Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58
synorluna schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:09:
Even een inbouw vraag: wij hebben onze keuken laten plaatsen, maar het blad komt pas volgende maand (andere leverancier). Nu willen we na het plaatsen van het blad de Bora Puxu en Quooker Combi+ aangesloten hebben. We hebben dit bij de Keukenloods nagevraagd, en als zij dit moeten doen dan betalen we daar 627 euro voor.

Stom van ons dat we vooraf geen betere prijs onderhandeld hebben. Ik vind dat wel veel geld, helemaal omdat we net voor 31k aan kasten en apparatuur hebben gekocht. Zelf doen lijkt me geen optie, helemaal niet voor de Bora aangezien er nog een stuk uit de achterwand van de kast gezaagd moet worden. Iemand tips of bekend met een installateur die dit netjes man voor een betere prijs?
De Bora en Quooker komen ook bij KL vandaan?
Garantie technisch gezien zou ik het dan ook wel door hen laten plaatsen.
Mocht er in de loop van tijd iets gebeuren hebben zij de troef 'zelf geplaatst dus wij zijn niet aansprakelijk'.

Daarnaast, als je een andere installateur moet zoeken, die zal hier ook een ochtend werk voor rekenen. Het zal wel iets goedkoper zijn, maar het zal geen tientjes werk zijn. Stel dat iemand het voor €200,- komt doen.
Wat is dan nog die 400 op een keuken van 31k en dan ook nog een stuk risico erbij nemen.

Het zou mij ook tegen de borst stuiten, maar einde van de rit...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Flix20 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:36:
[...]

De Bora en Quooker komen ook bij KL vandaan?
Garantie technisch gezien zou ik het dan ook wel door hen laten plaatsen.
Mocht er in de loop van tijd iets gebeuren hebben zij de troef 'zelf geplaatst dus wij zijn niet aansprakelijk'.

Daarnaast, als je een andere installateur moet zoeken, die zal hier ook een ochtend werk voor rekenen. Het zal wel iets goedkoper zijn, maar het zal geen tientjes werk zijn. Stel dat iemand het voor €200,- komt doen.
Wat is dan nog die 400 op een keuken van 31k en dan ook nog een stuk risico erbij nemen.

Het zou mij ook tegen de borst stuiten, maar einde van de rit...
Ja, alles komt bij KL vandaan. Ik heb er zelf geen ervaring in, maar her lijkt me dat zo’n Bora inbouwen een uurtje werk is inclusief kitten en dan nog een half uurtje voor de Quooker. Dan vind ik 627 euro gewoon echt wel te veel. Zal het nog wel eens met ze overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58
synorluna schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Ja, alles komt bij KL vandaan. Ik heb er zelf geen ervaring in, maar her lijkt me dat zo’n Bora inbouwen een uurtje werk is inclusief kitten en dan nog een half uurtje voor de Quooker. Dan vind ik 627 euro gewoon echt wel te veel. Zal het nog wel eens met ze overleggen.
Het is ook schandalig veel, maar kleine klusjes kosten nou eenmaal verhouding technisch veel geld.
Ze zullen wel voorrijkosten, wellicht reiskosten in rekening brengen.
Want die monteurs zijn een geheel dagdeel niet inzetbaar voor andere klussen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 16:01

ronalddus

Buffalo77

Beste tweakers,

In maart krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en we willen het een en ander aanpakken. Waaronder dus de keuken. We zijn nog in de oriënterende fase en zijn aan het kijken voor de indeling/vorm van de keuken binnen de beschikbare ruimte.

We willen graag een grote eettafel. Deze willen wel zo veel mogelijk bij de keuken betrekken, zodat de we minder ruimte van de woonkamer opeisen.

De keuken is nu in een L-vorm geplaatst. We vrezen dat de tafel (die nu op de foto's tegen de muur staat) en stoelen het geheel te krap maakt. Zie onderstaande afbeeldingen

De radiator in de keuken verdwijnt vanwege vloerverwarming

We denken nu aan een U-vorm of een korte L-vorm met een eiland. Zie onderstaande afbeeldingen.

Graag hoor ik jullie meningen hierover!
Alvast bedankt

Afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA0L2cc9FU0cOv9AmQ7X2Xi2exI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yf7do1At1g0gi0BZ9UJSl2zd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TFyvvxBzoim5BW5r_uuM563ZMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsD2tfPB2Ypzkle97YsULOXI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_N64Umd6tu_T7rD7H39oT97jmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8UO2mDKUKnaMVNeTEH6uIYP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDC5eOdZMLIoFieTkCZlPonVRJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asi2IGMMbeBA8KsYROE85HEh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-9vde65uLTfp1RCjPfhn_Xo4k8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lMnm9F9S4qretfljdJ8inWW6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wu2_H_rSr-TL2s0MvA-ToNX3S-E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zAp7tKFhAu3ibZbYotqiDnZK.png?f=fotoalbum_tile

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:46
Flix20 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Het is ook schandalig veel, maar kleine klusjes kosten nou eenmaal verhouding technisch veel geld.
Ze zullen wel voorrijkosten, wellicht reiskosten in rekening brengen.
Want die monteurs zijn een geheel dagdeel niet inzetbaar voor andere klussen.
Wij hebben ons keuken ook bij KL gekocht. Werkblad gaan wij elders kopen, maar we wilden wel dat KL de Bora zou gaan plaatsen.
Quote uit een e-mail van KL:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
Voor de liefhebber 1x 100cm proTech 2.0 bestekinleg ter overname.

Bij inbouwen heeft de monteur te hard aan de vasthouders van de verplaatsbare schotten getrokken/geduwd. Resultaat, wat afgebroken plastic onder die latjes (niks zichtbaar) waardoor verplaatsen van de schotjes mij niet meer lukte. Mocht je de indeling van de foto goed vinden, dan mankeert er werkelijk niks met de inleg. DM een aannemelijk bod of een lekker flesje rode wijn en ik stuur hem op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCcR0wuAxjABtjyytq7w0sydYE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgRpz1WV8fTjnmGrc0Q8AEIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:35
[...]

Ik vind het ook veel geld. Volgens mij het tarief ‘we willen dit eigenlijk niet doen, dus als jij toch wil, betaal je er maar flink voor’.
Ik zie online wel wat bedrijfjes die speciaal dit werk doen. Als je googelt op ‘bora plaatsen’ vind je er een paar, in verschillende regio’s. Ik zou het de moeite waard vinden om een prijsvergelijking te maken. Dikke kans dat het dezelfde bedrijfjes zijn die door KL worden ingeschakeld.
Overigens is een stuk uit de achterwand van een kastje zagen niet het meest ingewikkelde in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:39
synorluna schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:09:
Even een inbouw vraag: wij hebben onze keuken laten plaatsen, maar het blad komt pas volgende maand (andere leverancier). Nu willen we na het plaatsen van het blad de Bora Puxu en Quooker Combi+ aangesloten hebben. We hebben dit bij de Keukenloods nagevraagd, en als zij dit moeten doen dan betalen we daar 627 euro voor.

Stom van ons dat we vooraf geen betere prijs onderhandeld hebben. Ik vind dat wel veel geld, helemaal omdat we net voor 31k aan kasten en apparatuur hebben gekocht. Zelf doen lijkt me geen optie, helemaal niet voor de Bora aangezien er nog een stuk uit de achterwand van de kast gezaagd moet worden. Iemand tips of bekend met een installateur die dit netjes man voor een betere prijs?
Heb je het over het blad (zagen in steen) of enkel over een gat in de achterwand (simpel stukje mdf)?

Die laatste is echt wel zelf te doen. In je blad zagen lijkt me geen doen.

Vind het wel bijzonder dat, wanneer je een complete keuken koopt met blad, de plaatsing van deze meubels er niet bij zit.
Neem aan dat zij het blad met de juiste uitsparingen hebben besteld.

Hoeveel heb je betaald voor montage van het geheel? Werd hier expliciet genoemd dat de BORA en quooker er niet bij zaten?

Of mis ik iets.

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 28-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Source90 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:47:
[...]

Heb je het over het blad (zagen in steen) of enkel over een gat in de achterwand (simpel stukje mdf)?

Die laatste is echt wel zelf te doen. In je blad zagen lijkt me geen doen.

Vind het wel bijzonder dat, wanneer je een complete keuken koopt met blad, de plaatsing van deze meubels er niet bij zit.
Neem aan dat zij het blad met de juiste uitsparingen hebben besteld.

Hoeveel heb je betaald voor montage van het geheel? Werd hier expliciet genoemd dat de BORA en quooker er niet bij zaten?

Of mis ik iets.
Gaat om de uitsparing in het mdf. Omdat KL het blad wat we wilden niet ‘konden’ leveren, hebben we dat elders besteld. Wat betreft de montage hebben 1200 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
Safaci schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:43:
@Toke_gt Klopt, maar blijkbaar ziet de keukenzaak dit als onmogelijk (?) en willen ze een apart aan- en afvoer. Ik heb even nagevraagd en kreeg dit als antwoord:

***members only***

Je kan toch bij elke bouwmarkt het juiste leidingwerk kopen?

[Afbeelding]

Edit: het is wel mogelijk, maar de keukenzaak staat er niet achter :+
Even alleen reagerend op die members-only tekst: dat klopt. Zo’n verlengset is 1 flexibele leiding en een kabeltje. Niet de aanvoer voor je reservoir, noch diens overflow.

Ik dacht altijd dat dit wel zo was, maar dat blijkt dus niet het geval: https://www.quooker.nl/ex...VZAexB5Eo_mBoCr58QAvD_BwE

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Eerder andersom en waarschijnlijk nog iets langer voor de Quooker 😊

Dat gezegd hebbende: in dit geval lijkt het me verstandig om de leverancier van de apparatuur ook de installatie te laten verzorgen. Scheelt gedoe als je (onverhoopt) garantie moet claimen.

Oh en: elk jaar moet je eigenlijk onderhoud doen aan het reservoir hè!?

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10 13:21
Kwam laatst de keuken wiki tegen, best overzichtelijk naslagwerk :)
https://keukenwiki.nl/Hoofdpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gale
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-09-2022
Streamz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Nee, maar hulde dat je verder kijkt dan de standaard Duitse keukens. Er is geen enkele reden om niet een Italiaans merk te kiezen. Vaak veel verfijnder en mooier design dan wat je op de NL'se woonboulevards tegenkomt.

Stosa kende ik niet, wel een aantal andere Italiaanse merken (Comprex, Linea Quattro, Zampieri en Modulnova uiteraard).
Dank voor je reactie! Mocht ik toch nog informatie vinden mbt kwaliteit, dan zal ik het hier nog laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-09 18:45
Kromme_plank schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:15:
Beste Tweakers,

Onlangs zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwproject. De bouwer van het project is AM/BAM waarbij de kopersbegeleiding via HomeStudios verloopt en de aangesloten keukenleverancier Bruynzeel is.

Inmiddels hebben wij een bezoek gebracht aan HomeStudios en hebben wij met de adviseur van Bruynzeel een ontwerp/offerte laten uitwerken. Wij hadden ons al behoorlijk voorbereid en wisten dus exact hoe de opstelling moest worden. De adviseur dacht goed met ons mee en had nog een aantal goede tips/aanpassingen. Echt onwijs goed geholpen / leuk gesprek gehad waarbij het gevoel goed was.

Via dit topic wist ik dat ze daar ook Next125 verkochten, ondanks dat het niet gepromoot werd in de showroom. Aangezien wij beiden niet erg gecharmeerd zijn/waren van de Bruynzeel kwaliteit hebben we besloten de keuken te laten uitwerken als Next125.

Specs:

***members only***

Eerlijk gezegd zijn wij zelf best content met de prijs. De apparatuur kon bijvoorbeeld niet goedkoper geleverd worden door BK (tientjes werk). Wat vinden jullie van de prijs?

Daarnaast ben ik vooral benieuwd wat jullie van het ontwerp/opstelling vinden, en dan met name gericht op het gebruiksgemak. Zit bijvoorbeeld alles op de juiste plaats?

Tevens zitten we in dubio om de 2 hoge kasten te laten uitvoeren als NX620 F685 Noten Natuur. Wij vinden dit Front ook onwijs mooi, maar te heftig voor een complete keuken. Onze grootste twijfel: hoe staat dit op een licht eiken vloer.

Ik ben benieuwd naar jullie input!
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Safaci schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:58:
In ons keukenontwerp hebben wij ervoor gekozen om de Quooker-boiler in de kast ernaast te plaatsen, zodat we onder de gootsteen volledig gebruik kunnen maken van de ruimte. Nu krijg ik echter dit bericht:

***members only***

Ik zie hier eigenlijk geen noodzaak voor een aparte aan- en uitvoer. Slechts het leidingwerk moet verlengd worden.

Iemand hier met dezelfde opzet?
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, wij gaan namelijk voor eenzelfde set-up.. Alleen is het nog even wachten op de keuken (pas einde van het jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Zo op het oog mooie keuken. Prijs kan ik niet zoveel over zeggen, qua indeling vallen me twee dingen op: de ovens zitten beide nogal hoog in de kasten. Die zou ik lager plaatsen voor gebruiksgemak en veiligheid.
Verder (en het is een detail, maar ik zou me eraan ergeren) valt me op dat de kraan niet gecentreerd voor een van de ramen is geplaatst. Als je dat niet gecentreerd kunt krijgen, zou ik de kraan meer naar rechts verplaatsen. Sowieso denk ik dat het fijner werkt om het werkblad links te hebben, zodat je makkelijk kunt draaien naar de kookplaat en schuiven naar de spoelbak.
Of het verder logisch is ingedeeld kan ik niet zo goed zien op je plattegrond. Waar komt de vaatwasser bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Safaci schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:43:
@Toke_gt Klopt, maar blijkbaar ziet de keukenzaak dit als onmogelijk (?) en willen ze een apart aan- en afvoer. Ik heb even nagevraagd en kreeg dit als antwoord:

***members only***

Je kan toch bij elke bouwmarkt het juiste leidingwerk kopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaMF7bI87jHuccYoJ_7Qx3stoAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/92EzzFSQL60p6XTW3kvWPcJl.jpg?f=user_large

Zoals ik de mails van je keukenzaak lees, is het geen optie om de leiding van Quooker naar het aansluitpunt te verlengen (zie rood kruis in jouw tekening) en rest dus alleen jouw optie om aan- en afvoerpunt te verlengen (groen vinkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Prijs lijkt me redelijk in orde. Ik zou zelf de vaatwasser in de linker- of rechterhoek plaatsen. Als hij nu openstaat dan is de doorloop naar zowel de spoelbak als de kookplaat geblokkeerd.

Zelf zou ik hem twee kasten naar rechts verplaatsen, tenzij je volledig in het 'voorspoelkamp' zit en er van overtuigd bent dat hij naast je spoelbak moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 23-10 15:15
@Toke_gt Klopt, helaas weigert de keukenzaak om die twee onderdelen te verlengen omdat het niet origineel van Quooker is (?). De enige optie is dus om een extra aan- en afvoer te laten installeren à €250 (betreft nieuwbouw btw). Andere optie is om de Quooker zelf aan te schaffen en zelf te (laten) installeren.

@beyazz06 het is technisch gewoon mogelijk, maar het hangt dus van de keukenzaak of ze het willen installeren op die wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10 13:00

Niwla

dat dus....

Dutch_guy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:28:
[...]

AliExpress heeft genoeg van dit soort spotjes.
Heb inmiddels al twee setjes van Innr besteld:

https://www.praxis.nl/ver...t-light-wit-3st-/10078538

Erg blij mee (in de doos :) )

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:02
Prachtige spotjes maar met minder dan CRI 95 zou ik in een keuken geen genoegen nemen. Ook zo'n Jansen De Bont Pendant kan je beter links laten liggen je paprika of biefstukje heeft lang niet de volle kleuren die het zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Safaci schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
@Toke_gt Klopt, helaas weigert de keukenzaak om die twee onderdelen te verlengen omdat het niet origineel van Quooker is (?). De enige optie is dus om een extra aan- en afvoer te laten installeren à €250 (betreft nieuwbouw btw). Andere optie is om de Quooker zelf aan te schaffen en zelf te (laten) installeren.

@beyazz06 het is technisch gewoon mogelijk, maar het hangt dus van de keukenzaak of ze het willen installeren op die wijze.
Ah, het kwartje valt. Je hebt een nieuwbouwwoning en de aansluitpunten maken onderdeel uit van wat voor oplevering gefixt moet worden. Dan betaal je inderdaad vet per aansluitpunt. Je zou kunnen overwegen de Quooker na oplevering huis+keuken te laten plaatsen, en de aansluitpunten daarvoor ook na oplevering te laten plaatsen. Maar dan moet je daar dus zelf alles voor doen. Vraag is of je dan wel zoveel goedkoper uit bent. Mocht je tijd hebben dat uit te zoeken, zou ik dat doen, en anders maar accepteren dat het weliswaar duur is, maar wel zo makkelijk. Of toch in het kastje inder de gootsteen laten plaatsen en later verplaatsen. Dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Dizeerik schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
Prachtige spotjes maar met minder dan CRI 95 zou ik in een keuken geen genoegen nemen. Ook zo'n Jansen De Bont Pendant kan je beter links laten liggen je paprika of biefstukje heeft lang niet de volle kleuren die het zou moeten hebben.
Heb je er zelf 1 ? Ik heb de pendant en mijn eten ziet er prima uit ;).

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:02
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Heb je er zelf 1 ? Ik heb de pendant en mijn eten ziet er prima uit ;).
En hou het eten nu eens bij halogeen lamp of een LED GU10 spot met CRI 98? Hebben er een in de showroom zien hangen, met een showappel die er lag zag je zo duidelijk verschil tussen daglicht en het licht van de lamp. Het kan natuurlijk per lamp verschillen hij heeft een rating van CRI90>. Over het ontwerp van de Bont lamp hoeven we niet te discussiëren hij is prachtig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dizeerik op 29-06-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Dizeerik schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:57:
[...]

En hou het eten nu eens bij halogeen lamp of een LED GU10 spot met CRI 98? Hebben er een in de showroom zien hangen, met een showappel die er lag zag je zo duidelijk verschil tussen daglicht en het licht van de lamp. Het kan natuurlijk per lamp verschillen hij heeft een rating van CRI90>. Over het ontwerp van de Bont lamp hoeven we niet te discussiëren hij is prachtig ;)
Showroom lamp van J&DB is sowieso niet zoals hij thuis hangt qua kleur. Dat is de demo stand. Wij vonden hem in de winkel meer gelig.. nu thuis is het echt heel ander en kan je sowieso de "kleur" van je witte licht aanpassen. Ik zie serieus geen verschil met een rode paprika overdag of s avonds tijdens koken BEHALVE als ik het licht niet goed heb staan. Het is wel even rommelen.. het duurt even voordat je het perfecte licht hebt qua kleur (wat sowieso voor iedereen anders is qua perceptie).

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:43
Ik heb in 2019 mijn keuken heb gekocht bij nog niet te benoemen leverancier. De installatie zou in oktober 2020 plaatsvinden, en dat is ook gelukt. Helaas begon toen mijn hoofdpijndossier "Keuken" :-(

Ik had mijn greeplose keuken samengesteld met antraciet grijze kasjes (Rotpunkt) en een wit werkblad (Dekker) van kunststof. Boven het werkblad had ik nog een brede klepkast aan de muur.

Bij de oplevering gevraagd of ze de klepkast nog niet wilden monteren omdat de bouwen van mijn woning vergeten was een stopcontact te plaatsen (die achter/in de klepkast moest komen). Dat kon, want ze moesten toch nog terugkomen voor de extra hoge plinten en een ontbrekende zijwand. De klepkast is toen in de verpakking weggezet in de berging.

Toen alle onderdelen binnen waren werd er opnieuw een afspraak gemaakt waarin de de plinten, zijwand en de klepkast gemonteerd zouden worden.
Helaas bleek bij het verwijderen van de verpakking van de klepkast dat deze flink beschadigd was op de hoeken. Volgens de monteur was dit niet te installeren en zou er een nieuwe besteld worden. De plinten en zijwand waren keurig geplaatst en ik had een complete keuken (op de klepkast na).

Helaas bleek al vrij snel dat het (eerste) werkblad niet in orde was. Op het linkerdeel zat een vlek in het midden, het leek wel gesmolten en was goed zichtbaar met daglicht erop. Daarnaast was de afwerking van de (plak)randen op de zijkanten erg slecht. Sommige plekken was het mooi (wit op wit) en een stuk verderop was een duidelijke zwarte ruimte zichtbaar tussen het werkblad en de rand.

Ik heb hier melding van gemaakt en heb ik overleg met de verkoper een switch kunnen maken naar een werkblad van Composiet. Mijn gedachte was: het is iets duurder maar dan heb ik wel een mooi werkblad straks. Ik heb toen ivm Covid middel videobellen en uitwisseling van foto's de kleur van het werkblad uitgekozen. In plaats van wit ben ik voor zwart met een grijs/wit spikkeltje gegaan. Ik had genoeg zonlicht dus het donkere werkblad was geen probleem.

Een paar weken/maanden later werd het nieuwe (tweede) werkblad geinstalleerd. Alles afgekit en netjes achtergelaten door de monteur. Echter werd bij daglicht al vrij snel duidelijk dat ook dit (tweede) werkblad niet in orde was. Het werkblad werd bij mij 2 hoog naar boven gedragen zonder enige vorm van bescherming om het blad. Op verschillende plekken diepe krassen in het werkblad, en er waren op de randen zelfs stukken weggespat.
Tevens was de (tweede) nieuwe klepkast die ze ook mee hadden opnieuw kapot. Die hebben ze dus niet eens geinstalleerd.

Na mijn klacht over het werkblad werd ik teruggebeld, en ze vonden het erg vreemde al die beschadigingen. Ze brachten het op een manier alsof ik misschien zelf die krassen en beschadigingen had veroorzaakt (in 1 dag). Uiteindelijk na het sturen van extra foto's werd er voor vervanging gekozen. Tevens zou er een (derde) nieuwe klepkast besteld worden.

Enkele weken/maanden later werd er een afspraak gemaakt voor installatie van het nieuwe werkblad en de klepkast.
Dit keer zat er een doek om het werkblad (na een opmerking van mij hierover). Maar dit keer ging het opnieuw mis. De monteur had een te diepe hoek uit het (derde) werkblad gezaagd. Dit werd opgelost door de extra ruimte op te vullen met een kitnaad van meer dan 10mm. Ik ging hiermee akkoord omdat ik nog een "spatplaat" op de wand zou plaatsen. Hiermee kon ik de dikke kitnaad wel wegwerken.
De (vierde) klepkast ging direct weer retour, omdat deze bij het uitpakken opnieuw beschadig was.

Om dit verhaal niet nog langer te maken hieronder even een samenvatting van alles en de huidige status van de keuken:
  • Eerste kunststof werkblad beschadigd zou vervangen worden. Ik heb toen voor een upgrade naar Composiet 2200 euro betaald.
  • Tweede (vervangende composiet) werkblad was na installatie beschadig. Krassen, beschadigde hoeken en vlekken die niet weg te poetsen waren. Deze zou vervangen worden voor een nieuwe.
  • Derde werkblad is tijdens installatie te ruim gezaagd en hierdoor had ik een kitrand van meet dan 10mm. Daarnaast bevat dit werkblad ook donkere vlekken die niet weg te poetsen zijn.
  • Inmiddels zijn er 8 klepkasten besteld en daarvan zijn ze 4-5 keer langs geweest om de beschadigingen pas op locatie te ontdekken. Ik dus nu na meer dan 600 dagen nog steeds op een onbeschadigde klepkast te wachten.
  • Tijdens de installatie van het derde werkblad is de verzonken spoelbak niet juist afgekit. Je kon overal openingen zien, en het vocht kon daardoor zo naar binnen lopen. Dit is opgelost door een extra losse afspraak met de monteur. Die heeft vervolgens het werkblad vol met kitresten achtergelaten.
  • Ik kreeg tussendoor nog de opdracht om de vlekken op het werkblad te behaldelen met Jif en een Schuursponsje. Dit heb ik niet gedaan want het klonk nogal heftig.
  • Tijdens vervanging van het tweede werkblad hebben ze een deur in huis beschadigd met metalen strippen. De volledige deur moet vervangen worden omdat dit een laminaat deur is. Dit is een verzekerings kwestie maar ik moet zelf een particulier verkooppunt vinden voor hetzelfde type deur.
Ik heb na meer dan 600 dagen wachten en meerdere afspraken van een monteur dus nog steeds geen keuken zonder beschadigingen. Ik heb dit bij de service afdeling neergelegd inclusief foto's. Hun voorstel was om nogmaals voor de negende keer een nieuwe klepkast te bestellen. Ik heb toen aangegeven dat ik inmiddels genoeg mogelijkheden heb geboden om een klepkast zonder beschadigingen te installeren. Ik heb ze maar liefst 8 kansen gegeven om dit op te lossen. Daarin ben ik volgens mij meer dan redelijk geweest.

Ik ben twee weken terug op locatie geweest (uur rijden) om alles even te bespreken en om te kijken of er een oplossing kon komen. Een klepkast bij een andere leverancier bestellen zou niet kunnen omdat je dan kleurverschil krijgt. Ik heb toen aangegeven dat ik dan liever de gehele keuken vervangen zie worden door een keuken van een andere leverancier (ze hebben drie leveranciers). Ook heb ik afgesproken om de vlekken op het werkblad te behandelen met de reinigingsset van Jetstone. Dit haalde de vlekken niet weg en ik heb daarvan VOOR en NA foto's gestuurd.
De leidinggevende was niet bij dat gesprek aanwezig omdat zijn vrouw net was bevallen. Daar heb ik uiteraard begrip voor en dacht het met zijn partner van de afdeling verkoop af te kunnen ronden.

We hebben mijn wens van vervanging genoteerd, en een paar extra wensen (extra kastruimte) doorgenomen. Die zou ik dan gewoon extra bijbetalen.

Een week later kreeg ik het volgende mailtje van de leidinggevende:
Mijn collega heeft u ontvangen in de showroom.

Wat mij nu wat verbaast is dat er al volledig gesproken is over vervanging enz.

Het doel van het gesprek was wat mij/ons betreft om te kijken hoe we samen tot een oplossing zouden komen.
Zoals ik ook aangaf tijdens ons gesprek van ongeveer 2 weken terug: het liefst inzetten op de kast nog 1 keer bestellen en monteren.
Desnoods laat ik alle punten na laten lopen door een zeer ervaren monteur.

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt en loopt dit hele verhaal al veel te lang, dat is duidelijk en niet goed te praten!
Mochten we wel op vervanging in gaan zetten dan moeten we met elkaar gaan kijken welke kosten hier uit voort komen enz.
Zelf heb ik niet helemaal helder of u van ons verwacht dat wij volledig kosteloos gaan vervangen of dat u het redelijk vindt dat hier ook kosten voor u komen.

Wat we ook nog kunnen doen, mocht u dat prettig vinden: u schakelt een onafhankelijke partij in om de hele situatie te beoordelen. Dit betreft www.degeschillencommissie.nl.
Zo krijgen we een eerlijk beeld vanuit onafhankelijke hoek, zeg maar. Dit moet wel aangevraagd door u als klant, wij kunnen dit als bedrijf niet aanvragen.
Dit noem ik alvast zodat u hier over kunt denken.
Ik heb toen wederom het hele verhaal samengevat aan de leidinggevende en alles ook nog op de mail gezet. Ik zag het met een negende kast en vierde werkblad niet goedkomen. Daarop kreeg ik de reactie dat hij het met zijn collega's zou bespreken.

Uiteindelijk werd ik vandaag gebeld en vroeg hij of ik het ok vond om te klepkast te laten verwijderen en de muur te laten herstellen. Uiteraard heb ik hier nee op gezegd omdat ik de ruimte goed kan gebruiken, en omdat ik het een heel vreemd voorsteld vond.
Een alternatief was om middels een koerier een negende klepkast en werkblad te bestellen. De koerier zou die dan direct vanaf de fabrikant ophalen in Duitsland. Ook dit leek mij een erg duur en onzekere optie, want wie zegt dat het dan goed gaat. Daarnaast zou dat weer weken/maanden extra tijd kosten.
De enige optie die er volgens hem dan overbleef was dat ik maar contact moest opnemen met de Geschillencommisie (en weer weken wachten) want volledig vervangen was volgens kun geen optie.

Ik heb er inmiddel een flinke lap tekst van gemaakt. Ik verwacht niet dat jullie alles lezen, maar ben ik nou zo zinnig of sta ik volledig in mijn recht? Bij apparatuur zijn de regels vrij duidelijk in Nederland, je moet de leverancier 3 keer de kans geven om het te repareren. Daarna heb je recht op geld terug. Gelden diezelfde regels ook voor keukens?
Wat is jullie advies, en hoe schatten jullie mijn kansen in?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Showroom lamp van J&DB is sowieso niet zoals hij thuis hangt qua kleur. Dat is de demo stand. Wij vonden hem in de winkel meer gelig.. nu thuis is het echt heel ander en kan je sowieso de "kleur" van je witte licht aanpassen. Ik zie serieus geen verschil met een rode paprika overdag of s avonds tijdens koken BEHALVE als ik het licht niet goed heb staan. Het is wel even rommelen.. het duurt even voordat je het perfecte licht hebt qua kleur (wat sowieso voor iedereen anders is qua perceptie).
CRI is niet helemaal een heilige index, de kleur rood bijvoorbeeld word niet meegenomen in de berekening. Dit is vrij belangrijke kleur natuurlijk als je het over eten hebt. Omdat niet alle kleuren worden meegenomen is het niet zo dat het resultaat hetzelfde is.

[ Voor 54% gewijzigd door ocrammarco op 29-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-10 16:18
@Safaci Mag ik vragen waarom je überhaupt je Quooker uit de spoelkast wil hebben? Lijkt mij persoonlijk juist totaal niet handig en nuttig, omdat:
  • Je offert 2 kastjes op met ‘shitzooi’ er in, namelijk eentje voor de Quooker en de andere voor sifon etc.
  • De Quooker boiler is nu ook weer niet zo groot dat je geen ruimte meer over houdt. Juist de spoelkast lijkt mij geschikt, ruimte zat toch? Wat staat daar verder nu in? Wat schoonmaak spulletjes, flesje hier en daar en dan houd je nog ruimte over. Dan heb je de kast er naast gewoon om lekker mee te doen wat je wilt, een mooi ladesysteem, prullenbak, bergruimte, enz.
Heroverweeg het nog eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
ronalddus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:49:
Beste tweakers,

In maart krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en we willen het een en ander aanpakken. Waaronder dus de keuken. We zijn nog in de oriënterende fase en zijn aan het kijken voor de indeling/vorm van de keuken binnen de beschikbare ruimte.

We willen graag een grote eettafel. Deze willen wel zo veel mogelijk bij de keuken betrekken, zodat de we minder ruimte van de woonkamer opeisen.

De keuken is nu in een L-vorm geplaatst. We vrezen dat de tafel (die nu op de foto's tegen de muur staat) en stoelen het geheel te krap maakt. Zie onderstaande afbeeldingen

De radiator in de keuken verdwijnt vanwege vloerverwarming

We denken nu aan een U-vorm of een korte L-vorm met een eiland. Zie onderstaande afbeeldingen.

Graag hoor ik jullie meningen hierover!
Alvast bedankt

Afbeeldingen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het spijt me je bubbeltje te moeten doen spatten.

Een tafel heeft eigenlijk wel >260cm nodig en dan ga ik al uit van een tafel die <90cm diep is.

Voor je keuken heb je denk ik het meeste gevoel van ruimte met een L en een ovalen smalle tafel, zeg 80 diep.

De U-opstelling lijkt mooi, maar die hoeken zijn moeilijk bruikbaar, daar moet je dan ofwel LeMans kasten in doen, of van die pinda-kasten (LeMans die nog verder uitschuift), of je gaat kunst en vliegwerk uithalen om er iets van te maken.. Ik zou dat niet zo snel doen. De huidige opstelling is dus zo gek nog niet. :)

Eiland
Een keukenkastje is ongeveer 60cm diep, als je een eiland ervoor plaatst heb je op zijn allerminst 85cm ruimte nodig, maar >90 is écht bijzonder aan te raden. Het eiland(je) zelf kan je onwijs ondiep doen, maar dan krijg je echt een beetje een gek geval, ik zou willen adviseren om hier toch minimaal 80-85cm diepte aan te houden. Aan de andere kant van dat (schier) eiland heb je dan ook wat bewegingsruimte nodig trouwens. Laten we zeggen 60cm naar de tafel..
Dan kom je op 60+85+80+60 = 285cm en dat is echt een onwijs krap keukentje dan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-10 19:13

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:48:

Een tafel heeft eigenlijk wel >260cm nodig en dan ga ik al uit van een tafel die <90cm diep is.
Deze snap ik even niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ik vind de doorgang tussen eiland en de kasten te smal. Je kunt de kasten in noten natuur laten doen, of bijvoorbeeld de binnenbekleding van de bar. Steekt het toch mooi af. Ik zou het aanrecht donker laten en door een ander front spelen met de diepte.

Oh en betaal net even ietsje meer voor de Quooker in een Combi+, het is echt een heerlijke luxe om direct warm water te hebben om je handen te wassen of snel iets af te spoelen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
In de breedte, dat maakte ik zo niet echt duidelijk.

Je hebt:

stoel - tafel - stoel
En dan heb je nog ruimte nodig om er langs te bewegen, om tussen stoel en tafel te komen om te gaan zitten etc. Houd hierbij rekening met mensen die iets minder ter been zijn, bijvoorbeeld je ouders die al wat ouder worden; die hebben gewoonweg iets meer ruimte nodig. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Saeverix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:49:
Ik heb in 2019 mijn keuken heb gekocht en het werd drama 8< 8<

Ik heb er inmiddel een flinke lap tekst van gemaakt. Ik verwacht niet dat jullie alles lezen, maar ben ik nou zo zinnig of sta ik volledig in mijn recht? Bij apparatuur zijn de regels vrij duidelijk in Nederland, je moet de leverancier 3 keer de kans geven om het te repareren. Daarna heb je recht op geld terug. Gelden diezelfde regels ook voor keukens?
Ik schat in dat als je de geschillencommissie er bij haalt, hier een voor beide partijen haalbare conclusie uit komt. Vind het trouwens ook echt onwijs fair dat ze je daar op wijzen en impliceren hier absoluut aan mee te werken.

Ja het is bizar dat die klepkast klaarblijkelijk niet fatsoenlijk vervoerd kan worden en het is onwijs zuur dat de monteur een zaagfout maakt in je blad. Maar complete vervanging? Dat lijkt mij teveel: de andere kasten en fronten zijn immers wel goed als ik het zo lees. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Floor-is schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Ik schat in dat als je de geschillencommissie er bij haalt, hier een voor beide partijen haalbare conclusie uit komt. Vind het trouwens ook echt onwijs fair dat ze je daar op wijzen en impliceren hier absoluut aan mee te werken.

Ja het is bizar dat die klepkast klaarblijkelijk niet fatsoenlijk vervoerd kan worden en het is onwijs zuur dat de monteur een zaagfout maakt in je blad. Maar complete vervanging? Dat lijkt mij teveel: de andere kasten en fronten zijn immers wel goed als ik het zo lees. :)
Ik weet dat ze willen meewerken, anders was er geen contact mee geweest. Ik twijfel echter of ze begrip hebben voor de hele situatie en alles duidelijk om een rijtje hebben. Want ben ik echt zo onredelijk om nu een keuken van een andere leverancier te willen? De huidige leverancier kan duidelijk niet leveren zonder beschadigingen. Alleen de kast bij een andere leverancier bestellen kan ook niet ivm kleurverschil.

En naast de kast spelen ook nog andere dingen zoals het werkblad, slechte afwerking en daardoor uiteindelijk bij mij een negatief gevoel bij de keuken zoals hij er nu staat.

Daarnaast heb ik een keuken van zo'n 12000 euro. Op de factuur staat dat de meubelen totaal 3234,71 kost, en dat het kunststof werkblad van toen 1790,32 kost. Het aanvragen van de Geschillenkomissie kost mij sowieso 152,50, en de doorlooptijd is gemiddeld 26 weken.
Vraag ik dan echt teveel aan een groot keukenbedrijf om zo'n 6000 euro kosten te maken (waarschijnlijk minder ivm inkoopprijzen) om mij na 600+ dagen en veel gebel en gezeur eindelijk een nette keuken op te leveren waar ik helemaal tevreden mee ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Saeverix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Ik weet dat ze willen meewerken, anders was er geen contact mee geweest. Ik twijfel echter of ze begrip hebben voor de hele situatie en alles duidelijk om een rijtje hebben. Want ben ik echt zo onredelijk om nu een keuken van een andere leverancier te willen? De huidige leverancier kan duidelijk niet leveren zonder beschadigingen. Alleen de kast bij een andere leverancier bestellen kan ook niet ivm kleurverschil.

En naast de kast spelen ook nog andere dingen zoals het werkblad, slechte afwerking en daardoor uiteindelijk bij mij een negatief gevoel bij de keuken zoals hij er nu staat.

Daarnaast heb ik een keuken van zo'n 12000 euro. Op de factuur staat dat de meubelen totaal 3234,71 kost, en dat het kunststof werkblad van toen 1790,32 kost. Het aanvragen van de Geschillenkomissie kost mij sowieso 152,50, en de doorlooptijd is gemiddeld 26 weken.
Vraag ik dan echt teveel aan een groot keukenbedrijf om zo'n 6000 euro kosten te maken (waarschijnlijk minder ivm inkoopprijzen) om mij na 600+ dagen en veel gebel en gezeur eindelijk een nette keuken op te leveren waar ik helemaal tevreden mee ben?
Het zijn niet alleen de kosten van de keuken, maar ook van de 10 keer dat ze langsgeweest zijn en van de 9 kastjes die ze al (geprobeerd) hebben te vervangen. Dus is het niet redelijk (naar mijn idee) om een hele keuken te crediteren vanwege bovenstaande. Feit is wel dat het al veeeeels te lang duurt, dus een schadevergoeding zou ik wel redelijk vinden.

(verder is je punt over dat je na 3 keer een reparatie, recht hebt op omruil of je geld terug ook niet juist, dat is een soort ongeschreven regel, de wet geeft aan dat dit al na 1 keer mag, behalve als de kosten veel hoger zijn voor de leverancier dan herstel, wat in de praktijk altijd zo is.)

[ Voor 8% gewijzigd door oinkoink12 op 29-06-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
remzor schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:50:
@Safaci Mag ik vragen waarom je überhaupt je Quooker uit de spoelkast wil hebben? Lijkt mij persoonlijk juist totaal niet handig en nuttig, omdat:
  • Je offert 2 kastjes op met ‘shitzooi’ er in, namelijk eentje voor de Quooker en de andere voor sifon etc.
  • De Quooker boiler is nu ook weer niet zo groot dat je geen ruimte meer over houdt. Juist de spoelkast lijkt mij geschikt, ruimte zat toch? Wat staat daar verder nu in? Wat schoonmaak spulletjes, flesje hier en daar en dan houd je nog ruimte over. Dan heb je de kast er naast gewoon om lekker mee te doen wat je wilt, een mooi ladesysteem, prullenbak, bergruimte, enz.
Heroverweeg het nog eens ;)
Haha, ja goede vraag. ;) Wij willen graag een prullenbaksysteem onder de spoelbak. Dat kan niet als daar de boiler zit. Uiteraard was het mogelijk om het prullenbaksysteem in de kast ernaast te plaatsen, maar dan zijn we twee kasten kwijt aan schoonmaakspullen en non-food items (onder de spoelbak bewaar je doorgaans geen etenswaren). In de kast met de boiler laten we nu (ingekorte) lades plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Safaci schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Haha, ja goede vraag. ;) Wij willen graag een prullenbaksysteem onder de spoelbak. Dat kan niet als daar de boiler zit. Uiteraard was het mogelijk om het prullenbaksysteem in de kast ernaast te plaatsen, maar dan zijn we twee kasten kwijt aan schoonmaakspullen en non-food items (onder de spoelbak bewaar je doorgaans geen etenswaren). In de kast met de boiler laten we nu (ingekorte) lades plaatsen.
Waarom zou dat niet kunnen?
Weliswaar geen enorme bakken, kan echter wel:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JA28ZBfWkZNrJ1aZ5voGtj3TxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axXFlBS4LZG2DgQhx9JMnVtx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvKfsR-i6vBgqzWN_ZjzuGoV7mA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urcONsOgQAbRGjjtWlDVRg8O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 30-06-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Safaci schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Wat mij het nadeel lijkt van de aparte kast is dat je nu twee ondiepe kasten hebt. Met de Quooker in de gootsteenkast heb je daar voldoende ruimte over voor schoonmaakspullen en non-food voorraad. In de andere kast kun je een volwaardig prullenbaksysteem maken. Of een kleiner systeem met evengoed de laden ernaast (maar dan volledige diepte).
Heb je ongeveer hetzelfde, maar bespaar je 500 euro op de aansluitpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 09:15
Kromme_plank schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:15:
Beste Tweakers,

Onlangs zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwproject. De bouwer van het project is AM/BAM waarbij de kopersbegeleiding via HomeStudios verloopt en de aangesloten keukenleverancier Bruynzeel is.

Inmiddels hebben wij een bezoek gebracht aan HomeStudios en hebben wij met de adviseur van Bruynzeel een ontwerp/offerte laten uitwerken. Wij hadden ons al behoorlijk voorbereid en wisten dus exact hoe de opstelling moest worden. De adviseur dacht goed met ons mee en had nog een aantal goede tips/aanpassingen. Echt onwijs goed geholpen / leuk gesprek gehad waarbij het gevoel goed was.

Via dit topic wist ik dat ze daar ook Next125 verkochten, ondanks dat het niet gepromoot werd in de showroom. Aangezien wij beiden niet erg gecharmeerd zijn/waren van de Bruynzeel kwaliteit hebben we besloten de keuken te laten uitwerken als Next125.

Specs:

***members only***

Eerlijk gezegd zijn wij zelf best content met de prijs. De apparatuur kon bijvoorbeeld niet goedkoper geleverd worden door BK (tientjes werk). Wat vinden jullie van de prijs?

Daarnaast ben ik vooral benieuwd wat jullie van het ontwerp/opstelling vinden, en dan met name gericht op het gebruiksgemak. Zit bijvoorbeeld alles op de juiste plaats?

Tevens zitten we in dubio om de 2 hoge kasten te laten uitvoeren als NX620 F685 Noten Natuur. Wij vinden dit Front ook onwijs mooi, maar te heftig voor een complete keuken. Onze grootste twijfel: hoe staat dit op een licht eiken vloer.

Ik ben benieuwd naar jullie input!
12,5cm plint haalt juist alle charme van de Next125 weg. Wat je wel zou kunnen doen is kijken naar de nieuwe korpus middenmaat die Next125 sinds een paar weken heeft geïntroduceerd. Die heeft een hoogte van 81,25cm en met een 7,5cm plint kom je dan op ongeveer dezelfde werkhoogte uit.

Waarom besparen op de koelkast en daar een iQ100 nemen en voor de rest allemaal 500/700 serie?

Quooker PRO3 en geen Combi(+)? Vanwaar die afweging?

Erg donkere keuken trouwens. Heb je ook gekeken naar de zonstand in je huis? Je hele ruimte kan ontzettend donker worden met deze combinatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-10 19:13

Rzaan

Altijd zoekende

Mooi hoor!
Ook dat je die verticale latte terug laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 24-10 16:01

ronalddus

Buffalo77

Floor-is schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:48:
[...]

Het spijt me je bubbeltje te moeten doen spatten.

Voor je keuken heb je denk ik het meeste gevoel van ruimte met een L en een ovalen smalle tafel, zeg 80 diep.

De U-opstelling lijkt mooi, maar die hoeken zijn moeilijk bruikbaar, daar moet je dan ofwel LeMans kasten in doen, of van die pinda-kasten (LeMans die nog verder uitschuift), of je gaat kunst en vliegwerk uithalen om er iets van te maken.. Ik zou dat niet zo snel doen. De huidige opstelling is dus zo gek nog niet. :)

Eiland
Een keukenkastje is ongeveer 60cm diep, als je een eiland ervoor plaatst heb je op zijn allerminst 85cm ruimte nodig, maar >90 is écht bijzonder aan te raden. Het eiland(je) zelf kan je onwijs ondiep doen, maar dan krijg je echt een beetje een gek geval, ik zou willen adviseren om hier toch minimaal 80-85cm diepte aan te houden. Aan de andere kant van dat (schier) eiland heb je dan ook wat bewegingsruimte nodig trouwens. Laten we zeggen 60cm naar de tafel..
Dan kom je op 60+85+80+60 = 285cm en dat is echt een onwijs krap keukentje dan.
He! Dankjewel voor deze informatie :)
Als onervaren stel in het verbouwen is dit waardevolle informatie.

En je hebt geen bubbel doorgeprikt. Deze vraag stellen we juist in onze oriëntatiefase om te voorkomen dat we een idee (bubbel) omarmen wat helemaal niet praktisch is en waar we spijt van gaat krijgen.

We gaan even terug naar de tekentafel en kijken wat we toch kunnen doen met een keuken in een L-vorm.

Dank.

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
FrankSpin schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:55:
[...] Ditmaal gooien we het over een andere boeg qua stijl en aanpak. Het grootste gedeelte zullen we in eigen beheer doen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het corpus op basis van ikea.

[Afbeelding]
Mooi design! Ik vind je eiland erg mooi, zo opengehouden aan beide kanten van het kastenblok, en afgewerkt met de vertikale latten.
Misschien voel je er iets voor om er een apart show&tell-topic voor te openen? Zou graag volgen hoe je het ontwikkelt, zeker ook omdat je het in eigen beheer doet met combinatie van bestaande materialen en concepten. Denk dat veel mensen die zich oriënteren daar iets aan hebben, en ik ben gewoon nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
ronalddus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:33:
[...]

He! Dankjewel voor deze informatie :)
Als onervaren stel in het verbouwen is dit waardevolle informatie.

En je hebt geen bubbel doorgeprikt. Deze vraag stellen we juist in onze oriëntatiefase om te voorkomen dat we een idee (bubbel) omarmen wat helemaal niet praktisch is en waar we spijt van gaat krijgen.

We gaan even terug naar de tekentafel en kijken wat we toch kunnen doen met een keuken in een L-vorm.

Dank.
Je zou nog mee kunnen nemen dat een been van de U met 30 diep kasten doet (voor servies ed), is best efficiënte kast ruimte eventueel een losse been zodat je de hoek kast probleem niet hebt zoals als benoemd word hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Saeverix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:49:
Allereerst, wat een drama. Ik vind je met 8 klepkasten en drie werkbladen eigenlijk al buitensporig geduldig.
Dat gezegd hebbend vind ik het ook een moeilijk verhaal. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen hebt in nog een klepkast van dezelfde leverancier en nog een nieuw werkblad. Dus wat zouden alternatieven kunnen zijn waarmee je er met de keukenzaak uit kunt komen:
  • er komt een werkblad van een andere leverancier die voor deze keukenzaak levert
  • er komt een klepkast in een contrasterende kleur/materiaal van een andere leverancier
  • zij herstellen muur en andere schade en betalen jou een schadevergoeding. Jij koopt vervolgens elders zelf een nieuw werkblad en klepkast (contrasterend)
  • zij nemen alle kasten en blad terug, herstellen schade aan muur/deur en betalen jou het aankoopbedrag en een schadevergoeding voor het ongemak. Jij koopt vervolgens zelf ergens een nieuwe keuken zonder apparatuur (want die heb je al).
De geschillencommissie is altijd nog een optie, maar ik voorzie dat zij ofwel met een van bovenstaande oplossingen komen, danwel dat je een schadevergoeding krijgt toegewezen, danwel dat je moet accepteren dat zij nog een poging mogen doen. Daar kun je dan misschien beter meteen op aansturen. Vooral de laatste twee oplossingen hierboven gaan je heel erg veel tijd kosten.
De optie keuken totaal vervangen door deze keueknzaak/leverancier zou ik alleen doen als je er het volste vertrouwen in hebt dat het hele drama niet weer van voren af aan begint. Qua kosten heb je zeker gelijk en dat is voor zo’n leverancier misschien wel de makkelijkste oplossing. Alleen, wat krijg je ervoor terug? En als de ellende weer van voren af aan begint, hoe genegen zijn ze nog om je dan nog weer verder te helpen? Je zou dan dus een keuken moeten verlangen van een ándere leverancier en dat lijkt me contractueel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Source90 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen?
Weliswaar geen enorme bakken, kan echter wel:[Afbeelding][Afbeelding]
Helaas geeft de keukenzaak aan dat het niet mogelijk is in dit geval (betreft een Next125-keuken). :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Toke_gt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Allereerst, wat een drama. Ik vind je met 8 klepkasten en drie werkbladen eigenlijk al buitensporig geduldig.
Dat gezegd hebbend vind ik het ook een moeilijk verhaal. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen hebt in nog een klepkast van dezelfde leverancier en nog een nieuw werkblad. Dus wat zouden alternatieven kunnen zijn waarmee je er met de keukenzaak uit kunt komen:
  • er komt een werkblad van een andere leverancier die voor deze keukenzaak levert
  • er komt een klepkast in een contrasterende kleur/materiaal van een andere leverancier
  • zij herstellen muur en andere schade en betalen jou een schadevergoeding. Jij koopt vervolgens elders zelf een nieuw werkblad en klepkast (contrasterend)
  • zij nemen alle kasten en blad terug, herstellen schade aan muur/deur en betalen jou het aankoopbedrag en een schadevergoeding voor het ongemak. Jij koopt vervolgens zelf ergens een nieuwe keuken zonder apparatuur (want die heb je al).
De geschillencommissie is altijd nog een optie, maar ik voorzie dat zij ofwel met een van bovenstaande oplossingen komen, danwel dat je een schadevergoeding krijgt toegewezen, danwel dat je moet accepteren dat zij nog een poging mogen doen. Daar kun je dan misschien beter meteen op aansturen. Vooral de laatste twee oplossingen hierboven gaan je heel erg veel tijd kosten.
De optie keuken totaal vervangen door deze keueknzaak/leverancier zou ik alleen doen als je er het volste vertrouwen in hebt dat het hele drama niet weer van voren af aan begint. Qua kosten heb je zeker gelijk en dat is voor zo’n leverancier misschien wel de makkelijkste oplossing. Alleen, wat krijg je ervoor terug? En als de ellende weer van voren af aan begint, hoe genegen zijn ze nog om je dan nog weer verder te helpen? Je zou dan dus een keuken moeten verlangen van een ándere leverancier en dat lijkt me contractueel ingewikkeld.
Bedankt voor je reactie. Heel toevallig zat ik vannacht ook aan de eerste twee opties te denken. Zowel het werkblad als klepkast van een andere leverancier bij de huidige keukenzaak. Nobilia heeft namelijk werkbladen en kasten, die zou ik dan in een contrasterende kleur kunnen kiezen. Het werkblad en klepkast hebben dan dezelfde kleur. De werkbladen zijn echter wel kunststof, een eventuele extra vergoeding in vorm van extra kasten of bijvoorbeeld een Quooker moeten we dan ook even bespreken.

Ik denk dat ik daar maar op aan ga sturen, want het hele geschillencomissie traject zie ik niet zitten qua doorlooptijd van bijna een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Safaci schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Helaas geeft de keukenzaak aan dat het niet mogelijk is in dit geval (betreft een Next125-keuken). :'(
Vraag me af of het niet kan of dat ze er geen zin in hebben.
Wij hebben ook een standaard 60x60 kast

Wellicht iemand anders met Next125 die het wel heeft? Heb zelf Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 18:59
Source90 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Vraag me af of het niet kan of dat ze er geen zin in hebben.
Wij hebben ook een standaard 60x60 kast

Wellicht iemand anders met Next125 die het wel heeft? Heb zelf Systemat.
Moet toch altijd kunnen? Is gewoon een standaard kast, met een front uit 1 stuk. De rest van de hardware, zoals de rails, zit in het afvalsysteem volgens mij en schroef je zo in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
  • Laatst online: 13-07-2024
PhilDunphy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:51:
Ik heb onlangs een keuken laten tekenen. Ik heb hem zelf even digitaal nagemaakt, al zijn er een paar dingen afwijkend t.o.v. het origineel (vanwege het ontbreken van materialen in de digitale planner).

Hier een plattegrond:
[Afbeelding]
1 = kookplaat van 90cm breed + afzuiging + lades 120cm
3 = kastje 60cm met lades
4 = vaatwasser
5 = spoelbak met qooker (in de planner een kastje, maar waarschijnlijk zal het in de praktijk een 60cm ladekast zijn (met spoelbak) en daarnaast nog een 30cm ladekastje)
6 = grote koelkast (1 deur, anders dan wat de digitale versie laat denken)
7 = combi stoomoven, combi magnetron en kastjes
8 = kast (1 deur, 50cm) waarvan we één plank uittrekbaar willen maken voor weggewerkte koffiecorner

Hier een paar 3d indrukken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(de kastjes aan de lange zijde moeten allemaal lades zonder handgreep zijn. De kastjes aan de korte zijde zijn wel met kastdeur, maar dan uitgelijnd qua handgrepen en zoveel mogelijk 1 deur)

Zoals te zien hebben we een nogal kleine, lastige ruimte voor de keuken. Veel ramen en deuren om rekening mee te houden en een breedte van 210 cm. We eten met een gezin van vijf, dus ik wil een grote kookplaat, een (stoom)oven en magnetron, een grote koelkast en voldoende werk- en opbergruimte. Al met al resulteerde dat in deze tekening. Ik vind de opstelling prachtig, maar ben wel benieuwd naar feedback.

Specifiek ook de vraag: heeft iemand ervaring met een afstand van 90cm tussen de twee keukendelen? Op internet wordt vaak 100 of zelfs 120cm als minimale afstand genoemd bij een parallelkeuken. In de winkel hebben we een parallelkeuken ervaren met een tussenruimte van 80cm en daar konden we wel mee uit de voeten. Wel was die aan beide kanten laag, wat misschien een ander gevoel geeft dan in deze opstelling met 1 kant hoog. Ook hebben we een keuken gezien met 1 kant hoog en 90cm verder het lage deel. Maar die had een kookeiland, waardoor je weer iets meer ruimte voelt dan als je aan twee kanten muren hebt. Dus benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën bij deze opstelling.
Heeft iemand wellicht nog feedback voor deze opstelling? Of ervaringen mbt de tussenruimte van 90 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PhilDunphy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:
[...]
Heeft iemand wellicht nog feedback voor deze opstelling? Of ervaringen mbt de tussenruimte van 90 cm?
Je hebt toch 120+ cm tussen kookplaat en spoelbak? Of bedoel je dat je vaatwasser liever rechts van spoelbak hebt, waardoor het opschuift en je minder ruimte overhoudt?
Anyhow, ik heb iets meer dan 90 cm tussen beide delen, maar wel ook links en rechts van kookplaat resp spoelbak nog 60. En daarnaast nog een koffiecorner die ook als verlengd werkblad dienst doet. Bij elkaar ca 4m. Die ruimte tussen de zones in, vind ik daardoor prima te doen, vooral omdat ik ook nog een deel van de kookplaat kan gebruiken als ik nog aan het voorbereiden ben. Helemaal links heb ik de vaatwasser waarin ik meteen alles drop wat ik niet meer nodig heb. Daarboven kan dan bijv keukenmachine staan.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het een beetje van je manier van werken en de verdere indeling afhangt of de ruimte voldoende is. Als ik mijn vier meter op die van jou spiegel zou het zijn (vlnr) 60 vw, 60 spoel, 90 werk, 90 inductiefornuis, 30 ondiep kastje, 60 koffiecorner. Ik zie bij jou nog wel de ruimte rechts. Kun je het werkblad niet tot daar doortrekken? Dan win je ruimte in het midden van het werkblad.

Of, waar je ook nog ruimte kunt winnen: voor het raam langs. Dan krijg je dus zoiets:
Van links voor het raam langs naar rechts langs de muur:
Vw
Spoelbak
Hoekkast (met Quooker weggewerkt)
Kasten
Kookplaat
Smal kastje voor kruiden oid).
Dan heb je echt veel werkblad, wat me met een gezin van 5 heel fijn lijkt. Ook omdat je dan de vuile vaat meteen kunt wegwerken, danwel opstapelen zonder dat je er last van hebt.
Als het onduidelijk is kan ik het nog wel voor je uittekenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 30-06-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Toke_gt op 30-06-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Toke_gt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Je hebt toch 120+ cm tussen kookplaat en spoelbak? Of bedoel je dat je vaatwasser liever rechts van spoelbak hebt, waardoor het opschuift en je minder ruimte overhoudt?
Anyhow, ik heb iets meer dan 90 cm tussen beide delen, maar wel ook links en rechts van kookplaat resp spoelbak nog 60. En daarnaast nog een koffiecorner die ook als verlengd werkblad dienst doet. Bij elkaar ca 4m. Die ruimte tussen de zones in, vind ik daardoor prima te doen, vooral omdat ik ook nog een deel van de kookplaat kan gebruiken als ik nog aan het voorbereiden ben. Helemaal links heb ik de vaatwasser waarin ik meteen alles drop wat ik niet meer nodig heb. Daarboven kan dan bijv keukenmachine staan.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het een beetje van je manier van werken en de verdere indeling afhangt of de ruimte voldoende is. Als ik mijn vier meter op die van jou spiegel zou het zijn (vlnr) 60 vw, 60 spoel, 90 werk, 90 inductiefornuis, 30 ondiep kastje, 60 koffiecorner. Ik zie bij jou nog wel de ruimte rechts. Kun je het werkblad niet tot daar doortrekken? Dan win je ruimte in het midden van het werkblad.
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet de ruimte tussen de zones. Ik bedoel de ruimte tussen het ene keukenblok en het andere keukenblok. De onderlinge afstand. Mijn keuken is maar 2.10m breed, dus met 2x 60cm diepe kastjes, ontstaat een loopruimte die 90cm breed is.

Wat betreft de ruimte die rechts van de spoelbak zit: daar zit een raam en een deur naar de voorraadkast. Ik kan dat stuk dus niet opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
Onze verbouwing is al sinds maart aan de gang, het einde is bijna in zicht.

Nu zijn de stukadoors er, 21 juli wordt de keuken gezet. Ombouw die om de keuken komt, 1 hoge kast, 3 lage kasten, 1 hoge kast wordt ook gestuct.

Wat zouden jullie het meest logisch vinden qua afwerking van het ‘plafond’ van de ombouw? Muren worden glad gestuct en het plafond wordt een wildverband schuurplafond.

Gaan we voor schuur of glad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PhilDunphy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet de ruimte tussen de zones. Ik bedoel de ruimte tussen het ene keukenblok en het andere keukenblok. De onderlinge afstand. Mijn keuken is maar 2.10m breed, dus met 2x 60cm diepe kastjes, ontstaat een loopruimte die 90cm breed is.

Wat betreft de ruimte die rechts van de spoelbak zit: daar zit een raam en een deur naar de voorraadkast. Ik kan dat stuk dus niet opvullen.
Oooooooooohh. Hehe, suf van mij. Sorry. In dat geval zou ik zeggen dat 90 cm niet onmogelijk is, maar wel krapjes. Als je met 2 in de keuken staat, loop je elkaar wel snel in de weg. Maar sta je daar vooral alleen en heb je de kasten achter je niet voortdurend nodig, dan is het volgens mij wel te doen. Het is nu eenmaal niet veel breder, dus een echt alternatief is er niet?
Ik zou dan evengoed wel kijken naar de vaatwasser als die nu in het midden staat. Die blokkeert dan wel alles als ie open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ambianz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:01:
Onze verbouwing is al sinds maart aan de gang, het einde is bijna in zicht.

Nu zijn de stukadoors er, 21 juli wordt de keuken gezet. Ombouw die om de keuken komt, 1 hoge kast, 3 lage kasten, 1 hoge kast wordt ook gestuct.

Wat zouden jullie het meest logisch vinden qua afwerking van het ‘plafond’ van de ombouw? Muren worden glad gestuct en het plafond wordt een wildverband schuurplafond.

Gaan we voor schuur of glad?
Ik zou dat ook glad doen, anders krijg je wel veel verschillende stijlen bij elkaar. Je hebt daar in de buurt immers ook nog de fronten van je kasten en mogelijk heb je op de lage kasten ook nog wat spullen staan/liggen. Dus ik zou het wildverband alleen tot het echte plafond beperken en de rest glad.

Overigens kun je het natuurlijk altijd later alsnog veranderen als je denkt dat toch mooier is. Andersom lijkt me lastiger (maar weet niet of dat echt zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Toke_gt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:22:
[...]

Oooooooooohh. Hehe, suf van mij. Sorry. In dat geval zou ik zeggen dat 90 cm niet onmogelijk is, maar wel krapjes. Als je met 2 in de keuken staat, loop je elkaar wel snel in de weg. Maar sta je daar vooral alleen en heb je de kasten achter je niet voortdurend nodig, dan is het volgens mij wel te doen. Het is nu eenmaal niet veel breder, dus een echt alternatief is er niet?
Ik zou dan evengoed wel kijken naar de vaatwasser als die nu in het midden staat. Die blokkeert dan wel alles als ie open staat.
Met de kookzone helemaal achterin en de koelkast en wasbak juist voorin, zal dat stuk (langs elkaar willen) wel beperkt blijven. Degene die kookt staat inderdaad meestal alleen, op iemand die wil handen wassen of even drinken pakken na.

De vaatwasser is wel een goed aandachtspunt. Hij zou ook nog rechts van de spoelbak kunnen. Dan kan ik 120-90-60-60 aanhouden. Die 90cm aan werkblad twijfel ik wel over. Ik lees wel in jouw vorige reactie jouw eigen ervaring, maar denk dat bij ons de vaat al snel stapelt boven op de vaatwasser. Ik vind het moeilijk inschatten of alles erin past namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PhilDunphy schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Met de kookzone helemaal achterin en de koelkast en wasbak juist voorin, zal dat stuk (langs elkaar willen) wel beperkt blijven. Degene die kookt staat inderdaad meestal alleen, op iemand die wil handen wassen of even drinken pakken na.

De vaatwasser is wel een goed aandachtspunt. Hij zou ook nog rechts van de spoelbak kunnen. Dan kan ik 120-90-60-60 aanhouden. Die 90cm aan werkblad twijfel ik wel over. Ik lees wel in jouw vorige reactie jouw eigen ervaring, maar denk dat bij ons de vaat al snel stapelt boven op de vaatwasser. Ik vind het moeilijk inschatten of alles erin past namelijk.
Bij mij past alles van de hele dag erin, maar wij zijn met 3 (wel 2 pubers die voor alles een nieuw bord/beker etc pakken). Zouden we met 5 zijn, dan zou ik ‘m twee keer draaien, zeker op de dagen dat iedereen grotendeels thuis is. Wat er nu niet meer bij past, zet ik erboven, dat is bij mij dus in een hoek. Ik heb er dan geen last van mbt ruimte, maar het stoort me wel. Zou dat niet midden in de keuken willen.
Zou je linksom voor het raam langs een vaatwasser kwijt kunnen, in combinatie met een hoekkast? Dat lijkt me namelijk een fijne plek voor vaatopslag. Of voor een tweede vaatwasser O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilDunphy
Toke_gt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:08:
[...]

Bij mij past alles van de hele dag erin, maar wij zijn met 3 (wel 2 pubers die voor alles een nieuw bord/beker etc pakken). Zouden we met 5 zijn, dan zou ik ‘m twee keer draaien, zeker op de dagen dat iedereen grotendeels thuis is. Wat er nu niet meer bij past, zet ik erboven, dat is bij mij dus in een hoek. Ik heb er dan geen last van mbt ruimte, maar het stoort me wel. Zou dat niet midden in de keuken willen.
Zou je linksom voor het raam langs een vaatwasser kwijt kunnen, in combinatie met een hoekkast? Dat lijkt me namelijk een fijne plek voor vaatopslag. Of voor een tweede vaatwasser O-)
Het zou wel passen, maar dan lijkt het me helemaal een klein hok worden. Ik heb nu ook een u keuken, maar dan zonder de hoge kast en met net iets meer loopafstand. Ik wil met de lengte van de parallelkeuken nog iets van ruimtelijkheid creëeren in een kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-09 18:45
Toke_gt schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Zo op het oog mooie keuken. Prijs kan ik niet zoveel over zeggen, qua indeling vallen me twee dingen op: de ovens zitten beide nogal hoog in de kasten. Die zou ik lager plaatsen voor gebruiksgemak en veiligheid.
Verder (en het is een detail, maar ik zou me eraan ergeren) valt me op dat de kraan niet gecentreerd voor een van de ramen is geplaatst. Als je dat niet gecentreerd kunt krijgen, zou ik de kraan meer naar rechts verplaatsen. Sowieso denk ik dat het fijner werkt om het werkblad links te hebben, zodat je makkelijk kunt draaien naar de kookplaat en schuiven naar de spoelbak.
Of het verder logisch is ingedeeld kan ik niet zo goed zien op je plattegrond. Waar komt de vaatwasser bijv?
Goed gezien wat betreft de hoogte van de oven & koffiemachine. We hebben hier echt een afweging moeten maken kwamen qua gebruiksgemak en esthetisch aanzicht. We hebben in deze opstelling maar plek voor 2 hoge kasten waarin een koelkast, vriezer, oven & koffiemachine verwerkt moeten zitten. Een andere (veiligere) optie is er denk ik niet?

Het centreren van de kraan is helaas geen optie. Daarnaast moet die ook voor het vaste deel van het raam zitten, ander zou het draai/kiepraam niet geopend kunnen worden. Ik ben het wel met je eens dat het fijner zou zijn als er links extra afzetruimte zou zijn. De vaatwasser staat rechts van de spoelbak in getekend. Die gaan we naar de linker hoek verplaatsen.
Greebs schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Prijs lijkt me redelijk in orde. Ik zou zelf de vaatwasser in de linker- of rechterhoek plaatsen. Als hij nu openstaat dan is de doorloop naar zowel de spoelbak als de kookplaat geblokkeerd.

Zelf zou ik hem twee kasten naar rechts verplaatsen, tenzij je volledig in het 'voorspoelkamp' zit en er van overtuigd bent dat hij naast je spoelbak moet.
Eens met de positie van de vaatwasser :) Die gaan we naar de linkerhoek verplaatsen.
Floor-is schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Ik vind de doorgang tussen eiland en de kasten te smal. Je kunt de kasten in noten natuur laten doen, of bijvoorbeeld de binnenbekleding van de bar. Steekt het toch mooi af. Ik zou het aanrecht donker laten en door een ander front spelen met de diepte.

Oh en betaal net even ietsje meer voor de Quooker in een Combi+, het is echt een heerlijke luxe om direct warm water te hebben om je handen te wassen of snel iets af te spoelen. :)
Welke tussenruimte zou je minimaal adviseren? De huidige afstand tussen eiland en lage werkblad is 100 cm, de afstand tussen eiland en hoge kasten is 98,5 cm.

De woning wordt aangesloten op stadswarmte. Heeft de Combi+ dan nog steeds een voordeel? Zo ja gaan we dit laten aanpassen.
TRD07 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:52:
[...]

12,5cm plint haalt juist alle charme van de Next125 weg. Wat je wel zou kunnen doen is kijken naar de nieuwe korpus middenmaat die Next125 sinds een paar weken heeft geïntroduceerd. Die heeft een hoogte van 81,25cm en met een 7,5cm plint kom je dan op ongeveer dezelfde werkhoogte uit.

Waarom besparen op de koelkast en daar een iQ100 nemen en voor de rest allemaal 500/700 serie?

Quooker PRO3 en geen Combi(+)? Vanwaar die afweging?

Erg donkere keuken trouwens. Heb je ook gekeken naar de zonstand in je huis? Je hele ruimte kan ontzettend donker worden met deze combinatie.
Dus iedereen die voor de introductie van de nieuwe korpus maat een Next125 met een werkblad hoogte van ±90cm ~ 92cm heeft gekocht heeft een keuken zonder de Next125 charme? Lijkt me wat kort door de bocht.

De koelkast gaan we laten aanpassen naar een 500 serie :)

Ik heb me laten vertellen dat de PRO3 in ons geval voldoende zou moeten zijn. De afstand van de warmwaterleiding tot warmtewisselaar is ongeveer 5 meter (stadsverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 09:15
Kromme_plank schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:12:
Dus iedereen die voor de introductie van de nieuwe korpus maat een Next125 met een werkblad hoogte van ±90cm ~ 92cm heeft gekocht heeft een keuken zonder de Next125 charme? Lijkt me wat kort door de bocht.

De koelkast gaan we laten aanpassen naar een 500 serie :)

Ik heb me laten vertellen dat de PRO3 in ons geval voldoende zou moeten zijn. De afstand van de warmwaterleiding tot warmtewisselaar is ongeveer 5 meter (stadsverwarming).
Ik doelde niet op de werkblad hoogte, maar op de plinthoogte. Een plinthoogte van 12,5cm is niet echt van deze tijd en Next125 staat juist bekend om zijn 5cm plint (vandaar het verlies van charme).

Gezien jullie allebei klein zijn kwam ik met het alternatief van een plint van 7.5 cm en een middenmaat korpus, waardoor jullie werkbladhoogte op 88,75cm uitkomt. Dat is nu 87,5 (12,5cm plint + 75cm korpus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 18:59
TRD07 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Ik doelde niet op de werkblad hoogte, maar op de plinthoogte. Een plinthoogte van 12,5cm is niet echt van deze tijd en Next125 staat juist bekend om zijn 5cm plint (vandaar het verlies van charme).

Gezien jullie allebei klein zijn kwam ik met het alternatief van een plint van 7.5 cm en een middenmaat korpus, waardoor jullie werkbladhoogte op 88,75cm uitkomt. Dat is nu 87,5 (12,5cm plint + 75cm korpus).
Persoonlijk zou ik de ruimte ook liever in de kastjes hebben dan onder de plint. Nou lijkt 6 cm niet veel maar over de hele lengte van de keuken is dat toch weer wat extra opbergruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PhilDunphy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:22:
[...]

Het zou wel passen, maar dan lijkt het me helemaal een klein hok worden. Ik heb nu ook een u keuken, maar dan zonder de hoge kast en met net iets meer loopafstand. Ik wil met de lengte van de parallelkeuken nog iets van ruimtelijkheid creëeren in een kleine ruimte.
Snap ik, ik heb dat zelf ook en het doet veel ruimer aan dan bij buren die een L of U hebben.
Misschien nog een andere overweging: zo te zien heb je wel ruimte om kast 8 60 ipv 50 te maken (klopt dat?)
Mogelijk zit daar een oplossing voor je vaatwasser. Die plaats je dan in de onderste kast, met daarboven je koffiecorner. Als je een smal werkblad maakt van kast naar raam, kun je daar evt vaat stallen. Wat je voor die kast gepland had, kan in de ruimte onder je werkblad aan andere zijde. Zo lever je nauwelijks iets in en heb je niet de vaat op het belangrijkste deel van je werkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Persoonlijk zou ik de ruimte ook liever in de kastjes hebben dan onder de plint. Nou lijkt 6 cm niet veel maar over de hele lengte van de keuken is dat toch weer wat extra opbergruimte.
Het is ook een kwestie van ergonomie. Ik buk liever iets minder om uit de onderste lade iets te pakken. Dan ik een hoge plint beter dan een lage. Je hebt bij Next125 ook nog lagere kasten die je hangend monteert. Dan heb je nog minder bergruimte per meter keuken, maar wel een veel luchtigere keuken.

Extra hoge kasten zijn IMHO dus er alleen voor als je keuken te klein is om 2 extra kastje neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-10 14:57
.

[ Voor 213% gewijzigd door mxmemx op 01-07-2022 15:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 15:56
mxmemx schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:31:
We hebben het volgende laten berekenen en nu vragen we ons af of deze prijs gangbaar is:

L vorm langs de muren:
2 hoge kasten, 1 volledig met plegrimkoelkast, 1 met combiover van pelgrim
1 hoekkast laag
2 ondiepe hangende kastjes 60cm
1 brede lade kast 90cm
1 gootsteenkast 80cm + quooker
1 afwasser kast + perlgrim afwasmachine zonder besteklade

Schiereiland:
1 Kast 100cm 1 echte lade 1 nep lade + bora kookplaat met afzuiging
1 trekkast 40cm kruidenrekje en gereedschappen lade.

Blad:
Keramisch over alle lage kasten + schiereiland + zijkant doorgangschiereiland.

Dit alles inc. montage (bij schone oplevering keuken)

Zou iets minder dan 20.000 euro kosten.

Nu lijkt ons dit gevoelmatig aan de hoge kant, ondanks dat de quooker en bora plaat vrij veel kosten met zich mee brengen. Nu hebben wij zelf geen ervaring ermee alleen dat keukenconcurrent en brugman beiden rond de 23.000 uitkwamen (beide mandemakers). Het gevoel bij deze winkel was goed waardoor we de neiging hebben om het te doen maar dan moet je juist het meeste op je hoede zijn tegenwoordig.[Afbeelding]
Ik wil een auto kopen. Heeft 4 wielen, 5 deuren, een stuur, 2 stoelen en een bank, is rood van kleur, heeft een verbrandingsmotor, navi, wat extra opties en is 4.30m lang.

Nu lijkt ons dit gevoelmatig aan de hoge kant, ondanks dat de motor en navigatie vrij veel kosten met zich mee brengen. Nu hebben wij zelf geen ervaring ermee alleen dat Henkie's Autopaleis en Quality Cars Koos beiden rond de 23.000 uitkwamen (beide autoboulevard). Het gevoel bij deze dealer was goed waardoor we de neiging hebben om het te doen maar dan moet je juist het meeste op je hoede zijn tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
mxmemx schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:41:
We hebben het volgende laten berekenen en nu vragen we ons af of deze prijs gangbaar is:

L vorm langs de muren:
2 hoge kasten, 1 volledig met plegrimkoelkast, 1 met combiover van pelgrim
1 hoekkast laag
2 ondiepe hangende kastjes 60cm
1 brede lade kast 90cm
1 gootsteenkast 80cm + quooker
1 afwasser kast + perlgrim afwasmachine zonder besteklade

Schiereiland:
1 Kast 100cm 1 echte lade 1 nep lade + bora kookplaat met afzuiging
1 trekkast 40cm kruidenrekje en gereedschappen lade.

Blad:
Keramisch over alle lage kasten + schiereiland + zijkant doorgangschiereiland.

Dit alles inc. montage (bij schone oplevering keuken)

Nu lijkt ons dit gevoelmatig aan de hoge kant, ondanks dat de quooker en bora plaat vrij veel kosten met zich mee brengen. Nu hebben wij zelf geen ervaring ermee alleen dat keukenconcurrent en brugman beiden rond de 23.000 uitkwamen (beide mandemakers). Het gevoel bij deze winkel was goed waardoor we de neiging hebben om het te doen maar dan moet je juist het meeste op je hoede zijn tegenwoordig.[Afbeelding]
Het gaat erom dat er enige input wordt verwacht vanuit jou.

Welke prijsgroep zijn de fronten? Welke prijsgroep is het blad?
Je kan een L-keuken in PG0 aankopen voor (zeg wat) 2500€ voor de kasten en diezelfde keuken in houtfineer PG8 voor 10.000€ of een veelvoud hiervan.

Welke apparatuur naast "een pelgrim vaatwasser" (wat ik sowieso afraad) en de Bora en Quooker?
Welke oven? Welke kookplaat? Je hebt ovens van 1000€ en van 4000+..
Idem voor de kookplaat (een simpele Pelgrim of een hoog segment Miele of Novy is een wereld van verschil qua prijs).

In het kort; je bericht is nogal karig met "wat kasten en wat mag dit kosten?".

----

Maak een foto van je offerte met alle aspecten erin (zoals prijsgroep), kalk de persoonlijke info weg, gooi het tussen [mo] [ /mo] tags en ik gok dat er wat meer opbouwende feedback komt, naast de penkunsten van @Streamz :>

[ Voor 51% gewijzigd door Source90 op 01-07-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Source90 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:16:
[...]

Het gaat erom dat er enige input wordt verwacht vanuit jou.

Welke prijsgroep zijn de fronten? Welke prijsgroep is het blad?
Je kan een L-keuken in PG0 aankopen voor (zeg wat) 2500€ voor de kasten en diezelfde keuken in houtfineer PG8 voor 10.000€ of een veelvoud hiervan.

Welke apparatuur naast "een pelgrim vaatwasser" (wat ik sowieso afraad) en de Bora en Quooker?
Welke oven? Welke kookplaat? Je hebt ovens van 1000€ en van 4000+..
Idem voor de kookplaat (een simpele Pelgrim of een hoog segment Miele of Novy is een wereld van verschil qua prijs).

In het kort; je bericht is nogal karig met "wat kasten en wat mag dit kosten?".

----

Maak een foto van je offerte met alle aspecten erin (zoals prijsgroep), kalk de persoonlijke info weg, gooi het tussen [mo] [ /mo] tags en ik gok dat er wat meer opbouwende feedback komt, naast de penkunsten van @Streamz :>
Ik heb geen idee welke prijsgroep de kasten zijn, (2515 zera hpl xt?) het blad is prijsgroep 3 12mm veneto gold silk
Plint p13 112mm

Apparatuur
Pelgrim pks25178 koelkast
Pelgrim com316gls combi oven
Pelgrim gvw261L vaatwasser
Bora pura met koolstoffilter (is plasma de meerprijs waard?)
Quooker combi+ 7liter

Meubelen 8000
Werkbladen 5900
Apparatuur 6000
Acc(cooker+ 2 ledlampjes) 1600
Korting -3115
Montage 1660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Safaci schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Zou wel moeten kunnen denk ik. Wij hebben het in een 90cm kast met 2 laden gepland. Bovenste lade is vrij klein (misschien vervangen door alleen een plateau)
title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Toke_gt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Snap ik, ik heb dat zelf ook en het doet veel ruimer aan dan bij buren die een L of U hebben.
Misschien nog een andere overweging: zo te zien heb je wel ruimte om kast 8 60 ipv 50 te maken (klopt dat?)
Mogelijk zit daar een oplossing voor je vaatwasser. Die plaats je dan in de onderste kast, met daarboven je koffiecorner. Als je een smal werkblad maakt van kast naar raam, kun je daar evt vaat stallen. Wat je voor die kast gepland had, kan in de ruimte onder je werkblad aan andere zijde. Zo lever je nauwelijks iets in en heb je niet de vaat op het belangrijkste deel van je werkblad?
Ik snap je niet helemaal. Bedoel je het blokkeren van mijn voorraadkast? Dat lijkt me geen oplossing, die ruimte is dermate vol benut, dat ik dat niet kan inruilen voor een enkel (laag) kastje.
Wat betreft de kast van 50 naar 60 aanpassen: geloof het of niet, maar de ruimte is 59 cm..
Maar ook als hij wel 60 was, zou ik er wel over moeten nadenken. Want de inloop van de keuken wordt hiermee erg 'dicht' en omdat het grenst aan de woonkamer en ook een groot deel van het licht verzorgd, lijkt me dat niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PhilDunphy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:32:
[...]

Ik snap je niet helemaal. Bedoel je het blokkeren van mijn voorraadkast? Dat lijkt me geen oplossing, die ruimte is dermate vol benut, dat ik dat niet kan inruilen voor een enkel (laag) kastje.
Wat betreft de kast van 50 naar 60 aanpassen: geloof het of niet, maar de ruimte is 59 cm..
Maar ook als hij wel 60 was, zou ik er wel over moeten nadenken. Want de inloop van de keuken wordt hiermee erg 'dicht' en omdat het grenst aan de woonkamer en ook een groot deel van het licht verzorgd, lijkt me dat niet zo prettig.
Ik bedoel waar je op je schets de prullenbak hebt staan. De kast 8 ernaast zou je iets breder kunnen maken om er een vaatwasser in te kunnen plaatsen. Misschien heb je aan 59 ook net genoeg, of kan de vaatwasser in kast 7 die al 60 is? Ik ben even kwijt wat je daar gepland had. Ik bedoel eigenlijk alleen maar aan te geven dat je ruimte kunt winnen bij het werkblad door de vaatwasser niet per se naast de spoelbak te plaatsen. Maar het heeft zeker ook nadelen.
De voorraadkast zit aan de andere kant toch? Daar verandert dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-10 19:21
Goedenavond,

Nog even meelurken in dit topic: zijn erbij Tweakers die zelf Ikea (of andere Zigbee compatible) keukenverlichting hebben aangebracht op een niet-Ikea keuken? Mijn eega is nogal gecharmeerd van de Irsta LED panelen, maar die zijn op dit moment iig niet of nauwelijks leverbaar.

Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm, of als iemand nog goede alternatieven heeft ben ik ook geïnteresseerd, alvast bedankt voor het meedenken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Kromme_plank schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:12:
[...]

8< 8<
[...]

Welke tussenruimte zou je minimaal adviseren? De huidige afstand tussen eiland en lage werkblad is 100 cm, de afstand tussen eiland en hoge kasten is 98,5 cm.

De woning wordt aangesloten op stadswarmte. Heeft de Combi+ dan nog steeds een voordeel? Zo ja gaan we dit laten aanpassen.
Minimaal die ruimte wel, boots het anders eens na met de muur en de tafel of grote dozen :)

De Combi+ biedt vrijwel direct warm water en kost nauwelijks meer, ik zou het doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
TRD07 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Je vergeet de dikte van het werkblad ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjikker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 14:26
Hallo allemaal,

Wij gaan eind dit jaar beginnen met de bouw van onze woning. En zijn begonnen met oriënteren naar een keuken. Zou rond de zomer erin moeten komen. We zouden graag een goedkope keuken willen met redelijk tot goede apparatuur. In ons huurhuis hebben we een goedkope keuken en hier zijn we tevreden over. Qua budget zaten we te denken aan ongeveer 15000, maar er is rek als dat de prijs waard is.

Hebben een goed gesprek gehad en een offerte en 3d ontwerp mogen ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kfA9HGo60Zryyttn-y0FZUBxCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCF47RSzXLmsrSadrb6tc3GT.png?f=fotoalbum_large

Zijn zeer tevreden hoe het eruit ziet. De zijde onder de kookplaat heeft allemaal lades en de zijde onder de kraan normale kasten. De kast boven de oven word push to open dus die greep vervalt. Achter de tafel op onderstaand plaatje komen nog schuifdeuren (staan hier niet), maar nu ik het zo zie op het 3d ontwerp lijkt me de ruimte tussen tafel en deze deur veel te klein, hoe denken jullie hierover. Er zit nu 85 centimeter tussen de tafel en de muur, en ook van de tafel tot de kast. We hebben nog mogelijkheden om posities van deuren te veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hgj9quL5leJGwUhiAr_QJo_6_d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VnrljKcRDlw05qHTXo7s5TFX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5BhCtwIAB8VzH_NV135jDb6hKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xieDkcILGZqxHXjWYvCS1tew.png?f=user_large

Members only:

Wat vinden jullie van de prijs? Is er op basis van deze offerte iets te zeggen over de kwaliteit van de kastjes die we krijgen?
Verder zijn we niet zeker over de pelgrim apparatuur. Ik lees wisselende verhalen over pelgrim in het algemeen maar over deze apparatuur zijn niet heel veel ervaringen te vinden. We zaten zelf te denken aan een andere kookplaat, maar de verkoper gaf aan dat als we 5 pelgrim apparatuur afnamen, de 5e gratis was. Hierbij telt de kookplaat voor 2. Daardoor word het prijsverschil wel groot om dit te doen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
mxmemx schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Ik heb geen idee welke prijsgroep de kasten zijn, (2515 zera hpl xt?) het blad is prijsgroep 3 12mm veneto gold silk
Plint p13 112mm

Apparatuur
Pelgrim pks25178 koelkast
Pelgrim com316gls combi oven
Pelgrim gvw261L vaatwasser
Bora pura met koolstoffilter (is plasma de meerprijs waard?)
Quooker combi+ 7liter

Meubelen 8000
Werkbladen 5900
Apparatuur 6000
Acc(cooker+ 2 ledlampjes) 1600
Korting -3115
Montage 1660
Met het plaatje iets completer, lijkt de keuken mij ook iets aan de hoge kant. Voor mijn gevoel voornamelijk door de apparatuur.
Met 20-25k verwacht ik iets anders dan Pelgrim terug te zien.

Zie ook diverse posts om vooral geen pelgrim vaatwasser te nemen.

Eerste vraag is hoeveel je in de keuken staat. Indien je/jullie vaak uitgebreid koken, zou ik Atag/BSH proberen te onderhandelen en Pelgrim links laten. Eventueel een instap model Koelkast-vriezer van Liebherr met 7 jaar garantie.

Kijk ook naar de levertijden, de go-to in deze prijsklasse (20k) is Bosch-Siemens-Neff, echter zat daar behoorlijke levertijd op de laatste keer dat ik keek.

Maak een winkelwagentje met apparatuur in de Siemens IQ500 lijn, met een BORA, en vraag en offerte aan bij Keukenloods of 123apparaten. Gemiddeld mag je een korting van 30-45% verwachten op de BSH apparatuur. Als dat op circa 4k uitkomt voor vaatwasser/koelkast/oven (zie hieronder) zou ik dat meenemen naar het volgende gesprek.

6k op de prijsopgave voor apparatuur. Circa 2000-2300 voor de BORA. Houdt je 3,7-4k over voor koelkast/oven/vaatwasser (Sinds de Quooker onder accessories wordt weggezet)

Zie ook
Barry|IA in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 03-07-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe keuken en mijn oog is gevallen op de apparatuur van Bosch. De ovens uit de 8 serie zien er mooi uit en de bediening is intuïtief. Ook ben ik gevoelig voor de vaatwasser met project op de grond 8-)

Voor de kookplaat geven alle verkopers aan dat je voor een Bora moet gaan. Maar als ik dan als Tweaker functies ga vergelijken tussen de kookplaten van Bosch en van bora dan heeft Bosch een aantal interessante features zoals perfectfry welke de temperatuur van de pan regelt. Dit heb ik al eerder op een losstaande inductie plaat gehad en was echt een top feature, ook kan je bij Bosch kookzones koppelen en zo een grote braadslede gebruiken.

De vraag is nu, hoe zit het met de kwaliteit van de afzuiging van een Bosch en een Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:18
Hoe maken jullie de vette vingers schoon op mat zwarte keukens?

Drupje dreft werkt niet.
Heel klein beetje dasty op een microvezeldoek werkt wel, maar ben een beetje huiverig om wekelijks dasty over mijn frontes te poetsen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
pentaw1nz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:57:
Hoe maken jullie de vette vingers schoon op mat zwarte keukens?

Drupje dreft werkt niet.
Heel klein beetje dasty op een microvezeldoek werkt wel, maar ben een beetje huiverig om wekelijks dasty over mijn frontes te poetsen.
Hier gaan ze er af met een microvezel doek (de betere, gebruik dezelfde voor mijn motorhelm) en water. Ik mat zwart.

Gebruik zelf "Blue Marlin Nano". Heb ze zelf van de motorbeurs, dit zijn dezelfde zo te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 03-07-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:18
Source90 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Hier gaan ze er af met een microvezel doek (de betere, gebruik dezelfde voor mijn motorhelm) en water. Ik mat zwart.
Welke fronten?

Ik heb rotpunkt mat zwart met een houtnerf.
Met een vochtige doek blijt er toch iets van vettigheid achter.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
pentaw1nz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Welke fronten?

Ik heb rotpunkt mat zwart met een houtnerf.
Met een vochtige doek blijt er toch iets van vettigheid achter.
Wellicht de houtnerf dan die roet in het eten gooit.
Hier gladde fronten; "AV 2135-GL schwarz Mattlack anti fingerprint " van Systemat.

Zie edit hierboven trouwens voor doekjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 03-07-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Source90 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Met het plaatje iets completer, lijkt de keuken mij ook iets aan de hoge kant. Voor mijn gevoel voornamelijk door de apparatuur.
Met 20-25k verwacht ik iets anders dan Pelgrim terug te zien.

Zie ook diverse posts om vooral geen pelgrim vaatwasser te nemen.

Eerste vraag is hoeveel je in de keuken staat. Indien je/jullie vaak uitgebreid koken, zou ik Atag/BSH proberen te onderhandelen en Pelgrim links laten. Eventueel een instap model Koelkast-vriezer van Liebherr met 7 jaar garantie.

Kijk ook naar de levertijden, de go-to in deze prijsklasse (20k) is Bosch-Siemens-Neff, echter zat daar behoorlijke levertijd op de laatste keer dat ik keek.

Maak een winkelwagentje met apparatuur in de Siemens IQ500 lijn, met een BORA, en vraag en offerte aan bij Keukenloods of 123apparaten. Gemiddeld mag je een korting van 30-45% verwachten op de BSH apparatuur. Als dat op circa 4k uitkomt voor vaatwasser/koelkast/oven (zie hieronder) zou ik dat meenemen naar het volgende gesprek.

6k op de prijsopgave voor apparatuur. Circa 2000-2300 voor de BORA. Houdt je 3,7-4k over voor koelkast/oven/vaatwasser (Sinds de Quooker onder accessories wordt weggezet)

Zie ook
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
Hmm nu begin ik toch te twijfelen. Wellicht dat ik met deze kennis terug kan gaan en voor deze prijs de wat betere merken die je benoemd kan onderhandelen en anders bij een andere aanbieder nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Stalensnuitje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:20:
Goedenavond,

Nog even meelurken in dit topic: zijn erbij Tweakers die zelf Ikea (of andere Zigbee compatible) keukenverlichting hebben aangebracht op een niet-Ikea keuken? Mijn eega is nogal gecharmeerd van de Irsta LED panelen, maar die zijn op dit moment iig niet of nauwelijks leverbaar.

Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm, of als iemand nog goede alternatieven heeft ben ik ook geïnteresseerd, alvast bedankt voor het meedenken d:)b
Niemand die de verlichting zelf tweakt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Stalensnuitje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Niemand die de verlichting zelf tweakt? O-)
In principe is die IRSTA niet meer dan een veredelde lichtbak?
Je zou ook zelf een lichtbak kunnen maken: https://kunststofplatenshop.nl/zelf-een-lichtbak-maken/

En dan een heel stuk dunner door LED strips te gebruiken i.p.v. (LED-)TL balken.

Schroeven afsmeren en geheel verven en je hebt volgens mij nagenoeg hetzelfde effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 04-07-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 14:17
Onlangs is onze keuken ingemeten en voor het definitief bestellen hebben we nog wat wijzigingen. 1 daarvan is het volgende:
We hebben 1 wand van 1.40m waar 2 hoge kasten komen van 60cm breed. Er blijft dus 20 cm over. We hebben dit nu ook in de keuken, echter zit er links en rechts van de kasten een soort wang / wand / ombouw (geen idee wat de correcte benaming hiervoor is). We hebben aangegeven dat we dit ook graag terug willen zien in de nieuwe keuken.

Echter krijgen we er geen reactie op (sinds anderhalve week ofzo). Voor de overige wijzigingen hebben we wel netjes een prijsopgave gekregen. Hebben we iets geks gevraagd wat niet mogelijk is (het betreft een Hacker Systemat keuken)?

Ik ga morgen sowieso even bellen, aangezien er op mail niet wordt gereageerd.
Dit is de huidige opstelling, en zoiets zouden we dan ook graag terug zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUNzJZw47Lz4aUDMKYOEnOY8a0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qftKyPTvRherCnkQ2wlklKnm.jpg?f=fotoalbum_large
Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EF-E010Db499ozLr0oVVgDwLXJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UcC4Av7UVGyIbHmON4zeGUpn.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Erkel op 04-07-2022 12:27 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10 17:11
Erkel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:19:
Onlangs is onze keuken ingemeten en voor het definitief bestellen hebben we nog wat wijzigingen. 1 daarvan is het volgende:
We hebben 1 wand van 1.40m waar 2 hoge kasten komen van 60cm breed. Er blijft dus 20 cm over. We hebben dit nu ook in de keuken, echter zit er links en rechts van de kasten een soort wang / wand / ombouw (geen idee wat de correcte benaming hiervoor is). We hebben aangegeven dat we dit ook graag terug willen zien in de nieuwe keuken.

Echter krijgen we er geen reactie op (sinds anderhalve week ofzo). Voor de overige wijzigingen hebben we wel netjes een prijsopgave gekregen. Hebben we iets geks gevraagd wat niet mogelijk is (het betreft een Hacker Systemat keuken)?

Dit is de huidige opstelling, en zoiets zouden we dan ook graag terug zien: [Afbeelding]
Plattegrond:
[Afbeelding]
Hallo Erkel,

Dit heet ook wel een front pas stuk, eigenlijk iedere keukenmerk zou zoiets moeten kunnen aanleveren, zeker bij Hacker kun je gewoon een front pas stuk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
sawtomyer schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Hallo Erkel,

Dit heet ook wel een front pas stuk, eigenlijk iedere keukenmerk zou zoiets moeten kunnen aanleveren, zeker bij Hacker kun je gewoon een front pas stuk bestellen.
Ah OK, maken ze dat gewoon met passtukken, ik ben benieuwd waarom ze dit dan telkens niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Laatst online: 05-08 10:07
Wij moeten onverwachts vrij snel een keuken uitzoeken. Voor ons nieuw te bouwen woning moesten we namelijk binnen 3 weken met een leiding schema komen (3 dagen resterend).

De keukenboer waar we nu geweest zijn heeft een tekening en offerte gemaakt maar zal pas het leiding schema delen na ondertekening. Dit vinden we eigenlijk te snel omdat het huis pas ergens eind volgend jaar af zal zijn en we eigenlijk nog goed willen nadenken over de keuze. De keukenboer verzekerd ons dat alles nog aangepast kan worden achteraf. Maar je zit natuurlijk wel gelijk in een slechte onderhandelingspositie.

Lang verhaal, maar het zou helpen als we vanuit hier wellicht wat advies kunnen krijgen over de offerte die we nu hebben gekregen om daaruit te beslissen om toch maar alvast te tekenen of juist niet.

Key features:
- Hacker Concept130 RAVEN Ravenna
- Fronttype: Laklaminaat ultramatt recycled/raam 80mm
- Werkblad: Jetstone composiet Bianco Arbescato Geploijst
- Inclusief: montage en aansluiten
- Inclusief: Siemens IQ700 oven en magnetron (geen combi)
- Inclusief: Siemens IQ300 vaatwasser
- Exclusief: Kookplaat (Gaggenau CV492100, prijs 5014,15 euro)
- Exclusief: Amerikaanse koelkast

Waar we naar zoeken is een stijl die ons aanspreekt vanuit Amerikaanse woon programma's. Dat is dus gematigd klassiek met gespoten kastjes waarbij de bar soms een andere kleur heeft. Dit is naar mijn idee goed ingevuld door de keukenboer.

Prijs:
Members only:

De keukenboer geeft aan dat de prijs netto is en hier nog wel wat van af kan en vraagt wat hij kan doen om ons te overtuigen.

De vraag hier is vooral, hebben we de juiste materialen geadviseerd gekregen en hoe is de prijs?

Foto keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJS_U_uKLHifgHbKF_qCGt5vwHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA0VJ2L7EyDNHCB7ax0BnuYJ.jpg?f=fotoalbum_large

Foto plattegrond te bouwen woning (keuken hier is ter voorbeeld, dit is niet de keuken van hierboven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNm02pVfggMm7ED3IYIuMksg3vE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SX22hEKJlg0p70md1yrohrZU.png?f=fotoalbum_large

Sfeer impressie van de ruimte (dit is niet de keuken van de keukenboer maar iets wat ik zelf in elkaar heb geflanst met homebyme):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG7sO87TtkL3TxQ9uSNhCRX2PqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejneYkCcg33qm1gvdtPsNUEG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Source90 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:02:
[...]

In principe is die IRSTA niet meer dan een veredelde lichtbak?
Je zou ook zelf een lichtbak kunnen maken: https://kunststofplatenshop.nl/zelf-een-lichtbak-maken/

En dan een heel stuk dunner door LED strips te gebruiken i.p.v. (LED-)TL balken.

Schroeven afsmeren en geheel verven en je hebt volgens mij nagenoeg hetzelfde effect.
Nou was ik niet van plan om zelf te gaan lopen knutselen, dat suggereerde mijn laatste post misschien. Ik vroeg me vooral af of er mensen hier zijn die de verlichting zelf geregeld hebben en zo ja op welke manier dan. De keukenboer adviseerde ook LED-strips, maar die moest ik dan met een apart afstandsbediening gebruiken en dat laatste heb ik dus geen zin in. Vandaar dus mijn zoektocht naar Zigbee-compatible oplossingen en mijn interesse naar (slecht/niet-leverbare) Irsta-panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Stalensnuitje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Nou was ik niet van plan om zelf te gaan lopen knutselen, dat suggereerde mijn laatste post misschien. Ik vroeg me vooral af of er mensen hier zijn die de verlichting zelf geregeld hebben en zo ja op welke manier dan. De keukenboer adviseerde ook LED-strips, maar die moest ik dan met een apart afstandsbediening gebruiken en dat laatste heb ik dus geen zin in. Vandaar dus mijn zoektocht naar Zigbee-compatible oplossingen en mijn interesse naar (slecht/niet-leverbare) Irsta-panelen.
Er zijn toch tal van ZIGBEE LED strips te krijgen?
Zoals: https://www.ledstripkonin...ler/complete-zigbee-sets/
Of simpelweg HUE strips.
Of Innr strips

Kan je allemaal zonder afstandsbediening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Source90 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Er zijn toch tal van ZIGBEE LED strips te krijgen?
Zoals: https://www.ledstripkonin...ler/complete-zigbee-sets/
Of simpelweg HUE strips.
Of Innr strips

Kan je allemaal zonder afstandsbediening gebruiken.
Ja precies, dus vandaar mijn vraag of er Tweakers zijn die dat hebben (zelf gedaan of laten doen door de keukenboer) ;)

Misschien was mijn vraag helemaal duidelijk genoeg, maar ik ben dus nieuwsgierig naar ervaringen van mede-tweakers :) En uiteraard zit ik parallel ook al de rest van het topic door te bladeren, maar het zijn nogal wat pagina's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

In principe moet zo'n constructie met elke fabrikant gewoon kunnen, ik ken het exacte gamma van de fabrikanten niet hoor, maar dit zijn geen heel bijzondere dingen. :)
Dit is de huidige opstelling, en zoiets zouden we dan ook graag terug zien: [Afbeelding]
Plattegrond:
[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp: links is 5cm tussen kast en muur en rechts niet? Maar daar wil je -voor symmetrie of een andere reden- wel hetzelfde kader toch?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:10:
[...]

In principe moet zo'n constructie met elke fabrikant gewoon kunnen, ik ken het exacte gamma van de fabrikanten niet hoor, maar dit zijn geen heel bijzondere dingen. :)

[...]

Als ik het goed begrijp: links is 5cm tussen kast en muur en rechts niet? Maar daar wil je -voor symmetrie of een andere reden- wel hetzelfde kader toch?
Ja in principe gewoon hetzelfde als nu, dus 10cm links en rechts, maar wel zo dat de hele muur wordt "opgevuld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
HitDyl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:22:
Wij moeten onverwachts vrij snel een keuken uitzoeken. Voor ons nieuw te bouwen woning moesten we namelijk binnen 3 weken met een leiding schema komen (3 dagen resterend).

De keukenboer waar we nu geweest zijn heeft een tekening en offerte gemaakt maar zal pas het leiding schema delen na ondertekening. Dit vinden we eigenlijk te snel omdat het huis pas ergens eind volgend jaar af zal zijn en we eigenlijk nog goed willen nadenken over de keuze. De keukenboer verzekerd ons dat alles nog aangepast kan worden achteraf. Maar je zit natuurlijk wel gelijk in een slechte onderhandelingspositie.
Dit hoeft niet per se op deze manier. Zo zet de verkoper jullie onder druk om bij hun te tekenen. Want je kunt inderdaad alles aanpassen, maar je zit wel aan deze keukenzaak vast.
Voor je leidingschema is het het belangrijkste dat je weet wat waar moet komen. In jullie geval: een eiland met aansluiting inductie, wateraan/afvoer bij het raam, idem voor vw. Wateraansluiting bij koelkast (voor de ijsblokjes) en evt stoomoven (?). Eventueel verlichting aansluitpunten bij kast en boven eiland. Meer niet. Al het overige kun je daarna op je gemak uitkiezen.
Met dat wensenlijstje kun je een technische tekening (laten) maken (of kijken of het al aansluit bij de standaardinrichting). Bedenk dat je na oplevering altijd nog iets kunt verleggen en dat 10 cm te veel naar links op rechts niet per se een drama hoeft te zijn. Liever straks nog wat geld reserveren voor aanpassingen dan nu halsoverkop een dure keuken. Of het te duur is kan ik niet zo een-twee-drie beoordelen, maar vergelijkingen maken is wel echt verstandig, zowel voor materialen als apparaatkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
HitDyl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:22:

Lang verhaal, maar het zou helpen als we vanuit hier wellicht wat advies kunnen krijgen over de offerte die we nu hebben gekregen om daaruit te beslissen om toch maar alvast te tekenen of juist niet.

Key features:
- Hacker Concept130 RAVEN Ravenna
- Fronttype: Laklaminaat ultramatt recycled/raam 80mm
- Werkblad: Jetstone composiet Bianco Arbescato Geploijst
- Inclusief: montage en aansluiten
- Inclusief: Siemens IQ700 oven en magnetron (geen combi)
- Inclusief: Siemens IQ300 vaatwasser
- Exclusief: Kookplaat (Gaggenau CV492100, prijs 5014,15 euro)
- Exclusief: Amerikaanse koelkast

Waar we naar zoeken is een stijl die ons aanspreekt vanuit Amerikaanse woon programma's. Dat is dus gematigd klassiek met gespoten kastjes waarbij de bar soms een andere kleur heeft. Dit is naar mijn idee goed ingevuld door de keukenboer.

Prijs:
***members only***

De keukenboer geeft aan dat de prijs netto is en hier nog wel wat van af kan en vraagt wat hij kan doen om ons te overtuigen.

De vraag hier is vooral, hebben we de juiste materialen geadviseerd gekregen en hoe is de prijs?

Foto keuken:
[Afbeelding]

Foto plattegrond te bouwen woning (keuken hier is ter voorbeeld, dit is niet de keuken van hierboven):
[Afbeelding]

Sfeer impressie van de ruimte (dit is niet de keuken van de keukenboer maar iets wat ik zelf in elkaar heb geflanst met homebyme):
[Afbeelding]
Je kunt voor <€300 een technische tekening laten maken.

Zit jij niet vast aan de keukenboer en ook slechts 'gedeeltelijk' aan die tekening :) Er is altijd wel wat ruimte om te schuiven en je kunt als het echt moet zaken laten verplaatsen.

Hier in het topic even zoeken op 'technische tekening' of 'leidingschema' zou je moeten helpen. Volgens mij zijn die guys die de eerste hit op Google hebben dezelfde en heel goed :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Plattegrond:
[Afbeelding]
Wij hebben sinds afgelopen december ook een nieuwe keuken, bij ons is er ook een passtuk meegeleverd, wij hebben 3 60x60 hoge kasten, en hier was een opvulling nodig van 3cm. We kregen passtuk bij de keuken meegeleverd van 10cm denk ik. Daar heeft de monteur de boel mee passend gemaakt. Dit was ook een Hacker systemat keuken. Dus moet geen probleem zijn :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
rikadoo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Wij hebben sinds afgelopen december ook een nieuwe keuken, bij ons is er ook een passtuk meegeleverd, wij hebben 3 60x60 hoge kasten, en hier was een opvulling nodig van 3cm. We kregen passtuk bij de keuken meegeleverd van 10cm denk ik. Daar heeft de monteur de boel mee passend gemaakt. Dit was ook een Hacker systemat keuken. Dus moet geen probleem zijn :)
In deze situatie heb je 1 compleet paneel nodig ipv passtukken. Kan goed dat die er niet zijn in 10 dik. @Floor-is weet vast wat gangbaar is hierin, 1,2 en 2,4cm oid?

Ben ook wel benieuwd hoe dit er zonder deze omlijsting uitziet, heeft de keukenvloer hier niets voor opgenomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Vendetta_X op 04-07-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Zal ongetwijfeld per merk verschillen maar stolwand is standaard 16,25,40mm zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Vendetta_X schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:37:
[...]

In deze situatie heb je 1 compleet paneel nodig ipv passtukken. Kan goed dat die er niet zijn in 10 dik. @Floor-is weet vast wat gangbaar is hierin, 1,2 en 2,4cm oid?

Ben ook wel benieuwd hoe dit er zonder deze omlijsting uitziet, heeft de keukenvloer hier niets voor opgenomen?
In spaanplaat is het standaard 18mm, mijn leveranciers leveren maar een paar kleuren in 16mm; dat zie je ook niet zo vaak. :)
Passtroken zijn wel anders dan stolwanden/eindplaten trouwens. Een passtrook kan ook een soort L-profiel zijn namelijk en dan is de breedte niet gelijk aan de dikte. :)

Ik zie 481 verschillende 18mm platen bij een van m'n leveranciers, die er 14 van 16mm, 7 van 18,4mm en 12 van 19mm aanbiedt. Het is vrij aannemelijk bovendien dat een fabrikant alle plaatmateriaal in dezelfde dikte wil, al was het maar omdat ze dan niet afhankelijk van de kleur platen langer of korter moeten zagen: een kast moet aan de standaard breedte voldoen immers.

Er zijn wel fabrikanten die met dunner materiaal werken, hoewel dan (hopelijk) alleen voor de fronten. Momenteel lijkt dat in de 'Italiaanse designkeukens' wel hip. Maar die verdenk ik dan MDF te gebruiken voor de fronten, want daar heb ik 8-9, 12 en 15mm gezien al. En hoewel ik moet toegeven dat ik 12mm erg mooi vind in combinatie met een 12mm keramisch of composiet blad, is het wel wat gevoeliger allemaal. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 04-07-2022 21:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik had laatst in een ander Tweakers topic een website gevonden met allemaal keukenapparatuur en onderdelen die je los kon bestellen. Het was vooral handig om te vergelijken met offerte van de keukenboer om te kijken of de prijzen een beetje kloppen. Ik weet alleen niet meer wat die website was. Weten jullie waar ik het over heb?
Pagina: 1 ... 350 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1