Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Strider schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:38:
Binnen 3 weken moet ik een technische keukentekening bij de projectontwikkelaar aanleveren, anders worden de leidingen etc. niet gewijzigd van ons nieuwbouwhuis.
Wij hebben een idee wat voor keuken we willen, maar beslissen liever niet in 3 weken tijd waar we onze keuken gaan kopen.

Zijn er mogelijkheden om een technische keukentekening te maken die genoeg flexibiliteit biedt om toch pas later een keuken te kunnen kopen?
Dat is echt heel vaak besproken hier, even zoeken in dit topic naar "technische tekening" je vindt een hoop oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

aschja schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:50:
Iemand tips op deze vlekken verwijderen. Hacker Classic uit mn hoofd. Mat wit.

[Afbeelding]
Wat je zou kunnen proberen is het schoon te maken met een beetje ouderwets waspoeder. Ik kreeg die tip eens van een dame toen ik een commode van haar over kocht. Daar kreeg je ook vaak strepen en vlekken op omdat je er tegenaan hangt en die vlekken poetste je zo weg met waspoeder.

Wel eerst op een onopvallende plek uitproberen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:02
PaT schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:20:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is het schoon te maken met een beetje ouderwets waspoeder. Ik kreeg die tip eens van een dame toen ik een commode van haar over kocht. Daar kreeg je ook vaak strepen en vlekken op omdat je er tegenaan hangt en die vlekken poetste je zo weg met waspoeder.

Wel eerst op een onopvallende plek uitproberen.
@aschja Je zou ook soda kunnen proberen. Eerst emmertje lauw water mengen met soda, daarmee schoonmaken. Vervolgens met alleen lauw water naspoelen en dan droogwrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27
Was al benoemd

[ Voor 95% gewijzigd door Source90 op 13-11-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
BerdtH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:02:
Goedemiddag

Onlangs een offerte gehad voor een Schuller keuken. Ik ben benieuwd wat vinden jullie van de prijs/kwaliteitsverhouding (€21000) en van de apparatuur/werkblad en de indeling.

Schuller c2

Agaatgrijs fluweelmat (L277M)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)

Siemens HS836GTB6 Multifunctionele oven met stoomfunctie iQ700,
Siemens CM836GNB6 ompacte multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700
Siemens EX807LVV5E Inductiekookplaat iQ700 met 5 kookzones
Siemens KI86NADF0 Integreerbare koel/vriescombinatie IQ500 met NoFrost
Siemens LC91BUV55 Wandafzuigkap iQ700
Siemens SX65ZX49CN Volledig integreerbare vaatwasmachine XXL IQ500
Franke RVS spoelbak Mythos MYX 210-50
Dekker composiet werkblad Evora Quartz Marquina gepolijst 300 x 350 cm
Quooker COMBI+ rvs square

[Afbeelding]

groet,

Bert
Ben je al eens in Inspiratiehuis 20|20 geweest? Zou eens kijken naar die ovens. Ergerde mij mateloze aan de grote van het scherm. Is iets persoonlijks. Zou toch eens gratis gaan kijken en vergelijken daar. Grotere scherm is wel weer een 300-400€ (zonder korting) extra per oven.

Vind zelf de deurtjes onder de gootsteen erg druk ogen. Zijn dit allemaal kleine deuren?

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 13-11-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjs5
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 22:08
Hallo allemaal,

Wij zijn bezig met de voorbereiding op een verbouwing van ons appartement. Daar hoort ook een nieuwe keuken bij. Het is voor ons de eerste keer dat we ons oriënteren op een nieuwe keuken. We zijn naar Grando en Brugman geweest, voornamelijk omdat we dachten dat het handig zou zijn om de badkamer en keuken bij dezelfde winkel te halen. Daarnaast wist ik niet (voordat ik dit forum last) dat die twee allebei onderdeel waren van DMG.
Recentelijk hebben we een offerte van brugman gekregen voor een keuken, wellicht kunnen jullie hierover meedenken.

Het globale idee is om een keuken met een bar te maken in een L-vorm met matzwarte greeploze kasten en een composiet blad. Deels onder de bar nog lades en in de hoek onder de bar nog een opbergkast. Aan de andere zijde van de ruimte twee hoge kasten met de koelkast en combi-magnetron. De grootte van de L is 3m x 1.80m inclusief overhang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oljhXGTaDFBM6o0N75maNuQDJtc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHDSJD3571ddLtp0aHnI3Zqk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSFLokoiwWTd14LdASaq_iV80M4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8FmGsKbkGziwhE0zBqCspYm.jpg?f=fotoalbum_tile

Fronten: prostyle zwart ultramat met greeplijst.
Werkblad: C-2WL3 - Stato grey gepolijst met achterwand - 3 cm dik.
Apparatuur:
  • Kookplaat: Bora PURU
  • Combimagnetron: Siemens CM836GNB6
  • Vaatwasser: Siemens SX63E800BE + SZ36DB04
  • Koelkast: Siemens KI86NADF0
  • Quooker: PRO3VAQ Fusion Round
De offerte van Brugman kwam voor de keuken exclusief montage op ongeveer €20.000.

Wat denken jullie van deze offerte? We vroegen ons verder af of een brugman keuken (ik dacht pronorm) een kwalitatief goede keuken is? Daarnaast willen we ook nog graag naar een andere keukenboer om te vergelijken, maar in het grote aanbod van aanbieders weet ik nu niet zo goed welke de juiste is. Op het forum heb ik al meerdere namen voorbij zien komen, maar daarbij ook steeds wisselende verhalen. Het gaat om de regio Amsterdam.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 18% gewijzigd door superjs5 op 14-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 11:21

codeneos

[...]

Wij zijn sinds een aantal weken op keuken jacht en hebben recent een offerte laten maken bij Reddy en Nolte keukens. We hebben zelf al een redelijk goed idee hoe de keuken er uit moet komen te zien, L-vorm met eiland, en de indeling bij zowel Reddy als Nolte is ongeveer hetzelfde. Helaas hebben van Nolte nog geen uitgespecifeerde offerte gekregen en is de prijs van Nolte exclusief apparatuur.

Hierbij een plattegrond van de indeling zoals we die voor ogen hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5_F71en8XCItgORUw5bLyQs3H4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZjTARqYgV4VGGz28YbRZIDS.png?f=fotoalbum_large

En hierbij de 3d-tekening van Reddy:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_A8W2ZamyoHgRwOV8YvItMHl-YI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T6G0PRFBckMiOTV2HphhpoPI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHjBsMLsmTdRC6KC5n537FB1biU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QaKGRlibJA5g7uIo9JeCTTPP.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yq3f6JxOCcISn7ADIOfilHOly80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wbeBnAUYPnZFpH0R5uICJfWk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia93t7ItXrkU0W3kecjumrCBjwE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ocqpNePawuokVml4MkxYomgU.png?f=fotoalbum_tile

Ik ben heel benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden, zelf zijn we nog niet tevreden over de kastjes boven het werkblad, die gaan we in ieder geval gelijk trekken met de hoge kasten. Maar als iemand nog tips, suggesties op of aanmerking heeft ik hoor ze graag :)

Prijs voor dit alles (excl. montage) komt op 29.000 euro:
Kastjes13.502,00
Apparatuur (7x AEG)7.177,00
Diversen (Blad, kraanen, spoelback, etc?)11.571,00
Korting-3.250,00
Totaal29.000,00

Wat hebben we dan precies:
  • Keuken merk: Nobilia (XL)
  • Kleur: graphite
  • Blad: Dekker Mulan Lux keramiek (4cm)
  • Apparatuur: AEG Ovens (2xKMK968000T), kookplaat (IKE95454FB), afzuigkap (DCE5980HM), wijnkoeler (SWB66001DG), vaatwasser (FD795V) en koelkast (SCE818E5TC)
De prijs voor de kastjes en apparatuur viel me mee, maar de prijs voor de diversen vind ik behoorlijk hoog. Van Nolte hebben we een prijs gekregen van 20.065 excl. apparatuur maar incl. montage (1500 euro). Nu vraag ik me af is de prijs van Reddy niet wat aan de hoge kant? Wat denken jullie?

Ps: ik heb van Reddy alleen de totaal prijs gekregen per groep en geen gespecificeerde prijzen van het blad, kranen en de spoelbak.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 23:50
BerdtH schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:02:
Goedemiddag

Onlangs een offerte gehad voor een Schuller keuken. Ik ben benieuwd wat vinden jullie van de prijs/kwaliteitsverhouding (€21000) en van de apparatuur/werkblad en de indeling.

Schuller c2

Agaatgrijs fluweelmat (L277M)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)

Siemens HS836GTB6 Multifunctionele oven met stoomfunctie iQ700,
Siemens CM836GNB6 ompacte multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700
Siemens EX807LVV5E Inductiekookplaat iQ700 met 5 kookzones
Siemens KI86NADF0 Integreerbare koel/vriescombinatie IQ500 met NoFrost
Siemens LC91BUV55 Wandafzuigkap iQ700
Siemens SX65ZX49CN Volledig integreerbare vaatwasmachine XXL IQ500
Franke RVS spoelbak Mythos MYX 210-50
Dekker composiet werkblad Evora Quartz Marquina gepolijst 300 x 350 cm
Quooker COMBI+ rvs square

[Afbeelding]

groet,

Bert
Ik vind het ontwerp heel erg vreemd ogen. Met name de lijnen en de indeling van de fronten en kasten. Prijs is niet onaardig, Duitsland of Nederland?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:12
We zijn bezig een keuken te plannen met een kookeiland. We hebben de ruimte en denken aan ene opzet van 5x 60cm eenheden aan beide zijden, waartussen we 10 cm vrij laten. Je krijgt dan een blad van circa 305x130 cm.

Echter bestaan die er wel uit één stuk? Ceramiek valt af want in een keukenzaak vertelde ze dat dat breukgevoelig is. Composiet valt ook af, want daar kunnen geen hete pannen op. Bestaat er marmer in dat soort maten?

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17
Iemand een idee wat een betere keukenopstelling voor ons zou zijn dan onderstaand.
Er is geen kelder, vandaar 5 kasten waar alles in moet :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xL3qxs6.png

Apparatuur
- Bora Pure inductiekookveld - 9BDPURU
- Siemens Studioline combi - 9SHIM836GNB6
- AEG NoFrost Koelvrieskast - 9AESCB618F6TS
- AEG AirDry Vaatwasser - 9AEFSK52637P
- Zwarte Quooker - 3XBLK

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Strider schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:55:
Iemand een idee wat een betere keukenopstelling voor ons zou zijn dan onderstaand.

[Afbeelding]

Apparatuur
- Zwarte Quooker - 3XBLK
Wij hebben het vergelijkbaar, alleen dan een schiereiland genomen, dus maar 1 doorgang (links) naar de kastenwand.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 10:49
ChUcKiE schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:18:
[...]

Wij hebben het vergelijkbaar, alleen dan een schiereiland genomen, dus maar 1 doorgang (links) naar de kastenwand.
Bij ons ook iets soortgelijks met schiereiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1dCc4CCocAPHfNPzjRWgrj57-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tphvy4Vfgi16BwDMU9izn8YA.png?f=fotoalbum_large

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:06

[Afbeelding]

Apparatuur
- Zwarte Quooker - 3XBLK
We hebben sinds een week geleden een nieuwbouwhuis met ook een soortgelijke ruimte ( wel iets breder, maar qua diepte komt het overeen.

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk voor een schiereiland, waardoor we een kastenwand van ruim 3 meter kunnen doen en ditto schiereiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Waarom een schiereiland en geen losstaand eiland?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:59
Strider schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:04:
Waarom een schiereiland en geen losstaand eiland?
Meer opbergruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

franssie

Save the albatross

@Strider lijkt me wel werken. Ik zou echter wel een eettafel nemen die grofweg even groot/lang is als je kookeiland, dan lopen de lijnen net wat lekkerder door.

Edit en vergeet niet voldoende stopcontacten op je kookeiland (twisters oid) zodat je ook je staafmixer, keukenmachine, airfryer, sousvide etc kan gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 15-11-2021 01:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:49
Afgelopen zaterdag eindelijk de tijd gehad om eens serieus naar een nieuwe keuken te gaan kijken. Dit wordt onderdeel van een grote verbouwing van de begane grond.

Het was meteen een 2.5 uur durend gesprek bij superkeukens, waarbij echt goed geluisterd en meegedacht werd. De verkoper was vanaf punt 1 al bezig met een goede keuken neer te zetten in plaats van de duurste oplossingen.
Omdat dit ons eerste gesprek was hadden we nog echt een beeld van hoe we het hebben willen en ook nog niet van de kleur etc.

Onderstaande keuken is voor ons: (volgens mij een schuler keuken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOsHEvV4cdroU_mEQVmN5mebeeQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nmx3rjasFaahD9im2z6qkJLv.jpg?f=fotoalbum_medium

volgorde van L naar R =
passtuk 5cm
Kastje 30cm (ivm de symmetrie ten opzichte van de hoekkast)
Lade 90cm met daarin AEG kookplaat met geïntegreerde afzuiging (IDE 84244IB)
Lade 60 cm met dubbele bestekla
Lade 90cm met spoelbak 60cm (met quooker combi+ en afvalsysteem)
Hoekkast met legplanken ivm Quooker boiler en vaatwasserkraan)
Hogekast (onder naar boven: Lade, vaatwasser FSK52637P XXL, kast met planken)
Hogekast (onder naar boven: Lade, Lade, combioven KMK968000T, kast met planken)
Hogekast (onder naar boven: Lade, Lade,Koffiemachine KKK994500T, kast met planken)
Hogekast (koelvriescombi: SCE818C5T5)

Blad: Keramiek Venice brown 4 cm met vlakinbouw RVS spoelbak. met smetplint rondom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXP0N6uQz6eBWxOiTYpIXowRsSs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1cjj8vx7ytXksBBtxToTj9Q.jpg?f=fotoalbum_medium

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat vinden jullie van de indeling en de prijs?

Voor ons punten van twijfel:
Oven 60cm ipv 45, dat vinden we echt veel te laag.
Apparatuur twijfel ik nog over, ik vind de aeg kookplaat niet geweldig mooi. De oven en koffiemachine wel, die zijn matzwart.
Het blad is nu keramiek op aanraden verkoper omdat dit het minste onderhoudt vraagt en er hete pannen op kunnen. Is dit inderdaad de beste optie?

Punten die nog niet bedacht zijn:
Verlichting, misschien een koofje boven het werkblad over gehele breedte met inbouwspots? of is het dan mooier om ook boven de kasten langs te gaan?
Afvalsysteem willen we sowieso, maar mogelijk toch een losse prullenbak. (nog niet helemaal duidelijk hoe systeem in de lade werkt)
We weten nog niet of we boven het hoekgedeelte nog wat met de muur willen in de zin van plankjes oid.

[ Voor 10% gewijzigd door jichem op 15-11-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik ben nu bezig om die koof boven het keukenblok te regelen. Dit wordt niet door de keukenleverancier gedaan. Ze raden het me ook af vanwege de afluchting van de apparatuur.

Ik heb even de tech specs erbij gepakt (je bent immers een tweaker) en dan kom ik op de volgende afluchtingsrequirements:

IRDB 5150-20 - 200 cm2
H7860BPX - 150 cm2
ESW7020 - 18 cm2
KWT6422IG - 200 cm2

Totaal is 568 cm2.

Eerste vraag, moet je deze wel bij elkaar optellen? Aan de ene kant denk ik van wel, maar aan de andere kant kan dit ook max spec zijn, en hebben niet alle apparaten op het zelfde moment deze afluchting nodig.

Ik heb twee ideeen:
1) maak 1cm ruimte tussen de bovenkant van de keuken en de koof. Dat is (480+60)cm x 1cm is 540cm2. Daarmee ben je er eigenlijk wel.
2) Boor een gat achter de koof door de muur naar de bijkeuken en zet er een rooster op. Dit gat zou dan vierkant 20x30cm zijn of rond 27cm doorsnede. Nogal flink dus.

Graag tips en ideëen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFET-9L-7tfNite69JLcjN10yZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2S7pgtmrR6o5i5DmbY7jZfS.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
JackBol schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:11:
Ik ben nu bezig om die koof boven het keukenblok te regelen. Dit wordt niet door de keukenleverancier gedaan. Ze raden het me ook af vanwege de afluchting van de apparatuur.

Ik heb even de tech specs erbij gepakt (je bent immers een tweaker) en dan kom ik op de volgende afluchtingsrequirements:

IRDB 5150-20 - 200 cm2
H7860BPX - 150 cm2
ESW7020 - 18 cm2
KWT6422IG - 200 cm2

Totaal is 568 cm2.

Eerste vraag, moet je deze wel bij elkaar optellen? Aan de ene kant denk ik van wel, maar aan de andere kant kan dit ook max spec zijn, en hebben niet alle apparaten op het zelfde moment deze afluchting nodig.

Ik heb twee ideeen:
1) maak 1cm ruimte tussen de bovenkant van de keuken en de koof. Dat is (480+60)cm x 1cm is 540cm2. Daarmee ben je er eigenlijk wel.
2) Boor een gat achter de koof door de muur naar de bijkeuken en zet er een rooster op. Dit gat zou dan vierkant 20x30cm zijn of rond 27cm doorsnede. Nogal flink dus.

Graag tips en ideëen!

[Afbeelding]
Bij ons komt er ook een 'koof' boven de kasten met oven koelkast. De adviseur gaf de keuze tussen een rooster onderin in de plint, of een cm open ruimte tussen de koof en de kasten.

Maar als je een onzichtbaar gat richting de bijkeuken kunt doen, super toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 03-06 17:49
codeneos schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:25:
Wij zijn sinds een aantal weken op keuken jacht en hebben recent een offerte laten maken bij Reddy en Nolte keukens. We hebben zelf al een redelijk goed idee hoe de keuken er uit moet komen te zien, L-vorm met eiland, en de indeling bij zowel Reddy als Nolte is ongeveer hetzelfde. Helaas hebben van Nolte nog geen uitgespecifeerde offerte gekregen en is de prijs van Nolte exclusief apparatuur.

Hierbij een plattegrond van de indeling zoals we die voor ogen hebben:

[Afbeelding]

En hierbij de 3d-tekening van Reddy:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben heel benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden, zelf zijn we nog niet tevreden over de kastjes boven het werkblad, die gaan we in ieder geval gelijk trekken met de hoge kasten. Maar als iemand nog tips, suggesties op of aanmerking heeft ik hoor ze graag :)

Prijs voor dit alles (excl. montage) komt op 29.000 euro:
Kastjes13.502,00
Apparatuur (7x AEG)7.177,00
Diversen (Blad, kraanen, spoelback, etc?)11.571,00
Korting-3.250,00
Totaal29.000,00

Wat hebben we dan precies:
  • Keuken merk: Nobilia (XL)
  • Kleur: graphite
  • Blad: Dekker Mulan Lux keramiek (4cm)
  • Apparatuur: AEG Ovens (2xKMK968000T), kookplaat (IKE95454FB), afzuigkap (DCE5980HM), wijnkoeler (SWB66001DG), vaatwasser (FD795V) en koelkast (SCE818E5TC)
De prijs voor de kastjes en apparatuur viel me mee, maar de prijs voor de diversen vind ik behoorlijk hoog. Van Nolte hebben we een prijs gekregen van 20.065 excl. apparatuur maar incl. montage (1500 euro). Nu vraag ik me af is de prijs van Reddy niet wat aan de hoge kant? Wat denken jullie?

Ps: ik heb van Reddy alleen de totaal prijs gekregen per groep en geen gespecificeerde prijzen van het blad, kranen en de spoelbak.
Wat me in eerste instantie opvalt: een wasemkap? Boven je eiland. Dat breekt alles wel echt heel erg op.. Lijkt mij zonde van het lijnenspel. :)

3m eiland in 5m10 moet gaan, het is niet overweldigend ruim, maar zou genoeg moeten zijn. Als je die krukken op de kop zet kost dat wel meer ruimte natuurlijk. Houdt je wel weinig over aan die kant IMO.
80-90-90-30 voor het eiland geeft je 20cm meer ruimte. :)

Het koken direct tegenover de spoelbak lijkt me een bijzonder matig idee. Als jij staat te koken en je partner/een kind/iemand op visite wil even water pakken of iets met de spoelbak, dan sta je bijna kont tegen kont. ;)

Ik zou kijken of je de kookplaat meer naar de deur kan schuiven en de spoelbak meer naar de hoge kasten. Op het eiland kan je dan heel wat verschillende opstellingen aan de spoelbakzijde kiezen. Bijvoorbeeld 60-60-90-60-30; dan schuif je 30cm uit het midden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 15-11-2021 09:26 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

LaTiNo156 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:19:
[...]

Bij ons komt er ook een 'koof' boven de kasten met oven koelkast. De adviseur gaf de keuze tussen een rooster onderin in de plint, of een cm open ruimte tussen de koof en de kasten.

Maar als je een onzichtbaar gat richting de bijkeuken kunt doen, super toch?
Ja dit is precies de afweging die ik aan het maken ben. Maar altijd goed om even te dubbelchecken hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:11:

IRDB 5150-20 - 200 cm2
H7860BPX - 150 cm2
ESW7020 - 18 cm2
KWT6422IG - 200 cm2

Totaal is 568 cm2.

Ik heb twee ideeen:

Graag tips en ideëen!

[Afbeelding]
Toevallig dit ook afgelopen week met keukenleverancier besproken. Hier komt er ca. 1,5 boven de hoge kasten en de koof. Alternatief bij ons was een rooster, maar dat vinden we niet mooi. Omdat de kasten ca 240 hoog zijn, kijk je toch schuin tegen die kier aan en schijnt het niet echt op te vallen.
Als je naar de bijkeuken kan zou ik dat wellicht overwegen afhankelijk wat je in de bijkeuken gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:30:
[...]

Toevallig dit ook afgelopen week met keukenleverancier besproken. Hier komt er ca. 1,5 boven de hoge kasten en de koof. Alternatief bij ons was een rooster, maar dat vinden we niet mooi. Omdat de kasten ca 240 hoog zijn, kijk je toch schuin tegen die kier aan en schijnt het niet echt op te vallen.
Als je naar de bijkeuken kan zou ik dat wellicht overwegen afhankelijk wat je in de bijkeuken gaat doen.
Naar de bijkeuken was eigenlijk het plan vanaf het begin. Ik had het idee om daar een 16cm buis in te zetten met een afvoerventiel aan de bijkeuken kant. Echter om dit aantal cm2 te halen moet ik 3 buizen van 16cm plaatsen. Dat is natuurlijk wel een ander verhaal.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag of je ze op moet tellen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackBol schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:32:
[...]

Naar de bijkeuken was eigenlijk het plan vanaf het begin. Ik had het idee om daar een 16cm buis in te zetten met een afvoerventiel aan de bijkeuken kant. Echter om dit aantal cm2 te halen moet ik 3 buizen van 16cm plaatsen. Dat is natuurlijk wel een ander verhaal.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag of je ze op moet tellen of niet.
Ja, al zal de marge wel toenemen bij meer apparaten.
In jouw geval zou ik gaan voor 1cm tussenruimte aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
jichem schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:40:
Afgelopen zaterdag eindelijk de tijd gehad om eens serieus naar een nieuwe keuken te gaan kijken. Dit wordt onderdeel van een grote verbouwing van de begane grond.

Het was meteen een 2.5 uur durend gesprek bij superkeukens, waarbij echt goed geluisterd en meegedacht werd. De verkoper was vanaf punt 1 al bezig met een goede keuken neer te zetten in plaats van de duurste oplossingen.
Omdat dit ons eerste gesprek was hadden we nog echt een beeld van hoe we het hebben willen en ook nog niet van de kleur etc.

[Afbeelding]

volgorde van L naar R =
passtuk 5cm
Hogekast (onder naar boven: Lade, Lade,Koffiemachine KKK994500T, kast met planken)

Blad: Keramiek Venice brown 4 cm met vlakinbouw RVS spoelbak. met smetplint rondom.
[Afbeelding]

***members only***

Apparatuur twijfel ik nog over, ik vind de aeg kookplaat niet geweldig mooi. De oven en koffiemachine wel, die zijn matzwart.
Het blad is nu keramiek op aanraden verkoper omdat dit het minste onderhoudt vraagt en er hete pannen op kunnen. Is dit inderdaad de beste optie?

Verlichting, misschien een koofje boven het werkblad over gehele breedte met inbouwspots? of is het dan mooier om ook boven de kasten langs te gaan?
Afvalsysteem willen we sowieso, maar mogelijk toch een losse prullenbak. (nog niet helemaal duidelijk hoe systeem in de lade werkt)
We weten nog niet of we boven het hoekgedeelte nog wat met de muur willen in de zin van plankjes oid.
Paar opmerkingen:
  • De inbouw koffiemachine wordt door iedereen afgeraden! Veel onderhoud, veel gedoe voordat je een kopje koffie hebt en gaan niet lang mee.
  • Mocht je die toch houden, je kunt een warmhoudlade er onder doen zodat het optisch een beetje gelijk blijft met de 60cm oven
  • Heb je wel ruimte voor een aparte prullenbak?
    Dit is een voorbeeld uit dit topic voor een ingebouwde versie. Er zijn talloze varianten!
    https://tweakers.net/i/N-...WYq.jpg?f=fotoalbum_large

Let erop dat je ook nog ruimte nodig hebt onder je wasbak voor de quooker boiler.
    Daarnaast heb je nog zoiets om met een sensor de deur te openen, voor als je vieze of volle handen hebt:
    https://www.lmcstore.com/...ch-openingssysteem-1.html
  • ipv een koof voor de spotjes kun je ook kiezen voor een 'trendy' railsysteem:
    https://www.railspot.nl/
  • Tenslotte keramiek: idd lekker onderhoudsvrij en kan tegen hitte. Het heeft 1 nadeel, het is chipgevoelig. Stel je tikt met een pan tegen de rand aan dan kan daar een stukje vanaf springen. (het kan trouwens aardig gerepareerd worden door specialisten).
    Ook is onderbouw van de wasbak af te raden, vandaar dus ook dat jij vlakinbouw hebt vd rvs bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
LaTiNo156 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:38:
[...]

Paar opmerkingen:
  • De inbouw koffiemachine wordt door iedereen afgeraden! Veel onderhoud, veel gedoe voordat je een kopje koffie hebt en gaan niet lang mee.
Eens. En ter aanvulling: ik vind het werkblad de hoek om nogal krap ogen. Zeker als je direct daarnaast de vaatwasser hebt in de hoge kast. Die flow klopt daar niet helemaal. Ik zou de hoge kast met koffiemachine inruilen voor een lage kast onder een langer werkblad naast de hoge kasten. En dan een mooie koffiemachine op je werkblad. Per saldo lever je dan maar weinig kastruimte in, maar het oogt meer in balans, je hebt meer ruimte op het werkblad (bijvoorbeeld voor vaat die de machine in moet) en je hebt veel meer plezier van je apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
[...]

Paar opmerkingen:
  • Mocht je die toch houden, je kunt een warmhoudlade er onder doen zodat het optisch een beetje gelijk blijft met de 60cm oven
  • Heb je wel ruimte voor een aparte prullenbak?
    Dit is een voorbeeld uit dit topic voor een ingebouwde versie. Er zijn talloze varianten!
    https://tweakers.net/i/N-...WYq.jpg?f=fotoalbum_large

Let erop dat je ook nog ruimte nodig hebt onder je wasbak voor de quooker boiler.
    Daarnaast heb je nog zoiets om met een sensor de deur te openen, voor als je vieze of volle handen hebt:
    https://www.lmcstore.com/...ch-openingssysteem-1.html
  • ipv een koof voor de spotjes kun je ook kiezen voor een 'trendy' railsysteem:
    https://www.railspot.nl/
  • Tenslotte keramiek: idd lekker onderhoudsvrij en kan tegen hitte. Het heeft 1 nadeel, het is chipgevoelig. Stel je tikt met een pan tegen de rand aan dan kan daar een stukje vanaf springen. (het kan trouwens aardig gerepareerd worden door specialisten).
    Ook is onderbouw van de wasbak af te raden, vandaar dus ook dat jij vlakinbouw hebt vd rvs bak.
Bedankt voor je reactie en kritische blik, dat waardeer ik enorm.

het stukje inbouw koffiezetapparaat is inderdaad een puntje van discussie, ik wil hem gewoon echt niet meer op het aanrecht zetten :9 :9 (en een strakke keuken houden). Maar ik ga er nog eens heel goed over na denken.
Die warmhoud lade is een goed idee, ik heb er denk ik niet perse een nodig, maar het oog wil ook wat en misschien wordt ik wel verrast door het gebruik.

Ruimte voor een aparte prullenbak is er wel, hebben alleen het keuken stukje nu ingetekend op dit aanzicht.
Wij hebben op de offerte een 3 baks systeem staan met 1x18L en 2x8L. Dat is denk ik een ander systeem dan dit.

De Quooker wordt in de hoekkast ingebouwd, daarom hebben we geen carrousel hier in zitten.

Rail systeem ga ik ook eens goed bekijken, dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
jichem schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:53:
[...]
het stukje inbouw koffiezetapparaat is inderdaad een puntje van discussie, ik wil hem gewoon echt niet meer op het aanrecht zetten :9 :9 (en een strakke keuken houden).
Heb je elders in de keuken/kamer ruimte voor een koffiekast/hoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toke_gt schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:58:
[...]

Heb je elders in de keuken/kamer ruimte voor een koffiekast/hoek?
Nee, niet echt eigenlijk. Dan zou ik een opbergkast moeten gaan opofferen, maar dat is denk ik niet haalbaar met 2 kleine kinderen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toke_gt schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:49:
[...]

Eens. En ter aanvulling: ik vind het werkblad de hoek om nogal krap ogen. Zeker als je direct daarnaast de vaatwasser hebt in de hoge kast. Die flow klopt daar niet helemaal. Ik zou de hoge kast met koffiemachine inruilen voor een lage kast onder een langer werkblad naast de hoge kasten. En dan een mooie koffiemachine op je werkblad. Per saldo lever je dan maar weinig kastruimte in, maar het oogt meer in balans, je hebt meer ruimte op het werkblad (bijvoorbeeld voor vaat die de machine in moet) en je hebt veel meer plezier van je apparaat.
hmm, hoewel ik het niet toe wil geven hebben jullie ergens wel een punt.
Het is gewoon geen handige machine om in te bouwen, maar het lijkt zo mooi strak en opgeruimd (kleine stoornis van mijn kant).

Stel ik ga inderdaad een hoge kast inruilen voor een lage kast met een los apparaat... zou ik dan wel of niet een bovenkastje er bij plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

Apparatuur
- Zwarte Quooker - 3XBLK
Lijkt mij (veel) te smal voor wat je wilt.

Stel je maakt je eiland 90diep, dan heb je:
60cm kastenwand, 100cm doorloop, 90cm eiland, 90cm doorloop incl stoelen, 80cm tafel (heel smal), 90cm stoelen. Dat komt neer op 60+100+90+90+80+90 = 5m10

Een eiland zou ik minimaal 100 diep maken, maar laten we die 90 even laten voor wat het is.
100 tussen kasten en eiland is wat mij betreft het minimum.
Tussen het eiland en de tafel wil je minimaal 100, liever nog 115+
Een tafel van 80 diep is niet bepaald diep, daar moet je goed naar zoeken, de meeste tafels zijn 100 diep.
90cm tussen je tafel en de muur is krap, maar kan.
(Dit scenario zegt: 60+100+90+115+100+90 = 5m55 en dat heb je niet.)

Je moet ergens dus iets verzinnen; misschien een bankje tegen de muur ipv stoelen? Dat scheelt al flink. Maar eerlijk gezegd denk ik dat een schiereiland de betere oplossing is hier, helemaal in een U-configuratie. Aan de 'onderkant' (van de afbeelding) hoge kasten, rechts aanrecht, schiereiland parallel aan de kastenwand.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
jichem schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:53:

het stukje inbouw koffiezetapparaat is inderdaad een puntje van discussie, ik wil hem gewoon echt niet meer op het aanrecht zetten :9 :9 (en een strakke keuken houden). Maar ik ga er nog eens heel goed over na denken.
Een ander alternatief is een uitschuifbare lade in een kast. Dat kan echter ook weer irritant worden als je vaak koffie drinkt?
Die warmhoud lade is een goed idee, ik heb er denk ik niet perse een nodig, maar het oog wil ook wat en misschien wordt ik wel verrast door het gebruik.
Naast warmhoudlades leveren ze volgens mij ook voorzetstukjes in dezelfde kleur als het apparaat, is misschien iets goedkoper?
Ruimte voor een aparte prullenbak is er wel, hebben alleen het keuken stukje nu ingetekend op dit aanzicht.
Wij hebben op de offerte een 3 baks systeem staan met 1x18L en 2x8L. Dat is denk ik een ander systeem dan dit.
Ja hebt echt vele varianten, afhankelijk van hoe je afval wilt scheiden en hoe groot je de bakken wilt hebben.
De Quooker wordt in de hoekkast ingebouwd, daarom hebben we geen carrousel hier in zitten.
Ah dat is mooi, dat is bij ons ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
jichem schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:03:
[...]

hmm, hoewel ik het niet toe wil geven hebben jullie ergens wel een punt.
Het is gewoon geen handige machine om in te bouwen, maar het lijkt zo mooi strak en opgeruimd (kleine stoornis van mijn kant).

Stel ik ga inderdaad een hoge kast inruilen voor een lage kast met een los apparaat... zou ik dan wel of niet een bovenkastje er bij plaatsen?
Herkenbaar hoor, dat dilemma. Maar bedenk dat een keuken meestal alleen strak en opgeruimd is als je er niet in werkt ;) . En als je er wel in werkt, wil je toch vooral dat het praktisch is. Ik zie best vaak designs die er op papier en in het echt prachtig uitzien, maar in de praktijk veel irritatie geven. Vind ik echt zonde als je zoveel uitgeeft voor iets dat zo functioneel moet zijn.
Bovenkastje(s) kan ook, maar ik zou daar zelf wandplanken een mooiere optie vinden, en ook een mooie verbinding tussen raam en kast. Die kun je evengoed strak houden door er alleen glaswerk of wit serviesgoed op te zetten. Evt in combinatie met kruiden (daar is die plek door lichtinval heel geschikt voor) en/of glazen voorraadpotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
LaTiNo156 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Een ander alternatief is een uitschuifbare lade in een kast. Dat kan echter ook weer irritant worden als je vaak koffie drinkt?

[...]

Naast warmhoudlades leveren ze volgens mij ook voorzetstukjes in dezelfde kleur als het apparaat, is misschien iets goedkoper?

[...]

Ja hebt echt vele varianten, afhankelijk van hoe je afval wilt scheiden en hoe groot je de bakken wilt hebben.

[...]

Ah dat is mooi, dat is bij ons ook :)
De uitschuiflade kan inderdaad ook, maar dat vind ik in combinatie met de strakke keuken denk ik een net niet oplossing Dan heb ik in ieder geval liever een losse op het aanrecht.
Ik drink niet super veel koffie, maar een bakje of 3 per dag denk ik.

Mocht ik het inbouwapparaat toch vasthouden heb ik denk ik liever de warmhoud lade, dan doe ik nog wat met die ruimte. Elke cm moet benut worden :9 :9 :9

We willen de scheidingsbakken niet te groot, op die manier moeten we vaker legen en krijg je minder geurverspreiding en gaat er meer in een container. Ik wil alleen geen open containers in een lade hebben ;)

De optie om de quooker in de hoekkast te plaatsen had ik zelf niet bedacht maar is naar mijn mening wel heel goed overdacht. Anders moeten we onder de wasbak een kastje ipv een lade doen. Dan is de symmetrie weg en 90cm lade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toke_gt schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Herkenbaar hoor, dat dilemma. Maar bedenk dat een keuken meestal alleen strak en opgeruimd is als je er niet in werkt ;) . En als je er wel in werkt, wil je toch vooral dat het praktisch is. Ik zie best vaak designs die er op papier en in het echt prachtig uitzien, maar in de praktijk veel irritatie geven. Vind ik echt zonde als je zoveel uitgeeft voor iets dat zo functioneel moet zijn.
Bovenkastje(s) kan ook, maar ik zou daar zelf wandplanken een mooiere optie vinden, en ook een mooie verbinding tussen raam en kast. Die kun je evengoed strak houden door er alleen glaswerk of wit serviesgoed op te zetten. Evt in combinatie met kruiden (daar is die plek door lichtinval heel geschikt voor) en/of glazen voorraadpotten.
Daar heb je helemaal gelijk in, het moet boven alles goed werken. Maar in mijn hoofd blijft spelen dat het een open keuken wordt en we er daardoor veel tegen aan gaan kijken. En met deze hoeveelheid kosten moet het nu ook allemaal in 1 keer goed.

Misschien is inderdaad 2 wandplanken die niet al te diep zijn ook wel heel erg gaaf, en dan daar mooie voorraad potten met spullen als pasta en kruiden op. Hmmm dit geeft me weer een hoop inspiratie en nadenkwerk. En dan de planken in kleur van het blad... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik was deze nog vergeten? Wat vind je er precies niet mooi aan?
Ik zag trouwens ergens in de specs van deze dat die niet geschikt was voor recirculatie maar alleen voor afvoer? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
LaTiNo156 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik was deze nog vergeten? Wat vind je er precies niet mooi aan?
Ik zag trouwens ergens in de specs van deze dat die niet geschikt was voor recirculatie maar alleen voor afvoer? Klopt dat?
Ik vind het lompe filter gedeelte in het midden gewoon minder mooi dan de subtiele oplossingen van andere fabrikanten. Maar misschien is dat een kwestie van wennen.

Wordt inderdaad een afvoer naar buiten, dat is bij ons makkelijk te realiseren en heeft mijn voorkeur boven recirculatie ( is jaren 60 woning, dus thermische schil is niet zo'n groot probleem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenFS
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-04 20:17
WaterFire schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:14:
[...]

Maybe it's just us, maar 1200 euro plus de extra verbruikskosten voor de hele dag theewater die we twee per per dag drinken vonden wij nogal over the top. dus ook voor ons een dure nieuwe keuken met van alles er op en er aan, en een kraan van rond de 300 euro.
Wij hadden ook het problkem van een lange toevoer van warm water naar de keuken en hebben een zogenaamde hotfill boiler laten plaatsen. Staat nu in het keukenkastje, en kan bij genoeg ruimte ook onder de plint. Direct warm water in de keuken (75 graden) en heeft alleen een stopcontact nodig (en niet ook nog een waterafvoer, dus ook handig te plaatsten in een bestaande keuken). Ik heb het niet gemerkt in de elektra-rekening.

Voordeel is geen andere of ingewikkelde kraan, mijn kinderen kunnen nu en later geen kokend water over hun handen krijgen (ze groeien op dus die kinderbeveiliging .....) en voor kokend water kook ik het wel even snel. Plus ik heb een mooie volautomaat kofiebrouwer in de keuken die ook thee-water geeft.

Een quooker is dus echt niet zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 14:12
Onze parallel keuken staat aan één kant tegen aan muurtje van 116 cm hoog waarbij het keukenblad op 95 cm tegen het muurtje staat. Op dit muurtje gaan wij een eikenhouten boomstamblad plaatsen (4cm dik) die dan als bar zal dienen.

Wij hebben een boomstamblad van 280cmx100cm die we laten verzagen voor dit barblad. De lengte zal 270cm worden maar we zitten nu met de diepte/breedte van het blad. Hoeveel oversteek is prettig om er met een barstoel aan te kunnen zitten?

Plaatje van Internet als voorbeeld (niet onze keuken of ontwerp). Wij willen het blad dan op een iets verhoogd muurtje plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWdpaYDwjc_5EgElFLTULZRPkQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BnFkxesmDq0gQvQIOOmSOEzs.png?f=user_large

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 23:10
[...]

Paar opmerkingen:
Even een tegengeluid: Hier een inbouw koffie machine (Miele) met waterafvoe,r automatische ontkalking en reiniging. Start super snel op en zet echt veel beter cappuchino's en koffie vergelijking met onze vorige Saeco (apparaat van >1000 euro). Het ziet er super strak uit en zou niet anders meer willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Floor-is schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:07:
[...]

Lijkt mij (veel) te smal voor wat je wilt.

Stel je maakt je eiland 90diep, dan heb je:
60cm kastenwand, 100cm doorloop, 90cm eiland, 90cm doorloop incl stoelen, 80cm tafel (heel smal), 90cm stoelen. Dat komt neer op 60+100+90+90+80+90 = 5m10

Een eiland zou ik minimaal 100 diep maken, maar laten we die 90 even laten voor wat het is.
100 tussen kasten en eiland is wat mij betreft het minimum.
Tussen het eiland en de tafel wil je minimaal 100, liever nog 115+
Een tafel van 80 diep is niet bepaald diep, daar moet je goed naar zoeken, de meeste tafels zijn 100 diep.
90cm tussen je tafel en de muur is krap, maar kan.
(Dit scenario zegt: 60+100+90+115+100+90 = 5m55 en dat heb je niet.)

Je moet ergens dus iets verzinnen; misschien een bankje tegen de muur ipv stoelen? Dat scheelt al flink. Maar eerlijk gezegd denk ik dat een schiereiland de betere oplossing is hier, helemaal in een U-configuratie. Aan de 'onderkant' (van de afbeelding) hoge kasten, rechts aanrecht, schiereiland parallel aan de kastenwand.
Bedankt voor je waardevolle feedback, is onderstaand de betere oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHFNpYK.png

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Floor-is schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]
Wat me in eerste instantie opvalt: een wasemkap? Boven je eiland. Dat breekt alles wel echt heel erg op.. Lijkt mij zonde van het lijnenspel. :)
Ja, dat staat eigenlijk niet goed op de 3d-tekening van Reddy, dat is plafondunit weggewerkt in een verlaging van het plafond boven het eiland. In de ed tekening lijkt het inderdaad op een klassieke wasemkap maar dat is het niet.
Floor-is schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]

3m eiland in 5m10 moet gaan, het is niet overweldigend ruim, maar zou genoeg moeten zijn. Als je die krukken op de kop zet kost dat wel meer ruimte natuurlijk. Houdt je wel weinig over aan die kant IMO.
80-90-90-30 voor het eiland geeft je 20cm meer ruimte. :)

Het koken direct tegenover de spoelbak lijkt me een bijzonder matig idee. Als jij staat te koken en je partner/een kind/iemand op visite wil even water pakken of iets met de spoelbak, dan sta je bijna kont tegen kont. ;)

Ik zou kijken of je de kookplaat meer naar de deur kan schuiven en de spoelbak meer naar de hoge kasten. Op het eiland kan je dan heel wat verschillende opstellingen aan de spoelbakzijde kiezen. Bijvoorbeeld 60-60-90-60-30; dan schuif je 30cm uit het midden. :)
Goed punt wat betreft de bar en de spoelbak, we wouden de spoelbak en kookplaat in 1 lijn houden zoals ook in de eerst tekening stond. Maar je hebt gelijk qua ruimte is 120cm tussen het blad en het eiland misschien niet genoeg.

We denken er ook aan om de hoge kasten en het werkblad om te draaien, dan krijg je de hoge kasten achter het eiland en werkblad waar nu de hoge kasten staan. Zo loop je elkaar niet in de weg met de kookplaat en de spoelbak en de hoge-kasten achter het eiland zou een mooi effect moeten geven.

Dat zou er dan ongeveer zo uitzien, (let niet op de indeling van de onderkastjes en kleuren, dat moet donker grijs zijn maar ziet er uit als blauw :? )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI02aBioxh_9sQVVtZIWQX_2BUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5GnJIXy5iVXr3DwX6dMs9dI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNEM36TgRKIA6UWlumsN8g4tlko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EVLspLojpNjmbt5bhlZbMx0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUWJkHX2QQ2qhW-u8erTXqV5Pkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV7OdtySGvT4LJDSOcjDgqzo.jpg?f=fotoalbum_tile

De bar is dan geen ruimte meer voor; daardoor is het eiland iets korter (3x 90).

We twijfelen erg wat nu de beste opzet is; blad achter het eiland, of zoals hierboven het blad aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
BlowFish schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:02:
[...]

Even een tegengeluid: Hier een inbouw koffie machine (Miele) met waterafvoe,r automatische ontkalking en reiniging. Start super snel op en zet echt veel beter cappuchino's en koffie vergelijking met onze vorige Saeco (apparaat van >1000 euro). Het ziet er super strak uit en zou niet anders meer willen :)
Haha, gloort er toch nog hoop voor mijn inbouwmachine _/-\o_ _/-\o_ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaasNinja
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 17:01
Hallo iedereen,

Na weken in dit forum rondgesnuffeld te hebben deel ik ook graag onze offerte met jullie.
Ben heel benieuwd of dit een goeie deal is, de keukenverkopers kan ik niet meer zien of horen ;-)

De offerte is gemaakt op €20.000 en heeft het volgende :

Kasten : Pronorm X-MP
Werkblad : Dekker keramiek Evora Ceramics / Lush White gepolijst

Siemens CM836GNB6 - Compacte multifunctionele oven met magnetronfunctie iQ700
Siemens HS858GXB6 - Multifunctionele oven met stoomfunctie iQ700
Siemens EX877LX67E - Inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem iQ700
Siemens GI41NACE0 - Integreerbare vrieskast IQ500 met NoFrost
Siemens SX65Z800BE - Volledig integreerbare vaatwasmachine XXL IQ500
Siemens KI81FSDE0 - Integreerbare koelkast IQ700 met 1 hyperFresh premium 0°C lade
Spoelbak - SDE0024N RVS vlakinbouwspoelbak
Eigen Cooker Combi

En dat alles word gepropt in een U Vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2hSlIdaHveVSuzwus9Ru4s_h_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNnm3V20Ulhh4D3QMVoXWDCO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

KaasNinja schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:01:
Hallo iedereen,

Na weken in dit forum rondgesnuffeld te hebben deel ik ook graag onze offerte met jullie.
Ben heel benieuwd of dit een goeie deal is, de keukenverkopers kan ik niet meer zien of horen ;-)

Siemens KI81FSDE0 - Integreerbare koelkast IQ700 met 1 hyperFresh premium 0°C lade
Eigen Cooker Combi

[Afbeelding]
Volgens mij is dit best een redelijk prijs van wat ik in dit topic gezien heb. Je hebt behoorlijk wat apparatuur in de keuken en volgens mij is dat blad ook niet goedkoop.

Is het met montage? En hoeveel was je kwijt aan de apparatuur en voor het blad?

[ Voor 3% gewijzigd door codeneos op 16-11-2021 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem

[Afbeelding]

volgorde van L naar R =
passtuk 5cm

[Afbeelding]

***members only***

Overigens iemand die iets over de prijs kan zeggen? Het viel me namelijk iets wat tegen met AEG apparatuur. Maar een offerte met Siemens viel slechts 400 euro hoger uit met 300 serie kookplaats en de rest in 500 en 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-06 18:11
KaasNinja schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:01:
Hallo iedereen,

Eigen Cooker Combi

[Afbeelding]
Goed om af en toe dergelijke keukens voorbij te zien komen. Wij zijn nog in de orienterende fase, maar hebben dezelfde opstelling op het oog (ene kant laag, andere kant hoog.. ook in een u vorm)
Ziet er goed uit zo!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
codeneos schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:13:
[...]

Volgens mij is dit best een redelijk prijs van wat ik in dit topic gezien heb. Je hebt behoorlijk wat apparatuur in de keuken en volgens mij is dat blad ook niet goedkoop.

Is het met montage? En hoeveel was je kwijt aan de apparatuur en voor het blad?
Probleem is alleen dat ik slecht ben in onderhandelen, maar afdingen is er bij deze keukenboer niet bij (zeggen ze) De prijs was net boven de €23.000 en na hun eigen korting is het op €20.000 uitgekomen.
Dit is dan exclusief de installatie, deze is dan €1100 bij hun.

Apparatuur prijs zonder korting was €9900 en het blad is zonder de korting €4700.

Alleen de korting is door hun eigen systeem gegenereerd, ik ben van mening dat er juist dan altijd nog iets van af kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 11:22
Ook wij gaan een nieuwe keuken zetten.

Dit is er nu voor ons uitgetekend. panorama 2020 view

We hebben nu ongeveer dezelfde opstelling. Alleen de dampkap zit momenteel in een kastje ingebouwd boven het fornuis en we hebben geen enkele inbouwoven.

Waar nu de ovens zijn getekend is er een hoek voor de schouw (110cm breed, zie foto beneden). Hiertegen staat de verwarming. Die kunnen we vrij eenvoudig veranderen door een verticale tegen de andere muur. (en de piano gaat weg)
Hier plaatsen we dan een hoge kast van 60cm voor de ovens met daarnaast nog een kast met leggers van 50cm.

We zijn wel vrij tevreden over de indeling maar ik zie hier goede ideeën. Die ideeën zijn ook hier welkom ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z93CvZep3UFESBJJwdrDayVZAus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X4iXvWgjxzYNYrIcWxAHdE6v.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
KaasNinja schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:37:
[...].

Apparatuur prijs zonder korting was €9900 en het blad is zonder de korting €4700.
Dat is apparatuur met korting.

De adviesprijs van deze apparatuur is 14,5k, 9.900 is afgerond zo'n 35% korting.
(Zeker als die spoelbak van 300€ er nog bij komt)

40% korting is zo'n 8,7k.
Als je over de 9.9k nog eens korting krijgt, zij het onduidelijk welk deel voor apparaten, kom je op de gebruikelijke 40-45% korting op Siemens.

Je zou er nog iets af kunnen krijgen, zou er echter niet enorme bedragen van verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0BvZBdlfDTIaEsfWtaLixK4Yys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIXhhmhtwbsv8iQqYtc1icyV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 16-11-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
Source90 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:51:
[...]

Dat is apparatuur met korting.

De adviesprijs van deze apparatuur is 14,5k, 9.900 is afgerond zo'n 35% korting.
(Zeker als die spoelbak van 300€ er nog bij komt)

40% korting is zo'n 8,7k.
Als je over de 9.9k nog eens korting krijgt, zij het onduidelijk welk deel voor apparaten, kom je op de gebruikelijke 40-45% korting op Siemens.

Je zou er nog iets af kunnen krijgen, zou er echter niet enorme bedragen van verwachten.

[Afbeelding]
Ah ja als je de adviesprijzen van Siemens er bij houd dan is die €9900 al met "korting" ;)
Ik reken zelf met de goedkoopste prijzen op internet en leg die dan ook neer bij het maken van een offerte. De meeste gaan daar helaas niet in mee maar deze keukenboer heeft de apparatuur online te koop voor €9900 en daarover is dan nog de korting vanuit hun eigen systeem bij gekomen.

Maar dank, de prijs voor apparaten is dus een goeie deal :) heb de offerte ook nog geüpload bij wat keukenboeren die onder DMG vallen, benieuwd hoeveel zij daar nog onder gaan zitten. Niet dat ik daar ga kopen maar ben gewoon benieuwd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Eindelijk de keuken staat. Mooi gedaan door keukenbouwers plus Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEf2Jv3MpdvMZOVKnHFmsUeOWzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZlJAOxkP4yKl0iGOWC0BX4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkZAphSHRWqfv8JIkZGK1KwLw6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HPliGm9hzcxRESZ7B4L9cLX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBI3u0Qtmkviq641lni7aXJ_VkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmPDdn2ZVzlBBFqxfW5sjsfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2R4jYpoqQOBTyJ-a8xuj7lKYGt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTtbP3TZm3YY8UuxU7BNkRsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq6JN9GtG8EoaebksYzCbofkgIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnjF4eKlmHMhZfZBhRE3TXHL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt-SwnqCStMR17Bn2dHnXsyijOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KR8G1Lq4ih3YgCYc5t5hoywR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6osCPoDTG9Sj804At4_UyjzN-wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fSlKBJMFXxrqvfXAF42vmVf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mooie keuken, maar best wel een verschil in kieren.
Komen ze dat nog bijstellen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
GGS_206 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:14:
Mooie keuken, maar best wel een verschil in kieren.
Komen ze dat nog bijstellen?
@GGS_206 keukenbouwers plus gaat niks doen. De keukenzaak waar ik de keuken heb gekocht gaat kijken op het op te lossen is. Anders blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:17:
[...]

@GGS_206 keukenbouwers plus gaat niks doen. De keukenzaak waar ik de keuken heb gekocht gaat kijken op het op te lossen is. Anders blijft het zo.
En dat vind je zelf ook prima? Hier moet toch nog wel e.e.a. in te verstellen zijn, dat lijkt me de rol van de partij die de keuken plaatst. Heb je het plaatsen door een andere partij laten doen dan de keukenzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
SquareOne schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:26:
[...]

En dat vind je zelf ook prima? Hier moet toch nog wel e.e.a. in te verstellen zijn, dat lijkt me de rol van de partij die de keuken plaatst. Heb je het plaatsen door een andere partij laten doen dan de keukenzaak?
Ik zou er niet akkoord mee gaan.. Net als de wandtegels.. aan rechterzijde is er een heel smal stukje aan de bovenzijde.. dat zou ik niet zo in het zicht willen dus smalle tegel restje (want dat is het) aan de plintkant (onderaan dus).. Slordige plaatsing iig.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
SquareOne schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:26:
[...]

@SquareOne Nee de keukenzaak heeft het deze partij laten doen. Eigen monteurs zijn te druk. De zaak die het geplaatst heeft doet niks meer. Keukenzaak gaat kijken of het op te lossen maar dat weten ze niet zeker en durven niks te beloven. Ik zelf vind het er niet uit zien. Maar de vrouw vind het wel mee vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:30:
[...]

Ik zou er niet akkoord mee gaan.. Net als de wandtegels.. aan rechterzijde is er een heel smal stukje aan de bovenzijde.. dat zou ik niet zo in het zicht willen dus smalle tegel restje (want dat is het) aan de plintkant (onderaan dus).. Slordige plaatsing iig.
@mevrouwKees_1 wandtegels vind ik opzich niet erg. Is ook geen rest stukje maar een flink stuk tegel komt omdat het plafond gezakt is. Rest van de keuken weet ik niet of het opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:32:
[...]

@SquareOne Nee de keukenzaak heeft het deze partij laten doen. Eigen monteurs zijn te druk. De zaak die het geplaatst heeft doet niks meer. Keukenzaak gaat kijken of het op te lossen maar dat weten ze niet zeker en durven niks te beloven. Ik zelf vind het er niet uit zien. Maar de vrouw vind het wel mee vallen
Beter nu een punt van maken dan 10+ jaar tegenaan kijken met het gevoel dat je het er niet uit vindt zien.
Los van zelf oplossen, maar daar betaal je niet een berg montage kosten voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
Source90 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:35:
[...]

Beter nu een punt van maken dan 10+ jaar tegenaan kijken met het gevoel dat je het er niet uit vindt zien.
Los van zelf oplossen, maar daar betaal je niet een berg montage kosten voor..
@Source90 heb er een punt van gemaakt. Moet ook een nieuwe stollijst en bovenkast in. En dan proberen ze de kasten af te stellen van uit de keukenzaak. Keukenbouwers plus die de keuken geplaatst heeft is zo klaar met de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:38:
[...]

@Source90 heb er een punt van gemaakt. Moet ook een nieuwe stollijst en bovenkast in. En dan proberen ze de kasten af te stellen van uit de keukenzaak. Keukenbouwers plus die de keuken geplaatst heeft is zo klaar met de keuken.
Ze zijn nu nog bezig? Wat is dat voor club, ze kunnen die fronten toch gewoon stellen als ze er nog mee bezig zijn? Je kunt de keukenzaak toch ook even bellen om gelijk bij deze jongens te vragen of ze het even goed afstellen, scheelt de keukenzaak en eigen monteurs ook weer een ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
SquareOne schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:47:
[...]

Ze zijn nu nog bezig? Wat is dat voor club, ze kunnen die fronten toch gewoon stellen als ze er nog mee bezig zijn? Je kunt de keukenzaak toch ook even bellen om gelijk bij deze jongens te vragen of ze het even goed afstellen, scheelt de keukenzaak en eigen monteurs ook weer een ritje.
@SquareOne Nee is al een tijd geleden gezet de keuken. Monteurs geven aan dat ze maar een bepaalde tijd hebben voor de keuken en dan moet het klaar zijn. Moesten bv om 12:00 bellen hoe ver ze waren. Kwamen om 7:00 en waren om 15;00. Mijn vrouw heeft alles af getekend helaas. Zij dacht dat het zo goed was. Later bij de keukenzaak wel aangegeven dat de kasten niet goed af gesteld zijn met de foto's erbij. Zij gaan dit nu proberen te herstellen. Moeten toch komen voor een nieuwe bovenkast en stollijst

[ Voor 3% gewijzigd door Jackpuyn op 16-11-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:37
Oeff @Jackpuyn, die kieren zijn niet best. Maar lijkt me een punt van afstellen idd. Verder geen schade? Apparatuur werkt? Blad netjes gemonteerd?
Ben extra nieuwsgierig aangezien ze bij ons ook vanuit Keukenbouwersplus komen ;) Reviews online zijn overwegend positief en er zijn haast geen partijen meer (badkamer, keuken, tuin, verbouwingen enz.) die alles zelf doen. Er wordt vaak gewoon gewerkt met andere partijen of zzp’ers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
BlowFish schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:02:
[...]

Hier ook een tegengeluid. Wij hebben een Siemens inbouw. Schoonmaken is niet meer moeite dan een los apparaat. En met een 2.5 liter reservoir is de dag prima door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:35:
[...]
@mevrouwKees_1 wandtegels vind ik opzich niet erg. Is ook geen rest stukje maar een flink stuk tegel komt omdat het plafond gezakt is. Rest van de keuken weet ik niet of het opgelost kan worden.
En toch is het slordig. Ze hadden kunnen weten dat het dan zo uit zou komen. Hele tegels in het zicht is altijd mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

lonehitman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:28:
[...]

Hier ook een tegengeluid. Wij hebben een Siemens inbouw. Schoonmaken is niet meer moeite dan een los apparaat. En met een 2.5 liter reservoir is de dag prima door te komen.
Als je echt koffie liefhebber bent neem je überhaupt geen vol automaat maar dan neem je een echte espresso machine met losse grinder. Voor cappuccino of latte schuim je de melk met het stoompijpje.

De koffie smaakt veel beter, het is veel makkelijker schoon te houden en niet duurder dan zo'n ingebouwde machine. En als je niet van espresso houdt heb je voor veel minder geld een goede filter koffie machine.

Kortom in zou m'n keuken budget echt aan iets anders besteden en niet aan een dure inbouw espressomachine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
codeneos schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:47:
[...]

Als je echt koffie liefhebber bent neem je überhaupt geen vol automaat maar dan neem je een echte espresso machine met losse grinder. Voor cappuccino of latte schuim je de melk met het stoompijpje.

De koffie smaakt veel beter, het is veel makkelijker schoon te houden en niet duurder dan zo'n ingebouwde machine. En als je niet van espresso houdt heb je voor veel minder geld een goede filter koffie machine.

Kortom in zou m'n keuken budget echt aan iets anders besteden en niet aan een dure inbouw espressomachine.
Er is nog wel een groot verschil tussen filter koffie en vol automaat espresso machines hoor en niet iedereen heeft zin in de handelingen die je moet uitvoeren bij een half automaat, ook al levert dat iets betere koffie op dan uit een vol automaat, als je het goed doet.

Dat gezegd hebbende, inbouw koffie apparaat is net als alle inbouw apparatuur een factor X duurder dan hetzelfde apparaat niet inbouw. Hetzelfde geldt voor ovens, vaatwassers, magnetron, kookplaat. Maar toch koopt vrijwel iedereen die wel inbouw.
Lijkt me qua productie kosten niet veel schelen, dus is het denk ik de niet transparante markt die de hoge prijzen toestaan. Losse apparaten hebben veel meer concurrentie en dus een betere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silly1977
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-03-2022
Hallo allemaal,

wij hebben onze keuken inmiddels besteld bij Superkeukens. Dit moet hem ongeveer gaan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4_CT7MKrZIkBnFS3b9qAKF0pa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbQJ17Keqc0to4oJ8AKb0GQL.jpg?f=fotoalbum_large
Werkblad is nog een discussiepuntje. Het werkblad wat we gekozen hadden, Glem White gepolijst (keramiek) van Dekker Zevenhuizen bleek niet groot genoeg te kunnen en we willen echt geen naad in het blad. We hebben 314cm bij 120cm nodig voor het kookeiland blad. In de kastenwand komt ook een stukje blad en daar ook tegen het achterwandje.
We hebben nu twee andere opties waar we uit willen kiezen.
- Dekker Zevenhuizen - Evora Ceramics Mulan gepolijst (2cm, 0,6 keramiek toplaag, opgedikt)
- Arte group - Ugento gepolijst (1,2 cm massief). Deze is een fractie goedkoper dan die van Dekker.
Morgen hebben we een afspraak bij beide werkbladenleveranciers om de bladen in groter formaat te zien.
We denken dat we de dunnere variant mooier vinden, maar twijfelen of 1,2 cm massief wel stevig genoeg is. Beter toch 2cm opgedikt? Iemand hier ervaring mee?
Is een van deze twee leveranciers nog beter dan de andere?
Nog andere dingen die we in onze overwegingen mee moeten nemen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
remzor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:43:
Oeff @Jackpuyn, die kieren zijn niet best. Maar lijkt me een punt van afstellen idd. Verder geen schade? Apparatuur werkt? Blad netjes gemonteerd?
Ben extra nieuwsgierig aangezien ze bij ons ook vanuit Keukenbouwersplus komen ;) Reviews online zijn overwegend positief en er zijn haast geen partijen meer (badkamer, keuken, tuin, verbouwingen enz.) die alles zelf doen. Er wordt vaak gewoon gewerkt met andere partijen of zzp’ers helaas.
@remzor helaas nog meer schade. Blad niet waterpas. Kast beschadigd. Stollijst beschadigd. Kras op de vloer die is al wel vergoed trouwens. Keukenbouwers plus was ingehuurd door de keukenzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 09:57
Zie door de bomen het bos niet meer. Moet een nieuwe keuken. Waarschijnlijk U vorm. Max 15k. Wat zijn goede en betrouwbare leveranciers? Ikea kon ik niet echt iets vinden. Kvik vond ik top! Lees daar alleen veel slechte reviews over. Vooral over het installeren en aftersales. Middelkoop in Culemborg ook een paar mooie keukens gezien alleen die gingen wel iets over mijn budget heen. Iemand nog tips toevallig? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
earthknake schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:29:
Zie door de bomen het bos niet meer. Moet een nieuwe keuken. Waarschijnlijk U vorm. Max 15k. Wat zijn goede en betrouwbare leveranciers? Ikea kon ik niet echt iets vinden. Kvik vond ik top! Lees daar alleen veel slechte reviews over. Vooral over het installeren en aftersales. Middelkoop in Culemborg ook een paar mooie keukens gezien alleen die gingen wel iets over mijn budget heen. Iemand nog tips toevallig? :)
Zelf heb ik meerdere goede ervaringen bij Keukenloods, ook mensen om mij heen en met verschillende budgetten. Ik vind dat ze goed meedenken, prima kwaliteit en goede service tegen een concurrerende prijs. Met 15k moet je best wat moois kunnen vinden maar ook geen wonderen verwachten. Wil je een quooker, stoomoven, keramiek blad etc dan gaat het niet lukken. Maar een mooie Häcker keuken, composiet blad en AEG apparatuur moet bijvoorbeeld prima lukken!

De vestigingen Zaandam en Waddinxveen heb ik beide goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackpuyn
@earthknake aswa kan ik je ook aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Silly1977 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:21:
Hallo allemaal,

wij hebben onze keuken inmiddels besteld bij Superkeukens. Dit moet hem ongeveer gaan worden.
[Afbeelding]
Werkblad is nog een discussiepuntje. Het werkblad wat we gekozen hadden, Glem White gepolijst (keramiek) van Dekker Zevenhuizen bleek niet groot genoeg te kunnen en we willen echt geen naad in het blad. We hebben 314cm bij 120cm nodig voor het kookeiland blad. In de kastenwand komt ook een stukje blad en daar ook tegen het achterwandje.
We hebben nu twee andere opties waar we uit willen kiezen.
- Dekker Zevenhuizen - Evora Ceramics Mulan gepolijst (2cm, 0,6 keramiek toplaag, opgedikt)
- Arte group - Ugento gepolijst (1,2 cm massief). Deze is een fractie goedkoper dan die van Dekker.
Morgen hebben we een afspraak bij beide werkbladenleveranciers om de bladen in groter formaat te zien.
We denken dat we de dunnere variant mooier vinden, maar twijfelen of 1,2 cm massief wel stevig genoeg is. Beter toch 2cm opgedikt? Iemand hier ervaring mee?
Is een van deze twee leveranciers nog beter dan de andere?
Nog andere dingen die we in onze overwegingen mee moeten nemen?

Alvast bedankt.
Ben heel benieuwd wat je van de Mulan vindt, dit is ook het blad wat wij in gedachten hebben. Tot nu toe alleen gezien in kleinere formaat, dus als je een foto kan delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Z___Z schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:54:
[...]

Er is nog wel een groot verschil tussen filter koffie en vol automaat espresso machines hoor en niet iedereen heeft zin in de handelingen die je moet uitvoeren bij een half automaat, ook al levert dat iets betere koffie op dan uit een vol automaat, als je het goed doet.

Dat gezegd hebbende, inbouw koffie apparaat is net als alle inbouw apparatuur een factor X duurder dan hetzelfde apparaat niet inbouw. Hetzelfde geldt voor ovens, vaatwassers, magnetron, kookplaat. Maar toch koopt vrijwel iedereen die wel inbouw.
Lijkt me qua productie kosten niet veel schelen, dus is het denk ik de niet transparante markt die de hoge prijzen toestaan. Losse apparaten hebben veel meer concurrentie en dus een betere prijs.
Je hebt gelijk, inbouw is altijd duurder. En ja niet iedereen heeft tijd of zin in de handelingen nodig voor een half automaat. Maar voor mij is het probleem van een inbouw vol automaat de hoge prijs vs kwaliteit van de koffie. En als de koffie je niet bevalt je het ding waarschijnlijk aan de kant schuift voor een Nespresso. Je kan een inbouw automaat niet gemakkelijk omwisselen. En koffie smaak is ook gewoon heel persoonlijk.

Maar ik geef toe het ziet er strak uit en als je het er voor over hebt, why not. Maar ik zou het niet boven aan m'n lijstje zetten, maak er een nice-to-have van maar geen must.

[ Voor 6% gewijzigd door codeneos op 17-11-2021 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
codeneos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:25:
[...]

Je hebt gelijk, inbouw is altijd duurder. En ja niet iedereen heeft tijd of zin in de handelingen nodig voor een half automaat. Maar voor mij is het probleem van een inbouw vol automaat de hoge prijs vs kwaliteit van de koffie. En als de koffie je niet bevalt je het ding waarschijnlijk aan de kant schuift voor een Nespresso. Je kan een inbouw automaat niet gemakkelijk omwisselen. En koffie smaak is ook gewoon heel persoonlijk.

Maar ik geef toe het ziet er strak uit en als je het er voor over hebt, why not. Maar ik zou het niet boven aan m'n lijstje zetten, maak er een nice-to-have van maar geen must.
Dat inbouw duurder is daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik merk in mijn zoektocht, maar ook in gesprekken met mensen over keukens is dat iedereen roept dat het moeilijk schoonmaken is.
Nou heb ik slechts ervaring met een miele inbouw en een philips losse koffieautomaat, maar die laatste is naar mijn mening echt een p in the a om schoon te maken. De miele op ons werk daarentegen maak je super snel schoon. Ik vraag me tijdens mijn zoektocht wel een beetje af of mensen uit ervaring spreken of dat het toch meer elkaar napraten is. (zonder mensen die een goedbedoelde mening gaven nu van iets te betichten uiteraard, het wordt alleen soms lastig om ervaringen van meningen te onderscheiden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:54:
[...]
@SquareOne Nee is al een tijd geleden gezet de keuken. Monteurs geven aan dat ze maar een bepaalde tijd hebben voor de keuken en dan moet het klaar zijn. Moesten bv om 12:00 bellen hoe ver ze waren. Kwamen om 7:00 en waren om 15;00. Mijn vrouw heeft alles af getekend helaas. Zij dacht dat het zo goed was. Later bij de keukenzaak wel aangegeven dat de kasten niet goed af gesteld zijn met de foto's erbij. Zij gaan dit nu proberen te herstellen. Moeten toch komen voor een nieuwe bovenkast en stollijst
Lekker dan zo'n club. Je wil toch een monteur die gaat als alles af is en goed is. En niet omdat 'de tijd op is'. Ik vind dat echt een schandalige manier van werken. Je mag dit de keukenzaak ook wel terugkoppelen dat als ze een externe partij inschakelen prima is, maar dat ze het werkt niet afroffelen omdat het tijds gebonden is.

je betaald een hoop geld, en dan word het zo gemonteerd. Ik zou ook absoluut niet akkoord gaan met zo'n montage. Die tegels is echt niet normaal hoor, noem het gerust een blunder. Iemand met verstand van zaken bekijkt eerst hoe de tegels uit komen. Blijft er een klein strookje over dan word die onderaan gezet en niet bovenaan. Of nog beter, er worden gewoon 2 tegels driekwart geplaatst om zo geen smalle strookjes te hebben.

Die kieren is ook slordig en niet nodig, en ik denk dat gelijk, hoe zit dat dan met al het andere werk wat niet gelijk in het zicht zit. Vermoed als je kritisch verder gaat kijken dat er nog wel meer 'dingetjes' zijn. Ben benieuwd wat de keukenzaak zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 13-06 09:08
joostbo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:09:
[...]
Lekker dan zo'n club. Je wil toch een monteur die gaat als alles af is en goed is. En niet omdat 'de tijd op is'. Ik vind dat echt een schandalige manier van werken. Je mag dit de keukenzaak ook wel terugkoppelen dat als ze een externe partij inschakelen prima is, maar dat ze het werkt niet afroffelen omdat het tijds gebonden is.
Tja die constructie die de keukenzaak er op na houdt zorgt gewoon voor dit soort gevallen. Die jongens krijgen een vaste prijs werkloon 400/500 euro o.i.d. en die kunnen dan dus maximaal een uurtje of 8 besteden aan zo'n keuken. Eigen monteurs van de keukenzaak zijn gewoon in vaste dienst met vast salaris en hebben geen tijdsdruk. Die kunnen dus rustig iets afmaken en nog een keer terug komen eind van de middag omdat ze toch in de buurt zijn.

Die keuken ZZP'ers komen stad en land afgereden om in acht uurtjes een keuken erin te zetten en die zie je daarna nooit meer want de volgende dag zitten ze aan de andere kant van het land.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 10:50
Jackpuyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:08:
[...]
@remzor helaas nog meer schade. Blad niet waterpas. Kast beschadigd. Stollijst beschadigd. Kras op de vloer die is al wel vergoed trouwens. Keukenbouwers plus was ingehuurd door de keukenzaak
Kan het even niet meer herinneren, maar kun je even aangeven wat dit voor keuken was? En via wie en tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
Streamz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:56:
[...]

Kan het even niet meer herinneren, maar kun je even aangeven wat dit voor keuken was? En via wie en tegen welke prijs?
@Streamz keuken komt van aswa maar is gebouwd door keukenbouwers plus. Is een pronorm voor 15200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
joostbo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:09:
[...]

je betaald een hoop geld, en dan word het zo gemonteerd. Ik zou ook absoluut niet akkoord gaan met zo'n montage. Die tegels is echt niet normaal hoor, noem het gerust een blunder. Iemand met verstand van zaken bekijkt eerst hoe de tegels uit komen. Blijft er een klein strookje over dan word die onderaan gezet en niet bovenaan. Of nog beter, er worden gewoon 2 tegels driekwart geplaatst om zo geen smalle strookjes te hebben.

Die kieren is ook slordig en niet nodig, en ik denk dat gelijk, hoe zit dat dan met al het andere werk wat niet gelijk in het zicht zit. Vermoed als je kritisch verder gaat kijken dat er nog wel meer 'dingetjes' zijn. Ben benieuwd wat de keukenzaak zegt.
@joostbo de tegels horen zo. Zijn in lijn dan met de bovenplint en in lijn met de tegels onder de kasten. Montage is al aangeven bij de keukenzaak maar die zeggen niet veel. Ze zullen een monteur sturen en die kijkt of het opgelost kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
jichem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:16:
[...]

Dat inbouw duurder is daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik merk in mijn zoektocht, maar ook in gesprekken met mensen over keukens is dat iedereen roept dat het moeilijk schoonmaken is.
Nou heb ik slechts ervaring met een miele inbouw en een philips losse koffieautomaat, maar die laatste is naar mijn mening echt een p in the a om schoon te maken. De miele op ons werk daarentegen maak je super snel schoon. Ik vraag me tijdens mijn zoektocht wel een beetje af of mensen uit ervaring spreken of dat het toch meer elkaar napraten is. (zonder mensen die een goedbedoelde mening gaven nu van iets te betichten uiteraard, het wordt alleen soms lastig om ervaringen van meningen te onderscheiden)
Hier sluit ik mij bij aan. En mensen die zeggen dat de smaak anders of niet goed zou zijn van een inbouw. Je hebt toch gewoon de gelegenheid om zo'n apparaat met je eigen bonen te testen in de winkel. Tevens heb ik het apparaat in de winkel uit elkaar gehaald om te kijken hoe lastig het schoonmaken is. Bleek dus niet lastig te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
lonehitman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:49:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan. En mensen die zeggen dat de smaak anders of niet goed zou zijn van een inbouw. Je hebt toch gewoon de gelegenheid om zo'n apparaat met je eigen bonen te testen in de winkel. Tevens heb ik het apparaat in de winkel uit elkaar gehaald om te kijken hoe lastig het schoonmaken is. Bleek dus niet lastig te zijn.....
De smaak van dat apparaat vind ik juist heel goed zover mijn ervaring reikt. En ook schoonmaken is zeer eenvoudig (ervaring Miele)

Maar die dingen zijn gewoon echt absurd duur. is nog niet erg want zoals gezegd kost inbouw na verhouding veel geld. maar als het na enkele jaren al stuk gaat word het wel hele dure koffie. Bij onze buren was het ook stuk, weet zo niet welk merk. Bij mijn oom en tante (miele) was na 3 jaar een duur onderdeel stuk (slijtage volgens miele en dus geen garantie, 400 euro reparatie) en na 6 jaar was het hele apparaat stuk.Helaas lees je op internet veel vaker deze verhalen in tegenstelling tot een inbouw oven, koelkast of vaatwasser. Dan kun je de meerprijs tov inbouw beter verantwoorden.

Maar uiteindelijk is het zo; het is maar net wat de gek er voor geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
De enige reden voor ons om geen inbouw koffie machine te nemen zijn de kosten. Een miele (want die zijn echt heel fijn, ervaring via familie ) vonden wij zo vreselijk duur. Daar kan je 3 x een jura voor kopen. Keuzes keuzes ;) We hebben dus een jura ik het aanrecht staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Toch ook even hier checken na een doorverwijzing vanuit het nieuwbouwtopic. Situatie is als volgt. Keukenruimte is groot genoeg, maar we kunnen nog een uitbouw doen van 1,20. Echter, bij de uitbouw krijgen we een paal in de kamer waardoor wat mij betreft de mogelijkheden beperkt worden, ik kijk namelijk niet graag tegen een paal aan en dan zou de paal onderdeel moeten worden van de keuken. De paal zit op 90 cm van de muur vandaan

Alternatief zou zijn om geen uitbouw te doen en een schiereiland te maken tegen de muur aan de onderkant aan.

Iemand die hier mogelijkheden ziet om de paal goed onderdeel uit te laten maken van de keuken?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CmfXxrm/snip-uitbouw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:08:
Toch ook even hier checken na een doorverwijzing vanuit het nieuwbouwtopic. Situatie is als volgt. Keukenruimte is groot genoeg, maar we kunnen nog een uitbouw doen van 1,20. Echter, bij de uitbouw krijgen we een paal in de kamer waardoor wat mij betreft de mogelijkheden beperkt worden, ik kijk namelijk niet graag tegen een paal aan en dan zou de paal onderdeel moeten worden van de keuken. De paal zit op 90 cm van de muur vandaan
De bouw incl uitbouw moet nog gebeuren? Dan zou ik proberen een andere oplossing te vinden zonder paal. Is er met een extra balk in het plafond geen oplossing te vinden zodat je die paal niet krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 12-06 18:41
Zie hier ons ontwerp: arjen9551 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Keuken is een tijdje terug geplaatst (wij moeten de ruimte zelf nog afwerken, dus zal daarna nog wat real life foto's delen) en zijn tot op heden erg tevreden!

Keuken komt bij Superkeukens vandaan, gaat om een Schuller keuken, AEG apparatuur + Quooker en een keramiek werkblad. Voor uiteindelijk 16k.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

masaman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:14:
[...]

De bouw incl uitbouw moet nog gebeuren? Dan zou ik proberen een andere oplossing te vinden zonder paal. Is er met een extra balk in het plafond geen oplossing te vinden zodat je die paal niet krijgt?
Dat is een overspanning van 8 meter waar de hele achtergevel en boven verdieping op leunen.
Daar kan je niet heel veel aan doen. Daarnaast is het projectbouw, en zijn de constructie berekeningen al lang geleden gedaan als onderdeel van de omgevingsvergunning aanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
masaman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:14:
[...]

Moet nog gebouwd worden, maar verhaal is dat de te overbruggen ruimte i.c.m. de topgevel van 1ste/2de verdieping die bovenop die overkapping rust, te groot is en dat daardoor extra ondersteuning nodig is. Een extra balk kan dit niet opvangen vanwege de ruim 7 meter die overbrugt moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05

Alternatief zou zijn om geen uitbouw te doen en een schiereiland te maken tegen de muur aan de onderkant aan.

Iemand die hier mogelijkheden ziet om de paal goed onderdeel uit te laten maken van de keuken?

[Afbeelding]
Ik denk dat je die paal niet perse kunt gebruiken.
Met uitbouw heb je aan de rechterkant natuurlijk wel ruimte voor 2 extra kasten, die hele muur vol zetten (helft hoog, helft laag incl spoelbak en evt koffiehoekje).
Dan een eiland tussen de paal en onderste muur, 240 of 270 breed en 120 diep.
Je kunt dan aan beide kanten langs de paal lopen (richting achterdeur), waardoor er minder verkeer tussen eiland en kastenwand is.
Ook bij de tafel (links boven-ish?) heb je met uitbouw flink meer ruimte.

Edit: Plaatje zegt meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmgRK8jNrO0i07nVXewyv-RS248=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vkY7wrvfEQXOQcvSkct90SDi.jpg?f=user_large

Of als je echt geen paal "midden" in de ruimte wilt kun je het nog dicht maken, oogt wel veel minder ruimtelijk.
Ik neem aan dat je die paal nog wel iets kunt schuiven als dat beter uitkomt.
Edit: zelfde idee als de persoon onder mij :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChhvnyEc0K8fxe8w3lUwOwuctt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pFs3mDnfRdUKrzZz2pcOJOd.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 17-11-2021 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Keukenruimte is groot genoeg, maar we kunnen nog een uitbouw doen van 1,20. Echter, bij de uitbouw krijgen we een paal in de kamer waardoor wat mij betreft de mogelijkheden beperkt worden
[Afbeelding]
De problemen met de paal snap ik, maar 1.20 weglaten maakt je keuken wel flink kleiner. Ik ga ervanuit dat je de eethoek ook in deze ruimte wilt onderbrengen. Dat maakt de indeling best lastig. Toch zou ik proberen de paal te verstoppen, dus iets eromheen maken, waardoor het niet langer een paal is, maar bijv een kast. Zie voorbeeld hieronder. Waarbij het open blok een kast is (open aan zijde eettafel, met aan keukenkant bijvoorbeeld een kast voor afval.
(Ik zou overigens kiezen voor een ovale tafel in zo’n ruimte met 1 schuine wand. Dat voorkomt conflicterende lijnen)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI7E5U_oUMjag333A8nY1iv0Xrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0FJenX3iMbm0ThwQUuwRynz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 17-11-2021 14:22 . Reden: Plaatje aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:38
Een ovalen tafel vind ik sowieso erg praktisch. We hebben de onze nu iets meer dan een jaar. Het is veel ruimtelijker terwijl je het aan tafel bijna niet merkt. Met een groot gezelschap zit je ook meer "naar elkaar toe" wat het ook gezelliger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFS
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-04 20:17
Voor de paal - als je hem niet los wil

Of je bouwt het in een soort van kast. Dan zie je de paal niet meer maar moet je iets laten maken door een meubelbouwer en dat is a niet goedkoop en b zal er mogelijk massief uitzien (vind het eerder geopperde niet slecht)

Of je bouwt er een tafel-constructie. Dan valt de paal een soort van weg. Kleiner tafeltje wat ertegen of eromheen valt. 1 kant aan de muur, ander aan de paal. Te gebruiken voor effe ontbijten of de krant etc. Kan je in de hoogte ook iets maken met verlichting en zou die paal wat weg laten vallen. Maar dan blijft tie wel zichtbaar, maar is wat meer geïntegreerd in het geheel.

[ Voor 3% gewijzigd door MaartenFS op 17-11-2021 14:43 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:38
De ene paal is ook de andere niet. Als je een mooie paal hebt mag je hem best laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Toke_gt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:19:
[...]

De problemen met de paal snap ik, maar 1.20 weglaten maakt je keuken wel flink kleiner. Ik ga ervanuit dat je de eethoek ook in deze ruimte wilt onderbrengen. Dat maakt de indeling best lastig. Toch zou ik proberen de paal te verstoppen, dus iets eromheen maken, waardoor het niet langer een paal is, maar bijv een kast. Zie voorbeeld hieronder. Waarbij het open blok een kast is (open aan zijde eettafel, met aan keukenkant bijvoorbeeld een kast voor afval.
(Ik zou overigens kiezen voor een ovale tafel in zo’n ruimte met 1 schuine wand. Dat voorkomt conflicterende lijnen)[Afbeelding]
Fijne suggestie, die ga ik even bespreken als optie.

De ovale tafel stond al op de planning wegens de schuinere wand. Maar ook zonder uitbouw voorzie ik daarin niet heel problemen, de breedte blijft dan rond de 7 meter op dat stuk. Dat geeft minus de keuken zo'n 4 meter ruimte voor loopruimte plus tafel en stoelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Source90
sNielz123 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
De ene paal is ook de andere niet. Als je een mooie paal hebt mag je hem best laten zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.meme-arsenal.com/memes/23a757929c7d84dd37d5389b33dc3e7a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Meer mensen problemen met levering van siemens apparatuur? Wacht al 8 weken, 4x uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
jzoin2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:45:
Meer mensen problemen met levering van siemens apparatuur? Wacht al 8 weken, 4x uitgesteld.
Jup, de halve wereld heeft leveringsproblemen helaas.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Floor-is schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:03:
[...]

Jup, de halve wereld heeft leveringsproblemen helaas.
Hmmm sommige merken/fabrikanten hebben hun zaakjes ook niet echt op orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
jzoin2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:06:
[...]
Hmmm sommige merken/fabrikanten hebben hun zaakjes ook niet echt op orde.
Niet sommige, allen kampen met chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 09:57
arjen9551 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:22:
[...]

Zie hier ons ontwerp: arjen9551 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Keuken is een tijdje terug geplaatst (wij moeten de ruimte zelf nog afwerken, dus zal daarna nog wat real life foto's delen) en zijn tot op heden erg tevreden!

Keuken komt bij Superkeukens vandaan, gaat om een Schuller keuken, AEG apparatuur + Quooker en een keramiek werkblad. Voor uiteindelijk 16k.
Ziet er mooi uit! Thanks!!

Heeft Superkeukens eigen monteurs in dienst of krijg je een extern bedrijf voor montage?
Pagina: 1 ... 283 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1