Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
--MP-- schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:29:
en alweer een vraag bedacht.

Weet er iemand een keukenmerk welke een korpushoogte van meer dan 75cm levert in combinatie met 2 gelijke laden en een besteklade, zoals de indeling hieronder dus.

[Afbeelding]
Volgens mij ondersteunt next125 dat:
https://www.next125.com/nl/ontdekken/125-rastersysteem-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:05
Strider schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:10:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik twijfel of ik wel een stopcontact in het eiland wil hebben. Aan de kopse kanten leek mij om die reden ook fijner. Als je snel met een doek over de aanrecht heen wilt gaan kom je toch iedere keer weer dat stopcontact tegen dat in de weg zit.

Hoe ervaren Tweakers dit die er wel voor gekozen hebben om een stopcontact in het eiland te hebben?
Op het eiland wil ik geen stopcontacten in zicht, vind het persoonlijk echt niet mooi namelijk. Maar omdat we wel stopcontacten nodig hebben, komen er achter een ladefront (schuin onder de kookplaat) twee :)

En dan hebben we nog stopcontacten in de (twee) nissen trouwens, waar je er om onverklaarbare reden nooit genoeg hebt; dus daar komen er in totaal 10 :X

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
--MP-- schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:43:
Even over amerikaanse koelkasten, wij hebben er nu 1. En hoewel ik het voorheen nooit echt mooi heb gevonden blijkt het nu wel erg praktisch.

In de nieuwe keuken willen we de wand die nu bestaat uit de amerikaanse koelkast & losse kasten graag ook als keukenwand uit laten voeren, hierbij zou ik de amerikaanse koelkast deels integreren in de wand zodat het een strak geheel wordt, maar toch het grote oppervlak wat doorbroken wordt.

We zien bij keukenverkopers nogal wat verschil in hoe netjes zo'n koelkast te integreren is, sommige zitten netjes vlak met de rest van de keuken, anderen steken enorm uit, of hebben aan de zijkant veel ruimte.

Daarnaast valt me op dat de koelkast meestal wel op de grond staat, terwijl ik hem eigenlijk wel op hoogte bovende plint zou willen hebben, die dan gewoon door kan lopen.

Zijn er hier mensen met ervaring en tips hiervoor?

foto van situatie nu:
[Afbeelding]
Ik weet niet hoe hoog de deuren nu ten opzichte van de vloer uitkomen, maar je kunt een verhoging laten fabriceren waar de koeling op komt, zodat de plint door kan lopen.

Qua mooi passen zit je met hoe de deuren opengaan. Vaak zwenken die uit ten opzichte van de zijwand van de koeling; dan kan je de deuren niet aan de voorzijde gelijk maken met de deuren van de kasten er omheen. Mocht je daar geen last van hebben is het eigenlijk een kwestie van de juiste hoogte, breedte en diepte voor de koeling. Wat kan betekenen dat de kastenwand als geheel een stuk dieper moet worden dan gebruikelijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:22

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Makrolon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Hier ligt ie zo:

[Afbeelding]

buiten zaag ik de buis nog af, leg er een rooster op en maak een soort dakje aan de schutting om de ergste regen er uit te houden.

Maar dit is wel redelijk wat extra werk voor de bouwer om zo aan te leggen.
ben je niet bang voor water in de buis? waterdamp zal door de buis temp toch ook condenseren in de buis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:10
twain4me schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 02:10:
[...]

ben je niet bang voor water in de buis? waterdamp zal door de buis temp toch ook condenseren in de buis?
Hij ligt op afschot naar buiten, daar heb ik een grindpunt onder de bocht gemaakt en in de bocht wat gaten geboord.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
beyazz06 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

Dit ziet er wel netjes uit.. Was dat een optie oid?
Yes klopt, een specifiek dingetje van Siematic.

Hierbij nog wat plaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLV_Hbq1k8AIRNgIUWDueGxxgZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkDZVOCpR60PIpPTjBat3eR6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9xmnRWKKrVQzWran0DlgocMvFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoNj0uQ1O98gmt6DHdwJQyrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNA5OXa8FHAyFOuTOFlvmCQFZVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9QhczafaCjmWX01rH1wz0xK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ypq6U6Y6QipzTOlmsM4FjkuoRfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVi10An8YzPBfiX91wBtu7rY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TI2OUi1VgMxcxD1y7RFIY6um4Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IH2uaaiHEWgpcWWDlIgH24D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBFVm6d5TDWbzzkIYueWv77CHV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvUcBo6qykOGMMtZ9zXJxZHh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT2aulhVHUzpuxLHB_MUCLcYsgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42B59HT3Shh6sOXferozkqC4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-05 20:11

Rzaan

Altijd zoekende

We hebben een aantal offertes aangevraagd en één van de zaken was zo vriendelijk om een render te maken.
Dit is hoe het er ongeveer gaat uitzien.

Het is nog niet helemaal zoals we het willen.
  • Zo zouden we liever het stukje barblad wat verder over het keuken eiland willen.
  • Dus bijvoorbeeld 30 cm op het keukeneiland en 30 cm overstekend zodat daar de krukken deels onder kunnen.
  • De indeling van de hoge kastenwand wat anders.
  • Bijvoorbeeld nog 2 lades onder de de koffienis
  • Het blad en de achterwand van de koffienis donkerder.
  • Geen anderhalve spoelbak, maar één grote.
  • De hoge kast waarschijnlijk gelijk laten lopen met de wand, of in ieder geval verder terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCbah-sHAdEW32QsJDPa2HSFLwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pk3KxpyYlDSwNVAWq3RCRZd4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiZgm0X7BY0d4Xmagq9GI1PSlsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yce8knB3oyeK4TrT3noUot1B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYDWcfozcQekgWFd9F4dKxazQvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBzx5iz0NclUT3Pe2v8AdiKL.png?f=fotoalbum_large

Het ziet er allemaal een beetje clean uit met al dat wit.
Maar de muren zullen iets van een lichte aarde kleur krijgen.
Deur rechts zwart en de deur links Taats met glas.
Vloer visgraat licht eiken.
VT-wonen huis. Jazeker ;)

Tips en aanmerking meer dan welkom.
Zo weten we bijvoorbeeld nog niet of we het witte eiland in hoogglans of mat willen uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:15
Rzaan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:10:

Het is nog niet helemaal zoals we het willen.
[list]
• Zo zouden we liever het stukje barblad wat verder over het keuken eiland willen.
Dus bijvoorbeeld 30 cm op het keukeneiland en 30 cm overstekend zodat daar de krukken deels onder kunnen.
We mogen tips geven, toch? :*)
Ik vind dat stukje barblad wat ongemakkelijk ogen. Kan me niet voorstellen dat je daar comfortabel met z’n tweetjes zit voor bijv ontbijt. Wat vind je van het idee om het blad te verlengen tot 60 cm en aan de kopse kant tot op de grond te laten doorlopen? Je kunt dan aan weerszijden een kruk plaatsen. Dat is in ieder geval gezelliger, maar de verhoudingen blad/werkblad kloppen dan ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:03:
[...]

We mogen tips geven, toch? :*)
Ik vind dat stukje barblad wat ongemakkelijk ogen. Kan me niet voorstellen dat je daar comfortabel met z’n tweetjes zit voor bijv ontbijt. Wat vind je van het idee om het blad te verlengen tot 60 cm en aan de kopse kant tot op de grond te laten doorlopen? Je kunt dan aan weerszijden een kruk plaatsen. Dat is in ieder geval gezelliger, maar de verhoudingen blad/werkblad kloppen dan ook beter.
Je mag alles zeggen, en ik neem alles serieus.
Het blad kan niet langer, anders had ik dat gedaan.
Keramiek zoals Dekton maar ook anderen gaan maar tot 320/330.
We wilden echter een langer eiland.
Hebben nu voor een tussenoplossing gekozen voor een Keramiek blad van 320 en dan dat verlengen met 60 cm Barblad.. dus dan is de totale lengte van het kookeiland 380 en het blok eronder 350, zoiets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GENV0ICrXPgi8YwrKVKBWqkBBWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZtwNmjNzHosqdr7MFnpJ1TY.jpg?f=fotoalbum_large

Het is ook niet bedoeld om fijn aan te ontbijten.
Dat doen we nooit (ja, wel 's morgens eten, maar ergens zitten..)
Het is meer om eventueel te hangen.
en het geeft extra afzetruimte op het blad.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 21-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Maar wel eens met bovenstaande, staat niet echt mooi in contrast met het massive blik van het eiland.
Je zou dat hout met zijwanden door kunnen trekken tot op de grond misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

--MP-- schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:45:
Maar wel eens met bovenstaande, staat niet echt mooi in contrast met het massive blik van het eiland.
Je zou dat hout met zijwanden door kunnen trekken tot op de grond misschien.
Wel aan gedacht, maar dan wordt het echt massief.

We zagen in Duitsland een kookeiland dat zoiets had wat we nu voor ogen hebben.
Is wel anders maar het gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnGNV8Lpl2RSsbcQ4mYnerYzEMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OXbVJlenCxI1tsaVcEVEPof.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Je mag alles zeggen, en ik neem alles serieus.
Fijn
Het blad kan niet langer, anders had ik dat gedaan.
Hm, ik bedoel ook niet dat het witte blad langer moet, maar dat je van het hout een verlenging maakt. Eens even zien of ik dat kan schetsen met jouw tekening.
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzPyDGWCYs4fDbG2rL6c3WD6ykE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8UoEbrmxm0JyGRRSD5PLMQ0.jpg?f=fotoalbum_large
Het is meer om eventueel te hangen.
en het geeft extra afzetruimte op het blad.
Lijkt me heerlijke hangplek aan twee kanten. Zowel voor jezelf als voor gezelschap. Wat me er fijn aan lijkt is dat je ook naar buiten kunt kijken, in plaats van daar met je rug naartoe gekeerd.

En had ik al gezegd dat ik het verder een erg mooie keuken vind? Heerlijke ruimte zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 21-10-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:28
Toke_gt schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:15:
[...]
Fijn

[...]
Hm, ik bedoel ook niet dat het witte blad langer moet, maar dat je van het hout een verlenging maakt. Eens even zien of ik dat kan schetsen met jouw tekening.
Zoiets:
[Afbeelding]

[...]

Lijkt me heerlijke hangplek aan twee kanten. Zowel voor jezelf als voor gezelschap. Wat me er fijn aan lijkt is dat je ook naar buiten kunt kijken, in plaats van daar met je rug naartoe gekeerd.

En had ik al gezegd dat ik het verder een erg mooie keuken vind? Heerlijke ruimte zo.
En als Rzaan durft:

Het witte blad korten en het houten blad langer maken. Gezien de plaatsing van de kookplaat, dus behoorlijk wat langer, zodat de hele kookplaat erin valt. Zit je wel een beetje met het hoogteverschil, moet je even goed naar kijken.
Of, nog wat aparter.
Het houten deel deels verlengen, dus de kookplaat in wit blad, en daarachter het houten blad laten doorlopen.
En ergens een lijn vinden met je achterwand, zodat het ergens mee uitlijnt,

En de houten “poot” die jij tekent tegen het wit aan, die moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:58
Voor een cliënt van mij ben ik op zoek naar een keuken, beperkt budget van circa 10k.
Vandaag naar volgens mij een netto zaak geweest, wat denken jullie van het volgende? Vond het zelf toch wat aan de prijs, maar wellicht is mijn referentiepunt niet meer up2date sinds alle verhogingen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:47:
Voor een cliënt van mij ben ik op zoek naar een keuken, beperkt budget van circa 10k.
Vandaag naar volgens mij een netto zaak geweest, wat denken jullie van het volgende? Vond het zelf toch wat aan de prijs, maar wellicht is mijn referentiepunt niet meer up2date sinds alle verhogingen.

***members only***
Ter referentie zou je nog altijd een uitvraag bij faber kunnen doen, verder geen idee of het wel/niet gangbaar offerte is.
Ik heb bij mijn keukenboer nog nagevraagd, helaas biedt Hacker geen dergelijke optie. Wel jammer, het ziet er namelijk super uit + neemt geen ruimte in op het blad (ja wel mogelijk in de kast)

[ Voor 65% gewijzigd door beyazz06 op 21-10-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Floor-is schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 01:33:
[...]

Op het eiland wil ik geen stopcontacten in zicht, vind het persoonlijk echt niet mooi namelijk. Maar omdat we wel stopcontacten nodig hebben, komen er achter een ladefront (schuin onder de kookplaat) twee :)

En dan hebben we nog stopcontacten in de (twee) nissen trouwens, waar je er om onverklaarbare reden nooit genoeg hebt; dus daar komen er in totaal 10 :X
Hoe ga je die stopcontact maken achter t ladefront? En dan als er een stekker in zit blijft de lade een stukje open staan?

Vind t wel een interessant idee namelijk. Ik wil ook geen stopcontacten in t zich maar af en toe heb je toch stroom nodig op je eiland.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:15:

Wij zijn niet zo van die keukenhangers. Mijn vrouw vindt het hinderlijk als ik haar stoor en 'op haar vingers kijk'.
Maar het is wel iets om mee te nemen.

Waar ik nog een beetje mee zit, maar dat is slecht deels keuken gerelateerd.
Tussen de keuken en woonkamer komt een room devider. (tevens draagmuur)
Die kan ik 3.80 lang maken. Of flink korter.

Paar interieurdesigners gevraagd: Allemaal verschillende lengtes met verschillende uitleggen waarom.
zichtlijnen, toch een duidelijke grens.
Wij zijn er nog niet uit.
Wat denk jij? (of anderen natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ih2K9YpGpfaV1nVdLzQBSOIYfk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxWXySShcCJYTnIAURzHMwDV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCFlIFzpq_PDlfOTQakk5LqxItg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6a1RGfg540LPmtm4oKv8sfx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 11:15
Vanwege een verbouwing kijk ik hier al even mee. We zijn er na een paar keer wijzigen eindelijk uit, denken we, waar de keuken gaat komen (we beginnen de verbouwing met een blanco benedenverdieping).
We hebben ons voor de grove lijnen laten adviseren door een binnenhuisarchitect maar we zijn nog bezig met het uitwerken van de details. We zijn vooral aan het puzzelen met de afmetingen, hoe groot moeten de kasten/kookeiland zijn en hoe groot moeten de doorloop ruimtes zijn.

Members only:

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog tips of opmerkingen die we mee kunnen nemen in het definitieve ontwerp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Makrolon schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:48:
[...]

Hoe ga je die stopcontact maken achter t ladefront? En dan als er een stekker in zit blijft de lade een stukje open staan?

Vind t wel een interessant idee namelijk. Ik wil ook geen stopcontacten in t zich maar af en toe heb je toch stroom nodig op je eiland.
Aanvankelijk wilde ik iets met frezen doen zodat er ruimte ontstaat voor de stroomkabel(s), maar gezien ik met een fineer werk op de fronten, korpus en de plaat hierboven gaat dat niet. Dus ja de lade blijft op een kiertje dan. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Wij zijn niet zo van die keukenhangers. Mijn vrouw vindt het hinderlijk als ik haar stoor en 'op haar vingers kijk'.
Maar het is wel iets om mee te nemen.
Dat herken ik. Maar als ik dan vanuit mezelf redeneer zou ik graag een ‘hangplek’ hebben waar ik tijdens het kokkerellen kan zitten terwijl de pannen op staan of een marinade moet intrekken. Of zoiets. En dan zou ik liever aan de kant van de keuken zitten dan aan de kopse kant. Hoe kijkt zij hiernaar?
Waar ik nog een beetje mee zit, maar dat is slecht deels keuken gerelateerd.
Tussen de keuken en woonkamer komt een room devider. (tevens draagmuur)
Die kan ik 3.80 lang maken. Of flink korter.

Paar interieurdesigners gevraagd: Allemaal verschillende lengtes met verschillende uitleggen waarom.
zichtlijnen, toch een duidelijke grens.
Wij zijn er nog niet uit.
Wat denk jij? (of anderen natuurlijk)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik begrijp dat er uit de adviezen niet een duidelijke voorkeur komt? Het is nogal persoonlijk, denk ik. Zelf zou ik aan de kamerzijde de muur willen doortrekken tot einde van het eiland. Dat is ook prettiger/rustiger als je daar de kamer binnenkomt. (Kijk maar op je render waar die muur zo is doorgetrokken)
Aan de tuinkant zou ik neigen naar een deel met een verticale open constructie. Iets dat het zonlicht verder de keuken laat binnenkomen (me vaag herinnerend dat je een tuin op oosten hebt?) en waarmee je vanuit de keuken een verbinding hebt met de kamer, zeker vanaf die hangplek. Bijvoorbeeld zoiets, maar dan max de helft van dit wandje. 90 cm bijv. En dan niet aan de buitenmuur vast zoals op deze foto maar aan je scheidingswand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxNmbocH92FDUWkimP5dBdFbnvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gbPSXFxFNHghwmccbb0Pv1vD.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Toke_gt
Dat met die latten is ook nog een idee.

We zijn net effe in de weer geweest met onze lasermeter
(Verplicht aanschaf voor iedereen die gaat verbouwen of inrichten. Habbekrats bij Aldi)
De doorgang tussen de buitenmuur en de room divider hebben we aangepast naar 150 cm.
Ruime doorloop.
De room divider wand wordt dan iets van 300 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRUhuWRuujHluuzjX6hIEBwPVlw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kS5StKiQiVo5Rr81BePb6ryi.jpg?f=user_large

Hoe lang het kookeiland precies wordt, staat nog niet vast. Ergens tussen 360 en 380.

PS. Onze tuin ligt op het noorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pejdref schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:50:

***members only***

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog tips of opmerkingen die we mee kunnen nemen in het definitieve ontwerp?
Ik denk dat je veel spijt gaat krijgen van de ondiepe kasten en daardoor erg weinig werkruimte op het eiland. Ook weet ik niet of een lichtkoepel boven je kookgedeelte handig is (denk aan vaak schoonmaken, zelfs al heb je een bora).
Heb je een gespiegelde indeling overwogen? De eethoek onder de lichtkoepel lijkt me passender/prettiger. In de hoek waar je die nu had ingetekend kun je vervolgens makkelijk lage en hoge kasten kwijt, met je eiland ervoor. In die lage kasten past je spoelbak+vaatwasser. Zo heb je het eiland voor het koken met werkruimte eromheen.
Ik kan niet zien wat de kleine ruimte is naast je uitgebouwde deel, maar mogelijk heb je daar een mogelijk om een koelvriescombi ‘door de muur’ te plaatsen. Zie tekening hieronder ter verduidelijking. Zandkleur is keuken, blauw is zithoek. Lichtgrijs is je lichtkoepel.
Voordeel van de spiegeling is dat je je loopdeur vrijer beschikbaar hebt. Stoelen (voor het gemak even als bank getekend) kunnen opzij, je eiland niet. Dat blokkeert altijd. En, niet onbelangrijk, je hebt de keukenrommel niet altijd in het zicht. (Ik zou je trouwens ook afraden om zo’n eethoek met vaste banken in de hoek te doen. Zorg dat mensen er aan alle kanten in en uit kunnen; het geeft snel irritatie).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bdmfx8xPba2qDviCtqmzinlT_SU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2EDsdnnf9p3Qe4xqciNYDPiX.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 22-10-2022 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat je veel spijt gaat krijgen van de ondiepe kasten en daardoor erg weinig werkruimte op het eiland. Ook weet ik niet of een lichtkoepel boven je kookgedeelte handig is (denk aan vaak schoonmaken, zelfs al heb je een bora).
Heb je een gespiegelde indeling overwogen? De eethoek onder de lichtkoepel lijkt me passender/prettiger. In de hoek waar je die nu had ingetekend kun je vervolgens makkelijk lage en hoge kasten kwijt, met je eiland ervoor. In die lage kasten past je spoelbak+vaatwasser. Zo heb je het eiland voor het koken met werkruimte eromheen.
Ik kan niet zien wat de kleine ruimte is naast je uitgebouwde deel, maar mogelijk heb je daar een mogelijk om een koelvriescombi ‘door de muur’ te plaatsen. Zie tekening hieronder ter verduidelijking. Zandkleur is keuken, blauw is zithoek. Lichtgrijs is je lichtkoepel.
Voordeel van de spiegeling is dat je je loopdeur vrijer beschikbaar hebt. Stoelen (voor het gemak even als bank getekend) kunnen opzij, je eiland niet. Dat blokkeert altijd. En, niet onbelangrijk, je hebt de keukenrommel niet altijd in het zicht. (Ik zou je trouwens ook afraden om zo’n eethoek met vaste banken in de hoek te doen. Zorg dat mensen er aan alle kanten in een uit kunnen; het geeft snel irritatie).
[Afbeelding]
Of de keuken in het midden, tafel aan de voorzijde, banken achter :)

Edit: Dermate ondiepe kastjes is niet prettig, je kunt dan op het aanrecht niet echt lekker je spullen kwijt. Een keukenrobot, tosti-ijzer en koffiemachine hebben eigenlijk al meer diepte nodig. Vandaar dat ik denk dat het midden misschien wel de beste keuze is; zeker met een relatief ondiep eiland.

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 22-10-2022 16:23 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Toke_gt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Voordeel van de spiegeling is dat je je loopdeur vrijer beschikbaar hebt. Stoelen (voor het gemak even als bank getekend) kunnen opzij, je eiland niet. Dat blokkeert altijd. En, niet onbelangrijk, je hebt de keukenrommel niet altijd in het zicht. (Ik zou je trouwens ook afraden om zo’n eethoek met vaste banken in de hoek te doen. Zorg dat mensen er aan alle kanten in een uit kunnen; het geeft snel irritatie).
[Afbeelding]
Dat vind ik wel een goede, morgen eens uittekenen hoe dat eruit zou gaan zien. Thanks! Hoeveel ruimte tussen eiland en kasten zou jij aanraden?

De wand waar je de koelkast in hebt getekend kunnen we eventueel als volledige kastwand maken, deze wand staat er namelijk nog niet dus hier zijn we vrij in. Die ruimte wordt een combinatie technische ruimte/bijkeuken.

De lichtstraat in combinatie met kookdampen had ik inderdaad ook al even mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Floor-is schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Of de keuken in het midden, tafel aan de voorzijde, banken achter :)

Edit: Dermate ondiepe kastjes is niet prettig, je kunt dan op het aanrecht niet echt lekker je spullen kwijt. Een keukenrobot, tosti-ijzer en koffiemachine hebben eigenlijk al meer diepte nodig. Vandaar dat ik denk dat het midden misschien wel de beste keuze is; zeker met een relatief ondiep eiland.
Je bedoelt de keuken in het midden van het huis? Hier hebben we ook aan gedacht, maar voor een kookeiland is het daar te smal dachten we. En de aanbouw is denken we wat te groot om volledig tot 1 functie om te dopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pejdref schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:15:
[...]

Dat vind ik wel een goede, morgen eens uittekenen hoe dat eruit zou gaan zien. Thanks! Hoeveel ruimte tussen eiland en kasten zou jij aanraden?
De meningen verschillen daar hier nogal over. Ik ben in de schets uitgegaan van wat er was ingetekend, dus 1 m tussen eiland en kasten. Dat kan ook 90 zijn, maar zou niet mijn voorkeur hebben. Zeker niet als je bijvoorbeeld vaak met meer dan 1p in de keuken staat. (Als je kinderen hebt: bedenk hoe het is om samen koekjes te bakken). Iets meer ruimte 110/120 krijgt hier vaak de voorkeur, maar dat past bij jullie niet.
Je hebt nu 60-100-90 voor kast-ruimte-eiland en je houdt dus 275 over voor tafel en doorloop. Dat is niet heel riant als de stoelen in gebruik zijn, maar het kan wel. Als de stoelen zijn aangeschoven, heb je meer dan genoeg ruimte en kijk je mooi vanuit de woonkamer langs keuken en eethoek de tuin in. Let er dan overigens wel op dat je de stoelen ook inderdaad onder de tafel kunt schuiven. Tafel is ingetekend op 200x90.
De wand waar je de koelkast in hebt getekend kunnen we eventueel als volledige kastwand maken, deze wand staat er namelijk nog niet dus hier zijn we vrij in. Die ruimte wordt een combinatie technische ruimte/bijkeuken.
Kijk, komt goed uit! Dan zou je er inderdaad een kastenwand van kunnen maken waar je ook de oven(s) in kwijt kunt. Of, ook leuk, een kastenwand met een doorloopdeur naar die bijkeuken :*) . Je lage kastenrij wordt dan een stuk korter, maar daar hou je ruimte genoeg.
Met het oog op de lichtstraat is het misschien handiger de kookplaat bij de muur te plaatsen en de spoelbak op het eiland. Zelf zou ik spoelbak en vaatwasser liever bij de muur hebben, in verband met de vaat die je ergens in de buurt wilt laten, en dan liefst niet op het eiland. Het is ook makkelijker met afvoer/leidingen plaatsen. Maar dat is persoonlijk, dus kijk hoe dat voor jullie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
We zijn gisteren begonnen bij de KVIK, omdat die qua stijl best wel wat keukens hebben die erg lijken op de Next 125 die we mooi vonden en op die manier meteen een soort van basisprijs te krijgen vanaf waar we kunnen kijken wat de Next gaat kosten. ook qua raster komt de KVIK best goed uit met hoge & diepe corpusmaten.

Nou dat was al even schrikken, zelfs bij de Kvik gingen we al naar de 25k. (uitgewerkte offerte nog niet binnen)
Dus ik ben benieuw wat een next 125 dan extra gaat kosten. inmiddels ook nog een tussenoplossing gevonden in een gewone schüller die we erg mooi vinden, dus dat lijkt qua prijs wellicht een betere tussenweg. Binnenkort een afspraak maken bij Ekelhoff om te kijken wat het prijsverschil wordt tussen de Next125 en de Schüller en wat de technische verschillen zijn.

even wezen spelen in de ikea keukenplanner om toch een idee te kunnen geven hoe het moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgOVRMpjeCtDi03H4ve-h021p_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ihBYaZGSSYR7T95fr0w9JEqz.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 22-10-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozozh
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb een offerte laten opmaken bij een ‘uw keuken speciaalzaak (aangesloten bij MHK Nederland).
Omdat dit de eerste keuken is die ik ga aanschaffen vraag ik me het volgende af:

1. Of de Prijs oké is voor wat er wordt aangeboden.
2. Wat jullie mening is m.b.t. de aanbevolen materialen.
3. Wat jullie mening is m.b.t de aanbevolen apparatuur.

Het gaat om een Keller keuken welke ik heb laten intekenen naar een bestaand voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObLvSBbYHJeKWSV_HG7zdaODIss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yRWs6ofccInHfdacLHpnH5s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgQ1cRB31xAjhgNO4fagjn2sjsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mDgMvWRDZg1bEaERKYRj2Ia.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier de renders die we met de offerte mee kregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R5PxWdThFOnz_efccNA7MJwQJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xr6GdNwEj5lMgmugowZ6AKWa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl5HjfDTpDcCouy2HyZ6Z7jUjXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dljHk9zlHdlSRl9sHqznm52A.png?f=fotoalbum_large

Meubels
Merk en Type: Keller ELBM1 ELBA Melamine
Frontkleur: Grafiet GRT1
Kleur korpus: Grafiet GRT1

Members only:

Apparatuur
Kookplaat: Miele KMDA7634FR
Vaatwasser: Miele G5050SCVI
Koelvries: Miele KFN7734F
Oven: Miele H2860BCLST
Combimagnetron: Miele H7240BMCLST

Werkblad
Dekker composiet werkblad Evora Quartz
Easy Grey gepolijst
Randafwerking in verstek

Kosenoverzicht]
Members only:

Aantal aandachtspunten:
Voorbeeld is greeploos, ontwerp wat ik heb gekregen niet. Hierbij zitten minimalistische grepen aan de bovenkant van de deurtjes om de greeploze look na te bootsen. Dit zou namelijk extra ruimte opleveren in de lades, omdat er dan geen greep lijsten nodig zijn. Zelf vind ik greeploos wel mooier, maar meerprijs.

Keller staat in de TS als laagsegment aangegeven, de panelen van de meubels die mij zijn aanbevolen zijn van melamine, nou ook niet bepaald het beste van het beste. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze Keller keukens? Zagen er in de showroom op zich prima uit en voelde degelijk aan.

Verder werd Miele-apparatuur sterk aanbevolen maar er is ook een AEG-alternatief. Keukenboer was zelf geen fan van Siemens, vind dat zelf wel een fijn merk. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Suggesties voor goede Siemens alternatieven?

Miele-inductieplaat met geïntegreerde afzuiging zou ik zelf aan willen passen naar een Bora Pure i.v.m. positieve reacties hier. :)

Ben erg benieuwd wat jullie van het voorstel wat ik gekregen heb vinden en hoor het ook heel graag als er nog tips of aandachtpunten zijn, alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:28
Mag ik vragen hoe graag en uitgebreid je kookt? En met hoeveel personen tegelijk?
Je hebt last van het klassieke eiland probleem. Heel veel werkruimte waar je het niet gebruikt.
Gen ruimte rechts naast je kookplaat.
En maar iets van 80 cm tussen spoelbak en kookplaat.
Ik heb zelf een groter eiland met een nis van 120 ertegenover, en kleiner zou ik dat toch niet willen hebben.

Dus stel jezelf de vraag, is dit wel praktisch?

Kwa materialen:
Geen ervaring met Keller, met met kunststof. Op zich niks mis mee. Heb het zelf in de hele keuken (incl werkblad.
En een lager segment merk, zal minder fancy features of mogelijkheden hebben en mogelijk gaat het minder lang mee. Maar ook dit zal het bij net gebruik vast wel 15 jaar of langer uithouden.

Alle waar naar het geld zeg maar.

Overigens kan je door van apparatuurmerk te switchen, wellicht budget vinden voor een duurder merk keuken/ander materiaal.

[ Voor 7% gewijzigd door macfocus op 23-10-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Gozozh schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:50:
Ik heb een offerte laten opmaken bij een ‘uw keuken speciaalzaak (aangesloten bij MHK Nederland).
Omdat dit de eerste keuken is die ik ga aanschaffen vraag ik me het volgende af:

Het gaat om een Keller keuken welke ik heb laten intekenen naar een bestaand voorbeeld:
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meubels

***members only***

Apparatuur

Werkblad
Easy Grey gepolijst
Randafwerking in verstek

Kosenoverzicht]

***members only***

Aantal aandachtspunten:
Voorbeeld is greeploos, ontwerp wat ik heb gekregen niet. Hierbij zitten minimalistische grepen aan de bovenkant van de deurtjes om de greeploze look na te bootsen. Dit zou namelijk extra ruimte opleveren in de lades, omdat er dan geen greep lijsten nodig zijn. Zelf vind ik greeploos wel mooier, maar meerprijs.

Keller staat in de TS als laagsegment aangegeven, de panelen van de meubels die mij zijn aanbevolen zijn van melamine, nou ook niet bepaald het beste van het beste. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze Keller keukens? Zagen er in de showroom op zich prima uit en voelde degelijk aan.

Verder werd Miele-apparatuur sterk aanbevolen maar er is ook een AEG-alternatief. Keukenboer was zelf geen fan van Siemens, vind dat zelf wel een fijn merk. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Suggesties voor goede Siemens alternatieven?

Miele-inductieplaat met geïntegreerde afzuiging zou ik zelf aan willen passen naar een Bora Pure i.v.m. positieve reacties hier. :)

Ben erg benieuwd wat jullie van het voorstel wat ik gekregen heb vinden en hoor het ook heel graag als er nog tips of aandachtpunten zijn, alvast bedankt! _/-\o_
De verhouding tussen apparaten en keuken is we bijzonder. Instap klasse keuken met Miele apparatuur. Is opzich niets mis mee als het een bewuste keuze is natuurlijk.

Koken op zo'n hoekje van een eiland zal nooit mijn voorkeur hebben. Maar de indeling lijkt al redelijk besloten te zijn?

Prijs lijkt me best prima. Meeste kosten zitten in de apparatuur, dat kun je makkelijk checken bij een internet leverancier. Lijkt me echter voor zo veel Miele niet gek. Echter voor het beperkte aantal kasten vind ik de montage wel aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meubels

***members only***

Apparatuur

Werkblad
Easy Grey gepolijst
Randafwerking in verstek

Kosenoverzicht]

***members only***

Aantal aandachtspunten:

Qua merk ik ken Keller niet, maar als dat budget is/voelt dan zou Tristar wellicht een goede optie zijn. Iets duurder en (ik denk) iets betere kwaliteit.
Heb ik zelf ook (nu 2e keuken) en die is beschikbaar bij MHK.

Voor een eiland moet je wel echt de ruimte hebben, anders is het zonde. Ziet eruit als een appartement? Is dan een barretje met 2 krukken niet wat? Kunnen vrienden hangen terwijl jij staat te koken .
Die setting had ik in m'n appartement jaren geleden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03-2024
Hoi!

Al redelijk veel gelezen de afgelopen dagen. Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. Dit was niet helemaal gepland maar onze keuken valt nu toch langzaam maar zeker uit elkaar. :p

Ik twijfel of dit een beetje het goede moment is om een keuken aan te schaffen. De keukenzaken hebben het natuurlijk iedere keer over de standaard prijsverhogingen, dus volgend jaar zou het weer duurder worden. Maar met een eventuele recessie lijkt het mij dat de prijzen weer flink zullen kelderen, hoe zien jullie dit? Wij willen over ca. een jaar pas de nieuwe keuken geïnstalleerd hebben.

We kijken overigens in het segment Nolte, Ballerina en zijn ook bij KeukenKampioen geweest. Offertes die we nu ontvangen hebben zitten tussen de 23k en 25k, extreem veel geld als je het mij vraagt, maar als we na vandaag een herziene tekening bij KeukenKampioen gemaakt hebben komen we daar nog wel even op terug.

Voor nu met name benieuwd naar; als we over een jaar de keuken willen hebben, kan ik dan beter afwachten en bekijken wat de komende "recessie" gaat doen of gaat het denken jullie alleen maar duurder worden? Ik snap dat dit koffiedik kijken blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Deesoll schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:02:

Ik twijfel of dit een beetje het goede moment is om een keuken aan te schaffen. De keukenzaken hebben het natuurlijk iedere keer over de standaard prijsverhogingen, dus volgend jaar zou het weer duurder worden. Maar met een eventuele recessie lijkt het mij dat de prijzen weer flink zullen kelderen, hoe zien jullie dit? Wij willen over ca. een jaar pas de nieuwe keuken geïnstalleerd hebben.
Dat is niet te voorspellen.
Als er een tekort aan materialen en apparaten blijft maar de vraag naar keukens nog hoog genoeg, hoeven de prijzen niet te kelderen.
Bij een recessie gaan niet de prijzen van alle producten naar beneden.

Beslissingen nemen op basis van economische verwachtingen is verdomd moeilijk.
Als dat een wetenschap zou zijn, dan waren veel economen schathemeltjerijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 18:02
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een keuken te ontwerpen en ben op bezoek geweest bij keukenkastenfabriek in Dordrecht. Een deel van het gehele ontwerp is een eiland met de afmeting van 420 x 120. Hier wil ik ook een bar intergreren met krukken. Het idee begon toen ik een leuk ontwerp zag op leicht website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYM7a3ogIX-uM2e8RrjRbEkepJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoBRLTwRUxAg4VHNBqq3hoTM.png?f=fotoalbum_large

Op de verre kant wil ik twee kasten van 60x60 hebben waarvan eentje een wijnkoelkast bevat. Het idee is een natuursteenblad van 40mm (opgedikt) waar een afstand van 1 meter overbrugt moet worden tussen de twee kastengroepen. Heeft iemand verstand of deze overstek versterkt moet worden? Bijv met een stalen koker. Of kan een blad zo'n afstand overbruggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1QoDTGnSsNVerzOm8c1lPKhL_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NtLVrUh4Lu7ND8GuYMIvw630.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Hoi!

Al redelijk veel gelezen de afgelopen dagen. Ook wij zijn aan het kijken naar een nieuwe keuken. Dit was niet helemaal gepland maar onze keuken valt nu toch langzaam maar zeker uit elkaar. :p

We kijken overigens in het segment Nolte, Ballerina en zijn ook bij KeukenKampioen geweest. Offertes die we nu ontvangen hebben zitten tussen de 23k en 25k, extreem veel geld als je het mij vraagt, maar als we na vandaag een herziene tekening bij KeukenKampioen gemaakt hebben komen we daar nog wel even op terug.

Voor nu met name benieuwd naar; als we over een jaar de keuken willen hebben, kan ik dan beter afwachten en bekijken wat de komende "recessie" gaat doen of gaat het denken jullie alleen maar duurder worden? Ik snap dat dit koffiedik kijken blijft. ;)
Ik hoor al levertijden van 8-9 maand voorbij komen. Dus dat jaar is zo om en de orderboeken zijn nog vol.

Dat kelderen van de prijs zal dus ook wel meevallen.
Wij zijn al 2 jaar aan het uitstellen onder het motto "het zal wel weer normaler worden" maar nu besloten dat we er niet meer op gaan wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 23-10-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:22

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoi!

prijs verhogingen komen te paard en gaan te voet. je kan effectief niet veel langer dan 3-5 maanden wachten gezien levertijden. vergeet ook niet dat de rente andersom lijkt te bewegen van de nu langzaam ingezette prijsdalingen (in de bouw algemeen) Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik denk niet dat er een volledige recessie zal zijn in 3 maanden tijd die zal weerklinken in een extreme prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

twain4me schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

prijs verhogingen komen te paard en gaan te voet. je kan effectief niet veel langer dan 3-5 maanden wachten gezien levertijden. vergeet ook niet dat de rente andersom lijkt te bewegen van de nu langzaam ingezette prijsdalingen (in de bouw algemeen) Ik kan niet in de toekomst kijken maar ik denk niet dat er een volledige recessie zal zijn in 3 maanden tijd die zal weerklinken in een extreme prijsdaling.
Is volgens mij in de historie nog maar zelden vertoont.
Dat is zo bijzonder, dat dagen waarop dit gebeurt nog steeds een bijnaam hebben.

Stagnatie van de prijzen zou al heel wat zijn, of een lichte daling.
Daling zal vooral voor gaan komen bij zaken waar ook stijgende rente een rol speelt.
Zoals we nu zien in de huizenmarkt.
Maar vergeet niet dat het ook daar allemaal relatief is.
'Minder hard stijgen' wordt door sommigen ook al gezien als een daling.

De vraag naar keukens zal hoog blijven, is mijn inschatting.
Wel wat afnemen wellicht, omdat mensen een verbouwing misschien nog even uitstellen.
Maar de vraag was superhoog, en zal misschien afzwakken naar hoog.
De vraag naar meubels zal afnemen, is mijn inschatting.
Die was al niet superhoog, en zal van gewoon hoog naar matige vraag gaan.
Dus als je een nieuw bankstel wil, kun je misschien weer wat afdingen.
Allemaal koffiedik kijken overigens.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:27
Inmiddels alweer een hele tijd geleden dat wij besloten niet uit te bouwen en voor de vervanging van de keuken gingen. Eind 2021 getekend en ik meen ergens in maart/april van dit jaar geïnstalleerd. Met enkele ups and downs (wat foutjes tijdens de installatie v.w.b. kastwerk dus monteurs zijn 2x terug gekomen). Hierdoor ook gewacht met kitten, sauzen, dingen ophangen. Nu toch alweer een tijdje 'af', op het afdekplaatje van de eetkamerlamp na :P

Het plan destijds (kan geen andere/completere post vinden, was nog niet volledig uitgewerkt hier). Met hulp van meerdere Tweakers, waaronder @Ladypurple en @Toke_gt voor met name de opstelling. @Barry nogmaals dank voor de info m.b.t. de mogelijkheden bij ProNorm.

Korte samenvatting van de keuken:
  • ProNorm Y-line plus extra hoge korpus en 90mm plint
  • Kunststof fronten in de kleur 'superwit'
  • Schiereiland met fronten (4x60 cm) tot de grond en binnenzijde in de kleur 'stratusgrijs pearl'
  • proTech 2.0 lades, 90cm + 60cm lades
  • Lion Stone caesarstone 20mm composiet (Piatra Grey) gepolijst
  • Bora Pure, Quooker en Siemens IQ500 en IQ700 apparatuur (vriezer, koelkast, combi-oven en vaatwasser)
Dan nu even wat plaatjes delen. We waren benieuwd of onze eettafel met stoelen van 2.60m goed zou passen i.v.m. de doorloopruimte aan de ene kant en de stoelen en de muur aan de andere kant. We rekenden op misschien een eettafel bank maar voor ons werkt het voor nu prima, al was 20-30cm extra natuurlijk mooi geweest. Nog steeds blij in ieder geval met zowel de opstelling als de apparatuur. We hebben naar onze mening voldoende werkruimte en bergruimte, we zijn geen hobbykoks dus kunnen zo prima uit de voeten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys_1rYUFSDgo9QN31Ra2FIFbEkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRSrhakcVbGiy8iPYE92afKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01rVV6smEzeg_WNHoNkFOwhFJic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YfGNQfOjwf9zjBbOZ5lzNQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYn4kVlbU1jLuygo6HjokPGxTXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgNuJfrgnbq5h0xpt0y7l1ei.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkWinmb3oV8Ez6ZJ8Be4MzMiBa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/relKwCcHlcRiB2wIkK2nlQvu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUv5zjmgDp-xZP0Z0lpuiJziOg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeylYIMCcaAj2JjtkMjWfMc1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzHVPjXSm_OWPidDbDNwnczscuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TKwLjr5r5uWy84dBvr2yNhY.jpg?f=fotoalbum_large

Oude situatie waar het stukje muur dus nog stond en het een kleine L-opstelling betrof was dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UvAPLFqN3IX8HytSkjDkAIjWmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpgCATynEammF1zwD9SX2QVd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
Rzaan schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Is volgens mij in de historie nog maar zelden vertoont.
Dat is zo bijzonder, dat dagen waarop dit gebeurt nog steeds een bijnaam hebben.

Stagnatie van de prijzen zou al heel wat zijn, of een lichte daling.
Daling zal vooral voor gaan komen bij zaken waar ook stijgende rente een rol speelt.
Zoals we nu zien in de huizenmarkt.
Maar vergeet niet dat het ook daar allemaal relatief is.
'Minder hard stijgen' wordt door sommigen ook al gezien als een daling.

De vraag naar keukens zal hoog blijven, is mijn inschatting.
Wel wat afnemen wellicht, omdat mensen een verbouwing misschien nog even uitstellen.
Maar de vraag was superhoog, en zal misschien afzwakken naar hoog.
De vraag naar meubels zal afnemen, is mijn inschatting.
Die was al niet superhoog, en zal van gewoon hoog naar matige vraag gaan.
Dus als je een nieuw bankstel wil, kun je misschien weer wat afdingen.
Allemaal koffiedik kijken overigens.
Bedankt voor de reactie, ook van de anderen overigens. Dan kunnen we met een goed gevoel door blijven zoeken. :P

We hebben inmiddels bij 3 zaken wat laten tekenen en hoewel keukens kijken best leuk is, is het ook zwaar frustrerend...want waar doe je goed aan. Maar dat zal iedereen vast wel herkennen. Op dit moment zijn er 3 keukens getekend, we zoeken in ieder geval naar een donkere kleur (zwart, lavagrijs, grafiet) met ofwel een composiet of keramiek blad. Nu zijn mij de verschillen in het blad wel duidelijk, de fronten blijft voor mij onduidelijk. Waar we nu op uitgekomen zijn:
- Häcker perfectsense (AV 2135)
- Nolte korpus hoogte 90, weet niet precies de benaming van het front, in ieder geval fingerproof
- Ballerina Fenix 84.5cm

Op dit moment hebben wij een lichte voorkeur voor Häcker ten opzichte van Nolte en Ballerina omdat:

Nolte
- De keuken is aanzienlijk duurder en heeft Zanussi apparatuur (ten opzichte van Siemens of AEG bij de anderen)
- De korpushoogte van 90 vind ik heel gaaf en geeft natuurlijk veel meer ruimte, echter hebben we dan wel een plint van ongeveer 5cm, daar lees ik ook wisselende verhalen over
- We zouden hier nog voor de reguliere Korpushoogte van 75cm kunnen gaan, waardoor de prijs ook wel zal zakken

Ballerina
- Bij Ballerina krijgen wij te maken met een a-symmetrische indeling, aangezien zij niet 2 kastjes van 45 kunnen leveren. Voorkeur zou zijn 60, 60, 45 en 45, maar wordt dus 50, 50, 50, 60
- Er in de tekening wat kleine foutjes gemaakt zijn
- Voordeel van Ballerina is wel de iets hogere korpushoogte ten opzichte van Häcker en de hogere plint ten opzichte van Nolte

Nu concreet de vraag; ergens staat mij die met kunststof kantenband afgewerkte kanten tegen, maar het is mij niet duidelijk of er ook goede geheel gelakte fronten beschikbaar zijn, waarbij wij weinig last hebben van vingerafdrukken. Zijn er nog alternatieven waar wij aan kunnen denken? Iedere verkoper zegt natuurlijk dat de andere opties allemaal slecht zijn en dat hun product het beste is, maar doet elkaar dat zo veel? Ik lees bijvoorbeeld veel over Next125, maar wij wonen zelf in Overijssel en daar is niet echt een Next125 dealer in de buurt.

Edit:
Ik zie in Nordhorn Ekelhoff die Next125 levert. Weet iemand zo het verschil tussen de door mij genoemde fronten en bijvoorbeeld de NX500 en NX502 van Next125? Zijn deze ook afgewerkt met kantenband?

[ Voor 3% gewijzigd door Deesoll op 24-10-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Deesoll schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor de reactie, ook van de anderen overigens. Dan kunnen we met een goed gevoel door blijven zoeken. :P

We hebben inmiddels bij 3 zaken wat laten tekenen en hoewel keukens kijken best leuk is, is het ook zwaar frustrerend...want waar doe je goed aan. Maar dat zal iedereen vast wel herkennen. Op dit moment zijn er 3 keukens getekend, we zoeken in ieder geval naar een donkere kleur (zwart, lavagrijs, grafiet) met ofwel een composiet of keramiek blad. Nu zijn mij de verschillen in het blad wel duidelijk, de fronten blijft voor mij onduidelijk. Waar we nu op uitgekomen zijn:
- Häcker perfectsense (AV 2135)
- Nolte korpus hoogte 90, weet niet precies de benaming van het front, in ieder geval fingerproof
- Ballerina Fenix 84.5cm

Op dit moment hebben wij een lichte voorkeur voor Häcker ten opzichte van Nolte en Ballerina omdat:

Nolte
- De keuken is aanzienlijk duurder en heeft Zanussi apparatuur (ten opzichte van Siemens of AEG bij de anderen)
- De korpushoogte van 90 vind ik heel gaaf en geeft natuurlijk veel meer ruimte, echter hebben we dan wel een plint van ongeveer 5cm, daar lees ik ook wisselende verhalen over
- We zouden hier nog voor de reguliere Korpushoogte van 75cm kunnen gaan, waardoor de prijs ook wel zal zakken

Ballerina
- Bij Ballerina krijgen wij te maken met een a-symmetrische indeling, aangezien zij niet 2 kastjes van 45 kunnen leveren. Voorkeur zou zijn 60, 60, 45 en 45, maar wordt dus 50, 50, 50, 60
- Er in de tekening wat kleine foutjes gemaakt zijn
- Voordeel van Ballerina is wel de iets hogere korpushoogte ten opzichte van Häcker en de hogere plint ten opzichte van Nolte

Nu concreet de vraag; ergens staat mij die met kunststof kantenband afgewerkte kanten tegen, maar het is mij niet duidelijk of er ook goede geheel gelakte fronten beschikbaar zijn, waarbij wij weinig last hebben van vingerafdrukken. Zijn er nog alternatieven waar wij aan kunnen denken? Iedere verkoper zegt natuurlijk dat de andere opties allemaal slecht zijn en dat hun product het beste is, maar doet elkaar dat zo veel? Ik lees bijvoorbeeld veel over Next125, maar wij wonen zelf in Overijssel en daar is niet echt een Next125 dealer in de buurt.

Edit:
Ik zie in Nordhorn Ekelhoff die Next125 levert. Weet iemand zo het verschil tussen de door mij genoemde fronten en bijvoorbeeld de NX500 en NX502 van Next125? Zijn deze ook afgewerkt met kantenband?
Next125 is de premium lijn van Schüller, schüller heeft wel een corpus van 84 en finger print proof gelakte fronten volgens mij. Ze hebben een vrij uitgebreide catalogus online staan welke je even op kan zoeken.

Qua dealers heb je Ekelhoff in duitsland welke zowel next 125 als de normale lijn van Schüller verkoopt (onder eigen merknaam) maar als je zoekt op dealers van Schuller vind je er wel een aantal meer wel in overijssel. uit mijn hoofd in ieder geval Voortman in Rijssen en Superkeukens in Oldenzaal. in het oosten van overijssel.

Ben wel benieuwd wat jij hoort over de plinthoogte van 5 overigens?
Wij zitten zelf met de twijfel tussen de Schuller of de Next125 waarbij de fronten hetzelfde zijn maar de korpus van de next125 naar 87,5 gaat, dan krijgen wij ook een 5cm plint. ipv 7 cm bij de Schuller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deesoll
--MP-- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Next125 is de premium lijn van Schüller, schüller heeft wel een corpus van 84 en finger print proof gelakte fronten volgens mij. Ze hebben een vrij uitgebreide catalogus online staan welke je even op kan zoeken.

Qua dealers heb je Ekelhoff in duitsland welke zowel next 125 als de normale lijn van Schüller verkoopt (onder eigen merknaam) maar als je zoekt op dealers van Schuller vind je er wel een aantal meer wel in overijssel. uit mijn hoofd in ieder geval Voortman in Rijssen en Superkeukens in Oldenzaal. in het oosten van overijssel.

Ben wel benieuwd wat jij hoort over de plinthoogte van 5 overigens?
Wij zitten zelf met de twijfel tussen de Schuller of de Next125 waarbij de fronten hetzelfde zijn maar de korpus van de next125 naar 87,5 gaat, dan krijgen wij ook een 5cm plint. ipv 7 cm bij de Schuller.
Thnx, had net de post te laat ge-edit, maar kwam inderdaad Ekelhoff tegen, toch daar nog even een afspraakje plannen! Betreft de plinthoogte is mij bij 1 zaak verteld dat sommige vaatwassers sowieso een minimale hoogte van 8cm nodig hebben tussen vloer en deur. Verder is de kans groter dat je met je voeten of bijvoorbeeld een stofzuiger tegen de kastjes aan komt bij een lage plint. Nu is dat laatste natuurlijk een kwestie van zuinig/voorzichtig zijn en zou voor mij niet per se een dealbreaker zijn. Op Tweakers kwam ik er ook nog wel een topic van tegen: 8cm plint noodzakelijk in een keuken?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
remzor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:47:
Inmiddels alweer een hele tijd geleden dat wij besloten niet uit te bouwen en voor de vervanging van de keuken gingen. Eind 2021 getekend en ik meen ergens in maart/april van dit jaar geïnstalleerd. Met enkele ups and downs (wat foutjes tijdens de installatie v.w.b. kastwerk dus monteurs zijn 2x terug gekomen). Hierdoor ook gewacht met kitten, sauzen, dingen ophangen. Nu toch alweer een tijdje 'af', op het afdekplaatje van de eetkamerlamp na :P
Wat leuk om te zien @remzor ! Hoe bevalt het werken in de parallelle opstelling vs de L die je had?
En is je partner blij met het blok ‘om de hoek’? Ik meen me te herinneren dat er eerst bezwaren waren en later niet meer? Ben wel benieuwd hoe je partner erover denkt nu het eenmaal staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
Deesoll schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Thnx, had net de post te laat ge-edit, maar kwam inderdaad Ekelhoff tegen, toch daar nog even een afspraakje plannen! Betreft de plinthoogte is mij bij 1 zaak verteld dat sommige vaatwassers sowieso een minimale hoogte van 8cm nodig hebben tussen vloer en deur. Verder is de kans groter dat je met je voeten of bijvoorbeeld een stofzuiger tegen de kastjes aan komt bij een lage plint. Nu is dat laatste natuurlijk een kwestie van zuinig/voorzichtig zijn en zou voor mij niet per se een dealbreaker zijn. Op Tweakers kwam ik er ook nog wel een topic van tegen: 8cm plint noodzakelijk in een keuken?.
Hier 8cm plint en ben blij dat we niet lager genomen hebben. Stofzuiger die wij hebben past er net onder als je heel voorzichtig doet. ook al paar keer gehad dat ik een lade open stoot met mijn tenen.

Voor ons heeft 8cm voordelen:
- zwevende look van het eiland blijft behoorlijk goed in stand
- je kunt er gewoon met de stofzuiger onder en minder risico tegen de fronten aan te stoten
- je past er goed met je schoen / voet onder
- korpus kan nog mooi hoog worden uitgevoerd (8cm plint, 2cm blad, 86cm korpus - werkhoogte 96cm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Pejdref schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Je bedoelt de keuken in het midden van het huis? Hier hebben we ook aan gedacht, maar voor een kookeiland is het daar te smal dachten we. En de aanbouw is denken we wat te groot om volledig tot 1 functie om te dopen.
Je hebt 3m50 of 3m60 toch? Een eiland kan ook 70cm diep als het moet hè? Beetje onorthodox, maar je kunt wel lang dan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
8<8<
Aantal aandachtspunten:
Push to open is ook een optie. Kost je geen kastruimte :) Wel extra op je budget natuurlijk.

Miele is in mijn boekje echt een paar stappen hoger dan AEG. Wel kostbaar en je leverancier maakt minder marge.
Die kookplaten van Miele zijn echt heel goed, ik zou overwegen alles Miele te doen. (Wat gek klinkt van iemand die alles van Bora doet, dat snap ik..)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Chillmeister schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:15:
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een keuken te ontwerpen en ben op bezoek geweest bij keukenkastenfabriek in Dordrecht. Een deel van het gehele ontwerp is een eiland met de afmeting van 420 x 120. Hier wil ik ook een bar intergreren met krukken. Het idee begon toen ik een leuk ontwerp zag op leicht website.

[Afbeelding]

Op de verre kant wil ik twee kasten van 60x60 hebben waarvan eentje een wijnkoelkast bevat. Het idee is een natuursteenblad van 40mm (opgedikt) waar een afstand van 1 meter overbrugt moet worden tussen de twee kastengroepen. Heeft iemand verstand of deze overstek versterkt moet worden? Bijv met een stalen koker. Of kan een blad zo'n afstand overbruggen?

[Afbeelding]
Stalen kokers is niet ongebruikelijk.

100cm is wel een beetje een net-niet maat eerlijk gezegd. Net te klein voor twee krukken, veel te groot voor één..

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:29
Hierbij een update over onze toekomstige keuken. Weten inmiddels goed wat we willen.

Werkblad & Spoelbak:

- Dekton Laurent 8mm, zijkanten 6cm opgedikt -> leveranciers zeggen dat 8mm dik genoeg is als we met opgedikte zijkant werken
- Vlak inbouw spoelbak door & door zwart (bijvoorbeeld Lanesto Sogne) -> Hebben ontkalker in nieuwe woning

Apparatuur:

- Bora Puxu vlak inbouw
- Quooker Flex Pro3 Zwart (boiler zit in de buurt dus geen combi plus)
- Wijnklimaatkast Bosch Serie 6 KUW21AHG0
- Vaatwasser Bosch Serie 6 SMV6ZDX49E
- Oven Bosch Serie 8 HMG976KB1 (met magnetron)
- Oven Bosch Serie 8 HBG976MB1 (zonder magnetron), geen behoefte aan stoom functie
- Koelkast Bosch Serie 6 KIR81SDE0
- Vriezer Bosch Serie 6 GIN81ACF0

Kastenwand van links naar rechts:

- 45cm hogekast met legplanken push to open
- 60cm hogekast t.b.v. koelkast
- 3cm Greeplijst.
- 60cm hogekast t.b.v. oven, 3 stuks binnenladen en legplanken
- 60cm hogekast t.b.v. oven, onder oven afvalkast/lade Hailo 91 liter
- 3cm Greeplijst
- 60cm hogekast t.b.v. vriezer

Eiland van links naar rechts:

Voorzijde
- 5-6cm stollenwand met terug liggende plint en doorlopende greeplijst
- 60cm vaatwasser
- 60cm spoelkast
- 90cm ladenkast inclusief binnenlade met bestekindeling
- 90cm ladenkast t.b.v. inductiekookplaat met afzuiging, voorkeur afzuiging naar buiten, inclusief binnenlade met bestekindeling
- 5-6cm stollenwand met terug liggende plint

Achterzijde
- 100cm ladenkast inclusief stopcontact bovenop werkblad
- 130cm zitgedeelte met doorlopende greeplijst & plint naar achter, achterwand zitgedeelte afgewerkt tot de grond
- 60cm wijnklimaatkast

Zijn erg goed geholpen bij Reddy keukens in Zoetermeer (aanrader!), maar nog geen beslissing kunnen maken vanwege 2 punten: Onze voorkeur qua front is S171 Decolegno Bruciato, maar die kunnen ze helaas niet leveren omdat ze gebonden zitten aan bepaalde keukenleveranciers. Daarnaast bestaan de hoge kast deuren uit 2 panelen bij Reddy omdat er anders bij hun het risico is dat het krom trekt. Dus de vraag is nu of we dit accepteren of dat we toch bij een meubelmaker verder gaan waar deze eisen wel voldaan kunnen worden.

PS. nee, we zijn geen koffie drinkers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KBMZt75dAtt91yLWOqQhg2veK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rd81TSgF3KbzK8j4JIxDUEmO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a677Ni0KOSvkVd5aNc-L4llIlqA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2O8QE2ya01Xq4xnuH4ax84Cv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlKCXJUCJZlL7n3qLjAqmxD-_dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nSUgXOYkGuSGRx1C1K4nRrmw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yub1CmzgErD1OLuAGEZA2MhEwPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0YUupZpg4H4yTuvgJAx6zFGL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:27
Toke_gt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Wat leuk om te zien @remzor ! Hoe bevalt het werken in de parallelle opstelling vs de L die je had?
En is je partner blij met het blok ‘om de hoek’? Ik meen me te herinneren dat er eerst bezwaren waren en later niet meer? Ben wel benieuwd hoe je partner erover denkt nu het eenmaal staat.
Opstelling bevalt ons beide echt prima! Ook de keuze van waar spoelen/koken en de ruimte tussen spoelen en koken in (120-123 cm ongeveer) bevalt goed. De vaatwasser zit in de hoek; niet altijd even praktisch want maar vanuit één kant in en uit te ruimen maar dit vinden wij niet erg en was in ons geval de enige logische optie. De klep en lades kunnen tegelijk open en je kunt koken/spoelen met de vaatwasser open: ook fijn :)

Mijn partner vond dit idee meteen al wel leuk maar een L-keuken met zo'n verlengd stuk de kamer in niet zo. Dat vond ik zelf ook minder overigens. We krijgen leuke reacties van mensen die de opstelling zien: ruimtelijk met mooi zicht op de tuin en dat het de woonkamer in gaat als een soort van dressoir. Vinden we zelf ook geslaagd en door de 2.40m zichtzijde aan de ene kant lijkt het meer echt een eiland en flinke keuken, terwijl het eiland aan de kookzijde slechts 1.50m is. Maar 1.50m x 1.00m wilde we niet want dat oogt als een lomp 'vierkant' blok.
SquareOne schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Hier 8cm plint en ben blij dat we niet lager genomen hebben. Stofzuiger die wij hebben past er net onder als je heel voorzichtig doet. ook al paar keer gehad dat ik een lade open stoot met mijn tenen.

Voor ons heeft 8cm voordelen:
- zwevende look van het eiland blijft behoorlijk goed in stand
- je kunt er gewoon met de stofzuiger onder en minder risico tegen de fronten aan te stoten
- je past er goed met je schoen / voet onder
- korpus kan nog mooi hoog worden uitgevoerd (8cm plint, 2cm blad, 86cm korpus - werkhoogte 96cm)
Helemaal mee eens! Bij ons geen zwevende look maar omwille van het praktische blij met de 9cm plint. Zou zelf ook nooit voor 5-6cm gaan, wij hebben het niet eens overwogen in ieder geval. Zou me kapot ergeren als ik er dan steeds met mijn schoenen tegenaan kwam of onder bleef hangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LennartTW94 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:19:
Hierbij een update over onze toekomstige keuken. Weten inmiddels goed wat we willen.

Werkblad & Spoelbak:

- Dekton Laurent 8mm, zijkanten 6cm opgedikt -> leveranciers zeggen dat 8mm dik genoeg is als we met opgedikte zijkant werken
- Vlak inbouw spoelbak door & door zwart (bijvoorbeeld Lanesto Sogne) -> Hebben ontkalker in nieuwe woning

Apparatuur:

- Bora Puxu vlak inbouw
- Oven Bosch Serie 8 HBG976MB1 (zonder magnetron), geen behoefte aan stoom functie

- 3cm Greeplijst.
- 3cm Greeplijst

Voorzijde
- 60cm vaatwasser
- 60cm spoelkast
- 90cm ladenkast t.b.v. inductiekookplaat met afzuiging, voorkeur afzuiging naar buiten, inclusief binnenlade met bestekindeling

Achterzijde
- 130cm zitgedeelte met doorlopende greeplijst & plint naar achter, achterwand zitgedeelte afgewerkt tot de grond
- 60cm wijnklimaatkast

Zijn erg goed geholpen bij Reddy keukens in Zoetermeer (aanrader!), maar nog geen beslissing kunnen maken vanwege 2 punten: Onze voorkeur qua front is S171 Decolegno Bruciato, maar die kunnen ze helaas niet leveren omdat ze gebonden zitten aan bepaalde keukenleveranciers. Daarnaast bestaan de hoge kast deuren uit 2 panelen bij Reddy omdat er anders bij hun het risico is dat het krom trekt. Dus de vraag is nu of we dit accepteren of dat we toch bij een meubelmaker verder gaan waar deze eisen wel voldaan kunnen worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
FYI: Het front dat jullie willen zit ook bij Tristar in het assortiment. Heb een keer een staaltje van ze ontvangen.
Bijkomende voordelen van Tristar t.o.v. keukenmerken bij Reddy:
  • Mogelijkheid tot maatwerk korposhoogte om op die manier werkhoogte te optimaliseren i.c.m. gewenste plint en blad hoogte.
  • Standaard legraboxen in lades
Nadeel? Denk wel iets duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
remzor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:36:
Helemaal mee eens! Bij ons geen zwevende look maar omwille van het praktische blij met de 9cm plint. Zou zelf ook nooit voor 5-6cm gaan, wij hebben het niet eens overwogen in ieder geval. Zou me kapot ergeren als ik er dan steeds met mijn schoenen tegenaan kwam of onder bleef hangen :p
Bij ons gaan de schoenen in de hal al uit, scheelt 3cm ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 18:02
Floor-is schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Stalen kokers is niet ongebruikelijk.

100cm is wel een beetje een net-niet maat eerlijk gezegd. Net te klein voor twee krukken, veel te groot voor één..
thanks en nog niks staat vast dus misschien de maat naar 120cm aanpassen en totale lengte van eiland aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Dank voor de opmerkingen over de plinthoogte van 5cm. ik vond het wel strak namelijk, maar praktisch staat voorop!.

Weer een argument om voor de "gewone" schuller te gaan in plaats van de Next125, want met een korpus van 87.5 zou ik inderdaad een 5cm plint toe willen passen. voor de juiste werkblad hoogte.

Met de korpus van schuller van 84 kom ik dan op een 8cm plint. wat dus net ff praktischer is.
Nog steeds jammer dat die 84cm korpus niet extra diep (66cm) te leveren is, maar dat is bij anderen ook vaak het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
--MP-- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:55:
Dank voor de opmerkingen over de plinthoogte van 5cm. ik vond het wel strak namelijk, maar praktisch staat voorop!.

Weer een argument om voor de "gewone" schuller te gaan in plaats van de Next125, want met een korpus van 87.5 zou ik inderdaad een 5cm plint toe willen passen. voor de juiste werkblad hoogte.

Met de korpus van schuller van 84 kom ik dan op een 8cm plint. wat dus net ff praktischer is.
Nog steeds jammer dat die 84cm korpus niet extra die (66cm) te leveren is, maar dat is bij anderen ook vaak het geval.
Next125 heeft tegenwoordig ook 81,25cm korpus in assortiment toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meubels

***members only***

Apparatuur

Werkblad
Easy Grey gepolijst
Randafwerking in verstek

Kosenoverzicht]

***members only***

Aantal aandachtspunten:

Ik heb in een huurwoning een Keller keuken gehad. Nederlandsbedrijf wat inderdaad wat budget is, niet per se slecht, voelde redelijke hufterproof. Had het destijds uitgezocht (wat voor merk het was), ze leveren ook veel projecten/meerdere keukens op in (sociale) huurwoningen / woningbouw. Daar moet het meestal wel een jaar of 20 als het niet meer is in blijven zitten, dat zegt ook wel wat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

Werkblad & Spoelbak:

Ik ben grote fan van je werkblad, mede doordat wij dezelfde hebben gekozen, enkel wel zijkant 5cm opgedikt. Is er een reden waarom je voor 6 gaat?
de spoelbak hebben wij ook dezelfde, echter onze fronten zijn wat neutraler houtlook gezien het werkblad al wat motief mee heeft.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
SquareOne schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Next125 heeft tegenwoordig ook 81,25cm korpus in assortiment toch?
ja maar dan is de meerwaarde van de Next voor ons eigenlijk weg denk ik, maar dat moeten we nog even goed napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:29
Dinsterzz92 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Ik ben grote fan van je werkblad, mede doordat wij dezelfde hebben gekozen, enkel wel zijkant 5cm opgedikt. Is er een reden waarom je voor 6 gaat?
de spoelbak hebben wij ook dezelfde, echter onze fronten zijn wat neutraler houtlook gezien het werkblad al wat motief mee heeft.

Mvg
Is die van jullie ook 8mm dik? Misschien kan je per prive bericht wat foto's sturen? 6cm opgedikt niet een specifieke reden, 8cm vonden we te dik en 6cm vonden we wel mooi bij showroom keukens.

Hoe bevalt de spoelbak m.b.t. krassen / vlekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
LennartTW94 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Is die van jullie ook 8mm dik? Misschien kan je per prive bericht wat foto's sturen? 6cm opgedikt niet een specifieke reden, 8cm vonden we te dik en 6cm vonden we wel mooi bij showroom keukens.

Hoe bevalt de spoelbak m.b.t. krassen / vlekken?
Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven,
we hebben al getekend voor de keuken, maar moeten nog de fundering van het huis gieten :D
wij zitten op kalkwaarde in het water op <5 op schaal van 30. Vroeger had ik ook al een zwarte spoelbak, en die zijn wat gevoeliger dan SS, maar we zijn ook al 10 jaar verder.

ik heb even de offerte erbij genomen en vrees dat ik je belogen heb.

wij hebben neolith calatorao silk, wat een rustigere versie van jouw Laurent is.
werkblad is dikte 5mm, verstek op 60mm

perfecte voorbeeld om eerst je facturen/bronnen te raadplegen voordat je spreekt.
excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
Lichte twijfel of we naar Nordhorn zullen rijden. Wij hebben nu een offerte voor het volgende:

Hacker perfectsense av2135 zwart
Keukenblad 2cm composiet

2 hoge kasten met greep met nis (totaal 270breed) en daarin verwerkt
Quooker
AEG hoge koelkast
AEG vriezer
AEG vaatwasser
AEG standaard oven
Zwarte composiet wasbak
Apothekerskast
Strook composiet achterwand

Kookschiereiland greeploos (210x110) met daarin verwerkt
Bora puru
Aan de kookkant lades van 60 en 90
Aan de muurkant deurtjes van 60 en 90

De fotos kloppen niet helemaal meer, het gaat nu om een lichter blad en de achterwand bij de nis wordt niet helemaal opgetrokken met composiet. De plankjes regelen wij daarnaast zelf.

Members only: title

Is dit met Next125 ook haalbaar of gaan we dan sowieso veel hoger uitkomen schatten jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPolDiSjXYtRt6cIghP5CDuMRYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvJI5zzcGqFbG2eoWD1r79SQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MBoHvDDRIJs2oq_odZMjmLUcj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZboZo6xtKMiTqydYWD3zSMfV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-05 21:15
Beste Tweakers,

Ook wij zijn druk bezig met een nieuwe keuken. Inmiddels al wat keukenzaken langs geweest en binnenkort enkele adviesgespreken. Ik heb in Floorplanner al een opzetje gemaakt (kleuren en exacte kasten kloppen daarin nog niet).

Als er nog tips zijn m.b.t. ons ontwerp hoor ik het graag.

Algemeen beeld van de woning:
Met name bij de keuken gaan er de nodige muren uit en er komt een nieuwe muur aan achterzijde van de hoge wand. Hierin valt dus nog behoorlijk te schuiven. De schuifpui komt in plaats van een raam en zit er ook nog niet. Deze willen we mogelijk wat breder uitvoeren, maar dan wel nieuwe latei nodig. Ook dubbel met de bestaande achterdeur.

De kastenwand en gangkast daarachter valt in huidige bijkeuken. Omdat dit een smalle doorloopruimte is werkt dit voor ons niet, was staat altijd in de weg. Deze verplaatsen we naar de ruimte tussen de hal en de garage, dit is nu onderdeel van de garage (het blijft een doorloopruimte maar wel meer ruimte aan de zijkanten om was te drogen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8g1F8mW1xmk-tTzkQpMHSe-f-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSpUUVkTI6JIcutccJGFjw1c.jpg?f=fotoalbum_large

Ingezoomd op de keuken:
Bij het aanmaken van de maten kwam ik erachter dat de Funda plattegrond waar floorplanner op gebasseerd is niet helemaal klopt, maar in grote lijnen kloppen de maten en verhoudingen. Tussen kastenwand en muur met schuifpui is nog ruitmte voor een wand/koof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YORUSKFL8rSW-PzVP5sDpNMgPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0KT2Fbm9KD8NWWzaE0axIu0.jpg?f=fotoalbum_large

3D idee van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T_aa19AmriTiFW6ApIpbLo9X2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI4nq3kBeQ4Lj4iScyzZPEAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23yPP9flHGBXfxk8u7RWATT8dWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1clmRQesEqzjF1HWmvyZJmDT.jpg?f=fotoalbum_large

Kleuren zitten we nog enorm mee te worstelen. Blauw zijn we inmiddels vanaf, zal iets van hout i.c.m. beige/cappuccino kleur o.i.d. worden.

Qua indeling van de kastenwand:
  • Vlnr: Voorraadkast met 4 á 5 binnenladen, oven-magnetronkast, stoomovenkast, koelkast (177 koeler), nis met ladekast onder
  • We hebben lang getwijfeld tussen nis in het midden of rechts. We neigen nu naar rechts omdat dit de koffie/thee hoek wordt en zo dichter bij de kamer is. We vinden het ook mooier dan wanneer de nis in het midden zit ivm uitlijnen ovens. We twijfelen nog over bovenkastjes en/of planken in de nis, sowieso spotjes.
  • Ovens boven elkaar zit fout in floorplanner, er komt slechts 1 apparaat per kast.
  • Boven en naast de kasten komt een koof
  • We twijfelen nog tussen 2 lange verticale grepen op de koelkast en voorraadkast en rest PTO. Of 2 verticale greeplijsten bij de hoge kasten. Laden bij de nis waarschijnlijk PTO omdat een horizontale lijst afwijkt van de rest van de kastenwand
Eiland:
  • Het eiland wordt 3m lang, eventueel 3m30 met aan kant van de schuifpui een overstek als barretje. Deze loopt dan door de hoek om aan de voorzijde van het eiland.
  • Aan de werkzijde willen we sowieso nog meer ruimte rechts naast de kookplaat door deze op te schuiven. Nog even kijken of dit 1 brede kast wordt of 2 met de kookplaat in het midden (geen afzuiging in de kookplaat dus, dit wordt een hangende recirculatie of in verlaagd plafond met afvoer naar buiten).
  • De vaatwasser willen we links van de spoelkast, meestal zit dit bij eilanden in het midden maar dat lijkt ons minder praktisch. De ene verkoper zegt dat dit niet kan, de andere heeft het gewoon staan.
  • De niet-werkzijde van het eiland krijgt kasten met 2 hoge laden en tegenover de kookplaat dus een bardeel. We twijfelen nog of we de bar hier over laten steken net als aan de achterkant en dus de doorloop van 1m22 verkleinen. Of hier de ladekasten weglaten zodat er onder het werkblad ruimte ontstaat.
  • Het eiland volledig met een greeplijst. Bij de ladekasten greeplijst op 2 niveaus voor de laden. Alles PTO of de onderste laden PTO is wellicht strakker maar het zit vanuit de kamer niet/beperkt in het zicht en greeplijst is praktischer. Onder de kookplaat een binnenlade
Alle feedback is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozozh
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-11-2023
macfocus schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:38:
Mag ik vragen hoe graag en uitgebreid je kookt? En met hoeveel personen tegelijk?
Je hebt last van het klassieke eiland probleem. Heel veel werkruimte waar je het niet gebruikt.
Gen ruimte rechts naast je kookplaat.
Ik kook doordeweeks niet mega uitgebreid, maar wel (bijna) elke dag. Langer dan 20-30 min zal het niet zijn. Meestal met 2 personen.
--MP-- schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:47:

Koken op zo'n hoekje van een eiland zal nooit mijn voorkeur hebben. Maar de indeling lijkt al redelijk besloten te zijn?
Opstelling staat wat dat betreft nog niet vast, dit is nu 100% naar bestaand voorbeeld. Maar ben zelf aan het denken om in ieder geval de plek van de kookplaat en spoelbak om te draaien.

Wat betreft de eilandopstelling is het wellicht slimmer om het eiland 90 graden te draaien en er een schiereiland van te maken, dus tegen de muur aan te zetten. Kan de kastenwand nog wat worden uitgebreid met extra werkblad/werkruimte. Misschien daar dan een nis tegenover het eiland maken?
--MP-- schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:47:

De verhouding tussen apparaten en keuken is we bijzonder. Instap klasse keuken met Miele apparatuur. Is opzich niets mis mee als het een bewuste keuze is natuurlijk.
Ja dat vind ik zelf eigenlijk ook wel, was echt op advies van de keukenboer. Niet bezuinigen op apparatuur en wat minder uitgeven aan kastjes en werkblad. Maar daar ga ik zelf toch wat water bij de wijn doen denk ik.
Floor-is schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:06:

Push to open is ook een optie. Kost je geen kastruimte :) Wel extra op je budget natuurlijk.
Daar was de keukenboer zelf geen fan van i.v.m. nieuwigheid en servicemeldingen, maar zal daar inderdaad nog wat meer onderzoek naar doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Gozozh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:08:

[...]

Daar was de keukenboer zelf geen fan van i.v.m. nieuwigheid en servicemeldingen, maar zal daar inderdaad nog wat meer onderzoek naar doen!
Ik deel die ervaring niet, natuurlijk is het een extra onderdeel dat stuk kan, maar heb tot heden enkel positieve feedback gehad :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Werkblad & Spoelbak:

Apparatuur:

- Bora Puxu vlak inbouw

- 3cm Greeplijst.
- 3cm Greeplijst

Voorzijde
- 60cm vaatwasser
- 60cm spoelkast

Achterzijde
- 60cm wijnklimaatkast

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
8mm is erg dun, opgedikt is alleen de zijden hè?

Ik ga zelf voor 12mm, maar ondersteun het gehele blad met 18mm watervast MDF, waar bovendien nog een laminaatlaag op zit rondom én stalen kokers gebruik bij overspanningen zoals de bar en de vaatwasser.. Moet daar wel bijzeggen dat zowel mijn vrouw als ik regelmatig op het werkblad zitten en willen kunnen staan om de verlichting en het plafond te kunnen reinigen bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:24
remzor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:47:

Het plan destijds (kan geen andere/completere post vinden, was nog niet volledig uitgewerkt hier). Met hulp van meerdere Tweakers, waaronder @Ladypurple en @Toke_gt voor met name de opstelling. @Barry nogmaals dank voor de info m.b.t. de mogelijkheden bij ProNorm.

Korte samenvatting van de keuken:
  • ProNorm Y-line plus extra hoge korpus en 90mm plint
  • Kunststof fronten in de kleur 'superwit'
  • Schiereiland met fronten (4x60 cm) tot de grond en binnenzijde in de kleur 'stratusgrijs pearl'
  • proTech 2.0 lades, 90cm + 60cm lades
  • Lion Stone caesarstone 20mm composiet (Piatra Grey) gepolijst
  • Bora Pure, Quooker en Siemens IQ500 en IQ700 apparatuur (vriezer, koelkast, combi-oven en vaatwasser)
Dan nu even wat plaatjes delen. We waren benieuwd of onze eettafel met stoelen van 2.60m goed zou passen i.v.m. de doorloopruimte aan de ene kant en de stoelen en de muur aan de andere kant. We rekenden op misschien een eettafel bank maar voor ons werkt het voor nu prima, al was 20-30cm extra natuurlijk mooi geweest. Nog steeds blij in ieder geval met zowel de opstelling als de apparatuur. We hebben naar onze mening voldoende werkruimte en bergruimte, we zijn geen hobbykoks dus kunnen zo prima uit de voeten :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oude situatie waar het stukje muur dus nog stond en het een kleine L-opstelling betrof was dus:
[Afbeelding]
Dank je voor terugkoppelen van het resultaat :) , echt mooi geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
--MP-- schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

ja maar dan is de meerwaarde van de Next voor ons eigenlijk weg denk ik, maar dat moeten we nog even goed napluizen.
Next125 heeft 'luxere' lades (volgens mij Legraboxen of gelijkwaardig). En zijpanelen kunnen ze leveren in 6mm waardoor je een heel 'slanke' look krijgt. Verder hebben ze nog wat specifieke fronten/grepen die niet mogelijk zijn bij Schuller maar dat is volgens mij niet van toepassing in jullie ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolffff
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-01-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 17:09
Zie hier vaak langs komen dat prijzen opgevraagd worden bij keukenloods en Bemmel en Kroon. Zou je lijst gewoon naar hun mailen. Dan zie je snel genoeg of het een beetje een goede prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Je kan uitgaan van ongeveer 40% korting op de adviesprijs. Alles daaronder zou ik naar kijken, daarboven is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
Simpel vraagje over spoelbakken. Welke zouden jullie pakken:

Ik ben op zoek naar een full black Vlakinbouw spoelbak en kom uit op de volgende enigszins betaalbare merken:

Franke (materiaal fragranite) vs caressi (materiaal composiet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c0fQb3FGgzzpBbIIIJYb6n5gSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRjNvPsMHhHJAfVs5PhAKZyf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApAaVcgZ3jvAlijQ0TpL1f3tANM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JFKJg0hFca7tzN6w5klSi7J.jpg?f=fotoalbum_large

De dichte plug is de franke.

Hieronder nog voor het gemak de links naar beide : franke en caressi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Dalma schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:46:

Ik ben op zoek naar een full black Vlakinbouw spoelbak en kom uit op de volgende enigszins betaalbare merken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de specs niet opgezocht van de bakken. Bij zwarte bakken zou ik vooral opletten of ze 'door en door' zwart zijn, anders loop je het risico dat je rvs gaat zien bij krassen in de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je zou ook nog naar Blanco kunnen kijken, ook door en door zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Franke, want Caressi heeft plastic zeefjes en ik vind de kwaliteit minder :)
Fragranite is overigens een composiet en daarmee door-en-door zwart, ik weet niet of dat bij de Caressi ook het geval is, maar ik vermoed van niet.

Mijn apparatuur is nagenoeg compleet.
Het wachten is op:
- Warmhoudlade (verwacht deze week)
- Koelkast: verwacht 2 december..

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 25-10-2022 20:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij hebben de Franke nu een dik jaar. Geen kras te bekennen en heeft ook al een tube superlijm overleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalma
Bedankt , dan wordt het een franke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05 16:00
Onze keukenleverancier heeft uit zichzelf voorgesteld om de Caressi (die eerst op onze offerte stond) om te ruilen voor een Blanco Subline 500-U Silgranit zwarte spoelbak (zonder meerkosten) omdat de Caressi minder goed bleek te kunnen tegen kokend water uit de Quooker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Mryc schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:23:
Onze keukenleverancier heeft uit zichzelf voorgesteld om de Caressi (die eerst op onze offerte stond) om te ruilen voor een Blanco Subline 500-U Silgranit zwarte spoelbak (zonder meerkosten) omdat de Caressi minder goed bleek te kunnen tegen kokend water uit de Quooker.
Deze hebben wij nu een half jaar in gebruik met Quooker en tot heden niets op aan te merken! Erg makkelijk schoon te maken, zelfs terpentine verfkwasten die vrouwlief spontaan ging schoonmaken in onze dure wasbak (deze is lekker groot 😱) er zonder problemen uit gekregen.

Mevrouw is nu verbannen naar het washok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
Iemand nog advies of is de offerte voor onderstaande gewoon erg netjes? O-)

Aangezien de prijs in de quote niet te zien is:

Deesoll schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:37:
Lichte twijfel of we naar Nordhorn zullen rijden. Wij hebben nu een offerte voor het volgende:

Hacker perfectsense av2135 zwart
Keukenblad 2cm composiet

2 hoge kasten met greep met nis (totaal 270breed) en daarin verwerkt
Quooker
AEG hoge koelkast
AEG vriezer
AEG vaatwasser
AEG standaard oven
Zwarte composiet wasbak
Apothekerskast
Strook composiet achterwand

Kookschiereiland greeploos (210x110) met daarin verwerkt
Bora puru
Aan de kookkant lades van 60 en 90
Aan de muurkant deurtjes van 60 en 90

De fotos kloppen niet helemaal meer, het gaat nu om een lichter blad en de achterwand bij de nis wordt niet helemaal opgetrokken met composiet. De plankjes regelen wij daarnaast zelf.

***members only***

Is dit met Next125 ook haalbaar of gaan we dan sowieso veel hoger uitkomen schatten jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Deesoll op 26-10-2022 10:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

December 2021 bij Ekelhoff wezen kijken voor een keuken, vooraf gevraagd of leveren naar de wadden eilanden ging. Dat was volgens Ekelhoff geen probleem...
Tekeningen laten opstellen, 8 weken voor plaatsen zouden ze komen voor het inmeten etc. Helaas kwam toen naar boven dat de wadden eilanden blijkbaar in zee lagen.

Uiteindelijk met dreigen via rechtzaken zijn ze toch over de boeg gekomen om de keuken te komen plaatsen en ook heel blij mee :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BUHgEcB.jpg

Spoelbak is ingefreest, bora ingefreest voor vlak blad, quooker als doorloop boiler. Top gedaan door ekelhoff verder.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

Deesoll schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:13:
Iemand nog advies of is de offerte voor onderstaande gewoon erg netjes? O-)

Aangezien de prijs in de quote niet te zien is:

***members only***

[...]
Ik denk zelf dat er nog wat af kan want wij hadden in Nordhorn voor dat geld een keramiek blad, 4 hoge kasten , 3 meter eiland en Siemens studioline (alleen geen vriezer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 13:37
Ambianz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:10:
Een aantal weken terug is ook bij ons de keuken geplaatst.

Gaat om een Next 125 keuken bij Ihre Küche vandaan. Besteld in januari en precies na het afronden van de verbouwing op de vloer geplaatst.

Prijs van de keuken incl. plaatsen was 16.500. Hiervoor kregen we het volgende:

Next 125 Lavazwart
Bora PURU
Miele vaatwasser G5260SCVIED_3
Siemens combi oven HM636GNS1
Siemens koelkast KI41RADF0
Quooker flex
Composiet blad laagste prijsklasse

Keuken is geplaatst in ongeveer een halve dag. De ombouw hadden we van te voren al af. Keuken past precies. Alles ook op tijd geleverd en dus op de dag zelf alles kunnen afronden.

Hieronder foto's van de tekening, en foto's van de huidige situatie.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
@Deesoll
Je zou dit wellicht als referentie kunnen nemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 10:46

Impry

Rallymedia.nl

Midas.e schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:23:
[Afbeelding]

Spoelbak is ingefreest, bora ingefreest voor vlak blad, quooker als doorloop boiler. Top gedaan door ekelhoff verder.
Het is toch wel enigszins ironisch dat je blij bent met de, op de mm nauwkeurig, ingefreesde elementen op je eiland. (wat ik snap, super mooi!) En dat je dan een Amerikaanse koelkast hebt die 5 tot 10 centimer uitsteekt. Ik snap die keuze echt niet, is het die tapfunctie (water/ijsblokjes) die je anders moet missen? Of waar komt die keuze vandaan?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesoll
Ambianz schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

@Deesoll
Je zou dit wellicht als referentie kunnen nemen
Oh thanks, dit helpt! Is inderdaad exact de opstelling als bij ons. Jij ook bedankt @j4y, toch maar een afspraak maken in Nordhorn! Hebben alleen helaas niet op korte termijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Impry schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Het is toch wel enigszins ironisch dat je blij bent met de, op de mm nauwkeurig, ingefreesde elementen op je eiland. (wat ik snap, super mooi!) En dat je dan een Amerikaanse koelkast hebt die 5 tot 10 centimer uitsteekt. Ik snap die keuze echt niet, is het die tapfunctie (water/ijsblokjes) die je anders moet missen? Of waar komt die keuze vandaan?
Dit kan je met genoeg geld ook in een inbouw koelkast (koud water) en inbouw vriezer (ijs) krijgen :+

Doe mij ook maar inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 10:46

Impry

Rallymedia.nl

Koud water kan ook via de Quooker Cube trouwens, dan heb je ook nog bubbels.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
voortgang op het moment

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRPIRJ46EThnXgcP921R5LGvMKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3jc7s5ninz8E0io20a2MIE0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ1oN0DcigheVa3pW9QrgnCt6wI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmd03gD7JvpUVVMB9Gz3PAab.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHld47ieXUDFqtFEnoDnatmanno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxVYsn1YSnChvwHjHLDUCzJS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3i-AyBeMvTwm7iyyrD1XnHwWJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZ1xiXGtsinkOOWqCncSNc19.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 97% gewijzigd door sawtomyer op 26-10-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Nu al indrukwekkend. Hoop niet dat je dezelfde issues hebt als ik met de warmhoudlade en het espressoapparaat.

Bij mij werkte het sluit mechanisme niet meer na 2 jaar. Werd uiteraard kosteloos gefixt maar moet nu nog steeds flink wat kracht zetten met openen en sluiten.

Edit: trouwens dat is mat wit ? Ziet er fraai uit. Wij gaan voor mat zwart met Laurent dekton blad. Ik was liever voor mat wit gegaan, maar vrouwlief wil zwart en ik heb bijna alle apparatuur gekozen 🤣

Ben benieuwd wat je boven die kasten gaat doen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Dalma op 26-10-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05 16:00
Midas.e schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:23:
December 2021 bij Ekelhoff wezen kijken voor een keuken, vooraf gevraagd of leveren naar de wadden eilanden ging. Dat was volgens Ekelhoff geen probleem...
Tekeningen laten opstellen, 8 weken voor plaatsen zouden ze komen voor het inmeten etc. Helaas kwam toen naar boven dat de wadden eilanden blijkbaar in zee lagen.

Uiteindelijk met dreigen via rechtzaken zijn ze toch over de boeg gekomen om de keuken te komen plaatsen en ook heel blij mee :)
Bijzonder van Ekelhoff. We zijn er een paar jaar geleden geweest om ons te oriënteren. Kan me herinneren dat er een landkaart van NL hing met vlaggetjes/punaises en de plekken waar ze geleverd hadden. Waaronder de waddeneilanden. Gok dat ze nu proberen leveringen daar te voorkomen door gestegen brandstofprijzen e.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Nu online
Dalma schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:55:
[...]

Nu al indrukwekkend. Hoop niet dat je dezelfde issues hebt als ik met de warmhoudlade en het espressoapparaat.

Bij mij werkte het sluit mechanisme niet meer na 2 jaar. Werd uiteraard kosteloos gefixt maar moet nu nog steeds flink wat kracht zetten met openen en sluiten.

Edit: trouwens dat is mat wit ? Ziet er fraai uit. Wij gaan voor mat zwart met Laurent dekton blad. Ik was liever voor mat wit gegaan, maar vrouwlief wil zwart en ik heb bijna alle apparatuur gekozen 🤣

Ben benieuwd wat je boven die kasten gaat doen ?
Wij zullen het zien wat betreft de levensduur van de genoemde apparaten. Apparaat is aangekocht in Duitsland, maar als ik dit forum mag geloven vormt dit geen belemmering om garantie te claimen mocht dat nodig zijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld Miele. Ik maak mij hier dan ook geen zorgen over.

De kleur is Satin AV6000 PG 3 van Haeker.

De bovenkasten zullen nog worden afgewerkt met gipsplaten.

De keuken is geplaatst, wel enkele restpunten waarvan ik verwacht dat deze verholpen zullen worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7Yi3vHo4gPwnB8kx0qiRcpgcOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M22mjqZ7MHmZGYeEd57qqNj4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnn9mUPzLYG6ZnYv9F4BZJ1L2Yw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAx1DwgkOjrB983SYEZNQWJT.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door sawtomyer op 27-10-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
sawtomyer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Wij zullen het zien wat betreft de levensduur van de genoemde apparaten. Apparaat is aangekocht in Duitsland, maar als ik dit forum mag geloven vormt dit geen belemmering om garantie te claimen mocht dat nodig zijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld Miele. Ik maak mij hier dan ook geen zorgen over.

De keuken is geplaatst, wel enkele restpunten waarvan ik verwacht dat deze verholpen zullen worden.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er mooi uit hoor ! Wat heb je er nu voor uitgegeven . Kwam niet verder dan dat je een laatste offer had van 30k ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Nu online
Dalma schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:24:
[...]

Ziet er mooi uit hoor ! Wat heb je er nu voor uitgegeven . Kwam niet verder dan dat je een laatste offer had van 30k ?
Alles bij elkaar 30
We zijn er nog niet ( wat restpunten ), maar wil hierbij wel meteen een dankwoord uitbrengen richting de forumleden hier met in het bijzonder Beyazz en Source90 voor het bieden van wat houvast in de wondere wereld van keukens hetgeen substantieel heeft bijgedragen in het besluitvormingsproces.

[ Voor 35% gewijzigd door sawtomyer op 27-10-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Wie weet waar ik een keuken in Arpa Fenix Verde Comodoro in het echt kan zien? Liefst ergens midden Nederland. We hebben al een staaltje ontvangen, maar we willen graag de kleur in het echt bekijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:42
sawtomyer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er mooi uit. Had je het gips niet beter eerst kunnen doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makrolon
Ik ben hier ook druk bezig met het plaatsen van onze keuken. Vanavond het blad van t eiland er op gelegd, spannend moment maar goed gegaan!

Keuken is matzwart maar de folie zit er nog op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVSHIyh.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bTKyHFR.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Nu online
lonehitman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:32:
[...]

Ziet er mooi uit. Had je het gips niet beter eerst kunnen doen?
Was ook mogelijk geweest. Kwestie van voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bastichelaar schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:50:
Wie weet waar ik een keuken in Arpa Fenix Verde Comodoro in het echt kan zien? Liefst ergens midden Nederland. We hebben al een staaltje ontvangen, maar we willen graag de kleur in het echt bekijken. Bedankt!
Anovi staat er 1, (niet helemaal midden Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-05 16:01
Artic had die volgens mij staan, Utrecht dus. Zou wel even vooraf checken.. is al enige tijd geleden dat ik er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Impry schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Die keuze is makkelijk, de koelkast had ik daarvoor al.
Mryc schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Bijzonder van Ekelhoff. We zijn er een paar jaar geleden geweest om ons te oriënteren. Kan me herinneren dat er een landkaart van NL hing met vlaggetjes/punaises en de plekken waar ze geleverd hadden. Waaronder de waddeneilanden. Gok dat ze nu proberen leveringen daar te voorkomen door gestegen brandstofprijzen e.d.
Vermoed dat Ekelhoff vooral moeite had met het feit dat het eiland autoluw (Vlieland) is.

[ Voor 33% gewijzigd door Midas.e op 27-10-2022 23:45 ]

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 21:39
Makrolon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:24:
Ik ben hier ook druk bezig met het plaatsen van onze keuken. Vanavond het blad van t eiland er op gelegd, spannend moment maar goed gegaan!

Keuken is matzwart maar de folie zit er nog op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg donker. Dat wordt een donkere keuken als er ook maar even geen (voldoende) natuurlijk licht binnenkomt of als de lichten niet aan staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
Zimonia2 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:30:

Kleuren zitten we nog enorm mee te worstelen. Blauw zijn we inmiddels vanaf, zal iets van hout i.c.m. beige/cappuccino kleur o.i.d. worden.
Tip: let even op dat je genoeg contrast tussen te twee hebt. Want als je dat mist, wordt het een beetje een weeïg geheel.
Qua indeling van de kastenwand:
  • Vlnr: Voorraadkast met 4 á 5 binnenladen, oven-magnetronkast, stoomovenkast, koelkast (177 koeler), nis met ladekast onder
  • We hebben lang getwijfeld tussen nis in het midden of rechts. We neigen nu naar rechts omdat dit de koffie/thee hoek wordt en zo dichter bij de kamer is. We vinden het ook mooier dan wanneer de nis in het midden zit ivm uitlijnen ovens. We twijfelen nog over bovenkastjes en/of planken in de nis, sowieso spotjes.
  • Ovens boven elkaar zit fout in floorplanner, er komt slechts 1 apparaat per kast.
  • Boven en naast de kasten komt een koof
  • We twijfelen nog tussen 2 lange verticale grepen op de koelkast en voorraadkast en rest PTO. Of 2 verticale greeplijsten bij de hoge kasten. Laden bij de nis waarschijnlijk PTO omdat een horizontale lijst afwijkt van de rest van de kastenwand
5 binnenlades zijn er teveel. Een lade heeft ongeveer 30cm hoogte nodig. Tel daar de plint bij op en de bovenkant van die 5e lade is zomaar op >1m60, dat gaat niet echt lekker werken. :)

Hoe ga je de nis qua hoogte uitlijnen? Ik zie dat je de bovenkasten niet ondieper maakt en er wel van uit lijkt te gaan dat deze (tot op de millimeter) passen bij de hoogte van de apparatuur. Als je bovenkasten te laag uitkomen, dan ga je al staand niet de gehele nis kunnen zien. Ik ga er even van uit dat jij >1m75 bent om het eenvoudig te houden.

Je gaat de onderzijde van de apparatuur uitlijnen met de werkhoogte zo te zien. Dat is mooi, maar levert wat issues :) Laten we even kijken naar de hoogte van de bovenzijde van de nis:
1. 45+15cm apparatuur = 60cm. Werkhoogte is ±95, dan wordt de bovenzijde van de nis slechts 1m55, je ogen zitten hoger dan dat.
2. 45+30cm apparatuur of 60+15cm apparatuur = 75cm. Werkhoogte 95, dus 1m70 hoogte. Dan kijk je wel onder de nis, maar in de nis iets pakken betekent goed opletten als je weer omhoog komt.
3. 60+30cm of 45+45cm apparatuur vind ik persoonlijk ideaal. Je komt dan op 1m85 bovenzijde van de nis. Probleem is wel dat je koeling hoger uit zal komen dan dit tenzij je met een plint van 5-7cm werkt.

Je moet er bovendien rekening mee houden dat:
- Fabrikanten van apparatuur verschillende hoogtes aanhouden voor de apparatuur. Dat scheelt soms een paar millimeter, maar soms ook centimeters, zelfs binnen het gamma van de leverancier. Miele levert bijvoorbeeld een warmhoudlade van 29cm, maar ook eentje van 32cm. Ovens scheelt over het algemeen niet meer dan millimeters gelukkig.
- De fabrikant van de bovenkasten deze wellicht niet op de millimeter exact af kunnen stemmen op de hoogte die jij wenst; helemaal als je kijkt naar de totale hoogte die je wenst te hebben in de keuken.
- De fabrikant van de kasten deze wellicht niet op exact de hoogte kan leveren die je wilt, ik ken er althans maar een paar die zeggen 'oh je hebt een nis van 238,5cm? Prima, maken wij de kasten 238cm'

Dat gezegd hebbende: de keukenleverancier is er om je hierin bij te staan. :)
Eiland:
  • Het eiland wordt 3m lang, eventueel 3m30 met aan kant van de schuifpui een overstek als barretje. Deze loopt dan door de hoek om aan de voorzijde van het eiland.
  • Aan de werkzijde willen we sowieso nog meer ruimte rechts naast de kookplaat door deze op te schuiven. Nog even kijken of dit 1 brede kast wordt of 2 met de kookplaat in het midden (geen afzuiging in de kookplaat dus, dit wordt een hangende recirculatie of in verlaagd plafond met afvoer naar buiten).
  • De vaatwasser willen we links van de spoelkast, meestal zit dit bij eilanden in het midden maar dat lijkt ons minder praktisch. De ene verkoper zegt dat dit niet kan, de andere heeft het gewoon staan.
  • De niet-werkzijde van het eiland krijgt kasten met 2 hoge laden en tegenover de kookplaat dus een bardeel. We twijfelen nog of we de bar hier over laten steken net als aan de achterkant en dus de doorloop van 1m22 verkleinen. Of hier de ladekasten weglaten zodat er onder het werkblad ruimte ontstaat.
  • Het eiland volledig met een greeplijst. Bij de ladekasten greeplijst op 2 niveaus voor de laden. Alles PTO of de onderste laden PTO is wellicht strakker maar het zit vanuit de kamer niet/beperkt in het zicht en greeplijst is praktischer. Onder de kookplaat een binnenlade
3m30 eiland betekent dat je naar alle waarschijnlijkheid een snijlijn in je eiland krijgt, want er zijn nogal weinig materialen die in lengtes >3m20 worden geleverd. Iets om rekening mee te houden :)

Als je je kookplaat niet op een hoek wilt hebben, dan moet je eigenlijk met een (extreem) brede kast hieronder werken. Even proberen uit te leggen :)
Stel je wilt de kookplaat links aan de warme zijde, dan krijg je qua opbouw het volgende van links naar rechts:
- Stolwand, vaak 18-19mm, maar kan ook opgedikt als je hiervoor kiest. Laten we even uitgaan van 18mm
- Korpus van de kast (het skelet van de kast, de platen dus)
- Binnenzijde van de kast
- Korpus van de kast
Een kookplaat moet in de 'binnenzijde van de kast' passen, dat is een eis van de fabrikant van de kookplaat voor onder andere garantie etc.

Wil je dus je kookplaat van de kopse kant afhalen, dan moet die 'binnenzijde kast' groot genoeg zijn om zowel de afstand van de zijde van het eiland als de zijkant van de kast genoeg op te schuiven om je kookplaat kwijt te kunnen.

Stel nu dat je een Bora Pure wilt plaatsen, op 15cm van de kopse kant. Dan krijg je de rechterzijde van de kookplaat op 15+73 = 88cm. Dat past nét in een 90cm kast.
18mm stol + 900mm kast = rechterzijde kast = 918mm
Rechter binnenzijde kast = 18mm stol + 900mm kast - 18mm korpusbreedte = 900mm

Zo'n zelfde uitdaging heb je ook met de spoelkast trouwens.. Een 50cm spoelbak is vrij normaal nu, maar je kunt heftig groter als je wilt: 72cm heb ik heel lang in overweging gehad bijvoorbeeld.

Op zich nog geen probleem, tot je ziet dat je:
>100cm nodig hebt voor de kookkast
>80cm nodig hebt voor de spoelkast
60cm nodig hebt voor je vaatwasser
En dan ineens heb je een heel raar maatje 'over' voor een tussenkastje. Tenzij je de spoelkast en kookkast gaat spiegelen, want je dan in je spoelkast veel ruimte zal kosten. (Doe je een Quooker, dan krijg je erg ondiepe lades of kost het reservoir je sowieso een boel ruimte)

En dan heb je de volgende overweging: hoeveel werkruimte willen we hebben?
Stel je gaat uit van een kookplaat van 75cm en een spoelbak van 50cm. En je plaatst bieden 20cm vanaf de kopse kant. Dan heb je bij de kookplaat 93 in gebruik en bij de spoelbak 70cm. Dat is bij elkaar 165cm, kies je voor een '3m eiland' dan heb je eigenlijk 303,6cm ruimte en dus ±138cm werkruimte. Voor het fijner werken houd ik aan dat je eigenlijk minstens 120cm nodig hebt als je af en toe met zijn tweetjes aan het koken bent. :)
Alle feedback is welkom :)
Heb getracht je wat stof tot nadenken te geven, ik ben geen expert op het gamma van de fabrikanten, maar hoop dat je vooral over de hoogte van de nis en de breedte van onderkasten in je eiland even extra nadenken zult.

P.S. Wat zonde van die technische ruimte daar, samen met de gang kost die echt onwijs veel ruimte in je huis op deze manier.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Next125 heeft die kleur in het assortiment, dat moet vast helpen als je een belrondje van plan bent :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 28-10-2022 11:39 ]

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 369 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1