Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 18:46
Voor een nieuwbouwwoning ben ik nu ook met een keuken bezig.
Van de projectleverancier heb ik momenteel het volgende aanbod liggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.glaan.nl/keuken/perspectief.png

Afbeeldingslocatie: http://www.glaan.nl/keuken/voor_links.png

Afbeeldingslocatie: http://www.glaan.nl/keuken/voor_rechts.png

Kasten: Pronorm Silverline Y-Line (Greeploos)
Kleur: Zwart ultramat (render is grijs omdat je anders geen contrast ziet :+ )
Links: kast, spoelkast, vaatwasser en 2x ladenkast van 90cm waarvan 1 met binnenlade. Plank met spotjes.
Rechts: ladenkast 100cm, kast voor koel/vriezer, kast voor oven en magnetron

Werkblad: Corian glacier white met 10cm rand
Spoelbak: Bingara (onderbouw). (Nog nooit van dit merk gehoord, laat ik waarschijnlijk nog veranderen)
Kraan: Floww perfect4 chilled touch

Apparatuur Siemens
Stoomoven: HS836GTB6
Magnetron: BF834LGB1
Inductie: EX807LVC1E (vlakbouw)
Wandafzuigkap: LC98BE542
Vaatwasser: SN878D46PE
Koel/vries: KI87VVF30

Besteklade: SZ73611
CleanAir module voor recirculatie: LZ57300

Prijzen:
Kasten: 6040
Apparatuur: 6175 (9100 siemens)
Blad: 2750
Kraan: 1400
Spoelbak: 350
Montage: 1250
Totaal: 17965

Wat vinden jullie ervan?
Apparatuur kan online nog wat goedkoper. (deze prijzen zitten op 70% van siemens)
Maar ik had vooral de kasten voor minder ingeschat.

Tip of opmerking over de opstelling zijn trouwens ook welkom. (we laten de ramen nog verhogen door de aannemer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:05
@Gremen mooie keuken. Kan denk ik wel wat goedkoper. Ik zou alleen een plasmafilter overwegen, die siemens clean air module is al zo duur dat dat verschil maar klein is.
Verder zou ik persoonlijk een koof met spotjes maken, daar wordt het nog veel strakker van.
*Edit en persoonlijk zou ik ook niet dat kleine stukje aanrecht doen en alleen maar hoe kasten aan de andere kant.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowhite0901 op 09-11-2017 07:23 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 21:15

d0s

sssst

Prijs kan, gezien de opstelling en aantal kasten, zeker nog wel goedkoper.

Denk dat je toch wel op 14000 moet kunnen uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

Shunt

Boe

@Gremen Wat @d0s zegt. Volgens mij moet dit inderdaad een stuk goedkoper kunnen, 14/15 moet zeker kunnen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick|A
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Iemand ervaring met Beckermann keuken(s)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
Bedankt voor jullie reactie, had zelf ook wel het gevoel dat het goedkoper moest kunnen.

@Snowhite0901 Plasmafilter zal ik eens bekijken en koof zullen we nog eens over nadenken. Denk dat ik de plank nog ga laten vervangen door lage bovenkasten, zodat we daar toch wat bekers en glazen kwijt kunnen. Waar laat je die anders allemaal. Stopt iedereen tegenwoordig zijn servies in lades? :P
Met bovenkasten is een koof misschien weer niet handig.
Hoge kasten aan de andere kant is nog wel lastig met het raam, die komt dan echt voor het raam te staan. Nu hebben we een mooi hoekje voor koffie apparaat enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 22:28
@Gremen

Stopcontacten staan vreemd. Achter spoelbak en geen aan de kant met de hoge kasten.

Ik vind dat kleine stuk, naast de hoge kasten, wel handig. Kan je tenminste een koffiezet kwijt en extra werkblad ruimte is altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
@Foxie_s Goed gezien ;) Stopcontact bij het kleine stukje mist inderdaad.
Er zit er daar een standaard vanuit de bouw, maar ga hem zeker nog laten intekenen door de keukenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 21:00

RoyK

Hobby tekenaar

Mooi topic mensen! We zijn hier aan het verbouwen en is het idee om onze 10 jaar oude keuken aan te gaan pakken. We hebben maar een klein plekje van 2x2 meter waar alles in moet. Als onze verbouwing gereed is hebben we een trapkast gerealiseerd waar we een hoop "zooi" in kwijt kunnen die we nu al in die bovenkastjes proppen. Om een beetje met optiek te spelen willen we 2 kastjes minder gaan gebruiken. Een kast die nu op de afzuiger zit is toch al beperkt en staan alleen kruiden in. En 1 echt bovenkastje kunnen we wel missen als onze trapkast gereed is.

Onze volgende keuken willen we greep loos en hoogglans wit hebben. De muur gestuukt en dan een bewerking eroverheen zodat je het goed schoon kan maken.

Ook willen we een overstap gaan maken naar elektrisch koken en een oven ipv een combi magnetron. Vanavond gaat ik dit topic eens lekker op mijn gemak doorlezen.

Het lijkt me een leuke uitdaging om dit alles onder de 5k te regelen. De keuken die je nu ziet staan heeft ons 7,5k gekost en naar mijn idee gezien de omvang van de keuken, de redelijk budget spullen van whirlpool, en wat ik hoor wat vrienden en familie hebben betaald voor hun keuken... teveel betaald. :F

Ben benieuwd wat jullie van mn idee vinden. De vloer die je ziet komt er over een paar weken in (plavuizen met hout look en eindelijk vloerverwarming :D )

keuken idee

[ Voor 24% gewijzigd door RoyK op 10-11-2017 15:51 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
@RoyK Ik denk als je alles zelf monteert en de keuken van Ikea of KVIK komt je zeker rond de 5K uit kan komen. Apparatuur indd budget lijn nemen en blad kunststof. Of het bij een Mandemakers jongen lukt dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Yes! De keuken staat in d'r woning. Jaar geleden uit gezocht. Maandag wordt die geplaatst en over twee weken verhuizen. Keuken toch 3 keer aangepast, ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 21:00

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje.. nu een uurtje of 2 door dit topic heen te zijn gegaan ben ik een beetje mijn zin kwijt geraakt geloof ik. Wat een wereld, die keukenboeren. Het lijken allemaal wel boeven :P. Ik ben me ervan bewust dat we geen mega budget willen uitgeven, maar hey.. onze keuken is 2x2 meter dus het hoeft geloof ik ook niet duur te zijn.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een keuken op maat laten maken in de omgeving Rotterdam? Zeg maar een timmerman die custom wat moois maakt. Dan zou ik de apparatuur allemaal zelf aan kunnen schaffen en bouwen de keuken daaromheen. Of zeg ik nu wat geks?

Onze vorige keuken komt bij Wooning vandaan. Daan hebben we eigenlijk gewoon teveel voor betaald. We waren jong en onwetend haha. Al om al niet zo een fijn gevoel aan overgehouden. Ik lees daar wel meer reacties over (DMG als ik me niet vergis)

[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 10-11-2017 21:59 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:18

NDF82

Doomed Space Marine

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:18
Wij hebben ong hetzelfde maar met een prijscategorie mindere apparatuur maar met een Amerikaanse koelkast. 1500 euro waren we kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15

Reinier

\o/

1500 is een koopje. Doe je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wij hebben het zelfde ontwerp alleen met whirlpool apparatuur. Zwarte Quooker, koffiemachine en zitten op 15K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Rednas_N op 11-11-2017 16:48 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04-2024
Wij gaan in ons huis de keuken en kamer van plek wisselen, waardoor een mooie grote woonkeuken (4m bij 5m) moet ontstaan. Daarbij moeten we de afzuiging anders implementeren, van afzuiging naar recirculatie.

Ik gelezen dat afzuiging een hot-topic is hier op het forum en zelfs vernoemd wordt in de TS. Toch wil ik het graag nog eens vragen:

Wie wil zijn/haar ervaringen delen over de overgang van afzuiging naar recirculatie?
En wie kan daar nog zijn/haar ervaringen over koolstoffilters en plasmamade aan toe voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Rednas_N "Omdat dit toevallig precies je maximale budget is".

Toevallig? Nee joh, de verkoper maakt er een mooi verhaal van, speciale korting die alleen vandaag geldt én natuurlijk voor jullie betaalbaar... als je maar vandaag tekent.

Als je dit topic terugbladert of op zoek gaat naar "vandaag" dan kom je waarschijnlijk wat berichten tegen waarbij de verkoper precies hetzelfde zegt, hoe aardig die ook mag overkomen. Je proeft aan het verhaal van de verkoper wel hoe de boel in elkaar steekt. "Wat moet ik doen zodat je vandaag tekent?"

Je wilt een gespecificeerde offerte, niks meer en niks minder. Aanbetalen doe je NIET en een offerte hoef je niet te ondertekenen tenzij je over gaat tot koop. En dat is natuurlijk wat de verkopende partij wil want dan zit je er aan vast of kun je voor een flink percentage van de prijs de boel annuleren. Zo is de keukenmarkt opgebouwd.

Doe je zelf een plezier en ga naar een aantal andere keukenboeren, liefst niet van de Mandemaker-groep of andere concerns die slecht zijn aangeschreven. Een beetje verkoper gaat voor je aan het rekenen zonder je te dwingen of een "special price for you my friend" actie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
Ik denk op max 18K. (8/9K apparatuur, blad 2K en 6/7K kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
sypie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:11:
[...]

@Rednas_N "Omdat dit toevallig precies je maximale budget is".

Toevallig? Nee joh, de verkoper maakt er een mooi verhaal van, speciale korting die alleen vandaag geldt én natuurlijk voor jullie betaalbaar... als je maar vandaag tekent.

Als je dit topic terugbladert of op zoek gaat naar "vandaag" dan kom je waarschijnlijk wat berichten tegen waarbij de verkoper precies hetzelfde zegt, hoe aardig die ook mag overkomen. Je proeft aan het verhaal van de verkoper wel hoe de boel in elkaar steekt. "Wat moet ik doen zodat je vandaag tekent?"

Je wilt een gespecificeerde offerte, niks meer en niks minder. Aanbetalen doe je NIET en een offerte hoef je niet te ondertekenen tenzij je over gaat tot koop. En dat is natuurlijk wat de verkopende partij wil want dan zit je er aan vast of kun je voor een flink percentage van de prijs de boel annuleren. Zo is de keukenmarkt opgebouwd.

Doe je zelf een plezier en ga naar een aantal andere keukenboeren, liefst niet van de Mandemaker-groep of andere concerns die slecht zijn aangeschreven. Een beetje verkoper gaat voor je aan het rekenen zonder je te dwingen of een "special price for you my friend" actie te doen.
Bedankt voor je reactie, de verkoper gaf aan komende week een offerte te sturen. Ik ben benieuwd wat daar allemaal in staat. We hebben al een gesprek gepland bij de keukenboer die verbonden is aan het project maar gaan zeker nog ergens anders heen. We hebben wel al duidelijk gezegd dat we niet voor de vandaag prijs gingen, maar goed, een verkoper zou een verkoper niet zijn als hij het toch probeerde. Al met al vond ik dat hij het netjes heeft aangepakt.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Rednas_N schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:32:
[...]

Bedankt voor je reactie, de verkoper gaf aan komende week een offerte te sturen. Ik ben benieuwd wat daar allemaal in staat. We hebben al een gesprek gepland bij de keukenboer die verbonden is aan het project maar gaan zeker nog ergens anders heen. We hebben wel al duidelijk gezegd dat we niet voor de vandaag prijs gingen, maar goed, een verkoper zou een verkoper niet zijn als hij het toch probeerde. Al met al vond ik dat hij het netjes heeft aangepakt.
Tja het is maar wat je netjes noemt. Ik vind 30% korting zonder al teveel zeuren al gek. Waarschijnlijk kon er nog wel 10-20% van de prijs af. Heb persoonlijk liever een eerlijke offerte waar je nog eens 10% af kan lullen of wat duurdere apparatuur kan uitzoeken voor hetzelfde bedrag.

Merk wel dat bij alle *netto* keukenboeren waar ik langs ben geweest ze niet bepaald met kortingen strooien en onderhandelen zeer stroef gaat. Eind deze maand moet ik ook besluit/ keuze maken.

[ Voor 10% gewijzigd door asdf25 op 11-11-2017 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
@Rednas_N Ook al klinkt de prijs je schappelijk in de oren, laat je niet gek maken. Ik heb ook op die manier bij een keukenboer van Keukenkampioen gezeten en wat ben ik blij dat wij daar niet ingetrapt zijn. Je hebt een prijs, maar heb je ook alle details besproken? Weet je precies welke kraan, welk lampje, welke lade-indeling etc. je hebt? Heeft hij het op de computer uitgetekend of kwam hij met een potlood en liniaal aanzetten?

Bij ons was het antwoord op al deze vragen 'nee'. Toen wij later naar andere keukenleveranciers gingen en er thuis nog eens over hebben gedacht, beseften we dat de prijs echt totaal uit de lucht gegrepen was en we alsnog helemaal niet wisten waar we aan toe waren met betrekking tot onze keuken. Laat je niet inpalmen; als het vandaag voor die prijs kan, kan het een andere dag ook. (En waarschijnlijk nog voor minder.)

Daarnaast: alles Whirlpool? Doe jezelf een plezier en gebruik dat geld voor iets fatsoenlijkers, of betaal er zeker niet zoveel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 17:59
asdf25 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:19:
[...]

Tja het is maar wat je netjes noemt. Ik vind 30% korting zonder al teveel zeuren al gek. Waarschijnlijk kon er nog wel 10-20% van de prijs af. Heb persoonlijk liever een eerlijke offerte waar je nog eens 10% af kan lullen of wat duurdere apparatuur kan uitzoeken voor hetzelfde bedrag.

Merk wel dat bij alle *netto* keukenboeren waar ik langs ben geweest ze niet bepaald met kortingen strooien en onderhandelen zeer stroef gaat. Eind deze maand moet ik ook besluit/ keuze maken.
Als er nog 10% vanaf kan is het geen eerlijke offerte.

DIt is nu exact waarom die keukenwereld zo verrot is. De consument wil graag korting, vandaar dit soort verhalen.

Begrijp ik goed dat je naar een netto keukenboer gaat om daar toch weer te onderhandelen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 15:52
€10.000,- voor deze keuken is veel. Watvoor deur heb je gekozen?? Keukenkampioen verkoopt met name Haecker classic. Dit is een prima keuken alleen daar te hoog geprijsd. Ruim €4.000,- voor dit blad? Een blad van composiet van 4cm dik uit een normale prijsgroep kost ongeveer €2000 - 2500 incl sparingen. Keuken zou normaal gezien rond de €8.000,- mogen kosten, en dan reken ik nog ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Omdraaien offerte weg gooien en nooit meer wederkeren.
Dit soort toko's opereren altijd het zelfde. De keuken die jij omschrijft zou maximaal 7k kosten.
Dat gelul over dat composiet blad van 4cm zo veel duurder moet zijn is ook onzin. Het blad wordt namelijk geen 4cm ze plakken (nagenoeg onzichtbaar) een randje tegen je blad aan. Dit gebeurt bij alle stenen bladen. Anders zouden die veel te zwaar worden om op een keuken te leggen zonder speciale steun.

Je hebt er nu alles van whirlpool in zitten loop die type nummers eens goed op internet na en je zult zien dat de prijzen die zij hanteren zacht gezegd aan de hoge kant zullen zijn.

Ga gewoon om te beginnen eens langs een fatsoenlijke netto keuken boer als Reddy als hij in de buurt zit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 10:48
Shunt schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:06:
[...]

Omdraaien offerte weg gooien en nooit meer wederkeren.
Dit soort toko's opereren altijd het zelfde. De keuken die jij omschrijft zou maximaal 7k kosten.
Dat gelul over dat composiet blad van 4cm zo veel duurder moet zijn is ook onzin. Het blad wordt namelijk geen 4cm ze plakken (nagenoeg onzichtbaar) een randje tegen je blad aan. Dit gebeurt bij alle stenen bladen. Anders zouden die veel te zwaar worden om op een keuken te leggen zonder speciale steun.

Je hebt er nu alles van whirlpool in zitten loop die type nummers eens goed op internet na en je zult zien dat de prijzen die zij hanteren zacht gezegd aan de hoge kant zullen zijn.

Ga gewoon om te beginnen eens langs een fatsoenlijke netto keuken boer als Reddy als hij in de buurt zit.
Toevallig zei ik net op de bank hetzelfde tegen Rednas_N. Waarom scheelt het blad van 4cm eigenlijk 1500 euro tov 2 cm... Die man vertelde toch dat het niet massief was maar een dun laagje... Dan kan het toch nooit zoveel schelen. En we beseften ons dat we niet door hebben gevraagd naar het materiaal van de kastjes. Gedeeltelijk ook omdat we wisten dat we deze keuken op dit moment toch niet gingen kopen en altijd nog terug zouden gaan en dan in meer detail verder zouden praten, maar achteraf onhandig dat we het niet gevraagd hebben. Whirlpool was onze tweede keuze. We hebben ook Bosch bekeken, maar waren dus bang dat we veel te duur uit gingen komen dus vandaar de berekening gemaakt met whirlpool. Thuis al besloten dat we hier niet voor gaan, maar waarschijnlijk voor Siemens ofzo. Volgende week hebben we een afspraak bij superkeukens en de week erna bij de projectleverancier (Bruynzeel). Ons doel was in ieder geval om niet totaal blanco bij Bruynzeel aan tafel te komen en een soort van gegijzeld worden, omdat zij nu eenmaal de projectleverancier zijn. We weten nu in ieder geval wat we moeten vragen en wat we ongeveer zoeken. Niet voor niks geweest dus (en we kregen spontaan een lekker broodje gezond tijdens het gesprek, dus dat was mooi meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11-2020
Goedendag,

Ook maar eens een duit in het zakje;

Wij hebben na veel puzzelen een keuken waar wij gelukkig van denken te worden en zijn nu in de onderhandelingsfase. Na de eerste verkenning bij DMG (keukenconcurrent, keukenkampioen en Grando) daar afscheid genomen (te veel kon niet, speciale prijs vandaag, net acceptabel boven ons budget) naar een lokale keukenboer.

Daar zijn we vriendelijk, geduldig, kritisch geholpen tot een eindplaatje. Beginnend met een kostenplaatje rond 24, na zelf wat schrappen en onderhandeling nu op 16/17k. Op zich goed gevoel bij de zaak alleen geeft de onderhandeling altijd wat dubbel gevoel. Bovendien; wat wordt niet verteld...?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30b2y4y.jpg

Situatieschets:
Blok1: 3 kasten 60x60x234 met koelkast 178, vriezer 122/140 en oven 60
Blok2: 3 kasten 60x60 met vaatwasser dubbele deuren met spoelbak/kraan
Blok3: eiland aan blok2 100x240 met aan voorzijde lade 60, lade 120 met inductie met kookveldafzuiging en achterzijde 3x 40x60 en 1x 60x60 (in de aansluiting met blok2, loze ruimte komt boiler voor quooker

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ojjy95.jpg

Voorstel 1 lokaal Rotpunkt/Siemens €16K
- Kasten Rotpunkt Zerox HPL XT met matzwarte greeplijsten en matzwarte corpus
- Blad Marmer 20mm
- Spoelbak matzwart 40x50
- Kraan Matzwarte Quooker Fusion met PRO boiler
- Kookplaat Bora Basic BIU (recirculatie)
- Oven Siemens (bakoven, geen magnetron/stoom, wel pyrolyse) HB875G8S1
- Koelkast KI81RAD30
- Vriezer GI41NAC30
- Vaatwasser SX857X00PE

Voorstel 2 lokaal Rotpunkt/Atag €17K
- Kasten Rotpunkt Zerox HPL XT met matzwarte greeplijsten en matzwarte corpus
- Blad Marmer 20mm
- Spoelbak matzwart 40x50
- Kraan Matzwarte Quooker Fusion met PRO boiler
- Kookplaat Bora Basic BIU (recirculatie)
- Oven Atag (bakoven, geen magnetron/stoom, wel pyrolyse) ZX6592D
- Koelkast Atag KD22178A
- Vriezer Atag (magna/liebherr 140cm) KD80140CD
- Vaatwasser Atag VA98211RT

Voorstel 3 Keiten Schmitz Nobilia/Siemens €16.5K
- Kasten Noblia Line-N Touch met matzwarte greeplijsten en witte corpus
- Blad keramiek 8mm
- Spoelbak Urban Gunmetal 40x50
- Kraan Senzius 3in1 Gunmetal Round
- Kookplaat Siemens inductie met afzuiging, geen flex ED877FS21E
- Oven Siemens HB875G8B1
- Koelkast Siemens KI81RAD30
- Vriezer Siemens GI41NAC30
- Vaatwasser Siemens SN836DO1PE + besteklade

De verkoper in Duitsland was redelijk stellig
- noemde Rotpunkt een Dacia en Nobilia/Hacker de VW/middenklasser.
- weigert marmer te verkopen (doen ze in duitsland niet) ivm vlekken. NIet geschikt als werkblad.
- Bora blaast in kastjes met kans op schade door resterend vocht, Siemens is beter
- aansluitingen moet je zelf doen

Nu met vragen als...
- Rotpunkt VS Nobilia VS Hacker Systemat ...
- bracht ons ook in de war in de folie, laminaat, lak, kunstof fronten.
- kookplaat BORA vs Siemens vs Novy One VS Kupperbusch ... Flex / basic, vermogen... etc.
- recirculatie VS afzuiging naar buiten

Wij vinden uiteindelijk
- de look van de Senzius kraan en Urban spoelbak in Gunmetal mooier (en is goedkoper dan Quooker)
- de natuurlijke look van Marmer mooier, warmer als contrast op de strakke keuken en bewust van het extra zorgvuldigheid

Morgen nog een gesprek elders...

VRAGEN:
a) wat moet ik met de opmerking over het merk Rotpunkt. Ik zie in de fora hier dat Rotpunkt en Nobilia gelijkwaardig worden beoordeeld.

b) hoe kan ik een vergelijk maken tussen kwaliteit van de series Rotpunkt Zerox HPL XT vs Nobilia Line-N (greeploos) Touch

c) hoe kan ik de prijs beoordelen. De prijs lijkt best reeel, vergeleken met prijs in Duitsland en keukens van vrienden. Komt dat door de "inferieure" (?) Rotpunkt (staat elders in het forum dat een scherpe prijs met Rotpunkt niet zo moeilijk is)

d) recirculatie of naar buiten bij kookveldafzuiging. zijn er redenen om niet voor de Bora te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

bvbal79 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:53:
[...]
Wij hebben ong hetzelfde maar met een prijscategorie mindere apparatuur maar met een Amerikaanse koelkast. 15000 euro waren we kwijt.
Wackmack schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:02:
[...]
Wij hebben het zelfde ontwerp alleen met whirlpool apparatuur. Zwarte Quooker, koffiemachine en zitten op 15K.
sanvv78 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:14:
[...]
Ik denk op max 18K. (8/9K apparatuur, blad 2K en 6/7K kasten
Nou... het is dus € 26.300,-

Kast inrichting: 7.533,46
Werkblad en spoelbak: 3.513,01
Apparatuur: 11.272,00
Quooker + zeeppomp: 1.450,00
Montage e.d.: 2.544,50

Ik had vooraf al aangegeven dat ik niet onderhandel. Ga het dus hierbij laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

NDF82 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:19:
[...]

[...]

[...]

[...]

Daar koop je met gemak een a segment keuken voor Inc hoog segment apparatuur. Wat een idioten ik snap hun verdien model niet. Ze proberen Ikea na te doen maar dan met mandemakers prijzen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
NDF82 schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:19:
[...]

[...]

[...]

[...]

Oef, dat had ik niet verwacht. Zeker niet met een Kvik keuken, wat ik toch in het hokje Ikea plaats, maar wellicht zit ik hierin fout hoor. Wij zitten wel op dezelfde investering, maar met 1,5 hoge kast minder. Wel meer werkblad, maar in composiet (is goedkoper dan ceramiek) maar met toplijn keukenkasten en hoog segment Siemens !Q700 lijn en Miele apparatuur. Je kan mijn lijstje wel ergens vinden als je op Tieleman zoekt. Wij zullen vast ook ergens te veel betalen hoor ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 20:06
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Na het stucen en het leggen van de vloer wordt de keuken geplaatst.
Wij hebben gekozen voor een keuken zonder achterwand. Ook achter het fornuis niet.
Ik wil zelf het deel van de wand dat nadat de keuken geplaatst is zichtbaar blijft, verven. Over het stucwerk een willekeurige (? of moet dit van hetzelfde merk zijn als de verf waarmee je afwerkt) primer voorstrijk en dan een deel van de wand verven. En goed om de randjes van de muur die overblijven nadat de keuken geplaatst is denken....

Deze verf moet natuurlijk wel afneembaar zijn. Ik heb in m'n huidige keuken regelmatig vetdruppels, kerriespetters of rode pastasaus op de tegels.

Ik lees dat ik eigenlijk de keuze heb uit Sigma Pearl Clean of Sikkens Alphacryl. Is er iemand die met beide producten ervaring heeft.
Ik ben nu geneigd op basis van de prijs een keuze te maken, maar een goed advies of ervaringen uit de praktijk is prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:50

DJT

Ik heb hier ervaring met de Alphacryl Pure Mat SF op alle muren en die is prima af te nemen. Heb geen ervaring met tomatenvlekken maar dat lijkt me (op een gladde muur) prima te doen.

Tip; vorig jaar was deze verf verreweg het meest goedkoop bij budgetverf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wij hebben onze eerste offerte ook op laten maken. Nette ervaring, gewoon een gespecificeerde offerte en 3d tekeningen mee naar huis gekregen.

Members only:

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:51
miles schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:36:
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Na het stucen en het leggen van de vloer wordt de keuken geplaatst.
Wij hebben gekozen voor een keuken zonder achterwand. Ook achter het fornuis niet.
Ik wil zelf het deel van de wand dat nadat de keuken geplaatst is zichtbaar blijft, verven. Over het stucwerk een willekeurige (? of moet dit van hetzelfde merk zijn als de verf waarmee je afwerkt) primer voorstrijk en dan een deel van de wand verven. En goed om de randjes van de muur die overblijven nadat de keuken geplaatst is denken....

Deze verf moet natuurlijk wel afneembaar zijn. Ik heb in m'n huidige keuken regelmatig vetdruppels, kerriespetters of rode pastasaus op de tegels.

Ik lees dat ik eigenlijk de keuze heb uit Sigma Pearl Clean of Sikkens Alphacryl. Is er iemand die met beide producten ervaring heeft.
Ik ben nu geneigd op basis van de prijs een keuze te maken, maar een goed advies of ervaringen uit de praktijk is prettiger.
Volgens mij is de Alpha reszisto van Sikkens bedoeld voor de keuken, alphacryl niet direct. De schrobvastheid zegt alleen iets over het materiaal wat los komt tijdens het schrobben, dat is bij alphacryl dus minimaal maar dat zegt nog niet zo veel over het intrekken van vetvlekken e.d.

Ik zou zelf kiezen voor de sigmapearl, in prijs scheelt het niet zoveel en dat is een "bewezen" product. De sigmapearl is een tikje minder mat dan de alphacryl. (Ik heb zelf sigmapearl in de keuken gebruikt en de rest van de woning met alphacryl gedaan).

[ Voor 49% gewijzigd door IceM op 13-11-2017 22:17 . Reden: Quote vergeten ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:50

DJT

Kan iemand met een Quooker Flex voor mij de lengte van de uittrekslang meten? Ik kan online nergens de lengte vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

-DarkShadow- schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:15:
Wij hebben onze eerste offerte ook op laten maken. Nette ervaring, gewoon een gespecificeerde offerte en 3d tekeningen mee naar huis gekregen.

***members only***
Ik ben niet zo enthousiast over Pelgrim, beetje budget merk. Maar goed, ik kies liever safe en iets duurder. We zijn zelf op Bosch uitgekomen, zelfde als Siemens, maar dan iets goedkoper.

Bij de buren wat info, wat gemengd beeld, maar lijkt er op dat de mening prijs/kwaliteit ok is:
http://forum.fok.nl/topic/1214602

Weet je zeker dat je gas wil en niet inductie? We hebben hier keramisch, gas en inductie gehad en we willen niet meer weg van inductie. Snel, simpel, makkelijk schoon te houden. En geen gas, aangezien we als Nederland schijnbaar van gas weg moeten.

Ik zou de prijzen vergelijken met inbouw.nl & 123keukenapparatuur.nl. Dan heb je een beetje referentie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

***members only***
Ik vind de keuken vrij duur naar verhouding van je apparatuur en blad.
Ik zou persoonlijk deze keuken voor ergens in de 6/7k verwachten.
Vooral de plaatsing kosten zijn voor mijn gevoel niet in verhouding met de prijs van de keuken.
Motrax schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:05:
[...]
Ik ben niet zo enthousiast over Pelgrim, beetje budget merk. Maar goed, ik kies liever safe en iets duurder. We zijn zelf op Bosch uitgekomen, zelfde als Siemens, maar dan iets goedkoper.

Bij de buren wat info, wat gemengd beeld, maar lijkt er op dat de mening prijs/kwaliteit ok is:

Weet je zeker dat je gas wil en niet inductie? We hebben hier keramisch, gas en inductie gehad en we willen niet meer weg van inductie. Snel, simpel, makkelijk schoon te houden. En geen gas, aangezien we als Nederland schijnbaar van gas weg moeten.

Ik zou de prijzen vergelijken met inbouw.nl & 123keukenapparatuur.nl. Dan heb je een beetje referentie.
Bosch en Siemens zijn qua prijs exact het zelfde. Het hangt een beetje af van welke leverancier je hebt en hoe de wind staat. Maar op prijs zou er geen verschil moeten zijn. Hell het enige verschil aan Bosch / Siemens is het frontje en dat ze ieder hun eigen verkoper hebben. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:03
Shunt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:31:
[...]
Vooral de plaatsing kosten zijn voor mijn gevoel niet in verhouding met de prijs van de keuken.
Dat vind ik wel een bijzondere opmerking. Ik denk namelijk niet dat een keuken met dure kastjes of dure merk apparatuur duurder of moeilijker is om te plaatsen dan een keuken met goedkope apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jongetje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:36:
[...]

Dat vind ik wel een bijzondere opmerking. Ik denk namelijk niet dat een keuken met dure kastjes of dure merk apparatuur duurder of moeilijker is om te plaatsen dan een keuken met goedkope apparatuur.
Plaatsingskosten hebben niet echt iets te maken met de kosten van het plaatsen.
Dat is gewoon een gemakkelijke plek om wat extra winst te maken.

Verder is er zeker een verschil met het plaatsen van een goedkope keuken en een dure. Al is het alleen al de aantal qua apparatuur, het lastiger te plaatsen blad. (denk aan exact op maat maken en dat soort dingen. Extra trim opties enz enz enz.

Dat of jij moet denken dat 150 euro per uur een normale prijs is om een keuken te plaatsen.
Een keuken als dit met amper apparatuur zetten ze over het algemeen met een persoon in een dag. Of met een persoon en een beetje qua tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Shunt op 14-11-2017 08:39 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:30

orf

***members only***
Hoe is je kastindeling? Laden, korven en "le mans" drijven de prijs van je kasten flink op, maar zorgen ook voor veel gemak.

Persoonlijk zou ik niet snel een kunststof blad nemen, maar de alternatieven (keramisch, composiet) zijn duurder.

Weet je zeker dat je twee gootsteenkastjes wil? Als je de spoelbak een stukje naar rechts schuift, heb je één kastje voor je schoonmaakmiddelen onder de spoelbak en een kastje voor andere dingen.

Heb je ook een plattegrond van de keuken? De deur bij de hoge kast ziet er wat krap uit, maar dat kan vertekenen op de render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Shunt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:38:
[...]

Plaatsingskosten hebben niet echt iets te maken met de kosten van het plaatsen.
Dat is gewoon een gemakkelijke plek om wat extra winst te maken.
Ik moest bij mijn keuken van Bemmel & Kroon de plaatsingskosten aan de man (ZZP-er, ingehuurd door B&K) betalen die mijn keuken plaatste en niet aan Bemmel & Kroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:31:
[...]

Ik vind de keuken vrij duur naar verhouding van je apparatuur en blad.
Ik zou persoonlijk deze keuken voor ergens in de 6/7k verwachten.
6/7k lijkt me een optimistische inschatting. Daarvoor moet je zelfs bij Ikea je best doen.
[...]
Dat ben ik met je eens, echter is het budget hard (10k) en kan ik daar denk ik niet onder blijven met Siemens apparatuur.
orf schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:38:
[...]

Hoe is je kastindeling? Laden, korven en "le mans" drijven de prijs van je kasten flink op, maar zorgen ook voor veel gemak.

Persoonlijk zou ik niet snel een kunststof blad nemen, maar de alternatieven (keramisch, composiet) zijn duurder.

Weet je zeker dat je twee gootsteenkastjes wil? Als je de spoelbak een stukje naar rechts schuift, heb je één kastje voor je schoonmaakmiddelen onder de spoelbak en een kastje voor andere dingen.

Heb je ook een plattegrond van de keuken? De deur bij de hoge kast ziet er wat krap uit, maar dat kan vertekenen op de render.
In de smalle kast naast de kookplaat zitten laden. Onder de kookplaat een besteklade met inrichting en rechts van de kookplaat twee grote laden. De hoekkast heeft een draaicarrousel. Dus er zijn slechts 2 volledige kastjes met planken.

Ik zou graag een composiet blad willen, maar dat kan denk ik niet binnen het budget. Goed punt over de gootsteenkastjes. We verliezen hierdoor 0,3 kastje. Bij de deur is voldoende ruimte, de deur opent sowieso naar buiten.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

-DarkShadow- schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:12:
Dat ben ik met je eens, echter is het budget hard (10k) en kan ik daar denk ik niet onder blijven met Siemens apparatuur.
Dan is het in ieder geval een weloverwogen keuze!
orf schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:38:
Die le mans systemen (we zeggen hier de pinda) zijn echt super relaxed. Misschien aan de prijs, maar oh wat een plezier hebben we er van!

Qua installatiekosten: we kregen niet-Nederlands sprekende Polen over de vloer. Daar hebben we van geleerd dat je moet doorvragen hoe de keukentoko dat gaat doen. Omgerekend per uur waren ze wel goedkoop, ongeveer 10,- / uur :X :P Ik vermoed dat de keukentoko dat verkeerd ingeschat heeft.

Overigens ligt het er aan wat er in de plaatsingskosten is inbegrepen. Water, gas, elektriciteit ook? Wij ons wilde de keukentoko dat we het zelf regelden op basis van een leidingplan. Allemaal leuk en aardig, maar dan heb je verdeling van verantwoordelijkheid en zwarte pieten als het niet goed gaat. Bij ons was het wat complexer en ik ben blij dat ik de keukentoko alles heb laten doen: de stoppen vlogen er uit als de combi en oven tegelijkertijd op oven aan stonden. 1 telefoontje en 1 week later hadden ze het gefixed.

[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 14-11-2017 09:25 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:38
[...]

Zelfde mening hier over deze inbouwapparatuur. Bleek in 2011 de beste keuze voor ons gezien prijs/kwaliteit maar de apparatuur is niet zo degelijk gebouwd. De aftersales is ook een lachertje, onze koelkast ging na 5 jaar kapot dus ik deed aanspraak op de 7 jaar garantie (verkoopargument bij kopen van 4 of meer apparaten destijds, ipv 3). Werd er een voorstel gedaan voor vervanging tegen de brutoprijs met korting vruchtgebruik + voorrijkosten (400+90 euro uiteindelijk). De keukenzaak kon hier helaas ook niks in betekenen. Zelf toen een koelkast bij Ikea gehaald en ingebouwd.

Inductie is nu sowieso de betere keuze, gezien bovenstaand. Ik denk dat met het nieuwe kabinet de beweging naar gasloos een loopje zal nemen. Persoonlijk vind ik het ook makkelijker schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

-DarkShadow- schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:12:
6/7k lijkt me een optimistische inschatting. Daarvoor moet je zelfs bij Ikea je best doen.
Dat valt toch best mee laatste keer dat ik naar een IKEA keuken keek voor een vriend kwam ik op 9k met Siemens apparatuur (elders aangekocht) en een IKEA stenen blad.
Ik denk dat je met een relatief goedkoop composiet / stenen blad en IQ300/IQ500 apparatuur van Siemens een heel eind kunt komen. Hell onze eerste keuken die wij bij Reddy hebben laten tekenen zat op 11k met hoofdzakelijk IQ500 apparatuur en een stenen blad. (wel maar een oven en een klein inductie plaatje). Hij had ons niet goed begrepen en dacht dat we binnen dat budget wouden blijven. De tweede offerte kwam uit met de apparatuur die we uitgezocht hadden twee ovens 90cm inductie alles er op en aan 14k. (geen quooker)
In de smalle kast naast de kookplaat zitten laden. Onder de kookplaat een besteklade met inrichting en rechts van de kookplaat twee grote laden. De hoekkast heeft een draaicarrousel. Dus er zijn slechts 2 volledige kastjes met planken.

Ik zou graag een composiet blad willen, maar dat kan denk ik niet binnen het budget. Goed punt over de gootsteenkastjes. We verliezen hierdoor 0,3 kastje. Bij de deur is voldoende ruimte, de deur opent sowieso naar buiten.
Persoonlijk zou ik nooit meer voor een draaicarrousel gaan kost een hoop geeft je relatief weinig en beperkte ruimte.
jongetje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:52:
[...]

Ik moest bij mijn keuken van Bemmel & Kroon de plaatsingskosten aan de man (ZZP-er, ingehuurd door B&K) betalen die mijn keuken plaatste en niet aan Bemmel & Kroon...
Dat is voor mij een first.
Er zitten veel ZZP'ers in de keuken installatie branche maar dat geld ging bij ons toch gewoon naar de keukenboer.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik wil in onze keuken graag een keukenblad met ingebouwde inductie - dus echt in het (stenen) werkblad.

Ik kan hier alleen heel weinig over vinden. Google levert vooral een promo filmpje van de Librije op. Leuk maar niet echt relevant.

Zie ook nergens een prijsopgaaf en daar word ik toch echt bang van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Remco-H schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:04:
Ik wil in onze keuken graag een keukenblad met ingebouwde inductie - dus echt in het (stenen) werkblad.

Ik kan hier alleen heel weinig over vinden. Google levert vooral een promo filmpje van de Librije op. Leuk maar niet echt relevant.

Zie ook nergens een prijsopgaaf en daar word ik toch echt bang van :)
Jij zoekt volgens mij iets als dit ?
http://www.groku.nl/koken-op-steen/

Ga er maar vanuit dat je enkel voor je blad + inductie al een deftige keuken met A merk spul kunt kopen.
Zoals ik het zie is het allemaal maatwerk en met name bedoeld voor restaurants.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
Dat is exact wat ik zoek!

Dit bestaat al een aantal jaar; ik had eigenlijk gehoopt dat hier ook wel 'budget' varianten van zijn. Maar dat valt dus vies tegen.

Ik heb geen groot blad nodig (daarom is het ook zo'n mooie oplossing voor onze keuken). - Hooguit 2,5 meter lang (inc. spoelbak). Dus alleen het blad en de inductie zou niet onbetaalbaar zijn. Het wordt pas een issue als je per se een hele keuken af moet nemen.

Dekton is 250 - 400 euro de strekkende meter. Dan inductiespoelen er in en het is niet goedkoop maar door de beperkte ruimte prima te betalen. Even verder zoeken nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
Remco-H schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:01:
Dat is exact wat ik zoek!

Dit bestaat al een aantal jaar; ik had eigenlijk gehoopt dat hier ook wel 'budget' varianten van zijn. Maar dat valt dus vies tegen.

Ik heb geen groot blad nodig (daarom is het ook zo'n mooie oplossing voor onze keuken). - Hooguit 2,5 meter lang (inc. spoelbak). Dus alleen het blad en de inductie zou niet onbetaalbaar zijn. Het wordt pas een issue als je per se een hele keuken af moet nemen.

Dekton is 250 - 400 euro de strekkende meter. Dan inductiespoelen er in en het is niet goedkoop maar door de beperkte ruimte prima te betalen. Even verder zoeken nog :)
Wel heel gaaf! Ik ben zeer benieuwd hoe zoiets werkt in de praktijk, als je de intentie hebt om je werkblad multifunctioneel te gebruiken. Ik zie toch nog voor me dat het onhandig kan zijn als het blad nog warm is en je dan andere dingen wilt doen. Of moet dat direct afkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
Feitelijk zou het niet eens warm moeten worden. Inductie verhit de pan - niet het aanrecht. Het materiaal neemt de warmte niet echt op.

Hoe goed zoiets echt werkt is lastig in te schatten maar ik gok dat het niet heel anders is dan 'standaard' inductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48
Remco-H schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:57:
Feitelijk zou het niet eens warm moeten worden. Inductie verhit de pan - niet het aanrecht. Het materiaal neemt de warmte niet echt op.

Hoe goed zoiets echt werkt is lastig in te schatten maar ik gok dat het niet heel anders is dan 'standaard' inductie.
toch wanneer je een pan heet water kookt, is de onderkant van de pan zeker warm.
Daarna is de bovenkant van de inductie plaat ook warm. Ik wil niet zeggen heet als met gas, maar direct je hand erop leggen als de pan eraf komt is niet te doen.

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 14:48
Gisteren hebben wij ook de offerte ontvangen voor een keuken die in de verbouwing gepland staat. Dit betreft een Nolte keuken met schiereiland.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15qt3yr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2na4jdt.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/t85h01.png

Werkblad: Graniet 5 CM

Kasten: - 3x 230cm hoog (servieskast, ovenkast met vriezer eronder, hoge koelkst)
- eiland met 6 lades van 80CM
- laag spoelgedeelte met vaatwasser en spoelbak
- le mans kast in de hoek

Apparatuur:
Koelkast Siemens KI81RAD30 (178cm)
Vaatwasser Siemens SX878D26PE
Kookplaat Atag IG9571MBA (inductie + wokbrander)
Oven Siemens HN878G4B6
vriezer Siemens GI21VAD30
Afzuiging NOVY D6830
Kraan Quooker Flex (met combi+ boiler)

Members only: Prijs

Wat zijn de meningen over dit voorstel en zouden jullie iets anders doen qua indeling?

• Shunt

Shunt

Boe

Borne schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:59:
Gisteren hebben wij ook de offerte ontvangen voor een keuken die in de verbouwing gepland staat. Dit betreft een Nolte keuken met schiereiland.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kasten: - 3x 230cm hoog (servieskast, ovenkast met vriezer eronder, hoge koelkst)

Apparatuur:
Oven Siemens HN878G4B6
Afzuiging NOVY D6830

***members only***

Wat zijn de meningen over dit voorstel en zouden jullie iets anders doen qua indeling?
Ik kom voor de apparatuur op 7500 euro +- en dat is dan met zeer hoge prijzen voor de oven en vaatwasser dit zijn volgens mij of oude of nieuwe modellen want de bekende winkels hebben geen fatsoenlijke prijzen. Maar ga op zijn minst uit van catalogus prijs - 40%.

Ik gok zo dat je er toch ook uit moet kunnen komen voor rond de 15 / 15.5. (mooie bakplaat trouwens.)

Game PC

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 14:48
Shunt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:08:
[...]

Ik kom voor de apparatuur op 7500 euro +- en dat is dan met zeer hoge prijzen voor de oven en vaatwasser dit zijn volgens mij of oude of nieuwe modellen want de bekende winkels hebben geen fatsoenlijke prijzen. Maar ga op zijn minst uit van catalogus prijs - 40%.

Ik gok zo dat je er toch ook uit moet kunnen komen voor rond de 15 / 15.5. (mooie bakplaat trouwens.)
De oven (2899,- advies) en vaatwasser (1699,- advies) uit de IQ700 Topline serie zijn de nieuwste modellen en daarom nog slecht online te vinden.

De bakplaat (ook best een dure jongen) is echt een eyecatcher inderdaad.

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 20:37
Borne schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:59:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Oven Siemens HN878G4B6
Afzuiging NOVY D6830

***members only***

Wij hebben (op de afmetingen na) dezelfde indeling qua keuken. Vorig jaar nieuwe keuken op deze manier laten plaatsen. Inderdaad het kookdeel op het 'schiereiland', spoelbak tegen de muur en koelkast met magnetron/oven in een kastenwand. Wij hebben alleen nog een extra kastje aan de kant van de spoelbak wat net wat meer ruimte geeft, zowel om op te bergen als werkblad.

Mijn ervaring is dat deze indeling gewoon ontzettend praktisch werkt. Je hebt ook de ATAG kookplaat op het oog. Mijn advies: doen. Wat een prachtige kookplaat is dat. Heerlijk om op te kunnen koken.

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 09:29
Hallo iedereen.

Vorige week (11 november) hebben wij onze nieuwe keuken besteld bij Ikea.
Helaas ben ik weer eens genaaid door Murphy's Law want nu blijkt dat je 15% korting krijgt op alle keukenapparatuur. Dat zou ons honderden euro's besparen.

Kan ik dit verhalen bij Ikea? Iemand ervaring?

Bedankt alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ljwilliam88 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:28:
Hallo iedereen.

Helaas ben ik weer eens genaaid door Murphy's Law want nu blijkt dat je 15% korting krijgt op alle keukenapparatuur. Dat zou ons honderden euro's besparen.

Bedankt alvast
Ikea heeft toch 365 dagen return policy? Gewoon vragen naar de korting, anders bestelling annuleren en opnieuw plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 15:52
Hallo iedereen.

Bedankt alvast
Zou je ook naar Ikea terug zijn gegaan als de apparatuur opeens 15% duurder was? Je was akkoord en blij met de prijs, gewoon accepteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Z___Z schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:34:
[...]

Ikea heeft toch 365 dagen return policy? Gewoon vragen naar de korting, anders bestelling annuleren en opnieuw plaatsen.
Dat is echt niet voor maatwerk bestellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@ljwilliam88 ikea is een van de meest relaxte bedrijven qua service en customer care.
Bel gewoon even en kijk wat ze voor je kunnen beteken.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hallo iedereen.

Bedankt alvast
Ik heb ook zojuist een keuken gekocht bij Ikea, zelfde scheutje, verkoper gaf toen aan; Als je al betaald hebt moet je gewoon even bellen, dan zetten we het verschil op in een tegoedbon die je kunt besteden bij Ikea. Dit is precies wat ik nu ga doen, die paar honderd euro komt echt nog wel van pas met verdere keukeninrichting / servies / bestek / slaapkamerkasten / etc.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Laatst online: 08-07 09:29
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik ga even bellen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:21
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik aan het rondkijken voor een keuken. Ik heb reeds een paar offertes, allemaal bij lokale keukenzaken en qua prijs en uitrusting vergelijkbaar. Twee keukenzaken bieden kasten van Schuller aan, beide echter met verschillende fronten. Bij de een is het een Nova front (kunststof) en de ander Uni Matt (laklaminaat).

Kan iemand mij het verschil in kwaliteit (en wellicht prijs) uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:13:
[...]

Dat is echt niet voor maatwerk bestellingen.
Het ging over de apparatuur, dat is geen maatwerk. Kasten zijn bij Ikea ook geen maatwerk. Het enige wat maatwerk aan een Ikea keuken is, is het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07 14:55
Timmy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:55:
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik aan het rondkijken voor een keuken. Ik heb reeds een paar offertes, allemaal bij lokale keukenzaken en qua prijs en uitrusting vergelijkbaar. Twee keukenzaken bieden kasten van Schuller aan, beide echter met verschillende fronten. Bij de een is het een Nova front (kunststof) en de ander Uni Matt (laklaminaat).

Kan iemand mij het verschil in kwaliteit (en wellicht prijs) uitleggen?
Nova is met een appeltjes structuur om zo maar te zeggen (K1)
Uni mat is ook kunststof maar dan wel gelakt en voelt heel zacht aan. Zichtzijden en wangen in laklaminaat zijn helaas wel iets duurder als K1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:21
Keukenkenner schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:19:
Nova is met een appeltjes structuur om zo maar te zeggen (K1)
Uni mat is ook kunststof maar dan wel gelakt en voelt heel zacht aan. Zichtzijden en wangen in laklaminaat zijn helaas wel iets duurder als K1
Dank je! Uni Matt voelde inderdaad erg prettig aan en lijkt minder vlekgevoelig te zijn.
Ik kon niet zo snel een kleurverschil tussen beide ontdekken dus wellicht dat daarom een van de leveranciers wangen en plinten in Nova heeft geoffreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
HOi Keukenkopers,

Ik wil hier toch eens een tegengeluid laten horen tov alle horror verhalen rondom DMG.

Wij zijn lang bezig geweest om een keuken te zoeken en diverse zaken bezocht maar uiteindelijk het beste geholpen en dus ook gekocht bij Keukenkampioen in Alphen aan de Rijn.

In eerste instantie heeft de adviseur veel tijd aan ons besteed tbv een keuken in een nieuwbouw woning die wij voornemens waren aan te schaffen, die wel al afgebouwd was,
Omdat wij echter eerst ons eigen huis wilde verkopen hebben wij meteen duidelijk gemaakt dat wij niets gingen bestellen of kopen totdat de verkoop rond was.

Desondanks zijn wij meerdere keren uitstekend geholpen in het ontwerp van die mogelijk nieuwe keuken.
Toen uiteindelijk dat pand aan onze neus voorbij ging hebben wij besloten de verkoop van ons huidige pand te stoppen en dat pand grondig op te knappen.

Met andere woorden, terug naar stap 1 en opnieuw beginnen met de adviseur (Frank van Polanen) om een nieuwe keuken in ons huidige pand te ontwerpen.
Hier hebben wij alle begrip voor gekregen en een blijvend professionele hulp bij het maken van een nieuw ontwerp voor ons huidige pand.
Na ook daar weer drie of vier sessies aan te hebben moeten besteden zijn we uiteindelijk tot een nette prijs voor deze keuken gekomen (en ja daar hoorde het prijsspelletje wel bij maar zonder de irriterende druk van vandaag tekenen want anders geldt deze prijs niet meer).
(PS: Ik heb uiteraard ook bij drie anderen een prijsvergelijk gedaan en ben uiteindelijk met de prijs van 17.500 voor een knappe keuken met high end apparatuur erg content).
In eerste instantie hadden wij het maken van de koof bij de keukenleverancier afgenomen (getekend en al) maar toen wij de aannemer in huis hadden voor de verbouwing die ook nodig was bleek dat die beter de koof kon plaatsen en kon ik, met keurige creditering van de daarvoor opgenomen kosten) de koof bij de keukenleverancier afbestellen.

Ook de levering heeft geheel naar tevredenheid plaats gevonden.
Uiteraard ging er iets mis. (een deel van de achterwand plaat bleek beschadigd bij uitpakken en de afvalemmer bleek niet te passen), maar de serviceafdeling heeft dit uitstekend opgepakt en binnen 4 weken na plaatsing alsnog nageleverd respectievelijk een alternatieve afvalemmer.

En ik weet dat mijn ervaring er maar 1 is en ik wil ook zeker niet de ervaringen van anderen hiermee bagatelliseren maar ik had wel behoefte om ook eens een ander geluid te horen omdat ik ook weet dat ik (en met mij vele anderen) eerder klagen dan een positief verhaal willen plaatsen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
killerbee1958 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:02:
HOi Keukenkopers,

Ik wil hier toch eens een tegengeluid laten horen tov alle horror verhalen rondom DMG.

Wij zijn lang bezig geweest om een keuken te zoeken en diverse zaken bezocht maar uiteindelijk het beste geholpen en dus ook gekocht bij Keukenkampioen in Alphen aan de Rijn.

In eerste instantie heeft de adviseur veel tijd aan ons besteed tbv een keuken in een nieuwbouw woning die wij voornemens waren aan te schaffen, die wel al afgebouwd was,
Omdat wij echter eerst ons eigen huis wilde verkopen hebben wij meteen duidelijk gemaakt dat wij niets gingen bestellen of kopen totdat de verkoop rond was.

Desondanks zijn wij meerdere keren uitstekend geholpen in het ontwerp van die mogelijk nieuwe keuken.
Toen uiteindelijk dat pand aan onze neus voorbij ging hebben wij besloten de verkoop van ons huidige pand te stoppen en dat pand grondig op te knappen.

Met andere woorden, terug naar stap 1 en opnieuw beginnen met de adviseur (Frank van Polanen) om een nieuwe keuken in ons huidige pand te ontwerpen.
Hier hebben wij alle begrip voor gekregen en een blijvend professionele hulp bij het maken van een nieuw ontwerp voor ons huidige pand.
Na ook daar weer drie of vier sessies aan te hebben moeten besteden zijn we uiteindelijk tot een nette prijs voor deze keuken gekomen (en ja daar hoorde het prijsspelletje wel bij maar zonder de irriterende druk van vandaag tekenen want anders geldt deze prijs niet meer).
(PS: Ik heb uiteraard ook bij drie anderen een prijsvergelijk gedaan en ben uiteindelijk met de prijs van 17.500 voor een knappe keuken met high end apparatuur erg content).
In eerste instantie hadden wij het maken van de koof bij de keukenleverancier afgenomen (getekend en al) maar toen wij de aannemer in huis hadden voor de verbouwing die ook nodig was bleek dat die beter de koof kon plaatsen en kon ik, met keurige creditering van de daarvoor opgenomen kosten) de koof bij de keukenleverancier afbestellen.

Ook de levering heeft geheel naar tevredenheid plaats gevonden.
Uiteraard ging er iets mis. (een deel van de achterwand plaat bleek beschadigd bij uitpakken en de afvalemmer bleek niet te passen), maar de serviceafdeling heeft dit uitstekend opgepakt en binnen 4 weken na plaatsing alsnog nageleverd respectievelijk een alternatieve afvalemmer.

En ik weet dat mijn ervaring er maar 1 is en ik wil ook zeker niet de ervaringen van anderen hiermee bagatelliseren maar ik had wel behoefte om ook eens een ander geluid te horen omdat ik ook weet dat ik (en met mij vele anderen) eerder klagen dan een positief verhaal willen plaatsen.

.
Natuurlijk dit ook fijn om te lezen. Ben nu toch wel benieuwd naar jullie keuken (foto :-)) en met welk apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb ook een tijd geleden een keuken bij Bemmel & Kroon gekocht. Wat fout kon gaan is fout gegaan, inclusief een granieten werkblad waar een stuk vanaf brak bij het plaatsen. En dan zou ik akkoord moeten gaan met een reparatie met kunsthars. Dacht het niet. Na het plaatsen heeft het een jaar geduurd voordat de keuken compleet was. Veel succes met Bemmel & Kroon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Orac schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:09:
Ik heb ook een tijd geleden een keuken bij Bemmel & Kroon gekocht. Wat fout kon gaan is fout gegaan, inclusief een granieten werkblad waar een stuk vanaf brak bij het plaatsen. En dan zou ik akkoord moeten gaan met een reparatie met kunsthars. Dacht het niet. Na het plaatsen heeft het een jaar geduurd voordat de keuken compleet was. Veel succes met Bemmel & Kroon. 8)7
Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen !
Maar zo zie je, het maakt niet uit waar je hem koopt, overal kan er iets fout gaan.
Ik heb met zeer grote tevredenheid mijn keuken bij Bemmel & Kroon gehaald.
Het granietenblad tot de nanomillimeter recht, en zeer goed afgewerkt !
Mijn oom heeft maanden geleden een “highend” keuken gehaald en die is al 3 keer uit elkaar gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ylWEJ6EdVNyTDmC04xAP21ja/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Members only:

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 13:41

Pater

Terry Tate

killerbee1958 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:02:
HOi Keukenkopers,

.
In dat kader wil ik ook nog een positief verhaal melden: toen ik in juni 2016 een keuken liet plaatsen in een appartement van mij, had ik de keuken gekocht bij Keukenconcurrent. Ze hadden alles netjes opgemeten, waaronder ook of alles in de lift zou passen (appartement zit op de 11e verdieping). Dat was ook allemaal het geval.

Toen het moment supreme kwam, had men echter niet verwacht dat het granieten blad zo zwaar zou zijn, dat deze niet met de lift naar boven vervoerd kon worden. :F Foutje, bedankt! Dat had iedereen dus niet opgemerkt, ik ook niet.

Maar goed, ze hebben dat opgelost door een hoogwerker te laten komen en het granieten blad via het raam naar binnen te krijgen. Keukenconcurrent nam netjes alle kosten van die hoogwerker voor zich, daar hoefde ik ook niet over te steggelen.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
We willen een keramiek blad met een lengte van 340cm en nu zijn er twee opties bij verschillende keukenboeren.
Optie 1: 7mm dik blad met 4 cm afwerking maximale lengte 316 cm (Jetstone - Basalt Black). Dus een naad bij de kookplaat.
Optie 2: 3,5mm dik blad met 4 cm afwerking maximale lengte 360 cm (Dekker - Rocher Noir Honed). Dus zonder naad, maar een dunner blad.

Welke zouden jullie aanraden? Maakt de dikte van het blad uit m.b.t. het gebruik/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 09:38

Wokker

De avond wokkel

wilbert11 schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:33:
We willen een keramiek blad met een lengte van 340cm en nu zijn er twee opties bij verschillende keukenboeren.
Optie 1: 7mm dik blad met 4 cm afwerking maximale lengte 316 cm (Jetstone - Basalt Black). Dus een naad bij de kookplaat.
Optie 2: 3,5mm dik blad met 4 cm afwerking maximale lengte 360 cm (Dekker - Rocher Noir Honed). Dus zonder naad, maar een dunner blad.

Welke zouden jullie aanraden? Maakt de dikte van het blad uit m.b.t. het gebruik/kwaliteit?
Volgens mij zijn al die bladen even dik. En worden ze alleen optisch dikker gemaakt door er een randje om heen te plakken(zie onderstaand plaatje). Misschien dat er nog wel een kwaliteit verschil is tussen de twee merken (Dekker/Jestone).
Afbeeldingslocatie: https://www.natuursteenstunter.nl/wp-content/uploads/2012/08/natuursteenstunter-waterkering-plaatje-composiet-graniet1.jpg

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wokker schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:50:
[...]

Volgens mij zijn al die bladen even dik. En worden ze alleen optisch dikker gemaakt door er een randje om heen te plakken(zie onderstaand plaatje). Misschien dat er nog wel een kwaliteit verschil is tussen de twee merken (Dekker/Jestone).
[afbeelding]
Hoe ik het heb begrepen is dat het keramiek blad (toplaag) bij de Jetstone 7 mm dik is en bij de Dekker 3,5 mm dik is en dat die verstevigd wordt met een glasvezel en een aluminium frame. Ze zeggen hier dat de 3 tot 7 mm dikke toplaag verlijmd wordt een glasvezelplaat en langs de randen opgedikt wordt met aluminium kokers.

Ik heb verder geen idee wat de kwaliteit bepaald van een keramiek blad. Is dat de dikte van de toplaag? De leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wij zijn ook op zoek naar een keuken voor in onze nog te bouwen woning. Eerst gingen we uit van een 'normale' opstelling met kookeiland in het midden en een eettafel op normale hoogte daartegenover in een T-vorm.

Een andere bouwer stelde een alternatieve opstelling voor waarbij het eiland een schiereiland wordt en de keukentafel aan één zijde haaks op het eiland staat. Op zich lijkt het ons wat maar ik twijfel of de tafel groot genoeg is voor vier volwassenen. De afmetingen van de tafel zijn 1,45m x 0,9m maar één persoon zit dus wel met zijn linkerelleboog tegen het eiland aan wat mogelijk onpraktisch is. Als ik het even op tafel thuis afmeet en dan de ruimte afzet met een kaft lijkt het wel te gaan.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 13:46
Admiral Freebee schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:53:
Wij zijn ook op zoek naar een keuken voor in onze nog te bouwen woning. Eerst gingen we uit van een 'normale' opstelling met kookeiland in het midden en een eettafel op normale hoogte daartegenover in een T-vorm.

Een andere bouwer stelde een alternatieve opstelling voor waarbij het eiland een schiereiland wordt en de keukentafel aan één zijde haaks op het eiland staat. Op zich lijkt het ons wat maar ik twijfel of de tafel groot genoeg is voor vier volwassenen. De afmetingen van de tafel zijn 1,45m x 0,9m maar één persoon zit dus wel met zijn linkerelleboog tegen het eiland aan wat mogelijk onpraktisch is. Als ik het even op tafel thuis afmeet en dan de ruimte afzet met een kaft lijkt het wel te gaan.

***members only***
Ziet er mooi uit! Wat ik alleen niet snap is waarom je een tafel aan het eiland wilt als daarachter een eettafel staat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tja, een wens van mijn vrouw zodat de kinderen knutselprojectjes en zo niet moeten opruimen voor het eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 07:05
Dan maak je hem toch wat groter.... ruimte genoeg zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zanussi staat een flinke stap onder bosch / Siemens qua kwaliteit. Verder zou in persoonlijk niet gaan voor een hoge achterwand dan een hoge plint en dan een lage plint. Ik zou persoonlijk gaan voor een uniforme lage plint zoals in je eerste tekening.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Admiral Freebee schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:34:
Tja, een wens van mijn vrouw zodat de kinderen knutselprojectjes en zo niet moeten opruimen voor het eten :P
dan kan je toch een apart tafeltje/bureautje ergens neer zetten? Ik zou zeker mijn keuken niet gaan veranderen hiervoor. Kinderen veranderen nogal snel qua wensen/behoeftes. Maar die keuken staat er nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-07 08:38
Admiral Freebee schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:34:
Knutselen de kinderen aan het keukeneiland of aan de (eet)tafel? In dat eerste geval hoeft het toch geen gigantische oppervlak te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@thejoker80: Klopt. Maar het is een beetje een idée fixe van mijn vrouw :)

@Dreadramon: Zo had ik het nog niet bekeken. Het idee was wel om de dagdagelijkse maaltijden te eten aan het eiland maar mocht de tafel toch wat klein uitvallen kan die zeker nog gebruikt worden voor andere zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Met regelmaat zit ik hier te kijken en te lezen en zal ook mijn bevindingen maar eens posten.

Wij hebben afgelopen voorjaar een nieuwe keuken gekocht. Eind vorig jaar al ideen opgedaan en wilde graag een kook en spoel eiland, kijkend naar de kamer. Op gesprek geweest bij DMG, en bij binnenkomst al direct aangegeven, dat ik geen korting wilde maar direct de netto prijs die ik zou gaan betalen. Verkoper aangegeven dat hij dit wel wilde doen. na een mooie opstelling voor ons getekend te hebben (precies zoals wij dachten hoe we het zouden willen, noemde hij de prijs..... 43K
Ik geef de beste meneer een hand en zeg bedankt voor de tekening maar dit gaat hem niet worden. waarna hij mij verbaasd aankijkt en vraagt waarom ik wegloop en ik hem wijs op het eerste gesppek dat ik de netto prijs wilde horen. vervolgens naar een kleinere zaak geweest, ook daar werd er goed naar ons geluisterd en precies gedaan zoals wij dachten dat we het zouden willen. Hier gelukkig niet over prijzen gehad, hij zou de offerte een dag later sturen. en wat denkje.. gelijk de helft goedkoper als DMG, (wel iets andere apparatuur maar in de zelfde prijsklasse.

Toen toch nog naar Belgie geweest. Hier vriendelijk geholpen en wederom niet over prijzen gehad. Aantal keukens bekeken en een plattegrond van de totale begane grond mee moeten nemen. Deze verkoper kwam met een totaal andere visie en kijk op de keuken maar ook met het geen we in de keuken wilde gaan doen, uitgebreid koken, tafelen, kletsen, werken.

Uiteindelijk zeer aangenaam verrast met het idee, de uitwerking van alle details (op maat gemaakt) en allemaal net even wat beter uitgewerkt enuitgedacht dan bij de standaard nederlandse keukenboeren.

En kwa prijs, direct een mooie scherpe netto prijs, kreeg geen korting, hoogestens mooi naar beneden afronden.. De keuken daar dus ook maar besteld.

hier de fotos

https://1drv.ms/f/s!AlHt5oWoc7z7iuRpa39puBptWD886g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Hele mooie keuken, zoiets zoeken wij ook. Wij wonen op de grens met Belgie dus ben wel benieuwd waar je geweest bent. Heb je nog wat meer specs en (brutale vraag) eventueel een prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogy
NDF82 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:53:
[...]

Hele mooie keuken, zoiets zoeken wij ook. Wij wonen op de grens met Belgie dus ben wel benieuwd waar je geweest bent. Heb je nog wat meer specs en (brutale vraag) eventueel een prijs?
Wij hebben de keuken gekocht in Weelde, bij tilburg de grens over Bij Frako (frako.be), apparatuur is van Pelgrim (dochter van ATAG met de zelfde kwaliteit/ onderdelen, alleen iets minder uitgebreide standen (atag bv 15 oven standen, pelgrim 12.

waren rond de 18K kwijt, met Qoocker, vaatwasser, koelkast, inductie kookplaat, afzuigkap, oven en combi stoomoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:05
Frogy schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:56:
[...]

Wij hebben de keuken gekocht in Weelde, bij tilburg de grens over Bij Frako (frako.be), apparatuur is van Pelgrim (dochter van ATAG met de zelfde kwaliteit/ onderdelen, alleen iets minder uitgebreide standen (atag bv 15 oven standen, pelgrim 12.

waren rond de 18K kwijt, met Qoocker, vaatwasser, koelkast, inductie kookplaat, afzuigkap, oven en combi stoomoven
voor zover ik weet is pelgrim wel echt een budgetmerk hor...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Shunt schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:39:
[...]

Zanussi staat een flinke stap onder bosch / Siemens qua kwaliteit. Verder zou in persoonlijk niet gaan voor een hoge achterwand dan een hoge plint en dan een lage plint. Ik zou persoonlijk gaan voor een uniforme lage plint zoals in je eerste tekening.
Bedankt voor je reactie, ik denk ook inderdaad dat Reddy onze voorkeur heeft. We hebben sowieso nog contact met de andere partij en wellicht dat ze nog iets aan het aanbod kunnen doen. De prijs is wel 'oke' volgens mij.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
Snowhite0901 schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:07:
[...]

voor zover ik weet is pelgrim wel echt een budgetmerk hor...
ze geven in ieder geval 8 jaar garantie, dus zal wel goed zitten. Overigens voor Pelgrim omdat meerdere mensen in onze omgeving dit merk hebben en er tot op heden geen problemen mee hebben en atag ook echt wel een a merk is, Binnenwerk, uiterlijk en componenten zijn Pelgrim en Atag identiek, echter de opties zijn iets beperkter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Frogy schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:52:
[...]

ze geven in ieder geval 8 jaar garantie, dus zal wel goed zitten. Overigens voor Pelgrim omdat meerdere mensen in onze omgeving dit merk hebben en er tot op heden geen problemen mee hebben en atag ook echt wel een a merk is, Binnenwerk, uiterlijk en componenten zijn Pelgrim en Atag identiek, echter de opties zijn iets beperkter
Als je het onder / midden segment van Atag vergelijkt met de midden en hoge Pelgrim dan klopt dit ongeveer.
De 8 jaar garantie is erg fjin. (controleer wel even goed hoe de voorwaarden zitten). Pelgrim is zeker geen verkeerd merk begrijp me niet verkeerd maar het is zeker geen A merk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
Shunt schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:17:
[...]

Als je het onder / midden segment van Atag vergelijkt met de midden en hoge Pelgrim dan klopt dit ongeveer.
De 8 jaar garantie is erg fjin. (controleer wel even goed hoe de voorwaarden zitten). Pelgrim is zeker geen verkeerd merk begrijp me niet verkeerd maar het is zeker geen A merk.
Dat het geen A merk is klopt, dit zijn ATAG, Siemens, Bosch (wel Duitsland) maar een budget merk zoals Snowhite0901 zegt vind ik ook wat ver gaan, Het is in mijn ogen een B merk en zou een budget merk een C zijn en Siemens A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik heb een "tijdelijk" huis gekocht waar een nieuwe keuken in moet. Omdat we hier een jaar of 3-4 denken te blijven en het een gewone, courante rijtjeswoning is, gaat er geen dure keuken in. Zo'n investering haal je er immers nooit uit. Het zal dus een keuken worden uit het budget-segment. Heeft iemand aanraders? Ikea? Hornbach? (God forbid) DMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Conono schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:12:
Ik heb een "tijdelijk" huis gekocht waar een nieuwe keuken in moet. Omdat we hier een jaar of 3-4 denken te blijven en het een gewone, courante rijtjeswoning is, gaat er geen dure keuken in. Zo'n investering haal je er immers nooit uit. Het zal dus een keuken worden uit het budget-segment. Heeft iemand aanraders? Ikea? Hornbach? (God forbid) DMG?
Ik zou persoonlijk toko's als de DMG dan lekker links laten liggen. (Altijd eigenlijk haha)
Koop mooie kastjes / deurtjes bij de ikea en gooi er zelf wat apparatuur in. Kies een leuk (vol houten) blad uit en je hebt een erg mooie keuken. Ik zou persoonlijk alleen niet zo snel de apparatuur van de ikea kopen dat is volgens mij whirlpool. En voor dat geld kan je volgens mij op het internet leuk instap A of hoger B segment spul kopen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Laatst online: 04-07 16:24
Ik ben bij deze zaak langsgeweest en heb er wel een goed gevoel aan over gehouden.
Ik vind de 2e van boven er wel goed uit zien voor de prijs. Ik gok alleen wel dat dit nog zonder installatie is. Maar met zo'n simpele keuken kan dat niet veel zijn.

http://www.wimvanderham.nl/aanbiedingen_acties.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexusReloaded
  • Laatst online: 05-03 14:42
Heeft iemand ergens een zwarte Novy Mood zien hangen?

De witte versie heb ik al gezien bij Tieleman en bij Kvik Alexandrium, maar de zwarte nog nergens.

Belgie/Duitsland is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Lekker langs de Ikea rijden en daar alles inclusief apparatuur laten inmeten. Waarschijnlijk een van je goedkopere opties en vooralsnog lijkt er met een Ikea keuken weinig mis.

Zeker als je er maar 3-4 jaar wil blijven wonen zou ik er niet te veel geld aan spenderen, dat haal je er toch nooit uit.

Wij doen zelf een beetje een mix 'n match. De kastjes, vaatwasser, gootsteen en afzuigkap komen van Ikea. Kraan, combi magnetron, oven, koelkast en blad komen bij een andere partij vandaan. Dat is (fors) duurder maar wij zijn van plan in dit huis de rest van ons leven te blijven wonen. De enige reden dat we de kastjes van Ikea willen is omdat we die domweg het mooiste vinden van alles dat we tot nu toe hebben gezien. :) (Dat de vaatwasser en afzuigkap bij Ikea vandaan komen heeft een praktische reden. Vaatwassers bij een lage plint zijn een uitdaging, afzuigkap was ook twijfelachtig.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
Wij hebben een leuke uitdaging. We hebben nieuwbouw gekocht en de bouwer heeft een deal met een keukenboer (niet dmg). Op zich prima, maar de projectaanbieding is niet wat we voor ogen hebben. De woning heeft de keuken voorin de ruimte in een L-vorm met eventueel een schiereiland. Wij nemen echter een forse uitbouw in de vorm van meerwerk bij de woning en daarom willen we de keuken niet in zo'n achteraf hoekje hebben, terwijl koken en in de keuken staan juist heel belangrijk voor ons is :). Zie de nieuwe situatie als een haak van 10 meter bij 10 meter (dus 10x3,5mtr voor keuken en eettafel en 9,5x4,5mtr als woonkamer).

Nu willen dus in de lengte van de ruimte waar de huidige keuken qua opstelling eindigt een keukeneiland van zo'n 300x110cm (of bv 350x100cm etc wat het beste uitkomt qua inhoud/kastjes). Aan beide kanten heb je dan een looppad van 100cm bij 40% van de lengte van het keukeneiland, de rest van het keukeneiland valt binnen de woonkamer. Beide lange zijden willen we met kastjes etc, aan het eind (woonkamer kant) een leunende overlapping van het werkblad met een paar barkrukken.

Nu wil de bouwer dat we een installatietekening halen bij de keukenboer. Op zich maakt het niet uit welke keukenboer, maar omdat we binnen 3 weken het ruwwerk definitief moeten hebben ingediend zit er enige haast achter, en dat zal waarschijnlijk tegen ons werken als we uitgebreid willen shoppen.

Daarbij, ik weet eigenlijk exact welke inhoud ik wil hebben, dus eigenlijk wil ik daar niet mee onderhandelen en laat dat nu juist vaak het zwaartepunt zijn. En ik denk ook niet dat het gaat lukken om voor zo'n pakket van 5 producten van hetzelfde merk te gaan (zie verderop waarom). Werkblad het liefst composiet, maar mag kunststof zijn, dan vervang ik dat over een paar jaar wel weer.

De uitdaging zit hem in het volgende. De installatietekening moet alle exacte locaties (leidingen etc) bevatten. Er moet ook rekening worden gehouden met vloerverwarming. Vervolgens moet de bouwer dus midden in de woonkamer gaan boren etc en wil dat alleen doen als we er met een keukenboer uit zijn. Maar dit boren zal wrs pas over vele maanden plaatsvinden.

De deadline is echter binnen 3 weken. Ga ik het redden om binnen drie weken een installatietekening te krijgen van de keukenboer? Het budget is in principe €10.000, maar kan omhoog. Ik wil het alleen niet meteen op 20k insteken om lager uit te komen, omdat ik het vermoeden heb dat we met onze apparatuur-wensen al snel hoog zitten (de max ligt rond de 15k).

Echter, we willen alleen het keukeneiland met kookplaat (magna inductie + volcano wokbrander van Atag), spoelbak/kraan (geen qooker), vaatwasser en het liefst een in het werkblad verwerkte recirculaire afzuiging (bora of novy, maar bora lijkt veel te duur). De rest leeg (werkruimte). We hebben namelijk al een (hele mooie) losse koelkast en net een oven-magnetron combi gekocht. Verder is er nog ruimte op de plek van de oorspronkelijke keuken om een wandkast te plaatsen, maar dat willen we pas doen als koelkast en oven wat ouder zijn (beide van 2017 dus zonde). Ook steken we liever het maximale budget voor de keuken in het eiland, en regelen we de rest later.

Hebben jullie misschien suggesties hoe dit aan te pakken? De keukenboer heeft goede recenties en is hier al vaker langsgekomen. Zijn solide binnen 10-30k range met enkele topmerken (Siematic) en een aantal prima merken (Hacker etc).

Denken jullie dat ik het beste de wandkast met koelkast en oven ook meteen maar erbij kan regelen? Of kom ik wel degelijk lager uit in prijs als ik simpelweg een aantal zaken weg laat in het wensenplaatje?

Stap 1 is in elk geval het 1e gesprek met de verkoopbegeleider (van de bouwer) over het gewenste meerwerk. Dit gesprek is deze week ergens wrs. Dan weten we beter hoe het werkt met die deadline (2 maanden voor start bouw). Dan Stap 2 naar de keukenboer en kijken of we er en snel uitkomen en snel een installatietekening kunnen krijgen. Klopt dit een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 15:35
GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:22:
Wij hebben een leuke uitdaging. We hebben nieuwbouw gekocht en de bouwer heeft een deal met een keukenboer (niet dmg). Op zich prima, maar de projectaanbieding is niet wat we voor ogen hebben. De woning heeft de keuken voorin de ruimte in een L-vorm met eventueel een schiereiland. Wij nemen echter een forse uitbouw in de vorm van meerwerk bij de woning en daarom willen we de keuken niet in zo'n achteraf hoekje hebben, terwijl koken en in de keuken staan juist heel belangrijk voor ons is :). Zie de nieuwe situatie als een haak van 10 meter bij 10 meter (dus 10x3,5mtr voor keuken en eettafel en 9,5x4,5mtr als woonkamer).

Nu willen dus in de lengte van de ruimte waar de huidige keuken qua opstelling eindigt een keukeneiland van zo'n 300x110cm (of bv 350x100cm etc wat het beste uitkomt qua inhoud/kastjes). Aan beide kanten heb je dan een looppad van 100cm bij 40% van de lengte van het keukeneiland, de rest van het keukeneiland valt binnen de woonkamer. Beide lange zijden willen we met kastjes etc, aan het eind (woonkamer kant) een leunende overlapping van het werkblad met een paar barkrukken.

Nu wil de bouwer dat we een installatietekening halen bij de keukenboer. Op zich maakt het niet uit welke keukenboer, maar omdat we binnen 3 weken het ruwwerk definitief moeten hebben ingediend zit er enige haast achter, en dat zal waarschijnlijk tegen ons werken als we uitgebreid willen shoppen.

Daarbij, ik weet eigenlijk exact welke inhoud ik wil hebben, dus eigenlijk wil ik daar niet mee onderhandelen en laat dat nu juist vaak het zwaartepunt zijn. En ik denk ook niet dat het gaat lukken om voor zo'n pakket van 5 producten van hetzelfde merk te gaan (zie verderop waarom). Werkblad het liefst composiet, maar mag kunststof zijn, dan vervang ik dat over een paar jaar wel weer.

De uitdaging zit hem in het volgende. De installatietekening moet alle exacte locaties (leidingen etc) bevatten. Er moet ook rekening worden gehouden met vloerverwarming. Vervolgens moet de bouwer dus midden in de woonkamer gaan boren etc en wil dat alleen doen als we er met een keukenboer uit zijn. Maar dit boren zal wrs pas over vele maanden plaatsvinden.

De deadline is echter binnen 3 weken. Ga ik het redden om binnen drie weken een installatietekening te krijgen van de keukenboer? Het budget is in principe €10.000, maar kan omhoog. Ik wil het alleen niet meteen op 20k insteken om lager uit te komen, omdat ik het vermoeden heb dat we met onze apparatuur-wensen al snel hoog zitten (de max ligt rond de 15k).

Echter, we willen alleen het keukeneiland met kookplaat (magna inductie + volcano wokbrander van Atag), spoelbak/kraan (geen qooker), vaatwasser en het liefst een in het werkblad verwerkte recirculaire afzuiging (bora of novy, maar bora lijkt veel te duur). De rest leeg (werkruimte). We hebben namelijk al een (hele mooie) losse koelkast en net een oven-magnetron combi gekocht. Verder is er nog ruimte op de plek van de oorspronkelijke keuken om een wandkast te plaatsen, maar dat willen we pas doen als koelkast en oven wat ouder zijn (beide van 2017 dus zonde). Ook steken we liever het maximale budget voor de keuken in het eiland, en regelen we de rest later.

Hebben jullie misschien suggesties hoe dit aan te pakken? De keukenboer heeft goede recenties en is hier al vaker langsgekomen. Zijn solide binnen 10-30k range met enkele topmerken (Siematic) en een aantal prima merken (Hacker etc).

Denken jullie dat ik het beste de wandkast met koelkast en oven ook meteen maar erbij kan regelen? Of kom ik wel degelijk lager uit in prijs als ik simpelweg een aantal zaken weg laat in het wensenplaatje?

Stap 1 is in elk geval het 1e gesprek met de verkoopbegeleider (van de bouwer) over het gewenste meerwerk. Dit gesprek is deze week ergens wrs. Dan weten we beter hoe het werkt met die deadline (2 maanden voor start bouw). Dan Stap 2 naar de keukenboer en kijken of we er en snel uitkomen en snel een installatietekening kunnen krijgen. Klopt dit een beetje?
Wat wij hebben gedaan is wel alvast de keukenindeling vastgesteld en een eerste idee van de plaatsen van de apparatuur. Wel tekeningen bij een keukenboer laten maken, maar geen technische installatietekening meegekregen. Zonder installatietekening hebben wij dan wel al alles bij de bouwer aangegeven. Zo lastig is dat niet. En mocht uiteindelijk iets niet kloppen is verleggen ook geen ramp. Zorg dat je het volgende weet en bij je bouwer aangeeft:
- Gas of inductie koken
- Weten waar apparaten komen die een eigen groep vereisen: oven (2x?), vaatwasser, inductie (let op, perilex-stekker nodig), boiler/quooker (kleine boiler hoeft niet perse op aparte groep).
- Weten waar je extra stopcontacten wil
- weten waar je spoelbak en vaatwasser komen voor je water en afvoer
- weten hoe je opstelling wordt, zodat ze op die plekken geen vloerverwarming leggen
- weten hoe je je afzuiging wil regelen, vanuit de kookplaat/blad of schouw. Indien je een schouw neemt zorg dan voor een hoog stopcontact zodat deze schouw er pal overheen komt.

Nu hebben wij nog alle tijd om definitief de keuken uit te zoeken, prijzen te vergelijken etc.. Het enige waar we nu weinig van kunnen afwijken is de opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 17:59
GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:22:

Wat is nu eigenlijk je uitdaging?

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 36 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1