hij wil een installatietekening ontvangen van een keukenleverancier, zonder zijn handtekening te zetten dat hij daar daadwerkelijk een keuken gaat kopen. Dat gaat uiteraard niemand doen!
Ik had al een installatietekening gekregen over de mail voor ik definitief gekozen had mijn krabbel te zetten. Het kan dus wel.Ice82 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:56:
[...]
hij wil een installatietekening ontvangen van een keukenleverancier, zonder zijn handtekening te zetten dat hij daar daadwerkelijk een keuken gaat kopen. Dat gaat uiteraard niemand doen!
Ik heb dezelfde uitdaging gehad. We zijn bij een aantal zaken naar binnen geweest (waaronder DMG en de projectleverancier) voor wat ideeën en schetsen, uiteindelijk via via terecht gekomen bij een keukenleverancier die netto prijzen hanteert. Op de factuur staat wel een korting van 20%, maar we hebben daar nooit over gesproken. We hebben in 2 gesprekken een technische tekening gemaakt en afgesproken dat kleur en werkblad ed nog uitgekozen wordt (en dat ook schriftelijk vastgelegd!). Tevens kopen we de inbouwapparatuur elders.GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:22:
Wij hebben een leuke uitdaging. We hebben nieuwbouw gekocht en de bouwer heeft een deal met een keukenboer (niet dmg). Op zich prima, maar de projectaanbieding is niet wat we voor ogen hebben. De woning heeft de keuken voorin de ruimte in een L-vorm met eventueel een schiereiland. Wij nemen echter een forse uitbouw in de vorm van meerwerk bij de woning en daarom willen we de keuken niet in zo'n achteraf hoekje hebben, terwijl koken en in de keuken staan juist heel belangrijk voor ons is. Zie de nieuwe situatie als een haak van 10 meter bij 10 meter (dus 10x3,5mtr voor keuken en eettafel en 9,5x4,5mtr als woonkamer).
Nu willen dus in de lengte van de ruimte waar de huidige keuken qua opstelling eindigt een keukeneiland van zo'n 300x110cm (of bv 350x100cm etc wat het beste uitkomt qua inhoud/kastjes). Aan beide kanten heb je dan een looppad van 100cm bij 40% van de lengte van het keukeneiland, de rest van het keukeneiland valt binnen de woonkamer. Beide lange zijden willen we met kastjes etc, aan het eind (woonkamer kant) een leunende overlapping van het werkblad met een paar barkrukken.
Nu wil de bouwer dat we een installatietekening halen bij de keukenboer. Op zich maakt het niet uit welke keukenboer, maar omdat we binnen 3 weken het ruwwerk definitief moeten hebben ingediend zit er enige haast achter, en dat zal waarschijnlijk tegen ons werken als we uitgebreid willen shoppen.
Daarbij, ik weet eigenlijk exact welke inhoud ik wil hebben, dus eigenlijk wil ik daar niet mee onderhandelen en laat dat nu juist vaak het zwaartepunt zijn. En ik denk ook niet dat het gaat lukken om voor zo'n pakket van 5 producten van hetzelfde merk te gaan (zie verderop waarom). Werkblad het liefst composiet, maar mag kunststof zijn, dan vervang ik dat over een paar jaar wel weer.
De uitdaging zit hem in het volgende. De installatietekening moet alle exacte locaties (leidingen etc) bevatten. Er moet ook rekening worden gehouden met vloerverwarming. Vervolgens moet de bouwer dus midden in de woonkamer gaan boren etc en wil dat alleen doen als we er met een keukenboer uit zijn. Maar dit boren zal wrs pas over vele maanden plaatsvinden.
De deadline is echter binnen 3 weken. Ga ik het redden om binnen drie weken een installatietekening te krijgen van de keukenboer? Het budget is in principe €10.000, maar kan omhoog. Ik wil het alleen niet meteen op 20k insteken om lager uit te komen, omdat ik het vermoeden heb dat we met onze apparatuur-wensen al snel hoog zitten (de max ligt rond de 15k).
Echter, we willen alleen het keukeneiland met kookplaat (magna inductie + volcano wokbrander van Atag), spoelbak/kraan (geen qooker), vaatwasser en het liefst een in het werkblad verwerkte recirculaire afzuiging (bora of novy, maar bora lijkt veel te duur). De rest leeg (werkruimte). We hebben namelijk al een (hele mooie) losse koelkast en net een oven-magnetron combi gekocht. Verder is er nog ruimte op de plek van de oorspronkelijke keuken om een wandkast te plaatsen, maar dat willen we pas doen als koelkast en oven wat ouder zijn (beide van 2017 dus zonde). Ook steken we liever het maximale budget voor de keuken in het eiland, en regelen we de rest later.
Hebben jullie misschien suggesties hoe dit aan te pakken? De keukenboer heeft goede recenties en is hier al vaker langsgekomen. Zijn solide binnen 10-30k range met enkele topmerken (Siematic) en een aantal prima merken (Hacker etc).
Denken jullie dat ik het beste de wandkast met koelkast en oven ook meteen maar erbij kan regelen? Of kom ik wel degelijk lager uit in prijs als ik simpelweg een aantal zaken weg laat in het wensenplaatje?
Stap 1 is in elk geval het 1e gesprek met de verkoopbegeleider (van de bouwer) over het gewenste meerwerk. Dit gesprek is deze week ergens wrs. Dan weten we beter hoe het werkt met die deadline (2 maanden voor start bouw). Dan Stap 2 naar de keukenboer en kijken of we er en snel uitkomen en snel een installatietekening kunnen krijgen. Klopt dit een beetje?
Ik zou zeggen leg de focus niet zozeer op de laagste prijs door overal offertes op te vragen , want dat kost veel tijd en dat heb je niet. In plaats daarvan kun je beter gericht op zoek naar wat je wilt en kies een keukenleverancier waar je een goed gevoel bij hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 20-11-2017 21:24 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Even een vraag over een ikea keuken. Keuken kastjes hebben we al besteld en binnen. Apparatuur en blad bestellen we ergens anders. ZIjn er dingen waar we op moeten letten bij apparatuur?
Vaatwasser: moet deurtje van 80cm op passen
Koelkast en vries: kan deze als deur op deur worden gemonteerd? Of alleen sleepsysteem? Bij Coolblue geven ze aan alleen sleep, maar weet niet waarom. Vooral het beschikbare merkaanbod is beduidend lager. Vooral de goedkope merken zoals whirlpool, aeg. Zicht apparatuur gaan we voor siemens en neff, liever voor de koel/vries ook 'high end' merken.
Koelkast en vries: kan deze als deur op deur worden gemonteerd? Of alleen sleepsysteem? Bij Coolblue geven ze aan alleen sleep, maar weet niet waarom. Vooral het beschikbare merkaanbod is beduidend lager. Vooral de goedkope merken zoals whirlpool, aeg. Zicht apparatuur gaan we voor siemens en neff, liever voor de koel/vries ook 'high end' merken.
[This space is for rent]
Geen installatietekening maar wel een nodig voor 18 december. Geen zin in nare ervaringen bij prijsvechters, ook geen zin om 400% van de internetprijs te betalen bij betrouwbare keukenboeren. Vooral, angst dat bouwer op 18 dec niet akkoord wil gaan met onze afwijkende keuze, want blijkbaar zijn we de enige die het keukeneiland op die plek wil hebben....
Hmm. Dat klinkt eigenlijk heel plausibel....zo werkt het dus. Installatietekening werd als input verwacht bij dw beoordeling van het meerwerk, maar eigenlijk is dit logischer want het daadwerkelijk boren en omleggen gebeurt pas veel later....Sport_Life schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:16:
[...]
Ik heb dezelfde uitdaging gehad. We zijn bij een aantal zaken naar binnen geweest (waaronder DMG en de projectleverancier) voor wat ideeën en schetsen, uiteindelijk via via terecht gekomen bij een keukenleverancier die netto prijzen hanteert. Op de factuur staat wel een korting van 20%, maar we hebben daar nooit over gesproken. We hebben in 2 gesprekken een technische tekening gemaakt en afgesproken dat kleur en werkblad ed nog uitgekozen wordt (en dat ook schriftelijk vastgelegd!). Tevens kopen we de inbouwapparatuur elders.
Ik zou zeggen leg de focus niet zozeer op de laagste prijs door overal offertes op te vragen , want dat kost veel tijd en dat heb je niet. In plaats daarvan kun je beter gericht op zoek naar wat je wilt en kies een keukenleverancier waar je een goed gevoel bij hebt.
[ Voor 121% gewijzigd door GustavSan op 20-11-2017 21:39 ]
Ja en nee. De keukenboer die aan het project gekoppeld is lijkt ons ook echt wel een prima keuze. Ik wil niet ergens die tekening regelen en er uiteindelijk niet kopen, maar kan ook niet echt kopen voordat ik akkoord heb van de bouwer...Ice82 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:56:
[...]
Klopt, maar de aannemer heeft wel in een vroeg stadium de technische tekening nodig en die krijg je niet zonder handtekening.GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:36:
[...]
Hmm. Dat klinkt eigenlijk heel plausibel....zo werkt het dus. Installatietekening werd als input verwacht bij dw beoordeling van het meerwerk, maar eigenlijk is dit logischer want het daadwerkelijk boren en omleggen gebeurt pas veel later....
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
laat anders een clausule in de order zetten dat ke kostenloos kint annuleren indien de aannemer niet akkoord gaat met het plan / de kosten hiervoor bedrag €x overschrijd. Aangezien het de projectleverancier is, gaat hij hier vast mee akkoord.GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:41:
[...]
Ja en nee. De keukenboer die aan het project gekoppeld is lijkt ons ook echt wel een prima keuze. Ik wil niet ergens die tekening regelen en er uiteindelijk niet kopen, maar kan ook niet echt kopen voordat ik akkoord heb van de bouwer...
Over het algemeen is de projectleverancier prima op de hoogte van de (on)mogelijkheden. Maar laat voor de zekerheid een ontbindende voorwaarde in de overeenkomst plaatsen, worden de aanpassingen te prijzig of is het onmogelijk dan ga je weer in gesprek met de keukenleverancier.GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:32:
Geen installatietekening maar wel een nodig voor 18 december. Geen zin in nare ervaringen bij prijsvechters, ook geen zin om 400% van de internetprijs te betalen bij betrouwbare keukenboeren. Vooral, angst dat bouwer op 18 dec niet akkoord wil gaan met onze afwijkende keuze, want blijkbaar zijn we de enige die het keukeneiland op die plek wil hebben....
Wat is vroeg. Voor 18 december moet ruw meerwerk zijn ingediend. Start bouw is ergens in februari en oplevering geschat Q1 2019. Kijk is supersimpel naar dan moet de bouwer alleen een paar zaken weten:Sport_Life schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:43:
[...]
Klopt, maar de aannemer heeft wel in een vroeg stadium de technische tekening nodig en die krijg je niet zonder handtekening.
- Exacte - geschatte - locatie van leidingen etc (want die boren ze er volgens mij niet op 1 februari in)
- Locatie keukeneiland ivm omheen leggen vloerverwarming, lijkt me ook pas op een later moment echt belangrijk om te weten.
- Keuze mbt apparatuur etc, dus in ons geval gas en inductie (dus extra aardlek en groepen) en afvoer/stroompunten etc.
- Moet er wel/niet stroom van boven komen ivm afzuig (recirculair) of gaan we voor geintegreerd in werkblad.
Hoe logisch is het dat dit voor 18 dec al op de mm nauwkeurig moet vaststaan?
Nog een andere vraag. We overwegen Atag Magna kookstel en wokbrander. Nu verkopen ze deze in diverse soorten en maten. Ik dacht eerst aan een losse puzzelo wokbrander en dan ernaast een inductieplaat. Wat werkt het prettigst? Ze verkopen ook een 90cm plaat met 1 volcano wokbrander en 4 inductie pitten. Lijkt me ook wel wat.
Ik ben verder nog niet beken met de alternatieven, zag deze en was verkocht, maar kan net zo goed voor een vergelijkbaar (of beter) merk gaan. Welke alternatieven zou ik moeten overwegen?
Ik ben verder nog niet beken met de alternatieven, zag deze en was verkocht, maar kan net zo goed voor een vergelijkbaar (of beter) merk gaan. Welke alternatieven zou ik moeten overwegen?
Het ligt aan het type bouw. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat een deel van de woning als prefab op de bouwplaats wordt afgeleverd. In dat geval is in de muren en vloeren vaak al het leidingwerk voorbereid zodat tijdens het afbouwen alleen nog de kabels getrokken hoeven te worden. In dat geval heeft de bouwondernemer na de deadline nog enige tijd nodig om jouw aanpassingen in te tekenen en met de prefab fabrikant te communiceren.GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:34:
Hoe logisch is het dat dit voor 18 dec al op de mm nauwkeurig moet vaststaan?
In mijn geval hoopt men begin januari te starten met bouwen, de deadline voor het meeste meer-/minderwerk is 1 december.
Je moet heel serieus afvragen of je uberhaupt wel een wokbrander wil hebben. Neemt veel ruimte in en hoe vaak wordt het echt gebruikt?GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:37:
Nog een andere vraag. We overwegen Atag Magna kookstel en wokbrander. Nu verkopen ze deze in diverse soorten en maten. Ik dacht eerst aan een losse puzzelo wokbrander en dan ernaast een inductieplaat. Wat werkt het prettigst? Ze verkopen ook een 90cm plaat met 1 volcano wokbrander en 4 inductie pitten. Lijkt me ook wel wat.
We hebben hier een 5-pits inductie plaat, 90cm breed. In het midden een grotere pit waar een wok zou kunnen. Ik vind het prima zo, nu heb je alle ruimte om de pannen in te delen zoals je zelf wil (en 90cm is trouwens echt superruim, we kwamen van een 55cm 4-pit...).
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Tja, wat dat betreft kan ik wel zeggen dat de wokbrander een noodzaak isMotrax schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:11:
[...]
Je moet heel serieus afvragen of je uberhaupt wel een wokbrander wil hebben. Neemt veel ruimte in en hoe vaak wordt het echt gebruikt?
We hebben hier een 5-pits inductie plaat, 90cm breed. In het midden een grotere pit waar een wok zou kunnen. Ik vind het prima zo, nu heb je alle ruimte om de pannen in te delen zoals je zelf wil (en 90cm is trouwens echt superruim, we kwamen van een 55cm 4-pit...).
Ik twijfel om in het keukeneiland 1 losse wokbrander te verwerken, met daarnaast een 90cm kookplaat met 4 of 5 pitten (inductie).
Heb jij dan ook te maken met afwijkende wensen mbt de keuken waardoor je vooraf (voor tekenen keuken) een installatietekening moest overleggen?Timmy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:06:
[...]
Het ligt aan het type bouw. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat een deel van de woning als prefab op de bouwplaats wordt afgeleverd. In dat geval is in de muren en vloeren vaak al het leidingwerk voorbereid zodat tijdens het afbouwen alleen nog de kabels getrokken hoeven te worden. In dat geval heeft de bouwondernemer na de deadline nog enige tijd nodig om jouw aanpassingen in te tekenen en met de prefab fabrikant te communiceren.
In mijn geval hoopt men begin januari te starten met bouwen, de deadline voor het meeste meer-/minderwerk is 1 december.
En ja, Gelijk heb je. Alles prefab betonplaten en dus idd wellicht met alle gaten er al in. Ik hoop dat na de deadline nog wat ruimte is voor exacte afmetingen, want de 18e lijkt me zeer krap om te slagen met een keuken en tevens een installatietekening te krijgen (hoewel we inmiddels wel alles zelf al hebben uitgetekend en ook vrij snel concreet kunnen worden). Ook de exacte gewenste locatie van het keukeneiland en van de inhoud staat wat ons betreft al zo goed als vast.
Ja, alle aansluitingen in mijn keuken krijgen een andere plaats. Daarnaast heb ik veel meer groepen nodig.GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:48:
Heb jij dan ook te maken met afwijkende wensen mbt de keuken waardoor je vooraf (voor tekenen keuken) een installatietekening moest overleggen?
Ook in mijn geval was de tijd beperkt. Ik viel buiten de boot tijdens de oorspronkelijke loting in juni maar werd eind oktober alsnog gebeld. In no-time de financiering rond gekregen en begin deze maand kreeg ik te horen dat 1 december de deadline zou zijn. Oeps... Ik heb toen in een week tijd 5 verschillende keukenleveranciers voor een initieel gesprek bezocht. Een tot twee weken later was er een vervolggesprek om de plannen te bekijken. De beslissing is afgelopen zaterdag gevallen en ik kreeg net de technische tekening binnen.
Het maken van de technische tekening hoeft dus niet veel tijd te kosten, sterker nog de meeste keukenleveranciers werken met software die de basis met een druk op de knop kan opleveren. Slechts wat detaillering en het is klaar.
Ik was al ruim een week op fora aan het struinen (radar, consumentenbond en nog wat klusfora). Heel toevallig liep ik op Tweakers tegen dit topic aan. Dat levert dan zo'n aha momentje op, omdat ik dan weet dat je meteen 'normaal' over dit soort zaken kunt communicerenTimmy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:41:
[...]
Ja, alle aansluitingen in mijn keuken krijgen een andere plaats. Daarnaast heb ik veel meer groepen nodig.
Ook in mijn geval was de tijd beperkt. Ik viel buiten de boot tijdens de oorspronkelijke loting in juni maar werd eind oktober alsnog gebeld. In no-time de financiering rond gekregen en begin deze maand kreeg ik te horen dat 1 december de deadline zou zijn. Oeps... Ik heb toen in een week tijd 5 verschillende keukenleveranciers voor een initieel gesprek bezocht. Een tot twee weken later was er een vervolggesprek om de plannen te bekijken. De beslissing is afgelopen zaterdag gevallen en ik kreeg net de technische tekening binnen.
Het maken van de technische tekening hoeft dus niet veel tijd te kosten, sterker nog de meeste keukenleveranciers werken met software die de basis met een druk op de knop kan opleveren. Slechts wat detaillering en het is klaar.
Anyway. Dank voor je input. Hier heb ik zeker weer wat aan. Goed te horen dat de doorlooptijd tussen uitkristalliseren en installatietekening niet heel lang hoeft te zijn. Hopelijk heb ik dan de komende weken nog voldoende tijd.
Zijn er in de regio Utrecht naast onze projectkeuze nog meer vergelijkbare (niet dmg) keukenboeren waar je goed terecht kunt?
Bij koelvriescombinaties met sleepdeur is er meer ruimte tussen koeldeel en vriesdeel, de speelruimte voor deurmaten is daarmee dus ruimer. De onderdeuren bij Ikea zijn volgens mij altijd te hoog voor een combinatie met deur-op-deurmontagesyteem. Ik ben bang dat je daarom inderdaad naar een kast met sleepdeuren moet gaan kijken...PoweRoy schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:22:
Even een vraag over een ikea keuken. Keuken kastjes hebben we al besteld en binnen. Apparatuur en blad bestellen we ergens anders. ZIjn er dingen waar we op moeten letten bij apparatuur?
Als je er een tekening bij zou doen zou de situatie mogelijk wat duidelijker worden. Voor wat betreft de locatie van de keuken: bij onze bouwer zou dat echt geen probleem zijn. Je betaald voor het verplaatsen van de leidingen t.o.v. de standaard en daar zat geen gebiedsbeperking op.GustavSan schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:22:
Wij hebben een leuke uitdaging. We hebben nieuwbouw gekocht en de bouwer heeft een deal met een keukenboer (niet dmg). Op zich prima, maar de projectaanbieding is niet wat we voor ogen hebben. De woning heeft de keuken voorin de ruimte in een L-vorm met eventueel een schiereiland. Wij nemen echter een forse uitbouw in de vorm van meerwerk bij de woning en daarom willen we de keuken niet in zo'n achteraf hoekje hebben, terwijl koken en in de keuken staan juist heel belangrijk voor ons is. Zie de nieuwe situatie als een haak van 10 meter bij 10 meter (dus 10x3,5mtr voor keuken en eettafel en 9,5x4,5mtr als woonkamer).
Nu willen dus in de lengte van de ruimte waar de huidige keuken qua opstelling eindigt een keukeneiland van zo'n 300x110cm (of bv 350x100cm etc wat het beste uitkomt qua inhoud/kastjes). Aan beide kanten heb je dan een looppad van 100cm bij 40% van de lengte van het keukeneiland, de rest van het keukeneiland valt binnen de woonkamer. Beide lange zijden willen we met kastjes etc, aan het eind (woonkamer kant) een leunende overlapping van het werkblad met een paar barkrukken.
Nu wil de bouwer dat we een installatietekening halen bij de keukenboer. Op zich maakt het niet uit welke keukenboer, maar omdat we binnen 3 weken het ruwwerk definitief moeten hebben ingediend zit er enige haast achter, en dat zal waarschijnlijk tegen ons werken als we uitgebreid willen shoppen.
Daarbij, ik weet eigenlijk exact welke inhoud ik wil hebben, dus eigenlijk wil ik daar niet mee onderhandelen en laat dat nu juist vaak het zwaartepunt zijn. En ik denk ook niet dat het gaat lukken om voor zo'n pakket van 5 producten van hetzelfde merk te gaan (zie verderop waarom). Werkblad het liefst composiet, maar mag kunststof zijn, dan vervang ik dat over een paar jaar wel weer.
De uitdaging zit hem in het volgende. De installatietekening moet alle exacte locaties (leidingen etc) bevatten. Er moet ook rekening worden gehouden met vloerverwarming. Vervolgens moet de bouwer dus midden in de woonkamer gaan boren etc en wil dat alleen doen als we er met een keukenboer uit zijn. Maar dit boren zal wrs pas over vele maanden plaatsvinden.
De deadline is echter binnen 3 weken. Ga ik het redden om binnen drie weken een installatietekening te krijgen van de keukenboer? Het budget is in principe €10.000, maar kan omhoog. Ik wil het alleen niet meteen op 20k insteken om lager uit te komen, omdat ik het vermoeden heb dat we met onze apparatuur-wensen al snel hoog zitten (de max ligt rond de 15k).
Echter, we willen alleen het keukeneiland met kookplaat (magna inductie + volcano wokbrander van Atag), spoelbak/kraan (geen qooker), vaatwasser en het liefst een in het werkblad verwerkte recirculaire afzuiging (bora of novy, maar bora lijkt veel te duur). De rest leeg (werkruimte). We hebben namelijk al een (hele mooie) losse koelkast en net een oven-magnetron combi gekocht. Verder is er nog ruimte op de plek van de oorspronkelijke keuken om een wandkast te plaatsen, maar dat willen we pas doen als koelkast en oven wat ouder zijn (beide van 2017 dus zonde). Ook steken we liever het maximale budget voor de keuken in het eiland, en regelen we de rest later.
Hebben jullie misschien suggesties hoe dit aan te pakken? De keukenboer heeft goede recenties en is hier al vaker langsgekomen. Zijn solide binnen 10-30k range met enkele topmerken (Siematic) en een aantal prima merken (Hacker etc).
Denken jullie dat ik het beste de wandkast met koelkast en oven ook meteen maar erbij kan regelen? Of kom ik wel degelijk lager uit in prijs als ik simpelweg een aantal zaken weg laat in het wensenplaatje?
Stap 1 is in elk geval het 1e gesprek met de verkoopbegeleider (van de bouwer) over het gewenste meerwerk. Dit gesprek is deze week ergens wrs. Dan weten we beter hoe het werkt met die deadline (2 maanden voor start bouw). Dan Stap 2 naar de keukenboer en kijken of we er en snel uitkomen en snel een installatietekening kunnen krijgen. Klopt dit een beetje?
waarom geen quooker (of immitatie) ? En let wel dat bij de atag volcano+inductie je en gas hebt én een aansluiting in je meterkast (extra groepen etc.)Dat was iig bij ons zo dat gas standaard was en inductie extra (en daarmee duurder). Los daarvan (het subjectieve-)feit dat gas makkelijker kookt. We hebben nu inductie en behalve het schoonmaker van de plaat (super 'easy') kan ik niet wachten weer gas te hebben.
Ik wil het liefst ook gewoon gas, het huis wordt standaard ook gewoon met gas opgeleverd. Ik had al 2 of 3 extra groepen + een extra aardlek in het meerwerk opgenomen. Ik kan alleen niet goed beoordelen of dit voldoende gaat zijn, maar dat kan de keukenboer me tzt haarfijn uitleggen. Een extra groep is 'maar' €150 extra, moet wel goedkomen. Ik ga nog even nadenken over je opmerking mbt gas of inductie. Ik vind inductie zelf nl niet zo heel prettig en praktisch (buiten het schoonmaken).Lennartc schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:36:
[...]
Als je er een tekening bij zou doen zou de situatie mogelijk wat duidelijker worden. Voor wat betreft de locatie van de keuken: bij onze bouwer zou dat echt geen probleem zijn. Je betaald voor het verplaatsen van de leidingen t.o.v. de standaard en daar zat geen gebiedsbeperking op.
waarom geen quooker (of immitatie) ? En let wel dat bij de atag volcano+inductie je en gas hebt én een aansluiting in je meterkast (extra groepen etc.)Dat was iig bij ons zo dat gas standaard was en inductie extra (en daarmee duurder). Los daarvan (het subjectieve-)feit dat gas makkelijker kookt. We hebben nu inductie en behalve het schoonmaker van de plaat (super 'easy') kan ik niet wachten weer gas te hebben.
Wel heeft die magna inductieplaat (atag) iets dat iris ofzo heet, waarmee je schijnbaar supermakkelijk het 'vuur' harder of zachter kunt zetten. Maar zo fijn als gas zal het vast niet zijn.
Geen Quooker, tenzij Quooker ook direct een boiler betekent (in dat geval is het wel het overwegen waard vanuit duurzaamheid). We hebben hier nu een boiler en dat werkt perfect mbt warm water. Maar ik heb het niet nodig en vind het voorlopig vooral een gimmick. Het is toch weer ruim 1500 erbij (zoiets toch) en ik moet al mijn best doen om voor de rest onder een bepaalde max te blijven. Die Quooker kan ik altijd nog plaatsen toch, daarvoor hoeft de keuken niet uit elkaar te worden gehaald mag ik aannemen?
Quooker werkt op een boiler ja, je hebt 2 keuzes: 1 waarbij je enkel direct kokend water hebt. En eentje die ook direct warm water geeft. Die heet Quooker Fusion. Bij de andere quooker komt er uiteraard ook warm water , maar niet direct. De fusion mengt namelijk kokend met koud.GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:01:
[...]
Ik wil het liefst ook gewoon gas, het huis wordt standaard ook gewoon met gas opgeleverd. Ik had al 2 of 3 extra groepen + een extra aardlek in het meerwerk opgenomen. Ik kan alleen niet goed beoordelen of dit voldoende gaat zijn, maar dat kan de keukenboer me tzt haarfijn uitleggen. Een extra groep is 'maar' €150 extra, moet wel goedkomen. Ik ga nog even nadenken over je opmerking mbt gas of inductie. Ik vind inductie zelf nl niet zo heel prettig en praktisch (buiten het schoonmaken).
Wel heeft die magna inductieplaat (atag) iets dat iris ofzo heet, waarmee je schijnbaar supermakkelijk het 'vuur' harder of zachter kunt zetten. Maar zo fijn als gas zal het vast niet zijn.
Geen Quooker, tenzij Quooker ook direct een boiler betekent (in dat geval is het wel het overwegen waard vanuit duurzaamheid). We hebben hier nu een boiler en dat werkt perfect mbt warm water. Maar ik heb het niet nodig en vind het voorlopig vooral een gimmick. Het is toch weer ruim 1500 erbij (zoiets toch) en ik moet al mijn best doen om voor de rest onder een bepaalde max te blijven. Die Quooker kan ik altijd nog plaatsen toch, daarvoor hoeft de keuken niet uit elkaar te worden gehaald mag ik aannemen?
Een quooker vraagt wel op een stopcontact+eigen groep.
Djees, hoeveel extra groepen heb je voor een beetje nette keuken wel niet nodig dan? Het huis wordt standaard met 6 groepen opgeleverd en bij 2 of meer extra is een extra aardlek nodig. Ik dacht aan 2 extra groepen, maar als ik ooit wil upgraden naar zo'n Quooker of andere gekke dingen wil, dan kan ik dat maar beter meteen op orde hebben. Stel er is nu rekening gehouden met 1 groep voor de keuken (is dat logisch), hoeveel moet ik er dan uiteindelijk bij hebben als er een oven, afzuigsysteem, koelkast, magnetron, vaatwasser, inductie is + op termijn een quooker is?Lennartc schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:14:
[...]
Quooker werkt op een boiler ja, je hebt 2 keuzes: 1 waarbij je enkel direct kokend water hebt. En eentje die ook direct warm water geeft. Die heet Quooker Fusion. Bij de andere quooker komt er uiteraard ook warm water , maar niet direct. De fusion mengt namelijk kokend met koud.
Het telt snel op... Denk aan een aparte groep voor een combimagnetron, een stoomoven, een Quooker, een vaatwasser en inductie (3 fasen) en dan heb je nog de kleinverbruikers zoals een koelkast, vriezer en afzuigkap die allemaal op dezelfde groep kunnen. Natuurlijk kan je apparaten op een groep combineren maar dat kan problemen opleveren als je beide apparaten tegelijk aanzet.GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:22:
Djees, hoeveel extra groepen heb je voor een beetje nette keuken wel niet nodig dan? Het huis wordt standaard met 6 groepen opgeleverd en bij 2 of meer extra is een extra aardlek nodig. Ik dacht aan 2 extra groepen, maar als ik ooit wil upgraden naar zo'n Quooker of andere gekke dingen wil, dan kan ik dat maar beter meteen op orde hebben. Stel er is nu rekening gehouden met 1 groep voor de keuken (is dat logisch), hoeveel moet ik er dan uiteindelijk bij hebben als er een oven, afzuigsysteem, koelkast, magnetron, vaatwasser, inductie is + op termijn een quooker is?
Fusion slaat op de kraan van de Quooker en heeft verder niets te maken met wel of geen warm water optie.Lennartc schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:14:
[...]
Quooker werkt op een boiler ja, je hebt 2 keuzes: 1 waarbij je enkel direct kokend water hebt. En eentje die ook direct warm water geeft. Die heet Quooker Fusion. Bij de andere quooker komt er uiteraard ook warm water , maar niet direct. De fusion mengt namelijk kokend met koud.
Jij bedoelt Pro3, Combi of Combi+.
Met gestrekt been.
Ah. Ok.Timmy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:28:
[...]
Het telt snel op... Denk aan een aparte groep voor een combimagnetron, een stoomoven, een Quooker, een vaatwasser en inductie (3 fasen) en dan heb je nog de kleinverbruikers zoals een koelkast, vriezer en afzuigkap die allemaal op dezelfde groep kunnen. Natuurlijk kan je apparaten op een groep combineren maar dat kan problemen opleveren als je beide apparaten tegelijk aanzet.
Ok, dus als ik het lees heb ik dus voor alleen de keuken al minimaal 5 extra groepen nodig, afhankelijk van of ik inderdaad voor een combimagnetron ga (normale simpele kan wel bij koelkast etc) en of ik voor de Quooker ga. Doe ik dit niet, dan dus in elk geval nog 3 voor oven, vaatwasser en voor inductie (1 maar voor inductie?)....
Het gaat om de aansluitwaardes van het apparaat. Een apparaat als een vaatwasser, combimagnetron of stoomover is rond de 3 kW. Stelregel is dat een apparaat van 2 kW of meer een aparte groep krijgt. Voor inductie heb je een aparte kookgroep nodigGustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:33:
Ok, dus als ik het lees heb ik dus voor alleen de keuken al minimaal 5 extra groepen nodig, afhankelijk van of ik inderdaad voor een combimagnetron ga (normale simpele kan wel bij koelkast etc) en of ik voor de Quooker ga. Doe ik dit niet, dan dus in elk geval nog 3 voor oven, vaatwasser en voor inductie (1 maar voor inductie?)....
Toevallig ben ik met precies dezelfde afwegingen en uitzoekwerk bezig. Nu ben ik van plan zelf mijn kastdeurtjes te maken en ben ik dus minder afhankelijk van de hoogte van de koelkast en vriezer. Ik heb wel een Bosch vaatwasser gevonden (zijn meerdere typen) die specifiek geschikt zijn voor Ikea keukens. De deuren voor de koelkast en vriezer zijn me echter ook nog een raadsel.PoweRoy schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:22:
There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.
Even langsgeweest bij Ikea en voor de zekerheid ook gebeld. Het kan gewoon. Alleen vaatwasser moest je inderdaad kijken naar mogelijk om een 80cm front erop te zetten.jckw schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:19:
[...]
Toevallig ben ik met precies dezelfde afwegingen en uitzoekwerk bezig. Nu ben ik van plan zelf mijn kastdeurtjes te maken en ben ik dus minder afhankelijk van de hoogte van de koelkast en vriezer. Ik heb wel een Bosch vaatwasser gevonden (zijn meerdere typen) die specifiek geschikt zijn voor Ikea keukens. De deuren voor de koelkast en vriezer zijn me echter ook nog een raadsel.
[This space is for rent]
Vergeet niet de eventuele losse apparaten die je op het aanrecht aansluit. Ik hou zelf bovenstaande in ieder geval aan + een aanrechtgroep, kan dezelfde zijn als degene waar de koelkast op zit. Maar de koelkast kun je bijvoorbeeld ook toevoegen aan de ovengroep.Timmy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:28:
[...]
Het telt snel op... Denk aan een aparte groep voor een combimagnetron, een stoomoven, een Quooker, een vaatwasser en inductie (3 fasen) en dan heb je nog de kleinverbruikers zoals een koelkast, vriezer en afzuigkap die allemaal op dezelfde groep kunnen. Natuurlijk kan je apparaten op een groep combineren maar dat kan problemen opleveren als je beide apparaten tegelijk aanzet.
Verschil deur op deur en sleepdeurmontage is een stukje duurzaamheid van de constructie. Een deur-op-deur koelkast heeft de afdekplaat van de keuken (de deur) gemonteerd op de deur van de koelkast. Deze scharnieren zijn sterker en trekken altijd de koelkast/vriezer zelf dicht vanaf een bepaald punt.jckw schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:19:
[...]
Toevallig ben ik met precies dezelfde afwegingen en uitzoekwerk bezig. Nu ben ik van plan zelf mijn kastdeurtjes te maken en ben ik dus minder afhankelijk van de hoogte van de koelkast en vriezer. Ik heb wel een Bosch vaatwasser gevonden (zijn meerdere typen) die specifiek geschikt zijn voor Ikea keukens. De deuren voor de koelkast en vriezer zijn me echter ook nog een raadsel.
Bij sleepdeur heeft de kastdeur eigen scharnieren en glijdt hij over een paar glijders op de deur, minder fraai gemonteerd, kan makkelijker open blijven staan maar voor de werking maakt het niks uit.
[ Voor 43% gewijzigd door Boeie op 21-11-2017 15:31 ]
6 groepen maar...?GustavSan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:22:
[...]
Djees, hoeveel extra groepen heb je voor een beetje nette keuken wel niet nodig dan? Het huis wordt standaard met 6 groepen opgeleverd en bij 2 of meer extra is een extra aardlek nodig. Ik dacht aan 2 extra groepen, maar als ik ooit wil upgraden naar zo'n Quooker of andere gekke dingen wil, dan kan ik dat maar beter meteen op orde hebben. Stel er is nu rekening gehouden met 1 groep voor de keuken (is dat logisch), hoeveel moet ik er dan uiteindelijk bij hebben als er een oven, afzuigsysteem, koelkast, magnetron, vaatwasser, inductie is + op termijn een quooker is?
- Vaatwasser
- Quooker
- Inductieplaat 2 groepen (we hebben een 2-fasen ipv 3-fasen, vereiste teveel werk in de stoppenkast). Hebben nu een 5-pits 90cm plaat, de 6-pitter was 3 fasen en loeiduur.
- Verdeeld over het huis 3 groepen, inclusief een deel van de keuken. Magnetron / Oven (zitten over 2 groepen verspreid, niet 2 aparte, beetje valsspelen) zitten daar ergens ook in verstopt
- Wasmaschine
- Droger
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Een moderne wasmachine en (warmtepomp)droger kunnen makkelijk op eenzelfde groep.Motrax schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:31:
[...]
6 groepen maar...?Totaal 9 groepen zonder moeite en dan al concessie moeten doen bij de inductieplaat.
- Vaatwasser
- Quooker
- Inductieplaat 2 groepen (we hebben een 2-fasen ipv 3-fasen, vereiste teveel werk in de stoppenkast). Hebben nu een 5-pits 90cm plaat, de 6-pitter was 3 fasen en loeiduur.
- Verdeeld over het huis 3 groepen, inclusief een deel van de keuken. Magnetron / Oven (zitten over 2 groepen verspreid, niet 2 aparte, beetje valsspelen) zitten daar ergens ook in verstopt
- Wasmaschine
- Droger
Heb nu (vanwege nieuwbouw) nog de keuze voor hoeveel groepen ik ga. Ik denk dat de keukenboer dit verder ook wel vrij gemakkelijk kan aangeven. Verder hebben we komende week een gesprek met de bouwer zelf en dan vraag ik wel even waar de huidige 6 groepen voor worden gebruikt.Motrax schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:31:
[...]
6 groepen maar...?Totaal 9 groepen zonder moeite en dan al concessie moeten doen bij de inductieplaat.
- Vaatwasser
- Quooker
- Wasmaschine
- Droger
Wil namelijk ook nog een groep voor de voor- en achtertuin, hoewel daar geen grote slurpers aan hangen. De zolder moet ook een eigen groep krijgen (denk ik), ivm 2 slaapkamers.
Ik heb een huis uit 1997Boeie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:32:
[...]
Een moderne wasmachine en (warmtepomp)droger kunnen makkelijk op eenzelfde groep.
Maar goed, beeld is duidelijk: met de groepen kan het hard gaan.
☻/
/▌
Tja mijn nieuwe kast heeft 12 groepen 3 sets van 4 en een 3 fase kookgroep.
Maar shunt waarom zoveel groepen.
2 Ovens
1 vaatwasser
1 groep voor de afzuiging + het aanrecht
1 groep voor de bijkeuken (droger wasmachine)
2 groepen voor de rest van het huis
Dan hou je nog 5 groepen over. Drie daarvan gaan uit eindelijk naar de zolder of ik bouw nog een extra 3 fase groep bij (ruimte zat). Er moeten nog 2 losse groepen naar de garage. Een voor de apparatuur die nu in de garage staat (grote vrieskast koelkast) en daar bij kan ook nog wel wat werktuig als boormachine / cirkelzaag tafel afkort zaag enz enz. En de andere groep is voor de computer apparatuur die uit eindelijk in de garage komt te staan (server voor Hyper-V spul en storage).
Komt er nog eens bij als je toch een 3 fase kast gaat bouwen je net zo goed de 17 euro per extra groep kunt neer leggen want later alles bijbouwen als je ze nodig blijkt te hebben is alleen maar vervelend.
Maar shunt waarom zoveel groepen.
2 Ovens
1 vaatwasser
1 groep voor de afzuiging + het aanrecht
1 groep voor de bijkeuken (droger wasmachine)
2 groepen voor de rest van het huis
Dan hou je nog 5 groepen over. Drie daarvan gaan uit eindelijk naar de zolder of ik bouw nog een extra 3 fase groep bij (ruimte zat). Er moeten nog 2 losse groepen naar de garage. Een voor de apparatuur die nu in de garage staat (grote vrieskast koelkast) en daar bij kan ook nog wel wat werktuig als boormachine / cirkelzaag tafel afkort zaag enz enz. En de andere groep is voor de computer apparatuur die uit eindelijk in de garage komt te staan (server voor Hyper-V spul en storage).
Komt er nog eens bij als je toch een 3 fase kast gaat bouwen je net zo goed de 17 euro per extra groep kunt neer leggen want later alles bijbouwen als je ze nodig blijkt te hebben is alleen maar vervelend.
[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 21-11-2017 15:57 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Vergeet het bubbelbad niet 
Hoewel offtopic hier.
Hoewel offtopic hier.
Nou nou, er is zowaar een wonder geschied!
Hoewel we eigenlijk enkel opzoek waren naar sanitair liepen we spontaan een DMG winkel binnen waar we toch langs kwamen. De winkel claimt namelijk meteen de laagste prijs te geven. Nu geloof ik niet dat deze stelling waar is, maar we hebben wel meteen na het eerste gesprek tekeningen, 3d beelden en een volledig uitgewerkte offerte ontvangen. Een prettige verassing gezien ik het, na al enige tijd dit topic gevolgd te hebben, niet had verwacht.
We wisten eigenlijk al hoe de keuken er in de basis uit zou moeten zien dus zijn gedurende een uur of 2 voornamelijk bezig geweest met bepalen van het frontje, blad en apparatuur die in het zicht zit en het maken van de tekening. Daaruit kwam het volgende;
We kwamen uit bij de Häcker Classic voor een greeploos geheel dat leverbaar was in laklaminaal met gelaserde zijkanten in de kleuren mat zwart voor de wand en mat wit voor het eiland beide met een wit blad. Ik zag in het start topic dat Häcker aan de bovenkant van het middensegment zit. We hebben in de huidige woning Pronorm Arlington eiken natuur die net boven Häcker staat, maar ik vind het lastig vergelijken. Heeft iemand ervaring met dit type kastjes/fronten? Of koop je enkel fronten van Häcker en is de kast een DMG productie?
Ik zag dat de apparatuur online nog wel wat lager te vinden is, maar over het algemeen geen schrikbarende verschillen behalve bij de afzuigkap waar een slordige 650 euro meer voor wordt gevraagd. De koelkast en zeker de vaatwasser wil ik nog wijzigen.
De twee bladen vielen me eigenlijk nog mee, maar ik heb geen echt vergelijkingsmateriaal.
Ze kunnen de Quooker leveren maar gaven aan daar geen korting op te kunnen geven. Dat kunnen ze wel op de Franke 3-in-1 die wisselende reviews krijgt...
Ik ben vooral benieuwd naar wat men van de kastprijzen vind. Het lijkt me dat hier nog wel wat ruimte in zit.
Wat denken jullie?
Hoewel we eigenlijk enkel opzoek waren naar sanitair liepen we spontaan een DMG winkel binnen waar we toch langs kwamen. De winkel claimt namelijk meteen de laagste prijs te geven. Nu geloof ik niet dat deze stelling waar is, maar we hebben wel meteen na het eerste gesprek tekeningen, 3d beelden en een volledig uitgewerkte offerte ontvangen. Een prettige verassing gezien ik het, na al enige tijd dit topic gevolgd te hebben, niet had verwacht.
We wisten eigenlijk al hoe de keuken er in de basis uit zou moeten zien dus zijn gedurende een uur of 2 voornamelijk bezig geweest met bepalen van het frontje, blad en apparatuur die in het zicht zit en het maken van de tekening. Daaruit kwam het volgende;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
We kwamen uit bij de Häcker Classic voor een greeploos geheel dat leverbaar was in laklaminaal met gelaserde zijkanten in de kleuren mat zwart voor de wand en mat wit voor het eiland beide met een wit blad. Ik zag in het start topic dat Häcker aan de bovenkant van het middensegment zit. We hebben in de huidige woning Pronorm Arlington eiken natuur die net boven Häcker staat, maar ik vind het lastig vergelijken. Heeft iemand ervaring met dit type kastjes/fronten? Of koop je enkel fronten van Häcker en is de kast een DMG productie?
Ik zag dat de apparatuur online nog wel wat lager te vinden is, maar over het algemeen geen schrikbarende verschillen behalve bij de afzuigkap waar een slordige 650 euro meer voor wordt gevraagd. De koelkast en zeker de vaatwasser wil ik nog wijzigen.
De twee bladen vielen me eigenlijk nog mee, maar ik heb geen echt vergelijkingsmateriaal.
Ze kunnen de Quooker leveren maar gaven aan daar geen korting op te kunnen geven. Dat kunnen ze wel op de Franke 3-in-1 die wisselende reviews krijgt...
Ik ben vooral benieuwd naar wat men van de kastprijzen vind. Het lijkt me dat hier nog wel wat ruimte in zit.
Wat denken jullie?
Nice.
Ik houd niet van overdreven symmetrie dus zou het deel bij de kookplaat anders doen (plaat opzij en hoge kasten tegen elkaar). Maar da's persoonlijk.
Ik houd niet van overdreven symmetrie dus zou het deel bij de kookplaat anders doen (plaat opzij en hoge kasten tegen elkaar). Maar da's persoonlijk.
Bovenstaande klopt totaal niet! De Fusion is een model kraan van Quooker, heeft niets met warm / koud / kokend water te maken qua aansluiting!!!Lennartc schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:14:
[...]
Quooker heeft 3 boilers, Pro3, Combi en Combi+. Pro3 is alleen kokend water. Combi is kokend en warm water. Boiler word gevuld met koud water. Combi+ is voor kokend en warm water, maar deze is hotfill aan te sluiten (vullen met warm water). Twijfel je tussen de combi en de combi+, neem dan altijd de laatste. Deze is namelijk door het omzetten van een paar onderdelen (10min werk, handleiding op de Quooker site) ook als combi te gebruiken.
Bedenk je wel dat goedkoop duurkoop is! De garantie op de Franke kraan vervalt als ke geen waterfilter gebruikt of deze niet tijdig (1x per jaar) vervangt. Kosten €80,- per kaar. Bij een levensduur van 12jr kost je dit bijna €1000,- aan filters. Buiten dat werkt een Quooker echt veel beter. Overigens heeft deze 1x per 5 a 8 jaar onderhoud nodig, kost 95,-Bob Hamers schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:20:
***members only***
Wat denken jullie?
Goede tip, dat gaan we eens in sketchup zetten!Reinier schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
Nice.
Helemaal mee eens, dat is ook de reden dat ik specifiek gevraagd heb naar de Quooker. We hebben nu een vergelijkbare 3-in-1 kraan met daalderop boiler en filter en zijn er gewoon niet tevreden mee. Daarnaast wil ik de flex vanwege de bredere spoelbak die met een standaard kraan lastig uit is te spoelen.Ice82 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:03:
[...]
Bedenk je wel dat goedkoop duurkoop is! De garantie op de Franke kraan vervalt als ke geen waterfilter gebruikt of deze niet tijdig (1x per jaar) vervangt. Kosten €80,- per kaar. Bij een levensduur van 12jr kost je dit bijna €1000,- aan filters. Buiten dat werkt een Quooker echt veel beter. Overigens heeft deze 1x per 5 a 8 jaar onderhoud nodig, kost 95,-
[ Voor 17% gewijzigd door Bob Hamers op 21-11-2017 19:24 ]
Nog een vraag voor hier. We zitten nog even met de tegelkeuze van de keukenvloer. Het werkblad is composiet in de kleur "crea beton light" en de keuken is wit hoogglans.
Wat staat mooier in deze combinatie? Licht, medium of donker betonlook tegels (Sphinx concrete serie)
Wat staat mooier in deze combinatie? Licht, medium of donker betonlook tegels (Sphinx concrete serie)
Persoonlijk zou ik voor licht gaan, dat werkt hier erg ruimtelijk. Maar het is zo persoonlijk dat je het toch even in het echt moet bekijken.peterb1969 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:07:
Nog een vraag voor hier. We zitten nog even met de tegelkeuze van de keukenvloer. Het werkblad is composiet in de kleur "crea beton light" en de keuken is wit hoogglans.
Je zou aan de keuken leverancier kunnen vragen of je een dagje de monsters van het front en blad kan lenen en dan op tegel jacht gaan bij een grote leverancier. Dat hebben wij met onze huidige keuken gedaan. Alles ook meteen even goed in daglicht kunnen bekijken.
Tip; Esco vloeren heeft erg veel tegels en heeft overal gewoon de fabrikant en het type bij staan zodat je goed kan vergelijken!
[ Voor 54% gewijzigd door Bob Hamers op 21-11-2017 21:23 ]
Even een vraag, want ik twijfel ook. Bij de combi + slaat de cv toch altijd aan en dus verbruik je meer gas t.o.v. de combi?Ice82 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:41:
[...]
Bovenstaande klopt totaal niet! De Fusion is een model kraan van Quooker, heeft niets met warm / koud / kokend water te maken qua aansluiting!!!
Quooker heeft 3 boilers, Pro3, Combi en Combi+. Pro3 is alleen kokend water. Combi is kokend en warm water. Boiler word gevuld met koud water. Combi+ is voor kokend en warm water, maar deze is hotfill aan te sluiten (vullen met warm water). Twijfel je tussen de combi en de combi+, neem dan altijd de laatste. Deze is namelijk door het omzetten van een paar onderdelen (10min werk, handleiding op de Quooker site) ook als combi te gebruiken.
Ja, klopt. Maar daar staat tegenover dat je direct én onbeperkt heet water hebt. Is mij wel wat extra €€€ waard.Sten2017 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:31:
[...]
Even een vraag, want ik twijfel ook. Bij de combi + slaat de cv toch altijd aan en dus verbruik je meer gas t.o.v. de combi?
@Ice82: het is geen hotfill. Er gaat altijd koud water in de boiler. Dat wordt daarna gemengd met warm water uit de cv.
[ Voor 15% gewijzigd door Reinier op 21-11-2017 21:37 ]
klopt, maar je hebt direct warm water, en onbeperkt. Op het moment dat je cv water op temperatuur is, word daar naar overgeschakeld.Sten2017 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:31:
[...]
Even een vraag, want ik twijfel ook. Bij de combi + slaat de cv toch altijd aan en dus verbruik je meer gas t.o.v. de combi?
Wat een winstmarges hanteren ze voor een Aluminium Schüco greeplijst. Een lengte van 2500mm kost voor een kleine interieurbouwer inkoop bij bijv. Ostermann of Häfele hooguit € 45. De marge’s op alle andere onderdelen zijn aan de prijzen te zien wel niet veel slechter zijn.Bob Hamers schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:20:
***members only***
Wat denken jullie?
Het blijft leuk de term Gelaserde zijkanten! Belachelijk hoe verkopers onwetende consumenten bedonderen. Gelaserde kanten is kantenband waarvan de onderste laag met een laser wordt gesmolten en daarna tegen de plaat wordt gedrukt/gelast, zodat een voegloze verbinding ontstaat. In tegenstelling tot lijmen met bijv. Polyurethaanlijm waar je een lijmrandje blijft zien. Maar Polyurethaanlijm heeft weer het voordeel dat deze gegarandeerd waterdicht is (laserkantenmachine fabrikanten claimen dit wel maar de praktijk wijst helaas vaak anders uit) . Daarom worden vaak de kanten van de corpussen nog verlijmd met PU. Het ronde kantje, wat vaak door verkopers wordt verteld dat deze gelaserd wordt, wordt gewoon met een kantenfrees gefreesd.
Misschien een leuk weetje dat nagenoeg alle grote keukenfabrikanten, van Ikea industries tot Bulthaup, dezelfde machine’s en productielijn van Ima gebruiken. Kwaliteitsverschil zit hier dus niet in, hooguit in de gebruikte materialen.
Goed om te weten dat die gelaserde kanten dus niet zo speciaal zijn.-AuTnoR- schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:09:
[...]
Wat een winstmarges hanteren ze voor een Aluminium Schüco greeplijst. Een lengte van 2500mm kost voor een kleine interieurbouwer inkoop bij bijv. Ostermann of Häfele hooguit € 45. De marge’s op alle andere onderdelen zijn aan de prijzen te zien wel niet veel slechter zijn.
Het blijft leuk de term Gelaserde zijkanten! Belachelijk hoe verkopers onwetende consumenten bedonderen. Gelaserde kanten is kantenband waarvan de onderste laag met een laser wordt gesmolten en daarna tegen de plaat wordt gedrukt/gelast, zodat een voegloze verbinding ontstaat. In tegenstelling tot lijmen met bijv. Polyurethaanlijm waar je een lijmrandje blijft zien. Maar Polyurethaanlijm heeft weer het voordeel dat deze gegarandeerd waterdicht is (laserkantenmachine fabrikanten claimen dit wel maar de praktijk wijst helaas vaak anders uit) . Daarom worden vaak de kanten van de corpussen nog verlijmd met PU. Het ronde kantje, wat vaak door verkopers wordt verteld dat deze gelaserd wordt, wordt gewoon met een kantenfrees gefreesd.
Misschien een leuk weetje dat nagenoeg alle grote keukenfabrikanten, van Ikea industries tot Bulthaup, dezelfde machine’s en productielijn van Ima gebruiken. Kwaliteitsverschil zit hier dus niet in, hooguit in de gebruikte materialen.
De geoffreerde lijsten zouden RVS zijn. Maar ook al is dat zo is het inderdaad nog steeds veel geld voor een metalen stripje.
De volgende stap is waarschijnlijk ook om naar een interieurbouwer te gaan, ik ben wat allergisch voor DMG na aankoop van de huidige keuken, de kassa aflevering en het lezen van dit topic.
Ik houd persoonlijk wél erg van symmetrie. Het deel bij de kookplaat vind ik wel tof, en lekker wat ruimte aan beide zijdes.Reinier schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
Nice.
@Bob Hamers heb je geen 3d'tje meegekregen?
Het blijft persoonlijk en dat is prima. Ik zou zelf liever wat meer ruimte aan één van de zijdes hebben. En een zijpaneel aan de buitenkant van de hoge kasten.Dirtbiter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:59:
[...]
Ik houd persoonlijk wél erg van symmetrie. Het deel bij de kookplaat vind ik wel tof, en lekker wat ruimte aan beide zijdes.
Iedereen heeft het maar over de Quooker, wat was jullie hoofdreden om over te gaan? Een Itho daalderop boiler koop je nieuw via MP voor €120. Of is het ook mbt koken echt wereldschokkend handig? Ik ben zo gewend even de waterkoker aan te zetten en die waterkoker gebruiken we verder niet zo heel vaak. We zijn ook niet echt theedrinkers. Een gewone goede kraan kost bv €350, een Quooker een veelvoud. Waarom kozen jullie toch voor de Quooker (vanwege thee?)....
Ik heb er nu een paar weken eentje en ik ben er echt blij mee. Ik gebruik hem meerdere malen per dag. Inderdaad voor thee e.d., maar ook een pannetje water opzetten gaat nu tig keer sneller. Iets omspoelen, spoelbak schoonmaken, drinkbeker van dochterlief goed schoon krijgen, etc. Het scheelt een apparaat op het aanrecht en een waterkoker is (arguably) minder veilig en minder energiezuinig.GustavSan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:25:
Iedereen heeft het maar over de Quooker, wat was jullie hoofdreden om over te gaan? Een Itho daalderop boiler koop je nieuw via MP voor €120. Of is het ook mbt koken echt wereldschokkend handig? Ik ben zo gewend even de waterkoker aan te zetten en die waterkoker gebruiken we verder niet zo heel vaak. We zijn ook niet echt theedrinkers. Een gewone goede kraan kost bv €350, een Quooker een veelvoud. Waarom kozen jullie toch voor de Quooker (vanwege thee?)....
Direct en onbeperkt warm water vind ik ook erg prettig, zoals eerder genoemd.
Plus: rood ledje op de kraan
Je hebt absoluut geen Quooker nodig, maar het is gewoon fijn om te hebben. En als je toch 25K uitgeeft maakt het ook niet veel meer uit

Daar zit hem het verschil, was niet van plan 25k uit te geven aan de keukenReinier schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:35:
[...]
Ik heb er nu een paar weken eentje en ik ben er echt blij mee. Ik gebruik hem meerdere malen per dag. Inderdaad voor thee e.d., maar ook een pannetje water opzetten gaat nu tig keer sneller. Iets omspoelen, spoelbak schoonmaken, drinkbeker van dochterlief goed schoon krijgen, etc. Het scheelt een apparaat op het aanrecht en een waterkoker is (arguably) minder veilig en minder energiezuinig.
Direct en onbeperkt warm water vind ik ook erg prettig, zoals eerder genoemd.
Plus: rood ledje op de kraan
Je hebt absoluut geen Quooker nodig, maar het is gewoon fijn om te hebben. En als je toch 25K uitgeeft maakt het ook niet veel meer uit
Maar je hebt een punt. Moet alleen afwegen of het een logische investering is. Het hete water uit de keukenboiler is namelijk ook al bloedheet en kost een fractie. Thee drinken we nauwelijks en heet water uit de waterkoker is hoogstens 1 a 2 keer per dag. Dus, keukenboiler en waterkoker of 1 Quooker van €1500......
@GustavSan dan zou ik het ook niet doen nee. Het kan altijd achteraf nog (als de huidige boiler op een eigen groep zit).
Vanuit meerdere hoeken zelfs, zoals ik al zei waren we verrast door wat we allemaal meekregen. Even snel met de telefoon genomen, dus het zijn helaas niet de beste foto's.Dirtbiter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:59:@Bob Hamers heb je geen 3d'tje meegekregen?

In het 3D beeld heeft het eiland zwarte fronten terwijl het mat wit moet zijn en de oven is in werkelijkheid bijna volledig zwart glas. Was even een beperking van het programma, maar er werd ons verzekerd dat ze dit op gaan lossen mocht er een vervolgafspraak komen. Ik zal vanavond eens een screenshotje van sketchup plaatsen, daar klopt het natuurlijk wel
Rond de kastenwand wordt na het plaatsen van de keuken nog een ombouw geplaatst om er 1 geheel van te maken. We zijn er alleen nog niet uit wat de kleur van het kader zal zijn. Waarschijnlijk gewoon wit zoals in de beelden.
[ Voor 21% gewijzigd door Bob Hamers op 22-11-2017 11:15 ]
Ben zelf ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Zag toevallig dat Kvik 20% korting biedt als je deze vrijdag een tegoedbon ophaalt bij de vestiging (te gebruiken tot 10 december). Kan best een leuke besparing zijn
http://www.kvik.nl/campaigns/07-17-black-friday
Met mijn mini-keuken van 3.5m² gaat het niet heel veel uitmaken, maar toch binnenkort eens kijken.
Met mijn mini-keuken van 3.5m² gaat het niet heel veel uitmaken, maar toch binnenkort eens kijken.
Wat heb je aan een boiler ? Er komt toch gewoon warm water uit je kraan ?GustavSan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:25:
Juist voor kokend water heb je een quooker. En qua design is het (persoonlijk) de mooiste.
Waarom neem je een vaatwasser, waarom 2 ovens, waarom een warmhoudlade. Omdat dat allemaal comfort is. En voor de quooker geldt; weg lelijke waterkoker.
Heb in de huidige woning een close-in boiler en het voordeel is dat het water altijd warm is (vergelijkbaar met Quooker) en mijn cv ketel niet aan hoeft te slaan bij kort gebruik van heet water. Qua stookkosten scheelt het weinig volgens mij, want de boiler verbruikt stroom om de temperatuur op peil te houden.Lennartc schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:27:
[...]
Wat heb je aan een boiler ? Er komt toch gewoon warm water uit je kraan ?
Juist voor kokend water heb je een quooker. En qua design is het (persoonlijk) de mooiste.
Waarom neem je een vaatwasser, waarom 2 ovens, waarom een warmhoudlade. Omdat dat allemaal comfort is. En voor de quooker geldt; weg lelijke waterkoker.
Maar je hebt een punt. Het gaat om gemak en comfort en het oog wil ook wat idd.
Grohe verkoopt ook een kokend waterkraan. Die kost aanzienlijk minder dan een Quooker.
Wellicht is dat een optie voor je. Let wel op dat quooker echt een mooie kinderbeveiliging heeft, hoe dat bij de Grohe kraan zit weet ik niet.
Wellicht is dat een optie voor je. Let wel op dat quooker echt een mooie kinderbeveiliging heeft, hoe dat bij de Grohe kraan zit weet ik niet.
Ik geloof persoonlijk niet in korting bij keukenzaken; het gaat toch altijd om een onderhandelde totaalprijs. Zou in dat geval eens zonder over korting te reppen gaan bekijken op welke prijs je uitkomt na onderhandelen en dan op het moment van akkoord de kortingsbon tevoorschijn toveren. Dan ben ik heel benieuwd of je die 20% nog krijgt - wat ik natuurlijk wel voor je hoop.Jeoh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:19:
Ben zelf ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Zag toevallig dat Kvik 20% korting biedt als je deze vrijdag een tegoedbon ophaalt bij de vestiging (te gebruiken tot 10 december). Kan best een leuke besparing zijnhttp://www.kvik.nl/campaigns/07-17-black-friday
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een kokend water kraan en hebben de Grohe Red en Quooker Fusion op het oog
Het laatste model Grohe Red met de nieuwe boiler kost nu €889 na €100 cashback.
Dit model werkt met 2 touchknoppen voor de kokendwaterfunctie, 1 voor het ontgrendelen van de beveiliging door deze in te drukken tot het lichtje gaat knipperen. Vervolgens druk en houdt je de 2de touchknop vast om kokendwater te krijgen. Ik heb gemerkt dat de kokendwater straal bij de Grohe minder spettert dan bij de Quooker.
Dit model werkt met 2 touchknoppen voor de kokendwaterfunctie, 1 voor het ontgrendelen van de beveiliging door deze in te drukken tot het lichtje gaat knipperen. Vervolgens druk en houdt je de 2de touchknop vast om kokendwater te krijgen. Ik heb gemerkt dat de kokendwater straal bij de Grohe minder spettert dan bij de Quooker.
Ik geloof niet in dit soort acties.Jeoh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:19:
Ben zelf ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Zag toevallig dat Kvik 20% korting biedt als je deze vrijdag een tegoedbon ophaalt bij de vestiging (te gebruiken tot 10 december). Kan best een leuke besparing zijnhttp://www.kvik.nl/campaigns/07-17-black-friday
Dit, als je dan inderdaad op het laatst nog die kortingsbon op tafel kan leggen zou het je wellicht wat kunnen schelen.Sarrr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:18:
[...]
Ik geloof persoonlijk niet in korting bij keukenzaken; het gaat toch altijd om een onderhandelde totaalprijs. Zou in dat geval eens zonder over korting te reppen gaan bekijken op welke prijs je uitkomt na onderhandelen en dan op het moment van akkoord de kortingsbon tevoorschijn toveren. Dan ben ik heel benieuwd of je die 20% nog krijgt - wat ik natuurlijk wel voor je hoop.
ik heb deze franke kraan met 10 liter boiler. Ideaal ding. altijd direct warm en kokend water voor thee, snel af- en uitspoelen van bestek en pannen. Je moet een knop indrukken om een vrij stroeve knop te draaien die na loslaten vanzelf weer uit gaat. Dat gedoe met die ring van de quooker vind ik helemaal niets. Net zoals die kermis met de verlichting.
Ik ga dit weekend langs de Ikea om te orienteren op een keuken voor onze nieuwbouw woning. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten vandaar dat ik ook maar gewoon bij een van de meest 'basic' zaken begin.
Budget ligt ongeveer tussen de 10k-15k, waarbij goedkoper natuurlijk ook mag. Ik zal de komende dagen eens de pagina's van dit topic doorlezen om de ervaringen bij mensen te achterhalen.
Budget ligt ongeveer tussen de 10k-15k, waarbij goedkoper natuurlijk ook mag. Ik zal de komende dagen eens de pagina's van dit topic doorlezen om de ervaringen bij mensen te achterhalen.
Dat spetteren is ons nooit verteld en schijnt normaal te zijn. Ik ben er niet van onder de indruk, als ik een pan met kokend water vul kan ik er niet bij blijven staan omdat het hete water alle kanten op spat.flam schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:20:
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een kokend water kraan en hebben de Grohe Red en Quooker Fusion op het oog
Lekker dan

Verder overigens erg tevreden met de Floww... was het dacht ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 22-11-2017 14:43 ]
☻/
/▌
Ziet er mooi uit! Wat ik alleen nooit snap is waarom je met een kookeiland tegen een muur gaat kijken tijdens het koken? Het is toch veel gezelliger om naar je gasten toe te koken?Bob Hamers schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:48:
[...]
Vanuit meerdere hoeken zelfs, zoals ik al zei waren we verrast door wat we allemaal meekregen. Even snel met de telefoon genomen, dus het zijn helaas niet de beste foto's.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In het 3D beeld heeft het eiland zwarte fronten terwijl het mat wit moet zijn en de oven is in werkelijkheid bijna volledig zwart glas. Was even een beperking van het programma, maar er werd ons verzekerd dat ze dit op gaan lossen mocht er een vervolgafspraak komen. Ik zal vanavond eens een screenshotje van sketchup plaatsen, daar klopt het natuurlijk welDe spots zijn enkel even snel geplaatst voor belichting van het beeld, de afzuigkap bevat straks 4 spots die we met warm LED wisselen..
Rond de kastenwand wordt na het plaatsen van de keuken nog een ombouw geplaatst om er 1 geheel van te maken. We zijn er alleen nog niet uit wat de kleur van het kader zal zijn. Waarschijnlijk gewoon wit zoals in de beelden.
Ik zou het dus omdraaien...
Eens, dan heb je tevens een praktischer werkoppervlak als je niet aan het koken bent, in plaats van een gat in het eiland - bijvoorbeeld bij gebruik als bar/buffet etc. Daarnaast associeer ik spoelen persoonlijk met viezigheid en nattigheid, en dat zou ik dus lekker bij de muur en meer uit het zicht doen.ollie_1982 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:26:
[...]
Ziet er mooi uit! Wat ik alleen nooit snap is waarom je met een kookeiland tegen een muur gaat kijken tijdens het koken? Het is toch veel gezelliger om naar je gasten toe te koken?
Thanks.ollie_1982 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:26:
[...]
Ziet er mooi uit! Wat ik alleen nooit snap is waarom je met een kookeiland tegen een muur gaat kijken tijdens het koken? Het is toch veel gezelliger om naar je gasten toe te koken?
Ik snap dat mensen de behoefte hebben om richting hun gasten te koken. Maar hoe lang sta jij in je pannen te roeren? De meeste tijd in de keuken spendeer je aan klaarzetten, voorbereiden, snijden en spoelen, iets wat wij straks allemaal aan het eiland doen. We hebben er dan ook bewust voor gekozen er een werk/spoel eiland van te maken
Daarnaast wil ik sowieso geen koof of afzuigkap in het zicht hebben boven het eiland (het is maar 2,45 hoog daar) en kookveld afzuiging heeft om allerlei redenen ook niet de voorkeur.
Het eiland is 120cm diep bij 240cm breed, ik denk dat ik daar een redelijk buffet op kwijt kan. Al zal dat eerder een bestelde Chinese rijsttafel zijn dan een eigen creatieSarrr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:31:
[...]
Eens, dan heb je tevens een praktischer werkoppervlak als je niet aan het koken bent, in plaats van een gat in het eiland - bijvoorbeeld bij gebruik als bar/buffet etc.
[ Voor 44% gewijzigd door Bob Hamers op 23-11-2017 08:28 ]
Wat kies je voor materiaal/ kleur achterwand?peterb1969 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:07:
Afgelopen week hebben we de knoop definitief doorgehakt en zijn we voor onderstaande keuken gegaan. Op de foto staan alleen nog de oude serie apparaten van SiemensAlaksandus schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:35:
Ik ga ook maar eens onze "concept" keuken plaatsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Apparatuur:
Siemens HM876G2S1 Combi magnetron
Siemens HS636GDS1 Combi stoomoven
Siemens EH877LVC1E Inductiekookplaat
Siemens LC91BA582 Wandschouw afzuiger 90cm RVS
Siemens GI41NAC30 Vriezer
Siemens KI41RSD30 Koeler
Siemens SX658D02ME Vaatwasser
Quooker QUOC22FFR Flex 3-in-1 kraan met Combi+
Plasma filter t.b.v. afzuigkap
Op de afbeeldingen staat nog een kleine stoom combi, maar die heb ik laten omzetten naar een 60 cm variant en de warmtela laten vervallen.
Tevens zit er LED verlichting in de bovenkastjes en onder het keramisch keukenblad. Deze zijn met een RF afstandbediening te dimmen.
Totaal € 13,3K
Zijn hier mensen die ervaring hebben met plasma filters tegenover een koolstoffilter?

Uiteindelijk hebben we de kastjes boven het keukenblad weggehaald. Hier zullen we t.z.t. een houten plank plaatsen. De kastenwand hebben we wat verhoogd zodat we de opbergruimte van de keukenkastjes compenseren. Voordeel is dat we nu wel een koelkast en vriezer van 178cm hebben
Gekozen apparatuur:
Siemens HM876G0B6 Combi magnetron
Siemens HS836GTB6 Combi stoomoven
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens EX975LXC1E Inductiekookplaat
Siemens LC91KWQ60S Afzuigkap
Siemens SX658D02ME Vaatwasser
Plasma Made GUC1212
Floww Perfect4 Chilled Square, Combi XL 10L boiler, RVS
De keuken hebben we bij Superkeukens Beuningen gekocht en het apparatuur bij 123apparatuur. Bij beide erg vriendelijk geholpen dus kan het zeker aanraden.
Onder het aanrechtblad loopt over de hele lengte ook nog een LED strip die met een RF remote te bedienen is.
Totale kosten € 14.185,-
[ Voor 2% gewijzigd door Alaksandus op 23-11-2017 11:24 . Reden: Vaatwasser toegevoegd.. ]
Als een god in Nijmegen.
Geen vaatwasser?[b][message=53342663,noline]Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @
Gekozen apparatuur:
Siemens HM876G0B6 Combi magnetron
Siemens HS836GTB6 Combi stoomoven
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens EX975LXC1E Inductiekookplaat
Siemens LC91KWQ60S Afzuigkap
Plasma Made GUC1212
Floww Perfect4 Chilled Square, Combi XL 10L boiler, RVS
Scherp
Als een god in Nijmegen.
Dat lijkt me een hele nette prijs voor die keuken!Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:15:
Totale kosten € 14.185,-
In onze offertes komt de apparatuur steeds te hoog uit dus ben ook aan het overwegen om deze zelf aan te kopen. Maar wie monteert de apparaten dan? Doen jullie dat zelf? Of de monteur van superkeukens?Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:15:
[...]
De keuken hebben we bij Superkeukens Beuningen gekocht en het apparatuur bij 123apparatuur. Bij beide erg vriendelijk geholpen dus kan het zeker aanraden.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
In eerste instantie wilde we alles laten monteren door Superkeukens, maar uiteindelijk zal dit gebeuren door een mannetje die we kennen, dus de installatiekosten zijn niet meegenomen in de prijs.NDF82 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:29:
[...]
In onze offertes komt de apparatuur steeds te hoog uit dus ben ook aan het overwegen om deze zelf aan te kopen. Maar wie monteert de apparaten dan? Doen jullie dat zelf? Of de monteur van superkeukens?
Als een god in Nijmegen.
We hebben nu 3 offertes liggen voor de keuken in ons nieuwbouwhuis:
-20k Bruynzeel (project leverancier): ATAG apparatuur
-15k Mandemakers groep: ATAG apparatuur
-15,5k maatwerk keukenbouwer: Siemens apparatuur en Bora kookplaat
Keuken is dezelfde opzet en apparatuur in dezelfde prijsklasse. Bij de maatwerk keukenbouwer hebben we gevoel dat we meer kwaliteit krijgen en iets duurdere apparatuur.
Valt op dat de Bruynzeel en Mandemakers een veel te hoge prijs vragen voor de keukenkasten en het werkblad.
Bruynzeel rekent echter geen installatiekosten aangezien dit in het project zit (1250 euro bij de andere 2 partijen) en krijgen we een hogere inruilwaarde van de standaard keuken. Met alle partijen moeten we nog onderhandelen, is het reeel om bij de Bruynzeel max 12K te bieden ipv 20K van hun offerte?
Keuken is dezelfde opzet en apparatuur in dezelfde prijsklasse. Bij de maatwerk keukenbouwer hebben we gevoel dat we meer kwaliteit krijgen en iets duurdere apparatuur.
Valt op dat de Bruynzeel en Mandemakers een veel te hoge prijs vragen voor de keukenkasten en het werkblad.
Bruynzeel rekent echter geen installatiekosten aangezien dit in het project zit (1250 euro bij de andere 2 partijen) en krijgen we een hogere inruilwaarde van de standaard keuken. Met alle partijen moeten we nog onderhandelen, is het reeel om bij de Bruynzeel max 12K te bieden ipv 20K van hun offerte?
[ Voor 7% gewijzigd door Fazer013 op 23-11-2017 12:27 ]
Wat zijn de kosten van de apparatuur als de prijzen via het internet op vraagt? Ik weet uit eigen hand dat Bruynzeel standaard 20% geeft. Meer korting is mogelijk, maar dan moet je wel je poot stijf kunnen houden.Fazer013 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:24:
We hebben nu 3 offertes liggen voor de keuken in ons nieuwbouwhuis:
Ondanks dat Bruynzeel netto prijzen zegt aan te bieden is er nog steeds flink wat onderhandelmarge. Ik ben ook bij Bruynzeel geweest (projectleverancier) en heb uiteindelijk mijn keuken elders besteld. Toen ik Bruynzeel belde en aangaf dat de prijs te hoog lag (wat niet de reden was om voor de andere leverancier te kiezen) werd er direct een korting van ruim 15% gegeven. Hoezo netto prijzen...Fazer013 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:24:

Dit snap ik nog altijd niet. Waarom zo ingewikkeld? Kun je een Combi (niet +) niet gewoon aansluiten op de warmwaterleiding?Reinier schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:34:
[...]
Ja, klopt. Maar daar staat tegenover dat je direct én onbeperkt heet water hebt. Is mij wel wat extra €€€ waard.
@Ice82: het is geen hotfill. Er gaat altijd koud water in de boiler. Dat wordt daarna gemengd met warm water uit de cv.
Nope.My-life schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:09:
[...]
Dit snap ik nog altijd niet. Waarom zo ingewikkeld? Kun je een Combi (niet +) niet gewoon aansluiten op de warmwaterleiding?
Dat zegt Quooker inderdaad ook, maar waarom niet. ;-)
Hoe zit dat dan bij elke andere, gewoon aangesloten warmwaterkraan?Z___Z schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:19:
Volgens mij is CV warm water niet geschikt voor consumptie.
Geen idee waarom het bij een Quooker niet kan. Misschien willen ze geen vervuiling vanuit de CV in de boiler krijgen
Ik vind het verder ook helemaal niet interessant, want de manier waarop een Combi+ werkt is prima wat mij betreft.
Drink jij water uit de gewone warm water kraan dan? Anyways, de CV warm water komt meestal pas na een liter of 2-3 afhankelijk van de lengte van je leidingen. Een Quooker boiler is geloof ik maar 3 liter. Dus niet echt nuttig om deze aan te sluiten op warm water.Reinier schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:21:
[...]
Hoe zit dat dan bij elke andere, gewoon aangesloten warmwaterkraan?
Geen idee waarom het bij een Quooker niet kan. Misschien willen ze geen vervuiling vanuit de CV in de boiler krijgen
Ik vind het verder ook helemaal niet interessant, want de manier waarop een Combi+ werkt is prima wat mij betreft.
Nee, klopt. Ik snap je punt nu (eindelijkZ___Z schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:34:
[...]
Drink jij water uit de gewone warm water kraan dan?
3 liter inderdaad (PRO3-VAQ), de COMBI en COMBI+ zijn 7 liter.Anyways, de CV warm water komt meestal pas na een liter of 2-3 afhankelijk van de lengte van je leidingen. Een Quooker boiler is geloof ik maar 3 liter. Dus niet echt nuttig om deze aan te sluiten op warm water.
@Z___Z @Reinier Water wat is opgewarmd door een combi CV ketel kun je uiteraard gewoon drinken. Verder heeft niet iedereen een gasgestookte ketel, er zijn meer wegen naar warm tap water.
De Quooker Combi+ werkt vast prima, maar blijkbaar is er een reden waarom de gewone Combi niet op de warmwater leiding aangesloten kan worden aangezien ze er special een Combi+ voor hebben ontwikkeld. En ik vraag me af wat die reden is.
De Quooker Combi+ werkt vast prima, maar blijkbaar is er een reden waarom de gewone Combi niet op de warmwater leiding aangesloten kan worden aangezien ze er special een Combi+ voor hebben ontwikkeld. En ik vraag me af wat die reden is.
Je moet het zelf weten, maar dit is wat ons waterbedrijf erover zegt:
https://www.vitens.com/pe...ater-uit-de-kraan-drinken
https://www.vitens.com/pe...ater-uit-de-kraan-drinken
Er zal vast een kans zijn dat er iets meer stoffen uit de waterleiding opgenomen worden, maar ik vind nergens onderbouwing dat dit schadelijk zou zijn. Als je hier wel van uit gaat dan is elke hotfill oplossing schadelijk.
maxi line vaatwasser in een greeploze keuken past in 99 van de 100 gevallen niet... zou ik even nakijkenAlaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:09:
[...]
ScherpDie ben ik vergeten erbij te zeggen. Er zit een Siemens SX658D02ME vaatwasser in de keuken.
Het is gedubbelchecked dus ik ga er vanuit dat het goed is. Het was inderdaad iets wat even nagekeken moest worden.Ice82 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:19:
[...]
maxi line vaatwasser in een greeploze keuken past in 99 van de 100 gevallen niet... zou ik even nakijken
De vaatwasser "kregen" we trouwens bij de keuken ivm punten die de fabrikant gaf. Dus het is superkeukens zelf die het gecontroleerd heeft..
Als een god in Nijmegen.
hoe hoog zijn je kasten, en de plint?Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:39:
[...]
Het is gedubbelchecked dus ik ga er vanuit dat het goed is. Het was inderdaad iets wat even nagekeken moest worden.
De vaatwasser "kregen" we trouwens bij de keuken ivm punten die de fabrikant gaf. Dus het is superkeukens zelf die het gecontroleerd heeft..
78cm hoog en een plint van 9,3cm als ik het goed heb.
De vaatwasser is 86,5cm dus zou moeten passen.
[ Voor 10% gewijzigd door Alaksandus op 23-11-2017 21:07 ]
Als een god in Nijmegen.
78 + 9,3 = 87.3. Hier moet de greeplijst vanaf, +/- 5cm. Blijft 82,3 over. Inbouwmaat van de Siemens is minimaal 86,5. Past niet dus! Of je moet de greeplijst doorzagen en op de deur plaatsen, maar dat is noet zo fraai.Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:04:
[...]
78cm hoog en een plint van 9,3cm als ik het goed heb.
Onze keuken wordt bijna geplaats (zal binnenkort eens tekeningen / foto's posten). Wij hebben een keramiek blad, maar tot op heden geen spatrand meegenomen. Meerprijs is € 410 euro...
Heeft hier iemand ervaring met een keuken zonder spatrand achter het werkblad? Alternatief zou zijn deze met afwasbare tex/muurverf te schilderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het kookgedeelte bevind zich op een eiland, van spattend vet etc. hebben wij dus geen last tegen de muur in ieder geval. Gaat enkel om spoel en snij gedeelte.
Heeft hier iemand ervaring met een keuken zonder spatrand achter het werkblad? Alternatief zou zijn deze met afwasbare tex/muurverf te schilderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het kookgedeelte bevind zich op een eiland, van spattend vet etc. hebben wij dus geen last tegen de muur in ieder geval. Gaat enkel om spoel en snij gedeelte.
Dan ga ik er toch maar eens achteraan. Bedankt voor het oplettenIce82 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:09:
[...]
78 + 9,3 = 87.3. Hier moet de greeplijst vanaf, +/- 5cm. Blijft 82,3 over. Inbouwmaat van de Siemens is minimaal 86,5. Past niet dus! Of je moet de greeplijst doorzagen en op de deur plaatsen, maar dat is noet zo fraai.
Als een god in Nijmegen.
Zo apparatuur besteld via 123 apparatuur. 4 apparaten van Siemens (180cm vries en koelkast, afzuigkap, vaatwasser).
- Siemens GI38NP60
- Siemens KI81RAD30
- Siemens LF91BB552
- Siemens SX736X03ME
Stoomoven en inductie kookplaat van neff doen we via Duitsland. Scheelde 600 euro.
Was alleen lastig te vinden. Typenrs zijn bij oven iets anders, bij kookplaat totaal anders :
Oven neff B45FS22 in Duitsland Bfs4522 (wilde eigenlijk de 47 ivm zwart front ipv rvs maar niet in Duitsland te krijgen)
Kookplaat Neff T59TS61N0 in Duitsland T59TT60N0
Kookplaat is wel iets anders, rvs knop ipv zwart in NL en icoontje zijn wit ipv rood. In NL heeft hij ook een braadsensor maarja voor dat geld...
Had neff gebeld (25min in de wacht), 'wij hebben geen info van Duitse artikelen, bel maar naar duitsland'. Alsof die NL artikelen heeft...
Kookplaat was 1250-1500 in nl. In Duitsland 950 en nu zelfs 800 ivm Black friday :y)
- Siemens GI38NP60
- Siemens KI81RAD30
- Siemens LF91BB552
- Siemens SX736X03ME
Stoomoven en inductie kookplaat van neff doen we via Duitsland. Scheelde 600 euro.
Was alleen lastig te vinden. Typenrs zijn bij oven iets anders, bij kookplaat totaal anders :
Oven neff B45FS22 in Duitsland Bfs4522 (wilde eigenlijk de 47 ivm zwart front ipv rvs maar niet in Duitsland te krijgen)
Kookplaat is wel iets anders, rvs knop ipv zwart in NL en icoontje zijn wit ipv rood. In NL heeft hij ook een braadsensor maarja voor dat geld...
Had neff gebeld (25min in de wacht), 'wij hebben geen info van Duitse artikelen, bel maar naar duitsland'. Alsof die NL artikelen heeft...
Kookplaat was 1250-1500 in nl. In Duitsland 950 en nu zelfs 800 ivm Black friday :y)
[ Voor 12% gewijzigd door PoweRoy op 24-11-2017 09:04 ]
[This space is for rent]
Is er toevallig nog iemand met inzicht in de prijzen voor de aangeboden keukenkasten en blad?
Hoewel we waarschijnlijk niet bij de DMG winkel gaan eindigen ben ik wel benieuwd hoe scherp ik hun offerte kan krijgen. We zijn er goed behandeld dus wil ik ze in ieder geval de kans geven, maar wel tegen de juiste prijs
Hoewel we waarschijnlijk niet bij de DMG winkel gaan eindigen ben ik wel benieuwd hoe scherp ik hun offerte kan krijgen. We zijn er goed behandeld dus wil ik ze in ieder geval de kans geven, maar wel tegen de juiste prijs
[ Voor 17% gewijzigd door Bob Hamers op 24-11-2017 08:54 ]
Waar kijk je in DLD als je voor apparatuur kijkt? Vind ik wel interessant.PoweRoy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:37:
Zo apparatuur besteld via 123 apparatuur. 4 apparaten van Siemens (180cm vries en koelkast, afzuigkap, vaatwasser).
- Siemens GI38NP60
- Siemens KI81RAD30
- Siemens LF91BB552
- Siemens SX736X03ME
www.idealo.de heel handig. Wel goed opletten of ze naar nederland sturen. De over die ik bv heb besteld heb ik een paypal betaling gedaan waar geen omschrijving in staat. Ook geen mail gehadBoeie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:24:
[...]
Waar kijk je in DLD als je voor apparatuur kijkt? Vind ik wel interessant.

[This space is for rent]
Ik heb adres(sen) in Duitsland, dus dat verzenden maakt mij niet zoveel uit. Thanks voor de tip!PoweRoy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:29:
[...]
www.idealo.de heel handig. Wel goed opletten of ze naar nederland sturen. De over die ik bv heb besteld heb ik een paypal betaling gedaan waar geen omschrijving in staat. Ook geen mail gehadDadelijk even bellen, hopelijk in het engels gesprek voeren.
Edit: kijk trouwens wel uit hoe ze het doen met garantie als je dit doet. Neff NL zal vermoedelijk geen garantie geven op die apparatuur, aangezien het niet in NL geleverd is (en een ander typenr heeft).
[ Voor 17% gewijzigd door Boeie op 24-11-2017 09:38 ]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1