Na de feedback die ik van jullie gekregen heb op onze eerste keukenofferte van Bruynzeel zijn we nog verder gaan puzzelen. We zijn in verschillende zaken gaan kijken en hebben bij Bemmel & Kroon in Den Haag een offerte laten maken. Daar waren we in de eerste instantie supertevreden; er werd veel meer meegedacht dan bij Bruynzeel en de juiste kritische vragen werden gesteld. Zo werd bijvoorbeeld, terecht, aangegeven dat we best wat ruimte hebben en dat een blad van 75cm ipv 60cm een mooie optie zou zijn. Ook ben ik, met inhoudelijke argumenten, overtuigd dat we toch voor een Bora willen gaan.
Kortom; we waren supertevreden. Tot het einde van het gesprek. Toen werd eerst een bedrag genoemd van € 30.000 met de opmerking dat dat de "inkoopprijzen zijn en niet wat je uiteindelijk echt betaald". Vervolgens werd het scherm waarop wij meekeken uitgeschakeld er ging gegoocheld worden met bedragen. Daarna kwam er een bedrag tevoorschijn van € 23.640, exclusief montage (€ 1.226). En als klapper op de vuurpijl de opmerking: "Volgens mij een heel mooie keuken voor een mooi bedrag, en als het goed is is het goed. Dus als jullie vandaag nog tekenen kan ik er nog € 400 vanaf halen". En dat soort gezeik heb ik dus geen zin in, dus daarmee heeft B&K nu in principe voor ons afgedaan. Ook is de offerte die we kregen niet gespecificeerd, wat fatsoenlijk vergelijken eigenlijk onmogelijk maakt.
Ik heb de offerte van B&K nog wel naar Keukenloods gestuurd om een prijscheck te laten doen. Die kwamen voor dezelfde keuken inclusief montage uit op € 22.783. Scheelt dik 2K dus.
Uiteindelijk merk ik dat ik toch sterk blijf neigen naar Bruynzeel, met name omdat het (een beetje) gedoe scheelt. Ik heb ze dus nog eens gevraagd om een offerte te maken. Daarbij valt het me wel op dat met name apparatuur hier wel prijzig is. Oplevering zal pas over een jaar of 2 zijn, dus de apparatuur zal tegen die tijd vervangen worden door de courante modellen. Daarover zei B&K trouwens nog iets "aparts" waarvan ik niet weet of het klopt; de verkoper daar beweerde dat vaatwassers met Zeolith niet meer leverbaar zijn en dat de kans klein is dat dit in de komende twee jaar gaat veranderen én dat ovens met pyrolyse-functie sowieso uit de handel gaan omdat het teveel energie kost... Klonk een beetje als een raar verhaal, tegelijk had de verkoper volgens mij totaal geen beweegreden om mij dit te vertellen als het niet waar zou zijn.
Al met al is dit de meest recente offerte van Bruynzeel:
De plaatjes::strip_exif()/f/image/7qzCB4SWFNDEygCKHfrxsLpE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s9lvuF3rfI9OrjSMfwNuOEd3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nw9zeUsXjInVOF74sbW2JdGO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nWlx9dTG7DxeiGyaaYM5iRvM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y8UOdECZZiDDvjG2c98mCyaX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd of iemand nog toffe inzichten heeft
Het enige waar we nog een heel klein beetje over twijfelen is de indeling van de het werkblad. We hebben nu links koken en rechts spoelen, maar ik heb al een aantal mensen gesproken die andersom adviseren. Alleen voor ons voelt wat we nu hebben gedaan logischer...
Kortom; we waren supertevreden. Tot het einde van het gesprek. Toen werd eerst een bedrag genoemd van € 30.000 met de opmerking dat dat de "inkoopprijzen zijn en niet wat je uiteindelijk echt betaald". Vervolgens werd het scherm waarop wij meekeken uitgeschakeld er ging gegoocheld worden met bedragen. Daarna kwam er een bedrag tevoorschijn van € 23.640, exclusief montage (€ 1.226). En als klapper op de vuurpijl de opmerking: "Volgens mij een heel mooie keuken voor een mooi bedrag, en als het goed is is het goed. Dus als jullie vandaag nog tekenen kan ik er nog € 400 vanaf halen". En dat soort gezeik heb ik dus geen zin in, dus daarmee heeft B&K nu in principe voor ons afgedaan. Ook is de offerte die we kregen niet gespecificeerd, wat fatsoenlijk vergelijken eigenlijk onmogelijk maakt.
Ik heb de offerte van B&K nog wel naar Keukenloods gestuurd om een prijscheck te laten doen. Die kwamen voor dezelfde keuken inclusief montage uit op € 22.783. Scheelt dik 2K dus.
Uiteindelijk merk ik dat ik toch sterk blijf neigen naar Bruynzeel, met name omdat het (een beetje) gedoe scheelt. Ik heb ze dus nog eens gevraagd om een offerte te maken. Daarbij valt het me wel op dat met name apparatuur hier wel prijzig is. Oplevering zal pas over een jaar of 2 zijn, dus de apparatuur zal tegen die tijd vervangen worden door de courante modellen. Daarover zei B&K trouwens nog iets "aparts" waarvan ik niet weet of het klopt; de verkoper daar beweerde dat vaatwassers met Zeolith niet meer leverbaar zijn en dat de kans klein is dat dit in de komende twee jaar gaat veranderen én dat ovens met pyrolyse-functie sowieso uit de handel gaan omdat het teveel energie kost... Klonk een beetje als een raar verhaal, tegelijk had de verkoper volgens mij totaal geen beweegreden om mij dit te vertellen als het niet waar zou zijn.
Al met al is dit de meest recente offerte van Bruynzeel:
Apparatuur
- Siemens STUDIOLINE Bakoven 595mm - € 1659
- Siemens Vrieskast, inh. 97 l - € 769
- Siemens Koelkast, inh. 319 l - € 1021
- BORA X Pure - € 3.583,00
- Siemens vaatwasser met Zeolith - € 1149
- Besteklade voor vaatwasser - € 64
- Totaal € 8245
Accessoires
- Aansluitmaterialen - € 144
- Quooker COMBI+ Fusion Round RVS - € 1620
- Spoelbak inleg - € 772
- Totaal € 2536
De rest
- Meubelen (Bruynzeel Olympia) - € 8837,71
- Werkblad (composiet 20mm dik, diepte 750mm, totaal lengte 3974mm) - € 1843
- Montage - € 1679
De plaatjes:
Rendering 1
:strip_exif()/f/image/7qzCB4SWFNDEygCKHfrxsLpE.jpg?f=fotoalbum_large)
Rendering 2
:strip_exif()/f/image/s9lvuF3rfI9OrjSMfwNuOEd3.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenaanzicht
:strip_exif()/f/image/nw9zeUsXjInVOF74sbW2JdGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Zij-aanzicht 1
:strip_exif()/f/image/nWlx9dTG7DxeiGyaaYM5iRvM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zij-aanzicht 2
:strip_exif()/f/image/y8UOdECZZiDDvjG2c98mCyaX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd of iemand nog toffe inzichten heeft