synorluna schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:31:
Even een tussentijdse update wat betreft de apparatuur, aangezien we onze keuken nu zo’n twee maandjes gebruiken:
Vaatwasser Miele G7665SCVIXXL:
- AutoDos is erg makkelijk en je krijgt bij aankoop een doos met 6 discs. Wij gebruiken nog steeds de eerste disc en wassen bijna elke dag.
- Ik vind dat de vaat niet altijd schoon wordt. Zo blijft er op de glazen soms een waas achter en ben dan ook aan het spelen met hoeveelheid spoelmiddel, meer wasmiddel, ander programma etc.
- Auto Open bevalt goed. Ik was bang dat de kasten vochtig zouden worden doordat de deur na het programma vanzelf open gaat, maar dat is niet het geval.
- Zou een volgende keer net zo makkelijk voor een Bosch of Siemens kiezen. Aangezien ik nog niet geheel tevreden ben over de schoonmaak kwaliteiten.
Stoomoven Miele DGC 7660:
- Je krijgt er een klein dicht pannetje en een klein pannetje met gaatjes bij geleverd (inclusief bakplaat en rooster). Als je complete gerechten wilt maken heb je wel meer pannetjes nodig. Tot nu toe bevalt de stoomoven goed. Pasta opwarmen de volgende dag is veel lekkerder dan opnieuw in de pan of magnetron. Rijst koken is ook een eitje.
- Zoals eerder gemeld krijgen we soms wel een foutmelding aan het einde van het programma dat het zeefje onderin niet goed ligt of verstopt is. Wellicht wordt dit met een update opgelost, want er lijkt niks aan de hand.
- Een volgende keer zou ik een vaste aansluiting nemen. Bewust voor bakjes gekozen, omdat ik dacht dat je deze niet vaak hoefde te legen. In de praktijk komt het erop neer dat je het verswaterreservoir vult, je oven laat stomen, dan het afvalwater weggooit en het vers water weer vult om te spoelen. Vervolgens na het spoelen het afvalwater weggooien en beiden bakjes op het aanrecht laten drogen.
Oven Miele H7660 BP:
- Degelijke grote oven
- Toevoegen van stoom zorgt dat je afbakbroodjes lekker zacht blijven van binnen en knapperig van buiten worden. Deze functie heb je overigens ook met je stoomoven.
- User interface is gewoon heel fijn. Overzichtelijk en snel.
- Ik gebruik de ‘rails’ veel. Hiermee kun je een bakplaat of rooster helemaal uit de oven trekken (zoals met een la) om bij je product te kunnen.
Kookplaat Bora X Pure (recirculatie):
- Het koken werkt goed op de X Pure. De brugfunctie heb ik niet geprobeerd, dus kan ik niks over zeggen.
- De afzuiger valt me toch wat tegen. Qua afzuigen van stoom gaat het goed, maar nu al een aantal keer gehad dat ik een biefstuk bak in een gloeiend hete pan met olie, waar rook vanaf komt wat de afzuiger niet lijkt te kunnen verwerken. Wanneer ik de stukjes vlees uit de pan haal dan is het blauw in de woonkamer. Wellicht dat het aan mij ligt, dan hoor ik graag wat het kan zijn.
- Volgende keer zou ik denk ik voor een luchtafvoer naar buiten gaan
- Het duurde even voor ik doorhad dat ik soms per ongeluk de ‘aankookfunctie’ gebruik. Als je iets te lang een waarde ingedrukt houdt, dan begint het getal te knipperen. Wat er dan gebeurt is dat de kookplaat een aantal minuten op de hoogste stand gaat, om vervolgens terug te schakelen naar de ingestelde stand. Resultaat: verbrande boter. Na het lezen van de handleiding begreep ik wat er mis ging.
- Schoonmaak tip: mr muscle cerafix
- Eerder door anderen al eens genoemd dat een inductieplaat pulserend werkt. Als je een saus oid net tegen de kook wilt hebben, dus zie je dat deze afwisselend en aantal tellen kookt en dan weer niet. Vogelns mij is dat met elke inductieplaat.
- Verder gewoon eenvoudig in gebruik en doet wat je verwacht.
Koelkast Liebherr 5150-20:
- Fijne, stille en ruime koelkast.
- De deur ging in het begin zwaar open, waarschijnlijk vanwege een vacuüm. Nu er meer spullen in staan gaat hij al een stuk makkelijker, maar wel zwaarder dan een gemiddelde koelkast.
Vriezer Liebherr SIGN 3556:
- Net nadat de vriezer was geleverd kwam er een nieuw model uit, altijd jammer maar ligt niet aan het apparaat.
- Het gaat dus om een ouder model en maakt dan ook wat meer geluid dan bijvoorbeeld de koelkast. Ook de uitstraling is ouder door het kleine LCD display.
- Hij doet wat hij moet doen: vriezen
- Bij de vriezer krijg je een bakje geleverd voor ijsklontjes en twee flinke koelelementen
Misschien heeft iemand iets aan deze ervaringen of heeft er vragen over.