Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

paars kuiken schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Wij gaan voor een 20mm Dekton Kelya blad en toen ik hier (Spaanse markt, waar Cosentino en Dekton vandaan komen) vroeg of de spoelbak onderbouw kon, zeiden ze dat ze daar al vanuit gegaan waren. Onze architect heeft ook net een nieuwe keuken laten plaatsen met 12mm Dekton en ook onderbouw spoelbakken.

Toen ik oa nav berichten hier over chippen daar op doorvroeg, zei de keukenbouwer dat ze honderden Dekton bladen hadden geïnstalleerd met onderbouw spoelbak en nog nooit ergens over problemen hadden gehoord. De enige problemen kwamen van dingen die uit een bovenkastje gevallen waren.

Bora wordt bij ons vlakbouw, ook geen probleem, zeiden ze, dus we zullen zien…
Deze post ook gezien? lluuk in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
En als je Cosentino NL mailt, adviseren ze ook vlakinbouw ipv onderbouw door de kwetsbaarheid.

Maar ik snap dat het oog ook wat wilt, alhoewel met een zwart blad en zwarte spoelbak je er weinig van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 08:18
paars kuiken schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:04:

Toen ik oa nav berichten hier over chippen daar op doorvroeg, zei de keukenbouwer dat ze honderden Dekton bladen hadden geïnstalleerd met onderbouw spoelbak en nog nooit ergens over problemen hadden gehoord. De enige problemen kwamen van dingen die uit een bovenkastje gevallen waren.
HET risico dat je loopt is dat je een pan in de spoelbak wilt doen en je dan met de pan het randje van het blad raakt. Het ligt uiteindelijk helemaal aan hoe voorzichtig je bent I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Wellicht bestaat er wel een allrisk verzekering oid voor schade aan je werkblad?
Of zal dat altijd vallen onder 'optische schade' / 'product functioneert nog'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-05 12:39
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Nadeel met onderbouw is toch ook dat je de lagen kunt zien?
Ik heb onderbouw bij composiet (Noblesse White), maar de randen van het gat voor de gootsteen zijn gewoon afgewerkt. Neem aan dat bij keramiek dit ook wel zal gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Nadeel met onderbouw is toch ook dat je de lagen kunt zien?
Op de site van B&K

"Keramiek is gebouwd uit materiaal dat uit meerdere lagen bestaat. Wij raden daarom altijd aan om een vlakinbouw spoelbak te nemen. Hoewel een onderbouw spoelbak ook tot de mogelijkheden behoort, ziet u bij de afwerking van dit type spoelbak dat het blad uit meerdere laagjes bestaat. Wij vinden dit minder mooi maar indien u dit niet belangrijk vindt dan is dit eigenlijk geen nadeel."

Vreemd genoeg zie je een foto van keramiek MET onderbouw en geen laagjes
https://images.bemmelenkr...0&w=1250&h=545&dpr=1&q=75

En een topic op Radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 08:15
LaTiNo156 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

HET risico dat je loopt is dat je een pan in de spoelbak wilt doen en je dan met de pan het randje van het blad raakt. Het ligt uiteindelijk helemaal aan hoe voorzichtig je bent I guess...
Ik heb dan geen Dekton maar een natuurstenen blad van Strasser en alleen bij de spoelbak in de afgewerkte freeskant zie ik één of twee chips. Door het natuurlijke karakter van het blad vallen ze niet op maar ik ben wel voorzichter geworden met het plaatsen van pannen in de spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Al deze antwoorden trekken mij wel over de streep. Ik ga me focussen op het composiet. Koop wel een paar van die mooie magnetische onderzetters en klein beetje extra opletten op vlekken. Thanks 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:51:
Al deze antwoorden trekken mij wel over de streep. Ik ga me focussen op het composiet. Koop wel een paar van die mooie magnetische onderzetters en klein beetje extra opletten op vlekken. Thanks 😊
Magnetische onderzetters?

Ach ja, meestal kun je je pan of schaalt uit de oven wel kwijt op de inductieplaat, en anders heb ik zo'n rvs rekje ernaast liggen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Mijn kookeiland heeft een keramisch werkblad (neolith) en mijn keukenwand witte composiet. Op de witte composiet zie je regelmatig vlekjes. Naar onderhoud en gebruiksgemak is de neolith naar mijn inziens veel gemakkelijker dan de witte composiet. Waarom heb ik dan toch composiet genomen voor de keukenwand: mijn spoelbak is in onderbouw en wou het risico niet lopen als ik er per ongeluk tegen stoot een stuk afspringt.

Achteraf bekeken nu het keramisch in gebruik is aan mijn kookeiland had ik beter ook een keramisch werkblad gekozen voor de keukenwand waar de spoelbak in zit. De voordelen en het gebruiksgemak wegen veel meer door dan het nadeel.

De verhalen die je leest dat er een stuk af kan springen jaagt schrik aan. Aan de andere kant moest dit vaak voorkomen het internet zou er vol van staan.... Amper lees je slechte ervaringen met keramisch werkblad.

Vergeet niet dat keramisch veel duurder is. Velen overwegen om naar het composiet te gaan puur prijsgerelateerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Robbedp op 13-10-2021 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huisje1
LaTiNo156 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Magnetische onderzetters?

Ach ja, meestal kun je je pan of schaalt uit de oven wel kwijt op de inductieplaat, en anders heb ik zo'n rvs rekje ernaast liggen nu.
Ja, die zag ik voorbij komen, zijn van Eva solo. Leek me wel handig zo van de plaat op de onderzetter en naar de tafel … ben van het gemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Robbedp schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:17:
Mijn kookeiland heeft een keramisch werkblad (neolith) en mijn keukenwand witte composiet. Op de witte composiet zie je regelmatig vlekjes. Naar onderhoud en gebruiksgemak is de neolith naar mijn inziens veel gemakkelijker dan de witte composiet. Waarom heb ik dan toch composiet genomen voor de keukenwand: mijn spoelbak is in onderbouw en wou het risico niet lopen als ik er per ongeluk tegen stoot een stuk afspringt.

Achteraf bekeken nu het keramisch in gebruik is aan mijn kookeiland had ik beter ook een keramisch werkblad gekozen voor de keukenwand waar de spoelbak in zit. De voordelen en het gebruiksgemak wegen veel meer door dan het nadeel.

De verhalen die je leest dat er een stuk af kan springen jaagt schrik aan. Aan de andere kant moest dit vaak voorkomen het internet zou er vol van staan.... Amper lees je slechte ervaringen met keramisch werkblad.

Vergeet niet dat keramisch veel duurder is. Velen overwegen om naar het composiet te gaan puur prijsgerelateerd.
Fijn, nu twijfel ik weer hahaha😜
Is het composiet gepolijst of mat? Dat maakt geloof ik ook veel verschil

[ Voor 3% gewijzigd door Huisje1 op 13-10-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
SquareOne schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:36:
Wellicht bestaat er wel een allrisk verzekering oid voor schade aan je werkblad?
Of zal dat altijd vallen onder 'optische schade' / 'product functioneert nog'?
Schade als gevolg van o.a. stoten en vallen is bij een Allrisk dekking verzekerd, dus laat je een pan op je aanrecht vallen dan is dat gedekt. Echter is het niet zo dat bij iedere kleine beschadiging je dan een nieuw werkblad vergoed krijgt, hangt dus af van hoe groot de schade is en de staat van het werkblad, daarnaast heb je ook nog zoiets als gebruikersschade.
Schade door gebruik is niet gedekt. Denk maar aan krasjes in laminaat. Het is dus verzekerd, maar de vergoeding hangt af van een aantal factoren.

Als herstel voordeliger is dan keren ze altijd op basis van herstel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:54
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Wij zouden 4 delen moeten hebben: werkblad van de nis, het eiland en de kopse kanten. Heb daarbij eigenlijk niet zo nagedacht over de stofzuiger nog, ook omdat dat ding gewoon van plastic is denk ik. :)

(Ik neig persoonlijk naar composiet in 20mm op het moment overigens, gewoon omdat dikker en makkelijker met vlak- en onderbouw :) Maar mijn vrouw heeft even de broek aan op dit punt :D)
Wij hebben 1 van de kopse kanten van het eiland gedaan, (silestone bianco river suede) 4cm composiet en ook 4cm in de nis. Keuken maandag en gisteren geplaatst, geen spijt van de keuze :)
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Whaha tja dan maar luisteren hè 😃 Bij ons zegt de adviseur ook dat hij bij composiet wel de kopse kanten in verstek kan doen en bij (dun) keramiek niet. Vind ik toch net ff mooier
In verstek kon volgens de adviseur van onze keukenzaak ook, maar de importeur en vertegenwoordiger uit Italië raadden het allebei af. De monteur overigens ook. De monteur omdat de vloer kaars recht moet zijn omdat je anders het verstek niet over de hele lijn recht kan krijgen en je daarna moet gaan polijsten / schuren om een mooie aansluiting te krijgen. De importeur gaf aan dat lijmen alleen niet voldoende zou zijn en daarom de verstek met beugels aan de onderzijde versterkt moet worden. Nu is onze situatie misschien anders, omdat wij naast het eiland het werkblad 70 cm hebben laten doorlopen voordat de stollenwand geplaats werd om zo een zitje te creëeren zonder onderkasten waar je tegen over elkaar kan zitten zonder met benen tegen een kast aan te zitten.

Foto's moet ik nog maken en kijken hoe ik die hier plaats. Lastige is dat de kleur van de keukenkastjes (Tristar Fenix Verde) zich niet goed laat vangen op de camera van mijn smartphone. In plaats van groen olijf grijs, is die op de foto grijsblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
ONWdolf schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

Wij hebben 1 van de kopse kanten van het eiland gedaan, (silestone bianco river suede) 4cm composiet en ook 4cm in de nis. Keuken maandag en gisteren geplaatst, geen spijt van de keuze :)

[...]

In verstek kon volgens de adviseur van onze keukenzaak ook, maar de importeur en vertegenwoordiger uit Italië raadden het allebei af. De monteur overigens ook. De monteur omdat de vloer kaars recht moet zijn omdat je anders het verstek niet over de hele lijn recht kan krijgen en je daarna moet gaan polijsten / schuren om een mooie aansluiting te krijgen. De importeur gaf aan dat lijmen alleen niet voldoende zou zijn en daarom de verstek met beugels aan de onderzijde versterkt moet worden. Nu is onze situatie misschien anders, omdat wij naast het eiland het werkblad 70 cm hebben laten doorlopen voordat de stollenwand geplaats werd om zo een zitje te creëeren zonder onderkasten waar je tegen over elkaar kan zitten zonder met benen tegen een kast aan te zitten.

Foto's moet ik nog maken en kijken hoe ik die hier plaats. Lastige is dat de kleur van de keukenkastjes (Tristar Fenix Verde) zich niet goed laat vangen op de camera van mijn smartphone. In plaats van groen olijf grijs, is die op de foto grijsblauw.
Hmmm weer iets om na te vragen ….onze houten vloer is zeker niet 100% kaarsrecht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deurtje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:51:
Wij gebruiken al een aantal jaren de magnetische onderzetters van de Ikea, bevalt zeer goed.
https://www.ikea.com/nl/n...ood-donkergrijs-50175276/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

deurtje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:07:
[...]

Wij gebruiken al een aantal jaren de magnetische onderzetters van de Ikea, bevalt zeer goed.
https://www.ikea.com/nl/n...ood-donkergrijs-50175276/
He verdomd, vandaar dat dat ding altijd onder mijn pan blijft plakken, ik had geen idee dat die magnetisch waren 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:50
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

He verdomd, vandaar dat dat ding altijd onder mijn pan blijft plakken, ik had geen idee dat die magnetisch waren 8)7
Hier echt precies hetzelfde, dacht dat dat rubber gewoon plakkerig werd icm de hitte van de pan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
wat is het nut van dag magnetiseren. Lijkt me mega irritant als je je pan oppakt om op het vuur te zetten en dat ding hangt er nog onder?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LaTiNo156
SquareOne schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:41:
wat is het nut van dag magnetiseren. Lijkt me mega irritant als je je pan oppakt om op het vuur te zetten en dat ding hangt er nog onder?
Ik denk dat de usecase is dat je die pas gebruikt als die niet meer op het vuur moet :)
Dus je bent klaar met het koken van whatever, je zet die even op het werkblad en daarna kan ie met onderzetter en al naar de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Ja, die zag ik voorbij komen, zijn van Eva solo. Leek me wel handig zo van de plaat op de onderzetter en naar de tafel … ben van het gemak ;)
Oh dat is handig! Daar ga ik ook naar kijken. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SquareOne schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:41:
Het is ook mega irritant :P

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 12:45
Update:

De werkbladenfabriek heeft het blad vandaag geplaatst. Vakmannen gingen heel nauwkeurig te werk echt een aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAc1OaWngmy0qFxSDz-psstJlUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i239sSRPVXDAFtZ0ADbx5Zuv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYyFgpJJPU-Bz6Eh6N0FX6UmD4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otHn533HtEkpWAhYMfJKLqJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3V3rTsGOQq_jSwpBM1_G74GuCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGMnqsiuoby3twnjRG63UtoU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlmvU-0PFbUoV1ZEcOcNd7tpzeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYyFuynljuZhnvmb8DvGGYUx.jpg?f=fotoalbum_large

(Nog steeds wip. Vaatwasser moet geplaatst worden, Miele oven en koffie op hoogte aangepast en Quooker en kookplaat aangesloten).

We zijn wel heel blij met hoe de kleuren en keuzes tot dus uitpakken! 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
BlowFish schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:03:
Update:

De werkbladenfabriek heeft het blad vandaag geplaatst. Vakmannen gingen heel nauwkeurig te werk echt een aanrader!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Nog steeds wip. Vaatwasser moet geplaatst worden, Miele oven en koffie op hoogte aangepast en Quooker en kookplaat aangesloten).

Pareltje hoor deze keuken! :*) erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:28
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit!
Wat voor opbouwspots zijn dat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Krijgertje1979 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Ziet er goed uit!
Wat voor opbouwspots zijn dat eigenlijk?
Thanks!
Spotjes: https://www.flinders.nl/m...KLRSTWVRmWqRoC2mAQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:27
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een prachtige keuken, mooie kleur vloer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:05
LaTiNo156 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Calacatta Gold heb je ook in composiet, toch?
Ja, maar Opera is weer een Dekton dingetje lijkt het. En die vinden we eigenlijk mooier :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@BlowFish Erg mooi!! 👌
Wij stoeien wat met het licht, aangezien we geen koof of verlaagd plafond hebben. Jij hebt voor die spots neem ik aan een verlaagd plafond? Dit is bij ons helaas geen optie, zou erg lelijk worden qua hoogteverschil want waar stopt het stuk verlaagd plafond dan.. bij ons niet echt op een mooie/fijne plek.
Wel superstrak zo bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:05
ONWdolf schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

[...]

Verde Comodoro van Fenix (Arpa) op een TriStar? Ben meer dan benieuwd naar de prijsstelling als je die wilt delen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
@ONWdolf Ik ook, en ook naar de foto's!
Ik heb net even gezocht maar kon geen post vinden waarin je je keukenontwerp hebt gedeeld, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@BlowFish Mooi geworden zeg! Kan dat quartzite ook tegen die hitte van de quooker? Heeft de werkbladenfabriek daar nog iets over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 15-12-2024
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wauw wat een mooie keuken!!!

Kun je een foto plaatsen van de stopcontacten in de lade? Zoiets krijgen wij ook, maar heb er nog geen voorstelling van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
remzor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:26:
@BlowFish Erg mooi!! 👌
Wij stoeien wat met het licht, aangezien we geen koof of verlaagd plafond hebben. Jij hebt voor die spots neem ik aan een verlaagd plafond? Dit is bij ons helaas geen optie, zou erg lelijk worden qua hoogteverschil want waar stopt het stuk verlaagd plafond dan.. bij ons niet echt op een mooie/fijne plek.
Wel superstrak zo bij jou.
Thanks. We hadden tijdens de bouw een lichtplan gemaakt. Wisten precies waar spotjes en lampen moesten komen. Hoogte is standaard 2.6m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Update:

Op de gouden kraan na een PRACHTIGE keuken! Ik vind die 3 pikzwarte apparaten naast elkaar en dan die drie hoge deuren in 1 stuk werkelijk fantastisch!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ONWdolf
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Verde Comodoro van Fenix (Arpa) op een TriStar? Ben meer dan benieuwd naar de prijsstelling als je die wilt delen.
Ik weet niet of het Fenix Arpa is. Bij ons in de beschrijving van de offerte staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpWkQBjeMeXsvp1nQaTbi8DE4F0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uCyhO0DqMnz5PUKNVQtzNqKH.png?f=fotoalbum_large
Marinos83 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:47:
@ONWdolf Ik ook, en ook naar de foto's!
Ik heb net even gezocht maar kon geen post vinden waarin je je keukenontwerp hebt gedeeld, klopt dat?
Ik heb inderdaad geen keukenontwerp en renders gedeeld. De keukenzaak waar we geslaagd zijn mag wel investeren in wat betere rendersoftware om wat meer klanten over de streep te trekken. Bij deze het uitgangspunt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dN7ma37lutGI7OwuWXErynIRX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l7m6dzLJhBM71KKbDPls2vTF.png?f=fotoalbum_large

En bij deze foto's van het resultaat (waarbij de kleur eigenlijk olijfgroengrijs is, maar mijn iPhone camera het meer naar het grijsblauwe trekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3idBgWGiAK334WxtoIo4Y4uUDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC8Dsh10UJmTEHFHBOW3ottf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-O7YGB13_71N_i9jee-LBV373w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWaPHp2UMzSKOTeQ90Bplkrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbVYmbnM1-zc__RZ2CIwxT_n65k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nlbdyp7suQ5MTB9WHKfyWDtj.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat om een kastenwand in fenix verde:
- 2 hoge kasten (koelkast <-> greeplijst <-> servieskast)
- 3 onderkasten + 3 bovenkasten (bovenkasten push to open) om een nis van 180cm te creëren. Dimbare spotjes in de nis.
- 2 hoge kasten (servieskast stoomoven servieskast <-> greeplijst <-> vriezer warmhoudlade combi magnetron servieskast)
- binnenkant van de kasten is, net als de greeplijsten zwart

Dan een eiland in fenix mat zwart
- kookzijde: ladekast 45cm; ladekast 90cm; ladekast 45cm
- spoelzijde; vaatwasser; gootsteenkastje; kastje t.b.v. afvalsysteem
- werkblakd is 130 bij 265 en loopt dus nog een stuk door aan het einde van de kastjes / lade om een zitje te creëren (effectieve breedte om aan te zetten is 66cm). Stollenwand aan deze zijde (91cm bij 130) is van hetzelfde composiet als het werkblad.
- plinten en greeplijsten lopen rondom door
- bedoeling was om twee stopcontacten onder het werkblad te maken (in de opening) maar dat is afgeraden door de monteur (wand te dik en beter geen kabels door / achter lade kast. Er komt een switch stopcontact in het werkblad ter vervanging

Werkblad 4 cm dik silestone river bianco suede:
- eiland 130x265
- nis 60 x 180
- stollenwand 130 x 91

Apparatuur:
- AEG:
Kookplaat: IDK84453IB
Vaatwasser: FSK52637P
Koelkast: SKE818E1DC
Combimagnetron: KMK968000T (mat zwart)
Warmhoudlade : KDK911424T (mat zwart)
Combi stoom: BSK999330T (mat zwart)
Vriezer: ABB682F1AF
- Quooker: combi flex zwart en zeeppomp zwart
- Spoelbak: Franke Tectonite ® Sirius, enkele spoelbak 50cm, kleur Carbonblack SID 110.50 Onderbouw

Ik heb geen prijzen per categorie gekregen, alleen een totaalprijs. 25k inclusief plaatsen. Niet door eigen monteurs, heeft van der Stad niet, maar door Troops montage. Uitstekende ervaring die ik iedereen in de regio (omgeving Nijmegen) kan aanbevelen.

Wat moet nog:
- Inductiekookplaat -> verkeerde was geleverd, juiste moet nog komen
- Zeeppompje
- Koof maken boven de kastenwand
- Hanglamp in lichtstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 09:01
Eeuwig zonde van die verticale greeplijsten, had prima met push to open vermeden kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Streamz op 14-10-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ONWdolf schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ik weet niet of het Fenix Arpa is. Bij ons in de beschrijving van de offerte staat dit:
[Afbeelding]

[...]

Ik heb inderdaad geen keukenontwerp en renders gedeeld. De keukenzaak waar we geslaagd zijn mag wel investeren in wat betere rendersoftware om wat meer klanten over de streep te trekken. Bij deze het uitgangspunt:
[Afbeelding]

En bij deze foto's van het resultaat (waarbij de kleur eigenlijk olijfgroengrijs is, maar mijn iPhone camera het meer naar het grijsblauwe trekt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- 3 onderkasten + 3 bovenkasten (bovenkasten push to open) om een nis van 180cm te creëren. Dimbare spotjes in de nis.
- 2 hoge kasten (servieskast stoomoven servieskast <-> greeplijst <-> vriezer warmhoudlade combi magnetron servieskast)

- werkblakd is 130 bij 265 en loopt dus nog een stuk door aan het einde van de kastjes / lade om een zitje te creëren (effectieve breedte om aan te zetten is 66cm). Stollenwand aan deze zijde (91cm bij 130) is van hetzelfde composiet als het werkblad.
- bedoeling was om twee stopcontacten onder het werkblad te maken (in de opening) maar dat is afgeraden door de monteur (wand te dik en beter geen kabels door / achter lade kast. Er komt een switch stopcontact in het werkblad ter vervanging

- eiland 130x265
- nis 60 x 180
- stollenwand 130 x 91

Apparatuur:
- AEG:
- Spoelbak: Franke Tectonite ® Sirius, enkele spoelbak 50cm, kleur Carbonblack SID 110.50 Onderbouw

Ik heb geen prijzen per categorie gekregen, alleen een totaalprijs. 25k inclusief plaatsen. Niet door eigen monteurs, heeft van der Stad niet, maar door Troops montage. Uitstekende ervaring die ik iedereen in de regio (omgeving Nijmegen) kan aanbevelen.

Wat moet nog:
- Zeeppompje
Mooie keuken! Die kleur is zo te zien echt moeilijk te fotograferen, ik herinner me die kleur heel anders :o
Gezien de hoeveelheid kasten en apparatuur is die prijs volgens mij erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:56:
Eeuwig zonde van die horizontale greeplijsten, had prima met push to open vermeden kunnen worden.
Op het eiland aan de kookzijde? Zo lang het een bewuste keuze is, is dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
@ONWdolf Bedankt voor het delen, mooi geworden! Die lichtstraat boven het eiland maakt het wel helemaal af. En 25K lijkt me voor zo'n flinke keuken in fenix ook een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 09:01
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

Op het eiland aan de kookzijde? Zo lang het een bewuste keuze is, is dat toch prima?
Aangepast. Ik doelde op de verticale greeplijsten in de kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Ah, je bedoelde verticaal ipv horizontaal. Ook die snap ik eigenlijk wel. Koelkast openen met PTO vind ik ook niks, maar is natuurlijk heel persoonlijk. In dit geval is het ook nog een symetrisch ddus ik vind het niet storend.

@ONWdolf
Die panelen in de nis. Wilde je graag losse panelen, hadden de zijkanten en onderzijde van de korpus niet uitgevoerd kunnen worden en fenix? Weet niet of Tristar dit kan?

[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 14-10-2021 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Streamz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Ik vind het eigenlijk helemaal niet storend. Het had misschien 'perfecter' geweest zonder, maar persoonlijk ben ik helemaal geen fan van Push To Open en wat dat betreft lijkt mij dit de beste oplossing. Push to open waar het kan, greeploos waar het moet.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 10:35
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een fenomenale keuken! Dat blad O+ ! Welk blad is het nou precies, @BlowFish ? Ik ben zelf aan het shoppen voor een keuken en heb wel interesse (hebben nu een offerte met Cambria Composite Nevern laten maken, maar errug duur).

https://shop.cambriausa.com/products/nevern

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ONWdolf
Over de greeplijsten. Push to open voor koelkast (en vriezer) vonden wij niet prettig. Vertraging bij openen was storend.
Door 4 hoge kasten (we hebben de ruimte na een aanbouw) is het symmetrisch en oogt het voor ons prima en is het functioneel. Maar een ander kan daar andere wensen in hebben.
Wat betreft de panelen. Ons is verteld dat die nodig waren omdat de zijkant van de hoge kasten en onderkant van bovenkasten niet in fenix konden. Door deze zwart te kiezen ipv verde vinden we het beter passen bij greeplijst en eiland.
Mooie van de kleur vind ik dat die afhankelijk van de hoeveelheid en sterkte van het (zon) licht steeds een iets andere kleurtint heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
@BlowFish
Echt een prachtige keuken en je blad is echt fenomenaal! wat een prachtige eyecather!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Heel gaaf @BlowFish !!!

[ Voor 64% gewijzigd door GermanPivo op 14-10-2021 10:40 . Reden: Niet goed gelezen over hoogte van de ovens :) ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ONWdolf schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:23:
Over de greeplijsten. Push to open voor koelkast (en vriezer) vonden wij niet prettig. Vertraging bij openen was storend.
Door 4 hoge kasten (we hebben de ruimte na een aanbouw) is het symmetrisch en oogt het voor ons prima en is het functioneel. Maar een ander kan daar andere wensen in hebben.
Wat betreft de panelen. Ons is verteld dat die nodig waren omdat de zijkant van de hoge kasten en onderkant van bovenkasten niet in fenix konden. Door deze zwart te kiezen ipv verde vinden we het beter passen bij greeplijst en eiland.
Mooie van de kleur vind ik dat die afhankelijk van de hoeveelheid en sterkte van het (zon) licht steeds een iets andere kleurtint heeft
Agree, wat betreft kleurstelling. Nu niks meer aan te doen, maar toch even checken bij iemand anders hier in het topic met een Tristar Fenix keuken om anderen te helpen in dit topic en omdat Tristar geen brochure / optielijst heeft. @MikeyMan is de buitenkant van jouw korpus en onderkant bovenkasten van Fenix of ander zwart materiaal?

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
amboly schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Wat een fenomenale keuken! Dat blad O+ ! Welk blad is het nou precies, @BlowFish ? Ik ben zelf aan het shoppen voor een keuken en heb wel interesse (hebben nu een offerte met Cambria Composite Nevern laten maken, maar errug duur).

https://shop.cambriausa.com/products/nevern
Quartzite blad in kleur “taj mahal” . Komt van de Keukenbladenfabriek. Sowieso een aanrader (heb al meerdere keren gezegd maar is echt zo!). Koop je keuken zonder blad. Keukenbldenfabriek komt opmeten en plaatsen. Ze hebben een fantastische showroom met heel veel keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
LaTiNo156 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Op de gouden kraan na een PRACHTIGE keuken! Ik vind die 3 pikzwarte apparaten naast elkaar en dan die drie hoge deuren in 1 stuk werkelijk fantastisch!
Haha. Wacht maar tot de eettafel er staat met de lamp erboven dan snap je waarom de kraan goud is O+ . T.b.c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
BlowFish schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Haha. Wacht maar tot de eettafel er staat met de lamp erboven dan snap je waarom de kraan goud is O+ . T.b.c
Intrigerend. Ik vroeg me ook af waarom je voor een gouden kraan had gekozen; deze toevoeging maakt me nieuwsgierig.
(Hopelijk komt je huis niet over tig jaar in ‘wat voor een huis er nu … deel 84’ O-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ridicuul schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Ik vind het eigenlijk helemaal niet storend. Het had misschien 'perfecter' geweest zonder, maar persoonlijk ben ik helemaal geen fan van Push To Open en wat dat betreft lijkt mij dit de beste oplossing. Push to open waar het kan, greeploos waar het moet.
Same here, push to open voor gewone kastjes is ok, maar voor koelkasten etc wil ik gewoon een greeplijst.
Sowieso vind ik greeplijsten niet lelijk. Als je alles push to open hebt krijg je veel te veel vlakke delen naast elkaar.
Helemaal mooi zijn verlichte greeplijsen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG0WwbmOr03ceHOTtwSeb0JJsnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCLLdPlsuqILzfBCA9PNNagR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BlowFish schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Tom Dixons? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 14:47
SquareOne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:33:
@mr3000 @arsenal1982 @Sjefke32 @896gerard @onne @Paulie72 @Greebs zat even terug te zoeken in de pins in dit topic. Jullie hebben prachtige ontwerpen gedeeld maar volgens mij het eindresultaat (nog) niet gedeeld :). Care to share?
We moeten nog steeds de achterbladen plaatsen en eens goede foto's maken. vandaar nog niet geplaatst maar even een sneak peak ;-)

Dit is de koffie hoek geworden ;-).
Zal snel even andere foto's maken voor het hele overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6hxNM6xk8MsHk8ZYxvOZKhHp0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq2B4jzOROws9P1pAITZ2Gv2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Agree, wat betreft kleurstelling. Nu niks meer aan te doen, maar toch even checken bij iemand anders hier in het topic met een Tristar Fenix keuken om anderen te helpen in dit topic en omdat Tristar geen brochure / optielijst heeft. @MikeyMan is de buitenkant van jouw korpus en onderkant bovenkasten van Fenix of ander zwart materiaal?

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ben nu niet thuis, maar volgens mij is de onderkant van de bovenkasten geen fenix, rest rondom wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:06
Oef, net een nieuwe offerte voor de keuken binnen. Volgens mij doen we *iets* te zot :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Opinies en ideetjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
heeft er hier iemand ervaring met bijkeuken meubels ? Onze keukenman heeft het sinds kort . Iemand prijs idee van zoiets ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@Kwakkel merk apparatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
De set korting van Miele krijg je vast niet op AEG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@mevrouwKees_1@BasvanS
Gaat hier (inderdaad) over Miele. Heb mijn post wat verduidelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:03
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:
Oef, net een nieuwe offerte voor de keuken binnen. Volgens mij doen we *iets* te zot :)

***members only***

Je bent er van op de hoogte dan de DGC stoomoven een heel ander front heeft dan de goedkopere bakoven die ernaast komt? Ik zou er twee uit dezelfde serie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Je bent er van op de hoogte dan de DGC stoomoven een heel ander front heeft dan de goedkopere bakoven die ernaast komt? Ik zou er twee uit dezelfde serie doen.
Ja een bewuste keuze, zei het met tegenzin: de oven/magnetron die eenzelfde scherm heeft, is een pak duurder, voor weinig meerwaarde.
Nu, misschien is een goedkopere stoomoven dan een optie (alhoewel de kookassistent in deze versie wel echt de moeite zou zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 08:23
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:

***members only***

Prijs verbaast mij niet, om eerlijk te zijn. Het is handwerk en maatwerk van een meubelmaker. Dat gezegd hebbende: ik zie een vrij standaard opstelling in vrij standaard kleuren. Waarom dan de keuze voor maatwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@Kurma
Gekende partij uit de buurt, en geen zin in de 'onderhandelpraktijken' van de keukenwinkels :)
Ik zou verwachten dat ook een meubelmaker voor standaardopstelling en -kleuren niets speciaals hoeft te doen en de prijs dus ook wel wat lager zou liggen dan dit.

Verwacht nog een offerte van een 2de partij. Mocht die even hoog uitvallen, wijken we wellicht alsnog uit naar een keukenwinkel (of Ikea :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
BasvanS schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

De set korting van Miele krijg je vast niet op AEG ;)
Excuus. Overheen gelezen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:43:
@Kurma Gekende partij uit de buurt, en geen zin in de 'onderhandelpraktijken' van de keukenwinkels :)
Hier zitten veel keukenzaken, maar van twee weet ik dat ze gewoon een vaste prijs maken en een totaalprijs geven, zonder onderhandelingen. Daar kan je zaken toch gewoon op uitzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtige keuken zeg! Ook de gouden kraan 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 08:23
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:43:
@Kurma
Gekende partij uit de buurt, en geen zin in de 'onderhandelpraktijken' van de keukenwinkels :)
Ik zou verwachten dat ook een meubelmaker voor standaardopstelling en -kleuren niets speciaals hoeft te doen en de prijs dus ook wel wat lager zou liggen dan dit.
...
Dat is natuurlijk niet juist. Voor een fabriek die duizenden keukens per jaar eruit stampt is het wel handig dat alle kastjes (ik noem eens wat) 60cm. breed zijn. Voor iemand die de onderdelen sowieso uit een plaat moet zagen maakt het niet veel uit of het 60cm of 63,75cm moet zijn. Ik denk dat je voor een standaardkeuken beter naar een partij kan gaan die standaardkeukens verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Ja een bewuste keuze, zei het met tegenzin: de oven/magnetron die eenzelfde scherm heeft, is een pak duurder, voor weinig meerwaarde.
Nu, misschien is een goedkopere stoomoven dan een optie (alhoewel de kookassistent in deze versie wel echt de moeite zou zijn).
Als het standaard maten zijn, zou ik naar een reguliere keukenwinkel gaan. Het geld wat je bespaard steken in de apparatuur.
Je hebt nu een DGC7640. De 7645 al eens overwogen?
Eventueel wel de keuken afnemen en installatie. Voorstel doen om apparatuur zelf aan te schaffen.

Voor jouw stoomoven prijs heb ik bijvoorbeeld de DGC7645 op offerte gekregen vanuit 123apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
coazter schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

Hier zitten veel keukenzaken, maar van twee weet ik dat ze gewoon een vaste prijs maken en een totaalprijs geven, zonder onderhandelingen. Daar kan je zaken toch gewoon op uitzoeken?
Genoeg keukenzaken, maar eigenlijk geen idee welke een 'vaste prijs' geven.
Wel, de andere schrijnwerker werkt zeker met 'vaste prijs', maar daar heb ik nog geen offerte van :)
Kurma schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Dat is natuurlijk niet juist. Voor een fabriek die duizenden keukens per jaar eruit stampt is het wel handig dat alle kastjes (ik noem eens wat) 60cm. breed zijn. Voor iemand die de onderdelen sowieso uit een plaat moet zagen maakt het niet veel uit of het 60cm of 63,75cm moet zijn. Ik denk dat je voor een standaardkeuken beter naar een partij kan gaan die standaardkeukens verkoopt.
Ok, te overwegen. Alleen zullen ze snel moeten werken, en wij snel moeten beslissen: tegen half november heb ik het technisch plan nodig voor de aannemer (wordt prefab betonbouw, waar alle leidingen dus voorzien moeten worden in de muren).
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:12:
[...]
Als het standaard maten zijn, zou ik naar een reguliere keukenwinkel gaan. Het geld wat je bespaard steken in de apparatuur.
Je hebt nu een DGC7640. De 7645 al eens overwogen?
Eventueel wel de keuken afnemen en installatie. Voorstel doen om apparatuur zelf aan te schaffen.

Voor jouw stoomoven prijs heb ik bijvoorbeeld de DGC7645 op offerte gekregen vanuit 123apparaten.
Ik overweeg het ook, alleen is dit wellicht minder evident naar BE toe :(
(De DGC7645 staat niet in de catalogus die ik heb gekregen? ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Genoeg keukenzaken, maar eigenlijk geen idee welke een 'vaste prijs' geven.
Wel, de andere schrijnwerker werkt zeker met 'vaste prijs', maar daar heb ik nog geen offerte van :)

[...]

Ok, te overwegen. Alleen zullen ze snel moeten werken, en wij snel moeten beslissen: tegen half november heb ik het technisch plan nodig voor de aannemer (wordt prefab betonbouw, waar alle leidingen dus voorzien moeten worden in de muren).

[...]

Ik overweeg het ook, alleen is dit wellicht minder evident naar BE toe :(
(De DGC7645 staat niet in de catalogus die ik heb gekregen? ...)
https://www.miele.nl/e/st...obsidiaanzwart-11709400-p

Enige verschil is de verswateraansluiting en afvoer, waardoor je nooit meer een bakje hoeft te vullen en te legen na gebruik oven.

Al vaker langs gekomen in dit topic: voor 150-175€ kan je een technische tekening laten maken. Dan heb je alle vrijheid om daarna nog een keukenzaak te vinden. BMIngeneurs maakt ze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:38:
[...]
https://www.miele.nl/e/st...obsidiaanzwart-11709400-p

Enige verschil is de verswateraansluiting en afvoer, waardoor je nooit meer een bakje hoeft te vullen en te legen na gebruik oven.

Al vaker langs gekomen in dit topic: voor 150-175€ kan je een technische tekening laten maken. Dan heb je alle vrijheid om daarna nog een keukenzaak te vinden. BMIngeneurs maakt ze bijvoorbeeld.
Klopt, maar opnieuw, en misschien nog wat lastiger (of misschien ook niet, heb me er niet in verdiept), maar kunnen die ook tekenen voor BE?

Vaste wateraansluiting: die is inderdaad wel vermeldt geweest door de partij op wiens offerte ik nog wacht. Ik twijfel, mijn vrouw vindt het het geld niet waard :) Maar thanks voor de tip, ik hou 'm wel in mijn achterhoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Een vaatwasser meteen naast een (inductie)kookplaat, kan dat? Of krijg je dan problemen?
Dit idee: https://i.imgur.com/3wDlMTB.jpg

Nog wat extra informatie: Ikea keuken (Metod met Voxtorp frontjes), en er komt nog een werkblad op van graniet.

Alle andere opmerkingen/feedback mbt de indeling ook altijd welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door sloth op 14-10-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Ik was afgelopen weekend bij Ikea om hun keukens eens te checken. Koak heeft erg mooie frontjes (bv van bamboe) die je op een ikea-keuken monteert, en dan ziet het er opeens erg mooi uit.

Maar ik verbaasde mij erover dat je bij elke lade een overduidelijke klik hoort, zowel bij het openen als het sluiten. Ik zou mijn er enorm aan ergeren denk ik. Niet te vergelijken met een Blum schuifsysteem. Gek dat zo'n groot bedrijf dit niet beter op orde heeft.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
sloth schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:53:
Een vaatwasser meteen naast een (inductie)kookplaat, kan dat? Of krijg je dan problemen?
Dit idee: https://i.imgur.com/3wDlMTB.jpg

Nog wat extra informatie: Ikea keuken (Metod met Voxtorp frontjes), en er komt nog een werkblad op van graniet.

Alle andere opmerkingen/feedback mbt de indeling ook altijd welkom :)
Je hebt nu maar 60cm tussen spoelbak en kookplaat, en daar komt ook nog je vaatwasser, lijkt me totaal niet handig.
In de kast links komen oven en magnetron? En de koelkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 06:42
ONWdolf schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- eiland 130x265
- nis 60 x 180
- stollenwand 130 x 91

Apparatuur:
- AEG:

Wat moet nog:
- Zeeppompje
Mooi! Ik denk persoonlijk dat de keuken nog mooier uitkomt als je de kozijnen zwart gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kwakkel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Klopt, maar opnieuw, en misschien nog wat lastiger (of misschien ook niet, heb me er niet in verdiept), maar kunnen die ook tekenen voor BE?

Vaste wateraansluiting: die is inderdaad wel vermeldt geweest door de partij op wiens offerte ik nog wacht. Ik twijfel, mijn vrouw vindt het het geld niet waard :) Maar thanks voor de tip, ik hou 'm wel in mijn achterhoofd :)
Ik zie niet in waarom dit voor België anders zou zijn. Zou de vraag eens bij zo'n bureau neerleggen. Heb hem zelf bij hier besteld en binnen 3 dagen de tekening waar de bouwer akkoord mee is gegaan.

Gok dat er ook dergelijke bedrijven in België zijn, mochten er andere normen gelden die afwijken van de Nederlandse NEN.
Bij ons nieuwbouwproject stond er exact aangegeven waar een externe tekening aan moest boeken, heb jij deze info niet vanuit bouw gekregen?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• mr3000
Nou op verzoek hierbij wat extra plaatjes.

Zoals gemeld moeten er nog composiet bladen op de achterkant komen in hetzelfde materiaal als het aanrechtblad zelf. maar dit moet ik nog steeds inmeten. De bladen liggen nog bij de snijder. (we hebben het blad zelf geregeld namelijk)

Qua specifics hebben we het volgende.

We hebben hem gekocht bij Van der voet keukens in Sassenheim.
Absoluut vakmensen, fijn geholpen goed advies, kritische vragen en geen enkele vorm van pusherig gedrag wat je anders wel eens mee maakt. De monteurs waren even kundig en kwamen terplekken met advies en tips om het tip top te krijgen. erg blij mee!

Het is een Tristar keuken geworden met Deco 61A Nero (604) kunstof deuren.
Alles met van die legrabox lade's van Blum.

Apparatuur
Siemens KI81RSDE0 grote koelkast 319ltr
Siemens SN63E800BE Vaatwasser
Siemens IQ500 kleine onderbouw vriezer
Siemens HS858GXB6 IQ700 Stoomoven
Siemens CN838GRB6 IQ700 combi met stoomfunctie
Bora X Pure kookplaat
Liebherr wijnklimaatkast
Quooker combi+ met CUBE (erg blij mee)

Het oorspronkelijke idee was als volgt.
Dit had ik zelf in sketch gemaakt toen ik aan het dromen was (nog voor we wisten of we het huis kregen en konden krijgen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-Dc4cWPvoUMzX_LxIm-wj4vv_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DJuS5pXOUdYJgMBhIoHlhoTv.png?f=fotoalbum_large

Daarna de inspiratie, om iets met mijn passie voor koffie te doen. tja waarom dan niet gelijk wijn meenemen ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFY4RtKJEujfZPmsYiRdvoLF5IU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOS3P4iDBIWbFDJRyVdAgdqD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWM7P4ak14CHjMbWNLEp7ZR_SvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wjt6KsNQtaoY9OCNNtXocA8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/899fMYMkdL-AwXgn7ZB6Kux4HqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9RYRpFoxr3Efof759xuzgI8.jpg?f=fotoalbum_tile

Vervolg ontwerp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcZapoRWzCAbNdwOVwIh_nQBks8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PBr63rxXJdISwvd8NiOWJ101.png?f=fotoalbum_large

En dan daarna het uiteindelijke resultaat.
We zijn er mega blij mee. Wel soms nog wat vlekjes op de deuren, van vette vingers maar met 2 kids valt het enorm mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hi7Ma12gJ0Fk35u1_FoA-tp9UoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOhxUM2TjWs8v7j1X9HetKM2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp4eExCfZWOZ_-fEh-si13Nitqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFFuhWoWXgUOiqmSOutJPa0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_wmUsfvls2MzO7rewTOO8EJNlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBUwjZDk8LL8eUeuZqWGp3VX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9Wt-D0mZ0HFc-uKcDlz7IXEKqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rd2RqwjRDkYbLAGHLYTncykU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMpn2BwGxXMf5XCBSfstHKDH5Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRdMwNGmt8tmtQuuEWZseZ0t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PrqYrWWdrkOE_YAJQ1s8uaQnCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXZMC6UtWQbxXpOztL9ysClu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZCTzVGrklA366y2GHxODq_voE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xy30AJNfBz97Xnva02zbY8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xp5uwVOC16MhgqejS237WuJ4FUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSj1k77iQFjRul8v4zkdR4Zt.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Je hebt nu maar 60cm tussen spoelbak en kookplaat, en daar komt ook nog je vaatwasser, lijkt me totaal niet handig.
In de kast links komen oven en magnetron? En de koelkast?
Ik had eerst de vaatwas helemaal rechts. Niet op de details gelet (en 2 verkopers blijkbaar ook niet..). Het is niet eenvoudig om op een hoek je vaatwasser te plaatsen bij Ikea. Zeker niet met een zwaar blad.

Dus nu alles aan het herordenen en dit lijkt me ivm de aansluitingen de enige optie. Andere is de keuken breder maken met extra 40cm onder- en bovenkast maar dat zijn dan weer extra kosten.

Kast links oven en magnetron inderdaad. Koelkast opbouw in de nis rechts.
Dit idee: https://i.imgur.com/vS1DWWr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
@mr3000 Mooie keuken zo ! Wat een gave koffiecorner 👌 Wij zijn ook aan het kijken naar de Tristar, deels met hetzelfde front. Welk blad hebben jullie gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-05 11:42
marvel27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:15:
Ik was afgelopen weekend bij Ikea om hun keukens eens te checken. Koak heeft erg mooie frontjes (bv van bamboe) die je op een ikea-keuken monteert, en dan ziet het er opeens erg mooi uit.

Maar ik verbaasde mij erover dat je bij elke lade een overduidelijke klik hoort, zowel bij het openen als het sluiten. Ik zou mijn er enorm aan ergeren denk ik. Niet te vergelijken met een Blum schuifsysteem. Gek dat zo'n groot bedrijf dit niet beter op orde heeft.
Lijkt mij nogal logisch dat je dit soort dingen kan en mag verwachten bij een goedkope/betaalbare keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51

orf

marvel27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:15:

Weet je wie de scharnieren en lades maakt voor IKEA?

Blum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
Huisje1 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:58:
@mr3000 Mooie keuken zo ! Wat een gave koffiecorner 👌 Wij zijn ook aan het kijken naar de Tristar, deels met hetzelfde front. Welk blad hebben jullie gekozen?
We hebben Dekton - Natural Collection - Entzo gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Sorry, Kun je wat harder praten? Ik versta je niet :P

als dat zo is, dan zie je maar dat een naam niet zegt, Maar dan verkopen ze aan Ikea wel hun slechtst mogelijke scharnieren.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-05 11:42
marvel27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:33:
Sorry, Kun je wat harder praten? Ik versta je niet :P

als dat zo is, dan zie je maar dat een naam niet zegt, Maar dan verkopen ze aan Ikea wel hun slechtst mogelijke scharnieren.
Komen de Veyron en de Up ook niet (grofweg) uit de zelfde stal?

Net als bij Blum bepaald de doelgroep het budget en hangt daar de kwaliteit een op een aan vast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

@mr3000 welke rail met spots en wandspots heb je daar hangen? Precies deze willen wij ook in de keuken gaan gebruiken en dan inclusief Hue lampen erin.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54

BeaM-R

Powerrrrr

Wij zijn er ook eindelijk uit wat het moet gaan worden voor onze nieuwe keuken.
Met onze wensen naar 3 verschillende keukenzaken geweest en daaruit 3 verschillende offertes ontvangen. (we zijn er van bewust dat we een dure apparatuursmaak hebben).

Apparatuur:
Kookplaat iQ700 EX807LVV5E
Afzuigkap iQ500 LC97FLR61S
Combi-oven iQ700 HM876G0B6

Koelkast iQ500 EX807LVV5E
Vriezer iQ500 GI81NSCE0

Vaatwasser iQ500 SX65Z800BE
Quooker PRO3 Fusion Round zwart
Kunststof onderbouwspoelbak zwart

Werkblad (incl. koffiecorner)
Dekker Top Core

Offerte 1 bij een DMG zaak
Pronorm X-line
22.000 euro

Offerte 2 bij een lokale keukenzaak
Häcker Systemat
20.750 euro

Offerte 3 bij een niet-DMG zaak
Nobilia
18.500 euro

In de openingspost zie ik deze keukenmerken alle drie in hetzelfde segment vallen. Zitten er nog specifieke voor- of nadelen aan deze merken? We neigen naar de Häcker maar dat is meer omdat we daar erg goed geholpen zijn. Verkopers wist waar hij het over had en wist al onze wensen en vragen feilloos te beantwoorden.

De plaatjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EswQ_HXQDnMfaPJJgKEb7Af28As=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xZElYC8kGfKjJNTOU0B508h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2bY_Tao42UOd2LwJRGDS8LoWwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSwyfBSRt2doWrZJaNdgCjAL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peKdmNzcUeQfUpUI3wBS6tkehCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBu5YeBsthaWsM9milYVvbaH.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
BeaM-R schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:05:
Met onze wensen naar 3 verschillende keukenzaken geweest en daaruit 3 verschillende offertes ontvangen. (we zijn er van bewust dat we een dure apparatuursmaak hebben).

Apparatuur:

Vriezer iQ500 GI81NSCE0

Dekker Top Core

Pronorm X-line
22.000 euro

Häcker Systemat
20.750 euro

Nobilia
18.500 euro

In de openingspost zie ik deze keukenmerken alle drie in hetzelfde segment vallen. Zitten er nog specifieke voor- of nadelen aan deze merken? We neigen naar de Häcker maar dat is meer omdat we daar erg goed geholpen zijn. Verkopers wist waar hij het over had en wist al onze wensen en vragen feilloos te beantwoorden.

De plaatjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou een kookplaat met afzuiging niet netter staan? Ook die kan je naar buiten laten afzuigen. Scheelt een enorme kap voor het raam. Kom je ook nog eens goedkoper uit, sinds de kookplaat en afzuiging samen al een MSRP van 4,5k hebben.

De Siemens apparatuur is circa €11.750 (ik ben uitgegaan van een KI81RADE0 koelkast, sinds dat het meest gekozen model is, in jouw post heb je het artikelnummer van de afzuiger staan).
De norm is toch wel 40% korting op Siemens, dan kom je op €7,000 uit aan Siemens.
Met een Quooker, wasbak en mogelijk wat extra's zoals afvalsysteem tel ik daar €2.000 bij op.
Ofwel, 9k voor apparatuur.

Ik vind 11k+ persoonlijk aardig aan de prijs, je hebt echter geen prijsgroepen van de fronten en dergelijk genoemd, waardoor het lastig is om iets zinnigs over de prijs te zeggen.

Persoonlijk schaal ik Systemat boven Nobillia. Geen idee wat de consensus in dit topic momenteel is.

Zijn de offertes gespecificeerd per categorie (blad/kasten/apparatuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
ChUcKiE schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:31:
@mr3000 welke rail met spots en wandspots heb je daar hangen? Precies deze willen wij ook in de keuken gaan gebruiken en dan inclusief Hue lampen erin.
Dit is de marretti track met Piet boon tribe lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muts21
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02-2024
sloth schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Ik had eerst de vaatwas helemaal rechts. Niet op de details gelet (en 2 verkopers blijkbaar ook niet..). Het is niet eenvoudig om op een hoek je vaatwasser te plaatsen bij Ikea. Zeker niet met een zwaar blad.

Dus nu alles aan het herordenen en dit lijkt me ivm de aansluitingen de enige optie. Andere is de keuken breder maken met extra 40cm onder- en bovenkast maar dat zijn dan weer extra kosten.

Kast links oven en magnetron inderdaad. Koelkast opbouw in de nis rechts.
Dit idee: https://i.imgur.com/vS1DWWr.jpg
Geen idee of het probleem er mee opgelost is, maar zo'n 20 cm kastje links en rechts van de vaatwasser misschien?

Inderdaad wel wat meer kosten, maar meer werkruimte tussen wasbak en kookplaat, en ruimte tussen vaatwasser en kookplaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
BeaM-R schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:05:

Apparatuur:

Vriezer iQ500 GI81NSCE0

Dekker Top Core

Pronorm X-line
22.000 euro

Häcker Systemat
20.750 euro

Nobilia
18.500 euro

De plaatjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pronorm en Systemat zijn goed vergelijkbaar. Beide kun je ook nog naar wens 'luxer' maken met een hoop opties. Bijv. een hogere korpus, of luxere lades.

Nobilia zit wel een stapje lager.

Eerlijk gezegd vind ik de offertes nog wel aan de hoge kant op basis van het aantal kasten en het werkblad. Maar omdat alle drie de offertes vrij hoog liggen, ligt dat waarschijnlijk aan mij... :X
En wat @Source90 zegt, welke prijsgroepen fronten heb je gekozen, dat kan nog best een verschil maken.

Wat ga je met die ruimte doen onder het werkblad naast de hoge kasten? Waarom niet nog een ladekast oid daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@BeaM-R Wil je de opstellingen niet spiegelen? Je hebt er best wat ramen zitten maar die hoge kasten houden nu lichtinval in de rest van de woning tegen. En is een kookplaat bij een raam wel de meest handige plek wat betreft spetters?

Het ontwerp komt op mij over als een standaard opstelling waarbij de keukenverkopers niet echt rekening hebben gehouden met de ruimte en ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
ChUcKiE schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:31:
Ik wilde PRECIES hetzelfde vragen :)
mr3000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:35:

Wat is er zo bijzonder aan die Piet boon spots dat ze 2x zo duur zijn als de Kodiak? Mis ik iets?

https://maretti.com/index...ng/kodiak-track-gu10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:28
mr3000 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:45:

Zoals gemeld moeten er nog composiet bladen op de achterkant komen in hetzelfde materiaal als het aanrechtblad zelf. maar dit moet ik nog steeds inmeten. De bladen liggen nog bij de snijder. (we hebben het blad zelf geregeld namelijk)

Absoluut vakmensen, fijn geholpen goed advies, kritische vragen en geen enkele vorm van pusherig gedrag wat je anders wel eens mee maakt. De monteurs waren even kundig en kwamen terplekken met advies en tips om het tip top te krijgen. erg blij mee!

Apparatuur
Bora X Pure kookplaat
Liebherr wijnklimaatkast

Dit had ik zelf in sketch gemaakt toen ik aan het dromen was (nog voor we wisten of we het huis kregen en konden krijgen)
[Afbeelding]

Daarna de inspiratie, om iets met mijn passie voor koffie te doen. tja waarom dan niet gelijk wijn meenemen ;-)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Vervolg ontwerp.
[Afbeelding]

We zijn er mega blij mee. Wel soms nog wat vlekjes op de deuren, van vette vingers maar met 2 kids valt het enorm mee.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
d:)b

Zeer gecharmeerd van de vloer, ik kan het niet heel best zien maar is hij cementgebonden? Heb je daar evt het adresje en de ervaring voor? Mag uiteraard in een PM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-03 22:03
Toke_gt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Aangezien de markt om klussers te krijgen vrijwel is opgedroogd, lijkt het mij verstandig om de klussen te splitsen, omdat het dan misschien makkelijker is geschikte mensen te vinden.
Als ik het zo lees heb je de elektricien het hardst nodig, gezien de tweede fase stroom en het verleggen. Zonder elektriciteit geen keuken immers. Het stucen en de plavuizen is fijn als het vooraf kan, maar niet noodzakelijk.
Ik zou dus de elektriciens (of klusbedrijven die ook elektriciteit kunnen aanpakken) in je omgeving benaderen, zodat je dat in ieder geval hebt geregeld. Begin snel, want het is zo december.
Ondertussen zoek je een stukadoor. Dat kan via internet, maar sneller en beter is via-via. Ga rondfietsen en kijk waar verbouwd wordt en #durftevragen. Zoek ook vooral nieuwbouwwijken op. Keukenmuren zijn relatief klein oppervlak (denk ik) dus mogelijk tref je iemand die dat erbij / tussendoor kan doen. Vertel ook echt aan iedereen dat je een stukadoor zoekt.
De plavuizen eruithalen kun je zelf, met goed gereedschap. Voorbereiden voor nieuwe vloer kun je, afhankelijk van wat ervoor terugkomt, mogelijk regelen via de leverancier waar je nieuwe vloer koopt? Ik zou dit de laagste prio geven, omdat je keuken er niet van afhankelijk is.
Kleine update:

De elektriciën + stukadoor zijn inmiddels geregeld. Wat we met de plavuizen gaan doen, ben ik nog niet helemaal over uit. Maandag hebben we een gesprek met Brugman, dus ik hoop daar nog wat advies in te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Source90 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Ik zie niet in waarom dit voor België anders zou zijn. Zou de vraag eens bij zo'n bureau neerleggen. Heb hem zelf bij hier besteld en binnen 3 dagen de tekening waar de bouwer akkoord mee is gegaan.

Gok dat er ook dergelijke bedrijven in België zijn, mochten er andere normen gelden die afwijken van de Nederlandse NEN.
Bij ons nieuwbouwproject stond er exact aangegeven waar een externe tekening aan moest boeken, heb jij deze info niet vanuit bouw gekregen?
Ik val in het 'zelf een huis bouwen'-topic, dus nee ;)
Het zou kunnen dat er dergelijke bedrijven zijn in BE, maar ik ken er (nog) geen :) Zal er eens achter zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56

ChUcKiE

Dus........

mr3000 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:35:
[...]

en de wandlampen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr3000
LaTiNo156 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:03:
[...]
[...]
Wat is er zo bijzonder aan die Piet boon spots dat ze 2x zo duur zijn als de Kodiak? Mis ik iets?

Formaat en ze hebben een grovere afwerking. Eigelijk niet zo naar gekeken. in onze kastenkamer een andere rail en spots kosten bij elkaar nog niet een kwart en ook erg happy mee ;-)
Sinny schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

d:)b

Zeer gecharmeerd van de vloer, ik kan het niet heel best zien maar is hij cementgebonden? Heb je daar evt het adresje en de ervaring voor? Mag uiteraard in een PM :)
Dit is een gewone PU gietvloer. kleur RAL-7047 gelegd door Motionvloer uit Amsterdam door vorige bewoners. 1 van de weinig dingen die we hebben gehouden ;-)
Dat zijn de Wever & Ducre Ray WE 332148Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
mr3000 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:45:

Apparatuur
Bora X Pure kookplaat
Liebherr wijnklimaatkast

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Vervolg ontwerp.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Heel vet! Welk blad heb je gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
LaTiNo156 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

[...]

Railspot heeft ook zo een systeem, die wij hebben gebruikt in de keuken.
www.railspot.nl
Pagina: 1 ... 275 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1