Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:11
LordBusiness schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:50:
[...]
Dat kan, heb 't vooral online gezet als richting. :)
Grappig, ik belde even om te vragen als er ook bundel korting was, en of er ook korting op de professional was. Maar hij gaf mij een prijs van €5371 voor de bora x bo.

Daarbij adviseerde hij mij ook om langs de winkel te gaan voor eventueel meer bundel korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:48
Toen ik in augustus bij Bemmel&Kroon een offerte heb laten maken was de BORA ook al 2400 euro (ik zat mee te kijken in het tekenprogramma). Dus of ze hebben een enorme prijsstijging doorgevoerd, of het is een korting die je zonder Black Friday ook al krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
syntesia schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:40:
[...]

Oh dat is nice, even een totaal offerte laten maken en misschien daarmee naar je keukenboer gaan. Zou dat werken?
Scherpe prijzen hoor. Zo heb ik ze niet vaak gezien!

Maar denk niet dat het je gaat helpen als je bij een andere partij een keuken wilt kopen. Denk dat de reactie dan gaat zijn:
1) "prima, koop je lekker daar je apparatuur" -
2) "ik verkoop de keuken alleen met apparatuur"
3) "kan de apparatuur wel goedkoper maken, maar totaalbedrag van de offerte blijft staan"

Waarschijnlijk niet:
"oh, dat is wel een scherpe deal, ik haal even 1000 euro af van de offerte"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:05
Dat koop je 'm toch zonder de Bora, het gat zit immers in het blad :)
Ik kocht meubels, apparatuur en bladen bij drie partijen.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-09-2023
Deze week bij Bruynzeel een afspraak gehad om een nieuwe keuken samen te stellen.

Aangezien we een nieuwbouwwoning toegewezen hebben gekregen was het voor ons van belang om even een nul-meting te krijgen van onze wensen en uiteindelijke kosten.

Nu hadden wij zelf Next125 in ons hoofd maar bleek bij aankomst dat hun één van de weinigen zijn die Next125 niet in hun assortiment hebben. Foutje van mij maar waren wel nieuwsgierig wat ze dan wel voor ons konden betekenen.

Qua kwaliteit zou de Bruynzeel keuken namelijk niet onder doen voor de Next125 volgens verkoper. Ik heb daar zo mijn twijfels bij?

Ik krijg sowieso al heel snel jeuk van verkooppraatjes en het eromheen draaien van vragen.

Een krastest van de spoelbak waar de verkoper een theelepeltje 3x in een natte spoelbak gooide vond ik op zachts gezegd zeer amuserend om naar te kijken...

Met het samenstellen zijn we op €29k uitgekomen en was best wel verbaasd over de prijs. Zijn die Bruynzeel Keukens dan echt zo goed dat ze daar in mijn ogen ook aardig wat geld voor vragen?

Zo vind ik het namelijk een beetje vreemd dat de deuren in het zwart kunnen maar de kasten (corpus?) niet, die zijn er namelijk alleen in donkergrijs. Ik sprak daar ook uit dat dat wel jammer is en de verkoper vertelde dat dit normaal is.

Ook zijn de afwerklatten maar beschikbaar in een maximale maat van 210cm, waardoor je nog een extra latje nodig hebt om tot aan bovenkant van keuken te komen.

Voor bijna 30k wil ik geen naadjes in de afwerklat...

Ben ik nou zo'n zeikerd/pietje precies of is dit bij alle keuken merken zo?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door stephenotto op 25-11-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
Conrado schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:23:
Dat koop je 'm toch zonder de Bora, het gat zit immers in het blad :)
Ik kocht meubels, apparatuur en bladen bij drie partijen.
Alleen kans dat iedereen naar elkaar gaat wijzen bij een fout. Zeker met stenen blad.
Gat net niet goed? Keukenboer zegt "je hebt zonder kookplaat gekocht, eigen verantwoordelijkheid" winkel van kookplaat gaat natuurlijk geen verantwoordelijkheid nemen.

Idem voor afkitten, aansluiten en dergelijke. Mag je dan ook zelf doen waarschijnlijk. Partij één verkoopt alleen kookplaat en partij twee zegt "niet onze kookplaat".

Geen idee of dat standaard is, bij ons hebben ze nog een stuk uit achterwand van kastje moeten halen bij installatie kookplaat, omdat snoer niet op de juiste plek uit kookplaat kwam (op laatste moment switch van Bora naar Miele). Mag je zelf ook gaan doen gok ik zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:11
SquareOne schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:13:
[...]

Scherpe prijzen hoor. Zo heb ik ze niet vaak gezien!

Maar denk niet dat het je gaat helpen als je bij een andere partij een keuken wilt kopen. Denk dat de reactie dan gaat zijn:
1) "prima, koop je lekker daar je apparatuur" -
2) "ik verkoop de keuken alleen met apparatuur"
3) "kan de apparatuur wel goedkoper maken, maar totaalbedrag van de offerte blijft staan"

Waarschijnlijk niet:
"oh, dat is wel een scherpe deal, ik haal even 1000 euro af van de offerte"
Dat vraag ik me dus af, want ik heb eigenlijk al een getekende offerte, maar we zijn nu aan het finetunen met materialen maar ook dus apperatuur. En de verkoper kent ons nu ook wel langzamerhand dat we best wel weten wat het ongeveer her en der kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
stephenotto schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:28:
Deze week bij Bruynzeel een afspraak gehad om een nieuwe keuken samen te stellen.

Aangezien we een nieuwbouwwoning toegewezen hebben gekregen was het voor ons van belang om even een nul-meting te krijgen van onze wensen en uiteindelijke kosten.

Nu hadden wij zelf Next125 in ons hoofd maar bleek bij aankomst dat hun één van de weinigen zijn die Next125 niet in hun assortiment hebben. Foutje van mij maar waren wel nieuwsgierig wat ze dan wel voor ons konden betekenen.

Qua kwaliteit zou de Bruynzeel keuken namelijk niet onder doen voor de Next125 volgens verkoper. Ik heb daar zo mijn twijfels bij?

Ik krijg sowieso al heel snel jeuk van verkooppraatjes en het eromheen draaien van vragen.

Een krastest van de spoelbak waar de verkoper een theelepeltje 3x in een natte spoelbak gooide vond ik op zachts gezegd zeer amuserend om naar te kijken...

Met het samenstellen zijn we op €29k uitgekomen en was best wel verbaasd over de prijs. Zijn die Bruynzeel Keukens dan echt zo goed dat ze daar in mijn ogen ook aardig wat geld voor vragen?

Zo vind ik het namelijk een beetje vreemd dat de deuren in het zwart kunnen maar de kasten (corpus?) niet, die zijn er namelijk alleen in donkergrijs. Ik sprak daar ook uit dat dat wel jammer is en de verkoper vertelde dat dit normaal is.

Ook zijn de afwerklatten maar beschikbaar in een maximale maat van 210cm, waardoor je nog een extra latje nodig hebt om tot aan bovenkant van keuken te komen.

Voor bijna 30k wil ik geen naadjes in de afwerklat...

Ben ik nou zo'n zeikerd/pietje precies of is dit bij alle keuken merken zo?
Ik zou de foto's of het bericht even tussen [mo] [//mo] tags zetten. En je ordernummer staat onderin de foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
Source90 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:29:
[...]

Ik zou de foto's of het bericht even tussen [mo] [//mo] tags zetten. En je ordernummer staat onderin de foto's...
Thanks, ordnr is weg en members only :)

[ Voor 8% gewijzigd door stephenotto op 25-11-2022 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
Source90 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:28:
Alleen kans dat iedereen naar elkaar gaat wijzen bij een fout. Zeker met stenen blad.
Gat net niet goed? Keukenboer zegt "je hebt zonder kookplaat gekocht, eigen verantwoordelijkheid" winkel van kookplaat gaat natuurlijk geen verantwoordelijkheid nemen.
Ja, als je zo begint gaat het ook niets worden. Maar we zijn toch Tweakers :)
Je kunt ook eerst het meubilair plaatsen en dan pas de bladen laten inmeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Ik heb een NEFF vaatwasser die niet automatisch (auto open) meer goed opengaat. Weet iemand of ik hier zelf wellicht wat aan kan doen en waar het door kan komen ?

Zie onderstaand het filmpje:

YouTube: 25 november 2022

[ Voor 12% gewijzigd door knights16 op 25-11-2022 15:16 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb vandaag 2 zaken bezocht die keramieken keukenbladen leveren.

DSE Natuursteen in Leerdam voor Marazzi, en Michel Oprey & Beisterveld in Vianen voor Neolith.
Bij de laatste zaak kijk je je ogen uit. Niet specifiek op keukenbladen, maar het gehele luxe segment.

Bij DSE kreeg ik een staaltje mee van de kleur Marazzi Solid White.
De adviseur gaf aan dat deze kleur overeenkomt met RAL 9010.
Als ik nu snel op internet kijk bij die ralkleur lijkt het me meer op eierschaal wit.
Maar op je computer naar kleuren kijken, is meestal niet waarheidsgetrouw.

Heeft er iemand een witte keuken met fronten in Ral 9010?
Want daar wil ik het blad mee combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Push to open!

We willen een SIematic SLX kopen maar twijfelen over de lades aan de onderzijde, 3 stuks van 1m breed in ons geval. Is dat push to open betrouwbaar? Ook met gewicht in de lades? Blijft dit op lange termijn goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56
lonehitman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:58:
[...]

Mooie keuken en de kleuren op de wand maken het een mooi geheel. Geniet ervan!
Geslaagde kleuren combinatie inderdaad! Welke kleur /afwerking is de achterwand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
LordBusiness schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
Voor de mensen die graag de prijs van Bora apparatuur willen inschatten een tip. Bij Bemmel&Kroon krijg je nu vanwege Black Friday 20% korting op Bora. Het kortingsbedrag staat online maar als je dus 4x de prijs doet (geen 5x want dat 1x korting) kom je op het bedrag dat je betaalt of krijgt als je een prijs aanvraagt. De modellen staan hier.

Een kort overzicht van een aantal modellen:
  • Bora PURSU 1279,20 euro
  • Bora PURSA 1279,20 euro
  • Bora PURU 1759,20 euro
  • Bora PURA 1759,20 euro
  • Bora PUXU 2479,20 euro
  • Bora PUXA 2479,20 euro
  • Bora MS140 1279,20 euro
  • Bora MS290 1411,20 euro
  • Bora XBO 5271,20 euro
Woh. Thx voor de tip!
Net even prijzen opgevraagd op de door ons gewenste appartuur;
- Bora Puru / SIemens Ki81RSE0 / Vaatwasser AEG Combilift

Scheelt gewoon ff gemiddeld 1540,- EUR met aanbieding van de 3 keukenboeren. Denk dat we de apparatuur maar zelf aanschaffen en keuken bestellen zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Wij hebben binnenkort een afspraak bij keukenmaxx ben benieuwd hoe dit proces gaat lopen. Wij willen een kookeiland van 3 meter en en 5 hoge kasten met een koffiehoek.

Ik ben benieuwd of we binnen ons budget kunnen blijven. Hebben mensen ervaring met keukenmaxx?

Wij willen dit hebben het liefst ook dat bij het kookeiland het blad zo doorloopt (zonder de eettafel)

De kasten in nog donkerder qua kleur bijna aan het zwarte toe en bosch carbon black serie met een patina quooker en een bora!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaG-7e521qHxk3aJ_vgaX8rloYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUjOk2ZGObry3HgCkuGqblGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

KingsCrown schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:10:
Push to open!

We willen een SIematic SLX kopen maar twijfelen over de lades aan de onderzijde, 3 stuks van 1m breed in ons geval. Is dat push to open betrouwbaar? Ook met gewicht in de lades? Blijft dit op lange termijn goed gaan?
Wij waren in de verschillende showrooms erg snel klaar met push to open. Het werkt niet altijd lekker was onze ervaring en je moet soms onnatuurlijk hard een la dicht gooien anders gaat hij gewoon weer open.

Ook meerdere modelkeukens gespot waarbij danwel de mechanische danwel de elektrische opener defect was.

Maar goed, dus geen eigen keuken ermee gehad (en die gaat er bij ons ook niet komen).

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melissadejong schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:40:
Wij hebben binnenkort een afspraak bij keukenmaxx ben benieuwd hoe dit proces gaat lopen. Wij willen een kookeiland van 3 meter en en 5 hoge kasten met een koffiehoek.

Ik ben benieuwd of we binnen ons budget kunnen blijven. Hebben mensen ervaring met keukenmaxx?

Wij willen dit hebben het liefst ook dat bij het kookeiland het blad zo doorloopt (zonder de eettafel)
Wat bedoel je met de laatste zin?

Wat is jullie budget ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02

Sen

<-->

Sen schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:32:
Nou ik ben weer op de weg geweest voor de nieuwe keuken. 2 weken terug bij Miele en het BSH experience center geweest om te weten welke apparatuur ik nu wil en dat staat redelijk vast nu.

Neff S355HVX15E vaatwasser omdat hij nog knoppen heeft en ik een hekel heb aan tip toets systemen zeker als ik natte handen heb en dat heb ik vaak als ik de vaatwasser aan het inruimen ben.

Bora PURU kookplaat omdat werkelijk waar elke verkoper hem boven de Neff zet dus het zal wel.

Quooker COMBI Fusion Square Black + zeeppompje

Oven Neff B57CR22G0 gewoon een oven met schoonmaakfunctie en snel voorverwamen met stoom is 1000 euro meer en ik zie het ons niet echt gaan gebruiken. Wel hide en slide en dat vind ik gewoon grappig.

Magnetron Neff C17WR00G0 Deze kon helaas niet in het keukenontwerp maar leek mij wel makelijk omdat de bediening onderaanzit dus makelijk boven de oven kan.

Koelkast Liebherr IRDe 5120 Plus is het zelfde als de Miele variant met frisdrank krat.
Vriezer Liebherr SUIGN1554 een onderbouw vriezer die groot genoeg voor ons is.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Rzaan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:21:
[...]

Wat bedoel je met de laatste zin?

Wat is jullie budget ongeveer?
Wij willen dat het eiland volledig uit werkblad materiaal bestaat zoals afgebeeld op de foto wij hebben nog niet echt naar werkblad materialen gekeken. Budget is 40k ik denk dat het wel moet lukken😂 (hoop ik)

Qua keukenkasten kleur lijkt het lastig wat wij willen. De kleur die niet al te zwart is. En waar iets van bruin in zit. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Melissadejong schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:52:
[...]

Wij willen dat het eiland volledig uit werkblad materiaal bestaat zoals afgebeeld op de foto wij hebben nog niet echt naar werkblad materialen gekeken. Budget is 40k ik denk dat het wel moet lukken😂 (hoop ik)

Qua keukenkasten kleur lijkt het lastig wat wij willen. De kleur die niet al te zwart is. En waar iets van bruin in zit. Dus ben benieuwd.
Dat moet kunnen lukken.

Ik heb mijn offerte nog niet getekend, maar wij zitten ook rond zoiets.
Grofweg wordt het dit:
Kookeiland van 360 (blad tot 320 en aangevuld met hout)
Blad keramiek.
Quooker combi met flexkraan
Inductie, vaatwasser en combi-stoom en combi-magetron van Miele.
2 hoge koelkasten en 1 diepvries van Siemens.
5 hoge kasten (eigenlijk iets meer, want 2 zijn breder)
koffienis met eveneens keramiek blad en achterwand.

Ik heb een aantal offertes. ± 43.000 bij 2 zaken en daar onder bij een andere zaak.
Maar ik weet ook dat als ik echt ga tekenen dat er nog dingetjes bijkomen.
Wat me in ieder geval opviel is dat een interieurbouwer goedkoper kan zijn.
En dan heb ik de keuze uit alle maten (kastje van 63,5 cm kan ook, of 74), 1000 kleuren en materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denk als je met een aantal goede plaatjes naar een interieurbouwer gaat, dat hij een soortgelijke keuken maakt voor de prijs die jij voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Scheelt het veel geld om een keuken te kopen in Duitsland? Of maakt het eigenlijk niet heel veel uit.

Wij zijn in diverse zaken geweest onder andere Ekelhoff kuchen in Nordhorn. En andere omliggende zaken.

In Nederland zijn we wezen kijken alleen vind tot nu toe de mooiste keukens bij Keukenmaxx en Mandemakers keukens. Helaas vind ik veel dingen goedkoop en lelijk ogen (ieder zn smaak)

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
Rzaan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:42:
Ik heb vandaag 2 zaken bezocht die keramieken keukenbladen leveren.

DSE Natuursteen in Leerdam voor Marazzi, en Michel Oprey & Beisterveld in Vianen voor Neolith.
Bij de laatste zaak kijk je je ogen uit. Niet specifiek op keukenbladen, maar het gehele luxe segment.

Bij DSE kreeg ik een staaltje mee van de kleur Marazzi Solid White.
De adviseur gaf aan dat deze kleur overeenkomt met RAL 9010.
Als ik nu snel op internet kijk bij die ralkleur lijkt het me meer op eierschaal wit.
Maar op je computer naar kleuren kijken, is meestal niet waarheidsgetrouw.

Heeft er iemand een witte keuken met fronten in Ral 9010?
Want daar wil ik het blad mee combineren.
Gewoon even naar een verfwinkel lopen een een kleurstaaltje Ral 9010 halen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

macfocus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:16:
[...]

Gewoon even naar een verfwinkel lopen een een kleurstaaltje Ral 9010 halen…..
Ga ik ook doen een dezer dagen als ik wat meer tijd heb, maar was alvast benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zou sowieso mensen aanraden om ook eens bij lokale interieurbouwers navraag te doen naar prijzen.
Ik dacht - onterecht - dat ze veel duurder zouden zijn, maar is helemaal niet zo.
Tenminste niet bij onze offerte-aanvragen.

[ Voor 80% gewijzigd door Rzaan op 26-11-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24

De kasten in nog donkerder qua kleur bijna aan het zwarte toe en bosch carbon black serie met een patina quooker en een bora!

[Afbeelding]
Hoi ik heb net ook een offerte aangevraagd bij bemmelenkroon maar voor de puru vragen ze bij mij 2199 ipv 1759,20€ 🤔 hoe heb je het voor elkaar gekregen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLosM0ljvxyd7-ZscL9qDsh4k08=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M0KFqGEV9FKt3WVFbFsalXxE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er gaat toch nog 662 korting af :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Tja, ik vond het ontwerp bijzonder, maar zeker niet wowww of over-the-top. De prijs is dat helaas wel :/
Meestal is de onderhandelingsruimte bij dat soort heren (en dames) nogal beperkt.

Voor je budget zou je toch echt bij een keuken-op-maat moeten kunnen slagen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sneak peek 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27Gp8OkZ23Mm0cc2VvqeA3D-YdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrdGrhw7v2uFlbO5F7Yk3PJG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:38
Ik zit een beetje in mijn maag met een garantieverhaal voor siemens apparatuur. Bij de leverancier waar wij nu vrijwel zeker gaan tekenen gaan wij een 5 tal apparaten afnemen:

Siemens kookplaat
Siemens Oven
Siemens Combi Stoom
Siemens Koelkast
Novy afzuigkap flatline 7600.

Normaliter heb je bij 4 siemens apparaten verlengde garantie van 2 naar 5 jaar. Nu is het echter zo dat de leverancier de koelkast bij de keukenleverancier (Schuller) zelf besteld in Duitsland. Omdat die op deze manier van een stukje blokverkoop kan inkopen kan hij de keukenmeubels 1000 euro goedkoper aanbieden (tenminste dat is het verhaal). Dit betekent echter dat de koelkast via siemens duitsland wordt besteld en de verlengde garantie dus niet geldt.

Wat we zouden kunnen doen is de koelkast bij siemens nl te bestellen, maar dat kost dus 1000 euro meer voor 3 jaar garantie, dat vind ik wat gortig. Een andere optie is de Novy afzuigkap vervangen door een siemens afzuigkap. Qua prijs is dit niet veel verschil, maar ik kan oordelen over de kwaliteit wanschouwkap van Siemens tov Novy. Het betreft een IQ700 wandafzuigkap als (waarschijnlijk de LC91BUV55).

Iemand enig idee of dit een slim idee is om te doen? Hoe verhoudt zich een Siemens afzuigkap tov die Novy? Die Novy wordt door vrijwel elke leverancier waar wel zijn geweest aangeraden nl.

Gr,

Oliver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
copywrong1982 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:37:
Ik zit een beetje in mijn maag met een garantieverhaal voor siemens apparatuur. Bij de leverancier waar wij nu vrijwel zeker gaan tekenen gaan wij een 5 tal apparaten afnemen:

Siemens kookplaat
Siemens Oven
Siemens Combi Stoom
Siemens Koelkast
Novy afzuigkap flatline 7600.

Normaliter heb je bij 4 siemens apparaten verlengde garantie van 2 naar 5 jaar. Nu is het echter zo dat de leverancier de koelkast bij de keukenleverancier (Schuller) zelf besteld in Duitsland. Omdat die op deze manier van een stukje blokverkoop kan inkopen kan hij de keukenmeubels 1000 euro goedkoper aanbieden (tenminste dat is het verhaal). Dit betekent echter dat de koelkast via siemens duitsland wordt besteld en de verlengde garantie dus niet geldt.

Wat we zouden kunnen doen is de koelkast bij siemens nl te bestellen, maar dat kost dus 1000 euro meer voor 3 jaar garantie, dat vind ik wat gortig. Een andere optie is de Novy afzuigkap vervangen door een siemens afzuigkap. Qua prijs is dit niet veel verschil, maar ik kan oordelen over de kwaliteit wanschouwkap van Siemens tov Novy. Het betreft een IQ700 wandafzuigkap als (waarschijnlijk de LC91BUV55).

Iemand enig idee of dit een slim idee is om te doen? Hoe verhoudt zich een Siemens afzuigkap tov die Novy? Die Novy wordt door vrijwel elke leverancier waar wel zijn geweest aangeraden nl.

Gr,

Oliver
Garantie heb je wettelijk sowieso, voor de duur dat je dit redelijkerwijs mag verwachten van het apparaat. Voor een keukenapparaat van ruim duizend euro is dit mijns inziens langer dan twee jaar. Kost je mogelijk alleen wat meer energie om je recht te krijgen.

Indien je toch graag vier apparaten wilt, zou je altijd een warmhoudlade erbij kunnen nemen:
https://m.keukenloods.nl/...ajMSZG4p3MbQaAiXoEALw_wcB

Gaan voor gemiddeld 300-400 euro. Zou je onder de oven (of hebben jullie straks 2x45cm?) kunnen plaatsen of op marktplaats kunnen zetten voor de helft. Heb je toch de vier jaar, alleen voor minder dan de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
Source90 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:43:
[...]

Garantie heb je wettelijk sowieso, voor de duur dat je dit redelijkerwijs mag verwachten van het apparaat. Voor een keukenapparaat van ruim duizend euro is dit mijns inziens langer dan twee jaar. Kost je mogelijk alleen wat meer energie om je recht te krijgen.

Indien je toch graag vier apparaten wilt, zou je altijd een warmhoudlade erbij kunnen nemen:
https://m.keukenloods.nl/...ajMSZG4p3MbQaAiXoEALw_wcB

Gaan voor gemiddeld 300-400 euro. Zou je onder de oven (of hebben jullie straks 2x45cm?) kunnen plaatsen of op marktplaats kunnen zetten voor de helft. Heb je toch de vier jaar, alleen voor minder dan de helft
Ja we hebben 2x 60cm, dus dat is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
copywrong1982 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:12:
[...]

Ja we hebben 2x 60cm, dus dat is helaas geen optie.
Optie om te verkopen staat nog steeds 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:31
Weet er iemand welke software nodig is voor dit soort mooie visualisaties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7L-P46zFwOKv7lvGHpx-OOd3cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjYznqL36h6Ipbn3JAwwjD6t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn8T4mHpwYAp3Mn_R9x-foW1B_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XfZRn7nQ6L9Mo3inQ9ExnWgs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
psycho-realm schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:56:
Weet er iemand welke software nodig is voor dit soort mooie visualisaties?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou de keuken in sketchup kunnen bouwen en dan met vray renderen. Vergt wel behoorlijk wat effort en skills.

Voor zover mij bekend is er niet echt goede keuken software beschikbaar voor particulieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
KingsCrown schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:10:
Push to open!

Ja is betrouwbaar. Tot 60-70kg kan je in de lade doen, afhankelijk van merk geleider. En ja dat gaat ook op lange termijn goed, maar je kunt eventueel het PTO-onderdeel vervangen als het toch stuk gaat; reken op €15-35 voor per lade. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:18
copywrong1982 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:37:
Dus je betaalt 1000 euro minder of je hebt garantie voor vijf jaar. De kans dat een apparaat na twee jaar stuk gaat is niet zo groot, je zou prima kunnen overwegen om voor de 1000 euro minder te gaan en een apparaat dat na twee jaar stuk gaat te laten repareren voor de 1000 euro die je uitspaart. Kans lijkt me aanzienlijk dat je die 1000 euro na 5 jaar niet hebt uitgegeven.

Het is marketingtrucje om je een extra apparaat te verkopen, trap er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]
Als ik het goed zie wil je de bovenzijde, achterzijde en kopse kanten uitvoeren in werkblad, dat kan zeker onwijs mooi zijn. Wel erg kostbaar :)

De bovenkant van je eiland is waarschijnlijk zo'n 120x304cm
Dat maakt dat je de achterkant met 93x300cm wil bekleden en de kopse kanten met 118x93cm.

Stel je doet dit met een Silestone Eternal Calacatta gold in 20mm, dan kom je ongeveer op:
- €3.300 bovenzijde
- €2.500 achterzijde
- €985 kopse kant 1
- €985 kopse kant 2
- €750 randafwerking
- €400 tbv spoelbakuitsparing, kookplaatuitsparing, kraangat
- €500-1500 voor verstekverbindingen
- €250 inmeten en plaatsen
Totaal €9.170 exclusief de verstekverbindingen. Reken dus ergens €9750-11.000 voor je blad hier.

Oh en als je in de koffienis ook blad wilt, komt dat er natuurlijk nog bij ;)

Dit is uitgaande van prijzen van Steenproject, een winkelier zit hier vaak 20-40% boven.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ethirty schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:55:
[...]

Wij waren in de verschillende showrooms erg snel klaar met push to open. Het werkt niet altijd lekker was onze ervaring en je moet soms onnatuurlijk hard een la dicht gooien anders gaat hij gewoon weer open.

Ook meerdere modelkeukens gespot waarbij danwel de mechanische danwel de elektrische opener defect was.

Maar goed, dus geen eigen keuken ermee gehad (en die gaat er bij ons ook niet komen).
Geen van mijn klanten heeft klachten, noch ikzelf, hoor ook om mij heen eigenlijk geen klachten..
In mijn keuken komen er 24 lades met PTO, waarnaast nog eens 8 binnenlades waarvan een deel met PTO.

Ik heb zelfs in mijn werkplaats PTO lades, en die dingen worden vrij hard misbruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 26-11-2022 18:41 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:39:
[...]

Optie om te verkopen staat nog steeds 😅
En die warmhoudlade is sowieso minder dan €1000 ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
Toke_gt schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:23:
[...]

Dus je betaalt 1000 euro minder of je hebt garantie voor vijf jaar. De kans dat een apparaat na twee jaar stuk gaat is niet zo groot, je zou prima kunnen overwegen om voor de 1000 euro minder te gaan en een apparaat dat na twee jaar stuk gaat te laten repareren voor de 1000 euro die je uitspaart. Kans lijkt me aanzienlijk dat je die 1000 euro na 5 jaar niet hebt uitgegeven.

Het is marketingtrucje om je een extra apparaat te verkopen, trap er niet in.
Nee het zit anders, die koelkast koop ik sowieso, alleen kan hij hem goedkoper aanbieden door blokverkoop met de kastenwand. Alleen komt hij dan uit Duitsland, en dat geval van 5 jaar garantie geldt alleen als je alle 4 de apparaten in nl bij dezelfde leverancier koopt. Dus als ik dat perse wil wordt de keuken gewoon duurder.

Maar de hamvraag is, hoe verhoudt een siemens iq700 wandschouwkap zich tot een Novy flatline....want dan kies ik voor de Siemens en is het probleem opgelost....

[ Voor 8% gewijzigd door copywrong1982 op 26-11-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
Floor-is schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:32:
[...]

Als ik het goed zie wil je de bovenzijde, achterzijde en kopse kanten uitvoeren in werkblad, dat kan zeker onwijs mooi zijn. Wel erg kostbaar :)

De bovenkant van je eiland is waarschijnlijk zo'n 120x304cm
Dat maakt dat je de achterkant met 93x300cm wil bekleden en de kopse kanten met 118x93cm.

Stel je doet dit met een Silestone Eternal Calacatta gold in 20mm, dan kom je ongeveer op:
- €3.300 bovenzijde
- €2.500 achterzijde
- €985 kopse kant 1
- €985 kopse kant 2
- €750 randafwerking
- €400 tbv spoelbakuitsparing, kookplaatuitsparing, kraangat
- €500-1500 voor verstekverbindingen
- €250 inmeten en plaatsen
Totaal €9.170 exclusief de verstekverbindingen. Reken dus ergens €9750-11.000 voor je blad hier.

Oh en als je in de koffienis ook blad wilt, komt dat er natuurlijk nog bij ;)

Dit is uitgaande van prijzen van Steenproject, een winkelier zit hier vaak 20-40% boven.
Werk je zelf in een keukenzaak? Ik denk zelf dat ik zelf voor composiet zou gaan volgens mij is dit dekton wat je hebt berekend is denk wel prijziger dan composiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@Melissadejong Silestone (een merknaam van Cosentino)= composiet.

Eternal Calacatta gold is de kleur. Bij meeste zaken zit deze kleur wel in hoogste prijsgroep.

Dekten (een merknaam van Cosentino)= keramiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
copywrong1982 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:10:
[...]

Nee het zit anders, die koelkast koop ik sowieso, alleen kan hij hem goedkoper aanbieden door blokverkoop met de kastenwand. Alleen komt hij dan uit Duitsland, en dat geval van 5 jaar garantie geldt alleen als je alle 4 de apparaten in nl bij dezelfde leverancier koopt. Dus als ik dat perse wil wordt de keuken gewoon duurder.

Maar de hamvraag is, hoe verhoudt een siemens iq700 wandschouwkap zich tot een Novy flatline....want dan kies ik voor de Siemens en is het probleem opgelost....
Maak een vergelijking online bij een leverancier van keukenapparatuur, bijvoorbeeld deze. Ik vind dat er zowel in een uiterlijk als functionaliteit nogal wat verschillen zitten. Zwart front vs rvs, wel/geen randafzuiging, wel/geen app etc.

En verder: nogal wat apparatuur van Siemens is niet goed leverbaar. Check voor aankoop hoe het zit met die garantie als een van de apparaten niet leverbaar blijkt en je noodgewongen moet overstappen op een ander merk.

[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 26-11-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
LordBusiness schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
Voor de mensen die graag de prijs van Bora apparatuur willen inschatten een tip. Bij Bemmel&Kroon krijg je nu vanwege Black Friday 20% korting op Bora. Het kortingsbedrag staat online maar als je dus 4x de prijs doet (geen 5x want dat 1x korting) kom je op het bedrag dat je betaalt of krijgt als je een prijs aanvraagt. De modellen staan hier.

Een kort overzicht van een aantal modellen:
  • Bora PURSU 1279,20 euro
  • Bora PURSA 1279,20 euro
  • Bora PURU 1759,20 euro
  • Bora PURA 1759,20 euro
  • Bora PUXU 2479,20 euro
  • Bora PUXA 2479,20 euro
  • Bora MS140 1279,20 euro
  • Bora MS290 1411,20 euro
  • Bora XBO 5271,20 euro
Goede tip!
Zojuist ook een offerte aangevraagd voor de apparatuur die wij willen.

Mocht dit nou aanzienelijk schelen t.o.v. onze normale offerte, dan is dit het overwegen waard.
Ik twijfel alleen heel erg over het achteraf (laten) installeren van de apparatuur. Is dit redelijk makkelijk zelf te doen? Zo niet, wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor iemand om dit te laten doen?
Gaat dan om:

1 koelkast
1 vriezer
1 oven
1 magnetron
1 vaatwasser
1 bora puru

Alles van Siemens, behalve de bora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipje
  • Laatst online: 07-09 11:30
Ulkmeister schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:22:
[...]

Mag ik vragen wat de prijs was in deze offerte? Zo ja: wat is de prijs? O-)
We hebben toevallig vandaag getekend! We hebben nog eea veranderd. Zo zijn we voor de rvs greeplijsten gegaan en toch de bora vlak in het blad.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
Source90 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:43:
Garantie heb je wettelijk sowieso, voor de duur dat je dit redelijkerwijs mag verwachten van het apparaat.
Dat klopt, maar - even offtopic - de wettelijke garantie is onder de streep een civielrechtelijke verhaal. Als de fabrikant niet meewerkt moet jij bewijzen dat het redelijkerwijs aan hen ligt. Tweemaal meegemaakt, geen prettig gevoel aan overgehouden.

De extra garantie biedt gewoon meer service. Nu de vraag of je daar €1000 euro voor over hebt. Je kunt natuurlijk de apparatuur ergens anders kopen en zo wellicht geld sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kipje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:12:
[...]

We hebben toevallig vandaag getekend! We hebben nog eea veranderd. Zo zijn we voor de rvs greeplijsten gegaan en toch de bora vlak in het blad.

***members only***
Wel benieuwd waarom je blad zo dik moet zijn voor een Bora. Wij hebben nu bladen van 2cm en 1,2 opgedikt tot 2 aangeboden gehad en niemand had het over een minimum dikte.

Wel 1 die vond dat vanwege de overspanning van de bar het blad versterkt moest worden en om het staal te verbergen moesten we dan naar 3cm. Bij de rest dan weer geen probleem.

Geen idee of ze nou maar wat zeggen of dat er echt redenen zijn om een blad dikker te maken.

🤷🏻‍♂️

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Conrado schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:57:
[...]

Dat klopt, maar - even offtopic - de wettelijke garantie is onder de streep een civielrechtelijke verhaal. Als de fabrikant niet meewerkt moet jij bewijzen dat het redelijkerwijs aan hen ligt. Tweemaal meegemaakt, geen prettig gevoel aan overgehouden.

De extra garantie biedt gewoon meer service. Nu de vraag of je daar €1000 euro voor over hebt. Je kunt natuurlijk de apparatuur ergens anders kopen en zo wellicht geld sparen.
As said, hij/zij kan een warmhoudlade aankopen voor circa 300€ en niet eens gebruiken (op marktplaats voor 150-200 gooien). Wel de 5 jaar garantie.
Schijnbaar leest 'ie er al 2x overheen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
kipje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:12:
[...]

***members only***
Klinkt als een prima prijs, ook met deze apparatuur. Hoeveel betaal je dan nog voor de installatie? Want dat loopt ook enorm uiteen. Wij hebben net 2 offertes binnen voor een soortgelijke opzet, alleen iets korter eiland (ene 120 x 200 en andere 100 x 220), voor +/- 19k inclusief installatie, maar dan met 60 cm Etna combi oven, kookplaat, afzuigkap en vaatwasser. Dus heb het idee alsof daar nog wel wat ruimte in zit.

We gaan komende week naar de 3e keukenboer. Is het dan aan te raden om de andere offertes mee te nemen, zodat ze kunnen zien of ze daar onder kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipje
Ethirty schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:04:
[...]

Wel benieuwd waarom je blad zo dik moet zijn voor een Bora. Wij hebben nu bladen van 2cm en 1,2 opgedikt tot 2 aangeboden gehad en niemand had het over een minimum dikte.

Wel 1 die vond dat vanwege de overspanning van de bar het blad versterkt moest worden en om het staal te verbergen moesten we dan naar 3cm. Bij de rest dan weer geen probleem.

Geen idee of ze nou maar wat zeggen of dat er echt redenen zijn om een blad dikker te maken.

🤷🏻‍♂️
Ik weet het niet meer precies, maar met 3cm konden ze volgens mij een versteviging er onder maken waardoor alles wat steviger zat. We wilde eigenlijk een 12mm blad maar dat wilde deze verkoper echt niet doen omdat ze daar met diverse klanten gedoe om hebben gehad omdat het kan gaan doorhangen door de tijd. Bij andere winkels wilde ze overigens wel 12mm doen of 20mm. Ik weet niet precies wat hierin echt waar is maar hij liet ons iig wel een 12 mm blad in de showroom zien dat inderdaad niet al te stevig was als je er op leunde. Zal trouwens ook uitmaken welk materiaal je hebt overigens!
Bij deze verkoper kregen we de beste prijs en aardig wat kennissen hebben hier hun keuken naar tevredenheid aangeschaft dus we wilde graag hier kopen. 30mm was voor ons uiteindelijk geen dealbreaker, dus zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipje
Ulkmeister schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:29:
[...]

Klinkt als een prima prijs, ook met deze apparatuur. Hoeveel betaal je dan nog voor de installatie? Want dat loopt ook enorm uiteen. Wij hebben net 2 offertes binnen voor een soortgelijke opzet, alleen iets korter eiland (ene 120 x 200 en andere 100 x 220), voor +/- 19k inclusief installatie, maar dan met 60 cm Etna combi oven, kookplaat, afzuigkap en vaatwasser. Dus heb het idee alsof daar nog wel wat ruimte in zit.

We gaan komende week naar de 3e keukenboer. Is het dan aan te raden om de andere offertes mee te nemen, zodat ze kunnen zien of ze daar onder kunnen komen?
Montage is 1400 uit mn hoofd. Bij ons liepen de offertes ook uiteen. Dit was de laagste en dan hebben we er ook nog een aantal gehad voor rond de 18k incl en excl montage. Soms met aeg ipv siemens oven en soms met aeg ipv bora plaat, dus wel wisselend. Met die zaken overigens niet verder onderhandeld, al waren het kvik en superkeukens en die staan niet erg bekend om de ruimte in prijzen volgens mij.

De andere offerte meenemen kan, maar wij merkte bij een partij dat ze vooral bezig waren met de andere partij af kraken en zichzelf ophemelen. Opzich niet raar als winkel, maar vond het niet echt prettig en kwamen ook niet uit op een andere prijs. Ik heb wel bij een winkel gezegd dat we al een (veel) lagere offerte elders hadden liggen maar deze keuken ook heel mooi vonden, toen bleek nog eea mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door kipje op 27-11-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
Wij gaan ook nog naar superkeukens, kvik had niet de kleuren die we willen. Misschien komt het verschil in prijs ook wel omdat wij extra hoge onderkasten willen om de ruimte optimaal te benutten en een optimale werkhoogte te bereiken zonder hoge plint (van 99/100cm, omdat ik 2.07m ben). Zal eens vragen wat dat voor meerkosten met zich meebrengt om beter te kunnen vergelijken. Of iemand hier een idee? Zijn bij deze zaken kasten van 84,5, maar superkeukens gaf aan ook 86,5 te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ulkmeister schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:00:
Wij gaan ook nog naar superkeukens, kvik had niet de kleuren die we willen. Misschien komt het verschil in prijs ook wel omdat wij extra hoge onderkasten willen om de ruimte optimaal te benutten en een optimale werkhoogte te bereiken zonder hoge plint (van 99/100cm, omdat ik 2.07m ben). Zal eens vragen wat dat voor meerkosten met zich meebrengt om beter te kunnen vergelijken. Of iemand hier een idee? Zijn bij deze zaken kasten van 84,5, maar superkeukens gaf aan ook 86,5 te hebben.
Als je een bepaalde kleur wilt en een afwijkende hoogte, loont het zeker de moeite om eens bij een interieurbouwer te informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Superkeukens verkoop sowieso Nobilia & Schüller.

Nobilia gaat volgens mij tot een korpus van 79,2 correctie 86,4
Schüller kan tot 84,5

Welk merk ze met 86, 5 hebben weet ik zo niet.

Nobilia zal qua prijs nog in de buurt van de KVIK kasten zitten wellicht, Schüller wat hoger, e.e.a. natuurlijk afhankelijk van gekozen front.

In jou situatie zou ik ook zeker naar Nolte gaan kijken, deze gaan tot 90cm in de standaard collectie.
Wat voor veel mensen te hoog is, maar als je naar 100cm werkhoogte wil icm een niet al te hoge plint is dat wel een mooie optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
Nobilia heeft ook 86,4.
Tristar, Rotpunkt en Ballerina hebben eventueel ook 91 als standaard maat.

https://docs.google.com/s...Qm2bZWA/edit?usp=drivesdk

[ Voor 34% gewijzigd door mitsumark op 27-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipje
Ohja, snap dat je dan graag een hogere werkhoogte wilt! Ik geloof dat Nolte ook iets van Matrix oid in het assortiment heeft, die kasten zijn dacht ik hoger. Voor ons voldeed de standaard hoogte in principe dus wij hebben daar niet verder naar gekeken. Heb wel het idee dat het in de markt gezet wordt als luxere lijn dus wellicht ook met meerprijs, maar dat zou ik niet zeker durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30
Van de week een offerte getekend voor een nieuwe keuken. De keukenleverancier heeft prijs opgesteld op basis van een offerte die ik had doorgestuurd. Deze oude offerte was een aanpassing op een eerdere offerte en nu zie ik dat ze daar in plaats van werkdiepte 65cm de standaard 60cm hebben aangehouden. Mijn getekende offerte is nu dus ook bepaald op 60cm diepte.

Betreft een werkblad van 290 lang, composiet 20mm. Enig idee of dit veel in prijs gaat schelen?

Het betreft een L.keuken, heeft dit nog gevolgen voor de hoekkast?

Ben vooral benieuwd naar de financiële consequenties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

We zijn inmiddels 3 offertes verder, DB heeft gek genoeg als eerste gesprekspartner nog altijd niets laten weten over hun prijs. We hebben de partijen geselecteerd om badkamer en keuken onder 1 dak te brengen, maar op 1 na waren de badkamer prijzen om te huilen, dus ik denk dat ik dat criteria wil laten schieten.

Nou blijken ze allemaal nét een ander merk te doen, waardoor 1 op 1 vergelijken erg lastig blijkt. Ze hebben allemaal een iets andere interpretatie voor een hoge keuken (100cm blad hoogte). De ene een ladeblok meer, de andere net een iets groter of kleiner kastje om de ruimte tot aan de deur te vullen.
Ze adverteren allemaal met een "no-bullshit, geen onderhandelingsruimte prijs". Bewust op geselecteerd, we hadden geen zin in DMG taferelen. Al voelt het na al die gesprekken alsnog alsof je niet het onderste uit de kan hebt gehaald.

DB: Rotpunkt (excellentic) met ATAG apparatuur, details onbekend
Bemmel en Kroon: Pronorm (xline) met Siemens/Bora, 83cm korpus
Lokale zaak: Ballerina met ATAG/Novy, 84cm korpus

Paul Roescher hamerde erg op AEG en een huismerk kookplaat maar is wat kasten betreft erg onduidelijk wat ze nu leveren. Ze voeren XXL en Giga lijn geloof ik. Bij de ene krijg je een plint van 20cm, bij de andere krap 5cm waardoor je tegen de deurtjes schopt. Ze keken alsof ze vuur zagen branden toen ik stelde dat er ook nog wel een middenweg bestond... Het is ook de enige zaak die je een 2D handgetekende plattegrond geven, zonder calculatie. De rest allemaal mooie 3D visualisaties en een complete offerte met producten.

Ze zitten allemaal erg dicht bij elkaar in de buurt qua prijs (1500 tussen de hoogste en de laagste), had ook niet anders verwacht. Verschillen in details van kast soort tot merk/type hardware. Maar het voelt sterk als een standaard prijs calculatie op basis van de afmetingen en segment.

Er was er maar één relatief transparant dat ze 34% korting geven op basis van de advies prijzen.

Enige wat voor Roescher spreekt is dat ze ook badkamer gunstig aanboden en ook PVC en tegels aansloten bij wat we zoeken. Hun "stapel" korting is overigens maar heel beperkt en komt op 2% van het totaal. Maar ze waren wel het meest "pushy" van allemaal. Op een subtiele manier, maar duidelijk dat ze wilde weten waarom we niet gelijk een handtekening wilden zetten en wanneer we dat dan wel wisten.

De lokale zaak heeft als enige exact de juiste kleur in hun assortiment, maar is dan weer de enige die niet kon voldoen aan de wens voor een Bora, al is Novy volgens mij ook geen slecht alternatief.

Argh, nooit geweten dat het uitzoeken van een droomkeuken zo'n nachtmerrie is :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sjors81 schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:59:
Van de week een offerte getekend voor een nieuwe keuken. De keukenleverancier heeft prijs opgesteld op basis van een offerte die ik had doorgestuurd. Deze oude offerte was een aanpassing op een eerdere offerte en nu zie ik dat ze daar in plaats van werkdiepte 65cm de standaard 60cm hebben aangehouden. Mijn getekende offerte is nu dus ook bepaald op 60cm diepte.

Betreft een werkblad van 290 lang, composiet 20mm. Enig idee of dit veel in prijs gaat schelen?

Het betreft een L.keuken, heeft dit nog gevolgen voor de hoekkast?

Ben vooral benieuwd naar de financiële consequenties..
Dit verschilt per leverancier. Sommige rekenen daar niets voor. Dus morgen even bellen en aangeven dat dit in een vorige offerte al verkeerd stond. Kan vast wel aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:08
In 2017 is onze keuken geplaatst met een Lorraine 50R (50 x 40 cm) spoelbak en een bijbehorende korfplug. Onze Grohe Essence New kraan met uittrekbare slang kon hierdoor nooit in het midden van de spoelbak worden aangezet, omdat daarmee alles rondom de spoelbak nat wordt. Het water wordt weerkaatst door de door de korfplug.

Onze nieuw aangeschafte Quooker Fusion kraan komt wat betreft de uitloop, nu net iets van het midden boven de korfplug uit. Ik ben bang dat we ook hier weer een waterballet krijgen rondom de spoelbak.

Ik ben benieuwd of er hier mensen dezelfde ervaring hebben en of bijvoorbeeld een andere korfplug het gespetter oplost.

Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
knights16 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:03:
Ik heb een NEFF vaatwasser die niet automatisch (auto open) meer goed opengaat. Weet iemand of ik hier zelf wellicht wat aan kan doen en waar het door kan komen ?

Zie onderstaand het filmpje:

YouTube: 25 november 2022
Iemand tips inzake de auto open die niet goed werkt ?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 20:06
Ethirty schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:01:

Ze adverteren allemaal met een "no-bullshit, geen onderhandelingsruimte prijs". Bewust op geselecteerd, we hadden geen zin in DMG taferelen. Al voelt het na al die gesprekken alsnog alsof je niet het onderste uit de kan hebt gehaald.

Bemmel en Kroon: Pronorm (xline) met Siemens/Bora, 83cm korpus
Bemmel & Kroon is ook van DMG en kan me niet herinneren dat ze vaste prijzen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
mitsumark schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:44:
Nobilia heeft ook 86,4.
Tristar, Rotpunkt en Ballerina hebben eventueel ook 91 als standaard maat.

https://docs.google.com/s...Qm2bZWA/edit?usp=drivesdk
Kijk, dat is nog eens handig, zo'n overzicht! Thanks! Ben afgelopen week bij I-kook geweest en daar was 86,4 vermoedelijk nobilia, het grootste wat ze aanboden. Dus niet de 91cm tristar die ik in je overzicht zie staan helaas.

Maar wow, dat zulke hoge kasten gemaakt worden dat het voor mij haast al te hoog is :*) . Want het lijkt me dat een plint van 7 cm ook wel het minimale is dat nog praktisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ulkmeister schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:34:
[...]

Kijk, dat is nog eens handig, zo'n overzicht! Thanks! Ben afgelopen week bij I-kook geweest en daar was 86,4 vermoedelijk nobilia, het grootste wat ze aanboden. Dus niet de 91cm tristar die ik in je overzicht zie staan helaas.

Maar wow, dat zulke hoge kasten gemaakt worden dat het voor mij haast al te hoog is :*) . Want het lijkt me dat een plint van 7 cm ook wel het minimale is dat nog praktisch is?
Heb hier 8cm plint. Voor ons de sweetspot tussen optimale kastruimte, looks en genoeg ruimten om niet tegen kasten aan te trappen / lopen. Met werkblad van 101cm kom je dan mooi uit met 91cm korpus, 8cm plint en 2cm blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:00
Nog even een vraagje over de verlengde garantie bij Siemens. Ik lees op hun site ( https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie) de voorwaarden dit:

De extra garantie is alleen van toepassing wanneer er tegelijkertijd vier of meer Siemens inbouwapparaten bij dezelfde Nederlandse verkoper zijn aangeschaft en in gebruik zijn genomen. De vier of meer inbouwapparaten moeten minimaal uit vier verschillende productgroepen afkomstig zijn. Klein huishoudelijke apparaten, zoals vrijstaande koffievolautomaten, zijn uitgesloten.

Wij hebben nu in de offerte 1 oven, 1 combi-oven, 1 vaatwasser en 1 koel-vries staan. Betekent dit dan wel of geen verlengde garantie? Want 2 ovens zijn geen 2 verschillende productgroepen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bobo89 schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:46:
Nog even een vraagje over de verlengde garantie bij Siemens. Ik lees op hun site ( https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie) de voorwaarden dit:

De extra garantie is alleen van toepassing wanneer er tegelijkertijd vier of meer Siemens inbouwapparaten bij dezelfde Nederlandse verkoper zijn aangeschaft en in gebruik zijn genomen. De vier of meer inbouwapparaten moeten minimaal uit vier verschillende productgroepen afkomstig zijn. Klein huishoudelijke apparaten, zoals vrijstaande koffievolautomaten, zijn uitgesloten.

Wij hebben nu in de offerte 1 oven, 1 combi-oven, 1 vaatwasser en 1 koel-vries staan. Betekent dit dan wel of geen verlengde garantie? Want 2 ovens zijn geen 2 verschillende productgroepen misschien?
Twee ovens tellen ook gewoon (beide) mee.
Daarnaast is een combi magnetron/oven een ander apparaat dan een bakoven :9

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 27-11-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
Los daarvan lees ik ook het stukje "en in gebruik zijn genomen", dus niet een goedkoop product erbij en gelijk weer doorverkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
mitsumark schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:55:
Los daarvan lees ik ook het stukje "en in gebruik zijn genomen", dus niet een goedkoop product erbij en gelijk weer doorverkopen..
Bij doorverkopen heb je ook het probleem dat je geen garantie meeverkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mitsumark schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:55:
Dat kan zeker wel. Lees de gehele voorwaarden maar door, zie:
https://media3.bsh-group....orwaarden_2021_26juli.pdf

Er staat nergens dat je *zelf* het apparaat in gebruik moet hebben genomen. Daarnaast; hoe weten zij of je een dom (= geen wifi) apparaat zelf in gebruik hebt?
Je moet hem uiteraard wel zelf registreren, tegelijk met de andere 3 apparaten.

In ons vorige huis ook een apparaat extra gekocht en aan mijn ouders geschonken, doet het daar nog steeds prima. Voor vaatwasser monteur langs gehad, keek wel even waar apparaat nummer 4 was, verder geen enkel probleem en onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:12:
[...]

Bij doorverkopen heb je ook het probleem dat je geen garantie meeverkoopt.
Dat is inderdaad een ding, maar ach; dat heb je toch zelden via Marktplaats :')
Voor de afnemer van de 5 jaar is het nog steeds 5 jaar garantie op de overige 3 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Laatst online: 14-02 22:39
Nou zijn we voor het eerst in ons leven op keukenjacht gegaan. Als eerste bij een lokale keukenboer. Hij kon erg goed meedenken en gaf veel praktische tips. Binnen 14 dagen stuurt hij een tekening en offerte.
Gelijk erna gingen we naar Keukenmaxx. Daar vonden we de keukens erg mooi en zat er al wat tussen wat we zouden willen hebben. Het rare is alleen dat de verkoper nog niet gelijk tot een offerte wilde gaan. Eerst een tekening maken van de opstelling, ons thuis erover laten nadenken en binnenkort weer een afspraak.

Het was nu echt alleen de opstelling die getekend is. Kleur, apparaten accessoires, keukenblad is nog niet eens gekozen.
Hij schatte dat het tussen de 15 en 20k zou gaan kosten.

Nu weet ik dat ze bij de dmg zitten en ben ik me aan het voorbereiden op het onderhandelen. Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe de marges tegenwoordig zijn? Hoe laag kan de prijs gaan bij een keuken van 20k bijvoorbeeld?

Is het misschien ook handig om naar een andere vestiging van Keukenmaxx te gaan en dezelfde keuken te laten uittekenen en kijken waar het goedkoper is?

Alle recente dmg tips zijn welkom :) . Ik heb de opening post gelezen, maar meer is altijd welkom

Deze opstelling zou dus tussen de 15 en 20 kosten volgens de verkoper. Erg duur voor wat je krijgt, lijkt me?

[ Voor 29% gewijzigd door Olivertwist278 op 28-11-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mryc schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:14:
[...]

Bemmel & Kroon is ook van DMG en kan me niet herinneren dat ze vaste prijzen hanteren.
Oh echt? Die had ik even gemist dan :o
Ulkmeister schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:34:
[...]

Wij kijken ook naar 100cm, de korpus is wel sterk afhankelijk van je gewenste blad dikte. Althans, ik vind 7 wat krap. Hou graag ook wat ruimte voor bijvoorbeeld de robot stofzuiger. Of grotere schoenen/pantoffels :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:48:
[...]

Oh echt? Die had ik even gemist dan :o
Geen DMG. Alleen de inkoop loopt via hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Vendetta_X schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:55:
[...]

Geen DMG. Alleen de inkoop loopt via hen.
Verklaar dan de volgende url eens: https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiebesluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Dat bericht kom ik ook tegen, maar niet van een daadwerkelijke overname. Dit zijn merken die DMG zelf noemt, daar staat B&K niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Melissadejong schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:17:
[...]

Werk je zelf in een keukenzaak? Ik denk zelf dat ik zelf voor composiet zou gaan volgens mij is dit dekton wat je hebt berekend is denk wel prijziger dan composiet..
Ik maakte, onder andere, keukens :)

Ik heb composiet berekend, dat kan je ook aan de naam zien.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Toke_gt schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:34:
[...]

Dat bericht kom ik ook tegen, maar niet van een daadwerkelijke overname. Dit zijn merken die DMG zelf noemt, daar staat B&K niet bij.
Daarover kan ik dan met zekerheid stellen dat ik sowieso minimaal 1 bedrijf ken dat daar ook niet tussen staat. Dus die lijst geeft sowieso geen volledig beeld.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ethirty schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:45:
[...]

Daarover kan ik dan met zekerheid stellen dat ik sowieso minimaal 1 bedrijf ken dat daar ook niet tussen staat. Dus die lijst geeft sowieso geen volledig beeld.
Klinkt geheimzinnig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Keukenloods en cvt staan er al niet tussen. Maar dat geheimzinnige is wat ze willen nu lijkt er veel concurrentie te zijn zonder dat het er is.

[ Voor 20% gewijzigd door Sen op 28-11-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Naam is in dit geval niet relevant want geen keukens, maar daar hebben ze sowieso een meerderheidsbelang in.

Grote bedrijven met veel geld hebben vaak wel meer bedrijven in hun portfolio waar ze niet transparant over zijn, bijvoorbeeld omdat ze verder zelfstandig mogen blijven opereren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Sen schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:05:
[...]

Keukenloods en cvt staan er al niet tussen. Maar dat geheimzinnige is wat ze willen nu lijkt er veel concurrentie te zijn zonder dat het er is.
Zie ook dit lijstje voor een wat completer beeld:
https://www.izaa.nl/mandemakers-keukens/

Mandemakers
Keukenkampioen
Tki keukens
Kuchen Direct
Wooning
Brugman
Keukenconcurrent
Tulp keukens
Piet Klerkx
Hello Kitchen
Keukenmaxx
Grando keukens
CVT
Keukenloods
Marquardt keukens

Niet alle winkels zijn een succes geworden. Onderstaande concepten waren van Mandemakers keukens, maar zijn om allerlei redenen gestopt.
Sanders keukens (Sanders meubelstad)
Woonexpress keukens
Chef keukens in België (voorheen Keukenkampioen België)

[ Voor 40% gewijzigd door Source90 op 28-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ethirty schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:01:
8< 8<
De lokale zaak heeft als enige exact de juiste kleur in hun assortiment, maar is dan weer de enige die niet kon voldoen aan de wens voor een Bora, al is Novy volgens mij ook geen slecht alternatief.

Argh, nooit geweten dat het uitzoeken van een droomkeuken zo'n nachtmerrie is :+
Twee oplossingen mogelijk:
1. Novy kiezen, op zich echt geen slechte inductieplaten namelijk.
2. Overleggen of je de BORA ergens anders mag kopen en dat ze die voor je plaatsen (meestal vinden ze dat niet leuk én vragen ze voor het plaatsen van een vergoeding)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
knights16 schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:41:
[...]

Iemand tips inzake de auto open die niet goed werkt ?
Niet voor zelf oplossen. Heb wel puike ervaring met de servicedienst van EP-Berepoot die in het verleden de scharnieren van m'n Siemens vaatwasser heeft vervangen :) (Terwijl de vaatwasser daar niet was gekocht, zat al in het huis toen we het kochten)

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 28-11-2022 10:17 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is
Jup, long story short: ik wil bepaalde bewerkingen kunnen doen om datgeen aan te kunnen bieden dat ik mooi vind, aan mijn kwaliteitseisen voldoet en waarmee ik mijn werk onderscheidend kan maken. Dat vraagt om een nieuwe werkplaats en eigenlijk minimaal ook een collega/medewerker. Eigenlijk moet je dan ook iets van een ruimte waar je een aantal zaken kunt showcasen en dat maakt dat de benodigde investering dermate wordt dat ik eenvoudigweg niet zie hoe ik nog afdoende marge kan maken.

Bovendien heb ik kennis en kunde in een ander nogal niche onderwerp waar veel vraag naar is, waardoor ik hier met veel minder risico meer geld kan verdienen. In iets dat ik ook leuk vind bovendien. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:08:
[...]

Jup, long story short: ik wil bepaalde bewerkingen kunnen doen om datgeen aan te kunnen bieden dat ik mooi vind, aan mijn kwaliteitseisen voldoet en waarmee ik mijn werk onderscheidend kan maken. Dat vraagt om een nieuwe werkplaats en eigenlijk minimaal ook een collega/medewerker. Eigenlijk moet je dan ook iets van een ruimte waar je een aantal zaken kunt showcasen en dat maakt dat de benodigde investering dermate wordt dat ik eenvoudigweg niet zie hoe ik nog afdoende marge kan maken.

Bovendien heb ik kennis en kunde in een ander nogal niche onderwerp waar veel vraag naar is, waardoor ik hier met veel minder risico meer geld kan verdienen. In iets dat ik ook leuk vind bovendien. :)
Do tell over dat andere onderwerp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik ben op dit moment zelf mijn Ikea keuken aan het samenstellen. Qua opstelling en apparatuur zijn wij er al uit, maar over het blad twijfelen wij nog. Een blad van kunststof hebben we vanwege de look liever niet. De bladen die Ikea zelf levert zijn op het moment erg beperkt.

Daarom zijn wij vorige week bij Werkbladengroothandel in Veenendaal langs geweest om te kijken naar een goedkoop composieten aanrechtblad. Toch viel de prijs daarvan nog een beetje tegen. Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een composieten blad in de omgeving Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Pyramiden schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:19:
Ik ben op dit moment zelf mijn Ikea keuken aan het samenstellen. Qua opstelling en apparatuur zijn wij er al uit, maar over het blad twijfelen wij nog. Een blad van kunststof hebben we vanwege de look liever niet. De bladen die Ikea zelf levert zijn op het moment erg beperkt.

Daarom zijn wij vorige week bij Werkbladengroothandel in Veenendaal langs geweest om te kijken naar een goedkoop composieten aanrechtblad. Toch viel de prijs daarvan nog een beetje tegen. Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een composieten blad in de omgeving Utrecht?
Je hebt (landelijk) ook nog https://www.superkeukens.nl/keukens/accessoires/werkbladen of https://www.123werkbladen.nl/Werkbladen/.

En volgens mij kan zowat elk keukenbedrijf wel een werkblad op maat bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 28-11-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
Dag allemaal,

Ons oog is gevallen op een Siematic SLX keuken (kookeiland en kastenwand.)

- Uiteraard met de verlichting onder het blad en grepen.
- Onyx Oak en een keramisch werkblad.
- Siemens combi-oven
- Siemens koelkast met vriezer aan onderzijde
- Siemens vaatwasser
- Bora kookplaat
- Quooker met 3L

Nu zijn we laatst bij bruynzeel geweest voor een nul meting. Daar kwam hun eigen merk al op bijna €30.000,- met installatie.

Ik vond het absurd veel geld voor een Bruynzeel keuken en dat schrikt ons ook erg af om naar een "duurder" merk zoals Siematic te kijken.

De bruynzeel keuken was voorderest niet heel bijzonder samengesteld. Het waren mat zwarte deuren met grijze corpus (zwart kon daar al niet).

Kookeiland 240x120
Kastenwand 180x? (zo hoog mogelijk max 260)

Is €20-25k realistisch voor een Siematic SLX in onze samenstelling of moeten we naar een ander merk kijken. In dat geval, hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:46:
Dag allemaal,

- Siemens combi-oven
- Siemens vaatwasser
- Bora kookplaat
- Quooker met 3L

Nu zijn we laatst bij bruynzeel geweest voor een nul meting. Daar kwam hun eigen merk al op bijna €30.000,- met installatie.

Ik vond het absurd veel geld voor een Bruynzeel keuken en dat schrikt ons ook erg af om naar een "duurder" merk zoals Siematic te kijken.

De bruynzeel keuken was voorderest niet heel bijzonder samengesteld. Het waren mat zwarte deuren met grijze corpus (zwart kon daar al niet).

Kookeiland 240x120

Is €20-25k realistisch voor een Siematic SLX in onze samenstelling of moeten we naar een ander merk kijken. In dat geval, hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!

***members only***
Nee dat gaat je niet lukken.

Die greeplijst bij SLX is serieus duur (ook serieus mooi). Verlichting is ook nog een optie, rekenen ze zo €1000 meerprijs voor.

Die plafond hoge kasten maakt het ook behoorlijk duur.

Maar wat mij goed geholpen heeft in de zoektocht om tot een (voor mijn gevoel) een redelijke prijs te komen.

Apparatuur
  • Voor Siemens apparatuur. Tel adviesprijzen op. -35%
  • Bora Pure €2500
  • Quooker €1250
Werkblad
Je kunt bij keukenbladenfabriek of steenproject een geautomatiseerde offerte opvragen obv type blad dat je zoekt. Tel er ca. 20% bij op.

Montage
€1750-€2000

Kastjes
Dat is het minst doorzichtige deel. Dus het totaal bedrag van de offerte minus bovenstaande posten.

Voor mezelf heb ik de afweging gemaakt of ik dat bedrag dat onderaan de streep over bleef een redelijk bedrag vond voor het maatwerk.

Bruynzeel geeft toch een redelijk goed gespecificeerde offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Source90 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:15:
[...]

Je hebt (landelijk) ook nog https://www.superkeukens.nl/keukens/accessoires/werkbladen of https://www.123werkbladen.nl/Werkbladen/.

En volgens mij kan zowat elk keukenbedrijf wel een werkblad op maat bestellen.
Werkbladengroothandel en 123werkbladen is hetzelfde bedrijf. Verder ook nog wat andere offerte uitgevraagd, maar alles is eigenlijk precies 2200 euro (excl. installatie) voor een L-keuken met een blad van 2400 en eentje van 1600. Wellicht is mijn beeld van de prijs van een blad dan verkeerd. Ik zal bij Superkeukens ook nog even een offerte uitvragen. Een eiken blad is ook nog een optie, maar dat vergt weer wat meer onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenotto
SquareOne schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:13:
[...]

Nee dat gaat je niet lukken.

Die greeplijst bij SLX is serieus duur (ook serieus mooi). Verlichting is ook nog een optie, rekenen ze zo €1000 meerprijs voor.

Die plafond hoge kasten maakt het ook behoorlijk duur.

Maar wat mij goed geholpen heeft in de zoektocht om tot een (voor mijn gevoel) een redelijke prijs te komen.

Apparatuur
  • Voor Siemens apparatuur. Tel adviesprijzen op. -35%
  • Bora Pure €2500
  • Quooker €1250
Werkblad
Je kunt bij keukenbladenfabriek of steenproject een geautomatiseerde offerte opvragen obv type blad dat je zoekt. Tel er ca. 20% bij op.

Montage
€1750-€2000

Kastjes
Dat is het minst doorzichtige deel. Dus het totaal bedrag van de offerte minus bovenstaande posten.

Voor mezelf heb ik de afweging gemaakt of ik dat bedrag dat onderaan de streep over bleef een redelijk bedrag vond voor het maatwerk.

Bruynzeel geeft toch een redelijk goed gespecificeerde offerte?
De gespecificeerde offerte hebben we zeker! Zo waren de keukenmeubelen alleen al bijna €15.000,-. Het gaat hier om de Bruynzeel meubelen.

Ik volg hier het één en ander op het forum en ik zie daar lagere bedragen voorbij komen van bijvoorbeeld Next125 of Siematic. Die keukens zijn dan nog groter (meer hoge kasten) en een groter eiland.

Ik kan er dan ook niet over uit waarom de meubelen van Bruynzeel zelf dan duurder zijn dan de offertes die ik hier voorbij heb zien komen van midden tot hoge segment keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Bruynzeel heeft 1 lijn dat door dezelfde fabrikant wordt gemaakt als next125. Die is duurder dan de andere modellen bij Bruynzeel (corrigeer mij aub als mijn veronderstelling verkeerd is).

Siematic SLX zijn mooie kasten en daardoor zal de prijs snel ook aan de hogere kant zijn (ook met hun meest voordelige frontje).

Edit: Ik heb trouwens een offerte thuis liggen voor een Siematic S2 keuken, met meer kasten dan jouw opstelling en ongeveer dezelfde prijs voor kasten gedeelte. Dus ja....mijn eerste gedachte is dat 15k veel is in jouw Bruynzeel offerte

[ Voor 27% gewijzigd door Chillmeister op 28-11-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:46:
Dag allemaal,

- Siemens combi-oven
- Siemens vaatwasser
- Bora kookplaat
- Quooker met 3L

Kookeiland 240x120

Bedankt alvast!

***members only***
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een Siematic SLX en heb de afgelopen maanden hier wel wat over gepost op dit forum, ook over prijzen; wanneer je zoekt op Siematic SLX dan vindt je dat snel.

Ik durf wel wat te zeggen over de kast-prijzen:
Wanneer ik het goed zie heb je drie ladekasten van 80 cm: 3x 1.300,- = 3.900,-
Twee van 90: 2x 1.350,- = 2.700,-
Vaatwasserdeur: 500,-
Greeplijst rondom met led: 2.500,-
Zijwanden en plint rondom 2.000,-

Drie extra hoge kasten. 3x 1.250,- 3.750,-
2x led greeplijst en plint. 2.000,-

Maakt een dikke 17k aan kasten…..
10% korting op kasten moet haalbaar zijn, veel meer zullen ze niet doen denk ik.

Dan nog apparatuur erbij, werkblad en montage
Ik denk dat je 30k kwijt bent voor deze keuken.

Ik heb vorige week de offerte van een collega, die ook voor een SLX wil gaan, gezien en zag dat Onyx Oak uit het programma wordt gehaald.
Hier kom voor in de plaats Oak Darjeeling en Oak Oolong… ik zou dat even checken bij je keukenboer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
stephenotto schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:38:
[...]

De gespecificeerde offerte hebben we zeker! Zo waren de keukenmeubelen alleen al bijna €15.000,-. Het gaat hier om de Bruynzeel meubelen.

Ik volg hier het één en ander op het forum en ik zie daar lagere bedragen voorbij komen van bijvoorbeeld Next125 of Siematic. Die keukens zijn dan nog groter (meer hoge kasten) en een groter eiland.

Ik kan er dan ook niet over uit waarom de meubelen van Bruynzeel zelf dan duurder zijn dan de offertes die ik hier voorbij heb zien komen van midden tot hoge segment keukens.
Ik begrijp je frustratie, heb het zelf ook doorgemaakt :|.

Hoe gespecificeerd is die? Prijs per 'categorie' of heb je zelfs een prijs per kast? Kan me herinneren dat ik dat wel eens voorbij heb zien komen bij Bruynzeel.

30k voor deze opstelling en specs vind ik ook te veel voor een Bruynzeel. Maar zou wel een dergelijk bedrag verwachten bij een Siematic SLX.

Edit: denk dat de bedragen die @Trussardi99 noemt wel redelijk goed in de richting zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 28-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Afgelopen weekend een order getekend voor mijn nieuwe keuken. Zoals gebruikelijk heb ik nog de mogelijkheid het een en ander aan te passen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over de kastindeling, plaats van de spoelbak, inductieplaat enz. Wellicht nog interessant zaken waar ik over na kan denken.

Voor de volledigheid nog wat specs:

-Kasten Hacker Systemat 3.0 AV2135. Lage kasten matzwart, hoge kasten parelgrijs. (5600)

- werkblad: 20mm composiet Caressi smoked concrete velvet (2900)

- apparatuur:
- Miele KMDA7476 (plaats los aangeschaft)
- AEG combi KMK768010t (1200)
- AEG vaatwasser mm536z (749)
- AEG koeler skk812f1ac (749)
- Caressi spoelbak 50x40 zwart (350)
- Dekker kraan met uitloop (500)
-diversen
Totaal: 3750

Montage: 1300

Totaal 13500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRmobdYN-mH5Fx-ZbTKLDoXtDNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5LVtw46ZiXwWW4qXll7qvLC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQBcA65dSwGHmGZe8qBdq2W5uWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSEznePkuV2iVtpE8HZoldEj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLgSD8X-_emPGE1cCEy9BluEx8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQXuWNweJ2bbBkdjzdZ7h0V0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Sjors81 op 28-11-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sjors81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:48:
Afgelopen weekend een order getekend voor mijn nieuwe keuken. Zoals gebruikelijk heb ik nog de mogelijkheid het een en ander aan te passen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over de kastindeling, plaats van de spoelbak, inductieplaat enz. Wellicht nog interessant zaken waar ik over na kan denken.

Voor de volledigheid nog wat specs:

-Kasten Hacker Systemat 3.0 AV2135. Lage kasten matzwart, hoge kasten parelgrijs. (5600)

- werkblad: 20mm composiet Caressi smoked concrete velvet (2900)

- apparatuur:
- Miele KMDA7476 (plaats los aangeschaft)
- AEG combi KMK768010t (1200)
- AEG vaatwasser mm536z (749)
- AEG koeler skk812f1ac (749)
- Caressi spoelbak 50x40 zwart (350)
- Dekker kraan met uitloop (500)
-diversen
Totaal: 3750

Montage: 1300

Totaal 13500

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idealiter zou het stuk tussen kookplaat en spoelbak iets groter zijn. Het stuk werkblad in de hoek bij de ladekast ga je waarschijnlijk geheimen voor koffiemachine e.d.?

Alternatief zou kunnen zijn. Vaatwasser, spoelkant, lade, kookkast. Optisch ook wat mooier, dan zitten alle lades naast elkaar. Maar dan zit je wel met vaatwasser voor de deur. Ook niet ideaal.

Bij de hoge kasten zou ik even overleggen of je die passtukken / blendes boven en onder de oven weg kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
SquareOne schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:07:
[...]

Idealiter zou het stuk tussen kookplaat en spoelbak iets groter zijn. Het stuk werkblad in de hoek bij de ladekast ga je waarschijnlijk geheimen voor koffiemachine e.d.?

Alternatief zou kunnen zijn. Vaatwasser, spoelkant, lade, kookkast. Optisch ook wat mooier, dan zitten alle lades naast elkaar. Maar dan zit je wel met vaatwasser voor de deur. Ook niet ideaal.

Bij de hoge kasten zou ik even overleggen of je die passtukken / blendes boven en onder de oven weg kunt krijgen.
Dat passtuk aan de bovenkant van de oven gaat weg, dat deurtje daarboven wordt 'touch'. Onder de oven is een laatje.

Ben geen koffiedrinker maar wil wel ergens een koffiezetapparaat kwijt. Rechts van de hoge kasten zit nu nog in de oude keuken een regaalkast van circa 35cm diep maar dat wil ik niet meer (zit een koof achter). Wil daar eigenlijk wel een plankje/nisje oid om het apparaat daar neer te zetten. Iemand nog goede ideeën?
Pagina: 1 ... 375 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1