Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-07 16:37
Na ontzettend tevreden te zijn over de gehele plaatsing van de keuken hebben we hier inmiddels een tweetal euvels welke de verkoper
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
niet wenst op te lossen.

We hebben het volgende probleem, omdat ik niet weet wie mee leest even in MO:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij gebrek aan reactie, maar wel reactie vanuit de leverancier, heb ik dit bericht aangepast. Het is nog niet opgelost, maar de verkoper komt binnenkort nogmaals langs en geeft blijk de situatie te willen oplossen.

Dank voor eenieder de de moeite heeft genomen mijn bericht toch te lezen. Ik zal de oplossing later posten.

[ Voor 81% gewijzigd door Mr. Stom op 06-10-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:05

Zeeuw

5.6

Gisteren bij de ASWA een kookdemo met een Siemens stoomoven, helaas las ik het net te laat dus toen we aankwamen waren de kippetjes al verdeeld!
Wel een duidelijke uitleg gekregen, de nieuwe modellen zijn al aan de BSH-kok voorgesteld. Stoomoven met vaste wateraansluiting. Hij verwacht echter de levering pas zomer 2023.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:47
Onze keuken is gisteren eindelijk afgemaakt na bijna een jaar wachten op de 2e (stoom)oven. Echter is dit nu het model zonder wifi (home connect) verder is hij exact hetzelfde.

Bij navraag blijkt dat Bosch/Siemens op dit moment door het chip tekort helemaal geen apparaten meer produceert met wifi modules en nu alle orders omzet naar modellen zonder wifi. Mijn keuze is nu deze oven houden met 100 euro prijs verschil terug (zo staat hij bruto in de boeken van de keukenboer), of 250 euro aan accessoires.

Of deze oven retour en wachten op die met home connect, want Bosch geeft aan deze "medio" 2023 toch te weer te produceren. Maar meerdere keuken zaken hebben hier een hard hoofd in aangezien de nieuwe lineup alweer is aangekondigd voor 2023. Dus dan heb ik eventueel zo het probleem dat ik niet 2 dezelfde modellen naast elkaar heb aangezien de Magnetron/Oven al wel geleverd is.

Of de oven retour en geld terug en dan moet ik zelf iets nieuws zoeken.

Ik twijfel dus een beetje wat wijsheid is. Ik gebruik de starten op afstand functie best vaak op de magnetron oven en heb dan ook het voordeel dat de klokjes altijd gelijk lopen op beide ovens haha.

Wat is jullie advies?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:39
Greetoz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:58:
Onze keuken is gisteren eindelijk afgemaakt na bijna een jaar wachten op de 2e (stoom)oven. Echter is dit nu het model zonder wifi (home connect) verder is hij exact hetzelfde.

Bij navraag blijkt dat Bosch/Siemens op dit moment door het chip tekort helemaal geen apparaten meer produceert met wifi modules en nu alle orders omzet naar modellen zonder wifi. Mijn keuze is nu deze oven houden met 100 euro prijs verschil terug (zo staat hij bruto in de boeken van de keukenboer), of 250 euro aan accessoires.

Of deze oven retour en wachten op die met home connect, want Bosch geeft aan deze "medio" 2023 toch te weer te produceren. Maar meerdere keuken zaken hebben hier een hard hoofd in aangezien de nieuwe lineup alweer is aangekondigd voor 2023. Dus dan heb ik eventueel zo het probleem dat ik niet 2 dezelfde modellen naast elkaar heb aangezien de Magnetron/Oven al wel geleverd is.

Ik twijfel dus een beetje wat wijsheid is. Ik gebruik de starten op afstand functie best vaak op de magnetron oven en heb dan ook het voordeel dat de klokjes altijd gelijk lopen op beide ovens haha.

Wat is jullie advies?
Balen! Je geeft aan dat ze hem omzetten naar een model zonder HomeConnect. Is dat echt het enige of mis je nog meer functies omdat het een ander model is?

Edit: excuses niet goed gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:03:
[...]

Gister contact gehad met de verkoper. Er komt een nieuw blad onze kant op, met twee dagen horen we wat de definitieve leverdatum zal zijn, de verkoper gaf aan dat dit maximaal 4 à 5 weken mag duren. Nog even afwachten dus, helaas kunnen we niet verder met monteren omdat we nisafwerking v.a. het werkblad hebben en dat gekit moet worden.
Nieuw blad komt of vrijdag 21 of maandag 24. Dat is uiterlijk 3,5 wk na de melding. Eerlijk gezegd niet heel slecht.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:38

Rzaan

Altijd zoekende

Voor wie het ook maar iets interesseert...
Navraag gedaan: Dekton en Evora Ceramics zijn praktisch gelijke materialen qua eigenschappen.
Alleen is Evora Ceramics goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Wat is jullie advies?
Herkenbaar dilemma.. Mijn keuken staat over een kleine 7 weken gepland. Ik kreeg echter vandaag een telefoontje van de keukenzaak met de mededeling dat CN878G4B6 (oven met magnetron) niet op voorraad is en ook niet bekend is wanneer deze op voorraad zou komen. Ze gaan nu kijken naar een alternatief.

In de keuken heb ik echter nog een oven staan, de CS858GRB7, zodoende zat ik nu ook met gaat het alternatief wel gelijk zijn qua design? Of moet ik CS858GRB7 wellicht downgraden zodat ze er zelfde uitzien?

Wat overigens het alternatief van CN878G4B6 zal worden/kan zijn is mij ook een raadsel.. Iemand een tip?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:59
Wellicht is het hier al gedeeld maar ik loop zojuist tegen deze brochure aan: https://media3.bosch-home...2022-2023_compleet-LR.pdf volgens mij is dit de nieuwe 2023 lijn van Bosch.

Ik ga toch maar eens contact opnemen met mijn keukenleverancier, onze keuken gaat in april 2023 / mei 203 geplaatst worden. Zou het mooi vinden om dan wel gelijk de nieuwste Bosch oven erin te hebben.

hier staat overigens de 2023 lijn van Siemens: https://media3.bsh-group....023_COMPLEET-DIGITAAL.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Agostino op 04-10-2022 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
beyazz06 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Herkenbaar dilemma.. Mijn keuken staat over een kleine 7 weken gepland. Ik kreeg echter vandaag een telefoontje van de keukenzaak met de mededeling dat CN878G4B6 (oven met magnetron) niet op voorraad is en ook niet bekend is wanneer deze op voorraad zou komen. Ze gaan nu kijken naar een alternatief.

In de keuken heb ik echter nog een oven staan, de CS858GRB7, zodoende zat ik nu ook met gaat het alternatief wel gelijk zijn qua design? Of moet ik CS858GRB7 wellicht downgraden zodat ze er zelfde uitzien?

Wat overigens het alternatief van CN878G4B6 zal worden/kan zijn is mij ook een raadsel.. Iemand een tip?
Het zal dezelfde worden maar zonder Home Connect. Siemens/Bosch maakt nu gewoon alle orders die normaal met Home Connect (wifi) Als ik dan even snel kijk op de site wordt dat waarschijnlijk de CN878G4B0 (0 ipv 6 aan het eind). Kwa uiterlijk zal er dus geen verschil zijn.

Ik ga denk ik het alternatief zonder Home Connect toch maar accepteren. Bosch/Siemens gaat deze beslissing echt niet nemen als ze verwachten over 2-3 maanden alsnog de ovens uit te kunnen leveren dus wachten word denk ik minimaal 6 maanden (en ik wacht al 10 maanden). En dan maar hopen dat ze hem alsnog gaan produceren terwijl het nieuwe model dan alweer 4-5 maanden in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07 19:14
Keuken op laminaat plaatsen of eerst keuken plaatsen en dan laminaat leggen tot net onder de plint?

Verkoper keuken adviseerde eerst de vloer te leggen zodat de zijkanten van de keuken mooi op het laminaat staat..

Wat is jullie ervaring/advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wat de meesten aanraden is inderdaad alles klaar en dan pas de keuken.
Precieze reden is me onduidelijk.
Je zou nog kunnen bedenken dat als je je keuken ooit vervangt, dat dan alles nog steeds aansluit op de vloer.
Maar denk dat je vloer dan zoveel geleden heeft dat je dat ook gaat zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:32
Ruudstertje schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:02:
Keuken op laminaat plaatsen of eerst keuken plaatsen en dan laminaat leggen tot net onder de plint?

Verkoper keuken adviseerde eerst de vloer te leggen zodat de zijkanten van de keuken mooi op het laminaat staat..

Wat is jullie ervaring/advies?
Ik meen dat het van de vloer afhangt. Vaste vloer (tegels, giet- of plakvloeren) leg je eerst, zwevende vloeren leg je juist daarna omdat de keuken anders te zwaar op bijvoorbeeld laminaat drukt. Daardoor krijg je kieren en krakende delen in je vloer.
Ik kan het zo gauw niet vinden maar maanden terug was hier iemand bij wie dat verkeerd was gegaan en die kon de hele keuken opnieuw laten plaatsen. Dus informeer goed bij je vloerleverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toke_gt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:56:
[...]

Ik meen dat het van de vloer afhangt. Vaste vloer (tegels, plakvloeren) leg je eerst, zwevende vloeren leg je juist daarna omdat de keuken anders te zwaar op bijvoorbeeld laminaat drukt. Daardoor krijg je kieren en krakende delen in je vloer,
Ik kan het zo gauw niet vinden maar maanden terug was hier iemand bij wie dat verkeerd was gegaan en die kon de hele keuken opnieuw laten plaatsen. Dus informeer goed bij je vloerleverancier.
Dat is ook wat ik weet, laminaat leg je tot aan de poten, nadat de keuken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-07 07:59
Hulp gevraagd :)

Voor onze nieuwbouwwoning nadert de deadline voor de technische keukentekening.

Er wordt een soort drive in-woning gebouwd, met kantoor, hal en toilet op de begane grond en woonkamer en keuken op de eerste verdieping. De eerste verdieping is 11,15 lang en 5,15 breed, met in de keuken de volgende afmetingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fBgiOrOKA4sPsBcsBECOBEpIoo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/79Hbl8vjnOIowwW0mhYX02NS.png?f=user_large

De onderste wand op de tekening met de drie ramen heeft het onderkant kozijn op 40 cm vanaf de vloer. Er is bovendien helaas aan beide zijdes slechts 50/55 cm ruimte tussen de wanden en raamkozijn, zodat je geen 60 diepe kasten kwijt kunt in de hoeken.

Eettafel in de woonkamer
In eerste instantie dachten wij dat de eettafel en woonkamer goed samen in een ruimte passen. We hebben geïnspireerd door dit topic, bij de projectleverancier een keuken getekend met een schiereiland van 300 x 110 cm met koken, spoelen en een bar. Aan de lange wand van 460 cm kunnen we dan vijf hoge kasten kwijt, verder opgevuld met ombouw en een iets minder diepe koffienis waar ook een flinke rijstkoker kampeert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG5JFOJehiZhfBGYowTjt5xqdNg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RvSYWJ1taRKmJWhgU0HRdQ2i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AK78QbATuLvtnhgE8Q9GP0u79c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0DdlcvIeICSppVyUqm23Kjgu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIr_wwn0zMjFBjspEutA-rh2zFk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V87kaaSdDBPl4BkCq6PBON2E.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmhKO6LI1NH0lm_IHsAyTlBDyHc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5lwlMEXlE5TNhmn2fEgDDg9i.png?f=fotoalbum_tile

Na dat plan te hebben uitgewerkt, doet de ruimte in de woonkamer met de eettafel naast de trap wat krap aan en dus de vraag of het niet anders kan/moet.

Bijvoorbeeld om de eettafel bij de keuken te betrekken, zoals bijvoorbeeld op het plan rechts. De flow van de verdieping voelt op deze manier beter aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZH8d67w9WTSUFyU4PRbAxZLrsU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GrTBMdveRLDBzp4hOY62uStv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCA3Zb-Ml4aPfqJ0WglJ_g6WNV8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vlnT63oTVvmnInSpt0HsT6Sg.png?f=fotoalbum_tile

Eettafel in de keuken

De keuken die wij in dat geval voor ogen hebben, is aan de lange wand vier hoge kasten en drie lage kasten met spoelbak en vaatwasser. Dus 420 cm aan kastenwand met vanaf de trap geteld HHHLLLH: dubbele oven, apothekerskast, vriezer (half of heel), lage kast, spoelkast, vaatwasser en koelkast.

Daarnaast een kookeiland van 240 x 90 cm, op 100 cm tussenruimte van de kastenwand. Bij het eiland willen we dan twee x 120 cm laden, met de Bora aan de kant van de trap en de werkruimte aan de kant van koelen en spoelen. Aan de andere zijde ondiepe kasten, geen bar. Tussen het eiland en de ramen zit nu 100 cm ruimte.

We houden zo voldoende ruimte voor de doorgang tussen de trap en eiland (nu: 345 -/- 60 -/- 100 -/- 90 = 95 cm) en geven de eethoek met een ronde tafel van 130 cm voldoende ruimte (nu: 515 -/- 250 = 265 cm).

Gezien de fijne feedback die hier over het algemeen gegeven wordt, horen we graag jullie suggesties, op- of aanmerkingen over deze keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07 19:14
[...]

Ik meen dat het van de vloer afhangt. Vaste vloer (tegels, giet- of plakvloeren) leg je eerst, zwevende vloeren leg je juist daarna omdat de keuken anders te zwaar op bijvoorbeeld laminaat drukt. Daardoor krijg je kieren en krakende delen in je vloer.
Ik kon gister ff niet op de naam komen maar ik zit met die stol (zie foto voor voorbeeld),
zou die op de vloer rusten of zullen het over het algemeen de stelpoten zijn die het gewicht van de keuken dragen? Ga nu sowieso voor het plaatsen van de vloer tot net onder de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T0THEKw0CvljOTNA8SEC2J8lAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3dFkfBsek8yhRKSSJiFMwiK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ruudstertje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

Ik kon gister ff niet op de naam komen maar ik zit met die stol (zie foto voor voorbeeld),
zou die op de vloer rusten of zullen het over het algemeen de stelpoten zijn die het gewicht van de keuken dragen? Ga nu sowieso voor het plaatsen van de vloer tot net onder de keuken.

[Afbeelding]
Stelpoten op de grond, de stollen dragen niet het gewicht. Ik denk dat de verkoper dat ook bedoelde, nu ik je keuken zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-07 14:34

Wat is jullie advies?
Dat is vreemd, ik heb afgelopen donderdag mij stoomoven na 8 maanden geleverd gekregen en die heeft wel gewoon wifi. Ze worden dus nog wel geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
amboly schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:00:
[...]

Dat is vreemd, ik heb afgelopen donderdag mij stoomoven na 8 maanden geleverd gekregen en die heeft wel gewoon wifi. Ze worden dus nog wel geproduceerd.
Welk type nummer? Kan zijn dat ze bepaalde types nog wel proberen uit te leveren. Ik heb exact zelfde verhaal over de home connect versies nu van 3 verschillende zaken gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

In ons appartement in Amsterdam zaten de oorspronkelijke houten vloeren.
Daar is later een dikke laag geluidsisolatie opgelegd en daarna eiken vloerdelen.
Waar de keuken kwam was die ondervloer + delen niet helemaal doorgelegd.
De stelpoten stonden op de basis houten vloer.
De plint van de keuken stond op de ondervloer + delen.
Deze plint werd met klemmen tegen de stelpoten geduwd.

Beetje een tussenvorm

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 05-10-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 22:05

Legoblokje

Stap niet op me!

SunriseBGN schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:52:

Er wordt een soort drive in-woning gebouwd, met kantoor, hal en toilet op de begane grond en woonkamer en keuken op de eerste verdieping. De eerste verdieping is 11,15 lang en 5,15 breed, met in de keuken de volgende afmetingen:

[Afbeelding]

De onderste wand op de tekening met de drie ramen heeft het onderkant kozijn op 40 cm vanaf de vloer. Er is bovendien helaas aan beide zijdes slechts 50/55 cm ruimte tussen de wanden en raamkozijn, zodat je geen 60 diepe kasten kwijt kunt in de hoeken.

Eettafel in de woonkamer
In eerste instantie dachten wij dat de eettafel en woonkamer goed samen in een ruimte passen. We hebben geïnspireerd door dit topic, bij de projectleverancier een keuken getekend met een schiereiland van 300 x 110 cm met koken, spoelen en een bar. Aan de lange wand van 460 cm kunnen we dan vijf hoge kasten kwijt, verder opgevuld met ombouw en een iets minder diepe koffienis waar ook een flinke rijstkoker kampeert.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Na dat plan te hebben uitgewerkt, doet de ruimte in de woonkamer met de eettafel naast de trap wat krap aan en dus de vraag of het niet anders kan/moet.

Bijvoorbeeld om de eettafel bij de keuken te betrekken, zoals bijvoorbeeld op het plan rechts. De flow van de verdieping voelt op deze manier beter aan.

[Afbeelding][Afbeelding]

Eettafel in de keuken

De keuken die wij in dat geval voor ogen hebben, is aan de lange wand vier hoge kasten en drie lage kasten met spoelbak en vaatwasser. Dus 420 cm aan kastenwand met vanaf de trap geteld HHHLLLH: dubbele oven, apothekerskast, vriezer (half of heel), lage kast, spoelkast, vaatwasser en koelkast.

Daarnaast een kookeiland van 240 x 90 cm, op 100 cm tussenruimte van de kastenwand. Bij het eiland willen we dan twee x 120 cm laden, met de Bora aan de kant van de trap en de werkruimte aan de kant van koelen en spoelen. Aan de andere zijde ondiepe kasten, geen bar. Tussen het eiland en de ramen zit nu 100 cm ruimte.

We houden zo voldoende ruimte voor de doorgang tussen de trap en eiland (nu: 345 -/- 60 -/- 100 -/- 90 = 95 cm) en geven de eethoek met een ronde tafel van 130 cm voldoende ruimte (nu: 515 -/- 250 = 265 cm).

Gezien de fijne feedback die hier over het algemeen gegeven wordt, horen we graag jullie suggesties, op- of aanmerkingen over deze keukens.
Waarom draai je het niet om? Dus de keuken waar nu de woonkamer getekend is. Dan heb je genoeg ruimte voor een keuken en eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
SunriseBGN schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:52:

[Afbeelding]

Eettafel in de woonkamer

Eettafel in de keuken

[ Voor 7% gewijzigd door real_tweety op 31-10-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 22:57
Hoi! Een vraagje: kwam deze keuken tegen op funda bij een recent opgeknapt en verkocht huis. Iemand toevallig enig idee waar deze verkocht wordt? Google Lens levert weinig succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwmBTB1ziGKKhaBtW47Kk6m4oQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k36ViizRGGHlXkUEiqS6tATZ.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...otgieterstraat-31/#foto-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurelium schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:59:
Hoi! Een vraagje: kwam deze keuken tegen op funda bij een recent opgeknapt en verkocht huis. Iemand toevallig enig idee waar deze verkocht wordt? Google Lens levert weinig succes.

[Afbeelding]

Mooie keuken, maar ik zie weinig bijzonderheden? Kan door vrijwel elke fabrikant geleverd worden lijkt me.

Beetje jammer zelfs dat er niet voor gekozen is om de fronten helemaal tot op de vloer door te laten lopen bij het eiland.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 05-10-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Aurelium schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:59:

[Afbeelding]

Ik weet niet of deze van Kvik is, maar die hebben een tijdje een instagram-advertentie gehad met een keuken in deze look & feel.
Als ik het huis zie met ‘geen-bewoningsclausule’, denk ik dat het geflipt is. Ik verwacht daarom geen heel exclusief merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 14-07 22:57
Toke_gt schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet of deze van Kvik is, maar die hebben een tijdje een instagram-advertentie gehad met een keuken in deze look & feel.
Als ik het huis zie met ‘geen-bewoningsclausule’, denk ik dat het geflipt is. Ik verwacht daarom geen heel exclusief merk.
Klopt, het is geflipt inderdaad, dus zal zeker niet exclusief zijn

Op KVIK wel keukens die erop lijken maar niet exact die

[ Voor 6% gewijzigd door Aurelium op 05-10-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-07 14:34
Greetoz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Welk type nummer? Kan zijn dat ze bepaalde types nog wel proberen uit te leveren. Ik heb exact zelfde verhaal over de home connect versies nu van 3 verschillende zaken gehoord.
HB6B50F0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 13:22
Mag ik hier ook gewoon een keukenapparatuur (en dan specifiek oven met magnetron functie) vraag stellen? :)
Gaat om het volgende
Onze oude inbouw combi oven werkt niet meer goed/prettig (dit is een siemens top-line hft 759).
Ik heb deze los staan op een extra keukenblad, de oven was een krijgertje van een oude bewoner in onze flat. Nu vinden we de inhoud (45l) van de oven fijn vanwege mogelijkheden tot grote baksels, ovengerechten etc, maar ook de magnetron functie voor opwarmen restjes, melk jonge dochter etc.
Dus zijn op zoek naar een nieuwe combi. Hiervoor zijn we bij Electroworld geweest waar de verkoper de Bosch CMG636NS2 voorstelde.
Nu heb ik gemerkt dat er veel meer keuzes zijn dan de merken die Electroworld verkoop (als ik B&M/123apparatuur/Keukenloods etc mag geloven).
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt tot model X van merk Y? En wat zouden jullie ons aanraden?
Door sociale huur hoef ik geen nieuwe keuken of extra apparatuur aan te schaffen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Sjowhan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:50:
Mag ik hier ook gewoon een keukenapparatuur (en dan specifiek oven met magnetron functie) vraag stellen? :)
Gaat om het volgende
Onze oude inbouw combi oven werkt niet meer goed/prettig (dit is een siemens top-line hft 759).
Ik heb deze los staan op een extra keukenblad, de oven was een krijgertje van een oude bewoner in onze flat. Nu vinden we de inhoud (45l) van de oven fijn vanwege mogelijkheden tot grote baksels, ovengerechten etc, maar ook de magnetron functie voor opwarmen restjes, melk jonge dochter etc.
Dus zijn op zoek naar een nieuwe combi. Hiervoor zijn we bij Electroworld geweest waar de verkoper de Bosch CMG636NS2 voorstelde.
Nu heb ik gemerkt dat er veel meer keuzes zijn dan de merken die Electroworld verkoop (als ik B&M/123apparatuur/Keukenloods etc mag geloven).
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt tot model X van merk Y? En wat zouden jullie ons aanraden?
Door sociale huur hoef ik geen nieuwe keuken of extra apparatuur aan te schaffen.
Ik heb zelf aardig wat uurtjes gespendeerd op de site van Siemens/Bosch zelf. Daar kun je makkelijker vergelijken tussen elk model en zo eentje vinden die bij jou wensen aansluit. Dan vraag je daarna bij 123apparatuur/Keukenloods/etc voor hoeveel je hem kan kopen. Je kan ongeveer uitgaan van 40% van de adviesprijs. De techniek staat niet stil dus wellicht wil je nu ook andere functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjowhan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:50:
Gaat om het volgende
Persoonlijk vond ik de brochures van de fabrikanten het makkelijkst om de features te vergelijken.
Bosch: https://www.bosch-home.nl/brochures
Siemens: https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/brochures
Neff: https://www.neff-home.com...welkom-bij-neff/brochures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Net een 2de offerte binnen.
Wederom rond de € 43.000.
Eentje is een keuken op maat.
Andere een fabriekskeuken met aanpassingen.
Nog een paar offertes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 28-07 11:05

Zeeuw

5.6

Agostino schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:24:
Wellicht is het hier al gedeeld maar ik loop zojuist tegen deze brochure aan: https://media3.bosch-home...2022-2023_compleet-LR.pdf volgens mij is dit de nieuwe 2023 lijn van Bosch.

Ik ga toch maar eens contact opnemen met mijn keukenleverancier, onze keuken gaat in april 2023 / mei 203 geplaatst worden. Zou het mooi vinden om dan wel gelijk de nieuwste Bosch oven erin te hebben.

hier staat overigens de 2023 lijn van Siemens: https://media3.bsh-group....023_COMPLEET-DIGITAAL.pdf
Een snelle blik leert mij dat de nieuwe lijn altijd met Home Connect uitgevoerd is.

In de reacties hierboven lees ik dat de huidige modellen zonder Home Connect eerder leverbaar zijn ivm de chips. Zouden ze die home connect chips voor de 2023 opgespaard hebben zodat BSH deze nieuwe lijn wel op tijd kan leveren?

Hoeveel jaar gaat zo'n model eigenlijk mee?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Dus sinds gisteren een nieuwe keuken van Schüller. Frontjes zijn 84,5cm hoog. Ziet er top uit.

Maar ja de vaatwasser gaat nu dus niet 90graden open omdat de maximale fronthoogte 775mm mag zijn volgens de specs (SX63E800BE). Op de bestelling staat:

XUT6081GV86 Front t.b.v. volledig geïntegreerde vaatwasmachine
Bestemd voor apparaten: Siemens SX63E800BE, Siemens
SZ36DB04, Siemens SZ38BI00

Dus dan zou je zeggen dat het zou moeten passen.

Hoe wordt dat normaal opgelost? Want ik kan ook gewoon geen vaatwasser vinden waarbij je frontjes van 84,5cm hoog erop kan zetten. Want nu lijkt het frontje onderin tegen de vaatwasser te komen waardoor de deur niet verder naar beneden geopend kan worden (blijft op 86graden hangen)

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 10:42
-edit: knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:48
Aubergine schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:50:
Ik zie dat men hier vooral shopt bij Keukenloods/Superkeukens/123apparatuur e.d.

Hoe doen jullie het met de installatie? Zetten jullie allemaal zelf je keuken erin?
Ik heb onze apparatuur zelf bij elkaar geshopped via het internet, omdat onze "keukenboer" het niet op tijd kon leveren. Daar waren ze best flexibel in, vermoedelijk omdat de marge op de totale keuken meer was dan die op de apparatuur ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Aubergine schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:50:
Ik zie dat men hier vooral shopt bij Keukenloods/Superkeukens/123apparatuur e.d.

Hoe doen jullie het met de installatie? Zetten jullie allemaal zelf je keuken erin?
Hier Superkeukens voor de Nobilia keuken die met een offerte van KL iets naar beneden gekregen en de apparatuur van ME Electronics die kon en direct leveren en goedkoper dan KL & 123appartuur. Installatie hebben wij een hobbymonteur voor die met een trackrecord uitstekend werk levert.
De keuze voor dit alles was bij ons vooral omdat we een leegstaand huis kochten vanuit een huurwoning en de overdracht daarom relatief snel was en we de keuken wilden hebben voordat we zouden gaan verhuizen. Ander merk keuken was latere levering, ook nog laten monteren wederom latere levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 23:00
FrankSpin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:46:
Ik lees zoveel verschillende meningen over vlakbouw, onderbouw, opbouw van kookplaten en spoelbakken dat ik niet meer weet wat ik nu moet kiezen.

- Onderbouw van spoelbak lijkt erg mooi, maar ook kwetsbaar in combinatie met keramiek blad. Niet geschikt voor ons, zijn soms beetje ruig
- Vlakbouw met de spoelbak ook mooi. Wel vaak kit randje wat snel vies wordt en lijkt niet dat je grote spoelbakken (buiten rvs om) kan krijgen voor vlakbouw.
- Opbouw - Niet heel mooi, wel hufter proof. Opstaand randje wel vervelend met aanrechtschoonmaken.

- Vlakbouw voor kookplaat. Mooi strak van afstandje, maar dichtbij vaak afwijkende dikke kitrand, i.v.m. met hitte ontwikkeling / uitzetten. Tevens lastig wanneer je kookplaat stukgaat en je precies zelfde maat weer moet vinden.

- Opbouw: Iets minder mooi uiterlijk, maar wel stuk flexibeler met in de toekomst vervangen van kookplaat.
Volgens mij heb je je al aardig in verdiept.
Spoelbak: idd, icm composiet is onderbouw prima en voldoende stevig en bij keramiek is er kans op afbreken randjes. Opbouw spoelbak is zelden mooi en praktisch vind ik, ook daar kan water onder. Ik zou dus vlakbouw nemen.

Kookplaat: tip: neem bij vlakbouw niet gelijk de grootste plaat. Stel dat over 15 jaar de plaat stuk gaat en is nergens (nieuw/2ehands) meer te krijgen, kan je een nieuwe grotere plaat over het oudere kleine gat leggen en kitten(opbouw maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FrankSpin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:46:
Ik lees zoveel verschillende meningen over vlakbouw, onderbouw, opbouw van kookplaten en spoelbakken dat ik niet meer weet wat ik nu moet kiezen.

- Onderbouw van spoelbak lijkt erg mooi, maar ook kwetsbaar in combinatie met keramiek blad. Niet geschikt voor ons, zijn soms beetje ruig
- Vlakbouw met de spoelbak ook mooi. Wel vaak kit randje wat snel vies wordt en lijkt niet dat je grote spoelbakken (buiten rvs om) kan krijgen voor vlakbouw.
- Opbouw - Niet heel mooi, wel hufter proof. Opstaand randje wel vervelend met aanrechtschoonmaken.

- Vlakbouw voor kookplaat. Mooi strak van afstandje, maar dichtbij vaak afwijkende dikke kitrand, i.v.m. met hitte ontwikkeling / uitzetten. Tevens lastig wanneer je kookplaat stukgaat en je precies zelfde maat weer moet vinden.

- Opbouw: Iets minder mooi uiterlijk, maar wel stuk flexibeler met in de toekomst vervangen van kookplaat.
Wij hebben gekozen voor vlakbouw spoelbak icm composiet. Ziet er niet lelijk uit, dus prima. Kookplaat wilden we in eerste instantie ook vlakbouw, maar dat werd toch afgeraden in verband met kitrand die heel veel in en uit gaat zetten en daardoor aardig wat te verduren zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
Heeft er iemand ervaring met een inbouwkoelkast met 1 vriesvak, meestal zijn die rond de 22L.
Wij kunnen in de keuken geen inbouwkoelkast+ inbouwvriezer kwijt, dus de vriezer gaat in de garage of op zolder. Maar in de keuken lijkt het ons toch wel handig om een klein vriesvak te hebben, ijsjes in de zomer, ingevroren sapjes etc. die je de volgende dag wilt gaan consumeren.

22L is dan denk ik wel handig, maar dat vriesvak zit altijd op 1 de meest praktische plekken voor vers producten in de koelkast, helemaal bovenaan. Plus, volgens mij is er geen 1 met een 'no frost' functie, dus dat vriesvak moet je zelf ook nog ooit gaan ontdooien. Misschien is het in de praktijk toch niet zo handig?

Voorbeeldje:
https://www.aeg.nl/kitche...-refrigerator/sfe818f1ds/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Strider schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:44:
Heeft er iemand ervaring met een inbouwkoelkast met 1 vriesvak, meestal zijn die rond de 22L.
Wij kunnen in de keuken geen inbouwkoelkast+ inbouwvriezer kwijt, dus de vriezer gaat in de garage of op zolder. Maar in de keuken lijkt het ons toch wel handig om een klein vriesvak te hebben, ijsjes in de zomer, ingevroren sapjes etc. die je de volgende dag wilt gaan consumeren.

22L is dan denk ik wel handig, maar dat vriesvak zit altijd op 1 de meest praktische plekken voor vers producten in de koelkast, helemaal bovenaan. Plus, volgens mij is er geen 1 met een 'no frost' functie, dus dat vriesvak moet je zelf ook nog ooit gaan ontdooien. Misschien is het in de praktijk toch niet zo handig?

Voorbeeldje:
In onze/de praktijk niet handig, wij hebben momenteel (huurhuis) een 102 cm nis koelkast met vriesvak en de ruimte die het minivriesvak inneemt is niet te zuinig. Ik denk dat je je hier ontzettend aan gaat ergeren op termijn, zonde van je geld, ruimte en keuzemogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 28-07 13:22
Strider schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:44:

Voorbeeldje:
Geen super ervaring, maar alle bungalows/chalets welke we in Nederland hebben bezocht tijdens onze vakanties hebben zo'n vriesvak boven en telkens is er ijsvorming als we de koelkast flink gebruiken. Dus ik zou, als je zeker niet wilt om af en toe te moeten ontdooien, dit zeker niet overwegen.
Mijn ouders hebben toentertijd gekozen voor een grote koelkast in hun nieuwe keuken (Miele) en de vriezer (Liebherr uit mijn hoofd, eentje die superzuinig is naar eigen zeggen) onder de trap te plaatsen - maar daar moet je dan wel ruimte voor hebben..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Sjowhan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Geen super ervaring, maar alle bungalows/chalets welke we in Nederland hebben bezocht tijdens onze vakanties hebben zo'n vriesvak boven en telkens is er ijsvorming als we de koelkast flink gebruiken. Dus ik zou, als je zeker niet wilt om af en toe te moeten ontdooien, dit zeker niet overwegen.
Mijn ouders hebben toentertijd gekozen voor een grote koelkast in hun nieuwe keuken (Miele) en de vriezer (Liebherr uit mijn hoofd, eentje die superzuinig is naar eigen zeggen) onder de trap te plaatsen - maar daar moet je dan wel ruimte voor hebben..
Miele koelkast is ook Liebherr ;)

---

Zou het ook niet doen. Stuk minder goed geïsoleerd dan een volwaardige vriezer, waardoor verbruik stuk hoger zal liggen. Zou je beter een kleine vriezer ergens weg kunnen stoppen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Ha allen, wij zjin bezig onze nieuwbouwkeuken rond te krijgen (leidingwerk moet in November aangeleverd worden). De BAM biedt Bruynzeel aan, maar daar zijn Trustpilot/Google reviews niet zo tevreden over. Dus we zijn druk aan het bedenken wat goede opties zijn.

Onze wensen:
- Kleur: Met het risico dat we er over 10 jaar op uitgekeken zijn, willen we een lichtgele of roze keuken.
- Schiereiland om op te koken zodat we met onze vrienden kunnen praten tijdens het koken.

Tot dusverre opgehaald:
1. IKEA+frontjes-boer
- keuken gemaakt door de IKEA-specialist:
- €3,410 (excl. apparatuur)
- Loze ruimte naast het fornuis
- Te kleine doorloop van 73mm
- Zegt dat gootsteen niet voor raam kan (dus helaas onderbreking van grote werkblad)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaNJsAF4V5-A0aSipV8FY4bcG0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6SfvaOtKDgL7sv7oR4R6ttIE.png?f=fotoalbum_large

BABOON
Is een Frontjes-specialist op basis van IKEA-keukens
- Claimen dat zij meer met de IKEA-planner kunnen dan IKEA-specialist zelf. Ook dat gootsteen onder raam kan (ontwerp kost €250 - geld terug als we bij ze frontjes afnemen)
- €8,500 voor frontjes en werkblad (composiet).
- We zijn fan, maar vinden het ook duur.
- Een kennis van ons had zelf voor de keuken van haar familielid bij K14-frontjes besteld, maar gaf aan dat je dan wel precies moest weten wat je nodig had (als leek zou het niet aan te raden zijn - Baboon ontzorgt hierin)

2. KVIK
- Bredere doorloop (88cm)
- Geen loze ruimte
- Helaas wit
- Claimt duurzaam te zijn
- €15,000 excl apparatuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ze-0u3Z_qAFXnfm58DyGk7P3eQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wbdHFYm9w7lWj6qRVfJbUiLv.png?f=fotoalbum_large

3. BRUGMAN
- €15,000 incl alles (montage + apparatuur)
- Alles past
- Helaas wit
- Helaas geen foto

Mijn adviesvragen
- We zijn zelf niet zo handig, maar zouden wel graag kleur hebben in de keuken. Is het een idee om daarom iemand in te huren die een IKEA-ontwerp kan maken (beter dan de IKEA-specialisten), en de bestelling doet bij K14 voor goedkope frontjes? Of zou dat net zo duur zijn als IKEA+BABOON?
- Witte keukenkastjes kan natuurlijk altijd, en dan brengen we zelf op de muur meer kleur aan ipv op de kastjes. Zouden jullie gezien bovenstaande offertes daarvoor gaan?
- Zijn er nog keukenboeren die te betalen zijn die specialiseren in meer kleurrijke keukens?

Dank voor het lezen!

[ Voor 5% gewijzigd door PaulMauge op 08-10-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Waarom zou de gootsteen niet voor het raam kunnen? Hou er ook rekening mee dat het leidingwerk voor een Ikea keuken verschilt, de kastjes komen namelijk strak tegen de muur.

Niet handig? Begin dan niet aan een Ikea keuken, tenzij je de keuken laat plaatsen.

Je noemt nu 1 frontjes specialist. Er zijn er velen inmiddels. Niet ingewikkelder dan je Ikea keuken bestellen zonder frontjes en de maten van de frontjes doorgeven aan zo een partij.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dutch_guy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:04:
Waarom zou de gootsteen niet voor het raam kunnen?
Meestal verhindert de kraan dat het raam nog open kan. Hangt uiteraard van het raam af en of het wel open kan/moet kunnen. Maar ook de kraan kun je aanpassen. Er zijn kranen die je heel makkelijk kunt weghalen voor als je het raam wijd open wilt zetten. Meestal is kiepstand genoeg en dan passen veel kranen gewoon.

Dus @PaulMauge even goed kijken welk type raam je daar krijgt (als je de gootsteen het liefst daar wilt).
En tip voor kleurgebruik: ik zou niet de keuken in een kleurtje doen, maar de muren. Ten eerste omdat die zich makkelijker laten veranderen in een andere kleur, maar ook omdat de muren een rustiger beeld hebben dan de kastjes/laden. Het oogt wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

Het zal dezelfde worden maar zonder Home Connect. Siemens/Bosch maakt nu gewoon alle orders die normaal met Home Connect (wifi) Als ik dan even snel kijk op de site wordt dat waarschijnlijk de CN878G4B0 (0 ipv 6 aan het eind). Kwa uiterlijk zal er dus geen verschil zijn.

Ik ga denk ik het alternatief zonder Home Connect toch maar accepteren. Bosch/Siemens gaat deze beslissing echt niet nemen als ze verwachten over 2-3 maanden alsnog de ovens uit te kunnen leveren dus wachten word denk ik minimaal 6 maanden (en ik wacht al 10 maanden). En dan maar hopen dat ze hem alsnog gaan produceren terwijl het nieuwe model dan alweer 4-5 maanden in de showroom staat.
CN878G4B0 dat gaat hem inderdaad worden, veel keuze heb je als consument verder ook niet. Of je moet het andere apparaat ook downgraden zodat beide schermen gelijk blijven.

Keukenboer gaf overigens aan dat het verschil tussen de B6 en B0 zo een €230 eurie is, ik lees dat ze bij jou 'maar' 100 euro hiervoor hebben gerekend. Overigens ben ik voor een vaatwasser upgrade gegaan; van SN65Z801BE, label C met 74 kWh naar SN87Y801BE label B met 64 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 20:46
PaulMauge schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:33:
Ha allen, wij zjin bezig onze nieuwbouwkeuken rond te krijgen (leidingwerk moet in November aangeleverd worden). De BAM biedt Bruynzeel aan, maar daar zijn Trustpilot/Google reviews niet zo tevreden over. Dus we zijn druk aan het bedenken wat goede opties zijn.

Mijn adviesvragen
- We zijn zelf niet zo handig, maar zouden wel graag kleur hebben in de keuken. Is het een idee om daarom iemand in te huren die een IKEA-ontwerp kan maken (beter dan de IKEA-specialisten), en de bestelling doet bij K14 voor goedkope frontjes? Of zou dat net zo duur zijn als IKEA+BABOON?
- Witte keukenkastjes kan natuurlijk altijd, en dan brengen we zelf op de muur meer kleur aan ipv op de kastjes. Zouden jullie gezien bovenstaande offertes daarvoor gaan?
- Zijn er nog keukenboeren die te betalen zijn die specialiseren in meer kleurrijke keukens?

Dank voor het lezen!
Ik geef in ieder geval dit advies - koop nooit iets bij Brugman of een van de andere bedrijven die onder dat concern vallen. Ze zeggen niet voor niks "lullen als Brugman".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-07 20:43

CeesKees

I rest my Kees

Onze wensen:
- Kleur: Met het risico dat we er over 10 jaar op uitgekeken zijn, willen we een lichtgele of roze keuken.
- Schiereiland om op te koken zodat we met onze vrienden kunnen praten tijdens het koken.

Tot dusverre opgehaald:
1. IKEA+frontjes-boer
- Zegt dat gootsteen niet voor raam kan (dus helaas onderbreking van grote werkblad)
[Afbeelding]

BABOON
- Claimen dat zij meer met de IKEA-planner kunnen dan IKEA-specialist zelf. Ook dat gootsteen onder raam kan (ontwerp kost €250 - geld terug als we bij ze frontjes afnemen)
- Een kennis van ons had zelf voor de keuken van haar familielid bij K14-frontjes besteld, maar gaf aan dat je dan wel precies moest weten wat je nodig had (als leek zou het niet aan te raden zijn - Baboon ontzorgt hierin)

Mijn adviesvragen

Dank voor het lezen!
Hier een IKEA keuken laten plaatsen.

Zeer tevreden over het hele proces.

- Bij inmeten werden nog tips/tricks gegeven (die meegenomen konden worden in het def. ontwerp)
- meerwerk (leidingen verleggen/vervangen, stopcontacten verplaatsen enz enz) kon allemaal door de plaatser worden gedaan
- Zelf tegelzetter en stucadoor moeten verzorgen
- Zelf apparatuur gekozen/ laten plaatsen door plaatser.

Niet alles kon worden geleverd, en er kwamen zaken beschadigd aan. Dit is zonder problemen later geplaatst/vervangen enz.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-07 20:20
Even een tussentijdse update wat betreft de apparatuur, aangezien we onze keuken nu zo’n twee maandjes gebruiken:

Vaatwasser Miele G7665SCVIXXL:
- AutoDos is erg makkelijk en je krijgt bij aankoop een doos met 6 discs. Wij gebruiken nog steeds de eerste disc en wassen bijna elke dag.
- Ik vind dat de vaat niet altijd schoon wordt. Zo blijft er op de glazen soms een waas achter en ben dan ook aan het spelen met hoeveelheid spoelmiddel, meer wasmiddel, ander programma etc.
- Auto Open bevalt goed. Ik was bang dat de kasten vochtig zouden worden doordat de deur na het programma vanzelf open gaat, maar dat is niet het geval.
- Zou een volgende keer net zo makkelijk voor een Bosch of Siemens kiezen. Aangezien ik nog niet geheel tevreden ben over de schoonmaak kwaliteiten.

Stoomoven Miele DGC 7660:
- Je krijgt er een klein dicht pannetje en een klein pannetje met gaatjes bij geleverd (inclusief bakplaat en rooster). Als je complete gerechten wilt maken heb je wel meer pannetjes nodig. Tot nu toe bevalt de stoomoven goed. Pasta opwarmen de volgende dag is veel lekkerder dan opnieuw in de pan of magnetron. Rijst koken is ook een eitje.
- Zoals eerder gemeld krijgen we soms wel een foutmelding aan het einde van het programma dat het zeefje onderin niet goed ligt of verstopt is. Wellicht wordt dit met een update opgelost, want er lijkt niks aan de hand.
- Een volgende keer zou ik een vaste aansluiting nemen. Bewust voor bakjes gekozen, omdat ik dacht dat je deze niet vaak hoefde te legen. In de praktijk komt het erop neer dat je het verswaterreservoir vult, je oven laat stomen, dan het afvalwater weggooit en het vers water weer vult om te spoelen. Vervolgens na het spoelen het afvalwater weggooien en beiden bakjes op het aanrecht laten drogen.

Oven Miele H7660 BP:
- Degelijke grote oven
- Toevoegen van stoom zorgt dat je afbakbroodjes lekker zacht blijven van binnen en knapperig van buiten worden. Deze functie heb je overigens ook met je stoomoven.
- User interface is gewoon heel fijn. Overzichtelijk en snel.
- Ik gebruik de ‘rails’ veel. Hiermee kun je een bakplaat of rooster helemaal uit de oven trekken (zoals met een la) om bij je product te kunnen.

Kookplaat Bora X Pure (recirculatie):
- Het koken werkt goed op de X Pure. De brugfunctie heb ik niet geprobeerd, dus kan ik niks over zeggen.
- De afzuiger valt me toch wat tegen. Qua afzuigen van stoom gaat het goed, maar nu al een aantal keer gehad dat ik een biefstuk bak in een gloeiend hete pan met olie, waar rook vanaf komt wat de afzuiger niet lijkt te kunnen verwerken. Wanneer ik de stukjes vlees uit de pan haal dan is het blauw in de woonkamer. Wellicht dat het aan mij ligt, dan hoor ik graag wat het kan zijn.
- Volgende keer zou ik denk ik voor een luchtafvoer naar buiten gaan
- Het duurde even voor ik doorhad dat ik soms per ongeluk de ‘aankookfunctie’ gebruik. Als je iets te lang een waarde ingedrukt houdt, dan begint het getal te knipperen. Wat er dan gebeurt is dat de kookplaat een aantal minuten op de hoogste stand gaat, om vervolgens terug te schakelen naar de ingestelde stand. Resultaat: verbrande boter. Na het lezen van de handleiding begreep ik wat er mis ging.
- Schoonmaak tip: mr muscle cerafix
- Eerder door anderen al eens genoemd dat een inductieplaat pulserend werkt. Als je een saus oid net tegen de kook wilt hebben, dus zie je dat deze afwisselend en aantal tellen kookt en dan weer niet. Vogelns mij is dat met elke inductieplaat.
- Verder gewoon eenvoudig in gebruik en doet wat je verwacht.

Koelkast Liebherr 5150-20:
- Fijne, stille en ruime koelkast.
- De deur ging in het begin zwaar open, waarschijnlijk vanwege een vacuüm. Nu er meer spullen in staan gaat hij al een stuk makkelijker, maar wel zwaarder dan een gemiddelde koelkast.

Vriezer Liebherr SIGN 3556:
- Net nadat de vriezer was geleverd kwam er een nieuw model uit, altijd jammer maar ligt niet aan het apparaat.
- Het gaat dus om een ouder model en maakt dan ook wat meer geluid dan bijvoorbeeld de koelkast. Ook de uitstraling is ouder door het kleine LCD display.
- Hij doet wat hij moet doen: vriezen
- Bij de vriezer krijg je een bakje geleverd voor ijsklontjes en twee flinke koelelementen

Misschien heeft iemand iets aan deze ervaringen of heeft er vragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
synorluna schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:31:
Even een tussentijdse update wat betreft de apparatuur, aangezien we onze keuken nu zo’n maandjes gebruiken:

- AutoDos is erg makkelijk en je krijgt bij aankoop een doos met 6 discs. Wij gebruiken nog steeds de eerste disc en wassen bijna elke dag.
- Ik vind dat de vaat niet altijd schoon wordt. Zo blijft er op de glazen soms een waas achter en ben dan ook aan het spelen met hoeveelheid spoelmiddel, meer wasmiddel, ander programma etc.
- Auto Open bevalt goed. Ik was bang dat de kasten vochtig zouden worden doordat de deur na het programma vanzelf open gaat, maar dat is niet het geval.
- Zou een volgende keer net zo makkelijk voor een Bosch of Siemens kiezen. Aangezien ik nog niet geheel tevreden ben over de schoonmaak kwaliteiten.

- Je krijgt er een klein dicht pannetje en een klein pannetje met gaatjes bij geleverd (inclusief bakplaat en rooster). Als je complete gerechten wilt maken heb je wel meer pannetjes nodig. Tot nu toe bevalt de stoomoven goed. Pasta opwarmen de volgende dag is veel lekkerder dan opnieuw in de pan of magnetron. Rijst koken is ook een eitje.
- Zoals eerder gemeld krijgen we soms wel een foutmelding aan het einde van het programma dat het zeefje onderin niet goed licht of verstopt is. Wellicht wordt dit met een update opgelost, want er lijkt niks aan de hand.
- Een volgende keer zou ik een vaste aansluiting nemen. Bewust voor bakjes gekozen, omdat ik dacht dat je deze niet vaak hoefde te legen. In de praktijk komt het erop neer dat je het verswaterreservoir vult, je oven laat stomen, dan het afvalwater weggooit en het vers water weer vult om te spoelen. Vervolgens na het spoelen het afvalwater weggooien en beiden bakjes op het aanrecht laten drogen.

Oven Miele H7660 BP:
- Degelijke grote oven
- Toevoegen van stoom zorgt dat je afbakbroodjes lekker zacht blijven van binnen en knapperig van buiten worden. Deze functie heb je overigens ook met je stoomoven.
- Ik gebruik de ‘rails’ veel. Hiermee kun je een bakplaat of rooster helemaal uit de oven trekken (zoals met een la) om bij je product te kunnen.

- Het koken werkt goed op de X Pure. De brugfunctie heb ik niet geprobeerd, dus kan ik niks over zeggen.
- De afzuiger valt me toch wat tegen. Qua afzuigen van stoom gaat het goed, maar nu al een aantal keer gehad dat ik een biefstuk bak in een gloeiend hete pan met olie, waar rook vanaf komt wat de afzuiger niet lijkt te kunnen verwerken. Wanneer ik de stukjes vlees uit de pan haal dan is het blauw in de woonkamer. Wellicht dat het aan mij ligt, dan hoor ik graag wat het kan zijn.
- Het duurde even voor ik doorhad dat ik soms per ongeluk de ‘aankookfunctie’ gebruik. Als je iets te lang een waarde ingedrukt houdt, dan begint het getal te knipperen. Wat er dan gebeurt is dat de kookplaat een aantal minuten op de hoogste stand gaat, om vervolgens terug te schakelen naar de ingestelde stand. Resultaat: verbrande boter. Na het lezen van de handleiding begreep ik wat er mis ging.
- Eerder door anderen al eens genoemd dat een inductieplaat pulserend werkt. Als je een saus oid net tegen de kook wilt hebben, dus zie je dat deze afwisselend en aantal tellen kookt en dan weer niet. Vogelns mij is dat met elke inductieplaat.

- Fijne, stille en ruimte koelkast.
- De deur ging in het begin zwaar open, waarschijnlijk vanwege een vacuüm. Nu er meer spullen in staan gaat hij al een stuk makkelijker, maar wel zwaarder dan een gemiddelde koelkast.

- Net nadat de vriezer was geleverd kwam er een nieuw model uit, altijd jammer maar ligt niet aan het apparaat.
- Het gaat dus om een ouder model en maakt dan ook wat meer geluid dan bijvoorbeeld de koelkast. Ook de uitstraling is ouder door het kleine LCD display.

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Wij willen voor de Bora x pure gaan, maar valt me wel tegen om te horen dat afzuiging bij jou het dus niet zo goed doet, en dat ie pulseert (water kookt, dan weer niet, dan weer wel). Dat pulseren willen we juist vanaf (momenteel goedkope Zanussi inductie), had niet verwacht dat je dat hebt met een Bora.

Wat is de reden dat je afvoer achteraf naar buiten zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Oven Miele H7660 BP:
- Degelijke grote oven
- Ik gebruik de ‘rails’ veel. Hiermee kun je een bakplaat of rooster helemaal uit de oven trekken (zoals met een la) om bij je product te kunnen. .
Wij hebben dezelfde en mis wel een minpuntje: Miele is zo krenterig om bij een oven in deze prijscategorie één rails mee te leveren en daarna 200€ per set te vragen :')

Wist ik van te voren, wat er bij zat, maar is nog steeds een hekel puntje.

Jij trouwens een heel groot gezin, of andere reden dat je de broodjes niet in de stoomoven doet? Is toch weer minder gedoe dan met het pijpje water opzuigen. Plus kleiner, waardoor zuiniger en sneller warm.

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 10-10-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
LennartTW94 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Wij willen voor de Bora x pure gaan, maar valt me wel tegen om te horen dat afzuiging bij jou het dus niet zo goed doet, en dat ie pulseert (water kookt, dan weer niet, dan weer wel). Dat pulseren willen we juist vanaf (momenteel goedkope Zanussi inductie), had niet verwacht dat je dat hebt met een Bora.

Wat is de reden dat je afvoer achteraf naar buiten zou willen?
Voor zover ik weet pulseert ieder systeem wel en merk je dit vooral bij lagere standen en als je bijvoorbeeld maa teen bodempje saus in je pan hebt. Het koken van water ga je dit echt niet merken. Ik vind het ook niet storend verder hoor, het was meer een constatering. Als je pannen gebruikt met dikke bodem heb je hier ook weer minder last van.

Naar buiten zou ik doen omdat ik nu al een aantal keer een blauwe woonkamer heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Source90 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:37:
[...]
Wij hebben dezelfde en mis wel een minpuntje: Miele is zo krenterig om bij een oven in deze prijscategorie één rails mee te leveren en daarna 200€ per set te vragen :')

Wist ik van te voren, wat er bij zat, maar is nog steeds een hekel puntje.

Jij trouwens een heel groot gezin, of andere reden dat je de broodjes niet in de stoomoven doet? Is toch weer minder gedoe dan met het pijpje water opzuigen. Plus kleiner, waardoor zuiniger en sneller warm.
Ja, eens wat betreft de rails. Ik zou er zelf ook meer willen, maar voor 200 euro koop ik liever eerst nog wat andere keukenspullen.

We zijn nu nog met twee, een derde is onderweg. Ik vind het lege van de bakjes van de stoomoven een reden om dan sneller voor de reguliere oven te kiezen. Net even wat makkelijker en hoeft de oven ook niet helemaal gespoeld te worden voor een paar minuten broodjes afbakken.

[ Voor 7% gewijzigd door synorluna op 10-10-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoe ver vantevoren hadden jullie nog de laatste aanpassingen kunnen doorgeven (kleuren, nieuwere modellen uit een serie? etc).
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar geleden leidingwerk doorgegeven en een 'voorlopige' keuken samengesteld, met het idee dat kleuren, modellen, eigenlijk alles wat nog niet definitief beslist hoefde te worden. Nu komt langzaam het einde in zicht maar vroeg me af wanneer een logisch moment is om de definitieve keuzes te gaan maken. Is dat 3 maanden vantevoren, 6 maanden? Geen idee hoe kort vantevoren de keukenbouw het daadwerkelijk gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:02
Il 2 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:05:
Hoe ver vantevoren hadden jullie nog de laatste aanpassingen kunnen doorgeven (kleuren, nieuwere modellen uit een serie? etc).
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar geleden leidingwerk doorgegeven en een 'voorlopige' keuken samengesteld, met het idee dat kleuren, modellen, eigenlijk alles wat nog niet definitief beslist hoefde te worden. Nu komt langzaam het einde in zicht maar vroeg me af wanneer een logisch moment is om de definitieve keuzes te gaan maken. Is dat 3 maanden vantevoren, 6 maanden? Geen idee hoe kort vantevoren de keukenbouw het daadwerkelijk gaat bestellen.
Bij ons wordt de keuken pas besteld na het inmeten, daarvoor kunnen we nog aanpassingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz

Hier ook een x pure maar met afzuiging naar buiten. Geen problemen met biefstukken bakken. Maar ik zet de afzuiging in die gevallen wel van de auto stand op de manuele stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Over pulseren : ik heb een Neff plaat en tot op heden heb ik het nog niet gehad. Gebruik de keuken nu maand of 7.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Volgens mij bedoelen we hier pendelen en niet pulseren als we het hebben over een inductiekookplaat die niet een constant vermogen afgeeft.
Als ik het fout heb hoor ik het graag, want pulseren kan ik in ieder geval niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Wat zouden jullie doen, wij krijgen een houten vloer. Lamelpaket eiken vloer met een lichte witwash. Nu gaan wij in de keuken ook het e.e.a. een soort hout afwerking doen. Is het dan mooier om deze kleuren te matchen of juist niet? Helemaal gelijk krijg je het toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Agostino schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:55:
Wat zouden jullie doen, wij krijgen een houten vloer. Lamelpaket eiken vloer met een lichte witwash. Nu gaan wij in de keuken ook het e.e.a. een soort hout afwerking doen. Is het dan mooier om deze kleuren te matchen of juist niet? Helemaal gelijk krijg je het toch niet.
Als je niet exact dezelfde afwerking kunt krijgen, dan juist het verschil groot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Il 2 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:05:
Ik heb gisteren de keuken besteld en ik kan tot 10 weken voor levering ongestraft wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eens met @Analamoebe, proberen het contrast relatief groot te maken. Bijv licht eiken whitewash vloer: ga dan voor bijvoorbeeld een donkere bruintint voor de keuken.

Zelfs als het qua kleur zou matchen, dan is het materiaal / het motief weer anders en valt het juist op.

@Agostino voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2sTY633aGGCbDN7eek-jcgB_dU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lT2WFRyY2TV9S08kT0aIc4FW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WbIbMHJSPQFidbD-7Id0k2EIyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oiJ1fUPLuyA563THUq5diol.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door SquareOne op 11-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:45:
Over pulseren : ik heb een Neff plaat en tot op heden heb ik het nog niet gehad. Gebruik de keuken nu maand of 7.
Ik heb (denk ik) dezelfde NEFF inductieplaat (met afzuiging) en die doet idd niet aan pendelen. Gelukkig maar, want ik zou me daar zwaar aan ergeren!

Is overigens recirculatie en een biefstukje of pannenkoek kan ik prima bakken zonder geurtjes in huis. Ik zet hem dan idd wel van de automatische stand af, zodat ik de afzuiging zelf op een hoge stand kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
SquareOne schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Eens met @Analamoebe, proberen het contrast relatief groot te maken. Bijv licht eiken whitewash vloer: ga dan voor bijvoorbeeld een donkere bruintint voor de keuken.

Zelfs als het qua kleur zou matchen, dan is het materiaal / het motief weer anders en valt het juist op.

@Agostino voorbeeldjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij ons gaat het niet om een hele kastenwand een nis. Zie hier; Agostino in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah oké, in dat geval zou ik het wellicht nog aandurven om iets te kiezen wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wij hebben een volledig eikenhouten keuken. Geen fineer, volledig eiken en dus de eikenhouten kleur. De keuken bestaat uit een achterwand en een schiereiland. De voorkant van het schiereiland is wit van kleur.

Toen moesten we op zoek naar een vloer. Uiteindelijk vonden we een mooie laminaatvloer....... eikenhout van kleur. Tsja, dat matched niet met de keuken natuurlijk. De kleur is nooit gelijk en het is dan sowieso teveel van hetzelfde vinden wij.
Deze vloer was er echter ook in een donkere kleur. Wij hebben dus aan de binnenkant van de keuken het donkere laminaat gelegd en de rest van de verdieping de eikenhouten kleur. Doordat de voorkant van de keuken (kamerzijde) wit is oogt dat ook mooi.

Doordat het laminaat van hetzelfde merk/type was, maar alleen een andere kleur konden we deze twee soorten mooi aan elkaar vastleggen zodat we ook geen drempel of strip hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Auto Open is volgens mij iets dat ook andere merken hebben.
Maar ik zag een Miele waarvan je de besteklade deels kunt openen door een deel naar de zijkant te schuiven.
Op die manier kun je dan in de middelste lade bijvoorbeeld hoge champagneglazen plaatsen.
Dat heb ik nog niet bij een ander merk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Rzaan schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:21:
[...]

Auto Open is volgens mij iets dat ook andere merken hebben.
Maar ik zag een Miele waarvan je de besteklade deels kunt openen door een deel naar de zijkant te schuiven.
Op die manier kun je dan in de middelste lade bijvoorbeeld hoge champagneglazen plaatsen.
Dat heb ik nog niet bij een ander merk gevonden.
Ja klopt, dat kan inderdaad dat je die opzij kunt schuiven. Waar Miele zich (volgens mij) in onderscheid met Auto Open is dat ze vooraf warme lucht laten stromen aan de boven kant van de vaatwasser om zo minder condens te krijgen. Dit doet hij ook wanneer de deur opent, zodat stoom de meubels niet/nauwelijks raakt. Ik heb het idee dat andere merken dit nog niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svdb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-05 11:35
B-Real schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Wij hebben een volledig eikenhouten keuken. Geen fineer, volledig eiken en dus de eikenhouten kleur. De keuken bestaat uit een achterwand en een schiereiland. De voorkant van het schiereiland is wit van kleur.

Toen moesten we op zoek naar een vloer. Uiteindelijk vonden we een mooie laminaatvloer....... eikenhout van kleur. Tsja, dat matched niet met de keuken natuurlijk. De kleur is nooit gelijk en het is dan sowieso teveel van hetzelfde vinden wij.
Deze vloer was er echter ook in een donkere kleur. Wij hebben dus aan de binnenkant van de keuken het donkere laminaat gelegd en de rest van de verdieping de eikenhouten kleur. Doordat de voorkant van de keuken (kamerzijde) wit is oogt dat ook mooi.

Doordat het laminaat van hetzelfde merk/type was, maar alleen een andere kleur konden we deze twee soorten mooi aan elkaar vastleggen zodat we ook geen drempel of strip hebben :)
Benieuwd naar de foto's 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Even een tussentijdse update wat betreft de apparatuur, aangezien we onze keuken nu zo’n twee maandjes gebruiken:

- Zoals eerder gemeld krijgen we soms wel een foutmelding aan het einde van het programma dat het zeefje onderin niet goed ligt of verstopt is. Wellicht wordt dit met een update opgelost, want er lijkt niks aan de hand.

Oven Miele H7660 BP:
- Degelijke grote oven

- Fijne, stille en ruime koelkast.

- Bij de vriezer krijg je een bakje geleverd voor ijsklontjes en twee flinke koelelementen

Mooie samenvatting. Wij hebben de DGC 7645 dus de kleine versie met vaste wateraansluiting. Blij die gekozen te hebben na jouw verhaal. Klinkt namelijk als net zoveel werk als een stoompan op de kookplaat (ok je hebt dan wel de voordelen van de automatische kookprogrammas).

Vaatwasser hebben wij ook van Miele 7250 zonder powerdisk. Was en droog resultaat is niet beter of slechter dan Bosch wat we eerst hadden. Het belangrijkste voordeel van de Miele vind ik dat hij altijd spoelt met 65+ graden, behalve bij het eco programma wat ik dus niet gebruik.

Kookplaat hebben wij van Miele. Deze pendelt ook op lage vermogens. Dat is wel een tegenvaller ten opzichte van gas. Wel een Novy afzuigkap met luchtafvoer. Dus van kooklucht geen enkele last. Een dikke meevaller omdat we een open trap naar boven hebben.

Qua koelkast hebben wij een Atag omdat Liebherr niet leverbaar was na een jaar wachten. Deze koelkast zuigt zichzelf ook vacuüm, wat we met Bosch niet hadden. Maar zal wel een energielabel ding zijn dan als Liebherr dit ook heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Laatst online: 28-07 17:49
Jeroenon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:18:
Nu we het over de afzuiging hebben, heeft iemand ervaring met de Airo design?
Deze afzuiging kan veel meer m3 lucht afzuigen dan een Bora.

Heeft iemand hier wat nuttigs over te zeggen?

https://www.airodesign.nl/product/integral-fit-in-g5/ Deze vinden we mooi en is te krijgen voor €2000,-
Over een paar maanden weet ik je meer te vertellen, gaat ook bij ons in de keuken. Onze leverancier kon geen Bora leveren en een Siemens plaat was relatief duur. Filters gaan ook 5 jaar mee en prijzen vallen ook mee dus dat scheelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:48
Qua inductie koken en constante temperatuur: hier sinds kort een keuken met een Siemens IQ700 90cm inductie kookplaat. Was wel Ff wennen, ik kom van een smeg gasfornuis en het betere gooi en smijtwerk (aka dynamisch koken met emotie ;) ). Inductie koken is een stuk “preciezer”, dat is de beste term die ik ervoor kan bedenken. Het begint me wel te bevallen.

Dikke bodems met veel ijzer erin werkt beter dan dunne bodems met een ijzer-ringetje.

Maar inductie moduleert idd, dat hoor je, en dat merk je ook. Tis ff vogelen om een goede constante temperatuur te vinden.

Op de Siemens zit wel een “braad” functie die de temperatuur van de pan kan herkennen (is wel gecalibreerd op eigen merk pannen maar werkt ook met andere pannen, maar dan moet je ff aftasten welke stand je moet hebben). Die moduleert zodanig dat de pan altijd op dezelfde temperatuur zou moeten blijven. Dat werkt redelijk goed, ik moet er nog wel iets meer mee spelen, en de laagste stand is volgens mij 120 graden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Was gisteren bij Siemens/Bosch in dat experience center in.Hoofddorp.
Stond de nieuw lijn over van Siemens die in januari op de markt komen.
Ik vroeg of ook alles leverbaar zou zijn.
"Dat ligt aan de dealers" zeiden ze.
Ik antwoordde met 'maar jullie maken ze toch?'
Nee, het ligt aan de dealers.
Maar niet meer doorgevraagd, want had net zeer vriendelijke uitleg gekregen daar.

Nog even gekeken of Siemens ook een vaatwasser had waar de besteklade deels te openen is (zodat op de middelste lade hogere wijnglazen kunnen staan)
Maar die hebben ze niet. Ze hebben maar 2 soorten besteklades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:51:
Maar niet meer doorgevraagd, want had net zeer vriendelijke uitleg gekregen daar.

Nog even gekeken of Siemens ook een vaatwasser had waar de besteklade deels te openen is (zodat op de middelste lade hogere wijnglazen kunnen staan)
Is de middelste lade niet in hoogte verstelbaar voor dat doeleinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Dat was me onduidelijk.
Moet sowieso nog een keertje terug naar dat center.
Want Siemens heeft een droogsysteem dat ze Zeolith noemen. Of het werkt met Zeolith.
En dat klonk wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wij hebben vorige week in ieder geval de nieuwe lijn compace stoomoven kunnen bestellen en stond dus ook bestelbaar in de systemen van Bemmel & Kroon. Week 8 is het plan voor plaatsen en zal de voortgang dan ook in het topic posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Toke_gt schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb een Neff (dus Siemens levert vast eenzelfde exemplaar) en daar kan ik de middelste lade idd van verstellen in hoogte. Daarnaast kan ik ook de besteklade in hoogte verstellen aan beide zijkanten, zodat er extra ruimte is voor (hele) hoge glazen. Mijn wijnglazen passen er met gemak in en dan heb ik dus nog steeds de volledige besteklade tot m’n beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:20

Mijn adviesvragen

Dank voor het lezen!
Ben deze zomer bezig geweest met een nieuwe keuken ter vervanging van een bestaande. Eerst langs keukenloods en andere zaken geweest maar niet helemaal blij geworden van de prijzen waar ze mee kwamen. Uiteindelijk gekozen voor een raamwerk van Ikea, frontjes van K14 en een blad van 123werkbladen (neolith).

Mijn ervaring met Ikea is wisselend en erg afhankelijk van wie je spreekt. Hebben 4x contact gehad met verschillende mensen en 2 daarvan leken alles wel door te hebben en dachten goed mee. De andere 2 was denk ik meer als bijbaan en klikten wat zaken bij elkaar zonder verder te denken. Het helpt zeker als je zelf ook meedenkt in het proces.

Uiteindelijk tegen het einde van het ontwerp naar k14 gegaan. Die pakken gewoon het ontwerp, bekijken hoeveel kastjes, lades en bedekkingspanelen je nodig hebt en dat is je offerte. Prijzen staan allemaal op de website dus je kan het ook zelf berekenen adhv je ontwerp. Zelf wilden we graag een horizontale lijn tussen kastjes/lades door laten lopen en daar maken ze dan halve deurtjes voor die je met beslag van ikea aan elkaar kan maken. Van de week alles binnen gekregen, nu aan het monteren, maar ben er zeer tevreden over.

Ben zelf niet super handig, maar scharnieren in deurtjes monteren en ladefronten plaatsen is niet het moeilijkste werk. Bedekkingspanelen met lijmklemmen is ook goed te doen. Kost wel wat tijd uiteraard, maar k14 kan dat ook voor je monteren (mits je kastjes allemaal staan). Werkbladen doet k14 ook, maar was fors duurder voor exact dezelfde bladen, dus daarvoor zou ik even verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synorluna

Foutje, ik had de AutoDos functie uitgezet. Waarschijnlijk per ongeluk gebeurd met het schoonmaken van de touchtoetsen. Dit verklaart ook wel waarom we al zo lang met die wasmiddeldisk doen. _O-

AutoDos eergisteren aangezet en de glazen komen er nu elke keer als nieuw uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

synorluna schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Foutje, ik had de AutoDos functie uitgezet. Waarschijnlijk per ongeluk gebeurd met het schoonmaken van de touchtoetsen. Dit verklaart ook wel waarom we al zo lang met die wasmiddeldisk doen. _O-

AutoDos eergisteren aangezet en de glazen komen er nu elke keer als nieuw uit!
Potverdomme, ik helemaal naar Hoofddorp gereden om naar een Siemens apparaat te bekijken.
Waar ka ik de reiskosten declareren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulMauge
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02

Onze wensen:

Tot dusverre opgehaald:
1. IKEA+frontjes-boer
[Afbeelding]

BABOON

2. KVIK
- Bredere doorloop (88cm)
- Geen loze ruimte
- Helaas wit
- Claimt duurzaam te zijn
- €15,000 excl apparatuur
[Afbeelding]

3. BRUGMAN
- €15,000 incl alles (montage + apparatuur)
- Alles past
- Helaas wit
- Helaas geen foto

Mijn adviesvragen

Dank voor het lezen!
Dank voor alle reacties hierop!

Als update: we laten nog 1 offerte maken bij een meubelmaker, en we gaan kijken of IKEA+K14 kan. Mooi om de ervaring hierboven daarvan te lezen. Via de Bruynzeel, verbonden via de BAM/HomeStudios die ons nieuwbouwhuis bouwen, kwamen we op een keuken van 26.000. Daar hopen we een stuk onder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-07 12:22
Rzaan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:51:

Wat vond je van de nieuwe lijn? Wij hebben onze apparatuur pas in maart nodig denk ik, dus wellicht kunnen we nog iets met die nieuwe lijn, al denk ik dat de leverbaarheid niet best zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

praliwi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:39:
[...]

Wat vond je van de nieuwe lijn? Wij hebben onze apparatuur pas in maart nodig denk ik, dus wellicht kunnen we nog iets met die nieuwe lijn, al denk ik dat de leverbaarheid niet best zal zijn.
Vond hem qua uiterlijk wel aardig.
Ze hadden niet alle varianten staan, want daar stonden alleen volledig zwarte.
En ik meende dat er ook zwart met RVS delen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Rzaan schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Potverdomme, ik helemaal naar Hoofddorp gereden om naar een Siemens apparaat te bekijken.
Waar ka ik de reiskosten declareren? ;)
Dan heb je in elk geval kunnen zien wat je niet gaat kopen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:18
Streamz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:49:
Uiteraard veel nieuwe keukens in dit topic, maar hou houden ze zich over een bepaalde periode?

Onze keuken staat nu een jaar. En doet het uiteraard prima. Nu komen er af en toe wat posts voorbij met twijfel over Fenix als werkblad. Dus bij deze een paar foto's.

Nog steeds blij met de opstelling, al is het af en toe wel een stukje lopen.
:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan nu het blad. Foto tegen het licht, zodat het blad goed te zien is. Dit is de stand nu. Belangrijk om te weten dat het blad gewoon gebruikt is, en slechts "normaal" is schoongemaakt. Dus doekje met schoonmaakmiddel, that's it. Geen poetsmiddelen, uitgebreide reiniging, maar ook geen strijkboutacties om kleine krasjes oid weg te werken.
Zoals je ziet, is het blad niet egaal van kleur. Of dat weer te bereiken is, geen idee. Nogmaals, nets speciaals ermee gedaan.

Resultaat qua krassen, deuken scheuren en breuken: bijna niets. Er zit 1 putje ergens, deze kon ik zo snel niet meer terugvinden. Verder dus geen krassen.

[Afbeelding]

Maar het is ook net hoe je kijkt, dit is met het licht mee. En dan is het wel egaal van kleur en mat.

[Afbeelding]
Hier nu een maand of 4. Nog steeds tevreden en geen spijt. Wel een paar keer het koffie hoekje verplaatst t.b.v. werkruimte op het aanrecht. Uiteindelijk weer terug op de eerste plek direct naast de gootsteen.

Waar ik wel moeite mee heb is het reinigen van de keuken. Ik gebruik een speciale microvezel doek/jemako met een drupje afwasmiddel.
Er blijven altijd een paar vette vingers op. Dit is NA schoonmaken.

Hoe doen jullie dat ? Wat zijn de ervaringen ?
Betreft in mijn geval rotpunkt kastwerk.

Kunt natuurlijk de agressieve ontvetters er op spuiten en dat zal vast wel een aantal keer goed gaan, maar daar ga ik niet wekelijks de keuken mee poetsen.

Foto voordat we de laatste afwerking deden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO-mZLlzkMhXcGApHAkdX0CeZP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwvgCQL0yPPyF4k4mdgI4nYy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym0iN03pis4NTelENcHwzXJfTEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5XOSLP6utZ1m9YJLXVZG5rS.jpg?f=fotoalbum_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesjand
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-07 10:04
JackBol schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:14:
[...]

Wij hadden initieel ook naar Bora X Pure zitten kijken, maar nu dus de Gaggenau CV282101 geeindigd omdat onze leverancier geen Bora kon leveren en de Gaggenau wel voor vrijwel de zelfde prijs. In onze ogen net wat mooier dan de 'Knightrider look' van de Siemens.
Ik overweeg ook de gaggenau cv282101 kookplaat. Je hebt deze nu 2 jaar in gebruik? Hoe bevalt deze? Hoe bevalt de magnetische draaiknop? Ik vroeg me af; als je deze knop kwijt bent. Zijn er dan nog tiptoetsen als achtervang om plaat te bedienen? En hoe vind je het geluidsniveau? De Bora is stiller… zegt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

keesjand schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:48:
[...]

Ik overweeg ook de gaggenau cv282101 kookplaat. Je hebt deze nu 2 jaar in gebruik? Hoe bevalt deze? Hoe bevalt de magnetische draaiknop? Ik vroeg me af; als je deze knop kwijt bent. Zijn er dan nog tiptoetsen als achtervang om plaat te bedienen? En hoe vind je het geluidsniveau? De Bora is stiller… zegt men.
Ik had ook al gereageerd op je privé bericht, maar ik zal hier mijn ervaringen na 8 maanden ook nog even delen.

Die magnetische knop is super praktisch in gebruik. De bediening is intuïtief. Ik heb geen Bora om te vergelijken, maar ik ben erg tevreden. Alles (verwarmingsstand, timer, fan) is ermee te bedienen.
Als je de knop kwijt bent, is het over. Zonder knop gaat die plaat op (kinder)slot. Niet kwijt raken dus ;) een nieuwe is €180 of zo.

Standaard staat de plaat ingesteld om de fan op de hoogste stand te starten (3) wanneer je de pitten activeert. Dit is best luid, maar eigenlijk heb je de meeste tijd deze stand helemaal niet nodig. Alleen als je speklappen of zo bakt.

Je kan de plaat zo instellen dat de standaard fan setting 1 is, welke je bijna niet hoort. Dit is voor vrijwel alles voldoende afzuiging. Mocht het te weinig zijn kan je altijd nog de fan bijdraaien naar 3.

Al met al zeer tevreden mee.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Gisteren voor onze, nog te bouwen, nieuwbouwwoning een afspraak gehad bij Bruynzeel (die zijn aangesloten bij het project). Wat me vooral opviel was de nogal beperkte keuze qua materialen. We hebben afgelopen week ook al even bij Bemmel&Kroon binnengekeken, en die hadden een veel groter assortiment. Volgende week zaterdag hebben we bij B&K nog een afspraak staan, dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Wat ik wel wat vond tegenvallen bij Bruynzeel was de mate van "meedenken". We hadden zelf al aardig in ons hoofd wat wij wilden (zowel qua indeling als qua apparatuur), maar aangezien ik niet elke dag een keuken ontwerp had ik wel wat tegengas verwacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn gekozen indeling persé de meest logische is. Ook een negatieve verrassing was dat we, helemaal aan het einde, te horen kregen dat het aanrechtblad niet uit één stuk kon en dat er dus middenin een naad zou komen. Ik vind dat dermate lelijk, dat ik op basis daarvan wellicht een andere indeling gekozen zou hebben.
Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo6wtzBTe4-tYYBmaFJDTXOta_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewQQwd9rKa8NDLGhLzHgbVD6.png?f=fotoalbum_large

De wand aan de onderzijde van dit bovenaanzicht is trouwens door ons nog voor een deel aan te passen. We kunnen deze ruimte groter of kleiner maken (aan de andere kant zit de hal). Voor ons voelde dit als een logische indeling.
Zijaanzicht 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hedDYzPnfD7h4t4G15Q_k2yeOpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZVZjNhxiRxZme2tmfKbu7T5g.png?f=fotoalbum_large
Zijaanzicht 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2X0ndCr2vmbaYzdA1JzWE96z90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tJoga3CQYOMZazbESydyf1Zo.png?f=fotoalbum_large
Render 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eA7CrIolXP6qvI-H6kUUaIPcAic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vx0WGvo6vWLhx6khmUOWlm3W.jpg?f=fotoalbum_large
Render 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPAaK8smgYcGBQBm-2me6Ncjzes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhhwa5l7FnX0mgqKR7eVubMC.jpg?f=fotoalbum_large

Op de afbeeldingen mist de afzuigkap, die is wel al meegenomen in het budget. We willen gaan voor een plafondunit die in een koof komt, een beetje afhankelijk van wat het bouwen van zo'n koof kost (ik heb echt GEEN idee).

De uiteindelijke offerte:

Meubelen€ 9.013,86
Werkblad/spoelbak€ 1.538,00
Apparatuur€ 7.740,00
Accessoires (o.a. Quooker)€ 2.636,00
Montage€ 1.862,00
Totaal€ 22.789,87

Qua specs:
  • Werkblad is composiet, 20mm dik
  • Alle apparatuur is van Siemens (vaatwasser met Zeolyth, oven met pyrolyse-functie)
  • Quooker met 7 liter boiler
Ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden :)

Oh: belangrijk detail is dat de woning pas half/eind 2024 wordt opgeleverd. We moeten echter wel voor 1 december alle aansluit-plekken doorgeven aan de aannemer ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
posttoast schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:38:
Gisteren voor onze, nog te bouwen, nieuwbouwwoning een afspraak gehad bij Bruynzeel (die zijn aangesloten bij het project). Wat me vooral opviel was de nogal beperkte keuze qua materialen. We hebben afgelopen week ook al even bij Bemmel&Kroon binnengekeken, en die hadden een veel groter assortiment. Volgende week zaterdag hebben we bij B&K nog een afspraak staan, dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Wat ik wel wat vond tegenvallen bij Bruynzeel was de mate van "meedenken". We hadden zelf al aardig in ons hoofd wat wij wilden (zowel qua indeling als qua apparatuur), maar aangezien ik niet elke dag een keuken ontwerp had ik wel wat tegengas verwacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn gekozen indeling persé de meest logische is. Ook een negatieve verrassing was dat we, helemaal aan het einde, te horen kregen dat het aanrechtblad niet uit één stuk kon en dat er dus middenin een naad zou komen. Ik vind dat dermate lelijk, dat ik op basis daarvan wellicht een andere indeling gekozen zou hebben.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]

De wand aan de onderzijde van dit bovenaanzicht is trouwens door ons nog voor een deel aan te passen. We kunnen deze ruimte groter of kleiner maken (aan de andere kant zit de hal). Voor ons voelde dit als een logische indeling.
Zijaanzicht 1
[Afbeelding]
Zijaanzicht 2
[Afbeelding]
Render 1
[Afbeelding]
Render 2
[Afbeelding]

Op de afbeeldingen mist de afzuigkap, die is wel al meegenomen in het budget. We willen gaan voor een plafondunit die in een koof komt, een beetje afhankelijk van wat het bouwen van zo'n koof kost (ik heb echt GEEN idee).

Meubelen€ 9.013,86
Apparatuur€ 7.740,00
Montage€ 1.862,00
Totaal€ 22.789,87

Qua specs:
  • Alle apparatuur is van Siemens (vaatwasser met Zeolyth, oven met pyrolyse-functie)

Oh: belangrijk detail is dat de woning pas half/eind 2024 wordt opgeleverd. We moeten echter wel voor 1 december alle aansluit-plekken doorgeven aan de aannemer ;)
Heb je Next 125 kasten of Bruynzeel eigen kasten? 9k voor die kasten lijkt me wel aan de dure kant, maar wellicht zijn de prijzen sinds 2021 wel zoveel gestegen. Wij hadden bij Bruynzeel vorig jaar 4x90 cm ladekasten, 1x80 cm ladekast, 4 hoge kosten (2x met lades, 1x koelkast, 1x voorraad), 1x80 bovenkast, spoel kast en vaatwasser van Next125 pg1 ook voor 9k
Waarom is je kookplaatkast qua front layout anders dan de lade kasten ernaast?
Apparatuur is bij Bruynzeel sowieso duur. Wij hadden voor 9k alles Miele gekocht.

Werkblad lijkt me wel ok, wij hebben ook zoveel betaald, alleen dan voor laminaat/multiplex, maar wel een stukje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
posttoast schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:38:

Bovenaanzicht
[Afbeelding]

Zijaanzicht 1
[Afbeelding]
Zijaanzicht 2
[Afbeelding]
Render 1
[Afbeelding]
Render 2
[Afbeelding]

Meubelen€ 9.013,86
Apparatuur€ 7.740,00
Montage€ 1.862,00
Totaal€ 22.789,87

Qua specs:

2 dingen die mij opvallen zijn: de greeplijst die niet doorloopt in het kastje onder de kookplaat.
Het lijkt mij tevens dat de oven wat hoog zit (maar dit kan optisch zijn).

Wellicht om het wat rustiger te maken, grotere lades kiezen onder het werkblad? 60cm lades (vind ik) redelijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 25-07 18:04
Rzaan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Dat was me onduidelijk.
Moet sowieso nog een keertje terug naar dat center.
Want Siemens heeft een droogsysteem dat ze Zeolith noemen. Of het werkt met Zeolith.
En dat klonk wel interessant.
Onze Neff vaatwasser heeft Zeolith. Zoals ik het lees in de omschrijving zit er rechtsachter-onderin een mineraal dat erg goed warmte opneemt, en tijdens maar vooral na het wassen die warmte blijft afgeven. Dus droogt de vaat nog wat extra door die warmte.
De vaat komt er droger uit vergeleken met onze vorige machine, dus het lijkt te werken.

Ik ben niet eerder naar zo'n center geweest; wat zou het toevoegen om daar nog eens naar toe te gaan om Zeolith 'te bekijken'? Je ziet er niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

WaterFire schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:35:
[...]

Onze Neff vaatwasser heeft Zeolith. Zoals ik het lees in de omschrijving zit er rechtsachter-onderin een mineraal dat erg goed warmte opneemt, en tijdens maar vooral na het wassen die warmte blijft afgeven. Dus droogt de vaat nog wat extra door die warmte.
De vaat komt er droger uit vergeleken met onze vorige machine, dus het lijkt te werken.

Ik ben niet eerder naar zo'n center geweest; wat zou het toevoegen om daar nog eens naar toe te gaan om Zeolith 'te bekijken'? Je ziet er niets van..
Daar heb je een punt.
Inmiddels denk ik toch dat we voor een Miele gaan, want die heeft een heel handige besteklade bovenin.
En dat is voor mijn partner een enorm pluspunt.
Ja, het kan om kleine dingen gaan in het leven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:17
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vitruvius op 07-12-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Heeft iemand recent nog de Bora Puxu of apparatuur van Liebherr besteld of geleverd gekregen? Ik ben op zoek naar een indicatie van de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 10:09
Alle keukenwinkels raden voor de kookplaat vlakbouw af en raden opbouw aan. De reden hiervan is dat dit kitranden binnen de korste tijd vies worden.

Ben benieuwd hoe andere hier over denken. Raden ze dit af omdat het hun meer werk kost of is dat daadwerkelijk zo? Dit zijn winkels van het duurdere segment, dus ik hoop dat ze eerlijk advies geven. Ik was benieuwd naar feedback van tweakers gebruikers en hun eigen ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Chillmeister schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:01:
Alle keukenwinkels raden voor de kookplaat vlakbouw af en raden opbouw aan. De reden hiervan is dat dit kitranden binnen de korste tijd vies worden.

Ben benieuwd hoe andere hier over denken. Raden ze dit af omdat het hun meer werk kost of is dat daadwerkelijk zo? Dit zijn winkels van het duurdere segment, dus ik hoop dat ze eerlijk advies geven. Ik was benieuwd naar feedback van tweakers gebruikers en hun eigen ervaringen.
Ik ben natuurlijk N=1, maar ik ben bij 4 zaken geweest. 2 keuken op maat zaken en 2 reguliere.
Ze gaven allemaal aan dat vlakbouw het mooiste is. Ze kwamen zelfs niet me optie opbouw.
Idem voor spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 19-07 11:31

Sen

<-->

2x vlakbouw gehad beide helaas niet langer dan 2 jaar van kunnen genieten maar in die 2 jaar geen problemen gezien. Verhuizen is mijn hobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

pentaw1nz schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Hier nu een maand of 4. Nog steeds tevreden en geen spijt. Wel een paar keer het koffie hoekje verplaatst t.b.v. werkruimte op het aanrecht. Uiteindelijk weer terug op de eerste plek direct naast de gootsteen.

Waar ik wel moeite mee heb is het reinigen van de keuken. Ik gebruik een speciale microvezel doek/jemako met een drupje afwasmiddel.
Er blijven altijd een paar vette vingers op. Dit is NA schoonmaken.

Hoe doen jullie dat ? Wat zijn de ervaringen ?
Betreft in mijn geval rotpunkt kastwerk.

Kunt natuurlijk de agressieve ontvetters er op spuiten en dat zal vast wel een aantal keer goed gaan, maar daar ga ik niet wekelijks de keuken mee poetsen.
Voor de hardnekkige vette vingers gebruiken wij zo een wit sponsje van de Action. Dat werkt prima.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Voor de kookplaat werd hier bij twee keukenzaken vlakbouw afgeraden in verband met de kitrand die veel te verduren zal krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

vinom schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:22:
Voor de kookplaat werd hier bij twee keukenzaken vlakbouw afgeraden in verband met de kitrand die veel te verduren zal krijgen.
In uiterste nood als het echt een lelijke boel wordt, kun je de kitrand toch om de zoveel jaar verwijderen en een nieuwe aanbrengen?
De mensen die de keukens installeren doen dat net zo goed (of slecht) als jij dat zelf kunt.

Ik vind het aanzicht van een opliggende plaat en spoelbak gewoon niet mooi.
Pagina: 1 ... 367 ... 520 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1