keukenprinses schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:22:
Dag allemaal,
Ik vroeg me af hoe de volgende keuken merken zich tot elkaar verhouden in termen van kwaliteit en mate van afwerking. Wij zijn geinteresseerd in deze merken vanwege de donker eiken fineer fronten die zij aanbieden: Pronorm vs Rotpunkts vs Next125.
Ik weet dat Next125 het duurst is, maar ik vraag me af of het de meerprijs waard is als je geen bijzondere wensen hebt met betrekking tot maatvoering. Ook zouden de greeplijsten in een beperkt aantal kleuren beschikbaar zijn (niet matchend met de fronten)
Verder klopt het dat Pronorm binnenkasten altijd wit zijn? Dus als je een zwarte kleur front hebt dat je witte binnenkanten hebt.
Veel dank!
Ik zou eens zoeken op de merken die je noemt in de topic. Ook staat er in de startpost e.e.a. over segmenten.
Vrijwel alle info is ook in de brochures van de fabrikanten te vinden.
Zetje in de goede richting:
Paar zaken waar je naar moet kijken, die verschillen in prijs en kwaliteit veroorzaken:
Korpushoogte -
onderstreept wat meestal standaard wordt toepast
Next125: 75cm, 81,25cm,
87,5cm
Pronorm: 70,4cm (classicline),
76,8 (x-line, y-line), 83,2cm (x-line+, y-line+)
Rotpunkt:
78cm (X13, G78), 91cm (newdimensions, G91)
Korpuskleur
Next125: standaard QUARZ GRIJS, optioneel
geen idee, iemand?
Pronorm: wit of statusgrijs pearl
Rotpunkt: 26 kleuren beschikbaar (geen idee of er meerprijs is)
Ladesysteem
Next125: standaard Blum Legrabox
Pronorm: standaard ProStyle, optioneel ProTech 2.0 (gelijkwaardig aan Legrabox)
Rotpunkt: ZIRCON 950, optioneel ZIRCON1400 (smallere glazen zijkant, maar gevoelsmatig zou ik Legrabox of ProTech 2.0 kwalitatief hoger inschatten)
Greeplijsten
Next125: 10 verschillende kleuren mogelijk (geen idee of er meerprijs is)
Pronorm: 10 verschillende kleuren mogelijk (geen idee of er meerprijs is)
Rotpunkt: INOX, alle SC/LX kleuren, MX (Black, Carbon, White, en Snow)
Fronten
Eigenlijk een van de belangrijkste, zo niet het belangrijkste oorzaken van prijsverschillen. Probeer vergelijkbare type fronten te vergelijken tussen de verschillende merken. Het heeft niet zoveel zin als je bij Next125 een Fenix front neemt, en bij Rotpunkt en kunststof gelamineerd front. Dan ontstaan er significante prijsverschillen.
[
Voor 8% gewijzigd door
SquareOne op 25-09-2022 10:57
]