekeken, maar door de aparte indeling en grote ramen was dit de beste optie. Je zou nog lage kasten met een blad kunnen nemen tegenover de kastenwand, maar dat wordt wel erg druk allemaal. Het wordt ook een soort van tunnel waar je doorheen gaat. Om de ruimtelijk effect te behouden hebben we hiervoor gekozen. Wellicht niet veel blad, maarja..
Aha, ramen van onder tot boven, dat miste ik op het eerste plaatje en verklaart goed je keuze. Maar kijk of je wat meer werkruimte kan creëren bij kook/spoelgedeelte. Bijvoorbeeld zo. Daarmee heb je links van spoelbak ruimte voor vaatwasser en op werkblad kun je daar wat vaat kwijt als die niet meteen in vw kan. In de kastenwand heb ik een koffienis getekend. Ervan uitgaande dat de rest van het huis aan die zijde aansluit en het misschien handig is de koffie/thee wat dichterbij te hebben (met spoelbakje). Het maakt je keukenentree ook wat opener. Tegen lange wand een ondiepe kast of sidetable, om het tunneleffect te breken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXidCW6LRpmXweF5MmAs1aDGfnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9gvpnfEnop3pmQJ0KWj7B8lt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Melissadejong schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:54:
Hoe vinden jullie deze opstelling? Ik ben bang dat het meer een keuken gaat worden dan een “huis”. Kookeiland is 300x100. Sta open voor suggesties 😃

[Afbeelding]
Wat is die 3,91 achter de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
SquareOne schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:15:
[...]

Wat is die 3,91 achter de tafel?
Dat is een muur we gaan uitbouwen alleen we willen de muur van de buren niet gebruiken. Vandaar dus de 3,91/ 4 meter is de aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Toke_gt schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:44:
[...]

Aha, ramen van onder tot boven, dat miste ik op het eerste plaatje en verklaart goed je keuze. Maar kijk of je wat meer werkruimte kan creëren bij kook/spoelgedeelte. Bijvoorbeeld zo. Daarmee heb je links van spoelbak ruimte voor vaatwasser en op werkblad kun je daar wat vaat kwijt als die niet meteen in vw kan. In de kastenwand heb ik een koffienis getekend. Ervan uitgaande dat de rest van het huis aan die zijde aansluit en het misschien handig is de koffie/thee wat dichterbij te hebben (met spoelbakje). Het maakt je keukenentree ook wat opener. Tegen lange wand een ondiepe kast of sidetable, om het tunneleffect te breken.
[Afbeelding]
Mooie suggestie voor deze ruimte zo!
Anders wordt het inderdaad wel erg weinig blad. Zou dit zeker overwegen. Ik zou wellicht koken en spoelen nog van plek wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door --MP-- op 04-12-2022 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conrado
We zijn begonnen met het bouwen van dit huis. De keuken duurt nog wel even, we zitten nu nog zo'n 2,5m lager ;)
Dat bouwen moet je letterlijk nemen want we regelen alles zelf. En dat doen we met de keuken ook. We zijn ruim 2 jaar geleden begonnen met het uitwerken ervan.
We komen daarbij steeds op Siematic SLX uit.

Ontwerp:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Offerte:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Melissadejong schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:29:
[...]

Dat is een muur we gaan uitbouwen alleen we willen de muur van de buren niet gebruiken. Vandaar dus de 3,91/ 4 meter is de aanbouw
Mooie ruimte wel hoor. Past prima een grote keuken in. Persoonlijk vind ik 5,5m net wat aan de krappe kant voor parallel opstelling, maar snap de indeling in deze situatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Reiziger88 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:03:
[...]

Deze opstelling hebben mijn buren ook en ziet er goed uit. Ik heb dit getoetst bij de winkel en zij vonden het ook de mooiste opstelling. Al die ramen zijn van grond tot plafond. Je kan daar dus niks plaatsen, maar erg mooi als je daar een schiereiland hebt.
De optie die toke suggereert is wel charmant. Eventueel ook nog plek zat voor een nis in de kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Conrado schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:44:
We zijn begonnen met het bouwen van dit huis. De keuken duurt nog wel even, we zitten nu nog zo'n 2,5m lager ;)
Dat bouwen moet je letterlijk nemen want we regelen alles zelf. En dat doen we met de keuken ook. We zijn ruim 2 jaar geleden begonnen met het uitwerken ervan.

Ontwerp:

***members only***

Offerte:

***members only***
Mooie ruimte en mooie opstelling!

Vragen / opmerkingen:
Waarom die ombouw bij de hoge kasten zo diep? Zou eerder een ‘zwevend’ effect overwegen waarbij de kasten ca. 5cm voor de ombouw uit komt.

Bij SLX zou ik echt 6mm blad overwegen bij alle bladen. In de brochures en showrooms wordt het vrijwel altijd met 6mm getoond, zo komt de greeplijst het best tot z’n recht.

Het maakt het geheel zeker niet goedkoper, maar is dit (keramiek achterwand) niet nog een overweging waard aan de kant van de buffet kast? Zou een fraaie eyecatcher zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2juTcJ3htSqMWsp7F7mhX8JgHyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki8B6p70XE9HLvOYgeTJpEef.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C95p7qUd23mM6YcfIz5ZYF41lu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBrM5VVxtFasynMnQ7ugP9L7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Cxb1Ydz79c079cEAIx7IZ0v6p4=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/vT1SqWHwo4GbU2KBUeVHOqlG.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sJh7z3dLwyDib1CDDaSZKpuwFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZURVFy1zL5if8CemWVRbhpc.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door SquareOne op 04-12-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
SquareOne schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:02:
Vragen / opmerkingen:
Waarom die ombouw bij de hoge kasten zo diep? Zou eerder een ‘zwevend’ effect overwegen waarbij de kasten ca. 5cm voor de ombouw uit komt.

Bij SLX zou ik echt 6mm blad overwegen bij alle bladen.
Dank voor je compliment. Het hele interieur staat in SketchUp en dan kun je leuk met de camerapositie spelen. Wat we willen voorkomen is dat je 'langst de wand' afkijkt zogezegd, want dat is een lange zichtlijn.

Bladen worden idd 6 mm aan de zijkant.

Die keramiek achterwand neem ik mee. Alleen, het budget staat al onder druk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Conrado op 04-12-2022 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Conrado schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:09:
[...]

Dank voor je compliment. Het hele interieur staat in SketchUp en dan kun je leuk met de camerapositie spelen. Wat we willen voorkomen is dat je 'langst de wand' afkijkt zogezegd, want dat is een lange zichtlijn.

Bladen worden idd 6 mm aan de zijkant.

Die keramiek achterwand neem ik mee. Alleen, het budget staat al onder druk :)
Zit je al vast aan de Siematic dealer waar je nu mee bezig bent? Wellicht elders nog eens om tafel ter vergelijk.
Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat er nog meer uit de ruimte te halen is wat betreft het ontwerp.

Eigenlijk is het zonde dat het werkblad bij de buffetkasten niet echt bruikbaar is.

De drie apparaten in de kastenwand, is dat voor de symmetrie?

Je hoort het me niet vaak zeggen, maar vind dit juist een keuken waar prima een barretje in zou kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 04-12-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online

Ontwerp:

***members only***

Offerte:

***members only***
Even snel meekijkend denk ik dat je op de BORA nav m'n laatste post en de Quooker nog wel wat kunt besparen. Ik mis in de lijst met apparatuur wel de decoratieve strips voor bijv. onder de ovens. Dit is net wat strakker.

Als je toch al in het dure segement zit qua kasten zou ik qua vaatwasser misschien ook kijken naar Miele die hebben bijv. standaard al een lade voor bestek en koelkast zou ik overstappen op een Liebherr. :)

[ Voor 8% gewijzigd door LordBusiness op 04-12-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:15
Denk je niet dat dat koffiegedeelte een beetje verscholen staat, ik zou dat in het andere gedeelte links zetten. Als je dan koffie zet sta je niet in de gang/voor een deur maar in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
SquareOne schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:32:
[...]
Zit je al vast aan de Siematic dealer waar je nu mee bezig bent? Wellicht elders nog eens om tafel ter vergelijk.
Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat er nog meer uit de ruimte te halen is wat betreft het ontwerp.
Eigenlijk is het zonde dat het werkblad bij de buffetkasten niet echt bruikbaar is.
De drie apparaten in de kastenwand, is dat voor de symmetrie?
Je hoort het me niet vaak zeggen, maar vind dit juist een keuken waar prima een barretje in zou kunnen.
Nee we zitten nergens aan vast. We bouwen zelf, zonder aannemer. En er zijn genoeg Siematic dealers :)
Maar, ik probeer vooral gevoel te krijgen hoeveel lucht er in dat offertebedrag zit.

Je opmerking is prima hoor, ik snap het ook. Echter we hebben werkruimte genoeg: Deze keuken is 25m², de bijkeuken (rechtsonder de keuken) is ook 12 m². Een bar - ik snap dat het ruimschoots zou passen - is niets voor ons. De eettafel staat in het verlengde van het eiland en dat is ons hart van de woning.

De lege ruimte vinden we juist mooi, 'space is my favourite furnuture' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
LordBusiness schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:39:
Even snel meekijkend denk ik dat je op de BORA nav m'n laatste post en de Quooker nog wel wat kunt besparen[/url]. Ik mis in de lijst met apparatuur wel de decoratieve strips voor bijv. onder de ovens. Dit is net wat strakker.
Goed idee, we gaan sowieso even wat offertes van de apparatuur aanvragen. De hoge kasten krijgen verticale greeplijsten, dan passen zulke strips wat minder toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt

Ontwerp:

***members only***

Offerte:

***members only***
De hoeveelheid apparatuur en kasten suggereert dat er graag uitgebreid gekokkereld wordt in deze fantastische keuken :*) . Maar waarom dan zo weinig werkblad in de buurt van ovens, koelkast, spoelbak en kookplaat? Is het een idee om de hoge kasten tegen de achterwanden te plaatsen en de buffetkasten met spoelbak op de plaats waar nu de hoge kasten staan? Dan komen de hoge kasten nog veel mooier uit. Je hebt spoelbak en vaat dan ook achter een muurtje staan vanuit de kamer gezien en je hebt veel meer werkruimte op het eiland. (Of, ander/beter idee: maak een spoelnis met vaatwasser op de plaats waar de koffienis is, maak een kleinere spoelbak op het eiland en een koffienis in de ruimte waar nu hoge kasten staan.)
Ook eens met @Source90 (oeps, verkeerde naam getagd) @SquareOne dat een barretje hier niet zou misstaan.

Oh en nog een praktische tip als je aan deze indeling vasthoudt: draai vaatwasser en spoelbak om. Dan kun je de vaatwasser uitruimen in de buurt van de buffetkasten.
Met dit budget zou ik overigens ook een interieurbouwer om een prijsopgave vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 05-12-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--

Ontwerp:

***members only***

Offerte:

***members only***
Kook je graag of zijn die 3 ovens meer voor het oog?
Ik zie namelijk een hele dure keuken, maar niet echt veel werkruimte om te koken. Rond de kookplaat en wasbak zou ik echt meer ruimte willen. Maar ik kom zelf dan ook altijd werkruimte tekort.

Daarnaast zou ik die iq500 vaatwasser even Googlen de zeololith techniek maakt lawaai en is op lange termijn niet echt betrouwbaar volgens de reviews. Op een keuken van dit geld zou ik zeker voor Miele gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
Toke_gt schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:08:
[...]
De hoeveelheid apparatuur en kasten suggereert dat er graag uitgebreid gekokkereld wordt in deze fantastische keuken :*) . Maar waarom dan zo weinig werkblad in de buurt van ovens, koelkast, spoelbak en kookplaat? Is het een idee om de hoge kasten tegen de achterwanden te plaatsen en de buffetkasten met spoelbak op de plaats waar nu de hoge kasten staan? Dan komen de hoge kasten nog veel mooier uit.

Oh en nog een praktische tip als je aan deze indeling vasthoudt: draai vaatwasser en spoelbak om. Dan kun je de vaatwasser uitruimen in de buurt van de buffetkasten.
Met dit budget zou ik overigens ook een interieurbouwer om een prijsopgave vragen.
Dank voor het meedenken!

Ja, we koken veel en mijn vrouw ook nog professioneel. In de kelder komt haar werkkeuken :)
Het eiland is 1,3 x 3 meter, dat is een berg werkblad en alleen om te werken. In de bijkeuken komt ook 4m werkblad waar alle machines komen te staan. Anders ben je constant bezig alles op je werkblad te stellen en er weer vanaf te halen. Over de ruimte rond de kookplaat hebben we lang getwijfeld en het toen maar uitgeprobeerd. Met schilders tape hebben we het afgeplakt en getest :)

De buffetkast is een term voor het soort kast. Ons servies komt in de lades aan de andere kant van het eiland. Je tip over interieurbouwer neem ik mee (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
--MP-- schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:19:
[...]

Daarnaast zou ik die iq500 vaatwasser even Googlen de zeololith techniek maakt lawaai en is op lange termijn niet echt betrouwbaar volgens de reviews. Op een keuken van dit geld zou ik zeker voor Miele gaan.
Dat is een goed punt! We hadden een andere (Siemens) opgegeven maar die gaat uit het programma. Ik heb nog niet 1op-1 vergeleken, maar dat ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:15

Ontwerp:

***members only***

Offerte:

***members only***
Deze post is een mooi voorbeeld waarom het bespreekbaar maken van je budget belangrijk is.
Je kan nog veel SieMatic dealers bezoeken maar er zal niemand nog 15-20k van de prijs afhalen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 13:56
Floor-is schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:48:
[...]

Feniks vind ik prachtig voor fronten, maar niet geschikt voor een werkblad. Te zacht, te krasgevoelig voor een werkblad.
Ervaring mee?

Ik wel. En werkt prima als werkblad. Zelfs als spoelbakbekleding.

Verder: hardstikke leuk al die hear-say verhalen, met name van keukenverkopers die na de verkoop zelf nooit het resultaat in het echt hebben gezien. Laat staan de situatie na 2 jaar.

Krasjes onder een plantenpot? Hm, die verkoper heeft dus niet eens de basis specificaties van fenix doorgelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conrado
Kapitein Merijn schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:03:
[...]

Deze post is een mooi voorbeeld waarom het bespreekbaar maken van je budget belangrijk is.
Je kan nog veel SieMatic dealers bezoeken maar er zal niemand nog 15-20k van de prijs afhalen.
Deze post is mooi voorbeeld van de keukenwereld. Ze ankeren een hoge prijs en hopen dat ze er zoveel mogelijk mee wegkomen. We hebben het nog niet onderhandeld, zo was het gesprek ook niet, maar toch noemde de verkoper zelf al een flinke korting in een soort bijzin.

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en snap ook dat een SLX een prijs heeft. Probleem is dat de keukenwereld dermate intransparant is dat je als consument altijd in de mist vaart. En ik kan alleen maar ankeren aan de onderkant en kijken waar we op uitkomen. Zo werkt dat in prijsonderhandelingen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:33:
[...]

Deze post is mooi voorbeeld van de keukenwereld. Ze ankeren een hoge prijs en hopen dat ze er zoveel mogelijk mee wegkomen. We hebben het nog niet onderhandeld, zo was het gesprek ook niet, maar toch noemde de verkoper zelf al een flinke korting in een soort bijzin.

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en snap ook dat een SLX een prijs heeft. Probleem is dat de keukenwereld dermate intransparant is dat je als consument altijd in de mist vaart. En ik kan alleen maar ankeren aan de onderkant en kijken waar we op uitkomen. Zo werkt dat in prijsonderhandelingen....
Klopt, ik ben er helemaal tegen om een 'budget' te vermelden. Ze maken dan een aanbieding die altijd net 10% boven je budget zit. Daar ben ik klaar mee.

Ik zeg dan: ik zal het wel betalen als het mij dat waard is, en ik maak ook duidelijk dat ik ze ga vergelijken met een andere aanbieder. En dan zeg ik er ineens bij: daar zijn jullie toch niet bang voor hé.

En die zogenaamde korting die alleen vandaag en enkel bij directe ondertekening geldig is... dat is zo 1990... Ik loop weg dan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 21:23
Tommie12 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:46:
[...]

Klopt, ik ben er helemaal tegen om een 'budget' te vermelden. Ze maken dan een aanbieding die altijd net 10% boven je budget zit. Daar ben ik klaar mee.

Ik zeg dan: ik zal het wel betalen als het mij dat waard is, en ik maak ook duidelijk dat ik ze ga vergelijken met een andere aanbieder. En dan zeg ik er ineens bij: daar zijn jullie toch niet bang voor hé.

En die zogenaamde korting die alleen vandaag en enkel bij directe ondertekening geldig is... dat is zo 1990... Ik loop weg dan.
Precies wat ik ook gedaan heb, merkte dat gedurende het gesprek langzaam de prijzen omhoog gingen en er steeds ruimer gerekend werd, en op het eind deze 15% korting op alles, u zult nooit meer krijgen en anders maar niet. Nou dat dus, dan maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Laatst online: 14-02 22:39
Ik had een vraagje over het kopen van een keuken.

Wij zijn laatst bij Keukenmaxx geweest wat dus onder dmg valt. We zijn ook naar andere geweest en gaan ook nog naar andere keukenzaken. Wat me nu dus opviel bij een aantal dmg zaken is dat ze dus eerst een “korting” geven. Nou prima. Maar wanneer het spelletje echt voor ons begint, willen ze dus niks geven? Er wordt dan gezegd om goedkopere apparaten en kasten te nemen en dat ze de baas kunnen vragen om korting als we vandaag over gaan tot koop.

Ik dacht dat er daarvoor ook al een korting mogelijk was. Mijn vraag is dus voor de mensen die bij dmg een keuken hebben gekocht, hoe lang en ver gingen jullie voor korting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Tommie12 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:46:
[...]

Misschien wat minder bij de Keukenconcurrenten van deze wereld afspreken.
Ik heb mijn keuken bij Merijn vandaan en kan je vertellen dat dat zeker niet de werkwijze is van hem, sterker nog, ik heb geen enkel moment de behoefte gevoeld hard in de onderhandeling te gaan zitten.

Morgen komen ze hem plaatsen dus ik zal wel even wat foto's schieten van het werk dat hij en zijn collega's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Olivertwist278 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:16:

Wij zijn laatst bij Keukenmaxx geweest wat dus onder dmg valt. We zijn ook naar andere geweest en gaan ook nog naar andere keukenzaken. Wat me nu dus opviel bij een aantal dmg zaken is dat ze dus eerst een “korting” geven. Nou prima. Maar wanneer het spelletje echt voor ons begint, willen ze dus niks geven? Er wordt dan gezegd om goedkopere apparaten en kasten te nemen en dat ze de baas kunnen vragen om korting als we vandaag over gaan tot koop.

Ik dacht dat er daarvoor ook al een korting mogelijk was. Mijn vraag is dus voor de mensen die bij dmg een keuken hebben gekocht, hoe lang en ver gingen jullie voor korting?
Bij DMG werkt volgens hear-say vooral de keiharde onderhandelingstactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Olivertwist278 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:16:

Er is geen touw vast te knopen aan kortingen.
Weet niet of er beleid is hoe verkopers ermee om moeten gaan, maar denk eerlijk gezegd dat elke verkoper z’n eigen stijl kan hanteren en er vooral op resultaat wordt gestuurd.

Laat exact dezelfde keuken elders uitrekenen, dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Of ga naar een wat kleinere lokale keukenzaak waar ze werken met een transparante offerte. Wellicht krijg je dan niet de aller scherpste prijs. Een open en transparante werkwijze is, voor mij in ieder geval, belangrijker.

Naar een keuken van een andere Tweaker hier in het topic kijken heeft niet zo veel zin is mijn ervaring inmiddels. Er kan ontzettend veel geld gaan zitten in details die je niet op een plaatje ziet. Denk aan binnenlades, luxe bestekbakken, extra zijpanelen, plinten die in lak t.o.v kunststof zijn uitgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 05-12-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
[...]

Ik wens je veel succes om deze keuken voor 35-40k in een Siematic SLX opstelling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
JohnStaakke schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:31:
[...]

Ik wens je veel succes om deze keuken voor 35-40k in een Siematic SLX opstelling te krijgen.
Dank je, maar dat is vast niet wat je bedoelde :)
Wat is dan wel mogelijk…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:38:
[...]

Eh, hoe kan hij dat nu weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
[...]

Heb je een andere lijn overwogen?

En inderdaad, ik weet niet wat er wel en niet mogelijk is, maar ik heb een soortgelijke, "grote", keuken gekocht en kwam met een andere opzet uit op ±42k, maar dan met een Tristar lijn. SLX zou denk ik een 10k, zo niet meer, extra hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Dat is ook zo John. Een huis bouwen is vooral strak aan het budget vasthouden, anders loopt het vanzelf vast.
Als ik me budget vast hou, moet ik bezuinigen. Als ik verhoog moet ik dat ergens vandaan halen.

Maar ik probeer eerst te ontdekken waar we nu staan. Het gaat niet om het offertebedrag, maar om de uiteindelijke deal.

[ Voor 83% gewijzigd door Conrado op 05-12-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
[...]

Punt is dat er op de totale offerte niet perse 15k ruimte naar onderen is. Misschien dat als je heel scherp onderhandelt je misschien een paar k kan winnen op het blad, apparatuur en montage. Maar dan nog is het gat meer dan 10k op het kastenwerk. En die 10k ga je niet eraf pingelen met onderhandelen. SLX is het top of the line model van Siematic, dat kost gewoon wat.

Helaas is de huidige tijdsgeest er ook wel 1 van, als je voor 31 december geen keuze maakt, dan gaat de offerte geen x% omhoog vanaf het nieuwe jaar. Als je ruimte hebt om te wachten met kiezen dan zou ik misschien nog even wachten met bestellen. Aangezien de verkoop van nieuwbouw-woningen aan het opdrogen is, heeft dat ook impact op het aantal keukens dat besteld wordt. Zou zomaar kunnen dat dat wel impact heeft op de prijzen gedurende 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:45:
Dat is ook zo John. Een huis bouwen is vooral strak aan het budget vasthouden, anders loopt het vanzelf vast.
Als ik me budget vast hou, moet ik bezuinigen. Als ik verhoog moet ik dat ergens vandaan halen.

Maar ik probeer eerst te ontdekken waar we nu staan. Het gaat niet om het offertebedrag, maar om de uiteindelijke deal.
Nou ik weet niet zeker of je teveel korting wil, maar ik denk dat achteraf proberen de prijs naar beneden te krijgen met 20% of meer lastiger gaat zijn dan als je vooraf strakker op budget had gezeten.

Er is niet echt een silver bullet hierover, ik weet gewoon dat ikzelf niet zo'n type ben dat heel hard achteraf om korting ga leuren en liever vooraf duidelijke doelen stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:45:

Of omdat je een niet al te realistisch beeld hebt. Je gaf zelf aan dat er flink wat te onderhandelen zou vallen. Ik neem aan dat je hebt gevraagd in welke orde van grootte je dan moest denken? Je zal toch echt daar een keuken moeten aanschaffen, niet via dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Dat schreef ik al, met zo ongeveer de jas aan liet de verkoper het woord korting vallen. Ik ben daar niet over begonnen. Hij heeft ook haast en vroeg een paar keer of we dit jaar kunnen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:56
Wij zijn weer een paar stappen verder en hebben een (redelijk) definitief ontwerp. Er is een variant getekend met doorlopende zijpanelen naast de nis en eentje met zijpanelen op het werkblad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4tjmG3fIGOg9Dz4gAcC4FaQfcM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ovtpdMjQ1T1RiI8JAkNuVcr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_xP6TR7XHqnl9GyCFwN4KItmFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuT5TRqpq2B8j23iNqXm3KeR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-tVSI7JM22aXbaB3ammTDawTf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bF7bJyUbO36HYjbCzEyJDPLg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60yBLSYxcr44n7fmzVZMN5bs3LU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipbRCgB5AG7XUtRqS8rPR94n.jpg?f=fotoalbum_tile

Eiland is 120x304, la zichtzijde is 120cm breed. Aan andere zijde 120cm kookplaat ladekast, en 3x 60 cm (kast, spoelkast en vaatwasser).

Kastenwand is getekend als 3m43 + passtukken om rond de 3m60 uit te komen. Dit is de afstand tussen de buitenmuur en een binnenmuur (die laatste blijft staan over 60cm om de kasten in te laten vallen. In hoge kasten een hoge koeler en een voorraadkast met 4 binnenlades.

De nis willen we mogelijk nog oprekken naar 120cm door de bestaande binnen muur die links blijft staan te versmallen. Is nu vrij dik en kan gewoon ytong 7cm worden. De zijpanelen bij de nis moeten dan op het werkblad om het te laten passen.

Waar ik nog mee zit is dat het voor een best grote en luxe keuken nog wat goedkoop oogt. Kan ook door de kwaliteit van de renders komen.

Ik vindt de afbeeldingen die @SquareOne hierboven post veel chiquer, nu is dit ook een ander segment keuken uiteraard. Maar ik vraag me af of we met bepaalde onderdelen, zoals scheiden van de nis middels een koof ons ontwerp wat kunnen verfraaien. Gezien de ruimte kan de nis dan maximaal 100cm breed worden omdat er een extra koof bij komt en de afstand maximaal 3m65.

Alle tips zijn welkom, ook over andere zaken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Laatst online: 14-02 22:39
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:30:
[...]

Er is geen touw vast te knopen aan kortingen.
Weet niet of er beleid is hoe verkopers ermee om moeten gaan, maar denk eerlijk gezegd dat elke verkoper z’n eigen stijl kan hanteren en er vooral op resultaat wordt gestuurd.

Laat exact dezelfde keuken elders uitrekenen, dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Of ga naar een wat kleinere lokale keukenzaak waar ze werken met een transparante offerte. Wellicht krijg je dan niet de aller scherpste prijs. Een open en transparante werkwijze is, voor mij in ieder geval, belangrijker.

Naar een keuken van een andere Tweaker hier in het topic kijken heeft niet zo veel zin is mijn ervaring inmiddels. Er kan ontzettend veel geld gaan zitten in details die je niet op een plaatje ziet. Denk aan binnenlades, luxe bestekbakken, extra zijpanelen, plinten die in lak t.o.v kunststof zijn uitgevoerd.
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om goede lokale keukenboeren te vinden, maar ik doe mijn best. En klopt inderdaad wat je zegt over het vergelijken hier op tweakers. Ik probeer voor nu nog meerdere zaken te zoeken en die dan te vergelijken met elkaar.

Zit veel meer tijd in dan ik had gedacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Olivertwist278 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om goede lokale keukenboeren te vinden, maar ik doe mijn best. En klopt inderdaad wat je zegt over het vergelijken hier op tweakers. Ik probeer voor nu nog meerdere zaken te zoeken en die dan te vergelijken met elkaar.

Zit veel meer tijd in dan ik had gedacht
Ga eens een middag of avond spelen op keukenkastenfabriek.nl

Ik heb daar vorige week even in zitten puzzelen. In die configurator kun je de beoogde opstelling configureren en geeft enorm goed inzicht wat sommige opties kosten. Bijv meerprijzen voor 'doorlopende' fronten, push to open systeem bij ladekast, stollenwanen, etc. Prijsgroep 1 (kunststof) en prijsgroep 5 (fineer) verschillen gewoon een factor 2 afhankelijk van de configuratie.

Dan krijg je in ieder geval een gevoel op welke zaken je zou kunnen bezuinigen of consessies kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Of word die markt juist in stand gehouden door de consument die na het zien van een scherpe offerte toch om korting blijft "zeuren"? ;)

Je hebt een beetje een verkeerd beeld van de keukenhandel in het hoge segment. Als je de bekende dmg formules binnnen loopt kan je dergelijke kortingen verwachten maar daar heb jij niks te zoeken. In de laatse pagina's van dit topic is overigens ook duidelijk te zien waarom dit soort winkels nog steeds bestaansrecht hebben.

In het hoge segment zijn dergelijke korting nooit echt aan de orde geweest. En is in mijn ogen een richtlijn qua budget nog belangrijker dan in het midden-laag segment. De offerte die jij hebt ontvangen is daar een mooi voorbeeld van.
Je hebt een heel mooi budget waardoor je al snel denkt dat het meer dan voldoende gaat zijn. Je gaat dus kijken naar een SieMatic, grote opstelling en een bult apparatuur.
Nu kom je er pijnlijk achter dat je, zelfs met een royaal budget, toch de prijzen sterk in de gaten moet houden.
Het nadeel is nu dat je het mooiste van het mooiste hebt gezien en het ontzettend lastig word om een stapje terug te doen.

Mijn advies is om het SieMatic verhaal los te laten en op zoeken te gaan naar bijvoorbeeld een Häcker Systemat. Zelfs dan zal je budget nog aan de krappe kant zijn gezien de grote van de opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zimonia2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:26:
Wij zijn weer een paar stappen verder en hebben een (redelijk) definitief ontwerp. Er is een variant getekend met doorlopende zijpanelen naast de nis en eentje met zijpanelen op het werkblad.

[Afbeelding]

Eiland is 120x304, la zichtzijde is 120cm breed. Aan andere zijde 120cm kookplaat ladekast, en 3x 60 cm (kast, spoelkast en vaatwasser).

Kastenwand is getekend als 3m43 + passtukken om rond de 3m60 uit te komen. Dit is de afstand tussen de buitenmuur en een binnenmuur (die laatste blijft staan over 60cm om de kasten in te laten vallen. In hoge kasten een hoge koeler en een voorraadkast met 4 binnenlades.

De nis willen we mogelijk nog oprekken naar 120cm door de bestaande binnen muur die links blijft staan te versmallen. Is nu vrij dik en kan gewoon ytong 7cm worden. De zijpanelen bij de nis moeten dan op het werkblad om het te laten passen.

Waar ik nog mee zit is dat het voor een best grote en luxe keuken nog wat goedkoop oogt. Kan ook door de kwaliteit van de renders komen.

Ik vindt de afbeeldingen die @SquareOne hierboven post veel chiquer, nu is dit ook een ander segment keuken uiteraard. Maar ik vraag me af of we met bepaalde onderdelen, zoals scheiden van de nis middels een koof ons ontwerp wat kunnen verfraaien. Gezien de ruimte kan de nis dan maximaal 100cm breed worden omdat er een extra koof bij komt en de afstand maximaal 3m65.

Alle tips zijn welkom, ook over andere zaken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je een plattegrond van de ruimte?

De luxe uitstraling komt natuurlijk ook voor een groot deel door het materiaalgebruik. Op de plaatjes die ik liet zien gaat het om fineer (dat is echt schandalig mooi en duur bij Siematic) en keramiek bladen.

De keuken die jullie getekend hebben is een keuken die elke fabrikant kan leveren. Als je een wat luxere uitstraling wilt zou ik gaan kijken naar 'unieke' elementen die je niet overal ziet.
  • Een achterwand van keramiek in de nis bijv.
  • De passtukken rondom de ovens maken het ook rommelig, kijk of je die fronten kunt verlengen.
  • Meer push to open ipv greeplijsten
  • De panelen tot op de grond vervangen door een 'zwevend' effect
  • Doorlopende greeplijst rondom bij het eiland
  • Variëren met dikte van het werkblad
  • Als je de ombouw precies op maat kunt maken helpt dat ook zodat je geen passtukken hebt
  • ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 14:37
Wij hebben ook afgelopen week getekend voor onze offerte.

Keuken
- Siematic SLX in achatgrijs (kunststof, jonge kids niet zo kwetsbaar)
- Composiet blad.
- Siemens iq500 vaatwasser
- Zwart alu greeplijsten
- Verlichting :*)
- 2x houten bestekbakken, diverse opties met binnenlades, multimatic.
Totaal inclusief plaatsen 19k.

Apparatuur:
- Huidige Siemens oven nemen we mee, is uit 2022.
- Siemens koelkast KI81RSDE0 (via Bemmel en Kroon, black friday)
- Bora PURU (via Bemmel en Kroon, black friday)

Afmetingen:
- Lange lengte is ca. 3,5 m
- Andere hoek is 3m
- Los keukendeel is 90cm breed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH7fqnyXgKnmu8z-pxQ3MrqeZYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EXxMnq1RO82BcJLYBuNp4BK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCf2cpELuPd1eiQDYSo225NUUzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8dpstTn1CB511RW0h9nIIX6.jpg?f=fotoalbum_large

Opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I5CxhJpsQf59IzlDhksAyttnCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzsWCcLNcD35WiXyTNyh6I1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drWtfAvfte9_XxOswpYE0_u2q-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRIBUL09N8XQzUxaS776pIun.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatsing ergens in maart 2023. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:19

NvU

Hoe reageerde de verkoper van de keuken op het feit dat apparatuur niet bij hun vandaan kwam/komt? Zag je dat terug in de kortingen/prijs van de kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Streamz schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:22:
[...]

Ervaring mee?

Ik wel. En werkt prima als werkblad. Zelfs als spoelbakbekleding.

Verder: hardstikke leuk al die hear-say verhalen, met name van keukenverkopers die na de verkoop zelf nooit het resultaat in het echt hebben gezien. Laat staan de situatie na 2 jaar.

Krasjes onder een plantenpot? Hm, die verkoper heeft dus niet eens de basis specificaties van fenix doorgelezen.
De klant bij wie ik het werkblad heb vervangen na nog geen anderhalf jaar was dat absoluut niet. Ik heb gezien hoe het er uit zag en hoewel je je kunt afvragen hoe het blad is behandeld in die periode had de klant last van kleinere en diepere krassen. Mijn conclusie is dan ook dat dit materiaal eigenlijk te zacht is om als werkblad te gebruiken. Laat staan in een spoelbak.

Dat jij er heel gelukkig mee bent is top, dat je het daarom zou adviseren aan een ander begrijp ik ook. Maar ben het verder niet bepaald met je eens.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Bamiblik schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:39:
[...]

Snap ik wel hoor, snap ook wel dat ze marge moeten maken. Daar heb ik geen problemen mee.

Maar alleen op die Bora zit al een verschil van +-€1500 (na korting), toch een hoop geld! Wellicht dan alleen de Bora apart en de rest via de keuken zaak.
Ik zeg niet dat je bij deze keukenleverancier wel of geen zaken moet doen he? Ik probeer alleen aan te geven dat als je het overweegt er haken en ogen aan kleven die je wellicht nog niet overziet. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
NvU schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:30:
Hoe reageerde de verkoper van de keuken op het feit dat apparatuur niet bij hun vandaan kwam/komt? Zag je dat terug in de kortingen/prijs van de kasten?
Vorige week zaterdag heb ik een afspraak gemaakt en de prijzen van Bemmel en Kroon overlegd.
Gevraagd of ze hierin mee konden/willen gaan. Dat was voor hun niet mogelijk. In overleg dus zelf gekocht, ze vonden het iig een bizarre prijs (vooral van de Bora). Installatie moet ik zelf doen, maar maatvoering is wel overgenomen. Gewoon open kaart gespeeld. We hebben de keuken gekocht bij Satink, we zijn daar prettig geholpen.

Op het moment dat de keuken geinstalleerd wordt ga ik vragen of ze het alsnog tegen betaling willen plaasen, op mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar volgens mij is het plus&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

- Quooker 22XRVS

Blad:
Keramisch blad van 2CM

Ik kijk hiernaar en denk vooral dat het een beetje een rare ruimte is en dat er vast meer uit te halen moet zijn.

Een parallel-opstelling waar die hoge kasten gepland staan kan net niet uit he? Want die ruimte is ~210cm breed en 2x 60cm eraf voor kasten maakt de doorgang erg nauw. Maar je hebt nu wel erg weinig werkruimte.. Is het een idee om eens bij een wat meer onafhankelijk keukenbedrijf langs te gaan en te vragen wat je het beste met de ruimte kunt doen? Dus proberen zonder vooroordeel te kijken naar wat er kan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Valt Bemmel en Kroon ook onder de DMG groep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Melissadejong schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:05:
Valt Bemmel en Kroon ook onder de DMG groep ?
Daar ging het een paar pagina's geleden nog over, in ieder geval inkoop lijkt (gedeeltelijk) via DMG te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
KingsCrown schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:37:
[...]

Vorige week zaterdag heb ik een afspraak gemaakt en de prijzen van Bemmel en Kroon overlegd.
Gevraagd of ze hierin mee konden/willen gaan. Dat was voor hun niet mogelijk. In overleg dus zelf gekocht, ze vonden het iig een bizarre prijs (vooral van de Bora). Installatie moet ik zelf doen, maar maatvoering is wel overgenomen. Gewoon open kaart gespeeld. We hebben de keuken gekocht bij Satink, we zijn daar prettig geholpen.

Op het moment dat de keuken geinstalleerd wordt ga ik vragen of ze het alsnog tegen betaling willen plaasen, op mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar volgens mij is het plus&play.
Hoeveel was de Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Floor-is schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:35:
[...]

Ik zeg niet dat je bij deze keukenleverancier wel of geen zaken moet doen he? Ik probeer alleen aan te geven dat als je het overweegt er haken en ogen aan kleven die je wellicht nog niet overziet. :)
En dat wordt gewaardeerd! Ik merk zelf dat ik nog te veel zoekende ben naar de beste oplossing. Wil in principe alles kopen bij 1 keuken leverancier, maar als dit de marges zijn kan ik beter uit met losse apparatuur.
Hopelijk vind ik nog een keuken leverancier die alles kan doen tegen een nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Floor-is schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:34:
[...]

De klant bij wie ik het werkblad heb vervangen na nog geen anderhalf jaar was dat absoluut niet. Ik heb gezien hoe het er uit zag en hoewel je je kunt afvragen hoe het blad is behandeld in die periode had de klant last van kleinere en diepere krassen. Mijn conclusie is dan ook dat dit materiaal eigenlijk te zacht is om als werkblad te gebruiken. Laat staan in een spoelbak.

Dat jij er heel gelukkig mee bent is top, dat je het daarom zou adviseren aan een ander begrijp ik ook. Maar ben het verder niet bepaald met je eens.
Ik heb hier zelfs twee spoelbakken met Fenix bekleding, waar echt van alles ingaat. Nul beschadigingen. Dus of die klant van je doet heel bizarre dingen (en krijgt ie elk werkblad wel kapot), of het is slechte kwaliteit fenix (laagje op een zachte ondergrond) of het is geen echte fenix maar een matte AFP achtige kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
1760,- EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Dat is een fantastische prijs, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier zelfs twee spoelbakken met Fenix bekleding, waar echt van alles ingaat. Nul beschadigingen. Dus of die klant van je doet heel bizarre dingen (en krijgt ie elk werkblad wel kapot), of het is slechte kwaliteit fenix (laagje op een zachte ondergrond) of het is geen echte fenix maar een matte AFP achtige kloon.
Volgens mij zit je er zelf naast dit keer. Zover mij bekend bestaan er helemaal geen spoelbakken van Fenix materiaal namelijk.
Wel spoelbakken die passen bij het plaatmateriaal maar dat zijn gewoon kunststof bakken:
https://www.fenixforinteriors.com/en/kitchen-sinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bamiblik schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:51:
[...]

En dat wordt gewaardeerd! Ik merk zelf dat ik nog te veel zoekende ben naar de beste oplossing. Wil in principe alles kopen bij 1 keuken leverancier, maar als dit de marges zijn kan ik beter uit met losse apparatuur.
Hopelijk vind ik nog een keuken leverancier die alles kan doen tegen een nette prijs.
Mijn ervaringen bij Kvik kan ik delen. Maar ik denk dat het heel erg scheelt per keukenzaak hoe ze hier mee omgaan en hoe hun prijzen worden bepaald. Ze werken daar in principe met vast prijzen voor alles en dan hebben ze promoties voor extra korting. Los aangeschafte apparatuur willen ze (in ons geval) installeren, als het maar aanwezig is.
Vooral op de Bora was het prijsverschil heel groot. Op de andere apparaten een stuk minder, dus die nemen we bij hun af.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 05-12-2022 15:07 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dat is een bizarre prijs. Als mensen dit gaan meenemen om een gevoel te krijgen of hun offerte realistisch is gaat het wel heel scheef lopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:08:
[...]

Dat is een bizarre prijs. Als mensen dit gaan meenemen om een gevoel te krijgen of hun offerte realistisch is gaat het wel heel scheef lopen :D
Klopt > n.a.v. dit bericht heb ik de BORA besteld.
Satink gaf duidelijk aan hier niet in mee te kunnen...
LordBusiness schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
Voor de mensen die graag de prijs van Bora apparatuur willen inschatten een tip. Bij Bemmel&Kroon krijg je nu vanwege Black Friday 20% korting op Bora. Het kortingsbedrag staat online maar als je dus 4x de prijs doet (geen 5x want dat 1x korting) kom je op het bedrag dat je betaalt of krijgt als je een prijs aanvraagt. De modellen staan hier.

Een kort overzicht van een aantal modellen:
  • Bora PURSU 1279,20 euro
  • Bora PURSA 1279,20 euro
  • Bora PURU 1759,20 euro
  • Bora PURA 1759,20 euro
  • Bora PUXU 2479,20 euro
  • Bora PUXA 2479,20 euro
  • Bora MS140 1279,20 euro
  • Bora MS290 1411,20 euro
  • Bora XBO 5271,20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:56
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:49:
[...]

Heb je een plattegrond van de ruimte?

De luxe uitstraling komt natuurlijk ook voor een groot deel door het materiaalgebruik. Op de plaatjes die ik liet zien gaat het om fineer (dat is echt schandalig mooi en duur bij Siematic) en keramiek bladen.
Zimonia2 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwali..."

De keuken die jullie getekend hebben is een keuken die elke fabrikant kan leveren. Als je een wat luxere uitstraling wilt zou ik gaan kijken naar 'unieke' elementen die je niet overal ziet.
  • Een achterwand van keramiek in de nis bijv.
  • De passtukken rondom de ovens maken het ook rommelig, kijk of je die fronten kunt verlengen.
  • Meer push to open ipv greeplijsten
  • De panelen tot op de grond vervangen door een 'zwevend' effect
  • Doorlopende greeplijst rondom bij het eiland
  • Variëren met dikte van het werkblad
  • Als je de ombouw precies op maat kunt maken helpt dat ook zodat je geen passtukken hebt
  • ...
Kijk, precies waar ik op hoopte :).

Korte reactie:
  • Achterwand nis is al van zelfde keramiek als werkblad, maar dat zie je vanwege de render er niet aan af.
  • De passtukken rondom de ovens waren me tijdens het gesprek niet opgevallen, daarna wel. Vraag me af of deze achterwege kunnen blijven bij dit merk. Wellicht als we de greeplijst boven de ovens vervangen door PTO. Gaan we mee nemen.
  • In het algemeen willen we wel greeplijsten i.v.m. het gemak, dus alles laten vervallen willen we niet. De optie om de 2e lijst op enkele plekken te laten vervallen en boven de ovens, nemen we mee
  • De panelen tot op de grond zijn nodig i.v.m. ondersteuning van het werkblad bij het zitje begrepen we, aan andere zijde van het eiland "zweeft" het eiland wel.
  • Doorlopende greeplijst rondom het eiland kan daarom ook niet bij het zitje, aan andere zijde zou dit wel kunnen maar wordt dan wel erg mix en match wellicht?
  • Wat zou je aanraden qua dikte werkblad? Heel dik vinden we niet mooi en heel dun zal lastig zijn i.v.m. versterkingen bij zitje?
  • Als we naar 120cm brede nis gaan ( of losse nis met extra stolwand tussen nis en kastenwand) dan willen we deze zonder passtukken inbouwen inderdaad.
De plattegrond hebben we enorm lang mee geworsteld en vandaag kwam weer een ander idee opborrelen omdat dit veel minder aanpassingen aan de muren vergt. Maar daarin zijn de loopruimtes niet optimaal bij een eiland van 1m20 breed.

Onderstaand op volgorde:
- Originele plattegrond met bijkeuken,
- 1e idee (donker bruin), past in werkelijkheid net niet lekker.
- Huidige idee (wand tegenover kastenwand krijgt een ingebouwde nis).
- Alternatief met minder verbouwing, maar te weinig loopruimte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qK71f5IGiM6ISd_ZkW1rvim7P0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RUGdveEyKwtaFUTU0oLWUAy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esDOz2oA3nKU34J_vdjTk_KNgUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkRbiGgUpOsmNvUJSSN3hxe4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uxBkpspKgmThrBrJGXBxHJCg0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8o8ijLTSQ3JDy9h9oMoeS0w.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkeTLYCX_rZhlMWAf47iDzX6hF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbFt4ActOLrtUYBckhqiNU1T.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
KingsCrown schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:11:
[...]

Klopt > n.a.v. dit bericht heb ik de BORA besteld.
Satink gaf duidelijk aan hier niet in mee te kunnen...

[...]
De BF actie van de Bora is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Iemand die weet waar je nog de Puxu zo goedkoop kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bamiblik schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:44:
[...]

De BF actie van de Bora is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Iemand die weet waar je nog de Puxu zo goedkoop kan krijgen?
Niet. Daarnaast ging de prijs die werd genoemd over de PURA of PURU. Die zelfs met de BF deal 720 euro goedkoper was.

Een 'normaal' bedrag op de offerte voor een PUXU ligt volgens mij ergens tussen de 3200 en 3500 euro, but correct me if I'm wrong.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 05-12-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:49:
[...]

Niet. Daarnaast ging de prijs die werd genoemd over de PURA of PURU. Die zelfs met de BF deal 720 euro goedkoper was.

Een 'normaal' bedrag op de offerte voor een PUXU ligt volgens mij ergens tussen de 3200 en 3500 euro, but correct me if I'm wrong.
Doelde op de BF prijs van de Puxu a €2479,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Kapitein Merijn schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:54:
[...]

Volgens mij zit je er zelf naast dit keer. Zover mij bekend bestaan er helemaal geen spoelbakken van Fenix materiaal namelijk.
Wel spoelbakken die passen bij het plaatmateriaal maar dat zijn gewoon kunststof bakken:
https://www.fenixforinteriors.com/en/kitchen-sinks
Beetje kort door de bocht wellicht. Maar wat ik hier heb zijn reguliere RVS spoelbakken waar aan de binnenzijde het werkblad in doorloopt, met een uitneembare fenix plaat (op pootjes). Zo is de gehele bak "bekleed" met fenix. ff plaatje zoeken, heb ik ergens in dit topic gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:23:
[...]

Beetje kort door de bocht wellicht. Maar wat ik hier heb zijn reguliere RVS spoelbakken waar aan de binnenzijde het werkblad in doorloopt, met een uitneembare fenix plaat (op pootjes). Zo is de gehele bak "bekleed" met fenix. ff plaatje zoeken, heb ik ergens in dit topic gepost.
Plaatjes hier:
Streamz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is4wbq4p-vqs4mXmMitLXXGt8Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UH3O0YxI3BFqbtVwoB1AfhQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w3SRD_NBK4rQUUcktjtjemP3Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPIhRoHifmqltSLiWvF0qsRy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door SquareOne op 05-12-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Yes, die bedoelde ik. Beetje onduidelijke foto's wellicht, maar alles dus in fenix uitgevoerd. Beide bakken zijn zo uitgevoerd.

En daar gaat dus alles in, ook bijv de koffie uitklopbak, om schoon te maken.

Gaat.dus.prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:33:
Yes, die bedoelde ik. Beetje onduidelijke foto's wellicht, maar alles dus in fenix uitgevoerd. Beide bakken zijn zo uitgevoerd.

En daar gaat dus alles in, ook bijv de koffie uitklopbak, om schoon te maken.

Gaat.dus.prima.
Dit is waarschijnlijk wat jij hebt.
YouTube: FENIX INTEGRATED SOLUTIONS - Sinks - Flushmount installation

Zoals je zelf ook al zegt, de bak zelf is dus geen Fenix maar een composiet in matchende kleur.
"The sink collection, produced by Elleci S.p.A., is made of an innovative “matt composite material” and suits FENIX look and feel. The exclusive material is conceived for sink production and it is a blend of ceramic nanoparticles and six innovative acrylic resins. The special composition makes the sink more resistant to impacts and thermal shocks. Its smooth surface allows a rapid flowing of water and creates a “lotus effect” that eases the cleaning. The UV protection prevents the sink from discoloration effects over time."

De inzet die onderin ligt wellicht wel inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:14
SquareOne schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:49:
[...]

Verwacht eerder tussen 2800a 3000 EUR. Heb enkele maanden geleden bij enkele aanbieders een offerte opgevraagd. Met een beetje inkoper spelen kun je de prijs wel wat drukken. In mijn geval ca 2800 EUR bij KL. Enkel de kookplaat dus niet icm overige apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martijn1p schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:11:
[...]

Verwacht eerder tussen 2800a 3000 EUR. Heb enkele maanden geleden bij enkele aanbieders een offerte opgevraagd. Met een beetje inkoper spelen kun je de prijs wel wat drukken. In mijn geval ca 2800 EUR bij KL. Enkel de kookplaat dus niet icm overige apparatuur
Okay, ik bedoelde eigenlijk op een offerte bij een keukenzaak.

[ja I know, keukenloods verkoopt ook keukens, maar daar plussen ze gewoon wat meer marge op het kastwerk of het blad]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conrado
Kapitein Merijn schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:44:
Of word die markt juist in stand gehouden door de consument die na het zien van een scherpe offerte toch om korting blijft "zeuren"? ;)

Je hebt een beetje een verkeerd beeld van de keukenhandel in het hoge segment. Als je de bekende dmg formules binnnen loopt kan je dergelijke kortingen verwachten maar daar heb jij niks te zoeken.
Nee hoor, ik heb er een prima beeld bij. Die keuken is niet het enige 'hoge segment' product wat ik ooit gekocht heb. Dat snap ik allemaal. En op zich, heeft deze Siematic dealer ook alles tip top voor elkaar, alleen maar complimenten.

Echter, wat de keukenhandel zo irritant maakt is dat je geen idee van de prijzen hebt. Mijn 'premium' auto heeft een prijslijst in de vorm van een boekje. Ik denk dat je de basisprijs over de kop kunt laten gaan als je alles aanvinkt. Maar, dat kan ik zelf kiezen. Als het totaalbedrag te gortig is laat ik de stereo met 30 luidsprekers schieten voor de standaard versie met 'slechts' 10 luidsprekers 😊
Echter bij een keuken kan ik dat niet. Stel dat ik wat lades weglaat, wat scheelt me dat? Geen idee. Het is maar afwachten wat de verkoper daar mee doet. Dat is de verkeerde afhankelijkheid die ik als consument ervaar. En dan snap ik best dat mensen argwanend worden om het voorzichtig uit te drukken.

We hebben nu een Poggenpohl waar we meubels, blad en apparatuur op drie verschillende plekken gekocht hebben. Daar mag je alles van vinden, maar het scheelde me toen - naar de prijzen van nu - een dikke 10K. Dat vind ik best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:17

Ethirty

Who...me?

Conrado schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:17:
[...]

Nee hoor, ik heb er een prima beeld bij. Die keuken is niet het enige 'hoge segment' product wat ik ooit gekocht heb. Dat snap ik allemaal. En op zich, heeft deze Siematic dealer ook alles tip top voor elkaar, alleen maar complimenten.

Echter, wat de keukenhandel zo irritant maakt is dat je geen idee van de prijzen hebt. Mijn 'premium' auto heeft een prijslijst in de vorm van een boekje. Ik denk dat je de basisprijs over de kop kunt laten gaan als je alles aanvinkt. Maar, dat kan ik zelf kiezen. Als het totaalbedrag te gortig is laat ik de stereo met 30 luidsprekers schieten voor de standaard versie met 'slechts' 10 luidsprekers 😊
Echter bij een keuken kan ik dat niet. Stel dat ik wat lades weglaat, wat scheelt me dat? Geen idee. Het is maar afwachten wat de verkoper daar mee doet. Dat is de verkeerde afhankelijkheid die ik als consument ervaar. En dan snap ik best dat mensen argwanend worden om het voorzichtig uit te drukken.

We hebben nu een Poggenpohl waar we meubels, blad en apparatuur op drie verschillende plekken gekocht hebben. Daar mag je alles van vinden, maar het scheelde me toen - naar de prijzen van nu - een dikke 10K. Dat vind ik best veel geld.
En wat schiet je er mee op als je weet dat een keukenkast €1800 kost, maar als je er 10 koopt gaat er 40% vanaf. Hoeveel marge zit er dan nog op en was 45% ook haalbaar?

Opties bij Audi zijn gerust 2x zo duur als bij VW, vaak nog exact hetzelfde product. Daarvan weet je ook dat de prijslijst niks zegt over de realiteit.

Een keukenkastje is spaanplaat, of misschien MDF als je een luxe keuken hebt, met wat folie. In mijn hoofd is het überhaupt geen reëel bedrag voor iets dat door een machine geautomatiseerd en exact op maat gemaakt kan worden.

Overigens gaf de zaak waar we mee verder willen praten ons gewoon een "open" offerte mee waar ik exact kan zien wat elk kastje en elke optie "kost". We kunnen nu in ieder geval zien wat het scheelt als we keuze A vervangen voor keuze B. Alleen of we dan onderaan de streep dezelfde korting krijgen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
Ethirty schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:42:
[...]
En wat schiet je er mee op als je weet dat een keukenkast €1800 kost, maar als je er 10 koopt gaat er 40% vanaf. Hoeveel marge zit er dan nog op en was 45% ook haalbaar?
Dat is niet wat ik beweer :)

We zijn hier ondernemers en marge is prima, daar leven wij van en de keukenhandel ook natuurlijk. Echter mijn klanten weten precies wat ze waar voor betalen. En kunnen dus bekijken wat in hun project past. Dat kan ik bij de keukendealer niet.

Pagina: 1 ... 377 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1