Een tijdje geleden heb ik ons eerste idee voor een nieuwe keuken hier geplaatst en sindsdien twee (lange) eerste gesprekken gehad bij twee zaken, binnenkort het vervolg bij een van die twee.
Waar het op uit gaat draaien is dat wij los van de keuken zelf nog wel een en ander te doen hebben, omdat het werkgedeelte van de keuken van de ene muur naar de andere gaat.
- Stroomgroepen van de ene kant van de keuken naar de andere (verder weg van meterkast).
Aantal groepen is voldoende aanwezig.
- Koud en warm water idem, van westkant naar de andere kant (plm 3.5 meter onder de vloer).
- Radiator verplaatsen (in noordoosthoek verwijderen, nieuwe aan zuidwestkant)
- Muur van huidige keuken (4.2m) opnieuw stuccen
- Twee stopcontacten op 1.75m hoogte worden overbodig, verwijderen of blindplaat? Of afdoppen en stucwerk eroverheen(?)
- Verlichting: sleuven frezen in oostmuur voor licht in wandplanken
Ik heb even geen tekening voorhanden; oostmuur is nu een afgewerkte muur waar de nieuwe lage keuken komt. Westmuur (4.2m) staat nu de hoge keuken, waar een kleiner keukenmeubel plus designradiator komt, dus het kapotte stucwerk na verwijderen oude keuken is niet te verbergen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke verbouwing, om in te schatten wat de tijd en kosten ongeveer zouden zijn? Ik ben benieuwd hoe lang ik in de tuin met de skottel en BBQ aan de slag kan

.
Hoeft niet op 100 euro nauwkeurig, maar we hebben nog geen idee of we het over 3000 of 8000 euro aan kosten hebben, bovenop de keuken zelf. Best van belang voor het budget.