Goedenavond allemaal,
Gisteren heb ik de offerte getekend voor de plaatsing van een nieuwe keuken uitgevoerd in eilandopstelling met bar en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden qua uitvoering en prijs.
De keuken heeft een kastenwand van 4,80m en een kookeiland van 2,60m
De vier hoge zijkasten zijn 216x60x60
De vier bovenkasten zijn 72cmx60x35
De nis is 2,40m
Onderstaand de getekende versie van het geheel.
Onder de nis zit in het vooraanzicht links de vaatwasser met ladefront voor de symmetrie
Daarnaast een ladekast van 120cm
Daarnaast een ladekast van 60cm
Het eiland heeft een ladeverdeling van 90cm-80cm-90cm
De kleur van de kasten en lades is mat zwart
Ik heb gekozen voor hoge plinten (20cm) omdat het dan is alsof de keuken zweeft en je minder diep hoeft te bukken om iets uit de lades te halen.
Het werkblad (2,60m) is van graniet en uitgevoerd in Star Galaxy met een dikte van 4cm en zal 96cm hoog worden.
Het granieten Star Galaxy blad komt ook in de nis (2,40m)
De apparaten waar ik voor gekozen heb zijn van de Siemens StudioLine :
Koelkast: Siemens IQ500 KI86NHDF0
Combi-oven: Siemens IQ700 CM876G0B6
Warmhoudlade: Siemens IQ700 BI830CNB1
Vaatwasser: Siemens IQ700 SX67Z800BE
Kookplaat Bora PURU
Quooker: 22+FRBLK
Additioneel heb ik voor gekozen om alle lades te laten uitvoeren met zijwangen van glas.
De spoelbak is ook van Grantiet (Star Galaxy) en wordt in verstek geplaatst waardoor die dus voor het oog naadloos zal zijn.
Dit totaalplaatje heeft mij €25.300 gekost.
Tot slot wil ik na de plaatsing met Philips Hue ledstrips gaan werken onder de plinten, in de nis onder de bovenkasten en bovenop de kastenwand om de sfeer te kunnen vergroten.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, zelf ben ik een kleine 40 uur bezig geweest met de keuken adviseur en om alles zorgvuldig te kiezen en uiteindelijk tot het voor mij gewenste resultaat te komen. Hierin is de keuken ook meerdere malen aangepast.
Mochten er mensen met vragen zijn over keukens of keuzes, dan kan je mij ook altijd een privé berichtje sturen