Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Foute topic

[ Voor 94% gewijzigd door Rubman op 28-11-2021 09:56 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:39
z0bin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:40:
[...]
In de eerste instantie leek mij een vaatwasser in de hoek tegen de muur niet handig ivm kans op spetteren met vuile vaat en vlekken op de muur.
Dat is ook zeker wel iets om aan te denken. Dat kun je oplossen door de muur (evt alleen dat stukje naast de vaatwasser) met afneembare verf te behandelen, of, afhankelijk of dat mooi wordt, een plaat van glas of perspex te bevestigen.
Ik heb zelf een klein stukje muur naast de vaatwasser, dat is niet met speciale verf behandeld. Ik neem dat gewoon regelmatig af met een doekje en eens in de zoveel tijd verf ik het wat bij. Werkt prima. (Ik ben wel een pietlut met voorspoelen, dus wat er op de muur/raam komt zijn vooral waterspetters).

@z0bin Andere suggestie nog: je zou de vaatwasser links van de spoelbak kunnen plaatsen en de hoekkast spiegelen, zodat die onder de bar opent. Dan heb je daarnaast nog een smal kastje. In plaats van de vaatwasser heb je zo een extra ladenblok naast de andere ladenblokken.

[ Voor 14% gewijzigd door Toke_gt op 28-11-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:06
pentaw1nz schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:20:
Lees hier al een tijdje mee, maar nu zijn we zelf aan de beurt.

We zijn na waar verschillende tekeningen opgekomen op de volgende indeling van de keuken met dus een lange en korte zijde.
Het blad wordt geen grijs blad zoals op de foto, maar wordt een licht keramisch blad met gouden ader.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gisteren een offerte ontvangen, die ik eigenlijk al best netjes vond. Ik twijfel daarom over wat er nog mogelijk is in onderhandeling.
Hoe kijken jullie hier naar?
Of zijn er nog andere dingen die je opvallen in de offerte of de keuken zelf?

Hier een samenvatting van de offerte. Desgewenst kan ik meer informatie delen.
- Frontjes van Rotpunkt 2580 Zerox HOR SY . Binnenkanten meegenomen mat zwart. Greeploos, met matzwarte greeplijsten. Kasten voorzien van uittreklades.
Subtotaal 4150,-

- Apparatuur van AEG. Behoud van huidige AEG vaatwasser.
Kookplaat: IKE8543SFB , Koel vries: SCE818F6TS , Multifunctionele oven: KMK565000M , Ingebouwde afzuigkap: DCE5960HM , Quooker RVS Flex , RVS Spoelbak 450mm
Subtotaal 5455,-

- Blad: Keramiek, deel van 1.70 meter en deel van 2 meter, inclusief uitsparingen en randafwerking
Subtotaal: 1900,-

- Montage kosten (inclusief maken koof t.b.v. afzuiging)
Subtotaal 1100,-

Totaal dus zo'n 12.5k voor deze opstelling met Rotpunkt kasten en AEG apparatuur, inclusief montage.

Hoor graag jullie meningen.
Heb je ruimte tussen de opstellingen om de spoelkant iets dieper te maken?, ‘k weet niet welke quooker en waar je deze plaatst, maar kan in een spoelkast net wat meer lucht geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:15
Toke_gt schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:28:
[...]

@z0bin Andere suggestie nog: je zou de vaatwasser links van de spoelbak kunnen plaatsen en de hoekkast spiegelen, zodat die onder de bar opent. Dan heb je daarnaast nog een smal kastje. In plaats van de vaatwasser heb je zo een extra ladenblok naast de andere ladenblokken.
De wanden speciaal behandelen of voorzien van beplating (in wat voor materiaal dan ook) zal niet mijn voorkeur hebben

Het spiegelen van de le mans kast is een creatieve oplossing en zeker het overwegen waard.

Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij een tweede keukenboer.
Komende week maar eens wat ontwerpen voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:37
Ladypurple schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:36:
[...]

Heb je ruimte tussen de opstellingen om de spoelkant iets dieper te maken?, ‘k weet niet welke quooker en waar je deze plaatst, maar kan in een spoelkast net wat meer lucht geven.
Goeie tip, dankje.

De breedte van de keuken is 230cm.
Met aan beide zijden een kast van 60 zal er dus nog een loopruimte van 110cm over blijven.
Als je de lades helemaal uittrekt aan 1 zijde dan heb je effectief nog 50cm over om te staan. Weet niet of we dan nog wel ruimte hebben om die spoelkant dieper te maken?

@Roos79
Betreft TotaalKeuken in Enschede. Een kleine zaak.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57

franssie

Save the albatross

pentaw1nz schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:56:
[...]

Goeie tip, dankje.

De breedte van de keuken is 230cm.
Met aan beide zijden een kast van 60 zal er dus nog een loopruimte van 110cm over blijven.
Als je de lades helemaal uittrekt aan 1 zijde dan heb je effectief nog 50cm over om te staan. Weet niet of we dan nog wel ruimte hebben om die spoelkant dieper te maken?

@Roos79
Ik heb ook 110 cm tussen mijn wans en eiland met lades aan beide kanten. Dat is net voldoende. Je kan al geen twee lades tegenover elkaar openenen en tegenover de vaatwasmachine wil je geen lade waar dingen in moeten die uit de vaatwasser komen (daar staan bij mij dus kruiden etc) of je moet via het werkblad eerst uitruimen. Bij minder ruimte kan het ook wel al zal je dan iets sneller naast de lade gaan staan om iets te pakken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
@franssie

De winkelverkoper gaf mij het advies om geen keramieken spoelbak te kopen. Deze zou namelijk te snel beschadigen en dan zou ik hem na x jaar moeten vervangen. Ik meende dat hij vier jaar zei. Hij adviseerde dan om voor RVS te gaan.
Wel vreemd want ik lees nu achteraf dat juist bij RVS snel beschadigingen en gebruikssporen ziet.

Gaan slangkranen niet lekken? Een kennis vertelde dat zijn vroegere keukenkraan lekte en dat de slang na verloop van tijd uit rek was.

Ik denk dat ik het bij 1 keukenkraan hou. Ik vind een keukenkraan aan de prijzige kant. Ik kreeg eergisteren de totale kosten van de electrien binnen en dat is niet niets. En dan moeten er nog stopcontacten worden gemaakt.

Waarom zou ik een stopkraan nodig hebben dan? Ik zou dan toch de watermeter kunnen afsluiten?

Haha ik moest hartelijk lachen om de draaibare kraan opzetstuk van Bol. Bedankt voor het meedenken.
Die ouderwetste kraanslang ziet er niet uit.

Voor mijn duidelijkheid. Met slangkranen bedoel je niet zo'n typische horeca voorspoeldouche mee toch?

Andere vraag
Sommige kranen verbruiken meer water dan andere kranen. Weet iemand waar in de specificaties ik op kan letten? De verkoper vertelde dat dit er niet tussen stond.

@WaterFire Is goed dat je benoemd met de ronde hoeken. Ik dacht namelijk dat RVS altijd ronde hoeken hadden.

@107mb Omdat mijn keuken kleurrijk is. Beetje retro en warm. RVS vind ik wat kil. Maar zoals ik boven in dit bericht schreef. Gaf de winkelverkoper het advies om voor RVS te gaan omdat het andere (Keramiek, Graniet) vanwege beschadigen en vlekken.

Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:31

mollie

noud schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
@franssie

Waarom zou ik een stopkraan nodig hebben dan? Ik zou dan toch de watermeter kunnen afsluiten?
Stopkraan is natuurlijk practisch omdat je niet je hele huis af hoeft te sluiten.. mocht er iets aan de hand zijn kan je nog gewoon douchen bv.. verder kan een stopkraan voorzien zijn van filter.. wij hebben een Franke 4in 1 en daar staat op de verpakking dat je de hoekstopkranen moet gebruiken ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
pentaw1nz schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:56:
[...]

@Roos79
Ziet er niet echt uit als een afding zaak, misschien iets maar zou er niet te veel van af hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 15:08
Wij hebben plannen om onze keuken te gaan vernieuwen, we zijn uitgekomen op een greeploos ontwerp van Häcker met houten frontjes en donkergrijs blad. Koken op een schiereiland met enkele zitplekken erbij.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Over een aantal zaken zijn we nog niet helemaal uit, graag jullie input:
- de beste plaats voor de kookplaat, in het midden van het eiland, of in het midden van het onderkastendeel (zoals op tekening) ?
- Dan de plek voor de magnetron en oven, we denken nog na over 3 hoge kasten naast elkaar, zodat de apparatuur op een betere werkhoogte zit. Het laatste knip/plak-plaatje hieronder voor het idee.
- De spoelbak en kraan bij het raam, nu links van het midden om de vaatwasser niet direct naast het muurtje te hebben vanwege spetters. In het voorbeeld een hoekspoelkast ivm extra ruimte voor een Quooker.
- Andere tips?

Na enkele offertes bij verschillende keukenzaken is dit het ontwerp waar we al best tevreden over zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFZciRemeYdkkjMue-7uyYDfmy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myEW8oaYm3KcS6mD8nngqkFO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anZn2EtHc3-VmlWda-S15sdLSSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7q3uK4BqXm46D6xU3b4Qfoi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bscra9yIIL_quTJqtMURf10J6rM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQorDzQf8g90qLmBCKmsfipb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kL3UeSIT5WTVGQu8fGl4-GA6r_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsRrsNSLLuF8bijrN4bTBa7o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWiSN8P1pRWnRQBbhORe8qZ_QYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM2VEWdBe6Ke32S7aaUh2cEn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J3eUvYR_V4Gm1R4W-Y8lPY-SGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZquhEhHmkF7HXr76UcqK5WI.jpg?f=fotoalbum_tile

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Chris_82 schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:58:
Wij hebben plannen om onze keuken te gaan vernieuwen, we zijn uitgekomen op een greeploos ontwerp van Häcker met houten frontjes en donkergrijs blad. Koken op een schiereiland met enkele zitplekken erbij.

***members only***

- de beste plaats voor de kookplaat, in het midden van het eiland, of in het midden van het onderkastendeel (zoals op tekening) ?
- Dan de plek voor de magnetron en oven, we denken nog na over 3 hoge kasten naast elkaar, zodat de apparatuur op een betere werkhoogte zit. Het laatste knip/plak-plaatje hieronder voor het idee.
- De spoelbak en kraan bij het raam, nu links van het midden om de vaatwasser niet direct naast het muurtje te hebben vanwege spetters. In het voorbeeld een hoekspoelkast ivm extra ruimte voor een Quooker.
- Andere tips?

Na enkele offertes bij verschillende keukenzaken is dit het ontwerp waar we al best tevreden over zijn:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je houdt ongeveer 1 mtr over van eiland tot muurtje? Als daar iemand zit heb je 40-50 cm loopruimte? En bij geopende vaatwasser? Waar gaat de deur naar toe? Looproute? Hoe ziet de rest van de ruimte er uit?

Ik weet niet wat je bedoelt met de keuze van de plek van de kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58

***members only***

- Andere tips?

wat een onhandige oplossing voor het barretje. het is veel te krap, de kruk naast het fornuis wordt niet gebruikt omdat dat kookzone is, op de kopse kant blokkeer je de doorgang. Mijn optie zou zijn om op de lange zijde van het kookgedeelte de kasten (op één na) weg te laten en daar een barretje van te maken. Want (in ons geval) wordt de bar heel veel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik vind het schiereiland op deze manier - eerlijk gezegd - niet zo functioneel. Vooral de zitplekken vind ik hier niet handig. Je zit met z’n drieën op een heel klein stukje (60 cm breed?) op een heel druk stuk in de keuken. Mensen zitten bovendien deels met hun rug naar degene die in de keuken werkt, tenzij je de kookplaat op het eiland plaatst.
Als je de ruimte hebt (?) zou ik de zitplaatsen aan de lange kant van het eiland plaatsen, zodat je meer ruimte hebt en ook beter contact kunt hebben met degene die in de keuken staat.
Ook zou je kunnen kijken of je er een U vorm van kunt maken, dan is de keuken niet ook een doorloopruimte (waar gaat de deur naartoe, wordt die veel gebruikt?). Je maakt de doorgang aan de kant van de muur en creëert zitplaatsen aan de kamerzijde.
Voor de vaatwasser zou je oplossing ook kunnen zoeken in een hoge kast extra. Waar de vw nu is ingepland, is dat echt niet handig (zie opmerking @Ladypurple .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
Ladypurple schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:09:
[...]

Je houdt ongeveer 1 mtr over van eiland tot muurtje? Als daar iemand zit heb je 40-50 cm loopruimte? En bij geopende vaatwasser? Waar gaat de deur naar toe? Looproute? Hoe ziet de rest van de ruimte er uit?

Ik weet niet wat je bedoelt met de keuze van de plek van de kookplaat.
Klopt, ca. 1m10 tussen eiland en muurtje. Nu hebben we 1m en gaat redelijk. De 3e zitplek is voor incidenteel gebruik.
Vaatwasser zit in huidige keuken direct naast het muurtje. Met inruimen blokkeer je de loop idd. En spetters... Wateraansluiting zit al aan die kant maar is eventueel te verplaatsen. Andere creatieve vondsten zijn welkom!

Rest van de ruimte: is een eetkamer/keuken van 7.6m x 4m, anderhalve meter naast het eiland komt een ovalen eettafel. De getekende deur gaat naar de bijkeuken, gaat naar buiten open.

Eiland is nu ingedeeld als 40/80/40/60 (lade/lade+kookplaat/lade/zit), alternatief waar we aan dachten is misschien 60/90/60 (lade/lade+kookplaat/zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
107mb schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:41:
[...]

wat een onhandige oplossing voor het barretje. het is veel te krap, de kruk naast het fornuis wordt niet gebruikt omdat dat kookzone is, op de kopse kant blokkeer je de doorgang. Mijn optie zou zijn om op de lange zijde van het kookgedeelte de kasten (op één na) weg te laten en daar een barretje van te maken. Want (in ons geval) wordt de bar heel veel gebruikt.
Zo was een eerste ontwerp van ons ook. Overdenkingen waren dat je dan dicht bij de kookplaat zit (hitte/gevaar) en aan die zijde komt de eettafel op ca. 1.5 meter - welke wordt er dan het meest gebruikt / voegt een barretje dan nog iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
Toke_gt schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:41:
[...]

Ik vind het schiereiland op deze manier - eerlijk gezegd - niet zo functioneel. Vooral de zitplekken vind ik hier niet handig. Je zit met z’n drieën op een heel klein stukje (60 cm breed?) op een heel druk stuk in de keuken. Mensen zitten bovendien deels met hun rug naar degene die in de keuken werkt, tenzij je de kookplaat op het eiland plaatst.
Als je de ruimte hebt (?) zou ik de zitplaatsen aan de lange kant van het eiland plaatsen, zodat je meer ruimte hebt en ook beter contact kunt hebben met degene die in de keuken staat.
Ook zou je kunnen kijken of je er een U vorm van kunt maken, dan is de keuken niet ook een doorloopruimte (waar gaat de deur naartoe, wordt die veel gebruikt?). Je maakt de doorgang aan de kant van de muur en creëert zitplaatsen aan de kamerzijde.
Voor de vaatwasser zou je oplossing ook kunnen zoeken in een hoge kast extra. Waar de vw nu is ingepland, is dat echt niet handig (zie opmerking @Ladypurple .
De derde zitplek is meer optioneel (3 kids). Kookplaat uiteraard op het kookeiland, voor beter contact tijdens koken en doorkijk naar tuin & woonkamer. Zijn we met z'n 2en dan is het gezellig tegenover elkaar zitten en eten?

U-vorm lijkt me niet praktisch, de deur gaat naar de bijkeuken, naast het muurtje is de schuifpui en iets verder de doorgang naar de woonkamer. De buren hebben de keukenopstelling het schiereiland aan de andere kan in U-opstelling, dan scheidt je de keuken naar ons idee meer af van de eetkamer en is de loop icm met eettafel niet handig.
Zie plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBPe80MnAmFHSGZZJ1tJLkaYDNE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oS2MjDfsLh60ocxk1m6rVDdY.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Chris_82 op 28-11-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Laatst online: 03-04 00:20
Hebben er mensen ervaring met het plaatsen van een wasmachine en/of droger in een keukenkastje? We willen deze apparaten in de bijkeuken plaatsen, maar wel uit het zicht (dus achter een deurtje). De wasmachine die we hebben is geen inbouwexemplaar, maar ik wil hem eigenlijk ook niet zomaar vervangen voor wél een inbouw exemplaar, aangezien hij net een jaar oud is.

Hieronder heb ik een tekening gemaakt op de Ikea keukenplanner met hoe ik het voor ogen zie. Het idee is om 4 kastjes te plaatsen met helemaal links een koelkastje, daarnaast een spoelgedeelte en daarnaast een wasmachine en droger. Omdat de ruimte niet groot is, willen we niet de hoogte in met hoge kasten. We hebben al contact gehad met een keukenzaak, welke ons de volgende opties gaf:

1) Wasmachine vervangen voor een inbouw exemplaar zodat deze in een kastje kan.
2) Wasmachine op de grond zetten zonder deur ervoor.
3) Wasmachine moet in een hoge kast.

Zijn er mensen die ook met dit bijltje hebben gehakt of hier ideeën over hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0xb9sKnt3F_zmYd9MOCOpIPxNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubnM2DvE1bwLNi4DIxQXXdbd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@synorluna wat is het nut om ze achter een deur te zetten ? Droger lijkt me sowieso niet handig om achter een deurtje te zetten

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
mevrouwKees_1 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:19:
@synorluna wat is het nut om ze achter een deur te zetten ? Droger lijkt me sowieso niet handig om achter een deurtje te zetten
Omdat dit de ingang is bij de achterdeur en ik het niet mooi vindt om daar twee van die apparaten te hebben staan. De droger wordt niet elke dag gebruikt, dus voor de momenten dat we hem wel gebruiken vind ik het prima om het deurtje op te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:07
@synorluna
Je kan ook twee gewone machines neerzetten en daar deurtjes voor maken.
Je hebt alleen een iets dieper blad nodig maar je kan dan wel standaardmachines neerzetten van 60x60x85.
Inbouwmachines zijn een stuk duurder.

Ik zou de wasbak helemaal links plaatsen, dan heb je meer ruimte om schone was op te vouwen.

@mevrouwKees_1
Een droger achter een deurtje kan prima, zolang het maar een condensdroger is.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 28-11-2021 21:35 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@synorluna , @mevrouwKees_1 en @Teijgetje klopt, en een warmtepomp droger al helemaal. Zorg in beide gevallen voor voldoende ventilatie (kieren onder en boven) voor de aan en afvoer en ook onder en boven de deur - zou de deur toch dichtvallen tijdens draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 28-11-2021 21:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Teijgetje schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:34:
@synorluna
Je kan ook twee gewone machines neerzetten en daar deurtjes voor maken.
Je hebt alleen een iets dieper blad nodig maar je kan dan wel standaardmachines neerzetten van 60x60x85.
Inbouwmachines zijn een stuk duurder.

Ik zou de wasbak helemaal links plaatsen, dan heb je meer ruimte om schone was op te vouwen.

@mevrouwKees_1
Een droger achter een deurtje kan prima, zolang het maar een condensdroger is.
Ik neem aan dat dit geen standaard keukenkastjes zijn dan? Of is het meer een kwestie van de keukenkastjes verder van de wand zetten, zodat de wasmachine meer naar achteren kan worden geplaatst richting de wand en er een deurtje (scharnieren) voor de wasmachine kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@synorluna
Ja, dat laatste.
Een standaard keukenkastje is 60 breed.
Een inbouwmachine zal dus 56 breed moeten zijn om te passen, en dan qua diepte ook aangepast.

Maar de scharnieren van de deurtjes kan je gewoon aan de muur en het kastje van de ijskast vast zetten nadat je de machines op hun plaats gezet hebt. Eventueel op een extra plankje/latje zodat het lijkt alsof er overal kastwandjes staan. Ligt er aan of de machinedeuren niet helemaal op de rand openen maar dat is meestal niet zo.
Het ijskastkastje en gootsteenkastje zet je dan iets naar voren van de muur af.

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 28-11-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@synorluna een standaard machine (niet inbouw) is 60 cm breed - dat past niet in een kastje maar als je daar vantevoren rekening mee houdt en een sierlijstje oid dan kan je wel redelijk gebruik maken van standaard frontjes.
Met je wel die extra 5 sm in de breedte hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Teijgetje ook een warmtepompdroger houdt va. Ventilatie .. ik zou deurtje openlaten

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PaT schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:34:
[...]

Dan ben je een gedisciplineerd inruimer!
Zeker met kinderen in het huishouden is mijn scenario niet ondenkbaar.
Onze vaatwasser zit nu ook naast de muur en de witte muur heeft al aardig wat vlekken. Zelfs als zit er nog maar een klein beetje in een kopje, dan spettert dat via de deur zo tegen je muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:37
Weet iemand wat een beetje gangbaar is met koelkasten als het gaat om energielabels?

De koelvries inbouw combi die nu op onze offerte staat heeft een label F. Dit zou volgens het oude label volgens mij A zijn.
Filteren op D en E geven direct minder keuze. En label A bestaat helemaal niet meer voor koelkasten?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@mevrouwKees_1
Een warmtepompdroger is ook een condensdroger, het condenseert het vocht alleen op een andere manier.
Voor ingebouwde machines zijn voorschriften zoals een ventilatiestrookje onder en boven.
Maar het deurtje kan gewoon dicht.

Uiteraard mag je het altijd open laten staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:27
Woeps. verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Flix20 op 29-11-2021 09:49 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07

ChUcKiE

Dus........

Ik zou het blad zeker hoger doen en los van de machines en dan vast aan de muur. Met name de wasmachine kan bij centrifugeren nog wel wat meebewegen. Daarnaast is het natuurlijk steviger om de plank gewoon vast aan de muur te maken.
Dat heb ik zo ook gedaan en dat geeft dus stevigheid en je kunt er ook nog eens serieus wat opzetten als dat nodig zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 29-11-2021 09:33 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03
synorluna schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:30:
Hebben er mensen ervaring met het plaatsen van een wasmachine en/of droger in een keukenkastje? <..>
Wij hebben er een aparte kast voor besteld van Schueller. Zonder deurtjes want dat leek ons onhandig.

Zaken waar je rekening mee moet houden zijn:
  • stevigheid, wasmachine van 70kg die aan het centrifugeren is geeft nogal wat belasting
  • breedte, onze wasmachine is 59,5cm en dat past net niet in een keukenkastje
  • plaatsing, kijk goed hoe je met je afvoer en kraan uit komt zodat de wasmachine niet onnodig ver naar voren komt
  • plaatsing, wij wilden hem op hoogte met een uittrekbaar blad er onder om de wasmand op te zetten. Zoe iets als het middelste plaatje Afbeeldingslocatie: https://www.jansentotaalwonen.nl/app/uploads/2020/09/wasse-drogen-1024x561.jpg
Voor mij was het de keuze of zelf maken of er een wasmachine kast kopen. Leuk projectje, maar met het gewone klussen en verhuizen had ik daar geen zin meer in. Uiteindelijk met de keuken mee besteld en laten installeren.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
assassin85 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:57:
Nog meer mensen die van hun keukenleverancier hebben gehoord dat hun bestelde miele/siemens/bosch appratuur niet/slecht leverbaar is ?

Bij ons in t project hebben meerdere mensen te horen gekregen dat miele bosch en siemens apparatuur de komende 8 maanden bijna niet leverbaar zal zijn. Eentje kreeg zelfs te horen dat ie kosteloos de koopovereenkomst vd keuken mag laten ontbinen (7 maanden terug besteld). Het gaat hier om verschillende keukenzaken waaronder in ieder geval Brugman en Bruynzeel
Vorig jaar juli definitief moeten maken(projectbouw), vorige week keuken geplaatst en alle Siemens, Quooker, Bora apparatuur was er, met een typenummer dat de verbeterde versie was van het verouderde model. _/-\o_

Blijkbaar zijn we een uitzondering, of alles is besteld voordat de wereld op zijn kop ging.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 21:03
pentaw1nz schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:55:
Weet iemand wat een beetje gangbaar is met koelkasten als het gaat om energielabels?

De koelvries inbouw combi die nu op onze offerte staat heeft een label F. Dit zou volgens het oude label volgens mij A zijn.
Filteren op D en E geven direct minder keuze. En label A bestaat helemaal niet meer voor koelkasten?
Je kunt het niet 1-op-1 vergelijken met het oude label. Maar F is nu het minst efficiënte label en is ongeveer het oude A++. Label D is ongeveer het oude A+++. Efficiënter dan D is er bij inbouw combinaties nog nauwelijks. Volgens mij is Liebherr de enige met een combinatie in B en heeft AEG er een in C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
synorluna schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:30:

Zijn er mensen die ook met dit bijltje hebben gehakt of hier ideeën over hebben?

[Afbeelding]
Hier staat een gedeelte van de oude keuken op de waskamer
En dan kunnen er geen deurtjes voor want blad niet diep genoeg en kastjes ook niet diep genoeg.
Dus je moet echt speciale kasten hebben die dieper zijn en een aanrecht wat dieper is.
Standaard keuken gaat niet lukken met een bestaande was machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:51
We zijn op dit moment bezig om de juiste keuken te vinden voor onze nieuwbouw woning. Een erg lastig proces om eerlijk te zijn. Wij zijn op dit moment nog niet zo'n fan van de keukenopstellingen en kleuren van de grotere partijen. En komen al snel uit op de keukenmerken van het hogere segmenten (bijv. Leicht).

We zijn alleen op zoek naar keukenzaken in de omgeving van Deventer die hogere segment aanbiedt. Heeft iemand ervaring met een goede partij? Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Laatst online: 09:20
Thomas19903 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:48:
We zijn op dit moment bezig om de juiste keuken te vinden voor onze nieuwbouw woning. Een erg lastig proces om eerlijk te zijn. Wij zijn op dit moment nog niet zo'n fan van de keukenopstellingen en kleuren van de grotere partijen. En komen al snel uit op de keukenmerken van het hogere segmenten (bijv. Leicht).

We zijn alleen op zoek naar keukenzaken in de omgeving van Deventer die hogere segment aanbiedt. Heeft iemand ervaring met een goede partij? Dank je wel!
Bulthaup in Zwolle, maar je moet een flinke portemonnee meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Ik ben ook bezig om een keuken aan te schaffen, ben ver in de onderhandeling en zou graag de prijs nog wat omlaag brengen. Echter zie ik enorme prijsverschillen in keramiek bladen hier en daar. Nu hebben wij een blad in prijsklasse 3 gekozen, maar de keukenzaak biedt deze aan voor 4000 euro voor 180 en 230cm strekkende meter. Wat mij betreft wat aan de hoge kant. Iemand ervaring met een losse verkoop van een keukenblad? Waar moet je nog op letten, plaatsing, extra kosten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024

Wat zoek je dan wel qua kleur en opstelling? Het hogere segment heeft nog steeds voor een groot deel dezelfde kleuren/opstelling, maar beter afgewerkt/betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:31

gakkethijs

niks

We hebben voor ons kantoor een keuken laten maken door https://www.keukengasten.nl/ , prima bevallen en ik meen dat mijn collega nu ook een keuken van ze gekocht heeft. Verder geen ervaringen of belangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48

Wij hebben een Häcker keuken gekocht bij Stormink in Gorssel. In hun showroom staat van alles, dus ik zou zeker een keertje gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 08:19
Morpheusk schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:38:
[...]

Ziet er mooi uit. Ruim op tijd besteld iig. Tijdje terug ook daar geweest, maar werden wel steeds naar goedkopere materialen gepraat. Verder wel prima, maar vond dat wel een beetje bijzonder…

Wat voor soort blad en frontjes heb je gekozen? Hoe heb je nog iets van de prijs af gekregen en waar moet je zo ongeveer aan denken? Want maatwerk lijkt mij lastig vergelijken met standaard keukenmerken.
De keuken wordt pas daadwerkelijk besteld na inmeten (Q3 2022) en dan kiezen we ook de exacte frontjes en het blad binnen de prijsklasse die wij hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kook plaat niet in het midden verstoort het aanzicht geheel, zeker omdat je ook die bar daar hebt. Alleen daarom zou ik het zo laten.
En 70 cm aan elke kant is zat, 60 ook. Met wat proppen in een kleinere keuken kan 50 ook maar dat wordt proppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21
Ook wij moeten er aan geloven.
Waar wij in eerste instantie voor een "simpele" L vorm keuken zouden gaan, heeft mevrouw nu besloten dat er een muur doorgebroken moet worden (daar waar het schiereiland in de tekening staat). Dit geeft "een ruimtelijker gevoel" en hierdoor wil ze de keuken bij de rest van de kamer betrekken. Zelf heeft ze met behulp van de ikea planner een model gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo5Lumsc3ELrxfPYKAVwBumRCkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pssx9JCbsf0CD1siTDnqX2G1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaXnxVl6G0LPuH7q5PdNMWP4nHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKtrZ9swMw7e5WhlGos3XyHq.png?f=fotoalbum_large

In de twee kasten links moet een vriezer en koelkast komen, vaatwasser rechts van de spoelbak. Los inductiefornuis met dampkamp (niet getekend) en blad van composiet. Zelf vraag ik me af of dat schiereiland echt handig is omdat het toch nogal uitsteekt tov de muur. Het idee erachter is dat je de kastjes aan de woonkamer kant kan gebruiken voor andere zaken. Is deze indeling ook echt praktisch?

Daarnaast is het budget beperkt (15k). Bij de Ikea gaat dit wel lukken maar ik wil liever een 'echte' keuken en ga niet zelf alles in elkaar zetten en als ik de prijzen hier voorbij zie komen dan wordt dat erg lastig denk ik :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 09:41
DrNizeGuy schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:42:
Waar wij in eerste instantie voor een "simpele" L vorm keuken zouden gaan, heeft mevrouw nu besloten dat er een muur doorgebroken moet worden (daar waar het schiereiland in de tekening staat). Dit geeft "een ruimtelijker gevoel" en hierdoor wil ze de keuken bij de rest van de kamer betrekken. Zelf heeft ze met behulp van de ikea planner een model gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de twee kasten links moet een vriezer en koelkast komen, vaatwasser rechts van de spoelbak. Los inductiefornuis met dampkamp (niet getekend) en blad van composiet. Zelf vraag ik me af of dat schiereiland echt handig is omdat het toch nogal uitsteekt tov de muur. Het idee erachter is dat je de kastjes aan de woonkamer kant kan gebruiken voor andere zaken. Is deze indeling ook echt praktisch?

Daarnaast is het budget beperkt (15k). Bij de Ikea gaat dit wel lukken maar ik wil liever een 'echte' keuken en ga niet zelf alles in elkaar zetten en als ik de prijzen hier voorbij zie komen dan wordt dat erg lastig denk ik :')
Zolang je geen massief houten frontjes neemt moet er zeker wel iets mogelijk zijn met 15k. Voor de apparatuur zou je online al offertes op kunnen vragen. Dat optellen met kastjes vd ikea. Er zijn volgens mij ook genoeg bedrijven die je (zelf of via Ikea) kan inhuren voor het plaatsen van Ikea keukens. Maar ik denk dat een schuller keuken of vergelijkbaar met composietblad ook zeker moet kunnen met jullie budget, dus je hoeft je niet blind te staren op ikea.

Het ontwerp vind ik wel mooi, liefst zou ik zelf ook een "woonkeuken" als onderdeel van de woonkamer willen. Dit soort ontwerpen komen hier vaker langs, ook bij geplaatste keukens, of jij dat ook praktisch vind moet je vooral zelf bepalen :-)

het geld voor die uitdraaibare kast links vh fornuis zou ik wel lekker in je zak houden en gewoon een normaal kastje met loze ruimte in de hoek plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@DrNizeGuy Ik zou juist wel dat uitdraai/zwaai kastje nemen (maar ik heb dan ook veel pannen en apparatuur die ik niet dagelijks gebruik en dat kan ik er mooi kwijt).
Verder, hoe gaat de rest van de ruimte eruit zien? Waar komt de bank, waar komt de eettafel? Spoelbak staat nu in het midden maar wil je eigenlijk weg hebben bij ergens waar je vaak zit want spoelbakken hebben een aanzuigende werking op vaat die niet in de vaatwasser past.
Open keukens zijn leuk maar denk goed na waar die ovenschaal etc komen na het koken als ze niet gelijk in de vaatwasser kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 09:41
franssie schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:28:
@DrNizeGuy Ik zou juist wel dat uitdraai/zwaai kastje nemen (maar ik heb dan ook veel pannen en apparatuur die ik niet dagelijks gebruik en dat kan ik er mooi kwijt).
Verder, hoe gaat de rest van de ruimte eruit zien? Waar komt de bank, waar komt de eettafel? Spoelbak staat nu in het midden maar wil je eigenlijk weg hebben bij ergens waar je vaak zit want spoelbakken hebben een aanzuigende werking op vaat die niet in de vaatwasser past.
Open keukens zijn leuk maar denk goed na waar die ovenschaal etc komen na het koken als ze niet gelijk in de vaatwasser kunnen.
Precies daar gebruiken wij hem nu ook voor maar je verliest zoveel ruimte door het draai mechanisme en het feit de plateaus "afgerond" zijn. Wel kan ik naast alle pannen ook onze airfryer en slow cooker er in kwijt :-)

De plankruimte die je in zo'n draaikast over hebt is vergelijkbaar met een gewone kast van 60cm breed met 2 lades, of gewoon een legplank.
Een lade trek je ook met 1 handeling uit en je kan meteen bij hetgeen je nodig hebt. Bij die les mans kasten moet eerst het hele deurtje open en dan dat lompe draaiplateau helemaal uitdraaien.
Nee de volgende keer geef ik daar geen extra geld aan uit :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 21:08

AGD

Ik lurk al een tijdje op dit forum, en gisteren is onze nieuwe keuken eindelijk geplaatst! Heel blij mee met de vakkundig installatiewerkzaamheden. Gelukkig hebben we een goede zaak gekozen. Helaas de koelkast ontbreekt vanwege tekorten.

Dus ik wil onze nieuwe trots en vreugde aan de liefhebbers delen!

Het betreft een Schmidt Arcos E130 keuken met een keramische werkblad. Apparatuur:

Koelvriescombinatie KI86SHDD0 (met HyperFresh plus, lowfrost, WiFi (weet niet waarom) en softclose)
Vaatwasser SX858D26TE (showroommodel dus met korting, met zeolite droging en WiFi)
Oven HB578ABS0 (met pyrolyse)
Combo CM585AMS0
Afzuigkap LC97BCP50
Kookplaat EH877FVC5E (80 cm met 5 zones)

De leidingwerk hadden we aan derden laten gedaan, het plafond en koof hebben we zelf gemaakt met draadloos dimbaar spots en laten gestuukt.

Kleuren op de muren zijn Flexa Denim Drift en Celadon Mint, maar gemend met Sigma verf, als iemand nieuwsgierig is over de kleuren. Wij vinden het heel erg mooi :)

De backsplash moet nog steeds door ons betegeld worden.

Totaalprijs was 16200 inclusief montage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0CxFsyGNvG2muxCKBTtW4uPfGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDo3ncdLy4cZozKpx1kDWwf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMLzF77LqM8Ge11HMpFAPuu0dbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axO0W5ygWFsOtEtRk6Gp39z7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRKrDN4LNGhN14wjNeNAW9l4fwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVCjxt6IztCDSZ8h1uZ2C1bm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
DrNizeGuy schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:42:
Waar wij in eerste instantie voor een "simpele" L vorm keuken zouden gaan, heeft mevrouw nu besloten dat er een muur doorgebroken moet worden (daar waar het schiereiland in de tekening staat). Dit geeft "een ruimtelijker gevoel" en hierdoor wil ze de keuken bij de rest van de kamer betrekken. Zelf heeft ze met behulp van de ikea planner een model gemaakt
Zoals je het opschrijft, klinkt het alsof je er niet veel vertrouwen in hebt :-). Terwijl het echt wel een goed idee is om de keuken en kamer wat meer te integreren als daar nu een muur staat. Ik probeer me voor te stellen hoe het er nu uitziet, maar kom daar niet helemaal uit. En ook: waar zitten ramen/deuren op niet ingetekende wanden, en loopt de ruimte nog verder door?
Minpunt wat ik zie met het schiereiland is dat de deur naar de hal (?) er direct naast zit. Dat betekent dat je de kamer binnenkomt en meteen tegen een kast botst. Dat is niet handig en voelt ook niet fijn, zo’n blokkade. Misschien is het te overwegen om niet een schiereiland te maken, maar een eiland? Dan kun je ook makkelijker vanuit de kamer naar de keuken. Ik zou de hoge kasten dan aan de zijde plaatsen waar nu het fornuis staat. Spoelbak voor of na de koof tegen de muur en kookplaat op het eiland. En daar ook een barretje maken. Een en ander hangt wel af van de verdere ruimte.

Oh, en voor de kosten: zie de post onder de jouwe. Mooie keuken met eiland, 16K. Het kan best.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 30-11-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21
rvrrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:21:
[...]

het geld voor die uitdraaibare kast links vh fornuis zou ik wel lekker in je zak houden en gewoon een normaal kastje met loze ruimte in de hoek plaatsen.
franssie schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:28:
:+ Tsja mij maakt het ook niet zoveel uit maar mevrouw vond dit helemaal geweldig :P
Toke_gt schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:02:
[...]

Zoals je het opschrijft, klinkt het alsof je er niet veel vertrouwen in hebt :-). Terwijl het echt wel een goed idee is om de keuken en kamer wat meer te integreren als daar nu een muur staat. Ik probeer me voor te stellen hoe het er nu uitziet, maar kom daar niet helemaal uit. En ook: waar zitten ramen/deuren op niet ingetekende wanden, en loopt de ruimte nog verder door?
Minpunt wat ik zie met het schiereiland is dat de deur naar de hal (?) er direct naast zit. Dat betekent dat je de kamer binnenkomt en meteen tegen een kast botst. Dat is niet handig en voelt ook niet fijn, zo’n blokkade. Misschien is het te overwegen om niet een schiereiland te maken, maar een eiland? Dan kun je ook makkelijker vanuit de kamer naar de keuken. Ik zou de hoge kasten dan aan de zijde plaatsen waar nu het fornuis staat. Spoelbak voor of na de koof tegen de muur en kookplaat op het eiland. En daar ook een barretje maken. Een en ander hangt wel af van de verdere ruimte.

Oh, en voor de kosten: zie de post onder de jouwe. Mooie keuken met eiland, 16K. Het kan best.
Bedankt allemaal voor de tips zover, hier kan ik zeker wat mee.
Vertrouwen in het betrekken bij de kamer heb ik zeker wel, alleen dacht ik niet dat we hiermee uit zouden kunnen komen. Maar zoals ik het hoor is er wel het eea. mogelijk dus daar ga ik vandaag meteen is achteraan.
Deur wordt naar de hal wordt nog een paar centimeter verplaatst en gaat open richting de hal. Ik vind het ook niet zo ideaal en een los eiland zou dan inderdaad misschien beter zijn.

Wat je inderdaad niet ziet op deze tekening is dat de aan de voorkant nog een zijraam zit en de hele achterkant (dus vanwaar je kijkt) een grote pui is. lichtinval genoeg en daar komt ook de eettafel.
We gaan maar is wat afspraken maken, to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00
Wij hebben een Systemat keuken gekocht. Onder de spoelbak krijgen we (2) lades. In eerste wilden we geen Quooker dus hebben we geen Quooker gekocht. Achteraf bedenken we dat we toch wel een Quooker willen. Kan/past dit icm lades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
c-nan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:52:
Wij hebben een Systemat keuken gekocht. Onder de spoelbak krijgen we (2) lades. In eerste wilden we geen Quooker dus hebben we geen Quooker gekocht. Achteraf bedenken we dat we toch wel een Quooker willen. Kan/past dit icm lades?
Waarschijnlijk niet, normaal gesproken is de ruimte tussen lade en achterwand te klein, ook als je de achterwand weglaat (of je moet een blad van 70 diep hebben).
Voor de zekerheid gewoon de leverancier bellen.
Kan de quooker eventueel in het kastje ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00
mitsumark schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk niet, normaal gesproken is de ruimte tussen lade en achterwand te klein, ook als je de achterwand weglaat (of je moet een blad van 70 diep hebben).
Voor de zekerheid gewoon de leverancier bellen.
Kan de quooker eventueel in het kastje ernaast?
We krijgen een blad van ~65 cm. De spoelbak zit in de hoek, naast de spoelbak hebben we de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
Net gebeld door Superkeukens, een week voordat onze keuken geplaatst wordt. Blijkt dat 1 van de 2 bladen gebroken is tijdens transport; de spoelbak-kant. Een nieuw blad kunnen ze pas leveren in januari, mogelijk februari :(

Ze gaan de boel volgende week wel monteren, maar dan met een gebroken blad. Over 1-2 maanden wordt de boel pas hersteld -O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 19:15

Je zou ook over de grens kunnen kijken bij Ekelhoff in Nordhorn (ze verkopen next125, Contur, SieMatic Ballerina, Poggenpohl, Valcucine en UNIKAT) of bij Ihre Küche in Kranenburg (verkoopt o.a. next125).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
c-nan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:52:
Wij laten de lades onder de spoelbak inkorten. Dan komt de Quooker achter in het kastje. Is nu 65cm diep en de lades worden ongeveer 35cm diep uiteindelijk. Je verliest daardoor dus ongeveer een lade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Richh schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:36:
Net gebeld door Superkeukens, een week voordat onze keuken geplaatst wordt. Blijkt dat 1 van de 2 bladen gebroken is tijdens transport; de spoelbak-kant. Een nieuw blad kunnen ze pas leveren in januari, mogelijk februari :(

Ze gaan de boel volgende week wel monteren, maar dan met een gebroken blad. Over 1-2 maanden wordt de boel pas hersteld -O-
Wat super zuur, maar kan gebeuren natuurlijk. Levertijd valt nog mee vind ik gezien de levertijden met alles tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een vraag. Bij ons is de keuken vandaag geleverd, en net als zovelen hebben wij ook last van de leveringsproblemen van keukenapparatuur. Onze koelkast en oven zijn niet geleverd. Volgens algemene voorwaarden moeten wij nu bij levering 80 procent van het totaalbedrag betalen en de rest nadat het geplaatst is einde week. Mij lijkt het redelijk om de waarde van de oven en koelkast van het te betalen bedrag af te halen en dit te betalen als het nageleverd wordt. Wij hebben de prijs per apparaat gespecificeerd, dus dat is het probleem niet. Checkvraag: is dat redelijk? Gaat om €1600 in totaal ongeveer, op een keuken van 18K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 21:01
@Huizenzoeker Niet leveren is ook niet betalen lijkt me.
Ik zou dat inderdaad niet doen. Zeker in deze tijd weet je nooit of een bedrijf wel overeind blijft en als het mis gaat ben je je geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
Huizenzoeker schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:44:
Ik heb een vraag. Bij ons is de keuken vandaag geleverd, en net als zovelen hebben wij ook last van de leveringsproblemen van keukenapparatuur. Onze koelkast en oven zijn niet geleverd. Volgens algemene voorwaarden moeten wij nu bij levering 80 procent van het totaalbedrag betalen en de rest nadat het geplaatst is einde week. Mij lijkt het redelijk om de waarde van de oven en koelkast van het te betalen bedrag af te halen en dit te betalen als het nageleverd wordt. Wij hebben de prijs per apparaat gespecificeerd, dus dat is het probleem niet. Checkvraag: is dat redelijk? Gaat om €1600 in totaal ongeveer, op een keuken van 18K
Is die 20% genoeg om het risico wat je loopt te dekken? Zo niet, even contact opnemen met de leverancier en het probleem voorleggen. Als die 20% het wel dekt, niets aan de hand toch :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:27
Lijkt me dat 20% van 18k die €1600 wel dekt...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Huizenzoeker schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:44:
Zoals ik het lees wil je nu meer betalen dan wat eigenlijk gevraagd wordt?

20% van 18k is € 3.600,-. De waarde van de apparatuur zoals je zelf aangeeft is € 1.600. Waarom zou je dan meer willen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
NACrat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:26:
[...]

Zoals ik het lees wil je nu meer betalen dan wat eigenlijk gevraagd wordt?

20% van 18k is € 3.600,-. De waarde van de apparatuur zoals je zelf aangeeft is € 1.600. Waarom zou je dan meer willen betalen?
Hij moet nu 14400 betalen, maar krijgt "slechts" voor 16400 aan waarde geleverd (deze week), hierdoor betaalt hij dus in principe 88% aan.
80% van 16400 is 13120, dus 1280 minder (80% van 1600).

Als je vertrouwen hebt in de zaak zou ik er niet moeilijk over doen, de 3600 dekt ook de 1600 aan apparatuur.
Echter wel geld achterhouden aan het eind van de week, minimaal die 1600 euro, maar wellicht de volledige 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:51
mitsumark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:42:
[...]

Hij moet nu 14400 betalen, maar krijgt "slechts" voor 16400 aan waarde geleverd (deze week), hierdoor betaalt hij dus in principe 88% aan.
80% van 16400 is 13120, dus 1280 minder (80% van 1600).

Als je vertrouwen hebt in de zaak zou ik er niet moeilijk over doen, de 3600 dekt ook de 1600 aan apparatuur.
Echter wel geld achterhouden aan het eind van de week, minimaal die 1600 euro, maar wellicht de volledige 3600.
Ik heb de laatste 10% (2k, die te betalen was na installatie) ook pas voldaan toen de hele keuken ook echt af was. Oven ontbrak in eerste instantie plus wat andere foutjes, die zijn ze komen herstellen. Uiteindelijk hebben ze vorige week de plinten pas geinstalleerd (1 was te hoog nadat de vloer gelegd was), en meteen daarna heb ik het overgemaakt. Tussendoor nooit vragen gehad of ik het alvast wilde betalen, want ze snapten zelf ook wel denk ik dat dat betaald zou worden bij oplevering. Keuken nog niet af = nog niet opgeleverd, dus nog niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zo zie ik het ook, maar de definitie "levering" is nog wel eens vaag.
Er staat namelijk niet oplevering (bij goedkeur).
Soms verwachten ze volledige betaling op de dag dat "alle" materialen geleverd zijn/worden en de installatie van start gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizenzoeker
Ik was niet helemaal volledig want had al 10 procent aanbetaald, resterende bedrag is nog zo’n €1500 (deel vd apparatuur kwam bij externe leverancier vandaan ivm tekorten en moest apart betaald worden, dus 10 procent van resterende orderwaarde is net niet genoeg om apparatuur te dekken dus). En die resterende 10 procent moet vrijdag einde dag nadat de montage afgerond is betaald worden dus dan zou ik niks meer achter de hand hebben voor de apparatuur.

Maar keukenzaak vond het prima om het bedrag van de apparatuur achter te houden dus ik heb nu 80% min apparatuur betaald en dan vrijdag de resterende 10 procent. Blijft alleen het geld voor de apparatuur staan totdat geleverd is

[ Voor 14% gewijzigd door Huizenzoeker op 01-12-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:51
mitsumark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:19:
Soms verwachten ze volledige betaling op de dag dat "alle" materialen geleverd zijn/worden en de installatie van start gaat.
Ja snap ik. In mijn geval moest ik die 90% betalen op dag van levering (een paar dagen voor installatie toen alles geleverd werd). Dat kan uiteraard ook nog verschillen tussen keukenzaken. Als je een enigszins fatsoenlijke toko hebt dan zal dit geen probleem moeten zijn verwacht ik. En dat blijkt ook uit de oplossing van @Huizenzoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Mryc schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:38:
[...]

Je zou ook over de grens kunnen kijken bij Ekelhoff in Nordhorn (ze verkopen next125, Contur, SieMatic Ballerina, Poggenpohl, Valcucine en UNIKAT) of bij Ihre Küche in Kranenburg (verkoopt o.a. next125).
Pak dan Akzent (Nordhorn) ook even mee. Voor het hogere segment ga je naar Ardland.

Wij zijn bezig met de koop van een nieuw huis, de keuken hiervoor heb ik bij Akzent aangevraagd, daar kwamen onze vorige keukens ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 16:51
Wij zijn momenteel op zoek naar een nieuwe keuken. Zijn inmiddels bij Keukensale en Superkeukens geweest.

Wij zijn op zoek naar een keuken voor een scherpe prijs met redelijk tot goede inbouwapparatuur. Het huidige huis is niet ons droomhuis op een droomplek. Maar gezien de huidige huizenmarkt zullen we hier nog wel even wonen. Wij zijn benieuwd naar jullie mening m.b.t. inbouwapparatuur en opstelling.

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Arno90 op 01-12-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 22:53
Goed topic! Voor ons nieuwe huis zijn wij op het moment ook aan het kijken naar een nieuwe keuken.

Weet iemand misschien een overzicht te vinden qua merken welke allemaal hoge onderkasten hebben? Wij hebben op dit moment 91cm onderkasten (rotpunkt) en vinden dit erg fijn. Echter gingen de kasten (twee jaar geleden) bij rotpukt maar tot 211cm hoogte. Graag zouden we deze hoger hebben in de nieuwe keuken.

Even flink zoeken welk merk past bij ons budget. We willen een parallelopstelling van twee keer 3.6 meter, met fatsoenlijke siemens inbouwapparatuur. Een van de twee kanten wordt een kastenwand (vier hogen kasten, groot ladeblok in het midden zodat er een nis ontstaat voor de koffie/keukenmachine). Moet volgens mij prima te doen zijn voor 20k, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mitsumark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:19:
Dat is bij ons (bij Reddy keukens) in ieder geval wel het geval. Vrijdag wordt de keuken geleverd en wij moeten dan ook vrijdag bij de chauffeur (totaal - aanbetaling) afrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mollie

mollie

Hier ook voor levering in plaats van oplevering het bedrag voldaan ( ook reddy)

Alles overigens wel compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Falqoon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:49:
Goed topic! Voor ons nieuwe huis zijn wij op het moment ook aan het kijken naar een nieuwe keuken.

Weet iemand misschien een overzicht te vinden qua merken welke allemaal hoge onderkasten hebben? Wij hebben op dit moment 91cm onderkasten (rotpunkt) en vinden dit erg fijn. Echter gingen de kasten (twee jaar geleden) bij rotpukt maar tot 211cm hoogte. Graag zouden we deze hoger hebben in de nieuwe keuken.

Even flink zoeken welk merk past bij ons budget. We willen een parallelopstelling van twee keer 3.6 meter, met fatsoenlijke siemens inbouwapparatuur. Een van de twee kanten wordt een kastenwand (vier hogen kasten, groot ladeblok in het midden zodat er een nis ontstaat voor de koffie/keukenmachine). Moet volgens mij prima te doen zijn voor 20k, of heb ik het mis?
Je zou https://www.kuechen-forum.de/kuechenhersteller/ kunnen kijken bij info over keukenleveranciers. Is niet compleet, bijv. Het nederlandse tristar mist.
Over de bovenkast. Ik weet niet tot welke hoogten dit gaat, maar je kan voorstellen dat je een kamerhoge kast niet rechtop kan zetten, dan gebruik je volgens mij een opzetkast. ( denk ik...)
Bijv. https://www.kuechen-forum...schuellerc2-raster.44140/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Falqoon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:49:

@Falqoon Onze Rotpunkt is net gisteren geplaatst, wij hebben hoge kasten van 221+plint onder van 13 en een plint boven van 7. Ons plafond is dan ook 241.
Volgens mij zijn ze er nog hoger, het wordt dan wel lastig om bovenin spullen te pakken weg te zetten. Dit lukt bij ons op deze hoogte ons ook niet, voorin de kast lukt mij nog wel. Mijn vrouw heeft hier echt een trapje bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ladypurple schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:59:
[...]

Je zou https://www.kuechen-forum.de/kuechenhersteller/ kunnen kijken bij info over keukenleveranciers. Is niet compleet, bijv. Het nederlandse tristar mist.
Over de bovenkast. Ik weet niet tot welke hoogten dit gaat, maar je kan voorstellen dat je een kamerhoge kast niet rechtop kan zetten, dan gebruik je volgens mij een opzetkast. ( denk ik...)
Bijv. https://www.kuechen-forum...schuellerc2-raster.44140/
Thanks! Ik ga even kijken.
deurtje1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:20:
[...]

@Falqoon Onze Rotpunkt is net gisteren geplaatst, wij hebben hoge kasten van 221+plint onder van 13 en een plint boven van 7. Ons plafond is dan ook 241.
Volgens mij zijn ze er nog hoger, het wordt dan wel lastig om bovenin spullen te pakken weg te zetten. Dit lukt bij ons op deze hoogte ons ook niet, voorin de kast lukt mij nog wel. Mijn vrouw heeft hier echt een trapje bij nodig.
Ah, omdat wij die hogere onderkasten hebben (korpushoogte 91cm maxi lijn) is er dan ineens weer een stuk minder mogelijk. Wij konden in die keuken bijvoorbeeld ook niet greeploos kiezen, terwijl dat op de "normale" Rotpunkt wel gewoon kan. Toch willen we heel graag die hoge onderkasten, vind het er erg chique uitzien, past meer in en met een mooie lage plint en voor ons de juiste werkhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:12:
[...]

[...]

Ah, omdat wij die hogere onderkasten hebben (korpushoogte 91cm maxi lijn) is er dan ineens weer een stuk minder mogelijk. Wij konden in die keuken bijvoorbeeld ook niet greeploos kiezen, terwijl dat op de "normale" Rotpunkt wel gewoon kan. Toch willen we heel graag die hoge onderkasten, vind het er erg chique uitzien, past meer in en met een mooie lage plint en voor ons de juiste werkhoogte.
Kijk even naar Tristar. Zij hanteren twee standaard maten korpussen: 78cm en 90 (of 91) cm. Hoge kasten gaan tot 234cm oid.

Hoe hoog doen jullie de plint? Want 91cm is serieus hoog, als je een plint van 8cm doet, zit ja al op 99cm hoogte en moet er nog een werkblad boven op.

Qua prijs zit het waarschijnlijk wel wat hoger dan bij Rotpunkt.

Maar er zijn nog wel meer merken met verschillende korpushoogte.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 01-12-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Falqoon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:12:
[...]

[...]

Wij hebben een keuken in bestelling staan van Beda. De korpushoogte bij ons is 81 cm (maatwerk). De plint die eronder komt is 10 cm en het blad wordt 4 cm dik. Totale hoogte dus 95 cm.

Aangezien het om maatwerk gaat kun je eigenlijk elke hoogte kiezen die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
SquareOne schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:16:
[...]

Kijk even naar Tristar. Zij hanteren twee standaard maten korpussen: 78cm en 90 (of 91) cm. Hoge kasten gaan tot 234cm oid.

Hoe hoog doen jullie de plint? Want 91cm is serieus hoog, als je een plint van 8cm doet, zit ja al op 99cm hoogte en moet er nog een werkblad boven op.

Qua prijs zit het waarschijnlijk wel wat hoger dan bij Rotpunkt.

Maar er zijn nog wel meer merken met verschillende korpushoogte.
Op het moment hebben wij een plint van 5, kast van 91 en een blad van 2, wat samen 98 maakt.

Zal eens kijken waar ik Tristar kan vinden.
synorluna schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:35:
[...]

Wij hebben een keuken in bestelling staan van Beda. De korpushoogte bij ons is 81 cm (maatwerk). De plint die eronder komt is 10 cm en het blad wordt 4 cm dik. Totale hoogte dus 95 cm.

Aangezien het om maatwerk gaat kun je eigenlijk elke hoogte kiezen die je wilt.
Hoe zit Beda in zijn prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Scuderia110 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
[...]

Ik heb in augustus oorlog gemaakt met de keukenboer zodat ze alle apparaten alvast gingen bestellen, uiteindelijk hebben ze dat gedaan (is bevestigd, moet er maar vanuit gaan dat het ook zo is) voor levering begin december. Januari wordt de keuken geplaatst, als de apparaten er niet zijn doe ik hem wat aan.
En denk je nu echt dat die handelaar daar iets aan kan veranderen?

Als je koelkast er niet is, dan kan hij hoogstens een alternatief aan bieden.

Maar hem iets aan doen.... man man man toch. Ik zou je als klant de deur wijzen en je veel geluk wensen elders.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus29
  • Laatst online: 30-05 16:48
Hallo allemaal,

Na redelijke tijd hier lurken zijn we inmiddels ook bezig zelf een keuken uit te zoeken.
We zijn bij Keukensale geweest en onze eerste indruk was wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAzIUnWNcSgHPcxRSvthkAc6BCU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AVvxg2qLokrXlZoD7974fWzh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k82e4Wk0tT7Tyfla4DZ-nf98zA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azbVqd5ZAy01pLL7sKZDGwls.jpg?f=fotoalbum_tile

VaatwasserSiemens IQ500 SN85E800BE
KookplaatAEG IAE84411FB
OvenAEG Steampro combi BSK798280B
AfzuigkapAEG wandafzuigkap DBB5960HM
KoelkastZanussi ZRAK12FS

Voor deze keuken met keramiek keukenblad hebben we een offerte van €12.500, dat is best redelijk toch?
Alleen de koelkast nog even veranderen in een zuiniger model (D of E).
Twijfel ook nog om het spoeleiland te veranderen in kookeiland met een kookplaat met afzuiging. De keuken komt in een nieuwe aanbouw dus de leidingen zijn nog redelijk makkelijk weg te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Markus29 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:20:

Voor deze keuken met keramiek keukenblad hebben we een offerte van €12.500, dat is best redelijk toch?
Twijfel ook nog om het spoeleiland te veranderen in kookeiland met een kookplaat met afzuiging. De keuken komt in een nieuwe aanbouw dus de leidingen zijn nog redelijk makkelijk weg te werken.
Het is persoonlijke smaak, maar ik vind koken op het eiland altijd leuker.
Anders staat er op je eiland altijd wat afwas, en als je in de potten aan het roeren bent kijk je naar een muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-05 20:47
Tommie12 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:29:
[...]

Het is persoonlijke smaak, maar ik vind koken op het eiland altijd leuker.
Anders staat er op je eiland altijd wat afwas, en als je in de potten aan het roeren bent kijk je naar een muur.
Dat vind ik ook. Maar als er om welke reden dan ook gewerkt moet worden met een afzuigkap, dan vind ik tegen de muur visueel het minst storend. Tenzij een heel modieuze afzuiger in het budget past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16
Hallo allemaal,

Na redelijke tijd hier lurken zijn we inmiddels ook bezig zelf een keuken uit te zoeken.
We zijn bij Keukensale geweest en onze eerste indruk was wel goed.

[Afbeelding][Afbeelding]

VaatwasserSiemens IQ500 SN85E800BE
KookplaatAEG IAE84411FB
OvenAEG Steampro combi BSK798280B
AfzuigkapAEG wandafzuigkap DBB5960HM
KoelkastZanussi ZRAK12FS

Hele stomme vraag wellicht, maar heb je kinderen (op de planning staan?)
Als ze jong zijn willen ze nog wel eens met water spelen. Wat natuurlijk prima is. Spoelbak vol, zeep erbij en veel plezier.
Uiteraard gaat er dan wel eens wat over.. denk dat je in zulke gevallen liefst je spoelbak tegen de muur hebt. Dan kan het water er hooguit aan één kant aflopen. Beter dan dat alle kanten rondom je eiland zijk nat zijn.
Overigens, bedenk ik me nu, niet alleen met kids en water.. zelf ben ik ook niet altijd even geniaal wat betreft afgieten of omspoelen. :o

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:40
woohooo! Vandaag na MAANDEN eindelijk de laatste klap gegeven op de laatste details van de keuken.
Er is nog een Liebherr keuken en vriezer ingekomen met 7 jaar garantie.

En we krijgen 4 weken vantevoren een leenkoelkast van ze voor tijdens de verbouwing :)

Voor wat betreft de apparaten vertelde hij (DB Keukens) dat Novy, Liebherr en Quooker geen problemen hebben met leveringen. Dat zit meer bij Bosch/Neff/Siemens, en dan vooral de kookplaten en ovens. Bij de wasmachines schijnt dat langzaamaan beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus29
  • Laatst online: 30-05 16:48
DonJunior schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:19:
[...]

Hele stomme vraag wellicht, maar heb je kinderen (op de planning staan?)
Als ze jong zijn willen ze nog wel eens met water spelen. Wat natuurlijk prima is. Spoelbak vol, zeep erbij en veel plezier.
Uiteraard gaat er dan wel eens wat over.. denk dat je in zulke gevallen liefst je spoelbak tegen de muur hebt. Dan kan het water er hooguit aan één kant aflopen. Beter dan dat alle kanten rondom je eiland zijk nat zijn.
Overigens, bedenk ik me nu, niet alleen met kids en water.. zelf ben ik ook niet altijd even geniaal wat betreft afgieten of omspoelen. :o
Wellicht ooit een keer, maar we hebben ook een bad, daar mogen ze in spelen ;)

Nu nog de afweging maken tussen kookplaten met afzuiging, wordt het een Elica Libre of toch een Bora..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
LaTiNo156 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:48:
woohooo! Vandaag na MAANDEN eindelijk de laatste klap gegeven op de laatste details van de keuken.
Er is nog een Liebherr keuken en vriezer ingekomen met 7 jaar garantie.

En we krijgen 4 weken vantevoren een leenkoelkast van ze voor tijdens de verbouwing :)

Voor wat betreft de apparaten vertelde hij (DB Keukens) dat Novy, Liebherr en Quooker geen problemen hebben met leveringen. Dat zit meer bij Bosch/Neff/Siemens, en dan vooral de kookplaten en ovens. Bij de wasmachines schijnt dat langzaamaan beter te gaan.
Liebherr heeft zeker wel problemen met leveren. Mijn keuken is 2 weken geleden geplaatst, maar de diepvries zit er helaas niet in. Die is van Liebherr en in mei al besteld, maar komt op z’n vroegst in januari pas binnen. Helaasch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ook een kwestie van smaak (en je geeft niet aan dat je erover twijfelt, maar toch…): ik vind de twee hoge kasten links en rechts niet zo mooi. Zou ze liever links tegen elkaar aan plaatsen en het werkblad met de spoelbak (of kookplaat) meer naar het raam. Dan is je keuken op de tekening minder gespiegeld, maar in de praktijk heb je dat effect toch niet zo sterk. Je bent namelijk wat minder nadrukkelijk ‘tussen de kasten’ aan het werk (zeker omdat aan de rechterkant een raam zit) maar ook sta je niet met de ruggen tegen elkaar als je met tweeën in de keuken staat. Zeker als je de kookplaat niet in het eiland opneemt, vind ik het ook stijlvoller, omdat de afzuigkap dan veel mooier uitkomt (of een wandplank met kruiden of zo, als je bladafzuiging kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
J1981 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:27:
[...]

Liebherr heeft zeker wel problemen met leveren. Mijn keuken is 2 weken geleden geplaatst, maar de diepvries zit er helaas niet in. Die is van Liebherr en in mei al besteld, maar komt op z’n vroegst in januari pas binnen. Helaasch…
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 21:01
@Markus29 Hoe groot is je eiland? Het oogt wat klein. Ik zou eerder voor een langer schiereiland gaan. En dan inderdaad koken op het eiland zodat je de ruimte in kijkt.

Edit: Gaat je eettafel ook in die ruimte komen? Hoe groot is de ruimte?

[ Voor 17% gewijzigd door sNielz123 op 02-12-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11
Pff krijg net te horen dat mijn stoom magnetron pas in januari geleverd zal worden. Is nu al de 6x keer dat het verschoven wordt. ;( 8)7

Gaat om een Siemens CN878G4B6

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Kan zijn dat ik het me inbeeld maar veel lever problemen lijken vanuit de Siemens club te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:40
Iemand hier al aan het wachten op Miele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
mollie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:19:
Kan zijn dat ik het me inbeeld maar veel lever problemen lijken vanuit de Siemens club te komen?
Zie mijn post 1 2 scrolls hierboven:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69675190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
De oven die ik mis is van Atag en koelkast van Bosch. Maar koelkast zou al snel nageleverd worden is de verwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Begin dit jaar heb ik 5 maand gewacht op een oven. Probleem met chiptekorten wordt elke week groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zojuist te horen gekregen dat de keuken morgen zonder Bosch combi oven en vaatwasser geleverd gaat worden. Levertijd is ook niet bekend, BSH schijnt nogal wat lever problemen te hebben.

Er wordt nu een tijdelijke oven (zonder magnetron) en vaatwasser aangeboden of eventueel een overstap naar AEG voor deze apparaten (waar de lever tijd ook niet bekend van is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:51:
[...]

En denk je nu echt dat die handelaar daar iets aan kan veranderen?

Als je koelkast er niet is, dan kan hij hoogstens een alternatief aan bieden.

Maar hem iets aan doen.... man man man toch. Ik zou je als klant de deur wijzen en je veel geluk wensen elders.
Of je had even een paar posts verder gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@J1981 Ja, hier ook. Koelkast en vriezer die eigenlijk deze week en volgende week geleverd zouden worden, maar zijn uitgesteld tot week 1 en week 4. Helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Ik moet dit weekend voor mijn nieuwbouwhuis de technische tekening van de keuken gaan opleveren. De tekening ga ik laten maken, maar ik twijfel over het kookeiland, ik twijfel tussen 2.4m, 2.5m en 2.6m.

Stel ik dien een technische tekening in met een eiland van 2.5m, maar ik kies later toch voor een 2.4m of 2.6m eiland, kan ik dan in de problemen komen met de installatie van de keuken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik wacht verder ook nog op een Neff N90 stoomoven. Bakoven, koelkast, kookplaat met afzuiging en vaatwasser van Neff zijn er gelukkig wel al allemaal.

@Source90 Onze keukenleverancier vertelde dat ze Miele op dit moment liever niet eens verkopen, omdat die helemaal niks uitleveren. Zelf geen ervaring mee overigens.

#geduldiseenschonezaak
Pagina: 1 ... 286 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1