Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Frankvbr schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:34:
[...]

Je indeling is interessant. Met wat tweaks zit ik nu hier aan te denken (niet op details letten, gaat om de ruwe indeling)

Voordelen:
- Meer werkplek.
- Er loopt daar afvoer voor afzuigkap. Dus kan besparen op een bora + geen recirculatie nodig
- De werkblad richting eettafel is fijn als je boterhammen smeert/kookt voor de kinderen die aan tafel zitten

Zou alleen liever geen muurtje doen. Open lijkt me mooier, vandaar ook werkblad tegen de hoge muur. Daar stal je eerder je zooi/apparatuur, maar dan is het beter om werkblad aan tafel zijde 80 breed te maken o.i.d.
Misschien het laatste kastje weglaten. Kan er alsnog een kruk/barstoel onder evt.

Nog ideen/opmerkingen?
Slim om te besparen door rekening te houden met aanwezige afvoer etc. Ik vind het mooi, beide zijden laag en alleen de 2 kasten hoog. Heb je inderdaad veel werkblad en het houdt je ruimte ook goed open en licht.

Het halfhoge muurtje (werkbladhoogte of iets daarboven) hoeft natuurlijk ook helemaal niet, ik dacht eigenlijk dat daar al een muurtje stond en dat heb ik aangehouden met oog op leidingen die daar in zitten. Maar mooie achterwand aan je kasten voldoet ook. Je krijgt dan het eilandidee dat je eerst ook voor ogen had.
Als je denkt dat je de vaat op het werkblad tegen de muur zet, plaats daar dan ook de vaatwasser in de buurt. Even goed naar de volgorde van werken in je keuken kijken.

Vraagje nog: de ruimte aan de open kant van je keuken (bij het raam) is toch groter dan hier is ingetekend? Anders heb je een onvoordelige benutting van de ruimte, waar ik dacht dat het handig was het daar open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Lize167 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:44:
Heeft iemand ervaring met krassen in gelakte fronten van het merk Tristar? We zijn heel voorzichtig met onze keuken maar er verschijnen steeds meer hele lichte krassen in de lak. De lak voelt nog helemaal glad, het lijkt er echt op te zitten.
Gekke vraag misschien, maar gebruikt iemand in huis nagellak? Ik had precies zulke streepjes op deur van koelkast en front afwasmachine. Bleek van nagellak te komen. Zit inderdaad op de lak, niet erin.
Ik heb dat verwijderd met een doekje met heel licht schuurmiddel. Net iets meer aanzetten dan normaal om schoon te maken. Ik denk dat de waspoedertruc ongeveer hetzelfde doet. Tandpasta idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Bedankt voor de tips! De strepen zijn op verschillende fronten en verschillende hoogtes. Daarom kan ik echt niet bedenken wat het is. Hooguit de slang van de stofzuiger maar daar letten we heel goed op.

Ik wacht antwoord van de keukenzaak wederom even af. Daarna ga ik met de schoonmaaktips kijken op een binnenkant van een lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:14

Rzaan

Altijd zoekende

Safaci schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:56:
Voor wie geïnteresseerd is: de nieuwe frontjes van Next125 zijn terug te zien in hun nieuwe magazine. Vooral de nx670 (houtfront met verticale groeven) ziet er tof uit, maaruh prijsgroep 11. :'( :+
Voordat Next125 deze folder heeft terugverdiend, moeten ze al heel wat keukens verkopen.
Past precies in dat marketing geneuzel van 'je moet beleving verkopen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51
Rzaan schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Voordat Next125 deze folder heeft terugverdiend, moeten ze al heel wat keukens verkopen.
Past precies in dat marketing geneuzel van 'je moet beleving verkopen'.
Wat naast de nieuwe fronten interessant is, is de nieuwe korpushoogte.
Je had:
75cm --> erg laag
87,5cm --> vrij hoog

Nieuw 81,25 --> mooie middenweg. Kom je met een plint tussen de 8-12cm en blad tussen 2-6cm mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Je had:
75cm --> erg laag
87,5cm --> vrij hoog

Nieuw 81,25 --> mooie middenweg. Kom je met een plint tussen de 8-12cm en blad tussen 2-6cm mooi uit.
Nieuwe maat past niet in hun 125 mm raster. Vraag me af hoe ze dat gaan combineren met hun hoge kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
@0180jelle sowieso een Qooker kraan doen , echt geen B merk kiezen. En idd ander blad..Voor dit geld zou ik toch dat wel mogen verwachten.. Je hebt niet duurste apparatuur en ook niet de duurste kasten qua merk. Terug naar de onderhandelingstafel dus

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Z___Z schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Nieuwe maat past niet in hun 125 mm raster. Vraag me af hoe ze dat gaan combineren met hun hoge kasten.
Is een half raster (6,25cm)? Zou moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:34
SquareOne schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Je had:
75cm --> erg laag
87,5cm --> vrij hoog

Dan moet je al een redelijk dik blad nemen (gezien de meeste hier toch wel <4cm zitten) en je plint verhogen tot boven de 5 cm, wat juist een USP is van Next. Om aan 95cm te komen zou je dus al naar 10cm plint en 4cm blad moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
TRD07 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Dan moet je al een redelijk dik blad nemen (gezien de meeste hier toch wel <4cm zitten) en je plint verhogen tot boven de 5 cm, wat juist een USP is van Next. Om aan 95cm te komen zou je dus al naar 10cm plint en 4cm blad moeten gaan.
Ik vond plint 5cm juist een vrij groot nadeel bij Next125.
Je trapt gewoon tegen die kastjes aan.

Keuken is hier net geplaatst met een plint van 8cm. En zelfs daar heb ik na 2 dagen al 2x de PTO lade open getrapt (zonder dat de keuken al in gebruik is). Plint tussen 8-12cm lijkt praktischer maar blijft uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
SquareOne schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Ik vond plint 5cm juist een vrij groot nadeel bij Next125.
Je trapt gewoon tegen die kastjes aan.

Keuken is hier net geplaatst met een plint van 8cm. En zelfs daar heb ik na 2 dagen al 2x de PTO lade open getrapt (zonder dat de keuken al in gebruik is). Plint tussen 8-12cm lijkt praktischer maar blijft uiteraard persoonlijk.
Het tegen de kastjes aan trappen heb ik nog niet ondervonden in de showrooms. Het mooie bijna zwevende karakter van een eiland dan weer wel met die 5 cm.

5 - 10 cm is ook zeker mooi, maar ik heb nog niet de ervaring gehad dat ik met mijn schoenen tegen het kastje aan trap oid. Overigens daarom ook geen PTO lade doen boven je plint, heb je daar iig al geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
TRD07 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Het tegen de kastjes aan trappen heb ik nog niet ondervonden in de showrooms. Het mooie bijna zwevende karakter van een eiland dan weer wel met die 5 cm.

5 - 10 cm is ook zeker mooi, maar ik heb nog niet de ervaring gehad dat ik met mijn schoenen tegen het kastje aan trap oid. Overigens daarom ook geen PTO lade doen boven je plint, heb je daar iig al geen last van ;)
Wat dan wel? Een greeplijst? Een greep?

Het hangt toch heel erg af van de wensen van de gebruiker qua hoe het werkt en hoe het er uit zien moet. Strak vraagt IMO om PTO of misschien een greeplijst, zeker geen grepen. Landelijk/romantisch juist weer om grove grepen. En dan hebben we het nog niet over budget gehad nog :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Floor-is schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Wat dan wel? Een greeplijst? Een greep?

Het hangt toch heel erg af van de wensen van de gebruiker qua hoe het werkt en hoe het er uit zien moet. Strak vraagt IMO om PTO of misschien een greeplijst, zeker geen grepen. Landelijk/romantisch juist weer om grove grepen. En dan hebben we het nog niet over budget gehad nog :)
De keuken van @SquareOne is wel als strak te omschrijven, dus dan had een greeplijst ook gekund. Maar dat is ook smaak. Wil je PTO en weet je dat je hoge schoenen draagt of juist met de punt van je schoenen richting de plint gaat staan bij een werkblad dan is een plint hoger dan 5 cm wel gewenst.

M.a.w. hangt idd van de wensen van de gebruiker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:22
https://www.instagram.com...uDge/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Even los van de muziek.. Ook een interessant ontwerp. Beetje hybride plafond /wand model.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Huisje1
  • Laatst online: 03-11-2023
Yeah onze keuken is geplaatst 🥳. Helemaal compleet en geen gekke dingen. Het kan dus wel! Blij dat we toch van het zwart zijn afgestapt en nu een hele lichte sfeer hebben gekozen, aan de koof naast de wijnkast komt nog een wit stalen wand met 2 taatsdeuren en uiteraard moet er nog geschilderd, de stucloper weg en de verlichting opgehangen. Ook blij met alle tips en tricks van hier, heeft ons goed geholpen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbyFY9bngK9QUEYVKm3QnaAhrPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shV22bORPZ0kwwr48kfOThkP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_zw4iJ7NP5_TtJJ5qntUJAmfPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kSFrthSB9l90Kgbo7XS5esg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:31
Mooi bij welke keukenboer gekocht/ laten plaatsen, wellicht via pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TRD07 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Iedereen zijn eigen voorkeur, wij hebben de 75 cm hoogte gekozen met plint 14 cm en 3 cm blad. Kom je op een hoogte van 92 cm. Ziet er wel mooi uit misschien zo'n lage plint, maar het is praktischer als je spullen wat hoger liggen om te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Huisje1 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:06:
Yeah onze keuken is geplaatst 🥳. (…) . Ook blij met alle tips en tricks van hier, heeft ons goed geholpen.
Wauw, echt erg mooi geworden. Ik kan me de ontwerpen nog wel herinneren, was voor het eerst dat ik van pocketdeuren hoorde. Mooi toegepast en inderdaad, lekker licht zo met deze kleur ipv zwart. Hout in de kast en op de vloer hetzelfde? Ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
ramrodwillem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:29:
Mooi bij welke keukenboer gekocht/ laten plaatsen, wellicht via pm?
Onze keuken komt van NDR keukens uit Lunteren. Heel fijn bedrijf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Toke_gt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Wauw, echt erg mooi geworden. Ik kan me de ontwerpen nog wel herinneren, was voor het eerst dat ik van pocketdeuren hoorde. Mooi toegepast en inderdaad, lekker licht zo met deze kleur ipv zwart. Hout in de kast en op de vloer hetzelfde? Ziet er ook mooi uit.
Dankjewel! Het hout op de vloer is wel anders van kleur, net voor het het eiland kun je dat op de foto nog net zien. Het was geloof ik wel mogelijk om dezelfde kleur te laten maken, maar wij vonden het zo wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54
Wat is hier eigenlijk de ervaring met Fenix fronten? Wij hadden voor onze Next125-keuken in eerste instantie gekozen voor Fenix laminaatfronten (NX240), maar de keukenzaak raadde deze af omdat er blijkbaar in de loop der tijd toch vlekken ontstaan door water / sop. De keuze is nu gevallen voor fluweelmatte fronten (NX510), maar ik blijf het verhaal van de keukenzaak vreemd vinden omdat ik enkele goede verhalen hoor en lees over Fenix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Yeah onze keuken is geplaatst 🥳. Helemaal compleet en geen gekke dingen. Het kan dus wel! Blij dat we toch van het zwart zijn afgestapt en nu een hele lichte sfeer hebben gekozen, aan de koof naast de wijnkast komt nog een wit stalen wand met 2 taatsdeuren en uiteraard moet er nog geschilderd, de stucloper weg en de verlichting opgehangen. Ook blij met alle tips en tricks van hier, heeft ons goed geholpen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorrento
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-07-2024
Hallo allemaal,

wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis. Afgelopen 2 weken een tekening en offerte laten maken. We vinden het ontwerp erg mooi geworden. Aangezien dit onze eerste nieuwe keuken wordt, willen we wel de juiste keuzes maken. Zijn er dingen in het ontwerp die jullie anders zouden doen of zien we iets over het hoofd wat er perse in moet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSlAQkrb1LNQKTw-utLqPBBzIRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qNJ8NK7NSh17f2z22oA3lUbJ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBZ2qkF9MnbsceQUg_Pqe__qCxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YK2ksyWhDfziX5PjsxUaiSAR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Sorrento schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:09:
Hallo allemaal,

wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis. Afgelopen 2 weken een tekening en offerte laten maken. We vinden het ontwerp erg mooi geworden. Aangezien dit onze eerste nieuwe keuken wordt, willen we wel de juiste keuzes maken. Zijn er dingen in het ontwerp die jullie anders zouden doen of zien we iets over het hoofd wat er perse in moet?

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit (vind ik dan)! Even check: waar zitten koelkast en vaatwasser precies? Ik kan dat zo snel aan deze plaatjes niet goed zien.

Waar je blij van wordt: afzetplek (werkblad) direct naast een koelkast. Dat is namelijk erg handig als je er even iets uit haalt of er spullen in wilt zetten. En, de koelkast gaat 100x (bij wijze van) per dag open, dus goed bereikbaar vanaf kamer en tijdens koken a.u.b.

Vaatwasser: is handig om binnen handbereik van de spoelbak te hebben, en idem een prullenbak in bereik van de spoelbak (bv. in het kastje eronder, of anderzinds nabije plek).

Oh, nog een dingetje: misschien valt het mee (ik heb geen ervaring hiermee), maar die kookplaat lijkt wel errrrg dicht aan het randje van het eiland te zitten, plus bij het enige (relatief smal lijkende? Hoeveel cm?) toegangspad. Als je bv. kleine kinderen hebt of wellicht ooit verwacht, kan dat een dingetje zijn. Je wilt daar geen pan kokend water vanaf lopen per ongeluk.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 20-05-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurge87
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-10-2022
Hallo allen,

Wij zijn ook weer een stapje verder in het ontwerp

Hier een render:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmwancvdolT7A66elyq1GW3DAbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96ajms5WOOR148sheFzvBOdt.jpg?f=fotoalbum_large

Dus 4 hoge kasten en 3 lage kasten met bovenkasten vormen de kastenwand en het kookeiland is 300cm bij 120cm.

Alle apparatuur nu van AEG, incl kookplaat met afzuiging. de 2 achterste kasten zijn koelkast en vriezer, vaatwasser onder de nis schuin onder de gootsteen. Ten slot nog een quooker.

De render vertekend wat, maar we combineren donker eiken/walnoot keukenfrontjes en kemie abu dhabi white blad.

Kosten: een offerte 27k en de keuken zoals op de render 34!:o
Wat vinden jullie van het ontwerp en de kosten?

[ Voor 5% gewijzigd door Jurge87 op 20-05-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Safaci schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:53:
Wat is hier eigenlijk de ervaring met Fenix fronten? Wij hadden voor onze Next125-keuken in eerste instantie gekozen voor Fenix laminaatfronten (NX240), maar de keukenzaak raadde deze af omdat er blijkbaar in de loop der tijd toch vlekken ontstaan door water / sop. De keuze is nu gevallen voor fluweelmatte fronten (NX510), maar ik blijf het verhaal van de keukenzaak vreemd vinden omdat ik enkele goede verhalen hoor en lees over Fenix.
Herken het verhaal wel mbt de vlekken. Maar afnemen met een natte(zonder schoonmaakmiddel) microvezeldoek en een keer nadrogen en alles is weg. Zou hierna altijd weer voor Fenix kiezen. Sws vanwege de krassen die je weg kan krijgen met een strijkijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 17:49
Yeah onze keuken is geplaatst 🥳. Helemaal compleet en geen gekke dingen. Het kan dus wel! Blij dat we toch van het zwart zijn afgestapt en nu een hele lichte sfeer hebben gekozen, aan de koof naast de wijnkast komt nog een wit stalen wand met 2 taatsdeuren en uiteraard moet er nog geschilderd, de stucloper weg en de verlichting opgehangen. Ook blij met alle tips en tricks van hier, heeft ons goed geholpen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Fantastisch mooie keuken _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorrento
Wilke schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Ziet er goed uit (vind ik dan)! Even check: waar zitten koelkast en vaatwasser precies? Ik kan dat zo snel aan deze plaatjes niet goed zien.

Waar je blij van wordt: afzetplek (werkblad) direct naast een koelkast. Dat is namelijk erg handig als je er even iets uit haalt of er spullen in wilt zetten. En, de koelkast gaat 100x (bij wijze van) per dag open, dus goed bereikbaar vanaf kamer en tijdens koken a.u.b.

Vaatwasser: is handig om binnen handbereik van de spoelbak te hebben, en idem een prullenbak in bereik van de spoelbak (bv. in het kastje eronder, of anderzinds nabije plek).

Oh, nog een dingetje: misschien valt het mee (ik heb geen ervaring hiermee), maar die kookplaat lijkt wel errrrg dicht aan het randje van het eiland te zitten, plus bij het enige (relatief smal lijkende? Hoeveel cm?) toegangspad. Als je bv. kleine kinderen hebt of wellicht ooit verwacht, kan dat een dingetje zijn. Je wilt daar geen pan kokend water vanaf lopen per ongeluk.
Dank je wel voor je reactie. De vaatwasser zit direct rechts van de spoelbak, koelkast zit onder de oven. De ruimte tussen schiereiland en apparatenwand is 105cm, tussen lange werkblad en schiereiland is 120cm, dit lijken mij prima afmetingen. Voor wat betreft de kookplaat hadden we hier over de zelfde gedachte, maar geen kleine kinderen meer gelukkig 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightningSky
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Dag allen,

Wij hebben een eerste ontwerp laten maken bij Superkeukens Utrecht. Fijne zaak en prima begeleiding. Relaxed, niet opdringerig en transparant, houden we van!

Het gaat om een open keuken aan de voorzijde van ons (toekomstige) huis. We hebben nu eenzelfde opstelling laten ontwerpen als de bestaande keuken.

Kasten: UNIFM - UNIQUE Structuurlak op fineer
Werkblad: Dekker Evora Ceramics 6mm Calacatta Green
Fornuis inductie: Bertazzoni MAS95IMFEATNV 90cm
Afzuigkap: Samsung NK36M7070VB/UR
Magnetron: Samsung NQ50A6139BK/EF
Vaatwasser: Samsung DW60A6092IB/ET

Totaal (excl. montage): €12.193,-. Hiervan is €2.700 het werkblad en €2.800 het inductie fornuis. Kasten €4.500 uit mijn hoofd.

Apparaten nu dus vooral Samsung, geen idee hoe zij bekend staan. Alternatieven zijn AEG, Etna, Pelgrim, Siemens. Of zelf kopen. Fornuis gaf de verkoper al aan dat we deze beter ergens anders konden kopen. Te duur bij SK, omdat ze er zo weinig van verkopen (inductie).

Zoals je ziet/leest ontbreekt er een koel/vriescombinatie. We dachten deze los te plaatsen, omdat we anders niet uitkwamen met het fornuis en magnetron. Daar zijn we inmiddels van gedachte over veranderd. Toch inbouwen. Maar waar dan de magnetron? Of toch een combi-oven ipv fornuis (vinden we wel heel gaaf staan). Wat is jullie ervaring daarmee, heb je dan de volwaardige opties van zowel oven als magnetron?

Iemand nog ideeën voor de opstelling? Voor mijn gevoel hebben we zo weinig kastruimte. Ik heb een U-vorm geopperd, maar mijn vrouw vreest dat dat te krap wordt (allebei groot). Nu 2 meter tussen muur en keuken, dat zou dan 1.40m worden. Komen we ook wel flink boven ons initiële budget uit (€10K).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh78WHVuuiFHeFt8t0F5ESjjUBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jCERbHtOCWFmDHGoW3a48FRJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUYWdGWoHDTxARA9lf4VWjDR9zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARXEpzvbagSU2c4Bm6ZMlXHf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhuIScuqTEeRAy0TsvMw_YUsNq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPifHh7mHeM1VZZM2AmYpVsL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teghwiTyuInNXvSDej1ME_nCe6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMogerijAA36gDewZHGY3XYU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWu78OZO6h1hheHqWHfBVBFGsPs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/agxIBIpnrmLaGvM8RrHuepQb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:38:
https://www.instagram.com...uDge/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Even los van de muziek.. Ook een interessant ontwerp. Beetje hybride plafond /wand model.
Goed idee wel, ik vind het niet mooi, maar dit kan je vast ook wel verzonken in de wand maken en dan is het een stuk beter aan te gluren IMO ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Sorrento schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:09:
Hallo allemaal,

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind de greeplijsten in de hoge kasten erg onrustig. Is het een optie om de deuren hier push to open te maken? (Zou zelfs goedkoper kunnen zijn)

Het kleine kastje onder de koffiemachine, heeft die ook de dubbele greeplijst? Die laten doorlopen, ook in de hoek, maakt het wel mooier inmers.
Persoonlijk vind ik een single line mooier, dus voor de onderste lades geen greeplijst, maar push to open. Heeft wel als nadeel dat sommige mensen net een beetje te lomp zijn en de lade openen met de tenen ;)

Kijk even naar de plaatsing van de kookplaat, je wilt rondom genoeg ruimte om spulletjes te plaatsen en de stelen te laten uitsteken. Ook je spoelbak wil je wellicht iets verder uit de hoek halen zodat je er prettiger voor staat. :)

Verder is de render wel mooi, maar ook een beetje stom. Op die barkrukken kan je niet zitten als je bovenbenen hebt 🤷🏻‍♂️ en het licht om de kasten uit te lichten zit te dicht op de kasten ;)

Kan je iets meer duidelijkheid geven over de maten van de kasten, het gekozen blad en apparatuur enzo? :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Jurge87 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:03:
Hallo allen,

Wij zijn ook weer een stapje verder in het ontwerp

Hier een render:
[Afbeelding]

Dus 4 hoge kasten en 3 lage kasten met bovenkasten vormen de kastenwand en het kookeiland is 300cm bij 120cm.

Alle apparatuur nu van AEG, incl kookplaat met afzuiging. de 2 achterste kasten zijn koelkast en vriezer, vaatwasser onder de nis schuin onder de gootsteen. Ten slot nog een quooker.

De render vertekend wat, maar we combineren donker eiken/walnoot keukenfrontjes en kemie abu dhabi white blad.

Kosten: een offerte 27k en de keuken zoals op de render 34!:o
Wat vinden jullie van het ontwerp en de kosten?
Ik vind die “latten” in het front erg geslaagd, kan je dat ook op de kopse kant laten doorlopen?

Heb je een grove opdeling van de prijs?
Kasten, blad, apparatuur, plaatsen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorrento
Floor-is schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Ik vind de greeplijsten in de hoge kasten erg onrustig. Is het een optie om de deuren hier push to open te maken? (Zou zelfs goedkoper kunnen zijn)

Het kleine kastje onder de koffiemachine, heeft die ook de dubbele greeplijst? Die laten doorlopen, ook in de hoek, maakt het wel mooier inmers.
Persoonlijk vind ik een single line mooier, dus voor de onderste lades geen greeplijst, maar push to open. Heeft wel als nadeel dat sommige mensen net een beetje te lomp zijn en de lade openen met de tenen ;)

Kijk even naar de plaatsing van de kookplaat, je wilt rondom genoeg ruimte om spulletjes te plaatsen en de stelen te laten uitsteken. Ook je spoelbak wil je wellicht iets verder uit de hoek halen zodat je er prettiger voor staat. :)

Verder is de render wel mooi, maar ook een beetje stom. Op die barkrukken kan je niet zitten als je bovenbenen hebt 🤷🏻‍♂️ en het licht om de kasten uit te lichten zit te dicht op de kasten ;)

Kan je iets meer duidelijkheid geven over de maten van de kasten, het gekozen blad en apparatuur enzo? :)
Bedankt voor je reactie! In de hoge kasten komen onder de ovens de vriezer en koelkast, kun je dan nog steeds met pto werken? Wel of geen single line moeten we nog even bekijken, snap wat je bedoelt. Het schiereiland is 1.60m, kookplaat is gecentreerd boven een lade van 100cm. Vinden dit optisch en praktisch gezien niet de mooiste oplossing, zelfde geldt voor de spoelbak. Qua blad hebben we gekozen voor quartz composiet, de apparatuur is van AEG te weten:

- koelkast 102cm
- vriezer 102cm
- vaatwasser
- combioven 2x (aeg heeft geen solo oven 🧐)
- inductie met afzuiging
- quooker 3L rvs

Render is goed geslaagd, op bepaalde punten niet geheel realitisch maar geeft wel goed beeld van de ruimte.

Op onderstaande tekening is de standbouw nog niet meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X15r3Hw3JsFu-Zdpf-4xqGGIqqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z66kfCbkJvPw6berNOAGxg2g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurge87
Floor-is schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Ik vind die “latten” in het front erg geslaagd, kan je dat ook op de kopse kant laten doorlopen?

Heb je een grove opdeling van de prijs?
Kasten, blad, apparatuur, plaatsen.
Dank! Wij ook, de latten kunnen helaas niet doorlopen. Tis wel massief hout en dat maakt het meteen duurder.

Tis een offerte van kvik, dus onderhandelen zit er niet in.
Meubels 14000
Apparatuur 10000
Blad 6000
Plaatsen de rest

Blad en Apparatuur kan los wrs goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
Toke_gt schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Slim om te besparen door rekening te houden met aanwezige afvoer etc. Ik vind het mooi, beide zijden laag en alleen de 2 kasten hoog. Heb je inderdaad veel werkblad en het houdt je ruimte ook goed open en licht.

Het halfhoge muurtje (werkbladhoogte of iets daarboven) hoeft natuurlijk ook helemaal niet, ik dacht eigenlijk dat daar al een muurtje stond en dat heb ik aangehouden met oog op leidingen die daar in zitten. Maar mooie achterwand aan je kasten voldoet ook. Je krijgt dan het eilandidee dat je eerst ook voor ogen had.
Als je denkt dat je de vaat op het werkblad tegen de muur zet, plaats daar dan ook de vaatwasser in de buurt. Even goed naar de volgorde van werken in je keuken kijken.

Vraagje nog: de ruimte aan de open kant van je keuken (bij het raam) is toch groter dan hier is ingetekend? Anders heb je een onvoordelige benutting van de ruimte, waar ik dacht dat het handig was het daar open te maken.
Er staat alleen een muur tot plafondhoogte aan de muurzijde (dus vanuit eettafel gezien zou je bij behoudt van dat muurtje alleen zicht hebben op het 'eiland')

60cm lijkt me alleen niet handig als er geen rand is. Dus denk of 60cm met rand, of 80cm zonder.
Je bedoelt aan de linkerzijde van foto? Daar zit inderdaad de woonkamer. Het raam loopt eigenlijk naar beneden en is zo'n 160cm breed daarachter nog 3 a 5 meter woonkamer. Heb ik niet meegenomen in plattegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Sorrento schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Bedankt voor je reactie! In de hoge kasten komen onder de ovens de vriezer en koelkast, kun je dan nog steeds met pto werken?
Ja, nouja.. Dan wordt het servodrive en dat is erg kostbaar. Moet je alleen overwegen als je niet schrikt van €500 per deur. En dat ik het druk vind ogen wil niet zeggen dat jullie het zelf niet mooi vinden hè! Ieder z’n stijl en z’n voorkeuren :)
Wel of geen single line moeten we nog even bekijken, snap wat je bedoelt. Het schiereiland is 1.60m, kookplaat is gecentreerd boven een lade van 100cm. Vinden dit optisch en praktisch gezien niet de mooiste oplossing, zelfde geldt voor de spoelbak.
Veel keukenbedrijven raden aan om te centreren, dat oogt rustiger in het lijnenspel met de fronten. Je kunt hier natuurlijk gerust van afwijken :)
Vanuit praktisch oogpunt adviseer ik toch te proberen 20cm uit de zijde te blijven. Wellicht red je dat net in een 100 brede kast :)
Als je geen mega spoelbak (60+ cm) kiest, is een gecentreerde bak in die 100 kast prima denk ik, heb je op zich nog ruimte links. :)
Qua blad hebben we gekozen voor quartz composiet, de apparatuur is van AEG te weten:

- koelkast 102cm
- vriezer 102cm
- vaatwasser
- combioven 2x (aeg heeft geen solo oven 🧐)
- inductie met afzuiging
- quooker 3L rvs
Er is een enorme verscheidenheid in composiet van (goed) betaalbaar tot heel kostbaar. Hangt van de kleur en de tekening af.
AEG apparatuur weet ik weinig van, schijnt op het moment goed leverbaar te zijn toch?
Die Quooker heeft een fijn klein reservoir, kan je makkelijker kwijt, in de hoekkast achterin lijkt ruimte. Wel even rekening houden dat deze echt alleen kokend water geeft en geen warm water. :)
Render is goed geslaagd, op bepaalde punten niet geheel realitisch maar geeft wel goed beeld van de ruimte.
Precies het doel!
Op onderstaande tekening is de standbouw nog niet meegenomen.

[Afbeelding]
Is eigenlijk nog best een ingewikkelde ruimte. De opzet is leuk zo!

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 20-05-2022 23:49 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Jurge87 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:46:
[...]

Dank! Wij ook, de latten kunnen helaas niet doorlopen. Tis wel massief hout en dat maakt het meteen duurder.

Tis een offerte van kvik, dus onderhandelen zit er niet in.
Meubels 14000
Apparatuur 10000
Blad 6000
Plaatsen de rest

Blad en Apparatuur kan los wrs goedkoper?
Moet eerlijk bekennen dat ik van de prijs een beetje schrik in de combinatie met Kvik. Die ken ik meer als onderkant van de markt en prijsvechter namelijk.

€10k apparatuur, wat zit daar in? Kan je een lijstje geven? (Merk en soort apparaten, typenummers kan ik gemiddeld niet zo veel mee ;))
Blad voor €6k kan wellicht goedkoper als je uitwijken zou naar een andere kleur/tekening/iets. Je hebt op zich best wat meters blad, in de duurdere prijsgroep kan die best een okay prijs zijn hoor.

Ik ga voor bijna 6m2 blad in een van de duurste prijsgroep met een aantal bijzondere bewerkingen en dan gaat het hard. Verschillende keukenleveranciers vroegen 11-12.5k :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurge87
Floor-is schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:57:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik van de prijs een beetje schrik in de combinatie met Kvik. Die ken ik meer als onderkant van de markt en prijsvechter namelijk.

€10k apparatuur, wat zit daar in? Kan je een lijstje geven? (Merk en soort apparaten, typenummers kan ik gemiddeld niet zo veel mee ;))
Blad voor €6k kan wellicht goedkoper als je uitwijken zou naar een andere kleur/tekening/iets. Je hebt op zich best wat meters blad, in de duurdere prijsgroep kan die best een okay prijs zijn hoor.

Ik ga voor bijna 6m2 blad in een van de duurste prijsgroep met een aantal bijzondere bewerkingen en dan gaat het hard. Verschillende keukenleveranciers vroegen 11-12.5k :o
Ja wij ook! Die 'latten' op het keukeneiland maken het duur, daarnaast wil Kvik 70,- per kast voor het inelkaar zetten en nog eens 2500,- voor het op locatie plaatsen. Dat vinden wij eigenlijk echt te duur, maar de 'latten' vonden we wel echt leuk. Discussie hier thuis dus. Zo zien ze eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFhVzOVK46mw9UdsUmlPry92IZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aqcuS1qaHurmaJoQdeLLOI1D.png?f=user_large

Qua apparatuur hebben we dan:
AEG kookplaat met afzuiging in de plaat/recirculatie
AEG Oven
AEG Stoomoven
AEG koelkast
AEG Vriezer
AEG Vaatwasser
Quooker combi 7L

op 123werkbladen.nl kon ik het blad toch nog wel wat goedkoper krijgen, aleen voor het kookeiland dan 3000,-

[ Voor 7% gewijzigd door Jurge87 op 21-05-2022 00:14 . Reden: afbeelding geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
Nice! Min of meer hoe wij ook de keuken willen, witte front met witte blad.. Vrouwtje wil echter een zwarte spoelbak.. Welke kleur/merk spoelbak heb jullie uiteindelijk gekozen, wit? Het blad is overigens Silestone Ethereal Glow? en daarmee toch niet voor keramiek gekozen? Mag ik naar de overweging vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Jurge87 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:11:
[...]

Ja wij ook! Die 'latten' op het keukeneiland maken het duur, daarnaast wil Kvik 70,- per kast voor het inelkaar zetten en nog eens 2500,- voor het op locatie plaatsen. Dat vinden wij eigenlijk echt te duur, maar de 'latten' vonden we wel echt leuk. Discussie hier thuis dus. Zo zien ze eruit:
[Afbeelding]

Qua apparatuur hebben we dan:
AEG kookplaat met afzuiging in de plaat/recirculatie
AEG Oven
AEG Stoomoven
AEG koelkast
AEG Vriezer
AEG Vaatwasser
Quooker combi 7L

op 123werkbladen.nl kon ik het blad toch nog wel wat goedkoper krijgen, aleen voor het kookeiland dan 3000,-
Hier staat mijn lijst met apparatuur, de vaatwasser is een Miele G7965 geworden. Nu heb ik klaarblijkelijk een enorm strakke deal kunnen maken.. Want dat lijstje kost ongeveer €11.300 bij elkaar. (Waarvan ruim €700 voor de spoelbak en de stopcontacten overigens)

Nadeel van mijn lijst: op de oven na zou alles uiterlijk week 28 of 30 binnen moeten zijn. Die oven wordt wel een dingetje vrees ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]
Prachtig geworden!

Wij twijfelden of we de kastenwand in bamboe zouden uitvoeren of in wit en dit bevestigt eigenlijk dat wit goed is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LightningSky schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:43:
Dag allen,

Wij hebben een eerste ontwerp laten maken bij Superkeukens Utrecht. Fijne zaak en prima begeleiding. Relaxed, niet opdringerig en transparant, houden we van!

Het gaat om een open keuken aan de voorzijde van ons (toekomstige) huis. We hebben nu eenzelfde opstelling laten ontwerpen als de bestaande keuken.

Kasten: UNIFM - UNIQUE Structuurlak op fineer
Werkblad: Dekker Evora Ceramics 6mm Calacatta Green
Fornuis inductie: Bertazzoni MAS95IMFEATNV 90cm
Afzuigkap: Samsung NK36M7070VB/UR
Magnetron: Samsung NQ50A6139BK/EF
Vaatwasser: Samsung DW60A6092IB/ET

Totaal (excl. montage): €12.193,-. Hiervan is €2.700 het werkblad en €2.800 het inductie fornuis. Kasten €4.500 uit mijn hoofd.

Apparaten nu dus vooral Samsung, geen idee hoe zij bekend staan. Alternatieven zijn AEG, Etna, Pelgrim, Siemens. Of zelf kopen. Fornuis gaf de verkoper al aan dat we deze beter ergens anders konden kopen. Te duur bij SK, omdat ze er zo weinig van verkopen (inductie).

Zoals je ziet/leest ontbreekt er een koel/vriescombinatie. We dachten deze los te plaatsen, omdat we anders niet uitkwamen met het fornuis en magnetron. Daar zijn we inmiddels van gedachte over veranderd. Toch inbouwen. Maar waar dan de magnetron? Of toch een combi-oven ipv fornuis (vinden we wel heel gaaf staan). Wat is jullie ervaring daarmee, heb je dan de volwaardige opties van zowel oven als magnetron?

Iemand nog ideeën voor de opstelling? Voor mijn gevoel hebben we zo weinig kastruimte. Ik heb een U-vorm geopperd, maar mijn vrouw vreest dat dat te krap wordt (allebei groot). Nu 2 meter tussen muur en keuken, dat zou dan 1.40m worden. Komen we ook wel flink boven ons initiële budget uit (€10K).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier een soortgelijke opstelling (bij mij iets kleiner). Is het geen optie om wat werkblad/snijruimte op te offeren en daar een koel/vries combi neer te zetten? Ken de rest van de ruimte natuurlijk niet maar dat lijkt me fijner dan dat je ergens 'buiten je keuken' nog een losse koel/vries combi hebt staan.
Maar ik zou eigenlijk sowieso kiezen voor een combioven onder je inductieplaat, en de magnetron laten vervallen.
Combioven is ook prima te gebruiken als magnetron; dan heb je meteen het beste van beide werelden bij elkaar, bij mij werkt dat ideaal. (maar hangt ook weer af van je persoonlijke voorkeur en ovengebruik uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Sorrento schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Dank je wel voor je reactie. De vaatwasser zit direct rechts van de spoelbak, koelkast zit onder de oven. De ruimte tussen schiereiland en apparatenwand is 105cm, tussen lange werkblad en schiereiland is 120cm, dit lijken mij prima afmetingen. Voor wat betreft de kookplaat hadden we hier over de zelfde gedachte, maar geen kleine kinderen meer gelukkig 😊
Vind je die koelkast niet te klein?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
PaT schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:34:
[...]

Ik heb ooit eens voor een babycommode de tip gekregen om met waspoeder (en dan ook echt ouderwets poeder) dit soort strepen eraf te krijgen. Daar sta je ook steeds met je riem/rits/knoop tegen het meubel aangeleund en krijg je ook dit soort vegen.

Ik vond het een vreemd verhaal, maar het werkt echt. Lichtvochtig doekje zodat het poeder blijft plakken en dan licht wrijven.
Uiteraard eerst uittesten op een onopvallende plek of het geen ongewenste bijeffecten heeft.
Bedankt! Dit heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:14

[Afbeelding]
Mooie keuken! Wel benieuwd naar de lange termijn of pocketdeuren niet gevoelig zijn met er tegen aanstoten, bijstellen e.d.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Morpheusk schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Mooie keuken! Wel benieuwd naar de lange termijn of pocketdeuren niet gevoelig zijn met er tegen aanstoten, bijstellen e.d.
Ja, dat is inderdaad nog de vraag, we gaan het zien 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Floor-is schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 01:03:
[...]

Prachtig geworden!

Wij twijfelden of we de kastenwand in bamboe zouden uitvoeren of in wit en dit bevestigt eigenlijk dat wit goed is. :)
Dankjewel! De kleur van de kasten is angoragrijs, heel licht zandgrijzig, maar wit zal zeker ook mooi staan. We hadden eerst een hoogglans witte keuken, die we later in off black hebben laten spuiten, was ook leuk maar toch blij dat we weer terug zijn bij de lichte kleuren. Past gewoon meer bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
beyazz06 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:43:
[...]

Nice! Min of meer hoe wij ook de keuken willen, witte front met witte blad.. Vrouwtje wil echter een zwarte spoelbak.. Welke kleur/merk spoelbak heb jullie uiteindelijk gekozen, wit? Het blad is overigens Silestone Ethereal Glow? en daarmee toch niet voor keramiek gekozen? Mag ik naar de overweging vragen?
Dankjewel! Wij hebben voor een witte spoelbak gekozen omdat het blad dan optisch minder onderbroken wordt en wat groter lijkt De spoelbak is integrity Q van silestone . Het blad is idd de ethereal glow geworden. Keramiek ook mooi maar ik vond daar minder mooie wit tinten in, allemaal een beetje grauwiger. En dat de aders nu doorlopen in de rand ook wel heel mooi, lijkt voor mij toch minder een print. Ik had stalen van dit blad opgevraagd en deze flink mishandeld met rode wijn en citroen, toen was ik echt overtuigd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningSky
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
Il 2 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:16:
[...]

Hier een soortgelijke opstelling (bij mij iets kleiner). Is het geen optie om wat werkblad/snijruimte op te offeren en daar een koel/vries combi neer te zetten? Ken de rest van de ruimte natuurlijk niet maar dat lijkt me fijner dan dat je ergens 'buiten je keuken' nog een losse koel/vries combi hebt staan.
Maar ik zou eigenlijk sowieso kiezen voor een combioven onder je inductieplaat, en de magnetron laten vervallen.
Combioven is ook prima te gebruiken als magnetron; dan heb je meteen het beste van beide werelden bij elkaar, bij mij werkt dat ideaal. (maar hangt ook weer af van je persoonlijke voorkeur en ovengebruik uiteraard :) )
Bedankt voor je reactie. Voor een dubbele hoge kast is te weinig ruimte icm een fornuis van 90cm. De lange zijde is 330cm. Met een 60cm kookplaat (geen fornuis) zou het 60Hoog - 60H - 25Laag - 60L (inductie) - 60L - 65 hoek worden. Dan heb je 25 cm links van je kookplaat. Dat is wel een optie. Kunnen we alsnog aparte oven (onder kookplaat) en magnetron (in hoge kast) doen. Lijkt ons met het oog op kinderen in de toekomst wel handig. Dit is onze eerste nieuwe keuken, tot nu toe alleen ervaring met een losse combimagnetron, en die zijn we wel zat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 20:34
Huisje1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Dankjewel! De kleur van de kasten is angoragrijs, heel licht zandgrijzig, maar wit zal zeker ook mooi staan. We hadden eerst een hoogglans witte keuken, die we later in off black hebben laten spuiten, was ook leuk maar toch blij dat we weer terug zijn bij de lichte kleuren. Past gewoon meer bij ons.
Een erg mooi keuken hebben jullie gecreeerd, mijn complimenten!

En gelukkig geen zwarte, zoals 99% van de andere NLérs op dit moment neemt... afschuwelijk, zwarte keukens, maar goed ieder zijn ding.

Als ik Angoragrijs google dan kom ik bij Egger.nl uit en is het een NCS kleur met code 1002-Y50R.
Klopt dat?
Misschien heb ik hiermee wel de kleur voor mijn keukenachterwand gevonden namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Trussardi99 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Een erg mooi keuken hebben jullie gecreeerd, mijn complimenten!

En gelukkig geen zwarte, zoals 99% van de andere NLérs op dit moment neemt... afschuwelijk, zwarte keukens, maar goed ieder zijn ding.

Als ik Angoragrijs google dan kom ik bij Egger.nl uit en is het een NCS kleur met code 1002-Y50R.
Klopt dat?
Misschien heb ik hiermee wel de kleur voor mijn keukenachterwand gevonden namelijk :)
Dankjewel! We zijn er erg blij mee. Moet zeggen dat ik zelf een donkere keuken best heel mooi kan vinden, maar dan toch meer voor bij een ander.

De kleur nummers van egger kan ik zelf nergens in de order terug vinden, maar ik heb zo het idee dat het wel die kleur is. Het is een TriStar keuken, je zou het, als je het echt zeker wil weten, daar wel kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Sorry, dubbel geplaatst

[ Voor 95% gewijzigd door Huisje1 op 21-05-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorrento
Tommie12 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:59:
[...]

Vind je die koelkast niet te klein?
Dit is ook onze grootste twijfel op dit moment. Punt is, dat als we de oven boven de koelkast willen, er maximaal ruimte is voor een 102cm koelkast. De combinatie van een 122cm koelkast met oven er boven schijnt niet te kunnen, aangezien zij daar geen passende, hoge apparatenkast voor hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Wij zijn in de afrondende fase voor de aanschaf van een keuken voor onze nieuwbouwwoning.

Wij zitten echter met de vraag in zake werkblad.

Esthetisch en hoogtebepalend hebben wij voorkeur voor een dun Keramisch/composiet blad op het eiland van 12/13mm. Ik zie hier op het forum geregeld berichten voorbij komen van mede-Tweakers die ook een dergelijke dikte hanteren. Echter geeft de keukenverkoper aan dan 20mm beduidend sterker is.
Ter info: de grootste overspanning is 90cm ladekast

Wat is jullie ervaring? Is er een significant verschil? En maakt het uit of het 20mm werkblad opgedikt is of massief is?

[ Voor 4% gewijzigd door Pseudoc op 21-05-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Huisje1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Dankjewel! Wij hebben voor een witte spoelbak gekozen omdat het blad dan optisch minder onderbroken wordt en wat groter lijkt De spoelbak is integrity Q van silestone . Het blad is idd de ethereal glow geworden. Keramiek ook mooi maar ik vond daar minder mooie wit tinten in, allemaal een beetje grauwiger. En dat de aders nu doorlopen in de rand ook wel heel mooi, lijkt voor mij toch minder een print. Ik had stalen van dit blad opgevraagd en deze flink mishandeld met rode wijn en citroen, toen was ik echt overtuigd ;-)
Lopen de aders alleen door in de rand of ook vanaf het blad naar de stolwanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:10
Na een sessie bij een keukenboer hebben wij ook getekend voor een mooie keuken die eigenlijk aan al onze wensen voldoet (context: nieuwbouwhuis). Zijn wel aardig over ons initiele budget heen gegaan, maar de ruimte was er op zich wel. Een beetje complete keuken is kennelijk vrij duur, zeker als je iets als een eiland toevoegt. Ook beetje goede apparatuur is prijzig. Zijn wel blij met het eindresultaat. Benieuwd ook of we dingen over het hoofd hebben gezien.

Componenten:
  • Schuller C (Kristalwit Mat, misschien dat we later nog een ander kleurtje kiezen), alles met greeplijsten. Werkhoogte 92cm, want we zijn niet zo lang.
  • Brede dubbele ladekasten (120cm, 100cm en 60cm), eentje met bestklade erin.
  • Blad is nu een Dekker Greengridz Nature 38mm.
  • Soort verhoogd zitje in het kookeiland.
  • Grote / hoge koelkast (linksachter) en vriezer (daarnaast) beide Siemens IQ500.
  • Een reguliere oven en een combi-oven (Siemens IQ700) [beide met pyrolise :)]
  • Inbouwvaatwasser van Siemens met besteklade (IQ700 serie).
  • Bora Puru. (leek ons mooier met een kookeiland)
  • Quooker Combi+ 7L
Aanvankelijk vonden we gelakte meubels wat mooier, maar niet zoveel mooier als de enorme meerprijs daarvoor, evenals de kasten doorbouwen naar het plafond toe. Een duurdere Bora leek ons ook weinig nuttig. Verder twijfelen we nog wel over deze upgrades:
  • Twee ladekasten aanbrengen onder magnetron en oven (nu legplanken).
  • Vervanging van het aanrechtblad door natuursteen.
Maar dat maakt het eea ook wel weer prijziger. Ideeen over wat te prioriteren?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zaken die de prijs niet beinvloeden, maar waar we wel over nadenken:
  • Draairichting van het deurtje onder de quooker (linksom of rechtsom).
  • Plaatsing van oven / combi magnetron (de ene links of de andere links).
  • Plaatsing van de koelkast / vriezer (nu de koelkast meest links).
Inzichten over wat handig is?

Render

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h_15uGB-sd0Meo80NRLLTa2rGo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s2K08tiwyRexrfyQ4M3U19Qy.png?f=user_large

Technisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugvexq7Hwk_Wyw-C5NQjqDf3s78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UB5Hy8meCjPz9qZQPtJUhk1y.png?f=fotoalbum_large

Verdere inzichten / opmerkingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Members only:

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huisje1
Morpheusk schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Lopen de aders alleen door in de rand of ook vanaf het blad naar de stolwanden?
Ze lopen zoveel mogelijk door, maar het komt niet uit 1 plaat. Op sommige plekken dus wel en ander weer niet. Het patroon is zo grillig dat het mij niet opvalt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwGmk7nCSi5iRbkGBbLnCKBiGLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFvdGk2IhDZ7GyKcKsdIw8Mp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Huisje1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Kan je een foto maken van de spoelbak icm het blad? Overigens niet bang dat je spoelbak gaat verkleuren oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huisje1
beyazz06 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:18:
[...]

Kan je een foto maken van de spoelbak icm het blad? Overigens niet bang dat je spoelbak gaat verkleuren oid?
Denk dat verkleuren wel mee gaat vallen. Vond het wel een beetje jammer dat de korfplug niet in het wit of de keur van de kraan kon en dat spoelbak niet in exact dezelfde kleur als het blad geleverd kon worden, gaat wel komen maar duurde voor ons te lang. Maar alsnog is de combi nu ook mooi, mooier dan bijvoorbeeld de witte van franke. Op foto lijkt het iets meer kleurverschil dan in het echt

witte Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qwxxbk5msxUvJn3dGGLZiWokQeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcIYEIz3b2rsUA4dipIYvmxf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Onze ervaring met zo’n witte bak is, dat na een paar jaar het niet meer is om aan te zien. Werd vaal geel.
Wij houden het daarom gewoon op rvs uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Huisje1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:45:
[...]

Denk dat verkleuren wel mee gaat vallen. Vond het wel een beetje jammer dat de korfplug niet in het wit of de keur van de kraan kon en dat spoelbak niet in exact dezelfde kleur als het blad geleverd kon worden, gaat wel komen maar duurde voor ons te lang. Maar alsnog is de combi nu ook mooi, mooier dan bijvoorbeeld de witte van franke. Op foto lijkt het iets meer kleurverschil dan in het echt

witte [Afbeelding]
Nice, dat is wel een hele mooie dure bronzen quooker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
sunnybird schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:55:
Onze ervaring met zo’n witte bak is, dat na een paar jaar het niet meer is om aan te zien. Werd vaal geel.
Wij houden het daarom gewoon op rvs uitvoering.
Ah dat is wel heel vervelend. Was dat ook van silestone? Het materiaal is nagenoeg hetzelfde als het blad, dan zou je toch denken dat het niet gaat verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Morpheusk schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:35:
[...]

Nice, dat is wel een hele mooie dure bronzen quooker!
Het is de messing patina uitvoering, die verkleurd door gebruik. Inderdaad niet de goedkoopste maar staat wel gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Nee het was een Blanco kunststof bak. Ik hoop voor jullie dat deze mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
sunnybird schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:28:
Nee het was een Blanco kunststof bak. Ik hoop voor jullie dat deze mooi blijft.
Dankjewel, ik hoop het ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Huisje1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Okay ik had een wit/grijstint moeten zeggen :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Floor-is schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Okay ik had een wit/grijstint moeten zeggen :P
Haha zo bedoel ik niet hoor, dacht meer dat het misschien op foto niet zo duidelijk was 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Ik lees hier al een tijdje mee en nu kan ik ook eindelijk aan de gang :) Wij zijn voor onze nieuwbouw woning op zoek naar een keuken. Het gaat een parallel opstelling worden met aan de ene kant alleen maar laag en de andere kant hoge kasten met nog een stukje werkblad. hIer willen wij een soort koffie cornertje van maken.

Basis
Type: A. Keller ELBM1 Melamine
Frontkleur: Carbon (CBO1)
Kleur korpus: Grafiet (GRT1)

Apparatuur
Koken: Bora Pure
Oven: AEG BPK742280M
Combi: AEG KMK761080M
Vaatwasser: AEG FSB53927Z
Koelvries: AEG SCE818F6TS
Quoocker Pro 3

Werkblad
20mm composiet
Randafwerking 2FV
Cement Grey Grain 20mm

Lengte: '
Koffie corner: 182x60
Lage kant: 334x65

Spoelbak: Franke MRG 210-52 Matt Black

Verwachte aanpassingen:
Kleur fronten/keuken nog niet helemaal zeker en werkblad wellicht Calagata Gold
Apparatuur in zwart uitvoeren
Zeeppomp van Quoocker in het blad
Quoocker uitvoeren in square

De keukenboer vertelde mij dat 20mm eigenlijk wel als minimum wordt beschouwd. Ik lees dat hier en daar ook wel terug. Echter, 12mm vind ik ook erg strak... twijfelpuntje dus. Ook vertelde de keukenboer mij dat als ik een waterval wil creëren ik een keukenblad moet nemen van 40mm, dit lijkt mij overdreven? Bij een te dun blad zou het gaan "buigen" zei hij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVvrfGyphlMgvFCBHa8bmwjTo9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyS4EjvOPtpT8LNcYf1qvshr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCUvy-MwtpFUC_pGj_mw8oKMavE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMZ7EnO9Kz2qsVqJL4KhjKNE.jpg?f=fotoalbum_large

Onderaan de offerte staat een totaalprijs van EUR 17.500. Dit is de eerste offerte, denken jullie dat er veel ruimte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Die waterval snap ik niet.

En dat doorbuigen…. Dat blad is ondersteund op iedere kast, dus zowat om de 60 cm.

Mijn gok, er is stock van bladen van 20mm, en die willen ze eerst weg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Tommie12 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:05:
Die waterval snap ik niet.

En dat doorbuigen…. Dat blad is ondersteund op iedere kast, dus zowat om de 60 cm.

Mijn gok, er is stock van bladen van 20mm, en die willen ze eerst weg.
Waterval is dat het blad aan het uiteinde van de kastenwand / op de wang doorloopt naar de grond.

Afbeeldingslocatie: https://media.istockphoto.com/photos/kitchen-waterfall-island-picture-id1016043634

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14

mvh

State Governor

Hier voor de tweede keer tevreden met een Keukenloods, wist de eerste keer niet dat het een DMG was maar vanwege tevredenheid gewoon 2 jaar later deze keuken besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9PfbUB22CSx-COpOVpoaTq_5eE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmirqU1IYMZeanIteU6Gy6aK.jpg?f=fotoalbum_medium

Staat nu 3 maanden, recent glasplaten toegevoegd als achterwand voor de kookplaat en spoelbak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVjULGTO9DovC203-ALyZOs-g0A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV1G6IY3AWHQB94daIKgElr4.jpg?f=fotoalbum_medium

Het is een Hacker systemat met matzwart of antraciet kleur, fingerprint proof (en dat werkt echt), zwarte lijsten en zwarte kunststof? spoelbak (de vorige was na 2 jaar nog zgan, in tegenstelling tot RVS dat altijd bekrast. Wit composiet blad van 12 mm geloof ik, lekker dun, maar gelukkig dankzij de hogere kastmaat op een goede hoogte.

Apparatuur is een mix van van alles: AEG 80 cm inductie met bijbehorende afzuiging, AEG combi oven, Zanussi k/v en Indesit vaatwasser.

Handig: de vaatwasser speciaal besteld met zo'n besteklade bovenin. Van de bovenste lade heb ik die extra opklaprekjes moeten verwijderen, want in de hoogste stand komen die tegen de besteklade aan. Niet zo handig: de automatische ventilatie hangt af van de kookstand en gaat nogal agressief naar de hoogste stand. Verder opnieuw zeer tevreden, zou deze zo opnieuw bestellen.

Members only:

---
@Jurge87 27k lijkt me aan de prijzige kant. Ongeveer deze keuken van ons kostte ca 15k in de IKEA planner, ex plaatsing. Met dat IKEA ontwerp bij zowel kvik als Keukenloods naar binnen gelopen met "ontwerp deze keuken, budget ca 10k". Ik ging ervan uit dat dit formaat keuken zeker 15-20k ging kosten maar dat was dus helemaal niet waar. kvik viel voor ons al snel af vanwege beperkte mogelijkheden en een aanzienlijk hogere offerte dan KL. Nu ben ik enorm slecht in onderhandelen, maar bij de meeste leveranciers kun je dan zoiets doen als "ok, ik wil jouw ontwerp maar dan wel met een mooier blad/apparaten voor hetzelfde geld". Dan gaan ze 10 minuten naar de computer kijken en komen met een bod terug.

[ Voor 14% gewijzigd door mvh op 22-05-2022 12:39 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
mvh schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:30:

Handig: de vaatwasser speciaal besteld met zo'n besteklade bovenin. Van de bovenste lade heb ik die extra opklaprekjes moeten verwijderen, want in de hoogste stand komen die tegen de besteklade aan.
Uhm. Je kan de korven toch in hoogte verstellen ? Ik kan mijn korf onder de bestreklade in hoogte verstellen zodat alles mooi past

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

@mevrouwKees_1 de bovenste korf kan op twee standen inderdaad, maar op de lagere stand kan ik de 28 cm wokpandeksels niet kwijt. Als de vaatwasser 5 cm dieper was geweest kon dat wel.

En ik gebruik de rekjes van de bovenste korf niet vaak, dus dan maar eruit gehaald. Dankzij de bestekla kan ik sowieso al meer spullen kwijt omdat er geen mandje onderin hoeft.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:34
mvh schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:30:

---
@Jurge87 27k lijkt me aan de prijzige kant. Ongeveer deze keuken van ons kostte ca 15k in de IKEA planner, ex plaatsing. Met dat IKEA ontwerp bij zowel kvik als Keukenloods naar binnen gelopen met "ontwerp deze keuken, budget ca 10k". Ik ging ervan uit dat dit formaat keuken zeker 15-20k ging kosten maar dat was dus helemaal niet waar. kvik viel voor ons al snel af vanwege beperkte mogelijkheden en een aanzienlijk hogere offerte dan KL. Nu ben ik enorm slecht in onderhandelen, maar bij de meeste leveranciers kun je dan zoiets doen als "ok, ik wil jouw ontwerp maar dan wel met een mooier blad/apparaten voor hetzelfde geld". Dan gaan ze 10 minuten naar de computer kijken en komen met een bod terug.
Is inderdaad een flink bedrag, maar als je vergelijkingen doet met IKEA is bijna iedere andere keuken duur.
IKEA verkoopt prima spul, maar het is echt wel andere kwaliteit dan het middensegment aan andere keukenmerken.

Zelf ook 2x bij de IKEA geweest en alles uitgetekend, uiteindelijk toch niet gedaan en alles van Rotpunkt aangeschaft. Frontjes zijn mooier, binnenlades zijn mooier, en het voelt allemaal net wat meer solide aan.
Buiten dit kwam ik er sowieso niet uit bij IKEA omdat de keuze beperkt is (wat de prijs natuurlijk weer ten goede komt)

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurge87
pentaw1nz schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Is inderdaad een flink bedrag, maar als je vergelijkingen doet met IKEA is bijna iedere andere keuken duur.
IKEA verkoopt prima spul, maar het is echt wel andere kwaliteit dan het middensegment aan andere keukenmerken.

Zelf ook 2x bij de IKEA geweest en alles uitgetekend, uiteindelijk toch niet gedaan en alles van Rotpunkt aangeschaft. Frontjes zijn mooier, binnenlades zijn mooier, en het voelt allemaal net wat meer solide aan.
Buiten dit kwam ik er sowieso niet uit bij IKEA omdat de keuze beperkt is (wat de prijs natuurlijk weer ten goede komt)
Precies dit dus!

Nu oa een tv-kast van ikea, maar voelt toch net niet goed aan. Sluit niet mooi etc.

Volgens de verkoper tikte de massief houten fronten behoorlijk aan. De onderkasten, allen met lades, werden daardoor zo rond de 700 a 800e de stuk × 5 voor alleen het keukeneiland. Tel uit je kosten.

We zoeken nog wat goede zaken in Friesland , iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Jurge87 op 22-05-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurge87
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Jurge87 op 22-05-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
ColeJ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:59:

De keukenboer vertelde mij dat 20mm eigenlijk wel als minimum wordt beschouwd. Ik lees dat hier en daar ook wel terug. Echter, 12mm vind ik ook erg strak... twijfelpuntje dus. Ook vertelde de keukenboer mij dat als ik een waterval wil creëren ik een keukenblad moet nemen van 40mm, dit lijkt mij overdreven? Bij een te dun blad zou het gaan "buigen" zei hij?
Vanuit mijn ervaring:
<20mm wordt kwetsbaar. Het materiaal kan niet veel druk hebben, al helemaal geen puntbelasting. 40mm dik materiaal zie je echter niet bepaald vaak, dan wordt het opgedikt en dat opdikken maakt het wel steviger.

Wat ik doe, maar ik zie dat nergens bij anderen, is een watervast MDF plaat onder het werkblad. Deze plaat zorgt voor verdere verdeling van de krachten die op het werkblad komen. Op deze manier zorg ik ook voor een grote toename aan stabiliteit, die ondersteunende plaat gebruik ik ook om de kasten aan vast te maken ;) Nadeel is dat de kasten aan de bovenzijde ruimte moeten maken voor de plaat zonder dat het erg in zicht komt. Bij een greeplijst is dit supermakkelijk, bij greeploos wat gedoe. :) Heb zo al 8mm werkbladen laten plaatsen zonder issues.

Waterval heeft andere uitdagingen, onder 20mm heb je eigenlijk te weinig materiaal om een mooi verstek te laten zien bijvoorbeeld. Het wordt te kwetsbaar ook door het gemis aan dikte. Waterval plaatsen en laten snijden is een kostbare bewerking.
Daarbij: Dekton (en waarschijnlijk andere keramiek) heeft de print alleen op de zichtzijde, deze is oppervlakkig zegmaar. Als je dus keramiek wilt plaatsen in waterval met een bar, dan heb je aan de binnenzijde geen tekening.

Als je Calacatta Gold overweegt even bedenken dat deze in de duurste regionen zit qua meterprijs. Dat helpt niet als je wilt besparen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
Hier ook inmiddels wat stappen verder in het proces naar een keuken voor een nieuwbouwwoning. De technische tekening is inmiddels gemaakt, maar denken nog na over wat praktisch is en daar kunnen we wel wat input voor gebruiken:
  • Vaatwasser links naast de spoelbak zorgt voor een blokkade in de doorgang naar zowel de spoelbak als de inductieplaat. Daarentegen is aan de rechterkant meteen een muur, dus heb je met een vaatwasser rechts van de spoelbak weer last van spetters op de muur.
  • Spoelbak in een 120cm kast? Is dit logisch als dit een ~50cm brede spoelbak wordt?
  • Aan de hoge wand (onderin de afbeelding) komen de (178cm) vriezer en (178cm) koelkast. Om makkelijker boodschappen weg te ruimen zou de koelkast vanaf onder gezien toch het meest praktisch zijn om links te plaatsen (dus helemaal rechts tegen de wand als je er voor staat)? Je kan dan je boodschappen op het eiland zetten.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

@TRD07 lijkt me dat spetters op de muur nog wel meevallen, hoor. Daarnaast is de vaatwasser meestal gesloten, juist als je aan het koken bent, dus echt blokkeren van de doorgang is er niet bij.

In onze vorige keuken hadden we een eiland met alleen lades tegenover de vaatwasser. Deze konden bijvoorbeeld niet tegelijk met de vaatwasser geheel open, maar was eigenlijk geen probleem

In die keuken hadden we een standaard formaat spoelbak in een 90 cm kast. Voordeel is dat je dan extra ruimte hebt voor schoonmaakartikelen in die kast maar het is toch een rommelkast door het ontbreken van een plank. Het lijkt mij jammer van de ruimte om hier 120 cm voor de gebruiken, je hebt meer aan 2x 60 als dat qua symmetrie een beetje uitkomt.

Edit: als ik zo kijk naar de lijnen zou je ook kast(90)-vw (60)-spoelkast(90)-kast(60), van links naar rechts, kunnen proberen, dan lijnt de spoelkast uit met de kookplaat er tegenover.

[ Voor 12% gewijzigd door mvh op 22-05-2022 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Floor-is schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:24:
[...]

Vanuit mijn ervaring:
<20mm wordt kwetsbaar. Het materiaal kan niet veel druk hebben, al helemaal geen puntbelasting. 40mm dik materiaal zie je echter niet bepaald vaak, dan wordt het opgedikt en dat opdikken maakt het wel steviger.

Wat ik doe, maar ik zie dat nergens bij anderen, is een watervast MDF plaat onder het werkblad. Deze plaat zorgt voor verdere verdeling van de krachten die op het werkblad komen. Op deze manier zorg ik ook voor een grote toename aan stabiliteit, die ondersteunende plaat gebruik ik ook om de kasten aan vast te maken ;) Nadeel is dat de kasten aan de bovenzijde ruimte moeten maken voor de plaat zonder dat het erg in zicht komt. Bij een greeplijst is dit supermakkelijk, bij greeploos wat gedoe. :) Heb zo al 8mm werkbladen laten plaatsen zonder issues.

Waterval heeft andere uitdagingen, onder 20mm heb je eigenlijk te weinig materiaal om een mooi verstek te laten zien bijvoorbeeld. Het wordt te kwetsbaar ook door het gemis aan dikte. Waterval plaatsen en laten snijden is een kostbare bewerking.
Daarbij: Dekton (en waarschijnlijk andere keramiek) heeft de print alleen op de zichtzijde, deze is oppervlakkig zegmaar. Als je dus keramiek wilt plaatsen in waterval met een bar, dan heb je aan de binnenzijde geen tekening.

Als je Calacatta Gold overweegt even bedenken dat deze in de duurste regionen zit qua meterprijs. Dat helpt niet als je wilt besparen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het waterval idee ga ik dan denk ik toch niet doen. Ik weet niet wat de meerprijs van Calacatta Gold is maar wij vinden het wel erg mooi. Dan moeten we die meerprijs maar voor lief nemen. Wat vind je van de totale prijs van de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
mvh schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:04:
@TRD07 lijkt me dat spetters op de muur nog wel meevallen, hoor. Daarnaast is de vaatwasser meestal gesloten, juist als je aan het koken bent, dus echt blokkeren van de doorgang is er niet bij.

In onze vorige keuken hadden we een eiland met alleen lades tegenover de vaatwasser. Deze konden bijvoorbeeld niet tegelijk met de vaatwasser geheel open, maar was eigenlijk geen probleem

In die keuken hadden we een standaard formaat spoelbak in een 90 cm kast. Voordeel is dat je dan extra ruimte hebt voor schoonmaakartikelen in die kast maar het is toch een rommelkast door het ontbreken van een plank. Het lijkt mij jammer van de ruimte om hier 120 cm voor de gebruiken, je hebt meer aan 2x 60 als dat qua symmetrie een beetje uitkomt.

Edit: als ik zo kijk naar de lijnen zou je ook kast(90)-vw (60)-spoelkast(90)-kast(60), van links naar rechts, kunnen proberen, dan lijnt de spoelkast uit met de kookplaat er tegenover.
Wellicht valt de huidige positie van de VW ook al wel mee. Het is niet zo dat ie constant open staat.

Qua symmetrie zou 2 x 60 beter uitkomen, omdat die hele wand dan 5 x 60 is. Het eiland is 60 - 100 - 60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:39
Ik twijfel om voor de bora pure recirculatie te doen, of toch proberen een uitgang naar buiten te maken. Hebben jullie suggesties, of dat het waard is om moeite voor te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
insp.gadget schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:58:
Ik twijfel om voor de bora pure recirculatie te doen, of toch proberen een uitgang naar buiten te maken. Hebben jullie suggesties, of dat het waard is om moeite voor te doen?
Geen idee, maar ik wil geen recirculatiekap. Hoe groot het filter ook is. De vochtige lucht komt in de kasten en moet daar weg. Die lucht daar helemaal niet hebben vind ik een veel beter idee.
Daarnaast zit je aan serieuze kosten als (een deel van) je Bora stuk gaat. Dan liever 2 separate apparaten. Kost initieel wat meer, maar op termijn denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Nu online
insp.gadget schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:58:
Hangt ook een beetje af van je ventilatie systeem, als je een WTW hebt wordt uitblazen lastig i.v.m. vereiste aanvoer. Ik was eerst ook erg huiverig voor recirculatie, maar gaandeweg dit topic lezend toch maar overstag gegaan.

Op zich klinkt het bezwaar van @macfocus logisch, maar ik vraag me af of er ook daadwerkelijk mensen zijn die issues hebben ervaren met het corpus van de keukenkastjes als gevolg van de uitgeblazen vochtige lucht.

Wat betreft defecten hebben de A-merken (zoals Bora) i.h.a. een goede ondersteuning qua vervangende onderdelen gedurende jaren zodat je in de meeste gevallen niet direct het gehele apparaat hoeft te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Als je een woning hebt met WTW zou je in de winter nog wel eens baat kunnen hebben bij wat extra vocht in je huis. De lucht is eerder te droog dan te vochtig. Als de unit gewoon goed loopt, blijft dat echt niet lang hangen in de kastjes, maar stroomt gewoon door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Mochten er mensen zijn die recent een nieuwe Bora Pure kookplaat hebben laten installeren en zich al dan niet afvragen of de timerfunctie (van de kookzones) correct werkt: HIER heb ik mijn bevindingen gepost. Spoiler: under investigation bij Bora Duitsland --> software probleem.

Als je niets om die kookzone timers geeft dan boeit het natuurlijk niet, want verder is er niets aan de hand. Wij waren er aan gewend geraakt op onze vorige Bosch kookplaat en wilde die functie zeker terugzien in een nieuwe kookplaat. Dan is het dus wel jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13
remzor schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:19:
Mochten er mensen zijn die recent een nieuwe Bora Pure kookplaat hebben laten installeren en zich al dan niet afvragen of de timerfunctie (van de kookzones) correct werkt: HIER heb ik mijn bevindingen gepost. Spoiler: under investigation bij Bora Duitsland --> software probleem.

Als je niets om die kookzone timers geeft dan boeit het natuurlijk niet, want verder is er niets aan de hand. Wij waren er aan gewend geraakt op onze vorige Bosch kookplaat en wilde die functie zeker terugzien in een nieuwe kookplaat. Dan is het dus wel jammer...
Stomtoevallig gisteren voor het eerst de nieuwe Bora aangezet bij mijn moeder en daar lukte de timer niet (RTFM niet gedaan). Zal eens lezen, thanks!

Edit: Gelezen, 100% kans natuurlijk dat we het vermogen ergens halverwege aangepast hebben. Binnenkort eens bewust testen, en dan contact opnemen met Bora zodat ze weten dat het geen n=1 probleem is..
(zou wel balen zijn, moeders kan niet zo goed tegen dit soort storingen die je niet zelf kan oplossen, en de nieuwe vaatwasser had ook al een touch-probleem waarbij frontpaneel vervangen moest worden..)

[ Voor 17% gewijzigd door WaterFire op 23-05-2022 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13
In other news: Gelukkig niet bij onszelf gebeurd, maar je kan ook installateurs hebben die geen A++ rating hebben..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3XeG3yaaYc4Zv5jvLn9hX8UmXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDCZd5jcivGoU4AhsVyxGN9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKdxwtmrRlB5HcwxRd7hVY4qqmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IrA6g8Gj0o19CpPrrBH8Xi9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Zie hier niets wat een streep kit niet kan fixen :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
ColeJ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:59:
Ik lees hier al een tijdje mee en nu kan ik ook eindelijk aan de gang :) Wij zijn voor onze nieuwbouw woning op zoek naar een keuken. Het gaat een parallel opstelling worden met aan de ene kant alleen maar laag en de andere kant hoge kasten met nog een stukje werkblad. hIer willen wij een soort koffie cornertje van maken.

Basis
Type: A. Keller ELBM1 Melamine
Frontkleur: Carbon (CBO1)
Kleur korpus: Grafiet (GRT1)

Apparatuur
Koken: Bora Pure
Oven: AEG BPK742280M
Combi: AEG KMK761080M
Vaatwasser: AEG FSB53927Z
Koelvries: AEG SCE818F6TS
Quoocker Pro 3

Werkblad
20mm composiet
Randafwerking 2FV
Cement Grey Grain 20mm

Lengte: '
Koffie corner: 182x60
Lage kant: 334x65

Spoelbak: Franke MRG 210-52 Matt Black

Verwachte aanpassingen:
Kleur fronten/keuken nog niet helemaal zeker en werkblad wellicht Calagata Gold
Apparatuur in zwart uitvoeren
Zeeppomp van Quoocker in het blad
Quoocker uitvoeren in square

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onderaan de offerte staat een totaalprijs van EUR 17.500. Dit is de eerste offerte, denken jullie dat er veel ruimte is?
Ik vind de totaalprijs best goed eerlijk gezegd. Onze keuken heeft vier hoge kasten, maar is zonder vaatwasser geleverd (hadden we al) en kostte €19k met Siemens IQ700 ovens. Montage van €2k komt hier nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

hi Allen.

Onze keukenleverancier heeft de verkeerde aanrechtbladen geleverd. Een op het eiland (3.1x1.1m) en een bij de koffie nis (1.2x60cm).

De bladen zijn op zich netjes maar ik heb liever degene die ik besteld heb, tenzij de financiële compensatie die de leverancier wilt geven een offer is we cannot refuse.

Wat vinden jullie een redelijke compensatie vanuit verkoper op het moment wij dit blad wel gewoon accepteren ?

Voor de duidelijkheid. Er is geen discussie dat er een fout gemaakt is, dit is al erkent door verkoper.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
siemenz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:14:
hi Allen.

Onze keukenleverancier heeft de verkeerde aanrechtbladen geleverd. Een op het eiland (3.1x1.1m) en een bij de koffie nis (1.2x60cm).

De bladen zijn op zich netjes maar ik heb liever degene die ik besteld heb, tenzij de financiële compensatie die de leverancier wilt geven een offer is we cannot refuse.

Wat vinden jullie een redelijke compensatie vanuit verkoper op het moment wij dit blad wel gewoon accepteren ?

Voor de duidelijkheid. Er is geen discussie dat er een fout gemaakt is, dit is al erkent door verkoper.
Heb je een foto van geleverde blad en wat je besteld hebt?
Hoeveel wijkt het af?

En tja, compensatie.. Jullie zullen er jaren tegenaan moeten kijken. Lastig om als buitenstaander aan te geven "voor bedrag x moet je echt akkoord gaan". Vandaar ook mijn vraag naar foto verschil. Als het minimaal is, is dat nog te overwegen (compensatie), anders zou ik niet akkoord gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
ColeJ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het waterval idee ga ik dan denk ik toch niet doen. Ik weet niet wat de meerprijs van Calacatta Gold is maar wij vinden het wel erg mooi. Dan moeten we die meerprijs maar voor lief nemen. Wat vind je van de totale prijs van de offerte?
Ik vind het al snel goedkoop, want ik maak maatwerk keukens en die zijn niet erg vergelijkbaar ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Source90 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:47:
[...]
Heb je een foto van geleverde blad en wat je besteld hebt?
Hoeveel wijkt het af?

En tja, compensatie.. Jullie zullen er jaren tegenaan moeten kijken. Lastig om als buitenstaander aan te geven "voor bedrag x moet je echt akkoord gaan". Vandaar ook mijn vraag naar foto verschil. Als het minimaal is, is dat nog te overwegen (compensatie), anders zou ik niet akkoord gaan.
Het is beide een natuursteen blad “assoluto” alleen het andere blad is “gevlamd” en deze niet.

Daarnaast zou de zijkant afgeschuind moeten zijn en ik heb nu recht hoekige.

Ik vind het inmiddels niet meer storend dus ik neig ieder voorstel wat redelijk is te accepteren echter hebben ze mij nu een voorstel gedaan wat echt heel laag is. De kosten van een nieuw blad zal inclusief plaatsen toch wel iets van 6k voor ze kosten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:14

Rzaan

Altijd zoekende

siemenz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Het is beide een natuursteen blad “assoluto” alleen het andere blad is “gevlamd” en deze niet.

Ik vind het inmiddels niet meer storend dus ik neig ieder voorstel wat redelijk is te accepteren echter hebben ze mij nu een voorstel gedaan wat echt heel laag is. De kosten van een nieuw blad zal inclusief plaatsen toch wel iets van 6k voor ze kosten….
Wat is heel een heel laag aanbod?

Anders zeg je: "Haal het er maar weer uit, ik wacht wel op een nieuw blad."
Dan komen ze vast wel met een beter bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Rzaan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:32:
[...]

Wat is heel een heel laag aanbod?

Anders zeg je: "Haal het er maar weer uit, ik wacht wel op een nieuw blad."
Dan komen ze vast wel met een beter bod.
Haha die wilde ik nog even blank laten om de tweakers opinie niet te “kleuren”. Ik PM je even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:39
Batilan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Hangt ook een beetje af van je ventilatie systeem, als je een WTW hebt wordt uitblazen lastig i.v.m. vereiste aanvoer. Ik was eerst ook erg huiverig voor recirculatie, maar gaandeweg dit topic lezend toch maar overstag gegaan.

Op zich klinkt het bezwaar van @macfocus logisch, maar ik vraag me af of er ook daadwerkelijk mensen zijn die issues hebben ervaren met het corpus van de keukenkastjes als gevolg van de uitgeblazen vochtige lucht.

Wat betreft defecten hebben de A-merken (zoals Bora) i.h.a. een goede ondersteuning qua vervangende onderdelen gedurende jaren zodat je in de meeste gevallen niet direct het gehele apparaat hoeft te vervangen.
We krijgen WTW. echter alles wat hij niet terug kan winnen, kan ik wat laten aanvullen door buitenlucht. Is opzich wel goed voor de ventilatie.
Aan de andere kant, als recirculatie echt waardeloos zou zijn, zou het toch wel breeduit opgemerkt zijn in zowel winkels al op fora?
macfocus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Geen idee, maar ik wil geen recirculatiekap. Hoe groot het filter ook is. De vochtige lucht komt in de kasten en moet daar weg. Die lucht daar helemaal niet hebben vind ik een veel beter idee.
Daarnaast zit je aan serieuze kosten als (een deel van) je Bora stuk gaat. Dan liever 2 separate apparaten. Kost initieel wat meer, maar op termijn denk ik niet.
Is voor mij geen optie eigenlijk, tenzij ik bij de huidige keukenindeling blijft, en dat wil ik eigenlijk niet.
Maar inderdaad, ik ben bang dat mijn parket gaat werken van alle vocht. Ik vraag me trouwens sowieso af hoe het precies uitgeblazen wordt.
millerman_sf schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:05:
Als je een woning hebt met WTW zou je in de winter nog wel eens baat kunnen hebben bij wat extra vocht in je huis. De lucht is eerder te droog dan te vochtig. Als de unit gewoon goed loopt, blijft dat echt niet lang hangen in de kastjes, maar stroomt gewoon door.
Komt de uitstroom rechtstreeks in een kastje, of wordt het op de grond geblazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
siemenz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Zijn er niet wat andere dingen die je wel ziet zitten in de keuken? Wat extra binnenlades, lampen in de kast, een andere model quooker kraan of zeepompje? Dat is goedkoop voor de keukenzaak en voor jou dus win/win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
TRD07 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:01:
Hier ook inmiddels wat stappen verder in het proces naar een keuken voor een nieuwbouwwoning. De technische tekening is inmiddels gemaakt, maar denken nog na over wat praktisch is en daar kunnen we wel wat input voor gebruiken:
  • Vaatwasser links naast de spoelbak zorgt voor een blokkade in de doorgang naar zowel de spoelbak als de inductieplaat. Daarentegen is aan de rechterkant meteen een muur, dus heb je met een vaatwasser rechts van de spoelbak weer last van spetters op de muur.
  • Spoelbak in een 120cm kast? Is dit logisch als dit een ~50cm brede spoelbak wordt?
  • Aan de hoge wand (onderin de afbeelding) komen de (178cm) vriezer en (178cm) koelkast. Om makkelijker boodschappen weg te ruimen zou de koelkast vanaf onder gezien toch het meest praktisch zijn om links te plaatsen (dus helemaal rechts tegen de wand als je er voor staat)? Je kan dan je boodschappen op het eiland zetten.
***members only***
@Floor-is @Barry|IA @SquareOne @Source90 @Toke_gt (e.a. uiteraard ;) ) Jullie hebben meestal wel een frisse blik op de keukenindelingen. Jullie nog aanmerkingen/suggesties?

Tevens, ik zie hier wel eens de Siemens HS836GTB6 iQ700 voorbij komen, maar ook de Siemens HS836GVB6 iQ700. Is de eerste (HS836GTB6) specifieke voor de Nederlandse markt en de tweede (HS836GVB6) voor de Belgische markt? Aangezien ik ze niet beide op de Nederlandse Siemens site zie. Dat geldt ook voor de HM876G0B6 (NL) en HM876G2B6 (BE).
Pagina: 1 ... 344 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1