Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 20:56

ThePsycho

Biertje?

Ulkmeister schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:35:
Ik zie hier op het forum bijna alleen maar downdraft afzuigsystemen en probeer informatie te vinden over de prestaties daarvan tov een afzuigkap met afvoer naar buiten, maar kan hier weinig over vinden. Hebben jullie hier kennis van? Intuïtief zou ik zeggen dat een afzuigkap meer fijnstof, geurtjes en vocht afhangt, maar kan nergens vinden of dat ook klopt..
Het zal vast ook wel aan het apparaat liggen hoe veel het afvangt, hoe veel lawaai het maakt en dergelijke maar over het algemeen zie ik zelf bij onze afzuigkap op hoogste stand (los van de herrie) alsnog erg veel damp opzij vliegen en daarmee de afzuigkap volledig missen. Zeker met plafondunits wordt dit probleem nog veel groter.

Hoe de ervaring met downdraft in de praktijk is laat ik even aan de mensen over die dit al in huis hebben, maar op basis van mijn ervaring met overhead, plafondunits en een paar filmpjes/reviews/demos ben ik zelf voor een bora gegaan in onze nieuwe keuken.

[ Voor 0% gewijzigd door ThePsycho op 18-11-2022 10:05 . Reden: filters n.v.t. bij afzuiging naar buiten ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
Bij onze downdraft plaat gaat het zonder enige moeite perfect bij bakpannen en lagere kookpannen, ook zonder deksel.
Grotere pannen zonder deksel is wel wat lastiger, maar daar heb ik berghoff downdraft pannen voor gekocht, daar gaat echt helemaal niks langs de afzuiger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tehh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:
Heeft er iemand nog wat tips om de indeling/het lijnenspel wat logischer te maken?
De ruimte is 6m * 3,1 met aardig wat deuren en ramen. Op dit moment is elk stukje muur bedekt met keuken, op andere plekken zitten deuren of ramen.
In de hoge kasten zit rechts de vriezer (1m hoog) en links de koelkast (1,4m hoog).
We zijn m.n. gelimiteerd doordat we een keramisch aanrechtblad willen, die wordt in maximaal 3,2m lengte geleverd. De 'korte wand' vullen met hoge kasten i.c.m. een lang aanrechtblad vinden we i.v.m. de naden die we dan krijgen in het aanrechtblad niet mooi.
In onze huidige keuken hebben we geen kasten met lades, de handgrepen van de koelkast zitten nu dus ook ca. 10cm lager. We zijn er ook nog niet over uit of we wel kasten met lades willen, dus eigenlijk staat de volledige indeling nog op losse schroeven. De huidige indeling is dus hoofdzakelijk geoptimaliseerd vanwege de maximale afmetingen van het aanrechtblad.

Voor de 'lange wand' hebben we onder het werkblad overwogen om uit te gaan van 4 * 60 cm (1 kast / oven / 2 kasten), keukenzaak heeft het eerst zo uitgetekend omdat anders de inductie vrij ver in de hoek kwam te zitten samen met de spoelbak.

De servieskast / eettafel staan in de woonkamer overigens, dus waar we de vaatwasser ook neerzetten; we moeten sowieso lopen (en dat vinden we geen probleem).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Update: we zijn er uit gekomen.
De vriezer hebben we een kleine upgrade gegeven naar 1,22m zodat er minder ruimte verloren gaat wanneer deze in eenzelfde kast als de koelkast geplaatst wordt.
De koelkast stond 'op de grond' en dat vonden we ook wat te laag. Bij deze kast - en dus ook bij de kast van de vriezer - is een lade van ±35cm toegevoegd, die heeft dezelfde hoogte als de lades onder het werkblad.
Boven de koelkast / vriezer is dan nog een klein kastje van zo'n 20 cm, mooi voor de dingen die je eigenlijk weg moet gooien maar niet weg mag gooien :+

Ook hebben we het werkblad bij de spoelbak dieper gemaakt; 70 cm. Het andere werkblad kan niet dieper i.v.m. een raam in de ruimte waar we dan 10cm voor zouden komen. Bedankt @gdvm voor de tip!

Verder hebben we de knoop doorgehakt m.b.t. inductie, die wordt 80 cm i.p.v. 90. Omdat Bosch geen inductie kan leveren hebben we straks 3x Bosch en 1x Siemens, dus misschien dan toch maar kijken naar een afzuigkap van Bosch om aan de extra garantie te geraken...
De komende tijd nog nadenken over de afzuigkap, afwerking van de wand, de vloer, de lampen... pff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
Pussolini schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:30:
Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met showroommodel-apparatuur? Ik zie dat keukenloods een hele hoop aanbiedt, met dezelfde garantievoorwaarden als nieuw spul. Zou een mooie bespaarpost kunnen zijn, in theorie.
Bij keuken loods meermaals een niet te dure vaatwasser gehaald. Niks mis mee. Wel even goed kijken of en vooral waar er beschadigingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Gisteren toch even langs de keukenloods gegaan om te kijken in hoeverre ze in de buurt van de prijs van KVIK konden komen. Voordeel van KL is dat er meer kleuren beschikbaar zijn tov KVIV.
We kwamen uit op een Nobilia 945 Easytouch.
Blad van 2cm, net als bij KVIK. Ontwerp ook 95% hetzelfde (eiland iets breder) en uiteindelijk 1 hoge kast extra en toch ±2K onder het bedrag van KVIK.

Enorme prijsverschil zit hem voornamelijk in apparatuur
(KVIK // vs KL)
Installatie: €2100 vs €1650
Apparatuur: €8121 vs €5970
Werkblad: €4119 vs €3242
Kasten: ±6500 vs €10265
Totaal: €21363 vs €19.250 - waarbij KL een extra hoge kast met 5 lades heeft + eiland van 1.2m ipv1.1
*KL berekende korting op het einde, KVIK tussendoor dus daarom klopt de optelling van deze totaalprijs niet helemaal.

Wat vinden jullie van de prijs? Zal hier nog ruimte in zitten bij de KL?

Overzichtje van apparatuur (en prijs KL // KVIK)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFPMIWBK-M4l7OKGQtVgKWnmLyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dvysk8NEUBRdCKQUodFB49IH.png?f=user_large
KL render

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_8O-JL09yG4GL0v6ZsVxCkdXAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXAU5va3685JQEfoAc3HwftA.png?f=fotoalbum_large
KVIK render

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:39
Tehh schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:12:
[...]
De vriezer hebben we een kleine upgrade gegeven naar 1,22m zodat er minder ruimte verloren gaat wanneer deze in eenzelfde kast als de koelkast geplaatst wordt.
De koelkast stond 'op de grond' en dat vonden we ook wat te laag. Bij deze kast - en dus ook bij de kast van de vriezer - is een lade van ±35cm toegevoegd
Mooie toepassing
Omdat Bosch geen inductie kan leveren hebben we straks 3x Bosch en 1x Siemens, dus misschien dan toch maar kijken naar een afzuigkap van Bosch om aan de extra garantie te geraken...
Staar je niet blind op die extra garantie. Als er echte fabrieksfouten zijn, blijkt dat snel genoeg en kun je een beroep doen op de gewone garantie. Met aanschaf extra apparaat, of niet het apparaat van je voorkeur, vanwege die garantie, trap je in de marketingtruc die aan deze service ten grondslag ligt. Je hebt die extra garantie waarschijnlijk helemaal niet nodig, dus kies gewoon de afzuigkap die je graag wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Toke_gt schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:05:
[...]

Mooie toepassing

[...]

Staar je niet blind op die extra garantie. Als er echte fabrieksfouten zijn blijkt dat snel genoeg gaan en kun je een beroep doen op de gewone garantie. Met aanschaf extra apparaat, of niet het apparaat van je voorkeur vanwege die garantie, trap je in de marketingtruc die aan deze service ten grondslag ligt. Je hebt die extra garantie waarschijnlijk helemaal niet nodig, dus kies gewoon de afzuigkap die je graag wilt hebben.
Eens, die extra garantie is echt zo’n ding dat blijkbaar succesvol is om mensen vooral aan één merk te binden. En dat wil nog wel eens nadelen hebben, zoals in dit voorbeeld duidelijk wordt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jassie256 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:57:
Gisteren toch even langs de keukenloods gegaan om te kijken in hoeverre ze in de buurt van de prijs van KVIK konden komen. Voordeel van KL is dat er meer kleuren beschikbaar zijn tov KVIV.
Blad van 2cm, net als bij KVIK. Ontwerp ook 95% hetzelfde (eiland iets breder) en uiteindelijk 1 hoge kast extra en toch ±2K onder het bedrag van KVIK.

(KVIK // vs KL)
Totaal: €21363 vs €19.250 - waarbij KL een extra hoge kast met 5 lades heeft + eiland van 1.2m ipv1.1
*KL berekende korting op het einde, KVIK tussendoor dus daarom klopt de optelling van deze totaalprijs niet helemaal.

***members only***

[Afbeelding]
KL render

[Afbeelding]
KVIK render
Je kan altijd nog proberen te onderhandelen. Keukenloods laat niet gelijk bij de eerste date het achterste van hun tong zien.

Hamvraag is; Met welke prijs ben jij gelukkig en zou je direct kopen. Ofwel; wat is deze keuken jou waard?
Bij Keukenloods kan je nog een finaal bod neerleggen. "Voor 18.500 teken ik direct". Niet geschoten is altijd mis. Hoort snel genoeg of dat haalbaar is (dan wel een tegenbod).

Kasten van KL vind ik bijvoorbeeld aardig aan de prijs, maar zoals jij zelf aangeeft; onduidelijk korting op het einde. Kastjes maken ze veelal wel meeste marge op.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 18-11-2022 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
jassie256 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:57:

(KVIK // vs KL)

***members only***

[Afbeelding]
KL render

[Afbeelding]
KVIK render
Volgens mij is er nog wel wat ruimte bij KL. Anders bestel je de apparatuur bij KL en de rest bij KVIK? Dan kom je uit op 5970 + 2100 + 4119 + 6500 = ± € 18.700. Dus tot dat punt moet KL nog wel kunnen dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Ik kan je vertellen dat ik deze week die Bora voor 100 euro minder heb bestelt bij KL. Dus je hebt nog ruimte om misschien ietsje lager uit te komen met apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:24
jichem schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:16:
Bij onze downdraft plaat gaat het zonder enige moeite perfect bij bakpannen en lagere kookpannen, ook zonder deksel.
Grotere pannen zonder deksel is wel wat lastiger, maar daar heb ik berghoff downdraft pannen voor gekocht, daar gaat echt helemaal niks langs de afzuiger!
Wat is er voor speciaals aan die pannen?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 12:39
KingsCrown schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:30:
We zijn vandaag ook op jacht geweest. Ons oog valt op een SIematic SLX. Vooral de fantastische greep geeft voor ons de doorslag + de algehele bouwkwaliteit.

De eerste offerte die we hebben gekregen
SIematic SLX
Kasten (kunststof, dit ivm hufterproofheid - we hebben nog kleine kinderen) : 12k EUR
Apparatuur (Siemens koelkast 178cm / AEG combilift vaatwasser / Bora Pure) 5,5k EUR
Blad composiet (20mm, kon helaas niet dunner, met 20cm spatrand) 6k EUR
Montage 2,3k EUR
Totaal: ca. 26k EUR

Quooker hebben we al, en onze oven is van begin dit jaar er zetten we over.
De apparatuur vond ik best netjes geprijsd. Kasten zijn natuurlijk belachelijk duur... wat is een reeele marge? 10% / 20% / 30%?
Ook het blad is duur, vergelijkbaar blad via werkbladen.nl kost 4,5k EUR incl montage.

Hier de tekeningen, ik heb nog geen render:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is reeel? We willen eigenlijk niet meer uitgeven dan 20k EUR... :D
KingsCrown schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:30:
We zijn vandaag ook op jacht geweest. Ons oog valt op een SIematic SLX. Vooral de fantastische greep geeft voor ons de doorslag + de algehele bouwkwaliteit.

De eerste offerte die we hebben gekregen
SIematic SLX
Kasten (kunststof, dit ivm hufterproofheid - we hebben nog kleine kinderen) : 12k EUR
Apparatuur (Siemens koelkast 178cm / AEG combilift vaatwasser / Bora Pure) 5,5k EUR
Blad composiet (20mm, kon helaas niet dunner, met 20cm spatrand) 6k EUR
Montage 2,3k EUR
Totaal: ca. 26k EUR

Quooker hebben we al, en onze oven is van begin dit jaar er zetten we over.
De apparatuur vond ik best netjes geprijsd. Kasten zijn natuurlijk belachelijk duur... wat is een reeele marge? 10% / 20% / 30%?
Ook het blad is duur, vergelijkbaar blad via werkbladen.nl kost 4,5k EUR incl montage.

Hier de tekeningen, ik heb nog geen render:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is reeel? We willen eigenlijk niet meer uitgeven dan 20k EUR... :D
Kan je een indicatie geven van wat ze bij ons hadden bedacht, maar dat kwam wel iets hoger uit
U opstelling
Links koffie corner, met 2 lades 120, daarnaast kast tot plafond met Miele koelkast, , dan kast plafond met daar in Miele combioven en Miele Oven, kast plafond, Miele Diepvries
Tegen voorkant 2 keer 2 lade 110 breed, daarnaast blinde kast(geen deur)
Tegen rechterkant 1 keer 2 lade 120 breed, kast Vaatwasser, 1 keer 2 lade 120 breed
Aansluiten Eiland 180 cm vanaf de muur met 2 keer lade 120 breed
Andere kant 30CM kast, en dan blad doorlaten loepn tot muur
Kookplaat nog niet besloten, maar denk Bora professional met in midden afzuiging

Advies verkoop prijs Corpus 26000
Advies verkoop apparatuur zonder kookplaat 16500
Budget kookplaat 8000
Aanrechtblad op basis van 600 per m2 / 6000 euro
en installatie 4000 euro

Maakt het totaal op 60.500

Ik denk dat reële kortingen zijn 40% op corpus
en 45% op apparatuur
Blad en installatie laat ik even voor wat het is
15.600+14.700+ 6000 + 4000 = 40K afgerond

DMG zette druk om het voor 50K te doen, want dat was al wel extreem hoge korting
Maar goed, we hebben dus nog 10K te gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
ron321 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:00:
[...]

Wat is er voor speciaals aan die pannen?
Bijzonder..bijzonder... Het is niet bijzonder.
Wat handig is, is dat er een uitsparing in de pan zit waardoor je als je de deksel van de pan er op een bepaalde manier opzet een stoomaflaat aan de zijkant van je pan hebt. Die kan je perfect richting je downdraft sturen waardoor de afzuiging optimaal is.

Daarnaast is deze zelfde opening als vergiet te gebruiken, en zijn de deksel en handvatten niet heet waardoor je geen pannenlap meer nodig hebt.

https://downdraftpannensh...-Pannenset-Berghoff-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Laatst online: 11-09 12:39
ThePsycho schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:47:
[...]

[...]

Toen ik bij de keukenleverancier zat heb ik even in het boekje kunnen snuffelen, en de prijzen kwamen opzich overeen met deze website die ik vond.

Hij is in het spaans, maar wel een euro-zone webshop.

Edit: de website is niet helemaal accuraat met wat ik bijvoorbeeld uiteindelijk betaal voor mijn set. (viel hoger uit)
Bedankt voor die website, dat is alvast een goede indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30
Misschien een gekke vraag maar kan ik een kookplaat met afzuiging via recirculatie alsnog aansluiten op een luchtafvoer en dan de koolstoffilters verwijderen? Betreft in dit geval een novy 1861. Bij een bora pure weet ik dat de recirculatieunit verwijderd kan worden . Bij de novy weet ik dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
-edit: knip-

[ Voor 103% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Vorig jaar een keuken van Dovy gezet.
Zeer tevreden maar één ding stoort mij: de Hub²Hood functionaliteit.

De inductieplaat staat in verbinding met mijn dampkap (wifi direct ofzo?) en deze wordt automatisch geregeld. Lees: de controle wordt uit je handen genomen, maakt me af en toe gek...

Iemand ervaring mee? Zou dit graag permanent disablen, maar is echt niks over te vinden. Heb al contact gehad met Dovy, ook met AEG/Zanussi. Ze weten het zelf allemaal niet...

Enige dat ik kan, is, telkens je begint koken, 5 keer op de wifi knop te drukken (touch) om uiteindelijk in de manuele stand terecht te komen. Best irritant, zou wil het gewoon permanent weg willen pfff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:14
bb1969 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:03:
[...]

[...]

Kan je een indicatie geven van wat ze bij ons hadden bedacht, maar dat kwam wel iets hoger uit
U opstelling
Links koffie corner, met 2 lades 120, daarnaast kast tot plafond met Miele koelkast, , dan kast plafond met daar in Miele combioven en Miele Oven, kast plafond, Miele Diepvries
Tegen voorkant 2 keer 2 lade 110 breed, daarnaast blinde kast(geen deur)
Tegen rechterkant 1 keer 2 lade 120 breed, kast Vaatwasser, 1 keer 2 lade 120 breed
Aansluiten Eiland 180 cm vanaf de muur met 2 keer lade 120 breed
Andere kant 30CM kast, en dan blad doorlaten loepn tot muur
Kookplaat nog niet besloten, maar denk Bora professional met in midden afzuiging

Advies verkoop prijs Corpus 26000
Advies verkoop apparatuur zonder kookplaat 16500
Budget kookplaat 8000
Aanrechtblad op basis van 600 per m2 / 6000 euro
en installatie 4000 euro

Maakt het totaal op 60.500

Ik denk dat reële kortingen zijn 40% op corpus
en 45% op apparatuur
Blad en installatie laat ik even voor wat het is
15.600+14.700+ 6000 + 4000 = 40K afgerond

DMG zette druk om het voor 50K te doen, want dat was al wel extreem hoge korting
Maar goed, we hebben dus nog 10K te gaan
Succes ermee!
Meeste winkeliers willen graag geld verdienen ipv. toeleggen. Korting die je verwacht op de apparatuur ligt onder inkoop.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:48:
[...]

Succes ermee!
Meeste winkeliers willen graag geld verdienen ipv. toeleggen. Korting die je verwacht op de apparatuur ligt onder inkoop.
Dit inderdaad. 10-15% korting is reëel op Miele. Die 35-45% is voor BSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 23:24
Heeft iemand ervaring met houtmerk.nl ? Zij maken keukenopstellingen gebaseerd op ikea metod kastjes.

https://houtmerk.nl/colle...ok-eiken-fineer-matte-lak

Leuke houtafwerkingen. Beetje japandi stijl. Precies waar we op zoek naar zijn. Echter twijfel ik enorm over de kwaliteit.. aangezien de basis van ikea is.

Heeft iemand een keuken bij houtmerk gekocht? Zou je je ervaring en eventuele fotos willen delen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
nxt0206 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:01:
Heeft iemand ervaring met houtmerk.nl ? Zij maken keukenopstellingen gebaseerd op ikea metod kastjes.

Leuke houtafwerkingen. Beetje japandi stijl. Precies waar we op zoek naar zijn. Echter twijfel ik enorm over de kwaliteit.. aangezien de basis van ikea is.

Heeft iemand een keuken bij houtmerk gekocht? Zou je je ervaring en eventuele fotos willen delen?

Bvd
Houtmerk maakt zelf keukens, zeker niet op basis van IKEA. Wel leveren ze frontjes die je op je IKEA keuken kunt plaatsen.

Ik lees gemengde verhalen over de geleverde kwaliteit, hoewel wat ik heb gezien wel goed was. Levertijd is serieus en de prijs eigenlijk niet hoog voor handwerk. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Nou ik ben weer op de weg geweest voor de nieuwe keuken. 2 weken terug bij Miele en het BSH experience center geweest om te weten welke apparatuur ik nu wil en dat staat redelijk vast nu.

Neff S355HVX15E vaatwasser omdat hij nog knoppen heeft en ik een hekel heb aan tip toets systemen zeker als ik natte handen heb en dat heb ik vaak als ik de vaatwasser aan het inruimen ben.

Bora PURU kookplaat omdat werkelijk waar elke verkoper hem boven de Neff zet dus het zal wel.

Quooker COMBI Fusion Square Black + zeeppompje

Oven Neff B57CR22G0 gewoon een oven met schoonmaakfunctie en snel voorverwamen met stoom is 1000 euro meer en ik zie het ons niet echt gaan gebruiken. Wel hide en slide en dat vind ik gewoon grappig.

Magnetron Neff C17WR00G0 Deze kon helaas niet in het keukenontwerp maar leek mij wel makelijk omdat de bediening onderaanzit dus makelijk boven de oven kan.

Koelkast Liebherr IRDe 5120 Plus is het zelfde als de Miele variant met frisdrank krat.
Vriezer Liebherr SUIGN1554 een onderbouw vriezer die groot genoeg voor ons is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Sen schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:32:
Nou ik ben weer op de weg geweest voor de nieuwe keuken. 2 weken terug bij Miele en het BSH experience center geweest om te weten welke apparatuur ik nu wil en dat staat redelijk vast nu.

Neff S355HVX15E vaatwasser omdat hij nog knoppen heeft en ik een hekel heb aan tip toets systemen zeker als ik natte handen heb en dat heb ik vaak als ik de vaatwasser aan het inruimen ben.

Bora PURU kookplaat omdat werkelijk waar elke verkoper hem boven de Neff zet dus het zal wel.

Oven Neff B57CR22G0 gewoon een oven met schoonmaakfunctie en snel voorverwamen met stoom is 1000 euro meer en ik zie het ons niet echt gaan gebruiken. Wel hide en slide en dat vind ik gewoon grappig.

Magnetron Neff C17WR00G0 Deze kon helaas niet in het keukenontwerp maar leek mij wel makelijk omdat de bediening onderaanzit dus makelijk boven de oven kan.

Koelkast Liebherr IRDe 5120 Plus is het zelfde als de Miele variant met frisdrank krat.

***members only***
Dit is een unieke keuken, veel aparte vormen er in, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Komende week hebben wij bij 2 verschillende keukenboeren een afspraak staan om een nieuwe keuken te ontwerpen. Nou is het ook toevallig de week voor black friday en komen hier daar de nodige acties voorbij. Wat is jullie ervaring wat betreft black friday en bv keukenapparatuur. Zou het de moeite waard zijn om die deze week te kopen bij keukenloods bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Aubergine schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:52:
Zijn hier meer mensen die twijfelen tussen 1x 60 cm combioven (e.g. Siemens IQ700) en een 1x 45cm combioven + 1x 60cm oven (e.g. 2x Siemens IQ500)? Vind het lastig om deze afweging te maken. Financieel lijkt het elkaar niet heel erg te ontlopen.
Vooropgesteld, ik ken de ovens van Siemens niet.
Maar 2 ovens geeft je als je een keer uitgebreid kookt veel meer opties.
Of tot wel 6 pizzas tegelijk bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:51

***members only***
Moest even zoeken maar is dit Snaidero Vision?
Is eens een keer iets anders dan een keuken met rechte en hoekige vormen :).

Wel smaak gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

SquareOne schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:32:
[...]

Moest even zoeken maar is dit Snaidero Vision?
Is eens een keer iets anders dan een keuken met rechte en hoekige vormen :).

Wel smaak gevoelig.
Ohh sorry ja het is de snaidero vision. Offerte moet ik nog krijgen. Ik moet van de vrouw 8 jaar hier blijven wonen dus maak me niet erg zorgen over smaak gevoeligheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Sen op 20-11-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

***members only***
Ik denk dat je in je handen mag knijpen als je dit kastenwerk met die bar, zonder die poot, voor onder de €20k voor elkaar weet te krijgen bij een Interieurbouwer. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Aubergine schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:52:
Zijn hier meer mensen die twijfelen tussen 1x 60 cm combioven (e.g. Siemens IQ700) en een 1x 45cm combioven + 1x 60cm oven (e.g. 2x Siemens IQ500)? Vind het lastig om deze afweging te maken. Financieel lijkt het elkaar niet heel erg te ontlopen.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat het heel fijn is om een kleine en een grote oven te hebben. Groot voor gerechten die ruimte nodig hebben of voor het maken van meerdere gerechten tegelijk, en klein voor als die grote ruimte niet nodig is. Het scheelt veel opwarmtijd en gebruikt ook minder energie.
Twee ovens vs 1 is handig als je regelmatig verschillende gerechten hebt die ongeveer tegelijkertijd in de oven moeten, met verschillende ovenstanden en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Toke_gt schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:25:
[...]

Uit ervaring kan ik je zeggen dat het heel fijn is om een kleine en een grote oven te hebben. Groot voor gerechten die ruimte nodig hebben of voor het maken van meerdere gerechten tegelijk, en klein voor als die grote ruimte niet nodig is. Het scheelt veel opwarmtijd en gebruikt ook minder energie.
Twee ovens vs 1 is handig als je regelmatig verschillende gerechten hebt die ongeveer tegelijkertijd in de oven moeten, met verschillende ovenstanden en temperatuur.
Eens zou voor mij ook geen twijfel zijn. Zeker tijdens de wat uitgebreidere kooksessie vind ik het zelf erg prettig die 2e oven te gebruiken om borden op te warmen, gerechten warm te houden etc. Veel meer flexibiliteit.

Wij zijn overigens vrijdag bij superkeukens geweest, om een vergelijkende offerte te laten maken voor de schuller keuken die we op het oog heben. Weer veel geleerd, fijn gesprek gehad waar veel op technische details ingegaan werd zoals ik aangegeven had dat graag te willen. Ook gewoon inzage gehad in het verkopers handboek waar bepaalde zaken toegelicht werden. heerlijk transparant.

offerte komt begin komende week als hij hem uitgewerkt heeft.

Qua blad wel nog steeds twijfel, keramiek, composiet of toch graniet? het ruwe graniet vinden we eigenlijk het mooist, maar blijven twijfelen aan de praktische kant hiervaan.

Hieronder vol onder de spots, dus in de praktijk lijkt alles wat donkerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iifyr1bEJ-En5rU_evsppr2Yojs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgdXV7wcTvreYcOP6bVRVjZK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door --MP-- op 20-11-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
--MP-- schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:09:
[...]
Qua blad wel nog steeds twijfel, keramiek, composiet of toch graniet? het ruwe graniet vinden we eigenlijk het mooist, maar blijven twijfelen aan de praktische kant hiervaan.
Ruw graniet, prachtig, maar als werkblad? Het lijkt me een drama om goed schoon te houden, zichtbaar en onzichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 13:36
Toke_gt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat je veel spijt gaat krijgen van de ondiepe kasten en daardoor erg weinig werkruimte op het eiland. Ook weet ik niet of een lichtkoepel boven je kookgedeelte handig is (denk aan vaak schoonmaken, zelfs al heb je een bora).
Heb je een gespiegelde indeling overwogen? De eethoek onder de lichtkoepel lijkt me passender/prettiger. In de hoek waar je die nu had ingetekend kun je vervolgens makkelijk lage en hoge kasten kwijt, met je eiland ervoor. In die lage kasten past je spoelbak+vaatwasser. Zo heb je het eiland voor het koken met werkruimte eromheen.
Ik kan niet zien wat de kleine ruimte is naast je uitgebouwde deel, maar mogelijk heb je daar een mogelijk om een koelvriescombi ‘door de muur’ te plaatsen. Zie tekening hieronder ter verduidelijking. Zandkleur is keuken, blauw is zithoek. Lichtgrijs is je lichtkoepel.
Voordeel van de spiegeling is dat je je loopdeur vrijer beschikbaar hebt. Stoelen (voor het gemak even als bank getekend) kunnen opzij, je eiland niet. Dat blokkeert altijd. En, niet onbelangrijk, je hebt de keukenrommel niet altijd in het zicht. (Ik zou je trouwens ook afraden om zo’n eethoek met vaste banken in de hoek te doen. Zorg dat mensen er aan alle kanten in en uit kunnen; het geeft snel irritatie).
[Afbeelding]
We hebben nog nagedacht over de gespiegelde indeling die je voorstelde, maar zijn toch op de oorspronkelijke plek van de keuken gebleven. We vinden het fijn om onze keuken centraal te hebben en een duidelijke scheiding tussen eet- en woonkamer te creëren. Dat weegt voor ons zwaarder dan de nadelen, waar we ons wel in kunnen vinden, die je noemt. We hebben je advies om niet voor ondiepe kasten te gaan wel overgenomen.

Nu zijn we bezig met iets meer detailindeling, waar komt wat in de keuken. De afmetingen van de keuken zijn hierin en kastbreedtes zijn nog flexibel. We hebben nu onderstaand uitgewerkt, heeft iemand daar nog tips/opmerkingen over?

Met alle maten (de gestippelde lijn boven de wasbak is de lichtstraat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lE7vNE25f0niXiL_rA-4duGF1RE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fVi8Nb5Knp8kuLeEWGyT1g4c.png?f=user_large

Zonder maten (de gestippelde lijn boven de wasbak is de lichtstraat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYPNyfuASSb-ruO5exumPgpNGxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rVVIdxsZc7vsS6T2rIBX4V0H.png?f=user_large

We willen een keuken in onderstaande stijl, vanwege de lijnen in de frontjes moeten we denken we wel extra letten op de vakverdelingen, omdat het anders al snel een zootje kan worden. (De render is overigens niet exact volgens de indeling die hierboven staat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh9GryN6kN0Vx2G4fX5nukSrwwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ndrGhTeZ5ftCWpA9A80u3QC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Toke_gt schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:31:
[...]

Ruw graniet, prachtig, maar als werkblad? Het lijkt me een drama om goed schoon te houden, zichtbaar en onzichtbaar.
Ruw is misschien wat overdreven gezegd van mij., riverwashed, geborsteld, etc. wordt het volgens mij genoemd. iets bobelige matte afwerking in ieder geval.

En inderdaad is dat de afweging, hoe makkelijk blijft het schoon en hoeveel waterkringen etc ga je er op zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
--MP-- schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:50:
[...]

Ruw is misschien wat overdreven gezegd van mij., riverwashed, geborsteld, etc. wordt het volgens mij genoemd. iets bbbelige matte afwerking in ieder geval.

En inderdaad is dat de afweging, hoe makkelijk blijft het schoon en hoeveel waterkringen etc ga je er op zien.
Ik zag het toen ik nieuw werkblad voor mijn keuken zocht. Maar meteen terzijde geschoven. Leek me meer iets voor een deel van de keuken dat je niet als werkblad gebruikt. Wat zei keukenadviseur erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Toke_gt schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:13:
[...]

Ik zag het toen ik nieuw werkblad voor mijn keuken zocht. Maar meteen terzijde geschoven. Leek me meer iets voor een deel van de keuken dat je niet als werkblad gebruikt. Wat zei keukenadviseur erover?
2 verschillende gesproken, beide zeggen dat het niet persee af te raden is. Maar dat het wel wat bewerkelijker is qua schoonhouden dan een gepolijst blad of keramiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-06 14:43
--MP-- schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:36:
[...]

2 verschillende gesproken, beide zeggen dat het niet persee af te raden is. Maar dat het wel wat bewerkelijker is qua schoonhouden dan een gepolijst blad of keramiek.
Ik heb sinds 5 maanden een granieten werkblad met zo'n afwerking. Tot op heden geen enkel probleem gehad qua schoonmaken/schoonhouden t.o.v. een glad werkblad. Met een schoonmaakdoekje afnemen zoals ieder ander werkblad, blijft niets achter o.i.d.

Toevoeging: Een granieten werkblad moet je wel een beetje onderhouden door eens in de zoveel tijd te impregneren. Ik heb het nu 1 keer gedaan. Maar dat heeft niets te maken met de structuur van het blad maar meer omdat het natuursteen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Paardenbloem op 20-11-2022 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
@--MP-- mijn ouders hebben ook zo’n blad. Kook daar altijd met kerst en nooit problemen mee ondervonden met schoonmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:38

Bvd
Ik kan later wat foto’s naar je toesturen van Arpa fenix fronts en massief eiken deuren en dekpanelen. Deze week hebben wij namelijk de fronts gemonteerd op de ikea corpus kasten.

Wil mij niet direct handig noemen, maar na het meelezen van dit topic gedurende een half jaar had ik genoeg vertrouwen om zelf een keuken samen te stellen en te monteren. Uiteindelijk is dit goed gelukt en ik zou het bij een volgende keuken direct weer doen.

Ervaring met houtmerk is goed. In hun showroom staan ook keukenopstelling/ kastopstelling op basis van Ikea metod, dus je kunt altijd op afspraak eens gaan kijken. Op hun website staan ook enkele ‘keukenconfiguraties’ die je met een klik op de knop in de ikea planner kan laden. Wij zijn twee keer in hun showroom geweest en er werd prettig meegedacht ten aanzien van onze wensen. Zij namen ruim de tijd, ook al kwamen wij voor het ikea concept voor een relatief kleine keuken. fronts ed hadden een levertijd na moment van bestellen van ca 4 maanden. In tussentijd alle inbouw apparatuur (bora/ neff stoomoven) kunnen sourcen via de bekende dealers en het werkblad via keukenbladenfabriek.

Mbt Ikea, basiskasten voldoen voor mij. (Blum) scharnierwerk is prima en kan de massief eikenhout deuren prima hebben. Op de basiskasten rust een Kwartsiet blad, stevigheid zit echt wel goed. Je zou je kunnen storen aan het feit dat in de binnenkasten van Ikea voorgeboorde gaten zitten, dit zal bij een merkkeuken niet het geval zijn.

Volgende project wordt via houtmerk een plafond hoge (273cm) kastopstelling voor in de hal. Bij de ikea betekent dit een basiskast van 200+ 60cm. Frontverlenging bij houtmerk is mogelijk om een verlengde front tot de vloer en plafond te creëren. Dekpaneel aan de zijkant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Wat voor model spoelbak kiezen jullie? Volgens de verkoper wordt een dubbele spoelbak haast niet meer genomen gezien alles bijna in de vaatwasser gaat. Ik ben blijkbaar nog van de oude stempel en ga/ging ervan uit dat potten en pannen niet in de vaatwasser mogen. Hierdoor dacht ik dat 2 spoelbakken zeker nodig waren: één met warm water en één met koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

dotacom schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:41:
Wat voor model spoelbak kiezen jullie? Volgens de verkoper wordt een dubbele spoelbak haast niet meer genomen gezien alles bijna in de vaatwasser gaat. Ik ben blijkbaar nog van de oude stempel en ga/ging ervan uit dat potten en pannen niet in de vaatwasser mogen. Hierdoor dacht ik dat 2 spoelbakken zeker nodig waren: één met warm water en één met koud water.
Eén grote spoelbak waar je je pan in kwijt kunt als je die wilt afwassen.
Ik was onze wok af in de spoelbak, als ik nog een andere pan afwas laat ik de wok uitdruppelen op het werkblad en droog ze af als ik ze schoon heb dan een doekje over het werkblad en klaar. Ik zie niet in waarom ik een dubbele spoelbakken zou moeten hebben.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
True schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:43:
[...]

Eén grote spoelbak waar je je pan in kwijt kunt als je die wilt afwassen.
Ik was onze wok af in de spoelbak, als ik nog een andere pan afwas laat ik de wok uitdruppelen op het werkblad en droog ze af als ik ze schoon heb dan een doekje over het werkblad en klaar. Ik zie niet in waarom ik een dubbele spoelbakken zou moeten hebben.
Bij het afwassen heb je toch warm & koud water nodig? Afwassen in het warmer water en dan afspoelen met koud water. Zo heb ik het althans geleerd van ons moeder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dotacom schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:51:
[...]

Bij het afwassen heb je toch warm & koud water nodig? Afwassen in het warmer water en dan afspoelen met koud water. Zo heb ik het althans geleerd van ons moeder.
Afspoelen is bij mij in een soepele beweging de pan met twee handen draaien onder de kraan, dat kost mij misschien 6-8 seconden, daarvoor ga ik het water niet koud zetten, spoel jij minuten lang af of zo :9 ?

-- een snelle google poging geeft mij geen bevestigend antwoord dat spoelen met koud water per se goed is of beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
dotacom schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:41:
1 grote inderdaad, waarschijnlijk 70cm met iets van een verdieping of rand erin voor rekjes etc.

Afwassen met koud water heb ik nog nooit van gehoord?
normale kook pannen gaan bij mij gewoon in de vaatwasser, daar zijn ze ook gewoon voor geschikt.
braad/koekepannen was ik met de hand af onder de warme kraan, maar maak ik geen bak sop voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 18:11
WaterFire schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:04:
Vrijdag zijn we gebeld door de keukenleverancier over onze Neff combi-oven die niet geleverd is.
Neff heeft een 'nieuw model', wat simpelweg neerkomt op de C17MS22G0 zonder de Home Connect chip. Van G0 voor de vorm maar artikel G1 gemaakt.
De keuze: Waarschijnlijk tot september 2023 wachten op de bestelde, of wisselen naar degene zonder Home Connect, die mogelijk dan dit jaar nog komt. Dus die keuze was geen keuze.

Los van de verschillende meningen die ook jullie hierover zullen hebben; Neff, had dat een jaar geleden verteld zeg.. We hebben toch alleen maar Wifi-ruzie met de wel geleverde oven met Home Connect. Die connectivity was al geen enkel argument om voor dit model te gaan.
En hoezee, vorige week stond opeens de origineel bestelde combi-oven mét wifi in de keuken, en vandaag is hij geplaatst samen met de laatste andere puntjes-op-de-i!

Eigenlijk gek, doorgegeven voor het model zonder wifi te gaan omdat het anders nog een jaar kan duren, maar toch de 'gewone' gekregen. Fijn dat het ' gat' nu mooi is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Zijn er leden hier die een extra brede spoelbak hebben in hun keuken? Dus 700mm breed ipv 500mm. Ik was benieuwd of een extra brede bak een groot pluspunt is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Chillmeister schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:20:
Zijn er leden hier die een extra brede spoelbak hebben in hun keuken? Dus 700mm breed ipv 500mm. Ik was benieuwd of een extra brede bak een groot pluspunt is
Waarom overweeg je het?

Heb hier een bak van iets meer dan 50cm.
Voordeel is dat er precies een bakplaat of rooster in past om af te wassen.
Nadeel is dat het best wel lang duurt en best wel veel water kost voordat je een goede hoeveelheid water hebt om ook af te kunnen wassen.

Met een 70cm bak wordt dat nadeel alleen nog groter.
Welke dingen zou je nog meer kwijt willen in een bak van 70cm?
Zou dan eerder een bak van 50cm + een klein los deel overwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
SquareOne schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:27:
[...]

Waarom overweeg je het?

Heb hier een bak van iets meer dan 50cm.
Voordeel is dat er precies een bakplaat of rooster in past om af te wassen.
Nadeel is dat het best wel lang duurt en best wel veel water kost voordat je een goede hoeveelheid water hebt om ook af te kunnen wassen.

Met een 70cm bak wordt dat nadeel alleen nog groter.
Welke dingen zou je nog meer kwijt willen in een bak van 70cm?
Zou dan eerder een bak van 50cm + een klein los deel overwegen.
Het aantal keer per jaar dat ik echt een bak vol laat lopen om af te wassen kan ik op 1 hand tellen.

Het aantal keer dat ik iets heb wat net ff te groot is voor een 50cm bak (bbq rooster, grote wok) of dat ik er gewoon te veel zooi in heb staan is veel vaker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

In het ader van duurzaam (lees: goedkoop met energie) om te gaan, was ik aan het kijken naar een boiler voor de keuken welke ik kan programmeren om op voordelige momenten (dynamische prijzen) aan te laten gaan.

helaas kom ik erachter dat deze allemaal 14.3cm breed zijn en dus niet past onder mijn keuken, welke 3 jaar oud is en een plint van 12,5cm heeft en een standaard werkhoogte van 95 cm.

Nou zie ik hier plinten van 10cm voorbij komen vraag ik me af wat nou de standaard plinthoogte zal moeten zijn.

Voor mijn probleem zit ik te denken om met een multitool simpelweg een gat van 50x50 in de bodem van de gootsteenkast te maken. deze is 120cm brede ladenkast, dus ik zie daar niks meer van terug. En mogelijk bijkomend voordeel: ik kan makkelijker de tuinkraan afsluiten bij vorst. Of ik ga met dozen een mal maken om te kijken of een plintboiler met passen en meten achter de kast zal passen (ik zit meer met de afvoer en leidingen van de brede dubbele spoelbak

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
dotacom schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:51:
[...]

Waarom afspoelen met koud water ? dat droogt toch veel langzamer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Laatst online: 13-09 15:46
Vraagje voor de keukenexperts over de kopse kanten van ons eiland. Aub geen comments over indeling, die is nog niet zeker m.b.t. de kook & spoelkant.

Wij willen graag het frontje S171 Bruciatio (https://decolegno.nl/collectie/product/s171-bruciato/). Nu is het zo dat deze qua kantenband niet breder gaat dan 48mm. Dat betekent dat als we bij de kopse kant een paneel nemen van 48mm we een plint terugval hebben van niet meer dan 30mm, wat te weinig is aangezien je dan je teen er snel tegen stoot.

Een optie is dat de koppen afgeplakt worden met hpl. Dan kunnen de kopse kanten wel gewoon 60mm en valt de plint 40mm terug. Alleen de interieurbouwer raadt dit af omdat volgens hem afbanden de beste optie is.

Andere optie is om paneel kopse kant tot vloer te doen (en dus geen plint), maar heb weinig voorbeelden kunnen vinden waarin paneel kopse kant tot vloer gaat, maar waar nog wel een doorlopende greeplijst te zien is (misschien ziet dit er raar uit?). Dan is er natuurlijk nog de optie om kopse kant paneel volledig van vloer tot blad te laten lopen, maar wij vonden de doorlopende greeplijst juist erg mooi.

Jullie nog advies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Duze-El3WXKSPsKRbpA5ar3ekoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYRbbDpK2hEqzn45QkF8Z7N0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
LennartTW94 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:45:
Vraagje voor de keukenexperts over de kopse kanten van ons eiland. Aub geen comments over indeling, die is nog niet zeker m.b.t. de kook & spoelkant.

Wij willen graag het frontje S171 Bruciatio (https://decolegno.nl/collectie/product/s171-bruciato/). Nu is het zo dat deze qua kantenband niet breder gaat dan 48mm. Dat betekent dat als we bij de kopse kant een paneel nemen van 48mm we een plint terugval hebben van niet meer dan 30mm, wat te weinig is aangezien je dan je teen er snel tegen stoot.

Een optie is dat de koppen afgeplakt worden met hpl. Dan kunnen de kopse kanten wel gewoon 60mm en valt de plint 40mm terug. Alleen de interieurbouwer raadt dit af omdat volgens hem afbanden de beste optie is.

Andere optie is om paneel kopse kant tot vloer te doen (en dus geen plint), maar heb weinig voorbeelden kunnen vinden waarin paneel kopse kant tot vloer gaat, maar waar nog wel een doorlopende greeplijst te zien is (misschien ziet dit er raar uit?). Dan is er natuurlijk nog de optie om kopse kant paneel volledig van vloer tot blad te laten lopen, maar wij vonden de doorlopende greeplijst juist erg mooi.

Jullie nog advies?

[Afbeelding]
Zoek even naar waterval in combinatie met eiland, je ziet dit namelijk vaker bij eilanden waarbij het werkblad tot de vloer is doorgetrokken.

Hier alvast een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0433/3794/1157/products/keukeneiland-met-wit-marmer-fred-constant-obly-7_800x.jpg?v=1602188097

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
Floor-is schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:54:
[...]

Zoek even naar waterval in combinatie met eiland, je ziet dit namelijk vaker bij eilanden waarbij het werkblad tot de vloer is doorgetrokken.

Hier alvast een voorbeeld:
[Afbeelding]
Waterval werkblad is natuurlijk ook een optie, maar met een dekton werkblad en dan de hoek in verstek te doen is geen goedkope. Vandaar dat we een paneel willen met een terugliggende plint en een doorlopende greeplijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LennartTW94 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:45:

Jullie nog advies?

[Afbeelding]
Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt?
Gaat het om de vormwand?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYcErJoG98qlWA1ev4WEYKlVjsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjBEOLpvUcgu2HnFO63CaKRt.jpg?f=fotoalbum_large

Zou eigenlijk verwacht dat het 2 panelen zijn van 1.8cm (o.i.d.) dik die in verstek op elkaar worden gezet in de hoek. Dan is er geen kantenband nodig?

En hoe ver de plint terug valt staat hier toch los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
LennartTW94 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:07:
[...]

Waterval werkblad is natuurlijk ook een optie, maar met een dekton werkblad en dan de hoek in verstek te doen is geen goedkope. Vandaar dat we een paneel willen met een terugliggende plint en een doorlopende greeplijst.
Met composiet net zo duur? Zeker in verstek zit hier geen verschil; wel even rekening houden met Dekton of de achter/onderzijde dezelfde kleur heeft; er zijn merken/types/modellen/iets die dat niet hebben namelijk. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:38
--MP-- schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:22:
[...]

zonder specificatie is het erg moeilijk hier wat over te zeggen. Je zou een andere leverancier kunnen zoeken welke ook schuller levert maar wel wil specificeren, of wat meer druk zetten op je huidige leverancier om het wel aan te geven.
Ok, ik heb de specificatie wel wat duidelijker gekregen. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of het geen kat in de zak is.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door copywrong1982 op 22-11-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:53
copywrong1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:03:
[...]

Ok, ik heb de specificatie wel wat duidelijker gekregen. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of het geen kat in de zak is.

***members only***
Vind de belijning in de kastenwand ook niet zo geslaagd, oogt nu wat onrustig. Lijkt mij beter om alles op 1 lijn te zetten inderdaad.
Het hoeft niet allemaal symmetrisch, misschien is het mooier om de 2 ovens aan 1 kant te doen?

Andere dingen die mij opvallen is de maat van de eerste lade van het lage gedeelte, deze heeft een andere maat dan de rest van de lades. Ook stopt het lage gedeelte voor de zijmuur, hierdoor krijg je wat centimeters onbenut/loos, is hier een reden voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Bamiblik op 22-11-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
Bamiblik schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:57:
[...]

Vind de belijning in de kastenwand ook niet zo geslaagd, oogt nu wat onrustig. Lijkt mij beter om alles op 1 lijn te zetten inderdaad.
Het hoeft niet allemaal symmetrisch, misschien is het mooier om de 2 ovens aan 1 kant te doen?

Andere dingen die mij opvallen is de maat van de eerste lade van het lage gedeelte, deze heeft een andere maat dan de rest van de lades. Ook stopt het lage gedeelte voor de zijmuur, hierdoor krijg je wat centimeters onbenut/loos, is hier een reden voor?
Ja ik ben wel van de symmetrie maar iets bevalt me inderdaad niet.

De maat van de eerste lade heeft te maken met het feit dat de we de kookplaat ongeveer in het midden van die muur in een lade van 90 willen laten vallen. Met 90 90 90 60 60 60 60 kom je niet lekker uit.

Dat het lage gedeelte stopt heeft inderdaad een reden. De muur aan de rechterkant is geen muur maar glas (foutje van keukenleverancier). Het kozijn de hoek om zeg maar.

Het werkblad stop waar het kozijn van de ramen achter het werkblad stopt. Die 15/20 cm zijn bedoeld om eventueel een gordijn achter te laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coen254
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:37
Ik wil even mijn ervaring met Keukendepot (Groningen) delen; we wilden daar graag een offerte op laten maken. Afspraak maken kon wel maar duurde even, pas na twee weken konden we terecht. Uiteindelijk een keuken laten tekenen en een offerte laten maken. Stond niks spannends in en ik wist al welke kleuren/kastjes/handvaten/werkblad/etc ik wilde, maar het duurde alsnog 3 uur. De vrouw die de offerte maakte zei vrijwel geen woord. Verder wel een prima offerte. Uiteindelijk kwamen we er achter dat er een fout in de tekening van de huis stond, waardoor we terug moesten naar de tekentafel. Weer een afspraak gemaakt en dit keer hoefde ze alleen een ander ontwerp na te tekenen. Ze hadden om vage redenen de afspraak ook nog verplaatst. Dit keer een man, duurde ook alsnog twee uur. In de offerte bleken een paar fouten te zitten. Ik wilde er een kokendwaterkraan in die ook warm water kon leveren, en hij had er een in gezet die dat niet kon (ondanks twee keer expliciet noemen). Naja, ff mailen om het recht te zetten, na een week kreeg ik reactie dat de offerte wel klopte. Ik dus teruggemaild dat het niet klopte, toen mailde hij dat ik maar even langs moest komen zodat hij kon laten zien hoe de kranen werkten... Heb toen gebeld, kreeg dezelfde man aan de telefoon en heb hem verteld dat ik wat geirriteerd was dat het allemaal zo moeizaam verliep. Toen deed ie alsof hij iemand anders was en van niks wist... For the record, ik bleef erg vriendelijk en netjes, ik praatte echt niet boos of kortaf, ik zei alleen wel expliciet dat ik me ergerde aan de situatie. Naja, hij zou "zijn collega" wel even terug laten mailen met de juiste kraan, nooit meer wat gehoord.

Tegelijkertijd had ik ook een offerte lopen bij Keukenloods in Veendam. Super vriendelijke service. Onze vaste contactpersoon reageerde altijd binnen een halve dag op onze emails of telefoontjes. Toen we er achter kwamen dat we de keuken moesten herontwerpen konden we diezelfde avond nog langskomen om een nieuwe tekening te maken. Ze waren ook goedkoper dan Keukendepot, dezelfde prijs maar dat met een granieten blad (ipv composiet) en betere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Ok, even een sanity check. We zijn met een vrij forse keuken bezig en nog niet zo scherp in het spelletje.

Keuken jongens willen altijd een budget en komen daar dan subtiel boven. Tot nu toe in meegegaan na onze allereerste gesprek waar ze min of meer maatwerk leverde van 20-100k+ waardoor we wel iets richting moesten geven.

Zijn nu bij DB geweest en een zelfstandige zaak die Ballerina levert. Verhaal is BSH apparatuur is nog altijd niet te leveren, daarom ATAG. Kort onderzoek wijst al uit dat dit tegenwoordig min of meer Chinees is :?
Zitten nog te wachten op meer dan alleen een richtprijs na een eerste gesprek, dus nogal lastig vergelijken.

Afmetingen zijn 4,20 x 70, met 2 hoge kasten.
Eiland van 3 x 1,10
Combinatie van lades en normale kasten
Quooker flex 3L, 2 ovens (stoom, 60 + magnetron 45cm) - ATAG Matrix D-serie lijkt me dan wel wat, koel/vries met no-frost, vw en liefst een Bora PUXU.

Kleurgebruik is redelijk vastgelegd door interieur ontwerp, waardoor we bij DB in de Excellentic serie uitkomen en Ballerina deels in Fenix uitgevoerd moet worden.

Apparatuur (ex PUXU en nog te selecteren vw) zit bij B&K zit op €4500, dus zeg €8500 totaal?
We "weten" dat bijna 9 strekkende meter aan 2cm dik composiet blad rond de 8-10k zit?
Iemand die een uitspraak kan of wil doen over een realistische prijs range waar we tevreden mee kunnen zijn?
We willen graag bij B&K een totaal plaatje laten maken en deze keer beter voorbereid het gesprek in gaan. Wat we willen is wel duidelijk ondertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 23-11-2022 00:04 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
copywrong1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:03:
[...]

***members only***
Lijkt me zeker geen kat in de zak. Je kunt de apparatuur nog even checken ten opzichte van siemens adviesprijzen en uitrekenen welke korting je krijgt. 10k voor deze hoeveelheid kasten lijkt me redelijk, ook al heb je geen heel duur front uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ethirty schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:01:
Ok, even een sanity check. We zijn met een vrij forse keuken bezig en nog niet zo scherp in het spelletje.

Keuken jongens willen altijd een budget en komen daar dan subtiel boven. Tot nu toe in meegegaan na onze allereerste gesprek waar ze min of meer maatwerk leverde van 20-100k+ waardoor we wel iets richting moesten geven.

Zijn nu bij DB geweest en een zelfstandige zaak die Ballerina levert. Verhaal is BSH apparatuur is nog altijd niet te leveren, daarom ATAG. Kort onderzoek wijst al uit dat dit tegenwoordig min of meer Chinees is :?
Zitten nog te wachten op meer dan alleen een richtprijs na een eerste gesprek, dus nogal lastig vergelijken.

Eiland van 3 x 1,10
Quooker flex 3L, 2 ovens (stoom, 60 + magnetron 45cm) - ATAG Matrix D-serie lijkt me dan wel wat, koel/vries met no-frost, vw en liefst een Bora PUXU.

Kleurgebruik is redelijk vastgelegd door interieur ontwerp, waardoor we bij DB in de Excellentic serie uitkomen en Ballerina deels in Fenix uitgevoerd moet worden.

Apparatuur (ex PUXU en nog te selecteren vw) zit bij B&K zit op €4500, dus zeg €8500 totaal?
We "weten" dat bijna 9 strekkende meter aan 2cm dik composiet blad rond de 8-10k zit?
Iemand die een uitspraak kan of wil doen over een realistische prijs range waar we tevreden mee kunnen zijn?
We willen graag bij B&K een totaal plaatje laten maken en deze keer beter voorbereid het gesprek in gaan. Wat we willen is wel duidelijk ondertussen.
Ook wij krijgen veel te horen dat siemens de leverproblemen nog lang niet opgelost heeft, terwijl andere merken weer vrijwel normaal te leveren zijn. Wij zijn ook aan het overwegen om over te stappen naar ATAG/Pelgrim. ook qua prijs. Of ze uit china komen durft ik niet met zekerheid te zeggen, ik dacht dat het moederbedrijf uit slovenie kwam, maar dat zegt natuurlijk nog niets.

tot op heden heb ik bij geen enkele keukenleverancier een budget aan moeten geven. Ze willen dit vooral graag weten volgens mij om te voorkomen dat ze veel tijd steken in een klant die achteraf het budget helemaal niet heeft. Maar ze hebben mij er nog nooit naar gevraagd.

Voor de keuken die jij beschijft zou je denk ik snel richting de 30k gaan in een middensegment keuken met niet extreem dure fronten. blad zou ik heel iets lager inschatten dan die 8-10k maar je keuken zelf denk ik niet dat je onder de 10k komt. dus inclusief montage & apparatuur ga je dan toch weer hard naar de 30k

Maar met een beetje opties opplussen of een duurder front ga je ook zo richting de 35k en bij een keukenmerk uit het hogere segment ook wel naar de 40k+

Dus het hangt helemaal van je eigen keuze's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ethirty schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:01:

Eiland van 3 x 1,10

Bij DBkeukens krijg je toch een transparante offerte? Ben er zelf ook geweest voor onze keuken, maar konden onze wensen niet binnen budget krijgen.

Denk dat ze ca. 10-15% duurder zijn dan andere leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
SquareOne schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:40:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt?
Gaat het om de vormwand?
[Afbeelding]

Zou eigenlijk verwacht dat het 2 panelen zijn van 1.8cm (o.i.d.) dik die in verstek op elkaar worden gezet in de hoek. Dan is er geen kantenband nodig?

En hoe ver de plint terug valt staat hier toch los van?
Ah dit is inderdaad misschien wel een goed idee i.p.v. een paneel van 6cm dik. Ik ga het voorleggen aan de interieurbouwer.

Probleem met plint terugval is dat we een wijnklimaatkast op de hoek hebben (KUW21AHG0), en de pootjes zorgen ervoor dat de plint niet ver terug kan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SquareOne schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:37:
[...]

Bij DBkeukens krijg je toch een transparante offerte? Ben er zelf ook geweest voor onze keuken, maar konden onze wensen niet binnen budget krijgen.

Denk dat ze ca. 10-15% duurder zijn dan andere leveranciers.
Bij DB hangt het denk ik nog even omdat we aangegeven hadden een totaal offerte voor keuken + badkamer te willen en de badkamer 3x zo duur uit viel als we dachten. :')
--MP-- schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:31:
[...]

Ook wij krijgen veel te horen dat siemens de leverproblemen nog lang niet opgelost heeft, terwijl andere merken weer vrijwel normaal te leveren zijn. Wij zijn ook aan het overwegen om over te stappen naar ATAG/Pelgrim. ook qua prijs. Of ze uit china komen durft ik niet met zekerheid te zeggen, ik dacht dat het moederbedrijf uit slovenie kwam, maar dat zegt natuurlijk nog niets.

tot op heden heb ik bij geen enkele keukenleverancier een budget aan moeten geven. Ze willen dit vooral graag weten volgens mij om te voorkomen dat ze veel tijd steken in een klant die achteraf het budget helemaal niet heeft. Maar ze hebben mij er nog nooit naar gevraagd.

Voor de keuken die jij beschijft zou je denk ik snel richting de 30k gaan in een middensegment keuken met niet extreem dure fronten. blad zou ik heel iets lager inschatten dan die 8-10k maar je keuken zelf denk ik niet dat je onder de 10k komt. dus inclusief montage & apparatuur ga je dan toch weer hard naar de 30k

Maar met een beetje opties opplussen of een duurder front ga je ook zo richting de 35k en bij een keukenmerk uit het hogere segment ook wel naar de 40k+

Dus het hangt helemaal van je eigen keuze's af.
Klopt, ze vallen onder de Gorenje groep. Maar dat is weer eigendom van HiSense en die komen uit China.

We hadden een vrij sjiek blad uitgezocht wat uiteraard weer in een hogere prijscategorie viel. Ik heb geen idee wat folie op spaanplaat moet kosten tegenwoordig :+
Maar goed om even als indicatie te zien dat <30 haalbaar zou moeten zijn.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LennartTW94 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ah dit is inderdaad misschien wel een goed idee i.p.v. een paneel van 6cm dik. Ik ga het voorleggen aan de interieurbouwer.

Probleem met plint terugval is dat we een wijnklimaatkast op de hoek hebben (KUW21AHG0), en de pootjes zorgen ervoor dat de plint niet ver terug kan lopen...
Bij een interieurbouwer zou je dat korte stukje van de vormwand dan iets verder door kunnen laten lopen. Schat in dat het standaard zo'n 5cm is, maar als je er 7 of 8cm van maakt en je de wijnklimaatkast 3cm verder naar het midden van het eiland zet, kun je er gewoon een terugvallende plint naast zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywrong1982
--MP-- schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:22:
[...]

Lijkt me zeker geen kat in de zak. Je kunt de apparatuur nog even checken ten opzichte van siemens adviesprijzen en uitrekenen welke korting je krijgt. 10k voor deze hoeveelheid kasten lijkt me redelijk, ook al heb je geen heel duur front uitgezocht.
Ja korting op apparatuur is wel beduidend minder dan wat je bij keukenloods krijgt..maar ik hoef ook niet het onderste uit de kan te halen. Service en een aanspreekpunt as er iets aan de hand is betaal ik ook wel graag voor.

Zo te zien zit op de Siemens apparatuur 40% en de novy afzuigkap ongeveer 25%. De koelkast krijg ik niet inzichtelijk, omdat de leverancier aangeeft dat deze bij Schuller wordt besteld, hierdoor krijg je meer korting op de kasten. De korting op de koelkast zit dus verrekend in de prijs van de kasten. Dat moet ik hem dan maar op zijn blauwe ogen geloven.

Enja, dat front is inderdaad goedkoop, maar daar hebben we eerlijk gezegd helemaal niet naar gekeken. We hebben gewoon bekeken wat we mooi vonden, toevallig was dat dus dat goedkopere front.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Was zojuist even rond aan het kijken op de website van Tristar.
Zag dat ze daar een aantal 'noviteiten 2022/2023'. Nog nooit iets van 'brochure' / feature achtige dingen op hun website gezien, dus vond dit wel verassend.

Wat het meest opvalt
1) Ingefreesde grepen in de deuren - zoals je ook bij een aantal luxe Italiaanse merken ziet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBpEDJswxoZXjYTSM4oGgIPNF0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BYo11RvowCHO2u0zNfNYtJUe.png?f=fotoalbum_large

2) Nog een type ingefreesde greep - zoals Next125 ook heeft in aantal van hun lijnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0INg5JOwvsvJU9G8BYUatbnc80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FOY9g3KPIHDH74rCbIrHBs3U.png?f=fotoalbum_large

3) Apparatuur gecentreerd tussen hoge kasten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lraYx6b3L1uSz6FrbTa-GpiLLj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2r7580iqe3Q31bLaZfd3FVqS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martijn1p
  • Laatst online: 08:38

Bvd
Als aanvulling op mijn vorige post zou ik nog wat fotos delen. Hierbij wat fotos van de fronts en overgangen bij front/ dekpaneel ed.

Arpa fenix front met eiken hout greeplijst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLmkuHK8uh71t9ho_jAMBgABCbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rgi2wi7q04EDCz0uvhJwksnL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyRPq5Y_NVd3XautlZQwTf34oTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnGsrebaxybs933OcftAqJ97.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW7DNjQ9rDgRfZG1rbZCJi7DwFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8AiwmiZiO8Sq6YWQi72Nr0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0543l3d_wvDGuszsxjLZiR7Lmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCELHahXinQFC7Fv2nB57e8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctZ9cgNyuY7EfIxEvjXbx37_rLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvW5KIDFzNseVcWYqFXz7wc1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqpBVZrg_qFaUZ9mcmp0TCardkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBJSQ2tKqVxSM6y1QZfgYivM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i46MJoMu7OVpeuxJ74-5KXkUS1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1cvwe9nEljVMBOZS0vaIPRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vszcsYEDZeGcExVSl7HoErpxpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PXm2B9qJ2tzpSbv9MPM5Qno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hoe zit het met de levering van keuken apparatuur hier? Wij hebben een keuken gekocht en deze is in april geleverd en gemonteerd. Op moment van levering hadden ze geen koelkast, magnetron en stoomoven.

De koelkast hebben we een week of 5 later gekregen en ondertussen wachten we dus al dik 7 maanden op twee apparaten.

Vandaag werd ik 'spontaan' gebeld door de financieel directeur van de keuken zaak om te vertellen dat we voorlopig nog geen oven hoeven te verwachten, Siemens kan niet leveren en ze hebben geen enkel idee hoelang het nog zou kunnen duren. Verwacht wordt dat het niet voor Q2 '23 komt.

Nu lees je verschillende verhalen qua levertijd op internet dus ik ben benieuwd of iemand hier wat nuttigs kan zeggen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Wij hebben onze keuken begin februari besteld (in duitsland) en hebben hierbij de volgende apparaten besteld
Siemens IQ700 stoomoven
Siemens IQ700 Kookplaat met afzuiging
Siemens IQ500 vaatwasser
Siemens IQ700 koffieautomaat
Siemens IQ700 warmhoudlade
Lieberherr 50** koel-vries combinatie

Alle apparatuur werd in september bij plaatsing gewoon geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jichem schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:49:
Wij hebben onze keuken begin februari besteld (in duitsland) en hebben hierbij de volgende apparaten besteld
Siemens IQ700 stoomoven
Siemens IQ700 Kookplaat met afzuiging
Siemens IQ500 vaatwasser
Siemens IQ700 koffieautomaat
Siemens IQ700 warmhoudlade
Lieberherr 50** koel-vries combinatie

Alle apparatuur werd in september bij plaatsing gewoon geleverd.
Zonder typenummers zegt dat niet zo veel. Gaat met name mis bij de apparaten met 'wifi' voor zover ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:41:
Hoe zit het met de levering van keuken apparatuur hier? Wij hebben een keuken gekocht en deze is in april geleverd en gemonteerd. Op moment van levering hadden ze geen koelkast, magnetron en stoomoven.

De koelkast hebben we een week of 5 later gekregen en ondertussen wachten we dus al dik 7 maanden op twee apparaten.

Vandaag werd ik 'spontaan' gebeld door de financieel directeur van de keuken zaak om te vertellen dat we voorlopig nog geen oven hoeven te verwachten, Siemens kan niet leveren en ze hebben geen enkel idee hoelang het nog zou kunnen duren. Verwacht wordt dat het niet voor Q2 '23 komt.

Nu lees je verschillende verhalen qua levertijd op internet dus ik ben benieuwd of iemand hier wat nuttigs kan zeggen?
Siemens (en BSH in general) levert inmiddels een aantal apparaten uit zonder de WiFi chip. Je zou eens kunnen informeren of die sneller leverbaar is.

Hier in mei de keuken geplaatst en week of 3 geleden de stoomoven ontvangen. Dat was echter ook een verrassing voor de keukenzaak dat die toevallig binnen kwam. Ze zouden namelijk eigenlijk een alternatief leentoestel komen brengen.

Het probleem zit 'm er volgens mij gewoon in dat de fabrikant totaal geen inzicht geeft aan dealers/leveranciers wat de status van een back-order is. Je weet niet of je nummer 10 in de rij bent, of nummer 100.000. Wellicht hebben ze niet eens een rij, en leveren ze random uit...

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 23-11-2022 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
SquareOne schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:56:
[...]

Zonder typenummers zegt dat niet zo veel. Gaat met name mis bij de apparaten met 'wifi' voor zover ik begrepen heb.
Alle apparaten (behalve warmhoudlade en de koelvriescombi (altijd los bij liebherr)) hebben WiFi !

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Twee jaar later, huis is eindelijk gebouwd, en ook de keuken zit er al een paar maanden in. Hierbij nog het resultaat aangezien ik toen in de zoektocht veel gebruik heb gemaakt van dit topic.

We zijn super tevreden met het resultaat. Hebben uiteindelijk gekozen om toch op een aantal punten wat meer uit te geven:
- combi oven met stoomfunctie (en ja, die gebruiken we ook)
- plinten in fenix
- stol aan blad in verstek
- smetplinten op het blad

Daarmee uiteindelijk op zo'n 24k uitgekomen.
Members only:

Artic heeft netjes werk geleverd, hoewel ze wel een aantal keer moesten terugkomen voor het helemaal af was. De apparatuur was er wel allemaal in 1x.

Oude post met ontwerp:
Marinos83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:30:
We hebben vandaag na wat laatste finetuning en onderhandeling de keuken besteld bij Artic / DB keukens. Erg tevreden over het resultaat:

[Afbeelding]

We hebben de wandplankjes weggelaten, daar gaan we later een keer wat leuks voor uitzoeken. De keuze voor Artic omdat we daar qua service en transparantie het beste gevoel bij hadden. Service hoe we geholpen zijn tot nu toe en ook wat we verwachten van de (eigen) monteurs en eventuele aanpassingen die we komende 9 maanden nog kunnen maken. En transparantie omdat ze de enige zijn die vanaf het begin een volledig gespecificeerde offerte hebben gegeven en nooit moeilijk hebben gedaan over het e-mailen daarvan.

Het is een mat groen/grijze Tristar keuken. Wat het duur maakt is de keuze voor volledig in Fenix en dat we de volledige hoogte (288cm) en breedte (8.3m) benutten. Om het budget wat tegemoet te komen hebben we Pelgrim apparatuur en een relatief voordelig type composiet blad.

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:58:
[...]

Siemens (en BSH in general) levert inmiddels een aantal apparaten uit zonder de WiFi chip. Je zou eens kunnen informeren of die sneller leverbaar is.

Hier in mei de keuken geplaatst en week of 3 geleden de stoomoven ontvangen. Dat was echter ook een verrassing voor de keukenzaak dat die toevallig binnen kwam. Ze zouden namelijk eigenlijk een alternatief leentoestel komen brengen.

Het probleem zit 'm er volgens mij gewoon in dat de fabrikant totaal geen inzicht geeft aan dealers/leveranciers wat de status van een back-order is. Je weet niet of je nummer 10 in de rij bent, of nummer 100.000. Wellicht hebben ze niet eens een rij, en leveren ze random uit...
Ik wil dus specifiek WiFi :')

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Marinos83 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:08:
Twee jaar later, huis is eindelijk gebouwd, en ook de keuken zit er al een paar maanden in. Hierbij nog het resultaat aangezien ik toen in de zoektocht veel gebruik heb gemaakt van dit topic.

We zijn super tevreden met het resultaat. Hebben uiteindelijk gekozen om toch op een aantal punten wat meer uit te geven:
- plinten in fenix

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Artic heeft netjes werk geleverd, hoewel ze wel een aantal keer moesten terugkomen voor het helemaal af was. De apparatuur was er wel allemaal in 1x.

Oude post met ontwerp:

[...]
Fraai! Mooie details; met name die overgang van blad naar hoge kasten en stukje blad dat je laat doorlopen tot op de vloer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Ziet er heel fraai uit! Maar is er nou echt geen mooie oplossing om doekjes en hand-/theedoeken weg te werken?

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:01
Gezien er hier aardig wat keukens geplaatst lijken te worden en die van ons volgende week op de planning staat even een vraag:

Wordt er standaard iets tussen het aanrechtblad en de muur gezet om een koude verbinding te voorkomen, en zo ja, wat?

Bij mijn ouders is het aanrecht destijds koud op de muur gezet en alleen bovenlangs afgekit. De woning is zonder spouw, met als gevolg dat de buren elk geluid op het blad kunnen horen. Ons huis heeft een zelfde muuropbouw, dus ik zou willen waken voor het introduceren van nieuw contactgeluid voor de buren.

Zou een simpele kitrand of iets als soudaband/expansietape een eventuele oplossing kunnen bieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 11:28
@Spherix Nee er wordt niks tussen gedaan dus als je wat wilt moet je dat zelf doen.

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Jasper schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:51:
[...]

Ziet er heel fraai uit! Maar is er nou echt geen mooie oplossing om doekjes en hand-/theedoeken weg te werken?
Thanks! Vast wel iets voor te verzinnen, ik hou me aanbevolen voor suggesties :-)
In een kastje kan wellicht, maar is onpraktisch, want met natte handen wil je snel wat pakken. En aan de zijwand boven het aanrechtblad lijkt me niet meteen een verbetering?

• Floor-is
SquareOne schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:38:
Was zojuist even rond aan het kijken op de website van Tristar.
Zag dat ze daar een aantal 'noviteiten 2022/2023'. Nog nooit iets van 'brochure' / feature achtige dingen op hun website gezien, dus vond dit wel verassend.

Wat het meest opvalt
1) Ingefreesde grepen in de deuren - zoals je ook bij een aantal luxe Italiaanse merken ziet
[Afbeelding]

2) Nog een type ingefreesde greep - zoals Next125 ook heeft in aantal van hun lijnen
[Afbeelding]

3) Apparatuur gecentreerd tussen hoge kasten
[Afbeelding]
Eindelijk!

De grepen liepen ze hopeloos mee achter, die gecentreerde apparatuur is IMO niet iets waar veel om gevraagd wordt, maar geeft wel een premium-gevoel aan de lijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Wij bestelden in mei, ik werd in oktober gebeld dat de levertijd voor de Neff oven waarschijnlijk nog minimaal 18 maanden zou duren. Levertijden voor Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau zijn momenteel om te janken om het netjes te zeggen. Miele is iets beter heb ik me laten vertellen.

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de Neff oven om te zetten naar een Miele, tot we een aanbieding kregen voor de Bora X BO, toen nogmaals een stevige stap omhoog gedaan. Ik baal wel dat we geen slide&hide hebben dadelijk, juist vanwege de hoogte.
Koeling doen wij van Liebherr, waar de koelkast al een paar keer is uitgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 24-11-2022 10:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Bijna niet als je een langwerpige keuken zoals deze plaatst. Veel mensen vinden de muur tegenover de keuken niet fijn en dan krijg je dus een prachtig ontwerp, waar precies dit in de praktijk gaat gebeuren. Wij hebben in de huidige keuken de handdoeken ook aan de grepen hangen. :)

Er is echt wel mooi hoor, je kunt een nisje maken met een uitschuifsysteem, je kunt haakjes aan de binnenkant van een deurtje maken (en de plankjes iets ondieper), je kunt in een lade een plekje maken (eventueel met verwarmingsmatje) en zo zijn er vast nog wel meer die ik zo even niet top of mind heb :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 13:12
[...]

Wij hebben in onze maatwerk keuken dit stukje techniek aan de binnenkant van het deurtje onder de spoelbak hangen :+
https://www.ikea.com/nl/n...p-zwart-00498542/#content

Nadeel is dat je dus met vochtige handen het kastje open moet doen, en dat bezoekers de hand-/theedoeken niet kunnen vinden, maar groot voordeel is dat ze dus niet in het zicht hangen in een verder strakke keuken.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Marinos83 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:33:
[...]

Thanks! Vast wel iets voor te verzinnen, ik hou me aanbevolen voor suggesties :-)
In een kastje kan wellicht, maar is onpraktisch, want met natte handen wil je snel wat pakken. En aan de zijwand boven het aanrechtblad lijkt me niet meteen een verbetering?
Stukje schuimband op de kopse kant die tegen de muur komt zou al veel moeten schelen. Dat kit je vervolgens af. Beetje vergelijkbaar met wat ze bij beglazing/ramen doen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Tehh
  • Niet online

Ik heb de apparatuur niet bij de keukenleverancier besteld maar bij de lokale witgoedwinkel welke geen onderdeel uitmaakt van een grote keten. Ik heb de mailwisseling tussen winkel en BSH (Bosch & Siemens) gewoon mee kunnen lezen, BSH zegt zelf dat ze bij een aantal apparaten niet weten wanneer er weer voorraad van komt. Het kan maar zo zijn dat er volgende week een container met voorraad opduikt, en het kan nog wel een jaar duren. Het is echt per typenummer verschillend. Dus; hier valt niets nuttigs over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:01
Roos79 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:24:
@Spherix Nee er wordt niks tussen gedaan dus als je wat wilt moet je dat zelf doen.
Check, gaan we doen. Ook inmiddels van de keukenboer (kvik) gehoord dat het niet standaard is, maar ze konden zich wel vinden in mijn probleem en gaan mee in mijn oplossing van iets als schuimband, expansietape, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Loek92 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:06:
[...]

Nadeel is dat je dus met vochtige handen het kastje open moet doen, en dat bezoekers de hand-/theedoeken niet kunnen vinden, maar groot voordeel is dat ze dus niet in het zicht hangen in een verder strakke keuken.
Dat kun je oplossen met een push to open oplossing voor dat deurtje, hoef je er alleen maar met je knie/elleboog/bovenkant hand tegenaan te tikken.

Edit: of je installeert een handendroger :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 24-11-2022 17:23 ]

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:00
Bij de laatste keukenzaak waar we waren willen ze eigenlijk geen Siemens verkopen momenteel, vanwege de slechte levering. Alternatief is dan AEG. Zouden jullie daar voor gaan, of toch gokken dat het wel binnen komt? Of evt nog een ander merk..

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bobo89 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:20:
Bij de laatste keukenzaak waar we waren willen ze eigenlijk geen Siemens verkopen momenteel, vanwege de slechte levering. Alternatief is dan AEG. Zouden jullie daar voor gaan, of toch gokken dat het wel binnen komt? Of evt nog een ander merk..
'Wij hebben hogere marge op AEG dus zetten Siemens momenteel weg als zijnde slecht leverbaar(hoewel hier mogelijk een kern van waarheid in kan zitten). '

Wat ik begreep van een verkoopster en tevens filiaalmanager van één van de MM-groep winkels afgelopen zomer is dat zij geen enkel idee heeft wat haar keten en ook MM-groep op voorraad heeft en krijgt. Haar advies was puur op wat ze uitgeleverd zag worden en kon niet zeggen of ze bij wijs van spreken nu nul, één of twintig CS858GRB7's hadden liggen in het magazijn.

Ik zou dit soort statements met een korreltje zout nemen en even goed zoeken in dit topic naar uitleveringen de afgelopen maanden.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30
Via superkeukens een offerte ontvangen voor een keuken.. prijs voor het keramieken blad vind ik vrij hoog. Het betreft een blad van Bakker, basis-lijn. Dit blad kan ik ook online wel terugvinden en dat scheelt ruim 1000 euro. Nu heb ik mijn oog echter op een ander blad laten vallen maar deze is van hun eigen merk en is gerebrand. Enig idee hoe ik erachter kan komen waar dit blad eigenlijk vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Laatst online: 27-02 12:49
Ikzelf zou ervoor kiezen om te wachten. Dat hun het niet willen verkopen is leuk, maar het gaat er toch om wat jij wel wilt kopen.

Zowel Siemens als Bosch brengt in 2023 een nieuw frontje uit op hun ovens wat (vooral bij die van Siemens) meer op het touchscreen van AEG lijkt. Mocht dat je charmeren bij AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Ik heb AEG, en daar is niks mis mee.
Wilde perse geen bsh vanwege de leveringsproblemen. Had ook binnen 5 maanden een keuken nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Een heel merk afraden i.v.m. leveringsproblemen gaat wat ver, mijn ervaring (n=1) is dat BSH (Bosch & Siemens) m.n. problemen heeft met inductiekookplaten en ovens. De rest lijkt prima leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gisteren was de verkoper er heilig van overtuigd dat hij geen Siemens leveringsproblemen had. Hij wilde dat duidelijk zelfs liever aanbieden dan iets als AEG of ATAG. Geloof niet dat Bemmel&Kroon zó groot is dat zij daar geen last van hebben :?

Jammer wel dat je een offerte van 6 kantjes krijgt maar nérgens een individuele apparaat prijs bij staat, alleen een totaal prijs incl kasten, montage en eerste korting.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57

- plinten in fenix

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oude post met ontwerp:

[...]
Mooie keuken en de kleuren op de wand maken het een mooi geheel. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Het hangt er vanaf hoe erg je gehecht bent aan Siemens en hoeveel tijd je hebt. Als je de tijd hebt, zou ik bij het merk van mijn voorkeur blijven (die voorkeur heb je niet voor niets). Zou je in de problemen komen en heb je geen tijdelijk alternatief, dan is AEG geen verkeerde keuze.
Ik denk (maar is een aanname) dat keukenleveranciers nu liever inkopen bij AEG omdat ze dan niet het gezeur met klanten hebben. Waardoor ze dus meer AEG beschikbaar hebben om uit te leveren dan BSH, en ze dat ook adviseren in plaats van BSH. Eigen belang. Maar jouw belang telt voor jou het zwaarst, dus maak je eigen afweging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Voor de mensen die graag de prijs van Bora apparatuur willen inschatten een tip. Bij Bemmel&Kroon krijg je nu vanwege Black Friday 20% korting op Bora. Het kortingsbedrag staat online maar als je dus 4x de prijs doet (geen 5x want dat 1x korting) kom je op het bedrag dat je betaalt of krijgt als je een prijs aanvraagt. De modellen staan hier.

Een kort overzicht van een aantal modellen:
  • Bora PURSU 1279,20 euro
  • Bora PURSA 1279,20 euro
  • Bora PURU 1759,20 euro
  • Bora PURA 1759,20 euro
  • Bora PUXU 2479,20 euro
  • Bora PUXA 2479,20 euro
  • Bora MS140 1279,20 euro
  • Bora MS290 1411,20 euro
  • Bora XBO 5271,20 euro

[ Voor 0% gewijzigd door LordBusiness op 25-11-2022 11:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
LordBusiness schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
Voor de mensen die graag de prijs van Bora apparatuur willen inschatten een tip. Bij Bemmel& Kroon krijg je nu vanwege Black Friday 20% korting op Bora. Het kortingsbedrag staat online maar als je dus 4x de prijs doet (geen 5x want dat 1x korting) kom je op het bedrag dat je betaalt of krijgt als je een prijs aanvraagt. De modellen staan hier.

Een kort overzicht van een aantal modellen:
  • Bora PURSU 1279,20 euro
  • Bora PURSA 1279,20 euro
  • Bora PURU 1759,20 euro
  • Bora PURA 1759,20 euro
  • Bora PUXU 2479,20 euro
  • Bora PUXA 2479,20 euro
  • Bora MS140 1279,20 euro
  • Bora MS290 1411,20 euro
  • Bora XBO 5271,20 euro
Oh dat is nice, even een totaal offerte laten maken en misschien daarmee naar je keukenboer gaan. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
syntesia schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:40:
[...]

Oh dat is nice, even een totaal offerte laten maken en misschien daarmee naar je keukenboer gaan. Zou dat werken?
Dat kan, heb 't vooral online gezet als richting. :)
Pagina: 1 ... 374 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1