Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Strider schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Ah thanks, dan valt deze kookplaat ook gewoon af.

Waarom ben jij voor een lade? Ik hou er van om mijn bestek snel in te laden en niet gestructureerd het bestek zodanig neer leggen dat er geen water in de lepels blijft zitten etc.
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig mensen ken met een lade, maar ik sta er wel voor open.

Ik kan ook nog wat ander keukenadvies gebruiken. In de keuken heb ik plek voor een koel/vries combi of een grote koelkast. Een koel/vries combi met noforst heeft gemiddeld genomen maar 60L vries inhoud, dat is erg weinig. Ik overweeg nu om toch maar gewoon voor een grote koelkast te kiezen, alleen ik twijfel waar ik de vriezer dan ga laten. De berging is ongeisoleerd, dus niet echt ideaal, en de zolder is niet om de hoek. Waar laten jullie de vriezer? Een grote vriezer en een grote koelkast gaat niet passen.

Daarnaast loop ik ook een beetje vast met de combi pakketten. In totaal krijgen wij 4 inbouw keuken apparaten: Koelkast, combi oven, kookplaat en de vaatwasser. Merken als AEG en Siemens geven 5 jaar garantie als je tenminste 4 inbouw apparaten koopt. Ik wil eigenlijk geen AEG of Siemens kookplaat, maar gewoon een Bora. Volgens de specificaties is de Bora het stilste, maar met 3 apparaten krijg ik geen 5 jaar garantie bij AEG, Siemens. Hoe gaan jullie hiermee om?
De bora is de stilste op maximaal vermogen. Dat scheelt slechts enkele db verschil met veel andere bekendere merken zoals Siemens/Bosch Miele of Novy. Los van of je die paar db verschil inderdaad gaat merken bedenk je; hoe vaak draai je op maximaal vermogen? Ik vrijwel nooit. Op minder vermogen zijn andere platen weer nipt stiller , volgens mij gelezen in consumentenbond in een praktijktest (ook dat scheelt overigens bijna niets). Dus als het puur en alleen om geluid gaat zou ik lekker die 5 jaar garantie pakken

Hier ook overigens team lade;

zeker met een XL vaatwasser heb je de ruimte om een lade bovenin te zetten en dus extra ruimte voor andere zaken onderin + met uitruimen kan ik al goed zien wat ik pak (en pak het bestek dan al gesorteerd). En heb er een handje van om het bakje te vol te pakken en dan word het niet goed schoon. maar dat ligt meer aan mij icm een 22 jaar oude vaatwasser denk ik ;)

voor een mandje pleit weer dat je hem kun uitnemen en bij de besteklade kunt neerzetten, dat hebben we nu, maar in de nieuwe keuken dus een lade

[ Voor 13% gewijzigd door joostbo op 03-01-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:30
mitsumark schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:34:
[...]
Ik heb het in dat Google doc overzicht gezet, dus ik denk dat het klopt. Wellicht niet in alle vestigingen inderdaad.
Nobilia hebben ze ook ja.

Edit: ik kan het nu nergens meer vinden, misschien toch niet..?
Reddy Barendrecht iig niet kom ik net achter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet alle antwoorden kunnen vinden bij de keukenindeling die wij hebben. We hebben voornamelijk onze vraagtekens over ruimte tussen hoge kastenwand en het lage/kookgedeelte en de ruimte voor de barkrukken.

Een paar voor en nadelen onderstaand ontwerp:
+veel berg/werkruimte
+afvoer naar buiten mogelijk
+gezelligheid dmv barretje

-1.20m tussen hoge kastenwand en kookgedeelte
-0.79m ruimte voor barkrukken
-eiland neemt weel ruimte in beslag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0Z1icdgeif_wbg66t7dzpCeBc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4dycMAHspNHSmAIzyw9Ioa8u.png?f=fotoalbum_large

Details:
Laag: schuller fino matt agaatgrijs
Hoog: schuller elba betonantraciet (wordt mogelijk zwart met houtnerf)
Apparatuur: Miele vw, siemens hoge kk, siemens middelhoge vriezer (IQ500), combioven (IQ700) en bora puru
Blad: kunststof marmerlook

Members only: Prijs
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alternatieve opstelling
Hoge kast tegen lange muur (waar nu barkrukken staan). Schiereiland weglaten en de hoge kast vervangen door ondiepe (45cm) laag hangende kastjes. Wasbak komt dan waarschijnlijk voor het kleine raam, dit vinden we persoonlijk niet zo mooi omdat kookplaat en spoelbak dan naast elkaar zitten en de vw dan in het eerst kastje naast de muur komt, i.v.m. spetters heeft dat niet de voorkeur.

We zijn benieuwd naar iemand die ervaring heeft met een soortgelijke opstelling, hoeveel ruimte heb je min nodig voor barkrukken? En oogt 1.20m niet krap in onze opstelling met hoge kasten (rondom afgetimmerd). Creatieve alternatieven op/aanmerkingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
1.20 is niet ruim bemeten maar groot genoeg.

wij hebben het zelfde gehad en als uiterste minimum werd 1 meter gezegd maar als het even kan wel wat groter als je langs elkaar heen wil lopen. nu hebben wij ook 1.20 gekozen. volgens de keukenleverancier niet heel ruim bemeten maar qua lopen groot genoeg.

of het voor jou ruim genoeg oogt, dat is iets persoonlijks. zou even een 3D render afwachten

zelfde voor de barkrukken, 80 cm houd niet over. maar het is niet zo dat je echt klem zit tussen de muur en het barretje. Wel zou je kunnen overwegen om die 350mm uitstekend aanrechtblad weg te halen bij het barretje. Daar is de doorgang waar je daadwerkelijk door loopt maar 80 cm. Dat is echt wel krap. daar is vast nog wel een andere creatieve oplossing voor. (of eventueel gewoon weghalen, voegt weinig toe)

Prijzen lijken mij ook rëeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:47

Osxy

Holy crap on a cracker

joostbo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:38:
[...]

De bora is de stilste op maximaal vermogen. Dat scheelt slechts enkele db verschil met veel andere bekendere merken zoals Siemens/Bosch Miele of Novy. Los van of je die paar db verschil inderdaad gaat merken bedenk je; hoe vaak draai je op maximaal vermogen? Ik vrijwel nooit. Op minder vermogen zijn andere platen weer nipt stiller , volgens mij gelezen in consumentenbond in een praktijktest (ook dat scheelt overigens bijna niets). Dus als het puur en alleen om geluid gaat zou ik lekker die 5 jaar garantie pakken
Vergeet overigens niet dat elke 3db een verdubbeling van het geluid is, dus kan weinig lijken maar groter verschil zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
joostbo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:29:
1.20 is niet ruim bemeten maar groot genoeg.

wij hebben het zelfde gehad en als uiterste minimum werd 1 meter gezegd maar als het even kan wel wat groter als je langs elkaar heen wil lopen. nu hebben wij ook 1.20 gekozen. volgens de keukenleverancier niet heel ruim bemeten maar qua lopen groot genoeg.

of het voor jou ruim genoeg oogt, dat is iets persoonlijks. zou even een 3D render afwachten

zelfde voor de barkrukken, 80 cm houd niet over. maar het is niet zo dat je echt klem zit tussen de muur en het barretje. Wel zou je kunnen overwegen om die 350mm uitstekend aanrechtblad weg te halen bij het barretje. Daar is de doorgang waar je daadwerkelijk door loopt maar 80 cm. Dat is echt wel krap. daar is vast nog wel een andere creatieve oplossing voor. (of eventueel gewoon weghalen, voegt weinig toe)

Prijzen lijken mij ook rëeel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmG_yCOEF1f5Mne6quDoFveBUQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TI8CICn9eyjodJIMtI5cA5jR.png?f=user_large
Vond het zelf 3D ook nog lastig te beoordelen. Dat kastje van 350mm is nodig om het blad op te laten rusten. Kan evt. weg maar dan komt er een paneel aan de kopse kant waar het blad op ligt. Dat vinden we wat kolossaal omdat je er vanuit de woonkamer tegenaan kijkt. Dit vinden we er wat 'luchtiger' uit zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiR73aCPggHilsHpl0B_sYlTS58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I5zWr64RAYdi0MC9B92jf9BG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:39
Vendetta_X schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:26:
[...]

[Afbeelding]
Vond het zelf 3D ook nog lastig te beoordelen. Dat kastje van 350mm is nodig om het blad op te laten rusten. Kan evt. weg maar dan komt er een paneel aan de kopse kant waar het blad op ligt. Dat vinden we wat kolossaal omdat je er vanuit de woonkamer tegenaan kijkt. Dit vinden we er wat 'luchtiger' uit zien.
[Afbeelding]
Dat zitje gaat je beschadigde muren opleveren. Kasten tegen de onderste wand ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Vendetta_X schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:19:
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet alle antwoorden kunnen vinden bij de keukenindeling die wij hebben. We hebben voornamelijk onze vraagtekens over ruimte tussen hoge kastenwand en het lage/kookgedeelte en de ruimte voor de barkrukken.

+veel berg/werkruimte

[Afbeelding]

Details:
Apparatuur: Miele vw, siemens hoge kk, siemens middelhoge vriezer (IQ500), combioven (IQ700) en bora puru

***members only***

Alternatieve opstelling
Hoge kast tegen lange muur (waar nu barkrukken staan). Schiereiland weglaten en de hoge kast vervangen door ondiepe (45cm) laag hangende kastjes. Wasbak komt dan waarschijnlijk voor het kleine raam, dit vinden we persoonlijk niet zo mooi omdat kookplaat en spoelbak dan naast elkaar zitten en de vw dan in het eerst kastje naast de muur komt, i.v.m. spetters heeft dat niet de voorkeur.

We zijn benieuwd naar iemand die ervaring heeft met een soortgelijke opstelling, hoeveel ruimte heb je min nodig voor barkrukken? En oogt 1.20m niet krap in onze opstelling met hoge kasten (rondom afgetimmerd). Creatieve alternatieven op/aanmerkingen zijn welkom :)
Fraaie opstelling en fraaie kleurcombi's.
De 120cm lijkt me voldoende. Het zitje kan wellicht net, maar is wel behoorlijk krap. Iemand die op de eerste op 2e kruk moet waarschijnlijk altijd opstaan als er iemand bij kruk drie wilt komen. En zoals @Ladypurple aangeeft, dikke kans op beschadingen aan de muur.

Alternatief als jullie persé een zitje willen:
Schiereiland weg op die plek. Laag deel volledig doortrekken. Klein schiereiland tegenover het lage deel, paralel aan de kastenwand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
SquareOne schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Fraaie opstelling en fraaie kleurcombi's.
De 120cm lijkt me voldoende. Het zitje kan wellicht net, maar is wel behoorlijk krap. Iemand die op de eerste op 2e kruk moet waarschijnlijk altijd opstaan als er iemand bij kruk drie wilt komen. En zoals @Ladypurple aangeeft, dikke kans op beschadingen aan de muur.

Alternatief als jullie persé een zitje willen:
Schiereiland weg op die plek. Laag deel volledig doortrekken. Klein schiereiland tegenover het lage deel, paralel aan de kastenwand.
Ipv een heel klein schiereiland om aan te zitten kan daar ook een 2 mtr tafel met de kopse kant tegen de muur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19
Vendetta_X schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:19:

+veel berg/werkruimte

[Afbeelding]

Details:

***members only***

Alternatieve opstelling

Geen er weinig, anders dan tekenen en bezoeken.

120 oogt krap, maar is niet krap. Dit deel van de keuken zit ‘om de hoek’, dus is ook iets waar je je minder zorgen over hoeft te maken wat mij betreft.

Voor je barkrukken heb je meer nodig dan die 79cm. Aangeschoven gebruiken ze iets van 10-15cm, afhankelijk van hoe groot ze zijn. Als er iemand zit, dan komt de “dikte” van die persoon erbij, plus hoever die van de bar afzit en de rugleuning. Als iemand die een beetje chubby is zoals ik daar zit, dan heb je te weinig over om er nog langs te kunnen :)

Of nog groter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aJJJ33UO4mB36a39511MlS-8Uc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vYHQ853H93FE4sztfuSTpdpY.jpg?f=user_large

Nu met 100 tussen schiereiland en kastenwand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecBAYDXYNt5hObLAYKr-Y4OdEhQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hKkdBxH3cSFFt08uTWIJMQKD.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 03-01-2022 15:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Sprak net een verkoper van Superkeukens en hij gaf aan dat Siemens, Bosch en Neff waarschijnlijk niet meer in 2022 kunnen leveren als je nu bestelt...
Weet niet of dat voor alle soorten apparatuur geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
Pingu007 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:15:
Sprak net een verkoper van Superkeukens en hij gaf aan dat Siemens, Bosch en Neff waarschijnlijk niet meer in 2022 kunnen leveren als je nu bestelt...
Klinkt een beetje zoals de sanitair zaak hier om de hoek, wij kunnen wel leveren, maar kunnen pas half 2023 komen monteren :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 02-06 20:08
Ik had bijna besloten dat we voor onze nieuwbouw voor de recirculatiekap zouden gaan. Na een gesprek vandaag met een bevriende technieker (ex keukenbouwer) legde hij mij uit dat de klassieke afzuigkap met afvoer altijd beter zal zijn dan welke recirculatiekap.

Vooral wat betreft het vocht. Als je een raam hebt dat niet open kan, krijg je veel condens en blijft al het vocht binnen.
Is het echt de moeite waard om een afvoer te vragen in een nieuwbouw? Ik wilde de isolatie en de luchtdichtheid van een modern huis niet aantasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
mitsumark schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:32:
@Strider Heb je geen plek voor een onderbouw vriezer, beide problemen in 1x opgelost.
https://www.siemens-home....inbouw-vriezers/GU15DADF0

Of eventueel een ander laag model onder je oven ofzo?
https://www.siemens-home....ortAttribute=REVIEW_COUNT

Even met je keukenontwerper overleggen wat het beste zou passen.
In de opstelling die het waarschijnlijk gaat worden niet. Ik zou de kast onder de combi oven kunnen opgeven, maar aangezien we ook geen kelder hebben, is er wel ruimte nodig om het eten etc. kwijt te kunnen.
De vrouw wilde geen schiereiland, dus ik kan het blad daar ook niet langer voor maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yFaXvUp.png
*Wat vinden jullie overigens van deze opstelling? Er is rondom ruimte van 1 meter. Ook tussen de stoelen en het eiland, vandaar dat ik dacht dat het praktischer was om geen schiereiland te nemen. Want dan kun je altijd een andere weg nemen.

@joostbo heb je deze testen toevallig nog? Want volgens de specificaties is de Bora toch echt stiller.

Voor alle vaatwasser lade fans :+
Moet je nu echt het beschik netjes gaan rangschikken, want dat lijkt me toch wel een tijdrovend werkje.

[ Voor 20% gewijzigd door Strider op 03-01-2022 14:09 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Strider schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:52:
[...]

In de opstelling die het waarschijnlijk gaat worden niet. Ik zou de kast onder de combi oven kunnen opgeven, maar aangezien we ook geen kelder hebben, is er wel ruimte nodig om het eten etc. kwijt te kunnen.
De vrouw wilde geen schiereiland, dus ik kan het blad daar ook niet langer voor maken.

[Afbeelding]

@joostbo heb je deze testen toevallig nog? Want volgens de specificaties is de Bora toch echt stiller.

Moet je nu echt het beschik netjes gaan rangschikken, want dat lijkt me toch wel een tijdrovend werkje.
nee je hoeft het niet per se te rangschikken in zo'n besteklade. De buren pleuren alles er gewoon in, net als dat je het in een bakje gooit. Maar het idee is dat je het in de vaatwasser sorteert en dan zo in 1 'greep' het kunt wegleggen ipv later sorteren bij uitruimen.

Testen van die platen weet ik zo niet meer waar die zijn. Maar is hier enkele maanden geleden ook uitgebreid over gesproken.

De bora is stiller, maar wel op maximaal vermogen (theoretisch)
De Novy was stiller op het laagste vermogen dacht ik (theoretisch)
en daar tussenin is niet overal data van beschikbaar, maar ligt allemaal dicht bij elkaar volgens mij

maar de verschillen zijn minimaal. Ik ben naar 1 keukenzaak gegaan waar ze zowel een bora als siemens hadden (aangesloten) bij gerwens in gronau en kon op basis van geluid geen groot merkbaar verschil merken (niet gemeten maar eigen observatie)

EDIT

Wat ik zo snel zag

Bora PURU/PURA

Op stand 1 (min) 40.1 db
Op stand 9 (max) 65,8 db

bron: https://www.bora.com/file...220_manual_en_gb11380.pdf

Novy (min) 44 db
Novy (max) 66 db

bron: website

Siemens geeft alleen een max waarde van 69 db op https://media3.bsh-group....heet/nl-NL/EX877LX67E.pdf

Miele geeft voor minimaal 44 aan en maximaal 69
bron https://www.miele.nl/pmed...00-000-01_11456900-01.pdf

Maar je moet ook exact weten hoeveel lucht je op minimaal en maximaal verplaatst en in welke range je het vaakst zit. (meestal niet op max) daarom zeggen die getalletjes weinig. Maar 0,2 db op maximaal vermogen verschil tussen de novy en bora in geluid ga je absoluut niet het verschil horen. en de 3 db meer wat die siemens en miele op max vermogen draait tov de bora heb ik niet praktijk (standje gemiddeld) niet gemerkt. Ik zou gewoon in de praktijk zelf proberen. Ook qua bediening, reinigen, looks, etc.

dat is het zelfde wat de maximum snelheid van een auto is. het zegt zeker wel iets over het vermogen en prestaties van een auto. Maar of de ene nu 160 kan en de andere 170. zal in de praktijk bij 130 is het verschil in vermogen er ook wel maar is het verschil al een stuk kleiner.

kortom, gewoon zelf even langs gaan en zelf proberen. en kijk dan ook gelijk naar bedieningsgemak en reinigen van de filters en looks. Want daar zit wel meer verschil in. Ook daar vond ik de verschillen niet groot, allemaal eigenlijk goed.

[ Voor 34% gewijzigd door joostbo op 03-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]
Of je nu een lade hebt of een mandje, je moet het bestek sowieso 1 keer sorteren. Bij een mandje doe je dat als je het weer in de lade legt. Bij een lade doe je het vooraf en dan is juist het uitruimen (veel) sneller.

In een lade gaan tenminste de lepels niet in elkaar zitten en heb ik veel meer (en flexibeler) plek in de onderste lade van de vaatwasser voor pannen en schalen. Hier nooit meer een mandje in elk geval!

#Teamlade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:57
FrankSpin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Afzuiging laten uitblazen in de kruipruimte
Je pompt je kruipruimte dan vol met vochtige warme lucht. Zit ongetwijfeld vet en andere voedselmoleculen bij want een BORA (of ander merk) filtert echt niet alles uit de kooklucht. Ben benieuwd of dat in je kruipruimte gaat schimmelen met alle gevolgen van dien.
(Los van warme lucht die opstijgt: Condens in je kruipruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Floor-is schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat het prima kan hoor, maar je zult consessies moeten doen vanwege de ruimte die je hebt. 336*288 is ook weer niet klein hoor, je kunt nog steeds een boel kwijt. Zit wel met de ruimte voor de tafel in m’n maag hier overigens

Zal dadelijk eens wat schetsen als ik de tijd vinden kan :)
We zijn er wat betreft de ruimte van de tafel ook nog niet helemaal uit.
mocht je een keer tijd hebben om iets te schetsen, is dat zeker welkom _/-\o_

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
raduf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:30:
Ik had bijna besloten dat we voor onze nieuwbouw voor de recirculatiekap zouden gaan. Na een gesprek vandaag met een bevriende technieker (ex keukenbouwer) legde hij mij uit dat de klassieke afzuigkap met afvoer altijd beter zal zijn dan welke recirculatiekap.

Vooral wat betreft het vocht. Als je een raam hebt dat niet open kan, krijg je veel condens en blijft al het vocht binnen.
Is het echt de moeite waard om een afvoer te vragen in een nieuwbouw? Ik wilde de isolatie en de luchtdichtheid van een modern huis niet aantasten...
@raduf @FrankSpin Naber Compair heeft hier volgens mij ook goede oplossingen hiervoor.
Uitblazen in de kruipruimte lijkt mij ook niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
louzy82 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:06:
[...]

We zijn er wat betreft de ruimte van de tafel ook nog niet helemaal uit.
mocht je een keer tijd hebben om iets te schetsen, is dat zeker welkom _/-\o_
O dat is waar ook, was je een beetje vergeten.

Nu ben ik zelf de laatste hand aan de tekeningen voor mijn keuken aan het leggen, dus ik vrees dat je een beetje geduld moet hebben. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Je pompt je kruipruimte dan vol met vochtige warme lucht. Zit ongetwijfeld vet en andere voedselmoleculen bij want een BORA (of ander merk) filtert echt niet alles uit de kooklucht. Ben benieuwd of dat in je kruipruimte gaat schimmelen met alle gevolgen van dien.
(Los van warme lucht die opstijgt: Condens in je kruipruimte)
Lijkt mij een slecht plan dit, juist de afgevoerde lucht is een mooie voeding voor schimmels lijkt me?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Lijkt mij een slecht plan dit, juist de afgevoerde lucht is een mooie voeding voor schimmels lijkt me?
Precies, zou ik zelf nooit mijn kruipruimte in pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:37
[...]

Na 15 jaar vaatwasser met mandje, nu 2 maanden ervaring met vaatwasser met besteklade. Ik was sceptisch vooraf. In het mandje werd alles gewoon ingezet, eiegnlijk keken we nertgens naar. Af en toe was iets niet goed schoon, ging het nog een keer mee. Nu laatje, ik sorteer niets vooraf, leg het wel netjes in de lade. Alles veel beter schoon. Grootste winst vind ik de ruimte onderin. Je kan echt meer kwijt in de vaatwasser. Als ik weer een vaatwasser moet aanschaffen, wordt het er weer eentje met een laatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 18:36
Deze week afroepgesprek bij de project-keukenboer voor de keuken van mijn nieuwbouwappartement (samengesteld in Q1 2021, plaatsing Q2 2022). Inmeten is al gebeurd en er waren geen verrassingen; alles kan uitgevoerd worden zoals bedacht

Wat zijn zaken om tijdens het afroepgesprek te dubbelchecken of na te vragen? Hebben jullie nog tips?

Levertijd van de apparatuur staat al op mijn lijstje (gelukkig geen Siemens, Miele of Bosch gekozen, maar ATAG & Bora).

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
737freak schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:11:
Deze week afroepgesprek bij de project-keukenboer voor de keuken van mijn nieuwbouwappartement (samengesteld in Q1 2021, plaatsing Q2 2022). Inmeten is al gebeurd en er waren geen verrassingen; alles kan uitgevoerd worden zoals bedacht

Wat zijn zaken om tijdens het afroepgesprek te dubbelchecken of na te vragen? Hebben jullie nog tips?

Levertijd van de apparatuur staat al op mijn lijstje (gelukkig geen Siemens, Miele of Bosch gekozen, maar ATAG & Bora).

Alvast bedankt!
Ook bij atag (pelgrim en etna, zelfde bedrijf) hoor je vertragingen omdat er ook massaal daar naar 'gegrepen' word. Ook bora hoor je wisselende verhalen. zou sowieso checken hoe of wat. Al heb je er nu toch uiteindelijk weinig invloed meer op. Als de keukenzaak het spul gelijk heeft besteld begin vorig jaar (wat ze vaak niet doen) dan is de levering geen probleem , ook niet als je voor siemens bosch of miele hebt gekozen. Dan had het nu al bij hun op voorraad gestaan. exact de reden waarom ze nooit dermate vroeg bestellen / afroepen.

Als de keukenzaak te laat heeft besteld (of op dat moment wel op tijd maar nu vertragingen tussen komen) dan komt ook jou spul ook te laat. dus gewoon vragen of er al enig zicht op hebben. Vaak laten ze het leveren / afroepen kort voor leverdatum. dus mogelijk kunnen ze er nog weinig definitiefs over zeggen behalve hun verwachting uitspreken in Q2 zoals het er op dit moment naar uit ziet.

Ik heb overigens nog nooit van een afroepgesprek gehoord. Dus geen idee wat je dan verder nog moet vragen. Of is dat gewoon het belletje voor het definitief maken van een plaatsing afspraak?

[ Voor 5% gewijzigd door joostbo op 03-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 07:51
J1981 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:03:
[...]
Of je nu een lade hebt of een mandje, je moet het bestek sowieso 1 keer sorteren. Bij een mandje doe je dat als je het weer in de lade legt. Bij een lade doe je het vooraf en dan is juist het uitruimen (veel) sneller.
#Teamlade
Heerlijke discussie dit. Hoewel ik ook van #teamlade ben, heb ik nu per ongeluk een vw met mandje. Even niet goed opgelet. Maar jouw argument hierboven schoffel ik toch onderuit hoor. Een mandje kun je ook uitstekend gesorteerd inruimen en dat ruimt dus ook supersnel weer uit. Dan maakt het ook niet uit dat de vorken in elkaar haken, in de la vallen ze wel weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lade is fijn voor de ruimte. Maar ik sorteer liever schoon bestek 👌🏻. Bottom line maakt het me niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lade is denk ik fijn als je bestek lade dichtbij de vaatwasser is. Als je moet lopen naar je besteklade, dan is een mandje wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Toke_gt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Heerlijke discussie dit. Hoewel ik ook van #teamlade ben, heb ik nu per ongeluk een vw met mandje. Even niet goed opgelet. Maar jouw argument hierboven schoffel ik toch onderuit hoor. Een mandje kun je ook uitstekend gesorteerd inruimen en dat ruimt dus ook supersnel weer uit. Dan maakt het ook niet uit dat de vorken in elkaar haken, in de la vallen ze wel weer los.
True. Alleen is het argument om geen lade te nemen, meestal, dat je dan alles moet sorteren en het niet ineens in het mandje kan storten. En dat argument vervalt natuurlijk sowieso als je al sorteert in het mandje 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:37
J1981 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:57:
[...]

En dat argument vervalt natuurlijk sowieso als je al sorteert in het mandje 🙂
En ook als je het niet sorteert in de lade ;-)

Inderdaad mooie discussie. Als deze klaar is, zullen we dat met elkaar bekijken of je nu FRIET of PATAT in je nieuwe keuken bakt? >:)

[ Voor 16% gewijzigd door edegroot1973 op 03-01-2022 18:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• J1981
edegroot1973 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:00:
[...]

En ookk als je het niet sorteert in de lade ;-)

Inderdaad mooie discussie. Als deze klaar is, zullen we dat met elkaar bekijken of je nu FRIET of PATAT in je nieuwe keuken bakt?
Dat is helemaal geen discussie, het is natuurlijk gewoon Friet 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Inderdaad mooie discussie. Als deze klaar is, zullen we dat met elkaar bekijken of je nu FRIET of PATAT in je nieuwe keuken bakt? >:)
Zou misschien on-topic zijn als je vraagt of je patat in de air-fryer, oven of frituurpan doet. Als je het laatste vaak doet, is een inbouw frituurpan wel een mooie oplossing: https://www.keukenloods.nl/hfb41100nb.html

Zal je wel niet kunnen afzuigen met een Bora PUXA, maar wel met een Bora Professional.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Toke_gt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Geen mandje voor mij meer, sommig bestek moet je bewust omgekeerd neerzetten omdat ander de steel er doorheen gaat en de sproeiarm niet meer draait. Ook verschillende bakjes in de loop van de tijd stuk waardoor er nog meer doorheen kan steken.
Ook de grotere onderruimte door geen bakje vind ik een voordeel, kun je weer een extra pan voor neerzetten.

Is volgens mij een gelijkwaardige discussie over voorspoelen voordat het in de vaatwasser gaat.
Wij doen dit nooit, alles komt er altijd prima schoon uit zonder al dat extra waterverbruik ( inclusief opwarmen etc.) Volgens mij spoelen vaatwassers zelf ook altijd voor.

(Boven de rivieren is het volgens mij toch echt patat :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
deurtje1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:32:
[...]

Geen mandje voor mij meer, sommig bestek moet je bewust omgekeerd neerzetten omdat ander de steel er doorheen gaat en de sproeiarm niet meer draait. Ook verschillende bakjes in de loop van de tijd stuk waardoor er nog meer doorheen kan steken.
Ook de grotere onderruimte door geen bakje vind ik een voordeel, kun je weer een extra pan voor neerzetten.

Is volgens mij een gelijkwaardige discussie over voorspoelen voordat het in de vaatwasser gaat.
Wij doen dit nooit, alles komt er altijd prima schoon uit zonder al dat extra waterverbruik ( inclusief opwarmen etc.) Volgens mij spoelen vaatwassers zelf ook altijd voor.

Voorspoelen doe ik enkel en alleen maar om etensresten eraf te halen zodat ik niet elke dag het filter hoef te reinigen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 07:51
deurtje1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:32:
[...]

Allemaal waar daarom ook liever een la. Maar dan moet je je bij aankoop niet laten afleiden door lichtjes op de vloer etc waardoor je niet meer let op wat je zelf belangrijk vond.

Maar verder: helemaal #teamla en by the way ook #teamfriet (boven de rivieren met roots van daaronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Geen discussie over nodig.

Onder de rivieren is het friet, erboven soms patat. Dunne patat is boven de rivieren weer friet 🍟 😅

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:48
Bizar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dit weekend de oude keuken er uit gehaald, vandaag is de monteur begonnen. Heb 1 monteur voor installatiewerk, stuccen en keuken monteren dat geeft wel rust :) Eind deze week ziet het er heel anders uit hoop ik
Vandaag is de onze keuken geleverd, Bosch vaatwasser zat er bij, Bosch combi oven zit er niet bij maar Bosch geeft aan de keukenboer niet eens een leverweek door dus ik vraag me af of superkeukens die uitspraak ergens op basseerd of dat ze liever een ander merk verkopen :)

Vriezer, kookplaat, afzuigunit (van ander merk) en Quooker zijn geleverd, koelkast wordt deze week nog nageleverd ook geen probleem aangezien de monteur nog de hele week bezig is.

We hebben midden september de offerte getekend en 2de week oktober is de keuken ingemeten en besteld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:18
Dit kan:
A. Kloppen, want leverproblemen in de elektronicabranche, chips, verschepen, etc.
B. Kloppen, want Siemens stapt over op een compleet nieuwe lijn. Dit doen ze eens in de 7 jaar naar het schijnt, dit heeft natuurlijk heel wat voeten in de aarde. Het betekent namelijk dat de productie van de huidige/oude lijn wordt afgebouwd en er (veel) productiecapaciteit zal moeten worden vrijgemaakt voor de nieuwe lijn. De winkel waar wij hebben gekocht hadden vanuit een account manager van Siemens destijds vernomen dat die lijn medio april 2022 gelanceerd zou worden, maar het is zéér onwaarschijnlijk dat dit gebeurt of dat er dan überhaupt geleverd kan worden. Op zijn vroegst Q4 denk ik zelf dan als die lijn er dit jaar komt.
C. Niet helemaal kloppen maar een 'verkooppraatje' zijn richting een ander merk (betere afspraken, meer marge). De SuperKeukens waar wij een tijdje terug een offerte van hadden kon Siemens niet scherp aanbieden, AEG bijvoorbeeld wel. Siemens lieten ze ons dan ook maar gewoon online kopen..
D: Iets anders :P

Ik denk B of C.

Bizarre tijden, dat sowieso. Ik ben benieuwd of wij begin maart alles geleverd krijgen (Bora en Quooker moeten geen probleem zijn, maar de 4 Siemens apparaten kunnen wel eens lastig worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 00:26:
@Pingu007 ik lees hier wel vaker dat project leveranciers niet altijd voordelig zijn. Ik zou zeker een offerte check doen. Nobilia kan je meen ik ook bij keukenloods vinden. Superkeukens heeft het ook idd en die zijn ook scherp in prijs.
Keukenloods komt op 19.6 voor opstelling met inbouwkoelkast die bij DB 20.6 is...hmm valt tegen.
Verkoper KL zegt dat er alleen op apparatuur nog te besparen valt...maar ja dat kan bij DB ook nog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 21:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Vandaag bij Kitchen4all in Harderwijk geweest, prima ervaring. Mooie keuken op basis van Nobilia opgezet waarbij goed geluisterd werd naar onze voorkeuren. Geen enkele druk ervaren op welk vlak dan ook, geen push voor Selzius (raadde Quooker aan) of een bepaald merk inbouwapparatuur. Verkoper dacht goed mee over de indeling van lades en kasten en de plaatsing van appratuur, hielp echt goed mee om ons globale idee uit te werken.

In verband met leverperikelen overweeg ik om de apparatuur de komende weken her en der bij elkaar te sprokkelen. Daar werd totaal niet negatief op gereageerd behalve dan dat ze het niet in gaan bouwen. Had er mee rekening gehouden dat ze daar moeilijk over zouden doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nToyD8HFPA4OW_3_F8CjBnWigzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocvohUR4ZfwHNpx0heyPSjuh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c95i-idt6R-yDBZmDBsuZy4dl-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jX5lShhMFhogXcrJDPDkWEEs.png?f=fotoalbum_large

Er zit een mooie hoekoplossing in, verschillende lades, inbouwprullebakken, etc. Deze keuken is aangeboden met een Dekker composiet blad, Quooker Combi+, ATAG koelkast, vaatwasser en 90cm inductiekookplaat, Pelgrim afzuigkap en Bosch oven en oven/magnetron. Prijs incl. plaatsen een dikke 20k.

De uiteindelijke prijs wordt anders doordat we gaan besparen op apparatuur, geloof dat we één apparaat mee gaan bestellen voor de blokkorting. Wat denken jullie, heeft het echt zin om bij andere bedrijven te gaan kijken als we in principe tevreden zijn met deze aanbieding? Ik bedoel, zouden we ergens anders voor een middenklasse keuken echt 5k goedkoper uit zijn? Snap dat vergelijken altijd zinvol is maar we hebben weinig zin om nog drie keer ergens uren naar keukens te gaan kijken. En onderhandelen kan ik ook wel zonder vergelijkende offerte.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Keukenloods komt op 19.6 voor opstelling met inbouwkoelkast die bij DB 20.6 is...hmm valt tegen.
Verkoper KL zegt dat er alleen op apparatuur nog te besparen valt...maar ja dat kan bij DB ook nog..
Toch 1k in de pocket?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Haha ja dat wel, maar daar ga ik niet voor switchen van de projectleverancier af.

Wat mij trouwens opvalt nu ineens is dat de achterwand van een nisje per 60cm ongeveer net zo duur is als een kastje neerzetten. De verkoper gebruikt hiervoor zelfde artikel als de zijkanten van het eiland:
Zijwandafdekpaneel voor onderkast
Afmetingen: 16 x 920 x 692 mm
456,52

Zelfde prijs als de zijkant van het eiland 8)7 :
Afmetingen: 16 x 920 x 1166 mm
456,52

Dit kan toch niet kloppen? Gebruiken ze niet gewoon fronts voor de achterkant nis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
[...]

Bij superkeukens kijken zou ik zeggen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Jazzy nette prijs voor deze keuken.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
mevrouwKees_1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Bij superkeukens kijken zou ik zeggen.
Offerte komt morgen als het goed is, die heb ik alleen meer richting Rotpunkt geduwd ivm die houten fronts...maar hij wilde geen merken noemen van de keukens 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 21:50
deurtje1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:22:
[...]

@raduf @FrankSpin Naber Compair heeft hier volgens mij ook goede oplossingen hiervoor.
Uitblazen in de kruipruimte lijkt mij ook niet ideaal.
Volledig mee eens! Wij hebben laatst praktisch ons halve huis verbouwd inclusief keuken en daar heb ik de afvoer voor de afzuigkap ook aangepast met Naber materiaal, binnen alles met 150 en door de gevel een verloop naar 125 aangezien ik niet de hele gevel op de schop wilde gooien.

Daarbij hebben we een Naber Thermobox toegepast (terugslagklep) die gaat bij een lichte overdruk open en heeft een RU waarde van 2,2 en daarbij de gevel afgedekt met een K-Jal 125 rooster met wederom een terugslag klep.

Het voordeel van de Thermobox is dat die magnetisch alle kleppen sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Offerte komt morgen als het goed is, die heb ik alleen meer richting Rotpunkt geduwd ivm die houten fronts...maar hij wilde geen merken noemen van de keukens 8)7
Dan zou ik gelijk afhaken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
SquareOne schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Dan zou ik gelijk afhaken…
Irriteerde mij ook.. wacht de offerte even af of daar wel gewoon het merk wordt genoemd en anders door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Front t.b.v. volledig geïntegreerde vaatwasmachine is in mijn Nobilia offerte duurder dan een heel kastje, klopt dat? € 548,05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moens88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 15:07
joostbo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Kun je niet gewoon een rooster maken buiten het zicht van de keuken? dus eentje naar buiten? of naar achteren in een naastgelegen ruimte? hoeft natuurlijk geen actieve ventilatie te zijn, als er maar ergens een rooster zit
Naar andere ruimtes is helaas niet mogelijk tenzij ik de buren zo gek krijg :o

Wat ik als enige optie zie is dit rooster aan de onderkant van de koof, voor de duidelijkheid rechts komen een vriezer en koelkast van beide 178cm. in de koof aan de bovenkant is ongeveer 0,8m3 bruto lege ruimte dus heel snel zal de boel ook niet oververhitten verwacht ik. Zou zo'n rooster op de goede plek zitten om enig sinds de warme lucht af te voeren?

Ik heb de keukenzaak nog niet om advies gevraagd want die komen natuurlijk met het advies 2 x 200cm2 aan ventilatieopening aan de bovenkant zoals de fabrikant voorschrijft. Maar dat is natuurlijk foeilelijk en als het anders opgelost kan worden zou dat mooi zijn! iemand die hier ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3wuXxOz03D8-Vx81dyC7gpvd1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1SfpAZEyT2d8DJxUTd2chxEZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Haha ja dat wel, maar daar ga ik niet voor switchen van de projectleverancier af.

Wat mij trouwens opvalt nu ineens is dat de achterwand van een nisje per 60cm ongeveer net zo duur is als een kastje neerzetten. De verkoper gebruikt hiervoor zelfde artikel als de zijkanten van het eiland:
Afmetingen: 16 x 920 x 692 mm
456,52

Zelfde prijs als de zijkant van het eiland 8)7 :
Afmetingen: 16 x 920 x 1166 mm
456,52

Dit kan toch niet kloppen? Gebruiken ze niet gewoon fronts voor de achterkant nis?
Als jullie hebben besproken dat die achterwand hetzelfde uiterlijk heeft als een front is het ongeveer hetzelfde ja :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:42:
Front t.b.v. volledig geïntegreerde vaatwasmachine is in mijn Nobilia offerte duurder dan een heel kastje, klopt dat? € 548,05
Frontje in één, soort bevestiging telt ook mee. Afhankelijk van de vaatwasser en soort greep kan een schuifsysteem worden gemonteerd, die zijn aan de prijs.

Maar als je echt per item een antwoord wilt, moet je de leverancier bellen. Ik denk dat je ongeveer op het punt bent dat je ofwel okay bent met de totaalprijs of niet. Her en der een tientje of 2 besparen danwel meer uitgeven, dat is mijn inziens waar je ongeveer bent :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Moens88 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Wat ik als enige optie zie is dit rooster aan de onderkant van de koof, voor de duidelijkheid rechts komen een vriezer en koelkast van beide 178cm. in de koof aan de bovenkant is ongeveer 0,8m3 bruto lege ruimte dus heel snel zal de boel ook niet oververhitten verwacht ik. Zou zo'n rooster op de goede plek zitten om enig sinds de warme lucht af te voeren?

Ik heb de keukenzaak nog niet om advies gevraagd want die komen natuurlijk met het advies 2 x 200cm2 aan ventilatieopening aan de bovenkant zoals de fabrikant voorschrijft. Maar dat is natuurlijk foeilelijk en als het anders opgelost kan worden zou dat mooi zijn! iemand die hier ervaring mee heeft?

[Afbeelding]
Wij gaan dit aan de zijkant van de wanden doen.. In de plint vind ik verschrikkelijk lelijk, bovenin valt me ook teveel op.. Je hebt het nodig en moet ergens gaan schipperen ben ik bang.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:34
Moens88 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
Mijn keukenleverancier gaf aan dat de paar mm tussen koelkast en koof, en een opening aan de onderzijde van het deurtje (als het ware in de diepte, tussen deur en plint, dus die zie je niet), voldoende was tegenwoordig. Dus wij krijgen helemaal geen ventilatierooster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
praliwi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Mijn keukenleverancier gaf aan dat de paar mm tussen koelkast en koof, en een opening aan de onderzijde van het deurtje (als het ware in de diepte, tussen deur en plint, dus die zie je niet), voldoende was tegenwoordig. Dus wij krijgen helemaal geen ventilatierooster.
Als dat zo is, dan schrap ik de roosters die ik ingetekend heb direct!

Heb een offerte binnen van Steenproject voor ons werkblad. Ik was met name op zoek naar de meerprijs van het in verstek zagen en ‘open book’ plaatsen, die doen pijn :P Was te verwachten natuurlijk omdat je voor dit type plaatsen meer handwerk nodig hebt en -in ons geval- ook twee volle platen materiaal.

Goed voorgelicht wel, over het verschil in Composiet en Keramiek als het gaat om de tekening en wat er te verwachten is.
Keramiek heeft eigenlijk altijd dezelfde print, waardoor open book makkelijk is. Maar de onderzijde is niet met print uitgevoerd bij platen dunner dan 20mm.
Composiet heeft niet diezelfde print op elke plaat, waardoor een exacte bookmatch niet mogelijk is. Omdat we ~276cm per plaat gebruiken kunnen wel de tekening laten doorlopen op de stollen.

Wij hebben Dekton Opera uitgezet tegen Silestone Calacatta Gold, laatstgenoemde is ongeveer 25% duurder per m2 materiaal.

Voor ons gaat het om 5 delen:
  1. 140x60 voor de nis
  2. 95x110 voor stol1
  3. 181x110 voor eiland1
  4. 181x110 voor eiland2
  5. 95x110 voor stol2
  1. Is een los deel, te plaatsen in een nis in een van de twee kastenwanden.
  2. Is de eerste kopse kant, die in verstek en doorlopende ader wordt verbonden aan eilandeel 1
  3. Is de helft van het eiland, verbonden aan de kopse kant en het tweede deel van het eiland
  4. Is de helft van het eiland, verbonden aan het eerste deel en de tweede kopse kant
  5. Is de laatste kopse kant, verbonden aan eilanddeel 2
Zo krijgen we een werkblad dat vanaf de vloer via de wangen/kopse kanten doorloopt over het eiland tot de vloer aan de andere zijde. Wangen/kopse kanten in verstek verbonden en met een verbindingsnaad in het midden van het eiland.

Omdat we een Franke Kubus2 KNG 110.62 als spoelbak hebben uitgezocht is er geen kraangat nodig.

Members only:

We zijn gisteren tot final_v2 gekomen voor de tekeningen, moeten het nog over wat accessoires hebben, maar lijken er verder uit te zijn. Nu wachten op de renders en prijs. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04
Weet iemand of het mogelijk is om een inductie kookplaat deels boven een vaatwasser te plaatsen? We zijn onze keuken aan het vormgeven, en overwegen een inductie kookplaat van 75/80cm te plaatsen, mogelijk met afzuiging in de kookplaat, in een blad van 4cm keramiek. Maar gezien de beschikbare ruimte in de keuken zou de kookplaat voor een 10-15cm boven het aangrenzende kastje moeten liggen, waar de vaatwasser inzit. Is dit mogelijk?
Plaatje dat meer dan 1000 woorden zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWDqDaYIxWbZKxHw1LoDDZ8ONpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAoJa3MQGimdj7U0xliuDllb.png?f=fotoalbum_large

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
marvel27 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:03:
Weet iemand of het mogelijk is om een inductie kookplaat deels boven een vaatwasser te plaatsen? We zijn onze keuken aan het vormgeven, en overwegen een inductie kookplaat van 75/80cm te plaatsen, mogelijk met afzuiging in de kookplaat, in een blad van 4cm keramiek. Maar gezien de beschikbare ruimte in de keuken zou de kookplaat voor een 10-15cm boven het aangrenzende kastje moeten liggen, waar de vaatwasser inzit. Is dit mogelijk?
[Afbeelding]
Is het een plaat met of zonder afzuiging in het werkblad? Staat erbij Floris, lezen is moeilijk 8)7

Als met: Je mag deze niet buiten de wanden van het onderliggende kastje laten komen. Als zonder: eigenlijk dan ook niet, maar het kan. Boven de vaatwasser zou ik persoonlijk echter niet doen, als je die opent komt er vocht vrij en dat kan condenseren onder je werkblad, als in dat werkblad een gat zit voor electronica, nouja maak de zin zelf maar af :)

Ergo: niet doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:32
marvel27 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:03:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk een inkopper, maar als je van kastje 6 en 8 een geheel maakt past het daar prima boven? Wil je perse een smaller (apotheek)kastje op de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 16:42
Voor degenen die dachten bij Ikea een voordelige (basis voor) een keuken te kunnen kopen...
...sinds begin dit jaar zijn de prijzen voor de keukenonderdelen gemiddelde met zo'n 23% gestegen
(op basis van een steekproef van 50 onderdelen zoals kastjes, scharnieren, lades, frontjes)

Daarnaast moet je wat masochistisch zijn aangelegd om hun koopproces te willen doorstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Oude en nieuwe prijzen naast elkaar leggen denk ik 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:54
WackoH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:42:
Voor degenen die dachten bij Ikea een voordelige (basis voor) een keuken te kunnen kopen...
...sinds begin dit jaar zijn de prijzen voor de keukenonderdelen gemiddelde met zo'n 23% gestegen
(op basis van een steekproef van 50 onderdelen zoals kastjes, scharnieren, lades, frontjes)

Daarnaast moet je wat masochistisch zijn aangelegd om hun koopproces te willen doorstaan...
Gewogen gemiddelde?
Ik bedoel, als de scharnieren 5x zo duur zijn en de kastjes, fronten en lades goedkoper, ben je uiteindelijk minder kwijt...
Een bron of de data is dan inderdaad wel gewenst.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:20
Onze keuken is al even af. We zijn erg blij met het eindresultaat.
De aanvankelijk geleverde Miele ovens hadden een greep. Dat hadden we niet besteld, dus hebben we een week of 10 moeten wachten op de nieuwe greeploze ovens.
Ik deel graag wat informatie en foto's hier.

Mijn huis heb ik ongeveer 25 jaar geleden laten bouwen. Keuken, vloer en een gedeelte van de meubels en stoffering waren nog van het begin. De laatste jaren groeide de wens om keuken en woonkamer een grote make-over te geven. Uitbouwen was niet nodig. We hebben voldoende ruimte. Wel wilden we het gevoel van een nieuw huis benaderen, dus de indeling mocht ook echt anders worden. We hebben besloten om geen binnenhuisarchitect in te schakelen.
We hebben een tijd het idee gehad de bijkeuken op te offeren om zodoende een keuken met zeer groot kookeiland te kunnen maken. Helaas kregen we geen zekerheid van architect en constructeur of de dragende tussenmuur er zonder grote ingrepen tussenuit kon en daarom uiteindelijk afgezien van dit idee en de keuken op dezelfde plaats te houden.
Voor een nieuwe vloer georienteerd op hout, PVC en gietvloer. Hier kleefden best nadelen aan. Daarom uiteindelijk gekozen om de bestaande vloer van Jura marmer te behouden.

We hadden 25jaar lang geen interesse gehad in een nieuwe keuken, dus ik had een hele inhaalslag te maken om onze smaak te ontwikkelen en kennis op te doen van de verschillende mogelijkheden. Hierbij heb ik ook heel veel gehad aan dit forum, mede vanwege de lockdown. Gelukkig wel diverse showrooms kunnen bezoeken. Opvallend is, dat je keukens op plaatjes ziet die je eerst mooi vond, maar later op details toch niet meer zo fraai vindt. Zo hebben wij bewust gekozen voor frontjes waarbij de natuurlijke tekening van de houtlook doorloopt over de frontjes heen.
In totaal 3 zaken hebben een opzetje gemaakt met een 1e offerte. Daarnaast nog een afspraak gehad met een lokale interieurbouwer waar veel goede verhalen over rondgaan. Deze had het erg druk waardoor de communicatie moeizaam verliep. Hier heb ik alle begrip voor, alleen is dat niks voor mij.
Bij Keukenarchitektuur Middenbrabant hadden we het beste gevoel en daarom zijn we daar mee verder gegaan. Enkele vervolgafspraken gehad om het ontwerp te finetunen. Altijd snel antwoord op een vraag per email of telefoon. Gewoon heel fijn geholpen en ik had het idee dat we een eerlijke prijs aangeboden kregen. Daarom met plezier akkoord gegaan.
Voor de montage hadden ze 4 dagen met 2 monteurs en een leerlingmonteur ingepland, waardoor er ruim voldoende tijd om het netjes af te werken. Ook alle apparatuur was net op tijd, alleen bleken de ovens dus met greep te zijn.

De specs:
De keuken is van het spaanse merk Santos.
De hoge kasten in houtfineer gerookt eiken. De hoogte is op maat.
De lage kasten zijn nertsgrijs zijdemat.
Plinthoogte 6cm. Korpus 84cm. Blad 8cm. Totaal 98cm.
De open, grijze regalen zijn op maat gemaakt. Dit vooral omdat we een regaal met een rij gaatjes om de legplanken te kunnen verstellen zo'n afknapper vinden. En ook omdat we er verlichting in wilden en het glazenrekje.
Alle lades/kasten greeploos push to open. Om de bovenkast ook greeploos te laten zijn is dit een vouwdeur met Aventos servo drive van Blum. Het werkt fantastisch.
(Ook de vaatwasser met knock2open is een fraaie gimmick.)
Blad; Kwartsiet Amarula/Breccia Imperiale gepolijst
Ovens, koelkast, vaatwasser, wijnkoeler van Miele
Kookplaat: Bora Puxu
Quooker Flex Combi+ en Cube
Caressi spoelbak
Bokmerk achterwand
Prijs: 45,000

De foto's zijn gemaakt door de keukenzaak. Ze zijn wat overbelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpAI8OJy9-q6xudH3Pancf_Fvg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgOPvFJQbVtWfhfyU9TS7xUz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8pCAtkupWYZklUPzlW77SkFX5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTE9R4w3VjhFHPGAHbsMq5G9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KrMQOYR8adWFU1_rgrEaVLNPwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDFQJMp6jU4RP1LRiAvpbZnA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_ko8cTPeLO-JVA56OmNLMm21tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpvkexRQasOxQ9D37P63pHvl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8FrJQENAsUjwbKYyZ_lSlDkSgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1zh2W0V7nHt3AUMjHCbM4vX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyfZSrAGAMid2WVgKEDQevibm7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpxpFJpGILG6hxEwBwn92vjA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk97 op 04-01-2022 13:57 . Reden: Wijziging foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Heb een offerte binnen van Steenproject voor ons werkblad. Ik was met name op zoek naar de meerprijs van het in verstek zagen en ‘open book’ plaatsen, die doen pijn :P Was te verwachten natuurlijk omdat je voor dit type plaatsen meer handwerk nodig hebt en -in ons geval- ook twee volle platen materiaal.

Goed voorgelicht wel, over het verschil in Composiet en Keramiek als het gaat om de tekening en wat er te verwachten is.
Keramiek heeft eigenlijk altijd dezelfde print, waardoor open book makkelijk is. Maar de onderzijde is niet met print uitgevoerd bij platen dunner dan 20mm.
Composiet heeft niet diezelfde print op elke plaat, waardoor een exacte bookmatch niet mogelijk is. Omdat we ~276cm per plaat gebruiken kunnen wel de tekening laten doorlopen op de stollen.

Wij hebben Dekton Opera uitgezet tegen Silestone Calacatta Gold, laatstgenoemde is ongeveer 25% duurder per m2 materiaal.

Voor ons gaat het om 5 delen:
  1. 140x60 voor de nis
  2. 95x110 voor stol1
  3. 181x110 voor eiland1
  4. 181x110 voor eiland2
  5. 95x110 voor stol2
  1. Is een los deel, te plaatsen in een nis in een van de twee kastenwanden.
  2. Is de eerste kopse kant, die in verstek en doorlopende ader wordt verbonden aan eilandeel 1
  3. Is de helft van het eiland, verbonden aan de kopse kant en het tweede deel van het eiland
  4. Is de helft van het eiland, verbonden aan het eerste deel en de tweede kopse kant
  5. Is de laatste kopse kant, verbonden aan eilanddeel 2
Zo krijgen we een werkblad dat vanaf de vloer via de wangen/kopse kanten doorloopt over het eiland tot de vloer aan de andere zijde. Wangen/kopse kanten in verstek verbonden en met een verbindingsnaad in het midden van het eiland.

Omdat we een Franke Kubus2 KNG 110.62 als spoelbak hebben uitgezocht is er geen kraangat nodig.

***members only***

We zijn gisteren tot final_v2 gekomen voor de tekeningen, moeten het nog over wat accessoires hebben, maar lijken er verder uit te zijn. Nu wachten op de renders en prijs. :)
Ben benieuwd naar jullie final_v2. Mooie naamgeving, lijkt wel op de PPTs die ik voor het werk maak

Dat prijzen van werkbladen zo uiteenlopen herken ik wel. Heeft volgens mij gewoon te maken met een extra 'tussenpartij' die ook marge pakt. Dekker en Steenproject schaar ik in dezelfde categorie. Dus waarschijnlijk heeft Dekker een hogere inkoopprijs bij de fabrikant en/of hanteren ze hogere marges richting hun afnemers t.o.v. steenfabriek. Zie jij dat ook zo? Zijn jullie van plan het werkblad in eigen beheer aan te schaffen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVzmaszvz9tPtK07rUtHaa_sM8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqgXMDFJ3vSv2WAX8M2Zg9Gv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Luuk97 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:
De aanvankelijk geleverde Miele ovens hadden een greep. Dat hadden we niet besteld, dus hebben we een week of 10 moeten wachten op de nieuwe greeploze ovens.

Mijn huis heb ik ongeveer 25 jaar geleden laten bouwen. Keuken, vloer en een gedeelte van de meubels en stoffering waren nog van het begin. De laatste jaren groeide de wens om keuken en woonkamer een grote make-over te geven. Uitbouwen was niet nodig. We hebben voldoende ruimte. Wel wilden we het gevoel van een nieuw huis benaderen, dus de indeling mocht ook echt anders worden. We hebben besloten om geen binnenhuisarchitect in te schakelen.
We hebben een tijd het idee gehad de bijkeuken op te offeren om zodoende een keuken met zeer groot kookeiland te kunnen maken. Helaas kregen we geen zekerheid van architect en constructeur of de dragende tussenmuur er zonder grote ingrepen tussenuit kon en daarom uiteindelijk afgezien van dit idee en de keuken op dezelfde plaats te houden.
Voor een nieuwe vloer georienteerd op hout, PVC en gietvloer. Hier kleefden best nadelen aan. Daarom uiteindelijk gekozen om de bestaande vloer van Jura marmer te behouden.

We hadden 25jaar lang geen interesse gehad in een nieuwe keuken, dus ik had een hele inhaalslag te maken om onze smaak te ontwikkelen en kennis op te doen van de verschillende mogelijkheden. Hierbij heb ik ook heel veel gehad aan dit forum, mede vanwege de lockdown. Gelukkig wel diverse showrooms kunnen bezoeken. Opvallend is, dat je keukens op plaatjes ziet die je eerst mooi vond, maar later op details toch niet meer zo fraai vindt. Zo hebben wij bewust gekozen voor frontjes waarbij de natuurlijke tekening van de houtlook doorloopt over de frontjes heen.
In totaal 3 zaken hebben een opzetje gemaakt met een 1e offerte. Daarnaast nog een afspraak gehad met een lokale interieurbouwer waar veel goede verhalen over rondgaan. Deze had het erg druk waardoor de communicatie moeizaam verliep. Hier heb ik alle begrip voor, alleen is dat niks voor mij.
Bij Keukenarchitektuur Middenbrabant hadden we het beste gevoel en daarom zijn we daar mee verder gegaan. Enkele vervolgafspraken gehad om het ontwerp te finetunen. Altijd snel antwoord op een vraag per email of telefoon. Gewoon heel fijn geholpen en ik had het idee dat we een eerlijke prijs aangeboden kregen. Daarom met plezier akkoord gegaan.
Voor de montage hadden ze 4 dagen met 2 monteurs en een leerlingmonteur ingepland, waardoor er ruim voldoende tijd om het netjes af te werken. Ook alle apparatuur was net op tijd, alleen bleken de ovens dus met greep te zijn.

De specs:
De open, grijze regalen zijn op maat gemaakt. Dit vooral omdat we een regaal met een rij gaatjes om de legplanken te kunnen verstellen zo'n afknapper vinden. En ook omdat we er verlichting in wilden en het glazenrekje.
Alle lades/kasten greeploos push to open. Om de bovenkast ook greeploos te laten zijn is dit een vouwdeur met Aventos servo drive van Blum. Het werkt fantastisch.
Caressi spoelbak
Bokmerk achterwand

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hele vette keuken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 16:42
mitsumark schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Gewogen gemiddelde?
Ik bedoel, als de scharnieren 5x zo duur zijn en de kastjes, fronten en lades goedkoper, ben je uiteindelijk minder kwijt...
Een bron of de data is dan inderdaad wel gewenst.
Eigen data ;)
Ik heb voor een deel van de levering van eind vorig jaar de prijzen op basis van het nummer opnieuw opgezocht. Voor de eerlijkheid een aantal complete units (kastjes).
Daarna heb alle oude en nieuwe prijzen heb ik bij elkaar opgeteld en daarover het verschilpercentage berekent (dus niet het percentage per onderdeel!)
Hier een hoge kast als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY2mmmKlHSNZVEPVMzBpKFq0Uyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bPeWGLPMh6zPpuAFcRBXm0DX.png?f=fotoalbum_large

De scharnieren zijn juist het minst in prijs verhoogd (en hebben een ander nummer --> nieuwe (Chinese?) leverancier?

Apparatuur lijkt vaak 50 Euro duurder te zijn geworden. Waar het bv. 599,- was, is het nu 649,-. Maar er zijn ook prijzen gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:49
Hallo allemaal,

Wij hebben een Keller keuken uitgezocht (midden segment?). 3 hoge kasten en een langs opstelling met hoek (bar).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbyPf8MITs54L3uQUmcNf6LVws8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QAr8q65kmcoC8Cw80SqF97XL.jpg?f=user_large

Members only:

Nog opmerkingen/tips over de indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Krijg van een lokale keukenboer nu Bauformat geoffreerd ipv Nobilia.
Bauformat M1
Iemand hier bekend mee?
En vergelijkbaar met Nobilia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Ben benieuwd naar jullie final_v2. Mooie naamgeving, lijkt wel op de PPTs die ik voor het werk maak

Dat prijzen van werkbladen zo uiteenlopen herken ik wel. Heeft volgens mij gewoon te maken met een extra 'tussenpartij' die ook marge pakt. Dekker en Steenproject schaar ik in dezelfde categorie. Dus waarschijnlijk heeft Dekker een hogere inkoopprijs bij de fabrikant en/of hanteren ze hogere marges richting hun afnemers t.o.v. steenfabriek. Zie jij dat ook zo? Zijn jullie van plan het werkblad in eigen beheer aan te schaffen?

[Afbeelding]
Final_v2 is natuurlijk een grote knipoog naar hoe we bestanden noemen ;) Ik zal mijn schetsen delen zodra ik ook renders heb :)

Dekker heeft geen hogere inkoopprijzen, wel is het margetraject anders. :)
Het verschil in prijs tussen de offerte die ik heb en steenproject is dermate dat ik zeker overweeg om het blad los te laten leveren. Van het prijsverschil kan ik de oven upgraden naar een BORA XBO en een BORA warmhoudlade 🤪

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Luuk97 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:

De specs:
Caressi spoelbak
Bokmerk achterwand

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Patox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:23:
Hallo allemaal,

Wij hebben een Keller keuken uitgezocht (midden segment?). 3 hoge kasten en een langs opstelling met hoek (bar).
[Afbeelding]

***members only***

Wat voor Composiet blad? Er is nogal (prijs)verschil in bladen ;)
Laat je niet intimideren over hun inkoopprijs, jij maakt een afspraak met ze over de verkoopprijs immers.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Floor-is schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Wat voor Composiet blad? Er is nogal (prijs)verschil in bladen ;)
Laat je niet intimideren over hun inkoopprijs, jij maakt een afspraak met ze over de verkoopprijs immers.
Het is een redelijk standaard cement grey blad. En dat klopt natuurlijk, alleen helpt wel om te begrijpen of er werkelijk nog veel ruimte in hun marge zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
WackoH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Eigen data ;)
Ik heb voor een deel van de levering van eind vorig jaar de prijzen op basis van het nummer opnieuw opgezocht. Voor de eerlijkheid een aantal complete units (kastjes).
Daarna heb alle oude en nieuwe prijzen heb ik bij elkaar opgeteld en daarover het verschilpercentage berekent (dus niet het percentage per onderdeel!)
Hier een hoge kast als voorbeeld:
[Afbeelding]

De scharnieren zijn juist het minst in prijs verhoogd (en hebben een ander nummer --> nieuwe (Chinese?) leverancier?

Apparatuur lijkt vaak 50 Euro duurder te zijn geworden. Waar het bv. 599,- was, is het nu 649,-. Maar er zijn ook prijzen gelijk gebleven.
Godnondeju!
Hier in december ook een lijstje gemaakt voor een Cinewall met keukenkastjes:

Members only:

Manmanman. Wilde het eerst even zien (na 14/01).. Nu mooi € 140 uit |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 04-01-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Iemand bekend met het merk Snaidero (italiaans)? Heeft het voor/nadelen t.o.v. bijvoorbeeld een Schuller keuken? Prijstechnisch is het volgens mij een wat duurder merk. Had er nog nooit van gehoord dus ben benieuwd of iemand z'n ervaring kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 04:21
Jazzy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:00:
Vandaag bij Kitchen4all in Harderwijk geweest, prima ervaring. Mooie keuken op basis van Nobilia opgezet waarbij goed geluisterd werd naar onze voorkeuren. Geen enkele druk ervaren op welk vlak dan ook, geen push voor Selzius (raadde Quooker aan) of een bepaald merk inbouwapparatuur. Verkoper dacht goed mee over de indeling van lades en kasten en de plaatsing van appratuur, hielp echt goed mee om ons globale idee uit te werken.

In verband met leverperikelen overweeg ik om de apparatuur de komende weken her en der bij elkaar te sprokkelen. Daar werd totaal niet negatief op gereageerd behalve dan dat ze het niet in gaan bouwen. Had er mee rekening gehouden dat ze daar moeilijk over zouden doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zit een mooie hoekoplossing in, verschillende lades, inbouwprullebakken, etc. Deze keuken is aangeboden met een Dekker composiet blad, Quooker Combi+, ATAG koelkast, vaatwasser en 90cm inductiekookplaat, Pelgrim afzuigkap en Bosch oven en oven/magnetron. Prijs incl. plaatsen een dikke 20k.

De uiteindelijke prijs wordt anders doordat we gaan besparen op apparatuur, geloof dat we één apparaat mee gaan bestellen voor de blokkorting. Wat denken jullie, heeft het echt zin om bij andere bedrijven te gaan kijken als we in principe tevreden zijn met deze aanbieding? Ik bedoel, zouden we ergens anders voor een middenklasse keuken echt 5k goedkoper uit zijn? Snap dat vergelijken altijd zinvol is maar we hebben weinig zin om nog drie keer ergens uren naar keukens te gaan kijken. En onderhandelen kan ik ook wel zonder vergelijkende offerte.
Ik zou wel kijken dat je je apparaten een beetje van hetzelfde merk pakt ivm de garantiepakketten.

Met deze setup heb je op je apparaten slechts 2 jaar garantie. Ga je voor minimaal 4 apparaten van een merk bijvoorbeeld ATAG dan krijg je 8 jaar garantie, bij Bosch/Siemens is dat 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miele-21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 09:44
@Floor-is,

Wij hebben hier sinds de zomer 20 mm Calacatta Gold liggen, bevalt uitstekend. De prijs lijkt me niet eens zo gek gezien jouw wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Floor-is schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Ik werd 4-5 weken verteld voor de PUXU. :)
Keukenloods geeft aan de PUXU pas vanaf week 13 te kunnen leveren. Geen idee hoe juist dat is.

[ Voor 23% gewijzigd door Emrulez op 04-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:32
Patox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:23:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

***members only***

Gezien de opstelling waar wij vorige week akkoord op gegeven hebben: Mooie keuken! ;)
Ander merk keuken, andere apparatuur, ander blad dus prijsvergelijk waag ik me niet aan.

Onze redenering was dat als je mensen aan de bar hebt zitten, dat die dan dichtbij je zijn als je aan het koken bent. Daarom hebben wij vergeleken met jullie opstelling de kookplaat verwisseld met het water.
Misschien een overweging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7tB2MWgI9mx4TTGBB1g0-rNHz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUHzKKrujwsA829u4vkhZVJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 17:47
-

[ Voor 100% gewijzigd door Roestini op 05-01-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Patox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Het is een redelijk standaard cement grey blad. En dat klopt natuurlijk, alleen helpt wel om te begrijpen of er werkelijk nog veel ruimte in hun marge zit of niet.
Niet de topklasse qua prijzen, dat is fijn.

En ze proberen een stukje druk te leggen en een excuus te geven over minder marge. Een zaak verkoopt eenvoudig niet als de marge te laag is hè ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
miele-21 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:16:
@Floor-is,

Wij hebben hier sinds de zomer 20 mm Calacatta Gold liggen, bevalt uitstekend. De prijs lijkt me niet eens zo gek gezien jouw wensen.
Heb twee prijzen aangegeven. Ertussen zit ongeveer 6k, welke van de twee bedoel je?

Ik heb een bedrag voor het totaal in m’n hoofd en als de leverancier dat haalt dan maakt de opdeling me weinig uit eigenlijk ;)

Nu gaan ze wel een andere oven en warmhoudlade offreren, maar dat prijsverschil kan ik wel terugrekenen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Patox Dit is wel een waardevolle opmerking, want geloof me in zo een open keuken ga je vaat in de wasbak zetten tijdens het koken. Uitzicht op fornuis is gezelliger en daar is ook de aktie.
WaterFire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:47:
[...]
<>
Onze redenering was dat als je mensen aan de bar hebt zitten, dat die dan dichtbij je zijn als je aan het koken bent. Daarom hebben wij vergeleken met jullie opstelling de kookplaat verwisseld met het water.
<>

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Emrulez schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Keukenloods geeft aan de PUXU pas vanaf week 13 te kunnen leveren. Geen idee hoe juist dat is.
Matig, wij kijken naar levering week 27-35 denk ik, dus tijd zat :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
franssie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:53:
@Patox Dit is wel een waardevolle opmerking, want geloof me in zo een open keuken ga je vaat in de wasbak zetten tijdens het koken. Uitzicht op fornuis is gezelliger en daar is ook de aktie.

[...]
Je ziet wel vaak de afweging mensen dichtbij het koken is naar ivm warmte en spetteren en die is ook terecht hoor. Het is echt persoonlijke voorkeur, waar de mijne uitvalt op bar tegenover koken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Roestini schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:49:
Voor onze nieuwe keuken zijn we nu wat apparatuur aan het uitpluizen. Keuken wordt in de basis IKEA met andere fronten. Apparatuur kopen we los. We willen de keuken niet helemaal vol stoppen met apparatuur en kiezen dan voor één oven/magnetron/combi. We zijn nu enkel een 60x60 oven gewend en dat gaat eigenlijk prima. Nu staat ons toch de vraag: weer voor een 60x60 oven gaan of voor een oven combi met magnetron of magnetron combi met oven. Wat is raadzaam?

Daarnaast komt er gewoon een wandschouw afzuigkap aan de muur. We willen geen schuine of platte en ook geen afzuiging in de inductieplaat. Helaas kunnen we niet naar buiten. De woning is mooi met hout bekleed aan de buitenkant en mag niks doorheen van de VvE. Naar het dak is ook geen optie. Motorloos hebben we nu icm met mechanische ventilatie en is werkelijk ruk. Nu hebben we zoiets (BOSCH DWB97CM50) op het oog icm met recirculatie. Woning is van 2012 en de afzuigkap zou precies naast het venitiel lozen. Lijkt mij voor ons de best mogelijke oplossing. Nu kom ik er alleen niet uit wat de juiste bijhorende recirculatie set is en met uit eenlopende prijzen van €80 tot €400..
Wil je cheap of goed is waar het begint.

Niet in het werkblad is jullie voorkeur, dan kan je horizontaal, schuin en verticaal. Schuin valt af, wat heeft jullie voorkeur?

Je moet wel recirculatie gaan blijkbaar, gezien je niet naar buiten kunt. Dat betekent sowieso dat de motor en filters in het apparaat moeten komen; het wordt geen kleintje dus. En je wilt wel graag een stille, want je bent tijdens het koken telkens het dichtstbij de wasemkap.

Zo’n verticale lijkt mij het minst goed te werken van de opties die je over hebt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Floor-is schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Je ziet wel vaak de afweging mensen dichtbij het koken is naar ivm warmte en spetteren en die is ook terecht hoor. Het is echt persoonlijke voorkeur, waar de mijne uitvalt op bar tegenover koken ;)
Zelf in een teppanyaki opstelling in Japan zit je relatief dicht op de aktie. Vetdruppels etc komen bij mij de 25cm niet voorbij.
Maar hoe dan ook zou ik de wasbak niet te dicht op de bar plaatsen. En dat is het leuke van een forum zoals dit, meerdere inzichten zodat je niet achteraf spijt krijgt maar weloverwogen je eigen keuzen kan maken :Y)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
franssie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Zelf in een teppanyaki opstelling in Japan zit je relatief dicht op de aktie. Vetdruppels etc komen bij mij de 25cm niet voorbij.
Maar hoe dan ook zou ik de wasbak niet te dicht op de bar plaatsen. En dat is het leuke van een forum zoals dit, meerdere inzichten zodat je niet achteraf spijt krijgt maar weloverwogen je eigen keuzen kan maken :Y)
Dit is een vroege tekening van onze indeling, wij gaan die route ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy0W0ELA9MDekbfztAjslf2dK3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pHOWZ94a6uK6lArpNJNZPhl3.jpg?f=user_large

@Source90 dit is een tipje van de sluier, hieraan is weinig veranderd. Wordt -108 diep alleen

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Heb nu weer een keukenleverancier die Atag (ruim) boven Neff positioneert :?
Weet iemand of deze oven full steam is?
https://www.atag.nl/colle...n/000000000000735634_0001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Pingu007 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:13:
ATAG boven NEFF is niet correct. Tenzij je misschien de duurste serie van ATAG tegen de goedkoopste NEFF uitzet, maar dat zal hij/zij wel niet doen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Pingu007 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:13:
Die is zo te zien inderdaad full-steam:

3 stoomfuncties: 100 ºC, lage temperatuur en sous vide stomen
culisensor met kerntemperatuurmeter
131 automatische programma’s (koken en ontdooien) incl. 12 sous vide programma’s

Added-steam (/Pulse-steam, en weet ik hoe ze het allemaal noemen) heeft geen sous-vide functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 17:47
-

[ Voor 99% gewijzigd door Roestini op 05-01-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Floor-is schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Dan begin maar met schrappen ;)

Wij hebben ook een ‘inbouwwand’ met vriezer, koelkast, 2 ovens en een vaatwasser, maar zonder roosters. De onderplint is over de gehele breedte 1 cm lager en de ontstane kier tussen plint en kast fungeert als ventilatie. Onze plint van 9cm is dus stiekem maar 8 cm hoog.
Zie je niks van, tenzij je plat op je buik op de grond gaat liggen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Roestini schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:29:
[...]

De schuine en verticale vinden we geen mooie optie. Prestaties schat ik inderdaad ook lager in dan een klassiek horizontale wandschouw kap. Horizontaal spreekt ons dus het meest aan en zoals ik al aangaf een BOSCH DWB97CM50 lijkt voor ons prima. Woning is een appartement en de keuken is niet extreem groot. Mechanische ventilatie op 50cm en de deur naar het terras ook. Alleen een recirculatie startersset van €80 lijkt dan wat je nog extra nodig hebt. Of toch die set met Cleanair van Bosch?

En dit blijft ook nog een lastige: We willen de keuken niet helemaal vol stoppen met apparatuur en kiezen dan voor één oven/magnetron/combi. We zijn nu enkel een 60x60 oven gewend en dat gaat eigenlijk prima. Nu staat ons toch de vraag: weer voor een 60x60 oven gaan of voor een oven combi met magnetron of magnetron combi met oven. Wat is raadzaam?
Ik heb geen antwoord voor je, want ik ben niet in die markt. :)

Niet voor een wasemkap en niet voor een 3-in-1 oven/stoom/magnetron :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
J1981 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Dan begin maar met schrappen ;)

Wij hebben ook een ‘inbouwwand’ met vriezer, koelkast, 2 ovens en een vaatwasser, maar zonder roosters. De onderplint is over de gehele breedte 1 cm lager en de ontstane kier tussen plint en kast fungeert als ventilatie. Onze plint van 9cm is dus stiekem maar 8 cm hoog.
Zie je niks van, tenzij je plat op je buik op de grond gaat liggen 🤣
Wij lijken voor BEDA te gaan, die hebben het in de kast opgelost :)

Nu opteren we voor 10cm plint, dus 1cm minder zou ook kunnen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
WaterFire schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Gezien de opstelling waar wij vorige week akkoord op gegeven hebben: Mooie keuken! ;)
Ander merk keuken, andere apparatuur, ander blad dus prijsvergelijk waag ik me niet aan.

[Afbeelding]
Je maakt me wel nieuwsgierig, zit je er ver boven of juist ver onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 09:44
Floor-is schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Heb twee prijzen aangegeven. Ertussen zit ongeveer 6k, welke van de twee bedoel je?

Ik heb een bedrag voor het totaal in m’n hoofd en als de leverancier dat haalt dan maakt de opdeling me weinig uit eigenlijk ;)

Nu gaan ze wel een andere oven en warmhoudlade offreren, maar dat prijsverschil kan ik wel terugrekenen. :)
Excuus, ik was een beetje onduidelijk. Ik doelde op de offerte van Steenproject voor slechts het blad. Lijkt me best scherp. Maar als ik het goed begrijp wacht je ook een totaalprijs van een keukenleverancier (incl. blad) af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
[...]

KL nu op 18.7 met AEG ipv Neff (en de wijnklimaatkast Hanano ipv Neff)
En keramiek blad ipv Topcore

Plaatselijke keukenboer komt op 19.3 met Atag apparatuur die vrij duur is, keukenmeubelen daar weer de helft van KL en DB.

Duidelijk te zien dat verschillende leveranciers op verschillende onderdelen hun marge pakken.
Nog even op Superkeukens wachten, finetunen en knoop doorhakken.

Huidige plan is nu zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD8N3Gyehd2UOj9O3qX2H7zgdEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2PPNdoLWwcas3Cj6jTlEMP7A.png?f=fotoalbum_large

Waarbij het eiland waarschijnlijk mat wit wordt en waarschijnlijk klein zitje en 2 kastjes van 50cm.
Kleur blad ook nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:57

XQ!

Hoe vaak gebruiken jullie de boosterfunctie van een Bora Pure X? Dit naar aanleiding van een werktekening die we van de keukenleverancier hebben gekregen waarbij de Bora is aangesloten op een 2-fase perilex wcd. Wij hebben een 3x25A elektra aansluiting. Op de vraag of het op een 3-fasen aansluiting kon (mede door de vele posts hier), kregen we het volgende als antwoord:
Wij geven standaard altijd 2-fasen aan zoals ook bij u op de 0-tekening staat. U kunt dan wel alle pitten van de kookplaat gebruiken en de twee ovens, omdat de ovens en kookplaat allemaal op een andere groep zitten. Het verschil tussen aansluiten op 2- en 3-fasen is dat bij 2-fasen 1 pit op de boosterfunctie gebruikt kan worden en bij 3-fasen alle pitten tegelijk op de boosterfunctie gebruikt kunnen worden. Waarom wij 2-fasen standaard gebruiken is, omdat een 3 fasen anders bedraad is en u hier daarom meer geld voor moet betalen. Voor de meerwerkkosten kunt u het beste met de aannemer overleggen.
Volgens mij hebben wij toch een standaard 3-fasen aansluiting met 3x25A en kan dit zonder meerwerkkosten worden aangesloten? Indien niet, is het dan waard om de extra kosten te betalen voor een 3-fasen aansluiting?
Pagina: 1 ... 296 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1