Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Nano2009 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:25:
Beste mede Tweakers/keuken experts :) ,

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning ook begonnen met onze zoektocht naar onze (leef)keuken. Hierbij zijn wij bij twee zaken langs geweest met beiden andere adviezen en een andere indeling van de keuken. Omdat wij heel erg twijfelen over welke indeling het beste past in de ruimte waarin de keuken geplaatst wordt, hoop ik dat iemand hier ons van goed advies kan voorzien. Alvast bedankt!!

Het betreft een woning met de tuin op het zuiden waarbij de keuken aan de tuin kant is gesitueerd. Deze ruimte heeft als afmeting: 6,40m x 5,80m.

***members only***
Mooie ruimte hoor!

Aantal posts ter inspiratie met keukens aan achterzijde woning:
@Leon-1985 - Link
@FrankyD86 - Link
@siemenz - Link
@Linkser - link
Via @Kapitein Merijn - Link
@Farmerwood - Link
@Huisje1 - Link

Dat gezegd hebbende vind ik het idee van de eerste zaak om er 3 blokken van de maken ipv een lange kastenwand + eiland weer eens wat anders.

Wat zijn jullie wensen, denk daarbij aan:
- hoeveel kastruimte is er nodig
- koken en/of spoelen op eiland?
- apparatuur, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mevrouwKees_1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:26:
[...]

Zal elkaar weinig ontlopen. Valt in zelfde
Prijs en kwaliteit klasse. Net als nobilia geen maatwerk.

Let wel nobilia is niet slecht , wij hebben bijna 12 jaar gedaan met onze keuken. Hoogglans folie deurtjes (wel beetje mee oppassen ) en de lades liepen niet altijd soepel. En geen mooie lade afwerking maar voor het geld waren wij er erg tevreden over.

In de eerste post van dit topic vind je een lijstje met alle grote merken en waar ze staan.

Wat is je budget ? Want we kunnen hier wel roepen dat je naar merk X moet kijken maar als je budget hebt voor merk Y is het zinloos natuurlijk.
Niet volledig mee eens. Nobilia heeft inderdaad een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Toch zou ik Rotpunkt net iets hoger positieren t.o.v. Nobilia - al is het alleen maar vanwege de prijs.

Er zijn gewoon meer zaken mogelijk bij Rotpunkt t.o.v. Nobilia.
Randafwerkingen etc heb ik niet vergeleken bij beide merken.

@Pingu007 bij DBkeukens hebben ze ook Rotpunkt. Maar dat ligt qua prijs nog hoger dan Nobilia.
Verwacht wel dat je bij een andere keukenzaak een Rotpunkt keuken kunt krijgen van de prijs van de Nobilia bij DBkeukens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Huisje1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:30:
[Afbeelding]

Ons uitgewerkte ontwerp ontvangen en heel benieuwd naar jullie mening en verbeterpunten.
Front hoge kasten wordt een Tristar deco Nero en van het eiland gelakt in waarschijnlijk de kleur Kashmir of iig een beetje vergrijsde lichte zandkleur. De twee hoge kasten links zijn pocketkasten voor alle lelijke apparaten, airfryer, blender, keukenmachine ed
Apparatuur:
Miele combi stoom oven compact greeploos
Miele over greeploos
Miele wijnkoelkast greeploos
Bora x pure
Liebherr of Miele koelkast 178
Quooker messing patina
Blad waarschijnlijk de ethereal glow silestone
Maten eiland 260x100
Kastenwand totaal met ombouw ong 7.35

Waar we zelf aan aanpassingen al aan gedacht hebben of nog over twijfelen:
- de greeplijst eiland alleen boven en onder tip on.
- hoeveelheid spots (beetje veel, en geen fan van)
-lijkt alsof de hoge deuren uit twee delen bestaan, waarschijnlijk komt dat door de render
-planken misschien wijzigen naar lichter eikenhout
-wijnkoelkast misschien toch rechts plaatsen ipv midden
- kookplaat in het midden is dat handig?
- misschien nog warmhoudlade onder ovens
Al een tijdje niks meer voorbij zien komen. Wat is het uiteindelijke geworden :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Pingu007 schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:37:
[...]

Budget tot max 18k
Zijn nu bezig met een Nobilia XL easytouch Grafiet Matzwart, die te hoog geprijst was ;-)
Dan kan je ook naar veel meer qua merk. Ook tristar. Ik heb grotere keuken. Luxer blad etc. Qua app vergelijkbaar En ben net 20k kwijt. Zoals gezegd. In eerste post van dit topic vind je allerlei merken en in welk segment te vallen. Ook de diverse keukens die men hier post kan je bekijken. Er zijn er hier zat gepost in deze prijs klasse

Ik zou eens naar superkeukens gaan of Keukenloods zij hebben ook meer merken.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dan kan je ook naar veel meer qua merk. Ook tristar. Ik heb grotere keuken. Luxer blad etc. Qua app vergelijkbaar En ben net 20k kwijt. Zoals gezegd. In eerste post van dit topic vind je allerlei merken en in welk segment te vallen. Ook de diverse keukens die men hier post kan je bekijken. Er zijn er hier zat gepost in deze prijs klasse

Ik zou eens naar superkeukens gaan of Keukenloods zij hebben ook meer merken.
Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je veel kan besparen op het merk keuken, wat alleen de werkmeubelen zijn toch? In mijn geval een bedrag van 6.4k voor de huidige offerte(komt nieuwe aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:18:
[...]

Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je veel kan besparen op het merk keuken, wat alleen de werkmeubelen zijn toch? In mijn geval een bedrag van 6.4k
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat daar de grootste winst te behalen valt.

Maar aangezien je nu Nobilia in de offerte hebt zitten. Vergelijk even een paar kasten met onderstaande prijslijst. Dit is namelijk ook Nobilia.
https://www.keukendepot.nl/prijslijst

En anders kun je hier nog terecht: https://wunschkuechen24.de/

Je geeft aan te willen besparen. Waar ben je bereid om consessies te doen?
- andere keukenzaak? (DBkeukens is niet de goedkoopste, maar staat wel bekend om uitstekende service)
- goedkopere apparatuur?
- goedkoper werkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
Hallo allemaal,

Super topic dit, heb er al veel in gelezen.

We zijn voornemens om onze benedenverdieping te gaan verbouwen.
Na wat passen, meten, schuiven en proberen zijn we tot deze grove indeling van de kamers gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4NmRvc9eTS5ea86y0963GSBnpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ve7BFL7kLmYJhKBZecx5O6zw.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zijn we na aan het denken over de gedetailleerde indeling van de keuken en ik ben nieuwsgierig of jullie nog tips en ideeen voor ons hebben hierover

Wat meer informatie over de tekening:
  • Rechtsboven is de entree vanuit de achtertuin/garage, hier komen we altijd door binnen.
  • Linksboven in de keuken zijn 2 ramen, ongeveer een meter hoog, op gelijke hoogte met het werkblad
  • Rechtsboven in de keuken is nu een raam getekend vanaf de vloer, dit omdat er nu een buitendeur zit en dit een makkelijke oplossing is om deze te vervangen door een raam ipv met andere stenen dicht te metselen. Maar als dit wel beter is voor de indeling van de keuken staan we hier wel voor open.
  • De deur links onderin de keuken leidt naar de opslag en kelder
  • We willen graag de eettafel in de keuken. We zijn met 5-en (maar op den duur komen daar nog vriendjes en vriendinnetjes bij natuurlijk)
  • We hebben nu geen bovenkastjes ingetekend omdat we dat wel mooi vinden maar als het qua opslag te weinig is anders, is het zeker wel een optie om deze toe te voegen
  • Qua leidingen kunnen we nog alle kanten op want de betonvloer gaat er ook uit.
Alvast super bedankt voor tips en ideeen!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:25:
[...]

Maar aangezien je nu Nobilia in de offerte hebt zitten. Vergelijk even een paar kasten met onderstaande prijslijst. Dit is namelijk ook Nobilia.

- andere keukenzaak? (DBkeukens is niet de goedkoopste, maar staat wel bekend om uitstekende service)
- goedkopere apparatuur?
- goedkoper werkblad?
Zal idd eens even vergelijken.
Service vind ik ook belangrijk en het gemak dat zij aan het project verbonden zijn.

Heb nwe offerte aangevraagd;
- barretje ipv kasten voorkant eiland
- iets korter eiland
- blad 1cm ipv 4
- Kastenindeling wat economischer

Dit moet al wat schelen.

Apparatuur kijk ik na de nwe offerte naar, maar wil ik redelijk intact laten. Wil graag goede kwaliteit na jaren goedkoop spul in ons huurhuis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
[...]

Wow dat is wel schrikken bij sommige kasten:
Onderkast met uittreklade en 2 binnenladen 792 hoog en 600 breed bij Keukendepot 431 en in onze offerte 1059,94 (Dan wel voor de totale korting)

Hmm...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Nano2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:42:
[...]

Bedankt voor de goede tip, ik heb de plattegrond toegevoegd!

[...]

Het eerste ontwerp was ook het idee wat wij zelf in ons hoofd hadden zitten. Bij de tweede keuken zaak (van Wanrooij) zat echter een ervaren verkoper en die gaf ons aan dat hij zelf dat ontwerp niet zou adviseren. Dit vanwege het "donkere vlak" (hoge kasten) die tegen de muur aan komen te staan waar je naar kijkt. Het ontwerp wat hij heeft getekend is speelser en luchtiger gaf hij aan.

p.s. ik had de maten helaas niet helemaal goed ( de genoemde maten waren bij een gespiegelde indeling, wat wij eerst van plan waren ). De daadwerkelijke maten zijn 540x575
Hier opzetje.

Heb de kastenwand tussen twee muren gezet, beide 10cm dik. Dan de kasten hier 5cm uit laten steken voor het effect, maar dat kan je gemakkelijk aanpassen natuurlijk ;)
Qua wand snel-snel koelkast, oven, vriezer, regaalkast en servieskast ingetekend. Heb bedacht dat je de kasten licht hout maakt en de regaal dan contrasterend zwart, net als je eiland en aanrechtblok. Zie voorbeeld van Houtmerk onder m’n schets :)

Doorloop heb ik 100/100 gedaan, dus 100 tussen wand en eiland en tussen aanrecht en eiland; dan heb je net meer dan 100 naar de pui achter. Dit gaat uit van een eiland van 270*120 en een diepte voor je aanrecht van 70 zodat je uitlijnt met de kasten.
Mocht je ruimte tekort komen voor de tafel zou ik het aanrecht 65 maken en het eiland 105 (60+45). Dan win je 20cm en blijven de verhoudingen goed :)

Heb expres nog niet naar de indeling gekeken van het aanrecht en eiland, eerst de grote lijnen maar ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StfMVg_3SChc1-l8CO22uh1Zs3s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZU4xPmw2sXAQfqQFLe5qsRXz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qnae94XVLP0x7wJnVrqO1V-3tY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FZDLphZYU5CqHo7KDNRiFh5a.jpg?f=user_large

Hier met 65 aanrecht, 100 doorloop en 105 eiland. Dan heb je 306 over voor de tafel en doorloop, dat is fijn ruim :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PBZNRAd4TOChhEs1U4BztFVCoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xKujmIGF5WYnFibwlWdzuq7A.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2021 15:23 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:28:
[...]

Hier opzetje.

Heb de kastenwand tussen twee muren gezet, beide 10cm dik. Dan de kasten hier 5cm uit laten steken voor het effect, maar dat kan je gemakkelijk aanpassen natuurlijk ;)
Qua wand snel-snel koelkast, oven, vriezer, regaalkast en servieskast ingetekend. Heb bedacht dat je de kasten licht hout maakt en de regaal dan contrasterend zwart, net als je eiland en aanrechtblok. Zie voorbeeld van Houtmerk onder m’n schets :)

Doorloop heb ik 100/100 gedaan, dus 100 tussen wand en eiland en tussen aanrecht en eiland; dan heb je net meer dan 100 naar de pui achter. Dit gaat uit van een eiland van 270*120 en een diepte voor je aanrecht van 70 zodat je uitlijnt met de kasten.
Mocht je ruimte tekort komen voor de tafel zou ik het aanrecht 65 maken en het eiland 105 (60+45). Dan win je 20cm en blijven de verhoudingen goed :)

Heb expres nog niet naar de indeling gekeken van het aanrecht en eiland, eerst de grote lijnen maar ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk opzetje! :)
Zou hier inderdaad eerder voor 65 + 105 gaan ipv 70 + 120. Anders wordt de ruimte voor een tafel te krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:51:
[...]

Al een tijdje niks meer voorbij zien komen. Wat is het uiteindelijke geworden :)?
Oh die wand is zo mooi, ben ook benieuwd!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
joostbo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:06:
[...]

Is dat op basis van gevoel of echt feiten? Kun je dat ergens nakijken? Want de een zegt dat Rotpunkt veel hoger is het segment zit dan nobilia. de ander zegt weer dat het gelijk is. het zelfde met häcker en zo nog genoeg voorbeelden.

Wij hebben uiteindelijk rotpunkt gekozen omdat het een prima prijs-kwaliteit is (tijd zal het leren of het echt zo is natuurlijk) maar met name de afwerking, ook als je bijvoorbeeld in de laden kijkt en de achterpanelen, is gewoon erg goed (voor het geld). Nobilia heb ik geen ervaring mee. maar tov Hacker lag dit gevoelsmatig gewoon gelijk (ook qua prijs overigens deed het weinig over van elkaar)
Wij zagen het vooral in de afwerking. Rotpunkt vonden wij vergelijkbaar met Nobilia. Of het in dagelijks gebruik beter was ? Geen idee. Wij hadden wel de ervaring van bijna 12 jaar nobilia en daar ging slijtage het snelst tonen bij de lades. minder soepel lopen en de zijwangen / zijkanten werden snel lelijk.

Het ligt natuurlijk ook aan wat je zelf mooi vindt, dat is persoonlijk natuurlijk.

Uiteindelijk bij Tristar beland vanwege het front wat we daar mooi vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:18:
[...]

Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je veel kan besparen op het merk keuken, wat alleen de werkmeubelen zijn toch? In mijn geval een bedrag van 6.4k voor de huidige offerte(komt nieuwe aan)
Niet zozeer het merk maar wel waar je het koopt.. Je offerte is gewoon niet zo scherp. Nobilia kan goedkoper qua kasten. Maar niet bij de aanbieder dan waar je nu bent geweest, tenzij je het aandurft om te zeggen " dit is het en meer betaal ik er niet voor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

- goedkopere apparatuur?
- goedkoper werkblad?
Dit dus.. Het is linksom of rechtsom als je goedkoper wil . Ik persoonlijk doe geen concessies op gebied van aanrecht en apparatuur.. dus moet het ergens anders vandaan komen.. dat is meestal leverancier ;). Ik had , na onderhandelen 5000 euro verschil zitten tussen 2 keukenzaken.. Exact dezelfde keuken , zelfde blad en zelfde apparatuur echt 100% gelijk.. Dan is het naast elkaar leggen en uitpluizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:31:
[...]

Zal idd eens even vergelijken.
Service vind ik ook belangrijk en het gemak dat zij aan het project verbonden zijn.

Heb nwe offerte aangevraagd;
- barretje ipv kasten voorkant eiland
- iets korter eiland
- blad 1cm ipv 4
- Kastenindeling wat economischer

Dit moet al wat schelen.

Apparatuur kijk ik na de nwe offerte naar, maar wil ik redelijk intact laten. Wil graag goede kwaliteit na jaren goedkoop spul in ons huurhuis ;-)
Ga , als je deze offerte hebt, naar andere zaak die ook Nobilia verkoopt en laat hem exact zo intekenen.. Dan zie je zo waar de verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Floor-is schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:14:
[...]

Die is smaller omdat je de strip tegenover het “deksel” plakt. Als je echter het deksel gebruikt om de strip op de plakken, dan werkt de binnenzijde van de strip als een soort diffuser, in plaats van dat je daar het “deksel” voor gebruikt.

Of dit echter genoeg is.. Dat weet ik niet hoor. Denk dat ik dan toch de dure strip zou kopen :X

Of heel dat HUE laten vallen een een (berg) 144LED/m strip(s) kopen zelfs :o

okay genoeg, ik ga weer ontopic hoor
Helaas, de timmerman kwam vandaag langs en die merkte op dat je onder de vaatwasser de strip niet kunt laten doorlopen, omdat de deur dan niet meer goed opengaat 😔

Dus ik zou nu dan alleen de 2 hoge kasten (2 muren) kunnen doen.
Of kijken naar verlichting in de greeplijst onder het werkblad. Maar dat is dan geen Hue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LaTiNo156 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:38:
[...]

Helaas, de timmerman kwam vandaag langs en die merkte op dat je onder de vaatwasser de strip niet kunt laten doorlopen, omdat de deur dan niet meer goed opengaat 😔

Dus ik zou nu dan alleen de 2 hoge kasten (2 muren) kunnen doen.
Of kijken naar verlichting in de greeplijst onder het werkblad. Maar dat is dan geen Hue...
Paar fabrikanten die volgens mij verlichting in greeplijsten kunnen leveren?
Welk keukenmerk heb je gekozen?

Siematic SLX
Pronorm i-luminate
Nolte MatrixArt verlicht
Nobilia LineN verlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
SquareOne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:46:
[...]

Paar fabrikanten die volgens mij verlichting in greeplijsten kunnen leveren?
Welk keukenmerk heb je gekozen?

Siematic SLX
Pronorm i-luminate
Nolte MatrixArt verlicht
Nobilia LineN verlicht
Excellentic van DB, basically Rotpunkt dus.
Ff kijken ok ik ze nog kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
louzy82 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:26:
Hallo allemaal,

Na wat passen, meten, schuiven en proberen zijn we tot deze grove indeling van de kamers gekomen.
[Afbeelding]

Nu zijn we na aan het denken over de gedetailleerde indeling van de keuken en ik ben nieuwsgierig of jullie nog tips en ideeen voor ons hebben hierover

• Rechtsboven is de entree vanuit de achtertuin/garage, hier komen we altijd door binnen.
  • Linksboven in de keuken zijn 2 ramen, ongeveer een meter hoog, op gelijke hoogte met het werkblad
  • Rechtsboven in de keuken is nu een raam getekend vanaf de vloer, dit omdat er nu een buitendeur zit en dit een makkelijke oplossing is om deze te vervangen door een raam ipv met andere stenen dicht te metselen. Maar als dit wel beter is voor de indeling van de keuken staan we hier wel voor open.
  • We willen graag de eettafel in de keuken. We zijn met 5-en (maar op den duur komen daar nog vriendjes en vriendinnetjes bij natuurlijk)
  • We hebben nu geen bovenkastjes ingetekend omdat we dat wel mooi vinden maar als het qua opslag te weinig is anders, is het zeker wel een optie om deze toe te voegen
  • Qua leidingen kunnen we nog alle kanten op want de betonvloer gaat er ook uit.
Je hebt dus 336 bij 288 voor een L-vorm keuken, wilt liever niet hoog.

Ik ga er van uit dat je het volgende in de keuken wilt hebben:
  • Koelkast
  • Oven
  • Vaatwasser
En natuurlijk:
  • Kookplaat en wasem
  • Spoelbak en kraan (Quooker?)
En dan ga ik er ook van uit dat je de hal rechtsboven gaat of kunt gebruiken als bijkeuken. Je hebt een vriezer nodig en opslagruimte, wellicht nog een koelkast(je) als je het over een gezin van 5 hebt. Met deze L-opstelling heb je niet heel veel ruimte namelijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:36:
[...]

Leuk opzetje! :)

[...]

Zou hier inderdaad eerder voor 65 + 105 gaan ipv 70 + 120. Anders wordt de ruimte voor een tafel te krap.
Thanks, vond dit echt de betere opzet van de twee, slechts wat uitgebreider gemaakt.

Die laatste heb ik er bijgezet, is inderdaad lekkerder qua flow. Hopelijk vindt @Nano2009 het ook wat ;)
En als je d’r lief aankijkt wil @Ladypurple vast wel meedenken over een slimme indeling :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Floor-is schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:10:
[...]

Je hebt dus 336 bij 288 voor een L-vorm keuken, wilt liever niet hoog.

Ik ga er van uit dat je het volgende in de keuken wilt hebben:
  • Koelkast
  • Oven
  • Vaatwasser
En natuurlijk:
  • Kookplaat en wasem
  • Spoelbak en kraan (Quooker?)
En dan ga ik er ook van uit dat je de hal rechtsboven gaat of kunt gebruiken als bijkeuken. Je hebt een vriezer nodig en opslagruimte, wellicht nog een koelkast(je) als je het over een gezin van 5 hebt. Met deze L-opstelling heb je niet heel veel ruimte namelijk :)
Oven & Stoomoven of beide in 1
Quooker is een twijfel (al drink mijn vrouw veel thee dus eigenlijk lijkt het me een logische toevoeging)

Rechtsboven is bijkeuken inderdaad. Daar staat de diepvries, we hebben op het moment wel een kleine diepvries in de keuken wat handig is maar geen must.

Onze huidige keuken is op het moment net zo groot. Links op de L zit nu een koelkast/vries combi, en het heeft nu 3 bovenkastjes en nog wat plankjes her en der die we totaal niet handig vinden. Als die afvallen passen er op de plaats van de huidige koelkast wel 2 hoge kasten.
Maar goed dan komt het totaal (zonder bovenkasten) aan opslag nog steeds op ongeveer hetzelfde als nu.

Rechts van het nieuwe grote raam kan wel een kast komen van 40 diep.

Geen bovenkasten is zeker geen must. Het is mooi en ruimtelijk maarja, als we anders opslag tekort komen dan komen er bovenkastjes bij.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
louzy82 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:31:
[...]

Oven & Stoomoven of beide in 1
Quooker is een twijfel (al drink mijn vrouw veel thee dus eigenlijk lijkt het me een logische toevoeging)

Rechtsboven is bijkeuken inderdaad. Daar staat de diepvries, we hebben op het moment wel een kleine diepvries in de keuken wat handig is maar geen must.

Onze huidige keuken is op het moment net zo groot. Links op de L zit nu een koelkast/vries combi, en het heeft nu 3 bovenkastjes en nog wat plankjes her en der die we totaal niet handig vinden. Als die afvallen passen er op de plaats van de huidige koelkast wel 2 hoge kasten.
Maar goed dan komt het totaal (zonder bovenkasten) aan opslag nog steeds op ongeveer hetzelfde als nu.

Rechts van het nieuwe grote raam kan wel een kast komen van 40 diep.

Geen bovenkasten is zeker geen must. Het is mooi en ruimtelijk maarja, als we anders opslag tekort komen dan komen er bovenkastjes bij.
Vriezer in z’n geheel naar de bijkeuken, je hebt al weinig ruimte, dus beter ruimte pakken. ;)
Een Quooker vind ik echt fantastisch, maar het kost ook flink ruimte (denk 30*30*70cm) in een kastje.

Rechts van het raam lekker servies doen!

Bericht hierboven

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Ook hier druk bezig met het ontwerp van de nieuwe keuken voor ons nog te bouwen huis. Inmiddels 50 revisies verder maar ik denk dat dit het ontwerp wordt waar ik de keukenleverancier mee op pad stuur.

Het wordt zeer waarschijnlijk een Rational keuken, hier en daar op maat gemaakt maar ik heb zoveel mogelijk standaard maten proberen aan te houden. Ik twijfel nog wel erg over de re-circulatie van de bora, hoe goed werkt dit of moet er toch maar gewoon een afzuig naar buiten? In onze huidige keuken hebben we vaak wat vriesruimte te kort dus nu maar een koelvries combi met nog een extra onderbouw vriezer ingetekend maar dit vind ik eigenlijk zonde van de ruimte. Ook weer een aparaat extra maar ik kan geen geschikte koel vries combi vinden met veel ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtqBHFcUZTMYkZPsWCoX8x6iedc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMDJBEdqM31DRhG8owW4SSKf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROesOwdWq7StRzSP2lBVpfaOp7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5e3VyX5f7Tlcb4vp9t6AmVDX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLFUbAiAVacYjr3EGr8_c0pdXQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcLNzRrrcJMxhswYTvUO3raT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmy6bH-4D-VCsdU5ccOhm3V8vbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTNUD0WHo0oqcUKG7LZA0LZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG2RTrKDn5WsjUl6IEUwFLYa9hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O69Af2qWEYEsUte5qD1ulLA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRMrhyyGqjgD2ZZEnCH9FnyQv1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRUvMVbKbrlgQW4B1LeJ8LDF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVN9-pozNvPDYjI7NkZVIjGc-B0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GtQuIWFPPMZOvpjO19pgZBH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8lvwphw7agHRcf9M4ZNUfHbxhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BUJUYhD0sDJIFqoyeQpPpYR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57Z4APFmW3SHOapFv71Qn6iqnsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4BjJGqMQkBjcMOpYTrTnKb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2XcuRC1301xnZbCBj7-7NJVGZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4tKDVm36y9wQFuQJZ4ZyFSp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door FreezingPixels op 28-12-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Floor-is schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:09:
[...]

Vriezer in z’n geheel naar de bijkeuken, je hebt al weinig ruimte, dus beter ruimte pakken. ;)
Een Quooker vind ik echt fantastisch, maar het kost ook flink ruimte (denk 30*30*70cm) in een kastje.

Rechts van het raam lekker servies doen!
De kast onder de wastafel is daar wel handig voor denk ik, daar kan verder hooguit een prullenbak staan.

We willen in ieder geval zoveel mogelijk lades onder het werkblad, dat is zoveel makkelijker dan kastjes.

Een servieskast rechts van het raam leek me inderdaad het handigste.

Denk je dat het dan te doen is qua ruimte zonder bovenkastjes?
anders kunnen we op zich prima 3 bovenkasten kwijt.

Wellicht is het een optie om eerst zonder te proberen en indien nodig die bovenkasten naderhand alsnog te hangen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
louzy82 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:26:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

Je hebt te weinig ruimte voor de tafel. Zoals nu ingetekend komt ie voor de deur te staan. Ik heb een 6 persoons van 210x 90. Met schuifruimte 210x 280/290 en dan moet je bij looproute nog extra rekenen voor de loopruimte..... enige mogelijkheid zie ik tafel linksboven, grote raam dicht en daar kasten, hoek rechtsonder werkruimte, maar dan nog krap omdat je vanwege loopruimte niet de volledige wand kan gebruiken. Niet mogelijk om nig wat van de bijkeuken af te snoepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ladypurple schreef op woensdag 29 december 2021 @ 06:16:
[...]

Je hebt te weinig ruimte voor de tafel. Zoals nu ingetekend komt ie voor de deur te staan. Ik heb een 6 persoons van 210x 90. Met schuifruimte 210x 280/290 en dan moet je bij looproute nog extra rekenen voor de loopruimte..... enige mogelijkheid zie ik tafel linksboven, grote raam dicht en daar kasten, hoek rechtsonder werkruimte, maar dan nog krap omdat je vanwege loopruimte niet de volledige wand kan gebruiken. Niet mogelijk om nig wat van de bijkeuken af te snoepen?
We hebben bij dit idee al een kleine bijkeuken erbij getrokken (en toilet opgeschoven) om de keuken zo 1,5 meter breder te maken.
Dus we zijn al een kleine keuken gewend :-p
Wat nu bijkeuken wordt, was eerst garage en die kan niet kleiner dan zo. (ivm cv ketel maar ook omdat het anders echt te klein wordt)

Op het moment staat de tafel op dezelfde plek (in een keuken die dus 1,5 meter kleiner is). De tafel is 160 x 80 en wat ons betreft gaat dat prima met de deur en loopruimte. (we zitten nu 2 en 2 op de lange zijde en 1tje op de kop).
Er is rechts naast de deur 215 cm van kozijn tot muur.

Als we dan 1,5 meter keuken erbij krijgen en de tafel wordt 'maar' 50 cm langer' dan winnen we al loopruimte (tussen het kop van de tafel en de keuken althans)

ons werkblad is op het moment 325 x 180. Dan is er op de korte zijde een hoge kast met koelkast en diepvries.
Er zijn slechts 3 bovenkastjes van 30, 40 en 50 cm.
Uiteraard zou het fijn zijn om meer ruimte te hebben maar als er bijvoorbeeld rechtsbovenin een servieskast komt, dan levert dat al meer op dan de huidige bovenkastjes. als er daarnaast nog een extra hoge kast bij komt dan hebben we denk ik al wat gewonnnen.

Het grote raam dichtmaken is een optie, dat levert natuurlijk wel weer wat meer mogelijkheden op.
Alleen het nadeel daarvan is dat we eigenlijk wel blij waren met het extra daglicht en wordt het aan de buitenkant best lelijk als daar andere stenen in de muur gemetseld worden).
Maar we gaan deze optie zeker nog overdenken.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
louzy82 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:58:
[...]

De kast onder de wastafel is daar wel handig voor denk ik, daar kan verder hooguit een prullenbak staan.

We willen in ieder geval zoveel mogelijk lades onder het werkblad, dat is zoveel makkelijker dan kastjes.

Een servieskast rechts van het raam leek me inderdaad het handigste.

Denk je dat het dan te doen is qua ruimte zonder bovenkastjes?
anders kunnen we op zich prima 3 bovenkasten kwijt.

Wellicht is het een optie om eerst zonder te proberen en indien nodig die bovenkasten naderhand alsnog te hangen.
Ik denk dat het prima kan hoor, maar je zult consessies moeten doen vanwege de ruimte die je hebt. 336*288 is ook weer niet klein hoor, je kunt nog steeds een boel kwijt. Zit wel met de ruimte voor de tafel in m’n maag hier overigens

Zal dadelijk eens wat schetsen als ik de tijd vinden kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 29-12-2021 10:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Sinny schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:28:
Om hier ook maar eens op een wat serieuzere manier binnen te vallen.

Wij mogen voor onze nieuwbouwwoning ook opzoek naar een keuken. Qua looks moet ik de vriendin tevreden houden, verder heb ik vrij spel :)

Lurk stiekem al een kleine 2 jaar met wat tussenpozen mee in dit topic. Dus heb hier en daar wel wat info meegepakt. Zaterdag even rondgekeken bij Bruynzeel (projectleverancier), ook omdat daar next125 te zien is. Hier een tijdje terug de keukenkleur kobaltgrun voorbij zien komen en daar waren wij enorm van gecharmeerd. Na het zien en voelen van next was de vriendin eigenlijk ook overtuigd. Dus dat is voor ons nu even de 'standaard', welke we bij andere bezoekjes in het achterhoofd houden.

De keuken zal een parallel opstelling worden ivm de ruimte; de locatie voor de keuken is 265cm breed, 350 lang waar aan een zijde een metertje voor een openslaande deur over moet blijven. De andere zijde mag van mij een stukkie de woonkamer in komen, om het bladoppervlak te vergroten (denk ik).

Geen voorstander van bovenkasten, doordat ik eigenlijk geen licht vanuit de voorzijde van het huis wil blokkeren, plus houd ik van het open gevoel wat je daarmee bereikt. Rekje of een plank aan de wand gaat nog wel lukken.

Voor nu het volgende idee:
Lange zijde:

2x hoge kast
+/- 3m blad met onderkasten

Korte zijde
+/- 2.5m blad met onderkasten

Snel wat in elkaar geflanst met de ikea tool ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Qua indeling van de apparatuur en spoelbak moeten we alles nog even bekijken. Het is allemaal eigenlijk nog vatbaar voor veranderingen, hoewel het onbreken van de bovenkasten ons wel bevalt.

Iemand suggesties/ideeen qua indeling? >:)
Ikzelf zat te denken aan de vaatwasser links van de wasbak, dan zit hij eigenlijk in de hoek waar je het minste aanwezig bent, dus kleinere kans er tegenaan te lopen, maar we zijn beide wel rechtshandig, dus stiekem zou rechts handiger zijn denk ik?
Hier inmiddels wat verder en wil het zaakje eigenlijk wel voor het einde van het jaar rondkrijgen (ook gezien de levertijden atm), maar daar wil ik natuurlijk graag nog wat feedback op :+

Heb hier inmiddels een offerte liggen met de volgende zaken:

Next125
Hoge korpus 87,5 met 7cm plint
NX510 AFP matlak Kobaltgroen

Lange zijde:
- 4x 60cm laag van links naar rechts:
  • Voorraadkastje met schappen
  • Voorraadkastje met lades
  • Spoelkast
  • Vaatwasser
- 3x hoge kast met daarboven op een extra kastje (310 plafondhoogte, en wil geen gapend gat van 1m)
  • Hoge koelkast
  • Lade + Combi (45cm) + stoom (45)
  • Hoge vriezer
Korte zijde:

- 3x 90cm laag van links naar rechts
  • 2x lade met voorraad
  • 2x lade met kookplaat
  • 2x lade met voorraad
Met de volgende apparatuur:
  • Bora PUXU
  • Miele G5265-SCVi XXL
  • Siemens CM636GNS1 --> gaat nog naar zwart
  • Siemens CS636GBS2 ---> gaat nog naar zwart
  • KI81RADE0
  • GI81NHCE0
  • Quooker Pro
Blad:
- Nero Assoluto gevlamd 2cm
  • 240 x 70
  • 270 x 70
  • Smetplinten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcX9kZzvhGVUufW2EZ73TnumIJM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RXK7TC04UcGVc4QGi25dd4wc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPIMZrZc8t8wvxgE3u2DaqyT5cM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TJsGKgaBPUua6d9L5C03xYB0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFV8NeEV2oRRUArfQLg8DhjzQEQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vxSDJyOwP1KVO5M9TR4X6PkM.png?f=fotoalbum_tile

Sorry voor de rukkwaliteit, heb geen digitale offerte van de laatste opstelling :(

In de afbeelding van de lang zijde zit nog een Miele KWT 7112ig (wijnklimaatkast 45cm), maar deze gaat er ivm het budget uit :+

Wat is jouw wel gewaardeerde mening? :)

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:16
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat het prima kan hoor, maar je zult consessies moeten doen vanwege de ruimte die je hebt. 336*288 is ook weer niet klein hoor, je kunt nog steeds een boel kwijt. Zit wel met de ruimte voor de tafel in m’n maag hier overigens

De keukenruimte is toch niet 336*288? Dat is de bijkeuken.
Of vergis ik me nu @louzy82 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toke_gt schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:41:
[...]

De keukenruimte is toch niet 336*288? Dat is de bijkeuken.
Of vergis ik me nu @louzy82 ?
Het gaat om het stukje waar de keuken nu ingetekend staat. Het raam rechtsbovenin de ruimte komt tot aan de vloer waardoor je op die positie geen kast kunt plaatsen. Dat is de zijde van 336.

@louzy82 ik denk overigens dat het prima moet lukken om daar een mooie hoekkeuken te plaatsen met 2 hoge kasten. Al zou ik wel overwegen het werkblad volledig door te trekken en het kozijn dicht te zetten. Er zijn vast oplossingen te verzinnen aan de buitenzijde om niet met 2 soorten bakstenen te zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 29-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:35:
[...]

Hier inmiddels wat verder en wil het zaakje eigenlijk wel voor het einde van het jaar rondkrijgen (ook gezien de levertijden atm), maar daar wil ik natuurlijk graag nog wat feedback op :+

Next125

Lange zijde:
  • Spoelkast
  • Vaatwasser
- 3x hoge kast met daarboven op een extra kastje (310 plafondhoogte, en wil geen gapend gat van 1m)
  • Hoge koelkast
  • Hoge vriezer
Korte zijde:

• 2x lade met voorraad
  • 2x lade met kookplaat
  • 2x lade met voorraad
  • Bora PUXU
  • Miele G5265-SCVi XXL
  • KI81RADE0
  • GI81NHCE0
  • Quooker Pro
Blad:
  • 240 x 70
  • 270 x 70
  • Smetplinten
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Sorry voor de rukkwaliteit, heb geen digitale offerte van de laatste opstelling :(

In de afbeelding van de lang zijde zit nog een Miele KWT 7112ig (wijnklimaatkast 45cm), maar deze gaat er ivm het budget uit :+

***members only***
Ik vind 'm eerlijk gezegd behoorlijk aan de prijs. Zit de wijnklimaatkast nog in de geoffreerde prijs of is die er al uit? Nevermind

Qua opstelling: de positie van de vaatwasser zit nu precies tegenover de kookplaat. Weet niet of dat praktisch is? Wellicht omwisselen met één van de voorraadkasten?

De kleur op de renders lijkt net zwart, maar in je post staat Kobaltgroen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:43:
[...]

Het gaat om het stukje waar de keuken nu ingetekend staat. Het raam rechtsbovenin de ruimte komt tot aan de vloer waardoor je op die positie geen kast kunt plaatsen. Dat is de zijde van 336.

@louzy82 ik denk overigens dat het prima moet lukken om daar een mooie hoekkeuken te plaatsen met 2 hoge kasten. Al zou ik wel overwegen het werkblad volledig door te trekken en het kozijn dicht te zetten. Er zijn vast oplossingen te verzinnen aan de buitenzijde om niet met 2 soorten bakstenen te zitten.
Uiteindelijk is het toch wikken en wegen en denk ik dat het aanzicht van die muur aan de buitenkant het minst belangrijke is.

Meer daglicht is wel gewenst, dus wellicht dat de tussenoplossing is om het grote raam deels dicht te maken zodat het werkblad daar door kan lopen, en er een raam vanaf het werkblad te maken.

Dan leveren we de servieskast in voor 1,5m werkblad extra (met natuurlijk kastruimte eronder)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
FreezingPixels schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:28:
Ook hier druk bezig met het ontwerp van de nieuwe keuken voor ons nog te bouwen huis. Inmiddels 50 revisies verder maar ik denk dat dit het ontwerp wordt waar ik de keukenleverancier mee op pad stuur.

Het wordt zeer waarschijnlijk een Rational keuken, hier en daar op maat gemaakt maar ik heb zoveel mogelijk standaard maten proberen aan te houden. Ik twijfel nog wel erg over de re-circulatie van de bora, hoe goed werkt dit of moet er toch maar gewoon een afzuig naar buiten? In onze huidige keuken hebben we vaak wat vriesruimte te kort dus nu maar een koelvries combi met nog een extra onderbouw vriezer ingetekend maar dit vind ik eigenlijk zonde van de ruimte. Ook weer een aparaat extra maar ik kan geen geschikte koel vries combi vinden met veel ruimte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1. Deze renders zijn echt absurd mooi, ho-ly crap!
2. Je hebt heerlijk ruimte, ik begrijp de 1m20 doorloop tussen wand en eiland hier ook goed, want doorgang naar de (buiten)deur. Maar kijk of het fijn binnen twee stappen blijft, anders gaat dat toch een puntje van irritatie worden en da’s zonde bij een keuken (helemaal met dit budget).
3. Je hebt maar ruimte voor 2 hoge kasten, ik weet niet hoe groot het gezin is, maar is het het overwegen waard om de vriezer ergens anders te plaatsen? Ja dat is irritant omdat je de keuken uit moet en met je spulletjes door het huis zult wandelen. Maar: de vriezer gebruik je één keer bij koken, groter is beter en je kunt dan een manshoge koelkast gebruiken. Het is een concessie, dat zeker.
4. Ben normaal geen fan van houten werkbladen, lijkt hier goed te werken. Schept eenheid. Heeft wel serieus onderhoud nodig om mooi te blijven en dan moet je het blijven matchen met alle andere hout in de keuken. Als het geen fineer is, moet je er bovendien rekening mee houden dat het zal gaan werken: hout leeft. Zeker rondom de spoelbak en het koken vraagt dit extra effort.
5. De deur helemaal rechts heeft ook een pastis nodig, anders kan ze niet goed open. Als je dat raam exact in het midden laat plaatsen van die muur -zo is ze nu niet ingetekend-, krijg je daar ruimte voor. Houdt er bovendien rekening mee dat je nooit recht voor de oven staat als je deze bedient of er iets inzet/uit haalt. Dat is geen groot issue, maar het maakt wel dat je deze net anders gebruikt dan je misschien gewend bent.
6. Ik zie stopcontacten in de wang van het eiland, boven de tafel. Dat moet echt mooier kunnen, desnoods onder de tafel. Twee keer een dubbel stopcontact 10cm onder het tafelblad, 10-15cm vanaf de rand bijvoorbeeld, is het echt mooiheid zicht. Bij de inductieplaat zie ik geen stopcontacten, die heb je wel neem ik aan? En dan verwerkt in een kastje? Mooi :)
7. Wij hebben een relatief hoge keuken op 96 cm, maar een standaard tafelhoogte en dat is 80cm. Op de renders lijkt jullie tafel lager, maak even zeker dat tussen de twee ongeveer 15cm zit en niet (veel) meer tenzij jullie allemaal erg lang zijn en korte armen hebben. :P Het idee om de tafel in een greeplijst te laten vallen is prachtig, maar dan moet het wel werken :)
8. Onder de spoelbak een 90cm kastje met dubbele deur, voor de lijnen het mooiste, maar kweenie, deurenkastjes daar.. Kan m’n vinger er niet echt opleggen, ik weet het niet.
9. Je hebt de tafel en het eiland gecombineerd en nogmaals: prachtig! Het maakt wel dat er omheen lopen een heel eind wordt ;) En wijzigen in layout wordt ook onmogelijk natuurlijk. Omdat de tafel wel een andere kleur heeft trek je het optisch toch een beetje uit elkaar.

Mijn conclusie op dit moment:
Mooie ruimte, mooi kleurgebruik, mooie lijnen, wel wat trendgevoelig met de opbouw van het eiland maar dat kan prima. Nog wat details waar ik vragen over heb, zoals ik dat bij elke keuken heb over afval, handdoeken, afstand van kookplaat naar de rand van het werkblad, elektra en dergelijken.

Mag ik vragen wie de render heeft gemaakt en wat een prijsindicatie is voor het geheel?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zit ook een beetje over te tafel te dubben maar we zijn de plek van de tafel wel al gewend en we hebben er in de praktijk eigenlijk helemaal geen problemen mee.

Dat zou super zijn!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ik vind 'm eerlijk gezegd behoorlijk aan de prijs. Zit de wijnklimaatkast nog in de geoffreerde prijs of is die er al uit?

Qua opstelling: de positie van de vaatwasser zit nu precies tegenover de kookplaat. Weet niet of dat praktisch is? Wellicht omwisselen met één van de voorraadkasten?

De kleur op de renders lijkt net zwart, maar in je post staat Kobaltgroen. Klopt dat?
Met klimaatkast
Members only:

Zonder klimaatkast
Members only:

Vandaar ook even hier de check, mijn gevoel zegt een beetje hetzelfde, maar vraag mij af hoeveel er nog af kan. Misschien even een snelle offertechecl vis Bemmel en Kroon ofzo laten doen.

Wat betreft de vaatwasser, dat is nog niet zo'n gekke gedachte, die ga ik even meepakken.

Kleur is echt Kobaltgroen ;) https://www.next125.com/f...510_L142M_510ced06ae.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Next125

Lange zijde:
  • Spoelkast
  • Vaatwasser
  • Hoge koelkast
  • Hoge vriezer
Korte zijde:

• 2x lade met voorraad
  • 2x lade met kookplaat
  • 2x lade met voorraad
  • Bora PUXU
  • Miele G5265-SCVi XXL
  • KI81RADE0
  • GI81NHCE0
  • Quooker Pro
Blad:
  • 240 x 70
  • 270 x 70
  • Smetplinten

***members only***
Het eerste waar mijn oog op valt:
87,5 corpus met 7cm plint dan zit je al op 94,5cm en moet je het blad nog. Je gaat naar een 96,5cm hoge keuken met een mini-plint. 7cm is echt laag als je schoenen of sloffen ofzo aanhebt. 96,5 ik zou ervoor tekenen, maar iedereen die er verstand van heeft raadt het ons af :P
Het is mooi, absoluut!

Trek die kookplaat uit het midden, naar de hoek bij de andere kamer en wel weer minimaal 30 uit de kant. Dus in een 120 kast.. waardoor je 2x75 ernaast kunt zetten. En die 2x75 is werkblad dan :)

Kobaltgroen moet je in een showroom zien op een groot vlak. Het is een bijzondere kleur, het is Verde Commodoro dat is in Fenix., dat hebben andere keukenwinkels vast wel staan.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:03:
[...]

Met klimaatkast
***members only***

Zonder klimaatkast
***members only***

Vandaar ook even hier de check, mijn gevoel zegt een beetje hetzelfde, maar vraag mij af hoeveel er nog af kan. Misschien even een snelle offertechecl vis Bemmel en Kroon ofzo laten doen.

Wat betreft de vaatwasser, dat is nog niet zo'n gekke gedachte, die ga ik even meepakken.

Kleur is echt Kobaltgroen ;) [Afbeelding]
Wat is altijd doe om het een beetje na te rekenen:
Apparatuur
- Tel adviesprijs van Siemens apparatuur bij elkaar op (hoeveel is dat?). Neem daar 60% van.
- Miele apparatuur. 80-90% van adviesprijs
- Bora PUXU ca. 3200-3300
- Quooker - ca. 1250

Werkblad. Met onderstaande linkjes berekenen. Let op de goede randafwerkingen. Tel er 20-30% bij op voor de prijs via een keukenzaak.
https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/graniet-prijzen/
https://keukenbladen.shop/calc/

Montage: 1500-2000

Kastwerk
Wat blijft er dan over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:14:
[...]

Apparatuur
- Tel adviesprijs van Siemens apparatuur bij elkaar op (hoeveel is dat?). Neem daar 60% van.
- Miele apparatuur. 90% van adviesprijs
- Bora PUXU ca. 3300
- Quooker - 1500?

Werkblad. Met onderstaande linkjes berekenen. Let op de goede randafwerkingen. Tel er 20-30% bij op voor de prijs via een keukenzaak.

Kastwerk
Wat blijft er dan over?
Je kunt op Miele wel 20% aanhouden, Quooker ongeveer 1250 zonder zeeppompje. PUXU 3200 na korting. Die koelkast en vriezer vind je voor 825/875 uitgaande van precies die modellen ;)

Werkbladen is waar de keukenwinkels marge lijken te pakken, in de offerte die ik gisteren kreeg staat bijna €13k voor het werkblad waar die bij steenproject net geen 6k kost. :) (Update: daar zat ik een beetje naast. Bij steenproject is die rond 7.5k met dezelfde bewerkingen)

Maar ben het met je eens hoor!

Ja heb offerte, er zijn nog wat zaken die gewijzigd moeten worden voordat we een goede indicatie kunnen krijgen echter. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 09-01-2022 13:17 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
[...]

Next125

Lange zijde:
  • Spoelkast
  • Vaatwasser
  • Hoge koelkast
  • Hoge vriezer
Korte zijde:

• 2x lade met voorraad
  • 2x lade met kookplaat
  • 2x lade met voorraad
  • Bora PUXU
  • Miele G5265-SCVi XXL
  • KI81RADE0
  • GI81NHCE0
  • Quooker Pro
Blad:
  • 240 x 70
  • 270 x 70
  • Smetplinten

***members only***
Wij hebben ook een Next125 keuken (NX240 weliswaar) laten plaatsen met redelijk vergelijkbare apparatuur. Tekeningen e.d. staan in dit topic, inclusief prijsstelling.

Wat betreft de opstelling, waarom maak je het spoelen niet in een nis? Dus: hoog-hoog-laag-laag-laag-hoog-hoog met de gootsteen in het midden? Dan krijg je meer kastruimte en imo een mooiere keuken. Groot voordeel, je kunt de ovens naast elkaar op werkhoogte plaatsen en ook de vriezer en koelkast goed kwijt.

@Floor-is Die lage plint is 1 week wennen inderdaad, daarna probleemloos. Blad op 95,5cm. Heerlijk! Maar ik ben dan ook met 189 iets langer dan jij ;) Toegegeven, voor m'n vriendin is het blad soms iets te hoog, maar zij is (zonder schoenen aan) ook echt een ukkie.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
herofruit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:18:
[...]

Wij hebben ook een Next125 keuken (NX240 weliswaar) laten plaatsen met redelijk vergelijkbare apparatuur. Tekeningen e.d. staan in dit topic, inclusief prijsstelling.

Wat betreft de opstelling, waarom maak je het spoelen niet in een nis? Dus: hoog-hoog-laag-laag-laag-hoog-hoog met de gootsteen in het midden? Dan krijg je meer kastruimte en imo een mooiere keuken. Groot voordeel, je kunt de ovens naast elkaar op werkhoogte plaatsen en ook de vriezer en koelkast goed kwijt.

@Floor-is Die lage plint is 1 week wennen inderdaad, daarna probleemloos. Blad op 95,5cm. Heerlijk! Maar ik ben dan ook met 189 iets langer dan jij ;)
1m77 hier, mijn vrouw is 1m73 geloof ik. Blad komt bij hem weer iets hoger dan bij jou hè.

De nis: hoog-hoog-laag-laag-hoog-hoog is een logische, maar hangt van de hoogte af en hoeveel ruimte er tussen de wanden is. Je weet dat ik er voorstander van ben om dit te doen, helemaal op een manier waarbij de hoge kasten ook 60 diep zijn, of zoals bij @FreezingPixels als je de ruimte hebt (want dat werkt alleen bij >180cm IMO].

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:12:
[...]

Het eerste waar mijn oog op valt:
87,5 corpus met 7cm plint dan zit je al op 94,5cm en moet je het blad nog. Je gaat naar een 96,5cm hoge keuken met een mini-plint. 7cm is echt laag als je schoenen of sloffen ofzo aanhebt. 96,5 ik zou ervoor tekenen, maar iedereen die er verstand van heeft raadt het ons af :P
Het is mooi, absoluut!

Trek die kookplaat uit het midden, naar de hoek bij de andere kamer en wel weer minimaal 30 uit de kant. Dus in een 120 kast.. waardoor je 2x75 ernaast kunt zetten. En die 2x75 is werkblad dan :)

Kobaltgroen moet je in een showroom zien op een groot vlak. Het is een bijzondere kleur, net zoals Verde Commodoro dat is in Fenix.
Wij hebben op het moment ook 96,5, dus ik ben niet anders gewend ;) wat betreft de kleur, uiteraard gezien in real life, is niet puur op plaatjes, wel beperkt tot de standaard kleur staal, maar dat was voor ons genoeg :). Hij verandert inderdaad behoorlijk met lichtval en is op 26 manieren te fotograferen zonder daadwerkelijk de kleur te vangen die je ook daadwerkelijk ziet O-) .
[...]

Apparatuur
- Quooker - ca. 1250

Kastwerk
Wat blijft er dan over?
Ga ik zo eens doen ;)
herofruit schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:18:
[...]

@Floor-is Die lage plint is 1 week wennen inderdaad, daarna probleemloos. Blad op 95,5cm. Heerlijk! Maar ik ben dan ook met 189 iets langer dan jij ;) Toegegeven, voor m'n vriendin is het blad soms iets te hoog, maar zij is (zonder schoenen aan) ook echt een ukkie.
Wat betreft de opstelling, keuken op de noordkant, dus wil al het mogelijke licht zo weinig mogelijk blokkeren, dus hoge kasten enkel aan die zijde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ik zie trouwens net dat wat NEXT125 kobaltgroen noemt, Verde Comodoro is van Arpa Fenix. Moest het even opzoeken inderdaad. Wij willen dat gaan gebruiken op ons eiland, dus ik kan alleen maar zeggen: choegedaanjonchie :+

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:17:
[...]

Je kunt op Miele wel 20% aanhouden, Quooker ongeveer 1250 zonder zeeppompje. PUXU 3200 zonder korting. Die koelkast en vriezer vind je voor 825/875 uitgaande van precies die modellen ;)

Werkbladen is waar de keukenwinkels marge lijken te pakken, in de offerte die ik gisteren kreeg staat bijna €13k voor het werkblad waar die bij steenproject net geen 6k kost. :)

Maar ben het met je eens hoor!

Ja heb offerte, er zijn nog wat zaken die gewijzigd moeten worden voordat we een goede indicatie kunnen krijgen echter. :)
Heb de post een beetje aangepast, thanks :).

Lastige met die werkbladen is kasten is dat de ene keukenzaak wat meer marge in de kasten stopt en de ander in de werkbladen. De 'steenproject' webshop voelt voor mij soms onrealistisch 'goedkoop'. Heb nog nooit een offerte van een keukenzaak gezien die die prijs ook maar een beetje benaderde.

Blijft lastig om de prijs van een keuken goed in te schatten vanwege de vele variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:29:
[...]

Heb de post een beetje aangepast, thanks :).

Lastige met die werkbladen is kasten is dat de ene keukenzaak wat meer marge in de kasten stopt en de ander in de werkbladen. De 'steenproject' webshop voelt voor mij soms onrealistisch 'goedkoop'. Heb nog nooit een offerte van een keukenzaak gezien die die prijs ook maar een beetje benaderde.

Blijft lastig om de prijs van een keuken goed in te schatten vanwege de vele variabelen.
Ding is dat een keukenzaak marge wil kunnen maken en dat doen ze op wat ondoorzichtige markt is: kasten en bladen. De rest kan je gemakkelijk ergens anders laten offreren immers.

En eigenlijk is het wel verstandig om het ook ergens anders te laten offreren als je het plaatje compleet hebt. Kijk dan naar het totaalbedrag vooral trouwens. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreezingPixels
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:00:
[...]

1. Deze renders zijn echt absurd mooi, ho-ly crap!
2. Je hebt heerlijk ruimte, ik begrijp de 1m20 doorloop tussen wand en eiland hier ook goed, want doorgang naar de (buiten)deur. Maar kijk of het fijn binnen twee stappen blijft, anders gaat dat toch een puntje van irritatie worden en da’s zonde bij een keuken (helemaal met dit budget).
3. Je hebt maar ruimte voor 2 hoge kasten, ik weet niet hoe groot het gezin is, maar is het het overwegen waard om de vriezer ergens anders te plaatsen? Ja dat is irritant omdat je de keuken uit moet en met je spulletjes door het huis zult wandelen. Maar: de vriezer gebruik je één keer bij koken, groter is beter en je kunt dan een manshoge koelkast gebruiken. Het is een concessie, dat zeker.
4. Ben normaal geen fan van houten werkbladen, lijkt hier goed te werken. Schept eenheid. Heeft wel serieus onderhoud nodig om mooi te blijven en dan moet je het blijven matchen met alle andere hout in de keuken. Als het geen fineer is, moet je er bovendien rekening mee houden dat het zal gaan werken: hout leeft. Zeker rondom de spoelbak en het koken vraagt dit extra effort.
5. De deur helemaal rechts heeft ook een pastis nodig, anders kan ze niet goed open. Als je dat raam exact in het midden laat plaatsen van die muur -zo is ze nu niet ingetekend-, krijg je daar ruimte voor. Houdt er bovendien rekening mee dat je nooit recht voor de oven staat als je deze bedient of er iets inzet/uit haalt. Dat is geen groot issue, maar het maakt wel dat je deze net anders gebruikt dan je misschien gewend bent.
6. Ik zie stopcontacten in de wang van het eiland, boven de tafel. Dat moet echt mooier kunnen, desnoods onder de tafel. Twee keer een dubbel stopcontact 10cm onder het tafelblad, 10-15cm vanaf de rand bijvoorbeeld, is het echt mooiheid zicht. Bij de inductieplaat zie ik geen stopcontacten, die heb je wel neem ik aan? En dan verwerkt in een kastje? Mooi :)
7. Wij hebben een relatief hoge keuken op 96 cm, maar een standaard tafelhoogte en dat is 80cm. Op de renders lijkt jullie tafel lager, maak even zeker dat tussen de twee ongeveer 15cm zit en niet (veel) meer tenzij jullie allemaal erg lang zijn en korte armen hebben. :P Het idee om de tafel in een greeplijst te laten vallen is prachtig, maar dan moet het wel werken :)
8. Onder de spoelbak een 90cm kastje met dubbele deur, voor de lijnen het mooiste, maar kweenie, deurenkastjes daar.. Kan m’n vinger er niet echt opleggen, ik weet het niet.
9. Je hebt de tafel en het eiland gecombineerd en nogmaals: prachtig! Het maakt wel dat er omheen lopen een heel eind wordt ;) En wijzigen in layout wordt ook onmogelijk natuurlijk. Omdat de tafel wel een andere kleur heeft trek je het optisch toch een beetje uit elkaar.

Mijn conclusie op dit moment:
Mooie ruimte, mooi kleurgebruik, mooie lijnen, wel wat trendgevoelig met de opbouw van het eiland maar dat kan prima. Nog wat details waar ik vragen over heb, zoals ik dat bij elke keuken heb over afval, handdoeken, afstand van kookplaat naar de rand van het werkblad, elektra en dergelijken.

Mag ik vragen wie de render heeft gemaakt en wat een prijsindicatie is voor het geheel?
Allereerst bedankt voor je erg uitgebreide reactie, helemaal top!!
1. Thanks! Ik heb het zelf gemaakt in 3d max & Unreal Engine, het hele huis heb ik er bijna helemaal in staan en ik kan op deze kwaliteit realtime er door heen lopen. Best wat werk geweest maar zorgt er wel voor dat we goed inzicht hebben hoe het er uit komt te zien:

2. Ik heb nu 1.15 bij m'n huidige keuken, als dit 1.2 wordt dan moet dat nog steeds goed gaan. Wellicht een kleine stap extra.

3. In onze huidige keuken hebben we nagenoeg evenveel opberg ruimte waarbij de kastjes boven de kookplaat deels wordt opgeslokt door de afzuigkap, deze zijn we in de nieuwe opstelling kwijt. Vriezer verplaatsen naar de bijkeuken is wel een goede en ga ik overnadenken. Misschien laten we de extra vriezer toch vervallen. Huidige keuken:
Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/Huis3/Keuken-2.jpg
https://gathering.tweaker...message/49248463#49248463

4. In de renders was het misschien niet goed duidelijk maar m'n idee is om een composiet blad van Dekton te gebruiken: https://www.cosentino.com/nl-nl/kleuren/dekton/laurent/

5. De pas nis is niet nodig, we hebben het precies zo in de huidige keuken en dat gaat goed. Keuken verder naar links is ook eigenlijk niet wenselijk want dan zijn we het nisje voor de gordijnen kwijt.

6. Helemaal eens! Ga ik over nadenken. De locatie is wel ideaal, we hebben het bij de huidige keuken ook aan het 'eiland' en het is de plek waar alles wordt opgeladen:)

7. Scherp en ik heb het net even na gemeten en... tja je hebt helemaal gelijk. De keuken hier is hier nu 93cm en tafel op 75... Gaat dus net niet lekker met de lade. Ik ga dit even bij de keukenbouwer neer leggen om te kijken of hij een oplossing heeft. Of de keuken naar 94/95, of de bovenste lade en greeplijst iets minder hoog maken.

8. Haha, eens. T voelt goedkoop ofzo en lade zou daar beter uitkomen maar de quooker en vuilnisbak moeten daar ook nog kwijt. Ik ga er over nadenken!

9. Het is inderdaad een eind lopen, gelukkig kan je wel aan beide kanten er omheen en ik verwacht dat we de voorzijde van t eiland t meest gebruiken.

Prijs indicatie heb ik nog niet maar ik ga even uit van m'n huidige keuken welke ook niet standaard was en waar veel kasten op maat zijn gemaakt. Deze koste 5 jaar terug 19k. Ik probeer nu meer standaard maten aan te houden en hoop daarmee rond de 23k uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
FreezingPixels schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:46:
[...]

1. Thanks! Ik heb het zelf gemaakt in 3d max & Unreal Engine, het hele huis heb ik er bijna helemaal in staan en ik kan op deze kwaliteit realtime er door heen lopen. Best wat werk geweest maar zorgt er wel voor dat we goed inzicht hebben hoe het er uit komt te zien:

[YouTube: FreezingPixels Kitchen]
2. Ik heb nu 1.15 bij m'n huidige keuken, als dit 1.2 wordt dan moet dat nog steeds goed gaan. Wellicht een kleine stap extra.

3. In onze huidige keuken hebben we nagenoeg evenveel opberg ruimte waarbij de kastjes boven de kookplaat deels wordt opgeslokt door de afzuigkap, deze zijn we in de nieuwe opstelling kwijt. Vriezer verplaatsen naar de bijkeuken is wel een goede en ga ik overnadenken. Misschien laten we de extra vriezer toch vervallen. Huidige keuken:
[Afbeelding]

4. In de renders was het misschien niet goed duidelijk maar m'n idee is om een composiet blad van Dekton te gebruiken: https://www.cosentino.com/nl-nl/kleuren/dekton/laurent/

5. De pas nis is niet nodig, we hebben het precies zo in de huidige keuken en dat gaat goed. Keuken verder naar links is ook eigenlijk niet wenselijk want dan zijn we het nisje voor de gordijnen kwijt.

6. Helemaal eens! Ga ik over nadenken. De locatie is wel ideaal, we hebben het bij de huidige keuken ook aan het 'eiland' en het is de plek waar alles wordt opgeladen:)

7. Scherp en ik heb het net even na gemeten en... tja je hebt helemaal gelijk. De keuken hier is hier nu 93cm en tafel op 75... Gaat dus net niet lekker met de lade. Ik ga dit even bij de keukenbouwer neer leggen om te kijken of hij een oplossing heeft. Of de keuken naar 94/95, of de bovenste lade en greeplijst iets minder hoog maken.

8. Haha, eens. T voelt goedkoop ofzo en lade zou daar beter uitkomen maar de quooker en vuilnisbak moeten daar ook nog kwijt. Ik ga er over nadenken!

9. Het is inderdaad een eind lopen, gelukkig kan je wel aan beide kanten er omheen en ik verwacht dat we de voorzijde van t eiland t meest gebruiken.

Prijs indicatie heb ik nog niet maar ik ga even uit van m'n huidige keuken welke ook niet standaard was en waar veel kasten op maat zijn gemaakt. Deze koste 5 jaar terug 19k. Ik probeer nu meer standaard maten aan te houden en hoop daarmee rond de 23k uit te komen.
Ik weet natuurlijk niet wat voor apparatuur je gaat kiezen, maar het zou mij enigszins verbazen als je dit voor 23k geregeld krijgt. De keukenprijzen zijn echt hard omhoog gegaan de laatste jaren. Daarbij zijn je keuzes niet direct de goedkoopste keuzes, werkblad van Dekton, houtfineer of houten kasten. En ik ga er vanuit dat je ook niet voor het goedkoopste gaat qua apparatuur aangezien ik sowieso al een Bora en een Quooker zie ingetekend.

Ik vind het ook een erg mooie keuken, veel is al door @Floor-is gezegd. Nog één aanvullend puntje, je kookt nu met je rug naar tuin. Terwijl ik juist aan de andere zou koken met uitzicht op de tuin. Specifieke reden om dit zo te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 29-12-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
[...]

Apparatuur
- Quooker - ca. 1250

Kastwerk
Wat blijft er dan over?
Members only: Berekening

Lijkt het dan toch misschien wel mee te vallen? Even teruggebladerd in het topic ;) zie onderstaand voor een vergelijkbare hoeveelheid kasten?
Floor-is schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Ik schrik niet ofzo, dus lijkt mij niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik zou inderdaad met dit ontwerpidee nog even wat vergelijkend onderzoek doen. Ik vind de prijs erg hoog voor wat je ervoor krijgt. Dat is prima als je dit heel graag wilt en het nergens anders voor een lagere prijs vindt, maar er is hier iets dat de prijs enorm opdrijft. Goed om te onderzoeken wat dat is en of dat anders kan.

Verder zou ik zelf de Bora in het linkerladenblok verwerken, zodat je een doorlopend groot werkblad hebt tussen koken en spoelen. Dat werkt voor de meeste mensen fijner dan losse kleinere delen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:36:
[...]

***members only***

Lijkt het dan toch misschien wel mee te vallen? Even teruggebladerd in het topic ;) zie onderstaand voor een vergelijkbare hoeveelheid kasten?

[...]
Ter referentie:
Wij hebben helemaal aan het begin van onze zoektocht ook een keer naar Next125 gekeken.
Kastenwand + spoeldeel in fineer NX640
1x hoge kast t.b.v. KV-combinatie
1x hoge kast t.b.v 2x oven, lade onder ovens
1x vaatwasserfront
1x 60cm spoelkast met deur
1x 100cm ladekast met 2 lades, 1 tip-on

Eiland in fluweelmat lak (NX510)
2x 100cm ladekast met 2 lades, tip on (één van beide met binnenlade)
2x 100cm kast met deurtjes

Prijs meubels: 9859 euro. Onder aan de streep ging daar nog iets van korting van af maar dat is niet gespecificeerd. Note: dit was meer dan een jaar geleden. Dus ik zou er 10% bij optellen ivm prijsstijgingen.

Uiteindelijk kwamen wij er wat betreft het front niet helemaal uit bij Next125 en ook niet flexibel genoeg met de korpushoogte dus vandaar naar Tristar uitgeweken.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 29-12-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:56:
[...]

Ter referentie:
Wij hebben helemaal aan het begin van onze zoektocht ook een keer naar Next125 gekeken.
Kastenwand + spoeldeel in fineer NX640
1x hoge kast t.b.v. KV-combinatie
1x hoge kast t.b.v 2x oven, lade onder ovens
1x vaatwasserfront
1x 60cm spoelkast met deur
1x 100cm ladekast met 2 lades, 1 tip-on

Eiland in fluweelmat lak (NX510)
2x 100cm ladekast met 2 lades, tip on (één van beide met binnenlade)
2x 100cm kast met deurtjes

Prijs meubels: 9859 euro. Onder aan de streep ging daar nog iets van korting van af maar dat is niet gespecificeerd.

Uiteindelijk kwamen wij er wat betreft het front niet helemaal uit bij Next125 en ook niet flexibel genoeg met de korpushoogte dus vandaar naar Tristar uitgeweken.
:|

Heb voor de compleetheid de offerte eens doorgestuurd naar B&K, kijken of en waar die eventueel mee komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
[...]

Heb voor de compleetheid de offerte eens doorgestuurd naar B&K, kijken of en waar die eventueel mee komen.
Ik denk dat er wellicht iets van de prijs af kan. Maar je betaalt geen duizenden euro's te veel.
  • 3 ladekasten zowel in jouw ontwerp als mijn ontwerp, die van jou iets kleiner, maar denk niet dat het 100 euro per kast scheelt
  • Je hebt een extra hoge kast - 800 euro?
  • Je hebt drie extra opzetkasten - 350 p/st?
  • 60 cm kast met lades is ook relatief duur t.o.v. de 100cm ondiepe kast met deurtjes in mijn ontwerp
  • In mijn ontwerp zaten géén zijpanelen omdat e.e.a. in een ombouw stond, en op het eiland stollen gemaakt van composiet. Bij jou zitten er wel wat zijpanelen, die kosten ook meer geld dan je soms denkt
Tel daarbij de prijsstijgingen bij op van afgelopen jaar. Dan denk ik dat het bedrag niet onrealistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:12:
[...]

In mijn ontwerp zaten géén zijpanelen omdat e.e.a. in een ombouw stond, en op het eiland stollen gemaakt van composiet. Bij jou zitten er wel wat zijpanelen, die kosten ook meer geld dan je soms denkt
[/list]

Tel daarbij de prijsstijgingen bij op van afgelopen jaar. Dan denk ik dat het bedrag niet onrealistisch is.
Dit is precies een reden dat ik getwijfeld heb om het keukenblad op de twee zichtzijdes door te trekken als stol, ik denk dat het qua prijs nog niet eens bijsterveel zou schelen.

Qua prijs wil ik er ook geen schrikbarende bedragen af, alleen te veel betalen doe ik liever ook niet :+ Vandaar dat ik eerst even wat meningen wil in winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Floor-is schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:28:
[...]

Hier opzetje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier met 65 aanrecht, 100 doorloop en 105 eiland. Dan heb je 306 over voor de tafel en doorloop, dat is fijn ruim :)

[Afbeelding]
Helaas een wat latere reactie vanwege een aantal verplichtingen gister maar wat ontzettend gaaf dat je aan de slag bent gegaan met het maken van een tekening voor ons! _/-\o_ Heel erg bedankt!

Ik heb jouw tekening hier thuis besproken en wij gaan voor deze opzet. De vakkenkast/regaal vond ik wel gaaf maar mijn vrouw helaas niet. Uiteindelijk zijn wij tot een compromis gekomen en komt er geen vakkenkast :+ Wel willen wij de hoge kasten gaan inbouwen en een eiland aanhouden met een diepte van 1.20m met onderstaande kleurencombinatie. Achter het aanrecht komt een hoge lambrisering over de gehele muur van handgebakken tegeltjes om voor wat sfeer te zorgen. Dit laatste vinden wij best spannend dus ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-k1PPPgKsdQT9TE9chSOOEp_7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aDZg954X0x9caUS8pe4nN88.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn wel nog aan het twijfelen over de indeling van het eiland. Ik neig er nu naar om aan de kant van de eettafel allemaal kasten te plaatsen zodat daar ook niet kook gerelateerde zaken (zoals bordspellen etc.) in opgeborgen kunnen worden. Aan het kook gedeelte zou ik dan juist allemaal lades willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 11:39
[...]

[Afbeelding]
Heel gaaf! Dank voor het delen! :)

Welk merk/kleurcode houtfront heeft de huidige keuken? En welk merk/kleurcode is het hout van de nieuwe keuken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ga , als je deze offerte hebt, naar andere zaak die ook Nobilia verkoopt en laat hem exact zo intekenen.. Dan zie je zo waar de verschillen zitten.
SquareOne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:41:
[...]

Niet volledig mee eens. Nobilia heeft inderdaad een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Toch zou ik Rotpunkt net iets hoger positieren t.o.v. Nobilia - al is het alleen maar vanwege de prijs.

Er zijn gewoon meer zaken mogelijk bij Rotpunkt t.o.v. Nobilia.
Randafwerkingen etc heb ik niet vergeleken bij beide merken.

@Pingu007 bij DBkeukens hebben ze ook Rotpunkt. Maar dat ligt qua prijs nog hoger dan Nobilia.
Verwacht wel dat je bij een andere keukenzaak een Rotpunkt keuken kunt krijgen van de prijs van de Nobilia bij DBkeukens.
Nieuwe offerte is binnen voor onderstaande opstelling 20.3k (17k, met uitloop naar 18k is ons max. budget)
Niets opgeschoten dus met kastjes weg voor een barretje en wijnklimaatkast naar achteren, en eiland van 210 naar 200 breed voor iets meer doorloop.
Lijkt mij heel raar dat dat niet voordeliger is dan de eerste opstelling en dus is het tijd voor een vergelijkende offerte.
Koelkast en oven moeten omgedraaid uiteraard, maar verkoper gaf aan dat in deze opstelling paar cm tekort is om koelkast nog goed open te krijgen als die rechts staat!!??

Welke leverancier raden jullie aan voor een goed vergelijk of wellicht betere/mooiere opstelling? (plaatsing in de buurt van Middelburg als dat iets uitmaakt) Kwaliteit en service vind ik belangrijk, maar niet zoals nu tegen elke prijs ;-)
Het is even jammer dat je nu geen showroom kan binnenlopen, maar met de huidige tekening kan een verkoper waarschijnlijk redelijk snel een offerte uitbrengen.
Oplevering nieuwbouw is 3de kwartaal 2022, hoe gaat dat met planning eigenlijk? Voordeel van projectleverancier is dat dat goed aansluit.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
737freak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:23:
[...]

Heel gaaf! Dank voor het delen! :)

Welk merk/kleurcode houtfront heeft de huidige keuken? En welk merk/kleurcode is het hout van de nieuwe keuken?
De huidige keuken is een Schroder keuken met Basalt Dunkel voor de donkere delen en Sherwood Engadina voor de houtlook delen. Ik ben normaal echt niet van de fake houten frontjes maar ik moet zeggen dat deze een erg mooi en diep relief heeft. De nieuwe wordt een Rational met Dark Walnut frontjes en de donkere delen worden Carbon Grey of Nero Rendered effect. De keukenleverancier verkocht eerst Rational en Schroder naast elkaar en is overgestapt naar Rational & Keller. Kan dus ook nog een combi worden van de twee als keller mooiere houtlook frontjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Pingu007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:35:
[...]

[...]

Nieuwe offerte is binnen voor onderstaande opstelling 20.3k (17k, met uitloop naar 18k is ons max. budget)
Niets opgeschoten dus met kastjes weg voor een barretje en wijnklimaatkast naar achteren, en eiland van 210 naar 200 breed voor iets meer doorloop.
Lijkt mij heel raar dat dat niet voordeliger is dan de eerste opstelling en dus is het tijd voor een vergelijkende offerte.
Koelkast en oven moeten omgedraaid uiteraard, maar verkoper gaf aan dat in deze opstelling paar cm tekort is om koelkast nog goed open te krijgen als die rechts staat!!??

Welke leverancier raden jullie aan voor een goed vergelijk of wellicht betere/mooiere opstelling? (plaatsing in de buurt van Middelburg als dat iets uitmaakt) Kwaliteit en service vind ik belangrijk, maar niet zoals nu tegen elke prijs ;-)
Het is even jammer dat je nu geen showroom kan binnenlopen, maar met de huidige tekening kan een verkoper waarschijnlijk redelijk snel een offerte uitbrengen.
Oplevering nieuwbouw is 3de kwartaal 2022, hoe gaat dat met planning eigenlijk? Voordeel van projectleverancier is dat dat goed aansluit.

***members only***
De greep van de koelkast zal rechts tegen de muur slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Ladypurple schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:07:
[...]

De greep van de koelkast zal rechts tegen de muur slaan?
Ja kan niet helemaal open zei hij..weet niet of dat met de greep te maken heeft. Maar er schijnt een cm of 3 tussen de inbouwkoelkast en de muur te moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Pingu007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:
[...]

Ja kan niet helemaal open zei hij..weet niet of dat met de greep te maken heeft. Maar er schijnt een cm of 3 tussen de inbouwkoelkast en de muur te moeten zitten.
Ja er moet een passtuk tussen de kast en de muur, daar zal 14mm niet genoeg zijn, vandaar dat de koelkast in deze opstelling niet rechts tegen de muur kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:42:
[...]

Ja er moet een passtuk tussen de kast en de muur, daar zal 14mm niet genoeg zijn, vandaar dat de koelkast in deze opstelling niet rechts tegen de muur kan.
Klopt inderdaad, maar vind het jammer dat de verkoper dan niet met een mooie oplossing komt. Door ergens anders in de wandopstelling "ruimte" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Pingu007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:16:
[...]

Klopt inderdaad, maar vind het jammer dat de verkoper dan niet met een mooie oplossing komt. Door ergens anders in de wandopstelling "ruimte" te maken.
Kijkend naar je tekening zie ik ook zo 1,2,3 geen "ruimte". Tenzij de leverancier een 700 kast heeft die de 800 kast kan vervangen, dan krijg je 10cm speelruimte. Met in totaal 130mm over, dat is best een loze ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Zijn er hier Tweakers die de Bora Pure hebben vergeleken met de AEG ComboHob? Volgens de specificaties is de Bora Pure iets stiller, is dit merkbaar? :)

Daarnaast twijfel ik over een sleep scharnier of een deur-op-deur systeem voor de koelkast. Deur-op-deur is gelijk een stuk duurder, is dit ook het geld waard? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

[Afbeelding]

Even placeholder omdat ik iets over de prijs wil zeggen. Denk dat je, beetje afhankelijk van de hoeveelheid lades, type fronten en kosten voor het blad mee richting €40k moet nadenken helaas..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 21:16
Hi, mijn eerste post op Tweakers! Ik lees al ruim 2 jaar mee op dit forum en met name de draadjes in bouwen en klussen. Veel inspiratie in onder andere dit topic opgedaan, waarvoor dank! En dan nu is het eindelijk gelukt om een nieuwbouwwoning te bemachtigen in deze roerige markt.

Wij krijgen een twee-onder-een-kap woning met een u-vorm. We gaan 2,4 meter uitbouwen en betrekken de garage bij de keuken om zo een grote leef keuken te maken.

Inmiddels zijn we druk bezig met het uitzoeken van een keuken en zouden wij graag jullie feedback willen horen op het ontwerp en de offerte.

Keukenmeubels:
  • Merk Sachsen houtfineer (SK130 volgens mij). Wat is jullie ervaring hiermee? Kan er zelf weinig over vinden.
  • Wildeiken geborsteld
  • Hoge kasten met greep (nog geen keuze gemaakt)
  • Lage kasten/lades greeploos of push-to-open (nog geen keuze gemaakt)
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
  • Koelkast: AEG SCB618F3LS
  • Vaatwasser: AEG FSK63627P
  • Combi-magnetron: AEG KMK768080B
  • Kookplaat + afzuiging: AEG CCE8475SFB (goed of Bora veel beter?)
  • Kraan: Quooker Quooker PRO3 (kleur nog niet over uit)
  • Spoelbak: Franke Composiet spoelbak Kubus (kleur nog niet over uit)
Werkblad:
Arte werkblad keramiek massief, Castelli Mat en 1,2 CM dik (of dun).

Members only: Gesplitste offerte

Wat kan er volgens jullie strakker, beter en mooier? Is de plaatsing van de apparaten logisch? Of hebben jullie tips over iets dat we niet moeten vergeten? Wat vinden jullie van de offerte? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9Vd5A5AjbYycjsmAFqh4YI2T1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RPJRIXu9oKPolxRzWO9Ppjfg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_ilO4SOH7xJlu0BZ79Hi-1nb9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EreWXQyi4JegMUt0dFL5UA6D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oi_OimvOiqL5qzzRRTqYrDipRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QGlN3IkxilkV5F5UBA78aXEw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KiMKni9RQWERDD8e4M_70oDi6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iGnkmtgwXUBI3CAzUSUbt1ek.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CbV2onCrlkXWQc2Td8OWcjVJTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d49NIdkvovTpUelek3KoE0mR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKA4c_-dsoehuklUIPiMZ8rLdmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2oFRXmdGUIWi6jmDplNdHGIg.png?f=fotoalbum_large

Plattegrond:
Gespiegeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFdenQBEXe4Qk9T2prEaVAymXyg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JDvFfSQrJ7XzSecHmj6tKEPw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 14-07 22:02
Is het toegestaan om de badkamerdeur naar binnen te laten openen?

We zijn onze nieuwbouw aan het plannen en ik vind de deur naar de gang niet zo fijn om open te doen. Ik zou dit graag veranderen. Ik heb nog niet een tekening gezien met de deur die naar binnen opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
raduf schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:08:
Is het toegestaan om de badkamerdeur naar binnen te laten openen?

We zijn onze nieuwbouw aan het plannen en ik vind de deur naar de gang niet zo fijn om open te doen. Ik zou dit graag veranderen. Ik heb nog niet een tekening gezien met de deur die naar binnen opengaat.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nano2009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:16:
[...]

Helaas een wat latere reactie vanwege een aantal verplichtingen gister maar wat ontzettend gaaf dat je aan de slag bent gegaan met het maken van een tekening voor ons! _/-\o_ Heel erg bedankt!

Ik heb jouw tekening hier thuis besproken en wij gaan voor deze opzet. De vakkenkast/regaal vond ik wel gaaf maar mijn vrouw helaas niet. Uiteindelijk zijn wij tot een compromis gekomen en komt er geen vakkenkast :+ Wel willen wij de hoge kasten gaan inbouwen en een eiland aanhouden met een diepte van 1.20m met onderstaande kleurencombinatie. Achter het aanrecht komt een hoge lambrisering over de gehele muur van handgebakken tegeltjes om voor wat sfeer te zorgen. Dit laatste vinden wij best spannend dus ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

[Afbeelding]

Wij zijn wel nog aan het twijfelen over de indeling van het eiland. Ik neig er nu naar om aan de kant van de eettafel allemaal kasten te plaatsen zodat daar ook niet kook gerelateerde zaken (zoals bordspellen etc.) in opgeborgen kunnen worden. Aan het kook gedeelte zou ik dan juist allemaal lades willen plaatsen.
Klinkt logisch en drukt ook de kosten een beetje. Zou nog even nadenken over het eiland van 120 diep. Met een beukmaat van 5,70m wordt dat snel te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:35:
[...]

[...]

***members only***
Is een netto zaak toch, dan kun je precies zien waar de verschillen zitten. Zoals al eerder gezegd; als je een lagere prijs wilt zul consessies moeten doen op apparatuur of keukenzaak. Ben niet bekend in de regio dus weet geen alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 17:19
JWWhisky schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:40:
Hi, mijn eerste post op Tweakers! Ik lees al ruim 2 jaar mee op dit forum en met name de draadjes in bouwen en klussen. Veel inspiratie in onder andere dit topic opgedaan, waarvoor dank! En dan nu is het eindelijk gelukt om een nieuwbouwwoning te bemachtigen in deze roerige markt.

Wij krijgen een twee-onder-een-kap woning met een u-vorm. We gaan 2,4 meter uitbouwen en betrekken de garage bij de keuken om zo een grote leef keuken te maken.

Inmiddels zijn we druk bezig met het uitzoeken van een keuken en zouden wij graag jullie feedback willen horen op het ontwerp en de offerte.

Keukenmeubels:
  • Merk Sachsen houtfineer (SK130 volgens mij). Wat is jullie ervaring hiermee? Kan er zelf weinig over vinden.
  • Wildeiken geborsteld
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
Werkblad:

***members only***

Wat kan er volgens jullie strakker, beter en mooier? Is de plaatsing van de apparaten logisch? Of hebben jullie tips over iets dat we niet moeten vergeten? Wat vinden jullie van de offerte? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Plaatjes:

[Afbeelding]
Het eerste wat in mij opkomt bij het zien van deze tekening is het lijnenspel. Alle kastjes zijn vrijwel niet gelijk qua lijnenspel. Het mooiste en strakst is het als kastjes naast elkaar, waar mogelijk, dezelfde hoogte hebben. Ik zal morgen even een foto er van bewerken zodat het duidelijker is dit antwoord :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:36:
[...]

***members only***

[...]
Ik heb hier een offerte voor mijn neus met:

Members only:

Dit is zonder verdere accessoires overigens, die gaan namelijk ook best hard. Geloof dat we daar zomaar de €1000 voorbij gaan. :)

Ergo: Het hangt echt af van je fronten, hoeveelheid lades en welk merk je kiest. :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Nano2009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:16:
[...]

Graag gedaan en dankjewel!
Ik heb jouw tekening hier thuis besproken en wij gaan voor deze opzet. De vakkenkast/regaal vond ik wel gaaf maar mijn vrouw helaas niet. Uiteindelijk zijn wij tot een compromis gekomen en komt er geen vakkenkast :+
Wat vet, nu nog wel door een specialist laten uitwerken hoor!

De keuze voor de regaalkast was tweeledig: enerzijds zodat je de muur kunt doortrekken, anderzijds om de kastenwand op te breken. Ben met een niet nader te noemen specialist in gesprek over mijn keuken en die heeft me wel weten te overtuigen dat je grote blokken eigenlijk liefst opbreekt omdat het anders te groot en massief wordt. En als je dan toch gaat opbreken: gelijk een contrasterende kleur doen, HUTS!
Wel willen wij de hoge kasten gaan inbouwen en een eiland aanhouden met een diepte van 1.20m met onderstaande kleurencombinatie. Achter het aanrecht komt een hoge lambrisering over de gehele muur van handgebakken tegeltjes om voor wat sfeer te zorgen. Dit laatste vinden wij best spannend dus ik ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

[Afbeelding]
Ik zou je toch willen verzoeken om te kijken naar een minder diep eiland en die mindere diepte deels te investeren in de diepte van het aanrecht. 10-15cm minder diep merk je nauwelijks, zorgt voor goedkopere kastjes, goedkoper blad en vooral: meer ruimte om je eiland heen :)

FYI: Ik ben juist vandaag van 1m20 diep naar 1m10 gegaan :) En dit terwijl ons eiland 3m64 lang wordt :P

Zo'n proces is ook heel spannend! Het bepaalt nogal wat in je huis en je wilt er toch wel 20 jaar tegenaan kijken met plezier :) Dat witte is dan het blad dadelijk? Licht eens toe :)
Meer lades meer beter :+

Bericht hierboven

• Pingu007

Keukenmeubels:
  • Wildeiken geborsteld
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
Werkblad:

***members only***

Plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plattegrond:
Gespiegeld

[Afbeelding]
Mooie keuken, mag ik vragen waar je deze prijs gekregen hebt?

• Pingu007
SquareOne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:28:
[...]

Is een netto zaak toch, dan kun je precies zien waar de verschillen zitten. Zoals al eerder gezegd; als je een lagere prijs wilt zul consessies moeten doen op apparatuur of keukenzaak. Ben niet bekend in de regio dus weet geen alternatieven.
Zit een superkeukens in de regio, zal die een bellen vandaag.
Keukenloods zit niet in die regio, maar zullen toch wel leveren/plaatsen daar?
Als iemand nog een andere goede/scherpe zaak weet die overal levert hoor ik het graag! _/-\o_

• SquareOne

Keukenmeubels:
  • Wildeiken geborsteld
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
Werkblad:

***members only***

Plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plattegrond:
Gespiegeld

[Afbeelding]
Wat een fantastische ruimte om een keuken te plaatsen!
Paar vragen / opmerkingen:
- bewust voor een 45cm combi-oven gekozen ipv 60cm? Je hebt ruimte zat een een groot model te plaatsen
- geen vriezer nodig? Jullie hebben een relatief kleine berging en niet makkelijk vanuit de keuken bereikbaar
- waar ga je een prullenbak plaatsen? Zou mooi in het kastje onder het koffiezetapparatuur kunnen.
- die plint aan de bovenkant vind ik mooi gedaan, maar beetje uit verhouding met een plint van 16cm aan de onderkant. Biedt de fabrikant geen hogere korpussen aan waardoor je plint bijv. 10 cm is?
- op de render kan ik niet heel duidelijk zien welk type greep is toegepast. Ze lijken vrij klein, met name bij koelkast wil je een goede greep (of greeplijst) om een beetje kracht te kunnen zetten om te openen.

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:31:
[...]

Ik heb hier een offerte voor mijn neus met:

***members only***

Dit is zonder verdere accessoires overigens, die gaan namelijk ook best hard. Geloof dat we daar zomaar de €1000 voorbij gaan. :)

Ergo: Het hangt echt af van je fronten, hoeveelheid lades en welk merk je kiest. :)
Lijken me keurige prijzen zo op eerste gezicht, zeker omdat het massief hout/fineer fronten zijn. Ook fijn dat ze het per kast specificeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:40:

De keuze voor de regaalkast was tweeledig: enerzijds zodat je de muur kunt doortrekken, anderzijds om de kastenwand op te breken. Ben met een niet nader te noemen specialist in gesprek over mijn keuken en die heeft me wel weten te overtuigen dat je grote blokken eigenlijk liefst opbreekt omdat het anders te groot en massief wordt. En als je dan toch gaat opbreken: gelijk een contrasterende kleur doen, HUTS!
Hiermee maak je ons juist nieuwschierig ;)

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:26:
[...]

Zit een superkeukens in de regio, zal die een bellen vandaag.
Keukenloods zit niet in die regio, maar zullen toch wel leveren/plaatsen daar?
Als iemand nog een andere goede/scherpe zaak weet die overal levert hoor ik het graag! _/-\o_
Keukenzaak levert vaak overal.

Heb je nu al de beginpost gelezen van dit topic ? Daar vind je veel info over keukenmerken en waar te koop. Superkeukens is prima qua prijs. En zoek op nobilia in dit topic. Kom je ook offertes tegen van anderen.

Onze keukenzaak is aangesloten bij https://keukenspecialisten.nl/ en die van ons heeft nobilia ballerina en tristar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
Sinny schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
[...]

Heb reactie van B&K:

Members only:

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:38:
[...]

Keukenzaak levert vaak overal.

Heb je nu al de beginpost gelezen van dit topic ? Daar vind je veel info over keukenmerken en waar te koop. Superkeukens is prima qua prijs. En zoek op nobilia in dit topic. Kom je ook offertes tegen van anderen.

Onze keukenzaak is aangesloten bij https://keukenspecialisten.nl/ en die van ons heeft nobilia ballerina en tristar.
Yep gelezen ;-)
Ik zit niet persé aan Nobilia, maar voor het vergelijk beter inderdaad.
Idee is om het huis 5 jaar te bewonen, dus topkwaliteit niet echt nodig. Maar ik wel dat het er goed uitziet!

Oh jij werkt bij een keukenzaak, kun jij geen vergelijkende offerte (laten) maken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 21:16
Haassiej schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:59:
[...]

Het eerste wat in mij opkomt bij het zien van deze tekening is het lijnenspel. Alle kastjes zijn vrijwel niet gelijk qua lijnenspel. Het mooiste en strakst is het als kastjes naast elkaar, waar mogelijk, dezelfde hoogte hebben. Ik zal morgen even een foto er van bewerken zodat het duidelijker is dit antwoord :).
Ben benieuwd, meedenken is erg fijn! We twijfelen nog om het stuk dat nu greeploos is push-to-open te maken. Bedoel je dit ook?
Pingu007 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:23:
[...]

Mooie keuken, mag ik vragen waar je deze prijs gekregen hebt?
Ik stuur je een PB! Wat vind je van de prijs?
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:35:
[...]

Wat een fantastische ruimte om een keuken te plaatsen!
Paar vragen / opmerkingen:
- bewust voor een 45cm combi-oven gekozen ipv 60cm? Je hebt ruimte zat een een groot model te plaatsen
- geen vriezer nodig? Jullie hebben een relatief kleine berging en niet makkelijk vanuit de keuken bereikbaar
- waar ga je een prullenbak plaatsen? Zou mooi in het kastje onder het koffiezetapparatuur kunnen.
- die plint aan de bovenkant vind ik mooi gedaan, maar beetje uit verhouding met een plint van 16cm aan de onderkant. Biedt de fabrikant geen hogere korpussen aan waardoor je plint bijv. 10 cm is?
- op de render kan ik niet heel duidelijk zien welk type greep is toegepast. Ze lijken vrij klein, met name bij koelkast wil je een goede greep (of greeplijst) om een beetje kracht te kunnen zetten om te openen.
Bedankt, we zijn er ook erg blij mee!

- Er zijn nog twee opties waar we over nadenken: 45cm combi-oven upgraden naar een 60cm stoomoven (AEG BSK798280B) of 2 45cm apparaten (combi-oven en stoomoven).
- We doen een koelvriescombinatie. Dit moet voldoende zijn, we zijn maar met z'n tweeën.
- Prullenbak zal in de spoelkast komen.
- Hoe bedoel je uit verhouding? Beide 10cm zou logischer/mooier zijn? Kan informeren of ze nog hogere korps hebben.
- We twijfelen nog over de grepen, wellicht willen we alles push-to-open maken en alleen de koelvriescombinatie en vaatwasser voorzien van een greep.

Mochten er mensen ervaringen hebben met het merk Sachsen, de AEG kookplaat met afzuiging en een mening hebben over de prijs hou ik mij aanbevolen voor een reactie, erg welkom :) !

• SquareOne
JWWhisky schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ben benieuwd, meedenken is erg fijn! We twijfelen nog om het stuk dat nu greeploos is push-to-open te maken. Bedoel je dit ook?

[...]

Ik stuur je een PB! Wat vind je van de prijs?

[...]

Bedankt, we zijn er ook erg blij mee!

- Er zijn nog twee opties waar we over nadenken: 45cm combi-oven upgraden naar een 60cm stoomoven (AEG BSK798280B) of 2 45cm apparaten (combi-oven en stoomoven).
- We doen een koelvriescombinatie. Dit moet voldoende zijn, we zijn maar met z'n tweeën.
- Prullenbak zal in de spoelkast komen.
- Hoe bedoel je uit verhouding? Beide 10cm zou logischer/mooier zijn? Kan informeren of ze nog hogere korps hebben.
- We twijfelen nog over de grepen, wellicht willen we alles push-to-open maken en alleen de koelvriescombinatie en vaatwasser voorzien van een greep.

Mochten er mensen ervaringen hebben met het merk Sachsen, de AEG kookplaat met afzuiging en een mening hebben over de prijs hou ik mij aanbevolen voor een reactie, erg welkom :) !
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van plinten hoger dan 10cm vanwege de looks. Maar heb zojuist even gegoogled, 78cm lijkt de standaard maat korpus, dus vergeet mijn opmerking :)

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik mag me ook melden in dit topic, de aankoop van onze nieuwe woning is inmiddels definitief. Uitdaging is dat we al medio maart een keuken nodig gaan hebben! Heb net even met Arma Keukens (DB Groep) gebeld en die leveren en plaatsen vanaf juli, dat gaat hem dus niet worden.

Ons voordeel is dat we redelijk flexibel zijn en behoorlijk open staan voor stijl en details. Nadeel is dat we wel redelijk wat kastjes en kasten nodig hebben, een showroomkeuken schiet al snel te kort.

Hebben jullie tips voor ons om hier mee om te gaan?

Voor de volledigheid zal ik ook gelijk even melden wat we zoeken.
- plaatsing aanrechtblad en koken tegen rechte wand van 3,60m, dan links de hoek om met zo'n 3m voor hoge kasten en koelkast
- voorkeuren apparatuur: vaatwasser Miele of AEG, koelkast Liebherr, overige goede merken
- voorkeur voor 90cm fornuis met 5-pits inductie koken
- Drukke vloer dus egale kleur, rustige uitstraling
- Middenmoot kwaliteit, geen IKEA maar ook geen topkeuken nodig

Verder hebben we al een schets van de gewenste indeling op hoofdlijnen.

Iemand advies, met name in verband met de gewenste levertijd van medio maart?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 23:16
Jazzy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:12:
Ik mag me ook melden in dit topic, de aankoop van onze nieuwe woning is inmiddels definitief. Uitdaging is dat we al medio maart een keuken nodig gaan hebben! Heb net even met Arma Keukens (DB Groep) gebeld en die leveren en plaatsen vanaf juli, dat gaat hem dus niet worden.
(…)
Ik zou kwaliteit en indeling belangrijker vinden dan een snelle opleveringstijd. Een keuken in 2,5 maand is onder normale omstandigheden al een uitdaging en nu zeker. Dus naast je zoektocht naar de ideale keuken in een recordtijd zou ik me ook oriënteren op tijdelijke alternatieven. Dat kan natuurlijk de huidige keuken zijn. Is die er niet, vraag dan bij keukenzaken of zij een noodkeuken kunnen plaatsen, zodat je de levering kunt afwachten, of richt met een goedkoop keukenblok en apparatuur van marktplaats een tijdelijke voorziening in. Niet mooi, maar als dan in september/oktober je nieuwe keuken komt, ben je die paar maanden kamperen zo vergeten.

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 17:19
JWWhisky schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ik heb met rood de huidige lijnen gemarkeerd en met groen de mooiere lijnen qua lijnenspel. Je ziet eigenlijk nu ze rood zijn dat ze, gechargeerd gezegd, schots en scheef door de keuken lopen. Vooral linksonder in de tekening zie je dit goed. Het mooiste en strakste, in mijn beleving, is een rustig aanzicht. Dus de lijnen veelal gelijk aan elkaar.

(De groene lange streep onderin is om het verschil tussen links en rechts aan te geven. Niet dat het wordt gezien als overal de kasten in 2 stukken o.i.d.)

Wat je ook nog kan overwegen is dat als je bijv. 3 lades onder elkaar wilt onder de oven.. dat je die lades achter een normale kastdeur plaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaZlhDqiC23T0lzJZEJzoT4s1wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s58ntqxSScRYuOuedUQ3nWEr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Haassiej op 30-12-2021 13:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Haassiej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb met rood de huidige lijnen gemarkeerd en met groen de mooiere lijnen qua lijnenspel. Je ziet eigenlijk nu ze rood zijn dat ze, gechargeerd gezegd, schots en scheef door de keuken lopen. Vooral linksonder in de tekening zie je dit goed. Het mooiste en strakste, in mijn beleving, is een rustig aanzicht. Dus de lijnen veelal gelijk aan elkaar.

(De groene lange streep onderin is om het verschil tussen links en rechts aan te geven. Niet dat het wordt gezien als overal de kasten in 2 stukken o.i.d.)

Wat je ook nog kan overwegen is dat als je bijv. 3 lades onder elkaar wilt onder de oven.. dat je die lades achter een normale kastdeur plaatst.

[Afbeelding]
Dat zijn planken in de kasten... :D
Het plaatje laat de doorsnedes van de kasten zien.

• SquareOne

Ons voordeel is dat we redelijk flexibel zijn en behoorlijk open staan voor stijl en details. Nadeel is dat we wel redelijk wat kastjes en kasten nodig hebben, een showroomkeuken schiet al snel te kort.

- plaatsing aanrechtblad en koken tegen rechte wand van 3,60m, dan links de hoek om met zo'n 3m voor hoge kasten en koelkast
- voorkeuren apparatuur: vaatwasser Miele of AEG, koelkast Liebherr, overige goede merken

Zit er nu geen (bruikbare) keuken in de woning? De levertijd bij DBkeukens is waarschijnlijk zo lang vanwege het plaatsen met eigen monteurs. Denk dat levering wel mogelijk moet zijn in ca. 4 maanden. Zou even een paar keukenzaken in de buurt bellen wat voor levertijden ze aanhouden.

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van plinten hoger dan 10cm vanwege de looks. Maar heb zojuist even gegoogled, 78cm lijkt de standaard maat korpus, dus vergeet mijn opmerking :)
Plint, corpus, greeplijst, (opgedikt) blad. Moet kunnen.

10+78+4+2 maakt 94. Je kunt de greeplijst iets kleiner doen en het blad iets oppikken naar 4cm:
10+78+3+4 maakt 95 en da’s redelijk standaard volgens mij. :)

In mijn offerte stond 13cm, kreeg ik haast vlekken van ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:24:
[...]

Plint, corpus, greeplijst, (opgedikt) blad. Moet kunnen.

10+78+4+2 maakt 94. Je kunt de greeplijst iets kleiner doen en het blad iets oppikken naar 4cm:
10+78+3+4 maakt 95 en da’s redelijk standaard volgens mij. :)

In mijn offerte stond 13cm, kreeg ik haast vlekken van ;)
De greeplijst is onderdeel van de korpus, dus zo kun je niet rekenen.
Tristar heeft standaard 78cm en 91cm in het assortiment.
Beide kunnen ze zonder meerprijs 'verlagen'. Dus stel, je wilt een korpus van 87cm; dan betaal je voor de 91cm korpus en wordt deze op maat gemaakt naar 87cm.

• Floor-is

Geen Siemens/Bosch/Neff?

Maart leveren is wel veel gevraagd, je moet je dan echt op standaard maten houden lijkt me.

Ik kreeg te horen dat onze keuken 6-8 maanden levertijd kan hebben, door de fronten.. Huidige planning is 1 maart de sleutel, we moet dus nog 3-5 maanden wachten is de verwachting.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:26:
[...]

De greeplijst is onderdeel van de korpus, dus zo kun je niet rekenen.
Tristar heeft standaard 78cm en 91cm in het assortiment.
Beide kunnen ze zonder meerprijs 'verlagen'. Dus stel, je wilt een korpus van 87cm; dan betaal je voor de 91cm korpus en wordt deze op maat gemaakt naar 87cm.
TIL dat de opbouw die ik voor greeplijsten heb gezien niet de standaard is. :)

Kan ik toch voor NEXT125 gaan ook, scheelt weer :P

Bericht hierboven

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:03:
[...]

Dat zijn planken in de kasten... :D
Het plaatje laat de doorsnedes van de kasten zien.
Die wil je ook uitgelijnd lijkt me? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Pingu007 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:16:
[...]

Yep gelezen ;-)
Ik zit niet persé aan Nobilia, maar voor het vergelijk beter inderdaad.
Idee is om het huis 5 jaar te bewonen, dus topkwaliteit niet echt nodig. Maar ik wel dat het er goed uitziet!

Oh jij werkt bij een keukenzaak, kun jij geen vergelijkende offerte (laten) maken? :P
Nee. Ik werk er niet. Maar dit is de organisatie waar onze keukenboer is bij aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:30:
[...]

TIL dat de opbouw die ik voor greeplijsten heb gezien niet de standaard is. :)

Kan ik toch voor NEXT125 gaan ook, scheelt weer :P
Heb laatst deze post 'gepind' waar een overzicht vna korpushoogtes staat. Tristar klopt dus niet helemaal want die bieden ook standaard 91cm aan. De rest heb ik niet gecontroleerd overigens.
Maar al deze maten zijn dus inclusief greeplijst, exclusief plint.
mitsumark in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

NEXT125 is met 87,5cm juist redelijk hoog tenzij je voor een 12mm blad gaat. Kom je met een 5cm plint op 95 uit.

Wij willen graag een plint van tussen de 8cm en 10cm.
8cm voelt een beetje als minimum om het praktisch te houden, 10cm maximaal vanwege de looks.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 30-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baksteen.
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09 19:33
Floor-is schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:09:
[...]

Dat mat groen is Arpa Fenix. Wel echt even in het echt gaan bekijken, want is heel grijs en de kleur verandert met de kijkhoek en lichtval flink. :)

[...]

Kom ik nog op terug :)

Kijk even bij knoet of Google naar “Arpa Fenix front ikea”, die fronten zijn niet bepaald goedkoop!
Hi Floor-is, bedankt voor je reactie! We hebben morgen een afspraak staan bij Houtmerk om de frontjes te bekijken (ons was het wel gelukt blijkbaar). Ook Knoet en andere aanbieders hebben we contact mee gehad, maar helaas nergens de houten frontjes met blokgreep gevonden behalve bij Houtmerk.

Gisteren zijn we maten op gaan nemen in ons nieuwe huis (waar de keuken komt te staan), helaas bleek de doorloop een stuk smaller dan aangegeven op het meetrapport... Hierdoor wordt het wel erg krap en gaan we het eiland liever versmallen van 1.20m naar 1m. Helaas lopen we daarmee tegen een nieuw probleem aan, want de 20cm brede onderbouw apothekerskast van de Ikea Metod is er niet in 37cm diepte!

Heeft iemand een gouden tip om de 20cm missende breedte van het eiland, met 37cm diepte, nuttig op te vullen? Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Yt0-VO-n6qnzce9JoMQUccY7Ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3OheX5j9nGPlbFiQxlJQLaG.jpg?f=fotoalbum_large

Verder willen we vanwege symmetrie twee inbouwapparaten naast elkaar in de hoge kastenwand, nu zag ik een inbouw wijkoeler van 60x60cm langskomen (zelfs nog goedkoper dan een Siemens inbouwoven); dat leek een perfect alternatief. Heeft iemand ervaring met zo'n inbouw wijnkoeler? Is het slim om deze boven een inbouw-vriezer in te bouwen vanwege de warmte die er vanaf komt; of beter in de kast er naast en juist de oven er boven? In de afbeelding hier onder zit de vriezer in de geselecteerde kast, en de hoge koelkast links daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAtZX0nfp4Nj5LGj8ny_DhGYde8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jo2uVQC3LCaSIbOuUNPsaK8F.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
FrankSpin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:09:
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op het gebied van custom fronts voor ikea keukens. Er zijn steeds meer webshops die deze frontjes aanbieden, maar ik vind het lastig om een beeld te krijgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze partijen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met onderstaande partijen?
Ik zie je post net verschijnen, ik zal laten weten hoe ons gesprek bij Houtmerk verloopt!

[ Voor 9% gewijzigd door Baksteen. op 30-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Baksteen. schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:31:
Hi allemaal,

Ik ben bezig met een ontwerp van mijn keuken. De afgelopen maanden heb ik dit forum goed doorgenomen en veel tips kunnen gebruiken. Ik weet ondertussen precies wat ik wil, maar dat ik vrij prijzig om bij een 'keten' aan te schaffen zoals Mandemakers.

Houtmerk heeft eigenlijk alles qua look, namelijk een mat licht olijf groen greeploos frontje met een kookeiland in donker hout met omlijsting + nog houten latjes aan de buitenkant van het eiland. Hierbij een impressie en de indeling op de plattegrond.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze afmettingen zijn opgesteld door Kvik met lades van 1m en 80cm in het kookeiland. Het kookeiland wordt dan precies 1,8m lang en 1,2m breed met een doorloop van 67 cm (achter) en 90 cm (voorkant) er omheen. De totale keuken is echter vrij prijzig en ze hebben niet precies de stijl en kleur die ik zoek.

Ik wilde daarom de IKEA metod kasten gebruiken met frontjes van Houtmerk precies naar wens. Houtmerk kan helaas geen afwijkende afmetingen frontjes leveren. De metod kasten hebben maximaal 80 cm lades, waardoor ik in de knoop kom met de afmetingen; het eiland wordt dan wel erg vierkant. Ook hangen de metod kasten aan een rails waardoor ik verplicht ben om mijn leiding allemaal in te frezen, niet per sé iets waar ik om zit te springen. Heeft iemand ervaring met een kookeiland bouwen met de Metod kasten?

Er zijn een paar afwegingen waar ik graag jullie creatieve advies op zou ontvangen:
-De Metod kasten zijn 80cm breed waardoor de inductiekookplaat met afzuiging helemaal aan het randje van het eiland komt te liggen
-'T is nog een optie om een 15cm wijnkoeler + onderbouw apothekerskast te plaatsen om het eiland toch langer te maken

Als iemand nog andere feedback of ideeën heeft hoor ik het graag!
Als je het forum doorgelezen hebt over o.a. Loopruimtes, werkbare afmetingen eiland ed.......Geen eiland, maar bijv. kastenwand en L-werkblad

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
Wij hebben zojuist ons afrondende gesprek bij de keuken leverancier gehad. Deze gaf aan het meeste onze Neff apparatuur pas heel laat te kunnen leveren, 1 oven zelfs pas eind 2023 (2 jaar!!!). Maar dat we misschien beter even over de grens kunnen kijken of we daar dingen eerder kunnen ontvangen. Zijn hier nog handige leveranciers/sites voor? Het gaat dus enkel om apparatuur, waarschijnlijk 2 ovens, een vaatwasser en koelkast. Vriezer, kookplaat en afzuigkap gingen waarschijnlijk wel via de normale route lukken.
Ik kom eigenlijk alleen op keuken zaken en vage sites uit. Is een keuken zaak de beste optie en enige aanraders?

Daarbij gelijk nog een probleem.
Wij hebben ook gekozen voor de b48ft78g0, welke niet eens in de brochure in Duitsland staat. Wel de B48FT68G0, maar deze heeft een andere coating op de zijwanden.
De vaatwasser is bij ons uitgekomen op S155HB800E. Ook deze zie ik niet in de brochure. Wel de S155EB800E, volgens de Nederlandse brochure is deze met flex scharnier, is dit erg? We hebben een horizontale greep lijst.

En in de Duitse brochure staan überhaupt geen vriezers, voor het geval deze niet via onze keuken leverancier kan worden geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26

orf

FrankSpin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:09:
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op het gebied van custom fronts voor ikea keukens. Er zijn steeds meer webshops die deze frontjes aanbieden, maar ik vind het lastig om een beeld te krijgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze partijen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met onderstaande partijen?

Koak Design
Website: https://koakdesign.com/
Instagram: https://www.instagram.com/koakdesign/
Rating: 4.7/5 (69 google reviews)
Stijl: Landelijk, natuur, ruw.
Indruk: Ziet er solide uit, stijl is wel wat grof.
Prijslijst: Enkel voorbeeldkeukens

Noremax
Website: https://www.noremax.com/nl/
Instagram: https://www.instagram.com/noremax_official/
Rating: 4.9/5 (8 google reviews)
Stijl: Modern en klassiek
Indruk: Veel aanbod, mooie fotografie.
Prijslijst: Ja inzichtelijk op productniveau

Superfront
Website: https://superfront.com/nl/kitchens/ikea-metod
Instagram: https://www.instagram.com/superfrontdotcom/
Rating: -
Stijl: Modern, landelijk en klassiek
Indruk: Veel aanbod, mooie fotografie.

K14
Website: https://www.k14.nl/keukenfrontjes-voor-ikea-keuken/
Instagram: https://www.instagram.com/k14_interieurpanelen/
Rating: 3.8/5 (37 Google reviews)
Stijl: Landelijk, natuur, ruw.
Indruk: Ziet er solide uit, stijl is wel wat grof.
Prijslijst: Enkel voorbeeldkeukens

Frontz
Website: https://frontz.nl/
Instagram: https://www.instagram.com/frontz.nl/
Rating: 4.2/5 (5 Google reviews)
Indruk: Veel aanbod, helaas niet overal fotografie van

Houtmerk
Website: https://houtmerk.nl/
Instagram: http79s://www.instagram.com/houtmerk_nl/
Rating: 4.1/5 (5 Google reviews)
Indruk: Veel aanbod, helaas niet overal fotografie van

(dit bericht wordt nog aangevuld met meer fabrikanten)
Ik heb ervaring met keukenfronten.com (Knoet). Daar ben ik heel tevreden over. Denken goed mee en ik vind dat de Fenix fronten die zij leveren een veel mooiere afwerking hebben dan Houtmerk. Ook maatwerk was geen enkel probleem. Zo heb ik kleinere marges en afwijkende maten.

Hier kun je mijn keuken zien:
orf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Pagina: 1 ... 294 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1