Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:46:
Dag allemaal,

Ons oog is gevallen op een Siematic SLX keuken (kookeiland en kastenwand.)

- Uiteraard met de verlichting onder het blad en grepen.
- Onyx Oak en een keramisch werkblad.
- Siemens combi-oven
- Siemens koelkast met vriezer aan onderzijde
- Siemens vaatwasser
- Bora kookplaat
- Quooker met 3L

Nu zijn we laatst bij bruynzeel geweest voor een nul meting. Daar kwam hun eigen merk al op bijna €30.000,- met installatie.

Ik vond het absurd veel geld voor een Bruynzeel keuken en dat schrikt ons ook erg af om naar een "duurder" merk zoals Siematic te kijken.

De bruynzeel keuken was voorderest niet heel bijzonder samengesteld. Het waren mat zwarte deuren met grijze corpus (zwart kon daar al niet).

Kookeiland 240x120
Kastenwand 180x? (zo hoog mogelijk max 260)

Is €20-25k realistisch voor een Siematic SLX in onze samenstelling of moeten we naar een ander merk kijken. In dat geval, hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!

***members only***
word krapjes, ik ben ookg nog bezig met mijn slx keuken samen te stellen.
Is wel een stuk groter met meer kasten, maar meubelkosten zit alleen al rond de 25-30k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-09-2023
Chillmeister schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:44:
Bruynzeel heeft 1 lijn dat door dezelfde fabrikant wordt gemaakt als next125. Die is duurder dan de andere modellen bij Bruynzeel (corrigeer mij aub als mijn veronderstelling verkeerd is).

Siematic SLX zijn mooie kasten en daardoor zal de prijs snel ook aan de hogere kant zijn (ook met hun meest voordelige frontje).

Edit: Ik heb trouwens een offerte thuis liggen voor een Siematic S2 keuken, met meer kasten dan jouw opstelling en ongeveer dezelfde prijs voor kasten gedeelte. Dus ja....mijn eerste gedachte is dat 15k veel is in jouw Bruynzeel offerte
Dankjewel voor je reactie! Fijn om wat meer inzicht te krijgen in prijzen.
Trussardi99 schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:00:
[...]

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een Siematic SLX en heb de afgelopen maanden hier wel wat over gepost op dit forum, ook over prijzen; wanneer je zoekt op Siematic SLX dan vindt je dat snel.

Ik durf wel wat te zeggen over de kast-prijzen:
Wanneer ik het goed zie heb je drie ladekasten van 80 cm: 3x 1.300,- = 3.900,-
Twee van 90: 2x 1.350,- = 2.700,-
Vaatwasserdeur: 500,-
Greeplijst rondom met led: 2.500,-
Zijwanden en plint rondom 2.000,-

Drie extra hoge kasten. 3x 1.250,- 3.750,-
2x led greeplijst en plint. 2.000,-

Maakt een dikke 17k aan kasten…..
10% korting op kasten moet haalbaar zijn, veel meer zullen ze niet doen denk ik.

Dan nog apparatuur erbij, werkblad en montage
Ik denk dat je 30k kwijt bent voor deze keuken.

Ik heb vorige week de offerte van een collega, die ook voor een SLX wil gaan, gezien en zag dat Onyx Oak uit het programma wordt gehaald.
Hier kom voor in de plaats Oak Darjeeling en Oak Oolong… ik zou dat even checken bij je keukenboer..
Dankjewel voor het inzicht!
Goed ook om te weten dat onyx Oak uit het assortiment word gehaald.

Als we de berekening pakken van jou dan komen we rond dezelfde prijs als Bruynzeel uit. Als we dan misschien nog een goede deal kunnen krijgen zijn we goedkoper uit en hebben we wel onze droom keuken.
SquareOne schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:01:
[...]

Ik begrijp je frustratie, heb het zelf ook doorgemaakt :|.

Hoe gespecificeerd is die? Prijs per 'categorie' of heb je zelfs een prijs per kast? Kan me herinneren dat ik dat wel eens voorbij heb zien komen bij Bruynzeel.

30k voor deze opstelling en specs vind ik ook te veel voor een Bruynzeel. Maar zou wel een dergelijk bedrag verwachten bij een Siematic SLX.

Edit: denk dat de bedragen die @Trussardi99 noemt wel redelijk goed in de richting zitten.
Prijs is inderdaad per categorie.
Dankjewel voor je reactie!
syntesia schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:53:
[...]

word krapjes, ik ben ookg nog bezig met mijn slx keuken samen te stellen.
Is wel een stuk groter met meer kasten, maar meubelkosten zit alleen al rond de 25-30k
Ik ga toch ook maar eens de poging wagen om langs een leverancier van Siematic te gaan. Ik ben ook wel benieuwd of er wat te onderhandelen valt.

[ Voor 6% gewijzigd door stephenotto op 28-11-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:55:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Fijn om wat meer inzicht te krijgen in prijzen.

[...]

Dankjewel voor het inzicht!
Goed ook om te weten dat onyx Oak uit het assortiment word gehaald.

Als we de berekening pakken van jou dan komen we rond dezelfde prijs als Bruynzeel uit. Als we dan misschien nog een goede deal kunnen krijgen zijn we goedkoper uit en hebben we wel onze droom keuken.

[...]

Prijs is inderdaad per categorie.
Dankjewel voor je reactie!

[...]

Ik ga toch ook maar eens de poging wagen om langs een leverancier van Siematic te gaan. Ik ben ook wel benieuwd of er wat te onderhandelen valt.
Geen kans om die koelvriescombinatie om te zetten in twee volledige machines? En dan de oven(s) in het midden ertussen?

Want wat mij opvalt is dat je kiest voor hoog-midden segment kasten, met niet geheel bijpassende apparatuur. Een koelvriescombi en een combi-oven zijn niet direct zaken die je in een SieMatic keuken verwacht IMO. Dat kan heel onaardig klinken, maar is zeker niet als zodanig bedoeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
  • Laatst online: 15-09-2023
Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:29:
[...]

Geen kans om die koelvriescombinatie om te zetten in twee volledige machines? En dan de oven(s) in het midden ertussen?

Want wat mij opvalt is dat je kiest voor hoog-midden segment kasten, met niet geheel bijpassende apparatuur. Een koelvriescombi en een combi-oven zijn niet direct zaken die je in een SieMatic keuken verwacht IMO. Dat kan heel onaardig klinken, maar is zeker niet als zodanig bedoeld :)
Zeker over nagedacht en vind dit zelf ook mooier. Is alleen niet helemaal praktisch voor ons. Aangezien we voorderest geen kast in de gang hebben om voorraad op te slaan is een kast met planken in de keuken het compromis.

Met bijpassende apparaten heb je het niet over het merk Siemens toch?

Ik vind zelf een klimaatkast voor wijn bijvoorbeeld heel erg mooi, ook een mooie ingebouwde koffie apparaat vind ik heel mooi om te zien.

Nu drinken wij nooit koffie en zijn we ook geen wijndrinkers.

De combi-oven is voor ons al een onnodige upgrade. Wij hebben momenteel een kleinere versie van Pelgrim en daar zijn we nog nooit tegen zijn maximale functionaliteiten aangelopen.

We kiezen nu graag voor de Siemens die groter is zodat die mooier in de kast staat...

Als we lekker gaan eten zet ik eigenlijk altijd de kamado aan buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Vandaag hebben we een gesprek gehad bij Keukenmaxx. Alleen de opstelling uitgerekend, maar morgen gaan we terug om de accessoires en apparaten te kiezen om zo een offerte te krijgen. Nu weet ik door deze topic dat ze bij dmg zitten en met korting zullen ‘strooien’, maar ik vroeg me af of er nog iets is waar we morgen op zullen moeten letten?

Hoe kan je bijvoorbeeld inschatten hoe veel ruimte er nog zit om te onderhandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

stephenotto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:11:
[...]

Zeker over nagedacht en vind dit zelf ook mooier. Is alleen niet helemaal praktisch voor ons. Aangezien we voorderest geen kast in de gang hebben om voorraad op te slaan is een kast met planken in de keuken het compromis.

Met bijpassende apparaten heb je het niet over het merk Siemens toch?

Ik vind zelf een klimaatkast voor wijn bijvoorbeeld heel erg mooi, ook een mooie ingebouwde koffie apparaat vind ik heel mooi om te zien.

Nu drinken wij nooit koffie en zijn we ook geen wijndrinkers.

De combi-oven is voor ons al een onnodige upgrade. Wij hebben momenteel een kleinere versie van Pelgrim en daar zijn we nog nooit tegen zijn maximale functionaliteiten aangelopen.

We kiezen nu graag voor de Siemens die groter is zodat die mooier in de kast staat...

Als we lekker gaan eten zet ik eigenlijk altijd de kamado aan buiten.
Ik denk dat @Floor-is meer hint richting: een koelkast én een vriezer i.p.v. een combinatie. En een 60x60 oven i.p.v. een combi-oven. Eventueel zelfs een tweede combi-oven erbij (deels als magnetron) om het gebrek van de combi op te vangen. Dat is wat je wat vaker ziet in een hoger segment keuken.
En als je er heel bewust voor kiest omdat je weet dat je het niet gaat gebruiken is dat een wel overwogen en prima keuze ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:45:
Vandaag hebben we een gesprek gehad bij Keukenmaxx. Alleen de opstelling uitgerekend, maar morgen gaan we terug om de accessoires en apparaten te kiezen om zo een offerte te krijgen. Nu weet ik door deze topic dat ze bij dmg zitten en met korting zullen ‘strooien’, maar ik vroeg me af of er nog iets is waar we morgen op zullen moeten letten?

Hoe kan je bijvoorbeeld inschatten hoe veel ruimte er nog zit om te onderhandelen?
Heb je de eerste post gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
True schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:08:
[...]

Heb je de eerste post gelezen?
Ja, maar daaruit leidt ik niet hoe je weet hoeveel ruimte er is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij DMG betaal je meer dan nodig als je tekent voor de prijsopgave bij je eerste bezoek. En het is niet zo dat altijd een offerte wordt gegeven waarna je nog exact 8,24% ruimte hebt op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij DMG betaal je meer dan nodig als je tekent voor de prijsopgave bij je eerste bezoek. En het is niet zo dat altijd een offerte wordt gegeven waarna je nog exact 8,24% ruimte hebt op de prijs, daar is niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Kreeg een vraag van een kennis over https://www.keukenkastenfabriek.nl. Welk merk voeren zij?
Heb even wat opties van fronten e.d. bekeken en dat lijkt overeen te komen met Ballerina. Andere search in dit topic geeft ook Ballerina aan.

Iemand daar wel eens een keuken gekocht en die het kan bevestigen?

Edit: nog even verder gelezen in topic. Zeer aannemelijk dat het Ballerina is.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 29-11-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:27:
Kreeg een vraag van een kennis over https://www.keukenkastenfabriek.nl. Welk merk voeren zij?
Heb even wat opties van fronten e.d. bekeken en dat lijkt overeen te komen met Ballerina. Andere search in dit topic geeft ook Ballerina aan.

Voor zover ik weet werken ze met een kleinschalige fabrikant, want ze leveren meer kleuren en laminaat opties dan de keukenfabrikanten die ik ken. Kan zomaar dat alles in het Oostblok wordt gemaakt, ik verwacht dat een vergelijkbare partij dit ook doet :)

Is Ballerina, zie post verderop van SquareOne en KapiteinMerijn

Als ze op deze manier Schuller of een ander merk verkopen wel echt kudos trouwens, want ze pakken prima marge als ik het zo snel zie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 30-11-2022 10:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:16:
[...]

Voor zover ik weet werken ze met een kleinschalige fabrikant, want ze leveren meer kleuren en laminaat opties dan de keukenfabrikanten die ik ken. Kan zomaar dat alles in het Oostblok wordt gemaakt, ik verwacht dat een vergelijkbare partij dit ook doet :)

Als ze op deze manier Schuller of een ander merk verkopen wel echt kudos trouwens, want ze pakken prima marge als ik het zo snel zie ;)
Op de website zeggen ze Duitsland, maar ja het kan natuurlijk aan de andere kant van het gordijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:16:
[...]

Welke dingen zie je bij KKF die Ballerina niet in het assortiment heeft?

Ik zie vooral dingen die KKF niet op de website heeft maar wel mogelijk is bij Ballerina:
- bijv. Andere korpus hoogtes dan 78
- meer frontkleuren

Dingen die wel overeenkomen;
- korpus 78cm
- raster 13 bij hoge kasten en bovenkasten
- legraboxen in ladekasten
- blum beslag
- getallen / typenummers van de grepen komen overeen

Ding wat me wel aan het twijfelen maakt; korpuskleuren. Staan er 8 bij KKF en kan ze niet allemaal matchen met Ballerina.

Wie is de vergelijkbare partij ;)?

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 29-11-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05

Geen idee wat de achterliggende merk is, maar ik ben wel bij hun showroom geweest in Dordrecht. Ik vind de kasten net zo stevig aanvoelen als mijn huidige Siematic keuken (en dat is stevig). Ik ben bijna rond met een bestelling bij hun (nog wat fine tuning die ik moet doen bij werkbladboer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36

Is ook Ballerina, 100% zeker.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:32:
[...]

Welke dingen zie je bij KKF die Ballerina niet in het assortiment heeft?

Ik zie vooral dingen die KKF niet op de website heeft maar wel mogelijk is bij Ballerina:
- bijv. Andere korpus hoogtes dan 78
- meer frontkleuren

Dingen die wel overeenkomen;
- korpus 78cm
- raster 13 bij hoge kasten en bovenkasten
- legraboxen in ladekasten
- blum beslag
- getallen / typenummers van de grepen komen overeen

Ding wat me wel aan het twijfelen maakt; korpuskleuren. Staan er 8 bij KKF en kan ze niet allemaal matchen met Ballerina.

Wie is de vergelijkbare partij ;)?
Zo'n beetje allemaal werken ze met Blum, ik trok mijn conclusie nav de korpus/frontkleuren met name. Maar als de typenummers van de grepen overeenkomen (zo diep kijk ik echt niet hoor), dan is het wel een helder verhaal zo lijkt het.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Thanks voor de opheldering Merijn; jij hebt hier sowieso beter zicht op dan ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Net bij keukenmaxx geweest super gesprek gehad! Alleen twijfel over de kwaliteit en de kleur van de frontjes ik deel even een foto. Volgens de verkoper komt het rond de 30k

Twee bruine fronten op de foto zijn nu nog uitgekozen en een composiet blad. Apparatuur is bora en een patina quooker.

Ik weet het niet vind de frontjes niet mooi 😭

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8fWFc9EX8dyAf1svNrYu-JgKrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkuTF06EVfdWIYuRemplcOBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MALXq9NFD-9I7gVM6142a_8EqGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWMxYorPJhQY2uZK9vloM1xh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-o4EAIY8Keddnqba-yGEYOhiXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vn2NjrfewwUYuewhNgDvdylv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojQB20L13s21TJDbG2z3pMZ6DwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tihiAHCEcR1zym1tNdFWyKUi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWDlhpWJbVhuengV9mRvrauG8-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuZiVDBZcPiAeB19coBmfgD8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:27:
Vrij veelzeggende opmerking, je moet er wel 10+ jaar tegenaan kijken hè.

Als je het nu al niet mooi vindt, dan moet je wat anders uitzoeken. Niet kopen omdat de keukenverkoper het mooi vindt :P

Wij wisten precies welke kleuren we mooi vonden en de verkoper(s) liet(en) ons zelf de kleur uit het schap selecteren. Dan hou je er 2-3 naast elkaar, loop je even naar het daglicht en dan moet eentje eruit springen. Als dat niet zo is, dan hebben ze niet wat je zoekt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProTagger
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
@Melissadejong

Ik vind 30k eigenlijk vrij fors voor dat formaat, kastenmerk en bijbehorende apparatuur. Voor dat geld kan je ook een Siematic keuken krijgen (ja zelfs een SLX wel denk ik) met bijv. Onyx Oak of een andere houtreproductie front uit dezelfde prijsgroep. Qua smaak: ik zou zeker dan nog even wat fronten bekijken van Pronorm, en eventueel een ander kastenmerk overwegen (Häcker Systemat bijv.) en kijken of je nog wat onder die 30k kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
ProTagger schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:04:
@Melissadejong

Ik vind 30k eigenlijk vrij fors voor dat formaat, kastenmerk en bijbehorende apparatuur. Voor dat geld kan je ook een Siematic keuken krijgen (ja zelfs een SLX wel denk ik) met bijv. Onyx Oak of een andere houtreproductie front uit dezelfde prijsgroep. Qua smaak: ik zou zeker dan nog even wat fronten bekijken van Pronorm, en eventueel een ander kastenmerk overwegen (Häcker Systemat bijv.) en kijken of je nog wat onder die 30k kan komen.
Nou dat vond ik dus ook ben niet bekend in de keukens maar wel in de meubels. En dit oogt niet als kwaliteit. Het oogt goedkoop vind het zo lastig. De 30 k is wel inclusief apparatuur …

De kleur die ik wil zal ik even toevoegen dat iemand aub mij kan aansturen waar ik dit kan vinden… het gaat om de kleur …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQBn_SJxz84OQlZ1hKMk27TzZ48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJsbQ5u6FomHNA58r7do8SKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
[...]

Zo'n beetje allemaal werken ze met Blum, ik trok mijn conclusie nav de korpus/frontkleuren met name. Maar als de typenummers van de grepen overeenkomen (zo diep kijk ik echt niet hoor), dan is het wel een helder verhaal zo lijkt het.
De kleurnamen van KKF zijn anders, maar in de code van de afbeelding komen de kleuren van Ballerina terug. Tot zo diep had ik gekeken iig. :9

Ben er ook langs geweest, prima gasten en netjes m'n plan doorgelopen. Grote kans dat ik hier m'n order plaats. :)

[ Voor 10% gewijzigd door LordBusiness op 30-11-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:17:
[...]

Nou dat vond ik dus ook ben niet bekend in de keukens maar wel in de meubels. En dit oogt niet als kwaliteit. Het oogt goedkoop vind het zo lastig. De 30 k is wel inclusief apparatuur …

De kleur die ik wil zal ik even toevoegen dat iemand aub mij kan aansturen waar ik dit kan vinden… het gaat om de kleur …

[Afbeelding]
Zoek eens op gebrand geborsteld eiken. Lijkt hierop. KKF heeft dit ook en Ballerina heeft dit als D147S - Burnt wood Nachbildung, daar ook te bezichtigen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/279493824_5181762831863170_8349074157879508825_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=9dx0jyRVA2kAX9X8AuB&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfDm3KVmx6adubgQADg4yZxk7PZCrfvvjhcSls2ixq4Jlg&oe=638D9814

[ Voor 15% gewijzigd door LordBusiness op 30-11-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Iemand bekend met Atag? Net een gesprek gehad bij Keukenmaxx en het leek alsof de verkoper heel erg bleef hameren op Atag. De magazine met de opties werd direct bij de Atag pagina geopend en wanneer ik vroeg naar andere merken werd er gezegd “we hebben verder alleen Miele die overdreven prijzig is, Siemens wat ook duur is en Whirlpool wat weer veel te goedkoop is”

Ik kreeg een beetje het idee dat er meer marge zit voor ze op Atag producten, maar kan zijn dat ik argwanend ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:27:
Net bij keukenmaxx geweest super gesprek gehad! Alleen twijfel over de kwaliteit en de kleur van de frontjes ik deel even een foto. Volgens de verkoper komt het rond de 30k

Twee bruine fronten op de foto zijn nu nog uitgekozen en een composiet blad. Apparatuur is bora en een patina quooker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als jullie de fronten niet mooi vinden, zeker niet doen.
Met het budget van 30k moet het prima lukken om een keuken in deze opstelling uit te voeren met fronten die jullie wel mooi vinden.

Opstelling is al definitief?

Er zijn wel een aantal fantastisch mooie fineer fronten van Siematic in de kleur die je zoekt.
Bijvoorbeeld de oak hazel brown, of graphite oak. Dat is vermoedelijk wel lastig binnen het budget te krijgen dus daar ben je niet heel erg mee geholpen.

Hoe ben je bij Pronorm uit gekomen, want bij keukenmaxx hebben ze volgens mij ook Siematic, heb je daar niet in het rek kunnen kijken?

Las gisteren hier op het forum dat er ook nieuwe kunststof houtlook fronten van Siematic komen. Wellicht 'Oak Oolong' daar zit een bruintint in. Enige plek waar ik tot nu toe plaatjes kan vinden is in Siematic webshop, maar wellicht heeft er iemand foto's. https://www.webwinkelsiem...l?id=273087781&quantity=1

Edit: pronorm heeft zelf ook fineer fronten in die tinten in het assortiment volgens mij?
1) Truffelgrau
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14yXsBXDSkFY2pv-Tv8voWr8gOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PVhC32AbIQvMI8sj0RZxuOVr.png?f=fotoalbum_large

Linkje naar voorbeeld keuken van Pronorm

2) Raucheiche dunkel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAIX3ryIriKT58nToO0b4zJJMg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3I3aFCJEYrr1aPvGB610UrUP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 30-11-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
Olivertwist278 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:51:
Iemand bekend met Atag? Net een gesprek gehad bij Keukenmaxx en het leek alsof de verkoper heel erg bleef hameren op Atag. De magazine met de opties werd direct bij de Atag pagina geopend en wanneer ik vroeg naar andere merken werd er gezegd “we hebben verder alleen Miele die overdreven prijzig is, Siemens wat ook duur is en Whirlpool wat weer veel te goedkoop is”

Ik kreeg een beetje het idee dat er meer marge zit voor ze op Atag producten, maar kan zijn dat ik argwanend ben
Bij ons iedere x naar Atag zogenaamd betere prijsafspraken. Ik denk marge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
SquareOne schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:08:
[...]

Als jullie de fronten niet mooi vinden, zeker niet doen.
Met het budget van 30k moet het prima lukken om een keuken in deze opstelling uit te voeren met fronten die jullie wel mooi vinden.

Opstelling is al definitief?

Er zijn wel een aantal fantastisch mooie fineer fronten van Siematic in de kleur die je zoekt.
Bijvoorbeeld de oak hazel brown, of graphite oak. Dat is vermoedelijk wel lastig binnen het budget te krijgen dus daar ben je niet heel erg mee geholpen.

Hoe ben je bij Pronorm uit gekomen, want bij keukenmaxx hebben ze volgens mij ook Siematic, heb je daar niet in het rek kunnen kijken?

Las gisteren hier op het forum dat er ook nieuwe kunststof houtlook fronten van Siematic komen. Wellicht 'Oak Oolong' daar zit een bruintint in. Enige plek waar ik tot nu toe plaatjes kan vinden is in Siematic webshop, maar wellicht heeft er iemand foto's. https://www.webwinkelsiem...l?id=273087781&quantity=1

Edit: pronorm heeft zelf ook fineer fronten in die tinten in het assortiment volgens mij?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Naja volgens mij dacht hij dat wij geen budget hadden? Ik weet het niet wilde ook een waterval dat het blad dus doorliep tot de grond. Dan zou het nog prijziger worden volgens verkoper. Hout zou 1000 euro per kast zijn dus zou nog eens duurder worden. Ik weet het niet denk dat me budget van 30k voor een kookeiland van 300x100 en 4 kasten en een koffienis van 120 niet haalbaar is.

Ik zit zelf ook in de verkoop dus zie echt wel dat dit totaal geen kwaliteit is. Okal ga ik nu naar mandenmakers zullen ze hoogstwaarschijnlijk weer de zelfde fronten laten zien. Siematic vind ik prachtig en next125 ga denk maar naar Ekelhoff in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:16:
[...]

Beide. Door de bsh problemen hebben sommige keukenpartijen flink ingeslagen bij ATAG. Even opletten of bepaalde producttypen worden gepusht, ze hebben vast niet alle types gekocht maar bulk. Hier moeten ze natuurlijk ook weer vanaf dus een win win, waar je als koper dus uit moet vechten hoeveel jij wint en de keukenboer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivertwist278
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:16:
[...]

Dacht ik ook ja. Ik vond het maar vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Olivertwist278 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:29:
[...]

Dacht ik ook ja. Ik vond het maar vaag
Ben benieuwd naar wat jullie gekeken hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:50
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:23:
[...]
Naja volgens mij dacht hij dat wij geen budget hadden? Ik weet het niet wilde ook een waterval dat het blad dus doorliep tot de grond. Dan zou het nog prijziger worden volgens verkoper. Hout zou 1000 euro per kast zijn dus zou nog eens duurder worden. Ik weet het niet denk dat me budget van 30k voor een kookeiland van 300x100 en 4 kasten en een koffienis van 120 niet haalbaar is.
Ik heb hier toch wel vergelijkbare keukens voor veel minder dan 30K voorbij zien komen. Kijk maar eens naar keuken van @macfocus en @rufio64 .
Verder eens met anderen: echt geen keuken kiezen met frontjes die je nu al niet mooi vindt. En laat je geen Atag aansmeren als je een andere voorkeur hebt. Voor 30K mag je best wat noten op je zang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Ik zit zelf ook in de verkoop dus zie echt wel dat dit totaal geen kwaliteit is. Okal ga ik nu naar mandenmakers zullen ze hoogstwaarschijnlijk weer de zelfde fronten laten zien. Siematic vind ik prachtig en next125 ga denk maar naar Ekelhoff in Duitsland.
"Hout 1000 euro per kast".
Ik zie 11 kasten ;), dan heb je nog 19k over voor het blad en de apparatuur :+

Edit; net even je opstelling bij elkaar geklikt bij keukenkastenfabriek met fineer front uit hoogste prijsgroep. Dan kom je op zo'n 10k aan kastwerk.

In een lage prijsgroep (kunststof fronten) zit je op ca. 6.5k

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 30-11-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
SquareOne schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:44:
[...]

"Hout 1000 euro per kast".
Ik zie 11 kasten ;), dan heb je nog 19k over voor het blad en de apparatuur :+
En lades, ook weer zo'n dure optie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:36:
[...]

Ben benieuwd naar wat jullie gekeken hebben:)
Als in welke apparaten bedoel je?

Edit: ik zag je post net en je bent dus ook bij Keukenmaxx geweest. Klopt het dat ik Bosch apparaten zie staan op je tekening? Dat werd bij ons namelijk niet genoemd als keuze dus ben best benieuwd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Olivertwist278 op 01-12-2022 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Vendetta_X schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:23:
[...]

Beide. Door de bsh problemen hebben sommige keukenpartijen flink ingeslagen bij ATAG. Even opletten of bepaalde producttypen worden gepusht, ze hebben vast niet alle types gekocht maar bulk. Hier moeten ze natuurlijk ook weer vanaf dus een win win, waar je als koper dus uit moet vechten hoeveel jij wint en de keukenboer
Wij werden voor alles behalve de kookplaat gepusht naar ATAG. Maar klinkt logisch wat je zegt! Ik dacht dat het misschien aan de marge lag en dat er dus ook meer korting daar te halen zou vallen.

Weetje of kwalitatief ATAG een prima merk is?

[ Voor 3% gewijzigd door Olivertwist278 op 01-12-2022 00:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Vind het bizar duur.
Ben al een tijdje uit de "totale keukenprijzen" en houd mijzelf wat dat betreft ietwat afzijdig of het hedendaags te duur is voor de totale keuken. Apparatuur kan ik nog wel over meepraten.

De opstelling die wij hebben is niet echt vergelijkbaar, anders dan dat het een eiland en kastenwand (zij het hoog) is.

Heb de tekening niet bij de hand, wel nog de technische tekening gevonden in mijn eerder gebruikte foto's. Klopt niet helemaal, wat geschoven met de plaatsing en apparatuur (koel/vries bij elkaar en ovens bij elkaar).

Eiland is 5-30-90-60-60-5 (x60 diep) / 5-60-60-60-60-5 (x30 diep) zonder Bar geworden.
Hoge kastenwand is 60-60-120-60-60 gebleven, maar voor het idee:
Edit, toch nog iets van foto's gevonden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Handtekening In september 2021 gezet. Geplaatst ~april 2022.
Handtekening wel dus net voor alle heisa/tekorten/oorlog in Oekraïne/etc gezet.

Vind een (oogt als) kleinere keuken met ATAG voor 30k dan ook echt bijzonder prijzig.
Melissadejong schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:08:
Scheelt het veel geld om een keuken te kopen in Duitsland? Of maakt het eigenlijk niet heel veel uit.

Wij zijn in diverse zaken geweest onder andere Ekelhoff kuchen in Nordhorn. En andere omliggende zaken.

Wat is jullie ervaring?
Bovenstaande komt bij Möbel Faber uit Duitsland vandaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 01-12-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Olivertwist278 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:25:
[...]

Wij werden voor alles behalve de kookplaat gepusht naar ATAG. Maar klinkt logisch wat je zegt! Ik dacht dat het misschien aan de marge lag en dat er dus ook meer korting daar te halen zou vallen.

Weetje of kwalitatief ATAG een prima merk is?
ATAG is de "toplijn" van hun keukenapparatuur. Onder ATAG valt ook Pelgrim en Etna (in die volgorde ook qua kwaliteit, m.i.).

Prima merk voor keukenapparatuur. Mis wel een beetje vernieuwing (zoals hide&slide van NEFF en de Comfortlift-korf in AEG vaatwasser), maar doet niet onder voor een gemiddelde Siemens/Bosch.

Gelijk maar voor het complete plaatje: Whirlpool heeft onder zich: Bauknecht en Indesit (ook weer in die volgorde) plus nog wat nevenmerken als Maytag, KitchenAid en Ignis.

Siemens, Bosch en Neff zijn nagenoeg één pot nat, met hier en daar wat tweaks om het te onderscheiden tussen de drie merken (met name in de bediening). Daarboven staat nog Gaggenau.

Miele haalt zijn koel/vries combi's van Liebherr, voor de rest zover ik weet alles in-house.

Dan heb je ook nog het merk Elektrolux, met merken als AEG en Zanussi (waar volgens mij AEG het topmerk is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
Toke_gt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:40:
[...]

Ik heb hier toch wel vergelijkbare keukens voor veel minder dan 30K voorbij zien komen. Kijk maar eens naar keuken van @macfocus en @rufio64 .
Verder eens met anderen: echt geen keuken kiezen met frontjes die je nu al niet mooi vindt. En laat je geen Atag aansmeren als je een andere voorkeur hebt. Voor 30K mag je best wat noten op je zang hebben.
Keuken met eiland van 310x120, kastenwand van 360 in stollen.
23.500 ex bouw stollen.
Geen luxe bladen oid, is gewoon kunststof. Dat scheelt significant.
AEG apparaten, Novy 5 pits inductie/ plafondafzuigunit
Koof gemaakt door aannemer, moest toch een geheel nieuw plafond in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upmfe0CZpc3o3RgbqJkajbnZB9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cV7bCzX5Ojh1osc6QBlyx9a6.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door macfocus op 01-12-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Melissadejong schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:17:
[...]

[Afbeelding]
Als je bekend bent in de meubels weet je toch ook waar je moet kijken?

Decolegno, Unilin, Thermopal, Finsa, maar natuurlijk ook Halifax, Nuces, Decoflex, Querkus, Shinnoki, Nordus, Astrata en Arpa Fenix bijvoorbeeld. Als je een beetje kijk hebt op de materialen, dan kan je ook zien welke leverancier zij gebruiken immers.

En als je niet mooi vindt wat er wordt aangeboden, dan ga je naar een van de vele andere fabrikanten kijken me dunkt?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Olivertwist278 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:51:

Als ik het goed begrepen heb: ATAG is leverbaar. Whirlpool e.d. is echt low-end.

BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau) heeft enorme leverproblemen. (Wat wel beter schijnt te worden, maar zeker niet voor alle apparaten nog)

Miele is inderdaad meer richting high-end en heeft ook moeilijkheden om de vraag bij te houden; minder dan BSH gelukkig wel :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wij hebben ons eerste voorstel voor onze nieuwe keuken binnen. Ik ben benieuwd naar wat meningen/feedback over de indeling. Onze huidige keuken staat in een eigen kamer, maar na een verbouwing willen we deze bij de rest van de kamer betrekken.

Kvik Prato
Kookeiland met Bora Puru. (3x80)
In de tekening staat nog een X-module. Deze laten we aanpassen naar eenvoudigere kasten met deurtjes.

Aan de achterwand van links naar rechts:
- Koelkast
- Apothekerskast
- Kast met laden 120cm
- Kast met Reginox wasbak en Triton kokend water kraan
- Vaatwasser
- Kast met magnetron en oven
De apparatuur is van Siemens (IQ500 serie)
Hoge kasten zijn 208 hoog.

Composiet werkblad.

Render
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCUQhN3jJIg4qI0awPgG8-zus4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rzXBwS60SQp9XmQFHsDWvmUm.png?f=fotoalbum_large

Schematisch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFfeyjvExRjXBDx0hSvUvc9bFSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hBkAWkqYhgObc7MTh6N16Ebf.png?f=user_large

Wat denken jullie van de indeling en afstanden tussen keuken en eiland / eiland muur?
We hebben nu een RVS spoelbak. Zwart vinden we het mooist, maar we hebben hier vrij hard water en zijn daarmee bang dat deze niet lang mooi blijft. Terecht?

Members only:

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Shiver23 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:54:
Wij hebben ons eerste voorstel voor onze nieuwe keuken binnen. Ik ben benieuwd naar wat meningen/feedback over de indeling. Onze huidige keuken staat in een eigen kamer, maar na een verbouwing willen we deze bij de rest van de kamer betrekken.

Kvik Prato
In de tekening staat nog een X-module. Deze laten we aanpassen naar eenvoudigere kasten met deurtjes.

- Koelkast
- Apothekerskast
- Kast met laden 120cm
- Vaatwasser

Composiet werkblad.

Render
[Afbeelding]

Schematisch
[Afbeelding]

Wat denken jullie van de indeling en afstanden tussen keuken en eiland / eiland muur?
We hebben nu een RVS spoelbak. Zwart vinden we het mooist, maar we hebben hier vrij hard water en zijn daarmee bang dat deze niet lang mooi blijft. Terecht?

***members only***
Werkblad diepte naar 70cm zetten zou ik zeker doen. Dit lijkt me gewoon 60cm?
Bij 70cm ga je naar de XXL bij KVIK, daar krijg je ook behoorlijk extra bergruimte voor.

De 90cm aan de zijkanten is wel het minimale in mijn ogen, zou ik zeker niet smaller maken.

De afstand vanaf het werkblad naar het eiland hebben wij op circa 90cm zodat ik me om kan draaien zonder echt stappen te hoeven zetten. Betekend wel dat je niet makkelijk met 2 langs elkaar kan. veel adviezen gaan naar zeker 120-120cm ertussen, wat ik zelf teveel vind.

Wat is de verdeling kasten/werkblad/montage? Zeker de montage vind ik bij KVIK vaak hoog uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
--MP-- schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:08:
[...]

Bij 70cm ga je naar de XXL bij KVIK, daar krijg je ook behoorlijk extra bergruimte voor.
Je kunt natuurlijk ook normale kasten op 10cm afstand zetten en een blad van 70 diep nemen. (Beetje afhankelijk van hoe je keuken in elkaar zit.

Met hard water zou ik geen zwarte bak nemen, dat is vragen om problemen. Je blijft bezig met ontkalken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:52

Rzaan

Altijd zoekende

Ik wilde 2 koelkasten (verschillende types) en 2 vriezers (verschillende types) van Siemens kopen.
Staat er inderdaad dat de verlengde garantie alleen geldt als je spullen koopt uit verschillende productgroepen.
Wat een onzin.
Je wilt toch gewoon meer omzet?
En mensen tot nog een extra aanschaf van jouw merk pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:25:
Ik wilde 2 koelkasten (verschillende types) en 2 vriezers (verschillende types) van Siemens kopen.
Staat er inderdaad dat de verlengde garantie alleen geldt als je spullen koopt uit verschillende productgroepen.
Wat een onzin.
Je wilt toch gewoon meer omzet?
En mensen tot nog een extra aanschaf van jouw merk pushen?
Klopt, helaas alleen bij ovens nog enige rek erin.
Ik dacht dat jij in Miele wateren aan het kijken was?

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 01-12-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
macfocus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:25:
[...]

Je kunt natuurlijk ook normale kasten op 10cm afstand zetten en een blad van 70 diep nemen. (Beetje afhankelijk van hoe je keuken in elkaar zit.

Met hard water zou ik geen zwarte bak nemen, dat is vragen om problemen. Je blijft bezig met ontkalken..
Klopt maar juist KVIK heeft de XXL lijn voor beperkte meerpijs die zowel extra hoog (80cm) als extra diep is. Qua ruimte een mooie oplossing, zeker in een niet al te grote keuken qua bergruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Shiver23 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:54:

Kvik Prato

- Koelkast
- Apothekerskast
- Kast met laden 120cm
- Vaatwasser

Composiet werkblad.

Render
[Afbeelding]

Schematisch
[Afbeelding]

***members only***
Paar suggesties:
  • Eiland versmallen naar 200cm (60-80-60), geeft veel mee vrijheid om er omheen te lopen. Zeker met de deur rechts wordt het al snel wat krap. Dan zou ik wel het barretje laten vervallen,
  • Zou de 3 hoge kasten samen proberen te voegen en dan met verticale greeplijsten of grepen werken.
  • Fronten waar je tegenaan kijkt naast het zitje lijken wel heel kort? Bizar hoge plint?
@Shiver23 hier staat mij keuken SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" Wellicht heb je er nog iets aan qua inspiratie, iets minder ruimte bij mij maar wel soortgelijk indeling. Jij hebt eigenlijk ruimte voor een 'extra' hoge kast

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 01-12-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:26:
[...]

Klopt, helaas alleen bij ovens nog enige rek erin.
Ik dacht dat jij in Miele wateren aan het kijken was?
Vaatwasser, ovens (2x) en kookplaat van Miele.
Koelkasten en vriezers van Siemens.
Bij koelkasten is er naar mijn mening veel minder verschil ik techniek en betrouwbaarheid tussen de diverse merken.
Dus daar ga ik voor Siemens.
3 stuks voor in de keuken, 1 stuks voor in de bijkeuke.
Ik wilde alle 4 de apparaten samen kopen, maar nu koop ik er eerst 3 en dan kijk ik later wat we nu in de bijkeuken nog nodig hebben of kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bij Miele loopt de actie overigens maar tot en met december 2022.
Dat is ook minder.
Geen idee of ik dan alles al gekocht heb mijn keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:48:
[...]

Vaatwasser, ovens (2x) en kookplaat van Miele.
Koelkasten en vriezers van Siemens.
Bij koelkasten is er naar mijn mening veel minder verschil ik techniek en betrouwbaarheid tussen de diverse merken.
Dus daar ga ik voor Siemens.
3 stuks voor in de keuken, 1 stuks voor in de bijkeuke.
Ik wilde alle 4 de apparaten samen kopen, maar nu koop ik er eerst 3 en dan kijk ik later wat we nu in de bijkeuken nog nodig hebben of kunnen plaatsen.
Qua betrouwbaarheid is Liebherr toch wel koploper op de consumentenmarkt. Daar heb je ongeacht aantal apparaten sowieso langer garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavel22
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
Zwarte bak en zwarte kraan is echt prachtig! Wij hebben hier iets minder hard water, echt geen enkel probleem. En bak onder het blad laten monteren, ziet er heel mooi uit, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

--MP-- schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:08:
[...]

De 90cm aan de zijkanten is wel het minimale in mijn ogen, zou ik zeker niet smaller maken.

De afstand vanaf het werkblad naar het eiland hebben wij op circa 90cm zodat ik me om kan draaien zonder echt stappen te hoeven zetten. Betekend wel dat je niet makkelijk met 2 langs elkaar kan. veel adviezen gaan naar zeker 120-120cm ertussen, wat ik zelf teveel vind.

Wat is de verdeling kasten/werkblad/montage? Zeker de montage vind ik bij KVIK vaak hoog uitvallen.
70cm hebben we het over gehad. Ik zal er nog eens over denken. Alleen de120cm kast zal meer ruimte geven met de extra diepte. We hebben nu 60 en ervaar dat niet als kort.

Afstand die we nu hebben is 110. Maar dat is dan ook een doorloop. Dat is met twee personen wel eens krap. Zeker als de vaatwasser nog eens open staat. Maar door het eiland verwacht ik niet dat we tussen het eiland als doorloop hoeven te gebruiken.

Members only:
SquareOne schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:33:
[...]
Paar suggesties:
  • Eiland versmallen naar 200cm (60-80-60), geeft veel mee vrijheid om er omheen te lopen. Zeker met de deur rechts wordt het al snel wat krap. Dan zou ik wel het barretje laten vervallen,
  • Zou de 3 hoge kasten samen proberen te voegen en dan met verticale greeplijsten of grepen werken.
  • Fronten waar je tegenaan kijkt naast het zitje lijken wel heel kort? Bizar hoge plint?
@Shiver23 hier staat mij keuken SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" Wellicht heb je er nog iets aan qua inspiratie, iets minder ruimte bij mij maar wel soortgelijk indeling. Jij hebt eigenlijk ruimte voor een 'extra' hoge kast
De deur rechts staat hier verkeerd om getekend zie ik nu. Deze gaat de andere kant op open. 2x80 en 1x60 is misschien iets ruimer, maar daarmee krijgen we de voorkant niet logisch. Dus daar moeten we dan nog even op puzzelen. Daarmee vervalt het zitje.

De hoge plint komt door de X-module. Dat is een meubel en heeft een beperkte hoogte. Deze hebben we er al uit laten halen.
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/interiorator.com/wp-content/uploads/2018/09/P3-Spot-PratoX-grey-1334x1000px-6.jpg?resize=740%2C555&ssl=1

Mooie keuken heb je. Bij het plafond had ik ook al aan gedacht, maar daar tussen staat ook wel netjes.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
@Shiver23 zoek even op het merk kraan (in dit topic of erbuiten). Ook die spoelbak is verstandig om net even 100-150€ meer budget voor te maken en een composiet (of fragranite) bak te kiezen. Verder helaas niet echt tijd nu om dieper op je posts in te gaan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
Floor-is schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:01:
@Shiver23 zoek even op het merk kraan (in dit topic of erbuiten). Ook die spoelbak is verstandig om net even 100-150€ meer budget voor te maken en een composiet (of fragranite) bak te kiezen. Verder helaas niet echt tijd nu om dieper op je posts in te gaan :)
Omdat RVS krast? Of vooral omdat je composiet er mooier uit vindt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Ik weet het niet denk dat me budget van 30k voor een kookeiland van 300x100 en 4 kasten en een koffienis van 120 niet haalbaar is.
De keuken waar wij nu mij bezig zijn heeft een (iets) groter eiland, 2 hoge en 5 lage kasten langs de wand, deels Fenix deurtjes, beetje maatwerk, 2 ovens en verder alle toeters en bellen en wij blijven al ruim onder de 30k nog voor het echte spelletje om een handtekening begonnen is. :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ethirty schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:59:
[...]

De keuken waar wij nu mij bezig zijn heeft een (iets) groter eiland, 2 hoge en 5 lage kasten langs de wand, deels Fenix deurtjes, beetje maatwerk, 2 ovens en verder alle toeters en bellen en wij blijven al ruim onder de 30k nog voor het echte spelletje om een handtekening begonnen is. :?
Lit er natuurlijk erg aan welk merk apparatuur en wat voor soort werkblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
Rzaan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:05:
[...]

Composiet dus niet iets speciaals en de frontjes komt uit “eigen fabriek” dus denk zelfde frontjes als keukenconcurrent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Melissadejong schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:13:
[...]

Composiet dus niet iets speciaals en de frontjes komt uit “eigen fabriek” dus denk zelfde frontjes als keukenconcurrent! En apparatuur staat er bij bosch combi oven en vaatwasser en koelkast qoocker en bora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:31
Kavel22 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:49:
Zwarte bak en zwarte kraan is echt prachtig! Wij hebben hier iets minder hard water, echt geen enkel probleem. En bak onder het blad laten monteren, ziet er heel mooi uit, succes!
Heb je een foto van hoe het uit ziet als je de bak onder het blad monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 11:32
Deze week een offerte ontvangen van Mandemakers. Voor een kleine L keuken 2.8mx2.5m al gauw 26k en met korting 23k, mits ik het gelijk onderteken! Als ik niet teken, wordt het waarschijnlijk weer duurder en vanaf 2023 gaan de prijzen omhoog met 8%!? Inflatie, chips, energierekening etc.

Uiteindelijk wel vertrokken om toch langer over na te denken.

Werkblad frosty Carina - ceasarstone €6286
Keukenmeubel Barletti €8074
Apparatuur €8384
Atag koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap
Miele vitroline stoomoven
Accesoires Quooker, boiler en wasbak €2019

Verkoper bleef ons vertellen dat je bij minimaal 4 producten van ATAG, 10 jaar garantie krijgt. Siemens en Bosch zou te lange levertijden hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oav_tvY5lD5g2niYALM_vL1pUkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBym8Lucr9n2b9z5QISnz3im.jpg?f=fotoalbum_large

Offerte van Keukenconcurrent hebben wij ook ontvangen, alleen is globaal zonder gedetailleerde prijs.

Werkblad Composiet Calacatta Lazaro gepolijst
Keukenmeubel Camiel 1 laklaminaat
Apparatuur
AEG koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap
Accesoires Quooker, boiler en wasbak
Eindprijs: 18.888,00 scheelt 4k+ met MM

Zou het de moeite zijn om naar Ekelhoff of Hoppe in Leer, Duitsland, te oriënteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Zensu op 01-12-2022 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rzaan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:05:
[...]

Top ATAG, Novy, Quooker, duurdere klasse composiet. Al zullen er nog genoeg opties zijn om de keuken aanzienlijk duurder te maken. Ging me er even om om aan te geven dat er genoeg ruimte is voor haar om een goedkopere keuken te vinden.

Maar als de kleur niet goed is, lekker verder zoeken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Al een tijdje aan het oriënteren en langs een aantal winkels gegaan en een paar keer het design aangepast hier en der vanwege het budget. Vandaag langs superkeukens geweest en heb een offerte gekregen voor een schüller keuken. Alle apparatuur van aeg behalve de kookplaat. Die hoop ik ergens anders goedkoper te kunnen scoren ( bora puru )

Als jullie de offerte zo zien, is er ruimte voor een nog lagere prijs? De verkoper had een “korting” gegeven van 600€ nadat ik erom vroeg.

Het betreft allemaal kastjes. Behalve bij het kookgedeelte daar heb ik gekozen voor lades en een apptheekkastje. 9800€ zonder kookplaat en zonder montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgOpexqCok3eIjgBa_CBvY4rsds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYD8b6erkLlBMnlxuWnnWGmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jio1gs553pZc84I-Glj0BFnGLvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yFCixc4hWNlH4Uzx6RyxnnIU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMdfPWbkiYFzke_cD2T4K5A1Qp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/igUPKTcpluCkF8pwR1OdUMhy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEGJNyc0kM400AYWH3XddsosVq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yVNcHukFNiE5JQw5OwT8K0xd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p-egZfbNoxREzJl1DZSW3sC86Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3hxEz1PhB4p7FjAHByhgN33F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVgi9kovtx626lkmTUihcldGY3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zhsLf3KTIR5UByZJkedbLhiK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SyPJLHVmzHVctVHzvpvvjrnO6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCMnIPCNJhQOaDXn5If0b8Er.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yh_Guq92kTbi1U-MsBzs6GSWzI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qb9nmSed1s6KgwhKZbVLy016.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Morgen weer een afspraak bij de keukenboer spannend spannend.
Maar goed vanaf dag 1 zitten wij al te kijken naar een grote brede inbouw koelkast/vriezer
Dan kom je al snel uit bij gaggenau / Miele mastercool / Liebherr monolith / wolf subzero.
maar uiteraard schrikt de prijs ons echt van van deze monsters. zijn er nog alternatieve koelingen beschikbaar voor laat ik maar zeggen helft van de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 08:36
Zensu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:58:
Deze week een offerte ontvangen van Mandemakers. Voor een kleine L keuken 2.8mx2.5m al gauw 26k en met korting 23k, mits ik het gelijk onderteken! Als ik niet teken, wordt het waarschijnlijk weer duurder en vanaf 2023 gaan de prijzen omhoog met 8%!? Inflatie, chips, energierekening etc.

Apparatuur €8384
Atag koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap

Verkoper bleef ons vertellen dat je bij minimaal 4 producten van ATAG, 10 jaar garantie krijgt. Siemens en Bosch zou te lange levertijden hebben.

[Afbeelding]

Offerte van Keukenconcurrent hebben wij ook ontvangen, alleen is globaal zonder gedetailleerde prijs.

Apparatuur
AEG koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap

Zou het de moeite zijn om naar Ekelhoff of Hoppe in Leer, Duitsland, te oriënteren?
weglopen en nooit meer terugkijken. Wat een schandalige prijzen. Bijna 6500 euro voor een paar meter werkblad? Dat zou netto niet meer dan 2500 moeten kosten.

Verder ook een vrij ouderwets ontwerp met oven laag en een (lompe) afzuigkap ipv bladafzuiging. Komt niet over als een keuken van 26k.

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 01-12-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 11:32
t14wo schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:13:
[...]

weglopen en nooit meer terugkijken. Wat een schandalige prijzen. Bijna 6500 euro voor een paar meter werkblad? Dat zou netto niet meer dan 2500 moeten kosten.

Verder ook een vrij ouderwets ontwerp met oven laag en een (lompe) afzuigkap ipv bladafzuiging. Komt niet over als een keuken van 26k.
Verder bij stonecenter de prijzen van de stenen aangevraagd om te zien wat het ongeveer kost en de marges zijn van MM (5k verschil). Wij hebben bewust gekozen voor een (schuin) afzuigkap omdat wij veel Aziatisch koken en oven laag omdat mijn vrouw geen bovenkasten wilt. Verder zal ik meer inspiraties opdoen op al jullie posts in dit forum. 6500 voor een werkblad, een Barletti MM huismerk werkblad :X (tenzij het de moeite waard is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKN_5brgzCPcc_Ot6YP9alkPnJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0D0JTzOtQevhrgRhNgDFUKA9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik kreeg vandaag toch een vreemd antwoord van de "service afdeling" op het feit dat ik constateerde dat het onderkant van het blad gevuld is met hout/karton achtig materiaal, dit icm de vaatwasser niet lang goed zal gaan met het verzoek maatregelen te treffen:

ter informatie: de vaatwasser dient tijdens het gebruik dicht te blijven.
Ook nadat de vaatwasser klaar is met het programma dient deze zeker nog een uur dicht te blijven.
Als de vaatwasser na zijn programma automatische open gaat, dient dit uit geschakeld te worden,
hoe u dit kunt doen vindt u in de handleiding van de vaatwasser.
Mocht u de vaatwasser open moeten doen om welke reden dan ook, dan dient u deze helemaal te openen
zodat het stoom de keuken ruimte in kan en niet tegen het blad en de kasten aan komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2qBiIl-u1OyidSxkS-VgXL1nws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKtYhnyiOVh7Hr49RCGKJVaO.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom koop/geef je extra geld uit aan functies als ik dit niet zou mogen/moet gebruiken?

Ben ik nu gek of? Heb overigens nog geen reactie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
beyazz06 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:52:
Ik kreeg vandaag toch een vreemd antwoord van de "service afdeling" op het feit dat ik constateerde dat het onderkant van het blad gevuld is met hout/karton achtig materiaal, dit icm de vaatwasser niet lang goed zal gaan met het verzoek maatregelen te treffen:

Ook nadat de vaatwasser klaar is met het programma dient deze zeker nog een uur dicht te blijven.
Als de vaatwasser na zijn programma automatische open gaat, dient dit uit geschakeld te worden,
Mocht u de vaatwasser open moeten doen om welke reden dan ook, dan dient u deze helemaal te openen
zodat het stoom de keuken ruimte in kan en niet tegen het blad en de kasten aan komt.

[Afbeelding]

Waarom koop/geef je extra geld uit aan functies als ik dit niet zou mogen/moet gebruiken?

Wat voor blad is het?
Je hebt ook speciale RVS strips voor bevestiging aan de onderkant van het blad voor ovens en vaatwassers. Precies voor dit doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:02:
[...]

Wat voor blad is het?
Je hebt ook speciale RVS strips voor bevestiging aan de onderkant van het blad voor ovens en vaatwassers. Precies voor dit doel.
Het blad is van composiet, Evora Quartz | Calacatta Gold | Polished van Dekker.

Een dergelijke reactie had ik ook verwacht van de "service afdeling". Ga morgen maar ook eens bellen met de winkel zelf.. Vind het maar vreemd. Ik bedoel al zou ik de adviezen volgen, dit kan nooit voor lange tijd goed gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo

[Afbeelding]

Eventueel heb je plastic plakstrips die je tegen de onderkant aanplakt. Die zit bij mij tegen het blad aan. Ik heb keramisch blad en heb nergens last van.

[ Voor 5% gewijzigd door t14wo op 02-12-2022 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[Afbeelding]

Ik snap sowieso niet waarom dat materiaal onder het blad zit. Heb je een massief of een opgedikt blad? Klopt dat met wat je gekocht hebt?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:36:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom dat materiaal onder het blad zit. Heb je een massief of een opgedikt blad? Klopt dat met wat je gekocht hebt?
Het is opgedikt; 4 cm. Wat nodig/noodzakelijk was vanwege de stolwanden die ook van composiet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

[Afbeelding]

Hou ons op de hoogte. Hier komt ook een vaatwasser met auto open, maar ik heb er niet naar gevraagd of dit kwaad kan. Heb er ook niet naar gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
beyazz06 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:09:
[...]
Het blad is van composiet, Evora Quartz | Calacatta Gold | Polished van Dekker.

Een dergelijke reactie had ik ook verwacht van de "service afdeling". Ga morgen maar ook eens bellen met de winkel zelf.. Vind het maar vreemd. Ik bedoel al zou ik de adviezen volgen, dit kan nooit voor lange tijd goed gaan..
Lijkt op het materiaal dat Ikea ook gebruikt voor werkbladen en waarom zij waarschuwen dat je een condensplaat moet bevestigen. (Wat hierboven ook wordt gezegd). Mogelijk is de verkoper vergeten die te bestellen en krijg je zo’n waarschuwing als je een werkblad zonder condensplaat installeert.
Heb je apparatuur en werkblad bij dezelfde leverancier gekocht?

Ik zou keukenzaak vragen alsnog zo’n condensplaat te installeren. Dit is niet werkbaar. Ik vind het ook echt een nalatigheid je daar niet over te informeren, maar wel een vaatwasser te verkopen met voorzieningen die je vervolgens niet kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Wij krijgen een 3cm massief composiet blad van Silestone. Ik wil ook graag auto open functie in de vaatwasser, want niks is zo irritant als natte vaat in de kast moeten zetten.
Ik ga er van uit dat bij een massief blad niet zo’n kwetsbare onderkant zit? Of zit ook daar een ander materiaal onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:47:
[...]

Hou ons op de hoogte. Hier komt ook een vaatwasser met auto open, maar ik heb er niet naar gevraagd of dit kwaad kan. Heb er ook niet naar gevraagd.
Zal ik doen! Hier staat iig de Siemens SN87Y801BE...
Toke_gt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:23:
[...]

Lijkt op het materiaal dat Ikea ook gebruikt voor werkbladen en waarom zij waarschuwen dat je een condensplaat moet bevestigen. (Wat hierboven ook wordt gezegd). Mogelijk is de verkoper vergeten die te bestellen en krijg je zo’n waarschuwing als je een werkblad zonder condensplaat installeert.
Heb je apparatuur en werkblad bij dezelfde leverancier gekocht?

Ik zou keukenzaak vragen alsnog zo’n condensplaat te installeren. Dit is niet werkbaar. Ik vind het ook echt een nalatigheid je daar niet over te informeren, maar wel een vaatwasser te verkopen met voorzieningen die je vervolgens niet kunt gebruiken.
Ik besef mij overigens net, tijdens het opruimen van de verpakkingsmaterialen vond ik een metalen strip tussen de kartonnen.. Vroeg de monteur nog heb je deze niet nodig? Antwoord was, nee want je hebt een composiet blad, niet nodig.. 8)7

Overigens alle apparatuur, blad via Keukenloods gekocht alsook laten installeren. Dus geen tweede partij in deze.

De 'service afdeling' echter loopt via een moederbedrijf oid, genaamd 'keukenmagazijn'. Zodoende gaat ik vandaag maar even met KL bellen, kijken wat die gaan zeggen.
gdvm schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:44:
Wij krijgen een 3cm massief composiet blad van Silestone. Ik wil ook graag auto open functie in de vaatwasser, want niks is zo irritant als natte vaat in de kast moeten zetten.
Ik ga er van uit dat bij een massief blad niet zo’n kwetsbare onderkant zit? Of zit ook daar een ander materiaal onder?
Mocht het blad niet opgedikt zijn en volledig massief zijn, dan schat ik dat daar geen andere opvul materiaal in zal zitten. Maar je kan het beter voor de zekerheid navragen; inmiddels ben ik een ervaring rijker wat dat betreft..

[ Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 02-12-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
beyazz06 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:35:
[...]

Zal ik doen! Hier staat iig de Siemens SN87Y801BE...

[...]
Exact dat type komt hier ook te staan en ook alles gaat gedaan worden door Keukenloods. Onder de toebehoren pagina van Siemens over deze vaatwasser zie ik wel:

Incl. roestvrijstalen decoratie strips
Dampbeschermingsplaat

Dus dat zal het wel zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:00:
[...]

Exact dat type komt hier ook te staan en ook alles gaat gedaan worden door Keukenloods. Onder de toebehoren pagina van Siemens over deze vaatwasser zie ik wel:

Incl. roestvrijstalen decoratie strips
Dampbeschermingsplaat

Dus dat zal het wel zijn?
Ja dat denk ik wel, alleen heb ik die dus niet meer.. Is weggegooid.. |:(
Monteur gaat vandaag een vochttape oid plaatsen.. maar heb mijn twijfels in hoeverre dit duurzaam zal zijn..

Zojuist met Keukenloods gebeld, die kwamen wel direct met de reactie; oh u mist een vochtstrip.. dat moet te regelen zijn.. Moet zeggen dat Keukenloods (Rotterdam) tot nu toe wel alles erg goed oplost/oppakt _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door beyazz06 op 02-12-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 06:44:
[...]

Eventueel heb je plastic plakstrips die je tegen de onderkant aanplakt. Die zit bij mij tegen het blad aan. Ik heb keramisch blad en heb nergens last van.
Een keramisch werkblad heeft toch altijd een houten onderplaat voor stevigheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavel22
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
psycho-realm schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:30:
[...]

Heb je een foto van hoe het uit ziet als je de bak onder het blad monteert?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q48cuayLV-iylx8XXEertmsEnCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6q49lHVhzXotM4tcUfEYT9e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Tehh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:48:
[...]

Nee, bij mij zit er geen hout zo lijkt het. Wat voor materiaal het wel is weet ik ook niet. Werkblad is van 123 werkbladen. Het lijkt mij iets lichtgewichts wat erin wordt gezet.

Met de strip in ieder geval geen last van vochtproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Bij Keukenmaxx hebben we een draft gemaakt waar we tevreden mee zijn. Kleur en blad komen niet goed naar voren in de tekening, maar zo wordt het ongeveer.

Nu begon hij dat de keuken dus eigenlijk 22k is, maar door een actie en prijsverlaging zou het uitkomen op 17,9 incl montage. Als we vandaag een keuze zouden maken, zou die de directeur bellen voor een bonuskorting van 5%. Typisch dmg dus.

Wat vinden jullie?

Apparaten:
- ATAG koel-vries KS33178D
- ATAG combi oven CX46121C
- ATAG vaatwasser VA7213SLO
- Bora Pure Puru
Totaal: €8124

Composiet werkblad: €4879

Accessoires:
- zwarte spoelbak
- quooker pro3
- montageset
Totaal: €2025

Keukenkasten: €7124

17.9k incl montage vind ik zelf hoog voor deze keuken, maar vroeg me af wat jullie vinden. Het is jammer dat ze een vage specificatie meegeven. Als ik zelf de apparaten Google kom ik op goedkopere prijzen uit.
Verder wil ik nog aangeven dat hij ons pushte naar Atag omdat Miele (logisch) en Siemens volgens hem belachelijk duur zijn en Whirlpool veel te goedkoop. Zal vast een bonus of iets achter zitten, maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Vo7QH58Su1mJD6l9Tk26ZMFtX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyAsK3slfUleYouoEDszYY7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXPk07rYbIBFT2kb-M7ZEiGRJeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJnVHbDYyejxr1anEnJWBBYj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2Yx04AXpNp589X6SdhOKqjbU0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oF0tF9AgYgUj9JvG9Y3b1fbT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Verder als tweede korte vraag;

Kennen jullie een aantal keukenzaken die in hetzelfde segment als Keukenmaxx zitten? Mag best onder de dmg vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36

[Afbeelding]

Ik heb al veel bladen gezien maar nog nooit met een spaanplaat onderlijming.
De meest voorkomende onderlijming zijn een soort purstroken voorzien van een harde kunststof afwerking. Een houten paneel aan de onderzijde word meestal toegepast bij een bar en dan is het zelfs multiplex of meubelplaat.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb al veel bladen gezien maar nog nooit met een spaanplaat onderlijming.
De meest voorkomende onderlijming zijn een soort purstroken voorzien van een harde kunststof afwerking. Een houten paneel aan de onderzijde word meestal toegepast bij een bar en dan is het zelfs multiplex of meubelplaat.
Oke, en nu nog een advies hier mee om te gaan? :P

Op deze foto is overigens het materiaal beter te zien; ze hebben hier het gat tbv de stopcontact in het blad "beetje" royaal uitgesneden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxJ_Rc9_7u37tInJS3CYOqjgkus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYwNWDFxvBFWG7nzhoBvpzsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Laatst online: 28-11-2024
nxt0206 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:06:
Al een tijdje aan het oriënteren en langs een aantal winkels gegaan en een paar keer het design aangepast hier en der vanwege het budget. Vandaag langs superkeukens geweest en heb een offerte gekregen voor een schüller keuken. Alle apparatuur van aeg behalve de kookplaat. Die hoop ik ergens anders goedkoper te kunnen scoren ( bora puru )

Als jullie de offerte zo zien, is er ruimte voor een nog lagere prijs? De verkoper had een “korting” gegeven van 600€ nadat ik erom vroeg.

Het betreft allemaal kastjes. Behalve bij het kookgedeelte daar heb ik gekozen voor lades en een apptheekkastje. 9800€ zonder kookplaat en zonder montage

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben ook een offerte ontvangen van Superkeukens voor een soortgelijke opstelling, alleen iets langer aan de muur en iets langer eiland. Hierin waren de kasten in totaal 10,5k, apparatuur van aeg/juno en etna combi oven voor 4,6k en werkblad 4,7k (was op een na duurste categorie bij SK). Dus zou zeggen dat dan 9,8k een aardige deal is. Wij hebben trouwens een volledig gespecificeerde offerte gekregen, dus ook per apparaat en dergelijke de prijs, bij jullie niet zie ik? Als ik die prijzen vergelijk met bv Keukenloods of zelfs Coolblue of bol is dat nog een behoorlijk stuk hoger. Ik lees hier wel eens dat sommigen alle apparatuur ergens anders kopen? Hoe werkt dat dan met installatie en aansprakelijkheid van de beide verkopende partijen?

Hebben jullie eerder van Juno gehoord trouwens? Wordt excl bij Schüller meegeleverd en is onderdeel van Electrolux/AEG, maar ik kan er zo weinig over vinden dat ik wat terughoudend ben om een vaatwasser van €1100 aan te schaffen. Ik vind het sowieso moeilijk apparatuur kiezen als dit niet onafhankelijk is getest, door bijvoorbeeld de consumentenbond. Dat is ook niet waterdicht, maar is iig iets. Ook wel schokkend dat hele dure apparatuur van bv Miele of Siemens soms heel slecht scoort..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zensu schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:58:

Apparatuur €8384
Atag koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap

[Afbeelding]

Apparatuur
AEG koelvries
Atag vaatwasser
Atag inductieplaat
Atag afzuigkap

Geen bovenkastjes is leuk voor een grote keuken, maar ik zou niet weten hoe je in deze keuken je spullen kwijt kan. Een paar borden, bestek en wat glazen en je keukenkastjes zitten vol, of heb je elders in huis nog een hele grote servieskast staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

Olivertwist278 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:29:
Verder als tweede korte vraag;

Kennen jullie een aantal keukenzaken die in hetzelfde segment als Keukenmaxx zitten? Mag best onder de dmg vallen
Eigen Huis Keukens.

En als het even kan zal ik altijd DMG vermijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 02-12-2022 13:45 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
beyazz06 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:04:
[...]

Oke, en nu nog een advies hier mee om te gaan? :P

Op deze foto is overigens het materiaal beter te zien; ze hebben hier het gat tbv de stopcontact in het blad "beetje" royaal uitgesneden..

[Afbeelding]
Lijkt me MDF en niet de watervaste variant.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
gdvm schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:05:
[...]

Omdat RVS krast? Of vooral omdat je composiet er mooier uit vindt zien?
Omdat een gecoate RVS (zo'n beetje) altijd issues geeft en een niet-gecoate RVS krast inderdaad :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Floor-is schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:49:
[...]

Omdat een gecoate RVS (zo'n beetje) altijd issues geeft en een niet-gecoate RVS krast inderdaad :)
Heb je ook ervaring met Durinox? Dat zou minder krassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Laatst online: 28-11-2024
Floor-is schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:49:
[...]

Wat voor issues geeft een gecoate rvs dan vaak? Dat geldt dus ook voor de gun metal varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Laatst online: 15:00
Tehh schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb hier een massief keramisch blad van 12 mm dik van Jetstone, is zonder opvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Iemand overigens enig idee waar 't volgende geluid vandaan kan komen? Het betreft de vaatwasser..
Monteur is reeds geweest, maar kon het niet pinpointen, inmiddels ook de winkel gebeld die gaan Siemens aansturen:

[YouTube: Siemens geluid]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
beyazz06 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:05:
Iemand overigens enig idee waar 't volgende geluid vandaan kan komen? Het betreft de vaatwasser..
Monteur is reeds geweest, maar kon het niet pinpointen, inmiddels ook de winkel gebeld die gaan Siemens aansturen:

[YouTube: Siemens geluid]
Bedoel je die ‘kling’ als je hem hebt geopend? Of het brommende geluid daarvoor?
En is dit in elk programma? (En op welk moment of in welke fase?)

(Off topic: Wat maakt je vw een hoop herrie? Of ligt dat aan de opname? Als ik er hier naast sta, hoor ik nog steeds amper iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Ulkmeister schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:25:
[...]

Wij hebben ook een offerte ontvangen van Superkeukens voor een soortgelijke opstelling, alleen iets langer aan de muur en iets langer eiland. Hierin waren de kasten in totaal 10,5k, apparatuur van aeg/juno en etna combi oven voor 4,6k en werkblad 4,7k (was op een na duurste categorie bij SK). Dus zou zeggen dat dan 9,8k een aardige deal is. Wij hebben trouwens een volledig gespecificeerde offerte gekregen, dus ook per apparaat en dergelijke de prijs, bij jullie niet zie ik? Als ik die prijzen vergelijk met bv Keukenloods of zelfs Coolblue of bol is dat nog een behoorlijk stuk hoger. Ik lees hier wel eens dat sommigen alle apparatuur ergens anders kopen? Hoe werkt dat dan met installatie en aansprakelijkheid van de beide verkopende partijen?
Bij mij is alles van AEG, als ik de forum mag geloven doet AEG een beetje mee in de siemens/bosch/atag niveau of net eronder , maar iig boven pelgrim/wirhlpool/etna. Jou keuken 10,5k+4,6k+4,7k is best fors is het een vergelijkbaar opstelling is. Wellicht heb je een composiet/dekton/keramiek blad. Die van mij is kunststof vandaar de lage prijs denk ik. Voor composiet komt er een meerprijs bij van 2k+- afhankelijk van welk prijsgroep ik die neem. Overigens ook excl kookplaat. Geen idee waarom er geen prijzen achter de apparaturen staan, wellicht zijn ze bang dat ik het anders los ga kopen. Los kopen schijnt wel te lonen. Had met blackfriday een aantal offertes aangevraagd en kwam daar met siemens/bora etc best oke uit iets van 5k. Maar durfde nog niks aan te schaffen omdat overdracht van het huis pas eind december is. Heb iig wel veel gehad aan deze forum door alle tips and tricks die worden gegeven voor het drukken van de prijzen 🙏🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Freakie1NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:45:
[...]

Eigen Huis Keukens.

En als het even kan zal ik altijd DMG vermijden.
Heb ik geprobeerd, maar het probleem is dat ik tot nu toe alleen bij keukenzaken ben beland die veel te duur waren voor wat je kreeg en dat ze ook nog eens zeiden ‘wij zijn transparant en geven geen korting’.

Heb wel een afspraak gemaakt bij eigen huis keukens, bedankt! Mocht iemand andere suggesties hebben, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

Olivertwist278 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:50:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar het probleem is dat ik tot nu toe alleen bij keukenzaken ben beland die veel te duur waren voor wat je kreeg en dat ze ook nog eens zeiden ‘wij zijn transparant en geven geen korting’.

Heb wel een afspraak gemaakt bij eigen huis keukens, bedankt! Mocht iemand andere suggesties hebben, hoor ik het graag
Graag gedaan, let wel als ik nu de reviews lees lijkt het geen goede zaak meer.

Zelf alleen ervaringen met hun dat onze woning vanuit de bouw door hun vanuit een keuken is voorzien. Zijn zelf niet de eerste bewoners maar nog erg tevreden over een keuken van ondertussen 12 jaar oud die echt nog super goed en strak er uitziet. Kan natuurlijk in de loop der jaren veel zijn veranderd.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:11:
[...]

Bedoel je die ‘kling’ als je hem hebt geopend? Of het brommende geluid daarvoor?
En is dit in elk programma? (En op welk moment of in welke fase?)

(Off topic: Wat maakt je vw een hoop herrie? Of ligt dat aan de opname? Als ik er hier naast sta, hoor ik nog steeds amper iets).
Ik doel op het brommend geluid ervoor, en ja dat maakt een hoop herrie... en ja bij elk programma is het aanwezig, zo tegen het einde van het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
beyazz06 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:32:
[...]

Ik doel op het brommend geluid ervoor, en ja dat maakt een hoop herrie... en ja bij elk programma is het aanwezig, zo tegen het einde van het programma.
Ik denk dat je dit al hebt gezien, danwel dat de monteur dit heeft gecheckt? (Het klinkt ook niet als de pomp, meer als motor, maar toch):
Dit is wat Siemens er zelf over zegt
Pagina: 1 ... 376 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1