Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvanderm.
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-04-2023
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken en al veel tips gevonden op dit topic. We hebben een tekening laten. Vind de kastenwand nog niet helemaal mooi hebben jullie tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tsgq-NS9QFmFFM81U5kL4rqr40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKU6JH9fHQe0eEyH0nmLeO9p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Nis naar het midden van de wand halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvanderm.
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-04-2023
Dan krijg je inderdaad mooi symmetrie, dan zouden we links de ovens plaatsen en rechts de vriezer en koelkast, kan de deur van koelkast daar dan nog goed open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:50
Janvanderm. schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:49:
Dan krijg je inderdaad mooi symmetrie, dan zouden we links de ovens plaatsen en rechts de vriezer en koelkast, kan de deur van koelkast daar dan nog goed open?
Als je de ruimte hebt, zou ik een passtuk bij de muurzijde doen (enkele cm maar). Voor de koelkast kan je scharnier beperkingen kopen waardoor ze niet verder dan 90 graden open gaan. Hiermee voorkom je dat de deur tegen de muur komt.

Ovens zou ik met deze front kleur in een all-black doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@JohnStaakke Staat hierboven al ergens geloof ik. Dekton Entzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Zag gisteren online deze nieuwe kleur van silestone en zou m heel graag even in het echt willen zien. Het is de Ethereal glow. Hier in de omgeving al wat rondgevraagd maar nergens gevonden. Iemand hier wellicht dit blad ergens gezien? Anders volgende week maar even naar de showroom van silestone.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipe5OBBX4_DsMYHfbmXaYouRGXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nkTjf6sw9aWQBZgHiI3VHhfy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
Na maanden wachten op twee ovens, is mijn keuken nu eindelijk compleet. Daarom wil ik graag het eindresultaat met jullie delen. Ik heb de keuken eigenlijk sinds mei al in gebruik, met de oude oven van mijn vorige keuken.

Zo ziet het er nu uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met zelfgemaakte ladeindelingen van eiken vloerdeeltjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Dat stopcontact heb ik gedaan omdat ik het hier zag van @MikeyMan. Dat vind ik ideaal werken met bijvoorbeeld een staafmixer in een pan.

Ik heb de keuken zelf samengesteld uit losse materialen. Daarbij wilde ik specifiek Fenix fronten en Blum Legrabox lades. Ik heb alles bij verschillende leveranciers besteld of op maat laten maken.

Dit zijn de specificaties:

Kasten€ 7.300
Apparatuur€ 9.500
Blad€ 4.800
Totaal€ 21.600

Kasten
Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.

Bij de kastenwand heb ik één zijpaneel vervangen met een Fenix zijpaneel. De greeplijst heb ik los besteld, daarna laten poedercoaten in de juiste kleur en bovenop de onderkasten bevestigd.

De fronten en het zijpaneel van de koelkast heb ik op maat laten maken door Knoet (keukenfronten.com) in de kleur de Castoro Ottowa.

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.

Apparatuur
Bora X Pure (puxa), inclusief ecotubes en muurrooster
Quooker Combi+ Flex RVS
Quooker zeeppomp
Siemens vriezer GI11VADE0
Siemens koelkast KI41RSDD0
Siemens vaatwasser SX65Z800BE
Siemens stoomoven CS856GNB7
Siemens combioven CM836GNB6

Blad
Dekton Kelya blad met twee stollen op het eiland, inclusief twee RVS spoelbakken en sparingen. Dit is ingemeten en geplaatst door de Keukenbladenfabriek.

Ik ben superblij met de keuken. Het was enorm veel werk om het helemaal zelf te bouwen, maar het is geworden wat ik voor ogen had en daar heb ik zo goed als geen consessies voor gedaan.

Een volgende keer zou ik een paar dingen anders doen:
- Ik zou dan toch kiezen voor een stoomoven met water- en afvoeraansluiting
- Aan de werkzijde van het eiland had ik dan voor meer directe lades gekozen in plaats van lades achter een deur. Esthetisch vind ik dit mooier, maar ik zou dan meer het gemak kiezen.
- In plaats van het Hailo afvalsysteem zou ik een volgende keer voor Blum kiezen. Hailo is duur, maar kwalitatief wel echt minder dan Blum Legra.
Mooi resultaat!

Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het proces is verlopen met Optimastore. Wij gaan een Beda keuken bestellen, waarbij in twee kasten Legraboxen komen. Beda levert deze lades niet met een glazen front, wat wij wel willen. Ik zit dus te kijken of ik deze niet achteraf zelf zou kunnen plaatsen, maar geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken. Zou graag horen hoe jij dit hebt aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:52

orf

synorluna schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Mooi resultaat!

Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het proces is verlopen met Optimastore. Wij gaan een Beda keuken bestellen, waarbij in twee kasten Legraboxen komen. Beda levert deze lades niet met een glazen front, wat wij wel willen. Ik zit dus te kijken of ik deze niet achteraf zelf zou kunnen plaatsen, maar geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken. Zou graag horen hoe jij dit hebt aangepakt.
Ik heb ze online besteld en ze zijn op een pallet geleverd. Let op dat je interieurbouwer moet zijn om te kunnen kopen bij Optimastore. Zij zijn een groothandel en leveren niet aan particulieren. Er zijn natuurlijk genoeg zaken waar je ook Legraboxen kunt bestellen.

Ik heb milimeter maten opgegeven. Met binnenlades achter een deurtje heb ik daar 25mm voor afgetrokken en een opvullijst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43

BeaM-R

Powerrrrr

Source90 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:20:
[...]

Zou een kookplaat met afzuiging niet netter staan? Ook die kan je naar buiten laten afzuigen. Scheelt een enorme kap voor het raam. Kom je ook nog eens goedkoper uit, sinds de kookplaat en afzuiging samen al een MSRP van 4,5k hebben.
We hebben bewust voor deze afzuigkap gekozen omdat deze vlak tegen de wand hangt, en dus niet schuin naar voor. Dit in verband met het raam.
Ik vind 11k+ persoonlijk aardig aan de prijs, je hebt echter geen prijsgroepen van de fronten en dergelijk genoemd, waardoor het lastig is om iets zinnigs over de prijs te zeggen.
Het betreft deze fronten:
A, Häcker Systemat AV 2130
Fronttype: hoogglans gelakt UV/vormkant (101)
Frontkleur 1: wit hoogglans (50)
Frontcombinatie: AV 2130-GL wit hoogglans gelakt UV (V693)
Korpuscombinatie: lavagrijs/lavagrijs/lavagrijs (2059)
Kleur buitenzijde korpus: lavagrijs (59)
Kleur binnenzijde korpus: lavagrijs (59)
Kleur kopse kant korpus: lavagrijs (59)
Zijn de offertes gespecificeerd per categorie (blad/kasten/apparatuur)?
Bij de lokale keukenzaak was het 1 prijs, niets gespecificeerd verder.
SquareOne schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Wat ga je met die ruimte doen onder het werkblad naast de hoge kasten? Waarom niet nog een ladekast oid daar?
Wel aan gedacht om hier ook nog een ladeblok onder te zetten. Probleem is dat de 2 ramen in de hoek wat lager zitten als het raam bij de kookplaat. Verder zit daar ook nog een radiator.
Alic3 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:35:
@BeaM-R Wil je de opstellingen niet spiegelen? Je hebt er best wat ramen zitten maar die hoge kasten houden nu lichtinval in de rest van de woning tegen. En is een kookplaat bij een raam wel de meest handige plek wat betreft spetters?

Het ontwerp komt op mij over als een standaard opstelling waarbij de keukenverkopers niet echt rekening hebben gehouden met de ruimte en ramen.
Keukenverkoper heeft het wel geopperd om het te spiegelen. Momenteel zit er nu ook een gelijkwaardige opstelling in, alleen 2 hoge kasten i.p.v. 3. Als we het gaan spiegelen zou ook al het leidingwerk omgelegd moeten worden. Ik heb geen kruipruimte en de tegelvloer die erin ligt willen we graag behouden. Zou ook eweer een aardig kostenplaatje worden.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:
Oef, net een nieuwe offerte voor de keuken binnen. Volgens mij doen we *iets* te zot :)

***members only***

Opinies en ideetjes? :)
Apparatuur los kopen? Het lijkt wel retailprijzen +...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:53
BeaM-R schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:06:
[...]
Keukenverkoper heeft het wel geopperd om het te spiegelen. Momenteel zit er nu ook een gelijkwaardige opstelling in, alleen 2 hoge kasten i.p.v. 3. Als we het gaan spiegelen zou ook al het leidingwerk omgelegd moeten worden. Ik heb geen kruipruimte en de tegelvloer die erin ligt willen we graag behouden. Zou ook eweer een aardig kostenplaatje worden.
Als je het zelf wel een mooiere/betere opstelling vindt, zou ik het toch overwegen. Je kunt water en elektriciteit heel makkelijk verlengen in jouw situatie, zonder de vloer open te breken. Je zou bijvoorbeeld een u-vorm kunnen maken met spoelbak tussen de ramen en de kookplaat links. Je keuken oogt zo veel ruimer en er komt meer licht de kamer in (ik weet uiteraard niet of dat relevant is).
Dat de ramen links lager zijn is niet zo erg toch? Je maakt de achterwand van de bar daar dicht en zet een bak met kruiden in de vensterbank. Ziet er van binnen en van buiten leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:11
Xghost schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Ik krijg de Novy Easy Pro 1861 kookplaat ook in m’n keuken die in oktober wordt geleverd. Gezien de Novy pas begin dit jaar is uitgebracht, zijn er nog weinig reviews van te vinden. Een objectief vergelijk met de Bora is dus lastig en als je zeker wilt zijn is de Bora dus misschien handig. Bij mij was de belangrijkste overweging het uiterlijk. Ik vind de Bora Pure niet echt mooi (de Pure X wel, maar die is een stuk duurder). De Novy is een stuk minimalistischer dan de Pure. Gezien we hem vlak laten inbouwen vonden we dat een belangrijke overweging. Verder staat Novy goed aangeschreven en was de prijs ook een stuk beter dan de Bora. Klein gokje dus, maar zal vast goed komen.

Overigens is het altijd lastig vergelijken omdat bijna niemand meer dan één kookplaat voor een langere tijd heeft gebruikt. Je kan moeilijk het verschil in afzuigvermogen in jouw keuken vergelijken bijvoorbeeld. Zolang de basis voor beide apparaten goed is, zal je in praktijk dus überhaupt niet weten of je iets mist (als de één tenminste daadwerkelijk beter is dan de ander).
Nog iets gehoord van de levering van jouw Novy Easy Pro? Die van mij is uitgesteld tot februari in ieder geval. Hij gaat nu kijken of er een mogelijk Siemens alternatief beschikbaar is (wmb is alleen de IQ700 lijn een alternatief qua uiterlijk) Anders wordt het van midden december tot medio februari behelpen met een leenplaat. Nu kan geen enkele keukenzaak op het moment heel veel doen aan de levertijden ben ik bang...

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 15:32
Nog geen idee. Donderdag wordt m’n keuken geleverd, dus het is hopen dat ie erbij zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:48
Graag jullie advies gevraagd.
Wij zijn al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe keuken maar komen er niet uit met de indeling.

Momenteel is de volgende indeling gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p72DVYLYfpVNzxa4BFtuItHlgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U2J5ExBLslEiRtor1z3VYEci.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbqPKcbrgwXDDVId6qvdgTCOIss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Bzt27nTHmkUfBpEhXkj0mYz.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzzWcyS8pYrzU_4HvQqLetfjlGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u2VyAbpPoyFy3tbFb2EKWfWJ.png?f=fotoalbum_large
Apparatenlijst:
  • Linksachter Bosch vaatwasser
  • Rechtsachter AEG koelkast
  • Bora inductie kookplaat
  • AEG Combimagnetron
  • AEG oven
We zijn bang dat de doorgang te smal wordt. Deze wordt ongeveer 90 a 100 cm.
En graag zou ik nog de AEG apparaten willen vervangen door Bosch of Siemens aangezien die een integratie hebben met mijn Homey.

We hebben ook bij de buren gekeken en er is 1 voorbeeld waarbij de trapkast is opgeofferd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaK0YrEn6mrkbvQ_8nONPFSZ7w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTOpEHdeMONszQ9lZSNXYi4U.jpg?f=fotoalbum_large

Ben erg benieuwd of jullie nog opstel mogelijkheden zien :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
Bij Siemens moet je minimaal 4 apparaten afnemen om de garantie te verlengen, helaas hebben wij er maar 3, namelijk:
Siemens oven, vaatwasser en koelkast + Bora kookplaat.

Zijn er opties/mogelijkheden om de garantie toch te verlengen zonder 4 apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
undertake schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:35:

We hebben ook bij de buren gekeken en er is 1 voorbeeld waarbij de trapkast is opgeofferd.
[Afbeelding]
Om de ruimte in een rechte opstelling te vergroten, zou je twee hoge kasten 40 cm diep kunnen maken en 1-2 kasten 60 diep, die deels in de trapkast staan. Zo hou je je trapkast, maar kom je in de keuken beter uit met 110-120 cm werkruimte.
Ik vind de trapkast bij de buren de mooiste oplossing, zeker omdat je daarmee meer werkblad hebt. Wat vind je daar zelf van?

Andere optie kan nog zijn een kastenwand tegen de muur waar nu je kookplaat zit. Dan hou je ca 240 werkruimte over. In de trapkast kun je dan bijvoorbeeld een niet al te diepe nis maken, als koffiecorner en bergruimte/wat extra blad.

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 17-10-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
c-nan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:51:
Bij Siemens moet je minimaal 4 apparaten afnemen om de garantie te verlengen, helaas hebben wij er maar 3, namelijk:

Zijn er opties/mogelijkheden om de garantie toch te verlengen zonder 4 apparaten?
Je kan een warmhoudlade erbij nemen, bij keukenloods en dergelijke al voor euro of 400€
Kan je daarna op marktplaats zetten voor 200€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Source90 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Je kan een warmhoudlade erbij nemen, bij keukenloods en dergelijke al voor euro of 400€
Kan je daarna op marktplaats zetten voor 200€.
Ik vind net het volgende:
7 jaar zorgeloos (5 jaar extra).

Wilt u extra lange zekerheid? Met het Zorgeloos Pakket bij verzekeraar WERTGARANTIE AG. koopt u 5 jaar extra garantie bij bovenop de 2 jaar standaard fabrieksgarantie.
Uit de proefberekening komt een bedrag van 285 voor de 3 apparaten.

Even de voorwaarden lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43

BeaM-R

Powerrrrr

Toke_gt schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Als je het zelf wel een mooiere/betere opstelling vindt, zou ik het toch overwegen. Je kunt water en elektriciteit heel makkelijk verlengen in jouw situatie, zonder de vloer open te breken. Je zou bijvoorbeeld een u-vorm kunnen maken met spoelbak tussen de ramen en de kookplaat links. Je keuken oogt zo veel ruimer en er komt meer licht de kamer in (ik weet uiteraard niet of dat relevant is).
Dat de ramen links lager zijn is niet zo erg toch? Je maakt de achterwand van de bar daar dicht en zet een bak met kruiden in de vensterbank. Ziet er van binnen en van buiten leuk uit.
Dat is eigenlijk geen optie in verband met de hoogte van de 2 ramen in de hoek. Het keukenblad zou dan voor het raam komen te zitten. Onderstaande foto is van de huidige situatie. Het kozijn rechts zit op bladhoogte van de keuken, de 2 ramen links zitten beduidend lager dan een standard werkhoogte.
Daarnaast ben ik 1.98m en mijn vrouw 1.76m dus willen we ook een hoge model keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DuCLBx0q9EsG50n-dpfuJThRlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRwOklDRzJoU4DV1vBoWGyBG.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Laatst online: 15:48
Toke_gt schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Om de ruimte in een rechte opstelling te vergroten, zou je twee hoge kasten 40 cm diep kunnen maken en 1-2 kasten 60 diep, die deels in de trapkast staan. Zo hou je je trapkast, maar kom je in de keuken beter uit met 110-120 cm werkruimte.
Ik vind de trapkast bij de buren de mooiste oplossing, zeker omdat je daarmee meer werkblad hebt. Wat vind je daar zelf van?

Andere optie kan nog zijn een kastenwand tegen de muur waar nu je kookplaat zit. Dan hou je ca 240 werkruimte over. In de trapkast kun je dan bijvoorbeeld een niet al te diepe nis maken, als koffiecorner en bergruimte/wat extra blad.
Dat is inderdaad ook een optie. Moet ik even puzzelen met de apparaten. En dan kast 3 wel gewoon 60 ivm de koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
undertake schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie. Moet ik even puzzelen met de apparaten. En dan kast 3 wel gewoon 60 ivm de koelkast?
Ja, als je die in de trapkast plaatst kun je die aan de voorkant uitlijnen met de kasten van 40 cm. Moet je wel wat extra ruimte aan de achterkant rekenen voor ventilatie.
Als je hiervoor kiest, is het misschien een optie om deur van de trapkast te verplaatsen naar de lange zijde met de woonkamer? Dat geeft wat makkelijker toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.chahid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11-2023
Goedemiddag,

Weet iemand toevallig waar ik de catalogus van Hacker Systemat 3.0 kan vinden? Het gaat voornamelijk om de coderingen van de kasten. Bijvoorbeeld voor de spoelonderkant van 100cm worden er twee verschillende codes gebruikt: VSPUM10078D en VUS100.78.30.

Een ander voorbeeld van de onderkast voor inbouw-kookplaat: VUK2AIS10078D vs VUK100.78.48

Ik kan dus niet uitsluiten welke van de twee codes bij Systemat 3.0 hoort, hopelijk kan iemand anders wel deze verschillende codes verklaren.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door m.chahid op 17-10-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of er ovens bestaan van 60+45 uit één stuk? Gaggenau heeft de 400 series maar dat is dan 2x 60.

Onze keuken boer kan geen kast leveren van 2x 60 boven elkaar.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:13:
Iemand enig idee of er ovens bestaan van 60+45 uit één stuk? Gaggenau heeft de 400 series maar dat is dan 2x 60.

Ja die bestaan. In alle soorten, maten en combinaties, dus goed bedenken wat je precies zoekt. Als je zoekt op duo of due oven, vind je een behoorlijke selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allesnetandres
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Druk bezig met een nieuwe keuken.
Ontwerp zijn we helemaal blij mee, budget hadden we voor onszelf op 17.000 gezet.
Composiet blad, 20mm. Combi stoomoven en koffiemachine AEG (60cm).
Bora kookplaat. Groot formaat koelkast.
alternatief merk voor Quooker.
Achterwand van 490cm.
Waar mogelijk zijn er lades geplaatst.

Ben in Belgie geweest (we wonen op de grens), die vragen als laatste aanbieding 25.000 euro.
Na praten met de baas je kent het verhaal van die grotere keukenwinkels. ;-)

Ook een offerte gehad in Nederland en die was al erg netjes (vond ik) 20.000 euro.
Wel alles Siemens, novy inductie en een gewone combi oven.

Wat vinden jullie van de prijs?
Zou er nog iets van die 20.000 af kunnen. Het is gewoon direct hun eerste prijs die ze meesturen.

Gaat 17.000 haalbaar zijn?

bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psFGhuxZufBAFPsuO1sOj6FoUcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZAusKe7wGuLxQqTOwSkQ5Axl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toke_gt schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Ja die bestaan. In alle soorten, maten en combinaties, dus goed bedenken wat je precies zoekt. Als je zoekt op duo of due oven, vind je een behoorlijke selectie.
Hm, maar niet van de ‘bekende’ merken. Althans, ik kom niets tegen.

Ik ga het proberen te omschrijven:

Wij hebben onderstaand in laten tekenen en hierbij een oven uitgezocht en aangeven dat we een bijpassende magnetron willen. Dat is een combi geworden, iets anders paste er niet bij qua uiterlijk.

Nu waren we gister nog even bij de keuken zaak en kwamen we tot de conclusie dat ze qua uiterlijk wel het zelfde zijn maar de display’s niet het zelfde formaat zijn.

Ik weet nu al dat ik me hier aan ga irriteren dus zijn we aan het kijken naar de opties:

Optie A: de oven aanpassen naar een model met kleiner scherm maar hierdoor moeten we ook inleveren op de functies en dat willen we liever niet.

Optie B: de combi aanpassen naar een model met stoom, die heeft een groter scherm maar €2500 voor een magnetron is echt bizar.

Optie C: de combi laten vallen voor een losse bakoven en een magnetron in de bijkeuken. Magnetron gebruiken we alleen maar voor baby voeding (maar nu niet aan de orde) en popcorn.

Optie D: kijken naar een heel ander merk. Daar komt Neff om de hoek kijken vanwege de Slide&Hide deur.

Optie E: Jullie ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deTjDAtTLQZnONWS_yaxihKTHVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AD76FEp2h2M5pB6zLmoA7YMP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Ik zie dat de meeste dan inderdaad een stoomfunctie hebben, die het een stuk duurder maakt.
Als je magnetron echt alleen gebruikt voor babyvoeding en popcorn, zou ik voor optie C gaan. Babyvoeding kan overigens ook in een oven met ontdooistand (!). Popcorn moet dan inderdaad in bijkeuken. Of je koopt kant en klaar voor al dat geld dat je uitspaart door geen dure magnetron te kopen.
Ik heb in mijn keuken sinds een jaar geen magnetron meer, omdat ik een inductiefornuis wilde. Ik heb het niet gemist; voor alles waar ik het voor gebruikte bestaat een alternatief en gecombineerd gebruik van magnetron en ovenfunctie heb ik zelden toegepast.

Ik dacht overigens dat je bedoelde dat het in 1 apparaat was ondergebracht, maar dat is niet zo, begrijp ik nu. Dan zie ik bijvoorbeeld dat Siemens een combi-oven heeft van 60 cm hoog en een combi-magnetron van 45. Zou dat niet werken voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
m.chahid schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:52:
Goedemiddag,

Weet iemand toevallig waar ik de catalogus van Hacker Systemat 3.0 kan vinden? Het gaat voornamelijk om de coderingen van de kasten. Bijvoorbeeld voor de spoelonderkant van 100cm worden er twee verschillende codes gebruikt: VSPUM10078D en VUS100.78.30.

Een ander voorbeeld van de onderkast voor inbouw-kookplaat: VUK2AIS10078D vs VUK100.78.48

Ik kan dus niet uitsluiten welke van de twee codes bij Systemat 3.0 hoort, hopelijk kan iemand anders wel deze verschillende codes verklaren.

Alvast bedankt.
Heel irritant, maar die zijn niet beschikbaar voor consumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:13:

Neff doet dit ook er mooi. Hier gaan wij voor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0__xlE69Ibn1iZMJ79Ujy7pBFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm0dr1rlpOWnEuMab3M7JDjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:33
Ook hier zijn we bezig met een nieuwe keuken. Na al vele plezierige leesuurtjes hier op het forum ga ik ook maar eens het ontwerp tonen om de meningen van anderen te horen.

Het betreft een Keller keuken in een U-vorm met een klein koffiehoekje. Omdat we verliefd zijn geworden op een specifieke kleur die je niet vaak tegen komt bij andere fabrikanten, zijn we een beetje gebonden aan Keller of eventueel Bruynzeel. Er zijn maar zeer weinig merken die deze kleur in het assortiment hebben.
In de keuken die is uitgerekend zitten de volgende dingen:

Werkblad

Composiet 4cm Dekker

Apparatuur

Kookplaat met afzuiging Siemens ED877FQ25E
Vaatwasser Siemens SN63H800BE
Vriezer Siemens GI21VADE0
Koelkast Siemens KI41RSDD0
Oven Siemens HM836GNB6

Kasten
2x hoekkasten met planken
Middelhoge kastenwand links
6 lades aan de rechterkant
Lage kasten in Grafiet hoogglans acryl
Middelhoge kasten in Roest kleur

Totaal prijs inclusief montage bii een plaatselijke keukenzaak 20K en bij een andere bekende niet DMG zaak 24k

Wat is jullie mening over het ontwerp en de offerte prijzen?
Bij de plaatselijke keukenzaak ben ik wel zover dat ze nog wat van de prijs af willen halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSK58oZ2CzgB0jPI31DMjZ6X77Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4UYo0yCkwkMhhbQX2lliimu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axWFzoVKoUpA2JlDniOOo4SZEqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dkTD9J3fIyTmOssAXHrdRTl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSkx1ozc6fl2Hlah9sACimaOFNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYGNkEnFqfWOnw5PNByOVjQq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toke_gt schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Ik zie dat de meeste dan inderdaad een stoomfunctie hebben, die het een stuk duurder maakt.
Als je magnetron echt alleen gebruikt voor babyvoeding en popcorn, zou ik voor optie C gaan. Babyvoeding kan overigens ook in een oven met ontdooistand (!). Popcorn moet dan inderdaad in bijkeuken. Of je koopt kant en klaar voor al dat geld dat je uitspaart door geen dure magnetron te kopen.
Ik heb in mijn keuken sinds een jaar geen magnetron meer, omdat ik een inductiefornuis wilde. Ik heb het niet gemist; voor alles waar ik het voor gebruikte bestaat een alternatief en gecombineerd gebruik van magnetron en ovenfunctie heb ik zelden toegepast.

Ik dacht overigens dat je bedoelde dat het in 1 apparaat was ondergebracht, maar dat is niet zo, begrijp ik nu. Dan zie ik bijvoorbeeld dat Siemens een combi-oven heeft van 60 cm hoog en een combi-magnetron van 45. Zou dat niet werken voor je?
We willen sowieso een stoomoven, zie dat ik dat over het hoofd heb gezien.

En ja, Siemens meest exact wat we willen maar we kopen daar een IQ700 combi omdat alleen een magnetron niet het zelfde design heeft. De combi blijkt nu dus alleen een kleiner display te hebben.

Zoals @SquareOne nu ook als suggestie doet: Neff.

Die hebben ook wat we willen, is qua prijs niet heel voordeliger dan Siemens maar wel een ‘strakker’ uiterlijk wat wat meer bij de keuken zelf past én die Hide&Slide deur wat ik misschien wel makkelijk vindt.

Enige wat nu vast staat is de indeling van de kast, de apparatuur hebben we dus nog volledige keuze in.

Optie C is inderdaad de meest logische en zorgt er wellicht voor dat we zelfs wat goedkoper gaan uitkomen waardoor we nog een upgrade kunnen doen qua oven.

Ik kan er alleen nog steeds niet bij waarom er geen kast bestaat die twee apparaten van 60 kwijt kan… echt gemiste kans!

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 17-10-2021 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.chahid
SquareOne schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Heel irritant, maar die zijn niet beschikbaar voor consumenten.
Inderdaad, de volledige versie is nergens te vinden. Ik heb wel de mini-versie van de Systemat catalogus kunnen vinden: https://www.haecker-kuech...ghts_systemat_2020_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodat
  • Laatst online: 01-06 03:59
c-nan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:51:

Wij lopen tegen exact t zelfde probleem aan.

Mijn idee om t goedkoopste Siemens apparaat extra aan te schaffen en niet te plaatsen, doorverkopen ofzo

Lijkt mij onwaarschijnlijk raar in t geval van een garantiegeval dat de monteur apparaten gaat tellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:51
@Toppe , Bosch Carbon Black serie overwogen? Ik heb dan niet de stoomoven, maar control unit is exact gelijk, alhoewel oven natuurlijk wat andere icoontjes heeft dan magnetron. Als je wilt kan ik je een foto sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
m.chahid schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:52:
Goedemiddag,

Alvast bedankt.
Voorheen stond op hun site wel de lijst met kasten uit 2019. Dus feitelijk zou wat daar niet in staat het nieuwe moeten zijn? Als je die wilt moet je me even een PM sturen, die heb ik nog liggen Aan de andere kant, Systemat 3.0 is volgens mij meer het concept met vernieuwingen en opties, volgens mij verandert er aan de kasten zelf niks (behalve als je met zichtzijdes werkt).

EDIT: hier die van 2020.

[ Voor 6% gewijzigd door lizard87 op 17-10-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

lizard87 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:57:
@Toppe , Bosch Carbon Black serie overwogen? Ik heb dan niet de stoomoven, maar control unit is exact gelijk, alhoewel oven natuurlijk wat andere icoontjes heeft dan magnetron. Als je wilt kan ik je een foto sturen.
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.chahid
lizard87 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Voorheen stond op hun site wel de lijst met kasten uit 2019. Dus feitelijk zou wat daar niet in staat het nieuwe moeten zijn? Als je die wilt moet je me even een PM sturen, die heb ik nog liggen Aan de andere kant, Systemat 3.0 is volgens mij meer het concept met vernieuwingen en opties, volgens mij verandert er aan de kasten zelf niks (behalve als je met zichtzijdes werkt).

EDIT: hier die van 2020.
Klopt inderdaad, over het algemeen worden de kasten niet aangepast. Bij Systemat 3.0 zijn echter minimale verbeteringen doorgevoerd, bijvoorlbeeld:

1- Mooie lineaire schanieren met verbeterde demping/hoeken
2- De interne planken zijn nu 19mm dik, dit geldt ook voor de bovenste en onderste kanten.

Voor meer info, zie link: https://www.haecker-kuech...unde_systemat_EN_2021.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
m.chahid schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Klopt inderdaad, over het algemeen worden de kasten niet aangepast. Bij Systemat 3.0 zijn echter minimale verbeteringen doorgevoerd, bijvoorlbeeld:

1- Mooie lineaire schanieren met verbeterde demping/hoeken
2- De interne planken zijn nu 19mm dik, dit geldt ook voor de bovenste en onderste kanten.

Voor meer info, zie link: https://www.haecker-kuech...unde_systemat_EN_2021.pdf
Ja ik weet het, mijn keuken is in mei geplaatst en daar zitten waar mogelijk die verbeteringen in. Kreeg er zelfs onverwacht Slim Line Drawers bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 29-05 11:21
Huisje1 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:31:
Zag gisteren online deze nieuwe kleur van silestone en zou m heel graag even in het echt willen zien. Het is de Ethereal glow. Hier in de omgeving al wat rondgevraagd maar nergens gevonden. Iemand hier wellicht dit blad ergens gezien? Anders volgende week maar even naar de showroom van silestone.[Afbeelding]
Die’s mooi zeg!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Excavator schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:28:
Ook hier zijn we bezig met een nieuwe keuken. Na al vele plezierige leesuurtjes hier op het forum ga ik ook maar eens het ontwerp tonen om de meningen van anderen te horen.

Het betreft een Keller keuken in een U-vorm met een klein koffiehoekje. Omdat we verliefd zijn geworden op een specifieke kleur die je niet vaak tegen komt bij andere fabrikanten, zijn we een beetje gebonden aan Keller of eventueel Bruynzeel. Er zijn maar zeer weinig merken die deze kleur in het assortiment hebben.

Werkblad

Composiet 4cm Dekker

Apparatuur

Oven Siemens HM836GNB6

Kasten

Totaal prijs inclusief montage bii een plaatselijke keukenzaak 20K en bij een andere bekende niet DMG zaak 24k

Bij de plaatselijke keukenzaak ben ik wel zover dat ze nog wat van de prijs af willen halen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste reactie en gehaal persoonlijk: ieuw halfhoge kasten, zijn we terug in 2016?

Op zich prima opstelling, maar nog even nadenken over de kleur (ga je spijt van krijgen, is echt een modekleur) en waar je planken of juist binnenlades wilt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben blij dat ik deze topic heb gevonden, want ik schrok mij een hoedje toen ik afgelopen zaterdag de eerste offerte kreeg voor mijn keuken. Betreft het luisteren naar de wensen en hele manier van samenwerken valt niks op aan te merken, want dit was echt super. Echter is er echt flink boven het budget uitgekomen, eenmaal thuis ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan. Ik heb het idee dat het flink goedkoper kan..

Werkblad

Graniet opgedikt naar 6cm (blad staat niet vast, was echt maar een placeholder)

Apparatuur

Kookplaat Siemens EX807LVV5E
Plafondunit LR96CAQ20 (recirculatie)
Oven 1 icm stoomfunctie HS836GTB6
Oven 2 icm mangetron HM836GNB6
Siemens Koelkast KI41RSDF0
Siemens Vrieskast GI41NACE0
Siemens Wijnklimaatkast KU21WAHG0 (is net uit)
Vaatwasser Neff S297EB800E
Quooker 22+XBLK
Doeco Composiet onderbouwspoelback Carbon black
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005
Doeco Stekkerdoos STTO120

Kasten
Kastwanden: Tristar 61A Deco 61 A
Ladekasten: Tristar Fenix 66 kleur Londra

Daarbij zijn wel een hoop kasten/lades op maat gemaakt zodat je minimale hoogte plinten hebt en vaatvasser op hoogte met daaronder extra lades. Dit is niet perse de wens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eglx9iZJz_0Gbbw-1U8U1dOhxbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEYauG7c2k7N7yPquFZnmvQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud4ebYJVbo8bp_UmBOBrNNRQrjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4m05F6xclV6QWVa6UD5RJF2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UKuCb_gv_98Xn0G9Qn_JjNhUtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHObCCU4TxR9gxgKaMpbOJoB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oAi-7elAQKDwiP8NZNLXBw5P5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKFqWeEbLiOmLvrsYhAgXIAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1tG1Fptc1f_PkRkhPA70A1BKJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaA0XQwTjFDeD814SObL2F6c.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden, iig qua opstelling maar vooral de prijs!

[ Voor 12% gewijzigd door Shwan op 18-10-2021 00:24 . Reden: foto's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excavator
Floor-is schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Eerste reactie en gehaal persoonlijk: ieuw halfhoge kasten, zijn we terug in 2016?

Op zich prima opstelling, maar nog even nadenken over de kleur (ga je spijt van krijgen, is echt een modekleur) en waar je planken of juist binnenlades wilt. :)
Bedankt voor je mening.

Onze gedachten achter de halfhoge kasten is het aanzicht. Het toont naar ons idee wat opener, het is namelijk anders wel een volgepropte keuken. Ook is ons verteld dat je in de bovenste kasten bij een hoge kast eigenlijk net niet lekker bij kan. Hierdoor ga je daar geen spullen inleggen die je vaak gebruikt. We hebben eigenlijk in de opstelling met halfhoge kasten ruimte genoeg, dus de ruimte die je er bij krijgt met hoge kasten is niet noodzakelijk.

Wat betreft de kleur, dat is eigenlijk een keuze van de vrouw geweest. Ik ben mij er niet van bewust geweest dat het zo’n modekleur is. Naar mijn idee waren dat juist de wit/zwart kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
@Excavator Voordeel van half hoge kast is inderdaad het zicht en de optische ruimte. Nadeel is dat je er, met verloop der tijd, allemaal dingen op gaat zetten (want is makkelijk)
Dan heb je binnen no-time een heel rommelig geheel.
Zou mijn persoonlijke voorkeur niet hebben.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Shwan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:20:
Beste Tweakers,

Ik ben blij dat ik deze topic heb gevonden, want ik schrok mij een hoedje toen ik afgelopen zaterdag de eerste offerte kreeg voor mijn keuken. Betreft het luisteren naar de wensen en hele manier van samenwerken valt niks op aan te merken, want dit was echt super. Echter is er echt flink boven het budget uitgekomen, eenmaal thuis ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan. Ik heb het idee dat het flink goedkoper kan..

Werkblad

Apparatuur

Quooker 22+XBLK
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005

Kasten

Daarbij zijn wel een hoop kasten/lades op maat gemaakt zodat je minimale hoogte plinten hebt en vaatvasser op hoogte met daaronder extra lades. Dit is niet perse de wens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden, iig qua opstelling maar vooral de prijs!
Ik vind het echt een erg mooie keuken en normaliter heb ik niets met zwarte keukens.
Je apparatuur, gezien de hoeveelheid en soort lijkt mij qua prijs niet zo heel gek. Je blad is goed prijzig. Of dat een normale prijs is zou iemand anders moeten zeggen.
19k voor kasten is pittig maar zal grotendeels te verklaren zijn door het maatwerk. Ik zie eigenlijk geen plint, terwijl ik in dit topic eigenlijk altijd lees dat geen of een minimale plint eigenlijk vrij waardeloos is. Is dit een bewuste keuze of vonden jullie het gewoon mooi?
En in die prijs, zitten daar al die koven en ombouwen op het plaatje ook bij? En in je lijstje staan ook geen montagekosten.

Persoonlijke tip, maar dat zal de prijs alleen maar opdrijven, kijk eens naar greeploze ovens. Dat zal in zo'n keuken zo ontzettend strak staan.

Als je het maatwerk wat meer standaard laat worden, zou je voor mijn gevoel toch voor 35k-40k klaar moeten kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 18-10-2021 07:55 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Floor-is schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Mijn ouders moeten al een trapje pakken als ze de bovenkant van een halfhoge kast willen schoonmaken, wat voor nut heeft het dan om er hoge kasten neer te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:32
Leicht en Next125 kennen de zogenaamde "slide away door units".

Misschien ook een optie? Dan kun je de apparatuur nemen die je wil

Afbeeldingslocatie: https://assets.caisy.io/assets/c5b98fcc-5e23-4df0-a5cd-2a7527d26cff/w4WsMyDvD4/05d47a41-1d49-4f77-b529-1fa3f1717d0fEinschubtrenschrank.webp?w=300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:24
Beste Tweakers,

Werkblad

Apparatuur

Quooker 22+XBLK
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005

Kasten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Je hebt ruimte voor een mooi eiland, dus geen reden om kook en spoel op te splitsen. Je hebt ruimte om de kookplaat, maar bij de spoel is het krap. Laat die zitjes (in ieder geval) aan de kookzijde vervallen ten gunste van een spoel en maak in je kastenwand een koffiehoek of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Beste Tweakers,

Werkblad

Apparatuur

Quooker 22+XBLK
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005

Kasten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Erg fraaie keuken! Paar zaken om over na te denken/vragen:
- is het zitje ruim genoeg om met twee mensen naast elkaar te zitten? Je hebt zo'n 60cm nodig per zitje om goed te kunnen zitten.
- maken jullie veel gebruik van maatwerk in de keuken? Ik zie niet heel veel zaken waar maatwerk nodig zou zijn.
- zoals ook al gezegd; het spoeldeel is vrij krap. Weet niet of je een koffieapparaat gaat plaatsen, maar waar zet je, je vaat of leg je bijv. schoongespoelde groente neer?
- ik zie niet goed waar de grepen zitten op de kastenwand, is het allemaal push to open? Die houtlook fronten zijn best wel vlekgevoelig. Dus niet de beste fronten om zonder greep te nemen.

T.a.v. prijs:
- klinkt wel aan de prijs; apparatuur kun je zelf opzoeken via bijv. keukenloods, 123apparatuur. Dat zijn de absoluute bodemprijzen. Tel daar wel nog wat bij op in het geval je bij een keukenzaak koopt, die zullen niet zo laag zitten.
- blad kun je ook overwegen los te doen of in ieder geval eens ergens een offerte op te vragen
- kastwerk: als er niet veel maatwerk in zit, begrijp ik niet waar 19k vandaan komt.

Waar ben je geweest? Wellicht een andere Tristar dealer zoeken om dezelfde opstelling uit te laten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 18-10-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:24
Excavator schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:28:

Werkblad

Composiet 4cm Dekker

Apparatuur

Oven Siemens HM836GNB6

Kasten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het ook niet mooi en denk dat het komt door de plek van de oven die net onder het ‘dak’ zit. Heb je de mogelijkheid om aan de linkerzijde het wat langer te maken met een extra kast/blad en dan te spelen met hoog/laag verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Excavator schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 06:51:
[...]

Onze gedachten achter de halfhoge kasten is het aanzicht. Het toont naar ons idee wat opener, het is namelijk anders wel een volgepropte keuken.

Wat betreft de kleur, dat is eigenlijk een keuze van de vrouw geweest. Ik ben mij er niet van bewust geweest dat het zo’n modekleur is. Naar mijn idee waren dat juist de wit/zwart kleuren.
Ik snap de halfhoge kasten wel. Ze geven ruimte voor meer licht naar de kamer en als je verder in je huis genoeg ruimte hebt voor die één-keer-per-jaar-spullen, heb je die hoge kasten niet nodig. En ook die hoge kasten zijn trendgevoelig. Voordeel van de hoge kasten is wel dat het aanzicht strakker blijft (hier leggen we inderdaad makkelijk spullen op de halfhoge kast en dat is snel rommelig). Met hoge kasten kun je ook goed planken maken tussen kast en muur met ramen (waar nu 1 plank is ingetekend). Nadeel van de bereikbaarheid vind ik minder relevant; daar zijn huishoudtrappen voor uitgevonden.
Qua indeling vind ik de aansluiting van die halfhoge kast op het hoekje niet zo mooi. Dat hoekje komt niet zo goed uit de verf zo. Als ik het goed zie, is de linkerwand wat korter (4x60) dan de rechter (3x90)? Heb je ruimte om dat gelijk te trekken? Door die 30 cm extra werkblad komt de kast wat meer apart te staan. Zeker omdat je twee kleuren gebruikt, lijkt me dat mooier en ook handiger, want je kunt beter bij dat hoekje.
Over de kleuren: ik kan dat op een scherm niet zo goed beoordelen, maar als jullie het mooi vinden is dat toch goed? Frontjes van de kast kun je altijd weer aanpassen, het grijs lijkt me redelijk tijdloos. Keuken koop je voor jezelf en niet voor eventuele volgende bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Excavator Persoonlijk vind ik die halfhoge torentjes ook niet mooi. Het is vaak niet helemaal lekker in verhouding met de rest van de keuken. En het wordt zoals iemand al eerder zei toch vaak een verzamelplek voor van alles waardoor het rommelig oogt (zie je op Funda vaak). En door die halve hoogte oogt het plafond laag. Als het dan al een laag plafond is, is dat voor mij echt een no go.

@Shwan Mooie keuken! Ik denk niet eens zo'n hele gekke prijs. Ben wel benieuwd wat voor graniet je dan hebt. Want voor die prijs kun je volgens echt iets bijzonders uitzoeken bij een natuursteenhandel. Mijn ervaring is dat de meeste keukenzaken maar een paar soorten basic graniet/marmer hebben die niet echt de wow-factor hebben die je wel zou willen in zo'n keuken.

En waarom geen Bora trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:40
DonJunior schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:46:
@Excavator Voordeel van half hoge kast is inderdaad het zicht en de optische ruimte. Nadeel is dat je er, met verloop der tijd, allemaal dingen op gaat zetten (want is makkelijk)
Dan heb je binnen no-time een heel rommelig geheel.
Zou mijn persoonlijke voorkeur niet hebben.
Wat hij zegt, wij hebben nu zo'n half hoge kast en die staat vol met zooi.
Je kunt ook tegen die zijwand zoiets plaatsen zodat het vanuit de rest van de woning niet uitziet als een groot blok.
Het klopt idd dat je in de hogere kasten niet de dingen plaatst die je vaak nodig hebt, maar meestal heb je wel dingen die je niet vaak nodig hebt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKu5OvQqP8MH_riLd_CCgtQAZAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIrCnM4n99Zk7alRrHbrWAO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mryc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Leicht en Next125 kennen de zogenaamde "slide away door units".

Misschien ook een optie? Dan kun je de apparatuur nemen die je wil

[Afbeelding]
“Probleem” is dat er al getekend is voor de keuken. Gelukkig denken ze bij de verkopende partij heel erg mee en willen we hier ook gewoon kopen.

Het lijkt er wel op dat ze een nieuwe/andere/extra kast hebben waar twee apparaten van 60 in passen maar dan komt de oven wel weer erg laag bij de grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rkR16iKQ3uEM0l0Dxvk644TotY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QSQ7u7DzYISsLGVsTBhr96t5.png?f=fotoalbum_large

We hebben wel aangegeven dat we vanaf moment 1 duidelijk waren op de apparatuur: oven en combi moeten exact het zelfde zijn. Hij (en dus ook wij) dachten dat dit het geval was. Voor nu hebben we dus een andere oven uitgezocht (combi met pulsesteam) maar verschil is €1100. Hij gaat kijken wat hij hier mee kan doen.

offtopic:
Waarom zijn ze zo tevreden?
- Keuken gekocht, daarna uitbouw genomen, volledige keuken om kunnen gooien
- Halen een aantal onderdelen ‘speciaal’ uit Duitsland omdat ze hier niet verkrijgbaar zijn
- Regelen proef stukken, zo heb ik gewoon 30x30 panelen liggen in de door ons gekozen kleuren
- Hadden eerst grepen en wouden graag greeplijst, moest halve keuken opnieuw tekenen
- Waren greeplijst op hoge wand vergeten. Aangegeven, werd meteen gezegd: Zijn wij vergeten. Jullie betalen er niets extra’s voor
- Volledig flexibel op apparatuur, meermaals verschillende prijzen opgevraagd
- Wouden heel graag 2 apparaten naast elkaar (op drie kasten breed) maar wisten niet hoe. Uiteindelijk hebben ze de tekening opgestuurd naar de zelfde man die de show keukens intekent met de vraag hoe, helaas had die samen met de rest van onze eisen geen oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 18-10-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:32
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

“Probleem” is dat er al getekend is voor de keuken. Gelukkig denken ze bij de verkopende partij heel erg mee en willen we hier ook gewoon kopen.
Ik bedoelde meer te zeggen: misschien kent het merk keuken waar je voor getekend hebt ook wel een dergelijke optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
Zoals @SquareOne nu ook als suggestie doet: Neff.

Die hebben ook wat we willen, is qua prijs niet heel voordeliger dan Siemens maar wel een ‘strakker’ uiterlijk wat wat meer bij de keuken zelf past én die Hide&Slide deur wat ik misschien wel makkelijk vindt.
Ik zou de tijd nemen om een keer naar Inspiratiehuis 20|20 te gaan en met alle apparatuur van Siemens, Bosch en Neff te gaan spelen. Ten eerste kun je makkelijk looks vergelijken, ten tweede de bediening. Ik was echt enorm verbaasd hoe slecht de bediening van Neff werkt. Je moet echt flink over een touch screen scrollen om alle opties te zien te krijgen. Dat gaat bij Siemens en Bosch veel soepeler en intuïtiever. Met name bij de luxere modellen scheelt dat veel, vonden wij. Dusdanig veel dat Neff direct was afgevallen. Het was het ritje meer dan waard om te voorkomen dat je je vervolgens 10+ jaar ergert aan de gebrekkige werking van een oven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@millerman_sf grappig. Wij vonden neff menu juist fijner dan Siemens. En vond knopjes van Siemens nogal plastic. Overigens verschilt het wel per Neff lijn. Wij kozen voor de N90 lijn

O en qua goedkoper online apparatuur. Ik gooi hem er nog maar eens in. Veldkamp!

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:22
PcDealer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 00:38:
[...]

Apparatuur los kopen? Het lijkt wel retailprijzen +...
Heb apparatuur inderdaad los opgevraagd bij 123apparatuur.nl. Daar komen ze toch een 1500 euro goedkoper uit - da's toch al de moeite, alleen moet ik ze dan ergens een 6 maanden kunnen stockeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

Mijn ouders moeten al een trapje pakken als ze de bovenkant van een halfhoge kast willen schoonmaken, wat voor nut heeft het dan om er hoge kasten neer te zetten?
Bij een tot aan het plafond blijft de bovenkant schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Beste Tweakers,

Werkblad

Apparatuur

Quooker 22+XBLK
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005

Kasten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Die kasten, dat lijkt me best wel een berg geld voor wat je terugkrijgt. Zo op het eerste gezicht heb je ook geen fronten uitgezocht die van het type buitencategorie prijzig zijn, zelfs mèt verlengde fronten.

Of hebben ze het maken van de koven, verlichting daarin, stucen etc etc ook in die prijs zitten?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PcDealer schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Bij een tot aan het plafond blijft de bovenkant schoon.
Ja, laten we kasten van 350cm neer zetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

Stouwruimte voor spullen die je niet vaak nodig hebt, scheelt ook ruimte in kasten in de woonkamer bijvoorbeeld. :)
En zoals iemand hierboven al schreef: op halfhoge kasten ga je dingen neerzetten, dan wordt het vaak heel rommelig.

De kleur 'roest' wil ik nog even op terugkomen, want ik denk dat het bruine erg bepalend kan zijn. Houd er dan in ieder geval rekening mee dat je de deuren op termijn wilt/kunt wisselen (voor je ooit moet verkopen). :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Floor-is schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Stouwruimte voor spullen die je niet vaak nodig hebt, scheelt ook ruimte in kasten in de woonkamer bijvoorbeeld. :)
En zoals iemand hierboven al schreef: op halfhoge kasten ga je dingen neerzetten, dan wordt het vaak heel rommelig.
Ja, wellicht had ik er meteen bij moeten zeggen dat ze twee bijkeukens hebben. 1 van 10m2 en de ander van 20m2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Ja, laten we kasten van 350cm neer zetten :')
Uitzonderingen etc.

Vrienden van me hebben hun plafond op 4m20, dat is een heel andere tak van sport als je naar hoge kasten gaat kijken, net als de door jou aangehaalde 3m50 :P

In ons nieuwe huis zit een balkenplafond (nep), de onderzijde van die balken is op 2m60, de balken zijn 15cm. Wij kunnen daar geen 2m40 neerzetten omdat dat niet oogt. Je moet inderdaad goed rekening houden met de hoogte, in de afbeelding echter is het een vlak plafond en het lijkt een relatief nieuw huis waardoor je ergens 2m40-2m65 rekenen kunt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 18-10-2021 12:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Ja, wellicht had ik er meteen bij moeten zeggen dat ze twee bijkeukens hebben. 1 van 10m2 en de ander van 20m2 :+
Dan is die stouwruimte niet echt nodig nee :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Floor-is schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Dan is die stouwruimte niet echt nodig nee :P
De kleine is echt een verlengstuk van de keuken, daar staan zaken zoals frituur, grill plaat, koekenpannen en kruiden, olies, etc.

In de grote staat de voorraad zoals cola, bier, frisdranken en schoonmaakmiddelen.

Maar moeders vindt nog steeds dat ze ruimte te kort komen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

De kleine is echt een verlengstuk van de keuken, daar staan zaken zoals frituur, grill plaat, koekenpannen en kruiden, olies, etc.

In de grote staat de voorraad zoals cola, bier, frisdranken en schoonmaakmiddelen.

Maar moeders vindt nog steeds dat ze ruimte te kort komen…
Wij zijn een gezin van drie. We gaan met de nieuwe keuken voor een manshoge vriezer en koelkast, terwijl we ook in de bijkeuken zo'n set hebben. Is het nodig? Neuh :P Vinden wij het handig? Jup :D

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 18-10-2021 12:09 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
mevrouwKees_1 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:18:
@millerman_sf grappig. Wij vonden neff menu juist fijner dan Siemens. En vond knopjes van Siemens nogal plastic. Overigens verschilt het wel per Neff lijn. Wij kozen voor de N90 lijn

O en qua goedkoper online apparatuur. Ik gooi hem er nog maar eens in. Veldkamp!
Yes. Het is echt heel persoonlijk! Wij keken naar de duurste lijnen van alle merken. Siemens vinden we qua looks ook niet strak genoeg, Bosch beviel beter. Binnenkort Miele nog eens bekijken in Vianen, nu de nieuwe showroom open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

millerman_sf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Yes. Het is echt heel persoonlijk! Wij keken naar de duurste lijnen van alle merken. Siemens vinden we qua looks ook niet strak genoeg, Bosch beviel beter. Binnenkort Miele nog eens bekijken in Vianen, nu de nieuwe showroom open is.
Vergeet AEG/Electrolux in Alphen aan den Rijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Beste Tweakers,

Werkblad

Apparatuur

Quooker 22+XBLK
Doeco led verlichtingen
QUVA Zwart QV1005

Kasten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Apparatuur is wel erg veel geld! Volgens mij rekenen ze dan de adviesprijzen voor alle apparaten?
Bij de kastjes zijn lades erg duur, dat tikt aan, en als je het dan ook nog eens maatwerk doen dan is het nog duurder.
Ik zou zeker nog een andere offerte aanvragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik vond die ring van Bosch juist enorm knullig ogen en voelen. Fysieke knoppen zijn idd een stuk sneller dan zo'n touch screen van NEFF. Maar toch hebben we gekozen voor NEFF, omdat we die het mooist vonden door de touch screens. Geen fysieke knoppen meer.

En de N90 NEFF Oven schijnt beter(meer opties/betere hetelucht o.i.d.) te zijn dan toppers van Siemens/Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Prodat schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Mijn idee om t goedkoopste Siemens apparaat extra aan te schaffen en niet te plaatsen, doorverkopen ofzo

Lijkt mij onwaarschijnlijk raar in t geval van een garantiegeval dat de monteur apparaten gaat tellen 8)7
c-nan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Dan lijkt mij dit voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Kijk ook naar voorrijkosten, monteurkosten en onderdelen. Hoe is dat geregeld bij de verzekering?

Ik lees hier dat het per apparaat gaat? 115€ voor een apparaat van 1500-3000 euro.

Grote koelkast, ovens, grote vriezer, inductie, vaatwasser zitten allemaal boven de 1500 advies.

Met 3 apparaten zit je dan ook aan de 350€?

@c-nan zie edit

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 18-10-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Prodat schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Wij hebben inderdaad dit gedaan. Monteur keek wel naar apparaten, toen aangegeven dat een oven bij mij ouders staat. Was verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Source90 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:38:
[...]
Kijk ook naar voorrijkosten, monteurkosten en onderdelen. Hoe is dat geregeld bij de verzekering?
https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/service/garantie
7 jaar zorgeloos (5 jaar extra).
Wilt u extra lange zekerheid? Met het Zorgeloos Pakket bij verzekeraar WERTGARANTIE AG. koopt u 5 jaar extra garantie bij bovenop de 2 jaar standaard fabrieksgarantie.

Wilt u weten wat uw Zorgeloos Pakket precies kost? Maak dan een proefberekening of vraag het pakket direct aan.

Bekijk de verlengde garantie op zorgeloospakket.nl
Bekijk de algemene voorwaarden (pdf)
Even lezen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Source90 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Ik lees hier dat het per apparaat gaat? 115€ voor een apparaat van 1500-3000 euro.

Grote koelkast, ovens, grote vriezer, inductie, vaatwasser zitten allemaal boven de 1500 advies.

Met 3 apparaten zit je dan ook aan de 350€?

@c-nan zie edit
https://zorgeloospakket.n...lijke-en-keukenapparatuur

Het gaat om de aankoopprijs, niet adviesprijs. Al mijn apparatuur zit onder de 1500 euro.

tevens:
Inclusief arbeidsloon, materiaalkosten en voorrijkosten (of ophalen/brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik zie net dat Siemens ook een andere actie heeft voor 3 jaar garantie op Extraklasse apparaten.
Die modellen zijn meestal iets duurder, wellicht bekijken waard. Geeft je ook 2+3 jaar garantie.

https://www.siemens-home....ns-extraklasse-apparatuur

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 18-10-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Laatst online: 25-05 10:03
Misschien dat er iemand een goede oplossing weet voor het volgende.
In onze keuken krijgen wij een raam boven het kookgedeelte van ongeveer 4 meter breed bij 1.20/1.30 hoog. Nu lijkt het mij niet handig om plissegordijnen/stof of iets in die richting boven je kookgedeelte te hangen, ivm geur, vet, enz. De vraag is nu echter, wat wel? Open laten is geen optie, gezien ik s'avonds niet in een kijkdoos wil zitten. Ik vind persoonlijk luxaflex/lamellen niet mooi. Verder kwam ik nog switchfoil tegen, maar folie plakken schijnt niet heel verstandig te zijn. Daarnaast kost het voor dit raam 1800 euro, wat ik vrij fors vind voor 1 raam.
Iemand nog andere suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZ_Aa5_JBr-QFJJoKZOvEEEBMuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nh6egnsN3pgeLqRzO1DgyFUu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:07
Berend- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:11:
In onze keuken krijgen wij een raam boven het kookgedeelte van ongeveer 4 meter breed bij 1.20/1.30 hoog. Nu lijkt het mij niet handig om plissegordijnen/stof of iets in die richting boven je kookgedeelte te hangen, ivm geur, spatten, vet, enz. De vraag is nu echter, wat wel? Open laten is geen optie, gezien ik s'avonds niet in een kijkdoos wil zitten. Ik vind persoonlijk luxaflex/lamellen niet mooi. Verder kwam ik nog switchfoil tegen, maar folie plakken schijnt niet heel verstandig te zijn. Daarnaast kost het voor dit raam 1800 euro, wat ik vrij fors vind voor 1 raam.

[Afbeelding]
Koken zo vlak voor je raam vind ik een slecht idee. Dat gaat continu vol vetspetters zitten als je iets bakt, en je kan dan iedere keer dat hele raam poetsen.

Ik zou sowieso het koken verhuizen naar het eiland.

En verder... als je binnen niks naar je zin wil, dan kan je nog screens aan de buitenkant overwegen. Die hebben als groot voordeel dat ze ook de hitte buiten houden in geval dit raam naar het zuiden zit of veel zon krijgt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
In onze keuken krijgen wij een raam boven het kookgedeelte van ongeveer 4 meter breed bij 1.20/1.30 hoog. Nu lijkt het mij niet handig om plissegordijnen/stof of iets in die richting boven je kookgedeelte te hangen, ivm geur, spatten, vet, enz. De vraag is nu echter, wat wel? Open laten is geen optie, gezien ik s'avonds niet in een kijkdoos wil zitten. Ik vind persoonlijk luxaflex/lamellen niet mooi. Verder kwam ik nog switchfoil tegen, maar folie plakken schijnt niet heel verstandig te zijn. Daarnaast kost het voor dit raam 1800 euro, wat ik vrij fors vind voor 1 raam.

[Afbeelding]
Koken op het eiland? Anders wordt het regelmatig ramen wassen ben ik bang.

T.a.v. die kastenwand. Is het niet mooier omde apparaten in de middelske kast boven elkaar te plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 18-10-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

[Afbeelding]
Anders de kasten iets dieper maken en een kookplaat met downdraft nemen?
YouTube: Kookplaat met onzichtbare afzuiging: Siemens glassdraftAir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
Tommie12 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Koken zo vlak voor je raam vind ik een slecht idee. Dat gaat continu vol vetspetters zitten als je iets bakt, en je kan dan iedere keer dat hele raam poetsen.

Ik zou sowieso het koken verhuizen naar het eiland.

En verder... als je binnen niks naar je zin wil, dan kan je nog screens aan de buitenkant overwegen. Die hebben als groot voordeel dat ze ook de hitte buiten houden in geval dit raam naar het zuiden zit of veel zon krijgt.
Er zit meer ruimte tussen het raam en het kookgedeelte als dit voorbeeld (keukenboer editie). Het raam begint bij 125 hoog en het keukenblad is 94.3. Er zitten ook nog stopcontacten tussen.
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Koken op het eiland? Anders wordt het regelmatig ramen wassen ben ik bang.

T.a.v. die kastenwand. Is het niet mooier omde apparaten in de middelske kast boven elkaar te plaatsen?
Ik heb bewust gekozen om niet te koken op het eiland. De ene kant is meer een dressoir en ik wil het eiland als werkruimte gebruiken. Daarnaast zuig ik de lucht af naar buiten ipv recirculatie.
De ovens onder elkaar vind ik niet heel praktisch en qua lijnenwerk is het nu wel netjes.
Source90 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Anders de kasten iets dieper maken en een kookplaat met downdraft nemen?
YouTube: Kookplaat met onzichtbare afzuiging: Siemens glassdraftAir
Ik heb inderdaad een downdraft kookplaat (Bora Classic 2.0). Tevens is mijn keukenblad daar 70 diep, dus al dieper dan standaard :)

[ Voor 4% gewijzigd door Berend- op 18-10-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
PaT schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:51:
[...]

Ik vind het echt een erg mooie keuken en normaliter heb ik niets met zwarte keukens.
Je apparatuur, gezien de hoeveelheid en soort lijkt mij qua prijs niet zo heel gek. Je blad is goed prijzig. Of dat een normale prijs is zou iemand anders moeten zeggen.
19k voor kasten is pittig maar zal grotendeels te verklaren zijn door het maatwerk. Ik zie eigenlijk geen plint, terwijl ik in dit topic eigenlijk altijd lees dat geen of een minimale plint eigenlijk vrij waardeloos is. Is dit een bewuste keuze of vonden jullie het gewoon mooi?
En in die prijs, zitten daar al die koven en ombouwen op het plaatje ook bij? En in je lijstje staan ook geen montagekosten.

Persoonlijke tip, maar dat zal de prijs alleen maar opdrijven, kijk eens naar greeploze ovens. Dat zal in zo'n keuken zo ontzettend strak staan.

Als je het maatwerk wat meer standaard laat worden, zou je voor mijn gevoel toch voor 35k-40k klaar moeten kunnen zijn.
Qua apparatuur denk ik dat ik 1 a 2k wel goedkoper kan uitkomen, als ik zelf zo rondkijk op internet. Echter is dit ook niet een punt waar ik op wil bezuinigen, gezien ik waarde hecht aan goede betrouwbare apparaten.
Ik zie in de offerte qua kasten alleen maar meerwerk staan ivm aanpassen hoogte/breedte, echter hebben wij nooit aangegeven graag dunne plinten oid te willen. Maarja, waar kom je dan op uit als je met meer standaardmaten werkt..

Ik zal zeker eens kijken naar de greeploze ovens!
Ladypurple schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Je hebt ruimte voor een mooi eiland, dus geen reden om kook en spoel op te splitsen. Je hebt ruimte om de kookplaat, maar bij de spoel is het krap. Laat die zitjes (in ieder geval) aan de kookzijde vervallen ten gunste van een spoel en maak in je kastenwand een koffiehoek of zo.
We twijfelden inderdaad over het splitsen van de kook en spoel. Het enige waar we mee zaten is dat je tijdens het snijden anders wellicht met de rug naar je gasten staat, omdat je minder werkruimte hebt bij een kookplaat en spoel naast elkaar. Wij denken er echter toch aan om inderdaad een koffiehoek te creeren.
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Erg fraaie keuken! Paar zaken om over na te denken/vragen:
- is het zitje ruim genoeg om met twee mensen naast elkaar te zitten? Je hebt zo'n 60cm nodig per zitje om goed te kunnen zitten.
- maken jullie veel gebruik van maatwerk in de keuken? Ik zie niet heel veel zaken waar maatwerk nodig zou zijn.
- zoals ook al gezegd; het spoeldeel is vrij krap. Weet niet of je een koffieapparaat gaat plaatsen, maar waar zet je, je vaat of leg je bijv. schoongespoelde groente neer?
- ik zie niet goed waar de grepen zitten op de kastenwand, is het allemaal push to open? Die houtlook fronten zijn best wel vlekgevoelig. Dus niet de beste fronten om zonder greep te nemen.

T.a.v. prijs:
- klinkt wel aan de prijs; apparatuur kun je zelf opzoeken via bijv. keukenloods, 123apparatuur. Dat zijn de absoluute bodemprijzen. Tel daar wel nog wat bij op in het geval je bij een keukenzaak koopt, die zullen niet zo laag zitten.
- blad kun je ook overwegen los te doen of in ieder geval eens ergens een offerte op te vragen
- kastwerk: als er niet veel maatwerk in zit, begrijp ik niet waar 19k vandaan komt.

Waar ben je geweest? Wellicht een andere Tristar dealer zoeken om dezelfde opstelling uit te laten werken.
- Zitgedeelte is ongeveer 1,50m breed, dus dat zou voldoende moeten zijn dan.
- Er zit heel veel maatwerk in het design, ik snap echter ook niet waarom. Er is nagenoeg ook geen plint te zien, wat er misschien strak uitziet maar niet als het de prijs enorm opdrijft.
- Er is ongeveer 40cm over naast de spoelbak rechts bij het plaatsen van een koffiezetapparaat en links iets van 30cm, het lijkt wel krap. Daartegenover heb je op het eiland wel meer ruimte.
- De (koel)kasten hebben een kleine greep aan de binnenkant, en de kasten push-to-open.
- Dank voor de tip van de bladen, hier gaan we zeker naar kijken
- Hoeveel meerprijs is uberhaupt meerwerk? 19k lijkt me ook veel.

Members only:
Alic3 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:31:
@Shwan Mooie keuken! Ik denk niet eens zo'n hele gekke prijs. Ben wel benieuwd wat voor graniet je dan hebt. Want voor die prijs kun je volgens echt iets bijzonders uitzoeken bij een natuursteenhandel. Mijn ervaring is dat de meeste keukenzaken maar een paar soorten basic graniet/marmer hebben die niet echt de wow-factor hebben die je wel zou willen in zo'n keuken.

En waarom geen Bora trouwens?
Het was een oké blad, volgens mij Blufigold graniet. Maar dit gaat zeker een ander worden, want was er niet echt over te spreken nadat ik het in het groot heb gezien. Daarin heb je dus zeker gelijk.

Ik wilde wel een Bora, maar iets met de korting van meerdere apparaten van Siemens? Hij heeft ook out of nowhere een Neff vaatwasser ingezet zag ik achteraf.
Floor-is schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Die kasten, dat lijkt me best wel een berg geld voor wat je terugkrijgt. Zo op het eerste gezicht heb je ook geen fronten uitgezocht die van het type buitencategorie prijzig zijn, zelfs mèt verlengde fronten.

Of hebben ze het maken van de koven, verlichting daarin, stucen etc etc ook in die prijs zitten?
Ik moet het goed zeggen, de kastenwand is €12k incl. ombouw en stuc excl. verlichting en het kookeiland gedeelte €7250.
LaTiNo156 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:24:
[...]
Apparatuur is wel erg veel geld! Volgens mij rekenen ze dan de adviesprijzen voor alle apparaten?
Bij de kastjes zijn lades erg duur, dat tikt aan, en als je het dan ook nog eens maatwerk doen dan is het nog duurder.
Ik zou zeker nog een andere offerte aanvragen!
Ze hebben zeker de adviesprijzen aangehouden, dat is wel spijtig. Ik denk zelf zeker 2k goedkoper uit te kunnen komen hierin.

We gaan ook verderkijken, maar kunnen dit design wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
In onze keuken krijgen wij een raam boven het kookgedeelte van ongeveer 4 meter breed bij 1.20/1.30 hoog. Nu lijkt het mij niet handig om plissegordijnen/stof of iets in die richting boven je kookgedeelte te hangen, ivm geur, vet, enz. De vraag is nu echter, wat wel? Open laten is geen optie, gezien ik s'avonds niet in een kijkdoos wil zitten. Ik vind persoonlijk luxaflex/lamellen niet mooi. Verder kwam ik nog switchfoil tegen, maar folie plakken schijnt niet heel verstandig te zijn. Daarnaast kost het voor dit raam 1800 euro, wat ik vrij fors vind voor 1 raam.

[Afbeelding]
Ik zou misschien toch de duettes shade van luxaflex overwegen en dan de top/bottom of hoe dat heet;) zodat je tijdens koken de onderzijde wat omhoog kan doen. Denk dat geur op zich wel mee zal vallen en op deze manier vermijd je spatten en kun je voor en na het koken de gordijnen net doen zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Misschien dat er iemand een goede oplossing weet voor het volgende. (Gordijnen/luxaflex/plakfolie…)
Ik vind de tip voor het scherm aan de buitenzijde wel een goede. Zo heb je geen inkijk, maar ook geen gedoe met vettige aanslag en geur op wat je ook maar binnen bevestigt. Voor spetters op het raam zou je een glazen of perspex plaat voor het raam kunnen plaatsen (of afneembaar aan het raam bevestigen). Die kun je makkelijk schoonmaken, zonder dat je je het hele raam moet schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59

[Afbeelding]
Zoeits wil je eigenlijk?
YouTube: Bosch GlassDraft: De krachtige werkbladafzuiging die gezien mag worden

Heb je meteen je afzuiging én je spetters afgevangen. Kun je vervolgens wel gewoon je raam bekleden met plisé

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Berend- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Ik heb inderdaad een downdraft kookplaat (Bora Classic 2.0). Tevens is mijn keukenblad daar 70 diep, dus al dieper dan standaard :)
Ik doelde meer op de plaat die omhoog komt en tevens dienst doet als Spatscherm. Of kan je deze ook kiezen bij de classic tegenwoordig?

Wellicht is zoiets ook zonder afzuiging te kopen, enkel als Spatscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Shwan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Qua apparatuur denk ik dat ik 1 a 2k wel goedkoper kan uitkomen, als ik zelf zo rondkijk op internet. Echter is dit ook niet een punt waar ik op wil bezuinigen, gezien ik waarde hecht aan goede betrouwbare apparaten.
Ik zie in de offerte qua kasten alleen maar meerwerk staan ivm aanpassen hoogte/breedte, echter hebben wij nooit aangegeven graag dunne plinten oid te willen. Maarja, waar kom je dan op uit als je met meer standaardmaten werkt..

Ik zal zeker eens kijken naar de greeploze ovens!

[...]

We twijfelden inderdaad over het splitsen van de kook en spoel. Het enige waar we mee zaten is dat je tijdens het snijden anders wellicht met de rug naar je gasten staat, omdat je minder werkruimte hebt bij een kookplaat en spoel naast elkaar. Wij denken er echter toch aan om inderdaad een koffiehoek te creeren.

[...]

- Zitgedeelte is ongeveer 1,50m breed, dus dat zou voldoende moeten zijn dan.
- Er zit heel veel maatwerk in het design, ik snap echter ook niet waarom. Er is nagenoeg ook geen plint te zien, wat er misschien strak uitziet maar niet als het de prijs enorm opdrijft.
- Er is ongeveer 40cm over naast de spoelbak rechts bij het plaatsen van een koffiezetapparaat en links iets van 30cm, het lijkt wel krap. Daartegenover heb je op het eiland wel meer ruimte.
- De (koel)kasten hebben een kleine greep aan de binnenkant, en de kasten push-to-open.
- Dank voor de tip van de bladen, hier gaan we zeker naar kijken
- Hoeveel meerprijs is uberhaupt meerwerk? 19k lijkt me ook veel.

***members only***

[...]

Het was een oké blad, volgens mij Blufigold graniet. Maar dit gaat zeker een ander worden, want was er niet echt over te spreken nadat ik het in het groot heb gezien. Daarin heb je dus zeker gelijk.

Ik wilde wel een Bora, maar iets met de korting van meerdere apparaten van Siemens? Hij heeft ook out of nowhere een Neff vaatwasser ingezet zag ik achteraf.

[...]

Ik moet het goed zeggen, de kastenwand is €12k incl. ombouw en stuc excl. verlichting en het kookeiland gedeelte €7250.

[...]

Ze hebben zeker de adviesprijzen aangehouden, dat is wel spijtig. Ik denk zelf zeker 2k goedkoper uit te kunnen komen hierin.

We gaan ook verderkijken, maar kunnen dit design wel gebruiken.
Goed om te weten dat de ombouw en koof boven het eiland ook bij de prijs zitten. Kan zomaar al een paar duizend euro zijn. Ik zou eens vragen wat er van de prijs af gaat als jullie dat in eigen beheer doen, dan heb je een veel realister beeld van de kastprijzen.

Members only:

T.a.v. maatwerk:
Tristar levert een korpus in 78cm hoogte en een korpus van 91cm hoogte. Het mooie aan Tristar is, is dat je niet extra betaalt voor maatwerk als je de hoogte van die korpus omlaag aanpast.

Dus wil je een korpus van 86cm, dan betaal je gewoon de kast van 91cm en wordt deze zonder meerprijs aangepast.

Wat betreft de hoge kasten, is er een minimale hoogte die je wilt?
Standaarhoogte van Tristarkast kan tot 234cm.

Moet die doorgang naast de kastenwand zo breed of zou dat ook smaller kunnen?

En check deze twee links/posts even voor opties in bij Tristar
1) De hoge kasten die aan de nis zitten zou je op deze manier een greeplijst in kunnen laten wegwerken:
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
2) De buitenkant van de korpus van de hoge kasten (binnenzijde nis) kun je met maatwerk uit laten voeren in dezelfde kleur als het front (wellicht is dat wel al gedaan)
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 18-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
Source90 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Ik doelde meer op de plaat die omhoog komt en tevens dienst doet als Spatscherm. Of kan je deze ook kiezen bij de classic tegenwoordig?

Wellicht is zoiets ook zonder afzuiging te kopen, enkel als Spatscherm.
Nee voor zover ik weet heeft Bora dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toppe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Ik ga het proberen te omschrijven:

Wij hebben onderstaand in laten tekenen en hierbij een oven uitgezocht en aangeven dat we een bijpassende magnetron willen. Dat is een combi geworden, iets anders paste er niet bij qua uiterlijk.

Nu waren we gister nog even bij de keuken zaak en kwamen we tot de conclusie dat ze qua uiterlijk wel het zelfde zijn maar de display’s niet het zelfde formaat zijn.

Ik weet nu al dat ik me hier aan ga irriteren dus zijn we aan het kijken naar de opties:

Optie A: de oven aanpassen naar een model met kleiner scherm maar hierdoor moeten we ook inleveren op de functies en dat willen we liever niet.

Optie B: de combi aanpassen naar een model met stoom, die heeft een groter scherm maar €2500 voor een magnetron is echt bizar.

Optie C: de combi laten vallen voor een losse bakoven en een magnetron in de bijkeuken. Magnetron gebruiken we alleen maar voor baby voeding (maar nu niet aan de orde) en popcorn.

Optie D: kijken naar een heel ander merk. Daar komt Neff om de hoek kijken vanwege de Slide&Hide deur.

Optie E: Jullie ideeën?

[Afbeelding]
Goed, heb antwoord van de keuken leverancier. Ze vragen €579 voor een upgrade naar een magnetron met oven én stoom functie.

Vrouwlief helemaal in haar nopjes want ze is erg blij met 2 ovens, één met pulssteam en één met volledig stoom.

Zelf nog even contact opgenomen met Siemens en eerste wat mevrouw zegt: Ja, hiermee hebben ze in Duitsland de plak volledig mis geslagen. De IQ500 en IQ300 kan je wél krijgen in het zelfde model. Alle overige merken in hun portfolio (Bosch, Neff, Gaggenau) kan je ook krijgen in de juiste combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan

[Afbeelding]
Houten jaloezieën geen optie? Kost je +/- 600 euro. Tijdens het koken trek je de lamellen naar boven, de rest van de dag omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 16:26
Hi allemaal, ik was nieuwsgierig of iemand deze oplossing van Siemens / Bosch / Neff in gebruik heeft?
Siemens glassdraftAir systeem. Wij zijn momenteel een keuken aan het samenstellen en in de huidge offerte hebben we nu een Bora Pure.

Ik kan maar weinig ervaringen van dit systeem vinden, behalve wat informatie op een webwinkel link en link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMKBbyfeqGuRy3SayWnmiQqOz7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ysa8fg5GNCQKAyNKNMvV1mjL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Goed, heb antwoord van de keuken leverancier. Ze vragen €579 voor een upgrade naar een magnetron met oven én stoom functie.

Vrouwlief helemaal in haar nopjes want ze is erg blij met 2 ovens, één met pulssteam en één met volledig stoom.

Zelf nog even contact opgenomen met Siemens en eerste wat mevrouw zegt: Ja, hiermee hebben ze in Duitsland de plak volledig mis geslagen. De IQ500 en IQ300 kan je wél krijgen in het zelfde model. Alle overige merken in hun portfolio (Bosch, Neff, Gaggenau) kan je ook krijgen in de juiste combinatie.
Best netjes met initiele verschil van 1100 euro? Was dat het bruto verschil en is dit het netto verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Best netjes met initiele verschil van 1100 euro? Was dat het bruto verschil en is dit het netto verschil?
Klopt. En of hij dus nog geld rekent voor het verschil in de greep weet ik niet.

Al met al niet de oplossing die ik wil, maar wat ik wel wil weet ik ook niet… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Chillmeister schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:50:
Hi allemaal, ik was nieuwsgierig of iemand deze oplossing van Siemens / Bosch / Neff in gebruik heeft?
Siemens glassdraftAir systeem. Wij zijn momenteel een keuken aan het samenstellen en in de huidge offerte hebben we nu een Bora Pure.

Ik kan maar weinig ervaringen van dit systeem vinden, behalve wat informatie op een webwinkel link en link

[Afbeelding]
Het enige dat ik er van weet is de nadelen: duur (4k+), je hebt minimaal 75cm diep aanrechtblad nodig, en (ongefundeerd) het lijkt me ontzettend klote om schoon te maken na het koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LaTiNo156 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Het enige dat ik er van weet is de nadelen: duur (4k+), je hebt minimaal 75cm diep aanrechtblad nodig, en (ongefundeerd) het lijkt me ontzettend klote om schoon te maken na het koken.
Daarnaast geven de experts die in de branche zitten ook wel aan dat de Bora best in class is wat betreft downdraft systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:55
Er is niets te vinden over eventuele nieuwe BSH / Siemens apparatuur op het web. Terwijl de keukenbeurs afgelopen maand plaats vond en Siemens voor zover ik weet elk jaar in september hun nieuwe productlijn bekend maakt.
Iemand enig idee? Iets gezien, gelezen of gehoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excavator
Toke_gt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Ik snap de halfhoge kasten wel. Ze geven ruimte voor meer licht naar de kamer en als je verder in je huis genoeg ruimte hebt voor die één-keer-per-jaar-spullen, heb je die hoge kasten niet nodig. En ook die hoge kasten zijn trendgevoelig. Voordeel van de hoge kasten is wel dat het aanzicht strakker blijft (hier leggen we inderdaad makkelijk spullen op de halfhoge kast en dat is snel rommelig). Met hoge kasten kun je ook goed planken maken tussen kast en muur met ramen (waar nu 1 plank is ingetekend). Nadeel van de bereikbaarheid vind ik minder relevant; daar zijn huishoudtrappen voor uitgevonden.
Qua indeling vind ik de aansluiting van die halfhoge kast op het hoekje niet zo mooi. Dat hoekje komt niet zo goed uit de verf zo. Als ik het goed zie, is de linkerwand wat korter (4x60) dan de rechter (3x90)? Heb je ruimte om dat gelijk te trekken? Door die 30 cm extra werkblad komt de kast wat meer apart te staan. Zeker omdat je twee kleuren gebruikt, lijkt me dat mooier en ook handiger, want je kunt beter bij dat hoekje.
Over de kleuren: ik kan dat op een scherm niet zo goed beoordelen, maar als jullie het mooi vinden is dat toch goed? Frontjes van de kast kun je altijd weer aanpassen, het grijs lijkt me redelijk tijdloos. Keuken koop je voor jezelf en niet voor eventuele volgende bewoners.
Er is ook een tekening met hoge kasten, omdat we over deze keuze al twijfelde. En eigenlijk doen we dat nog steeds :+ . Let bij de tekening niet op de plank en bovenkastje aan de rechterkant. Deze vervallen sowieso. Wat betreft die wanden, die zijn nagenoeg gelijk. Dat scheelt maar enkele centimeters. Dit is tevens de maximale lengte die we willen gebruiken. Anders komt de keuken te ver de woonkamer in ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DFlqx72MTRGh5jF54OHPg83tI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lrf1lpKSrWTIbRkAwK9ADoYT.jpg?f=fotoalbum_large
Alic3 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:31:
@Excavator Persoonlijk vind ik die halfhoge torentjes ook niet mooi. Het is vaak niet helemaal lekker in verhouding met de rest van de keuken. En het wordt zoals iemand al eerder zei toch vaak een verzamelplek voor van alles waardoor het rommelig oogt (zie je op Funda vaak). En door die halve hoogte oogt het plafond laag. Als het dan al een laag plafond is, is dat voor mij echt een no go.
Het is de bedoeling om boven op de kast alleen een plantje en een lamp neer te zetten. Maar ik begrijp wat je bedoelt, het begint met twee dingen en het eindigt met de halve inboedel die boven op de kast staat :+
Het plafond is trouwens 260cm hoog.
LaTiNo156 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

Wat hij zegt, wij hebben nu zo'n half hoge kast en die staat vol met zooi.
Je kunt ook tegen die zijwand zoiets plaatsen zodat het vanuit de rest van de woning niet uitziet als een groot blok.
Het klopt idd dat je in de hogere kasten niet de dingen plaatst die je vaak nodig hebt, maar meestal heb je wel dingen die je niet vaak nodig hebt :)

[Afbeelding]
Dit hadden wij ook gezien bij een keukenzaak. Het ziet er prachtig uit dus het is zeker iets om nog over na te denken.
Floor-is schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

De kleur 'roest' wil ik nog even op terugkomen, want ik denk dat het bruine erg bepalend kan zijn. Houd er dan in ieder geval rekening mee dat je de deuren op termijn wilt/kunt wisselen (voor je ooit moet verkopen). :)
De kleur valt niet bij iedereen in de smaak lees ik uit de reacties :) . Het is misschien goed om te vermelden dat alleen de deuren van de halfhoge kasten in de "roest" kleur komen. De zijkanten worden voorzien van stollen in de grijze kleur.

Wat vinden jullie van de offerteprijs ( 20k en 24k)?
Is dit een redelijke prijs voor de getekende keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Excavator schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Er is ook een tekening met hoge kasten, omdat we over deze keuze al twijfelde. En eigenlijk doen we dat nog steeds :+ .

Wat vinden jullie van de offerteprijs ( 20k en 24k)?
Is dit een redelijke prijs voor de getekende keuken?
Ik kan je niet adviseren over de prijs, daar zijn andere tweakers deskundiger in.
Over de hoge kasten: het is echt een kwestie van smaak, maar ik vind het ontwerp van je hele keuken wel beter tot zijn recht komen met hoge kasten. Zeker als je die rechtermuur strak leeg houdt (?) vind ik een strakke linkerkant met hoge kasten beter passen. (Ook omdat je die kasten met de kleur tot eyecatcher van de keuken maakt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excavator
Toke_gt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Ik kan je niet adviseren over de prijs, daar zijn andere tweakers deskundiger in.
Over de hoge kasten: het is echt een kwestie van smaak, maar ik vind het ontwerp van je hele keuken wel beter tot zijn recht komen met hoge kasten. Zeker als je die rechtermuur strak leeg houdt (?) vind ik een strakke linkerkant met hoge kasten beter passen. (Ook omdat je die kasten met de kleur tot eyecatcher van de keuken maakt.)
De rechtermuur willen we in ieder geval zo leeg mogelijk laten. We moeten alleen nog een mooie oplossing verzinnen voor spotjes aan die kant.

Ik ben al aardig overtuigd over de hoge kasten. Vanavond eens kijken of ik mijn wederhelft ook mee krijg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

Goed om te weten dat de ombouw en koof boven het eiland ook bij de prijs zitten. Kan zomaar al een paar duizend euro zijn. Ik zou eens vragen wat er van de prijs af gaat als jullie dat in eigen beheer doen, dan heb je een veel realister beeld van de kastprijzen.

***members only***
Wat versta je onder significant duurder? Velthuizen is ook de partij waar wij mee in gesprek zijn. Het “gevoel” daar is heel goed en de tijd, energie en geduld wat ze tot nu toe in ons stoppen is ons zeker wel wat extra waard, maar vraag me dan wel af of dit dan “wat extra” gaat worden of dat je dan moet denken aan duizenden euro’s. We zijn (nog) niet zo van het vergelijken.

T.a.v. maatwerk:
Tristar levert een korpus in 78cm hoogte en een korpus van 91cm hoogte. Het mooie aan Tristar is, is dat je niet extra betaalt voor maatwerk als je de hoogte van die korpus omlaag aanpast.

Dus wil je een korpus van 86cm, dan betaal je gewoon de kast van 91cm en wordt deze zonder meerprijs aangepast.

Wat betreft de hoge kasten, is er een minimale hoogte die je wilt?
Standaarhoogte van Tristarkast kan tot 234cm.

Moet die doorgang naast de kastenwand zo breed of zou dat ook smaller kunnen?

En check deze twee links/posts even voor opties in bij Tristar
1) De hoge kasten die aan de nis zitten zou je op deze manier een greeplijst in kunnen laten wegwerken:
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
2) De buitenkant van de korpus van de hoge kasten (binnenzijde nis) kun je met maatwerk uit laten voeren in dezelfde kleur als het front (wellicht is dat wel al gedaan)
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Pagina: 1 ... 276 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1