• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:48
SquareOne schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:17:
Exciting times voor keuken liefhebbers, keukenverkopers, en kopers: vandaag is de Hausmesse weer van start gegaan waar merken hun noviteiten presenteren:

Pronorm
https://www.pronorm.de/wp...Pronorm_Pressetext_GB.pdf

Rotpunkt
Noviteiten: https://kitchenevent.online/nl/home/rotpunkt23/new/
https://no-limits.haecker-kuechen.com/de/

Häcker komt oa met meubels, hoop nieuwe fronten voor Systemat en ook een nieuwe korpus hoogte van 84,5 (al dacht ik dat die er al was, maar kan het mis hebben.

Wij zijn blij met de nieuwe fronten, onze keuken gaan we (weer) aanpassen 😅

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:49
diabyte schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:04:
[...]

https://no-limits.haecker-kuechen.com/de/

Häcker komt oa met meubels, hoop nieuwe fronten voor Systemat en ook een nieuwe korpus hoogte van 84,5 (al dacht ik dat die er al was, maar kan het mis hebben.

Wij zijn blij met de nieuwe fronten, onze keuken gaan we (weer) aanpassen 😅
Ik zie het niet, maar misschien 84,5cm nu ook greeploos?

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:22

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:17:
Exciting times voor keuken liefhebbers, keukenverkopers, en kopers: vandaag is de Hausmesse weer van start gegaan waar merken hun noviteiten presenteren:
Ik zit te wachten op de Miele Combi-stoomoven met sproeikop.
Om schoon te maken.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 20:31
Vandaag onze keukenleverancier aan de lijn, onze rational keuken die week 40 geleverd zou worden komt niet. Rational heeft faillissement aangevraagd.

Mogelijk wordt het een ballerina keuken, die kunnen ze week 42 gaan leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door jichem op 17-09-2022 14:25 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb afgelopen week een klein rondje keukenleveranciers gedaan.
Nog geen prijzen binnen, maar vielen me wel een paar zaken op.

Ik had zelf een schets gemaakt zoals ik het ongeveer wilde hebben.
Slechts een enkeling gaf aan 'dit zou je wellicht beter zo kunnen doen'.
Ook legden sommigen niet goed de alternatieven uit; de voor- of nadelen.
Als wij zeiden 'we denken hier aan een RVS lijst' was er maar een enkeling die zei 'ik laat je me ook even in zwart zien. Kun je zien hoe dat staat met hout'.
Ze vroegen ook bijna geen van allen welke koelkast of vaatwasser ik dan precies wilde hebben.
Ze hadden niet een lijstje of zoiets, wat je kan doornemen en waar dan een product uit kwam.

Het meest hinderlijke vond ik dat ze geen van allen precies op de hoogte waren welke kleuren keukenblad er waren in de merken die zij voerden.
Het is echt niet zo dat bijvoorbeeld Dekton 643 kleuren heeft. Die collectie is redelijk beperkt. Maar zelfs dat hebben ze niet liggen.

Verdere tegenvallers was soms het gebrek aan flexibiliteit.
Bijvoorbeeld bij Next125 kun je kiezen tussen een lade van bijvoorbeeld 60 of 80. 90 of 100 ook.
Maar 70 weer niet.
Met CNC is het een fluitje van een cent om dat aan te passen. Zo 1995.
Ook dat je bij een keuken in fineer niet kunt kiezen voor doorlopende houtlijnen... ook zoiets.
Leg zo'n plaat onder de CNC en klaar. Kost de fabriek misschien € 50 meer en die bereken je in veelvoud door.

En dat er nog keukenmerken zijn die met een beperkte hoeveelheid melamine of laminaat op de proppen komen... onbegrijpelijk.
In de huidige tijd hebben Leeuwerik of Baars & Bloemhof honderden soorten op voorraad en vandaag bestellen is morgen binnen.
Waarom niet tegen een beperkte meerprijs een breder pallet.
Wij waren over een bepaalde keuken best tevreden, maar ze hadden maar een zeer beperkte keuze in houtkleurige frontjes. Dan gaat die keuken dus sowieso niet door, ook al was hij de goedkoopste.

Klaar.

• DrJZ
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Your Grandma schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:49:
Eventjes geleden hebben wij ons ook gemeld voor een keuken.

[...]

Inmiddels hebben we een indeling gekozen, maar we zijn benieuwd of jullie nog zaken zien die net wat handiger kunnen. Persoonlijk had ik graag symmetrie in het keukenblok gehad, maar dit is volgens mij onmogelijk door de vaatwasser en de spoelbak. Vaatwasser in de kastenwand hebben we aan gedacht, maar dan moeten we een servieskast opofferen.

***members only***
Wij hebben precies dezelfde keukenmaten. Wat mij is voorgesteld is 60-90-60-90-60. In ons geval hebben we ook bovenkasten en een uitschuifbare afzuigkap verwerkt in de bovenkasten. De bovenkasten zijn in het midden gecentreerd 45-45-60-45-45. Dan is het wel symmetrisch. Is dit ook een Next125 keuken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:57:

Als wij zeiden 'we denken hier aan een RVS lijst' was er maar een enkeling die zei 'ik laat je me ook even in zwart zien. Kun je zien hoe dat staat met hout'.
Ze vroegen ook bijna geen van allen welke koelkast of vaatwasser ik dan precies wilde hebben.
Ze hadden niet een lijstje of zoiets, wat je kan doornemen en waar dan een product uit kwam.

Het meest hinderlijke vond ik dat ze geen van allen precies op de hoogte waren welke kleuren keukenblad er waren in de merken die zij voerden.
Het is echt niet zo dat bijvoorbeeld Dekton 643 kleuren heeft. Die collectie is redelijk beperkt. Maar zelfs dat hebben ze niet liggen.

Bijvoorbeeld bij Next125 kun je kiezen tussen een lade van bijvoorbeeld 60 of 80. 90 of 100 ook.
Maar 70 weer niet.
Ook dat je bij een keuken in fineer niet kunt kiezen voor doorlopende houtlijnen... ook zoiets.
Leg zo'n plaat onder de CNC en klaar. Kost de fabriek misschien € 50 meer en die bereken je in veelvoud door.

En dat er nog keukenmerken zijn die met een beperkte hoeveelheid melamine of laminaat op de proppen komen... onbegrijpelijk.
In de huidige tijd hebben Leeuwerik of Baars & Bloemhof honderden soorten op voorraad en vandaag bestellen is morgen binnen.
Wij waren over een bepaalde keuken best tevreden, maar ze hadden maar een zeer beperkte keuze in houtkleurige frontjes. Dan gaat die keuken dus sowieso niet door, ook al was hij de goedkoopste.

Klaar.
Simpel, meer keuze geeft veel hogere kosten, niet alleen een paar tientjes zoals je aangeeft.
Daarnaast zijn er wel degelijk winkels/merken/interieurbouwers die hebben wat jij zoekt, maar je bent naar de verkeerde winkels gegaan...

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:33:
[...]

Simpel, meer keuze geeft veel hogere kosten, niet alleen een paar tientjes zoals je aangeeft.
Daarnaast zijn er wel degelijk winkels/merken/interieurbouwers die hebben wat jij zoekt, maar je bent naar de verkeerde winkels gegaan...
Als je gewoon mijn post goed gelezen, had dan had je kunnen zien dat ze niet allemaal zo waren.
De woorden 'soms' of 'een enkeling' hadden een indicatie voor je kunnen zijn.

Bij sommigen kan ik wel kiezen wat ik wil, en ja, ik weet dat daar een meerprijs aan vast zit.
Ik verbaasde me erover dat er in deze veranderende wereld zoveel keukenmerken nog zo vast zitten in 'dit is het'.
Is helemaal niet meer nodig met huidige voorraadbeheer software of semi-VMI en cnc-machines.

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-06 21:15
DrJZ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:12:
[...]

Wij hebben precies dezelfde keukenmaten. Wat mij is voorgesteld is 60-90-60-90-60. In ons geval hebben we ook bovenkasten en een uitschuifbare afzuigkap verwerkt in de bovenkasten. De bovenkasten zijn in het midden gecentreerd 45-45-60-45-45. Dan is het wel symmetrisch. Is dit ook een Next125 keuken?
Het is inderdaad ook een Next125. We hebben overigens net getekend en ervoor gekozen om de indeling te houden zoals die was. Nu loopt de horizontale lijn te minste over 2,40m door. Ook kwa kookplaat / afwasmachine / snijruimte was dit uiteindelijk toch het meest praktisch. Het keukenblok is geheel uitgevoerd als Sensiq inox en de kastenwand als sensiq onyx zwart. :*) Mocht er behoefte zijn aan meer informatie, schroom niet ;)

• DrJZ
Your Grandma schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:00:
[...]

Het is inderdaad ook een Next125. We hebben overigens net getekend en ervoor gekozen om de indeling te houden zoals die was. Nu loopt de horizontale lijn te minste over 2,40m door. Ook kwa kookplaat / afwasmachine / snijruimte was dit uiteindelijk toch het meest praktisch. Het keukenblok is geheel uitgevoerd als Sensiq inox en de kastenwand als sensiq onyx zwart. :*) Mocht er behoefte zijn aan meer informatie, schroom niet ;)
Grappig, ik zie dat het Next125 is door de lage plinten en dunne zwevende wangen. Leuk om te zien hoe de indeling bij jullie is. Jullie hebben gekozen voor een touch systeem voor de onderlades. Ik heb het zelf niet goed genoeg getest, maar is dit wel fijn omdat je er tegen aan kan botsen tijdens het koken en dan gaat de lade open? We hebben nu gekozen voor een horizontale greeplijst omdat het low-tech en dummy proof is, maar een touch systeem is wel luxer. En hoe ga je de achterwand afwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your Grandma
Bovenste lades hebben we bewust met een greeplijst gedaan omdat je wel eens tegen het aanrecht aan staat en dan de lades open drukt. Met de onderste hadden we hier geen probleem mee, dus die hebben we push to open gedaan. De lage plint i.c.m de greeplijst boven vonden we mooi in evenwicht. De achterwand willen we stucen en met een water en vuil afstotend coating afwerken.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wij krijgen in onze koffienis ook een achterwand (duh)
Vooralsnog willen we die van hetzelfde materiaal maken als het blad in de koffienis.
Mar stucen en zo'n coating is ook een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Rzaan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:36:
Bij sommigen kan ik wel kiezen wat ik wil, en ja, ik weet dat daar een meerprijs aan vast zit.
Ik verbaasde me erover dat er in deze veranderende wereld zoveel keukenmerken nog zo vast zitten in 'dit is het'.
Is helemaal niet meer nodig met huidige voorraadbeheer software of semi-VMI en cnc-machines.
Meer keus = duurder op allerlei vlakken, daar kan geen software pakket of CNC machine tegenop.
"dit is het" is (nog steeds) nodig om goedkoop / de goedkoopste te zijn.
Óf je gaat naar een prijsvechter met weinig keus, óf je gaat naar het hoge segment met alle keus die je kunt voorstellen, of iets daar tussenin.

Maar dan klagen dat de prijsvechters niet al je wensen kunnen vervullen vind ik erg laag.
Ik ga ook niet naar Dacia en dan klagen dat ze geen verlengde versie hebben zoals bij BMW.

Het is dan misschien niet voor jou, maar voor velen is het meer dan prima.
Gezien jouw posts, lijkt het me meer dan logisch dat je niet naar Superkeukens oid gaat.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mitsumark schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:01:
[...]

Meer keus = duurder op allerlei vlakken, daar kan geen software pakket of CNC machine tegenop.
"dit is het" is (nog steeds) nodig om goedkoop / de goedkoopste te zijn.
Óf je gaat naar een prijsvechter met weinig keus, óf je gaat naar het hoge segment met alle keus die je kunt voorstellen, of iets daar tussenin.

Maar dan klagen dat de prijsvechters niet al je wensen kunnen vervullen vind ik erg laag.
Ik ga ook niet naar Dacia en dan klagen dat ze geen verlengde versie hebben zoals bij BMW.

Het is dan misschien niet voor jou, maar voor velen is het meer dan prima.
Gezien jouw posts, lijkt het me meer dan logisch dat je niet naar Superkeukens oid gaat.
Wat klets je nou allemaal?
Ik ben helemaal niet naar prijsvechters gegaan.
Of geef me anders even aan welke merken en winkels daaronder vallen.
Ben gewoon bij middle of the road keukenboeren en een paar keukens-op-maat zaken geweest.

Mijn voorbeeld over geen lade kunnen krijgen van 70, betreft een Next125 keuken.
Het niet kunnen laten doorlopen van een lijn, betreft ook Next125 en 2 andere Nederlandse merken. Dacht dat eentje Keller was, en de ander Tristar.
Next125 is niet de top, maar hoort toch zeker niet bij de budgetmerken.
Of er moet sinds gisteren iets veranderd zijn.
Keller weet ik te weinig van.

Dus hou je terminologie als 'laag' voor je als je niet weet waar je over praat.

[ Voor 1% gewijzigd door Rzaan op 19-09-2022 12:09 . Reden: Merk 'Tristar' toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:37
Maar 70 weer niet.
...
.....
Ooit kon je de Lanica Ypsilon krijgen in ruim 100 verschillende kleuren. Daar zijn ze snel mee gestopt want er waren er acht heel populair, en de rest kwam amper voor. Dat geldt waarschijnlijk ook voor jouw wensen :)

Maar wat je wilt is prima mogelijk, maar ga dan naar een keukenleverancier op maat. Dan kun je uit de hele collectie van Unilin, Finsa of welke leverancier dan ook, in exact de breedte die je wenst.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProTagger
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2024

Maar 70 weer niet.

Klaar.
Wellicht eens kijken naar Siematic of Bulthaup? Afhankelijk van de serie die je kiest, scheelt het niet zo heel veel met Next125 qua prijs, maar ga je er wel op vooruit qua maatwerk en kwaliteit.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Even een vraag alvorens we serieus stappen gaan ondernemen. Zijn nu bij Brugman, Bruynzeel, Keukensale.com, Ikea, Keukenmax binnen geweest om gewoon wat indrukken op te doen. Krijg wel een onderbuik gevoel bij winkels maar welke zaken zijn aan te raden als ik een kwalitatief goede keuken wil kopen in het midden-hoog segment? Laatste keer dat wij een keuken hebben gekocht was 20 jaar geleden en zijn toe aan wat nieuws maar de bekende bomen en het bos en zo. Zie wel een enorme lijst in TS maar als ik die allemaal af moet zijn al dagen van de maand gevuld.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Conrado schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:42:

Maar wat je wilt is prima mogelijk, maar ga dan naar een keukenleverancier op maat. Dan kun je uit de hele collectie van Unilin, Finsa of welke leverancier dan ook, in exact de breedte die je wenst.
Zoiets zal het ook wel worden.
Maar ik had gedacht dat de meeste keukenmerken in het midden-segment wel wat stappen hadden gemaakt.
Next125 positioneert zich wat hoger in de markt, maar dat maken ze niet op alle vlakken waar.
Dan vind ik het toch een beetje teleurstellend dat ze juist op zoiets eenvoudigs als kastbreedte of het laten doorlopen van een patroon nog niet zo doorgevoerd zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Rzaan op 17-09-2022 20:11 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:24
jichem schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:23:
Vandaag onze keukenleverancier aan de lijn, onze rational keuken die week 40 geleverd zou worden komt niet. Rational heeft faillissement aangevraagd.

Mogelijk wordt het een ballerina keuken, die kunnen ze week 42 gaan leveren.
Jeetje. Dat is een heftige mededeling zo kort van tevoren. Heeft het behalve uitstel nog andere consequenties? Aanbetaling? Prijsverschil?
Sterkte in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toke_gt schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:39:
[...]

Jeetje. Dat is een heftige mededeling zo kort van tevoren. Heeft het behalve uitstel nog andere consequenties? Aanbetaling? Prijsverschil?
Sterkte in ieder geval.
Ja dat was echt een enorme tegenvaller, het is de afsluiting van een lange verbouwing en we keken er enorm naar uit. Vooral omdat het allemaal super goed aanvoelde.

We hebben nog niets betaald, en qua prijsverschil zullen we gaan horen. Maar dat zal waarschijnlijk niet in ons nadeel uitvallen. Deze week maar eens gaan kijken of ballerina ons ook bevalt.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:32
jichem schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:47:
[...]

Ja dat was echt een enorme tegenvaller, het is de afsluiting van een lange verbouwing en we keken er enorm naar uit. Vooral omdat het allemaal super goed aanvoelde.

We hebben nog niets betaald, en qua prijsverschil zullen we gaan horen. Maar dat zal waarschijnlijk niet in ons nadeel uitvallen. Deze week maar eens gaan kijken of ballerina ons ook bevalt.
Vervelend en heel herkenbaar. Hebben wij in 2017 gehad. Kregen toen uiteindelijk van een andere leverancier een luxere keuken in kleur gespoten welke wij wilden. Uiteindelijk hadden wij een veel duurdere keuken voor dezelfde prijs O-) Maar het geeft wel stress en gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rzaan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:08:
[...]

Zoiets zal het ook wel worden.
Maar ik had gedacht dat de meeste keukenmerken in het midden-segment wel wat stappen hadden gemaakt.
Next125 positioneert zich wat hoger in de markt, maar dat maken ze niet op alle vlakken waar.
Dan vind ik het toch een beetje teleurstellend dat ze juist op zoiets eenvoudigs als kastbreedte of het laten doorlopen van een patroon nog niet zo doorgevoerd zijn.
Heb je al eens naar Tristar gekeken? Ik liep ook tegen allemaal bezwaren aan bij ‘standaard’ merken. Tristar kon de flexibiliteit en kwaliteit (Fenix fronten, legrabox lades) leveren voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:35
Kenners! Zoals een paar maanden geleden aangegeven (en positief ontvangen door @Floor-is ) dat onze keuken uit 1984 wel eens aan de beurt is. De zoektocht is gestart bij en hier is het volgende uitgekomen tot nu toe. Aangezien ik echt nul ervaring met een nieuwe keuken heb zou enige feedback zeer gewaardeerd worden! Indeling, belijning, totaalprijs, etc. laat het horen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@True Welk e-mail heb je gebruikt om door te sturen naar SuperKeukens? Op hun site zie ik het zo niet, alleen een contact formulier invullen, maar daar kan ik geen bijlages meesturen.

[ Voor 104% gewijzigd door vinom op 24-09-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:06:
Kenners! Zoals een paar maanden geleden aangegeven (en positief ontvangen door @Floor-is ) dat onze keuken uit 1984 wel eens aan de beurt is. De zoektocht is gestart bij en hier is het volgende uitgekomen tot nu toe. Aangezien ik echt nul ervaring met een nieuwe keuken heb zou enige feedback zeer gewaardeerd worden! Indeling, belijning, totaalprijs, etc. laat het horen :)

***members only***
Bewuste keuze om te koken voor het raam en spoelen bij de wand? Persoonlijk zou ik liever spoelen voor het raam en koken bij de muur ivm vies worden raam (opstijgende damp en vet).

Is er wellicht 30cm meer ruimte aan de kant waar nu het spoeldeel is ingetekend, of is dit de maximale maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:20:
[...]

Heb je al eens naar Tristar gekeken? Ik liep ook tegen allemaal bezwaren aan bij ‘standaard’ merken. Tristar kon de flexibiliteit en kwaliteit (Fenix fronten, legrabox lades) leveren voor een redelijk bedrag.
Nee, nog niet.
Bedankt
Ik zal eens kijken welke keukenzaak dit heeft.
We willen ook echt niks geks of zo.

Eén van de zaken gaf aan dat ze wel hun keuken van een bepaald merk konden leveren, die wel kastjes op maat kon maken.
Maar die hadden dan weer een beperkt aantal kleuren voor de fronten.
Dit kon de keukenzaak echter oplossen door tegen een kleine meerprijs de fronten door een meubelmaker te laten vervaardigen.
Deze kon er dan de door ons gewenste decorplaat tegenaan plakken (of al voorbeplakte platen, geen idee)

Hieronder een voorbeeld van wat wij willen voor onze hoge kasten.
De bovenste is van Next125, kleur noten. Dat had onze voorkeur.

De onderste is een plaat van Eggers, H3734
Komt redelijk overeen.
In ieder geval genoeg voor ons.

Afbeeldingslocatie: https://www.next125.com/fileadmin/_processed_/e/1/csm_NX620-F685_1c423eeafb.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.avanti-camperbouw.nl/bestanden/paginas/Meubelplaat/Houtdecor/H3734.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
SquareOne schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:33:
[...]

Bewuste keuze om te koken voor het raam en spoelen bij de wand? Persoonlijk zou ik liever spoelen voor het raam en koken bij de muur ivm vies worden raam (opstijgende damp en vet).

Is er wellicht 30cm meer ruimte aan de kant waar nu het spoeldeel is ingetekend, of is dit de maximale maatvoering?
Bewuste keuze inderdaad, anders kan het raam niet meer open, want die komt dan tegen de kraan aan. Als dat niet het geval was, hadden we het inderdaad omgedraaid.

30cm meer ruimte aan de spoelkant: we hebben bewust ruimte overgelaten links zodat daar de prullenbak kan staan. Als je dat bedoelt :)
Members only:

[ Voor 80% gewijzigd door vinom op 18-09-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:50:
[...]

Nee, nog niet.
Bedankt

Eén van de zaken gaf aan dat ze wel hun keuken van een bepaald merk konden leveren, die wel kastjes op maat kon maken.
Dit kon de keukenzaak echter oplossen door tegen een kleine meerprijs de fronten door een meubelmaker te laten vervaardigen.
Deze kon er dan de door ons gewenste decorplaat tegenaan plakken (of al voorbeplakte platen, geen idee)

Komt redelijk overeen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Next125 is echt fineer toch? Egger is kunststof (houtlook).
Tristar heeft helaas geen catalogus / brochures, dus het is wel moeilijk zoeken welke fronten zij in het assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:51:
[...]

Bewuste keuze inderdaad, anders kan het raam niet meer open, want die komt dan tegen de kraan aan. Als dat niet het geval was, hadden we het inderdaad omgedraaid.

30cm meer ruimte aan de spoelkant: we hebben bewust ruimte overgelaten links zodat daar de prullenbak kan staan. Als je dat bedoelt :)

[...]
okay :). Voor de spoelkant wilde ik de suggestie doen om een 'dedicated' spoelkast te nemen en nog een kastje ernaast. Bijv. 50cm spoelkast en dan nog een 50cm ladekast of lemans kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:02:
Next125 is echt fineer toch? Egger is kunststof (houtlook).
Klopt, maar maakt ons niks uit.
Ik moet er echt met mijn neus bovenop staan om het verschil te zien.
En om nu alleen maar tegen bezoek te kunnen zeggen 'het is echt fineer'.... boeien.

Er is een balans tussen duurzaamheid, prijs, looks, gemak.
En die die balans ligt bij iedereen anders.

Net zoals bij kozijnen.
Dan zeggen mensen heel trots 'echt hout'.
Terwijl je echt heel dicht bij moet komen en er zelfs op moet kloppen, om het te kunnen voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rzaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:07:
[...]

Klopt, maar maakt ons niks uit.
Ik moet er echt met mijn neus bovenop staan om het verschil te zien.
En om nu alleen maar tegen bezoek te kunnen zeggen 'het is echt fineer'.... boeien.

Er is een balans tussen duurzaamheid, prijs, looks, gemak.
En die die balans ligt bij iedereen anders.

Net zoals bij kozijnen.
Dan zeggen mensen heel trots 'echt hout'.
Terwijl je echt heel dicht bij moet komen en er zelfs op moet kloppen, om het te kunnen voelen.
Dat was niet helemaal het punt dat ik wilde maken. Ging me er vooral om dat je ervan bewust bent dat het andere type fronten zijn met elk z'n eigen voor- en nadelen.

Er zijn genoeg nadelen te bedenken van fineer t.o.v. kunststof houtlook fronten.

Overigens, kijk eens naar 'Lincoln Walnut' van Egger. Wellicht dat dat nog wat inspiratie geeft.
Siematic heeft dat front in het assortiment. In dit topic staan volgens mij een tweetal voorbeelden van keukens met dat front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[b]SquareOne schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:15:
Overigens, kijk eens naar 'Lincoln Walnut' van Egger. Wellicht dat dat nog wat inspiratie geeft.
Siematic heeft dat front in het assortiment. In dit topic staan volgens mij een tweetal voorbeelden van keukens met dat front.
Ik vatte je bericht ook op als een 'weet dat het niet hetzelfde materiaal is'.

Die Lincoln Walnut is ook mooi.
Wat ons aan noten bevalt is de redelijk rustige tekening.
En er zit meer rood in.

Ik ga eens zoeken in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rzaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:20:
[...]

Ik vatte je bericht ook op als een 'weet dat het niet hetzelfde materiaal is'.

Die Lincoln Walnut is ook mooi.
Wat ons aan noten bevalt is de redelijk rustige tekening.
En er zit meer rood in.

Ik ga eens zoeken in het topic.
Gaat om de keukens van @TheMoonMan en @JackBol, staan beide in de ' pins' van het topic.
De één is een combi met wit, de ander met zwart. Beide heel fraai.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo mede-keuken-bouwers!

Als eerste heel erg dank aan alle bijdragen en informatie die in dit topic gedeeld worden, heeft enorm geholpen bij het ontwerp van mijn keuken! De keuken staat nu al bijna een jaar, maar ter inspiratie voor anderen deel ik bij deze het hele verhaal.

Het gaat om een appartement afkomstig van een woningcorporatie, grondig verbouwd en daarbij ook zelf een keuken ontworpen en geplaatst. De keuken komt van IKEA exclusief apparatuur. Alle inbouw apparatuur komt van de bekende retailers (Keukenloods, Coolblue, Budgetplan).

Het begon allemaal met de 3D schetsen in de IKEA keukenplanner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuaZhDung9_dhrM0bCmT_t7DVdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIzOgy1k4uHe4lSXtZwVNiM7.jpg?f=fotoalbum_large

Waarna je met een keuken specialist van IKEA via Zoom het hele ontwerp doorspreekt en verder aanpast waar nodig. Als je aangeeft de apparatuur zelf te regelen, is dat geen enkel probleem. Deze review met een expert van IKEA was heel nuttig, heb daar aanzienlijk nog wat verbeteringen aan gehad.

Daarna kon het plaatsen van de technische aansluitingen beginnen:
- 3-fasen voor kookplaat
- Ovengroep
- Vaatwasser/Koelkast/Licht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aHzWrfjUu0rPT-ABuumgY6geFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsNx3iYsyk717vcV95cKfDdE.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens hebben de stucadoors er weer 1 geheel van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7Dh8FnWjHo4VzmsKdqVxcNshYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vx1HraHrMOcayZ5nhIMnbWNH.jpg?f=fotoalbum_large

En kon na het drogen en schilderen het opbouwen van het frame beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGTCGlvyYrEn1PfeB723GwCBrok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqCnWD6ZCc0PerBhBPnNOyNI.jpg?f=fotoalbum_large

En na het frame, inbouwapparatuur en afmontage stond er ineens een keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPasaR0pTGe3bEik_42dkl5VaHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFH7UuEvi9hhwNVXhHwg5wB8.jpg?f=fotoalbum_large

Met de volgende kostenopbouw en apparatuur:
  • Keukenframe: IKEA (Kasten, lades, fronten, werkbladen, spoelbak) €3383
  • Kookplaat: AEG IKE84441FB BE Hob2Hood €629
  • Afzuigkap: AEG DGE5861HM Hob2Hood €529
  • Vaatwasser: IKEA Rengora €349
  • Koel/Vries combi: Samsung BRB26602FWW/EF €715
  • Oven: AEG KMK361000M €579
  • Overig: Grohe kraan, klein materiaal €500
Al met al een complete keuken voor ongeveer €6684 (en een man-dag of 10, eigen tijd)

Voor iedereen die wat meer van het zelf klussen houd en wat tijd hiervoor wil maken is dit zeker een goede optie. Tijdens de opbouw bleek de schuine afzuigkap toch niet zo'n heel praktisch idee, dus toen toch voor bovenkasten gekozen en een inbouwafzuigkap erin gezet. De Hob2Hood functie van AEG is een mooie uitkomst. Het blad is op maat gefreesd bij IKEA en de zwarte spoelbak is daar in verzonken zodat er geen opstaande rand is.

[ Voor 5% gewijzigd door fterheide op 18-09-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58
Rzaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:50:
[...]

Nee, nog niet.
Bedankt

Komt redelijk overeen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riN8ZQHwkngvdV8sTpxEf1muiPg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2GIDorF7IJUyrtDkWtnWaDgR.jpg?f=user_large

Walnoot hebben wij ook in kunststof, idd rustige tekening met een warme uitstraling,
Als ik je goed begrijp is je probleem niet het materiaal, maar meer de beschikbare opties qua maatvoering,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:41
fterheide schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:13:
Hallo mede-keuken-bouwers!

Als eerste heel erg dank aan alle bijdragen en informatie die in dit topic gedeeld worden, heeft enorm geholpen bij het ontwerp van mijn keuken! De keuken staat nu al bijna een jaar, maar ter inspiratie voor anderen deel ik bij deze het hele verhaal.

Het gaat om een appartement afkomstig van een woningcorporatie, grondig verbouwd en daarbij ook zelf een keuken ontworpen en geplaatst. De keuken komt van IKEA exclusief apparatuur. Alle inbouw apparatuur komt van de bekende retailers (Keukenloods, Coolblue, Budgetplan).

Het begon allemaal met de 3D schetsen in de IKEA keukenplanner:

[Afbeelding]

Waarna je met een keuken specialist van IKEA via Zoom het hele ontwerp doorspreekt en verder aanpast waar nodig. Als je aangeeft de apparatuur zelf te regelen, is dat geen enkel probleem. Deze review met een expert van IKEA was heel nuttig, heb daar aanzienlijk nog wat verbeteringen aan gehad.

Daarna kon het plaatsen van de technische aansluitingen beginnen:
- 3-fasen voor kookplaat
- Ovengroep
- Vaatwasser/Koelkast/Licht

[Afbeelding]

Vervolgens hebben de stucadoors er weer 1 geheel van gemaakt:
[Afbeelding]

En kon na het drogen en schilderen het opbouwen van het frame beginnen:
[Afbeelding]

En na het frame, inbouwapparatuur en afmontage stond er ineens een keuken:
[Afbeelding]

Met de volgende kostenopbouw en apparatuur:
  • Keukenframe: IKEA (Kasten, lades, fronten, werkbladen, spoelbak) €3383
  • Kookplaat: AEG IKE84441FB BE Hob2Hood €629
  • Afzuigkap: AEG DGE5861HM Hob2Hood €529
  • Vaatwasser: IKEA Rengora €349
  • Koel/Vries combi: Samsung BRB26602FWW/EF €715
  • Oven: AEG KMK361000M €579
  • Overig: Grohe kraan, klein materiaal €500
Al met al een complete keuken voor ongeveer €6684.

Voor iedereen die wat meer van het zelf klussen houd en wat tijd hiervoor wil maken is dit zeker een goede optie. Tijdens de opbouw bleek de schuine afzuigkap toch niet zo'n heel praktisch idee, dus toen toch voor bovenkasten gekozen en een inbouwafzuigkap erin gezet. De Hob2Hood functie van AEG is een mooie uitkomst. Het blad is op maat gefreesd bij IKEA en de zwarte spoelbak is daar in verzonken zodat er geen opstaande rand is.
Ik zie geen naad bij de bedekkingspanelen aan de achterkant van je blok. Die zijn er wel neem ik aan? Of heeft Ikea (eindelijk) grotere bedekkingspanelen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Laatst online: 28-11-2022
t14wo schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:52:
[...]

Ik zie geen naad bij de bedekkingspanelen aan de achterkant van je blok. Die zijn er wel neem ik aan? Of heeft Ikea (eindelijk) grotere bedekkingspanelen beschikbaar?
Als je goed inzoomt op de foto zie je die naad wel zitten. De bedekkingspanelen krijg je wel heel haaks gemonteerd als je de afgekorte kant tegen de onderkant van de bar aanzet. Het laatste paneel is in de lengte zelfs afgekort en die zaagsnede valt tegen de muur aan.

Nog een foto uit een andere hoek:
(voordat de inbouw oven erin zat ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-djDo71r120tw-Q8c3d3HmVv7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRpvmxz9PA32WyU5RvWwOUvT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

macfocus schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:46:

Als ik je goed begrijp is je probleem niet het materiaal, maar meer de beschikbare opties qua maatvoering,
Het is eigenlijk beide.
Next125 voldoet helemaal qua kleuren-keuze.
Maar je kunt alleen maar standaard ladematen kopen.

Als we zouden moeten kiezen, dan zetten we kleur op 1 zoals jij stelde.
Als de kasten wat smaller worden, dan valt daar nog mee te leven.
Mindere kleur niet, want dat zie je elke dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

vinom schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:06:

@True Welk e-mail heb je gebruikt om door te sturen naar SuperKeukens? Op hun site zie ik het zo niet, alleen een contact formulier invullen, maar daar kan ik geen bijlages meesturen.
Bij mij was 't andersom. Ik had een offerte van SK en heb die richting keukenloods gestuurd.
Als je een SK in de buurt hebt zou ik 'm gewoon digitaal zwartlakken, printen en meenemen en vragen voor welke prijs zij 'm kunnen leveren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
Om anderen wat info te geven / te helpen deel ik hier graag mijn ervaring met stockline.be. Deze webshop verkoopt aardig wat apparatuur, tegen prijzen die je bij andere verkopers eigenlijk nooit vindt… Nadat we verschillende offertes van keukenleveranciers hadden gekregen en zagen wat zij voor de apparatuur rekenen (en zelf een beetje online hadden vergeleken), hebben we besloten om dit zelf aan te schaffen. Uiteindelijk heeft ons dit zo’n €3.100 op de goedkoopste offerte bespaard.

Nederlandse verkopers van apparatuur (keukenloods, benmel&kroon, 123apparatuur, etc.) hebben van de meeste moderne apparaten alleen een prijs op aanvraag, maar toen ik de website van stockline.be zag stonden daar meteen scherpe prijzen getoond. De eerder genoemde Nederlandse webwinkels kwamen daar (ook na het opvragen van de prijs) bij lange na niet aan.

Uiteindelijk hebben we begin juni een lijst aan apparaten besteld. De genoemde lever tijden bij Stockline.be werden bij lange na niet gehaald. 3-8 dagen stond er bij bijna alle apparaten, maar na navraag was dit slechts bij 2 van de bestelde apparaten werkelijk het geval. Omdat we geen haast hebben (huis word in maart ‘23 opgeleverd), was dit geen probleem. Na een maand hadden we nog niets gehoord. Omdat ik toch ruim €7k had betaald ging ik hier maar eens achteraan ;) Ik kreeg snel een reactie dat de koffiemachine, vaatwasser en kookplaat nog niet geleverd waren. Nog een maand later: zelfde verhaal. Ik moest zelf navraag doen en kreeg te horen dat de koffiemachine en kookplaat er nog niet waren.

Uiteindelijk ging dit nog een paar keer zo, totdat alleen de kookplaat nog ontbrak en ik vroeg wanneer die geleverd zou worden: Pas week 50. Toen ik zelf voorstelde de rest alvast op te halen vonden ze dit prima (hadden zij ook kunnen voorstellen…), en afgelopen vrijdag dus naar het Brusselse afgereisd. In een of andere loods stond (bijna een beetje onverwachts) mijn bestelling keurig netjes klaar en inmiddels staat ons schuurtje dus vol met apparaten! De kookplaat volgt nog.

Kortom, mijn ervaring met Stockline.be:

++ écht erg scherpe prijzen
+ Vriendelijke mensen
+ Apparatuur is gewoon nieuw, in ongeopende verpakking en valt niets op aan te merken

- - Levertijden van de website kloppen voor geen kant (ook niet als iets op voorraad is)
- slechte communicatie (wel vriendelijke reacties)
- je moet je shit zelf ophalen in Brussel ;)

Voor de volledigheid, dit zijn de apparaten die het betreft. Alles met Home Connect. :)
NEFF COLLECTION EXPRESSO C17KS61G0 €1699
NEFF MICROGOLFOVEN C17WR01G0 €579,-
2x NEFF LADE N17ZH10G0 €349,-
NEFF VAATWASSER S155HTX15E €569,-
NEFF COLLECTION OVEN B57CS22G0 €1039,-
NEFF DAMPKAP I95CAQ6N0 (plafondafzuiging) €949,-
NEFF TOEBEHOREN Z52JCC1N6 (recirculatie unit voor de plafondafzuiger) €456,
NEFF KOOKPLAAT IND.T68PL6UX2 €1529

[ Voor 8% gewijzigd door NCSmits op 18-09-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:44
Wij hebben in onze huidige keuken offerte een werkblad van composiet opgenomen (Silestone Calacatta Gold), massief, 3 cm dik. We wilden graag massief zodat het patroon zou doorlopen aan de zijkanten van het blad. Heeft iemand daar misschien een voorbeeld foto van? mag uiteraard ook een andere kleur/patroon zijn, puur even voor het idee of dit mooi doorloopt.

Vanwege het prijsverschil twijfelen we nog tussen 2 en 3 cm dikte (zou voor de omvang van onze werkbladen 1500 euro schelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:21
gdvm schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:36:
Wij hebben in onze huidige keuken offerte een werkblad van composiet opgenomen (Silestone Calacatta Gold), massief, 3 cm dik. We wilden graag massief zodat het patroon zou doorlopen aan de zijkanten van het blad. Heeft iemand daar misschien een voorbeeld foto van? mag uiteraard ook een andere kleur/patroon zijn, puur even voor het idee of dit mooi doorloopt.

Vanwege het prijsverschil twijfelen we nog tussen 2 en 3 cm dikte (zou voor de omvang van onze werkbladen 1500 euro schelen...)
Wij hebben de silestone calacatta gold, ik geloof 2cm dik. vanwege het licht s'avonds is het wat lastig te zien op de foto's maar ik vind het echt heel mooi doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKKtm_Vc2HWnJBMgSk4xqKceHzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSTzw3PVydBKkSrTONWILSqG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjLKzRO2wugu6X8NS0CbbeGNlqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mC6qtb7YtNBsRBank2Ju6GAW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gdvm schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:36:

Bij een opgedikt blad kunnen ze de tekening ook door laten lopen. wij hebben 10cm opgedikt blad, en tekening loopt door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:34

ChUcKiE

Dus........

Rzaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:45:
[...]

Het is eigenlijk beide.
Next125 voldoet helemaal qua kleuren-keuze.
Maar je kunt alleen maar standaard ladematen kopen.

Als we zouden moeten kiezen, dan zetten we kleur op 1 zoals jij stelde.
Als de kasten wat smaller worden, dan valt daar nog mee te leven.
Mindere kleur niet, want dat zie je elke dag.
Ik zag dat je onze keuken ook gevonden had. Wij hebben zoiets als jij wilt als ik het goed teruggelezen heb. Wij hebben zo’n beetje de Next keuken uit het boekje (qua kleur/looks) alleen dan van Leicht.
Daar was best wel wat mogelijk qua kast keuze.

Next125
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuhu8SlfH5CykL1W2bvWosZ_D2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VkGbbkkCPteGmKcwYwsyIQYh.jpg?f=user_large

Onze Leicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIVPXk1PyO0qNaQVikE81gVk2ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHAkKNaFBYf4x9uwxbyZKLtg.jpg?f=fotoalbum_large

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Aurum schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:04:
[...]

Wij hebben de silestone calacatta gold, ik geloof 2cm dik. vanwege het licht s'avonds is het wat lastig te zien op de foto's maar ik vind het echt heel mooi doorlopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks! Ziet er goed uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-06 23:27
Aurum schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:04:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook foto’s van het hele blad? Wij kiezen deze waarschijnlijk voor in de nieuwe keuken :) Mag ook via pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Nuevocasa schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:07:
[...]

Vervelend en heel herkenbaar. Hebben wij in 2017 gehad. Kregen toen uiteindelijk van een andere leverancier een luxere keuken in kleur gespoten welke wij wilden. Uiteindelijk hadden wij een veel duurdere keuken voor dezelfde prijs O-) Maar het geeft wel stress en gedoe.
Helaas wat dit het duurste type dat ze verkopen, daarbij het was echt helemaal samengesteld zoals wij het wilden hebben. Zonder concessies. Maar goed, nu maar kijken of we in een pronorm of ballerina gaan slagen, maanden wachten op een nieuwe keuken is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@ChUcKiE
De Leicht heeft ook de doorlopende tekening, zie ik.
Dat is zoveel mooier en ook iets wat bij Next125 niet kan.

Ik ga eens even online kijken wat er met Leicht allemaal kan, en dan kijken waar de dealers zitten.

Hoe verhouden Leicht en Next125 zich qua prijzen tot elkaar?
Weet je dat toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Rzaan schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:14:
@ChUcKiE
De Leicht heeft ook de doorlopende tekening, zie ik.
Dat is zoveel mooier en ook iets wat bij Next125 niet kan.

Ik ga eens even online kijken wat er met Leicht allemaal kan, en dan kijken waar de dealers zitten.

Hoe verhouden Leicht en Next125 zich qua prijzen tot elkaar?
Weet je dat toevallig?
Volgens mij lopen de prijzen aardig gelijk op. En klopt die doorlopende tekening is erg mooi :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRQnT5JajdJtIsrODmjmXKq-Ojc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE38XtcoIJwBZnQeFCCKhObA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet wat jouw regio is, maar wij zijn geslaagd in Molenhoek/Nood-Limburg

[ Voor 23% gewijzigd door ChUcKiE op 19-09-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
In de openingspost staan Pronorm en Ballerina in het zelfde rijtje, en nou moeten wij uit 1 van deze 2 merken gaan kiezen voor een nieuwe keuken om hem nog op redelijke termijn te ontvangen.
Welke optie is kwalitatief de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jichem schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:54:
In de openingspost staan Pronorm en Ballerina in het zelfde rijtje, en nou moeten wij uit 1 van deze 2 merken gaan kiezen voor een nieuwe keuken om hem nog op redelijke termijn te ontvangen.
Welke optie is kwalitatief de beste keuze?
Lastig te zeggen.
Kun je de specs delen van de keuken die je tot nu toe had uitgezocht? Denk dan aan korpushoogte, type fronten (kunststof, gespoten, glas, fenix, ...?), type lades (bijv. legrabox).

Afhankelijk van bovenstaande is het ene merk ene wellicht een beter alternatief dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
We hadden uitgekozen een Rational keuken met de volgende specificaties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjvEX5GrlYnHfcRX8baIZCoxwdU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MxsRr392spL4f9iMeTtCnTWc.png?f=fotoalbum_medium

Nu moeten we, in verband met het faillissement overstappen op een van de andere merken om enigszins een vlotte plaatsing te krijgen. (alle apparatuur is al binnen, het blad komt week 40)
Werkhoogte wordt overigens 98 cm, dat hebben we later aangepast.

[ Voor 87% gewijzigd door jichem op 19-09-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FrankSpin schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:40:
@Rzaan

Voor afwijkende maten inderdaad bij Tristar kijken. Wat betreft doorlopende nerf in houtfineer, dat kon twee jaar geleden i.i.g. niet.
EDIT

Ik haal alles door elkaar.
Tristar is een merk dat we gezien hebben.
Van de maten, dat klopt, maar hun noten-decor is een stuk donkerder.

@ChUcKiE Wij zitten in regio ten zuiden van Eindhoven.
Helmond schijnt de dichtstbijzijnde te zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Rzaan op 19-09-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jichem schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:00:
We hadden uitgekozen een Rational keuken met de volgende specificaties
[Afbeelding]

Nu moeten we, in verband met het faillissement overstappen op een van de andere merken om enigszins een vlotte plaatsing te krijgen. (alle apparatuur is al binnen, het blad komt week 40)
Werkhoogte wordt overigens 98 cm, dat hebben we later aangepast.
Fronten:
Gaat om lak fronten zo te zien. Dat kan zowel Ballerina als Pronorm leveren

Greeplijsten:
Zwarte greeplijsten zo te zien? Dan kunnen beide merken

Lades:
Legrabox lades zijn bij Ballerina tegenwoordig volgens mij standaard.
Bij Pronorm zou je de standaard lades moeten upgraden naar proTech voor gelijkwaardig ladebeslag.

Korpus:
werkhoogte is 93cm zie ik.Edit: wordt blijkbaar 98cm. Hoe hoog is de plint en hoe dik is het werkblad?

Wangen:
12mm, dat zie je niet heel vaak volgens mij. Ik weet niet of één van beide dat kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
SquareOne schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:30:
[...]

Fronten:
Gaat om lak fronten zo te zien. Dat kan zowel Ballerina als Pronorm leveren

Greeplijsten:
Zwarte greeplijsten zo te zien? Dan kunnen beide merken

Lades:
Legrabox lades zijn bij Ballerina tegenwoordig volgens mij standaard.
Bij Pronorm zou je de standaard lades moeten upgraden naar proTech voor gelijkwaardig ladebeslag.

Korpus:
werkhoogte is 93cm zie ik.Edit: wordt blijkbaar 98cm. Hoe hoog is de plint en hoe dik is het werkblad?

Wangen:
12mm, dat zie je niet heel vaak volgens mij. Ik weet niet of één van beide dat kan leveren.
werkblad is 17mm of met 17mm opgedikt, ik weet het even niet meer (hebben een dikte aangewezen in de winkel :9 )
Plint zal iets van 15cm zijn.
We zouden dus bij beide merken moeten kunnen slagen, al zal het kwalitatief een stapje terug zijn.

Welke van deze twee merken zal het kleinste stapje zijn denk je? Uitgaande van ongeveer een gelijkwaardige samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jichem schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:37:
[...]

werkblad is 17mm of met 17mm opgedikt, ik weet het even niet meer (hebben een dikte aangewezen in de winkel :9 )
Plint zal iets van 15cm zijn.
We zouden dus bij beide merken moeten kunnen slagen, al zal het kwalitatief een stapje terug zijn.

Welke van deze twee merken zal het kleinste stapje zijn denk je? Uitgaande van ongeveer een gelijkwaardige samenstelling.
Ik zit zelf niet in de keukenhandel maar heb enkel kennis opgedaan in dit topic en veel informatie vergaard bij de aanschaf van onze eigen keuken. Dus neem mijn statements niet als gegeven.

Stapje terug is moeilijk te zeggen. Heb even naar je opstelling gekeken die je in het topic hebt geplaatst. Ik zie daar eerlijk gezegd geen hele specifieke Rational design / uitrusting elementen in. Maar kan ook zijn dat ik het heb gemist.

Het ontwerp dat je hebt geplaatst kan door zowel Pronorm als Ballerina worden geleverd. Als je voor de luxere lades gaat bij Pronorm is het gevoelsmatig gelijk aan elkaar. En weet dan ook niet of het nog een stap terug is t.o.v. Rational. Ga in de showroom even kijken naar de randafwerking van de gespoten fronten. Kan zijn dat het ene merk dat fraaier doet dan het ander.

Overigens zou ik voor een hogere korpus gaan. Rational levert zo te zien enkel 78cm. Met een werkblad van 98cm heb je ruimte zat om te upgraden naar een korpus van ca. 85cm. Dat kunnen zowel Pronorm als Ballerina leveren.

Is dit het ontwerp: https://tweakers.net/i/mq...sUQrl6Re.png?f=user_large?

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 19-09-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
SquareOne schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:58:
[...]

Ik zit zelf niet in de keukenhandel maar heb enkel kennis opgedaan in dit topic en veel informatie vergaard bij de aanschaf van onze eigen keuken. Dus neem mijn statements niet als gegeven.

Stapje terug is moeilijk te zeggen. Heb even naar je opstelling gekeken die je in het topic hebt geplaatst. Ik zie daar eerlijk gezegd geen hele specifieke Rational design / uitrusting elementen in. Maar kan ook zijn dat ik het heb gemist.

Het ontwerp dat je hebt geplaatst kan door zowel Pronorm als Ballerina worden geleverd. Als je voor de luxere lades gaat bij Pronorm is het gevoelsmatig gelijk aan elkaar. En weet dan ook niet of het nog een stap terug is t.o.v. Rational.

Overigens zou ik voor een hogere korpus gaan. Rational levert zo te zien enkel 78cm. Met een werkblad van 98cm heb je ruimte zat om te upgraden naar een korpus van ca. 85cm. Dat kunnen zowel Pronorm als Ballerina leveren.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

We hebben inderdaad een redelijke rechttoe rechtaan opstelling, de keuze voor Rational zat hem ook vooral in het gevoel van kwaliteit bij het openen van lades etc. (de gehele keuken is vrijwel voorzien van lades, behalve de kasten boven de oven en koffieautomaat)
Dit is iets wat we heel belangrijk vinden.

Nou is het internet een prachtig iets voor het vergaren van informatie, maar als het gaat over kwaliteit vaak te veel door een gekleurde bril. Daarin is de gemiddelde tweaker denk ik iets kritischer dan een bezoeker van enkele andere fora (aanname!)

De verhoogde corpus had ik inderdaad ook al gezien, helaas is onze vaatwasser al binnen. Past een standaard vaatwasser ook in een verhoogde corpus of moet ik dan een XL hebben.

We gaan sowieso deze week nog ergens weer naar de leverancier om alles door te nemen, maar ik wil graag weer goed voorbereid daar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:52
jichem schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:04:
[...]

We hebben inderdaad een redelijke rechttoe rechtaan opstelling, de keuze voor Rational zat hem ook vooral in het gevoel van kwaliteit bij het openen van lades etc. (de gehele keuken is vrijwel voorzien van lades, behalve de kasten boven de oven en koffieautomaat)

Nou is het internet een prachtig iets voor het vergaren van informatie, maar als het gaat over kwaliteit vaak te veel door een gekleurde bril. Daarin is de gemiddelde tweaker denk ik iets kritischer dan een bezoeker van enkele andere fora (aanname!)

De verhoogde corpus had ik inderdaad ook al gezien, helaas is onze vaatwasser al binnen. Past een standaard vaatwasser ook in een verhoogde corpus of moet ik dan een XL hebben.

We gaan sowieso deze week nog ergens weer naar de leverancier om alles door te nemen, maar ik wil graag weer goed voorbereid daar heen.
Is het met 15cm plint ook niet een idee om lades onder de keuken te plaatsen (wellicht niet overal, maar enkele)? Kan je aardig wat in kwijt en anders toch loze ruimte.

Zal niet overal kunnen vanwege leidingen en draden, al kan je ze ook minder diep maken.

Hier kan je dingen als stoffer/blik, schoonmaakspullen, voorraad (pakken rijst/pasta, etc.) in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Source90 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:11:
[...]

Is het met 15cm plint ook niet een idee om lades onder de keuken te plaatsen (wellicht niet overal, maar enkele)? Kan je aardig wat in kwijt en anders toch loze ruimte.

Zal niet overal kunnen vanwege leidingen en draden, al kan je ze ook minder diep maken.

Hier kan je dingen als stoffer/blik, schoonmaakspullen, voorraad (pakken rijst/pasta, etc.) in kwijt.
Dat klinkt als best een goede oplossing, maar daar moeten we even met de leverancier over praten.
Vooral of ze dit strak weg kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jichem schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:04:
[...]

Geen idee of standaard vaatwasser in XL kast past. Maar van vaatwasser switchen lijkt me niet het grootste probleem in deze voor jullie vervelende situatie.

Dat gevoel zul je echt zelf moeten ervaren en is vanaf papier niet te zeggen. Vraag dan in de winkel om specifiek prostyle lades te proberen als ze dat hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
SquareOne schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:14:
[...]

Geen idee of standaard vaatwasser in XL kast past. Maar van vaatwasser switchen lijkt me niet het grootste probleem in deze voor jullie vervelende situatie.

Dat gevoel zul je echt zelf moeten ervaren en is vanaf papier niet te zeggen. Vraag dan in de winkel om specifiek prostyle lades te proberen als ze dat hebben staan.
Dat is ook weer waar, die vaatwasser raken ze vast wel weer kwijt aan een andere klant (siemens IQ700).

Bedankt voor je hulp, ik ga het eens allemaal goed proberen daar en de lade tip ook meenemen.
(als je andere op/aanmerkingen hebt op de door ons gekozen keuken dan hoor ik het ook graag natuurlijk!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Zijn er ook in verschillende soorten. Onderstaande ogen ongeveer 15cm hoog.

Push2Open:
Afbeeldingslocatie: https://www.inrichting-huis.com/wp-content/afbeeldingen/lage-ladekast-onder-keukenkasten-2.jpg

Greep over gehele lade (verdwijnt gesloten onder de keukenkast):
Afbeeldingslocatie: https://www.inrichting-huis.com/wp-content/afbeeldingen/lage-ladekast-onder-keukenkasten.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.interieur-inrichting.net/afbeeldingen/kleine-keuken-inrichten-lades-onderkant-keukenkasten-2.jpg

Greepje (zichtbaar):
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.eigenhuiskeukens.nl/wp-content/uploads/keukenkastjes-inrichten-plintlade-eigenhuis-keukens.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Source90 op 19-09-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Source90 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:21:
Zijn er ook in verschillende soorten. Onderstaande ogen ongeveer 15cm hoog.

Push2Open:
[Afbeelding]

Greep over gehele lade (verdwijnt gesloten onder de keukenkast):
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Greepje (zichtbaar):
[Afbeelding]
Ziet er best praktisch uit inderdaad, is dit iets wat bij een specifiek keuken merk hoort of is het universeel?
Een deel van de keuken kan dit niet door de afvoer van de kookplaat, maar zeker in het hoge gedeelte best een optie als het betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJZ
Ik vind het wel slim bedacht als je hoge plinten hebt, maar niet zo praktisch vanwege het bukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zat er aan te denken om in de nieuwe keuken een zeepdispenser te laten installeren.
Aangezien we een RVS Quooker nemen, dacht ik meteen aan een Quooker dispenser.
Maar zo'n dispenser van Quooker is 2, 3 of 4 keer zo duur dan bijvoorbeeld eentje van (Hans) Grohe of een ander merk.
Waar zit dat prijsverschil in?
Is dit weer typisch 'je betaalt voor de naam'?

Of hebben ze echt een beter systeem?
Of is die van Quooker van metaal en de anderen van kunststof?

Afbeeldingslocatie: https://keukentotaalshop.nl/wp-content/uploads/cm/q/u/quooker_nordic_zeeppomp_chroom_1_4_1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 19-09-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Rzaan schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:35:
Zat er aan te denken om in de nieuwe keuken een zeepdispenser te laten installeren.
Maar zo'n dispenser van Quooker is 2, 3 of 4 keer zo duur dan bijvoorbeeld eentje van (Hans) Grohe of een ander merk.

[Afbeelding]
Wij hebben gewoon een quooker pomp genomen. Die euro meer op 20-40k maakt ook niet zo veel meer uit dachten we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
iasix schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:30:
[...]

Wij hebben gewoon een quooker pomp genomen. Die 150 euro meer op 20-40k maakt ook niet zo veel meer uit dachten we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 10:39
Wij zijn inmiddels ook een heel eind met de keuze voor onze keuken van een nieuwbouwhuis. Oplevering van het huis is naar verwachting pas begin 2025, maar de keuzes voor het leidingwerk moeten begin volgend jaar al vast staan en de opstelling van de keuken dus ook. De ruimte waar we de keuken krijgen heeft twee deuren naar de tuin en wordt zo'n 4.50m x 5.77m. Hoewel het een gigantische ruimte is lukte het ons vanwege de breedte van 4.50m niet om er een 'normaal' kookeiland in te plaatsen terwijl we tegelijkertijd ook minstens 1 lange wand vullen met kasten/werkblad en er daarnaast nog ruim voldoende ruimte overblijft voor een tafel van 2.20m x 1.00m zonder dat alles er krap uitziet. We hebben er daarom uiteindelijk voor gekozen om een muur volledig te gebruiken en er een barretje aan te zetten. Mocht iemand toch nog de gouden tip hebben voor een ruimtelijke optie met bovenstaande eisen dan houd ik me aanbevolen :Y)

Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnZdL1agE25BOE6e4YEAnNp3uMA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/BQjhwQgNUkSLhOAHsCze2X91.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdYRS7anzed992OdBdo9sjbH5Fo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2maw2LhoPncSRF70YLXXE8x4.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMDRhsC-1fiyQ1l50oxWx_Mlvdo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/uFEUejcO8wHZAMMIw7O3NNrV.png?f=fotoalbum_small

De kwaliteit is helaas ver te zoeken, heb alleen een scan van een printje gemaild gekregen, de vloer is in ieder geval enkel ter illustratie

Bovenstaande keuken is een Pronorm Y-Line keuken, een composiet werkblad, een hoekkast met le mans systeem en een barretje en onderstaande apparatuur:
ApparaatType nummer
AEG Stoomoven 60cmBSK998230B
AEG Oven met magnetronKMK968090B
AEG VaatwasserFSB53637P
AEG Inductiekookplaat met afzuiging 70cmIDE74243IB
AEG Koelkast met klein vriesvakje SFE818F1DS
Quooker PRO3KMK968090B

Hoewel je op de tekening een wijnklimaatkast ziet nemen we deze niet af bij de keukenboer maar zullen we hier zelf een apparaat voor zoeken.

Zoals het hoort bij een nieuwbouwhuis proberen ze je op te schepen met hun eigen keukenboer, in dit geval Van Wanrooij, hetzelfde bedrijf als de projectontwikkelaar. In ons geval krijgen we een cheque van EUR 5.000, gratis verplaatsen van de standaard aanwezige voorzieningen (water + afvoer en 2 groepen), en het niet betalen van behandelingskosten à EUR 325. Uiteindelijk kwamen ze met het volgende voorstel:

Kasten: € 9.000
Werkblad: € 4.700
Apparatuur: € 7.000
Installatie: € 1.800
Sub-totaal: € 22.500
Cheque: € -5.000
Totaal: € 17.500

Members only:

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaand denken, zowel qua prijs als opsteling en apparatuur. Ook sta ik open voor feedback of suggesties; beiden koken we graag en willen er dan ook graag het beste van maken.

Zelf willen we in ieder geval nog deze paar wijzigingen doorvoeren:
  • Deze kookplaat levert niet op elke zone hetzelfde vermogen, we gaan dus voor een maatje groter (80cm) welke dit wel doet. Het verschil in adviesprijs is € 600
  • De koelkast heeft een nog een broertje die zo'n 40 kWh minder verbruikt per jaar voor een verschil in adviesprijs van € 70. Dat lijkt me in een paar jaar wel terug te verdienen
Daarnaast hebben we ook nog wel een paar vragen / twijfels:
  1. Hoe doen de AEG Kookplaten met recirculatie afzuiging het? O.b.v. de dB's in de technische omschrijving zouden ze wel eens best luid kunnen zijn.
  2. Waar verschillen de kookplaten van een Bora en Novy nou echt met die van AEG? Aan wat voor meerprijs zou ik hiervoor moeten denken verwachten jullie?
  3. Wat zijn nog aandachtspunten t.a.v. de filters en de kosten van het vernieuwen van de filters van de recirculatie afzuiging?
  4. Op dit moment is een 2-fase aansluiting voorzien voor de kookplaat omdat de aansluitwaarde kleiner is dan 7400W. Dit zal betekent dat ik nooit alle zones volledig aan kan zetten (deze zijn immers max 2300W/ 3200W per stuk). In de productspecificatie lees ik niets terug over de mogelijkheid om de plaat op 3-fases aan te sluiten en wat dit dan zou betekenen qua terugschakelen van de zones. In hoeverre zou ik echt baat hebben bij een 3-fase aansluiting?
  5. Op dit moment hebben we gekozen voor de goedkoopste Quooker van 3L, die voldoet in onze huidige keuken ook ruimschoots. In het nieuwe huis krijgen we echter een warmtepomp (afstand <5m), ik meen gelezen te hebben dat het in zo'n geval voordelig zou zijn om de Quooker Combi+ (met warm water) te nemen om zo water uit het voorraadvat te besparen aangezien de Quooker dit efficiënter zou kunnen verwarmen/warmhouden. Dit betekent echter automatisch een vat van 7L waarbij ik me afvraag of dit wel klopt. Weet iemand hier toevallig meer over?
  6. Het barretje heeft een oversteek van 35cm ervaart men dat als voldoende?
  7. Ten aanzien van de optie stoeien we nog een beetje met de plek van de kookplaat. In eerste instantie hadden we d direct rechts van de hoge kasten 2x lades van 100cm. Het probleem hierbij was alleen dat als we de kookplaat links deden je aan de linkerkant slechts 10cm ruimte hebt. Als we de kookplaat rechts doen creëer je 2 (relatief) kleine werkruimte. Als oplossing hebben we nu dus 60-80-60 ingetekend, maar ik bedenk me zojuist pas dat we hierdoor helemaal geen ruimte hebben voor een grote bestekla (want deze la past niet onder de kookplaat). Heeft er iemand wellicht nog een geniale ingeving voor de opstelling? Misschien dat de vaatwasser naar de hoek nog een optie is, maar dat lijkt me ook niet ideaal...

[ Voor 4% gewijzigd door siddler op 19-09-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 20:00
Wie oriënteren ons ook op een nieuwe keuken. We komen tot een ander ontwerp dan we nu hebben. Van een keuken met een eiland naar een L vorm. Dit betekent helaas een nieuwe vloer in de woonkamer en dat er stucwerk nodig is in de keuken.

Is het in het proces de bedoeling dat je zelf zorgt voor een geprepareerde keukenruimte waar de keuken dan gewoon kan worden geplaatst? Of zijn er ook keukenbedrijven die dit meerwerk, uiteraard tegen betaling, voor je kunnen doen? Dit lijkt me met name qua planning gemakkelijker dan dat je met allemaal verschillende partijen moet gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 21:06
@kbuntu Net hoe je het wilt eigenlijk en of er mankracht te vinden is.
Ik had een aannemer die alles klaar maakte zodat de keuken erin kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:24
kbuntu schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:06:
Is het in het proces de bedoeling dat je zelf zorgt voor een geprepareerde keukenruimte waar de keuken dan gewoon kan worden geplaatst? Of zijn er ook keukenbedrijven die dit meerwerk, uiteraard tegen betaling, voor je kunnen doen? Dit lijkt me met name qua planning gemakkelijker dan dat je met allemaal verschillende partijen moet gaan werken.
Ik zou de oplossing niet zoeken bij een keukenbedrijf, want los van hoge extra kosten is hun montagepersoneel doorgaans niet ook ervaren in vloer- en stucwerk. Wat je zoekt is een aannemer die alles voorbereidt. Sloop, aanpassingen (?), wand, vloer (in die volgorde). Een aannemer heeft daar de contacten voor. Met een aannemer kun je ook afspreken wat je eventueel wel zelf kunt doen. Keukenbedrijf komt vervolgens monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 17:26
Uiteindelijk is alle keukenapparatuur geleverd. Het wachten was op twee NEFF ovens (stoomoven & combimagnetron). Minpunt is dat ik niet de juiste oven geleverd heb gekregen, ik had de CM28MTG0 besteld maar heb de nieuwere G1 gekregen. Nieuw klinkt leuk zou je zeggen echter: dit model heeft geen HomeConnect meer en voor mij wel degelijk van waarde.

Keuken besteld juni 2021, keuken geplaatst half december. Ovens geleverd, september 2022

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:45
knights16 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:00:
Uiteindelijk is alle keukenapparatuur geleverd. Het wachten was op twee NEFF ovens (stoomoven & combimagnetron). Minpunt is dat ik niet de juiste oven geleverd heb gekregen, ik had de CM28MTG0 besteld maar heb de nieuwere G1 gekregen. Nieuw klinkt leuk zou je zeggen echter: dit model heeft geen HomeConnect meer en voor mij wel degelijk van waarde.

Keuken besteld juni 2021, keuken geplaatst half december. Ovens geleverd, september 2022
Klinkt niet echt als een nieuw model, maar als een versie zonder HomeConnect ivm het chip te kort.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Morpheusk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:16:
[...]

Klinkt niet echt als een nieuw model, maar als een versie zonder HomeConnect ivm het chip te kort.
Dit is ook gebeurt bij mijn Siemens vaatwasser (zelfde moederbedrijf). De SX87Y800BE besteld en de SX87Y801BE gekregen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siddler schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:17:
Wij zijn inmiddels ook een heel eind met de keuze voor onze keuken van een nieuwbouwhuis. Oplevering van het huis is naar verwachting pas begin 2025, maar de keuzes voor het leidingwerk moeten begin volgend jaar al vast staan en de opstelling van de keuken dus ook. De ruimte waar we de keuken krijgen heeft twee deuren naar de tuin en wordt zo'n 4.50m x 5.77m. Hoewel het een gigantische ruimte is lukte het ons vanwege de breedte van 4.50m niet om er een 'normaal' kookeiland in te plaatsen terwijl we tegelijkertijd ook minstens 1 lange wand vullen met kasten/werkblad en er daarnaast nog ruim voldoende ruimte overblijft voor een tafel van 2.20m x 1.00m zonder dat alles er krap uitziet. We hebben er daarom uiteindelijk voor gekozen om een muur volledig te gebruiken en er een barretje aan te zetten. Mocht iemand toch nog de gouden tip hebben voor een ruimtelijke optie met bovenstaande eisen dan houd ik me aanbevolen :Y)

Keuken
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De kwaliteit is helaas ver te zoeken, heb alleen een scan van een printje gemaild gekregen, de vloer is in ieder geval enkel ter illustratie

Bovenstaande keuken is een Pronorm Y-Line keuken, een composiet werkblad, een hoekkast met le mans systeem en een barretje en onderstaande apparatuur:
ApparaatType nummer
AEG Stoomoven 60cmBSK998230B
AEG Oven met magnetronKMK968090B
AEG VaatwasserFSB53637P
AEG Inductiekookplaat met afzuiging 70cmIDE74243IB
AEG Koelkast met klein vriesvakje SFE818F1DS
Quooker PRO3KMK968090B

Hoewel je op de tekening een wijnklimaatkast ziet nemen we deze niet af bij de keukenboer maar zullen we hier zelf een apparaat voor zoeken.

Zoals het hoort bij een nieuwbouwhuis proberen ze je op te schepen met hun eigen keukenboer, in dit geval Van Wanrooij, hetzelfde bedrijf als de projectontwikkelaar. In ons geval krijgen we een cheque van EUR 5.000, gratis verplaatsen van de standaard aanwezige voorzieningen (water + afvoer en 2 groepen), en het niet betalen van behandelingskosten à EUR 325. Uiteindelijk kwamen ze met het volgende voorstel:

Kasten: € 9.000
Werkblad: € 4.700
Apparatuur: € 7.000
Installatie: € 1.800
Sub-totaal: € 22.500
Cheque: € -5.000
Totaal: € 17.500

***members only***

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaand denken, zowel qua prijs als opsteling en apparatuur. Ook sta ik open voor feedback of suggesties; beiden koken we graag en willen er dan ook graag het beste van maken.

Zelf willen we in ieder geval nog deze paar wijzigingen doorvoeren:
  • Deze kookplaat levert niet op elke zone hetzelfde vermogen, we gaan dus voor een maatje groter (80cm) welke dit wel doet. Het verschil in adviesprijs is € 600
  • De koelkast heeft een nog een broertje die zo'n 40 kWh minder verbruikt per jaar voor een verschil in adviesprijs van € 70. Dat lijkt me in een paar jaar wel terug te verdienen
Daarnaast hebben we ook nog wel een paar vragen / twijfels:
Mooie ruimte! Prima geschikt voor een ruime L opstelling, en zoals je zelf al geconstateerd hebt niet voor een eiland opstelling.

T.a.v. de keuken cheque: dat het een sigaar uit eigen doos is, zien we hier wel vaker in het topic voorbij komen. Frustrerend, aan de andere kant geeft het ook de vrijheid om elders te shoppen als je een ander merk keuken of iets dergelijks wilt.
• Hoe doen de AEG Kookplaten met recirculatie afzuiging het? O.b.v. de dB's in de technische omschrijving zouden ze wel eens best luid kunnen zijn.
Geen ervaring mee.
• Waar verschillen de kookplaten van een Bora en Novy nou echt met die van AEG? Aan wat voor meerprijs zou ik hiervoor moeten denken verwachten jullie?
Toen ik op zoek was naar keukenapparatuur ca. 1,5 jaar geleden, werd vrijwel overal de Bora aanbevolen. In de andere gevallen werd er iets anders aanbevolen omdat ze de Bora niet konden leveren, of omdat ze meer korting konden geven op een ander merk. Prijs van een Bora Pure ligt meestal tussen de 2100-2400 euro. De AEG adviesprijs - 40%. Dan kun je het verschil berekenen.
• Wat zijn nog aandachtspunten t.a.v. de filters en de kosten van het vernieuwen van de filters van de recirculatie afzuiging?
Heb wel eens voorbij zien komen dat je filters bij bepaalde merken kunt regeneren door ze in de oven te stoppen. De Bora filter moet je volgens mij ongeveer 1x per jaar vervangen. Kosten zijn 100 euro voor een originele.
• Op dit moment is een 2-fase aansluiting voorzien voor de kookplaat omdat de aansluitwaarde kleiner is dan 7400W. Dit zal betekent dat ik nooit alle zones volledig aan kan zetten (deze zijn immers max 2300W/ 3200W per stuk). In de productspecificatie lees ik niets terug over de mogelijkheid om de plaat op 3-fases aan te sluiten en wat dit dan zou betekenen qua terugschakelen van de zones. In hoeverre zou ik echt baat hebben bij een 3-fase aansluiting?
Niet naar het specifieke model gekeken. Ik zou echter een 3 fase aansluiting in de meterkast laten maken.
• Op dit moment hebben we gekozen voor de goedkoopste Quooker van 3L, die voldoet in onze huidige keuken ook ruimschoots. In het nieuwe huis krijgen we echter een warmtepomp (afstand <5m), ik meen gelezen te hebben dat het in zo'n geval voordelig zou zijn om de Quooker Combi+ (met warm water) te nemen om zo water uit het voorraadvat te besparen aangezien de Quooker dit efficiënter zou kunnen verwarmen/warmhouden. Dit betekent echter automatisch een vat van 7L waarbij ik me afvraag of dit wel klopt. Weet iemand hier toevallig meer over?
Combi+ is inderdaad 7 liter. Hier zou ik in dit geval voor kiezen.
• Het barretje heeft een oversteek van 35cm ervaart men dat als voldoende?
Paar pagina's terug ook discussie over diepte van barretje. De één heeft voldoende aan 30cm, de ander heeft liever 40cm. 35cm lijkt me een mooie middenweg.
• Ten aanzien van de optie stoeien we nog een beetje met de plek van de kookplaat. In eerste instantie hadden we d direct rechts van de hoge kasten 2x lades van 100cm. Het probleem hierbij was alleen dat als we de kookplaat links deden je aan de linkerkant slechts 10cm ruimte hebt. Als we de kookplaat rechts doen creëer je 2 (relatief) kleine werkruimte. Als oplossing hebben we nu dus 60-80-60 ingetekend, maar ik bedenk me zojuist pas dat we hierdoor helemaal geen ruimte hebben voor een grote bestekla (want deze la past niet onder de kookplaat). Heeft er iemand wellicht nog een geniale ingeving voor de opstelling? Misschien dat de vaatwasser naar de hoek nog een optie is, maar dat lijkt me ook niet ideaal...
Binnenlades plaatsen in de 60cm kasten naast de kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
JackBol schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:27:
[...]

Dit is ook gebeurt bij mijn Siemens vaatwasser (zelfde moederbedrijf). De SX87Y800BE besteld en de SX87Y801BE gekregen.
Heb je ook geen HomeConnect en was je hierover geïnformeerd vooraf? :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Morpheusk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:16:
[...]

Eens. Al adverteert NEFF met 'nieuw model'

Ik krijg nu ongevraagd een model geleverd met minder functionaliteit, als ze dat nou eerst even afstemmen met de klant(en).

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:10
Over homeconnect gesproken. Ik krijg nu enige tijd melding dat het homeconnect ID niet meer bestaat en dat opgegaan is in Singlekey ID.
Moet zeggen dat ik het wel een beetje zat begin te worden om overal maar accounts voor aan te moeten maken...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mag ik zeggen dat een keuken uitzoeken bijzonder lastig is? Je denkt een mooie offerte te hebben van keukenboer X en legt die voor bij keukenboer Y en die hebben we tig argumenten waarom hun beter zijn en hoe keukenboer X niet goed is. En andersom natuurlijk ook. De verkopers zijn zo gehaaid in het hele verhaal dat ik het moeilijk vind om de waarheid er tussenuit te vissen. Ze zijn alleen maar uit op geld en proberen je te overtuigen. Ja, meneer AEG is beter dan Siemens want: insert het volgende lulverhaal. En zo is er bij ieder onderdeel van je keuken wel iets te zeggen.

Nu weet ik dat ik qua apparatuur niet meer ga wisselen, maar zelfs dan breken we ons hoofd nog over de rest van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

knights16 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:34:
[...]

Heb je ook geen HomeConnect en was je hierover geïnformeerd vooraf? :)
Deze heeft wel homeconnect. Ik heb de specs op de BSH website vergeleken en zie geen verschil.
Zal dus wel een interne wijziging geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

vinom schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:58:
Mag ik zeggen dat een keuken uitzoeken bijzonder lastig is? Je denkt een mooie offerte te hebben van keukenboer X en legt die voor bij keukenboer Y en die hebben we tig argumenten waarom hun beter zijn en hoe keukenboer X niet goed is. En andersom natuurlijk ook. De verkopers zijn zo gehaaid in het hele verhaal dat ik het moeilijk vind om de waarheid er tussenuit te vissen. Ze zijn alleen maar uit op geld en proberen je te overtuigen. Ja, meneer AEG is beter dan Siemens want: insert het volgende lulverhaal. En zo is er bij ieder onderdeel van je keuken wel iets te zeggen.

Nu weet ik dat ik qua apparatuur niet meer ga wisselen, maar zelfs dan breken we ons hoofd nog over de rest van de keuken.
Ga niet shoppen voor de laagste prijs. Natuurlijk heb je een budget, maar ik zou je aanraden om te kopen bij de partij die in jullie ogen de mooiste keuken tekent en waar je het beste gevoel hebt. Of je nu €1000 of €1500 meer betaalt, weet je over 12 maanden toch niet meer, maar als je niet de keuken hebt die je wilde, kijk je daar wel 20 jaar tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Flix20 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:37:
Over homeconnect gesproken. Ik krijg nu enige tijd melding dat het homeconnect ID niet meer bestaat en dat opgegaan is in Singlekey ID.
Moet zeggen dat ik het wel een beetje zat begin te worden om overal maar accounts voor aan te moeten maken...
Mijn koffieautomaat (Siemens) zeurt hier ook elke keer over. En wegklikken helpt niet, komt volgende keer bij openen app gewoon weer tevoorschijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCogWof5ol8Mf0olhYt3eesLoFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQxifbhkjo2t36df5CxXjfpp.jpg?f=fotoalbum_large :r

Waar is de "herinner mij never nóóit meer".

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 20-09-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een merk keuken (Hacker Systemat) en dezelfde apparatuur en ben toen naar twee winkels gegaan en heb de prijzen vergeleken. Dan heb je aardig appels en appels : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Laatst online: 10-06 22:21

j4y

Mag ik zeggen dat een keuken uitzoeken bijzonder lastig is?
Eens, bij ons vinden we het ook lastig. Ik heb veel gehad aan de TS van dit topic en met google translate zoeken op kuechen-forum.de als je een duitse keuken zoekt. Daar is ook een soort ranglijst en veel goede info te vinden.
knights16 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:24:
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een merk keuken (Hacker Systemat) en dezelfde apparatuur en ben toen naar twee winkels gegaan en heb de prijzen vergeleken. Dan heb je aardig appels en appels : )
En dit inderdaad. Probeer 1 of 2 merken te vinden die je aanspreken en ga daar specifiek op zoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door j4y op 20-09-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 12:10
Source90 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:22:
[...]

Mijn koffieautomaat (Siemens) zeurt hier ook elke keer over. En wegklikken helpt niet, komt volgende keer bij openen app gewoon weer tevoorschijn.

[Afbeelding] :r

Waar is de "herinner mij never nóóit meer".
Precies dat ja. flikker op met die melding, ik wil geen account aanmaken!
Ik wil gewoon m'n oven vanaf de bank of moment dat ik in de auto naar huis stap aanzetten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56
knights16 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:00:

BSH gaat de komende tijd inderdaad apparaten uitleveren zonder de wifi functionaliteit om in te kunnen lopen op het grote aantal backorders. Dit geld voor de merken Siemens, Neff en Bosch.
Helaas word je als consument daarover niet geïnformeerd en zal je dit zelf bij de keukenzaak aan moeten geven als je toch die functionaliteit wilt behouden. De backorders worden standaard omgezet naar toestellen zonder wifichip.
Wil je wel het apparaat met wifichip dien je er wel rekening mee te houden dat het zomaar ergens in 2023 kan worden eer dat je de apparatuur geleverd krijgt.

Wat dit jaar nog wel geleverd kan worden is de nieuwe Quooker kraan :o
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door Kapitein Merijn op 20-09-2022 12:58 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gdvm
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:56:
[...]

BSH gaat de komende tijd inderdaad apparaten uitleveren zonder de wifi functionaliteit om in te kunnen lopen op het grote aantal backorders. Dit geld voor de merken Siemens, Neff en Bosch.
Helaas word je als consument daarover niet geïnformeerd en zal je dit zelf bij de keukenzaak aan moeten geven als je toch die functionaliteit wilt behouden. De backorders worden standaard omgezet naar toestellen zonder wifichip.
Wil je wel het apparaat met wifichip dien je er wel rekening mee te houden dat het zomaar ergens in 2023 kan worden eer dat je de apparatuur geleverd krijgt.

***members only***
Oei die nieuwe quooker is niet helemaal mijn smaak vrees ik :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
gdvm schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:01:
[...]

Oei die nieuwe quooker is niet helemaal mijn smaak vrees ik :X
Als er zo ook bier uit zou komen.. :+

Afbeeldingslocatie: https://www.bierkanjer.nl/wp-content/uploads/2021/08/45-graden-bier-tappen-hoe-tap-je-bier.png

.. maar die hendel bovenop de kraan ziet er wel een beetje vreemd uit ja.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ik ben blij dat we de oude kraan kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Ik zie die Quooker Front nu voor het eerst voorbij komen... ik ben er wel enthousiast over, lekker ergonomisch, nergens iets dat in de weg zit. Een keertje wat anders! Eens kijken of die in november ergens te aanschouwen is dan kunnen we wisselen als het bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Rzaan schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:35:

[Afbeelding]
Verschil in prijs is inderdaad aanzienlijk. Ik ben de diverse soorten daarom gaan uitproberen in keukenzaken. Kwam al zeer snel tot de conclusie dat de ‘goedkopere’ modellen erg fragiel en onstabiel aanvoelden. Snel voor een Quooker zeeppomp gekozen daarom. Zeer blij mee nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Your Grandma schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:00:
[...]

Enig idee hoe kras/buts bestendig dat volkern SensiQ materiaal van Next125 is?

• Your Grandma
gdvm schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:19:
[...]

Enig idee hoe kras/buts bestendig dat volkern SensiQ materiaal van Next125 is?
Het voelt erg massief en stevig aan.
Zeker voor frontjes werd het verkocht als fantastisch materiaal.
Hoe het zich in de praktijk gaat houden blijft nog even afwachten natuurlijk.
Maar ik zou zeggen bezoek een Next125 dealer zodat je zelf het materiaal even kunt voelen.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:56:
[...]

***members only***
Hoe gaat dit werken? Krijg je deze als standaard tegenwoordig? Of krijg je nog de oude variant als je eind 2021 een keuken hebt besteld?

Ben niet direct fan qua uiterlijk om eerlijk te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
Blik1984 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:02:
[...]

Hoe gaat dit werken? Krijg je deze als standaard tegenwoordig? Of krijg je nog de oude variant als je eind 2021 een keuken hebt besteld?

Ben niet direct fan qua uiterlijk om eerlijk te zijn
Het is gewoon een aanvulling op de reeds verkrijgbare kranen.
Vanaf begin november te zien in de showrooms.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:58
ChUcKiE schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:24:
[...]

Ik zag dat je onze keuken ook gevonden had. Wij hebben zoiets als jij wilt als ik het goed teruggelezen heb. Wij hebben zo’n beetje de Next keuken uit het boekje (qua kleur/looks) alleen dan van Leicht.
Daar was best wel wat mogelijk qua kast keuze.

Next125
[Afbeelding]

Onze Leicht
[Afbeelding]
Mis jij geen stopcontact in het aanrechtblad?

BlaBlaBla

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 22:11
Streamz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:55:
[...]

Da's 4 jaar geleden, kan dat nu niet meer dan?

Anders bij meubelinterieur.nl kasten bestellen. Maatwerk bouwpakketten. Dus afmetingen die je wil, en als bouwpakket geleverd krijgen. Kwestie van enkele weken. Levertijd nu weet ik niet.
meubelinterieur.nl werkt niet :(

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Strider schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:59:
[...]

Mis jij geen stopcontact in het aanrechtblad?
Die zit bij ons in de kopse kant van het eiland naast de kookplaat.

[ Voor 27% gewijzigd door ChUcKiE op 21-09-2022 14:10 ]

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:52
bjkmemo8 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:59:
[...]

meubelinterieur.nl werkt niet :(
"www. " ervoor zetten....of ff Googlen..

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:58
ChUcKiE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:10:
[...]

Die zit bij ons in de kopse kant van het eiland naast de kookplaat.
Ik vind dat ook mooier staan dan in het eiland, maar in het eiland is denk ik wel weer praktischer?

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 364 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1