Ik val in herhaling, roep dit zovaak in het topic..
Werkblad:
8mm is alleen genoeg als je een ondersteuningsplaat op de kasten laat leggen. Dekton kan ontzettend slecht tegen puntbelasting en 8mm is, zeker met 90cm overhang in het kastje aan de warme zijde vragen om problemen. Vraag na hoe ze dit gaan doen zou ik zeggen.
Eiland:
Kookplaat tegen de rand is niet verstandig, want stelen steken uit en dan krijg je wel spetters op de vloer.
Spoelbak >60 uit de rand omdat er nog een kastje naast moet is onhandig omdat je dan teveel werkruimte inlevert.
Waar komt het reservoir van de Quooker die ik je niet zou adviseren?
Kastenwand:
Als je met een greeplijst werkt, doe dat dan tussen de koelkast en vriezer. Er zijn twee soorten verticale greeplijsten: een C-profiel en een L-profiel. Het C-profiel is 62mm breed, een L-profiel vaak 46mm. Dat betekent dat een L-profiel 46-18=28mm ruimte extra nodig heeft tussen kasten, terwijl een C-profiel 62-(2x18)= 26mm extra ruimte vraagt.
Een greeplijst langs een oven is niet echt waar deze voor bedacht is, het nadeel is dat je onder de juiste hoek de zijkant van de deur van de oven gaat zien: dat is niet mooi.
Logischer indeling zou wat mij betreft, van links naar rechts, zijn:
6-7cm niswand
60cm legkast
60cm ovenkast
60cm ovenkast
60cm koelkast
±3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm nis/koofwand
Heb het even snel voor je getekend (klik voor groot, is nodig):
Of:
7cm niswand
60cm oven
60cm oven
60cm legkast
60cm koelkast
3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm niswand
Klik:
Deze indelingen zijn is ook niet 100% ideaal natuurlijk, maar je hebt meer kastruimte, allemaal gelijke breedte deuren en die greeplijst is denk ik mooier daar.
Je kunt onder een inductieplaat met afzuiging geen binnenlade kwijt trouwens, wel een gewone lade. En daardoor heb je IMO echt nog wel ergens een of twee binnenlades nodig. (Hint: onder een van de ovens wil je er ook eentje voor je rekken etc van de oven). Die 100-kast aan de andere kant van het eiland zou je kunnen voorzien van een binnenlade voor spullen die je minder vaak gebruikt.
De greeplijst onder de bar is een hele gekke, ik begrijp ècht niet waarom je dat zou willen doen. Je blad is immers ook al 60mm. Dan wordt het blad daar optisch 12cm dik, dat is echt heel dik!
Even de lelijke dingen benadrukken:
1. Lokatie van de spoelbak. Daar verdient de verkoper echt stokslagen mee
2. Het rooster van de wijnkoeler als die niet nagenoeg gelijk aan de plinten kan worden gemaakt
3. De fronten, allejezus wat trigger ik
hard op de fronten. Denk echt dat jullie daar spijt van gaan krijgen. Over 3 jaar is dat onwijs uit de mode en ben je op het vlekkerige uitgekeken