Zou jij mij kunnen vertellen waar te vinden is dat AEG vaatwassers onbetrouwbaar zijn? Ik heb zelf even gekeken bij de Consumentenbond (https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser) en wat gegoogled en veel modellen van AEG worden hoger gewaardeerd dan die van NEFF...lizard87 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:37:
[...]
NEFF snap ik helemaal, goed spul. Maar de AEG vaatwasser dus niet, ook niet met dat systeem. Ik heb liever een degelijke vaatwasser die het goed blijft doen dan eentje van een merk waarvan bekend is dat ze onbetrouwbaar zijn. Ook al zit er een handige gimmick in.
@Explanation90 Wat een hoop verschillende front lijnen.. ik zou zoveel mogelijk de kasten op 1 hoogte uitlijnen en niet met rare korte kastjes boven die hoge fronten. Neem dan gewoon 1 grote deur.. erg onrustig .
Veel apparatuur in een, voor mijn gevoel. niet al te grote ruimte gepropt. Ga je die 2 ovens gebruiken ? Kan de vriezer niet ergens anders apart ? Eiland oogt ook krap qua werkruimte. En dat barretje ? Is toch te ondiep om hier fijn aan te kunnen zitten , tijdens koken al helemaal niet, de spetters vliegen om je ogen..
Dit is puur op oog, geen idee van afmetingen oid
@Aequitas258 leuk die lift enzo, maar ik zou toch echt een vaatwasser kiezen van betere kwaliteit,r. De hide and slide van Neff is dan weer wel een gadget die het koken fijn maakt (ik heb hem
)
Veel apparatuur in een, voor mijn gevoel. niet al te grote ruimte gepropt. Ga je die 2 ovens gebruiken ? Kan de vriezer niet ergens anders apart ? Eiland oogt ook krap qua werkruimte. En dat barretje ? Is toch te ondiep om hier fijn aan te kunnen zitten , tijdens koken al helemaal niet, de spetters vliegen om je ogen..
@Aequitas258 leuk die lift enzo, maar ik zou toch echt een vaatwasser kiezen van betere kwaliteit,r. De hide and slide van Neff is dan weer wel een gadget die het koken fijn maakt (ik heb hem
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik ben lid van de CB en heb eens gekeken maar de verschillen zitten in droog resultaat, schoon worden en geluid/energie verbruikAequitas258 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:52:
[...]
Zou jij mij kunnen vertellen waar te vinden is dat AEG vaatwassers onbetrouwbaar zijn? Ik heb zelf even gekeken bij de Consumentenbond (https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser) en wat gegoogled en veel modellen van AEG worden hoger gewaardeerd dan die van NEFF...
ga maar naar de showroom en voel het verschil tussen miele, siemens/bosch/neff, aeg , whirpool..
Verder geeft die lift veelvuldig storingen als ik er eens op google.
Ik denk dat je in ieder merk wel iets vindt .. Ik heb zelf voornamelijk goede ervaringen met siemens en slechte met Miele terwijl een hele grote groep hier Miele als no. 1 heeft.. Kortom.. Het zal vast ook kwestie van mazzel zijn..
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Wij hebben een soortgelijke opstelling, zie mijn vorige posts. Wij hebben de apparatuur naast elkaar, zodat vriezer en koelkast naast elkaar konden. Dan kun je ook twee handvaten plaatsen ipv greeplijsten. Maar daar moet je maar even over nadenken.Explanation90 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:21:
Goedendag ook bij een aantal keukenzaken geweest voor de juiste opstelling, dat is nu gelukt!
Links een grote inb.koelkast en onder de combi links een verhoogde vaatwasser.
nis met keramisch blad doorgetrokken. Rechts daarvan een combi met daaronder een kast.
(combis zelfde hoogte als mekaar kon niet ingetekend worden. Naast de combi komt er een grote inb. vriezer. Ik zit nog erg te twijfelen over de juiste apparatuur en heb al heel wat gelezen nou lijkt mij de Bora Pura X wel iets met afzuiging door de kruipruimte naar buiten met een buis. De speolbak word Gun metal.
Jullie nog tips adviezen wat betreft bijpassende appatuur en qua opstelling. Ik twijfel tussen AEG, Siemens en Etna. (evt. Bora kookplaat).
Groetjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik mooie lijnen belangrijk en dan is twee ovens op niet gelijke hoogte echt een dooddoener.
@Explanation90 ik ben het eens met @mevrouwKees_1 , ga goed na hoeveel effectieve werkruimte (in centimeters) je straks hebt (eventueel in vergelijking met je huidige opstelling en je ervaring hierin). Het deel tussen je kasten wordt ook al deels ingenomen door een koffiemachine (lijkt mij)?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dan had je hem ook moeten vergelijken met een bora pure, je hebt nu de duurste bora gekozen. Ga je voor zoiets gelijks dan kom je bij gaggenau uit bij hun vario serie. Daar betaal je per unit en per motor.
HitDyl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:52:
[...]
Dat klopt niet. De Gaggenau CV492100 kost 4600 euro en de Bora PKAS3FIAB kost 8800 euro.
Gaggenau
[Afbeelding]
Bora
[Afbeelding]
Dat komt omdat waar jij op reageerde om een kookplaat met fysieke draaiknoppen gaat. Dan moet je zowel bij de bora als gaggenau naar de pro lijn gaan. En dan is de gaggenau goedkoper.syntesia schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:35:
Dan had je hem ook moeten vergelijken met een bora pure, je hebt nu de duurste bora gekozen. Ga je voor zoiets gelijks dan kom je bij gaggenau uit bij hun vario serie. Daar betaal je per unit en per motor.
[...]
Hallo,
Vandaag hebben we een eerste offerte ontvangen voor een keuken in ons nieuwbouwhuis. Dit was bij Grando. We gaan komende weken nog een aantal andere zaken bezoeken om een indicatie te krijgen van de prijzen.
De keuken zou zo uit moeten zien:
:strip_exif()/f/image/tZKTOaHiIbn6KDkrpwIskHvu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het keukenblad is 3 meter breed.
Apparatuur:
- Siemens IQ100 koel/vries combi met fresh(0 graden) lade. KI86VNFF0
- Siemens IQ300 vaatwasser SN63HX36TN
- Siemens IQ700 combi oven 45cm CM836GNB6
- Siemens IQ700 oven 45cm CB875G0B2
- Bora PURU
- Reginox en Caressie rvs kran en wasbak
Prijs: €9000,-
Aanrechtblad: Lion Stone composiet.
Prijs: €3000,-
Meubels: Hacker serie 4000 concept 130
Prijs: €8000,-
Inclusief arbeid komt het op ongeveer €22k uit.
Ik heb zelf geprobeerd om online te zoeken naar de prijzen voor apparatuur, maar dat was knap lastig.
In de offerte waren de ovens ongeveer 1600 euro per stuk. Ik zie op de site van siemens dat ze ongeveer 2000 en 1600 euro kosten. Ik las hier ergens op de forum dat ongeveer 40% korting op adviesprijs realistisch is. Dan gaan we dus al richting de 1200 en 1000 euro?
Hebben jullie advies over de opstelling en hoeveel rek zit denken jullie in die prijs?
Vandaag hebben we een eerste offerte ontvangen voor een keuken in ons nieuwbouwhuis. Dit was bij Grando. We gaan komende weken nog een aantal andere zaken bezoeken om een indicatie te krijgen van de prijzen.
:strip_exif()/f/image/tZKTOaHiIbn6KDkrpwIskHvu.jpg?f=fotoalbum_large)
Apparatuur:
- Bora PURU
Ik heb zelf geprobeerd om online te zoeken naar de prijzen voor apparatuur, maar dat was knap lastig.
In de offerte waren de ovens ongeveer 1600 euro per stuk. Ik zie op de site van siemens dat ze ongeveer 2000 en 1600 euro kosten. Ik las hier ergens op de forum dat ongeveer 40% korting op adviesprijs realistisch is. Dan gaan we dus al richting de 1200 en 1000 euro?
Hebben jullie advies over de opstelling en hoeveel rek zit denken jullie in die prijs?
[ Voor 9% gewijzigd door ObiTewodros op 10-07-2022 22:02 ]
Ik werd getriggerd door dit bericht dus ben even gaan zoeken door het forum. Ik kom helemaal niet zoveel alarmerende berichten tegen over AEG.lizard87 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:37:
[...]
NEFF snap ik helemaal, goed spul. Maar de AEG vaatwasser dus niet, ook niet met dat systeem. Ik heb liever een degelijke vaatwasser die het goed blijft doen dan eentje van een merk waarvan bekend is dat ze onbetrouwbaar zijn. Ook al zit er een handige gimmick in.
Wij hebben alles van AEG, ook de vaatwasser .
Hiervoor ook een AEG van een ouder type, die heeft 5 jaar dienst gedaan en draait nu nog op de zaak.
Onze nieuwe vaatwasser werkte na een maand het touch paneel niet meer lekker.
Binnen een week stond er een monteur. Ik had rechtstreeks contact met AEG service. Monteur was goed geïnstrueerd en had het juiste onderdeel bij zich. Na 30 min was hij weer weg en alles werkt prima.
Heb 5 jaar garantie en de eerste ervaring is dat ze (als er iets is) het snel en netjes oplossen.
Alle andere apparatuur geen problemen mee.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Als ik een Hacker System 130 met eiland van 120x310, 5-pits novy plaat, grote novy afzuigkap en een 6 koloms keukenwand met full size kk en vriezer en 2 ovens kan krijgen voor 23.500, dan is jouw offerte veel te duur lijkt me. 17.500 komt eerst. Je hebt ook geen dure apparatuur meen ik (100/300 serie)ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:59:
Hallo,
[Afbeelding]
Apparatuur:
- Siemens IQ100 koel/vries combi met fresh(0 graden) lade.
- Siemens IQ300 vaatwasser
- Siemens IQ700 combi oven 45cm
- Siemens IQ700 oven 45cm
- Bora PURU
Heb je typenummer van die apparatuur?ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:59:
Hallo,
[Afbeelding]
Apparatuur:
- Bora PURU
Hij lijkt een beetje op de mijne(niet qua vorm, maar qua afmetingen / apperatuur. Jij een extra oven, ik een quooker. Onze offerte was 23,5k was voor next125, verkoper gaf aan als ik voor een "normale" lijn zou gaan het ongeveer 2500/3000 euro goedkoper zou worden.ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:59:
Hallo,
[Afbeelding]
Apparatuur:
- Bora PURU
Dus denk dat je nog iets van 2/3k speling hebt.
Koelkast: KI86VNFF0
Vaatwasser: SN63HX36TN
Combioven: CM836GNB6
Oven: CB875G0B2
Ik zal het ook even in mijn post plaatsen.
Wat ik gedaan heb is gewoon het typenummer lijstje van de keukenboer gestuurd naar zowel keukenloods als 123apparatuur. Zelfs als het gewenste apparaat niet op de site staat dan nog kunnen ze het vaak wel leveren (zoals de bora die officieel niet door webwinkels verkocht mag worden). Overigens scheelt het tussen de ene web winkel en de andere vaak maar 5 euro afhankelijk van het apparaat. Ook waren beiden zeker 10-20% goedkoper dan de keukenboeren die wij bezocht hebben.ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:01:
[...]
Wel even goed opletten met de typenummers want bijvoorbeeld bij NEFF scheelt het maar 1 of 2 nummers/cijfers of je een rvs frontje of antraciet frontje krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door Aequitas258 op 10-07-2022 22:05 ]
De ovens zijn wel 700 serie. Volgens mij zat zat er ook allemaal wifi op die dingen. Maar is dat standaard of betaal je daar extra voor vraag ik mij af.macfocus schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:25:
[...]
Als ik een Hacker System 130 met eiland van 120x310, 5-pits novy plaat, grote novy afzuigkap en een 6 koloms keukenwand met full size kk en vriezer en 2 ovens kan krijgen voor 23.500, dan is jouw offerte veel te duur lijkt me. 17.500 komt eerst. Je hebt ook geen dure apparatuur meen ik (100/300 serie)
Ik heb aanstaande week een afspraak staan bij keukenloods voor een offerte. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik zag inderdaad ook dat je je offerte kan uploaden en keukenloods, ze zouden dan aangeven of je teveel betaalt. Maar keukenloods is ook gewoon een keukenzaak met winstoogmerk, ik heb de offerte nu niet geupload omdat het misschien mijn onderhandelpositie zwakker maakt.Aequitas258 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:02:
[...]
Wat ik gedaan heb is gewoon het typenummer lijstje van de keukenboer gestuurd naar zowel keukenloods als 123apparatuur. Zelfs als het gewenste apparaat niet op de site staat dan nog kunnen ze het vaak wel leveren (zoals de bora die officieel niet door webwinkels verkocht mag worden). Overigens scheelt het tussen de ene web winkel en de andere vaak maar 5 euro afhankelijk van het apparaat. Overigens waren beiden zeker 10-20% goedkoper dan de keukenboeren die wij bezocht hebben.
Wel even goed opletten met de typenummers want bijvoorbeeld bij NEFF scheelt het maar 1 of 2 nummers/cijfers of je een rvs frontje of antraciet frontje krijgt.
Keukenloods is erg scherp met zijn prijzen. Wij zijn er ook geweest en had voor ons bezoek al een offerte van hun via de site ontvangen voor alleen de apparatuur. Deze offerte was op een paar euro na de goedkoopste die ik ontvangen heb van circa 4 webwinkels.ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:07:
[...]
Ik heb aanstaande week een afspraak staan bij keukenloods voor een offerte. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik zag inderdaad ook dat je je offerte kan uploaden en keukenloods, ze zouden dan aangeven of je teveel betaalt. Maar keukenloods is ook gewoon een keukenzaak met winstoogmerk, ik heb de offerte nu niet geupload omdat het misschien mijn onderhandelpositie zwakker maakt.
Deze apparatuur offerte heb ik doodleuk meegenomen naar de winkel en op tafel gelegd met de opmerking dat dit offerte formaat hem vast bekend voor komt. Kreeg gelijk te horen dat ze daar nog wel onder konden gaan zitten (en dat deden ze ook), als we uiteraard ook de keuken daar kochten.
Vind het een forse prijs (9k) voor apparatuur. Ben benieuwd waar die vandaan komt. Gaat daar nog korting af wat ik even gemist heb, of is dat echt de prijs die op de offerte staat?ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:01:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/TRxggU6zrnQw3YWpLRQmwWDh.png?f=user_large)
Adviesprijs zit op zo'n 6000. Tel zo'n 2500 (aan de hoge kant) voor de Bora Pure uit en een paar honderd voor de wasbak en kraan.. Ik kom niet aan de 9k

In de huidige markt is het een beetje koffiedik kijken wat betreft kortingen. Pre-Covid en Pre-chiptekorten was 40-45% op BSH niet vreemd. Zoals hierboven gezegd; vraag exact dit lijstje op bij Keukenloods en 123apparatuur en je hebt een redelijke indicatie wat je de verkoper kan voorleggen.
Neem wel mee dat de keukenzaak niet de prijs kan matchen van een massa inkoper en er waarschijnlijk iets boven zal zitten. Verschil van zo'n 6,5k en 9k is echter wel wat meer dan iets.
Nice, ik ga dan ook alvast een offerte via de site vragen dan heb ik alvast een indruk voor het apparatuur. Welke locatie heb jij bezocht?Aequitas258 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Keukenloods is erg scherp met zijn prijzen. Wij zijn er ook geweest en had voor ons bezoek al een offerte van hun via de site ontvangen voor alleen de apparatuur. Deze offerte was op een paar euro na de goedkoopste die ik ontvangen heb van circa 4 webwinkels.
Deze apparatuur offerte heb ik doodleuk meegenomen naar de winkel en op tafel gelegd met de opmerking dat dit offerte formaat hem vast bekend voor komt. Kreeg gelijk te horen dat ze daar nog wel onder konden gaan zitten (en dat deden ze ook), als we uiteraard ook de keuken daar kochten.
Heb je het verzoek voor een offerte gestuurd via: https://www.keukenloods.nl/keukens/offerte-check ?
[ Voor 5% gewijzigd door ObiTewodros op 10-07-2022 22:30 ]
Je kan (indien aanwezig) de offerte ook uploaden onder je partners naam. Kalk wat persoonlijke info weg, kies een ander voorkeursfiliaal en kijk wat er uit komt. Kan je gelijk zien of de verkoper in de winkel meer vraagt of gelijk hierop gaat zitten.ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:07:
[...]
Ik heb aanstaande week een afspraak staan bij keukenloods voor een offerte. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik zag inderdaad ook dat je je offerte kan uploaden en keukenloods, ze zouden dan aangeven of je teveel betaalt. Maar keukenloods is ook gewoon een keukenzaak met winstoogmerk, ik heb de offerte nu niet geupload omdat het misschien mijn onderhandelpositie zwakker maakt.
Of neem een pseudoniem op je vorige adres of adres ouders ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 10-07-2022 22:18 ]
Dat is een goede tipSource90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:17:
[...]
Je kan (indien aanwezig) de offerte ook uploaden onder je partners naam. Kalk wat persoonlijke info weg, kies een ander voorkeursfiliaal en kijk wat er uit komt. Kan je gelijk zien of de verkoper in de winkel meer vraagt of gelijk hierop gaat zitten.
Of neem een pseudoniem op je vorige adres of adres ouders ofzo.
@ObiTewodros Bij mijn NEFF apparatuur stonden geen prijzen alleen een knop om een bericht te sturen, en die dus gebruikt. Uiteindelijk loopt het gewoon via info@keukenloods.nl . Kun je dus gewoon heen mailen zonder gedoe over adres of wat dan ook.
Wij zijn in Utrecht geweest zie ook mijn ervaring eerder in dit topic.
Wij zijn in Utrecht geweest zie ook mijn ervaring eerder in dit topic.
We zijn nu aan het denken over een inductie kookplaat met afzuiging en zatten eerst aan recirculatie te denken. Maar nu las en hoorde ik dat naar buiten blazen eigenlijk beter is en als ik het volgende artikel https://geldsnor.nl/recir...ken-warmteverlies-kosten/ mag geloven en naar mijn situatie en huidige gasprijzen omreken zou ik aan warmteverlies zo 45-50 euro kwijt zin.
Nu zit ik nog met een paar vragen :
Nu zit ik nog met een paar vragen :
- Zijn de aannames en de berekening in dat artikel ongeveer correct
- Klopt het dat een Bora de lucht niet uit een hoog rooster kan blazen (in ons geval 1 meter opzij, bocht om en 2.4 meter naar de muur en dan 2.4 meter ophoog)
- Is het waar dat het uit blazen van de lucht in de kastjes, na verloop van een aantal jaar luchtjes in de kastjes zou geven?
- Weet iemand het verschil in effectiviteit in de afzuiging van een Borra Pure X en een miele KMDA
7476? Heb met beide gespeeld en vond de miel in gebruikt iets fijner, de bora mooier, maar denk dat ze beide goed koken
Shuttle st20g5
Op basis van ervaringen van mensen in het topic, oa keukenverkopers. Barry is daar een van (link en link). In jaren het topic lezen komt het op meer plaatsen terug. Daarnaast mensen die ik ken die dezelfde euvels herkennen bij hun vaatwasser van AEG. De rest van hun apparatuur is prima, maar ik heb teveel gekke dingen gehoord over hun vaatwassers, zowel persoonlijk als hier op het forum. Vandaar mijn noot tot voorzichtigheid
Dank je voor de infoSource90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Vind het een forse prijs (9k) voor apparatuur. Ben benieuwd waar die vandaan komt. Gaat daar nog korting af wat ik even gemist heb, of is dat echt de prijs die op de offerte staat?
[Afbeelding]
Adviesprijs zit op zo'n 6000. Tel zo'n 2500 (aan de hoge kant) voor de Bora Pure uit en een paar honderd voor de wasbak en kraan.. Ik kom niet aan de 9k![]()
In de huidige markt is het een beetje koffiedik kijken wat betreft kortingen. Pre-Covid en Pre-chiptekorten was 40-45% op BSH niet vreemd. Zoals hierboven gezegd; vraag exact dit lijstje op bij Keukenloods en 123apparatuur en je hebt een redelijke indicatie wat je de verkoper kan voorleggen.
Neem wel mee dat de keukenzaak niet de prijs kan matchen van een massa inkoper en er waarschijnlijk iets boven zal zitten. Verschil van zo'n 6,5k en 9k is echter wel wat meer dan iets.
Volgens de verkoper konden ze nog wel een 'mooie' prijs van maken, maar dan moet ik wel de keuken bij ze kopen. Beetje vreemd want mijn keuze om de keuken te bij ze te kopen hangt natuurlijk af van hoeveel het gaat kosten.
Maar ik was gisteren na 4 uur over keukens praten niet helemaal helder dus misschien heb ik het verkeerd begrepen. Ik ga ze bellen om dit te vragen.
Wij zijn ons nog aan het orienteren voor een keuken. We gaan verbouwen, en op de tekeningen van de architct is even een keuken ingetekend. (we hebben de indicatiematen)
Het zal iets van 410 worden bij 240. We denken dan aan een recht stuk van 350, dan een doorlopend blad voor bijv koffiemachine, of wat olijfolie, peper/zout. Dan daar wel een bovenkast, en dan 3 hogekasten (grote vriezer, grote koelkast, oven, wat opberg.
Hoe dan ook: Omdat we een open keuken krijgen/kiezen adviseert de architect een afzuigkap met een BUITENmotor. Zodat je hem binnen amper hoort. Echter gewoon bij een informeel gesprek bij 2 zaken, hebben ze hier geen ervaring mee. Is dit echt zo bijzonder voor particulieren?
Het zal iets van 410 worden bij 240. We denken dan aan een recht stuk van 350, dan een doorlopend blad voor bijv koffiemachine, of wat olijfolie, peper/zout. Dan daar wel een bovenkast, en dan 3 hogekasten (grote vriezer, grote koelkast, oven, wat opberg.
Hoe dan ook: Omdat we een open keuken krijgen/kiezen adviseert de architect een afzuigkap met een BUITENmotor. Zodat je hem binnen amper hoort. Echter gewoon bij een informeel gesprek bij 2 zaken, hebben ze hier geen ervaring mee. Is dit echt zo bijzonder voor particulieren?
Oke, dankje!lizard87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:58:
[...]
[...]
Op basis van ervaringen van mensen in het topic, oa keukenverkopers. Barry is daar een van (link en link). In jaren het topic lezen komt het op meer plaatsen terug. Daarnaast mensen die ik ken die dezelfde euvels herkennen bij hun vaatwasser van AEG. De rest van hun apparatuur is prima, maar ik heb teveel gekke dingen gehoord over hun vaatwassers, zowel persoonlijk als hier op het forum. Vandaar mijn noot tot voorzichtigheid
Als dit het is dan wordt ik daar niet direct erg ongerust van.
Mijn ervaring is prima. Al kan het vast nog beter met een ander merk.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
5 jaar verder na een nieuwe keuken van het merk Kastle.
Beschadiging in frontje. Keukenboer gebeld. Onze kleur is uit het assortiment... echt een WTF gevoel is dit. We dachten dat we gewoon standaard iets wits hadden (blijkt het iets van icy white te zijn)
Iemand hier ervaringen mee en hoe op te lossen, Ik kan ook niet een paneel/deur vervangen door een andere kleur, dat ga je denk ik zien. Dus moet ik het hele blok vervangen. Schilderen vind ik geen optie.
Loopt ook via de verzekering dus ook geen idee wat die gaan zeggen wat ik moet doen....
Beschadiging in frontje. Keukenboer gebeld. Onze kleur is uit het assortiment... echt een WTF gevoel is dit. We dachten dat we gewoon standaard iets wits hadden (blijkt het iets van icy white te zijn)
Iemand hier ervaringen mee en hoe op te lossen, Ik kan ook niet een paneel/deur vervangen door een andere kleur, dat ga je denk ik zien. Dus moet ik het hele blok vervangen. Schilderen vind ik geen optie.
Loopt ook via de verzekering dus ook geen idee wat die gaan zeggen wat ik moet doen....
@mevrouwKees_1mevrouwKees_1 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:59:
@Explanation90 Wat een hoop verschillende front lijnen.. ik zou zoveel mogelijk de kasten op 1 hoogte uitlijnen en niet met rare korte kastjes boven die hoge fronten. Neem dan gewoon 1 grote deur.. erg onrustig .
@Aequitas258 leuk die lift enzo, maar ik zou toch echt een vaatwasser kiezen van betere kwaliteit,r. De hide and slide van Neff is dan weer wel een gadget die het koken fijn maakt (ik heb hem)
Ik ben met je eens dat de hoge kasten van de koelkast en vriezer beter in 1 geheel uitgelijnd kunnen worden
Allicht praktischer om de grote vriezer en koelkast rechts naast elkaar te zetten. en de 2 combis waarbij 1 met verhoogde vaatwasser naast elkaar op 1 lijn. ( combiovens worden zeker gebruikt). Over de spetters die om je oren vliegen is het denk ik beter om de bar aan de spoel zijde te maken.
De Nis is 120 breed.
Bedankt voor het advies.
Ben benieuwd wat de verzekering er van zegt. Kans is aanwezig dat ze het willen afkopen. Krijg jij penny's on the dollar zonder nieuwe deurtjes/frontjes.bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:50:
Er zijn ook speciaalzaken die keukenkastjes verven, je zou kunnen informeren wat het kost om 2 deurtjes langs te brengen en dat ze het beschadigde exemplaar matchen in nieuwe kleur aan het andere exemplaar.
Ik ben het helemaal met je eens ziet er keurig uit, enkel hebben wij greeploos bedankt voor het advies.Shwan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Wij hebben een soortgelijke opstelling, zie mijn vorige posts. Wij hebben de apparatuur naast elkaar, zodat vriezer en koelkast naast elkaar konden. Dan kun je ook twee handvaten plaatsen ipv greeplijsten. Maar daar moet je maar even over nadenken.
Persoonlijk vind ik mooie lijnen belangrijk en dan is twee ovens op niet gelijke hoogte echt een dooddoener.
Ik drop hier even een mooi gevormd argument welke ik ooit eens in de prijsonderhandeling heb gebruikt bij een keukenzaak.
Een gesprek begint met het 'budget'.
Je stelt een keuken samen, zonder concessies.
Dan wordt er brekend welke prijs er uit moet komen.
Die is natuurlijk hoger dan jouw budget.
En natuurlijk verteld de verkoper dat er niks meer vanaf kan. En jij zit in jouw hoofd met een bedrag wat je max wilt uitgeven voor de keuken die je net in twee uur tijd hebt samengesteld. Die man heeft intussen 1/3 van z'n werkdag er op zitten en wil zeker zijn percentage hebben. En jij wilt geen eikel zijn die gewoon 'koud' om meer korting vraagt als een veredelde bedelaar.
Dan doet de verkoper natuurlijk nog een voorstel om er wel andere apparatuur in te zetten om de prijs omlaag te doen, of een ander/goedkoper blad te kiezen. (Hierdoor krijg jij minder voor jouw geld, en de verkoper kan zijn marges aanhouden, terwijl hij doet alsof hij jou aan het helpen is).
Mijn reactie, welke behoorlijk effectief was toen:
"Ik/Wij hebben zoals je weet een bepaald bedrag om een keuken te kopen, ik kan nu wel aanpassingen doen op de keuken welke wij nu hebben samengesteld maar dan kijk ik de komende 15 jaar naar een keuken welke toch niet geheel mijn voorkeur heeft, waarin ik mij erger aan zaken die ik nu heb laten vallen, welke ik juist zo leuk vind aan een keuken.
Ik vertrouw er op dat ik nu al jullie beste opties heb gezien, dan moet ik kijken of ik elders een keuken kan samenstellen, ondanks dat ik wel verliefd ben op deze, welke misschien dan maar wat anders wordt maar ook aan mijn wensen voldoet en ook binnen mijn budget valt. Helaas, het kost weer een middag maar dat moet dan maar, want voor ons/mij is dit een heel belangrijke keuze in ons huis en kan niet naar huis met iets waar ik maar half achter sta."
* vervolgens trek je nog een beetje een sip gezicht
Kon er zo maar toch nog eens een substantieel bedrag van af.
In dezelfde periode gingen kennissen van ons naar dezelfde franchise elders, kopen daar praktisch dezelfde keuken als wij hadden, wisten we zelf ook niet, en betaalde er een dikke 30% meer voor.
En natuurlijk verteld de verkoper dat er niks meer vanaf kan. En jij zit in jouw hoofd met een bedrag wat je max wilt uitgeven voor de keuken die je net in twee uur tijd hebt samengesteld. Die man heeft intussen 1/3 van z'n werkdag er op zitten en wil zeker zijn percentage hebben. En jij wilt geen eikel zijn die gewoon 'koud' om meer korting vraagt als een veredelde bedelaar.
Dan doet de verkoper natuurlijk nog een voorstel om er wel andere apparatuur in te zetten om de prijs omlaag te doen, of een ander/goedkoper blad te kiezen. (Hierdoor krijg jij minder voor jouw geld, en de verkoper kan zijn marges aanhouden, terwijl hij doet alsof hij jou aan het helpen is).
"Ik/Wij hebben zoals je weet een bepaald bedrag om een keuken te kopen, ik kan nu wel aanpassingen doen op de keuken welke wij nu hebben samengesteld maar dan kijk ik de komende 15 jaar naar een keuken welke toch niet geheel mijn voorkeur heeft, waarin ik mij erger aan zaken die ik nu heb laten vallen, welke ik juist zo leuk vind aan een keuken.
Ik vertrouw er op dat ik nu al jullie beste opties heb gezien, dan moet ik kijken of ik elders een keuken kan samenstellen, ondanks dat ik wel verliefd ben op deze, welke misschien dan maar wat anders wordt maar ook aan mijn wensen voldoet en ook binnen mijn budget valt. Helaas, het kost weer een middag maar dat moet dan maar, want voor ons/mij is dit een heel belangrijke keuze in ons huis en kan niet naar huis met iets waar ik maar half achter sta."
In dezelfde periode gingen kennissen van ons naar dezelfde franchise elders, kopen daar praktisch dezelfde keuken als wij hadden, wisten we zelf ook niet, en betaalde er een dikke 30% meer voor.
T lastige is dat je van een hoop zaken de marge niet weet, en dat op de apparatuur na, het lastig vergelijken is.BenVenNL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:33:
Ik drop hier even een mooi gevormd argument welke ik ooit eens in de prijsonderhandeling heb gebruikt bij een keukenzaak.
verzekering technisch ben ik er ook bang voorSource90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Ben benieuwd wat de verzekering er van zegt. Kan is aanwezig dat ze het willen afkopen. Krijg jij penny's on the dollar zonder nieuwe deurtjes/frontjes.
Er zijn ook speciaalzaken die keukenkastjes verven, je zou kunnen informeren wat het kost om 2 deurtjes langs te brengen en dat ze het beschadigde exemplaar matchen in nieuwe kleur aan het andere exemplaar.
Wat biedt leverancier jou als oplossing? Zit er nog garantie op je keuken, bijvoorbeeld?bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:50:
En hoewel niet meer leverbaar, kan leverancier vast wel de kleurcode voor je achterhalen? Daarmee zou je een nieuw frontje, of de hele rij opnieuw kunnen laten spuiten. Mogelijk hoeft niet je hele keuken; mocht je een L-opstelling hebben dan heb je door lichtinval al een subtiel verschil in kleur bij kastjes die er bijvoorbeeld haaks op staan, waardoor een kleur wit die er net tegenaan zit, niet opvalt.
Verder kun je er ook creatief naar kijken. Misschien is het juist wél om dit en een ander frontje in een contrasterende kleur of materiaal (metallic, hout, hoogglans) uit te voeren.
De leverancier bied als oplossing om even naar de zaak te komen met een keukendeur en dan te kijken wat erbij past.Toke_gt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:26:
[...]
Wat biedt leverancier jou als oplossing? Zit er nog garantie op je keuken, bijvoorbeeld?
En hoewel niet meer leverbaar, kan leverancier vast wel de kleurcode voor je achterhalen? Daarmee zou je een nieuw frontje, of de hele rij opnieuw kunnen laten spuiten. Mogelijk hoeft niet je hele keuken; mocht je een L-opstelling hebben dan heb je door lichtinval al een subtiel verschil in kleur bij kastjes die er bijvoorbeeld haaks op staan, waardoor een kleur wit die er net tegenaan zit, niet opvalt.
Verder kun je er ook creatief naar kijken. Misschien is het juist wél om dit en een ander frontje in een contrasterende kleur of materiaal (metallic, hout, hoogglans) uit te voeren.
Garantie is niet aan orde, want schade hebben we zelf veroorzaakt helaas....
Over de creativiteit hebben we inderdaad ook nagedacht nu, misschien inderdaad ter contrast een ander kleur voor het eiland (daar zitten deze panelen op). mooiste zou dan zijn om ook de zijkanten in dezelfde kleur te doen, maar goed ik heb ook niet een berg met geld liggen, en ga er niet vanuit dat de verzekering veel gaat dekken.
Ay, dat is jammer. Ik vroeg me mbt garantie meer af wat een keukenleverancier zou doen als dit op een of andere manier wel binnen garantie zou vallen. Dan zou je parallel daaraan misschien op een oplossing komen.bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:34:
[...]
De leverancier bied als oplossing om even naar de zaak te komen met een keukendeur en dan te kijken wat erbij past.
Garantie is niet aan orde, want schade hebben we zelf veroorzaakt helaas....
Als het alleen om frontjes bij een eiland gaat, zou ik of die frontjes allemaal laten spuiten/vervangen in een vergelijkbare kleur, of een of meer frontjes voorzien van een contrasterende kleur. Hoe is die kant van het eiland samengesteld? Heb je een foto ter inspiratie?Over de creativiteit hebben we inderdaad ook nagedacht nu, misschien inderdaad ter contrast een ander kleur voor het eiland (daar zitten deze panelen op). mooiste zou dan zijn om ook de zijkanten in dezelfde kleur te doen, maar goed ik heb ook niet een berg met geld liggen, en ga er niet vanuit dat de verzekering veel gaat dekken.
Geen oordeel over de mogelijk foute keuzes qua indeling, maar wel mogelijk qua kleur. Heb je voldoende daglicht/zonlicht in je keuken? Met deze kleur word je keukenruimte echt wel donker als daar weinig natuurlijk licht in komt (stand van de zon afhankelijk is).oinkoink12 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:32:
[...]
De vragen die ik heb zijn de volgende:
1: Zijn er nog grote zaken die ik mis / mogelijk foute keuzes op het gebied van indeling?
2: Heeft iemand ervaring met de Next125 cube panelen, en enig idee of dat ook op de lange kant zou kunnen of dat dat alleen in een kleinere nis werkt (zoals op de kant van de kraan)?
3: Iemand enig idee in welke kleuren de cube panelen leverbaar zijn, en een indicatie van de kosten?
Er zit nog een 2de deur naast onder de gootsteen, je ziet de beschadiging vlek goed zitten ondanks dat het op foto minder tot zijn recht komt...front naast de 2 lades.Toke_gt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:40:
[...]
Ay, dat is jammer. Ik vroeg me mbt garantie meer af wat een keukenleverancier zou doen als dit op een of andere manier wel binnen garantie zou vallen. Dan zou je parallel daaraan misschien op een oplossing komen.
[...]
Als het alleen om frontjes bij een eiland gaat, zou ik of die frontjes allemaal laten spuiten/vervangen in een vergelijkbare kleur, of een of meer frontjes voorzien van een contrasterende kleur. Hoe is die kant van het eiland samengesteld? Heb je een foto ter inspiratie?
:strip_exif()/f/image/3OejJYDejFom88QapPsgMhQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Thuis hier zitten brainstormen, en een andere kleur als contrast (donker richting zwart, onze wasbak is ook zwart en de kookplaat ook)
[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 11-07-2022 20:13 ]
En is de schade te herstellen, of moet er een nieuw frontje komen?bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:10:
[...]
Er zit nog een 2de deur naast onder de gootsteen, je ziet de beschadiging vlek goed zitten ondanks dat het op foto minder tot zijn recht komt...front naast de 2 lades.
Ik zou neigen naar de drie fronten naast elkaar in een andere kleur, en de lades laten zoals ze zijn. Zwart zou prima kunnen, of een kleur die in je blad terugkomt? Beetje donkere zandkleur?
Gelijk even kastje stellenbvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:10:
[...]
Er zit nog een 2de deur naast onder de gootsteen, je ziet de beschadiging vlek goed zitten ondanks dat het op foto minder tot zijn recht komt...front naast de 2 lades.
[Afbeelding]
Thuis hier zitten brainstormen, en een andere kleur als contrast (donker richting zwart, onze wasbak is ook zwart en de kookplaat ook)
Zou zwart niet heel donker worden met deze vloer? Zoals Toke aangeeft, eens naar het zandkleurige spectrum kijken?
is front van de vaatwasser, is lastig te stellen. Die hele ding blijft me nu al sinds aankoop achtervolgen. vaatwasser is recent stuk gegaan, hebben ze gerepareerd van siemens maar dat frontje was er niet heel recht meer op. Wilde het laten herstellen, maar op een gegeven moment valt het dan niet eens meer op (misschien moet ik die beschadiging ook maar laten zittenSource90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:50:
[...]
Gelijk even kastje stellen![]()
Zou zwart niet heel donker worden met deze vloer? Zoals Toke aangeeft, eens naar het zandkleurige spectrum kijken?
Nieuw frontje, of ik moet het laten spuiten...Toke_gt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:38:
[...]
En is de schade te herstellen, of moet er een nieuw frontje komen?
Ik zou neigen naar de drie fronten naast elkaar in een andere kleur, en de lades laten zoals ze zijn. Zwart zou prima kunnen, of een kleur die in je blad terugkomt? Beetje donkere zandkleur?
ik neig idd naar zwart, betonachtig look of mat, hier nog 2 andere impressie foto's. Onze koelkast is ook zwart namelijk en de zijkanten blijven dan wit
![]() | ![]() |
[ Voor 34% gewijzigd door bvbal79 op 11-07-2022 21:17 ]
Onderstaande is natuurlijk niet te vergelijken met gespoten (lak) kastjes, maar wellicht een overweging waard om te ervaren hoe zwart staat:bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:12:
[...]
Nieuw frontje, of ik moet het laten spuiten...
ik neig idd naar zwart, betonachtig look of mat, hier nog 2 andere impressie foto's. Onze koelkast is ook zwart namelijk en de zijkanten blijven dan wit
[Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.hornbach.nl/s...-2-m/3813732/artikel.html
Koop hier een stuk van 1x2 meter van (6eurie ofzo) en plak dat op de kastjes. Ik denk dat het heel donker gaat worden. Zeker nu de zwarte koelkast ook op de foto staat, in combinatie met de vloer, zwarte ovens en zwarte barkrukken.
Huidige lichte/witte kastjes breken het donkere. Straks wordt het zwart-zwart-zwart+witte zijkant/stolp.
Betonlook (of houtlook als het in de smaak valt) zou denk ik een stuk lichter ogen/beter tot zijn recht komen dan nog meer donker.
[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 11-07-2022 21:32 ]
Hoe verhoudt het verbruik van de bora puru afzuiging tegenover een traditionele afzuigkap die je boven de kookplaat monteert?
Ik heb bij verschillende keukenzaak tegenstrijdige verhalen gehoord. Ene zegt dat de bora afzuiging zuiniger is, ander zegt juist dat het minder zuinig is.
Ik heb bij verschillende keukenzaak tegenstrijdige verhalen gehoord. Ene zegt dat de bora afzuiging zuiniger is, ander zegt juist dat het minder zuinig is.
Voor dat uurtje per dag. Zou me er niet druk om maken.ObiTewodros schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:02:
Hoe verhoudt het verbruik van de bora puru afzuiging tegenover een traditionele afzuigkap die je boven de kookplaat monteert?
Ben je nog geweest? Hoe was je ervaring bij Schaffrath? Aanstaande woensdag heb ik een afspraak staan daar. Had een keuken uitgezocht bij Superkeukens, stond op het punt akkoord te geven maar zag toen een folder van Schaffrath… effe daar praten kan nooit kwaad.Rzaan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:40:
Ik ga volgende week naar Duitsland en dan ga ik ook wat keukenzaken bezoeken in de regio Goch/Kevelaer/Moers.
- KüchenTreff Uedem
- Küchen Schaffrath Kevelaer
- Heinrich Rennings GmbH Kevelaer
- mali Küchen Klaus Rennings GmbH in Kamp-Lintfort
Iemand ervaringen met één van deze zaken?
Of nog een tip van "Daar moet je naar toe!" ?
Klopt, maar maakt de marge nog veel uit als jij dat krijgt wat je wilt voor het bedrag wat jij er voor wilt betalen? Dan is het het toch waard?T lastige is dat je van een hoop zaken de marge niet weet, en dat op de apparatuur na, het lastig vergelijken is.
De ellende is dat de meeste mensen te aardig zijn (incluus mijzelf) om botweg te zeggen 'ik vind het te veel kosten', men wil een argument maar weet inderdaad niet wat de marges zijn. En om maar te zeggen 'dat kan nooit zoveel kosten' ... hij is de specialist jij de klant, de discussie voeren via die weg ga je toch niet winnen.
Maar dan nog wit verkleurd ook met de jaren dus enkel de beschadigde deurtjes vervangen dan zou je kleurverschil gaan zien.bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:50:
Off-topic: laatst mooi filmpje gekeken over vaatwassers op YouTube van Technology Connections. ( YouTube: I messed up. You're using too much detergent. )
Hier was het advies om je zoutreservoir en spoelglans te vullen. Harder water maakt minder goed schoon ivm schoonmaakmiddelen. (Ik gebruik standaard AH vaat reinigingsblokjes)
Ik merk dat sinds ik spoelglans gebruik mijn verbruik per wascycli een stuk lager is. Lijkt mij sterk dat het hier door komt maar zeker merkbaar. Binnenkort een weekje zonder spoelglans en kijken of dit wat doet met verbruik. (Voor de liefhebber, NEFF N70, 0.65kwh op eco 50 graden)
Hier was het advies om je zoutreservoir en spoelglans te vullen. Harder water maakt minder goed schoon ivm schoonmaakmiddelen. (Ik gebruik standaard AH vaat reinigingsblokjes)
Ik merk dat sinds ik spoelglans gebruik mijn verbruik per wascycli een stuk lager is. Lijkt mij sterk dat het hier door komt maar zeker merkbaar. Binnenkort een weekje zonder spoelglans en kijken of dit wat doet met verbruik. (Voor de liefhebber, NEFF N70, 0.65kwh op eco 50 graden)
Mag ik vragen wat bij jou de afmetingen zijn tussen het eiland en de muur links (met de krukken) en tussen het eiland en de kastenwand?bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:12:
[...]
Nieuw frontje, of ik moet het laten spuiten...
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben er naar toe gereden.TWCRay schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:44:
[...]
Ben je nog geweest? Hoe was je ervaring bij Schaffrath? Aanstaande woensdag heb ik een afspraak staan daar. Had een keuken uitgezocht bij Superkeukens, stond op het punt akkoord te geven maar zag toen een folder van Schaffrath… effe daar praten kan nooit kwaad.
Eerste zaak... dicht.
2de zaak ook dicht.
Wilde uit chagrijn bij een bakker een broodje gaan eten en kop koffie drinken. Ook dicht.
Blijkt dat Duitsland een Katholieke feestdag heeft, die niemand anders heeft.
Fronleichnam. Nooit van gehoord terwijl ik toch in het zuiden ben opgegroeid.
Schijnt in het Nederlands Sacramentsdag te heten. Ook nog nooit van gehoord.
Maar om een lang verhaal iets minder lang te maken, Ben dus voor Die Katze Ihre Fotze naar Duitsland gereden.
Ben heel benieuwd naar je ervaring!
Haha, shit! Wel, die feestdag ken ik want dan ben ik ook vrij @Rzaan

Benieuwd naar je ervaringen morgen.TWCRay schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:07:
Haha, shit! Wel, die feestdag ken ik want dan ben ik ook vrij @Rzaan
succes!
zeker... Eiland en kastenmuur is 1 m, bij de koelkast dus iets minderOBL2132 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Mag ik vragen wat bij jou de afmetingen zijn tussen het eiland en de muur links (met de krukken) en tussen het eiland en de kastenwand?
Eiland en muur 80 cm. Die muur is niet meer zo mooi als het was met 2 kleine kinderen
De keukenboer raadde een amerikaanse koelkast af....maar ik ben me toch bij dat ik hem heb. En hij staat echt niet in de weg, en tja we staan ook bijna nooit samen in de keuken.
[ Voor 17% gewijzigd door bvbal79 op 12-07-2022 16:11 ]
Een update hierop:ObiTewodros schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:59:
Hallo,
[Afbeelding]
Apparatuur:
- Bora PURU
De offerte van keukenloods voor dezelfde keuken komt uit op €17K. In de offerte van keukenloods is het vooral het apparatuur dat een stuk goedkoper is.
Verder ben ik nog naar 1 ander keukenzaak geweest en daar nagenoeg zelfde keuken bij elkaar gekozen. Dit zijn de verschillen:
1x siemens combioven van 60 cm in plaats van 2x seiemens studioline ovens van 45 cm. 2 ovens is meer een luxe dan noodzaak, als het 800 euro in de prijs scheelt dan liever 1 oven.
Een siemens koelkast met 0 graden deel ipv een koelkast van siemens zonder 0 graden deel.
pronorm meubels ipv hacker meubels.
Deze keuken met 1 oven minder, een betere koelkast en pronorm meubels ipv hacker kwam uit op iets minder dan €15k.
Wat ik nog mij nog afvraag: Hacker of pronorm zegt mij niet zoveel. Maakt het qua kwaliteit uit? Je zult vast ook binnen een merk verschillende klassen hebben. Hoe kan je als een de meubels uit verschillende offertes vergelijken?
Hacker Classic of Hacker Systemat? De Systemat was bij ons bijv 8% duurder tov Classic.ObiTewodros schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:53:
[...]
Een update hierop:
De offerte van keukenloods voor dezelfde keuken komt uit op €17K. In de offerte van keukenloods is het vooral het apparatuur dat een stuk goedkoper is.
Verder ben ik nog naar 1 ander keukenzaak geweest en daar nagenoeg zelfde keuken bij elkaar gekozen. Dit zijn de verschillen:
1x siemens combioven van 60 cm in plaats van 2x seiemens studioline ovens van 45 cm. 2 ovens is meer een luxe dan noodzaak, als het 800 euro in de prijs scheelt dan liever 1 oven.
Een siemens koelkast met 0 graden deel ipv een koelkast van siemens zonder 0 graden deel.
pronorm meubels ipv hacker meubels.
Deze keuken met 1 oven minder, een betere koelkast en pronorm meubels ipv hacker kwam uit op iets minder dan €15k.
Wat ik nog mij nog afvraag: Hacker of pronorm zegt mij niet zoveel. Maakt het qua kwaliteit uit? Je zult vast ook binnen een merk verschillende klassen hebben. Hoe kan je als een de meubels uit verschillende offertes vergelijken?
Offerte grando: Hacker serie 4000 concpet 130c-nan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:55:
[...]
Hacker Classic of Hacker Systemat? De Systemat was bij ons bijv 8% duurder tov Classic.
Offerte keukenloods: Hacker Concept130 PERSO Perfecr soft
Offerte lokale keukenzaak: A pronorm programma TU
Het zegt mij helemaal niets

Tip:ObiTewodros schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:16:
[...]
Offerte grando: Hacker serie 4000 concpet 130
Offerte keukenloods: Hacker Concept130 PERSO Perfecr soft
Offerte lokale keukenzaak: A pronorm programma TU
Het zegt mij helemaal niets
- Bepaal welke apparatuur en blad je wilt. Trek dat gelijk bij alle drie de keukenzaken.
- Zorg dat je bij Grando en keukenloods bij de Hacker offertes dezelfde fronten kiest (en uiteraard dezelfde opstelling, aantal kasten etc)
- In het geval van de Pronorm offerte zorg dat dit front gelijkwaardig is aan die van Häcker, zodat je niet bijvoorbeeld bij de ene zaak een kunststof front, en bij de andere een lak front toepast.
Dan je voor de tips. De offertes van grando en keukenloods zijn hetzelfde. Ik heb mijn offerte van grando naar keukenloods gestuurd en zij hebben mij een een eigen offerte gestuurd op basis van de offerte van grando.SquareOne schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:21:
[...]
Tip:
- Bepaal welke apparatuur en blad je wilt. Trek dat gelijk bij alle drie de keukenzaken.
- Zorg dat je bij Grando en keukenloods bij de Hacker offertes dezelfde fronten kiest (en uiteraard dezelfde opstelling, aantal kasten etc)
- In het geval van de Pronorm offerte zorg dat dit front gelijkwaardig is aan die van Häcker, zodat je niet bijvoorbeeld bij de ene zaak een kunststof front, en bij de andere een lak front toepast.
De pronorm offerte is bij een andere zaak. Daar heb ik niet voor een merk gekozen. Ik zag daar namelijk helemaal geen hacker fronten staan. Wel een pronorm die qua kleur overeenkomt met de fronten van de vorige twee offertes.
Ik ben het met je eens dat het belangrijk is om te kijken of je gelijkwaardige spullen krijgt, ik vind dat wel lastig. Ik moet mij denk ik even een dagje verdiepen in keukenmeubels.
Verschil in kastwerk tussen hacker en pronorm is niet zo spannend. Het zit ‘m meer in keuzes die je maakt t.a.v luxere lades etc.ObiTewodros schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:43:
[...]
Dan je voor de tips. De offertes van grando en keukenloods zijn hetzelfde. Ik heb mijn offerte van grando naar keukenloods gestuurd en zij hebben mij een een eigen offerte gestuurd op basis van de offerte van grando.
De pronorm offerte is bij een andere zaak. Daar heb ik niet voor een merk gekozen. Ik zag daar namelijk helemaal geen hacker fronten staan. Wel een pronorm die qua kleur overeenkomt met de fronten van de vorige twee offertes.
Ik ben het met je eens dat het belangrijk is om te kijken of je gelijkwaardige spullen krijgt, ik vind dat wel lastig. Ik moet mij denk ik even een dagje verdiepen in keukenmeubels.
Iemand nog suggesties voor goede keukenzaken in omgeving Alkmaar-HHW-Heemskerk
Ik zag dat er best wat Nobilia verkocht wordt via keukenstudio Heemskerk (heeft ook Junker). Begreep van het openingstopic dat dat dan waarscijnlijk een 'blok' verkoper is van dat merk.
Verder toevallig even naar binnen gelopen bij een (op het oog) dure zaak die Neola verkoopt. Veel design spullen. Maar wij willen vooral een robuuste keuken. Weinig franjes, maar eentje die gewoon lang meegaat. We hadden zelf een Tristar keuken. Die viel na 5 jaar al uit elkaar. Okee overdreven, maar de aparatuur, en de eerste FOLIE deurtjes die al los lieten. Diezelfde kleur werd niet meer gemaakt. Dus gelukkig een bedrijf die repraties uitvoert had nog wel zo'n zelfde kleur. Maar elk jaar stond ik daar wel met een ander deurtje. TEvens was het blad (HPL) niet goed afgekit bij de spoelbak, waardoor het blad bladert etc.
Dus we hoeven geen gekke fratsen/mega nieuw design. Maar een gewoon stevige goede keuken, met goede duurzame aparatuur.
Ik zag dat er best wat Nobilia verkocht wordt via keukenstudio Heemskerk (heeft ook Junker). Begreep van het openingstopic dat dat dan waarscijnlijk een 'blok' verkoper is van dat merk.
Verder toevallig even naar binnen gelopen bij een (op het oog) dure zaak die Neola verkoopt. Veel design spullen. Maar wij willen vooral een robuuste keuken. Weinig franjes, maar eentje die gewoon lang meegaat. We hadden zelf een Tristar keuken. Die viel na 5 jaar al uit elkaar. Okee overdreven, maar de aparatuur, en de eerste FOLIE deurtjes die al los lieten. Diezelfde kleur werd niet meer gemaakt. Dus gelukkig een bedrijf die repraties uitvoert had nog wel zo'n zelfde kleur. Maar elk jaar stond ik daar wel met een ander deurtje. TEvens was het blad (HPL) niet goed afgekit bij de spoelbak, waardoor het blad bladert etc.
Dus we hoeven geen gekke fratsen/mega nieuw design. Maar een gewoon stevige goede keuken, met goede duurzame aparatuur.
Ah oké. Bedankt voor je reactie!bvbal79 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:10:
[...]
zeker... Eiland en kastenmuur is 1 m, bij de koelkast dus iets minder
Eiland en muur 80 cm. Die muur is niet meer zo mooi als het was met 2 kleine kinderen
De keukenboer raadde een amerikaanse koelkast af....maar ik ben me toch bij dat ik hem heb. En hij staat echt niet in de weg, en tja we staan ook bijna nooit samen in de keuken.
In oktober wordt hier de keuken geplaatst. Ook eiland met hoge kasten. Afstand tussen eiland muur 95 cm en eiland kastenwand 100cm. Waren even benieuwd of dit niet te krap zal worden. Maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat het opzich prima is?
jazeker, wij ervaren het als prima. Muur is wel niet meer overal dezelfde kleurOBL2132 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:00:
[...]
Ah oké. Bedankt voor je reactie!
In oktober wordt hier de keuken geplaatst. Ook eiland met hoge kasten. Afstand tussen eiland muur 95 cm en eiland kastenwand 100cm. Waren even benieuwd of dit niet te krap zal worden. Maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat het opzich prima is?
Na de opstelling heb ik mij nu wat georiënteerd op apparatuur. Vriend wil het liefst Siemens. Ik merk dat ik vrij makkelijk voor alle mooie woorden in de brochures val, dus het zijn vaak de meer prijzige varianten geworden. Hoewel er budget voor is, wil ik toch kijken of er nog alternatieven (ook van andere merken) zijn die ik over het hoofd zie terwijl ze kwalitatief beter zijn of prijstechnisch net wat interessanter..
Het lijstje is vooralsnog:
Combi magnetron Siemens CM836GNB6
Combi stoomoven Siemens CS858GRB7
Kookplaat Siemens EX977KXX5E
Afzuiging Siemens LC91BUV55
Koelkast Siemens KI81RSDE0
Vaatwasser Siemens SX87Y801BE
Quooker Quooker Pro3 fusion round rvs
Voor ons is een grote kookplaat (90cm) met flexibiliteit zeer belangrijk en een vaatwasser die ruim is en plastic goed droogt (of zichzelf open gooit zodat het droogt). Overige apparaten zijn wat meer uitgezocht op ofwel energieklasse, ofwel functionaliteiten die mooi klinken (maar of je het mist als je het niet hebt, is altijd de vraag).
Meningen over deze apparaten? Of alternatieven die ik zeker even moet bekijken?
Voor ons is een grote kookplaat (90cm) met flexibiliteit zeer belangrijk en een vaatwasser die ruim is en plastic goed droogt (of zichzelf open gooit zodat het droogt). Overige apparaten zijn wat meer uitgezocht op ofwel energieklasse, ofwel functionaliteiten die mooi klinken (maar of je het mist als je het niet hebt, is altijd de vraag).
Sinds je al 4 apparaten hebt voor de 5 jaar garantie, zou je kunnen kijken voor een Liebherr koelkast (gelijk 7 jaar garantie). Is in mijn ogen toch wel één van de beste merken voor de reguliere consumentenmarkt.PhilDunphy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:15:
Na de opstelling heb ik mij nu wat georiënteerd op apparatuur. Vriend wil het liefst Siemens. Ik merk dat ik vrij makkelijk voor alle mooie woorden in de brochures val, dus het zijn vaak de meer prijzige varianten geworden. Hoewel er budget voor is, wil ik toch kijken of er nog alternatieven (ook van andere merken) zijn die ik over het hoofd zie terwijl ze kwalitatief beter zijn of prijstechnisch net wat interessanter..
Sinds de KI81RSDE0 enkel koelkast is, komt er een vriezer in de bijkeuken/berging of iets dergelijks?
Met name de wat luxere materialen (glas en aluminium i.p.v. plastic), lager verbruik, LED strip in de gehele zijwand i.p.v. lampje bovenin en de Biofresh lades op telescoop rails (vanaf de 5050) vond ik zelf wel noemenswaardige toevoegingen waardoor wij voor dit model zijn gegaan i.p.v. hetzelfde merk als de overige apparatuur.
Bedankt. Ik heb inderdaad een vriezer in de garage staan. We hebben voor de keuken een krappe ruimte dus omwille van alles wat ik al in de keuken wil, moet ik ook dingen opofferen. In dit geval de extra vriezer in de keuken. Ik twijfel nog wel over alleen een koelkast of nog zo'n mini vriesvak erin. Een grote koelkast lijkt me wel heel fijn, want met vijf personen waarvan er nog 3 puber moeten worden, kom ik nu vaak ruimte te kort.Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:08:
[...]
Sinds je al 4 apparaten hebt voor de 5 jaar garantie, zou je kunnen kijken voor een Liebherr koelkast (gelijk 7 jaar garantie). Is in mijn ogen toch wel één van de beste merken voor de reguliere consumentenmarkt.
Sinds de KI81RSDE0 enkel koelkast is, komt er een vriezer in de bijkeuken/berging of iets dergelijks?
Met name de wat luxere materialen (glas en aluminium i.p.v. plastic), lager verbruik, LED strip in de gehele zijwand i.p.v. lampje bovenin en de Biofresh lades op telescoop rails (vanaf de 5050) vond ik zelf wel noemenswaardige toevoegingen waardoor wij voor dit model zijn gegaan i.p.v. hetzelfde merk als de overige apparatuur.
Ik ga eens naar Liebherr kijken. Het lagere verbruik en de gebruiksvriendelijkheid spreekt me zeker aan.
Zo'n vriesvak neemt onevenredig veel ruimte in beslag zonder het te bieden. Ik zou absoluut aanraden te kiezen voor een full-size combinatie (koeler+vriezer) óf enkel een koeler in de keuken en apart een vriezer in de bijkeuken/garage. Als je echt de ruimte hebt kun je ze ook naast elkaar plaatsen in de keuken, maar dat heb jij zoals je het aangeeft niet.PhilDunphy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Bedankt. Ik heb inderdaad een vriezer in de garage staan. We hebben voor de keuken een krappe ruimte dus omwille van alles wat ik al in de keuken wil, moet ik ook dingen opofferen. In dit geval de extra vriezer in de keuken. Ik twijfel nog wel over alleen een koelkast of nog zo'n mini vriesvak erin. Een grote koelkast lijkt me wel heel fijn, want met vijf personen waarvan er nog 3 puber moeten worden, kom ik nu vaak ruimte te kort.
Ik ga eens naar Liebherr kijken. Het lagere verbruik en de gebruiksvriendelijkheid spreekt me zeker aan.
Ik zou geen vriesvak nemen, zeker als je een losse vriezer in de garage hebt staan zou ik dat niet doen. Dat neemt aardig wat plek in beslag terwijl je er weinig voor terug krijgt, en het extra stroomverbruik is onevenredig hoog.PhilDunphy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Bedankt. Ik heb inderdaad een vriezer in de garage staan. We hebben voor de keuken een krappe ruimte dus omwille van alles wat ik al in de keuken wil, moet ik ook dingen opofferen. In dit geval de extra vriezer in de keuken. Ik twijfel nog wel over alleen een koelkast of nog zo'n mini vriesvak erin. Een grote koelkast lijkt me wel heel fijn, want met vijf personen waarvan er nog 3 puber moeten worden, kom ik nu vaak ruimte te kort.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik ben hartstikke blij met een mini-vriesvak in de keuken. Ja, als je gaat kijken naar efficiënt ruimtegebruik dan scoort zo'n vak niet hoog, maar voor ons is het veel belangrijker dat we niet 'helemaal' (PhilDunphy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Heb je iedere vierkante cm nodig in je koelkast, dan is het misschien beter om toch wat minder lui te zijn dan ik en al je vrieswaar in de garage te houden.
This is absolutely ridiculous
Wat hierboven ook genoemd wordt: het maakt veel uit hoeveel afstand en deuren er tussen keuken en garage zitten. Als de garage niet direct aangrenzend is, of zelfs buitenom, zou ik dat minivriesvak wel graag in de keuken willen hebben (voor de dingen die je bij de hand wilt hebben, vriesboodschappen die je later op de dag gaat gebruiken). Mogelijk heb je in de garage ruimte voor een tweede koelkast waar je gekoelde voorraad kunt bewaren? Dat creëert ook ruimte in de koelkast in de keuken.PhilDunphy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Wellicht de opzet/tekening van de keuken delen?
Tafelmodel vriezer in een 60cm kastje zou ook kunnen als je echt een grote koelkast wilt.
Die kleine vriezers zijn wel echt een enorme sprong voorwaarts qua efficiëntie/ruimtegebruik dan een deurtje in de koelkast. Niet zo gek ook als je kijk hoe dik een vriezer deur is en je beseft dat het deurtje in de koelkast vaak een stukje plastic is zonder isolatie.
Tafelmodel vriezer in een 60cm kastje zou ook kunnen als je echt een grote koelkast wilt.
Die kleine vriezers zijn wel echt een enorme sprong voorwaarts qua efficiëntie/ruimtegebruik dan een deurtje in de koelkast. Niet zo gek ook als je kijk hoe dik een vriezer deur is en je beseft dat het deurtje in de koelkast vaak een stukje plastic is zonder isolatie.
Wij gebruiken al een tijdje gewone witte keukenazijn als glansspoelmiddel. Milieuvriendelijk, want kijk eens op het etiket van een flesje glansspoel. De droging van plastic is prima en geen last van corrosie op glas en bestek. Last but not least: 70 cent een liter!knights16 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:26:
Off-topic: laatst mooi filmpje gekeken over vaatwassers op YouTube van Technology Connections. ( YouTube: I messed up. You're using too much detergent. )
Slaat je verhandeling over materialen en lager verbruik nou op die KI81RSDE0 of op een model van Miele?Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:08:
[...]
Ik heb in het hele bericht geen Miele genoemdrowicom schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:31:
[...]
Slaat je verhandeling over materialen en lager verbruik nou op die KI81RSDE0 of op een model van Miele?
Miele koelkasten zijn trouwens gewoon van Liebherr. Enkel wat kleine (vooral cosmetische) aanpassingen.
De 5050 heeft glazen plateaus in de deur met aluminium houders, tegenover plastic. Plateaus in de koelkast zelf zijn bij beide volgens mij glas (wat redelijk standaard is). Dan heb je nog de Smartsteel achterwand versus kunststof. de 5050 heeft volwaardige telescooprails zoals bij een oven, materiaal van de uitschuifrails bij de Siemens zijn ze nogal mysterieus over. In de showroom meen ik mij te herinneren dat dit niet ballbearing was. Dan heb je nog een LED lampje bovenin versus een heel LED-lijst in beide zijwanden en de lade.
De KI81RSDE0 produceert daarnaast 37dBa tegenover 32dBa van de 5050 wat betreft geluidsproductie.
Energielabel bij de Liebherr is D, dacht dat hij zuiniger was. In de kWh/a is er echter geen verschil (zelfs wat in het voordeel van de Siemens). Handig die labels als eenieder andere maatstaven gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 13-07-2022 15:50 ]
Bedankt voor alle inzichten betreffende de kleine vriezer in een grote koelkast. Klinkt alsof ik dat dan inderdaad niet ga doen. De garage is inpandig en dichtbij de keuken. Dus naar de garage lopen voor je brood in de ochtend is geen enkel probleem, doen we nu ook al. We moeten hoogstens wennen dat de ijsblokjes daar voortaan ook gehaald moeten worden, maar dit weegt niet op tegen het gemak dat ik hoop te halen met een grotere koelkast. Daar gaat mijn voorkeur naar uit boven de optie van een extra koelkast in de garage.
Yes, ik quote mijn post even waarin ik eerder al plattegrond en wat plaatjes deelde:Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:23:
Wellicht de opzet/tekening van de keuken delen?
PhilDunphy schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:51:
Ik heb onlangs een keuken laten tekenen. Ik heb hem zelf even digitaal nagemaakt, al zijn er een paar dingen afwijkend t.o.v. het origineel (vanwege het ontbreken van materialen in de digitale planner).
Hier een plattegrond:
[Afbeelding]
1 = kookplaat van 90cm breed + afzuiging + lades 120cm
3 = kastje 60cm met lades
4 = vaatwasser
5 = spoelbak met qooker (in de planner een kastje, maar waarschijnlijk zal het in de praktijk een 60cm ladekast zijn (met spoelbak) en daarnaast nog een 30cm ladekastje)
6 = grote koelkast (1 deur, anders dan wat de digitale versie laat denken)
7 = combi stoomoven, combi magnetron en kastjes
8 = kast (1 deur, 50cm) waarvan we één plank uittrekbaar willen maken voor weggewerkte koffiecorner
Hier een paar 3d indrukken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(de kastjes aan de lange zijde moeten allemaal lades zonder handgreep zijn. De kastjes aan de korte zijde zijn wel met kastdeur, maar dan uitgelijnd qua handgrepen en zoveel mogelijk 1 deur)
Zoals te zien hebben we een nogal kleine, lastige ruimte voor de keuken. Veel ramen en deuren om rekening mee te houden en een breedte van 210 cm. We eten met een gezin van vijf, dus ik wil een grote kookplaat, een (stoom)oven en magnetron, een grote koelkast en voldoende werk- en opbergruimte. Al met al resulteerde dat in deze tekening. Ik vind de opstelling prachtig, maar ben wel benieuwd naar feedback.
Specifiek ook de vraag: heeft iemand ervaring met een afstand van 90cm tussen de twee keukendelen? Op internet wordt vaak 100 of zelfs 120cm als minimale afstand genoemd bij een parallelkeuken. In de winkel hebben we een parallelkeuken ervaren met een tussenruimte van 80cm en daar konden we wel mee uit de voeten. Wel was die aan beide kanten laag, wat misschien een ander gevoel geeft dan in deze opstelling met 1 kant hoog. Ook hebben we een keuken gezien met 1 kant hoog en 90cm verder het lage deel. Maar die had een kookeiland, waardoor je weer iets meer ruimte voelt dan als je aan twee kanten muren hebt. Dus benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën bij deze opstelling.
Ik ben aan het zoeken naar welke koelkast je dan bedoelt. Want als ik op Liebherr 5050 zoek dan kom ik uit bij een vriezer. Zoek ik op de Liebherr site zelf en kijk ik naar inbouw koelkasten, dan vind ik enkel koel-vries combinaties (of extra brede koelkasten, maar die kan ik niet kwijt).Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:42:
[...]
Ik heb in het hele bericht geen Miele genoemd
Miele koelkasten zijn trouwens gewoon van Liebherr. Enkel wat kleine (vooral cosmetische) aanpassingen.
De 5050 heeft glazen plateaus in de deur met aluminium houders, tegenover plastic. Plateaus in de koelkast zelf zijn bij beide volgens mij glas (wat redelijk standaard is). Dan heb je nog de Smartsteel achterwand versus kunststof. de 5050 heeft volwaardige telescooprails zoals bij een oven, materiaal van de uitschuifrails bij de Siemens zijn ze nogal mysterieus over. In de showroom meen ik mij te herinneren dat dit niet ballbearing was. Dan heb je nog een LED lampje bovenin versus een heel LED-lijst in beide zijwanden en de lade.
De KI81RSDE0 produceert daarnaast 37dBa tegenover 32dBa van de 5050 wat betreft geluidsproductie.
Energielabel bij de Liebherr is D, dacht dat hij zuiniger was. In de kWh/a is er echter geen verschil (zelfs wat in het voordeel van de Siemens). Handig die labels als eenieder andere maatstaven gebruikt.
Heb je toevallig een link of uitgebreide typenummer waar ik op kan zoeken?
Edit: excuus, ik heb niet goed gekeken denk ik. Ik zie dat je eerder al een link plaatste en dat daar weldegelijk losse koelkasten te krijgen zijn. Ik weet niet waar het mis ging. Ik ga er eens in neuzen!
[ Voor 6% gewijzigd door PhilDunphy op 13-07-2022 18:01 . Reden: Fout gekeken ]
Je kan de link uit mijn vorige bericht volgen:PhilDunphy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:58:
[...]
Ik ben aan het zoeken naar welke koelkast je dan bedoelt. Want als ik op Liebherr 5050 zoek dan kom ik uit bij een vriezer. Zoek ik op de Liebherr site zelf en kijk ik naar inbouw koelkasten, dan vind ik enkel koel-vries combinaties (of extra brede koelkasten, maar die kan ik niet kwijt).
Heb je toevallig een link of uitgebreide typenummer waar ik op kan zoeken?
Edit: excuus, ik heb niet goed gekeken denk ik. Ik zie dat je eerder al een link plaatste en dat daar weldegelijk losse koelkasten te krijgen zijn. Ik weet niet waar het mis ging. Ik ga er eens in neuzen!
https://www.liebherr-home...rmontagesysteem%5B5210%5D
Daar staan de filters al ingesteld (178cm, geen vriesvak, deur-op-deur).
Ik doel op de Prime IRBd 5150. De Plus 5020 is uiteraard ook een prima model (net als de Siemens). Net wat meer bang-for-the-buck is de 5050 (tegenover de Siemens).
Ik heb AEG 9000 serie Ovens en AEG full size Koelkast en vriezer.PhilDunphy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:15:
90 cm kookplaat van Novy met een 120cm Novy plafond afzuigkap.
Pas een week of 3, maar ben er blij mee.
Moet eerlijk zeggen dat de koelkast van onze oude vrijstaande koreaanse Amerikaanse koelkast groter was (breder vooral en dubbeldikke deurvakken.)
Voordeel was ook dat alles (op één oven na) gewoon leverbaar was. Die oven komt als het goed is volgende week.
Wat waren je overwegingen om voor die apparaten te gaan?macfocus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:19:
[...]
Ik heb AEG 9000 serie Ovens en AEG full size Koelkast en vriezer.
90 cm kookplaat van Novy met een 120cm Novy plafond afzuigkap.
Pas een week of 3, maar ben er blij mee.
Moet eerlijk zeggen dat de koelkast van onze oude vrijstaande koreaanse Amerikaanse koelkast groter was (breder vooral en dubbeldikke deurvakken.)
Voordeel was ook dat alles (op één oven na) gewoon leverbaar was. Die oven komt als het goed is volgende week.
De Novy kookplaat vanwege de 5 pitten. We hebben de ruimte, dan ook het gemak.PhilDunphy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:16:
[...]
Wat waren je overwegingen om voor die apparaten te gaan?
De afzuigunit omdat we geen werkblad afzuiging wilden en deze bediend kan worden vanaf de kookplaat. Toegegeven, de lampjes in de Novy zijn niet de mooiste.
AEG apparatuur: we zijn niet merkvast oid. Levertijden van Siemens/Neff was een NoGo.
Dit zag er goed uit, bediening leek best praktisch, “betaalbaar” en leverbaar.
Bedankt voor de tip. Ik had eerst al mijn apparatuur bij Siemens samengesteld, maar ik vind de Liebherr wel een pak beter inderdaad. Mooi rails systeem, LED in de zijwanden. Het oogt gewoon allemaal wat degelijker.Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:42:
[...]
Ik heb in het hele bericht geen Miele genoemd
Overigens vandaag bij Keukenloods een offerte opgevraagd voor Siemens apparatuur, puur om te kijken met wat voor prijzen we te maken krijgen. Met het spul wat ik has samengesteld (kan het eventueel posten als het anderen helpt) maar er zat op het gehele bedrag inderdaad 45% korting op.
Ik heb dinsdag 5x Siemens besteld, morgen komen ze leveren. Toegegeven ik heb geen apparatuur uit een lijn uit 2022 volgens mij, maar wel een naar ons idee prima setje.macfocus schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:48:
[...]
De Novy kookplaat vanwege de 5 pitten. We hebben de ruimte, dan ook het gemak.
De afzuigunit omdat we geen werkblad afzuiging wilden en deze bediend kan worden vanaf de kookplaat. Toegegeven, de lampjes in de Novy zijn niet de mooiste.
AEG apparatuur: we zijn niet merkvast oid. Levertijden van Siemens/Neff was een NoGo.
Dit zag er goed uit, bediening leek best praktisch, “betaalbaar” en leverbaar.
@Rzaan , prima geholpen in Düsseldorf. Verkoper nam de tijd, heb een leuke keuken samengesteld (en gekocht). Qua prijs een beetje de onderhandelingen zoals bij bepaalde zaken in NL. Eerst absurd hoog bedrag, dan kortingen zus en zo, eindprijs etc. Vriendelijk bedankt, gezegd dat ik erover ging nadenken etc… toen mijn finale prijs genoemd, hij ‘bellen met de manager’ en that’s it
Goed om te lezen dat er nog steeds 45% korting wordt gegeven, ondanks de schaarste / leveringsproblemen.vinom schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:26:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik had eerst al mijn apparatuur bij Siemens samengesteld, maar ik vind de Liebherr wel een pak beter inderdaad. Mooi rails systeem, LED in de zijwanden. Het oogt gewoon allemaal wat degelijker.
Overigens vandaag bij Keukenloods een offerte opgevraagd voor Siemens apparatuur, puur om te kijken met wat voor prijzen we te maken krijgen. Met het spul wat ik has samengesteld (kan het eventueel posten als het anderen helpt) maar er zat op het gehele bedrag inderdaad 45% korting op.
Helaas zal je die 45% niet terugzien bij Liebherr
Offerte terug van keukenloods.Source90 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:53:
[...]
Het ligt er natuurlijk aan waarmee gerekend wordt. Als de keukenzaak doodleuk de adviesprijs 1:1 overneemt (1.299) zou je bij wijze van voor de IRE-5100 kunnen gaan. Is de apparatuur gespecificeerd qua prijs (of, indien niet per apparaat, het kopje apparatuur los benoemd met prijs)?
Daarnaast ga je qua capaciteit er flink op achteruit (ovens). De Pelgrim is een 60cm, AEG 45cm. Ben niet heel erg thuis in het AEG programma, zie echter niet veel bijzonders aan de oven-combi dat de adviesprijs van 2k verklaard. Hun top-lijn (9000 serie) heeft diverse stoom-combi ovens die een stuk goedkoper zijn dan dit model met magnetron.![]()
TL;DR: Heb je de prijzen die je betaald voor apparatuur? En wat zou de meerprijs zijn bij Axi? Als ik kijk naar je vorige post (4k voor de 3 Pelgrim apparaten) rekenen ze gewoon de adviesprijs door..
Meubelen ongeveer even duur als Axi keukens,
Werkblad ongeveerd 3,5k duurder dan axi en ook nog eens composiet ipv keramisch dus dat is sowieso een no go.
Apparatuur accesoires diversen is 4,9k:
Bora pura
AEG FSS5261XZ vaatwasser
Quooker (quooker korting dus gratis?)
Etna combimagnetron MO670TI
AEG SKE818F1DS Koelkast
Axi rekende hier 6.038+1,543 voor, maar ik denk dat daar ook nog ongeveer 2000 korting op zat. (en dus alles pelgrim op de quooker en bora na).
Axi levert in onze ogen de mooiste keuken alleen de aparatuur is dan niet helemaal naar wens, zij handelen verder niet in AEG dus dan wordt de volgende stap een Bosch/siemens.
Is het nog een idee om bijv de schil bij AXI te bestellen en de apparatuur bij een keukenloods bijv of is dit met garanties/schade/aansprakelijkheid een lastig pakket?
mxmemx schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:43
Het grote nadeel van de apparatuur die Keukenloods aanbied is dat het zoveel verschillende merken bevat dat je maar 2 jaar garantie hebt.
Normaal krijg je bij 4 apparaten of meer van hetzelfde merk 5 of sommige merken zelfs 8 jaar verlengde garantie.
Het grote nadeel van de apparatuur die Keukenloods aanbied is dat het zoveel verschillende merken bevat dat je maar 2 jaar garantie hebt.
Normaal krijg je bij 4 apparaten of meer van hetzelfde merk 5 of sommige merken zelfs 8 jaar verlengde garantie.
[ Voor 10% gewijzigd door Ruudje88 op 15-07-2022 16:44 ]
Alle ovens die ik zie zijn begrensd tot een maximumtemperatuur van 230, 250 of 3000. Heeft iemand weet van een inbouwoven waarvan de temperatuur hoger kan? Ik wil graag zelf pizza's bakken, en dan is een hoge temperatuur best belangrijk.
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
mxmemx schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Offerte terug van keukenloods.
Meubelen ongeveer even duur als Axi keukens,
Werkblad ongeveerd 3,5k duurder dan axi en ook nog eens composiet ipv keramisch dus dat is sowieso een no go.
Apparatuur accesoires diversen is 4,9k:
Bora pura
AEG FSS5261XZ vaatwasser
Quooker (quooker korting dus gratis?)
Etna combimagnetron MO670TI
AEG SKE818F1DS Koelkast
Axi rekende hier 6.038+1,543 voor, maar ik denk dat daar ook nog ongeveer 2000 korting op zat. (en dus alles pelgrim op de quooker en bora na).
Axi levert in onze ogen de mooiste keuken alleen de aparatuur is dan niet helemaal naar wens, zij handelen verder niet in AEG dus dan wordt de volgende stap een Bosch/siemens.
Is het nog een idee om bijv de schil bij AXI te bestellen en de apparatuur bij een keukenloods bijv of is dit met garanties/schade/aansprakelijkheid een lastig pakket?
Zou, zoals Ruudje88 aangeeft, zoveel als mogelijk bij één merk shoppen, indien je van de aanvullende garantie wilt profiteren (ook met minder apparaten heb je volgens de wet recht op aanvullende garantie, echter zal hier wat meer moeite/getouwtrek voor nodig zijn om dit ook te krijgen).Ruudje88 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:41:
Er zijn ook merken (zoals Liebherr) die per apparaat al 5-7 jaar garantie aanbieden, echter zijn deze in de praktijk wat duurder geprijsd.
Zou ook wegblijven van Etna, dat is in mijn ogen echt budget-budget en kan je beter nog de Pelgrim nemen.
Gok niet dat je dit in consumenten ovens gaat terugvinden en je dan beter een pizza-oven kan aanschaffen voor erbij. Meeste gaan tot 250°c en een enkel model tot 300°c (voornamelijk de stand-alone bakovens zonder stoom/magnetron, etc.).marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
Alle ovens die ik zie zijn begrensd tot een maximumtemperatuur van 230, 250 of 3000. Heeft iemand weet van een inbouwoven waarvan de temperatuur hoger kan? Ik wil graag zelf pizza's bakken, en dan is een hoge temperatuur best belangrijk.
Mijn huidige Siemens oven gaat tot 275, terwijl mijn AEG combi stoomoven die dit jaar geïnstalleerd wordt maar tot 230 gaat. Bij alle merken lijken combi stoomovens een lagere maximum temperatuur te hebben.marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
Is dit eventueel een alternatief? fernus pizza oven
Er zijn Boretti inbouwovens die tot 350 gaan. Maar als je echt een diehard pizzabakker bent/wilt worden, zou ik ook kijken naar specifieke inbouw pizzaovens.marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
Volgens mij neemt er niemand meer een gasfornuis anno 2022.Chillmeister schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Mijn huidige Siemens oven gaat tot 275, terwijl mijn AEG combi stoomoven die dit jaar geïnstalleerd wordt maar tot 230 gaat. Bij alle merken lijken combi stoomovens een lagere maximum temperatuur te hebben.
Is dit eventueel een alternatief? fernus pizza oven
Denk dat je dan beter naar een Ooni voor buiten kan kijken. In 10minuten op 500°c.
Zoals als eens eerder aangestipt, staar je daar niet op blind,Ruudje88 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:41:
A. Je hebt volgens Nederlands recht gewoon recht op een goed werkend apparaat voor de redelijk te verwachten levensduur
B. Verhalen genoeg dat die verlengde garantie feitelijk niet zoveel voorstelde en er alsnog op basis van de adviesprijs een percentage betaald moest worden (lees je net zo goed een nieuw apparaat kon bestellen).
Ja het kan makkelijk zijn, maar het is zeker niet zaligmakend
Dit, plus dat je vaak een apparaat aanschaft om aan de 4 of 5 te komen, terwijl je dat apparaat helemaal niet gepland had te kopen. Van dat geld had je ook het apparaat kunnen laten repareren.macfocus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Zoals als eens eerder aangestipt, staar je daar niet op blind,
A. Je hebt volgens Nederlands recht gewoon recht op een goed werkend apparaat voor de redelijk te verwachten levensduur
B. Verhalen genoeg dat die verlengde garantie feitelijk niet zoveel voorstelde en er alsnog op basis van de adviesprijs een percentage betaald moest worden (lees je net zo goed een nieuw apparaat kon bestellen).
Zeker voor apparaten die niet in het zicht staan (vaatwasser, koel, vries), zou ik dus niet naar die garantieoptie kijken, maar naar beste kwaliteit/prijs verhouding.
Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis ook op pad geweest en hebben deze offerte gekregen van Keukenvision
Uitvoering: B. Novitello Pro Toron Toronto (Volgens de verkoper was dit Hacker)
Werkbladen zijn van kunststof
In de kasten zit verder een hoekkast met uitzwenkplateaus (dit was grote kostenpost volgens de verkoper).
Verder allemaal vrij standaard lades/deuren (zie foto)
Apparatuur allemaal Siemens:
Vaatwasser SN85TX00CE/iQ500
Oven hb557abs0/iQ500
Magnetron BE555LMS0/iQ500
Kookplaat EH677FFC5E/iQ300
Afzuigkap LC87KEM60
Spoelbak Reginox RVS spoelbak 50x40
Kraan Dekker eenhendelmengkraan lanesto Ponza
(Koelkast nemen we huidige mee)
Kostenplaatje
Meubelen+blad: 14689
Apparatuur: 7034
Montage: 1478
"korting": 5024
totaal: 18170
De verkoper zei dat hier nog wel wat vanaf kon, maar dat dat later nog besproken kon worden. Vooral de apparatuur is erg duur (online was het 4200). In hoeverre zit er nog veel marge op de kastjes?
:strip_exif()/f/image/JQRWkqXa3cOFhlRY0xToUEue.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIXx0oD4jSa22Donh2EGXkt3.jpg?f=fotoalbum_large)
(de deur gaat daar overigens weg)
In de kasten zit verder een hoekkast met uitzwenkplateaus (dit was grote kostenpost volgens de verkoper).
Oven hb557abs0/iQ500
Afzuigkap LC87KEM60
Kostenplaatje
De verkoper zei dat hier nog wel wat vanaf kon, maar dat dat later nog besproken kon worden. Vooral de apparatuur is erg duur (online was het 4200). In hoeverre zit er nog veel marge op de kastjes?
:strip_exif()/f/image/JQRWkqXa3cOFhlRY0xToUEue.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIXx0oD4jSa22Donh2EGXkt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ng26wIV1nqU7G4iaAVRRIiKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet je zeker dat je 60cm breed met 4 pitten ruim genoeg vindt? Wij hebben nu namelijk ook een 60 breed en kiezen bewust voor een wat bredere kookplaat. Jij hebt zo te zien ook wel de ruimte om daar een 80 van te maken. In mijn optiek is het wel iets makkelijker koken omdat je niet zit te klooien met pannen waarvan de handvatten elkaar in de weg zitten.SlayaStone schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:46:
Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis ook op pad geweest en hebben deze offerte gekregen van Keukenvision
Oven hb557abs0/iQ500
Afzuigkap LC87KEM60
Kostenplaatje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou leuk dat consumentenrecht maar als het erop aankomt ben je vaak weken soms wel maanden verder voordat je iets gerepareerd krijgt. Daarbij bestaat de kans nog steeds dat je alsnog met lege handen komt te staan.macfocus schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Zoals als eens eerder aangestipt, staar je daar niet op blind,
Laat mij maar lekker garantie hebben, dat is bellen en een servicemonteur inplannen i.p.v. juridisch gesteggel.
Als je gewoon BSH, Miele, Atag, Liebherr o.i.d. koopt is de verlengde garantie gewoon prima op orde en duidelijk
Youtube-kanaal FrenchGuyCooking heeft zijn oven een keer aangepast om de pyrolyse-functie te kunnen gebruiken voor pizza. Helaas is die specifieke video offline gehaald.marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
Dat wil ik ook graag weten. Ik ben ze zelf nog nooit tegen gekomen terwijl de pyrolyse gewoon 500 graden kan worden. Wellicht heeft het met het energielabel te maken, maar dat is gissen. Want het is inderdaad doodzonde voor een hobby matig pizza bakker terwijl zo’n oven vaak wel een onzinnige pizza stand heeft die soms zelfs dan maar tot 250 begrensd is terwijl de oven 300 kan.marvel27 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1