Streamz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:28:
[...]
Loop met dit lijstje een Superkeukens binnen. Als je daar met je budget niet uitkomt, moet je verdere concessies doen.
Je zit met je budget voor een dergelike keuken, en ook voor het hoekalternatief aan de onderkant van de markt. Vergeet fancy oplossingen, passen geen van allen in je budget.
Superkeukens hebben we 6 jaar geleden ook gedaan. Keuken van +-9k. AEG apparatuur, Keramisch werkblad, Iets kleiner maar scheelt niet veel, alleen geen gelakte frontjes.
Gewenst upgrades keuken in de nieuwe woning:
- Gelakte deuren (betere kwaliteit)
- Fatsoenlijk merk vaatwasser (en als prijsverschil niet significant is, rest van apparatuur kleine upgrade)
Had zelf het idee dat met een prijsverdubbeling we aardig ver moeten komen.
Dus let goed op welke keuzes je maakt. Met name de keuze van het blad zal een grote invloed op de totaalprijs hebben. Neem een neutraal, simpel en goedkoop blad.Heb je die keuze gemaakt, dan de fronten die bijpassend zijn.
Eigenlijk interesseert merk/soort kast aan de achterzijde me helemaal niets. Als ik maar goed werkblad heb en degelijke frontjes. Het is me alleen niet duidelijk hoeveel duurder zo'n keuken wordt van gelakte frontjes en of mat de prijsstelling veel hoger maakt.
Nog even over dat budget, in dit ontwerp heb je 13 of 14 kasten met front.Ik heb je apparatenlijstje niet opgezocht, maar vermoed zo'n 6k netto? Hou je van je 15- 20k max budget dus 9- 14k over. Even heel krap budgetteren:
Installatie 1,5k, blad 3k, kleinmateriaal en ladeindeling 500 euro, kraan en spoelbak 1k, heb je 4-9k voor je 14 kasten. Da's 285 - 642 euro per kast gemiddeld. Zit je echt in de lagere prijsgroepen.
Apparatuur:
Koelkast 1,0 Vaatwasser 0,75 Oven 0,75. Iets van een inductieplaat met afzuiging ontkom ik waarschijnlijk niet aan qua opstelling bij een eiland. Dus totaal 4 tot 6k afhankelijk van een 'bora'.
Met eiland kom ik op 7 lage kasten, 4 hoge.
Wat is je schatting qua kosten voor kasten dan in normaal segment? (
Dus vermijd opties die duur zijn. En vermijd al helemaal opties die duur om goed te laten werken. Bijv brede lades.
Voor dit budget zou ik het heel anders aanpakken. Ik zou MP aanslingeren voor een keukenblad. in de juiste afmeting.
Vervolgens bouwpakket keukenkasten configureren bijv hier
https://www.meubelinterieur.nl/keukenkasten inclusief fronten en zelf een keuken opbouwen. Apparatuur kijken wat voorradig is en zelf via internetshop bestellen. Maatwerkkasten tot op de mm, dus vrijheid om kasten over die lengte van 270cm uit te smeren.
Maar goed,moet je wel kunnen en willen.
Het hoeft niet super fancy te zijn. Het moet gewoon degelijk, functioneel zijn en er ook beetje leuk uit zien.
Zelf doen ga ik bij keuken niet doen. Daar kan ik zelf niet goed genoeg voor afwerken en krijg je spijt van.
Zijn diepere keukenkasten (70cm) of hoge kasten +- 240cm ook afwijkend en daarmee duurder of wordt dat al gezien als regulier assortiment?
Voordeel van superkeukens is dat je wat makkelijker zaken weg kan strepen en toe kan voegen. Bij andere keukenzaken is het meer onderhandelen en vervangen van een wasbak door een andere doe je dan minder snel.