Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Floor-is schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:33:
[...]

Doorgang naar de TV-kamer, toilet, bijkeuken en kantoor. :)

De eettafel komt dwars op het eiland, in het verlengde van het eiland de doorgang naar de zitkamer. Zie ook:
[Afbeelding]

We hadden aanvankelijk een soort nis/doorloop bedacht die bij een schuifdeur uitkomt. Maar een glazen deur is ook mogelijk, ik heb hiervoor ook wel een visualisatie nodig om het goed te kunnen zien vrees ik. Zoals ik zei: ben bang dat dit te massief is.
Ik bedoel de TV kamer.
Hoewel dit het keuken topic is: waar ga je een wasrek neerzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 07-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 21:06
Z___Z schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:30:
[...]

Ziet er goed uit. Is jouw blad uit een stuk? Zo niet, hoe heb je bepaald waar je de naad wil hebben (die niet te zien is op je foto's dus dat zou goed werk zijn :))
Naad zit precies in het midden in "Book fold". De bar stopt bij 1.8m daar zit de naad. Het valt inderdaad niet op. Ik wilde eigenlijk echt geen naad. Maar goed 3.6m zijn niet te krijgen max is 3.2m.. (zullen vast uitzonderingen zijn maar dat is dan net niet de juiste kleur of materiaal).

Ik had hetzelfde met de kookplaat. Wilde deze per se in "vlak bouw". Dat kan wel maar werd keihard afgeraden i.v.m mogelijk breken van het blad.. toch maar opbouw gedaan en daar heb ik helemala geen spijt van ziet er alsnog rete strak uit! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:09
SquareOne schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:34:
[...]

Ik bedoel de TV kamer.
Hoewel dit het keuken topic is: waar ga je een wasrek neerzetten?
Snap ik, het idee is dat als we bezoek hebben de deur zo veel mogelijk dicht is. Maar voor andere momenten kan deze wel open.

Dit is allemaal nog niet set in stone enzo he ;)

We krijgen een naad in het eiland vanwege de lengte. Plan is nu om daar met dekton opera een 'open book' na te bootsen, die helemaal doorloopt over de wangen van het eiland naar de vloer.

Wasrek is wel een goede, daar is boven flink ruimte voor, wat wel onhandig is omdat je dan naar boven moet met je natte was. De bijkeuken (die gang bij het toilet) is goed verwarmd, we kunnen daar voor de CV ook een klein wasrek hebben staan. En anders is er zat ruimte in het kantoor ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 08-12-2021 23:43 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:27
Floor-is schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:26:
[...]

Vet he? Ik heb met advies van de architect nog een wijziging aan de kastenwand gedaan. Er zit nu een (soort verborgen) deur in, deze van hetzelfde materiaal als de fronten van de kasten. Deze deur moet beide kanten op kunnen scharnieren. :)

[Afbeelding]

We moeten nu wel gaan kijken of het dan niet te massief wordt, maar wordt wel blij van deze evolutie op zich. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGCVyAQQ4UtLPnsnr7Ng6WOGK1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiNBj5ZIZgHwavfXWdaJAtBO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGBmX9hPCVPt5u92xvHj6ZyM4bA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdAwOVai98uFdhxG69xRi0b2.jpg?f=fotoalbum_large

Internetvondst, deur , in dit geval doorgang naar garage, verbreed naar 90 cm door verstifting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19
@colvano , ik maak even brutaal gebruik van je plattegrond omdat ik dacht naar mijn eigen ontwerp te kijken. Op wat lengtes na komt dit echt flink overeen. Bij bezwaar, zo weer weggehaald.

Mijn vraag aan dit topic betreft de verlichting. We zijn gecharmeerd van een oplossing als railspot.nl die ik eerder tegenkwam hier.

Zijn er vuistregels bij railverlichting om optimaal licht te hebben boven een opstelling als deze?
Dus spots op de rail of juist aan een kabel lager;
Hoe hoog moet een lamp hangen om er geen last van te hebben als je er voor staat,
zorgen dat je niet in je eigen schaduw staat, hoe ver van de muur moet de rail komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKTUTzalYgTxqAn21X22KiMzCLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NCJ8GVMX383jzevVlS5zmRIK.webp?f=user_large

Bedankt voor de hulp weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roennie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-12-2024
Markus29 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:15:
[...]

Wellicht ooit een keer, maar we hebben ook een bad, daar mogen ze in spelen ;)

Nu nog de afweging maken tussen kookplaten met afzuiging, wordt het een Elica Libre of toch een Bora..
Heb je de keuze tussen Elica Libra of Bora al gemaakt? Wij staan voor hetzelfde dilemma.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 10:18
Als ik een vynl keukenvloer van 2,00 mm Tja mooi is anders :) laat plaatsen. Is deze 2 mm voldoende voor een eenpersoonshuishouden? Meeste keukenvloeren vynl/pvc hebben dikkere diktes. Onder mijn huidige vloer liggen houten planken.
Ik heb alvast een stukje afgeknipt ter vergelijking als ik op vloerenjacht ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 10:27
Koet, Novy met afzuiging naar buiten heeft 20 weken levertijd, 4 a 5 weken te laat.

Toch maar voor een Bora gaan? Of hebben die ook leveringsproblemen gezien hun populariteit?

Bora Pure is de enige betaalbare, maar die heeft dus wel van die stomme witte streepjes :(
Siemens/Neff/Bosch schijnen ook leveringsproblemen te hebben en zijn ook leluk.

AEG heeft ook wel een aardige, maar is ook al zo'n 500 euro duurder dan de Novy
https://www.aeg.nl/kitche...ombo-hob-hood/ide84244ib/

Iemand ervaring hier met de AEG met afzuiging naar buiten?

[ Voor 52% gewijzigd door LaTiNo156 op 07-12-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
roennie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:58:
[...]

Heb je de keuze tussen Elica Libra of Bora al gemaakt? Wij staan voor hetzelfde dilemma.....
Wat zijn jullie beweegredenen voor de Elica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Na het tekenen van het koopcontract voor eenn nieuwbouw woning kunnen ook wij weer op keukenjacht gaan. In de huidige woning hebben wij een lvormige keuken maar daar zijn wij op uitgekeken. In de nieuwe woning zouden we het liefst een kookeiland hebben maar dat past niet kwa breedte van de ruimte. Nl lxb 4100x2830

Aan de eindkant van de keukenruimte hebben 2 ramen die open kunnenn dus daar zijn hoge kasten niet mogelijk. wij zijn al aan het puzzelen geweest en hebben donderdag een afspraak bij een keukenleverancier. Gezien de goede ideeen die ik heir zie voorbijkomen toch ook hier even een balletje opgooien. De keuken diein getekend staat is puur indicatief en niet wat wij willen. is meer zodat de ruimte duidelijk afgebeeld wordt met maten. Wij willen straks een siemens inductie met afzuiging ingebouwd, een volledige koelkast en een volledige vriezer. daarnaast een combi oven en een normale oven. Dat zou m.i op 3 hoge kasten komen. het schier eiland hebben we nu in gedachten aan de rechterkant ( met rug naar raam) maar kwa andere kasten zijn wij er nog niet uit. en g vorm zou kunnen maar dan hebben we of een klein schiereiland, of een krappere doorgang ( evt zouden we ook voorbij de 4 meter kunnen gaan indien we niet uitkomen kwa ruimte. Iemand hier nog een gouden tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghcLaq5GBc7kWg6R-eXRNIqnh-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkV7p0tbOvMmn0O0NhyOfk6P.jpg?f=fotoalbum_large

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:59
Floor-is schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:33:
[...]
We hadden aanvankelijk een soort nis/doorloop bedacht die bij een schuifdeur uitkomt. Maar een glazen deur is ook mogelijk, ik heb hiervoor ook wel een visualisatie nodig om het goed te kunnen zien vrees ik. Zoals ik zei: ben bang dat dit te massief is.
Een verborgen kamer, cool! Daar zou ik nou echt helemaal verliefd op worden als dat in een huis zat dat te koop stond. Maar inderdaad, misschien wat te massief als doorgang. Ik vind het idee van glazen schuifdeuren in die kastenwand ook erg mooi. Vooral omdat de doorgang niet alleen naar die kamer gaat, maar ook je entree is vanuit bijkeuken/toilet/kantoor/achteringang. Dan wil je toch eigenlijk niet telkens door de kast heen. Dus schuifdeuren, die groot deel van de dag open staan, maar wel dicht kunnen; het lijkt me mooie oplossing. Zeker als je aan de andere kant naar de serre vergelijkbare (openslaande) deuren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ladypurple schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:34:
[...]
Internetvondst, deur , in dit geval doorgang naar garage, verbreed naar 90 cm door verstifting.
Als je dit in je keuken hebt en er komt iemand ietwat onverwacht door de garage naar binnen je keuken in, dan schrik je je toch echt een hartverzakking? Verborgen kamer vind ik super, maar deze uitvoering is mij dan weer iets te veel kast. Oplossing met glazen deuren, of doorloopdeur vind ik mooier dan een echte/namaak kastdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:11:

In mijn familie heb ik (interieur)architecten, ik hoop met één van hen samen ons ontwerp verder uit te kunnen werken.
Als ik dan nog een suggestie mag doen, mbt een andere deur? Ik zou de deur vanuit de hal naar de leefkeuken laten uitkomen in de keuken en niet in het eetgedeelte (dus recht tegenover voordeur). Als je de deur de hal in laat draaien verlies je nergens ruimte en op verjaardagen kunnen mensen nog een beetje fatsoenlijk binnenkomen zonder dat ieder die aan tafel zit eerst moet opstaan.
Je zou daar een deur kunnen plaatsen die in look & feel overeenkomt met de schuifdeuren in de kast en die naar de serre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:28
Wij zijn ook bezig met het bouwen van een woning en de keuken moeten we nu ook een dezer dagen gaan bestellen om nog mee te kunnen in de planning. De keuken is op de eerste verdieping en we hadden het volgende ontwerp (even zelf gerenderd op basis van de grove indeling dus details kloppen niet 100%, maar gaat ook om een idee te krijgen van de context) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwnteRAfFpAjWqLK_5OoOOoyDA4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QZpoF74PAsihZW43bQlo4pNv.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l9Imh_i4sbFkS1MrZSFhUdM-bU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yla2R70n3fy3kU450tvr6OST.png?f=fotoalbum_medium

Nu liep ik vandaag Bruynzeel binnen omdat ik bij Superkeukens nog niet tevreden was over de houten frontjes (houtlook/fineer) en daar lag wel een front van fineer wat me erg aansprak. Na een kort gesprek toch besloten om hem opnieuw uit te tekenen en na de zeer goede service toch een iets ander ontwerp wat er toch veel strakker uit ziet en qua opslagruimte misschien nog wel praktischer is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhG-b_ATrA9a-2Zqs8qCCCFQfRc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/fouQlvVY2NwQ1LJDu8CyTmDU.png?f=fotoalbum_medium

Maar nu stap ik in de rabbit hole van hoeveel geld is een Bruynzeel keuken waard, dit is een 'standaard' bruynzeel keuken, ze bieden ook Next125 aan maar waar ga ik dat kwaliteits verschil in merken? Het is onze eerste eigen woning dus dit voelt nu al allemaal erg luxe aan maar tijdens het bouwen blijkt alles fluide te zijn, dus ook budget :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graytiv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoi allemaal. Ik lees hier al een tijdje mee. Ook ik ben bezig met een nieuwe keuken voor ons nieuwbouw woning. Ik heb al getekend voor de keuken, die wij via een bekende zullen afnemen (werkt bij DMG groep).
Het betreft een Systemat greeploze keuken in matzwart.

Hieronder de indeling en een impressie van onze keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOGGEN_Ezt1wa7dAoEfIZAUQVjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Eqt9sbJkUGa2vXcEvxbgyON.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPamurn339tEVG7ycps4mXVjqx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sCUMyZYQOtAqdFiMslKy0QFO.png?f=fotoalbum_large

Nu hebben wij nog twijfels over een tweetal zaken:
Momenteel zit er een Bora X Pure in met afzuiging naar buiten. Wij lezen hier en daar dat er mensen zijn die slechte ervaring hebben met de service van Bora. Het zit mij dwars, dat Bora geen volledige garantie wilt geven omdat mijn loodgieter niet met de buizen van Bora wilt werken (buizen in de grond, richting spouwmuur). Ik heb hier gelezen dat er mensen zijn die voor Novy hebben gekozen. Nu heb ik wart gelezen over de Novy Easy Pro 1851. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Novy onderafzuiging?

Daarnaast willen we in de nis van onze keuken een wandplank ophangen met verlichting. Echter zijn er momenteel geen gewenste opties beschikbaar vanuit de keukenleverancier. Binnenmaaat van de nis is 178cm overigens. Onze wens is een plank met ledstrip ingefreest aan de onderzijde. Heeft iemand hier tips voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 12:10
Toke_gt schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:08:
[...]

Als je dit in je keuken hebt en er komt iemand ietwat onverwacht door de garage naar binnen je keuken in, dan schrik je je toch echt een hartverzakking? Verborgen kamer vind ik super, maar deze uitvoering is mij dan weer iets te veel kast. Oplossing met glazen deuren, of doorloopdeur vind ik mooier dan een echte/namaak kastdeur.
Ik zou op zeker dan een dubbele deur maken met aan de achterste plankjes. Als dan iemand maar half kijkt erdoorheen gaan. Als die tweede dan kijkt lijkt het gewoon een kast en ben je verdwenen.

Victor Mits schijnt er thuis eentje te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 22:07
walletje-w schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:17:
Maar nu stap ik in de rabbit hole van hoeveel geld is een Bruynzeel keuken waard, dit is een 'standaard' bruynzeel keuken, ze bieden ook Next125 aan maar waar ga ik dat kwaliteits verschil in merken?
Van de week dezelfde vraag gesteld bij 3 verkopers, zij zeggen allen onafhankelijk van elkaar:
De basis (korpus) is qua materiaal niet heel anders bij de verschillende merken. Wat het verschil maakt zijn de fronten en detail afwerking (hoekverbindingen in verstek ipv op elkaar), materiaal gebruik (echt hout ipv fineer), , kasten op maat, etc.
Én als je voor een 'duurder' merk keuken gaat, ga je ook voor de premium apparatuur, duurder blad, etc. Al met al maakt dat de prijs.
En dat maakt vergelijken ook niet makkelijk vind ik, want appels en peren.

Zoals je ziet in dit topic heb je ook goedkope next125 en dure ikea keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
Queros schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:22:
Hello!

Nou na een paar lange bezoeken aan Kvik en Reddy is dit het ontwerp geworden bij Reddy.
Qua apparatuur gekozen voor AEG. Gezien het prijsverschil en budget niet gekozen voor een Novy of Bora kookplaat maar een losse afzuigkap. Werkblad is van Keramiek en is 70cm diep. Kastjes zijn de normale maten.

Keuken inclusief plaatsing en apparatuur en 10 centimeter hoge spatrand komen we op 16.500 euro uit. Het is een Nobilia keuken overigens.

AEG ABB688E1LS
AEG BPK748380B
AEG DBE5970R
AEG FSK63627P
AEG IPE8453SFB
AEG KMK768080B
AEG SKE818E9ZC
Quoocker Flex RVS Combi+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik twijfel wel enorm of ik niet moet bijleggen voor een Bora of Novy.. Of AEG met afzuiging erin... Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DrNizeGuy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:14:
[...]

Van de week dezelfde vraag gesteld bij 3 verkopers, zij zeggen allen onafhankelijk van elkaar:
De basis (korpus) is qua materiaal niet heel anders bij de verschillende merken. Wat het verschil maakt zijn de fronten en detail afwerking (hoekverbindingen in verstek ipv op elkaar), materiaal gebruik (echt hout ipv fineer), , kasten op maat, etc.
Én als je voor een 'duurder' merk keuken gaat, ga je ook voor de premium apparatuur, duurder blad, etc. Al met al maakt dat de prijs.
En dat maakt vergelijken ook niet makkelijk vind ik, want appels en peren.

Zoals je ziet in dit topic heb je ook goedkope next125 en dure ikea keukens.
Het is met name de korpushoogte met raster van 75mm, luxere lades (legrabox) en mooiere frontafwerking m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:28
SquareOne schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:29:
[...]

Het is met name de korpushoogte met raster van 75mm, luxere lades (legrabox) en mooiere frontafwerking m.i.
En die luxere lades zit dat dan ook in de scharnieren of zijn die allemaal van Blum en is het inderdaad de lade indelingen van legrabox?

Ik ga dan ook nog een keer bij een keukenleverancier vragen naar de specifieke verschillen en of ik die dan ter plekke kan zien en voelen om het verschil te ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
walletje-w schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:32:
[...]

En die luxere lades zit dat dan ook in de scharnieren of zijn die allemaal van Blum en is het inderdaad de lade indelingen van legrabox?

Ik ga dan ook nog een keer bij een keukenleverancier vragen naar de specifieke verschillen en of ik die dan ter plekke kan zien en voelen om het verschil te ervaren.
‘Gewone’ Blum lades is niet hetzelfde als de Legraboxen. Kijk maar eens op de website van Blum zelf.
Als je het verschil gaat voelen ervaren neig je natuurlijk altijd naar het beste. De vraag die je moet stellen is of je hete in de praktijk zonder vergelijkingsmateriaal gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Graytiv schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:07: Ik heb hier gelezen dat er mensen zijn die voor Novy hebben gekozen. Nu heb ik wart gelezen over de Novy Easy Pro 1851. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Novy onderafzuiging?

Alvast bedankt!
Let erop dat de 1851 een levertijd heeft van minimaal 20 weken (vandaag te horen gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:39
Weet iemand of het 'normaal' is dat je altijd langdurig gezeik hebt met keuken montage?

Een tijdje geleden een nieuwe dure Siematic keuken laten plaatsen door Goergen. Hoekstuk verkeerde maat. Daarom ook geen vaatwasser front kunnen monteren. "we komen terug". Nu, na 3 maanden, nog steeds geen vervanging. De vaatwasser krijgen we inmiddels nauwelijks meer open door afgebroken plastic; door on-eigenlijk gebruik. En de keuken ziet er niet uit.

Nog steeds niet opgelost.

Schandalig. Maar wellicht de nieuwe norm ihkv "ben nog maar blij dat je straks service krijgt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sambaloedjek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:27:
Weet iemand of het 'normaal' is dat je altijd langdurig gezeik hebt met keuken montage?

Een tijdje geleden een nieuwe dure Siematic keuken laten plaatsen door Goergen. Hoekstuk verkeerde maat. Daarom ook geen vaatwasser front kunnen monteren. "we komen terug". Nu, na 3 maanden, nog steeds geen vervanging. De vaatwasser krijgen we inmiddels nauwelijks meer open door afgebroken plastic; door on-eigenlijk gebruik. En de keuken ziet er niet uit.

Nog steeds niet opgelost.

Schandalig. Maar wellicht de nieuwe norm ihkv "ben nog maar blij dat je straks service krijgt".
Nee, tuurlijk niet normaal.
Maar wat geven ze zelf aan? Kan Siematic het juiste hoekstuk (nog) niet leveren? Of willen ze de onderdelen gewoon niet bestellen, hebben ze geen monteurs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:15:
[...]

Als ik dan nog een suggestie mag doen, mbt een andere deur? Ik zou de deur vanuit de hal naar de leefkeuken laten uitkomen in de keuken en niet in het eetgedeelte (dus recht tegenover voordeur). Als je de deur de hal in laat draaien verlies je nergens ruimte en op verjaardagen kunnen mensen nog een beetje fatsoenlijk binnenkomen zonder dat ieder die aan tafel zit eerst moet opstaan.
Je zou daar een deur kunnen plaatsen die in look & feel overeenkomt met de schuifdeuren in de kast en die naar de serre.
Oh damn, die deur zit recht tegenover de voordeur, daar is iets misgegaan sorry. Deze draait bovendien de gang in, dus precies zoals je aangeeft. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik heb een paar specs opgezocht van een drietal kookplaten.

De Bora is het zuinigst, stilst, kan het hardste afzuigen en heeft de beste vetfilter.

Hoeveel zegt zo'n vetfilter eigenlijk? Is er merkbaar verschil tussen A/B/C.
En hoe zou dat zich dan uiten? Er komen meer vetdeeltjes in de lucht die weer de keuken in wordt geblazen waardoor de vloer vettig aanvoelt ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqfvZEjJ9U68M_89dDzS2pWXxLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tgXaRb6qExeScI5c9BCoSM85.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Wij hebben een oepsie in de keuken gehad...
Een gietijzeren theepot heeft een goede 20 minuten op hoge stand op het vuur gestaan met wat schade als resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-NUsOGqD9O1cfO_aWa9kNlcf30=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwD9gjHCHvtcnNTLhLHM1Hs8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VwRCnFfZp5SpbWzq83R5VGzXOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYxENTlFAonTx55T1S9UaZzc.jpg?f=fotoalbum_tile

Het lijkt alsof de toplaag wat aangetast is, er zitten allemaal blaasjes op.
Iemand enig idee hoeveel kwaad dit kan en of dit te fixen valt zonder de glasplaat te vervangen.

Overigens ziet het er op de foto erger uit dan in het echt.
Je ziet het wel, maar niet met zo'n witte waas erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door Flix20 op 08-12-2021 11:37 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 11:50
Flix20 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:34:
Een gietijzeren theepot heeft een goede 20 minuten op hoge stand op het vuur gestaan met wat schade als resultaat.
[Afbeelding][Afbeelding]

Iemand enig idee hoeveel kwaad dit kan en of dit te fixen valt zonder de glasplaat te vervangen.

Valt dit niet gewoon op te lossen met een spulletje als vitroclen? Dat ken ik nog van vroeger van de keramisch plaat in mijn ouderlijk huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:41:

De Bora is het zuinigst, stilst, kan het hardste afzuigen en heeft de beste vetfilter.

En hoe zou dat zich dan uiten? Er komen meer vetdeeltjes in de lucht die weer de keuken in wordt geblazen waardoor de vloer vettig aanvoelt ofzo?

[Afbeelding]
Is het te doen om een sheet uit te breiden met de Siemens iQ700? En wellicht meerdere Bora's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
deTuinman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:54:
[...]

Is het te doen om een sheet uit te breiden met de Siemens iQ700? En wellicht meerdere Bora's
Dat kan, ik zal de Pure X erbij doen straks en de IQ700 (als ik de specs kan vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
Awesome, zou goede aanvulling in de TS kunnen zijn. Als het een Google Sheet is, zou ik ook kunnen helpen uibreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 15:28
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
[...]

Dat kan, ik zal de Pure X erbij doen straks en de IQ700 (als ik de specs kan vinden)
Dit is ook nog een mooie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple

[Afbeelding]
Er zijn variabelen due je niet mee kan nemen. Volgens mij zit het zo.....De vetafscheidingsgraad geeft aan hoe goed de afzuiging in staat is om vet niet achter het vetfilter te laten belanden. Het zegt niets over hoeveel vet de afzuigkap vangt. Een goede kap die 100% vangt en daarvan 20 % doorlaat kan dus een slechtere beoordeling krijgen dan een kap die 50% vangt en daarvan niets doorlaat. Daarnaast wordt het geluid ook beïnvloed door de tegendruk van het koolstoffilter. Hoe dichter het filter.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
walletje-w schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:32:
[...]

Grass levert ook scharnieren en lades, de intereurbouwer die ik sprak is geen fan van de softclose van Blum en geen fan van de touch-to-open van Grass en gebruikt dan ook beide om zo het beste van beide te kunnen aanbieden.

IKEA gebruikt ook Blum overigens, dus zo high-end hoeft het niet te zijn he ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Flix20 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:34:
[Afbeelding][Afbeelding]

Opgelost met een mesje.
Was gelukkig het de laklaag van de ketel welke op de plaat gesmolten was. Deze er met een mesje af geschraapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
deTuinman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:00:
Awesome, zou goede aanvulling in de TS kunnen zijn. Als het een Google Sheet is, zou ik ook kunnen helpen uibreiden.
Ik heb er een Google sheet van gemaakt, dus iedereen kan bijdragen :)

Google sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
[...]

De Miele zou betere filters (10laags) hebben dan de BORA PURE. Zou je die ook kunnen meenemen?

Wellicht interessant om mee te nemen hoe lang de filters mee kunnen en wat de kosten van nieuwe zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 17:27
Laatst al even mijn offerte hier geplaatst. Nog een paar kleine wijzigingen gedaan en een kleine korting kunnen krijgen omdat ik voor de apparatuur online toch wat goedkoper uit was dan de prijs op de offerte.

Dit gaat het worden. Zijn er erg blij mee.
Kastwerk allemaal van Rotpunkt. Blad is keramiek met een gouden ader. Ook 10cm smetlijsten van ditzelfde blad.
Apparatuur hebben we voor AEG gekozen ivm prijs en positieve ervaringen uit verleden. 5 jaar garantie op alle apparatuur.
Uiteraard met een Combi + quooker.

In april beginnen wij zelf met sloopwerkzaamheden van de vloer en oude keuken. Zal dan vloerverwarming en een PVC vloer in komen en de keuken wordt helemaal strak gestuukt. Dan in mei kan de keuken worden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zajff6EIMCgoNYgOy0oRlICXEkg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gMHAn1l0fLjfQ3Q0w1AMdUHm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBdyJ8uqVNjezlhxtuxk2zcjBwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hMM6G7WLuscy9wRj8Jayxpn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSaWA0q6Pcbp4xX65rkrtnr4FDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eU1yQumm2kJu5wYiKFqSUuU.jpg?f=fotoalbum_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaniSh_indOw
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-04 23:57
LaTiNo156 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:55:
[...]

Let erop dat de 1851 een levertijd heeft van minimaal 20 weken (vandaag te horen gekregen)
De levertijd is geen probleem. De keuken zal pas volgend jaar september/oktober geplaatst worden.
Echter vanwege de afvoer naar buiten moeten we onze keuze (Bora of Novy) deze week definitief maken.

Wat is de reden dat je voor de Novy gekozen hebt?

Wij hebben de Novy Easy Pro helaas nergens kunnen testen.
Verder is niemand er bekend mee of deze even goed werkt als de Bora, i.v.m. dat deze redelijk nieuw is.
We zijn hier dus erg benieuwd naar of hier mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.

Qua garantie en service neigen we meer naar Novy.
Bora wilt geen garantie op de afzuigcapaciteit geven indien de aannemer in de grond andere buizen dan Bora gebruikt.
Maar de aannemer gaat geen garantie geven wanneer zij buizen moeten leggen waarmee zij normaal niet werken, ook zijn de buizen (Dyka Air) die de aannemer gebruikt een stuk langer dan de Bora buizen (Bora 750 mm, dus meer tussenstukken nodig). De buizen van de aannemer hebben dus onze voorkeur.
(We denken ook niet dat Bora de grond komt openbreken wanneer er iets mis is, zij komen ze niet leggen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:54
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:45:
[...]

Google sheet
Handig bestand! Ik heb de Pelgrim die wij besteld hebben voor onze keuken er even bij in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
SpaniSh_indOw schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:04:
[...]

De levertijd is geen probleem. De keuken zal pas volgend jaar september/oktober geplaatst worden.
Echter vanwege de afvoer naar buiten moeten we onze keuze (Bora of Novy) deze week definitief maken.

Eerlijk gezegd de looks (ik vind de Bora Pure lelijk) en de prijs. Die afvoer van Bora is idd vrij prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
pentaw1nz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:35:
Laatst al even mijn offerte hier geplaatst.
(…..)
Dit gaat het worden. Zijn er erg blij mee.
Kleine checkvraag: is het een bewuste keuze om de vaatwasser links van de spoelbak te plaatsen? Zo nee, dan zou je kunnen overwegen om deze rechts van de spoelbak te plaatsen. Dan kan ie altijd open blijven staan. Zoals ie nu staat moet je eromheen lopen als je tafel afruimt of schoon vaatwerk in de grote kast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Insert12 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:22:
[...]

Handig bestand! Ik heb de Pelgrim die wij besteld hebben voor onze keuken er even bij in gezet.
Dat is best een mooie! 2 Flexzones. Ietwat luid bij de laagste stand, maar verder zuinig en krachtig.
Welke versie heb je gekozen? Met de afvoer naar buiten?
Zo ja, weet je hoeveel je kwijt bent voor die buizen?

Heb je ook ergens een review gelezen?

Niet echt een review, maar wel extra info
https://www.werkbladafzui...-kookplaat-met-afzuiging/

Pelgrim in het algemeen scoort niet zo denderend, vooral de service is niet best :/
https://nl.trustpilot.com/review/www.pelgrim.nl

Bij de consumentenbond werd die laatste :|

Scoort het slechts qua bedieningsgemakt, prestaties en geluid

https://tweakers.net/i/Kt...9Hb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door LaTiNo156 op 08-12-2021 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:45:
[...]

Dat is best een mooie! 2 Flexzones. Ietwat luid bij de laagste stand, maar verder zuinig en krachtig.
Welke versie heb je gekozen? Met de afvoer naar buiten?
Zo ja, weet je hoeveel je kwijt bent voor die buizen?

Heb je ook ergens een review gelezen?
Wij hebben de IKR4082F met recirculatie gekozen. Ik heb geen individuele prijzen in m'n orderbevestiging helaas.

Voor ons was het erg belangrijk dat alle zones en de afzuiging een aparte slider hadden en dat had deze. Verder geen reviews over gelezen, die lijken er haast niet te zijn. Daarom enkel wat video's bekeken en in de showroom even geluisted naar het geluidsniveau van een vergelijkbare kookplaat met hetzelfde geluidsniveau. Dit type hadden ze niet in de showroom.

Plaatsing van de keuken hebben we uitgesteld trouwens, die stond voor 18 december gepland. Alleen is ons huis nog lange niet zover klaar, het stucwerk is nog bij lange na niet droog en er moet nog behangd en gesausd worden vooraf. Naar verwachting wordt het nu eind volgende maand, we moeten nog ff een nieuwe afspraak voor het plaatsen maken.
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:45:
Niet echt een review, maar wel extra info
https://www.werkbladafzui...-kookplaat-met-afzuiging/

Pelgrim in het algemeen scoort niet zo denderend, vooral de service is niet best :/
https://nl.trustpilot.com/review/www.pelgrim.nl

Bij de consumentenbond werd die laatste :|

Scoort het slechts qua bedieningsgemakt, prestaties en geluid

https://tweakers.net/i/Kt...9Hb.png?f=fotoalbum_large
Zie dit deel van je reactie nu pas. Die reviews hadden we gezien en op basis daarvan ook wel overwogen om naar een ander merk over te schakelen. Echter hebben veel mensen in onze omgeving wel goede ervaringen met Pelgrim en krijgen we 8 jaar garantie. Dan moet het vast goed komen.

Qua kookplaat vinden wij het juist prettig dat iedere zone z'n eigen slider heeft ipv dat je eerst de zone en dan pas de slider aantikt. Dat hebben m'n ouders en vonden wij weer onhandig. Qua gebruiksgemak is het ook maar net wat je graag hebben wil, de een hecht meer waarde aan bepaalde functies dan een ander.

[ Voor 33% gewijzigd door Insert12 op 08-12-2021 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Verder is niemand er bekend mee of deze even goed werkt als de Bora, i.v.m. dat deze redelijk nieuw is.
We zijn hier dus erg benieuwd naar of hier mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.

Bora wilt geen garantie op de afzuigcapaciteit geven indien de aannemer in de grond andere buizen dan Bora gebruikt.
Maar de aannemer gaat geen garantie geven wanneer zij buizen moeten leggen waarmee zij normaal niet werken, ook zijn de buizen (Dyka Air) die de aannemer gebruikt een stuk langer dan de Bora buizen (Bora 750 mm, dus meer tussenstukken nodig). De buizen van de aannemer hebben dus onze voorkeur.
(We denken ook niet dat Bora de grond komt openbreken wanneer er iets mis is, zij komen ze niet leggen.)
Mocht je zo'n plasmamade module overwegen: Bora wil dan ook wel eens erg lastig gaan doen..

Ik heb de offerte binnen van één online leverancier. Deze geeft aan dat de levertijd op (stoom/combi)ovens van de BSH group (Siemens, Bosch, Neff, Gaggenau) op dit moment dermate lang is dat 'onbekend' de melding in het systeem is. Dat het erg is wist ik wel, maar dit is wel heel shit.
Behalve de oven/combi overigens geen melding gekregen over langere levertijd van onderstaande.

Bepaalde zaken waren goedkoper dan verwacht, anderen duurder. Maar uiteindelijk komt het aardig in de buurt van wat ik had bedacht dat een beetje de bottom-end van het prijsmodel zou zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 17:27
Toke_gt schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:40:
[...]

Kleine checkvraag: is het een bewuste keuze om de vaatwasser links van de spoelbak te plaatsen? Zo nee, dan zou je kunnen overwegen om deze rechts van de spoelbak te plaatsen. Dan kan ie altijd open blijven staan. Zoals ie nu staat moet je eromheen lopen als je tafel afruimt of schoon vaatwerk in de grote kast zet.
Goeie idd.
Bij ons staat de vaatwasser echter enkel open tijdens in/uitpakken. Anders is het niet zo fris.
We hebben juist voor de linker zijde gekozen zodat je niet constant vieze vlekken op de muur hebt als er iets spettert. De wand wordt waarschijnlijk wit gesausd.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
pentaw1nz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:10:
[...]
Goeie idd.
Bij ons staat de vaatwasser echter enkel open tijdens in/uitpakken. Anders is het niet zo fris.
We hebben juist voor de linker zijde gekozen zodat je niet constant vieze vlekken op de muur hebt als er iets spettert. De wand wordt waarschijnlijk wit gesausd.
Ah ja, beetje suf geformuleerd door mij. ik bedoelde uiteraard niet letterlijk altijd open, maar meer: open tijdens het koken (na gebruik pollepel/schaaltje/mes meteen de vaatwasser in).
Maar geen vlekken op de muur is ook een heel valide reden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024

[Afbeelding]
Ik heb ook een vergelijkbaar lijstje gemaakt, iedereen moet wel voor zich bepalen welke waarde je waar aan hecht natuurlijk.

Wat mij op viel is dat de verschillen tussen de (bekendere) merken heel erg klein in.

De Bora is de stilste, maar wel op de hoogste stand. Ik weet nu al dat ik die maar zeer zelden gebruik. Net als dat de bora de hoogste afvoer heeft inderdaad. Maar dat is ook op de hoogste stand, die je (ik) waarschijnlijk zelden gebruik. Op de laagste stand in jou schema is de Novy het stilste, maar hoeveel lucht verplaatst hij dan? De verschillen zijn in ieder geval klein.

Stroomverbruik had ik niet meegenomen, ook daarin zijn de verschillen kostentechnisch heel erg weinig, Bij een koelkast die dag en nacht aan staat is dat anders natuurlijk maar denk dat er weinig mensen daarop de keuze basseren. Ik niet tenminste, en ook daar is het verschil nihil als je het naar euro's gaat rekenen

Heb in mijn omgeving gevraagd wie zo'n ding heeft en er even mee 'gespeeld' , met diverse merken en dan blijkt dat de harde data in de praktijk heel dicht bij elkaar zit maar de verschillen voor mij met name zitten in looks, bediening en garantie. Op basis daarvan had ik de keuze dus ook gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door joostbo op 08-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Ik heb novy gebeld, die konden exact nakijken bij welke keukenzaken ze een demo hebben staan. (was al 4 maand geleden). Toen bij een andere keukenzaak gegaan die die plaat hadden volgens Novy. Gelijk eerlijk gezegd dat we niet voor een keuken komen maar alleen voor de plaat. Was helemaal prima en hebben even met de plaat kunnen 'spelen'. Met name geluid , looks en bediening waren we benieuwd naar.lEn schoonmaken van filters Maar voor ons dermate weinig verschil tov een duurdere bora dat we voor deze hebben gekozen. Ook geeft Novy gewoon 5 jaar garantie. Vind de Novy er ook iets mooier uit zien. Met als bonus ook nog dat je een downdraft pannenset tvw 360 euro of inductie grillplaat (volgens mij iest van 200 euro) er bij krijgt als je deze voor aoril 2022 aanschaft _/-\o_

Ik zou zeggen, bel Novy op. Zal vast wel een zaak in de buurt die plaat hebben liggen als demo

Vond die van Siemens overigens ook erg mooi. En andere vrienden hadden een KUPPERSBUSCH. Had nog nooit eerder van het merk gehoord maar was ook fijn in bediening en geluid en gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door joostbo op 08-12-2021 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
LaTiNo156 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:45:
[...]

Google sheet
Heb de vrijheid genomen om het geheel iets makkelijker overzichtelijk te maken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 14:55
Volgende week eerste afspraak voor een keuken voor onze nieuwbouwwoning bij DB Keukens (Goes).
DB Keukens is de projectleverancier.
Aangezien wij weinig tijd en zin hebben heel veel keukenzaken langs te gaan, maar wel een vergelijk willen maken met DB Keukens, welke leverancier(s) raden jullie ons aan om ook een offerte te laten maken?
Budget is 18k voor ongeveer 3m kastenwand en kookeiland.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 23:41
Van onze keukenleverancier gehoord dat alles van BSH niet te voorspellen is qua levering... dan denk je goed voorbereid te zijn met een keuken die in 2020 al besteld is en Q2 2022 opgeleverd moet worden, maar helaas. We gaan binnenkort kijken of we er alternatieve apparatuur in kunnen zetten. Ik weet nog niet zo goed wat wijsheid is. We hadden 4 apparaten van Siemens (daarmee ook extra garantie gratis), maar ik weet niet of we alles van een ander (niet-BSH) merk willen. Wat zijn goede alternatieven? Er werd al AEG en ATAG genoemd, maar heb het idee dat dat toch een stapje lager is dan Siemens (met name de iQ700 serie is volgens mij wel een stapje hoger). Met name de oven en kookplaat vinden we belangrijk. Die laatste is al een Bora dus dat zit wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Mj2sL op 09-12-2021 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Pingu007 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:16:
Volgende week eerste afspraak voor een keuken voor onze nieuwbouwwoning bij DB Keukens (Goes).
Aangezien wij weinig tijd en zin hebben heel veel keukenzaken langs te gaan, maar wel een vergelijk willen maken met DB Keukens, welke leverancier(s) raden jullie ons aan om ook een offerte te laten maken?

Alvast bedankt!
Bij DBkeukens leveren ze 3 merken: 1) Nobilia, 2) Rotpunkt, 3) Tristar (en in Haarlem ook nog Siematic).
Ik zou dus even kijken op welk merk je uitkomt bij DBkeukens o.b.v. jullie wensen. En vervolgens naar een andere partij gaan om dezelfde opstelling van hetzelfde merk te laten uitrekeken. Niet bekend in die regio verder.

Maar als voorbeeld, het is niet zo zinvol om bij DBkeukens een Nobilia te laten uitrekenen, en vervolgens in een andere zaak een Systemat. Kwalitatief niet vergelijkbaar en dus qua prijs vaak ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:31
Pingu007 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:16:

Alvast bedankt!
Wij gingen ook met dat budget op zoek, voor dezelfde wensen. 3 meter en een eiland.
Uiteindelijk op 28k uit gekomen zonder heel gek te doen. Dus ga alvast nadenken; kan je budget verhogen of accepteer je budget kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Voor onze keuken voor een nieuwbouwhuis zijn we uiteindelijk bij DMG-dochter Keukenloods terecht gekomen. Hierbij hebben we de offerte wel getekend - ook alles Siemens iq700/500 - , maar wordt de daadwerkelijke keuken en apparatuur pas besteld na het inmeten. Verwachte inmeting is in februari '22. Verwachte oplevering mei '22 en verwachte installatie keuken juni-juli '22. Ik zie niet goed hoe we dit anders zouden moeten doen. Nu tekenen en betalen voor apparatuur om het maar te bestellen zagen ze bij KL ook niet als noodzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door jeehaa op 09-12-2021 12:39 ]

                           

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 23:41
Stefangrp schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:24:
[...]

Wij gingen ook met dat budget op zoek, voor dezelfde wensen. 3 meter en een eiland.
Uiteindelijk op 28k uit gekomen zonder heel gek te doen. Dus ga alvast nadenken; kan je budget verhogen of accepteer je budget kwaliteit?
Dit is exact wat wij hebben en we kwamen op 17k uit. Dus nogal wat bandbreedte blijkbaar! Hangt natuurlijk ook af van de merken. Dit is een Systemat keuken met overwegend (nu nog...) Siemens apparatuur. Hangt natuurlijk af van wat je zoekt qua kwaliteit/premium, maar het moet dus in de basis mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jeehaa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:33:
Voor onze keuken voor een nieuwbouwhuis zijn we uiteindelijk bij DMG-dochter Keukenloods terecht gekomen. Hierbij hebben we de offerte wel getekend - ook alles Siemens iq700/500 - , maar wordt de daadwerkelijke keuken en apparatuur pas besteld na het inmeten. Verwachte inmeting is in februari '22. Verwachte oplevering mei '22 en verwachte installatie keuken juni-juli '22. Ik zie niet goed hoe we dit anders zouden moeten doen. Nu tekenen en betalen voor apparatuur om het maar te bestellen zagen ze bij KL ook niet als noodzaak.
Met de huidige levertijden zou ik het maar zo snel mogelijk besteld hebben. Keukenloods heeft volgens mij een groot genoeg magazijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 11:55

Amiet01

Master_A

Wij zijn momenteel op zoek naar een nieuwe keuken en zijn natuurlijk al even wezen rondkijken bij een aantal DMG winkels. Ook zijn we naar een Keukensale winkel geweest, waar wij super slecht zijn geholpen. Zij werken nu blijkbaar met een eerste afspraak van 20 min, waarbij zij vragen stellen die ik ook over de telefoon had kunnen beantwoorden.

Toen wij geen budget konden communiceren, zeiden ze heel standvastig dat ze dan alleen een standaard keukenblad en Zanussi apparatuur zouden meenemen in de bespreking. Dit terwijl wij daarna nog meerdere keren hebben aangegeven dat wij toch nooit voor Zanussi zouden gaan, en graag Siemens apparatuur in de keuken willen hebben. Ik vond het een erg slechte manier van sales, aangezien we ook nog eens hebben gekeken naar de exclusieve composieten bladen waarbij de verkoper zei "die kan je nu niet kiezen". In mijn optiek zou het dé manier zijn om juist een wat duurdere keuken te verkopen aan ons...

Anyways, bij de Mandemakers zijn we erg goed geholpen in ons eerste gesprek, waarbij de verkoopster is uitgegaan van Siemens apparatuur en een Siematic keuken. Ik vroeg mij wel af hoe de kwaliteit van Mandemakers eigen merk is, en Barletti welke zij ook leveren.

Hoe verhouden de merken Nobilia, Pronorm, Systemat, Siematic en Next125 zich met elkaar? Kan iemand aangeven wat de volgorde van kwaliteit is van laag naar hoog? Ik wordt niet heel erg veel wijzer van de start post wat dit betreft.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Amiet01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:03:
Wij zijn momenteel op zoek naar een nieuwe keuken en zijn natuurlijk al even wezen rondkijken bij een aantal DMG winkels. Ook zijn we naar een Keukensale winkel geweest, waar wij super slecht zijn geholpen. Zij werken nu blijkbaar met een eerste afspraak van 20 min, waarbij zij vragen stellen die ik ook over de telefoon had kunnen beantwoorden.

Toen wij geen budget konden communiceren, zeiden ze heel standvastig dat ze dan alleen een standaard keukenblad en Zanussi apparatuur zouden meenemen in de bespreking. Dit terwijl wij daarna nog meerdere keren hebben aangegeven dat wij toch nooit voor Zanussi zouden gaan, en graag Siemens apparatuur in de keuken willen hebben. Ik vond het een erg slechte manier van sales, aangezien we ook nog eens hebben gekeken naar de exclusieve composieten bladen waarbij de verkoper zei "die kan je nu niet kiezen". In mijn optiek zou het dé manier zijn om juist een wat duurdere keuken te verkopen aan ons...

Anyways, bij de Mandemakers zijn we erg goed geholpen in ons eerste gesprek, waarbij de verkoopster is uitgegaan van Siemens apparatuur en een Siematic keuken. Ik vroeg mij wel af hoe de kwaliteit van Mandemakers eigen merk is, en Barletti welke zij ook leveren.

Hoe verhouden de merken Nobilia, Pronorm, Systemat, Siematic en Next125 zich met elkaar? Kan iemand aangeven wat de volgorde van kwaliteit is van laag naar hoog? Ik wordt niet heel erg veel wijzer van de start post wat dit betreft.
In gesprek met de zzp- monteur over de keukens die we tijdens de orientatie bekeken hadden. 1 ballerina, 2 häcker systemat, 3 pronorm met de opmerking dat häcker wel makkelijker te monteren was. ( ik denk zelf dat nobilia daar nog onder zit)
https://www.kuechen-forum.de/kuechenhersteller/
Next 125 = schüller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je geen budget aan geeft is dat gesprek voor de verkoper ook een waste of time.
Amiet01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:03:
Hoe verhouden de merken Nobilia, Pronorm, Systemat, Siematic en Next125
Lag: Nobilia
Middel: Pronorm, Systemat
Hoog: Next125, Siematic

[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 09-12-2021 13:16 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

JackBol schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:16:
Als je geen budget aan geeft is dat gesprek voor de verkoper ook een waste of time.

[...]

Dat snap ik dus niet helemaal. Wij weten gewoon niet wat onze wensen daadwerkelijk kosten, dat is gewoon erg moeilijk in te schatten. Bij Mandemakers kon het wel gewoon, dus vond de werkwijze en gedrag erg vreemd. Dat ik geen budget kon communiceren betekent niet dat ik niet serieus ben :|

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Amiet01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
[...]

Dat snap ik dus niet helemaal. Wij weten gewoon niet wat onze wensen daadwerkelijk kosten, dat is gewoon erg moeilijk in te schatten. Bij Mandemakers kon het wel gewoon, dus vond de werkwijze en gedrag erg vreemd. Dat ik geen budget kon communiceren betekent niet dat ik niet serieus ben :|
Wij zijn er net zo ingestapt... ons is niet naar een budget gevraagd. Eenvoudig samenstellen naar je wensen en als het financieel niet past doe je consessies. Dus ander blad, minder laden, andere apparatuur, front. Gaandeweg het proces kan een verkoper echt wel aangeven welke richting het op gaat. Je kan wel een beetje voorwerk doen, bij bv. Bulthaup mag je wel een boompje meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[...]

Is een beetje kip/ei verhaal. Als de markt transparant was kon je een budget geven en een keuken kopen in dat budget. Maar keuken/badkamer markt is niet transparant, dus praat de verkoper gewoon naar je budget (in veel winkels). Wij hebben ook geen budget gegeven, gewoon een opstellen voor onze ruimte met bepaalde apparatuur en natuurlijk wel een budget in ons hoofd. Als je dan x2 van dat budget uit komt dan weet je dat de prijs gewoon verkeerd is. Als je geen idee hebt wat iets kost, ja dan is het zonde van iedereen's tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:07
Als je laat merken dat je je huiswerk hebt gedaan, dat je weet dat je dure zaken kiest en daar budgetair geen issue mee hebt, is het mijns inziens totaal overbodig om een budget te noemen. Wij willen een mooie keuken, als dat €5k meer kost, dan is dat zo. Dat is een luxepositie voor ons. Als een verkoper daar niet mee kan dealen, jammer dan.

Overigens net gehoord van onze interieurbouwer dat Miele nog wel redelijk leverbaar is, maar BSH drama. Zeker de combistoomovens. Maar dat verhaal is hier ook al vaker aan bod gekomen. Volgens haar had de BSH-vertegenwoordiger het over 400.000 apparaten in backorders voor de fabrieken. In ieder geval een aantal dat je niet binnen een jaar hebt ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Amiet01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
[...]

Je kan natuurlijk ook hier lezen en ms weet iemand dat rekenvoorbeeld van Barry nog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Bullshit, als ik weet wat ik wil en de verkoper weet wat het kost waarom moet hij dan mijn budget weten?

Het is de klassieke truc om informatie asymmetrie te creëren die in het voordeel van de verkoper werkt. Je kan het ook omdraaien; als er nergens prijskaartjes aanhangen is het een waste of time. Die informatie delen ze toch ook niet. Werken ze met vaste prijzen dan deel ik gerust mijn budget, maar bij schimmige DMG zaken is een budget een uitgangspunt van een verkoper om de prijzen op in te steken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ladypurple schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:41:
[...]

Je kan natuurlijk ook hier lezen en ms weet iemand dat rekenvoorbeeld van Barry nog..
Deze ken ik niet, kan je die wellicht nog met me delen? Ik ben hier nu zeker aan het lezen, maar met zoveel pagina's is het erg moeilijk om alles bij te lezen.

Iemand die nog wat kan vertellen over kwaliteit en/of rebrand van Mandemakers design en Barletti?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Altijd leuk, keukenprijzen. Toen ik 10 jaar geleden voor het eerst naar een keuken ging kijken, dacht ik oh leuk 50% korting. Ga naar de winkel, kijk in de showroom rond, zie een leuke keuken staan voor een aardige prijs. Vraag ik gaat daar nog 50% vanaf zoals in jullie advertentie staat. Verkoper: nee, daar is die 50% al vanaf, jaja.....

Als stikker price niks zegt over je product. Het is net alsof VW een Golf voor de adviesprijs van 80k verkoopt, maar als je vandaag beslist mag je hem meenemen voor 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
Freakie1NL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:45:
[...]

Bullshit, als ik weet wat ik wil en de verkoper weet wat het kost waarom moet hij dan mijn budget weten?
Maareh, waar moet zo'n keukenverkoper mee beginnen dan? Bulthaup en Nobilia kunnen je beide 10 keukenkasten van elk 60cm breed leveren. Blad erop, apparatuur erbij en klaar. Tock kost de Nobilia dan 15k, en de Bulthaup 30k. Of weet jij op voorhand wat de verschillen zijn en heb je al een keuze gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Streamz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:32:
[...]

Maareh, waar moet zo'n keukenverkoper mee beginnen dan? Bulthaup en Nobilia kunnen je beide 10 keukenkasten van elk 60cm breed leveren. Blad erop, apparatuur erbij en klaar. Tock kost de Nobilia dan 15k, en de Bulthaup 30k. Of weet jij op voorhand wat de verschillen zijn en heb je al een keuze gemaakt?
Als de verkoper al weet dat hij een keuken van 30k kan verkopen kan ie je ook die Nobilia van 15k, voor 30k aanpraten (lees door je neus boren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Amiet01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:22:
[...]

Deze ken ik niet, kan je die wellicht nog met me delen? Ik ben hier nu zeker aan het lezen, maar met zoveel pagina's is het erg moeilijk om alles bij te lezen.

Iemand die nog wat kan vertellen over kwaliteit en/of rebrand van Mandemakers design en Barletti?
Barry was tot voor kort hier te vinden, heeft een stapje terug gedaan. Keukenverkoper/ ontwerper.....

Heeft wat inzicht gegeven in snelle berekeningen ... lees vanaf 5 juli 2021.
Het is voor een verkoper niet moeilijk om een idee te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ladypurple schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:51:
[...]

Barry was tot voor kort hier te vinden, heeft een stapje terug gedaan. Keukenverkoper/ ontwerper.....

Heeft wat inzicht gegeven in snelle berekeningen ... lees vanaf 5 juli 2021.
Het is voor een verkoper niet moeilijk om een idee te geven.
Vanaf hier ;)

Bschnitz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Of meteen Barry in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 09-12-2021 16:07 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Nouja als je een goede verkoopadviseur bent en je weet dat de klant geen idee heeft wat iets kost, loop je met de klant door je showroom en vraagt wat hij mooi vindt. En bij de modellen die de klant mooi vindt geef je een prijs indicatie en probeer je te kijken of dit in lijn is van zijn/haar verwachting. Als je dan merkt dat er een dure smaak is en groot budget, geen probleem. Als je merkt dat de klant schrikt van de prijs, ja dan moeten er consessies gemaakt worden. Dit doe je voordat je detail tekeningen gaat maken.

Ben je een goede verkoper, dan probeer je een zo goedkoop mogelijke keuken voor zoveel mogelijk geld aan de onwetende klant te verkopen en geef je wat marge weg aan de goed geinformeerde klant. Dan heb je twee tevreden klanten, waarbij je veel hebt verdient aan de eerste, en beter een klant dan geen klant bij de tweede.

Helaas weet je van te voren niet of je te maken hebt met een goede verkoopadviseur of een goede verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Hoi allen,
ik ben niet heel handig met al die ontwerptools, maar ik hoop dat onderstaande afbeeldingen wel een beeld geven. Het ontwerp heb ik vooral gemaakt om te kijken wat in de ruimte past, dus qua type kastjes klopt het nog niet. Wij hebben 1 gesprek gehad bij de keukenzaak, komende week de 2e. We zijn er nog niet uit qua stijl keuken. Ik heb 1 grote wens en dat is een eiland (alleen spoelen) waar mijn 2 kinderen aan kunnen zitten terwijl ik aan het blok bezig ben. We willen koken aan de muurkant en ik wil zoveel mogelijk aanrechtblad en opbergruimte. Een eiland + hoge kastenwand heeft dus niet de voorkeur. Ik wil graag een inductie Boretti, de landelijke stijl past ons wel. Bovenkastjes vind ik vreselijk.
Mijn grootste zorg is de eettafel. Mijn man zegt we kopen de keuken zoals wij hem willen en daar passen we de tafel & stoelen op aan. Ik denk andersom, ik koop een keuken waarvan ik zeker weet dat er een tafel in past. Er komt sowieso een eetbank aan de muur, dat scheelt al ruimte en vinden zowel mijn kinderen als ikzelf erg leuk.

De verkoper zegt dat we een grote keuken hebben en ruimte voldoende. Ik twijfel, de keuken is vooral groot als er geen eettafel in staat ;)
We zijn geen gezin dat lang tafelt, daarom vind ik de krukjes zo leuk (bij vrienden zit ik altijd aan het eiland) en mijn kinderen zullen daar ook de meeste tijd zitten ipv de tafel.
Maar...kids worden ooit groter....we eten uiteraard wel samen aan tafel, man en ik vinden het wel fijn om aan de keukentafel te zitten samen. Wat ik wil zeggen, de eettafel heeft nu niet de belangrijkste functie in huis, maar moet wel in de keuken.
De tafel in de doorgang naar woonkamer was ons 1e idee en zo is het 1e ontwerp in de winkel ook gemaakt. (foto 1) De stoelen aan dat gangpad worden dan niet veel gebruikt, want men zit op de bank of kopse kant. Met visite heb je ze wel nodig en de doorloop moet natuurlijk niet te krap worden.
De breedte is 5m, maar vanwege de uitbouw is dat stuk 4.84m. Lengte is 5.40, het gangpad niet meegeteld. Het huis verbreden kan niet helaas. De kastenwand aan het stukje muur tegenover het eiland is het idee van de verkoper, omdat je anders een behoorlijk stuk loze ruimte daar hebt.

We zitten enorm te dubben. We hebben al jaren een hoekkeuken, dat willen we niet meer. Er is dan best veel loze ruimte, de eettafel midden in de keuken vind ik niet mooi en eigenlijk is alles zonder eiland een B keus als ik eerlijk ben. Tegelijkertijd ben ik ook reeel dat alles wel moet passen.

Willen jullie hier eens meedenken? Wellicht is er een opstelling waar wij helemaal niet aan gedacht hebben.
Alvast heel erg bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFzhoZSBQ1quvcYsl6LFuSJTjUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2nw9meFJ6dSB3hFZYCZbljsm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31wG3OuYXXCH_W69UahGcR1qJ68=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6GsiwwAeVKdfQ9exx4vg8Tjl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW50kSeHuyP6KzCqhwaBEL1FSU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ziVrn2WTjvwqRlCj4JrNUWLR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ireoLvFw7XtDVhs8grU50RWIRjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xdXLYKfRJR90ikmgJoGirHap.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:39
SquareOne schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:32:
[...]

Nee, tuurlijk niet normaal.
Maar wat geven ze zelf aan? Kan Siematic het juiste hoekstuk (nog) niet leveren? Of willen ze de onderdelen gewoon niet bestellen, hebben ze geen monteurs?
Dat laatste. Daags na deze post zijn ze langsgekomen en hebben het afgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sambaloedjek schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:24:
[...]

Dat laatste. Daags na deze post zijn ze langsgekomen en hebben het afgemaakt :)
Mooi, uiteindelijk blij?
Care to share the specs en waf foto’s om de andere forum leden te helpen betere keuzes te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:40:
Hoi allen,
ik ben niet heel handig met al die ontwerptools, maar ik hoop dat onderstaande afbeeldingen wel een beeld geven. Het ontwerp heb ik vooral gemaakt om te kijken wat in de ruimte past, dus qua type kastjes klopt het nog niet. Wij hebben 1 gesprek gehad bij de keukenzaak, komende week de 2e. We zijn er nog niet uit qua stijl keuken. Ik heb 1 grote wens en dat is een eiland (alleen spoelen) waar mijn 2 kinderen aan kunnen zitten terwijl ik aan het blok bezig ben. We willen koken aan de muurkant en ik wil zoveel mogelijk aanrechtblad en opbergruimte. Een eiland + hoge kastenwand heeft dus niet de voorkeur. Ik wil graag een inductie Boretti, de landelijke stijl past ons wel. Bovenkastjes vind ik vreselijk.
Mijn grootste zorg is de eettafel. Mijn man zegt we kopen de keuken zoals wij hem willen en daar passen we de tafel & stoelen op aan. Ik denk andersom, ik koop een keuken waarvan ik zeker weet dat er een tafel in past. Er komt sowieso een eetbank aan de muur, dat scheelt al ruimte en vinden zowel mijn kinderen als ikzelf erg leuk.

De verkoper zegt dat we een grote keuken hebben en ruimte voldoende. Ik twijfel, de keuken is vooral groot als er geen eettafel in staat ;)
We zijn geen gezin dat lang tafelt, daarom vind ik de krukjes zo leuk (bij vrienden zit ik altijd aan het eiland) en mijn kinderen zullen daar ook de meeste tijd zitten ipv de tafel.
Maar...kids worden ooit groter....we eten uiteraard wel samen aan tafel, man en ik vinden het wel fijn om aan de keukentafel te zitten samen. Wat ik wil zeggen, de eettafel heeft nu niet de belangrijkste functie in huis, maar moet wel in de keuken.
De tafel in de doorgang naar woonkamer was ons 1e idee en zo is het 1e ontwerp in de winkel ook gemaakt. (foto 1) De stoelen aan dat gangpad worden dan niet veel gebruikt, want men zit op de bank of kopse kant. Met visite heb je ze wel nodig en de doorloop moet natuurlijk niet te krap worden.
De breedte is 5m, maar vanwege de uitbouw is dat stuk 4.84m. Lengte is 5.40, het gangpad niet meegeteld. Het huis verbreden kan niet helaas. De kastenwand aan het stukje muur tegenover het eiland is het idee van de verkoper, omdat je anders een behoorlijk stuk loze ruimte daar hebt.

We zitten enorm te dubben. We hebben al jaren een hoekkeuken, dat willen we niet meer. Er is dan best veel loze ruimte, de eettafel midden in de keuken vind ik niet mooi en eigenlijk is alles zonder eiland een B keus als ik eerlijk ben. Tegelijkertijd ben ik ook reeel dat alles wel moet passen.

Willen jullie hier eens meedenken? Wellicht is er een opstelling waar wij helemaal niet aan gedacht hebben.
Alvast heel erg bedankt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben het niet eens met de keukenleverancier en zie alleen een hoekkeuken. Voor een tafel met stoelen incl. Wat bewegingsruimte moet je rekenen op zo’n 2.80. Een bankje is leuk voor kleine kinderen, als ze volwassen afmetingen krijgen verschuiven ze de tafel ipv zich er achteruit te wurmen. Huiswerk maken ed. doen aan een eiland?. Je koopt geen keuken voor de leeftijd dat ze nog klein zijn. Ook met de optie voor een bankje blokkeer je de doorgang naar de woonkamer. Een kastenwand aan de lange wand betekent dat je voor iedere greep uit de koelkast naar een uithoek moet. Zoek hier naar voorbeelden, vanaf ongeveer 5.60 breedte kan wat je voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik zie best mogelijkheden. Vooral als je de tafel combineert met het eiland. Dus bijvoorbeeld zoals in jouw eerste afbeelding: kasten tegen de lange wand in de keuken, eiland parallel daaraan, en dan je tafel geintegreerd daaraan. Dat scheelt bewegingsruimte tussen tafel/eiland, waardoor het wel past. Je hebt je kinderen dan weliswaar niet op een kruk aan de bar, maar wel gezellig aan de tafel.

Ik heb ff geen tijd om te schetsen, maar heb een plaatje opgezocht, waarbij je je dan moet voorstellen dat de tafel haaks op je eiland staat. Wat vind je van dat idee?

(Overigens zou je deze hele opstelling ook kunnen doen met kasten tegen korte muur, eiland over de hele breedte van je huis, met tafel en bank tegen de muur. Ik zou dat zelf te blokkerend voor het raam vinden, maar misschien is het precies wat je zoekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhM2q93DLKHpKMiM82i9j7VQzcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U75Rriv1kuSlkx7h7x5w2p0A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
Toke_gt schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:43:
[...]

Ik zie best mogelijkheden. Vooral als je de tafel combineert met het eiland. Dus bijvoorbeeld zoals in jouw eerste afbeelding: kasten tegen de lange wand in de keuken, eiland parallel daaraan, en dan je tafel geintegreerd daaraan. Dat scheelt bewegingsruimte tussen tafel/eiland, waardoor het wel past. Je hebt je kinderen dan weliswaar niet op een kruk aan de bar, maar wel gezellig aan de tafel.

Ik heb ff geen tijd om te schetsen, maar heb een plaatje opgezocht, waarbij je je dan moet voorstellen dat de tafel haaks op je eiland staat. Wat vind je van dat idee?

(Overigens zou je deze hele opstelling ook kunnen doen met kasten tegen korte muur, eiland over de hele breedte van je huis, met tafel en bank tegen de muur. Ik zou dat zelf te blokkerend voor het raam vinden, maar misschien is het precies wat je zoekt.
[Afbeelding]
Ik vind een tafel aan het eiland vast niet mooi. Ik heb dit topic heel veel doorgelezen, gezocht op trefwoorden en de meningen zijn wisselend over de ruimte van de tafel en stoelen. Wij hebben nu ook niet veel ruimte rondom de tafel en dat zijn wij zo gewend, dat is geen enkel probleem.

Een schiereiland kan ook, maar dan kan ik nog steeds de hoge kastenwand niet kwijt. Als ik die parralel aan het eiland tegen de lange muur plaats dan is het eiland het enige werkblad. Lijkt me weer te krap.
Ik heb het gevoel dat er nu niks kan behalve een hoek keuken en dat vinden we echt niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
Ladypurple schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:17:
[...]

Ik ben het niet eens met de keukenleverancier en zie alleen een hoekkeuken. Voor een tafel met stoelen incl. Wat bewegingsruimte moet je rekenen op zo’n 2.80. Een bankje is leuk voor kleine kinderen, als ze volwassen afmetingen krijgen verschuiven ze de tafel ipv zich er achteruit te wurmen. Huiswerk maken ed. doen aan een eiland?. Je koopt geen keuken voor de leeftijd dat ze nog klein zijn. Ook met de optie voor een bankje blokkeer je de doorgang naar de woonkamer. Een kastenwand aan de lange wand betekent dat je voor iedere greep uit de koelkast naar een uithoek moet. Zoek hier naar voorbeelden, vanaf ongeveer 5.60 breedte kan wat je voor ogen hebt.
Ik zie hier ook niet een eiland als de logische keuze. Niet helemaal onmogelijk, maar een hoekkeuken is veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
Ladypurple schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:17:
[...]

Een eetbank vind ik ook voor oudere kinderen/volwassenen leuk. Als wij naar een restaurant gaan met bank willen we beide altijd op de bank zitten. Ik vind het enorm gezellig en geeft een soort speelsheid aan je eethoek.

De lengte van de ruimte is 5.40m, als we het andersom plaatsen dan? Korte wand hoge kasten, eiland parralel en dan met 1 zijde tegen de lange muur. Dan krijg je een schiereiland. De tafel over de breedte voor de openslaande deuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Hoi allen,

Alvast heel erg bedankt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je het eiland over dwars zet en iets korter maakt past het mooier. Dan kan de tafel ook in het grote deel. Daarnaast lijkt het mij mooier om koken en spoelen op het eiland te doen en de hoge kastenwand op de plek waar je nu de kookplaat hebt. Het deel waar je nu de kookplaat hebt kan dan vervallen.

Zit je alleen nog met het smalle stuk keuken. Heb je daar al een idee bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

En hij kan niet door te vragen hoe je smaak is, wat voor kleuren, eigenschappen en dikte? Blijft bullshit. Iets heeft een prijs, wat de potentiële koper in zijn portemonnee heeft is daarbij totaal niet relevant. Het vragen naar budget dient maar 1 doel; informatie asymmetrie creëren in het voordeel van de verkoper.

Dat iemand geen idee heeft van materie is juist iets waar een verkoper mee kan helpen. Hij kan het verschil uitleggen waarom iets 2x zo duur is.

Budget heeft daar niets mee te maken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• channie82
Insert12 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:15:
[...]

Als je het eiland over dwars zet en iets korter maakt past het mooier. Dan kan de tafel ook in het grote deel. Daarnaast lijkt het mij mooier om koken en spoelen op het eiland te doen en de hoge kastenwand op de plek waar je nu de kookplaat hebt. Het deel waar je nu de kookplaat hebt kan dan vervallen.

Zit je alleen nog met het smalle stuk keuken. Heb je daar al een idee bij?
De hele lange zijde laat je dus vrij bedoel je?
Korte muur hoge kastenwand en eiland parralel?

Ik ben al zolang aan het tobben dat ik het even niet meer kan bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
channie82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:53:
[...]

Ik vind een tafel aan het eiland vast niet mooi. Ik heb dit topic heel veel doorgelezen, gezocht op trefwoorden en de meningen zijn wisselend over de ruimte van de tafel en stoelen. Wij hebben nu ook niet veel ruimte rondom de tafel en dat zijn wij zo gewend, dat is geen enkel probleem.

Een schiereiland kan ook, maar dan kan ik nog steeds de hoge kastenwand niet kwijt. Als ik die parralel aan het eiland tegen de lange muur plaats dan is het eiland het enige werkblad. Lijkt me weer te krap.
Ik heb het gevoel dat er nu niks kan behalve een hoek keuken en dat vinden we echt niet mooi.
Ik begrijp dat je zegt dat het geen probleem is, maar kinderen worden groter, familie komt eens langs, je gaat een keertje kaarten of een drankje doen aan tafel.. En dan kom je echt tekort hoor.

Heel simpel gesteld:
Een eettafel is 1m diep. Je stoelen hebben vaak een zitvlak van >40cm. Wil je die los van de tafel kunnen schuiven met genoeg ruimte om er tussen te komen, dan moet je eigenlijk wel richting 1m ruimte. Een bankje klinkt leuk, maar zit niet fijn. Je kunt niet met je rug tegen de leuning en eten, waardoor je bankje meer een veredelde kruk wordt. Ja het kost minder ruimte, maar je levert er echt mee in.

Kan je vertellen wat de afmetingen zijn van de keuken (of grotere afbeeldingen linken wellicht)? Ik ben benieuwd of het kan passen als je gaat draaien :)

5x5,4m dus. Ik ga even pielen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
channie82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:08:
[...]

Een eetbank vind ik ook voor oudere kinderen/volwassenen leuk. Als wij naar een restaurant gaan met bank willen we beide altijd op de bank zitten. Ik vind het enorm gezellig en geeft een soort speelsheid aan je eethoek.

De lengte van de ruimte is 5.40m, als we het andersom plaatsen dan? Korte wand hoge kasten, eiland parralel en dan met 1 zijde tegen de lange muur. Dan krijg je een schiereiland. De tafel over de breedte voor de openslaande deuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44NTVhVXiJfIE47ytdP9ONsAk50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LziztqT5ByfkYchoMMYscIZA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
channie82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:30:
[...]

Ja inderdaad. Je kunt ook de hele lange wand en korte wand (deel waar je nu kookt) van keuken voorzien en dan het grote midden deel gebruiken voor een flinke eettafel.

Wij hebben een soortgelijke ruimte. Als je zoekt op mijn posts dan kom je onze bestelde keuken wel tegen. Wellicht kun je er iets mee qua inspiratie, al heb jij een stuk meer keuken in de ruimte staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Mijn duit in het zakje, zie dat Ladypurple bijna hetzelfde tekende :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP65QvYxJQJZdjk10jSNSCW9WwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C3T0IOENYRFeLEF3V4OYETnt.png?f=user_large

Deze is misschien nog net beter, want meer keuken. Je kunt overigens die wand bovenin ook groter maken he ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7FiGLQu9xoyk39gU3ihy5PMAdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BIwXAaC2H7jhr5vni6A3TNBe.png?f=user_large

Heb ook een eiland voor je getekend. Hier maak je echt minder goed gebruik van je oppervlakte vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouApWEEDFiSvJZ062z6ObjGpKFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6qKRC8TtAT7VQgwQ2lvb9L5T.png?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door Floor-is op 09-12-2021 21:25 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:09
Floor-is schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:16:
Mijn duit in het zakje, zie dat Ladypurple bijna hetzelfde tekende :D

[Afbeelding]
.
De maten kloppen niet denk ik? Je tekent 2.70m en ook 3.27m voor hetzelfde stukje tussen muur en eiland?

Overigens kan een tafel ook in 90cm i.p.v. 100.
Wij zitten een beetje met hetzelfde en hebben 2.85m ruimte. Op zich kan het net met een tafel van 90 maar we denken er ook aan om in de toekomst de tafel dichter tegen de muur te zetten en een bankje te gebruiken. Alleen als het echt te krap lijkt te zijn, anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
remzor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:27:
[...]

De maten kloppen niet denk ik? Je tekent 2.70m en ook 3.27m voor hetzelfde stukje tussen muur en eiland?

Overigens kan een tafel ook in 90cm i.p.v. 100.
Wij zitten een beetje met hetzelfde en hebben 2.85m ruimte. Op zich kan het net met een tafel van 90 maar we denken er ook aan om in de toekomst de tafel dichter tegen de muur te zetten en een bankje te gebruiken. Alleen als het echt te krap lijkt te zijn, anders niet.
De maten kloppen zeker, die 2m70 staat er alleen een beetje onhandig zonder uitleg. Dat is de breedte waarmee je rekening moet houden als er mensen aan tafel zitten :)

2m85 zou ik, zeker met een 90cm tafel, best aandurven trouwens.

Die heb ik hier ook gebruikt, dan kan je zien dat je eigenlijk net te krap bent als je tijdens het tafelen er tussendoor wilt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXZpXtYlS7QH9xBNIxY-ib4wYcU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CwLp1uRgRjtudI5IsT0m9K9a.png?f=user_large

Als je deze kastenwand aandurft is dit de beste optie die ik voor je bedenken kan.
In 3m60 kan je 180 laag en 180 hoog plaatsen. Ik kom dan uit op 120+150+140 aanrecht als ik de hoeken niet meetel. Iets zegt me dat ruim 4m echt afdoende moet zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii7-GqAGDt6PiQxkLdLnfTgHo0w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U6EWldZogjUYkEXYqaslgHHm.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 09-12-2021 21:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• channie82
Supertof dat jullie de tijd hebben genomen om zelfs tekeningen voor me te maken. Dat waardeer ik heel erg! Vanavond met manlief goed gebrainstormd en de ontwerpen die er lagen gaan de prullenbak in. De tafel in die doorloop is geen optie, ik probeerde allerlei opties te bedenken om het voor elkaar te krijgen maar het is gewoon te krap.
Het idee met korte schiereiland vind ik een goede, want dan heb ik m'n 'hang plek' en de lange wand kunnen we dan goed benutten. Een tafel van 90 is trouwens prima, hebben we nu ook. Vrienden van ons hebben een hele lange tafel met 80 breed, dat is ook erg gezellig

Ander idee is aan de korte wand hoge kasten en een los eiland die daar haaks op staat (zoals hier ook geopperd werd) het eiland kan in de lengte dan doorlopen richting de tuindeuren en omdat er geen kastenwand achter het eiland staat kan ie korter op de muur geplaatst worden. Die gaan we nog uitwerken.

Als we het helemaal omgooien dan kan het nog zonder eiland. Dan moeten we naar een hoek keuken, eventueel 1 lange wand met aan de korte zijde een hoge kast voor koelkast en ovens. In de landelijke stijl die we mooi vinden zou dat ook goed passen. Dan heb je volop ruimte voor een eet tafel. Het is niet mn 1e keus, maar door de tips hier kijk ik er wel anders naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:23
Wij willen de Miele 7476 FL kookplaat met geïntegreerde afzuiging aanschaffen, waarbij we de lucht naar buiten willen laten afvoeren. Hiervoor zal een pijp door de krupruimte aangelegd moeten worden, met een lengte van 5,2 meter, zonder bochten (behalve die twee om van vertikaal naar horizontaal te gaan en andersom). Is deze lengte acceptabel voor een goede werking? Ik lees dat de Bora to 6 meter kan, maar voor andere merken zoals Miele kan ik hier eigenlijk niets over vinden.

Dit apparaat is ook geschikt voor recirculatie, maar ik ben bang voor vochtoverlast. We hebben slechts enkele roosters boven onze ramen en hebben geen mechanische ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
elgitto schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:45:
Wij willen de Miele 7476 FL kookplaat met geïntegreerde afzuiging aanschaffen, waarbij we de lucht naar buiten willen laten afvoeren. Hiervoor zal een pijp door de krupruimte aangelegd moeten worden, met een lengte van 5,2 meter, zonder bochten (behalve die twee om van vertikaal naar horizontaal te gaan en andersom). Is deze lengte acceptabel voor een goede werking? Ik lees dat de Bora to 6 meter kan, maar voor andere merken zoals Miele kan ik hier eigenlijk niets over vinden.

Dit apparaat is ook geschikt voor recirculatie, maar ik ben bang voor vochtoverlast. We hebben slechts enkele roosters boven onze ramen en hebben geen mechanische ventilatie.
Ik begreep van een keukenzaak zelfs dat dat iedere bocht als 1 meter geteld moet worden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
severijns schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:03:
Onze keuken is besteld. Geen enkele muur zonder raam of deur maakte het niet gemakkelijk.
Beperkte ruimte (4m00 x 3m60) waarin ook een eettafel voor 5 mensen in moest (aansluitend aan de keuken is de zithoek. De eethoek grenst niet aan de keuken).

Getekend bij Franssen keukens (eigen schrijnwerkerij)

[Afbeelding]

Korpus in HDF 18mm, rugwanden 8mm in groeven.
Fronten: Halifax Oak Nature in HPL (laminaat) en mat zwart laklaminaat

Onderkasten van 83cm + 10cm plint.
werkblad + tafel: 20mm dekton Domoos

Toestellen:
- Vaatwasser: NEFF S157ZB800E + extra Z786RB04
- Full steam: NEFF B48FT68G0
- combi oven: NEFF C17MS22G0
- warmhoudlade: NEFF N17HH10G0
- kookplaat: NEFF T58PS21X0 in vlakbouw
- koelkast: NEFF KI1816DE0
- afzuigkap: NOVY 6812 zwart
- spoelbak: FRANKE cna611/211XLMB1 in vlakbouw
- Quooker flex Pro3 mat zwart
- 3 inbouwspots

Keuken inclusief plaatsing, aansluiting, MDF koof, tafel, uittrekbare koffietablet en prularia (afvalemmer, bestekindeling, ....) komt op € 26.200
Geinige oplossing voor een nis, nog nooit eerder gezien!

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 11:13
elgitto schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:45:

Volgens mijn keukenverkoper staat in het Bora boek het volgende:

"In de regel kan met de geïntegreerde motor of met een universele motorcomponent een kanaallengte van max. 6 m met zes 90 graden bochten of een kanaallengte van 8 m met vier 90 graden bochten of een kanaallengte van 10 m met twee 90 graden bochten worden gerealiseerd."

Geen idee of iemand dit herkend? En met een Bora met succes een 6+ meter afzuigkanaal heeft gemaakt? Zal voor Miele niet veel anders zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgitto
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:23
praliwi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 06:38:
[...]

Volgens mijn keukenverkoper staat in het Bora boek het volgende:

"In de regel kan met de geïntegreerde motor of met een universele motorcomponent een kanaallengte van max. 6 m met zes 90 graden bochten of een kanaallengte van 8 m met vier 90 graden bochten of een kanaallengte van 10 m met twee 90 graden bochten worden gerealiseerd."

Geen idee of iemand dit herkend? En met een Bora met succes een 6+ meter afzuigkanaal heeft gemaakt? Zal voor Miele niet veel anders zijn denk ik?
Dank voor je snelle reactie, hier kan ik wat mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cw123456
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-05 21:01
Dag allen,

Na een tijdje mee te hebben gelezen, deel ik nu ook graag mijn keukenplannen om te horen wat jullie hier van vinden en om te valideren of de geoffreerde prijzen "fair" zijn.

De keuken komt in een nieuw te realiseren aanbouw (6.5 meter breed, 5 meter diep), het idee is om een eiland te plaatsen van 380 x 120 + een hoge kastenwand van 360 (waarvan 2 open kasten), zie hieronder voor de nieuwe situatie tekening van de uitbouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6bmJnoqhYWQeTlCiyUY3vrN9a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QqJQlN2maoOF94PIF4KQSL6f.png?f=fotoalbum_large

Wij zijn nu in gesprek met een aantal keukenboeren om de keuken uit te voeren in de Nobilia Flash 455 (https://www.nobilia.de/de...oderne-kuechen/flash-455/). Zie hieronder voor het idee van de keuken:

Plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXWrjrDkhn0k8EmIC5ClTZ-pzpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfQg5LkpvdZ8Nyw43BVRxB63.jpg?f=fotoalbum_large

Eiland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cOxr73mYBgB85cgoElV0V5T_MY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFBhbHDpb1gBqqQhki6zJSs6.jpg?f=fotoalbum_large

Kastenwand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct8YIjlRm0i8NgPUYxc-2A9tvLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP2mYxjtl2ziOQv5zyTvgdz3.jpg?f=fotoalbum_large

De buitenste twee kasten van de kastenwand, zullen wij waarschijnlijk op maat moeten laten maken (of zelf realiseren), omdat de keukenboer enkel de kast kan leveren op de tekening. Wij vinden dat deze te veel planken heeft en wij zouden de planken graag in dezelfde dikte willen hebben als de zijkanten en bovenkant. Verder is het idee om de hoge kastenwand aan de zijkanten en bovenkant te stuken, om het idee te krijgen dat de kastenwand is ingebouwd, dit zal gedaan worden door de aannemer.

Totaal voor deze keukenkasten (dus zonder de zijkasten van de hoge kastenwand), inclusief Quooker Flex RVS combi + hebben wij nu een offerte van 6800 EUR, plaatsen van de gehele keuken kan gedaan worden voor 1800 EUR (enkel het plaatsen, zonder het stucwerk en leiding/elektra werk).

Werkblad zullen wij kopen via Werkbladenkopen.nl, het betreft een composiet werkblad van 2 cm dik: https://www.composiet-aan...d/600x600_5907-NAVONA.jpg. De geoffreerde prijs voor het werkblad is 3500 EUR, dit is inclusief 3 uitsparingen, een zeeppomp en ingebouwde stekkerdoos (Bachmann BVackflip).

Apparatuur kunnen wij voor een goede prijs via een kennis kopen, dit betreft apparatuur van het merk Kuppersbusch:

Combi oven stoom CBD6550
Combi oven magnetron CBM6550.0S1
Inductiekookplaat KI8820.0SF
Plafond afzuiging DDL 9830.0
Wijnklimaatkast FWKU1800.0S
Koelkast FKF8800
Vaatwasser G6500.0v

Ik ben benieuwd wat jullie van dit keukenplan vinden en wat jullie van de geoffreerde prijzen vinden. Verder ben ik benieuwd of jullie ideeën hebben voor het maken van de buitenste open kasten.

De keukenfronten kunnen ook uitgevoerd worden in de LUX uitvoering:https://www.nobilia.de/de.../moderne-kuechen/lux-814/, dit zijn gelakte fronten in plaats van laklaminaat, ik weet (nog) niet wat de extra kosten hiervoor zijn, maar het werd afgeraden door 1 keukenboer omdat hij aangaf dat gelakte fronten sneller zullen beschadigen (hij noemde een voorbeeld dat door sieraden de lak kan beschadigen en dat dit minder is bij laklaminaat fronten). Hebben jullie hier ervaring mee?

Het keukenblad zal bestaan uit 2 delen, waar zouden jullie deze naad laten komen? Het idee is nu om de naad in het midden van de kookplaat te laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
channie82 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:30:
[...]

Dit is hoe ik het bedoelde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3duytxyqYbl_vH-i9Rf7xp8XORQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/40UKKoQiR15t3dhqnFgcY7jZ.png?f=fotoalbum_large

Sowieso ben ik benieuwd waar je op uit gaat komen gezien wij een zelfde keuken hebben met uitbouw van 5 meter lang en 4 meter breed. Altijd interessant om andermans keuzes te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
Flix20 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:35:
[...]

Als de verkoper al weet dat hij een keuken van 30k kan verkopen kan ie je ook die Nobilia van 15k, voor 30k aanpraten (lees door je neus boren)
*knip*
Niet op de man spelen aub.
Z___Z schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:31:
[...]

Nouja als je een goede verkoopadviseur bent en je weet dat de klant geen idee heeft wat iets kost, loop je met de klant door je showroom en vraagt wat hij mooi vindt. En bij de modellen die de klant mooi vindt geef je een prijs indicatie en probeer je te kijken of dit in lijn is van zijn/haar verwachting. Als je dan merkt dat er een dure smaak is en groot budget, geen probleem. Als je merkt dat de klant schrikt van de prijs, ja dan moeten er consessies gemaakt worden. Dit doe je voordat je detail tekeningen gaat maken.

Ben je een goede verkoper, dan probeer je een zo goedkoop mogelijke keuken voor zoveel mogelijk geld aan de onwetende klant te verkopen en geef je wat marge weg aan de goed geinformeerde klant. Dan heb je twee tevreden klanten, waarbij je veel hebt verdient aan de eerste, en beter een klant dan geen klant bij de tweede.

Helaas weet je van te voren niet of je te maken hebt met een goede verkoopadviseur of een goede verkoper.
Ook hier weer, een flink wantrouwen. Ja, de keukenmarkt is niet transparant, maar nee, je kan het ook moeilijk veel transparanter maken vanwege deze vele variabelen.

Maar het is nog altijd de consument zelf die hier de oorzaak van is en het in stand houdt.

DMG heeft een groot marktaandeel omdat de Nederlander graag die 40% korting wil. Zowel op keukens als in de drogist. (1+1 aanbiedingen in de Kruidvat anyone? Komt in Duitsland echt niet voor hoor).
Verder doet de gemiddelde Nederlander nauwelijks onderzoek en koopt binnen 2 uur een keuken.

“We” houden dit in stand omdat “ we” dit zo willen.

Worden mensen op grote schaal opgelicht? Dat zal wel meevallen. Die “korting” wordt wel bijna altijd gepakt, en door het marktaandeel van DMG kunnen ze idd scherp inkopen. En ze hebben wel degelijk concurrentie van de nettoprijzen toko’s.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 10-12-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Cw123456 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:33:

De keuken komt in een nieuw te realiseren aanbouw (6.5 meter breed, 5 meter diep),
Mooie ruimte zo! De prijzen lijken me dik in orde.
Ik heb zo op het eerste oog maar 1 tip ter overweging: ik zou het eiland spiegelen. Ik zie namelijk op de plattegrond aan de rechterkant een deur, dus dan is het niet zo handig om daar de barkrukken te hebben. Maar vooral ook omdat ik aan de linkerkant van je ruimte een grote schuifpui zie. Dan zijn zitplaatsen aan die kant van je eiland juist heel fijn om bij mooi weer lekker met de pui open daar te zitten.
En heb je wellicht overwogen om de kastenwand tot rechts in de hoek te laten doorlopen? Dan werk je aan die kant de oude gevelscheiding weg en heb je meer bergruimte.

En nog vraagje: je eettafel komt aan de linkerkant van de keuken, denk ik? Hoe komt uit met de deur naar de garage die daar ook is?
Pagina: 1 ... 288 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1