• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:11
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:46:
Dag allemaal,

Ons oog is gevallen op een Siematic SLX keuken (kookeiland en kastenwand.)

- Uiteraard met de verlichting onder het blad en grepen.
- Onyx Oak en een keramisch werkblad.
- Siemens combi-oven
- Siemens koelkast met vriezer aan onderzijde
- Siemens vaatwasser
- Bora kookplaat
- Quooker met 3L

Nu zijn we laatst bij bruynzeel geweest voor een nul meting. Daar kwam hun eigen merk al op bijna €30.000,- met installatie.

Ik vond het absurd veel geld voor een Bruynzeel keuken en dat schrikt ons ook erg af om naar een "duurder" merk zoals Siematic te kijken.

De bruynzeel keuken was voorderest niet heel bijzonder samengesteld. Het waren mat zwarte deuren met grijze corpus (zwart kon daar al niet).

Kookeiland 240x120
Kastenwand 180x? (zo hoog mogelijk max 260)

Is €20-25k realistisch voor een Siematic SLX in onze samenstelling of moeten we naar een ander merk kijken. In dat geval, hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!

***members only***
word krapjes, ik ben ookg nog bezig met mijn slx keuken samen te stellen.
Is wel een stuk groter met meer kasten, maar meubelkosten zit alleen al rond de 25-30k

• stephenotto
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:33
Chillmeister schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:44:
Bruynzeel heeft 1 lijn dat door dezelfde fabrikant wordt gemaakt als next125. Die is duurder dan de andere modellen bij Bruynzeel (corrigeer mij aub als mijn veronderstelling verkeerd is).

Siematic SLX zijn mooie kasten en daardoor zal de prijs snel ook aan de hogere kant zijn (ook met hun meest voordelige frontje).

Edit: Ik heb trouwens een offerte thuis liggen voor een Siematic S2 keuken, met meer kasten dan jouw opstelling en ongeveer dezelfde prijs voor kasten gedeelte. Dus ja....mijn eerste gedachte is dat 15k veel is in jouw Bruynzeel offerte
Dankjewel voor je reactie! Fijn om wat meer inzicht te krijgen in prijzen.
Trussardi99 schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:00:
[...]

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een Siematic SLX en heb de afgelopen maanden hier wel wat over gepost op dit forum, ook over prijzen; wanneer je zoekt op Siematic SLX dan vindt je dat snel.

Ik durf wel wat te zeggen over de kast-prijzen:
Wanneer ik het goed zie heb je drie ladekasten van 80 cm: 3x 1.300,- = 3.900,-
Twee van 90: 2x 1.350,- = 2.700,-
Vaatwasserdeur: 500,-
Greeplijst rondom met led: 2.500,-
Zijwanden en plint rondom 2.000,-

Drie extra hoge kasten. 3x 1.250,- 3.750,-
2x led greeplijst en plint. 2.000,-

Maakt een dikke 17k aan kasten…..
10% korting op kasten moet haalbaar zijn, veel meer zullen ze niet doen denk ik.

Dan nog apparatuur erbij, werkblad en montage
Ik denk dat je 30k kwijt bent voor deze keuken.

Ik heb vorige week de offerte van een collega, die ook voor een SLX wil gaan, gezien en zag dat Onyx Oak uit het programma wordt gehaald.
Hier kom voor in de plaats Oak Darjeeling en Oak Oolong… ik zou dat even checken bij je keukenboer..
Dankjewel voor het inzicht!
Goed ook om te weten dat onyx Oak uit het assortiment word gehaald.

Als we de berekening pakken van jou dan komen we rond dezelfde prijs als Bruynzeel uit. Als we dan misschien nog een goede deal kunnen krijgen zijn we goedkoper uit en hebben we wel onze droom keuken.
SquareOne schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:01:
[...]

Ik begrijp je frustratie, heb het zelf ook doorgemaakt :|.

Hoe gespecificeerd is die? Prijs per 'categorie' of heb je zelfs een prijs per kast? Kan me herinneren dat ik dat wel eens voorbij heb zien komen bij Bruynzeel.

30k voor deze opstelling en specs vind ik ook te veel voor een Bruynzeel. Maar zou wel een dergelijk bedrag verwachten bij een Siematic SLX.

Edit: denk dat de bedragen die @Trussardi99 noemt wel redelijk goed in de richting zitten.
Prijs is inderdaad per categorie.
Dankjewel voor je reactie!
syntesia schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:53:
[...]

word krapjes, ik ben ookg nog bezig met mijn slx keuken samen te stellen.
Is wel een stuk groter met meer kasten, maar meubelkosten zit alleen al rond de 25-30k
Ik ga toch ook maar eens de poging wagen om langs een leverancier van Siematic te gaan. Ik ben ook wel benieuwd of er wat te onderhandelen valt.

[Voor 6% gewijzigd door stephenotto op 28-11-2022 23:59]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:55:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Fijn om wat meer inzicht te krijgen in prijzen.

[...]

Dankjewel voor het inzicht!
Goed ook om te weten dat onyx Oak uit het assortiment word gehaald.

Als we de berekening pakken van jou dan komen we rond dezelfde prijs als Bruynzeel uit. Als we dan misschien nog een goede deal kunnen krijgen zijn we goedkoper uit en hebben we wel onze droom keuken.

[...]

Prijs is inderdaad per categorie.
Dankjewel voor je reactie!

[...]

Ik ga toch ook maar eens de poging wagen om langs een leverancier van Siematic te gaan. Ik ben ook wel benieuwd of er wat te onderhandelen valt.
Geen kans om die koelvriescombinatie om te zetten in twee volledige machines? En dan de oven(s) in het midden ertussen?

Want wat mij opvalt is dat je kiest voor hoog-midden segment kasten, met niet geheel bijpassende apparatuur. Een koelvriescombi en een combi-oven zijn niet direct zaken die je in een SieMatic keuken verwacht IMO. Dat kan heel onaardig klinken, maar is zeker niet als zodanig bedoeld :)

Bericht hierboven

• stephenotto
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:33
Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:29:
[...]

Geen kans om die koelvriescombinatie om te zetten in twee volledige machines? En dan de oven(s) in het midden ertussen?

Want wat mij opvalt is dat je kiest voor hoog-midden segment kasten, met niet geheel bijpassende apparatuur. Een koelvriescombi en een combi-oven zijn niet direct zaken die je in een SieMatic keuken verwacht IMO. Dat kan heel onaardig klinken, maar is zeker niet als zodanig bedoeld :)
Zeker over nagedacht en vind dit zelf ook mooier. Is alleen niet helemaal praktisch voor ons. Aangezien we voorderest geen kast in de gang hebben om voorraad op te slaan is een kast met planken in de keuken het compromis.

Met bijpassende apparaten heb je het niet over het merk Siemens toch?

Ik vind zelf een klimaatkast voor wijn bijvoorbeeld heel erg mooi, ook een mooie ingebouwde koffie apparaat vind ik heel mooi om te zien.

Nu drinken wij nooit koffie en zijn we ook geen wijndrinkers.

De combi-oven is voor ons al een onnodige upgrade. Wij hebben momenteel een kleinere versie van Pelgrim en daar zijn we nog nooit tegen zijn maximale functionaliteiten aangelopen.

We kiezen nu graag voor de Siemens die groter is zodat die mooier in de kast staat...

Als we lekker gaan eten zet ik eigenlijk altijd de kamado aan buiten.

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01:58
Vandaag hebben we een gesprek gehad bij Keukenmaxx. Alleen de opstelling uitgerekend, maar morgen gaan we terug om de accessoires en apparaten te kiezen om zo een offerte te krijgen. Nu weet ik door deze topic dat ze bij dmg zitten en met korting zullen ‘strooien’, maar ik vroeg me af of er nog iets is waar we morgen op zullen moeten letten?

Hoe kan je bijvoorbeeld inschatten hoe veel ruimte er nog zit om te onderhandelen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

stephenotto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:11:
[...]

Zeker over nagedacht en vind dit zelf ook mooier. Is alleen niet helemaal praktisch voor ons. Aangezien we voorderest geen kast in de gang hebben om voorraad op te slaan is een kast met planken in de keuken het compromis.

Met bijpassende apparaten heb je het niet over het merk Siemens toch?

Ik vind zelf een klimaatkast voor wijn bijvoorbeeld heel erg mooi, ook een mooie ingebouwde koffie apparaat vind ik heel mooi om te zien.

Nu drinken wij nooit koffie en zijn we ook geen wijndrinkers.

De combi-oven is voor ons al een onnodige upgrade. Wij hebben momenteel een kleinere versie van Pelgrim en daar zijn we nog nooit tegen zijn maximale functionaliteiten aangelopen.

We kiezen nu graag voor de Siemens die groter is zodat die mooier in de kast staat...

Als we lekker gaan eten zet ik eigenlijk altijd de kamado aan buiten.
Ik denk dat @Floor-is meer hint richting: een koelkast én een vriezer i.p.v. een combinatie. En een 60x60 oven i.p.v. een combi-oven. Eventueel zelfs een tweede combi-oven erbij (deels als magnetron) om het gebrek van de combi op te vangen. Dat is wat je wat vaker ziet in een hoger segment keuken.
En als je er heel bewust voor kiest omdat je weet dat je het niet gaat gebruiken is dat een wel overwogen en prima keuze ;)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:45:
Vandaag hebben we een gesprek gehad bij Keukenmaxx. Alleen de opstelling uitgerekend, maar morgen gaan we terug om de accessoires en apparaten te kiezen om zo een offerte te krijgen. Nu weet ik door deze topic dat ze bij dmg zitten en met korting zullen ‘strooien’, maar ik vroeg me af of er nog iets is waar we morgen op zullen moeten letten?

Hoe kan je bijvoorbeeld inschatten hoe veel ruimte er nog zit om te onderhandelen?
Heb je de eerste post gelezen?

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01:58
True schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:08:
[...]

Heb je de eerste post gelezen?
Ja, maar daaruit leidt ik niet hoe je weet hoeveel ruimte er is

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij DMG betaal je meer dan nodig als je tekent voor de prijsopgave bij je eerste bezoek. En het is niet zo dat altijd een offerte wordt gegeven waarna je nog exact 8,24% ruimte hebt op de prijs.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olivertwist278 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:15:
[...]

Bij DMG betaal je meer dan nodig als je tekent voor de prijsopgave bij je eerste bezoek. En het is niet zo dat altijd een offerte wordt gegeven waarna je nog exact 8,24% ruimte hebt op de prijs, daar is niets over te zeggen.
Kreeg een vraag van een kennis over https://www.keukenkastenfabriek.nl. Welk merk voeren zij?
Heb even wat opties van fronten e.d. bekeken en dat lijkt overeen te komen met Ballerina. Andere search in dit topic geeft ook Ballerina aan.

Iemand daar wel eens een keuken gekocht en die het kan bevestigen?

Edit: nog even verder gelezen in topic. Zeer aannemelijk dat het Ballerina is.

[Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 29-11-2022 23:11]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
SquareOne schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:27:
Kreeg een vraag van een kennis over https://www.keukenkastenfabriek.nl. Welk merk voeren zij?
Heb even wat opties van fronten e.d. bekeken en dat lijkt overeen te komen met Ballerina. Andere search in dit topic geeft ook Ballerina aan.

Voor zover ik weet werken ze met een kleinschalige fabrikant, want ze leveren meer kleuren en laminaat opties dan de keukenfabrikanten die ik ken. Kan zomaar dat alles in het Oostblok wordt gemaakt, ik verwacht dat een vergelijkbare partij dit ook doet :)

Als ze op deze manier Schuller of een ander merk verkopen wel echt kudos trouwens, want ze pakken prima marge als ik het zo snel zie ;)

Bericht hierboven

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:16:
[...]

Voor zover ik weet werken ze met een kleinschalige fabrikant, want ze leveren meer kleuren en laminaat opties dan de keukenfabrikanten die ik ken. Kan zomaar dat alles in het Oostblok wordt gemaakt, ik verwacht dat een vergelijkbare partij dit ook doet :)

Als ze op deze manier Schuller of een ander merk verkopen wel echt kudos trouwens, want ze pakken prima marge als ik het zo snel zie ;)
Op de website zeggen ze Duitsland, maar ja het kan natuurlijk aan de andere kant van het gordijn zijn ;)
Floor-is schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:16:
[...]

Welke dingen zie je bij KKF die Ballerina niet in het assortiment heeft?

Ik zie vooral dingen die KKF niet op de website heeft maar wel mogelijk is bij Ballerina:
- bijv. Andere korpus hoogtes dan 78
- meer frontkleuren

Dingen die wel overeenkomen;
- korpus 78cm
- raster 13 bij hoge kasten en bovenkasten
- legraboxen in ladekasten
- blum beslag
- getallen / typenummers van de grepen komen overeen

Ding wat me wel aan het twijfelen maakt; korpuskleuren. Staan er 8 bij KKF en kan ze niet allemaal matchen met Ballerina.

Wie is de vergelijkbare partij ;)?

[Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 29-11-2022 23:40]

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:53

Geen idee wat de achterliggende merk is, maar ik ben wel bij hun showroom geweest in Dordrecht. Ik vind de kasten net zo stevig aanvoelen als mijn huidige Siematic keuken (en dat is stevig). Ik ben bijna rond met een bestelling bij hun (nog wat fine tuning die ik moet doen bij werkbladboer)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:17

Is ook Ballerina, 100% zeker.

Untappd: Kapitein_Merijn

Pagina: 1 ... 374 375 376 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee