Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

dewil1990 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:17:
Onze keuken wordt bijna geplaats (zal binnenkort eens tekeningen / foto's posten). Wij hebben een keramiek blad, maar tot op heden geen spatrand meegenomen. Meerprijs is € 410 euro...

Heeft hier iemand ervaring met een keuken zonder spatrand achter het werkblad? Alternatief zou zijn deze met afwasbare tex/muurverf te schilderen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het kookgedeelte bevind zich op een eiland, van spattend vet etc. hebben wij dus geen last tegen de muur in ieder geval. Gaat enkel om spoel en snij gedeelte.
We hebben geen opstaand randje, ik was bang dat er water af zou lopen. In de praktijk gebeurd dat nauwelijks/niet.

Wel hebben we een spatrand en daar ben ik blij mee. Er zit een gestucced muur achter, daar zou anders al het water in verdwijnen als je eens een klots water er over heen gooit... en dan hebben we afneembare verf er op zitten. Dat is geen garantie dat het waterdicht is.

Daarnaast nog een leuke: schoonmaken is makkelijker. Telkens de muur mishouden is irritant. Het kan, maar lijkt mij niet fijn.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Hierbij mijn keuken. Keuken is geplaatst door de Voortman groep. Het is een project keuken. Apparatuur is VAN whirlpool en de inductiekookplaat icm d'r afzuigkap van Novy. Toen de keuken werd besteld hadden we een budget van 10K. Later is dit verhoogd echter was de keuken toen a besteld. Als ik dit topic op tijd had gezien zat er waarschijnlijk Siemens apparatuur in.

Zelf hebben we 12K neer gelegd. Dit geld vind ik het zeker waard. Er is zit een grote koelkast in, mooie zwarte Quooker, dik aardrechtblad, koffiemachine en twee keer een oven magnetron.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14j5kbd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5y4x1f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30ry887.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ir7k2w.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 23:30
Wackmack schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:03:
Hierbij mijn keuken. Keuken is geplaatst door de Voortman groep. Het is een project keuken. Apparatuur is VAN whirlpool en de inductiekookplaat icm d'r afzuigkap van Novy. Toen de keuken werd besteld hadden we een budget van 10K. Later is dit verhoogd echter was de keuken toen a besteld. Als ik dit topic op tijd had gezien zat er waarschijnlijk Siemens apparatuur in.

Zelf hebben we 12K neer gelegd. Dit geld vind ik het zeker waard. Er is zit een grote koelkast in, mooie zwarte Quooker, dik aardrechtblad, koffiemachine en twee keer een oven magnetron.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er superstrak uit! Ben benieuwd hoe je de werkruimte ervaart in de praktijk, voor mij persoonlijk zou dit te weinig zijn (maar wij zijn dan ook beiden fanatieke koks met regelmatig een grotere groep eters).

Mag ik vragen welke kleur je op de muur achter de hoge kasten hebt zitten? Wij hebben ook wit hoogglans besteld en willen de lange muur een hele lichte tint grijs geven, maar zien door de verschillende tinten het bos niet meer. Het is soms in de winkel ook lastig in te schatten of het niet te donker wordt in huis. Deze ziet er wel goed uit, een afwijkende kleur t.o.v. het wit van de keuken maar niet zo donker dat het licht wegneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Sarrr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:10:
[...]

Ziet er superstrak uit! Ben benieuwd hoe je de werkruimte ervaart in de praktijk, voor mij persoonlijk zou dit te weinig zijn (maar wij zijn dan ook beiden fanatieke koks met regelmatig een grotere groep eters).

Mag ik vragen welke kleur je op de muur achter de hoge kasten hebt zitten? Wij hebben ook wit hoogglans besteld en willen de lange muur een hele lichte tint grijs geven, maar zien door de verschillende tinten het bos niet meer. Het is soms in de winkel ook lastig in te schatten of het niet te donker wordt in huis. Deze ziet er wel goed uit, een afwijkende kleur t.o.v. het wit van de keuken maar niet zo donker dat het licht wegneemt.
Natuurlijk! De kleur heet: cromarty, nr 285 van het merk, Farrow and ball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

PoweRoy

funky!

Boeie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:30:
[...]
Ik heb adres(sen) in Duitsland, dus dat verzenden maakt mij niet zoveel uit. Thanks voor de tip!

Edit: kijk trouwens wel uit hoe ze het doen met garantie als je dit doet. Neff NL zal vermoedelijk geen garantie geven op die apparatuur, aangezien het niet in NL geleverd is (en een ander typenr heeft).
Heb europese garantie maar in praktijk moet ik dit inderdaad maar even afwachten. Desnoods breng ik hem naar duitsland.
Onderhavige garantievoorwaarden gelden voor in Nederland
gekochte apparaten. Voorts zijn onderhavige garantievoorwaarden
van toepassing op voor het buitenland bestemde apparaten die
aan de technische voorwaarden (bijvoorbeeld spanning, frequentie,
gassoorten, etc.) voor het desbetreffende land voldoen en
voor de heersende klimaatomstandigheden en omgevingsfactoren
geschikt zijn, voor zover Neff in het desbetreffende land over een
klantenservicenetwerk beschikt. Voor in het buitenland gekochte
apparaten gelden de door de verantwoordelijke Neff vestiging
aldaar gehanteerde garantievoorwaarden, die u kunt opvragen via
de detaillist waar u het apparaat gekocht hebt, of rechtstreeks bij
de Neff vestiging in uw land.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Hamers
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 12:34
@Wackmack Erg gaaf met de visgraat! Wat voor olie zit er op? Wij twijfelen namelijk heel erg over de kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bob Hamers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:50:
@Wackmack Erg gaaf met de visgraat! Wat voor olie zit er op? Wij twijfelen namelijk heel erg over de kleur :)
Thnx! Is alleen geen olie maar gelakt. Probeer morgen met goede verlichting wat betere foto's te maken. Nu zit net de derde laklaag erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:21
Bob Hamers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:50:
Is idd erg mooi!

Ik heb nu ook een houten vloer in de keuken; de eerste maar ook gelijk de laatste keer. Schoonmaken en -houden is en blijft een dingetje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
SjakieZulu schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:54:
[...]

Is idd erg mooi!

Ik heb nu ook een houten vloer in de keuken; de eerste maar ook gelijk de laatste keer. Schoonmaken en -houden is en blijft een dingetje ...
Het is zeker een prachtige vloer om te zien, helaas hier ook nooit meer hout in de keuken, je krijgt looplijnen en zwarte "randen". Op zich geen probleem als je het om de 6 jaar helemaal laat schuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

sanvv78 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:21:
[...]

Het is zeker een prachtige vloer om te zien, helaas hier ook nooit meer hout in de keuken, je krijgt looplijnen en zwarte "randen". Op zich geen probleem als je het om de 6 jaar helemaal laat schuren.
Schuren + lakken. Kan je je huis wel uitvluchten, dat spul stinkt. Binnenplanten gingen er aan dood. Ervaring van 20 jaar geleden met kurk + lak bij mijn ouders thuis :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:49

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ice82 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:09:
[...]
78 + 9,3 = 87.3. Hier moet de greeplijst vanaf, +/- 5cm. Blijft 82,3 over. Inbouwmaat van de Siemens is minimaal 86,5. Past niet dus! Of je moet de greeplijst doorzagen en op de deur plaatsen, maar dat is noet zo fraai.
Gelukkig te horen gekregen dat het wel gaat passen. De deurmaat is blijkbaar kleiner waardoor het wel past.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:19
Eerste gesprek met een potentiele keukenleverancier gehad. Ging goed. De keukenboer is gekoppeld aan het project. Insteek was relaxt en prettig. Vooral fijn was de directe melding dat de bouwer al had aangegeven wat er allemaal wel/niet mogelijk was en het blijkt dat alles kan (incl. totaal veranderen van locatie vd keuken). Wat betreft installatietekening komt het ook goed mbt onze deadline. Wel koop je dus al ruim voor plaatsen een keuken. Aanbetalen oid hoeft niet, maar toch minder leuk dat je al zo ver vooruit knopen moet doorhakken met dit soort kosten...

Al met al een fijn gesprek en volgens mij moet het allemaal wel redelijk gaan lukken. Het wordt overigens alleen een eiland van 300x110cm en een optionele kastwand van 120/150 met koelkast en oven.

Ombouw etc zal wrs van Hacker zijn (even nog nagaan als ik de offerte heb) en het werkblad zal van composiet zijn. Kookplaat wrs Atag magna, maar hangt af of we de wokbrander echt gaan doorzetten. Verkoper had een redelijk goed argument mbt ruimte van de 90cm icm wokbrander en inductie...je houdt weinig inductieruimte over wanneer de grote wok op de brander gebruikt wordt. Verder moet ik zelf even goed nadenken of het een functionele of estetische wens is :). Daarbij, uiteindelijk willen we een kleine buitenkeuken in de achtertuin, en dat zou dan een veel betere plek zijn voor 1 of 2 wokbranders (ook ivm de luchtjes en het vet).

Hebben jullie een wokbrander? Kan je niet zonder of is het een onnodig onderdeel?

De rest vd inhoud waarschijnlijk Siemens en de afzuigkap van Novy. Wilde eerst graag Bora of Novy werkbladafzuiging, maar te duur en eigenlijk geen voldoende fijne oplossing. Toen kwamen we uit bij lampen van Elica, maar toen de verkoper een oplossing van een koof boven de gehele afmeting van het eiland met hierin de Novy en tevens spotjes (worden wrs Hue gu10 lampen) aandroeg, waren we om. We gaan het zien :)

[ Voor 16% gewijzigd door GustavSan op 24-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29
GustavSan schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:51:
Toen kwamen we uit bij lampen van Elica, maar toen de verkoper een oplossing van een koof boven de gehele afmeting van het eiland met hierin de Novy en tevens spotjes (worden wrs Hue gu10 lampen) aandroeg, waren we om. We gaan het zien :)
Dat heb ik ook gedaan en dat pakt mooi uit! Ik heb ook nog mijn WiFi-accesspoint erin geplaatst, zodat de hele woonruimte een goede ontvangst heeft :*). Handig als je keuken centraal in het huis staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het blijft een prachtige keuken! zeker met die vloer.

Ik zie wel een kier tussen de koof en het plafond, of is dat om er nog 'bij' te kunnen? Waar gaat de afzuiging naar buiten toe? Of gebruik je recirculatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
d0s schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:33:
[...]

Het blijft een prachtige keuken! zeker met die vloer.

Ik zie wel een kier tussen de koof en het plafond, of is dat om er nog 'bij' te kunnen? Waar gaat de afzuiging naar buiten toe? Of gebruik je recirculatie? :)
Scherp gezien, dat moet nog worden dicht gekit. Gebruiken recirculatie. Doen het al jaren en opzich nooit echt last van gehad. Volgende keer zou ik voor de zekerheid wel afzuiging naar buiten voeren. Had dit topic echt eerder moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ok. De offerte is binnen. Het voldoet aan de verwachtingen, maar toch ook wat kanttekeningen. Ik zie bij de keuze van inbouw dat eigenlijk alles het minimale betreft. Laten we het de middenmoot noemen met op elk apparaat een opslag van zo'n €100/€200 vergeleken de goedkoopste internetzaak (dat is in mijn geval meestal keukenloods.nl of kitchenonline.nl). Die opslag vind ik op zich begrijpelijk, maar ik zit al aan de max qua budget in de huidige offerte, terwijl ik eigenlijk van elk apparaat een net wat betere versie wil. We gaan hier normaal gesproken nooit perse voor het topsegment, of voor de mooiste/nieuwste. Wel voor de beste prijs/kwaliteit waarbij het geen probleem is om meer te betalen voor meer functies of meer kwaliteit.

De offerte bevat het volgende:
  • Composiet Jetstone blad van 300x110cm
  • Onderbouw keukeneiland van Hacker Systemat (er staat A, Systéma AV 2035, Frontcombinatie: lavagrijs mat gelakt - V451)
  • Quooker Fusion Round Chroom Combi+
  • ABK Bingara 50fvi rvs spoelbak vlakinbouw KS51050001
  • Inductiekookplaat met Bridge induction en Fusion Volcano wokbrander (90 cm, IG9571MBA, zwartglas)
  • Siemens SN836X00AE 46db, A+ vaatwasser
  • Novy Pure'line compact led 90cm afzuigkap geintegreerd
Qua apparatuur wil ik graag upgraden naar de Quooker Fusion Flex, een stillere en meer zuinige vaatwasser en de 120cm brede Novy Pure'line (maar ik weet niet of dit nou zo nodig is ivm 90cm brede kookplaat).

De prijs is tot op 2 decimalen gespecificeerd per product/onderdeel, dat is in elk geval erg fijn. Grofweg komt het neer op het volgende:

Ombouw/meubel: +/- €3600,-
Apparatuur/accessoires: +/- €5500,-
Werkblad 300x110cm (composiet, uitgebreide afwerking):+/- 3000,-
Montagekosten: +/- €1350

Totaal voor het 300x110cm keukeneiland incl. inhoud: +/- €13.500

Er zaten ook nog kosten bij voor een wandkast met hierin een koelkast/vriezer en oven (beiden Siemens), maar die laten we er buiten tot we het huis verkocht hebben en weten wat we exact nog kunnen en willen uitgeven aan de keuken. Ik gaf hierboven al aan dat we een prima losse koelkast (zo'n monster, maar wel A+) en een losse oven/magnetron combi hebben. Niet ideaal, maar ook geen ramp om nog even mee te werken. Dit gaat dus puur om het keukeneiland.

Nu heb ik nog niet onderhandeld over de prijs, maar zie ook niet goed waar het beste over gepraat kan worden om bv een simpele "Nou, ik kan 5% van het totaal afhalen" te vermijden. Wel vind ik die montagekosten aan de forse kant nu ik dit gespecificeerd heb gezien.

Daarbij een - voor mij - dillema. Ik wil de keuken uiteindelijk zeker hier kopen. Goed gevoel, fijn gesprek en redelijk prima prijs als ik het zelf zo kan inschatten. Echter, ik wil pertinent niet nu al commiteren aan bepaalde apparaten, terwijl ik ze pas medio 2019 zal krijgen/gebruiken. Ik wil ook niet dat ze al vastliggen in de getekende offerte, want dan hebben ze absoluut de overhand mbt mijn onderhandelpositie ("Ow, wil je een betere vaatwasser? Kan, kost €300 meer)....

Kunnen jullie misschien meedenken?

[ Voor 10% gewijzigd door GustavSan op 25-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:27
GustavSan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:35:
Ok. De offerte is binnen. Het voldoet aan de verwachtingen, maar toch ook wat kanttekeningen. Ik zie bij de keuze van inbouw dat eigenlijk alles het minimale betreft. Laten we het de middenmoot noemen met op elk apparaat een opslag van zo'n €100/€200 vergeleken de goedkoopste internetzaak (dat is in mijn geval meestal keukenloods.nl of kitchenonline.nl). Die opslag vind ik op zich begrijpelijk, maar ik zit al aan de max qua budget in de huidige offerte, terwijl ik eigenlijk van elk apparaat een net wat betere versie wil. We gaan hier normaal gesproken nooit perse voor het topsegment, of voor de mooiste/nieuwste. Wel voor de beste prijs/kwaliteit waarbij het geen probleem is om meer te betalen voor meer functies of meer kwaliteit.

• Onderbouw keukeneiland van Hacker Systemat
  • Inductiekookplaat met Bridge induction en Fusion Volcano wokbrander (90 cm, IG9571MBA, zwartglas)
Qua apparatuur wil ik graag upgraden naar de Quooker Fusion Flex, een stillere en meer zuinige vaatwasser en de 120cm brede Novy Pure'line (maar ik weet niet of dit nou zo nodig is ivm 90cm brede kookplaat).

De prijs is tot op 2 decimalen gespecificeerd per product/onderdeel, dat is in elk geval erg fijn. Grofweg komt het neer op het volgende:

Er zaten ook nog kosten bij voor een wandkast met hierin een koelkast/vriezer en oven (beiden Siemens), maar die laten we er buiten tot we het huis verkocht hebben en weten wat we exact nog kunnen en willen uitgeven aan de keuken. Ik gaf hierboven al aan dat we een prima losse koelkast (zo'n monster, maar wel A+) en een losse oven/magnetron combi hebben. Niet ideaal, maar ook geen ramp om nog even mee te werken. Dit gaat dus puur om het keukeneiland.

Nu heb ik nog niet onderhandeld over de prijs, maar zie ook niet goed waar het beste over gepraat kan worden om bv een simpele "Nou, ik kan 5% van het totaal afhalen" te vermijden. Wel vind ik die montagekosten aan de forse kant nu ik dit gespecificeerd heb gezien.

Daarbij een - voor mij - dillema. Ik wil de keuken uiteindelijk zeker hier kopen. Goed gevoel, fijn gesprek en redelijk prima prijs als ik het zelf zo kan inschatten. Echter, ik wil pertinent niet nu al commiteren aan bepaalde apparaten, terwijl ik ze pas medio 2019 zal krijgen/gebruiken. Ik wil ook niet dat ze al vastliggen in de getekende offerte, want dan hebben ze absoluut de overhand mbt mijn onderhandelpositie ("Ow, wil je een betere vaatwasser? Kan, kost €300 meer)....

Dan laat je de apparaten er toch uit. En kijkje tegen die tijd wat je wilt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:15:
[...]

Afgelopen week hebben we de knoop definitief doorgehakt en zijn we voor onderstaande keuken gegaan. Op de foto staan alleen nog de oude serie apparaten van Siemens :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteindelijk hebben we de kastjes boven het keukenblad weggehaald. Hier zullen we t.z.t. een houten plank plaatsen. De kastenwand hebben we wat verhoogd zodat we de opbergruimte van de keukenkastjes compenseren. Voordeel is dat we nu wel een koelkast en vriezer van 178cm hebben :*)

Gekozen apparatuur:
Siemens HM876G0B6 Combi magnetron
Siemens HS836GTB6 Combi stoomoven
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens EX975LXC1E Inductiekookplaat
Siemens LC91KWQ60S Afzuigkap
Siemens SX658D02ME Vaatwasser
Plasma Made GUC1212
Floww Perfect4 Chilled Square, Combi XL 10L boiler, RVS

De keuken hebben we bij Superkeukens Beuningen gekocht en het apparatuur bij 123apparatuur. Bij beide erg vriendelijk geholpen dus kan het zeker aanraden.

Onder het aanrechtblad loopt over de hele lengte ook nog een LED strip die met een RF remote te bedienen is.

Totale kosten € 14.185,-
Wat gaan jullie per onderdeel betalen kasten/ meubels, blad, apparatuur en montage en wat voor merk keuken is het? Ben namelijk benieuwd, eerste keuken hier die ik zie die haast identiek wordt aan die van mij, alleen moet ik nog beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi geworden :).

Hoe bevalt die Novy Pure'line? Is het de compact of de gewone (met hogere inbouwdiepte)? Kun je de leds in de wasemkap makkelijk vervangen en is de kleur ok (niet te koud, zeker niet te warm? Wij overgen de Pure'line Compact 90cm (120cm lijkt me niet zo nodig met een inductieplaat van 90cm?) en willen in de koof een aantal gu10 spots van Philips Hue verwerken...je ervaringen zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
GustavSan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:35:

• Onderbouw keukeneiland van Hacker Systemat (er staat A, Systéma AV 2035, Frontcombinatie: lavagrijs mat gelakt - V451)

Heb een offerte liggen van ook een Hacker keuken AV 2030, basis is hetzelfde als de jouwe. Verschil is dat die van jou mat is en die van mij hoogglans. Ik heb een keukenblok van 300x600 en kastenwand van 180x60 + ladekast van 80cm t.b.v. koffiecorner, apparatuur Siemens en Bosch combinatie middensegment, Quooker + afzuigunit in plafond, blad keramiek en kom op 12.900€ incl. montage. Prijzen waren bij mij niet gespecificeerd alleen liet hij een keer vallen hoeveel de kasten/ meubels waren op gebouwd (4900€). Ik wacht nog op één offerte meer, daarna ga ik weer met deze partij om tafel, want ben van mening dat er nog meer van de prijs af kan/ moet.

Eerlijk gezegd vind ik het bizar veel geld die keuken van jou als je dat met die van mij vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is de hoogte van de koof t.b.v. plafondunit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
asdf25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:17:
[...]

Heb een offerte liggen van ook een Hacker keuken AV 2030, basis is hetzelfde als de jouwe. Verschil is dat die van jou mat is en die van mij hoogglans. Ik heb een keukenblok van 300x600 en kastenwand van 180x60 + ladekast van 80cm t.b.v. koffiecorner, apparatuur Siemens en Bosch combinatie middensegment, Quooker + afzuigunit in plafond, blad keramiek en kom op 12.900€ incl. montage. Prijzen waren bij mij niet gespecificeerd alleen liet hij een keer vallen hoeveel de kasten/ meubels waren op gebouwd (4900€). Ik wacht nog op één offerte meer, daarna ga ik weer met deze partij om tafel, want ben van mening dat er nog meer van de prijs af kan/ moet.

Eerlijk gezegd vind ik het bizar veel geld die keuken van jou als je dat met die van mij vergelijkt.
Waar ben jij aan het shoppen dan? Ik bij een niet-DMG zaak. Ik begrijp je maten overigens niet helemaal? Je bedoelt dat je meer kast etc hebt?

Wat vind je te duur aan onze offerte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
GustavSan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:29:
[...]

Waar ben jij aan het shoppen dan? Ik bij een niet-DMG zaak. Ik begrijp je maten overigens niet helemaal? Je bedoelt dat je meer kast etc hebt?

Wat vind je te duur aan onze offerte dan?
Offerte waar ik naar refereer is een Duits keukenboer (Gerwens). Ben nu bij vijf of zes zaken geweest, alleen maar netto boeren. Ik heb gekozen voor een parallel opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1fadaeb628eda94a556f5de329fb4b70.png
Aan de ene wand een keukenblok van 300x60 en aan de andere kant een kastenwand 180x60 plus koffiecorner 80x60. Wat ik duur vind aan jou keuken is a) montage b) blad c) apparatuur (kom snel gezocht op 4400) d) totaalprijs voor wat je krijgt. Ik krijg veel meer keuken dan die van jou. Wat ik wil zeggen is dat je ook naar andere leveranciers moet gaan. Voor het goede gevoel ga je een prijs betalen.

Qua apparatuur denk ik bedrag van 4400 nog wel lager kan. Heb eerste hit op google gepakt voor prijsvergelijk. Vaak zit er nog een behoorlijke marge tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door asdf25 op 25-11-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21

Reinier

\o/

Mooi.
Blad van 300x600 is duuuuuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Reinier schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:52:
Mooi.
Blad van 300x600 is duuuuuur :P
?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Drie bij zes meter.
Never mind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Reinier schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:58:
[...]

Drie bij zes meter.
Never mind :/
Ow, haha. Nu zie ik het pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Overigens zou ik indien mogelijk voor 65 of 70 cm diepte gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
asdf25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:50:
[...]

Offerte waar ik naar refereer is een Duits keukenboer (Gerwens). Ben nu bij vijf of zes zaken geweest, alleen maar netto boeren. Ik heb gekozen voor een parallel opstelling.
[afbeelding]
Aan de ene wand een keukenblok van 300x60 en aan de andere kant een kastenwand 180x60 plus koffiecorner 80x60. Wat ik duur vind aan jou keuken is a) montage b) blad c) apparatuur (kom snel gezocht op 4400) d) totaalprijs voor wat je krijgt. Ik krijg veel meer keuken dan die van jou. Wat ik wil zeggen is dat je ook naar andere leveranciers moet gaan. Voor het goede gevoel ga je een prijs betalen.

Qua apparatuur denk ik bedrag van 4400 nog wel lager kan. Heb eerste hit op google gepakt voor prijsvergelijk. Vaak zit er nog een behoorlijke marge tussen.
Ah. Ik begrijp het nu beter (ook nu het 300x60 is geworden haha).

Ik heb niet zo heel veel ruimte om nog druk aan het shoppen te slaan. We moeten voor 18dec een installatietekening aan de bouwer overhandigen. Daarbij moet de bouwer er bij een externe partij nog wel mee akkoord (willen) gaan. Ik ben nu met de aan het project verbonden keukenboer in zee.

Ik begrijp je punt volkomen dat Duitsland voor een gerichte keuken waarschijnlijk een betere keuze zou zijn. Ik zit echter flink krap met mijn tijd (de 18e is dichtbij en er is weinig vrije tijd om hier achteraan te gaan helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
asdf25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:50:
[...]
Hmm. Ik heb het lijstje zelf even via Google bij elkaar gezocht en kom niet op zo'n groot verschil uit. De offerte geeft voor de 5 zaken (wasemkap, quooker, vaatwasser, spoelbak en kookplaat) een totaalprijs van €5227 en ik kom uit op €5076. Vanzelfsprekend kan ik op zoek naar andere merken of andere typen van een merk, maar ik vermoed dat jij dat ook niet gedaan hebt bij de zoekactie. Kijk je soms hiervoor ook in Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
Reinier schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:09:
Overigens zou ik indien mogelijk voor 65 of 70 cm diepte gaan.
Dit wil dan ook nog gebruiken bij de onderhandelingen, net als dat meerprijs van 450€ voor alle kanten gelakte fronten. Ik wil de Quooker laten vervallen, had een budget van 10k voor mezelf vastgesteld. Voor een mooie keuken vind ik een overschrijding niet zo ernstig maar met verlaagd plafond en alle installaties (extra groepen) gaat het anders makkelijk richting de 15k.
GustavSan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:47:
[...]

Ah. Ik begrijp het nu beter (ook nu het 300x60 is geworden haha).

Ik heb niet zo heel veel ruimte om nog druk aan het shoppen te slaan. We moeten voor 18dec een installatietekening aan de bouwer overhandigen. Daarbij moet de bouwer er bij een externe partij nog wel mee akkoord (willen) gaan. Ik ben nu met de aan het project verbonden keukenboer in zee.

Ik begrijp je punt volkomen dat Duitsland voor een gerichte keuken waarschijnlijk een betere keuze zou zijn. Ik zit echter flink krap met mijn tijd (de 18e is dichtbij en er is weinig vrije tijd om hier achteraan te gaan helaas).
Dan heb je nog drie weken. Heb je een NOM woning gekocht? Heb je een kruipruimte? Zit je aan de projectleverancier vast krijg je een stelpost voor de keuken? Het zou de bouwer denk ik een worst wezen bij wie je de keuken koopt, hij strijkt alleen geen geld op als je hem buiten de projectleverancier koopt. Had er echt nog eens goed naar gekeken. 14K voor zo'n "simpele" keuken is echt bizar veel geld.

Vraag bij 123werkbladen eens op wat dat composiet werkblad kost, via keukenkastenfabriek kan je je kasten samen stellen of op ikea site, vervolgens zoek je de internetprijzen ongeveer van de apparatuur tel daar 600-750€ montage bij op en je hebt een richtprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
asdf25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:08:

Dan heb je nog drie weken. Heb je een NOM woning gekocht? Heb je een kruipruimte? Zit je aan de projectleverancier vast krijg je een stelpost voor de keuken? Het zou de bouwer denk ik een worst wezen bij wie je de keuken koopt, hij strijkt alleen geen geld op als je hem buiten de projectleverancier koopt. Had er echt nog eens goed naar gekeken. 14K voor zo'n "simpele" keuken is echt bizar veel geld.

Vraag bij 123werkbladen eens op wat dat composiet werkblad kost, via keukenkastenfabriek kan je je kasten samen stellen of op ikea site, vervolgens zoek je de internetprijzen ongeveer van de apparatuur tel daar 600-750€ montage bij op en je hebt een richtprijs.
Ik heb wat offertes opgevraagd bij wat leveranciers van composiet werkbladen. Nu is er zo'n €2900 voor bedacht, denk dat dit naar beneden kan naar zo'n €2000. Verwacht niet dat het voor heel veel minder kan eerlijk gezegd. Daarbij dus de vraag of we tegen die tijd zin hebben om met allemaal verschillende partijen in zee te gaan.

Wat betreft je opmerking dat 14k bizar veel geld is. Ik kom zoals ik aangaf op zo'n €5000 voor de inhoud. Die kookplaat van Atag is overal zo'n €1500, de zwarte Quooker flex is overal ook zo'n €1500. Die Novy Pure'line compact kom ik eigenlijk ook nergens voor veel minder tegen dan €1300. Ik zie hier dus eigenlij niet zo heel veel ruimte om veel lager uit te komen, tenzij ik voor compleet andere producten/merken ga. De montagekosten liggen rond de €1300. Dat lijkt hoog, maar ook weer redelijk standaard bij keukenboeren in NL. Kan ik vast wat aflullen, maar wellicht is 'gratis' niet helemaal haalbaar? Dan de ombouw voor €3600. Tja....dit is een goeie, maar ik heb nauwelijks tijd om uitgebreid naar Duitsland te rijden. Wat kost het daar dan (Hacker met dezelfde inhoud?)....waarschijnlijk toch ook nog wel €2500 voor een 300x110cm meubel met alle inhoud? Dus van die 13.5k die geoffreerd is blijft in het beste geval 11.5k over, en dan moet ik dus voor het meubel naar Duitsland en voor het werkblad naar een prijsstunter....ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit die 2k 'korting' waard vind. Ben overigens handig genoeg, maar laat het inbouwen van een keuken liever aan de expert over (ook mbt garantie etc)....

Even nog twee andere vragen:

1) Hoe werkt de aansturing van de nieuwste inductieplaten? Is het een kwestie van touch en meteen op de gewenste temperatuur? Of is dit dan een minuut of langer wachten tot het warmer wordt? Hoe responsive is het vergeleken gas die je even harder of zachter zet? Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in de Atag Magna Atag HI9272SVI

2) Wij wilden oorspronkelijk alleen voor een bakoven gaan, maar lezen nu toch ook heel veel over een stoomoven. Stel we gaan voor 2 apparaten in de wandkast, welke zouden het dan moeten zijn? Doe je er dan los een bakoven in en bv los een magnetron/stoomoven combi? Of doe je juist de bakoven/stoomoven combi en een losse magnetron?

[ Voor 13% gewijzigd door GustavSan op 26-11-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 21:57
GustavSan schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:17:

2) Wij wilden oorspronkelijk alleen voor een bakoven gaan, maar lezen nu toch ook heel veel over een stoomoven. Stel we gaan voor 2 apparaten in de wandkast, welke zouden het dan moeten zijn? Doe je er dan los een bakoven in en bv los een magnetron/stoomoven combi? Of doe je juist de bakoven/stoomoven combi en een losse magnetron?
Het hangt af van je prioriteit. Hoeveel denk je de apparaten te gaan gebruiken?
Mijn vrouw bakt graag, dus wij hadden 2 ovens nodig. De ene een combi-stoom, de andere een combi-magnetron.

De magnetron gebruiken we zelden, dus was een extraatje. (Net als stoom overigens)
Gebruik je je magnetron vaak, dan zou ik goed nadenken of dit een combi moet worden. In onze combi kunnen we wel ontdooien en verwarmen, maar een zakje popcorn gaat niet goed komen. Veel is of nog niet gepopped, of verbrand.(onze voorganger een Sharp magnetron van 8 tientjes deedt dat prima)

Voor ons geen issue, maar dat heeft dus met de prio te maken die je eraan geeft.
Overigens alles Siemens IQ-serie, dus was zeker geen goedkope combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
DaWayne schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:50:
[...]

Het hangt af van je prioriteit. Hoeveel denk je de apparaten te gaan gebruiken?
Mijn vrouw bakt graag, dus wij hadden 2 ovens nodig. De ene een combi-stoom, de andere een combi-magnetron.

De magnetron gebruiken we zelden, dus was een extraatje. (Net als stoom overigens)
Gebruik je je magnetron vaak, dan zou ik goed nadenken of dit een combi moet worden. In onze combi kunnen we wel ontdooien en verwarmen, maar een zakje popcorn gaat niet goed komen. Veel is of nog niet gepopped, of verbrand.(onze voorganger een Sharp magnetron van 8 tientjes deedt dat prima)

Voor ons geen issue, maar dat heeft dus met de prio te maken die je eraan geeft.
Overigens alles Siemens IQ-serie, dus was zeker geen goedkope combi.
Ik zie telkens apparaten uit de IQ700 serie van Siemens langskomen. Dat ziet er op zich prima uit en is met prijzen rond €500-€1000 per apparaat wel redelijk goed betaalbaar. We hebben jonge kinderen en gebruiken de magnetron vaak voor het ontdooien van ingevroren brood, kliekjes, ingevroren fruit (besjes etc) en voor het opwarmen van restjes van de dag(en) ervoor. We hebben echter zo'n klein Samsung ding en die kan prima nog een los plekje krijgen in de keuken. Als inbouw echter wel meteen beter is, dan maar een magentron inbouw.

Dan even nagaan welke combi wel/niet gewenst is. Wij gebruiken de oven ook vaak, maar niet 2 tegelijk. Denk dat een losse bakoven en een magentron/stoom combi wat dat betreft dan het handigst is, maar ik ben er nog niet helemaal uit (hebben er ook geen haast mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:27
[...]

Ik heb wat offertes opgevraagd bij wat leveranciers van composiet werkbladen. Nu is er zo'n €2900 voor bedacht, denk dat dit naar beneden kan naar zo'n €2000. Verwacht niet dat het voor heel veel minder kan eerlijk gezegd. Daarbij dus de vraag of we tegen die tijd zin hebben om met allemaal verschillende partijen in zee te gaan.

Wat betreft je opmerking dat 14k bizar veel geld is. Ik kom zoals ik aangaf op zo'n €5000 voor de inhoud. Die kookplaat van Atag is overal zo'n €1500, de zwarte Quooker flex is overal ook zo'n €1500. Die Novy Pure'line compact kom ik eigenlijk ook nergens voor veel minder tegen dan €1300. Ik zie hier dus eigenlij niet zo heel veel ruimte om veel lager uit te komen, tenzij ik voor compleet andere producten/merken ga. De montagekosten liggen rond de €1300. Dat lijkt hoog, maar ook weer redelijk standaard bij keukenboeren in NL. Kan ik vast wat aflullen, maar wellicht is 'gratis' niet helemaal haalbaar? Dan de ombouw voor €3600. Tja....dit is een goeie, maar ik heb nauwelijks tijd om uitgebreid naar Duitsland te rijden. Wat kost het daar dan (Hacker met dezelfde inhoud?)....waarschijnlijk toch ook nog wel €2500 voor een 300x110cm meubel met alle inhoud? Dus van die 13.5k die geoffreerd is blijft in het beste geval 11.5k over, en dan moet ik dus voor het meubel naar Duitsland en voor het werkblad naar een prijsstunter....ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit die 2k 'korting' waard vind. Ben overigens handig genoeg, maar laat het inbouwen van een keuken liever aan de expert over (ook mbt garantie etc)....

Even nog twee andere vragen:

1) Hoe werkt de aansturing van de nieuwste inductieplaten? Is het een kwestie van touch en meteen op de gewenste temperatuur? Of is dit dan een minuut of langer wachten tot het warmer wordt? Hoe responsive is het vergeleken gas die je even harder of zachter zet? Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in de Atag Magna Atag HI9272SVI

Oven hangt ook af van de looks. Siemens is de enige volgebs mij met een 60cm combi. Dus als je 2 x 60 belangrijk vind zit je al vast aan siemens. Als je dan ook nog symmetrie belangrijk vindt, moet je displays gaan vergelijken, dat maakt de keus beperkt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Een andere vraag :).

Weten jullie misschien of er ook universele kastinrichtingsoplossingen bestaan? Ben ik bij de keuze van een keukenmerk ook zo goed als gebonden aan de kastinrichting?

Hetzelfde geldt voor bv lichtoplossingen binnen de keuken. Ik vind het allereerst erg prijzig, en daarbij heb ik vast niet overal licht nodig.

Tips mbt bestaande oplossingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@GustavSan wat zoek je? Kesseböhmer levert bijv. zat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

MAZZA

Barbie is er weer!

GustavSan schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:12:
Een andere vraag :).

Weten jullie misschien of er ook universele kastinrichtingsoplossingen bestaan? Ben ik bij de keuze van een keukenmerk ook zo goed als gebonden aan de kastinrichting?
Misschien eens bij thuiskeukens.nl kijken voor het zelf samenstellen van een hacker keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MAZZA schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:57:
[...]
Misschien eens bij thuiskeukens.nl kijken voor het zelf samenstellen van een hacker keuken.
Die zaak is niet de goedkoopste. Ze hebben erg goede reviews, maar ik ben matig tevreden.
Ze zijn wel 100% transparant qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

MadEgg

Tux is lievvv

Via het nieuwbouw-topic deze ook op het spoor gekomen. Ik heb echt heel veel opgestoken van alle tekeningen en ervaringen.

Hier mijn eigen ervaringen tot nu toe. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we druk bezig met keukeninspiratie opdoen en offertes verzamelen. De projectleverancier levert een standaard keuken voor +- €4000 van SieMatic, met gaskookplaat, combimagnetron, vaatwasser en koelkast van Etna. Aangezien wij een uitbouw van 2,4 in de keuken doen hebben we ruimte voor een kookeiland of schiereiland, en komt de keuken voor ons dus op een heel ander idee uit. Over twee weken hebben we een gesprek met de projectleverancier, waar we gaan kijken in hoeverre we daar goed terecht kunnen.

Ik was erg huiverig nav diverse berichten in dit topic, maar het valt me tot nu toe mee hoe de offertes gaan hier in het noorden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben benieuwd naar de meningen over deze offertes - het lijken mij nette prijzen en veel goedkoper gaan we niet uitkomen, toch?

Daarnaast klonk het verhaal over de stoomoven wel erg mooi, maar zelf hebben we 0 ervaring met stoomovens. Ik ben dus benieuwd of dat echt zo veel beter smaakt als ons verteld is.

Ook sterk punt van twijfel is downdraft in kookplaat icm recirculatie. De waterdamp in de winkel werd goed en geurloos afgezogen en de filmpjes die hier aangehaald werden van de werking bij braden van vlees zagen er best goed uit. Recirculatie klinkt in het kader van energiebesparing dan ook weer gunstig. Echter ben ik benieuwd hoe zoiets zich zou houden bij onze steevaste laat-heel-het-huis-naar-het-eten-ruiken-maaltijd: pannenkoeken. Ik hoop dat iemand me either way kan overtuigen ;)

En doet Systemat echt flink onder voor SieMatic of valt dat best wel mee?

[ Voor 3% gewijzigd door MadEgg op 26-11-2017 22:41 ]

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:16
Ook wij zijn weer een stapje verder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WlIETI1n7cKLZbhijGrczJFK/thumb.png

Op dit moment staan er nog 2 ovens ingetekend. Dit wordt gewoon 1x een 60cm.

De indeling van de keuken is wat ingewikkeld omdat er 3 deuren en 2 ramen inzitten. Aan de rechterkant van de ruimte die nu nog leeg is komt nog een koffiecorner met water en afvoer voor het aansluiten van onze Rocket Piston machine met bonenmaler. Het plan was om deze eerst op het aanrecht te plaatsen maar de keukenbouwer kwam met dit idee.

De linker hoge kast naast het kookgedeelte krijgt aan de bovenkant een een schuine deur die rechtsom opengaat. Onze keuken heeft een klein stukje schuindak vanaf 200cm hoogte ongeveer.

Nu wordt het de jacht naar apparatuur.

Dit is in het voorstel meegenomen:

Vaatwasser SX69M001NL € 391,78
Kookplaat ED775FPC1E - 511,57
Koeler KI24RV60 - 347,50
Steamer CS656GBS1 - 760,33
Oven CB635GBS1 - 460,43
Quooker PRO3FSSTL - 916,86

Ik ben zelf wel gecharmeerd van de neff stoomoven omdat de deur inschuifbaar is bij het openen.
Als je dan verder gaat rondneuzen op de neff site dan staan er erg veel leuke dingen. Je moet alleen geen listprijzen gaan optellen.

In het bovenstaande lijstje is de plafond afzuiger nog niet meegenomen.

Is het verstandig om alle apparatuur van dezelfde fabrikant te nemen ivm garantie? Bij 4 neff apparaten krijg je oko 5 jaar garantie ipv 2 als ik het goed heb.

We zoeken naar een 80 of 90 cm inductie plaat waarbij je de pannen flexibel neer kunt zetten en bij voorkeur digitale snufjes zoals timers, automatisch uitschakelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Afgelopen weekend bij de Reddy langsgegaan (op aanraden van dit topic, had er zelf nog nooit van gehoord), mooie keuken getekend voor het geld. Alleen, de montagekosten.. Het wordt een U-vormige keuken, 275 bij 260 bij 275. Dat is niet zo héél groot. Kosten om de boel neer te zetten: 1600 euro! Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

Shunt

Boe

Anoniem: 922281 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:29:
Afgelopen weekend bij de Reddy langsgegaan (op aanraden van dit topic, had er zelf nog nooit van gehoord), mooie keuken getekend voor het geld. Alleen, de montagekosten.. Het wordt een U-vormige keuken, 275 bij 260 bij 275. Dat is niet zo héél groot. Kosten om de boel neer te zetten: 1600 euro! Is dat normaal?
Tja ik vind zelf ook dat montage kosten vaak een beetje scheef staan naast de kosten van een keuken.
Maar toen ik er was bij reddy waren de montage kosten letterlijk de enige kosten waar op eventueel te onderhandelen viel. Dus wellicht kun je daar nog eens over gaan praten.
Wellicht ook leuk voor ons om te zien over wat voor keuken het gaat of heb je de offerte nog niet binnen?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:50

DJT

MadEgg schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:35:
Via het nieuwbouw-topic deze ook op het spoor gekomen. Ik heb echt heel veel opgestoken van alle tekeningen en ervaringen.

Hier mijn eigen ervaringen tot nu toe. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we druk bezig met keukeninspiratie opdoen en offertes verzamelen. De projectleverancier levert een standaard keuken voor +- €4000 van SieMatic, met gaskookplaat, combimagnetron, vaatwasser en koelkast van Etna. Aangezien wij een uitbouw van 2,4 in de keuken doen hebben we ruimte voor een kookeiland of schiereiland, en komt de keuken voor ons dus op een heel ander idee uit. Over twee weken hebben we een gesprek met de projectleverancier, waar we gaan kijken in hoeverre we daar goed terecht kunnen.

Ik was erg huiverig nav diverse berichten in dit topic, maar het valt me tot nu toe mee hoe de offertes gaan hier in het noorden.

***members only***

Ik ben benieuwd naar de meningen over deze offertes - het lijken mij nette prijzen en veel goedkoper gaan we niet uitkomen, toch?

Daarnaast klonk het verhaal over de stoomoven wel erg mooi, maar zelf hebben we 0 ervaring met stoomovens. Ik ben dus benieuwd of dat echt zo veel beter smaakt als ons verteld is.

Ook sterk punt van twijfel is downdraft in kookplaat icm recirculatie. De waterdamp in de winkel werd goed en geurloos afgezogen en de filmpjes die hier aangehaald werden van de werking bij braden van vlees zagen er best goed uit. Recirculatie klinkt in het kader van energiebesparing dan ook weer gunstig. Echter ben ik benieuwd hoe zoiets zich zou houden bij onze steevaste laat-heel-het-huis-naar-het-eten-ruiken-maaltijd: pannenkoeken. Ik hoop dat iemand me either way kan overtuigen ;)

En doet Systemat echt flink onder voor SieMatic of valt dat best wel mee?
Zo te lezen ben je bij Keukenmaxx geweest? Ik was een paar weken geleden in Hoofddorp en daar zei de verkoper toch echt dat Systemat, Next125 en Siematic vergelijkbaar waren. Anyway; de XXLine van Keukenmaxx is ook Häcker Systemat wist diezelfde verkoper mij te vertellen. Ik kan je aanraden om eens vlak over de grens bij Faber möbel te gaan kijken als je Häcker wilt (wel afspraak maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:34:
[...]

Tja ik vind zelf ook dat montage kosten vaak een beetje scheef staan naast de kosten van een keuken.
Maar toen ik er was bij reddy waren de montage kosten letterlijk de enige kosten waar op eventueel te onderhandelen viel. Dus wellicht kun je daar nog eens over gaan praten.
Wellicht ook leuk voor ons om te zien over wat voor keuken het gaat of heb je de offerte nog niet binnen?
Greeploos, hoogglans wit, Zanussi-apparatuur, multiplex blad (lijkt wat groen/bruinig, is in het echt gewoon donkergrijs).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tZulUNq.jpg

Kosten (ex montage) net onder de 7k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

DJT schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:40:
[...]
Zo te lezen ben je bij Keukenmaxx geweest? Ik was een paar weken geleden in Hoofddorp en daar zei de verkoper toch echt dat Systemat, Next125 en Siematic vergelijkbaar waren. Anyway; de XXLine van Keukenmaxx is ook Häcker Systemat wist diezelfde verkoper mij te vertellen. Ik kan je aanraden om eens vlak over de grens bij Faber möbel te gaan kijken als je Häcker wilt (wel afspraak maken).
Nee, geen Keukenmaxx.

Members only:

Ik zou niet weten of ik Häcker wil ;) SieMatic ziet er mooi uit. De Systemat kasten die we zagen ook. Beide greeploos overigens. Qua uiterlijk hebben we niet echtt voorkeur. Wel willen we graag kastjes die zeker een jaar of 15 meegaan zonder dat de scharnieren los gaan hangen of de toplaag los gaat laten. Maar ja, dat zie ik er niet direct aan af (behalve aan de prijs misschien).

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:50

DJT

MadEgg schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:52:
[...]
Ik zou niet weten of ik Häcker wil ;) SieMatic ziet er mooi uit. De Systemat kasten die we zagen ook. Beide greeploos overigens. Qua uiterlijk hebben we niet echtt voorkeur. Wel willen we graag kastjes die zeker een jaar of 15 meegaan zonder dat de scharnieren los gaan hangen of de toplaag los gaat laten. Maar ja, dat zie je ik niet direct aan af (behalve aan de prijs misschien).
Dan denk ik dat je met Systemat kwalitatief wel goed zit. Qua design is er ook nog een klein verschil; het stramien van de korpushoogte is telkens 130mm waardoor de deurtjes van de onderkast 780mm zijn, dan kan je af met een wat minder hoge plint. Ziet er mijns inziens strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

Shunt

Boe

MadEgg schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:52:
[...]

Nee, geen Keukenmaxx.

***members only***

Ik zou niet weten of ik Häcker wil ;) SieMatic ziet er mooi uit. De Systemat kasten die we zagen ook. Beide greeploos overigens. Qua uiterlijk hebben we niet echtt voorkeur. Wel willen we graag kastjes die zeker een jaar of 15 meegaan zonder dat de scharnieren los gaan hangen of de toplaag los gaat laten. Maar ja, dat zie je ik niet direct aan af (behalve aan de prijs misschien).
Laat je vooral niet gek maken door het oeverloos slap gelul van een DMG verkoper.
Alle twee de merken horen gewoon tot het hogere segment.
Een ikea kast kan ook goed 15 jaar mee (zolang je er netjes mee om gaat).
En daar zit het nu net als je netjes met een hornbach keuken om gaat kan die ook 15 jaar mee.
Alleen de midden klasse en hogere segment keukens zijn vaak net wat meer hufterproef als het aan komt op scharnieren.

Zo'n beetje alles in het midden segment kan wat jij er van verwacht het verschil tussen midden segment en hoog segment zit met name in de opties die je er bij kunt kiezen en materiaal keuze. De rest van de verschillen zul je zelf waarschijnlijk amper tot nooit merken.

De monteur die onze keuken aan het zetten was beschreef het mooi, een middensegment kast moet je voor boren voor je ze aan elkaar monteert. Een hoog segment keuken kun je de schroef gewoon direct door schroeven. Een laag segment keuken kast moet je alle twee voor boren en zorgen dat alles PERFECT recht staat anders trek je alsnog een gat.

Wij hebben zelf voor een midden segment kast gekozen (Pronorm, Silverline). Want wij hadden geen gekke eisen voor de frontjes greepjes of lades en inrichting. Wil je zoals een paar mensen in dit topic een super gaaf frontje met aluminium profiel glas en een speciaal kast frontje tja dan zul je vanzelf bij de hogere segment keukens uit komen.

Let echter wel goed op tussen de kastjes zit niet veel verschil tussen de merken maar lades kan een extreem groot verschil zijn. Ik zou daar van ieder type kastje dat je wilt in je keuken de lades eens flink in de handen nemen en goed bewegen om er zeker van te zijn dat het de kwaliteit is die je er van verwacht.

Verder snap ik alleen niet zo goed hoe je de vaatwasser amper zou gebruiken?
Dan heb je of geen keuken nodig want je eet alleen van plastic bakjes. Of je hebt grootmoeders servies in de kast staan en dat mag niet in de vaatwasser?
Just de vaatwasser is iets waar ik niet op zou bezuinigen, dat ding staat vaak toch aan als je mensen over de vloer hebt (denk feestjes) dan wil je dat hij toch wel een beetje stil is en vooral snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 27-11-2017 09:03 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

asdf25 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:22:
[...]

Wat gaan jullie per onderdeel betalen kasten/ meubels, blad, apparatuur en montage en wat voor merk keuken is het? Ben namelijk benieuwd, eerste keuken hier die ik zie die haast identiek wordt aan die van mij, alleen moet ik nog beslissen.
De kosten van de meubels en het blad is € 7200,-
Dat is dan met een keramisch werkblad van 6mm met een afmeting van 70 x 360 cm. In de kastenwand zijn de twee keukenkastjes onder de apparaten voorzien van 2 x 3 laden.

Het model en merk is volgens mij Schuller Super+ NOV Nardini. De keuken laten we plaatsen door http://www.debeer-montage.nl kosten moet ik nog opvragen, maar ze zijn niet duur.

De apparaten zitten op € 7100,- dus mijn totaal is wat hoger dan ik vooraf aangaf. Komt omdat we ook een droger en een wasmachine op de offerte hebben staan die ik eraf moest halen, dat ging in eerste instantie dus verkeerd.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
DJT schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:55:
[...]

Dan denk ik dat je met Systemat kwalitatief wel goed zit. Qua design is er ook nog een klein verschil; het stramien van de korpushoogte is telkens 130mm waardoor de deurtjes van de onderkast 780mm zijn, dan kan je af met een wat minder hoge plint. Ziet er mijns inziens strak uit.
Geldt dit voor de Systemat of Siematic?

Verder: bij ons is nu een Systemat voorgesteld, maar ik heb even heel goed naar alle kleurenopties gekeken en ik weet niet zeker of we eruit gaan komen. Is er bij een Siematic keuken meer keuze in frontkleuren of is het allemaal vergelijkbaar?

En klopt het verder wel wat hierboven aangegeven wordt? Kan een Siematic even duur zijn als een Hacker Systemat? De verkoper gaf hier in ons geval aan dat Siematic wel een klasse hoger/beter is..

[ Voor 12% gewijzigd door GustavSan op 27-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 19:55

RoyK

Hobby tekenaar

Wellicht kunnen jullie mij een goede richting induwen. Sinds dat de keuken bijna 10 jaar geleden geplaatst is, hebben we al jaren te maken met het uitvallen van lichtjes. Eerst dacht ik dat het de trafo was van de set lampjes die we van de winkel hadden ontvangen. Maar ook de lampjes van een nieuwe set verlichting geeft om de paar weken / maanden de geest. Hetzelfde geld voor de lampjes in de afzuiger. Ze gaan gewoon stuk.

Een effect dat ook opvalt is dat als ik de Senseo aan zet, of de waterkoker.. dat de verlichting in de keuken (en in de WC) een beetje flikkert. Je ziet het net niet met het blote oog, maar wel als je er naast kijk. Dan zie je het een heel klein beetje springen in lichtsterkte. Als de koffie uit gaat, is het weer rustig.

De keuken heeft uiteraard een paar eigen groepen. Wat kan er mis zijn en kan ik zelf iets doen om een issue boven water te halen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een flinke preview (meer teaser) van onze keuken.
Koof/verlaagd plafond met led-strip en veel spotjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kxnUCmw.jpg

Plafondunit van novy moet nog opgehangen worden, maar de gevelmotor is al geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qmGcu30.jpg

Wel even getest: van binnen is het stil. Zelfs op max afzuiging nog veel stiller dan mijn vorige afzuigkap op stand 2.
Mijn motorloze afzuigkap op mechanische ventilatie op 3 is dan wel weer vergelijkbaar, maar dat werkt voor geen meter.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Krijg je nog plinten? Of heb je deze gewoon nog niet ingeklikt?

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 27-11-2017 13:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:27
Wij willen in de keuken een vensterbank van hetzelfde materiaal en kleur als het keukenblad. Nu hebben wij een Jetstone keramiek werkblad in de kleur basalt black.

De keukenleverancier heeft een prijsopgave gemaakt voor de vensterbank, van maarliefst €1200,-. 123 werkbladen levert een vensterbank/blad van het merk neolith, voor minder dan de helft van deze prijs. Heeft een van jullie wellicht een idee waar dit verschil in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dewil1990 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:38:
Wij willen in de keuken een vensterbank van hetzelfde materiaal en kleur als het keukenblad. Nu hebben wij een Jetstone keramiek werkblad in de kleur basalt black.

De keukenleverancier heeft een prijsopgave gemaakt voor de vensterbank, van maarliefst €1200,-. 123 werkbladen levert een vensterbank/blad van het merk neolith, voor minder dan de helft van deze prijs. Heeft een van jullie wellicht een idee waar dit verschil in kan zitten?
De winstmarge van de keukenboer, doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
kmf schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:49:

[afbeelding]

Welke ledstrips heb je? Hue toevallig?

Ben je niet bang dat de combi ledstrip boven en spotjes (naar) beneden too much zijn? Ik overweeg hetzelfde, maar twijfel....wil het er niet als een kermis uit laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

GustavSan schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:52:
[...]

Welke ledstrips heb je? Hue toevallig?

Ben je niet bang dat de combi ledstrip boven en spotjes (naar) beneden too much zijn? Ik overweeg hetzelfde, maar twijfel....wil het er niet als een kermis uit laten zien :)
Ik heb een goedkope, lage led-ratio ledstrip gebruikt hiervoor. Bovenverlichting moet heel subtiel blijven. Is ook enkel (koel) wit.
Nog geen idee hoe het in de avond er uit zal zien. De ledstrip zit er nog niet vast in. Maar daarentegen ligt ie vrij diep in de koof. Deze loopt door vanuit woonkamer t/m keuken.

Bedoeling is dat de ledstrip met koogeek-adapter bediend kunnen worden.

Led-spotjes zijn dimbaar en vooral bedoeld als werkverlichting. Die zijn verdeeld in keuken en woonkamer. Ik denk dat het in de praktijk mee gaat vallen. In het buitenland heb ik nog meer verlichting gezien.
Een kermis zal het niet worden zolang je geen rgb-licht gebruikt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Shunt schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:02:
[...]
Laat je vooral niet gek maken door het oeverloos slap gelul van een DMG verkoper.
Alle twee de merken horen gewoon tot het hogere segment.
Een ikea kast kan ook goed 15 jaar mee (zolang je er netjes mee om gaat).
En daar zit het nu net als je netjes met een hornbach keuken om gaat kan die ook 15 jaar mee.
Alleen de midden klasse en hogere segment keukens zijn vaak net wat meer hufterproef als het aan komt op scharnieren.
Er lopen wel twee kleine kinderen rond dus hufterproof is zeker wel belangrijk. Een softclose sluiting zou ook zeer prettig zijn. Dat ik de DMG verkoper met een flinke schep zout moet nemen was mij al duidelijk. Hij gebruikte het feit dat SieMatic veel beter zou zijn dan Systemat wel als argument om te bekrachtigen hoeveel moeite hij voor ons moest gaan doen om onder de offerte die wel al hadden te gaan zitten. Op basis van de reacties hier zou ik daar dus niet voor gaan vallen - maar alsnog kwam het denk ik best op een interessante prijs uit.
De monteur die onze keuken aan het zetten was beschreef het mooi, een middensegment kast moet je voor boren voor je ze aan elkaar monteert. Een hoog segment keuken kun je de schroef gewoon direct door schroeven. Een laag segment keuken kast moet je alle twee voor boren en zorgen dat alles PERFECT recht staat anders trek je alsnog een gat.
Mja, de IKEA valt ook onder laagsegment maar daar is alles wel voorgeboord ;) Gaat niet helemaal op dus. Maar goed, de montage is eenmalig en voor mij sowieso niet een reden om voor een duurder of goedkoper merk te kiezen. Bij de DMG-verkoper was montage sowieso gratis "want wij waren daarvoor ingeloot". :+
Verder snap ik alleen niet zo goed hoe je de vaatwasser amper zou gebruiken?
Dan heb je of geen keuken nodig want je eet alleen van plastic bakjes. Of je hebt grootmoeders servies in de kast staan en dat mag niet in de vaatwasser?
Just de vaatwasser is iets waar ik niet op zou bezuinigen, dat ding staat vaak toch aan als je mensen over de vloer hebt (denk feestjes) dan wil je dat hij toch wel een beetje stil is en vooral snel.
Nee, de vaatwasser wordt alleen gebruikt als ik van huis ben. Ik vind afwassen leuk en het kost mij veel minder tijd dan een vaatwasser inladen, laten draaien en weer uitladen. Mijn vrouw is het daar niet mee eens ;) Als ik van huis ben zonder mijn vrouw, wat niet vaak voorkomt, zal de vaatwasser dus gebruikt worden, en dat is dan ook gelijk de enige reden dat er überhaupt een vaatwasser in de nieuwe keuken komt. We hebben er nu ook een maar die staat ook vrijwel altijd stil. Voor die paar wasbeurten per jaar ga ik niet €1000,- of meer aan een vaatwasser uitgeven. Voor €500,- moet het echt wel bekeken zijn wat mij betreft.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heeft iemand hier al ervaring (foto's ;)) van de nieuwe Siemens Black steel ovens? Ik was van plan donkere kastjes te nemen (licht werkblad) en ben benieuwd hoe het eruit ziet in een nieuwe keuken.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 27-11-2017 17:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
kmf schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:49:

[afbeelding]

Plafondunit van novy moet nog opgehangen worden, maar de gevelmotor is al geplaatst
[afbeelding]

Wel even getest: van binnen is het stil. Zelfs op max afzuiging nog veel stiller dan mijn vorige afzuigkap op stand 2.
Mijn motorloze afzuigkap op mechanische ventilatie op 3 is dan wel weer vergelijkbaar, maar dat werkt voor geen meter.

[...]

Plinten liggen op de keuken. Die worden van d'r week geïnstalleerd. Komt goed dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
GustavSan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:58:
[...]

Mooi geworden :).

Hoe bevalt die Novy Pure'line? Is het de compact of de gewone (met hogere inbouwdiepte)? Kun je de leds in de wasemkap makkelijk vervangen en is de kleur ok (niet te koud, zeker niet te warm? Wij overgen de Pure'line Compact 90cm (120cm lijkt me niet zo nodig met een inductieplaat van 90cm?) en willen in de koof een aantal gu10 spots van Philips Hue verwerken...je ervaringen zijn meer dan welkom!
Bevalt prima. Vind het allermooiste de integratie met de inductiekookplaat. Verder zijn de spotjes heel makkelijk vervangbaar. Heb naast de koof al HUE lampen dus ik vervang ze niet.

Afzuigkap doet het prima.

PS, oeps, per ongeluk onder elkaar gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
[...]

De helft lijkt me eerder reëel. Een keuken zoals je uitgezocht hebt moet in 6uur met twee man wel geplaatst kunnen worden. 12uur x 45€ = 540€ dan heb je ongeveer 100€ aan klein materiaal. Alleen rekent een keukenboer denk ik met 2 x 8uur omdat hij die andere twee uur vaak moeilijk kan opvullen. Bij een standaard blok van 1,80 (3 onderkasten en 3 bovenkasten) heb je ongeveer 2 a 3uur werk inclusief monteren (multiplex) blad en kraan.

Bijna elke keukenleverancier levert ook keukenbladen, dus die hoef je niet apart ergens anders te shoppen. Ik ga ook niet her en der overal onderdelen ophalen, dat is mijn een besparing van 1000€ ook niet waard.

Waarom waag je er geen telefoon/ mail aan wellicht willen ze ook wel een prijsopgave maken zonder dat ze je zien. Ik denk ook niet dat je keuken onder de 10k kan maar 14k wat je nu geoffreerd krijgt is veel te veel. Geen idee waar je woont maar het kost je wellicht een dag om 2k te besparen, zo snel verdien ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 15:35
MadEgg schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:01:
[...]
Nee, de vaatwasser wordt alleen gebruikt als ik van huis ben. Ik vind afwassen leuk en het kost mij veel minder tijd dan een vaatwasser inladen, laten draaien en weer uitladen. Mijn vrouw is het daar niet mee eens ;) Als ik van huis ben zonder mijn vrouw, wat niet vaak voorkomt, zal de vaatwasser dus gebruikt worden, en dat is dan ook gelijk de enige reden dat er überhaupt een vaatwasser in de nieuwe keuken komt. We hebben er nu ook een maar die staat ook vrijwel altijd stil. Voor die paar wasbeurten per jaar ga ik niet €1000,- of meer aan een vaatwasser uitgeven. Voor €500,- moet het echt wel bekeken zijn wat mij betreft.
Hmm uitdagend om minder tijd kwijt te zijn door met de hand af te wassen dan de vaatwasser gebruiken. Die staat toch gewoon snachts te draaien. Uitruimen kan toch veel sneller dan bijv bord voor bord afdrogen en op zn plek te zetten. Met uitruimen pak je in 1x alle borden en klaar.

En het andere grote voordeel van de vaatwasser tov handmatig is vooral een opgeruimde keuken. Je vaat staat niet te stinken op het aanrecht of in de gootsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

jogaa schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:57:
[...]
Hmm uitdagend om minder tijd kwijt te zijn door met de hand af te wassen dan de vaatwasser gebruiken. Die staat toch gewoon snachts te draaien. Uitruimen kan toch veel sneller dan bijv bord voor bord afdrogen en op zn plek te zetten. Met uitruimen pak je in 1x alle borden en klaar.

En het andere grote voordeel van de vaatwasser tov handmatig is vooral een opgeruimde keuken. Je vaat staat niet te stinken op het aanrecht of in de gootsteen.
De meeste afwas wordt geproduceerd tijdens het koken en eten, daarvoor staan er een paar ontbijtbordjes en wat kopjes, daar stoor ik mij absoluut niet aan. Na het eten ben ik 15 minuten bezig om alles af te wassen en weer op te bergen. Met de vaatwasser ben ik minstens 10 minuten bezig met inladen, mede omdat ik de pannen e.d. er tussenuit moet vissen om die apart af te wassen omdat anders de anti-aanbaklaag vernaggeld wordt, en omdat anders sowieso niet alles in de vaatwasser past.

Uitladen kost me ook weer een minuut of 5 en in de tussentijd heeft de vaatwasser ook nog eens minstens een uur nodig voordat de boel weer schoon is. Als hij 's nachts draait moet ik er 's ochtends vroeg nog weer mee in de weer, en dan heb ik er juist geen tijd voor.

Daarnaast vinden de printjes op de glazen, broodbakjes en dergelijke het agressieve vaatwasmiddel absoluut niet leuk waardoor alles afgesleten is na een paar rondjes in de vaatwasser.

Iedereen moet zelf lekker weten wat hij doet :P maar voor mij is een vaatwasser een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 20:40
Als je niet weet dat je een probleem hebt betekend nog niet dat hij er niet is. Getuige de vaatwasser in de meeste huishoudens is het er dus wel. Moeders was er ook zo een totdat ik een nieuwe keuken had geplaatst, de niet-vaatwasserbestendige spullen heb vervangen voor wel-vaatwasserbestendige spullen en een praktische Miele onder het werkblad heb geschoven. Je raad het al, die gaat nooit meer terug.

Iedereen moet zeker zelf weten wat hij doet maar geniet van je onwetendheid zolang het nog duurt he :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:33

JB

Cédric roelt!

Sport_Life schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:23:
Heeft iemand hier al ervaring (foto's ;)) van de nieuwe Siemens Black steel ovens? Ik was van plan donkere kastjes te nemen (licht werkblad) en ben benieuwd hoe het eruit ziet in een nieuwe keuken.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/d4705c259630a9e070e8d1f55ac04d49b64c5e68/?url=http%3A%2F%2Fimgup.nl%2Fimages%2F2017%2F11%2F02%2F36823BDF-25CB-470C-A3ED-3E17AFBE8025.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

leecher schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:28:
Als je niet weet dat je een probleem hebt betekend nog niet dat hij er niet is. Getuige de vaatwasser in de meeste huishoudens is het er dus wel. Moeders was er ook zo een totdat ik een nieuwe keuken had geplaatst, de niet-vaatwasserbestendige spullen heb vervangen voor wel-vaatwasserbestendige spullen en een praktische Miele onder het werkblad heb geschoven. Je raad het al, die gaat nooit meer terug.

Iedereen moet zeker zelf weten wat hij doet maar geniet van je onwetendheid zolang het nog duurt he :+
Geen onwetendheid. Ik heb een vaatwasser staan in mijn huidige woning. Ik heb het ook een tijdje lang geprobeerd. Maar ik stoor me er alleen maar aan dat ik lang aan het puzzelen ben om alles er in te krijgen, onderscheid moet maken tussen wat er wel en wat er niet in kan en daarna ook nog eens lang moet wachten voordat ik verder kan. Daarnaast komt het er vaak nog niet schoon uit ook, maar daar is een nieuwere/betere/duurdere ongetwijfeld beter in.

Ik zeg niet dat het een niet-bestaand probleem is, het is alleen een voor mij niet bestaand probleem. Dat kwartiertje afwassen terwijl mijn vrouw de kinderen in de pyjama helpt is lekker even tot rust komen. Mijn vrouw is het daar niet mee eens en als ik van huis ben wordt de vaatwasser dus wel gebruikt. Maar die paar dagen per jaar dat dat voorkomt rechtvaardigen geen Miele ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 21:56
Heel toevallig dat ik dit zie hier, wij hebben er zo 1 op werk, in de vorm van een combi oven/magnetron.. Beetje ingewikkeld menu, maar doet het verder prima. Mooi ding ook, met mooie binnenverlichting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Heel fijn dat je dit post. Had alleen de foto's op de Siemens website gezien. Ik vind ze er erg mooi uitzien in het eggie..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 28-11-2017 16:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
Sport_Life schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:23:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/jjwvfq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dzjms3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2nvyw0k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 09:52
GAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:58:
[...]

Klopt, dat heb ik ook. Het is tot op de centimeter op maat gemaakt en ook gemaakt van hout ipv standaard keuken triplex met folie etc. Tot op heden is de interieurbouwer waar ik nu mee werk 1000 euro duurder dan de gemiddelde prijs keukenzaken. Ook mooi dat alles standaard lades zijn bij hem. Ook in de hoge kasten. Er komen lades in van Blum:
https://www.blum.com/nl/nl/01/60/40/
Als ik straks de opstelling klaar heb zal ik wel wat foto's en prijs posten. De apparatuur kan ik via hem kopen, maar hij geeft zelf al aan dat online goedkoper is. Als ik het zelf bestel, zal hij alles monteren.

Ik gok dat ik toch voor de 1m20 koelkast en vriezer ga. Vooral omdat een 1m40 vriezer erg schaars is. Bij de online sites en Siemens zelf houd ik maar 1 type over als ik filter op 1m40 die kost dan ook direct 1000+ euro. Opzicht heb ik wel genoeg aan een vriezer van 88cm, maar volgens mij krijg ik een heel lelijk lijnenspel als ik niet een koelkast en vriezer uitkies die even hoog zijn.

Apparatuur die ik nu voor ogen heb:
-Koelkast KI41RAD40
-Vriezer GI41NAC30
-Stoomoven CS856GPS1
-Combi magnetron CM676GBS1
-Kookplaat Novy 1755
-Plafondafzuiging NOVY 6835
-Kraan Quooker of FLOWW perfect 4 chilled

Ik wilde eerst alles Siemens, maar die hebben helaas NOG geen optie om de plafond afzuiging te bedienen via de kookplaat. Een losse afstandsbediening lijkt mij echt een drama. Die zal bij ons kwijt raken, in een la belanden etc etc.
Wat is het trouwens uiteindelijk geworden? Ik moet zeggen dat jouw keuken wel erg begint te lijken op wat ik zelf voor ogen heb nu. Nu ook met een interieurbouwer gesproken, binnenkort even over de prijzen gaan hebben. :)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:59
De Volkskrant heeft vandaag artikel gepubliceerd over een consumentenbondonderzoek naar de praktijken van keukenboeren. De conclusies komen toch wel overeen met wat hier vaak gezegd is.

Alleen ikook, Ikea, kvik en Superkeukens (van de ketens) zetten je niet onder druk en hebben vaste prijzen.

https://www.volkskrant.nl...3eb0032caac2aede7f7a1ef67

[ Voor 11% gewijzigd door keko12 op 29-11-2017 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
keko12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:27:
Alleen ikook, Ikea, kvik en Superkeukens (van de ketens) zetten je niet onder druk en hebben vaste prijzen.
Er zijn echt wel meerdere keuken bedrijven die dat doen (zoals Bemmel en Kroon). al hangt het ook erg van de verkoper af hoe die met je omgaat (ik ben nooit bij DMG geweest voor een keuken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

keko12 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:27:

https://www.volkskrant.nl...3eb0032caac2aede7f7a1ef67
jongetje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:58:
[...]

Er zijn echt wel meerdere keuken bedrijven die dat doen (zoals Bemmel en Kroon). al hangt het ook erg van de verkoper af hoe die met je omgaat (ik ben nooit bij DMG geweest voor een keuken).
Bemmel en Kroon heeft geen vaste prijzen, want ze geven vaak korting ;)
Het is wel zo dat hun "vraagprijs" gewoon al goede prijzen zijn. Het is duidelijk dat zij veel marge kunnen inleveren vanwege de keukenapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@kmf Bij ikook was er ook nog van alles mogelijk met de prijs dus daar was ook korting mogelijk, net als bij Superkeukens "omdat je ons huismerk neemt kunnen we wel wat met de prijs doen omdat we groot inkopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

jongetje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:22:
@kmf Bij ikook was er ook nog van alles mogelijk met de prijs dus daar was ook korting mogelijk, net als bij Superkeukens "omdat je ons huismerk neemt kunnen we wel wat met de prijs doen omdat we groot inkopen".
Bij superkeukens hielden ze heel erg vast aan hun prijzen toen ik er ging, maar hun assortiment is dan ook flink wat minder dan bij B&K. Volgens mij waren mijn apparaatwensen grotendeels buiten hun standaard lijstje. Want de verkoper moest wel heel vaak de boeken bij halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Uiteindelijk moet je ook een goed gevoel aan de zaak overhouden en daar heeft de verkoper een hele grote rol in. Als die onderuit gezakt even snel een keuken in elkaar klikt of juist heel erg meedenkt. Dan wil ik daar best iets meer (in redelijkheid) voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:16

rSNNN

Titel ondertitel

Wij hebben ook een keuken gekocht bij Superkeukens en waren daar super goed geholpen. We hebben wel bij andere keukenboeren een offerte opgevraagd, maar we werden nergens zo fijn geholpen als bij SK. Voor wat we hebben gekregen hebben we ook wel een redelijke prijs betaald wat mij betreft.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:17:
[...]

[...]

Bemmel en Kroon heeft geen vaste prijzen, want ze geven vaak korting ;)
Het is wel zo dat hun "vraagprijs" gewoon al goede prijzen zijn. Het is duidelijk dat zij veel marge kunnen inleveren vanwege de keukenapparatuur.
Het is toch logisch dat er van een netto keukenprijs onder de streep nog korting af gaat als je een grote keuken besteld. Een keuken van 20k verkopen is nauwelijks meer werk dan een keuken van 5k verkopen. Het rechtvaardigt daarom niet een margeverschil van duizenden euro’s. Daarom krijg je die extra korting. In bijna alle retail kan je extra korting krijgen als je een grote bestelling doet. Moet je coolblue maar eens bellen als je veel spullen tegelijk probeert te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Mooie setup.
Hangt jouw bak bewust los van het plafond? Waarom heb je hiervoor gekozen?

Members only:

[ Voor 63% gewijzigd door GustavSan op 29-11-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Hij hangt niet los, er zit een terugval in van een paar cm een paar cm onder het plafond. Geeft een veel ruimtelijker effect.
En omdat het kan heb ik er een ledstrip in weggewerkt. Maar die moet ik nog aansluiten.

Overigens alles zelf gedaan icm met hulp van schoonvader welke in de keukenhandel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:34
Steephh schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:18:
[...]

Wat is het trouwens uiteindelijk geworden? Ik moet zeggen dat jouw keuken wel erg begint te lijken op wat ik zelf voor ogen heb nu. Nu ook met een interieurbouwer gesproken, binnenkort even over de prijzen gaan hebben. :)
Ik ben voor de ZZP'er interieurbouwer gegaan. Die was maar iets duurder dan de keukenzaken en dan helemaal op maat. Ik heb ook gesproken met een interieurbouwer met showroom, die vloog er echt duizenden euros overheen. Nadeel van die ZZP'er is dat het een vakman is die hele mooie dingen maakt maar niet echt kan verkopen. Dat deel richting mijn vrouw heb ik daarom maar gedaan. :).

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb1969
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06 09:03
Nog even jullie hulp nodig met de verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BrvO4lk.png

Ik heb nu een ontwerp gemaakt met 2 inbouwspotjes boven spoeleiland (grijze vlak met groene spoelbak) en 4 inbouwspotjes als basisverlichting in de keuken. Het lichtgrijze vlak is de schuine afzuigkap (die 2 kleine led lampjes van 1,5W van zichzelf heeft). Het gele vlak is de koelvriescombinatie van 208cm hoog, en de rode is de hoge kast met oven (ook 2,08cm hoog). Plafond is 240cm hoog.

Vragen die ik heb:
- is de werkverlichting boven spoeleiland voldoende (uitgaande van 5W LED spot, dimbaar philips hue)?
- zit de basisverlichting op de juiste plek en zijn 4 5w spots te veel of te weinig?
- welke alternatieve ideeen hebben jullie voor mij?

Alvast bedankt,

Groet Peter

[ Voor 5% gewijzigd door peterb1969 op 29-11-2017 21:31 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:30
Magicw00b schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:21:
Hij hangt niet los, er zit een terugval in van een paar cm een paar cm onder het plafond. Geeft een veel ruimtelijker effect.
En omdat het kan heb ik er een ledstrip in weggewerkt. Maar die moet ik nog aansluiten.

Overigens alles zelf gedaan icm met hulp van schoonvader welke in de keukenhandel zit.
Zoiets wil ik ook. Heb jij ergens een goed ontwerp gevonden?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

F*ck. Terug bij af.

Ikea keuken (met Siemens apparatuur en niet-Ikea blad en kraan) blijft staan maar de hele verbouwing van de keuken, badkamer, toilet, etc, kunnen we waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe partij. Diegene met wie we in zee wilden gaan (en letterlijk 1 dag voor het tekenen van de offerte zaten) blijkt opeens op bijna het dubbele van ons budget uit te komen. Ze willen niet zakken, dus kans is bijna 100% dat we op zoek gaan naar een ander.

EDIT: Ze wisten vanaf dag 1 (ongeveer een half jaar geleden) welk budget we hadden. Ze hebben alleen dat budget nooit bewaakt en opeens komt er dan een totaal bedrag uit dat dusdanig af wijkt, dat het voor ons absoluut geen serieuze optie meer is.

[ Voor 26% gewijzigd door unezra op 30-11-2017 07:23 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magicw00b
Snowhite0901 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 01:16:
[...]

Zoiets wil ik ook. Heb jij ergens een goed ontwerp gevonden?
wat bedoel je met ontwerp? hoe te bouwen?

Dat is niet zo heel moeilijk. Eerst een rechthoekig frame tegen het plafond gemaakt met balken van vuren balken van 44x69. Vervolgens stroken underlayment gezaagd op de juiste breedte en die hier aan de zijkant van de balken tegenaan geschroefd. Vervolgens de doos die ontstaat van binnenuit verstevigd met dwarsbalken en een frame gemaakt voor de afzuigkap.
Om de terugval te realiseren heb ik vervolgens rondom nog een laag underlayment geschroeft die 1,5 cm minder breed zijn dat de eerste laag. En daar weer stucplaten tegenaan geschroeft. op die manier heb ik een terugval van 2cm+ gerealiseerd.

omdat ik in DM vragen kreeg, hierbij een zij-aanzicht van de constructie:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2r5qcr6.png

[ Voor 7% gewijzigd door Magicw00b op 30-11-2017 11:07 ]

• GustavSan
Magicw00b schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:21:

Ok. Duidelijk. Ik heb liever een lightstrip onder dan boven. Daarbij vind ik het zwevende van wat er tot nu toe van heb gezien juist niet zo mooi, wil juist dat het zo min mogelijk opvalt en zoveel mogelijk is weggewerkt in het plafond. Ik wil daarom voor de Novy Pure'line Compact gaan, want die is 'maar' 19,5 cm diep.

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door GustavSan op 30-11-2017 12:14 ]

• Reinier

Reinier

\o/

februari 2019?
Dan zou ik nog even wachten met specifieke keuzes maken...

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

GustavSan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:40:
[...]

Ok. Duidelijk. Ik heb liever een lightstrip onder dan boven. Daarbij vind ik het zwevende van wat er tot nu toe van heb gezien juist niet zo mooi, wil juist dat het zo min mogelijk opvalt en zoveel mogelijk is weggewerkt in het plafond. Ik wil daarom voor de Novy Pure'line Compact gaan, want die is 'maar' 19,5 cm diep.

***members only***
Wat betreft je apparatuur. Ik zou de EX975LXC1E inductieplaat pakken. Hoewel de adviesprijs op de Siemens website hetzelfde is, betaal je uiteindelijk ongeveer € 250,- meer voor de Studioline. De EX975LXC1E heeft niet dat extra donkere glas waardoor je er "doorheen" kan kijken als je er direct licht op hebt staan, bijvoorbeeld van de afzuigkap. Ik verwacht echter dat dit meevalt gezien de grijze flexzones veel glas bedekt en omdat je een plafond afzuigkap hebt.

De oven gaat er aan het eind van dit jaar uit. Dus ik zou alvast gaan kijken naar de nieuwe serie (black steel). Maar als je de keuken pas in feb 2019 nodig hebt zou ik pas over driekwart jaar op zijn vroegst gaan kijken.

Als een god in Nijmegen.

• Magicw00b
[...]

***members only***
potver, die compact was er nog niet toen wij bestelde.. had toch weer 10cm hoogte gescheeld. Maar juist door de terugval wordt het niet zon blok aan het plafond vind ik zelf.

• kmf
  • Niet online

kmf

Magicw00b schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:21:
[...]

potver, die compact was er nog niet toen wij bestelde.. had toch weer 10cm hoogte gescheeld. Maar juist door de terugval wordt het niet zon blok aan het plafond vind ik zelf.
ik ben blij dat ik niet voor de "compact-adapter" heb gekozen. Nu kan ik de afzuigkap ook gewoon direct bedienen. Als ie 10cm hoger zat lukt het me niet meer :)

• Magicw00b
Klopt ook wel weer. Maar ondanks dat ik 192cm lang ben moet ik nu ook moeite doen om hem aan te zetten. hij hangt toch op 230cm

Anoniem: 1003081

*S P A M*

[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 30-11-2017 13:34 ]

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:23
Het formaat van de koof was in eerste instantie ook mijn reden om voor de Novy te gaan, uiteindelijk heb ik voor AEG gekozen omdat de kookplaat kan communiceren met de afzuigunit. Dat scheelt een afstandsbediening of op je tenen staan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:34
Een paar dagen geleden zijn we bij de projectleverancier (Bruynzeel) voor onze keuken geweest. We zijn vriendelijk geholpen en binnenkort hebben we weer een afspraak. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met een offerte en een tekening. In dit geval kregen we een offerte waarop alle prijzen zijn vermeld, andere keukenleveranciers waar we zijn geweest deden dit niet. Of dit zo is omdat het de projectleverancier is weet ik niet.

De specificaties van de keuken:
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Rednas_N op 30-11-2017 14:24 ]

Just do it.

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Rednas_N schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:07:
Een paar dagen geleden zijn we bij de projectleverancier (Bruynzeel) voor onze keuken geweest. We zijn vriendelijk geholpen en binnenkort hebben we weer een afspraak. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met een offerte en een tekening. In dit geval kregen we een offerte waarop alle prijzen zijn vermeld, andere keukenleveranciers waar we zijn geweest deden dit niet. Of dit zo is omdat het de projectleverancier is weet ik niet.

***members only***
Was die korting het bedrag wat je terug krijgt als je geen keuken bij ze afneemt? Zo ja, dan is het geen korting natuurlijk. Verder mooie keuken!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50

PoweRoy

funky!

[...]

***members only***
Elke jaar komen nieuwe apparaten, dus 2019 zou ik niet eens aan beginnen. Misschien kan je specificeren ik wil een oven 60cm, koelkast vries van x cm, kookplaat van x cm. Zodat de ruimte en aansluiten wel bekend zijn, maar de daadwerkelijke merken en types pas later komen.

Bv aparte offertes voor keuken werk en apart voor apparaten?

(Zelf aanvraag bij 123 apparatuur en keukenloods gedaan voor 6 apparaten, kasten van ikea en blad van natuursteenhandel. Vanavond kasten plaatsen _/-\o_

[This space is for rent]

• Z___Z
  • Niet online

***members only***
Kasten IMHO veel te duur. Zeker omdat je weinig lades hebt. Of heb je achter de deuren allemaal binnenlades? Alleen de ladekast en de lemans kast zijn dure kasten. Kasten met deurtjes zijn goedkope kastjes.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-07 10:08
In ieder geval een nettere aanbieding dan bij ons. Let wel goed op met die projectkorting, veelal is dat geen korting maar een sigaar uit eigen doos. Mijn vriendin was er ook ingetrapt, maar het is het minderwerk bedrag wat je van de aannemer terugkrijgt. Vraag dat even na, want als dat zo is betaal je 15k voor de keuken en dat is teveel.

Vraag ook bij Bruynzeel na welke keukenlijn en afwerking van de kasten je krijgt. Afgeronde hoeken, hoogglans, wat voor lades, afwerking binnenzijde, plinten, etc.

Wij hadden een eerste offerte van Bruynzeel van 17,5k. Nadat we een offerte van een concurrent meenamen zouden we rond 9k uitkomen bij Bruynzeel?! Volgende week vervolgafspraak, eens kijken of ze dat gaan waar maken.

***members only***

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:34
Bedankt voor jullie reacties!
sanvv78 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:51:
[...]
Was die korting het bedrag wat je terug krijgt als je geen keuken bij ze afneemt? Zo ja, dan is het geen korting natuurlijk. Verder mooie keuken!
Ik weet de prijzen niet precies uit m'n hoofd, maar als we de keuken bij Bruynzeel nemen krijgen we een waardecheque van €5500, dit gaat dus nog van het resterende €12200 euro af. Stel we gaan naar een andere keukenboer dan krijgen we een bedrag terug van ongeveer €3750. Het kan iets meer of minder zijn.
Z___Z schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:17:
[...]

Kasten IMHO veel te duur. Zeker omdat je weinig lades hebt. Of heb je achter de deuren allemaal binnenlades? Alleen de ladekast en de lemans kast zijn dure kasten. Kasten met deurtjes zijn goedkope kastjes.
De ladekast onder het fornuis heeft een lade in een lade, dit geldt enkel voor de bovenste grote lade. Ik besefte me vanmiddag tijdens het opnieuw doorlezen van de offerte dat we deze lade binnen de lade eigenlijk niet nodig hebben. Voor de rest geen speciale dingen, vooral de inbouwkasten hebben hoge prijzen.
Fazer013 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:14:
In ieder geval een nettere aanbieding dan bij ons. Let wel goed op met die projectkorting, veelal is dat geen korting maar een sigaar uit eigen doos. Mijn vriendin was er ook ingetrapt, maar het is het minderwerk bedrag wat je van de aannemer terugkrijgt. Vraag dat even na, want als dat zo is betaal je 15k voor de keuken en dat is teveel.

Vraag ook bij Bruynzeel na welke keukenlijn en afwerking van de kasten je krijgt. Afgeronde hoeken, hoogglans, wat voor lades, afwerking binnenzijde, plinten, etc.

Wij hadden een eerste offerte van Bruynzeel van 17,5k. Nadat we een offerte van een concurrent meenamen zouden we rond 9k uitkomen bij Bruynzeel?! Volgende week vervolgafspraak, eens kijken of ze dat gaan waar maken.
[...]
Interessant, de afwerkingen staan allemaal op de offerte en die zijn prima zoals ze nu zijn. Afgeronde hoeken moet ik nog even uitzoeken inderdaad, dat willen we namelijk niet.

Just do it.

Pagina: 1 ... 38 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1