Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Wij hebben composiet gekozen. Het enige nadeel dat wij zagen was de hitte bestendigheid maar de impact daarvan ons leek ons beperkt omdat we toch een grote inductie plaat hebben waar je hete zooi op kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
Charly schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:11:
Wij hebben composiet gekozen. Het enige nadeel dat wij zagen was de hitte bestendigheid maar de impact daarvan ons leek ons beperkt omdat we toch een grote inductie plaat hebben waar je hete zooi op kunt zetten.
Als ik het goed begrepen heb, heb je bij donkere kleuren minder last van de verkleuring van de lijm in composiet als je per ongeluk toch een warme pan op het werkblad zet. Dus dan gaat het met name om lichte kleuren waar dit op zou gaan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-08 18:07
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Als ik het goed begrepen heb, heb je bij donkere kleuren minder last van de verkleuring van de lijm in composiet als je per ongeluk toch een warme pan op het werkblad zet. Dus dan gaat het met name om lichte kleuren waar dit op zou gaan :)
Hmmm het wordt een licht blad dus dat maakt in ons geval wel uit. Ik vind het zoooo moeilijk die keuze tussen de 2. Als we namelijk toch keramiek kiezen dan moet het weer vlakopbouw worden voor de spoelbak.

Is het een idee dat we gewoon naar Dekker gaan en daar kijken welke we het mooiste vinden? En dan beslissen? Het enige is dat als we nu weer switchen naar composiet dat het invloed heeft op de prijs (lager) maar dat kunnen ze later nog wel verwerken toch?

Overigens is dat van die print ook hetgeen ik dacht te zien op 123werkbladen. Die print bij de composiete versie leek me mooier dan de print op de keramieke versie.

[ Voor 9% gewijzigd door PrixV op 23-06-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:29
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:56:
[...]
Het nadeel van keramiek werd al eerder omschreven als 'een tegel': de print ligt er op en eerlijk gezegd vind ik het er teveel als een 'matrixprinter' uitzien. ;)
Ik denk dat dat vooral ook het verschil is tussen glad en mat, niet perse tussen composiet en keramiek.
Composiet wordt meestal glad uitgevoerd, keramiek meestal mat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:35
PrixV schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:55:
[...]

Hmmm het wordt een licht blad dus dat maakt in ons geval wel uit. Ik vind het zoooo moeilijk die keuze tussen de 2. Als we namelijk toch keramiek kiezen dan moet het weer vlakopbouw worden voor de spoelbak.

Is het een idee dat we gewoon naar Dekker gaan en daar kijken welke we het mooiste vinden? En dan beslissen? Het enige is dat als we nu weer switchen naar composiet dat het invloed heeft op de prijs (lager) maar dat kunnen ze later nog wel verwerken toch?

Overigens is dat van die print ook hetgeen ik dacht te zien op 123werkbladen. Die print bij de composiete versie leek me mooier dan de print op de keramieke versie.
Kijk anders ook naar graniet? Dat kan beter tegen hitte dan composiet. Is ook minder gevoelig voor vlekken trouwens, Qua prijs hoeft dat niet veel te verschillen, afhankelijk van type.
Verder zou ik niet alleen kijken, maar zeker ook voelen. Je koopt een keukenwerkblad niet (alleen) voor de sier, maar om er goed op te kunnen werken. Keramiek is dan wel echt anders (minder) dan composiet/graniet. Dat laatste vind ik zelf wel echt fijner als je bijvoorbeeld met deeg werkt of als je gesneden groenten bij elkaar svhuift (ik noem maar even wat). Schoonamken van graniet is supersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Kijk anders ook naar graniet? Dat kan beter tegen hitte dan composiet. Is ook minder gevoelig voor vlekken trouwens, Qua prijs hoeft dat niet veel te verschillen, afhankelijk van type.
Verder zou ik niet alleen kijken, maar zeker ook voelen. Je koopt een keukenwerkblad niet (alleen) voor de sier, maar om er goed op te kunnen werken. Keramiek is dan wel echt anders (minder) dan composiet/graniet. Dat laatste vind ik zelf wel echt fijner als je bijvoorbeeld met deeg werkt of als je gesneden groenten bij elkaar svhuift (ik noem maar even wat). Schoonamken van graniet is supersimpel.
Thanks! Heb even snel een blik geworden op 123werkbladen maar zie daar eigenlijk alleen maar donkere varianten van terwijl we graag de Calacatta willen.
Overigens hadden we bij Aswa voor Noblesse White gekozen en dit was ook composiet.

We willen wel echt een blad wat glad aanvoelt aan je handen als je eroverheen wrijft, geen structuur. Dus ik denk dat mat dan ook niet geschikt is?
We snijden overigens toch op een snijplank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 20:53
We zijn begonnen met het plaatsen van onze IKEA keuken. Korpussen staan, maar nu nog op de juiste hoogte en plek vastzetten.

Iemand ervaring met het vastzetten van een keukeneiland van IKEA i.c.m. vloerverwarming. Boren in de vloer is geen optie. Het gaat om een schiereiland (L-keuken), welke aan de muur nog wel vast kan. Enkel een Magic corner hoekkast (128cm) met daaraan een 40cm ladekast zit in het schiereiland gedeelte. We hebben ruimte van 10 cm achter de keukenkasten bij het rechte deel, dus komen ongeveer 178cm de kamer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:29
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Je koopt een keukenwerkblad niet (alleen) voor de sier, maar om er goed op te kunnen werken. Keramiek is dan wel echt anders (minder) dan composiet/graniet. Dat laatste vind ik zelf wel echt fijner als je bijvoorbeeld met deeg werkt of als je gesneden groenten bij elkaar svhuift (ik noem maar even wat). Schoonamken van graniet is supersimpel.
Keramiek heeft toch de betere eigenschappen, zeker ten opzichte van graniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
mitsumark schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:55:
[...]
Keramiek heeft toch de betere eigenschappen, zeker ten opzichte van graniet.
Ik vind de stootgevoeligheid anders echt een vervelende eigenschap in een keuken.
Maar verder is het vooral ook nogal persoonlijk. Wat voor mij fijn is, vindt een ander verschrikkelijk. Maar daarom ook het advies om te gaan kijken en voelen. Werkblad kun je beter niet effe snel online bestellen als je het nog nergens in het echt gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wupgup
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 22:16
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning een offerte laten opstellen bij een DMG boer.

De keuze is gevallen op een greeploze keuken met eiland waar ook zitmogelijkheden zijn. We hebben relatief veel ruimte tot onze beschikking (495 cm breed en ~250cm diep). Alle kasten zijn korfmanden met 2 lades, met uitzondering van de le mans hoekkast.

Qua apparatuur is de keuze gevallen op het onderstaande:
  • AEG Vriezer nis 178 cm ABE818F6NC
  • AEG Koelkast nis 178 cm Wit SKE818F1DC
  • AEG Horizonline Multifunctionele oven nis 45 cm met magnetronfunctie ProBlack KMK761080B
  • AEG Horizonline Combistoomoven nis 60 cm ProBlack BSK792280B
  • AEG Horizonline Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm Zwart FSB53927Z
  • Bora Pure Inductiekookplaat 76 cm met geïntegreerde afzuiging - Recirculatie Zwart PURU
  • Quooker Flex 3-in-1 kraan met COMBI+ boiler Zwart 22+XBLK (bewust voor de 7L variant gekozen ondanks dat de verkoper 3L adviseerde)
  • Hananto Wijnklimaatkast nis 82 cm, 60 cm breed onderbouw Zwart HOWKZ8271
De keuze voor het werkblad is gevallen op 3cm zwart graniet met een onder gemonteerde spoelbak, tevens in het zwart.
Frontkleur: 133 Zomereiken

We hebben gekozen voor 3 grote kasten met in de 2 buitenste een losse grote koelkast en de andere een grote vriezer. Deze hebben alle 3 een klep of deur aan de bovenkant. De rest van de kasten zijn allemaal standaard hoogte.

Het totaalplaatje zou op onderstaande uitkomen bij een plaatsing binnen 2 jaar (opleverdatum van de woning is eind 2023)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daar het onze eerste nieuwe keuken is ben ik benieuwd of er tips/aanbevelingen zijn op het ontwerp- en apparatuurkeuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQFAYdhHy6uYw-J4J0r6jBpNA80=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/PQgQyaoZwVjU1YrwB17aGhWV.gif?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czjoTDN4iL800ntTzqKToba5r20=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tvDzPJak4dfAXJ90zd2JTEyj.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10 14:46
Binnenkort willen we naar een keukenzaak toegaan en deze verkopen zowel Nolte als Pure keukens. Over Nolte keukens is hier genoeg te lezen en zoals ik het interpreteer moet de kwaliteit gewoon prima zijn.

Over de keukens van Pure kan ik echter mar heel weinig vinden. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met keukens Pure? Dit zou een Nedelands bedrijf moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Wupgup schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:26:
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning een offerte laten opstellen bij een DMG boer.

De keuze is gevallen op een greeploze keuken met eiland waar ook zitmogelijkheden zijn. We hebben relatief veel ruimte tot onze beschikking (495 cm breed en ~250cm diep). Alle kasten zijn korfmanden met 2 lades, met uitzondering van de le mans hoekkast.

Qua apparatuur is de keuze gevallen op het onderstaande:
  • AEG Vriezer nis 178 cm ABE818F6NC
  • AEG Koelkast nis 178 cm Wit SKE818F1DC
  • AEG Horizonline Multifunctionele oven nis 45 cm met magnetronfunctie ProBlack KMK761080B
  • AEG Horizonline Combistoomoven nis 60 cm ProBlack BSK792280B
  • AEG Horizonline Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm Zwart FSB53927Z
  • Bora Pure Inductiekookplaat 76 cm met geïntegreerde afzuiging - Recirculatie Zwart PURU
  • Quooker Flex 3-in-1 kraan met COMBI+ boiler Zwart 22+XBLK (bewust voor de 7L variant gekozen ondanks dat de verkoper 3L adviseerde)
  • Hananto Wijnklimaatkast nis 82 cm, 60 cm breed onderbouw Zwart HOWKZ8271
De keuze voor het werkblad is gevallen op 3cm zwart graniet met een onder gemonteerde spoelbak, tevens in het zwart.
Frontkleur: 133 Zomereiken

We hebben gekozen voor 3 grote kasten met in de 2 buitenste een losse grote koelkast en de andere een grote vriezer. Deze hebben alle 3 een klep of deur aan de bovenkant. De rest van de kasten zijn allemaal standaard hoogte.

Het totaalplaatje zou op onderstaande uitkomen bij een plaatsing binnen 2 jaar (opleverdatum van de woning is eind 2023)

***members only***

Daar het onze eerste nieuwe keuken is ben ik benieuwd of er tips/aanbevelingen zijn op het ontwerp- en apparatuurkeuze.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die wijnklimaatkoelkast zou ik even goed onder de loep nemen, volgens de specificaties geeft die 41 decibel geluid. Als die in de garage staat niet zo'n punt, maar zo pontificaal open in beeld verwacht ik dat dat toch gaat irriteren op termijn

En denk je niet dat de 2de oven aan de hoge kant gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Wupgup schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:26:

Wat zijn je verwachtingen bij het gebruik van het bargedeelte? Zit daar gezelschap tijdens het koken, of zie je het meer een ontbijtbar?
Ik vraag het, omdat je weliswaar veel werkbladruimte hebt (hulde), maar wel vooral tegen de muur gesitueerd. Niet per se een probleem, maar wel jammer als de bar is bedoeld voor kookgezelschap, want dat kijkt toch vaak tegen de rug van de kok. Wat je zou kunnen doen om dat te voorkomen is de kookplaat niet in het midden van je eiland plaatsen maar aan de zijkant. Of, heel ander idee, er een schiereiland van maken zodat je een U-opstelling krijgt, met links aan korte wand de hoge kasten, dan een werkblad met spoelbak en een schiereiland met kookzone. Dan sta je als kok altijd in verbinding met je gasten.
(Maar ik overzie niet de hele situatie qua ramen en woonkamer, dus mogelijk werkt dit totaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Blik1984 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Die wijnklimaatkoelkast zou ik even goed onder de loep nemen, volgens de specificaties geeft die 41 decibel geluid. Als die in de garage staat niet zo'n punt, maar zo pontificaal open in beeld verwacht ik dat dat toch gaat irriteren op termijn

Heb er laatst eentje geplaatst en was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Bouwkwaliteit matig, hoogte vrij beperkt (82 is niet bijsterveel) en inderdaad: maakt toch wel serieus geluid.

Een goede wijnklimaatkast is onwijs duur, helaas blijft dat wel een beetje het feit. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Wat zijn je verwachtingen bij het gebruik van het bargedeelte? Zit daar gezelschap tijdens het koken, of zie je het meer een ontbijtbar?
Ik vraag het, omdat je weliswaar veel werkbladruimte hebt (hulde), maar wel vooral tegen de muur gesitueerd. Niet per se een probleem, maar wel jammer als de bar is bedoeld voor kookgezelschap, want dat kijkt toch vaak tegen de rug van de kok. Wat je zou kunnen doen om dat te voorkomen is de kookplaat niet in het midden van je eiland plaatsen maar aan de zijkant. Of, heel ander idee, er een schiereiland van maken zodat je een U-opstelling krijgt, met links aan korte wand de hoge kasten, dan een werkblad met spoelbak en een schiereiland met kookzone. Dan sta je als kok altijd in verbinding met je gasten.
(Maar ik overzie niet de hele situatie qua ramen en woonkamer, dus mogelijk werkt dit totaal niet).
@Wupgup Ik vind de opstelling 'in general' helemaal niet zo verkeerd, ik zou echter net als @Toke_gt adviseren de kookplaat niet in het midden van het eiland plaatsen.

Ik zit een beetje te vogelen omdat je dingen uit de koelkast ook snel weer uit je handen wilt kunnen plaatsen. Normaliter zou ik adviseren om het koken naar links te schuiven zodat je tussen water en koken extra werkruimte maakt. Maar dan kan je minder gemakkelijk 'afleggen' wat je uit de koelkast haalt én sta je een beetje voor de oven/magnetron.

Ik zou daarom nu opteren voor een 120cm kast rechts, twee keer 60 ernaast. Op ±35cm van de rand van het eiland de kookplaat laten beginnen, dan heb je aan de andere zijde ongeveer 125cm voor bereiden. Wellicht is het verstandig om de bar dan ook naar de andere kant te schuiven trouwens, dan zitten niet al je gasten zo dicht op de kookplaat immers. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Krijgen net telefoon van Keukenloods en zij adviseren de Bora wel met opbouw te doen. Deels vanwege een kostenkwestie en deels omdat hij zei dat als er iets met de kookplaat is dat ze hem er niet goed uit krijgen.

Hier werd het afgeraden opbouw. Ik raak steeds meer in verwarring door al die keuzes ;(

En daarnaast scheelde volgens hem composiet en keramiek niet veel met elkaar in prijs. Is dat correct?

Krijg hier weer buikpijn van :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
PrixV schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:15:
Krijgen net telefoon van Keukenloods en zij adviseren de Bora wel met opbouw te doen. Deels vanwege een kostenkwestie en deels omdat hij zei dat als er iets met de kookplaat is dat ze hem er niet goed uit krijgen.

Hier werd het afgeraden opbouw. Ik raak steeds meer in verwarring door al die keuzes ;(

En daarnaast scheelde volgens hem composiet en keramiek niet veel met elkaar in prijs. Is dat correct?

Doen wat je mooi of praktisch vind.

Zit je al aan de bovenkant van het budget? Kan zomaar zijn dat e verkoper daarom stuurt op opbouw.
Als er iets mis is met de kookplaat hebben ze wellicht iets meer werk om 'm eruit te krijgen omdat die vastgekit zit, maar het is zeker niet onmogelijk.

Wat beterft het werkblad; zowel keramiek en composiet zijn in enorm veel prijsklasses beschikbaar dus het kan heel goed dat de werkbladen die je mooi vond in de winkel elkaar niet veel ontlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
PrixV schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:55:
[...]

wij hebben ons blad (composiet) ook vergelijken met de versie in het keramiek. Ons composiet blad is echt meer natuurgetrouw dan keramiek.. En gezien onze ervaringen met composiet (zo goed als onverwoestbaar gebleken) kozen wij alsnog voor composiet.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 00:36

Wij hebben gekozen voor opbouw omdat je blad waarschijnlijk langer mee gaat dan je kookplaat, met alleen de sparing die benodigd is voor opbouw is er een grotere kans dat je later een nieuwe kookplaat erin kan plaatsen zonder iets aan je blad te hoeven doen, want de kans is klein dat precies hetzelfde model of afmetingen over 10 jaar nog beschikbaar zijn.

Bij ons was er ook wel wat verschil in prijs (iets van 400 euro op het hele blad?) maar lag ook aan de prijsgroep waarin je zat. Bijvoorbeeld: PG4 composiet was bij ons even duur als PG1 Keramiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

BS, gewoon vlakbouw. Opbouw is goedkoper :X (of ze splitsen je nog een opbouwset in de maag, dan maakt hij meer marge).

@Barry|IA zeg er eens wat van :P

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 23-06-2022 17:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Facerafter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Wij hebben gekozen voor opbouw omdat je blad waarschijnlijk langer mee gaat dan je kookplaat, met alleen de sparing die benodigd is voor opbouw is er een grotere kans dat je later een nieuwe kookplaat erin kan plaatsen zonder iets aan je blad te hoeven doen, want de kans is klein dat precies hetzelfde model of afmetingen over 10 jaar nog beschikbaar zijn.

Bij ons was er ook wel wat verschil in prijs (iets van 400 euro op het hele blad?) maar lag ook aan de prijsgroep waarin je zat. Bijvoorbeeld: PG4 composiet was bij ons even duur als PG1 Keramiek.
Je begrijpt dat de kans dat je nu je plaat kapot stoot groter is? En je kunt altijd in een vlakbouw nog een andere kookplaat opbouw plaatsen. :)

Je hebt een soort self fulfilling prophecy gecreëerd nu :D

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Facerafter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:07:
[...]
Ik lees/hoor dit wel vaker en vraag me af hoe vaak dit nu voorkomt. Zit er echt zoveel verschil in afmetingen, hoe is dat over een periode van 10 jaar veranderd en ben je na 10 jaar niet ook gewoon toe aan een ander werkblad/andere keuken?
Ik denk zelf dat het advies eerder gegeven wordt omdat het voor monteur lastiger plaatsen is, met meer kans op beschadigingen bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:18:
[...]

Je begrijpt dat de kans dat je nu je plaat kapot stoot groter is? En je kunt altijd in een vlakbouw nog een andere kookplaat opbouw plaatsen. :)

Je hebt een soort self fulfilling prophecy gecreëerd nu :D
Omdat je tegen de randen aan kan stoten? Zou kunnen moet zeggen dat ik het in mijn omgeving nog nooit gehoord heb, en kon er zo snel online ook niks over vinden. Anders zie ik dat ze bij Novy nog mooie RVS zijranden hebben ;)

Ja je zou dan wel opbouw kunnen doen, moet je wel alsnog zorgen dat je een maat hebt die nog groter is dan wat je had al zat dat niet snel een probleem zijn.
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Ik lees/hoor dit wel vaker en vraag me af hoe vaak dit nu voorkomt. Zit er echt zoveel verschil in afmetingen, hoe is dat over een periode van 10 jaar veranderd en ben je na 10 jaar niet ook gewoon toe aan een ander werkblad/andere keuken?
Ik denk zelf dat het advies eerder gegeven wordt omdat het voor monteur lastiger plaatsen is, met meer kans op beschadigingen bij installatie.
Als ik al snel even kijk... Bora X Pure 830mm, Novy Easy 800mm, Siemens iQ700 812mm. en dan heb ik nog maar naar 1 dimensie gekeken. Je moet ook rekening houden met de radius van de hoek en de diepte van de freesrand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:24
De opbouw is begonnen!
Uiteraard kloppen er dingen niet…
Wel twee hele goede en aardige gasten (eigen monteurs) die de boel komen installeren.
Totaal een 2,5 to 3 mandagen werk.

Het gaat snel en ziet er nu al goed uit.
Helaas missen we wel de grote oven (was vorige week al bekend) en zijn de zijwanden van het eiland in de verkeerde kleur geleverd. Dat zou ook walnoot moeten zijn, is nu betonzwart.
Te ens is de achterwand van de nis te kort.

Maar even gebeld en dan is het antwoord “Oh, dan hebben ze dat verkeerd besteld hebben…

Daar wordt ik dus best chagerijnig van. Lees je bestelbonnen goed en controleer alles.

Tevens lijkt de keuken veel donkerder als in de winkel, maar dat is de lichtval.

Ergo, ff geduld, komt goed, wordt mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ELQCDParlt7rJeliBbhuPj3E8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqWbe7XkPusSlkG2DwF1MHPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s6v5o8kamsZxktp_H6_RpYtfh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq62skNg0FkRccVf01MomrjS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqWoE6A-Q4BPw6mFW3VMHt2iEQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ptod09gRoDr4aKL7yqJxmwvO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIzqgZKFKH9USNCN9y3EPWISPtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92gH7tJvdInkK79R4BB2K9lk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:39
macfocus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:56:
De opbouw is begonnen!
Wel twee hele goede en aardige gasten (eigen monteurs) die de boel komen installeren.

Helaas missen we wel de grote oven (was vorige week al bekend) en zijn de zijwanden van het eiland in de verkeerde kleur geleverd. Dat zou ook walnoot moeten zijn, is nu betonzwart.

Maar even gebeld en dan is het antwoord “Oh, dan hebben ze dat verkeerd besteld hebben…

Daar wordt ik dus best chagerijnig van. Lees je bestelbonnen goed en controleer alles.

Tevens lijkt de keuken veel donkerder als in de winkel, maar dat is de lichtval.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mevrouw mag er alvast een opstapje in bestelling :9
Is dat zwart een beton-look?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Source90 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:00:
[...]
Voor mevrouw mag er alvast een opstapje in bestelling :9
Is dat zwart een beton-look?
Die mevrouw is de oudste dochter. Die doet idd net 1.70. Dat van het trapje riep ze zelf ook al.

Het is idd zwart betonlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Soort van dubbelpost…

[ Voor 91% gewijzigd door macfocus op 23-06-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Facerafter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:45:
[...]
Als ik al snel even kijk... Bora X Pure 830mm, Novy Easy 800mm, Siemens iQ700 812mm. en dan heb ik nog maar naar 1 dimensie gekeken. Je moet ook rekening houden met de radius van de hoek en de diepte van de freesrand.
Maar binnen hetzelfde merk? Dat het niet universeel is, snap ik. Dat geldt voor wel meer apparaten. Probeer maar eens een afzuigkap te vinden die exact dezelfde boorgaten nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Leuk om te zien hoe jouw keuken wordt! Proces gevolgd en liefhebber van een grote, aparte keuken met veel licht, dus nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Ik vind die zwarte zijwanden helemaal niet zo verkeerd. Het trekt mooi de achterwand en eiland bij elkaar. En mogelijk voorkomt het ook botsende houtstructuren (maar dat kan ik op een foto nooit zo goed beoordelen). Is het een overweging waard voor je?
Ja, en ook effect van alle dozen en nog halfopen kasten. Is straks anders als alles netjes is opgeruimd en de verlichting het ook doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Facerafter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:45:
[...]

Omdat je tegen de randen aan kan stoten? Zou kunnen moet zeggen dat ik het in mijn omgeving nog nooit gehoord heb, en kon er zo snel online ook niks over vinden. Anders zie ik dat ze bij Novy nog mooie RVS zijranden hebben ;)

Ja je zou dan wel opbouw kunnen doen, moet je wel alsnog zorgen dat je een maat hebt die nog groter is dan wat je had al zat dat niet snel een probleem zijn.
Conclusie: vlakbouw voor nu is echt helemaal prima.
En als het stuk mocht gaan, dan kan je het blad (laten) uitvullen/ondersteuning erin verlijmen voor je nieuwe kookplaat.

Wie zegt trouwens dat die nieuwe plaat in je kastjes past? :Y)
[...]

Diepte van het glas is voor zover ik weet allemaal 6mm, maar zelfs als dat 5 is, dan kan je met een eenvoudige shim dat oplossen. Mocht het dikker worden (waarom?) kan je het uitfrezen. Radius van de hoek is beetje hetzelfde verhaal als met het glas: ontloopt elkaar niet veel en is eventueel groter. te maken.

Ik ga zelf voor de X Pure en heb me laten vertellen dat ik tot minstens 2030 onderdelen moet kunnen krijgen. Dat is 7 jaar en in mijn optiek al flink lang :) Als het dan onverhoopt toch stuk gaat, dan hebben we inderdaad een uitdaging :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Conclusie: vlakbouw voor nu is echt helemaal prima.
Ik heb ook nergens gezegd dat vlakbouw fout is :) heb alleen aangegeven waarom wij persoonlijk voor opbouw zijn gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Facerafter op 23-06-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wupgup
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 22:16
Allereerst dank voor de reacties, de input wordt erg gewaardeerd :).
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Heb er laatst eentje geplaatst en was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Bouwkwaliteit matig, hoogte vrij beperkt (82 is niet bijsterveel) en inderdaad: maakt toch wel serieus geluid.

Een goede wijnklimaatkast is onwijs duur, helaas blijft dat wel een beetje het feit. :)
Blik1984 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Naar aanleiding van zowel jouw opmerking als die van @Floor-is ben ik verder gaan kijken naar de wijnklimaatkasten, er zijn er maar weinig welke onder de 37 decibel zitten. Hier gaan we nog even over nadenken want het is een valide punt.

Qua hoogte van de tweede oven valt er weinig te doen, ze hebben maar 1 kast beschikbaar waar 2 ovens boven elkaar passen. De voorkeur is er inderdaad om hem lager te hebben (de huidige oven zit met de bovenkant op 168 cm, in de tekening is het lastig te zien hoe hoog de oven daadwerkelijk komt).
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Het bargedeelte is inderdaad voor het gezelschap zodat je tijdens het koken kan praten (en zij een wijntje voor je kunnen inschenken :+ ).

Een U-opstelling hebben we ook bekeken maar dat werd qua doorloop wat krap. De muur aan de korte kant van de keuken is eigenlijk een gang naar de woonkamer van 320 cm breed, recht tegenover zitten de openslaande deuren en 2 ramen. Er moet ook nog een eettafel komen dus dan zouden we daar weer mee moeten goochelen.
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:06:
[...]

@Wupgup Ik vind de opstelling 'in general' helemaal niet zo verkeerd, ik zou echter net als @Toke_gt adviseren de kookplaat niet in het midden van het eiland plaatsen.

Ik zit een beetje te vogelen omdat je dingen uit de koelkast ook snel weer uit je handen wilt kunnen plaatsen. Normaliter zou ik adviseren om het koken naar links te schuiven zodat je tussen water en koken extra werkruimte maakt. Maar dan kan je minder gemakkelijk 'afleggen' wat je uit de koelkast haalt én sta je een beetje voor de oven/magnetron.

Ik zou daarom nu opteren voor een 120cm kast rechts, twee keer 60 ernaast. Op ±35cm van de rand van het eiland de kookplaat laten beginnen, dan heb je aan de andere zijde ongeveer 125cm voor bereiden. Wellicht is het verstandig om de bar dan ook naar de andere kant te schuiven trouwens, dan zitten niet al je gasten zo dicht op de kookplaat immers. :)
Wat jij en @Toke_gt zeggen over de kookplaat klinkt eigenlijk wel heel logisch, hij is in het midden beland omdat de verkoper dit het mooiste vond maar qua werkblad is het minder ideaal.

Het kookeiland bestaat nu uit 3x 80 cm, wat is het voordeel van 1x 120 cm en 2x 60 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Vandaag al 20x op en neer gemaild en gebeld met Keukenloods. Het is een getover met bedragen en vage verhalen mbt de offerte waar ineens zaken vanaf zijn gehaald en het blad 3000 euro duurder is geworden met een kleine aanpassing. De montagekosten weer lager.

Ik krijg echt buikpijn van dit vage gedoe en dit geeft zo weinig vertrouwen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
PrixV schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:11:
Vandaag al 20x op en neer gemaild en gebeld met Keukenloods. Het is een getover met bedragen en vage verhalen mbt de offerte waar ineens zaken vanaf zijn gehaald en het blad 3000 euro duurder is geworden met een kleine aanpassing. De montagekosten weer lager.

Ik krijg echt buikpijn van dit vage gedoe en dit geeft zo weinig vertrouwen.. :(
Gewoon ook bij anderen bedrijven gaan kijken, wellicht kom je er een tegen waar je wel een goed gevoel bij hebt.

Keukenloods heeft goede prijzen voor de apparatuur, verder ben ik niet echt kapot van die zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Leuk om te zien hoe jouw keuken wordt! Proces gevolgd en liefhebber van een grote, aparte keuken met veel licht, dus nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Ik vind die zwarte zijwanden helemaal niet zo verkeerd. Het trekt mooi de achterwand en eiland bij elkaar. En mogelijk voorkomt het ook botsende houtstructuren (maar dat kan ik op een foto nooit zo goed beoordelen). Is het een overweging waard voor je?

[...]

Ja, en ook effect van alle dozen en nog halfopen kasten. Is straks anders als alles netjes is opgeruimd en de verlichting het ook doet.
Ik kan op zich best leven met het zwart, maar het is niet wat ik besteld heb. Er komt sowieso een zwart “miniplintje” (geen idee hoe dat heet), om de zijwand heen op de vloer.
Dus rechtstreeks contact tussen de houtsoorten is er niet.

En idd, als alles klaar is ziet het er al weer heel anders uit.
Onderstaand een foto van wat we in de showroom hebben gezien en kwa kleur besteld. Lijkt behoorlijk af te wijken, keukenboer gebeld en men zegt dat het hetzelfde is.
Licht doet veel, als ik blijf twijfelen loop ik de showroom nog wel even in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfwVOv6M9ZvgPCir3uedA-T0Gr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qrq67kdUankgA6AtluAEHyVk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door macfocus op 23-06-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Wupgup schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:10:
Allereerst dank voor de reacties, de input wordt erg gewaardeerd :).

[...]

[...]

Naar aanleiding van zowel jouw opmerking als die van @Floor-is ben ik verder gaan kijken naar de wijnklimaatkasten, er zijn er maar weinig welke onder de 37 decibel zitten. Hier gaan we nog even over nadenken want het is een valide punt.

Qua hoogte van de tweede oven valt er weinig te doen, ze hebben maar 1 kast beschikbaar waar 2 ovens boven elkaar passen. De voorkeur is er inderdaad om hem lager te hebben (de huidige oven zit met de bovenkant op 168 cm, in de tekening is het lastig te zien hoe hoog de oven daadwerkelijk komt).

[...]

Het bargedeelte is inderdaad voor het gezelschap zodat je tijdens het koken kan praten (en zij een wijntje voor je kunnen inschenken :+ ).

Een U-opstelling hebben we ook bekeken maar dat werd qua doorloop wat krap. De muur aan de korte kant van de keuken is eigenlijk een gang naar de woonkamer van 320 cm breed, recht tegenover zitten de openslaande deuren en 2 ramen. Er moet ook nog een eettafel komen dus dan zouden we daar weer mee moeten goochelen.

[...]

Wat jij en @Toke_gt zeggen over de kookplaat klinkt eigenlijk wel heel logisch, hij is in het midden beland omdat de verkoper dit het mooiste vond maar qua werkblad is het minder ideaal.

Het kookeiland bestaat nu uit 3x 80 cm, wat is het voordeel van 1x 120 cm en 2x 60 cm?
Wijnklimaatkast:
Drink je “veel” en goede wijn? Zo ja, dan kan het interessant zijn. Zo nee, dan laat je je verleiden door de mode en geef je een bak geld uit voor niets.
Bij ons thuis wordt er vrijwel alleen “geslobberd”, dus zodra de verkoper erover begon, was het meteen “Nee”. Eind discussie wijnkast.

Over je vraag mbt. Eilandindeling:
120/60/60 geeft je de kans om er bv een vaatwasser in te zetten of een ander apparaat op die breedte (oven?).
3 x 80 oogt wel mooi symetrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

[...]

Goed plan
[...]
Heb je een plattegrondje van het geheel? Ik heb echt geen idee waar ten opzichte van de keuken de eettafel moet komen, maar het klinkt alsof het dicht op elkaar komt?
[/quote]

Met een kast van 120 kun je de kookplaat voldoende ruimte aan de linkerzijkant geven, zodat je de pannen er niet vanaf loopt, met 2x60 ernaast heb je speling in de bestemming van die kasten. Maar je kunt er ook 2x120 van maken, met grote laden voor pannen, keukengerei en voorraad,
En ik dacht dat @Floor-is dat al suggereerde, maar ik zou dan de kookplaat aan de kant doen waar ook koelkast en ovens zijn, en de barkrukken aan de zijde bij de spoelbak. Dan hoeft je gezelschap niet te vrezen voor vetspatten in de wijn ;) . Maar vooral zit je dan recht tegenover de werkzone, en dat is waar de kok het meest staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
macfocus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:40:
[...]
Onderstaand een foto van wat we in de showroom hebben gezien en kwa kleur besteld. Lijkt behoorlijk af te wijken, keukenboer gebeld en men zegt dat het hetzelfde is.
Licht doet veel, als ik blijf twijfelen loop ik de showroom nog wel even in.

[Afbeelding]
Op jouw foto’s is nog geen enkel lampje aan, in de showroom is elk deurtje uitgelicht. Ik zou me nog niet druk maken. Als de lampen in plafond/nis het straks doen, ziet het er net zo uit, denk ik. Mooie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Allereerst dank voor de reacties, de input wordt erg gewaardeerd :)

8<8<

[...]

Graag gedaan hoor.

Met een 120kast heb je gewoon de meeste flexibiliteit over waar je de plaat plaatst. Puriteinse keukenverkopers willen in het midden van de kast, maar dat is echt geen noodzaak :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
De opbouw is begonnen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wie heb je de nis laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben toch wel blij dat ik mijn siemens apparatuur had geregistreerd voor extra garantie. mijn infolight van mijn vaatwasser was kaduuk zonder reden. vervangen onder garantie.
dus als je 5 apparaten van siemens hebt gekocht en extra garantie kan krijgen, niet vergeten om te doen (niet makkelijk, met al die zooi in huis tijdens een fikse verbouwing)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theekopje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-03-2023
True schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Een verkoper heeft ons vorige week neer beneden gepraat van composiet naar kunststof omdat zijn ervaring ook was dat het best wel vlekt (watervlekken zei hij specifiek).
Hij had het ook kort over kunststof, misschien toch maar eens overwegen. Zeker als zelfs water vlekt... ik ben wat dat betreft wel wat slordig namelijk, haha :)
True schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Niet vergeten dat als je bij een DMG partij bent wezen kijken dat je nog moet onderhandelen over de prijs. Wat zei de verkoper trouwens over de levertijden van de Siemens apparatuur of heb je het daar niet over gehad (of is dat niet relevant)?
Geen DMG partij, maar bedankt voor de tip!
Levertijden van Siemens zijn inderdaad niet mals. Hij kon niet garanderen dat alle apparatuur er zou zijn voor de oplevering van de keuken (in januari!). Een paar apparaten had ie nog in voorraad staan dacht ik, o.a. de vaatwasser. Alternatief was Pelgrim volgens hem, is ons bij een andere zaak ook aangesmeerd, maar daar hebben we toch geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Ferra schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:55:
[...]

Wie heb je de nis laten doen?
Mijn lokale klussenman/aannemer en zijn stucadoor. (Echt mee getroffen met die gast).
De keukenleverancier gaf aan dat niet te doen.
Heb de aannemer laten bellen met de keukenleverancier in m alle evt. onduidelijkheden in de instructies eruit te halen. Monteurs waren zeer tevreden, alles paste perfect.

Ik weet dat Velthuis in Woudenberg de stollen zelf maakt van MDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Theekopje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:46:
[...]

Hij had het ook kort over kunststof, misschien toch maar eens overwegen. Zeker als zelfs water vlekt... ik ben wat dat betreft wel wat slordig namelijk, haha :)

[...]

Geen DMG partij, maar bedankt voor de tip!
Levertijden van Siemens zijn inderdaad niet mals. Hij kon niet garanderen dat alle apparatuur er zou zijn voor de oplevering van de keuken (in januari!). Een paar apparaten had ie nog in voorraad staan dacht ik, o.a. de vaatwasser. Alternatief was Pelgrim volgens hem, is ons bij een andere zaak ook aangesmeerd, maar daar hebben we toch geen goed gevoel bij.
Ik kreeg het ook ergens Pelgrim aangeboden. Na wat koelkast elementjes (laatjes en zo) heen en weer geschoven te hebben wist ik genoeg. Het rammelt.
Omdat bij die leverancier de volgende stap Siemens was, daar niet verder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-10 20:16
@macfocus Denk echt dat het de licht val is hoor, in de showroom hebben ze mega veel lampen en dat heb je thuis niet.
Zal ook even wennen zijn vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
Roos79 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:04:
@macfocus Denk echt dat het de licht val is hoor, in de showroom hebben ze mega veel lampen en dat heb je thuis niet.
Zal ook even wennen zijn vermoed ik.
Na een nachtje slapen denk ik het zelf inmiddels ook, time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 24-10 20:16
macfocus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Na een nachtje slapen denk ik het zelf inmiddels ook, time will tell.
Hier dezelfde kleur en echt net hoe het licht valt is de kleur anders.
Dus lichter of donkerder afhankelijk van het daglicht/lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
macfocus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:52:
[...]

Ik kreeg het ook ergens Pelgrim aangeboden. Na wat koelkast elementjes (laatjes en zo) heen en weer geschoven te hebben wist ik genoeg. Het rammelt.
Omdat bij die leverancier de volgende stap Siemens was, daar niet verder gegaan.
Pelgrim vergeleken met Siemens is wel echt een stadsfiets met een elektrische vergelijken..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 15:56
Floor-is schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:45:
[...]

Graag gedaan hoor.

Met een 120kast heb je gewoon de meeste flexibiliteit over waar je de plaat plaatst. Puriteinse keukenverkopers willen in het midden van de kast, maar dat is echt geen noodzaak :)
Maar 120cm lades moet je alleen nemen als er van de hoogste kwaliteit ladegeleiders gebruik wordt gemaakt. Het merendeel doet dit niet, en krijg je zwabberlades. Heb eens een Nobilia lade van 120cm gevoeld, dat ding ging centimeters heen en weer. Dan is 60 of 80cm een veel betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Streamz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Maar 120cm lades moet je alleen nemen als er van de hoogste kwaliteit ladegeleiders gebruik wordt gemaakt. Het merendeel doet dit niet, en krijg je zwabberlades. Heb eens een Nobilia lade van 120cm gevoeld, dat ding ging centimeters heen en weer. Dan is 60 of 80cm een veel betere oplossing.
Dat had ik even kunnen toevoegen ja, 120-lades zijn altijd wat instabieler door de grootte namelijk. Je zult dus wel een goede lade (Blum Legrabox of vergelijkbaar) moeten hebben in een dergelijke opstelling. Doe je dat niet, dan ga je er wel spijt van krijgen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
synorluna schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Gewoon ook bij anderen bedrijven gaan kijken, wellicht kom je er een tegen waar je wel een goed gevoel bij hebt.

Keukenloods heeft goede prijzen voor de apparatuur, verder ben ik niet echt kapot van die zaak.
Ja zijn bij Aswa geweest en daarna Keukenloods. Prima gevoel bij tot we bepaalde zaken anders wilden en het een gekluns en gekloot met de offerte werd.

Kunnen wel weer ergens anders heen gaan maar ik word echt horendol van dat gedoe met al die keukenzaken. Prijs speelt helaas ook een rol, anders hadden we wel voor Aswa gekozen. Daar werden we namelijk prima geholpen.

De tijd dat je als klant koning was omdat je een groot bedrag neertelde is echt voorbij (niet alleen bij keukens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
PrixV schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Ja zijn bij Aswa geweest en daarna Keukenloods. Prima gevoel bij tot we bepaalde zaken anders wilden en het een gekluns en gekloot met de offerte werd.

Kunnen wel weer ergens anders heen gaan maar ik word echt horendol van dat gedoe met al die keukenzaken. Prijs speelt helaas ook een rol, anders hadden we wel voor Aswa gekozen. Daar werden we namelijk prima geholpen.

De tijd dat je als klant koning was omdat je een groot bedrag neertelde is echt voorbij (niet alleen bij keukens).
Wanneer moet je de keuken ook alweer geplaatst hebben? En heb je behalve het blad (doe composiet :P) wel de apparatuur, spoelbak en de kraan bedacht? Heb je de frontkleuren/materialen al bedacht en de indeling?

Ik zie je berichten en zie je twijfelen, heb sterk het gevoel dat je nog geen partij bent tegengekomen die je het gevoel geeft dat wat je hebt gekozen gewoon goed is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 17:50
Als je aangeeft in welke regio je kijkt, kan er vast wel iemand een tip geven van een keukenzaak waar het wel prettig verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Theekopje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:33:
8< 8<

Apparatuur:
  • Siemens iQ700 Oven met magnetronfunctie 60cm HM836GNB6
  • Siemens iQ700 Stoomoven CD834GAB0
  • Siemens iQ100 Koel/vries KI86VNFF0
  • Siemens iQ300 Vaatwasser SN63E800BE
  • Siemens iQ700 Inductie kookplaat EX877LVV5E
  • Siemens iQ700 Plafond Afzuigkap LR97CAQ20
Nu alles van Siemens, vanwege de goede verhalen in dit topic over de iQ700 lijn. We twijfelen hier nog sterk over de combinatie kleine stoomoven en grote oven met magnetronfunctie. We overwegen hier nog andere combinaties (bijv grote oven, kleine combimagnetron), maar willen toch wel erg graag een magnetron. Gebruiken we nu regelmatig.

8< 8<
We horen graag jullie tips en opmerkingen.

8< 8<
Hoewel ik dit in een DM ook heb gestuurd, misschien goed mee te geven voor het topic gezien mensen hier inspiratie opdoen over de te kiezen apparaten. :)
  • De oven en magnetron zijn verschillende modellen: die hebben geen overeenkomend uiterlijk. (Display). Je zou de oven kunnen veranderen naar de CS856GNB7.
  • De wasemkap is een wat ouder model, ik zou adviseren om hier naar de LR96CAQ20 te gaan, die heeft meer zuigkracht en is kwalitatief wat beter ook.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
PrixV schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:22:
[...] Prijs speelt helaas ook een rol, anders hadden we wel voor Aswa gekozen. Daar werden we namelijk prima geholpen..
Kun je aangeven wat maakte dat je je bij Aswa goed geholpen voelde? Zit het in de mogelijkheden van de keuken, het meedenken door de adviseur, het kunnen zien van voorbeelden?
Als je nog niet goed weet wat je wilt, kun je daar in een gesprek met een adviseur behoorlijk radeloos van worden. Je moet ook maar net een adviseur treffen die wat orde weet te scheppen, zonder een eigen plan door te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10 13:00

Niwla

dat dus....

Voor onze nieuwbouwwoning wilde we de MITTLED spotjes van de IKEA in laten bouwen.

https://www.ikea.com/nl/n...pot-dimbaar-wit-30435398/

Deze zijn op dit moment alleen niet verkrijgbaar en ik heb net met de klantenservice van de IKEA gesproken. Deze lampjes zijn end of life en komen niet meer terug.

Weet iemand een alternatief hiervoor? Minimalistisch opbouw led-spotje, dimbaar, bij voorkeur smart.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:14
Iets als deze? Zijn qua diameter iets kleiner maar zouden alsnog net wat meer licht kunnen leveren. Is er evt ook nog als inbouwvariant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Niwla schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:20:
Voor onze nieuwbouwwoning wilde we de MITTLED spotjes van de IKEA in laten bouwen.

Deze zijn op dit moment alleen niet verkrijgbaar en ik heb net met de klantenservice van de IKEA gesproken. Deze lampjes zijn end of life en komen niet meer terug.

Weet iemand een alternatief hiervoor? Minimalistisch opbouw led-spotje, dimbaar, bij voorkeur smart.
Zoiets? Is ook niet direct leverbaar, maar ik denk eigenlijk dat je daar overal tegenaan loopt.
Dit is qua prijs ook nog wel vergelijkbaar met je oorspronkelijke keuze. Over de kwaliteit kan ik je niets vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-10 07:43
Snap ook niet waarom mensen een gespecificeerde offerte willen hebben. Het is gewoon schuiven tussen de posten. Vind je 3K montage teveel? Prima dan maken we er 2K van maar wordt de keuken wel 1K duurder. Het gaat uiteindelijk gewoon om het totaalplaatje.

De apparatuur kun je zelf uitzoeken en bekijken wat dat kost. Montage kun je ook wel enige inschatting van making (Prijs*Hoeveelheid uur). De rest is dus voor het spaanplaat, geleidertjes etc.

[ Voor 27% gewijzigd door ColeJ op 24-06-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
ColeJ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:17:
Snap ook niet waarom mensen een gespecificeerde offerte willen hebben.
Omdat het best handig is te weten waar je op kunt bezuinigen of wat het kost als je een keuze buiten de leverancier om maakt. Apparatuur (merk/type), andere kasten of minder kasten, verlichting wel/niet zelf doen, eventueel zelf montage doen, werkblad elders inkopen etc etc.
Keukenleveranciers willen je graag alles-in-een verkopen, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het is dan alleen wel zo handig te weten hoe de prijs is opgebouwd, wil je een beetje binnen je budget blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:13

Rzaan

Altijd zoekende

ColeJ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:17:
Snap ook niet waarom mensen een gespecificeerde offerte willen hebben. Het is gewoon schuiven tussen de posten. Vind je 3K montage teveel? Prima dan maken we er 2K van maar wordt de keuken wel 1K duurder. Het gaat uiteindelijk gewoon om het totaalplaatje.

De apparatuur kun je zelf uitzoeken en bekijken wat dat kost. Montage kun je ook wel enige inschatting van making (Prijs*Hoeveelheid uur). De rest is dus voor het spaanplaat, geleidertjes etc.
Je kan toch ook zeggen: Dan maar geen wijnkoeler, maar een kastje

Als je niet weet wat de wijnkoeler kost, dan wordt het lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Omdat het best handig is te weten waar je op kunt bezuinigen of wat het kost als je een keuze buiten de leverancier om maakt. Apparatuur (merk/type), andere kasten of minder kasten, verlichting wel/niet zelf doen, eventueel zelf montage doen, werkblad elders inkopen etc etc.
Keukenleveranciers willen je graag alles-in-een verkopen, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het is dan alleen wel zo handig te weten hoe de prijs is opgebouwd, wil je een beetje binnen je budget blijven.
Wel hetgeen ze van je moeten afnemen afnemen, maar alles wat elders goedkoper kan daar kopen.

Online een fietsbel kopen voor 3 euro, maar wel laten monteren door de fietsenmaker; die er 5 euro voor vroeg. Tuurlijk is zijn tarief duurder dan toen 'm zelf een paar euro op dat belletje gegund werd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• macfocus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upmfe0CZpc3o3RgbqJkajbnZB9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cV7bCzX5Ojh1osc6QBlyx9a6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BOBHz2LdHIk7UYKnbW5ORHYFgI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mldp3qqNb4AJmu7C7UIv4MZz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWKEztI7QJMnHNIwKSACjcOdzOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mO5JC8Y53gouWCc2QwmjTYS5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUi20qRwfRYiyHKr1DQKCBWBBes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MBcBvfZBdmUEI0sXYzqnw1RD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/364UiPaQ5biX8BGeho9jQ_WtV1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Amn89juPCwsr9NOUaEyE9iY8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lULfCaU5Phbw9N76I8pSKcWnqXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6ZzOvt45DwvDkSRT1rQEkDN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30lO9pTG1h0vOVMvHzopr7a0j_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vFSUnbpjwfrhRTmYft7w922J.jpg?f=user_large

Hij staat!
Helaas incompleet en deels verkeerd, maar hij staat.
De handgrepen voor de kasten van de wand zijn er niet, dus even met een stuk tape opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
macfocus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij staat!
Helaas incompleet en deels verkeerd, maar hij staat.
De handgrepen voor de kasten van de wand zijn er niet, dus even met een stuk tape opgelost.
Mooi! Ben je nu wel tevreden over de kleur(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
MacbookProx schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Wel hetgeen ze van je moeten afnemen afnemen, maar alles wat elders goedkoper kan daar kopen.

Online een fietsbel kopen voor 3 euro, maar wel laten monteren door de fietsenmaker; die er 5 euro voor vroeg. Tuurlijk is zijn tarief duurder dan toen 'm zelf een paar euro op dat belletje gegund werd.
Beetje flauwe vergelijking. Maar om erin mee te gaan: als de fietsenmaker aangeeft dat ie voor 80 euro wel een afwijkende, namelijk gouden fietsbel wil monteren, kun je prima overwegen of je dat niet liever later zelf doet.

Terug naar de keukens, ik wilde een inductiefornuis dat de keukenleverancier niet in zijn assortiment had. Prima, dan koop ik dat zelf en laat het installeren door de fornuisleverancier. Ik had ook voor een ander model kunnen kiezen dat wel in het assortiment zat. Dan is het toch goed dat ik die vergelijk kan maken, ook op financieel vlak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Mooi! Ben je nu wel tevreden over de kleur(en)?
Dank je.
Mijn gevoel zegt dat het nog steeds donkerder is als in de showroom, maar het is mooi. Dus dat is prima.
Het staat ook echt geweldig, het betonzwart, het walnoot de witte omlijsting en de ene tijmgroene muur.

Ik ben eerlijk gezegd nog niet over uit wat we met de zijwanden gaan doen. Het zwart staat heel goed, maar is niet wat we bedacht hadden.

Eerst maar eens kijken waar de winkel mee komt.
Het kan worden vervangen zonder de hele boel te moeten slopen.

Overigens hadden we echt een top monteur.
Waar nodig en en info halen en niets te veel. Ik stond er natuurlijk af en toe met mijn snufferd bovenop en alles wat ik dan zie meld ik meteen. Vond ie oprecht niet erg.
We hadden overigens wel gezorgd voor koffie/ thee/koelbox met koude dranken. En een lunch.
Vind ik normaal en het maakt de samenwerking een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
macfocus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd nog niet over uit wat we met de zijwanden gaan doen. Het zwart staat heel goed, maar is niet wat we bedacht hadden.
Voor wat het waard is: ik vind je blad er met de zwarte zijwanden erg mooi uitspringen. Als ook de wangen walnoot zijn, gaat dat misschien net overheersen.
We hadden overigens wel gezorgd voor koffie/ thee/koelbox met koude dranken. En een lunch.
Vind ik normaal en het maakt de samenwerking een stuk makkelijker.
Vind ik ook normaal. Beetje gastvrijheid. Als het buiten 28 graden is, bied ik de AH bezorger die de spullen in de keuken zet ook een glas fris aan.
Maar ik heb al regelmatig gehoord dat lang niet iedereen er zo over denkt en dat monteurs/klussers e.a. vaak voldoende bij zich hebben omdat ze er zeker niet op kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:11
Ondanks de positieve geluiden hier over Mobel Faber ben ik totaal niet te spreken over hun werkwijze. Ik raad ze dan ook niet aan. Op locatie een prijs van ze ontvangen voor een keuken. Dit bedrag hebben wij ter plekke zonder reservering geaccepteerd. Dit was op een zaterdag. Vervolgens kregen wij te horen dat we het definitieve bedrag maandag te horen zouden krijgen. Raar verhaal allemaal maar we gaven hem de voordeel van de twijfel. Maandag niets ontvangen dus dinsdag contact opgenomen. Dit werd woensdag werd ons verteld. Donderdag gebeld, want wederom niets ontvangen woensdag. Werd terug gekoppeld dat de verkoper tevens eigenaar van Mobel Faber met verlof is en de week erop pas terug komt en dus kan reageren. Ongekend. Ongehoord. Onbehoorlijk. Daad word niet bij woord gevoegd en ook na het accepteren van zijn voorstel hebben wij een kulverhaal aangehoord, wij kwamen om zaken te doen, offerte was al eerder verzonden, maar er wordt om de hete brij gedraaid met nul resultaat. Zonde van mijn tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door sawtomyer op 24-06-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
sawtomyer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:03:
Ondanks de positieve geluiden hier over Mobel Faber ben ik totaal niet te spreken over hun werkwijze. Ik raad ze dan ook niet aan. Op locatie een prijs van ze ontvangen voor een keuken. Dit bedrag hebben wij ter plekke zonder reservering geaccepteerd. Dit was op een zaterdag. Vervolgens kregen wij te horen dat we het definitieve bedrag maandag te horen zouden krijgen. Raar verhaal allemaal maar we gaven hem de voordeel van de twijfel. Maandag niets ontvangen dus dinsdag contact opgenomen. Dit werd woensdag werd ons verteld. Donderdag gebeld, want wederom niets ontvangen woensdag. Werd terug gekoppeld dat de verkoper tevens eigenaar van Mobel Faber met verlof is en de week erop pas terug komt en dus kan reageren. Ongekend. Ongehoord. Onbehoorlijk. Daad word niet bij woord gevoegd en ook na het accepteren van zijn voorstel hebben wij een kulverhaal aangehoord, wij kwamen om zaken te doen, offerte was al eerder verzonden ik kwam daar om zaken te doen, er wordt om de hete brij gedraaid met nul resultaat. Zonde van mijn tijd.
Dan akkoord intrekken en op naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:11
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Dan akkoord intrekken en op naar de volgende.
Reeds gedaan op donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10 13:00

Niwla

dat dus....

ShitHappens schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:38:
Iets als deze? Zijn qua diameter iets kleiner maar zouden alsnog net wat meer licht kunnen leveren. Is er evt ook nog als inbouwvariant.
Deze was ik ondertussen ook tegengekomen en heb inmiddels twee setjes met een mooie korting besteld. Leuk bedrijf ook! Snelle uitgebreide reactie op een vraag van mij via e-mail.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:52
Iemand goede ervaringen met bedrijven rond Rotterdam die niet exclusief zijn, maar ook niet perse budget budget? Wij zijn beiden geen plezier kokers dus het hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar ik hou wel van een strakke afwerking en natuurlijk functioneel.

Wij zijn bij Brugmans geweest en goed geholpen alleen zag ik echt overal in de showroom slecht afgeplakte fronten die met botte frezen waren voorbewerkt. Dat geeft weinig vertrouwen voor wat ze aanleveren. Keuken kwam daar op 16K incl., maar zou met wat details waarschijnlijk hoger uitvallen en een kastje minder dan bij de offerte hier onder. Uit het gesprek kon ik wel opmaken dat de eerste prijs veel ruimte voor onderhandelen gaf en daar hou ik niet van.

Toen naar Budgetkeukens in Ridderkerk gegaan. Heb daar weleens vervangende apparatuur gekocht en die kwam met een Nolte keuken aan zetten. Had het gevoel dat vooral de verkoper daar erg fan van was en het kwam op mij over als nogal standaard allemaal met weinig aanpasmogelijkheden. Het materiaal zag er netjes uit in de showroom, verkoper was niet opdringerig en een goed verhaal. Helaas geen eigen mensen die meten en monteren wat ik weer een groot nadeel vind. Met een prijs van 11,5K inclusief had ik wel het gevoel dat het een eerlijke prijs was

Tenminste eerlijk... Na 18 jaar bij een kasten op maat bedrijf gewerkt te hebben kost het mij een zuur lachje om de prijzen die ze rekenen voor wat spaanplaat met melamine te accepteren. Het is dat mijn oud collega's al omkomen in het werk.

Zoals je kan zien in mijn ontwerptekeningen is het een vrij simpele keuken met ook niet teveel apparatuur. Mijn huidige vaatwasser is 1 jaar oud dus die zet ik gewoon over. Verder een combi magnetron, Cooker 3 liter (warm water is snel hier) en een Bora plaat met afzuiging en extra hoge koel/vries combo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXDjEqv07nHC-6MUe3EL9dW6vak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8il2w5WowNuAcDfWpRCWFEMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iehXEapfgnVTSets1ASOCUfa3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upcId8eYQHIshNSKrIzcQgd9.jpg?f=fotoalbum_large

Tegels, hangende planken en kast er tegenover regel ik zelf en de eerste 2 daarvan zijn wensen van de baas hier :+

De hele beschrijving is meer voor als er nog iemand onafhankelijke tips heeft :) Heb nog nooit een keuken gekocht gezien ik een gloednieuwe keuken overnam van de vorige bewoner en ik vind het de moeilijkste aankoop ooit :o

Edit : Laat maar. Oud collega van mij gaat toch de keuken maken _/-\o_ Dikke besparing zo onverwachts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
Floor-is schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Wanneer moet je de keuken ook alweer geplaatst hebben? En heb je behalve het blad (doe composiet :P) wel de apparatuur, spoelbak en de kraan bedacht? Heb je de frontkleuren/materialen al bedacht en de indeling?

Ik zie je berichten en zie je twijfelen, heb sterk het gevoel dat je nog geen partij bent tegengekomen die je het gevoel geeft dat wat je hebt gekozen gewoon goed is. :)
Q1 2024 hahha, dus nog mega ver weg. Maar moeten voor september in ieder geval kiezen of we bij Aswa willen afnemen dus vandaar dat we wat aan het haasten waren.

Heb met Keukenloods ook afgestemd dat als we bij Dekker een ander blad uitkiezen dit alsnog in mindering wordt gebracht, ook kan er nog geschoven worden met opbouw of onderbouw maar voor nu hebben we dus akkoord gegeven, toevallig vanmiddag.

Uiteindelijk heb ik bij al die keukenbedrijven toch het gevoel dat het een beetje auto-verkopers zijn :|

Dit is het overigens geworden waar we ja tegen gezegd hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csZSH-wIGkuoZWeHvdqix-SSsyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoSvBStdBLkuAqIwyvb7DtUE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5x7pDN71RZhBgE86Vi-tUMiKyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqEICXCXDNBMd6x0h6EcE986.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE9V0TupEsDDFUBzs27YoBnoy_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xv1e3O7fuZ7TFlYI81wCHFGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thw7PyX7_BMgb4XMmPW1NivZjTE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XN72gf9zQrA0Ksgl4u6oVRzv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EA4bAasZD1SOREKHS4UlTpZPIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUwvlYM8Lm3ydJJwU8zxTC7u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW4nMh1x5zR4QinX3FnnET_dNko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9I9SFcPlAgULHE0JbradoeW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X1uBqUVQnC1qmZjEXtx9AbMRM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JY5R2rLN8WqY4spikovh7vsh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4uzQPxvAF_jqzR5DOPTMoZ5KM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMD2QfTx9ubs6c6n5STg0gCW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
Toke_gt schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:25:
[...]

Kun je aangeven wat maakte dat je je bij Aswa goed geholpen voelde? Zit het in de mogelijkheden van de keuken, het meedenken door de adviseur, het kunnen zien van voorbeelden?
Als je nog niet goed weet wat je wilt, kun je daar in een gesprek met een adviseur behoorlijk radeloos van worden. Je moet ook maar net een adviseur treffen die wat orde weet te scheppen, zonder een eigen plan door te duwen.
De dame bij Aswa had het enkel over de keuken, geen geklets over prive zaken en tussendoor geklets. Daarnaast alle vragen die ik had werden beantwoord en de offerte leek helder. Aanpassingen zouden eraf gaan waar ik bepaalde keuzes maakte (qua prijs). Bij Keukenloods is het een gegoochel met de offerte.
Vandaag kreeg ik in ieder geval de offerte met alles erop wat ik erop wilde hebben vermeld en de bevestiging per mail dat bij aanpassing van het blad (omdat we dus zo twijfelen tussen composiet en keramiek en ik het wil zien ;)) de prijs eventueel nog omlaag gaat. Prijs lag ook ondanks uitbreiding spoelbak, iets dikker blad, duurder blad dacht ik ook en andere kraan alsnog 1000 euro lager dan Aswa. En bij Aswa kwamen ze met iets doms aan dat we een afzuigkap erbij moesten kopen (en daarna weer op mp zetten) ivm korting voor de vaatwasser. Daar had ik ook weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:41
Hallo allemaal.

We zien door de bomen het bos niet meer. We hebben nog wat tijd maar willen het ook niet over de zomervakantie tillen.

We zijn inmiddels bij nuva keukens in Tilburg geweest en willen een afspraak maken met kitchen4all.

Ik heb alleen werkelijk geen idee waar we goed aan doen. Mandemakers Groep heb ik niet zo’n zin in.

Zijn er suggesties vanuit hier voor een goede keukenvloer met kwalitatieve keukens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dalma schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:29:
Hallo allemaal.

We zien door de bomen het bos niet meer. We hebben nog wat tijd maar willen het ook niet over de zomervakantie tillen.

We zijn inmiddels bij nuva keukens in Tilburg geweest en willen een afspraak maken met kitchen4all.

Ik heb alleen werkelijk geen idee waar we goed aan doen. Mandemakers Groep heb ik niet zo’n zin in.

Zijn er suggesties vanuit hier voor een goede keukenvloer met kwalitatieve keukens ?
Heb je een idee wat je wilt qua indeling, apparatuur? Budgetindicatie misschien?
Plattegrond op basis waarvan we je wat suggesties kunnen doen?
En niet onbelangrijk, hoe ziet je timeline eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Toke_gt op 25-06-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Ik heb een eerste opzet laten maken.

Het is een wand met 3 rijen. Ingebouwde koelkast (geen vriezer ) die zet ik in de technische ruimte.

Espresso apparaat, daaronder warmhoudlade en rechts daarvan een oven 67l en afwasmachine in het eiland. Alle genoemde apparatuur Siemens studioline of Bosch series 6 of 8. Bora pura s kookplaat en quooker flex.

Het eiland bevat ook nog een wijnkoeler en is 270cm lang en 120cm breed.

De wand kan eventueel een ombouw tot plafond hebben met links van de deur nog een rij kasten van Max 50cm diep.

Aanrechtblad composiet oid.

Budget is ongeveer 22 tot 25k.
Timeline is op Z’n vroegst eind dit jaar maar waarschijnlijk pas begin feb 2023

Ik ben ook nog aan het overwegen om een keuken interieurbouwer te vragen maar heb geen idee wat dat doet qua prijs.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NF-2Tq2W1fEoMlA1gq2zQc1d4ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4EirQc43NbcDgdXdKYlqJfc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tURi5Bum06S2E4Td4s6ew5eQRTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1u4V9T7ehUjzCEpf5IZ4l1v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aYYAlJc0J2lDgw-2aQZois4Y1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arJke9ZewpXMG8IGEpsCXLJP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Dalma op 26-06-2022 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 11:58
Dalma schreef op zondag 26 juni 2022 @ 01:56:
Ik heb een eerste opzet laten maken.

Het is een wand met 3 rijen. Ingebouwde koelkast (geen vriezer ) die zet ik in de technische ruimte.

Espresso apparaat, daaronder warmhoudlade en rechts daarvan een oven 67l en afwasmachine in het eiland. Alle genoemde apparatuur Siemens studioline of Bosch series 6 of 8. Bora pura s kookplaat en quooker flex.

Het eiland bevat ook nog een wijnkoeler en is 270cm lang en 120cm breed.

De wand kan eventueel een ombouw tot plafond hebben met links van de deur nog een rij kasten van Max 50cm diep.

Aanrechtblad composiet oid.

Budget is ongeveer 22 tot 25k.
Timeline is op Z’n vroegst eind dit jaar maar waarschijnlijk pas begin feb 2023

Ik ben ook nog aan het overwegen om een keuken interieurbouwer te vragen maar heb geen idee wat dat doet qua prijs.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben bewust de spoelbak en de kookplaat omgewisseld. Zo kan altijd iemand een glas water, thee, of zijn handen wassen zonder dat deze de kokende persoon hoeft te passeren.

Mollos_ in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Ons eiland is 250x107cm

En dit zat er allemaal in

Novy Easy is uiteindelijk een Siemens iq700 kookplaat met afzuiging geworden en totaalprijs incl montage zo'n 23k.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dalma schreef op zondag 26 juni 2022 @ 01:56:
8< 8<

Ik ben ook nog aan het overwegen om een keuken interieurbouwer te vragen maar heb geen idee wat dat doet qua prijs.
:w Hoi!

Hiermee kan ik je helpen, want dat is precies wat ik doe. Het hangt heel erg af van je gekozen materiaal, fronten, aantal lades, type blad en zo nog een aantal zaken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Dalma als je serieus eind dit jaar overweegt, denk dan goed na over je BSH (Siemens/Bosch) apparatuur. Ik krijg terug dat het 6 à 7 maand mag gaan duren ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
True schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:43:
@Dalma als je serieus eind dit jaar overweegt, denk dan goed na over je BSH (Siemens/Bosch) apparatuur. Ik krijg terug dat het 6 à 7 maand mag gaan duren ..
Ovens zijn het grootste probleem hier, enig flexibiliteit in wat je qua merk wilt is wel te adviseren als je dit jaar nog wilt plaatsen inderdaad. :) Mijn leverancier(s) geeft aan dat de levertijd voor ovens 'onbekend', wat trouwens ook geldt voor inbouw koffiemachines..
Mollos_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Wij hebben bewust de spoelbak en de kookplaat omgewisseld. Zo kan altijd iemand een glas water, thee, of zijn handen wassen zonder dat deze de kokende persoon hoeft te passeren.

Ons eiland is 250x107cm

En dit zat er allemaal in

Novy Easy is uiteindelijk een Siemens iq700 kookplaat met afzuiging geworden en totaalprijs incl montage zo'n 23k.
Het idee van kant wisselen is leuk, maar heeft nadelen :)
  • Je gaat naar een diepte van minimaal 120cm voor je eiland: dat moet maar net kunnen.
  • Of je moet de bar ook van kant wisselen en dan is de rechterpositie tegen de muur aan: niet ideaal.
  • Of je moet de wijnkoeler schrappen, dan kan je minder diep qua (schier)eiland :)
@Dalma heb je overwogen om de deur in de kastenwand naar de voorzijde van de kastenwand te verschuiven? Dat is weliswaar een extra kostenpost, maar zal je keuken een heftig ander aanzicht geven. Persoonlijk vind ik dat je keuken echt afmaken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Floor-is op 26-06-2022 09:59 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Ik vermoed dat de oplevering eerder ergens volgend jaar is. En voor ons is het geen ramp om wat langer op de apparatuur te wachten. Probleem is wil je iets vergelijkbaars dan is het er niet van 1 merk dan is het er niet en moet je voor Miele gaan waar geen geld voor is.

Maar hebben jullie nog adviezen vwb de keukenleveranciers en/of interieurbouwers ? Wat zijn een beetje de betere winkels. Ik zag dat kitchen4all scoort en Nuva keukens Tilburg ben ik langsgeweest. Maar ja veel meer dan dat heb ik nog niet bekeken. Mandemakers liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Floor-is schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Ovens zijn het grootste probleem hier, enig flexibiliteit in wat je qua merk wilt is wel te adviseren als je dit jaar nog wilt plaatsen inderdaad. :) Mijn leverancier(s) geeft aan dat de levertijd voor ovens 'onbekend', wat trouwens ook geldt voor inbouw koffiemachines..

[...]

Het idee van kant wisselen is leuk, maar heeft nadelen :)
  • Je gaat naar een diepte van minimaal 120cm voor je eiland: dat moet maar net kunnen.
  • Of je moet de bar ook van kant wisselen en dan is de rechterpositie tegen de muur aan: niet ideaal.
  • Of je moet de wijnkoeler schrappen, dan kan je minder diep qua (schier)eiland :)
@Dalma heb je overwogen om de deur in de kastenwand naar de voorzijde van de kastenwand te verschuiven? Dat is weliswaar een extra kostenpost, maar zal je keuken een heftig ander aanzicht geven. Persoonlijk vind ik dat je keuken echt afmaken :)
Bedoel je de deur naar de technische ruimte gelijk trekken met de kastenwand ? Hmm niet over nagedacht. Ik weet niet of het dan te krap wordt bij het openslaan van de deur.

Of de deur moet de tech. Ruimte in gaan, nu is het te krap maar als het naar voren geschoven wordt dan is dat wel mogelijk denk ik.

Maar het blijft sowieso niet helemaal gelijk. De kasten bij het raam zijn 50cm diep, meer dan dat kan helaas niet , dus daar ontstaat een verschil tov de rest van de wand. Overigens zijn we er pas later als kopers bijgekomen dus veel konden we niet meer wijzigen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PajN2L3bnS-M_OH-FJZv45dtiZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YswlCgWkO5A4pNTKkbGR7S8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 23:45
Floor-is schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:06:
Na al die tijd lijkt het erop dat we er uit zijn voor de apparatuur, nouja op de vaatwasser na.

Franke Maris MRG 210-62 spoelbak in het wit
Quooker Combi+ Flex RVS (22+xrvs)
Liebherr IRB5150-20 koelkast
Liebherr SIGN352421 vriezer
NEFF B57VS22G0 (stoom)oven -> levertijd onbekend
NEFF N17HH10G0 warmhoudlade
BORA PUXU koken
BORA USTF stopcontacten

Vraagteken: Miele vaatwasser. Deze moet knock to open hebben, ik had er eentje uitgezocht.. Die dat niet had. Wel op voorraad trouwens ;)

Dan ga ik komende week het blad ook maar bestellen en alle materiaal om te gaan bouwen. :)

Nog even m'n wasmachine/droger/opslag kast maken tussendoor en een andere kast voor de slaapkamer. Maar dat lukt wel :)
Klein vraagje als leek,

Hoe gaat die wasbak, aan de onderkant, passen in een kast van 60x60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Shwan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:41:
[...]

Klein vraagje als leek,

Hoe gaat die wasbak, aan de onderkant, passen in een kast van 60x60?
Dat kan alleen met een dubbele opbouw van de onderkast, zelfde geldt voor de kookplaat :)

Wat ik doe is twee 600mm brede kasten van ~590mm hoog. Daarop ligt een andere kast die ongeveer 220mm hoog is. Onder de kookplaat zijn het 900mm brede kasten met net zo’n lage kast erop.
Op deze manier kan ik trouwens ook gemakkelijk(er) binnenlades onder beide maken. :)

Dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4mxclq9Ca-RqPGjwPkc_KB-IOw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/251Wgp6pwlF7BKhZAaW6xxS5.jpg?f=fotoalbum_medium

Van boven naar beneden zie je hier:
  • Werkblad, 12mm
  • Ondersteuningsplaat voor werkblad, 19mm
  • Bovenste deel onderkast (die van ~220mm)
  • Onderste deel onderkast (~590mm)
  • Stelplaat waarop de kasten worden gezet (18mm)
  • Kolompoten (80mm)
Totale hoogte is 960mm :)

Die ~220mm hoge kast loopt door, ik heb een doorsnede voor mijzelf getekend om m’n idee uit te werken, want die binnenlade -en dus het kastdeel- links valt deels onder de Bora :)

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 26-06-2022 18:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-09 18:45
Beste Tweakers,

Onlangs zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwproject. De bouwer van het project is AM/BAM waarbij de kopersbegeleiding via HomeStudios verloopt en de aangesloten keukenleverancier Bruynzeel is.

Inmiddels hebben wij een bezoek gebracht aan HomeStudios en hebben wij met de adviseur van Bruynzeel een ontwerp/offerte laten uitwerken. Wij hadden ons al behoorlijk voorbereid en wisten dus exact hoe de opstelling moest worden. De adviseur dacht goed met ons mee en had nog een aantal goede tips/aanpassingen. Echt onwijs goed geholpen / leuk gesprek gehad waarbij het gevoel goed was.

Via dit topic wist ik dat ze daar ook Next125 verkochten, ondanks dat het niet gepromoot werd in de showroom. Aangezien wij beiden niet erg gecharmeerd zijn/waren van de Bruynzeel kwaliteit hebben we besloten de keuken te laten uitwerken als Next125.

Specs:
Members only: title

Eerlijk gezegd zijn wij zelf best content met de prijs. De apparatuur kon bijvoorbeeld niet goedkoper geleverd worden door BK (tientjes werk). Wat vinden jullie van de prijs?

Daarnaast ben ik vooral benieuwd wat jullie van het ontwerp/opstelling vinden, en dan met name gericht op het gebruiksgemak. Zit bijvoorbeeld alles op de juiste plaats?

Tevens zitten we in dubio om de 2 hoge kasten te laten uitvoeren als NX620 F685 Noten Natuur. Wij vinden dit Front ook onwijs mooi, maar te heftig voor een complete keuken. Onze grootste twijfel: hoe staat dit op een licht eiken vloer.

Ik ben benieuwd naar jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb onlangs een keuken laten tekenen. Ik heb hem zelf even digitaal nagemaakt, al zijn er een paar dingen afwijkend t.o.v. het origineel (vanwege het ontbreken van materialen in de digitale planner).

Hier een plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIWaDM_JkqCrT8juefgl39Z_vs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UEH8Dg8fQnciM8OZwCqnr14N.jpg?f=user_large
1 = kookplaat van 90cm breed + afzuiging + lades 120cm
3 = kastje 60cm met lades
4 = vaatwasser
5 = spoelbak met qooker (in de planner een kastje, maar waarschijnlijk zal het in de praktijk een 60cm ladekast zijn (met spoelbak) en daarnaast nog een 30cm ladekastje)
6 = grote koelkast (1 deur, anders dan wat de digitale versie laat denken)
7 = combi stoomoven, combi magnetron en kastjes
8 = kast (1 deur, 50cm) waarvan we één plank uittrekbaar willen maken voor weggewerkte koffiecorner

Hier een paar 3d indrukken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbAr9IUkfQ49W3am9jHKtjeqEC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nflYnV4xlH9YwnzTByoS0IEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6HQPpWAZQ-h75ioTcDx-DPNp78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3SWXTGgoF22ByfVV4Yh6ZvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgNrF77wz_6clpk_w4v2-MONExU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yB5vVD3ZAxuH6YBHM9mE4IFq.jpg?f=fotoalbum_large
(de kastjes aan de lange zijde moeten allemaal lades zonder handgreep zijn. De kastjes aan de korte zijde zijn wel met kastdeur, maar dan uitgelijnd qua handgrepen en zoveel mogelijk 1 deur)

Zoals te zien hebben we een nogal kleine, lastige ruimte voor de keuken. Veel ramen en deuren om rekening mee te houden en een breedte van 210 cm. We eten met een gezin van vijf, dus ik wil een grote kookplaat, een (stoom)oven en magnetron, een grote koelkast en voldoende werk- en opbergruimte. Al met al resulteerde dat in deze tekening. Ik vind de opstelling prachtig, maar ben wel benieuwd naar feedback.

Specifiek ook de vraag: heeft iemand ervaring met een afstand van 90cm tussen de twee keukendelen? Op internet wordt vaak 100 of zelfs 120cm als minimale afstand genoemd bij een parallelkeuken. In de winkel hebben we een parallelkeuken ervaren met een tussenruimte van 80cm en daar konden we wel mee uit de voeten. Wel was die aan beide kanten laag, wat misschien een ander gevoel geeft dan in deze opstelling met 1 kant hoog. Ook hebben we een keuken gezien met 1 kant hoog en 90cm verder het lage deel. Maar die had een kookeiland, waardoor je weer iets meer ruimte voelt dan als je aan twee kanten muren hebt. Dus benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën bij deze opstelling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 737freak
  • Laatst online: 16:40
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
[Afbeelding]

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
[Afbeelding]

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos
Plint, 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €6.200,-
code:
1
2
3
4
5
6
Bora PURU (recirculatie)                                     €2893,-
Pelgrim combi-oven COM316GLS                                 € 899,-
Pelgrim vaatwasser GVW220L                                   € 869,-
Pelgrim koel/vries PCS24178L                                 € 999,- 
Caressi eenhendel CA105BK ECO + 50cm spoelbak CAGRPP50BK FL  € 400,-
Overig (aansluit, leiding, etc.)                             € 140,-

Montage: Subtotaal = €1.800,-
Totaal: €19.359,-

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
737freak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Ondertussen ben ik weer een stap verder, met de keukenboer van het nieuwbouwproject dit keer.
Zie bovenstaand voor mijn originele post.

Ontwerp:

[Afbeelding]

Ik twijfel of ik de kast naast de bar laat vervallen, want dat maakt het nog een stuk strakker:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-----
Resultaat, tweede offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.317,-
Häcker Systemat AV2135-GL V641 Zwart Lak, mat
Bovenkasten en delen van het eiland in AV1097 Oude Eiken natuur
Greeploos, Plint, 14cm
Eiland, 184x100cm
Werkblad langs wand met spoelbak, 180x60cm
Hoge kast, met oven & losse magnetron, 60x60cm
Hoge kast, koel/vries, 60x60cm
Hoge servieskast, tegen koof links, 40x40cm
Hoge servieskast, tegen pilaar rechts, 30x40cm
Nis met bovenkasten (65cm hoog) & afdekplank
Systemat afvalsysteem in spoelkast
Muur vullend incl. plafondplint, met restende ruimte opgevuld met passtukken

Werkblad: Subtotaal = €2.705,-
Composiet, 2cm, Silestone Negro Tebas
- 180x60cm (langs wand)
- 184x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €7.458,-
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bora PURU (recirculatie)                                       € 2.479,-
ATAG oven 60cm met pyrolyse, black steel ZX66121D              € 1.249,-
ATAG magnetron 45cm, black steel CX46121D                      €   649,-
ATAG vaatwasser met besteklade, A+++, 42db VA6115HT            €   869,-
ATAG koel/vries combinatie, 178cm hoog KD63178D                €   989,- 
Franke eenhendel Active Neo mat zwart                          €   359,-
Franke 50cm spoelbak KBG 210.50 Onyx zwart                     €   279,-
Overig (aansluitspul, spotjes, stopcontact eiland, etc.)       €   585,-

Montage: Subtotaal = €1.850,-
Totaal bruto: €21.330,-

Minus de keukencheque t.w.v. €3.575,- van de stelpost komt het op totaal €17.755,- netto.
Hoor graag wat jullie hiervan vinden en of er nog adviezen zijn. Alvast veel dank! :)
737freak schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:41:
[...]

[...]

Een andere keukenzaak kwam voor dezelfde opdracht met deze render op de proppen (kwalitatief sowieso al een verbetering):

[Afbeelding]

Ik begin nu wel erg te twijfelen over:
- Zwarte plafondplint vs witte/muurkleurige plafondkoof.
- Wel of geen kast naast de bar.

Verder nog tips of ideeën? Alvast dank. :)
Afgelopen vrijdag is mijn keuken eindelijk geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8UlnU8l1nuqlVp5ig5D2Yz_mXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQN71R0AnloeNqROXsN3eQiC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7_Pvh1zB9FGZ55IWMdVxZvHfMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ene6fC3oglkOhiJn5M6LaMFC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I55slgENMV6EE2zUfw9YNpZ7gHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u15TX4UGL3oI6su32SVdpCvz.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet helemaal af, maar tot nu toe erg tevreden met het resultaat. Wat ik nog moet doen:
- Achterwand afwerking.
- Wandlampen links & rechts.
- Hanglamp boven het eiland (zat aan een Jansen en de Bont Pendant te denken).
- 2 barkrukken uitzoeken.
- Deur links vervangen door één van glas & zwart aluminum.
- PVC visgraat vloer tot onder de keukenplint door leggen, want dit heeft de vloerlegger niet ver genoeg doorgelegd...

Voornaamste opleverpunt was deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVMtWcj4re0a7DBr4C1A6mS_N40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUyzW5T9XYlXKhPnWm6REZ6s.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel, ze moeten de hoge kast van 40cm vervangen...

Voor specifieke info, zie quote berichten bovenaan. Nogmaals dank voor iedereen die mij destijds heeft geholpen en input heeft gegeven; enorm waardevol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gale
  • Laatst online: 28-09-2022
Hi all,

Een vraagje mbt kwaliteit/ervaring die hier misschien bekend is bij dit merk :)
We zijn bij een keukenzaak geweest (Abitare, italiaansekeukens.com), waar ze het merk Stosa Cucine verkopen, waarvan we erg gecharmeerd zijn qua looks.
Ik kan echter weinig informatie vinden mbt de kwaliteit van dit merk. Is er wellicht iemand op dit forum die hier meer van weet, of ervaringen heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-10 10:52

Dutch_guy

WYSIWYG

Niwla schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:20:

AliExpress heeft genoeg van dit soort spotjes.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
In onze pas opgeleverde keuken hebben we pakweg 6 meter composiet werkblad. In een U-vorm liggen drie delen Belgian Blue 2 cm gepolijst van Jetstone. Fabrikant is Diresco in België.
Wat ons direct al opviel tijdens de montage, is dat het aanzien van dit materiaal heel erg afhankelijk is van het invallende daglicht. Wij hadden op dat moment in verband met de verbouwing nog geen raamdecoratie hangen en buiten was het vrij bewolkt. De reflectie van de witte wolken zorgde voor een (op het oog) doffe waas over dat deel van het blad dat pal voor het raam lag. Leken als wij waren, dachten we met een fabrieks- of bewerkingsfout van doen te hebben, maar toen de avond inviel, was er van die ''dofheid'' helemaal niets meer over. Het glom intens zwart en het blad-deel was identiek aan de twee andere delen, haha.
Het blijft ons echter wel intrigeren, dit fenomeen. Inmiddels hebben we horizontale jaloeziën hangen, maar ook nu blijft het invallende daglicht voor ''doffe grauwe strepen'' op het blad zorgen en weerspiegeling van bijvoorbeeld het witte kozijn. Niet erg, omdat we weten wat het is, maar herkennen jullie dit? Heeft met name een gepolijst, donker blad zo'n kenmerkend ''spiegeleffect''?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqa-FROa2hwKdDnajVI1paBfE0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QqYJDjo3KX8F3wsD48hpxMCN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
rowicom schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:04:
In onze pas opgeleverde keuken hebben we pakweg 6 meter composiet werkblad. In een U-vorm liggen drie delen Belgian Blue 2 cm gepolijst van Jetstone. Fabrikant is Diresco in België.
Wat ons direct al opviel tijdens de montage, is dat het aanzien van dit materiaal heel erg afhankelijk is van het invallende daglicht. Wij hadden op dat moment in verband met de verbouwing nog geen raamdecoratie hangen en buiten was het vrij bewolkt. De reflectie van de witte wolken zorgde voor een (op het oog) doffe waas over dat deel van het blad dat pal voor het raam lag. Leken als wij waren, dachten we met een fabrieks- of bewerkingsfout van doen te hebben, maar toen de avond inviel, was er van die ''dofheid'' helemaal niets meer over. Het glom intens zwart en het blad-deel was identiek aan de twee andere delen, haha.
Het blijft ons echter wel intrigeren, dit fenomeen. Inmiddels hebben we horizontale jaloeziën hangen, maar ook nu blijft het invallende daglicht voor ''doffe grauwe strepen'' op het blad zorgen en weerspiegeling van bijvoorbeeld het witte kozijn. Niet erg, omdat we weten wat het is, maar herkennen jullie dit? Heeft met name een gepolijst, donker blad zo'n kenmerkend ''spiegeleffect''?

[Afbeelding]
Ons gepolijste blad is inderdaad ook een 'spiegel'. Welliswaar keramiek dus waarschijnlijk nog 'gladder' oppervlak. Bij ons is een duidelijke refelectie zichtbaar afhankelijk van de lichtingval, een doffe plek is er eigenlijk nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 27-06-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
SquareOne schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:09:
[...]

waardoor het niet zozeer een doffe plek lijkt maar duidelijk is dat het een of juist geen reflectie is.
Laatste stukje van je zin is lastig te lezen doordat er letters of woorden ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
rowicom schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Laatste stukje van je zin is lastig te lezen doordat er letters of woorden ontbreken?
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 15:56
Gale schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:43:
Hi all,

Een vraagje mbt kwaliteit/ervaring die hier misschien bekend is bij dit merk :)
We zijn bij een keukenzaak geweest (Abitare, italiaansekeukens.com), waar ze het merk Stosa Cucine verkopen, waarvan we erg gecharmeerd zijn qua looks.
Ik kan echter weinig informatie vinden mbt de kwaliteit van dit merk. Is er wellicht iemand op dit forum die hier meer van weet, of ervaringen heeft?

Alvast bedankt!
Nee, maar hulde dat je verder kijkt dan de standaard Duitse keukens. Er is geen enkele reden om niet een Italiaans merk te kiezen. Vaak veel verfijnder en mooier design dan wat je op de NL'se woonboulevards tegenkomt.

Stosa kende ik niet, wel een aantal andere Italiaanse merken (Comprex, Linea Quattro, Zampieri en Modulnova uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 15:15
In ons keukenontwerp hebben wij ervoor gekozen om de Quooker-boiler in de kast ernaast te plaatsen, zodat we onder de gootsteen volledig gebruik kunnen maken van de ruimte. Nu krijg ik echter dit bericht:
Members only:

Ik zie hier eigenlijk geen noodzaak voor een aparte aan- en uitvoer. Slechts het leidingwerk moet verlengd worden.

Iemand hier met dezelfde opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Safaci schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:58:
In ons keukenontwerp hebben wij ervoor gekozen om de Quooker-boiler in de kast ernaast te plaatsen, zodat we onder de gootsteen volledig gebruik kunnen maken van de ruimte. Nu krijg ik echter dit bericht:

***members only***

Ik zie hier eigenlijk geen noodzaak voor een aparte aan- en uitvoer. Slechts het leidingwerk moet verlengd worden.

Iemand hier met dezelfde opzet?
Ik lees het als een waarschuwing dat er geen verlengsetjes zijn van Quooker naar aansluitpunten onder je gootsteen en dat je dus het leidingwerk moet verlengen tot de plaats waar de Quooker staat. Dat is blijkbaar waar jij al rekening mee hebt gehouden, gezien je opmerking dat het ‘slechts leidingwerk verlengen’ is. Mocht iemand daar geen rekening mee hebben gehouden, dan is het veel extra werk en daar Wijze ze naar (denk ik). Niks aan de hand dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 15:15
@Toke_gt Klopt, maar blijkbaar ziet de keukenzaak dit als onmogelijk (?) en willen ze een apart aan- en afvoer. Ik heb even nagevraagd en kreeg dit als antwoord:
Members only:

Je kan toch bij elke bouwmarkt het juiste leidingwerk kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elPiw7o3EZ9aJm40KNn-mrJuBaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZNCt2rytnqfpqQbCWVKYpCY5.png?f=user_large

Edit: het is wel mogelijk, maar de keukenzaak staat er niet achter :+

[ Voor 26% gewijzigd door Safaci op 28-06-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Even een inbouw vraag: wij hebben onze keuken laten plaatsen, maar het blad komt pas volgende maand (andere leverancier). Nu willen we na het plaatsen van het blad de Bora Puxu en Quooker Combi+ aangesloten hebben. We hebben dit bij de Keukenloods nagevraagd, en als zij dit moeten doen dan betalen we daar 627 euro voor.

Stom van ons dat we vooraf geen betere prijs onderhandeld hebben. Ik vind dat wel veel geld, helemaal omdat we net voor 31k aan kasten en apparatuur hebben gekocht. Zelf doen lijkt me geen optie, helemaal niet voor de Bora aangezien er nog een stuk uit de achterwand van de kast gezaagd moet worden. Iemand tips of bekend met een installateur die dit netjes man voor een betere prijs?
Pagina: 1 ... 349 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1