Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13
earthknake schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:56:
[...]

Ziet er mooi uit! Thanks!!

Heeft Superkeukens eigen monteurs in dienst of krijg je een extern bedrijf voor montage?
In ons geval werd dit geregeld via DNKZ (De Nationale Keukenzetters) en daar ben ik tot nu toe erg positief over. Zijn tot nu toe 2x over de vloer geweest en in beide gevallen erg netjes en competent gewerkt.
Aangezien onze woning in de jaren ‘30 gebouwd is (en zodoende schots en scheef), moesten ze her en der wat schipperen tijdens de montage, maar dit ging steeds netjes in overleg.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
jzoin2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:45:
Meer mensen problemen met levering van siemens apparatuur? Wacht al 8 weken, 4x uitgesteld.
Ik hoop dat het over een jaartje verbeterd is :P

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 20:20
Meer mensen problemen met levering van siemens apparatuur? Wacht al 8 weken, 4x uitgesteld.
Ik kreeg te horen dat er 100k apparaten in de backorder staan op het moment :+ dus ik denk niet dat je de enige bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35
Dat is niks. Keuken december 2020 besteld, april 2021 geplaatst zonder de 2 ovens. Oven 1 kwam midden juli, oven 2 moet nog steeds binnenkomen.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:55
Niek_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:47:
[...]

Dat is niks. Keuken december 2020 besteld, april 2021 geplaatst zonder de 2 ovens. Oven 1 kwam midden juli, oven 2 moet nog steeds binnenkomen.
Die apparatuur is waarschijnlijk niet al in 2020 besteld. Voor zover ik heb begrepen beginnen de meeste zaken pas een paar weken/maanden voorafgaand aan het plaatsen van de apparatuur te bestellen. Anders moeten ze dat 1,5 jaar lang ergens gaan opslaan (en vooruit betalen).

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 23:07
SquareOne schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:15:
[...]

Die apparatuur is waarschijnlijk niet al in 2020 besteld. Voor zover ik heb begrepen beginnen de meeste zaken pas een paar weken/maanden voorafgaand aan het plaatsen van de apparatuur te bestellen. Anders moeten ze dat 1,5 jaar lang ergens gaan opslaan (en vooruit betalen).
Yup, en dat is iets waar ik me nu best zorgen over maak met uitlevering eind Maart!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:30
Zozo al 8 weken.... Ik heb mijn keuken in februari besteld en ik wacht nog steeds op mijn Siemens stoomoven.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Mij apparatuur laten ze een maand eerder komen dan keuken geplaatst wordt. In mijn geval zal het nu zo’n beetje gaan binnen komen. Plaatsing hopelijk week 5

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Onze keuken wordt over 2 weken geleverd, hopelijk compleet 🙏🏻.

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 15:34
Onze wordt 13 december geleverd. De spullen zijn bij bestelling in augustus meteen besteld. Ben benieuwd hoe compleet het is...

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Na eerdere offertes van schrijnwerkers, op aanraden van mede-tweakers toch eens een 'gewone' keukenzaak bezocht. Terecht gekomen bij Dovy keukens, waar ze ons snel konden verder helpen.
Wellicht heb ik alsnog teveel betaald, maar deze keuken viel in de smaak en paste in het budget.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ook nog 1 vraagje mbt de koelkast. De Siemens koelkast valt in de IQ300 lijn geloof ik. Nu had ik deze graag geupgrade naar de KI81RAFE0 uit de IQ500 reeks (betere vershoudlades EN alarm indien de deur blijft openstaan). Echter, de keuken is greeploos, en dan moet er blijkbaar met een 'sliding hinge' gewerkt worden. Alle toestellen na de goedkoopste IQ300 zijn echter uitgerust met een 'flat hinge' (al dan niet met 'soft close'. Het gaat dus over 'sleepdeur' versus 'deur-op-deur' (al ben ik er niet uit wat wat is bij Siemens).
Ik vind, ook bij andere merken, geen koelkasten in dezelfde prijsklasse met een 'sliding hinge'. Het goedkoopste alternatief is de Liebherr IRBSe 5120 Plus/IRBe 5120 Plus. Deze is echter een 400 euro duurder dan de Siemens die ik wil (en 500 euro duurder dan de Siemens die momenteel in de offerte staat).
Heeft iemand hier toevallig een alternatief toestel of een oplossing? Kan er met een greeplijst gewerkt worden om dit op te lossen?....?

Nogmaals: alvast bedankt!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Afgelopen juli is er bij ons een nieuwe Ballerina geplaatst. Wij hebben specifiek om een zwarte binnenkant gevraagd, dus de korpuskasten zijn ook zo uitgevoerd.

Echter, zien wij op een aantal plekken een soort RVS look. Het is gewoon een folie, maar de keukenboer zegt dat dit 'hoort' en dat brengt ons in twijfel.

Het zou gaan om de traverselijst.

Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien. Heeft de fabriek in jullie ogen verkeerd geleverd en zou dit gewoon zwart moeten zijn? :F

Bij de vaatwasser betreft het een 'opvulplaat,' op de ander plekken is het een lijst zoals op de afbeelding. Waarbij deze gedraaid is en wel een zwart aanzicht heeft.

De keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYEhe8oVpp7MlXJ_RXxNTx4BMeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTjyz0LWoV7Vy3nINoiNGxMO.jpg?f=fotoalbum_large

De lijsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwoMvI-r9N6D5CuSDq8kJyUCB5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUgmqCtdyhp3bxfaoCDls62C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On4vQYkmXPc0vYAhNxFTq6khWkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqqNl8X5v5MhcTTfdOapVHtB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKlkqQNRQm0Wpj40ZjblpTNeayc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N88iXBBvhMLmqCvJoMRrLjh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Pq2lW9eWNRwphHiHY5byfKWsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyFikpPvAqQ6yW2gIwW4xQgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlWOijqi3-lvxpEAVPYli9sAYWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwLID2ejt6sAL2QOhB4f3NFK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Acradavos op 18-11-2021 12:28 ]

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:29
Als ik de bedragen optel en de korting eraf haal kom ik iets anders uit. Zit de plaatsing of BTW wel in het totaalbedrag?

• Kwakkel
  • Nu online
Grave_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[...]

Als ik de bedragen optel en de korting eraf haal kom ik iets anders uit. Zit de plaatsing of BTW wel in het totaalbedrag?
Sorry, plaatsing moet er nog bij: 2.5k, dan klopt het totaal wel. Aangepast in mijn post :)
(BTW nergens bijgeteld)

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 18-11-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:53
Acradavos schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:26:
Afgelopen juli is er bij ons een nieuwe Ballerina geplaatst. Wij hebben specifiek om een zwarte binnenkant gevraagd, dus de korpuskasten zijn ook zo uitgevoerd.

Echter, zien wij op een aantal plekken een soort RVS look. Het is gewoon een folie, maar de keukenboer zegt dat dit 'hoort' en dat brengt ons in twijfel.

Het zou gaan om de traverselijst.

Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien. Heeft de fabriek in jullie ogen verkeerd geleverd en zou dit gewoon zwart moeten zijn? :F

Bij de vaatwasser betreft het een 'opvulplaat,' op de ander plekken is het een lijst zoals op de afbeelding. Waarbij deze gedraaid is en wel een zwart aanzicht heeft.

De keuken:

[Afbeelding]

De lijsten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geHvX2SsiC6E5QZw8DOdFVfsohQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaGBk8BwfVss6QOGxZ9fIMz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1YNN04JmAbogprS0-QsyZurfyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acCdHPEoeKNlkRDl2trYXZ08.jpg?f=fotoalbum_large

Denk het wel, hier een lichte keuken. Wellicht minder zichtbaar doordat ik niet greeploos heb. Dit is ook een ander materiaal dan waar de kast van gemaakt is, geen spaanplaat. ( uitleg van de monteur toen het gesprek ging over kwaliteitsverschil in keukens)

• Grave_
Kwakkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:43:
[...]

Sorry, plaatsing moet er nog bij: 2.5k, dan klopt het totaal wel. Aangepast in mijn post :)
(BTW nergens bijgeteld)
Wij zijn ook bij Dovy geweest. Wel voor een keuken met een totaalprijs van 13.162 ex BTW. Maar procentueel is de korting, op nog geen 2% na, gelijk. Maar ook ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik toch teveel betaal. |:(

We hebben ook een greeploze keuken en de koelkast (AEG SKE812D1AC) is softclose, deur-op-deur. Maar ik zie daar niets over flat hinge staan.

• Kwakkel
  • Nu online
Grave_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:29:
[...]

Wij zijn ook bij Dovy geweest. Wel voor een keuken met een totaalprijs van 13.162 ex BTW. Maar procentueel is de korting, op nog geen 2% na, gelijk. Maar ook ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ik toch teveel betaal. |:(

We hebben ook een greeploze keuken en de koelkast (AEG SKE812D1AC) is softclose, deur-op-deur. Maar ik zie daar niets over flat hinge staan.
Zelfde promotie van oktober, met 25% korting op de kasten?
Nu, maakt allemaal weinig uit. Deze maand is het weer een andere actie, en volgende maand opnieuw. De kortingen zullen altijd wel in elkaars buurt liggen :) Het zijn dan ook geen echte kortingen :D

Je koelkast is ook geen 178 cm - dat maakt wellicht ook nog een verschil? Maar thanks, ik neem het mee in de discussie :)

• Grave_
Kwakkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:02:
[...]

Zelfde promotie van oktober, met 25% korting op de kasten?
Nu, maakt allemaal weinig uit. Deze maand is het weer een andere actie, en volgende maand opnieuw. De kortingen zullen altijd wel in elkaars buurt liggen :) Het zijn dan ook geen echte kortingen :D

Je koelkast is ook geen 178 cm - dat maakt wellicht ook nog een verschil? Maar thanks, ik neem het mee in de discussie :)
Ja, eerste offerte was alleen 25% op kasten + afronding naar duizendtal van ongeveer 800 euro.
Bij 2de offerte naar korting gevraagd op de toestellen maar toen viel de afronding grotendeels weg. Na wat palaveren toch nog iets meer dan 500 euro eraf gekregen.

De koelkast is inderdaad maar 122cm. Maar we komen van 88cm.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
Wij krijgen een kookeiland van 180x100cm en willen daarboven graag een rek van stalen dragers boven.

Ter inspiratie: zoiets: https://www.aleph120.nl/rek-boven-kookeiland/

De hoogte van de onderkant wordt íets boven ooghoogte van de grootste van ons tweeën zodat je er mooi onderdoor kan kijken en contact met de andere mensen in de woonkeuken hebt.

Waar ik niet uitkom is hoever ik dit rek vanaf de zijrand van het kookeiland moet laten beginnen.. Esthetisch zou het mooist zijn om het rek precies boven de rand van het eiland te laten beginnen eindigen. Je wilt echter niet je hoofd te stoten als je snel "de hoek om gaat", dus uit praktische afweging is het handig als het rek iets inspringt t.o.v. het eiland.

De interieurbouwer heeft 10cm aan beide zijden getekend, maar ik vind dat als erg veel klinken, dan blijft er maar 160cm rek over. Wat zou volgens de ervaringsdeskundigen hier een fijne - zowel esthetisch als praktisch - afstand zijn?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat een schat aan informatie is dit topic, echt super nuttig bij de voorbereidingen d:)b

Ik ben van de week bij Superkeukens geweest voor een Schuller keuken. Werd helaas niet echt enthousiast ontvangen. Ik weet precies wat ik wil qua indeling, maatvoering en kasten (met dank aan dit topic!), dus volgens mij ben ik een makkelijke klant. Ik wilde vooral kasten / fronten / werkbladen zien en voelen, maar de medewerker had er duidelijk geen zin in. Begon met een schaaltekening die niet op schaal was, maar goed ik wist alles al dus die maar laten zitten. 5 minuten naar de werkbladen/fronten gekeken, geen enkele toelichting, ik moest de info er echt uit trekken. Daarna werd er iets in het systeem uitgetekend zonder verder iets na te vragen of toe te lichten (plinthoogte, corpusdiepte, welke specifieke apparatuur...). Daarna bij wat dingen aangegeven dat ik het liever anders wilde, toen ontdooide hij wel wat maar het was allemaal heel gehaast en er kon weinig. Ik geloof dat ik in 40 minuten weer buiten stond.

En toen kreeg ik een offerte in de mail zonder prijs erop (dus ook geen totaalprijs). Ik mailde met een paar vragen, waaronder dat de prijs er kennelijk af was gevallen, maar nee: de prijs staat er inderdaad niet op want die hebben we in de winkel al besproken. Euh, wat? Is de verwachting nu echt dat ik ja zeg tegen een offerte zonder dat de prijs op papier staat :? Dat ze de prijs niet uitsplitsen naar onderdeel / apparaat kan ik inkomen, maar geen totaalprijs afgeven? Is dit normaal? Ik hou er een vreemd gevoel aan over.

Er werd overigens gezegd dat de levertijd richting een half jaar ging, voor de kasten. Is dit een probleem van Schuller of van Superkeukens?
En weet iemand nog een goede nettozaak omgeving Amsterdam waar men Schuller levert? Of iets vergelijkbaars qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden.

Ik ben trouwens nog even bij Kvik binnen gestapt en daar echt heel vriendelijk te woord gestaan, maar hoewel de winkel leeg was hadden ze daar geen tijd om een offerte te maken. Volgens mij hebben zij ook minder aanpassingsmogelijkheden en is het kwalitatief net wat minder dan Schuller. Ik kreeg hier te horen dat hun levertijd rond de 3 maanden ligt, aanzienlijk sneller dan Superkeukens dus. Ik ga er nog wel een keertje langs. Nu trouwens 20% Black Friday korting.

• Kwakkel
  • Nu online
Grave_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ja, eerste offerte was alleen 25% op kasten + afronding naar duizendtal van ongeveer 800 euro.
Bij 2de offerte naar korting gevraagd op de toestellen maar toen viel de afronding grotendeels weg. Na wat palaveren toch nog iets meer dan 500 euro eraf gekregen.

De koelkast is inderdaad maar 122cm. Maar we komen van 88cm.
Hah, ben ik toch in 't zak gezet geweest :p
Ik vroeg voor een gratis upgrade van de vaatwasser. Wel gekregen, maar dat ging maar om een 200 of 300 euro :) Nuja, de vaatwasser was zowiezo al gratis ook (Dovy Mechelen, 25 jaar, gratis vaatwasser - zeggen ze :p )

• W0rk3holic
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-02 11:44
We hebben het gat voor de gootsteen zelf uit het werkblad gehaald, zie foto's.
Nu ben ik niet tevreden over het resultaat en ben bang dat er water in het MDF gaat zitten.
Heeft er iemand tips om dit wat 'fatsoenlijk' op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejbk-XqfGWwbx9EhPkFjmW9rynw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHabiO5ZE6rp0XqU3uaCgNRo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRaqtVQS1Edox-iOgK-q_evLc7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuHbbqPsgME2kHr2KHhpt0GC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPbTEubGgsc5oXkFhXi769CSWlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAmHEJnW2LyWGNRCOQ6x5zJI.jpg?f=fotoalbum_large

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-04 16:38
W0rk3holic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:00:
Nu ben ik niet tevreden over het resultaat en ben bang dat er water in het MDF gaat zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
persoonlijk zou ik voor zwarte kit gaan en wat dikker uitsmeren. ik heb mijn eigen keuken ook gekit en ik ben geen degelijke kitter maar als je het van tevoren afplakt met schilders tape en dan tegen de tape aan uitsmeert. Kun je hier wel strakke lijnen mee krijgen.

Steam: Evert

• Grave_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was het niet de bedoeling dat de rand van de spoelbak op het werkblad kwam te liggen?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
:X Moeilijk, als je niet een nieuw blad wil, zou ik de bak weer loshalen en het 'kale' werkblad (MDF) behandelen. Insmeren met houtlijm, dit sluit enigszins af en heft de zuigende werking op, dan goed in een laag verf/lak zetten. Kitten met zwarte/antraciete kit, dikkere laag en over de naad heen. Goed de oude kit weghalen want kit op kit gaat niet. Of het geheel mooi wordt valt te bezien.

[ Voor 8% gewijzigd door DrNizeGuy op 18-11-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1068
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2024
Toke_gt schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:29:
[...]

Ja, inbouw betekent dat de buitenkant niet voor het zicht is afgewerkt, maar voor de functie maakt het niet uit. Ziet er misschien iets minder strak uit, maar scheelt je wel ruimte in de oven tov een vrijstaande oven die kleiner is dan 60.. Wel goed opletten dat je ovenklep nog goed open kan. Ik kan niet goed zien wat er nu aan de linkerkant zit (waar de theedoeken hangen).
En verder goed checken of de oven direct onder inductieplaat kan, hoeveel ruimte daartussen moet etc.
Het duurde even, maar ik heb inmiddels een model gevonden, besteld en geïnstalleerd. Ik wacht nog op het juiste hout om het toch nog een enigszins strak te kunnen afwerken maar dat is nu niet leverbaar helaas.
In ieder geval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Twee maanden geleden getekend voor nieuwbouwwoning (hoekwoning) en over paar maanden beginnen ze met bouwen. Heijmans heeft daarvoor over paar weken al tekeningen van de keuken nodig voor de leidingen en dergelijke.
Overal extreem druk, soms ruim maand wachten op afspraak. Net eerste offerte binnen van kleine keukenzaak in het noorden van het land. Verder o.a. nog afspraak staan bij Boer Staphorst.

Op de oorspronkelijke tekeningen van Heijmans hebben ze overigens alleen het lage gedeelte staan. Ben benieuwd hoeveel er bij zal gaan komen voor al die hoge kasten aan de andere kant.

Members only:

• mevrouwKees_1
@LennyLL ik zou gaan voor de zuinigste varianten die er zijn. F en D is iets wat je niet moet willen. Zelf zou ik ook geen AEG vaatwasser willen hebben.. maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 12:47
Vaatwasser D was A+++.
Koelkast F was A+ of A++.
Valt dus wel mee, veel beter is er niet..

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 18-11-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:57
mitsumark schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:05:
Vaatwasser D was A+++.
Koelkast F was A+ of A++.
Valt dus wel mee, veel beter is er niet..
Miele heeft vaatwassers met nieuw label A en Liebherr heeft koelkasten met nieuw label B. Er is dus wel veel beter, maar met een flink prijskaartje.

Komisch dat net na de introductie het maximale al is bereikt, krijgen we straks weer het hele A+++-30% gebeuren. Volgende keer bij de Z beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beste wat je kan doen is gewoon er zelf niet meer aanzitten. Accepteren dat hier professionals voor bestaan.
Want dit is zowel fout als heel slecht uitgevoerd. Zonde van het materiaal..

[ Voor 3% gewijzigd door Streamz op 19-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:25
Cocytus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:59:
Wat een schat aan informatie is dit topic, echt super nuttig bij de voorbereidingen d:)b

Ik ben van de week bij Superkeukens geweest voor een Schuller keuken. Werd helaas niet echt enthousiast ontvangen. Ik weet precies wat ik wil qua indeling, maatvoering en kasten (met dank aan dit topic!), dus volgens mij ben ik een makkelijke klant. Ik wilde vooral kasten / fronten / werkbladen zien en voelen, maar de medewerker had er duidelijk geen zin in. Begon met een schaaltekening die niet op schaal was, maar goed ik wist alles al dus die maar laten zitten. 5 minuten naar de werkbladen/fronten gekeken, geen enkele toelichting, ik moest de info er echt uit trekken. Daarna werd er iets in het systeem uitgetekend zonder verder iets na te vragen of toe te lichten (plinthoogte, corpusdiepte, welke specifieke apparatuur...). Daarna bij wat dingen aangegeven dat ik het liever anders wilde, toen ontdooide hij wel wat maar het was allemaal heel gehaast en er kon weinig. Ik geloof dat ik in 40 minuten weer buiten stond.

En toen kreeg ik een offerte in de mail zonder prijs erop (dus ook geen totaalprijs). Ik mailde met een paar vragen, waaronder dat de prijs er kennelijk af was gevallen, maar nee: de prijs staat er inderdaad niet op want die hebben we in de winkel al besproken. Euh, wat? Is de verwachting nu echt dat ik ja zeg tegen een offerte zonder dat de prijs op papier staat :? Dat ze de prijs niet uitsplitsen naar onderdeel / apparaat kan ik inkomen, maar geen totaalprijs afgeven? Is dit normaal? Ik hou er een vreemd gevoel aan over.

Er werd overigens gezegd dat de levertijd richting een half jaar ging, voor de kasten. Is dit een probleem van Schuller of van Superkeukens?
En weet iemand nog een goede nettozaak omgeving Amsterdam waar men Schuller levert? Of iets vergelijkbaars qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden.

Ik ben trouwens nog even bij Kvik binnen gestapt en daar echt heel vriendelijk te woord gestaan, maar hoewel de winkel leeg was hadden ze daar geen tijd om een offerte te maken. Volgens mij hebben zij ook minder aanpassingsmogelijkheden en is het kwalitatief net wat minder dan Schuller. Ik kreeg hier te horen dat hun levertijd rond de 3 maanden ligt, aanzienlijk sneller dan Superkeukens dus. Ik ga er nog wel een keertje langs. Nu trouwens 20% Black Friday korting.
toon volledige bericht
Wat bijzonder dat er binnen superkeukens zo'n enorm verschil in aanpak bestaat.
Wij hebben hier vorig weekend bijna 2.5 uur gezeten met een verkoper die werkelijk alles heeft laten zien en toegelicht. Een passievol verhaal over de nieuwe ladegeleiders van een goede 10 minuten was ook geen probleem.
Daarbij kregen we in de winkel inderdaad de prijs te horen en binnen 3 minuten de offerte in de mail, keurig per groep uitgesplitst wat het gaat kosten. En een uur later kreeg ik nog een mail binnen met een offerte voor siemens ipv aeg, die kon hij ons niet onthouden omdat er momenteel op de siemenslijn wat meer korting zat en dus goedkoper was dan AEG.
Wij gaan nog even bij reddy keukens kijken, maar die moeten er wel zwaar aan trekken om het goede gevoel van superkeukens te evenaren en de opdracht te krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
jichem schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:19:
[...]

Wat bijzonder dat er binnen superkeukens zo'n enorm verschil in aanpak bestaat.
Wij hebben hier vorig weekend bijna 2.5 uur gezeten met een verkoper die werkelijk alles heeft laten zien en toegelicht. Een passievol verhaal over de nieuwe ladegeleiders van een goede 10 minuten was ook geen probleem.
Daarbij kregen we in de winkel inderdaad de prijs te horen en binnen 3 minuten de offerte in de mail, keurig per groep uitgesplitst wat het gaat kosten. En een uur later kreeg ik nog een mail binnen met een offerte voor siemens ipv aeg, die kon hij ons niet onthouden omdat er momenteel op de siemenslijn wat meer korting zat en dus goedkoper was dan AEG.
Wij gaan nog even bij reddy keukens kijken, maar die moeten er wel zwaar aan trekken om het goede gevoel van superkeukens te evenaren en de opdracht te krijgen!
Ergens zo gek nog niet. Als ik bij de autodealer hier kom word ik ook vaak niet heel vriendelijk behandeld terwijl dat 15km verderop bij een zelfde merk dealer tot nu toe altijd wel zo is, van de zelfde eigenaar notabene.

Is gewoon heel persoonsgebonden hoe iemand is.

Maargoed, als ik eenmaal een slechte indruk heb van een zaak dan ben ik er snel klaar mee en geeft weinig vertrouwen. Ondanks de zaak zelf verder prima zou kunnen zijn maar je gewoon de verkeerde persoon hebt getroffen. (die misschien ook net zijn dag niet had om wat voor reden dan ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
joostbo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:16:
[...]

Ergens zo gek nog niet. Als ik bij de autodealer hier kom word ik ook vaak niet heel vriendelijk behandeld terwijl dat 15km verderop bij een zelfde merk dealer tot nu toe altijd wel zo is, van de zelfde eigenaar notabene.

Is gewoon heel persoonsgebonden hoe iemand is.

Maargoed, als ik eenmaal een slechte indruk heb van een zaak dan ben ik er snel klaar mee en geeft weinig vertrouwen. Ondanks de zaak zelf verder prima zou kunnen zijn maar je gewoon de verkeerde persoon hebt getroffen. (die misschien ook net zijn dag niet had om wat voor reden dan ook)
Natuurlijk, de behandeling door de persoon is altijd anders.
Maar het kan imho niet de bedoeling zijn dat ik via superkeukens een gespecificeerde offerte krijg en jij niet. Dat is, lijkt mij, toch onderdeel van bedrijfsstructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0larus
  • Laatst online: 24-04 13:11
Ik heb besloten om een warmhoudlade erbij er nemen (+€589 voor de iQ700 BI830CNB1). Die is toch erg fijn om te hebben heb ik gemerkt na een aantal etentjes waar ik een verwarmd bord kreeg. Ook gekozen om de grepen te verplaatsen van de kasten. Die staan nu aan de kant dat je ze open trekt.

Na advies en met dozen te hebben getest heb ik besloten om de kookplaat verder van de spoelbak te zetten.

(let niet op de greep van de warmhoudlade) https://imgur.com/a/KzZjevW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

LennyLL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:41:
Twee maanden geleden getekend voor nieuwbouwwoning (hoekwoning) en over paar maanden beginnen ze met bouwen. Heijmans heeft daarvoor over paar weken al tekeningen van de keuken nodig voor de leidingen en dergelijke.
Overal extreem druk, soms ruim maand wachten op afspraak. Net eerste offerte binnen van kleine keukenzaak in het noorden van het land. Verder o.a. nog afspraak staan bij Boer Staphorst.

Op de oorspronkelijke tekeningen van Heijmans hebben ze overigens alleen het lage gedeelte staan. Ben benieuwd hoeveel er bij zal gaan komen voor al die hoge kasten aan de andere kant.

***members only***
Wat een geld zeg! Zijn de prijzen zo hard gestegen of heb je dure kastjes + werkblad?

Ik zou bij de volgende keukenzaak aangeven dat je budget 14-15k is incl apparatuur (AEG/Siemens of vergelijkbaar). Dan kan dezelfde keuken ineens voor 15k....

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 19-11-2021 14:41 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
microcuts schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:04:
[...]

Miele heeft vaatwassers met nieuw label A en Liebherr heeft koelkasten met nieuw label B. Er is dus wel veel beter, maar met een flink prijskaartje.

Komisch dat net na de introductie het maximale al is bereikt, krijgen we straks weer het hele A+++-30% gebeuren. Volgende keer bij de Z beginnen?
Het zijn altijd de duurdere merken/producten die als eerst de nieuwe norm halen. Als de norm niet haalbaar is, gaan fabrikanten ook niet meer hun best doen om het te halen. Dus als over 10 jaar Miele A++ labels kan halen en de rest van de markt A labels voor een voordeligere prijs is IMHO het energielabel een geslaagd concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Sport_Life schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:38:
[...]

Wat een geld zeg! Zijn de prijzen zo hard gestegen of heb je dure kastjes + werkblad?

Ik zou bij de volgende keukenzaak aangeven dat je budget 14-15k is incl apparatuur (AEG/Siemens of vergelijkbaar). Dan kan dezelfde keuken ineens voor 15k....
@LennyLL

Op basis van deze renders durf ik die uitspraak niet te doen :|
Heb even gekeken naar de tekening van je huis. Houd je met deze lengte van het blad voldoende ruimte over voor een tafel. Komen de kasten voor het raam te staan? ( lichtinval). Kan je qua werkbladhoogte onder het raam door? Heb je een tekening met maten, ook ivm ruimte tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 111% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Cocytus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:42:
[...]

Dat vind ik ook echt verrassend, bij een keten verwacht je op zo'n punt hetzelfde beleid. Bij welke vestiging was jij?

Ik heb overigens nog even met DB keukens gebeld maar die kunnen pas in juni leveren! Zeven maanden, dat wordt me toch echt wel te gortig.
Wij waren in emmen, echt een goede meedenkend verkoper die op veel punten wees die ook hier voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 11:17
talkatoo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:27:
Kwam dit topic tegen, dus dacht plaats onze nieuwe keuken hier ook even. Origineel in dit topic: Verbouwing jaren 80 woning met originele details

De keuken is deze week geplaatst, we zijn er erg blij mee. Om kastenwand komt nog een koof (waar omheen wordt gestuukt). Is een Next 125 keuken met keramisch blad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog even een before foto:

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2XZezKfqFCROETshoPNyqLlg/full.jpg

Een tijd druk heb ik deze Next125 keuken laten plaatsen. Nu wil ik graag in onze bijkeuken dezelfde keuken plaatsen met daarin een droger en een wasmachine. Gaat in feite om 3 kastjes met een blad erop.

Iemand die toevallig leveranciers weten waar je deze onderkasten los kunt bestellen? Ik weet dat Next125 gewoon blum onderdelen gebruikt die zijn te bestellen. Wellicht zijn de kasten ook los te bestellen? (wellicht onder een andere naam).

Veel dank :)

(ps: ik zou natuurlijk gewoon naar de keukenboer kunnen alleen dan moet ik voor zoiets simpels ook weer de winst van de keukenboer betalen).

[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 20-11-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:08
Na een tijd in dit topic te hebben meegelezen zijn wij bij Bemmel en Kroon Den Haag geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouwwoning.
Waar wij in de eerste instantie voor een Next125 keuken wilden gaan, adviseerde de verkoper een Schüller keuken vanwege da 'anti vingerafdruk coating op de frontjes'. Schüller zit dus in het ontwerp. Dit is hetzelfde merk dat wij 3 jaar geleden in ons huidige huis hebben geplaatst.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
z0bin schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:

Waar wij in de eerste instantie voor een Next125 keuken wilden gaan, adviseerde de verkoper een Schüller keuken vanwege da 'anti vingerafdruk coating op de frontjes'. Schüller zit dus in het ontwerp. Dit is hetzelfde merk dat wij 3 jaar geleden in ons huidige huis hebben geplaatst.
Raar, aangezien Next Fenix frontjes heeft en dus absoluut ook fingerprintproof is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 23-04 14:13
arjen9551 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:30:
[...]

In ons geval werd dit geregeld via DNKZ (De Nationale Keukenzetters) en daar ben ik tot nu toe erg positief over. Zijn tot nu toe 2x over de vloer geweest en in beide gevallen erg netjes en competent gewerkt.
Aangezien onze woning in de jaren ‘30 gebouwd is (en zodoende schots en scheef), moesten ze her en der wat schipperen tijdens de montage, maar dit ging steeds netjes in overleg.
Goed om te horen. Moest je een aanbetaling doen bij Superkeukens? Zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
earthknake schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:01:
[...]

Goed om te horen. Moest je een aanbetaling doen bij Superkeukens? Zo ja hoeveel?
Ja, ik dacht zo’n 10 a 15% van de totale prijs. En het volledige bedrag moet betaalt zijn voordat de levering plaats vind.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
arjen9551 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:05:
[...]

Ja, ik dacht zo’n 10 a 15% van de totale prijs. En het volledige bedrag moet betaalt zijn voordat de levering plaats vind.
Met die laatste voorwaarde zou ik dus nooit akkoord gaan, hou je precies 0 leverage over wanneer er van hun kant iets niet of fout wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:58
z0bin schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:20:
Na een tijd in dit topic te hebben meegelezen zijn wij bij Bemmel en Kroon Den Haag geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouwwoning.

***members only***
Wat ik persoonlijk zonde vindt is dat je naast je koffie corner nu een kast van 60cm mist. Wij hebben eenzelfde opstelling qua kasten inc. koffiecorner en alles past netjes in de ruimte van de koffie corner en zijn zeer blij dat we nog een extra kast van 60cm hebben.

Zo een grote loze ruimte is nogal overkill i.m.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Stalensnuitje schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:09:
[...]

Met die laatste voorwaarde zou ik dus nooit akkoord gaan, hou je precies 0 leverage over wanneer er van hun kant iets niet of fout wordt gedaan.
Dat is idd wel een minpuntje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
[...]

Eerste is prima. Tweede is wel wat minder. Stel ze komen op woensdag. Dan mag je het op dinsdag nog overmaken of moet dat een x aantal werkdagen er al zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:08
CuBras schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:19:
[...]

Wat ik persoonlijk zonde vindt is dat je naast je koffie corner nu een kast van 60cm mist. Wij hebben eenzelfde opstelling qua kasten inc. koffiecorner en alles past netjes in de ruimte van de koffie corner en zijn zeer blij dat we nog een extra kast van 60cm hebben.

Zo een grote loze ruimte is nogal overkill i.m.o
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Ik zal hier zeker aan denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
earthknake schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:21:
[...]

Eerste is prima. Tweede is wel wat minder. Stel ze komen op woensdag. Dan mag je het op dinsdag nog overmaken of moet dat een x aantal werkdagen er al zijn?
In principe moet het geld voordat er geleverd wordt overgemaakt zijn, al gaat dat vrij snel tegenwoordig natuurlijk ;)

Ze bieden volgens mij nog wel wat alternatieven aan als je echt pas na/tijdens de levering wil betalen (ivm ontbrekende of beschadigde onderdelen), maar daar heb ik zelf geen gebruik van gemaakt.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56
[...]

Ik heb al 2 keukens gekocht bij Superkeukens en mocht in beide gevallen gewoon bij aflevering het restbedrag (met pin) aan de transporteur betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
Hi! Dinsdag een afspraak bij Reddy en Kvik. Zoeken een keuken tot 15k.

Drie hoge kasten met oven/magnetron en daarnaast nog een hoek keuken.

Korte stuk vaatwasser spoelbak en lange stuk ie een meter of 4/5.

Ben benieuwd of het lukt binnen het budget. Leuke boeren krikken de prijzen ook omhoog onder de noemer 'schaarste' merkte ik.

Nog advies voor de afspraken? Wat zeggen jullie als ze naar t budget vragen bv? Zijn er nog absolute no go's om rekening mee te houden? Wordt de eerste keuken die we zelf gaan kopen. Spannond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Queros schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:43:

Wat zeggen jullie als ze naar t budget vragen bv?
Ik heb (uit pure onkunde) zo'n beetje alle aanpakken toegepast. De bij de eerste zaak ben ik 4k onder budget gaan zitten, bij de tweede zaak geen budget genoemd en bij de derde zaak gewoon eerlijk geweest.

Dat laatste zou ik nu ook weer doen. Maar dan wel met een heldere boodschap 'ik wil best eerlijk zijn over het budget, maar dan hierbij ook gelijk de boodschap dat áls we een offerte krijgen die daar boven ligt het zonder meer een no-go gaat zijn'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Wanne-B88 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:36:
[...]

Ik heb (uit pure onkunde) zo'n beetje alle aanpakken toegepast. De bij de eerste zaak ben ik 4k onder budget gaan zitten, bij de tweede zaak geen budget genoemd en bij de derde zaak gewoon eerlijk geweest.

Dat laatste zou ik nu ook weer doen. Maar dan wel met een heldere boodschap 'ik wil best eerlijk zijn over het budget, maar dan hierbij ook gelijk de boodschap dat áls we een offerte krijgen die daar boven ligt het zonder meer een no-go gaat zijn'.
Het nadeel daarbij is dat je dan toevallig altijd op de max uit gaat komen, inclusief een verhaaltje dat het moeiijk gaat worden, "poe poe, ik moet het even met mijn manager overleggen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 21-04 19:39
Wij mogen ook op keukenjacht en de indeling is afhankelijk van de soort-afzuiging.

Mijn verwachte voordelen:
  • Ruimte besparing
  • Het intact houden van de architectuur
  • Keuken en eetkamer geheel open
Mijn verwachte nadelen:
  • Is het echt zo'n groot verschil (het inleveren van zuigresultaat) als de vele reviews doen vermoeden? Of went het wel.
  • En is het geen gesmeer als bijvoorbeeld een pan overkookt en het in je afzuiging belandt?
Echter moet de afzuiging wel functioneel zijn en we niet de hele week in de bak&braad lucht zitten van een paar dagen terug.

Hoe zijn jullie ervaringen met de inductieplaten met ingebouwde afzuiging zoals:
  • iQ700 Inductiekookplaat met afzuiging
  • iBora X Pure
Of misschien de plafond afzuigkappen van Novy?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:47
deTuinman schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:18:
Wij mogen ook op keukenjacht en de indeling is afhankelijk van de soort-afzuiging.

Mijn verwachte voordelen:
  • Ruimte besparing
  • Het intact houden van de architectuur
  • Keuken en eetkamer geheel open
Mijn verwachte nadelen:
  • Is het echt zo'n groot verschil (het inleveren van zuigresultaat) als de vele reviews doen vermoeden? Of went het wel.
  • En is het geen gesmeer als bijvoorbeeld een pan overkookt en het in je afzuiging belandt?
Echter moet de afzuiging wel functioneel zijn en we niet de hele week in de bak&braad lucht zitten van een paar dagen terug.

Hoe zijn jullie ervaringen met de inductieplaten met ingebouwde afzuiging zoals:
  • iQ700 Inductiekookplaat met afzuiging
  • iBora X Pure
Of misschien de plafond afzuigkappen van Novy?'
toon volledige bericht
Voor de standaard AVG-maaltijden is de ingebouwde afzuiging ruim voldoende. Ga je voor een uitgebreide rijsttafel schiet die nog wel eens tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
YoGi_Berra schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:48:
[...]

Voor de standaard AVG-maaltijden is de ingebouwde afzuiging ruim voldoende. Ga je voor een uitgebreide rijsttafel schiet die nog wel eens tekort.
Ik denk dat dit ook de reden is dat veel mensen er toch wel tevreden mee zijn. Veel mensen komen van een goedkope overhead afzuigkap en koken standaard AVG maaltijden.

Het is gewoon heel moeilijk te vergelijken, omdat mensen maar 1x in de 10 jaar ofzo een nieuwe keuken kopen en dus maar ervaring hebben met 1 of 2 afzuig systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Het is niet dat we eronder gaan frituren of gourmetten. Daarnaast zal de keuken voorzien worden van extra mechanische ventilatie-punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Z___Z schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat dit ook de reden is dat veel mensen er toch wel tevreden mee zijn. Veel mensen komen van een goedkope overhead afzuigkap en koken standaard AVG maaltijden.

Het is gewoon heel moeilijk te vergelijken, omdat mensen maar 1x in de 10 jaar ofzo een nieuwe keuken kopen en dus maar ervaring hebben met 1 of 2 afzuig systemen.
Nou dat weet ik niet hoor.. Ik denk dat die dingen best zijn werk doen. Etensgeuren ruik je soms nou eenmaal. Ik hou er ook niet zo van dat ik dagen lang mijn eten ruik en ik heb toch echt een goede afzuigkap. Ik kook ook uitgebreid en dan ook ruik je geuren ondanks mijn goede afzuiger.. Geurloos koken bestaat niet. En .. wat de meesten doen.. klaar met koken, ding uit.. Laat hem half uurtje doorlopen.. scheelt al heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:18
LaTiNo156 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:16:
[...]

Het nadeel daarbij is dat je dan toevallig altijd op de max uit gaat komen, inclusief een verhaaltje dat het moeiijk gaat worden, "poe poe, ik moet het even met mijn manager overleggen..."
Dan moet je niet naar Mandemakers gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Compuchip87 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:18:
[...]

Dan moet je niet naar Mandemakers gaan
Yup, ga naar een netto prijzen zaak en dan betaal je voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Ladypurple schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk het wel, hier een lichte keuken. Wellicht minder zichtbaar doordat ik niet greeploos heb. Dit is ook een ander materiaal dan waar de kast van gemaakt is, geen spaanplaat. ( uitleg van de monteur toen het gesprek ging over kwaliteitsverschil in keukens)
Bedankt voor je reactie, vandaar. Dan wordt het denk ik toch zwart wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
mevrouwKees_1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:06:
[...]

Nou dat weet ik niet hoor.. Ik denk dat die dingen best zijn werk doen. Etensgeuren ruik je soms nou eenmaal. Ik hou er ook niet zo van dat ik dagen lang mijn eten ruik en ik heb toch echt een goede afzuigkap. Ik kook ook uitgebreid en dan ook ruik je geuren ondanks mijn goede afzuiger.. Geurloos koken bestaat niet. En .. wat de meesten doen.. klaar met koken, ding uit.. Laat hem half uurtje doorlopen.. scheelt al heel veel
Daarbij staat eten ook op tafel en bijv. in de oven dat geeft ook geur af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
earthknake schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:21:
[...]

Wel opmerkelijk dat er blijkbaar weer aanbetaald moet worden.

Ik was dat ook nooit van plan. In deze drukte zal het niet snel gebeuren (of ze laten het bewust klappen) maar er zijn genoeg keukzenzaken failliet gegaan. Ook grote ketens waar je het totaal niet van verwacht. De aanbetaling ben je dan helemaal kwijt. Sommigen hadden zelfs de complete keuken al betaald.

Ik betaal nooit aan, Daarvoor teken je een verkoopovereenkomst waar beide partijen zich aan moeten houden.

Maar overal waar ik was geweest gaven ze al aan dat ze niet aan aanbetaling doen. Pas betalen op dag van levering. (kan zelfs gewoon met mobiel pin apparaat, of in ons geval fiets ik even naar de keukenzaak 1 km verderop en pin ik het dar wel. Eerder mag ook, als het maar op dag van levering op de rekening staat.

Dacht dat dit tegenwoordig de standaard was om niet meer aan te betalen, maar blijkbaar word er weer door veel mensen aanbetaald.

[ Voor 23% gewijzigd door joostbo op 22-11-2021 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Queros schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:43:
Hi! Dinsdag een afspraak bij Reddy en Kvik. Zoeken een keuken tot 15k.

Drie hoge kasten met oven/magnetron en daarnaast nog een hoek keuken.

Korte stuk vaatwasser spoelbak en lange stuk ie een meter of 4/5.

Ben benieuwd of het lukt binnen het budget. Leuke boeren krikken de prijzen ook omhoog onder de noemer 'schaarste' merkte ik.

Nog advies voor de afspraken? Wat zeggen jullie als ze naar t budget vragen bv? Zijn er nog absolute no go's om rekening mee te houden? Wordt de eerste keuken die we zelf gaan kopen. Spannond!
als ze naar het budget vragen zou ik zeggen; teken maar eerst wat uit. dan kun je later wel hoger of lager gaan zitten met apparatuur / materialen. Als je 15K zegt dan heeft hij voor jou een keuken van '20K' getekend en met eenmalige korting en alles wat mogelijk is precies 'toevallig' op 15K uit komt. Weg onderhandelingsruimte.

De keukenzaken waar ik bij kwam (geen grote ketens) zeiden gelijk; laten we eerst maar eens je wensen op papier zetten. schaven we het daarna wel wat bij. Het woord budget is bij het eerst gesprek überhaupt niet meer gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0rk3holic
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-02 11:44
Streamz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:03:
[...]

Beste wat je kan doen is gewoon er zelf niet meer aanzitten. Accepteren dat hier professionals voor bestaan.
Want dit is zowel fout als heel slecht uitgevoerd. Zonde van het materiaal..
Dank allen voor de reacties, ben het met je eens (mijn vader en ik hebben hem gemonteerd).
Ik ga een nieuw stuk aanrechtblad kopen en zal een professional inschakelen om dit te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ladypurple schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:40:
[...]

Daarbij staat eten ook op tafel en bijv. in de oven dat geeft ook geur af....
Precies.. En daarbij.. geur is onderdeel van eet beleving 8)

@joostbo ik heb ook 0 hoeven aan te betalen bij mijn keuken

[ Voor 10% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 22-11-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Kan de TS aangevuld worden met gratis ontwerp tools zoals:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
Na een doorverwijzing vanuit het nieuwbouwtopic, hier ook even mijn vraag m.b.t. indeling / positie van de keuken:

Onze woonkamer / keuken heeft een zijraam met de vensterbank op 60cm vanaf de vloer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kJnMbUD1xwkU5wKTEyPBFM_2_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B431rCohI4uC83wOqN2lGcYL.png?f=fotoalbum_large

Nu hebben we al een tijd zitten puzzelen met de positie van het aanrecht. Het gedeelte voorin is, door de meterkast (niet verplaatsbaar), te smal voor een eiland. Het is ook te smal om de woonkamer en de keuken te swappen. We hebben daarom nu een ontwerp liggen met een hoge kastenwand tussen de meterkast en de voorgevel en een L-vormige keuken langs de zijgevel (met het L deel van 1,20m net voor het zijraam). Let niet op de kleuren (de kleuren worden dit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u93Pulyvuq8g2hVzcsXE5i6-f0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyFLK6G4MAZ563mtRfonTSoI.png?f=fotoalbum_large

We hebben nog ongeveer een maand om te beslissen waar de keuken definitief komt, maar we willen zelf het koken en wonen iets meer met elkaar integreren.

Oorspronkelijk hadden we het idee om een L-keuken langs de zijgevel, iets meer in het midden van de ruimte te plaatsen. De eettafel zou dan voorin het huis komen. Echter, vanwege het lage raam kan het aanrecht niet echt verder de woonkamer in.

Hier nog iemand met een out-of-the box goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:13
Hier wordt momenteel gestuct, volgende week wordt de keuken geplaatst. Magnetron is er waarschijnlijk pas 4 of 5 weken later, rest vd apparatuur is er waarschijnlijk wel op moment van montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
NCSmits schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:56:

Hier nog iemand met een out-of-the box goed idee?
Zelf zou ik het blad doortrekken langs de kopse kant. U-opstelling. Je zit dan wel met het lage raam, maar misschien is dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
joostbo schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:09:
[...]

als ze naar het budget vragen zou ik zeggen; teken maar eerst wat uit. dan kun je later wel hoger of lager gaan zitten met apparatuur / materialen. Als je 15K zegt dan heeft hij voor jou een keuken van '20K' getekend en met eenmalige korting en alles wat mogelijk is precies 'toevallig' op 15K uit komt. Weg onderhandelingsruimte.

De keukenzaken waar ik bij kwam (geen grote ketens) zeiden gelijk; laten we eerst maar eens je wensen op papier zetten. schaven we het daarna wel wat bij. Het woord budget is bij het eerst gesprek überhaupt niet meer gevallen.
Dat ligt helemaal aan de verkoper. Wij gaven aan rond de 20k uit te willen geven en de offerte kwam met alle wensen en nog wat extra zelfs, op 17k uit. De verkoper dacht fijn mee in de mogelijkheden en heeft zijn best gedaan het maximale eruit te halen. Ik vond dat ook wel fijn werken. Anders krijg je een offerte van 30k en moet je van alles uit je plan schrappen omdat je ideeën te duur waren. Dan valt het altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 16:01
deTuinman schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:06:
[...]

Zelf zou ik het blad doortrekken langs de kopse kant. U-opstelling. Je zit dan wel met het lage raam, maar misschien is dat op te lossen.
Dat zien we niet zo zeer zitten. Dan moet je al iets van een zwevend blad voor het raam langs maken, of er een zitje creeeren, maar dan verlies je weer werkbladruimte in de hoek langs de zijgevel. Ook de hoge kast aan de andere kant wordt dan minder efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 31-03 12:37
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar ideeën voor het ontwerpen van de keuken voor onze nieuwbouw, omdat ik het een beetje lastig vind. De indeling is niet bijzonder, alleen rechthoekig: 2,85m x 4,20m. Het "probleem" is het grote raam aan de voorkant dat slechts 30 cm aan de rechterkant en 0 cm aan de linkerkant laat. Het raam begint ook vanaf de grond, dus een U- of een L-vorm is niet mogelijk (denk ik) omdat het veel licht van het raam zou halen.

Het huidige werkblad (groen) vinden we niet genoeg omdat we ook koelkast, inductiekookplaat en spoelbak moeten plaatsen.. Ik kan alleen maar denken aan twee parallelle keukenstukken, nog eentje aan de andere kant.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik niet zie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbeQs2md_AQaLo0tA41vYfS6q3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VTKRBQYrZgmoANz5PmuPGcgP.png?f=user_mid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
raduf schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:05:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar ideeën voor het ontwerpen van de keuken voor onze nieuwbouw, omdat ik het een beetje lastig vind. De indeling is niet bijzonder, alleen rechthoekig: 2,85m x 4,20m. Het "probleem" is het grote raam aan de voorkant dat slechts 30 cm aan de rechterkant en 0 cm aan de linkerkant laat. Het raam begint ook vanaf de grond, dus een U- of een L-vorm is niet mogelijk (denk ik) omdat het veel licht van het raam zou halen.

Het huidige werkblad (groen) vinden we niet genoeg omdat we ook koelkast, inductiekookplaat en spoelbak moeten plaatsen.. Ik kan alleen maar denken aan twee parallelle keukenstukken, nog eentje aan de andere kant.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik niet zie?

[Afbeelding]
Kan toch prima een parallel opstelling in? Genoeg voorbeelden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
SquareOne schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:13:
[...]

Kan toch prima een parallel opstelling in? Genoeg voorbeelden in dit topic.
Mijn enige zorg met een parallelle keuken zou zijn dat het het licht zou nemen / wat schaduw zou maken van het grote raam. Het blokkeert wat licht tot aan de woonkamer (boven). Misschien is het mogelijk om een werkblad maar zonder elementen eronder te maken (om hol te zijn)!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
raduf schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:24:
[...]

Mijn enige zorg met een parallelle keuken zou zijn dat het het licht zou nemen / wat schaduw zou maken van het grote raam. Het blokkeert wat licht tot aan de woonkamer (boven). Misschien is het mogelijk om een werkblad maar zonder elementen eronder te maken (om hol te zijn)!?
Lage deel tegen muur van de hang. Hoge kasten tegen dat muurtje wat er al staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
SquareOne schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:33:
[...]

Dat is precies wat ik ook denk.

Is het ook gebruikelijk om het keukenmeubel bijvoorbeeld wat hoog van de vloer (20 cm) te maken?

Ik denk dat het goed is voor de vloerverwarming. Anders, als ik dat gebied afdekt (in mijn geval aan de linkerkant), verlies ik de "verwarming" van het overdekte deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 20:20
raduf schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:40:
[...]

Dat is precies wat ik ook denk.

Is het ook gebruikelijk om het keukenmeubel bijvoorbeeld wat hoog van de vloer (20 cm) te maken?

Ik denk dat het goed is voor de vloerverwarming. Anders, als ik dat gebied afdekt (in mijn geval aan de linkerkant), verlies ik de "verwarming" van het overdekte deel.
Vergelijkbaar met wat wij hebben, hoewel bij ons de muur iets verder uitsteekt. Hoge kasten bij de uitstekende muur, andere zijde laag. Ramen zijn waarschijnlijk plafondhoog? Dan zal de hoeveelheid licht die je verliest wel mee vallen? Mocht je het mooi vinden, hangende kasten, Next heeft ze. Alleen verlies je wel een bak aan opbergruimte.

Wat betreft de vloerverwarming, verwarmingsvrije zone bij ons ingepland aan beide zijdes.

[ Voor 5% gewijzigd door Sinny op 22-11-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 08:10
SquareOne schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:33:
[...]

Dit, ook omdat je dan vanuit de keuken zijdelings de kamer in kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:33
raduf schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:24:
[...]

Mijn enige zorg met een parallelle keuken zou zijn dat het het licht zou nemen / wat schaduw zou maken van het grote raam. Het blokkeert wat licht tot aan de woonkamer (boven)
Met wat meubelplaat en wat donkere doeken kun je dat aardig simuleren, dan weet je of het wel/niet wenselijk is.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:40
Conrado schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:36:
[...]

Met wat meubelplaat en wat donkere doeken kun je dat aardig simuleren, dan weet je of het wel/niet wenselijk is.
Eer je de nieuwbouw in mag, moet die keuken al lang en breed rond/besteld zijn..
Of je moet net toevallig eenzelfde raam op hetzelfde oppervlakte op dezelfde geografische richting hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:33
Whoops, gemist dat het nieuwbouw is. Tja, dan kun je alleen renderen 😊

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
colvano schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:07:
[...]

Dat ligt helemaal aan de verkoper. Wij gaven aan rond de 20k uit te willen geven en de offerte kwam met alle wensen en nog wat extra zelfs, op 17k uit. De verkoper dacht fijn mee in de mogelijkheden en heeft zijn best gedaan het maximale eruit te halen. Ik vond dat ook wel fijn werken. Anders krijg je een offerte van 30k en moet je van alles uit je plan schrappen omdat je ideeën te duur waren. Dan valt het altijd tegen.
Daarom vind ik het altijd beter om op voorhand je huiswerk te maken.
Het beste is naar de winkel te trekken met :
- plannetje zonder dat er al een "voorontwerp" op staat, maar wel positie van ramen, deuren etc
- wensen wat betreft toestellen
- idee van grootte van werkblad en kastvolume
- wensen op gebied van afwerking (bv integratie van verlichting, houten, composiet, natuurstenen werkblad, ...)

En dan geef je GEEN budget, maar je gaat wel naar minstens 2-3 keukenzaken zodat je wat vergelijkingsbasis hebt.
Als de prijs te hoog is, dan begin je samen met de verkoper te kijken naar dingen die de keuken goedkoper kunnen maken, maar doe dat pas als je de 3 offertes hebt.
100% vergelijkbaar zijn die nooit, maar je profiteert wel van de voorstellen die ze maken.

Alternatief is dat je een paar 100€ uitgeeft voor een consulent/tekenaar die je een ideaal plannetje geeft, je kiest een lijst toestellen, en daarmee trek je dan naar die keukenzaken. Dan kan je bijna 1:1 vergelijken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik vindt dit altijd zo'n stomme redenatie.
Als je naar kastjes kijkt, kan je met Nobilia op 5k uitkomen en met Siematic op 15k. Met dezelfde hoeveelheid ruimte. Zelfde met blad. Voor 3 strekkende meter kan je tussen de 1k en 10k kwijt zijn.

Hoe weet die keukenleverancier in welke prijscategorie hij een keuken in elkaar moet tekenen zonder prijs indicatie?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
JackBol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:54:
[...]

Als je naar kastjes kijkt, kan je met Nobilia op 5k uitkomen en met Siematic op 15k. Met dezelfde hoeveelheid ruimte. Zelfde met blad. Voor 3 strekkende meter kan je tussen de 1k en 10k kwijt zijn.

Hoe weet die keukenleverancier in welke prijscategorie hij een keuken in elkaar moet tekenen zonder prijs indicatie?
Die indicatie moet je natuurlijk wel geven. Daarom schrijf ik ook dat je bv voor het werkblad moet aangeven of je een natuurstenen blad verwacht of een laminaat. Je kan nadien nog altijd wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met greeploos en houten fronten.

Onze kastenwand wordt van donker massief eikenhout (Tristar). Op de 3 hoge kasten die veel gebruikt worden hebben we een greep. Daarnaast hebben een laag gedeelte met spoelbak en afvalsysteem. Dat is greeploos. Nu begin ik te twijfelen of we daar niet beter ook grepen op kunnen doen om het hout beter te beschermen.

Benieuwd dus of mensen houten fronten greeploos hebben en hoe het hout er na een aantal jaar gebruik eruit ziet. Greeploos heeft qua uitstraling zeker onze voorkeur namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:52
JackBol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:54:
[...]

De meeste Siematic dealers verkopen geen Nobilia toch? Dus bij de Wibra vraag ik niet naar Hugo Boss kleding en bij Hugo Boss niet maar Wibra kleding (of iets in die prijsklasse).

Ik zou gewoon gewoon de wensen aangeven en dan kijken waar je op uit komt, bij merk X of merk Y. En dan kun je finetunen: ander blad kost een X bedrag meer of minder, idem voor frontjes, verlichting, lades, apparatuur, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

remzor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:28:
[...]

De meeste Siematic dealers verkopen geen Nobilia toch? Dus bij de Wibra vraag ik niet naar Hugo Boss kleding en bij Hugo Boss niet maar Wibra kleding (of iets in die prijsklasse).
Er zijn voldoende keukenleveranciers die laag, midden en hoog segment verkopen.
Ik zou gewoon gewoon de wensen aangeven en dan kijken waar je op uit komt, bij merk X of merk Y. En dan kun je finetunen: ander blad kost een X bedrag meer of minder, idem voor frontjes, verlichting, lades, apparatuur, enz.
Dit is allemaal gebaseerd op de illusie dat je getilt wordt als je je budget geeft.
Ik ben bij verschillende keukenleveranciers geweest en dezelfde keuken laten uittekenen en ze komen allemaal op een paar €1000 na op de zelfde prijs uit. Maar ik ben niet bij allen in eind-onderhandeling gegaan.

Kijk, ik ben het met je eens dat die keukenmarkt ontransparant is, maar hij is zeker niet gigantisch gedifferentieerd. Binnen de kwaliteits-klasses van keukens zijn het gewoon gecomoditiseerde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
JackBol schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:02:
[...]

Er zijn voldoende keukenleveranciers die laag, midden en hoog segment verkopen.

[...]

Dit is allemaal gebaseerd op de illusie dat je getilt wordt als je je budget geeft.
Ik ben bij verschillende keukenleveranciers geweest en dezelfde keuken laten uittekenen en ze komen allemaal op een paar €1000 na op de zelfde prijs uit. Maar ik ben niet bij allen in eind-onderhandeling gegaan.

Kijk, ik ben het met je eens dat die keukenmarkt ontransparant is, maar hij is zeker niet gigantisch gedifferentieerd. Binnen de kwaliteits-klasses van keukens zijn het gewoon gecomoditiseerde producten.
En toch heb je dan nog bedrijven die, wat ik zo omschrijf, de "hocus-pocus" techniek toepassen.

Offerte uitwerken, en af komen met een prijs van 25k. Eerst wat vraagtekens op je gezicht en dan ... maar ik kan er vandaag iets aan doen als je vandaag tekent, en dan met een mooie pen een streep trekken en 16k schrijven. Ik haat het.
Dus daarom bescherm ik me door bij grotere aankopen geen budget te vermelden.

Ik heb mijn standaard antwoord al klaar hoor:
"Wat is je budget? "
"Wat kost een keuken? Of wat kost een huis? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:14

ChUcKiE

Dus........

Ga dan gewoon naar een netto keukenzaak, dan weet je dat dit soort praktijken niet voorkomen. Dan valt er niet te onderhandelen en geen gratis quooker op tweede pinksterdag als je voor 11:00 tekent en ook geen gratis montage na overleg met de baas.
Je kunt ongeveer vanaf het scherm zien hoe de prijs opgebouwd wordt,. is en blijft. Uiteraard krijg je wat korting in de marge, maar meer ook niet. best transparant, maar je zult waarschijnlijk wel net wat meer betalen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Tommie12 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:16:
[...]

En toch heb je dan nog bedrijven die, wat ik zo omschrijf, de "hocus-pocus" techniek toepassen.

Offerte uitwerken, en af komen met een prijs van 25k. Eerst wat vraagtekens op je gezicht en dan ... maar ik kan er vandaag iets aan doen als je vandaag tekent, en dan met een mooie pen een streep trekken en 16k schrijven. Ik haat het.
Ik ben het met je eens. Ik haat die praktijken ook. En daar is mijn handtekening ook niet belandt.
Het is in dit topic geen geheim dat mijn keuken 35k was. Ik kreeg vrijwel geen korting (3k) in de Siematic flagship store. Met het beeld dat ik had van de keukenmarkt had ik het idee dat ik zwaar over het paard getild werd.

Totdat ik bij zo'n keukenboer kwam, die had precies deze tactiek. Hij begon de keuken te tekenen en begon al 'verwachtingen' te scheppen. "zozo meneer, goede smaak" etc. En toen kwam hij dus met de prijs. 70k. En toen is hij dus een paar keer met z'n manager koffie gaan drinken en uiteindelijk kon de offerte omlaag naar 36k als ik meteen zou tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06
Een tijdje geleden heb ik ons eerste idee voor een nieuwe keuken hier geplaatst en sindsdien twee (lange) eerste gesprekken gehad bij twee zaken, binnenkort het vervolg bij een van die twee.

Waar het op uit gaat draaien is dat wij los van de keuken zelf nog wel een en ander te doen hebben, omdat het werkgedeelte van de keuken van de ene muur naar de andere gaat.

- Stroomgroepen van de ene kant van de keuken naar de andere (verder weg van meterkast).
Aantal groepen is voldoende aanwezig.
- Koud en warm water idem, van westkant naar de andere kant (plm 3.5 meter onder de vloer).
- Radiator verplaatsen (in noordoosthoek verwijderen, nieuwe aan zuidwestkant)
- Muur van huidige keuken (4.2m) opnieuw stuccen
- Twee stopcontacten op 1.75m hoogte worden overbodig, verwijderen of blindplaat? Of afdoppen en stucwerk eroverheen(?)
- Verlichting: sleuven frezen in oostmuur voor licht in wandplanken

Ik heb even geen tekening voorhanden; oostmuur is nu een afgewerkte muur waar de nieuwe lage keuken komt. Westmuur (4.2m) staat nu de hoge keuken, waar een kleiner keukenmeubel plus designradiator komt, dus het kapotte stucwerk na verwijderen oude keuken is niet te verbergen.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke verbouwing, om in te schatten wat de tijd en kosten ongeveer zouden zijn? Ik ben benieuwd hoe lang ik in de tuin met de skottel en BBQ aan de slag kan ;).

Hoeft niet op 100 euro nauwkeurig, maar we hebben nog geen idee of we het over 3000 of 8000 euro aan kosten hebben, bovenop de keuken zelf. Best van belang voor het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
WaterFire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:23:
Een tijdje geleden heb ik ons eerste idee voor een nieuwe keuken hier geplaatst en sindsdien twee (lange) eerste gesprekken gehad bij twee zaken, binnenkort het vervolg bij een van die twee.

Waar het op uit gaat draaien is dat wij los van de keuken zelf nog wel een en ander te doen hebben, omdat het werkgedeelte van de keuken van de ene muur naar de andere gaat.

- Stroomgroepen van de ene kant van de keuken naar de andere (verder weg van meterkast).
Aantal groepen is voldoende aanwezig.
- Koud en warm water idem, van westkant naar de andere kant (plm 3.5 meter onder de vloer).
- Radiator verplaatsen (in noordoosthoek verwijderen, nieuwe aan zuidwestkant)
- Muur van huidige keuken (4.2m) opnieuw stuccen
- Twee stopcontacten op 1.75m hoogte worden overbodig, verwijderen of blindplaat? Of afdoppen en stucwerk eroverheen(?)
- Verlichting: sleuven frezen in oostmuur voor licht in wandplanken

Ik heb even geen tekening voorhanden; oostmuur is nu een afgewerkte muur waar de nieuwe lage keuken komt. Westmuur (4.2m) staat nu de hoge keuken, waar een kleiner keukenmeubel plus designradiator komt, dus het kapotte stucwerk na verwijderen oude keuken is niet te verbergen.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke verbouwing, om in te schatten wat de tijd en kosten ongeveer zouden zijn? Ik ben benieuwd hoe lang ik in de tuin met de skottel en BBQ aan de slag kan ;).

Hoeft niet op 100 euro nauwkeurig, maar we hebben nog geen idee of we het over 3000 of 8000 euro aan kosten hebben, bovenop de keuken zelf. Best van belang voor het budget.
toon volledige bericht
Ligt eraan, ga je zelf nog wat doen of laat je alles doen?
Bij ons kwam het uit op 8600 euro (!!!) ex groepenkast inclusief stuc en schilderwerk.
Aannemers zijn nu moeilijk te vinden, en als je er een vind schromen ze er niet voor om de hoofdprijs te vragen, want werk zat.

Bij ons was de opbouw:

-verwijderen en afvoer bestaande keuken: 700
- stuccen plafond 23m2 en wanden 25m2: 1360 euro
Standbouw (2x): 1481 euro
- aantal wcd verleggen of aanleggen, frezen in plafond en muren voor verlichting, stroompunten aanleggen: 810 euro
- materiaal incl schakelmateriaal: 395
- afmonteren: 145
- schilderen plafond, standbouw lakken, 25m2 wand sauzen: 2375

Prijzen allemaal ex btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06
LaTiNo156 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:50:
[...]

Ligt eraan, ga je zelf nog wat doen of laat je alles doen?
Voor nu zitten we nog op alles laten doen, waarbij we wel horen dat het verwijderen van de keuken te doen moet zijn met wat hulp, en sauzen van de muren moet ook lukken (stucwerk zeker niet).
Stroom en water is sowieso specialisten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
WaterFire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:55:
[...]

Voor nu zitten we nog op alles laten doen, waarbij we wel horen dat het verwijderen van de keuken te doen moet zijn met wat hulp, en sauzen van de muren moet ook lukken (stucwerk zeker niet).
Stroom en water is sowieso specialisten werk.
Afhankelijk van de staat van de keuken kun je die ook op MP aanbieden, talloze bedrijfjes die keukens doorverkopen melden zich dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Mollos_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:28:
[...]

Bij ons ook iets soortgelijks met schiereiland.

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat deze kost? Ook zoiets in gedachten voor onze nieuwbouw woning ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 15:34
Pingu007 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:56:
[...]

Mag ik vragen wat deze kost? Ook zoiets in gedachten voor onze nieuwbouw woning ;-)
Zie mijn eerdere post. Intussen 300 euro hoger omdat we de Novy kookplaat voor een Siemens iq700 vervangen hebben.

De vaatwasser hebben we vanuit de vorige keuken in het huis overgenomen. Dat was nog een relatief nieuwe Bosch vaatwasser van goede kwaliteit.

Mollos_ in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 14% gewijzigd door Mollos_ op 23-11-2021 22:31 ]

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
Wanne-B88 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:36:
[...]

Nou vandaag bij Kvik geweest hoor.. 25.000 euro.. wat een geld.. Had geen budget gegeven. Dacht wel dat Kvik minder duur zou zijn dan onderstaande. Dus houdt mijn hard vast...

Binnenkort nog ff langs Reddy en Keukenloods.
Pagina: 1 ... 284 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1