Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
vinom schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:12:
[...]

Ik zal je mijn ervaring delen aangezien wij afgelopen vrijdag getekend hebben bij Keukenloods met ook deels Siemens apparatuur. Ik denk dat er een kern van waarheid in zit, maar als wij voor 1 oktober tekenden zou Keukenloods de kosten op zich nemen als de oude lijn niet meer geleverd kon worden en een nieuwe lijn aangeboden zou worden. De nieuwe lijn is sowieso enkele honderden Euro's duurder weer. Dit heb ik ook op laten nemen in de offerte dat dit zo geregeld is. Je zit namelijk met een omslagpunt dat de oude serie niet meer geleverd/besteld kan worden en ik vermoed dat dit rond 1 oktober ligt.
Ben wel benieuwd, mijn keuken staat ook in bestelling bij KL met als leverdatum week 47 (3e week van nov. zo even uit het hoofd).

Bestelling was voor de zomervakantie gedaan, echter begreep ik dat KL pas 10 weken voor de levering daadwerkelijk besteld en pas 4 weken voor de levering wordt het apparatuur gereed gemaakt.

Had overigens nog wel gevraagd naar de nieuwe lijn van Siemens, reactie van de verkoper was; als je tot maart 2023 oid wil wachten kan je de nieuwe lijn krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 17:42
Ik ben begin dit jaar gaan kijken naar een keuken, toen was het ontzettend druk, is dat nu nog steeds het geval bij keukenzaken?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Vorige week een BOSCH GSN51AWCV vrijstaande vriezer besteld bij KL. Bij dit apparaat op de website staat met groene letters "Leverbaar op bestelling".
Had nog iets anders nodig dus dat meteen besteld. Nog even telefonisch contact gehad over de prijs/offerte.
Bij het afleveren kon ik kiezen voor week 39 dus dat leek me wel prettig.

Krijg ik eergisteren een mail dat het apparaat niet op tijd in het magazijn is, levertijd onbekend.
Ze verwijzen naar deze brief (zonder afzenddatum??) https://www.keukenmagazijn.nl/bsh.pdf

Nu heb ik dat ding niet per se meteen nodig maar ik voel me dan toch een beetje gefopt. Alsof ze eerder niet wisten dat de levertijd onbekend zou zijn. Ik kan zelfs kiezen voor afleverweek 39 en aan de telefoon was het ook een kleine moeite om me even te verwittigen. Nu heb ik het zelf niet gevraagd omdat alles wel leverbaar was volgens de site en ik er dan vanuit ga dat dit binnen een redelijke termijn is.

Dit soort praktijken stoot me toch een beetje tegen de borst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sNielz123 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:26:
Vorige week een BOSCH GSN51AWCV vrijstaande vriezer besteld bij KL. Bij dit apparaat op de website staat met groene letters "Leverbaar op bestelling".
Had nog iets anders nodig dus dat meteen besteld. Nog even telefonisch contact gehad over de prijs/offerte.
Bij het afleveren kon ik kiezen voor week 39 dus dat leek me wel prettig.

Krijg ik eergisteren een mail dat het apparaat niet op tijd in het magazijn is, levertijd onbekend.
Ze verwijzen naar deze brief (zonder afzenddatum??) https://www.keukenmagazijn.nl/bsh.pdf

Nu heb ik dat ding niet per se meteen nodig maar ik voel me dan toch een beetje gefopt. Alsof ze eerder niet wisten dat de levertijd onbekend zou zijn. Ik kan zelfs kiezen voor afleverweek 39 en aan de telefoon was het ook een kleine moeite om me even te verwittigen. Nu heb ik het zelf niet gevraagd omdat alles wel leverbaar was volgens de site en ik er dan vanuit ga dat dit binnen een redelijke termijn is.

Dit soort praktijken stoot me toch een beetje tegen de borst.
Ik had hetzelfde bij Keukenloods met een Liebherr koelkast. Vorig jaar september besteld. Verwachte levering q2 dit jaar. Nu nog steeds niet leverbaar. Wij hebben uiteindelijk een andere koelkast genomen, waar ik nog gemengde gevoelens over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Bedankt voor je reactie. Heb ook een warmptepomp droger in de bestelling zitten waar ik ook niet al te beste dingen over lees (zucht).
Denk dat ik hem maar annuleer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-07 22:34
Zijn er mensen hier die bij het gebruik van hun Miele stoomoven vaak de F196 foutmelding krijgen aan het eind van het programma? In 80% van de gevallen is dat bij mij zo.

De foutmelding gaat over het zeefje onderin de stoomoven. Deze zit juist, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Het enige wat ik zie als ik het zeefje optil is dat er dan een luchtbel op de ingang van de afvoer zit.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
Vandaag weer bij Keukenloods geweest. Bijna 3.000€ goedkoper dan projectleverancier. Maar de verkoper begon wel te zuchten als we iets vroegen, terwijl we nog niet eens hebben getekend. Hoe gaan ze dan doen als we wel getekend hebben, vraag je je toch af…

[ Voor 7% gewijzigd door Denizli op 27-09-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Denizli schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:29:
Vandaag weer bii Keukenloods geweest. Bijna 3.000€ goedkoper dan projectleverancier. Maar de verkoper begon wel te zichteb als we iets vroegen en we hebben nog niet getekend. Hoe gaan ze dan doen als we wel getekend hebben, vraag je je toch af.
Ik ga er na mijn slechte ervaringen geen keuken kopen. Desinteresse in de winkel (tot 2 maal toe) en schade aan mijn Novy kap niet omruilen. Dan weet ik wel hoe het gaat lopen als de keuken niet klopt of inbouwspul kapot gaat. Onderbuikgevoel is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:27
synorluna schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:33:
Zijn er mensen hier die bij het gebruik van hun Miele stoomoven vaak de F196 foutmelding krijgen aan het eind van het programma? In 80% van de gevallen is dat bij mij zo.

De foutmelding gaat over het zeefje onderin de stoomoven. Deze zit juist, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Het enige wat ik zie als ik het zeefje optil is dat er dan een luchtbel op de ingang van de afvoer zit.

Welke stoomoven heb je?
Hier een Combi-stoomoven met vaste wateraansluiting een half jaar in gebruik. Tot heden niet deze foutmelding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Source90 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:47:
[...]

Welke stoomoven heb je?
Hier een Combi-stoomoven met vaste wateraansluiting een half jaar in gebruik. Tot heden niet deze foutmelding gezien.
Wij ook twee weken 😋 en nog geen storing gezien.

Vraag me wel af of je elke keer het bakje water moet leeggooien zoals in de handleiding staat. Het hele nut van de vaste wateraanvoer was juist dat ik daar niet meer aan wou denken.

Draai jij elke keer na afloop het spoelprogramma zoals de standaardinstelling? Lijkt me niet bij alle gerechten even nuttig. Bij vis wel, maar bij een eitje bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:08
Ook wij zijn bezig ons te oriënteren op een andere keuken. We willen o.a. ook een Bora Puru kookplaat, en ben even aan het kijken of ik het goed begrijp: de voorkeur is deze kookplaat middels 3-fasen aan te sluiten? Maar begrijp ik het goed dat 2x230 ook een optie kan zijn?

Mijn vraag komt namelijk voort dat dit de huidige situatie is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VNLZbNAu5gRAooffuaXpzyyDnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y2594ahk3ty1N6fKlGzZsiQJ.png?f=fotoalbum_large

Ik vraag me namelijk af of zo'n dikke kabel wel door zo'n buisje past. Of zal een installateur gewoon 5 losse draden trekken, mogelijk verdelen over de 2 buizen (waarvan 1 loos lijkt het).

Uiteraard laat ik dit door een installateur ook nog bekijken en uitvoeren, maar dacht ik probeer hier de haalbaarheid alvast even in te schatten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 22:26
Denizli schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:29:
Maar de verkoper begon wel te zichteb als we iets vroegen en we hebben nog niet getekend.
Zuchten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Z___Z schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:02:
[...]

Vraag me wel af of je elke keer het bakje water moet leeggooien zoals in de handleiding staat. Het hele nut van de vaste wateraanvoer was juist dat ik daar niet meer aan wou denken.

Draai jij elke keer na afloop het spoelprogramma zoals de standaardinstelling? Lijkt me niet bij alle gerechten even nuttig. Bij vis wel, maar bij een eitje bijvoorbeeld niet.
Doet hij automatisch na elk programma met stoom inderdaad. Reinigt ook de spuitkop volgens mij, laat het maar gewoon lopen.

Waterbakje is alleen voor ontkalken is nu verteld, tot heden nog nooit gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 27-09-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:46
renegrunn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:26:
Ook wij zijn bezig ons te oriënteren op een andere keuken. We willen o.a. ook een Bora Puru kookplaat, en ben even aan het kijken of ik het goed begrijp: de voorkeur is deze kookplaat middels 3-fasen aan te sluiten? Maar begrijp ik het goed dat 2x230 ook een optie kan zijn?

Mijn vraag komt namelijk voort dat dit de huidige situatie is:

[Afbeelding]

Ik vraag me namelijk af of zo'n dikke kabel wel door zo'n buisje past. Of zal een installateur gewoon 5 losse draden trekken, mogelijk verdelen over de 2 buizen (waarvan 1 loos lijkt het).

Uiteraard laat ik dit door een installateur ook nog bekijken en uitvoeren, maar dacht ik probeer hier de haalbaarheid alvast even in te schatten :)
Gelukkig bestaat er nog zoiets als handleidingen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKh27GhMMoGmcoEfxIS-DMaE4Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H0DLVtUM8INXZJLIXxaUxnNu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:08
bottom line schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:25:
[...]

Gelukkig bestaat er nog zoiets als handleidingen ;)
[Afbeelding]
Thanks, maar daar had ik ook mijn veronderstellingen uit gehaald. Maar nu ik hier niet echt in thuis ben, klopt het wel wat ik zeg? 2x 'normaal' 230v = 2 fase?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
renegrunn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:29:
[...]

Thanks, maar daar had ik ook mijn veronderstellingen uit gehaald. Maar nu ik hier niet echt in thuis ben, klopt het wel wat ik zeg? 2x 'normaal' 230v = 2 fase?
Yes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Ook wij zijn bezig met een uitbouw + keuken. Die gaat van 530x320 naar 530x550. De eerste (eigen) schetsen beginnen inmiddels vorm te krijgen, leuk die spielerij.

Maar waar beginnen jullie doorgaans met ‘kijken’? Ik krijg de indruk dat eenieder zich eerst sterk verdiept in de apparatuur en met die specs de hort op gaat en gewoon de keukenboeren tegen elkaar uitspeelt. Klopt dat?

Ik ben eigenlijk ook een beetje opzoek naar overwegingen - waarom wel of niet er voor iets gekozen wordt. Een Quooker bijvoorbeeld (we drinken geen thee) een stoomoven (ik kook graag maar ken niemand die zon ding gebruikt, ook niet als ze hem hebben), etc. Waarom kiest men een Siemens IQ lijn t.o.v een Bora of [insert merk].
Waarom composiet tov beton.

Ik kan daar zo slecht zaken over vinden online. Hoe hebben jullie de afweging gemaakt? Of is het allemaal een kwestie van smaak?

[ Voor 39% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 27-09-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:50
renegrunn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:29:
Maar nu ik hier niet echt in thuis ben, klopt het wel wat ik zeg? 2x 'normaal' 230v = 2 fase?
Jouw ‘angst’ is het dunne buisje, zo te zien 5/8 (16 mm).
- Twee-fase = 2x fase + 2x nul + aarde
- Drie-fase = 3x fase + nul + aarde
Kortom, in beiden gevallen 5 draden en dan heb je een 3/4 (19 mm) buis nodig.

Mijn huis is slimmer dan ik...

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:48

Rzaan

Altijd zoekende

Gisteren bij Bemmel & Kroon een wit blad van Dekton en Evora Ceramics met elkaar vergeleken.
Van Dekton de Zenith.
Van Evora Ceramics de Classic Freeze Honed.
De laatste is zichtbaar witter.

De dame zei dat Evora Ceramics in de Classic lijn precies dezelfde eigenschappen heeft als Dekton.

Het is een keramiek dus ik neem ook aan dat dit zo is.
Maar ik lees op internet niet zoveel gebruikservaringen met Evora Ceramics.

Wet iemand of het inderdaad precies dezelfde eigenschappen heeft als Dekton?

• MotorBeast
MagniArtistique|IA schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:44:
Ook wij zijn bezig met een uitbouw + keuken. Die gaat van 530x320 naar 530x550. De eerste (eigen) schetsen beginnen inmiddels vorm te krijgen, leuk die spielerij.

Maar waar beginnen jullie doorgaans met ‘kijken’? Ik krijg de indruk dat eenieder zich eerst sterk verdiept in de apparatuur en met die specs de hort op gaat en gewoon de keukenboeren tegen elkaar uitspeelt. Klopt dat?

Ik ben eigenlijk ook een beetje opzoek naar overwegingen - waarom wel of niet er voor iets gekozen wordt. Een Quooker bijvoorbeeld (we drinken geen thee) een stoomoven (ik kook graag maar ken niemand die zon ding gebruikt, ook niet als ze hem hebben), etc. Waarom kiest men een Siemens IQ lijn t.o.v een Bora of [insert merk].
Waarom composiet tov beton.

Ik kan daar zo slecht zaken over vinden online. Hoe hebben jullie de afweging gemaakt? Of is het allemaal een kwestie van smaak?
Als je je stroomrekening omhoog wil krijgen is een Quooker ideaal :X :

Stroomverbruik van een Quooker per jaar

Het verbruik van Quooker in kWh komt volgens Quooker zelf zo'n 511 kWh per jaar. Hierbij houden ze rekening met een gezin bestaande uit 3 personen. Je kunt dit energieverbruik vergelijken met een gemiddeld tot groot televisiescherm. Daardoor is de Quooker toch stiekem een echte stroomvreter. De energiekosten zijn afhankelijk van de stroomprijzen, maar houd rekening met zo’n. € 125,- per jaar. Dit zijn de kosten om het water te verwarmen en warm te houden.

Stomen kan ook in een (combi)magnetron of op je inductiekookplaat met een pan en stoommandje https://www.ikea.com/be/n...roestvrij-staal-00459277/ . Het geeft natuurlijk wel veel gemak, maar ik heb het geld er niet voor over.

Beide apparaten geven gemak en je mag zelf bepalen of je dat noodzakelijk vindt en de kosten ervoor over hebt. Dat is voor een ieder persoonlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 28-09-2022 10:12 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gister tijdens montage kwamen we erachter dat er achter de verpakking een behoorlijke kras verborgen zat (van de ene naar voor naar de achterkant v.h. blad). Als dit aan de andere kant v.h. blad was, zou het bij de koffiecorner zijn en niet op de hoek waar je altijd zicht op hebt. Vandaag contact opnemen met de verkoper, maar tot op heden is de telefoonlijn in gesprek ... :X

edit: medewerker die de serviceaanvragen behandeld (en tevens onze verkoper is) is vandaag vrij, morgen weer contact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNUOmq_3jKu2rMiQKjyK9_ZwNEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAOyK1KAx4hwixdBTrv358Rc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door True op 28-09-2022 10:39 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:10:
[...]

Als je je stroomrekening omhoog wil krijgen is een Quooker ideaal :X :

Stroomverbruik van een Quooker per jaar

Het verbruik van Quooker in kWh komt volgens Quooker zelf zo'n 511 kWh per jaar. Hierbij houden ze rekening met een gezin bestaande uit 3 personen. Je kunt dit energieverbruik vergelijken met een gemiddeld tot groot televisiescherm. Daardoor is de Quooker toch stiekem een echte stroomvreter. De energiekosten zijn afhankelijk van de stroomprijzen, maar houd rekening met zo’n. € 125,- per jaar. Dit zijn de kosten om het water te verwarmen en warm te houden.

Stomen kan ook in een (combi)magnetron of op je inductiekookplaat met een pan en stoommandje https://www.ikea.com/be/n...roestvrij-staal-00459277/ . Het geeft natuurlijk wel veel gemak, maar ik heb het geld er niet voor over.

Beide apparaten geven gemak en je mag zelf bepalen of je dat noodzakelijk vindt en de kosten ervoor over hebt. Dat is voor een ieder persoonlijk.
T.a.v. de Quooker. Met de huidige energieprijzen ligt dat bedrag wel wat hoger denk ik.
Geen idee of 511kWh per jaar een realistisch getal is, maar ben wel benieuwd hoeveel stroom er wordt verbruikt om dezelfde hoeveelheid water op te warmen op je fornuis of in een waterkoker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

SquareOne schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:25:
[...]

T.a.v. de Quooker. Met de huidige energieprijzen ligt dat bedrag wel wat hoger denk ik.
Geen idee of 511kWh per jaar een realistisch getal is, maar ben wel benieuwd hoeveel stroom er wordt verbruikt om dezelfde hoeveelheid water op te warmen op je fornuis of in een waterkoker.
Theoretisch gezien sowieso minder. Gezien de Quooker het warm houdt en je met een waterkoker of met een fluitketel op inductie een vergelijkbaar hoge efficiëntie hebt zonder dat je het warm hoeft te houden. Maar dan komen er mensen mee terug dat je altijd/vaak/soms te veel water kookt wat weer zonde is v.d. energie.
Uiteindelijk kom je hier ongeveer op uit om de keuze te maken: True in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• MotorBeast
[...]

Klopt mbt die tarieven en dan wordt het nog erger. Ik heb al jaren een gewone keukenboiler. Die verwarmt hier van 11.30 uur tot 13.00 uur en van 17.00 uur tot 18.30 uur middels Domotica. Rest van de dag/nacht zelden warm water nodig in de keuken. Vaatwasser draait 1 keer per 2 dagen. Voor die ene kop thee per dag 0,2 liter water in de waterkoker. Binnen 1 minuut kokend. Ik weet wel zeker dat ik geen 511 kWh verstook.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-07 17:40
True schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:38:
[...]

Theoretisch gezien sowieso minder. Gezien de Quooker het warm houdt en je met een waterkoker of met een fluitketel op inductie een vergelijkbaar hoge efficiëntie hebt zonder dat je het warm hoeft te houden. Maar dan komen er mensen mee terug dat je altijd/vaak/soms te veel water kookt wat weer zonde is v.d. energie.
Uiteindelijk kom je hier ongeveer op uit om de keuze te maken: True in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Of het geld bespaart of kost ligt ook aan je situatie, zonder de hele discussie weer op gang te willen brengen.
In ons geval is het besparen omdat we niet een minuut lang op warmwater hoeven te wachten.

• Strider
  • Laatst online: 22-07 17:42
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:46:
[...]

Klopt mbt die tarieven en dan wordt het nog erger. Ik heb al jaren een gewone keukenboiler. Die verwarmt hier van 11.30 uur tot 13.00 uur en van 17.00 uur tot 18.30 uur middels Domotica. Rest van de dag/nacht zelden warm water nodig in de keuken. Vaatwasser draait 1 keer per 2 dagen. Voor die ene kop thee per dag 0,2 liter water in de waterkoker. Binnen 1 minuut kokend. Ik weet wel zeker dat ik geen 511 kWh verstook.
Kun je dit bij een Quooker ook niet instellen? 's nachts heb ik geen kokend water nodig.

BlaBlaBla

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jichem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:57:
[...]

Of het geld bespaart of kost ligt ook aan je situatie, zonder de hele discussie weer op gang te willen brengen.
In ons geval is het besparen omdat we niet een minuut lang op warmwater hoeven te wachten.
Als je de discussie niet wilt aanzwengelen, moet je niet reageren ;)
Ik snap even niet hoe je geld bespaart in jouw geval? Warm water (om af te wassen o.i.d. ?) direct uit een Quooker is toch enkel gebruiksgemak, dat is toch geen geld besparen? Ja, misschien als je stelt dat gas duur is en vanuit de CV opgewarmd moet worden. Maar volgens mij ging de discussie vooral over kokend water verkrijgen in de vergelijking tussen Quooker en kokend water verkrijgen via andere wegen.

Overigens durf ik nog wel te stellen dat 511 kWh toch wel bizar veel is (met de huidige tarieven dus 300€/jr !) waar ik echt niet aan ga komen met enkel water koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
True schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:05:
[...]

Als je de discussie niet wilt aanzwengelen, moet je niet reageren ;)
Ik snap even niet hoe je geld bespaart in jouw geval? Warm water (om af te wassen o.i.d. ?) direct uit een Quooker is toch enkel gebruiksgemak, dat is toch geen geld besparen? Ja, misschien als je stelt dat gas duur is en vanuit de CV opgewarmd moet worden. Maar volgens mij ging de discussie vooral over kokend water verkrijgen in de vergelijking tussen Quooker en kokend water verkrijgen via andere wegen.

Overigens durf ik nog wel te stellen dat 511 kWh toch wel bizar veel is (met de huidige tarieven dus 300€/jr !) waar ik echt niet aan ga komen met enkel water koken.
Als je de discussie voor een quooker enkel voor kokend water voert, ja dan is een quooker minder efficiënt.
In ons geval duurt het in de normale situatie met een warmwater aanvoer 1 tot 1.5 minuut voordat er warm water beneden is. Dit kost elke keer dat we warm water nodig hebben een hoeveelheid water, maar ook veel energie omdat je ook de gehele waterkolom in de leiding en de leiding zelf opwarmt.
Nu sluiten we de warmwater aanvoer af en halen we het water uit de quooker boiler. Zie daar een besparing in water en energie.

• MotorBeast
jichem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:57:
[...]

Welk gezin heeft er de gehele dag per direct kokend water nodig? 8)7 Kom op man 511 kWh is belachelijk. Dat staat ongeveer gelijk aan 50/60 m3 gas als je het met je ketel doet. Het is gewoon pure luxe uit de tijd .... energie kost geen drol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:09:
[...]

Welk gezin heeft er de gehele dag per direct kokend water nodig? 8)7 Kom op man 511 kWh is belachelijk. Dat staat ongeveer gelijk aan 50/60 m3 gas als je het met je ketel doet. Het is gewoon pure luxe uit de tijd .... energie kost geen drol.
Zie hierboven....

• MotorBeast
Zoals ik het doe met een el cheapo keukenboiler die 3 uur per dag aanstaat bespaar je. Niet met een Quooker die in aanschaf al duur is en zeker niet als hij heel de dag aan staat. Ruim 500 kWh. :N

Als ik straks een WP Boiler heb gaat die keukenboiler er ook uit. Nog goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 28-09-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:38:
[...]

Zoals ik het doe met een el cheapo keukenboiler die 3 uur per dag aanstaat bespaar je. Niet met een Quooker die in aanschaf al duur is en zeker niet als hij heel de dag aan staat. Ruim 500 kWh. :N
De quooker bespaart nog steeds energie, dat staat volledig los van de aanschafprijs.
Was besparing de hoofdreden, nee zeker niet dat is comfort, maar dat neemt niet weg dat energie en water bespaart worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
MagniArtistique|IA schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:44:

Het begint met het maken van een lijstje wat je absoluut wel en absoluut niet in je keuken wilt hebben. Hoe ben je gewend de keuken te gebruiken en wat bevalt daaraan wel/niet. Heb je een idee bij de indeling van de keuken? Komt daar bijvoorbeeld ook een eettafel in, wil je een (schier)eiland of juist niet. Dat zijn uitgangspunten voor veranderingen en op basis daarvan ga je kijken. De hoeveelheid apparatuur en de vorm daarvan (afzuigkap of afzuiging in kookplaat, losse oven of fornuis, koel en vries apart of geïntegreerd) bepalen mede het aantal kasten en de hoogte ervan. Zo kom je steeds een stap verder.
Misschien kunnen we je hier al wat op weg helpen? Dat voorkomt ook dat je in een showroom overrompeld raakt door alle mogelijke apparatuur die weliswaar handig is, maar in de praktijk toch vaak niet wordt gebruikt.

• MotorBeast
jichem schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:39:
[...]

De quooker bespaart nog steeds energie, dat staat volledig los van de aanschafprijs.
Was besparing de hoofdreden, nee zeker niet dat is comfort, maar dat neemt niet weg dat energie en water bespaart worden.
Dus jij wil zeggen dat je fors meer dan 60m3 gas verstookte voor wat warm water uit de kraan in het verleden? Ik weet wel zeker van niet of je moet hem uren hebben lopen in je keuken. Het bespaart helemaal niets. Het is luxe, niets meer, niets minder. Jouw energierekening gelukkig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jichem
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:44:
[...]

Dus jij wil zeggen dat je fors meer dan 60m3 gas verstookte voor wat warm water uit de kraan in het verleden? Ik weet wel zeker van niet of je moet hem uren hebben lopen in je keuken. Het bespaart helemaal niets. Het is luxe, niets meer, niets minder. Jouw energierekening gelukkig.
De combinatie energie en water ga ik, met een gemaksoplossing, inderdaad wel terug verdienen.
4 dagen in de week 2 kleine kinderen een een volwassene en 3 dagen in de week 2 volwassenen en 2 kinderen is de warmtwatervraag behoorlijk groot beneden. Als je elke keer de kraan 1.5 minuut openzet en een bak extra water opwarmt die weer afkoelt in de leiding. Maargoed, categorie agree to disagree deze discussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Veel heisa weer over de Quooker. Het getal 511 kWh komt van hun website, de precieze opbouw kun je daar vinden. Het standby/warmhoudverbruik deel daarvan is 87,5 kWh volgens diezelfde website, oftewel 10 W continu. Aanschafprijs niet meegerekend: er zijn heel wat duurdere luxes. Laat iedereen lekker doen wat hij zelf fijn vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Quooker heeft een aantal voordelen.
Kokend water als je af en toe wat thee wilt zetten, of oplos-soep/koffie/chocola.
Kokend water in een pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Je hoeft dan minder lang te wachten.
Geen warm water-aansluiting meer nodig in de keuken.
Want warm water haal je uit je Quooker.

Een Quooker is veel beter geïsoleerd dan zo'n keukenboiler die in je gootsteenkastje zit.
Quooker geeft comfort en je moet al heel extreem van je Quooker gebruik maken, wil je aan die genoemde 511 kWh komen.
Keukenloods zegt ook dat een gemiddeld gezin 10 liter kokend water per dag gebruikt.
Hoe dan?

@Andrehj komt nog niet tot de helft in zijn gezin.

Kortom, de cijfers van Keukenloods lijken me dikke duim.
De Quooker koop je vooral vanwege het comfort.
Altijd eentje gehad en nu al 4 jaar geen. Mis het apparaat nog elke dag in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Greebs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:49:
Veel heisa weer over de Quooker. Het getal 511 kWh komt van hun website, de precieze opbouw kun je daar vinden. Het standby/warmhoudverbruik deel daarvan is 87,5 kWh volgens diezelfde website, oftewel 10 W continu. Aanschafprijs niet meegerekend: er zijn heel wat duurdere luxes. Laat iedereen lekker doen wat hij zelf fijn vindt.
Geen heisa hoor. Ik zeg toch het geeft luxe en comfort. Maar kom niet aan dat je er energie mee bespaart. Zeker niet als je dat ooit gaat doen met een WP met Cop4.

• synorluna
Source90 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:47:
[...]

Welke stoomoven heb je?
We hebben de DGC7660. Dus met bakjes, zonder vaste wateraansluiting. Zoals gezegd krijg ik deze melding vaker wel dan niet, aan het einde van het spoelprogramma.

• synorluna
[...]

Wij hebben sinds kort ook een Quooker en ik geloof best dat zo’n ding stroomt vreet… maar wat een conform heb je ervan. Direct warm water uit de kraan als je snel je handen wilt wassen of iets wilt afspoelen.

Daarnaast het gemak van het kokende water, wat voor mij minder zwaar weegt dan het warme water. Uiteraard zou dat ook met een gewone kleine boiler kunnen, als kokend water geen must is.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:56:
[...]

Geen heisa hoor. Ik zeg toch het geeft luxe en comfort. Maar kom niet aan dat je er energie mee bespaart. Zeker niet als je dat ooit gaat doen met een WP met Cop4.
En zo’n WP kost niks denk ik?

Ik bespaar sinds de quooker echt op gas en water.
Want niet meer wachten tot er warm water beneden is is al een paar liter koud water en dan het aangaan van de CV voor het warme water.
Maar hè elk huishouden is anders en iedereen heeft er een ander idee over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Die paar Watt idle verbruik hier strepen we wel weer weg met de opbrengst zonnepanelen :)
Comfort mag best wat kosten.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:56:
[...]

Een boiler met COP 4? Hoe dan?
Een WP is efficiënt voor LTV verwarming in voorjaar en najaar , maar een boiler van 200L warm houden is dat niet.

Verder hebben wij nu Quooker aangeschaft want het is wel prettig snel thee te zetten bij thuiswerken (als ik veel sport dan krijg ik koppijn van koffie).
Niet om energie mee te besparen (als dat al het geval zou zijn). Maar een warmtepomp wordt nu een beetje als heilig ervaren en dat is het niet. Ja, in de milde periodes en met een dak vol panelen waarmee je kunt salderen. De enige oplossing voor besparen is MINDER verbruiken (beter isoleren, kleiner gaan wonen).

[ Voor 50% gewijzigd door Sport_Life op 28-09-2022 17:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• MotorBeast
Source90 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:59:
Die paar Watt idle verbruik hier strepen we wel weer weg met de opbrengst zonnepanelen :)
Comfort mag best wat kosten.
Totdat salderen niet meer bestaat. ;)

• MotorBeast
Roos79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:41:
[...]

En zo’n WP kost niks denk ik?

Ik bespaar sinds de quooker echt op gas en water.
Want niet meer wachten tot er warm water beneden is is al een paar liter koud water en dan het aangaan van de CV voor het warme water.
Maar hè elk huishouden is anders en iedereen heeft er een ander idee over.
Ik wacht ook al jaren niet met een keukenboiler die 3 uur per dag aanstaat en die bij aankoop €100,- kost.

Jongens een Quooker is een mooi en luxe apparaat, echt. Maar kost bakken met geld en bakken met stroom. Reken het maar eens echt door.

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:54
MotorBeast schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb nu 3 jaar een Novy afzuigkap. Ik wil geen andere meer straks met een nieuwe keuken. Mooie vlakke plaat, stil en zuigt als een malle.
Het gaat wel een afzuigkap worden. Bora is erg mooi, maar weet niet of het echt handig is met grote pannen of een air fryer. Met Bora moet je de afzuiging vrij hard zetten om de geur te beperken. Je kunt ook downdraft pannen kopen om het probleem met afzuiging deels op te lossen. Ik heb met een afzuigkap ook meer ruimte in de kast onder een normale inductie kookplaat + het is ook nog een stuk goedkoper.

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:50
Ik had in mijn vorige huis een Grohe Red (Grohe's versie van Quooker), met een stroommeter op home assistant ertussen. Mijn verbruik was inderdaad zo'n 550 kWh per jaar. Ik moet wel zeggen dat we deze gebruikten voor kokend water als we rijst/pasta wilden koken, en voor warm water bij voorspoelen van de afwas. Maar je zag gewoon dat niet gebruiken ook gewoon duur is omdat hij de 3l buffer van tijd tot tijd opwarmt om beschikbaar te houden.

Persoonlijk vond ik een Quooker altijd erg gemakkelijk, maar dan vooral omdat je instant warm water hebt bij de kraan. Of ik het dat nu nog waard vind met de huidige energie prijzen.. Ik weet het niet.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• Denizli
Rzaan schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:53:
Quooker heeft een aantal voordelen.
Kokend water als je af en toe wat thee wilt zetten, of oplos-soep/koffie/chocola.
Kokend water in een pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Je hoeft dan minder lang te wachten.
Geen warm water-aansluiting meer nodig in de keuken.
Want warm water haal je uit je Quooker.

Een Quooker is veel beter geïsoleerd dan zo'n keukenboiler die in je gootsteenkastje zit.
Quooker geeft comfort en je moet al heel extreem van je Quooker gebruik maken, wil je aan die genoemde 511 kWh komen.
Keukenloods zegt ook dat een gemiddeld gezin 10 liter kokend water per dag gebruikt.
Hoe dan?

@Andrehj komt nog niet tot de helft in zijn gezin.

Kortom, de cijfers van Keukenloods lijken me dikke duim.
De Quooker koop je vooral vanwege het comfort.
Altijd eentje gehad en nu al 4 jaar geen. Mis het apparaat nog elke dag in de keuken.
Ik gebruik echt geen 10 liter. En ik kook liever met koud water waarbij de groente voorzichtig opwarmt. Maar warm water haal je toch pas uit een quooker met een boiler. Als je de 3L QUOOKER neemt, dan toch alleen 100C?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:19:
[...]

Ik gebruik echt geen 10 liter. En ik kook liever met koud water waarbij de groente voorzichtig opwarmt. Maar warm water haal je toch pas uit een quooker met een boiler. Als je de 3L QUOOKER neemt, dan toch alleen 100C?
Klopt, ik ging uit van de versie met het 7 liter reservoir.
De Flex

Fijn hoor, dat hij duur is.
Maar comfort is voor mij veel waard.
Bovendien moeten we het ook niet overdrijven.
Rond de € 2.500. € 1.500
Maar mijn vorige Quooker heb ik 20 jaar gehad.
Daarnaast vind ik de snelheid van het apparaat fijn.
Kraan open, mok eronder, theezakje erin en klaar.
Met de waterkoker duurt dit een stuk langer.
Als ik al die minuten per jaar optel, verdien ik de Quooker in een jaar half jaar terug doordat ik langer kan werken :)

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
+- 1.500 euro.

Mensen die zagen over het verbruik van zo’n ding hebben ‘m vaak niet. Heb expres geen warme leiding laten aanleggen vanaf zolder. Scheelt best. Geen gas is top, kWh kost bijna niets.

• Denizli
MacbookProx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:44:
+- 1.500 euro.

Mensen die zagen over het verbruik van zo’n ding hebben ‘m vaak niet. Heb expres geen warme leiding laten aanleggen vanaf zolder. Scheelt best. Geen gas is top, kWh kost bijna niets.
hoezo kost kwh je bijna niets...? tap je elektra illegaal dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Denizli op 28-09-2022 17:49 ]

• Beekforel
  • Laatst online: 17:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pfff bij het schoonmaken kwam vond ik dat een zeker hoekje tegen een zijpaneel wel wat "rond" aanvoelde.

Is inmiddels al 3 mm dikker geworden aan de onderkant. Blijkbaar is dat paneel iets ingekort oid en staat met de gezaagde kant op de vloer, naast de vaatwasser. |:(

Dit is mij helaas niet eerder opgevallen, ben benieuwd wat de keukenboer ervan vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Denizli schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:49:
[...]

hoezo kost kwh je bijna niets...? tap je elektra illegaal dan?
Zonnepanelen? Zelfs met dit hoosbuienweer heb ik vandaag meer opbrengst dan verbruik (mét Quooker). 19,7kWh waar mijn verbruik vandaag net onder de 7kWh zit na een ovenprogramma van 3 uur (laag temperatuur, stoofvlees). Warmtepomp, thuiswerken met PC en paar keer Quooker gebruikt.

Dus inderdaad, ook als salderen stopt, zal mijn opbrengst groot deel van de sluipstroom opvangen. Eventueel zelfs nog in te stellen dat de Quooker opwarmt in de uren dat er vol zon is als het salderen stop.t

• Denizli
Source90 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:58:
[...]

Zonnepanelen? Zelfs met dit hoosbuienweer heb ik vandaag meer opbrengst dan verbruik (mét Quooker). 19,7kWh waar mijn verbruik vandaag net onder de 7kWh zit na een ovenprogramma van 3 uur (laag temperatuur, stoofvlees). Warmtepomp, thuiswerken met PC en paar keer Quooker gebruikt.

Dus inderdaad, ook als salderen stopt, zal mijn opbrengst groot deel van de sluipstroom opvangen. Eventueel zelfs nog in te stellen dat de Quooker opwarmt in de uren dat er vol zon is als het salderen stop.t
hoeveel zonnepanelen heb je dan wel niet dat je met dit weer zelfs meer opbrengst dan verbruik hebt?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:04:
[...]

hoeveel zonnepanelen heb je dan wel niet dat je met dit weer zelfs meer opbrengst dan verbruik hebt?
Dit topic gaat over keukens.
Stuur hem een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Denizli schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:04:
[...]

19x380WP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O167Qen6hOPrgez_8-LZdQ4w48k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiyXyxmh21nHXmBe0aOnC8VL.jpg?f=fotoalbum_large

Terug ontopic:
Voor een cliënt van mij komt budget vrij voor een keuken. Zal een simpele parallel opstelling worden van 180-210 (60-60-60 (eventueel-30) breed hoge zijde en 240 (60-90-60-30) lage zijde.

Redelijk klein budget, dacht zelf aan Nobilia of iets wat een prijsvechter heeft.
Hoe is Nobilia mee gegaan met de prijsstijging? Nog steeds redelijk betaalbaar in de lage prijsgroep?

• synorluna
Z___Z schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:02:
[...]

Ik heb net wat tests gedaan en ik heb een idee wat er aan de hand is. Aan het einde van een programma begint het apparaat met spoelen. Vlak voor het spoelen klaar is krijg ik de melding om het reservoir te leggen. Wanneer ik hier niet op reageer, dan krijg ik na x minuten de foutmelding.

Als iemand dit zou kunnen verifiëren met zijn eigen stoomoven, zou ik daar dankbaar voor zijn.

• Z___Z
  • Niet online
synorluna schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:27:
[...]

Ik heb net wat tests gedaan en ik heb een idee wat er aan de hand is. Aan het einde van een programma begint het apparaat met spoelen. Vlak voor het spoelen klaar is krijg ik de melding om het reservoir te leggen. Wanneer ik hier niet op reageer, dan krijg ik na x minuten de foutmelding.

Als iemand dit zou kunnen verifiëren met zijn eigen stoomoven, zou ik daar dankbaar voor zijn.
Wij hebben een vaste waterafvoer dus kan geen bakjes legen 🥳.
Maar ik doe altijd de bakplaat in het onderste niveau, dus denk dat er dan sowieso weinig water afgevoerd wordt door het putje. Vraag me wel af hoe je die afvoer op lange termijn schoon maakt. Kans op verstopping lijkt me wel aanwezig.

• synorluna
Z___Z schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:31:
[...]

Wij hebben een vaste waterafvoer dus kan geen bakjes legen 🥳.
Maar ik doe altijd de bakplaat in het onderste niveau, dus denk dat er dan sowieso weinig water afgevoerd wordt door het putje. Vraag me wel af hoe je die afvoer op lange termijn schoon maakt. Kans op verstopping lijkt me wel aanwezig.
Doe je goed! Ik zag daar destijds de toegevoegde waarde niet van. Nu we hem hebben wel… 😊

• MagniArtistique|IA
Toke_gt schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:44:
[...]

Het begint met het maken van een lijstje wat je absoluut wel en absoluut niet in je keuken wilt hebben. Hoe ben je gewend de keuken te gebruiken en wat bevalt daaraan wel/niet. Heb je een idee bij de indeling van de keuken? Komt daar bijvoorbeeld ook een eettafel in, wil je een (schier)eiland of juist niet. Dat zijn uitgangspunten voor veranderingen en op basis daarvan ga je kijken. De hoeveelheid apparatuur en de vorm daarvan (afzuigkap of afzuiging in kookplaat, losse oven of fornuis, koel en vries apart of geïntegreerd) bepalen mede het aantal kasten en de hoogte ervan. Zo kom je steeds een stap verder.
Misschien kunnen we je hier al wat op weg helpen? Dat voorkomt ook dat je in een showroom overrompeld raakt door alle mogelijke apparatuur die weliswaar handig is, maar in de praktijk toch vaak niet wordt gebruikt.
Wat we niet hoeven is een stoomoven, 2 ovens lijkt me dan wel weer relaxed als je gerechten op verschillende temperaturen moet klaarmaken. Quooker gebruiken we niet genoeg om de prijs te verantwoorden.

Wat ons nu heel erg stoort is het beperkte werkblad en weinig opbergruimte. Ik wil lades voor alles. Geordend, gelabeld, een lade met alle kruidenpotjes netjes uitgestald, inleg voor bestek en (vlees)messen, etcetera. Ik wil een klimaatkoelkast (klein model) en inductie. En het moet in de ruimte (530x550) passen. Ik ben al een beetje aan het schetsen geweest (let niet op de kleuren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWzxMn4BWwQAaQCy75lobZRkRPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltBSFHOGctWITgrdIDEFsqCp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ9hD7g9ocA0Mzkp3BqJSnb8xDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDg1J1aZatJw2bk4tfj2uQiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding 1 is ruimte technisch denk ik de meest ruime opstelling daar je volledig 1m om het werkblad kunt realiseren (kookeiland is dan 3m) en nog steeds 2m voor de tafel overhoud en de deur niet tegen je aankomt als je aan het koken bent.

Optie 2 gaat uit van een grotere kastenwand maar de deur moet verplaatst worden en dan nog vind ik dat de ruimte tussen eettafel en kookeiland summier is.

In beide mis ik trouwens de koffiecorner, die zou eventueel in de hoek van de kastenwand kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 28-09-2022 22:09 ]

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:44

j4y

MagniArtistique|IA schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:02:
[...]

Weinig opbergruimte. Ik wil lades voor alles.
Als je lades belangrijk vindt zou ik zeker eens bij Next125 (duurder) en Ballerina kijken die hebben beide Blum Legrabox lades

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelvw198
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-04-2023
synorluna schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:33:

Sinds een update van het apparaat een aantal weken geleden heb ik hier last van. Ik vermoed dat het aan de update ligt.

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Even een aanvulling op de discussie over verbruik van Quooker:

Via mijn slimme meter kan ik zien dat ik ongeveer 12 m3 gas per maand gebruik voor warm water(douchen en koken).

Als we aannemen dat ongeveer 30% daarvan voor koken is, dan is dat 43 m3 op jaarbasis. Vergelijkbaar met 430 kWh( 1m3 gas = 10 kWh).

Daarbovenop komt nog het verbruik van de elektrische waterkoker. Als ik de elektrische koker van 2000 watt 5 minuten per dag gebruik dan komt het overeen met ongeveer 60 kWh.

Dus totaal ongeveer 490 kWh verbruik.

Quooker zou 511 kWh verbruiken.

Vergelijkbaar verbruik dus.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

In de Consumentengids van deze maand een test van inductieplaten.
Bijna allemaal zonder interne afzuiging.
Testwinnaars: AEG IKB64301FB (60 cm) en Bosch PIV851FC5E Serie 6 (80 cm)

Ook staat er een beknopt oordeel met slechts een top 3 voor platen met afzuiging.
3 = Miele KMDA 7476 FL
2= Siemens EX807LX67E
1= Bora S Pure / Pursu

Van de Siemens kan ik nergens de prijs vinden overigens.
EDIT: Zag een adviesprijs van € 4.499,00.
Is nogal zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 29-09-2022 19:17 ]

• Denizli
ObiTewodros schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:45:
Even een aanvulling op de discussie over verbruik van Quooker:

Via mijn slimme meter kan ik zien dat ik ongeveer 12 m3 gas per maand gebruik voor warm water(douchen en koken).

Als we aannemen dat ongeveer 30% daarvan voor koken is, dan is dat 43 m3 op jaarbasis. Vergelijkbaar met 430 kWh( 1m3 gas = 10 kWh).

Daarbovenop komt nog het verbruik van de elektrische waterkoker. Als ik de elektrische koker van 2000 watt 5 minuten per dag gebruik dan komt het overeen met ongeveer 60 kWh.

Dus totaal ongeveer 490 kWh verbruik.

Quooker zou 511 kWh verbruiken.
.

Vergelijkbaar verbruik dus.
Dat is ook veel, 490 kwh. Wij verbruiken 2800 kwh per jaar. incl waterkoker, droger, wasmachine, vriezer, tv, computer etc en alles behalve koken (thans op gas). Ik kan mij niet voorstelen dat 20% van het totaall voor de waterkoker is.

[ Voor 4% gewijzigd door Denizli op 29-09-2022 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
MotorBeast schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:44:
[...]
Jouw energierekening gelukkig.
Waarom toch die kritiek op een luxe item? Een BMW kost meer dan een Ford Fiesta. Maar ik hoor nooit 'Jouw leasecontract gelukkig'..

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
WaterFire schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:43:
[...]

Waarom toch die kritiek op een luxe item? Een BMW kost meer dan een Ford Fiesta. Maar ik hoor nooit 'Jouw leasecontract gelukkig'..
Dat zou geen verkeerde opmerking zijn eigenlijk tegen sommige mensen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
j4y schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:29:
[...]

Als je lades belangrijk vindt zou ik zeker eens bij Next125 (duurder) en Ballerina kijken die hebben beide Blum Legrabox lades
Die heb ik hier eerder voorbij horen komen. Maar waarom die dan? Ik neem toch aan dat ieder merk lades met inleg heeft? Wat verantwoord de meerprijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
ObiTewodros schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:45:
Met 2000W (J/s) voor 5 minuten kun je 2 liter water op thee temperatuur krijgen, dus de helft van dat jaarverbruik lijkt me een realistischer hoeveelheid (voor de theeleut familie, anders een kwart ervan).

Quooker is los daarvan wel een must have :) Scheelt je een keer extra naar de keuken omdat het instant heet uit de kraan komt ipv minuten later uit de waterkoker. Dat mag wat (extra) kosten.
Ik gebruik ook super vaak heel kleine hoeveelheden (bv 100ml), dat gaat met een waterkoker niet/amper.

• ObiTewodros
Denizli schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:35:
[...]

Dat is ook veel, 490 kwh. Wij verbruiken 2800 kwh per jaar. incl waterkoker, droger, wasmachine, vriezer, tv, computer etc en alles behalve koken (thans op gas). Ik kan mij niet voorstelen dat 20% van het totaall voor de waterkoker is.
Alleen waterkoker is 60kWh. De rest is warm water uit de kraan geconverteerd naar kWh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
mitsumark schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:36:
[...]
Quooker is los daarvan wel een must have :) Scheelt je een keer extra naar de keuken omdat het instant heet uit de kraan komt ipv minuten later uit de waterkoker. Dat mag wat (extra) kosten.
Ik gebruik ook super vaak heel kleine hoeveelheden (bv 100ml), dat gaat met een waterkoker niet/amper.
Plus esthetisch (geen waterkoker in nis/op werkblad). Ben blij dat dat ding weg is en nu geen standaard item op het werkblad meer is.

Maar volgens mij hekelt de beste Tweakert op alles wat hij zelf acht nooit te gebruiken (zie ook opmerking stoomoven). Ik zou zeggen: We weten het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 13:18
Voor mensen met een combi-stoomoven: wat is jullie ervaring met het water wat na een stoombeurt overblijft?

Wij hebben een Siemens oven met stoom (HS858GXB6) en bij ons is geen sprake van 'een doekje er doorheen' na het stomen, maar echt dweilen en uitwringen. Het water loopt ook de kunststof rand in aan de onderkant en in de oven zelf ligt een hele plas.

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, alleen nooit echt uitsluitsel gehad of het nu normaal is of toch een mogelijk defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:19:
Gister tijdens montage kwamen we erachter dat er achter de verpakking een behoorlijke kras verborgen zat (van de ene naar voor naar de achterkant v.h. blad). Als dit aan de andere kant v.h. blad was, zou het bij de koffiecorner zijn en niet op de hoek waar je altijd zicht op hebt. Vandaag contact opnemen met de verkoper, maar tot op heden is de telefoonlijn in gesprek ... :X

edit: medewerker die de serviceaanvragen behandeld (en tevens onze verkoper is) is vandaag vrij, morgen weer contact.

[Afbeelding]
Gister contact gehad met de verkoper. Er komt een nieuw blad onze kant op, met twee dagen horen we wat de definitieve leverdatum zal zijn, de verkoper gaf aan dat dit maximaal 4 à 5 weken mag duren. Nog even afwachten dus, helaas kunnen we niet verder met monteren omdat we nisafwerking v.a. het werkblad hebben en dat gekit moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
goldmemberf1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:06:
Voor mensen met een combi-stoomoven: wat is jullie ervaring met het water wat na een stoombeurt overblijft?

Wij hebben een Siemens oven met stoom (HS858GXB6) en bij ons is geen sprake van 'een doekje er doorheen' na het stomen, maar echt dweilen en uitwringen. Het water loopt ook de kunststof rand in aan de onderkant en in de oven zelf ligt een hele plas.

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, alleen nooit echt uitsluitsel gehad of het nu normaal is of toch een mogelijk defect.
Hier draait het drogen en spoelen programma na elk programma met stoom. Niet droog, maar zeker niet meer dan enkel een doekje erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 13:18
Source90 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:
[...]

Hier draait het drogen en spoelen programma na elk programma met stoom. Niet droog, maar zeker niet meer dan enkel een doekje erdoor.
'Drogen en spoelen' ken ik niet, wel de dry function (oven staat op Engels i.v.m. buitenlandse vriendin). Die maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
goldmemberf1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:27:
[...]

'Drogen en spoelen' ken ik niet, wel de dry function (oven staat op Engels i.v.m. buitenlandse vriendin). Die maar eens proberen...
Heb geen Siemens, Miele hier.
Maar drogen inderdaad eens proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:
[...]

Denk je dat dit nog verschil maakt met een stoomoven met of zonder vaste wateraansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtu
  • Laatst online: 17:30

wtu

Even een vraag specifiek over verschillen in keramiek bladen.
We zitten in de fase van offertes laten vergelijk.
Winkel 1 offerte is gebaseerd op Dekker Zevenhuizen Evora Ceramics Easy Flow (link)
Winkel 2 offerte is gebaseerd op Kemie Neolith Cretona (link)

Volgens Winkel 2 is het Kemie blad van betere kwaliteit omdat er glasvezels in verwerkt zouden zitten aan de onderkant voor extra stevigheid.

Heeft iemand specifiek verstand van (kwaliteits)verschil tussen deze bladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

wtu schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:40:
Even een vraag specifiek over verschillen in keramiek bladen.
We zitten in de fase van offertes laten vergelijk.
Winkel 1 offerte is gebaseerd op Dekker Zevenhuizen Evora Ceramics Easy Flow (link)
Winkel 2 offerte is gebaseerd op Kemie Neolith Cretona (link)

Volgens Winkel 2 is het Kemie blad van betere kwaliteit omdat er glasvezels in verwerkt zouden zitten aan de onderkant voor extra stevigheid.

Heeft iemand specifiek verstand van (kwaliteits)verschil tussen deze bladen?
Ik weet het verschil niet, maar vroeg me af of Neolith wel keramiek is.

Daarnaast ben ik ontzettend benieuwd hoe Evora Ceramics zich verhoudt tot Dekton qua vlekbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 23:10
Weet iemand waar er losse lades voor Le Mans-kasten te koop zijn?

Ik heb een keuken die er nu een paar maanden inzit, met een Le Mans-kast. Die bevalt prima, maar er zou best een 3e lade bij mogen. Ik kan alleen maar complete systemen vinden in alle keukenwebshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent602
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-11-2022
Beste tweakers,

Afgelopen tijd hebben we veel nuttige informatie uit dit forum gehaald. Onze keuken is aan vervanging toe, graag ontvangen we jullie input /advies voor het gemaakte keuken ontwerp.

Bij het ontwerp steekt de keuken 70 cm in de woonkamer uit. Dit hebben we uitgemeten en uitgeprobeerd met hoge dozen en dat past goed met hoe de tafel nu staat (tafel is ook in het plattegrond getekend).

Het ikea ontwerp beginnend vanaf de rechterhoek, van rechts naar links :
- 60 cm brede meest rechter hoge kast: vaatwasser – 45 cm inbouw oven – CV ketel. In de meest rechter hoge kast kan de CV ketel achter de kastdeur weggewerkt worden (qua breedte past de ketel in een 60 cm kast en kan daardoor weggewerkt worden in de kast). De CV ketel willen we graag op die plek houden. Onder de CV ketel 55 cm ruimte tot het ruimte tot het 4 cm dikke aanrechtblad, waardoor er alleen 45 cm hoge inbouw oven zou passen
- linker hoge kast 60 cm breed: koelvries combinatie
- 40 cm breed lade kast
- 60 cm brede gootsteenkast
- 68 cm brede leman hoekkast ( ikea lemans hoekkast) 68x128
- 40 cm lade kast
- 80 cm lade kast voor inductie plaat met afzuiging
- 40 cm lade kast

Via de website van keukenkastenfabriek zagen we dat er meer keuze in afmetingen voor kasten waren. Waardoor dit een alternatief ontwerp is (beginnen in de meest rechter hoek):
60 cm hoge kast – 60 cm hoge kast – 45 cm lade kast – 60 cm gootsteenkast – 65 brede le mans hoekkast 65 x 110.
De andere zijde wordt dan 110 le mans hoekkast – 60 cm lade kast – 80 cm kast voor inductie plaat met afzuiging en 60 cm lade kast

Naast jullie input voor het ontwerp, nog twee specifieke vragen:
1. Kan een oven onder een CV geplaatst worden?
2. Wat raden jullie aan of een 45 cm inbouw oven met daaronder een vaatwasser. Of een 60 hoge inbouw oven en de vaatwasser verplaatsen naar de laatste 60 cm lade kast in het keukenkastenfabriek ontwerp?

Aangezien we waarschijnlijk max 5-7 jaar hier zullen blijven wonen, gaat onze gedachte uit naar een ikea keuken met een aanrechtblad via 123keukenbladen en apparatuur van bosch/siemens, of keukenkastenfabriek/keukenwinkel met soortgelijke kwaliteit/prijs

Alvast veel dank voor jullie input, Groet Vincent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2vCc__-hDg237Z_-WSVD9AGXvc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W8jzuCmQJXftG8Q8uTk7hIaY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjSjRhrju2kFvPBh5uHZPXwh-9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/86WrTmjpazPbruipYKsQogBO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-07 19:32
Bij een nieuwbouwwoning, is het dan zinvol om een Quooker combi plus toch op de standaard aanwezige warmwater aansluiting te laten aansluiten? Of is dat in the end onzuiniger?

Het weglaten van de warmwater aansluiting staat geen retour bedrag voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:41
gdvm schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:51:
Bij een nieuwbouwwoning, is het dan zinvol om een Quooker combi plus toch op de standaard aanwezige warmwater aansluiting te laten aansluiten? Of is dat in the end onzuiniger?

Het weglaten van de warmwater aansluiting staat geen retour bedrag voor..
Dan slaat iedere keer de CV aan als je warmwater tapt. Ik zou de leiding gewoon laten liggen en deze afsluitbaar maken vanaf de CV.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
Ik zag een tijdje geleden een keuken voorbijkomen met in een keukenkastje een opbergsysteem voor bakplaten en ovenroosters. Beetje zoals het binnenwerk van een oven.
Nu lukt het me niet deze los te vinden, wellicht moet ik de juiste term hiervoor hebben. Weet iemand hoe dit heet en waar ik deze kan vinden?
Bij alle sites rondom meubelinterieur.nl kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Modbreak:Voor kokend waterkranen hebben we al een topic: Ervaringen met kokendwaterkranen

Let erop dat we inmiddels ook Huishoudelijke waren hebben voor ervaringen met de keukenapparatuur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:30:
Ik zag een tijdje geleden een keuken voorbijkomen met in een keukenkastje een opbergsysteem voor bakplaten en ovenroosters. Beetje zoals het binnenwerk van een oven.
Nu lukt het me niet deze los te vinden, wellicht moet ik de juiste term hiervoor hebben. Weet iemand hoe dit heet en waar ik deze kan vinden?
Ik ken alleen deze van Siematic. Heb wel eens gezocht naar andere fabrikanten maar kan het ook niet vinden van reguliere keukenmerken.
https://www.webwinkelsiem...ouder-voor-bakplaten.html

Edit: deze stond nog in mijn bookmarks: https://www.impuls-kueche...aliteit/kesseboehmer.html
van het merk "Kesseboehmer" maar online nergens te vinden

Eventueel horeca variant:
https://www.ggmgastro.com...PCi1Jze8t28UaAuhkEALw_wcB

[ Voor 22% gewijzigd door SquareOne op 03-10-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15

CaDje

Framedrops for life

Vincent602 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:33:
Beste tweakers,

Afgelopen tijd hebben we veel nuttige informatie uit dit forum gehaald. Onze keuken is aan vervanging toe, graag ontvangen we jullie input /advies voor het gemaakte keuken ontwerp.

Bij het ontwerp steekt de keuken 70 cm in de woonkamer uit. Dit hebben we uitgemeten en uitgeprobeerd met hoge dozen en dat past goed met hoe de tafel nu staat (tafel is ook in het plattegrond getekend).

Het ikea ontwerp beginnend vanaf de rechterhoek, van rechts naar links :
- 60 cm brede meest rechter hoge kast: vaatwasser – 45 cm inbouw oven – CV ketel. In de meest rechter hoge kast kan de CV ketel achter de kastdeur weggewerkt worden (qua breedte past de ketel in een 60 cm kast en kan daardoor weggewerkt worden in de kast). De CV ketel willen we graag op die plek houden. Onder de CV ketel 55 cm ruimte tot het ruimte tot het 4 cm dikke aanrechtblad, waardoor er alleen 45 cm hoge inbouw oven zou passen
- linker hoge kast 60 cm breed: koelvries combinatie
- 40 cm breed lade kast
- 60 cm brede gootsteenkast
- 68 cm brede leman hoekkast ( ikea lemans hoekkast) 68x128
- 40 cm lade kast
- 80 cm lade kast voor inductie plaat met afzuiging
- 40 cm lade kast

Via de website van keukenkastenfabriek zagen we dat er meer keuze in afmetingen voor kasten waren. Waardoor dit een alternatief ontwerp is (beginnen in de meest rechter hoek):
60 cm hoge kast – 60 cm hoge kast – 45 cm lade kast – 60 cm gootsteenkast – 65 brede le mans hoekkast 65 x 110.
De andere zijde wordt dan 110 le mans hoekkast – 60 cm lade kast – 80 cm kast voor inductie plaat met afzuiging en 60 cm lade kast

Naast jullie input voor het ontwerp, nog twee specifieke vragen:
1. Kan een oven onder een CV geplaatst worden?
2. Wat raden jullie aan of een 45 cm inbouw oven met daaronder een vaatwasser. Of een 60 hoge inbouw oven en de vaatwasser verplaatsen naar de laatste 60 cm lade kast in het keukenkastenfabriek ontwerp?

Aangezien we waarschijnlijk max 5-7 jaar hier zullen blijven wonen, gaat onze gedachte uit naar een ikea keuken met een aanrechtblad via 123keukenbladen en apparatuur van bosch/siemens, of keukenkastenfabriek/keukenwinkel met soortgelijke kwaliteit/prijs

Alvast veel dank voor jullie input, Groet Vincent

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe belangrijk vind je een oven? 60cm is natuurlijk wat groter dan 45cm... Daarnaast, hoe hoog zijn die kasten? Als je bij Ikea voor een 240cm hoge kast gaat bestaat deze namelijk uit een 200cm + 40cm kast, dit is natuurlijk niet ideaal voor je CV ketel. De vaatwasser onder de oven lijkt mij ook lastig met Ikea, gezien je normaliter geen kast hebt waar de vaatwasser staat (deze is namelijk ook 60cm breed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
CaDje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Hoe belangrijk vind je een oven? 60cm is natuurlijk wat groter dan 45cm... Daarnaast, hoe hoog zijn die kasten? Als je bij Ikea voor een 240cm hoge kast gaat bestaat deze namelijk uit een 200cm + 40cm kast, dit is natuurlijk niet ideaal voor je CV ketel. De vaatwasser onder de oven lijkt mij ook lastig met Ikea, gezien je normaliter geen kast hebt waar de vaatwasser staat (deze is namelijk ook 60cm breed).
Vaatwasser is nog wel op te lossen :) heb ik bij vrienden gedaan bij een Ikea keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
SquareOne schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Ik ken alleen deze van Siematic. Heb wel eens gezocht naar andere fabrikanten maar kan het ook niet vinden van reguliere keukenmerken.
https://www.webwinkelsiem...ouder-voor-bakplaten.html

Edit: deze stond nog in mijn bookmarks: https://www.impuls-kueche...aliteit/kesseboehmer.html
van het merk "Kesseboehmer" maar online nergens te vinden

Eventueel horeca variant:
https://www.ggmgastro.com...PCi1Jze8t28UaAuhkEALw_wcB
Zoiets dus idd. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Streamz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:30:
Ik houd me aanbevolen!
Zoiets dus (wat mij betreft):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5lvdJxgAcbikIfwDFTtdSO6xbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Gei0aZFWCDKtK9jUp57IRtg.png?f=user_large

Zat er nu aan te denken om gewoon houten latjes ter breedte van de bakplaten te maken en deze wit te spuiten. Moet het zelfde resultaat geven verwacht ik.

Edit: zag de posts op de volgende pagina niet :')

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 03-10-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07 09:39
Source90 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Ik houd me aanbevolen!
[Afbeelding]

Zat er nu aan te denken om gewoon houten latjes ter breedte van de bakplaten te maken en deze wit te spuiten. Moet het zelfde resultaat geven verwacht ik.

De meeste keukenfabrikanten leveren die ook wel. Voor Häcker kun je die bv hier kopen, maar volgens mij hebben ze 'm ook van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Wij hebben een keuken gekocht die over een jaar opgeleverd wordt. We willen boven het keukenblad laten betegelen. Ik zoek nu naar tools waarin ik alvast onze keuken kan ontwerpen en dan verschillende tegels uitproberen om te kijken wat ons het beste bevalt.

Weten jullie een goede tool hiervoor? Ik zie online dat sketchup vaak aangeraden wordt. Dat heeft volgens mij wel een wat steile leercurve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
@Source90 @Streamz duitse term 'backblechlaterung' doet wonden op google :).
Dan kom je bij bijv. Häcker en Nobilia uit. Die van Noblia is van het eerder genoemde merk Kesseboehmer ofwel Kesseböhmer.
https://shop.nobilia.de/products/backblechhalter

[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 03-10-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 10:09
Source90 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Ik houd me aanbevolen!
[Afbeelding]

Ik heb deze, maar weet niet of het enkel werkt bij Siematic kasten. linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usco76gru1lY8kpzOalJbxhT2ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3SrTMRHaDEcAW1AkLIU6g02.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saC2fxsiqR6WoSQVVa2RE8tPkS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShZHPyesu0upSBKRzlWnbpdL.jpg?f=fotoalbum_large

Onze geplande (Artego) keuken. Afgelopen zaterdag een afspraak gehad bij een duitse keukenzaak en ik had hun het ontwerp al toegestuurd, dus na een uurtje was de prijs al bekend. Fijnafstemming moet nog gebeuren, maar dit moet hem wel worden(m'n vrouw was door omstandigheden niet bij de afspraak).
De prijs is binnen budget gebleven, dus ik ga de apparatuur (Miele) nog wat upgraden en een paar extra lades toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Analamoebe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze geplande (Artego) keuken. Afgelopen zaterdag een afspraak gehad bij een duitse keukenzaak en ik had hun het ontwerp al toegestuurd, dus na een uurtje was de prijs al bekend. Fijnafstemming moet nog gebeuren, maar dit moet hem wel worden(m'n vrouw was door omstandigheden niet bij de afspraak).
De prijs is binnen budget gebleven, dus ik ga de apparatuur (Miele) nog wat upgraden en een paar extra lades toevoegen.
Waar heb je je koelkast zitten, het wordt mij niet duidelijk uit de afbeeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Analamoebe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie ruimte!
Zou je die kasten linksboven met de ovens niet gewoon tot het plafond doen?
En dan waarschijnlijk die rechts onder (koelkast/vriezer?) ook.

Wat is het plan met het lage gedeelte links?
Ik zou persoonlijk 1 kant alles hoog (eventueel met nis) en andere kant alles laag doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 03-10-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
True schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:18:
[...]

Waar heb je je koelkast zitten, het wordt mij niet duidelijk uit de afbeeldingen.
Rechtsonder op de plattegrond gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
mitsumark schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:18:
[...]
Mooie ruimte!
Zou je die kasten linksboven met de ovens niet gewoon tot het plafond doen?
En dan waarschijnlijk die rechts onder (koelkast/vriezer?) ook.
Nee, wij houden dit bewust laag, net als het feit dat wij geen bovenkasten willen.
Wat is het plan met het lage gedeelte links?
Links zit de oven en magnetron en voor de rest is dat gewoon een stuk werkblad. Kan zijn dat daar de koffiemachine komt te staan.
Ik zou persoonlijk 1 kant alles hoog (eventueel met nis) en andere kant alles laag doen.
Wij kiezen hier heel bewust voor, de hele indeling van de keuken is zo als wij het willen en ook gewend zijn. Het huis waar we nu namelijk nog in wonen heeft een soortgelijke keuken en opstelling. Die hebben we 8 jaar geleden zo bedacht en uit laten voeren en bevalt zo goed dat we hetzelfde principe weer gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Analamoebe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:31:
Wij kiezen hier heel bewust voor, de hele indeling van de keuken is zo als wij het willen en ook gewend zijn. Het huis waar we nu namelijk nog in wonen heeft een soortgelijke keuken en opstelling. Die hebben we 8 jaar geleden zo bedacht en uit laten voeren en bevalt zo goed dat we hetzelfde principe weer gebruiken.
Helder, je wilt geen feedback dus :+ ik houd mij stil.

Pagina: 1 ... 366 ... 520 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1