Slim om te besparen door rekening te houden met aanwezige afvoer etc. Ik vind het mooi, beide zijden laag en alleen de 2 kasten hoog. Heb je inderdaad veel werkblad en het houdt je ruimte ook goed open en licht.Frankvbr schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:34:
[...]
Je indeling is interessant. Met wat tweaks zit ik nu hier aan te denken (niet op details letten, gaat om de ruwe indeling)
Voordelen:
- Meer werkplek.
- Er loopt daar afvoer voor afzuigkap. Dus kan besparen op een bora + geen recirculatie nodig
- De werkblad richting eettafel is fijn als je boterhammen smeert/kookt voor de kinderen die aan tafel zitten
Zou alleen liever geen muurtje doen. Open lijkt me mooier, vandaar ook werkblad tegen de hoge muur. Daar stal je eerder je zooi/apparatuur, maar dan is het beter om werkblad aan tafel zijde 80 breed te maken o.i.d.
Misschien het laatste kastje weglaten. Kan er alsnog een kruk/barstoel onder evt.
Nog ideen/opmerkingen?
Het halfhoge muurtje (werkbladhoogte of iets daarboven) hoeft natuurlijk ook helemaal niet, ik dacht eigenlijk dat daar al een muurtje stond en dat heb ik aangehouden met oog op leidingen die daar in zitten. Maar mooie achterwand aan je kasten voldoet ook. Je krijgt dan het eilandidee dat je eerst ook voor ogen had.
Als je denkt dat je de vaat op het werkblad tegen de muur zet, plaats daar dan ook de vaatwasser in de buurt. Even goed naar de volgorde van werken in je keuken kijken.
Vraagje nog: de ruimte aan de open kant van je keuken (bij het raam) is toch groter dan hier is ingetekend? Anders heb je een onvoordelige benutting van de ruimte, waar ik dacht dat het handig was het daar open te maken.