Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:04
gdvm schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:49:
[...]

We twijfelen nog over de opstelling. Vooral over wel/niet die bar aan het einde, daar hebben we hier nog wat discussie over..

Maar ook plaatsing van de vaatwasser: die zit nu rechts van de spoelbak, dus in de hoek als het ware.. Dat vind ik niet echt ideaal, qua spetteren en in/uitruimen, maar zie nu ook geen andere goeie optie. Wil hem wel graag dicht bij de spoelbak. De spoelbak naar links gaat niet ivm de le mans hoekkast. En ik vind die drie brede ladekasten aan de kant van de kookplaat wel mooi dus dat zou ik ook liever niet onderbreken. Iemand nog een slimme tip? Of is die vaatwasser in de hoek naar jullie idee gewoon prima?
Je kan je vaatwasser onder een van de 2 ovens plaatsen. Evengoed dichtbij als je iets afgespoeld hebt en toch de mogelijkheid om eromheen te lopen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Brains Bush schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:48:
Begin deze week gesprek gehad met de elektro adviseur vanuit het nieuwbouw project:

5 x WCD verplaatsen à €95
2 x dubbel WCD extra (+leiding/bedrading naar meterkast) à €295

Perilex aansluiting is al voorzien en wordt bij ons meteen op de gewenste plaat gemonteerd.
Dat is voor de aanleg neem ik aan. Dat is goedkoper.

Ik zou 3/4" pijp toepassen als het kan, dat is wat breder (19mm i.p.v. 16mm) en daar kun je later veel meer mee doen, inclusief kabel voor 3 fase naar bijvoorbeeld een kookplaat. Perilex is alleen het contact, het zegt nog niet veel over de toepassing van een of meerdere fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 17:05
mrmrmr schreef op zondag 4 september 2022 @ 02:26:
[...]

Dat is voor de aanleg neem ik aan. Dat is goedkoper.

Ik zou 3/4" pijp toepassen als het kan, dat is wat breder (19mm i.p.v. 16mm) en daar kun je later veel meer mee doen, inclusief kabel voor 3 fase naar bijvoorbeeld een kookplaat. Perilex is alleen het contact, het zegt nog niet veel over de toepassing van een of meerdere fasen.
Dank. Inderdaad 3/4" pijp incl kabel en aansluiten op aparte groep wordt toegepast en ook 3 fase tbv kookplaat is voorzien. Zit al in de koopprijs van ons appartement verwerkt. Standaard locatie is onder kookeiland en dat is precies wat we al wilden. prima dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
gdvm schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:49:
[...]

We twijfelen nog over de opstelling. Vooral over wel/niet die bar aan het einde, daar hebben we hier nog wat discussie over..

Maar ook plaatsing van de vaatwasser: die zit nu rechts van de spoelbak, dus in de hoek als het ware.. Dat vind ik niet echt ideaal, qua spetteren en in/uitruimen, maar zie nu ook geen andere goeie optie. Wil hem wel graag dicht bij de spoelbak. De spoelbak naar links gaat niet ivm de le mans hoekkast. En ik vind die drie brede ladekasten aan de kant van de kookplaat wel mooi dus dat zou ik ook liever niet onderbreken. Iemand nog een slimme tip? Of is die vaatwasser in de hoek naar jullie idee gewoon prima?
Je zou wellicht de le-mans hoekkast en de vaatwasser kunnen ruilen? Beide 60cm fronten.
Al denk ik niet dat dat je probleem op gaat lossen en is ook niet perse logischer.

Anders wellicht onder de ovens? Dan moet je wel iets verzinnen met push to open vaatwasser, want daar zit nu geen grieplijst.

Persoonlijk zou ik de vaatwasser op die plek prima vinden.
Geslaagd ontwerp overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 04-09-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik kwam bij CVT in Tilburg met het verhaal dat ik niet meer bij DMG wilde kopen ivm slechtere ervaring. In mijn begrip waren zij "onafhankelijk". Werd niet op gereageerd, doch bleek dat ze wel DMG waren (kwalijk, maar oke). Heb twee offertes voor een 1-op-1 gelijke keuken (Next125) laten maken met in de vergelijking Bruynzeel. Scheelde ruim 15.000€ en een hoop gedoe. Man wat was het lekker dat Bruynzeel niet onderhandelt en meteen scherpe en inzichtelijke prijzen laat zien, Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:03

Rzaan

Altijd zoekende

N1ckk schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:40:
Ik kwam bij CVT in Tilburg met het verhaal dat ik niet meer bij DMG wilde kopen ivm slechtere ervaring. In mijn begrip waren zij "onafhankelijk". Werd niet op gereageerd, doch bleek dat ze wel DMG waren (kwalijk, maar oke). Heb twee offertes voor een 1-op-1 gelijke keuken (Next125) laten maken met in de vergelijking Bruynzeel. Scheelde ruim 15.000€ en een hoop gedoe. Man wat was het lekker dat Bruynzeel niet onderhandelt en meteen scherpe en inzichtelijke prijzen laat zien, Zo kan het dus ook.
Ik wil waarschijnlijk ook een Next125 keuken (of iets wat er veel op lijkt)
En ik dacht juist niet naar Bruynzeel te gaan omdat ik dacht dat ik dan in zo'n 'nu tekenen > korting' molen terecht zou komen.
Maar wellicht toch eens proberen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Rzaan schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:06:
[...]

Ik wil waarschijnlijk ook een Next125 keuken (of iets wat er veel op lijkt)
En ik dacht juist niet naar Bruynzeel te gaan omdat ik dacht dat ik dan in zo'n 'nu tekenen > korting' molen terecht zou komen.
Maar wellicht toch eens proberen dan.
Ik ben in Rotterdam Alexandrium fantastisch geholpen door een industrieel ontwerper. Deze man dacht niet eens aan verkopen, louter aan ontwerpen. Misschien geen compliment, maar was voor mij top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een vraag of het volgende bij iemand bekend is. Het viel mij van de week op dat onze Reginox wasbak (met 3,5 inch korfplug) langzaam leegliep met de plug erin. Nadere inspectie leerde dat het rubber na een goede 3 jaar dusdanig ruw is geworden dat hij niet meer goed afsluit. Ik vermoed dat onze cooker daar mede debet aan is.
Een nieuwe korfplug kost 2 tientjes dus snel opgelost, maar ik vond het opvallend snel gesleten. Heb ik weer wat bijzonders of is dit een herkenbaar iets?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:57
PaT schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:09:
Een vraag of het volgende bij iemand bekend is. Het viel mij van de week op dat onze Reginox wasbak (met 3,5 inch korfplug) langzaam leegliep met de plug erin. Nadere inspectie leerde dat het rubber na een goede 3 jaar dusdanig ruw is geworden dat hij niet meer goed afsluit. Ik vermoed dat onze cooker daar mede debet aan is.
Een nieuwe korfplug kost 2 tientjes dus snel opgelost, maar ik vond het opvallend snel gesleten. Heb ik weer wat bijzonders of is dit een herkenbaar iets?
Het is algemeen bekend dat de Quooker niet goed is voor rubber/kunststof, daarom wordt het ook altijd aangeraden met, in de basis, een metalen plug (sommige wasbakken hebben een kunststof plug). Uitzetten door kokend heet water en krimp door koud water zorgt in de loop vd jaren voor kleine scheurtjes in het rubber.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 00:36
rharbrink schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:42:
Goedemorgen allemaal,

Na lang meelezen op dit forum is voor ons nu ook de tijd gekomen om een andere keuken uit te zoeken. Dit als onderdeel van een verbouwing waarbij we geheel van het gas af willen gaan. Met dit in ons achterhoofd hebben we vrij specifieke en waarschijnlijk ook vrij dure apparatuur uitgekozen. We zijn al een aardig eind in het proces maar zoeken toch nog even tips dan wel bevestiging. Bij een lokale keukenzaak hebben we bijgaand ontwerp laten maken. Het gaat om een Rotpunkt keuken met de volgende apparatuur:
Vaatwasser: Siemens SN97T800CE
Combi oven: Siemens HS858GXB6 of Miele DGC 7665
Koelkast:Liebherr ICBB5152-20
Kookplaat: Bora Puxu

Daarnaast nog wat andere dingen die handig zijn om te weten:
De keuken is nu uitgevoerd in keukenfront Poweo SC, vierzijdig afgerond MDF met een mat gelakte softcoating, super mat oppervlak, ant-fingerprint, makkelijk schoon te maken, in hoge mate bestand tegen chemicaliën en is kras- en slijtvaster dan gewone lak. Kleur uitvoering Umbra.
Het werkblad is van het merk Arte in de uitvoering composiet White Gandalf gepolijst in een massieve dikte van 20 mm.
De kookplaat met afzuiging is aangepast naar de Bora PUXU recirculatie.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor het beeld nog even het ontwerp en het getekende plaatje. Dit alles zou +/- 25000 exclusief installatie moeten kosten. Het gaat natuurlijk om een vrij grote uitgave en we zijn toch even benieuwd of er hier nog mensen zijn die tips over het ontwerp hebben en of iets kunnen zeggen over de redelijkheid van de prijs. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Ik vind m erg mooi. En lijkt me een fijne opstelling. Enige wat me opvalt is dat je niet veel ruimte rechts van je spoelbak hebt. Vaatwasser en spoelkast omdraaien zou dit oplossen maar dan heb je links weer minder ruimte.

Qua prijs kan ik er niet veel over zeggen. Onderstaand mijn keuken van Beckermann met Bora en Siemens IQ500 combi. Koel/vries had ik en vaatwasser zelf gekocht. Incl. installatie iets meer dan 14k. Blad 2cm composiet, lichtgrijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPF7Mh8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NNrWQ1.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 08:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSnxMD2r38EYz6BdPXlEgjDGmCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6JBYBcqLpBKOGSJjkkcXQJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Het wordt volgende week echt.mooi..😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
N1ckk schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:40:
Ach mijn DMG ervaringen zijn positief, bruynzeel daarentegen niet.
Hier een achterbuur die al maanden aan het steggelen is met een bruynzeel keuken en oplossingen komen er tot op heden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:54
Hier ook veel gelezen in dit topic om te kijken waar op te letten en bij wie te gaan kijken.
Maar omdat ik hele late koper ben in ons project had ik erg weinig tijd.
Bij Bysensa geweest en relatief snel en goed geholpen. Maar daarna was het super stil. Daarna na wat bellen werd er elke keer gezegd dat de offerte bijna klaar was. Uitiendelijk van de project begeleider gehoord dat we echt snel een keuze moesten maken om alsnog de veranderingen van de keuken mee te laten nemen.

Toen ook nog goed aan tafel gaan zitten met de projectpartner, en een siematic SLX keuken uitgekozen.
Of het een goede keuze is, ik denk het wel. Prijzig ? ja maar ik denk met achteraf meerwerk en ergens een goedkopere keuken halen je op hetzelfde uit zou komen en misschien wel meer door de steeds oplopende kosten. Nu zijn we verzekerd dat de keuken er volgend jaar staat met geen hoofdpijn over enige planning.

Als ik meer foto's heb zou ik ze posten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
Zo, de Siematic keuken zit er (bijna) in. Erg blij met resultaat. Ook de dimbare lichtstrips zijn erg fijn omdat we een open keuken hebben en er dus in de woonkamer tegenaan kijken. Ook erg blij met de 90cm Siemens inductie kookplaat en de Novy plafond afzuigkap, “zuigt als een jekko” ;)

Rechts van de oven zit nog de (Liebherr) koelvriescombinatie achter ook zo’n donkerbruine deur. Maar die moest er nog in op deze foto, vandaar nog niet compleet :)

Ohja. Dekton keukenblad bevalt ook erg goed. Fijn materiaal, voelt en klinkt heel prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8jJwLwIcg7UfJjWihk9B89RHhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8Rqm2LrDJy2SwIpFRJCggDY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door olafmol op 07-09-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
WaterFire schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:27:
[Afbeelding]

Het wordt volgende week echt.mooi..😁😁
Ik dacht altijd dat je niet horizontaal mocht frezen. Of kan dat in jouw situatie wel?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbwolk
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
Onze keuken wordt volgende week geleverd, maar helaas is de rest van de renovatie flink uitgelopen waardoor de montage pas zes weken later kan gebeuren.

Qua opslag is het geen probleem: we hebben genoeg ruimte in onze garage om de keuken te stallen. Maar is het verstandig om hiervoor een verzekering op te nemen, en zo ja wat voor dan? Ik heb namelijk begrepen dat de standaard inboedel/opstalverzekering een nieuwe keuken niet dekt zolang die keuken niet geïnstalleerd is.

Misschien dus wel verstandig om tijdelijk die keuken te verzekeren, just in case er iets gebeurt tijdens het wachten op montage. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
pentaw1nz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:34:
[...]

Ik dacht altijd dat je niet horizontaal mocht frezen. Of kan dat in jouw situatie wel?
Ik zou het je niet kunnen vertellen. De installateurs staan goed bekend hier in de regio dus zie zullen de regels toch wel kennen. Ik zal het eens navragen als ze er weer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 14:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik lees hier al een paar maanden mee. En heb vorige week ook een keuken besteld.
Bij ons is de keuze gevallen voor een Dekker Keuken bij een vestiging van Reddy keukens.

We zijn bij meerdere keuken winkels geweest maar vonden dat deze man het beste met ons mee dacht en echt de tijd nam voor wij wilde beslissen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RjTfolEl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EPwBelZl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/knsewfbl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kD449nFl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FIMaWzpl.jpg?1

De kleur van de kastjes is Fjordblauw ultramat
Met als werkblad 6mm keramiek Spectacle Lux
Verlichting in de grepen
2x220v op het eiland

Wij hebben gekozen voor AEG apperatuur

Koelvies kombi SCE818E5TC
Stoom oven BSK792280B
Combi oven KMK761080B 45cm
vaatwasser FSK93847P met easy lift
kookplaat CCE8475SCB Combohob met afzuiging
Kraan Quooker Fusion FLEX Combi zwart

Totaal prijs was 18.400,-

Ben benieuwd wat jullie er van vinden kwa ruimte indeling

Nu is dit voor mij de eerst keer dat ik een keuken laat plaatsen waarbij ik de voorbereiding zelf gaat doen.
Twijfel alleen wat handig wil dat het plafon straks strak op de kasten komt te zitten. Of ik dan beter eerst de koof kan maken en laten stucen voor de keuken komt of om de koof te maken als de keuken er zit ipv met de maatvoering van de keuken.

En ben benieuwd hoeveel groepen ik nu moet gaan gebruiken in de keuken.
Nu koken wij al electrisch en er is 1 extra groep voor de koelkast en oven en warm water boiler.

Nu hoorde ik dat ze eigenlijk de meeste apperatuur op eigen groepczouden moeten gaan draaien
Dat zou dus 2 voor de ovens zijn, 1 voor de Cooker, 1 voor de vaatwasser, 1 voor de koelkast en stopcontacten.

Voor ik vragen krijgt over de deur achter de bar dat word een schuifdeur.
En de kleine kast deur word weg gewerktt achter houten panelen zodat je hem niet meer ziet als hij dicht is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SUVEP0Hl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V4wCnFvl.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Dark Angel op 07-09-2022 12:37 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

pentaw1nz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:34:
[...]

In dragende muren kan het een probleem zijn en voor toekomstige klusjesmannen die iets op willen hangen en niet eerst controleren (bijna allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
MartijnA3 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:29:
[...]

Ik vind m erg mooi. En lijkt me een fijne opstelling. Enige wat me opvalt is dat je niet veel ruimte rechts van je spoelbak hebt. Vaatwasser en spoelkast omdraaien zou dit oplossen maar dan heb je links weer minder ruimte.

Qua prijs kan ik er niet veel over zeggen. Onderstaand mijn keuken van Beckermann met Bora en Siemens IQ500 combi. Koel/vries had ik en vaatwasser zelf gekocht. Incl. installatie iets meer dan 14k. Blad 2cm composiet, lichtgrijs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg donkere keuken. Zeker in combinatie met een "donkere" kleur op de wanden. Bij daglicht dat wegvalt zal het wel erg donker worden in de keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Dark Angel schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:25:
Ik denk niet dat je het horen wilt, maar ik vind het bijzonder krap aanvoelen allemaal. Slechts 80cm tussen wandkasten en eiland. En tussen eiland en deur zit ook weinig ruimte, als er iemand aan dat barretje zit is het maar te hopen dat niemand door de deur komt. zelfs met schuifdeur blijft het krapjes als iemand aan de bar zit.

Persoonlijk denk ik dat een hoek opstelling veel mooier is in deze ruimte, gewoon "ouderwets" een lage opstelling onder het raam.

Maar nogmaals: Ik kan me voorstellen dat je dit niet wilt horen omdat je graag een eiland wil. (Wat ik 100% begrijp, want wie wil nou geen eiland ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door ConQuestador op 07-09-2022 15:38 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

ConQuestador schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik denk niet dat je het horen wilt, maar ik vind het bijzonder krap aanvoelen allemaal. Slechts 80cm tussen wandkasten en eiland. En tussen eiland en deur zit ook weinig ruimte, als er iemand aan dat barretje zit is het maar te hopen dat niemand door de deur komt. zelfs met schuifdeur blijft het krapjes als iemand aan de bar zit.

Persoonlijk denk ik dat een hoek opstelling veel mooier is in deze ruimte, gewoon "ouderwets" een lage opstelling onder het raam.

Maar nogmaals: Ik kan me voorstellen dat je dit niet wilt horen omdat je graag een eiland wil. (Wat ik 100% begrijp, want wie wil nou geen eiland ;) )
Ne hoor dat mag zeker daarom vraag ik het ook. Ruimte aan de kant van het zitje daar ben ik niet zo bang voor maar tussen eiland en achterkasten zou niet moeten kunnen. Moet er bij zegggen sta altijd alleen in de keuken. En wilde echt graag voor ontbijt een zit daar hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
Dark Angel schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:59:
[...]

Ne hoor dat mag zeker daarom vraag ik het ook. Ruimte aan de kant van het zitje daar ben ik niet zo bang voor maar tussen eiland en achterkasten zou niet moeten kunnen. Moet er bij zegggen sta altijd alleen in de keuken. En wilde echt graag voor ontbijt een zit daar hebben.
Nog wat overwegingen:
Als je achter de kookplaat staat en je wil een pan of iets uit de lade voor je pakken, hoe ver komt die dan naar achter, hoeveel sta-ruimte heb je dan nog? Bij 50cm uittrekken sta je op een A4'tje aan ruimte..

De stoel(en) die nog bij je zitplaats komt/komen, kan de deur dan nog steeds open als er iemand zit?

Wat ga je effectief doen met 2x 45 werkruimte naast de kookplaat? Een messenblok heeft geen zin want de overige ruimte is te klein voor een snijplank. Dus je pakt links een mes om rechts te snijden (anderen kunnen het beter verwoorden denk ik in dit topic over ideale werkruimte).

Uit je post hierover:
Plaatje 1 en 3: Prachtkeuken.
Plaatje 2 en 4: jammer van de muren..

[ Voor 21% gewijzigd door WaterFire op 07-09-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben vanmiddag even langs het Experience Center van Miele gegaan.

Eén van de zaken waar ik voor ging was een stoomoven.
De mevrouw vertelde me dat er waarschijnlijk dit najaar een nieuwe type in de collectie komt.
Deze heeft een soort van sproeikop in het 'dak' die de oven schoonmaakt.
Er is nog niets online over te vinden, en ook nog geen prijzen bekend.
Of het apparaat snel leverbaar zal zijn (als het eenmaal geïntroduceerd is) wist ze ook niet.

Klinkt wel leuk.
Maar wie weet wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Rzaan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:31:
Ik ben vanmiddag even langs het Experience Center van Miele gegaan.

Eén van de zaken waar ik voor ging was een stoomoven.
De mevrouw vertelde me dat er waarschijnlijk dit najaar een nieuwe type in de collectie komt.
Deze heeft een soort van sproeikop in het 'dak' die de oven schoonmaakt.
Er is nog niets online over te vinden, en ook nog geen prijzen bekend.
Of het apparaat snel leverbaar zal zijn (als het eenmaal geïntroduceerd is) wist ze ook niet.

Klinkt wel leuk.
Maar wie weet wat het gaat kosten.
Klinkt als een optie voor de toplijn. Dus pak de huidige duurste en tel er iets bij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

WaterFire schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:09:
[...]

Nog wat overwegingen:
Als je achter de kookplaat staat en je wil een pan of iets uit de lade voor je pakken, hoe ver komt die dan naar achter, hoeveel sta-ruimte heb je dan nog? Bij 50cm uittrekken sta je op een A4'tje aan ruimte..

De stoel(en) die nog bij je zitplaats komt/komen, kan de deur dan nog steeds open als er iemand zit?

Wat ga je effectief doen met 2x 45 werkruimte naast de kookplaat? Een messenblok heeft geen zin want de overige ruimte is te klein voor een snijplank. Dus je pakt links een mes om rechts te snijden (anderen kunnen het beter verwoorden denk ik in dit topic over ideale werkruimte).

Uit je post hierover:
Plaatje 1 en 3: Prachtkeuken.
Plaatje 2 en 4: jammer van de muren..
Goede opmerkingen. Ga het eiland even op de vloer tekenen
En ik heb speciaal kookplaat in het blad laten zetten zodat de snijplank niet tegen de plaat aanstaat maar er op kan. Heb nu ongeveer de zelfde ruimte om te snijden. En kan mijn niet herrinneren dat ik ik 4 pannen op het vuur heb gehad. Messenblok heb ik nu ook niet die liggen in de la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
We zijn er nog niet helemaal uit over de smetwand.

Namelijk, de muren en plafond van onze benedenwoning zal volledig gespoten worden. Een extra beschermlaag op de muur als smetwand zal kleurverschil opleveren. Dat vinden wij niet fraai en niet echt een optie. Tenzij jullie andere ideeen hebben...

Dus dachten we snel aan een smetwand dat van hetzelfde materiaal als onze werkblad: Calacatta Gold.

Echter realiseren we nu pas dat onze schuine afzuigkap als ware zweeft. Met als gevolg dat de smetwand ergens in het luchtledige eindigt.

Dit is een foto van de buren die geen smetwand hebben, wij hebben dezelfde opstelling, inclusief afzuigkap maar wij hebben een smetplint van 10 cm.

Mijn vraag is zal ik de smetwand laten eindigen op de hoogte waar de planken beginnen, die tevens gelijk staan aan het begin van de afzuigkap? Hebben jullie andere ideeen? Hopelijk is mijn vraag duidelijk a.d.h.v. foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHftvq3KKQ8CCEPxTRpUnoIy5PQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j5RdiACKh9xNh2XMr8a4Wvxd.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door goodfella op 07-09-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dark Angel schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:25:
Ik lees hier al een paar maanden mee. En heb vorige week ook een keuken besteld.
Bij ons is de keuze gevallen voor een Dekker Keuken bij een vestiging van Reddy keukens.

We zijn bij meerdere keuken winkels geweest maar vonden dat deze man het beste met ons mee dacht en echt de tijd nam voor wij wilde beslissen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De kleur van de kastjes is Fjordblauw ultramat
Met als werkblad 6mm keramiek Spectacle Lux
Verlichting in de grepen
2x220v op het eiland

Wij hebben gekozen voor AEG apperatuur

Koelvies kombi SCE818E5TC
Stoom oven BSK792280B
Combi oven KMK761080B 45cm
vaatwasser FSK93847P met easy lift
kookplaat CCE8475SCB Combohob met afzuiging
Kraan Quooker Fusion FLEX Combi zwart

Totaal prijs was 18.400,-

Nu is dit voor mij de eerst keer dat ik een keuken laat plaatsen waarbij ik de voorbereiding zelf gaat doen.
Twijfel alleen wat handig wil dat het plafon straks strak op de kasten komt te zitten. Of ik dan beter eerst de koof kan maken en laten stucen voor de keuken komt of om de koof te maken als de keuken er zit ipv met de maatvoering van de keuken.

En ben benieuwd hoeveel groepen ik nu moet gaan gebruiken in de keuken.
Nu koken wij al electrisch en er is 1 extra groep voor de koelkast en oven en warm water boiler.

Nu hoorde ik dat ze eigenlijk de meeste apperatuur op eigen groepczouden moeten gaan draaien
Dat zou dus 2 voor de ovens zijn, 1 voor de Cooker, 1 voor de vaatwasser, 1 voor de koelkast en stopcontacten.

Voor ik vragen krijgt over de deur achter de bar dat word een schuifdeur.
En de kleine kast deur word weg gewerktt achter houten panelen zodat je hem niet meer ziet als hij dicht is.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou voor een L opstelling gaan in deze keuken. Wat zit er in de hoek waar geen wanden staan ingetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
goodfella schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:40:

Namelijk, de muren en plafond van onze benedenwoning zal volledig gespoten worden. Een extra beschermlaag op de muur als smetwand zal kleurverschil opleveren. Dat vinden wij niet fraai en niet echt een optie. Tenzij jullie andere ideeen hebben...

Dus dachten we snel aan een smetwand dat van hetzelfde materiaal als onze werkblad: Calacatta Gold.

Echter realiseren we nu pas dat onze schuine afzuigkap als ware zweeft. Met als gevolg dat de smetwand ergens in het luchtledige eindigt.

Dit is een foto van de buren die geen smetwand hebben, wij hebben dezelfde opstelling, inclusief afzuigkap maar wij hebben een smetplint van 10 cm.

Mijn vraag is zal ik de smetwand laten eindigen op de hoogte waar de planken beginnen, die tevens gelijk staan aan het begin van de afzuigkap? Hebben jullie andere ideeen? Hopelijk is mijn vraag duidelijk a.d.h.v. foto.

[Afbeelding]
Als alternatief idee zou je hier nog naar kunnen kijken: https://www.visualls.nl/index.html, die kun je vrij eenvoudig een klein stukje door kunnen laten lopen bij de afzuigkap. Op facebook staan ook veel actuele voorbeelden, al zijn sommige heel heftig... Ze hebben ook simpele kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

SquareOne schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:42:
[...]

Ik zou voor een L opstelling gaan in deze keuken. Wat zit er in de hoek waar geen wanden staan ingetekend?
Ook een muur

Waar de houten latjes tegen aan zitten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SUVEP0H.jpg

Of bedoelde jij die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
TRD07 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:24:
[...]

Erg donkere keuken. Zeker in combinatie met een "donkere" kleur op de wanden. Bij daglicht dat wegvalt zal het wel erg donker worden in de keuken.
Bedankt maar ik had de render niet geplaatst voor feedback, puur ter vergelijking. De muren zijn wit en het grijs is niet zo donker als op de render.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

WaterFire schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:35:
Klinkt als een optie voor de toplijn. Dus pak de huidige duurste en tel er iets bij op?
Grote kans dat ie nog wat duurder wordt.
Ik weet eigenlijk niet op Miele een toplijn heeft.
Volgens mij betaal je steeds meer als je meer opties hebt.
Dat zou je ook een toplijn kunnen noemen natuurlijk.

Ik zag allemaal mooie spulletjes.
Ook een mooie inductiekookplaat met interne afzuiging.
Niet nieuw.
Maar ik vind het design mooi en supereenvoudig te bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://media.miele.com/images/2000017/200001711/20000171141.png?d=540&impolicy=boxed

Vaatwasser en koelkast ben ik nog niet uit.
Hoeven niet van Miele te zijn, maar volgens mij zijn koelkasten van Miele wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hier is iets meer informatie te vinden over enkele nieuwe functies van BSH: https://www.bsh-group.com...ances-ifa-2022-trade-fair

Vooral die Airfry functie van de Bosch series 8 lijkt mij een mooie aanvulling als het een beetje werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lebbe02 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:03:
Hier is iets meer informatie te vinden over enkele nieuwe functies van BSH: https://www.bsh-group.com...ances-ifa-2022-trade-fair

Vooral die Airfry functie van de Bosch series 8 lijkt mij een mooie aanvulling als het een beetje werkt.
Nieuwe Bosch 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Volgens mij is dit de Siemens tegenhanger - IQ700

https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dark Angel schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:06:
[...]

Ook een muur

Waar de houten latjes tegen aan zitten.
[Afbeelding]

Of bedoelde jij die niet.
In dit plaatje links van de latjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xdb schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb ze beiden ingebouwd en gevoeld qua bouwkwaliteit. Levensduur vindt ik lastig.
Qua bouwkwaliteit voelde de liebherr veel degelijker aan. Bijvoorbeeld de soft close deuren met nette gasdempers ipv keukenkastscharniertjes. Ook de kunstoffen die gebruikt zijn voelen steviger aan.

Misschien een idee om aan je dealer te vragen of hij kan zien of er misschien een opvolger is (ik zag laatst namelijk dat liebherr voor sommige modellen opvolgers heeft/ krijgt). Of wellicht kan hij een model vergelijkbaar (1 erboven of 1 eronder) eerder kan krijgen.
Ok, toch gekozen om te ruilen voor de Atag zonder hem in het echt gezien te hebben. Ik moet je gelijk geven nu hij ingebouwd is. De brouwkwaliteit is matig. Softclose scharnieren werken niet, dus een kijken wat Atag daar van vindt. Sofclose lades rammelen bij het sluiten. Koelkast trekt zichzelf vacuüm waardoor hij moeilijk te openen is.

Voor de mensen die een Miele vaatwasser hebben, klopt het dat de deur niet in elke stand open blijft staan zoals bij Siemens/Bosch? Voelt nogal goedkoop aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Z___Z schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:45:
[...]

Voor de mensen die een Miele vaatwasser hebben, klopt het dat de deur niet in elke stand open blijft staan zoals bij Siemens/Bosch? Voelt nogal goedkoop aan :(
Hier geen last van met Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:48
Z___Z schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:45:
[...]

..
Zonder verdere specificaties is dit eenzelfde vraag stellen als: "Voor de mensen met een Volkswagen, hebben jullie ook last van.."
Vrij generieke vraag dus. Lijkt me vooral ook afhankelijk van het type vaatwasser en mogelijk dus ook de prijscategorie. Kan me voorstellen dat bij een goedkopere Miele er minder aandacht is besteed aan het scharnier waardoor de deur niet halverwege open kan blijven staan, wat bij een duurdere wellicht wel kan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:59:
[...]

Zonder verdere specificaties is dit eenzelfde vraag stellen als: "Voor de mensen met een Volkswagen, hebben jullie ook last van.."
Vrij generieke vraag dus. Lijkt me vooral ook afhankelijk van het type vaatwasser en mogelijk dus ook de prijscategorie. Kan me voorstellen dat bij een goedkopere Miele er minder aandacht is besteed aan het scharnier waardoor de deur niet halverwege open kan blijven staan, wat bij een duurdere wellicht wel kan.
Goed punt, gaat om de G7250SCVI dus niet de goedkoopste vaatwasser, wel het instapmodel uit de 7 serie.

De deur blijft wel halverwege open staan, maar niet op elk willekeurige openingshoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 07-09-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

SquareOne schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:33:
[...]

In dit plaatje links van de latjes
Daar zit de opening naar de huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 22:51

j4y

Z___Z schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:01:
[...]

Goed punt, gaat om de G7250SCVI dus niet de goedkoopste vaatwasser, wel het instapmodel uit de 7 serie.

De deur blijft wel halverwege open staan, maar niet op elk willekeurige openingshoek.
Heb je mogelijk een greeplijst in het midden van de vaatwasser? Daardoor moet het front dikker worden uitgevoerd waardoor de deur te zwaar wordt voor het scharnier. Wij wilden een greeplijst midden door laten lopen dat werd hierdoor afgeraden door de zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
SlayaStone schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:00:
[...]

Als alternatief idee zou je hier nog naar kunnen kijken: https://www.visualls.nl/index.html, die kun je vrij eenvoudig een klein stukje door kunnen laten lopen bij de afzuigkap. Op facebook staan ook veel actuele voorbeelden, al zijn sommige heel heftig... Ze hebben ook simpele kleuren.
Thanks, maar zelfs met je disclaimer, viel mijn mond alsnog open... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHSDcDTlP9_Ugw_0U4QfJ6-b2Sc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gO6PW1tARWBuaVB9HqEspIEK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
j4y schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:47:
[...]

Heb je mogelijk een greeplijst in het midden van de vaatwasser? Daardoor moet het front dikker worden uitgevoerd waardoor de deur te zwaar wordt voor het scharnier. Wij wilden een greeplijst midden door laten lopen dat werd hierdoor afgeraden door de zaak.
Nee, alleen een greeplijst boven, laminaat frontje dus zeker niet zwaar. Maar als ik het goed begrijp zou bij Miele de deur ook in elke hoek open moeten kunnen staan? Maar even navragen bij Miele dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Nu online
goodfella schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:40:

[Afbeelding]
Wij hebben gewoon 10cm smetlijst en dan de gehele keuken geschilderd met Sikkens Alpha Rezizto. Wc tevens ook. Je kunt er op boenen en dasty op spuiten wat je wilt. Spul is na 2 weken uitharden echt super sterk.
Tevens in alle kleuren te mengen.

Online besteld.
Kost wel wat, maar de vrouw heeft aardig wat research gedaan en dit bleek echt een hele goede verf te zijn voor wanneer je geen tegens of achterwand neemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww9P7vPJlLHhnUCrM_xBS84u0Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LYqMzmP1yIPs1d1RyU4d5Jd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door pentaw1nz op 07-09-2022 21:34 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
MartijnA3 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou er een u van maken en de linkerkant langer maken verder de woonkamer in. En dan aan de rechterkant de hoge kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58
olafmol schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:16:
. Ook erg blij met de 90cm Siemens inductie kookplaat en de Novy plafond afzuigkap, “zuigt als een jekko” ;)
Ja die kappen zijn best fijn idd. Zijn wij ook blij mee icm de kookplaat.
Alleen de lampjes zijn wat “goedkoop” kwa uiterlijk.

Mooie keuken ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qpUJ-ExBWPD09T6-pNsFqc5nXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQjLbIhX4h51RrucdgiyUJjR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riN8ZQHwkngvdV8sTpxEf1muiPg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2GIDorF7IJUyrtDkWtnWaDgR.jpg?f=user_large

Vandaag eindelijk de keuken afgemaakt. Ze waren wel zo slim om een senior monteur te sturen, daarom duurde het nog een weekje langer.

Heel blij met de handgrepen, zodat we na 3 maanden de manshoge koelkast en vriezer niet meer met een duct tape handvat hoeven te openen.
Ook blij met de nisachterwand en planken, al is het wat jammer dat de koven naar achteren iets wijd uitlopen en er daardoor wat naden zitten. Kan de keukenboer niets aan doen, “fout” van de aannemer/stukadoor.
Waar ik minder blij mee ben is de bevestiging van de planken. Alleen vanaf de achterzijde op “pennen”. Kan dus gaan doorhangen. Niet direct een probleem, maar iets wat de keukenleverancier had moeten voorzien.

De zijwanden van het eiland toch in de origineel bedachte kleur laten plaatsen ipv. het eerder in de verkeerd uitgevoerde kleur geplaatste. (Moest notenhout zijn à la het blad, was betonlook à la de deuren).
Door het zwarte randje eronder kan het. En het oogt veel warmer en net ff iets lichter.

De keuken is nu klaar, alleen nog wat vensterbanken en plinten laten plaatsen en dan de eettafellamp die al 4 maanden ligt te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
macfocus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:21:
Waar ik minder blij mee ben is de bevestiging van de planken. Alleen vanaf de achterzijn op “pennen”. Kan dus gaan doorhangen. Niet direct een probleem, maar iets wat de keukenleverancier had moeten voorzien.
Bij mij zitten ze ook op pennen en dat zit toch wel erg stevig hoor. Na bijna 2 jaar nog niets van doorhangen te bespeuren. Gewoon niet te zwaar belasten (mac 30 kg geloof ik, maar bij mij staat er veel minder op)
De zijwanden van het eiland toch in de origineel bedacht kleur laten plaatsen ipv. Heet eerder verkeerd uitgevoerde kleur. (Moest notenhout zijn à la het blad, was betonlook à la de deuren).
Door het zwarte randje eronder kan het. En het oogt veel warmer en net ff iets lichter.
Ik vond de betonlook ook niet verkeerd, maar ben wel helemaal met je eens dat dit warmer en lichter overkomt.
Mooie keuken geworden! Ik vind de nis ook heel smaakvol passen in het geheel.
Mooi voorbeeld voor de mensen die hier afgelopen weken kwamen met keukens zonder nis, met een ‘open’ ruimte voor koffie of spoelbak. Dan is dit toch echt veel meer een geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
pentaw1nz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:30:
[...]

Wij hebben gewoon 10cm smetlijst en dan de gehele keuken geschilderd met Sikkens Alpha Rezizto. Wc tevens ook. Je kunt er op boenen en dasty op spuiten wat je wilt. Spul is na 2 weken uitharden echt super sterk.
Tevens in alle kleuren te mengen.

Online besteld.
Kost wel wat, maar de vrouw heeft aardig wat research gedaan en dit bleek echt een hele goede verf te zijn voor wanneer je geen tegens of achterwand neemt.

[Afbeelding]
Helaas is onze keuken een geheel met de woonkamer. De muur is 11 meter en het breekt nergens. :/
Anders was ik ook voor dergelijke oplossing gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:33:
[...]

Bij mij zitten ze ook op pennen en dat zit toch wel erg stevig hoor. Na bijna 2 jaar nog niets van doorhangen te bespeuren. Gewoon niet te zwaar belasten (mac 30 kg geloof ik, maar bij mij staat er veel minder op)

[...]

Ik vond de betonlook ook niet verkeerd, maar ben wel helemaal met je eens dat dit warmer en lichter overkomt.
Mooie keuken geworden! Ik vind de nis ook heel smaakvol passen in het geheel.
Mooi voorbeeld voor de mensen die hier afgelopen weken kwamen met keukens zonder nis, met een ‘open’ ruimte voor koffie of spoelbak. Dan is dit toch echt veel meer een geheel.
Dank! We hebben echt wel ff getwijfeld vanochtend over die zijstollen. Maar uiteindelijk moet je toch een keuze maken en dat dan ook gewoon doen.
We wilden een moderne maar tijdloze keuken. Moet over 25 jaar nog steeds mooi zijn en niet achterhaald.
Om dan nog maar een tip te geven, als je de kans hebt, maak de nis 160 breed.
De onze is 120, en dat is genoeg, maar 160 had praktischer geweest. Dat had bij ons alleen gelukt door de witte stollen eruit te halen en nog iets breder te gaan en dat wilden we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Nu online
goodfella schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:39:
[...]

Helaas is onze keuken een geheel met de woonkamer. De muur is 11 meter en het breekt nergens. :/
Je hele huis er mee sausen is wel erg extreem idd. Hoewel het wel kan.... wij hebben keuken+ wc en hal+trapgat er mee gedaan. Vooral omdat we de kleur mooi vonden , niet perse om de verf eigenschappen. Dat is vooral handig in de keuken en toilet. Kan dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
olafmol schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:16:
Zo, de Siematic keuken zit er (bijna) in. Erg blij met resultaat. Ook de dimbare lichtstrips zijn erg fijn omdat we een open keuken hebben en er dus in de woonkamer tegenaan kijken. Ook erg blij met de 90cm Siemens inductie kookplaat en de Novy plafond afzuigkap, “zuigt als een jekko” ;)

Rechts van de oven zit nog de (Liebherr) koelvriescombinatie achter ook zo’n donkerbruine deur. Maar die moest er nog in op deze foto, vandaar nog niet compleet :)

Ohja. Dekton keukenblad bevalt ook erg goed. Fijn materiaal, voelt en klinkt heel prettig.

[Afbeelding]
We zijn helaas vergeten om een extra setje stopcontacten links van het middenstuk in de muur te laten zetten, duhhh (don't ask, information overload)... heeft er iemand nog een geniale suggestie om achteraf nog, zonder teveel breekwerk, op een nette en onopvallende manier 2 stopcontacten toe te voegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
olafmol schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:04:
[...]

We zijn helaas vergeten om een extra setje stopcontacten links van het middenstuk in de muur te laten zetten, duhhh (don't ask, information overload)... heeft er iemand nog een geniale suggestie om achteraf nog, zonder teveel breekwerk, op een nette en onopvallende manier 2 stopcontacten toe te voegen?
Kan je wat met die zwarte kolom? Via de onder of bovenkant is stroom daar krijgen geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
macfocus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:30:
[...]

Kan je wat met die zwarte kolom? Via de onder of bovenkant is stroom daar krijgen geen issue.
Ja we zouden daar mogelijk een stopcontact in kunnen zetten, als het zwart is, is het denk ik niet te opvallend ook... zal de electricien eens vragen...tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
pentaw1nz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:55:
[...]

Je hele huis er mee sausen is wel erg extreem idd. Hoewel het wel kan.... wij hebben keuken+ wc en hal+trapgat er mee gedaan. Vooral omdat we de kleur mooi vonden , niet perse om de verf eigenschappen. Dat is vooral handig in de keuken en toilet. Kan dus wel...
Weet je toevallig nog de meerprijs in percentage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
olafmol schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:40:
[...]

Ja we zouden daar mogelijk een stopcontact in kunnen zetten, als het zwart is, is het denk ik niet te opvallend ook... zal de electricien eens vragen...tnx!
Als die zwarte koof hol is, is dat een fluitje van een cent, let wel dat matzwarte stopcontacten een stuk duurder zijn als glans wit.
Maakt voor eentje niet uit, ik had voor het hele huis nodig, boven zit dus wit…. Scheelde honderden euros.

• Toke_gt
  • Nu online
olafmol schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:40:
[...]

En mocht dat niet kunnen, dan is het misschien een optie om ze in het smalste kastje onder te brengen? Dan zie je er niks van, alleen als je ze ze gebruikt staat die lade (?) een stukje open.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
macfocus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag eindelijk de keuken afgemaakt. Ze waren wel zo slim om een senior monteur te sturen, daarom duurde het nog een weekje langer.

Heel blij met de handgrepen, zodat we na 3 maanden de manshoge koelkast en vriezer niet meer met een duct tape handvat hoeven te openen.
Ook blij met de nisachterwand en planken, al is het wat jammer dat de koven naar achteren iets wijd uitlopen en er daardoor wat naden zitten. Kan de keukenboer niets aan doen, “fout” van de aannemer/stukadoor.
Waar ik minder blij mee ben is de bevestiging van de planken. Alleen vanaf de achterzijn op “pennen”. Kan dus gaan doorhangen. Niet direct een probleem, maar iets wat de keukenleverancier had moeten voorzien.

De zijwanden van het eiland toch in de origineel bedacht kleur laten plaatsen ipv. Heet eerder verkeerd uitgevoerde kleur. (Moest notenhout zijn à la het blad, was betonlook à la de deuren).

De keuken is nu klaar, alleen nog wat vensterbanken en plinten laten plaatsen en dan de eettafellamp die al 4 maanden ligt te wachten.
Mooie keuken. Welke vloer heb jij liggen?

• pentaw1nz
  • Nu online
goodfella schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:49:
[...]

Weet je toevallig nog de meerprijs in percentage?
Wat bedoel je?
De verf kun je online bestellen.v Wij hebben het zelf gesausd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05 16:03

xdb

Z___Z schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:24:
[...]

Nee, alleen een greeplijst boven, laminaat frontje dus zeker niet zwaar. Maar als ik het goed begrijp zou bij Miele de deur ook in elke hoek open moeten kunnen staan? Maar even navragen bij Miele dan.
Bij miele kun je in principe bij elke goede vaatwasser de kracht die de veer moet geven om de deur open te houden (zin loopt niet lekker…) in te stellen. Staat ook in de handleiding. Is een torx of dopje die vaak tussen de plint en de deur zit. Die kan strakker of losser gedraaid worden.

• macfocus
lonehitman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:43:
[...]

Mooie keuken. Welke vloer heb jij liggen?
Dank. Pvc in visgraat. Merk zou ik op moeten zoeken. Komt hier gewoon bij de lokale outlet vandaan.

• keukenprinses
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-07-2024
Hoi allemaal,

Wij hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en onze ruwbouw deadline nadert over een aantal weken.
We zijn ons nu aan het verdiepen in keukens. We zijn er min of meer uit wat voor opstelling we willen, maar zien door de bomen het bos niet meer wat betreft de keukenkastjes :? . De prijzen lopen enorm uiteen en offertes zijn heel ondoorzichtig wat betreft de kwaliteiten/specificaties van een bepaald keukenkastje merk.

Daarom vroeg ik me af of iemand/meerdere mensen een aantal suggesties kunnen doen voor een keuken merk met aardige prijs-kwaliteit verhouding. Ook vroeg ik me af of er keukenmerken zijn die eiken fineer kastjes leveren in een ''midden-prijs segment''.

Hartelijk dank!

• MartijnA3
lonehitman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:49:
[...]

Zou er een u van maken en de linkerkant langer maken verder de woonkamer in. En dan aan de rechterkant de hoge kast.
Again, niet geplaatst om feedback te ontvangen, was puur ter vergelijking.

De keuken staat ook al weer even...

iRacing Profiel

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:31
keukenprinses schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:25:
Hoi allemaal,

Wij hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en onze ruwbouw deadline nadert over een aantal weken.
We zijn ons nu aan het verdiepen in keukens. We zijn er min of meer uit wat voor opstelling we willen, maar zien door de bomen het bos niet meer wat betreft de keukenkastjes :? . De prijzen lopen enorm uiteen en offertes zijn heel ondoorzichtig wat betreft de kwaliteiten/specificaties van een bepaald keukenkastje merk.

Daarom vroeg ik me af of iemand/meerdere mensen een aantal suggesties kunnen doen voor een keuken merk met aardige prijs-kwaliteit verhouding. Ook vroeg ik me af of er keukenmerken zijn die eiken fineer kastjes leveren in een ''midden-prijs segment''.

Hartelijk dank!
Als je enig zicht hebt op de opstelling, kan je ook een technische tekening maken voor 175-200€, deze kan je inleveren bij de bouw.
Hierna heb je nog tot oplevering de tijd om wat uit te zoeken (qua merk, etc.).

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
keukenprinses schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:25:
Hoi allemaal,

Hartelijk dank!
Ik denk dat je vraag te algemeen is. Wij weten immers niet wat jij verstaat onder een "aardige prijs-kwaliteitverhouding". Ga naar wat keukenzaken met je opstelling, probeer daar wat uit, laat daar wat tekenen en dan wordt vrij snel duidelijk of je meer richting IKEA gaat of meer richting Poggenpohl.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:53:
[...]
Als je enig zicht hebt op de opstelling, kan je ook een technische tekening maken voor 175-200€, deze kan je inleveren bij de bouw.
Hierna heb je nog tot oplevering de tijd om wat uit te zoeken (qua merk, etc.).
Dat ga ik inderdaad ook doen voor onze verbouwing.
Wist eerst niet dat dit kon voor zo weinig geld.
Maar lijkt me geweldig.

• WaterFire
goodfella schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:39:
[...]

N+1, precies als bij ons!

• keukenprinses
@Rzaan Dat gaan we inderdaad doen.

We zijn ook reeds bij een aantal keukenzaken geweest, waarbij we een vergelijkbare offerte hebben gekregen voor een keuken met Nobilia kastjes en dezelfde keuken met Schuller kastjes.

Ik denk dan persoonlijk dat de Schuller kastjes beter zijn. Maar een echte rangorde is moeilijk om te maken als je nieuw bent in de keukenwereld.

• TRD07
  • Laatst online: 14:12
MartijnA3 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:51:
[...]

Again, niet geplaatst om feedback te ontvangen, was puur ter vergelijking.

De keuken staat ook al weer even...
Mss moet je wat doen met de feedback ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 11:35
keukenprinses schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:34:
@Rzaan Dat gaan we inderdaad doen.

We zijn ook reeds bij een aantal keukenzaken geweest, waarbij we een vergelijkbare offerte hebben gekregen voor een keuken met Nobilia kastjes en dezelfde keuken met Schuller kastjes.

Ik denk dan persoonlijk dat de Schuller kastjes beter zijn. Maar een echte rangorde is moeilijk om te maken als je nieuw bent in de keukenwereld.
Daarom is er een beginpost gemaakt. Met, hoe toevallig, een soort rangorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vitruvius op 07-12-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
Vitruvius schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:26:
[...]

Ohja, ik vroeg me af of er nog tips zijn als ze naar budget vragen. We hebben uiteraard een budget, minder zou prettig zijn maar hoeveel geef je hiervan door aan een verkoper? Als midden/hoog segment keuken wil, moet je niet met een budget komen voor een laag segment. Tips zijn welkom! d:)b
Gewoon wat je budget is... midden / hoog segment zegt niet veel. En als je niet je budget wil meegeven zeg je dat.
laag segment is mi. Ikea en de rest is snel midden en als je echt hoog segment met niet overdreven veel kastruimte wil, ga je richting 35-40K. Daaronder is midden. Ik weet niet wat jij voor apparatuur wil, wat voor werkblad je wil, hoe belangrijk de kleur is (sommige kleuren geldt een opslag0, hoeveel kasten je wil etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
TRD07 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:22:
[...]

Mss moet je wat doen met de feedback ;)
Serieus, WTF.

Waarom zou ik? Je feedback slaat nergens op, door er een U van te maken verlies ik veel ruimte en heb ik geen plek voor de vaatwasser.
De kastenwand verder de kamer in? Daar staat de eettafel.

Je hebt geen idee.

"Mss" moet je geen mening geven als daar niet om wordt gevraagd? En lezen? "De keuken staat ook al weer even".

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

De omgang kan allemaal wat leuker (en je gaat het nu inderdaad niet snel wijzigen), maar met een U win je ruimte, dus niet zo snel op de tenen getrapt zijn.

Als je geen meningen/feedback wilt moet je jezelf misschien afvragen of je dit op een publiek forum wilt plaatsen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Onze keuken is inmiddels al 16 jaar oud en is dus wel toe aan vernieuwing. Gezien de beperkte ruimte, kunnen we eigenlijk denk ik geen nieuwe opstelling en dus overweeg ik renovatie. Heeft men hier ervaring in? En kennen jullie goede bedrijven die dit kunnen uitvoeren?
Het zou dan gaan om:
Nieuwe apparatuur
Nieuwe look (nieuwe deurtjes en kleur kastjes)
Nieuwe tegeltjes
Nieuwe/reparatie keukenkastjes (zoals die ronddraaikast in de hoek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6jqSLgLplOxlFpobFzDbvaAIGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7JaPIC9sLra1DndLhDGkk5l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 10-09-2022 08:55 ]

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:53:
Onze keuken is inmiddels al 16 jaar oud en is dus wel toe aan vernieuwing. Gezien de beperkte ruimte, kunnen we eigenlijk denk ik geen nieuwe opstelling en dus overweeg ik renovatie. Heeft men hier ervaring in? En kennen jullie goede bedrijven die dit kunnen uitvoeren?
Het zou dan gaan om:
Nieuwe apparatuur
Nieuwe look (nieuwe deurtjes en kleur kastjes)
Nieuwe tegeltjes
Nieuwe/reparatie keukenkastjes (zoals die ronddraaikast in de hoek)

[Afbeelding]
Even los van de indeling: wat bevalt je niet in deze keuken en zou je graag aanpassen/toevoegen/weglaten? Mis je apparaten, heb je voldoende bergruimte? Is de tafel in de keuken noodzaak?
En heb je misschien een plattegrondje van de totale ruimte? Misschien zijn er mogelijkheden waar je nu niet aan denkt?

Keukenrenovatie in bestaande indeling kan door speciale bedrijven (die zijn er zeker), je kunt fronten laten wrappen (al zou ik dat bij deze niet doen vanwege ), of nieuwe fronten bestellen bij dezelfde keukenleverancier. Als je ook iets met de kasten wilt doen (meer dan de zichtbare delen een andere kleur geven) ben je mogelijk even duur of duurder uit dan een hele nieuwe keuken.

Mijn advies zou eigenlijk zijn: bedenk goed wat je idealiter in een nieuwe keuken zou wensen en bekijk vervolgens of je dat kunt bereiken met aanpassen van de huidige keuken.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:12 ]

• crimby
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:46:
[...]

Even los van de indeling: wat bevalt je niet in deze keuken en zou je graag aanpassen/toevoegen/weglaten? Mis je apparaten, heb je voldoende bergruimte? Is de tafel in de keuken noodzaak?
En heb je misschien een plattegrondje van de totale ruimte? Misschien zijn er mogelijkheden waar je nu niet aan denkt?

Keukenrenovatie in bestaande indeling kan door speciale bedrijven (die zijn er zeker), je kunt fronten laten wrappen (al zou ik dat bij deze niet doen vanwege ), of nieuwe fronten bestellen bij dezelfde keukenleverancier. Als je ook iets met de kasten wilt doen (meer dan de zichtbare delen een andere kleur geven) ben je mogelijk even duur of duurder uit dan een hele nieuwe keuken.

Mijn advies zou eigenlijk zijn: bedenk goed wat je idealiter in een nieuwe keuken zou wensen en bekijk vervolgens of je dat kunt bereiken met aanpassen van de huidige keuken.
De tafel willen we er graag houden. We vinden het heerlijk om daar te zitten.
Opzich zijn we ook wel tevreden, althans we zouden graag een hele grote woonkeuken willen met kookeiland etc, maar dan moeten we eerst verhuizen… dat gaan we voorlopig niet doen.

Eventueel een kast tegenover de keuken aan de lange muur is nog wel wenselijk. We hebben daar nu een ikea buffetkast staan, maar dat kan natuurlijk mooier en wellicht groter. Dan hebben we net wat meer bergruimte. Apparaten missen we niet, maar we willen voornamelijk goed functionerende. Het blad is nog helemaal prima, al zou wat groter fijner zijn, zien we dat dus niet echt gebeuren in dit huis.

Hier de plattegrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZINQYOWfjgnRbvaOsdcljkmZRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abvHyRjvnmw5x19SIWamCgVb.jpg?f=fotoalbum_large

@FrankSpin daar dacht ik dus ook aan. Eventueel vervangen van wat kastjes.. enig idee of ik ook makkelijk die koof boven het raam kan vervangen voor een andere kleur of laten wrappen? Hetzelfde geld voor de buitenkanten van alle hang en staan kastjes.

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:28:
[...]
De tafel willen we er graag houden. We vinden het heerlijk om daar te zitten.
Opzich zijn we ook wel tevreden, althans we zouden graag een hele grote woonkeuken willen met kookeiland etc, maar dan moeten we eerst verhuizen… dat gaan we voorlopig niet doen.

Eventueel een kast tegenover de keuken aan de lange muur is nog wel wenselijk.
Tafel staat in erker, neem ik aan. Je zou een kastenwand in een koof tegenover de keuken kunnen maken, met daarin ook koelkast/vriezer en oven. Zo heb je in de keuken zelf veel werkruimte. Als je vervolgens alleen boven het deel met kookplaat bovenkasten maakt, hou je de wand bij het raam open. Dat geeft een ruimtelijk gevoel, wat fijn is omdat je ook veel in de keuken zit. Omdat je de kastenwand maakt, heb je per saldo meer bergruimte.
Snap je hoe ik het bedoel? Anders kan ik het vanmiddag nog wel voor je tekenen.
Dit betekent overigens wel dat afzuiging via de kookplaat moet, of verstopt in/tussen de kasten. Ik weet niet of dat bij je wensen en budget past).

(Ik heb uiteraard ook geen idee of je de ruimte hebt voor zo’n kastenwand. Op papier kan het, maar ik weet niet wat daar nu staat behalve de kast, en of je dat daar kunt weghalen).

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 10-09-2022 12:02 ]

• crimby
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:01:
[...]

Tafel staat in erker, neem ik aan. Je zou een kastenwand in een koof tegenover de keuken kunnen maken, met daarin ook koelkast/vriezer en oven. Zo heb je in de keuken zelf veel werkruimte. Als je vervolgens alleen boven het deel met kookplaat bovenkasten maakt, hou je de wand bij het raam open. Dat geeft een ruimtelijk gevoel, wat fijn is omdat je ook veel in de keuken zit. Omdat je de kastenwand maakt, heb je per saldo meer bergruimte.
Snap je hoe ik het bedoel? Anders kan ik het vanmiddag nog wel voor je tekenen.
Dit betekent overigens wel dat afzuiging via de kookplaat moet, of verstopt in/tussen de kasten. Ik weet niet of dat bij je wensen en budget past).

(Ik heb uiteraard ook geen idee of je de ruimte hebt voor zo’n kastenwand. Op papier kan het, maar ik weet niet wat daar nu staat behalve de kast, en of je dat daar kunt weghalen).
Oh dat klinkt bijzonder goed eigenlijk. De kastenwand kan denk ik wel, want daar staat nu alleen een buffetkastje tegen die lange muur en verder tot aan de woonkamer niks. De tafel staat in de erker inderdaad. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BanKEoCFHrTUhVZw_DlTe_VwDe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tB9YogtBWwcYu5SLK0eChl4S.jpg?f=fotoalbum_large

Als je het wil tekenen, dan heel graag. Zeker omdat je het over een koof hebt. Spreekt toch wat meer en kan ik het ook eens met mijn vrouw bespreken!

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:14:
[...]

Oh dat klinkt bijzonder goed eigenlijk. De kastenwand kan denk ik wel, want daar staat nu alleen een buffetkastje tegen die lange muur en verder tot aan de woonkamer niks. De tafel staat in de erker inderdaad. Zie hieronder.

[Afbeelding]

Als je het wil tekenen, dan heel graag. Zeker omdat je het over een koof hebt. Spreekt toch wat meer en kan ik het ook eens met mijn vrouw bespreken!
Ga ik doen. Koof is bijvoorbeeld zoals bij @macfocus die hij recent liet zien hier.
macfocus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:13:

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 19:22
@crimby
Bedenk dan wel dat als de kastenwand aan de overkant van de keuken is, je wel steeds een behoorlijk loopje hebt van de koelkast naar je werkruimte (geldt overigens voor alles wat je gebruikt in de keuken wat dan in de kastenwand zit).

• Toke_gt
  • Nu online
caspertje19 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:19:
@crimby
Bedenk dan wel dat als de kastenwand aan de overkant van de keuken is, je wel steeds een behoorlijk loopje hebt van de koelkast naar je werkruimte (geldt overigens voor alles wat je gebruikt in de keuken wat dan in de kastenwand zit).
Er zit dan 1.40 m tussen koelkastdeur en werkblad?

• crimby
caspertje19 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:19:
@crimby
Als het werkblad verlengt wordt tot aan de rand, dan valt dat best mee. Sterker nog, dan zal er weinig verschil in zitten (afhankelijk waar je gaat staan natuurlijk). Nu moeten we de glazen ook daar weg pakken en dat is wel prima eigenlijk. Dan zal het de oven, de koelkast en nog wat bergruimte zijn.

@Toke_gt die koof lijkt me best heftig. Zou ook gewoon losse kasten kunnen zijn toch? Waarom de koof eromheen? Dat is wel erg mooi als je echt veel ruimte hebt, maar voor hier wat massaal denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:21:
[...]

Als het werkblad verlengt wordt tot aan de rand, dan valt dat best mee. Sterker nog, dan zal er weinig verschil in zitten (afhankelijk waar je gaat staan natuurlijk). Nu moeten we de glazen ook daar weg pakken en dat is wel prima eigenlijk. Dan zal het de oven, de koelkast en nog wat bergruimte zijn.

@Toke_gt die koof lijkt me best heftig. Zou ook gewoon losse kasten kunnen zijn toch? Waarom de koof eromheen? Dat is wel erg mooi als je echt veel ruimte hebt, maar voor hier wat massaal denk ik?
Ja, het is misschien niet het beste voorbeeld, maar was het eerste dat ik tegenkwam toen ik ging terugbladeren. Wat je met een koof doet, is eigenlijk niet meer dan van drie/vier losse kasten 1 aaneensluitend wandmeubel maken, dat aan de zijkanten aansluit op de muur, waardoor het lijkt alsof het in de muur is ingebouwd. Bij jou is dat extra makkelijk, omdat je aan de kant van de erker eigenlijk al een muurtje hebt. Ik zoek een beter voorbeeld voor je partner. :)

• crimby
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:08:
[...]

Ja, het is misschien niet het beste voorbeeld, maar was het eerste dat ik tegenkwam toen ik ging terugbladeren. Wat je met een koof doet, is eigenlijk niet meer dan van drie/vier losse kasten 1 aaneensluitend wandmeubel maken, dat aan de zijkanten aansluit op de muur, waardoor het lijkt alsof het in de muur is ingebouwd. Bij jou is dat extra makkelijk, omdat je aan de kant van de erker eigenlijk al een muurtje hebt. Ik zoek een beter voorbeeld voor je partner. :)
Ooh zo, ja dat is misschien wel een mooi goed idee! Ben benieuwd.

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:11:
[...]

Ooh zo, ja dat is misschien wel een mooi goed idee! Ben benieuwd.
Hieronder thumbsnails met een globale indeling in 2D, ter inspiratie. Voor het echte beeld misschien goed om een keer bij een showroom een render te laten maken.
Links is de indeling van keuken, tweede is vooraanzicht van de koof met drie kasten, laatste is zijaanzicht vanuit woonkamer. Mocht je de koof daar van vergelijkbare dikte maken als het muurtje aan de serrekant, dan zou je er open vakken in kunnen maken. Dan kijk je vanuit de kamer niet zo tegen een muurtje aan.

Verder zag ik dat je nu een muurtje aan de zijkant van het werkblad hebt. Dat heb ik overgenomen in de tekening, maar dat zou je er ook uit kunnen laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BTfRv8VPr-AhomiK9Lv956I8MI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIEot5ASiUuPohSrE86xAnGD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmRpHGAUxBW6FWtXZzHwVSWjdQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUeFrycVcMrsv0sEDBKgdXaX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-YPghHilcSmn810kRHSMOpGWTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyKqbzQmZWwOSJUmiKue6Tz9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:08:
[...]

Zoiets denk ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iAt4y-Ul8CJxRomtqFd19HoWB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v9uKqdADhwbUQkBgKd37RcEZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Toke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:04:
[...]

Hieronder thumbsnails met een globale indeling in 2D, ter inspiratie. Voor het echte beeld misschien goed om een keer bij een showroom een render te laten maken.
Links is de indeling van keuken, tweede is vooraanzicht van de koof met drie kasten, laatste is zijaanzicht vanuit woonkamer. Mocht je de koof daar van vergelijkbare dikte maken als het muurtje aan de serrekant, dan zou je er open vakken in kunnen maken. Dan kijk je vanuit de kamer niet zo tegen een muurtje aan.

Verder zag ik dat je nu een muurtje aan de zijkant van het werkblad hebt. Dat heb ik overgenomen in de tekening, maar dat zou je er ook uit kunnen laten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat is wel een serieus goed idee! Vrouwlief vind dat ook :-) binnenkort maar eens naar een keukenboer om een indicatie van de kosten te krijgen. We pakken het liever goed en naar volle tevredenheid aan dan het net niet hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:09:
[...]

Dat is wel een serieus goed idee! Vrouwlief vind dat ook :-) binnenkort maar eens naar een keukenboer om een indicatie van de kosten te krijgen. We pakken het liever goed en naar volle tevredenheid aan dan het net niet hebben…
Leuk te horen! Ben benieuwd waar je op uitkomt.

• kx22
  • Laatst online: 20:52
Kloppen de Showmodel prijzen van de DMG groep wel?
Van 30.000 naar 14.000.
Zou bijna denken dat het lokkertjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
Wat is jullie oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

kx22 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:29:
Kloppen de Showmodel prijzen van de DMG groep wel?
Van 30.000 naar 14.000.
Zou bijna denken dat het lokkertjes zijn.
Mwah bij DMG gaat soms een 'catalogusprijs' naar 33% v.d. waarde wanneer je tekent, dus 30k > 14k lijkt mij niet erg bijzonder. Denk eerlijk gezegd dat je zelfs nog wel kunt onderhandelen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keukenprinses
Dag allen,

Weet iemand welke keuken merken gefineerd houten fronten in het assortiment hebben (het gaat dan om donkerbruine/zwarte kleuren). Zie voorbeeld voor de look waar ik naar op zoek ben.

Als alternatief, vroeg ik me af het misschien beter is om naar een interieurbouwer te gaan als je een keuken van donker gebeitst/gelakt eiken fineer wilt. Weet alleen niet of dat reeel is met ons budget in deze tijd (25-30k). Het zou om 4 hoge kasten gaan, 2 lage kasten (onder nis) en een keukeneiland van 3 bij 1. Qua apparatuur dachten we aan:
- Siemens combi magnetron IQ700
- Siemens combi stoom IQ700
- Kookplat Bora Puru
- Koelvries-combi (geen voorkeur)
- Vaatwasser (geen voorkeur)
- Quooker

Blad: nog aan t twijfelen tussen Dekton of Neolith of toch natuursteen.

In Ekelhoff hebben wij reeds een offerte voor n Next125 keuken met gefineerde fronten en bovenstaande apparatuur en Dekton blad voor 31k.

Veel dank!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKnCBCgQzxZ5TM_Wuu0WJK5hd-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8EXYPedkMZCuvXLEjs6TRxVQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door keukenprinses op 11-09-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
keukenprinses schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:09:
Dekton of Neolith of toch natuursteen
Heb je samples gezien? Ik zag laatst een sample van Dekton en dat vond ik er erg slecht uitzien. Printbanen zichtbaar en zeer onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keukenprinses
Jasper schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:18:
[...]

Heb je samples gezien? Ik zag laatst een sample van Dekton en dat vond ik er erg slecht uitzien. Printbanen zichtbaar en zeer onscherp.
Ja de sample die ik gezien heb vond ik er heel fraai uitzien (Arga). Deze heb ik ook een keer eerder bij de Keukenbladenfabriek in het groot gezien.

Welke samples heb jij gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Een Bokmerk spatwand van 40cm hoog (iets boven de kraan).
Vanmiddag komt de vrachtwagen 😁😁

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 12-09-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Na een zeer lang getouwtrek met Samsung hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om hun wanproduct (ze noemen het zelf een combi-oven :+) terug te nemen, en nu mogen we een nieuwe uitzoeken (zij het met bijbetaling natuurlijk). Plusje voor Superkeukens :)

Nu twijfelen we aanzienlijk tussen de volgende 2 ovens:Volgens mij is de Siemens een aanzienlijk completer apparaat, met mogelijkheid tot een hogere baktemperatuur (250 graden voor ATAG, 300 graden voor Siemens), schoonmaken dmv hoge temperatuur, hoger vermogen en remote bediening / smart home integratie (vind ik toch wel leuk).
De ATAG heeft een groter display en is misschien makkelijker bedienbaar, maar ik denk dat de Siemens een beter product is.

Echter... die Siemens heeft als leverdatum 'onbekend' en de ATAG heeft een levertijd van een paar weken...
  • Hoe kijken jullie naar het verschil tussen deze 2 combi-ovens? Ook qua kwaliteitsniveau/degelijkheid.
  • Heeft iemand van jullie ervaring met de levertijden van Siemens? Ik kan 0 indicatie krijgen van Superkeukens, maar moet ik denken aan 3, 6, 12 of 24 maanden? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Richh schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:15:
Na een zeer lang getouwtrek met Samsung hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om hun wanproduct (ze noemen het zelf een combi-oven :+) terug te nemen, en nu mogen we een nieuwe uitzoeken (zij het met bijbetaling natuurlijk). Plusje voor Superkeukens :)

Nu twijfelen we aanzienlijk tussen de volgende 2 ovens:Volgens mij is de Siemens een aanzienlijk completer apparaat, met mogelijkheid tot een hogere baktemperatuur (250 graden voor ATAG, 300 graden voor Siemens), schoonmaken dmv hoge temperatuur, hoger vermogen en remote bediening / smart home integratie (vind ik toch wel leuk).
De ATAG heeft een groter display en is misschien makkelijker bedienbaar, maar ik denk dat de Siemens een beter product is.

Echter... die Siemens heeft als leverdatum 'onbekend' en de ATAG heeft een levertijd van een paar weken...
  • Hoe kijken jullie naar het verschil tussen deze 2 combi-ovens? Ook qua kwaliteitsniveau/degelijkheid.
  • Heeft iemand van jullie ervaring met de levertijden van Siemens? Ik kan 0 indicatie krijgen van Superkeukens, maar moet ik denken aan 3, 6, 12 of 24 maanden? :P
Bij DB Keukens kregen we vorige week te horen dat bij Neff (ook BSH Groep) de levertijd kan oplopen tot een jaar (!); via familie bij Bosch horen we ook dat levertijden dramatisch en niet te voorspellen zijn, o.a. vanwege fabriekssluitingen door de oorlog in Oekraïne. Daarom zijn wij geswitcht naar een Atag oven: liever een oven die (op papier?) iets minder is, dan een theoretisch perfect, maar in de praktijk niet leverbare oven.

Maar hoor graag ervaringen van andere Tweakers over Siemens (/Neff) vs. Atag :)
Pagina: 1 ... 362 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1