Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:13
Nog even wat fotos delen van hoe onze keuken er nu bij staat, er moeten nog wel wat dingen gebeuren aan de keuken zelf, maar in grote lijnen is ie klaar. Er omheen moet nog van alles gebeuren zoals jullie zien :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yPzA6uD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHrOsU1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jv5GqMZ.jpg

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagman
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-03 21:09
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
We krijgen in onze keuken een composieten blad (silestone calacatta gold 30 mm) en een Quooker Flex. Vooralsnog een Blanco Claron 500 vlakinbouw spoelbak. Heeft iemand ervaring met de Durinox variant van deze bakken? Die zou minder snel krassen dan RVS maar klopt dit ook? en is het mooi?

Verder zie ik hier vooral veel enkele grote spoelbakken voorbijkomen. Van anderen krijg ik weer aangeraden om een dubbele bak (1,5 bak) te nemen, en dat ben ik ook gewend en zou opzich mijn voorkeur hebben, maar helaas zijn deze er niet in een grotere variant dan 34-18 cm breed. Onze spoelkast is 80 cm dus groter zou mogelijk en wenselijk zijn.

Waarom kiest hier bijna niemand voor een dubbele bak? Het formaat? Esthetiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:41
Pussolini schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:39:
[...]
de rest van de kamer gebruikt worden voor een idioot grote tafel, buffetkast en nog wat ander grut, waardoor het een gezellig gebeuren zou kunnen worden. Ik twijfel alleen of 5+m aan blad niet heel overdreven is. Deze opstelling is wel een flink stuk goedkoper, trouwens.
Ik haak aan op je omschrijving van een gezellig gebeuren. Heb je een opstelling als onderstaand overwogen? Dus een groot eiland met een tafel eraan? Je zou een klein deel van de huidige keuken kunnen gebruiken voor hoge kasten en de rest als bijkeuken, inclusief allerlei apparatuur/benodigdheden die je niet per se bij de hand hoeft te hebben.
Je hoeft de schoorsteen dan niet per se weg te halen (ik heb er hieronder twee ondiepe kasten naast geschetst), je tafel staat bij het raam, en je kokkerelt in de buurt van je gezelschap. Dat vind ik namelijk wel een nadeel van de keukenopstelling helemaal langs het raam: je staat met je rug naar je gezelschap en koken doe je in een hoekje, uit zicht van iedereen. Dat past niet helemaal bij de gezelligheid die je mogelijk wel belangrijk vindt? Bedenk dus goed hoe je de keuken wilt gaan gebruiken. Is het de gezelligste plek van het huis waar iedereen blijft hangen? Of is het bedoeld voor koken en eten en verder niet.

Voor het idee van eiland met tafel aansluitend haal ik een plaatje terug dat ik eerder hier heb laten zien. (Erg mooi, maar ongetwijfeld ook peperduur. Het is voor je beeldvorming, want uiteraard kun je dit ook veel minder luxueus en toch mooi uitvoeren.) Plaatjes aanklikken voor volledig beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h59jA6wDb14NqT1U7tvAeeneWWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lp0727fuFs7NZSCiQeCAbJxP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IjeaQbo8Eb-LKXTN0XCQW9KPRU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdX4CNymWGgsi4dGrW4sOgpy.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 13-11-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-04-2024
--MP-- schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:17:
[...]

Juist bij dat soort grepen zou ik niet zelf gaan kloten. Deze moeten verlijmd worden en komen vrij nauw qua passing op lengte en dikte van de deur.

Voor een simpele opbouw greep is dat anders, maar hier zou ik doorzoeken tot je de combinatie bij 1 keuken fabrikant kan vinden.
Overigens heeft vrijwel iedere fabrikant dit soort grepen in het assortiment volgens mij?
Dat gevoel van niet zelf gaan rommelen heb ik zelf idd ook. We hebben nu bij een aantal winkels een tekening laten maken waar we om verschillende redenen niet uitkomen. Denk dat we er niet onderuit komen om nog even verder te gaan zoeken bij een andere winkel, hebben daar alleen echt geen zin/tijd meer voor gezien we ons hele huis zelf aan het verbouwen zijn en dit zo veel tijd kost. Maar goed, het komt midden in de woonkamer en kost genoeg dus we moeten maar even doorzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
gdvm schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:30:
We krijgen in onze keuken een composieten blad (silestone calacatta gold 30 mm) en een Quooker Flex. Vooralsnog een Blanco Claron 500 vlakinbouw spoelbak. Heeft iemand ervaring met de Durinox variant van deze bakken? Die zou minder snel krassen dan RVS maar klopt dit ook? en is het mooi?

Verder zie ik hier vooral veel enkele grote spoelbakken voorbijkomen. Van anderen krijg ik weer aangeraden om een dubbele bak (1,5 bak) te nemen, en dat ben ik ook gewend en zou opzich mijn voorkeur hebben, maar helaas zijn deze er niet in een grotere variant dan 34-18 cm breed. Onze spoelkast is 80 cm dus groter zou mogelijk en wenselijk zijn.

In een dubbele bak past geen bakblik, wok, koekenpan > ø24cm, etc.

Ik kan nu mijn wok met steel en al in de wasbak schoonmaken zonder schuin erin te moeten houden.

Wij hebben trouwens ook een Blanco, de “Subline SILGRANIT anthrazit”

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 13-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:23

Voor mij is de vraag andersom, ik zou niet weten wat ik met die halve bak zou moeten doen.
Volgens mij is dat iets van vroeger, voor de handwas...? Of als tijdelijke prullenbak?

Als je ook een grote bak wilt (dat is wel handig) kun je er ook een kleine naast plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik denk vooral omdat er zoveel mooiere oplossingen zijn die multifunctioneel zijn. Bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kgkh5oqI5wJF8sKPk8K8BnLP3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YJjZnEqAQmmk8yc3rDcDtrlr.jpg?f=user_large
Dit is een Blanco Etagon van 70 cm, waar je een snijplank in kunt plaatsen, maar ook een losse spoelbak. Zo heb je je halve spoelbak extra, maar je kunt ook de volledige spoelbak gebruiken. Past in een 80 cm kast, dus kijk eens of dat niet een betere oplossing voor je is,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:32

Rzaan

Altijd zoekende

Wij wilden eerst ook een anderhalve spoelbak.
Maar gaan nu toch voor een volledige bak omdat daar bijvoorbeeld een grote ovenschaal inpast.
Toch makkelijk.
Kunnen er altijd een los bakje inhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
mitsumark schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:10:
[...]

Voor mij is de vraag andersom, ik zou niet weten wat ik met die halve bak zou moeten doen.
Volgens mij is dat iets van vroeger, voor de handwas...? Of als tijdelijke prullenbak?

Als je ook een grote bak wilt (dat is wel handig) kun je er ook een kleine naast plaatsen.
Halve bakje kun je gebruiken als je groenten wilt laten uitlekken na het wassen, of om bijvoorbeeld klein keukengerei ((schilmesje, garde) tussendoor om te spoelen en bij de hand te houden. Ik heb het nu niet meer, maar mis het soms wel.
In plaats van een 1,5 bak zou ik het ook prima vinden om bijvoorbeeld in de koffiehoek een kleine spoelbak met kraan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
Source90 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:52:
[...]

Gebruiken jullie trouwens nauwelijks een oven?
Zo'n compacte oven met 3 lagen / 45cm is mijns inziens echt heel klein als dit de enige is. Maar dat hangt uiteraard af van het antwoord op bovenstaande vraag. Als jullie nooit meerdere gerechten (zoals groente/aardappel-patat, etc.) tegelijk maken, zal het wel volstaan.

Gebruik zelf meermaals per week zowel de stoomoven als oven tegelijk en zou het niet redden met een 45cm.

Nog voor het idee:

***members only***

Sommige (zoals vaat) zijn weer netjes. Bij andere apparaten is de korting niet eens in de buurt van de 30%.
Ik heb op dit moment helemaal geen ‘echte’ oven. Ik maak wel veel gebruik van de airfryer en een hallogeen oven, dat is ook een klein formaat.

In de nieuwe situatie denk ik denk dat de airfryer nog steeds veel gebruikt gaat worden en dat de hallogeen oven dus vervangen gaat worden door de nieuwe combi oven/magnetron.
Ik heb wel echt lang getwijfeld wat voor soort oven ik wilde. Groot/ klein, ook alle functies e.d. maar uiteindelijk heb ik het soort van opgegeven en denk ik dat de kleine ook prima zal zijn. Als ik meer ruimte nodig heb, haal ik de hallogeen oven er dan maar uit.

En bedankt voor de prijs indicatie! Volgende week toch maar even onderhandelen over de apparatuur! Hoop dat de verkoper nog iets van de prijs wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
kipje schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:42:
[...]

Dat gevoel van niet zelf gaan rommelen heb ik zelf idd ook. We hebben nu bij een aantal winkels een tekening laten maken waar we om verschillende redenen niet uitkomen. Denk dat we er niet onderuit komen om nog even verder te gaan zoeken bij een andere winkel, hebben daar alleen echt geen zin/tijd meer voor gezien we ons hele huis zelf aan het verbouwen zijn en dit zo veel tijd kost. Maar goed, het komt midden in de woonkamer en kost genoeg dus we moeten maar even doorzetten.
Ik snap echter nog niet helemaal wat het probleem is? je geeft aan dat je graag zo'n lange handgreep wil over de bovenkant van de lade, echter heeft vrijwel elk keukenmerk inmiddels wel zoiets in zijn assortiment.
Dus waarom kun je niet vinden wat je wil?

Online zijn losse handgrepen natuurlijk goedkoper, maar zoals gezegd moeten deze handgrepen verlijmd worden, dus de montage is even iets meer werk dan een losse handgreep met 2 schoefjes vastdraaien. Zal altijd iets duurder zijn in mijn ogen. Maar dat kan op de totaalprijs van de keuken toch geen enorme verschillen meer maken?

Desnoods online even een aantal keukenmerken de catalogus doorkijken of de handgreep die jullie mooi vinden aangeboden wordt en op basis daarvan gericht een leverancier van die keukenmerken zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
--MP-- schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:12:
[...]

Ik vind Kivk qua installatie enorm duur, dat hadden wij ook. Waar "normale" keukenzaken rond de 1800/2000 rekenden, zat Kvik voor onze keuken op 3500. Als ik de keuken bij KVIK af ga nemen ga ik dit dan ook zelf doen.

Daarnaast vind ik in je offerte het blad behoorlijk prijzig, klopt dat het maar 1 blad is toch? wellicht hier nog even een check op doen bij een bladen leverancier en wellicht separaat kopen.

Qua ontwerp, waarom maar 3 hoge kasten? ik zou er zeker 4 neerzetten gezien de ruimte. Eventueel met Nis in de middelste 2 dan.

Ook de vraag of je het blad gaat ondersteunen voor het zit deel, ik ken de eigenschappen van je blad niet maar veel bladen kunnen niet zomaar zo'n oversteek maken zonder ondersteuning. Kvik deed daar bij ons niets voor, dat lieten ze aan de installateur, die dan dus in de problemen komt. Nu was bij ons de oversteek wel fors groter, dus wellicht is dit haalbaar zonder verdere ondersteuning. Zou het wel even checken.
Ja we willen inderdaad voor een nis van 2 kasten breed gaan en aan de zijkanten dus 2x een hoge kast zoals jij ook aangeeft.

Qua blad lieten ze in de winkel zien dat we inderdaad een 'dure smaak' hebben. Qua ondersteuning is er inderdaad niets over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:48:
[...]

Halve bakje kun je gebruiken als je groenten wilt laten uitlekken na het wassen, of om bijvoorbeeld klein keukengerei ((schilmesje, garde) tussendoor om te spoelen en bij de hand te houden. Ik heb het nu niet meer, maar mis het soms wel.
In plaats van een 1,5 bak zou ik het ook prima vinden om bijvoorbeeld in de koffiehoek een kleine spoelbak met kraan te hebben.
Oplossing als hierboven is er volgens mij voor alle maten spoelbak. Ikea heeft ze bijvoorbeeld ook, zou je ook naar kunnen kijken voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:22:
[...]
Oplossing als hierboven is er volgens mij voor alle maten spoelbak. Ikea heeft ze bijvoorbeeld ook, zou je ook naar kunnen kijken voor een paar tientjes.
Klopt hoor, ik heb er nu ook een los bakje in staan. Maar soms zie ik zo’n mooie spoelbak voorbijkomen, met een horizontaal sproeigedeelte erin, een integreerbare snijplank en zelfs aparte glazensproeier. En dan wil ik dat spoelgedeelte van mijn keuken helemaal herzien. Even doorsparen nog (vooral voor het dan noodzakelijke nieuwe werkblad).

Ik zocht die spoelbak met horizontaal sproeigedeelte vanochtend voor de vraag over spoelbakken, maar kon dat niet vinden. Mocht iemand een idee hebben, graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bagman
Enorm bedankt voor je advies, hier gaan we zeker iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:27:
[...]

Klopt hoor, ik heb er nu ook een los bakje in staan. Maar soms zie ik zo’n mooie spoelbak voorbijkomen, met een horizontaal sproeigedeelte erin, een integreerbare snijplank en zelfs aparte glazensproeier. En dan wil ik dat spoelgedeelte van mijn keuken helemaal herzien. Even doorsparen nog (vooral voor het nieuwe werkblad).

Ik zocht die spoelbak met horizontaal sproeigedeelte vanochtend voor de vraag over spoelbakken, maar kon dat niet vinden. Mocht iemand een idee hebben, graag!
Zoiets bedoel je?
https://www.instagram.com...JSsz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Komt vaak langs op bijvoorbeeld Instagram. Lijkt mij vooral Chinese meuk, ben benieuwd of een gerenommeerd merk het ook maakt.

https://www.leftonhome.co...l-kitchen-sink-set-ks2203

$700 .. like, really? :')

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 13-11-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:39:
[...]

Zoiets bedoel je?
https://www.instagram.com...JSsz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Komt vaak langs op bijvoorbeeld Instagram. Lijkt mij vooral Chinese meuk, ben benieuwd of een gerenommeerd merk het ook maakt.

https://www.leftonhome.co...03?variant=43353326518531

$700 .. like, really? :')
Ja, die bedoel ik! En als het chinese rotzooi is, verklaart dat wel waarom ik het niet kan vinden. In mijn herinnering zag ik er een met hout afgewerkt, wat stijlvoller en luxueuzer dan deze. Maar in de basis wel hetzelfde.

EDIT: Ah, ik zie dat er kranen met zo’n regenval/waterval bestaan, oa Hans Grohe. Dat biedt perspectief! Dank voor de richting!

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 13-11-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:52:
[...]

Ja, die bedoel ik! En als het chinese rotzooi is, verklaart dat wel waarom ik het niet kan vinden. In mijn herinnering zag ik er een met hout afgewerkt, wat stijlvoller en luxueuzer dan deze. Maar in de basis wel hetzelfde.

EDIT: Ah, ik zie dat er kranen met zo’n regenval/waterval bestaan, oa Hans Grohe. Dat biedt perspectief! Dank voor de richting!
Hamvraag voor mij is; kan ik de kraan eraf halen en de Quooker in het kraangat steken, of is het één geheel. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.shgcdn.com/bc2844c1-2962-403e-8c3b-30f4c6dc8cb1/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/

Heb je een linkje van Hans Grohe?
Edit: denk dat je (o.a.) deze bedoelt?
https://www.hansgrohe.com...l-out-spray-3jet-73837800

Ziet er helaas uit als één geheel.
Zou mooi zijn als er een merk komt met een "stand-alone" waterval kraan waar je een eigen faucet op zet.

Edit 2: Als ik de handleiding bekijk, ziet dat er hoopvol uit.
Ik ga eens polsen of ze die ook los verkopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDis7wwpD0G2vil9zpJr5mELdH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4lbAfgyyHfelLbd1emcEUjCi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Source90 op 13-11-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-04-2024
--MP-- schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:46:
[...]

Ik snap echter nog niet helemaal wat het probleem is? je geeft aan dat je graag zo'n lange handgreep wil over de bovenkant van de lade, echter heeft vrijwel elk keukenmerk inmiddels wel zoiets in zijn assortiment.
Dus waarom kun je niet vinden wat je wil?

Online zijn losse handgrepen natuurlijk goedkoper, maar zoals gezegd moeten deze handgrepen verlijmd worden, dus de montage is even iets meer werk dan een losse handgreep met 2 schoefjes vastdraaien. Zal altijd iets duurder zijn in mijn ogen. Maar dat kan op de totaalprijs van de keuken toch geen enorme verschillen meer maken?

Desnoods online even een aantal keukenmerken de catalogus doorkijken of de handgreep die jullie mooi vinden aangeboden wordt en op basis daarvan gericht een leverancier van die keukenmerken zoeken?
De handgreep kost 1000 euro meer tov andere grepen. Dat vinden wij erg veel geld, ook op het totale bedrag van de keuken (we komen nu rond de 15k uit zonder die greep, dus ook relatief vind ik het veel).
Goed idee om even online naar de catalogus van verschillende merken te kijken, dat gaan we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-06 00:53
Toke_gt schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:33:
[...]

Ik haak aan op je omschrijving van een gezellig gebeuren. Heb je een opstelling als onderstaand overwogen? Dus een groot eiland met een tafel eraan? Je zou een klein deel van de huidige keuken kunnen gebruiken voor hoge kasten en de rest als bijkeuken, inclusief allerlei apparatuur/benodigdheden die je niet per se bij de hand hoeft te hebben.
Je hoeft de schoorsteen dan niet per se weg te halen (ik heb er hieronder twee ondiepe kasten naast geschetst), je tafel staat bij het raam, en je kokkerelt in de buurt van je gezelschap. Dat vind ik namelijk wel een nadeel van de keukenopstelling helemaal langs het raam: je staat met je rug naar je gezelschap en koken doe je in een hoekje, uit zicht van iedereen. Dat past niet helemaal bij de gezelligheid die je mogelijk wel belangrijk vindt? Bedenk dus goed hoe je de keuken wilt gaan gebruiken. Is het de gezelligste plek van het huis waar iedereen blijft hangen? Of is het bedoeld voor koken en eten en verder niet.

Voor het idee van eiland met tafel aansluitend haal ik een plaatje terug dat ik eerder hier heb laten zien. (Erg mooi, maar ongetwijfeld ook peperduur. Het is voor je beeldvorming, want uiteraard kun je dit ook veel minder luxueus en toch mooi uitvoeren.) Plaatjes aanklikken voor volledig beeld.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor het uitgebreide meedenken! Ik heb nagedacht over een tafel in het verlengde van het blad, maar ik vind het eerlijk gezegd niet heel mooi. De gezelligheid zit hem bij ons vooral in de eettafel. Daar wordt niet alleen gegeten maar ook gehangen en spelletjes gespeeld. Ik hoef dat niet per se naast mijn kookplaat en kraan te hebben. Op zich willen we de schouw er op enig moment wel uithalen, dus tenzij die kostenpost echt énorm gaat worden, zitten we nu toch te overwegen hem meteen er maar uit te trekken. Woensdag hebben we een afspraak bij een lokale keukenboer die ook Shuller/Nobilia levert en daarnaast aannemers in dienst heeft, dus ik wil daar eens vragen of ze de twee klussen zouden kunnen combineren en waar we dan op uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19
syntesia schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:01:
8< 8<
Tnx voor de tip van de slx lijst hebben dit nu rondom laten doen.
Brede wasbak niet echt nodig met 2 vaatwassers.
Lade voor je rekjes idee had ik voorgelegd, maar vind het dan niet echt mooi ogen zo onder de oven. Heb de vacuummachine dan ook omgeruild voor de warmtehoudlade.

Nu nog even wachten tot die de rendee heeft uitgewerkt van vandaag!
Ik zou die rekken op een plankje onder de oven doen, of in een binnenlade. Nooit een lade in zicht gebruiken. :) Het is echt heel prettig als je niet telkens eerst de oven moet leeghalen en een plekje zoeken voor wat er uit komt, dat is mijns inziens de investering van een binnenlade wel waard :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Allereerst bedankt voor dit geweldige topic! Het is heel waardevol om via deze weg wat meer transparantie in de keukenmarkt te brengen voor de gemiddelde consument. Ik haal er ook veel informatie uit om straks hopelijk een goede aankoopbeslissing te maken.

Wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken met kookeiland en kastenwand. Om eerst een soort nulmeting te krijgen zijn we Bruynzeel binnengestapt. Daar hebben we ook de Next 125 showroom gezien en eerlijk gezegd vinden we de gebruikte materialen, uitvoeringen en kleuren prachtig. Echter, we hebben geen heel bijzondere features in ons plan, dus alle wensen kunnen ook in een standaard Bruynzeel worden uitgevoerd.

De verkoper heeft ons dan ook overgehaald om een Bruynzeel keuken Olympia te laten offreren, want Next 125 zou een stuk duurder zijn en nauwelijks kwaliteitsverschil!? Volgens mij lees ik in dit topic andere gedachten hierover, maar we zijn er voor nu even in meegegaan. Uiteindelijk komen we op een offerte van 30k, waarvan 13k voor de kasten, dat was toch wel even schrikken. Apparatuur lijkt ook vrij hoog geprijsd.

We hebben geprobeerd om de materialen en kleuren die we mooi vinden van Next 125 in een Bruynzeel variant te vinden, maar dat is het telkens nèt niet. Daarnaast is kwaliteit van het hang- en sluitwerk voor ons ook echt van belang. Er moet toch wel een verschil zijn tussen Bruynzeel en Next 125 in dat opzicht?

We willen graag een afspraak in een andere keukenzaak om ons keukenplannetje in Next 125 uit te voeren. Welke zaak zouden jullie adviseren om specifiek voor een Next 125 keuken (omgeving Amsterdam)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Meldor schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:59:
Allereerst bedankt voor dit geweldige topic! Het is heel waardevol om via deze weg wat meer transparantie in de keukenmarkt te brengen voor de gemiddelde consument. Ik haal er ook veel informatie uit om straks hopelijk een goede aankoopbeslissing te maken.

Wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken met kookeiland en kastenwand. Om eerst een soort nulmeting te krijgen zijn we Bruynzeel binnengestapt. Daar hebben we ook de Next 125 showroom gezien en eerlijk gezegd vinden we de gebruikte materialen, uitvoeringen en kleuren prachtig. Echter, we hebben geen heel bijzondere features in ons plan, dus alle wensen kunnen ook in een standaard Bruynzeel worden uitgevoerd.

De verkoper heeft ons dan ook overgehaald om een Bruynzeel keuken Olympia te laten offreren, want Next 125 zou een stuk duurder zijn en nauwelijks kwaliteitsverschil!? Volgens mij lees ik in dit topic andere gedachten hierover, maar we zijn er voor nu even in meegegaan. Uiteindelijk komen we op een offerte van 30k, waarvan 13k voor de kasten, dat was toch wel even schrikken. Apparatuur lijkt ook vrij hoog geprijsd.

We hebben geprobeerd om de materialen en kleuren die we mooi vinden van Next 125 in een Bruynzeel variant te vinden, maar dat is het telkens nèt niet. Daarnaast is kwaliteit van het hang- en sluitwerk voor ons ook echt van belang. Er moet toch wel een verschil zijn tussen Bruynzeel en Next 125 in dat opzicht?

We willen graag een afspraak in een andere keukenzaak om ons keukenplannetje in Next 125 uit te voeren. Welke zaak zouden jullie adviseren om specifiek voor een Next 125 keuken (omgeving Amsterdam)?
Ik moet deels wel mee gaan in het verhaal van de bruynzeel verkoper dat next125 wellicht wat overkill is als je al die mooie features niet gaat gebruiken. Natuurlijk zit er deels ook wel kwaliteits verschil tussen de goedkopere keukens en next125 maar ook zeker betaal je voor het verschil in mogelijkheden.

Qua kleuren is veel van wat next125 bied ook wel verkrijgbaar in de normale Schüller variant, dus dat zou wellicht een middenweg zijn? Welke kleuren heb je uitgezocht? Tenzij je persee de 5cm plint, dunne zijwanden etc. wil dat zijn echt Next125 features.
Je zou eens een schets of iets dergelijks kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 19:24
Hi all,

Ik ben regelmatig actief op tweakers, maar nu pas in dit topic terecht gekomen aangezien wij bezig zijn met het aankopen van een keuken die na onze verbouwing medio 2023 geplaats moet worden. Ik was verbaasd hoe actief en lang dit topic is.

WIj zijn bij verschillende zaken geweest, maar met een zaak hebben we veruit de meeste gesprekken gehad. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat ik nogal bedonderd wordt en dan met name met de prijzen van de apparatuur. Ik hoop dat jullie hier enig advies in kunnen geven:

Onze laatste offerte ziet er als volgt uit (en dat is niet zo gedetailleerd zoals velen hier doen):

Betreft een Schuller keuken, Serie Schüller C 2022. Programma Bari, Met front K032. De keuken is greeploos met edelstaalkleurige greeplijsten combinatie X1/X2/X5.

Ontwerp is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zblQYRBbDbEHAqm7n8gZCbSvxJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHJn4N6XTjD0iVkTZwZpvdMi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fi7tTf9bxpZw34mHFVxh6pWL7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkMiu10KyDWbyogzD3rEWo6K.jpg?f=fotoalbum_tile

De keuken bestaat uit 2 gedeeltes, een aanrecht/kookdeel van 520cm lang. en een kasten wand van 360cm.

Kookgedeelte/aanrecht:
De verdeling hiervan zijn 3 ladekasten van 90CM (klopt niet helemaal met de foto, dit is naderhand nog aangepast ivm kosten), en 5 normale deurkasten. In een ladekast is een bestekindeling.
Werkblad is keramisch, leverancier Arte Xtreme, 4cm randafwerking.Het werkblad is tot aan de ramen (ongeveer 210cm 60 cm diep, de rest 70cm en sluit direct aan op het kozijn (dus als vensterbank). Op het muurgedeelte is nog een veegplint van 20CM hoog meegenomen.

Kastenwand:
De andere kant betreft 6 hoge wandkasten met daarin een nis met boekenplank en verlichting (spots) boven in deze nis. De afwerking van de nis is type Schuller M2 (k190 lavazwart), dus geen werkblad. De kastenwand wordt ingebouwd door een door ons zelf te realiseren nis (dus niet door keukenleverancier gemaakt). In de kastenwand zitten 2 ovens (1 "normale" en een combi (magnetron in offerte, maar we willen dat nog laten aanpassen naar stoom) en een 122cm koelkast.

Apparatuur:
* Siemens koelkast 122 CM nis (typenummer nog onbekend)
* Kookplaat Siemens EX877NVVE 80CM IQ700
* Oven 60 cm iQ700 HB974GLB1
* Combi oven magnetron 45cm iQ700 CM924G1B1
* Afzuigkap Novy 7600 Flatline 90cm zwart
* Quooker Combi+ 7liter
* Twist dubbel stopcontact in werkblad meegenomen

Vaatwasser nemen we mee uit oude keuken.

De geschatte prijs hiervan is ongeveer 25300 euro.

Ik heb een beetje het idee dat ik hiermee teveel betaal. Deze keukenzaak heeft al veel tijd gestoken in het ontwerp en wat ons betreft ook wel een gunfactor, maar met name de apparatuur vind ik erg duur. Navraag op de bekende internetsites levert me al snel een voordeel van 4000 euro op. De keukenleverancier hanteert volgens mij de adviesprijzen (dat bleek al snel toen ik vroeg wat het verschil in prijs was tussen bepaalde modellen), echter levert geen gespecificeerde offerte met losse prijzen voor kasten/werkblad/apparatuur.

Daarnaast willen we de combi magnetron ook alten aanpassen naar combi stoom en bij voorkeur ook nog naar een 60cm ipv 45. Dan zal de prijs al weer snel 500-600 euro stijgen.

Klopt mijn gevoel dat ik teveel betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24
Source90 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:04:
[...]

Hamvraag voor mij is; kan ik de kraan eraf halen en de Quooker in het kraangat steken, of is het één geheel. :+

[Afbeelding]

Heb je een linkje van Hans Grohe?
Edit: denk dat je (o.a.) deze bedoelt?
https://www.hansgrohe.com...l-out-spray-3jet-73837800

Ziet er helaas uit als één geheel.
Zou mooi zijn als er een merk komt met een "stand-alone" waterval kraan waar je een eigen faucet op zet.

Edit 2: Als ik de handleiding bekijk, ziet dat er hoopvol uit.
Ik ga eens polsen of ze die ook los verkopen.
[Afbeelding]
Deze kraan/wasbak kwam ik een tijdje geleden ook tegen, wat een fantastisch ding! Het houdt mij alleen tegen omdat ik een Quooker wil als kraan gezien we veel thee drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
copywrong1982 schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:14:
Hi all,

Ik ben regelmatig actief op tweakers, maar nu pas in dit topic terecht gekomen aangezien wij bezig zijn met het aankopen van een keuken die na onze verbouwing medio 2023 geplaats moet worden. Ik was verbaasd hoe actief en lang dit topic is.

WIj zijn bij verschillende zaken geweest, maar met een zaak hebben we veruit de meeste gesprekken gehad. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat ik nogal bedonderd wordt en dan met name met de prijzen van de apparatuur. Ik hoop dat jullie hier enig advies in kunnen geven:

Onze laatste offerte ziet er als volgt uit (en dat is niet zo gedetailleerd zoals velen hier doen):

Betreft een Schuller keuken, Serie Schüller C 2022. Programma Bari, Met front K032. De keuken is greeploos met edelstaalkleurige greeplijsten combinatie X1/X2/X5.

Ontwerp is als volgt:

[Afbeelding][Afbeelding]

De keuken bestaat uit 2 gedeeltes, een aanrecht/kookdeel van 520cm lang. en een kasten wand van 360cm.

Kookgedeelte/aanrecht:
De verdeling hiervan zijn 3 ladekasten van 90CM (klopt niet helemaal met de foto, dit is naderhand nog aangepast ivm kosten), en 5 normale deurkasten. In een ladekast is een bestekindeling.
Werkblad is keramisch, leverancier Arte Xtreme, 4cm randafwerking.Het werkblad is tot aan de ramen (ongeveer 210cm 60 cm diep, de rest 70cm en sluit direct aan op het kozijn (dus als vensterbank). Op het muurgedeelte is nog een veegplint van 20CM hoog meegenomen.

Kastenwand:
De andere kant betreft 6 hoge wandkasten met daarin een nis met boekenplank en verlichting (spots) boven in deze nis. De afwerking van de nis is type Schuller M2 (k190 lavazwart), dus geen werkblad. De kastenwand wordt ingebouwd door een door ons zelf te realiseren nis (dus niet door keukenleverancier gemaakt). In de kastenwand zitten 2 ovens (1 "normale" en een combi (magnetron in offerte, maar we willen dat nog laten aanpassen naar stoom) en een 122cm koelkast.

Apparatuur:
* Siemens koelkast 122 CM nis (typenummer nog onbekend)
* Kookplaat Siemens EX877NVVE 80CM IQ700
* Oven 60 cm iQ700 HB974GLB1
* Combi oven magnetron 45cm iQ700 CM924G1B1
* Afzuigkap Novy 7600 Flatline 90cm zwart
* Quooker Combi+ 7liter
* Twist dubbel stopcontact in werkblad meegenomen

Vaatwasser nemen we mee uit oude keuken.

De geschatte prijs hiervan is ongeveer 25300 euro.

Ik heb een beetje het idee dat ik hiermee teveel betaal. Deze keukenzaak heeft al veel tijd gestoken in het ontwerp en wat ons betreft ook wel een gunfactor, maar met name de apparatuur vind ik erg duur. Navraag op de bekende internetsites levert me al snel een voordeel van 4000 euro op. De keukenleverancier hanteert volgens mij de adviesprijzen (dat bleek al snel toen ik vroeg wat het verschil in prijs was tussen bepaalde modellen), echter levert geen gespecificeerde offerte met losse prijzen voor kasten/werkblad/apparatuur.

Daarnaast willen we de combi magnetron ook alten aanpassen naar combi stoom en bij voorkeur ook nog naar een 60cm ipv 45. Dan zal de prijs al weer snel 500-600 euro stijgen.

Klopt mijn gevoel dat ik teveel betaal?
zonder specificatie is het erg moeilijk hier wat over te zeggen. Je zou een andere leverancier kunnen zoeken welke ook schuller levert maar wel wil specificeren, of wat meer druk zetten op je huidige leverancier om het wel aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Bamiblik schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:14:
[...]

Deze kraan/wasbak kwam ik een tijdje geleden ook tegen, wat een fantastisch ding! Het houdt mij alleen tegen omdat ik een Quooker wil als kraan gezien we veel thee drinken.
Ik ben vooral bang dat de praktijk ff minder mooi is dan het instagram filmpje, dat is nogal vaak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Laatst online: 29-05 08:21
--MP-- schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:54:
[...]

Dank voor het meedenken. 3 lades boven elkaar is optisch inderdaad niet geweldig. Maar ik ga me 100% zeker kapot ergeren aan binnenladen, ik wil gewoon snel iets kunnen pakken als ik aan het koken ben. Hier moet het optische dus wijken voor het praktische. overigens vallen de grepen van de bovenste laden nauwelijks op in het echt, omdat ze strak onder het blad zitten.
Ik zou het liefst 2 even hoge laden onder de besteklade hebben maar tot nu toe vind ik dit alleen bij KVIK, of bij Next125 bij de 87,5 korpus die zowel om prijs als plinthoogte al afgevallen is.

Ovenkast op deze hoogte is bewust, hebben we nu ook en staat een stereotje op zodat we een beetje muziek hebben. Verder zetten wij er niets op. we hebben ruimte zat op andere plekken.

Op kastje aan de koude zijde is om het een beetje minder eentonig te maken, zou eigenlijk lava zwart moeten zijn om als soor van kleurovergang naar de hoge kasten in lava zwart. Komt niks nuttigs in te staan misschien wat sier spul.

Plak of kastje ofzo naast/boven oven kast moeten we nog iets leuks voor bedenken, maar zit nog niet in deze render. Komt er zeker wel.

Side-by-side Koelkast vannacht besloten om te schrappen. Wordt in de praktijk inderdaad niet zo mooi als ik het in mijn hoofd heb. Dus worden gewoon inbouwkoelkasten met volledige hoogte dan al die kasten op hoogte 201 en de deuren uit 1 stuk. dan wordt dat ook een mooi strak geheel.

Ben wel nog weer aan het denken over het blad van het eiland, om hier de spoelkant graniet te pakken en de zitkant een houten blad wat dan wat dikker is.

qua prijs...tja ik vind het ook veel geld, maar zie hier vaak vergelijkbare of hogere bedragen voorbij komen voor een grote keuken met een groot eiland en extra hoge wand. Wil nog wel kijken wat het prijsverschil wordt zonder vollak AFP maar dan met de laklaminaat, dit is PG1 vs PG4.
Hebben jullie inmiddels een keuze gemaakt om bij KVIK te blijven en het zelf te installeren of toch naar een andere leverancier gedaan? Ik ga zo nogmaals langs bij KVIK voor wat aanpassingen maar denk ook om nog naar keukenloods of een andere te gaan voor een tegenofferte. Hebben er ook eentje van kookhuis maar dat lijkt wel een lokale club te zijn met maar 1 filiaal. Rommelige winkel ook wat me weinig vertrouwen geeft voor eventuele garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
--MP-- schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:24:
[...]

Ik ben vooral bang dat de praktijk ff minder mooi is dan het instagram filmpje, dat is nogal vaak zo.
@Toke_gt heeft ook een soortgelijke kraan gevonden bij Hans-Grohe. Daar heb ik dan wel weer (hogere) verwachtingen van dan een gemiddeld product dat via Instagram wordt aangeboden.

Hoop nu alleen dat de "waterval" kraan gecombineerd kan worden met bijvoorbeeld een Quooker (of, zoals ik in mijn mail heb aangegeven, hun (semi-)eigen kokend water kraan.. Om de vraag in-house te houden :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
jassie256 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:27:
[...]

Hebben jullie inmiddels een keuze gemaakt om bij KVIK te blijven en het zelf te installeren of toch naar een andere leverancier gedaan? Ik ga zo nogmaals langs bij KVIK voor wat aanpassingen maar denk ook om nog naar keukenloods of een andere te gaan voor een tegenofferte. Hebben er ook eentje van kookhuis maar dat lijkt wel een lokale club te zijn met maar 1 filiaal. Rommelige winkel ook wat me weinig vertrouwen geeft voor eventuele garantie.
Ik heb KVIK nog wel open staan, maar qua kleuren blijven we toch sterke twijfels houden. Dus de alternatieven lopen nog. we zouden voor het grootste deel Avolia gaan in Arizona beige maar zouden liever naar een echt grijze tint gaan, deze is bij KVIK niet leverbaar.
ook zijn de dikkere zijwanden voor het eiland niet leverbaar bij KVIK maar hier is via een lokale meubelmaker wel een oplossing voor te vinden.

We gaan vrijdag een 2e offerte laten maken voor dezelfde schüller keuken bij Keukenloods. Even afwachten met welke prijs die komen en in hoeverre ze willen specificeren op losse delen (kasten, blad, apparatuur)

Daarnaast heb ik me de afgelopen dagen verdiept in de apparatuur en kom dan in de duurdere lijn van pelgrim terecht welke me goed aanstaat voor de apparatuur, zeker de antraciet lijn past mooi in onze keuken denk ik. Dus even afhankelijk van de prijs inpact zou ik van siemens willen wisselen naar Pelgrim. (behalve voor de kookplaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:32:
[...]
@Toke_gt heeft ook een soortgelijke kraan gevonden bij Hans-Grohe. Daar heb ik dan wel weer (hogere) verwachtingen van dan een gemiddeld product dat via Instagram wordt aangeboden.

Hoop nu alleen dat de "waterval" kraan gecombineerd kan worden met bijvoorbeeld een Quooker (of, zoals ik in mijn mail heb aangegeven, hun (semi-)eigen kokend water kraan.. Om de vraag in-house te houden :> )
Ik bedoel meer de wasbak zelf met alle spoel/sproei systemen ingebouwd.. De kraan zou inderdaad niet mijn grootste zorg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
--MP-- schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb KVIK nog wel open staan, maar qua kleuren blijven we toch sterke twijfels houden. Dus de alternatieven lopen nog. we zouden voor het grootste deel Avolia gaan in Arizona beige maar zouden liever naar een echt grijze tint gaan, deze is bij KVIK niet leverbaar.
ook zijn de dikkere zijwanden voor het eiland niet leverbaar bij KVIK maar hier is via een lokale meubelmaker wel een oplossing voor te vinden.

We gaan vrijdag een 2e offerte laten maken voor dezelfde schüller keuken bij Keukenloods. Even afwachten met welke prijs die komen en in hoeverre ze willen specificeren op losse delen (kasten, blad, apparatuur)

Daarnaast heb ik me de afgelopen dagen verdiept in de apparatuur en kom dan in de duurdere lijn van pelgrim terecht welke me goed aanstaat voor de apparatuur, zeker de antraciet lijn past mooi in onze keuken denk ik. Dus even afhankelijk van de prijs inpact zou ik van siemens willen wisselen naar Pelgrim. (behalve voor de kookplaat)
Ik weet je budget voor apparatuur niet, maar Pelgrim zou ik niet aanraden op eerste gezicht. Lees even terug over de (merk)ervaringen hier in het topic anders :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Floor-is schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:29:
[...]

Ik weet je budget voor apparatuur niet, maar Pelgrim zou ik niet aanraden op eerste gezicht. Lees even terug over de (merk)ervaringen hier in het topic anders :)
Als ik hier (en elders) teruglees dan wordt Pelgrim vaak aangegeven als budget merk inderdaad. Echter inhoudelijke ervaringen kom ik weinig negatief tegen. Zeker niet over de duurdere lijn. Qua specs lijkt het in ieder geval allemaal zo verkeerd niet. Wil nog wel in Duiven gaan kijken of het in de praktijk ook fatsoenlijk lijkt allemaal.

De laatste jaren is de apparatuur die ik van BSH gekocht heb is mij steeds qua bouwkwaliteit en werking ook tegen gevallen, naar mijn idee is het niet meer de kwaliteit die het 10 jaar geleden was, maar is de prijs nog steeds wel stevig.
Vandaar de keuze om hier eventueel van af te wijken. Als ik 4k kan bezuinigen, zonder op functionaliteit in te leveren (er er optisch zelfs op vooruit te gaan) durf ik dat wel een keer te proberen.

Niet zozeer een kwestie van budget, als ik overtuigd zou zijn van de meerwaarde wil ik best voor BSH of iets anders betalen, maar ik heb niet het gevoeld dat die meerwaarde er voor mij is.

[ Voor 8% gewijzigd door --MP-- op 14-11-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:29:
[...]

Mwa, Miele wordt in dit topic als high-end beschreven, en hoewel ik zelf ook Miele apparatuur heb in de keuken, moet ik wel zeggen dat de instapmodellen van Miele duur zijn en kwalitatief slecht (qua look en feel). Het voelt zeer gammel en is de naam Miele IMHO niet waard.

Dus ik geloof best dat je beter high end Pelgrim/Bauknecht/Whirlpool kan kopen dan low end Bosch/Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 18:31
Ik vind Siemens/Neff wel meeste bang for buck merk. Miele betaal je indd voor de naam, dan kijk ik persoonlijk meteen door naar Liebherr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Shwan schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:35:
Ik vind Siemens/Neff wel meeste bang for buck merk. Miele betaal je indd voor de naam, dan kijk ik persoonlijk meteen door naar Liebherr.
Doe maar één Liebherr kookplaat en twee ovens :+

V-Zug is ook een alternatief om naar te kijken. Hebben ook grijs/graphite volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:32:
[...]

@Toke_gt
Hans-Grohe klantenservice:
"SatinFlow betreft een straalsoort welke uit een straalschijf stroomt die in het kraanhuis wordt gemonteerd, u kunt de straalschijf vervangen, maar deze past niet op een andere kraan."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDis7wwpD0G2vil9zpJr5mELdH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4lbAfgyyHfelLbd1emcEUjCi.png?f=fotoalbum_large

Voor mij als sanitair-leek ziet het er toch echt uit alsof de kraan apart is. Maar kennelijk niet uitwisselbaar.. :?

Schroefdraad van de kraan ziet er regulier uit. Waarom zou 92500000 niet op een andere kraan gemonteerd kunnen worden :X

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 14-11-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:37:
[...]
@Toke_gt

[...]

[Afbeelding]

Voor mij als sanitair-leek ziet het er toch echt uit alsof de kraan apart is. Maar kennelijk niet uitwisselbaar.. :?

Schroefdraad van de kraan ziet er regulier uit. Waarom zou 92500000 niet op een andere kraan gemonteerd kunnen worden :X
Omdat je naar twee 'uitgangen' gaat en een kraan dit normaliter niet kan. Het systeem waarbij je een soort waterval maakt vraagt om een andere aansluiting.

Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar in mijn gebrekkige zicht op die tekening moet je kunnen kiezen tussen 'kraan' en 'waterval' en met een normale kraan heb je die optie natuurlijk niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-06 16:07
--MP-- schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:05:
[...]

Ik moet deels wel mee gaan in het verhaal van de bruynzeel verkoper dat next125 wellicht wat overkill is als je al die mooie features niet gaat gebruiken. Natuurlijk zit er deels ook wel kwaliteits verschil tussen de goedkopere keukens en next125 maar ook zeker betaal je voor het verschil in mogelijkheden.

Qua kleuren is veel van wat next125 bied ook wel verkrijgbaar in de normale Schüller variant, dus dat zou wellicht een middenweg zijn? Welke kleuren heb je uitgezocht? Tenzij je persee de 5cm plint, dunne zijwanden etc. wil dat zijn echt Next125 features.
Je zou eens een schets of iets dergelijks kunnen plaatsen.
Wij hebben laatst ook een Next125 keuken gekocht (bij Bruynzeel). Voor zover ik begreep, zit er wel een kwaliteitsverschil in de kasten en lades: betere scharnieren en rails bij Next en ook de frontjes: bij Next afgelakt bij bruynzeel zelf is het lakfolie.

Daarnaast vonden wij de belijning met Next net wat mooier en rustiger overkomen.

Bij ons was het verschil tussen Next en Bruynzeel zelf ca 4k. Bij next 13,4k voor de kasten, bij Bruynzeel zou dat rond 10k uitkomen. Niet weinig maar na wat onderzoek over kwaliteit icm de kleuren (Next had precies de kleuren die we in gedachten hadden en die combineerden ook weer iets beter met het blad) uiteindelijk gekozen voor Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:37:
[...]
@Toke_gt

[...]

[Afbeelding]

92500000 lijkt me alleen het gewicht dat er voor zorgt dat het uittrek deel weer in de kraan schuift als je hem los laat? dat zal het probleem niet zijn.

Echter zoals hierboven aangegeven, deze kraan zorgt er tevens voor dat je kun wisselen tussen water via de kraan, of water via de sproeier op de rand van de wasbak.

Volgens mij gooien we nu ook 2 dingen door elkaar, een kraan die tevens een sproeistand heeft (wat Grohe etc. ook gewoon leveren).
Of een kraan gecombineerd met zo'n wasbak met ingebouwde extra sproeielementen etc. dat is natuurlijk nog weer wat anders.

[ Voor 21% gewijzigd door --MP-- op 14-11-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:41:
[...]

Omdat je naar twee 'uitgangen' gaat en een kraan dit normaliter niet kan. Het systeem waarbij je een soort waterval maakt vraagt om een andere aansluiting.

Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar in mijn gebrekkige zicht op die tekening moet je kunnen kiezen tussen 'kraan' en 'waterval' en met een normale kraan heb je die optie natuurlijk niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nELa036MRh8oYEhpcgTfmg12NPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rLuwabIEb1pjo7BE09nYurwY.png?f=fotoalbum_large
Begrijp hem denk ik verkeerd. Hoe ik het zie is dat het rode gedeelte bepaalt of je water uit de kraan wilt en/of water uit de "waterval". Dat ding wil ik juist los hebben.

Ik zou 93749XXX en toebehoren eruit willen slopen (dan wel niet bestellen) en door het gat in de rood gearceerde unit een Quooker steken. Dat was mijn idee :9

Dat je dan een 93776XXX hendel hebt waar niets mee gebeurd, begrijp ik ook nog wel. Daar zal vast wel (op maat) een dopje voor te maken zijn. Volgens mij wordt de knop 93777XXX (e.v.) gebruikt voor de waterval (zie video hieronder). 92914000/97827000 lijkt mij de toevoer van water.

Enfin, is meer een gimmick. Mogelijk in de toekomst zo'n ding van Marktplaats halen en kijken of het om te bouwen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 14-11-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]
Begrijp hem denk ik verkeerd. Hoe ik het zie is dat het rode gedeelte bepaalt of je water uit de kraan wilt en/of water uit de "waterval". Dat ding wil ik juist los hebben.

Ik zou 93749XXX en toebehoren eruit willen slopen (dan wel niet bestellen) en door het gat in de rood gearceerde unit een Quooker steken. Dat was mijn idee :9

Dat je dan een 93776XXX hendel hebt waar niets mee gebeurd, begrijp ik ook nog wel. Daar zal vast wel (op maat) een dopje voor te maken zijn. Volgens mij wordt de knop 93777XXX (e.v.) gebruikt voor de waterval (zie video hieronder). 92914000/97827000 lijkt mij de toevoer van water.

Enfin, is meer een gimmick. Mogelijk in de toekomst zo'n ding van Marktplaats halen en kijken of het om te bouwen is.

[YouTube: hansgrohe Aquno Select M81 kitchen faucet]
Het lijkt er echter op dat de aansluiting naar de waterleiding gebeurt met de twee verbindingen naar de onderzijde van wat ik de kraan zou noemen..

Het idee is zeker tof, ik had ook zo iets al op TikTok of Instagram gezien, waarbij het echt verwerkt is in de spoelbak. Maar onbekende merken en zeker onbekende kwaliteit.

Denk dat ik op zich prima gelukkig zal zijn met m'n Quooker Flex ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
--MP-- schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:44:
[...]

Als ik hier (en elders) teruglees dan wordt Pelgrim vaak aangegeven als budget merk inderdaad. Echter inhoudelijke ervaringen kom ik weinig negatief tegen. Zeker niet over de duurdere lijn. Qua specs lijkt het in ieder geval allemaal zo verkeerd niet. Wil nog wel in Duiven gaan kijken of het in de praktijk ook fatsoenlijk lijkt allemaal.

De laatste jaren is de apparatuur die ik van BSH gekocht heb is mij steeds qua bouwkwaliteit en werking ook tegen gevallen, naar mijn idee is het niet meer de kwaliteit die het 10 jaar geleden was, maar is de prijs nog steeds wel stevig.
Vandaar de keuze om hier eventueel van af te wijken. Als ik 4k kan bezuinigen, zonder op functionaliteit in te leveren (er er optisch zelfs op vooruit te gaan) durf ik dat wel een keer te proberen.

Niet zozeer een kwestie van budget, als ik overtuigd zou zijn van de meerwaarde wil ik best voor BSH of iets anders betalen, maar ik heb niet het gevoeld dat die meerwaarde er voor mij is.
Er zijn twee mensen die keukens verkopen in dit topic actief geweest en beide hebben, als ik me niet vergis, aangegeven dat een vaatwasser van Pelgrim absoluut geen goed idee is. Daarnaast was er meen ik gedoe over koeling van hetzelfde merk, maar omdat ik in een ander segment beweeg heb ik dat niet heel erg uitgezocht.

Weet wel we in het vorige huis een fornuis van Pelgrim hadden waarvan de oven een aantal keer stuk is geweest en uiteindelijk de ontsteking voor het gasstel het ook begaf. De wasemkap deed het prima, mits je de absolute herrie van dat ding negeerde.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:33:
[...]

Mwa, Miele wordt in dit topic als high-end beschreven, en hoewel ik zelf ook Miele apparatuur heb in de keuken, moet ik wel zeggen dat de instapmodellen van Miele duur zijn en kwalitatief slecht (qua look en feel). Het voelt zeer gammel en is de naam Miele IMHO niet waard.

Dus ik geloof best dat je beter high end Pelgrim/Bauknecht/Whirlpool kan kopen dan low end Bosch/Siemens.
Miele is IMO tot hoog segment, maar hun goedkopere ranges zijn zeker geen high-end; denk ook niet dat er mensen zullen zijn die dat ontkennen.

Ik denk dat het belangrijkste is dat het comfort en gebruik zo goed mogelijk bij je passen. Een oven die 20min nodig heeft om 200º te bereiken is niet prettig, een wasemkap die dermate veel herrie maakt dat je de stofzuiger niet eens hoort is niet prettig. Maar als in jouw budget een machine is met goede bouwkwaliteit en prettige bediening die bovendien stil is, dan ben je al een heel eind :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:01
Meldor schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:59:
Intermat Mijdrecht en dan vragen naar Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]

Maar je hebt eigenlijk een dubbele splitsing nodig. Eén voor koud water/Quooker, en een voor waterval/gewone kraan. Ik zie niet goed hoe je wilt voorkomen dat er resterend kokend water in de sproeier zit als je die daarvoor gebruikt hebt met de Quooker? (Maar ik heb me dan ook nooit verdiept in hoe een Quooker technisch werkt en staar me nu ook wat blind op deze tekening van de watervalkraan).
Blijf het wel een mooie toevoeging vinden voor mijn keuken. Dus toch leuk en handig deze speurtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:37:
[...]

Maar je hebt eigenlijk een dubbele splitsing nodig. Eén voor koud water/Quooker, en een voor waterval/gewone kraan. Ik zie niet goed hoe je wilt voorkomen dat er resterend kokend water in de sproeier zit als je die daarvoor gebruikt hebt met de Quooker? (Maar ik heb me dan ook nooit verdiept in hoe een Quooker technisch werkt en staar me nu ook wat blind op deze tekening van de watervalkraan).
Blijf het wel een mooie toevoeging vinden voor mijn keuken. Dus toch leuk en handig deze speurtocht.
Neem aan dat je de waterval enkel op koud aansluit. Quooker (Combi althans) heeft een aparte aansluiting voor kokend/warm:
Afbeeldingslocatie: https://www.keukenloods.nl/images/artikelen/1920/1080/0/10/22+FRGLD/144623.jpg?1668409790

Hopelijk komt er in de toekomst een stand-alone met enkel een gat erin (voor doorvoer slangen / eigen kraan) en T-stuk voor koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:06:
[...]
Neem aan dat je de waterval enkel op koud aansluit.
Dat lijkt toch niet zo te zijn, als ik de beschrijving en reviews lees. Koud en warm. Ik kom erop terug als ik ‘m zelf heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:28:
[...]

Dat lijkt toch niet zo te zijn, als ik de beschrijving en reviews lees. Koud en warm. Ik kom erop terug als ik ‘m zelf heb :*)
Heb je hem besteld ja? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
--MP-- schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:34:
[...]

Heb je hem besteld ja? Ben benieuwd!
Nee, nog niet. Eerst even checken of de maten wel passen, met name in het granieten blad en de aansluitingen eronder. En eigenlijk moet er dan ook een nieuwe spoelbak komen. Dus even denken nog. Want kraan is op zich al duur genoeg. Niet overhaasten. Maar ik zag ‘m al geruime tijd geleden voor het eerst voorbijkomen en vond hem toen al meteen mooi en handig. Nu nog steeds, dus denk wel dat ik binnenkort overstag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
TRD07 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:17:
[...]

Intermat Mijdrecht en dan vragen naar Frank.
Dat zit ook bij mij in de buurt, dus maar even een bezoekje brengen. Heb jij goede ervaringen met hem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Floor-is schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:30:
[...]

Er zijn twee mensen die keukens verkopen in dit topic actief geweest en beide hebben, als ik me niet vergis, aangegeven dat een vaatwasser van Pelgrim absoluut geen goed idee is. Daarnaast was er meen ik gedoe over koeling van hetzelfde merk, maar omdat ik in een ander segment beweeg heb ik dat niet heel erg uitgezocht.

Weet wel we in het vorige huis een fornuis van Pelgrim hadden waarvan de oven een aantal keer stuk is geweest en uiteindelijk de ontsteking voor het gasstel het ook begaf. De wasemkap deed het prima, mits je de absolute herrie van dat ding negeerde.
Dat van die vaatwasser ging over de AEG, niet over de pelgrim, wat ik zo terug kan vinden. Ik heb vanaf 2018 tot nu dit topic doorzocht op Pelgrim maar kom eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen, alleen mensen die aangeven dat het geen A-merk is zonder dat verder heel erg te onderbouwen. Ook als ik op andere review site's kijk komen ze er best aardig af vergelijken met anderen.

Blijft een beetje koffiedik kijken, bezoek aan de showroom zal de doorslag geven. Zeker als ik ze via een scherpe prijs kan krijgen via een lokale leverancier (met service dienst) speelt dat ook een rol.

We gaan het zien..
het meedenken wordt zeker gewaardeerd, ook al ben ik soms eigenwijs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 15-11-2022 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:14:
[...]

Aan de ene kant heb ik zo iets van, Keukenloods geen kleine toko zal wel los lopen.. aan de andere kant, kan het nog best een paar maanden! duren voordat het apparatuur binnen is.

Voorgesteld door KL is namelijk; nu een tijdelijke oven en wanneer beschikbaar de nieuwe lijn van Siemens.. (zowel stoomoven als combi magnetron).

Ik denk zodoende dat ik het volledig bedrag ga aftikken en dan zien we wel...

"Als het goed" (ja ja dat was het stopwoordje van KL vandaag aan de telefoon) noteert namelijk de monteur alles wat niet geleverd is/ontbreekt en communiceert dit terug naar kantoor die vervolgens de ontbrekende stukken nabestellen.. "Als het goed is" :+
Om hier nog op terug te komen.

Einde van de week met mijn eigen contactpersoon bij KL gesproken, die gaf aan dat het zeker wel mogelijk was om gedeelte niet te betalen c.q. zelfs wettelijk verboden zou zijn om nu het volledige bedrag te eisen zonder volledig te leveren en kwam zelf met het voorstel om de bedragen van de twee ovens van het totaal af te doen.

Ze zijn dus best redelijk bij keukenloods, je moet alleen de juiste medewerker spreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 20:00
Super nuttig topic dit!

We zijn ook onze nieuwe keuken aan het samenstellen. Ons oog is gevallen op een KVIK keuken, in Zwolle worden we prima geholpen.

Zij bieden verschillende inductiekookplaten aan met afzuiging (circulatie).
Nu komt het op de laatste 2 types aan waar we een keuze uit willen maken:
- Siemens ED877FQ25E - iQ500
- BORA PURU

Heeft iemand ervaring met deze kookplaten? Wat is de betere optie?
Waar het vooral omgaat is stiltje van de afzuiging (daarin is de BORA volgens mij beter). Grote kookzones boeit ons niet echt...

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe keuken.

In de opstelling zoals we die bedacht hebben, krijgen we 2 hoge kasten naast elkaar.
We willen graag veel invriesruimte en 2 ovens (stoom/oven + combi-oven).
Een mooie oplossing is naast elkaar 1 koelkast van 102,5 en 1 vriezer van 102,5 met links en rechts 1 oven daarboven.
We komen er alleen niet helemaal uit in de praktijk.

Het zou gaan om een greeploze keuken.
Als je de ovens strak tegen elkaar plaatst, is er geen ruimte voor een verticale greep tussen koelkast en vriezer.
Bij een horizontale greep komt er nog een extra plankje tussen koelkast en oven, waardoor de oven te hoog wordt voor mijn vrouw.

Opties:
  • toch een verticale greep en iets verzinnen op de kier tussen de 2 ovens.(niet zo mooi)
  • toch grepen monteren op koelkast en vriezer (niet mooi)
  • grote vriezer laten varen, koelvriescombinatie en in de ander kast 2 ovens boven elkaar
  • push to open?
  • of...?
Wie heeft nog een briljant idee?

Voor het idee waar we het over hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HTo3YAbXD6o8rrawJUFfkRpz6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAyK0aZlY88QyQzvS2GvFj30.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Henkiejoo op 15-11-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 14:20
KingsCrown schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:21:
Super nuttig topic dit!

We zijn ook onze nieuwe keuken aan het samenstellen. Ons oog is gevallen op een KVIK keuken, in Zwolle worden we prima geholpen.

Zij bieden verschillende inductiekookplaten aan met afzuiging (circulatie).
Nu komt het op de laatste 2 types aan waar we een keuze uit willen maken:
- Siemens ED877FQ25E - iQ500
- BORA PURU

Heeft iemand ervaring met deze kookplaten? Wat is de betere optie?
Waar het vooral omgaat is stiltje van de afzuiging (daarin is de BORA volgens mij beter). Grote kookzones boeit ons niet echt...

Dank alvast!
Wij hebben de iq700 variant van deze kookplaat, ik vermoed dat de afzuiging niet heel erg afwijkt, en daar zijn we tot nu toe (3 weken) heel erg tevreden over.
De automatische afzuigstand keuze werkt goed en ik vind hem qua geluid heel erg meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Henkiejoo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:24:

In de opstelling zoals we die bedacht hebben, krijgen we 2 hoge kasten naast elkaar.
Een mooie oplossing is naast elkaar 1 koelkast van 102,5 en 1 vriezer van 102,5 met links en rechts 1 oven daarboven.

Als je de ovens strak tegen elkaar plaatst, is er geen ruimte voor een verticale greep tussen koelkast en vriezer.
Bij een horizontale greep komt er nog een extra plankje tussen koelkast en oven, waardoor de oven te hoog wordt voor mijn vrouw.

Opties:
  • toch een verticale greep en iets verzinnen op de kier tussen de 2 ovens.(niet zo mooi)
  • grote vriezer laten varen, koelvriescombinatie en in de ander kast 2 ovens boven elkaar
  • push to open?
  • of...?

[Afbeelding]
Wij nemen grepen op onze koelkast en vriezer in een verder greeploze keuken. We vonden dit beter passen bij de ovens.

Wat je kunt doen is je kunt grepen krijgen in dezelfde vorm & materiaal als je ovens, op die manier heb je 1 geheel als het ware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--

Opties:
  • push to open?
  • of...?

[Afbeelding]
Als je greeploos wil moet je een gemotorisserde PTO of servodrive:
https://www.blum.com/be/n...rvo-drive-flex/programme/

Zelf zou ik gewoon grepen kiezen overigens, dat is makkelijker. Maar inderdaad minder strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Opties:
  • push to open?
  • of...?

[Afbeelding]
Wij hebben net als @JohnStaakke grepen op de kastenwand, de rest van de keuken greeploos. Verticale greep ziet er toch niet uit? 100 cm koeklast is wel klein denk ik, maarja wij hebben een 178 cm koelkast. In onze vorige keuken hadden we een 122 cm keuken. Dat vonden we ook al klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
Zijn er veel mensen die hun stoomoven ook veel gebruiken in hun dagelijkse leven?

Wij hebben een grote gewone oven en ik zit te twijfelen om in de bijkeuken (echt vlak naast de keuken) misschien nog een stoomoven te plaatsen. Ik zit sowieso al te twijfelen over een combi stoom-oven om eventueel een extra oven te hebben. Alleen de kosten voor de combi zijn ongeveer 1000 euro meer dan alleen een stoomoven.

Ik twijfel of ik de stoomoven alleen vaak genoeg ga gebruiken dus ik ben benieuwd naar wat ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
--MP-- schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:15:
[...]

Dat van die vaatwasser ging over de AEG, niet over de pelgrim, wat ik zo terug kan vinden. Ik heb vanaf 2018 tot nu dit topic doorzocht op Pelgrim maar kom eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen,
Deze gezien?

Vraag: Ervaringen Pelgrim, doen of "upgraden"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Opties:
  • push to open?
  • of...?

[Afbeelding]
Als je het echt graag wilt, dan is dit wellicht de oplossing. Ja dat is kostbaar, maar het kan zomaar de oplossing zijn (en ik heb me laten vertellen dat je voor een 178cm koelkast waarschijnlijk ook kunt voldoen met een enkelvoudige opstelling).

Zie:

Meubelbeslagshop of Meubelinterieur.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bagman
Vandaag zijn wij bij een andere keuken zaak geweest en hebben het ontwerp nog iets kunnen fine-tunen.

Onderstaande aanpassingen met dank aan @Toke_gt
-vaatwasser verplaatst zodat deze niet tussen koken en spoelen zit
-eiland + tafel verder naar achter om beter gebruik te maken van de ruimte

Suggesties van de verkoper:
Keukenblok aan de muur breder dan 60 cm
Tafel 4cm zodat blad uit één geheel kan bestaan
Andere tafelpoot (X of U)
“Omlijsting” om de keuken maar offerte is exclusief deze omlijsting

Ook een nieuwe offerte ontvangen. Voorstel 28k
We zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Meubels
A, Nolte P14 Plus

Apparatuur
Bora Pure Puru
Siemens iQ700 Compacte oven met stoom 60 x 45 cm Zwart ED807FQ25E
Siemens iQ700 Compacte oven met magnetron 60 x 45 cm Zwart CM936GAB1
Siemens iQ500 Inbouw koelkast 102.5 x 56 cm Vlakscharnier met softClose KI31RSDF0
Siemens iQ300 Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm SN63H800BE
Quooker Flex zwart

Werkblad
Dekker keramiek Evora Ceramics werkblad zonder randafwerking
Marking Black Honed

Renders zijn nog niet 100% correct; muur achter koken/spoelen zal niet groen worden.
De muur waar de keuken aan vast zit overigens wel maar dit is niet de juiste kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7v5htrrwU9I70pUiHSTVGK_zLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Agtt2mPs7eWD4Eo86kzKsxQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwY5K2NGIvccWkgThTntN5amb4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DvTFNiEMNwYpGnTDKrOLOhI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ukj0CUIuEZdD2qEgREz5ZgKWGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdujACroQlW1kqFBl1CAfYCI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
bagman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:13:
[...]

Vandaag zijn wij bij een andere keuken zaak geweest en hebben het ontwerp nog iets kunnen fine-tunen.

Meubels
A, Nolte P14 Plus

Apparatuur
Bora Pure Puru
Siemens iQ500 Inbouw koelkast 102.5 x 56 cm Vlakscharnier met softClose KI31RSDF0
Quooker Flex zwart

Werkblad
Marking Black Honed

Renders zijn nog niet 100% correct; muur achter koken/spoelen zal niet groen worden.
De muur waar de keuken aan vast zit overigens wel maar dit is niet de juiste kleur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik reageer niet vaak op opstellingen omdat het vaak ook een kwestie van smaak is, maar ik snap bij deze toch de keuze niet om de ovens zover van elkaar te hebben en de koelkast schat ik helemaal tegen de muur aan? Persoonlijk zou ik de ovens dan ook gezamenlijk links houden, naast elkaar en de koelkast naar rechts verplaatsen. Ook gezien de spoelbak, je pakt iets uit de koelkast wast het oid en gaat dan door met de voorbereiding, maar ook voor drinken oid je pakt het en gaat aan de bar/tafel zitten.

Zie ik het overigens goed dat je maar 2 lades hebt en de rest zijn planken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
--MP-- schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:15:
[...]

Dat van die vaatwasser ging over de AEG, niet over de pelgrim, wat ik zo terug kan vinden. Ik heb vanaf 2018 tot nu dit topic doorzocht op Pelgrim maar kom eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen, alleen mensen die aangeven dat het geen A-merk is zonder dat verder heel erg te onderbouwen. Ook als ik op andere review site's kijk komen ze er best aardig af vergelijken met anderen.

Blijft een beetje koffiedik kijken, bezoek aan de showroom zal de doorslag geven. Zeker als ik ze via een scherpe prijs kan krijgen via een lokale leverancier (met service dienst) speelt dat ook een rol.

We gaan het zien..
het meedenken wordt zeker gewaardeerd, ook al ben ik soms eigenwijs ;)
5 jaar ervaring met pelgrim: kk, vriezer, kookplaat, recirculatie kap, oven. Volgens mij binnen pelgrim in het midden qua prijs (kwaliteit?). Kk vriezer geen problemen. Ontdooien vriezer werkte niet heel praktisch, geen water uitlaat. Kookplaat, glas op glas, erg zuinig in verbruik, sudderen erg lastig zelfs met sudderplaat. Je zou kunnen zeggen iets té efficiënt. Recirculatie kap, waardeloos. Teveel nare luchtjes, heeft overuren gedraaid. Oven prima, soms niet heel intuïtief, maar nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

Meubels
A, Nolte P14 Plus

Apparatuur
Bora Pure Puru
Quooker Flex zwart

Werkblad
Marking Black Honed

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je elders een koelkast én vriezer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagman
beyazz06 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:23:
[...]

Ik reageer niet vaak op opstellingen omdat het vaak ook een kwestie van smaak is, maar ik snap bij deze toch de keuze niet om de ovens zover van elkaar te hebben en de koelkast schat ik helemaal tegen de muur aan? Persoonlijk zou ik de ovens dan ook gezamenlijk links houden, naast elkaar en de koelkast naar rechts verplaatsen. Ook gezien de spoelbak, je pakt iets uit de koelkast wast het oid en gaat dan door met de voorbereiding, maar ook voor drinken oid je pakt het en gaat aan de bar/tafel zitten.

Zie ik het overigens goed dat je maar 2 lades hebt en de rest zijn planken?
Klopt, de koelkast zit in de linker hoge kast.
Keuze om 1 oven per kant te doen is puur esthetisch. We verwachten dat deze zelden tegelijk gebruikt gaan worden maar nemen het punt dat je maakt is zeker valide. We zullen hier nog eens goed over nadenken.
Inderdaad maar 2 lades maar in het eiland aan de tafel zitten ook lades (tegenover de koelkast/oven).
Source90 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:57:
[...]

Heb je elders een koelkast én vriezer staan?
Vriezer (zonder extra koelkast) staat inderdaad apart (binnen een korte afstand van de keuken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
bagman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:27:
[...]

Keuze om 1 oven per kant te doen is puur esthetisch. We verwachten dat deze zelden tegelijk gebruikt gaan worden maar nemen het punt dat je maakt is zeker valide. We zullen hier nog eens goed over nadenken.
Inderdaad maar 2 lades maar in het eiland aan de tafel zitten ook lades (tegenover de koelkast/oven).
Dan vraag ik mij af in hoeverre de onderste planken nuttig voor je zal zijn cq hoevaak je moet bukken, op je knieën moet gaan om daar iets uit te halen.

Mijn advies is om iig de onderkasten te voorzien van (binnen)lades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
[...]

[...]

Vriezer (zonder extra koelkast) staat inderdaad apart (binnen een korte afstand van de keuken).
Vind het juist meer esthetisch als je beide ovens aan één kant doet. Als je hoogstwaarschijnlijk maar 1 oven nodig hebt zou ik er 1 uit halen. En zou ze ook op dezelfde lijn zetten als het blad.
Verder eens met de eerdere opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Nee nog niet dankje,

Echter de laatste post is wel weer een mooi voorbeeld van de tegenstrijdigheid.
Maar ik neem hem weer mee in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
[...]

Meubels
A, Nolte P14 Plus

Apparatuur
Bora Pure Puru
Quooker Flex zwart

Werkblad
Marking Black Honed

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een hele mooi keuken, idee met die tafel zo staat ook erg tof.
Maar voor mij wel erg veel concessies gedaan voor de looks, en minder op praktisch.

Voor het formaat van de keuken vind ik de hoeveelheid bergruimte niet heel bijzonder, al die kasten bovenlangs zijn niet echt handig te bereiken. ik zou op zijn minst wat meer laden willen en wellicht ook 1 of 2 hoge bergkasten.

Voor meer kasten ga je echter al snel naar een meer traditionele opstelling, kastenwand aan de tegenoverliggende wand, en aan deze kant meer werkblad. met laden eronder en 2 hoge delen voor koelkast / ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:01
Bamiblik schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:20:
[...]

Dat zit ook bij mij in de buurt, dus maar even een bezoekje brengen. Heb jij goede ervaringen met hem?
Kan ik wel aanraden inderdaad. Offerte is bij hun duidelijk (op regelniveau kun je zien wat je zou moeten betalen) en Frank verstaat zijn vak wel (kan ook een mooi eigen ontwerp maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Vendetta_X schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:25:
[...]

5 jaar ervaring met pelgrim: kk, vriezer, kookplaat, recirculatie kap, oven. Volgens mij binnen pelgrim in het midden qua prijs (kwaliteit?). Kk vriezer geen problemen. Ontdooien vriezer werkte niet heel praktisch, geen water uitlaat. Kookplaat, glas op glas, erg zuinig in verbruik, sudderen erg lastig zelfs met sudderplaat. Je zou kunnen zeggen iets té efficiënt. Recirculatie kap, waardeloos. Teveel nare luchtjes, heeft overuren gedraaid. Oven prima, soms niet heel intuïtief, maar nooit problemen mee gehad.
Dank, vriezer is dan een model zonder no-frost begrijp ik?
En weet je toevallig ook welke oven?

voor ons zou het gaan om onderstaande lijstje overigens.

Oven 60cm antraciet OVM836ANT
Combi oven 45cm antraciet MAC834ANT
Koelkast 178cm PKD25178
Vriezer 178cm PVD25178N
Vaatwasser xl GVW280XL
Afzuigkap antraciet DSG880ANT

eventueel nog 1 van beide ovens upgraden naar stoom oven, hier ben ik nog niet over uit.
totaalplaatje hiervan via KL is circa 5200,- keuken leverancier bied siemens aan uit de iq500 serie met ovens uit de iq700 voor totaal circa 7800,-.

Over de iq500 vaatwassers met Zeolith lees ik echter ook weer vrij veel slechte verhalen over dure reparaties na 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Er wordt hier gesproken over greeploze keukens.
En dat als je een greeploze keuken hebt, dat je dan een motortje o.i.d. voor je koelkast moet hebben.
Maar als je met C-lijsten werkt, of met ingefreesde grepen, is je keuken nog steeds greeploos.
Dan trek je gewoon met de hand je koelkast open.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/keukenstudiomaassluis/blog/geintegreerde-greeplijst-keuken.jpg?v=1545147289

Afbeeldingslocatie: https://www.interieurdesigner.be/frontend/files/userfiles/images/z-redacteurs/svp/Artikels/Greeploze-keuken/voorbeeld-van-greeploze-keuken-met-metalen-lijsten.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
[...]

[...]

Je hebt straks een enorme keuken en dan een koelkast waar je bijna niets in kwijt kan (minder dan een stand alone van 500-600€). Waarom geen fullsize koelkast? Kan je in hetzelfde front krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:27:
Er wordt hier gesproken over greeploze keukens.
En dat als je een greeploze keuken hebt, dat je dan een motortje o.i.d. voor je koelkast moet hebben.
Maar als je met C-lijsten werkt, of met ingefreesde grepen, is je keuken nog steeds greeploos.
Dan trek je gewoon met de hand je koelkast open.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt aangegeven dat een motor moet bij push 2 open. Daar heb je geen lijsten.
In dit geval met twee ovens direct tegen elkaar waardoor je geen greeplijst hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 16-11-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:32:
[...]

Wordt aangegeven dat een motor moet bij push 2 open. Daar heb je geen lijsten.
Ik weet dat dit voor specifieke gevallen zo is, maar met greeploos wordt in de keukenbranche bedoeld "geen zichtbare grepen op het corpus" en dat verschil wilde ik even aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
kipje schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:33:
Hallo tweakers!

Na lang meelezen in dit topic nadat ik dit forum getipt kreeg door een vriend deel ik graag ons keukenplan met jullie, ben benieuwd naar tips :)
- Nolte keuken met gelakte frontjes; softmat in wit, greeplijst 530 (lange vlakke greep over bovenzijde kastdeurtjes/laden)
- Dekker composiet werkblad Evora Quartz Serena, 30mm dikte want dunner kon niet ivm de bora
- Bora puru
- AEG SCB618F3LS koelvries combi
- AEG FSK73727P Vaatwasser
- Siemens combi stoomoven HS636GDS2 Combi stoomoven
- Normale kraan (geen quooker dus) en spoelbak (vlakbouw), weet even het type niet helaas

***members only***

Hoor graag of er tips zijn betreft indeling, apparatuur! Ik twijfel vooral ook over die lade van 120 onder de kookplaat - is dat te groot om praktisch te zijn of is het juist handig? Daarnaast vertelde de verkoper dat we de bora beter niet vlak in kunnen bouwen, maar dat vinden we wel veel mooier. Iemand daar ideeen over?
Mag ik vragen wat de prijs was in deze offerte? Zo ja: wat is de prijs? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:34:
[...]

Dank, vriezer is dan een model zonder no-frost begrijp ik?
En weet je toevallig ook welke oven?

voor ons zou het gaan om onderstaande lijstje overigens.

Oven 60cm antraciet OVM836ANT
Combi oven 45cm antraciet MAC834ANT
Koelkast 178cm PKD25178
Vriezer 178cm PVD25178N
Vaatwasser xl GVW280XL
Afzuigkap antraciet DSG880ANT

eventueel nog 1 van beide ovens upgraden naar stoom oven, hier ben ik nog niet over uit.
totaalplaatje hiervan via KL is circa 5200,- keuken leverancier bied siemens aan uit de iq500 serie met ovens uit de iq700 voor totaal circa 7800,-.

Over de iq500 vaatwassers met Zeolith lees ik echter ook weer vrij veel slechte verhalen over dure reparaties na 5 jaar.
Geen no-frost inderdaad (PVD 7088V nieuwe model is PVD25088L).
Oven: OVM526MAT (is 2 generaties verder O500MAT, bediening is flink aangepakt zo te zien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
beyazz06 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:02:
[...]

Dan vraag ik mij af in hoeverre de onderste planken nuttig voor je zal zijn cq hoevaak je moet bukken, op je knieën moet gaan om daar iets uit te halen.

Mijn advies is om iig de onderkasten te voorzien van (binnen)lades..
Ik haat lage legkasten, juist vanwege het bukken en als je iets 'achteruit' moet hebben moet je vaak eerst uit gaan pakken.. Mijn vrouw staat er ook dagelijks op te mopperen in de huidige keuken.

Lades zijn duurder, maar niet genieten van je nieuwe keuken is zowaar nog duurder :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:48:
[...]

Ik haat lage legkasten, juist vanwege het bukken en als je iets 'achteruit' moet hebben moet je vaak eerst uit gaan pakken.. Mijn vrouw staat er ook dagelijks op te mopperen in de huidige keuken.

Lades zijn duurder, maar niet genieten van je nieuwe keuken is zowaar nog duurder :P
Ligt er ook een beetje aan wat je met die lage kastjes doet.
Als je er bijvoorbeeld je airfryer inzet of je grote keukenmachine inzet, geeft het niet zoveel als je planken hebt.
Maar als je eerst vanalles weg moet halen om de gebaksbordjes te vinden of de pot honing, dan wordt je dat snel beu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorrento
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-07-2024
Is er hier ook iemand die de Siemens decorstrip, welke als accessoire leverbaar is, gemonteerd heeft aan de onderzijde van de Siemens oven? Ben heel benieuwd hoe dit er uit ziet en of het ook een deel van de korpus afdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Aurum schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:10:
Zijn er veel mensen die hun stoomoven ook veel gebruiken in hun dagelijkse leven?

Wij hebben een grote gewone oven en ik zit te twijfelen om in de bijkeuken (echt vlak naast de keuken) misschien nog een stoomoven te plaatsen. Ik zit sowieso al te twijfelen over een combi stoom-oven om eventueel een extra oven te hebben. Alleen de kosten voor de combi zijn ongeveer 1000 euro meer dan alleen een stoomoven.

Ik twijfel of ik de stoomoven alleen vaak genoeg ga gebruiken dus ik ben benieuwd naar wat ervaringen :)
Ik heb een Neff full steam oven en gebruik hem minimaal 1 x per week. Zelfs simpele aardappelen en groenten komen er heerlijk uit. Ik vind het ideaal.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:23
Rzaan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:15:

Dit is mijn voorlopige wensenlijstje voor de apparatuur:
  • Combi-Stoomoven Miele DGC 7665 HC Pro
  • Combi-Magnetron Miele H 7640 BM
  • Inductie kookplaat met interne recirculatie Miele KMDA 7476 FL
  • Vaatwasser Miele ?
  • Koelkasten 1 x Siemens KI51RADE0
  • 1 x Siemens KI51FADE0
  • Diepvries Siemens GI11VADE0
Weet jij toevallig wat het verschil is met de niet HC Pro van de stoom oven? De Miele website heeft de niet HC Pro verwijderd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Krus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:33:
[...]

Weet jij toevallig wat het verschil is met de niet HC Pro van de stoom oven? De Miele website heeft de niet HC Pro verwijderd…
Zou HC voor HydroClean staan?

Mijn model heeft geen HC in de titel (productiedatum begin 2022) en heb de programma's "Onderhoudsprogramma Inweken" en "Onderhoudsprogramma Spoelen".

https://www.miele.de/en/m...ns-self-cleaning-6151.htm

Helaas alleen via Google op Feestboek kunnen vinden:
https://www.facebook.com/watch/?v=419795773469410

Zo te zien "spuit het tegen de deur", stuk krachtiger dan de schoonmaak opties in mijn model (zonder HC).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amvGA_TWOfKcF_P2mMABEKfCKrU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8k5bnqcQlQzye6tnJxZdQvmD.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door Source90 op 17-11-2022 01:06 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Krus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:33:
[...]

Wat @Source90 zegt.

HC heeft een sproeikop die de oven schoonmaakt.

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 21:23
Is er iemand die kan helpen met een prijslijst van Bora, adviesverkoop is prima en hetzelfde voor een Siematic Pure SLX. Zelfs adviesprijzen zijn al lastig om te verkrijgen, maar ik wil eerst zelf de keuken ontwerpen voor ik een aantal offertes ga aanvragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is
bb1969 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:45:
Is er iemand die kan helpen met een prijslijst van Bora, adviesverkoop is prima en hetzelfde voor een Siematic Pure SLX. Zelfs adviesprijzen zijn al lastig om te verkrijgen, maar ik wil eerst zelf de keuken ontwerpen voor ik een aantal offertes ga aanvragen.
De prijslijsten die je zoekt zijn er niet echt.

Siematic heeft geen doorzichtig prijsbeleid en BORA net zo min zo lijkt het.

Gangbare bora-prijzen voor de inductieplaten kan je hier in het topic wel vinden.
Puru/Pura moet je ergens 2400-2800 rekenen
Puxu/Puxa moet je meen ik ergens 2800-3250 rekenen
De Bora X BO heeft een adviesprijs van >€6.000
De Bora MS/MSx140 is meen ik €1000-1250 advies
De Bora MS/MSx290 is meen ik €1250-1500 advies
De Bora stopcontacten (USTF) zijn €50-75/st
Filters kan je hier vinden: https://www.mybora.com/nl/shop/bora-filter-~c98801265
Accessoires staan onder andere hier: https://www.mybora.com/nl...eserveonderdelen~c1863806
Stopcontacten: https://www.mybora.com/nl/shop/contactdozen~c391253954

Mocht ik ernaast zitten met mijn prijzen, bijvoorbeeld door prijsstijgingen of omdat ik het domweg niet goed onthouden heb: sorry daarvoor, heb getracht dit zo goed mogelijk uit mijn hoofd te doen voor je.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:02:
[...]

Ligt er ook een beetje aan wat je met die lage kastjes doet.
Als je er bijvoorbeeld je airfryer inzet of je grote keukenmachine inzet, geeft het niet zoveel als je planken hebt.
Maar als je eerst vanalles weg moet halen om de gebaksbordjes te vinden of de pot honing, dan wordt je dat snel beu.
Precies wel voorbeelden waarbij het apparaat meestal dermate hoog is dat het sowieso niet op een plankje past :P

Wij hebben overigens besloten om die apparaten hoog op te bergen, zo vaak gebruiken we die niet. :) Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen die liever laag doen, of juist in een bijkeuken als ze die hebben.

Bericht hierboven

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:23
Source90 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:59:
[...]

Zou HC voor HydroClean staan?

Mijn model heeft geen HC in de titel (productiedatum begin 2022) en heb de programma's "Onderhoudsprogramma Inweken" en "Onderhoudsprogramma Spoelen".

https://www.miele.de/en/m...ns-self-cleaning-6151.htm

Helaas alleen via Google op Feestboek kunnen vinden:
https://www.facebook.com/watch/?v=419795773469410

Zo te zien "spuit het tegen de deur", stuk krachtiger dan de schoonmaak opties in mijn model (zonder HC).
[Afbeelding]
Rzaan schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:24:
[...]

Wat @Source90 zegt.

HC heeft een sproeikop die de oven schoonmaakt.
Dank, beide.

Interessant dat de adviesprijs van de HC Pro lager is dan de oude, 5199 vs 5599.

Wij hebben de keuken recent afgeroepen, dus ik verwacht niet dat wij dat nog kunnen aanpassen naar de nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

bb1969 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:45:
Floor-is schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:39:
[...]
Gangbare bora-prijzen voor de inductieplaten kan je hier in het topic wel vinden.
Toen ik bij de keukenleverancier zat heb ik even in het boekje kunnen snuffelen, en de prijzen kwamen opzich overeen met deze website die ik vond.

Hij is in het spaans, maar wel een euro-zone webshop.

Edit: de website is niet helemaal accuraat met wat ik bijvoorbeeld uiteindelijk betaal voor mijn set. (viel hoger uit)

[ Voor 32% gewijzigd door ThePsycho op 17-11-2022 17:50 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 20:00
We zijn vandaag ook op jacht geweest. Ons oog valt op een SIematic SLX. Vooral de fantastische greep geeft voor ons de doorslag + de algehele bouwkwaliteit.

De eerste offerte die we hebben gekregen
SIematic SLX
Kasten (kunststof, dit ivm hufterproofheid - we hebben nog kleine kinderen) : 12k EUR
Apparatuur (Siemens koelkast 178cm / AEG combilift vaatwasser / Bora Pure) 5,5k EUR
Blad composiet (20mm, kon helaas niet dunner, met 20cm spatrand) 6k EUR
Montage 2,3k EUR
Totaal: ca. 26k EUR

Quooker hebben we al, en onze oven is van begin dit jaar er zetten we over.
De apparatuur vond ik best netjes geprijsd. Kasten zijn natuurlijk belachelijk duur... wat is een reeele marge? 10% / 20% / 30%?
Ook het blad is duur, vergelijkbaar blad via werkbladen.nl kost 4,5k EUR incl montage.

Hier de tekeningen, ik heb nog geen render:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0CYQaoAOGw4z7QtWgOjbbdNZ-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boBcOscdx8t2rBhstReBW67h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQdCeNvbcFAFSCf8g8lLMzD5AJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ4GPlGIf2hdruUo1UlwIscH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2mEu4H8zxnOXnZHbBgkqhzTkrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCDdrl4BdF6UPjkXUFAh2GVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db4TpoqdTq4pCpZzp_gVnAQQH2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoQ9KUKWXnrBzs3amANKn8WH.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is reeel? We willen eigenlijk niet meer uitgeven dan 20k EUR... :D

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-06 00:53
Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met showroommodel-apparatuur? Ik zie dat keukenloods een hele hoop aanbiedt, met dezelfde garantievoorwaarden als nieuw spul. Zou een mooie bespaarpost kunnen zijn, in theorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
  • Laatst online: 30-05 00:51
Aurum schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:10:

Ik heb in mijn huidige keuken alles van Siemens studioline. Grote stoomoven , espresso apparaat en grote bakoven met magnetron en pyrolyse.

Mijn stoomoven is ruim 4 jaar nu in gebruik als hele dure opslag voor schone en vieze bakplaten (als we geen zin hebben om direct schoon te maken).

Mijn advies niet doen!! Nee zonder gekkigheid, als je het doet, neem een cursus.

En voordat je de beslissing maakt, ga na wat je ermee wilt gaan doen, kijk eens naar wat voor gerechten je ermee klaar maakt, hoe lang het duurt etc etc. En. Beslis dan pas.

Voor ons bleek het een totale miskoop. Letterlijk 3 keer gebruikt. Voor mijn nieuwe keuken heb ik gekozen voor een bakoven van Siemens met magnetron pyrolyse maar wel met added steam. Dit heeft niets met het stomen van gerechten te maken maar meer het toevoegen van stoom aan bak en braad gerechten. Denk dat ik dat wel ga gebruiken (hoop ik….)

• Z___Z
  • Niet online
Dalma schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:56:
[...]

Ik heb in mijn huidige keuken alles van Siemens studioline. Grote stoomoven , espresso apparaat en grote bakoven met magnetron en pyrolyse.

Mijn stoomoven is ruim 4 jaar nu in gebruik als hele dure opslag voor schone en vieze bakplaten (als we geen zin hebben om direct schoon te maken).

Mijn advies niet doen!! Nee zonder gekkigheid, als je het doet, neem een cursus.

En voordat je de beslissing maakt, ga na wat je ermee wilt gaan doen, kijk eens naar wat voor gerechten je ermee klaar maakt, hoe lang het duurt etc etc. En. Beslis dan pas.

Voor ons bleek het een totale miskoop. Letterlijk 3 keer gebruikt. Voor mijn nieuwe keuken heb ik gekozen voor een bakoven van Siemens met magnetron pyrolyse maar wel met added steam. Dit heeft niets met het stomen van gerechten te maken maar meer het toevoegen van stoom aan bak en braad gerechten. Denk dat ik dat wel ga gebruiken (hoop ik….)
Tja, wat is de reden dat je de stoomoven niet gebruikt? Is het het gedoe met bakjes? Doe je de groente nu gewoon in de pan? Als je in kokend water doet kan je het ook stomen. Als je het roerbakt is het geen alternatief natuurlijk.
Stomen is geen rocket science. Vrijwel alles wat je kookt en niet perse veel vocht opneemt kan je ook stomen. En doordat het in een oven gebeurt heb je elke keer hetzelfde resultaat.

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik zie hier op het forum bijna alleen maar downdraft afzuigsystemen en probeer informatie te vinden over de prestaties daarvan tov een afzuigkap met afvoer naar buiten, maar kan hier weinig over vinden. Hebben jullie hier kennis van? Intuïtief zou ik zeggen dat een afzuigkap meer fijnstof, geurtjes en vocht afhangt, maar kan nergens vinden of dat ook klopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:47
Floor-is schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:39:
[...]

De prijslijsten die je zoekt zijn er niet echt.
Siematic heeft geen doorzichtig prijsbeleid en BORA net zo min zo lijkt het.
Beiden merken doen hun uiterste best om dat te verbergen :+

Een tijdje geleden deelde @Trussardi99 hier deze foto uit het Siematic prijzenboek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1oUGEPgGBlqDZzFH88l2sbH_ic=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/2r3342PEPg27YOJ3eIwVxbNG.webp?f=fotoalbum_large

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalma
  • Laatst online: 30-05 00:51
Z___Z schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:30:
[...]

Tja, wat is de reden dat je de stoomoven niet gebruikt? Is het het gedoe met bakjes? Doe je de groente nu gewoon in de pan? Als je in kokend water doet kan je het ook stomen. Als je het roerbakt is het geen alternatief natuurlijk.
Stomen is geen rocket science. Vrijwel alles wat je kookt en niet perse veel vocht opneemt kan je ook stomen. En doordat het in een oven gebeurt heb je elke keer hetzelfde resultaat.
Dit is puur mijn mening :
-Te omslachtig
-Vullen van de waterbak
-achteraf schoonmaken oven en dan nog eens drogen via de oven functie
- opwarm tijd daarna nog de stoom tijd. Duurt te lang
- met 2 kleine kinderen vind ik het niet handig

Als je de oven 1x per week gebruikt met mooie gerechten zou ik zeggen doen. Maar zelfs dat deden wij niet.

Maar om een stoomoven te gebruiken voor het stomen van alleen wat aardappelen en groente vind ik zonde van zo’n oven. Ik heb in het begin beide gedaan (koken met water en stomen om te vergelijken) omdat je dan helemaal enthousiast bent. Maar ik was zeker niet flabbergasted door het verschil.

Ik hou van sousvide en daarna in de pan of op de bbq maar dat kan ook met een kleije sousvide bak, is meestal nog beter en gebruikt minder dan een grote stoomoven daarvoor te gebruiken.

Voor het geld wat ik nu bespaar op de stoomoven koop ik nu een green egg. Als ik mijn tijd verdoe aan het eten dan het liefst in de buitenlucht met slowroast en kolen.

Maar zoals ik al zei dit is heel persoonlijk. De een is helemaal voor stomen en vind het geweldig , en de ander wat minder. Daarom is dit forum zo handig. Als je twijfelt hoor je meerdere verhalen en kun je zelf een oordeel vellen.
Pagina: 1 ... 373 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1