Vraag: Ervaringen Pelgrim, doen of "upgraden"?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43
Mijn vraag
Op dit moment zijn wij bezig met samenstellen van een nieuwe keuken. Inmiddels hebben we een goede ervaring met een lokale keukenboer en een en ander uitgewerkt. Ons is voor apparatuur Pelgrim aangeraden. Het betreft de volgende apparatuur:
WatType
VaatwasserGVW261XL
Mutifunctionele oven met magnetronfunctieMAC824RVS
VrieskastPVS24088L
KoelkastPKS25178
Kookplaat (inductie)IKR4082F

Ik zou graag ervaringen horen over op de eerste plaats het merk en op de tweede plaats de specifieke apparatuur. (Dat zou echt geweldig zijn!). Input op onze echte vraag is natuurlijk altijd welkom: "kunnen we met een gerust hart voor Pelgrim gaan of kunnen we beter iets dieper in de buidel tasten en een ander merk nemen (welke dan?)".

Prijs / kwaliteit, betrouwbaar, degelijk en een "high end" afwerking is voor ons belangrijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik het internet al afgespeurd. Vooral de eerste hits met betrekking tot ervaringen over het merk hebben mij een beetje doen schrikken. Maar nu weet ik dat het internet soms wat " gekleurd" kan zijn.

Dus het zou top zijn om ervaringen van Tweakers te lezen :) Voor wat betreft de apparatuur zie ik vooral positieve ervaringen bij de verkopende sites. Echte diepgaande reviews heb ik niet gevonden. Op de consumentenbond komt de apparatuur gemiddeld net onder de 7 uit. Zonder veel context.

Beste antwoord (via Sitelabs op 30-12-2021 19:16)

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:02
Hier ook een keuken (2018) met Pelgrim-apparatuur. Dat gaan we ook niet meer doen.

De vaatwasser maakt minder goed schoon en heeft gek genoeg minder ruimte dan onze oude Siemens. Mogelijk omdat de sproeiarm lager uitkomt en daardoor eerder de pannen raakt.

Druk/draaiknop van de oven reageert al minder goed dan in het begin. Mooiste was nog wel dat de oven ooit de de melding gaf dat het waterreservoir moest worden geleegd/gevuld (weet niet meer wat). Kennelijk gebruiken ze voor alle apparatuur dezelfde chips en ging hier even iets niet goed. Na de stroom er even af te hebben gehad deed hij het weer.

Voor de inbouwkoffiemachine al twee keer een monteur over de vloer gehad. De cappuccino had geen goed schuim meer en het apparaat klemde niet meer goed vast in de rails. Beide keren wist de monteur het zo te verdraaien dat het eigenlijk altijd aan ons lag. Alleen al vanwege dit soort zuur onderhoudspersoneel hoef ik geen Pelgrim meer.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33
Wij hebben 2.5 jaar geleden een keuken aangeschaft met Pelgrim apparatuur (en een ATAG kookplaat - zelfde fabrikant). Ik vind het allemaal tegenvallen in vergelijking met de 10 jaar oude Bosch spullen in ons vorige huis. Bediening is niet altijd even logisch, de druk/draaiknop van de oven en van de magnetron begint nu al enigszins te haperen. Vaatwasser maakt een stuk minder goed schoon dan de Bosch hiervoor. Ik heb intussen al met zekerheid besloten dat een volgende keuken geen Pelgrim/Atag apparatuur meer heeft. Waarschijnlijk toch weer Bosch/Siemens/Neff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

Mijn ervaring is dat als je in het hoge segment van Pelgrim gaat zitten je tegen de middenmoot van ATAG aan zit) en dan tegen de onderkant van merken van Bosch / Siemens / AEG qua vergelijking.
Of het lang mee gaat dat hangt af van je gebruik en van geluk want een Gaggenau kan ook gewoon net zo snel kapot gaan als een siemens of een atag. (Bosh/Siemens is het moedermerk van Gaggenau.)

Persoonlijk zou ik in de midden/hoog segment van Bosh/Siemens/ATAG te kijken.
Voel vooral eens de modellen ergens in de winkel (dat gaat nu even niet jammergenoeg) en vergelijk dat met een aantal modellen met vergelijkbare functies als die van Pelgrim. Denk ook aan de handigheidjes (De siemens groep heeft erg fijne lades in hun ovens zitten die zonder moeite volledig uit de oven rollen) ATAG heeft prachtige lijnen (magna uit mijn hoofd) die met allerlei snufjes uitgerust zijn die je niet zult vinden op een Pelgrim.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35
Als je degelijk en high end afwerking zoekt, moet je in elk geval niet bij Pelgrim zijn. Dat is echt een low-budget merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43
Bedankt voor jullie ervaringen en reacties! Hoewel de verkoper het had over "de duurdere lijn" uit het Pelgrim aanbod en de machines ter plekke qua afwerking wel een goed gevoel gaven, heb ik mede op basis van jullie input toch gevraagd naar een tweede offerte met andere inbouwapparatuur. Ik laat nog even weten wat de uitkomst is. Uiteraard zijn tot die tijd andere ervaringen en inzichten altijd welkom!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:02
Hier ook een keuken (2018) met Pelgrim-apparatuur. Dat gaan we ook niet meer doen.

De vaatwasser maakt minder goed schoon en heeft gek genoeg minder ruimte dan onze oude Siemens. Mogelijk omdat de sproeiarm lager uitkomt en daardoor eerder de pannen raakt.

Druk/draaiknop van de oven reageert al minder goed dan in het begin. Mooiste was nog wel dat de oven ooit de de melding gaf dat het waterreservoir moest worden geleegd/gevuld (weet niet meer wat). Kennelijk gebruiken ze voor alle apparatuur dezelfde chips en ging hier even iets niet goed. Na de stroom er even af te hebben gehad deed hij het weer.

Voor de inbouwkoffiemachine al twee keer een monteur over de vloer gehad. De cappuccino had geen goed schuim meer en het apparaat klemde niet meer goed vast in de rails. Beide keren wist de monteur het zo te verdraaien dat het eigenlijk altijd aan ons lag. Alleen al vanwege dit soort zuur onderhoudspersoneel hoef ik geen Pelgrim meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 11:08
Met alle respect,

5 jaar geleden zou ik inderdaad geen fan zijn geweest van pelgrim,

Met dit setje apparatuur zou ik de vaatwasser aanpassen naar het type GVW280Xl en heb je wellicht gemiddeld genomen betere apparatuur dan Bosch/Siemens momenteel,

Zit al duurdere lijn combi-oven in en pelgrim vaatwassers gvw280XL en gvw360Xl zijn eigenlijk Asko vaatwassers verkocht onder Pelgrim Label, Kan geen Bosch Siemens vaatwasser tegenop

Succes
Pagina: 1