Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

orf

Baksteen. schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:12:
[...]

Helaas lopen we daarmee tegen een nieuw probleem aan, want de 20cm brede onderbouw apothekerskast van de Ikea Metod is er niet in 37cm diepte!

Heeft iemand een gouden tip om de 20cm missende breedte van het eiland, met 37cm diepte, nuttig op te vullen? Zie afbeelding:
[Afbeelding]
Een IKEA kastje inkorten is niet heel lastig. Dat kun je met een invalzaag of zaagtafel doen.

Ik ben benieuwd wat je van Houtmerk vindt. Ik vond de fronten niet mooi afgewerkt met multiplex kopse kanten (al dan niet gebeitst) en een standaard HPL binnenkant die nogal vingerafdrukgevoelig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:51
Baksteen. schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:12:
Heeft iemand een gouden tip om de 20cm missende breedte van het eiland, met 37cm diepte, nuttig op te vullen?
Een open kastje? Die heeft ikea wel (20x37x80).
Eventueel kun je de open zijde ook aan de zijkant van het eiland maken? Lijkt me iets praktischer, maar weet niet of dat met een ikeakastje makkelijk kan. Misschien twee kastjes combineren tot één om het goede effect te bereiken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 14:40
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:36:
[...]

Lijken me keurige prijzen zo op eerste gezicht, zeker omdat het massief hout/fineer fronten zijn. Ook fijn dat ze het per kast specificeren!
Heb nog een offerte, maar die zegt “kasten €xx.xxx” en dat bedrag is een heel stuk hoger ook! (Stuk meer kasten, denk dat dat niet helpt ;))

Bericht hierboven

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
Ik ga de apparatuur voor mijn nieuwe keuken zelf bestellen. Keuken zal geplaatst worden in de loop van 2023. Nu wilde ik wachten op eventueel een nieuwe lijn (van Siemens) maar begin te twijfelen of ik niet alvast moet bestellen i.v.m. de levertijden momenteel? En zo ja, is dat wel handig wanneer bepaalde apparaten een jaar worden opgeslagen? En wellicht ook nog in een vochtige ruimte?

• JWWhisky
  • Laatst online: 03:05
SquareOne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van plinten hoger dan 10cm vanwege de looks. Maar heb zojuist even gegoogled, 78cm lijkt de standaard maat korpus, dus vergeet mijn opmerking :)
Dan valt die keuze af :|
Haassiej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb met rood de huidige lijnen gemarkeerd en met groen de mooiere lijnen qua lijnenspel. Je ziet eigenlijk nu ze rood zijn dat ze, gechargeerd gezegd, schots en scheef door de keuken lopen. Vooral linksonder in de tekening zie je dit goed. Het mooiste en strakste, in mijn beleving, is een rustig aanzicht. Dus de lijnen veelal gelijk aan elkaar.

(De groene lange streep onderin is om het verschil tussen links en rechts aan te geven. Niet dat het wordt gezien als overal de kasten in 2 stukken o.i.d.)

Wat je ook nog kan overwegen is dat als je bijv. 3 lades onder elkaar wilt onder de oven.. dat je die lades achter een normale kastdeur plaatst.

[Afbeelding]
Ah dit zijn de planken die aan de binnenkant zitten, deze kunnen we zelf ook verstellen. Aan de buitenkant is het geheel wel aardig uitgelijnd. We twijfelen alleen op push-to-open te nemen in plaats van greeploos zodat het lage stuk in de kastenwand ook goed uitlijnt met de hoge kasten. maar bedankt voor het meedenken!

----------

Heeft er iemand anders misschien ook nog feedback? Wij vonden zelf de prijs vrij fors, maar hebben nog geen eigen vergelijkingsmateriaal behalve via Tweakers :) .

Ook twijfelen we over de dikte van het blad. In de offerte staat deze op 1,2cm. We hadden eigenlijk ons zinnen gezet op 2cm, maar dit is € 1500 meer... serieus geld. Oogt 1,2cm niet heel iel in een dergelijke keuken?
JWWhisky schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:40:
Hi, mijn eerste post op Tweakers! Ik lees al ruim 2 jaar mee op dit forum en met name de draadjes in bouwen en klussen. Veel inspiratie in onder andere dit topic opgedaan, waarvoor dank! En dan nu is het eindelijk gelukt om een nieuwbouwwoning te bemachtigen in deze roerige markt.

Wij krijgen een twee-onder-een-kap woning met een u-vorm. We gaan 2,4 meter uitbouwen en betrekken de garage bij de keuken om zo een grote leef keuken te maken.

Inmiddels zijn we druk bezig met het uitzoeken van een keuken en zouden wij graag jullie feedback willen horen op het ontwerp en de offerte.

Keukenmeubels:
  • Merk Sachsen houtfineer (SK130 volgens mij). Wat is jullie ervaring hiermee? Kan er zelf weinig over vinden.
  • Wildeiken geborsteld
  • Hoge kasten met greep (nog geen keuze gemaakt)
  • Lage kasten/lades greeploos of push-to-open (nog geen keuze gemaakt)
  • Plint tot plafond
Apparatuur:
  • Koelkast: AEG SCB618F3LS
  • Vaatwasser: AEG FSK63627P
  • Combi-magnetron: AEG KMK768080B
  • Kookplaat + afzuiging: AEG CCE8475SFB (goed of Bora veel beter?)
  • Kraan: Quooker Quooker PRO3 (kleur nog niet over uit)
  • Spoelbak: Franke Composiet spoelbak Kubus (kleur nog niet over uit)
Werkblad:
Arte werkblad keramiek massief, Castelli Mat en 1,2 CM dik (of dun).

***members only***

Wat kan er volgens jullie strakker, beter en mooier? Is de plaatsing van de apparaten logisch? Of hebben jullie tips over iets dat we niet moeten vergeten? Wat vinden jullie van de offerte? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plattegrond:
Gespiegeld

[Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
Blik1984 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:21:
Vandaag bij Van Wanrooij (en Superkeukens) geweest voor onze nieuwbouwkeuken. Goed geholpen al zeg ik het zelf en ben met het eindresultaat in ieder geval erg tevreden, nu de prijs nog ;)

Ik heb in een eerder stadium jullie mening gevraagd over hoe om te gaan met de paal in de keuken (Blik1984 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"). Uiteindelijk, na het kostenplaatje gezien te hebben voor een maatwerkkast rondom de paal er vooralsnog vanaf gezien om daar kastwerk te plaatsen. Kostenpost van dat specifieke hoekje ging snel richting de 7k-8k, uur voor kastenwerk en aanrechtblad.

Zie hier een render van hoe het eruit komt te zien. Het betreft een Pronorm keuken met organisch Stratusgrijs front, de nis is eikenhout. Gekozen om koken (Bora Puxu) en spoelen (Quooker Combi+) op het eiland te doen. De vaatwasser zit tussen de bora en de quooker in. De nis kan ook gebruikt worden voor snijwerk, aangezien daar de keuken machine en de messen komen te staan/hangen. Daar komen ook nog plankjes, maar die zijn nog niet ingetekend omdat we dat zelf gaan doen. Verder is van links naar rechts aan de kastenwand een grote koelkast, Stoomoven, nis, bakoven. Verder aan de voorzijde van het eiland links nog een Liebherr wijnklimaatkast. Specifiek voor de Liebherr gekozen omdat die ook greeploos is.
[Afbeelding]

Apparatuur + aanrechtblad:
Blad: Dekton Entzo Satin 12 mm (120 x 60 cm + 264 x 120 cm)
Kraan: Patina Quooker Combi+ met 7 liter boiler + Franke RVS BXX 210.50
Kookplaat: Bora Puxu (aangesloten op krachtgroep)
Vaatwasser: Siemens IQ500 SN85E800BE
Stoomoven: Siemens IQ700 HS836GTB6
Bakoven: Siemens IQ700 HB836GTB6
Koelkast: Siemens KI81RSDE0
Wijnklimaatkast: Liebherr Vinidor

***members only***
Update op deze post, vandaag de handtekening gezet. Hebben op basis van deze renders nog een paar aanpassingen gedaan:
- spoelbak verandert in Franke Grafanite+ matzwart
- nis in kookeiland eruit en toch kastjes van gemaakt
- glasfront aangepast naar kunststof

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 14:12
Mag ik jullie ook om iets van advies vragen. Ik zit al een paar dagen mee te kijken. Wij zijn bezig met een keuken voor een nieuwbouwhuis.

In beide gevallen is de kastenwand 5.755 meter en het eiland 1.10*3 meter.

We hebben nu twee keukens laten maken die enigszins op elkaar lijken qua uitvoering het gaat om de volgende:

Apparatuur keuken 1:

- 20mm Spoelbak Grillo Design 500 Composiet 1 Planet Venus ( wit )
- PRO3-VAQ Fusion square 1 Quooker PRO3-VAQ Fusion square chrom 1600 W
- PURU 1 BORA Pure Induktions-Kochfeld mit integriertem Kochfeldabzug
- HB836GVB6 1 Siemens oven Energieeffizienzklasse: A 594mm x 548mm x 595mm
- HM836GPB6 1 Siemens combioven 594mm x 548mm x 595mm
- KI81RADE0 1 R Siemens koelkast energieklasse E
- GI81NACF0 1 L Siemens vriezer energieklasse F
- SN63HX30AE 1 L Siemens vaatwasser
- KWT6322UG 1 L Miele Wijnklimaatkast KWT 6322 UG 597mm x 577mm x 822mm

Keuken is een Schueller keuken lijn Elba.In dit geval kleur K028 (betonlook) https://www.schueller.de/de/kuechen/elba

Zie even niet welk blad het is maar een composiet blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhKsx62EAl_6SS4ySC8siDwIqsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgywAdsXTojzoD8UNsbAuMEu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es4e3UUiy391nDKWS71F_7eqT3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKnzRUljjb4OMk9S7sPlG6Er.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsk5w3BiEqpzG3qDhU4403m__Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4qcEQGbj7D4jFBxpKtGZBNS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_egmWjUJzmMiXecwTBoC3wxqdU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbScwCGRfTED68rjcCk9vYjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlWMdtWDb7R8u0dWj5ObbCFsyTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8q338NBp5sbRqZUQsJxzWnB.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken 2:

De andere is Pronorm Programma X-VU. In dit geval oud eiken look. 595 X-VU https://www.pronorm.de/wp...Cbersicht_2021_Y_X_NL.pdf

Blad is Jetstone werkblad composiet Snowy Ibiza (op het plaatje staat het niet maar ook tegen de achterwand aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX5mWQnM5E3S9tscgyNQVYPNU2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCJ5JlMc6EBoosIgkei2hx2H.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar een render waar je rond kan kijken: https://panorama.2020.net/view/qa12i2jykiqblhdyzhbaq/

- HB836GTB6 Multifunctionele oven iQ700 met 13 verwarmingssystemen, inhoud 71 liter, Home Connect, cookControl Plus, snel voorverwarmen, coolStart, TFT-Touchdisplay, info-toets, softMove en ecoClean.
- GI81NSCE0 Integreerbare vrieskast IQ500 metnoFrost,
- HM836GNB6 Multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700, 15 verwarmingssystemen
- KI81RSDE0 koelkast IQ500 met 1 hyperFresh plus lade, inhoud 319 liter, superKoelen, 7 veiligheidsglas plateaus, LED- verlichting en softClose deursluiting.
- Los reservoir PRO3 . Capaciteit: 3 liter 100°C, opwarmtijd: 10 minuten.
- KFSBLK Losse kraan Fusion Square, koud,warm en kokend-water-kraan met kindveilige (dubbel)druk-draai bedieningsknop, Black
- KBG 210.50 Onyx, spoelbak in Fragranite+ in Onyx zwart,
- Franke spoelbak zwart: 1350477298
- SN63H800BE vaatwasmachine IQ300 met
- PURU Bora
- KU8071K2 Atag wijnklimaatkast

Ik vind het heel lastig om de apparatuur te vergelijken. Bij de keukenwinkel werd gezegd dat zowel de atag als de Miele dezelfde Liebherr binnenkant hebben. Weet iemand of dat zo is? Het lijkt nl wel ongeveer 700 euro prijsverschil.

En hoe verhouden de twee keukensoorten zich met elkaar, ik zie t beiden in midden staan. Maar de middenklasse bij keukens is volgens mij vrij groot. Hoor graag of jullie nog tips hebben.

Zijn deze keukens beetje vergelijkbaar of zijn er echt grote verschillen in de kwaliteit en de apparaten?

[ Voor 3% gewijzigd door Siebolt op 23-01-2022 16:15 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Siebolt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:31:
Mag ik jullie ook om iets van advies vragen. Ik zit al een paar dagen mee te kijken. Wij zijn bezig met een keuken voor een nieuwbouwhuis.

Dit is de plattegrond:

[Afbeelding]

We hebben nu twee keukens laten maken die enigszins op elkaar lijken qua uitvoering het gaat om de volgende:

Apparatuur keuken 1:

Keuken is een Schueller keuken lijn Elba.In dit geval kleur K028 (betonlook) https://www.schueller.de/de/kuechen/elba

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken 2:

De andere is Pronorm Programma X-VU. In dit geval oud eiken look. 595 X-VU https://www.pronorm.de/wp...Cbersicht_2021_Y_X_NL.pdf

Blad is Jetstone werkblad composiet Snowy Ibiza (op het plaatje staat het niet maar ook tegen de achterwand aan.

[Afbeelding]

Link naar een render waar je rond kan kijken: https://panorama.2020.net/view/qa12i2jykiqblhdyzhbaq/

- HB836GTB6 Multifunctionele oven iQ700 met 13 verwarmingssystemen, inhoud 71 liter, Home Connect, cookControl Plus, snel voorverwarmen, coolStart, TFT-Touchdisplay, info-toets, softMove en ecoClean.
- HM836GNB6 Multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700, 15 verwarmingssystemen
- KI81RSDE0 koelkast IQ500 met 1 hyperFresh plus lade, inhoud 319 liter, superKoelen, 7 veiligheidsglas plateaus, LED- verlichting en softClose deursluiting.
- KFSBLK Losse kraan Fusion Square, koud,warm en kokend-water-kraan met kindveilige (dubbel)druk-draai bedieningsknop, Black
- PURU Bora

Ik vind het heel lastig om de apparatuur te vergelijken. Bij de keukenwinkel werd gezegd dat zowel de atag als de Miele dezelfde Liebherr binnenkant hebben. Weet iemand of dat zo is? Het lijkt nl wel ongeveer 700 euro prijsverschil.

En hoe verhouden de twee keukensoorten zich met elkaar, ik zie t beiden in midden staan. Maar de middenklasse bij keukens is volgens mij vrij groot. Hoor graag of jullie nog tips hebben.

Zijn deze keukens beetje vergelijkbaar of zijn er echt grote verschillen in de kwaliteit en de apparaten?
Kort antwoord:
Miele en Atag zijn niet hetzelfde. De Liebherr en Miele zijn wel (grotendeels) hetzelfde.

Langer antwoord:
De apparatuur is juist het onderdeel dat je zelf redelijk eenvoudig (met wat tijd) kunt vergelijken.
In de brochures staan tabellen met de functies en specificaties.
Ik zou op basis daarvan je wensen bepalen.

T.a.v. de opstelling: wat een mega keuken! Hebben jullie al die kastruimte nodig?
Heb je ook plattegronden van de keukens, om te vergelijken of dezelfde kasten zijn toegepast.

Schueller en Pronorm ontlopen elkaar volgens mij niet veel. Bij Pronorm kun je wel de lades upgraden naar een soort legraboxen zoals bij een aantal merken uit het hogere segment. Geen idee of schueller dat ook kan. Bij het luxere broertje Next125 is het standaard.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 30-12-2021 22:03 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 08:20
Siebolt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:31:

Dit is de plattegrond:

[Afbeelding]

Apparatuur keuken 1:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuken 2:

[Afbeelding]

- PURU Bora

Ziet er mooi uit zeker keuken 2 maar dat is natuurlijk smaak gevoelig. Heb je ook naar aanrechtblad gekeken met waterval ziet er ook vaak erg mooi uit.

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:41
Heeft iemand ervaring met het keuken merk Schmidt (model Evolution). In welk segment kunnen we deze plaatsen, ik lees wat vergelijkingen met bijvoorbeeld Next125?

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 14:12
Tnx voor de antwoorden. Ja inderdaad erg veel ruimte, al zijn wel twee van die kasten min of meer weg omdat daar de koelkast en de vriezer inzitten. Verder hebben we nu een hoop van die irritant losse apparaten die bijna nooit gebruikt zoals een wafelijzer, een los tostiapparaat, keukenmachine mixer etc dus opzich denk ik dat de ruimte hoewel vrij veel wel goed van pas kan komen en vind t ook wel fijn als alles daar is ipv in de berging.

Wat is een waterval? Is dat zo aan de zijkant dat het blad doorloopt?

Jammer van dat atag en miele. Ik geloofde het al niet zo, mijn voorkeur ging uit naar die miele.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXpSxM4a5toHQYg5Ee86M3XuUHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9PFskLzMcNlrWk4Qsz6IsCe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen dit plaatje van keuken 1. Keuken twee kregen we alleen die render. Keuken 2 is beetje de evolutie van 1 omdat bij voortschreidend inzicht mijn vriendin geen bovenkastjes meer wilde (te massief ogend).

Verder is keuken 1 iets hoger. De gebruikte kasten zijn 208 cm bij 2 en 214 cm bij 1. Exclusief de plint van 15 cm.

Opstelling is verder gelijk 3x60 dan 2x90 dan 3x60 en aan weerzijden een klein opvulstuk zodat t aansluit aan de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
mitsumark schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb er ook nog wel een paar verzameld.

Heb er een google docs van gemaakt, iedereen mag aanvullen.
https://docs.google.com/s...BQm2bZWA/edit?usp=sharing

(onderstaande is incompleet en wordt niet meer geüpdatet)
[Afbeelding]
Heb mn gepinde bericht aangepast, misschien kunnen meer mensen/kenners een duit in het zakje doen?

• ppatrick
Siebolt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:09:

Ja klopt dat bedoel ik, weet niet zeker of het de juiste term is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
ppatrick schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:33:
[...]
Ja klopt dat bedoel ik, weet niet zeker of het de juiste term is.
Stol is de juiste term :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Een stol is toch juist iets dat ervoor zorgt dat de greeplijst en plint aan de 'zijkanten' van het eiland doorloopt, in tegenstelling tot reguliere zijwandpanelen? E.e.a. zodat bijvoorbeeld het werkblad lijkt te zweven.

Volgens mij is waterval wel de juiste term voor werkblad dat de 'zijkanten' van een eiland bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Greebs schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:37:
Een stol is toch juist iets dat ervoor zorgt dat de greeplijst en plint aan de 'zijkanten' van het eiland doorloopt, in tegenstelling tot reguliere zijwandpanelen? E.e.a. zodat bijvoorbeeld het werkblad lijkt te zweven.

Volgens mij is waterval wel de juiste term voor werkblad dat de 'zijkanten' van een eiland bedekt.

Dit is een stol..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFTyIwuL-klArKXVCReNUEw_ACw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLhAXxjrGzaSRa64TCJpdN3C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Dit is wat ik bedoel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrFwzrCS1HBRMbIYraOSenV0jjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc9aFapbNyeYFpcDx5HS2VAz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

I stand corrected. Dan zal daar wel nog een andere term voor zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
ppatrick schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:59:
[...]

Ziet er mooi uit zeker keuken 2 maar dat is natuurlijk smaak gevoelig. Heb je ook naar aanrechtblad gekeken met waterval ziet er ook vaak erg mooi uit.
Zo’n waterval of hoe het mag heten is ook erg smaakgevoelig, ik vind het persoonlijk erg lelijk (plus ook nog eens erg duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:02:
[...]

Heb reactie van B&K:

***members only***
Duidelijk verhaal dan toch :). Bij welke zaak zit je nu? Eventueel in MO-tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:08:
[...]

Heb nog een offerte, maar die zegt “kasten €xx.xxx” en dat bedrag is een heel stuk hoger ook! (Stuk meer kasten, denk dat dat niet helpt ;))
Ook van Tristar? Anders is het moeilijk vergelijkbaar. Meerprijs van de overige kasten kun je natuurlijk uitrekenen nu je de prijs van een deel van de kasten weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:26:
[...]

Heb mn gepinde bericht aangepast, misschien kunnen meer mensen/kenners een duit in het zakje doen?
Wil wel helpen, maar kan niet bewerken :)
Overigens zou het mooiste zijn om dit uiteindelijk in een GOT tabel te krijgen. Dan kun je ook CTRL-f 'en.
Alleen heb ik nog geen mooi tooltje gevonden om excel tabellen om te zetten in forum tabellen. Tabellen op het forum maken is ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Siebolt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:09:
Tnx voor de antwoorden. Ja inderdaad erg veel ruimte, al zijn wel twee van die kasten min of meer weg omdat daar de koelkast en de vriezer inzitten. Verder hebben we nu een hoop van die irritant losse apparaten die bijna nooit gebruikt zoals een wafelijzer, een los tostiapparaat, keukenmachine mixer etc dus opzich denk ik dat de ruimte hoewel vrij veel wel goed van pas kan komen en vind t ook wel fijn als alles daar is ipv in de berging.

Jammer van dat atag en miele. Ik geloofde het al niet zo, mijn voorkeur ging uit naar die miele.

[Afbeelding]

Ik heb alleen dit plaatje van keuken 1. Keuken twee kregen we alleen die render. Keuken 2 is beetje de evolutie van 1 omdat bij voortschreidend inzicht mijn vriendin geen bovenkastjes meer wilde (te massief ogend).

Verder is keuken 1 iets hoger. De gebruikte kasten zijn 208 cm bij 2 en 214 cm bij 1. Exclusief de plint van 15 cm.

Opstelling is verder gelijk 3x60 dan 2x90 dan 3x60 en aan weerzijden een klein opvulstuk zodat t aansluit aan de wand.
Hebben jullie er nog over nagedacht om een deel van de kasten in een ombouw te plaatsen? Dan integreer je de keuken meer in de ruimte. Voor mij voelt het nu vrij massaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:18
SquareOne schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:40:
[...]

Duidelijk verhaal dan toch :). Bij welke zaak zit je nu? Eventueel in MO-tags.
Gisteren op 26 afgeslagen ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sinny schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:55:
[...]

Gisteren op 26 afgeslagen ;)

***members only***
Nice, dat lijkt toch wel het adresje voor Next125 keukens. Diverse tweakers zijn daar inmiddels geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
SquareOne schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:42:
[...]
Wil wel helpen, maar kan niet bewerken :)
Overigens zou het mooiste zijn om dit uiteindelijk in een GOT tabel te krijgen. Dan kun je ook CTRL-f 'en.
Alleen heb ik nog geen mooi tooltje gevonden om excel tabellen om te zetten in forum tabellen. Tabellen op het forum maken is ellende.
Oeps, rechten geüpdatet.

Tabel vind ik ook drama in deze taal, maar wordt ook gauw te breed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Toke_gt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:49:
[...]

Ik zou kwaliteit en indeling belangrijker vinden dan een snelle opleveringstijd. Een keuken in 2,5 maand is onder normale omstandigheden al een uitdaging en nu zeker. Dus naast je zoektocht naar de ideale keuken in een recordtijd zou ik me ook oriënteren op tijdelijke alternatieven. Dat kan natuurlijk de huidige keuken zijn. Is die er niet, vraag dan bij keukenzaken of zij een noodkeuken kunnen plaatsen, zodat je de levering kunt afwachten, of richt met een goedkoop keukenblok en apparatuur van marktplaats een tijdelijke voorziening in. Niet mooi, maar als dan in september/oktober je nieuwe keuken komt, ben je die paar maanden kamperen zo vergeten.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben geen perfect gezin, hebben geen perfect huis gekocht en hoeven ook geen perfecte keuken. :) De hele verhuizing is voor ons al mega stressvol, daar gaan we niet nog eens een paar maanden kamperen in eigen huis aan toevoegen.

Zodra we de sleutel krijgen gaat de bestaande keuken er uit, verwijderen we een schoorsteenmantel en komt de stucadoor de plafonds en wanden stucen. Dan hebben we een slot van een week of drie terwijl we bezig zijn met andere werkzaamheden maar aan het eind daarvan moet de keuken er in zitten omdat we over gaan.
Floor-is schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:28:
[...]

Geen Siemens/Bosch/Neff?

Maart leveren is wel veel gevraagd, je moet je dan echt op standaard maten houden lijkt me.

Ik kreeg te horen dat onze keuken 6-8 maanden levertijd kan hebben, door de fronten.. Huidige planning is 1 maart de sleutel, we moet dus nog 3-5 maanden wachten is de verwachting.
Nee, we hebben nu een paar slechte ervaringen met BSH dus stappen over op een ander merk. Ga echt enorm gezeik met mijn vrouw krijgen als ik wel weer voor BSH ga en er vervolgens weer iets niet goed werkt. Verder zitten wij er echt heel flexibel in. Als de levertijd lang is door de frontjes dan kiezen we een ander frontje. :)

Heb inmiddels voor volgende week een afspraak bij Kitchen4all, die geven aan dat ze wel zouden moeten kunnen leveren in medio maart. Ze staan goed bekend qua reviews en ik heb ze alvast een mail gestuurd met wat we willen e.d. Ben benieuwd. ga na het weekend nog wel even rondbellen naar andere bedrijven want wil geen keuze maken op basis van één offerte.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Jazzy schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:10:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Dat is zeker zo.
Heb inmiddels voor volgende week een afspraak bij Kitchen4all, die geven aan dat ze wel zouden moeten kunnen leveren in medio maart.
Check svp goed of de apparatuur dan ook beschikbaar is. Dat voorkomt teleurstelling bij levering (zie de talloze mails daarover in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen606
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-06 22:31
Jazzy schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:12:
Ik mag me ook melden in dit topic, de aankoop van onze nieuwe woning is inmiddels definitief. Uitdaging is dat we al medio maart een keuken nodig gaan hebben! Heb net even met Arma Keukens (DB Groep) gebeld en die leveren en plaatsen vanaf juli, dat gaat hem dus niet worden.

(..)

Iemand advies, met name in verband met de gewenste levertijd van medio maart?
Arma, klinkt alsof je bij ons in de regio zit? Wij zijn een paar maanden terug bij Keukendesign Kampen geweest. Die stelden te kunnen leveren met 9 weken. Werken volgens mij ook met eigen monteurs. Misschien een poging waard? Ze leveren o.a. Keller en Artego.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen606 op 31-12-2021 14:15 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:49
JWWhisky schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ben benieuwd, meedenken is erg fijn! We twijfelen nog om het stuk dat nu greeploos is push-to-open te maken. Bedoel je dit ook?

[...]

Ik stuur je een PB! Wat vind je van de prijs?

[...]

Bedankt, we zijn er ook erg blij mee!

- Er zijn nog twee opties waar we over nadenken: 45cm combi-oven upgraden naar een 60cm stoomoven (AEG BSK798280B) of 2 45cm apparaten (combi-oven en stoomoven).
- We doen een koelvriescombinatie. Dit moet voldoende zijn, we zijn maar met z'n tweeën.
- Prullenbak zal in de spoelkast komen.
- Hoe bedoel je uit verhouding? Beide 10cm zou logischer/mooier zijn? Kan informeren of ze nog hogere korps hebben.
- We twijfelen nog over de grepen, wellicht willen we alles push-to-open maken en alleen de koelvriescombinatie en vaatwasser voorzien van een greep.

Mochten er mensen ervaringen hebben met het merk Sachsen, de AEG kookplaat met afzuiging en een mening hebben over de prijs hou ik mij aanbevolen voor een reactie, erg welkom :) !
Ik heb geen ervaring met de AEG kookplaat, maar als ik deze vergelijk met de Bora Pure lijkt het er volgens de specificaties wel op dat de Bora echt stiller is:

AEG COMBOHOB
https://www.aeg.nl/kitche...mbo-hob-hood/idk84453ib2/
Geluidsniveau bij recirculatie (max. / min.): 70 / 51 dB(A)

Bora Pure
https://www.bora.com/file...219_manual_nl_nl11382.pdf
Geluidsniveau bij recirculatie (max. / min.): 67.7 / 40.1 dB(A)

Vooral het laagste geluidsniveau is echt flink lager.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ook van Tristar? Anders is het moeilijk vergelijkbaar. Meerprijs van de overige kasten kun je natuurlijk uitrekenen nu je de prijs van een deel van de kasten weet.
Jah, TriStar :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58
Oke,

Ook wij zijn aan de beurt voor een andere keuken. Deze komt in ons nieuwe oude huis. Huis is van 1965, sleutel komt eind januari en verhuisdatum is begin juni (allemaal 2022).

De keuken is groot, wordt ook eetkamer en we hebben de volgende eisen en wensen en budget.

Budget: 25K max
Stijl: strak en tijdloos, zal wel iets grijs met hout(look) worden. Onze huidige keuken is 24 jaar meegegaan en zou dat zo maar nog 10 jaar kunnen.
  • Kookeiland
  • Grote koelkast (inbouw)
  • Redelijk grote vriezer(inbouw)
  • Gootsteen aan de wand (waarschijnlijk)
  • Géén Quooker
  • Oven 90 cm (fornuis?)
  • Combimagnetron
  • Vaatwasser
  • afzuigkap (géén afzuiging in de plaat)
  • Horizontale bovenkasten
  • Geen push to open
  • Normale apparatuur, we hoeven geen duur spul, wel mooi en moet gewoon werken
  • Veel kastruimte, aangezien we geen voorraadkast in de buurt van de keuken hebben
We hebben van de week in Duitsland 2 keukenboeren bezit ter inspiratie (lockdown is wat onhandig nu)
Hebben wat leuks gezien bij Küchen-treff, maar inmiddels ook gezien dat RotPunkt wel wat lijkt.

Alle tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JJcKfhXSKh3vnLizVXOtUKoksU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1xCg8GWkL66TUO6rxsxtz6Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1LTvNm4jNaTVb9b_-tcZCiXeIU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HJ4DMvDTOFOJwFCzkwdXBKjU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-HOaOaox_SRTv2kKQN6EseE-Hk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fKkno4nOta9pB5939n6yYgNY.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door macfocus op 01-01-2022 12:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:54
macfocus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:51:
Oke,

Ook wij zijn aan de beurt voor een andere keuken. Deze komt in ons nieuwe oude huis. Huis is van 1965, sleutel komt eind januari en verhuisdatum is begin juni (allemaal 2022).

De keuken is groot, wordt ook eetkamer en we hebben de volgende eisen en wensen en budget.

Budget: 25K max
Stijl: strak en tijdloos, zal wel iets grijs met hout(look) worden. Onze huidige keuken is 24 jaar meegegaan en zou dat zo maar nog 10 jaar kunnen.
  • Kookeiland
  • Grote koelkast (inbouw)
  • Redelijk grote vriezer(inbouw)
  • Gootsteen aan de wand (waarschijnlijk)
  • Géén Quooker
  • Oven 90 cm (fornuis?)
  • Combimagnetron
  • Vaatwasser
  • afzuigkap (géén afzuiging in de plaat)
  • Horizontale bovenkasten
  • Geen push to open
  • Normale apparatuur, we hoeven geen duur spul, wel mooi en moet gewoon werken
  • Veel kastruimte, aangezien we geen voorraadkast in de buurt van de keuken hebben
We hebben van de week in Duitsland 2 keukenboeren bezit ter inspiratie (lockdown is wat onhandig nu)
Hebben wat leuks gezien bij Küchen-treff, maar inmiddels ook gezien dat RotPunkt wel wat lijkt.

Alle tips zijn welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste vraag. Ik zie een gaskookplaat, dat kan niet in combinatie met een recirculatiekap. Gezien de leeftijd van het huis zal een aanwezig? Afzuigkanaal qua afmeting NIET voldoen aan de eisen van huidige afzuigkappen. Wat is dus de huidige situatie. Foto’s zijn huidige/ gewenste situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:40
@macfocus Zijn de foto's van de huidige situatie? Wat is er in dat geval mis met de keuken, voor jullie gevoel? Zou je bijvoorbeeld, in plaats van een heel. nieuwe keuken ook kunnen volstaan met het vervangen (of wrappen) van de keukenkastjes? Dan heb je wel een nieuwe look, maar tegen een minimum van kosten. Eventueel de ernstig verouderde apparatuur vervangen indoen nodig..
(ik gooi maar een ideetje op he..)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
@ LadyPurple: waarom kan een reciculatiekap niet icm een gaskookplaat (even daargelaten of we een recirculatiekap willen).

@ DonJunior De foto's zijn uiteraard van de huidige situatie. Deze is ook al 15 jaar oud, en als we toch verbouwen, dan maar in 1 keer klaar.

De ideeën war we mee spelen zijn:
- Hout(look) achterwand
- Nisje voor de dolce gusto
- Veel laden
- 1 wand geheel "gevuld" met kasten met evt die nis erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

Alle tips zijn welkom!
Mooie ruimte, veel licht ook. Ik wilde al een schetsje maken, maar zie op jouw plattegrond aan de linkerkant 4.06 staan en rechts 4.89. Gezien de afmeting denk ik dat rechts klopt?
Verder noemt @Ladypurple een gasvoorziening, maar wil je die inderdaad handhaven? Als je dan toch de hele keuken herinricht, zou ik voor inductie(fornuis) gaan. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Mooie ruimte, veel licht ook. Ik wilde al een schetsje maken, maar zie op jouw plattegrond aan de linkerkant 4.06 staan en rechts 4.89. Gezien de afmeting denk ik dat rechts klopt?
Verder noemt @Ladypurple een gasvoorziening, maar wil je die inderdaad handhaven? Als je dan toch de hele keuken herinricht, zou ik voor inductie(fornuis) gaan. Hoe zien jullie dat?
Die 406 heb ik laatst zelf gemeten (heb de sleutel nog niet, dus kan het nu niet normaals nameten.), dus voor nu gaan we even uit van 406.
Inductie kennen we (hebben we al 24 jaar), maar die gaan korter mee als de oven, en als je een fornuis wilt, dan is een inductiefornuis significant duurder als een gasfornuis. En voor de jaarlijkse verbruikt kosten boeit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
macfocus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:05:
@ LadyPurple: waarom kan een reciculatiekap niet icm een gaskookplaat (even daargelaten of we een recirculatiekap willen).

@ DonJunior De foto's zijn uiteraard van de huidige situatie. Deze is ook al 15 jaar oud, en als we toch verbouwen, dan maar in 1 keer klaar.

De ideeën war we mee spelen zijn:
- Hout(look) achterwand
- Nisje voor de dolce gusto
- Veel laden
- 1 wand geheel "gevuld" met kasten met evt die nis erin.
Bij de verbranding van gas komt meer water en co2 vrij dan bij inductie. Bij recirculatie blijft dat in de ruimte en is heel slecht voor de luchtkwaliteit. Voor een afzuiging naar buiten zou ik gaan voor 150mm afvoer op zo kort mogelijke afstand en minimaal bochten. Wat is dat blok rechts in de hoek voor de “standleiding”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
macfocus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Die 406 heb ik laatst zelf gemeten (heb de sleutel nog niet, dus kan het nu niet normaals nameten.), dus voor nu gaan we even uit van 406.
Inductie kennen we (hebben we al 24 jaar), maar die gaan korter mee als de oven, en als je een fornuis wilt, dan is een inductiefornuis significant duurder als een gasfornuis. En voor de jaarlijkse verbruikt kosten boeit het niet.
Ah, ik snap het al. De 4.06 is tot aan het blok in de hoek, de 4.89 is tot aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ladypurple schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Bij de verbranding van gas komt meer water en co2 vrij dan bij inductie. Bij recirculatie blijft dat in de ruimte en is heel slecht voor de luchtkwaliteit. Voor een afzuiging naar buiten zou ik gaan voor 150mm afvoer op zo kort mogelijke afstand en minimaal bochten. Wat is dat blok rechts in de hoek voor de “standleiding”?
Water lijkt me niet perse slecht, of het moet al veel te vochtig zijn (meestal is het eerder te droog).
Voor andere luchtvervuilende stofjes heb je ook nog andere ventilatie in huis neem ik aan.
Normaal gesproken zet ik voor het koken de mechanische ventilatie een standje hoger, halverwege de avond weer omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
mitsumark schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Water lijkt me niet perse slecht, of het moet al veel te vochtig zijn (meestal is het eerder te droog).
Voor andere luchtvervuilende stofjes heb je ook nog andere ventilatie in huis neem ik aan.
Normaal gesproken zet ik voor het koken de mechanische ventilatie een standje hoger, halverwege de avond weer omlaag.
Zou kunnen, mechanische ventilatie in een huis uit 1965, ik zie geen ventielen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Ah, ik snap het al. De 4.06 is tot aan het blok in de hoek, de 4.89 is tot aan de muur.
Dat blok ziet er niet uit als 83x83..

Die Floorplanner is wel echt matig trouwens, wie meet er van de buitenzijde naar de binnenzijde? (rechtsonder, die 2m) Ik vrees dat je een boel zelf moet nameten.

Als ik het zo bekijk is de huidige keuken 3m60 vanaf dat ding in de hoek, is er zo’n 60 nog naar het raam. Blok denk ik 65-70, dus totale diepte schat ik op 4m85-4m90.. lijkt vrij aardige te kloppen met de originele meting?

In 4m80 bij ruim 7 is een kookeiland logischer, maar hoe wil je die afzuiging gaan doen dan?

[ Voor 52% gewijzigd door Floor-is op 01-01-2022 14:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ladypurple schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Zou kunnen, mechanische ventilatie in een huis uit 1965, ik zie geen ventielen >:)
Sorry, had niet verder terug gelezen, dacht dat je een algemeen statement maakte :)
"Vroeger" ventileerde men ook zonder mech ventilatie, alleen iets minder gecontroleerd.
Los van de kieren die overal zijn kun je bv ramen open zetten.
Als het je alleen om de kooklucht gaat dan is afzuigen naar buiten ook een prima alternatief, super geïsoleerd zal een huis uit 65 toch al niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mitsumark schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Sorry, had niet verder terug gelezen, dacht dat je een algemeen statement maakte :)
"Vroeger" ventileerde men ook zonder mech ventilatie, alleen iets minder gecontroleerd.
Los van de kieren die overal zijn kun je bv ramen open zetten.
Als het je alleen om de kooklucht gaat dan is afzuigen naar buiten ook een prima alternatief, super geïsoleerd zal een huis uit 65 toch al niet zijn.
Als het mijn ruimte was zou ik de afzuiging naar buiten doen. Als ik de tekening zie is het wellicht mogelijk om direct via de muur naar buiten te gaan, maar dan wel kijken of een warmteterugwin voor de ruimte mogelijk is.. Jammer dat je in een woonkeuken zit waar door de afzuiging alle warmte direct naar buiten vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ladypurple schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Als het mijn ruimte was zou ik de afzuiging naar buiten doen. Als ik de tekening zie is het wellicht mogelijk om direct via de muur naar buiten te gaan, maar dan wel kijken of een warmteterugwin voor de ruimte mogelijk is.. Jammer dat je in een woonkeuken zit waar door de afzuiging alle warmte direct naar buiten vliegt.
Afzuiging naar buiten is noodzakelijk bij de gemaakte keuzes, het huidige ventilatiesysteem is naar alle waarschijnlijkheid niet meer passend. Dat wordt een dure grap om aan te passen :P

(Ik had iets verkeerd gelezen, even aanpassen)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 01-01-2022 14:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

(…)
Ik heb een indeling voor je geschetst met eiland en veel bergruimte. Hoge kasten met koel- en vrieskasten en rechts tegen de achterwand hoge kasten voor servies/opslag en de koffiecorner.
In het eiland aan de ene kant kasten van 60 cm en aan de andere kant 90. Ik zou zoveel mogelijk laden nemen, maar dat is persoonlijk en ook budgetafhankelijk.
Ik heb geen bovenkasten ingetekend, uitgaand van de afzuigkap. Als je een afzuigkap kiest, komt die vrijhangend wel mooier uit. De rode zone is het fornuis, de blauwe de spoelbak, met daarnaast de vaatwasser.
Ik heb een beetje gekeken waar de aansluitingen nu zitten, zodat je niet je hele keuken hoeft te verbouwen, maar zowel spoelbak als fornuis tegen de muur laat zich lastig combineren met een eiland en de wens voor koel- en vrieskasten én veel opbergruimte.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen kook/spoel om te draaien, maar check dan goed de afzuigmogelijkheden. Ik ben er nu vanuit gegaan dat je langs de muur of door de muur heen naar buiten gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id3zLzrh7QXeyu9ykvbgMfEt_Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUuDYessAqDjzXKhjuC1koiA.jpg?f=fotoalbum_large

KK (koelkast), VK (vrieskast), KC (koffiecorner), VW (vaatwasser), LB (ladenblok).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Toke_gt schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb een indeling voor je geschetst met eiland en veel bergruimte. Hoge kasten met koel- en vrieskasten en rechts tegen de achterwand hoge kasten voor servies/opslag en de koffiecorner.
In het eiland aan de ene kant kasten van 60 cm en aan de andere kant 90. Ik zou zoveel mogelijk laden nemen, maar dat is persoonlijk en ook budgetafhankelijk.
Ik heb geen bovenkasten ingetekend, uitgaand van de afzuigkap. Als je een afzuigkap kiest, komt die vrijhangend wel mooier uit. De rode zone is het fornuis, de blauwe de spoelbak, met daarnaast de vaatwasser.
Ik heb een beetje gekeken waar de aansluitingen nu zitten, zodat je niet je hele keuken hoeft te verbouwen, maar zowel spoelbak als fornuis tegen de muur laat zich lastig combineren met een eiland en de wens voor koel- en vrieskasten én veel opbergruimte.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen kook/spoel om te draaien, maar check dan goed de afzuigmogelijkheden. Ik ben er nu vanuit gegaan dat je langs de muur of door de muur heen naar buiten gaat.

[Afbeelding]

KK (koelkast), VK (vrieskast), KC (koffiecorner), VW (vaatwasser), LB (ladenblok).
Dank!

Het idee is koken in het eiland en water tegen de wand. Water langs de wand omleggen is vrij simpel. Voor gas naar het eiland moet ik in de betonnen vloer een sleuf maken neem ik aan.
Het is een vrijstaand huis en de huidige wasemkap gaat al door de muur. Dus met een koof oid is dat simpel op te lossen.
Afvoer naar buiten heeft sowieso mijn voorkeur.
Eiland wordt idd minstens 120 diep, en wellicht wel 150 zoals je aangeeft.

Ik zou de koffiecorner denk ik wel in het keukendeel zelf willen hebben, maar ik zal dit eens met de vrouw des huizes overleggen, zij drinkt koffie, ik niet. :)

Overigens denken we erover om de deur uit te breiden met een glaspaneel rechts zodat we de keuken meer bij de rest van het huis betrekken.

En over de maten:
De gele koof is 60x60.
De klein koof erin is ±15x15 en waarschijnlijk een standpijp oid. Mogelijk loos, want er zit geen situatie boven die dat vereist.
Uiteraard meten we alles na als we de sleutels hebben eind deze maand. de digital meter ligt al klaar. :)
Overigens is het huis wel voorzien van een redelijk moderne mechanische ventilatie (opening zit boven de kasten in de lange wand (boven de huidige gootsteen)

[ Voor 9% gewijzigd door macfocus op 01-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Ik vond net deze in he tshowroom topic:

FreezingPixels in "Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1"

Maak van zwart nou eens antraciet en we komen al ergens qua sfeer. Kan zijn dat het blad/achterwand houtlook en de kasten grijs worden, maar you get the idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 02-06 20:08
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

In onze nieuwe keuken willen we een vaatwasser op de hoogte plaatsen. Is hier een bijzonderheid aan? Passen alleen bepaalde modellen? Of werkt elke vaatwasser in deze configuratie?

We zagen dit in enkele moderne keukenvoorbeelden en we vonden het erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:47
Wij overwegen in de nieuwe keuken een kookplaat met afzuiging icm een plasmafilter. De ene leverancier heeft dat in de offerte meegenomen en raadt dit aan vanwege de beste verwijdering van kookgeur. Dat is ook wat ik hier lees als ik even zoek. De andere keukenleverancier biedt een Bora aan, maar Bora mag je niet combineren met plasmafilter, dan vervalt de garantie. Ik zie bedrijven die deze combinatie wél aanleggen. Heeft iemand ervaring? Is stel dat we bora en plasmafilter niet zouden moeten combineren, wat zou je dan liever hebben: Bora met koolstoffilter of andere plaat met plasmafilter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
raduf schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:38:

In onze nieuwe keuken willen we een vaatwasser op de hoogte plaatsen. Is hier een bijzonderheid aan? Passen alleen bepaalde modellen? Of werkt elke vaatwasser in deze configuratie?

Je kunt elke vaatwasser op hoogte plaatsen, waar je even rekening mee moet houden is de greep als je greeploos wilt én dat als de vaatwasser een timer of lampje op de grond schijnt, dit niet kan bij hoge plaatsing. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
edegroot1973 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:01:
Wij overwegen in de nieuwe keuken een kookplaat met afzuiging icm een plasmafilter. De ene leverancier heeft dat in de offerte meegenomen en raadt dit aan vanwege de beste verwijdering van kookgeur. Dat is ook wat ik hier lees als ik even zoek. De andere keukenleverancier biedt een Bora aan, maar Bora mag je niet combineren met plasmafilter, dan vervalt de garantie. Ik zie bedrijven die deze combinatie wél aanleggen. Heeft iemand ervaring? Is stel dat we bora en plasmafilter niet zouden moeten combineren, wat zou je dan liever hebben: Bora met koolstoffilter of andere plaat met plasmafilter?
Bora vindt (of meer: is bang) dat het een restrictie kan zijn op de uitvoer van lucht. Daarom zijn ze bang dat mensen die het laten aanleggen mindere afzuiging hebben en daarvan de schuld bij Bora neerleggen.

Persoonlijk ken ik niemand die geen plasmafilter gebruikt. En toch denk ik dat ik zonder ga doen voor onze PUXU.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]

Ik had eerst deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuDh9Y8u-zSERhOyUzOGNQWv4YY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EKMYw4p1bzitTYEzQJPfdBdv.jpg?f=user_large

En toen besloten een achterlijk grote keuken in te tekenen. 11 10 posities van 60cm langs de wanden én een eiland is echt buitengewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmjQbXrJ_Mx7j3Pql_jm19-pzdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jzEvhNnee2KI5W9MOpYlBFsF.jpg?f=user_large

Bij die laatste kan je zoveel kwijt dat menigeen alleen maar jaloers kan zijn ;) Zoveel ruimte over voor de tafel bovendien dat je gerust een tafel van 3 meter kwijt kunt en dus 8 man aan tafel kunt hebben.

In deze opzet kan je ook twee grote nissen maken; eentje voor koffie (wand boven?) en eentje voor spoelen (links). Ding is wel wat je veel kasten krijgt en dus al snel aan een kostbare keuken aan het tekenen bent.
Stel je doet een nis van 120 en eentje van 180, een eiland van ~225. Dan wordt je blad ook stevig aan de prijs..

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 02-01-2022 00:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baksteen.
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-05 15:28
FrankSpin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:09:
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op het gebied van custom fronts voor ikea keukens. Er zijn steeds meer webshops die deze frontjes aanbieden, maar ik vind het lastig om een beeld te krijgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze partijen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met onderstaande partijen?

...

Houtmerk
Website: https://houtmerk.nl/
Instagram: http79s://www.instagram.com/houtmerk_nl/
Rating: 4.1/5 (5 Google reviews)
Stijl: Modern, landelijk en klassiek
Indruk: Veel aanbod, helaas niet overal fotografie van
Prijslijst: Ja inzichtelijk op productniveau
Hi FrankSpin, gister zijn we bij Houtmerk over de vloer geweest en ik was positief verrast! Ze hadden meer opties dan op de website te vinden was en ze hebben net twee belangrijke toevoegingen aan het assortiment gemaakt. De Arpa Fenix was voorheen niet met randafwerking te krijgen (dus keek je tegen de multiplex kern aan), nu wel. Het kantenband randje is wel zichtbaar, maar wat mij betreft ziet het er strak genoeg uit. De unieke uitstraling van deze frontjes heb ik niet eerder gezien (hoewel je hiervoor natuurlijk niet speciaal naar Houtmerk hoeft). De kleuren zijn inderdaad verradelijk zoals je veel terugleest op het forum. Blauw/grijs/groen ligt dicht bij elkaar afhankelijk van de lichtinval (overigens niet op een negatieve manier bedoeld).

Voor mij het belangrijkste was dat ze nu ook houtfineer aanbieden, en dat ziet er zéér goed uit als je het mij vraagt. Niet van massief te onderscheiden, behalve door het iets "streperige" patroon. Wel een heel stuk goedkoper. Met een donkere beits zie je geen verschil meer met massief, en dat is nou net mijn eerste keus. Ik hoor morgen nog of ze voor mijn kookeiland 4 ladekasten van 90 breed in hun eigen corpus willen/kunnen aanbieden omdat de Ikea maar tot 80cm gaat.

Al met al zijn wij heel goed geholpen en verwacht ik dat we er qua prijs wel uit zullen komen.

Hopelijk heb je wat aan deze ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janvanderm.
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-04-2023
We zijn bezig met nieuwbouw en hebben een vraag over het volgende. We hebben een kookeiland ontwerp van 300cm x 120cm breed met een een kookplaat met geïntegreerde afzuiging naar buiten. Tegenover de kookplaat zit een barretje.

Ik vroeg mij af waar ik het beste de afvoerpijp in de vloer kan positioneren. Ik heb het idee om de afvoer door de achterkant van het ladekast te laten lopen.
Vervolgens met een 90 graden bocht naar beneden tussen de ladekast en het paneel van het barretje. Zo hoef ik geen kortere laden toe te passen en blijft er 48cm over onder de bar over om te zitten lijkt mij dit voldoende.

Zou iemand mij kunnen adviseren of dit een goed idee is of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 110% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moens88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 15:07
noerie88 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Is hier nog reactie op gekomen? Die heb ik niet kunnen vinden.

Wij zitten met hetzelfde punt: hoe regel je netjes de ventilatie van een kastenwand ombouw met ovens vriezer en koelkast zonder genruik te maken van ventilatieroosters.

In de post van lonehitman wordt gesproken over een holle ombouw maar dan ventileert hij nog steeds niet toch? Zie hieronder:

[...]
Heb je inmiddels al antwoord op je vraag of een oplossing gevonden? wij zitten met hetzelfde probleem, een ventilatierooster is natuurlijk de minst favoriete oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb voor een Bora met koolstoffilter gekozen. Plasmafilter discussie is vaak gevoerd, ik vind het een scam, de ander zweert erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 02-06 20:08
Ik ben op zoek naar Bosch en Siemens apparatuur.
1. Ik begrijp niet wat het verschil is tussen Bakoven (met stoom) en Stoom(bak)oven?
2. Is er een Bakoven met stoom en magnetroon op de markt?

Misschien kan iemand het uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
raduf schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:12:
1. Ik begrijp niet wat het verschil is tussen Bakoven (met stoom) en Stoom(bak)oven?

vrienden van ons hebben er 1 van pelgrim

https://www.pelgrim.nl/3-in-1-oven/

ze gebruiken alleen het stomen nooit, en de oven volgens mij voornamelijk voor pizza en de magnetron voor opwarmmaaltijden, :P dus kan er verder weinig over zeggen wat hun ervaringen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 02-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Denk dat het net is wat je zelf wil.

over plasma lees je heel wisselende praktijkervaringen. Ook de keukenzaken zijn erg wisselend met ervaringen. Maar als bora moeilijk gaat doen over garantie zou ik daar niet mee klooien, ondanks het in de praktijk misschien prima kan.

Of een andere kookplaat. wat ik zo las is dat Bora jaren lang absoluut de beste was en onze keukenzaak zei ook dat ze 5-10 jaar geleden echt de beste op de markt waren. Maar de laatste jaren hebben veel fabrikanten hun 2e of zelfs 3e generatie op de markt gebracht die niet of nauwelijks onder doen voor een Bora. sterker nog; qua bediening of looks (zit met name het verschil ik bij de bekendere merken) is het met name persoonlijke smaak.

Ik vond de bora in de praktijk net zo goed qua geluid en afzuiging als bijvoorbeeld een siemens plaat (IQ700) en een Novy Easy Pro. Prijzen en levertijd is wel een groot verschil. verbaas mij wel eens dat het overgrote deel nog voor een Bora kiest (al is daar niets mis mee natuurlijk, ook een top ding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
raduf schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:38:

Hebben wij ook voor gekozen doordat ik gezien heb dat het bij vrienden heel fijn werkt (die hebben dat al zeker een jaar of 8)

zoals gezegd; je hebt geen timer of indicatielamp op de grond (moet je uitzetten in de vaatwasser anders schijnt deze tegen de onderliggende lade).
En indien greeploos kun je niet alle vaatwassers kiezen volgens mij. Wij hebben een iets duurdere variant daarvoor moeten kiezen die je met push-to open of open-assist kan openen. Kan niet bij alle modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Moens88 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Heb je inmiddels al antwoord op je vraag of een oplossing gevonden? wij zitten met hetzelfde probleem, een ventilatierooster is natuurlijk de minst favoriete oplossing.
Kun je niet gewoon een rooster maken buiten het zicht van de keuken? dus eentje naar buiten? of naar achteren in een naastgelegen ruimte? hoeft natuurlijk geen actieve ventilatie te zijn, als er maar ergens een rooster zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
raduf schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:12:

Bakoven met stoom is een een normale combi oven die in sommige programma's stoom toevoegt aan het kookproces. Een stoom bakoven is een oven die ook volledig stoom kook programma's kan doen, dat kan een bakoven met stoom niet.

https://www.siemens-home....n-bakken/ovens/koopadvies
staat al veel verteld

Ik zou zeggen, pluis de websites eens uit van de grote merken en dan lees je vanzelf welk merk er een magnetron functie in stopt. Onthoudt alleen wel goed dat als het een 3 in 1 is dat het ergens iets moet inleveren. Dus bedenkt eerst wat je het meest gaat gebruiken geef daar prioriteit aan, dat dat iig goed werkt.

Wij kiezen er bijv. voor om een aparte magnetron te kopen, die zetten we in bijkeuken, we gebruiken hem nauwelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 02-01-2022 11:21 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met een Gutmann Fonda kookplaat met recirculatie afzuiging?

De Fonda wordt zo ondiep (8cm) gemonteerd dat er onder de kookplaat ruimte is voor een lade.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/143890/files/379833073/opera-fonda-2800ml830c-inductie-kookplaat-met-afzu.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand enig idee hoe het zit met de levertijden bij Bora? Met name de PUXU. Krijg zelf alleen maar te horen dat de levertijd onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:23
Weet iemand welke kleurcode dit is?
http://www.stylingkeukens...Tristar/Fenix%20Black.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
De URL geeft san Tristar Fenix Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:28:
[...]

De URL geeft san Tristar Fenix Black.
Oh ik dacht dat daar dan weer een algemene kleurcode bij hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Strider schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:40:
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met een Gutmann Fonda kookplaat met recirculatie afzuiging?

De Fonda wordt zo ondiep (8cm) gemonteerd dat er onder de kookplaat ruimte is voor een lade.
[Afbeelding]
Dit is die plaat waar je werkruimte inleveren moet om kastruimte terug te krijgen. Ik wil graag meer pannen kwijt en heb er wel ruimte in de kasten voor over :)
Emrulez schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:51:
Iemand enig idee hoe het zit met de levertijden bij Bora? Met name de PUXU. Krijg zelf alleen maar te horen dat de levertijd onbekend is.
Ik werd 4-5 weken verteld voor de PUXU. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Nee, een materiaal: Arpa Fenix (NTM dan weer vaak).

Mooi materiaal, prijzig, maar mooi :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:33:
[...]

In dit geval is het vrij obvious en bij Tristar heet het gewoon Fenix. Zijn wat fabrikanten die er wat exotischere naampjes aanhangen. Als je bij de keukenzaak die Tristar verkoopt ‘Fenix zwart’ zegt weten ze wel wat je bedoelt.

Er zijn overigens fabrikanten met ‘anti finger print (AFP)’ fronten die dezelfde eigenschappen claimen als Fenix, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Maar je wilde qua prijs omlaag toch? Dat gaat hiermee niet lukken ben ik bang.

[ Voor 43% gewijzigd door SquareOne op 02-01-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:36:
[...]

In dit geval is het vrij obvious en bij Tristar heet het gewoon Fenix. Zijn wat fabrikanten die er wat exotischere naampjes aanhangen. Als je bij de keukenzaak die Tristar verkoopt ‘Fenix zwart’ zegt weten ze wel wat je bedoelt.

Er zijn overigens fabrikanten met ‘anti finger print (AFP)’ fronten die dezelfde eigenschappen claimen als Fenix, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Haha ja klopt, maar was even aan het verdiepen in andere merken en aan het kijken welk merk ik mijn opstelling onder de 18k kan krijgen. Door de 383cm achterwand kom ik met Nobila niet lekker uit qua kastbreedtes en dan vnl. het ontbreken van een 70cm variant bij hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Was tmatt niet redelijk gelijkwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:53:
[...]
Was tmatt niet redelijk gelijkwaardig?
Voor zover ik me kan herinneren was @Linkser er niet zo tevreden over. Maar @Farmerwood wel.

Al ken ik tmatt alleen maar van de zaak waar zij zijn geweest en niet bij andere fabrikanten.

[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 02-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Ben al een middagje aan het vergelijken, maar wat is nou een wezenlijk verschil tussen Nobilia en Schuller?
Morgen contact met Superkeukens en wil wel overkomen alsof ik er iets vanaf weet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:24
Schuller kan sinds 2022 ook donkere korpussen, hogere kastmaten van ca. 84cm greeploos en lagere plinten. Wellicht heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Floor-is schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Dit is die plaat waar je werkruimte inleveren moet om kastruimte terug te krijgen. Ik wil graag meer pannen kwijt en heb er wel ruimte in de kasten voor over :)

[...]
Wat bedoel je daar precies mee?

Heeft er iemand nog tips voor de vaatwasser, met een lade of een mandje?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Haha ja klopt, maar was even aan het verdiepen in andere merken en aan het kijken welk merk ik mijn opstelling onder de 18k kan krijgen. Door de 383cm achterwand kom ik met Nobila niet lekker uit qua kastbreedtes en dan vnl. het ontbreken van een 70cm variant bij hun..
Voor zover ik kan zien in de brochures heeft Schuller ook geen 70cm kasten toch (obv lade indelingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:43:
Ben al een middagje aan het vergelijken, maar wat is nou een wezenlijk verschil tussen Nobilia en Schuller?
Morgen contact met Superkeukens en wil wel overkomen alsof ik er iets vanaf weet ;-)
Op eerste gezicht niet veel verschillen. Ik zou de afwerking van de fronten en het hang en sluitwerk in de keukenzaak goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Strider schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?

Heeft er iemand nog tips voor de vaatwasser, met een lade of een mandje?
Op je inductieplaat heb je kleinere kookvelden, of je hebt een veel bredere plaat. Als het eerste: meh. Als het tweede: succes in een 90-kastje ;)

De mandje/la discussie moet je bij mij op de Slack niet voeren :D

Ik ben #teamla

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Floor-is schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Op je inductieplaat heb je kleinere kookvelden, of je hebt een veel bredere plaat. Als het eerste: meh. Als het tweede: succes in een 90-kastje ;)

Ik ben #teamla
#TEAMLA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Voor zover ik kan zien in de brochures heeft Schuller ook geen 70cm kasten toch (obv lade indelingen).
Nee inderdaad, zag het ook.. das wel jammer want kom met die 383 niet mooi uit :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingu007
Weet iemand een Rotpunkt keukenzaak die scherpe prijzen hanteert (geen Db Keukens)?
We vinden de nieuwe fronten met de verticale houtlatjes echt fantastisch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzrpYZLl7zkF_TwohxsaiAbg_no=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JdraQBtcDtgaLRMojwmz3V3l.png?f=fotoalbum_large

Of een ander merk die dit heeft?

Al was het maar als achterwand barnis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostbo
zou ze van rotpunkt dan zelf even benaderen. Die hebben zo een hele lijst van dealers bij jou in de buurt die dit merk voeren.

Overigens, wij hebben hier een hele fijne keukenzaak. Die kwam met het merk 'punto cucina', ze excuseerde zich al over de nogal onbekende gekke naam. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar is gewoon rotpunkt maar dan met een andere naam. zelfde catalogus, artikelnummers, etc. Heeft te maken met rechten / contracten welke bepaalde ketens hebben om die naam te voeren of zoiets. Ik heb de keuken bij een niet-keten gekocht en mag dan die naam niet voeren. Maar dus wel die andere 'gekke' naam. Maar zelfde fabriek, zelfde merk, andere naam :)

[ Voor 13% gewijzigd door joostbo op 02-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:06:
Weet iemand een Rotpunkt keukenzaak die scherpe prijzen hanteert (geen Db Keukens)?
[Afbeelding]

Mooie smaak! Erg fraai inderdaad.
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat front zit in de hoogste prijsgroep. Zie link

Ken de partij niet, maar deze partij claimt goedkoper te zijn dan hun collega bedrijven:
https://www.potmanjr.nl/a...s/actie-rotpunkt-keukens/

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 02-01-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
[Afbeelding]

Reddy heeft ook rotpunkt, netto prijzen en zou redelijk scherp moeten zijn.

Edit: ik weet het niet zeker meer.
Velthuizen in Woudenberg staat ook nog in de topicstart, maar of die goedkoop zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Reddy heeft ook rotpunkt, netto prijzen en zou redelijk scherp moeten zijn.
Sure? Ik dacht dat zij voornamelijk Nobilia in het assortiment hebben? Zijn wel franchisers dus wellicht dat het per vestiging verschilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Mooie smaak! Erg fraai inderdaad.
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat front zit in de hoogste prijsgroep. Zie link
1 klein kastje dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
SquareOne schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Sure? Ik dacht dat zij voornamelijk Nobilia in het assortiment hebben? Zijn wel franchisers dus wellicht dat het per vestiging verschilt.
Ik heb het in dat Google doc overzicht gezet, dus ik denk dat het klopt. Wellicht niet in alle vestigingen inderdaad.
Nobilia hebben ze ook ja.

Edit: ik kan het nu nergens meer vinden, misschien toch niet..?

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Floor-is schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Ik ben #teamla
Ah thanks, dan valt deze kookplaat ook gewoon af.

Waarom ben jij voor een lade? Ik hou er van om mijn bestek snel in te laden en niet gestructureerd het bestek zodanig neer leggen dat er geen water in de lepels blijft zitten etc.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig mensen ken met een lade, maar ik sta er wel voor open.

Ik kan ook nog wat ander keukenadvies gebruiken. In de keuken heb ik plek voor een koel/vries combi of een grote koelkast. Een koel/vries combi met noforst heeft gemiddeld genomen maar 60L vries inhoud, dat is erg weinig. Ik overweeg nu om toch maar gewoon voor een grote koelkast te kiezen, alleen ik twijfel waar ik de vriezer dan ga laten. De berging is ongeisoleerd, dus niet echt ideaal, en de zolder is niet om de hoek. Waar laten jullie de vriezer? Een grote vriezer en een grote koelkast gaat niet passen.

Daarnaast loop ik ook een beetje vast met de combi pakketten. In totaal krijgen wij 4 inbouw keuken apparaten: Koelkast, combi oven, kookplaat en de vaatwasser. Merken als AEG en Siemens geven 5 jaar garantie als je tenminste 4 inbouw apparaten koopt. Ik wil eigenlijk geen AEG of Siemens kookplaat, maar gewoon een Bora. Volgens de specificaties is de Bora het stilste, maar met 3 apparaten krijg ik geen 5 jaar garantie bij AEG, Siemens. Hoe gaan jullie hiermee om?

[ Voor 43% gewijzigd door Strider op 02-01-2022 22:15 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 15:38

twu

Strider schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:40:

Daarnaast loop ik ook een beetje vast met de combi pakketten. In totaal krijgen wij 4 inbouw keuken apparaten: Koelkast, combi oven, kookplaat en de vaatwasser. Merken als AEG en Siemens geven 5 jaar garantie als je tenminste 4 inbouw apparaten koopt. Ik wil eigenlijk geen AEG of Siemens kookplaat, maar gewoon een Bora. Volgens de specificaties is de Bora het stilste, maar met 3 apparaten krijg ik geen 5 jaar garantie bij AEG, Siemens. Hoe gaan jullie hiermee om?
Je zou er eventueel nog een warmhoudlade van AEG of Siemens bij kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
@Strider Heb je geen plek voor een onderbouw vriezer, beide problemen in 1x opgelost.
https://www.siemens-home....inbouw-vriezers/GU15DADF0

Of eventueel een ander laag model onder je oven ofzo?
https://www.siemens-home....ortAttribute=REVIEW_COUNT

Even met je keukenontwerper overleggen wat het beste zou passen.

[ Voor 100% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[Afbeelding]

Kvik meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Ah thanks, dan valt deze kookplaat ook gewoon af.
Hoho, niet gelijk afserveren! Eerst kijken hoe het met de breedte van het geheel zit en de kookplaten. Zo ondiep is wel echt winst in de gemiddelde keuken!

Ik zie dat ze tot 900mm inbouwbreedte gaan, maar vind weinig over de grootte van de kookvelden helaas; met 90cm totale breedte (en 58 diep!) moet dat best goed zitten..
Waarom ben jij voor een lade? Ik hou er van om mijn bestek snel in te laden en niet gestructureerd het bestek zodanig neer leggen dat er geen water in de lepels blijft zitten etc.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig mensen ken met een lade, maar ik sta er wel voor open.
Ik wil een lade omdat mijn OCD me er dankbaar voor is, omdat mijn (verder echt fantastische) vrouw de messen er soms met de punten naar boven en soms naar beneden inzet. AUW En dat het beter schoon wordt is ook wel een ding, je bestek zit niet tegen elkaar aan enzo :)
Ik kan ook nog wat ander keukenadvies gebruiken. In de keuken heb ik plek voor een koel/vries combi of een grote koelkast. Een koel/vries combi met noforst heeft gemiddeld genomen maar 60L vries inhoud, dat is erg weinig. Ik overweeg nu om toch maar gewoon voor een grote koelkast te kiezen, alleen ik twijfel waar ik de vriezer dan ga laten. De berging is ongeisoleerd, dus niet echt ideaal, en de zolder is niet om de hoek. Waar laten jullie de vriezer? Een grote vriezer en een grote koelkast gaat niet passen.
Nu hebben we zowel de koelkast als vriezer in de schuur, niet ideaal, maar we kunnen geen hoog kwijt in de keuken omdat we onder een schuin dak zitten.
In de nieuwe keuken, in het nieuwe huis, hebben we die ruimte wel. Momenteel hebben we 4 hoge kasten en een nis van 135-140cm ingetekend. (Qua plaats alsnog niet ideaal hoe de koelkast en vriezer komen, maar zoveel beter dan we nu hebben :P) Als het wat meer definitief wordt plaats ik wel wat schetsjes.
Mij persoonlijk boeit het weinig, maar je kunt een warmhoudlade overwegen, of een cheap-ass magnetron niet niet eens inbouw hoeft te zijn en die ergens anders parkeren.

De warmhoudlade is wel iets waar ik persoonlijk warm voor loop moet ik bekennen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 03-01-2022 00:09 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
zat in de buurt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
[...]

Daarnaast loop ik ook een beetje vast met de combi pakketten.
ik heb dat niet laten meewegen in mijn overwegingen. Als ik een apparaat erbij moet kopen om die garantie te "krijgen" is dat natuurlijk beetje onzinnig.. Sowieso heb je langer dan 2 jaar garantie op een duur apparaat (consumentenrecht enzo) en reken ook maar uit wat die garantie je dan kost. Niets is gratis.. ook niet die 3 jaar extra.. het moet ergens vandaan komen.

Kortom.. kies wat je mooi vindt.. en niet wat je garantie oplevert.

En Bora is niet zaligmakend.. het is een mooie plaat en doet het vast heel goed, maar de andere merken hebben ook niet stilgezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Floor-is schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:25:
Mij persoonlijk boeit het weinig, maar je kunt een warmhoudlade overwegen, of een cheap-ass magnetron niet niet eens inbouw hoeft te zijn en die ergens anders parkeren.

De warmhoudlade is wel iets waar ik persoonlijk warm voor loop moet ik bekennen ;)
De losse magnetron werkt niet...

https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie
Heeft u vier inbouwapparaten van Siemens aangeschaft?
Een warmhoudlade is inderdaad fijn. Die heb ik ook één, voornamelijk omdat ik een 45cm apparaat in een 60cm nis wilde inbouwen :+, maar die wordt toch vaker gebruikt dan ik had gedacht. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:16
[...]
ATAG overwegen. 8 jaar vanaf 4 apparaten :)
Pagina: 1 ... 295 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1