Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:08
JimmyClioRS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:49:
Indeling van mijn nieuwe keuken. Iemand nog inzichten/ideeën?
Ruimte is ci. 5700x3700mm

Keuken van Poggenpohl
Oven, vaatwasser; Gaggenau
Koel/koelvries, wijnklimaatkast Liebherr
Bora Professional kookplaat
Quooker kraan
Blad wordt waarschijnlijk massief RVS richtingloos geborsteld.

Kleur kastenwand brons/champagne
Eiland mat zwart

***members only***
Altijd wel een beetje jaloers op de Bora Prof. Welke variant hebben jullie gekozen?
Zelf altijd wel interesse gehad in de Tepan plaat met een inductie deel ernaast. Helaas was onze KMDA 7476 al behoorlijk prijzig en heb ik de Bora Pro er niet doorheen gekregen bij de wederhelft :'(

Vindt hem persoonlijk ook een stuk strakker ogen (compleet) dan de Miele Smartline

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 02-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-08 20:21
Aubergine schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:24:
[...]

Heel gaaf! Dit gaat als voorbeeld dienen voor onze keuken. Een vrij persoonlijke vraag: hoezo geen quooker?
Bedankt! En leuk om te horen, hopelijk helpt het jullie. :)

Een Quooker had voor mij geen prioriteit en lukte niet meer om in het budget te passen.
Wel heb ik vanuit de nieuwbouw de benodigde elektra aansluiting met losse groep laten aanleggen zodat ik later zelf een Quooker kan plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:39:
[...]
Altijd wel een beetje jaloers op de Bora Prof. Welke variant hebben jullie gekozen?
Zelf altijd wel interesse gehad in de Tepan plaat met een inductie deel ernaast. Helaas was onze KMDA 7476 al behoorlijk prijzig en heb ik de Bora Pro er niet doorheen gekregen bij de wederhelft :'(

Vindt hem persoonlijk ook een stuk strakker ogen (compleet) dan de Miele Smartline
Wij willen voor deze uitvoering gaan, Tepanyaki + inductie met koppelbare zones.
(op de foto ook het RVS blad i.c.m. mat zwate front)

Het is veruit het duurste onderdeel van de keuken, maar ik wil graag een Tepan gedeelte, wederhelft vind het niet perse nodig, dus ik mag straks minimaal 3x per week koken :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
JimmyClioRS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:38:
[...]

Wij willen voor deze uitvoering gaan, Tepanyaki + inductie met koppelbare zones.

Het is veruit het duurste onderdeel van de keuken, maar ik wil graag een Tepan gedeelte, wederhelft vind het niet perse nodig, dus ik mag straks minimaal 3x per week koken :+

***members only***
Precies hoe ik hem ook had willen hebben ^_^
Mag ik vragen waarvoor de Bora op de offerte staat, indien los gespecificeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JimmyClioRS
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:11:
[...]
Ja zeker, dit zijn de prijzen van mijn offerte.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-08 22:15
JimmyClioRS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:38:
[...]

***members only***
Erg nice, ik vraag me af hoe vaak je de tepanyaki gaat gebruiken.
Wij hebben ook de bora professional gekozen, maar dan "nu" nog met 2 normale bakdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
syntesia schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:18:
[...]

Erg nice, ik vraag me af hoe vaak je de tepanyaki gaat gebruiken.
Wij hebben ook de bora professional gekozen, maar dan "nu" nog met 2 normale bakdelen.
Persoonlijk denk ik wel vaak, dat is hetzelfde met een stoomoven in het begin en "uitproberen" denk ik.

Nagenoeg alles wat je in een koekenpan doet, kan je op die plaat doen is mijn idee. Van goed stuk vlees tot een gebakken ei en vis.
Wij gebruiken zelf nooit meer dan 2 pannen en 1 of 2 koekenpannen/wok. Zou zelf ook kiezen voor de opstelling Tepanyaki i.p.v. koekenpannen + grote inductie plaat voor de reguliere pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:47:
[...]

Persoonlijk denk ik wel vaak, dat is hetzelfde met een stoomoven in het begin en "uitproberen" denk ik.

Nagenoeg alles wat je in een koekenpan doet, kan je op die plaat doen is mijn idee. Van goed stuk vlees tot een gebakken ei en vis.
Wij gebruiken zelf nooit meer dan 2 pannen en 1 of 2 koekenpannen/wok. Zou zelf ook kiezen voor de opstelling Tepanyaki i.p.v. koekenpannen + grote inductie plaat voor de reguliere pannen.
Dat is wel weer zo, en je zou hem alsnog kunnen gebruiken met een pan lijkt me?
volgende week laatste bespreking betreft mijn keuken dus misschien wel naar de tepanyaki.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:44
Zo’n grote, dure keuken en dan een werkblad van 60 cm breed, op een plek waar ook de vw is ingetekend.
Dat kan echt wel beter.
Paar vragen om je op weg te helpen:
- Waar laat je de vuile vaat?
- Hoe ga je in deze keuken pannenkoeken bakken?
- Waar op het eiland kun je een keukenmachine plaatsen en gebruiken?
- Zitten je gasten niet met hun neus in de pannen en spoelbak?

Ik zou in ieder geval de doorloopruimte aan de raamzijde wat beperken en daarmee extra ruimte in het eiland creëren. Voor meer werkblad en om vw aan de andere zijde van de spoelbak te plaatsen.
Maar ook: overweeg om de lage kastenwand te vervangen door hoge kasten en de hoge kastenwand deels hoog (koel/vries, naast elkaar) en laag. Dan heb je extra werkruimte in de buurt van je eiland, of nog beter: ruimte voor de spoelbak en vaatwasser tegen de wand en daarmee heel veel werkruimte op je eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toke_gt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:03:
[...]

Dat kan ook op een Tepanyaki hoor :+
YouTube: Delicious Pancakes on a teppanyaki! - Cook N Dine Tutorial

Evenwel kan je aan de andere zijde van de afzuiging waar (zo ik lees) een volledige inductieplaat zonder zones komt, gewoon een pannenkoeken pan zetten.
Bakken in de pan, warmhouden op de tepanyaki standje 1, ideaal zou ik zeggen. :o

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 02-11-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Keuken van Poggenpohl
Quooker kraan

Eiland mat zwart

***members only***
Spoel en kookplaat omdraaien. Je werkt vanaf de koelkast via de wasbak naar de kookplaat.
Vaatwasser aan het uiteinde, prullenbak onder de wasbak en lades waar je nu de vaatwasser getekend hebt en je eiland iets langer maken zodat je tussen de wasbak en kookplaat meer ruimte hebt. Je hebt te weinig opslagruimte bij je kookplaat. Je moet nu bijna alle voorraad uit de hoge kasten halen, is onhandig.
Koelkast en voorraadkast omdraaien. Koelkast wordt veel meer gebruikt, dus centraler in je keuken zetten.
Een deel laag maken in je hoge wand. Zo kan je spullen uit de koelkast even neerzetten voordat je het naar je eiland verplaatst.

In zo’n grote ruimte zou ik de kastenwand achter het eiland zetten. Wij hebben ook een opstelling zoals jou, alleen dat komt door ruimte gebrek (5,75x3,35).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:39:
[...]

https://www.miele.nl/e/gourmet-teppanyaki-kmty-11555900-p

Je kan deze nog kopen :p

Ik vind het nadeel van inductie dat je pan buiten de inductiezone niet warm wordt. Dus een koekenpan van 28 cm kan je eigenlijk niet gebruiken. Krijg je half rauwe half verbrande spiegeleitjes van.
@JimmyClioRS ik had ook graag fysieke knoppen gehad voor de kookplaat. Helaas zijn alleen extreem dure kookplaten leverbaar met fysieke knoppen. Alle plebs (me included) moeten het doen met capacitive knoppen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:07:
[...]

Dat kan ook op een Tepanyaki hoor :+
YouTube: Delicious Pancakes on a teppanyaki! - Cook N Dine Tutorial

Evenwel kan je aan de andere zijde van de afzuiging waar (zo ik lees) een volledige inductieplaat zonder zones komt, gewoon een pannenkoeken pan zetten.
Bakken in de pan, warmhouden op de tepanyaki standje 1, ideaal zou ik zeggen. :o
Haha, ja, het bakken zelf zal zeker wel lukken :)
Ik bedoelde eigenlijk meer het circus eromheen. Bord om de gebakken pannenkoeken warm te houden, de kom met beslag, een bord voor gebruikte lepel/pannenkoeksmes, olie/boter, bakjes met stukjes appel, spek, kruiden, etc etc. Ik vind pannenkoeken bakken wat dat betreft gewoon een leuke graadmeter om te kijken of je genoeg werkblad hebt. Koekjes bakken met kinderen is er ook zo eentje. En, meer in mijn eigen straatje: een Indonesische maaltijd bereiden met tientallen borden, kommetjes, lepels, vijzel, gardes, etc etc.
Dan wil je a) genoeg ruimte en b) geen afwasmachine precies daar waar je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Ik heb deze even gerepost omdat mijn bericht ondergesneeuwd was en ik snel moet beslissen wat ik ga doen met de dikte van die koof boven de kasten. De koof zal van hetzelfde materiaal zijn als de kastjes.

Ik snap dat het allemaal subjectief is, maar even lettend op de 2 tekeningen. Het verschil zit 'm in de koof. Bij de een is deze 20cm en bij de ander zo rond de 25. Eigenlijk is die van 25cm gelijk aan de muur boven de pui.

Helaas qua tekeningen (deur opening, etc) kan ik niet meer afwijken, dus dit zijn echt de puntjes op de i. Ik ben zelf behoorlijk besluitloos en wellicht dat jullie iets kunnen roepen. _/-\o_

Er zit een diepteverschil in de kast links, maar dat heeft te maken met beperkte ruimte. We hebben ook nog een perspectief zonder koof (dus 2 afzonderlijke kastruimtes, links en rechts, maar dat zag er niet fraai uit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BtAIK0LEktsUk7dYkVlqa39ap8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTEA9AiFG4EOySojH1zZkf9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO-IffspOOih5HhhhL2Aa3d0DAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bGy5xvUFHEmiCJLZpgi6Y19E.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Dalma schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:44:
Ik snap dat het allemaal subjectief is, maar even lettend op de 2 tekeningen. Het verschil zit 'm in de koof. Bij de een is deze 20cm en bij de ander zo rond de 25. Eigenlijk is die van 25cm gelijk aan de muur boven de pui.
Ik moest echt even uitvergroten om het verschil te kunnen zien (dacht serieus dat je per ongeluk 2x dezelfde foto had geplaatst 8) ). Maar eenmaal het verschil gezien, zou ik gelukkig worden van een koof die aansluit op de pui. Ik hou niet zo van die loze stukjes muur als dat ook anders kan. Maar het is wel echt voor de fijnproever, dus doe vooral waar je je niet aan stoort. Of wat het goedkoopste is, als je je nergens aan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Z___Z schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:31:
[...]
Ik vind het nadeel van inductie dat je pan buiten de inductiezone niet warm wordt. Dus een koekenpan van 28 cm kan je eigenlijk niet gebruiken. Krijg je half rauwe half verbrande spiegeleitjes van.
Weet je zeker dat dit aan de inductieplaat ligt en niet aan je pannen? Ik gebruik regelmatig grote pannen en ervaar dit helemaal niet? Wel in het verleden bij een pan van bij nader inzien inferieure kwaliteit. Of misschien niet eens bedoeld voor inductie (was niet meer na te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:55
JimmyClioRS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:16:
[...]

***members only***
Gaaf! Ook naar gekeken, niet duur, wel veel geld. ;)

Ik denk dat wij voor zo’n losse plaat gaan die je op 2 zones kan leggen.
Scheelt ook weer zichtbare verkleuringen en poetsen is wellicht makkelijker.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08 10:54

ThePsycho

Biertje?

ThePsycho schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:10:
Nu we volop bezig zijn met onze nieuwe woning en komende woensdag een afspraak hebben met de keukenleverancier van het project, was ik benieuwd of er feedback is t.o.v. mijn huidige wensen qua keuken.

Algemeen
Frontjes: Mat zwart (liefst met anti-fingerprint)
Blad: Dekton (wit of zwart, afhankelijk wat we net mooi vinden)
Greeploos (was niet mogelijk in de planner)

Achterwand
460cm met een werkblad van 220cm waar de spoelbak en vaatwasser in zitten.
Rechts een hoge vriezer en hoge koelkast naast elkaar. Links 2 grote kasten waarvan 1 met oven.
Bovenop om bijna tot het plafond te komen een rij kastjes voor opslag van de 'seizoensapparaten' en voorraad.
Boven het blad ook een paar planken met LED lampjes.

Eiland
Het eiland mag ongeveer 300x140 zijn wat aan beide kanten 85cm loopruimte overhoud.
Hierin aan de keukenkant een blok in het midden van 120cm met kookplaat+afzuiging.
Aan de kamerkant 2 kastjes van 60 en voor de rest bar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met tips om wat wel/niet te doen met zo'n ontwerp in deze ruimte.

Huidige twijfelpuntjes:
- Is 80cm aan beide kanten genoeg, of moet hij 20cm korter.
- Is het blad achter te breed? Ik kan 30cm brede apothekerskasten o.i.d. aan beide kanten doen voor extra opslag.
- Kleur van het blad en de spatwand, maar dit is een smaakkwestie.

Bij voorbaat dank!
We zijn vandaag bij de keukenleverancier van het project langsgeweest en dit is de uiteindelijke render:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZuooxvgMVsA2FLaVdFXtwTDhTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mbe3rFMVSoctffYppYZiaxXw.jpg?f=fotoalbum_large

Aanpassingen t.o.v. eigen schetsen
  • 270cm eiland i.pv. 300cm
  • 100cm diep eiland ipv 120cm
  • Achterwand is 4x 60 hoge kasten, 2x 60 lage kasten en een spoelkast van 90
Specificaties kasten
  • Mat zwart met anti-fingerprint
  • Zwarte corpus
  • led verlichting boven spoelblad
  • 7x 90 brede laden
  • 3x 60 lage kastjes met deur
  • 2x hoge kast met koelkast/vriezer
  • 1x hoge kast met oven, lades onder en deurtje boven
  • 1x hoge kast met lades aan binnenkant
  • bovenrij gevuld met kastjes met push-to-open deurtjes
Specificaties apparatuur (alle siemens apparatuur uit 2023+ boekje)Specificatie blad
Dekton mat-wit, 20mm dik

Members only:

Even een reality check voordat ik ook nog een andere offerte aanvraag doe. We zijn compleet verliefd op de keuken en het kan ook gewoon. Maar als ik 5k+ teveel betaal zou ik het ook zonde vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door ThePsycho op 02-11-2022 19:32 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
ThePsycho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:08:
[...]

We zijn vandaag bij de keukenleverancier van het project langsgeweest en dit is de uiteindelijke render:

[Afbeelding]

Specificaties kasten
  • Zwarte corpus
  • 7x 90 brede laden
Specificaties apparatuur (alle siemens apparatuur uit 2023+ boekje)
  • Siemens vaatwasser met openassist en zeolith drogen
  • Siemens koelkast 180 hoog met openassist
  • Siemens vriezer 180 hoog met openassist
  • Siemens oven/magnetron
  • Bora professional 3.0 (all black) met 2x grote inductie-zone
Specificatie blad
Dekton mat-wit, 20mm dik

***members only***

Even een reality check voordat ik ook nog een andere offerte aanvraag doe. We zijn compleet verliefd op de keuken en het kan ook gewoon. Maar als ik 5k+ teveel betaal zou ik het ook zonde vinden.
De prijs moet ik dus nog 10k bij optellen eigenlijk? dan vind ik het wel een bak geld!
welk merk /type keuken is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

--MP-- schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:23:
[...]

De prijs moet ik dus nog 10k bij optellen eigenlijk? dan vind ik het wel een bak geld!
welk merk /type keuken is het?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Ken het merk zo niet, maar zou zeker een offerte laten maken bij een concurrerende zaak.
Er is hier al vaker gebleken dat zo'n waarde cheque een sigaar uit eigen doos is en ander zaken gewoon gunstiger aan kunnen bieden zonder.

Ook qua ontwerp ziek ik niets heel bijzonders, op basis van wat ik hier voorbij heb zien komen zou ik voor dit formaat keuken rond de 25-30k verwachtten, waarbij je een paar dure keuzes hebt die het wellicht wat omhoog trekken. echter niet zo veel als jij nu aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Hallo all,

Ik heb de intro doorgenomen en klopt het dat er wordt aangeraden om naar een keuken boer te gaan die valt onder DMG? Even ter bevestiging of ik het goed lees.

Wij moeten namelijk binnenkort aan de slag en heb geen idee waar ik moet beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:09
[...]

[Afbeelding]

Specificaties kasten
  • Zwarte corpus
  • 7x 90 brede laden
Specificaties apparatuur (alle siemens apparatuur uit 2023+ boekje)Specificatie blad
Dekton mat-wit, 20mm dik

***members only***

Moeilijk verhaal altijd zo'n cheque...

Members only:

Veel geblaat, weet niet of het ergens op slaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Olivertwist278 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:21:
Hallo all,

Ik heb de intro doorgenomen en klopt het dat er wordt aangeraden om naar een keuken boer te gaan die valt onder DMG? Even ter bevestiging of ik het goed lees.

Wij moeten namelijk binnenkort aan de slag en heb geen idee waar ik moet beginnen
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Volgens mij wordt er zo veel mogelijk afgeraden om naar DMG te gaan. Met name vanwege het 'push' gedrag en strooien met fictieve kortingen.

Dat werkt alleen als je al exact weet wat je wilt. Opstelling, blad, apparatuur, etc. Dan kun je het spelletje daar proberen hard te spelen, wat betreft marges kunnen dat soort toko's vaak het meest zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
JimmyClioRS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:16:
[...]

***members only***
@ThePsycho , heb je deze gezien? Scheelt ook weer 1,5k met jouw prijs.
Daarentegen weet je dan weer niet waar die korting op ziet die je nu hebt bedongen.
Is er een splitsing tussen apparatuur en meubels? Of allemaal op één hoop en daar korting overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:40:
[...]

@ThePsycho , heb je deze gezien? Scheelt ook weer 1,5k met jouw prijs.
Daarentegen weet je dan weer niet waar die korting op ziet die je nu hebt bedongen.
Is er een splitsing tussen apparatuur en meubels? Of allemaal op één hoop en daar korting overheen?
Yess zag ik langs komen inderdaad, alleen is het zo dat de meerprijs alleen al komt uit het upgraden naar de 'all-black'

Overigens geen idee waar de korting precies op is gekomen. De 10k zat gewoon op de categorie meubels, maar die laatste 4-5k geen idee.
SquareOne schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:26:
[...]

Moeilijk verhaal tijd zo'n cheque...

***members only***

Veel geblaat, weet niet of het ergens op slaat :+
Klinkt wat mij betreft vrij logisch, en die 10k waardecheque zal vast geen 10k netto zijn inderdaad. Daar geloofde ik ook niet zo in. Maar betwijfel als ik dit zo zie of ik ergens echt onder de 32k ga komen, dan zit ik liever gewoon bij de 'makkelijke' partij.

[ Voor 39% gewijzigd door ThePsycho op 02-11-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
SquareOne schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:28:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Volgens mij wordt er zo veel mogelijk afgeraden om naar DMG te gaan. Met name vanwege het 'push' gedrag en strooien met fictieve kortingen.

Dat werkt alleen als je al exact weet wat je wilt. Opstelling, blad, apparatuur, etc. Dan kun je het spelletje daar proberen hard te spelen, wat betreft marges kunnen dat soort toko's vaak het meest zakken.
Oh.. ik raakte in de war door dit stuk:

“ Je kunt je dus voorstellen dat DMG een enorme invloed heeft op alles in en rondom keukenland.

Koop jij bij een andere leverancier, die niks met DMG te maken heeft, dan betaal je OF veel te veel voor je keuken, OF de betreffende winkel is aangesloten bij een inkooporganisatie (9 van de 10 keer is dat of.... je raadt het al, DMG, of het is de keukenfabriek zelf).”

Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Ik ga maar weer even op onderzoek uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Toke_gt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:51:
[...]

Ik moest echt even uitvergroten om het verschil te kunnen zien (dacht serieus dat je per ongeluk 2x dezelfde foto had geplaatst 8) ). Maar eenmaal het verschil gezien, zou ik gelukkig worden van een koof die aansluit op de pui. Ik hou niet zo van die loze stukjes muur als dat ook anders kan. Maar het is wel echt voor de fijnproever, dus doe vooral waar je je niet aan stoort. Of wat het goedkoopste is, als je je nergens aan stoort.
Ja dat is het m juist lol. Ik ben ook van lijnen volgen en dan zou ik zeggen die lijn van de pui die overgaat in de koof links. Ik ben echter bang dat 25cm voor een koof echt behoorlijk fors is.

Geen idee 8)7

Echt goede voorbeelden op internet kan ik ook niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
ThePsycho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:42:
[...]

Yess zag ik langs komen inderdaad, alleen is het zo dat de meerprijs alleen al komt uit het upgraden naar de 'all-black'

Overigens geen idee waar de korting precies op is gekomen. De 10k zat gewoon op de categorie meubels, maar die laatste 4-5k geen idee.

[...]

Klinkt wat mij betreft vrij logisch, en die 10k waardecheque zal vast geen 10k netto zijn inderdaad. Daar geloofde ik ook niet zo in. Maar betwijfel als ik dit zo zie of ik ergens echt onder de 32k ga komen, dan zit ik liever gewoon bij de 'makkelijke' partij.
Is dit de eerste schets/offerte? Het is volgens mij geen standaard merk, waardoor wat lastiger te vergelijken.
Als ik google, kom ik
Members only:
tegen als vergelijking met Schuller, laatstgenoemde is echter niet een heel bijzonder merk. Vraag mij af of de vergelijking juist is.

Zou nog een dergelijke opstelling kunnen laten offreren in bijvoorbeeld Next125 en kijken waar dat op uitkomt.
Anderzijds, als jullie tevreden zijn met dit ontwerp en de prijs, kan je er altijd een laatste bod (35k?) tegenaan gooien als de max waar je direct voor tekent. Wie niet waagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dalma schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:45:
[...]

Ja dat is het m juist lol. Ik ben ook van lijnen volgen en dan zou ik zeggen die lijn van de pui die overgaat in de koof links. Ik ben echter bang dat 25cm voor een koof echt behoorlijk fors is.

Geen idee 8)7

Echt goede voorbeelden op internet kan ik ook niet echt vinden.
Ik denk dat aansluiting van de lijnen een rustiger beeld geeft en dat je je daar minder aan stoort dan een koof van 25 cm. Ik vind dat in ieder geval helemaal niet storend op je renders. Sterker nog: ik zag het verschil niet.
En zo zien mensen het straks bij jou ook, want ze zien niet dat het ook met 20 had gekund.
Dat stukje muur zien ze juist wel. Dus…
Zit de koof trouwens voor de kasten? Of zie ik dat verkeerd. Zoja, dan zou het misschien nog een optie zijn om de koof achter de kastdeuren te plaatsen (dus kasten een klein stukje uitspringen? Dan heb je dat probleem bij de pui niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:53:
[...]

Is dit de eerste schets/offerte? Het is volgens mij geen standaard merk, waardoor wat lastiger te vergelijken.
Als ik google, kom ik
***members only***
tegen als vergelijking met Schuller, laatstgenoemde is echter niet een heel bijzonder merk. Vraag mij af of de vergelijking juist is.

Zou nog een dergelijke opstelling kunnen laten offreren in bijvoorbeeld Next125 en kijken waar dat op uitkomt.
Anderzijds, als jullie tevreden zijn met dit ontwerp en de prijs, kan je er altijd een laatste bod (35k?) tegenaan gooien als de max waar je direct voor tekent. Wie niet waagt..
Inderdaad de eerste tekening en offerte.
De kastjes die ze hadden staan zagen er heel degelijk uit, ladesysteem ook. Het zal vast niet heel spannend zijn maar lijkt gewoon goed. Alle lades inclusief anti-slip matten en ook een met bestekbak.

Ik ga morgen even bij next125 / superkeukens kijken of er iets heel geks als aanbod uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
ThePsycho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:03:
[...]

Inderdaad de eerste tekening en offerte.
De kastjes die ze hadden staan zagen er heel degelijk uit, ladesysteem ook. Het zal vast niet heel spannend zijn maar lijkt gewoon goed. Alle lades inclusief anti-slip matten en ook een met bestekbak.

Ik ga morgen even bij next125 / superkeukens kijken of er iets heel geks als aanbod uit komt.
Als je er voor een derde niet heel veel moeite in wilt steken, kan je hem ook naar Keukenloods sturen voor een offerte check:
https://www.keukenloods.nl/keukens/offerte-check

En dan vragen naar Hæcker Systemat of Pronorm.

Mijns inziens wel wat onder Next125 gepositioneerd, echter heb je dan een indicatie wat hij in een nog-steeds-prima merk kost. (Keukenloods levert in ieder geval wel alle apparatuur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
Toke_gt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat aansluiting van de lijnen een rustiger beeld geeft en dat je je daar minder aan stoort dan een koof van 25 cm. Ik vind dat in ieder geval helemaal niet storend op je renders. Sterker nog: ik zag het verschil niet.
En zo zien mensen het straks bij jou ook, want ze zien niet dat het ook met 20 had gekund.
Dat stukje muur zien ze juist wel. Dus…
Zit de koof trouwens voor de kasten? Of zie ik dat verkeerd. Zoja, dan zou het misschien nog een optie zijn om de koof achter de kastdeuren te plaatsen (dus kasten een klein stukje uitspringen? Dan heb je dat probleem bij de pui niet.
Klopt. De kast links is 50cm diep en wand rechts van de deur 60cm en dat maakt het juist wat lastiger.

Maar ik kan idd de koof aanhouden vanaf de linkerkant, dus 50cm diep. En dat doortrekken naar de rechter wand. Daar eindigt dat gedeelte tegen de zijwand. Dan krijg ik daar een verspringing naar 60cm en de koof voor de kasten wand. aangezien de koof van hetzelfde materiaal als de kastjes is en niet in 4m bestaat , vervalt met deze optie dat je de koof moet verdelen in 2 gedeeltes en ergens een verticale lijn gaat zien.

Om eerlijk te zijn boeit het me geen reet wat gasten denken , doe het voor mezelf omdat ik zelf een zeur ben. Jullie delen ideeën en adviezen waarvoor mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dalma schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:41:
[...]
Maar ik kan idd de koof aanhouden vanaf de linkerkant, dus 50cm diep. En dat doortrekken naar de rechter wand. Daar eindigt dat gedeelte tegen de zijwand. Dan krijg ik daar een verspringing naar 60cm en de koof voor de kasten wand. aangezien de koof van hetzelfde materiaal als de kastjes is en niet in 4m bestaat , vervalt met deze optie dat je de koof moet verdelen in 2 gedeeltes en ergens een verticale lijn gaat zien.
Dat klinkt als een goede oplossing en meteen ook een andere stijlprobleem weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43
ThePsycho schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:10:
Nu we volop bezig zijn met onze nieuwe woning en komende woensdag een afspraak hebben met de keukenleverancier van het project, was ik benieuwd of er feedback is t.o.v. mijn huidige wensen qua keuken.

Algemeen
Frontjes: Mat zwart (liefst met anti-fingerprint)
Blad: Dekton (wit of zwart, afhankelijk wat we net mooi vinden)
Greeploos (was niet mogelijk in de planner)

Achterwand
460cm met een werkblad van 220cm waar de spoelbak en vaatwasser in zitten.
Rechts een hoge vriezer en hoge koelkast naast elkaar. Links 2 grote kasten waarvan 1 met oven.
Bovenop om bijna tot het plafond te komen een rij kastjes voor opslag van de 'seizoensapparaten' en voorraad.
Boven het blad ook een paar planken met LED lampjes.

Eiland
Het eiland mag ongeveer 300x140 zijn wat aan beide kanten 85cm loopruimte overhoud.
Hierin aan de keukenkant een blok in het midden van 120cm met kookplaat+afzuiging.
Aan de kamerkant 2 kastjes van 60 en voor de rest bar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met tips om wat wel/niet te doen met zo'n ontwerp in deze ruimte.

Huidige twijfelpuntjes:
- Is 80cm aan beide kanten genoeg, of moet hij 20cm korter.
- Is het blad achter te breed? Ik kan 30cm brede apothekerskasten o.i.d. aan beide kanten doen voor extra opslag.
- Kleur van het blad en de spatwand, maar dit is een smaakkwestie.

Bij voorbaat dank!
Ik wilde er eigenlijk niet op reageren omdat de tekening niet overeenkomt met de tekst die je geeft.

Wat ik je mee wil geven:
1. Bij wand B kan je wellicht af met minder loopruimte tussen het eiland en de muur. Dan wordt de doorloop bij Wand D fijn en bruikbaar.
2. Een nis is vet, maar 120cm is denk ik niet genoeg. Tenzij ik heb gemist dat jullie geen koffie drinken ;)
3. Een eiland van 140 diep is een nogal vreemde maatvoering. Waarom zou je dat willen doen?
4. Wil je de koelkast en vriezer ook greeploos? Want je gaat ofwel naar een greeplijst (±26mmmm extra ruimte nodig tussen de koelkast en vriezer) of je moet naar iets als een servo-drive systeem. En die laatste zou je dan ook nog dubbel moeten uitvoeren als je manshoge koeling wilt gebruiken. Reken dan op minimaal €600 extra per kast.
5. Een bar van ±180cm is mooi groot, prettig ruimte voor 3 krukken. Wel even rekening houden met de ondersteuning van het blad! En dus een ondersteuningsplaat en/of een aantal stalen kokers.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dalma schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:12:
[...]

Supermooie sjieke oplossing maar wel prijzig. Kom uit boven de 1100 euro voor 270cm
Oh dan zijn ze duurder geworden? Ik heb een op maat gemaakte 330cm die daar qua prijs niet echt ver vanaf ligt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Keuken van Poggenpohl
Quooker kraan

Eiland mat zwart

***members only***
Met het gevaar dat anderen al hebben gereageerd en hetzelfde hebben gezegd:
  • Locatie van de oven is niet ideaal zo naast het eiland; helemaal omdat de ruimte tussen het eiland en de oven maar 95cm is. De deur van de oven moet ook nog open en dan heb je eigenlijk niet genoeg ruimte om prettig met je hete goedje te manouvreren.
  • Wat ze hebben bedacht voor de spoelkast vind ik niet sterk. Ja de spoelbak moet je niet op de rand van het eiland zetten, maar nu houd je erg weinig werkruimte over. Desnoods maak je een 30cm kastje voor je afval en plaats je de spoelbak in een 90cm (lade)kast.
  • Het wandje bij de nis zou ik net als de kastenwand plintloos uitvoeren om zo meer het 'meubel' gevoel te krijgen.
Op zich wel een mooi ontwerp, laat ik daar duidelijk in zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:11:
[...]
Supervet. Als ik het budget had gehad, hadden ik de Professional 3.0 gekozen met 2x inductie, 1x tepan en dan dus 2x afzuiging.. Maar euhm nee :D

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 02-11-2022 23:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:26:
[...]

Spoel en kookplaat omdraaien. Je werkt vanaf de koelkast via de wasbak naar de kookplaat.
Niet iedereen hoor :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dalma schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:44:
Ik heb deze even gerepost omdat mijn bericht ondergesneeuwd was en ik snel moet beslissen wat ik ga doen met de dikte van die koof boven de kasten. De koof zal van hetzelfde materiaal zijn als de kastjes.

Helaas qua tekeningen (deur opening, etc) kan ik niet meer afwijken, dus dit zijn echt de puntjes op de i. Ik ben zelf behoorlijk besluitloos en wellicht dat jullie iets kunnen roepen. _/-\o_

Er zit een diepteverschil in de kast links, maar dat heeft te maken met beperkte ruimte. We hebben ook nog een perspectief zonder koof (dus 2 afzonderlijke kastruimtes, links en rechts, maar dat zag er niet fraai uit).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je de kastenwand virtueel in een nis zet en die deur naar voren trekt oogt het echt extreem veel luxer :)

Ingebouwde koffiemachine wegdoen, vervangen door een machine in dat kleine nisje. En dan in plaats van de koffiemachine een nis daar maken, heb je denk ik veel meer aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 02-11-2022 23:25 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
8< 8<

Klinkt allemaal vrij logisch, maar zoals hier zovaak wordt gezegd:
  • Koken en spoelen moet je niet rug-aan rug plaatsen.
  • Spoelen uit het midden van de nis trekken, dan kan je nog een machine (koffie, vruchtenpers, keukenrobot) kwijt in die ruimte. Ja dan moet je wellicht naar twee kasten van 90, maar je hebt ruimte om dat te doen.
  • Koken ook gelijk uit het midden trekken, de andere kant op als je de spoelbak doet dan ;)
Specificaties kasten
  • Zwarte corpus
  • 7x 90 brede laden
Zwarte korpus zou ik echt willen afraden. Het wordt erg donker in je kasten en je gaat alle stofjes en beschadigingen (die komen er) meteen zien.
Bovenrij eventueel uitvoeren met kleppen ipv deuren?

Je hebt één oven/combi ingetekend, weet je zeker dat dat genoeg is? (Wij gebruiken geen magnetron thuis, maar dat is zeker niet bij iedereen het geval)
Specificaties apparatuur (alle siemens apparatuur uit 2023+ boekje)
Dubbel zeeppompje voor afwas en handen?
Miele koopt haar koelkasten in bij Liebherr, het kan de moeite zijn daar direct te shoppen. Garantie en prijsstelling kan je over de streep trekken, maar ik ben niet heel intiem met hoe dat bij Miele is.
Specificatie blad
Dekton mat-wit, 20mm dik

***members only***

Je hebt alles erg specifiek, maar dat blad niet. Vertel hier eens iets meer over. Kan zomaar duizenden euro's schelen in je totaalprijs namelijk. Is de spatwand in de nis ook van dit materiaal (maar dunner)?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Keuken van Poggenpohl
Quooker kraan

Eiland mat zwart
Woww, wat een keuken! Wil je de offerte met ons delen?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Floor-is schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:24:
[...]

Als je de kastenwand virtueel in een nis zet en die deur naar voren trekt oogt het echt extreem veel luxer :)

Ingebouwde koffiemachine wegdoen, vervangen door een machine in dat kleine nisje. En dan in plaats van de koffiemachine een nis daar maken, heb je denk ik veel meer aan :)
Bedoel je wanden maken zowel links en rechts waardoor de deur 60cm dichterbij komt ?

Als ik dat doe dan blijft het nog steeds ongelijk, want linkerkast is 50cm en rechtergedeelte 60cm.

Dit komt omdat het muurtje naast de schuifpui rond de 51cm is.

Maar wellicht bedoel je het niet zo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyClioRS
Conrado schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:59:
[...]

Woww, wat een keuken! Wil je de offerte met ons delen?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
Toke_gt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:03:
[...]

Zo’n grote, dure keuken en dan een werkblad van 60 cm breed, op een plek waar ook de vw is ingetekend.
Dat kan echt wel beter.
Paar vragen om je op weg te helpen:
- Waar laat je de vuile vaat?
- Waar op het eiland kun je een keukenmachine plaatsen en gebruiken?
- Zitten je gasten niet met hun neus in de pannen en spoelbak?

Ik zou in ieder geval de doorloopruimte aan de raamzijde wat beperken en daarmee extra ruimte in het eiland creëren. Voor meer werkblad en om vw aan de andere zijde van de spoelbak te plaatsen.
Maar ook: overweeg om de lage kastenwand te vervangen door hoge kasten en de hoge kastenwand deels hoog (koel/vries, naast elkaar) en laag. Dan heb je extra werkruimte in de buurt van je eiland, of nog beter: ruimte voor de spoelbak en vaatwasser tegen de wand en daarmee heel veel werkruimte op je eiland.
Thanks voor de input. De vaat laten we in de vaatwasser :+.
Keukenmachine kan tussen kookplaat en spoelbak. We hebben stopcontacten daar.
Pannenkoeken bakken, gewoon in een pan op de inductie. Doe ik nu ook.

Eiland breedte is wel een ding. We hebben nu ook 1 meter, en het is inderdaad redelijk krap.
Echter wordt het nu meer gebruikt als ik kook en ik en mijn wederhelft samen een hapje eten aan de 'bar'.

Als er gasten komen, hebben we natuurlijk ook nog een eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
Z___Z schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:26:
[...]

Vaatwasser aan het uiteinde, prullenbak onder de wasbak en lades waar je nu de vaatwasser getekend hebt en je eiland iets langer maken zodat je tussen de wasbak en kookplaat meer ruimte hebt. Je hebt te weinig opslagruimte bij je kookplaat. Je moet nu bijna alle voorraad uit de hoge kasten halen, is onhandig.
Koelkast en voorraadkast omdraaien. Koelkast wordt veel meer gebruikt, dus centraler in je keuken zetten.
Een deel laag maken in je hoge wand. Zo kan je spullen uit de koelkast even neerzetten voordat je het naar je eiland verplaatst.

In zo’n grote ruimte zou ik de kastenwand achter het eiland zetten. Wij hebben ook een opstelling zoals jou, alleen dat komt door ruimte gebrek (5,75x3,35).
Ik wil juist als ik aan het koken ben, contact houden met de eettafel en living. Vandaar de keuze.
Prullenbak onder wasbak lukt niet i.v.m. afvoer etc.

We hebben gekozen voor 2 koelkasten, 1 links en rechts. De verste voor het drinken etc. en degene aan de keukenkant voor het eten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
JimmyClioRS schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:06:
[...]

Thanks voor de input. De vaat laten we in de vaatwasser :+.
Meteen opruimen dus, des te meer reden deze niet te plaatsen op de plek waar je ook staat te koken.
Keukenmachine kan tussen kookplaat en spoelbak. We hebben stopcontacten daar.
Aha, alles op het werkblad van 60 cm ….
Pannenkoeken bakken, gewoon in een pan op de inductie. Doe ik nu ook.
ik bedoel niet het bakken zelf, maar alles eromheen, om duidelijk te maken dat die 60 cm veel te krap is voor werkruimte. Maar iets zegt mij dat je niet wilt weten van een andere indeling. Dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:59
Korte vraag voor diegene bekend met het assortiment van Häcker.

Is het bij een korpushoogte van 84.5 cm ook mogelijk om een onderkast te nemen met 2 korven ( lades onder elkaar)? Ik krijg terugkoppeling dat dit bij deze korpushoogte dus niet mogelijk is en dat het dan 3 korven/laden wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
Toke_gt schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:19:
[...]

Meteen opruimen dus, des te meer reden deze niet te plaatsen op de plek waar je ook staat te koken.

[...]

Aha, alles op het werkblad van 60 cm ….

[...]
ik bedoel niet het bakken zelf, maar alles eromheen, om duidelijk te maken dat die 60 cm veel te krap is voor werkruimte. Maar iets zegt mij dat je niet wilt weten van een andere indeling. Dus ik laat het hierbij.
Ik sta zeker wel open voor aanpassingen. De ruimte tussen het kookblad en spoelbak is 87cm. Naast de spoelbak ook nog 60 cm. Het is soms een stapje extra zetten, maar dat vind ik persoonlijk niet erg.

De vaatwasser heb juist tussen koken en spoelen in geplaatst zodat ik er goed bij kan. Mijn huidige opstelling is ook zo (alleen dan kleiner) en ervaar er niet perse ongemak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 21:59
LennartTW94 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:19:
Hierbij een update over onze toekomstige keuken. Weten inmiddels goed wat we willen.

Werkblad & Spoelbak:

- Dekton Laurent 8mm, zijkanten 6cm opgedikt -> leveranciers zeggen dat 8mm dik genoeg is als we met opgedikte zijkant werken
- Vlak inbouw spoelbak door & door zwart (bijvoorbeeld Lanesto Sogne) -> Hebben ontkalker in nieuwe woning

Apparatuur:

- Bora Puxu vlak inbouw
- Quooker Flex Pro3 Zwart (boiler zit in de buurt dus geen combi plus)
- Wijnklimaatkast Bosch Serie 6 KUW21AHG0
- Vaatwasser Bosch Serie 6 SMV6ZDX49E
- Oven Bosch Serie 8 HMG976KB1 (met magnetron)
- Oven Bosch Serie 8 HBG976MB1 (zonder magnetron), geen behoefte aan stoom functie
- Koelkast Bosch Serie 6 KIR81SDE0
- Vriezer Bosch Serie 6 GIN81ACF0

Kastenwand van links naar rechts:

- 45cm hogekast met legplanken push to open
- 60cm hogekast t.b.v. koelkast
- 3cm Greeplijst.
- 60cm hogekast t.b.v. oven, 3 stuks binnenladen en legplanken
- 60cm hogekast t.b.v. oven, onder oven afvalkast/lade Hailo 91 liter
- 3cm Greeplijst
- 60cm hogekast t.b.v. vriezer
- 45cm hogekast met legplanken push to open

Eiland van links naar rechts:

Voorzijde
- 5-6cm stollenwand met terug liggende plint en doorlopende greeplijst
- 60cm vaatwasser
- 60cm spoelkast
- 90cm ladenkast inclusief binnenlade met bestekindeling
- 90cm ladenkast t.b.v. inductiekookplaat met afzuiging, voorkeur afzuiging naar buiten, inclusief binnenlade met bestekindeling
- 5-6cm stollenwand met terug liggende plint

Achterzijde
- 100cm ladenkast inclusief stopcontact bovenop werkblad
- 130cm zitgedeelte met doorlopende greeplijst & plint naar achter, achterwand zitgedeelte afgewerkt tot de grond
- 60cm wijnklimaatkast

Zijn erg goed geholpen bij Reddy keukens in Zoetermeer (aanrader!), maar nog geen beslissing kunnen maken vanwege 2 punten: Onze voorkeur qua front is S171 Decolegno Bruciato, maar die kunnen ze helaas niet leveren omdat ze gebonden zitten aan bepaalde keukenleveranciers. Daarnaast bestaan de hoge kast deuren uit 2 panelen bij Reddy omdat er anders bij hun het risico is dat het krom trekt. Dus de vraag is nu of we dit accepteren of dat we toch bij een meubelmaker verder gaan waar deze eisen wel voldaan kunnen worden.

PS. nee, we zijn geen koffie drinkers

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mochten er nog tips zijn over de indeling dan zijn die altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Floor-is schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:34:
Klinkt allemaal vrij logisch, maar zoals hier zovaak wordt gezegd:
  • Koken en spoelen moet je niet rug-aan rug plaatsen.
  • Spoelen uit het midden van de nis trekken, dan kan je nog een machine (koffie, vruchtenpers, keukenrobot) kwijt in die ruimte. Ja dan moet je wellicht naar twee kasten van 90, maar je hebt ruimte om dat te doen.
  • Koken ook gelijk uit het midden trekken, de andere kant op als je de spoelbak doet dan ;)
- Koken en spoelen: we denken nu inderdaad aan de kookplaat voor de oven
- Spoelen uit het midden zal ik visueel echt niet trekken, er komt voor ons ook geen apparaat bij
Zwarte korpus zou ik echt willen afraden. Het wordt erg donker in je kasten en je gaat alle stofjes en beschadigingen (die komen er) meteen zien.
Bovenrij eventueel uitvoeren met kleppen ipv deuren?

Je hebt één oven/combi ingetekend, weet je zeker dat dat genoeg is? (Wij gebruiken geen magnetron thuis, maar dat is zeker niet bij iedereen het geval)
- Zwarte korpus is ook geen must, we denken er nog even over na, een lichtere grijs of houtstructuur is ook een optie
- Foutje, bovenrij zijn idd op de offerte ook push-to-open kleppen
- Een oven is meer dan prima voor ons, is bijna alleen maar voor een ovenschaal of stokbroodje af en toe
Dubbel zeeppompje voor afwas en handen?
Miele koopt haar koelkasten in bij Liebherr, het kan de moeite zijn daar direct te shoppen. Garantie en prijsstelling kan je over de streep trekken, maar ik ben niet heel intiem met hoe dat bij Miele is.
- Yes, zal leuk zijn voor gasten die de handen willen wassen, maar je krijgt er ook niks van
- Weet niet of Liebherr/Miele heel veel oplevert t.o.v. Siemens?
Je hebt alles erg specifiek, maar dat blad niet. Vertel hier eens iets meer over. Kan zomaar duizenden euro's schelen in je totaalprijs namelijk. Is de spatwand in de nis ook van dit materiaal (maar dunner)?
Blad is momenteel een 20mm dik Dekton blad in het wit (Nayla volgens mij).
Hiervan dus 2 platen, 270x100 en 210x60.
Dit blad zit op eiland en spoelblad, achterwand is van hout (1 grote plaat).
Als we echt zouden moeten besparen zou composiet hier een optie zijn, maar als we gewoon krijgen waar we voor betalen ben ik tevreden.
Members only:

Dank voor de reactie in ieder geval! Altijd leuk om te zien hoe inhoudelijk dit topic mee kijkt met de ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Heeft er iemand nog wat tips om de indeling/het lijnenspel wat logischer te maken?
De ruimte is 6m * 3,1 met aardig wat deuren en ramen. Op dit moment is elk stukje muur bedekt met keuken, op andere plekken zitten deuren of ramen.
In de hoge kasten zit rechts de vriezer (1m hoog) en links de koelkast (1,4m hoog).
We zijn m.n. gelimiteerd doordat we een keramisch aanrechtblad willen, die wordt in maximaal 3,2m lengte geleverd. De 'korte wand' vullen met hoge kasten i.c.m. een lang aanrechtblad vinden we i.v.m. de naden die we dan krijgen in het aanrechtblad niet mooi.
In onze huidige keuken hebben we geen kasten met lades, de handgrepen van de koelkast zitten nu dus ook ca. 10cm lager. We zijn er ook nog niet over uit of we wel kasten met lades willen, dus eigenlijk staat de volledige indeling nog op losse schroeven. De huidige indeling is dus hoofdzakelijk geoptimaliseerd vanwege de maximale afmetingen van het aanrechtblad.

Voor de 'lange wand' hebben we onder het werkblad overwogen om uit te gaan van 4 * 60 cm (1 kast / oven / 2 kasten), keukenzaak heeft het eerst zo uitgetekend omdat anders de inductie vrij ver in de hoek kwam te zitten samen met de spoelbak.

De servieskast / eettafel staan in de woonkamer overigens, dus waar we de vaatwasser ook neerzetten; we moeten sowieso lopen (en dat vinden we geen probleem).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROijM4Md3Qcsp94RbU9CwbTBhxA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OhWgcFLFmyT7o9XeZWwMIK7a.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvUGVGkZxt1GYvEyGpIoJ35EfFs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5j7iZ3Bmfdc0DG1wf81PYgIS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mz9tgV6QCvf5w4sLN1U20aTbe8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z9BA3mqOw4JoosaX6wfinajN.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Tehh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:
Heeft er iemand nog wat tips om de indeling/het lijnenspel wat logischer te maken?
De ruimte is 6m * 3,1 met aardig wat deuren en ramen. Op dit moment is elk stukje muur bedekt met keuken, op andere plekken zitten deuren of ramen.
In de hoge kasten zit rechts de vriezer (1m hoog) en links de koelkast (1,4m hoog).
We zijn m.n. gelimiteerd doordat we een keramisch aanrechtblad willen, die wordt in maximaal 3,2m lengte geleverd. De 'korte wand' vullen met hoge kasten i.c.m. een lang aanrechtblad vinden we i.v.m. de naden die we dan krijgen in het aanrechtblad niet mooi.
In onze huidige keuken hebben we geen kasten met lades, de handgrepen van de koelkast zitten nu dus ook ca. 10cm lager. We zijn er ook nog niet over uit of we wel kasten met lades willen, dus eigenlijk staat de volledige indeling nog op losse schroeven. De huidige indeling is dus hoofdzakelijk geoptimaliseerd vanwege de maximale afmetingen van het aanrechtblad.

Voor de 'lange wand' hebben we onder het werkblad overwogen om uit te gaan van 4 * 60 cm (1 kast / oven / 2 kasten), keukenzaak heeft het eerst zo uitgetekend omdat anders de inductie vrij ver in de hoek kwam te zitten samen met de spoelbak.

De servieskast / eettafel staan in de woonkamer overigens, dus waar we de vaatwasser ook neerzetten; we moeten sowieso lopen (en dat vinden we geen probleem).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
kan die oven niet naar één van de hoge kasten? En kunnen de linker en recht hoge kast niet als twee delen worden uitgevoerd zoals bij de 2 middelste kasten. Dat oogt al een stuk rustiger.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 03-11-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:16
Dan misschien je lades 3x90 en je blad bij de spoelbak 70 cm diep maken. Dan vul je de ruimte wat meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:55:
[...]

kan die oven niet naar één van de hoge kasten? En kunnen de linker en recht hoge kast niet als twee delen worden uitgevoerd zoals bij de 2 middelste kasten. Dat oogt al een stuk rustiger.
De oven kan naar een van de hoge kasten, dat hadden we eerst, maar dat kwam qua lijnenspel nog lastiger uit. Het 'breekt' de kastenwand ook enorm op. Als we 2 ovens zouden willen dan zou je dit nog wel weer mooi kunnen krijgen, maar we hebben echt genoeg aan 1 oven. Een oven komt ook op circa 70/80cm hoogte
Ergens in de kasten verstoppen we nog wel een kleine losse magnetron, waarschijnlijk boven de vriezer/koelkast.
De koelkast is 1,4m. Dus de linker hoge kast zal sowieso een naad hebben op circa 1,5meter hoogte.
Ik vraag mij nu trouwens wel af of ze de juiste kasten hebben ingetekend, de naad lijkt nu hoger te zitten.
Het is nog wel een optie om de vriezer in de schuur te plaatsen, dan zouden we alle kasten uit 'drie delen' kunnen laten bestaan waarbij elke keer de bovenste circa 60cm apart opengaat.
gdvm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:22:
Dan misschien je lades 3x90 en je blad bij de spoelbak 70 cm diep maken. Dan vul je de ruimte wat meer op.
Goed bedacht wel! Het zorgt in elk geval voor een mooie verdeling i.c.m. een 90cm inductie. Dan moet de oven dus wel naar de hoge kasten. Toch nog maar eens puzzelen hoe je dan qua naden uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
Bedankt!
De prijs valt me eerlijk gezegd mee, zeker gezien de appratuur die jullie gekozen hebben. We hebben nu 20 jaar een Poggenpohl en het is niet alleen mooi, maar ook oerdegelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Conrado op 03-11-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dalma schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:34:
[...]

Bedoel je wanden maken zowel links en rechts waardoor de deur 60cm dichterbij komt ?

Als ik dat doe dan blijft het nog steeds ongelijk, want linkerkast is 50cm en rechtergedeelte 60cm.

Dit komt omdat het muurtje naast de schuifpui rond de 51cm is.

Maar wellicht bedoel je het niet zo ?
Ja dat bedoel ik en hoewel het ongelijk is, is dat met één kast links van de deur niet zo erg hoor. Die onttrek je iets meer uit zicht hooguit. Tenzij je in die kast een wondermooie koffiemachine plaatst is het op zich ook wel rustiger op het oog als je dat net wat minder ziet vanuit de keuken. :)

Beetje onorthodox wellicht, maar die deur naar voren trekken kan echt een wereld van verschil Aken in het aanzicht :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
ThePsycho schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:05:
[...]

- Koken en spoelen: we denken nu inderdaad aan de kookplaat voor de oven
- Spoelen uit het midden zal ik visueel echt niet trekken, er komt voor ons ook geen apparaat bij
Je wilt vermijden dat je twee te verwachten handelingen rug aan rug zet. Hierbij is de tijd die je achter de kookplaat doorbrengt waarschijnlijk veel groter dan de andere handelingen (en het storen is minder handig). Daarom tegenover koken geen spoelbak, vaatwasser, oven of koelkast. :)

Je kunt de kraan alsnog in het midden hebben als je verwacht je daaraan te storen, dan zit die echter weer niet midden achter je spoelbak :P

De twee dingen waar ik je voor wil behoeden zijn onhandigheden in de keuken qua bereiden en qua indeling. Als jullie koffiedrinkers zijn dan moet je echt nadenken over waar de koffiemachine komt te staan, niet iedereen heeft die in een kast of lade zoals wij hier :P
[...]

- Zwarte korpus is ook geen must, we denken er nog even over na, een lichtere grijs of houtstructuur is ook een optie
- Foutje, bovenrij zijn idd op de offerte ook push-to-open kleppen
- Een oven is meer dan prima voor ons, is bijna alleen maar voor een ovenschaal of stokbroodje af en toe
Er zijn hele mooie oplossingen voor de korpus, Dit is een veelgekozen kleur bijvoorbeeld, ligt ook heel dichtbij de Orion-grijs van de Blum Legrabox meen ik. :)

Kleppen zijn hoog gewoon handiger, hoewel dat niet overal op zal gaan hoor.

Ik heb ook alleen een (stoom)oven omdat wij gewoonweg geen magnetron gebruiken, maar wel veel bakken :)
[...]

- Yes, zal leuk zijn voor gasten die de handen willen wassen, maar je krijgt er ook niks van
- Weet niet of Liebherr/Miele heel veel oplevert t.o.v. Siemens?
Liebherr levert 7 jaar garantie. Miele doet 2 jaar. Siemens doet meen ik standaard 2 jaar en als je genoeg Siemens-apparaten koopt dan kan dat naar 5 of 6 jaar? In mijn optiek ga je wel een stap omhoog in kwaliteit met Liebherr/Miele, maar de prijs is er ook naar. Er is weinig prijs-overlap: de goedkopere Liebherr is qua prijs vergelijkbaar met de high-end Siemens/BSH als ik me niet vergis.

Ding is een beetje dat de leverbaarheid een probleem is op het moment en we niet zo goed weten wanneer dit gaat veranderen.
[...]
Blad is momenteel een 20mm dik Dekton blad in het wit (Nayla volgens mij).
Hiervan dus 2 platen, 270x100 en 210x60.
Dit blad zit op eiland en spoelblad, achterwand is van hout (1 grote plaat).
Als we echt zouden moeten besparen zou composiet hier een optie zijn, maar als we gewoon krijgen waar we voor betalen ben ik tevreden.
Dekton is mooi porie-dicht en dus goed schoon te houden, geen issues als je een glas wijn laat omkieperen of met zuren aan de slag gaat. De print vind ik persoonlijk wel echt minder mooi, dat moet je een keer van dichtbij zien en vergelijken met composiet om het verschil goed te zien.

De prijs is wel stevig, dit is iets waar de keukenwinkels graag wat marge maken. En doen ze het niet op je blad, dan wel op de kasten, de installatie, de apparaten of ergens anders :)
Dank voor de reactie in ieder geval! Altijd leuk om te zien hoe inhoudelijk dit topic mee kijkt met de ontwerpen.
Graag gedaan hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is
LennartTW94 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:09:
[...]

Mochten er nog tips zijn over de indeling dan zijn die altijd welkom!
Ik val in herhaling, roep dit zovaak in het topic..

Werkblad:
8mm is alleen genoeg als je een ondersteuningsplaat op de kasten laat leggen. Dekton kan ontzettend slecht tegen puntbelasting en 8mm is, zeker met 90cm overhang in het kastje aan de warme zijde vragen om problemen. Vraag na hoe ze dit gaan doen zou ik zeggen.

Eiland:
Kookplaat tegen de rand is niet verstandig, want stelen steken uit en dan krijg je wel spetters op de vloer.
Spoelbak >60 uit de rand omdat er nog een kastje naast moet is onhandig omdat je dan teveel werkruimte inlevert.
Waar komt het reservoir van de Quooker die ik je niet zou adviseren?

Kastenwand:
Als je met een greeplijst werkt, doe dat dan tussen de koelkast en vriezer. Er zijn twee soorten verticale greeplijsten: een C-profiel en een L-profiel. Het C-profiel is 62mm breed, een L-profiel vaak 46mm. Dat betekent dat een L-profiel 46-18=28mm ruimte extra nodig heeft tussen kasten, terwijl een C-profiel 62-(2x18)= 26mm extra ruimte vraagt.
Een greeplijst langs een oven is niet echt waar deze voor bedacht is, het nadeel is dat je onder de juiste hoek de zijkant van de deur van de oven gaat zien: dat is niet mooi.

Logischer indeling zou wat mij betreft, van links naar rechts, zijn:

6-7cm niswand
60cm legkast
60cm ovenkast
60cm ovenkast
60cm koelkast
±3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm nis/koofwand

Heb het even snel voor je getekend (klik voor groot, is nodig):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EK6UHJWSQI3zO-Ix8q_TRGzVgU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qXpdVEQNogngfWFFHOhPjI1q.png?f=fotoalbum_medium

Of:
7cm niswand
60cm oven
60cm oven
60cm legkast
60cm koelkast
3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm niswand

Klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMBb1LebqC9DlzuwIyuBmNCd8No=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RwWFRTl88TOwvYsAYLN2H2tk.png?f=fotoalbum_medium

Deze indelingen zijn is ook niet 100% ideaal natuurlijk, maar je hebt meer kastruimte, allemaal gelijke breedte deuren en die greeplijst is denk ik mooier daar.

Je kunt onder een inductieplaat met afzuiging geen binnenlade kwijt trouwens, wel een gewone lade. En daardoor heb je IMO echt nog wel ergens een of twee binnenlades nodig. (Hint: onder een van de ovens wil je er ook eentje voor je rekken etc van de oven). Die 100-kast aan de andere kant van het eiland zou je kunnen voorzien van een binnenlade voor spullen die je minder vaak gebruikt. :)

De greeplijst onder de bar is een hele gekke, ik begrijp ècht niet waarom je dat zou willen doen. Je blad is immers ook al 60mm. Dan wordt het blad daar optisch 12cm dik, dat is echt heel dik!

Even de lelijke dingen benadrukken:
1. Lokatie van de spoelbak. Daar verdient de verkoper echt stokslagen mee
2. Het rooster van de wijnkoeler als die niet nagenoeg gelijk aan de plinten kan worden gemaakt
3. De fronten, allejezus wat trigger ik hard op de fronten. Denk echt dat jullie daar spijt van gaan krijgen. Over 3 jaar is dat onwijs uit de mode en ben je op het vlekkerige uitgekeken

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:08:
[...]

Liebherr levert 7 jaar garantie. Miele doet 2 jaar. Siemens doet meen ik standaard 2 jaar en als je genoeg Siemens-apparaten koopt dan kan dat naar 5 of 6 jaar? In mijn optiek ga je wel een stap omhoog in kwaliteit met Liebherr/Miele, maar de prijs is er ook naar. Er is weinig prijs-overlap: de goedkopere Liebherr is qua prijs vergelijkbaar met de high-end Siemens/BSH als ik me niet vergis.

Ding is een beetje dat de leverbaarheid een probleem is op het moment en we niet zo goed weten wanneer dit gaat veranderen.
Siemens doet inderdaad standaard ook 2 jaar (alhoewel, op de RVS kuip van de vaatwasser weer 10jaar, net zoals de koolborstelloze motoren van wasmachines), deze kan je bij 4 apparaten gratis verlengen naar 5 jaar (2+3 bij 4).
Miele heeft dit ook, vanaf 4 krijg je 5 jaar garantie.

Siemens is wat coulanter met garantie bij apparatuur uit het buitenland, bij Liebherr en Miele kan je garantie op je buik schijven.

Qua adviesprijs zit Siemens niet eens zo ver van Liebherr af, het verschil zit hem in de korting, bij Siemens kan je rekenen op 40+ % korting, bij Liebherr is meer dan 10% in je handjes knijpen.

@Floor-is Zie bijvoorbeeld Siemens 178 inbouw, beginnend vanaf 1400€ tot Max 2400€

En Liebherr 178 inbouw met instap op 1300€ (!!) en een groot scala op 1700-2200€.

Persoonlijk denk ik dat je met een instap Liebherr beter zit dan met een instap Siemens.

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 03-11-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Tehh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Koken en spoelen wisselen, dan kan je nog naar buiten kijken tijdens het koken. Het is vaak logischer om de spoelbak dichterbij de koeling te hebben bovendien. Edit: oh wacht, daar zit geen raam.. Hoe is het met dat raam rechts dan? Hoe hoog is die aan de onderzijde, kan je daar geen aanrecht kwijt en naar een C-vormige keuken per ongeluk?

Je kunt het werkblad met een naad verlijmen, is niet het allermooiste dat er bestaat, maar valt na een tijdje ook nauwelijks meer op als het goed is gedaan.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'ik weet niet of we kasten met lades willen'. Als je binnenlades in de hoge kasten bedoelt: ben er zelf geen fan van om lades achter een deur te zetten ook al is het handiger om dingen achteruit te pakken. Als je bedoelt in onderkasten: doe jezelf een lol en doe het wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 03-11-2022 22:10 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Wij willen in onze nieuwe keuken een klein vrieskastje onder het blad.
Het liefst zouden we een No Frost uitvoering willen, maar die zie ik vooralsnog alleen bij Miele.
De meeste merken hebben een Low Frost kastje.

Zit er qua onderhoud en ontdooien een groot verschil in Low en No?

Als het 1 x per jaar is, is het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 21:59
Floor-is schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:03:
[...]

Ik val in herhaling, roep dit zovaak in het topic..

Werkblad:
8mm is alleen genoeg als je een ondersteuningsplaat op de kasten laat leggen. Dekton kan ontzettend slecht tegen puntbelasting en 8mm is, zeker met 90cm overhang in het kastje aan de warme zijde vragen om problemen. Vraag na hoe ze dit gaan doen zou ik zeggen.

Eiland:
Kookplaat tegen de rand is niet verstandig, want stelen steken uit en dan krijg je wel spetters op de vloer.
Spoelbak >60 uit de rand omdat er nog een kastje naast moet is onhandig omdat je dan teveel werkruimte inlevert.
Waar komt het reservoir van de Quooker die ik je niet zou adviseren?

Kastenwand:
Als je met een greeplijst werkt, doe dat dan tussen de koelkast en vriezer. Er zijn twee soorten verticale greeplijsten: een C-profiel en een L-profiel. Het C-profiel is 62mm breed, een L-profiel vaak 46mm. Dat betekent dat een L-profiel 46-18=28mm ruimte extra nodig heeft tussen kasten, terwijl een C-profiel 62-(2x18)= 26mm extra ruimte vraagt.
Een greeplijst langs een oven is niet echt waar deze voor bedacht is, het nadeel is dat je onder de juiste hoek de zijkant van de deur van de oven gaat zien: dat is niet mooi.

Logischer indeling zou wat mij betreft, van links naar rechts, zijn:

6-7cm niswand
60cm legkast
60cm ovenkast
60cm ovenkast
60cm koelkast
±3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm nis/koofwand

Heb het even snel voor je getekend (klik voor groot, is nodig):
[Afbeelding]

Of:
7cm niswand
60cm oven
60cm oven
60cm legkast
60cm koelkast
3cm greeplijst
60cm vriezer
60cm legkast
10cm niswand

Klik:
[Afbeelding]

Deze indelingen zijn is ook niet 100% ideaal natuurlijk, maar je hebt meer kastruimte, allemaal gelijke breedte deuren en die greeplijst is denk ik mooier daar.

Je kunt onder een inductieplaat met afzuiging geen binnenlade kwijt trouwens, wel een gewone lade. En daardoor heb je IMO echt nog wel ergens een of twee binnenlades nodig. (Hint: onder een van de ovens wil je er ook eentje voor je rekken etc van de oven). Die 100-kast aan de andere kant van het eiland zou je kunnen voorzien van een binnenlade voor spullen die je minder vaak gebruikt. :)

De greeplijst onder de bar is een hele gekke, ik begrijp ècht niet waarom je dat zou willen doen. Je blad is immers ook al 60mm. Dan wordt het blad daar optisch 12cm dik, dat is echt heel dik!

Even de lelijke dingen benadrukken:
1. Lokatie van de spoelbak. Daar verdient de verkoper echt stokslagen mee
2. Het rooster van de wijnkoeler als die niet nagenoeg gelijk aan de plinten kan worden gemaakt
3. De fronten, allejezus wat trigger ik hard op de fronten. Denk echt dat jullie daar spijt van gaan krijgen. Over 3 jaar is dat onwijs uit de mode en ben je op het vlekkerige uitgekeken
Bedankt voor je reactie & advies!

Dekton hebben we inmiddels gewijzigd naar 12mm inderdaad.

De kookplaat kunnen we wel naar links verplaatsen, maar dan zit ie weer naast de spoelbak, wat ook niet ideaal is. En spoelbak naar de zijkant is ook weer niet ideaal want dan hebben we water op de vloer. We willen spoelbak & kookplaat wel aan de kastenwand zijde van het eiland hebben aangezien afvallade in kastenwand komt.

Reservoir van de quooker komt in het kastje eronder. Waarom zou je die niet adviseren?

Ik snap heel goed je punt over de greeplijst, maar met de indelingen die je had gedeeld kunnen we de afvallade (Hailo 91 liter) onder de oven niet meer openen aangezien die niet open kan met push to open (moet met greeplijst). Ik hoop dat het 'zien van de zijkant van de deur van de oven' meevalt en geen doorn in het oog wordt.

We doen inderdaad een besteklade onder de kookplaat, maar ook in de lade ernaast doen we nog een besteklade. Daarnaast hebben we 3 binnenlades onder de oven.

Doen idd geen greeplijst bij de bar, wel teruglopende plint bij de zijpanelen van de bar, zoals bij de rest van het eiland (achterwand bij de bar wel van vloer tot werkblad en onderkant werkblad mooi afgewerkt).

Wijnklimaatkast op de hoek van het eiland is een pijnpunt voor de meeste keukenzaken. Onduidelijkheid over hoe het afgewerkt wordt m.b.t. plint / rooster en daarnaast is voor vele zaken het lastig om een stollenwand met teruglopende plint tegen de zijkant te plaatsen (en met een stollenwand van bijvoorbeeld 6cm en een plint van 1,8cm heb je aan de zijkant dus maar een plint terugloop van 4,2cm terwijl het bij de rest van de keuken bijvoorbeeld 7cm terugloop is, wat ook weer niet perfect is).

Qua front ben ik het niet eens met je, maar dat is persoonlijke smaak. Render ziet er niet mooi uit, maar misschien heb je een beter beeld als je S171 Bruciato Smoked op google zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
LennartTW94 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:33:
[...]
Qua front ben ik het niet eens met je, maar dat is persoonlijke smaak. Render ziet er niet mooi uit, maar misschien heb je een beter beeld als je S171 Bruciato Smoked op google zoekt.
Heb je veel daglicht in je keuken? Bedenk dan dit type er heel anders uit ziet dan bij kunstlicht in de showroom. Je ziet dan echt elke tekening in het front en dat maakt het heel erg druk. Is het een donkere keuken waar je sowieso vaak kunstlicht gebruikt, dan kun je dat zelf goed uitlichten. Maar het is wel echt een aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik sprak zojuist even mijn keukenboer.
We spraken over vaatwassers en wel de Miele met AutoOpen.
dus dat ie open gaat aan het einde om het droogproces te bevorderen.

De keukenboer zei dat vroeg of laat waterschade aan je frontjes gaat veroorzaken.
Omdat er steeds warme vochtige lucht langs het frontje gaat.

Zijn er hier al mensen die al jarenlange ervaringen hebben met dit systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:41:

De keukenboer zei dat vroeg of laat waterschade aan je frontjes gaat veroorzaken.

Het gaat hier en bij kennissen al ruim 2 jaar goed en nog geen tekenen van opbollingen of iets degelijks. (Hacker keuken en een simpele keuken van Reddy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Hier twee jaar ervaring en helemaal niets van te zien. Ik heb wel het idee dat de kwaliteit van nieuwe apparaten in dit opzicht heel veel beter is dan die van pakweg 10 jaar geleden. Zo gaat de klep minstens 10-12 cm open, dus niet een heel smal kiertje waar die lucht doorheen geperst wordt. En het programma heeft de vaat al enorm gedroogd als de klep opengaat, het is niet zo dat er een wolk stoom uitkomt als de klep opengaat, wat wel zo is als je de klep halverwege het programma opent. Ik schat in dat de beleving van de verkoper wat gedateerd is.

Overigens had ik in een vorige keuken wel schade aan de deur onder de oven. Dat frontje was echt niet bestand tegen de hete lucht uit de oven. Daar hoor ik nooit iemand over, terwijl ovens vrijwel altijd in een hoge kast worden geplaatst met fronten ernaast en eronder.
Misschien daarmee vergelijken als je dit verder onderzoekt? Ik heb geen idee wat keukenverkopers hierover zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 04-11-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

@Toke_gt
Ik ben even gaan googlen op Geschirrspüler, Miele AutoOpen en Wasserdampf.
Dan kom je bijna meteen op het Duitse keukenforum terecht.

Dat is een enorm groot forum en aangezien veel apparatuur en keukens Duits zijn, is dat een goede info-bron.
Ik lees nauwelijks problemen met het systeem.
Ook niet na vele jaren.
Dus zal inderdaad wel loslopen wat de keukenboer zegt.

Dit is mijn voorlopige wensenlijstje voor de apparatuur:
  • Combi-Stoomoven Miele DGC 7665 HC Pro
  • Combi-Magnetron Miele H 7640 BM
  • Inductie kookplaat met interne recirculatie Miele KMDA 7476 FL
  • Vaatwasser Miele ?
  • Koelkasten 1 x Siemens KI51RADE0
  • 1 x Siemens KI51FADE0
  • Diepvries Siemens GI11VADE0
Moet dus nog even de vaatwasser gaan bepalen.
Ik was in het Miele Experience Center, maar de adviseur had er op een gegeven moment geen zin meer in.
Bij de vaatwassers aangekomen zei hij dat er heel keuze was en dat dit allemaal in de brochure te vinden is.
Niet dus.
Bovendien, waarom open je dan zo'n centrum als je antwoord is 'staat in de brochure' ?

[ Voor 47% gewijzigd door Rzaan op 04-11-2022 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:15:
@Toke_gt
Ik ben even gaan googlen op Geschirrspüler, Miele AutoOpen en Wasserdampf.
Dan kom je bijna meteen op het Duitse keukenforum terecht.

Dat is een enorm groot forum en aangezien veel apparatuur en keukens Duits zijn, is dat een goede info-bron.
Ik lees nauwelijks problemen met het systeem.
Ook niet na vele jaren.
Dus zal inderdaad wel loslopen wat de keukenboer zegt.

Dit is mijn voorlopige wensenlijstje voor de apparatuur:
  • Combi-Stoomoven Miele DGC 7665 HC Pro
  • Combi-Magnetron Miele H 7640 BM
  • Inductie kookplaat met interne recirculatie Miele KMDA 7476 FL
  • Vaatwasser Miele ?
  • Koelkasten 1 x Siemens KI51RADE0
  • 1 x Siemens KI51FADE0
  • Diepvries Siemens GI11VADE0
Moet dus nog even de vaatwasser gaan bepalen.
Ik was in het Miele Experience Center, maar de adviseur had er op een gegeven moment geen zin meer in.
Bij de vaatwassers aangekomen zei hij dat er heel keuze was en dat dit allemaal in de brochure te vinden is.
Niet dus.
Bovendien, waarom open je dan zo'n centrum als je antwoord is 'staat in de brochure' ?
Waarschijnlijk waren je vragen te specifiek :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntesia
Volgende week 1 van onze laatste afspraken bij de keukenboer.

Dit hebben wij qua apparatus:

Koelkast: Miele K7733E
Vriestkast: Liebherr 5128-20
Vaatwasser 1: G7255SCVIXXL
Vaatwasser 2: G7255SCVIXXL (omdat het kan) en bloedhekel aan volle keukeneiland/wasbak met vuile was.
Combi stoomoven: Miele: DGC7845XOBSW
Multi oven: Miele H7860BPOBSW
Vacumeerlade: EVS7010OBSW
Kookplaat: Bora Professional 3.0
Quooker +cube rvs

Denk dat we qua apparatuur wel ok zitten, twijfel ook nog misschien wel 3 kookvlakken te nemen.
Vaatwassers komen links en rechts onder de spoelbak tegen de muur. dus dat het daar ook direct afgespoelt en in de machines kan.

Meubels word Siematic SLX

Teken moet nog wel wat aan gedaan word want deze is door de deadline best snel in elkaar geflanst.
Zijkanten van het eiland doen we denk ik toch in het hout ipv dat we het blad laten doortrekken.
Die kleine plinten onder en boven de ovens moeten weg(weet niet waarom ze daar zitten)

en de kasten & led strip doortrekken tot plafond ipv dat er een plint zit boven

Verder nog tips?

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door syntesia op 04-11-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Z___Z schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:17:
[...]

Zijn deze lampen ook te koop tegen 50% korting zoals de afzuigkappen en andere keukenapparaten bij de grote keuken apparatuur boeren?
Ik vermoed van niet. Onze keukenzaak kocht (bestelde hem voor ons) hem gewoon via JAnsen en de Bont zelf.. En wij betaalden gewoon de prijs van J&B. Hoop geld maar iedere euro waard.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
syntesia schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:19:

Vaatwasser 2: G7255SCVIXXL (omdat het kan) en bloedhekel aan volle keukeneiland/wasbak met vuile was.
Quooker +cube rvs

Denk dat we qua apparatuur wel ok zitten, twijfel ook nog misschien wel 3 kookvlakken te nemen.
Vaatwassers komen links en rechts onder de spoelbak tegen de muur. dus dat het daar ook direct afgespoelt en in de machines kan.

Teken moet nog wel wat aan gedaan word want deze is door de deadline best snel in elkaar geflanst.
Zijkanten van het eiland doen we denk ik toch in het hout ipv dat we het blad laten doortrekken.
Die kleine plinten onder en boven de ovens moeten weg(weet niet waarom ze daar zitten)

Verder nog tips?

***members only***
Waarom niet ook een Liebherr koelkast i.p.v. Miele? Miele zijn in principe ook Liebherr, echter heeft Liebherr net een nieuwe lijn uit gebracht welke nog niet (geheel) is verwerk bij Miele.
Aan de 4 apparaten voor Miele kom je toch wel, qua garantie.
Zou eerder kijken naar de 5120 of 5150

Verwacht je de vacumeer veel te gebruiken? Hier een vrijstaande en gebruik hem eigenlijk zelden. (Af en toe vis/vlees sous vide in stoom oven).

Lees ik het goed dat je stoomoven de X (greeploos) is en je normale oven (heb dezelfde) met greep? Bewuste keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 04-11-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Source90 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:36:
[...]

Waarom niet ook een Liebherr koelkast i.p.v. Miele? Miele zijn in principe ook Liebherr, echter heeft Liebherr net een nieuwe lijn uit gebracht welke nog niet (geheel) is verwerk bij Miele.
Aan de 4 apparaten voor Miele kom je toch wel, qua garantie.
Zou eerder kijken naar de 5120 of 5150

Verwacht je de vacumeer veel te gebruiken? Hier een vrijstaande en gebruik hem eigenlijk zelden. (Af en toe vis/vlees sous vide in stoom oven).

Lees ik het goed dat je stoomoven de X (greeploos) is en je normale oven (heb dezelfde) met greep? Bewuste keuze?
Was destijds iets met leverproblemen bij liebherr waardoor ik voor miele heb gekozen. Maar kan nog zeker vragen of de Liebherr koelast kan. heeft ook mijn voorkeur.

Of ik de vacumeer ga gebruiken, weet ik niet. Heb het gekozen om aan die 60 cm hoogte te komen.
En toen was de keuze vacuum of warmhoudlade. Vacuum lijkt mij wel handig ook met het bewaren van eten.

Greeploos vs greepoven, dit is waarschijnlijk een slordigheidsfoutje. is mij niet eens opgevallen ga ik ook even navragen. Met greep vind ik toch stuk fijner bedienen dan die prut touchknop. maar greeploos is wel weer mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyClioRS

Quooker +cube rvs

Verder nog tips?

***members only***
Mooie keuken met mooie apparatuur. Koelkast zou ik persoonlijk ook van Liebherr willen. Waar zijn de knoppen van de Bora professional?
Wat ik zelf mooi vind, is van de hoge kantenwand, de deuren tot aan de vloer gelijk te laten lopen, zonder terugvallende plint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne

Quooker +cube rvs

Verder nog tips?

***members only***
De renders zijn een beetje ruk dus heb het idee dat de keuken op de plaatjes niet goed tot zijn recht komt.

1) Welk front gebruiken jullie? Gaat het om de Licoln Walnut?
Siematic combineert dat zelf regelmatig met zwart om voor een beetje contrast te zorgen. Zie bijvoorbeeld: https://www.goergenkeukens.nl/collecties/keuken-slx-3/
en

2) Bij SLX zou ik de zijkanten niet in het blad uit laten voeren, maar juist de SLX greeplijst helemaal rondom het eiland te laten lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVdcloJsrZjs4jHD_GvMLKXdv-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQIn7hpTwTPEtq2BuCgfVbb7.jpg?f=fotoalbum_large

3) Hoe dik nemen jullie het blad? In de deisgn van Siematic wordt er meestal gekozen voor een 6mm blad om de SLX greeplijst het fraaiste tot zijn recht te laten komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oKqGEeNvZDnCba63mmi-WMFNIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXZ8puR9oYCQ6qY2xCIaqgsK.jpg?f=fotoalbum_large

4) Positieve van de kookplaat zou denk ik beter iets centraler op het eiland kunnen zodat je links en rechts ruimte hebt. Bar zou je dan juist asymmetrischkunnen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:14:
[...]

Waarschijnlijk waren je vragen te specifiek :+
Zou best wel eens kunnen.
Ik had me al aardig ingelezen, hier en online.
Maar vooral de vaatwassers hebben zoveel mogelijkheden die niet of nauwelijks in de brochure worden toegelicht.
Ook de website van Miele is ruk.
Ik weet wel dat al die marketing-clowns elkaar tegenwoordig nalullen over 'beleving', maar ik wil gewoon goede nuchtere technische uitleg.
Het is nog niet zo erg als bij Bora want daar moet iemand een flink pak voor de broek krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:44
Rzaan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:42:
[...]

Zou best wel eens kunnen.
Ik had me al aardig ingelezen, hier en online.
Maar vooral de vaatwassers hebben zoveel mogelijkheden die niet of nauwelijks in de brochure worden toegelicht.
Ook de website van Miele is ruk.
Ik weet wel dat al die marketing-clowns elkaar tegenwoordig nalullen over 'beleving', maar ik wil gewoon goede nuchtere technische uitleg.
Het is nog niet zo erg als bij Bora want daar moet iemand een flink pak voor de broek krijgen.
Wat is er met bora? Ik hoor graag dingen over bora die ik niet weet :)

Hier overigens een Siemens vaatwasser in bestelling staan met auto open.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 04-11-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 05:51
SquareOne schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:23:
2) Bij SLX zou ik de zijkanten niet in het blad uit laten voeren, maar juist de SLX greeplijst helemaal rondom het eiland te laten lopen.
[Afbeelding]
Totaal off topic, maar ik vraag mij al een tijdje af hoe ze zo'n spotrail zo netjes aan het plafond krijgen zonder dat je een inbouwdoos of elektradoos ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
TRD07 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:20:
[...]

Totaal off topic, maar ik vraag mij al een tijdje af hoe ze zo'n spotrail zo netjes aan het plafond krijgen zonder dat je een inbouwdoos of elektradoos ziet?
Is niet mijn keuken, maar denk goed vooraf gepland. Waarschijnlijk hebben ze de inbouwdoos dicht gestuct en enkel 3 draadjes uit plafond laten komen op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 12:42
SquareOne schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:24:
[...]

Is niet mijn keuken, maar denk goed vooraf gepland. Waarschijnlijk hebben ze de inbouwdoos dicht gesturct en enkel 3 draadjes uit plafond laten komen op de jusite plek.
Ik heb het ook precies zo gedaan als je omschrijft. Goed plannen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
SquareOne schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:23:
[...]

De renders zijn een beetje ruk dus heb het idee dat de keuken op de plaatjes niet goed tot zijn recht komt.

1) Welk front gebruiken jullie? Gaat het om de Licoln Walnut?
Siematic combineert dat zelf regelmatig met zwart om voor een beetje contrast te zorgen. Zie bijvoorbeeld: https://www.goergenkeukens.nl/collecties/keuken-slx-3/
en

[Afbeelding]

3) Hoe dik nemen jullie het blad? In de deisgn van Siematic wordt er meestal gekozen voor een 6mm blad om de SLX greeplijst het fraaiste tot zijn recht te laten komen.
[Afbeelding]

4) Positieve van de kookplaat zou denk ik beter iets centraler op het eiland kunnen zodat je links en rechts ruimte hebt. Bar zou je dan juist asymmetrischkunnen plaatsen
Tnx voor de tips.

1) Idd voor de Licoln Walnut gekozen, we willen juist zelf een beetje af van de zwarte / gouden trend. hebben nu al 2 huizen gehad waar zwart en zwarte accenten terugkwamen.
2) Goed punt, dit had Siematic ons ook aanbevolen, daarom dat we het blad ook niet meer willen doortrekken.
3) Hier ook even naar gekeken, het gekozen blad is 1,4mm dus een stuk dikker. staat wel iets in de offerte "Randafwerking facet" ik weet niet wat dit betekend. Dus even navragen en ook een dunner blad vragen.
4) Als je hem iets naar rechts zet, zit dat dan nog wel mooi met de lade/kasten indeling eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
syntesia schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:49:
[...]

Tnx voor de tips.

1) Idd voor de Licoln Walnut gekozen, we willen juist zelf een beetje af van de zwarte / gouden trend. hebben nu al 2 huizen gehad waar zwart en zwarte accenten terugkwamen.
2) Goed punt, dit had Siematic ons ook aanbevolen, daarom dat we het blad ook niet meer willen doortrekken.
3) Hier ook even naar gekeken, het gekozen blad is 1,4mm dus een stuk dikker. staat wel iets in de offerte "Randafwerking facet" ik weet niet wat dit betekend. Dus even navragen en ook een dunner blad vragen.
4) Als je hem iets naar rechts zet, zit dat dan nog wel mooi met de lade/kasten indeling eronder?
Heb je ook een bovenaanzicht met de maatvoering van de keuken waarop de kastjes te zien zijn.
De render is nogal onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Vandaag de eerste " echte " offerte laten maken.
We waren al bij de KVIK geweest, wat opzich niet slecht bevallen is, maar denk niet dat we daar qua kleuren helemaal weg gaan komen.

Eerst maar wat plaatjes, indeling lijkt wel ongeveer vast te staan, ook ivm reeds aanwezige keuken/aansluitpunten etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJRByJsX9sYx6O54Wmk4KNkHRJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bFaxK7ryF89Oe7G2cTpvID1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJpstVerXZtoezTOw1W3zeQU7fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVFpZVimO8ILakcv95dKPCCl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AMzOoBc5WETGhxUs7bIUa6Q0vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAbI8Lj2ypnvG4QnRmSRTDj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMVRzce8FPNxb70EnuubMXOgja0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP29bj2cmX9v4L0LTsBx2Fd1.jpg?f=fotoalbum_large

Schuller 78cm korpus extra diep
lage delen zijn Siena Agaat grijs mat met AFP
hoge kasten Siena lava zwart mat met AFP
Graniet 20mm werkblad nero assoluto leather met blanco 70cm zwart wasbak vlakinbouw

apparatuur siemens
GS36NAXEP + KS36VAXEP side-by-side koelkast
SX63HX60AE vaatwasser
EX807LVV5E kookplat
LC98KLR62S afzuigkap
HB836GVB6 Oven
CM836BPB6 Combi oven
Quooker Pro 3 flex

Members only:

Twijfelpunten zijn:
> Side by side semi-inbouw koelkasten of gewoon volledig ingebouwd
> stoomoven of normaal
> korpushoogte 78 of 84,5 / plinthoogte 7 of 14,5 (bij 84,5 kan ik niet voor de extra diepe laden gaan)
> AFP vollak toegevoegde waarde/meerprijs ten opzichte van lak-laminaat
> apparatuur op detailniveau nog bekijken qua specs.

Vooraal over de meerwaarde van de anti fingerprint lak en de meerprijs daarvan kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord,

[ Voor 13% gewijzigd door --MP-- op 04-11-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
TRD07 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:20:
Ook dat hoort bij de keuken, toch :)

Ik voer alle verlichting in laagspanning uit, dan heb je geen plafonddoos nodig en kun je met een pijpje uit het plafond volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
LennartTW94 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:33:
[...]

Bedankt voor je reactie & advies!

Dekton hebben we inmiddels gewijzigd naar 12mm inderdaad.

De kookplaat kunnen we wel naar links verplaatsen, maar dan zit ie weer naast de spoelbak, wat ook niet ideaal is. En spoelbak naar de zijkant is ook weer niet ideaal want dan hebben we water op de vloer. We willen spoelbak & kookplaat wel aan de kastenwand zijde van het eiland hebben aangezien afvallade in kastenwand komt.
120 kast van maken, met deels minder diepe lade, dan kan je schuiven met de spoelbak. :)
Reservoir van de quooker komt in het kastje eronder. Waarom zou je die niet adviseren?
Omdat ik de Combi+ zou adviseren :)
Ik snap heel goed je punt over de greeplijst, maar met de indelingen die je had gedeeld kunnen we de afvallade (Hailo 91 liter) onder de oven niet meer openen aangezien die niet open kan met push to open (moet met greeplijst). Ik hoop dat het 'zien van de zijkant van de deur van de oven' meevalt en geen doorn in het oog wordt.
Een afvalsysteem kan je ook bij IKEA halen en is daar ook nog eens goedkoper. Gewoon in een normale lade met push to open, scheelt teveel gedoe.
De zijkant van de ovendeur valt in de praktijk meestal ontzettend mee, maar soms precies niet..
We doen inderdaad een besteklade onder de kookplaat, maar ook in de lade ernaast doen we nog een besteklade. Daarnaast hebben we 3 binnenlades onder de oven.
Onder een kookplaat met afzuiging past geen binnenlade, dus ik hoop dat je een bestekindeling in een gewone lade plaatsen gaat dan. ;)
Doen idd geen greeplijst bij de bar, wel teruglopende plint bij de zijpanelen van de bar, zoals bij de rest van het eiland (achterwand bij de bar wel van vloer tot werkblad en onderkant werkblad mooi afgewerkt).
Dat las ik anders, dit is wat je wilt inderdaad, die 60mm is al heftig dik namelijk :)
Wijnklimaatkast op de hoek van het eiland is een pijnpunt voor de meeste keukenzaken. Onduidelijkheid over hoe het afgewerkt wordt m.b.t. plint / rooster en daarnaast is voor vele zaken het lastig om een stollenwand met teruglopende plint tegen de zijkant te plaatsen (en met een stollenwand van bijvoorbeeld 6cm en een plint van 1,8cm heb je aan de zijkant dus maar een plint terugloop van 4,2cm terwijl het bij de rest van de keuken bijvoorbeeld 7cm terugloop is, wat ook weer niet perfect is).
Ik haat die dingen überhaupt, ze zijn minder zuinig, in weinig hoogtes te krijgen en je hebt zo’n lelijk rooster om maar een paar dingen te noemen. Oh en de grootte van de deur komt eigenlijk ook nooit overeen met de fronten in de keuken. Echt, wat een gezeik zo’n ding. Een onderbouw-inbouw koelkastje is misschien minder eye-catcher, maar heeft verder in mijn nogal recht-voor-zijn-raap mening echt alleen maar voordelen. ;)
Your search - S171 "Bruciato Smoked" - did not match any documents

Als het S171 Bruciato van decolegno (mooi spul) is, dan is het bijna zwart hout? Dat lijkt helemaaaal niet op je renders!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Quooker +cube rvs

Whoa luxe!
Als je niet voor SLX gaat: Het blad waterval maken (laten doorlopen tot de vloer) wordt echt weinig gedaan vanwege de kosten, maar het kan zo verschrikkelijk mooi zijn! Echt, overweeg het wèl te doen oh en dan tot de grond natuurlijk. :9

Die blindplaten bij de ovens zijn omdat het makkelijker tekenen is en het ook makkelijker is om alles passend te krijgen. Zorg dat je goed afspreekt dat je de keuken zonder die blindplaten krijgt, want dat doet echt enorm af aan het geheel. :)
Verder nog tips?

***members only***
Ja, ik heb die zin per ongeluk verwijderd net, maar je kunt niet tot het plafond door zonder plint erboven. Dit simpelweg omdat de kast erin getild moet worden. Als je <5mm ruimte boven de kasten wilt, moeten deze op locatie en rechtop in elkaar gezet worden; er zijn bizar weinig bedrijven die dit doen omdat het én veel werk is én de kans op beschadiging (van kast, maar zeker het plafond) bijna gegarandeerd is.

Het plankje achter de kraan daar is onhandig qua hoogte.
Ik kan niet ontdekken of je legkasten of lades hebt bedacht, als je budget het toestaat: zoveel mogelijk lades en vergeet niet om ook extra binnenlades toe te voegen.
Onder je ovens ofwel een extra plankje (10-12cm hoge tussenruimte) zodat je hier je rekjes op kwijt kunt, of ook binnenlades.

ALS het passen zou, overweeg dan de spoelkast breder te maken. Een extra brede spoelbak is echt ontzettend fijn als je grote pannen, ovenrekken en groot serviesgoed gaat schoonmaken. Franke heeft twee bijzonder mooie spoelbakken:
1. Franke Kubus ‘superbreed’
2. Franke Maris 62cm
Beide keramisch en daarmee stevig, kleurvast en hittebestendig.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
--MP-- schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:
Vandaag de eerste " echte " offerte laten maken.
We waren al bij de KVIK geweest, wat opzich niet slecht bevallen is, maar denk niet dat we daar qua kleuren helemaal weg gaan komen.

Eerst maar wat plaatjes, indeling lijkt wel ongeveer vast te staan, ook ivm reeds aanwezige keuken/aansluitpunten etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schuller 78cm korpus extra diep
lage delen zijn Siena Agaat grijs mat met AFP
hoge kasten Siena lava zwart mat met AFP
Graniet 20mm werkblad nero assoluto leather met blanco 70cm zwart wasbak vlakinbouw

apparatuur siemens
GS36NAXEP + KS36VAXEP side-by-side koelkast
SX63HX60AE vaatwasser
EX807LVV5E kookplat
LC98KLR62S afzuigkap
HB836GVB6 Oven
CM836BPB6 Combi oven
Quooker Pro 3 flex

***members only***

Twijfelpunten zijn:
> Side by side semi-inbouw koelkasten of gewoon volledig ingebouwd
> stoomoven of normaal
> korpushoogte 78 of 84,5 / plinthoogte 7 of 14,5 (bij 84,5 kan ik niet voor de extra diepe laden gaan)
> AFP vollak toegevoegde waarde/meerprijs ten opzichte van lak-laminaat
> apparatuur op detailniveau nog bekijken qua specs.

Vooraal over de meerwaarde van de anti fingerprint lak en de meerprijs daarvan kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord,
Sorry, maar het genoemde bedrag vind ik dit niet waard. Zelfs niet met al die lades.

Drie lades boven elkaar is niet van deze tijd, zeker niet met allemaal grepen. Twee lades en binnenlade is rustiger op het oog, soms wel meer werk om iets te pakken!
Die ovenkast vraagt erom dat je er spullen op gaat zetten en dan wordt het snelt een rommeltje. Juist daarboven een kast om zaken in op te kunnen bergen is fijn.
Een open kastje aan de koude zijde van het eiland: waarom? Dat lijkt me zicht en wordt ook snel rommelig of druk.
Een plank tussen het raam en de ovenkast is dan leuker, licht eronder en wat kruiden en kookboeken erop :)
Die koelkast is een kwestie van smaak, dat snap ik, maar het is ook de derde-vierde of zelfs 5e kleur in je keuken, dat maakt het druk. RVS schoonhouden is bovendien best werk met alle vingers. Lekker twee manshoge inbouw nemen :)
Plinthoogte onder 10cm klinkt mooi, ik vind het te weinig ruimte voor m’n voeten. Liever de plint iets dieper laten vallen dan als het kan.
Anti-fingerprint fronten zijn er echt maar een paar van in mijn mening die goed werken en die zijn allen geen lak en van het type ‘kanonne, dat is duur’.

Apparatuur kan je compleet op leeglopen als je niet oplet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Floor-is Mocht je de tijd (en zin) hebben, zou je dan ook naar onze keuken willen kijken? Er is al wel getekend, maar aanpassingen kunnen nog aangezien er nog niet ingemeten is. Misschien zie jij nog hele gekke dingen?
vinom in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 22:38

Vorige huis hadden wij dit systeem en inderdaad, na een jaar of 2 begon de bovenkant van het deurtje dikker te worden.
Was geen goedkope keuken maar degelijk spul van een plaatselijke keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:16

Ik zit te zoeken maar kan het niet goed vinden: wij hebben een Siemens vaatwasser SX73H800BE nu in de keukenofferte. Hoe heet deze functie bij Siemens? Vind dit wel een must eigenlijk.

Edit: laatste reactie niet gelezen.. waren dit kunststof fronten?

[ Voor 4% gewijzigd door gdvm op 05-11-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
gdvm schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:30:
[...]

Ik zit te zoeken maar kan het niet goed vinden: wij hebben een Siemens vaatwasser SX73H800BE nu in de keukenofferte. Hoe heet deze functie bij Siemens? Vind dit wel een must eigenlijk.

Edit: laatste reactie niet gelezen.. waren dit kunststof fronten?
Bij Siemens heet dit 'Auto open dry'. Je hebt ook de optie open assist, dan tik je op de vaatwasser en dat gaat ie stukje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:03
Heeft er hier iemand daadwerkelijk ervaring met een Hue Ensis boven het kookgedeelte van de keuken? Wij willen er uiteindelijk twee naast elkaar op gaan hangen boven dit geheel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsdMGT0XLeIfH4rf9kK0ncEofUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qzCB4SWFNDEygCKHfrxsLpE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie de vraag meerdere keren langskomen, maar dan blijkt het uiteindelijk toch steeds een lamp van Jansen en de Bont te zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

coob schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:13:
[...]

Vorige huis hadden wij dit systeem en inderdaad, na een jaar of 2 begon de bovenkant van het deurtje dikker te worden.
Was geen goedkope keuken maar degelijk spul van een plaatselijke keukenboer.
Weet je nog welke vaatwasser dit was?
Kwam er ook echt stoom uit de vaatwasser als ie open ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 22:38
Rzaan schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:08:
[...]

Weet je nog welke vaatwasser dit was?
Kwam er ook echt stoom uit de vaatwasser als ie open ging?
Dat was een Miele en er kwam echt wel stoom/damp uit ja.
We hebben een nieuwe deur kunnen regelen en daarna de deur van de vaatwasser maar dicht gelaten voortaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Floor-is schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 01:16:
[...]

Sorry, maar het genoemde bedrag vind ik dit niet waard. Zelfs niet met al die lades.

Drie lades boven elkaar is niet van deze tijd, zeker niet met allemaal grepen. Twee lades en binnenlade is rustiger op het oog, soms wel meer werk om iets te pakken!
Die ovenkast vraagt erom dat je er spullen op gaat zetten en dan wordt het snelt een rommeltje. Juist daarboven een kast om zaken in op te kunnen bergen is fijn.
Een open kastje aan de koude zijde van het eiland: waarom? Dat lijkt me zicht en wordt ook snel rommelig of druk.
Een plank tussen het raam en de ovenkast is dan leuker, licht eronder en wat kruiden en kookboeken erop :)
Die koelkast is een kwestie van smaak, dat snap ik, maar het is ook de derde-vierde of zelfs 5e kleur in je keuken, dat maakt het druk. RVS schoonhouden is bovendien best werk met alle vingers. Lekker twee manshoge inbouw nemen :)
Plinthoogte onder 10cm klinkt mooi, ik vind het te weinig ruimte voor m’n voeten. Liever de plint iets dieper laten vallen dan als het kan.
Anti-fingerprint fronten zijn er echt maar een paar van in mijn mening die goed werken en die zijn allen geen lak en van het type ‘kanonne, dat is duur’.

Apparatuur kan je compleet op leeglopen als je niet oplet ;)
Dank voor het meedenken. 3 lades boven elkaar is optisch inderdaad niet geweldig. Maar ik ga me 100% zeker kapot ergeren aan binnenladen, ik wil gewoon snel iets kunnen pakken als ik aan het koken ben. Hier moet het optische dus wijken voor het praktische. overigens vallen de grepen van de bovenste laden nauwelijks op in het echt, omdat ze strak onder het blad zitten.
Ik zou het liefst 2 even hoge laden onder de besteklade hebben maar tot nu toe vind ik dit alleen bij KVIK, of bij Next125 bij de 87,5 korpus die zowel om prijs als plinthoogte al afgevallen is.

Ovenkast op deze hoogte is bewust, hebben we nu ook en staat een stereotje op zodat we een beetje muziek hebben. Verder zetten wij er niets op. we hebben ruimte zat op andere plekken.

Op kastje aan de koude zijde is om het een beetje minder eentonig te maken, zou eigenlijk lava zwart moeten zijn om als soor van kleurovergang naar de hoge kasten in lava zwart. Komt niks nuttigs in te staan misschien wat sier spul.

Plak of kastje ofzo naast/boven oven kast moeten we nog iets leuks voor bedenken, maar zit nog niet in deze render. Komt er zeker wel.

Side-by-side Koelkast vannacht besloten om te schrappen. Wordt in de praktijk inderdaad niet zo mooi als ik het in mijn hoofd heb. Dus worden gewoon inbouwkoelkasten met volledige hoogte dan al die kasten op hoogte 201 en de deuren uit 1 stuk. dan wordt dat ook een mooi strak geheel.

Ben wel nog weer aan het denken over het blad van het eiland, om hier de spoelkant graniet te pakken en de zitkant een houten blad wat dan wat dikker is.

qua prijs...tja ik vind het ook veel geld, maar zie hier vaak vergelijkbare of hogere bedragen voorbij komen voor een grote keuken met een groot eiland en extra hoge wand. Wil nog wel kijken wat het prijsverschil wordt zonder vollak AFP maar dan met de laklaminaat, dit is PG1 vs PG4.

[ Voor 8% gewijzigd door --MP-- op 05-11-2022 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
--MP-- schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:54:
[...]
Dank voor het meedenken. 3 lades boven elkaar is optisch inderdaad niet geweldig. Maar ik ga me 100% zeker kapot ergeren aan binnenladen, ik wil gewoon snel iets kunnen pakken als ik aan het koken ben.
Misschien toch nog even erin verdiepen. Kies een systeem waarin je in één beweging de buitenla opent en de binnenla meteen losklikt. Ik dacht ook dat ik me eraan zou gaan ergeren, maar het is nauwelijks een extra beweging en het doet niets af aan de snelheid. Twee gelijke lades is zoveel strakker en rustiger dan drie.
(Maar inderdaad niet kiezen voor een systeem waarin de binnenla niet meteen meekomt. Dan moet je bij wijze van spreken twee lades openen en dat is echt zeer irritant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als onwetende die voor het eerst een keuken gaat aanschaffen wat hulp nodig bij de apparatuur. We hadden initieel een offerte met Siemens apparatuur maar daarmee kwamen we echt te ver van het budget af. Met AEG in de offerte scheelt het aanzienlijk, maar vroeg ik mij dus af in hoeverre deze kwalitatief nou schelen? Is het een stuk merkbeleving dat ik gewend ben dat Siemens een van de betere merken is, of is dat ook wel echt ergens op gebaseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Verwijderd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:20:
Ik heb als onwetende die voor het eerst een keuken gaat aanschaffen wat hulp nodig bij de apparatuur. We hadden initieel een offerte met Siemens apparatuur maar daarmee kwamen we echt te ver van het budget af. Met AEG in de offerte scheelt het aanzienlijk, maar vroeg ik mij dus af in hoeverre deze kwalitatief nou schelen? Is het een stuk merkbeleving dat ik gewend ben dat Siemens een van de betere merken is, of is dat ook wel echt ergens op gebaseerd?
Dat komt omdat je aan de dure shit van Siemens denkt en dat is hoog in de middenklasse. Maar Siemens heeft ook goedkoop natuurlijk.

AEG denken mensen vaak aan goedkoper en kwalitatief minder, maar zij leveren mijns inziens ook in hun hoogste segment echt wel goede apparatuur die zeker vergelijkbaar is met de duurdere lijnen van Siemens.

Ergo: het is meer merkbeleving denk ik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
vinom schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:42:
Hier gisteren de knoop doorgehakt en de keuken besteld bij Keukenloods, na een 'prijsstrijd' met Superkeukens.

***members only***
Ik neem aan dat die spatrand 100mm wordt en niet 10mm?
Apparatuur is mooi luxe

Komen de opmerkingen:
  1. Onder het raam heb je twee greeplijsten horizontaal, maar verder nergens. Overweeg om ofwel de lage greeplijst te verwijderen of deze ook in de andere delen zover mogelijk door te trekken.
  2. LeMans in de hoek is hier logisch, kostbaar, maar logisch.
  3. Boven de oven een passtuk? Waarom?
  4. Vaatwasser links van spoelen is niet het meest logisch, maar tenzij je die LeMans gaat draaien om rechts van de spoelkast de vaatwasser te kunnen plaatsen kan je niet erg veel.
  5. Heb gisteren ofzo nog wat geschreven over een verticale greeplijst naast een oven, lees dat even terug. (Tenzij C-lijst zeker niet aan te raden)
  6. 561mm is niet voor alle apparatuur afdoende, laat je leverancier even 'garanderen' dat alles past in die kastenwand. Mijn oven moet 570mm hebben en de koelkast ook zo iets meen ik.
Je hebt een relatief kleine ruimte waar je alles wilt en moet doen, een c-vormige keuken is hier logisch, de plek van de kastenwand lijkt me ook; hoogstens kan je nog en plank tussen de kastenwand en het raam plaatsen en eentje boven de spoelbak daar.

Denk even goed na over de verlichting, naast de kastenwand kan best een donker hoekje worden als je niet oplet :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
posttoast schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:59:
Heeft er hier iemand daadwerkelijk ervaring met een Hue Ensis boven het kookgedeelte van de keuken? Wij willen er uiteindelijk twee naast elkaar op gaan hangen boven dit geheel:

[Afbeelding]

Ik zie de vraag meerdere keren langskomen, maar dan blijkt het uiteindelijk toch steeds een lamp van Jansen en de Bont te zijn.
Het is niet zonder reden dat de Jansen & de Bont (nu Novy) telkens gekozen wordt. ;)

Grootste voordeel is dat deze in één lengte geleverd wordt en als zodanig ook bediend kan worden. Nadeel is de prijs ten opzichte van de grovere Philips :)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 371 ... 524 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1