Hier ook gewoon 3 lades hoor. Ik heb een keuken om in te koken, niet om in een hoekje mooi te zitten wezen.--MP-- schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:54:
[...]
Dank voor het meedenken. 3 lades boven elkaar is optisch inderdaad niet geweldig. Maar ik ga me 100% zeker kapot ergeren aan binnenladen, ik wil gewoon snel iets kunnen pakken als ik aan het koken ben. Hier moet het optische dus wijken voor het praktische.
Thanks voor de feedback! Meteen even met de vrouw des huizes doorgenomen.Floor-is schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:59:
[...]
Ik neem aan dat die spatrand 100mm wordt en niet 10mm?
Apparatuur is mooi luxe
Komen de opmerkingen:Je hebt een relatief kleine ruimte waar je alles wilt en moet doen, een c-vormige keuken is hier logisch, de plek van de kastenwand lijkt me ook; hoogstens kan je nog en plank tussen de kastenwand en het raam plaatsen en eentje boven de spoelbak daar.
- Onder het raam heb je twee greeplijsten horizontaal, maar verder nergens. Overweeg om ofwel de lage greeplijst te verwijderen of deze ook in de andere delen zover mogelijk door te trekken.
- LeMans in de hoek is hier logisch, kostbaar, maar logisch.
- Boven de oven een passtuk? Waarom?
- Vaatwasser links van spoelen is niet het meest logisch, maar tenzij je die LeMans gaat draaien om rechts van de spoelkast de vaatwasser te kunnen plaatsen kan je niet erg veel.
- Heb gisteren ofzo nog wat geschreven over een verticale greeplijst naast een oven, lees dat even terug. (Tenzij C-lijst zeker niet aan te raden)
- 561mm is niet voor alle apparatuur afdoende, laat je leverancier even 'garanderen' dat alles past in die kastenwand. Mijn oven moet 570mm hebben en de koelkast ook zo iets meen ik.
Denk even goed na over de verlichting, naast de kastenwand kan best een donker hoekje worden als je niet oplet
Spatrand en blad moeten inderdaad 100 & 200 millimeter zijn. Aangepast in mijn postIk neem aan dat die spatrand 100mm wordt en niet 10mm?
Dit is onze eerste keuken en deze vonden wij lastig te begrijpen, haha. De keuken is greeploos, dus we hebben greeplijsten bij elke kast en lade, toch?Onder het raam heb je twee greeplijsten horizontaal, maar verder nergens. Overweeg om ofwel de lage greeplijst te verwijderen of deze ook in de andere delen zover mogelijk door te trekken
Goede, gaan we navragen wat voor type lijst het is! Uit jouw post begrijp ik dat een C-lijst oké is en een, L-lijst niet.Heb gisteren ofzo nog wat geschreven over een verticale greeplijst naast een oven, lees dat even terug. (Tenzij C-lijst zeker niet aan te raden)
Goed punt, gaan we navragen!561mm is niet voor alle apparatuur afdoende, laat je leverancier even 'garanderen' dat alles past in die kastenwand. Mijn oven moet 570mm hebben en de koelkast ook zo iets meen ik.
Dat hebben we toen in September wel gevraagd, maar meer in de zin van: kan dat 'plankje' cq passtuk niet weg? Nee, dat kan niet zeiden ze. Uit jouw antwoord begrijp ik dat het niet nodig zou moeten zijn? Of moeten ze dan weer maatwerk gaan doen op de kast erboven?Boven de oven een passtuk? Waarom?
Humor trouwens,. Was me een beetje aan het verdiepen in de nieuwe apparatuur. Wat zijn de nieuwe functies, welke zijn nuttig / belangrijk etc.
Ben er zojuist achter gekomen dat de kookplaat die ik al 3 jaar gebruik wifi heeft, een warmhoud stand en een continue temperatuur stand.... Allemaal nog nieuw voor mij.
Kortom ik schrap de kookplaat maar uit de offerte, deze kan nog prima mee...
Ben er zojuist achter gekomen dat de kookplaat die ik al 3 jaar gebruik wifi heeft, een warmhoud stand en een continue temperatuur stand.... Allemaal nog nieuw voor mij.
Kortom ik schrap de kookplaat maar uit de offerte, deze kan nog prima mee...
Blad 20, spatrand 100. Zie je vakervinom schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 18:58:
[...]
Thanks voor de feedback! Meteen even met de vrouw des huizes doorgenomen.
[...]
Spatrand en blad moeten inderdaad 100 & 200 millimeter zijn. Aangepast in mijn post
Je hebt ook push to open (PTO), dan druk je even op het front en springt de lade een stukje open. Heb je geen greeplijst nodig.[...]
Dit is onze eerste keuken en deze vonden wij lastig te begrijpen, haha. De keuken is greeploos, dus we hebben greeplijsten bij elke kast en lade, toch?
Kijk anders eens op greeplijst.nl om een idee te krijgen. En Google eens op ‘single line next125’ om te zien hoe Next125 boven wel een greeplijst toepast, maar onder niet[...]
Goede, gaan we navragen wat voor type lijst het is! Uit jouw post begrijp ik dat een C-lijst oké is en een, L-lijst niet.
Passtuk weg is vaak wel wat maatwerk ja. Stuk mooier en je gebruikt nu een heel stuk kast niet, want achter dat passtuk zit niks[...]
Goed punt, gaan we navragen!
[...]
Dat hebben we toen in September wel gevraagd, maar meer in de zin van: kan dat 'plankje' cq passtuk niet weg? Nee, dat kan niet zeiden ze. Uit jouw antwoord begrijp ik dat het niet nodig zou moeten zijn? Of moeten ze dan weer maatwerk gaan doen op de kast erboven?

Bericht hierboven
De prijs is voor mij niet eens perse het grootste issue, ik wil graag dat het compatible is met HomeKit (of straks Matter). En dat is bij Jansen & de Bont helaas niet het geval…Floor-is schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 18:01:
[...]
Het is niet zonder reden dat de Jansen & de Bont (nu Novy) telkens gekozen wordt.
Grootste voordeel is dat deze in één lengte geleverd wordt en als zodanig ook bediend kan worden. Nadeel is de prijs ten opzichte van de grovere Philips
Kun je dat ‘auto open’ bij Miele ook uitzetten dan?coob schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:19:
[...]
Dat was een Miele en er kwam echt wel stoom/damp uit ja.
We hebben een nieuwe deur kunnen regelen en daarna de deur van de vaatwasser maar dicht gelaten voortaan.
Ik ben nu ook weer aan het kijken naar de Siemens vaatwasser die wij in de offerte hebben, die heeft geen Auto open dry functie, ook geen Zeolith (waarover er ook wisselende berichten zijn, veel reparaties na een paar jaar).
Vraag me dus af hoe goed een vaatwasser zonder dit soort trucjes eigenlijk droogt tegenwoordig. Ik ben volledig gewend inmiddels aan onze huidige Ikea mét auto open functie… daarbij zijn borden en glazen etc wel droog nadat ie een poosje open heeft gestaan en het programma echt klaar is zegmaar. (plastic bakjes vaak niet maar die hebben vaak een randje waarin water blijft staan).
Het lijkt me gruwelijk irritant als je alle vaat alsnog moet afdrogen voor je het kan wegzetten.
Wij hebben ook een Miele met auto open, maar bij ons kwam de keuken met een beschermstrip voor het deel boven de deur.
Of dat een voldoende oplossing is zal moeten blijken, maar voorlopig vertrouw ik daar maar gewoon op.
Of dat een voldoende oplossing is zal moeten blijken, maar voorlopig vertrouw ik daar maar gewoon op.
Onze keuken is afgelopen week geplaatst door Ekelhoff. Daar kregen we een handleiding bij (hoe om te gaan met de keuken) waarin expliciet vermeld staat dat de auto-open functie eigenlijk uitgeschakeld moet worden, voor het behoud van de kast(deuren) erboven.gdvm schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:55:
[...]
Kun je dat ‘auto open’ bij Miele ook uitzetten dan?
Ik ben nu ook weer aan het kijken naar de Siemens vaatwasser die wij in de offerte hebben, die heeft geen Auto open dry functie, ook geen Zeolith (waarover er ook wisselende berichten zijn, veel reparaties na een paar jaar).
Vraag me dus af hoe goed een vaatwasser zonder dit soort trucjes eigenlijk droogt tegenwoordig. Ik ben volledig gewend inmiddels aan onze huidige Ikea mét auto open functie… daarbij zijn borden en glazen etc wel droog nadat ie een poosje open heeft gestaan en het programma echt klaar is zegmaar. (plastic bakjes vaak niet maar die hebben vaak een randje waarin water blijft staan).
Het lijkt me gruwelijk irritant als je alle vaat alsnog moet afdrogen voor je het kan wegzetten.
Overigens 5 frontjes beschadigd, beschadigingen op 1 van de werkbladen en ik heb 2 Duitsers nog nooit zo vaak Scheisse horen zeggen tijdens het installeren. Verder was de afvoerslang en aanvoerslang van de vaatwasser te kort, hier hadden ze (ondanks vooraf alles inmeten!) geen rekening mee gehouden direct.
De oven is een leen-oven, prima, maar de kookplaat was er helaas ook ngo niet, dus koken we op een 2-pits elektrisch stopcontact plaatje wat we erbij kregen (overigens met de boodschap 'beter hier niet koken, er is nu geen afzuiging').
Gelukkig staat alles op de planning om opgelost te worden (maar onbekend wanneer door tekorten), maar wel heel jammer van de anticipatie van onze keuken van 30+k en 2 jaar wachten.
Je betaalt bij de Keukenkastenfabriek ongeveer 100 euro minder, link.Z___Z schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:17:
[...]
Zijn deze lampen ook te koop tegen 50% korting zoals de afzuigkappen en andere keukenapparaten bij de grote keuken apparatuur boeren?
Wij hebben de vaatwasser met auto open onder de oven staan. Het is ook een Miele.
Geen last voor alsnog maar het is dan ook de oven die de volle laag krijgt
.
Je ziet wel in het glas van de oven als de vaatwasser net opengaat dat het beslaat.
Geen last voor alsnog maar het is dan ook de oven die de volle laag krijgt
Je ziet wel in het glas van de oven als de vaatwasser net opengaat dat het beslaat.
Ik zag twee Duitsers met een Ekelhof busje eten bij snackbar ThomasMoiZie schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:36:
[...]
Onze keuken is afgelopen week geplaatst door Ekelhoff.
Oh ja dat stuk boeit mij werkelijk helemaal niksposttoast schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:05:
[...]
De prijs is voor mij niet eens perse het grootste issue, ik wil graag dat het compatible is met HomeKit (of straks Matter). En dat is bij Jansen & de Bont helaas niet het geval…
Bericht hierboven
Da's geen goede reclame voor Ekelhoff.MoiZie schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:36:
[...]
Onze keuken is afgelopen week geplaatst door Ekelhoff. Daar kregen we een handleiding bij (hoe om te gaan met de keuken) waarin expliciet vermeld staat dat de auto-open functie eigenlijk uitgeschakeld moet worden, voor het behoud van de kast(deuren) erboven.
Overigens 5 frontjes beschadigd, beschadigingen op 1 van de werkbladen en ik heb 2 Duitsers nog nooit zo vaak Scheisse horen zeggen tijdens het installeren. Verder was de afvoerslang en aanvoerslang van de vaatwasser te kort, hier hadden ze (ondanks vooraf alles inmeten!) geen rekening mee gehouden direct.
De oven is een leen-oven, prima, maar de kookplaat was er helaas ook ngo niet, dus koken we op een 2-pits elektrisch stopcontact plaatje wat we erbij kregen (overigens met de boodschap 'beter hier niet koken, er is nu geen afzuiging').
Gelukkig staat alles op de planning om opgelost te worden (maar onbekend wanneer door tekorten), maar wel heel jammer van de anticipatie van onze keuken van 30+k en 2 jaar wachten.
Apparatuur is wel de letterlijke hel op het moment hoor, maar beschadigingen zijn gewoon sh*t.
Bericht hierboven
Totaal andere vraag: een kennis van me heeft een keuken bij van Wanrooij uitgezocht en getekend. 5k aanbetaald. Nu had ik op ‘mijn’ keuken leverancier gewezen. En nu wilt hij onder de koop uit.
Hoe sterk sta je in je schoenen (CBW etc.). Er is nog niets geproduceerd aan de keuken, dat geeft van Wanrooij toe, maar ze willen wel 30% zien.
Iemand advies of tips.
(Reden van switch is dat ze bij mijn leverancier meer keuken voor minder geld krijgen)
Hoe sterk sta je in je schoenen (CBW etc.). Er is nog niets geproduceerd aan de keuken, dat geeft van Wanrooij toe, maar ze willen wel 30% zien.
Iemand advies of tips.
(Reden van switch is dat ze bij mijn leverancier meer keuken voor minder geld krijgen)
Hier ook een Miele met auto-open. Daarboven zit enkel een metalen/aluminium greeplijst en een Dekton werkblad. We zijn nu 3,5 jaar verder en ik zie nog geen enkel spoortje van inwerking van warme lucht,Aurum schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:31:
Wij hebben de vaatwasser met auto open onder de oven staan. Het is ook een Miele.
Geen last voor alsnog maar het is dan ook de oven die de volle laag krijgt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Moet ik soms afkloppen dat wij al jarenlang een waterkoker onder een bovenkast hebben staan die meermaals per dag lekker daaronder staat de stomen zonder noemenswaardig effect op de kast(en)?
Hallo tweakers!
Na lang meelezen in dit topic nadat ik dit forum getipt kreeg door een vriend deel ik graag ons keukenplan met jullie, ben benieuwd naar tips
- Nolte keuken met gelakte frontjes; softmat in wit, greeplijst 530 (lange vlakke greep over bovenzijde kastdeurtjes/laden)
- Dekker composiet werkblad Evora Quartz Serena, 30mm dikte want dunner kon niet ivm de bora
- Bora puru
- AEG SCB618F3LS koelvries combi
- AEG FSK73727P Vaatwasser
- Siemens combi stoomoven HS636GDS2 Combi stoomoven
- Normale kraan (geen quooker dus) en spoelbak (vlakbouw), weet even het type niet helaas
Hoor graag of er tips zijn betreft indeling, apparatuur! Ik twijfel vooral ook over die lade van 120 onder de kookplaat - is dat te groot om praktisch te zijn of is het juist handig? Daarnaast vertelde de verkoper dat we de bora beter niet vlak in kunnen bouwen, maar dat vinden we wel veel mooier. Iemand daar ideeen over?
Na lang meelezen in dit topic nadat ik dit forum getipt kreeg door een vriend deel ik graag ons keukenplan met jullie, ben benieuwd naar tips
- Nolte keuken met gelakte frontjes; softmat in wit, greeplijst 530 (lange vlakke greep over bovenzijde kastdeurtjes/laden)
- Dekker composiet werkblad Evora Quartz Serena, 30mm dikte want dunner kon niet ivm de bora
- Bora puru
- Normale kraan (geen quooker dus) en spoelbak (vlakbouw), weet even het type niet helaas
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hoor graag of er tips zijn betreft indeling, apparatuur! Ik twijfel vooral ook over die lade van 120 onder de kookplaat - is dat te groot om praktisch te zijn of is het juist handig? Daarnaast vertelde de verkoper dat we de bora beter niet vlak in kunnen bouwen, maar dat vinden we wel veel mooier. Iemand daar ideeen over?
[ Voor 18% gewijzigd door kipje op 11-11-2022 22:39 ]
Allemaal kastjes van 60?kipje schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:33:
Hallo tweakers!
Na lang meelezen in dit topic nadat ik dit forum getipt kreeg door een vriend deel ik graag ons keukenplan met jullie, ben benieuwd naar tips![]()
- Dekker composiet werkblad Evora Quartz Serena
- Bora puru
***members only***
Hoor graag of er tips zijn betreft indeling, apparatuur en of de prijs zo enigzins redelijk lijkt!
Waarom niet wat laden?
Oh, stom, dat had ik er bij moeten zetten want dat zie je nu natuurlijk niet. Ik zal m'n post even aanpassen, er komen aan de andere kant van het eiland laden.--MP-- schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:38:
[...]
Allemaal kastjes van 60?
Waarom niet wat laden?
Misschien nog even navraag doen, maar past een Bora puru niet in een 80cm ladekast? Dan zou je 3x80 kunnen doen voor de lades, dan is dat allemaal ook mooi gelijk.kipje schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:33:
Hallo tweakers!
Na lang meelezen in dit topic nadat ik dit forum getipt kreeg door een vriend deel ik graag ons keukenplan met jullie, ben benieuwd naar tips![]()
- Bora puru
***members only***
Hoor graag of er tips zijn betreft indeling, apparatuur en of de prijs zo enigzins redelijk lijkt! Ik twijfel vooral ook over die lade van 120 onder de kookplaat - is dat te groot om praktisch te zijn of is het juist handig? Daarnaast vertelde de verkoper dat we de bora beter niet vlak in kunnen bouwen, maar dat vinden we wel veel mooier. Iemand daar ideeen over?
Hier een Bora Puru in 80cm ladekast.Rouske schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:31:
[...]
Misschien nog even navragen doen, maar past een Bora puru niet in een 80cm kast? Dan zou je 3x80 kunnen doen voor de lades, dan is dat allemaal ook mooi gelijk.
Mooi, ik twijfelde, wij krijgen zelf een Puxu en die kon niet in een 80cm ladekast werd er gezegd, dus nu 50-100-50 ipv 60-80-60.
Daar hebben we het inderdaad over gehad en dat zou kunnen. Lijkt me mooi dat het dan allemaal gelijk is, maar de verkoper zei dat een grote lade ook wel echt heel fijn is voor pannen ed. Anderzijds zijn door de indeling de binnenlades met bestekinzet dan 60 (aan beide kanten van de kookplaat), maar misschien is 80 ipv 60 voor bestek juist wel weer heel chill.. Twijfel er zelf nog echt over.Rouske schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:31:
[...]
Misschien nog even navraag doen, maar past een Bora puru niet in een 80cm ladekast? Dan zou je 3x80 kunnen doen voor de lades, dan is dat allemaal ook mooi gelijk.
Wij zijn ook druk bezig met de indeling van onze keuken. Hier een tekening van de ruimte en de huidige keuken:
/f/image/ikRSBOVEjKJWJXQlggmcKDlP.png?f=fotoalbum_large)
De keuken is er inmiddels uit, en we zijn nu druk aan het puzzelen voor de indeling. Een paar aanvullende opmerkingen:
Qua indeling kom ik dus op het volgende uit:
/f/image/Sr7BpqJhb0H7WrdypsANZZZI.png?f=fotoalbum_large)
Links dus 2 grote kasten waarin de koelkast en de ovens komen, hiernaast een ladekast met kookplaat. Hiernaast een kast van 40 die ik wil aanpassen naar 37 centimer om zo min mogelijk passtukken te hoeven gebruiken. Verder spreekt denk ik voor zich.
Details voor het ontwerp:
/f/image/ikRSBOVEjKJWJXQlggmcKDlP.png?f=fotoalbum_large)
De keuken is er inmiddels uit, en we zijn nu druk aan het puzzelen voor de indeling. Een paar aanvullende opmerkingen:
- Het raam bovenin links zit om ongeveer 1 meter hoogte. De andere ramen op 86 centimer.
- De vloer beschikt over vloerverwarming, dus we zijn niet van plan om het hele leidingwerk om te leggen.
Qua indeling kom ik dus op het volgende uit:
/f/image/Sr7BpqJhb0H7WrdypsANZZZI.png?f=fotoalbum_large)
Links dus 2 grote kasten waarin de koelkast en de ovens komen, hiernaast een ladekast met kookplaat. Hiernaast een kast van 40 die ik wil aanpassen naar 37 centimer om zo min mogelijk passtukken te hoeven gebruiken. Verder spreekt denk ik voor zich.
Details voor het ontwerp:
- Ik wil de kraan precies in het midden van het raam hebben en zit dus vast aan een afstand van 165cm vanaf de muur. Het eerste plaatje klopt niet helemaal, maar dit is wel in het ontwerp meegenomen.
- De afzuigkap wil ik hergebruiken, de plaats van de kookplaat is in het ontwerp zo bepaald dat hij gelijk is aan de huidige plek
- Is dit inderdaad de slimste indeling? Of zijn er andere ideeen?
- Zie ik nog zaken over het hoofd?
- Zijn er nog tips/opmerkingen wat betreft het huidige ontwerp?
Puxu is groter. Volgens mij minimaal 90cm kast nodig.Rouske schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:41:
[...]
Mooi, ik twijfelde, wij krijgen zelf een Puxu en die kon niet in een 80cm ladekast werd er gezegd, dus nu 50-100-50 ipv 60-80-60.
En wat @kipje zegt; pannen passen wel wat makkelijker in grote lades.
[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 06-11-2022 21:57 ]
Puru heeft 78cm nodig, Puxu 83Rouske schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:41:
[...]
Bericht hierboven
Na dit topic al een tijdje te hebben gevolgd en gebruik te hebben gemaakt van jullie inzichten deel ik graag het ontwerp van onze mogelijke nieuwe keuken.
Wij zijn bij Faber in Nordhorn geweest en bij een kleine keukenzaak in Hardenberg (ov). De eerste afspraak begin augustus bij Faber was erg prettig verlopen. Het ontwerp daarna liet even op zich wachten en was even een kleine tegenvaller, de communicatie daarna was helemaal beroerd.
Paar weken terug een mail gestuurd naar de eigenaar en sindsdien zijn we erg goed geholpen en wordt er heel snel op vragen via mail en telefoon gereageerd. Wat dat betreft is het vertrouwen wel hersteld. Afgelopen week weer naar de showroom geweest om alle details door te nemen en hebben we de hele keuken doorlopen.
Onderstaande zaken komen in de keuken. De kleuren in de render kloppen niet helemaal. Het is een wit marmerlook blad, het hout is donkerder en hij wordt ook niet zo blauw. We hebben zo veel mogelijk lades toegepast. De kastenwand zal tot het plafond komen. Vanaf 2023 kan Nobilia tot ongeveer 280cm hoog volgens de verkoper.
De spoelbak kwam volgens mij vorige week hier langs, bedankt voor de tip! Mogelijk wisselen we met de ovens nog naar Siemens, die zijn eigenlijk exact hetzelfde als de Bosch modellen die we nu hebben geselecteerd.
Het eiland is ongeveer 300x120cm en de kastenwand 300cm breed.
Onder de PUXU kookplaat bewust lades van 100cm gedaan en niet 90cm zodat de kookplaat niet te dicht op de rand van het eiland komt en daarom zijn de lades onder de spoelbak 80cm breed. Je kijkt toch niet op die kant, daarom vinden we het minder erg dat het niet symmetrisch is. Front van de vaatwasser wordt wel gelijk als die van de lades, zodat de lijn van de greeplijst van de onderste lades niet wordt onderbroken.
Fabrikant Nobilia Easytouch
Front Lacklaminat, Fjordblau ultramatt
Korpus Schiefer grijs
Greeplijst Zwart
Blad Zitgedeelte en planken Ballerina ARTE-B Eiche Cognac 50mm
Werkblad Dekton 20mm REM
Kastenwand
Aant Breedte
1 60 Hoge servieskast tbv koelkast
1 120 Onderkast 2 uittrekladen + binnenlade
1 120 Bestekindeling
2 60 Hoge kast tbv oven met 2 uittrekladen onder
5 60 Bovenkast met push to open
Eiland
1 80 Spoelkast met 2 uittrekladen en afvalscheidingssysteem
1 Afvalscheidingssysteem
1 60 Vaatwasser front gelijk aan 2 lades
1 60 Onderkast met 2 uittrekladen + binnenlade
60 Bestekindeling
1 100 Onderkast met 2 uittrekladen
1 80 Onderkast 2 uittrekladen
1 80 Onderkast met 2 uittrekladen + binnenlade
Apparatuur
1140659121 Franke zwarte spoelbak, MARIS MRG 210/110-52
PUXU Bora Puxu
KI81RADE0 Siemens iQ500 Inbouw koelkast
HSG958DB1 Bosch Stoomoven 2023 model
HBG978NB1 Bosch oven 2023 model
22+FRBLK Combi+ Quooker Fusion Round Black
ZPNBLK Quooker Nordic zeeppomp Zwart
SN85E800BE Siemens IQ500 vaatwasser
Benieuwd of jullie nog opmerkingen en/of tips hebben!
:strip_exif()/f/image/e0LLyBFu2xTWq4Pv59tfVeov.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn bij Faber in Nordhorn geweest en bij een kleine keukenzaak in Hardenberg (ov). De eerste afspraak begin augustus bij Faber was erg prettig verlopen. Het ontwerp daarna liet even op zich wachten en was even een kleine tegenvaller, de communicatie daarna was helemaal beroerd.
Paar weken terug een mail gestuurd naar de eigenaar en sindsdien zijn we erg goed geholpen en wordt er heel snel op vragen via mail en telefoon gereageerd. Wat dat betreft is het vertrouwen wel hersteld. Afgelopen week weer naar de showroom geweest om alle details door te nemen en hebben we de hele keuken doorlopen.
Onderstaande zaken komen in de keuken. De kleuren in de render kloppen niet helemaal. Het is een wit marmerlook blad, het hout is donkerder en hij wordt ook niet zo blauw. We hebben zo veel mogelijk lades toegepast. De kastenwand zal tot het plafond komen. Vanaf 2023 kan Nobilia tot ongeveer 280cm hoog volgens de verkoper.
De spoelbak kwam volgens mij vorige week hier langs, bedankt voor de tip! Mogelijk wisselen we met de ovens nog naar Siemens, die zijn eigenlijk exact hetzelfde als de Bosch modellen die we nu hebben geselecteerd.
Onder de PUXU kookplaat bewust lades van 100cm gedaan en niet 90cm zodat de kookplaat niet te dicht op de rand van het eiland komt en daarom zijn de lades onder de spoelbak 80cm breed. Je kijkt toch niet op die kant, daarom vinden we het minder erg dat het niet symmetrisch is. Front van de vaatwasser wordt wel gelijk als die van de lades, zodat de lijn van de greeplijst van de onderste lades niet wordt onderbroken.
Korpus Schiefer grijs
Greeplijst Zwart
Werkblad Dekton 20mm REM
Kastenwand
Aant Breedte
1 120 Bestekindeling
Eiland
1 Afvalscheidingssysteem
60 Bestekindeling
Apparatuur
PUXU Bora Puxu
Members only:
Inloggen
:strip_exif()/f/image/e0LLyBFu2xTWq4Pv59tfVeov.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/df8MdK3td1XkTY6MhUt7S0ka.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er strak uit. Wij hebben ook een soort kastenbrug in de achterwand. Daar was de tip van de verkoper nog om onder de vrije kasten nog een onderplaat in zelfde kleur als de fronten te doen, anders zie je de corpus kleur. Mss nog het overwegen waard.
Verder zou ik liever links en rechts van het spoelgedeelte ruimte hebben dus ik zou een grotere spoelkast pakken en dan de spoelbak middenin doen. In jouw huidige opzet ga je alles/veel (snijden, pannen neerzetten, spoelen) doen in het gebied tussen spoelbak en bora. dat word druk daar. Daarbij zit je spoelbak zo dicht op de muur dat je zelf al snel tegen de muur staat bij het spoelen zelf.
Ik zie (nog) geen stopcontacten in eiland of in de wand.
Komt er nog verlichting in de wand (past dat?)
Verder zou ik liever links en rechts van het spoelgedeelte ruimte hebben dus ik zou een grotere spoelkast pakken en dan de spoelbak middenin doen. In jouw huidige opzet ga je alles/veel (snijden, pannen neerzetten, spoelen) doen in het gebied tussen spoelbak en bora. dat word druk daar. Daarbij zit je spoelbak zo dicht op de muur dat je zelf al snel tegen de muur staat bij het spoelen zelf.
Ola!
Hier bezig met de bijkeuken, nadat de keuken 2 jaar geleden is geplaatst zijn wij daar ook even geweest voor een indicatie offerte voor een klein 'keukenblokje' in de bijkeuken.
Eerlijkheid wordt gewaardeerd, dus toen de keukenboer zei: Voor deze grootte kun je beter kijken naar een ikea keuken omdat het anders te duur wordt vonden wij dat zeker prettig.
Dus gisteren in de regenachtige middag even wat in elkaar geknutseld:
/f/image/dv1TWvsWmiGR0kq32MN2EJcN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sNiP4Q5VcFyRejyNGZuKezry.png?f=fotoalbum_large)
Iemand hier nog tips of tricks voor? Gaat om een niet al te groot blokje;
- max 151 cm breed
- water aan en afvoer
De indeling lijkt mij best prima zo toch?
Hier bezig met de bijkeuken, nadat de keuken 2 jaar geleden is geplaatst zijn wij daar ook even geweest voor een indicatie offerte voor een klein 'keukenblokje' in de bijkeuken.
Eerlijkheid wordt gewaardeerd, dus toen de keukenboer zei: Voor deze grootte kun je beter kijken naar een ikea keuken omdat het anders te duur wordt vonden wij dat zeker prettig.
/f/image/dv1TWvsWmiGR0kq32MN2EJcN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sNiP4Q5VcFyRejyNGZuKezry.png?f=fotoalbum_large)
- max 151 cm breed
- water aan en afvoer
- The Neo and Only -
Bedankt voor je reactie!!Theta-1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:45:
Ziet er strak uit. Wij hebben ook een soort kastenbrug in de achterwand. Daar was de tip van de verkoper nog om onder de vrije kasten nog een onderplaat in zelfde kleur als de fronten te doen, anders zie je de corpus kleur. Mss nog het overwegen waard.
Die onderplaat zit er bij, maar dankzij jouw opmerking nog even gecontroleerd en bleek deze op het overzicht te staan met de kleur 'Grijs'
In onze huidige keuken hebben we de spoelbak ook zo dicht bij de muur en hebben daar geen last van. Ik snap je opmerking wel hoor, maar voor ons dus geen probleem en hebben we hier bewust voor gekozen. We komen dan ook mooi uit met de vaatwasser en de lades/ bestek lades wanneer we de vaatwasser uitpakken.
Stopcontacten staan nog niet ingetekend, we moeten nog naar de installateur. Ons idee is nu dat er bij het zitgedeelte aan de muur 4 stopcontacten komen en 2x 2 in de nis. Enige waar we nog niet helemaal over uit zijn, is of we ergens in de buurt van de Bora nog een stopcontact laten maken. In de nis komt trouwens onze Jura te staan.
Dit vind ik wel een hele boeiende om te volgen en vooral om te zien wat de prijs is.
Ik snap niet goed waarom bij ons Poggenpohl voor alleen de kasten al uit komt op 36K, blad op 9.200 (Dekton Awake).
Kastenwand in kunstof (420 breed), 4 hoge kasten, 4 kasten laag
Kookeiland in RSR Fineer (eiken), (300 x 120)
Apparatuur kwamen we ook rond jouw bedrag uit ~20K:
Oven (V-zug)
Stoomoven (V-zug)
Warmhoudlade (V-zug)
Vaatwasser (midrange Neff)
Quooker
Grote vriezer (Top Liebherr)
Grote koelkast. (Top Liebherr)
BORA plaatje
Zou je met mij in een DM willen delen bij welke Poggenpohl je dit voor elkaar hebt gekregen?
Ik ga zaterdag langs, om het af te praten. Zodra ik het definitief heb, zal ik je de details delen.Mauritio schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:57:
[...]
Dit vind ik wel een hele boeiende om te volgen en vooral om te zien wat de prijs is.
Ik snap niet goed waarom bij ons Poggenpohl voor alleen de kasten al uit komt op 36K, blad op 9.200 (Dekton Awake).
Kastenwand in kunstof (420 breed), 4 hoge kasten, 4 kasten laag
Kookeiland in RSR Fineer (eiken), (300 x 120)
Apparatuur kwamen we ook rond jouw bedrag uit ~20K:
Oven (V-zug)
Stoomoven (V-zug)
Warmhoudlade (V-zug)
Vaatwasser (midrange Neff)
Quooker
Grote vriezer (Top Liebherr)
Grote koelkast. (Top Liebherr)
BORA plaatje
Zou je met mij in een DM willen delen bij welke Poggenpohl je dit voor elkaar hebt gekregen?
-edit: knip-
[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
Bedankt voor deze uitgebreide reactie, zeker stof tot nadenken! Helaas door drukte niet eerder tijd gehad te reageren, nu even summier:Floor-is schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Tip: let even op dat je genoeg contrast tussen te twee hebt. Want als je dat mist, wordt het een beetje een weeïg geheel.
[...]
5 binnenlades zijn er teveel. Een lade heeft ongeveer 30cm hoogte nodig. Tel daar de plint bij op en de bovenkant van die 5e lade is zomaar op >1m60, dat gaat niet echt lekker werken.
Hoe ga je de nis qua hoogte uitlijnen? Ik zie dat je de bovenkasten niet ondieper maakt en er wel van uit lijkt te gaan dat deze (tot op de millimeter) passen bij de hoogte van de apparatuur. Als je bovenkasten te laag uitkomen, dan ga je al staand niet de gehele nis kunnen zien. Ik ga er even van uit dat jij >1m75 bent om het eenvoudig te houden.
Je gaat de onderzijde van de apparatuur uitlijnen met de werkhoogte zo te zien. Dat is mooi, maar levert wat issuesLaten we even kijken naar de hoogte van de bovenzijde van de nis:
1. 45+15cm apparatuur = 60cm. Werkhoogte is ±95, dan wordt de bovenzijde van de nis slechts 1m55, je ogen zitten hoger dan dat.
2. 45+30cm apparatuur of 60+15cm apparatuur = 75cm. Werkhoogte 95, dus 1m70 hoogte. Dan kijk je wel onder de nis, maar in de nis iets pakken betekent goed opletten als je weer omhoog komt.
3. 60+30cm of 45+45cm apparatuur vind ik persoonlijk ideaal. Je komt dan op 1m85 bovenzijde van de nis. Probleem is wel dat je koeling hoger uit zal komen dan dit tenzij je met een plint van 5-7cm werkt.
Je moet er bovendien rekening mee houden dat:
- Fabrikanten van apparatuur verschillende hoogtes aanhouden voor de apparatuur. Dat scheelt soms een paar millimeter, maar soms ook centimeters, zelfs binnen het gamma van de leverancier. Miele levert bijvoorbeeld een warmhoudlade van 29cm, maar ook eentje van 32cm. Ovens scheelt over het algemeen niet meer dan millimeters gelukkig.
- De fabrikant van de bovenkasten deze wellicht niet op de millimeter exact af kunnen stemmen op de hoogte die jij wenst; helemaal als je kijkt naar de totale hoogte die je wenst te hebben in de keuken.
- De fabrikant van de kasten deze wellicht niet op exact de hoogte kan leveren die je wilt, ik ken er althans maar een paar die zeggen 'oh je hebt een nis van 238,5cm? Prima, maken wij de kasten 238cm'
Dat gezegd hebbende: de keukenleverancier is er om je hierin bij te staan.
[...]
3m30 eiland betekent dat je naar alle waarschijnlijkheid een snijlijn in je eiland krijgt, want er zijn nogal weinig materialen die in lengtes >3m20 worden geleverd. Iets om rekening mee te houden
Als je je kookplaat niet op een hoek wilt hebben, dan moet je eigenlijk met een (extreem) brede kast hieronder werken. Even proberen uit te leggen
Stel je wilt de kookplaat links aan de warme zijde, dan krijg je qua opbouw het volgende van links naar rechts:
- Stolwand, vaak 18-19mm, maar kan ook opgedikt als je hiervoor kiest. Laten we even uitgaan van 18mm
- Korpus van de kast (het skelet van de kast, de platen dus)
- Binnenzijde van de kast
- Korpus van de kast
Een kookplaat moet in de 'binnenzijde van de kast' passen, dat is een eis van de fabrikant van de kookplaat voor onder andere garantie etc.
Wil je dus je kookplaat van de kopse kant afhalen, dan moet die 'binnenzijde kast' groot genoeg zijn om zowel de afstand van de zijde van het eiland als de zijkant van de kast genoeg op te schuiven om je kookplaat kwijt te kunnen.
Stel nu dat je een Bora Pure wilt plaatsen, op 15cm van de kopse kant. Dan krijg je de rechterzijde van de kookplaat op 15+73 = 88cm. Dat past nét in een 90cm kast.
18mm stol + 900mm kast = rechterzijde kast = 918mm
Rechter binnenzijde kast = 18mm stol + 900mm kast - 18mm korpusbreedte = 900mm
Zo'n zelfde uitdaging heb je ook met de spoelkast trouwens.. Een 50cm spoelbak is vrij normaal nu, maar je kunt heftig groter als je wilt: 72cm heb ik heel lang in overweging gehad bijvoorbeeld.
Op zich nog geen probleem, tot je ziet dat je:
>100cm nodig hebt voor de kookkast
>80cm nodig hebt voor de spoelkast
60cm nodig hebt voor je vaatwasser
En dan ineens heb je een heel raar maatje 'over' voor een tussenkastje. Tenzij je de spoelkast en kookkast gaat spiegelen, want je dan in je spoelkast veel ruimte zal kosten. (Doe je een Quooker, dan krijg je erg ondiepe lades of kost het reservoir je sowieso een boel ruimte)
En dan heb je de volgende overweging: hoeveel werkruimte willen we hebben?
Stel je gaat uit van een kookplaat van 75cm en een spoelbak van 50cm. En je plaatst bieden 20cm vanaf de kopse kant. Dan heb je bij de kookplaat 93 in gebruik en bij de spoelbak 70cm. Dat is bij elkaar 165cm, kies je voor een '3m eiland' dan heb je eigenlijk 303,6cm ruimte en dus ±138cm werkruimte. Voor het fijner werken houd ik aan dat je eigenlijk minstens 120cm nodig hebt als je af en toe met zijn tweetjes aan het koken bent.![]()
[...]
Heb getracht je wat stof tot nadenken te geven, ik ben geen expert op het gamma van de fabrikanten, maar hoop dat je vooral over de hoogte van de nis en de breedte van onderkasten in je eiland even extra nadenken zult.
P.S. Wat zonde van die technische ruimte daar, samen met de gang kost die echt onwijs veel ruimte in je huis op deze manier.
Qua kleur zijn we parallel ook bezig met uitzoeken van de vloer. Als dit hout(look) wordt zal de keuken sowieso geen hout krijgen. We proberen dit op elkaar af te stemmen, maar is verreweg het moeilijkste van het hele proces vind ik.
Qua nis in de kastenwand zitten we nog te dubben tussen legplanken erboven of ondiepe kasten. De diepe kasten was meer een optie voor als de nis in het midden van de wand zou komen.
Apparatuur in de wand uitlijnen is een goeie, waren we nog helemaal niet mee bezig maar nemen we mee.
Als het eiland 3m30 zou worden dan met een houten blad dat oversteekt erop. Inmiddels zijn we hier vanaf gestapt en wordt het 3m lang eiland met alleen onder het werkblad aan de voorzijde een nis als zitje.
Kookplaat inderdaad op een 1m20 brede kast om ruimte aan de zijkant te krijgen, of boven 2 kasten van 90cm precies in het midden.
Hangt er vanaf wat je in je bijkeuken wilt doen :-). Wat ik heel graag in een bijkeuken zou willen hebben, is een grote, wat diepere spoelbak. Waarin je makkelijk een emmer sopwater kunt omkiepen, of iets schoonmaken dat onhandig groot is (laarzen of zo). Of waarin je je kamerplanten kunt onderdompelen.NeoFoX schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:12:
Ola!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- max 151 cm breed
- water aan en afvoer
Verder zou ik meer en/of hogere bovenkasten willen, zodat je daar ook keukenapparatuur kwijt kunt die je weinig gebruikt, of vazen, of voorraad of, nou ja, vul maar in. Ik heb liever dat het achter een deurtje gaat dan erbovenop gezet. En dat zou hier met zo’n laaghangende kast zeker gebeuren.
Maar goed, alles hangt af van hoe je ruimte verder is ingericht en waarvoor je de ruimte vooral wilt gebruiken.
Onze keukenindeling is nu ook zo goed als definitief. Nu hebben wij de volgende indeling laten maken door onze binnenhuisarchitect.
Jullie geven aan spoelen en koken niet achter elkaar maar waar zouden jullie in deze indeling dan de kookplaat laten? De spoelbak opschuiven naar de andere kant zie ik ook niet zitten want dat is de plek voor de vuile vaat voor in de vaatwasser.
En met koken helemaal aan de zijkant heb je meer kans op spetters op de grond. Wel krijgen we aan die kant een watervalblad.
Hebben jullie nog ideeen over de indeling? De vaatwasser komt onder de oven zodat deze boven elkaar staan.
De afmetingen van het werkblad zijn 120 x 300 cm
De kastjes worden 60 breed en de nis wordt 180cm breed dus met 4 laden van 90 breed, 2 boven elkaar.
De kastjes komen tevens in een koof te zitten. Er komt dus een smal muurtje van 5 cm tussen de kasten en de nis te zitten
Hebben jullie nog tips of opmerkingen over de indelingen of wat jullie anders zouden doen?
Jullie geven aan spoelen en koken niet achter elkaar maar waar zouden jullie in deze indeling dan de kookplaat laten? De spoelbak opschuiven naar de andere kant zie ik ook niet zitten want dat is de plek voor de vuile vaat voor in de vaatwasser.
En met koken helemaal aan de zijkant heb je meer kans op spetters op de grond. Wel krijgen we aan die kant een watervalblad.
Hebben jullie nog ideeen over de indeling? De vaatwasser komt onder de oven zodat deze boven elkaar staan.
De afmetingen van het werkblad zijn 120 x 300 cm
De kastjes worden 60 breed en de nis wordt 180cm breed dus met 4 laden van 90 breed, 2 boven elkaar.
De kastjes komen tevens in een koof te zitten. Er komt dus een smal muurtje van 5 cm tussen de kasten en de nis te zitten
Hebben jullie nog tips of opmerkingen over de indelingen of wat jullie anders zouden doen?
/f/image/rRWdda8qPiaXYBG9YBCUPtKn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenon op 08-11-2022 15:45 ]
Mooie keuken. leuk die plank erop om een echt bar gevoel te creeeren. Wij zijn ook bezig en hebben dit weekend een offerte ontvangen bij KVIK 22K, zelfde formaar eiland maar dan met 3 achterkasten zonder nis. Echter ook maar 1 (combi) oven.Nuevocasa schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:32:
Na dit topic al een tijdje te hebben gevolgd en gebruik te hebben gemaakt van jullie inzichten deel ik graag het ontwerp van onze mogelijke nieuwe keuken.
Korpus Schiefer grijs
Greeplijst Zwart
Werkblad Dekton 20mm REM
Kastenwand
Aant Breedte
1 120 Bestekindeling
Eiland
1 Afvalscheidingssysteem
60 Bestekindeling
Apparatuur
PUXU Bora Puxu
***members only***
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben je van plan om een koffiemachine in je 'nis' te zetten onder je planken? Dat is iets waar mijn wedehelft niet enthusiast over is om een nis te maken.
Bedankt!jassie256 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:08:
[...]
Mooie keuken. leuk die plank erop om een echt bar gevoel te creeeren. Wij zijn ook bezig en hebben dit weekend een offerte ontvangen bij KVIK 22K, zelfde formaar eiland maar dan met 3 achterkasten zonder nis. Echter ook maar 1 (combi) oven.
Ben je van plan om een koffiemachine in je 'nis' te zetten onder je planken? Dat is iets waar mijn wedehelft niet enthusiast over is om een nis te maken.
In de nis moet inderdaad onze Jura komen
We hebben hem nu behoorlijk aanwezig in de keuken staan. Wij zijn dus erg blij met de nis en de plek voor het apparaat.
Hoeveel ruimte hebben jullie voor de achterwand?ook die 3 meter? Heb je ook al een render van de keuken?
Gisteren dus gesprek bij Bruynzeel gehad, was erg fijn, van 13:00 tot 17:00 kunnen volpraten over ideeën 
Liepen tegen paar dingen aan;
- De kookplaat en wasbak waren eerst omgedraaid maar ze wist me te vermelden dat dit toch niet kon:
- Er stond eerst een convector op de plek van de oven maar die wordt verplaatst naar de woonkamer. Ze weten echter nog niet precies waar die geplaatst wordt dus onder voorbehoud dat het kleine 'eilandje' daar kan. Ga er vanuit van wel
Ze heeft voor nu een eerste indicatie aangegeven met Pelgrim apparatuur en gewoon simpele kasten zonder duren lades enzo. Totaalprijs is nu €13.677,63. De prijs is me meegevallen dus kan nu eventueel kijken wat ik nu nog anders wil eventueel.
Liepen tegen paar dingen aan;
- De kookplaat en wasbak waren eerst omgedraaid maar ze wist me te vermelden dat dit toch niet kon:
- Er kunnen geen wandcontactdozen in de woning scheidende muren worden gemaakt, maar het kan wel in die kolom omdat die gebruikt wordt voor leidingwerk naar boven. En heb dan nog een extra stopcontact in het bovenste kastje bij de afzuigkap.Helaas blijkt bij de eerste check dat we spoelen niet zo ver van het bestaande leidingwerk af mogen plaatsen (maximaal 650mm). Dit kan alleen wanneer de keuken 100mm verdiept wordt naar 700mm zodat het leidingwerk achter de keuken door kan lopen. In het geval van jouw woning is dit niet mogelijk gezien de ruimte 653mm is tot aan het raam. Om die rede heb ik voor nu het koken en spoelen omgedraaid.
- Er stond eerst een convector op de plek van de oven maar die wordt verplaatst naar de woonkamer. Ze weten echter nog niet precies waar die geplaatst wordt dus onder voorbehoud dat het kleine 'eilandje' daar kan. Ga er vanuit van wel
Ze heeft voor nu een eerste indicatie aangegeven met Pelgrim apparatuur en gewoon simpele kasten zonder duren lades enzo. Totaalprijs is nu €13.677,63. De prijs is me meegevallen dus kan nu eventueel kijken wat ik nu nog anders wil eventueel.
![]() | ![]() | ![]() |
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
@Nuevocasa - Hier een impressie. Renders niet zo netjes uitgewerkt als die van jullie maar het idee is daar. We zitten midden in het process.
Apparatuur:
/f/image/895yDZuxqw8AAKZl14NeWAfk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/F3ygGGLHbKVJjPPP9WDTEHsx.png?f=fotoalbum_large)
Apparatuur:
- PURU - BORA Pure
- CMA485GB1 - SerieI6, Compacte combi-magnetron
- KIV865SF0 - SER2,Koel/Vries,177,5cm,SleepSysteem
- SBD4EB801E - SER4,Vol.Int.XXL,6/5,EffDr,OpAs,HC,C,44dB,rvskuip
Members only:
Inloggen
/f/image/895yDZuxqw8AAKZl14NeWAfk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/F3ygGGLHbKVJjPPP9WDTEHsx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lXAU5va3685JQEfoAc3HwftA.png?f=fotoalbum_large)
Ik kon het niet vinden in de topic, maar wat zijn de ervaring(en) met betaling van de keuken waarbij vooraf bekend is dat niet alle apparatuur geleverd zullen worden tijdens installatie?
Volledige bedrag aftikken, zoals men dat vraagt of nog iets achter de hand houden voor het geval dat?
Gaat overigens aankoop bij Keukenloods en zover ik heb kunnen zien bieden ze niet zelf iets aan van gedeeltelijk betalen van het saldo oid. Je kunt enkel het gehele saldo in een keer voldoen.
Volledige bedrag aftikken, zoals men dat vraagt of nog iets achter de hand houden voor het geval dat?
Gaat overigens aankoop bij Keukenloods en zover ik heb kunnen zien bieden ze niet zelf iets aan van gedeeltelijk betalen van het saldo oid. Je kunt enkel het gehele saldo in een keer voldoen.
Niet betalen voor wat niet geleverd wordt.beyazz06 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:17:
Ik kon het niet vinden in de topic, maar wat zijn de ervaring(en) met betaling van de keuken waarbij vooraf bekend is dat niet alle apparatuur geleverd zullen worden tijdens installatie?
Uhmm.. Ja dat klinkt heel logisch, maar hoe pak je zo iets aan cq hoe ga je ermee om? Belletje naar KL in dit geval en voorstel doen om x bedrag te betalen aangezien x apparatuur nog niet geleverd zal worden en dan hopen dat ze ermee akkoord gaan? 😅Toke_gt schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:26:
[...]
Niet betalen voor wat niet geleverd wordt.
Ja, zo zou ik dat doen en volgens mij zijn er hier ook wel voorbeelden van mensen die dat zo hebben aangepakt. Je zet jezelf erg klem als je wel betaalt. Want wat als het nog 8 maanden duurt, of als er uiteindelijk alleen een ander type beschikbaar is. Je onderhandelingsruimte is dan weg. Om het maar niet te hebben over een eventueel faillissement. Ook is niet uit te sluiten dat zij niet kunnen leveren, maar dat jij elders wel de apparatuur ziet die je wilt hebben. Dan is het fijn als je het geld niet al betaald hebt.beyazz06 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:29:
[...]
Uhmm.. Ja dat klinkt heel logisch, maar hoe pak je zo iets aan cq hoe ga je ermee om? Belletje naar KL in dit geval en voorstel doen om x bedrag te betalen aangezien x apparatuur nog niet geleverd zal worden en dan hopen dat ze ermee akkoord gaan? 😅
Je mag het best stellig meedelen: “Ik stel voor dat we vooraf overmaken wat er op leverdatum xx wordt geleverd. Het overige bedrag betalen we zodra duidelijk is wanneer die apparatuur zal worden geleverd. Heeft u enig idee wanneer dat het geval zal zijn?”
Mochten ze moeilijk doen, dan zou ik ook gewoon voorleggen dat het toch om een behoorlijk bedrag gaat wat je bij ze ‘parkeert’, zonder dat je ook maar een beetje garantie of duidelijkheid hebt dat er geleverd wordt wat je besteld hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 09-11-2022 00:04 ]
Maar hoezo 2 jaar wachten ?MoiZie schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:36:
[...]
Onze keuken is afgelopen week geplaatst door Ekelhoff. Daar kregen we een handleiding bij (hoe om te gaan met de keuken) waarin expliciet vermeld staat dat de auto-open functie eigenlijk uitgeschakeld moet worden, voor het behoud van de kast(deuren) erboven.
Heb je ook foto’s
Ik vind Kivk qua installatie enorm duur, dat hadden wij ook. Waar "normale" keukenzaken rond de 1800/2000 rekenden, zat Kvik voor onze keuken op 3500. Als ik de keuken bij KVIK af ga nemen ga ik dit dan ook zelf doen.jassie256 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:17:
@Nuevocasa - Hier een impressie. Renders niet zo netjes uitgewerkt als die van jullie maar het idee is daar. We zitten midden in het process.
Apparatuur:***members only***
- PURU - BORA Pure
- CMA485GB1 - SerieI6, Compacte combi-magnetron
- KIV865SF0 - SER2,Koel/Vries,177,5cm,SleepSysteem
- SBD4EB801E - SER4,Vol.Int.XXL,6/5,EffDr,OpAs,HC,C,44dB,rvskuip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast vind ik in je offerte het blad behoorlijk prijzig, klopt dat het maar 1 blad is toch? wellicht hier nog even een check op doen bij een bladen leverancier en wellicht separaat kopen.
Qua ontwerp, waarom maar 3 hoge kasten? ik zou er zeker 4 neerzetten gezien de ruimte. Eventueel met Nis in de middelste 2 dan.
Ook de vraag of je het blad gaat ondersteunen voor het zit deel, ik ken de eigenschappen van je blad niet maar veel bladen kunnen niet zomaar zo'n oversteek maken zonder ondersteuning. Kvik deed daar bij ons niets voor, dat lieten ze aan de installateur, die dan dus in de problemen komt. Nu was bij ons de oversteek wel fors groter, dus wellicht is dit haalbaar zonder verdere ondersteuning. Zou het wel even checken.
[ Voor 12% gewijzigd door --MP-- op 09-11-2022 09:18 ]
Nieuwbouwwoning.Dalma schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:35:
[...]
Maar hoezo 2 jaar wachten ?
Heb je ook foto’s
Al een tijdje aan het meelezen hier.. voor ons nieuwbouwproject zijn we op deze keuken uitgekomen. We hebben nog de wens om het schiereiland wat dieper te maken (75/80cm) om het wat meer body te geven. De lades zijn 120cm breed, hebben jullie hier ervaring mee? En hebben jullie verder nog tips? Bedankt ☺️
[ Voor 130% gewijzigd door MissFemina op 09-11-2022 17:05 . Reden: Fotos ]
Kvik levert toch flat packs ipv voorgemonteerde kasten? Dat verklaart wel de hoge installatiekosten. Ikea keuken laten plaatsen zal ook niet goedkoop zijn denk ik.--MP-- schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:12:
[...]
Ik vind Kivk qua installatie enorm duur, dat hadden wij ook. Waar "normale" keukenzaken rond de 1800/2000 rekenden, zat Kvik voor onze keuken op 3500. Als ik de keuken bij KVIK af ga nemen ga ik dit dan ook zelf doen.
Daarnaast vind ik in je offerte het blad behoorlijk prijzig, klopt dat het maar 1 blad is toch? wellicht hier nog even een check op doen bij een bladen leverancier en wellicht separaat kopen.
Qua ontwerp, waarom maar 3 hoge kasten? ik zou er zeker 4 neerzetten gezien de ruimte. Eventueel met Nis in de middelste 2 dan.
Ook de vraag of je het blad gaat ondersteunen voor het zit deel, ik ken de eigenschappen van je blad niet maar veel bladen kunnen niet zomaar zo'n oversteek maken zonder ondersteuning. Kvik deed daar bij ons niets voor, dat lieten ze aan de installateur, die dan dus in de problemen komt. Nu was bij ons de oversteek wel fors groter, dus wellicht is dit haalbaar zonder verdere ondersteuning. Zou het wel even checken.
Is die ruimte onder de oven een inzetstuk? Zo ja, is er niet een groter kastje beschikbaar waardoor het wel volledig passend te maken is? En ik zou sowieso de oven onder het inzetstuk plaatsen, oven lijkt nu redelijk hoog te zijn en dat is best irritant.MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:59:
Al een tijdje aan het meelezen hier.. voor ons nieuwbouwproject zijn we op deze keuken uitgekomen. We hebben nog de wens om het schiereiland wat dieper te maken (75/80cm) om het wat meer body te geven. De lades zijn 120cm breed, hebben jullie hier ervaring mee? En hebben jullie verder nog tips? Bedankt ☺️
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder zou ik even de 120 cm lades uittesten bij een keukenboer, mijn gevoel is dat lades naarmate ze groter worden ook instabieler worden.
De ruimte onder de oven is nu de besteklade. Dus die twee omdraaien is ook niet gunstig want dan kan je niet meer in de lade kijken haha. Hopelijk valt het het irritatie niveau mee wanneer we het in gebruik nemenBlik1984 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:22:
[...]
Is die ruimte onder de oven een inzetstuk? Zo ja, is er niet een groter kastje beschikbaar waardoor het wel volledig passend te maken is? En ik zou sowieso de oven onder het inzetstuk plaatsen, oven lijkt nu redelijk hoog te zijn en dat is best irritant.
Verder zou ik even de 120 cm lades uittesten bij een keukenboer, mijn gevoel is dat lades naarmate ze groter worden ook instabieler worden.
Ja gaan nog wel even naar de lokale keukenvloer om te kijken hoe zo’n lade nu bevalt, goede tip!
ja zo, dacht even op de keuken lol. zou wel heel overdreven zijn
Ik zou de bestekla integreren in één van de andere lades als dat kan. Het is best een mooie strakke keuken en die besteklade onder de oven breekt het geheel best wel. Bijkomend voordeel is dat de oven lager komt te staan.MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
[...]
De ruimte onder de oven is nu de besteklade. Dus die twee omdraaien is ook niet gunstig want dan kan je niet meer in de lade kijken haha. Hopelijk valt het het irritatie niveau mee wanneer we het in gebruik nemen![]()
Ja gaan nog wel even naar de lokale keukenvloer om te kijken hoe zo’n lade nu bevalt, goede tip!
Ja dat was eerst inderdaad het idee maar dat gaat helaas niet. We hebben 2 lades van 120cm en bij de ene zit de spoelbak en de ander heeft de bora kookplaat. Dus dan blijft er onvoldoende ruimte om een geïntegreerde la toe te voegenBlik1984 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:25:
[...]
Ik zou de bestekla integreren in één van de andere lades als dat kan. Het is best een mooie strakke keuken en die besteklade onder de oven breekt het geheel best wel. Bijkomend voordeel is dat de oven lager komt te staan.

Hoogte van de kastenwand is 207cm dus hopelijk valt het mee qua hoogte van de oven.
2*90 voor spoel en kookplaat, heb je 60 over?MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:31:
[...]
Ja dat was eerst inderdaad het idee maar dat gaat helaas niet. We hebben 2 lades van 120cm en bij de ene zit de spoelbak en de ander heeft de bora kookplaat. Dus dan blijft er onvoldoende ruimte om een geïntegreerde la toe te voegen
Hoogte van de kastenwand is 207cm dus hopelijk valt het mee qua hoogte van de oven.
In ons huidige huis hebben wij ook een schiereiland. Deze is 90cm diep. Kan dat wel aanraden als je er ook aan wilt kunnen zitten. Kastjes zijn 60 en dan heb je nog ongeveer 30 voor je benen als je er aan zit.MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij zitten in het zelfde schuitje. ze boden een kerntemperatuurmeter aan. ja daag, dat ga ik toch niet gebruiken in de oven. bovendien heb ik al een fraaie bij de BBQ op bluetooth.Greetoz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:58:
Onze keuken is gisteren eindelijk afgemaakt na bijna een jaar wachten op de 2e (stoom)oven. Echter is dit nu het model zonder wifi (home connect) verder is hij exact hetzelfde.
Bij navraag blijkt dat Bosch/Siemens op dit moment door het chip tekort helemaal geen apparaten meer produceert met wifi modules en nu alle orders omzet naar modellen zonder wifi. Mijn keuze is nu deze oven houden met 100 euro prijs verschil terug (zo staat hij bruto in de boeken van de keukenboer), of 250 euro aan accessoires.
Of deze oven retour en wachten op die met home connect, want Bosch geeft aan deze "medio" 2023 toch te weer te produceren. Maar meerdere keuken zaken hebben hier een hard hoofd in aangezien de nieuwe lineup alweer is aangekondigd voor 2023. Dus dan heb ik eventueel zo het probleem dat ik niet 2 dezelfde modellen naast elkaar heb aangezien de Magnetron/Oven al wel geleverd is.
Of de oven retour en geld terug en dan moet ik zelf iets nieuws zoeken.
Ik twijfel dus een beetje wat wijsheid is. Ik gebruik de starten op afstand functie best vaak op de magnetron oven en heb dan ook het voordeel dat de klokjes altijd gelijk lopen op beide ovens haha.
Wat is jullie advies?
100 euro korting vind ik ook niet in verhouding tot het bedrag wat de oven kost.
Er zijn wel wifi modules maar siemens wil die bewaren voor hun nieuwe modellen. Daarom werken ze nu die backoders af zonder wifi zodat ze met de nieuwe modellen aan de slag kunnen.
Leuk en aardig die nieuwe modellen maar daar hoef ik de dupe niet van te worden. Probleem hier is dat er al 1 oven/magnetron geleverd is vorige maand. en dat dus niet matched met het nieuwe model.
Ik heb al voorstel gedaan om;
- of alsnog precies de IQ700 stoomoven binnen afzienbare tijd te leveren met wifi zoals we dat meer dan een jaar geleden hebben besteld
- of het nieuwe model maar leveren, dan de oven die al wel geplaatst is weer retour nemen waar ik eventueel wel een reëel bedrag vergoeden voor het gebruik. Die kunnen ze namelijk ook niet meer als nieuw verkopen.
Of is dat gewoon (on)redelijk? Heb nog steeds geen reactie gehad overigens
Wij hebben nu zo'n soort bak in onze bijkeuken.Toke_gt schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:03:
[...]
Hangt er vanaf wat je in je bijkeuken wilt doen :-). Wat ik heel graag in een bijkeuken zou willen hebben, is een grote, wat diepere spoelbak. Waarin je makkelijk een emmer sopwater kunt omkiepen, of iets schoonmaken dat onhandig groot is (laarzen of zo). Of waarin je je kamerplanten kunt onderdompelen.
Gebruiken hem niet vaak, maar het is wel fijn.

Maar ik weet nog niet hoe ik deze van warm water ga voorzien.
Want Sanitair Warm Water komt straks uit de WarmtePompBoiler. Die voorziet de douches van warm water.
Het warm water in de keuken komt uit de Quooker.
Ik wil ook geen warm waterleiding naar beneden laten lopen.
Dus moet nog kijken of ik in de bijkeuken iets van warm water ga gebruiken, of dat ik aan koud voldoende heb.
Weet nog effe niet hoe ik dat warme water dan eventueel in de bijkeuken krijg.
Denk dat als ik het echt nodig heb (om bijvoorbeeld een rooster van de BBQ te laten weken) het dan met een emmer uit de keuken haal.
Zit ook te denken aan zo'n elektrische doorstromer zoals je die in verre landen wel eens tegenkomt.
Gebruikt een hoop stroom, maar alleen als je het warme water laat lopen.

Andere suggesties meer dan welkom.
[ Voor 23% gewijzigd door Rzaan op 09-11-2022 12:23 ]
Was ook nog een optie, maar dan moesten leidingen en dergelijke aangepast worden (koste weer extra geld) waardoor we daar niet voor hebben gekozen.j4y schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:34:
[...]
2*90 voor spoel en kookplaat, heb je 60 over?
Ja we hadden eerst 90cm omdat we er een eetbar van wilde maken. Uiteindelijk gekozen om dat te laten vervallen omdat de eettafel daarachter komt te staan, het lijkt ons dan wat overbodig.Nuevocasa schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:53:
[...]
In ons huidige huis hebben wij ook een schiereiland. Deze is 90cm diep. Kan dat wel aanraden als je er ook aan wilt kunnen zitten. Kastjes zijn 60 en dan heb je nog ongeveer 30 voor je benen als je er aan zit.
Wij hebben nu de eettafel er ook achter staan. Maar gebruiken het meer dan gedacht, we zitten er toch wel dagelijks aan.MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:47:
[...]
Was ook nog een optie, maar dan moesten leidingen en dergelijke aangepast worden (koste weer extra geld) waardoor we daar niet voor hebben gekozen.
[...]
Ja we hadden eerst 90cm omdat we er een eetbar van wilde maken. Uiteindelijk gekozen om dat te laten vervallen omdat de eettafel daarachter komt te staan, het lijkt ons dan wat overbodig.
Als je er geen barretje van maakt zou je er ook ondiepe kasten kunnen maken.
Heb je daar toevallig een foto van? We kunnen het namelijk nog aanpassen bij het afroepgesprekNuevocasa schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:53:
[...]
Wij hebben nu de eettafel er ook achter staan. Maar gebruiken het meer dan gedacht, we zitten er toch wel dagelijks aan.
Als je er geen barretje van maakt zou je er ook ondiepe kasten kunnen maken.
Ja ondiepe kasten was nu wat we in gedachte hadden omdat we het schiereiland toch dieper maken.
Zie pm. Ivm de zooiMissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:58:
[...]
Heb je daar toevallig een foto van? We kunnen het namelijk nog aanpassen bij het afroepgesprek
Ja ondiepe kasten was nu wat we in gedachte hadden omdat we het schiereiland toch dieper maken.
Dit zou ik ook doen. Je hebt nu 2 brede lades maar bij allebei mis je een stuk ruimte boven in vanwege de wasbak en de kookplaat.j4y schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:34:
[...]
2*90 voor spoel en kookplaat, heb je 60 over?
Nou bij KL kan/mag je dus niet geld achterhouden. Je dient het bedrag 4 dagen voor levering te voldoen, doe je dit niet of niet volledig dan leveren ze niet.. 🤷♂️Toke_gt schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:39:
[...]
Ja, zo zou ik dat doen en volgens mij zijn er hier ook wel voorbeelden van mensen die dat zo hebben aangepakt. Je zet jezelf erg klem als je wel betaalt. Want wat als het nog 8 maanden duurt, of als er uiteindelijk alleen een ander type beschikbaar is. Je onderhandelingsruimte is dan weg. Om het maar niet te hebben over een eventueel faillissement. Ook is niet uit te sluiten dat zij niet kunnen leveren, maar dat jij elders wel de apparatuur ziet die je wilt hebben. Dan is het fijn als je het geld niet al betaald hebt.
Je mag het best stellig meedelen: “Ik stel voor dat we vooraf overmaken wat er op leverdatum xx wordt geleverd. Het overige bedrag betalen we zodra duidelijk is wanneer die apparatuur zal worden geleverd. Heeft u enig idee wanneer dat het geval zal zijn?”
Mochten ze moeilijk doen, dan zou ik ook gewoon voorleggen dat het toch om een behoorlijk bedrag gaat wat je bij ze ‘parkeert’, zonder dat je ook maar een beetje garantie of duidelijkheid hebt dat er geleverd wordt wat je besteld hebt.
Tjee, wat klantonvriendelijk. Enig idee wanneer ze wel kunnen leveren? Als dat binnen 2-4 weken is, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar soms is het totaal onduidelijk en kan het nog maanden duren voor er iets geleverd wordt, áls er al geleverd wordt wat je hebt besteld. Ik zou in ieder geval vastleggen (mail) dat er nog niet geleverd is en dat je je geld terugverwacht als er binnen xx weken niet geleverd wordt.beyazz06 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:45:
[...]
Nou bij KL kan/mag je dus niet geld achterhouden. Je dient het bedrag 4 dagen voor levering te voldoen, doe je dit niet of niet volledig dan leveren ze niet.. 🤷♂️
Of, wat je ook kan doen: dat deel van het bedrag betalen per creditcard en terugvorderen als er niet geleverd wordt.
[ Voor 44% gewijzigd door Toke_gt op 09-11-2022 20:03 ]
Aan de ene kant heb ik zo iets van, Keukenloods geen kleine toko zal wel los lopen.. aan de andere kant, kan het nog best een paar maanden! duren voordat het apparatuur binnen is.Toke_gt schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:59:
[...]
Tjee, wat klantonvriendelijk. Enig idee wanneer ze wel kunnen leveren? Als dat binnen 2-4 weken is, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar soms is het totaal onduidelijk en kan het nog maanden duren voor er iets geleverd wordt, áls er al geleverd wordt wat je hebt besteld. Ik zou in ieder geval vastleggen (mail) dat er nog niet geleverd is en dat je je geld terugverwacht als er binnen xx weken niet geleverd wordt.
Of, wat je ook kan doen: dat deel van het bedrag betalen per creditcard en terugvorderen als er niet geleverd wordt.
Voorgesteld door KL is namelijk; nu een tijdelijke oven en wanneer beschikbaar de nieuwe lijn van Siemens.. (zowel stoomoven als combi magnetron).
Ik denk zodoende dat ik het volledig bedrag ga aftikken en dan zien we wel...
"Als het goed" (ja ja dat was het stopwoordje van KL vandaag aan de telefoon) noteert namelijk de monteur alles wat niet geleverd is/ontbreekt en communiceert dit terug naar kantoor die vervolgens de ontbrekende stukken nabestellen.. "Als het goed is"
Hm. Nabestellen? Het was toch al lang besteld? Misschien ben ik te argwanend, maar het klinkt een beetje alsof ze allang weten dat het bestelde niet geleverd kan worden. Dat hadden ze toch al eerder kunnen nabestellen, zou je denken. Check dus goed wat het verschil is met die nieuwe lijn (no chips) en of je die inderdaad wilt. En misschien even wat zoekopties op dit forum loslaten, want dit is meer voorgekomen.beyazz06 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:14:
[...]
Aan de ene kant heb ik zo iets van, Keukenloods geen kleine toko zal wel los lopen.. aan de andere kant, kan het nog best een paar maanden! duren voordat het apparatuur binnen is.
Voorgesteld door KL is namelijk; nu een tijdelijke oven en wanneer beschikbaar de nieuwe lijn van Siemens.. (zowel stoomoven als combi magnetron).
"Als het goed" (ja ja dat was het stopwoordje van KL vandaag aan de telefoon) noteert namelijk de monteur alles wat niet geleverd is/ontbreekt en communiceert dit terug naar kantoor die vervolgens de ontbrekende stukken nabestellen.. "Als het goed is"
Geen idee of je er iets aan hebt, maar: eind september keuken besteld met onder andere Siemens ovens, oude lijn. Wetende dat het een onbekende levertijd heeft, maar wel laten vastleggen dat ze kosteloos de nieuwe lijn leveren omdat de oude niet meer gemaakt wordt. Afgelopen dinsdag weer eens de status nagevraagd, en inderdaad de stoomoven oude lijn wordt niet meer geproduceerd en we gaan binnenkort kijken welk vergelijkbaar model er voor in de plaats komt, kosteloos.beyazz06 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:14:
[...]
Aan de ene kant heb ik zo iets van, Keukenloods geen kleine toko zal wel los lopen.. aan de andere kant, kan het nog best een paar maanden! duren voordat het apparatuur binnen is.
Klopt, is zeker eerder voorgekomen. Mededeling was dat momenteel alle apparatuur zonder wifi (chip) wordt geleverd. Wat eigenlijk ook voor mij gold. Echter werd ik later gebeld dat ook de apparaten zonder chip slecht leverbaar zijn. Nadien kwam de huidige voorstel om dan nu een tijdelijke oven te plaatsen, om later wanneer de nieuwe serie beschikbaar is die te leveren.Toke_gt schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:28:
[...]
Hm. Nabestellen? Het was toch al lang besteld? Misschien ben ik te argwanend, maar het klinkt een beetje alsof ze allang weten dat het bestelde niet geleverd kan worden. Dat hadden ze toch al eerder kunnen nabestellen, zou je denken. Check dus goed wat het verschil is met die nieuwe lijn (no chips) en of je die inderdaad wilt. En misschien even wat zoekopties op dit forum loslaten, want dit is meer voorgekomen.
De vraag is natuurlijk of de nieuwe serie beter/gelijk/slechter is dan de huidige/bestelde apparatuur, maar dat is atm behoorlijk koffiedik kijken aangezien niemand ze nog heeft.
De nieuwe lijn "zou" overigens wel weer moeten beschikken over wifi, niet dat ik daar persee op zit te wachten..
Voor mij geldt:vinom schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:36:
[...]
Geen idee of je er iets aan hebt, maar: eind september keuken besteld met onder andere Siemens ovens, oude lijn. Wetende dat het een onbekende levertijd heeft, maar wel laten vastleggen dat ze kosteloos de nieuwe lijn leveren omdat de oude niet meer gemaakt wordt. Afgelopen dinsdag weer eens de status nagevraagd, en inderdaad de stoomoven oude lijn wordt niet meer geproduceerd en we gaan binnenkort kijken welk vergelijkbaar model er voor in de plaats komt, kosteloos.
CS858GRB7 huidige/besteld
CS936GAB1 nieuwe lijn
&
CN878G4B6 huidige/besteld
CM976GKB1 nieuwe lijn
[ Voor 22% gewijzigd door beyazz06 op 09-11-2022 20:42 ]
Ik heb uiteindelijk de oven zonder wifi geaccepteerd. Die kerntemp probe zat er bij Bosch trouwens standaard bij...joostbo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:53:
[...]
Wij zitten in het zelfde schuitje. ze boden een kerntemperatuurmeter aan. ja daag, dat ga ik toch niet gebruiken in de oven. bovendien heb ik al een fraaie bij de BBQ op bluetooth.
100 euro korting vind ik ook niet in verhouding tot het bedrag wat de oven kost.
Er zijn wel wifi modules maar siemens wil die bewaren voor hun nieuwe modellen. Daarom werken ze nu die backoders af zonder wifi zodat ze met de nieuwe modellen aan de slag kunnen.
Leuk en aardig die nieuwe modellen maar daar hoef ik de dupe niet van te worden. Probleem hier is dat er al 1 oven/magnetron geleverd is vorige maand. en dat dus niet matched met het nieuwe model.
Ik heb al voorstel gedaan om;
- of alsnog precies de IQ700 stoomoven binnen afzienbare tijd te leveren met wifi zoals we dat meer dan een jaar geleden hebben besteld
- of het nieuwe model maar leveren, dan de oven die al wel geplaatst is weer retour nemen waar ik eventueel wel een reëel bedrag vergoeden voor het gebruik. Die kunnen ze namelijk ook niet meer als nieuw verkopen.
Of is dat gewoon (on)redelijk? Heb nog steeds geen reactie gehad overigens
Ze boden inderdaad die 100-euro aan maar heb gekozen voor 250-euro aan accessoires. Uiteindelijk gebruik ik de wifi niet dusdanig vaak dat ik na een jaar wachten geen zin meer had in nog langer wachten of eventueel met 2 verschillende ovens te zitten.
Ik heb trouwens de meeste apparatuur pas betaald bij levering.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Mag ik tips vragen voor een inductie kookplaat voor mijn ouders?
Zij willen van het gas af en hebben ruimte voor een 60cm kookplaat. Zij koken dagelijks, maar niet uitgebreid en vrijwel altijd voor 2 personen.
Zij hebben nu deze op het oog:
https://www.keukenloods.nl/ike6445sfb.html
(AEG IKE6445SFB)
Zijn er nog op- of aanmerkingen t.a.v. deze keuze? Voor mij als leek ziet het er goed uit, want boosterfunctie, elke zone apart in te stellen met slider, flexzones. Zie ik nog iets over het hoofd?
Eventuele alternatieven tot ca. 750 euro?
Zij willen van het gas af en hebben ruimte voor een 60cm kookplaat. Zij koken dagelijks, maar niet uitgebreid en vrijwel altijd voor 2 personen.
(AEG IKE6445SFB)
Zijn er nog op- of aanmerkingen t.a.v. deze keuze? Voor mij als leek ziet het er goed uit, want boosterfunctie, elke zone apart in te stellen met slider, flexzones. Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik zie geen directe meerwaarde aan de sliders. De brug-functie is vrij niche. Leuk voor braadsledes e.d., maar that's it. Flexzones kan nog weleens wat onhandig werken (ik heb wel eens een topic gelezen op GoT over mensen die de pannenkoeken niet rondom gaar kregen omdat de flexzone niet volledig de pannenkoekenpan warm kreeg bijv.PhilDunphy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:16:
Mag ik tips vragen voor een inductie kookplaat voor mijn ouders?
(AEG IKE6445SFB)
Ook staan de flexzones relatief dicht bij elkaar, dat kan ook wat onhandig zijn met een 60cm plaat als je kookt met meerdere pannen (AGV is al drie pannen bijv.). Als je kiest voor een wat 'oubolliger' model met gewoon vier pitten heb je grotere en kleinere pitten welke elkaar uit de weg gaan (groot naast een kleine bijv.).
Ik zou voor een mogelijk iets minder uitgebreid, maar wellicht wel degelijker model gaan.
p.s. je weet dat deze een aansluitwaarde heeft van 2x 16A?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Recent nog even opgezocht omdat een mede-Tweaker een soortgelijke zorg uitte. Dat ligt meestal aan de pannen (die ervaring had ik zelf ook met een koekenpan van bedenkelijke kwaliteit) of aan de aansluitwaarde. Als die niet volledig behaald wordt, gaat de plaat de warmte gaat verdelen en kun je ook dat effect krijgen.True schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:41:
[...] (ik heb wel eens een topic gelezen op GoT over mensen die de pannenkoeken niet rondom gaar kregen omdat de flexzone niet volledig de pannenkoekenpan warm kreeg bijv.
Maar belangrijkste is dus: goede pannen kopen die nadrukkelijk geschikt zijn voor inductie.
Dat is overigens het enige nadeel dat ik met inductie heb ervaren; dat ik al mijn pannen moest vervangen. Voordeel: ze slijten nauwelijks. Na 23 jaar vrijwel dagelijks koken op inductie zien ze er nog steeds als nieuw uit.
Ze rekenen "voormontage" wat van de flatpacks de kasten maakt en daarnaast ook nog de montage kosten op locatie. Als ik de voormontage er ook bij reken kom ik op 4k aan montage kosten.Z___Z schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:15:
[...]
Kvik levert toch flat packs ipv voorgemonteerde kasten? Dat verklaart wel de hoge installatiekosten. Ikea keuken laten plaatsen zal ook niet goedkoop zijn denk ik.
Ik heb nog even gezocht, kom hier op uit: 107mb in "Iemand een NEFF T58TL6EN2 inductiekookplaat in gebruik" & 107mb in "Iemand een NEFF T58TL6EN2 inductiekookplaat in gebruik" @107mb heb je dit nog kunnen oplossen?Toke_gt schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:00:
[...]
Recent nog even opgezocht omdat een mede-Tweaker een soortgelijke zorg uitte. Dat ligt meestal aan de pannen (die ervaring had ik zelf ook met een koekenpan van bedenkelijke kwaliteit) of aan de aansluitwaarde. Als die niet volledig behaald wordt, gaat de plaat de warmte gaat verdelen en kun je ook dat effect krijgen.
Maar belangrijkste is dus: goede pannen kopen die nadrukkelijk geschikt zijn voor inductie.
Dat is overigens het enige nadeel dat ik met inductie heb ervaren; dat ik al mijn pannen moest vervangen. Voordeel: ze slijten nauwelijks. Na 23 jaar vrijwel dagelijks koken op inductie zien ze er nog steeds als nieuw uit.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Heb je ook een render van hoe de keuken er uit komt te zien? En wil je al delen bij welke Poggenpohl studio dit is? (mag per PB)Mauritio schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:12:
***members only***
Dan ga je naar 120 breed en wil je 75 diep? Daar wordt het geheel niet bepaald stabieler van.MissFemina schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:59:
Bericht hierboven
Ik kan je apparatenlijst niet zien, misschien handig om daar nog wat mee te doen?Mauritio schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:12:
***members only***
Uitkomen op 40k gaat wel lastig worden als je nog een oven, stoomoven erbij wilt....
[ Voor 16% gewijzigd door JohnStaakke op 10-11-2022 16:48 ]
Ola. Ik ben in de markt voor een nieuwe keuken in een recent gekocht huis waar we de sleutels nog niet van hebben. Momenteel zit er een gifgroene keuken uit de jaren '70 in, dus er is genoeg ruimte voor verbetering. Ik heb volgens mij alle 1488 pagina's van dit topic gelezen en besloten dat ik eens bij Superkeukens langs moet. Nu bleek daar een vriendin van een vriendin te werken, waar ik zojuist bij ben geweest en de eerste indruk is top. Supervriendelijk geholpen en te woord gestaan en volgens mij is de offerte ook best ok, maar ik zou er graag met jullie naar willen kijken.
Eerst een plattegrond van de woning, want we overwegen te spelen met de locatie van de keuken.
:strip_exif()/f/image/N9mXshxArKiOUpyD42ydbcWt.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet is de keuken relatief klein, terwijl we ruimte zat hebben. Omdat de vloer er beneden tot het zand uit gaat om de boel te isoleren, is het mogelijk de leidingen naar voren te trekken en de woonkamer rechts te verbouwen tot keuken. Dat is optie 1. Optie 2 is de keuken houden op de plek waar hij staat, dat kleine dwarse muurtje eruit te slopen en dan tegen de linkermuur de hoge kasten te doen en tegen de rechtermuur een flinke rij van lage kasten, die doorlopen tot de inham in de muur.
Optie 1 hebben we vandaag bij Superkeukens uitgewerkt, optie 2 gaat ze uittekenen en komt met een paar dagen.
Ik heb de technische tekening niet, de renders en de offerte wel. Ik hoor graag wat jullie vinden.
Ik ben niet tevreden over de apparatuurkeuze. Er moet een Quoker in, 7L, met warm en heet water, zonder bruisend gedoe. De rest was allemaal Siemens, maar dat dreef de prijs te ver op. Maar nu maak ik geen aanspraak op de extra garantie bij 4 artikelen. Ik denk dat ik die sowieso voor goedkoper dan 7K bij elkaar kan krijgen, dus mijn vraag is of jullie aanmerkingen hebben en of 13K een goede prijs is voor de kasten zonder apparatuur. Ik zie apparatuurtechnisch sowieso door de bomen het bos niet meer. Ik wil een oven en een combi-oven, liefst met pyrolyse en de oven met een interne thermometer. Als het ff kan uitschuifgebeurens, maar ik hoef er bepaald geen home-connect of andere smart functies op. Een auto-open vaatwasser zou te gek zijn, verder weinig wensen, behalve dat hij gewoon goed moet schoonmaken. En het liefst een bestekmand.
Oh en eigenlijk wilde ik om symmetrieredenen een 4e hoge kast, en dan de koelkast en vriezer apart, maar dat werd ook te gortig. En in deze opstelling zou de huidige keuken gaan dienen als bijkeuken, dus daar kan prima een losse koelkast. Overweeg nog wel een lege 4e hoge keuken, of apothekerskast, als de apparatuur elders veel goedkoper uitvalt.
Tips? Oh, en waar kijken jullie voor prijzen van apparatuur? ik word helemaal simpel van het feit dat je winkels moet mailen voor een prijsbod.
Eerst een plattegrond van de woning, want we overwegen te spelen met de locatie van de keuken.
Zoals je ziet is de keuken relatief klein, terwijl we ruimte zat hebben. Omdat de vloer er beneden tot het zand uit gaat om de boel te isoleren, is het mogelijk de leidingen naar voren te trekken en de woonkamer rechts te verbouwen tot keuken. Dat is optie 1. Optie 2 is de keuken houden op de plek waar hij staat, dat kleine dwarse muurtje eruit te slopen en dan tegen de linkermuur de hoge kasten te doen en tegen de rechtermuur een flinke rij van lage kasten, die doorlopen tot de inham in de muur.
Optie 1 hebben we vandaag bij Superkeukens uitgewerkt, optie 2 gaat ze uittekenen en komt met een paar dagen.
Ik heb de technische tekening niet, de renders en de offerte wel. Ik hoor graag wat jullie vinden.
Members only:
Inloggen
Ik ben niet tevreden over de apparatuurkeuze. Er moet een Quoker in, 7L, met warm en heet water, zonder bruisend gedoe. De rest was allemaal Siemens, maar dat dreef de prijs te ver op. Maar nu maak ik geen aanspraak op de extra garantie bij 4 artikelen. Ik denk dat ik die sowieso voor goedkoper dan 7K bij elkaar kan krijgen, dus mijn vraag is of jullie aanmerkingen hebben en of 13K een goede prijs is voor de kasten zonder apparatuur. Ik zie apparatuurtechnisch sowieso door de bomen het bos niet meer. Ik wil een oven en een combi-oven, liefst met pyrolyse en de oven met een interne thermometer. Als het ff kan uitschuifgebeurens, maar ik hoef er bepaald geen home-connect of andere smart functies op. Een auto-open vaatwasser zou te gek zijn, verder weinig wensen, behalve dat hij gewoon goed moet schoonmaken. En het liefst een bestekmand.
Oh en eigenlijk wilde ik om symmetrieredenen een 4e hoge kast, en dan de koelkast en vriezer apart, maar dat werd ook te gortig. En in deze opstelling zou de huidige keuken gaan dienen als bijkeuken, dus daar kan prima een losse koelkast. Overweeg nog wel een lege 4e hoge keuken, of apothekerskast, als de apparatuur elders veel goedkoper uitvalt.
Tips? Oh, en waar kijken jullie voor prijzen van apparatuur? ik word helemaal simpel van het feit dat je winkels moet mailen voor een prijsbod.
[ Voor 4% gewijzigd door Pussolini op 10-11-2022 18:57 ]
Apparatuur kun je ook gewoon de bruto prijs opzoeken op de website van siemens, daar 40% vanaf halen en je weet ongeveer wat een scherpe prijs is. Vaak wordt studioline aangeboden door keuken leveranciers, hier is niet altijd 1 op 1 een prijs van te vinden online, maar wel van een vergelijbare variant met net een ander typenummer, maar dat is dan geen studioline. Verschillen zijn vaak klein.Pussolini schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:54:
Ola. Ik ben in de markt voor een nieuwe keuken in een recent gekocht huis waar we de sleutels nog niet van hebben. Momenteel zit er een gifgroene keuken uit de jaren '70 in, dus er is genoeg ruimte voor verbetering. Ik heb volgens mij alle 1488 pagina's van dit topic gelezen en besloten dat ik eens bij Superkeukens langs moet. Nu bleek daar een vriendin van een vriendin te werken, waar ik zojuist bij ben geweest en de eerste indruk is top. Supervriendelijk geholpen en te woord gestaan en volgens mij is de offerte ook best ok, maar ik zou er graag met jullie naar willen kijken.
[Afbeelding]
***members only***
Voor AEG geld ongeveer hetzelfde 30% korting is vrij standaard 40% is meestal redelijk scherp. Online wellicht nog iets meer te vinden.
Qua ontwerp vind ik vooral de dunne plaat boven de nis niet zo mooi, mocht je dit "afdak" willen zou ik hem in ieder geval in wat dikker materiaal uitvoeren, net als de rechter zijkant. Maar dat is een beetje smaak gevoelig. Daarnaast wellicht het zit deel wat aan de smalle kant voor 2 personen? hoe breed is dat?
Op thuiskeukens.nl zou je even dezelfde kasten bij elkaar kunnen klikken van Hacker systemat, dan heb je een ongeveer een prijsvergelijk voor de kasten op zich. Vergeet dan niet wel ook de zichtwanden enzo in kleur toe te voegen, dat maakt behoorlijk verschil. Bladen kun je ook her en der wel prijzen van vinden. Overigens geef je niet aan waar je de prijs van het blad bij rekent? zit dat bij de 13k van de kasten in?
Je gekozen kleur is alleen leverbaar in de duurdere (PG4) kasten, dat zul je bij de meeste fabrikanten wel hebben als je voor een kleur gaat in plaats van grijs/zwart/wit tinten
[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 10-11-2022 20:35 ]
Dank voor de tips! Het blad zit in de 13K inbegrepen ja, ik kreeg irritant genoeg geen compleet gespecificeerde offerte, hoewel ik makkelijk kan vragen om een offerte zonder blad. Het dak van de hoge kastenwand ben ik met je eens, die mag dikker. Goed om te weten dat de kleur het ook duurder maakt, want mijn vriend neigt meer naar antraciet/heel donker grijs.
Ik zit te twijfelen of ik alle apparatuur minus de kookplaat niet gewoon om moet zetten naar AEG. Dat schept wel wat extra ruimte in het budget en de vraag is of het kwalitatief slechter is dan IQ500-apparatuur.
AEG zou goed kunnen hoor. In onze huidige keuken (5 jaar oud) allemaal EAG en dat bevalt opzich prima. Service is ook goed als er toch wat is.Pussolini schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:46:
[...]
Dank voor de tips! Het blad zit in de 13K inbegrepen ja, ik kreeg irritant genoeg geen compleet gespecificeerde offerte, hoewel ik makkelijk kan vragen om een offerte zonder blad. Het dak van de hoge kastenwand ben ik met je eens, die mag dikker. Goed om te weten dat de kleur het ook duurder maakt, want mijn vriend neigt meer naar antraciet/heel donker grijs.
Ik zit te twijfelen of ik alle apparatuur minus de kookplaat niet gewoon om moet zetten naar AEG. Dat schept wel wat extra ruimte in het budget en de vraag is of het kwalitatief slechter is dan IQ500-apparatuur.
Dat de kleur het duurder maakt is niet helemaal correct, donkergrijs in dezelfde laksoort is namelijk net zo duur. Echter zou je met donkergrijs wel naar goedkopere laksoorten kunnen zoals laklaminaat of UV-lakPussolini schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:46:
[...]
Goed om te weten dat de kleur het ook duurder maakt, want mijn vriend neigt meer naar antraciet/heel donker grijs.
De catalogus (met name het achterste deel, niet zozeer de mooie plaatjes voorin) bestuderen levert veel antwoorden: https://sk.epaper-publish...er_katalog_2023_de_fr_nl/
Ik zou zeker voor deze optie gaan, in combinatie met de bijkeuken in de ruimte waar nu de keuken is. Dat is zo fijn om te hebben!Pussolini schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:54:
Zoals je ziet is de keuken relatief klein, terwijl we ruimte zat hebben. Omdat de vloer er beneden tot het zand uit gaat om de boel te isoleren, is het mogelijk de leidingen naar voren te trekken en de woonkamer rechts te verbouwen tot keuken. Dat is optie 1.
Wel vind ik dat je tafel in optie 1 op een heel onrustige plek komt, met aan de ene kant de keuken en verder overal deuren van kamer, kast, gang en bijkeuken. Hij staat vol in de doorloop naar alles in huis. Is het een optie om de wand naar de woonkamer deels open te maken? Dan creëer je meer ruimte en lucht rond je tafel en de doorloop. Ook zou je een ronde tafel kunnen nemen en die wat meer bij het raam zetten.
Heb geen bovenaanzicht van de huidige render.SquareOne schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:52:
[...]
Heb je ook een bovenaanzicht met de maatvoering van de keuken waarop de kastjes te zien zijn.
De render is nogal onduidelijk
Vandaag wel weer op afspraak geweest en eigenlijk best veel veranderd. Meer het finetunen kastje weg kastje kleiner/ groter en materiaalkeuze.
En door hier ook meteen de tepanyaki erbin geoffereerd. Dus tepanyaki/inductie/inductie. Benieuwd hoe dit allemaal in budget past!
Tnx voor de tip van de slx lijst hebben dit nu rondom laten doen.Floor-is schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 00:59:
[...]
Whoa luxe!
[...]
Als je niet voor SLX gaat: Het blad waterval maken (laten doorlopen tot de vloer) wordt echt weinig gedaan vanwege de kosten, maar het kan zo verschrikkelijk mooi zijn! Echt, overweeg het wèl te doen oh en dan tot de grond natuurlijk.
Die blindplaten bij de ovens zijn omdat het makkelijker tekenen is en het ook makkelijker is om alles passend te krijgen. Zorg dat je goed afspreekt dat je de keuken zonder die blindplaten krijgt, want dat doet echt enorm af aan het geheel.
[...]
Ja, ik heb die zin per ongeluk verwijderd net, maar je kunt niet tot het plafond door zonder plint erboven. Dit simpelweg omdat de kast erin getild moet worden. Als je <5mm ruimte boven de kasten wilt, moeten deze op locatie en rechtop in elkaar gezet worden; er zijn bizar weinig bedrijven die dit doen omdat het én veel werk is én de kans op beschadiging (van kast, maar zeker het plafond) bijna gegarandeerd is.
Het plankje achter de kraan daar is onhandig qua hoogte.
Ik kan niet ontdekken of je legkasten of lades hebt bedacht, als je budget het toestaat: zoveel mogelijk lades en vergeet niet om ook extra binnenlades toe te voegen.
Onder je ovens ofwel een extra plankje (10-12cm hoge tussenruimte) zodat je hier je rekjes op kwijt kunt, of ook binnenlades.
ALS het passen zou, overweeg dan de spoelkast breder te maken. Een extra brede spoelbak is echt ontzettend fijn als je grote pannen, ovenrekken en groot serviesgoed gaat schoonmaken. Franke heeft twee bijzonder mooie spoelbakken:
1. Franke Kubus ‘superbreed’
2. Franke Maris 62cm
Beide keramisch en daarmee stevig, kleurvast en hittebestendig.
Brede wasbak niet echt nodig met 2 vaatwassers.
Lade voor je rekjes idee had ik voorgelegd, maar vind het dan niet echt mooi ogen zo onder de oven. Heb de vacuummachine dan ook omgeruild voor de warmtehoudlade.
Nu nog even wachten tot die de rendee heeft uitgewerkt van vandaag!
Even ter goede orde, 40K zou wel echt een mega stretch goal zijn maar ik ben niet vies van een stevig potje onderhandelen. De apparatuur is al richting de 17K zonder kortingen. Dus ik denk dat we ergens rond de 45 wel uit gaan komen.JohnStaakke schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:46:
[...]
Ik kan je apparatenlijst niet zien, misschien handig om daar nog wat mee te doen?
Uitkomen op 40k gaat wel lastig worden als je nog een oven, stoomoven erbij wilt....
Apparaten staan eigenlijk wel vast. Alleen de vaatwasser boeit ons niet extreem veel dus open voor suggesties:
- Stoomoven: V-Zug Combisteamer V6000 45 met vaste aansluiting
- Oven: V-Zug CombAir V6000 60P
- Warmhoud lade: V-Zug Warming drawer V4000 15
- Koelkast: Miele K773D of Liebherr model
- Vriezer: SIFNei 5188
- Vaatwasser: Bosch middenrange.
- Quooker: Flex + Messing
- Spoelbak: Franke in creme (60-70cm)
- Kookplaat: Bora recirc.
De keuken maakt onderdeel uit van een mega renovatie, op het moment staan de buitenste 4 muren nog, maar we willen nog steeds zo scherp mogelijk inkopen. Geeft ook weer ruimte voor andere extra dingen bij de verbouwing.
JimmyClioRS schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:31:
[...]
Heb je ook een render van hoe de keuken er uit komt te zien? En wil je al delen bij welke Poggenpohl studio dit is? (mag per PB)
Members only:
Inloggen
Bent u zeker dat de messing quooker in flex kan uitgevoerd worden?Mauritio schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:44:
[...]
Even ter goede orde, 40K zou wel echt een mega stretch goal zijn maar ik ben niet vies van een stevig potje onderhandelen. De apparatuur is al richting de 17K zonder kortingen. Dus ik denk dat we ergens rond de 45 wel uit gaan komen.
Apparaten staan eigenlijk wel vast. Alleen de vaatwasser boeit ons niet extreem veel dus open voor suggesties:Zoals je kunt zien hebben we heel bewust voor V-Zug gekozen voor de zichtbare apparatuur (Geen Autodoor modellen, Platinum kleur bij Opal Grijze kastenwand + de enorme featureset die ik gebruik is
- Stoomoven: V-Zug Combisteamer V6000 45 met vaste aansluiting
- Oven: V-Zug CombAir V6000 60P
- Warmhoud lade: V-Zug Warming drawer V4000 15
- Koelkast: Miele K773D of Liebherr model
- Vriezer: SIFNei 5188
- Vaatwasser: Bosch middenrange.
- Quooker: Flex + Messing
- Spoelbak: Franke in creme (60-70cm)
- Kookplaat: Bora recirc.
) en qua vriezer/koelkast willen we hier echt aan vasthouden; voor bijv. de ijsblokjes maker betaal je natuurlijk flink maar is het ons waard.
De keuken maakt onderdeel uit van een mega renovatie, op het moment staan de buitenste 4 muren nog, maar we willen nog steeds zo scherp mogelijk inkopen. Geeft ook weer ruimte voor andere extra dingen bij de verbouwing.![]()
[...]
***members only***
Na een goed gesprek opgelost en een showroom stoom oven IQ700 gekregen met home connect. Uiteraard niet gebruikt maar wel 1 jaar aangestaan. Bij dit type type zat toevallig ook kern temperatuur meter bij. Volgende week ord hij geplaatstGreetoz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:04:
[...]
Ik heb uiteindelijk de oven zonder wifi geaccepteerd. Die kerntemp probe zat er bij Bosch trouwens standaard bij...
Ze boden inderdaad die 100-euro aan maar heb gekozen voor 250-euro aan accessoires. Uiteindelijk gebruik ik de wifi niet dusdanig vaak dat ik na een jaar wachten geen zin meer had in nog langer wachten of eventueel met 2 verschillende ovens te zitten.
Ik heb trouwens de meeste apparatuur pas betaald bij levering.
Sorry voor de late reactie, het is bij budgetplan! Zijn tot nu toe heel prettig geholpen :-)
Heeft een van jullie ervaring met zelf greepjes aanleveren (of zelf plaatsen) voor de keuken? Wij komen er niet uit met de grepen voor onze keuken. De greep die we willen is ons echt te duur en de goedkopere vinden we niet mooi. Bij een andere zaak en online vind ik wel dingen die we mooi vinden tegen redelijkere prijzen, maar de vraag is dan natuurlijk hoe mooi dat allemaal gaat aansluiten. Iemand ervaring?
We zoeken zoiets, dus wel zaak dat het dan mooi aansluit en de lades/deurtjes nog dicht kunnen
:strip_exif()/f/image/QUOZK6cAXtnsFF7cAeDyQhdz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3a1UiFN2MaeLeaCquPatvObN.jpg?f=user_large)
[ Voor 69% gewijzigd door kipje op 11-11-2022 22:45 ]
Ik twijfel heel erg of ik voor stopcontacten op het blad moet gaan, of aan de zijkant van het eiland. Momenteel is het op het blad. Ik weleens het argument van korte kabels bij keuken apparatuur, maar gezien mijn geringe keukenblad lengte zou het wel meevallen? Of zijn er andere redenen om te kiezen voor op het blad? Ik ds ht juist dat een blad dan meer een “clean” uiterlijk heeft, zonder rvs plekjes
/f/image/yz6qe3WpXMUGowVXAP85HBWx.png?f=fotoalbum_large)
Beste Tweakers,
Na maanden gerommeld te hebben met mijn keuken indeling, ben ik er eindelijk uit! We gaan voor een T opstelling, dus mijn gedroomde keuken eiland krijg ik alsnog
Nu heb ik een offerte liggen van Siematic (projectleverancier) van 30K. En ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening wat jullie van de prijs vinden, en of ik wellicht nog iets mis?
Vanuit het project krijgen we in totaal EUR 6.481,50 korting.
- Cira EUR 4.000 omdat we de keuken in eerste instantie casco opgeleverd krijgen, dit is al van ons minder/meer werk af gegaan en hebben we reeds ontvangen.
- EUR 2.500 euro omdat we alsnog bij de projectleverancier een keuken gaan afnemen. Dit bedrag zouden we via de aannemer ontvangen als we besluiten om akkoord te gaan met Siematic.
Daarnaast staan de prijzen vast tot oplevering dat voor Q4 2023 gepland staat.
Keukenkastjes: EUR 11.367
Werkblad: EUR 5.372
Apparatuur: EUR 12.429
Montagekosten: EUR 1.568
Keukenkastjes: Lincoln Walnut
- [ ] Greeploos
- [ ] Besteklade
- [ ] 4 uitschuifbare lades in hoge kast (ipv een apothekerskast werd dit geadviseerd)
Werkblad: 2 stuks Composiet London grey gepolijst (5000 ceasarstone) 4 cm dikte
- [ ] In de nis: 135 cm x 60 cm diep
- [ ] Werkblad op eiland: 285 cm x 100 cm diep
Apparatuur
- [ ] Grote Siemens koelkast IQ500 KI81RSDE0 Eur 1.287
- [ ] Siemens vriezer met 3 lades IQ500 GI21VADE0 Eur 917 (komt onder de oven te staan)
- [ ] Siemens combi oven magnetron IQ700 CM924G1B1 Eur 1741
- [ ] Siemens wijnkoelkast IQ500 KU21WAHG0 Eur 1.898
- [ ] Siemens vaatwasser IQ300 SX63H800BE Eur 877
- [ ] Bora Puxu Eur 3.229
- [ ] Quooker combi+ 7 liter Eur 800,13
- [ ] Quooker kraan flex zwart Eur 851
- [ ] Zwart composiet spoelbak Fragranite Maris Eur 476
Verkoper heeft aangegeven dat er echt geen korting meer mogelijk is. Hij had naast de projectkorting ook al 4% over de hele offerte (of alleen apparatuur?) gegeven. En hij wilt dat we het volgende week laten weten i.v.m. vervallen van die EUR 2.500 korting, omdat dat is iets wat ze met de aannemer moeten regelen. Een verkopersverhaal natuurlijk, maar goed ik ben er ook wel klaar voor om iets vast te zetten.
Al met al, komen we op ongeveer EUR 27.500 uit (ik reken die 4k netto even niet mee, omdat we deze al hebben ontvangen).
Prijs is netjes voor Siematic denk ik, maar goed, als er opeens toch wat lades/ accesoires ontbreken.. zit ik weer snel over de 30K.
Wij zijn ook nog naar een lokale keukenboer geweest, die kwam met een offerte van EUR 29k voor Roktpunt. Vandaar dat we de offerte bij Siematic wel schappelijk vonden.
Nou lang verhaal, maar ik hoop op jullie wijsheid en tips!
:strip_exif()/f/image/GWNXNs9h3UCnqfafTR3DbRkv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcLngustpPTSiSAUX47rfwib.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/igxc2ibOMVxGcKWfGAelm9oU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3GaTvwMfwQVBbASAcFwr6ctR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqsavsSDZn8perFDBbWS1rOu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B9ZNMU6r4DFCC3RpLQBwDUCh.jpg?f=fotoalbum_large)
Na maanden gerommeld te hebben met mijn keuken indeling, ben ik er eindelijk uit! We gaan voor een T opstelling, dus mijn gedroomde keuken eiland krijg ik alsnog
Nu heb ik een offerte liggen van Siematic (projectleverancier) van 30K. En ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening wat jullie van de prijs vinden, en of ik wellicht nog iets mis?
- Cira EUR 4.000 omdat we de keuken in eerste instantie casco opgeleverd krijgen, dit is al van ons minder/meer werk af gegaan en hebben we reeds ontvangen.
- EUR 2.500 euro omdat we alsnog bij de projectleverancier een keuken gaan afnemen. Dit bedrag zouden we via de aannemer ontvangen als we besluiten om akkoord te gaan met Siematic.
Keukenkastjes: Lincoln Walnut
- [ ] Greeploos
- [ ] Besteklade
- [ ] 4 uitschuifbare lades in hoge kast (ipv een apothekerskast werd dit geadviseerd)
Apparatuur
- [ ] Siemens vriezer met 3 lades IQ500 GI21VADE0 Eur 917 (komt onder de oven te staan)
Verkoper heeft aangegeven dat er echt geen korting meer mogelijk is. Hij had naast de projectkorting ook al 4% over de hele offerte (of alleen apparatuur?) gegeven. En hij wilt dat we het volgende week laten weten i.v.m. vervallen van die EUR 2.500 korting, omdat dat is iets wat ze met de aannemer moeten regelen. Een verkopersverhaal natuurlijk, maar goed ik ben er ook wel klaar voor om iets vast te zetten.
Al met al, komen we op ongeveer EUR 27.500 uit (ik reken die 4k netto even niet mee, omdat we deze al hebben ontvangen).
Prijs is netjes voor Siematic denk ik, maar goed, als er opeens toch wat lades/ accesoires ontbreken.. zit ik weer snel over de 30K.
Wij zijn ook nog naar een lokale keukenboer geweest, die kwam met een offerte van EUR 29k voor Roktpunt. Vandaar dat we de offerte bij Siematic wel schappelijk vonden.
:strip_exif()/f/image/GWNXNs9h3UCnqfafTR3DbRkv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcLngustpPTSiSAUX47rfwib.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/igxc2ibOMVxGcKWfGAelm9oU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3GaTvwMfwQVBbASAcFwr6ctR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqsavsSDZn8perFDBbWS1rOu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B9ZNMU6r4DFCC3RpLQBwDUCh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tgIJSXOpOS3jBp7QZPtY4CrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door Koshi op 15-11-2022 03:35 ]
Juist bij dat soort grepen zou ik niet zelf gaan kloten. Deze moeten verlijmd worden en komen vrij nauw qua passing op lengte en dikte van de deur.kipje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:39:
[...]
Sorry voor de late reactie, het is bij budgetplan! Zijn tot nu toe heel prettig geholpen :-)
Heeft een van jullie ervaring met zelf greepjes aanleveren (of zelf plaatsen) voor de keuken? Wij komen er niet uit met de grepen voor onze keuken. De greep die we willen is ons echt te duur en de goedkopere vinden we niet mooi. Bij een andere zaak en online vind ik wel dingen die we mooi vinden tegen redelijkere prijzen, maar de vraag is dan natuurlijk hoe mooi dat allemaal gaat aansluiten. Iemand ervaring?
We zoeken zoiets, dus wel zaak dat het dan mooi aansluit en de lades/deurtjes nog dicht kunnen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor een simpele opbouw greep is dat anders, maar hier zou ik doorzoeken tot je de combinatie bij 1 keuken fabrikant kan vinden.
Overigens heeft vrijwel iedere fabrikant dit soort grepen in het assortiment volgens mij?
Oogt als heel weinig werkruimte. Stukje boven de vaatwasser als ik het zo zie? Voor de rest moet je omlopen bij het eiland?Koshi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:48:
Beste Tweakers,
Na maanden gerommeld te hebben met mijn keuken indeling, ben ik er eindelijk uit! We gaan voor een T opstelling, dus mijn gedroomde keuken eiland krijg ik alsnog![]()
Keukenkastjes: Licoln Walnut
- [ ] Greeploos
- [ ] Besteklade
Apparatuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Korting op apparatuur is echt echt echt heel matig. Gemiddeld 35-45% korting op adviesprijs BSH is gebruikelijk. Even snel gekeken en jij komt net op 10-15% bij de meeste modellen.
Bedankt voor je reactie, ik heb keukenloods maar even een mailtje gestuurd om te vragen of zij scherpere tarieven kunnen aanbieden.. kan ik dit dan als munitie gebruiken bij de verkoper van Siematic?Source90 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:02:
[...]
Oogt als heel weinig werkruimte. Stukje boven de vaatwasser als ik het zo zie? Voor de rest moet je omlopen bij het eiland?
Korting op apparatuur is echt echt echt heel matig. Gemiddeld 35-45% korting op adviesprijs BSH is gebruikelijk. Even snel gekeken en jij komt net op 10-15% bij de meeste modellen.
Qua werkblad heb ik ook naast de spoelbak nog wat werkruimte, de verkoper had ons een voorbeeld laten zien in de showroom, en 2 stukken werkruimte zag er ruim voldoende uit!
Prijs van Kastjes is volgens mij wel ok.Koshi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:48:
Beste Tweakers,
Na maanden gerommeld te hebben met mijn keuken indeling, ben ik er eindelijk uit! We gaan voor een T opstelling, dus mijn gedroomde keuken eiland krijg ik alsnog![]()
Keukenkastjes: Licoln Walnut
- [ ] Greeploos
- [ ] Besteklade
Apparatuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb wat meer kasten en lades en zit rond de 28k.
Ook een lincoln walnut.
Werkblad bijna 11k.
Maar wacht nog op onze nieuwe offerte, dan zou ik die ook even posten.
Sowieso apperatuur vergelijken bij een externe partij om daar in te onderhandelen.
Gebruiken jullie trouwens nauwelijks een oven?Koshi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:21:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik heb keukenloods maar even een mailtje gestuurd om te vragen of zij scherpere tarieven kunnen aanbieden.. kan ik dit dan als munitie gebruiken bij de verkoper van Siematic?
Qua werkblad heb ik ook naast de spoelbak nog wat werkruimte, de verkoper had ons een voorbeeld laten zien in de showroom, en 2 stukken werkruimte zag er ruim voldoende uit!
Zo'n compacte oven met 3 lagen / 45cm is mijns inziens echt heel klein als dit de enige is. Maar dat hangt uiteraard af van het antwoord op bovenstaande vraag. Als jullie nooit meerdere gerechten (zoals groente/aardappel-patat, etc.) tegelijk maken, zal het wel volstaan.
Gebruik zelf meermaals per week zowel de stoomoven als oven tegelijk en zou het niet redden met een 45cm.
Nog voor het idee:
Members only:
Inloggen
Sommige (zoals vaat) zijn weer netjes. Bij andere apparaten is de korting niet eens in de buurt van de 30%.
[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 12-11-2022 20:04 ]
Wij wilde ook geen stopcontacten in het blad vanwege de looks. Ik ga na een tip van volgens mij floor is een stopcontact achter een ladefront maken. Dus dan is t lade open, stekker er in en t snoer tussen de lade door laten komen. De keukenmachines die wij gebruiken op t eiland heb je toch maar heel kort nodig.cacao70 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:13:
Ik twijfel heel erg of ik voor stopcontacten op het blad moet gaan, of aan de zijkant van het eiland. Momenteel is het op het blad. Ik weleens het argument van korte kabels bij keuken apparatuur, maar gezien mijn geringe keukenblad lengte zou het wel meevallen? Of zijn er andere redenen om te kiezen voor op het blad? Ik ds ht juist dat een blad dan meer een “clean” uiterlijk heeft, zonder rvs plekjes [Afbeelding]
Wij hebben nog wel een koffienis met wcds in de muur waar we bv de airfryer op aan kunnen sluiten.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dat van de tafel ben ik met je eens. Ik zie trouwens dat in deze render de tafel niet tegen de muur staat, als je dat wel doet, ziet het er al veel rustiger uit. En de ruimte om de tafel is bijna 2 meter rondom, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.Toke_gt schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:20:
[...]
Ik zou zeker voor deze optie gaan, in combinatie met de bijkeuken in de ruimte waar nu de keuken is. Dat is zo fijn om te hebben!
Wel vind ik dat je tafel in optie 1 op een heel onrustige plek komt, met aan de ene kant de keuken en verder overal deuren van kamer, kast, gang en bijkeuken. Hij staat vol in de doorloop naar alles in huis. Is het een optie om de wand naar de woonkamer deels open te maken? Dan creëer je meer ruimte en lucht rond je tafel en de doorloop. Ook zou je een ronde tafel kunnen nemen en die wat meer bij het raam zetten.
Ik ben alleen een heel klein beetje vergeten dat er tegen de muur waar we de hoge kasten tegen aan zouden doen, nog een schouw met rookkanaal zit
Ik heb de andere render inmiddels binnen:
[membersonly]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zou dus op de plek waar de keuken nu is zijn.
Bepaald nog niet tevreden over. De formaten van de ramen kloppen niet, maar dat is wel gunstig, want de kraan kan dan één kast naar rechts en de kookplaat ook, zodat ze niet voor een raam eindigen. In deze opstelling kan de rest van de kamer gebruikt worden voor een idioot grote tafel, buffetkast en nog wat ander grut, waardoor het een gezellig gebeuren zou kunnen worden. Ik twijfel alleen of 5+m aan blad niet heel overdreven is. Deze opstelling is wel een flink stuk goedkoper, trouwens.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1