Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
remzor schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:17:
Er is niets te vinden over eventuele nieuwe BSH / Siemens apparatuur op het web. Terwijl de keukenbeurs afgelopen maand plaats vond en Siemens voor zover ik weet elk jaar in september hun nieuwe productlijn bekend maakt.
Iemand enig idee? Iets gezien, gelezen of gehoord? :)
Siemens hier: https://media3.bsh-group....2021_2022_COMPLEET_LR.pdf
Neff hier: https://media3.neff-inter...2021_2022_COMPLEET_LR.pdf
Bosch hier: https://media3.bosch-home...2021_2022_COMPLEET_LR.pdf

zijn de 2021/2022 brochures, dus als er niks nieuws in staat, zullen er dit jaar denk ik geen nieuwe apparaten meer komen. Volgens mij updaten ze die brochures maar één keer per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 18-10-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Vraagje, ik wil naar het Experience Center in Vianen, vrijdag het liefst. Kan je daarvoor gewoon naar binnen lopen of moet dat op afspraak ? Zie verschillende berichten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Siemens hier: https://media3.bsh-group....2021_2022_COMPLEET_LR.pdf
Neff hier: https://media3.neff-inter...2021_2022_COMPLEET_LR.pdf
Bosch hier: https://media3.bosch-home...2021_2022_COMPLEET_LR.pdf

zijn de 2021/2022 brochures, dus als er niks nieuws in staat, zullen er dit jaar denk ik geen nieuwe apparaten meer komen. Volgens mij updaten ze die brochures maar één keer per jaar.
Ja thanks, dit is inderdaad dan geen nieuwe brochure. Hooguit aangepast (prijsverhogingen zie ik namelijk wel).
Dan zou het best kunnen kloppen wat de verkoper destijds tegen mij zei: in april komt Siemens met een geheel nieuwe lijn, dus ook een nieuw design. Dit schijnen ze eens in de pak 'm beet 7 jaar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Dankjewel! Ook 10% verschil is wel serieus geld op een keuken. Nou moet ik wel zeggen dat we aan apparatuur met miele, liebherr en Bora geloof ik al niet veel aan korting hoeven te verwachten. We hebben nog geen goede offerte gekregen en gaan dit sowieso eerst afwachten. Wat ik al zei, we gaan echt heel graag verder daar, maar wellicht toch de moeite om straks een keer een goed vergelijk te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JohnStaakke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:47:
Vraagje, ik wil naar het Experience Center in Vianen, vrijdag het liefst. Kan je daarvoor gewoon naar binnen lopen of moet dat op afspraak ? Zie verschillende berichten staan.
Kan gewoon binnenlopen wij waren vorige week langs gegaan zonder afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Huisje1 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

Dankjewel! Ook 10% verschil is wel serieus geld op een keuken. Nou moet ik wel zeggen dat we aan apparatuur met miele, liebherr en Bora geloof ik al niet veel aan korting hoeven te verwachten. We hebben nog geen goede offerte gekregen en gaan dit sowieso eerst afwachten. Wat ik al zei, we gaan echt heel graag verder daar, maar wellicht toch de moeite om straks een keer een goed vergelijk te gaan maken.
Bij ons zat een groot verschil op apparatuur van BSH. Dat verschil was groter dan voor de kasten.
Met Miele was het verschil sowieso kleiner geweest aangezien je daar al blij mag zijn met 10% korting op adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Bij ons zat een groot verschil op apparatuur van BSH. Dat verschil was groter dan voor de kasten.
Met Miele was het verschil sowieso kleiner geweest aangezien je daar al blij mag zijn met 10% korting op adviesprijs.
Ja precies, dan gaat het uiteindelijk bij ons wellicht een stuk minder verschil opleveren tov een ander bedrijf. We gaan het zien. We wachten eerst het nieuwe ontwerp en offerte maar af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
JohnStaakke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:47:
Wil je echt advies, zou ik een afspraak maken. Om enkel rond te kijken en apparatuur aan te raken / vergelijken kan je zo binnen lopen.

Ik raad aan rond een uur of 1200-1230 te gaan, bij ons was er een Miele Chef die eten bereidde (wij waren ook zonder afspraak) en hij kon meer vertellen over het gebruik van de ovens dan de twee Miele medewerkers die in de showroom stonden bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Berend- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:11:
Misschien dat er iemand een goede oplossing weet voor het volgende.
In onze keuken krijgen wij een raam boven het kookgedeelte van ongeveer 4 meter breed bij 1.20/1.30 hoog. Nu lijkt het mij niet handig om plissegordijnen/stof of iets in die richting boven je kookgedeelte te hangen, ivm geur, vet, enz. De vraag is nu echter, wat wel? Open laten is geen optie, gezien ik s'avonds niet in een kijkdoos wil zitten. Ik vind persoonlijk luxaflex/lamellen niet mooi. Verder kwam ik nog switchfoil tegen, maar folie plakken schijnt niet heel verstandig te zijn. Daarnaast kost het voor dit raam 1800 euro, wat ik vrij fors vind voor 1 raam.
Iemand nog andere suggesties?

[Afbeelding]
als je het koken echt daar wil houden, dan zou ik toch kijken naar raambekleding aan de buitenzijde. Je hebt natuurlijk de bekende rolluiken, maar je hebt daar ook veel mooiere (wel duurdere) oplossingen voor. zoals shutters, luxe screens, etc.

voor het koken bij het raam, ondanks het 70 cm werkblad zou ik eerder voor zoiets aan ipv een bora.

Novy panorama, kun je zelfs nog in diverse breedtes krijgen. schijnt wat beter te werken dan een echt downdraft plaat, minder last van spetters en eenmaal niet in gebruik ziet het er ook nog een stuk strakker uit dan een bora classic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L65D6IR_nd4Xy6-7Fl8uf_85NJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oO5icU84s38MDt3oJDD4xSL2.jpg?f=user_large

Siemens heeft ook zoiets, van de nieuwste generatie (in tegen tegenstelling tot de oude) zijn de recensies ook zeer lovend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwnKDaoshnJ6HvfZNSvZlozlnPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZgqAvXPPGexNvsr6KWCGw9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
joostbo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

[Afbeelding]

Siemens heeft ook zoiets, van de nieuwste generatie (in tegen tegenstelling tot de oude) zijn de recensies ook zeer lovend

[Afbeelding]
Een paar posts eerder heb ik zelf ook vragen gesteld over die Siemens. Het ziet er mooi uit, alleen benieuwd ik hoe makkelijk het is om vet spetters van het glas af te krijgen (je wilt ook niks breken natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Chillmeister schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Een paar posts eerder heb ik zelf ook vragen gesteld over die Siemens. Het ziet er mooi uit, alleen benieuwd ik hoe makkelijk het is om vet spetters van het glas af te krijgen (je wilt ook niks breken natuurlijk).
geen idee eerlijk gezegd. Heb onlangs er wel een hele test over gelezen. Het schijnt dat siemens een eerste generatie had die echt niet goed werkte. Kreeg veel kritiek. volgens mij had dat met name te maken met afzuiging en geluid.

Deze 2e generatie hebben ze alles verbeterd en waren de recensies juist heel lovend. Maar over het schoonmaken heb ik zo niets gelezen. staat vast wel iets van op internet / youtube.

Ik heb een vergelijkbare opstelling als @Berend- en ook even gekeken naar koken voor het raam. De keukenverkoper zei gelijk dat je met een gewone downdraft plaat dit heel lelijk gaat worden op het raam / kozijn. Ondanks downdrafts prima werken. Bij mij werd toen de novy panorama aangeraden, waarbij ik ook erg gecharmeerd was met een 120cm brede plaat 8) echt heel mooi en prijstechnisch viel het mij niet tegen. Maar uiteindelijk toch gekozen om het koken naar het eiland te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:35
joostbo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

als je het koken echt daar wil houden, dan zou ik toch kijken naar raambekleding aan de buitenzijde. Je hebt natuurlijk de bekende rolluiken, maar je hebt daar ook veel mooiere (wel duurdere) oplossingen voor. zoals shutters, luxe screens, etc.

voor het koken bij het raam, ondanks het 70 cm werkblad zou ik eerder voor zoiets aan ipv een bora.

Novy panorama, kun je zelfs nog in diverse breedtes krijgen. schijnt wat beter te werken dan een echt downdraft plaat, minder last van spetters en eenmaal niet in gebruik ziet het er ook nog een stuk strakker uit dan een bora classic.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb in eerste instantie gekeken naar SunShield Louvers. (https://www.sunshieldglobal.com/nl) Deze kunnen traploos tot 90 graden en zou ik ook kunnen programmeren dat ze op basis van de stand van de zon open en dicht gaan. Dit vind ik op andere plekken in het huis wel een mooie oplossing, maar het nadeel in de keuken is dat ik dan altijd tegen een soort van horizontale tralies kijk. Rolluiken vind ik inderdaad ouderwets en lelijk ;)

Die Novy en Siemens kan ik inderdaad even naar kijken of dit een beter oplossing is dan de bora. Zo zie ik dat de maximale hoogte van de Novy 30 cm is, maar dat is ook ongeveer de hoogte waar het raam begint vanaf het aanrechtblad. Theoretisch zou ik dus net zoveel kunnen spatten met deze oplossing als met de Bora ;)

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
Chillmeister schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Je kunt de glasplaat er zo uit pakken. Dan kun je hem schoonmaken en daarna weer terugplaatsen.

Het systeem werkt echt heel mooi. Ik heb het in het inspiratiehuis en de zaak waar we onze keuken hebben gekocht zien werken.

Deze oplossing stond op ons lijstje maar uiteindelijk is het Miele geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Blommie01 op 19-10-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Excavator schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Er is ook een tekening met hoge kasten, omdat we over deze keuze al twijfelde. En eigenlijk doen we dat nog steeds :+ . Let bij de tekening niet op de plank en bovenkastje aan de rechterkant. Deze vervallen sowieso. Wat betreft die wanden, die zijn nagenoeg gelijk. Dat scheelt maar enkele centimeters. Dit is tevens de maximale lengte die we willen gebruiken. Anders komt de keuken te ver de woonkamer in ;(

[Afbeelding]
Denk dat dit beter werkt voor het aangezicht eerlijk gezegd :)
8< 8<

[...]

De kleur valt niet bij iedereen in de smaak lees ik uit de reacties :) . Het is misschien goed om te vermelden dat alleen de deuren van de halfhoge kasten in de "roest" kleur komen. De zijkanten worden voorzien van stollen in de grijze kleur.
Dat komt in mijn geval omdat roest nogal bij bruin ligt en bruin equals jaren 70. Een keuken plaats je niet voor een paar jaar, maar als het goed is voor 15-25 jaar. Niet-standaard kleuren kan je nu mooi vinden, maar snel(ler) op uitgekeken raken en dat voorkomen is best belangrijk. :)
(En ja ik denk ook na over 'als je het ooit wilt verkopen', ik kom uit een vastgoedgezin, wij kijken altijd naar wat de impact van keuzes is op de eventuele verkoopbaarheid en -prijs. Zit een beetje in de aard van het beestje)
Wat vinden jullie van de offerteprijs ( 20k en 24k)?
Is dit een redelijke prijs voor de getekende keuken?
Persoonlijk vind ik het veel voor de hoeveelheid keuken die je krijgt :)

In een zeer recent aangehaalde post zie je een keuken die veel groter is, veel duurdere apparatuur, luxere fronten en misschien ook wel een tikje duurder (sowieso groter) werkblad heeft.. Dat in ogenschouw nemende denk ik dat jullie keuken relatief wat duur is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Denk dat dit beter werkt voor het aangezicht eerlijk gezegd :)

[...]

Dat komt in mijn geval omdat roest nogal bij bruin ligt en bruin equals jaren 70. Een keuken plaats je niet voor een paar jaar, maar als het goed is voor 15-25 jaar. Niet-standaard kleuren kan je nu mooi vinden, maar snel(ler) op uitgekeken raken en dat voorkomen is best belangrijk. :)
(En ja ik denk ook na over 'als je het ooit wilt verkopen', ik kom uit een vastgoedgezin, wij kijken altijd naar wat de impact van keuzes is op de eventuele verkoopbaarheid en -prijs. Zit een beetje in de aard van het beestje)

[...]

Persoonlijk vind ik het veel voor de hoeveelheid keuken die je krijgt :)

In een zeer recent aangehaalde post zie je een keuken die veel groter is, veel duurdere apparatuur, luxere fronten en misschien ook wel een tikje duurder (sowieso groter) werkblad heeft.. Dat in ogenschouw nemende denk ik dat jullie keuken relatief wat duur is. :)
Ik denk niet dat de keuken die je linkt heel representatief is. Compleet andere keuken.
Fineer en fenix fronten, kasten met hoge korpus meer luxe composiet werkblad dat er te krijgen is, maar maatwerk opties in kasten (breedtes, speciale greep, buitenzijde korpus in fenix, etc).
Edit: inmiddels zo'n 2 jaar verder, met moment van bestellen wellicht zelfs 3 jaar. Prijzen zijn inmiddels ook behoorlijk gestegen.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 19-10-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Ik denk niet dat de keuken die je linkt heel representatief is. Compleet andere keuken.
Fineer en fenix fronten, kasten met hoge korpus meer luxe composiet werkblad dat er te krijgen is, maar maatwerk opties in kasten (breedtes, speciale greep, buitenzijde korpus in fenix, etc).
En ook weer wel:
Als een keuken met meer kastenwerk, fineer en Fenix, veel maatwerk, speciale grepen, het dure werkblad, allemaal Miele apparatuur en een Bora Classic neerkomt op 31.5k..
Dan is een keuken met minder luxe fronten, (bijna?) geen maatwerk, een goedkoper blad, veel goedkopere apparatuur, geen speciale grepen en touch-to-open en nog veel meer voor 20k waarschijnlijk best wel teveel immers :)

Blijft je punt over prijsstijgingen wel staan trouwens, dat moet zeker gezegd! (Ik had 2019 even gemist)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 19-10-2021 10:31 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Deze week staan onze eerste twee afspraken voor een nieuwe keuken gepland (een DB en een lokale in Elburg).
We hebben onze zinnen gezet op een keukeneiland, maar hebben in ons achterhoofd dat dit aan de kant van de zuidmuur misschien iets te krap gaat worden. De ene website zegt 80 tussenruimte is minimaal, de andere 90-100.
Aan de zuidmuur willen we wel kunnen staan en kunnen helpen, maar ruimte is daat minder. Gasten/kinderen moeten er bij kunnen zitten op de twee krukken,

Stel wij willen als uitgangspunt werken met bijgaande schets die ik gemaakt heb. De keuken is 410 lang en 320 breed.
Grote kruis is een Amerikaanse koelkast die natuurlijk weer wat dieper is dan de keuken zelf. Vandaag staat die los op de zuidmuur met een dressoir er naast, die zal verdwijnen. Maar natuurlijk nu geen eiland dus alle ruimte.
Rechts is de keukendeur, links gaat over in de woonkamer.

Tussen zuidmuur en achterkant eiland zou zo'n 75 cm worden en bij de twee (draaiende) barkrukken 65, die half onder het eiland komen. Op basis van een showroommodel een dikke plank bovenop het blad waar je zit.

Enig advies? Ik wil dit liever niet alleen aan de keukenadviseur overlaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DqzCo0JqSPUrxQ4FAgakA-zTYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Wh9SHoQSeWT1AI0g0yXYDDj.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste idee van het keukengedeelte, midden een koof van 180 met lades en kasten eromheen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYKXwUJBLQEwSJWKpMpOZ9p0rEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Yal8SOvhlTNsprE228Myp4G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 19-10-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
Gaat nooit werken / aangenaam voelen.
Als je een eiland wilt, laat dan die stoelen achterwege en versmal je eiland tot de breedte van 70 - 80 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

En ook weer wel:
Als een keuken met meer kastenwerk, fineer en Fenix, veel maatwerk, speciale grepen, het dure werkblad, allemaal Miele apparatuur en een Bora Classic neerkomt op 31.5k..
Dan is een keuken met minder luxe fronten, (bijna?) geen maatwerk, een goedkoper blad, veel goedkopere apparatuur, geen speciale grepen en touch-to-open en nog veel meer voor 20k waarschijnlijk best wel teveel immers :)
Ik denk dat je voor diezelfde keuken vandaag de dag zeker 40k kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
WaterFire schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:30:
Deze week staan onze eerste twee afspraken voor een nieuwe keuken gepland (een DB en een lokale in Elburg).
We hebben onze zinnen gezet op een keukeneiland, maar hebben in ons achterhoofd dat dit aan de kant van de zuidmuur misschien iets te krap gaat worden. De ene website zegt 80 tussenruimte is minimaal, de andere 90-100.
Aan de zuidmuur willen we wel kunnen staan en kunnen helpen, maar ruimte is daat minder. Gasten/kinderen moeten er bij kunnen zitten op de twee krukken,

Stel wij willen als uitgangspunt werken met bijgaande schets die ik gemaakt heb. De keuken is 410 lang en 320 breed.
Grote kruis is een Amerikaanse koelkast die natuurlijk weer wat dieper is dan de keuken zelf. Vandaag staat die los op de zuidmuur met een dressoir er naast, die zal verdwijnen. Maar natuurlijk nu geen eiland dus alle ruimte.

Tussen zuidmuur en achterkant eiland zou zo'n 75 cm worden en bij de twee (draaiende) barkrukken 65, die half onder het eiland komen. Op basis van een showroommodel een dikke plank bovenop het blad waar je zit.

[Afbeelding]

Eerste idee van het keukengedeelte, midden een koof van 180 met lades en kasten eromheen:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk niet wat je wilt horen. Maar die ruimte is m.i. te krap voor een eiland. Ik zou hier een paralel opstelling overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Aan de zuidmuur willen we wel samen kunnen werken, en gasten/kinderen moeten er bij kunnen zitten op de twee krukken,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerlijk? Ik zeg het wel vaker, een eiland moet echt iets toevoegen. en niet een sta-in-de-weg. Ik zie regelmatig dat mensen per se een eiland willen. Als je dan vraagt waarom? dan is het antwoord; omdat we dat mooi vinden. En ja bij wat ruimere keukens of mooie ruimte is dat ook mooi (ook beetje voorkeurs afhankelijk) maar als ik dit zo zie dan word het een krappe bedoeling.

De keukenzaak hier gaf aan als loopruimte minimaal 110cm aan te houden. 100cm word ook wel eens gedaan maar kleiner word sterk afgeraden omdat je niet eens fatsoenlijk langs elkaar kunt lopen. Als ik hier 75 cm zie dan word het en een gekruip. Terwijl het in een paralelle opstelling gewoon een prima ruimte is voor een mooie keuken.

ik zou dat eiland laten voor wat het is. maar voor mij moeten een keuken in eerste instantie logisch en praktisch zijn

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 19-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou beginnen met het niet nemen van een Amerikaanse koelkast, want kost loop ruimte. Daarnaast eiland versmallen naar 90 cm, waarbij de achterkant dus geen kasten heeft, maar alleen barkrukken. Zou de kook kant minimaal 90 cm nemen. De overkant kan wel smaller. Als dat te smal wordt loop je daar gewoon minder vaak langs.

Wij vonden dit te smal en hebben dus in 320 breedte alleen een eiland staan met de hoge kasten dus aan de kopse kant. Dat kan waarschijnlijk niet in jou ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]
3 meter is wat je eigenlijk zou moeten aanhouden voor een eiland van 100 diep, dan heb je 2x100 doorloop.
Jij hebt 3m20 en wilt ook nog een 60cm kastenwand, dat wordt echt onwijs krap..

Probeer een situatie de maken in je huidige huis met de doorloop die je in gedachten hebt, dan zal je zien dat je echt tekort komt.. Sorry!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@WaterFire Aan die bar kunnen alleen kinderen op kinderstoeltjes zitten. Ruimte is niet geschikt voor een eiland, ook al zou je dit graag willen. Paralel is een beter idee denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
Alic3 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:54:
@WaterFire Aan die bar kunnen alleen kinderen op kinderstoeltjes zitten. Ruimte is niet geschikt voor een eiland, ook al zou je dit graag willen. Paralel is een beter idee denk ik.
Ben het met je eens. Lijkt te krap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 08:44
Aan de zuidmuur willen we wel kunnen staan en kunnen helpen, maar ruimte is daar minder. Gasten/kinderen moeten er bij kunnen zitten op de twee krukken,
Eens met de voorgangers: de ruimte om je eiland is veel te krap om in te kunnen werken. Laat staan als er ook nog een doorgang moet zijn en je ruimte wilt om samen te koken. Je hebt de ruimte in je keuken nu eigenlijk helemaal rondom het eiland nodig, waardoor het nergens meer ruim genoeg is.
Ik heb een schetsje gemaakt waarin je dat samen koken (meer werkbladruimte) en plaats voor gasten/kinderen wel kunt combineren. En waarin mensen door de keuken kunnen lopen terwijl je aan het koken bent.
Koelkast komt dan in het midden van de kastenwand en links daarvan een koffiecorner. Dat vergroot de inloopruimte en daardoor heb je aan die kant ruimte voor een (verhoogde) bar. Rechts naast de koelkast kun je hoge kasten maken met oven/magnetron en misschien ook vaatwasser (afhankelijk van je leidingen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc4bpWUoldIHZ_v-_4akPHYFxLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1M2rXCEB9eSEytkHaKCjTmLt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 19-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Wow, @Toke_gt , @joostbo , @Floor-is en alle anderen bedankt voor de snelle en inhoudelijke reacties!

Inderdaad niet wat we willen, maar zo snel zo veel adviezen om het niet te doen, dan moeten we wel heel koppig zijn om dat in de wind te slaan. We zullen het nog wel benoemen bij de keukenshops, maar ze moeten wel met meer komen dan 'dat gaat prima meneer'.. ;)

De laatste tekening was ook al een variant die we hadden bedacht maar niet serieus uitgewerkt. Water moet dan ook aan de muur, rechts zit nu glas tot de grond (wel ingetekend maar niet benoemd).

Ik ga vanmiddag nog eens aan de slag met schetsen. Als er voortgang komt zal ik het hier melden, wel leuk om te laten weten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:40
Goed. Ik moet ook maar eens het resultaat posten na 2 jaar hier leren & lezen :)

Voor ons nieuwbouwhuis moesten we op zoek naar een keuken. We hebben bij de projectleverancier gekeken (Thuis, van Dura Vermeer), maar dat werd 'm toch al vrij snel niet, zowel qua kosten als qua mogelijkheden.

We hadden een aantal specifieke wensen:
  • Genoeg opbergruimte ivm lading keukenapparatuur, pannen, etc. En omdat het kan 8)7
  • Genoeg werkblad ruimte ivm uitstallen van spullen, en veel ruimte om te kunnen werken
  • Donkere fronten met een kader
  • Lichte kleur werkblad van hard materiaal
  • Geen chroom/RVS
  • Niet koken of spoelen voor het raam
  • Inkijk de keuken in 'beperken' dmv een bar oid
  • Mogelijkheid om vuile vaat (deels) buiten het zicht te plaatsen
Na wat omzwervingen en bezoeken bij verschillende keukenzaken uiteindelijk uitgekomen bij Möbel Faber in Nordhorn, Duitsland. Daar heel fijn geholpen. De technische tekening heb ik uiteindelijk zelf gemaakt op basis van de aangezichten/renders van de winkel, waardoor ik meer tijd had om de keuken zelf uit te zoeken.

De vorm dan de keuken stond al vrij snel vast als een verlengde U met barretje. Waar er eerst nog een fornuis in stond (60/fornuis/60/60) is dat later omgezet naar 90/fornuis/90 tot 90/90/90 met een Bora erin. Daardoor zit er wel hoog nog een stopcontact voor de afzuigkap, maar die kunnen we later nog wel gebruiken als we iets van planken of verlichting daar plaatsen.

Eerst was het idee dit, met ladekasten onder het raam, hoekkasten en 60cm kastjes links en rechts, en daarna bedacht dat het fijner is de hoekkasten te flippen, en ook voor 3x 90 te gaan ipv 60/90/60/60 aan de linkerzijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoMCaGEVqDwcsR9xR3WPIJU5JT4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xYxmdgprcslWmns0sNFnVqQy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOi2xxaBju0PDVcWm0MXYosytP0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TZgxdvp801RPtVKs6wyHFAAF.png?f=fotoalbum_tile

Uiteindelijk is het hier op uitgekomen:
  • Keuken: Häcker Systemat
  • Fronten: AV 5007 in kleur Samtblau Mattlack
  • Kasten: Lava Grijs binnenkanten
  • Regaalkasten: Samtblau, met Walnoot siena repro planken
  • Keukenblad: Jetstone - Noblesse White gepolijst (composiet), met smetplint (4cm)
  • Grepen: Antiek Koper van Ballerina
  • Werkbladhoogte: 95cm
  • Plinthoogte: 13cm
  • Plintkleur: grafiet
  • Bar: Walnoot siena repro, 8cm dik
Apparatuur:
  • Kookplaat: Bora PURU (recirculatie)
  • Oven: Bosch Carbon Black Serie | 8 - HBG8775C0
  • Magnetron: Bosch Carbon Black Serie | 8 - BFL834GC1
  • Vriezer: Bosch 72cm GIV11AD30
  • Koelkast: Bosch Serie | 6 122.5cm KIR41AD40
  • Vaatwasser: Siemens SX836D01QE
We wilden meer koelkastruimte, dus daarom een losse vriezer en een iets hogere koelkast op elkaar ipv een koel/vroescombinatie.

Overige:
  • Spoelbak: Caressi CAGRPP50WH-TU
  • Kraan: Grohe Minta mengkraan, U-uitloop met uittrekbare mousseur, kleur Warm Sunset
  • Afval: Cox Base 360 S/600-2
  • Spotjes onder bovenkastjes
  • Le Mans systeem in hoekkast linksboven
Verder kreeg ik er standaard Slim Line Drawers in, overal antislipmatten bij, en 2 inserts voor de 90cm besteklades. Genoeg gepraat, nu tijd voor plaatjes!

In de tussentijd veel gespeeld met het lijnenspel. Ik wilde graag nog best wat bestek lades qua formaat, maar met 3 lades links, hoekkasten met bovenlade, en dan rechts wéér anders werd het iets te druk voor mijn lichte OCD. Uiteindelijk is dit toen de opzet geworden (negeer de op sommige plekken random zwevende grepen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iTNw00Js5Lyz_gz8leZQFB9G4k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HudsyNGQIdvbjVgLjpF6yehu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF8Tzh8VxEYwvFiAoOeKe9eDpGI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F3eZ9e2B5KyF3AsIBvexNDJr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYZ0FVyHcp51MiLUQ7tAN2r7hd0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pep9REZZZnH9xaBMu3nn6vUJ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep6LP_pKECPGpbb9NUZeiujteFo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZrUuXQqGGLXhBYEDRgaXNPGJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqYQEuA-MSE0d3XxZkzhrUUiX5A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F2g20bHQlMJMIcBwfc4sfRgE.png?f=fotoalbum_tile

En toen moest hij uiteraard nog geplaatst worden ook! Dit is eind april gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NyR5g_rppfAix-PkhcO31UMnKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbgHcCgME0tlW8XcmbCjrrw2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-22h0-vL4OOsIlS8ZmPD_Rv_20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcEy3MWxr0iPXtcH3i275V6i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZ-PqX1bYg58n26Yay8wYRyvf9s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0EM01xYkhM0tKYtbEYVwBHY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sCYPVISNewFiIahrmH22JJ_GSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nik73iKqutrWqX2q7IxvYkZX.jpg?f=fotoalbum_tile

De spoelbak was in de verkeerde kleur geleverd, maar dat zag ik pas toen de monteur bijna klaar was. Erg getwijfeld of we toch niet de zwarte wilden laten zitten, maar uiteindelijk toch voor wit gekozen. Ook was de oven bij installatie nog niet geleverd, dus die volgde in augustus. Daarnaast zaten er geen spotjes onder de bovenkastjes, dus die zijn later compleet vervangen voor kastjes mét spotjes.

En dit is dan het uiteindelijke resultaat en zoals het er nu bij staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bwDtYem9E0zKfuhu8SDkYlbfMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQG5UFaTcckvb2Xwr9CTtwMT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm5W4Q6ASSjmKJwJkzWCppqGhz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gr9XDpjpPGm9yMbrD2isulf2.jpg?f=fotoalbum_tile

Members only:

Al met al heel tevreden met de keuken. In de praktijk werkt het precies zoals we het vooraf hadden bedacht, dus dat is heel fijn. Ook de kwaliteit zijn we heel blij mee. De bewerkelijkheid van het werkblad ook: je ziet vlekken eerder liggen (waardoor je het ook sneller schoonmaakt), maar koffievlekken die er 2 maanden op hebben gezeten door de verbouwing gingen er heel makkelijk af zonder sporen achter te laten. Vooraf wisten we niet zeker hoe de kleur zou werken, omdat het soms heel donker leek. Op groot oppervlak komt de mooie diepe kleur blauw echter heel mooi uit, zonder té donker te worden.

Wel staan er nog wat punten open vanuit de keukenleverancier:
  • De plinten passen niet meer nu de vloer er in zit, ondanks dat er wel rekening mee gehouden was. Dus of niet genoeg afgezaagd, of de vloer is dikker dan verwacht
  • De draaiknop van de oven loopt niet goed/soepel. Heb 'm er al afgehaald en schoongemaakt, maar dat blijft. Die van de magnetron werkt perfect, waardoor het zo goed merkbaar is bij de oven.
  • De aan/uit knop voor de spotjes onder de hoge kasten was niet geleverd en werd nagestuurd zodat ik 'm zelf kon installeren. Geen probleem, maar nu blijkt dat ik het snoer met stekker niet langs de ophangbeugel van de bovenkastjes krijg. Dus ik moet nog even deze er af knippen en nieuwe stekker kopen & aansluiten
  • De afvoer onder de gootsteen zat vanuit de bouw net niet handig waardoor met sifon erbij de afvallade niet dicht kan. Dit wordt morgen verholpen door de jongens die de rest van mijn verbouwing gedaan hebben, dus dan kan die ook weer gewoon dicht.
Over het algemeen heel tevreden over Möbel Faber. Er werd goed meegedacht en steeds goed de tijd genomen. Montage is ook top en professioneel, doordat ze hun eigen monteurs gebruiken.

Members only:

Lang verhaal kort: we zijn heel blij met onze keuken! Hij is nog zeker niet af. De energiezuilen staan nu nog los in een hoek omdat we daar waarschijnlijk nog gaan betegelen, er moet nog iets van een spatwand op de muur achter de kookplaat (of dus tegeltjes), afdekplaatjes voor de stopcontacten, en zo nog een lijst aan kleine dingetjes. Dat zijn echter dingen die we op termijn wel gaan fixen en niet al te hoog op het prioteitenlijstje staan. We zijn in ieder geval dagelijks blij met de ruimte en indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
WaterFire schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:08:
Wow, @Toke_gt , @joostbo , @Floor-is en alle anderen bedankt voor de snelle en inhoudelijke reacties!

Inderdaad niet wat we willen, maar zo snel zo veel adviezen om het niet te doen, dan moeten we wel heel koppig zijn om dat in de wind te slaan. We zullen het nog wel benoemen bij de keukenshops, maar ze moeten wel met meer komen dan 'dat gaat prima meneer'.. ;)

De laatste tekening was ook al een variant die we hadden bedacht maar niet serieus uitgewerkt. Water moet dan ook aan de muur, rechts zit nu glas tot de grond (wel ingetekend maar niet benoemd).

Ik ga vanmiddag nog eens aan de slag met schetsen. Als er voortgang komt zal ik het hier melden, wel leuk om te laten weten.
denk dat de keuzenzaak je er ook wel op gaat wijzen. zij hebben er ook immers geen belang bij dat het uiteindelijk een teleurstelling kan gaan worden. en waarschijnlijk komen ze ook met alternatieven. Misschien juist wel eentje die je zelf niet gelijk voor ogen had.

Het kost gewoon veel geld. ik ken in mijn directe omgeving iemand die het advies van de keukenzaak dus wel in de wind heeft geslagen. Hoewel ze zeggen zelf tevreden te zijn is het gewoon echt heel krap en gewoon vervelend om ben hen in de keuken te staan. zeker met 2 of meer personen.

We kennen allemaal ook wel de verhalen van de bank de in de showroom zo mooi staat en lekker zit. En eenmaal thuis gewoon veel te groot blijkt te zijn. Alleen een keuken doe je niet zomaar weer weg, dus gewoon goed laten adviseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
lizard87 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:46:
Goed. Ik moet ook maar eens het resultaat posten na 2 jaar hier leren & lezen :)

Voor ons nieuwbouwhuis moesten we op zoek naar een keuken. We hebben bij de projectleverancier gekeken (Thuis, van Dura Vermeer), maar dat werd 'm toch al vrij snel niet, zowel qua kosten als qua mogelijkheden.

We hadden een aantal specifieke wensen:
  • Genoeg opbergruimte ivm lading keukenapparatuur, pannen, etc. En omdat het kan 8)7
  • Genoeg werkblad ruimte ivm uitstallen van spullen, en veel ruimte om te kunnen werken
  • Donkere fronten met een kader
  • Lichte kleur werkblad van hard materiaal
  • Geen chroom/RVS
  • Niet koken of spoelen voor het raam
  • Inkijk de keuken in 'beperken' dmv een bar oid
  • Mogelijkheid om vuile vaat (deels) buiten het zicht te plaatsen
Na wat omzwervingen en bezoeken bij verschillende keukenzaken uiteindelijk uitgekomen bij Möbel Faber in Nordhorn, Duitsland. Daar heel fijn geholpen. De technische tekening heb ik uiteindelijk zelf gemaakt op basis van de aangezichten/renders van de winkel, waardoor ik meer tijd had om de keuken zelf uit te zoeken.

De vorm dan de keuken stond al vrij snel vast als een verlengde U met barretje. Waar er eerst nog een fornuis in stond (60/fornuis/60/60) is dat later omgezet naar 90/fornuis/90 tot 90/90/90 met een Bora erin. Daardoor zit er wel hoog nog een stopcontact voor de afzuigkap, maar die kunnen we later nog wel gebruiken als we iets van planken of verlichting daar plaatsen.

Eerst was het idee dit, met ladekasten onder het raam, hoekkasten en 60cm kastjes links en rechts, en daarna bedacht dat het fijner is de hoekkasten te flippen, en ook voor 3x 90 te gaan ipv 60/90/60/60 aan de linkerzijde:
[Afbeelding][Afbeelding]

Uiteindelijk is het hier op uitgekomen:
  • Keuken: Häcker Systemat
  • Fronten: AV 5007 in kleur Samtblau Mattlack
  • Kasten: Lava Grijs binnenkanten
  • Regaalkasten: Samtblau, met Walnoot siena repro planken
  • Keukenblad: Jetstone - Noblesse White gepolijst (composiet), met smetplint (4cm)
  • Grepen: Antiek Koper van Ballerina
  • Werkbladhoogte: 95cm
  • Plinthoogte: 13cm
  • Plintkleur: grafiet
  • Bar: Walnoot siena repro, 8cm dik
Apparatuur:
  • Kookplaat: Bora PURU (recirculatie)
  • Oven: Bosch Carbon Black Serie | 8 - HBG8775C0
  • Magnetron: Bosch Carbon Black Serie | 8 - BFL834GC1
  • Vriezer: Bosch 72cm GIV11AD30
  • Koelkast: Bosch Serie | 6 122.5cm KIR41AD40
  • Vaatwasser: Siemens SX836D01QE
We wilden meer koelkastruimte, dus daarom een losse vriezer en een iets hogere koelkast op elkaar ipv een koel/vroescombinatie.

Overige:
  • Spoelbak: Caressi CAGRPP50WH-TU
  • Kraan: Grohe Minta mengkraan, U-uitloop met uittrekbare mousseur, kleur Warm Sunset
  • Afval: Cox Base 360 S/600-2
  • Spotjes onder bovenkastjes
Verder kreeg ik er standaard Slim Line Drawers in, overal antislipmatten bij, en 2 inserts voor de 90cm besteklades. Genoeg gepraat, nu tijd voor plaatjes!

In de tussentijd veel gespeeld met het lijnenspel. Ik wilde graag nog best wat bestek lades qua formaat, maar met 3 lades links, hoekkasten met bovenlade, en dan rechts wéér anders werd het iets te druk voor mijn lichte OCD. Uiteindelijk is dit toen de opzet geworden (negeer de op sommige plekken random zwevende grepen):

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

En toen moest hij uiteraard nog geplaatst worden ook! Dit is eind april gebeurd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De spoelbak was in de verkeerde kleur geleverd, maar dat zag ik pas toen de monteur bijna klaar was. Erg getwijfeld of we toch niet de zwarte wilden laten zitten, maar uiteindelijk toch voor wit gekozen. Ook was de oven bij installatie nog niet geleverd, dus die volgde in augustus. Daarnaast zaten er geen spotjes onder de bovenkastjes, dus die zijn later compleet vervangen voor kastjes mét spotjes.

En dit is dan het uiteindelijke resultaat en zoals het er nu bij staat:

[Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Al met al heel tevreden met de keuken. In de praktijk werkt het precies zoals we het vooraf hadden bedacht, dus dat is heel fijn. Ook de kwaliteit zijn we heel blij mee. De bewerkelijkheid van het werkblad ook: je ziet vlekken eerder liggen (waardoor je het ook sneller schoonmaakt), maar koffievlekken die er 2 maanden op hebben gezeten door de verbouwing gingen er heel makkelijk af zonder sporen achter te laten. Vooraf wisten we niet zeker hoe de kleur zou werken, omdat het soms heel donker leek. Op groot oppervlak komt de mooie diepe kleur blauw echter heel mooi uit, zonder té donker te worden.

Wel staan er nog wat punten open vanuit de keukenleverancier:
  • De plinten passen niet meer nu de vloer er in zit, ondanks dat er wel rekening mee gehouden was. Dus of niet genoeg afgezaagd, of de vloer is dikker dan verwacht
  • De draaiknop van de oven loopt niet goed/soepel. Heb 'm er al afgehaald en schoongemaakt, maar dat blijft. Die van de magnetron werkt perfect, waardoor het zo goed merkbaar is bij de oven.
  • De aan/uit knop voor de spotjes onder de hoge kasten was niet geleverd en werd nagestuurd zodat ik 'm zelf kon installeren. Geen probleem, maar nu blijkt dat ik het snoer met stekker niet langs de ophangbeugel van de bovenkastjes krijg. Dus ik moet nog even deze er af knippen en nieuwe stekker kopen & aansluiten
  • De afvoer onder de gootsteen zat vanuit de bouw net niet handig waardoor met sifon erbij de afvallade niet dicht kan. Dit wordt morgen verholpen door de jongens die de rest van mijn verbouwing gedaan hebben, dus dan kan die ook weer gewoon dicht.
Over het algemeen heel tevreden over Möbel Faber. Er werd goed meegedacht en steeds goed de tijd genomen. Montage is ook top en professioneel, doordat ze hun eigen monteurs gebruiken.

***members only***

Lang verhaal kort: we zijn heel blij met onze keuken! Hij is nog zeker niet af. De energiezuilen staan nu nog los in een hoek omdat we daar waarschijnlijk nog gaan betegelen, er moet nog iets van een spatwand op de muur achter de kookplaat (of dus tegeltjes), afdekplaatjes voor de stopcontacten, en zo nog een lijst aan kleine dingetjes. Dat zijn echter dingen die we op termijn wel gaan fixen en niet al te hoog op het prioteitenlijstje staan. We zijn in ieder geval dagelijks blij met de ruimte en indeling.
Mooi! op de renders was het blauw wat schrikken maar de praktijk vind ik het donkere blauw met licht blad heel mooi staan. En een keer wat anders dan het zwart wit of antraciet waar iedereen voor kiest tegenwoordig.

Waarom heb je niet eerst de vloer gelegd en dan de keuken? Zo gaat het bij ons gebeuren. sterker nog; de keukenleverancier drong hier sterk op aan. gewoon doorleggen. Om meerdere redenen maar ook ivm plinthoogte. Of heb je een zwevende vloer? Want dan kan de keuken wel eens te zwaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
joostbo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Mooi! op de renders was het blauw wat schrikken maar de praktijk vind ik het donkere blauw met licht blad heel mooi staan. En een keer wat anders dan het zwart wit of antraciet waar iedereen voor kiest tegenwoordig.

Waarom heb je niet eerst de vloer gelegd en dan de keuken? Zo gaat het bij ons gebeuren. sterker nog; de keukenleverancier drong hier sterk op aan. gewoon doorleggen. Om meerdere redenen maar ook ivm plinthoogte. Of heb je een zwevende vloer? Want dan kan de keuken wel eens te zwaar zijn.
Ja de renders zijn inderdaad wat heftig, maar dat komt voornamelijk door de belichtingssettings in het programma. Ik had tussentijdse renders met een betere weergave, en we hadden de samples in de winkel gezien natuurlijk.

Zowel de keukenzaak als de vloerenboer gaven dit aan bij ons, alhoewel het voor de vloerenboer weinig uitmaakte. Ik vond het ook wel een fijn idee qua bescherming vna de vloer. Het is een verlijme PVC vloer (Therdex 6042 in visgraat). Als ik kijk hoe vol de ruimte stond na de levering, en hoeveel er geschoven is met de kasten en apparatuur ben ik blij dat dat op de dekvloer ging, en niet op de vloer zelf. Vloer ligt nu tegen en langs de poten van de kasten, en de plint valt daar overheen. Daar zie je dus niks meer van straks.

Ook netjes van de vloerenboer: door niet onder de keuken te leggen was er natuurlijk minder m2 vloer dan oorspronkelijk ingemeten, en dat kreeg ik keurig retour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:43
Floor-is schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:18:

We nemen het zeker mee in onze keuze, het blijft altijd lastig die kleuren. :P
Toch is eigenlijk het zwart wat je tegenwoordig overal terug ziet komen ook een trendkleur. 10 jaar geleden zag je die kleur ook een heel stuk minder.

Wat betreft de prijs... Ik heb online de apparatuur eens vergeleken, daar kwam ik al 2k goedkoper uit. Dus bij de keukenzaak die een offerte had neergelegd van 20k zou echt nog wel wat af kunnen naar mijn idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Excavator schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

We nemen het zeker mee in onze keuze, het blijft altijd lastig die kleuren. :P
Toch is eigenlijk het zwart wat je tegenwoordig overal terug ziet komen ook een trendkleur. 10 jaar geleden zag je die kleur ook een heel stuk minder.

Wat betreft de prijs... Ik heb online de apparatuur eens vergeleken, daar kwam ik al 2k goedkoper uit. Dus bij de keukenzaak die een offerte had neergelegd van 20k zou echt nog wel wat af kunnen naar mijn idee
ach, de vorige bewoners hier hebben ook een vrij neutrale keuken gekozen 16 jaar geleden. Het ziet er nu best oke uit, in de zin van; niemand vind hem echt heel lelijk. Maar uiteindelijk is het ook gewoon oude meuk.

Met andere woorden. Is de kans aanwezig dat je binnen 5 jaar mogelijk gaat verhuizen is dat zeker wel iets om rekening mee te houden. maar als de intentie er is om er lang te blijven wonen; gewoon kiezen wat je zelf mooi vind.

Een collega had een vrij jonge hoogglans keuken in zijn huis. Ik gok echt maar enkele jaren oud. Hij vond het wit en hoogglans zo lelijk (moest hem denken aan een ziekenhuis) en uiteindelijk ook de indeling dat hij de keuken heeft verkocht en een eigen keuken er in heeft laten zetten.

over smaak valt niet te twisten ;)

Ik zou zelf wel ook eerder een wat neutralere keuken kiezen en dan met decoratie, accessoires, kleur op de muur wat 'trends' aanbrengen. Dat is iets wat je na 10 jaar zo eenvoudig nog kunt wijzigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Daarnaast:

- de huizenmarkt blijft nog een aantal jaren gestoord, dus ook al heb je een gasstelletje en camping koeler staan, ze willen je huis toch wel!

- Frontjes kun je wrappen als je ze echt niet mooi vind.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JR21
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Allereerst geweldig topic, hartelijk dank voor alle ervaringen die je hier eens rustig kan nalezen. Wij zijn ook aan het orienteren op een nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning. Eerste ontwerp is af en we dachten laten we het eens posten om te kijken of we het nog wat aan kunnen scherpen...

Het betreft een Next125 NX510 keuken (Agaatgrijs mat, L277M, corpus 87,5) met een graniet blad (20mm, Nero Assoluto). Opstelling waar we nu voor gekozen hebben is een lange kastenwand met spoelgedeelte tegen de achtermuur met een kookeiland ervoor.

Het stuk van de ruimte waar de keuken in moet komen is 5,32m bij 4,65m. Het is een redelijk hoge ruimte, plafond is 4m en bij de vide (lichtgrijze kruis op de tekening rechts) loopt het door tot 6,5m. In de onderstaande tekening zie je de contouren van de keuken en de verlichtingspunten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj4JKaj943nmd4mhR4LqTilmnkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1op2ad3jiOpLYn1zh6pFXseA.png?f=fotoalbum_large

Dit is een render van hoe het er ongeveer uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4WCjLTWA7OO905lUTHLaUbBBxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgGBy5zmVTZFWYdAV8Cylt9s.png?f=fotoalbum_large

Opmerkingen vooraf:
  • Hoogte van de ramen klopt nu niet, en de vide is eigenlijk een gat in het plafond, niet een mooi balkon zoals hier getekend.
  • Wijnklimaatkast afbeelding klopt nu niet, dit wordt er een van siemens (zie appartuur) en een maatje groter.
  • Hoge kasten hebben een greep, lage gedeelde is voorzien van greeplijst.
  • Op hoge kasten is een extra kastje (tip-on)geplaatst om de hoogte een beetje op te vullen. Handig als je een plekje zoekt waar de kinderen niet bij kunnen.
Opstelling wanddeel (van links naar rechts, elementen 60 cm breed):
  • Vriezer, daarboven planken
  • Lades, Oven/Magnetron, daarboven planken
  • Lades, Stoomoven, daarboven planken
  • Koelkast, daarboven planken
  • Vuilnisbak, dit element heeft een afwijkende breedte om de muur op te vullen (45cm of iets dergelijks)/li]
  • Vaatwasser
  • Wasbak, daaronder Quooker en planken
  • Ladeblok
  • Ladeblok
De opstelling van het kookeiland (3,05m bij 1,20m) heeft aan de achterkant 3 ladeblokken van 90cm, bij het middelste ladeblok zit ook de kookplaat. De voorzijde heeft het kastje lades(met tip-on opening, misschien minder praktisch maar we vonden het mooier staan) en een wijnkast. Aan de rechterkant zit ook nog een soort barretje waar je een drankje kan doen tijdens het koken.

Apparatuur:
  • HN878G4B6, Siemens oven/magnetron
  • HS858GXB6, Siemens stoomoven
  • EX807LX67E, Siemens kookplaat
  • SX75Z800BE, Siemens vaatwasser
  • KI81FSDE0, Siemens koelkast
  • 22+FSRVS, Quooker
  • GI81NSCE0, Siemens vriezer
  • KU21WAHG0, Siemens Wijnklimaatkast
Members only:

Vraagstukken waar we nu nog over twijfelen:
  1. Siemens kookplaat of Bora PUXU
  2. Siemens ovens of Miele met vaste wateraansluiting
Tot slot natuurlijk benieuwd naar alle feedback om onze keuken weer een stukje beter te maken.

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
@JR21
Mooi ontwerp!
Die vaste wateraansluiting heeft niet zo veel waarde voor een stoomoven.
Hier een AEG oven, en ik moet dat bakje hoogstens ééns per week bijvullen als ik veel stoomfunctie gebruik.
Daarvoor alleen zou ik geen Miele meerprijs betalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:59:
@JR21
Mooi ontwerp!
Die vaste wateraansluiting heeft niet zo veel waarde voor een stoomoven.
Hier een AEG oven, en ik moet dat bakje hoogstens ééns per week bijvullen als ik veel stoomfunctie gebruik.
Daarvoor alleen zou ik geen Miele meerprijs betalen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je de stoomoven wil gaan gebruiken. Denk dat de vaste afvoer meer waarde toevoegt dan de vaste water toevoer. Maar ik geloof dat de AEG afvoerwater niet in een bakje bewaart?
Miele heeft daarnaast externe stoom opwekking en stoom reductie aan het eind, zodat je keuken niet onder stoom zit als je de deur opent. Geen idee of andere merken dat ook doen. De meerprijs voor vaste water aansluiting is relatief klein ten opzichte van dezelfde oven zonder vaste water aansluiting.
Wij betalen vooral voor het loodgieterswerk veel geld (nieuwbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
JR21 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:06:

Ik ben (volgens mij een van de weinige) die niet het overweldigende enthousiasme deelt van de Bora. Niet omdat het een slecht apparaat is, in tegendeel. Ik weet niet of de puxu het ook heeft, maar ik vind de platen van bora niet mooi omdat er witte streepjes of soms witte stipjes op staan. Vrienden van ons hebben een Bora en dat werkt verder prima. Maar als dan van andere vrienden hun iq500 plaat zie dan vind ik die mooier om te zien. Qua geluid en afzuiging of gebruiksvriendelijkheid bij reiniging zie ik weinig verschil. Collega waar ik laatst was wezen kijken heeft een plaat met afzuiging van kuppersbusch. Zag er ook heel mooi uit en ook top.

De keukenverkoper zei ook; Bora heeft de naam. Mensen komen specifiek met de vraag naar een Bora. Bora was jaren lang absoluut de beste kookplaat met afzuiging in de markt ondanks verwoede pogingen van andere bekende merken. Maar inmiddels hebben al die andere merken daar verbeterde modellen van uitgebracht en die doen daar weinig of helemaal niets aan onder. (ook niet qua prijs trouwens)

Uiteindelijk zijn wij voor de plaat van Novy gegaan. die is gewoon stak zwart zonder stipjes, streepjes of kruisjes. heeft de zelfde functionaliteiten als de Bora, en zelfs iets goedkoper. Nog nooit in het echt gezien, dus een overwogen gokje :)

Met andere woorden; kies wat je mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Allereerst geweldig topic, hartelijk dank voor alle ervaringen die je hier eens rustig kan nalezen. Wij zijn ook aan het orienteren op een nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning. Eerste ontwerp is af en we dachten laten we het eens posten om te kijken of we het nog wat aan kunnen scherpen...

Het betreft een Next125 NX510 keuken (Agaatgrijs mat, L277M, corpus 87,5) met een graniet blad (20mm, Nero Assoluto). Opstelling waar we nu voor gekozen hebben is een lange kastenwand met spoelgedeelte tegen de achtermuur met een kookeiland ervoor.

Het stuk van de ruimte waar de keuken in moet komen is 5,32m bij 4,65m. Het is een redelijk hoge ruimte, plafond is 4m en bij de vide (lichtgrijze kruis op de tekening rechts) loopt het door tot 6,5m. In de onderstaande tekening zie je de contouren van de keuken en de verlichtingspunten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opmerkingen vooraf:
  • Hoogte van de ramen klopt nu niet, en de vide is eigenlijk een gat in het plafond, niet een mooi balkon zoals hier getekend.
  • Wijnklimaatkast afbeelding klopt nu niet, dit wordt er een van siemens (zie appartuur) en een maatje groter.
  • Op hoge kasten is een extra kastje (tip-on)geplaatst om de hoogte een beetje op te vullen. Handig als je een plekje zoekt waar de kinderen niet bij kunnen.
  • Vuilnisbak, dit element heeft een afwijkende breedte om de muur op te vullen (45cm of iets dergelijks)/li]
  • Vaatwasser
  • Ladeblok
  • Ladeblok
De opstelling van het kookeiland (3,05m bij 1,20m) heeft aan de achterkant 3 ladeblokken van 90cm, bij het middelste ladeblok zit ook de kookplaat. De voorzijde heeft het kastje lades(met tip-on opening, misschien minder praktisch maar we vonden het mooier staan) en een wijnkast. Aan de rechterkant zit ook nog een soort barretje waar je een drankje kan doen tijdens het koken.

Apparatuur:
  • 22+FSRVS, Quooker
***members only***

Tot slot natuurlijk benieuwd naar alle feedback om onze keuken weer een stukje beter te maken.

Hartelijk dank!
Mooie keuken! Door deze post kom ik er achter dat Siemens (eindelijk) een compacte wijnklimaatkast heeft geintroduceerd. Werd zo'n twee jaar geleden al over gesproken maar schijnbaar dus nu gereleased.
https://www.siemens-home....sales_program_hp5_siemens

t.a.v. van het ontwerp. Kan die overhang met zo'n dun blad? Voorzag de verkoper daar geen issues?

Aangezien je toch al een 45cm kastje in de kastenwand/spoeldeel kwijt moet zou ik overwege of je aan de rechtkant van de opstelling niet een grotere lade neemt. Nu heb je daar 2x 60 lade met 1 deur?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 20-10-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opmerkingen vooraf:
  • Vaatwasser
  • Ladeblok
  • Ladeblok

Apparatuur:
  • 22+FSRVS, Quooker
***members only***

Hartelijk dank!
Op zich helemaal mooi, maar euh.. Je geeft aan 3m05 eiland te gaan plaatsen, maar met 90cm ladekasten? Ik kom dan 30cm tekort ergens. ;) Weet je zeker dat het niet 2m75 is?

Je hebt zo te zien geen overmatig prijzig blad uitgezocht, dat helpt met de prijs natuurlijk. Ik vind wat je noemt voor een NEXT125 niet overmatig duur, zeker inclusief montage/installatie. :) (Wel benieuwd naar de opbouw van prijzen voor je apparatuur, maar dat hoef je niet te delen verder)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Op zich helemaal mooi, maar euh.. Je geeft aan 3m05 eiland te gaan plaatsen, maar met 90cm ladekasten? Ik kom dan 30cm tekort ergens. ;) Weet je zeker dat het niet 2m75 is?

Je hebt zo te zien geen overmatig prijzig blad uitgezocht, dat helpt met de prijs natuurlijk. Ik vind wat je noemt voor een NEXT125 niet overmatig duur, zeker inclusief montage/installatie. :) (Wel benieuwd naar de opbouw van prijzen voor je apparatuur, maar dat hoef je niet te delen verder)
Overstekend werkblad lijkt het op de render. Er staan ook krukken aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
joostbo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Ik ben (volgens mij een van de weinige) die niet het overweldigende enthousiasme deelt van de Bora. Niet omdat het een slecht apparaat is, in tegendeel. Ik weet niet of de puxu het ook heeft, maar ik vind de platen van bora niet mooi omdat er witte streepjes of soms witte stipjes op staan. Vrienden van ons hebben een Bora en dat werkt verder prima. Maar als dan van andere vrienden hun iq500 plaat zie dan vind ik die mooier om te zien. Qua geluid en afzuiging of gebruiksvriendelijkheid bij reiniging zie ik weinig verschil. Collega waar ik laatst was wezen kijken heeft een plaat met afzuiging van kuppersbusch. Zag er ook heel mooi uit en ook top.

De keukenverkoper zei ook; Bora heeft de naam. Mensen komen specifiek met de vraag naar een Bora. Bora was jaren lang absoluut de beste kookplaat met afzuiging in de markt ondanks verwoede pogingen van andere bekende merken. Maar inmiddels hebben al die andere merken daar verbeterde modellen van uitgebracht en die doen daar weinig of helemaal niets aan onder. (ook niet qua prijs trouwens)

Uiteindelijk zijn wij voor de plaat van Novy gegaan. die is gewoon stak zwart zonder stipjes, streepjes of kruisjes. heeft de zelfde functionaliteiten als de Bora, en zelfs iets goedkoper. Nog nooit in het echt gezien, dus een overwogen gokje :)

Same here, gekozen voor Novy omdat ze
a) standaard flex optie hebben
b) mooier zijn door het ontbreken van die stipjes
c) goedkoper zijn
d) ze ook uitbreidingen hebben om de lucht naar buiten te laten lopen (incl een terugslagklep rooster thingie)
e) wellicht iets beter te verkrijgen zijn (Bora is heel populair en iedereen heeft natuurlijk last van levering van onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Mooie keuken! Door deze post kom ik er achter dat Siemens (eindelijk) een compacte wijnklimaatkast heeft geintroduceerd. Werd zo'n twee jaar geleden al over gesproken maar schijnbaar dus nu gereleased.
Klopt! Er was al zoiets verkrijgbaar in UK maar nog niet hier. Levering is wel vanaf April btw, dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:53
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

Klopt! Er was al zoiets verkrijgbaar in UK maar nog niet hier. Levering is wel vanaf April btw, dus wel iets om rekening mee te houden.
Voorlopig helemaal niet leverbaar zelfs, introductie is uitgesteld.
Voor de wijnkoelers zal je voorlopig toch vast moeten houden aan de bekende merken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:59:
[...]

Same here, gekozen voor Novy omdat ze
a) standaard flex optie hebben
b) mooier zijn door het ontbreken van die stipjes
c) goedkoper zijn
d) ze ook uitbreidingen hebben om de lucht naar buiten te laten lopen (incl een terugslagklep rooster thingie)
e) wellicht iets beter te verkrijgen zijn (Bora is heel populair en iedereen heeft natuurlijk last van levering van onderdelen)
Is dat de Novy One Pro 1811 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
[...]

De bora puxu is toch ook helemaal zwart? Ik hoop het het wel Iig, wij zijn daar wel van uit gegaan 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Huisje1 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

De bora puxu is toch ook helemaal zwart? Ik hoop het het wel Iig, wij zijn daar wel van uit gegaan 🤔
Als je op internet kijkt vaak wel, maar er zitten van die kruizen op.
Het zou wat zijn als Novy ook de foto's op internet pikzwart laat zien en ze in werkelijkheid ook witte kruizen of puntjes hebben :|

Afbeeldingslocatie: https://www.budgetplan.nl/media/wysiwyg/b/e/bewerkt_pura.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door LaTiNo156 op 20-10-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:24
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:32:
Het zou wat zijn als Novy ook de foto's op internet pikzwart laat zien en ze in werkelijkheid ook witte kruizen of puntjes hebben :|
Afbeeldingslocatie: https://www.novy.com/pim/Media/Novy%20Collection/Product%20Images%20(web)/Cooker%20hoods/Worktop/1861-Novy-Easy-black-80cm-ambient-image2.jpg?mode=max&quality=70&width=2000&height=2000
Volgens mij toch wel een wit bolletje oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
@LaTiNo156 @Huisje1 Jullie halen de Bora Pure en Bora X Pure door elkaar denk ik.
De Pure heeft de witte kruizen, X Pure niet (die plaat is ook iets groter).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
WaterFire schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:08:

Om het nog wat lastiger voor je te maken laat ik je ons ontwerp zien. De ruimte die wij hebben is 3,30 (dus 10 cm meer), maar naar mijn mening zou dat ook prima moeten kunnen passen bij jou als je van beide zijden 5cm afsnoept en een paar aanpassingen maakt. Ruimte bij de koelkast blijft dan natuurlijk wel wat krapper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eahvHyaGT-XBqDq0IZo1oD8LCAI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8wErZen0wEqnmooVxmFAU97r.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAFRwNQEFnP2q32xIK2H5Q0chJA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ucLKWdslbVdKp4OQRyc05u9I.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43tNucokGSCWZ25Thcl5XbKorWE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsomKsEtw8BMrwOBtbPm5U74.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 9% gewijzigd door funk-e op 20-10-2021 22:44 ]

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
remzor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:49:
@LaTiNo156 @Huisje1 Jullie halen de Bora Pure en Bora X Pure door elkaar denk ik.
De Pure heeft de witte kruizen, X Pure niet (die plaat is ook iets groter).
Ben nog ff gaan speuren en zie nu dat er wel 6 kleine stipjes oid op zitten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMnImZgpe_Pfvri2rXn5UZhAHWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A0AzMBwIlB3CYuh1fFuFEDWQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 22:17
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:32:
[...]

[Afbeelding]
Is dat optisch dan zo'n “probleem”, die streepjes of stipjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Nieksc schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:12:
[...]

Is dat optisch dan zo'n “probleem”, die streepjes of stipjes?
Uiteraard niet, zelfs niet een first world problem :)
Het is gewoon een estetisch voorkeur van mij persoonlijk.

AEG heeft er eentje die is echt helemaal zwart. Staat bij vrienden in de keuken, prachtig strak ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Onze keuken wordt over twee weken geleverd en op de pakbon kwamen we er achter dat we een ander type vaatwasser krijgen. De reactie vanuit onze adviseur is als volgt:

De SX67Z800BE past niet omdat dit apparaat geen schuifscharnieren heeft. Ik heb daarom de SX75Z800BE besteld, maar daar gaf de keukenfabrikant bij aan dat er geen maxi-vaatwasser mogelijk is. Vandaar dat nu de SN75Z800BE (met schuifschranieren) besteld/geleverd is.

Weer iemand wat hij bedoelt met een maxi-vaatwasser? En klopt het dat we minder ruimte hebben in de vaatwasser omdat het nu een SN variant is ipv een SX? Of staat dit los van de inhoud van de vaatwasser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
volgens mij :

De SN-versie is de normale versie en de SX-versie de Maxiline. De SN past dus in principe in elke keuken en de SX in keukens met een hogere korpus hoogte.

Edit:

Volgens Siemens heeft die eerste SX67Z800BE inderdaad geen varioHinge maar dit is wel een Maxiline / XXL variant. De SN75Z800BE is wel varioHinge maar niet Maxiline / XXL.

[ Voor 39% gewijzigd door jeehaa op 20-10-2021 19:17 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
funk-e schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Om het nog wat lastiger voor je te maken laat ik je ons ontwerp zien. De ruimte die wij hebben is 3,30 (dus 10 cm meer), maar naar mijn mening zou dat ook prima moeten kunnen passen bij jou als je van beide zijden 5cm afsnoept en een paar aanpassingen maakt. Ruimte bij de koelkast blijft dan natuurlijk wel wat krapper:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mening over eiland in zo'n ruimte heb ik al gegeven, maar fraaie kleuren combi :)
Wat is het voor keuken/fronten, kan er niks over vinden in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met 10 cm meer kan het net denk ik 👍, size matters.
Huisje1 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Ben nog ff gaan speuren en zie nu dat er wel 6 kleine stipjes oid op zitten. [Afbeelding]
Compleet zwarte plaat is toch enorm onhandig tenzij je een volledige flex plaat hebt. Hoe weet je anders of je pan goed in het midden van de pit staat? Is echt weer vorm boven functie, maar goed dat is Bora sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Z___Z schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:17:
Compleet zwarte plaat is toch enorm onhandig tenzij je een volledige flex plaat hebt. Hoe weet je anders of je pan goed in het midden van de pit staat? Is echt weer vorm boven functie, maar goed dat is Bora sowieso.
Als de pan verkeerd staat dan zie je toch een stuk rood zichtbaar?
Daarnaast, na een paar dagen weet je echt wel uit je hoofd waar de zones zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
DragonXZ schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:03:
Onze keuken wordt over twee weken geleverd en op de pakbon kwamen we er achter dat we een ander type vaatwasser krijgen. De reactie vanuit onze adviseur is als volgt:

De SX67Z800BE past niet omdat dit apparaat geen schuifscharnieren heeft. Ik heb daarom de SX75Z800BE besteld, maar daar gaf de keukenfabrikant bij aan dat er geen maxi-vaatwasser mogelijk is. Vandaar dat nu de SN75Z800BE (met schuifschranieren) besteld/geleverd is.

Weer iemand wat hij bedoelt met een maxi-vaatwasser? En klopt het dat we minder ruimte hebben in de vaatwasser omdat het nu een SN variant is ipv een SX? Of staat dit los van de inhoud van de vaatwasser?
Dat klopt idd, wij moesten vorig jaar noodgedwongen van een SX naar een SN (nieuwe SX is 0,5cm hoger en daardoor pastte die NET niet onder de rand van het werkblad...).

Je merkt wel dat je iets minder hoogte hebt. Je kunt de niveaus van de bovenste 2 lades wel wat aanpassen, maar hoe dan ook, het is wel iets krapper. Ik had niet verwacht dat ik het zou merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Wordt toch niet rood onder de pan, of zit er verlichting in de plaat die de kookzone aangeeft? Ik zet nu op m’n gaskookplaat regelmatig de pan niet in het midden van de pit, terwijl je daar nog duidelijker ziet waar de pit is, want de pandrager is niet te missen 😂

Maar goed smaken verschillen. Voor mij gaat in de keuken functie boven vorm, dus geen greeploze oven, tip-om kasten en dus duidelijke markeringen op de kookplaat waar de pitten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Ik denk dat ik er eindelijk uit ben qua apparatuur.
Zien jullie hier iets geks of hebben jullie nog tips?

Kookplaat: AEG IDE84244IB (afvoer)
Stoomoven: AEG KSK998230T (45cm)
Combi magnetron: AEG KMK968000T (45cm)
Vaatwasser: AEG CD747MM (is dat eigenlijk wel handig, zo'n besteklade?)
Koelkast: AEG SCB618F3LF danwel AEG SCE818E3LC (luxer model)
Kraan: QUOOKER COMBI+ Fusion Square Black (7L)

[ Voor 49% gewijzigd door Daikirai op 20-10-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Z___Z schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Met 10 cm meer kan het net denk ik 👍, size matters.

[...]

Die paar stipjes is voor ons ook geen probleem, maar een plaat vol met lijnen of print all over vind ik gewoon niet mooi. Waarom vind je dat bij Bora de vorm sowieso boven functie gaat? Hoor en lees over het algemeen toch veel goeds over het gebruik ervan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Daikirai schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:02:

Ik ben gegaan van bestekkorf naar lade en ben er erg blij mee! Had altijd ruzie met die korf :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 12:21
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

Ik ben gegaan van bestekkorf naar lade en ben er erg blij mee! Had altijd ruzie met die korf :)
Wij hebben juist bewust niet gekozen voor een besteklade in de vaatwasser. Reden is dat de vaatwasser aan de ene kant van het eiland staat en de besteklade om het op te bergen aan de andere kant. Dan is een bestekkorf praktischer bij het uitruimen van de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR21
Z___Z schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je de stoomoven wil gaan gebruiken. Denk dat de vaste afvoer meer waarde toevoegt dan de vaste water toevoer. Maar ik geloof dat de AEG afvoerwater niet in een bakje bewaart?
Miele heeft daarnaast externe stoom opwekking en stoom reductie aan het eind, zodat je keuken niet onder stoom zit als je de deur opent. Geen idee of andere merken dat ook doen. De meerprijs voor vaste water aansluiting is relatief klein ten opzichte van dezelfde oven zonder vaste water aansluiting.
Zo zie je maar weer, afvoer had ik nog nooit bij stilgestaan. Daar ga ik me zeker eens in verdiepen voordat we een keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR21
[...]

Goed om verder te kijken dan de Bora, Novy had ik nog nooit van gehoord en gaan we ook eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR21
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

t.a.v. van het ontwerp. Kan die overhang met zo'n dun blad? Voorzag de verkoper daar geen issues?

Aangezien je toch al een 45cm kastje in de kastenwand/spoeldeel kwijt moet zou ik overwege of je aan de rechtkant van de opstelling niet een grotere lade neemt. Nu heb je daar 2x 60 lade met 1 deur?
Had blad steekt aan de voor en rechterkant een stukje uit zodat je er makkelijk aan kan zitten. De verkoper gaf aan dat het tot 35 cm geen probleem gaat zijn. Daar hebben we rekening mee gehouden, maar ik zal het nog een keer extra checken.

Wat betreft het lage gedeelte hebben we er nooit echt over nagedacht om er ook bredere lades van te maken. Nu oogt het met het lijnenspel wel rustig omdat je elke keer elementen van 60 cm hebt maar misschien dat het met een blok van 120 ook wel gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

Z___Z schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
<>De meerprijs voor vaste water aansluiting is relatief klein ten opzichte van dezelfde oven zonder vaste water aansluiting.
Opmerkelijk, natuurlijk afhankelijk van je keuken ontwerp. Maar als de oven in hetzelfde blok zit als je wasbak of vaatwasser dan kan dat slangetje daar ook gewoon bij. Daar is normaliter geen aanpassing van de woning voor nodig lijkt mij.
edit: en voor aanvoer geldt natuurlijk hetzelfde, 20mm is er meestal wel aan ruimte achter de kasten om een waterleiding (flexbuis, geperst) te trekken lijkt me zonder gelijk met een sleuvenfrees aan de gang te moeten.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 20-10-2021 22:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

Mening over eiland in zo'n ruimte heb ik al gegeven, maar fraaie kleuren combi :)
Wat is het voor keuken/fronten, kan er niks over vinden in het topic.
Rotpunkt Punto zera fm

Kleuren wijken wel af van de animatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43tNucokGSCWZ25Thcl5XbKorWE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsomKsEtw8BMrwOBtbPm5U74.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 7% gewijzigd door funk-e op 20-10-2021 22:44 ]

...less is more

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 08:44

[Afbeelding]
Niet per se als kritiek op jullie design (het komt hier regelmatig voorbij) maar ik begrijp gewoon niet goed waarom mensen in een keuken van circa 3x3 genoegen nemen met ca 80 cm werkblad. Mooi design, mooie apparaten, maar dan zo weinig ruimte. Het kan zo makkelijk anders, met meer werkruimte en meer bewegingsruimte, maar toch krijgt het design voor een eiland vaak voorrang. Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:36:
[...]

Opmerkelijk, natuurlijk afhankelijk van je keuken ontwerp. Maar als de oven in hetzelfde blok zit als je wasbak of vaatwasser dan kan dat slangetje daar ook gewoon bij. Daar is normaliter geen aanpassing van de woning voor nodig lijkt mij.
edit: en voor aanvoer geldt natuurlijk hetzelfde, 20mm is er meestal wel aan ruimte achter de kasten om een waterleiding (flexbuis, geperst) te trekken lijkt me zonder gelijk met een sleuvenfrees aan de gang te moeten.
Ja klopt als je wasbak in dezelfde wand zit kost het vrijwel niks. Bij ons zit de wasbak in een eiland en de stoomoven in de wand. Vraagt de aannemer 1k voor (extra water + afvoer). Kan vast goedkoper achteraf door gewoon een gat te boren naar de kruipruimte, maar nu valt het onder SWK garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

Z___Z schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:29:
[...]

Ja klopt als je wasbak in dezelfde wand zit kost het vrijwel niks. Bij ons zit de wasbak in een eiland en de stoomoven in de wand. Vraagt de aannemer 1k voor (extra water + afvoer). Kan vast goedkoper achteraf door gewoon een gat te boren naar de kruipruimte, maar nu valt het onder SWK garantie.
Gat boren naar de kruipruite is niet zo heel moeilijk (mits je weet of er wel of niet leidingen liggen). Maar de vaatwasser zit dus ook in die wand eiland? Anders kan je daar ook af- en aanvoer wegpakken.

Hoe dan ook, stoomovens zijn de huidige hype, ik heb er in mijn nieuwe keuken geen (maar wel een quooker met cube voor koud en koud bruisend water) dus bedenk wat nodig is en wat je vaak gebruikt. 1k op een oven extra is wel erg veel, aan de andere kant moet je je halve wand demonteren ben ik bang als je de oven wilt vervangen om er de leidingen voor te kunnen leggen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Overstekend werkblad lijkt het op de render. Er staan ook krukken aan de zijkant.
Helemaal gemist 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke opstelling, vergelijkbaar met onze keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfwsWgcQCS8kkGktWo610Itd-lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQKQNW4GcinIlobnwSR2O2lg.png?f=fotoalbum_large

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
LaTiNo156 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Bij keramische kookplaten wel, die hebben die rode gloed eronder. Inductie is echter een heel andere techniek met elektrische spoelen onder de zone, en die genereren dus geen kleur. Hier wat extra uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
ChUcKiE schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:51:
[...]

Leuke opstelling, vergelijkbaar met onze keuken:
[Afbeelding]
Alleen heb jij wel een fatsoenlijk eiland en fatsoenlijke loopruimte ;) mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
lizard87 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Bij keramische kookplaten wel, die hebben die rode gloed eronder. Inductie is echter een heel andere techniek met elektrische spoelen onder de zone, en die genereren dus geen kleur. Hier wat extra uitleg.
Maar met flexzones, wat de meeste wat duurdere platen hebben kun je de pan toch bijna niet verkeerd neer zetten? Praktisch nut moet altijd voor looks gaan in de keuken vind ik. Maar daar hoef ik geen puntjes, streepjes of andere markering er op te hebben staan.

Ach al die kookplaten zijn gewoon prima , bora, siemens, miele, etc. Alleen Bora heeft de naam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:35
Daikirai schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:02:

Ik heb ook allemaal AEG apparatuur, dit had ik in mijn vorige keuken (2018) ook en in mijn nieuwe keuken (2022) dus weer. Een besteklade vind ik persoonlijk veel beter dan een mandje. Voornamelijk omdat je in een mandje nog wel eens in het bestek grijpt en bestek tegen elkaar aan hangt. Ook heb ik vaak dat er gaten ontstaan in de onderkant van die mandjes na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
ONWdolf schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

Wij hebben juist bewust niet gekozen voor een besteklade in de vaatwasser. Reden is dat de vaatwasser aan de ene kant van het eiland staat en de besteklade om het op te bergen aan de andere kant. Dan is een bestekkorf praktischer bij het uitruimen van de vaatwasser.
Goed punt. De verkoper meende dat bij AEG de lade wel eens uitneembaar was, maar durfde dit niet te bevestigen voor dit model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
Team bestekkorf hier :) Vooral vanwege het gemak. Het bestek kiep je zo in het mandje, ik heb geen zin om alles stuk voor stuk netjes recht neer te leggen in een lade. Grote items (spatels en pollepels) leg ik gewoon tussen de kopjes. Gaten in het mandje heb ik nog nooit gehad, ondanks het eerder genoemde kiepen en de verre van High End-vaatwasser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muts21
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02-2024
Wat geeft jullie voorkeur bij een inductiekookplaat?

Losse plaat met 5/6 pitten en daarachter een afzuiging die in het aanrecht zakt, of een 4 pitter met afzuiging in de plaat?

Afzuiging in de plaat lijkt me vrij gevoelig voor viezigheid.. Maar eentje die uit het aanrecht komt is misschien lastig schoonmaken, en gevoelig voor defecten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Kurma schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:41:
Team bestekkorf hier :) Vooral vanwege het gemak. Het bestek kiep je zo in het mandje, ik heb geen zin om alles stuk voor stuk netjes recht neer te leggen in een lade. Grote items (spatels en pollepels) leg ik gewoon tussen de kopjes. Gaten in het mandje heb ik nog nooit gehad, ondanks het eerder genoemde kiepen en de verre van High End-vaatwasser :P
De 'problemen' die ik had met die korf:

- te hoge dingen erin plaatsen en de ronddraaide spuitarmen komen er tegenaan
- vieze lepels ofzo raken elkaar en worden daar niet goed schoon
- items bleven soms hangen als je ze eruit haalde waarbij de hele korf werd meegetrokken

Als je OCD hebt is zo'n lade ideaal, je kunt dan alle soorten bestek bij elkaar plaatsen en dan ook allemaal tegelijk per soort eruit halen :D

Mocht iemand kiezen voor een lade en toch spijt hebben, ik heb nog een korf liggen in de garage ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Muts21 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:51:
Wat geeft jullie voorkeur bij een inductiekookplaat?

Losse plaat met 5/6 pitten en daarachter een afzuiging die in het aanrecht zakt, of een 4 pitter met afzuiging in de plaat?

Afzuiging in de plaat lijkt me vrij gevoelig voor viezigheid.. Maar eentje die uit het aanrecht komt is misschien lastig schoonmaken, en gevoelig voor defecten?
Ik denk dat voornamelijk van belang is of je zoveel pitten gebruikt? Ik weet dat wij ze niet gaan gebruiken (tegelijk).
Je hebt overigens ook platen met 'wokbranders' erin, dan zou een afzuiging in het aanrecht misschien een betere keuze zijn? Je moet er wel de ruimte voor hebben (70cm diep werkblad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Kwakkel schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij toch wel een wit bolletje oid?
Ik heb sinds vorige week een nieuwe keuken met Novy 1861 recirculatie en er zitten alleen 4 kleine vierkantjes op de plek waar je een pan neer moet zetten. Erg mooi, maar soms is het wel even goed kijken waar de pan precies moet staan om de hitte goed te verspreiden. Expres hiervoor gekozen omdat het er zo minimal uit ziet zonder al die strepen etc erop. Bevalt erg goed, vond koken op inductie bij anderen vaak lastig (slecht nauwkeurig af te stellen) maar na een week ben ik hier gewend aan en wil ik niks meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
stijnislike schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Ik heb sinds vorige week een nieuwe keuken met Novy 1861 recirculatie en er zitten alleen 4 kleine vierkantjes op de plek waar je een pan neer moet zetten. Erg mooi, maar soms is het wel even goed kijken waar de pan precies moet staan om de hitte goed te verspreiden. Expres hiervoor gekozen omdat het er zo minimal uit ziet zonder al die strepen etc erop. Bevalt erg goed, vond koken op inductie bij anderen vaak lastig (slecht nauwkeurig af te stellen) maar na een week ben ik hier gewend aan en wil ik niks meer anders.
Bolletje, vierkantje, ...
Er zit dus inderdaad iets - niet heel duidelijk te zien op die ene foto wat precies :) Thanks voor de bevestiging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
Kwakkel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Bolletje, vierkantje, ...
Er zit dus inderdaad iets - niet heel duidelijk te zien op die ene foto wat precies :) Thanks voor de bevestiging :)
Het is een vierkantje met afgeronde hoeken, het is vrij klein, maar dat maakt de plaat wel er erg mooi uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
stijnislike schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

En hoe bevalt de recirculatie? Ruik je helemaal niets na een sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Iemand die mij de verschillen kan vertellen tussen de Novy One en de Novy Easy Pro? Visueel zie ik natuurlijk wel de verschillen (zoals het omhoog komende afzuigunit in het midden).

Technisch zie ik dat de Novy One meer power kan trekken op een zone (3700 Watt tov 3000 Watt). Ik weet niet of uitzuiging beter is met de Novy One, maar ik neem aan dat ze voor een reden besloten hebben dat het ene model andere soort afzuiging heeft ten opzicht van de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb nog even gekeken naar de markeringen op de plaat die wij nu in de bestelling hebben staan, vind dit een nette oplossing eigenlijk. Twijfel alleen nog even of de pannen nu niet te dicht op elkaar komen, dat wil ik nog een keer testen in showroom:

Afbeeldingslocatie: https://consumentenbond-res.cloudinary.com/w_600,f_auto/e_improve:30/v1611760005/productvergelijker/INDUCTIEKOOKPL/Pelgrim%2BIKR4082M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizard87
joostbo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Maar met flexzones, wat de meeste wat duurdere platen hebben kun je de pan toch bijna niet verkeerd neer zetten? Praktisch nut moet altijd voor looks gaan in de keuken vind ik. Maar daar hoef ik geen puntjes, streepjes of andere markering er op te hebben staan.
Klopt helemaal! Maar er leek een misverstand te bestaan over rode cirkels onder pannen op een inductiekookplaat, dus dat wilde ik even rechtzetten :) Als je gewoon grote zones hebt die je ook nog eens kunt koppelen dan zijn er zeker geen puntjes nodig nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

En hoe bevalt de recirculatie? Ruik je helemaal niets na een sessie?
Als ik de afzuiging op automatisch heb staan ruik ik vrijwel niks (ook als ik een half uurtje of langer weg ben geweest) als ik de kamer binnenkom na het koken. Deze gaat dan tijdens het koken wel hard te keer (flink geluid), soms zet ik hem met de hand wat zachter (op 2-4, heb het idee dat automatisch al snel 8-9 is), dan wordt niet alles helemaal afgezogen. Ik had hiervoor een afzuigkap die we helemaal niet gebruikten, dus ben in dat opzicht een beetje verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
We zijn onlangs verhuist en willen de keuken die er inmiddels al 15 jaar inzit graag vervangen voor een nieuwe.
We hebben hiervoor in ons bouwdepot toendertijd met enig natte vinger werk (ik wist niet dat dit topic bestond :p) 20K voor gereserveerd.

We hebben onlangs ons tweede gesprek gehad bij een lokale keukenwinkel. Goed gevoel bij verkoper en zeker niet onder druk gezet (we moesten zelf een afspraak maken voor een 2e gesprek).

We hebben inmiddels wat renders gekregen en een offerte.

Plattegrond (+ huidige indeling):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfFTxsqgKpzbe675Lu3XTZQGs64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP5ckW19YOdLS5rEwsh2VUUT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFWP4WfM3nUqLSBKwCq_2uFlWhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqUpNtC6QaAKkWglCvhPOXs1.jpg?f=fotoalbum_large

Renders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nSvlt8IMEVZEdxBPFfTPDl3rNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3d6U1dnrMscAE9PFYS6t3n31.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6pECnqVggjQkIbOtXQvuC_8bmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9RiT4oBaQakoX4WkGwVpeYY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGTHLnXLscXZHT5VSnWJ-XFX55o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MN6rMB4JkuRAcjG1UyP5uTYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz9b8i5UaREEOOziUDenCkrgb7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziFGozMiVzHOtL3sfsBv4LXm.jpg?f=fotoalbum_large

Offerte

Members only:

Ik had gehoopt dat het terrazzo blad wat dunner had gekund maar blijkbaar moet dat minimaal 5 cm zijn. Ik zelf ga dan liever denk ik voor een wat klassieker dun wit marmeren composiet blad.

Daarnaast vind ik de renders niet direct heel erg indruk maken. Maar weet nog niet of dit door de renders zelf komt of omdat het ontwerp niet juist voelt.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie van het ontwerp vinden en zou natuurlijk ook graag willen weten wat jullie van de offerte vinden.

Daarnaast lees ik verschillende verhalen over Pelgrim. Van deze verkoper begreep ik dat het vroeger een slechte naam had maar nu prima spul levert.
Van ons hoeft het niet heel veel functies te hebben maar wil liever iets meer betalen dan dat ik alles na een paar jaar uit elkaar zie vallen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
ebborazor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:
We zijn onlangs verhuist en willen de keuken die er inmiddels al 15 jaar inzit graag vervangen voor een nieuwe.
We hebben hiervoor in ons bouwdepot toendertijd met enig natte vinger werk (ik wist niet dat dit topic bestond :p) 20K voor gereserveerd.

We hebben onlangs ons tweede gesprek gehad bij een lokale keukenwinkel. Goed gevoel bij verkoper en zeker niet onder druk gezet (we moesten zelf een afspraak maken voor een 2e gesprek).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Renders
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Offerte

***members only***

Ik had gehoopt dat het terrazzo blad wat dunner had gekund maar blijkbaar moet dat minimaal 5 cm zijn. Ik zelf ga dan liever denk ik voor een wat klassieker dun wit marmeren composiet blad.

Daarnaast vind ik de renders niet direct heel erg indruk maken. Maar weet nog niet of dit door de renders zelf komt of omdat het ontwerp niet juist voelt.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie van het ontwerp vinden en zou natuurlijk ook graag willen weten wat jullie van de offerte vinden.

Daarnaast lees ik verschillende verhalen over Pelgrim. Van deze verkoper begreep ik dat het vroeger een slechte naam had maar nu prima spul levert.
Van ons hoeft het niet heel veel functies te hebben maar wil liever iets meer betalen dan dat ik alles na een paar jaar uit elkaar zie vallen.

Bedankt!
Waarom geen U-keuken zoals op het eerste plattegrondje? Verder: gevoelsmatig vind ik de kasten nogal aan de prijs voor iets wat geen bekend premium-merk is, maar dat kan geheel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
ebborazor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Renders
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Offerte

***members only***

Bedankt!
Hoop geld voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 22:17
Marinos83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:56:
Ik heb nog even gekeken naar de markeringen op de plaat die wij nu in de bestelling hebben staan, vind dit een nette oplossing eigenlijk. Twijfel alleen nog even of de pannen nu niet te dicht op elkaar komen, dat wil ik nog een keer testen in showroom:

[Afbeelding]
Dit vind ik minder mooi dan de streepjes/stipjes op bijv. een Bora.

Maar smaken verschillen uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Members only:

[ Voor 21% gewijzigd door Kwakkel op 21-10-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djosn
  • Laatst online: 22-12-2021
Iemand hier ervaring met Werkbladafzuiging.nl? Interessante site, veel info, snelle communicatie en een mooie offerte gehad voor keukenapparatuur maar geen fysiek adres, weinig reviews,... Too good to be true?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
djosn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:04:
Iemand hier ervaring met Werkbladafzuiging.nl? Interessante site, veel info, snelle communicatie en een mooie offerte gehad voor keukenapparatuur maar geen fysiek adres, weinig reviews,... Too good to be true?
Werkbladafzuiging.nl
Onderdeel van Keuken Meyt
Hoofdweg 92
7371AK Loenen

https://www.klantenvertel...0188/werkbladafzuiging.nl

[ Voor 9% gewijzigd door LaTiNo156 op 21-10-2021 22:15 ]

Pagina: 1 ... 277 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1