Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Stalensnuitje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Geen advies, sorry, maar wel een andere vraag n.a.v. jouw plaatjes: Ik moet mijn nieuwste renders nog krijgen, maar tijdens mijn gesprek afgelopen weekend kwamen we op de plaatsing van de oven + VW. Ik ging in eerste instantie uit van "gewoon" de vw op de grond met de oven daar strak boven, maar de verkoopster liet me nog wel een alternatieve optie zien van een lade eronder, dán de VW en daarboven weer de oven. Lekker de VW op hoogte lijkt me ook wel handig.

Maar toch nog wat twijfel:
- Hoe oogt het IRL qua lijn omdat de VW dan boven het blad uitsteekt?
- Komt een 60cm oven dan niet te hoog te hangen?
- Wat doe je met die lade en kast boven de oven? De koelkast staat ernaast met een verticale greeplijst, maar dat oogt bij deze dan misschien wat vreemd/kan niet eens?

Dit waren de voorbeelden, waarbij de blauwe lijn dan in ons geval het blad zou zijn:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wij hebben een vaatwasser op hoogte en daarboven de oven. We hebben een oven van Neff met hide en slide deur. Daar ben ik wel echt heel blij mee want anders zat de oven voor ons (1.75m) te hoog.

Qua indeling hebben we 3 hoge kasten.
De eerste vaatwasser met greep en daarboven servies. Ideaal met uitruimen.
De tweede voorraad met greep en daarboven de oven. Onderkant oven is even hoog als bovenkant vw.
Derde kast is koelkast met greep.

3 grepen op dezelfde hoogte dus. En vw en oven uitgelijnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
Floor-is schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 00:00:
[...]

[Afbeelding]

Beetje lullige 13cm aan de onderkant nu, lastig met de stofzuiger. Maar plek voor de gordijnen, heb ik vandaag opgepikt ;)
Eventueel kan je de wand laten aansluiten, de nis iets vergroten. :)
Dankjewel @Floor-is ! De nis met hoge kasten eromheen vind ik wel een beetje krap aanvoelen. Zou dan mijn voorkeur hebben om die onderste hoge kast weg te laten denk ik. Met 3 hoge kasten en de onderkastjes hebben we waarschijnlijk ook wel genoeg opbergruimte.
Toke_gt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 02:51:
[...]
Weet je zeker dat de maten goed zijn overgenomen in jouw tekening? Op de bouwtekening lijkt het muurtje namelijk precies de diepte van de keukenkasten te hebben. Aangezien er nog niet gebouwd is, lijkt het alsof de maten in jouw tekening (links en rechts van het grote raam) gespiegeld zijn?
De maten kloppen wel helaas. In de tekening die we van Bruynzeel (projectleverancier) hebben gekregen staan de maten ook zo benoemd. Is echt 56,8cm muur aan de ene kant en 68,3cm aan de andere kant van het raam. Dus als het raam precies in het midden zou zitten zou het wel passen |:(
loeberce schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Bij ons hebben ze het probleem met de maatvoering rond het raam als volgt opgelost. Koffienis met iets kleinere diepte in de hoek bij het raam. En dan de rest van de wand met hoge kasten die wat uitsteken. Overkant een lang laag aanrecht van 70 cm diep.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een hele mooie oplossing inderdaad! Ziet er bij jullie echt mooi uit. Bedankt voor de tip.
Floor-is schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:46:
[...]

@Zandah dan krijg je zo iets:

[Afbeelding]

Ik zou het muurtje aan de woonkamerzijde van het aanrecht wel plaatsen, maar lager. Niet tot het plafond.
Boven het aanrecht, tegenover de koffienis, daar een kastje wellicht?
En verder boven het aanrecht opbreken met een plank of de Shelf van Jansen en de Bont bijvoorbeeld.
Heel erg bedankt voor het uitwerken! Sowieso allemaal helden hier in dit topic. Ik heb in de afgelopen maanden zoveel geleerd over keukens.

We zijn toevallig vanochtend nog bij SK geweest en daar kwamen ze met ongeveer eenzelfde indeling, maar dan gespiegeld. De hoge kasten aan de overkant. Dat heeft ook wel mijn voorkeur, want dan kijk je er vanaf de bank wat minder tegenaan en lijkt het wat ruimtelijker.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze opstelling en van deze prijs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 22:22
Lize167 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Wij hebben een vaatwasser op hoogte en daarboven de oven. We hebben een oven van Neff met hide en slide deur. Daar ben ik wel echt heel blij mee want anders zat de oven voor ons (1.75m) te hoog.

Qua indeling hebben we 3 hoge kasten.
De eerste vaatwasser met greep en daarboven servies. Ideaal met uitruimen.
De tweede voorraad met greep en daarboven de oven. Onderkant oven is even hoog als bovenkant vw.
Derde kast is koelkast met greep.

3 grepen op dezelfde hoogte dus. En vw en oven uitgelijnd.
Dan heb je dus ook een lade onder de VW? Hoe hoog is die eronder dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
Stalensnuitje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Dan heb je dus ook een lade onder de VW? Hoe hoog is die eronder dan?
Die lade stelt weinig voor. Onderkant vw is 29cm.

Grepen zijn nog niet de juiste. Verkeerd geleverd helaas… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTDDspZKza4rhy2ldmFIZcWcp4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSGgnH5uJ5YpS0GuYiS4UmDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39
Lize167 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Die lade stelt weinig voor. Onderkant vw is 29cm.

Grepen zijn nog niet de juiste. Verkeerd geleverd helaas… [Afbeelding]
Mooi front hoor!

Kloppen de gaten van de grepen wel :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_Taz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-01-2022
Wij willen een nieuwe keuken bestellen en zijn er wel helemaal uit. Echter waar wij nu tegenaan lopen is de levering van de apparatuur. Op basis van ervaringen (en gevoel) willen wij perse Siemens apparatuur. Nu durft niemand hier uitspraken over te doen, het kan op tijd geleverd worden, het kan een paar weken later zijn of het kan zelfs maanden duren. Dit horen wij van verschillende keukenleveranciers en zelfs Siemens NL via de support kon niets zinnigs zeggen over geen van de producten.

Het gaat dan om de volgende apparaten eigenlijk allemaal uit de IQ500 serie (alhoewel de issue schijnbaar voor alle Siemens apparaten is);

* Koel/Vriescombinatie - Siemens KI86NADF0
* Oven - Siemens HM636GNS1
* Inductiekookplaat - Siemens ED877FWB5E
* Afzuigkap - Siemens LC98KLP60
* Vaatwasser - Siemens SN65Z800BE

2 vragen hierbij:
1) hebben meer mensen deze ervaringen en hoe gaan jullie ermee om? Zijn er ook keukenleveranciers die 'leen' apparaten plaatsen in afwachting van de Siemens apparatuur
2) Meer algemeen, waarom is dit eigenlijk alleen bij Siemens schijnbaar een groot probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:31:
Wij willen een nieuwe keuken bestellen en zijn er wel helemaal uit. Echter waar wij nu tegenaan lopen is de levering van de apparatuur. Op basis van ervaringen (en gevoel) willen wij perse Siemens apparatuur. Nu durft niemand hier uitspraken over te doen, het kan op tijd geleverd worden, het kan een paar weken later zijn of het kan zelfs maanden duren. Dit horen wij van verschillende keukenleveranciers en zelfs Siemens NL via de support kon niets zinnigs zeggen over geen van de producten.

Het gaat dan om de volgende apparaten eigenlijk allemaal uit de IQ500 serie (alhoewel de issue schijnbaar voor alle Siemens apparaten is);

* Koel/Vriescombinatie - Siemens KI86NADF0
* Oven - Siemens HM636GNS1
* Inductiekookplaat - Siemens ED877FWB5E
* Afzuigkap - Siemens LC98KLP60
* Vaatwasser - Siemens SN65Z800BE

2 vragen hierbij:
1) hebben meer mensen deze ervaringen en hoe gaan jullie ermee om? Zijn er ook keukenleveranciers die 'leen' apparaten plaatsen in afwachting van de Siemens apparatuur
2) Meer algemeen, waarom is dit eigenlijk alleen bij Siemens schijnbaar een groot probleem?
Heb je het topic als eens doorgenomen?
Er zijn momenteen grote problemen met het leveren van apparatuur. Voornamelijk bij BSH (Bosch, Siemens, Neff), maar ook bij andere merken komt het voor. Het kan inderdaad maanden duren voordat je de apparatuur hebt. Mensen die bijna een half jaar wachten op een specifiek model is niet ongebruikelijk.

Op basis van reacties in het topic lijken vaatwassers en (stoom)ovens het grootste probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 26-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-07 07:25
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Mooi front hoor!

Kloppen de gaten van de grepen wel :o?
Ga ik vragen hoe dat zit met die vaatwasser?
Dat is toch geen inbouw machine? Waar is het front?

En over die grepen, daar denken wij sterk aan voor dat deel van de keuken waar grepen op komen.
Mooi!
Frontjes zijn ook mooi, voor ons iets te zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:34
macfocus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Ga ik vragen hoe dat zit met die vaatwasser?
Dat is toch geen inbouw machine? Waar is het front?

En over die grepen, daar denken wij sterk aan voor dat deel van de keuken waar grepen op komen.
Mooi!
Frontjes zijn ook mooi, voor ons iets te zwart.
iets met levertijden en tijdelijk, gok ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_Taz
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Heb je het topic als eens doorgenomen?
Er zijn momenteen grote problemen met het leveren van apparatuur. Voornamelijk bij BSH (Bosch, Siemens, Neff), maar ook bij andere merken komt het voor. Het kan inderdaad maanden duren voordat je de apparatuur hebt. Mensen die bijna een half jaar wachten op een specifiek model is niet ongebruikelijk.

Op basis van reacties in het topic lijken vaatwassers en (stoom)ovens het grootste probleem.
Ik had inderdaad wel rondgekeken, maar is zoveel (nuttige) info dat ik even door de bomen het bos niet meer zag ;)

Op zich vinden wij het ook niet erg om langer te wachten, als er maar iets kan worden gezegd over de tijd, maar zelfs dat durft dus niemand te doen. Ook het feit dat keukenleveranciers niet echt creatief lijken mee te denken stoort wel een beetje. Lopen dus beetje vast - wat ik me realiseer ook komt doordat we aan Siemens willen vasthouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Ik had inderdaad wel rondgekeken, maar is zoveel (nuttige) info dat ik even door de bomen het bos niet meer zag ;)

Op zich vinden wij het ook niet erg om langer te wachten, als er maar iets kan worden gezegd over de tijd, maar zelfs dat durft dus niemand te doen. Ook het feit dat keukenleveranciers niet echt creatief lijken mee te denken stoort wel een beetje. Lopen dus beetje vast - wat ik me realiseer ook komt doordat we aan Siemens willen vasthouden....
Wat is de reden dat je vast wilt houden aan Siemens? IQ500 is niet het hoogste segment en qua bedieningservaring/opties zijn er genoeg merken met een soortgelijk aanbod.

Wat is het budget, is dat voor enkel de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Probleem is dat de fabrikanten ook geen garanties m.b.t. levertijden geven aan de keukenleveranciers.
Als de keukenleverancier tegen jullie zegt dat de apparatuur er is op 1 juli, maar de fabrikant lever niet, klop jij aan bij de keukenleverancier dat de apparatuur niet binnen is... (wat ik begrijp, maar dat wilt de keukenzaak dus voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_Taz
Source90 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Wat is de reden dat je vast wilt houden aan Siemens? IQ500 is niet het hoogste segment en qua bedieningservaring/opties zijn er genoeg merken met een soortgelijk aanbod.

Wat is het budget, is dat voor enkel de apparatuur?
Siemens is echt op basis van goede ervaringen met apparatuur die wij nu in huis hebben. Hadden eerst veel Bauknecht en Whirlpool, maar alles moeten vervangen en dat is nu allemaal Siemens. Is dus meer een gevoels/ervarings kwestie. We kwamen op die IQ500 serie uit omdat de 700 serie zover ik begreep en kon achterhalen niet gek veel beter was anders dan alleen veel WiFi (Home Connect) etc en dat is echt geen vereiste voor ons.

Qua budget maakt het ons niet uit, alhoewel ik een Gaggenau weer wat overdreven vind. Maar verder is budget dus niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_Taz
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Probleem is dat de fabrikanten ook geen garanties m.b.t. levertijden geven aan de keukenleveranciers.
Als de keukenleverancier tegen jullie zegt dat de apparatuur er is op 1 juli, maar de fabrikant lever niet, klop jij aan bij de keukenleverancier dat de apparatuur niet binnen is... (wat ik begrijp, maar dat wilt de keukenzaak dus voorkomen).
Snap ik ook wel, maar maakt het niet minder frustrerend ;( Geloof ook zeker dat ook zij het graag anders zien. Moeten toch wellicht serieus naar andere apparatuur gaan kijken, waar men nu veel AEG dan adviseerd. Alleen waar we dan weer bang voor zijn is dat we nu dan iets kiezen en over 6 maanden in ene alles weer goed draait en het wel te leveren zou zijn, dan heb je op dat moment weer een k*t gevoel van dat hadden wij eigenlijk gewilt....

Dat is een beetje de splagaat waarin we zitten en ik probeer grip te krijgen op wat realistisch is qua tijd. Als dat te overzien is - zeg 6 maanden max - dan weet je iets en is dat serieus een keuze.....hence het dillemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2023
Lize167 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Grepen zijn nog niet de juiste. Verkeerd geleverd helaas… [Afbeelding]
Mooi front! Weet je welke het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Snap ik ook wel, maar maakt het niet minder frustrerend ;( Geloof ook zeker dat ook zij het graag anders zien. Moeten toch wellicht serieus naar andere apparatuur gaan kijken, waar men nu veel AEG dan adviseerd. Alleen waar we dan weer bang voor zijn is dat we nu dan iets kiezen en over 6 maanden in ene alles weer goed draait en het wel te leveren zou zijn, dan heb je op dat moment weer een k*t gevoel van dat hadden wij eigenlijk gewilt....

Dat is een beetje de splagaat waarin we zitten en ik probeer grip te krijgen op wat realistisch is qua tijd. Als dat te overzien is - zeg 6 maanden max - dan weet je iets en is dat serieus een keuze.....hence het dillemma...
Proberen apparatuur zelf bij elkaar te harken een optie?
Bijv. via Keukenloods, Veldkamp Witgoed, duitsland, belgie? Ook geen garantie dat het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 22:22
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Dat is precies mijn idee. Zaterdag dus bij zaak 2 die dit aangaf en AEG adviseerde. Ik heb haar gevraagd om voor AEG en Siemens een offerte te maken. Zaak 1 gaf aan dat het inderdaad speelt, maar "dat lossen we voor je op, al dan niet tijdelijk of door iets beters te leveren als dat leverbaar is". Even wachten op de offerte van zaak 2, dan gaan we eens verder denken.

Gevoelsmatig wordt het ook gewoon een volgend onderhandelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jerry_Taz schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Siemens is echt op basis van goede ervaringen met apparatuur die wij nu in huis hebben. Hadden eerst veel Bauknecht en Whirlpool, maar alles moeten vervangen en dat is nu allemaal Siemens. Is dus meer een gevoels/ervarings kwestie. We kwamen op die IQ500 serie uit omdat de 700 serie zover ik begreep en kon achterhalen niet gek veel beter was anders dan alleen veel WiFi (Home Connect) etc en dat is echt geen vereiste voor ons.

Qua budget maakt het ons niet uit, alhoewel ik een Gaggenau weer wat overdreven vind. Maar verder is budget dus niet echt een probleem.
Je zou ook eens bij Miele kunnen kijken. Hoeft niet eens gek veel duurder uit te pakken en is, wat ik van mijn keukenleverancier te horen krijg, stuk beter leverbaar (nog).

Op welk bedrag kwam je met de Siemens lijst uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_Taz
Source90 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:50:
[...]
Je zou ook eens bij Miele kunnen kijken. Hoeft niet eens gek veel duurder uit te pakken en is, wat ik van mijn keukenleverancier te horen krijg, stuk beter leverbaar (nog).

Op welk bedrag kwam je met de Siemens lijst uit?
Is inderdaad ook een optie. Qua bedrag, zoals vaker vermeld hier, hebben wij alleen totaal prijzen gekregen voor de hele keuken inclusief apparatuur. Dat is nu het geval bij 4+ leveranciers. Nergens wordt het uitgesplitst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
Het eikenfront is van TriStar, kleur graphite.

De boringen kloppen helaas ook niet. Komen dus nog 2 nieuwe fronten. Erg zonde!

En de vaatwasser moeten we inderdaad nog even op wachten. Maar ook met dit retro model zijn we erg tevreden 😂 het staat alleen wat minder mooi helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GermanPivo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Dat is in ieder geval niet mijn ervaring - maar je moet ook maar zin hebben in het potje handjeklap om het onderste uit te kan te halen. De manier van werken staat me sowieso niet aan en is voor mij persoonlijk (!) al reden genoeg om alles wat met DMG te maken heeft te vermijden. :) Gelukkig is een keuken kopen niet iets wat je wekelijks doet.

Wat @joostbo ook zegt.

Neemt niet weg dat het sowieso geen kwaad kan om bij een andere partij een ontwerp te laten maken. ;)
Je moet inderdaad wel zin hebben om dat traject in te gaan en het spelletje mee te spelen, maar daar zei ik niks over.
Als je niet goed voorbereid op pad gaat en/of uberhaupt niet goed bent in onderhandelen wordt het een zware kluif. Daar heb je het onderzoeksplicht voor in de wetgeving.
joostbo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:25:
[...]
Als ik de prijzen zo hoor, zeker het 'openingsbod' (alsof je op een veilig staat) is gewoon heel erg duur. Uitzonderingen daargelaten. Het is aan je onderhandelings skills wat je er uiteindelijk van maakt. Dat kan eindigen in 'best prima prijs' tot nog steeds fors aan de prijs.

Wij zijn in ieder geval (iets) goedkoper uit bij een niet-keten keukenzaak dan de DMG zaak, zelfs nadat de nu beslissen korting en nog 1x kijken o er nog iets vanaf kan, er al vanaf was. Misschien als ik het spelletje hard had gespeeld dat ik er nog wel goedkoper uit was geweest, geen idee. maar ik hou daar niet van. (en was sowieso niet van plan daar te komen, kwamen aanvankelijk alleen om ideeën op te doen)

Maar per definitie zeggen dat DMG zaken de goedkoopste zijn is helaas niet zo
"Per definitie" is iets anders dan "vrijwel altijd".
Het openingsbod is nietszeggend, het gaat erom wat er uiteindelijk voor de keuken betaald moet worden.
Ik kreeg bij Brugman overigens wel meteen een prima prijs, wellicht vanwege mn interesse in een badkamer en mn "lage" budget.

Een kleinere speler kan er misschien een enkele keer onder duiken (als dat mooi past in zn planning bijvoorbeeld), maar ten koste van marge voor die partij. Inkoop van DMG is gewoon ontzettend goedkoop, daar kun je als kleinere speler niet tegenop.
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Uhm nee .. DMG is helemaal niet goedkoopst.
Uhm jawel, heb je wel eens offertes vergeleken (na onderhandelingen, dus niet het openingsbod)?

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 26-01-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01
Zandah schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Dankjewel @Floor-is ! De nis met hoge kasten eromheen vind ik wel een beetje krap aanvoelen. Zou dan mijn voorkeur hebben om die onderste hoge kast weg te laten denk ik. Met 3 hoge kasten en de onderkastjes hebben we waarschijnlijk ook wel genoeg opbergruimte.
Wat werkt voor jou hoor, ik probeer alleen de opties aan te geven :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
mitsumark schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:32:

[...]

Uhm jawel, heb je wel eens offertes vergeleken (na onderhandelingen, dus niet het openingsbod)?
Jazeker. Ik heb vorig jaar keuken gekocht :). Ken de DMG praktijken :)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Zandah schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:30:
Ook wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. Deze wordt opgeleverd in 2023 Q2. Hieronder zie je de indeling van de begane grond.

[Afbeelding]

We dachten eerst aan een U-keuken, maar bij een keukenzaak kregen we het advies om een parallelopstelling te nemen met 2 hoge kasten aan de raamkant voor een ruimtelijk effect. Daar werden we wel enthousiast van, maar na de maten nog eens goed te bekijken lijkt dat niet te kunnen.

[Afbeelding]

De hoge kast links op de foto's hieronder komt net voor het raam te staan. De afstand tussen de muur en het raam is 56,8cm aan die kant. Aan de rechterkant past wel een hoge kast. De makkelijkste optie is om dan 2 kasten naast elkaar te plaatsen aan de rechterkant, maar daar zit ook een raam in de zijmuur, dus dat gaat ook niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De parallelle opstelling vind ik wel erg mooi. Eventueel kunnen we de hoge kasten ook aan het eind van de keuken plaatsen richting de kamer, maar dan benemen die kasten het zicht en dan lijkt de kamer een stuk kleiner.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën voor een alternatieve opstelling.
Hoge kasten aan 1 kant, iets van de muur / het raam af.
Andere kant alles laag, eventueel met een schiereiland?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ge1bJzf9p8_MCVyR6OqEGSVOdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22RaHCUnakWZaWtGjExEwNav.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Jazeker. Ik heb vorig jaar keuken gekocht :). Ken de DMG praktijken :)
Care to share?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Tussen mijn uiteindelijke offerte bij locale keukenzaak en Mandemakers Zwolle (na het spelletje van nu is die actie en bladiebladiebla ) zat 2100€ Grootste prijsverschil zat in werkblad. Uiteindelijk gekozen voor locale zaak.

Die 2100 had ik er nog wel af kunnen krijgen vermoedelijk maar door persoonlijke omstandigheden had ik even genoeg van alles en heb het gelaten voor wat het was.

Maar om stellig te beweren dan DMG goedkoopste is is niet correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Laten we ‘t er op houden dat DMG de goedkoopste KAN zijn. Of jij die prijs meekrijgt is een tweede.

Hangt onder andere af of jij koopsignalen geeft. Doe je dit niet, dan houdt Mandemakers de uiteindelijke prijs nog even voor zich (en terecht).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hangt natuurlijk elke keer af van de situatie.

DMG is waarschijnlijk de goedkoopste als:
- je exact weet wat je wilt hebben. Tot in de details als bestekbakken, zijpanelen, etc
- je een goed beeld hebt van wat je wensen elders kosten
- ze het gevoel hebben dat je vandaag zou willen kopen
- en je zelf ontzettend goed kunt en wilt onderhandelen

Edit: wat @Barry|IA zegt

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 26-01-2022 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:32:
Hangt natuurlijk elke keer af van de situatie.

DMG is waarschijnlijk de goedkoopste als:
- je exact weet wat je wilt hebben. Tot in de details als bestekbakken, zijpanelen, etc
- je een goed beeld hebt van wat je wensen elders kosten
- ze het gevoel hebben dat je vandaag zou willen kopen
- en je zelf ontzettend goed kunt en wilt onderhandelen

Edit: wat @Barry|IA zegt
En of ze je mogen :)
Als jij al binnenkomt met de opmerking “ik ken de DMG praktijken”, dan wordt het een lastig onderhandelingsgesprek.

Ik heb er eens een gehad die dit wel heel leuk bracht. Hij zegt tegen mij: “Barry, til jij die lade eens uit z’n geleiders”. Dus ik doe dat. “Nu ben je écht een laaielichter”. Tja, dat is lachen :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:40:
[...]

En of ze je mogen :)
Als jij al binnenkomt met de opmerking “ik ken de DMG praktijken”, dan wordt het een lastig onderhandelingsgesprek.

Ik heb er eens een gehad die dit wel heel leuk bracht. Hij zegt tegen mij: “Barry, til jij die lade eens uit z’n geleiders”. Dus ik doe dat. “Nu ben je écht een laaielichter”. Tja, dat is lachen :D
Ik kom nergens binnen op die manier. Maar als ze beginnen met “ik ga jou vandaag een keuken verkopen “ is het snel klaar ( Brugman) )

Ik vond de verkoper van DMG Zwolle heel correct overigens. Wel druk door verkoop praatjes natuurlijk maar correct. Enige wat ik fijn vind van grote zaken als DMG en Satink (Zwolle ) was de hoeveelheid keukens die opgesteld staan. Je krijgt dan best een goed idee wat er kan en is.

Ze hoeven me niet aardig te vinden. Ga niet met ze uit eten ofzo. Ik wil een keuken kopen voor goede prijs en fatsoenlijke service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:55:
[...]

Ik kom nergens binnen op die manier. Maar als ze beginnen met “ik ga jou vandaag een keuken verkopen “ is het snel klaar ( Brugman) )

Ik vond de verkoper van DMG Zwolle heel correct overigens. Wel druk door verkoop praatjes natuurlijk maar correct. Enige wat ik fijn vind van grote zaken als DMG en Satink (Zwolle ) was de hoeveelheid keukens die opgesteld staan. Je krijgt dan best een goed idee wat er kan en is.

Ze hoeven me niet aardig te vinden. Ga niet met ze uit eten ofzo. Ik wil een keuken kopen voor goede prijs en fatsoenlijke service.
Dat roept Jordan Belfort het hardste (ze hoeven me niet aardig te vinden) :D

In de praktijk werkt het toch net even anders. Een keuken kopen doe je niet bij een l*l van een verkoper (vind ik). Ik vind dat het hele aankooptraject gewoon LEUK moet zijn (beleving telt ook mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik lees hier dat zo'n 90% al dan niet meer kiest voor een stenen blad (los van de discussie welke variant dan het beste is). Sprak laatst een verkoper die juist aangaf dat tegenwoordig 60% voor kunststof kiest.
Nadelen die ik ken van kunststof (huidige keuken):
- Geen hete pannen opzetten (maar daar heb je onderzetters oid voor)
- Ziet er goedkoop/plastic uit?

Welke mis ik? Ben best tevreden over kunststof (volgens mij topdeck voor zover dat er toe doet) eigenlijk. Onderhoudsvrij, geen vlekken o.i.d. 1x een mok op laten vallen en een putje, maar dat is haast onzichtbaar door Dekker hersteld. Kiest iedereen steen voor de uitstraling of mis ik nadelen van kunststof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vendetta_X schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:37:
Ik lees hier dat zo'n 90% al dan niet meer kiest voor een stenen blad (los van de discussie welke variant dan het beste is). Sprak laatst een verkoper die juist aangaf dat tegenwoordig 60% voor kunststof kiest.

Welke mis ik? Ben best tevreden over kunststof (volgens mij topdeck voor zover dat er toe doet) eigenlijk. Onderhoudsvrij, geen vlekken o.i.d. 1x een mok op laten vallen en een putje, maar dat is haast onzichtbaar door Dekker hersteld. Kiest iedereen steen voor de uitstraling of mis ik nadelen van kunststof :)
Je mist wel wat nadelen. Kunststof ziet er vaak nep uit, krast wat sneller dan composiet of keramiek. Zoals je zegt is de uitstraling van steen wel luxer :)

Maar 60% kiest voor kunststof? Mijn ervaring is dat 80% voor steen kiest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01
Vergeet ook niet dat hier gemiddeld keukens langskomen die niet in het segment vallen waar standaard naar melanine of topdeck gegrepen wordt. Een keuken waar al minstens 10k aan kastenwerk in zit leg je ook een mooi (en dus kostbaar) werkblad op immers.

Bericht hierboven

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Dat roept Jordan Belfort het hardste (ze hoeven me niet aardig te vinden) :D

In de praktijk werkt het toch net even anders. Een keuken kopen doe je niet bij een l*l van een verkoper (vind ik). Ik vind dat het hele aankooptraject gewoon LEUK moet zijn (beleving telt ook mee).
Tot nu toe geen l*l tegen gekomen maar kom niet aan met “mevrouwtje “. Dát komt nog steeds voor. Kom je met je mannelijke partner spreken ze hem aan ipv mij. Irritant ;). Hij is slechts mee voor de gezelligheid:) ik koop die keuken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Zolang wij ze keukenboer blijven noemen kun je boers gedrag verwachten :D
Al zijn boeren waarschijnlijk hoger geschoold, no offense.

Maargoed, ook bij een budget winkel is niet elke verkoper een botte l*l.
En op een verwaande arrogante l*l zit ik ook niet te wachten, en die zitten dan weer niet alleen bij de luxere winkels.

Ik denk dat de verkoper zelf van groter belang is dan de winkel(keten), en dan moet je maar net geluk hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022
Nou lieve mensen ik ben dus ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Ik ben afgelopen week bij Bruynzeel geweest voor een Next125 keuken. Dit is de keukenwinkel waarnaar ik ben verwezen door de bouwer van het huis.
Opzich prima geholpen en hij heeft de wensen goed vertaald in een opzet. Zitten nog wel paar dingen die ik anders wil zoals het aantal kasten aan de buitenkant van het eiland bv.

Aangezien er een flink aantal van jullie in voorgaande postings echt prima ideeen hebben genoemd hoop ik dat jullie dit ook bij mijn keuken kunnen en willen doen.

De prijs was best flink (tenminste voor mij dan):

Keukenmeubels € 11.575
Werkbladen € 5.897
Apparatuur € 8.952
Accessoires € 1.330
Accessoires € 1.002
Totaaal keuken € 28.756
Werkzaamheden € 1.448
Totaal € 30.204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2mH4TJLBGBtFa29PWQXqkbePac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzxzFGO9EWXQprQt6kXQ0smr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JO_mXq93Xg-i6Wo5JXov6OfbrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtMQ4qA5i0jNXizDLDbayzrB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4_7cVrRwRT-fiRDuiVladXZeLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WorL8bWFi3EzD81iUnBj9G9s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Je mist wel wat nadelen. Kunststof ziet er vaak nep uit, krast wat sneller dan composiet of keramiek. Zoals je zegt is de uitstraling van steen wel luxer :)

Maar 60% kiest voor kunststof? Mijn ervaring is dat 80% voor steen kiest :P
Keramiek ziet er ook nep uit en mensen vinden kunststof op de vloer blijkbaar allemaal heel mooi, maar op het aanrecht is het opeens goedkoop?

Warme pannen kan je overigens ook op een kunststof aanrecht zetten. Alleen niet pannen waarin je net een biefstuk hebt gebraden. Pan gekookte aardappelen is zo’n 100 graden, kan een kunststof blad wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 08:27
Vendetta_X schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:37:

Ik vind plastic ook cheap ogen en voelen, maar ik geloof best dat 60% van de mensen een kunststof blad neemt. 60% van de mensen heeft het liefst gewoon een goedkoop oke blad, dan ga je dus voor kunststof. Tweakers is niet echt een goede afspiegeling van de hele samenleving denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@MS78 ontwerp ziet er wel ok uit (als dat zou ik wel woonbaar vinden).
Prijs voor blad, Accessoires (wat zijn dat?) lijkt hoog. Maar een mooie start om eens mee te gaan rondwandelen.
Ik zou (afhankelijk van of je een keuken of eettafel in de buurt hebt) wellicht een paar kastjes aan de koude zijde van het kookeiland opofferen voor een klein zitje. Of je moet meer borden en apparatuur hebben dan ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Keramiek ziet er ook nep uit en mensen vinden kunststof op de vloer blijkbaar allemaal heel mooi, maar op het aanrecht is het opeens goedkoop?

Warme pannen kan je overigens ook op een kunststof aanrecht zetten. Alleen niet pannen waarin je net een biefstuk hebt gebraden. Pan gekookte aardappelen is zo’n 100 graden, kan een kunststof blad wel tegen.
Oei, hoop niet dat mensen dit idd gaan proberen.

Kunststof aanrechtbladen kunnen wel even wat warmte hebben, maar een pan die nét van het vuur komt is aan de onderzijde toch wel wat warmer dan 100 graden. Door bepaalde co2 bepalingen is de lijm anders dan vroeger. Als de lijmlaag vloeibaar wordt kan het werkblad gaan bobbelen en/of loslaten.

Kunststof ziet er vaak goedkoop uit als er een steenprint oud op zit. Houtlook kan ik wel waarderen, maar steen oogt altijd zo nep als print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

praliwi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Ik vind plastic ook cheap ogen en voelen, maar ik geloof best dat 60% van de mensen een kunststof blad neemt. 60% van de mensen heeft het liefst gewoon een goedkoop oke blad, dan ga je dus voor kunststof. Tweakers is niet echt een goede afspiegeling van de hele samenleving denk ik :P
Ik heb een composiet blad, semi-plastic dus. Hiervoor had ik natuursteen (marmer) en ook dat is een fors verschil.
Voordeel van een goedkoper blad (of keukenfronten) is dat het minder geld kost om te vervangen. Keukens zijn best modulair dus als het ontwerp en de basis van kasten goed is kan je in de loop van tijd altijd die oven of kookplaat vervangen, andere grepen erop zetten etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:00:
Nou lieve mensen ik ben dus ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Ik ben afgelopen week bij Bruynzeel geweest voor een Next125 keuken. Dit is de keukenwinkel waarnaar ik ben verwezen door de bouwer van het huis.
Opzich prima geholpen en hij heeft de wensen goed vertaald in een opzet. Zitten nog wel paar dingen die ik anders wil zoals het aantal kasten aan de buitenkant van het eiland bv.

Aangezien er een flink aantal van jullie in voorgaande postings echt prima ideeen hebben genoemd hoop ik dat jullie dit ook bij mijn keuken kunnen en willen doen.

De prijs was best flink (tenminste voor mij dan):

Keukenmeubels € 11.575
Werkbladen € 5.897
Apparatuur € 8.952
Accessoires € 1.330
Accessoires € 1.002
Totaaal keuken € 28.756
Werkzaamheden € 1.448
Totaal € 30.204
Pas wel op met Next125 bij Bruynzeel. Next125 gaat eruit bij Bruynzeel. Controleer even hoe dit zit met service en aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Oei, hoop niet dat mensen dit idd gaan proberen.

Kunststof aanrechtbladen kunnen wel even wat warmte hebben, maar een pan die nét van het vuur komt is aan de onderzijde toch wel wat warmer dan 100 graden. Door bepaalde co2 bepalingen is de lijm anders dan vroeger. Als de lijmlaag vloeibaar wordt kan het werkblad gaan bobbelen en/of loslaten.

Kunststof ziet er vaak goedkoop uit als er een steenprint oud op zit. Houtlook kan ik wel waarderen, maar steen oogt altijd zo nep als print.
Hmm kan dit niet meer met nieuwe kunststof bladen? Mijn vrouw doet dit op ons oude kunststof blad en dat levert geen schade op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:12:
[...]

Pas wel op met Next125 bij Bruynzeel. Next125 gaat eruit bij Bruynzeel. Controleer even hoe dit zit met service en aftersales.
Bruynzeel verkoopt Next125 in sommige winkels en Next125 als Optima in alle winkels. Welke gaat eruit? Of gaan ze beiden eruit? De normale Bruynzeel meubels zijn niet veel soeps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Hmm kan dit niet meer met nieuwe kunststof bladen? Mijn vrouw doet dit op ons oude kunststof blad en dat levert geen schade op.
Vanaf 2007 is het foute boel.
Ook zit er nog een verschil in of je een multiplex of spaanplaat basis hebt. Multiplex is dichter van structuur waardoor de lijm omhoog wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:08:
@MS78 ontwerp ziet er wel ok uit (als dat zou ik wel woonbaar vinden).
Prijs voor blad, Accessoires (wat zijn dat?) lijkt hoog. Maar een mooie start om eens mee te gaan rondwandelen.
Ik zou (afhankelijk van of je een keuken of eettafel in de buurt hebt) wellicht een paar kastjes aan de koude zijde van het kookeiland opofferen voor een klein zitje. Of je moet meer borden en apparatuur hebben dan ik.
De accessoires zijn deuropeners voor de deuren van de koelkast en de vriezer (servo-dinges ofzo).
Het getekende keukendeel is ongeveer de helft van de ruimte, wat niet getekend is wil ik de eettafel in gaan zetten. Blad is keramic en vond ik ook best aan prijzige kant en ben ook niet uit of ik dat wel mooi vind. Het voelde in elk geval "raar" aan. Tenminste in vergelijking met composite wat ik nu heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Bruynzeel verkoopt Next125 in sommige winkels en Next125 als Optima in alle winkels. Welke gaat eruit? Of gaan ze beiden eruit? De normale Bruynzeel meubels zijn niet veel soeps.
Allebei gaan ze eruit. Er komen wel Next125 shop in shop’s, maar ik geloof niet bij Bruynzeel.

Normale Bruynzeel is DKG en dat is weer Keller. Strontgoedkoop, dat wel :D

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 26-01-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Vanaf 2007 is het foute boel.
Ook zit er nog een verschil in of je een multiplex of spaanplaat basis hebt. Multiplex is dichter van structuur waardoor de lijm omhoog wilt komen.
Maakt greengrindz nog verschil. Volgens Dekker heeft het betere eigenschappen dan multiplex, maar het leek mij dat ze letterlijk lucht verkopen ipv hout 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:16:
[...]

De accessoires zijn deuropeners voor de deuren van de koelkast en de vriezer (servo-dinges ofzo).
Het getekende keukendeel is ongeveer de helft van de ruimte, wat niet getekend is wil ik de eettafel in gaan zetten. Blad is keramic en vond ik ook best aan prijzige kant en ben ook niet uit of ik dat wel mooi vind. Het voelde in elk geval "raar" aan. Tenminste in vergelijking met composite wat ik nu heb.
EUR 2000+ voor deuropeners en dat soort meuk die er standaard bij zouden moeten zitten, of duidelijker uitgelegd. Ik zou nog een rondje wandelen bij andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Maakt greengrindz nog verschil. Volgens Dekker heeft het betere eigenschappen dan multiplex, maar het leek mij dat ze letterlijk lucht verkopen ipv hout 😋
Greengrindz dat is toch dat werkblad waar Ikea z’n hele meubelcollectie van heeft gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Allebei gaan ze eruit. Er komen wel Next125 shop in shop’s, maar ik geloof niet bij Bruynzeel.

Ohjee.... dat klinkt niet goed. Verkoper gaf wel aan dat next125 hele goede spul was (goh).

Ik wil overigens nog wel verder kijken bij andere keukenwinkels. Collega's hadden het er over dat je wel goed merk moet nemen. Dat vond ik beetje raar advies maar vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:20:
[...]

EUR 2000+ voor deuropeners en dat soort meuk die er standaard bij zouden moeten zitten, of duidelijker uitgelegd. Ik zou nog een rondje wandelen bij andere aanbieders.
Die deuropeners zijn helaas zo duur. Servo drive is leuk, maar helaas 1000 euro per deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Tot nu toe geen l*l tegen gekomen maar kom niet aan met “mevrouwtje “. Dát komt nog steeds voor. Kom je met je mannelijke partner spreken ze hem aan ipv mij. Irritant ;). Hij is slechts mee voor de gezelligheid:) ik koop die keuken ;)
Ik heb de overtreffende trap meegemaakt:
jaaaaren geleden.... mijn vader was toen nog niet zo lang overleden en in ons huis moest een nieuwe keuken komen. Bij één van de keukenzaken (in Rijssen) werd er tegen mijn moeder gezegd: Mevrouwtje, kom maar terug met uw man, dan kunnen we serieus zaken doen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Ohjee.... dat klinkt niet goed. Verkoper gaf wel aan dat next125 hele goede spul was (goh).

Ik wil overigens nog wel verder kijken bij andere keukenwinkels. Collega's hadden het er over dat je wel goed merk moet nemen. Dat vond ik beetje raar advies maar vooruit :D
Kantinepraat heb je natuurlijk overal. Maar een goed merk nemen, joh, dat is wel handig :P

Next125 is zeker goed. Maar even kijkend naar jouw keuken dan zou jij ook met een ander merk (Hacker Systemat) kunnen volstaan. Je maakt geen tactisch gebruik van de Next 12,5cm rasters.

Met een Systemat keuken kom je in ieder geval VEEL goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
107mb schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb de overtreffende trap meegemaakt:
jaaaaren geleden.... mijn vader was toen nog niet zo lang overleden en in ons huis moest een nieuwe keuken komen. Bij één van de keukenzaken (in Rijssen) werd er tegen mijn moeder gezegd: Mevrouwtje, kom maar terug met uw man, dan kunnen we serieus zaken doen. :r
Even serieus. Zo’n pikkie van 25, die met horten en stoten z’n MBO heeft afgemaakt, een veel te groot C&A “plak-pak” draagt en zich helemaal Gordon Gekko voelt, dat is ondertussen geen vooroordeel meer, maar zo zijn 70% van de keukenverkopers tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Greengrindz dat is toch dat werkblad waar Ikea z’n hele meubelcollectie van heeft gemaakt :D
Ja ziet eruit als wat in de kartonnen nieuwbouw binnendeuren zit. Maar wel goed voor het milieu, want veel minder materiaal en voor dezelfde prijs als multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Die deuropeners zijn helaas zo duur. Servo drive is leuk, maar helaas 1000 euro per deur.
Ik kreeg de indruk dat @MS78 niet wist wast het was, dan ben je wel een tkw*** verkoper als je dat in je offerte zet niet?
Dat soort storing gevoelige ongein kan de prijs wel opdrijven (en zal vast ook wel veel marge op zitten zoals vroeger op de Quookers, die 'moest' je ook hebben. Nu krijg je ze zowat gratis bij een keuken als je maar tekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Z___Z schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Ja ziet eruit als wat in de kartonnen nieuwbouw binnendeuren zit. Maar wel goed voor het milieu, want veel minder materiaal en voor dezelfde prijs als multiplex.
Minder materiaal, zelfde prijs, gat in de markt, haha.

Serieus, ik vertrouw dit soort producten niet. Laat een ander proefkonijn het eerst maar eens 20 jaar in gebruik nemen. Dit kan qua puntbelasting nooit net zo sterk zijn als spaanplaat of multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Ik kreeg de indruk dat @MS78 niet wist wast het was, dan ben je wel een tkw*** verkoper als je dat in je offerte zet niet?
Dat soort storing gevoelige ongein kan de prijs wel opdrijven (en zal vast ook wel veel marge op zitten zoals vroeger op de Quookers, die 'moest' je ook hebben. Nu krijg je ze zowat gratis bij een keuken als je maar tekent.
Tja, ik heb ook servo drive op m’n koelkast en op m’n vriezer. In 2 jaar tijd nog nooit een storing gehad. Marge op die dingen is gelijk aan andere onderdelen van Blum en Hettich.

Een Quooker krijg je nergens gratis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Echt als Next125 shop bij een keukenzaak (zoals je dat ook Apple wel eens ziet doen, of bepaalde dure merken bij de Bijenkorf)? En dus niet meer whitelabel verhaal zoals bij Bruynzeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Ik had dit ook niet helemaal uitgevraagd hoor, dat is beetje mijn fout misschien. Ik wil een greeploze keuken en niet zo'n verticale greeplijst bij de koelkast en vriezer. Dit was dan de mooiste oplossing volgens de beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Kantinepraat heb je natuurlijk overal. Maar een goed merk nemen, joh, dat is wel handig :P

Next125 is zeker goed. Maar even kijkend naar jouw keuken dan zou jij ook met een ander merk (Hacker Systemat) kunnen volstaan. Je maakt geen tactisch gebruik van de Next 12,5cm rasters.

Met een Systemat keuken kom je in ieder geval VEEL goedkoper uit :)
Net even via google foto's gezocht maar dat ziet er zo op eerste gezicht prima uit. Eigenlijk zelfde, maar dat is op een foto :D (en twee bier op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Net even via google foto's gezocht maar dat ziet er zo op eerste gezicht prima uit. Eigenlijk zelfde, maar dat is op een foto :D (en twee bier op).
Neem nog 4 pils en je kunt volstaan met een Ikea keuken :D

Systemat is minimaal net zo goed. Next125 is meer gericht op bepaalde designs. Verder kwalitatief echt wel gelijk aan Systemat.

Dus Systemat laten offreren bij een winkel die lekker kan zakken in prijs, genoegen neemt met 25% marge en hoppa... Jouw keuken komt op 23 - 25k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Tja, ik heb ook servo drive op m’n koelkast en op m’n vriezer. In 2 jaar tijd nog nooit een storing gehad. Marge op die dingen is gelijk aan andere onderdelen van Blum en Hettich.

Een Quooker krijg je nergens gratis :)
Niets is gratis.

En tsja als het echt greeploos moet - twee jaar is helemaal niets op de verwachtte leeftijd van een keuken. Als je er ook tien jaar garantie op krijgt voor dat geld snap ik het,
Ik zie een keuken dan ook meer als werkplek die wat mag kosten dan een statement (maar daarom is de mijne ook niet zwart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Wat fraai is bij een Next125 is de lage plint (vaak ca 5cm), de dunne zijpanelen van 12mm, en werkblad van 12mm, waardoor de keuken er super strak uit ziet.

Met Systemat moet je even puzzelen met dikte werkblad en hoogte van plint, want in greeploos is de korpushoogte volgens mij nog steeds 78cm.

Verder heeft Next125 standaard legrabox ladesysteem, Systemat heeft standaard een iets ander systeem en kun je upgraden naar SLD (Slim Line Drawer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Niets is gratis.

En tsja als het echt greeploos moet - twee jaar is helemaal niets op de verwachtte leeftijd van een keuken. Als je er ook tien jaar garantie op krijgt voor dat geld snap ik het,
Ik zie een keuken dan ook meer als werkplek die wat mag kosten dan een statement (maar daarom is de mijne ook niet zwart).
Het is echt doodsimpele techniek, maar wel heel mooi in een kastje gebouwd. Een druksensortje en een pen die de koelkast uit z’n rubbers drukt en weer dicht kan trekken.

Je schroeft ‘m er ook zo uit als het moet.
Hier wordt vanuit (in mijn geval Pronorm) 5 jaar garantie op gegeven. Kan zijn dat Hettich zelf nog wel meer geeft, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Wat fraai is bij een Next125 is de lage plint (vaak ca 5cm), de dunne zijpanelen van 12mm, en werkblad van 12mm, waardoor de keuken er super strak uit ziet.

Met Systemat moet je even puzzelen met dikte werkblad en hoogte van plint, want in greeploos is de korpushoogte volgens mij nog steeds 78cm.

Verder heeft Next125 standaard legrabox ladesysteem, Systemat heeft standaard een iets ander systeem en kun je upgraden naar SLD (Slim Line Drawer).
Oei 78cm "maar" ik wil een werkblad hoogte van ongeveer 97cm, dat heb ik nu en vind ik echt wel fijn. Dan moet ik 19cm zien op te vullen. Dat klinkt als best wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:45:
[...]

Het is echt doodsimpele techniek, maar wel heel mooi in een kastje gebouwd. Een druksensortje en een pen die de koelkast uit z’n rubbers drukt en weer dicht kan trekken.

Je schroeft ‘m er ook zo uit als het moet.
Hier wordt vanuit (in mijn geval Pronorm) 5 jaar garantie op gegeven. Kan zijn dat Hettich zelf nog wel meer geeft, maar dat weet ik niet.
Het gaat wellicht wat off-topic maar EUR 1000 voor doodsimpele techniek vind ik als tweaker fors :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
SquareOne schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Ik vind Legrabox dus niet zo fraai (wel heel goed). Ik vind dat Pronorm de mooiste (betaalbare) ladesystemen heeft. ProTech Titaan. Mooi afgewerkt, super stil en ziet er vooral heel sjiek uit.

De standaard glazen uitvoering van Hacker Systemat is trouwens ook fraai. Kies als bestekindeling dan wel altijd eiken-licht en niet zwart. De zwarte variant voelt aan alsof ‘ie niet is afgeschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Het gaat wellicht wat off-topic maar EUR 1000 voor doodsimpele techniek vind ik als tweaker fors :+
Maar het moet natuurlijk wel 20 jaar meegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MS78
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Nou ik als simpele zuinige zaankanter eigenlijk ook wel. Maar er zou geen alternatief zijn om zonder greep de deur te openen. Op een "misschien" of "wellicht" dat miele het kan met een klop-systeem. Dan klop je op de vaatwasser en gaat ie open (no-joke). Dat zou er misschien ook zijn bij koelkast......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Maar het moet natuurlijk wel 20 jaar meegaan :P
Een scharnier van 10 gulden werkt hier al 30 jaar zonder doorhangen - dus ja ;-) Dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Oei 78cm "maar" ik wil een werkblad hoogte van ongeveer 97cm, dat heb ik nu en vind ik echt wel fijn. Dan moet ik 19cm zien op te vullen. Dat klinkt als best wel veel.
Overal is een oplossing voor.

1. Jij wilt geen werkhoogte van 97cm, tenzij jij en je partner +200cm zijn. Geloof me, dit praat ik er zo uit als het moet :D

2. Met een keuken die rondom volledig in vormwanden staat, en dat staat jouw keuken, is het prachtig om de plint iets verder naar binnen te duwen. Dat icm een spiegelplint en je hebt een zwevend effect gecreëerd. Jouw ietwat hoge plint komt dit effect dan ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Nou ik als simpele zuinige zaankanter eigenlijk ook wel. Maar er zou geen alternatief zijn om zonder greep de deur te openen. Op een "misschien" of "wellicht" dat miele het kan met een klop-systeem. Dan klop je op de vaatwasser en gaat ie open (no-joke). Dat zou er misschien ook zijn bij koelkast......
Haha, mede Zaankanter dan. Er is idd geen andere oplossing, tenzij je een greep neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Ala het echt greeploos moet, waarom niet. en het werkt lees ik van @Barry|IA - maar wel veel geld om niet te kunnen zien waar je koelkast verstopt is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
franssie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:54:
[...]

Een scharnier van 10 gulden werkt hier al 30 jaar zonder doorhangen - dus ja ;-) Dat moet.
Oke oke, het is ook gewoon een leuke gimmick. Ik liet ‘m op verjaardagen dan ook altijd zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS78
Barry|IA schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Overal is een oplossing voor.

1. Jij wilt geen werkhoogte van 97cm, tenzij jij en je partner +200cm zijn. Geloof me, dit praat ik er zo uit als het moet :D

2. Met een keuken die rondom volledig in vormwanden staat, en dat staat jouw keuken, is het prachtig om de plint iets verder naar binnen te duwen. Dat icm een spiegelplint en je hebt een zwevend effect gecreëerd. Jouw ietwat hoge plint komt dit effect dan ten goede.
Ah ok dus wat lager dan maar. Ik zou dat ook eens moeten ervaren.
Dat van die plint is wel mooi idee inderdaad. Dat had ik al gezien in zo'n huis-design boekie. Alleen dan wel bij een heel duur merk :D

Pf veel nieuwe ideeen gekregen mensen. Mijn dank is groot, maar kan nu dus weer aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MS78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Ah ok dus wat lager dan maar. Ik zou dat ook eens moeten ervaren.
Dat van die plint is wel mooi idee inderdaad. Dat had ik al gezien in zo'n huis-design boekie. Alleen dan wel bij een heel duur merk :D

Pf veel nieuwe ideeen gekregen mensen. Mijn dank is groot, maar kan nu dus weer aan de slag :P
Nog even een snelle bespaar tip dan:

Neem geen inbouw- maar onderbouw vriezer. Deze kan dan onder het werkblad, waardoor je op dat onderdeel alvast een leuke bak geld bespaard omdat je daar geen servo-drive nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
mitsumark schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Je moet inderdaad wel zin hebben om dat traject in te gaan en het spelletje mee te spelen, maar daar zei ik niks over.
Als je niet goed voorbereid op pad gaat en/of uberhaupt niet goed bent in onderhandelen wordt het een zware kluif. Daar heb je het onderzoeksplicht voor in de wetgeving.

[...]
"Per definitie" is iets anders dan "vrijwel altijd".
Het openingsbod is nietszeggend, het gaat erom wat er uiteindelijk voor de keuken betaald moet worden.
Ik kreeg bij Brugman overigens wel meteen een prima prijs, wellicht vanwege mn interesse in een badkamer en mn "lage" budget.

Een kleinere speler kan er misschien een enkele keer onder duiken (als dat mooi past in zn planning bijvoorbeeld), maar ten koste van marge voor die partij. Inkoop van DMG is gewoon ontzettend goedkoop, daar kun je als kleinere speler niet tegenop.

[...]

Iets uitgebreider verhaal; zoals ik al zei was bij mijn offerte al de nodige kortingen vanaf;

We waren bij een DMG winkel om inspiratie op te doen en bepaalde apparatuur in het echt te kunnen zien. Had niet gelijk de intentie om daar lang te zitten of kopen. Afijn, toch een gesprek met een vriendelijke jonge man en mij laten verleiden tot een advies gesprek. Ik dacht; misschien hebben ze nog wel leuke creatieve ideeën met het idee dat wij hadden. Ik had de tekening van winkel A bij mij dus voor hem makkelijk.

Ondanks ik nog zei dat ik open sta voor goede ideeën werd uiteindelijk vrijwel exactde zelfde keuken uitgetekend met exact de zelfde apparatuur. Jammer, maar wel handig voor vergelijk.

Openingsbod was natuurlijk bizar maar toen had ik het 'geluk' dat er nog paas korting of pinksterkorting was en ging er gelijk een hele klap vanaf. Omdat de verkoper merkte dat ik niet gelijk ging happen ging hij nog even heel kritisch kijken of er hier en daar nog iets vanaf gesnoept kon worden. Na een hoop gezucht en getuur naar de computer kwam er een prijs die best redelijk was, dit was echt het uiterste. Hij vond onze keuken heel gaaf en wilde die graag leveren. maar wel vandaag beslissen, (maar nog steeds 2100 euro duurder dan wat ik bij winkel A had) Ik weet zo niet waar het verschil precies in zat want in tegenstelling tot winkel A kreeg ik hier ook niet gelijk een transparante offerte. Alleen een totaalprijs

Was verder wel een vriendelijke man, wel iets opdringerig maar zeker niet de verhalen van gijzeling of iets die je wel eens hoort.

Denk als we niet bij winkel A waren geweest dat ik inderdaad wel het gevoel had gehad het onderste uit de kan te hebben gehaald en dat het onmogelijk goedkoper zou kunnen elders ;) dus dat moet ik ze nageven.

Ben ook nog bij een zaak in gronau geweest, daar was de prijs 1000 euro lager dan de DMG keuken. Maar die was niet helemaal op 1 op te vergelijken ivm iets ander materiaal en wat andere kosten.

Maar ook als je hier in dit topic vaker offertes van DMG kijkt zijn ze soms echt niet verkeerd na onderhandelingen, maar goedkoop of de goedkoopste vaak niet. Als je echt goedkoop een keuken wil dan zijn er wel andere zaken waar je kunt kijken. Bovendien moet je je ook af vragen of puur prijs het beste uitgangspunt is om een keuken aan te schaffen, maar dat is een andere discussie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door joostbo op 27-01-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Laatst online: 30-06 00:05
Goedemorgen, even een vraagje mbt merken. Aan het begin van dit topic zag ik dat Tristar, rotpunkt en nobilia allemaal onder het midden-hoog segment worden geschaald. Net als pronorm. Zouden jullie zeggen dat de prijs categorieën dan ook redelijk gelijk zijn? Wat zijn dan de hoofd beweegredenen om voor het ene of andere merkt te kiezen? Ik ga binnenkort namelijk naar een DB keukenzaak en dan weet ik in ieder geval alvast waar ik op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Hallo allemaal! Wij zijn op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouw woning welke over ongeveer anderhalf jaar wordt opgeleverd.

We zijn afgelopen weekend naar Ekelhoff geweest in Duitsland, en hebben een mooie keuken laten tekenen.

Het zou gaan om een ballerina keuken, met "smart glass?" fronten. Het is een parallel keuken van twee keer vier meter, waarvan één kastenwand van 255cm hoog, met Siemens inbouwapparatuur. Naast dat we uberhaubt misschien andere apparatuur willen (we twijfelen een beetje met Bosch, en qua kookplaat een Bora) hebben wij een offerte gekregen die naar mijn idee veel te hoog is. En er staat op bij de leverancier: CONTUR BA XL 2022. Volgens mij is Contur een ander merk, of zie ik dit verkeerd?

Apparaten (ik weet niet exact welk type, allen siemens)
- Koelkast 177cm
- Vriezer 177 (no frost)
- Combi magnetron 60cm
- Oven 60cm
- Vaatwasser
- Kookplaat met afzuiging, flex zones
- Quooker

Werkblad: Neolith Keramisch werkblad.

Grepen: alles direct op de lijn van het werkblad heeft een opleg greep zodat je deze niet heel erg ziet, maar wel makkelijk pakt (zoals ook voor de koelkast/vriezer) de rest is tip-on/opendrukken.

Zie onderstaande tekening. Offerte lag op bijna 33k.

Over de keuken zelf waren we wel te spreken. Kost dit echt zo veel, of kunnen we beter elders shoppen, en zo ja, waar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKb4qHLsyo25C9NlBNqzMnnTjtc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pvNxNVjC7s7ZOcvzRGTpjKOk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTyEFBcBM6U5Y-ZKpGQjfmMi-Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H5KQN5NqwraOoTXbE0CXAH0V.png?f=user_large

ps: de ramen zijn eigelijk tot aan de grond, vandaar de parallel opstelling ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Falqoon op 27-01-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Angriebirdie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
Goedemorgen, even een vraagje mbt merken. Aan het begin van dit topic zag ik dat Tristar, rotpunkt en nobilia allemaal onder het midden-hoog segment worden geschaald. Net als pronorm. Zouden jullie zeggen dat de prijs categorieën dan ook redelijk gelijk zijn? Wat zijn dan de hoofd beweegredenen om voor het ene of andere merkt te kiezen? Ik ga binnenkort namelijk naar een DB keukenzaak en dan weet ik in ieder geval alvast waar ik op moet letten.
Tristar ligt hoger dan nobilia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Angriebirdie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:09:
Tristar > Rotpunkt > Nobilia

Tristar biedt veel maatwerkopties (bv. in korpushoogtes), wat luxere fronten, en luxer beslag.
Rotpunkt biedt heeeeel veel verschillende fronten, gewoon solide merk
Nobilia zit in een wat lagere prijsklasse, kan niet zo goed duiden waar de prijsverschillen in zitten t.o.v. Rotpunkt.

Ik zou in de winkel de volgende zaken vergelijken tussen de merken:
- ladebeslag (wat vind je mooi, en wat 'loopt' lekker en wat voelt wiebelig aan)
- frontafwerking, vooral hoe de kopse kanten zijn afgewerkt t.o.v. de voorkant van het front
- welke korpushoogte wil je (78cm standaard bij alle drie de merken, 91cm van Rotpunkt of Tristar, of iets er tussenin, dat kan alleen bij Tristar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
SquareOne schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Tristar > Rotpunkt > Nobilia
En hoe verhoudt Schüller zich tot deze merken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Zandah schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:59:
[...]

En hoe verhoudt Schüller zich tot deze merken?
Het is allemaal geen exacte wetenschap en het hangt ook erg af van de keuzes die je maakt in fronten e.d.
Maar mijn inschatting zou zijn dat Schüller iets boven Nobilia is gepotioneerd, ongeveer gelijk aan Rotpunkt.

Probleem is dat er weinig zaken zijn waar ze heel veel merken verkopen en je dus niet makkelijk kunt vergelijken hoe prijzen en kwaliteit van merken zich onderling verhouden.

Verder heeft iedereen de neiging om z'n eigen merk keuken hoger te positioneren t.o.v. andere merken.
Bijv. Als ik een Pronorm keuken zou kopen, zou ik zeggen dat die kwalitatief minstens net zo goed is als een Tristar keuken. Terwijl als ik een Rotpunkt keuken zou kopen zou ik argumenten zoeken om Rotpunkt gelijk of boven Pronorm te positioneren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Falqoon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:
Hallo allemaal! Wij zijn op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouw woning welke over ongeveer anderhalf jaar wordt opgeleverd.

We zijn afgelopen weekend naar Ekelhoff geweest in Duitsland, en hebben een mooie keuken laten tekenen.

Het zou gaan om een ballerina keuken, met "smart glass?" fronten. Het is een parallel keuken van twee keer vier meter, waarvan één kastenwand van 255cm hoog, met Siemens inbouwapparatuur. Naast dat we uberhaubt misschien andere apparatuur willen (we twijfelen een beetje met Bosch, en qua kookplaat een Bora) hebben wij een offerte gekregen die naar mijn idee veel te hoog is. En er staat op bij de leverancier: CONTUR BA XL 2022. Volgens mij is Contur een ander merk, of zie ik dit verkeerd?

- Koelkast 177cm
- Vriezer 177 (no frost)
- Combi magnetron 60cm
- Oven 60cm
- Vaatwasser
- Quooker

Grepen: alles direct op de lijn van het werkblad heeft een opleg greep zodat je deze niet heel erg ziet, maar wel makkelijk pakt (zoals ook voor de koelkast/vriezer) de rest is tip-on/opendrukken.

Over de keuken zelf waren we wel te spreken. Kost dit echt zo veel, of kunnen we beter elders shoppen, en zo ja, waar?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ps: de ramen zijn eigelijk tot aan de grond, vandaar de parallel opstelling ook.
Contur = Next 125, geen Ballerina (zie startpost).
Die glas fronten (NX902) zijn wel heel duur, (veel) tip-on voegt ook wat aan de prijs toe, maar alsnog lijkt het me aan de prijs ja.
Apparatuur kom ik rond de 10-11k uit (IQ500/700 + korting), werkblad zal afhangen van het exacte type, maar iets van 3-5k? , betaal je 17-20k voor de kasten etc...

Next 125 verkopen ze ook o.a. bij de volgende winkels, dus daar zou je eens binnen kunnen lopen voor een 1 op 1 vergelijking.
Bemmel & kroon, Bruynzeel (optima), Verdonk - Maarssen, Ihre Kuche (DE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
mitsumark schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Contur = Next 125, geen Ballerina (zie startpost).
Dank voor je reactie!

Dat is dus het gekke, we hebben wel een ballerina uitgekozen. De kleuren en fronten die we gekozen hebben komen wel overeen op de offerte, die bestaan ook niet bij Next 125.

Dit is overigens hoe het op de offerte stond vermeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ecul_AUsXlnkRQAcU4d3piaoOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lBUU5Q52U5I4b5GTRMxApdTE.png?f=user_large

Anyway - de prijs is idd behoorlijk, volgens horen zeggen is Ekelhoff ook geen winkel waar je vervolgens nog stevig gaat onderhandelen...

Zijn er andere keukenzaken in Nederland waar men hele goede ervaringen mee heeft? Mijn budget ligt eigelijk op zo'n 20k. met verlenging tot zeg 25k als dit zoveel meerwaarde bied. Of is dat een niet realistisch bedrag voor een keuken van deze grootte met goede apparatuur en een dekton/neolith blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Contur is een beetje vaag. Denk dat ik het verkeerd in de startpost heb gezet want volgens mij is het geen Next125. Het is wel een merk van Schueller.

Streamz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik zie het nu ook ja... Kwam het eerder niet zo gauw tegen met google :)
https://www.ballerina-keu...jdig-design/keukenfronten.
4641 is dus letterlijk de Ballerina code.

Misschien dat Ekelhof onder hun Contur label beide Next125 en Ballerina levert?

Contur BA en Contur NE?

Edit: Ballerina verkopen ze in Nederland niet (zo veel), je kunt eventueel nog vergelijken bij Ihre Kuche, vlak over de grens bij Nijmegen.

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 27-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Falqoon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:

- Koelkast 177cm
- Vriezer 177 (no frost)
- Combi magnetron 60cm
- Oven 60cm
- Vaatwasser
- Quooker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tja, met die glass fronten tik je wel 33k aan geloof ik.

Die opleg greep op een koelkast en vriezer is dramatisch. Pakt helemaal niet makkelijk. Je haalt je vingers open aan die krengen en de meeste vrouwen hebben 2 handen nodig om een koelkast uit z’n rubbers te trekken. Doe dit aub niet.

Waarom is de maatverdeling zo raar van de ladekasten?

Waarom ga je naar Duitsland voor je keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ik vond verschillen tussen tristar en nobilia :

Lades van Tristar waren steviger en netter afgewerkt.
Meer keuze in hoogtes en kasten
Afwerking deurtjes bij tristar netter

Duurzaam kan ik nog niets over zeggen

Wij hadden hiervoor nobilia keuken en die ging 11 jaar probleemloos mee. Wel merkte je dat deurtjes minder soepel gingen en lades ook. En de carousel viel bijna uit elkaar :). Verder vonden wij prijs kwaliteit zeker in verhouding. Wij waren er tevreden over iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-07 15:44

twu

DrogeR schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 08:31:
[...]

Next125 is ook een Schuller keuken, in Nederland heb je de 'gewone' Schuller en de Next125. Dat vinden ze bij Ekelhof verwarrend, en daarom noemen de de gewone Schuller keuken Contur en de luxere versie Next125, waarbij ze aangeven dat ze alleen maar Schuller keukens verkopen.
Het probleem is alleen dat sommige verkopers er zich niet bewust van zijn hoe wij daar tegen aan kijken, en dat vinden wij dan weer verwarrend. De typenummers en documentatie zijn op de naam na gelijk aan elkaar.
Hierbij een post van 2018 over Contur. Het is dus een Schuller keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik vind het maar een vaag verhaal van Contur.

https://emverbund.de/marken/handelsmarken-2021
Hier wordt niks genoemd over Schueller of Next125

Ook google geeft niet echt hits van Contur icm Ballerina.

Even geen zin om jaarverslagen op te gaan zoeken. Dus @Falqoon ik zou gewoon aan Ekelhof vragen hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Tristar vs Nobilia is als Mercedes vs Skoda. Allebei goed, maar Skoda is voor de praktische man en Mercedes voor de fijnproever.

Tristar / Beda heeft een geschroefde MDF achterwand, wat bij Nobilia hardboard vastgeniet is. Tristar / Beda heeft geïntegreerde ontluchting in kasten, bij Nobilia werk je met plintroosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
SquareOne schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:12:
Ik vind het maar een vaag verhaal van Contur.

https://emverbund.de/marken/handelsmarken-2021
Hier wordt niks genoemd over Schueller of Next125

Ook google geeft niet echt hits van Contur icm Ballerina.

Even geen zin om jaarverslagen op te gaan zoeken. Dus @Falqoon ik zou gewoon aan Ekelhof vragen hoe het zit.
Volgens de Ekelhof website:

KEUKENMERKEN
next125
Contur
SieMatic
Ballerina
Poggenpohl
Valcucine
UNIKAT

Maar Contur kan dus Ballerina zijn, wellicht ook Next125 :) Maar meestal Schuller?
(al is Next125 nu een store in store volgens de website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Next125 en Schüller.C is van de Schüller Möbelwerk KG group.

Nederlandse importeur is Keukenmedium.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Barry|IA
joostbo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:55:
[...]

Iets uitgebreider verhaal; zoals ik al zei was bij mijn offerte al de nodige kortingen vanaf;

We waren bij een DMG winkel om inspiratie op te doen en bepaalde apparatuur in het echt te kunnen zien. Had niet gelijk de intentie om daar lang te zitten of kopen. Afijn, toch een gesprek met een vriendelijke jonge man en mij laten verleiden tot een advies gesprek. Ik dacht; misschien hebben ze nog wel leuke creatieve ideeën met het idee dat wij hadden. Ik had de tekening van winkel A bij mij dus voor hem makkelijk.

Ondanks ik nog zei dat ik open sta voor goede ideeën werd uiteindelijk vrijwel exactde zelfde keuken uitgetekend met exact de zelfde apparatuur. Jammer, maar wel handig voor vergelijk.

Openingsbod was natuurlijk bizar maar toen had ik het 'geluk' dat er nog paas korting of pinksterkorting was en ging er gelijk een hele klap vanaf. Omdat de verkoper merkte dat ik niet gelijk ging happen ging hij nog even heel kritisch kijken of er hier en daar nog iets vanaf gesnoept kon worden. Na een hoop gezucht en getuur naar de computer kwam er een prijs die best redelijk was, dit was echt het uiterste. Hij vond onze keuken heel gaaf en wilde die graag leveren. maar wel vandaag beslissen, (maar nog steeds 2100 euro duurder dan wat ik bij winkel A had) Ik weet zo niet waar het verschil precies in zat want in tegenstelling tot winkel A kreeg ik hier ook niet gelijk een transparante offerte. Alleen een totaalprijs

Was verder wel een vriendelijke man, wel iets opdringerig maar zeker niet de verhalen van gijzeling of iets die je wel eens hoort.

Denk als we niet bij winkel A waren geweest dat ik inderdaad wel het gevoel had gehad het onderste uit de kan te hebben gehaald en dat het onmogelijk goedkoper zou kunnen elders ;) dus dat moet ik ze nageven.

Ben ook nog bij een zaak in gronau geweest, daar was de prijs 1000 euro lager dan de DMG keuken. Maar die was niet helemaal op 1 op te vergelijken ivm iets ander materiaal en wat andere kosten.

Maar ook als je hier in dit topic vaker offertes van DMG kijkt zijn ze soms echt niet verkeerd na onderhandelingen, maar goedkoop of de goedkoopste vaak niet. Als je echt goedkoop een keuken wil dan zijn er wel andere zaken waar je kunt kijken. Bovendien moet je je ook af vragen of puur prijs het beste uitgangspunt is om een keuken aan te schaffen, maar dat is een andere discussie ;)
Ik probeer ‘m even helder uit te leggen.

Vaak werkt het als volgt:

Keukenzaken aangesloten bij DMG hebben een enorme omloopsnelheid en daardoor een enorme inkoopkracht en zelfs invloedt op keuken- en apparatuurmerken. DMG bepaald de huurprijs op woonboulevards, heeft een eigen keukenfabriek, heeft voor een groot deel Whirlpool en Bauknecht in handen, heeft invloed op welke modellen BSH maakt en de belangrijkste, bepaald wat ANDERE zaken als inkoop betalen voor keukens en apparatuur.

De enige reden dat DMG niet nóg meer zaken heeft is omdat de overheid dit niet toestaat (monopoly op de keukenmarkt). Daarom zit DMG nu ook steeds meer in DLD. Hallo Duitsland, “waar keukens goedkoper zijn” ;)

Je kunt je dus voorstellen dat DMG een enorme invloed heeft op alles in en rondom keukenland.

Koop jij bij een andere leverancier, die niks met DMG te maken heeft, dan betaal je OF veel te veel voor je keuken, OF de betreffende winkel is aangesloten bij een inkooporganisatie (9 van de 10 keer is dat of.... je raadt het al, DMG, of het is de keukenfabriek zelf).

Als klant wil je liever niet kopen bij een winkel die onder contract staat van de keukenfabriek. Neem als voorbeeld Keukensale of I-Kook. Deze zaken zijn verkapte Nobilia showrooms. Nobilia bepaald exact wat er wel en niet verkocht mag worden (tenzij de winkel zich heeft uitgekocht). Vaak herken je dit aan Elica kookplaten ipv Bora, Selzius kranen ipv Quooker en een showroom met veel kunststof werkbladen op de keukens met opgebouwde spoelbakken (typisch Duits).

Probleem van dit soort winkels is dat jij als klant een keuken koopt die volgens Nobilia in een bepaalde categorie past. Dit noemt men een blokverrekening. Er wordt in een seconde tijd gekeken op welke keuken jouw gekozen keuken het meeste LIJKT en daar wordt de prijs op gebaseerd. Neem jij dan een andere kookplaat, omdat je die Elica niet wilt, dan kan het zomaar zijn dat jouw keuken op een ander “blok” lijkt waardoor jij geen 2k retour krijgt van de winkel, maar 1k moet bijbetalen (ja, echt). Deze winkels hameren dan ook altijd op hun eigen apparatuur, hun eigen werkbladen, etc. Men wilt zoveel mogelijk leveren binnen het blok waar mee is gerekend. Soms kan dit voordelig uitpakken, maar ik krijg er de kriebels van :)

Hoe werkt een blokkorting / blokverrekening precies?

Het idee is ooit ontstaan toen er in Duitsland een enorme loods met keukens stond. Mensen konden niks op maat krijgen, maar moesten een standaard keukenblok uitkiezen. Je hebt natuurlijk veel voorkomende keukenblokken als een L-keuken, een parallel-keuken, een U-keuken, een rechte-keuken en een eiland-keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2t0DdRjqfTFMoYK0WxVt2INb3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k8oxWFc8hSt4Qikugee8QE8g.jpg?f=user_large

Uitieindelijk kwam men erachter dat veel keukens op elkaar lijken. Het idee blokverrekening is ontstaan. Verkopers pluizen geen ellenlange verkoopboeken uit om de juiste prijzen bij de juiste kasten te zoeken (tijdrovend), maar kiezen op basis van jouw keuken een EERDER uitgeleverde keuken uit die daar het meest op lijkt. Dit gekozen blok vormt dan de basis van de keukenprijs.

Omdat er vaak toch verschillen zitten kun je kijken wat er buiten het gekozen blok valt en dit verschil kun je dan als meerprijs toevoegen aan het keukenblok.

Voorbeeld:
Keukenblok A: 7500 euro
Afwijking: Quooker kraan 1000 euro
Keuken totaal: 8500 euro

Keukenfabrikanten willen zo min mogelijk afwijkingen in het gekozen blok. Vandaar dat bijvoorbeeld Nobilia een kookplaat verkoopt die op een Bora kookplaat lijkt.

Nu dus als volgt:
Keukenblok B: 9500 euro (incl. Elica/Nobilia kookplaat).
Klant wilt een Bora kookplaat.
Keukenblok B blijft 9500 euro (want ik elk keukenblok hoort een kookplaat)
Afwijking: Bora +2500 euro
Keukenblok B kost nu inclusief Bora: 12000 euro.

Dit rekensommetje kunnen ze maken met alle apparatuur, kranen, spoelbakken, werkbladen, etc.

ALLE keukenzaken die dit soort apparatuur überhaupt verkopen werken volgens dit systeem! Let dus extra aandachtig op als een keukenzaak zegt iets niet te kunnen verkopen. Loop een rondje door de showroom. Staan er alleen Nobilia (en goedkopere) keukens, dan heb je grote kans dat dit een “blokkorting winkel” is. Ook zie je vaak apparatuur van de merken Progress, Junker, Leonard, Beko, etc. Maar let op: tegenwoordig leveren ze zelfs Bosch en Siemens apparatuur (wie komt jouw apparaat repareren? BSH NL niet namelijk..). Zelfs Bora heeft een Nobilia-only apparaat op de markt gebracht, wat gewoon een lelijke uitgeklede variant van de oude BIU is.

Het grootste nadeel van een winkel met blokverrekening is dat hun inkoopprijzen samenhangen met het gekozen blok. De winkel heeft geen bulk-afspraken met toeleveranciers, krijgt geen voordeeltje bij afname van zoveel stuks, maar de inkoop wordt PER KEUKEN bepaald adhv het gekozen blok. In feite zegt de leverancier: “jij kan wel zeggen dat je 1000 keukens per jaar verkoopt, maar wij schalen jou in op 1 keuken”.

DMG is natuurlijk de grootste, verkoopt alles en klopt 10000 maal vaker aan bij (bijvoorbeeld) Siemens dan elke andere zelfstandige zaak of contract-winkel. DMG zet haar toeleveranciers dermate onder druk, dat de inkoopprijzen belachelijk laag zijn. Dat DMG een bepaalde verkooptechniek hanteert, dat klopt. Vergeet niet dat DMG de macht heeft. Als hun “spelletjes” niet werken, dan stapte ze wel over op een ander concept.

Dan nog even een reken voorbeeldje met DMG winkels.

Let op: deze marges zijn fictief omdat verkopers de werkelijke inkoopprijzen niet mogen weten.
Echter, de volgende berekeningen zijn wel echt.

Laat je bij DMG een keuken uitrekenen, dan wordt deze opgesplitst in 3 categorieën:
- Meubelen
- Apparaten
- Diversen

Deze 3 subcategorieën hebben ook 3 verschillende marges, of liever gezegd indexen.
- Meubelen +30
- Apparaten +20 (meestal)
- Diversen 0

Doel van elke DMG winkel is om eens per week per verkoper een keuken op 0 te verkopen. 0 is eigenlijk index 100, zo moet je ‘t zien. Dus geef je 30% korting op meubelen, 20% op apparatuur en niks op het werkblad en kraan (diversen), dan heb je de keukenprijs op index 100 te pakken.
Let op: werkelijke korting wordt dan ook pas gegeven VANAF index 100. Het maakt niet uit wat de openingsprijs is, de tweede prijs is ALTIJD index 100 (whatever de actie ook is). Vanuit index 100 is het interessant om te kijken hoe diep DMG kan zakken. -15 is de geaccepteerde norm, -20 levert de verkoper geen provisie meer op en -25 wordt gegeven op moment dat de winkel z’n maandtarget nog even wilt dichtlassen. -30 komt voor als er ontwerp- of inschattingsfouten gemaakt worden en -40 is de personeelsprijs. Zoals je ziet is er een ENORME ruimte om te onderhandelen.

Bij een DMG zaak kun je onwijs goed slagen als je goed kunt onderhandelen. Onderhandelen begint m.i. al bij de eerste handdruk. Hier wordt bepaald wie het Alfa mannetje is. De gemiddelde keukenverkoper is niet breder dan een passtuk, dus die handdruk heb je alvast gewonnen.

Geef NOOIT maar dan ook NOOIT toe aan hoe aardig je iemand vind. Keukenverkopers werken op provisiebasis en worden afgerekend op omzet, niet op de hoeveelheid vrienden ze maken. Zeg nooit ja na het eerste bod. Zeg altijd dat het veel te duur is. Verkoper vraagt: op basis van wat ben ik te duur”. Daar geef je je niet gewonnen. Geef nooit vergelijkingsmateriaal. De verkoper brand jouw hele offerte af en presenteert jou waarom hij duurder is. Zeg in plaats daar van dat jij geen koopintentie hebt, tenzij hij met een belachelijk laag voorstel komt. Neem ook dit voorstel niet serieus. Blijf doorvragen naar korting. Doe lacherig en pleeg zelf eens een ‘overleg telefoontje’ met het thuisfront oid. Kom terug, blijf nee zeggen tot de verkoper boos wordt. Stel hem gerust met de opmerking dat je voor X bedrag koopt (dit moet een TE laag bedrag zijn). De verkoper zal jou nu z’n laagste prijs geven :) (succes natuurlijk niet altijd gegarandeerd).

Netto zaken bestaan niet. Zelfs Ikea niet. Als ik een keuken van 20k samenstel, denk je dat er dan een netto zaak is die mij laat lopen als ik de deal rond wilt maken voor 19800 euro? :)

[ Voor 44% gewijzigd door Barry|IA op 28-01-2022 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb inmiddels een mooie keuken laten ontwerpen, maar dan zonder het eerder vurig gewenste kookeiland. Prima, een parallelopstelling met veel praktische opbergruimte gaan we vast veel plezier aan beleven!

Nu nog het koelen en vriezen. Momenteel een keuken met kleine koelkast ingebouwd, daarnaast een klein tafelmodel koelkast en een vrieskast (5 lades) in de kelder. De koelkast is met 120 liter geregeld wat aan de kleine kant om in één keer de weekboodschappen van 5 personen in kwijt te kunnen.

Nu hoeft er geen kratje bier in te passen, maar iets meer ruimte zou prettig zijn.

In de nieuwe opzet / nieuwe woning hebben we een grote koelkast en grote vrieskast (beide 178 nishoogte) laten tekenen, maar ik schrok een beetje van het energieverbruik (Siemens, beide label F). Dat betekent al snel 450kWh aan gezamenlijk jaarlijks verbruik. Het lijkt erop dat alle inbouwapparatuur minder energiezuinig is dan vrijstaande modellen.

Ik zou ook een grote koelkast óf een koelvriescombi in de keuken kunnen laten plaatsen, en daarnaast de huidige vriezer in de trapkast of op zolder. Er is geen bijkeuken, schuur of kelder aanwezig in de nieuwe woning. Er zit overigens geen no-frost in de huidige vriezer, dus geregeld ontdooien is een must (vervelend klusje toch...)

Maar goed. Een vrieskast in de afgesloten trapkast? Werkt dat wel? Of op zolder, waar ook verderop geslapen wordt? Of toch maar ergens anders een nieuwe vriezer naast een kast zetten? Iemand nog creatieve plaatsen voor een vrieskast?
Pagina: 1 ... 309 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1