Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:00
Na de feedback die ik van jullie gekregen heb op onze eerste keukenofferte van Bruynzeel zijn we nog verder gaan puzzelen. We zijn in verschillende zaken gaan kijken en hebben bij Bemmel & Kroon in Den Haag een offerte laten maken. Daar waren we in de eerste instantie supertevreden; er werd veel meer meegedacht dan bij Bruynzeel en de juiste kritische vragen werden gesteld. Zo werd bijvoorbeeld, terecht, aangegeven dat we best wat ruimte hebben en dat een blad van 75cm ipv 60cm een mooie optie zou zijn. Ook ben ik, met inhoudelijke argumenten, overtuigd dat we toch voor een Bora willen gaan.

Kortom; we waren supertevreden. Tot het einde van het gesprek. Toen werd eerst een bedrag genoemd van € 30.000 met de opmerking dat dat de "inkoopprijzen zijn en niet wat je uiteindelijk echt betaald". Vervolgens werd het scherm waarop wij meekeken uitgeschakeld er ging gegoocheld worden met bedragen. Daarna kwam er een bedrag tevoorschijn van € 23.640, exclusief montage (€ 1.226). En als klapper op de vuurpijl de opmerking: "Volgens mij een heel mooie keuken voor een mooi bedrag, en als het goed is is het goed. Dus als jullie vandaag nog tekenen kan ik er nog € 400 vanaf halen". En dat soort gezeik heb ik dus geen zin in, dus daarmee heeft B&K nu in principe voor ons afgedaan. Ook is de offerte die we kregen niet gespecificeerd, wat fatsoenlijk vergelijken eigenlijk onmogelijk maakt.

Ik heb de offerte van B&K nog wel naar Keukenloods gestuurd om een prijscheck te laten doen. Die kwamen voor dezelfde keuken inclusief montage uit op € 22.783. Scheelt dik 2K dus.

Uiteindelijk merk ik dat ik toch sterk blijf neigen naar Bruynzeel, met name omdat het (een beetje) gedoe scheelt. Ik heb ze dus nog eens gevraagd om een offerte te maken. Daarbij valt het me wel op dat met name apparatuur hier wel prijzig is. Oplevering zal pas over een jaar of 2 zijn, dus de apparatuur zal tegen die tijd vervangen worden door de courante modellen. Daarover zei B&K trouwens nog iets "aparts" waarvan ik niet weet of het klopt; de verkoper daar beweerde dat vaatwassers met Zeolith niet meer leverbaar zijn en dat de kans klein is dat dit in de komende twee jaar gaat veranderen én dat ovens met pyrolyse-functie sowieso uit de handel gaan omdat het teveel energie kost... Klonk een beetje als een raar verhaal, tegelijk had de verkoper volgens mij totaal geen beweegreden om mij dit te vertellen als het niet waar zou zijn.

Al met al is dit de meest recente offerte van Bruynzeel:
Apparatuur
Accessoires
  • Aansluitmaterialen - € 144
  • Quooker COMBI+ Fusion Round RVS - € 1620
  • Spoelbak inleg - € 772
  • Totaal € 2536
De rest
  • Meubelen (Bruynzeel Olympia) - € 8837,71
  • Werkblad (composiet 20mm dik, diepte 750mm, totaal lengte 3974mm) - € 1843
  • Montage - € 1679
In totaal kom ik nu uit op een bedrag van € 23.140,71.

De plaatjes:
Rendering 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsdMGT0XLeIfH4rf9kK0ncEofUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qzCB4SWFNDEygCKHfrxsLpE.jpg?f=fotoalbum_large
Rendering 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnA6vN1u3D0TL6v3AKwqdj0xohU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9lvuF3rfI9OrjSMfwNuOEd3.jpg?f=fotoalbum_large
Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Zex8ycEQibs8HMuhKV70cM4AG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw9zeUsXjInVOF74sbW2JdGO.jpg?f=fotoalbum_large
Zij-aanzicht 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UvZK39Vq4FjYKodXyReAKScwgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWlx9dTG7DxeiGyaaYM5iRvM.jpg?f=fotoalbum_large
Zij-aanzicht 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE5hOgw4saHPAjaTdOvNIh6rJ10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8UOdECZZiDDvjG2c98mCyaX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd of iemand nog toffe inzichten heeft :) Het enige waar we nog een heel klein beetje over twijfelen is de indeling van de het werkblad. We hebben nu links koken en rechts spoelen, maar ik heb al een aantal mensen gesproken die andersom adviseren. Alleen voor ons voelt wat we nu hebben gedaan logischer...

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:51
posttoast schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:14:
Het enige waar we nog een heel klein beetje over twijfelen is de indeling van de het werkblad. We hebben nu links koken en rechts spoelen, maar ik heb al een aantal mensen gesproken die andersom adviseren. Alleen voor ons voelt wat we nu hebben gedaan logischer...
Dit is persoonlijk, dus er is geen gulden regel voor wat het beste is. Probeer het gewoon uit. Als je een pan pasta wilt afgieten, vind je het dan fijner om de pan naar links toe te draaien, of liever naar rechts? Dat bepaalt jouw voorkeursrichting. Heeft niet per se met rechts- of linkshandig te maken. Ik ben rechts en werk het liefst van rechts naar links, maar andere rechtshandigen werken liever van links naar rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
posttoast schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:14:
Daarover zei B&K trouwens nog iets "aparts" waarvan ik niet weet of het klopt; de verkoper daar beweerde dat vaatwassers met Zeolith niet meer leverbaar zijn en dat de kans klein is dat dit in de komende twee jaar gaat veranderen én dat ovens met pyrolyse-functie sowieso uit de handel gaan omdat het teveel energie kost... Klonk een beetje als een raar verhaal, tegelijk had de verkoper volgens mij totaal geen beweegreden om mij dit te vertellen als het niet waar zou zijn.
Klinkt mij als totale onzin. Siemens heeft net een nieuwe lijn klaar staan voor 2023 en daar zit Pyrolyse nog gewoon op. Die lui verzinnen zoveel bij elkaar dat het op een gegeven moeilijk wordt om te achterhalen wat nu de waarheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Toke_gt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Dit is persoonlijk, dus er is geen gulden regel voor wat het beste is. Probeer het gewoon uit. Als je een pan pasta wilt afgieten, vind je het dan fijner om de pan naar links toe te draaien, of liever naar rechts? Dat bepaalt jouw voorkeursrichting. Heeft niet per se met rechts- of linkshandig te maken. Ik ben rechts en werk het liefst van rechts naar links, maar andere rechtshandigen werken liever van links naar rechts.
OK, daar gaan we even over nadenken dus. In onze huidige keuken hebben we de kookplaat tegenover de spoelbak, dus daar is pasta afgieten een halve ballet-voorstelling ;)
vinom schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Klinkt mij als totale onzin. Siemens heeft net een nieuwe lijn klaar staan voor 2023 en daar zit Pyrolyse nog gewoon op. Die lui verzinnen zoveel bij elkaar dat het op een gegeven moeilijk wordt om te achterhalen wat nu de waarheid is.
Haha ja ik vond het ook echt een gek verhaal. Nog een minpuntje voor B&K dus. Ik vind dat Bruynzeel echt wel wat nadelen heeft (relatief beperkt assortiment, weinig eigen creatieve inbreng, dure apparatuur) maar de openheid en no-bullshit aanpak (in ieder geval dan bij de verkoopster die ons helpt) vind ik een verademing.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
posttoast schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

OK, daar gaan we even over nadenken dus. In onze huidige keuken hebben we de kookplaat tegenover de spoelbak, dus daar is pasta afgieten een halve ballet-voorstelling ;)
Simpele test dus. Als je van kookplaat naar spoelbak draait, draai je dan linksom of rechtsom? Dat is de kant waar je spoelbak moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Hahaha, nou dat is in mijn geval dus rechtsom. Nooit bewust bij stilgestaan. In dat geval zitten we met ons ontwerp goed dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:09
TRD07 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:09:
[...]

Erg donker. Dat wordt een donkere keuken als er ook maar even geen (voldoende) natuurlijk licht binnenkomt of als de lichten niet aan staan.
Nee hoor.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:36
TRD07 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:09:
[...]

Erg donker. Dat wordt een donkere keuken als er ook maar even geen (voldoende) natuurlijk licht binnenkomt of als de lichten niet aan staan.
Dat is met elke keuken, dat hij donker wordt zonder natuurlijk licht en de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
jichem schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Dat is met elke keuken, dat hij donker wordt zonder natuurlijk licht en de lampen uit.
Ik heb het vooral over de ruimte waarin de keuken zich bevindt. De trend is voornamelijk donkere keukens (donkere bladen en/of donkere frontjes) waardoor ik mij afvraag of de kopers wel weten wat dit doet met de gehele ruimte als je zo'n donkere keuken neemt. Zonder natuurlijk licht kun je nog steeds wel een lichtere ruimte hebben als je keuken zelf niet zo donker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
vinom schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

@posttoast inderdaad onzin. Ik heb het topmodel (HN978GQB1) van de de nieuwste siemens ovens besteld en daar zit pyrolyse gewoon op. En dit verbruikt alleen energie als je het gebruikt en dat doe je zeker niet na elk gerecht.

van zeolith zou ik het niet weten, maar dacht juist dat met zeolith de vaatwassers niet alleen sneller en effectiever drogen, maar ook energiezuiniger zijn (siemens marketing verhaal wellicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:16
Dalma schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

@posttoast inderdaad onzin. Ik heb het topmodel (HN978GQB1) van de de nieuwste siemens ovens besteld en daar zit pyrolyse gewoon op. En dit verbruikt alleen energie als je het gebruikt en dat doe je zeker niet na elk gerecht.

van zeolith zou ik het niet weten, maar dacht juist dat met zeolith de vaatwassers niet alleen sneller en effectiever drogen, maar ook energiezuiniger zijn (siemens marketing verhaal wellicht).
Als je de levertijden vanwege bepaalde chips hoort, zou het natuurlijk kunnen zijn dat BSH gaat snijden in de opties die ze aanbieden, om überhaupt te kunnen leveren. Eerst is WIFI gesneuveld, heb zelf geen idee wat ze allemaal voor chips gebruiken om Zeolith en/of Pyrolese aan te sturen (al is dat laatste volgens mij gewoon: Deur opslot en opstoken naar hoge temperatuur).

Dat het weer in een kul verhaal gegoten moet worden is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
TRD07 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Ik heb het vooral over de ruimte waarin de keuken zich bevindt. De trend is voornamelijk donkere keukens (donkere bladen en/of donkere frontjes) waardoor ik mij afvraag of de kopers wel weten wat dit doet met de gehele ruimte als je zo'n donkere keuken neemt. Zonder natuurlijk licht kun je nog steeds wel een lichtere ruimte hebben als je keuken zelf niet zo donker is.
Het doet in principe net zo veel met een ruimte als een donkere muur. Je eerste opmerking kwam op mij over als een losse flodder afschieten op iets wat niet je eigen smaak is. Uiteraard zijn er genoeg mensen die geen idee hebben wat een donkere keuken doet, maar in dit topic lopen toch de wat verder denkende mensen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dalma schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb in mijn huidige huis ook Bosch met pyrolyse en wilde dat persé weer. Ik gebruik die functie misschien hoogstens één keer in de twee maanden, maar ik ben er wel superblij mee.

Een vaatwasser met zeolyth heb ik ook trouwens, en ik was dan ook een beetje teleurgesteld toen de verkoper vertelde dat dat er niet meer was.
Source90 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Als je de levertijden vanwege bepaalde chips hoort, zou het natuurlijk kunnen zijn dat BSH gaat snijden in de opties die ze aanbieden, om überhaupt te kunnen leveren. Eerst is WIFI gesneuveld, heb zelf geen idee wat ze allemaal voor chips gebruiken om Zeolith en/of Pyrolese aan te sturen (al is dat laatste volgens mij gewoon: Deur opslot en opstoken naar hoge temperatuur).

Dat het weer in een kul verhaal gegoten moet worden is een ander verhaal.
Ja, het zou met een chiptekort te maken kunnen hebben. Maar wat jij nu zegt over wifi: betekent dat dat er ook geen modellen met HomeConnect meer geleverd worden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
nog een vraagje voor jullie.

Als je een stopcontact in de zijkant van je eiland wilt plaatsen zoals wij (mat zwarte keuken) en je zit met kleine kinderen , dan kun je een evoline of een bachmann met afdekplaatje laten monteren.

Nu is de evoline iets smaller dan de bachmann. Welke zouden jullie pakken

zichtbare gedeelte bachmann 6,8cm
zichtbare gedeelte evoline 5,9cm

de bachmann is wel een halve mm minder dik 8)7 (ex afdekplaatje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOLZEZ-PaZv1IPIOAetBDREuFJI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RBhX7pmBUiIeZAnhHxm6PlcA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cy97cTHgAKR7TcRHUhAdnUcNkQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YrrBSnE7o2d8Pc839lFMsMs0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dalma schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:59:
nog een vraagje voor jullie.

Als je een stopcontact in de zijkant van je eiland wilt plaatsen zoals wij (mat zwarte keuken) en je zit met kleine kinderen , dan kun je een evoline of een bachmann met afdekplaatje laten monteren.

Nu is de evoline iets smaller dan de bachmann. Welke zouden jullie pakken

zichtbare gedeelte bachmann 6,8cm
zichtbare gedeelte evoline 5,9cm

de bachmann is wel een halve mm minder dik 8)7 (ex afdekplaatje)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze zijn niet allebei mat, of lijkt dat maar zo? Dat zou ik in een matzwarte keuken belangrijker vinden dan een halve cm meer of minder. Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Onderste lijkt me iets mooier, maar heeft dan weer een wit logo....
Typisch gevalletje keuze te veel lijkt me, beide zullen voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
--MP-- schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:31:
Onderste lijkt me iets mooier, maar heeft dan weer een wit logo....
Typisch gevalletje keuze te veel lijkt me, beide zullen voldoen
@Toke_gt @--MP--

Ja dat is een belangrijke opmerking over welke meer mat is zeker gelet op de matte keuken.

Ja en eens je kunt beter geen keuze hebben, dit is echt muggenziften :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Nog een ander vraagje over ballerina keukens.

Weet iemand of je bij hen ook een kast op maat kunt laten maken. Ipv de standaard 60cm een maat van 50cm .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Dalma schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:11:
Nog een ander vraagje over ballerina keukens.

Weet iemand of je bij hen ook een kast op maat kunt laten maken. Ipv de standaard 60cm een maat van 50cm .
Ze hebben een aantal verschillende maten standaard beschikbaar. Volgens mij ook 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 18:28
Bamiblik schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:20:
Ik heb gisteren onderstaande keuken laten ontwerpen, nu afwachten op de prijs. Het betreft een ProNorm keuken. Vorige keer kwamen we uit op een Next125 keuken. Het lijkt erop dat deze 2 merken alles hebben wat wij willen.

De linkerdeur in de kastenwand betreft een doorloopdeur en daarachter zit nog een hele trapkast.

Wij zijn eigenlijk wel heel tevreden maar ook erg benieuwd naar de prijs!

Jullie nog opmerkingen?

***members only***
Ik quote mijzelf even; contact gehad met de keukenzaak, Pronorm geeft aan dat de doorloopdeur niet gemaakt kan worden van noten natuur ivm het eventueel krom trekken hiervan. Balen… ik zie nu ook geen andere oplossing…

Prijs kwam ook redelijk hoog uit, wel met Miele apparatuur. Volgens mij kan het nog wel een stuk beter.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Bamiblik schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:25:
[...]
Ik quote mijzelf even; contact gehad met de keukenzaak, Pronorm geeft aan dat de doorloopdeur niet gemaakt kan worden van noten natuur ivm het eventueel krom trekken hiervan. Balen… ik zie nu ook geen andere oplossing…
Kan de deur aan de achterkant niet verstevigd worden? Met een tweede front bijv? Ik begrijp uit je opmerking dat het te dun is voor zo’n groot oppervlak en daar kan ik me iets bij voorstellen: deuren zijn meestal dikker. Zit daar dan niet de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Laatst online: 22-05 18:28
Toke_gt schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

Kan de deur aan de achterkant niet verstevigd worden? Met een tweede front bijv? Ik begrijp uit je opmerking dat het te dun is voor zo’n groot oppervlak en daar kan ik me iets bij voorstellen: deuren zijn meestal dikker. Zit daar dan niet de oplossing?
Zo! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :'(

Maar volgens mij wordt de deur helemaal niet gemaakt door Pronorm vanwege de afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Bamiblik schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Zo! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :'(

Maar volgens mij wordt de deur helemaal niet gemaakt door Pronorm vanwege de afmeting.
Dat zou kunnen. Maar dan kom je er misschien met twee wat smallere hoge deuren? Als het toch een doorloopeffect moet hebben, zou dat ook kunnen. Evt met een van 60 en een van 30. Creatief denken binnen de mogelijkheden.
Of op zoek gaan naar een interieurbouwer die het op maat kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 23:53
Zojuist een offerte van superkeukens ontvangen. Gevraagd naar specificatie van de totaalprijs van 15k. Verder dan prijs voor blad en de rest kwamen ze niet. 12k voor apparatuur en kasten, 3k voor blad. Volgens hen was het nl zo dat bij bestelling van schuller kasten er korting zat op de kasten. Hierdoor was het niet interessant om te kijken voor nobilia want dit zou maar een paar honderd euro schelen en was het niet mogelijk om de prijzen van de apparatuur te specificeren. Komt dit jullie bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
@Sjors81
Mijn vraag zou zijn: "Probeer het eens uit te leggen zodat je het zelf ook snapt"

Ze kunnen de kasten en apparatuur specificeren en dan de korting laten zien toch.
Die verkoper heeft de prijs berekend. Dat kan hij gewoon laten zien en anders is het een prijs die nergens op slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sjors81 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:22:
Zojuist een offerte van superkeukens ontvangen. Gevraagd naar specificatie van de totaalprijs van 15k. Verder dan prijs voor blad en de rest kwamen ze niet. 12k voor apparatuur en kasten, 3k voor blad. Volgens hen was het nl zo dat bij bestelling van schuller kasten er korting zat op de kasten. Hierdoor was het niet interessant om te kijken voor nobilia want dit zou maar een paar honderd euro schelen en was het niet mogelijk om de prijzen van de apparatuur te specificeren. Komt dit jullie bekend voor?
Keuken verkopers zijn gewoon niet zo goed in rekenen en hebben hiervoor dus een computerprogramma voor nodig. Zelfs na 100 keukens verkocht te hebben, hebben de meeste geen gevoel bij wat een wijziging doet met de prijs.
Voor elk merk moeten ze waarschijnlijk een ander programma gebruiken of ze moeten de keuken opnieuw tekenen in hetzelfde programma. Daar hebben ze helemaal geen zin in. Daarom duwen ze je eerst naar een merk op basis van je wensen en tekenen vervolgens 1 keuken uit. Je kan dan wel wijzigen in dat merk, maar niet switchen van merk, want dat is heel veel extra werk.

Je zou toch verwachten dat ze wel een gevoel hebben dat merk X zoveel procent duurder is dan merk Y. Maar zo simpel zal het wel niet zijn. X is misschien duurder in lage kasten en duurder in hoge kasten, etc.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 12:37
737freak schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:18:
[...]

[...]

[...]

Afgelopen vrijdag is mijn keuken eindelijk geplaatst:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog niet helemaal af, maar tot nu toe erg tevreden met het resultaat. Wat ik nog moet doen:
- Achterwand afwerking.
- Wandlampen links & rechts.
- Hanglamp boven het eiland (zat aan een Jansen en de Bont Pendant te denken).
- 2 barkrukken uitzoeken.
- Deur links vervangen door één van glas & zwart aluminum.
- PVC visgraat vloer tot onder de keukenplint door leggen, want dit heeft de vloerlegger niet ver genoeg doorgelegd...

Voornaamste opleverpunt was deze:
[Afbeelding]

Oftewel, ze moeten de hoge kast van 40cm vervangen...

Voor specifieke info, zie quote berichten bovenaan. Nogmaals dank voor iedereen die mij destijds heeft geholpen en input heeft gegeven; enorm waardevol! :)
Het heeft even geduurd maar nu is de keuken hier ook helemaal af :)
Tegelwerk op de achterwand en eettafel + stoelen hebben even geduurd. Erg tevreden met het eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NT126HFJysczmtUPiJP_zrAT_s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQMtaTmJxzWY5Cu2WcbjtJVA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABsxZ4NuOsvXvrQEMyGKuWrT56Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeiQJzQbt4AdFsaY67p9NYkP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYhPrReDE391HY5uFJAhIYmepLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9b7b3TpMmuMkdB2OeO7maF2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XBbiaMmKkv-qf_a3DHJWc4KyX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiuwNJVdh5SypKEHK1tf2VwG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCLSLr9ViHb9wFgbWxfIhznNbSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42TuQoNMUWgssJkKCYw5iJkX.jpg?f=fotoalbum_large

- Häcker Systemat AV2135-GL V641 Zwart Lak & AV1097 Oude Eiken natuur.
- Link naar indeling
- Link naar render
- Link naar apparatuur
- Vorige post: 737freak in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
737freak schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

Tegelwerk op de achterwand en eettafel + stoelen hebben even geduurd. Erg tevreden met het eindresultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Link naar indeling
- Link naar render
- Link naar apparatuur
- Vorige post: 737freak in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Leuk gedaan met die tegels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 19-05 08:07
Die tegeltjes zijn zeker geslaagd als je het mij vraagt. Sowieso mooie keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Link naar indeling
- Link naar render
- Link naar apparatuur

Mooi hoor! Welke lamp heb je boven het eiland hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Link naar indeling
- Link naar render
- Link naar apparatuur

Leuk, altijd mooi om keukens waar veel tijd aan is besteed in dit topic tot leven te zien komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 737freak
Bedankt allemaal! En ook nogmaals voor de hulp destijds :)
--MP-- schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Leuk gedaan met die tegels!
sNielz123 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:57:
Die tegeltjes zijn zeker geslaagd als je het mij vraagt. Sowieso mooie keuken.
Bedankt! De tegelzetter vond het inderdaad ook een leuk patroon om te doen.

Voor de geïnteresseerden, het zijn deze 2 tegels:
- Tonalite Hexalingotti Verdino
https://www.tonalite.it/en/collezione/hexalingotti/
- WoW Design, Six Collection Six Hexa Graphite
https://www.wowdesigneu.com/collection/six/
The Evil Brain schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Mooi hoor! Welke lamp heb je boven het eiland hangen?
Jansen & de Bont Pendant - GC - 120cm (eiland is 184cm breed).
https://www.jansendebont.nl/nl/product/pendant-gc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Wij zijn bezig om een keuken aan te schaffen voor in onze nieuw te bouwen woning.
Ik heb een offerte van Hacker Systemat liggen en wilde graag zien wat het prijsverschil met een Next125 keuken zou zijn.

Gister zijn we op onderstaand Next125 ontwerp gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cI7LBCtsu5KLZi-DDaU39HactnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cx3YLYxXAQ9oEZxYi20b8YBr.png?f=fotoalbum_large

Afmeting eiland 3000x1200
Afmeting kastenwand 3600mm

Siemens koelkast, vaatwasser, stoomoven
Quooker
Bora Puru
Boretti wijkoeler (paste niet goed in de render van de keuken)

Kosten Ca. € 26.500 excl. montage.

Wij moeten eigenlijk onder/net op de 25K incl. montage uitkomen om binnen de gestelde budgetten te blijven. Is dit wat jullie betreft haalbaar? En zo ja, bij welke partij? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 09:02

NvU

ApOE schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:12:

Ik heb een offerte van Hacker Systemat liggen en wilde graag zien wat het prijsverschil met een Next125 keuken zou zijn.
Sorry geen antwoord op je vraag, maar wel benieuwd hoe de offerte zich dan weerhoud tot de offerte van Hacker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApOE
NvU schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Sorry geen antwoord op je vraag, maar wel benieuwd hoe de offerte zich dan weerhoud tot de offerte van Hacker?
Hier zat Ca. 3k en de montagekosten tussen, totaal een kleine € 4500 duurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
We hebben onze NEFF (stoom)oven binnen: B47FS22G0 _/-\o_

Nu alleen nog wachten op de (combi)oven: C27MS22G0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wij zijn bezig om een keuken aan te schaffen voor in onze nieuw te bouwen woning.

[Afbeelding]

Quooker
Bora Puru

Wij moeten eigenlijk onder/net op de 25K incl. montage uitkomen om binnen de gestelde budgetten te blijven. Is dit wat jullie betreft haalbaar? En zo ja, bij welke partij? :*)
Paar vragen:
  • Waarom Next125 in dit ontwerp? Op eerste gezicht zou je met Häcker dezelfde keuken kunnen uitvoeren voor wat betreft looks
  • Welke fronten hebben jullie gekozen bij Häcker en Next125?
  • In beide offertes exact hetzelfde blad en apparatuur toegepast?
  • Is de Häcker ook uitgerust met het SLD ladesysteem (iets luxer dan standaard) om het meer vergelijkbaar te maken met de legraboxen uit de Next125?
  • Welke korpushoogtes heb je toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Totaal ander kaliber aanvraag dan gemiddelde keuken die langskomt:

Voor de buitenkeuken kijk ik nu naar een RVS werkblad. Eventueel nog paar keer verven met Hammerite. Komt een wasbak in en een uitsparing voor een GreenEgg.

Nijg naar RVS vanwege de prijzen die ik voor composiet/graniet krijg en laminaat buiten niet heel ideaal is met hout+vocht. Komt onder een overkapping, waar een deel ook regen kan vangen als de wind erop staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzK5MnmIZElZLMnL3JQkY13-5xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3yIn5NikdRDK0fZNhXfyLZxO.png?f=fotoalbum_large

Veelal wordt de spoelbak erin geplaatst/gelast, enig idee of dit met opbouw ook zelf mooi te krijgen is? RVS is een stuk dunner dan natuursteen.

Denk eraan om een RVS blad van Marktplaats te halen en deze op maat te maken. Enige waar ik over twijfel en bijna geen info over kan vinden is of ik de randen een beetje mooi kan krijgen bij de spoelbak en/of het werkblad niet te slap wordt als ik er een 50cm wasbak uit haal (uit een blad van 60cm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 13:26
Source90 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:49:

Voor de buitenkeuken kijk ik nu naar een RVS werkblad. Eventueel nog paar keer verven met Hammerite. Komt een wasbak in en een uitsparing voor een GreenEgg.

Nijg naar RVS vanwege de prijzen die ik voor composiet/graniet krijg en laminaat buiten niet heel ideaal is met hout+vocht. Komt onder een overkapping, waar een deel ook regen kan vangen als de wind erop staat.

[Afbeelding]

Veelal wordt de spoelbak erin geplaatst/gelast, enig idee of dit met opbouw ook zelf mooi te krijgen is? RVS is een stuk dunner dan natuursteen.

Denk eraan om een RVS blad van Marktplaats te halen en deze op maat te maken. Enige waar ik over twijfel en bijna geen info over kan vinden is of ik de randen een beetje mooi kan krijgen bij de spoelbak en/of het werkblad niet te slap wordt als ik er een 50cm wasbak uit haal (uit een blad van 60cm).
Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou ook nog een betonblad kunnen storten. :)

YouTube: Betonnen aanrechtblad maken, stap voor stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ruudje88 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou ook nog een betonblad kunnen storten. :)

YouTube: Betonnen aanrechtblad maken, stap voor stap
Vindt mevrouw weer niet zo.. Maar RVS dan weer wel 8)7
Eigenlijk niet meer aan gedacht. Denk ook nog makkelijker dan RVS te bewerken voor de wasbak gaten/BBQ gat (afdekken en gat is er).

Ik ga eens kijken naar pigment in beton. Misschien dat het dan wat makkelijker te verkopen is aan de wederhelft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApOE
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Paar vragen:
  • Waarom Next125 in dit ontwerp? Op eerste gezicht zou je met Häcker dezelfde keuken kunnen uitvoeren voor wat betreft looks
  • Welke fronten hebben jullie gekozen bij Häcker en Next125?
  • In beide offertes exact hetzelfde blad en apparatuur toegepast?
  • Is de Häcker ook uitgerust met het SLD ladesysteem (iets luxer dan standaard) om het meer vergelijkbaar te maken met de legraboxen uit de Next125?
  • Welke korpushoogtes heb je toegepast?
Dit is het ontwerp wat we willen, ongeacht het merk.
Het maakt ons in zoverre dan ook niet uit welke van de twee merken het uiteindelijk wordt.

-beide keukens hebben fluweel matte afwerking en binnenzijde in kleur.
-identieke apparatuur, m.u.v. de wijnkoeler
-beide keuken gekozen voor een 30mm composiet blad met onderbouw spoelbak
-we hebben inderdaad voor het betere lade systeem gekozen (ik kan de referentie naar SLD niet terugvinden in de offerte).
- Next125 81,25cm, Schuller 78,00cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:59
Toke_gt schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Sidenote: het is wellicht wèl prettig om water zo dicht mogelijk bij je woonkamer te hebben. Een keertje je handen wassen, gieter vullen, drinken maken etc.. Dan is het prettig om de spoelbak eerder dan de kookplaat tegen te komen.

Ik doe dit zelf niet, maar het is een overweging die vrij vaak vergeten lijkt te worden

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:21:
[...]

Keuken verkopers zijn gewoon niet zo goed in rekenen en hebben hiervoor dus een computerprogramma voor nodig. Zelfs na 100 keukens verkocht te hebben, hebben de meeste geen gevoel bij wat een wijziging doet met de prijs.
Voor elk merk moeten ze waarschijnlijk een ander programma gebruiken of ze moeten de keuken opnieuw tekenen in hetzelfde programma. Daar hebben ze helemaal geen zin in. Daarom duwen ze je eerst naar een merk op basis van je wensen en tekenen vervolgens 1 keuken uit. Je kan dan wel wijzigen in dat merk, maar niet switchen van merk, want dat is heel veel extra werk.

Je zou toch verwachten dat ze wel een gevoel hebben dat merk X zoveel procent duurder is dan merk Y. Maar zo simpel zal het wel niet zijn. X is misschien duurder in lage kasten en duurder in hoge kasten, etc.
Het wordt ze ook niet makkelijk gemaakt met de zogenaamde blokprijzen. Daarover is als ik me niet vergis genoeg in het topic terug te vinden. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Link naar indeling
- Link naar render
- Link naar apparatuur

Jansen en de Bont / Novy lamp toevallig? Ah, ja dus! Er zijn echt heel weinig foto's van online. Ik heb die van ons al een hele poos liggen, maar omdat de keuken nogal duurt hangt deze nog niet.. (Ik heb een pendant van 330cm)

Leuk gedaan wel met die houtkleur en de dieper liggende bovenkastjes en die tegels :) Veel kook- en woongenot gewenst :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 31-10-2022 14:22 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

Quooker
Bora Puru

De indeling van je eiland moet echt anders, maar verder op het eerste gezicht leuk hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:20:
We hebben onze NEFF (stoom)oven binnen: B47FS22G0 _/-\o_

Nu alleen nog wachten op de (combi)oven: C27MS22G0
Hoe lang heb je nu gewacht? Ik had (dus) een B57VS22G0 in bestelling en begreep recent dat er geen enkel zicht op levering zou zijn. (Lees: 18maanden)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:49:

[Afbeelding]

Als het in je budget past.. Keramiek, want dichte porien. Kan je letterlijk met een hogedruk reiniger schoonmaken als het moet :P

En de sterkte kan je verbeteren door een watervaste MDF onder het werkblad te plaatsen. Eventueel die met een kantenband extra afsluiten. En natuurlijk een stevig onderstel!

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 31-10-2022 14:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 12:00

[Afbeelding]

Quooker
Bora Puru

Ik zou voor de symmetrie gaan voor een doorlopendegreeplijst op de achterwand. Je hebt nu links hoge deuren en rechts opgedeeld. Ik zou dit aan de linkerzijde ook doen. Maakt het gebruik ook fijner denk ik. Een enorme deur opentrekken is altijd zwaarder / lomper dan een halve deur openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

De indeling van je eiland moet echt anders, maar verder op het eerste gezicht leuk hoor!
Hints plz :+

Ik dacht zelf om de kookplaat en de spoelbak om te wisselen van plek en dan beide naar de uiteindes van het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
t14wo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Ik zou voor de symmetrie gaan voor een doorlopendegreeplijst op de achterwand. Je hebt nu links hoge deuren en rechts opgedeeld. Ik zou dit aan de linkerzijde ook doen. Maakt het gebruik ook fijner denk ik. Een enorme deur opentrekken is altijd zwaarder / lomper dan een halve deur openen.
Bedankt voor feedback, het betreft echter een enkele grote koelkast dus bij het openen gaat er ook in het geval van een gekoppelde deur één grote plaat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

franssie

Save the albatross

ApOE schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Ik dacht zelf om de kookplaat en de spoelbak om te wisselen van plek en dan beide naar de uiteindes van het eiland.
Let wel op dat de wasbak met daaronder de quoocker (en cube plus eventueel CO2 fles) een standaard keukenkastje al redelijk opvullen. Denk dat ie daarom daar is getekend. En je wil links én recht van je spoelbak ruimte hebben. Kookplaat op de hoek vindt ik dan optisch niet de mooiste plek, maar is wel praktisch, al je met twee in de keuken werkt is de kookplaat ook vanaf de zijkant ook bereikbaar en loop je elkaar minder in de weg. Dus vwb workflow lijkt mij dit een goed werkbare indeling. Ik neem aan dat je naast deze bar ook een volwaardige eettafel hebt namelijk, anders zou je de plaatsing van de bar kunnen heroverwegen al heb ik daar ook niet echt een goed idee voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 12:00
ApOE schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor feedback, het betreft echter een enkele grote koelkast dus bij het openen gaat er ook in het geval van een gekoppelde deur één grote plaat open.
Dan zou ik tóch de lijnen door laten lopen. Gewoon voor de mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:58
[...]

Goedbedoeld advies, denk nog eens goed na of het verstandig is (vanuit schoonmaakperspectief) om je kookplaat en spoelbak op de uiteinden van het eiland te plaatsen. Je gaat geheid vetspetters op je mooie Hongaarse punt vloer krijgen, met je spoelbak mors je geregeld water als je bijv. een pan schoonmaakt en zo ben je na iedere kooksessie damage control aan het toepassen.

Is het geen optie om het spoelgedeelte in je nis te verwerken en je kookplaat iets meer op je eiland te centreren? Dan zou je het bargedeelte iets naar links kunnen opschuiven, anders zitten de barklanten met de vetspetters. Het kastje links zou je dan naast de wijnkoeler kunnen plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pauillac op 31-10-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Die render is echt whack.

Stel dat je een 300cm eiland hebt, plus die twee stollen op de einden.

Dan heb je zo te zien (aan de warme zijde)
60cm kastje/misschien vaatwasser
60cm spoelkast
onbekende breedte kast
80-100cm tbv koken.

Tussen je spoelbak en je kookplaat heb je hooguit 90-110cm op deze manier en dat is eigenlijk te weinig om prettig te kunnen bereiden, zeker als je ooit met meer dan één persoon daar staat.

Ik ben aanhanger van een eiland waar het kan, ik vind het mooi en ik accepteer dat het niet altijd even praktisch is. Maar op deze ga je je denk ik echt ergeren aan hoe het geheel is opgebouwd.

Een betere indeling -van rechts naar links- zou zijn:
80cm spoelkast
60cm vaatwasser
60cm ladekast
100cm kookkast

Dan kan je de spoelbak op ±20cm van de rand plaatsen
Dan kan je de kookplaat op ±20cm van de rand plaatsen (uitgaande van een kookplaat <80cm)
Dan heb je zo'n 140-145cm ruimte om te bereiden.

Je bar wordt zo te zien grofweg: 312 - ((4x6cm stol) + (2x60 kast)) = 168cm overigens. Wat prima is voor drie barkrukken, niet heel ruim, maar afdoende.

In de nis even zorgen voor genoeg stopcontacten (4 minimaal), dat er hetzelfde werkblad ligt als op het eiland en dat je een achterwand hebt die je goed af kunt nemen.
Waar staan je wijnglazen en je kurkentrekker etc? Die wil je niet al te ver van de wijnkoeler lijkt me. Wellicht is het daarom handig/verstandig om die twee kastjes aan de koude zijde tegen elkaar te plaatsen (en voorzien van lades): kan je daar servies en glaswerk in plaatsen en een binnenlade :) Symmetrie is overrated :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Pauillac schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Goedbedoeld advies, denk nog eens goed na of het verstandig is (vanuit schoonmaakperspectief) om je kookplaat en spoelbak op de uiteinden van het eiland te plaatsen. Je gaat geheid vetspetters op je mooie Hongaarse punt vloer krijgen, met je spoelbak mors je geregeld water als je bijv. een pan schoonmaakt en zo ben je na iedere kooksessie damage control aan het toepassen.

Is het geen optie om het spoelgedeelte in je nis te verwerken en je kookplaat iets meer op je eiland te centreren? Dan zou je het bargedeelte iets naar links kunnen opschuiven, anders zitten de barklanten met de vetspetters. Het kastje links zou je dan naast de wijnkoeler kunnen plaatsen.
Muah, wij hebben ook 30cm naast onze kookplaat. Even los van dat de pan niet precies op het randje van de kookplaat staat en de afstand waarschijnlijk richting 35-40cm gaat, hebben wij tot heden nog geen enkele spetter naast het werkblad gezien.

Kook geregeld vis en vlees in een gietijzeren pan die alle kanten op spettert, zowel tafel (aan eiland vast) als vloer hebben nog geen vet spetter gezien.
Als dat zo zou zijn, zou je aan de voorkant / je kleren ook allerlei spetters moeten krijgen, de afstand van rand werkblad > kookplaat is een stuk korter dan die 30cm van het kastje aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Goed punt, als het echt zo ongeveer op de rand is. Maar ook wel echt een ding dat je kunt voorkomen door het van de rand af te halen :)

Ervaring leert me dat een nis wordt gebruikt voor een koffiemachine en dat een mooie keukenrobot er ook vaak staat om gewoon mooi te zijn. Als je die nis gaat gebruiken voor water, dan gaat dat niet :P Waar ga je die zetten dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 31-10-2022 16:07 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:03:
[...]
Waar staan je wijnglazen en je kurkentrekker etc? Die wil je niet al te ver van de wijnkoeler lijkt me. Wellicht is het daarom handig/verstandig om die twee kastjes aan de koude zijde tegen elkaar te plaatsen (en voorzien van lades): kan je daar servies en glaswerk in plaatsen en een binnenlade :) Symmetrie is overrated :P
Gelijk goed doen:
Afbeeldingslocatie: https://www.keukenloods.nl/images/cat_gr_banners/small/wijnkoelkast.jpg?1664876445

Kastje met uitschuivend plateau met karaf, de wijn die gedronken wordt en glazen :o
Idealiter ook een glazen deurtje er voor tegen stof :+

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 31-10-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ApOE schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Dit is het ontwerp wat we willen, ongeacht het merk.
Het maakt ons in zoverre dan ook niet uit welke van de twee merken het uiteindelijk wordt.

-beide keukens hebben fluweel matte afwerking en binnenzijde in kleur.
-identieke apparatuur, m.u.v. de wijnkoeler
-beide keuken gekozen voor een 30mm composiet blad met onderbouw spoelbak
-we hebben inderdaad voor het betere lade systeem gekozen (ik kan de referentie naar SLD niet terugvinden in de offerte).
- Next125 81,25cm, Schuller 78,00cm
En waarom overweeg je in dit geval dan Next125 t.o.v. Systemat met een prijsverschil van ca. 4,5k?

Met Next125 zou je ook nog naar een 85cm korpus kunnen kijken. Met blad 3 en plint 8 kom je dan op 96cm uit. Dat werkt voor osn prima ca. 175 en 180cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Hoe lang heb je nu gewacht? Ik had (dus) een B57VS22G0 in bestelling en begreep recent dat er geen enkel zicht op levering zou zijn. (Lees: 18maanden)
Getekend voor de keuken in juli 2021.
Definitief ingemeten op een kijkdag begin januari.
Initieel zou keuken eind maart worden geplaatst - dit is mei geworden ivm vertraging op de bouw.

Niet helemaal duidelijk op welk moment de ovens in bestelling zijn gezet bij leverancier. Maar mijn vermoeden is dat dit uiterlijk begin januari is geweest. Levertijd dus tussen de 11 en 17 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]

Totaal niet eens. Zowel m’n kookplaat als spoelbak zitten in de buitenste kasten van mijn kookeiland. Naast de spoelbak is nog zo’n 20 cm tot einde eiland en naast de kookplaat iets minder nog.
Ik heb werkelijk waar nog nooit (in ruim een jaar tijd) een spetter vet of plens water op de grond gehad. De spoelbak is wel ruim (40x50, maar dat is tegenwoordig redelijk standaard), kan me voorstellen dat als die echt (te) krap is dat je dan wel water kunt knoeien.

Druppels die wel op de grond komen zijn diegene die tussen spoelbak en handdoek op de grond druppen. Maar daar ontkom je niet echt aan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:24:
[...]

En waarom overweeg je in dit geval dan Next125 t.o.v. Systemat met een prijsverschil van ca. 4,5k?

Met Next125 zou je ook nog naar een 85cm korpus kunnen kijken. Met blad 3 en plint 8 kom je dan op 96cm uit. Dat werkt voor osn prima ca. 175 en 180cm lang.
Enerzijds om te zien wat het prijsverschil is, anderzijds omdat we door de keukenleverancier van de Next125 erg prettig zijn geholpen.
Wat betreft de korpus, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Gelijk goed doen:
[Afbeelding]

Kastje met uitschuivend plateau met karaf, de wijn die gedronken wordt en glazen :o
Idealiter ook een glazen deurtje er voor tegen stof :+
In zo'n 80cm hoge wijnkoeler is dat bijna de helft van je koeling man :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Initieel zou keuken eind maart worden geplaatst - dit is mei geworden ivm vertraging op de bouw.

Niet helemaal duidelijk op welk moment de ovens in bestelling zijn gezet bij leverancier. Maar mijn vermoeden is dat dit uiterlijk begin januari is geweest. Levertijd dus tussen de 11 en 17 maanden.
En het is alleen maar erger geworden :X

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

In zo'n 80cm hoge wijnkoeler is dat bijna de helft van je koeling man :D
Ik bedoelde ook in een kastje er naast met glazen deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ApOE schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Enerzijds om te zien wat het prijsverschil is, anderzijds omdat we door de keukenleverancier van de Next125 erg prettig zijn geholpen.
Wat betreft de korpus, goede tip!
Foutje, die 85cm korpus bestaat niet 8)7
Ze hebben 87,5cm, dan kom je heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

En het is alleen maar erger geworden :X
Ja dat begreep ik ook... ;( Ze (BSH) zijn inmiddels begonnen met lijnen zonder wifi module.
G1 ipv G0 aan het eind van typenummer. Voor onze ovens bestaat die optie echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Ja dat begreep ik ook... ;( Ze (BSH) zijn inmiddels begonnen met lijnen zonder wifi module.
G1 ipv G0 aan het eind van typenummer. Voor onze ovens bestaat die optie echter niet.
Ik heb in mei besteld denk ik? Vorige week ofzo te horen gekregen dat nog 18 maanden geen uitzondering zou zijn.. Ik wilde echt graag slide&hide, maar ik wil ook een oven enzo 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Een betere indeling -van rechts naar links- zou zijn:
80cm spoelkast
60cm vaatwasser
60cm ladekast
100cm kookkast

Dan kan je de spoelbak op ±20cm van de rand plaatsen
Dan kan je de kookplaat op ±20cm van de rand plaatsen (uitgaande van een kookplaat <80cm)
Dan heb je zo'n 140-145cm ruimte om te bereiden.
Op zich eens dat dit betere indeling is, maar kijk of je de vaatwasser onder je nis kwijt kan in plaats van tussen kookplaat en spoelbak in. Of in een van de hoge kasten. Bedenk ook dat je de vaat ergens wilt parkeren als de vaatwasser nog draait of vol is. Dat is waarschijnlijk toch in de nis, want dat wil je niet op het eiland.
Vw tussen spoelbak en kookplaat is vervelend als dat ook de plek is waar je staat te koken. Zowel voor degene die kookt en tussendoor gebruikt kookgerei vast in de vw wil zetten, als voor degene die iets uit de vw wil pakken terwijl je staat te koken. Ik zou spoelbak (voor de kijkers) rechts doen (en dan zoveel mogelijk naar binnen uitlijnen) en de vaatwasser rechts in de eerste kast naast de nis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Het kan lonen om eens online rond te kijken. Voor onze keuken heb ik alle apparatuur uiteindelijk zelf besteld, soms moest ik een type nr omhoog of omlaag om iets te vinden dat op voorraad was, maar uiteindelijk alles gewoon binnen 24 uur hier thuis. Terwijl als ik dat niet gedaan had ik denk ik nog aan het wachten was. Onze keuken boer snapte de situatie en ging ermee accoord en heeft gewoon de apparatuur gecrediteerd van de factuur. Heeft ons nog leuk geld opgeleverd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:46

ThePsycho

Biertje?

Nu we volop bezig zijn met onze nieuwe woning en komende woensdag een afspraak hebben met de keukenleverancier van het project, was ik benieuwd of er feedback is t.o.v. mijn huidige wensen qua keuken.

Algemeen
Frontjes: Mat zwart (liefst met anti-fingerprint)
Blad: Dekton (wit of zwart, afhankelijk wat we net mooi vinden)
Greeploos (was niet mogelijk in de planner)

Achterwand
460cm met een werkblad van 220cm waar de spoelbak en vaatwasser in zitten.
Rechts een hoge vriezer en hoge koelkast naast elkaar. Links 2 grote kasten waarvan 1 met oven.
Bovenop om bijna tot het plafond te komen een rij kastjes voor opslag van de 'seizoensapparaten' en voorraad.
Boven het blad ook een paar planken met LED lampjes.

Eiland
Het eiland mag ongeveer 300x140 zijn wat aan beide kanten 85cm loopruimte overhoud.
Hierin aan de keukenkant een blok in het midden van 120cm met kookplaat+afzuiging.
Aan de kamerkant 2 kastjes van 60 en voor de rest bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5NheGD_Hj8GwEaMngG27yVQsJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1UamNfGIj8Zc3fVWLcvLrYxI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfscZobfwJQE2w8UxL6TRVr-sZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kx9Xz4DoF293M4dqnAEPXnWL.png?f=fotoalbum_large

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met tips om wat wel/niet te doen met zo'n ontwerp in deze ruimte.

Huidige twijfelpuntjes:
- Is 80cm aan beide kanten genoeg, of moet hij 20cm korter.
- Is het blad achter te breed? Ik kan 30cm brede apothekerskasten o.i.d. aan beide kanten doen voor extra opslag.
- Kleur van het blad en de spatwand, maar dit is een smaakkwestie.

Bij voorbaat dank!

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb een vraag over de technische tekening /aansluitschema. Omdat de woning pas na 2 -2,5 jaar wordt opgeleverd, willen we wachten met de keuken te bestellen en een technische tekening te laten maken. Er zijn internetbedrijven zoals technischetkeukentekening.nl , hetkeukenontwerpbureau ed. Ik ben benieuwd of het dan goed komt, want er wordt gezegd dat er 4 tekeningen nodig zijn. Heeft wellicht iemand (positieve of negatieve) ervaringen met deze of andere vergelijkbare bureaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
ThePsycho schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:10:

Huidige twijfelpuntjes:
- Is het blad achter te breed? Ik kan 30cm brede apothekerskasten o.i.d. aan beide kanten doen voor extra opslag.
Aan alle kanten 85 cm doorloop lijkt me wat krap en ook niet helemaal in verhouding met de ruime opzet van je keuken. Bedenk bijvoorbeeld hoe het is om je vaatwasser te openen en vervolgens de laden in het eiland niet volledig te kunnen openen om pannen op te ruimen. Of hoe het is om te staan te koken, terwijl er achter je iemand zijn handen wil wassen. Dat gaat irritaties opleveren, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik zou je willen adviseren om er aan beide zijden 15cm af te halen, dan heb je 1m doorloop en nog altijd ruimte voor 3x90cm ladenkasten. Eilanddiepte zou ik max 120 doen, dan win je daar ook ruimte aan de keukenzijde (daar dan ook 1/1.10 m doorloop).
Ik zie aan de kamerzijde heel veel lades, maar begrijp dat je daar een bar wilt, dus kijk even hoe je met die lades uitkomt. Ik zou 2 lades met binnenla doen, dat oogt heel veel rustiger.

Over de achterwand en het blad zou ik je niet direct kunnen adviseren, dat is idd smaakgevoelig. Wel zou je kunnen overwegen om een achterwand te nemen die harmonieert met de vloer (en het werkblad); dat trekt het wat naar elkaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
real_tweety schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:19:
Ik heb een vraag over de technische tekening /aansluitschema. Omdat de woning pas na 2 -2,5 jaar wordt opgeleverd, willen we wachten met de keuken te bestellen en een technische tekening te laten maken. Er zijn internetbedrijven zoals technischetkeukentekening.nl , hetkeukenontwerpbureau ed. Ik ben benieuwd of het dan goed komt, want er wordt gezegd dat er 4 tekeningen nodig zijn. Heeft wellicht iemand (positieve of negatieve) ervaringen met deze of andere vergelijkbare bureaus?
zoek even op die namen in het topic en ook in pet project nieuwbouwtopic. Volgens mij zijn de ervaringen over het algemeen positief. Scheelt in ieder geval een hoop gedoe om onder druk snel een keuken te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nu we volop bezig zijn met onze nieuwe woning en komende woensdag een afspraak hebben met de keukenleverancier van het project, was ik benieuwd of er feedback is t.o.v. mijn huidige wensen qua keuken.

Algemeen

Achterwand
Rechts een hoge vriezer en hoge koelkast naast elkaar. Links 2 grote kasten waarvan 1 met oven.
Bovenop om bijna tot het plafond te komen een rij kastjes voor opslag van de 'seizoensapparaten' en voorraad.

Eiland
Het eiland mag ongeveer 300x140 zijn wat aan beide kanten 85cm loopruimte overhoud.
Hierin aan de keukenkant een blok in het midden van 120cm met kookplaat+afzuiging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn met tips om wat wel/niet te doen met zo'n ontwerp in deze ruimte.

Huidige twijfelpuntjes:

Bij voorbaat dank!
Eens met @Toke_gt, bekijk ter inspiratie ook de pins eens in het topic. Zijn behoorlijk wat eilandopstellingen van soortgelijk formaat te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Toke_gt schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Aan alle kanten 85 cm doorloop lijkt me wat krap en ook niet helemaal in verhouding met de ruime opzet van je keuken. Bedenk bijvoorbeeld hoe het is om je vaatwasser te openen en vervolgens de laden in het eiland niet volledig te kunnen openen om pannen op te ruimen. Of hoe het is om te staan te koken, terwijl er achter je iemand zijn handen wil wassen. Dat gaat irritaties opleveren, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik zou je willen adviseren om er aan beide zijden 15cm af te halen, dan heb je 1m doorloop en nog altijd ruimte voor 3x90cm ladenkasten. Eilanddiepte zou ik max 120 doen, dan win je daar ook ruimte aan de keukenzijde (daar dan ook 1/1.10 m doorloop).
Ik zie aan de kamerzijde heel veel lades, maar begrijp dat je daar een bar wilt, dus kijk even hoe je met die lades uitkomt. Ik zou 2 lades met binnenla doen, dat oogt heel veel rustiger.

Over de achterwand en het blad zou ik je niet direct kunnen adviseren, dat is idd smaakgevoelig. Wel zou je kunnen overwegen om een achterwand te nemen die harmoniseert met de vloer (en het werkblad); dat trekt het wat naar elkaar toe.
Dank voor de reactie!

Laden aan de kamerkant was omdat er geen deuroptie/baroptie was in de planner, links 2 deurkastjes voor een rustige uitstraling inderdaad. Tussen keukenwand en eiland wel meer dan 80cm, daar rekende ik op 1.00-1.20 ruimte (niet mooi ingetekend). De 85cm is dan alleen aan de beide zijkanten nog een ding, daar ga ik dan waarschijnlijk wel wat van het eiland afhakken.

Die achterwand ook van hout doen is wel een goeie, zat helemaal met mat/effen kleuren te denken door de rest van de keuken.
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Eens met @Toke_gt, bekijk ter inspiratie ook de pins eens in het topic. Zijn behoorlijk wat eilandopstellingen van soortgelijk formaat te vinden.
Heb inderdaad al veel foto's opgeslagen vanuit dit topic! Die pins zal ik ook even apart langslopen! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Vanaf morgen 1 november verhoogt Miele bijna alle prijzen met 8 procent.
Behalve van o.a. de stoomovens, die worden juist wat goedkoper.
Bron: Adviseur Miele Experience Center Vianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
real_tweety schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:19:
Ik heb een tekening laten maken via https://technischekeukentekening.nl/#technische-tekening (BIMgenieurs).
Heb een bovenaanzicht van totale keuken en een vooraanzicht van de kastenwand ontvangen, dit was voldoende voor de bouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--

Algemeen

Achterwand

Eiland

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige twijfelpuntjes:

Bij voorbaat dank!
Ik zou aan de zijkanten zeker 90-100 cm overlaten, qua ruimte prop je hem nu wat onnodig vol.

Daarnaast zou ik persoonlijk koken & spoelen van plek wisselen, vind zelf een achterwand prettig bij het koken dan spetter je niet zo over je eiland heen. Vaatwasser dan ook in het eiland.
Maar er zijn vast ook argumenten om het zo te doen.

Daarnaast de kastenwand wellicht 70cm diep? Levert een hoop extra ruimte op, ook op je werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vitruvius op 07-12-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Vitruvius schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:38:
[...]
Hoe bevalt die Hue Ensis boven het kookgedeelte? Wij twijfelen hier ensis/centris/perifo van Hue.
Wij hier ook, ik denk zelf ook nog een combi te doen misschien, de perifo voor spotjes richting de keuken en een ensis voor het eiland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 737freak
Vitruvius schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:38:
[...]
Hoe bevalt die Hue Ensis boven het kookgedeelte? Wij twijfelen hier ensis/centris/perifo van Hue.
Het is niet de Hue Ensis die ik heb hangen, maar de Pendant GC 120cm van Jansen & de Bont / Novy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 07:16
--MP-- schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Ik zou aan de zijkanten zeker 90-100 cm overlaten, qua ruimte prop je hem nu wat onnodig vol.

Daarnaast ik persoonlijk koken & spoelen van plek wisselen, vind zelf een achterwand prettig bij het koken dan spetter je niet zo over je eiland heen. Vaatwasser dan ook in het eiland.

Daarnaast de kastenwand wellicht 70cm diep? Levert een hoop extra ruimte op, ook op je werkblad.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Wij koken op een eiland van 240x90 en hebben het kookdeel aan de zijkant (circao 20 cm van de rand begint de Bora). Het valt mij op dat het spetteren van vet etc erg meevalt en ik op een blad van 90 diep zelfs aan de randen geen vet bespeur.

Ongetwijfeld dat er wat spettert hoor maar hier ervaar ik dit niet als storend

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 01-11-2022 11:11 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
737freak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:19:
[...]

Het is niet de Hue Ensis die ik heb hangen, maar de Pendant GC 120cm van Jansen & de Bont / Novy :)
Fijn is die hè. Wij hebben hem ook hangen

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
737freak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:19:
[...]

Supermooie sjieke oplossing maar wel prijzig. Kom uit boven de 1100 euro voor 270cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11

Algemeen

Achterwand

Eiland

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige twijfelpuntjes:

Bij voorbaat dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3Zpe7vpjT1vVIa7YaAqmn7P3rg=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/UsJFkxbTroE13iCzow3rqsRv.gif?f=fotoalbum_large

30cm overstek
van blok naar muur 140
van blad dus 110 naar muur

Ter info

Zou niet heel veel smaller willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:09
Ik ben net 20 minuten bezig geweest om de Quooker aan de gang te krijgen.

Je moet blijkbaar 2x drukken voor je draait aan de ring om kokend water te krijgen 🙈🙈

Staat echt nergens in de installatie handleiding beschreven.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:57:
[...]

Fijn is die hè. Wij hebben hem ook hangen
Jazeker, bevalt enorm goed! Kwam deze via dit topic tegen, volgens mij zelfs o.a. jouw foto destijds, waarvoor dank.
Dalma schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:12:
[...]

Supermooie sjieke oplossing maar wel prijzig. Kom uit boven de 1100 euro voor 270cm
Klopt, ben het met je eens. Als ik een lengte langer dan 120cm nodig zou hebben dan had het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
737freak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:58:
[...]

Jazeker, bevalt enorm goed! Kwam deze via dit topic tegen, volgens mij zelfs o.a. jouw foto destijds, waarvoor dank.

[...]

Klopt, ben het met je eens. Als ik een lengte langer dan 120cm nodig zou hebben dan had het niet gedaan.
Zijn deze lampen ook te koop tegen 50% korting zoals de afzuigkappen en andere keukenapparaten bij de grote keuken apparatuur boeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:33

Algemeen

Achterwand

Eiland

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige twijfelpuntjes:

Bij voorbaat dank!
Het advies is minimaal 90 om te passeren, tussen de twee elementen 90 tot 130
Denk ook om de klep van de vaatwasser.

De voorzijde van het eiland oogt heel druk door de smalle lades en de greepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Z___Z schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:17:
[...]

Zijn deze lampen ook te koop tegen 50% korting zoals de afzuigkappen en andere keukenapparaten bij de grote keuken apparatuur boeren?
Niet dat ik weet.
Jansen & de Bont is een Nederlandse 'niche' producent. Ze zijn recent overgenomen door het Belgische Novy om zo schaalvergroting te bewerkstelligen. Novy is zelf ook een design merk en gaat volgens mij niet mee in het bruto/netto kortingen verhaal. Maar ik kan het fout hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Rob-T6 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:21:
[...]

Het advies is minimaal 90 om te passeren, tussen de twee elementen 90 tot 130
Denk ook om de klep van de vaatwasser.

De voorzijde van het eiland oogt heel druk door de smalle lades en de greepjes
Mijn advies zou zijn om meer ruimte aan te houden, minimaal 100 cm.
Ik heb de volgende opstelling en ik ervaar de ruimte rondom het eiland als minimaal, zeker wanneer je met 2 of meer mensen tegelijk bezig bent rondom te keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jO1cBNeKD5IsXB6S0VLNaqDTPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZ6cE0d7nO6XJxymJIS5mkE7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-05 19:43

Eiland
Huidige twijfelpuntjes:

Bij voorbaat dank!
Onze keuken is iets breder, net meer dan 500 cm en hebben een eiland van 270x120 cm. Heerlijk ruim en aan 1 kant doorloop van 110 cm en andere kant 120 cm. 110 cm is in ons geval perfect omdat wij ook aan beide kanten van het eiland een doorloop hebben naar een deur. Kleiner dan 110 cm zou ik echt niet willen.
Jij hebt geen doorloop naar een deur/gang/bijkeuken dus 100 cm zou ik persoonlijk dan doen. Kleiner dan dat? Ik zou echt knettergek worden van tegen elkaar aan botsen of elkaar in de weg lopen tijdens werkzaamheden.

Ook vind ik het eiland veel beter tot zijn recht komen als het wat ruimer is opgezet.

Bij ons is de afstand van eiland tot aan kastenwand is van front tot front 120 cm (van plint tot plint dan nog meer). Ideale werkafstand en ruim genoeg om elkaar te passeren. Ook kunnen alle tegenover elkaar liggende deuren tegelijkertijd open. Niet dat als de 1 vaatwasser aan het uitruimen is en iemand anders moet net in (koel)kast zijn dat je elkaar in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-05 19:43
--MP-- schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Daarnaast zou ik persoonlijk koken & spoelen van plek wisselen, vind zelf een achterwand prettig bij het koken dan spetter je niet zo over je eiland heen. Vaatwasser dan ook in het eiland.

Ik ben ook groot voorstander van een spoeleiland en geen kookeiland. In onze situatie ook praktischer en veiliger omdat kinderen ook vaak rond het eiland hangen/zitten. Achter het eiland is een 'no go' area.
Ook vind ik het mooier. De potten en pannen volop in het zicht op het eiland zou mij storen.

Zoveel mensen, zoveel meningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Vraagje over ballerina keukens. Wat is de standaard maat van de hoogte van de kasten ? En welke opties zijn er qua hoogte ?

Ik kan nergens een goede pdf vinden van de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Dalma schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:39:
Vraagje over ballerina keukens. Wat is de standaard maat van de hoogte van de kasten ? En welke opties zijn er qua hoogte ?

standaard hoogte weet ik zo niet, ik dacht iets van 76/78. Wij hebben in ieder geval de 84.5 variant gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:04
-edit: knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zoek me online suf, maar wat is het verschil bij een Miele Vaatwasser, tussen Tekstdisplay en DirectSensor bediening?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Laatst online: 04-11-2024
Indeling van mijn nieuwe keuken. Iemand nog inzichten/ideeën?
Ruimte is ci. 5700x3700mm

Keuken van Poggenpohl
Oven, vaatwasser; Gaggenau
Koel/koelvries, wijnklimaatkast Liebherr
Bora Professional kookplaat
Quooker kraan
Blad wordt waarschijnlijk massief RVS richtingloos geborsteld.

Kleur kastenwand brons/champagne
Eiland mat zwart

[ Voor 62% gewijzigd door JimmyClioRS op 13-11-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
ik repost deze even, omdat ie soort van ondergesneeuwd is, en ik moet snel beslissen. sorry ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Dalma op 02-11-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dalma schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:39:

Staat toch in de brochure op ballerina website?
Deze brochure: https://www.ballerina-keu...chures-en-films/downloads
Pagina 156-157.

Korpus 71,5
Korpus 78
Korpus 84,5
Pagina: 1 ... 370 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1