Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

franssie

Save the albatross

Queros schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:58:
[...]

Nou vandaag bij Kvik geweest hoor.. 25.000 euro.. wat een geld.. Had geen budget gegeven. Dacht wel dat Kvik minder duur zou zijn dan onderstaande. Dus houdt mijn hard vast...

Binnenkort nog ff langs Reddy en Keukenloods.
Ik was voor mijn KVIK keuken een kleine 24k kwijt. Maar dat bedrag heeft geen betekenis zonder afmetingen en apparatuur (en bij mij zat er ook een stukje maatwerk in vanwege een open hoek). Oh ja, blad scheelt ook natuurlijk. Ik heb nu een 'klassiek' eikenhouten keuken. De kunststof fronten van KVIK zijn dacht ik wel goedkoper (maar zijn ook erg mooi - wij wilden per sé de houten latten versie - anders waren we wellicht voor IKEA gegaan zelfs omdat geen andere keukenboer dit kon leveren begin dit jaar).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Even een vraagje. Tikt de Bora bij jullie ook als je deze aanzet om een pan te verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15
Geen Bora hier maar dat tikken hoor ik bij verschillende inductieplaten. Lijkt mij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
Jackpuyn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:04:
Even een vraagje. Tikt de Bora bij jullie ook als je deze aanzet om een pan te verwarmen
Wel meegemaakt bij andere merken. Had volgens mij te maken met een te grote pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Is bekend, even zoeken en je vindt het bij vele merken terug.
Zie ook b.v. Geluid inductieplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 21:37
Mijn Bora Pure tikte ook in de afgelopen maanden, in gebruik genomen rondom circa 2021-05. Echter is bij mij momenteel de plaat ook defect. Geen idee of dat met het tikken te maken heeft, maar de linker zijde van mijn plaat slaat om de zoveel dagen in error en de linker zijde functioneert dan niet meer. Dit resulteert vervolgens in om - en - om rood knipperende letters E en A. Na een aantal dagen functioneert de linker zijde vaak tijdelijk weer even.

Probleem is gemeld bij Bora en de monteur komt hier binnenkort voor langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:14
Vraag over spoelbakken.

Voor mijn keuken die nog geplaatst gaat worden. Krijg ik een werkblad van bamboe. Hierbij zou ik het liefst een witte spoelbak willen van ongeveer 40/50 cm breedte. Met een keukenkraan in de kleur zoals messing.
Ik kom op granieten spoelbakken uit. Keramische spoelbakken vind ik te kostbaar. Het grote nadeel van granieten spoelbakken is dat vuil in de hoekjes blijft liggen. Blijft het vuil bij alle granieten spoelbakken liggen? Rvs doet beetje afbreuk in mijn nieuwe keuken. Het werkblad is donkerder

Hoe zijn de ervaringen met gekleurde rvs spoelbakken Reginox R25925

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThJ45hj-CLTGagpoxvzU3XLbccA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9sYvbyRLbK90FkwhZiqi6CmV.jpg?f=user_large

Zijn er spoelbak merken die ik links kan laten liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door noud op 24-11-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@noud Met graniet bedoel je graniet-composiet? Massief graniet bestaat ook maar is wel duurder.
https://www.spoelbakkensh...ouw-en-opbouw-r30837.html

Lijkt mij een voordeel van deze dat ie gegoten is dus geen rare randjes heeft. Verder is het dacht ik wel een goed mainstream merk (ik heb er eentje van RVS).

edit: past er niet nog net een deurtje voor de wasmachine? Je hebt een leuke drukke keuken maar dat 'oog' zou mij storen.

edit 2: https://www.spoelbakkensh...ouw-en-opbouw-r30868.html café zou ook nog wel in je kleuren passen wellicht, en dan met een gold of copper korfsetje (wel relatief duur)

edit 3: bij zulke grote spoelbakken is het handig om een kraan te hebben met de kop aan een slang die je kan uittrekken om ook de hoeken schoon te spoelen.

[ Voor 45% gewijzigd door franssie op 24-11-2021 17:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nexus Titus
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-03-2024
Goedenavond allemaal,

Gisteren heb ik de offerte getekend voor de plaatsing van een nieuwe keuken uitgevoerd in eilandopstelling met bar en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden qua uitvoering en prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xAaHJ3D34DLFo2ne8O56IAgmn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rXFEcTow5dykmDmrDPqnQlL.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken heeft een kastenwand van 4,80m en een kookeiland van 2,60m

De vier hoge zijkasten zijn 216x60x60
De vier bovenkasten zijn 72cmx60x35
De nis is 2,40m

Onderstaand de getekende versie van het geheel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsAv8NdIHEwd3c9CxqyBEK6qyRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0mMLoK0BnlycEVhrDGEOq8H.jpg?f=fotoalbum_large

Onder de nis zit in het vooraanzicht links de vaatwasser met ladefront voor de symmetrie
Daarnaast een ladekast van 120cm
Daarnaast een ladekast van 60cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmYihXPNUW1GY3XIfYbBcaS556M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9XHGiOf5mVeZwuwTLmC9OhN.jpg?f=fotoalbum_large

Het eiland heeft een ladeverdeling van 90cm-80cm-90cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-4tx_z9d0_2PmQw1DW1-tJODjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBudalKE6YGFkRBXUiVFvQbQ.jpg?f=fotoalbum_large

De kleur van de kasten en lades is mat zwart
Ik heb gekozen voor hoge plinten (20cm) omdat het dan is alsof de keuken zweeft en je minder diep hoeft te bukken om iets uit de lades te halen.
Het werkblad (2,60m) is van graniet en uitgevoerd in Star Galaxy met een dikte van 4cm en zal 96cm hoog worden.
Het granieten Star Galaxy blad komt ook in de nis (2,40m)

De apparaten waar ik voor gekozen heb zijn van de Siemens StudioLine :

Koelkast: Siemens IQ500 KI86NHDF0
Combi-oven: Siemens IQ700 CM876G0B6
Warmhoudlade: Siemens IQ700 BI830CNB1
Vaatwasser: Siemens IQ700 SX67Z800BE
Kookplaat Bora PURU
Quooker: 22+FRBLK

Additioneel heb ik voor gekozen om alle lades te laten uitvoeren met zijwangen van glas.
De spoelbak is ook van Grantiet (Star Galaxy) en wordt in verstek geplaatst waardoor die dus voor het oog naadloos zal zijn.

Dit totaalplaatje heeft mij €25.300 gekost.

Tot slot wil ik na de plaatsing met Philips Hue ledstrips gaan werken onder de plinten, in de nis onder de bovenkasten en bovenop de kastenwand om de sfeer te kunnen vergroten.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, zelf ben ik een kleine 40 uur bezig geweest met de keuken adviseur en om alles zorgvuldig te kiezen en uiteindelijk tot het voor mij gewenste resultaat te komen. Hierin is de keuken ook meerdere malen aangepast.

Mochten er mensen met vragen zijn over keukens of keuzes, dan kan je mij ook altijd een privé berichtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Nexus Titus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:29:
Goedenavond allemaal,

Gisteren heb ik de offerte getekend voor de plaatsing van een nieuwe keuken uitgevoerd in eilandopstelling met bar en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden qua uitvoering en prijs.

[Afbeelding]

De nis is 2,40m

[Afbeelding]

Onder de nis zit in het vooraanzicht links de vaatwasser met ladefront voor de symmetrie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb gekozen voor hoge plinten (20cm) omdat het dan is alsof de keuken zweeft en je minder diep hoeft te bukken om iets uit de lades te halen.
Het werkblad (2,60m) is van graniet en uitgevoerd in Star Galaxy met een dikte van 4cm en zal 96cm hoog worden.

Kookplaat Bora PURU

Additioneel heb ik voor gekozen om alle lades te laten uitvoeren met zijwangen van glas.
De spoelbak is ook van Grantiet (Star Galaxy) en wordt in verstek geplaatst waardoor die dus voor het oog naadloos zal zijn.

Tot slot wil ik na de plaatsing met Philips Hue ledstrips gaan werken onder de plinten, in de nis onder de bovenkasten en bovenop de kastenwand om de sfeer te kunnen vergroten.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, zelf ben ik een kleine 40 uur bezig geweest met de keuken adviseur en om alles zorgvuldig te kiezen en uiteindelijk tot het voor mij gewenste resultaat te komen. Hierin is de keuken ook meerdere malen aangepast.

Mochten er mensen met vragen zijn over keukens of keuzes, dan kan je mij ook altijd een privé berichtje sturen :)
Is de render of de tekening de definitieve versie? De positie van de oven in de render is veel mooier qua lijnenspel.

Nog een idee om de hoge kasten hoger te laten uitvoeren en bovenkastjes dan ook iets hoger te hangen? Dan voelt het iets minder gepropt.

Voor het eiland heb ik wel eens mooie indelingen voorbij zien komen in het topic. Wellicht daar nog even naar kijken. Je kookt én spoelt nu aan de randen van het eiland.

40 uur, met één adviseur? Ik ga niet ontkennen dat ik er ook heel wat uren in heb zitten, maar ik denk dat er weinig adviseurs zoveel tijd met iemand spenderen voordat die een keuken koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 19:39
@Nexus Titus Heel mooi en over veel zaken nagedacht. Waarom een kookplaat van Bora, als je de rest van Siemens hebt? Had je hier geen combinatie korting op kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexus Titus
SquareOne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:37:
[...]

Is de render of de tekening de definitieve versie? De positie van de oven in de render is veel mooier qua lijnenspel.

Nog een idee om de hoge kasten hoger te laten uitvoeren en bovenkastjes dan ook iets hoger te hangen? Dan voelt het iets minder gepropt.

Voor het eiland heb ik wel eens mooie indelingen voorbij zien komen in het topic. Wellicht daar nog even naar kijken. Je kookt én spoelt nu aan de randen van het eiland.

40 uur, met één adviseur? Ik ga niet ontkennen dat ik er ook heel wat uren in heb zitten, maar ik denk dat er weinig adviseurs zoveel tijd met iemand spenderen voordat die een keuken koopt!
De tekening is de definitieve versie van de partij waar ik hem ondertekend heb (de render was gemaakt door een andere partij) De reden dat ie hoger hangt, en dus esthetisch minder mooi is, komt omdat dat ik 1m95 ben. Als de oven dan lager komt dan moet ik altijd bukken om te kijken hoe ver de ovenschotel is ;)

Hoe bedoel je de kastjes nog hoger te laten zetten? Als ik dat doe ben ik bang dat zelfs ik met mijn lengte niet meer bij de bovenste plank kan.

Ja ik wilde graag een functioneel eiland en niet met de rug naar de kamer staan, vandaar dat ik er bewust voor gekozen heb om alle actieve handelingen op het eiland te zetten.

Ja, ik ben ook wel echt een uitzondering op de regel, maar ook een perfectionist, dus ik wilde ieder kastje, hoekje en indeling doorgesproken hebben (soms meerdere keren). Zo waren eerst meer legplank kastjes, die zijn lades geworden, de keuken was eerst nog wat langer en die is wat ingekort, vaatwasser zat eerst naast de spoelbak en ga zo maar door.

De adviseur is zelfs een keer bij mij thuis geweest om de situatie te bekijken. Was echt top. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ouders bij haar ook al een keuken hadden afgenomen en zij mijn zusje kende dus ik niet echt een 'vreemde' was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexus Titus
deTuinman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:38:
@Nexus Titus Heel mooi en over veel zaken nagedacht. Waarom een kookplaat van Bora, als je de rest van Siemens hebt? Had je hier geen combinatie korting op kunnen krijgen?
Dankjewel :) Dat is een bewuste keuze geweest, waar ik zelfs mijn lichte OCD vrede mee kon hebben ;).
Bora is namelijk de uitvinder van inductieafzuiging, zij hebben nog steeds patenten waar andere merken een 'omweg' voor moeten vinden om het na proberen te bootsen en dus minder goed is.

Bij de verschillende zaken waar ik geweest ben hoorde ik steeds dat Bora de #1 is op dat gebied.
Hetzelfde geldt voor Quooker, dat is ook kwalitatief net even wat beter dan een kokenwater kraan van Selsiuz of Grohe. Ik heb wel 4 apparaten van Siemens dus ik kan wel aanspraak maken op de 3 jaar extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nexus Titus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:49:
[...]

De tekening is de definitieve versie van de partij waar ik hem ondertekend heb (de render was gemaakt door een andere partij) De reden dat ie hoger hangt, en dus esthetisch minder mooi is, komt omdat dat ik 1m95 ben. Als de oven dan lager komt dan moet ik altijd bukken om te kijken hoe ver de ovenschotel is ;)

Hoe bedoel je de kastjes nog hoger te laten zetten? Als ik dat doe ben ik bang dat zelfs ik met mijn lengte niet meer bij de bovenste plank kan.

Ja ik wilde graag een functioneel eiland en niet met de rug naar de kamer staan, vandaar dat ik er bewust voor gekozen heb om alle actieve handelingen op het eiland te zetten.

Ja, ik ben ook wel echt een uitzondering op de regel, maar ook een perfectionist, dus ik wilde ieder kastje, hoekje en indeling doorgesproken hebben (soms meerdere keren). Zo waren eerst meer legplank kastjes, die zijn lades geworden, de keuken was eerst nog wat langer en die is wat ingekort, vaatwasser zat eerst naast de spoelbak en ga zo maar door.

De adviseur is zelfs een keer bij mij thuis geweest om de situatie te bekijken. Was echt top. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ouders bij haar ook al een keuken hadden afgenomen en zij mijn zusje kende dus ik niet echt een 'vreemde' was
Oké helder :).

Hogere kasten bedoel ik mee een hogere corpus te nemen voor de hoge kasten. Bijvoorbeeld 221cm of 234cm. Weet niet of alle fabrikanten dat kunnen. Als de bovenkant van de hoge kasten hoger zit, schuiven de kastjes met deuren logischerwijs mee omhoog om het uit te lijnen. Hoe hoog wordt je plint en hoe hoog is de ruimte?

Edit: ik zie dat de hoge kasten 216 zijn incl. plint van 20 dus een corpus van 196? Als er een hoge corpus mogelijk is kun je het wellicht mooi tot het plafond uitvullen of een mooie ombouw eromheen plaatsen zodat het geheel meer op gaat in de ruimte ipv een enorm keukenblok.

Persoonlijk niet zo’n fan van die zijpanelen tot op de grond waardoor de plint onderbroken wordt. Wellicht die zijpanelen inkorten tot onderzijde van de onderkasten en de plint laten doorlopen?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 24-11-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus Titus
SquareOne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:01:
[...]

Oké helder :).

Hogere kasten bedoel ik mee een hogere corpus te nemen voor de hoge kasten. Bijvoorbeeld 221cm of 234cm. Weet niet of alle fabrikanten dat kunnen. Als de bovenkant van de hoge kasten hoger zit, schuiven de kastjes met deuren logischerwijs mee omhoog om het uit te lijnen. Hoe hoog wordt je plint en hoe hoog is de ruimte?

Edit: ik zie dat de hoge kasten 216 zijn incl. plint van 20 dus een corpus van 196? Als er een hoge corpus mogelijk is kun je het wellicht mooi tot het plafond uitvullen of een mooie ombouw eromheen plaatsen zodat het geheel meer op gaat in de ruimte ipv een enorm keukenblok.

Persoonlijk niet zo’n fan van die zijpanelen tot op de grond waardoor de plint onderbroken wordt. Wellicht die zijpanelen inkorten tot onderzijde van de onderkasten en de plint laten doorlopen?
Ah op die manier, ik heb de tekening met maatvoering er even bijgepakt en daar komt de bovenkant van de kast op 236 uit dus dan is de corpus 216? Dus dat zit wel in de buurt van die 221 :)

Over die ombouw is ook gesproken, maar de adviseur gaf aan (en daar was ik het zelf ook wel mee eens) dat als ik dat doe je dan juist een massief blok in de hoek krijgt. Daarnaast zou ook de mogelijkheid tot het leggen van een ledstrip bovenop de kast daarmee komen te vervallen en dat zou jammer zijn.

Gelukkig zijn het ook niet de zijpanelen die je ziet, maar kleine koppelstukjes omdat de leverancier geen plinten van ruim 4,80m uit een stuk maakt. Volgens mij was 3m de max dus er is voor strategische plekken gekozen voor de koppelstukjes die in de zelfde kleur als het plint zullen zijn. Die zullen in de praktijk niet opvallen, tenzij je er naar opzoek gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:14
@franssie
Haha had nu maar niets over de drukke keuken gezegd.;) De twijfel is deze avond geslagen :).

Met een deurtje voor wasmachine vind ik de keuken te strak worden.

Boven het gasfornuis komt een vrij grote afzuigkap.

Ik lees dat je zowel graniet als composiet spoelbak hebt. Morgen ga ik naar Bemmel en Kroon om in ieder geval de kleuren van de kranen te bekijken. Heb geen auto oid.

Ik heb wel aan uitneembare kraan kop gedacht. Alleen moet ik ergens een grens trekken. De kosten komen veel hoger uit dan verwacht. Echter vind ik het handvat van de kraan niet fijn eruit zien. En ik vraag mij af of ik zoiets ga gebruiken.

Blijft er bij jou voedsel/drank resten in de hoekjes achterliggen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfqBdYup_7fUZjbWnE0oi4oivIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDQV9DaPORaODQLcrr5b9JTy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:31
noud schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:35:
@franssie
Blijft er bij jou voedsel/drank resten in de hoekjes achterliggen?[Afbeelding]
Zeker. Zo'n kraan draait, dus aan de zijkanten zit de straal praktisch in de hoek aan de achterkant (als hij zover zwenkt en 'diep' genoeg is). De voorkant komt dus geen waterstroom. Wij hebben zo'n uittrekding en daar heel blij mee, want anders hou je 'm echt niet schoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54
[...]

Ook voor iemand van 1.95 zit die oven veel te hoog. Het gaat er niet om dat je zonder te bukken naar die overnschotel kan staren, maar of jij en anderen iets veilig uit die oven kunnen halen.

Verder zit de vaatwasser op een onlogische plaats. Die wil je hebben bij je kook/spoel en bereidingsdeel van je keuken.

De rest is smaak. 20cm plinten gaan er, eh, bijzonder uitzien. Voor zwevend effect had je beter een eiland op pootjes kunnen nemen. Iets van Vipp of een alternatief hiervoor. https://www.keuken-prijs.nl/vipp-keuken/

Of iig de stollen niet tot de vloer laten doorlopen.

Maar goed, uit je manier van posten maak ik op dat je heel blij bent met je ontwerp. Waarom je dan input vraagt, begrijp ik niet. Al helemaal niet over de prijs, want je hebt al getekend. En sowieso kan niemand iets zinnigs over die prijs zeggen, daarvoor geef je veel te weinig info.
En tot slot vraag ik me af waar die 40 uur in is gaan zitten. Dit hele topic staat vol met vergelijkbare opstellingen, die vaak al na 2 uur besteld zijn.

En toch benieuwd, wat bedoel je met deze laatste zin? "Mochten er mensen met vragen zijn over keukens of keuzes, dan kan je mij ook altijd een privé berichtje sturen"

U is keukenverkoper?

• Streamz
Noud, er zijn ook Corian spoelbakken. Wellicht ook een optie?

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33
Wij zijn gisteren voor nieuwbouw keuken bij Bruynzeel geweest. Omdat het de project leverancier is eerst hier maar eens gaan kijken. Op zich een aardige keuken getekend, maar qua inbouwapparatuur hadden wij geen idee en daardoor naar mijn idee met een allegaartje van apparaten opgezadeld. Van een Bora inductieplaat tot een Etna vaatwasser en Bosch koelkast. Ik zag dat je bij Siemens bijvoorbeeld meer garantie krijgt als je daar minimaal 4 apparaten afneemt, en daarbij is het natuurlijk ook waarschijnlijk kwalitatief beter. We kregen daar weinig advies in. Dus is dit een kweste van zelf naar een bepaalde lijn vragen?

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
@Patox op de websites van de merken kijken wat je wil qua apparatuur en dat aangeven bij keukenzaak. Zelf prijzen opvragen bij bijv keukenloods Veldkamp 123 etc. En niet alles laten bepalen door een ander ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Patox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:29:
Wij zijn gisteren voor nieuwbouw keuken bij Bruynzeel geweest. Omdat het de project leverancier is eerst hier maar eens gaan kijken. Op zich een aardige keuken getekend, maar qua inbouwapparatuur hadden wij geen idee en daardoor naar mijn idee met een allegaartje van apparaten opgezadeld. Van een Bora inductieplaat tot een Etna vaatwasser en Bosch koelkast. Ik zag dat je bij Siemens bijvoorbeeld meer garantie krijgt als je daar minimaal 4 apparaten afneemt, en daarbij is het natuurlijk ook waarschijnlijk kwalitatief beter. We kregen daar weinig advies in. Dus is dit een kweste van zelf naar een bepaalde lijn vragen?
Ik zou de brochures van de fabrikanten erbij pakken, mijn ervaring is dat de verschillen daar makkelijker te zien zijn dan op de websites.

Het helpt inderdaad als je vooraf duidelijk hebt wat de wensen qua apparatuur zijn op feature niveau. Welk merk kun je dan bepalen op basis van looks en op basis van de korting die de leverancier kan geven. De ene keer kunnen ze meer korting geven op Bosch of Siemens, en de andere keer op AEG, Pelgrim, Atag

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:17
Misschien een longshot in dit topic, maar is iemand toevallig bekend met de huidige logistieke problemen bij de fabriek van Nolte in Duitsland? Naar het schijnt staan er meerdere trailers met gereed product bij de fabriek die niet vervoerd kunnen worden naar de klant wegens gebrek aan chauffeurs.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
Streamz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:21:
[...]

Ook voor iemand van 1.95 zit die oven veel te hoog. Het gaat er niet om dat je zonder te bukken naar die overnschotel kan staren, maar of jij en anderen iets veilig uit die oven kunnen halen.
En dan komt er een partner/gast die 1.60 is... succes gegarandeerd.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 13:31
[...]

Wat anderen ook al zeggen, het gaat niet echt om het er in kunnen kijken.. Die deur klapt naar voren open, en dan moet je dan moet je met je armen die gloeiend hete deur proberen te vermeiden terwijl je die ovenschotel er uit probeert te tillen. Ik ben 1.93 en heb 1x een oven op die hoogte gehad, maar dat echt nooit meer. Een kortere huisgenoot had altijd een krukje nodig. Dan beter iets voorover buigen om te zien hoe het er voor staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:38
Of een Neff oven nemen daar glijdt de deur weg onder de oven en geeft ook extra garantie bij meerdere apparaten.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:53
Wij zijn ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis. Verbouwing begint pas rond mei, plaatsing van keuken zal denk ik op z'n vroegst pas in juli zijn. Moet ook nog besteld worden.

Qua apparatuur zijn we er al wel een beetje uit, en ik ben met oog op Black Friday en de hedendaagse lange levertijden alvast wat offertes voor apparatuur wezen opvragen.

Is het jullie ervaring dat keukenboeren (we neigen naar DBkeukens) de kortingsprijzen van webshops kunnen evenaren?

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Chriztiaan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:57:
Wij zijn ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken voor ons nieuwe huis. Verbouwing begint pas rond mei, plaatsing van keuken zal denk ik op z'n vroegst pas in juli zijn. Moet ook nog besteld worden.

Qua apparatuur zijn we er al wel een beetje uit, en ik ben met oog op Black Friday en de hedendaagse lange levertijden alvast wat offertes voor apparatuur wezen opvragen.

Is het jullie ervaring dat keukenboeren (we neigen naar DBkeukens) de kortingsprijzen van webshops kunnen evenaren?
Marge komt ergens vandaan. Ga jij pushen op je apparaten, dan gaat de marge in de kasten zitten of in het werkblad.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56
noud schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:57:
Vraag over spoelbakken.

Voor mijn keuken die nog geplaatst gaat worden. Krijg ik een werkblad van bamboe. Hierbij zou ik het liefst een witte spoelbak willen van ongeveer 40/50 cm breedte. Met een keukenkraan in de kleur zoals messing.
Ik kom op granieten spoelbakken uit. Keramische spoelbakken vind ik te kostbaar. Het grote nadeel van granieten spoelbakken is dat vuil in de hoekjes blijft liggen. Blijft het vuil bij alle granieten spoelbakken liggen? Rvs doet beetje afbreuk in mijn nieuwe keuken. Het werkblad is donkerder

Hoe zijn de ervaringen met gekleurde rvs spoelbakken Reginox R25925

[Afbeelding]

Zijn er spoelbak merken die ik links kan laten liggen?
even een opmerking over RVS. Hoezo doet het afbreuk? De tekening is een allegaartje van kleuren en materialen. Er is geen enkel materiaal/kleur dat NIET zou passen.

Heb je al eens zitten denken aan een ouderwetse ge-emailleerde wasbak?

Wat betreft de keuken: Not my cup of tea, maar wel uniek en daarom ook gaaf.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:38
...
Nee, totaal niet zelfs...

• SquareOne

Het grote voordeel van DBkeukens is dat ze met een open en transparante offerte werken.
Daartegenover staat dat zij zeker niet de goedkoopste op de markt zijn. Zeker niet met apparatuur daar zit ca. 20% korting op t.o.v. de adviesprijs. Soms hebben ze wat extra acties, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
@franssie

Blijft er bij jou voedsel/drank resten in de hoekjes achterliggen?
Wij hebben nu een vierkante RVS spoelbak met rechte hoeken, dat n.o.o.i.t. meer in ieder geval.
Zelfs met een afwasborstel nog moeite als er wat vet aanwezig is.
Met afgeronde hoeken spoelt het geheel uit zichzelf al 90% beter weg. De flexibele slang lijkt me ideaal voor de rest inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@franssie
Haha had nu maar niets over de drukke keuken gezegd.;) De twijfel is deze avond geslagen :).
Sorry! Ik hou er wel van overigens - weer eens een andere keuken dan een VT-Wonen idee
* franssie rent zo weg
Met een deurtje voor wasmachine vind ik de keuken te strak worden.

Boven het gasfornuis komt een vrij grote afzuigkap.

Ik lees dat je zowel graniet als composiet spoelbak hebt. Morgen ga ik naar Bemmel en Kroon om in ieder geval de kleuren van de kranen te bekijken. Heb geen auto oid.
Ah ok, maar in het echt zien is toch wel het beste, en noteren wat je besteld hebt zodat je ook weet waar ze mee aan komen lopen (zo had ik in plaats van RVS bijna een keramiek zwarte spoelbak ... dat leek voor geen meter in mijn witte blad. Bak was wel paar honderd euro duurder ook.
Ik heb wel aan uitneembare kraan kop gedacht. Alleen moet ik ergens een grens trekken. De kosten komen veel hoger uit dan verwacht. Echter vind ik het handvat van de kraan niet fijn eruit zien. En ik vraag mij af of ik zoiets ga gebruiken.

Blijft er bij jou voedsel/drank resten in de hoekjes achterliggen?[Afbeelding]
Ja, Al kan je natuurlijk ook met een kommetje of thee-mok het wegspoelen, of een stukje poetsrol gebruiken (uiteindelijk komt alles in je korf/zeef en dan gebruik ik toch al poetsrol om het naar de afvalbak te brengen zonder al te veel druppen.
Slangkraan is gewoon makkelijker. Aan de andere kan is het vervangen van een kraan erg simpel (zeker als er stopkranen op de leidingen zitten - vraag daar dus naar, die kosten hooguit een tientje per stuk). Dus dan kan je altijd nog eerst zonder en dan later switchen, tenzij je eerste kraan al zo duur is dat dat dan weer zonde is - keuzes keuzes - ik weet het.

@WaterFire @noud je zou eventueel zoiets nog kunnen proberen als interim oplossing:
https://www.bol.com/nl/nl...enkraan/9300000039271671/

of een ouderwetse kraanslang maar dat vind ik zelf niet zo mooi :+

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 25-11-2021 18:02 ]

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 15:44
Wij zijn met Ekelhoff in Duitsland in gesprek over een nieuwe keuken. Als inductiefornuis met afzuiging raden zij Bora aan. Nu zag ik zelf bij Ibood een Bertazzoni inductieplaat met de 4 pitten naast elkaar voorbij komen. Ik ken het merk helemaal niet en kan er weinig over vinden. Ik vind de uitstraling mooi, 4 pitten naast elkaar en erachter de afzuiging die omhoog komt als je het gebruikt. Maar het belangrijkste voor mij is dat het praktisch is.
Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met een dergelijk ontwerp. En mocht iemand ervaring hebben met Bertazzoni dan lees ik het ook graag.

Alvast hartelijk dank!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 21:23
Kenners! Ik heb jullie hulp nodig!

Onlangs een offerte mogen ontvangen, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat een, in jullie ogen, fatsoenlijke prijs zou zijn.

Het gaat om een eiland keuken van 250cm x 110cm (97cm hoog) + kastenwand van 3x 60cm. Schmidt Evolution Arcos Supermat 20 Eolis, greeploos, nano black supermat (Fenix). Keramiekblad: NeoLith Estatuario. Eiland bestaat uit 6 korven á 120cm, vaatwasser en kast voor spoelbak. Vlakbouw.

ApparaatTypePrijs fabrikant
OvenAEG BSE792220B€ 2.319,00
KoelkastAEG SCE819E5TS€ 1.849,00
InductieplaatAEG IPE84531IB€ 1.949,00
VaatwasserAEG FSK73727P€ 1.449,00
KraanQuooker 22FSBLK€ 1.845,00
ZeeppompQuooker ZPNBLK€ 345,00
StopcontactVersahit DPS 00 9184€ 154,00
SpoelbakCarresi CAGRPP40BK-FL€ 402,00
Afzuiger en frameWave 2056.20€ 5.995,00
PlasmafilterWave 99202.02€ 749,00
VerlichtingDoeco LVS3FR68DDZ€ 299,00
Totaal: 17.355,00

Ter referentie prijzen van de fabrikant er bijgezet.

Ik heb geen idee wat de kasten qua prijs kosten, iemand een idee? Als ik de kosten voor het werkblad (€2.500,-), montage (€2.000,-) en omtimmering (€1.000,-) schat er bij optel kom ik op ~€22.855,- zonder de kasten.

BestekindelingIn zwarthout leveren met messeninzet€ ???
WerkbladNeoLith Estatuario€ 2.500,00
Montage€ 2.000,00
Omtimmering€ 1.000,00
Kasten € ???
Totaal: €22.855,00

Inclusief werkblad, kasten, omtimmering (voor kastenwand) en montage moet dit net geen €27.000,- gaan kosten. Ik heb het idee dat hier nog wel wat aan de prijs gedaan kan en mag worden. Of zie ik iets over het hoofd?

Plaatje voor het idee (aan de kopse kant (aanzicht) komt een oud eiken (bar)tafel van 160cm á 97cm hoog. Krijgt in totaal dus een lengte van 4m10 (eet(bar)tafel is aan een 6m lange glas pui van vloer tot plafond)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLRZslTDuyB2PQ3lYhS9YBLu-LE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M0pBJ8ztNrvdrBx6kdZ21qbh.png?f=user_large

Momenteel onderstaand stopcontact in het werkblad opgenomen, echter is deze toch nog niet helemaal naar wens. Iemand toevallig ideeën voor een mooi stopcontact (zwart)?
Afbeeldingslocatie: https://www.dpsbv.com/fileadmin/_processed_/a/3/csm_00-9184_c6a485a377.jpg

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door squaadgras op 25-11-2021 22:39 . Reden: Aanvullende informatie ]

• Nexus Titus
Streamz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:21:
[...]

Verder zit de vaatwasser op een onlogische plaats. Die wil je hebben bij je kook/spoel en bereidingsdeel van je keuken.

De rest is smaak. 20cm plinten gaan er, eh, bijzonder uitzien. Voor zwevend effect had je beter een eiland op pootjes kunnen nemen. Iets van Vipp of een alternatief hiervoor. https://www.keuken-prijs.nl/vipp-keuken/

Of iig de stollen niet tot de vloer laten doorlopen.

Maar goed, uit je manier van posten maak ik op dat je heel blij bent met je ontwerp. Waarom je dan input vraagt, begrijp ik niet. Al helemaal niet over de prijs, want je hebt al getekend. En sowieso kan niemand iets zinnigs over die prijs zeggen, daarvoor geef je veel te weinig info.
En tot slot vraag ik me af waar die 40 uur in is gaan zitten. Dit hele topic staat vol met vergelijkbare opstellingen, die vaak al na 2 uur besteld zijn.

En toch benieuwd, wat bedoel je met deze laatste zin? "Mochten er mensen met vragen zijn over keukens of keuzes, dan kan je mij ook altijd een privé berichtje sturen"

U is keukenverkoper?
De huidige oven waar ik nu woon is aan de onderkant op 1.48m en dat ervaar ik niet als storend, eerder als prettig. Als ik mij niet vergis zou deze nog 6 centimeter lager uitkomen op 1.42m.

De vaatwasser zat eerst naast het eiland en ik heb hem nu juist bewust op die plek gezet tegenover de spoelbak en zo dat je de vuile vaat niet op je eiland hebt staan. Ook komt de verlichting in de vaatwasser nu beter tot zijn recht.

Inderdaad een kwestie van smaak, een eiland op pootjes vind ik er echt heel cheap uitzien en meer een soort uit de kluiten gewassen bureau. Misschien dat ik de plinten nog iets korter laat zetten na de inmeting omdat de ledstrips dan beter tot hun recht komen.

Ik ben vooral benieuwd wat anderen er van vinden en er kunnen nog zaken aangepast worden, dan zal er een meer/minderprijs komen afhankelijk van de aanpassing.

De tijd is gaan zitten in het van scratch opbouwen van de keuken. Het enige dat ik vooraf wist was donker en met eiland. Daarna zijn we stap voor stap alles gaan doornemen, eerst was er ook een droger en wasmachine in, was het eiland 3m en veel keukenkastjes etc.

Met die laatste zin bedoel ik dat ik mij kan voorstellen dat er veel mensen zijn die met vragen zitten over hun eigen ontwerp of twijfels en omdat ik er nu zoveel tijd in heb gestopt wel een beetje weet hoe en wat en hen misschien zou kunnen helpen. That's it.

• Nexus Titus
lizard87 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:41:
[...]

Wat anderen ook al zeggen, het gaat niet echt om het er in kunnen kijken.. Die deur klapt naar voren open, en dan moet je dan moet je met je armen die gloeiend hete deur proberen te vermeiden terwijl je die ovenschotel er uit probeert te tillen. Ik ben 1.93 en heb 1x een oven op die hoogte gehad, maar dat echt nooit meer. Een kortere huisgenoot had altijd een krukje nodig. Dan beter iets voorover buigen om te zien hoe het er voor staat.
Ik heb op dit moment de onderkant van de oven op 1m48 zitten, die wordt straks nog 6cm lager, dus dat is voor mij echt laag genoeg. Het is niet dat ik boven mijn macht moet tillen om iets erin of eruit te halen. De mensen met wie ik woonde waren minimaal 1.75m en hebben daar ook nooit iets over gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:17
Goedenavond allemaal,

[Afbeelding]

De nis is 2,40m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kookplaat Bora PURU

Maak je eiland groter, je hebt te weinig ruimte om je spoelbak en kookplaat. Bij rechtshandig idealiter spoelbak links en kookplaat rechts. Vaatwasser bij spoelbak, maar niet tussen kook en spoel, want dan belemmert een openstaande vw de looproute. . Bij afruimen kan dan wat voorgespoeld worden en direct in de vw gezet worden zonder met natte vaat door de keuken te lopen.....
Ik zet mijn vaat bij de spoelbak, Ruim van daaruit in de vw die links staat en het afval aan de rechterzijde .
Afval onder de werkplek. Bedenk of je de koelkast links of rechtsdraaiend wilt, plaats deze naast het werkblad zodat bij inpakken van boodschappen of even inschenken van een glas er een afzetplek is. De oven kan in tegenovergestelde plek.
Zeer vreemde keuze om bij deze lichaamslengte een keuken op poten te zetten ipv een hoger corpus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
edegroot1973 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:38:
Wij zijn met Ekelhoff in Duitsland in gesprek over een nieuwe keuken. Als inductiefornuis met afzuiging raden zij Bora aan. Nu zag ik zelf bij Ibood een Bertazzoni inductieplaat met de 4 pitten naast elkaar voorbij komen. Ik ken het merk helemaal niet en kan er weinig over vinden. Ik vind de uitstraling mooi, 4 pitten naast elkaar en erachter de afzuiging die omhoog komt als je het gebruikt. Maar het belangrijkste voor mij is dat het praktisch is.
Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met een dergelijk ontwerp. En mocht iemand ervaring hebben met Bertazzoni dan lees ik het ook graag.

Alvast hartelijk dank!
Ik denk dat er wel een reden is waarom deze kookplaat op Ibood staat en naar mijn weten vrijwel niemand in dit topic voor een Bertazzoni kookplaats met afzuiging is gegaan. En juist wel veel mensen voor een Bora/Siemens/Miele ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 15:44
Alic3 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:57:
[...]

Ik denk dat er wel een reden is waarom deze kookplaat op Ibood staat en naar mijn weten vrijwel niemand in dit topic voor een Bertazzoni kookplaats met afzuiging is gegaan. En juist wel veel mensen voor een Bora/Siemens/Miele ;)
Dat dacht ik al, maar fijn om het door ervaringsdeskundigen bevestigd te zien. We hebben besloten om toch voor een 'gewone' plaat te gaan ipv van 4 pitten naast elkaar. En inderdaad, de Bora te nemen. Wellicht wel een brede variant van 90 cm ipv 78cm.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
squaadgras schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:17:

Momenteel onderstaand stopcontact in het werkblad opgenomen, echter is deze toch nog niet helemaal naar wens. Iemand toevallig ideeën voor een mooi stopcontact (zwart)?
[Afbeelding]
Toevallig eergisteren bij de keukenzaak stopcontacten besproken voor onze nieuwe keuken.
Zijn advies kwam neer op: Doe het niet in je blad als het niet per se nodig is. Op een eiland moet je het natuurlijk ergens kwijt, maar aan de zijkanten zou ook kunnen?

Wij hadden ook in het blad bedacht om niet in de muren erachter te hoeven frezen (en jouw versie zou er mooi inpassen want we krijgen een zwart blad). Maar waar een muurcontact eigenlijk 100% storingsvrij is voor tientallen jaren geeft deze oplossing door vocht en de montagemethode in het werkblad af en toe toch storingen. Bijvoorbeeld zo'n toren die je omhoog trekt, je trekt het uiteindelijk een keer scheef of stoot er tegenaan.

Ik wil dat eigenlijk ook wel geloven, want je ziet in showrooms vaak van die koperen cirkels die je indrukt en draait voor stroom, en in twee keukenzaken was dat al defect.

Het blijft een keuze waar anderen natuurlijk gewoon achter staan, maar ik neem het wel mee in mijn eigen overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ladypurple schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:53:
[...]

Maak je eiland groter, je hebt te weinig ruimte om je spoelbak en kookplaat. Bij rechtshandig idealiter spoelbak links en kookplaat rechts. Vaatwasser bij spoelbak, maar niet tussen kook en spoel, want dan belemmert een openstaande vw de looproute. . Bij afruimen kan dan wat voorgespoeld worden en direct in de vw gezet worden zonder met natte vaat door de keuken te lopen.....
Ik zet mijn vaat bij de spoelbak, Ruim van daaruit in de vw die links staat en het afval aan de rechterzijde .
Afval onder de werkplek. Bedenk of je de koelkast links of rechtsdraaiend wilt, plaats deze naast het werkblad zodat bij inpakken van boodschappen of even inschenken van een glas er een afzetplek is. De oven kan in tegenovergestelde plek.
Zeer vreemde keuze om bij deze lichaamslengte een keuken op poten te zetten ipv een hoger corpus.
Dit moet je echt als compliment zien. Ik moet altijd grinniken als ik jouw reacties lees. Heerlijk hoe pragmatisch je dit (terecht!) benadert.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streamz
Nexus Titus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:18:
[...]

De huidige oven waar ik nu woon is aan de onderkant op 1.48m en dat ervaar ik niet als storend, eerder als prettig. Als ik mij niet vergis zou deze nog 6 centimeter lager uitkomen op 1.42m.

De vaatwasser zat eerst naast het eiland en ik heb hem nu juist bewust op die plek gezet tegenover de spoelbak en zo dat je de vuile vaat niet op je eiland hebt staan. Ook komt de verlichting in de vaatwasser nu beter tot zijn recht.

Inderdaad een kwestie van smaak, een eiland op pootjes vind ik er echt heel cheap uitzien en meer een soort uit de kluiten gewassen bureau. Misschien dat ik de plinten nog iets korter laat zetten na de inmeting omdat de ledstrips dan beter tot hun recht komen.

Ik ben vooral benieuwd wat anderen er van vinden en er kunnen nog zaken aangepast worden, dan zal er een meer/minderprijs komen afhankelijk van de aanpassing.

De tijd is gaan zitten in het van scratch opbouwen van de keuken. Het enige dat ik vooraf wist was donker en met eiland. Daarna zijn we stap voor stap alles gaan doornemen, eerst was er ook een droger en wasmachine in, was het eiland 3m en veel keukenkastjes etc.

Met die laatste zin bedoel ik dat ik mij kan voorstellen dat er veel mensen zijn die met vragen zitten over hun eigen ontwerp of twijfels en omdat ik er nu zoveel tijd in heb gestopt wel een beetje weet hoe en wat en hen misschien zou kunnen helpen. That's it.
Eh, nou, dat laatste lijkt me wat overdreven hoor. Zo speciaal en/of goed is je ontwerp nou ook weer niet. Zie ook de opmerkingen van Ladypurple. Bovendien zitten er wat keukenontwerpers/verkopers op dit forum, die ietsje meer ervaring hebben met het ontwerpen van keukens.

Voor de rest vraag ik me af of je echt "vooral benieuwd wat anderen er van vinden" bent. Je komt niet over als iemand die adviezen van een ander aanneemt. Maar wellicht heb ik het fout.

O, en je oven zit nog steeds te hoog. Het gaat er niet om dat je iets als prettig ervaart, maar of jij of je huisgenoten veilig een gerecht van >100 graden eruit kan halen.
1.42 onderkant oven? Da's minimaal 1.60 hoogte van het ovenrooster of bakplaat. Borsthoogte bij een lang persoon, kin of ooghoogte voor vele anderen.Probeer je eens voor te stellen dat je een ovenschotel eruit wil halen.Zo een met nog veel vocht erin. Wat denk je dat veiliger is. Die schotel op borst/kin hoogte of bijvoorbeeld knie/kruishoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024

Mooie keuken. Over de oven is volgens mij genoeg gezegd ;) Zou voor mij (1.90) ook echt veel te hoog zijn om fatsoenlijk en veilig iets er uit te halen. En voor mijn vrouw helemaal.

maar 40 uur? Het is een vrij standaard keuken, in die zin; veel hebben een kookeiland met hoge kastenwand er achter.

Denk dat de meesten die hier zitten wel een beetje een perfectionist /pietleut is en op alle details let.

Hoe het bij ons ging;

eerste gesprek 2 uur. Alle wensen doorsproken. Merken, materialen, mogelijkheden en apparatuur wensen. Samen wezen brainstormen. en he e.e.a op papier gezet. Uiteraard zelf ook al huiswerk gedaan.

2 weken later nieuw gesprek met renders, toelichting en een transparante offerte. Alles nogmaals doorgelopen. Elk laadje, schanieren, grepen, blad,apparatuur, looplijnen, moesten we nog wat keuzes in maken, wat afwerking dingen en nog wat vragen beantwoord. dit was ook 1 uur

2 weken daarna nog een gesprek van een klein uurtje om nog wat kleine dingen aan te passen en offerte te ondertekenen.

nadien nog 1x iets gewijzigd, was nog geen half uur bij ons thuis, ook om het e.e..a te bekijken en te meten voor de zekerheid. Al met al nog geen 3,5 uur waar bij alles tot in detail meermaals is besproken. Maar uiteraard hadden we zelf ook al de nodige uurtjes huiswerk gedaan.

Hoop dat jou keukenzaak niet overal 40 uur in steekt :) dan word het hele dure keukens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:43
Vind het inderdaad veel tijd. Ook qua prijs wat aan de hoge kant met standaard Siemens appatuur.

Wij hebben iets van 6 uur met de keukenzaak aan het ontwerp besteed. Meeste info/ideeën kwamen van hier.

Moet wel zeggen dat ik een uur of 10 bij elkaar aan apparatuur heb besteed. Maar daar is meer mijn dingetje haha. Opstelling is nagenoeg niet meer gewijzigd, op een 45>60 oven wissel na,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:13

ChUcKiE

Dus........

joostbo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:
[...]

Mooie keuken. Over de oven is volgens mij genoeg gezegd ;) Zou voor mij (1.90) ook echt veel te hoog zijn om fatsoenlijk en veilig iets er uit te halen. En voor mijn vrouw helemaal.

maar 40 uur? Het is een vrij standaard keuken, in die zin; veel hebben een kookeiland met hoge kastenwand er achter.

Denk dat de meesten die hier zitten wel een beetje een perfectionist /pietleut is en op alle details let.

Hoe het bij ons ging;

eerste gesprek 2 uur. Alle wensen doorsproken. Merken, materialen, mogelijkheden en apparatuur wensen. Samen wezen brainstormen. en he e.e.a op papier gezet. Uiteraard zelf ook al huiswerk gedaan.

2 weken later nieuw gesprek met renders, toelichting en een transparante offerte. Alles nogmaals doorgelopen. Elk laadje, schanieren, grepen, blad,apparatuur, looplijnen, moesten we nog wat keuzes in maken, wat afwerking dingen en nog wat vragen beantwoord. dit was ook 1 uur

2 weken daarna nog een gesprek van een klein uurtje om nog wat kleine dingen aan te passen en offerte te ondertekenen.

nadien nog 1x iets gewijzigd, was nog geen half uur bij ons thuis, ook om het e.e..a te bekijken en te meten voor de zekerheid. Al met al nog geen 3,5 uur waar bij alles tot in detail meermaals is besproken. Maar uiteraard hadden we zelf ook al de nodige uurtjes huiswerk gedaan.

Hoop dat jou keukenzaak niet overal 40 uur in steekt :) dan word het hele dure keukens van.
Precies zo ging het bij ons ook, daarna nog een beetje via de email en klaar :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:13

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:08:
Vind het inderdaad veel tijd. Ook qua prijs wat aan de hoge kant met standaard Siemens appatuur.

Wij hebben iets van 6 uur met de keukenzaak aan het ontwerp besteedt. Meeste info/ideeën kwamen van hier.

Moet wel zeggen dat ik een uur of 10 bij elkaar aan apparatuur heb besteedt. Maar daar is meer mijn dingetje haha. Opstelling is nagenoeg niet meer gewijzigd, op een 45>60 oven wissel na,
Ook dat ging bij ons hetzelfde. Ik had de apparatuur precies in mijn hoofd, keukenzaak adviseerde wat goedkopere/mindere apparatuur. Ik had nu eenmaal in mijn hoofd zitten om het meteen echt goed met high end apparatuur te doen. Daar stonden ze even van te kijken, maar werkten er uiteraard wel goed in mee.

Maar het uitzoeken, voors en tegens, functionaliteiten vergelijken en afwegen etc. kost wel wat tijd :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Ik ben nu weer de keukenboer aan het stangen haha.

Bora PURE is hier officieel ingewisseld voor de Miele KMDA 7476. Voor de zelfde prijs nog wel 👌
Nu volledig Miele, op de Quookert na.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 26-11-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Nexus Titus
Je geeft aan dat je huidige oven op die hoogte zit, maar ik verbaas mij er ook over. Ik heb hier een 60cm oven en een 45 cm oven boven elkaar zitten en de bovenkant van de klep van de bovenste over komt zo'n beetje op die maat. Jouw oven komt daar dus volledig boven en de bovenkant zit dus op bijna 2 meter hoogte? Wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Voor een redelijk standaard muuropstelling met composiet blad gaf onze verkoper aan dat het blad uit twee delen zou gaan bestaan, is dat normaal? Of liever op zoek naar een oplossing met een blad uit 1 geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Patox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:17:
Voor een redelijk standaard muuropstelling met composiet blad gaf onze verkoper aan dat het blad uit twee delen zou gaan bestaan, is dat normaal? Of liever op zoek naar een oplossing met een blad uit 1 geheel?
Hoe groot wordt het stuk waar het blad op moet komen?
Ik denk dat die vraag leidend is; de maat en niet de opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Source90 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:18:
[...]

Hoe groot wordt het stuk waar het blad op moet komen?
Ik denk dat die vraag leidend is; de maat en niet de opstelling.
360cm in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Patox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:17:
Met deze vraag kunnen we niet zo veel. Wat is "redelijk standaard"?
Veel composieten bladen gaan tot ca. 300cm als je werkblad langer is, zijn er dus twee stukken nodig.
Twee stukken lijkt me dan normaal.
Je zou kunnen zoeken welke werkbladen er in 360cm bestaan, maar dat zullen er niet veel zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 26-11-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb een werkblad van jetstone een die gingen maar tot 300cm. Nu valt die laatste extra 60cm in een nis dus valt de naad niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 18:43
Heeft iemand ervaring met de ATAG CSX4674M 3-in-1 oven? We zoeken een vervanger voor onze combi-magnetron en de vrouw wil graag een volwaardige stoomfunctie. Wegens de ruimte dus gebonden aan 45cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 22:47
Na ruim 2 maanden in mijn ouderlijk huis te hebben moeten vertoeven, kunnen wij bijna genieten van onze nieuwe keuken. Was overigens niet alleen voor de keuken, maar ons hele appartement wordt/is gerenoveerd. Weer bijna lekker naar huis :D.

Zijn echt onwijs blij met het resultaat!

Alles is soft close en in elke lade zit led-verlichting verwerkt.

Apparatuur:
- Samsung family hub koelkast
- Bosch stoom-oven en oven-magnetron
- Bosch 5 plaats inductie
- Quooker (flex)
- Bosch vaatwasser
- Siemens plasma zuigert

Als er interesse is in typenummers moet ik even zoeken naar de papieren, die liggen vast ergens haha.
Gekocht bij 123keukens, geplaatst door eigen aannemer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La1e1caNoSZw8Sb6kW6MNNaWmX4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVkDSvLm0kpooV6J44UKQlh2.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjdS9LlpUrUpWHs2F6IDnGb3Bvg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJZKdSRjJv1EDVhRXslpD5xl.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
Streamz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:46:
[...]

Eh, nou, dat laatste lijkt me wat overdreven hoor. Zo speciaal en/of goed is je ontwerp nou ook weer niet. Zie ook de opmerkingen van Ladypurple. Bovendien zitten er wat keukenontwerpers/verkopers op dit forum, die ietsje meer ervaring hebben met het ontwerpen van keukens.
En daarnaast heb je ook de mensen die meekijken naar andermans ontwerpen. Die zullen ondertussen ook zeker in het veelvoud van 40uur zitten over het (mee)denken aan keuken ontwerpen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:38
Diversity schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:52:
Na ruim 2 maanden in mijn ouderlijk huis te hebben moeten vertoeven, kunnen wij bijna genieten van onze nieuwe keuken. Was overigens niet alleen voor de keuken, maar ons hele appartement wordt/is gerenoveerd. Weer bijna lekker naar huis :D.

Zijn echt onwijs blij met het resultaat!

Alles is soft close en in elke lade zit led-verlichting verwerkt.

Apparatuur:
- Samsung family hub koelkast
- Bosch stoom-oven en oven-magnetron
- Bosch 5 plaats inductie
- Quooker (flex)
- Bosch vaatwasser
- Siemens plasma zuigert

Als er interesse is in typenummers moet ik even zoeken naar de papieren, die liggen vast ergens haha.
Gekocht bij 123keukens, geplaatst door eigen aannemer.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er strak uit!

Wat is dat voor blad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 31-03 12:37
We moeten snel over de keuken beslissen (1 maand). Kan iemand mij adviseren over de apparaten alsjeblieft? Normaal gesproken gaan we graag voor Bosch/Siemens omdat het merken met traditie zijn en een goede prijs/kwaliteit verhouden.
1. Ik heb begrepen dat StudioLine hun beste producten zijn, klopt dit? Zijn ze te duur voor wat ze bieden of zijn ze waard? Is het beter een standard apparatuur kopen?
2. We willen echt een goede afzuiging! Is de Inductiekookplaat met afzuiging goed genoeg. Of is het beter om een Inductiekookplaat en een apart afzuigkapje te hebben? Welke optie is beter? Is er een ander merk dat een goede afzuiging biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 22:47
funkeey schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:40:
[...]

Ziet er strak uit!

Wat is dat voor blad?
Thanks!

Aanrechtblad is Composiet Royal Black Grain (https://toplinekleurmonsters.nl/product/royal-black-grain/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus Titus
Ladypurple schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:53:
[...]

Het eiland was 3m. Dit heb ik bewust kleiner gemaakt omdat het geheel anders te groot zou worden. De spoelbak van 54 cm zit in een kast van 90 cm en de kookplaat ook. Locatie van spoelbak en kookplaat blijft een lastige, maar dit hangt ook samen met de plek van de vaatwasser, die wil ik zo dicht mogelijk bij de spoelbak.
Afval wil ik kijk of dat onder de spoelbak kan in de onderste lade. Koelkast komt in de meest linkse wandkast die linksdraaiend wordt. De oven zal daarnaast komen. Het puntje poten en corpushoogte zal ik nog bespreken. Dank voor de opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus Titus
Streamz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:46:
[...]

Voor de rest vraag ik me af of je echt "vooral benieuwd wat anderen er van vinden" bent. Je komt niet over als iemand die adviezen van een ander aanneemt. Maar wellicht heb ik het fout.

O, en je oven zit nog steeds te hoog. Het gaat er niet om dat je iets als prettig ervaart, maar of jij of je huisgenoten veilig een gerecht van >100 graden eruit kan halen.
1.42 onderkant oven? Da's minimaal 1.60 hoogte van het ovenrooster of bakplaat. Borsthoogte bij een lang persoon, kin of ooghoogte voor vele anderen.Probeer je eens voor te stellen dat je een ovenschotel eruit wil halen.Zo een met nog veel vocht erin. Wat denk je dat veiliger is. Die schotel op borst/kin hoogte of bijvoorbeeld knie/kruishoogte?
Voor mij is het de eerste keer dat ik een keuken heb samengesteld en ik ben erg blij met het eindresultaat. Sowieso denk ik dat een 'speciaal' of 'goed' ontwerp enorm subjectief is. Zelf heb ik eerst de keuken ontworpen met 3 hoge kasten aan beide zijde en een klein nisje van 1.80m omdat ik die in een zaak had gezien en erg gaaf vond. Daarna online een soortgelijke keuken tegengekomen met een grote verlichte nis en die vond ik heel gaaf en veel ruimtelijker ogen, daarna het ontwerp dus aangepast.

Ja daar ben ik echt benieuwd naar, als mensen opbouwende kritiek hebben neem ik dat altijd mee, aangezien er nog dingen kunnen worden aangepast. Als het enkel een beetje bashen is haak ik snel af.

Ik heb thuis even de oven opgemeten. Daar zit de onderkant op 1.32m en de bovenkant op 1.92. Ik ben inmiddels gewend om daarmee te werken, maar de dames in huis gaven aan dat het wel aan de hoge kant is voor hen. Zelf vind ik het niet erg als ie iets lager zou zitten. Ik ga dus kijken om de oven iets te verlagen, ook vanwege de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus Titus
joostbo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:
[...]

Hoe het bij ons ging;

Dankjewel en ja ik ga hem ook iets laten verlagen, qua lijnenspel zou het het mooiste zijn als ie wordt zoals op de render natuurlijk maar dat is voor mij te laag denk ik.

De 40 uur zit hem vooral in het meerdere keren aanpassen van het ontwerp, de hoogte bepalen en het type kasten aanpassen. Daarna zijn er nog een keer aanpassingen geweest omdat de adviseur langs geweest is en constateerde dat het eiland te groot zou zijn.

Dan heb je het vlot weten te regelen. Bij een volgende keuken zal het wel sneller gaan, dit was ook de eerste keer dus alles was 'nieuw'. En daarnaast vind ik het ook leuk om te horen wat alle mogelijkheden zijn en alles uitgebreid door te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus Titus
PaT schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:42:
@Nexus Titus
Je geeft aan dat je huidige oven op die hoogte zit, maar ik verbaas mij er ook over. Ik heb hier een 60cm oven en een 45 cm oven boven elkaar zitten en de bovenkant van de klep van de bovenste over komt zo'n beetje op die maat. Jouw oven komt daar dus volledig boven en de bovenkant zit dus op bijna 2 meter hoogte? Wonderlijk.
De bovenkant van de oven hier thuis komt op 1.92 dit is inderdaad aan de hoge kant, de oven zoals die nu ingetekend is zou wel een stuk daaronder uitkomen, maar nog steeds vrij hoog zijn.
Aan de hand van de reactie ga ik dit wel in overleg iets verlagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nexus Titus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:59:
[...]

Het eiland was 3m. Dit heb ik bewust kleiner gemaakt omdat het geheel anders te groot zou worden. De spoelbak van 54 cm zit in een kast van 90 cm en de kookplaat ook. Locatie van spoelbak en kookplaat blijft een lastige, maar dit hangt ook samen met de plek van de vaatwasser, die wil ik zo dicht mogelijk bij de spoelbak.
Afval wil ik kijk of dat onder de spoelbak kan in de onderste lade. Koelkast komt in de meest linkse wandkast die linksdraaiend wordt. De oven zal daarnaast komen. Het puntje poten en corpushoogte zal ik nog bespreken. Dank voor de opmerkingen.
Als je de positie van de oven gaat heroverwegen zou ik toch echt nadenken om ‘m gelijk te trekken met de hoogte van de onderkanten zoals op de render. Dat is een vrij standaard hoogte. Je kunt eventueel voor een 60cm hoge oven gaan, dan heb je van boven net wat meer zicht. Als je dan ook nog voor een Neff slide en hide gaat werkt het denk ik nog prettiger.

T.a.v. De opmerking over de plint die ik eerder maakte. Op die tekening lijkt het echt alsof de zijpanelen tot op de vloer doorlopen. Ik zou het voor de zekerheid nog even checken met je keukenzaak :)

Edit: je hebt een warmhoudlade onder de oven? Dan zou ik die uitlijnen met de onderkanten. Dat zit je zeker niet te hoog m.i.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 26-11-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-05 22:48
patrick451! schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:18:
[...]

Mijn Bora Pure tikte ook in de afgelopen maanden, in gebruik genomen rondom circa 2021-05. Echter is bij mij momenteel de plaat ook defect. Geen idee of dat met het tikken te maken heeft, maar de linker zijde van mijn plaat slaat om de zoveel dagen in error en de linker zijde functioneert dan niet meer. Dit resulteert vervolgens in om - en - om rood knipperende letters E en A. Na een aantal dagen functioneert de linker zijde vaak tijdelijk weer even.

Probleem is gemeld bij Bora en de monteur komt hier binnenkort voor langs.
Wij hadden hetzelfde, de linkerkant viel uit met errors, plaatsing maart 2021. Printplaats is door monteur vervangen en keurig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Nexus Titus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:59:
[...]

De hoogte van de oven kan je max. bovenste richel op schouderhoogte aanhouden. Ik heb m daar nog ongeveer 10 cm onder en vind dat de prettigste hoogte.
Is er geen mogelijkheid om het eiland tegen de muur te zetten? Vw, sp, 80 werkblad,80/90 kookplaatkast, 30/40 ladekast.
Ik heb 4 weken gewerkt in een verzaagde keuken ;) . De spoelkast met daarop een stuk werkblad incl. Dubbele spoelbak ( met flexibele afvoer en verlengde wateraansluiting), de kookplaatkast met een stuk werkblad.... tijdens de werkzaamheden konden we deze blokken steeds makkelijk verplaatsen. Het is ronduit K** om geen ruimte naast je spoelbak te hebben.
Bij geen ruimte naast de kookplaat heb je kans op spetters op je vloer en het is onveiliger bij uitstekende stelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:58
R_Donselaar schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:35:
[...]

Afgelopen vrijdag de knoop definitief doorgehakt en nog wat van de prijs af gekregen. Nu gaat het lange wachten van start, onze woning gaat pas in september gebouwd worden en oplevering is lente/zomer 2022
Ziet er mooi uit. Ruim op tijd besteld iig. Tijdje terug ook daar geweest, maar werden wel steeds naar goedkopere materialen gepraat. Verder wel prima, maar vond dat wel een beetje bijzonder…

Wat voor soort blad en frontjes heb je gekozen? Hoe heb je nog iets van de prijs af gekregen en waar moet je zo ongeveer aan denken? Want maatwerk lijkt mij lastig vergelijken met standaard keukenmerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 27-11-2021 00:41 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
J-East schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:36:
Heeft iemand ervaring met de ATAG CSX4674M 3-in-1 oven? We zoeken een vervanger voor onze combi-magnetron en de vrouw wil graag een volwaardige stoomfunctie. Wegens de ruimte dus gebonden aan 45cm.
Die heb ik. Doet het prima. Ik gebruik m voornamelijk voor soys vide, stoom en magnetron. Overfunctie niet, daar heb ik een andere voor .

Vwb stoom, dit is mn eerste met stoomfunctie, heb veel te weinig ervaring met andere stoomovens, kan dus niets zeggen over hoe deze zich verhoud tot anderen en of anderen een veel beter resultaat geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ckjk5wZfRrhaV8k_O8uiwUrOWT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10h507yT0kKKFXXHmOG6Lpx9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpZzrtqytwGHmoZeQVHQLhW9Sjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvv2aykBgot4t2xbfASmzy8H.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even over ovenhoogte: je snijdt, hakt, bereid op je werkblad. Die zet je op de hoogte die bij je lengte past. En op die hoogte zet je dus ook je oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
@Nexus Titus
Over de werkbladhoogte
Meet in staande houding de afstand van vloer tot onderkant elleboog als deze in 90 graden is. Neem deze min 12 a 15 cm als werkbladhoogte. Dus bijv. 110-12 = 98 werkbladhoogte. Meest ideaal is drie verschillende hoogten , maar dat is in de meeste keukens niet realiseerbaar. Dan ga je in die marge de hoogte uitproberen met werken in de praktijk, dus snijwerk. ( spoelen en koken is hoger en lager). Iemand die groter is kan bijv gebruik maken van een dikker snijblok. Kijk ook even op welke hoogte je strijkplank staat.
Mijn oven staat inderdaad op werkbladhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15

codeneos

[...]

Streamz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:57:
[...]

Die heb ik. Doet het prima. Ik gebruik m voornamelijk voor soys vide, stoom en magnetron. Overfunctie niet, daar heb ik een andere voor .

Vwb stoom, dit is mn eerste met stoomfunctie, heb veel te weinig ervaring met andere stoomovens, kan dus niets zeggen over hoe deze zich verhoud tot anderen en of anderen een veel beter resultaat geven.
Uit interrese, wat voor vloer heb je in de keuken? Is dat echt hout, PVC of helemaal iets anders?

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 23:05
squaadgras schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:17:
Kenners! Ik heb jullie hulp nodig!

Onlangs een offerte mogen ontvangen, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat een, in jullie ogen, fatsoenlijke prijs zou zijn.

Het gaat om een eiland keuken van 250cm x 110cm (97cm hoog) + kastenwand van 3x 60cm. Schmidt Evolution Arcos Supermat 20 Eolis, greeploos, nano black supermat (Fenix). Keramiekblad: NeoLith Estatuario. Eiland bestaat uit 6 korven á 120cm, vaatwasser en kast voor spoelbak. Vlakbouw.

Totaal: 17.355,00

Ter referentie prijzen van de fabrikant er bijgezet.

Ik heb geen idee wat de kasten qua prijs kosten, iemand een idee? Als ik de kosten voor het werkblad (€2.500,-), montage (€2.000,-) en omtimmering (€1.000,-) schat er bij optel kom ik op ~€22.855,- zonder de kasten.

BestekindelingIn zwarthout leveren met messeninzet€ ???
WerkbladNeoLith Estatuario€ 2.500,00
Montage€ 2.000,00
Omtimmering€ 1.000,00
Kasten € ???
Totaal: €22.855,00

Inclusief werkblad, kasten, omtimmering (voor kastenwand) en montage moet dit net geen €27.000,- gaan kosten. Ik heb het idee dat hier nog wel wat aan de prijs gedaan kan en mag worden. Of zie ik iets over het hoofd?

Plaatje voor het idee (aan de kopse kant (aanzicht) komt een oud eiken (bar)tafel van 160cm á 97cm hoog. Krijgt in totaal dus een lengte van 4m10 (eet(bar)tafel is aan een 6m lange glas pui van vloer tot plafond)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt! _/-\o_
Als ik de apparatuur opzoek kom ik op nog geen 60% van de totaal prijs voor de apparatuur en dan heb ik er nog geen korting bij gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
codeneos schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:00:
[...]

Uit interrese, wat voor vloer heb je in de keuken? Is dat echt hout, PVC of helemaal iets anders?
Tapis gelegde eiken parketvloer. Hout dus. Ligt in mijn hele huis behalve badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 05:55
z0bin schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
Na een tijd in dit topic te hebben meegelezen zijn wij bij Bemmel en Kroon Den Haag geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouwwoning.
Waar wij in de eerste instantie voor een Next125 keuken wilden gaan, adviseerde de verkoper een Schüller keuken vanwege da 'anti vingerafdruk coating op de frontjes'. Schüller zit dus in het ontwerp. Dit is hetzelfde merk dat wij 3 jaar geleden in ons huidige huis hebben geplaatst.

***members only***
Hebben jullie nog adviezen betreffende de posities van het koken en afwassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 15:27
z0bin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:47:
[...]

Als je kiest voor een mooi lijnenspel in je keuken, waarbij het niet relevant is of je je nek breekt over een openstaande vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak, dan is het een prima ontwerp.
Wil je graag gebruiksgemak in je keuken, dan zou ik de volgorde vaatwasser-spoelbak-werkruimte-kookplaat maken (van rechts naar links, in jouw geval)

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 27-11-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

Aaargh al het geschrevene verdwenen, kort
Gevonden

[ Voor 54% gewijzigd door Ladypurple op 27-11-2021 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

Overwegingen
Ik vind het lastig in te schatten hoeveel ruimte je om de tafel hebt en daarnaast staan de barkrukken niet ingetekend. Denk aan ongeveer 90 cm om de tafel alleen voor stoelbeweging. Ik zie de noodzaak niet voor die eindkast / le mans/ zitruimte. Ik zou van links naar rechts. Vw ( deze plaats je niet zoals nu tussen spoel en kook) spoelkast, afvallades ( ideaal als dit direct onder de werkplek zou kunnen, optie is in de spoelkast afhankelijk van diepte en evt. Quooker). 90 ladekast, ( vanaf 80 ideaal voor pannen, heb je geen lemans nodig), 90 kookkast, 40 ladekast ( ideaal voor olie azijn en andere hoge pakken/flessen.
Toch een eindkast, om bijv. “Afsluiting” van de keuken te hebben.. omdraaien zodat je niet helemaal de keuken in hoeft om even wat bestek, glazen od te pakken. Dan heb je ook geen blokkering van de vw. Idem voor koelkast. Vanuit de kamer zal je sneller wat uit de koelkast dan rondom de oven kasten halen, ik zou dat dus omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 31-03 12:37
raduf schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:48:
We moeten snel over de keuken beslissen (1 maand). Kan iemand mij adviseren over de apparaten alsjeblieft? Normaal gesproken gaan we graag voor Bosch/Siemens omdat het merken met traditie zijn en een goede prijs/kwaliteit verhouden.
1. Ik heb begrepen dat StudioLine hun beste producten zijn, klopt dit? Zijn ze te duur voor wat ze bieden of zijn ze waard? Is het beter een standard apparatuur kopen?
2. We willen echt een goede afzuiging! Is de Inductiekookplaat met afzuiging goed genoeg. Of is het beter om een Inductiekookplaat en een apart afzuigkapje te hebben? Welke optie is beter? Is er een ander merk dat een goede afzuiging biedt?
Misschien een advies voor een zeer goede afzuigkap (met recirculatie) ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
raduf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:48:
[...]

Bora PURU of PUXU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Nog meer mensen die van hun keukenleverancier hebben gehoord dat hun bestelde miele/siemens/bosch appratuur niet/slecht leverbaar is ?

Bij ons in t project hebben meerdere mensen te horen gekregen dat miele bosch en siemens apparatuur de komende 8 maanden bijna niet leverbaar zal zijn. Eentje kreeg zelfs te horen dat ie kosteloos de koopovereenkomst vd keuken mag laten ontbinen (7 maanden terug besteld). Het gaat hier om verschillende keukenzaken waaronder in ieder geval Brugman en Bruynzeel

[ Voor 9% gewijzigd door assassin85 op 27-11-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15
Klopt. Ik had net contact met mijn buurman (witgoed handelaar, onder andere Siemens). Is een drama momenteel. Ovens, levertijd nu 4 maanden+ afhankelijk het model, vaatwassers kan je helemaal vergeten, enige wat nog enig sinds gaat zijn koelkasten en vriezers.

Hij heeft afgelopen maart wat vaatwassers besteld en die worden in februari pas verwacht.
Het verhaal: chip tekort voor bepaalde printplaten. Hebben ze een alternatief ontwikkeld, is dat in de tussentijd ook niet meer leverbaar.
Het advies: al twijfel je over de opstelling, bestel de apparatuur maar vast, dan heb je als je mazzel hebt volgend jaar alles compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
assassin85 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:57:
Nog meer mensen die van hun keukenleverancier hebben gehoord dat hun bestelde miele/siemens/bosch appratuur niet/slecht leverbaar is ?

Bij ons in t project hebben meerdere mensen te horen gekregen dat miele bosch en siemens apparatuur de komende 8 maanden bijna niet leverbaar zal zijn. Eentje kreeg zelfs te horen dat ie kosteloos de koopovereenkomst vd keuken mag laten ontbinen (7 maanden terug besteld). Het gaat hier om verschillende keukenzaken waaronder in ieder geval Brugman en Bruynzeel
Komende maandag wordt onze keuken geleverd, echter zonder de Bosch koelkast en 2x stoomoven. De vaatwasser en kookplaat van Bosch worden wel meegeleverd.
Ze konden geen levertijd meegeven, als het inderdaad 8 maanden gaat duren wordt het wel lastig. Volgens mij zijn er ook niet veel alternatieven welke wel gelijk leveren.

Speelt natuurlijk op veel meer markten/producten. Op mijn werk moeten wij b.v. ook maanden wachten op bestelde Lenovo’s.
Automarkt heeft ook veel lever problemen door chipsschaarste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
raduf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:48:
[...]

Ik gebruik sinds kort een novy 7838, bevalt tot nog toe goed. Let wel het regenereren van het koolstoffilter niet meer mogelijk?, nu vervanging na 900 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:17
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar volgens mij gaat het om een merk dat voornamelijk (uitsluitend?) in keukens wordt toegepast.

In onze nieuwe keuken willen we graag spotjes in de koof waarin de afvoer van de afzuigkap zit. De keukenboer heeft Lanesto Pescara spots op de offerte gezet. Eigenlijk zou ik graag een inbouwdimmer in de muur willen naast de wcd waar nu een gewone lichtschakelaar zit, maar de opties van de winkel waren: een klein draaiknopje dat dan in de koof (tegen het plafond) gemonteerd zou moeten worden, een afstandsbediening (lijkt me onhandig met vieze handen) of Zigbee (wel cool, maar tijdens het koken wil je niet je telefoon hoeven pakken om de lampjes feller te zetten).

Ik heb de site van Lanesto en de rest van Google al afgezocht maar ze doen vrij geheimzinnig hierover. Iemand ervaring met dit merk? Kan ik anders gewoon een standaard (LED) dimmer in de muur laten zetten en de keukenmonteur vragen deze spots erop aan te sluiten? Of is de enige optie zelf alles incl spots te kopen bij de bouwmarkt (liever niet ivm garantie enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40

mollie

Lanesto is volgens mij een merk van Dekker? Ik heb bijvoorbeeld een lanesto Garda spoelbak en lanesto ischia (of zoiets) spotjes onder de bovenkasten
. Ik laat deze gewoon aan staan en schakel dan met een IKEA stekker aan en uit samen met de IKEA spots in een koof. Dimmen van de lanesto spots kan dan helaas alleen via een knop op de spots zelf maar staan eigenlijk altijd op dezelfde stand.

Waarom geen standaard inbouwspot er in en dan IKEA of hue GU10 lampen er in.. werk echt prima

[ Voor 11% gewijzigd door mollie op 27-11-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

Ik heb in augustus oorlog gemaakt met de keukenboer zodat ze alle apparaten alvast gingen bestellen, uiteindelijk hebben ze dat gedaan (is bevestigd, moet er maar vanuit gaan dat het ook zo is) voor levering begin december. Januari wordt de keuken geplaatst, als de apparaten er niet zijn doe ik hem wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:38
Scuderia110 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
[...]
.. , als de apparaten er niet zijn doe ik hem wat aan.
Altijd fijn zulke klanten..
Gaan dreigen voordat er ook maar iets geleverd is.

:X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 05:55
Toke_gt schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:49:
[...]

Als je kiest voor een mooi lijnenspel in je keuken, waarbij het niet relevant is of je je nek breekt over een openstaande vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak, dan is het een prima ontwerp.
Wil je graag gebruiksgemak in je keuken, dan zou ik de volgorde vaatwasser-spoelbak-werkruimte-kookplaat maken (van rechts naar links, in jouw geval)
Bedankt voor je tips.
In de eerste instantie leek mij een vaatwasser in de hoek tegen de muur niet handig ivm kans op spetteren met vuile vaat en vlekken op de muur.
Ladypurple schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:19:
[...]

Overwegingen
Ik vind het lastig in te schatten hoeveel ruimte je om de tafel hebt en daarnaast staan de barkrukken niet ingetekend. Denk aan ongeveer 90 cm om de tafel alleen voor stoelbeweging. Ik zie de noodzaak niet voor die eindkast / le mans/ zitruimte. Ik zou van links naar rechts. Vw ( deze plaats je niet zoals nu tussen spoel en kook) spoelkast, afvallades ( ideaal als dit direct onder de werkplek zou kunnen, optie is in de spoelkast afhankelijk van diepte en evt. Quooker). 90 ladekast, ( vanaf 80 ideaal voor pannen, heb je geen lemans nodig), 90 kookkast, 40 ladekast ( ideaal voor olie azijn en andere hoge pakken/flessen.
Toch een eindkast, om bijv. “Afsluiting” van de keuken te hebben.. omdraaien zodat je niet helemaal de keuken in hoeft om even wat bestek, glazen od te pakken. Dan heb je ook geen blokkering van de vw. Idem voor koelkast. Vanuit de kamer zal je sneller wat uit de koelkast dan rondom de oven kasten halen, ik zou dat dus omdraaien
Dank voor je tips/ advies
De eettafel staat 1.000mm van de muur vandaan. Ca. 1.300mm van het schiereiland vandaan. (Kan ik momenteel niet precies nameten)
De bar aan het schiereiland lijkt ons leuk om aan te zitten wanneer de ander kookt, of om ‘s morgens een bakkie koffie aan te doen.

De le mans twijfelen wij nu nog over. Deze zit nu in het ontwerp puur voor het optimaal benutten van ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb mijn keuken (besteld in april met alles Siemens en een Quooker met alle opties) compleet geleverd gekregen maar ik begreep inderdaad van de installateur dat dat een zeldzaamheid was (installatie juli). Wat ik hoor is dat de situatie niet beter is geworden ondertussen (ik heb nog wel contact met hem voor andere klusjes) en dat mensen inderdaad soms een paar maand zonder koelkast zitten (inbouw dan) of een oven missen.
Als ik geweten had hoeveel vertraging etc corona veroorzaakt zou hebben met mijn verbouwing voor de keuken in dit jaar; had ik afgezien van de keuken en een paar jaar gewacht. Bij nieuwbouw heb je die keuze natuurlijk niet.

En voor de keukenboeren is dit natuurlijk ook uitermate teleurstellend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 17-05 15:07
Scuderia110 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
[...]
Januari wordt de keuken geplaatst, als de apparaten er niet zijn doe ik hem wat aan.
Misschien zeggen ze dan wel voor jouw tien andere koopcontract mag ontbonden worden.
Met vriendelijkheid kom je vaak verder
En zelfs van te voren bestellen is geen garantie dat lees je toch overal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Roos79 schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:43:
[...]

Misschien zeggen ze dan wel voor jouw tien andere koopcontract mag ontbonden worden.
Met vriendelijkheid kom je vaak verder
En zelfs van te voren bestellen is geen garantie dat lees je toch overal
DonJunior schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:36:
[...]

Altijd fijn zulke klanten..
Gaan dreigen voordat er ook maar iets geleverd is.

:X
Rustig jongens, ik denk dat hij een grapje maakt op een online forum en niet in werkelijkheid de keukenverkoper fysiek gaat aanvallen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Uiteraard hou ik me ver van fysiek geweld, maar de beste man wilde de apparaten niet bestellen omdat hij ze dan maanden op voorraad zou hebben, daar hebben we woorden over gehad. Kreeg hem niet aan zijn verstand dat hij dan de enige in NL zou zijn die het snel geleverd krijgt. Hij wilde het alleen bestellen als ik alle apparaten vooruit zou betalen, en dat wilde ik alleen doen als ik een eigendomsverklaring zou krijgen, de 15% aanbetaling (max conf hun eigen voorwaarden) heb ik nog aangeboden maar dat was niet genoeg. Na lang duwen en trekken hebben ze het besteld, overigens zonder aanbetaling.

Als er dan straks een keuken komt waar een groot deel vd apparaten ontbreekt zou dat wel een heel slecht verhaal voor hem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Lees hier al een tijdje mee, maar nu zijn we zelf aan de beurt.

We zijn na verschillende tekeningen gekomen op de volgende indeling van de keuken met dus een lange en korte zijde.
Het blad wordt geen grijs blad zoals op de foto, maar wordt een licht keramisch blad met gouden ader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMmJI52pge3uiJ0EnA6jepegYAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SaSu7e2M4vxqsVM0GgtCsl77.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_dUG5Ev6q1mFlc7SXCK-K7GYn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlphVD4uxQuBFLey4YMYQw6r.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtBTwASlyWNmFOMNPEPG5MD55kM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AqLBbHmyLdNpjUdnfkiQmMUc.png?f=user_large

Gisteren een offerte ontvangen, die ik eigenlijk al best netjes vond. Ik twijfel daarom over wat er nog mogelijk is in onderhandeling.
Hoe kijken jullie hier naar?
Of zijn er nog andere dingen die je opvallen in de offerte of de keuken zelf?

Hier een samenvatting van de offerte. Desgewenst kan ik meer informatie delen.
- Frontjes van Rotpunkt 2580 Zerox HOR SY . Binnenkanten meegenomen mat zwart. Greeploos, met matzwarte greeplijsten. Kasten voorzien van uittreklades.
Subtotaal 4150,-

- Apparatuur van AEG.
AEG vaatwasser.
Kookplaat: IKE8543SFB , Koel vries: SCE818F6TS , Multifunctionele oven: KMK565000M , Ingebouwde afzuigkap: DCE5960HM , Quooker RVS Flex , RVS Spoelbak 450mm
Subtotaal 5455,-

- Blad: Keramiek, deel van 1.70 meter en deel van 2 meter, inclusief uitsparingen en randafwerking
Subtotaal: 1900,-

- Montage kosten (inclusief maken koof t.b.v. afzuiging)
Subtotaal 1100,-

Totaal dus zo'n 12.5k voor deze opstelling met Rotpunkt kasten en AEG apparatuur, inclusief montage.

Hoor graag jullie meningen.

[ Voor 32% gewijzigd door pentaw1nz op 04-05-2022 15:24 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

z0bin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:40:
[...]

Bedankt voor je tips.
In de eerste instantie leek mij een vaatwasser in de hoek tegen de muur niet handig ivm kans op spetteren met vuile vaat en vlekken op de muur.
Dat is ook niet handig. 1 keer je kopje in de vaatwasser zetten waar nog wat koffie in zat en je kan je muur schilderen. Dan kan je wel afschrobbare verf daar gebruiken, maar het blijft niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
  • Laatst online: 17-05 14:58
pentaw1nz schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:20:
Lees hier al een tijdje mee, maar nu zijn we zelf aan de beurt.

We zijn na waar verschillende tekeningen opgekomen op de volgende indeling van de keuken met dus een lange en korte zijde.
Het blad wordt geen grijs blad zoals op de foto, maar wordt een licht keramisch blad met gouden ader.

[Afbeelding][/video][/video]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gisteren een offerte ontvangen, die ik eigenlijk al best netjes vond. Ik twijfel daarom over wat er nog mogelijk is in onderhandeling.
Hoe kijken jullie hier naar?
Of zijn er nog andere dingen die je opvallen in de offerte of de keuken zelf?

Hier een samenvatting van de offerte. Desgewenst kan ik meer informatie delen.
- Frontjes van Rotpunkt 2580 Zerox HOR SY . Binnenkanten meegenomen mat zwart. Greeploos, met matzwarte greeplijsten. Kasten voorzien van uittreklades.
Subtotaal 4150,-

- Apparatuur van AEG. Behoud van huidige AEG vaatwasser.
Kookplaat: IKE8543SFB Koel vries: SCE818F6TS Multifunctionele oven: KMK565000M Ingebouwde afzuigkap: DCE5960HM Quooker RVS Flex RVS Spoelbak 450mm
Subtotaal 5455,-

- Blad: Keramiek, deel van 1.70 meter en deel van 2 meter, inclusief uitsparingen en randafwerking
Subtotaal: 1900,-

- Montage kosten (inclusief maken koof t.b.v. afzuiging)
Subtotaal 1100,-

Totaal dus zo'n 12.5k voor deze opstelling met Rotpunkt kasten en AEG apparatuur, inclusief montage.

Hoor graag jullie meningen.
Nette prijs, zou nog iets scherper kunnen verwacht ik. Ik heb nu een offerte voor een Rotpunkt keuken, hoge kastenwand van 3 meter en een kookeiland van 1,2x3 meter met Bosch apparatuur voor 16k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Debuteer schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:30:
[...]

Nette prijs, zou nog iets scherper kunnen verwacht ik. Ik heb nu een offerte voor een Rotpunkt keuken, hoge kastenwand van 3 meter en een kookeiland van 1,2x3 meter met Bosch apparatuur voor 16k.
Dat was ook mijn eerste gevoel.
De apparatuur is nagenoeg identiek aan de huidige retailprijs. Ik verwacht dat daar een kleine 1000 vanaf kan (20%).

Kasten vind ik eigenlijk al best scherp geprijsd. Wellicht proberen om het voor 11K rond te maken.

Iemand nog tips voor de onderhandeling?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
PaT schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:24:
[...]

Dat is ook niet handig. 1 keer je kopje in de vaatwasser zetten waar nog wat koffie in zat en je kan je muur schilderen. Dan kan je wel afschrobbare verf daar gebruiken, maar het blijft niet handig.
Hier staat hij naast de muur was eigenlijk de enige optie met oog op de ruimte goed gebruiken.
Muur is nog heel schoon niks erop gemorst maar ben ook de enige die hem inruimt.

@pentaw1nz Het hangt ook af welke winkel, de een is de ander niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Roos79 op 28-11-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roos79 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:32:
[...]

Hier staat hij naast de muur was eigenlijk de enige optie met oog op de ruimte goed gebruiken.
Muur is nog heel schoon niks erop gemorst maar ben ook de enige die hem inruimt.
Dan ben je een gedisciplineerd inruimer!
Zeker met kinderen in het huishouden is mijn scenario niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Scuderia110 schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:19:

Als er dan straks een keuken komt waar een groot deel vd apparaten ontbreekt zou dat wel een heel slecht verhaal voor hem zijn.
Misschien zijn producten gewoon niet leverbaar ondanks maanden eerder bestellen.
Kan niemand wat aan doen dan had je het een jaar terug moeten bestellen.

@PaT Als hij elders beter had gepast hadden we dat wel gedaan.
Maar daar werd de ruimte niet beter van (zelfs heel ongunstig) en dus deze keuze gemaakt en dan opletten met inruimen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roos79 op 28-11-2021 09:40 ]

Pagina: 1 ... 285 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1