Wij hebben momenteel Smartlaque in de offerte maar willen wellicht voor Similaque gaan als het echt een toegevoegde waarde heeft en het prijsverschil niet al te groot is. Het is ons alleen nog niet echt duidelijk wat het grote verschil is tussen Smartlaque en Similaque. Weten jullie hier iets meer over?
We zijn zelf ook wel enigszins tevreden met de prijzen van apparatuur en werkblad, maar hebben ook nog wat geprobeerd te onderhandelen op de kasten. Kregen te horen dat er helaas niks meer af kan en de verkoper liet zelfs zien dat zijn marge negatief is in het systeem. Is dit een gebruikelijke verkooptactiek of kan hij écht geen korting meer geven?
De renders waren niet zo duidelijk, maar de LED verlichting komt ook onder het werkblad en de ladekast op het eiland. Volledig mee eens dat het de finishing touch is! Dat was voor ons een van de belangrijkste redenen om een SLX te kiezen
Overigens zijn wij van plan om nog naar Ekelhoff te gaan binnenkort. Weet iemand toevallig of Ekelhoff een nog veel scherpere prijs kan bieden?
[/quote]
Mijn offerte is ook obv Smartlaque.
Het is mij ook niet duidelijk wat het exacte verschil is tussen Smart en Simi. Wanneer je hier zoekt dan kom je ook andere Tweakers tegen die zich dat afvragen maar ik denk dat Simi nog net iets matter en meer Fingerprintproof is?
Similaque is prijsgroep 2.
Ik heb over een aantal weken een laatste sessie bij mijn keukenboer is zal vragen wat nu het verschil is.
Overigens, via webwinkelsiematic.nl heb ik kleurstalen aangevraagd en toen ik een Smartlaque staal aanvroeg kreeg ik er 1 toegezonden in Similaque....
Ik heb ook wel gehoord dat Similaque verdwijnt ten gunste van Smartlaque.... maar even vragen binnenkort.
Wat ik wel weet is dat het prijsverschil heel klein is; ik heb mee kunnen kijken in het prijzenboek en zag dat bij een 60 cm onderkast het prijsverschil 50 euro is en bij een 90 cm onderkast 90euro.
Bij hoge kasten zal het dan ws iets van 200,= per kast zijn?
De marge voor Siematic dealers ligt rond de 30 a 35% heb ik viavia begrepen.
Wanneer ze apparatuur en blad al tegen een scherpe prijs hebben aangeboden zullen ze waarschijnlijk minder snel bereid zijn ook nog korting op de kasten te geven.
Mijn aanbod is ook gemaakt met voor 16k aan kasten.
Ik heb een kastenwand van drie hoge kasten (vlnr servies met 2 binnenlades, kast voor oven met planken boven en onder en kast voor koelkast/vriezer)
plus daartegenover tegen de wand een lage opstelling van: 90, 100, 90 ladekasten met twee lades en 1 binnenlade,
60 cm spoelkast met lade en afvalemmer (geen spoelkast met normale draaideur nemen, lijkt erg goedkoop)
60 cm paneel voor vaatwasser.
2 led greeplijsten in kastenwand en ledgreeplijst onder blad.
Minder kasten dus dan jullie maar mijn kastenwand is in prijsgroep 3, metallic laminaat (brushed platinum)
Dit maakt het duur, ook omdat ik voor twee extra zijpanelen voor de hoge kasten in 1,2cm heb gekozen die daarmee even breed zijn als de zijpanelen van het lage deel en het blad, ook 1,2 cm. Dit geeft een mooi beeld.
De verlichting rond jullie eiland alleen kost al zeker 1500,=, wanneer je voor een parallelle opstelling gaat scheelt dat de helft.
Al met al denk ik niet een verkeerde prijs, jullie aanbod.