Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 19:49
c-nan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:09:
Ons nieuw op te leveren woning in 2023 heeft een (bodem)warmtepomp met een 150 liter naar 200 liter geupgrade boiler.

Ik weet niet of wij genoeg gaan hebben aan 200 liter maar groter was niet mogelijk.

Ik drink redelijk veel thee en iedere keer kook ik weer teveel water op met de waterkoker. O.a. om die reden willen we een Quooker. Behalve kokend water gebruiken we ook warm water voor (af en toe) handafwas.

Welke Quooker reservoir?
De PRO3 geeft 3 liter kokend water en warm water vanuit warmwaterleiding.
De Combi geeft 7 liter kokend water of 15 liter warm water (60°C). Deze heeft voor zover ik weet geen warmwaterleiding aansluiting.
De Combi+ heeft 7 liter kokend water en onbeperkt warm water, omdat je deze op de warmwaterleiding aansluit.
Even andersom:
Wil je uit je Quooker ook nagenoeg direct warm water uit de kraan? Dan is de Pro3 geen optie :)

Wil je geen warm water leiding trekken én heb je genoeg aan 15-20l warm water? Dan is de Combi je ding.
Wil je onbeperkt warm water? Dan de Combi+ kiezen.

Bedenk je bovendien dat de kleur van de kraan ook de keuze beperkt. Wil je goudkleurig, dan zijn de opties erg beperkt, messing patina al iets meer etc. En kleuren voegen toe aan de prijs ook :)
De PRO3 valt af direct af want al het water komt rechtstreeks uit de 200 liter boiler, ik wil daar juist zuinig mee doen (zodat we genoeg water hebben om te kunnen douchen).
Blijft over de Combi en Combi+. Eigenlijk zou je zeggen dat de Combi+ ook af valt, want ook bij de Combi+ komt het warm water direct uit de 200 liter boiler.
Niet helemaal. Er komt wel warm watervraag naar de boiler, maar dat wordt eerst aangevuld met water uit het reservoir. Daarbij is zeg 15 liter uit de boiler halen niet echt energieverspillend, dat is 7-8% ofzo en dus is de boiler in no-time weer op temperatuur :)
Is de Combi een slimme/logische keuze?
Als je genoeg hebt aan 15l op 60º, of ongeveer 19l (denk ik) op zo'n 40º, dan is de Combi waarschijnlijk de beste keuze. Geen watervraag aan de boiler immers.
Heb je behoefte aan meer dan die 15-20 liter? Dan is de Combi+ volgens mij de enige optie.
Het liefst zou ik eigenlijk willen dat zodra het warm water op is in de Combi, dat de warmwater uit de 200 liter boiler komt, maar dat zal wel niet kunnen?
Quooker doet dat bijna, maar de onuitgesproken filosofie is dat water verwarmd in een CV of boiler energiezuiniger wordt opgewerkt dan in de Quooker en dus begint de vraag naar warm water zodra je de kraan open zet (bij de combi+) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 08-06-2022 23:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-04 16:40
Keukenloods heeft nog niet gereageerd op de offerte (vroegen me wel hem door te mailen gister maar was niet happig om de offerte te matchen) en 123werkbladen kan het blad voor bijna de helft leveren.
Ik heb Aswa gemaild met de vraag of ze omlaag kunnen met de prijs en dat het verschil hem met anderen zit in de montage + het werkblad. Eens zien wat ze aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:37

HaTe

haat niet

c-nan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:09:
Ons nieuw op te leveren woning in 2023 heeft een (bodem)warmtepomp met een 150 liter naar 200 liter geupgrade boiler.

Ik weet niet of wij genoeg gaan hebben aan 200 liter maar groter was niet mogelijk.

Ik drink redelijk veel thee en iedere keer kook ik weer teveel water op met de waterkoker. O.a. om die reden willen we een Quooker. Behalve kokend water gebruiken we ook warm water voor (af en toe) handafwas.

Welke Quooker reservoir?
De PRO3 geeft 3 liter kokend water en warm water vanuit warmwaterleiding.
De Combi geeft 7 liter kokend water of 15 liter warm water (60°C). Deze heeft voor zover ik weet geen warmwaterleiding aansluiting.
De Combi+ heeft 7 liter kokend water en onbeperkt warm water, omdat je deze op de warmwaterleiding aansluit.

De PRO3 valt af direct af want al het water komt rechtstreeks uit de 200 liter boiler, ik wil daar juist zuinig mee doen (zodat we genoeg water hebben om te kunnen douchen).
Blijft over de Combi en Combi+. Eigenlijk zou je zeggen dat de Combi+ ook af valt, want ook bij de Combi+ komt het warm water direct uit de 200 liter boiler.

Is de Combi een slimme/logische keuze?

Het liefst zou ik eigenlijk willen dat zodra het warm water op is in de Combi, dat de warmwater uit de 200 liter boiler komt, maar dat zal wel niet kunnen?
De combi+ kan je ook op koud water aansluiten, dus altijd hier voor gaan als je twijfelt! Ik zou echter altijd op warm water aansluiten omdat het gewoon zuiniger is

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Floor-is schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:45:
[...]

Vergeet leverbaarheid niet. Ik zie veel mensen hier dingen roepen over 40-45% korting op apparatuur van BSH bijvoorbeeld. Maar die zijn niet bepaald leverbaar, wat heb je dan aan korting als je het toch niet geleverd kunt krijgen? Momenteel worden er levertijden van >12 maanden aangegeven op (stoom)ovens bijvoorbeeld.. Sjah dan kan je met je 45% korting lekker een half jaar zonder oven doen, lijkt me niet bepaald prettig. :)
Of je hebt mazzel, krijgt idd die 45% korting EN apparatuur is op tijd in huis omdat keukenzaak het domweg direct besteld bij opdracht keuken en niet wacht.. Dat "overkwam" mij.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 21:00
ChUcKiE schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:39:
Zo bij ons is de keuken ook eindelijk volledig opgeleverd.
We zijn toch wel erg tevreden met het resultaat en met name ook de gekozen apparatuur.

ChUcKiE in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik twijfel nog om de standaard stopcontacten te switchen met mat-zwarte...

Ook hebben we de bijkeuken voorzien van dezelfde Leicht kasten als voorraadkasten.
[Afbeelding]
Heel mooi zeg! Mag ik vragen of je toevallig een plattegrond van je keuken hebt? Ben benieuwd naar de afmetingen van je keuken en ook van je woonkamer.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 23:44
Paar concrete vragen over de keuken die we besteld hebben, en waarin we nog wat kunnen schuiven en kunnen opplussen.

Plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugvexq7Hwk_Wyw-C5NQjqDf3s78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UB5Hy8meCjPz9qZQPtJUhk1y.png?f=fotoalbum_large

Onze referentie zijn keukens in huurappartementen, dus voor ons is feitelijk alles al een upgrade :)

1. De koelkast zit nu helemaal links (opent naar links), met de vriezer daarnaast (opent naar rechts). We zouden dat kunnen omwisselen met de ovens (die zitten nu rechts). Ik vind het lastig om in te schatten wat handiger is. Een koelkast is denk ik wat lomper als die openstaat, en misschien niet handig in de loopweg. Wat denken jullie?

2. Momenteel hebben we een Siemens IQ700 vaatwasser (met besteklade, zeolith), sommige mensen raden juist modellen van Miele aan. Zit daar echt een wereld van verschil tussen? Zijn er mensen die het een/ander juist aan of afraden?

3. We hebben nu ook een Siemens koelkast en vriezer. Beetje de instapmodellen die wel hoog (177cm geloof ik) zijn, zonder smart (homeconnect) functies (IQ500). Ik denk dat voor ons op zich voldoet. Een alternatief is iets van Liebherr, maar dat is denk ik wel weer een prijsklasse hoger. Is zoiets als upgrade te overwegen en haal je dat er op lange termijn uit?

4. We hebben er nu een Dekker Greengridz keukenblad in. Ik merk echter dat ik niet zo heel enthousiast ben over wat (volgens mij) feitelijk spaanplaat is. Een upgrade naar graniet kost echter wel wat (3K). Zijn er mensen die deze afweging ook de ene of andere kant op gemaakt hebben en wat zijn de bevindingen?

5. We overwegen nog om, als upgrade, een aantal hogere kasten van (uittrek)lades te voorzien in plaats van planken. Met name door de huurwoning keukens hebben we matige ervaringen met planken en bereikbaarheid van items. Is ook weer een upgrade waar kosten aan zitten natuurlijk. Ik denk echter dat dat wel uit kan. Wat zijn jullie ervaringen met planken vs uitrollades in een hogere kast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
rufio64 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:48:
Paar concrete vragen over de keuken die we besteld hebben, en waarin we nog wat kunnen schuiven en kunnen opplussen.

Plattegrond:
[Afbeelding]

Onze referentie zijn keukens in huurappartementen, dus voor ons is feitelijk alles al een upgrade :)

1. De koelkast zit nu helemaal links (opent naar links), met de vriezer daarnaast (opent naar rechts). We zouden dat kunnen omwisselen met de ovens (die zitten nu rechts). Ik vind het lastig om in te schatten wat handiger is. Een koelkast is denk ik wat lomper als die openstaat, en misschien niet handig in de loopweg. Wat denken jullie?
Koelkast heb je veel vaker open dan een vriezer. Dus vriezer rechts van de koelkast op de plaats waar ze nu zitten, lijkt mij prima.
4. We hebben er nu een Dekker Greengridz keukenblad in. Ik merk echter dat ik niet zo heel enthousiast ben over wat (volgens mij) feitelijk spaanplaat is. Een upgrade naar graniet kost echter wel wat (3K). Zijn er mensen die deze afweging ook de ene of andere kant op gemaakt hebben en wat zijn de bevindingen?
Het is een flink prijsverschil, maar als je je het kunt veroorloven, zou ik voor graniet gaan. Zeker als je niet zo tevreden bent over wat je nu hebt. Ik heb eerder jarenlang graniet gehad, daarna een heel ander keukenblad uit kostenoverweging en nu sinds twee jaar weer graniet. Ik wil echt nooit meer anders. Het ziet er mooi uit, en het werkt ook fijn.

Ik zie nog wel een verbeterpuntje in je indeling. Je hebt nu maar 60 cm tussen spoelbak en kookplaat. Dat is erg weinig. Naast spoelbak zit ook je vaatwasser. Het betekent dat je bij de vw inruimen alles rond spoelbak verzamelt etc. Kortom, drukte van belang op je eiland.
Ik zou je in overweging willen geven om spoelbak en vaatwasser in de nis te plaatsen. Daar heb je ruimte voor opslag vaat en je creëert meer werkruimte op je eiland. Dat is echt fijner. Zeker als je daar ook een barretje maakt of zo. Anders zitten de barhangers toch min of meer in de spoelbak te koekeloeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11
Er zijn ook 90* stops waardoor de deur niet verder dan 90 graden open gaat. Zou ik wel aanraden bij de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 16:31
Source90 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:53:
Er zijn ook 90* stops waardoor de deur niet verder dan 90 graden open gaat. Zou ik wel aanraden bij de muur.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is dit iets wat je later zelf plaatst (en waar kun je dit kopen, bouwmarkt)? Of geef je dit bij de keukenzaak aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
TRD07 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:44:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is dit iets wat je later zelf plaatst (en waar kun je dit kopen, bouwmarkt)? Of geef je dit bij de keukenzaak aan?
Ik weet dat Liebherr en Miele (= Liebherr) ze verkopen onder de noemer "deurbegrenzer":
https://www.liebherrwinke...deuropeningshoek-tot-90a/

Siemens en Bosch hebben ze ook dacht ik.

In principe is het een pin die je erin stopt die de beweging van het scharnier begrenst. In principe zou je het ook DIY met iets van de bouwmarkt kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurge87
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-10-2022

Plattegrond:
[Afbeelding]

2. Momenteel hebben we een Siemens IQ700 vaatwasser (met besteklade, zeolith), sommige mensen raden juist modellen van Miele aan. Zit daar echt een wereld van verschil tussen? Zijn er mensen die het een/ander juist aan of afraden?

3. We hebben nu ook een Siemens koelkast en vriezer. Beetje de instapmodellen die wel hoog (177cm geloof ik) zijn, zonder smart (homeconnect) functies (IQ500). Ik denk dat voor ons op zich voldoet. Een alternatief is iets van Liebherr, maar dat is denk ik wel weer een prijsklasse hoger. Is zoiets als upgrade te overwegen en haal je dat er op lange termijn uit?

5. We overwegen nog om, als upgrade, een aantal hogere kasten van (uittrek)lades te voorzien in plaats van planken. Met name door de huurwoning keukens hebben we matige ervaringen met planken en bereikbaarheid van items. Is ook weer een upgrade waar kosten aan zitten natuurlijk. Ik denk echter dat dat wel uit kan. Wat zijn jullie ervaringen met planken vs uitrollades in een hogere kast?
Ik heb zeker neit de wijsheid in pacht, maar kan wel even met je meedenken en wat hersenkronkels hierin zetten.Misschien heb je daar wat aan ;)

Ad 1. Onze keukenboer had het constant over de kookdriehoek (koelkast, gootsteen, kookplaat) die wil je zo optimaal mogelijk ingeregeld hebben. Als je de koelkast en vriezer houdt waar ze nu zitten, is de loopafstand van de woonkamer/eettafel het minst. Tenminste dat gok ik op basis van je plattegrond. Dat is fijn als je drinken wil pakken, etc. Wel zou ik dan overwegen om de kookplaat en spoelbak om te draaien. Sowieso om wat Toke_GT zegt. Je bezoek wil niet naar de vieze vaat kijken ;) Maar ook omdat je dan een natuurlijker looproute hebt in de keuken tijdens het koken. Je pakt groente uit de koelkast, kan deze direct spoelen, snijden en daarna in de pan gooien.

Als je toch besluit de koelkast en vriezer te wisselen met de ovens, dan zou ik de koelkast rechts en vriezer links doen, zo hoef je niet om je koelkastdeur heen om wat te pakken bij het koken.

Je zou nog kunnen overwegen om een van de hoge kasten te laten vervallen, waardoor je je nis groter kunt maken (drie lage kasten ipv 2) en hier kunt spoelen of juist koken (wel makkelijker met je afzuiging). je ovens kunnen dan boven elkaar. Tis maar een idee, weet niet of het bij jullie past.

Ad2 en 3 kan ik je niet van advies voorzien, te weinig verstand van ;)

Ad4 wij zijn helemaal enthousiast van keramiek. Lekker je hete pan of ovenschaal op het aanrecht pleuren zonder elke keer te zoeken naar onderzetters is zo fijn! Maar het werkblad is ook iets waar je naar kijkt,
als je in de keuken bent. Ik zou me daarom op den duur irriteren aan als je daar nu al niet enhousiast over bent. Mocht je het budget overhebben, zou ik het daaran uitgeven!

Leuk project, heb je al ideeen qua kleur etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-07-2024
Binnenkort heb ik een afspraak bij Tieleman in Middelharnis. Ik lees in de openingspost over de verkoop- en onderhandelingstactieken bij DMG. Welke ervaring hebben jullie bij Tieleman, moet/kun je daar ook afdingen?

Om eerlijk te zijn doe ik het nu al in mijn broek op dat punt. Ik heb nog nooit goed kunnen afdingen. Niet lang geleden probeerde ik nog 500 euro van mijn 1 jarige nieuwe occasion af te bluffen, en zelfs dat won ik niet. De verkoper blufte net zo hard mee, ik liep de winkel uit en zag de auto nooit meer.. Ik vrees dat ik het uitstraal.

Nou heb ik op zich geen enkele moeite met een offerte die flink aan de prijs uitvalt, mits ik het gevoel heb dat dat wel een eerlijke prijs is. Kan ik bij Tieleman op die manier kijken naar de offerte, of moet ik ook daar er toch op rekenen dat er nog een flinke marge is die er af moet worden gepraat? Enig idee hoe groot die marge is?
Welke andere (kwalitatief goede) keukenzaken in omgeving Zuid-Holland en randprovincies zijn aan te raden voor iemand die veel moeite heeft met dit onderhandelingsproces?

Verder wil ik zelf wat voorwerk doen. Dus ik spit dit topic door, ik ga mijn apparatuur van te voren uitzoeken en wil weten waar ik moet rekenen qua prijs voor kasten, (sloop) en montage.

Apparatuur uitzoeken zal wel lukken. Maar welke range zou redelijk moeten zijn voor kastjes en blad?
Het gaat om een kleine u keuken (met 3.00m op de lange zijde en 2.00 m op de korte zijde. 1.10 tussenruimte). Keramieken blad spreekt me tot nu toe het meest aan.
En hoe zit dat met montage? Wat zijn gangbare montagekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
PhilDunphy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:09:
Binnenkort heb ik een afspraak bij Tieleman in Middelharnis. Ik lees in de openingspost over de verkoop- en onderhandelingstactieken bij DMG. Welke ervaring hebben jullie bij Tieleman, moet/kun je daar ook afdingen?

Om eerlijk te zijn doe ik het nu al in mijn broek op dat punt. Ik heb nog nooit goed kunnen afdingen. Niet lang geleden probeerde ik nog 500 euro van mijn 1 jarige nieuwe occasion af te bluffen, en zelfs dat won ik niet. De verkoper blufte net zo hard mee, ik liep de winkel uit en zag de auto nooit meer.. Ik vrees dat ik het uitstraal.

Nou heb ik op zich geen enkele moeite met een offerte die flink aan de prijs uitvalt, mits ik het gevoel heb dat dat wel een eerlijke prijs is. Kan ik bij Tieleman op die manier kijken naar de offerte, of moet ik ook daar er toch op rekenen dat er nog een flinke marge is die er af moet worden gepraat? Enig idee hoe groot die marge is?
Welke andere (kwalitatief goede) keukenzaken in omgeving Zuid-Holland en randprovincies zijn aan te raden voor iemand die veel moeite heeft met dit onderhandelingsproces?

Verder wil ik zelf wat voorwerk doen. Dus ik spit dit topic door, ik ga mijn apparatuur van te voren uitzoeken en wil weten waar ik moet rekenen qua prijs voor kasten, (sloop) en montage.

Apparatuur uitzoeken zal wel lukken. Maar welke range zou redelijk moeten zijn voor kastjes en blad?
Het gaat om een kleine u keuken (met 3.00m op de lange zijde en 2.00 m op de korte zijde. 1.10 tussenruimte). Keramieken blad spreekt me tot nu toe het meest aan.
En hoe zit dat met montage? Wat zijn gangbare montagekosten?
Ik zou even zoeken in het topic op Tielemans, er zijn wel wat ervaringen zo te zien.

Wat betreft de range voor je kastjes daar valt toch weinig over te zeggen. Dat is afhankelijk van zoveel factoren. Bijv. merk, veel lades, prijsgroep frontjes, etc.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Floor-is schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:53:
Als je genoeg hebt aan 15l op 60º, of ongeveer 19l (denk ik) op zo'n 40º, dan is de Combi waarschijnlijk de beste keuze. Geen watervraag aan de boiler immers.
Heb je behoefte aan meer dan die 15-20 liter? Dan is de Combi+ volgens mij de enige optie.
Als je water van 10-15 graden toevoegt, kom je bijna aan 30L op 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-04 15:51
Even een simpele vraag, ze zijn nu bezig met de montage van de keuken. Is het eigenlijk gebruikelijk om fooi te geven (bij tevredenheid)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Mj2sL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:30:
Even een simpele vraag, ze zijn nu bezig met de montage van de keuken. Is het eigenlijk gebruikelijk om fooi te geven (bij tevredenheid)?
Nee. Voorzien van koffie & koek is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05:41
Mj2sL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:30:
Want? Jij krijgt ook fooi van je werkgever/opdrachtgever als je goed werk hebt verricht?
Mag hopen dat ze goed werk verrichten toch? Dat is hun .. werk

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-04 15:51
DonJunior schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Want? Jij krijgt ook fooi van je werkgever/opdrachtgever als je goed werk hebt verricht?
Mag hopen dat ze goed werk verrichten toch? Dat is hun .. werk
Tellen sokken ook? ;)

Thanks voor de bevestiging, begon ff te twijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 22:17

Zou ik mogen vragen waarom de Dekker Greengridz niet zo fijn is? Wij hebben recentelijk een offerte getekend waarin ook een Dekker Greengridz zit (uit kosten overwegingen). De keuken wordt echter volgend jaar geplaatst, dus we kunnen nog schuiven. Is het blad niet goed? Wordt het snel vies? Kan het niet goed tegen hitte?

Wij zijn heel nieuwsgierig naar jouw ervaringen! Dank voor jouw reactie.

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
PhilDunphy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:09:

Wij hebben 2 maanden geleden een offerte getekend bij Tielemans. Je kan even terugzoeken in dit forum voor de details van die keuken (die niet zo gek veel afwijkt van jouw formaten). Maar om hier even concreet antwoord te geven op jouw vraag -

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rufio64
Treepata schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:17:
[...]
Zou ik mogen vragen waarom de Dekker Greengridz niet zo fijn is? Wij hebben recentelijk een offerte getekend waarin ook een Dekker Greengridz zit (uit kosten overwegingen). De keuken wordt echter volgend jaar geplaatst, dus we kunnen nog schuiven. Is het blad niet goed? Wordt het snel vies? Kan het niet goed tegen hitte?

Wij zijn heel nieuwsgierig naar jouw ervaringen!
Voor de goede orde: de keuken die we hebben gekozen wordt pas volgend jaar geleverd. Echt ervaring heb ik dus niet, anderen hier misschien wel.

Denk dat er op zich niets mis mee is, maar: we hebben nu graniet en ik vind dat zelf erg fijn. Nog even bij een keukenzaak langs gegaan en merkte dat ik kunststof qua gevoel toch echt wel wat minder vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:44

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ga volgende week naar Duitsland en dan ga ik ook wat keukenzaken bezoeken in de regio Goch/Kevelaer/Moers.

- KüchenTreff Uedem
- Küchen Schaffrath Kevelaer
- Heinrich Rennings GmbH Kevelaer
- mali Küchen Klaus Rennings GmbH in Kamp-Lintfort

Iemand ervaringen met één van deze zaken?
Of nog een tip van "Daar moet je naar toe!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Treepata schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Wij hebben 2 maanden geleden een offerte getekend bij Tielemans. Je kan even terugzoeken in dit forum voor de details van die keuken (die niet zo gek veel afwijkt van jouw formaten). Maar om hier even concreet antwoord te geven op jouw vraag -

***members only***
Onwijs bedankt, dit geeft al veel antwoord!
En ik ga inderdaad je reactie even terugzoeken voor de details van jullie keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Toke_gt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:21:
[...]Ik heb eerder jarenlang graniet gehad, daarna een heel ander keukenblad uit kostenoverweging en nu sinds twee jaar weer graniet. Ik wil echt nooit meer anders. Het ziet er mooi uit, en het werkt ook fijn.

Ik zie nog wel een verbeterpuntje in je indeling. Je hebt nu maar 60 cm tussen spoelbak en kookplaat. Dat is erg weinig. Naast spoelbak zit ook je vaatwasser. Het betekent dat je bij de vw inruimen alles rond spoelbak verzamelt etc. Kortom, drukte van belang op je eiland.
Ik zou je in overweging willen geven om spoelbak en vaatwasser in de nis te plaatsen.
Dank voor je inzichten over graniet, dat bevestigd een beetje mijn eigen gevoel hieronder. We hebben nu in een huurwoning graniet, en kunststof voelt dan toch een beetje als een stap terug.

Qua indeling: ik volg je wel, toch vraag ik me altijd af of een spoelbak achter wel fijn werkt, immers moet je dan altijd draaien (misschien meer het algemene punt: hoe fijn werkt het om een spoelbak & blad niet op hetzelfde werkblad te hebben).

Met de vaat heb je wel een punt denk ik. Alhoewel die op de achterwand ook niet heel lekker staat. We hebben daar nu juist wat grote lades onder, waarvan ik denk dat dat wel fijn is.

Misschien komen we gewoon ruimte tekort voor de ambities ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Jurge87 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Ad 1. Onze keukenboer had het constant over de kookdriehoek (koelkast, gootsteen, kookplaat) die wil je zo optimaal mogelijk ingeregeld hebben.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Is één zijde van de driehoek nog belangrijker dan een andere? Ik kan me voorstellen dat je tussen spoelbak & koken vaker loopt.

De kookplaat en spoelbak omwisselen heeft denk ik als grootste nadeel dat je dan links en rechts van de spoelbak geen ruimte meer hebt. Maar gespiegeld zou wel kunnen. Ik weet alleen niet of een kookplaat zo dicht bij dat bar gedeelte zo handig is. Wel is de looproute dan idd beter.
Ad4 wij zijn helemaal enthousiast van keramiek. Lekker je hete pan of ovenschaal op het aanrecht pleuren zonder elke keer te zoeken naar onderzetters is zo fijn! ...

Leuk project, heb je al ideeen qua kleur etc?
Keramiek ken ik eigenlijk niet, heeft dat nog veel meerwaarde boven graniet. Het klinkt kwetsbaar, maar uit jou verhaal maak ik op dat dat niet zo is.

Qua kleuren hebben we nu alle kasten kristal wit, en het werkblad zwart, met een PVC houtprint vloer. We vinden houtlook kasten echter ook wel erg mooi, maar zowel vloer als kasten hout vind ik vaak niet zo geslaagd. Dan zouden we denk ik een andere (bijv donkere) vloer moeten doen. Moeilijk dat soort keuzes :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:09
Oliesjeik1 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:27:
Ok, even een update over onze keuken(boer)zoektocht.

***members only***
Even weer een update.

Members only:

d'n oliesjeik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die driehoek is iets van de Duitsers ;) Eens wat nieuws creatiefs kan veel gaver zijn dan alle geoptimaliseerde driehoek keukens die soms veel te geforceerd zijn.

Wat betreft blad, alleen uitstraling is wat meer 'plastic' bij kunststof al zie je tegenwoordig soms het verschil met steen niet eens meer. Verder erg stevig en er trekt niets in, bij steen moet je dat nog maar afwachten. Hete pannen natuurlijk wel even op een glasplaat oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vorige weekend hebben we bij verschillende showrooms/winkels wat rond gekeken om inspiratie op te doen.
Members only:

Wat is een redelijk budget om in ons achterhoofd te houden voor een hoekkoeken van 2m90 bij 2m30 waar we iets in willen zetten voor circa 10 jaar.
  • Inductie (met eventueel één gaspit voor wokken)
  • Heteluchtoven / combimagnetron
  • Koelkast met vriesdeel óf zonder vriesdeel met een aparte vriezer in de bijkeuken.
  • Vaatwasser
  • Afzuigkap óf recirculatie

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:06
Ik heb deze week een keuken bij superkeukens besteld met aeg apparatuur maar zonder oven.
De reden was omdat ik in mijn hoofd had om een enkele combi oven te kopen van 60 die ze niet konden leveren, de siemens: HM636GNS1 voor 1080 euro: https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/hm636gns1-siem/

Ik heb nu een enkele combi magnetron en wij storen ons er nooit aan dat we een enkel apparaat hebben.

Echter nu zat ik te rekenen en zat ik te denken, kan ik voor die 1100 euro niet een kwalitatieve oven van 60cm en combi magnetron van 45 kopen?
Opzich heb ik nl de ruimte en een 60cm oven only is 6l ruimer van binnen.

Bv deze oven:
https://m.keukenloods.nl/hb632gbs1.html

En deze combi:
https://m.keukenloods.nl/cm585ams0.html

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 11-06-2022 13:31 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBTL
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:45
@True Wij hebben onze keuken gekocht bij Keukentotaal in Enschede. Kleine zaak, geen DMG en zeer professioneel. Ik kan ze zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Even een vraag over inductie kookplaten.

Ik heb een groot gezin en heb daarom veel ruimte nodig op mijn kookplaat. De volgende situaties zijn regelmatig aanwezig op mijn huidig fornuis:
* 3 grote koekenpannen (28cm) op het fornuis
* 4 pannen (2 grote en 2 kleine) op het fornuis
* 5 pannen (3 middelmaat en 2 kleine) op het fornuis (dat kan momenteel nog niet. Ik moet dan pannen afwisselen)
Dat dit alles eigenlijk niet past op mijn fornuis is echt een grote ergernis.

Mijn belangrijkste verandering in mijn toekomstige keuken moet zijn dat dit past op de nieuwe inductie kookplaat. Ik kijk als vanzelfsprekend naar een 90cm kookplaat en daar is ook ruimte voor. Maar als ik in de winkel loop, krijg ik het gevoel dat de ene 90cm kookplaat de andere nog niet is. Vaststaande kookzones lijken soms zo dicht op elkaar te zitten dat ze alsnog weinig ruimte geven. Flexzones zijn soms zo ingericht dat de flexibiliteit alsnog beperkt is.

Hebben jullie ervaringen met kookplaten die wél zouden passen bij mijn situatie? Welke kookplaat raden jullie aan of komt het dichtst bij mijn behoefte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
PhilDunphy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:01:
Maar als ik in de winkel loop, krijg ik het gevoel dat de ene 90cm kookplaat de andere nog niet is. Vaststaande kookzones lijken soms zo dicht op elkaar te zitten dat ze alsnog weinig ruimte geven. Flexzones zijn soms zo ingericht dat de flexibiliteit alsnog beperkt is.
Kijk naar hoe de kracht van de zones is verdeeld. Ik heb linksvoor en midden een sterke (grote) zone, rechtsvoor en linksachter een normale zone. Rechtsachter een wat minder sterke zone. De zones links zijn ook gezamenlijk te gebruiken. Dit werkt bij mij heel goed en ik heb ongeveer dezelfde belasting/gebruik van de kookplaat als jij.
Bij mij zit de plaat in een fornuis, dus dat merkvoorbeeld (smeg) helpt je verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 06:30
True schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:13:
Vorige weekend hebben we bij verschillende showrooms/winkels wat rond gekeken om inspiratie op te doen.

***members only***
Zou dan ook eens bij Mobel Faber in Nordhorn kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Helix op 12-06-2022 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52

Ik heb een groot gezin en heb daarom veel ruimte nodig op mijn kookplaat. De volgende situaties zijn regelmatig aanwezig op mijn huidig fornuis:
* 5 pannen (3 middelmaat en 2 kleine) op het fornuis (dat kan momenteel nog niet. Ik moet dan pannen afwisselen)

Mijn belangrijkste verandering in mijn toekomstige keuken moet zijn dat dit past op de nieuwe inductie kookplaat. Ik kijk als vanzelfsprekend naar een 90cm kookplaat en daar is ook ruimte voor. Maar als ik in de winkel loop, krijg ik het gevoel dat de ene 90cm kookplaat de andere nog niet is. Vaststaande kookzones lijken soms zo dicht op elkaar te zitten dat ze alsnog weinig ruimte geven. Flexzones zijn soms zo ingericht dat de flexibiliteit alsnog beperkt is.

Hebben jullie ervaringen met kookplaten die wél zouden passen bij mijn situatie? Welke kookplaat raden jullie aan of komt het dichtst bij mijn behoefte?
Kijk eens of je de oven niet wat meer kan gebruiken. Ik deed dat vroeger ook enkel om een pizza op te warmen, maar je kan echt meer dan je denkt, zeker als die kan stomen. (Groenten, aardappelen, vlees garen,…)
Neem een chef zijn oven af, en die gaat in staking.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-04 17:30

Ik zou dan eens kijken naar bijvoorbeeld een Siemens EX975LXC1E 90cm

Ik heb zelf een EX877LVV5E (80 cm met 1 flexzone) en die vind ik al ideaal. Hier krijg ik ook makkelijk 2 grote en 3 kleine pannen op. Met een 90 cm met 2,5 flexzone moet dat nog makkelijker gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Tommie12 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:58:
[...]

Kijk eens of je de oven niet wat meer kan gebruiken. Ik deed dat vroeger ook enkel om een pizza op te warmen, maar je kan echt meer dan je denkt, zeker als die kan stomen. (Groenten, aardappelen, vlees garen,…)
Neem een chef zijn oven af, en die gaat in staking.
Ja je hebt gelijk, ik maak daar nog onvoldoende gebruik van. In de nieuwe keuken heb ik daar ook wel rekening mee gehouden, door 2 ovens te nemen, waaronder een combi stoomoven. Ik heb daar zelf nog nooit mee gewerkt, maar maak uit de reviews op dat dit zeker de moeite waard is.
Toch wel alsnog fijn dat de kookplaat een beetje ruim is.
Aomi schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Ik zou dan eens kijken naar bijvoorbeeld een Siemens EX975LXC1E 90cm

Ik heb zelf een EX877LVV5E (80 cm met 1 flexzone) en die vind ik al ideaal. Hier krijg ik ook makkelijk 2 grote en 3 kleine pannen op. Met een 90 cm met 2,5 flexzone moet dat nog makkelijker gaan lijkt mij.
Dankjewel, ik ga die bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
PhilDunphy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:48:
[...]

Ja je hebt gelijk, ik maak daar nog onvoldoende gebruik van. In de nieuwe keuken heb ik daar ook wel rekening mee gehouden, door 2 ovens te nemen, waaronder een combi stoomoven. Ik heb daar zelf nog nooit mee gewerkt, maar maak uit de reviews op dat dit zeker de moeite waard is.
Toch wel alsnog fijn dat de kookplaat een beetje ruim is.

[...]

Dankjewel, ik ga die bekijken.
Nagenoeg elk merk heeft demo's, of nog beter; workshops.

Demo's zijn meestal gratis (Miele, Siemens, Bosch, Neff in ieder geval). Workshop kost een euro of 30-50€ p.p.
Op een keuken van tienduizenden euro's is dat peanuts. Bij sommige merken krijg je de Worksop ook erbij, bij aankoop van meerdere apparaten.

Zou zeker de demo doen en de Worksop idem overwegen als je het merk hebt gekozen. Workshop zou ik na plaatsen keuken doen.

Dan leer je behoorlijk veel over je apparaat. Als je niet bekend bent met een stoomoven, is dat zeker aan te raden.

Om te oriënteren, pak een demo bij het merk van voorkeur. Kan je gelijk wat groenten en dergelijke uit een stoomoven proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:42:
Zou zeker de demo doen en de Worksop idem overwegen als je het merk hebt gekozen. Workshop zou ik na plaatsen keuken doen.
Nooit bij stilgestaan, maar is een zeer goede tip.

Ik heb wel meer apparaten die dingen kunnen waar ik niks van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-04-2024

Ik weet niet of het een kookplaat met ingebouwde afzuiging dient te zijn?

Ik wilde voor mijn nieuwe keuken ook een kookplaat hebben waar meerdere pannen gemakkelijk op konden. Bij een Bora liep ik al snel tegen deze beperking aan.
Wij zijn uiteindelijk voor een Opera Nivel gegaan. Deze heeft als enige inductieplaat 5 zones.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmzJRL2HPAMyZUBKJMNpp-uVYj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1XMoQO1kz0QyYheNRzlZjK2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@OBL2132
Werken jullie er al mee?
Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ook met die 2 x interne afzuiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Treepata schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:00:
[...]

***members only***
Misschien spuit 11 hoor, maar je vergelijkt Tielemans nu met low-end. Is dat fair?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Oliesjeik1 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Even weer een update.

***members only***
Waarom voer je de plinten uit een een veruit superieur materiaal ten opzichte van de kasten?
En Tandembox lades? Waarom geen Legrabox? Puur vanwege kosten?
Schijnbaar ga je voor grepen, waarom? PTO mag niet erg kostbaar zijn, een greep kost ook geld, uiteindelijk praat je over euro’s per lade. Een greeplijst boven en PTO onder is iets kostbaarder, maar een goede tussenweg lijkt me :)
Voor het genoemde budget mbt apparatuur wil je wat voor apparatuur allemaal kopen? In je tekening zie ik twee 60x60 apparaten (een Siemens boven een NEFF trouwens), een oven en magnetron denk ik, een kookplaat met afzuiging, een vaatwasser heb je nog nodig en natuurlijk koelkast/vriezer/combi. Ik denk dat je licht in die nis wilt en je hebt dan nog een spoelbak en Quooker nodig; lijkt me nogal een tight fit :)

Toevoeging:
De plint in de kastenwand is niet nodig. Trek die fronten door tot ~1cm van de vloer en je krijgt een heel ander aanzicht, meer ‘meubel’ dan keuken. En de uitlijning van de oven/kastjes vind ik persoonlijk sub-optimaal. Of trek de deur boven de oven door, of laat die kastjes in de nis hoger beginnen zou ik zeggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 12-06-2022 15:10 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
Rzaan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:49:
@OBL2132
Werken jullie er al mee?
Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ook met die 2 x interne afzuiging?
De keuken wordt bij ons in oktober pas geplaatst… Wij zijn naar Genemuiden geweest, waar zij hun hoofdkantoor hebben. Hier heb ik hem uitgebreid kunnen testen. Natuurlijk is dit uurtje testen een eerste indruk. Echter in vergelijking met de Bora die ik vaker gebruik, vond ik qua afzuiging geen verschil. Doordat het vet- en condensfilter in een lade onder de plaat zit gebouwd, heb je meer ruimte op je kookplaat zelf. Moet echter wel rekening mee worden gehouden met het ontwerp van de keuken (diepte en soort kastje, diepte van je blad, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
OBL2132 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Ik weet niet of het een kookplaat met ingebouwde afzuiging dient te zijn?

Ik wilde voor mijn nieuwe keuken ook een kookplaat hebben waar meerdere pannen gemakkelijk op konden. Bij een Bora liep ik al snel tegen deze beperking aan.
Wij zijn uiteindelijk voor een Opera Nivel gegaan. Deze heeft als enige inductieplaat 5 zones.

[Afbeelding]
Vraag mij af of je niet hetzelfde bereikt!en met een plaat die 5+ pannen apart kan bedienen. De onderste afbeelding (7897) heeft volgens de specificaties "1 kookzone", maar wel de mogelijkheid om een arsenaal aan pannen apart te bedienen.

Hieronder de KM 7999 FL ($$$) en KM 7897 FL ($$).

Afbeeldingslocatie: https://media.miele.com/images/2000015/200001505/20000150517.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFgJ82-Ro2y9eWpXg4aDmMMzz-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LUFrVpRDuPF2OXNY1OhmKHP0.webp?f=user_large
Zo veel knopjes 😱

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 12-06-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
Floor-is schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Misschien spuit 11 hoor, maar je vergelijkt Tielemans nu met low-end. Is dat fair?
Ik begrijp je vraag, maar kan een antwoord op meerdere manieren verwoorden.

Als je puur kijkt naar wat je ervoor krijgt (de keuken), denk ik dat mijn prijsvergelijking fair is beschreven. Bij Tielemans hebben we een Keller keuken gekregen, wat in de TS als "low-end" staat. Ik weet niet precies welk merk we bij de KeukenKampioen kregen, maar bij Kvik kregen we wel het gevoel dat het prima spul is. En ook duurzaam. En ook groter (aangezien we deels voor XL gingen). Dus puur kijkend naar de materialen, kregen we elders meer voor minder (is mijn mening, en dat heb ik dan ook proberen te verwoorden in mijn tekst). Als je breder kijkt, en dus gaat vergelijken tussen bijvoorbeeld de sfeer, krantvriendelijkheid e.d., heb ik volgens mij vrij aardig beschreven dat je bij Tielemans heel veel ervoor terug krijgt.

Los daarvan kan je wat mij betreft prima low-end met high-end vergelijken, zolang je maar netjes opschrijft wat je (hier natuurlijk altijd redelijk subjectieve) ervaringen en bevindingen zijn. Dat maakt een goede vergelijking, niet zozeer de producten die je vergelijkt. Ik had hooguit nog die andere zaken en offertes wat meer en beter kunnen beschrijven, maar daar had ik simpelweg geen tijd voor. En het ging het andere forumlid vooral om mijn ervaringen bij Tielemans toch? Daarom heb ik niet als doel gesteld om een brede vergelijk te maken, maar enkel vooral in te gaan op Tielemans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
Source90 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:35:
[...]
Vraag mij af of je niet hetzelfde bereikt!en met een plaat die 5+ pannen apart kan bedienen. De onderste afbeelding (7897) heeft volgens de specificaties "1 kookzone", maar wel de mogelijkheid om een arsenaal aan pannen apart te bedienen.

Hieronder de KM 7999 FL ($$$) en KM 7897 FL ($$).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo veel knopjes 😱
Ja die platen zijn héél gaaf!! Alleen ik kon in mijn situatie geen afzuiging in het plafond kwijt….

Mocht je dat wel kunnen, is zo’n plaat natuurlijk geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Floor-is kijk jij nog even naar die jansen en de bont post van mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Aswa komt aan met een korting van 1000 euro maar vervangt daarbij het keukenblad door een goedkopere variant, een sigaar uit eigen doos dus. Precies dezelfde offerte bij Keukenloods laten opmaken en daar kom ik wel 3000 euro goedkoper uit. Gaan er maandag heen om eens live door de offerte heen te lopen.

Jullie dus goede ervaringen met Keukenloods en de 3000 euro "makkelijk" verdiend door hem elders af te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
PrixV schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:09:
Aswa komt aan met een korting van 1000 euro maar vervangt daarbij het keukenblad door een goedkopere variant, een sigaar uit eigen doos dus. Precies dezelfde offerte bij Keukenloods laten opmaken en daar kom ik wel 3000 euro goedkoper uit. Gaan er maandag heen om eens live door de offerte heen te lopen.

Jullie dus goede ervaringen met Keukenloods en de 3000 euro "makkelijk" verdiend door hem elders af te nemen?
Is alles identiek?
Qua front, lades, hoogte, blad en apparatuur tot op het typenummer?

Volgens mij is Keukenloods prima qua bedrijf voor montage en prijs. After service heb ik mindere verhalen over gehoord. Wel allemaal hearsay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:51
Z___Z schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Daarom hebben wij gekozen voor een laminaat blad. Ik kon geen ander naadloos blad vinden van 335 cm lang. Blad was maar 1500 dus mocht het niet bevallen is het ook zo vervangen.
Enige alternatief wat ik overwogen had was RVS, maar dat leek me wat koud voor bij de bar.
Corian, maar ook Fenix (ik heb een Fenix blad van 414cm lang. Naadloos dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Source90 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Is alles identiek?
Qua front, lades, hoogte, blad en apparatuur tot op het typenummer?

Volgens mij is Keukenloods prima qua bedrijf voor montage en prijs. After service heb ik mindere verhalen over gehoord. Wel allemaal hearsay.
Ja ik heb ze de offerte van Aswa toegestuurd en heb de gelijke offerte nog niet gezien (gaan er maandag heen) maar zover ik weet hebben we het over een identieke keuken.
Moet zeggen dat Aswa momenteel ook niet veel punten scoort met hun sigaar-uit-eigen-doos-korting en de reactiesnelheid wanneer het korting betreft. Daarnaast de hoge montagekosten en een bullshitverhaal over 5 apparaten van Siemens waar je korting krijgt op de vaatwasser. Terwijl bij keukenloods identieke apparaten al goedkoper zijn zonder dat 5-apparaten-verhaal. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 19:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xQ0Ry1i-GyB8MQNcL7G4N_WH3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwy1NniVMxPwRZVH0AjKrBit.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt schot in de zaak.
De vloer ligt er bijna in.
Volgende week woensdag wordt de keuken geleverd, plaatsing do/vr.
Paar dingetjes nog voorbereiden zoals de hele keuken sausen en de elektra afwerken.
Tussendoor ff verhuizen… 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-04 16:10
Een gouden spoelbak icm gouden quooker. Is dat een do or don’t. Afgezien of je er van houdt of niet.

Zijn de gouden spoelbakken zo gespoten of volledig goud ivm krassen? Wat zijn de verdere voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
ColeJ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:44:
Een gouden spoelbak icm gouden quooker. Is dat een do or don’t. Afgezien of je er van houdt of niet.

Zijn de gouden spoelbakken zo gespoten of volledig goud ivm krassen? Wat zijn de verdere voor en nadelen.
Het is een coating, begrijp ik. Ik vond dit online, zelf verder geen ervaring mee.
PVD staat voor Physical Vapor Deposition, en hiermee krijg je een coating die veel sterker is dan bijvoorbeeld galvanisch aangebracht chroom, en toch net zo mooi glanst. Een ander, zeker niet onbelangrijk voordeel van PVD-coatings is dat ze relatief milieuvriendelijk zijn. Om de coating aan te brengen wordt een vloeibaar metaal verdampt in een vacuüm omgeving. Daardoor zijn minder hoge temperaturen nodig voor de bewerking. Het verdampte metaal wordt daarna in één of meerdere lagen op het product aangebracht. Deze lagen zijn flinterdun, waardoor het ontwerp van het product niet wordt beïnvloed door de toplaag. PVD-coatings worden niet alleen toegepast op kranen, maar op allerlei metalen voorwerpen die intensief gebruikt worden en toch een mooie kleur moeten krijgen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan bestek, deurbeslag en zelfs horloges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Los van ervaringsdeskundigen hier, kun je niet een verkoper vragen om er in te krassen? Wij hadden een verkoper die met z'n volle gewicht op zo'n carrousel-lade ging zitten om te laten zien dat pannen ook wel kunnen >:)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

Volledig goud zal wel niet.. goud is een zacht materiaal wat krast als de nete.
Buiten dat zal het ook niet te betalen zijn.. een volledig gouden wasbak. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-04 16:10
DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Volledig goud zal wel niet.. goud is een zacht materiaal wat krast als de nete.
Buiten dat zal het ook niet te betalen zijn.. een volledig gouden wasbak. :+
Haha dat is ook weer zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Laatst online: 20-03-2023
Voor onze keuken hebben we gekozen voor natuursteen Zimbabwe volgens de offerte.
Dit lijkt mij gezoet of gebrand. Volgens de verkoper kan dit tegen azijn en vet,allene kom ik op internet andere verhalen tegen. Wie heeft voor mij wat info?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dT0-Fi4dK8zyvmifZl1O90nD3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HgYKrkvzF7pc26y9NCa41de.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
insp.gadget schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:06:
Voor onze keuken hebben we gekozen voor natuursteen Zimbabwe volgens de offerte.
Dit lijkt mij gezoet of gebrand. Volgens de verkoper kan dit tegen azijn en vet,allene kom ik op internet andere verhalen tegen. Wie heeft voor mij wat info?
[Afbeelding]
Ziet er voor mij uit als "leather".

Gezoet is inderdaad een stuk gevoeliger voor vlekken vanwege de open structuur. Vet en andere substanties kunnen hierdoor sneller vlekken veroorzaken.

Zie ook de uitleg van Huisa:
Hoogglans: het blad wordt gepolijst tot het een glanzende spiegelende afwerking heeft. De dichtheid van het blad is zeer hoog, waardoor de kans op vlekken minimaal is.
Matglans (gezoet): het blad wordt minder fijn gepolijst, waardoor een licht matte afwerking ontstaat. Het blad heeft daardoor een open structuur, waardoor vuil en vocht makkelijk in het blad trekken. Deze afwerking is dus gevoelig voor vlekken.
Geborsteld (satinato): via een speciale borsteltechniek krijgt het blad een matte afwerking. Oogt natuurlijker dan matglans en wordt ook wel ‘leather’ genoemd. Door de open structuur van het blad is ook deze afwerking gevoelig voor vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Laatst online: 20-03-2023
Bedankt. Daar had ik inderdaad ook gelezen. Ik vraag mij wle af wat bedoelt wordt met vlekken. Permanent, of gewoon even poetsen.
Elders kwam ik wisselende verhalen tegen.
Ik vind dat een blad redelijk idiot-proof moet zijn. Ook tegen fruitsappen enz moet kunnen. Volgens de verkoper was dit allemaal geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door insp.gadget op 13-06-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
insp.gadget schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:41:
Bedankt. Daar had ik inderdaad ook gelezen. Ik vraag mij wle af wat bedoelt wordt met vlekken. Permanent, of gewoon even poetsen.
Elders kwam ik wisselende verhalen tegen.
Ik vind dat een blad redelijk idiot-proof moet zijn. Ook tegen fruitsappen enz moet kunnen. Volgens de verkoper was dit allemaal geen probleem.
Gezoet heeft een open structuur, hetgeen erop komt, kan in de poriën van de natuursteen gaan zitten waardoor je de vlekken er niet "even afpoetst".

Heb zelf om die reden gekozen voor gepolijst. Hoe erg het in de praktijk is, met vlekken op gezoet, kan ik geen antwoord op geven.
Voor "idiot-proof" zou ik voor gepolijst gaan,

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 14-06-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04 17:05
Streamz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Een ander oplossing is granito en dan iemand zoeken die ter plekke maakt. Mijn broer heeft een U opstelling en dat is volledig naadloos (met zelfs een oplopende naadloze plint).

Ik heb zelf ook granito en vind het briljant spul en je kan echt werkelijk alle tinten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ocrammarco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Een ander oplossing is granito en dan iemand zoeken die ter plekke maakt. Mijn broer heeft een U opstelling en dat is volledig naadloos (met zelfs een oplopende naadloze plint).

Ik heb zelf ook granito en vind het briljant spul en je kan echt werkelijk alle tinten kiezen.
Heb zelf ook granito gehad, gegoten en geschuurd ter plekke (wat een bende!)
Mooi, maar niet bestand tegen vlekken zoals wijn of kruiden.
Je moet het sowieso heel goed bijhouden met speciale sealer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Rzaan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Heb zelf ook granito gehad, gegoten en geschuurd ter plekke (wat een bende!)
Mooi, maar niet bestand tegen vlekken zoals wijn of kruiden.
Je moet het sowieso heel goed bijhouden met speciale sealer o.i.d.
Rode wijn is sowieso troep voor alles natuurlijk. Maar je moet wel uitkijken maar mijn ervaring is dat met alles. ook met natuursteen moet je uitkijken met schoonmaakmiddelen of lang vloeistof op laten liggen.

Maar ik heb niet het idee dat het meer verzorging of aandacht nodig heeft dan andere keukenbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ocrammarco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Rode wijn is sowieso troep voor alles natuurlijk. Maar je moet wel uitkijken maar mijn ervaring is dat met alles. ook met natuursteen moet je uitkijken met schoonmaakmiddelen of lang vloeistof op laten liggen.

Maar ik heb niet het idee dat het meer verzorging of aandacht nodig heeft dan andere keukenbladen.
Ik ga in de nieuwe keuken voor Dekton.
Dat schijnt zeer vlekbestendig te zijn.
Zelfs als je wijn een dag laat liggen, begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52
Rzaan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Wijn moet je drinken, niet verknoeien.
Mij interesseert eerder vlekken door vet, vleessappen, groenten. Wijn veeg ik direct op.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Rzaan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Dekton is wel uitzondering wellicht, ook 2x zo duur per m^1 en uitsparingen zijn veel kostbaarder. Maar zijn wel mooie bladen dat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Tommie12 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Mij interesseert eerder vlekken door vet, vleessappen, groenten. Wijn veeg ik direct op.
Heb ik geen last van na ruim 5 jaar en ik ben best fanatieke koker. Enige wat ik af toe doe is kalk weg schrapen maar dat gaat er prima af. en het helpt sowieso dat granito toch al heelveel kleurschakeringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Tommie12 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Bij een feestje wil er wel eens iets over de rand gaan.
Rode wijn en Indiase kruiden zijn de meest kleurrijke vlekken.
Die bleef ik zien in een granito/terrazzo blad.
Vet viel wel mee.
Als het er een dag had gezeten... Groene zeep en schrobben en je zag het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04 19:04
ocrammarco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Heb ik geen last van na ruim 5 jaar en ik ben best fanatieke koker. Enige wat ik af toe doe is kalk weg schrapen maar dat gaat er prima af. en het helpt sowieso dat granito toch al heelveel kleurschakeringen heeft.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Silestone? Wij zitten te denken aan dit werkblad.
En dan de suede variant omdat we gepolijst teveel vinden glimmen.
Iemand ervaring met Silestone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 23-04 15:36
Jeroenon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Silestone? Wij zitten te denken aan dit werkblad.
Wij hebben Silestone Kensho in suede variant, 2 cm dik. Bevalt ons uitstekend. Als je er langs kijkt moet soms nog even met wat afwasmiddel erover heen vanwege vette vingers, maar voor de rest is het ideaal en makkelijk schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Streamz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:46:
[...]

HiMacs kan ook.

Ik kan HPL (soort plastic fineer) krijgen in sommige kleuren tot bijna 6 meter lang. Er is niet mee te werken, want 0,9-1,9mm dik en breekt graag.. Maar het kan ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:59:
[...]

Gezoet heeft een open structuur, hetgeen erop komt, kan in de poriën van de natuursteen gaan zitten waardoor je de vlekken er niet "even afpoetst".

Heb zelf om die reden gekozen voor gepolijst. Hoe erg het in de praktijk is, met vlekken op gezoet, kan ik geen antwoord op geven.
Voor "idiot-proof" zou ik voor gepolijst gaan,
Glasplaat erop 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Jeroenon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Veel verkocht merk, prima spul!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-04 16:59
Onze woning wordt waarschijnlijk over een jaar opgeleverd, dus zullen we moeten gaan kijken naar keukens komende weken.

Is duitsland ook een optie als je in de haarlemmermeer woont, of is dat alleen maar rendabel vanaf een bepaalde afstand naar dutisland toe?

Ik was sowieso van plan om naar B&K te gaan een KVIK vanwege goede reviews van vrienden en familie die ditzelfde riedelteje afgelopen jaar hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
oinkoink12 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:24:
Onze woning wordt waarschijnlijk over een jaar opgeleverd, dus zullen we moeten gaan kijken naar keukens komende weken.

Is duitsland ook een optie als je in de haarlemmermeer woont, of is dat alleen maar rendabel vanaf een bepaalde afstand naar dutisland toe?

Ik was sowieso van plan om naar B&K te gaan een KVIK vanwege goede reviews van vrienden en familie die ditzelfde riedelteje afgelopen jaar hebben gedaan.
Alle Duitse winkels aan de grens hebben hun afzetmarkt gericht op Nederland. Volgens mij zelfs op de waddeneilanden.

Voor jezelf echter de vraag of je heen en weer wilt. Zal waarschijnlijk wel een keer of 2 naar de winkel moeten.

Hier, Zuid Holland, hebben ze hem ook zonder problemen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:41
oinkoink12 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:24:

Voor ons was naar Duitsland gaan wel degelijk rendabel. Bij ons scheelde het al snel een paar duizend euro voor dezelfde keuken. Daarnaast nemen we nu een keuken af bij een zaak die eigen personeel in dienst heeft voor de montage. Dat was voor ons ook wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Vandaag is onze keuken geleverd en morgen wordt hij gemonteerd! Alles zit nog ingepakt, maar ik zal al wel wat beschadigingen aan de achterkant van de kasten. Uiteraard zal dit niet meer zichtbaar zijn als de keuken staat, maar ik twijfel een beetje of ik dit moet accepteren of dat ik die kasten/panelen moet laten vervangen. Het gaat om kasten van Beda.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT4QjjVHLp6IX4zZ9Cmjn8Dqfxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8I1ST5uvHp5GNkmbw2knieF9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlhS4NluxOVU9kox8FJh1ZvmUjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnouM8edPZ5faZ55YxHIL69h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/045TSPjW_8RXWD_6IPkRVqavl9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEDXUaTFsTAnzZe2Veb7HH9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RV97SqQAIkIKFdN7ng_ckQFjdJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2mYIp2KGL6jmTlVa7b6DTpe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsovluKUflsfRkKXavSjkr5n_Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhWkLqBYirZrczpyjx9QVGYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuAekhPPPPJKCB1so3w8Qk87TM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1Hnno8HdPSOkIOOuz9q679c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
Uiteraard geen genoegen mee nemen. Zoiets gaat van kwaad tot erger, zeker als er vocht bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
synorluna schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:42:
Vandaag is onze keuken geleverd en morgen wordt hij gemonteerd! Alles zit nog ingepakt, maar ik zal al wel wat beschadigingen aan de achterkant van de kasten. Uiteraard zal dit niet meer zichtbaar zijn als de keuken staat, maar ik twijfel een beetje of ik dit moet accepteren of dat ik die kasten/panelen moet laten vervangen. Het gaat om kasten van Beda.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn dit beschadigingen aan verschillende kasten? Dan zou ik me ernstig zorgen maken over hoe het eruitziet als het uit de verpakking komt. Een beschadiging aan een achterwandje kan gebeuren, maar zoveel? Nee, echt niet oke. Dus met je neus erbovenop bij het uitpakken! (Maar niet nu zelf al uitpakken, want dan heb jij het straks gedaan!)
Morgen meteen met monteur bespreken en contact laten zoeken met leverancier voor oplossing. Dat kan zijn:
  • Keuken niet monteren, opnieuw leveren en plaatsen = heeeeeel veel stress en gedoe voor jou
  • Keuken wel monteren, later de beschadigde kasten vervangen = nu ok, later nog een keer ellende voor jou
  • Als kasten verder ok zijn: beschadigingen fixen (spaanplaat beschermen), korting op de prijs = ok, je ziet het immers niet, maar het is dan wel beschermd tegen bijv water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Toke_gt schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Zijn dit beschadigingen aan verschillende kasten? Dan zou ik me ernstig zorgen maken over hoe het eruitziet als het uit de verpakking komt. Een beschadiging aan een achterwandje kan gebeuren, maar zoveel? Nee, echt niet oke. Dus met je neus erbovenop bij het uitpakken! (Maar niet nu zelf al uitpakken, want dan heb jij het straks gedaan!)
Morgen meteen met monteur bespreken en contact laten zoeken met leverancier voor oplossing. Dat kan zijn:
  • Keuken niet monteren, opnieuw leveren en plaatsen = heeeeeel veel stress en gedoe voor jou
  • Keuken wel monteren, later de beschadigde kasten vervangen = nu ok, later nog een keer ellende voor jou
  • Als kasten verder ok zijn: beschadigingen fixen (spaanplaat beschermen), korting op de prijs = ok, je ziet het immers niet, maar het is dan wel beschermd tegen bijv water.
We hebben 6 hoge kasten en alle 6 hebben deze beschadigingen op bijna dezelfde 2 plekken per kast. Het lijkt wel alsof ze al die hoge kasten ergens overheen hebben geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
synorluna schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:
[...]

We hebben 6 hoge kasten en alle 6 hebben deze beschadigingen op bijna dezelfde 2 plekken per kast. Het lijkt wel alsof ze al die hoge kasten ergens overheen hebben geschoven.
Wellicht door steekwagentje of schuiven over de laadklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Source90 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:16:
[...]

Wellicht door steekwagentje of schuiven over de laadklep?
Daar lijkt het wel op. Benieuwd hoe ze dit op gaan pakken…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie je niks van, merk je niks van, gewoon laten.

Zo te zien zijn het de achterwanden. Daar is men wat minder voorzichtig mee omdat het toch geen zicht is. Ja kan netter, maar ach je merkt er niks van :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Kathia schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:49:
Uiteraard geen genoegen mee nemen. Zoiets gaat van kwaad tot erger, zeker als er vocht bij komt.
De onder- en bovenzijde zijn ook gewoon open. Het is ook niet echt normaal om dit met kantenband te dichten. Zelfs niet bij de hoog-segment keukens :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:16
Floor-is schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:09:
[...]

HiMacs kan ook.

Ik kan HPL (soort plastic fineer) krijgen in sommige kleuren tot bijna 6 meter lang. Er is niet mee te werken, want 0,9-1,9mm dik en breekt graag.. Maar het kan ;)
HPL wordt ook veel voor bureaubladen gebruikt en zelfs in industriële toepassingen, waar slijtvastheid en wrijvingscoëfficiënt een eis zijn.

Maar het kan niet tegen hete pannen.

Wij hebben gekozen voor een keramisch blad. Daar trekt helemaal niets in, is uitermate krasvast (het mes is eerder bot) en hete pannen zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Joris748 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:38:
[...]

HPL wordt ook veel voor bureaubladen gebruikt en zelfs in industriële toepassingen, waar slijtvastheid en wrijvingscoëfficiënt een eis zijn.

Maar het kan niet tegen hete pannen.

Wij hebben gekozen voor een keramisch blad. Daar trekt helemaal niets in, is uitermate krasvast (het mes is eerder bot) en hete pannen zijn geen probleem.
Ik quote iemand die een Fenix blad heeft en aangeeft dat dat langer kan dan composiet/keramiek of iets dat daar op lijkt. Ik had de intentie enkel aan te geven dat nog langer mogelijk is. :)

Ik meen dat ik niks heb gezegd over de voor- en nadelen van een gemelamineerd of gelijmd blad. :?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 10:51
Kathia schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:49:
En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat Beda corpussen gewoonweg niet tegen vocht kunnen. En dat Beda zelf 0 interesse heeft om te onderzoeken wat er dan gebeurd kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 18:50

arnova

weet veel, maar niet alles

Kan iemand nog een (online) (niet-Mandemakers) toko aanraden voor je keuken apparatuur? Zelf hebben wij enige tijd geleden apparatuur besteld bij keukenloods.nl maar de algehele gang van zaken daar bevalt mij geenzins. Constant wordt de status van apparatuur aangepast (van "klaar voor levering" of levering binnen week naar "onbekend") waarbij je sterk het idee krijgt dat de apparatuur die ze al wel binnen voor je hebben gewoon weer aan andere klanten verkocht wordt omdat jouw order nog niet compleet is. Daarom zitten wij er sterk aan te denken om onze hele order daar te annuleren en het maar ergens anders te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 19:43
@arnova Er zijn behoorlijke tekorten dat zal je merken met iets bestellen.
Zeker als je een product kiest wat iedereen wilt hebben dan zul je overal in de rij moeten aansluiten.
Veel keukens worden ook zonder apparatuur geleverd en deze komt dan weken of maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:31
Keuken staat hier nu een tijdje, heel blij mee :)
Merk alleen dat m'n lades nog een zooitje zijn en ik een vakkenverdeling zou willen maken.

De lades zijn legraboxes en van Orgalux zijn ontzettend mooie ladeverdelers / bakjes te krijgen, maar eigenlijk vind ik deze écht te duur.

Iemand ervaring met ladeverdelers van andere merken die mooi passen in 60cm en 100cm legraboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Bij ons wordt nu de keuken geïnstalleerd en het blijkt dat de stollen van het eiland 2 cm te hoog zijn. Zowel monteur als de leverancier geven aan dat dit vaak gebeurd om de stollen ter plaatsen op maat te zagen. Wat zijn jullie ervaringen hier in? Het afgezaagde gedeelte komt tegen het werkblad aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuXR_pcG-uPRf_yja1wWS4STRZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3V2stNbfBFx9Kbv6vH8rRZVP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
synorluna schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:41:
Bij ons wordt nu de keuken geïnstalleerd en het blijkt dat de stollen van het eiland 2 cm te hoog zijn. Zowel monteur als de leverancier geven aan dat dit vaak gebeurd om de stollen ter plaatsen op maat te zagen. Wat zijn jullie ervaringen hier in? Het afgezaagde gedeelte komt tegen het werkblad aan.

[Afbeelding]
Zolang het maar recht gebeurt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
SquareOne schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:06:
Keuken staat hier nu een tijdje, heel blij mee :)
Merk alleen dat m'n lades nog een zooitje zijn en ik een vakkenverdeling zou willen maken.

De lades zijn legraboxes en van Orgalux zijn ontzettend mooie ladeverdelers / bakjes te krijgen, maar eigenlijk vind ik deze écht te duur.

Iemand ervaring met ladeverdelers van andere merken die mooi passen in 60cm en 100cm legraboxen?
Ik lees even mee hiervoor ;). Ben al met Ikea aan de slag gegaan. Maar dat was niet hoe ik het wilde uiteindelijk .. ik heb er nu kunststof bakken ingezet maar dat is het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Ik lees even mee hiervoor ;). Ben al met Ikea aan de slag gegaan. Maar dat was niet hoe ik het wilde uiteindelijk .. ik heb er nu kunststof bakken ingezet maar dat is het ook niet
Misschien zeg ik iets heel geks hoor maar idee om het misschien te printen met een 3d printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:31
ppatrick schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Misschien zeg ik iets heel geks hoor maar idee om het misschien te printen met een 3d printer?
Als ik zo'n ding moet kopen en ontwerpen kan ik net zo goed voor een paar 100 euro perfect passende items van orgalux kopen :P

Ken verder ook niemand met zo'n apparaat en de skills om een dergelijk apparaat bruikbare onderdelen te (laten) maken.

Maar op zich wel een cool idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40
SquareOne schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Als ik zo'n ding moet kopen en ontwerpen kan ik net zo goed voor een paar 100 euro perfect passende items van orgalux kopen :P

Ken verder ook niemand met zo'n apparaat en de skills om een dergelijk apparaat bruikbare onderdelen te (laten) maken.

Maar op zich wel een cool idee.
Misschien kan je hier op forum wel iemand vinden die 3d printer heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]
Klopt hoor! Vaak laat je die langer zodat je zeker weet dat ze niet te kort zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:51
Floor-is schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Klopt hoor! Vaak laat je die langer zodat je zeker weet dat ze niet te kort zijn. :)
Inderdaad, als de vloer bv een cm op 2,5m hoogteverschil heeft kan je de stol aan de ene kant 1cm langer laten dan aan de andere kant.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior

[Afbeelding]
Okee sorry dat ik het zeg, maar dit snap ik niet.
Zowel monteur als leverancier zeggen beiden dat het normaal is en dat het goed komt.. en dan bedenk jij
"Nee, ik geloof het niet, ik ga het toch navragen op het Tweakers forum" ..

Waarom? :X

*sowieso

Pagina: 1 ... 347 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1