• djosn
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-12-2021
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Werkbladafzuiging.nl
Onderdeel van Keuken Meyt
Hoofdweg 92
7371AK Loenen

https://www.klantenvertel...0188/werkbladafzuiging.nl
Inderdaad, ook gevonden, maar op het adres lijkt een restaurant te staan.
En klantenvertellen.nl is niet bepaald onafhankelijk...

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
djosn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:04:
Iemand hier ervaring met Werkbladafzuiging.nl? Interessante site, veel info, snelle communicatie en een mooie offerte gehad voor keukenapparatuur maar geen fysiek adres, weinig reviews,... Too good to be true?
Niks gekocht maar heb ze een jaar geleden aan het begin van mijn zoektocht om advies gevraagd. Kreeg snel een uitgebreide reactie maar ik heb er niks gekocht.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54
djosn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:47:
[...]

Inderdaad, ook gevonden, maar op het adres lijkt een restaurant te staan.
En klantenvertellen.nl is niet bepaald onafhankelijk...
Het is een verzameling bedrijven op 1 adres. Wat je vanaf de weg vooral ziet is: https://www.kieveen.nl/. Ik zou het geen restaurant noemen.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12 18:42
funk-e schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Om het nog wat lastiger voor je te maken laat ik je ons ontwerp zien. De ruimte die wij hebben is 3,30 (dus 10 cm meer), maar naar mijn mening zou dat ook prima moeten kunnen passen bij jou als je van beide zijden 5cm afsnoept en een paar aanpassingen maakt. Ruimte bij de koelkast blijft dan natuurlijk wel wat krapper:
Zoals @joostbo al voorspelde werd het eiland ook door de adviseur afgeraden. Ons eerste ontwerp lijkt erg op de tekening die @Toke_gt voorstelde. Zonder de koffiehoek, met schiereiland zodat het 'aan de keuken zitten' nog aanwezig is.
Maar we zijn nog niet verder gekomen dan de lay-out zelf en een eerste lijst (Neff) apparatuur. Wat ik overigens meer een pluspunt vind, de adviseur neemt de tijd en stelt genoeg vragen. We weten welke kant het op gaat kwa budget.
Dus nog geen kleuren, wat nog wel van invloed zal zijn op de prijs, en we moeten nog uitwerken wat aan voorbereiding nodig is (leidingen, verlichting). Mijn gevoel zegt dat we daar ook wel 3-4k voor moeten uittrekken.

Wat nog wel even wennen was in zo'n gesprek is dat je vaak de vraag krijgt 'heb je al aan alternatief X gedacht?'. De neiging is dan te denken 'ze willen een duurdere variant verkopen' maar zijn uitleg 'als ik het niet vraag ben je achteraf misschien teleurgesteld dat je niet wist dat het kon' vond ik eigenlijk zo slecht nog niet.. De tegenhanger is dat hij als voorbeeld overal de duurste versie kiest en dan haak je al bij het eerste overzicht af, of je gaat zoveel strepen dat je het gevoel krijgt alleen maar concessies te doen.

Al zullen sommige mensen nog steeds het eerste denken en mij erg naief vinden ;)

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
WaterFire schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:35:
[...]

Zoals @joostbo al voorspelde werd het eiland ook door de adviseur afgeraden. Ons eerste ontwerp lijkt erg op de tekening die @Toke_gt voorstelde. Zonder de koffiehoek, met schiereiland zodat het 'aan de keuken zitten' nog aanwezig is.
Maar we zijn nog niet verder gekomen dan de lay-out zelf en een eerste lijst (Neff) apparatuur. Wat ik overigens meer een pluspunt vind, de adviseur neemt de tijd en stelt genoeg vragen. We weten welke kant het op gaat kwa budget.
Dus nog geen kleuren, wat nog wel van invloed zal zijn op de prijs, en we moeten nog uitwerken wat aan voorbereiding nodig is (leidingen, verlichting). Mijn gevoel zegt dat we daar ook wel 3-4k voor moeten uittrekken.

Wat nog wel even wennen was in zo'n gesprek is dat je vaak de vraag krijgt 'heb je al aan alternatief X gedacht?'. De neiging is dan te denken 'ze willen een duurdere variant verkopen' maar zijn uitleg 'als ik het niet vraag ben je achteraf misschien teleurgesteld dat je niet wist dat het kon' vond ik eigenlijk zo slecht nog niet.. De tegenhanger is dat hij als voorbeeld overal de duurste versie kiest en dan haak je al bij het eerste overzicht af, of je gaat zoveel strepen dat je het gevoel krijgt alleen maar concessies te doen.

Al zullen sommige mensen nog steeds het eerste denken en mij erg naief vinden ;)
De kleuren, frontjes, leidingen en alle randzaken komt later wel. Indeling is toch wel de basis wat je eerst goed voor ogen hebt. Veel vragen vanuit de verkoopadviseur vind ik een pluspunt. Immers zijn zij vaak op de hoogte van alle mogelijkheden en klanten niet. Alternatieven hoeven per definitie extra geld te kosten. Uiteraard zit hij daar om geld te verdienen maar zoals ik het lees is het gewoon een prima adviseur. Stel ook gerust vragen terug of zij goede ideeën hebben. En uiteindelijk bepaal je zelf of je voor iets kiest (of niet)

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:06
...

[ Voor 100% gewijzigd door amboly op 23-10-2021 17:24 . Reden: Even war persoonlijke info weghalen ]

• amboly
Wat denken jullie van deze offerte? Ik denk best scherp. Misschien nog wat hoge kasten aan de linkerkant extra, maar verder wel compleet denk ik.

Blad van graniet
Kasten van fineer (achterwand), wit kunststof (kookeiland)
Vriezer en koelkast van AEG
Kookplaat Siemens IQ500
Vaatwasser Siemens IQ300
Oven/magnetron Siemens IQ700
Oven Siemens IQ700
Afvalsysteem van Doeco
Quooker Combi

Prijs: 28k inclusief montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BckYd3zeKZPe8j3qnMPeqLVby6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RG10oXHIegUo3BlEzsE5tM1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dOYNaIjq-VKNl_1mlI1byB578U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WqeWrKkLLuHZxgKjt6rn2il.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jS8CN2ArcKoV77i54kaJACVPiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0BY2Luju8qnOt13eUYOKcb5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAbQqykOgaA-dX8DbD4ZHiRB8Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCwzTh0qCol3NdkOf1NW5dws.jpg?f=fotoalbum_large

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:39
Wij hebben gekozen voor een 4 cm dik Dekton keukenblad. Ik begreep in de winkel al dat het niet 4cm massief is, maar in de orderbevestiging lees ik dat de dikte van het blad 8 mm is. Dit lijkt mij nogal dun. Hoe gaan jullie hiermee om? Is 8 mm dik genoeg voor een eiland van 3m x 1,1m?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik zie hier veel Noby langskomen, naast de BORA. Heeft er iemand hier een Miele inductie+afzuiging uit de 7-serie in gebruik?

Staat nu nog een Bora Pure op onze offerte. Voor overige apparatuur hebben wij al de overstap van Siemens naar Miele gemaakt. De oven zijn wij nu ook over uit.

Ben benieuwd of er ervaringen zijn met de Miele kookplaten met afzuiging. Met name het 3 jaar doen met een filter (mits volgens richtlijnen in oven regeneratie gedraaid) bij Miele, tegenover slechts 150 uur bij Bora doet mij naar het kostenplaatje op de lange termijn kijken.

Daarnaast schermt Miele met 10-laags filter, wat meer lagen is dan Bora.

@Rokuta & @BlowFish , volgens mij hebben jullie de 7634 erin zitten. Hoe bevalt hij?

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 23-10-2021 21:45 ]

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
ebborazor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:
We zijn onlangs verhuist en willen de keuken die er inmiddels al 15 jaar inzit graag vervangen voor een nieuwe.
We hebben hiervoor in ons bouwdepot toendertijd met enig natte vinger werk (ik wist niet dat dit topic bestond :p) 20K voor gereserveerd.

We hebben onlangs ons tweede gesprek gehad bij een lokale keukenwinkel. Goed gevoel bij verkoper en zeker niet onder druk gezet (we moesten zelf een afspraak maken voor een 2e gesprek).

We hebben inmiddels wat renders gekregen en een offerte.

Plattegrond (+ huidige indeling):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Renders
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Offerte

***members only***

Ik had gehoopt dat het terrazzo blad wat dunner had gekund maar blijkbaar moet dat minimaal 5 cm zijn. Ik zelf ga dan liever denk ik voor een wat klassieker dun wit marmeren composiet blad.

Daarnaast vind ik de renders niet direct heel erg indruk maken. Maar weet nog niet of dit door de renders zelf komt of omdat het ontwerp niet juist voelt.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie van het ontwerp vinden en zou natuurlijk ook graag willen weten wat jullie van de offerte vinden.

Daarnaast lees ik verschillende verhalen over Pelgrim. Van deze verkoper begreep ik dat het vroeger een slechte naam had maar nu prima spul levert.
Van ons hoeft het niet heel veel functies te hebben maar wil liever iets meer betalen dan dat ik alles na een paar jaar uit elkaar zie vallen.

Bedankt!
Keuken is nu best overpriced. Voor 18k kan je ook een Hacker of Schuller keuken krijgen met betere apparatuur (Siemens iQ500 of beter).

Geheel out-of-the-box, heb je er over nagedacht om je eettafel en keuken om te wisselen? Mooie ronde eettafel in de hoek en dan de keuken meer centraal in de woonkamer. Mooi eiland met een paar zitplaatsen erbij en dan heb je echt een upgrade van de woning :)

4800wp zuid - pvoutput.org

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 11:08
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Werkbladafzuiging.nl
Onderdeel van Keuken Meyt
Hoofdweg 92
7371AK Loenen

https://www.klantenvertel...0188/werkbladafzuiging.nl
Keukenmeyt heb ik helaas geen positieve ervaring mee. Aantal berichten gestuurd; zowel per mail als SMS. Nooit reactie mogen ontvangen. Ging om een keuken die inmiddels bij Poggenpohl is aangeschaft, flink ding ook met twee kastenwanden (3m60 en 5m) en een eiland van 5m..

Bericht hierboven

• Floor-is
herofruit schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:37:
[...]

Keuken is nu best overpriced. Voor 18k kan je ook een Hacker of Schuller keuken krijgen met betere apparatuur (Siemens iQ500 of beter).

Geheel out-of-the-box, heb je er over nagedacht om je eettafel en keuken om te wisselen? Mooie ronde eettafel in de hoek en dan de keuken meer centraal in de woonkamer. Mooi eiland met een paar zitplaatsen erbij en dan heb je echt een upgrade van de woning :)
246x260 kan je op zich een tafel met een bankje tegen een zijmuur in kwijt. Niet superruim, maar misschien lukt het net als je een tafel van 90cm diep neerzetten zou.. Ovaal kan ook, rond zie ik niet echt gebeuren.

De keuken meer centraal lijkt mij persoonlijk wel tof hoor! Ook omdat je eten dan in een knussere/intiemere ruimte komt :)

Bericht hierboven

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Source90 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:34:
Ik zie hier veel Noby langskomen, naast de BORA. Heeft er iemand hier een Miele inductie+afzuiging uit de 7-serie in gebruik?

Staat nu nog een Bora Pure op onze offerte. Voor overige apparatuur hebben wij al de overstap van Siemens naar Miele gemaakt. De oven zijn wij nu ook over uit.

Ben benieuwd of er ervaringen zijn met de Miele kookplaten met afzuiging. Met name het 3 jaar doen met een filter (mits volgens richtlijnen in oven regeneratie gedraaid) bij Miele, tegenover slechts 150 uur bij Bora doet mij naar het kostenplaatje op de lange termijn kijken.

Daarnaast schermt Miele met 10-laags filter, wat meer lagen is dan Bora.

@Rokuta & @BlowFish , volgens mij hebben jullie de 7634 erin zitten. Hoe bevalt hij?
We hebben de keuken nog niet in gebruik. Vanaf as maandag gaan we er wonen kan nog niet veel zinnigs zeggen over gebruik. Wij hebben hem gekocht om de looks. Staat erg strak (all black) bij de overige Miele apparaten.

Ps. Neem wel de 7476 (model van 2021) dan heb je een groter kookoppervlak omdat de toetsen in het midden gecentreerd zijn ( ipv over de gehele onderkant ) 😉

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:38
Cagdas schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:38:
Wij hebben gekozen voor een 4 cm dik Dekton keukenblad. Ik begreep in de winkel al dat het niet 4cm massief is, maar in de orderbevestiging lees ik dat de dikte van het blad 8 mm is. Dit lijkt mij nogal dun. Hoe gaan jullie hiermee om? Is 8 mm dik genoeg voor een eiland van 3m x 1,1m?
Ik heb het ook, een blad van 1cm met een rand van 10cm. Mijn eiland is 3,2x1,2m. Je merkt er niets van. Zelfs aan de bar zijde waar men flink op leunt.

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12 12:46
Initieel hadden wij voor de keuken een Novy Easy Pro besteld. Het is nu aangegeven dat het medio februari gaat worden dat deze geleverd wordt en krijgen nu ook een aantal alternatieven aangeboden. Hier sta ik voor open aangezien ik echt niet gebonden was aan die Miele, de alternatieven zijn ook mooie strakke kookplaten om te zien.

De keuzes zijn onder andere een Siemens EX877LX67E waarbij we 300 bij moeten betalen en een ongebruikt showroommodel Miele KMDA 7476 FLhttps://www.miele.nl/e/in...g-kmda-7476-fl-11829240-p.

Wat denken jullie dat wijsheid is? Beiden zijn wel mooie kookplaten om te zien. De rest van de apparatuur is Siemens dus mogelijkheid om de extra garantie te registreren. Ook zitten er wat 'slimme' functies in de Siemens en lijken de zones wat flexibeler te zijn. Weet niet of iemand ervaring heeft met de bediening van beide platen en hoe dat bevalt?

Lastige keuze maar misschien dat sommigen van jullie ervaringen met mij kunnen delen?

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-12 13:47
Mooie ruimte! Ik geef je een aantal punten waar je misschien over kan nadenken.

- Persoonlijk zou ik ook hoge kasten aan de linkerkant maken, vervolgens krijg je een nis in het midden waarbij je plankenkast in het midden kan plaatsen met eventueel led-verlichting erachter en spotjes erboven. Geeft een heel mooi effect.

- Kookplaat staat niet in de buurt van de gasten (de paal staat ook in de weg). Dus als je gezellig aant koken bent en gasten zitten aan de bar, kun je niet echt communiceren. Ik zou op deze plek wellicht de kraan neerzetten en rechts de kookplaat. In het midden van het eiland heb je vervolgens genoeg werkruimte. De ruimte achter je (tegen de wand dus) kun je gebruiken voor je apparaten. Zo maar een ideetje.

- Wat voor vloer komt erin? Je moet oppassen met lichte vloeren en houten kastjes ivm kleurcontrast.

- Als je links twee hoge kasten erbij maakt, kun je de ovens naast elkaar plaatsen; geeft naar mijn idee een mooier symmetrisch effect.

- Gedacht aan een dikker blad? Wellicht dat het doorloopt aan de buitenkant, want hier kijk je wel tegenaan als je de keuken inloopt. Wellicht iets om over na te denken.

- Bij 5 of meer Siemens studioline apparaten krijg je 8% korting op de hele set apparaten van Siemens. Tevens 5 jaar garantie (waarvan 2 jaar volledig en laatste 3 jaar betaal je alleen voorrijkosten).

- Je hebt genoeg kastruimte, je zou ook (maar dat ligt aan je wensen) een klimaatkast naast die paal kunnen zetten. Geeft een chique effect, plus nodigt uit om te zitten :)

- Ik zou je vaatwasser in de buurt van je wasbak zetten, je weet wel; bord afspoelen en in de vaatwasser gaat makkelijker dan.

Zo maar een aantal dingetjes waar je misschien goed over na kan denken!

EDIT: Prijs lijkt me netjes!
Cagdas schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:38:
Een blad is altijd maximaal 2cm dik. Ze "plakken" gewoon de zijkanten eraan voor het effect van een dikker blad. Anders heb je een hijskraan nodig om uberhaupt het blad op zijn plek te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Shwan op 24-10-2021 16:34 ]

• Kaaduna
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12 17:58
Wij zijn aan het kijken naar een keuken voor ons nieuwe huis waar we binnenkort de sleutel voor krijgen.
Tijdens een 'inspiratierondje' door Villa ArenA toch ook wel even bij Mandemakers gaan kijken.

Daar zagen we een keuken waar we eigenlijk direct heel erg blij van werden. Echter, er stond geen informatie over vermeldt. Uiteindelijk ook spijt dat we niet even verder hebben nagevraagd. Enig idee welke keuken dit is? Hoe meer details hoe beter ;)

Het is sowieso een Siematic. Zelf dacht ik aan de SLX Pure, maar ik twijfel een beetje omdat die altijd verlichting zou hebben (?). Van de brochures van Siematic word ik ook niet veel wijzer.

We kunnen natuurlijk best nog wel een keertje terug, maar het zou toch een ritje besparen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UF2vNXM-iSO0K8iralEx9lrDPtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mD8TwZT256yfJBu1hvELfxNe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GdKqpJLd15a9rYaD6O7WRWtpA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWHtphaysrf7kTQMe91bjNmt.jpg?f=fotoalbum_tile

• amboly
Shwan schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Mooie ruimte! Ik geef je een aantal punten waar je misschien over kan nadenken.

- Persoonlijk zou ik ook hoge kasten aan de linkerkant maken, vervolgens krijg je een nis in het midden waarbij je plankenkast in het midden kan plaatsen met eventueel led-verlichting erachter en spotjes erboven. Geeft een heel mooi effect.

- Kookplaat staat niet in de buurt van de gasten (de paal staat ook in de weg). Dus als je gezellig aant koken bent en gasten zitten aan de bar, kun je niet echt communiceren. Ik zou op deze plek wellicht de kraan neerzetten en rechts de kookplaat. In het midden van het eiland heb je vervolgens genoeg werkruimte. De ruimte achter je (tegen de wand dus) kun je gebruiken voor je apparaten. Zo maar een ideetje.

- Wat voor vloer komt erin? Je moet oppassen met lichte vloeren en houten kastjes ivm kleurcontrast.

- Als je links twee hoge kasten erbij maakt, kun je de ovens naast elkaar plaatsen; geeft naar mijn idee een mooier symmetrisch effect.

- Gedacht aan een dikker blad? Wellicht dat het doorloopt aan de buitenkant, want hier kijk je wel tegenaan als je de keuken inloopt. Wellicht iets om over na te denken.

- Bij 5 of meer Siemens studioline apparaten krijg je 8% korting op de hele set apparaten van Siemens. Tevens 5 jaar garantie (waarvan 2 jaar volledig en laatste 3 jaar betaal je alleen voorrijkosten).

- Je hebt genoeg kastruimte, je zou ook (maar dat ligt aan je wensen) een klimaatkast naast die paal kunnen zetten. Geeft een chique effect, plus nodigt uit om te zitten :)

- Ik zou je vaatwasser in de buurt van je wasbak zetten, je weet wel; bord afspoelen en in de vaatwasser gaat makkelijker dan.

Zo maar een aantal dingetjes waar je misschien goed over na kan denken!

EDIT: Prijs lijkt me netjes!

[...]

Een blad is altijd maximaal 2cm dik. Ze "plakken" gewoon de zijkanten eraan voor het effect van een dikker blad. Anders heb je een hijskraan nodig om uberhaupt het blad op zijn plek te krijgen.
Bedankt! Een aantal punten had ik al zelf bedacht, zoals de nis. Maar de vaatwasser is een heel goed punt! De vloer zijn we nog niet uit, maar neig naar deze keramieken vloer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47-Z9g0JQgPRK2lVbOyMno2FCko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKpen3jMRA3MtevcbxjSvz5m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xboPI1R8oxt8j53mo6uMRCOzD7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXqN4hASQNw435B2b9g1LvsU.jpg?f=fotoalbum_large

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12 12:35
Kaaduna schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:45:
Wij zijn aan het kijken naar een keuken voor ons nieuwe huis waar we binnenkort de sleutel voor krijgen.
Tijdens een 'inspiratierondje' door Villa ArenA toch ook wel even bij Mandemakers gaan kijken.

Daar zagen we een keuken waar we eigenlijk direct heel erg blij van werden. Echter, er stond geen informatie over vermeldt. Uiteindelijk ook spijt dat we niet even verder hebben nagevraagd. Enig idee welke keuken dit is? Hoe meer details hoe beter ;)

Het is sowieso een Siematic. Zelf dacht ik aan de SLX Pure, maar ik twijfel een beetje omdat die altijd verlichting zou hebben (?). Van de brochures van Siematic word ik ook niet veel wijzer.

We kunnen natuurlijk best nog wel een keertje terug, maar het zou toch een ritje besparen :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit is een SieMatic S2

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kaaduna schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:45:

[Afbeelding][Afbeelding]
Reken op 25 tot 30k.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12 12:35
De keuken op de afbeelding is denk ik wel wat duurder, eerder 30-35k (afhankelijk van apparatuur)

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Vandaag mijn keuken bezorgd. Gelukkig helemaal compleet Morgen gaan ze hem installeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDjy-KeRenpUrAsOKOFRBXEpbZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dRtI4cG0ot3iFoDIyYVSj0q.jpg?f=fotoalbum_large

• joostbo
Mollos_ schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:25:
Initieel hadden wij voor de keuken een Novy Easy Pro besteld. Het is nu aangegeven dat het medio februari gaat worden dat deze geleverd wordt en krijgen nu ook een aantal alternatieven aangeboden. Hier sta ik voor open aangezien ik echt niet gebonden was aan die Miele, de alternatieven zijn ook mooie strakke kookplaten om te zien.

De keuzes zijn onder andere een Siemens EX877LX67E waarbij we 300 bij moeten betalen en een ongebruikt showroommodel Miele KMDA 7476 FLhttps://www.miele.nl/e/in...g-kmda-7476-fl-11829240-p.

Wat denken jullie dat wijsheid is? Beiden zijn wel mooie kookplaten om te zien. De rest van de apparatuur is Siemens dus mogelijkheid om de extra garantie te registreren. Ook zitten er wat 'slimme' functies in de Siemens en lijken de zones wat flexibeler te zijn. Weet niet of iemand ervaring heeft met de bediening van beide platen en hoe dat bevalt?

Lastige keuze maar misschien dat sommigen van jullie ervaringen met mij kunnen delen?
Wij hebben de novy ook besteld. Die van ons komt gelukkig wel op tijd. maar deze siemens was onze 2e keus. Ik heb deze werkend gezien en gehoord en doet eigenlijk weinig onder voor de novy of bora. als je in jou geval ook nog een extra garantie daar bij krijgt zou ik daar lekker voor gaan.

De miele vind ik ook erg mooi om te zien, maar verder geen ervaring mee.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:52
amboly schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Bedankt! Een aantal punten had ik al zelf bedacht, zoals de nis. Maar de vaatwasser is een heel goed punt! De vloer zijn we nog niet uit, maar neig naar deze keramieken vloer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nou.. als de showroom/demo vloer er al zo slecht afgewerkt uitziet.. zou ik persoonlijk voor iets anders kiezen. :|

*sowieso

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:56
Mollos_ schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:25:

Wij wouden eerst voor de Bora x Pure gaan, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor de Berbel Downline performance. De keuze voor Bora was gericht op het design en de mogelijkheid om twee zones aan elkaar te koppelen. Berbel biedt dit ook en is daarnaast ook nog eens een stuk eenvoudiger schoon te maken en de recirculatie filters gaan langer mee. Eenvoudiger schoonmaken en lagere filterkosten gaven uiteindelijk de doorslag.

Battle.net tag

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06

_Arthur

blub

DonJunior schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:41:
nou.. als de showroom/demo vloer er al zo slecht afgewerkt uitziet.. zou ik persoonlijk voor iets anders kiezen. :|
Dat ligt natuurlijk meer aan de tegellegger, dan het product zelf.

• joostbo
_Arthur schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Dat ligt natuurlijk meer aan de tegellegger, dan het product zelf.
Zeker waar, maar ik zou niet zo snel met zo'n bedrijf in zee gaan om het ook te laten leggen. Of op zn minst zeer kritische vragen stellen over het werk. Blijkbaar is dit bedrijf dermate tevreden over het werk dat ze dit zelfs aan klanten durven te laten zien in een showroom. 8)7

Misschien een domme vraag, maar horen die voegen zo dik en opvallend aangezet? Het lijkt mij icm deze kleine tegel een zeer drukke en onrustige vloer worden in een keuken / woonkamer.

• Floor-is
dansch216 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Wij wouden eerst voor de Bora x Pure gaan, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor de Berbel Downline performance. De keuze voor Bora was gericht op het design en de mogelijkheid om twee zones aan elkaar te koppelen. Berbel biedt dit ook en is daarnaast ook nog eens een stuk eenvoudiger schoon te maken en de recirculatie filters gaan langer mee. Eenvoudiger schoonmaken en lagere filterkosten gaven uiteindelijk de doorslag.
Die Berbel ziet er op zich veelbelovend uit, maar lijkt minder werkoppervlak te bieden én de prijzen die ik vind zijn *kuch* fiks hoger *kuch* dan de X Pure die je ervoor aanhaalt..

Bericht hierboven

• joostbo
Ik heb ook nog een vraag;

wij hebben een vaatwasser besteld die word iets op hoogte geplaatst.

We hebben een plint van 13 cm en er komt nog een kleine lade onder van 26cm. dus de vaatwasser komt +/- 39 cm van de grond te staan.

Nu hebben wij blijkbaar een vaatwasser met tijdsindicatie op de grond en nog wat andere info. (Siemens SX85E800BE IQ500 serie) Nu deze iets hoger komt te staan word deze tijdindicatie groter lijkt mij, maar hoe groot? En is deze nog steeds wel helder / scherp? Ook overdag? Of is hier nog wat aan in te stellen? Heeft iemand een foto van hoe dit er uit gaat zien op de vloer? Wat kunnen wij verwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 25-10-2021 10:22 ]

• Floor-is
joostbo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:
Ik heb ook nog een vraag;

wij hebben een vaatwasser besteld die word iets op hoogte geplaatst.

We hebben een plint van 13 cm en er komt nog een kleine lade onder van 26cm. dus de vaatwasser komt +/- 39 cm van de grond te staan.

Nu hebben wij blijkbaar een vaatwasser met tijdsindicatie op de grond en nog wat andere info. (Siemens SX85E800BE IQ500 serie) Nu deze iets hoger komt te staan word deze tijdindicatie groter lijkt mij, maar hoe groot? En is deze nog steeds wel helder / scherp? Ook overdag? Of is hier nog wat aan in te stellen? Heeft iemand een foto van hoe dit er uit gaat zien op de vloer? Wat kunnen wij verwachten?
Er is een goede kans ook dat die tijdsindicatie je vloer niet bereikt omdat de lade eronder in de weg zit :) Lijkt me dat je leverancier je dit wel moet kunnen vertellen :) (Zou moeten hebben verteld zelfs)

Bericht hierboven

• joostbo
Floor-is schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:23:
[...]

Er is een goede kans ook dat die tijdsindicatie je vloer niet bereikt omdat de lade eronder in de weg zit :) Lijkt me dat je leverancier je dit wel moet kunnen vertellen :) (Zou moeten hebben verteld zelfs)
ja dat is inderdaad ook nog zo, die lade blokkeert dit waarschijnlijk. Iemand praktijk ervaring? Op zich vind ik het allemaal niet zo erg, ik geef er eerlijk gezegd weinig om in die zin dat ik geen praktische concessies wil doen aan de indeling omwille van deze 'gadget'. Vaatwasser gaat hier vrijwel altijd aan als wij naar bed gaan en kan de hele nacht zijn werk doen.

Keukenverkoper heeft ook niets over gezegd. Maar was wel benieuwd wat ik kan verwachten. Of is die tijdsindicatie uit te zetten (zodat niet de onderliggende lade word 'verlicht' ?

Ben benieuwd of mensen praktijkervaring hebben

[ Voor 5% gewijzigd door joostbo op 25-10-2021 10:28 ]

• dansch216
  • Laatst online: 19:56
Floor-is schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Die Berbel ziet er op zich veelbelovend uit, maar lijkt minder werkoppervlak te bieden én de prijzen die ik vind zijn *kuch* fiks hoger *kuch* dan de X Pure die je ervoor aanhaalt..
Hij staat bij ons voor €2500 op de offerte (nou weet ik niet precies hoeveel de Bora X Pure kost), maar volgens mij liggen de prijzen niet heel ver uit elkaar.

Battle.net tag

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:52
joostbo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Zeker waar, maar ik zou niet zo snel met zo'n bedrijf in zee gaan om het ook te laten leggen. Of op zn minst zeer kritische vragen stellen over het werk. Blijkbaar is dit bedrijf dermate tevreden over het werk dat ze dit zelfs aan klanten durven te laten zien in een showroom. 8)7

Misschien een domme vraag, maar horen die voegen zo dik en opvallend aangezet? Het lijkt mij icm deze kleine tegel een zeer drukke en onrustige vloer worden in een keuken / woonkamer.
Dit dus! ;)
Als je een product tentoonstelt dan zorg je toch dat het er op zijn allerbest uit ziet?
Nu is er gewoon een hoekje af, zijn de voegen niet eens netjes en liggen zelfs op dat kleine demo stukje al de tegels niet helemaal strak. Als ze op dat stuk al niet lukt. Laat staan op een vloer van weet-ik-veel hoeveel vierkante meter...

*sowieso

• amboly
joostbo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Lol terechte punten 😂. Die dikke voegen vinden we juist zo mooi.

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
joostbo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

ja dat is inderdaad ook nog zo, die lade blokkeert dit waarschijnlijk. Iemand praktijk ervaring? Op zich vind ik het allemaal niet zo erg, ik geef er eerlijk gezegd weinig om in die zin dat ik geen praktische concessies wil doen aan de indeling omwille van deze 'gadget'. Vaatwasser gaat hier vrijwel altijd aan als wij naar bed gaan en kan de hele nacht zijn werk doen.

Keukenverkoper heeft ook niets over gezegd. Maar was wel benieuwd wat ik kan verwachten. Of is die tijdsindicatie uit te zetten (zodat niet de onderliggende lade word 'verlicht' ?

Ben benieuwd of mensen praktijkervaring hebben
Wij krijgen een Neff vaatwasser (wordt as we speak geïnstalleerd) met dezelfde functie. Ik had gelezen in de gebruiksaanwijzing dat deze inderdaad uit te zetten is. Zou dus goed kunnen dat dat bij jouw Siemens ook zo is, omdat ze onderhuids vrijwel gelijk zijn. Dan zou dat in de gebruikshandleiding moeten staan.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 13:30
Weet iemand of de Miele vaatwassers zo'n tijdsprojectie op de grond hebben? Of anders gezegd, hoe zie je wanneer het programma afgelopen is bij een Miele vaatwasser? :D

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-08 17:57
Ha,

Hoe en waar kan ik achter komen welke typenummer inbouwovens ik niet moet nemen?
Afgezien ik per type door het internet heen haal.

Dit zijn de ovens:

Bosch HBA537BS0

Siemens HB513ABR1

Bosch HBA556BS0

Bosch HBA554BS0

Siemens HB537ABS0

Bosch HBF114BS1

Merci

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:32
Kali Durge schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
Ha,

Hoe en waar kan ik achter komen welke typenummer inbouwovens ik niet moet nemen?

Dit zijn de ovens:

Bosch HBA537BS0

Siemens HB513ABR1

Bosch HBA556BS0

Bosch HBA554BS0

Siemens HB537ABS0

Bosch HBF114BS1

Merci
Ik begrijp je vraag niet?
Waarom bekijk je niet gewoon welke van de ovens aan je wensen voldoet? Zoek de brochures van de fabrikanten op, daar staan alle specs in.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:00
Kali Durge schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:
Ha,

Dit zijn de ovens:

Bosch HBA537BS0

Siemens HB513ABR1

Bosch HBA556BS0

Bosch HBA554BS0

Siemens HB537ABS0

Bosch HBF114BS1

Merci
Hoe moeten wij weten wat jij terug wilt zien in een oven?

• Kali Durge
SquareOne schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:55:
[...] Ik begrijp je vraag niet?
Waarom bekijk je niet gewoon welke van de ovens aan je wensen voldoet? Zoek de brochures van de fabrikanten op, daar staan alle specs in.
Ik bedoel. De ovens die weergeven zijn verschillen nauwelijks van elkaar. (Zo op het blote oog te zien).
Mijn vraag is dat sommige type ovens (Merk + nummer/batch) dat die juist veel mankementen vertonen. En dat wil ik voorkomen.

• Source90
JohnStaakke schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:17:
Weet iemand of de Miele vaatwassers zo'n tijdsprojectie op de grond hebben? Of anders gezegd, hoe zie je wanneer het programma afgelopen is bij een Miele vaatwasser? :D
Volgens mij hebben ze deze gimmicks bij Miele weggelaten. Met Wifi-connect kan je wel de status van de vaatwasser zien als het goed is.

• joostbo
Xghost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Wij krijgen een Neff vaatwasser (wordt as we speak geïnstalleerd) met dezelfde functie. Ik had gelezen in de gebruiksaanwijzing dat deze inderdaad uit te zetten is. Zou dus goed kunnen dat dat bij jouw Siemens ook zo is, omdat ze onderhuids vrijwel gelijk zijn. Dan zou dat in de gebruikshandleiding moeten staan.
gecheckt en inderdaad, het is uit te zetten. sterker nog; het staat er bij dat wanneer de vaatwasser op hoogte is gemonteerd deze is uit te schakelen :)

Laatst zag ik ook commentaar van iemand over de binnenverlichting dat deze pas aan gaat zodra je op de 'AAN' knop drukt. Maar je kunt hem dus ook zo instellen dat de binnenverlichting aan gaat zodra je de klep al open trekt.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Kali Durge schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Ik bedoel. De ovens die weergeven zijn verschillen nauwelijks van elkaar. (Zo op het blote oog te zien).
Mijn vraag is dat sommige type ovens (Merk + nummer/batch) dat die juist veel mankementen vertonen. En dat wil ik voorkomen.
Als ik jou was zou ik mij iets beter inlezen in de verschillen tussen de oven's. Zo op het blote oog zie ik grote verschillen tussen de aangehaalde modellen.

Mocht je dat al gedaan hebben en geen verschil zien. Kies dan de mooiste/goedkoopste net wat je belangrijk vindt. Over het algemeen kun je zeggen dat Bosch geen rommel maakt, het is dus sowieso een goede keuze. Iedereen kan een keer pech hebben met een maandagmorgen product.

• joostbo
[...]

zijn toch in de basis allemaal de zelfde ovens? Bosch/Siemens is het zelfde bedrijf, ovens worden aan de zelfde lopende band gemaakt en met de zelfde onderdelen. Typenummers verschillen in uitvoering (opties / mogelijkheden) en looks.

En echte mankementen komen (als ze komen) doorgaans vaak pas na een jaartje of 6-10. zo oud zijn deze modellen nog niet eens. Dus je kunt er ook weinig over zeggen. En als er al incidenteel iets stuk gaat word dat vaak onder garantie opgelost omdat ze nog relatief jong zijn, en hoor en lees je er weinig/niets over.

Kortom, gewoon de oven kiezen die jij het meest aanspreekt qua looks en functies. Als je bang bent om wat er stuk gaat, kies de goedkoopste. Er zit vaak het minste op, kan dus het minste aan stuk gaan en als die eventuele reparatie die over een 10 jaar er misschien aan komt te duur is dan koop je een andere en doet dat financieel het minste pijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door joostbo op 25-10-2021 15:17 ]

• LaTiNo156
[...]

Bosch/Siemens/Neff zijn praktisch dezelfde apparaten, alleen hebben ze verschillende gimmicks en interfaces.
Neff heeft ovens waarbij je de klep in het apparaat kunt schuiven. Miele heeft wateraansluiting voor hun stoomovens etc.

Daarnaast moet je kijken naar de functies, de dure modellen hebben pyrolyse reiniging, maar als je alleen maar wat magnetronmaaltijden maakt dan zul je niet zoveel viezigheid produceren ;)

Kijk naast het uiterlijk ook naar het bedieningspaneel.

• Kali Durge
@MadDonkey @joostbo Okay dank. Nu kan ik een keuze maken.

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18

Sf1nX

Tuinder

JohnStaakke schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:17:
Als de deur open gaat met de Auto-Open functie :*)

En er brand bij ons een oranje ledje in de greeplijst als die aan staat.

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-12 20:25
Haassiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:14:
Na veel handige tips uit dit topic te hebben gelezen, nu een keer aan de beurt om zelf iets te posten.

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aanbeland bij het uitzoeken van losse keukenapparatuur.

Wij zijn uitgekomen op onderstaande lijst:

[...]

Nu hebben we offertes opgevraagd bij:

***members only***

Deze offertes lagen op totaalprijs wel aardig bij elkaar, maar op apparaat niveau een groot verschil vaak. Keukenloods gaf bijv. aan dat er op Siemens bijna niks met de prijs te doen kan zijn, maar wel met de Bora. Alleen zijn de verschillen, vind ik, best groot met andere winkels qua prijs voor Siemens apparatuur.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van deze prijzen uit de offertes vinden, is dit een mooie prijs? Of ben ik alsnog duur uit met deze apparatuur voor die prijs?

***members only***

En als het duur is, wat zou een relatief "normale" prijs zijn? :)
Source90 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat je al een behoorlijk goede prijs hebt gekregen. Je dient ook te vergelijken met adviesprijs en niet Keukenloods prijs. Gemiddeld is tussen de 40-50% van adviesprijs voor Bosch/Siemens gangbaar. In veel gevallen zit jij al aan de hogere kortingskant.

Dit is op basis van adviesprijzen, zonder BORA.

***members only***

Enige waar nog wat vanaf zou kunnen, is de koelkast. Met die "blokkorting" is het echter gissen hoeveel korting je krijgt op wat, bij Keukenloods.

In de ene tabel heb je trouwens gootsteen staan en in de Keukenloods rij heb je BORA accessoires.
Krijg je een vertekende optelsom mee.
Ik bedacht me dat ik helemaal vergeten ben de uitkomst te delen :+ Uiteindelijk zijn we op dit uitgekomen bij de keukenloods:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volgens mij redelijk scherp qua prijs en vergeleken met de vorige offerte zijn de oven en magnetron veranderd naar de Studioline versies

[ Voor 29% gewijzigd door Haassiej op 25-10-2021 20:05 ]

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Zie hier regelmatig de warmhoudlade voorbij komen, maar het lijkt vaak meer gekocht te worden om te zorgen voor een mooie uitlijning dan voor de functie. Nu was ik bij Miele en daar werd ie me wel aangeraden vanwege de functie. Kreeg de indruk dat het ook een echt goed bedoeld advies was aangezien er verder echt niks werd “aangepraat”. Wat is jullie ervaring met de warmhoudlade, ga je hier veel plezier van hebben of is het een vrijwel nutteloze toevoeging?

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@Huisje1 Ben heel benieuwd. In de nieuwe keuken krijg ik er twee. In een eerste tekensessie met de architect voor het huis zijn ze op de tekening terechtgekomen, en min of meer automatisch ook in de definitieve keukenplannen. Ik kom zelf eigenlijk op niet meer functies dan borden warmen en eten warmhouder wanneer er iemand later thuis is. Ben dus wel benieuwd naar de functies waarom de lade jou aangeraden werd :)

Eind november kan ik je vertellen over mijn ervaringen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Peacefield78 op 26-10-2021 12:18 . Reden: Bericht aangevuld met datum dat ik ervaringen kan delen ]

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-12 15:00
Wij hebben meteen gekozen voor een warmhoudlade. We verwarmen de borden voor, je kunt hem gebruiken om wat eten warm te houden terwijl je nog druk bezig bent met de oven. Wij willen in ieder geval niet meer zonder.

• Floor-is
dansch216 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Hij staat bij ons voor €2500 op de offerte (nou weet ik niet precies hoeveel de Bora X Pure kost), maar volgens mij liggen de prijzen niet heel ver uit elkaar.
X Pure is duurder over het algemeen, dus er lijkt dan flink korting mogelijk :)

Bericht hierboven

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Agree, wat betreft kleurstelling. Nu niks meer aan te doen, maar toch even checken bij iemand anders hier in het topic met een Tristar Fenix keuken om anderen te helpen in dit topic en omdat Tristar geen brochure / optielijst heeft. @MikeyMan is de buitenkant van jouw korpus en onderkant bovenkasten van Fenix of ander zwart materiaal?

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Bij deze bevestiging. Alles aan de buitenkant van de kasten is fenix. Behalve de onderkant van de bovenkasten en de plinten...

What has been seen... :|

• Floor-is
Haassiej schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

[...]

Ik bedacht me dat ik helemaal vergeten ben de uitkomst te delen :+ Uiteindelijk zijn we op dit uitgekomen bij de keukenloods:

***members only***

Volgens mij redelijk scherp qua prijs en vergeleken met de vorige offerte zijn de oven en magnetron veranderd naar de Studioline versies
Holy smokes, dat is de goedkoopste prijs voor een PURA die ik tot nu toe heb gezien, en die aansluitmaterialen ook bijna gratis? Damn!

Bericht hierboven

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:32
MikeyMan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Bij deze bevestiging. Alles aan de buitenkant van de kasten is fenix. Behalve de onderkant van de bovenkasten en de plinten...

What has been seen... :|
haha, sorry :+

Voor de mensen die voor Tristar in de markt zijn goed om te weten dat de buitekant van de korpus gewoon in Fenix kan ipv extra zijpanelen zoals we laatst voorbij zagen komen bij iemand.

Plinten begrijp ik overigens wel in het geval van zwarte plinten. Zeker als ze zo laag zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Voor de mensen die voor Tristar in de markt zijn goed om te weten dat de buitekant van de korpus gewoon in Fenix kan ipv extra zijpanelen zoals we laatst voorbij zagen komen bij iemand.

Plinten begrijp ik overigens wel in het geval van zwarte plinten. Zeker als ze zo laag zijn.
Nouja, ze zijn zo laag dat ik er ook niet tegenaan kan trappen die plinten.
Sluit overigens niet uit dat als je persé de onderkant ook in Fenix wilt hebben; dat ook nog kan.
@Kapitein Merijn enig idee?

Nog maar eens; neem geen 6cm lage plinten! :+

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2021 12:54 ]

• Source90
Peacefield78 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:17:
@Huisje1 Ben heel benieuwd. In de nieuwe keuken krijg ik er twee. In een eerste tekensessie met de architect voor het huis zijn ze op de tekening terechtgekomen, en min of meer automatisch ook in de definitieve keukenplannen. Ik kom zelf eigenlijk op niet meer functies dan borden warmen en eten warmhouder wanneer er iemand later thuis is. Ben dus wel benieuwd naar de functies waarom de lade jou aangeraden werd :)

@Huisje1
Inderdaad borden warmen, kopjes warmen als je koffie drinkt, vlees langzaam laten garen, deeg laten rijzen, pannekoeken warm houden :p, Tomaten wellen, chocolade smelten, diepvries langzaam ontdooien, rijst wellen, kruiden drogen, etc.

En voor de bonuspunten: hij wordt ook gekozen, zoals bij ons, om aan de 4 apparaten te komen voor uitgebreide garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 26-10-2021 13:04 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12 18:42
Huisje1 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:52:
Zie hier regelmatig de warmhoudlade voorbij komen, maar het lijkt vaak meer gekocht te worden om te zorgen voor een mooie uitlijning dan voor de functie. Nu was ik bij Miele en daar werd ie me wel aangeraden vanwege de functie. Kreeg de indruk dat het ook een echt goed bedoeld advies was aangezien er verder echt niks werd “aangepraat”. Wat is jullie ervaring met de warmhoudlade, ga je hier veel plezier van hebben of is het een vrijwel nutteloze toevoeging?
Precies dit. Hij staat ook op onze specificatie lijst omdat we een 60x60 en 60x45 oven naast elkaar willen hebben. Tot ik zag dat het netto rond de 500 euro kost..
Aangezien het geen wens/eis was van onszelf en ik uit reviews ook niet echt haal dat ik niet meer zonder zou kunnen, verwacht ik dat we teruggaan naar een (nog steeds dure) afwerking van Neff zelf of een frontdeeltje in kleur.

• s0larus
  • Laatst online: 12-12 22:54
Hoi allen,

Ik ben bezig met een beslissing over de keukenleverancier van m'n nieuwbouw woning. Het project heeft Eigenhuis Keukens en ik heb zelf nog Nolte Keukens opgezocht. Qua reviews online waren ze niet ontzettend geweldig maar de extra toevoegingen aan kasten en dergelijke oogde kwalitatief beter dan bij Eigenhuis. De verkoper probeerde me echt over de streep te halen om bij Nolte te kopen. Dat was niet erg prettig maar het zijn wel mooie keukens.

Mijn keuken is niet groot en ik heb zelf niet veel nodig qua appartatuur behalve de basis, afzuigkap/inductie kookplaat/vaatwasser/oven + koelkast los kopen. Wat belangrijk voor mij is, is de ruimte. Hieronder een plaatje van de indeling. Ik wil geen inbouw koelkast dus er komt 600mm ruimte aan beide kanten van de kookplaat. Aan de ander zijde zal ik een lade van 1200mm hebben. Extra kasten boven komen boven de wasbak en vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A9zZqbIqndpXs2iqArWbegAt0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hO9uYTssht4qUad6SQUwZIGa.png?f=user_large

Opzich, qua prijs kom ik bijna op hetzelfde uit. Nolte begon eerst met een quote van 9.000 maar de verkooper ging "achterin bespreken" en kwam met 7.000 terug en zei dat ie het verkoopt "zonder marge". Dat geloof ik natuurlijk niet helemaal aangezien er ergens wel marge moet zitten. Uiteindelijk is het dus: Nolte ~7k + 1k installatiekosten + 250 euro bemiddelingskosten aan de aannemer (Dura Vermeer) excl aanpassingen aan leidingen/elektra, Bauknecht apparatuur versus Eigenhuis ~8.5k, Siemens apparatuur, geen extra kosten voor het aanpassen van leidingen en elektra. Er zijn wel enkele verschillen in details bijvoorbeeld met greep bij Nolte en greeploos bij EigenHuis en het apparatuur is ook een verschil alhoewel ik niet weet welk merk ik zou moeten kiezen.

Mijn vraag aan jullie is, is Nolte Keukens het kwalitatief waarde om te kopen? Kan ik hun nog zo ver krijgen dat ze meerwerk voor leiding/elektra wijzigingen mee kan laten betalen? Of kan ik beter bij EigenHuis kijken wat ze nog van de prijs af kunnen krijgen?

• LaTiNo156
MikeyMan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Nouja, ze zijn zo laag dat ik er ook niet tegenaan kan trappen die plinten.
Sluit overigens niet uit dat als je persé de onderkant ook in Fenix wilt hebben; dat ook nog kan.
@Kapitein Merijn enig idee?

Nog maar eens; neem geen 6cm lage plinten! :+
Waarom was dat ook al weer not done?

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:29
SquareOne schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Dat ging over “mijn” keuken. Hier zijn de plinten dan wel weer fenix. Je moet er goed in thuis zijn en een goede adviseur hebben om tot de “perfecte” keuken te komen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LaTiNo156 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Waarom was dat ook al weer not done?
Omdat je er dan niet meer met je voeten onder kan met schoenen aan... Daar is die plint tenslotte voor.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:49
s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:30:
Mijn vraag aan jullie is, is Nolte Keukens het kwalitatief waarde om te kopen? Kan ik hun nog zo ver krijgen dat ze meerwerk voor leiding/elektra wijzigingen mee kan laten betalen? Of kan ik beter bij EigenHuis kijken wat ze nog van de prijs af kunnen krijgen?
Zowiezo lijkt me de prijs van Nolte (8 250, als je alles meerekent) tegenover EigenHuis (8 500) niet de moeite. Maar je vergelijkt natuurlijk wel Bauknecht apparatuur met Siemens (welke lijn?). Als je de Nolte keuken dan upgrade naar Siemens apparaten, zal je wellicht wel wat duurder uitkomen!
En dan moet jij, of iemand anders, maar even oordelen naar de kwaliteit van de keukens of dat prijsverschil correct is :)

• LaTiNo156
MikeyMan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Omdat je er dan niet meer met je voeten onder kan met schoenen aan... Daar is die plint tenslotte voor.
oh, en dan schop je tegen het frontje aan natuurlijk!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LaTiNo156 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

oh, en dan schop je tegen het frontje aan natuurlijk!
Ja dat, de tip-on lades gaan dan open en je kunt alsnog minder dicht tegen je keuken aan staan. Centimeter werk uiteraard, maar ik ben nou eenmaal een zeikerd met dat soort dingen ;)

• s0larus
Kwakkel schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Zowiezo lijkt me de prijs van Nolte (8 250, als je alles meerekent) tegenover EigenHuis (8 500) niet de moeite. Maar je vergelijkt natuurlijk wel Bauknecht apparatuur met Siemens (welke lijn?). Als je de Nolte keuken dan upgrade naar Siemens apparaten, zal je wellicht wel wat duurder uitkomen!
En dan moet jij, of iemand anders, maar even oordelen naar de kwaliteit van de keukens of dat prijsverschil correct is :)
Ja, inderdaad. De verkooper bij Nolte zei dat Siemens duurder uitkwam en flink ook. Maar dat ligt natuurlijk ook wel aan hun afspraken met Siemens. Eigenhuis had er de IQ lijn in zitten. Oven iQ500 HB457G0B0, inductie iQ100 EU645BEB2E, wandschouwkap iQ100 LC94BBC51, en vaatwasmachine iQ100 SN61IX15TN. Ik heb de Bauknecht informatie niet even bij de hand.

Qua gemak is het makkelijk om met Eigenhuis te gaan zodat alles zonder extra inspanning geregeld wordt. Zal vandaag nog even bij hun langs gaan om iets meer in detail te gaan over wat ze leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door s0larus op 26-10-2021 14:28 ]

• Source90
s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Eigenhuis had er de IQ lijn in zitten.
Alles van Siemens is IQ.
IQ100 is basic/instap (= Bosch serie 2)
IQ300 is lage middenmoot (= Bosch serie 4)
IQ500 is middenmoot (= Bosch serie 6)
IQ700 is hoger segment (= Bosch serie 8 )
..binnen Siemens

Voor overig witgoed, zoals wasmachines,.heb je ook nog IQ800.

Persoonlijk zou ik voor apparaten als combi-koelkast en vriezer altijd voor minimaal IQ300 gaan, daar zit no-frost op.
Voor vaatwasser idem omdat de bodem/kuip dan van RVS is ipv kunststof.

Voor wasmachine ook minimaal IQ300 vanwege koolborstelloze motor.

[ Voor 23% gewijzigd door Source90 op 26-10-2021 14:38 ]

• s0larus
Source90 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Alles van Siemens is IQ.
IQ100 is basic/instap (= Bosch serie 2)
IQ300 is lage middenmoot (= Bosch serie 4)
IQ500 is middenmoot (= Bosch serie 6)
IQ700 is hoger segment (Bosch serie 8 )
..binnen Siemens

Voor overig witgoed, zoals wasmachines,.heb je ook nog IQ800.
Duidelijk. Dus eigenlijk is alleen de oven bij hun middenmoot en de rest is instap apparatuur. Qua merk kan ik misschien iets anders kiezen maar ik heb er weinig verstand van. Is een goeie top 3 merken Miele, Bosch, Siemens?
Ik heb de mogelijkheid om mijn hypotheek hoger te krijgen waardoor ik wat meer ruimte krijg om iets kwalitatiefs goed uit te zoeken. De keuken is voor mij belangrijk omdat ik het erg leuk vindt om te koken :)

edit: Bedankt voor het advies. Zie dat je nog wat gewijzigd heb. Als ik voor Siemens kies dan iQ300 of hoger dus.

[ Voor 6% gewijzigd door s0larus op 26-10-2021 15:05 ]

• Source90
s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Duidelijk. Dus eigenlijk is alleen de oven bij hun middenmoot en de rest is instap apparatuur. Qua merk kan ik misschien iets anders kiezen maar ik heb er weinig verstand van. Is een goeie top 3 merken Miele, Bosch, Siemens?
Ik heb de mogelijkheid om mijn hypotheek hoger te krijgen waardoor ik wat meer ruimte krijg om iets kwalitatiefs goed uit te zoeken. De keuken is voor mij belangrijk omdat ik het erg leuk vindt om te koken :)

edit: Bedankt voor het advies. Zie dat je nog wat gewijzigd heb. Als ik voor Siemens kies dan iQ300 of hoger dus.
Miele is in mijn ogen wel een stapje hoger, zeker in vergelijking met IQ300 (en ook zeker in prijs).

Bosch, Siemens en Neff zijn nagenoeg hetzelfde onder de motorkap. Enkel instellingen, gimmicks of uiterlijk zal verschillen als je in dezelfde lijn vergelijkt.

Bij Bosch/Siemens kan je zeker wel rekening houden met 40% korting op adviesprijs (zie daarvoor de Bosch/Siemens websites). Beetje onderhandelen is tot 50% ook mogelijk.
Bij Miele zal dit max. rond de 20-25% zitten (en sommige modellen zelfs 15% max).

IQ300 en IQ500 is opzich prima spul en al vele malen beter dan de gemiddelde B-merken die de mediamarkt verlaten.

Je zou ook nog bij ATAG kunnen kijken.

Staan de prijzen op de offertes apart benoemd of als een totaal?

• Huisje1
Peacefield78 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:17:

Er werd vooral gezegd dat het eten uit de stoomoven sneller afkoelt en dat, zeker bij een compleet menu, verwarmde borden dan een must zijn. En dan nog de extra functie voor slowcooking

• Huisje1
sunnybird schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:22:
Wij hebben meteen gekozen voor een warmhoudlade. We verwarmen de borden voor, je kunt hem gebruiken om wat eten warm te houden terwijl je nog druk bezig bent met de oven. Wij willen in ieder geval niet meer zonder.
Fijn, dat het jullie goed bevalt, ons lijkt t ook handig

• Huisje1
WaterFire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Precies dit. Hij staat ook op onze specificatie lijst omdat we een 60x60 en 60x45 oven naast elkaar willen hebben. Tot ik zag dat het netto rond de 500 euro kost..
Aangezien het geen wens/eis was van onszelf en ik uit reviews ook niet echt haal dat ik niet meer zonder zou kunnen, verwacht ik dat we teruggaan naar een (nog steeds dure) afwerking van Neff zelf of een frontdeeltje in kleur.
Ja het is wel een flinke prijs en bij miele nog hoger, zonder kan je zeker maar het lijkt me wel handig.

• Huisje1
Source90 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
@Huisje1
Inderdaad borden warmen, kopjes warmen als je koffie drinkt, vlees langzaam laten garen, deeg laten rijzen, pannekoeken warm houden :p, Tomaten wellen, chocolade smelten, diepvries langzaam ontdooien, rijst wellen, kruiden drogen, etc.

En voor de bonuspunten: hij wordt ook gekozen, zoals bij ons, om aan de 4 apparaten te komen voor uitgebreide garantie.
Dat zijn toch best veel dingen wat je er mee kunt en idd de extra garantie is zeker meegenomen!

• mitsumark
  • Laatst online: 19:32
Veel van die dingen kunnen natuurlijk ook op een andere manier, bv in de magnetron of met warm/heet water.

• joostbo
In ons vorige tijdelijke huis hadden wij ook een warmhoudlade. Van etna als ik het mij goed herinner. Echt zo'n ding als je het hebt gebruik je het wel (eens). We hadden toen geen kinderen dus ik at altijd gewoon samen met mijn vrouw en dan ga je in de praktijk niet snel elke keer eten warmhouden. Wel als ze in de file stond en later kwam en ik niet kon wachten deed ik hem er wel een keer in, maar gebruikte het niet vaak.

Borden of kopjes warmhouden in de praktijk ook niet

In mijn huidige huis heb ik het niet, en ik mis het eigenlijk nooit.

Nu met de nieuwe keuken stond hij omwille van de looks toch op de planning maar uiteindelijn voor 2 kleine ovens gegaan. Die ovens die wij hebben hebben beide een borden verwarm functie, en eten warmhoud functie dus maakt het in die zin ook niet echt nodig.

Dus het is gewoon heel persoonlijk. In theorie leek het fijn maar in de praktijk gebruikte wij het te weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 26-10-2021 20:51 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Huisje1 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Ja het is wel een flinke prijs en bij miele nog hoger, zonder kan je zeker maar het lijkt me wel handig.
Voor het uitlijnen van de apparaten kun je ook enkel de frontjes bestellen (Miele in ons geval) en die door de keukenboer laten opvullen. Scheelt in ons geval 2x een lade die we toch niet gebruiken.

• s0larus
Source90 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Miele is in mijn ogen wel een stapje hoger, zeker in vergelijking met IQ300 (en ook zeker in prijs).

Bosch, Siemens en Neff zijn nagenoeg hetzelfde onder de motorkap. Enkel instellingen, gimmicks of uiterlijk zal verschillen als je in dezelfde lijn vergelijkt.

Bij Bosch/Siemens kan je zeker wel rekening houden met 40% korting op adviesprijs (zie daarvoor de Bosch/Siemens websites). Beetje onderhandelen is tot 50% ook mogelijk.
Bij Miele zal dit max. rond de 20-25% zitten (en sommige modellen zelfs 15% max).

IQ300 en IQ500 is opzich prima spul en al vele malen beter dan de gemiddelde B-merken die de mediamarkt verlaten.

Je zou ook nog bij ATAG kunnen kijken.

Staan de prijzen op de offertes apart benoemd of als een totaal?
Super bedankt! Korting in welke zin? Dat ik dat via hun kan krijgen bedoel je? Of dat ik dat nog bij kan vragen omdat het via hun loopt?

In de offerte van Eigenhuis Keukens zijn de prijzen niet* apart benoemd. Maar ik meen mij te herinneren dat ik voor de oven iets ron de 700 of 800 euro zag. In die van Nolte Keukens heb ik ze alleen als aparte items en een offerte totaal bedrag. Ik zag in een poost van augustus dat ze prima merken verkopen en toen ik het vanmiddag nog vroeg hadden ze het over Siematic en Pronorm.
SquareOne schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
- Eigenhuis keukens in Houten. Verkopen volgens mij Pronorm, Hacker, en Siematic
Morgen verwacht ik een call waar ik het ga bevestigen. Na heel wat nadenken zal ik voor EHK gaan. Volgende week heb ik toch een afspraak om verdere details uit te werken :) blij met m'n keuze in ieder geval.

• Source90
BlowFish schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Voor het uitlijnen van de apparaten kun je ook enkel de frontjes bestellen (Miele in ons geval) en die door de keukenboer laten opvullen. Scheelt in ons geval 2x een lade die we toch niet gebruiken.
Bij ons kwam er bijna 400 bij voor een lade en Miele front.
Dan is de meerprijs voor een warmhoudlade wel te overzien.

• Source90
s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Super bedankt! Korting in welke zin? Dat ik dat via hun kan krijgen bedoel je? Of dat ik dat nog bij kan vragen omdat het via hun loopt?

In de offerte van Eigenhuis Keukens zijn de prijzen niet* apart benoemd. Maar ik meen mij te herinneren dat ik voor de oven iets ron de 700 of 800 euro zag. In die van Nolte Keukens heb ik ze alleen als aparte items en een offerte totaal bedrag. Ik zag in een poost van augustus dat ze prima merken verkopen en toen ik het vanmiddag nog vroeg hadden ze het over Siematic en Pronorm.

[...]

Morgen verwacht ik een call waar ik het ga bevestigen. Na heel wat nadenken zal ik voor EHK gaan. Volgende week heb ik toch een afspraak om verdere details uit te werken :) blij met m'n keuze in ieder geval.
Als je de offerte van EHK hebt (/kan krijgen), kan je hem nog (geanonimiseerd) plaatsen. Keukenfrontjes/blad hebben andere meer verstand van. Apparatuur heb ik mij onderhand wel aardig in verdiept dat ik iets kan zeggen over de prijzen. Ook zonder aparte prijzen valt er wel iets te zeggen over het totaal.

Zou trouwens over de prijs onderhandelen, mocht je dat nog niet gedaan hebben, voordat je tekent.
Je kan bijvoorbeeld de apparatuur opvragen bij 123apparatuur of keukenloods. Dan heb je een indicatie. EHK zal die prijzen waarschijnlijk niet overnemen, je kan wel onderhandelen om er in de buurt te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 26-10-2021 22:21 ]

• Huisje1
BlowFish schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Voor ons zou het echt gaan om de extra toevoeging, niet voor het uitlijnen. We twijfelen nog even…

• s0larus
Source90 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Als je de offerte van EHK hebt (/kan krijgen), kan je hem nog (geanonimiseerd) plaatsen. Keukenfrontjes/blad hebben andere meer verstand van. Apparatuur heb ik mij onderhand wel aardig in verdiept dat ik iets kan zeggen over de prijzen. Ook zonder aparte prijzen valt er wel iets te zeggen over het totaal.

Zou trouwens over de prijs onderhandelen, mocht je dat nog niet gedaan hebben, voordat je tekent.
Je kan bijvoorbeeld de apparatuur opvragen bij 123apparatuur of keukenloods. Dan heb je een indicatie. EHK zal die prijzen waarschijnlijk niet overnemen, je kan wel onderhandelen om er in de buurt te komen.
Concept offerte EHK: https://imgur.com/a/BoHxYJI totaal prijs ~8.500 incl. montage

Nog eens bedankt voor de tips. Ze man in de winkel zei vandaag dat ik ook zelf een oven kon kopen en die door hun laten inbouwen dus als ze niet lager willen zitten en ik het toch ergens anders vandaan halen. Uiteraard alleen als het van een goeie winkel komt.

Qua apparatuur dus Siemens iq300/Bosch series 4 of better en vergelijkbaar voor NEFF of ATAG. Ik heb het opgeschreven!

• Source90
s0larus schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:34:
[...]

Concept offerte EHK: https://imgur.com/a/BoHxYJI totaal prijs ~8.500 incl. montage

Nog eens bedankt voor de tips. Ze man in de winkel zei vandaag dat ik ook zelf een oven kon kopen en die door hun laten inbouwen dus als ze niet lager willen zitten en ik het toch ergens anders vandaan halen. Uiteraard alleen als het van een goeie winkel komt.

Qua apparatuur dus Siemens iq300/Bosch series 4 of better en vergelijkbaar voor NEFF of ATAG. Ik heb het opgeschreven!
Qua apparatuur:
Vaastwasser heb je nu dit model: SN61IX15TN. Zonder korting zou je €60,- bij moeten betalen voor dit model: SN63HX36TN of SN63HX27TN

Grootse verschillen zijn:
RVS kuip met 10 jaar garantie bij de IQ300.
IQDrive motor bij de IQ300
Warmtewisselaar bij de IQ300 voor drogen (de IQ100 gebruikt eigen warmte)
Lager energieverbruik (SN63HX27TN)
Rackmatic (in hoogte verstelbare korfen) (SN63HX36TN)

Verschil is €60. Na korting zou dat rond de €35-40 netto moeten zijn. Uiteraard zijn er nog betere keuzes in de IQ500/IQ700 range, dat is echter niet in verhouding met de rest van de keuken. Voor die meerprijs zou ik de upgrade naar IQ300 wel maken.

Eventueel is de SE63HX42VE nog een overweging waard, echter wel €110 duurder (zeg: €65 met korting) dan de IQ100 die je er nu in hebt. Hier lever/bezuinig je Homeconnect (met wifi, via telefoon) in voor een extra bestekkorf (en hij is 4dB stiller):
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/1200x674/MCSA02426048_MCSA00588366_A04_SN64M080EU_Korb_SZ73601_def.webp

--

Oven is een prima model. Eerste upgrade is gelijk 150€. Dan krijg je Pyrolese erbij (oven schoon branden).

Ik zie geen koelkast/vriezer erin staan, neem je die mee?

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kort vraagje, weet iemand hoe je kan achterhalen wanneer een bepaald product door bijvoorbeeld Siemens, Bosch, etc op de markt is gebracht?

Bijvoorbeeld een koelkast van Siemens
* KI41RSDD0 - iQ500 Inbouw koelkast 122.5 x 56 cm Vlakscharnier, softclose
en
* KI41REDD0 - iQ500 Inbouw koelkast 122.5 x 56 cm Vlakscharnier, softclose

Nu schat ik dat de eerste nieuwer is vanwege S na E komt in KI41RSDD0 en KI41REDD0. Alleen zeker weten doe ik het niet. Plus ik zoek ook iets generieks wat ook werkt bij andere fabrikanten en producten werkt.

Kan je het bijvoorbeeld ook achterhalen aan de hand van EAN code of iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 27-10-2021 00:30 ]

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-12 08:33
Chip. schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:29:
Kort vraagje, weet iemand hoe je kan achterhalen wanneer een bepaald product door bijvoorbeeld Siemens, Bosch, etc op de markt is gebracht?

Bijvoorbeeld een koelkast van Siemens
* KI41RSDD0 - iQ500 Inbouw koelkast 122.5 x 56 cm Vlakscharnier, softclose
en
* KI41REDD0 - iQ500 Inbouw koelkast 122.5 x 56 cm Vlakscharnier, softclose

Nu schat ik dat de eerste nieuwer is vanwege S na E komt in KI41RSDD0 en KI41REDD0. Alleen zeker weten doe ik het niet. Plus ik zoek ook iets generieks wat ook werkt bij andere fabrikanten en producten werkt.

Kan je het bijvoorbeeld ook achterhalen aan de hand van EAN code of iets?
Volgens mij is dat echt exact dezelfde koelkast, op de kleur van het "RVS"-randje na..

• s0larus
@Source90, dank je voor het advies. Ik ben niet gebonden aan Siemens dus als één van de andere merken iets beters levert dan neem ik die wel. Garantie is ook belangrijk dus dat moet ik ook meewegen.
Inderdaad, geen koelkast aangezien ik die los wou kopen maar waarschijnlijk kan ik via EHK korting krijgen ipv bij een Coolblue of dergelijk kopen.

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41
Kurma schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is dat echt exact dezelfde koelkast, op de kleur van het "RVS"-randje na..
Inderdaad zelfde koelkast, verschil is de kleur van het 'RVS'-randje & bij de KI41REDD0 wordt een bewaardoos met deksel geleverd. Je kunt dit zien door beide in de productvergelijker op de Siemens website te stoppen en dan 'Toon aan de verschillen' aan te vinken.

Verder is het verkoopkanaal een verschil waar je de koelkast gaat tegenkomen. De KI41REDD0 is een extraKlasse model & KI41RSDD0 een studioLine. Oftewel de eerste ga je tegen komen in de vakhandel (bv Expert leden) & de ander in offertes van keukenfirma's

• JR21
  • Laatst online: 26-02-2024
We zijn voor onze nieuwe keuken nog op zoek naar welk type spoelbak we nemen. Ik lees op internet dat composiet een hufterproof materiaal is, heeft iemand hier ervaring mee?

• joostbo
JR21 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:10:
We zijn voor onze nieuwe keuken nog op zoek naar welk type spoelbak we nemen. Ik lees op internet dat composiet een hufterproof materiaal is, heeft iemand hier ervaring mee?
wat bedoel je met hufter proof? Ik weet niet wat jullie van plan zijn met de spoelbak? :P

Ik heb nu een composiet bak, die ziet er na al die jaren nog prima uit. Maar mijn ouders hebben een RVS bak, en die ziet er na 20 jaar ook gewoon nog prima uit. De buren hebben een getegelde bak, en dat ziet er na 15 jaar ook nog gewoon goed uit.

je moet vooral kiezen wat je mooi vind

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Als je een gekleurde wasbak zoekt, zoals de nu populaire mat zwarte, dan is compositiet idd de beste keuze. Maar ook di tis verre van hufterproof. Ik vind het vies tegenvallen. Onze mat zwarte spoelbak zit nu na een maand of 3 al helemaal onder de krassen en plekken. Als ik een ovenrooster schoonmaak, leg ik nu maar een doekje in de wasbak, zodat het ijzer de bak niet raakt.

• Tommie12
  • Laatst online: 19:00
t14wo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Als je een gekleurde wasbak zoekt, zoals de nu populaire mat zwarte, dan is compositiet idd de beste keuze. Maar ook di tis verre van hufterproof. Ik vind het vies tegenvallen. Onze mat zwarte spoelbak zit nu na een maand of 3 al helemaal onder de krassen en plekken. Als ik een ovenrooster schoonmaak, leg ik nu maar een doekje in de wasbak, zodat het ijzer de bak niet raakt.
Dat is wel typisch met zowat alle matte materialen. (ook bv matte autolak)

Als je daar eens op moet schuren, dan heb je een plek omdat het ofwel matter wordt, of meer gaat blinken.

Mat is mooi als het nieuw is.

En als je leidingwater wat kalkrijk is, dan is het zeker en vast af te raden.
Wat duurzaamheid/levensduur betreft gaat er niks boven een RVS bak van bv Franke.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• joostbo
Klopt, het matte zie je wel echt alles op. Kalk hebben wij vrijwel niet maar net als met een zwarte auto zie je er gewoon heel veel op. RVS kun je makkelijker schoonmaken en blijft ook makkelijker schoon, waarschijnlijk omdat het oppervlak wat gladder is.

maar van krassen hebben wij geen last. Maar voor de nieuwe keuken gaan wij wel voor (geborsteld) RVS. Maar dat komt met name omdat ik niet zo van de zwarte spoelbakken ben

• LaTiNo156
Was het niet zo dat een bak van composiet (of keramiek, natuursteen etc) niet tegen kokend water kan?
joostbo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:34:
...

maar van krassen hebben wij geen last. Maar voor de nieuwe keuken gaan wij wel voor (geborsteld) RVS. Maar dat komt met name omdat ik niet zo van de zwarte spoelbakken ben
geborsteld RVS? Heb je daar een pic van?

• joostbo
LaTiNo156 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Was het niet zo dat een bak van composiet (of keramiek, natuursteen etc) niet tegen kokend water kan?

[...]

geborsteld RVS? Heb je daar een pic van?
Nee, helaas geen foto's. Heb het alleen gezien in de showroom van de keuken. Sommige spoelbakken glimmen nogal, de een wat meer dan een ander. Dat vond ik niet mooi, deze heeft een hele matte afwerking zonder dat het oppervlakte ruw is.

[ Voor 3% gewijzigd door joostbo op 27-10-2021 10:59 ]

• JR21
  • Laatst online: 26-02-2024
joostbo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

wat bedoel je met hufter proof? Ik weet niet wat jullie van plan zijn met de spoelbak? :P

Ik heb nu een composiet bak, die ziet er na al die jaren nog prima uit. Maar mijn ouders hebben een RVS bak, en die ziet er na 20 jaar ook gewoon nog prima uit. De buren hebben een getegelde bak, en dat ziet er na 15 jaar ook nog gewoon goed uit.

je moet vooral kiezen wat je mooi vind
Dansen natuurlijk ;) Als ik de ervaringen zo lees denk ik dat we gewoon voor een RVS variant gaan.

• mitsumark
  • Laatst online: 19:32
joostbo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Nee, helaas geen foto's. Heb het alleen gezien in de showroom van de keuken. Sommige spoelbakken glimmen nogal, de een wat meer dan een ander. Dat vond ik niet mooi, deze heeft een hele matte afwerking zonder dat het oppervlakte ruw is.
Heb je dan niet hetzelfde probleem als met een mat exemplaar van een ander materiaal?

• Tommie12
  • Laatst online: 19:00
joostbo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Dat matte wordt ongelijk...

Die nieuwe blinkende krijgen krasjes en gebruikssporen, en tenzij je zin hebt om die elke week te gaan polijsten wordt dat een mooi gebruikte afwasbak.

Ik heb ooit een composiet bak gehad die niet glad was, en dat was een drama om proper te houden.
Inox poetsen we hier met de groene sponsjes, en klaar is kees.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Alleen RVS is hufter proof. Alle andere materialen zijn vooral mooi als ze nieuw zijn, of als je de wasbak niet van plan bent te (mis/)gebruiken.

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-12 13:47
Shwan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:20:
Beste Tweakers,

Ik ben blij dat ik deze topic heb gevonden, want ik schrok mij een hoedje toen ik afgelopen zaterdag de eerste offerte kreeg voor mijn keuken. Betreft het luisteren naar de wensen en hele manier van samenwerken valt niks op aan te merken, want dit was echt super. Echter is er echt flink boven het budget uitgekomen, eenmaal thuis ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan. Ik heb het idee dat het flink goedkoper kan..

Werkblad

Graniet opgedikt naar 6cm (blad staat niet vast, was echt maar een placeholder)

Apparatuur

Kookplaat Siemens EX807LVV5E
Plafondunit LR96CAQ20 (recirculatie)
Oven 1 icm stoomfunctie HS836GTB6
Oven 2 icm mangetron HM836GNB6
Siemens Koelkast KI41RSDF0
Siemens Vrieskast GI41NACE0
Siemens Wijnklimaatkast KU21WAHG0 (is net uit)
Vaatwasser Neff S297EB800E
Quooker 22+XBLK
Doeco Composiet onderbouwspoelback Carbon black
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005
Doeco Stekkerdoos STTO120

Kasten
Kastwanden: Tristar 61A Deco 61 A
Ladekasten: Tristar Fenix 66 kleur Londra

Daarbij zijn wel een hoop kasten/lades op maat gemaakt zodat je minimale hoogte plinten hebt en vaatvasser op hoogte met daaronder extra lades. Dit is niet perse de wens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden, iig qua opstelling maar vooral de prijs!
Terugkomend op mijn eigen post.

Inmiddels bij twee andere keukenzaken geweest en het lijkt toch echt wel goedkoper te kunnen.

Keukenzaak 1:
Is een kleine keukenzaak van twee man werkzaam. Ze werken met met Schröder kasten. Geeft aan dat het geheel voor ~32.000 realiseerbaar is met zelfs op maat gemaakte kasten etc. Geeft aan dat we zelf bij Kemie kunnen gaan kijken voor het blad. Montagekosten 2500 inclusief ombouw boven het eiland en apparatuurwand.

Keukenzaak 2:
Grotere keukenzaak in de buurt, werkt met Häcker kasten. Kan niet aan maatwerk voldoen, dus alles standaard formaten. Kunnen ook geen ombouw etc. doen. Gedeelte realiseerbaar voor 20.000-25.000 waarbij dus ombouw zelf gerealiseerd moet worden.

Ik denk dat we neigen naar keukenzaak 1, puur omdat die ook wat eerlijker was in de prijsvorm. Daarnaast denk ik dat we het geheel voor 30.000 wel voor elkaar krijgen en dat is nog steeds veel, maar schappelijker dan 46.000.

Er wacht ons nog één zaak die goed staat aangeschreven en door familie en vrienden worden aangeraden, die werken ook met Kemie bladen.

EDIT:

Een kleine maar leuke extra voor de kasten is verlichting in de kastjes, kleine meerprijs van 150/200 euro per kast wel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQzRAXroEN9QEfnj9U_0QERMGXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjYuCJbSpK7PIOqWF4UVu7nk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Shwan op 27-10-2021 20:18 ]

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12 22:28
Ook wij zitten in de nieuwe keuken molen aangezien we getekend hebben voor een nieuwbouwwoning. Nou is de deadline voor het aanleveren van het keuken-installatie-schema aardig rap (over een maandje al). We weten al redelijk wat onze gewinste indeling gaat zijn, maar zijn nog zoekende naar leuke frontjes, werkblad, etc. Kortom; we zijn er nog niet uit bij welke keukenboer we het geheel gaan afnemen.

Het liefst wil ik het installatie-schema zelf proberen te maken of bijv (vrijblijvend) bij keukenboer laten maken. Hebben jullie nog tips?

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Batata007 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:31:
Ook wij zitten in de nieuwe keuken molen aangezien we getekend hebben voor een nieuwbouwwoning. Nou is de deadline voor het aanleveren van het keuken-installatie-schema aardig rap (over een maandje al). We weten al redelijk wat onze gewinste indeling gaat zijn, maar zijn nog zoekende naar leuke frontjes, werkblad, etc. Kortom; we zijn er nog niet uit bij welke keukenboer we het geheel gaan afnemen.

Het liefst wil ik het installatie-schema zelf proberen te maken of bijv (vrijblijvend) bij keukenboer laten maken. Hebben jullie nog tips?
Ik heb 'm zelf gemaakt maar daar was ik wel even mee bezig. De tekening moest aan de eisen van de aannemer voldoen dus ik heb vooral goed gekeken naar tekeningen van vrienden en die ik heb in het topic vond.

Verder kan je voor 175 euro een tekening laten maken. Als je dit topic doorzoekt op installatietekening moet je de online partij vinden die dit kan doen.
Pagina: 1 ... 278 ... 531 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1