Mooie ruimte! Ik geef je een aantal punten waar je misschien over kan nadenken.
- Persoonlijk zou ik ook hoge kasten aan de linkerkant maken, vervolgens krijg je een nis in het midden waarbij je plankenkast in het midden kan plaatsen met eventueel led-verlichting erachter en spotjes erboven. Geeft een heel mooi effect.
- Kookplaat staat niet in de buurt van de gasten (de paal staat ook in de weg). Dus als je gezellig aant koken bent en gasten zitten aan de bar, kun je niet echt communiceren. Ik zou op deze plek wellicht de kraan neerzetten en rechts de kookplaat. In het midden van het eiland heb je vervolgens genoeg werkruimte. De ruimte achter je (tegen de wand dus) kun je gebruiken voor je apparaten. Zo maar een ideetje.
- Wat voor vloer komt erin? Je moet oppassen met lichte vloeren en houten kastjes ivm kleurcontrast.
- Als je links twee hoge kasten erbij maakt, kun je de ovens naast elkaar plaatsen; geeft naar mijn idee een mooier symmetrisch effect.
- Gedacht aan een dikker blad? Wellicht dat het doorloopt aan de buitenkant, want hier kijk je wel tegenaan als je de keuken inloopt. Wellicht iets om over na te denken.
- Bij 5 of meer Siemens studioline apparaten krijg je 8% korting op de hele set apparaten van Siemens. Tevens 5 jaar garantie (waarvan 2 jaar volledig en laatste 3 jaar betaal je alleen voorrijkosten).
- Je hebt genoeg kastruimte, je zou ook (maar dat ligt aan je wensen) een klimaatkast naast die paal kunnen zetten. Geeft een chique effect, plus nodigt uit om te zitten
- Ik zou je vaatwasser in de buurt van je wasbak zetten, je weet wel; bord afspoelen en in de vaatwasser gaat makkelijker dan.
Zo maar een aantal dingetjes waar je misschien goed over na kan denken!
EDIT: Prijs lijkt me netjes!
Cagdas schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:38:
Wij hebben gekozen voor een 4 cm dik Dekton keukenblad. Ik begreep in de winkel al dat het niet 4cm massief is, maar in de orderbevestiging lees ik dat de dikte van het blad 8 mm is. Dit lijkt mij nogal dun. Hoe gaan jullie hiermee om? Is 8 mm dik genoeg voor een eiland van 3m x 1,1m?
Een blad is altijd maximaal 2cm dik. Ze "plakken" gewoon de zijkanten eraan voor het effect van een dikker blad. Anders heb je een hijskraan nodig om uberhaupt het blad op zijn plek te krijgen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Shwan op 24-10-2021 16:34
]