Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Bij ons is de keuken nu een jaar gemonteerd. Zag water uit de plint lopen dus de plint er even afgehaald. Nu zag ik een losse onderdeel op de grond liggen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIq_ROviQ82R1UyUVmEef6YXzXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAgk0qcMAh6DuGknXMXiVlmk.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit is?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:07
Source90 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Met het plaatje iets completer, lijkt de keuken mij ook iets aan de hoge kant. Voor mijn gevoel voornamelijk door de apparatuur.
Met 20-25k verwacht ik iets anders dan Pelgrim terug te zien.

Zie ook diverse posts om vooral geen pelgrim vaatwasser te nemen.

Eerste vraag is hoeveel je in de keuken staat. Indien je/jullie vaak uitgebreid koken, zou ik Atag/BSH proberen te onderhandelen en Pelgrim links laten. Eventueel een instap model Koelkast-vriezer van Liebherr met 7 jaar garantie.

Kijk ook naar de levertijden, de go-to in deze prijsklasse (20k) is Bosch-Siemens-Neff, echter zat daar behoorlijke levertijd op de laatste keer dat ik keek.

Maak een winkelwagentje met apparatuur in de Siemens IQ500 lijn, met een BORA, en vraag en offerte aan bij Keukenloods of 123apparaten. Gemiddeld mag je een korting van 30-45% verwachten op de BSH apparatuur. Als dat op circa 4k uitkomt voor vaatwasser/koelkast/oven (zie hieronder) zou ik dat meenemen naar het volgende gesprek.

6k op de prijsopgave voor apparatuur. Circa 2000-2300 voor de BORA. Houdt je 3,7-4k over voor koelkast/oven/vaatwasser (Sinds de Quooker onder accessories wordt weggezet)

Zie ook
Barry|IA in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
Even reagerend op jouw post. Wij zijn hard aan het sparen om volgend jaar onze keuken uit 1984 te vernieuwen. Het mag wel inmiddels! Maar ik wil graag al een idee krijgen hoeveel de apparatuur gaat kosten. Wat ik niet helemaal uit je post haalde: is er een website waar je keukenapparatuur bij elkaar kan klikken? Omdat je het had over een winkelwagentje met apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55
HitDyl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:22:
Wij moeten onverwachts vrij snel een keuken uitzoeken. Voor ons nieuw te bouwen woning moesten we namelijk binnen 3 weken met een leiding schema komen (3 dagen resterend).

De keukenboer waar we nu geweest zijn heeft een tekening en offerte gemaakt maar zal pas het leiding schema delen na ondertekening. Dit vinden we eigenlijk te snel omdat het huis pas ergens eind volgend jaar af zal zijn en we eigenlijk nog goed willen nadenken over de keuze. De keukenboer verzekerd ons dat alles nog aangepast kan worden achteraf. Maar je zit natuurlijk wel gelijk in een slechte onderhandelingspositie.

Lang verhaal, maar het zou helpen als we vanuit hier wellicht wat advies kunnen krijgen over de offerte die we nu hebben gekregen om daaruit te beslissen om toch maar alvast te tekenen of juist niet.

Key features:
- Hacker Concept130 RAVEN Ravenna
- Fronttype: Laklaminaat ultramatt recycled/raam 80mm
- Werkblad: Jetstone composiet Bianco Arbescato Geploijst
- Inclusief: montage en aansluiten
- Inclusief: Siemens IQ700 oven en magnetron (geen combi)
- Inclusief: Siemens IQ300 vaatwasser
- Exclusief: Kookplaat (Gaggenau CV492100, prijs 5014,15 euro)
- Exclusief: Amerikaanse koelkast

Waar we naar zoeken is een stijl die ons aanspreekt vanuit Amerikaanse woon programma's. Dat is dus gematigd klassiek met gespoten kastjes waarbij de bar soms een andere kleur heeft. Dit is naar mijn idee goed ingevuld door de keukenboer.

Prijs:
***members only***

De keukenboer geeft aan dat de prijs netto is en hier nog wel wat van af kan en vraagt wat hij kan doen om ons te overtuigen.

De vraag hier is vooral, hebben we de juiste materialen geadviseerd gekregen en hoe is de prijs?

Foto keuken:
[Afbeelding]

Foto plattegrond te bouwen woning (keuken hier is ter voorbeeld, dit is niet de keuken van hierboven):
[Afbeelding]

Sfeer impressie van de ruimte (dit is niet de keuken van de keukenboer maar iets wat ik zelf in elkaar heb geflanst met homebyme):
[Afbeelding]
Tof dat jullie niet een standaard 'vlakke' deur hebben gekozen, maar een kaderdeur; is weer eens wat anders :) Voor een ieder die info wil over de Concept130 -> hier.

Twee dingen die ik afraden zou:
1. De Amerikaanse koelkast, hoe stom je dit ook mag vinden.
2. De Gaggenau kookplaat

1. Persoonlijk geen fan, het is nogal een beeldbepalend ding en ik doe het in m'n broek als er iets stuk gaat.
2. Gaggenau is -als ik mijn contacten mag geloven- niet per se beter dan Bosch. Dan kan je dus net zo goed een Bosch, NEFF met hippe afneembare knop of Siemens kiezen. Of toch uitwijken naar een Miele (mooi ook) of een Bora natuurlijk.

Wat voor spoelbak? Ik zie geen Quooker, wat echt geen noodzaak is overigens, dat scheelt ook zomaar weer €1250-1500 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
vinom schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Even reagerend op jouw post. Wij zijn hard aan het sparen om volgend jaar onze keuken uit 1984 te vernieuwen. Het mag wel inmiddels! Maar ik wil graag al een idee krijgen hoeveel de apparatuur gaat kosten. Wat ik niet helemaal uit je post haalde: is er een website waar je keukenapparatuur bij elkaar kan klikken? Omdat je het had over een winkelwagentje met apparatuur.
Inbouw.nl werkt goed hiervoor, of Keukenloods bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:51
vinom schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Welkom! zoals @Floor-is aangeeft; Keukenloods. Of anders 123apparaten, beetje hetzelfde in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Erkel schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Ja in principe gewoon hetzelfde als nu, dus 10cm links en rechts, maar wel zo dat de hele muur wordt "opgevuld".
Precies, daar worden dus 'passtukken' gebruikt.

Dat is een strip materiaal die er uit ziet als de fronten (of juist niet, kan ook). Deze worden aan de zijkant van de kast gemonteerd zodat deze mooi strak aansluit op de wand. Ding is dat we er bij het plaatsen niet van uit kunnen gaan dat de muur net zo recht is als de kast die geplaatst wordt, dus deze wordt vaak op locatie op maat gezaagd.

Datzelfde zie je ook met de 'wangen' of kopse kanten van een eiland: je kunt alles mooi uitrekenen, maar een vloer kan ook werken. Dus je zaagt die op locatie vaak pas op lengte; of je moet alles monteren, dan meten, op de zaak zagen (en eventueel een kantenbandje erop) en weer terug naar de klant om het dan af te monteren. Gemiddeld is dat te duur, hebben klanten daar het geduld niet voor en werkt het net zo goed op locatie :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 14:17
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Precies, daar worden dus 'passtukken' gebruikt.

Dat is een strip materiaal die er uit ziet als de fronten (of juist niet, kan ook). Deze worden aan de zijkant van de kast gemonteerd zodat deze mooi strak aansluit op de wand. Ding is dat we er bij het plaatsen niet van uit kunnen gaan dat de muur net zo recht is als de kast die geplaatst wordt, dus deze wordt vaak op locatie op maat gezaagd.

Datzelfde zie je ook met de 'wangen' of kopse kanten van een eiland: je kunt alles mooi uitrekenen, maar een vloer kan ook werken. Dus je zaagt die op locatie vaak pas op lengte; of je moet alles monteren, dan meten, op de zaak zagen (en eventueel een kantenbandje erop) en weer terug naar de klant om het dan af te monteren. Gemiddeld is dat te duur, hebben klanten daar het geduld niet voor en werkt het net zo goed op locatie :)
Ah dank voor de uitleg. Morgen maar even bellen waarom ze er niet op reageren, lijkt me geen rocket science als ik het zo hoor :)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HitDyl
  • Laatst online: 05-08 10:07
Toke_gt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Dit hoeft niet per se op deze manier. Zo zet de verkoper jullie onder druk om bij hun te tekenen. Want je kunt inderdaad alles aanpassen, maar je zit wel aan deze keukenzaak vast.
Voor je leidingschema is het het belangrijkste dat je weet wat waar moet komen. In jullie geval: een eiland met aansluiting inductie, wateraan/afvoer bij het raam, idem voor vw. Wateraansluiting bij koelkast (voor de ijsblokjes) en evt stoomoven (?). Eventueel verlichting aansluitpunten bij kast en boven eiland. Meer niet. Al het overige kun je daarna op je gemak uitkiezen.
Met dat wensenlijstje kun je een technische tekening (laten) maken (of kijken of het al aansluit bij de standaardinrichting). Bedenk dat je na oplevering altijd nog iets kunt verleggen en dat 10 cm te veel naar links op rechts niet per se een drama hoeft te zijn. Liever straks nog wat geld reserveren voor aanpassingen dan nu halsoverkop een dure keuken. Of het te duur is kan ik niet zo een-twee-drie beoordelen, maar vergelijkingen maken is wel echt verstandig, zowel voor materialen als apparaatkeuze.
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Je kunt voor <€300 een technische tekening laten maken.

Zit jij niet vast aan de keukenboer en ook slechts 'gedeeltelijk' aan die tekening :) Er is altijd wel wat ruimte om te schuiven en je kunt als het echt moet zaken laten verplaatsen.

Hier in het topic even zoeken op 'technische tekening' of 'leidingschema' zou je moeten helpen. Volgens mij zijn die guys die de eerste hit op Google hebben dezelfde en heel goed :)
Bedankt voor de adviezen. Dit gaan we inderdaad dan doen.
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Tof dat jullie niet een standaard 'vlakke' deur hebben gekozen, maar een kaderdeur; is weer eens wat anders :) Voor een ieder die info wil over de Concept130 -> hier.

Twee dingen die ik afraden zou:
1. De Amerikaanse koelkast, hoe stom je dit ook mag vinden.
2. De Gaggenau kookplaat

1. Persoonlijk geen fan, het is nogal een beeldbepalend ding en ik doe het in m'n broek als er iets stuk gaat.
2. Gaggenau is -als ik mijn contacten mag geloven- niet per se beter dan Bosch. Dan kan je dus net zo goed een Bosch, NEFF met hippe afneembare knop of Siemens kiezen. Of toch uitwijken naar een Miele (mooi ook) of een Bora natuurlijk.

Wat voor spoelbak? Ik zie geen Quooker, wat echt geen noodzaak is overigens, dat scheelt ook zomaar weer €1250-1500 :)
Er zit wel een bepaalde redenatie achter.

Uiteraard de amerikaanse koelkast komt vanuit de amerikaanse woonprogramma's. Het breekt voor mij ook een beetje het klassieke. Te klassiek of landelijk vinden we niet mooi. Geloof het of niet maar onze huidige keuken is hyper modern met witte vlakke deurtjes, dat hebben we wel gezien. Klassiek was niet echt onze eerste gedachte en de klassieke keuken in de showroom vonden we helemaal niet mooi. Het is gewoon dat we de keukens uit de programma's ontzettend mooi vinden. Ik zal een voorbeeld hieronder plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YBVd40hsKQCGODVtT26MOa0vrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UkSogM7rzqoyzz6XLM86plb.jpg?f=fotoalbum_large

De gaggenau is puur omdat we graag draaiknoppen willen per pit en het liefst uit het zicht. Ik vind inductie koken niet erg. Maar ik irriteer me altijd mateloos aan de touch knoppen. Zie voorbeeld hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcV3UaRNAZb3W6jNkCHJwB0paCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5iPKxwU0WCZKmArPofOqdrc6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik schrik van de bedragen hier. Ik dacht dat een goede keuken 10 a 13k kost. Niet 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
HitDyl schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:54:
8< 8<
[...]

Bedankt voor de adviezen. Dit gaan we inderdaad dan doen.
Natuurlijk! En ik ben ook niet onfeilbaar he, maar probeer een beetje mijn ervaring mee te geven in het topic. :)
[...]

Er zit wel een bepaalde redenatie achter.

Uiteraard de amerikaanse koelkast komt vanuit de amerikaanse woonprogramma's. Het breekt voor mij ook een beetje het klassieke. Te klassiek of landelijk vinden we niet mooi. Geloof het of niet maar onze huidige keuken is hyper modern met witte vlakke deurtjes, dat hebben we wel gezien. Klassiek was niet echt onze eerste gedachte en de klassieke keuken in de showroom vonden we helemaal niet mooi. Het is gewoon dat we de keukens uit de programma's ontzettend mooi vinden. Ik zal een voorbeeld hieronder plaatsen.

[Afbeelding]
Ik snap je helemaal! Toevallig net voor een potentieel klant gekeken naar de meerprijs voor kaderdeuren ten opzichte van de voor haar bedachte fronten. Viel mij eigenlijk flink mee gezien het extra werk dat ik er aan heb en dan het spuitwerk nog. Het is wel leuk bijzonder, want zoals ik eerder al zei: je ziet het niet vaak. Past wel echt mooi in een Amerikaanse keuken!

Wil je dan ook zo'n spoelbak als de afbeelding? En je inductieplaat op een 'uitstekend' stuk van het werkblad? Want dat (laatste vooral) is niet iets dat winkels bepaald standaard aanbieden :)
De gaggenau is puur omdat we graag draaiknoppen willen per pit en het liefst uit het zicht. Ik vind inductie koken niet erg. Maar ik irriteer me altijd mateloos aan de touch knoppen. Zie voorbeeld hieronder.

[Afbeelding]
Oh vet! Ik ken het gamma van Gaggenau niet zo goed, wist niet dat zij met deze knoppen werken! Doet me erg denken aan de Bora Professional, maar dan moet je meer aan een prijs van €9-10k gaan denken meen ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 04-07-2022 23:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-10 10:52

Dutch_guy

WYSIWYG

Stalensnuitje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Niemand die de verlichting zelf tweakt? O-)
Ik heb er 2 van de Ikea, nog net voordat ze helemaal niet meer leverbaar waren. Kan dit zeker aanraden, want de onderkant van je bovenkasten is ook meteen netjes afgewerkt. Wat iemand hier al zei, als je handig bent dan zou je zelf iets kunnen knutselen. Op AliExpress verkopen ze ook profielen waar je een ledstrip in kan doen. Wellicht breng het je op ideeën.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
ObiTewodros schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:43:
Ik schrik van de bedragen hier. Ik dacht dat een goede keuken 10 a 13k kost. Niet 20k.
De prijzen zijn enorm gestegen door de stijging van de prijzen overal. Hout is veel duurder, energie is veel duurder, arbeid is een heel eind duurder geworden (want inflatie).. Dus dan wordt alles flink duurder. :)

Dat gezegd hebbende: in dit topic worden vooral gesprekken gevoerd met en door mensen die een groter dan gemiddeld budget hebben voor hun keuken. Dat is wel een beetje Tweaker-eigen, we willen allemaal het beste ;)

Voor €20k heb je tegenwoordig, ook bij de keukenwinkel, niet eens zo'n gek bijzondere keuken. :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hangt van je keuken af, het kan prima voor 12k, tenzij je alles anders wil zoals in de VTWonen. Apparatuur is nu wel duur, Bladen zijn ook niet goedkoop

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:15
@HitDyl

Prachtige keuken en leuk om weer eens een ander idee te zien dan alles strak. Vind voornamelijk ook de kleuren erg mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:39
Source90 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Met het plaatje iets completer, lijkt de keuken mij ook iets aan de hoge kant. Voor mijn gevoel voornamelijk door de apparatuur.
Met 20-25k verwacht ik iets anders dan Pelgrim terug te zien.

Zie ook diverse posts om vooral geen pelgrim vaatwasser te nemen.

Eerste vraag is hoeveel je in de keuken staat. Indien je/jullie vaak uitgebreid koken, zou ik Atag/BSH proberen te onderhandelen en Pelgrim links laten. Eventueel een instap model Koelkast-vriezer van Liebherr met 7 jaar garantie.

Kijk ook naar de levertijden, de go-to in deze prijsklasse (20k) is Bosch-Siemens-Neff, echter zat daar behoorlijke levertijd op de laatste keer dat ik keek.

Maak een winkelwagentje met apparatuur in de Siemens IQ500 lijn, met een BORA, en vraag en offerte aan bij Keukenloods of 123apparaten. Gemiddeld mag je een korting van 30-45% verwachten op de BSH apparatuur. Als dat op circa 4k uitkomt voor vaatwasser/koelkast/oven (zie hieronder) zou ik dat meenemen naar het volgende gesprek.

6k op de prijsopgave voor apparatuur. Circa 2000-2300 voor de BORA. Houdt je 3,7-4k over voor koelkast/oven/vaatwasser (Sinds de Quooker onder accessories wordt weggezet)

Zie ook
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
Interessant om hier de houding ten opzichte van Pelgrim apparatuur te lezen. In onze omgeving werd Pelgrim juist aangeraden door mensen die er zelf ervaring mee hebben. Op basis daarvan, en na het proberen in de showroom hebben we er voor gekozen om alle apparatuur van Pelgrim te nemen. We hebben het nu vier maanden in gebruik en het bevalt erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 15:56
Voor 20k krijg je een acceptabele keuken, en zeker niets bijzonders. 10-13k is IKEA.

Niet alleen vanwege grondstof- en arbeidsprijzen, maar ook omdat een keuken van nu er anders uitziet aan die van 1o jaar geleden. Of eigenlijk, de huidige consument stelt hogere eisen. Dit gecombineerd met het feit dat er veel meer mogelijk is qua materialen, maakt dat keukens gemiddels een stuk duurder zijn geworden.

Hogere eisen: heetwaterkranen, stoomovens, 2 ovens, warmhoudlades, ingebouwd koffie apparaat. In elke keuken kom je minimaal 2 van deze items tegen, 10 jaar geleden nog behoorlijk afwezig.

Veel meer mogelijk: van kunststof + RVS aanrechtbladen, naar beton, composiet, dekton, marmer, warm gealst RVS, Corian. Ingebouwde verlichting, PTO, etc, allemaal bijgekomen.

En los van dit alles: een standaard keuken is niet 1 item. het zijn, zeg, 12 kasten, 6 apparaten, wangen, stollen, 1 of twee werkbladen, kraan, wasbak, installatie.Er gaan echt veel onderdelen in een keuken zitten.
350 euro per kast, 600 per apparaat, 1k wangen,stollen,planken, 2k werkblad, 400 euro kraan 300 euro wasbak. 1,5k installatie. 500 euro kleinmateriaal (sifon, bestekbak etc.)
Dan zit je echt aan de onderkant van de markt. Dan zit je al op 13.5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Insert12 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Interessant om hier de houding ten opzichte van Pelgrim apparatuur te lezen. In onze omgeving werd Pelgrim juist aangeraden door mensen die er zelf ervaring mee hebben. Op basis daarvan, en na het proberen in de showroom hebben we er voor gekozen om alle apparatuur van Pelgrim te nemen. We hebben het nu vier maanden in gebruik en het bevalt erg goed.
Keukenapparatuur is toch ook wel een groot deel lucht en reputatie/aanzien. Siemens wordt als de benchmark gezien onder de 'normale merken'. Míele de benchmark onder hoger midden segment. Maar Siemens ben ik alles behalve blij mee. Vind het maar matige apparaten, waarin een hoop domme designfouten gemaakt zijn. Het toch wel als klap op de vuurpeil de lelijkste displays die ik ook gezien heb. 's-Avonds komt er een bak licht uit een zogenaamd zwart schermpje. Backlightbleeding anyone. :)

Siemens is ook niet per se steviger of beter gebouwd. Kijk naar het stoomwater bakje. Dat houdt het nooit 10 jaar vol. Ook heb ik stiekem al een hoop kleine krassen op het plastic van het front. Waarom is dat niet van glas?

Wat wél goed werkt is de HomeConnect. Lekker vanaf HomeKit de oven aanzetten voor de broodjes.

Als Pelgrim je bevalt, lekker blij mee zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 05-07-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Streamz schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:09:
[...]

Voor 20k krijg je een acceptabele keuken, en zeker niets bijzonders. 10-13k is IKEA.
Wij zaten op een 4k Ikea voor een U-keuken van 2,3 bij 2,9 zonder apparatuur 10-13k IKEA lijkt mij wat excessief. Tulp zit bij ons op 14,5k en KK op 16k ( 8)7 niet verder uit onderhandeld) en SuperKeukens op 12,5k allemaal met AEG apparatuur.

Behalve als je met keukeneilanden gaat werken en echt wel een behoorlijke keuken creëert (daar hebben de meeste mensen in NL geen ruimte voor ..) kun je voor 12-15k echt wel een prima keuken krijgen voor 20k zit je echt wel in het wat hogere segment keuken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
True schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Wij zaten op een 4k Ikea voor een U-keuken van 2,3 bij 2,9 zonder apparatuur 10-13k IKEA lijkt mij wat excessief. Tulp zit bij ons op 14,5k en KK op 16k ( 8)7 niet verder uit onderhandeld) en SuperKeukens op 12,5k allemaal met AEG apparatuur.

Behalve als je met keukeneilanden gaat werken en echt wel een behoorlijke keuken creëert (daar hebben de meeste mensen in NL geen ruimte voor ..) kun je voor 12-15k echt wel een prima keuken krijgen voor 20k zit je echt wel in het wat hogere segment keuken.
Grote kans dat je bij Ikea een kunststof blad hebt. Heeft de Tulp of SK dat ook? Die offreren meestal composiet. Tel bij die Ikea keuken dan de apparaten erbij en je zit al op ruim het dubbele of driedubbele als je 1:1 vergelijkt met hetzelfde blad.

Idem dit voor de fronten; Ikea heeft "spaanplaat met melamine folie".

Voor de rest prima voor een keuken, ligt echt aan de wensen.
Maar 20k is -helaas- al lang niet meer hoog segment. Zeker als je er een beetje apparatuur in stopt (bakoven+stoomoven, Quooker, kookplaat, koelkast/vriezer en vaatwasser), zit je al gauw aan 10-12k voor enkel de apparatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 05-07-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Source90 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Grote kans dat je bij Ikea een kunststof blad hebt. Heeft de Tulp of SK dat ook? Die offreren meestal composiet. Tel bij die Ikea keuken dan de apparaten erbij en je zit al op ruim het dubbele of driedubbele als je 1:1 vergelijkt met hetzelfde blad.

Idem dit voor de fronten; Ikea heeft "spaanplaat met melamine folie".

Voor de rest prima voor een keuken, ligt echt aan de wensen.
Maar 20k is -helaas- al lang niet meer hoog segment. Zeker als je er een beetje apparatuur in stopt (bakoven+stoomoven, Quooker, kookplaat, koelkast/vriezer en vaatwasser), zit je al gauw aan 10-12k voor enkel de apparatuur.
De 5 AEG apparaten heb ik geoffreerd gekregen voor iets minder dan 4k. Dan zit ik met composiet en de AEG nog op een 8-9k bij Ikea (kijkend naar de composietprijs bij Tulp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
True schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:36:
[...]

De 5 AEG apparaten heb ik geoffreerd gekregen voor iets minder dan 4k. Dan zit ik met composiet en de AEG nog op een 8-9k bij Ikea (kijkend naar de composietprijs bij Tulp).
Dan zit ik met de 2,5x de prijs die jij noemde (4k) toch aardig in de buurt met mijn post. :>

De 8-9k zit ook aardig in de richting van hetgeen @Streamz plaatste.

Gooi er een Quooker bij en je tikt de 10k aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:39
Onze rechte keuken van Reddy met Pelgrim apparatuur kostte €9400. Gewoon een spaanplaat blad, maar dan wel weer een kookplaat met afzuiging. Quooker vonden we nog niet nodig. We hebben een hoop lades, die zijn ook niet goedkoop schijnt. Zo maakt iedereen z'n eigen keuzes.

Hadden we een gewone simpele kookplaat met afzuigkap genomen en wat meer gewone kasten ipv lades dan zouden we waarschijnlijk ook wel onder de 8k uit gekomen. Bij Reddy stonden ook prima keukens voor minder dan 6k incl. montage. Die keukens zagen er ook echt niet verkeerd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Meh. Is ook een beetje hoe gek je het zelf maakt. Wij zijn bij elkaar denk ik voor 15/16k klaar.

Kvik keuken met composiet blad, qooker en alle apparatuur bosch/ aeg/Miele…

Dan heb je dus inderdaad geen wijnkoeler, warmhoudlade, en 2e oven die veel mensen blijkbaar moeten hebben. Maar behelpen is anders lijkt me. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Mijn keuken is 20k puur door de vele lades en aanrecht blad. Wij kozen niet voor 2 ovens en geen wijnkoeler en warm houd lade. Zonde van t geld. Wij hebben 1 grote stoomoven, vaatwasser en kookplaat met afzuiger van Neff Blad composiet en quooker Onze vorige keuken was ruim de helft kleiner en goedkoper merk apparatuur en kostte 6 k .. het kan prima onder/rond de 20k voor een redelijk grote keuken.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:11
Hier 30k rond.. wel incl montage en 7x hoge kastenwanden met 15 binnenladen achter deur. Aanrechtblad met spoelbak van 2 meter breed en eiland van 2.4 bij 1.2 meter. 2 ovens, inbouw koffiemachine, vaatwasser met zeolith, Quooker combi+ met cube, Bora, 2 hoge inbouwkoelkasten en keramisch blad voor zowel eiland als aanrechtblad. Alles van Siemens StudioLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-10 17:23
En als je dan een prijs hebt is er in de meeste gevallen ook nog eens flinke ruimte tot onderhandeling, zeker bij de Mandemakersgroep.

Mijn eerste offerte kwam daar uit op 34k. Een uur later, de hele 'met manager praten'-trucendoos van de verkoper gezien, betalen we 'slechts' 21k voor precies dezelfde keuken. Wel op dezelfde dag tekenen graag.

Inmiddels zijn we twee jaar verder, wordt het nieuwbouwhuis volgende week opgeleverd en komen ze de keuken over drie weken plaatsen. Ze hebben er - vermoed ik - wel verlies op gemaakt, want enkel al de adviesprijs van alle apparaten staat bij elkaar al 4k hoger. Dan heb ik de nieuwe prijzen van kasten, lades en marmeren blad nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Mr. Stom schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:54:
En als je dan een prijs hebt is er in de meeste gevallen ook nog eens flinke ruimte tot onderhandeling, zeker bij de Mandemakersgroep.

Mijn eerste offerte kwam daar uit op 34k. Een uur later, de hele 'met manager praten'-trucendoos van de verkoper gezien, betalen we 'slechts' 21k voor precies dezelfde keuken. Wel op dezelfde dag tekenen graag.

Inmiddels zijn we twee jaar verder, wordt het nieuwbouwhuis volgende week opgeleverd en komen ze de keuken over drie weken plaatsen. Ze hebben er - vermoed ik - wel verlies op gemaakt, want enkel al de adviesprijs van alle apparaten staat bij elkaar al 4k hoger. Dan heb ik de nieuwe prijzen van kasten, lades en marmeren blad nog niet gezien.
Als ze dat spul op tijd besteld hebben (wat een groot vraagteken is bij de keuzes die veel bedrijven maken), zullen ze echt geen verlies maken, dan was die handtekening er niet gekomen voor dat bedrag.

Vergeet niet dat er op apparatuur van BSH bijvoorbeeld al circa 40% van de adviesprijs kan EN ze dan nog steeds winst maken.
Bij Miele is dat ongeveer 15%. Overige merken geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55
t14wo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Maar Siemens ben ik alles behalve blij mee. Vind het maar matige apparaten, waarin een hoop domme designfouten gemaakt zijn. Het toch wel als klap op de vuurpeil de lelijkste displays die ik ook gezien heb. 's-Avonds komt er een bak licht uit een zogenaamd zwart schermpje. Backlightbleeding anyone. :)
Ben het met je eens dat Siemens voor wat betreft ergonomie van de bediening nog wel het een en ander kan verbeteren. Wat je schrijft over het display in het donker.... Zet de helderheid eens op 1 en nachtverduistering op 'aan' ; dan valt het reuze mee hoor. Scheelt je nog energie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
rowicom schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Ben het met je eens dat Siemens voor wat betreft ergonomie van de bediening nog wel het een en ander kan verbeteren. Wat je schrijft over het display in het donker.... Zet de helderheid eens op 1 en nachtverduistering op 'aan' ; dan valt het reuze mee hoor. Scheelt je nog energie ook!
Ja daar staan de settings al op. We zijn ook verwend met OLED tv’s en telefoons. Maar dit scherm is wel heel dramatisch. De huidige lijn is natuurlijk ook al stokoud. Denk een jaar of 7-8. Maar een soort facelift zoals met auto’s zou Siemens wel sieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ook een kwestie van een beetje slim inkopen :). Keuken (Tristar) incl blad (composiet) komt bij een (kleine) zaak vandaan, apparatuur (Neff) van Keukenloods, prijs doet er niet zoveel toe gezien de grootte van de keuken en wat opties, maar in een eenvoudigere opstelling kan het best voor <15k.
En dan heb je een mooie keuken van een A merk :).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2022 22:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorisre
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-10 18:18
t14wo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Ja daar staan de settings al op. We zijn ook verwend met OLED tv’s en telefoons. Maar dit scherm is wel heel dramatisch. De huidige lijn is natuurlijk ook al stokoud. Denk een jaar of 7-8. Maar een soort facelift zoals met auto’s zou Siemens wel sieren. :)
Siemens komt met een nieuwe lijn voor ovens in 2023. Deze is een stuk strakker en hopelijk ook wat gebruiksvriendelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOwkzNcaZjLw5qaz7FEzTCxIehc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb64BCmGEJsznOjLwXIur1uz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jorisre schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 00:00:
[...]

Siemens komt met een nieuwe lijn voor ovens in 2023. Deze is een stuk strakker en hopelijk ook wat gebruiksvriendelijker.

[Afbeelding]
Komt Bosch ook met een nieuwe lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Brilsmurfffje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 00:33:
[...]

Komt Bosch ook met een nieuwe lijn?
99,9% kans van wel. Is onder de motorkap bijna hetzelfde als de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

[Afbeelding]
Zit op gegeven moment natuurlijk weinig verschil meer in qua design, blijft een 60x60 box met een deurtje. Desondanks lijkt het verdacht veel op de Miele :+
Afbeeldingslocatie: https://media.miele.com/images/2000015/200001503/20000150335.png?d=540&impolicy=boxed

2 knoppen links, groot scherm, 3 knoppen rechts.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 06-07-2022 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Insert12 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Zal ook niets mis mee zijn in het algemeen. Vaatwassers van Pelgrim worden echter wel aan alle kanten afgeraden.

Betreft Pelgrim vs speler in de middenmoot van de markt; er zijn verschillende opties die je niet op de meeste Pelgrims tegen komt, droogt stuk minder (vaatwasser), maakt meer geluid, etc.

Je moet het bericht ook in de context zien; bij een keuken van 20k verwacht ik geen Pelgrim terug te zien, zeker niet hun laag-midden segment aan modellen. In een keuken van 8-12k is dat in mijn ogen meer op zijn plaats.
In een Volvo stop je ook geen Dacia motor. Het werkt waarschijnlijk prima en je kan er mee van A naar B, echter past het niet bij het totaalplaatje met bijbehorende Volvo-prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Source90 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 00:41:
[...]
an 8-12k is dat in mijn ogen meer op zijn plaats.
In een Volvo stop je ook geen Dacia motor. Het werkt waarschijnlijk prima en je kan er mee van A naar B, echter past het niet bij het totaalplaatje met bijbehorende Volvo-prijs.
De Volvo V70 die hier voor de deur stond had gewoon een ford blokje er in zitten. Gok dat 99% van de eigenaren daar geen idee van heeft. Veel met zelfde blokje spraken een 'degelijke volvo die het altijd doet' . Dus het zit deels ook wel tussen de oren

Maar begrijp je punt wel, bij ee grote villa verwacht je ook een dure auto voor de deur. Als daar een dacia staat is dat toch wel opmerkelijk, terwijl zo'n dacia qua betrouwbaarheid niets onder doet voor een duurder automerk. Maar qua afwerking rijden en details het wel moet afleggen. Dat is met de keukenapparatuur net zo. Familie heeft met hun miele apparatuur ook veel gezeur, word wel keurig opgelost tot op heden. Dus duurdere apparatuur is zeker niet heilig als het om kwaliteit gaat maar je profiteert wel van heel veel fijne details en mogelijkheden en fraaie afwerking.

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 06-07-2022 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HitDyl
Aurum schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:26:
@HitDyl

Prachtige keuken en leuk om weer eens een ander idee te zien dan alles strak. Vind voornamelijk ook de kleuren erg mooi! :)
Dank! Zie hieronder ook een foto van de kleuren.
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:50:
[...]

Natuurlijk! En ik ben ook niet onfeilbaar he, maar probeer een beetje mijn ervaring mee te geven in het topic. :)

[...]

Ik snap je helemaal! Toevallig net voor een potentieel klant gekeken naar de meerprijs voor kaderdeuren ten opzichte van de voor haar bedachte fronten. Viel mij eigenlijk flink mee gezien het extra werk dat ik er aan heb en dan het spuitwerk nog. Het is wel leuk bijzonder, want zoals ik eerder al zei: je ziet het niet vaak. Past wel echt mooi in een Amerikaanse keuken!

Wil je dan ook zo'n spoelbak als de afbeelding? En je inductieplaat op een 'uitstekend' stuk van het werkblad? Want dat (laatste vooral) is niet iets dat winkels bepaald standaard aanbieden :)

[...]

Oh vet! Ik ken het gamma van Gaggenau niet zo goed, wist niet dat zij met deze knoppen werken! Doet me erg denken aan de Bora Professional, maar dan moet je meer aan een prijs van €9-10k gaan denken meen ik..
Nee spoelbak en en uitstekende kookplaat vinden we niet nodig. Ook die schouw vinden we veel te klassiek. Het is meer als voorbeeld.

Dan is gaggenau ineens het budget merk haha. Bij hun valt dit overigens ook onder de pro lijn. Waarom weet ik niet. Lijkt mij voor consumenten ook erg prettig en de kookplaat zelf is niet zoveel anders denk ik.

Ik zal ook nog een fototje van de kader deuren hier delen. Wij waren er erg over te spreken. Er zit nog een extra detail in het randje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73D-kXJJBnGRGsPULmg_gjb4HvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onHK3sTxUzUxpakP2D92ACaG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik zag eerder dat er nog wel eens vragen waren over de Novy Easy. Inmiddels zit hij er in. Ik had al wel ervaring met Bora. was op zich wel oke maar ik stoor mij mateloos aan het pendelen op laag vermogen en markeringen op de plaat zelf. Dus toch een beetje blind voor de novy gegaan.

- qua geluid is het een beetje het zelfde als Bora
- op laag vermogen nog geen pendelen gemerkt (bij de bora die ik ken is dat wel)
- schoonmaken/filters ziet er heel degelijk uit en erg eenvoudig
- bediening is wel even gewenning, na een week kan ik redelijk uit de voeten met flex zones koppelen en andere instellingen. Denk dat hier nog wel te verbeteren valt qua intuïtieve bediening.
- automatische afzuigstand is na mijn beleving altijd wel wat aan de hoge kant.
- de looks zijn echt top, gewoon strak zonder 'puntjes' op de plaat

Actie van gratis pannenset was binnen een week ook in huis van Berghoff, echt top pannen, erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1rlx99zY0yQQagNPi62YPikJ9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8dRdcwR5jQCzlPUqPbmWM6k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-0dgdPMZbb5kCdxKFxqeoF9isI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYfPjmnXzfAD94fJlt4MnVOu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door joostbo op 06-07-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35
[...]

[Afbeelding]
Leuk, primeur! Waar komt dit vandaan / waar is er meer te vinden/lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Source90 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:40:
[...]

Dan zit ik met de 2,5x de prijs die jij noemde (4k) toch aardig in de buurt met mijn post. :>

De 8-9k zit ook aardig in de richting van hetgeen @Streamz plaatste.

Gooi er een Quooker bij en je tikt de 10k aan.
Installatie erbij 1,5k en dan zijn we er al. En dan zit je dus aan de onderkant van de markt, en heb je niets bijzonders.
Wat natuurlijk prima is als je niet meer wil/nodig hebt.

En idd, met 20k zit je echt niet in het hogere segment. Verre van zelfs.

Als je het lijstje in de startpost erbij pakt, denk ik dat "hoog" begint bij 30k. Paar jaar geleden bij Poggenpohl binnengelopen, alle keukens die daar stonden waren 35-40k. Hadden ze bewust gedaan. Waren volledige keukens van een passende grootte en opties, dan kon je de verschillen in de lijnen die ze binnen hun gamma voerden zien.

"Exclusief" is een wat grotere spreiding in kosten. Bulthaup begint bij 40k, Culimaat moet je een ton meebrengen.

Waarom staan Comprex, Schroder, Schmidt en Linea Quatro nog niet in de startpost trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Installatie erbij 1,5k en dan zijn we er al. En dan zit je dus aan de onderkant van de markt, en heb je niets bijzonders.
Wat natuurlijk prima is als je niet meer wil/nodig hebt.

En idd, met 20k zit je echt niet in het hogere segment. Verre van zelfs.

Als je het lijstje in de startpost erbij pakt, denk ik dat "hoog" begint bij 30k. Paar jaar geleden bij Poggenpohl binnengelopen, alle keukens die daar stonden waren 35-40k. Hadden ze bewust gedaan. Waren volledige keukens van een passende grootte en opties, dan kon je de verschillen in de lijnen die ze binnen hun gamma voerden zien.

"Exclusief" is een wat grotere spreiding in kosten. Bulthaup begint bij 40k, Culimaat moet je een ton meebrengen.

Waarom staan Comprex, Schroder, Schmidt en Linea Quatro nog niet in de startpost trouwens?
Doe maar een voorzetje voor de segmenten van betreffende merken. Ik heb er geen ervaring mee.
Schroder en Schmidt op niveau Systemat?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:16:
[...]

Leuk, primeur! Waar komt dit vandaan / waar is er meer te vinden/lezen?
Zo te zien Inspiratiehuis 20|20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
SquareOne schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Doe maar een voorzetje voor de segmenten van betreffende merken. Ik heb er geen ervaring mee.
Schroder en Schmidt op niveau Systemat?
Zeker. En Comprex hoog, Linea Quatro zit daar tussenin. Dus zet m maar op niveau Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Leuk ontwerp. Doen Italianen toch altijd beter dan de Duitsers :)

Kende het ook niet, ik zie dat Gesto de agent is. Denk dat dit hun vervanging voor Comprex is. (gezien de onzekere situatie waar Comprex in terecht kwam 2,5 jaar geleden. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
@FreezingPixels
Dit is echt een ontwerp!
Mooi, heel mooi.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Nog wat aanvulling voor als die merken vaker voorbij komen.

Ik ben bezig geweest met een Comprex keuken. Comprex zou worden overgenomen, maar dit is op losse schroeven komen te staan door de eerste corona uitbraak. Comprex reageerde nergens meer op, winkel en agent konden hier ook niets aan doen. Uiteindelijk de overeenkomst ontbonden, maar nog wel gekeken naar Linea Quattro en Binova als vervanging. Waar Comprex innovatief is, is Linea Quattro meer een volger. Kunnen veel, maar verzinnen weinig zelf. Daarom mer in hogermiddensegment dan in hoog segment.

Binova was toen net nieuw voor de NL markt. Zeer eigenzinnig, innovatief ook, zeker niet voor iedereen. Maar wel beperkt in mogelijkheden. Je moet precies binnen hun visie passen, zeg maar. Ook hoog segment.

Al vaker gezegd, er is zoveel meer dan de Duitse meubelboulevard merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:45:
Nog wat aanvulling voor als die merken vaker voorbij komen.

Ik ben bezig geweest met een Comprex keuken. Comprex zou worden overgenomen, maar dit is op losse schroeven komen te staan door de eerste corona uitbraak. Comprex reageerde nergens meer op, winkel en agent konden hier ook niets aan doen. Uiteindelijk de overeenkomst ontbonden, maar nog wel gekeken naar Linea Quattro en Binova als vervanging. Waar Comprex innovatief is, is Linea Quattro meer een volger. Kunnen veel, maar verzinnen weinig zelf. Daarom mer in hogermiddensegment dan in hoog segment.

Binova was toen net nieuw voor de NL markt. Zeer eigenzinnig, innovatief ook, zeker niet voor iedereen. Maar wel beperkt in mogelijkheden. Je moet precies binnen hun visie passen, zeg maar. Ook hoog segment.

Al vaker gezegd, er is zoveel meer dan de Duitse meubelboulevard merken.
Hele andere doelgroep toch?
Als ik denk aan de standaard Duitse meubelboulevard merken denk ik vooral aan het lage en midden segment dat bij een hoop DMG zaken wordt verkocht.
Dat is 70% van de NL keukenmarkt - misschien nog wel meer?

Als het budget het toe laat (lees >30k) kun je overwegen om eens bij wat speciaalzaken te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Fraai hoor!

Vanuit praktisch oogpunt: niet bank voor ontzettend veel schoonmaakwerk met de spoelbak bij dat raam?
Ander puntje: ik zie dat je gordijnen hebt ingetekend in het hoekje bij de koelkast. IN de praktijk is dat pak gordijnen waarschijnlijk een stuk dikker dan nu ingetekend. Dus wellicht nog even nameten / checken of dat goed gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door SquareOne op 06-07-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
De gemiddelde keuken kost ook nog geen 10k, maar wat je in dit topic ziet zijn over het algemeen de mensen met een iets grotere portemonnee en meer wensen dan de gemiddelde koper.

Mijn huidige keuken (een L van 2m50x2m90) was incl montage nog geen 9k.
Gewoon een degelijke Pronorm, maar wel met gemixt A/B/C apparatuur (incl itho "quooker") en een kunststof blad.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 06-07-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
In onze nieuwe keuken is een Siemens SX85E800BE vaatwasser geïnstalleerd. Het blad is een 2 cm dik composiet van Jetstone.
Wij hebben gekozen voor de meest economische manier van vaatwassen, volgens de handleiding, namelijk: automatisch openen van de deur na afloop programma en drogen "aan de lucht".
Ik lees nu, dat diverse bladenfabrikanten dit afraden, onder andere hier: https://www.artegroep.nl/...-helemaal-open-te-zetten/

De keukenboer heeft de volgens het boekje bijgeleverde aluminium strip onderaan het blad niet gemonteerd en kennelijk met het afval meegenomen.

Wat is wijsheid? Je kunt de automatische deuropening uitschakelen en dan doet de machine het drogingsproces zelf. Duidelijk mag zijn, dat dit meer energie kost, omdat er een blower met verwarming geactiveerd wordt (denk ik).
Of gewoon lekker "ons bint zunig" en het zal zo'n vaart niet lopen met schade aan het blad? Desnoods plak ik zelf nog alufolie aan de onderzijde. Ik heb namelijk gelezen dat de meegeleverde alu-strip een L-profiel is en dat ie daardoor ook nog ca. 8 mm aan de zichtzijde (de naam zegt het al) te zien is. Dat lijkt ons niet zo mooi.
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 18:12
rowicom schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:
In onze nieuwe keuken is een Siemens SX85E800BE vaatwasser geïnstalleerd. Het blad is een 2 cm dik composiet van Jetstone.
Wij hebben gekozen voor de meest economische manier van vaatwassen, volgens de handleiding, namelijk: automatisch openen van de deur na afloop programma en drogen "aan de lucht".
Ik lees nu, dat diverse bladenfabrikanten dit afraden, onder andere hier: https://www.artegroep.nl/...-helemaal-open-te-zetten/

De keukenboer heeft de volgens het boekje bijgeleverde aluminium strip onderaan het blad niet gemonteerd en kennelijk met het afval meegenomen.

Wat is wijsheid? Je kunt de automatische deuropening uitschakelen en dan doet de machine het drogingsproces zelf. Duidelijk mag zijn, dat dit meer energie kost, omdat er een blower met verwarming geactiveerd wordt (denk ik).
Of gewoon lekker "ons bint zunig" en het zal zo'n vaart niet lopen met schade aan het blad? Desnoods plak ik zelf nog alufolie aan de onderzijde. Ik heb namelijk gelezen dat de meegeleverde alu-strip een L-profiel is en dat ie daardoor ook nog ca. 8 mm aan de zichtzijde (de naam zegt het al) te zien is. Dat lijkt ons niet zo mooi.
Hoe doen jullie dat?
Als ik zoek op composiet aanrechtblad en stoom kom ik bijvoorbeeld deze tekst tegen online:
Nadelen van een composiet aanrechtblad
Natuurlijk betekent dit niet dat je een composiet aanrechtblad rücksichtslos kunt inzetten voor allerhande doeleinden. Ondanks de dichtheid blijken composiet aanrechtbladen namelijk wel gevoelig te zijn voor vlekken. Wanneer, met name agressieve, natte plekken op het aanrecht blijven liggen, trekken ze geleidelijk in het blad. Daardoor ontstaan vlekken in het aanrechtblad die niet meer verwijderd kunnen worden.
Een ander nadeel van composiet is de gevoeligheid voor hitte. Hoewel de bladen hittebestendig zijn, zorgen hete pannen voor verkleuring van het hars in het aanrechtblad. Deze zogenaamde thermoshock resulteert in blijvende verkleuringen van het aanrechtblad.
Ik lees dat als 'ga niet dagelijks stoomvlekken maken'.

Bij onze komende keuken met een granieten blad heb ik ergens gelezen dat het in het algemeen afgeraden wordt om de vaatwasser direct na einde programma te openen vanwege de warme vochtige lucht die keer op keer in het blad wil trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
WaterFire schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Als ik zoek op composiet aanrechtblad en stoom kom ik bijvoorbeeld deze tekst tegen online:

[...]

Ik lees dat als 'ga niet dagelijks stoomvlekken maken'.
Het door jou aangehaalde artikel heeft het over agressieve vloeistoffen op het blad en de thermo-shock bij gloeiend hete pannen. Niets over 'een beetje' stoom uit een vaatwasser die net klaar is met zijn programma. Bladenleveranciers noemen composiet ook wel 'een keiharde compacte tot plaat samengeperst geheel van 94% quartz, hars en een beetje pigment. Onverwoestbaar'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:35
@WaterFire Vaatwassers worden altijd geleverd met een protectie strip die aan de onderzijde van het werkblad worden gekleefd. Ook gaan vaatwassers tegenwoordig automatisch open na het programma om te drogen.
Een keuken is wel een werkplek en geen museumstuk al mag je het wel netjes en met respect behandelen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 18:12
rowicom schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Het door jou aangehaalde artikel heeft het over agressieve vloeistoffen op het blad en de thermo-shock bij gloeiend hete pannen. Niets over 'een beetje' stoom uit een vaatwasser die net klaar is met zijn programma. Bladenleveranciers noemen composiet ook wel 'een keiharde compacte tot plaat samengeperst geheel van 94% quartz, hars en een beetje pigment. Onverwoestbaar'
Je vroeg 'hoe doen jullie dat'.. just trying to help.
Als ik direct na het piepje de deur open doe komt er wel een heet wolkje uit onze Siemens hoor.. En dat 1 a 2 keer per dag.. (we gebruiken het korte programma, van 70 minuten ipv de volledige van 155, net zo schoon maar dus niet gedroogd)

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 06-07-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 12:15
[...]

[Afbeelding]
Mooie timing. Ergens volgend jaar zomer wordt ons huis opgeleverd. Deze gaan zeker mee in de overweging :)

Heb dit artikeltje over Siemens 2023 gevonden https://www.emerce.nl/wir...d-perfecte-bruining-heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 19:27
WaterFire schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Bij onze komende keuken met een granieten blad heb ik ergens gelezen dat het in het algemeen afgeraden wordt om de vaatwasser direct na einde programma te openen vanwege de warme vochtige lucht die keer op keer in het blad wil trekken.
Ik heb een granieten blad en een vaatwasser die automatisch opent. Daar is geen stoom te zien als die open gaat, er zit een beschermende laag aan onderzijde granieten blad (over de hele lengte trouwens, niet alleen bij vaatwasser) en er is helemaal niets te zien aan schade door eventuele warme vochtige lucht. Ook niet bij de delen die naast het fornuis zitten, waar veel hetere lucht uit komt dan bij de vaatwasser.
Vlekken heb ik ook niet. Niet op dit blad en niet op het blad dat ik eerder in een andere keuken had (8 jaar lang). Dus neem die waarschuwing niet te hoog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Toke_gt schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Ik heb een granieten blad en een vaatwasser die automatisch opent. Daar is geen stoom te zien als die open gaat, er zit een beschermende laag aan onderzijde granieten blad
Weet je wat voor materiaal dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
Streamz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:35:
[...]

Leuk ontwerp. Doen Italianen toch altijd beter dan de Duitsers :)

Kende het ook niet, ik zie dat Gesto de agent is. Denk dat dit hun vervanging voor Comprex is. (gezien de onzekere situatie waar Comprex in terecht kwam 2,5 jaar geleden. )
Thanks, uiteindelijk hadden we dit met een Duits merk ook wel voor elkaar gekregen. Het is volledig m'n eigen ontwerp en hadden een soort gelijke keuken ook met bv Rational kunnen maken maar waren dan waarschijnlijk duurder uit geweest.
SquareOne schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:55:
[...]

Fraai hoor!

Vanuit praktisch oogpunt: niet bank voor ontzettend veel schoonmaakwerk met de spoelbak bij dat raam?
Ander puntje: ik zie dat je gordijnen hebt ingetekend in het hoekje bij de koelkast. IN de praktijk is dat pak gordijnen waarschijnlijk een stuk dikker dan nu ingetekend. Dus wellicht nog even nameten / checken of dat goed gaat.
Thanks en eens! Er zit 13cm tussen de kast en de muur en het stukje muur is 80cm lang, ik hoop dat dit voldoende is en anders moeten we een beetje proppen. :+

Over het vies worden van het raam ben ik niet zo bang. Het blad is op dat punt 90cm diep dus er zit nog 30cm ongeveer achter de kraan, misschien komen er wat druppels op t raam maar dat is makkelijk schoon te maken. Als er geen raam had gezeten dan hadden we daar een glazen achterwand gedaan. Nu alleen hopen dat t raam in de bouw van t huis ook daadwerkelijk goed uit komt met de keuken, dat vind ik het meest spannende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
rowicom schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Weet je wat voor materiaal dat is?
Die beschermende laag, bedoel je? Het ziet eruit als aluminium, maar ik weet niet of het dat ook is. Ik krijg het niet goed op de foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
Beste Tweakers,
Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuwe keuken. Ik heb al veel door door het topic gelezen maar zit nog wel met een paar vragen en benieuwd of jullie nog op of aamerkingen hebben.
We zijn nog niet bij een keukenboer geweest, dat staat de komende weekenden op de planning, dus we hebben nog geen exacte tekening. Ik heb al wel een beetje gespeeld met de ikea keukenplanner, meer omdat die makkelijk werkt, dan dat we van plan zijn hem daar te halen, en wij kwamen ongeveer op de volgende indeling uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TTzPqO23mO1pu30-HRJfEPWD4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/omkUyR9Xba1sWe0NqQzYwwcX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8ro70lGz_WsVGzVWHmmZ_SZ9T8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bZ7NyV9Gc91lpBtLjyo6I12w.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5yT6GYgj992C3OyutIpIkr-PSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pMdd6POhDoUBdzqGak4qd5n0.png?f=user_large

Het is niet perfect maar zou een idee moeten geven. De lange keukenwand is iig 3,72 (6*60 kastjes). In de vrije ruimte links naast de spoelbak komt is in ieder geval gereserveerd voor een koffiebarretje (pistonmachine en overgiet plus accessoires, 80 cm minimum)
Hiet liefst zou ik 3 hoge kasten nemen, en zowel de kookplaat als kraan op het eiland, maar door de uitstekende pilaren wordt het daarmee eigenlijk net te klein. (ruimte tussen de pilaren is 3,32)
In de keukenplanner konden we niet heel handig rondom die pilaar werken. Maar het idee is om zelf op maat houten kastjes te bouwen aan beide kanten van de pilaar, en boven de keukenwand 1 of 2 lagen aan wandplanken te maken.

Eerder in het topic hebben we ook dit plaatje gevonden, qua stijl spreekt ons dit heel erg aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_WhD0Spqp8FbUrvf4COU2-rh7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zcZrR4PToTIgHaq5ydcIoTih.png?f=user_large

Budget dat we in gedachten hadden was 15.000, maar als ik hier zo rond kijk, lijkt me dat lastig met onze wensen. Er is wel wat speling, als het de moeite waard is, tot ongeveer 20.000, maar minder is fijner.
Planning qua apparatuur:
Indicutiekookplaat met geintegreerde afzuiging (recirculatie)
Oven
Combimagnetron
Kokend waterkraan
Afwasmachine
Koelvriescombinatie

Op dit moment zitten we met de volgende vragen:
1. Qua apparatuur lees ik hier veel over Siemens (IQ700) gaan, en dat dat van hogere kwaliteit is. Maar waar merk je dat precies aan? En is het de meerprijs waard? Wat zou goede richtlijn zijn voor apparatuur met vooral een goede prijs/kwaliteitverhouding?
2. Ik lees hier veel over stoomovens. Eigenlijk 0 ervaring mee, moeite waard om eens naar te kijken? Wel weer een flinke meerprijs.
3. Wat betreft indeling, we zijn er nog niet over uit om 2 hoge kasten naast elkaar te doen of te splitsen. Als de hoge kasten naast elkaar zitten neig ik naar de raamkant, want dan is de looproute vanuit de kamer korter. Andere kant ziet er mooier uit, daar zit ook een wand die we nog moeten afwerken, dus dat zou schelen.
4. Wat raden jullie aan om als afstand te houden tussen de kastjes van de keukenwand en het schiereiland? En diepte van het schiereiland? Ik denk wel 120 als je een kruk tegenover de kookplaat wil?
5. Werkblad is een grote twijfel. Ben bij kunststof vooral bang voor duurzaamheid.
6. Nog tips voor dingen om uit te zoeken voor ik bij de keukenboer ben?
7. We zitten in omgeving Nijmegen, nog tips voor keukenzaken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 14:06
Gaggenau inductie plaat is duurder dan een bora professional. Denkende aan 13k
Floor-is schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:50:
[...]

[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-10 14:57
mxmemx schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Hmm nu begin ik toch te twijfelen. Wellicht dat ik met deze kennis terug kan gaan en voor deze prijs de wat betere merken die je benoemd kan onderhandelen en anders bij een andere aanbieder nog een keer proberen.
@Source90 Dezelfde opstelling (ongeveer) laten inmeten bij Bruynzeelkeukens.
Als we de prijzen naast elkaar leggen dan komt Bruynzeel op 21800 uit met dezelfde opstelling maar dan met AEG apparatuur en een blad van 30mm ipv 38mm.

Het appratuur is als volgt:
Koelkast 178cm: Pelgrim PKS 25178 vs AEG SKE818F1DS
Combioven Pelgrim COM316GLS 71Liter vs AEG KMK968000T 43Liter
Vaatwasser Pelgrim GVW261L vs AEG FSK52637P

Nu heeft het uiterlijk bij Axi keukens onze voorkeur ivm de kleur (875XT Clay dark HPL XT) en type blad+dikte(Veneto gold silk 12mm FA38), dus daarom zouden we eerder met Axi verder willen gaan.

Nu is het de vraag, is de AEG apparatuur bovenstaand het equivalent van de pelgrim (maar dus van een beter merk)? Of kijk ik dan naar bijvoorbeeld duurdere AEG modellen?

Axi staat overigens open om tegen meerprijs evt. AEG te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mxmemx schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:55:
[...]

@Source90 Dezelfde opstelling (ongeveer) laten inmeten bij Bruynzeelkeukens.
Als we de prijzen naast elkaar leggen dan komt Bruynzeel op 21800 uit met dezelfde opstelling maar dan met AEG apparatuur en een blad van 30mm ipv 38mm.

Het appratuur is als volgt:
Koelkast 178cm: Pelgrim PKS 25178 vs AEG SKE818F1DS
Combioven Pelgrim COM316GLS 71Liter vs AEG KMK968000T 43Liter
Vaatwasser Pelgrim GVW261L vs AEG FSK52637P

Nu heeft het uiterlijk bij Axi keukens onze voorkeur ivm de kleur (875XT Clay dark HPL XT) en type blad+dikte(Veneto gold silk 12mm FA38), dus daarom zouden we eerder met Axi verder willen gaan.

Nu is het de vraag, is de AEG apparatuur bovenstaand het equivalent van de pelgrim (maar dus van een beter merk)? Of kijk ik dan naar bijvoorbeeld duurdere AEG modellen?

Axi staat overigens open om tegen meerprijs evt. AEG te leveren.
Het ligt er natuurlijk aan waarmee gerekend wordt. Als de keukenzaak doodleuk de adviesprijs 1:1 overneemt (1.299) zou je bij wijze van voor de IRE-5100 kunnen gaan. Is de apparatuur gespecificeerd qua prijs (of, indien niet per apparaat, het kopje apparatuur los benoemd met prijs)?

Daarnaast ga je qua capaciteit er flink op achteruit (ovens). De Pelgrim is een 60cm, AEG 45cm. Ben niet heel erg thuis in het AEG programma, zie echter niet veel bijzonders aan de oven-combi dat de adviesprijs van 2k verklaard. Hun top-lijn (9000 serie) heeft diverse stoom-combi ovens die een stuk goedkoper zijn dan dit model met magnetron. :X

TL;DR: Heb je de prijzen die je betaald voor apparatuur? En wat zou de meerprijs zijn bij Axi? Als ik kijk naar je vorige post (4k voor de 3 Pelgrim apparaten) rekenen ze gewoon de adviesprijs door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Source90 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan waarmee gerekend wordt. Als de keukenzaak doodleuk de adviesprijs 1:1 overneemt (1.299) zou je bij wijze van voor de IRE-5100 kunnen gaan. Is de apparatuur gespecificeerd qua prijs (of, indien niet per apparaat, het kopje apparatuur los benoemd met prijs)?

Daarnaast ga je qua capaciteit er flink op achteruit (ovens). De Pelgrim is een 60cm, AEG 45cm. Ben niet heel erg thuis in het AEG programma, zie echter niet veel bijzonders aan de oven-combi dat de adviesprijs van 2k verklaard. Hun top-lijn (9000 serie) heeft diverse stoom-combi ovens die een stuk goedkoper zijn dan dit model met magnetron. :X

TL;DR: Heb je de prijzen die je betaald voor apparatuur? En wat zou de meerprijs zijn bij Axi? Als ik kijk naar je vorige post (4k voor de 3 Pelgrim apparaten) rekenen ze gewoon de adviesprijs door..
De apparatuur was uit mn hoofd 5800 +- bij beide zaken, axi keukens kwam uit op 21.500 maar daar kwam naderhand 3300 korting op waardoor ik op 19.900 totaal uit kwam dus ik denk in beide gevallen de list prijs maar wat er bij axi in de korting is gegaan durf ik niet te zeggen.

Is pelgrim wat koelkast en oven wel prima maar allren de vaatwasser bagger? Dan zou ik ook alleen die kunnen vervangen voor aeg bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
mxmemx schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:54:
[...]
Is pelgrim wat koelkast en oven wel prima maar allren de vaatwasser bagger? Dan zou ik ook alleen die kunnen vervangen voor aeg bijvoorbeeld?
Oven weet ik niet, maar koelkast was ik allesbehalve enthousiast over. Is inmiddels al wel flinke tijd terug, maar eigenlijk hadden we na 4-5 jaar al behoefte aan een nieuwe. Koelvermogen niet zo stabiel, indeling niet superhandig, totaal geen extra’s. Nou hoeft dat laatste ook niet per se, maar dan kun je je afvragen of je met een iets duurder merk kwalitatief niet heel veel beter uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mxmemx schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:54:
[...]

De apparatuur was uit mn hoofd 5800 +- bij beide zaken, axi keukens kwam uit op 21.500 maar daar kwam naderhand 3300 korting op waardoor ik op 19.900 totaal uit kwam dus ik denk in beide gevallen de list prijs maar wat er bij axi in de korting is gegaan durf ik niet te zeggen.

Zoals aangegeven, het is heel lastig om te zeggen of het (voor apparatuur) een mooie prijs is met blokkorting (zo lees ik hem nu).

Die oven van Pelgrim is bijvoorbeeld € 1.450 adviesprijs. Bosch modelletje uit het hoge segment moet je voor 1520 kunnen krijgen (= 35% korting, wat aan de lage kant is). HMG836NC6. Stuk uitgebreider qua functies en programma's, hydrolese en in mijn ogen betere looks (persoonlijk).

Dan de koelkast, die is bij Pelgrim €1.299 met een onbekend kortingspercentage. bij Bosch heb je deze: KIR81SDE0 (top model in deze serie), waar je toch zeker 35% korting op mag krijgen. Adviesprijs is € 1.749, -35% = € 1136,85. Zuiniger, uitgebreider, mooiere (imho) materialen en softclose.
Anders de IRE-5100 (zit niet veel korting op) met 7 jaar garantie voor hetzelfde adviesprijs bedrag..

En als laatst de vaatwasser: SMV6ZCX00E. Met een gematigde korting van 35% kom je op € 935,35 met een besteklade en Zeolith drogen.

Die drie apparaten zouden met 35% korting op ongeveer € 3591 uitkomen. Waarschijnlijk met meer korting bij Keukenloods (het navragen waard, is voor mij onbekend nu met de leveringsproblemen, welk percentage er gegund wordt).

Met blokkorting is het lastig om te weten hoeveel korting je krijgt op de Pelgrim, als je een meerprijs krijgt voor Bosch weet je tenslotte nog steeds niet hoeveel de Pelgrim zelf kostte.

Wat je wel zou kunnen proberen, is om na te gaan waar je op uit komt zonder de Pelgrim apparaten. Je kan er gif op innemen dat de verkoper ook een stukje korting wegpakt, maar heb je wel een indicatie hoeveel de prijs zakt. Daarna weer onderhandelen met een prijsopgave van Keukenloods ofzo met Bosch/Neff/ATAG/AEG of welk merk dan ook.

In het verleden (pre-leveringsproblemen) was 45+ % korting geen uitzondering bij Siemens/Bosch.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld een Serie 6 van Bosch of equivalent van Siemens/Neff/etc. beter passen bij een keuken van dit bedrag, dan Pelgrim (zoals al aangegeven in voorgaande berichten).

(Ps) Bij Bosch (en Siemens/Neff) heb je 10 jaar anti-roestgarantie op de vaatwassers, bij Pelgrim zie ik dit niet terug).

----

Heb je jouw offerte al eens in zijn geheel geüpload naar Keukenloods? Kan gewoon online. Eventueel bij opmerkingen (voeg een TXT bestandje toe ofzo) vermelden dat je exact deze kleur fronten/blad wilt, met Bosch/Siemens/NEFF/ATAG apparatuur.
Ben benieuwd of zij met een concurrerende prijs komen.
Als zij het niet kunnen matchen, krijg je dat ook terug (en weet je dat het een scherpe prijs is). Wellicht kunnen ze Axi matchen qua keukenblok maar dan met ander merk apparatuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 06-07-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Source90 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:33:
[...]

Zoals aangegeven, het is heel lastig om te zeggen of het (voor apparatuur) een mooie prijs is met blokkorting (zo lees ik hem nu).

Die oven van Pelgrim is bijvoorbeeld € 1.450 adviesprijs. Bosch modelletje uit het hoge segment moet je voor 1520 kunnen krijgen (= 35% korting, wat aan de lage kant is). HMG836NC6. Stuk uitgebreider qua functies en programma's, hydrolese en in mijn ogen betere looks (persoonlijk).

Dan de koelkast, die is bij Pelgrim €1.299 met een onbekend kortingspercentage. bij Bosch heb je deze: KIR81SDE0 (top model in deze serie), waar je toch zeker 35% korting op mag krijgen. Adviesprijs is € 1.749, -35% = € 1136,85. Zuiniger, uitgebreider, mooiere (imho) materialen en softclose.
Anders de IRE-5100 (zit niet veel korting op) met 7 jaar garantie voor hetzelfde adviesprijs bedrag..

En als laatst de vaatwasser: SMV6ZCX00E. Met een gematigde korting van 35% kom je op € 935,35 met een besteklade en Zeolith drogen.

Die drie apparaten zouden met 35% korting op ongeveer € 3591 uitkomen. Waarschijnlijk met meer korting bij Keukenloods (het navragen waard, is voor mij onbekend nu met de leveringsproblemen, welk percentage er gegund wordt).

Met blokkorting is het lastig om te weten hoeveel korting je krijgt op de Pelgrim, als je een meerprijs krijgt voor Bosch weet je tenslotte nog steeds niet hoeveel de Pelgrim zelf kostte.

Wat je wel zou kunnen proberen, is om na te gaan waar je op uit komt zonder de Pelgrim apparaten. Je kan er gif op innemen dat de verkoper ook een stukje korting wegpakt, maar heb je wel een indicatie hoeveel de prijs zakt. Daarna weer onderhandelen met een prijsopgave van Keukenloods ofzo met Bosch/Neff/ATAG/AEG of welk merk dan ook.

In het verleden (pre-leveringsproblemen) was 45+ % korting geen uitzondering bij Siemens/Bosch.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld een Serie 6 van Bosch of equivalent van Siemens/Neff/etc. beter passen bij een keuken van dit bedrag, dan Pelgrim (zoals al aangegeven in voorgaande berichten).

(Ps) Bij Bosch (en Siemens/Neff) heb je 10 jaar anti-roestgarantie op de vaatwassers, bij Pelgrim zie ik dit niet terug).

----

Heb je jouw offerte al eens in zijn geheel geüpload naar Keukenloods? Kan gewoon online. Eventueel bij opmerkingen (voeg een TXT bestandje toe ofzo) vermelden dat je exact deze kleur fronten/blad wilt, met Bosch/Siemens/NEFF/ATAG apparatuur.
Ben benieuwd of zij met een concurrerende prijs komen.
Als zij het niet kunnen matchen, krijg je dat ook terug (en weet je dat het een scherpe prijs is). Wellicht kunnen ze Axi matchen qua keukenblok maar dan met ander merk apparatuur.
Thanks voor de tip! Ik heb hem gisteravond laat meteen geupload naar keukenloods. Ik kon helaas geen berichtje achterlaten wat een bosch apparatuur doet inndeze keuken, maar ik verwacht dat ze me terugbellen/mailen. Ik hou je/jullie.op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willems227
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 13:12
Sytheon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:56:
3. Wat betreft indeling, we zijn er nog niet over uit om 2 hoge kasten naast elkaar te doen of te splitsen. Als de hoge kasten naast elkaar zitten neig ik naar de raamkant, want dan is de looproute vanuit de kamer korter. Andere kant ziet er mooier uit, daar zit ook een wand die we nog moeten afwerken, dus dat zou schelen.
4. Wat raden jullie aan om als afstand te houden tussen de kastjes van de keukenwand en het schiereiland? En diepte van het schiereiland? Ik denk wel 120 als je een kruk tegenover de kookplaat wil?
Sorry kan maar op weinig vragen wat nuttigs zeggen, maar ik heb je situatie zoals geschetst (alleen dan wasbak en kookplaat omgekeerd).

Zoals je nu de hoge kasten hebt geschetst is qua lopen waarschijnlijk fijner. Maar waar je ook over na moet denken is het afgieten e.d. met koken. Nu draai je letterlijk (bijna) 180 graden en je bent er. Wanneer je de hoge kasten aan de kant van je kookplaat zet, moet je extra stappen zetten. Lijkt klein, maar lijkt mij gevalletje gebruiksgemak. En iets om te overwegen.

Ons eiland is 100cm diep, daar redden we ons prima mee. Maar hier zal een keukenzaak ook echt wel wat zinnigs over kunnen zeggen.

Wat je ook nog kan overwegen, is het blad om de hoek laten gaan aan de woonkamer kant, "om zo de keuken bij de kamer te betrekken". Zo is het ons verteld, we hebben het gedaan en het heeft wel wat, dat die net de hoek om komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
willems227 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Sorry kan maar op weinig vragen wat nuttigs zeggen, maar ik heb je situatie zoals geschetst (alleen dan wasbak en kookplaat omgekeerd).

Zoals je nu de hoge kasten hebt geschetst is qua lopen waarschijnlijk fijner. Maar waar je ook over na moet denken is het afgieten e.d. met koken. Nu draai je letterlijk (bijna) 180 graden en je bent er. Wanneer je de hoge kasten aan de kant van je kookplaat zet, moet je extra stappen zetten. Lijkt klein, maar lijkt mij gevalletje gebruiksgemak. En iets om te overwegen.

Ons eiland is 100cm diep, daar redden we ons prima mee. Maar hier zal een keukenzaak ook echt wel wat zinnigs over kunnen zeggen.

Wat je ook nog kan overwegen, is het blad om de hoek laten gaan aan de woonkamer kant, "om zo de keuken bij de kamer te betrekken". Zo is het ons verteld, we hebben het gedaan en het heeft wel wat, dat die net de hoek om komt zetten.
Dankjewel, dat is nuttig. We dachten eerst het blad ook net om het hoekje te laten gaan maar was bang dat het de kosten van het werkblad flink op zou laten lopen. Ik zal het eens voorleggen bij de keukenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Deze week zou ik graag nog de apparatuur voor onze keuken willen bestellen, maar ik twijfel over een paar dingen dus hopelijk kan iemand hier er iets zinnigs over zeggen.

Bij de inductie kookplaat hebben wij moeite met kiezen tussen de Bora Pure en Pura. Gezien wij in een eind jaren 70 woning wonen hebben wij op de badkamer en WC na geen afzuiging/ventilatie (wel roosters boven de ramen). Is het dan slimmer om toch degene met afzuiging te kiezen?

Verder was de verkoper erg positief over een stoom/gril combo, maar wij zijn (denk ik) heel ouderwets gewend aan de magnetron/gril combo. Is het dom om nu geen stoomoven te nemen? Of hebben de meeste mensen hier het gewoon allebei? Ik heb het gevoel dat ik de magnetron echt zou missen gezien ik niet altijd zin heb om te koken.

Als laatste hadden wij de wens voor een wat hogere koelkast. De verkoper kwam aanzetten met een AEG koel-vries combo van 188cm hoog. Maar nu zie in net dat deze in energieklasse F valt. Daarna zag ik dat vorig jaar alle klasses zijn aangepast en A t/m C niet verkrijgbaar is, maar dan is F nog steeds niet echt lekker.

Zou dat komen omdat het een koel-vries combo is? Of kan ik beter op zoek naar een ander model? Het zal hoe dan ook zuiniger worden dan nu gezien wij een 10 jaar oude koelkast hebben en een oude vrieser in de schuur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Sytheon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:56:. Ik heb al wel een beetje gespeeld met de ikea keukenplanner, meer omdat die makkelijk werkt, dan dat we van plan zijn hem daar te halen, en wij kwamen ongeveer op de volgende indeling uit.
(..)
Het liefst zou ik 3 hoge kasten nemen
(..)
Eerder in het topic hebben we ook dit plaatje gevonden, qua stijl spreekt ons dit heel erg aan.
Ik heb wat gespeeld met jullie verlanglijstje. Als je er een U van maakt, kun je én drie hoge kasten kwijt én je kunt de spoelbak dichterbij je eiland brengen. Door te werken met bovenkastjes zoals in de impressiefoto, die precies even diep zijn als de pilaar, en een open kastje zoals in foto ‘om de hoek’, creeer je heel veel meer werkblad en kastruimte. Hopelijk helpt dit je weer verder.
(VW zou ik links van spoelbak doen en je Quooker of variant zou precies in de nis naast de pilaar kunnen, mits je de leidingen daarnaartoe verlengt. Dat is anders toch loze ruimte).
Ik heb niet overal ingezet wat wat is, vraag maar als dat niet duidelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8yfAnYhmKgcHSIYXZrqo0T1qf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HmiYqlSr6eQW2pWs8Nt373xc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toke_gt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Ik heb wat gespeeld met jullie verlanglijstje. Als je er een U van maakt, kun je én drie hoge kasten kwijt én je kunt de spoelbak dichterbij je eiland brengen. Door te werken met bovenkastjes zoals in de impressiefoto, die precies even diep zijn als de pilaar, en een open kastje zoals in foto ‘om de hoek’, creeer je heel veel meer werkblad en kastruimte. Hopelijk helpt dit je weer verder.
(VW zou ik links van spoelbak doen en je Quooker of variant zou precies in de nis naast de pilaar kunnen, mits je de leidingen daarnaartoe verlengt. Dat is anders toch loze ruimte).
[Afbeelding]
Ik weet niet of de VW rechts wel zo handig is. Meestal zit de afvoer en water bij de spoelkast en moet je dit nu nog een behoorlijk eind leggen én wegwerken óf @Sytheon moet bijv. richting de kruipruimte het nogmaals aanleggen. En hiernaast is VW naast de spoelkast of naast de kookplaat gemakkelijk om dat je dan gemakkelijk iets kan spoelen en kan wegpakken in de VW (voor zo ver men dat nog doet tegenwoordig) of rechtstreeks van de kookplaat de VW in.

Spuit 11, ik zie nu dat je de spoelkast naast de VW plaatst en al aangeeft om te verleggen, geen idee waarom ik daar overheen gelezen heb. Maar voor @Sytheon wel even goed om te checken of dat wel redelijkerwijs kan.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 07-07-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
True schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Ik weet niet of de VW rechts wel zo handig is. Meestal zit de afvoer en water bij de spoelkast en moet je dit nu nog een behoorlijk eind leggen én wegwerken óf @Sytheon moet bijv. richting de kruipruimte het nogmaals aanleggen. En hiernaast is VW naast de spoelkast of naast de kookplaat gemakkelijk om dat je dan gemakkelijk iets kan spoelen en kan wegpakken in de VW (voor zo ver men dat nog doet tegenwoordig) of rechtstreeks van de kookplaat de VW in.

Spuit 11, ik zie nu dat je de spoelkast naast de VW plaatst en al aangeeft om te verleggen, geen idee waarom ik daar overheen gelezen heb. Maar voor @Sytheon wel even goed om te checken of dat wel redelijkerwijs kan.
Haha, ik dacht al… dat is juist iets waar ik altijd erg op let en mensen op attendeer. Vw naast spoelbak, maar niet tussen koken en spoelen in, omdat je er dan tijdens het koken last van hebt als je iets wilt wegruimen.
Mogelijk heb ik je in verwarring gebracht met het plekje voor een Quooker in het hoekje bij de pilaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toke_gt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Haha, ik dacht al… dat is juist iets waar ik altijd erg op let en mensen op attendeer. Vw naast spoelbak, maar niet tussen koken en spoelen in, omdat je er dan tijdens het koken last van hebt als je iets wilt wegruimen.
Mogelijk heb ik je in verwarring gebracht met het plekje voor een Quooker in het hoekje bij de pilaar.
Nee het kraantje aan de bovenkant van de tekening deed mij denken dat daar de spoelkast zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sytheon
[...]

[Afbeelding]
Heel erg bedankt. Ik zo kan prima volgen wat je bedoelt.

Eerder eigenlijk helemaal niet over een U nagedacht maar wel een goed idee. De waterleiding verleggen gaat wel een dingetje worden, de kruipruimte is niet zeer toegankelijk, maar de vloer gaat er nog wel uit om vloerverwarming te leggen. Ik ga even kijken wat mogelijk is.

True ook bedankt voor het meekijken.

Zal hier een update plaatsen als ik at verder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sytheon schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:01:
[...]
Heel erg bedankt. Ik zo kan prima volgen wat je bedoelt.

Eerder eigenlijk helemaal niet over een U nagedacht maar wel een goed idee. De waterleiding verleggen gaat wel een dingetje worden, de kruipruimte is niet zeer toegankelijk, maar de vloer gaat er nog wel uit om vloerverwarming te leggen. Ik ga even kijken wat mogelijk is. .
Graag gedaan!
Waterleiding hoeft niet per se via de kruipruimte, maar kan ook langs de muur. Op plinthoogte of achter de kastjes langs. Zeker als je het blad wat dieper maakt (65 of 70 ipv 60) kan dat prima. Idem de afvoer. Het is wel fijn als het via de vloer de kruipruimte in kan, maar soms is die er helemaal niet en dan lukt het toch ook.
Ben heel benieuwd waarop je gaat uitkomen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Toke_gt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:12:
[...]

Graag gedaan!
Waterleiding hoeft niet per se via de kruipruimte, maar kan ook langs de muur. Op plinthoogte of achter de kastjes langs. Zeker als je het blad wat dieper maakt (65 of 70 ipv 60) kan dat prima. Idem de afvoer. Hetnsi wel fijn als het via de vloer de kruipruimte in kan, maar soms is die er helemaal niet en dan lukt het toch ook.
Ben heel benieuwd waarop je gaat uitkomen. Succes!
@Sytheon verkijk je niet op die afvoer, laat daar echt nog even iemand naar kijken met wat ervaring. Je moet volgens mij een behoorlijke afstand overbruggen en als je dat bijna horizontaal onder de kastjes doet is dat gedoemd om te gaan verstoppen over jaren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023
Beakzz schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:49:
Deze week zou ik graag nog de apparatuur voor onze keuken willen bestellen, maar ik twijfel over een paar dingen dus hopelijk kan iemand hier er iets zinnigs over zeggen.

Bij de inductie kookplaat hebben wij moeite met kiezen tussen de Bora Pure en Pura. Gezien wij in een eind jaren 70 woning wonen hebben wij op de badkamer en WC na geen afzuiging/ventilatie (wel roosters boven de ramen). Is het dan slimmer om toch degene met afzuiging te kiezen?

Verder was de verkoper erg positief over een stoom/gril combo, maar wij zijn (denk ik) heel ouderwets gewend aan de magnetron/gril combo. Is het dom om nu geen stoomoven te nemen? Of hebben de meeste mensen hier het gewoon allebei? Ik heb het gevoel dat ik de magnetron echt zou missen gezien ik niet altijd zin heb om te koken.

Als laatste hadden wij de wens voor een wat hogere koelkast. De verkoper kwam aanzetten met een AEG koel-vries combo van 188cm hoog. Maar nu zie in net dat deze in energieklasse F valt. Daarna zag ik dat vorig jaar alle klasses zijn aangepast en A t/m C niet verkrijgbaar is, maar dan is F nog steeds niet echt lekker.

Zou dat komen omdat het een koel-vries combo is? Of kan ik beter op zoek naar een ander model? Het zal hoe dan ook zuiniger worden dan nu gezien wij een 10 jaar oude koelkast hebben en een oude vrieser in de schuur :)
Voor de kookplaat zou ik kiezen voor eentje met afzuiging naar buiten, voordeel is dat je niet ieder jaar je filters hoeft te verwisselen.

Voor wat betreft de combi magnetron: dit is puur persoonlijk. In eerste instantie wilde wij ook een magnetron maar toen zijn we bij onszelf nagegaan hoe vaak we deze gebruiken en eerlijk gezegd, sinds de kinderen geen potjes meer eten, gebruiken we de magnetronfunctie eigenlijk niet meer (opgewarmd eten uit de magnetron vind ik persoonlijk niet te pruimen). Wij hebben daarom nu gekozen voor een stoomoven ipv een magnetron maar ga bij jezelf na wat voor jullie het meest praktische is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Beakzz schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:49:

Als
Ik heb een full steam oven van Neff die ook grillen kan, hete lucht etc.. Magnetron functie perse niet.. Die dingen zijn het altijd net niet.. en vaak klein Ik hou van grote oven ;) Ik gebruik de stoomoven echt heel veel .. ook bij simpele aardappels/vlees/groente momenten. Ook kan hij regenereren (opwarmen van je eten) en dat is echt zoveel smakelijker dan opwarmen in de magnetron. Onze magnetron staat in de bijkeuken, voor popcorn oid.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Vandaag eindelijk een keer een inhoudelijke offerte laten opmaken bij B&K. Budget vastgesteld op ongeveer 20k. Uiteindelijk een offerte van 24300 gekregen voor een Next125 hoekkeuken (370 x 331) met:

- IQ100 koelkast
- IQ300 vaatwasser
- IQ700 combi oven
- IQ500 inductie met afzuiging
- Quooker Combi +
- Composiet keukenblad

Er werd meteen gezegd dat het nog 800 euro goedkoper kon als ik voor de bora zou kiezen (wat ik toch al een beetje van plan was).

(zal een tekening erbij zetten zodra ik die gemaild heb gekregen.
Al met al schrok ik niet van de offerte vanwege dat next natuurlijk iets prijziger is dan de andere keukenlijnen die ze hebben, maar is het toch even 3500 euro boven budget. Ik denk ook niet dat er in deze samenstelling nog bijzonder veel af kan. Morgen bij keukenconcurrent kijken waar ze mee komen.

Verder iemand ervaring met afdingen bij B&K? Volgens mij is dat daar niet echt gemeengoed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
Wij waren twee weken geleden bij het Inspiratiehuis 20|20 en ze hadden inderdaad nieuwe apparatuur staan vanwege dealer dagen.
Source90 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Zo te zien Inspiratiehuis 20|20.
Grappig dit zo'n beetje hoe onze nieuwe keuken er waarschijnelijk uit gaat zien.
[...]

[Afbeelding]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Knowuse schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:06:
Wij waren twee weken geleden bij het Inspiratiehuis 20|20 en ze hadden inderdaad nieuwe apparatuur staan vanwege dealer dagen.

[...]

Grappig dit zo'n beetje hoe onze nieuwe keuken er waarschijnelijk uit gaat zien.

[...]
Toevallig ook foto's van nieuwe Bosch en Neff lijn :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 01:49
SquareOne schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:31:
[...]

Nee, helaas. We hebben voornamelijk bij Neff gekeken en daar had ik niet bewust iets nieuwe gezien.
Bij Siemens zag ik wel wat apparatuur met blauwe ipv rode lichtjes.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:22
Jurge87 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:15:
Het is gebeurd!
Wij zijn naar de grote nemesis van dit forum geweest, Mandemakers;)
Prijs wachten we nog op, maar behoudens een ontzettend dominante verkoper, best nog wel wat tips en trucs gekregen.

Ons idee is nu als volgt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarbij de keukenkasten onder het kookeiland en de terugvallende keukenkasten in de kastenwand walnoot zijn en de overige kasten grijzig (mist heet het geloof ik 8)7 )
Blad zijn we nog niet helemaal over uit, of Abu Dhabi White (gejat hire van het forum) of Dekton Laurant.

Bora Pure kookplaat en Quooker Combi, verder:
AEG - Oven, stoomoven, vaatwasser, koelkast en vriezer 140 hoog

meubels wrs Barletti, dus van Mandemakers zelf; iemand ervaringen mee?

Mijn zorg is nog wel, hebben we genoeg werkruimte over tussen kookplaat en spoelbak? Het oogt mij wat krap. Ik ben bereid het barretje aan de kopse kant te laten vervallen, maar dat was volgens de verkoper een absolute must :9

Hier nog de plattegrond:
[Afbeelding]

Alle tips en opmerkingen zijn welkom en worden zeer gewaardeerd! _/-\o_ _/-\o_
Helaas heb ook ik geen ervaringen kunnen vinden met Barletti. Ik ben erg benieuwd of je inmiddels een offerte hebt voor de afgebeelde opstelling.

Wij zijn zelf bij Mandemakers langs gegaan en waren erg gecharmeerd van de ultra matte groene Barletti. Het gesprek was prettig en niet opdringerig, hebben er uiteindelijk bijna 4 uur gezeten. Qua kortingen viel er niets de bedingen. Enkel wanneer je zowel apparatuur als kasten bij hun besteld wordt een korting geven. Ook wordt er op gehamerd dat zij een Bruto en Netto prijs hanteren, de Bruto prijs zou ik meer zien als de adviesprijs waar met name de apparatuur merken mee adverteren.

Offerte ligt er alleen de plaatjes/renders moeten nog gemaakt worden. Zodra deze binnen zijn zal ik die hier posten alsook de offertes voor een identieke opstelling bij KVIK en Bruynzeel.

[ Voor 8% gewijzigd door Aequitas258 op 08-07-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Aequitas258 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:14:
[...]

Helaas heb ook ik geen ervaringen kunnen vinden met Barletti. Ik ben erg benieuwd of je inmiddels een offerte hebt voor de afgebeelde opstelling.

Wij zijn zelf bij Mandemakers langs gegaan en waren erg gecharmeerd van de ultra matte groene Barletti. Het gesprek was prettig en niet opdringerig, hebben er uiteindelijk bijna 4 uur gezeten. Qua kortingen viel er niets de bedingen. Enkel wanneer je zowel apparatuur als kasten bij hun besteld wordt een korting geven. Ook wordt er op gehamerd dat zij een Bruto en Netto prijs hanteren, de Bruto prijs zou ik meer zien als de adviesprijs waar met name de apparatuur merken mee adverteren.

Offerte ligt er alleen de plaatjes/renders moeten nog gemaakt worden. Zodra deze binnen zijn zal ik die hier posten alsook de offertes voor een identieke opstelling bij KVIK en Bruynzeel.
Geen korting bij Mandemakers :X.
Ik zou even goed opletten voordat je ergens een handtekening onder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
SquareOne schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Geen korting bij Mandemakers :X.
Ik zou even goed opletten voordat je ergens een handtekening onder zet.
Heb het gelezen hier. Echter was KVIK duurder met dezelfde opstelling en apparatuur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
SquareOne schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:31:
[...]

Komen er nieuwe NEFF producten dan ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explanation90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Goedendag ook bij een aantal keukenzaken geweest voor de juiste opstelling, dat is nu gelukt!
Links een grote inb.koelkast en onder de combi links een verhoogde vaatwasser.
nis met keramisch blad doorgetrokken. Rechts daarvan een combi met daaronder een kast.
(combis zelfde hoogte als mekaar kon niet ingetekend worden. Naast de combi komt er een grote inb. vriezer. Ik zit nog erg te twijfelen over de juiste apparatuur en heb al heel wat gelezen nou lijkt mij de Bora Pura X wel iets met afzuiging door de kruipruimte naar buiten met een buis. De speolbak word Gun metal.
Jullie nog tips adviezen wat betreft bijpassende appatuur en qua opstelling. Ik twijfel tussen AEG, Siemens en Etna. (evt. Bora kookplaat).

Groetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgS2Nne-PdJSqJLKfYSe1lEvJew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SusepMvWLCZ3OIXQpElMce1w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lLnLL0jrGfYqZkHDUxLUVK7VaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENGf46wrAATB5N99Z6w2fo8u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuHwNlhqVlV9JTbOhJwj8K3WM-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIciPEHKLL2TTJTBRcLb1TjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrr5zKt4DVBWn-Y5N5YdETDy2TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRn5MnKA5lZUcyJxk8LaHgoX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10 21:52
@Explanation90 Mooie keuken. Maar ik zie twee ovens en dan denk ik die maken heel veel gebruik van die ovens. Dat betekent dat er regelmatig bakblikken uit die ovens gereinigd dienen te worden. Kijk ik naar de spoelbak dan past daar nooit een bakblik in z’n geheel in en dan dien je het bakblik schuin in de spoelbak te leggen. Ik weet uit ervaring dat dat heel veel geknoei geeft. Denk nog maar eens goed na of je de spoelbak niet wat groter moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 18:49
Svdb schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:07:
[...]

In belgie wordt het in dekton ook niet gedaan...hebben 4 verkopers bij verschillende ketens gezegd
Nou in onze keuken uit 2014 zit er een Dekton Zenith werkblad (2cm) waarbij ze dit wel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
oinkoink12 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:27:
Heel verhaal over keuken laten tekenen
Ik heb de tekening binnen. dus kan nu wat meer informatie geven, zodat ik misschien nog wat goede tips kan krijgen.

We zijn redelijk gecharmeerd van NEXT125, qua design kleuren en kwaliteit, wat we hier voornamelijk mooi aan vonden waren de maxi onderkasten van 87,5cm, waar 2 andere partijen niet iets vergelijkbaars hadden.

Momenteel heb ik de volgende apparatuur gekozen, maar waarschijnlijk ga ik qua kookplaat toch voor de bora, want 800 euro goedkoper en betere ervaringen als ik het zo lees:

- Koelkast: Siemens IQ100 KI86NNFF0
- Kookplaat: Siemens IQ500 ED877FQ25E
- Vaatwasser: Siemens IQ300 SX73H800BE
- Oven: Siemens IQ700 HM876G0B6
- Kraan: Quooker combi + fusion round

Werkblad: Composiet Serena gepolijst
Keuken uitvoering: Next125 NX240
Frontkleur SensiQ onyxzwart softmat AFP

Offerteprijs 24.300 (mits bora dan 23500
Budget +-20k, maar als t echt mooi/goed is is het vloeibaar.

De layout lijkt voor ons een soort van "moetje" aangezien we de lichtknoppen en thermostaat redelijk laag en dicht bij de deur hebben zitten, moeten de hoge kasten aan de andere kant, anders wordt de keuken een halve meter kleiner.

De vragen die ik heb zijn de volgende:

1: Zijn er nog grote zaken die ik mis / mogelijk foute keuzes op het gebied van indeling?
2: Heeft iemand ervaring met de Next125 cube panelen, en enig idee of dat ook op de lange kant zou kunnen of dat dat alleen in een kleinere nis werkt (zoals op de kant van de kraan)?
3: Iemand enig idee in welke kleuren de cube panelen leverbaar zijn, en een indicatie van de kosten?

Heel erg bedankt voor de informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnwG2olJJi9rMX7FK5NvrqIYgnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDwTOheDgmLEtIvPNe7c74Od.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1YEaHS8mcSrVwQmTW6LaO5DGYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAiiFIoIhs8xbdGkFj1x0tby.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
Na wat keukenwinkels bezocht te hebben en een paar tekeningen later zijn wij uiteindelijk op deze opstelling uitgekomen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 59% gewijzigd door Aequitas258 op 09-07-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:37
Aequitas258 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:23:
Na wat keukenwinkels bezocht te hebben en een paar tekeningen later zijn wij uiteindelijk op deze opstelling uitgekomen:

***members only***
Waarom alle apparatuur NEFF en Bora, en dan een AEG vaatwasser? Als je daar in dit topic op zoekt zul je er een aantal niet al te fijne ervaringen mee vinden. Zou je dan ook aanraden die ook NEFF te doen, of anders Siemens/Bosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
lizard87 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Waarom alle apparatuur NEFF en Bora, en dan een AEG vaatwasser? Als je daar in dit topic op zoekt zul je er een aantal niet al te fijne ervaringen mee vinden. Zou je dan ook aanraden die ook NEFF te doen, of anders Siemens/Bosch
AEG heeft patent op / is volgens mij de enige met het LIFT system dat dit model heeft.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het daarom is.
Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/AEG-ComfortLift-vaatwasser-liftsysteem.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 10-07-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:21
Source90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:32:
[...]

AEG heeft patent op / is volgens mij de enige met het LIFT system dat dit model heeft.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het daarom is.
[Afbeelding]
Dat is wel Nice!

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 20:43
Lijkt mij niet handig, ik vul vaak door elkaar boven en onder tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitas258
lizard87 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:52:
[...]

De keuze voor deze merken combi is omdat NEFF ovens als enige het Slide & Hide systeem hebben, en AEG vaatwassers zoals al eerder gezegd de enige zijn met comfort lift.

Het Slide & Hide systeem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vwwJJGu8pPMg9yfyAjh7YolcVg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gt7zFUpi3U2S7Ync6QYjKLfQ.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Aequitas258 op 10-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:37
Aequitas258 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:05:
[...]

De keuze voor deze merken combi is omdat NEFF ovens als enige het Slide & Hide systeem hebben, en AEG vaatwassers zoals al eerder gezegd de enige zijn met comfort lift.

Het Slide & Hide systeem:

[Afbeelding]
NEFF snap ik helemaal, goed spul. Maar de AEG vaatwasser dus niet, ook niet met dat systeem. Ik heb liever een degelijke vaatwasser die het goed blijft doen dan eentje van een merk waarvan bekend is dat ze onbetrouwbaar zijn. Ook al zit er een handige gimmick in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
syntesia schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:40:
Gaggenau inductie plaat is duurder dan een bora professional. Denkende aan 13k

[...]
Dat klopt niet. De Gaggenau CV492100 kost 4600 euro en de Bora PKAS3FIAB kost 8800 euro.

Gaggenau
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcV3UaRNAZb3W6jNkCHJwB0paCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5iPKxwU0WCZKmArPofOqdrc6.jpg?f=user_large

Bora
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oChqvcnJiDB014weE4QPt8AnMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JtABn3hYA6IByagDwcFooTEt.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 351 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1