Het zal vast ook wel aan het apparaat liggen hoe veel het afvangt, hoe veel lawaai het maakt en dergelijke maar over het algemeen zie ik zelf bij onze afzuigkap op hoogste stand (los van de herrie) alsnog erg veel damp opzij vliegen en daarmee de afzuigkap volledig missen. Zeker met plafondunits wordt dit probleem nog veel groter.Ulkmeister schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:35:
Ik zie hier op het forum bijna alleen maar downdraft afzuigsystemen en probeer informatie te vinden over de prestaties daarvan tov een afzuigkap met afvoer naar buiten, maar kan hier weinig over vinden. Hebben jullie hier kennis van? Intuïtief zou ik zeggen dat een afzuigkap meer fijnstof, geurtjes en vocht afhangt, maar kan nergens vinden of dat ook klopt..
Hoe de ervaring met downdraft in de praktijk is laat ik even aan de mensen over die dit al in huis hebben, maar op basis van mijn ervaring met overhead, plafondunits en een paar filmpjes/reviews/demos ben ik zelf voor een bora gegaan in onze nieuwe keuken.
[ Voor 0% gewijzigd door ThePsycho op 18-11-2022 10:05 . Reden: filters n.v.t. bij afzuiging naar buiten ]
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput