Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:27
mitsumark schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:46:
Ik zou voor stoom/magnetron gaan omdat die vrijwel dezelfde functie hebben.
En een losse bakoven ivm pyrolyse.
Stoom will je mijns inziens combineren met bakken.
Vocht bijvoegen met bakken van gerechten zoals lasagne, broden, etc. Dat kan je niet met een magnetron.
Droge lucht combineren met stoom is mijns inziens juist ideaal. (Krokant van buiten, zacht van binnen).

Daarnaast mist (bij Miele) die optie rails. Magnetrons hebben geen geleiders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Floor-is schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
We winnen dan wat ruimte, maar die gele barconstructie zit wel vlak op de entree naar de woonkamer :)
Oooooooohh ja, lekker slim van mij. Sorry. Maar jouw oplossing met tafel in het verlengde is goed alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Wij twijfelen l tussen de kleuren umbra en londra voor het eiland, dit wordt gecombineerd met een marmerlook composiet of keramiek blad in het wit en de hoge kastenwandwand zou dan of hout in of houtlook (kunststof) in zwart worden., met accenten in white washed eiken. Heeft iemand misschien een voorbeeld van de umbra of londra? En waar gaat jullie voorkeur naar uit in de keuze tussen keramiek om composiet voor het blad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Kurma schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:57:
In onze toekomstige keuken willen we 3 functies (oven, stomen en magnetron) combineren in 2 apparaten. Bij Miele kan dat (andere vast ook wel, maar voorlopig gaat voorkeur uit naar Miele), maar welke functie combineer je in welk apparaat? :? Stoom/ovencombi en magnetron? Oven/magnetron en losse stoomoven? Stoommagnetron en losse oven? Het kan allemaal, maar wat is handig?
Wij hebben nu de combi stoomoven en de combimagnetron staan maar gaan voor de nieuwe keuken waarschijnlijk voor de combi stoom oven en een oven met pyrolyse beide weer van miele. De magnetron laten we dan vervallen, heb nog wel een losse in bijkeuken staan en als we m echt gaan missen in de keuken dan gaan we misschien een los kleintje in een kastje plaatsen. Bij de stoomoven zou ik de combi functie niet willen missen, dat vind ik echt wel een grote meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:27
Huisje1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Wij hebben nu de combi stoomoven en de combimagnetron staan maar gaan voor de nieuwe keuken waarschijnlijk voor de combi stoom oven en een oven met pyrolyse beide weer van miele. De magnetron laten we dan vervallen, heb nog wel een losse in bijkeuken staan en als we m echt gaan missen in de keuken dan gaan we misschien een los kleintje in een kastje plaatsen. Bij de stoomoven zou ik de combi functie niet willen missen, dat vind ik echt wel een grote meerwaarde.
Exact zo gaan wij het ook doen 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32
Huisje1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:24:
Wij twijfelen l tussen de kleuren umbra en londra voor het eiland, dit wordt gecombineerd met een marmerlook composiet of keramiek blad in het wit en de hoge kastenwandwand zou dan of hout in of houtlook (kunststof) in zwart worden., met accenten in white washed eiken. Heeft iemand misschien een voorbeeld van de umbra of londra? En waar gaat jullie voorkeur naar uit in de keuze tussen keramiek om composiet voor het blad?
Bedoel je Umbra van Siematic of van Rotpunkt? Daar zit behoorlijk wat verschil in qua kleur.
En Londra bedoel je Fenix Londra? Van welke leverancier?

Marmerlook bladen zijn in keramiek over het algemeen mooier. Bij composiet bladen blijf je eigenlijk altijd een 'spikkel' zien waardoor het minder echt lijkt.

In deze post een sfeerimpressie van de Grigio Londra keuken van ons met een donker marmerlook blad.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68489302

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 09-10-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Bedoel je Umbra van Siematic of van Rotpunkt? Daar zit behoorlijk wat verschil in qua kleur.
En Londra bedoel je Fenix Londra? Van welke leverancier?

Marmerlook bladen zijn in keramiek over het algemeen mooier. Bij composiet bladen blijf je eigenlijk altijd een 'spikkel' zien waardoor het minder echt lijkt.

In deze post een sfeerimpressie van de Grigio Londra keuken van ons met een donker marmerlook blad.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68489302
Dankjewel, het gaat om een Tristar keuken met idd fenix front. Ik ben een beetje bang dat de londra te donker wordt, we houden van een Scandinavische look. Maar de kleur umbra geeft wel weer heel veel contrast met de zwarte hoge kasten.

Voor het blad vinden we zelf ook keramisch mooier maar horen steeds verhalen van beschadigingen langs de randen en misschien ook wel met stofzuigen, aangezien we het eiland ook aan de zijkanten hiermee zouden willen bekleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Huisje1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

Dankjewel, het gaat om een Tristar keuken met idd fenix front. Ik ben een beetje bang dat de londra te donker wordt, we houden van een Scandinavische look. Maar de kleur umbra geeft wel weer heel veel contrast met de zwarte hoge kasten.

Voor het blad vinden we zelf ook keramisch mooier maar horen steeds verhalen van beschadigingen langs de randen en misschien ook wel met stofzuigen, aangezien we het eiland ook aan de zijkanten hiermee zouden willen bekleden
De Umbra van Siematic is nog donkerder. Of bedoel je de Umbra van Rotpunkt? Die is inderdaad wel een stukje lichter. Overigens zijn m.i. beide niet echt Scandinavische look?

Zoek de keuken van @Meekster even in dit topic. Hij gaat voor een combinatie van Grigio Londra en zwart houtlook front.

Als je een marmerlook front zoekt in een lichte kleur zou ik eens naar Dekton Bergen kijken. Dat combineert echt fantastisch mooi! En als je voor composiet gaat wellicht de Silestone Snowy Ibiza (die laatste is in het echt veel fraaier dan op plaatjes).

Je kunt de keukenzaak ook even vragen voor wat Renders met verschillende kleuren combinaties. Zolang je bij hetzelfde merk keuken blijft is dat niet mega ingewikkeld volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 09-10-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

De Umbra van Siematic is nog donkerder. Of bedoel je de Umbra van Rotpunkt? Die is inderdaad wel een stukje lichter. Overigens zijn m.i. beide niet echt Scandinavische look?

Zoek de keuken van @Meekster even in dit topic. Hij gaat voor een combinatie van Grigio Londra en zwart houtlook front.

Als je een marmerlook front zoekt in een lichte kleur zou ik eens naar Dekton Bergen kijken. Dat combineert echt fantastisch mooi! En als je voor composiet gaat wellicht de Silestone Snowy Ibiza (die laatste is in het echt veel fraaier dan op plaatjes).

Je kunt de keukenzaak ook even vragen voor wat Renders met verschillende kleuren combinaties. Zolang je bij hetzelfde merk keuken blijft is dat niet mega ingewikkeld volgens mij.
We hebben gekeken naar de Tristar maar zie nu dat de umbra dan idd van rotpunkt is, dan zouden we dus van merk moeten switchen, mochten we voor de umbra gaan. Weet niet of dat zo slim is, want we hebben wel wat maatwerk nodig.
De keuken van Meeskers ziet er mooi uit zo! , maar nog steeds twijfel ik of het voor ons niet te donker zal worden.

Ik zal volgende keer eens vragen naareen render met de verschillende combinaties. Vooralsnog gaan we met beide kleuren naar de bladenleverancier en misschien komen we daardoor definitief uit de kleurkeuze. We zullen zeker ook de twee kleuren die je voor het blad voorstelt gaan bekijken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:47
Huisje1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

De magnetron gebruiken wij dan het meest van al die apparaten (flessen melk opwarmen en boterhammen ontdooien), dus dat is voor ons geen optie. Nou ja, we zijn er dus nog niet over uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Huisje1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

We hebben gekeken naar de Tristar maar zie nu dat de umbra dan idd van rotpunkt is, dan zouden we dus van merk moeten switchen, mochten we voor de umbra gaan. Weet niet of dat zo slim is, want we hebben wel wat maatwerk nodig.
De keuken van Meeskers ziet er mooi uit zo! , maar nog steeds twijfel ik of het voor ons niet te donker zal worden.

Ik zal volgende keer eens vragen naareen render met de verschillende combinaties. Vooralsnog gaan we met beide kleuren naar de bladenleverancier en misschien komen we daardoor definitief uit de kleurkeuze. We zullen zeker ook de twee kleuren die je voor het blad voorstelt gaan bekijken, thanks.
Bij maatwerk is Tristar inderdaad wel heel prettig. Ook de reden dat wij voor Tristar hebben gekozen. Zij kunnen volgens mij keukens ook in RAL kleuren spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Bij maatwerk is Tristar inderdaad wel heel prettig. Ook de reden dat wij voor Tristar hebben gekozen. Zij kunnen volgens mij keukens ook in RAL kleuren spuiten.
Ja spuiten in RAL was mogelijk, maar we zijn wel enthousiast over de fenix, althans over de voordelen die we erover horen en de mooie matte uitstraling. Pfff niet verwacht dat alleen de kleurencombinatie al zo lastig zou zijn. Dan heb ik het nog niet eens over onze “gekke” opstelling ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
SquareOne schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Je hebt gelijk dat beide niet echt de Scandinavische look hebben, maar zwart met wat lichter hout, licht grijzig en marmer vind ik er wel bijpassen. Misschien niet helemaal goed omschreven maar we zitten qua stijl een beetje tussen modern Scandinavisch en beetje industrieel noem t altijd de typische vt wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Qocel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
Heeft iemand ervaring met kastjes aan het zitgedeelte van een eiland?

We gaan nu voor een eiland van 120cm breed, in eerste instantie zouden we alleen kasten doen en geen zitgedeelte. We hebben nu toch besloten om 4 zitplekken aan het eiland te plaatsen. We zouden wel graag de kastruimte behouden, wat zou betekenen dat je aan de zitkant kasten van 40cm diep doet en dan 20cm ruimte overhoudt om te zitten. We vragen ons alleen af of je dat wel gaat gebruiken, heel praktisch is het niet (krukken weghalen en bukken om bij de kastjes te komen). Daarom zijn we benieuwd of iemand dat heeft en hoe dat in de praktijk bevalt. Zijn er daarnaast andere ideeën om bij een eiland van 120cm de ruimte zo goed mogelijk te benutten en niet 60cm over te houden als beenruimte?
Onze keuken wordt over 2 weken geplaatst, maar wij krijgen dat wel. Eiland van 120 diep en aan de kant van de bar krijgen wij kastjes van 30 cm diep en 30 cm beenruimte. Wij zijn van plan die kastjes aan de kant van de bar te gebruiken voor spullen die we niet elke week pakken, denk aan broodbakmachine, maar ook bijvoorbeeld wat speelgoed van de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
BlowFish schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:02:
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Morgen komt de werkbladenfabriek de keuken inmeten voor het werkblad. Volgende week wordt deze geplaatst en de keuken verder afgemonteerd (frontjes onder de Koffie en Stoomoven, Quooker, kookplaat en hopelijk vaatwasser die nog niet is geleverd) :)
Hele gave keuken! Misschien een gekke vraag, maar hoe hoog is jullie plafond? Wij zitten midden in de verbouwing en zoeken naar referenties van woningen met dezelfde plafondhoogte (250 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:59
Goedemorgen medetweakers! Wij hadden maanden geleden een keuken uitgezocht voor in onze nieuwbouwwoning en toen we vorige week langsgingen om de apparatuur door te nemen, kwam de keukenzaak met de mededeling dat de fabrikant zijn lijn fronten heeft vernieuwd en onze oude front uitlijning (linker hoge kast, 2 geschakelde fronten met lijn gelijk aan bovenzijde oven) niet meer in de collectie is. Het alternatief dat is geboden is 2 fronten aan elkaar met de lijn op de hoogte van het aanrechtblad. Wij vinden dit beduidend minder mooi en vroegen of het dan niet mogelijk was er 1 deur van te maken. Dat bleek de fabrikant niet meer aan te bieden wegens klachten. Dit vinden wij een apart verhaal (er worden in de wereld legio deuren gemaakt op dit formaat), dus zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Heeft een van jullie een front (voor de koelkast) uit 1 stuk met een hoogte van +- 190cm? Het merk is Nobilia. Dan ook alvast een vervolgvraag: stel dat we ons hierbij moeten neerleggen.. Wat zouden jullie doen met handgrepen (greeploos is geen optie ivm draairichtingen)? Alleen het bovenste front een greep in lijn met de andere deuren, of toch op beide fronten een greep, ook al gaan ze als 1 deur open?

Hierbij ter beeldvorming nog even wat plaatjes van de oorspronkelijke situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnYctH64DgrAhcen32cR31UaWms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGiMbtcDJCrK2pApr0n8jEKn.jpg?f=fotoalbum_large

En het nieuwe voorstel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_-FQOq1FcVPz-hX2FnkOJBFzN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtPFMYD4QAOmU2ZaIO1JU15h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Mrs.Koifim schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 07:50:
Goedemorgen medetweakers! Wij hadden maanden geleden een keuken uitgezocht voor in onze nieuwbouwwoning en toen we vorige week langsgingen om de apparatuur door te nemen, kwam de keukenzaak met de mededeling dat de fabrikant zijn lijn fronten heeft vernieuwd en onze oude front uitlijning (linker hoge kast, 2 geschakelde fronten met lijn gelijk aan bovenzijde oven) niet meer in de collectie is. Het alternatief dat is geboden is 2 fronten aan elkaar met de lijn op de hoogte van het aanrechtblad. Wij vinden dit beduidend minder mooi en vroegen of het dan niet mogelijk was er 1 deur van te maken. Dat bleek de fabrikant niet meer aan te bieden wegens klachten. Dit vinden wij een apart verhaal (er worden in de wereld legio deuren gemaakt op dit formaat), dus zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Heeft een van jullie een front (voor de koelkast) uit 1 stuk met een hoogte van +- 190cm? Het merk is Nobilia. Dan ook alvast een vervolgvraag: stel dat we ons hierbij moeten neerleggen.. Wat zouden jullie doen met handgrepen (greeploos is geen optie ivm draairichtingen)? Alleen het bovenste front een greep in lijn met de andere deuren, of toch op beide fronten een greep, ook al gaan ze als 1 deur open?

[Afbeelding]

En het nieuwe voorstel:
[Afbeelding]
Dit zou voor mij al een reden zijn om bij een andere keukenzaak te gaan. Nieuw voorstel vind ik een pak drukker dan het voorgaande. Er is geen uitlijning meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:51
synorluna schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:39:
[...]

Hele gave keuken! Misschien een gekke vraag, maar hoe hoog is jullie plafond? Wij zitten midden in de verbouwing en zoeken naar referenties van woningen met dezelfde plafondhoogte (250 cm).
Thanks. Plafond hoogte is 260cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 15:32
Wij krijgen in onze nobilia keuken die over 3 weken wordt geleverd een koelkast van 178 hoog in een kast van 216 hoog (incl plint) een front van één stuj. Dus het is waarschijnlijk niet de fabrikant maar de keukenverkoper die dwars ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:00
@LiquidSmoke Het is heel lastig om klussen met elkaar te vergelijken.
In het ene zitten soms meer man uren dan je ziet en leidingen verleggen bij de een is wel onder de grond moeten en bij de ander een simpel klusje.
Een koof kan ook op verschillende wijze gemaakt worden en let wel dat materiaal nu wel kostbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Mrs.Koifim schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 07:50:. Dan ook alvast een vervolgvraag: stel dat we ons hierbij moeten neerleggen.. Wat zouden jullie doen met handgrepen (greeploos is geen optie ivm draairichtingen)? Alleen het bovenste front een greep in lijn met de andere deuren, of toch op beide fronten een greep, ook al gaan ze als 1 deur open?
Wat een vervelende situatie! Ik krijg hier ook de indruk dat verkoper het allemaal maar lastig vindt, in plaats van dat er belemmeringen vanuit leverancier zijn. Er zou dus geen deur van 1.8m meer leverbaar zijn? Ongeloofwaardig.
Jouw vraag, stel dat het niet kan :N wat doe je dan met de grepen? Ik denk dat het beeld nog onrustiger wordt als je er grepen aan toevoegt. Dus ik zou met zo min mogelijk grepen werken en met een pushsysteem op deur waar greeploos niet mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door Toke_gt op 10-10-2021 10:22 . Reden: Deel verkeerd geïnterpreteerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:26

[Afbeelding]

En het nieuwe voorstel:
[Afbeelding]
Waar was de greep gepland in de oorspronkelijke indeling? Op ovenhoogte?, wel veilig voor kinderen, die krijgen m de eerste jaren niet open, ook niet om even een biertje voor je te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
Na maanden wachten op twee ovens, is mijn keuken nu eindelijk compleet. Daarom wil ik graag het eindresultaat met jullie delen. Ik heb de keuken eigenlijk sinds mei al in gebruik, met de oude oven van mijn vorige keuken.

Zo ziet het er nu uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met zelfgemaakte ladeindelingen van eiken vloerdeeltjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Dat stopcontact heb ik gedaan omdat ik het hier zag van @MikeyMan. Dat vind ik ideaal werken met bijvoorbeeld een staafmixer in een pan.

Ik heb de keuken zelf samengesteld uit losse materialen. Daarbij wilde ik specifiek Fenix fronten en Blum Legrabox lades. Ik heb alles bij verschillende leveranciers besteld of op maat laten maken.

Dit zijn de specificaties:

Kasten€ 7.300
Apparatuur€ 9.500
Blad€ 4.800
Totaal€ 21.600

Kasten
Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.

Bij de kastenwand heb ik één zijpaneel vervangen met een Fenix zijpaneel. De greeplijst heb ik los besteld, daarna laten poedercoaten in de juiste kleur en bovenop de onderkasten bevestigd.

De fronten en het zijpaneel van de koelkast heb ik op maat laten maken door Knoet (keukenfronten.com) in de kleur de Castoro Ottowa.

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.

Apparatuur
Bora X Pure (puxa), inclusief ecotubes en muurrooster
Quooker Combi+ Flex RVS
Quooker zeeppomp
Siemens vriezer GI11VADE0
Siemens koelkast KI41RSDD0
Siemens vaatwasser SX65Z800BE
Siemens stoomoven CS856GNB7
Siemens combioven CM836GNB6

Blad
Dekton Kelya blad met twee stollen op het eiland, inclusief twee RVS spoelbakken en sparingen. Dit is ingemeten en geplaatst door de Keukenbladenfabriek.

Ik ben superblij met de keuken. Het was enorm veel werk om het helemaal zelf te bouwen, maar het is geworden wat ik voor ogen had en daar heb ik zo goed als geen consessies voor gedaan.

Een volgende keer zou ik een paar dingen anders doen:
- Ik zou dan toch kiezen voor een stoomoven met water- en afvoeraansluiting
- Aan de werkzijde van het eiland had ik dan voor meer directe lades gekozen in plaats van lades achter een deur. Esthetisch vind ik dit mooier, maar ik zou dan meer het gemak kiezen.
- In plaats van het Hailo afvalsysteem zou ik een volgende keer voor Blum kiezen. Hailo is duur, maar kwalitatief wel echt minder dan Blum Legra.
Erg gaaf gedaan! Ik vroeg me af hoe je de 80 kast 90 hebt gemaakt? Alle delen die breder moesten vervangen door custom materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:40
Weet iemand wat het prijsverschil is (procentueel) van Hacker Classic t.o.v. Systemat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
c-nan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:54:
Weet iemand wat het prijsverschil is (procentueel) van Hacker Classic t.o.v. Systemat?
Tussen de 10 en 20% volgens deze post.
Weet niet of dit nog actueel is.
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:34

orf

CSCExter schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Erg gaaf gedaan! Ik vroeg me af hoe je de 80 kast 90 hebt gemaakt? Alle delen die breder moesten vervangen door custom materiaal?
Dankje :)
Gewoon met witte meubelpaneel van de bouwmarkt de onder- en bovenkant gemaakt. Je moet dan wel de deuvels en kastverbinders daarin boren. Voor de achterkant kun je lakboard of 3mm mdf gebruiken met folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-03 22:03
Hoe hebben jullie de voorbereiding in jullie keuken geregeld?

Bij ons moet er dus voor over een tijdje (begin december) de leidingen worden verlegd, 2e fase stroom naar de keuken komen en dan ook de keuken muur opnieuw worden gestuced (vanwege weghalen oude tegels etc) en mogelijk moet er nog iets aan onze plavuizen op de vloer gebeuren.

Ik ben zelf absoluut niet handig genoeg, dus dat moet ik wel echt laten doen, ik vind het alleen wel lastig zo'n persoon te regelen. Zijn hier nog tips voor? (Ik zit in omgeving Leeuwarden trouwens)

Bedankt voor het lezen in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
De keukenzaak is sneller met een teurgkoppeling gekomen dan verwacht.
Systemat kasten is in ons geval 15.5% duurder t.o.v. Classic kasten.

Op de totale prijs is het verschil iets onder de 10%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
spare123 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:55:
Bij ons moet er dus voor over een tijdje (begin december) de leidingen worden verlegd, 2e fase stroom naar de keuken komen en dan ook de keuken muur opnieuw worden gestuced (vanwege weghalen oude tegels etc) en mogelijk moet er nog iets aan onze plavuizen op de vloer gebeuren.
Aangezien de markt om klussers te krijgen vrijwel is opgedroogd, lijkt het mij verstandig om de klussen te splitsen, omdat het dan misschien makkelijker is geschikte mensen te vinden.
Als ik het zo lees heb je de elektricien het hardst nodig, gezien de tweede fase stroom en het verleggen. Zonder elektriciteit geen keuken immers. Het stucen en de plavuizen is fijn als het vooraf kan, maar niet noodzakelijk.
Ik zou dus de elektriciens (of klusbedrijven die ook elektriciteit kunnen aanpakken) in je omgeving benaderen, zodat je dat in ieder geval hebt geregeld. Begin snel, want het is zo december.
Ondertussen zoek je een stukadoor. Dat kan via internet, maar sneller en beter is via-via. Ga rondfietsen en kijk waar verbouwd wordt en #durftevragen. Zoek ook vooral nieuwbouwwijken op. Keukenmuren zijn relatief klein oppervlak (denk ik) dus mogelijk tref je iemand die dat erbij / tussendoor kan doen. Vertel ook echt aan iedereen dat je een stukadoor zoekt.
De plavuizen eruithalen kun je zelf, met goed gereedschap. Voorbereiden voor nieuwe vloer kun je, afhankelijk van wat ervoor terugkomt, mogelijk regelen via de leverancier waar je nieuwe vloer koopt? Ik zou dit de laagste prio geven, omdat je keuken er niet van afhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 16:38
Toke_gt schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

20 cm zitruimte is echt erg oncomfortabel. En als je daar kastjes hebt, weet je eigenlijk op voorhand al dat je er niet gaat zitten en dat het blad alleen maar in de weg zit als je iets uit de kastjes wilt pakken.
Verder vraag ik me bij vier plaatsen op een rij (is dat de bedoeling?) af wanneer je daar met z’n vieren gaat zitten. Dat zit, praat en eet niet gezellig, terwijl dat meestal de motivatie is voor een (eet)bar. Als je dus vier plaatsen wilt creëren zou ik twee om twee om een hoekje doen. Maar dan wel met voldoende beenruimte.
Vier plaatsen op een rij is inderdaad de bedoeling. Het idee is om die plek te gebruiken om (even snel) te ontbijten of lunchen en als plek voor bijvoorbeeld als de kinderen vriendjes meenemen om daar te gaan zitten met pannenkoeken bakken. Zo'n soort plek.
Echt met z'n vieren ontbijten/lunchen/dineren, zullen we aan de eettafel doen.
Op de hoek is ook zeker een optie, alleen kunnen we niet twee plaatsen aan de kop kwijt ivm de ladekasten aan de kookzijde.
Ankje82 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Onze keuken wordt over 2 weken geplaatst, maar wij krijgen dat wel. Eiland van 120 diep en aan de kant van de bar krijgen wij kastjes van 30 cm diep en 30 cm beenruimte. Wij zijn van plan die kastjes aan de kant van de bar te gebruiken voor spullen die we niet elke week pakken, denk aan broodbakmachine, maar ook bijvoorbeeld wat speelgoed van de kinderen.
Dat is precies wat wij nu in gedachten hebben. Ben heel benieuwd hoe dit bevalt als de keuken bij jullie staat. Onze keuken hebben we nog wel even de tijd voor, dus maak graag gebruik van jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024

Ik ben zelf absoluut niet handig genoeg, dus dat moet ik wel echt laten doen, ik vind het alleen wel lastig zo'n persoon te regelen. Zijn hier nog tips voor? (Ik zit in omgeving Leeuwarden trouwens)

lastig inderdaad, december is wel erg kortdag tegenwoordig om zoiets geregeld te krijgen. Dit wist je niet eerder?

In juni besloten wij het aanvankelijk in het najaar. Maar installateurs zijn lastig te vinden. dat lukte ook niet in het najaar voor ons, allemaal moeilijk, en zo wel dan krijg je zoals bij de buren bij ons een paar deuren verder. ten koste wat het kost moest het met 3 maand gedaan worden. 2 Bulgaren aan het werk (nu kunnen die prima werk leveren maar helaas werd mijn vooroordeel dit keer bevestigd). En bizarre bedragen betaald. Ik zou mij een beetje opgelicht voelen, maargoed...

Nu zitten we in april in de planning, veel relaxter rustig rondijken en offertjes opvragen. elektriciteit heb ik zelf geregeld maar dat is meer omdat ik weet hoe dat moet en ik mooier werk lever dan de gemiddelde elektricien (die het net zo goed aan sluit maar niet mooi wegwerkt)

stukadoor vorige week vastgelegd voor april, geen probleem. Is rustig wezen kijken en had nog goede tips. de vloer gaat er ook uit, vloerverwarming word gelegd. Allemaal gee probleem en zelfs van de meeste klussen 2 offertjes weten op te vragen. Goede gesprekken gehad. gaat om veel geld dus wil die goed besteden.

Met andere woorden, als je genoeg tijd geeft, is er geen probleem. Hoe meer 'haast' je hebt hoe groter de kans dat je meer je betaald voor mindere kwaliteit. December maak je jezelf wel erg lastig. Bijna iedereen heeft de agenda vol en ziet nog liever klussen wegvloeien dan nog meer aannemen.

zelf hecht ik het meeste waarde aan vragen in mijn omgeving, :) zo hoor je gelijk wie wel gewoon goed werk levert voor normale prijzen en wie niet. (die gene die goed werk levert hebben dan ook vaak de meeste volle agenda's is mijn ervaring). Vaak als je zegt dat je goede verhalen hebt gehoord en die naam noemt dan heb je misschien nog de gunfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Een vraagje. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht.
Nu druk aan het kijken voor een keuken (het liefst met kookeiland).
Dit is voor het eerst dat wij een keuken kopen. Dus weinig ervaring.
We kunnen de keuken beneden of op de 1e verdieping plaatsen (zie plattegrond)
wat zouden jullie doen en ideeën voor de indeling/opstelling?
Alvast bedankt.
1e verdieping:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/61643fe54f081/61643fe54eb72-Knipse101l.PNG
Begane grond:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6164400c400ed/6164400c3ea71-Knipsel100.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:01
Rick13 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:47:
Een vraagje. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht.
Nu druk aan het kijken voor een keuken (het liefst met kookeiland).
Dit is voor het eerst dat wij een keuken kopen. Dus weinig ervaring.
Alvast bedankt.
1e verdieping:
[Afbeelding]
Begane grond:
[Afbeelding]
Woonkamer is groot zat om de keuken naar boven te halen, kan ook qua indeling prima! Daar valt wel iets moois van te maken. Maar wat doe je dan vervolgens met de begane grond? Dat dreigt dan een grote loze ruimte te worden. Waar zit de tuin, is dat wel gewoon op de begane grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 22:34
Mensen met ervaring met de DB keukengroep: was bij jullie de geoffreerde prijs van apparaten (ovens, koelkast, vriezer etC) honderden euro's duurder per stuk dan de internetprijzen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SquareOne
@mr3000 @arsenal1982 @Sjefke32 @896gerard @onne @Paulie72 @Greebs zat even terug te zoeken in de pins in dit topic. Jullie hebben prachtige ontwerpen gedeeld maar volgens mij het eindresultaat (nog) niet gedeeld :). Care to share?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
LaTiNo156 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:32:
Mensen met ervaring met de DB keukengroep: was bij jullie de geoffreerde prijs van apparaten (ovens, koelkast, vriezer etC) honderden euro's duurder per stuk dan de internetprijzen?
Ja, ben er ooit op gesprek geweest. Dat gaven ze overigens bij het eerste gesprek wel aan dat ze zeker niet de goedkoopste zouden zijn maar dat zij staan voor de service die ze leveren.

Ca. 20% korting op apparatuur t.o.v. de ca 40% korting die je vaak via internet krijgt (of zelfs meer).

Gaat uiteraard om het totaalplaatje met ook in kastwerk, werkbladen en montage zijn ze wat aan de prijs bij DBkeukens. Soms hebben ze volgens mij wel wat actie apparaten wat de prijs een beetje zou kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Wanne-B88 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Woonkamer is groot zat om de keuken naar boven te halen, kan ook qua indeling prima! Daar valt wel iets moois van te maken. Maar wat doe je dan vervolgens met de begane grond? Dat dreigt dan een grote loze ruimte te worden. Waar zit de tuin, is dat wel gewoon op de begane grond?
Bedankt. Dat klopt.
Dakterras van 30 vierkante meter op de 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
SquareOne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:36:
[...]

Ja, ben er ooit op gesprek geweest. Dat gaven ze overigens bij het eerste gesprek wel aan dat ze zeker niet de goedkoopste zouden zijn maar dat zij staan voor de service die ze leveren.

Ca. 20% korting op apparatuur t.o.v. de ca 40% korting die je vaak via internet krijgt (of zelfs meer).

Gaat uiteraard om het totaalplaatje met ook in kastwerk, werkbladen en montage zijn ze wat aan de prijs bij DBkeukens. Soms hebben ze volgens mij wel wat actie apparaten wat de prijs een beetje zou kunnen drukken.
Dat moet wel topservice zijn voor die verschillen zeg, zo'n 1500-2000 euro :/
Het is nou niet dat de rest van de keuken spotgoedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
LaTiNo156 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Leg het aan ze voor, wellicht willen ze nog meedenken. Maar hun model is dat ze transparant zijn over hun prijzen, daarvoor hoef je niet te gaan onderhandelen.

Als je een goede onderhandelaar bent kunt je dezelfde keuken waarschijnlijk goedkoper krijgen. Ik noem het bewust niet een betere deal aangezien er meer bij komt kijken dan prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

SquareOne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:33:
@mr3000 @arsenal1982 @Sjefke32 @896gerard @onne @Paulie72 @Greebs zat even terug te zoeken in de pins in dit topic. Jullie hebben prachtige ontwerpen gedeeld maar volgens mij het eindresultaat (nog) niet gedeeld :). Care to share?
In mijn geval is het voor een nieuwbouwwoning en de eerste paal is net de grond in. Duurt dus nog eventjes voor ik het eindresultaat kan delen, maar dat zal ik t.z.t. zeker doen :) (Ik geef het nog wel een jaartje :z)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

LaTiNo156 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Bij dit soort bedrijven komt het uit de lengte of de breedte. Ze willen gewoon een bepaalde prijs voor die keuken en het maakt ze niet uit waar ze die korting op geven. Als je die apparatuur €2000 goedkoper wilt, worden gewoon de kastjes €2000 duurder.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Rick13 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:47:
Ik zou de eerste verdieping helemaal besteden aan wonen/leven/spelen, de keuken op de begane grond inrichten en op de eerste verdieping een pantry maken voor koffie/thee/koelkastje.
Als je de keuken op de eerste verdieping plaatst, heb je geen ruimte meer voor een speel- of werkhoek, het is lastig om een eiland én een eethoek te plaatsen. En je houdt beneden een ruimte over die je niet optimaal kunt benutten als vervanging voor wat boven wegvalt. Als je beneden een keuken plaatst ben je ook meer verbonden met de tuin (als die inderdaad aan de kant van de keuken is)
Ander voordeel: de ruimte beneden is groter dan een van de woonhelften boven, dus je keuken is dan ook groter en makkelijker in te delen. Zeker als je graag een eiland wilt, lijkt me dat een groot voordeel. Ik zou er dan wel voor zorgen dat je daar ook met gezelschap kunt dineren, want je wilt echt niet heen en weer lopen met borden etc.
In dat opzicht zou ik in zo’n situatie ook echt serieus nadenken over een handbediend liftje. Zie je in oude herenhuizen nog wel. (Is vast duur en ingewikkeld, maar wel leuk om over te dagdromen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt. We zitten na te denken om inderdaad op de 1e verdieping een mini bar te maken.
Met koelkast, koffiezet apparaat en waterkoker. En misschien een kastje met wat lekkers.
Even kijken wat een leuke opstelling is.
En hoe wij de ruimtes optimaal kunnen benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-03 22:03
Toke_gt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Aangezien de markt om klussers te krijgen vrijwel is opgedroogd, lijkt het mij verstandig om de klussen te splitsen, omdat het dan misschien makkelijker is geschikte mensen te vinden.
Als ik het zo lees heb je de elektricien het hardst nodig, gezien de tweede fase stroom en het verleggen. Zonder elektriciteit geen keuken immers. Het stucen en de plavuizen is fijn als het vooraf kan, maar niet noodzakelijk.
Ik zou dus de elektriciens (of klusbedrijven die ook elektriciteit kunnen aanpakken) in je omgeving benaderen, zodat je dat in ieder geval hebt geregeld. Begin snel, want het is zo december.
Ondertussen zoek je een stukadoor. Dat kan via internet, maar sneller en beter is via-via. Ga rondfietsen en kijk waar verbouwd wordt en #durftevragen. Zoek ook vooral nieuwbouwwijken op. Keukenmuren zijn relatief klein oppervlak (denk ik) dus mogelijk tref je iemand die dat erbij / tussendoor kan doen. Vertel ook echt aan iedereen dat je een stukadoor zoekt.
De plavuizen eruithalen kun je zelf, met goed gereedschap. Voorbereiden voor nieuwe vloer kun je, afhankelijk van wat ervoor terugkomt, mogelijk regelen via de leverancier waar je nieuwe vloer koopt? Ik zou dit de laagste prio geven, omdat je keuken er niet van afhankelijk is.
Hey dat zijn echt hele goede tips, ik ga er mee aan de slag. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankje82
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Qocel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Vier plaatsen op een rij is inderdaad de bedoeling. Het idee is om die plek te gebruiken om (even snel) te ontbijten of lunchen en als plek voor bijvoorbeeld als de kinderen vriendjes meenemen om daar te gaan zitten met pannenkoeken bakken. Zo'n soort plek.
Op de hoek is ook zeker een optie, alleen kunnen we niet twee plaatsen aan de kop kwijt ivm de ladekasten aan de kookzijde.
[...]

Dat is precies wat wij nu in gedachten hebben. Ben heel benieuwd hoe dit bevalt als de keuken bij jullie staat. Onze keuken hebben we nog wel even de tijd voor, dus maak graag gebruik van jullie ervaringen :)
Ik zal je laten weten of het gaat bevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
LaTiNo156 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:32:
Ja bij ons waren de prijzen ook hoger dan internet, en ook hoger dan enkele concurrenten. We hebben uiteindelijk wel bij DB gekocht vanwege de goede ervaring en reviews. Ze hebben eigen monteurs en de montage en service kan het verschil maken tussen blij zijn met je keuken of niet. Bovendien zit er bij ons veel tijd tussen bestellen en levering (1,5 jaar) omdat het een nieuwbouwhuis betreft. En we vinden het een fijn idee dat we nog wat keuzes kunnen aanpassen als we dat willen, zonder een poot uitgedraaid te worden. We hadden uiteindelijk op de totale keuken van 22K zo'n €500-1000 kunnen besparen als we voor een andere aanbieder waren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 15:32
De verhalen van @SquareOne en @Marinos83 kan ik geheel beamen. De keuken wordt over 2 weken geplaatst maar tot nu toe alles helemaal top geregeld. Had ter illustratie ontdekt dat de technische tekening gemeten werd van een andere muur dan gewenst. Toen ik vroeg of ze dat wilden aanpassen had ik binnen een paar uur de nieuwe tekening. Heb dus inderdaad wel veel betaald voor de keuken, maar met de flinke verbouwing die we doen hebben we geld over voor zekerheid en rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
Marinos83 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:11:
[...]

Ja bij ons waren de prijzen ook hoger dan internet, en ook hoger dan enkele concurrenten. We hebben uiteindelijk wel bij DB gekocht vanwege de goede ervaring en reviews. Ze hebben eigen monteurs en de montage en service kan het verschil maken tussen blij zijn met je keuken of niet. Bovendien zit er bij ons veel tijd tussen bestellen en levering (1,5 jaar) omdat het een nieuwbouwhuis betreft. En we vinden het een fijn idee dat we nog wat keuzes kunnen aanpassen als we dat willen, zonder een poot uitgedraaid te worden. We hadden uiteindelijk op de totale keuken van 22K zo'n €500-1000 kunnen besparen als we voor een andere aanbieder waren gegaan.
10% (2k) minder is waarschijnlijker bij een DMG/prijsvechter, maar of je dat het waard vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

10% (2k) minder is waarschijnlijker bij een DMG/prijsvechter, maar of je dat het waard vindt...
Het kan veel meer verschillen. In ons geval was DBkeukens ca. 4K duurder op een keuken van uiteindelijk zo’n €23.5k waar ze ook gewoon netto prijzen hanteerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:54
SquareOne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Het kan veel meer verschillen. In ons geval was DBkeukens ca. 4K duurder op een keuken van uiteindelijk zo’n €23.5k waar ze ook gewoon netto prijzen hanteerden.
Herkenbaar. Voor zelfde opstelling (Tristar Fenix met wat maatwerk) kwamen we bij db keukens op 26,5k uit met pelgrim apparatuur of 28k met neff. Uiteindelijk lokale zaak uitgekomen op 23k met aeg (mat zwarte lijn). Binnen budget eigen keuze apparatuur. Plaatsen niet door eigen monteurs (hebben ze niet) maar degene die momenteel de keuken plaatst kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 23-05 10:59
Qocel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

20cm overhang is erg weinig, dat is waar een aantal (incluus mijzelf bij deze) van zeggen 'denk niet dat dit gaat werken'. Je kunt amper de knieën kwijt onder 20cm, waardoor eten moeilijk wordt. De afstand van je buik naar je bord is gewoonweg te groot om met enig comfort te kunnen eten.
Helemaal voor (kleine) kinderen trouwens!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 15:01
Nog even een vraagje voor de kenners :)

Gisteren weer bij een keukenbouwer geweest. Bij het keukenblad hier (provisorisch!) gekozen voor de Neolith Himalaya Crystal (PG6, bij later nazicht online - waarom ;( )
Maar nu zag ik dat deze in 2 versies komt: 'gepolijst' of 'ultrasoft'. Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen beide is? :)

Eveneens, deze keramiek heeft een ader (marmerlook). Eiland is 3m60, Himalaya Crystal is helaas maar 3m20. Hoe wordt dit aangepakt zodat de lijn zo min mogelijk opvalt?

Alvast bedankt voor de inzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kwakkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:45:
Nog even een vraagje voor de kenners :)

Gisteren weer bij een keukenbouwer geweest. Bij het keukenblad hier (provisorisch!) gekozen voor de Neolith Himalaya Crystal (PG6, bij later nazicht online - waarom ;( )
Maar nu zag ik dat deze in 2 versies komt: 'gepolijst' of 'ultrasoft'. Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen beide is? :)

Eveneens, deze keramiek heeft een ader (marmerlook). Eiland is 3m60, Himalaya Crystal is helaas maar 3m20. Hoe wordt dit aangepakt zodat de lijn zo min mogelijk opvalt?

Alvast bedankt voor de inzichten :)
Gepolijst = glanzend
Ultrasoft = mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
SquareOne schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Gepolijst = glanzend
Ultrasoft = mat
Thanks!
En is dat dan puur smaak? Of zijn er voor- en nadelen aan de 2 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Kwakkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Thanks!
En is dat dan puur smaak? Of zijn er voor- en nadelen aan de 2 opties?
Van wat ik begreep is mat iets vlekgevoeliger dan gepolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 14:15

Griffin

Is mythical

Een tijd geleden had ik hier wat gepost zonder enig onderzoek van mijn kant... veel feedback gehad en dit meegenomen naar een andere zaak en daar de tekening gemaakt maar dan een iets andere opstellen (zie hieronder mijn vorige post):
Griffin in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
(Is nog de oude foto, dus type van kasten etc is anders, zie hieronder. Ook hebben we nu 2 bovenkastjes boven de BORA hangen)

Winkel: Mandemakers
Lade lijn: RE ProStyle
Deursysteem: PBT Motion

Indeling links:
2x hoog (208cm) met hierin 1 grote koelkast, 1 vriezer en een combi magnetron oven
3x 60 breed met deurtjes, 1 voor de vaatwasser, 1 voor de spoelbak (met rvs mengkraan), 1 met 2 legplanken

Indeling rechts:
3x 1 meter lade kasten met 2 lades
* linkse kast heeft 2 korven
* middelste kast zit de bora in en lade heeft 2 korven
* rechtse kast 2 korven en een binnenlade
2x een bovenkast met klep en daaronder 3 lampjes (dimbaar met afstandsbediening)

Apparatuur:
* Koelkast: AEG SKE818F1DC
* Vriezer: AEG ABB688E1LS
* Combi Oven: AEG KMK968090B
* Vaatwasser: AEG FSB53927Z
* Koken: BORA PURU

Blad:
4cm dik composite: Kleur - Moino Cloud (leather/gezoet)
Links blad: 182cm * 60cm
Rechts blad: 304cm * 65cm

Spat rand zowel links als rechts van 2cm dik en ong 10-15cm hoog.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
LaTiNo156 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Van wat ik begreep is mat iets vlekgevoeliger dan gepolijst.
Ook bedankt :)

Had net iemand van 123werkbladen.nl aan de lijn:
- Ultrasoft is inderdaad mat, gepolijst glanzend
- Hij gaf aan dat 'mat' beter was in de keuken, omwille van krasgevoeligheid (als ik hem goed heb verstaan). Zal dus kiezen worden tussen krasgevoelig of vlekgevoelig :)

Members only:

Als het dit blad wordt, alleszins zonder achterwand! Dat trekt mijn portefeuille niet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klaaf14
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-05 10:42
Kwakkel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Ook bedankt :)

Had net iemand van 123werkbladen.nl aan de lijn:
- Ultrasoft is inderdaad mat, gepolijst glanzend
- Hij gaf aan dat 'mat' beter was in de keuken, omwille van krasgevoeligheid (als ik hem goed heb verstaan). Zal dus kiezen worden tussen krasgevoelig of vlekgevoelig :)

***members only***

Als het dit blad wordt, alleszins zonder achterwand! Dat trekt mijn portefeuille niet :)
Gepolijst is inderdaad veel gevoeliger voor krassen. Oogt luxe, maar werd ons om die reden afgeraden. Ultrasoft is weer iets krasvaster dan mat, maar "glimt" niet zo mooi als gepolijst. Is echter wel heerlijk glad (what's in a name hè).

Om een goed beeld te krijgen zou je een afspraak kunnen maken bij de Neolith boutique in Amsterdam: https://www.neolith.com/nl/showrooms/neolith-urban-boutique-amsterdam/. Daar kun je alle afwerkingen & werkbladen in volle glorie bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Klaaf14 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:38:
[...]
Om een goed beeld te krijgen zou je een afspraak kunnen maken bij de Neolith boutique in Amsterdam: https://www.neolith.com/nl/showrooms/neolith-urban-boutique-amsterdam/. Daar kun je alle afwerkingen & werkbladen in volle glorie bewonderen.
Wel even rijden vanuit België :(
Ze hebben ook een gebouwin BE, maar ik denk dat dat enkel kantoor is (even nakijken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 12-10-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
We hebben de volgende keuken in bestelling. Plaatsing is nog ver weg, maar we zijn er eindelijk 'klaar mee'.

Raam links klopt niet helemaal, er zit iets meer ruimte tussen het raam en de hoge kast en raam begint al op 30-40cm vanaf de vloer.

Indeling:
1x 600 hoge kast met een Siemens koelkast
1x 1000 ladekast, met daarboven 1x 1000 bovenkast
1x 600 hoge kast met een Siemens oven met magnetron functie.

Op de tekening niet te zien, maar naast de hoge kast met oven zit er weer een raam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2URKj_EJNpl0H-lQ-U8dn04kbIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XBmbqRDtWdUXV0MoKqkEFp7C.png?f=fotoalbum_large

Kast onder de spoelbak klopt hier niet, dit moet een ladekast zijn. Tevens is de muur naast de spoelbak maar ~15cm diep. Is ook niet te zien op de tekening.

Indeling:
1x 1000 ladekast met spoelbak, met daarboven 1x 1000 bovenkast
1x 600 kast met vaatwasser, met daarboven 1x 600 bovenkast
1x 1000 ladekast met een Bora, met daarboven 1x 1000 bovenkast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti0z6DKTIFFL7gfadjKO64UDqG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rwf5yujV7ZgPN7m5TiV8Cx7z.png?f=fotoalbum_large

Ook hier klopt het raam niet. Raam loopt niet zo ver de keuken in.

Het is een Systemat greeploze keuken met PerfectSense, AV2135 zwart mat gelakt, binnenkant van de kasten is Lavagrijs.

Werkblad, spoelbak en kraan regelen we zelf. We willen een wit marmerlook blad. Wat zijn de bekendere shops? De keukenbladen fabriek, 123werkbladen, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
@c-nan Voor onze av2135 mat zwart kasten, krijgen we een Topline Arabesque Polished blad.

Afbeeldingslocatie: https://toplinemaatwerkbladen.nl/uploads/kleur/1697_0.jpg

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:15
Klaaf14 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Gepolijst is inderdaad veel gevoeliger voor krassen. Oogt luxe, maar werd ons om die reden afgeraden. Ultrasoft is weer iets krasvaster dan mat, maar "glimt" niet zo mooi als gepolijst. Is echter wel heerlijk glad (what's in a name hè).

Wij willen juist graag een blad die goed/beter bestand is tegen vlekken. Onze ervaring is dat water, zeep, drank, natte glazen, kooksappen, olie, enz. een groter risico is dan een voorwerp die krast. Wij gebruiken altijd snijplanken en hebben verder niet echt dingen die zouden kunnen krassen op een blad.

Zelf de Piatra Grey van Caesarstone gekozen. Viel helaas in de hoogte prijsgroep volgens mij, maar vonden het een mooi blad.

Momenteel zijn wij bezig met het regelen van een nieuwe keukenvloer, elektricien, loodgieter en stukadoors. We gaan waarschijnlijk voor een 60x60 tegel in de keuken en verwijderen hiervoor een parketvloer. Mensen ervaring met een stukje tegels zonder vloerverwarming? Of elektrische vloerverwarming leggen? Geen idee hoe koud tegels nu echt zijn eigenlijk.. (nooit tegels gehad buiten de sanitaire ruimtes om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_willie2
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-10-2021
Dag allen,

We zijn net verhuist naar een woning met een 20 jaar oude keuken inclusief een AGA cooker oven (zie foto) en we willen simpelweg een keuken met meer opbergruimte en een normale inductiekookplaat ipv dit gas verslindende AGA monster. We zullen de oude keuken incl aga dus eerst kwijt moeten (suggesties aangaande verkoop hiervan?) en een nieuwe keuken moeten aanschaffen.

We hebben een redelijk keukenbudget maar willen uiteraard niet de hoofdprijs betalen voor een nieuwe keuken, in onze vorige woning hadden we 5 jaar geleden een Bruynzeel keuken laten plaatsen en hier gingen 5 bezoeken aan de winkel, en veel stervende zwanen en extra "gratis" accessoires aan vooraf voordat ik het idee had dat we een redelijke prijs voor die keuken betaalde (waarschijnlijk nog steeds genaaid ;) .

Ik heb tegenwoordig echter geen zin en tijd meer in al deze drama en zoek dus een keukenboer waar ik zonder al te veel poespas en drama meteen al voor een redelijke prijs een keuken kan krijgen.

Hebben jullie misschien suggesties hiervoor?

Gr.

W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPnLtBorLw8AAULIZKHqpcodVpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux4t5kpodrBISYLCqgzFzLaL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door wild_willie2 op 12-10-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 12:01
wild_willie2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:30:
Dag allen,

We zijn net verhuist naar een woning met een 20 jaar oude keuken inclusief een AGA cooker oven (zie foto) en we willen simpelweg een keuken met meer opbergruimte en een normale inductiekookplaat ipv dit gas verslindende AGA monster. We zullen de oude keuken incl aga dus eerst kwijt moeten (suggesties aangaande verkoop hiervan?) en een nieuwe keuken moeten aanschaffen.

We hebben een redelijk keukenbudget maar willen uiteraard niet de hoofdprijs betalen voor een nieuwe keuken, in onze vorige woning hadden we 5 jaar geleden een Bruynzeel keuken laten plaatsen en hier gingen 5 bezoeken aan de winkel, en veel stervende zwanen en extra "gratis" accessoires aan vooraf voordat ik het idee had dat we een redelijke prijs voor die keuken betaalde (waarschijnlijk nog steeds genaaid ;) .

Ik heb tegenwoordig echter geen zin en tijd meer in al deze drama en zoek dus een keukenboer waar ik zonder al te veel poespas en drama meteen al voor een redelijke prijs een keuken kan krijgen.

Gr.

W.

[Afbeelding]
Hi W.,
Wij zijn tot nu toe bij zowel Kvik als Voortman geweest en hadden bij beide niet het idee dat we op maar een manier afgezet werden. Kleine winsten zijn vast te behalen op de offerte, maar ze zijn vrij transparant als het gaat over waar je wel en geen korting op kan krijgen (apparatuur-sets, meer-minder werk, ...). Succes!
Bram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
@wild_willie2 Als je niet perse bovenin het segment wilt shoppen kun je bij Reddy kijken voor een Nobilia keuken. Met bijvoorbeeld AEG of Bosch apparatuur.
https://www.reddykeukens.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Een aga heeft een heel specifiek publiek :). Ik zou hem op marktplaats zetten. Prachtig in een landelijk ingericht thuis.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07
@wild_willie2
Sowieso alles wat een link heeft met Mandemakers vermijden dus :)

Wij hebben goede ervaringen met de DB keukengroep, die doen ook niet aan dat soort spelletjes. In ons geval ging het om Keur keukens in Haarlem maar er vallen dus meer zaken onder die groep. Voordeel wat mij betreft is dat ze ook eigen monteurs in dienst hebben.

Enige nadeel is dat het hoofdkantoor een Christelijke inslag heeft dus de website op zondag bezoeken gaat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Floor-is schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Zo de deur verplaatsen kan, het is geen dragende constructie :)
We winnen dan wat ruimte, maar die gele barconstructie zit wel vlak op de entree naar de woonkamer :)

Ik kwam zelf hierop uit (let even niet op de kookplaat):
[Afbeelding]

Het verplaatsen van de deuren naar de serre is een leuk idee trouwens!
We zijn vandaag weer mogen gaan kijken, ook omdat onze zoon het huis nog niet van binnen had kunnen bekijken :)

Heb ontdekt dat het raam in die linkermuur van de keuken verkeerd onthouden heb (en verkeerd is ingetekend). Die is niet 1m50, maar 1m15 breed en zit 93cm vanaf de muur bij het toilet. Dat maakt dat we hier een andere opstelling kunnen doen, met 3 hoge kasten en een nis die net iets breder dan het raam is. :)

Heb met mijn vrouw in de keuken gestaan en we hebben dezelfde conclusie getrokken als menigeen in deze thread al deed: het is te krap om een schiereiland te plaatsen. Het voelt ook niet prettig; zo'n ruim huis en dan een keuken die eigenlijk krap aanvoelt. De muur met de schuifdeuren moet dus gaan wijken! Omdat het lichtpunt voor boven de tafel bovendien verder de woonkamer inzit, zullen we die waarschijnlijk ook een stukje opschuiven ten opzichte van de tekening in bovenstaande post.

Huidige idee is als volgt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4hPTKpaif_1CzgQVJUOT6ViBnQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/m44zGhVIY7N80wMguhgZdg7Y.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Wanne-B88 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Daar kan je een TV kamer maken, of juist zitkamer voor als je visite hebt. Die een verdieping omlaag en meer afstand naar de slaapkamers (kids) is soms een heel fijn idee :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
wild_willie2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:30:
Dag allen,

Gr.

W.

[Afbeelding]
Beetje afhankelijk van het type kan die AGA zomaar €1500 opleveren. (Wat ik alsnog echt retegoedkoop vind, maar dat terzijde). :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2021 00:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Mag er onder je keuken vloerverwarming aanwezig zijn? Of dienen we bij de aannemer aan te geven dat een stuk vrij van vloerverwarming moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
c-nan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:38:
Mag er onder je keuken vloerverwarming aanwezig zijn? Of dienen we bij de aannemer aan te geven dat een stuk vrij van vloerverwarming moet zijn?
Over het algemeen wordt gezegd dat onder je keuken liever geen VV ligt, maar op zich kan het prima als het er al ligt.

Beetje zonde is het wel, want waarom zou je onder je keuken verwarmen? En vloerverwarming onder je koelkast/vriezer is meestal ook geen garantie dat deze energiezuiniger worden ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Roos79 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:57:
@LiquidSmoke Het is heel lastig om klussen met elkaar te vergelijken.
In het ene zitten soms meer man uren dan je ziet en leidingen verleggen bij de een is wel onder de grond moeten en bij de ander een simpel klusje.
Een koof kan ook op verschillende wijze gemaakt worden en let wel dat materiaal nu wel kostbaarder is.
We hebben inmiddels een lokale aannemer in de arm genomen, uitgebreid doorgesproken wat de bedoeling is en er word nu een offerte opgemaakt.

Van de tarieven die genoemd zijn word ik al een stuk vrolijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
c-nan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:38:
De keuken aan de rand word het hier niet gelegd. Maar onder het eiland word het gewoon doorgelegd op sommige plekken. kwam qua vv layout prettiger uit. Onze verdeler komt ook in de keuken(kast) in de hoek. en zal dus alle slangen ook een stukje onder de keuken lopen. het is niet erg, maar zou het wel zo veel mogelijk vermijden omdat die warmte niet in de ruimte komt waar je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:26:
[...]

Heb met mijn vrouw in de keuken gestaan en we hebben dezelfde conclusie getrokken als menigeen in deze thread al deed: het is te krap om een schiereiland te plaatsen. Het voelt ook niet prettig; zo'n ruim huis en dan een keuken die eigenlijk krap aanvoelt. De muur met de schuifdeuren moet dus gaan wijken! Omdat het lichtpunt voor boven de tafel bovendien verder de woonkamer inzit, zullen we die waarschijnlijk ook een stukje opschuiven ten opzichte van de tekening in bovenstaande post.

Huidige idee is als volgt :)

[Afbeelding]
Dat ziet er al veel beter uit zo. Het eiland is nu ook geen sta-in-de-weg meer. maar je loopt nu ook makkelijker naar het hogere deel. Je gebruikt zo ook de algehele ruimte van het huis beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:00

En je heb nog niemand geregeld daarvoor?
Geen tips, maar zal er wel tempo mee gaan maken om er iemand voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:40:
[...]

Over het algemeen wordt gezegd dat onder je keuken liever geen VV ligt, maar op zich kan het prima als het er al ligt.

Beetje zonde is het wel, want waarom zou je onder je keuken verwarmen? En vloerverwarming onder je koelkast/vriezer is meestal ook geen garantie dat deze energiezuiniger worden ;)
Bij ons moeten ze nog starten met de bouw en wij kunnen onze opties tot vandaag nog doorgeven. Dus onder de kasten in de keuken geen vv laten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
c-nan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Bij ons moeten ze nog starten met de bouw en wij kunnen onze opties tot vandaag nog doorgeven. Dus onder de kasten in de keuken geen vv laten leggen?
Dat ze het überhaupt vragen...; want is zeker niet gebruikelijk. want het brengt je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Vraagje over de keuze van het blad. Gaat jullie voorkeur naar composiet of keramiek? We willen graag een lichte/witte marmerlook. Ik vind de keramiek vaak mooier, maar bang voor schilfers. Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je echt een flinke knal tegen de rand geven of, is een lichte tik met een bord bij het uitruimen van de vaatwasser al genoeg om een stukje eraf te laten springen? En bij composiet, geen pan of ovenschaal zonder onderzetter is geen probleem maar ff snel een hete deksel is zo neergelegd denk ik dan, geeft dat dan ook al problemen? Net als rode wijn enzo, natuurlijk ruim je dat gelijk op maar ik zie het wel gebeuren dat ik een paar druppels mis…..kortom hoe erg zijn de nadelen van beide soorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:21:
Vraagje over de keuze van het blad. Gaat jullie voorkeur naar composiet of keramiek? We willen graag een lichte/witte marmerlook. Ik vind de keramiek vaak mooier, maar bang voor schilfers. Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je echt een flinke knal tegen de rand geven of, is een lichte tik met een bord bij het uitruimen van de vaatwasser al genoeg om een stukje eraf te laten springen? En bij composiet, geen pan of ovenschaal zonder onderzetter is geen probleem maar ff snel een hete deksel is zo neergelegd denk ik dan, geeft dat dan ook al problemen? Net als rode wijn enzo, natuurlijk ruim je dat gelijk op maar ik zie het wel gebeuren dat ik een paar druppels mis…..kortom hoe erg zijn de nadelen van beide soorten?
Ik heb nu composiet en heb ook 2 hapjes eruit aan de zijkant, maar het blad is 15 jaar oud.
Ik heb de laatste tijd geexperimenteerd met hete pannen erop en dat lijkt ook prima te gaan, al moet je het niet abusen.
Ik heb geregeld citroen en allerlei andere zooi erop gemorst en niet direct schoongemaakt, laat geen vlekken achter. Ik heb trouwens een mat werkblad, en die zouden gevoeliger zijn voor vlekken dan een gepolijst blad.

Afgelopen weekend bij vrienden geweest die keramiek hadden. Bij hen was er iets uit een hoog kastje gevallen op de rand en daar was een hap vanaf gebroken. Dat is achteraf hersteld en bijna niet te zien!
Dus dat kan ook nog.

Maar die angst voor schades, de goede ervaringen met composiet en dat mijn vrouw perse onderbouw wilde ipv vlakbouw (wasbak) gaf de doorslag voor composiet.

[ Voor 3% gewijzigd door LaTiNo156 op 13-10-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Wij moeten de keuze ook nog maken, maar we neigen naar composiet. Overal hoor ik horror verhalen over keramiek bladen.

Nu hebben wij een granieten blad, daar hebben we van alles op laten vallen, vlekjes niet direct weggehaald etc, maar niks te zien, blad ziet er na 8 jaar nog steeds perfect uit. Echter, kan je een wit marmerlook blad niet in graniet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
joostbo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Dat ze het überhaupt vragen...; want is zeker niet gebruikelijk. want het brengt je niks
Niemand vraagt het hoor :)
Standaard krijgen we gewoon overal vloerverwarming, maar als we dat onder de keuken niet willen moeten we dat expliciet aangeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
c-nan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Wij moeten de keuze ook nog maken, maar we neigen naar composiet. Overal hoor ik horror verhalen over keramiek bladen.

Nu hebben wij een granieten blad, daar hebben we van alles op laten vallen, vlekjes niet direct weggehaald etc, maar niks te zien, blad ziet er na 8 jaar nog steeds perfect uit. Echter, kan je een wit marmerlook blad niet in graniet vinden.
We hebben nu ook composiet, maar dan in een donkere soort taupe kleur, dat gaat prima, zet er gerust een hete pan op. En af en toe met jif en schuurspons, dat was bij aankoop ook het advies. Maar met wit schijnt dat de hars die gebruikt wordt dan geel kan verkleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
LaTiNo156 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb nu composiet en heb ook 2 hapjes eruit aan de zijkant, maar het blad is 15 jaar oud.
Ik heb de laatste tijd geexperimenteerd met hete pannen erop en dat lijkt ook prima te gaan, al moet je het niet abusen.
Ik heb geregeld citroen en allerlei andere zooi erop gemorst en niet direct schoongemaakt, laat geen vlekken achter. Ik heb trouwens een mat werkblad, en die zouden gevoeliger zijn voor vlekken dan een gepolijst blad.

Afgelopen weekend bij vrienden geweest die keramiek hadden. Bij hen was er iets uit een hoog kastje gevallen op de rand en daar was een hap vanaf gebroken. Dat is achteraf hersteld en bijna niet te zien!
Dus dat kan ook nog.

Maar die angst voor schades, de goede ervaringen met composiet en dat mijn vrouw perse onderbouw wilde ipv vlakbouw (wasbak) gaf de doorslag voor composiet.
Ja, onderbouw is hier ook wel iets wat meetelt, hoewel bij een witte spoelbak en wit blad vlakinbouw wel minder opvalt. Ons blad is nu ook composiet en 13 jaar oud, zonder schade en voorzichtig doen. Deze is ook mat maar wel een donkere kleur. Als ik weer voor een donkere kleur zou gaan dan zou ik zo weer composiet nemen, maar nu met wit geeft dat een dilemma. Goed punt dat keramiek ook wel te herstellen is. Nog maar even denken 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Ja en nee.

Als je denkt dat je ooit een andere opstelling gaat neerzetten, dan wil je wellicht op de ruimte die dan vrijkomt wèl vloerverwarming. Dus stel dat je nu een eiland gaat plaatsen op een plek waar een parallel keuken ook mooi kan staan, is dat iets om rekening mee te houden.

Maar eerlijk gezegd zou ik onder de keuken geen vloerverwarming laten plaatsen en daar lekker vrede mee hebben :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 13:29
c-nan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Niemand vraagt het hoor :)
Standaard krijgen we gewoon overal vloerverwarming, maar als we dat onder de keuken niet willen moeten we dat expliciet aangeven :)
Lol - Bij ons werd juist niks gevraagd over het niet leggen van vloerverwarming onder de keuken. Waren ze bij de technische aanpassingen voor de keuken al meteen van uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Wij gaan voor keramiek, dekton in ons geval.
Opera vinden we mooi, maar Calacatta Gold is ook mooi bijvoorbeeld. Wel vrij hoge prijsklasse voor beide :)

Ervaring hebben we niet zelf, maar wel vrienden, kennissen en familie die op een enkele na allemaal enthousiast zijn. :)

Ik twijfel nog wel een beetje vanwege het inbouwen van de kookplaat en omdat ik nog niet uit onder/vlakbouw ben voor de spoelbak :) Qua prijs ontloopt het elkaar eigenlijk niet echt veel; ons oog was gevallen op Dekton Opera, met als fallback een Calacatta Gold in ofwel keramiek of composiet. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2021 12:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

franssie

Save the albatross

[...]

Zoals gezegd normaal doet men het niet. Echter heb ik de vloerverwarming helemaal moeten vervangen omdat ik een andere indeling wilde... Dus zou je later een andere indeling willen dan kan het een optie zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Opera vinden we mooi, maar Callacata Gold is ook mooi bijvoorbeeld. Wel vrij hoge prijsklasse voor beide :)

Ervaring hebben we niet zelf, maar wel vrienden, kennissen en familie die op een enkele na allemaal enthousiast zijn. :)

Ik twijfel nog wel een beetje vanwege het inbouwen van de kookplaat en omdat ik nog niet uit onder/vlakbouw ben voor de spoelbak :)
Ja die zijn zeker mooi! Het blijft een lastig verhaal hè. Eigenlijk wil je gewoon de voordelen van beide in één samen. We willen ook nog het eiland aan de zijkanten meenemen, misschien is dat nog een struikelpunt met keramiek en de stofzuiger. Liefst ook niet in de hoogste prijsgroep, met de zijkanten en nog twee nissen die we liefst tot plafondhoogte willen meenemen gaat dat m denk ik niet worden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Ja die zijn zeker mooi! Het blijft een lastig verhaal hè. Eigenlijk wil je gewoon de voordelen van beide in één samen. We willen ook nog het eiland aan de zijkanten meenemen, misschien is dat nog een struikelpunt met keramiek en de stofzuiger. Liefst ook niet in de hoogste prijsgroep, met de zijkanten en nog twee nissen die we liefst tot plafondhoogte willen meenemen gaat dat m denk ik niet worden 😜
Wij zouden 4 delen moeten hebben: werkblad van de nis, het eiland en de kopse kanten. Heb daarbij eigenlijk niet zo nagedacht over de stofzuiger nog, ook omdat dat ding gewoon van plastic is denk ik. :)

(Ik neig persoonlijk naar composiet in 20mm op het moment overigens, gewoon omdat dikker en makkelijker met vlak- en onderbouw :) Maar mijn vrouw heeft even de broek aan op dit punt :D)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 13-10-2021 12:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Wij zouden 4 delen moeten hebben: werkblad van de nis, het eiland en de kopse kanten. Heb daarbij eigenlijk niet zo nagedacht over de stofzuiger nog, ook omdat dat ding gewoon van plastic is denk ik. :)

(Ik neig persoonlijk naar composiet in 20mm op het moment overigens, gewoon omdat dikker en makkelijker met vlak- en onderbouw :) Maar mijn vrouw heeft even de broek aan op dit punt :D)
Whaha tja dan maar luisteren hè 😃 Bij ons zegt de adviseur ook dat hij bij composiet wel de kopse kanten in verstek kan doen en bij (dun) keramiek niet. Vind ik toch net ff mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paars kuiken
  • Laatst online: 06-05-2022
[...]

Ik twijfel nog wel een beetje vanwege het inbouwen van de kookplaat en omdat ik nog niet uit onder/vlakbouw ben voor de spoelbak :) Qua prijs ontloopt het elkaar eigenlijk niet echt veel; ons oog was gevallen op Dekton Opera, met als fallback een Calacatta Gold in ofwel keramiek of composiet. :)
Wij gaan voor een 20mm Dekton Kelya blad en toen ik hier (Spaanse markt, waar Cosentino en Dekton vandaan komen) vroeg of de spoelbak onderbouw kon, zeiden ze dat ze daar al vanuit gegaan waren. Onze architect heeft ook net een nieuwe keuken laten plaatsen met 12mm Dekton en ook onderbouw spoelbakken.

Toen ik oa nav berichten hier over chippen daar op doorvroeg, zei de keukenbouwer dat ze honderden Dekton bladen hadden geïnstalleerd met onderbouw spoelbak en nog nooit ergens over problemen hadden gehoord. De enige problemen kwamen van dingen die uit een bovenkastje gevallen waren.

Bora wordt bij ons vlakbouw, ook geen probleem, zeiden ze, dus we zullen zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Huisje1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Whaha tja dan maar luisteren hè 😃 Bij ons zegt de adviseur ook dat hij bij composiet wel de kopse kanten in verstek kan doen en bij (dun) keramiek niet. Vind ik toch net ff mooier
Oh is dat zo? Dat zou voor mij wel de doorslag geven!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:33
LaTiNo156 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Dus dat kan ook nog.

Wij hebben een zwart graniet werkblad. Komt niks aan met vloeistoffen of zuren, maar wel een klein kapje er uit aan de rand. Geen idee wanneer en hoe dat gebeurd is.

Heb je een idee hoe jouw vrienden dat hersteld hebben of laten herstellen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
paars kuiken schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Wij gaan voor een 20mm Dekton Kelya blad en toen ik hier (Spaanse markt, waar Cosentino en Dekton vandaan komen) vroeg of de spoelbak onderbouw kon, zeiden ze dat ze daar al vanuit gegaan waren. Onze architect heeft ook net een nieuwe keuken laten plaatsen met 12mm Dekton en ook onderbouw spoelbakken.

Toen ik oa nav berichten hier over chippen daar op doorvroeg, zei de keukenbouwer dat ze honderden Dekton bladen hadden geïnstalleerd met onderbouw spoelbak en nog nooit ergens over problemen hadden gehoord. De enige problemen kwamen van dingen die uit een bovenkastje gevallen waren.

Bora wordt bij ons vlakbouw, ook geen probleem, zeiden ze, dus we zullen zien…
Nadeel met onderbouw is toch ook dat je de lagen kunt zien?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paars kuiken
  • Laatst online: 06-05-2022
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Nadeel met onderbouw is toch ook dat je de lagen kunt zien?
We hebben op verschillende plaatsen onderbouw gezien, maar viel niet op als er lagen waren. Waren wel allemaal donkere bladen, misschien afhankelijk van kleur/samenstelling?

[ Voor 5% gewijzigd door paars kuiken op 13-10-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
Floor-is schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Oh is dat zo? Dat zou voor mij wel de doorslag geven!
Ja, kan maar zo dat het per keukenzaak verschilt hoor maar hij zei dat ie bang was dat er tijdens de montage al schade kon ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Las dit op de site van Bemmel&Kroon, maar heb het nog niet kunnen staven met de foto’s die ik online vond :?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
[...]

Opera vinden we mooi, maar Calacatta Gold is ook mooi bijvoorbeeld. Wel vrij hoge prijsklasse voor beide :)

Calacatta Gold heb je ook in composiet, toch?
Pagina: 1 ... 274 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1