ColeJ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:35:
Wij hebben onze keuken waarschijnlijk wel rond. Oplevering is pas zomer 2023 en ben best huiverig om nu al te tekenen. Aan de andere kant, met deze inflatie is het volgend jaar sowieso niet goedkoper. Volgens de keukenboer kan ik altijd nog alles aanpassen. Dat geloof ik graag, maar dan sta ik natuurlijk wel met de rug tegen de muur.
Basis
Type: A. Keller ELBM1 Melamine
Frontkleur: Carbon (CBO1)
Kleur korpus: Grafiet (GRT1)
Apparatuur
Koken: Bora Pure
Oven: AEG BPK742380B
Combi: AEG KMK761080B
Vaatwasser: AEG FSB53927Z
Koelvries: AEG SCE818F6TS
Quooker Pro 3 Kleur Goud
Werkblad
Harder 20mm composiet zonder randafwerking (ik wil nog iets dunner)
Calacatta Goldlight
Lengte: '
Koffie corner: 182x60
Lage kant: 344x65
Dubbelcheck: je hebt een Quooker die alleen kokend water doet, daar ben je je van bewust? (Dus je hebt nagenoeg instant kokend water, maar voor warm water moet je wachten)
Ik ken dat blad niet, maar als je dunner wilt dan 20mm, dan ga je naar 12mm he? Dat is echt een dun blad; dunner dan de zijwanden en fronten van je kastjes. Als je deze nog niet 'live' gezien hebt is het aan te raden dat ergens te gaan bekijken. Het geeft namelijk een heel ander aanzicht

Spoelbak: Composiet Maris MRG 210/110-52 Polar White
Heb je deze in de winkel gezien? Ik heb het zoeken een beetje opgegeven naar de winkel die deze in de showroom heeft namelijk. Wij willen de MRG 210/110-62 in Polar White, in een Calacatta Gold (Silestone) blad, dus dat lijkt flink op wat jij van plan bent

Prijs: 20.000 incl montage.
Aandachtspunten:
De keukenboer gaat bij Harder navragen of het blad in een dunnere uitvoering kan dan de nu opgenomen 20mm.
Moet kunnen

Wij twijfelen heel erg over de gouden Quooker. De keukenboer adviseerde om geen gouden spoelbak te nemen omdat deze na een aantal jaren echt wel gaat verkleuren. Bij dit blad en een gouden Quooker raadde hij een witte spoelbak aan. Wij gaan deze bak nog even in het echt bekijken (Composiet Maris MRG 210/110-52 Polar White), die hadden ze niet staan. Hoe denken jullie hierover? Helaas kan deze witte spoelbak dan weer niet uitgevoerd worden met een gouden afvoerput/deksel. Ergens vind ik het geen porum als de afvoer dan weer RVS is... Het alternatief van de gouden Quooker zou een zwarte incl. zwarte spoelbak zijn. (de meerprijs van goud is volgens adviseur 500 euro, dit vind ik wel meevallen en zou geen issue zijn).
Ik weet niet hoe je met je budget zit, maar is een patina uitvoering met een koperen spoelbak een idee wellicht?
Reginox en
Lorreine hebben koper(look?) wat goed verkrijgbaar is,
Nivito als je geld teveel hebt

Ik heb
hier nog naar gekeken, maar vond het te prijzig, onderhoudsgevoelig en ook ingewikkeld om die uit de US naar hier te laten komen; ik mis bovendien de overflow en de aansluitingen willen wellicht niet direct passen..
Dit was overigens zijn eerste prijs, 20K rond. Hoeveel marge zit hier nog in denken jullie? Zie hieronder de renders, mochten er nog andere tips of aanbevelingen zijn hoor ik dat natuurlijk graag
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet niet hoe Keller geprijsd is, maar ik zie:
- AEG BPK742380B €1750
- AEG KMK761080B €1600
- AEG FSB53927Z €600
- AEG SCE818F6TS €830
- Bora PURU/PURA €2500
- Quooker Pro3 goud €1625
- Franke Maris MRG 210/110-52 €425 (+ Sifon à €20-25)
Totaal ±€ 9.350
Verder 3x hoge kast, de nis in 2 of 3 ladekasten. Onder het aanrecht twee brede ladekasten, spoelkast met deur, vaatwassernis en dan nog 1-2 kasten met deur?
Je hebt een van de prijzigere bladen uitgekozen bovendien (afhankelijk van de leverancier kan dit PG11 zijn) en ook hiervan best wat meters nodig.
Dus tenzij je echt de allergoedkoopste plastic (of onbewerkt spaanplaat) fronten hebt uitgekozen denk ik dat dit helemaal niet zo'n slechte deal is.