Hier alleen maar vlakbouw geadviseerd gekregen. Kitranden vervangen is natuurlijk ook gewoon een optie.
Wij ook in onze vorige woning vlakbouw gehad (Siemens 90cm plaat) en geen enkel probleem mee gehad in die 5 jaar.Chillmeister schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:01:
Alle keukenwinkels raden voor de kookplaat vlakbouw af en raden opbouw aan. De reden hiervan is dat dit kitranden binnen de korste tijd vies worden.
Ben benieuwd hoe andere hier over denken. Raden ze dit af omdat het hun meer werk kost of is dat daadwerkelijk zo? Dit zijn winkels van het duurdere segment, dus ik hoop dat ze eerlijk advies geven. Ik was benieuwd naar feedback van tweakers gebruikers en hun eigen ervaringen.
Nieuwe woningen wederom vlakbouw (Neff 90cm plaat) en nu ook weer heel strak.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dank voor jullie feedback, dan ga ik gewoon vlakbouw aangeven
Goeie vraag of het Bruynzeel is of Next 125. Ik zie dat laatste nergens terug in de offerte, dus ik gok dat het Bruynzeel is.Z___Z schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:34:
[...]
Heb je Next 125 kasten of Bruynzeel eigen kasten? 9k voor die kasten lijkt me wel aan de dure kant, maar wellicht zijn de prijzen sinds 2021 wel zoveel gestegen. Wij hadden bij Bruynzeel vorig jaar 4x90 cm ladekasten, 1x80 cm ladekast, 4 hoge kosten (2x met lades, 1x koelkast, 1x voorraad), 1x80 bovenkast, spoel kast en vaatwasser van Next125 pg1 ook voor 9k
Waarom is je kookplaatkast qua front layout anders dan de lade kasten ernaast?
Apparatuur is bij Bruynzeel sowieso duur. Wij hadden voor 9k alles Miele gekocht.
Werkblad lijkt me wel ok, wij hebben ook zoveel betaald, alleen dan voor laminaat/multiplex, maar wel een stukje groter.
Die front-layout weet ik ook niet, ik gok een foutje, dus dat heb ik al naar ze gemaild. M.b.t. apparatuur: dat is inderdaad relatief duur hier. Los kopen kan ook, maar aangezien het nog even duurt voor onze woning wordt opgeleverd vind ik dat wel een risico (ik gok dat de prijzen dan wel gestegen zijn). Daar ga ik even over nadenken dus. Sowieso ga ik nog bij andere winkels offertes aanvragen.
Goeie puntenBamiblik schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:07:
[...]
2 dingen die mij opvallen zijn: de greeplijst die niet doorloopt in het kastje onder de kookplaat.
Het lijkt mij tevens dat de oven wat hoog zit (maar dit kan optisch zijn).
Wellicht om het wat rustiger te maken, grotere lades kiezen onder het werkblad? 60cm lades (vind ik) redelijk klein.
Fijn dat er hier meegedacht wordt, dat waarderen we echt
Fixed.Streamz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:30:
Ik zag een tijdje geleden een keuken voorbijkomen met in een keukenkastje een opbergsysteem voor bakplaten en ovenroosters. Beetje zoals het binnenwerk van een oven.
Nu lukt het me niet deze los te vinden, wellicht moet ik de juiste term hiervoor hebben. Weet iemand hoe dit heet en waar ik deze kan vinden?
Bij alle sites rondom meubelinterieur.nl kan ik het niet vinden.
:strip_exif()/f/image/2ZbHvtmR6QZOhNYE6UJD8aZl.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij een Duitse webshop, Kuechen Geisler.
Wordt gelabeld als Hacker, maar de fabrikant is Vauth Sagel.
Afmetingen pasten het beste bij de ruimte die ik in dit kastje had, en de kleur optie pakte ook goed uit.
Wordt met sjabloon geleverd, installatie is dus echt simpel.
Afmetingen pasten het beste bij de ruimte die ik in dit kastje had, en de kleur optie pakte ook goed uit.
-edit: knip-
[ Voor 93% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:32 ]
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3Aubergine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:37:
Wij zijn bij Superkeukens geweest en zij stelden dat ze met vaste prijzen werken en onderhandelen niet mogelijk was.
Dit is klinkklare onzin toch?
Maar ja, dat doen ze inderdaad, duidelijkere prijzen dan concurrenten en een 'redelijk' vaste prijs.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:32 ]
Gewoon bovenin zoeken naar superkeukens in dit topic.Aubergine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:44:
[...]
Je link doet het niet - maar bedankt voor de reactie!
Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel zaken hier men gemiddeld bezoekt. Wij zijn vandaag bij Superkeukens geweest en zijn voornemens om nog bij Keukenloods en I-kook langs te gaan. Voelt als veel maar ergens ook wel zinnig lijkt mij.
Ik was het zat na 3 keukenboeren, dat verschilt denk ik een beetje per persoon, hoeveel tijd je hebt, hoe perfectionistisch je bent en wat voor deal je wilt.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Op de site van Vauth Sagel is ie niet te vinden.Streamz schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:08:
Bij een Duitse webshop, Kuechen Geisler.
En bij Häcker ook niet.
Ik vrees dat het een rondje bellen met de keukenboer wordt.
Wel een interessant dingetje.
Of bestellen bij de club waar @Streamz aan refereertmacfocus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:45:
[...]
Op de site van Vauth Sagel is ie niet te vinden.
En bij Häcker ook niet.
Ik vrees dat het een rondje bellen met de keukenboer wordt.
Wel een interessant dingetje.
@Streamz , wellicht een direct linkje? Hier de best opgezette site qua zoeken 
Edit:
Volgens mij is dit hem: https://kuechen-geisler.d...n-backblechhalterung.html
Edit:
[ Voor 51% gewijzigd door Source90 op 17-10-2022 19:16 ]
Ik heb gisteren onderstaande keuken laten ontwerpen, nu afwachten op de prijs. Het betreft een ProNorm keuken. Vorige keer kwamen we uit op een Next125 keuken. Het lijkt erop dat deze 2 merken alles hebben wat wij willen.
De linkerdeur in de kastenwand betreft een doorloopdeur en daarachter zit nog een hele trapkast.
Wij zijn eigenlijk wel heel tevreden maar ook erg benieuwd naar de prijs!
Jullie nog opmerkingen?
De linkerdeur in de kastenwand betreft een doorloopdeur en daarachter zit nog een hele trapkast.
Jullie nog opmerkingen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik lees hier ook even mee de komende tijd. We hebben het plan opgevat om de keuken te vervangen in onze huidige woning en zijn inmiddels met de eerste kijksessie begonnen.
10 jaar geleden in het vorige huis de keuken ook vervangen, toen geslaagd bij Ardland voor een Nobilia keuken, geen spijt van gehad. Maar maar een paar jaar gebruikt ivm verhuizing.
Nu lijkt ook Ardland weer kanshebber, maar merk dat ze meer eigen merken verkopen vanuit de MHK groep. volgens mij zijn dat ook gewoon Nobilia's onder een rebrand? Worden verkocht als Xeno en Designo.
Daarnaast nog aan het denken over een amerikaanse koelkast inbouwen, maar ik zie dat hier vaak toch ruimte aan de zijkant genomen wordt, of hem vooraan uit laten steken ivm de draaiing van de deuren. Lieft zou ik hem wel vlak willen met de voorzijde. Siemens lijkt dit wel te kunnen in hun europese side by side (2 delen)_maar die zijn wel erg breed.
Daarnaast heben we een groot eiland in het midden (145x 255) waarbij we nog denken over een midden scheiding zoals hieronder bijvoorbeeld. Maar dit moet ook nog wat vorm krijgen.
Plaatjes..
plattegrond situatie nu:
:strip_exif()/f/image/eJnnujg3RhL34ThPeux9z3SM.jpg?f=fotoalbum_large)
idee keukeneiland midden scheiding:
10 jaar geleden in het vorige huis de keuken ook vervangen, toen geslaagd bij Ardland voor een Nobilia keuken, geen spijt van gehad. Maar maar een paar jaar gebruikt ivm verhuizing.
Nu lijkt ook Ardland weer kanshebber, maar merk dat ze meer eigen merken verkopen vanuit de MHK groep. volgens mij zijn dat ook gewoon Nobilia's onder een rebrand? Worden verkocht als Xeno en Designo.
Daarnaast nog aan het denken over een amerikaanse koelkast inbouwen, maar ik zie dat hier vaak toch ruimte aan de zijkant genomen wordt, of hem vooraan uit laten steken ivm de draaiing van de deuren. Lieft zou ik hem wel vlak willen met de voorzijde. Siemens lijkt dit wel te kunnen in hun europese side by side (2 delen)_maar die zijn wel erg breed.
Daarnaast heben we een groot eiland in het midden (145x 255) waarbij we nog denken over een midden scheiding zoals hieronder bijvoorbeeld. Maar dit moet ook nog wat vorm krijgen.
Plaatjes..
plattegrond situatie nu:
:strip_exif()/f/image/eJnnujg3RhL34ThPeux9z3SM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CPJnHY08gLM6N4KbCkLwO5hy.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn ook in de markt voor een keuken (naast de rest van het huis opknappen).
Ik lees verschillende mensen IKEA+frontjesboer prefereren boven een keuken van een van de bekende merken.
Is het puur de optie om 'meer kleurtjes' te kunnen kiezen icm budget?
Als ik de openingspost lees zie ik IKEA onder de 'lage kwaliteit' staan.
Of komt IKEA ook weer bovendrijven doordat alle prijzen hard aan het stijgen zijn in keukenland en IKEA stabieler is?
Ik lees verschillende mensen IKEA+frontjesboer prefereren boven een keuken van een van de bekende merken.
Is het puur de optie om 'meer kleurtjes' te kunnen kiezen icm budget?
Als ik de openingspost lees zie ik IKEA onder de 'lage kwaliteit' staan.
Of komt IKEA ook weer bovendrijven doordat alle prijzen hard aan het stijgen zijn in keukenland en IKEA stabieler is?
Zo’n middenscheiding als op het plaatje lijkt me niet praktisch, soort extra barriere tussen je kook en spoel gedeelte. Scheiding bij een eiland met barkrukken tegenover koken en/of spoelen kan ik me iets meer voorstellen. Zou er zelf niet voor kiezen..--MP-- schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:44:
Ik lees hier ook even mee de komende tijd. We hebben het plan opgevat om de keuken te vervangen in onze huidige woning en zijn inmiddels met de eerste kijksessie begonnen.
Plaatjes..
plattegrond situatie nu:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een mooie ruimte! Kun je zeker iets heel moois van maken
Klopt, dat is m.Source90 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:13:
@Streamz , wellicht een direct linkje? Hier de best opgezette site qua zoeken
Edit:
Weinig mis mee zo te zien, ovens op de goede hoogte ook. Enige waar ik moeite mee heb is de hoeveelheid werkruimte op het eiland. En dan met name tussen spoel en kook. Ik begrijp waarom spoel niet op de rand zit, maar ik zou kook ook niet zo dicht bij de rand doen. Gegarandeerd gespetter op de vloer.Bamiblik schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:20:
Ik heb gisteren onderstaande keuken laten ontwerpen, nu afwachten op de prijs. Het betreft een ProNorm keuken. Vorige keer kwamen we uit op een Next125 keuken. Het lijkt erop dat deze 2 merken alles hebben wat wij willen.
Jullie nog opmerkingen?
***members only***
Slecht voorbeeld wellicht, maar ben het nog niet veel tegen gekomen op afbeeldingen.gdvm schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:32:
[...]
Zo’n middenscheiding als op het plaatje lijkt me niet praktisch, soort extra barriere tussen je kook en spoel gedeelte. Scheiding bij een eiland met barkrukken tegenover koken en/of spoelen kan ik me iets meer voorstellen. Zou er zelf niet voor kiezen..
Wel een mooie ruimte! Kun je zeker iets heel moois van maken
Kook gedeelte komt bij ons niet in het eiland, zou bij ons inderdaad om de afscheiding tussen spoel en het bar/zit gedeelte gaan.
Iemand ervaring met een keramisch werkblad? Wij gaan een volledig nieuwe keuken steken en twijfelen nog tussen het materiaal voor ons werkblad. Aanvankelijk gingen we met Dekton maar het prijsverschil met keramiek is aanzienlijk.
Het enige voordeel van Dekton tov keramiek, is dat het bestend is tegen warmte +450°.
Wij zijn vrij bruut in de keuken dus we zoeken iets dat onderhoudsvriendelijk is. Er durft al eens wat rode wijn gemorst worden of wat sap van een citroen blijven liggen, etc.
Het enige voordeel van Dekton tov keramiek, is dat het bestend is tegen warmte +450°.
Wij zijn vrij bruut in de keuken dus we zoeken iets dat onderhoudsvriendelijk is. Er durft al eens wat rode wijn gemorst worden of wat sap van een citroen blijven liggen, etc.
Morgen wordt het bij ons geinstalleerd, het keramiek. Maar ik weet vrij zeker dat keramiek ook tot 450 graden kan weerstaan. Het schijnt alleen wat chip gevoeliger te zijn.dotacom schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
Iemand ervaring met een keramisch werkblad? Wij gaan een volledig nieuwe keuken steken en twijfelen nog tussen het materiaal voor ons werkblad. Aanvankelijk gingen we met Dekton maar het prijsverschil met keramiek is aanzienlijk.
Ik dacht zelf dat keramiek wel goed tegen hitte bestand is, terwijl het gevoelige punt van keramiek is stoodschade aan de rand. Dat is mij zo verteld tenminste
Dekton is keramiek.dotacom schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
Heeft een minimale andere samenstelling als keramiek van andere merken.
Vraag me ook af wie er ooit iets van 450° op zijn blad zet.
Een braadpan komt bij normaal gebruik bij lange na niet tot die temperatuur.
Wijn moet je sowieso niet dagen laten liggen.
Alle keramiek is gevoelig voor chips die afbreken.
- knip: verkeerd gelezen -
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 18-10-2022 13:47 ]
Weet je zeker dat je een gouden spoelbak wilt? Ik heb me laten vertellen dat ze allemaal wel verkleuren in de loop der jaren. Wij nemen ook een gouden Quoocker maar dan met een witte spoelbak inclusief gouden korf.Bamiblik schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:20:
Jullie nog opmerkingen?
***members only***
Goede punten, alleen zie ik nog niet helemaal hoe ik dat opgelost krijg. Keukeneiland blad is nu maximale lengte wat mogelijk is uit 1 stuk.Streamz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:02:
[...]
Klopt, dat is m.
[...]
Weinig mis mee zo te zien, ovens op de goede hoogte ook. Enige waar ik moeite mee heb is de hoeveelheid werkruimte op het eiland. En dan met name tussen spoel en kook. Ik begrijp waarom spoel niet op de rand zit, maar ik zou kook ook niet zo dicht bij de rand doen. Gegarandeerd gespetter op de vloer.
Thanks. Helemaal nog niet over nagedacht. Ik ga het onderzoeken!ColeJ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:48:
[...]
Weet je zeker dat je een gouden spoelbak wilt? Ik heb me laten vertellen dat ze allemaal wel verkleuren in de loop der jaren. Wij nemen ook een gouden Quoocker maar dan met een witte spoelbak inclusief gouden korf.
Iemand nog tips waar je tegen een goede prijs een ProNorm keuken kan kopen? Ken uiteraard de bekende dealers maar wellicht ergens goede ervaringen?
3 meter oid? Er zijn best mogelijkheden voor langere keukenbladen. Maar wel afhankelijk van leverancier en materiaal.Bamiblik schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:23:
[...]
Goede punten, alleen zie ik nog niet helemaal hoe ik dat opgelost krijg. Keukeneiland blad is nu maximale lengte wat mogelijk is uit 1 stuk.
Keukenblad wat ik heb is 4.14m uit 1 stuk bijvoorbeeld.
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
Mijn ouders hebben dit ook gehad. Het is een stofmagneet. Ze hadden overwogen om een glasplaat/deur ervoor te hangen, echter haalde dit het gehele effect weg.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:16:
Wat is de ervaring met het gebruik van planken in de keuken hier? We willen voor onderstaand effect gaan maar zijn bang dat we zo veel stof op de glazen krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
***members only***
Stof en vettigheid. Dus ik zou een design laten maken met glas ervoor. Tenzij je alles regelmatig gebruikt of het niet erg vindt om het heel regelmatig schoon te maken.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:16:
Wat is de ervaring met het gebruik van planken in de keuken hier? We willen voor onderstaand effect gaan maar zijn bang dat we zo veel stof op de glazen krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
***members only***
Inmiddels 2 jaar ervaring met een keramiek werkblad, bij levering was het blad al gechipped, intalateurs hebben dit zelf gezien en aangegeven dat het werkblad vervangen diende te worden, wel provisorisch geplaatst anders zouden wij 6 weken zonder blad zitten.dotacom schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
Na 12 weken kwam het nieuwe blad en ddar is niets op aan te merken, ook in gebruik nog geen chips eraf.
We veel breukschade bij omvallende glazen etc. het spul is echt keihard.
Blad is vrij dun en moet goed ondersteund worden maar is wel heel onderhoudsvriendelijk.
Na 2 jaar nog als nieuw, ook geen krasje kunnen ontdekken.
Cititzen of Ladonia
Weet je welk merk je keramieken blad is?sorcees schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:46:
[...]
Inmiddels 2 jaar ervaring met een keramiek werkblad,
Hier erg tevreden met onderstaande keramieken werkblad, geproduceerd door Jetstone. In de fabriek konden we de kleuren in het groot zien, erg fijn ter bevestiging van de keuzes die je maakt obv staaltjes in de keukenzaak.
Geen kras te zien, super goed schoon te maken en tot op heden geen chipjes, terwijl toch al wel wat keren een angstig harde tik maakte met bijv. het uitruimen van de vaatwasser. Dus lijkt toch best wat te kunnen hebben.
Wat ik vooral heel fijn vind is dat je er ook je warme pannen en ovenschalen op kunt zetten. Daarin vraag ik mij dus af of je die 450 graden van Dekton nodig hebt.
Geen kras te zien, super goed schoon te maken en tot op heden geen chipjes, terwijl toch al wel wat keren een angstig harde tik maakte met bijv. het uitruimen van de vaatwasser. Dus lijkt toch best wat te kunnen hebben.
Wat ik vooral heel fijn vind is dat je er ook je warme pannen en ovenschalen op kunt zetten. Daarin vraag ik mij dus af of je die 450 graden van Dekton nodig hebt.
Impry schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:58:
Deze week is hier ook onze keuken (Rotpunkt) geïnstalleerd, alleen de Bora PUXA heeft nog wat weken vertraging, dus dat komt later wel.
Verder erg tevreden met hoe het er uit is komen te zien!
[Afbeelding]
Wij zitten hier met precies hetzelfde vraagstuk. Heb via vriend die in de tegels zit onderstaande product als tip gekregen. Prijzen klonken zeer aantrekkelijk tov dekton.dotacom schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
https://www.caesar.it/ass...nimaEver-Catalogo-WEB.pdf
Tot nu toe heeft onze (potentiele) keukenboer nog geen leverancier kunnen vinden. Iemand toevallig een tip waar we dit zouden kunnen bekijken?
Ik denk dat je voor naar een tegelboer moet.Ruut88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:34:
[...]
Wij zitten hier met precies hetzelfde vraagstuk. Heb via vriend die in de tegels zit onderstaande product als tip gekregen. Prijzen klonken zeer aantrekkelijk tov dekton.
Zullen niet veel keukenboeren zijn die een tegel als keukenblad gaan gebruiken.
Welk type van Jestone hebben jullie?Impry schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:00:
Hebben jullie ook al ervaring met wijn of ketchup of citroen die je per ongeluk wat te lang hebt laten liggen?
450 graden kan waarschijnlijk elk keramieken blad aan.
Maar je hebt het niet nodig, of je moet een raket van je aanrecht willen lanceren.
Om het te bekijken maak je meer kans bij een dealer van de tegels.Ruut88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:34:
[...]
Wij zitten hier met precies hetzelfde vraagstuk. Heb via vriend die in de tegels zit onderstaande product als tip gekregen. Prijzen klonken zeer aantrekkelijk tov dekton.
https://www.caesar.it/ass...nimaEver-Catalogo-WEB.pdf
Tot nu toe heeft onze (potentiele) keukenboer nog geen leverancier kunnen vinden. Iemand toevallig een tip waar we dit zouden kunnen bekijken?
Denk dat het ingewikkeld wordt om een partij te vinden die de tegels / slabs verwekt tot werkblad.
Voorbeeldje: Marazzi is ook een keramiek / tegel fabrikant. De m2 prijs voor een grote slab / tegel valt wel mee. Maar als je dezelfde slab / tegel vervolgens bij bijv. 123werkbladen bekijkt zijn de prijzen significant hoger.
Wat zouden de potentiele nadelen zijn? Keramiek blad is in die zin toch niet iets heel anders dan een keramieke tegel? Wat ik van hem begreep is dat het in het buitenland al een wat grotere lijn is die hier nog niet veel toegepast is.Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat je voor naar een tegelboer moet.
Zullen niet veel keukenboeren zijn die een tegel als keukenblad gaan gebruiken.
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
Ik denk niet dat er grote nadelen zijn.Ruut88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Wat zouden de potentiele nadelen zijn? Keramiek blad is in die zin toch niet iets heel anders dan een keramieke tegel? Wat ik van hem begreep is dat het in het buitenland al een wat grotere lijn is die hier nog niet veel toegepast is.
Behalve misschien de randafwerking.
En volgens mij is een tegel aan de achterzijde altijd ruwer en met ribbels.
Heb je in een keuken ooit je vinger boven langs een hoge kast gehaald?Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Stof kan ik me goed voorstellen maar hoezo zou dit vet worden?
Zit altijd wel wat vetaanslag.
Gewoon damp met minieme vetdruppels die door je keuken dwarrelen en niet allemaal afgevangen worden door een filter in je afzuiging.
Maar hebben we het dan ook 1 op 1 over hetzelfde product? Randafwerking, dikte, onderzijde.SquareOne schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:48:
Voorbeeldje: Marazzi is ook een keramiek / tegel fabrikant. De m2 prijs voor een grote slab / tegel valt wel mee. Maar als je dezelfde slab / tegel vervolgens bij bijv. 123werkbladen bekijkt zijn de prijzen significant hoger.
Keramieken tegels zijn volgens mij bijna altijd 8 of 10 mm.
Kookdampen in je keuken. Wordt weliswaar grotendeels weggewerkt door kookveld-, wand- of plafondafzuiging, maar nooit 100%. Op glas zie je dat nogal snel, zeker als dat in een nis staat (waar de lucht niet verder verplaatst wordt).Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Stof kan ik me goed voorstellen maar hoezo zou dit vet worden?
Of, zoals op de foto die je postte: damp die uit de oven komt. Of uit een ovenschotel opstijgt als je die vanuit de oven op het werkblad onder de nis planken zet.
[ Voor 22% gewijzigd door Toke_gt op 19-10-2022 13:06 ]
De slabs van Marazzi zijn 6 of 12mm (edit: sommigen 20mm)Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:54:
[...]
Maar hebben we het dan ook 1 op 1 over hetzelfde product? Randafwerking, dikte, onderzijde.
Keramieken tegels zijn volgens mij bijna altijd 8 of 10 mm.
https://www.marazzigroup....azzi_the_top_cat_2022.pdf
Als ik bijv Grigio Carnico pak met dit type nummer: M936
Vervolgens google kom ik bij Casa39 (online tegelboer) uit voor 168,40 /m2.
Zit je op zo'n 900 euro oid voor een plaat van 320x160
Dan heb je uiteraard geen randafwerkingen.
Ik ga er van uit dat dit ook de platen zijn waar 123werkbladen vervolgens de keukenbladen van maakt.
Zit natuurlijk behoorlijk wat risico aan het maken van keukenbladen. Gaat vaak fout / kans op beschadigingen / verkeerd ingemeten, etc, ect. En kost ook wel wat tijd om het allemaal mooi in verstek te zetten voor de randafwerking + gespecialiseerde machines. Maar onder aan de streep is het volgens mij nog gewoon een mooie margeknaller
[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 19-10-2022 13:07 ]
@Aubergine ik herken dit wel. Wij hebben een aantal glazen wekpotten staan op een plank. Die worden naar verloop van tijd best wel 'vettig' zonder dat ze echt dicht in de buurt staan bij het koken.Toke_gt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:58:
[...]
Kookdampen in je keuken. Wordt weliswaar grotendeels weggewerkt door kookveld-, wand- of plafondafzuiging, maar nooit 100%. Op glas zie je dat nogal snel, zeker als dat in een nis staat (waar de lucht niet verder verplaatst wordt).
Of, zoals op de foto die je postte: damp die uit de oven komt. Of uit een ovenschotel opstijgt als je die vanuit de oven op het werkblad onder de nis zet.
Dat is het zeker!SquareOne schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:00:
[...]
De slabs van Marazzi zijn 6 of 12mm
https://www.marazzigroup....azzi_the_top_cat_2022.pdf
Als ik bijv Grigio Carnico pak met dit type nummer: M936
Vervolgens google kom ik bij Casa39 (online tegelboer uit) voor 168,40 /m2.
Zit je op zo'n 900 euro oid voor een plaat van 320x160
Dan heb je uiteraard geen randafwerkingen.
Ik ga er van uit dat dit ook de platen zijn waar 123werkbladen vervolgens de keukenbladen van maakt.
Zit natuurlijk behoorlijk wat risico aan het maken van keukenbladen. Gaat vaak fout / kans op beschadigingen / verkeerd ingemeten, etc, ect. En kost ook wel wat tijd om het allemaal mooi in verstek te zetten voor de randafwerking + gespecialiseerde machines. Maar onder aan de streep is het volgens mij nog gewoon een mooie margeknaller.
Ik krijg van de website steenproject.nl inderdaad ook het alternatief van Dekton het italliaanse Marazzi dat veel goedkoper moet zijn en van goede kwaliteit.
Maar heeft iemand hier kwaliteit met Marazzi?
Geen idee, gekocht bij Alma.de
Staat niets van in de orderbevestiging, ik kan thuis nog eens onder het blad kijken of er ergens een merkje staat.
Cititzen of Ladonia
Niet qua keukenblad, mijn hele badkamer (muren en vloer) en tuin (tuintegels) liggen er wel vol mee.Jeroenon schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:28:
Ik krijg van de website steenproject.nl inderdaad ook het alternatief van Dekton het italliaanse Marazzi dat veel goedkoper moet zijn en van goede kwaliteit.
Gewoon een prima Italiaans tegelmerk dat al bijna 90 jaar mee doet (1935).
[ Voor 93% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
1) nietAubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:51:
Ik zit hier tientallen pagina's van dit topic door te spitten - heel waardevol!
Ik zie meerdere keren een kookeiland voorbijkomen met een luchtafvoer ipv recirculatie. Hoe regel je de luchtafvoer in zo'n geval? Aannemende dat je geen kruipruimte hebt.
2) afvoerbuizen in de vloer. Over algemeen is de cement dekvloer te dun om buizen weg te werken. In de kanaalplaten mag je niet random gaan hakken om buizen weg te werken. Ben je bezig met nieuwbouw? In dat geval zou je eens met de aannemer kunnen overleggen of ze de buizen kunnen verwerken in de vloer. Let wel op dat de buizen voldoen aan de specificaties van de fabrikant van de kookplaat om gedoe te voorkomen. Of een plateau bouwen, maar ook niet echt ideaal lijkt me.
Mijn 2centen. Concessie doen: of recirculatie op eiland. Of koken verplaatsen naar de kant van een buitenmuur.
Ik heb hier 160mm pvc door de fundering gelegd voor het storten.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:51:
Ik zie meerdere keren een kookeiland voorbijkomen met een luchtafvoer ipv recirculatie. Hoe regel je de luchtafvoer in zo'n geval? Aannemende dat je geen kruipruimte hebt.
Maar als je niet je vloer nog moet storten is recirculatie je enige optie.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
Ik dacht, kom weer eens langs 
We hebben voor onze keuken de apparatuur een paar keer moeten aanpassen. Hoewel erg vervelend is de leverancier erg prettig gebleken in deze.
De vaatwasser zou een Miele G7695 worden, die lijkt niet meer door Miele geproduceerd te worden op het moment. Uitwijk is de G7690, wat hetzelfde apparaat is, maar dan de niet-XL uitvoering.
De oven zou een NEFF stoomoven worden. Levertijd is as we speak voorspeld als zijnde meer dan 12 maanden, waar meer dan 18 ook mogelijk is.. Heel BSH is niet leverbaar en omdat we liever niet omlaag gaan in klasse, is uitwijk lastig. Momenteel staat er een Miele voor ons klaar, maar die heeft geen stoom
Met een beetje geluk krijg ik vanmiddag prijzen voor een andere oplossing.
De koelkast (Liebherr 5150) zou begin oktober geleverd worden, staat inmiddels op 2 december.
De kookplaat, vriezer (ook Liebherr) en Quooker lijken geen probleem.
We hebben voor onze keuken de apparatuur een paar keer moeten aanpassen. Hoewel erg vervelend is de leverancier erg prettig gebleken in deze.
De vaatwasser zou een Miele G7695 worden, die lijkt niet meer door Miele geproduceerd te worden op het moment. Uitwijk is de G7690, wat hetzelfde apparaat is, maar dan de niet-XL uitvoering.
De oven zou een NEFF stoomoven worden. Levertijd is as we speak voorspeld als zijnde meer dan 12 maanden, waar meer dan 18 ook mogelijk is.. Heel BSH is niet leverbaar en omdat we liever niet omlaag gaan in klasse, is uitwijk lastig. Momenteel staat er een Miele voor ons klaar, maar die heeft geen stoom

De koelkast (Liebherr 5150) zou begin oktober geleverd worden, staat inmiddels op 2 december.
Bericht hierboven
Welk model Miele heb je aangeboden gekregen? Geen optie tot upgrade naar DGC?Floor-is schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:39:
Ik dacht, kom weer eens langs
De oven zou een NEFF stoomoven worden. Levertijd is as we speak voorspeld als zijnde meer dan 12 maanden, waar meer dan 18 ook mogelijk is.. Heel BSH is niet leverbaar en omdat we liever niet omlaag gaan in klasse, is uitwijk lastig. Momenteel staat er een Miele voor ons klaar, maar die heeft geen stoomMet een beetje geluk krijg ik vanmiddag prijzen voor een andere oplossing.
JetStone Luce (Satin), 12 mm dik: https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Welk type van Jestone hebben jullie?
Hebben jullie ook al ervaring met wijn of ketchup of citroen die je per ongeluk wat te lang hebt laten liggen?
450 graden kan waarschijnlijk elk keramieken blad aan.
Maar je hebt het niet nodig, of je moet een raket van je aanrecht willen lanceren.
Wijn, ketchup, pastasaus maak ik mij allemaal niet druk om. Is vaak genoeg gebeurd en gaat er altijd af.
Citroen/zuur kan ik mij niet echt herinneren dat dat er lang heeft gelegen, maar zal wel iets zijn waar je voorzichtig mee moet doen.
Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:50:
[...]
Ik denk niet dat er grote nadelen zijn.
Behalve misschien de randafwerking.
En volgens mij is een tegel aan de achterzijde altijd ruwer en met ribbels.
:strip_exif()/f/image/wlXHNImWS5gvoKYs8LFRCCAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij ons Jetstone blad is dit de onderzijde, had ik niet per se verwacht. Maar stoort niet omdat je er nooit op kijkt, of je moet op de grond zitten.
Nice to see you again!
Jeetje, wat veel aanpassingen. Krijg je wel iets ter vervanging? Geen koelkast, geen vaatwasser, ik zou daar toch wel wat wanhopig van worden.We hebben voor onze keuken de apparatuur een paar keer moeten aanpassen. Hoewel erg vervelend is de leverancier erg prettig gebleken in deze.
De oven zou een NEFF stoomoven worden. Levertijd is as we speak voorspeld als zijnde meer dan 12 maanden, waar meer dan 18 ook mogelijk is.. Heel BSH is niet leverbaar en omdat we liever niet omlaag gaan in klasse, is uitwijk lastig. Momenteel staat er een Miele voor ons klaar, maar die heeft geen stoomMet een beetje geluk krijg ik vanmiddag prijzen voor een andere oplossing.
Optie 3 is afzuiging boven de kookplaat.SquareOne schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
1) niet
2) afvoerbuizen in de vloer. Over algemeen is de cement dekvloer te dun om buizen weg te werken. In de kanaalplaten mag je niet random gaan hakken om buizen weg te werken. Ben je bezig met nieuwbouw? In dat geval zou je eens met de aannemer kunnen overleggen of ze de buizen kunnen verwerken in de vloer. Let wel op dat de buizen voldoen aan de specificaties van de fabrikant van de kookplaat om gedoe te voorkomen. Of een plateau bouwen, maar ook niet echt ideaal lijkt me.
Mijn 2centen. Concessie doen: of recirculatie op eiland. Of koken verplaatsen naar de kant van een buitenmuur.
Wij hebben ook planken in zo’n nis. Koken en water in het eiland, net zoals op jouw foto. Geen glazen planken, gewoon houtmotief.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:16:
***members only***
Glazen staan in de kasten.
Planken dragen wat kookboeken, n andere frutsels.
Natuurlijk komt er stof op, maar geen probleem.
Glazen zo in het zicht is wel erg 1970, maar dat is al weer zo oud dat het weer mode wordt….
Afzuigkap in verlaagd plafond (koof), die later doorlopen tot aan de zijwand, daar pijp naar buiten.SquareOne schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
1) niet
:strip_exif()/f/image/nqWbe7XkPusSlkG2DwF1MHPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn inmiddels bijna 1,5 jaar verder en vandaag is de keuken geplaatst! Erg blij met het resultaat.Bart0ving schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:39:
[...]
Zo. Vandaag getekend bij Satink in Zwolle voor uiteindelijk een SieMatic S2K met Onyx Oak fronten.
Iedereen hier dank voor de tips inzake het Hacker Systemat 1097 front!
We hebben de 2135 Mat Zwart even overwogen (mede naar aanleiding van de offerte vergelijker van Möbel Faber) maar nadat we het Onyx Oak front hadden gezien waren we toch echt over de streep.
Toen de prijs: uiteindelijk zijn we akkoord gegaan voor
***members only***
In combinatie met het Bianco Arabescato werkblad.
Uiteindelijk in de zijwand achter de oven een verticale dubbele wandcontactdoos (Bedankt @Kapitein Merijn):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog even de apparatuur:
Combi Magnetron: Siemens HM836GNB6
Oven: Siemens HB876G5B6
Vriezer: Siemens GI81NSCE0
Koelkast: Siemens KI81RSDE0 KI81RAD30 showroom model, om de deal rond te maken
Kookplaat: Siemens EX875LVB1E
Vaatwasser: Siemens SN63H800BE SX857X00PE showroom model
Afzuiging: Novy 6812 Zwart
Franke Bolero Plus BXX 210-50
Quooker Flex 3 liter combi+Zwart
En het vergelijk tussen beide fronten. Was in het echt een wereld van verschil!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zodra het huis echt klaar eens wat betere foto’s maar wilde jullie dit niet onthouden:D
:strip_exif()/f/image/ZcKq4xgyBtzSWc7KNsojyiip.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hnx8A3eRnxGfivKDGjc7MaRR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/atUvL6k2C5Pg2RaTKlLjjDcS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/861pA4aiqkY1UY5ep5m7Z40u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K2nEYptrIAHSqnkjMIJW12VX.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie een C of D ventilatie in huis.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:51:
Want als je D hebt, is zo'n luchtafvoer niet het meest handige.
[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
[ Voor 113% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
Beter, een foto van het eindresultaat.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:19:
[...]
Ben nu wel heel benieuwd, heb je een render?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQjLbIhX4h51RrucdgiyUJjR.jpg?f=user_large)
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar je doet volgens mij in ieder geval de werking van de D-ventilatie enigszins teniet.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:17:
[...]
In de TO staat "Aanvoerventiel voor ruimteventilatie." dus ik ga uit van variant D. Maar ik dacht dat ik bij meerdere discussies in die topic zag staan dat dat in principe geen probleem zou moeten zijn.
Je doorbreekt immers de balans.
En je trekt warme lucht naar buiten.
Maar wellicht kun je beter in het topic over centrale ventilatie met WTW je licht opsteken.
Is heel vaak besproken in dit topic. Wij hebben inmiddels praktijkervaring. Afzuiging naar buiten in combinatie met D-Ventulatie werkt uitstekend. Alle kooklucht wordt netjes afgezogen. We hebben een open verbinding tussen keuken en de bovenverdieping. Geen enkele last van kooklucht boven.Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar je doet volgens mij in ieder geval de werking van de D-ventilatie enigszins teniet.
Je doorbreekt immers de balans.
En je trekt warme lucht naar buiten.
Maar wellicht kun je beter in het topic over centrale ventilatie met WTW je licht opsteken.
Het zal ongetwijfeld wat energieverlies opleveren, maar die kosten kan je weer wegstrepen tegen de kosten van filters.
Dat met die filters is inderdaad een aardige besparing in geld en gedoe.Z___Z schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:53:
[...]
Is heel vaak besproken in dit topic. Wij hebben inmiddels praktijkervaring. Afzuiging naar buiten in combinatie met D-Ventulatie werkt uitstekend. Alle kooklucht wordt netjes afgezogen. We hebben een open verbinding tussen keuken en de bovenverdieping. Geen enkele last van kooklucht boven.
Het zal ongetwijfeld wat energieverlies opleveren, maar die kosten kan je weer wegstrepen tegen de kosten van filters.
En ruimte waarschijnlijk.
Maar meteen een vraagje:
Wij gaan koken in een losstaand eiland (duh)
Hoe zou je dan die leiding alsnog naar buiten kunnen krijgen.
Onder de vloer naar buiten lijkt me ook enorm gedoe.
Een waar komt dan het rooster buiten?
Wij koken ook op een vrijstaand eiland en hebben een Novy kap boven de kookplaat hangen op 1,85m hoogte. Dus wij kijken er in principe onderdoor en stoten er niet tegen aan. Afzuiging gaat via een koof van 1,5 meter naar de voorgevel. Je moet tegenwoordig wel 2 meter uit de erfgrens blijven. Wij vinden goede ventilatie belangrijk omdat onze trap naast de keuken is (ja project nieuwbouw dus geen keus). Dus een schouw is de beste oplossing, maar downdraft is op dit moment denk ik de meest gewilde optie. Plafondafzuiging is ook een mogelijke optie, als je een kap lelijk vind. Ik weet niet welke optie beter is, daar zijn de meningen ook over verdeeld. Maar vanaf het plafond ja in ieder geval makkelijker naar buiten te gaan dan door de vloer.Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:00:
[...]
Dat met die filters is inderdaad een aardige besparing in geld en gedoe.
En ruimte waarschijnlijk.
Maar meteen een vraagje:
Wij gaan koken in een losstaand eiland (duh)
Hoe zou je dan die leiding alsnog naar buiten kunnen krijgen.
Onder de vloer naar buiten lijkt me ook enorm gedoe.
Een waar komt dan het rooster buiten?
https://www.novy.com/nl-n...zuigkappen/flatline/7650/
Als je door de vloer wil moet je een vloerverwarming vrije zone aanvragen. Ik weet niet hoeveel diameter je door de vloer mag boren, dat is afhankelijk van het soort vloer.
[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 19-10-2022 21:18 ]
Wij gaan de hele vloer eruit slopen en dan komt er nieuwe vloer + vv in.Z___Z schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:17:
Als je door de vloer wil moet je een vloerverwarming vrije zone aanvragen. Ik weet niet hoeveel diameter je door de vloer mag boren, dat is afhankelijk van het soort vloer.
En een kap vind ik niet mooi en dan zouden we ook een rare koof tegen het plafond krijgen.
Dus dan toch maar filters.
Nee ik heb de aanbouw zelf gezet.Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Is dit bij projectbouw gedaan? Welke kosten zaten hier aan verbonden?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dan kan je toch prachtig een dikke afvoer door je nieuw te leggen vloer naar buiten maken?Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:28:
[...]
Wij gaan de hele vloer eruit slopen en dan komt er nieuwe vloer + vv in.
En een kap vind ik niet mooi en dan zouden we ook een rare koof tegen het plafond krijgen.
Dus dan toch maar filters.
Maar hoe gaat dat er buiten dan uitzien?macfocus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:21:
[...]
Dan kan je toch prachtig een dikke afvoer door je nieuw te leggen vloer naar buiten maken?
Krijg ik dan zo'n snackbar-pijp langs mijn muur omhoog?
Ik kan me nog niet goed een voorstelling hiervan maken.
EDIT: Maar de gedachte is wel triggerend.
[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 19-10-2022 22:56 ]
Hierbij!Aubergine schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Mooie keuken! Zou je misschien ook een foto kunnen maken voor de stopcontact in de wandkast zelf? Wij gaan waarschijnlijk ook voor deze oplossing.
/f/image/kgN0W6BAPVKNshGi6sc5VlVa.png?f=fotoalbum_large)
Is toch volledig jou eigen keuze?Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:34:
[...]
Maar hoe gaat dat er buiten dan uitzien?
Krijg ik dan zo'n snackbar-pijp langs mijn muur omhoog?
Ik kan me nog niet goed een voorstelling hiervan maken.
EDIT: Maar de gedachte is wel triggerend.
Je kan kiezen voor bijvoorbeeld volgende mogelijkheden, te plaatsen van je muur wat je zelf wilt
:fill(white):strip_exif()/f/image/bcRDle60tWL0NTJwChCG3Nog.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cpHfAiWtRpnBo15r6ZbpbnUK.png?f=user_large)
Ofwel kom je al met je buis achter een kast omhoog (binnen) en eindig je met een ventilatierooster in je muur.
Zoiets bijvoorbeeld als dit (100'en verschillende modellen)
:fill(white):strip_exif()/f/image/lLMqtI7QnZU8XRJDnMbsVc9O.png?f=user_large)
Ik heb dit gedaan in combinatie met een ventilatierooster (en terugslagklep natuurlijk)
:strip_exif()/f/image/Z3nrybES65X3QcXBaHUv5Q17.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat waren voor jou de redenen om het zo te doen?bottom line schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:07:
Ik heb dit gedaan in combinatie met een ventilatierooster (en terugslagklep natuurlijk)
Geen zin om filters te vervangen?
Zeker weten dat je geen of minder geur in huis hebt?
Goedkopere uitvoering van de inductieplaat nodig?
Geen zin om filters te vervangen?Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:30:
[...]
Wat waren voor jou de redenen om het zo te doen?
Goedkopere uitvoering van de inductieplaat nodig? Ik ging hier wel van uit, maar heb hier geen rekening mee gehouden. Want qua tijd / materiaal, is een afzuiging naar buiten plaatsen een stuk meer.
Ik ging er ook vanuit dat bij recirculatie, de lucht ergens ook moet uitkomen. Dus ergens in je eiland heb je een luchtstroom die even groot is als hetgeen je erin blaast.. Dus genoeg kieren of daar een gat in maken (plintrooster). Had ik geen zin in, want voor hetzelfde geld is dat op een erg hinderlijke plaats.
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 19-10-2022 23:38 ]
De bora is in ieder geval net zo duur met of zonder...Rzaan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:30:
[...]
Wat waren voor jou de redenen om het zo te doen?
Geen zin om filters te vervangen?
Goedkopere uitvoering van de inductieplaat nodig?
hier waren de redenen de lucht en vooral vocht naar buiten afvoeren. Toen toch nog even getwijfeld maar geen filters hoeven vervangen gaf de uiteindelijke doorslag. Ik weet dat wij daar laks mee gaan zijn.
Voor dit laatste ben ik dus ook bang.Makrolon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:59:
[...]
De bora is in ieder geval net zo duur met of zonder...
hier waren de redenen de lucht en vooral vocht naar buiten afvoeren. Toen toch nog even getwijfeld maar geen filters hoeven vervangen gaf de uiteindelijke doorslag. Ik weet dat wij daar laks mee gaan zijn.
Ik ga eens even kijken hoe & wat.
Ik zou de buis onder de vloer kunnen aanbrengen (ingegoten in de nieuwe betonvloer)
Dan door de funderingsmuur naar buiten en dan omhoog.
Maar weet niet of da zomaar kan.
Of al in de bijkeuken omhoog langs de muur en dan door de muur op 240 hoogte.
Hier ligt ie zo:Rzaan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
Voor dit laatste ben ik dus ook bang.
Ik ga eens even kijken hoe & wat.
Ik zou de buis onder de vloer kunnen aanbrengen (ingegoten in de nieuwe betonvloer)
Dan door de funderingsmuur naar buiten en dan omhoog.
Maar weet niet of da zomaar kan.
Of al in de bijkeuken omhoog langs de muur en dan door de muur op 240 hoogte.

buiten zaag ik de buis nog af, leg er een rooster op en maak een soort dakje aan de schutting om de ergste regen er uit te houden.
Maar dit is wel redelijk wat extra werk voor de bouwer om zo aan te leggen.
Iemand hier die toevallig een keramiek blad van jetstone in de kleur ‘Lava Serena’ op zijn keuken heeft liggen en daar een aantal foto’s van wil delen?
[ Voor 118% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
De H7860 BPX, met de ESW 7030 meen ik. Er is geen klap aan voorraad, het was letterlijk 'ik heb deze nog beschikbaar' en niet 'eventueel met stoom' of iets. Gewoon deze of jammer.Source90 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:50:
[...]
Welk model Miele heb je aangeboden gekregen? Geen optie tot upgrade naar DGC?
Wordt nu een Bora X BO met de MS290
[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 20-10-2022 12:35 ]
Bericht hierboven
Bora X BOFloor-is schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:26:
[...]
De H7860 BPX, met de ESW 7030 meen ik.
Wordt nu een Bora X BO met de MS290
Wat kost zo'n unit nu? Weinig over te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 20-10-2022 12:31 ]
Ik meen dat de X BO €6250-6500 kost, maar daar ben ik alles behalve zeker van.SquareOne schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:29:
[...]
Bora X BO![]()
Wat kost zo'n unit nu? Weinig over te vinden.
Bericht hierboven
Even over amerikaanse koelkasten, wij hebben er nu 1. En hoewel ik het voorheen nooit echt mooi heb gevonden blijkt het nu wel erg praktisch.
In de nieuwe keuken willen we de wand die nu bestaat uit de amerikaanse koelkast & losse kasten graag ook als keukenwand uit laten voeren, hierbij zou ik de amerikaanse koelkast deels integreren in de wand zodat het een strak geheel wordt, maar toch het grote oppervlak wat doorbroken wordt.
We zien bij keukenverkopers nogal wat verschil in hoe netjes zo'n koelkast te integreren is, sommige zitten netjes vlak met de rest van de keuken, anderen steken enorm uit, of hebben aan de zijkant veel ruimte.
Daarnaast valt me op dat de koelkast meestal wel op de grond staat, terwijl ik hem eigenlijk wel op hoogte bovende plint zou willen hebben, die dan gewoon door kan lopen.
Zijn er hier mensen met ervaring en tips hiervoor?
foto van situatie nu:
In de nieuwe keuken willen we de wand die nu bestaat uit de amerikaanse koelkast & losse kasten graag ook als keukenwand uit laten voeren, hierbij zou ik de amerikaanse koelkast deels integreren in de wand zodat het een strak geheel wordt, maar toch het grote oppervlak wat doorbroken wordt.
We zien bij keukenverkopers nogal wat verschil in hoe netjes zo'n koelkast te integreren is, sommige zitten netjes vlak met de rest van de keuken, anderen steken enorm uit, of hebben aan de zijkant veel ruimte.
Daarnaast valt me op dat de koelkast meestal wel op de grond staat, terwijl ik hem eigenlijk wel op hoogte bovende plint zou willen hebben, die dan gewoon door kan lopen.
foto van situatie nu:
:strip_exif()/f/image/IcGODtC4SrKnPIpqjiLK5iJQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door --MP-- op 20-10-2022 12:45 ]
SuperKeukens kan prima een offerte maken met prijzen per onderdeel. Dus een prijs voor de apparatuur, kasten en blad apart is mogelijk. Althans, in de winkel in Tilburg deden ze dat standaard. Bij SuperKeukens zagen wij ook de SIMAR code, bij Keukenloods weer niet overigens.Aubergine schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:43:
Hoe specifiek kan je een offerte krijgen?
Wij hebben van Superkeukens een offerte met alleen de totaalprijs. Ik was enigszins verbaasd dat de offerte zo slecht inzichtelijk is. Bij navraag kunnen we ook de apparatuur gespecifieerd krijgen.
Ik zie mensen hier ook de prijzen van de werkbladen e.d. Moet je hier echt op aandringen? Hoe doen jullie dat?
Overigens hield SK ook stug vol dat ze geen Bosch of Miele leveren maar met name AEG en Siemens. Vond ik ook een bijzonder verhaal ik hier Bosch soms wel voorbij zag komen bij een SK offerte.
[ Voor 99% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:33 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:48 ]
Als je het echt mooi wilt dan kan je ook kijken naar de integreerbare modellen van Liebherr. Maar dan zit je alsnog met die plint.--MP-- schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:43:
Even over amerikaanse koelkasten, wij hebben er nu 1. En hoewel ik het voorheen nooit echt mooi heb gevonden blijkt het nu wel erg praktisch.
foto van situatie nu:
[Afbeelding]
SiematicFrankSpin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Mooie keuken! Welk front is dit wat je hebt gebruikt? Je schrijft in een van je vorige posts "Onyx Oak front"? Is dat bepaald merk of type?
Hoe is de krasbestendigheid?
Dankje, deze kende ik nog niet. Niet helemaal hetzelfde idee, want je hebt nog steeds niet qua kleur de onderbreking, maar wel een mooie optie.Legoblokje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:31:
[...]
Als je het echt mooi wilt dan kan je ook kijken naar de integreerbare modellen van Liebherr. Maar dan zit je alsnog met die plint.
Zoals ze het hier laten zien, waarbij de kasten er omheen ook geen plint hebben wel een strakke optie!
edit: oei, ik had niet naar de prijs moeten kijken
en alweer een vraag bedacht.
Weet er iemand een keukenmerk welke een korpushoogte van meer dan 75cm levert in combinatie met 2 gelijke laden en een besteklade, zoals de indeling hieronder dus.
Ik vindt bij de hogere korpus maten vooral 2 gelijke laden met een binnenlade voor het bestek, of ongelijke laden.
voorbeeld foto van de keuken in ons vorige huis, maar die had dus een kleinere korpus hoogte.
willen nu eigenlijk naar een wat modernere keuken, met een lagere plint, maar wel deze gelijke ladeverdeling houden.
Weet er iemand een keukenmerk welke een korpushoogte van meer dan 75cm levert in combinatie met 2 gelijke laden en een besteklade, zoals de indeling hieronder dus.
Ik vindt bij de hogere korpus maten vooral 2 gelijke laden met een binnenlade voor het bestek, of ongelijke laden.
voorbeeld foto van de keuken in ons vorige huis, maar die had dus een kleinere korpus hoogte.
willen nu eigenlijk naar een wat modernere keuken, met een lagere plint, maar wel deze gelijke ladeverdeling houden.
:strip_exif()/f/image/yTWMJBMKE8SA4ch4ecTazIeb.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1