Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
@The Evil Brain bij ons is de situatie dat we al wel een Samsung oven hebben. Het is een wanproduct waar je niet fatsoenlijk in kan bakken, maar: het werkt wel en is niet volledig onwerkbaar.
Uiterlijk (en dat is dan de vraag natuurlijk...) een jaar wachten is niet heel fijn, maar wel te overwegen, als het om een écht beter product gaat dan de ATAG. Al kan ik me voorstellen dat dat bij een volledig nieuwe keuken een ander verhaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 12-09-2022 15:33 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Richh schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:15:
Na een zeer lang getouwtrek met Samsung hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om hun wanproduct (ze noemen het zelf een combi-oven :+) terug te nemen, en nu mogen we een nieuwe uitzoeken (zij het met bijbetaling natuurlijk). Plusje voor Superkeukens :)

Nu twijfelen we aanzienlijk tussen de volgende 2 ovens:Volgens mij is de Siemens een aanzienlijk completer apparaat, met mogelijkheid tot een hogere baktemperatuur (250 graden voor ATAG, 300 graden voor Siemens), schoonmaken dmv hoge temperatuur, hoger vermogen en remote bediening / smart home integratie (vind ik toch wel leuk).
De ATAG heeft een groter display en is misschien makkelijker bedienbaar, maar ik denk dat de Siemens een beter product is.

Echter... die Siemens heeft als leverdatum 'onbekend' en de ATAG heeft een levertijd van een paar weken...
  • Hoe kijken jullie naar het verschil tussen deze 2 combi-ovens? Ook qua kwaliteitsniveau/degelijkheid.
  • Heeft iemand van jullie ervaring met de levertijden van Siemens? Ik kan 0 indicatie krijgen van Superkeukens, maar moet ik denken aan 3, 6, 12 of 24 maanden? :P
M.b.t. de levertijd van Siemens kan ik je zeggen dat het in mijn geval heel erg mee lijkt te vallen.

Vorige week contact gehad met de keukenleverancier en deze vertelde mij dat alle Siemens apparatuur voor mijn keuken inmiddels al in het magazijn opgeslagen stond. Waaronder ook de hierboven genoemde CM836GNB6. E.e.a. was ergens 2e week van mei besteld en toen was het ook ook levertijd onbekend en heel veel back-order bij Siemens. Adviesprijs voor de CM836GNB6 is overigens in de tussentijd wel met € 150 omhoog gegaan zie ik :P

Hele magazijn staat bij de keukenleverancier inmiddels vol met spul wat ze eerder allemaal in back-order hadden staan. Volgens de leverancier zijn ze met een redelijke inhaalslag bezig. Stoomoverns en inbouw koffiemachines waren nog wel probleemgevallen.....

Levertijd 'Onbekend' is gewoon omdat ze totaal geen zekerheid hebben vanuit Siemens. Kan meevallen maar ook tegenvallen. Keukenleverancier had 1 jaar gewacht op een kookplaat......

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 11:35
The Evil Brain schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:21:
[...]

Bij DB Keukens kregen we vorige week te horen dat bij Neff (ook BSH Groep) de levertijd kan oplopen tot een jaar (!); via familie bij Bosch horen we ook dat levertijden dramatisch en niet te voorspellen zijn, o.a. vanwege fabriekssluitingen door de oorlog in Oekraïne. Daarom zijn wij geswitcht naar een Atag oven: liever een oven die (op papier?) iets minder is, dan een theoretisch perfect, maar in de praktijk niet leverbare oven.

Maar hoor graag ervaringen van andere Tweakers over Siemens (/Neff) vs. Atag :)
Onze keuken is vandaag geleverd. We hadden een 60cm oven en 45cm Combi van NEFF besteld in december 2021.
De oven was een maand of twee geleden al binnen (weet niet hoe lang die er al stond), de combi is vandaag niet geleverd en er worden geen levertijden afgegeven.
Dus die kan er over drie dagen of over drie maanden inzitten, geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:34
WaterFire schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:56:
[...]

Onze keuken is vandaag geleverd. We hadden een 60cm oven en 45cm Combi van NEFF besteld in december 2021.
De oven was een maand of twee geleden al binnen (weet niet hoe lang die er al stond), de combi is vandaag niet geleverd en er worden geen levertijden afgegeven.
Dus die kan er over drie dagen of over drie maanden inzitten, geen idee!
Hier wacht ik ook al een tijdje op NEFF
Keuken besteld / getekend in juli 2021.
Keuken geplaatst in mei 2022. Ovens helaas nog niet binnen en zoals overal: geen indicatie van levertijd.

Gaat om de volgende apparaten:
B47FS22G0 Multifunctionele oven met stoomfunctie N90
C27MS22G0 Compacte multifunctionele oven met magnetron N90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik hoor hoe keukenloods te werk gaat; keuken 10 weken vooraf de geplande levering bestellen en 4 weken voor levering alle apparatuur in orde maken, maakt het niet heel veel uit hoe 'vroeg' je de keuken hebt besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 09:28
Na een zeer lang getouwtrek met Samsung hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om hun wanproduct (ze noemen het zelf een combi-oven :+) terug te nemen, en nu mogen we een nieuwe uitzoeken (zij het met bijbetaling natuurlijk). Plusje voor Superkeukens :)

Nu twijfelen we aanzienlijk tussen de volgende 2 ovens:Volgens mij is de Siemens een aanzienlijk completer apparaat, met mogelijkheid tot een hogere baktemperatuur (250 graden voor ATAG, 300 graden voor Siemens), schoonmaken dmv hoge temperatuur, hoger vermogen en remote bediening / smart home integratie (vind ik toch wel leuk).
De ATAG heeft een groter display en is misschien makkelijker bedienbaar, maar ik denk dat de Siemens een beter product is.

Echter... die Siemens heeft als leverdatum 'onbekend' en de ATAG heeft een levertijd van een paar weken...
  • Hoe kijken jullie naar het verschil tussen deze 2 combi-ovens? Ook qua kwaliteitsniveau/degelijkheid.
  • Heeft iemand van jullie ervaring met de levertijden van Siemens? Ik kan 0 indicatie krijgen van Superkeukens, maar moet ik denken aan 3, 6, 12 of 24 maanden? :P
Ik gebruik zelf de voorganger de ATAG 4511D en dat is in gebruik en kwalitatief een fijn apparaat.

Mijn ouders hebben een 60cm Siemens IQ700 combi en die is kwalitatief ook prima maar ik mis gewoon een bepaalde logica in de bediening van het apparaat. Alles kost 2x zoveel handelingen als met mijn ATAG.

Nu komt Siemens met een volledig nieuwe reeks en daar lijkt ook de bediening wellicht beter te zijn?

Zover ik kan zien hebben de door jouw gekozen combis allebei geen pyrolyse (schoonmaken op hoge tempratuur) maar enkel hydrolyse.

300 graden is trouwens wel een leuk iets als je veel pizza's zelf maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ruudje88 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:58:
[...]

Ik gebruik zelf de voorganger de ATAG 4511D en dat is in gebruik en kwalitatief een fijn apparaat.

Mijn ouders hebben een 60cm Siemens IQ700 combi en die is kwalitatief ook prima maar ik mis gewoon een bepaalde logica in de bediening van het apparaat. Alles kost 2x zoveel handelingen als met mijn ATAG.

Nu komt Siemens met een volledig nieuwe reeks en daar lijkt ook de bediening wellicht beter te zijn?

Zover ik kan zien hebben de door jouw gekozen combis allebei geen pyrolyse (schoonmaken op hoge tempratuur) maar enkel hydrolyse.

300 graden is trouwens wel een leuk iets als je veel pizza's zelf maakt ;)
Ah, cool dat ze op de website staan. Had tot nu toe alleen een foto voorbij zien komen vanuit het experience centre.

Er komt zo te zien ook een stoomoven met vaste wateraansluiting. Volgens mij gingen de mensen in dit topic nu voornamelijk naar Miele voor die feature.
https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 12-09-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:54
keukenprinses schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:09:
Dag allen,

Weet iemand welke keuken merken gefineerd houten fronten in het assortiment hebben (het gaat dan om donkerbruine/zwarte kleuren). Zie voorbeeld voor de look waar ik naar op zoek ben.

[Afbeelding]
Bij Ekelhoff hebben ze ook de Ballerina lijn, die hebben diverse kleuren met hout fineer, maar ook zeer mooie look a likes met flink wat reliëf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:12
Vitruvius schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:06:
[...]

Bij Ekelhoff hebben ze ook de Ballerina lijn, die hebben diverse kleuren met hout fineer, maar ook zeer mooie look a likes met flink wat reliëf.
Hebben wel per 1 augustus hun prijzen met 8% verhoogd omdat dat zogenaamd vanuit Siemens en Next125 was ingevoerd, maar bleek niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 20:59
SquareOne schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:02:
[...]

Ah, cool dat ze op de website staan. Had tot nu toe alleen een foto voorbij zien komen vanuit het experience centre.

Er komt zo te zien ook een stoomoven met vaste wateraansluiting. Volgens mij gingen de mensen in dit topic nu voornamelijk naar Miele voor die feature.
https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/
Ik dacht dat het probleem met die Miele vaste wateraansluiting was dat de afvoer verstopt kon raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorrento
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-07-2024

Wij hebben de keuken gekocht bij superkeukens en met hun de afspraak gemaakt om de apparatuur zelf te regelen. Wij wilden geen AEG en Siemens was lastig te krijgen zeiden ze. Ik heb alle apparatuur zelf geregeld en dit is perfect verlopen. Siemens combi-oven CM836GNB6 en stoomoven CS856GNB7, beide studioline 45cm uitvoering, heb ik op 4 juli besteld en op 12 augustus een belletje gekregen dat ze al binnen waren. Alle overige apparatuur is gelijk geleverd, aangezien dat voorradig stond. Al met al hele korte levertijd voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 21:53
Sorrento schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:51:
[...]

Wij hebben de keuken gekocht bij superkeukens en met hun de afspraak gemaakt om de apparatuur zelf te regelen. Wij wilden geen AEG en Siemens was lastig te krijgen zeiden ze. Ik heb alle apparatuur zelf geregeld en dit is perfect verlopen. Siemens combi-oven CM836GNB6 en stoomoven CS856GNB7, beide studioline 45cm uitvoering, heb ik op 4 juli besteld en op 12 augustus een belletje gekregen dat ze al binnen waren. Alle overige apparatuur is gelijk geleverd, aangezien dat voorradig stond. Al met al hele korte levertijd voor ons.
Heb je dan nog korting kunnen regelen op je apparaten? Waar heb je dan besteld aangezien je het zelf geregeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorrento
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-07-2024
vinom schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:00:
[...]

Heb je dan nog korting kunnen regelen op je apparaten? Waar heb je dan besteld aangezien je het zelf geregeld hebt?
Jazeker,

Qua prijs zat ik fractie maar hoger als keukenloods en B&K, maar heb nu wel alles compleet en gratis thuisbezorgd gekregen. Dikke pluim voor Engelen witgoed center in Eindhoven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
SquareOne schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:17:
[...]

Hier wacht ik ook al een tijdje op NEFF
Keuken besteld / getekend in juli 2021.
Keuken geplaatst in mei 2022. Ovens helaas nog niet binnen en zoals overal: geen indicatie van levertijd.

Gaat om de volgende apparaten:
B47FS22G0 Multifunctionele oven met stoomfunctie N90
C27MS22G0 Compacte multifunctionele oven met magnetron N90
Heb je je oude of leenapparaten of al die tijd twee gaten in je keuken?
Wij wachten op C17MS22G0, de B57CS22G0 is wel binnen. Keukenzaak meldde dat 'er wel af en toe weer wat binnenkomt', wat klinkt alsof het echt volledig stilstond of staat. Dus geen backlog wegwerken maar af en toe wat leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door WaterFire op 12-09-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-09 14:06
Gisteren bij Keukenloods een prijs gehad van 20,5K voor een eiland keuken 180cm met 3 hoge kasten en werkblad van 240cm. Composiet werkblad, Nobilia hoogglans deuren van spaanplaat.
apparatuur Siemens stoom bak oven, combi, koelkast 140 en vaatwaser van Siemens en vriezer 140 Pelgrim, Boro Puru, Quooker en zeeppomp.
Bij B&K een onvriendelijke stressvolle adviseur komt ıit op 22-24k. Bij de derde afspraak komt de specifieke prijs.
Miele experience geweest. eigen kan een stoombak oven van 45 hetzelfde als die vam 60. En met een combi magnetron van 45 cm şets minder uitgebreide oven functie maar je kan in feite ook op 2 niceau’s (apparaten) tegelijk bakken. Heb ik het mis?

Ik twijfel nog over de hoogte van vriezer en koelkast tussen 122 en 140 per apparaat. Een hoge vriezer moet je dan erg lang zijn om in de bovenste bak te kunnen kijken..

[ Voor 37% gewijzigd door Denizli op 13-09-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-10 10:18
keukenprinses schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:38:
[...]

Ja de sample die ik gezien heb vond ik er heel fraai uitzien (Arga). Deze heb ik ook een keer eerder bij de Keukenbladenfabriek in het groot gezien.

Welke samples heb jij gezien ?
Ik heb inderdaad alleen samples gezien (Dekton Awakening, Trance, en nog eentje), niet in het groot. In mijn hoofd ben ik ervan uitgegaan dat dat niet anders eruit zou zien. Heb je ook Neolith ernaast vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
WaterFire schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:46:
[...]

Heb je je oude of leenapparaten of al die tijd twee gaten in je keuken?
Wij wachten op C17MS22G0, de B57CS22G0 is wel binnen. Keukenzaak meldde dat 'er wel af en toe weer wat binnenkomt', wat klinkt alsof het echt volledig stilstond of staat. Dus geen backlog wegwerken maar af en toe wat leveren.
Nee, geen leen apparatuur. Heb er ook nooit om gevraagd / besproken. We hebben een kookplaat, dus koken lukt op zich wel, al zou een ovenschotel ook wel een keertje chill zijn :+

Blijft bizar dat de supply chain van een dusdanig groot bedrijf al 1,5 jaar met problemen kampt.
Maar bij gebrek aan (goede) alternatieven (in prijs en kwaliteit) blijven mensen het spul toch bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 22:39
keukenprinses schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:09:
Dag allen,

Weet iemand welke keuken merken gefineerd houten fronten in het assortiment hebben (het gaat dan om donkerbruine/zwarte kleuren). Zie voorbeeld voor de look waar ik naar op zoek ben.

Als alternatief, vroeg ik me af het misschien beter is om naar een interieurbouwer te gaan als je een keuken van donker gebeitst/gelakt eiken fineer wilt. Weet alleen niet of dat reeel is met ons budget in deze tijd (25-30k). Het zou om 4 hoge kasten gaan, 2 lage kasten (onder nis) en een keukeneiland van 3 bij 1. Qua apparatuur dachten we aan:
- Siemens combi magnetron IQ700
- Siemens combi stoom IQ700
- Kookplat Bora Puru
- Koelvries-combi (geen voorkeur)
- Vaatwasser (geen voorkeur)
- Quooker

Blad: nog aan t twijfelen tussen Dekton of Neolith of toch natuursteen.

In Ekelhoff hebben wij reeds een offerte voor n Next125 keuken met gefineerde fronten en bovenstaande apparatuur en Dekton blad voor 31k.

Veel dank![Afbeelding]
Zie eens mijn vorige posts, eikenfineer die wij hebben gekozen komt wellicht dicht in de buurt. Gaat om REGINA SMB van Beda keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:11
Allen,

Ik heb een offerte van Keukenloods voor een Nobilia keuken:

Het is een parralel opstelling met aan de ene zijde alleen maar laag (304cm) De andere zijde drie hoge kasten (voor koelvries en combi/oven) met een blad ernaast van 122cm.

Keuken: Nobilia 945 Easytouch
Front: Laklaminaat grafietzwart ultramat (961)
Kleur buitenzijde korpus: Zwart (127)
Kleur binnenzijde korpus: Damast wit (012)

Koelvries: AEG SCB618F3LS
Oven: AEG BPE535120B,
CombI: AEG KME761000B
Vaat: AEG MM536Z
Kookplaat: Bora Pure recirculatie
Kraan Quooker COMBI+ Goud
Spoelbak: Franke Sirius SID 110-50 wit met gouden korf van Lanesto

Blad:
Dekker composiet Evora Quartz in Calacatta Gold
20mm

De prijs van de offerte is 19.5k. Mijn eerste gevoel zegt dat dit een best prima prijs is. Hoe denken jullie hierover? Kan er nog wat van af? Het enige waar ik mee zit is dat de keuken van binnen wit is, dat vind ik eigenlijk maar gek, kan dit niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ColeJ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:55:
Allen,

Het is een parralel opstelling met aan de ene zijde alleen maar laag (304cm) De andere zijde drie hoge kasten (voor koelvries en combi/oven) met een blad ernaast van 122cm.

Blad:
20mm

De prijs van de offerte is 19.5k. Mijn eerste gevoel zegt dat dit een best prima prijs is. Hoe denken jullie hierover? Kan er nog wat van af? Het enige waar ik mee zit is dat de keuken van binnen wit is, dat vind ik eigenlijk maar gek, kan dit niet anders?
Er staan behoorlijk veel van dit soort opstellingen in het topic. Voor een Nobilia vind ik het niet goedkoop.
Maar vind de laatste tijd vrijwel alle keukens die hier voorbij komen behoorlijk duur vergeleken met het prijspijl dat ik in mijn hoofd heb van zo'n 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
SquareOne schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:25:
[...]

Er staan behoorlijk veel van dit soort opstellingen in het topic. Voor een Nobilia vind ik het niet goedkoop.
Maar vind de laatste tijd vrijwel alle keukens die hier voorbij komen behoorlijk duur vergeleken met het prijspijl dat ik in mijn hoofd heb van zo'n 1,5 jaar geleden.
Ja dat de prijzen in 1,5 jaar flink zijn gestegen is geen onbekende natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Allen,

Blad:
20mm

De SK offerte met zwarte gelakte prijzen doorsturen naar keukenloods en vragen voor wat voor bedrag zij de keuken kunnen aanbieden. Dan er mee teruggaan naar SK. Zo hebben wij het ook gedaan, ging nog uit mijn hoofd zo'n 10% af bij ons hierdoor.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:07

ViezeVis

Sample Text

Vraagje. Vanwege de koof krijg ik net niet helemaal de beugel voor de schacht van de afzuigkap sluitend tegen de koof aan. En, volgens mij wil je dat ook niet helemaal omdat je de koof dan ook kunt beschadigen. Is dat naadje misschien weg te werken? Kit lijkt mij geen stand te houden.

Stoor me er niet enorm aan, maar netter is als 't dicht is lijkt mij :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VX1oAne.jpeg

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 21:53
True schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:00:
[...]

De SK offerte met zwarte gelakte prijzen doorsturen naar keukenloods en vragen voor wat voor bedrag zij de keuken kunnen aanbieden. Dan er mee teruggaan naar SK. Zo hebben wij het ook gedaan, ging nog uit mijn hoofd zo'n 10% af bij ons hierdoor.
Maar dan andersom denk ik :) De Keukenloods offerte doorsturen naar SuperKeukens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
True schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:00:
[...]

Dank voor de tip, ik doe hem wel andersom :) .

Maar, keukenloods wilt dus een Nobilia keuken leveren met een witte binnenkant. Kan dit echt niet anders? Ik kreeg een verhaal dat het makkelijker schoonmaken is etc. Zal allemaal best maar ik vind het eigenlijk geen porum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Ik heb hierboven de offerte prijs die ik van Keukenloods heb gekregen genoemd.
Je hebt iets andere afmetingen en apparatuur, maar dan heb je verder wel een referentie..
Allen,

Blad:
20mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ColeJ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:22:
[...]

Maar, keukenloods wilt dus een Nobilia keuken leveren met een witte binnenkant. Kan dit echt niet anders? Ik kreeg een verhaal dat het makkelijker schoonmaken is etc. Zal allemaal best maar ik vind het eigenlijk geen porum.
https://www.nobilia.de/nl...selementen/corpuskleuren/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ColeJ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:22:
[...]

Met een donkere binnenkant zie je niet wat er in ligt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keukenprinses
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-07-2024
Mryc schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:01:
[...]

Ihre Küche in Kranenburg. Vraag naar Teun :-)
Spreekt Teun Nederlands ?
In Ekelhoff geweest, daar zou men Nederlands spreken. Echter, met een dusdanig zwaar accent… Communicatie over details verliep moeizaam. Mailde tevens gewoon in het Duits…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
True schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:42:
[...]

Met een donkere binnenkant zie je niet wat er in ligt.
Ja eens. Lees wel verschillende adviezen. Ik ben er nog niet overuit. Hele donkere keuken en dan wit of zwarte binnenkant, moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 13:28
keukenprinses schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:13:
[...]

Spreekt Teun Nederlands ?
In Ekelhoff geweest, daar zou men Nederlands spreken. Echter, met een dusdanig zwaar accent… Communicatie over details verliep moeizaam. Mailde tevens gewoon in het Duits…
Ja, de nieuwe eigenaren zijn beide NL ;)

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32
ViezeVis schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:03:
Vraagje. Vanwege de koof krijg ik net niet helemaal de beugel voor de schacht van de afzuigkap sluitend tegen de koof aan. En, volgens mij wil je dat ook niet helemaal omdat je de koof dan ook kunt beschadigen. Is dat naadje misschien weg te werken? Kit lijkt mij geen stand te houden.

[Afbeelding]
Waarom zou kit geen stand houden? Beetje kwaliteit kit zal daar jaren blijven zitten zonder problemen.

• DrJZ
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik ben bezig met het ontwerpen van een parallele keuken. Het volgende ontwerp is gemaakt op basis van het merk Next125. Het ziet er symetrisch uit, maar de bovenkasten zijn nogal druk en lijken samengeperst. De onderkasten zijn allemaal ladekasten, met 2x90cm en 3x60cm. De totale breedte is dus 360cm.

Heeft iemand tips om de bovenkasten en onderkasten uit te lijnen volgens een raster, waardoor het geheel rustig en symmetrisch eruit gaat zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szNOlBIOWygylyNXax4oUB79SSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3KquK6DdU1tZcAotgsFkCTs.jpg?f=fotoalbum_large

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-10 09:18
ViezeVis schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:03:

[Afbeelding]
Bij mijn oude keuken had ik hem dichtgekit, ging prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:44
DrJZ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:53:
Ik ben bezig met het ontwerpen van een parallele keuken. Het volgende ontwerp is gemaakt op basis van het merk Next125. Het ziet er symetrisch uit, maar de bovenkasten zijn nogal druk en lijken samengeperst. De onderkasten zijn allemaal ladekasten, met 2x90cm en 3x60cm. De totale breedte is dus 360cm.

Heeft iemand tips om de bovenkasten en onderkasten uit te lijnen volgens een raster, waardoor het geheel rustig en symmetrisch eruit gaat zien?

[Afbeelding]
Uhh, bovenkasten net ze breed maken als de onderkasten?

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:07

ViezeVis

Sample Text

Source90 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:33:
[...]

Waarom zou kit geen stand houden? Beetje kwaliteit kit zal daar jaren blijven zitten zonder problemen.
Omdat ik dacht dat als je kit in die rand spuit, je het door die gleuf drukt. Zal het eens proberen _/-\o_

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 13:52

[Afbeelding]
Wat een gedrocht. Zoals gezegd, begin eens met symmetrie boven en onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma

[Afbeelding]
Ik zie 4 verschillende breedtes in de kasten/lades, daar wordt het wel onrustig van.. Is iets als bovenkastjes 4x60 breed, onder 3x120 breed wat?
Verder zie ik geen grepen on de onderkasten, dus dat zal push-to-open zijn. Bedenk even goed of je dat écht wil. Voor mij werkt het niet, ik drukte de lades elke keer per ongeluk open met m'n knieën.

[ Voor 9% gewijzigd door Kurma op 14-09-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:23

Rzaan

Altijd zoekende

Kurma schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:21:

Verder zie ik geen grepen on de onderkasten, dus dat zal push-to-open zijn. Bedenk even goed of je dat écht wil. Voor mij werkt het niet, ik drukte de lades elke keer per ongeluk open met m'n knieën.
Diezelfde ervaring had ik al in een keukenzaak.
Maar ik wil toch greeploos.
Dus dan is een C-profiel de oplossing.
Gelukkig vinden we zo'n c-profiel ook mooier. Geeft het geheel wat 'lucht'.

Afbeeldingslocatie: https://www.greeplijst.nl/Files/2/36000/36979/CategoryPhotos/DescriptionPhotos/1000/2236563.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 14-09-2022 09:35 ]

• DrJZ
JohnStaakke schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:11:
[...]

Wat een gedrocht. Zoals gezegd, begin eens met symmetrie boven en onder.
Dankjewel. Ik ben wat diplomatieker, maar dit is wat ons is voorgesteld. Het gaat om veel geld, dus we willen graag een ontwerp wat rustig en simpel eruit ziet en wat mensen niet lelijk kunnen vinden. De opstelling van de onderkasten maakt het moeilijk om symmetrie in te brengen in het geheel. Ik denk erover om type kasten te groepen. Dus de lange onderkasten naast elkaar, en de 3 kleinere ladekasten ook naast elkaar. En dan boven de 3 ladekasten dan 3 bovenkasten met zelfde breedte. En dan een platte afzuigkap boven de lange onderkasten. Het is dan niet symmetrisch, maar wel rustig...

• DrJZ
Kurma schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:21:
[...]

Ik zie 4 verschillende breedtes in de kasten/lades, daar wordt het wel onrustig van.. Is iets als bovenkastjes 4x60 breed, onder 3x120 breed wat?
Hele goede tip! Het is gelukkig geen push systeem. Het is een grote ladekast met binnenlades. De horizontale naad is voor de stijl, maar is eigenlijk niet nodig en maakt het wat druk.

• Kurma
DrJZ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:34:
[...]

Dankjewel. Ik ben wat diplomatieker, maar dit is wat ons is voorgesteld. Het gaat om veel geld, dus we willen graag een ontwerp wat rustig en simpel eruit ziet en wat mensen niet lelijk kunnen vinden. De opstelling van de onderkasten maakt het moeilijk om symmetrie in te brengen in het geheel. Ik denk erover om type kasten te groepen. Dus de lange onderkasten naast elkaar, en de 3 kleinere ladekasten ook naast elkaar. En dan boven de 3 ladekasten dan 3 bovenkasten met zelfde breedte. En dan een platte afzuigkap boven de lange onderkasten. Het is dan niet symmetrisch, maar wel rustig...
Is er een reden dat je vast moet houden aan al die verschillende breedtes?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GENV0ICrXPgi8YwrKVKBWqkBBWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZtwNmjNzHosqdr7MFnpJ1TY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had wat zitten schetsen omdat we morgen naar onze eerste afspraak met een keukenzaak gaan.
Dit zou het zijaanzicht van ons keukeneiland ongeveer moeten worden.
Lengte is 330 (van de kastjes)

• DrJZ
Kurma schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:37:
[...]

Is er een reden dat je vast moet houden aan al die verschillende breedtes?
Nee, geen specifieke reden. Maar we willen een keuken die niet breder wordt dan 370cm omdat we een parallele keuken hebben met hoge kasten aan de andere kant en we willen het binnen dezelfde ruimte houden en niet laten uitsteken naar de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:09
DrJZ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:34:
[...]

60 - 80 - 80 - 80 - 60 zou voor de lades denk ik een mooiere opstelling zijn. Of 4 x 80, maar dat is een stukje smaller of als je toch grotere lades wilt, 4x90.
De bovenkastjes kun je dan 5 of 6 x 60 doen. Dat oogt denk ik veel rustiger.
Wij hebben nu op één gedeelte van de keuken 3x80 en dat geeft al best veel bergruimte. Als je symmetrie kunt toepassen zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02
Saeverix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:49:
Ik heb in 2019 mijn keuken heb gekocht bij nog niet te benoemen leverancier. De installatie zou in oktober 2020 plaatsvinden, en dat is ook gelukt. Helaas begon toen mijn hoofdpijndossier "Keuken" :-(

Ik had mijn greeplose keuken samengesteld met antraciet grijze kasjes (Rotpunkt) en een wit werkblad (Dekker) van kunststof. Boven het werkblad had ik nog een brede klepkast aan de muur.

Bij de oplevering gevraagd of ze de klepkast nog niet wilden monteren omdat de bouwen van mijn woning vergeten was een stopcontact te plaatsen (die achter/in de klepkast moest komen). Dat kon, want ze moesten toch nog terugkomen voor de extra hoge plinten en een ontbrekende zijwand. De klepkast is toen in de verpakking weggezet in de berging.

Toen alle onderdelen binnen waren werd er opnieuw een afspraak gemaakt waarin de de plinten, zijwand en de klepkast gemonteerd zouden worden.
Helaas bleek bij het verwijderen van de verpakking van de klepkast dat deze flink beschadigd was op de hoeken. Volgens de monteur was dit niet te installeren en zou er een nieuwe besteld worden. De plinten en zijwand waren keurig geplaatst en ik had een complete keuken (op de klepkast na).

Helaas bleek al vrij snel dat het (eerste) werkblad niet in orde was. Op het linkerdeel zat een vlek in het midden, het leek wel gesmolten en was goed zichtbaar met daglicht erop. Daarnaast was de afwerking van de (plak)randen op de zijkanten erg slecht. Sommige plekken was het mooi (wit op wit) en een stuk verderop was een duidelijke zwarte ruimte zichtbaar tussen het werkblad en de rand.

Ik heb hier melding van gemaakt en heb ik overleg met de verkoper een switch kunnen maken naar een werkblad van Composiet. Mijn gedachte was: het is iets duurder maar dan heb ik wel een mooi werkblad straks. Ik heb toen ivm Covid middel videobellen en uitwisseling van foto's de kleur van het werkblad uitgekozen. In plaats van wit ben ik voor zwart met een grijs/wit spikkeltje gegaan. Ik had genoeg zonlicht dus het donkere werkblad was geen probleem.

Een paar weken/maanden later werd het nieuwe (tweede) werkblad geinstalleerd. Alles afgekit en netjes achtergelaten door de monteur. Echter werd bij daglicht al vrij snel duidelijk dat ook dit (tweede) werkblad niet in orde was. Het werkblad werd bij mij 2 hoog naar boven gedragen zonder enige vorm van bescherming om het blad. Op verschillende plekken diepe krassen in het werkblad, en er waren op de randen zelfs stukken weggespat.
Tevens was de (tweede) nieuwe klepkast die ze ook mee hadden opnieuw kapot. Die hebben ze dus niet eens geinstalleerd.

Na mijn klacht over het werkblad werd ik teruggebeld, en ze vonden het erg vreemde al die beschadigingen. Ze brachten het op een manier alsof ik misschien zelf die krassen en beschadigingen had veroorzaakt (in 1 dag). Uiteindelijk na het sturen van extra foto's werd er voor vervanging gekozen. Tevens zou er een (derde) nieuwe klepkast besteld worden.

Enkele weken/maanden later werd er een afspraak gemaakt voor installatie van het nieuwe werkblad en de klepkast.
Dit keer zat er een doek om het werkblad (na een opmerking van mij hierover). Maar dit keer ging het opnieuw mis. De monteur had een te diepe hoek uit het (derde) werkblad gezaagd. Dit werd opgelost door de extra ruimte op te vullen met een kitnaad van meer dan 10mm. Ik ging hiermee akkoord omdat ik nog een "spatplaat" op de wand zou plaatsen. Hiermee kon ik de dikke kitnaad wel wegwerken.
De (vierde) klepkast ging direct weer retour, omdat deze bij het uitpakken opnieuw beschadig was.

Om dit verhaal niet nog langer te maken hieronder even een samenvatting van alles en de huidige status van de keuken:
  • Eerste kunststof werkblad beschadigd zou vervangen worden. Ik heb toen voor een upgrade naar Composiet 2200 euro betaald.
  • Tweede (vervangende composiet) werkblad was na installatie beschadig. Krassen, beschadigde hoeken en vlekken die niet weg te poetsen waren. Deze zou vervangen worden voor een nieuwe.
  • Derde werkblad is tijdens installatie te ruim gezaagd en hierdoor had ik een kitrand van meet dan 10mm. Daarnaast bevat dit werkblad ook donkere vlekken die niet weg te poetsen zijn.
  • Inmiddels zijn er 8 klepkasten besteld en daarvan zijn ze 4-5 keer langs geweest om de beschadigingen pas op locatie te ontdekken. Ik dus nu na meer dan 600 dagen nog steeds op een onbeschadigde klepkast te wachten.
  • Tijdens de installatie van het derde werkblad is de verzonken spoelbak niet juist afgekit. Je kon overal openingen zien, en het vocht kon daardoor zo naar binnen lopen. Dit is opgelost door een extra losse afspraak met de monteur. Die heeft vervolgens het werkblad vol met kitresten achtergelaten.
  • Ik kreeg tussendoor nog de opdracht om de vlekken op het werkblad te behaldelen met Jif en een Schuursponsje. Dit heb ik niet gedaan want het klonk nogal heftig.
  • Tijdens vervanging van het tweede werkblad hebben ze een deur in huis beschadigd met metalen strippen. De volledige deur moet vervangen worden omdat dit een laminaat deur is. Dit is een verzekerings kwestie maar ik moet zelf een particulier verkooppunt vinden voor hetzelfde type deur.
Ik heb na meer dan 600 dagen wachten en meerdere afspraken van een monteur dus nog steeds geen keuken zonder beschadigingen. Ik heb dit bij de service afdeling neergelegd inclusief foto's. Hun voorstel was om nogmaals voor de negende keer een nieuwe klepkast te bestellen. Ik heb toen aangegeven dat ik inmiddels genoeg mogelijkheden heb geboden om een klepkast zonder beschadigingen te installeren. Ik heb ze maar liefst 8 kansen gegeven om dit op te lossen. Daarin ben ik volgens mij meer dan redelijk geweest.

Ik ben twee weken terug op locatie geweest (uur rijden) om alles even te bespreken en om te kijken of er een oplossing kon komen. Een klepkast bij een andere leverancier bestellen zou niet kunnen omdat je dan kleurverschil krijgt. Ik heb toen aangegeven dat ik dan liever de gehele keuken vervangen zie worden door een keuken van een andere leverancier (ze hebben drie leveranciers). Ook heb ik afgesproken om de vlekken op het werkblad te behandelen met de reinigingsset van Jetstone. Dit haalde de vlekken niet weg en ik heb daarvan VOOR en NA foto's gestuurd.
De leidinggevende was niet bij dat gesprek aanwezig omdat zijn vrouw net was bevallen. Daar heb ik uiteraard begrip voor en dacht het met zijn partner van de afdeling verkoop af te kunnen ronden.

We hebben mijn wens van vervanging genoteerd, en een paar extra wensen (extra kastruimte) doorgenomen. Die zou ik dan gewoon extra bijbetalen.

Een week later kreeg ik het volgende mailtje van de leidinggevende:

[...]

Ik heb toen wederom het hele verhaal samengevat aan de leidinggevende en alles ook nog op de mail gezet. Ik zag het met een negende kast en vierde werkblad niet goedkomen. Daarop kreeg ik de reactie dat hij het met zijn collega's zou bespreken.

Uiteindelijk werd ik vandaag gebeld en vroeg hij of ik het ok vond om te klepkast te laten verwijderen en de muur te laten herstellen. Uiteraard heb ik hier nee op gezegd omdat ik de ruimte goed kan gebruiken, en omdat ik het een heel vreemd voorsteld vond.
Een alternatief was om middels een koerier een negende klepkast en werkblad te bestellen. De koerier zou die dan direct vanaf de fabrikant ophalen in Duitsland. Ook dit leek mij een erg duur en onzekere optie, want wie zegt dat het dan goed gaat. Daarnaast zou dat weer weken/maanden extra tijd kosten.
De enige optie die er volgens hem dan overbleef was dat ik maar contact moest opnemen met de Geschillencommisie (en weer weken wachten) want volledig vervangen was volgens kun geen optie.

Ik heb er inmiddel een flinke lap tekst van gemaakt. Ik verwacht niet dat jullie alles lezen, maar ben ik nou zo zinnig of sta ik volledig in mijn recht? Bij apparatuur zijn de regels vrij duidelijk in Nederland, je moet de leverancier 3 keer de kans geven om het te repareren. Daarna heb je recht op geld terug. Gelden diezelfde regels ook voor keukens?
Wat is jullie advies, en hoe schatten jullie mijn kansen in?
Even een update over dit verhaal. Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad zijn we uiteindelijk tot een oplossing gekomen. De eerste pogingen werd mij gevraagd om nog eens 2000 euro bij te betalen, daarna werd het 1000 euro en uiteindelijk wordt het nu gratis opgelost. Ik heb ook een Quooker kunnen kopen die gratis gemonteerd zal worden.

De onderdelen werden in de eerste week van oktober verwacht. Ik kreeg toen echter eind augustus een mail met een afspraakbevestiging op vrijdag 9 september. Ze laten in de afspraakbevestiging nooit weten wat er gaat gebeuren, maar ik vond het niet onrealistisch dat de onderdelen eerder binnen waren gekomen.

Ik zat vrijdag klaar, en toen kwam er 1 monteur binnen. Ik dacht nog waar is je collega, want je gaat dat werkblad niet alleen naar boven krijgen (appartement). Toen ik hem vertelde wat er moest gebeuren, en waarom ik de hele keuken leeg had gehaald vertelde hij mij: Ik heb alleen een zijwandje en een tussenstukje bij me, dat moet ik volgens de opdracht gaan vervangen.

Uiteindelijk is hij gaan bellen en blijkt de rest nog niet binnen te zijn. Ze sturen dus een monteur voor een zijwandje en tussenstukje, terwijl ze weten dat er nog meer moet gebeuren. 8)7
Uiteindelijk is hij na een bakje koffie weg gegaan en heeft de onderdelen achtergelaten. Het was namelijk makkelijker als de andere monteur dit gaat doen, omdat het werkblad dan toch los gaan.

Dus het einde is in zicht, maar wederom een domme miscommunicatie en een onzinnige reis van een monteur.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
Ik ben bezig met het ontwerpen van een parallele keuken.
(..)
Het ontwerp gaat mis op formaat en aantallen frontjes. Ik zie wel wat geprobeerd is, namelijk de afwisseling die je onder hebt in 60-90-60-90-60 boven terug te laten komen in smalle en brede kasten (dus 45-90-60-90-45), waarvan de brede kasten noodzakelijkerwijs met dubbele deuren. Alleen bereik je door die dubbele deuren en smallere zijkasten visueel niet hetzelfde effect en door de sierlijn in de onderkasten komt het geheel erg rommelig over.
Ik zou er dus voor zorgen dat de aantallen hetzelfde zijn of beter met elkaar lijnen. Beneden 4x90? Dan boven 4x60, als je het blok bovenkasten inderdaad smaller wilt hebben. Wil je boven ook 3.60 dan zou ik 6x60 doen, en beneden 3x120, of 4x60 en 1x120. Zo trek je lijnen van boven naar beneden door en dat brengt rust. Wil je toch boven ook 90 cm kasten, zoek dan een model met bijvoorbeeld klep, dan blijft het visueel 90.
Andere oplossing kan zijn de bovenkasten deels te vervangen door planken, dat geeft wat meer lucht. Maar dan heb je wel een heel andere look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 18:40
Saeverix schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:55:
Dus het einde is in zicht, maar wederom een domme miscommunicatie en een onzinnige reis van een monteur.
Wat een drama zeg. Fijn dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen, maar het is toch onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren. Een beschadiging, een foutje van een monteur, miscommunicatie; het kan allemaal een keer gebeuren. Maar als al zoveel is voorgevallen, kan ik er met mijn pet niet bij dat ze het nog vijf keer verprutsen. Dan krijg je niet alleen het gevoel dat ze je niet serieus nemen, je krijgt gewoon een bevestiging.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaterFire
Expectation
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbvW5dLf1wpxsUfCBlwUP5fVDq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9SP5jgcXf0xD445OyM0e3QcK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJrxk4CawJ16QUIIL8mcbRvL8RA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oT2MLAc29sF4QrtVkfnhYARP.png?f=fotoalbum_large

Reality

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JxHELHuHXdx0Gi7izARLkxEEv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UriZbjbp6hkD5eEcncCrieEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdOm8vqjzvRYtB_dghwCgD_iBYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Isaneommc6nu6dtbjaVUkZf.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's doen het geen eer aan vind ik ;)
Nog wat puntjes op de i om op te lossen maar blij mee!

• Saeverix
WaterFire schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:43:
Expectation
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Reality

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow wat een gekke situatie met die vrijstaande koelkast ertussen. Was dat een idee van de verkoper of van jezelf? Misschien lijkt het zo op de foto, maar hij lijkt ook nog aardig uit te steken qua diepte.
Ik had persoonlijk de koelkast er (los) naast gezet. Dat zou optisch beter staan, en mocht de koelkast stuk gaan dan is het vervangen ervan ook een stuk makkelijker.

Voor de rest een prima landelijke keuken, die redelijk op het plaatje lijkt.

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:12
Saeverix schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:55:
[...]

Even een update over dit verhaal. Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad zijn we uiteindelijk tot een oplossing gekomen. De eerste pogingen werd mij gevraagd om nog eens 2000 euro bij te betalen, daarna werd het 1000 euro en uiteindelijk wordt het nu gratis opgelost. Ik heb ook een Quooker kunnen kopen die gratis gemonteerd zal
Noem gewoon de leverancier onder members only tag, daarvoor zijn we hier toch?

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:43
Wij zijn ook aan het kijken voor een Next125 keuken. Eerste gesprek gehad bij B&K (projectleverancier), en daar is onderstaand uitgekomen. We wilen dus gaan voor kobaltgroene kastjes icm eiken fineer en gouden greeplijsten (komt niet uit op de foto’s). Helemaal links zit de trapkast, deze is nu weggewerkt met een doorloopdeur.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waar ik nog over twijfel:
  • Uiteraard de prijs :) Ik ga dit nog eens opvragen bij onze Duitse vrienden - wil eigenlijk onder de 30k uitkomen
  • De wand vind ik vrij massief, wil ik eigenlijk iets meer breken. Dus zit eraan te denken om de wijnkoelkast daarheen te verplaatsen of nog een hoge kast naar rechts te verplaatsen
  • De lades zijn push-to-open, op de tekening is dit nog verkeerd.
  • Lade aan het eiland veranderen naar 1 grotere lade of 2 kastjes
Hoor graag wat jullie ervan vinden en hoe de prijs is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bamiblik op 15-09-2022 20:50 ]

• Saeverix
iasix schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:16:
[...]

Noem gewoon de leverancier onder members only tag, daarvoor zijn we hier toch?
Gaat zeker wel gebeuren, maar wil het eerst even achter de rug hebben.

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Saeverix op 14-09-2022 23:11 ]

• Nieuwbouwer
  • Laatst online: 23-02-2023
Even een vraag over een nieuwbouwwoning. De keuken laten we casco opleveren en door derde leverancier plaatsen. Alleen de elektra/leidingwerk moeten we aan de aannemer doorgeven. Nu heeft de keukenboer een installatietekening gemaakt. Daar had ik een concrete vraag over, want ik weet weinig van elektra.

Onze inductieplaat met afzuiging heeft een piekvermogen van 7,6 kW. Nu is door keukenboer bij de installatietekening een perilex stekker (2x 220V aansluitwaarde 7,2 kW) geadviseerd. Naast dat ik overal lees dat 230 V de norm is (ons apparaat kan 220-240), is dus ook 7,2 kW gezegd (terwijl het apparaat max 7,6 kW kan). Is dit te laag ingeschat? En zou het meerwaarde hebben als ik het nog aanpas naar 7,6 kW? Het lijkt me puur voor de elektricien, zodat die weet hoe en wat. Maar die komt er dan wel uit toch?

Ik las in dit topic dat je het ook kan oplossen met 3x16a, maar ik begreep daar niets van. Weet ook nog niets van welke groepen etc. we krijgen, ik vermoed wel 3 fasen in de meterkast. Kan iemand mij wijzer maken, wel/niet de opmerking bij de perilex stekker op de installatietekening nog naar boven (van 220 naar 230 V & van 7,2 naar 7,6 kW) te wijzigen?

• SquareOne
Bamiblik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:39:
Wij zijn ook aan het kijken voor een Next125 keuken. Eerste gesprek gehad bij B&K (projectleverancier), en daar is onderstaand uitgekomen. We wilen dus gaan voor kobaltgroene kastjes icm eiken fineer en gouden greeplijsten (komt niet uit op de foto’s). Helemaal links zit de trapkast, deze is nu weggewerkt met een doorloopdeur.

***members only***

• Uiteraard de prijs :) Ik ga dit nog eens opvragen bij onze Duitse vrienden - wil eigenlijk onder de 30k uitkomen
  • De wand vind ik vrij massief, wil ik eigenlijk iets meer breken. Dus zit eraan te denken om de wijnkoelkast daarheen te verplaatsen of nog een hoge kast naar rechts te verplaatsen
Bekijk de keuken van @JackBol eens voor een mooie grote kastenwand met een nis. Wellicht dat dat nog wat inspiratie geeft. Dit is de laatste post die ik kon vinden: JackBol in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De werkbare ruimte op het eiland is wat klein in verhouding met de keuken. Je hebt eigenlijk alleen het stuk tussen de spoelbak en de kookplaat. Wellicht nog eens kijk of het eiland iets breder kan.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 15-09-2022 08:41 ]

• SquareOne
Nieuwbouwer schreef op donderdag 15 september 2022 @ 01:10:
Even een vraag over een nieuwbouwwoning. De keuken laten we casco opleveren en door derde leverancier plaatsen. Alleen de elektra/leidingwerk moeten we aan de aannemer doorgeven. Nu heeft de keukenboer een installatietekening gemaakt. Daar had ik een concrete vraag over, want ik weet weinig van elektra.

Onze inductieplaat met afzuiging heeft een piekvermogen van 7,6 kW. Nu is door keukenboer bij de installatietekening een perilex stekker (2x 220V aansluitwaarde 7,2 kW) geadviseerd. Naast dat ik overal lees dat 230 V de norm is (ons apparaat kan 220-240), is dus ook 7,2 kW gezegd (terwijl het apparaat max 7,6 kW kan). Is dit te laag ingeschat? En zou het meerwaarde hebben als ik het nog aanpas naar 7,6 kW? Het lijkt me puur voor de elektricien, zodat die weet hoe en wat. Maar die komt er dan wel uit toch?

Ik las in dit topic dat je het ook kan oplossen met 3x16a, maar ik begreep daar niets van. Weet ook nog niets van welke groepen etc. we krijgen, ik vermoed wel 3 fasen in de meterkast. Kan iemand mij wijzer maken, wel/niet de opmerking bij de perilex stekker op de installatietekening nog naar boven (van 220 naar 230 V & van 7,2 naar 7,6 kW) te wijzigen?
Er staat e.e.a. geschreven in de startpost van dit topic:
Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

• Z___Z
  • Niet online
Bamiblik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:39:

***members only***

Welk materiaal is je werkblad? Hoe hebben ze de ondersteuning opgelost? Gezien de maatvoering heb je een blad uit 2 stukken of neem je een laminaat blad?

Edit: oh wacht jullie eiland is korter dan het onze :p
Als je de opening meer naar het midden verplaatst is het minder massief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Saeverix schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:12:
[...]

Wow wat een gekke situatie met die vrijstaande koelkast ertussen. Was dat een idee van de verkoper of van jezelf? Misschien lijkt het zo op de foto, maar hij lijkt ook nog aardig uit te steken qua diepte.
Ik had persoonlijk de koelkast er (los) naast gezet. Dat zou optisch beter staan, en mocht de koelkast stuk gaan dan is het vervangen ervan ook een stuk makkelijker.

Voor de rest een prima landelijke keuken, die redelijk op het plaatje lijkt.
Hij moet uitsteken omdat de dikke deuren anders niet open draaien. Wisten we van te voren.
Ernaast hebben we overwogen, maar dan kan hij alleen helemaal links staan. Dat kwam minder uit kwa doorloop en wordt het geen geheel.
Wat je op de foto trouwens niet ziet is dat die dikke bovenplank helemaal doorloopt. Toont weer iets anders.
Vervangen zal wel lukken, de meeste koelkasten hebben dezelfde afmeting, ook andere merken. Hoop dat niet snel te hoeven bewijzen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8H_fVlSNig6lY0KzGuZZvnHI3fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6RDC9xU2V17nk2Uo4GvcUsx.jpg?f=fotoalbum_large

Voor @Saeverix toch nog (letterlijk) een perspectief.. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door WaterFire op 15-09-2022 10:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

SquareOne schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:40:
[...]

Bekijk de keuken van @JackBol eens voor een mooie grote kastenwand met een nis. Wellicht dat dat nog wat inspiratie geeft. Dit is de laatste post die ik kon vinden: JackBol in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

De werkbare ruimte op het eiland is wat klein in verhouding met de keuken. Je hebt eigenlijk alleen het stuk tussen de spoelbak en de kookplaat. Wellicht nog eens kijk of het eiland iets breder kan.
Tijd om een een nieuwe foto te plaatsen zie ik wel ;)
We zijn nog altijd heel blij met de keuken, maar je hebt inderdaad gelijk, de direct toegankelijke werkruimte is wat klein. Wat je wel ziet is als we met meer mensen aan het koken zijn dat er ook werkruimte is achter de kookplaat waar je prima kan staan en als je veel groente of zo moet snijden kan je dat ook aan de bar doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWLIfydp1naOc7ujbhaOIyW3190=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oSiCvNaabz9f3osxRgkwGwX3.gif?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• ColeJ
Allen,

Blad:
20mm

Hierbij wat plaatjes van de keuken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxiTJjUoz5Di6SQtWXW8qeF2XpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5iiIkt3z3Zck2uH5cvXgCfpd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4nCa6OkQlx9jzgFjPpHbkCOxT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GvXZBmIZQbMZ8bkL1CHrzTRN.jpg?f=user_large

Helaas lopen de ramen iets te ver door naar de wanden waardoor je er net geen keukenkastje tegenaan kan zetten (leuk he die *** architecten die een wijk "speels" willen maken |:( ). Onze twijfel is om de hoge kasten om te draaien met het blad zodat de hoge kasten bijna tegen het raam aan staan. Hierdoor lijkt het vanaf de woonkamer een wat meer open geheel, nu kijk je in principe tegen die grote kastenwand aan. Wij hebben nu aan beide kanten van de keuken zo'n 45cm ruimte gelaten tussen de ramen en de keuken. Hier is dan de mogelijkheid voor een prullenbak, handdoek/theedoek.

En nog steeds de kleur van de binnenkant keuken. KL geeft het advies om het wit te doen maar dat ziet er gek uit vind ik. Of is dit normaal?

Jullie gedachte over bovenstaande twijfelpunten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SquareOne
ColeJ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:06:
[...]

Hierbij wat plaatjes van de keuken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas lopen de ramen iets te ver door naar de wanden waardoor je er net geen keukenkastje tegenaan kan zetten (leuk he die *** architecten die een wijk "speels" willen maken |:( ). Onze twijfel is om de hoge kasten om te draaien met het blad zodat de hoge kasten bijna tegen het raam aan staan. Hierdoor lijkt het vanaf de woonkamer een wat meer open geheel, nu kijk je in principe tegen die grote kastenwand aan. Wij hebben nu aan beide kanten van de keuken zo'n 45cm ruimte gelaten tussen de ramen en de keuken. Hier is dan de mogelijkheid voor een prullenbak, handdoek/theedoek.

En nog steeds de kleur van de binnenkant keuken. KL geeft het advies om het wit te doen maar dat ziet er gek uit vind ik. Of is dit normaal?

Jullie gedachte over bovenstaande twijfelpunten?
Wellicht val ik in herhaling, maar zelf wel gecharmeerd van deze oplossing met een ondiepe kast aan de kant van het raam. Één van die hoge kasten in je ontwerp is toch enkel voor opslag, toch? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHVa-ZOBh4cmiZVBRdldKDnae8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYlkGgnzE5pNS2IvNS5Kftkm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt9VURmB4MuUDedFb-JjHpNkYLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bafagNsfq9gI6ekhoNZaRqhW.jpg?f=fotoalbum_large

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Dat is inderdaad echt een stuk chiquer, omdat het zo veel meer oogt alsof je de keuken aan de ruimte hebt aangepast (en ingeblend) ipv gewoon een losse keuken hebt gekocht zonder oog van de situatie.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
ColeJ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:06:
[...]
Het is een kwestie van smaak. Als je je eraan stoort als het wit is, zou ik voor een kleur gaan. Wit is inderdaad praktischer; je ziet beter wat erin staat en je kunt het om diezelfde reden makkelijker schoonmaken. Maar als je ergernis over de kleur groter is dan het ongemak van het schoonmaken, dan kies je voor je kleur. Niks is in deze normaal of ongebruikelijk. (En als het echt ongebruikelijk zou zijn, zou fabrikant het niet produceren)

Wat je overigens nog zou kunnen doen om de keuken wel te aansluiten op de wanden, is een ondiepe kast (40 ipv 60). Dat is prima voor servies en voorraad.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 15-09-2022 11:16 ]

• ColeJ
Dank voor de tips. Wij willen eigenlijk geen bovenkasten en een sprong in het blad naar een ondieper deel is niet mooi. Keuzes ...

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Weet iemand of er een keramieken blad is dat èn spierwit is, èn eventueel glanzend?

Dekton lijkt dit niet in hun collectie te hebben.

@Bamiblik Wat voor blad zit er in de getoonde keuken?

[ Voor 18% gewijzigd door Rzaan op 15-09-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiblik
Rzaan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:56:
Weet iemand of er een keramieken blad is dat èn spierwit is, èn eventueel glanzend?

Dekton lijkt dit niet in hun collectie te hebben.

@Bamiblik Wat voor blad zit er in de getoonde keuken?
Is de Dekker Lush White gepolijst - keramiek. Is een soort van marmerlook dus niet helemaal wit.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
WaterFire schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:43:
Expectation
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Reality

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom de keuze voor een dergelijke koelkast? Vind dit persoonlijk echt afbreuk doen aan de keuken.

• lonehitman
JackBol schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:51:
[...]

Tijd om een een nieuwe foto te plaatsen zie ik wel ;)
We zijn nog altijd heel blij met de keuken, maar je hebt inderdaad gelijk, de direct toegankelijke werkruimte is wat klein. Wat je wel ziet is als we met meer mensen aan het koken zijn dat er ook werkruimte is achter de kookplaat waar je prima kan staan en als je veel groente of zo moet snijden kan je dat ook aan de bar doen.

[Afbeelding]
Mooie keuken! Die zou mijn inziens nog mooier uitkomen met een goed passende kleur op de muren.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

lonehitman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:44:
[...]

Mooie keuken! Die zou mijn inziens nog mooier uitkomen met een goed passende kleur op de muren.
Ja tell me about it!!!!! Tijdens het uitkiezen van keukens en badkamers gingen mijn vrouw en ik makkelijk door een deur, maar nu moet er een kleur op de muur en komt er niets geschikts op tafel ;(

Heb je een tip?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:31
JackBol schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:22:
[...]

Ja tell me about it!!!!! Tijdens het uitkiezen van keukens en badkamers gingen mijn vrouw en ik makkelijk door een deur, maar nu moet er een kleur op de muur en komt er niets geschikts op tafel ;(

Heb je een tip?
Hele (nieuwbouwhuis) RAL 9010 en later pas muurtjes her en der verven :7
Eerst een stukje met van die testers.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 15-09-2022 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
JackBol schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:22:
[...]

Heb je een tip?
Wij hebben destijds bij het uitzoeken van de vloer een gratis interieuradvies gekregen. Wij hebben toen de kleur van onze toekomstige keuken en vloer doorgegeven(was nieuwbouw). Tevens moesten wij aangeven welke kleur meubels etc Wij hadden. Mevrouw kwam toen met een 7 tal kleuren waarvan wij er drie uit hebben gekozen.

Zelf ben ik er nog blij mee. Vrouwlief wil na een jaar alweer wat anders...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95byMAqKX_OpFYr-pBFxG6zMDVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgFVV6zncvz2hrSX39drrA1O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARJETLQ_PNQNT-rJxiim1eDaOMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZrQTT1NgQfmYlXsGGcpGwrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trniC-Y4iK3yr1q90LZnsckF7qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujUkZUPaKAVDzo7loB0h2HPc.jpg?f=fotoalbum_large

• lonehitman
lonehitman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:44:
[...]

Wij hebben destijds bij het uitzoeken van de vloer een gratis interieuradvies gekregen. Wij hebben toen de kleur van onze toekomstige keuken en vloer doorgegeven(was nieuwbouw). Tevens moesten wij aangeven welke kleur meubels etc Wij hadden. Mevrouw kwam toen met een 7 tal kleuren waarvan wij er drie uit hebben gekozen.

Zelf ben ik er nog blij mee. Vrouwlief wil na een jaar alweer wat anders...inmiddels hebben we de woning wel al wat meer aangekleed vergeleken met de foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Waar kan ik tegenwoordig heel goedkoop een zelfbouw keuken kopen?
In 2018 kon ik in Duitsland een fabriek(optifit) met winkel binnenlopen en geven van afmetingen een leuk design maken en naar buiten lopen met alle kasten en benodigheden. Apparatuur en keukenblad heb ik NL los gekocht. Binnen 4 dagen van eerst koop tot het bakken van me eerste eitje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-10 12:06
De laatste anderhalf jaar heb ik regelmatig dit forum bezocht en mijn voordeel gedaan met alle bijdragen, tips en meningen van iedereen hier :)
Inmiddels staat mijn keuken, het lijkt me leuk die met jullie te delen, enerzijds omdat ik er erg blij mee ben, anderzijds om jullie wellicht inspiratie op te laten doen via mijn keukenplaatjes.

In het kort is het geworden:
Siematic SLX
Kleur lage deel: Umbra mat AFP (dit is een NCS kleur: 7005-Y20R)
Kleur hoge kasten: Metallic laminaat Platin geborsteld
Blad: Ceasarstone Composiet Frosty Carrina Gezoet

Indeling:
60: dubbele lade en binnenlade
90: dubbele lade met Bora
100: dubbele lade met binnenlade
90: dubbele lade met spoelbak
60: Vaatwasser

en drie x 60 hoge kasten met combi en kk

Apparatuur:
Bora Pure recirculatie
Siemens IQ 500 koel/vries
Siemens IQ 500 Vaatwas
Miele Combi greeploos
Quooker Flex Combi Plus

Ik had een witte hoogglans keuken en heb erg getwijfeld wat voor kleur nu te nemen. In tegenstelling tot velen van jullie is een zwarte keuken niet mijn ding maar wilde ik wel een wat donkerder, matte kleur. Uiteindelijk is het deze grijs/bruine kleur geworden.

Het uitzoeken van een blad vond ik een crime; ik ben letterlijk het halve land doorgereden en verschillende keukenwinkels bezocht om maar het blad waar ik evt in geinteresseerd was in het echt te kunnen zien.
Mijn ervaring is; koop nooit vanaf een staal! al is dat ook een staal van een vierkante meter, een staal geeft geen goede weergave van het uiteindelijke blad!

De bladdikte is 1,3 cm en dat geld ook voor de zijwangen van het lage deel en van de hoge kasten, het geheel krijgt hiermee een luchtige look.
Persoonlijk vind ik een dikker blad vaak ogen alsof er een "deksel"op de keuken ligt en daarmee wordt de keuken zwaarder om te zien en dat vind ik minder mooi.

Plaatjes...: :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfTfPvCwEoyuAKVZohygA3vVQME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmsIgt2Z5I8Q8t3haaHDdJzY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G239PZUqgcP51dAUYbbuyMbUZWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcGwhCYp91kJl4UosDk14K01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3yMoop2HOxOhKiKm_ko2nSVzUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iG92DkhwmyFp1POL3CcSObx7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceK24bvE2ab_ApfiqFrhV_SJn3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBakNTc3GjBUwkUkRPVyoj2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwKIw58fXz9er3qPhqdM8fvStx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evxc98SxZayChNz1elPb0xn0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mitsumark schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:24:
[...]

Hele (nieuwbouwhuis) RAL 9010 en later pas muurtjes her en der verven :7
Eerst een stukje met van die testers.
Ja stap 1 hebben we dus gedaan, nu nog stap 2 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
JackBol schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:32:
[...]

Ja stap 1 hebben we dus gedaan, nu nog stap 2 🤣
Als je testers hebt gebruikt, schuur dan de plekken. Anders blijf je ze er mogelijk doorheen zien.

• lonehitman
Source90 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:48:
[...]

Als je testers hebt gebruikt, schuur dan de plekken. Anders blijf je ze er mogelijk doorheen zien.
A4 papier in de kleur verven en die op je muur plakken met een stukje tape..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizli
Inmiddels een offerte uit Duitland. Keuken Schuller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btuqBWQV1q44KyIGyTpOTvHBPrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2alUwCVUpduDL4H9MLZQ8uAd.png?f=fotoalbum_large

27K incl. SIEMENS stoomoven, combi magnetron, BORA PURU, MIELE vaatwasser en MIELE koelkast en Miele Vriezer en Quooker. Flink bedrag. Wel hoogglans mdf deurtjes en marmerlook steen. Garantie is wel ingewikkeld omdat niet MIELE NL en SIEMENS NL maar Duitsland aanspreekpunt is

Wat vinden jullie van de prijs? Hebben jullie een idee waar ik dit goedkoper zou kunnen krijgen behalve Bemmel en Kroon want daar zijn we reeds geweest en de verkoper daar was totaal onsympatiek.

• Bamiblik
SquareOne schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:40:
[...]

Eiland is nu 3 meter lang, ook de maximale lengte wat dit blad kan hebben anders komt het in 2 delen.

Op de foto van Jack is de wijnkoelkast inderdaad ook geplaatst in de wand, toch wel wat strakker denk ik inderdaad.

Nog een mening over de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiblik
Z___Z schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:48:
[...]

Welk materiaal is je werkblad? Hoe hebben ze de ondersteuning opgelost? Gezien de maatvoering heb je een blad uit 2 stukken of neem je een laminaat blad?

Edit: oh wacht jullie eiland is korter dan het onze :p
Als je de opening meer naar het midden verplaatst is het minder massief.
Blad is van keramiek. Dekker lush white.
Wel willen we dit blad nog even op ware grootte een keer zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVXnr0-AiNfIFoz1JDZGBeeUXnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtgvcTpjTlM6U09B9VtImjgQ.jpg?f=fotoalbum_large

• SquareOne
Denizli schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:55:
Inmiddels een offerte uit Duitland. Keuken Schuller.
[Afbeelding]

27K incl. SIEMENS stoomoven, combi magnetron, BORA PURU, MIELE vaatwasser en MIELE koelkast en Miele Vriezer en Quooker. Flink bedrag. Wel hoogglans mdf deurtjes en marmerlook steen. Garantie is wel ingewikkeld omdat niet MIELE NL en SIEMENS NL maar Duitsland aanspreekpunt is

Wat vinden jullie van de prijs? Hebben jullie een idee waar ik dit goedkoper zou kunnen krijgen behalve Bemmel en Kroon want daar zijn we reeds geweest en de verkoper daar was totaal onsympatiek.
Geen feedback op de prijs. Maar lijkt me fraaier om links van de kookplaat ook een ladekast te nemen.
Wellicht nog wat planken boven de coffee corner? Kan uiteraard ook stuk voordeliger achteraf :)

• SquareOne
Bamiblik schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:10:
[...]

Eiland is nu 3 meter lang, ook de maximale lengte wat dit blad kan hebben anders komt het in 2 delen.

Op de foto van Jack is de wijnkoelkast inderdaad ook geplaatst in de wand, toch wel wat strakker denk ik inderdaad.

Nog een mening over de prijs?
Nee geen feedback op de prijs. Ik kan het de laatste tijd niet meer volgen.
Ik heb wel eens een 'stappenplan' gepost om te bekijken of de prijs een beetje redelijk was. Maar geen idee of dat nog stand houdt in deze markt.

• SquareOne
Bamiblik schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:13:
[...]

Blad is van keramiek. Dekker lush white.
Wel willen we dit blad nog even op ware grootte een keer zien.

[Afbeelding]
Die gele greeplijst is wel intens, niet?

• Bamiblik
SquareOne schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:20:
[...]

Die gele greeplijst is wel intens, niet?
Foto vertekent wel erg. Is dus een gouden greeplijst :) Daarnaast niet overdadig zichtbaar in de keuken, dus wat subtieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
lonehitman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:25:
[...]

A4 papier in de kleur verven en die op je muur plakken met een stukje tape..
Verf droogt mijns inziens anders op een papiertje dan stuc/vlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
Source90 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:53:
[...]

Verf droogt mijns inziens anders op een papiertje dan stuc/vlies.
Dan pak je toch een stuk vliesbehang?

• Denizli
SquareOne schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:19:
[...]

Geen feedback op de prijs. Maar lijkt me fraaier om links van de kookplaat ook een ladekast te nemen.
Wellicht nog wat planken boven de coffee corner? Kan uiteraard ook stuk voordeliger achteraf :)
ja inderdaad later plaatsen we zelf wat planken.. keukenleverancier wil voor van alles en nog wat de hoofdprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
lonehitman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:40:
[...]

Waarom de keuze voor een dergelijke koelkast? Vind dit persoonlijk echt afbreuk doen aan de keuken.
Wij genieten volop van de koelkast. Alle ruimte, onze oude zal altijd te vol. Geen plaats voor een aparte vrieskist ergens toen we voor vervanging gingen (eerder al).
Koud water en (crushed) ijs gebruiken we dagelijks. We hebben een paar keer bij Grutto een vleespakket gekocht van 8 kilo, past makkelijk (extra) in de vriezer. Hello Fresh? Je schuift de drie pakketten zo uit de doos in de koeling.

Uiteindelijk ook gewoon een kwestie van smaak denk ik? De een wil de koelkast liever niet zien, de ander zet hem centraal..

[ Voor 16% gewijzigd door WaterFire op 16-09-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 10:22
bjkmemo8 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:54:
Waar kan ik tegenwoordig heel goedkoop een zelfbouw keuken kopen?
In 2018 kon ik in Duitsland een fabriek(optifit) met winkel binnenlopen en geven van afmetingen een leuk design maken en naar buiten lopen met alle kasten en benodigheden. Apparatuur en keukenblad heb ik NL los gekocht. Binnen 4 dagen van eerst koop tot het bakken van me eerste eitje.
Da's 4 jaar geleden, kan dat nu niet meer dan?

Anders bij meubelinterieur.nl kasten bestellen. Maatwerk bouwpakketten. Dus afmetingen die je wil, en als bouwpakket geleverd krijgen. Kwestie van enkele weken. Levertijd nu weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
FrankSpin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:03:
Iemand hier verstand van de verschillende versies van Siemens inbouwapparatuur?

Ik probeer te achterhalen hoe de volgende twee producten zich tot elkaar verhouden. Ik zie dat iQ700 serie met twee verschillende type displays wordt uitgebracht?

[Afbeelding]

iQ700, inbouwoven, 60 x 60 cm, inox HB674GBS1
https://media3.bsh-group....sheet/nl-BE/HB674GBS1.pdf
kleur: veel blauw in het display

[Afbeelding]

iQ700, Oven, 60 x 60 cm, inox HB676GBS1
https://media3.bsh-group....sheet/nl-NL/HB676GBS1.pdf
Kleur: meer oranje tinten

Kan ik op een eenvoudige wijze introductie jaar / maand achterhalen via de bovenstaande productbladen?
Volgens siemens zelf zijn dit alle verschillen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIsWDyos7_dzGWrxJ1cmNFYCbus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JUGUWNtVBkjTQswNEX34I3lq.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij is de eerste gewoon een wat oudere model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 07:08

Sen

<-->

Volgens mij is de eerste nieuwer. Kan ik prijzen tot 2021 vibden de 2de ook in 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
Sen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:20:
Volgens mij is de eerste nieuwer. Kan ik prijzen tot 2021 vibden de 2de ook in 2020
Klopt. De blauwe is nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Situatie:
Een kookeiland met witte lades en deurtjes.
Allemaal hoogglans.

Daarboven komt een geheel wit blad.
Wat is mooier: Een glanzend blad of een mat blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-10 20:54
Rzaan schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:21:
Situatie:
Een kookeiland met witte lades en deurtjes.
Allemaal hoogglans.

Daarboven komt een geheel wit blad.
Wat is mooier: Een glanzend blad of een mat blad?
Kwestie van smaak lijkt me?
Maar mat blad is lastiger schoonmaken begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

gdvm schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:26:
[...]

Kwestie van smaak lijkt me?
Maar mat blad is lastiger schoonmaken begreep ik
Het is natuurlijk altijd smaak, maar was gewoon benieuwd wat mensen er van vonden.

Op mat zie je wel minder snel vingers, en als er een krasje inkomt, dan zie je dat ook minder snel.
Als het een keramieken blad is, dan zou schoonmaken niet zoveel meer werk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 06:44
Eventjes geleden hebben wij ons ook gemeld voor een keuken.
Inmiddels hebben we een indeling gekozen, maar we zijn benieuwd of jullie nog zaken zien die net wat handiger kunnen. Persoonlijk had ik graag symmetrie in het keukenblok gehad, maar dit is volgens mij onmogelijk door de vaatwasser en de spoelbak. Vaatwasser in de kastenwand hebben we aan gedacht, maar dan moeten we een servieskast opofferen.

Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:49
Eindelijk was het zover, vandaag was de keuken (bijna) gereed! Alleen de vriezer en wijnkoeler komen over een week of 3-4.

Hier een link naar de apparatuur en de ontwerpen:
millerman_sf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

En het proces tot aan nu:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
Exciting times voor keuken liefhebbers, keukenverkopers, en kopers: vandaag is de Hausmesse weer van start gegaan waar merken hun noviteiten presenteren:

Pronorm
https://www.pronorm.de/wp...Pronorm_Pressetext_GB.pdf

Rotpunkt
Noviteiten: https://kitchenevent.online/nl/home/rotpunkt23/new/

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 17-09-2022 12:04 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:31
Your Grandma schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:49:
Eventjes geleden hebben wij ons ook gemeld voor een keuken.

[...]

Inmiddels hebben we een indeling gekozen, maar we zijn benieuwd of jullie nog zaken zien die net wat handiger kunnen. Persoonlijk had ik graag symmetrie in het keukenblok gehad, maar dit is volgens mij onmogelijk door de vaatwasser en de spoelbak. Vaatwasser in de kastenwand hebben we aan gedacht, maar dan moeten we een servieskast opofferen.

***members only***
Je kunt er 6x60 van maken, krijg je 3 ladeblokken van 60 ipv 2x90.
Of 80-80-60-80-80, maar dan kom je 20cm verder onder de trap..
Of 60-80-80-80-60, maar dan komt je VW in de hoek.
Ik vind je huidige ontwerp overigens niet storend, lijkt de meest praktische ook.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 17-09-2022 12:54 ]

Pagina: 1 ... 363 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1