Ik snap je plattegrond in combinatie met de renders niet zo goed. Kun je een plattegrond maken van hoe je de keuken in gedachten hebt? Het lijkt nu een heel erg grote tafel die aan het eiland vastzit, maar dat zie ik niet op de tekening?Svdb schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:41:
Wij zijn gestart aan een nieuwbouwproject.
(…)
Wat is een goede richtprijs voor deze keuken?
Bij Aswa is 100% betalen voor levering verplicht. Heb mij er ivm tijdsdruk tijdens het tekenen verder niet in verdiept. Maar het voelde al niet goed. Nu al helemaal niet meer.Source90 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:00:
[...]
Ik zou de vraag bij ze neerleggen dat je 95% wilt betalen voor leveren en 5% na montage.
Of 10% (1950) als aanbetaling, 80% voor leveren en 10% na montage.
Naar eigen gelang. Maar al bijna 6k neerleggen voor iets wat je waarschijnlijk niet volgende maand binnen hebt, is wel hoog in mijn ogen. Wanneer is de leverdatum?
Bij montage vind ik ook raar. Als je apparatuur niet geleverd krijgt heb je geen enkel pressiemiddel meer (want; al het geld is al binnen).
Ik heb hier nog circa 3000 achter de hand voor een enkele plint die mist en een tweede rondje kit. Hoor al een tijdje niets, maar wat mij betreft een prima deal. Hoor het wel wanneer ze die 3k willen ontvangen![]()
Zou wat anders zijn als je een halve keuken mist qua apparatuur en je niets meer achter de hand hebt.
Verkeerde topic gepost, sorry!
[ Voor 90% gewijzigd door sawtomyer op 04-06-2022 20:23 ]
U hebt gelijk is niet helemaal duidelijk.Toke_gt schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Ik snap je plattegrond in combinatie met de renders niet zo goed. Kun je een plattegrond maken van hoe je de keuken in gedachten hebt? Het lijkt nu een heel erg grote tafel die aan het eiland vastzit, maar dat zie ik niet op de tekening?
Onderstaande een duidelijkere schets
:strip_exif()/f/image/LWt2dWbE7ebrvwe1zCsrBDMa.jpg?f=fotoalbum_large)
Begin van de keuken staat. Apparatuur laat nog even op zich wachten. Bosch stoomoven met 10-14 maanden levertijd…
Het volgende dilemma; het werkblad. Iemand hier toevallig ook een mat zwarte keuken die een foto en ervaringen mbt het werkblad wil delen?
Ik twijfel nog tussen een zwart blad of toch een wat lichtere kleur. Misschien wordt het iets te veel zwart…
Als je het aan durft zou ik voor een look van oud metaal gaan (ferro). Zie je ook bij design keukens kleurt ook mooi bij je plafond verlichtinggdoorn schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:33:
[Afbeelding]
Begin van de keuken staat. Apparatuur laat nog even op zich wachten. Bosch stoomoven met 10-14 maanden levertijd…
Het volgende dilemma; het werkblad. Iemand hier toevallig ook een mat zwarte keuken die een foto en ervaringen mbt het werkblad wil delen?
Ik twijfel nog tussen een zwart blad of toch een wat lichtere kleur. Misschien wordt het iets te veel zwart…
Hier een mat zwarte keuken met een wit/marmer keramisch blad.gdoorn schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:33:
[Afbeelding]
Ah, dankjewel, dat is heel verhelderend. Mooie indeling met kastenwand, spoelwand en kookeiland.Svdb schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:29:
[...]
U hebt gelijk is niet helemaal duidelijk.
[Afbeelding]
Ik vind alleen die vijf plaatsen niet zo handig. Naast dit eiland met vijf plaatsen, komt nog de eettafel, toch?
Ik vraag me af hoe vaak je met 5 tegelijk aan de eilandtafel zit. Heb je daar een beeld bij? Je schrijft nu ‘even snel iets eten’, maar waarom dan aan dit eiland en niet aan die grote tafel die 2 m verderop staat? Het lijkt me handig voor bijvoorbeeld ontbijt als niet iedereen tegelijk aanschuift, maar dan heb je niet 5 plaatsen nodig.
Het zit nu namelijk op de ene hoek erg dicht tegen elkaar aan, en degene op andere de hoek heeft erg weinig ruimte voor zich. Met een bar met 2-3 plekken kun je het werkblad op het eiland wat langer en breder maken, en ook iets meer ruimte tussen eiland en spoelwand laten. Dat is nu 1m, wat op zich prima is, maar met zo’n tafel met 5 mensen er dicht op, voelt het in de praktijk misschien wat krap.
Hoe kom je bij die levertijd indicatie ?gdoorn schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:33:
[Afbeelding]
Dekton is vaak maar 8 of 12mm dik, lijkt me geen goed idee dit soort uitsparingen te maken?iwhnm89 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:04:
Iemand ervaring met watergeultjes in Dekton zoals op onderstaande foto:
[Afbeelding]
Is dat iets dat in NL niet wordt gedaan? We hadden een 2e offerte bij granietshop opgevraagd voor ons werkblad en die vertelden me dat dit niet mogelijk is in Dekton, terwijl het in BE wel regelmatig wordt gedaan.
Nog los van het feit dat het motief/print alleen op de toplaag zit.
In mijn ekelhof koopcontract staat dit:
Graniet en andere natuurstenen zijn natuurproducten. Kleuren en structuren, maar ook scheuren en insluitsels zijn natuurlijke eigenschappen. Onder bepaalde omstandigheden kunnen ze ook bewerkt zijn. Zij zijn geen reden voor een klachten.
Vind ik wel lastig voor een blad van 4k, dat er mogelijk een raar motief of scheur zit, en ik dan zelf een probleem heb. Of vat ik het te trikt op?
Graniet en andere natuurstenen zijn natuurproducten. Kleuren en structuren, maar ook scheuren en insluitsels zijn natuurlijke eigenschappen. Onder bepaalde omstandigheden kunnen ze ook bewerkt zijn. Zij zijn geen reden voor een klachten.
Vind ik wel lastig voor een blad van 4k, dat er mogelijk een raar motief of scheur zit, en ik dan zelf een probleem heb. Of vat ik het te trikt op?
Blijkt dat de keukenLED verlichting van IKEA niet meer te krijgen is, en ze ook niet weten of/wanneer deze wel gaat terugkomen. Gaat om deze: https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-40406951/
Heeft iemand hier tips voor vergelijkbare alternatieven?
Heeft iemand hier tips voor vergelijkbare alternatieven?
Wat is belangrijker, dat paneel-achtig form factor of de Zigbee connectiviteit? Indien het laatste heeft Innr wat onderbouwspots. Anders komt ook de Hue Aurelle in de buurt, maar dat zou best overkill kunnen zijn
Voor onze nieuwe keuken ben ik de puntjes op de i aan het zetten voor de verschillende groepen.
Daarbij probeer ik nu de machines die op 1 groep kunnen te koppelen.
Als ik kijk op liebherr voor onze koelkast zie ik een aansluitwaarde van 183W, klopt zo'n laag getal wel?
Dan zou hij namelijk prima bij de vaatwasser (2400W) op kunnen.
Als ik kijk op liebherr voor onze koelkast zie ik een aansluitwaarde van 183W, klopt zo'n laag getal wel?
Kan best kloppen koelkast verbruikt niet veel stroom per uur.jichem schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:11:
Voor onze nieuwe keuken ben ik de puntjes op de i aan het zetten voor de verschillende groepen.
Volgens mij blijft alsnog de regel dat een apparaat met aansluitwaarde boven de 2000W op een eigen groep moet.
chips, ik dacht dat het vanaf een hogere waarde was. Dan toch maar de koelkast combineren met een andere groep. Het belangrijkste blijft dat alles aangesloten wordt volgens de regels.mitsumark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:17:
Volgens mij blijft alsnog de regel dat een apparaat met aansluitwaarde boven de 2000W op een eigen groep moet.
In dat kader... de oven staat op 3600W, dit zou gewoon goed moeten gaan toch? Het is een 230 variant, dus 230x16= 3680
@jichemmitsumark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:17:
In het Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 is het een paar keer benoemd dat het inmiddels niet meer zo zwart wit is.
In dit geval kan die koelkast prima bij de vaatwasser.
@Xander heeft toegang tot de norm als ik mij niet vergis. Zie ook het stukje dat hij gequote heeft.mitsumark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:23:
[...]
Ik begrijp dat het niet zo'n risico is, tot er brand uitbreekt...
Maargoed, als het voldoet aan de (nieuwe) NEN dan moet het goed genoeg zijn.
Wat het met brand te maken heeft zie ik niet zo snel?
Het maximale vermogen blijft nog steeds onder de 3600 watt.
[ Voor 32% gewijzigd door thijsco19 op 05-06-2022 15:32 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik begrijp dat het niet zo'n risico is, tot er brand uitbreekt...thijsco19 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:20:
[...]
@jichem
In het Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 is het een paar keer benoemd dat het inmiddels niet meer zo zwart wit is.
In dit geval kan die koelkast prima bij de vaatwasser.
[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 05-06-2022 15:25 ]
In belgie wordt het in dekton ook niet gedaan...hebben 4 verkopers bij verschillende ketens gezegdiwhnm89 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:04:
[Afbeelding]
Is dat iets dat in NL niet wordt gedaan? We hadden een 2e offerte bij granietshop opgevraagd voor ons werkblad en die vertelden me dat dit niet mogelijk is in Dekton, terwijl het in BE wel regelmatig wordt gedaan.
Ja klopt is idd wat krap...maar doordeweeks zouden we daar toch graag eten (hoop dat het in de praktijk lukt). De kinderen zijn nog klein en doen nog alles beneden dus de grote tafel wordt vaak voor andere doeleinden gebruikt. Als er bezoek komt wordt de grotere tafel gebruikt.Svdb schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:29:
[...]
U hebt gelijk is niet helemaal duidelijk.
[Afbeelding]
Enig idee welk budget we voor deze keuken voor ogen dienen te houden?
Op de foto lijkt dit eerder op corian ipv dekton. De wasbak met de ronde vormen doen mij dit vermoeden (corian wordt namelijk gegoten)iwhnm89 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:04:
[Afbeelding]
@Svdb Waar ga je je eettafel neerzetten? Is dat op de plek waar die in de eerste tekening staat?
Dan is die bar echt overdreven (want zowat naast je eettafel) plus het maakt de doorgang wel krap.
Mijn keuken/eetgedeelte is qua breedte ongeveer gelijk en ik heb ook een schiereiland (maar dan met een U keuken). Als ik daar nog een stoel aan zou zetten dan wordt de doorloop zeer krap.
10-12 stoelen op een paar m2 meter is ook wel wat veel van het goede, tenzij je net als bij mijn moeder vroeger met 16 kinderen bent dan heb ik niks gezegd.
Edit: ik bedenk me net dat er bij ons nog een dressoir ter hoogte van de tafel staat dus als je de eettafel niet midden in de ruimte zet past het wellicht toch.
Dan is die bar echt overdreven (want zowat naast je eettafel) plus het maakt de doorgang wel krap.
Mijn keuken/eetgedeelte is qua breedte ongeveer gelijk en ik heb ook een schiereiland (maar dan met een U keuken). Als ik daar nog een stoel aan zou zetten dan wordt de doorloop zeer krap.
10-12 stoelen op een paar m2 meter is ook wel wat veel van het goede, tenzij je net als bij mijn moeder vroeger met 16 kinderen bent dan heb ik niks gezegd.
Edit: ik bedenk me net dat er bij ons nog een dressoir ter hoogte van de tafel staat dus als je de eettafel niet midden in de ruimte zet past het wellicht toch.
[ Voor 12% gewijzigd door sNielz123 op 05-06-2022 19:22 ]
Of het in de praktijk lukt, hangt natuurlijk vooral af van je discipline. Ik zou zelf niet twee tafels vlak bij elkaar willen, zeker niet als je ze niet tegelijkertijd gaat gebruiken. Maar het is niet mijn keuken. Misschien een idee om een eiland in de breedte te maken met de eettafel daaraan vast?Svdb schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:16:
[...]
Ja klopt is idd wat krap...maar doordeweeks zouden we daar toch graag eten (hoop dat het in de praktijk lukt). De kinderen zijn nog klein en doen nog alles beneden dus de grote tafel wordt vaak voor andere doeleinden gebruikt. Als er bezoek komt wordt de grotere tafel gebruikt.
Enig idee welk budget we voor deze keuken voor ogen dienen te houden?
Edit: zoiets als dit:
:strip_exif()/f/image/tQHd8Z42dgbIxXnNCr1uV8UA.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je opstelling zou kunnen kosten is van enorm veel smaakgevoelige factoren afhankelijk. Ik zou het ontwerp bij een keukenleverancier laten uitwerken en kijken waar zij mee komen op basis van materialen die je mooi vindt. Aan de hand van die offerte ga je verder zoeken en eventueel strepen/aanpassen.
[ Voor 16% gewijzigd door Toke_gt op 05-06-2022 21:35 ]
Dan zijn de beide bladen toch gewoon niet goed gemaaktDrNizeGuy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:36:
[...]
Dit is inderdaad het geval. De bladen liggen strak tegen elkaar en er ligt een dun kitrandje in, maar er blijft nu al van alles tussen zitten, vanwege die geslepen rand. De monteur heeft wel echt zijn best gedaan, maar ik ga dus maar opzoek naar een goede kitter.
De kanten die tegen elkaar aan moeten komen horen recht te zijn en geen facet rand te hebben....
Ik heb dit plaatje nu een paar keer bestudeerd, maar zijn er echt mensen die dit in de keuken willen als werkblad, ook al is het maar een printje? Ik associeer roest totaal niet met het schone karakter dat je in een keuken wilt hebben en het zou me visueel belemmeren. Iemand ervaring?LemonC200 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:37:
[...]
Als je het aan durft zou ik voor een look van oud metaal gaan (ferro). Zie je ook bij design keukens kleurt ook mooi bij je plafond verlichting
[Afbeelding]
Dit is wel een vrij heftige tint inderdaad je hebt ze ook iets rustiger.Toke_gt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Ik heb dit plaatje nu een paar keer bestudeerd, maar zijn er echt mensen die dit in de keuken willen als werkblad, ook al is het maar een printje? Ik associeer roest totaal niet met het schone karakter dat je in een keuken wilt hebben en het zou me visueel belemmeren. Iemand ervaring?
:strip_exif()/f/image/vFK8ChMfFaDxxXYoKKyCukRo.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf geen ervaring mee helaas ik heb meer een Scandinavisch interieur. Wat betreft het schone gevoel dat hangt denk ik vooral af hoe de rest van je afwerking is. Als in het lijkt mij vooral mooi in een strak opgeruimd interieur met een gietvloer. Heb je al contrasterende tegels of ben je van jezelf vrij rommelig dan lijkt het mij ook niets.
[ Voor 19% gewijzigd door LemonC200 op 06-06-2022 11:06 ]
Beste medetweakers, nu hebben we een 90 cm gasfornuis maar zijn op de uitkijk naar een 90 cm inductiefornuis in de plaats, wegens zonnepanelen en dure gasprijs... Wat zijn er goede merken/toestellen voor 90 cm fornuizen ? Grtz
Er zijn veel merken en soorten, tegen allerlei prijzen. Waar ik zelf heel erg blij mee ben is de dubbele oven. Een grote voor meerdere gerechten tegelijk, grillen, variabele warmteverdeling of gerechten die de ruimte nodig hebben, de kleine oven voor broodjes, kleine schotels, opwarmen van gerechten etc.Powerray2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:08:
Beste medetweakers, nu hebben we een 90 cm gasfornuis maar zijn op de uitkijk naar een 90 cm inductiefornuis in de plaats, wegens zonnepanelen en dure gasprijs... Wat zijn er goede merken/toestellen voor 90 cm fornuizen ? Grtz
Kleine oven is supersnel warm en het is fijn om niet altijd de hele oven te moeten verwarmen voor een klein gerecht.
Voordeel van 90cm inductie is dat je vijf grote zones hebt. Nadeel dat er geen fornuis is met afzuiging in de plaat.
Brand? Dat vind ik altijd zo’n dooddoener, alsof dat kan op deze manier. Dan was heel hartje Amsterdam allang al afgebrand. Ohja, en Rotterdam, Den Haag, en alle andere grote steden met verouderde elektra in panden.mitsumark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:23:
[...]
Ik begrijp dat het niet zo'n risico is, tot er brand uitbreekt...
Wij hebben een Falcon Nexus, wat erg goed bevalt. Vooral dat je drie ovens hebt ipv. één grote is echt een voordeel; korte opwarmtijden en meerdere gerechten tegelijk maken.Powerray2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:08:
Let wel: de aansluit waarde is aanzienlijk en er moet een dikke kabel richting de meterkast
Ik heb vandaag een aanbieding gehad bij Keukenloods Utrecht, die tot vanmiddag laat geldig is. Een belletje voor akkoord is voldoende. Later zou alles nog aangepast kunnen worden met het prijspeil van vandaag.
Het is een scherpe prijs, maar het zit me niet helemaal lekker. Zie toch wel matige reviews op Google, met name als er iets niet helemaal in de haak is later. Servicedingetjes.
Wat zouden jullie doen? De prijs is wel echt scherp namelijk, maar het gevoel werkt niet helemaal mee.
Het is een scherpe prijs, maar het zit me niet helemaal lekker. Zie toch wel matige reviews op Google, met name als er iets niet helemaal in de haak is later. Servicedingetjes.
Wat zouden jullie doen? De prijs is wel echt scherp namelijk, maar het gevoel werkt niet helemaal mee.
Je laatste zin is je antwoord.Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:28:
Ik heb vandaag een aanbieding gehad bij Keukenloods Utrecht, die tot vanmiddag laat geldig is. Een belletje voor akkoord is voldoende. Later zou alles nog aangepast kunnen worden met het prijspeil van vandaag.
Maar: Kopen bij DMG is gebaseerd op dit topic ook lichte waanzin, terwijl ze ook weer niet voor niets zo groot zijn. Wij hebben kort geleden super service gekregen van ze, mijn moeder overwoog ze bij Kassa voor een Warme douche op te geven (ze wordt oud, ik weet het
Dus blijft altijd 'kans op kans' (kans op probleem plus kans op geen goede hulp).
[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 06-06-2022 15:57 ]
Dank je.WaterFire schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:55:
[...]
Je laatste zin is je antwoord.
Maar: Kopen bij DMG is gebaseerd op dit topic ook lichte waanzin, terwijl ze ook weer niet voor niets zo groot zijn. Wij hebben kort geleden super service gekregen van ze, mijn moeder overwoog ze bij Kassa voor een Warme douche op te geven (ze wordt oud, ik weet het)
Dus blijft altijd 'kans op kans' (kans op probleem plus kans op geen goede hulp).
Ik vroeg nog of ze onderdeel waren van DMG, maar dat werd ontkend. Ze doen alleen samen inkopen, vertelden ze mij. Ook zei ze dat ze niet te werk gingen zoals DMG, als in een hele hoge beginprijs en dan 50% uiteindelijk er vanaf. Maar ze zijn dus wel onderdeel van?
Eerst alles oke maken daarna tekenen. Achteraf kosten wijzigingen de hoofdprijs.Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:28:
EU DNS: 86.54.11.100
Gewoon niet meteen tekenen als je gevoel niet 100% is. Waarom zou deze keuken volgende week ineens veel duurder zijn? Kom je bij een andere adviseur van een andere locatie, krijg je vast een vergelijkbare aanbieding.Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:28:
Dus eerst heel goed kijken wat je wilt, slaap er een nachtje over, nog maar eens vergelijken en andere opties overwegen en pas dan een keuze maken. Druk zetten op snel beslissen dient niet de koper, maar de verkoper; die moet zijn targets halen.
Dus rustig blijven ademhalen en weloverwogen beslissen.
Ik heb naar Stoves gekeken voor mijn keuken, helaas bleek het allemaal wat te lomp voor mijn situatie maar erg mooie fornuizen. (https://stoves.eu/)Powerray2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:08:
Volgens mij is dmg deeleigenaar, juist om te leren hoe KL het goed deed.Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:17:
[...]
Dank je.
Ik vroeg nog of ze onderdeel waren van DMG, maar dat werd ontkend. Ze doen alleen samen inkopen, vertelden ze mij. Ook zei ze dat ze niet te werk gingen zoals DMG, als in een hele hoge beginprijs en dan 50% uiteindelijk er vanaf. Maar ze zijn dus wel onderdeel van?
Dus het verhaal van geen dmg praktijken kan best kloppen.
Bedenk je wel even dat inductieplaten niet het eeuwige leven hebben. Dit in tegenstelling tot en gasplaat. Dat gaat zelden stuk.Powerray2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:08:
Dus als je inductiedeel van je fornuis stuk gaat…..
Nou hebben wij geen fornuis, maar wel een 90cm inductieplaat. Gaat die stuk is het alleen maar de plaat die stuk gaat.
Bij een fornuis kun je ook alleen de kookzone vervangen.macfocus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:42:
[...]
Bedenk je wel even dat inductieplaten niet het eeuwige leven hebben. Dit in tegenstelling tot en gasplaat. Dat gaat zelden stuk.
Nou hebben wij geen fornuis, maar wel een 90cm inductieplaat. Gaat die stuk is het alleen maar de plaat die stuk gaat.
Zooo wij zijn vandaag bij Aswa geweest (aangesloten bij ons project). Onderstaande de tekening + offerte.
Meningen? Ideeen? Is dit een reeele vraagprijs? Ze gaven aan dat er eigenlijk geen ruimte is tot onderhandelen, hooguit een paar honderd euro. Kookplaat wordt nog van Bora ipv van Siemens.
Kosten ruim 21k maar er gaat nog een bedrag van 4725 euro af door de verrekening met de basis keuken. Moeten wel nog rekenen op kosten voor verleggen elektra+afvoer dus dat komt er weer bij.
Iemand nog ideeen waar we nog meer zouden kunnen gaan om een offerte op te laten maken zodat we daarna het gesprek met Aswa aan kunnen gaan?
/f/image/wYjVy6Gy7f8U0pkgPqq9qcmf.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vyuNiV8FjoOHUsJ1HfT4goge.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cElx3tiq4XSNa58XIIRRcpZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zzVSpVq81MrLWwv6oqrBLtt4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CYwLRQ7Fe2NI7yywNoXdPqb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J2mDJK61O08Kjcdxa84GTFeV.jpg?f=fotoalbum_large)
Meningen? Ideeen? Is dit een reeele vraagprijs? Ze gaven aan dat er eigenlijk geen ruimte is tot onderhandelen, hooguit een paar honderd euro. Kookplaat wordt nog van Bora ipv van Siemens.
Kosten ruim 21k maar er gaat nog een bedrag van 4725 euro af door de verrekening met de basis keuken. Moeten wel nog rekenen op kosten voor verleggen elektra+afvoer dus dat komt er weer bij.
Iemand nog ideeen waar we nog meer zouden kunnen gaan om een offerte op te laten maken zodat we daarna het gesprek met Aswa aan kunnen gaan?
/f/image/wYjVy6Gy7f8U0pkgPqq9qcmf.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vyuNiV8FjoOHUsJ1HfT4goge.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cElx3tiq4XSNa58XIIRRcpZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zzVSpVq81MrLWwv6oqrBLtt4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CYwLRQ7Fe2NI7yywNoXdPqb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J2mDJK61O08Kjcdxa84GTFeV.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Stove (en neem aan bij de andere ook edoch goed om te checken) is de plaat los te vervangen en is in principe zelfde als een losse inductie plaat.macfocus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:42:
[...]
Bedenk je wel even dat inductieplaten niet het eeuwige leven hebben. Dit in tegenstelling tot en gasplaat. Dat gaat zelden stuk.
Denk je dat als je woensdag belt ze de keuken niet meer willen verkopen? 😅Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:28:
Bericht hierboven
Een plint van 163 vind ik wel wat hoog, zijn er geen hogere kasten? Daarnaast vind ik de montage kosten wel aan de hoge kant.PrixV schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:50:
Zooo wij zijn vandaag bij Aswa geweest (aangesloten bij ons project). Onderstaande de tekening + offerte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo te zien is dit Pronorm? Kijk gewoon is bij een andere keukenzaak wat zij kunnen betekenen, desnoods stuur je deze offerte door.
Jawel, maar voor méér geld dan vandaag. Zeggen zeFloor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:08:
[...]
Denk je dat als je woensdag belt ze de keuken niet meer willen verkopen? 😅
Mwoah, dat blijkt in de praktijk niet helemaal het geval he?Atomius schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:24:
[...]
Jawel, maar voor méér geld dan vandaag. Zeggen ze
Bericht hierboven
Da's nog de vraag. Ik heb het ze nog niet gevraagd woensdag.Floor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:55:
[...]
Mwoah, dat blijkt in de praktijk niet helemaal het geval he?
De kasten zijn 76,8. Zij gaven aan dat dat juist hoog is?DrNizeGuy schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:14:
[...]
Een plint van 163 vind ik wel wat hoog, zijn er geen hogere kasten? Daarnaast vind ik de montage kosten wel aan de hoge kant.
Zo te zien is dit Pronorm? Kijk gewoon is bij een andere keukenzaak wat zij kunnen betekenen, desnoods stuur je deze offerte door.
Het is een Silverline keuken van Aswa. Is dat Pronorm? Ik kan dat nergens terugvinden.
Heb nu gekeken bij een kleinere zelfstandige voor een afspraak en bij Nuva keukens. Kunnen die eventueel voor ons iets betekenen? Of weet je bij welke keukenwinkel we dit zouden kunnen bevragen?
Pobeer jij over een jaar of 10 dezelfde componenten nog maar eens nieuw te vinden…Toke_gt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:24:
[...]
Bij een fornuis kun je ook alleen de kookzone vervangen.
76,8cm is niet “hoog”. Kijk maar eens op de site van Hacker of Pronorm (of Next125) naar de korpus maten.PrixV schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:43:
[...]
De kasten zijn 76,8. Zij gaven aan dat dat juist hoog is?
Het is een Silverline keuken van Aswa. Is dat Pronorm? Ik kan dat nergens terugvinden.
Heb nu gekeken bij een kleinere zelfstandige voor een afspraak en bij Nuva keukens. Kunnen die eventueel voor ons iets betekenen? Of weet je bij welke keukenwinkel we dit zouden kunnen bevragen?
Als je een nis wilt maken dan kan je in theorie naar 44mm balk, met 2x9mm gegrond MDF.Svdb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:27:
Goedenavond
Wat is de minimum breedte voor de zijkanten van een ombouw....Wij hebben niet zoveel speling.
[Afbeelding]
Is dat mooi? Nee dat vind ik niet.
Vrij standaard is 77mm balk, 2x12.5mm gips en dan het stucwerk. Reken rond 10cm totaal.
Bericht hierboven
Dat is inderdaad een trieste constatering maar geld voor bijna alles dus niet echt een component binnen keuze proces. Het is wel zo dat merken als stoves, falcon maar ook bijvoorbeeld aga nauwelijks mode gevoelig zijn dus ik acht daar de kans groter dat er onderdelen zijn dan bij siemens, bora ed.macfocus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:53:
[...]
Pobeer jij over een jaar of 10 dezelfde componenten nog maar eens nieuw te vinden…
Dat zou dan ook opgaan voor een inductieplaat waarvoor je in je aanrechtblad de juiste uitsparing hebt laten zagen.macfocus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:53:
[...]
Pobeer jij over een jaar of 10 dezelfde componenten nog maar eens nieuw te vinden…
Over 10 jaar is dat hele fornuis wel afgeschreven hoor. Komt er een nieuwe. Voor mij geen reden om van een fornuis af te zien.macfocus schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:53:
[...]
Hangt van het materiaal af. Wordt het een gips wand dan kan het vanaf zo'n 4 cm.Svdb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:27:
Goedenavond
Wat is de minimum breedte voor de zijkanten van een ombouw....Wij hebben niet zoveel speling.
[Afbeelding]
Die maten zijn toch redelijk het zelfde? En anders gewoon voor een grotere plaat gaan.Rzaan schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:20:
[...]
Dat zou dan ook opgaan voor een inductieplaat waarvoor je in je aanrechtblad de juiste uitsparing hebt laten zagen.
Next125 is standaard 75 cm. Ik zie ook het nut niet zo om de plint veel lager te maken, behalve voor de looks (smaak). Je krijgt niet echt meer nuttige ruimte in je lades en moet verder bukken om iets te pakken uit je onderste lades.Floor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:11:
[...]
76,8cm is niet “hoog”. Kijk maar eens op de site van Hacker of Pronorm (of Next125) naar de korpus maten.
[...]
Als je een nis wilt maken dan kan je in theorie naar 44mm balk, met 2x9mm gegrond MDF.
Is dat mooi? Nee dat vind ik niet.
Vrij standaard is 77mm balk, 2x12.5mm gips en dan het stucwerk. Reken rond 10cm totaal.
[quote]Floor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:11:
[...]
76,8cm is niet “hoog”. Kijk maar eens op de site van Hacker of Pronorm (of Next125) naar de korpus maten.
[...]
Ik zie inderdaad de plus lijnen die nog hoger zijn maar dat zal ook prijstechnisch weer minder aantrekkelijk zijn. Keuken zit echt boven ons budget dus willen wel kijken of het nog goedkoper kan (eventueel elders).
[...]
[...]
Ik zie inderdaad de plus lijnen die nog hoger zijn maar dat zal ook prijstechnisch weer minder aantrekkelijk zijn. Keuken zit echt boven ons budget dus willen wel kijken of het nog goedkoper kan (eventueel elders).
Apparatuur en werkblad lijkt redelijk geprijst.PrixV schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur prijscheck kan je bij budgetplan/Bemmel&Kroon/keukenloods doen. Echter veel is verborgen. Dan is meest eenvoudige om bij Siemens 45% van de adviesprijs te halen.
Kastenwerk voelt ok tot hoog afhankelijk van of je lades e.d. hebt. Montage is vrijwel bij elke andere zaak 1500e.
Echter, de 4725euro retour op de basiskeuken, die krijg je bij geen andere zaak. Dus ookal krijg je betere prijs bij andere keukenboer, het prijsverschil gaat die 4725 niet compenseren.
Beste wat je kan doen om de keuken prijs naar beneden te krijgen is of de kaart trekken dat je basis keuken ok vindt en enkel bij goede deal je de luxere keuken afneemt, of bluffen dat je voor 17k een keuken van ander merk geoffeerd hebt gekregen die eigenschappen heeft die je meer aanstaan (denk aan 91cm onderkasten, bijzondere frontkleur, etcetera).
Ik heb toch bij de vrouw het inbouw espresso apparaat er door heen gekregen, een Siemens Ct836leb6. En in tegenstelling tot het verhaal van levertijden kan ik 'm vanmiddag al ophalen!
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Roos79 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:59:
@BeeJee78 Nog steeds is er overal waar materiaal voor nodig is flinke uitloop mogelijk.
Ook veel bedrijven kampen met personeel te kort.
Dus ja dat is helaas nog steeds mogelijk.
Na hevig protest van mijn kant kan de keuken nu toch ineens op tijd geleverd worden..... heel bijzonder...Toke_gt schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:21:
[...]
Ik denk dat het geen smoes is, maar bikkelharde realiteit. Keukenleveranciers hebben te maken met enorme vertraging op apparatuur, vertraging die het gevolg is van nasleep corona en daarnaast is er in allerlei sectoren een krapte op de arbeidsmarkt.
Je hebt ook weinig te protesteren, tenzij er inderdaad iets in het contract staat. Maar ik vermoed dat daar staat dat het onder voorbehoud van vanallesennogwat is.
Dus ja, dat wordt een paar weken langer kamperen in de achtertuin, met bbq en lekkere salades. Afwassen in de badkamer of bij de tuinslang. Of je huurt een mobiele keuken voor een paar weken.
Bedenk maar dat er ook mensen zijn die drie, vier maanden op koelkast-oven-afwasmachine moeten wachten.
(En dat er mensen zijn die grof geld betalen om ditzelfde te doen, maar dan op een paar vierkante meters gehuurd droog gras op een overvolle camping in Spanje of Frankrijk).
Wij hebben in ieder geval wel een offerte hiervoor, vonden deze redelijk duur vandaar dat we uitkeken naar een andere leverancier in NL.Svdb schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:07:
[...]
In belgie wordt het in dekton ook niet gedaan...hebben 4 verkopers bij verschillende ketens gezegd
/f/image/tayPW1drvEoCJGk68knYwnzE.png?f=fotoalbum_large)
Op de foto kan het inderdaad corian zijn, heb gewoon een voorbeeld gezocht.Chillmeister schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:22:
[...]
Op de foto lijkt dit eerder op corian ipv dekton. De wasbak met de ronde vormen doen mij dit vermoeden (corian wordt namelijk gegoten)
Tja, waarschijnlijk wacht iemand anders die niet protesteert nu langer. Het moet uit de lengte of de breedte.BeeJee78 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:02:
[...]
[...]
Na hevig protest van mijn kant kan de keuken nu toch ineens op tijd geleverd worden..... heel bijzonder...
En kijk niet gek op als straks niet alle apparatuur of werkbladen er zijn.
Waarschijnlijk een slachtoffer gevonden die minder boos wordt.BeeJee78 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:02:
[...]
[...]
Na hevig protest van mijn kant kan de keuken nu toch ineens op tijd geleverd worden..... heel bijzonder...
Nou, na een paar kijk- en overlegdagen een goed ontwerp op papier gezet bij een MHK aangesloten keukenboer in Nijmegen en een offerte laten maken. Redelijk top-end ingezet qua apparatuur en materialen, daar is nog wat speelruimte mogelijk.
Uitgangspunt:
(klik)
Paneel links (met wijnkast in render) is een passtuk waarvan de breedte nog afhankelijk is van de plannen met de aannemer. Panelen rechts van de ovens zijn geen functioneel onderdeel van de keuken en bedoeld om een keldertrap uit het zicht weg te werken.
Uitwerking door keukenboer:

Rotpunkt (punto)
Werkblad: Neolith calacatta luxe

Apparatuur
Kookplaat: 1851 Novy Easy Pro 80 cm
Koelkast: IRBE5120-20 L Integreerbaar Deur op deur
Vriezer: IFNE3924-20 R Integr. vrieskast 4 laden Deur op deur
Vaatwasser: SN85TX00CE iQ500,Zeolith, Lade,HC,A,44dB,rvskuip
Quooker: 22FRBLK Quooker COMBI, Fusion Round
ZPNBLK Quooker Nordic zeeppomp,Zwart.
Oven: HM876G0B6 iQ700, Oven met magn 60 cm,15 syst, pyrolyse
Oven: HB876G5B6 iQ700, Oven 60 cm, 13 syst,pyrolyse
Spoelbak: Franke Fragranite KBG 210.50 Onyx
Keukenmeubelen € 18233,00
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Reguliere prijs € 45759,00
Korting € -8886,00
Totaal incl. btw (excl. montage) € 36873,00
Na een mooie toelichting over eerlijke prijzen en een transparante werkwijze valt de offerte toch wat rauw op mijn dak. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Voor mijn gevoel zit er met name in de keukenmeubelen en werkbladen veel marge verstopt. Apparatuur ook niet goedkoop, maar deze laat ik nog door KL/BK matchen.
Hoeveel hiervan kunnen we als onderhandelbare marge wegstrepen, en hoeveel hiervan zal het water bij de wijn van materiaal/apparatuurkeuzes zijn?
@ONWdolf volgens mij heb jij een vergelijkbare opstelling van Tristar bij dezelfde winkel aangeschaft?
Uitgangspunt:
(klik)Paneel links (met wijnkast in render) is een passtuk waarvan de breedte nog afhankelijk is van de plannen met de aannemer. Panelen rechts van de ovens zijn geen functioneel onderdeel van de keuken en bedoeld om een keldertrap uit het zicht weg te werken.

Rotpunkt (punto)
Members only: details
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen

Apparatuur
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Korting € -8886,00
Na een mooie toelichting over eerlijke prijzen en een transparante werkwijze valt de offerte toch wat rauw op mijn dak. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor mijn gevoel zit er met name in de keukenmeubelen en werkbladen veel marge verstopt. Apparatuur ook niet goedkoop, maar deze laat ik nog door KL/BK matchen.
Hoeveel hiervan kunnen we als onderhandelbare marge wegstrepen, en hoeveel hiervan zal het water bij de wijn van materiaal/apparatuurkeuzes zijn?
@ONWdolf volgens mij heb jij een vergelijkbare opstelling van Tristar bij dezelfde winkel aangeschaft?
Die korting van 8886 maakt het een beetje moeilijk om te vergelijken.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:49:
Nou, na een paar kijk- en overlegdagen een goed ontwerp op papier gezet bij een MHK aangesloten keukenboer in Nijmegen en een offerte laten maken. Redelijk top-end ingezet qua apparatuur en materialen, daar is nog wat speelruimte mogelijk.
Uitgangspunt:
[Afbeelding] (klik)
Paneel links (met wijnkast in render) is een passtuk waarvan de breedte nog afhankelijk is van de plannen met de aannemer. Panelen rechts van de ovens zijn geen functioneel onderdeel van de keuken en bedoeld om een keldertrap uit het zicht weg te werken.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Rotpunkt (punto)
***members only***
[Afbeelding]
Apparatuur
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Korting € -8886,00
***members only***
Maar je hebt ook een paar serieus dure opties gekozen:
- Fronten en panelen: zowel Fenix, als de houten fronten/panelen, zijn uit de hoogste prijsgroepen
- Die nis in de achterwand is waarschijnlijk ook een duur grapje
- Apparatuur inderdaad even een KL offerte opvragen dan weet je de bodemprijs voor apparatuur. Vaak wel net iets duurder bij een keukenzaak
Waarschijnlijk zal het nu bij een ander uitgesteld worden ivm missen man kracht.BeeJee78 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:02:
[...]
[...]
Ze zullen er heus wel een goede reden voor hebben gehad om het uit te stellen.
Mijn ouders hadden bij de blauwe winkel een koelkast besteld zou vorige week maandag komen en na uren wachten en meermaals bellen nee meneer dat wordt niks meer vandaag we missen personeel.
Misschien morgen?, nou dat was uiteindelijk vandaag geworden.
En dit was niet de avond ervoor besteld maar de week ervoor.
Lijkt mij enorm knap van je als je met deze opstelling richting je aangegeven richtbudget kan gaan. Niet alleen dure keuzes qua materiaal, maar ook veel kastwerk en veel m2 werkblad/nis. Tevens zie ik in je offerte de wijnkast niet in terug wat meestal ook vrij prijzig is.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:49:
Uitgangspunt:
[Afbeelding] (klik)
Rotpunkt (punto)
***members only***
[Afbeelding]
Apparatuur
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Korting € -8886,00
***members only***
Zo bij ons is de keuken ook eindelijk volledig opgeleverd.
We zijn toch wel erg tevreden met het resultaat en met name ook de gekozen apparatuur.
ChUcKiE in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
:strip_exif()/f/image/CF8s80B3ubIOEEIAb7sbLvpY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iHAkKNaFBYf4x9uwxbyZKLtg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel nog om de standaard stopcontacten te switchen met mat-zwarte...
Ook hebben we de bijkeuken voorzien van dezelfde Leicht kasten als voorraadkasten.
We zijn toch wel erg tevreden met het resultaat en met name ook de gekozen apparatuur.
:strip_exif()/f/image/CF8s80B3ubIOEEIAb7sbLvpY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iHAkKNaFBYf4x9uwxbyZKLtg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook hebben we de bijkeuken voorzien van dezelfde Leicht kasten als voorraadkasten.
[ Voor 26% gewijzigd door ChUcKiE op 07-06-2022 16:29 ]
[quote]Toke_gt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:Toke_gt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:
[...]
Tja, waarschijnlijk wacht iemand anders die niet protesteert nu langer. Het moet uit de lengte of de breedte.
En kijk niet gek op als straks niet alle apparatuur of werkbladen er zijn.
[...]
Ik denk het ook. Kijk het kan natuurlijk gebeuren, maar de manier waarop het gebracht wordt stoort me mateloos. Als ze gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het lastig is om monteurs te krijgen in de gewenste week vind ik het al een heel ander verhaal. Nu was het gewoon "Ivm corona komt uw keuken later, dit is de nieuwe datum.."Roos79 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Waarschijnlijk zal het nu bij een ander uitgesteld worden ivm missen man kracht.
Ze zullen er heus wel een goede reden voor hebben gehad om het uit te stellen.
Mijn ouders hadden bij de blauwe winkel een koelkast besteld zou vorige week maandag komen en na uren wachten en meermaals bellen nee meneer dat wordt niks meer vandaag we missen personeel.
Misschien morgen?, nou dat was uiteindelijk vandaag geworden.
En dit was niet de avond ervoor besteld maar de week ervoor.
Een beetje overleg kan geen kwaad... goed communiceren lost een hoop op / voorkomt een hoop gezeik.
Oeps, wijnkast staat wel op mijn originele render maar vervalt (aanwezigheid kelder, geen noodzaak maar wel duur). Ik verwacht ook niet per sé bij dit richtbedrag precies deze keukensamenstelling (dat is nogal ambitieus) maar wil wel zo min mogelijk concessies doen die puur de marge van de verkoper spekken.twu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:07:
[...]
Lijkt mij enorm knap van je als je met deze opstelling richting je aangegeven richtbudget kan gaan. Niet alleen dure keuzes qua materiaal, maar ook veel kastwerk en veel m2 werkblad/nis. Tevens zie ik in je offerte de wijnkast niet in terug wat meestal ook vrij prijzig is.
Sidenote: ik gun de keukenboer een gezonde marge op zowel keuken als apparatuur en begrijp dat ik geen keuken kan kopen die hier buiten valt. Kunst is om binnen de grenzen van het redelijke te blijven, beide kanten uit.
Klopt. Onze keuken heeft wel bovenkastjes in de nis, maar is 1 smaller. Verder AEG apparatuur bij ons. Weet niet wat daar de verschillen in zijn qua kosten.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:49:
Uitgangspunt:
[Afbeelding] (klik)
Rotpunkt (punto)
***members only***
[Afbeelding]
Apparatuur
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Korting € -8886,00
***members only***
Volgens mij heb je wel een duurder werkblad. Heel mooi! Maar m’n vriendin wilde daar niet aan.
Bestelling is wel een jaar geleden geweest, kan zomaar aardig wat verschillen. Afgelopen oktober geplaatst en na wat kleine restpunten (waar we vaak achteraan moesten) alles inmiddels naar tevredenheid opgelost.
Qua prijsstelling was er iets onderhandeling mogelijk, maar gingen geen duizenden euro’s tegelijk af. We begonnen tegen de 27k en na onderhandelen terug naar 25k inclusief montage.
Dank voor je reactie, heel fijn!ONWdolf schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Klopt. Onze keuken heeft wel bovenkastjes in de nis, maar is 1 smaller. Verder AEG apparatuur bij ons. Weet niet wat daar de verschillen in zijn qua kosten.
Volgens mij heb je wel een duurder werkblad. Heel mooi! Maar m’n vriendin wilde daar niet aan.
Bestelling is wel een jaar geleden geweest, kan zomaar aardig wat verschillen. Afgelopen oktober geplaatst en na wat kleine restpunten (waar we vaak achteraan moesten) alles inmiddels naar tevredenheid opgelost.
Qua prijsstelling was er iets onderhandeling mogelijk, maar gingen geen duizenden euro’s tegelijk af. We begonnen tegen de 27k en na onderhandelen terug naar 25k inclusief montage.
Zojuist mail van keukenloods: € 9.880,00
Werkblad (30mm opdek) via 123werkbladen: €6.453,00
Als ik dat afzet tegen onderstaande dan.. tja..
Apparatuur € 14205,00
Werkbladen (20mm) € 12846,00
Is het gek om bovenstaande internetprijzen+10% als uitgangspunt te nemen?
Gaat om alleen de apparatuur. Zelfde lijstje als keukenboer.Erkel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:50:
[...]
Wat houd die prijs van keukenloods precies in, alleen de kastjes? En wat krijg je dan precies voor merk, etc?
[ Voor 16% gewijzigd door Liveau op 07-06-2022 16:54 ]
Wat houd die prijs van keukenloods precies in, alleen de kastjes? En wat krijg je dan precies voor merk, etc?Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Dank voor je reactie, heel fijn!
Apparatuur € 14205,00
Sorry gaat puur om apparatuur (zelfde als in de offerte van keukenboer).Erkel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:50:
[...]
Wat houd die prijs van keukenloods precies in, alleen de kastjes? En wat krijg je dan precies voor merk, etc?
Hoezo plus 10%? je kan je apparatuur toch gewoon ergens anders aanschaffen? Ik vind een verschil van ca. 4.5k nogal veel, dat is 30%. En blijkbaar kan de keukenloods het aanbieden voor die prijs, en er ook nog marge op maken...Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Apparatuur € 14205,00
[...]
Gaat om alleen de apparatuur. Zelfde lijstje als keukenboer.
Zoals SquareOne ook al aangaf is het heel lastig te vergelijken aangezien de korting van 8k/9k is verwerkt op de totaalprijs, daardoor kan je niet zien waar ze de marge nu pakken. Heb je tevens ook rekening gehouden met de achterwand nis? Het is volgens mij niet heel gek om 10% erbij op te tellen, maar houd ook rekening mee dat er montagekosten bij komen.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Apparatuur € 14205,00
[...]
Wij hebben besloten om onze kleine keuken weg te halen, en dan een nieuwe keuken in onze aanbouw.
Ivm praktische redenen adviseert de installatiespecialist om te kiezen voor een inductieplaat met recirculatie afzuiging erin.
zijn hier forumleden die al langere tijd met een dergelijk systeem werken? De ervaringen op het web zijn wisselend. Ik begrijp dat je ieder jaar nieuwe filters moet installeren. Maar die kosten zijn geen dealbreaker voor ons (zolang het systeem verder maar goed werkt).
Hoe zijn jullie ervaringen met dergelijke systemen?
Ivm praktische redenen adviseert de installatiespecialist om te kiezen voor een inductieplaat met recirculatie afzuiging erin.
zijn hier forumleden die al langere tijd met een dergelijk systeem werken? De ervaringen op het web zijn wisselend. Ik begrijp dat je ieder jaar nieuwe filters moet installeren. Maar die kosten zijn geen dealbreaker voor ons (zolang het systeem verder maar goed werkt).
Het vervangen van filters is inherent aan een recirculatie systeem. Of het nou in je kookplaat zit of in een afzuiger erboven.Dacide schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:05:
Wij hebben besloten om onze kleine keuken weg te halen, en dan een nieuwe keuken in onze aanbouw.
Snap ik. Is ook verder geen issue. Maar ben meer benieuwd naar de overall ervaringen van mensen die al langer dan 1 jaar met zo'n systeem werken.Erkel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:07:
[...]
Het vervangen van filters is inherent aan een recirculatie systeem. Of het nou in je kookplaat zit of in een afzuiger erboven.
Overigens begrijp ik heel goed dat een ouderwetse afzuigkap (doorgaans) beter werkt.
Wij hebben er voor gekozen om het niet te nemen, hebben vrienden van ons die nu iets van twee jaar het in hun keuken hebben en die zijn er niet zo tevreden mee. Maar zoals je zelf al zegt de ervaringen zijn wisselend, en het is best een duur geintje om het even te proberenDacide schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:09:
[...]
Snap ik. Is ook verder geen issue. Maar ben meer benieuwd naar de overall ervaringen van mensen die al langer dan 1 jaar met zo'n systeem werken.
Overigens begrijp ik heel goed dat een ouderwetse afzuigkap (doorgaans) beter werkt.
Ja de wat hogere kasten zijn ook kostbaarder, sowieso vanwege het materiaal (scheelt weinig hoor), maar vooral omdat het vaak als meer premium wordt neergezetPrixV schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:28:
[quote]Floor-is schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:11:
[...]
[...]
Lagere plinten vind ik persoonlijk mooier, maar echt nul schande als je hogere plinten kiest hoor! Uiteindelijk is het jouw keuken, jij maakt het zoals jij het mooi (genoeg) vindt
Bericht hierboven
Ons huis is voorzien van een Itho Daalderop HRU 400 systeem. Heeft iemand hier toevallig al goedkopere alternatieven gevonden om de filters te vervangen? het gaat om deze filters:
https://www.wtw-filtersho...-hru-400-iso-epm1-55.html
https://www.wtw-filtersho...-hru-400-iso-epm1-55.html
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik denk dat dat het wel afmaakt.ChUcKiE schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:39:
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Misschien is het de render hoor, maar het uitgangspunt vind ik lekkerder ogenLiveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:49:
Uitgangspunt:
[Afbeelding] (klik)
Rotpunkt (punto)
***members only***
[Afbeelding]
Apparatuur
Werkbladen € 12846,00
Apparatuur € 14205,00
Diversen / Blok € 475,00
Korting € -8886,00
***members only***
De combinatie Arpa Fenix/houtfineer is super, zoals @SquareOne al aangaf wel de hoogste prijsgroepen, dus daar zit een berg van je kosten.
Als ik vragen mag: je hebt bijna 7 meter wand ingepland zo.. En dan 240cm eiland? Is dat omdat je die wilt uitlijnen met de nis? Of heb je de tafel ingepland in ruimte die we nog niet zien bijvoorbeeld?
Persoonlijk zou ik het volgende overwegen:
100mm niswand
3mm ruimte
600 hoog
36mm greeplijst
600 hoog
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600 laag
600 laag
600 laag
600 laag
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600 hoog
36mm greeplijst
600 hoog
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600mm hoog
900mm 'trapdekking'
3mm ruimte
100mm niswand (optisch)
Dan heb je als ik me niet vergis zelfs nog 38mm over
Persoonlijk vind ik het storend dat je een 40, 59,6 en 100cm deel hebt in de wand. Hoeveel ruimte heb je nodig voor de trap?
Eventueel kan je dit doen (wederom links-rechts)
9cm nis/passtuk
3mm ruimte
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
19mm stollenwand
600 onderkast
600 onderkast
600 onderkast
600 onderkast
19mm stollenwand
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
600 verberg-de-trap (eventueel deels kast)
600 verberg-de-trap
3mm ruimte
9cm nis/passtuk
Dan kom ik op 6932mm ipv de 6934mm die was aangegeven. Dat is verwaarloosbaar
En als je het budget en de ruimte zou hebben, zou ik dat eiland dan naar 300 of zelfs 360cm trekken. En dan 'links' uitlijnen vanaf de 2e kast
Helaas echt geen tijd om dit uit te schetsen. Qua offerte:
- Je hebt 7 hoge kasten en een negental lage
- Prijsgroep hoog vanwege frontkeuze
- Ik zie daarentegen erg weinig lades (die kosten!)
- Je hebt een aantal greeplijsten, mag ik aannemen dat je (dus) greeploos gaat en al die deuren push-to-open zijn? (Da's meerprijs)
- Werkblad is op zich niet gek, ja kan vast goedkoper, maar het is best een eind blad
- Apparatuur op het eerste gezicht een beetje aan de hoge kant, maar ik weet niet wat die Novy en die ovens doen
- Er zit een korting waardoor het moeilijk inschatten wordt waar deze valt, verdeeld over alles? Want op zich is het kortingsbedrag best heel serieus!
Overigens:
- Kudos voor de zwarte plint, geeft mooi contrast met die houtfineer fronten
- Dat groene Arpa Fenix is vet he?
- Zwarte binnenzijde kasten zou ik niet doen, liever grijs. Grijs is saaier wellicht, maar je ziet het stof minder, je spullen beter en het is niet (dus) zo'n donker gat
- Waar zitten je (binnen)lades?
- Waar ga je je afval doen?
- De spoelbak zou ik niet in het zwart doen, hoewel het mooi contrasteert is het ook opvallender als er iets in staat of het net niet lekker schoon is (trouwens ook even rekening houden dat die niet recht tegenover het koken zit, ik heb niet onthouden of dat nu het geval is)
- Heb je rekening gehouden met verlichting? Je wilt wellicht de kasten uitlichten en je hebt boven het eiland ook verlichting nodig. Die kosten kunnen ook stevig oplopen!
Bericht hierboven
Die doorlopende vlam is echt vet, helemaal tot het plafond!ChUcKiE schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:39:
Zo bij ons is de keuken ook eindelijk volledig opgeleverd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie keuken, complimenten en natuurlijk onwijs veel plezier ervan gewenst
Bericht hierboven
Ik had zelf ook alle apparatuur nagezocht op keukenloods, en enkel bij de kookplaat was de keukenzaak duurder. Daarin zijn ze me uiteindelijk nog tegemoet gekomen. Want inderdaad zoals iemand hierboven al zei: je kunt evengoed je apparatuur elders kopen. Hoezo internetprijs +10%? Je betaalt toch ook nog apart voor montage en uiteindelijk gaat de garantie rechtstreeks via de fabrikant.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Apparatuur € 14205,00
[...]
Het is misschien dat ik iets te principieel ben ingesteld,maar als ik ergens onverklaarbaar meer geld kwijt ben aan exact hetzelfde, dan ben ik er al klaar mee. Ook dan nog een "korting" die niks anders is dan een rectificatie van elders op de offerte te hoog geprijsde zaken.
Ik weet het, het hoort vaak een beetje bij de keukenbranche, maar waar ik mijn keuken vandaan heb kreeg ik direct een prijs die klopte. Dat voelt voor mij persoonlijk veel prettiger. Een ander haalt misschien een goed gevoel uit 30% korting "onderhandelen".
[ Voor 10% gewijzigd door pentaw1nz op 07-06-2022 21:14 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Misschien voor de apparatuur, want dozen schuiven; maar dat werkblad neemt de winkel ook een stevig stuk risico, dus dan is 10% echt wel aan de lage kant.Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Apparatuur € 14205,00
Gemiddeld maakt een keukenwinkel zo'n 30% marge als ik het goed onthouden heb (had @Barry|IA daar niet iets over geschreven ooit?), iets meer op het een en iets minder op het ander.. Maar daar moet je wel rekening mee houden.
Met de kanttekening dat ik met name met maatwerk bezig ben vind ik het kastenwerk niet bepaald duur te noemen. Zeker met zoveel fronten van dergelijk kostbaar materiaal.
Bericht hierboven
Thanks! Heb Aswa gemaild voor het prijsverschil maar nog geen reactie. Vraag me af of ze zo gedetailleerd willen aangeven wat het verschil in prijs isFloor-is schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:52:
[...]
Ja de wat hogere kasten zijn ook kostbaarder, sowieso vanwege het materiaal (scheelt weinig hoor), maar vooral omdat het vaak als meer premium wordt neergezet
Lagere plinten vind ik persoonlijk mooier, maar echt nul schande als je hogere plinten kiest hoor! Uiteindelijk is het jouw keuken, jij maakt het zoals jij het mooi (genoeg) vindt
De montagekosten staan nog los op de offerte (2250 euro) dus die zaten er al niet in.. blad via de internetaanbieder is ook alle drie de delen (eiland, nis en achterwand) dus gelijk.twu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:05:
[...]
Zoals SquareOne ook al aangaf is het heel lastig te vergelijken aangezien de korting van 8k/9k is verwerkt op de totaalprijs, daardoor kan je niet zien waar ze de marge nu pakken. Heb je tevens ook rekening gehouden met de achterwand nis? Het is volgens mij niet heel gek om 10% erbij op te tellen, maar houd ook rekening mee dat er montagekosten bij komen.
Er komt in de rechter onder hoek (zie bovenaanzicht) een ronde tafel met 6 stoelen, zou net moeten passen. Daarom is een langer eiland geen optie. Omdat we sowieso de rechterhoek kwijt zijn aan keldertrap vonden we het mooi om het als geheel door te trekken, en het functionele keukendeel 'uit te lichten'. Achter de rechter panelen is dus ook geen plek voor kastjes vanwege deur en doorloophoogte van de trap..Floor-is schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:03:
[...]
Misschien is het de render hoor, maar het uitgangspunt vind ik lekkerder ogen
De combinatie Arpa Fenix/houtfineer is super, zoals @SquareOne al aangaf wel de hoogste prijsgroepen, dus daar zit een berg van je kosten.
Als ik vragen mag: je hebt bijna 7 meter wand ingepland zo.. En dan 240cm eiland? Is dat omdat je die wilt uitlijnen met de nis? Of heb je de tafel ingepland in ruimte die we nog niet zien bijvoorbeeld?
Dit laatste ben ik het helemaal mee eens, daarom had ik dat in mijn render ook niet zo opgelost. Ik houd van symmetrie. De ruimte die voor de trap gereserveerd is in de render is de ruimte die nu ook gebruikt wordt (maar dan zonder afscherming door paneel of deur). Dit is sowieso nodig voor voldoende doorloop. Eventueel zou de bovenste helft van het linker paneel nog een deur kunnen worden maar introduceert weer een extra lijn, geen fan van.Persoonlijk zou ik het volgende overwegen:
100mm niswand
3mm ruimte
600 hoog
36mm greeplijst
600 hoog
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600 laag
600 laag
600 laag
600 laag
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600 hoog
36mm greeplijst
600 hoog
3mm ruimte
100mm niswand
3mm ruimte
600mm hoog
900mm 'trapdekking'
3mm ruimte
100mm niswand (optisch)
Dan heb je als ik me niet vergis zelfs nog 38mm over
Persoonlijk vind ik het storend dat je een 40, 59,6 en 100cm deel hebt in de wand. Hoeveel ruimte heb je nodig voor de trap?
Heel graag, maar dan past de tafel niet meer. We houden niet genoeg loopruimte over als we een rechthoek parallel aan het eiland zetten (de standaard eiland-tafel setup zegmaar), maar met ronde tafel zou het net moeten kunnen.Eventueel kan je dit doen (wederom links-rechts)
9cm nis/passtuk
3mm ruimte
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
19mm stollenwand
600 onderkast
600 onderkast
600 onderkast
600 onderkast
19mm stollenwand
600 hoog
36 greeplijst
600 hoog
600 verberg-de-trap (eventueel deels kast)
600 verberg-de-trap
3mm ruimte
9cm nis/passtuk
Dan kom ik op 6932mm ipv de 6934mm die was aangegeven. Dat is verwaarloosbaar
En als je het budget en de ruimte zou hebben, zou ik dat eiland dan naar 300 of zelfs 360cm trekken. En dan 'links' uitlijnen vanaf de 2e kast
Ik vind je suggesties wel heel fijn, dus ik ga ze in Sketchup uittekenen en langs dit plan leggen.Helaas echt geen tijd om dit uit te schetsen.
Ik vraag me ook sterk af of de korting niet gewoon een wassen neus is. Deze keuken kan toch nooit 45k zijn.. De hoge deuren (koelkast, vriezer, kelderdeur) willen we met verticale greeplijst ivm gebruiksgemak. Bovenste rij lades ook. Onderste allemaal PTO. Eiland sowieso allemaal lades, maar zo specifiek heb ik de offerte nog niet doorgekamd..Qua offerte:
- Je hebt 7 hoge kasten en een negental lage
- Prijsgroep hoog vanwege frontkeuze
- Ik zie daarentegen erg weinig lades (die kosten!)
- Je hebt een aantal greeplijsten, mag ik aannemen dat je (dus) greeploos gaat en al die deuren push-to-open zijn? (Da's meerprijs)
- Werkblad is op zich niet gek, ja kan vast goedkoper, maar het is best een eind blad
- Apparatuur op het eerste gezicht een beetje aan de hoge kant, maar ik weet niet wat die Novy en die ovens doen
- Er zit een korting waardoor het moeilijk inschatten wordt waar deze valt, verdeeld over alles? Want op zich is het kortingsbedrag best heel serieus!
Ja, Arpa Fenix waren we al heel snel verliefd op geworden, vooral dat Comodoro Verde wat een prachtkleur! We hebben het naast een aantal 'eigen AFP varianten' gehouden en er zat echt een groot verschil in. Verder goede tips, nemen we zeker mee. Aantal binnenlades en afvalsysteem is meegenomen. De offerte is helemaal per kastje gespecificeerd, alleen geen prijs per component, das nou net jammer. Maar gaat een beetje ver om die hier neer te kwakken.Overigens:
- Kudos voor de zwarte plint, geeft mooi contrast met die houtfineer fronten
- Dat groene Arpa Fenix is vet he?
- Zwarte binnenzijde kasten zou ik niet doen, liever grijs. Grijs is saaier wellicht, maar je ziet het stof minder, je spullen beter en het is niet (dus) zo'n donker gat
- Waar zitten je (binnen)lades?
- Waar ga je je afval doen?
- De spoelbak zou ik niet in het zwart doen, hoewel het mooi contrasteert is het ook opvallender als er iets in staat of het net niet lekker schoon is (trouwens ook even rekening houden dat die niet recht tegenover het koken zit, ik heb niet onthouden of dat nu het geval is)
- Heb je rekening gehouden met verlichting? Je wilt wellicht de kasten uitlichten en je hebt boven het eiland ook verlichting nodig. Die kosten kunnen ook stevig oplopen!
Super dat je de tijd genomen hebt voor zo'n uitgebreide reactie, waardeer ik zeer!
Zo'n gevoel bekruipt mij dus ook een beetje. Deze verkoper gaf af op DMG praktijken en verkocht naar eigen zeggen transparant volgens catalogusprijs, maar dat rijmt gevoelsmatig niet echt met wat ik ontvangen heb.pentaw1nz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:10:
[...]
Ik had zelf ook alle apparatuur nagezocht op keukenloods, en enkel bij de kookplaat was de keukenzaak duurder. Daarin zijn ze me uiteindelijk nog tegemoet gekomen. Want inderdaad zoals iemand hierboven al zei: je kunt evengoed je apparatuur elders kopen. Hoezo internetprijs +10%? Je betaalt toch ook nog apart voor montage en uiteindelijk gaat de garantie rechtstreeks via de fabrikant.
Het is misschien dat ik iets te principieel ben ingesteld,maar als ik ergens onverklaarbaar meer geld kwijt ben aan exact hetzelfde, dan ben ik er al klaar mee. Ook dan nog een "korting" die niks anders is dan een rectificatie van elders op de offerte te hoog geprijsde zaken.
Ik weet het, het hoort vaak een beetje bij de keukenbranche, maar waar ik mijn keuken vandaan heb kreeg ik direct een prijs die klopte. Dat voelt voor mij persoonlijk veel prettiger. Een ander haalt misschien een goed gevoel uit 30% korting "onderhandelen".
Laat gevoelsmatig maar weg. Als je alleen het verschil aan kosten op die apparatuur bekijkt klopt het al niet.[...]
Zo'n gevoel bekruipt mij dus ook een beetje. Deze verkoper gaf af op DMG praktijken en verkocht naar eigen zeggen transparant volgens catalogusprijs, maar dat rijmt gevoelsmatig niet echt met wat ik ontvangen heb.
En catalogus prijs.... tja... die hoor ik ook wel eens. Echter voor mij als klant totaal niet relevant. Prijzen veranderen en apparatuur als ovens, vaatwassers, koelkasten dalen vaak erg snel in prijs en er zijn veel acties. Als consument kijk ik naar een combinatie van beste prijs icm goede service en betrouwbare winkel.
Als er duizenden euro's verschil zitten op de apparatuur dan koop ik het wel online. Ik gun ieder zijn brood, maar ik werk ook hard voor mijn geld.
Ruim 4000 verschil op apparatuur en 6000 op het blad en dan weer met 8000 korting komen.
Misschien dat je het een leuk spel vindt om te spelen, maar ik zou hier persoonlijk bij weglopen
Dat moet ik dan wel bij het gros van de keukenzaken. I know.
[ Voor 13% gewijzigd door pentaw1nz op 08-06-2022 18:13 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Door DMG verwacht elke consument nu overal korting. Alle zaken doen hier aan mee. Staat de apparatuur voor internet prijs en het blad voor 2k meer gaat men alsnog 'zeuren' om korting. Door het op deze manier te doen probeert verkoper dat te voorkomen. Ik verwacht dat hier weinig te halen valt, anders zou die 8k er niet staan of een stuk lager zijn.pentaw1nz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Ruim 4000 verschil op apparatuur en 6000 op het blad en dan weer met 8000 korting komen.
Misschien dat je het een leuk spel vindt om te spelen, maar ik zou hier persoonlijk bij weglopen
Dat moet ik dan wel bij het gros van de keukenzaken. I know.
.
[ Voor 99% gewijzigd door BlowFish op 08-06-2022 19:54 ]
Hier zeer tevreden. Werkt top. (Wij hebben de laatste Miele) Kan me voorstellen dat het ook wel per merk scheelt, Toevallig vorige week een weekend in een huis overnacht waar een wat gadateerde Siemens was geïnstalleerd die werkte een stuk minder. Ook Bora schijnt prima te werken. Het is natuurlijk maar wel net wat je budget toelaat/ wat je bereidt bent uit te geven.Dacide schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:05:
Hier ook Miele kookplaat en afzuiging en geluidsniveau zijn prima.BlowFish schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Hier zeer tevreden. Werkt top. (Wij hebben de laatste Miele) Kan me voorstellen dat het ook wel per merk scheelt, Toevallig vorige week een weekend in een huis overnacht waar een wat gadateerde Siemens was geïnstalleerd die werkte een stuk minder. Ook Bora schijnt prima te werken. Het is natuurlijk maar wel net wat je budget toelaat/ wat je bereidt bent uit te geven.
Al dan niet weinig referentie.
Ons nieuw op te leveren woning in 2023 heeft een (bodem)warmtepomp met een 150 liter naar 200 liter geupgrade boiler.
Ik weet niet of wij genoeg gaan hebben aan 200 liter maar groter was niet mogelijk.
Ik drink redelijk veel thee en iedere keer kook ik weer teveel water op met de waterkoker. O.a. om die reden willen we een Quooker. Behalve kokend water gebruiken we ook warm water voor (af en toe) handafwas.
Welke Quooker reservoir?
De PRO3 geeft 3 liter kokend water en warm water vanuit warmwaterleiding.
De Combi geeft 7 liter kokend water of 15 liter warm water (60°C). Deze heeft voor zover ik weet geen warmwaterleiding aansluiting.
De Combi+ heeft 7 liter kokend water en onbeperkt warm water, omdat je deze op de warmwaterleiding aansluit.
De PRO3 valt af direct af want al het water komt rechtstreeks uit de 200 liter boiler, ik wil daar juist zuinig mee doen (zodat we genoeg water hebben om te kunnen douchen).
Blijft over de Combi en Combi+. Eigenlijk zou je zeggen dat de Combi+ ook af valt, want ook bij de Combi+ komt het warm water direct uit de 200 liter boiler.
Is de Combi een slimme/logische keuze?
Het liefst zou ik eigenlijk willen dat zodra het warm water op is in de Combi, dat de warmwater uit de 200 liter boiler komt, maar dat zal wel niet kunnen?
Ik weet niet of wij genoeg gaan hebben aan 200 liter maar groter was niet mogelijk.
Ik drink redelijk veel thee en iedere keer kook ik weer teveel water op met de waterkoker. O.a. om die reden willen we een Quooker. Behalve kokend water gebruiken we ook warm water voor (af en toe) handafwas.
Welke Quooker reservoir?
De PRO3 geeft 3 liter kokend water en warm water vanuit warmwaterleiding.
De Combi geeft 7 liter kokend water of 15 liter warm water (60°C). Deze heeft voor zover ik weet geen warmwaterleiding aansluiting.
De Combi+ heeft 7 liter kokend water en onbeperkt warm water, omdat je deze op de warmwaterleiding aansluit.
De PRO3 valt af direct af want al het water komt rechtstreeks uit de 200 liter boiler, ik wil daar juist zuinig mee doen (zodat we genoeg water hebben om te kunnen douchen).
Blijft over de Combi en Combi+. Eigenlijk zou je zeggen dat de Combi+ ook af valt, want ook bij de Combi+ komt het warm water direct uit de 200 liter boiler.
Is de Combi een slimme/logische keuze?
Het liefst zou ik eigenlijk willen dat zodra het warm water op is in de Combi, dat de warmwater uit de 200 liter boiler komt, maar dat zal wel niet kunnen?
EU DNS: 86.54.11.100
Dat plaatje gemistLiveau schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:10:
8< 8<
Er komt in de rechter onder hoek (zie bovenaanzicht) een ronde tafel met 6 stoelen, zou net moeten passen. Daarom is een langer eiland geen optie. Omdat we sowieso de rechterhoek kwijt zijn aan keldertrap vonden we het mooi om het als geheel door te trekken, en het functionele keukendeel 'uit te lichten'. Achter de rechter panelen is dus ook geen plek voor kastjes vanwege deur en doorloophoogte van de trap..
Maar: Ga je het redden met een deur van <100cm?[...]
Dit laatste ben ik het helemaal mee eens, daarom had ik dat in mijn render ook niet zo opgelost. Ik houd van symmetrie. De ruimte die voor de trap gereserveerd is in de render is de ruimte die nu ook gebruikt wordt (maar dan zonder afscherming door paneel of deur). Dit is sowieso nodig voor voldoende doorloop. Eventueel zou de bovenste helft van het linker paneel nog een deur kunnen worden maar introduceert weer een extra lijn, geen fan van.
Als niet, dan niet[...]
Heel graag, maar dan past de tafel niet meer. We houden niet genoeg loopruimte over als we een rechthoek parallel aan het eiland zetten (de standaard eiland-tafel setup zegmaar), maar met ronde tafel zou het net moeten kunnen.
Vet, ben benieuwd![...]
Ik vind je suggesties wel heel fijn, dus ik ga ze in Sketchup uittekenen en langs dit plan leggen.
Deze keuken kan zelfs, zonder heel veel moeite, (veel) meer dan dat kosten[...]
Ik vraag me ook sterk af of de korting niet gewoon een wassen neus is. Deze keuken kan toch nooit 45k zijn.. De hoge deuren (koelkast, vriezer, kelderdeur) willen we met verticale greeplijst ivm gebruiksgemak. Bovenste rij lades ook. Onderste allemaal PTO. Eiland sowieso allemaal lades, maar zo specifiek heb ik de offerte nog niet doorgekamd..
Wat ook helpt om de prijs op te drijven: multiplex in plaats van spaanplaat, staanders dubbeldik uitvoeren, een afvalsysteem in een lade verwerkt, ingefreesde verlichting in de nis, verlichting in de kasten/lades, plint lager (hogere kasten), (design) stopcontacten in werkblad plaatsen, hoge delen van kasten met klepscharnieren inclusief push-to-open, of misschien een space-step toevoegen ergens dat is ook leuk aan de prijs
Die keuken krijg ik zonder heel veel moeite wel boven de €60k hoor
In principe kunnen we ons blindstaren op prijzen per categorie of zelfs kast/onderdeel. Maar uiteindelijk gaat het erom dat jij (en je partner) je okay voelt bij de prijs voor hetgeen je hebt gekozen. Of het werkblad dan €12k kost en je kasten zeg €15k, of het werkblad €15k en je kasten €12k dat boeit echt niet.[...]
Ja, Arpa Fenix waren we al heel snel verliefd op geworden, vooral dat Comodoro Verde wat een prachtkleur! We hebben het naast een aantal 'eigen AFP varianten' gehouden en er zat echt een groot verschil in. Verder goede tips, nemen we zeker mee. Aantal binnenlades en afvalsysteem is meegenomen. De offerte is helemaal per kastje gespecificeerd, alleen geen prijs per component, das nou net jammer. Maar gaat een beetje ver om die hier neer te kwakken.
Graag gedaan, het lukt me niet altijd meer omdat ik het gewoonweg erg druk heb en inkomen en het gezin toch voorgaan, maar ik doe m'n best om te pogen wat nuttigs toe te voegen.Super dat je de tijd genomen hebt voor zo'n uitgebreide reactie, waardeer ik zeer!
Bericht hierboven
@c-nan out-of-the-box misschien een (inductie) fluitketel?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Vergeet leverbaarheid niet. Ik zie veel mensen hier dingen roepen over 40-45% korting op apparatuur van BSH bijvoorbeeld. Maar die zijn niet bepaald leverbaar, wat heb je dan aan korting als je het toch niet geleverd kunt krijgen? Momenteel worden er levertijden van >12 maanden aangegeven op (stoom)ovens bijvoorbeeld.. Sjah dan kan je met je 45% korting lekker een half jaar zonder oven doen, lijkt me niet bepaald prettig.pentaw1nz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Laat gevoelsmatig maar weg. Als je alleen het verschil aan kosten op die apparatuur bekijkt klopt het al niet.
En catalogus prijs.... tja... die hoor ik ook wel eens. Echter voor mij als klant totaal niet relevant. Prijzen veranderen en apparatuur als ovens, vaatwassers, koelkasten dalen vaak erg snel in prijs en er zijn veel acties. Als consument kijk ik naar een combinatie van beste prijs icm goede service en betrouwbare winkel.
Bericht hierboven
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
/f/image/pKVR8AO8Nl7uJ7WtrqDFiPqm.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SH5wC4V42V1AwGX08TIxZhrW.jpg?f=fotoalbum_large)