Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Karp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:19:
Waar kijken jullie om apparatuur uit te zoeken?

Onze leverancier heeft oa Bosch, maar de modellen die hij deelt (oa Accesline) staan niet in de overzichten van Bosch. Als ik een zoekmachine gebruik op een specifiek typenummer kom ik wel weer bij Bosch uit. Heeft Bosch ook een boek/pdf waar -wel- alles in staat? Enorm onhandig uitzoeken zo. Voelt bewust onpraktisch.

edit: of werkt het nou wel gewoon? Ik heb te veel tabjes mogelijk. Negeer m'n vraag voor nu 😬
Volgens mij staat alles op de BSH website.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:18
Karp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:19:
Waar kijken jullie om apparatuur uit te zoeken?

Onze leverancier heeft oa Bosch, maar de modellen die hij deelt (oa Accesline) staan niet in de overzichten van Bosch. Als ik een zoekmachine gebruik op een specifiek typenummer kom ik wel weer bij Bosch uit. Heeft Bosch ook een boek/pdf waar -wel- alles in staat? Enorm onhandig uitzoeken zo. Voelt bewust onpraktisch.

edit: of werkt het nou wel gewoon? Ik heb te veel tabjes mogelijk. Negeer m'n vraag voor nu 😬
Dit?
https://media3.bosch-home...ne-2020-2021-nl-final.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muts21
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02-2024
Heeft iemand misschien tips?

Wij krijgen zoals het nu lijkt een keukenwand van 300cm of 360cm (2 ovens erin verwerkt, en verder volledig kastenwand van 240cm hoog) met een eiland van 240cm of 280cm bij 100cm diep er voor.

Koffiezetapparaat en waterkoker vinden we niet zo mooi op een eiland.. Hoe kan ik die het mooiste plaatsen?
Dacht misschien nog een oven-nis, maar dan open laten voor deze apparaten?

Graag jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:12

ChUcKiE

Dus........

Ik zou vooral de plaatjes in dit topic bekijken, daar kun je denk ik meer dan genoeg inspiratie uit halen!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Muts21 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:09:

Wij krijgen zoals het nu lijkt een keukenwand van 300cm of 360cm (2 ovens erin verwerkt, en verder volledig kastenwand van 240cm hoog) met een eiland van 240cm of 280cm bij 100cm diep er voor.

Koffiezetapparaat en waterkoker vinden we niet zo mooi op een eiland.. Hoe kan ik die het mooiste plaatsen?

Ga ze zelf op een uitschuifbare stevige plank met metalen bovenvlak plaatsen. Die zit in een hoge kast met deur. Onder die 'plank' zitten gewone lades. Boven die plank legplanken. Achter die plank zit een dubbel stopcontact. Geen idee of het heel fijn werkt, maar ze staan in ieder geval nergens in het zicht. Zo'n nisje vonden wij namelijk echt niet mooi, liever een mooie volledige kastenwand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:40
Muts21 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:09:

Ik zag laatst (misschien hier, maar kan het niet terugvinden) een nis met een klep ervoor die je aan de bovenkant naar binnen kon schuiven. Dan heb je het idee van een nis, maar als de apparaten buiten gebruik zijn, doe je de klep dicht en ziet het eruit als een kastje. Voordeel boven een gewoon kastje is dat je geen last hebt van klep of deurtje als je het apparaat wel gebruikt.
Misschien een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muts21
praliwi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Ga ze zelf op een uitschuifbare stevige plank met metalen bovenvlak plaatsen. Die zit in een hoge kast met deur. Onder die 'plank' zitten gewone lades. Boven die plank legplanken. Achter die plank zit een dubbel stopcontact. Geen idee of het heel fijn werkt, maar ze staan in ieder geval nergens in het zicht. Zo'n nisje vonden wij namelijk echt niet mooi, liever een mooie volledige kastenwand.
We krijgen diverse laden achter een deur, zoiets bedoel je? Maar dan verstevigen misschien? Dus dat je koffie zet met een deurtje open met daarin een la die je uittrekt? Ik ga eens in overleg, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muts21
Toke_gt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Ik zag laatst (misschien hier, maar kan het niet terugvinden) een nis met een klep ervoor die je aan de bovenkant naar binnen kon schuiven. Dan heb je het idee van een nis, maar als de apparaten buiten gebruik zijn, doe je de klep dicht en ziet het eruit als een kastje. Voordeel boven een gewoon kastje is dat je geen last hebt van klep of deurtje als je het apparaat wel gebruikt.
Misschien een idee?
Klinkt ook interessant! Ik ga eens op zoek naar plaatjes. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31
Toke_gt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Misschien een idee?
Wat dacht je van zoiets?
https://www.rehau.com/nl-nl/rolluikoplossingen

Dat hebben wij in ieder geval in gedachte om apparaten te parkeren. Op het plaatje in de hoek naast de hoge kasten. Daar zit ook een flinke WCD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfa3mfwRZ3-mtFSP7PZj8JsW0UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtNLvAvbSShSWlfY1FkFOUY6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Muts21 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

We krijgen diverse laden achter een deur, zoiets bedoel je? Maar dan verstevigen misschien? Dus dat je koffie zet met een deurtje open met daarin een la die je uittrekt? Ik ga eens in overleg, dank!
Ik heb helaas geen foto, maar het is in principe wel het systeem van een lade maar het is alleen een bodem. De bodem (wel met kleine opstaande randen tegen eventuele lekkage) is van metaal. Zit dus wel achter een deur inderdaad, maar die kast staan aan de zijkant en bijna tegen een muur aan, dus de openstaande deur staat niet in de weg. En het is alleen voor het koffiezetapparaat en de blender, en die gebruiken we slechts 1x per dag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Muts21 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Klinkt ook interessant! Ik ga eens op zoek naar plaatjes. Dank!
Ik dacht dat ik het gezien had toen iemand hier vroeg naar pantry’s en uitkwam bij italia cucina. Daar zie ik die klepvariant niet, maar wel lange deuren die je kunt inschuiven. Is ook een mooie oplossing in een kastenwand.
Als je googelt op pantry oplossingen kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Pocket deuren noem je het geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 00:25
Toke_gt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Ik dacht dat ik het gezien had toen iemand hier vroeg naar pantry’s en uitkwam bij italia cucina. Daar zie ik die klepvariant niet, maar wel lange deuren die je kunt inschuiven. Is ook een mooie oplossing in een kastenwand.
Als je googelt op pantry oplossingen kom je een heel eind.
Die zijn volgens mij wel ontzettend duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
LaTiNo156 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Die zijn volgens mij wel ontzettend duur!
Ongetwijfeld, want alles wat erg mooi is, is meestal ook erg duur. Maar het ging even om het idee, zodat @Muts21 zich een beeld kan vormen van deze en andere oplossingen om apparaten weg te werken. Misschien heeft keukenleverancier iets vergelijkbaars in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-05-2022
tristan85 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:50:
Na veel lezen, en het bekijken van iedereen zijn superkeuken, kom ik er achter dat mijn ruimte jammer genoeg beperkt is.

We willen graag onze keuken anders. Na bij verschillende keukenboeren te zijn geweest hinken we een beetje op deze gedachte.

Nu hebben we een parallel keuken met een nutteloos barretje.

Dit is een beetje t idee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan de linkerkant van t bovenaanzicht zit de kelderdeur en aan de rechterkant de buitendeur. Linksonder is de doorgang naar de woonkamer

We hadden bedacht links een grote koelkast daarnaast een “toren” met 2 ovens, daarnaast vaatwasser dan wasbak met qoocker daarna lade. Muur is 3,06 m breed.

Aan de andere kant 2 x 1m ladenblok met voor het raam een kookplaat met geïntegreerde afzuiging , de doorgang rechts ervan daar ga je naar de woonkamer.

Wat is jullie gedachte hierbij, is dit het meest efficiënt gebruik maken van de kleine ruimte?

De offerte die ik heb liggen komt van Kvik en bevat t volgende:

AEG SKE818E9ZC koelkast
AEG BPK748380B bakoven met pyrolyse ProBlack
AEG KMK768080B Combiquick ProBlack
AEG FSK52637P vaatwasser
AEG IDE84244IB ComboHob
Quooker Fusion Combi + Black Square

Blad totaal 1 x 1,80 m + 1 x 2,00m composiet

Prijs wil ik wel delen als ik weet hoe ik hem semi- verborgen krijg

Alvast bedankt
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik heb even voor je gekeken. Ik weet niet zeker of ik je beschrijving van de deuren helemaal volg, maar als ik het goed begrijp zit de kelderkast rechts van de wand met spoelbak, de buitendeur links van die wand? En dan doorgang naast de kasten met kookplaat, met in die wand ook het raam (en afzuiging) naar buiten. Klopt dat?
Paar dingen ter overweging:
Je zou de vaatwasser rechts van de spoelbak kunnen plaatsen. Is fijn in een hoekje, dan kan ie open staan en kun je tijdens koken bijvullen zonder dat ie iemand in de weg staat.
Verder zou je die hele wand nog kunnen spiegelen. Dan heb je weliswaar niet spoelbak en kookplaat tegenover elkaar, maar je creëert wel wat meer ‘lucht’ in je keuken. Dat is fijn als je vanuit de kamer de keuken binnenkomt of inkijkt, maar het is ook fijn als je met z’n tweeën in de keuken staat.
Misschien past je vaatwasser in een van de hoge kasten? Dan kun je namelijk aan de spoelkant kiezen voor twee kasten ipv drie. Dat is vooral fijner voor de ruimte die daarmee op het werkblad anders wordt verdeeld. Nu heb je links en rechts van de spoelbak een stukje van 60 cm, met twee kasten heb je een werkblad van minimaal 90, maar mogelijk zelfs 110. Dat is wel echt fijner werken, zeker in een keuken waar elke cm telt.. Aan de kookkant heb je dat al.
Mocht je de hoeveelheid frontjes te druk vinden, dan kun je nog overwegen om een la in een la te nemen. Maakt in ruimte niks uit (in je portemonnee wel), maar je hebt dan overal twee in plaats van drie frontjes boven elkaar. Daardoor oogt het rustiger en ruimtelijker. Maar het is een luxe overweging voor design en bovendien smaakgevoelig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11:21
Ons bod op het nieuwe huis is geaccepteerd, dus ik moet nu een boel dingen gaan regelen en mag echt aan de slag voor de keuken :D

Update: dit wordt hem niet

Zoals eerder aangegeven, de ruimte is 3,32 bij 3,9 meter. Heb de huidige indeling als volgt bedacht (ja de afmetingen zijn niet 100% ik weet het):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Be6-i-oUP15sw1f7c7LauxqT1_A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1M1bh0Y3jxiYRzIdZMJmccCB.png?f=user_large

Linkerzijde van boven naar beneden:
• 1cm passtuk om de oven nèt een stukje van de muur te brengen
• ±236cm hoge kast: vaatwasser met oven er boven
• 110cm spoelkast met lades en quooker
• 100cm lage kast met lades en binnenlade
• ±236cm hoge kast met hierin koelkast (manshoog)
• 1cm passtuk

Eiland aan wandzijde van boven naar beneden:
• 100cm ladenkast (met binnenlade)
• 120cm ladenkast met inductie erboven

Eiland andere zijde een bar van 35-40cm diep.

Deze opstelling heeft een aantal nadelen:
• Om bij de vaatwasser/spoelbak te komen moet je om het eiland heen
• 111cm voor spoelkast kost relatief veel lade-ruimte, zeker met de quooker erbij, wellicht toch omwisselen

Als je het omdraait, dan denk ik dat we meer nadelen hebben echter. Tussen de spoelbak en de vaatwasser zit ineens >120cm tenzij je die verplaatst, maar dan kom je weer in de knoop met de koelkast..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met Artland in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:10
Floor-is schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:34:
Ons bod op het nieuwe huis is geaccepteerd, dus ik moet nu een boel dingen gaan regelen en mag echt aan de slag voor de keuken :D

Zoals eerder aangegeven, de ruimte is 3,32 bij 3,9 meter. Heb de huidige indeling als volgt bedacht (ja de afmetingen zijn niet 100% ik weet het):
[Afbeelding]

• 1cm passtuk

• 111cm voor spoelkast kost relatief veel lade-ruimte, zeker met de quooker erbij, wellicht toch omwisselen

Als je het omdraait, dan denk ik dat we meer nadelen hebben echter. Tussen de spoelbak en de vaatwasser zit ineens >120cm tenzij je die verplaatst, maar dan kom je weer in de knoop met de koelkast..
Qua loopruimte zou het kunnen, In praktijk denk ik dat dit in een afgesloten ruimte propperig wordt. Probeer een 3d te maken met “ dichte” muren, dus een aanzicht zoals je in de ruimte staat. Ik zou denken richting bijv. Een u met een kastenwand aan de onderzijde.
Dez opstelling met aan beide zijden een hoge kast is denk ik uit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024

[Afbeelding]

• 1cm passtuk

Gevoelsmatig word het propperig en niet efficient. Beetje afhankelijk hoe de ruimte, ramen en deuren zijn. Waarom niet gewoon een L leuken aan de linkerzijwand en wand bovenzijde? Of linkerzijde en onderzijde. Je kunt het zo maken dat je net zoveel (of misschien wel meer) kastruimte hebt maar je hebt wel een veel meer een open geheel en logische looproutes.

Je mist dan alleen het barretje, maar ga je die echt gebruiken? Ik ken mensen die per se een barretje wilden en er nu nooit aan zitten, en ook wel mensen die er wel geregeld aan zitten. Denk daar dus goed over na.
Het stuk barretje bij de inductieplaat kun je niet echt heel prettig aan zitten als je 35 cm hebt, houd niet over. de ruimte is te kort en je krijgt dan het idee met een inductieplaat voor je neus te zitten, zeker als iemand aan het koken is. Dan blijft allee die meter bar bij het raam over. Daar ga je met zn tweeën dus al niet snel zitten, daar is het weer te kort voor.

De tekening geeft een heel vertekend beeld zo en doet het ruimer ogen dan dat het is. Ga naar een keukenzaak en vraag eens hun advies en het e.e.a. uit te tekenen op schaal

[ Voor 20% gewijzigd door joostbo op 06-10-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barretje82
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-01 17:33
Hoi allemaal,

Wij zijn ons sinds kort aan et oriënteren op een nieuwe keuken en zo af en toe begin ik toch weer te twijfelen over de indeling. Ik heb het idee dat we niet helemaal goed zitten. De afmeting van onze hoekkeuken is 2720x3550. Aan de lang kant zit het raam en daar willen we graag koken dus een inductieplaat met afzuiging is een must. Ook hebben we al een tekening laten maken en hier is de spoelbak op een plek gezet waar ik me niet helemaal in kan vinden maar er is denk ik gewoon ook geen andere oplossing. Onder het raam komt dus ook de vaatwasser en kom je dus niet echt lekker uit met de spoelbak. Hebben jullie nog ideeën?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbKxYL1XAzeF2FqlqUIuJGiBb3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4uCtLvYwRQyMhQqH0XVebm6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door barretje82 op 06-10-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muts21
praliwi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Ik heb helaas geen foto, maar het is in principe wel het systeem van een lade maar het is alleen een bodem. De bodem (wel met kleine opstaande randen tegen eventuele lekkage) is van metaal. Zit dus wel achter een deur inderdaad, maar die kast staan aan de zijkant en bijna tegen een muur aan, dus de openstaande deur staat niet in de weg. En het is alleen voor het koffiezetapparaat en de blender, en die gebruiken we slechts 1x per dag :P
Ik heb online foto's gevonden, het is me helder, dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@barretje82 Vaatwasser onder de rechter oven? En dan spoelbak opzij? Waar die spoelbak zit lijkt me niet een heel fijne plek. Ik heb 'm nu daar ook zitten maar het werkblad loopt door waar die oven bij jou nu zit. Het lijkt me heel vervelend als ik met mijn linkerarm geen/weinig bewegingsruimte heb.

En zit helemaal links in de kastenwand nou een passtuk of is dat een smalle apothekerskast? Als het een passtuk is dan die smaller maken zodat je weer wat ruimte wint in de hoek bij de wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:26
barretje82 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:57:
Hoi allemaal,

Wij zijn ons sinds kort aan et oriënteren op een nieuwe keuken en zo af en toe begin ik toch weer te twijfelen over de indeling. Ik heb het idee dat we niet helemaal goed zitten. De afmeting van onze hoekkeuken is 2720x3550. Aan de lang kant zit het raam en daar willen we graag koken dus een inductieplaat met afzuiging is een must. Ook hebben we al een tekening laten maken en hier is de spoelbak op een plek gezet waar ik me niet helemaal in kan vinden maar er is denk ik gewoon ook geen andere oplossing. Onder het raam komt dus ook de vaatwasser en kom je dus niet echt lekker uit met de spoelbak. Hebben jullie nog ideeën?
[Afbeelding]
Dit is precies onze situatie in spiegelbeeld. Zelf zit ik aan 3 hoge kasten te denken met daarin een vaatwasser op hoogte onder de oven. Daarmee heb je in de hoek nog een extra stukje aanrecht waardoor de wasbak misschien wat minder ongemakkelijk voelt. (heb je deze keuken al laten berekenen? ik ben benieuwd waar een dergelijke maat ongeveer op uit gaat komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barretje82
Alic3 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:04:
@barretje82 Vaatwasser onder de rechter oven? En dan spoelbak opzij? Waar die spoelbak zit lijkt me niet een heel fijne plek. Ik heb 'm nu daar ook zitten maar het werkblad loopt door waar die oven bij jou nu zit. Het lijkt me heel vervelend als ik met mijn linkerarm geen/weinig bewegingsruimte heb.

En zit helemaal links in de kastenwand nou een passtuk of is dat een smalle apothekerskast? Als het een passtuk is dan die smaller maken zodat je weer wat ruimte wint in de hoek bij de wasbak.
Het is een passtuk maar deze lijkt mij ook aan de grote kant, volgens mij is dat 14cm. Nu is het passtuk wat daar zit 8 cm. Daar win je dus niet heel veel mee. Ook wordt het werkblad 72cm diep dus kom je ook weer wat verder naar voren. Vaatwasser onder de oven zou nog een idee zijn inderdaad. Weet niet of ik dan mooi uitkom met lijnen want links zit de koelkast en in het midden zit een losse vriezer van 88cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:00
Onze nieuwe keuken is gisteren geplaatst via Keukenkampioen. Over het algemeen wel tevreden. Ik had nog 2 vraagjes erover:
- Wij hebben een Siemens vaatwasser met infolight. Als het goed is wordt er een stip op de vloer geprojecteerd, echter die zie ik niet. Ik zie wel een blauw licht aan de zijkant . Iemand hier ervaring mee?
- Wij hebben een keramisch werkblad dat uit 2 delen bestaat. De monteur heeft de overgang niet gekit tussen het keramisch werkblad. Weet iemand of hier een specifieke reden voor is? Anders moet ik hier nog even achteraan. Dit lijkt me namelijk niet erg praktisch ivm etensresten en vloeistoffen.

Foto's komen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
barretje82 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:57:
Hoi allemaal,

[Afbeelding]
Misschien helpt dit; zo hebben wij het opgelost. (later nog wat aangepast ivm lijnenspel, maar indeling nagenoeg het zelfde)

Links is de koelkast. In het midden vaatwasser (op hoogte, ideaal!) met daarboven een magnetron oven en een stoom oven. Als je dat zo maakt heb je (door het ontbreken van de vaatwasser) op de lange zijde meer vrijheid om de inductieplaat (die hebben wij elders) en spoelbak goed uit te lijnen zodat je mooi de ruimte krijgt voor beide zaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwKA8H3wz4Ag9xdSG1uDelxf1qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aA4h5Cbhb7ozzzGGsFXkNLnv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barretje82
Onze koelkast is 180 hoog, de ovens zouden dan wel heel hoog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]

• 1cm passtuk

Gefeliciteerd met de nieuwe woning!
Een U opstelling overwogen? Kasten tegen de kant van CV, laag blad langs de ramen.

Over de huidige opstelling: passtukken van 1cm zijn in de praktijk volgens mij niet te zagen. Je zou kunnen kijken of de fabrikant zijpanelen heeft van 10mm maar vaak is 13mm of zelf 19mm het minimum.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 06-10-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
barretje82 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:13:
Onze koelkast is 180 hoog, de ovens zouden dan wel heel hoog komen.
Onze koelkast zit helemaal links, naast de oven. Daar kan makkelijk een 180 koelkast. Je moet alleen even kijken hoe je met het lijnenspel uit komt. De keukenzaak heeft daar vast oplossingen voor.
De vaatwasser zit onder de oven. En dat kan prima, word vaak gedaan. We hebben gekeken of de ovens niet te hoog kwamen. Er stond een opstelling die qua hoogte exact het zelfde was en was inderdaad helemaal prima, ondanks mijn vrouw niet de grootste is.
zo hou je op de lange zijde meer flexibiliteit voor de kookplaat en spoelbak. want zoals nu nu is lijkt mij heel onprettig (en verbaast mij dat de keukenzaak dit überhaupt als optie heeft geopperd)

[ Voor 7% gewijzigd door joostbo op 06-10-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barretje82
Ja ik denk inderdaad dat we moeten kijken of de vaatwasser naar de kant van de ovens kan. Ik weet dan niet of dat weer handig is met voorspoelen en dan de vaat in de vaatwasser doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:00
banaliteit schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:10:
Onze nieuwe keuken is gisteren geplaatst via Keukenkampioen. Over het algemeen wel tevreden. Ik had nog 2 vraagjes erover:
- Wij hebben een Siemens vaatwasser met infolight. Als het goed is wordt er een stip op de vloer geprojecteerd, echter die zie ik niet. Ik zie wel een blauw licht aan de zijkant . Iemand hier ervaring mee?
- Wij hebben een keramisch werkblad dat uit 2 delen bestaat. De monteur heeft de overgang niet gekit tussen het keramisch werkblad. Weet iemand of hier een specifieke reden voor is? Anders moet ik hier nog even achteraan. Dit lijkt me namelijk niet erg praktisch ivm etensresten en vloeistoffen.
Om mijn eigen vragen te beantwoorden.

Het blijkt dat ik de "verkeerde" vaatwasser heb besteld. Dit model heeft een sidelight en geen info / time light die projecteert op de vloer. :+ Jammer!

En de naden van de 2 keramisch werkbladen mogen blijkbaar niet gekit worden van de fabrikant ivm garantie of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30
Heeft iemand ervaring met kastjes aan het zitgedeelte van een eiland?

We gaan nu voor een eiland van 120cm breed, in eerste instantie zouden we alleen kasten doen en geen zitgedeelte. We hebben nu toch besloten om 4 zitplekken aan het eiland te plaatsen. We zouden wel graag de kastruimte behouden, wat zou betekenen dat je aan de zitkant kasten van 40cm diep doet en dan 20cm ruimte overhoudt om te zitten. We vragen ons alleen af of je dat wel gaat gebruiken, heel praktisch is het niet (krukken weghalen en bukken om bij de kastjes te komen). Daarom zijn we benieuwd of iemand dat heeft en hoe dat in de praktijk bevalt. Zijn er daarnaast andere ideeën om bij een eiland van 120cm de ruimte zo goed mogelijk te benutten en niet 60cm over te houden als beenruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 20:44
Na veel handige tips uit dit topic te hebben gelezen, nu een keer aan de beurt om zelf iets te posten.

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aanbeland bij het uitzoeken van losse keukenapparatuur.

Wij zijn uitgekomen op onderstaande lijst:
Oven - SIEMENS "HB676GBS1"

Magnetron (combi) - SIEMENS "CM616GBS1"

Vaatwasser - SIEMENS “SN678X36UE”

Koelkast - SIEMENS “KI81RAD30“

Vriezer - SIEMENS “GI21VAD30”

Kookplaat/Afzuiging - Bora Pura (niet het recirculatie type)
Nu hebben we offertes opgevraagd bij:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Deze offertes lagen op totaalprijs wel aardig bij elkaar, maar op apparaat niveau een groot verschil vaak. Keukenloods gaf bijv. aan dat er op Siemens bijna niks met de prijs te doen kan zijn, maar wel met de Bora. Alleen zijn de verschillen, vind ik, best groot met andere winkels qua prijs voor Siemens apparatuur.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van deze prijzen uit de offertes vinden, is dit een mooie prijs? Of ben ik alsnog duur uit met deze apparatuur voor die prijs?

Members only:

En als het duur is, wat zou een relatief "normale" prijs zijn? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Haassiej op 06-10-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:16

[Afbeelding]

• 1cm passtuk

Een passtuk van 1cm is niet te realiseren.
18mm is wat mij betreft het minimum (of de dikte van een paneel) en dan heb je geen stelmogelijkheid.
Daar kun je een strook van zagen en dan tegen de zijkant van de kast schroeven.
Je ziet dan de kopse kant van het paneel als passtuk.

Muren zin in de praktijk ook niet recht, ze zijn altijd wat bol of hol gestuct en vaak ook niet loodrecht.
Als je de keukenkasten iets uit verband moet drukken om 1cm aan te houden tot de muur gaat geen een deurtje mooi uitlijnen.
De keukenkastjes moeten dus perfect waterpas/haaks gesteld zijn.
Dan de passtukken erop, en daarna deuren stellen.

Een centimeter of 3 zou ik fijner vinden om een scheve muur weg te kunnen werken.
Maar liever richting de 10cm omdat het dan ook niet meer opvalt dat het boven 9.5cm is, in het midden 10cm en onder 9cm.

Je maakt het met 1cm passtukken extreem moeilijk om hem mooi te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:41
Haassiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:14:
Na veel handige tips uit dit topic te hebben gelezen, nu een keer aan de beurt om zelf iets te posten.

Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij aanbeland bij het uitzoeken van losse keukenapparatuur.

[...]

***members only***

Deze offertes lagen op totaalprijs wel aardig bij elkaar, maar op apparaat niveau een groot verschil vaak. Keukenloods gaf bijv. aan dat er op Siemens bijna niks met de prijs te doen kan zijn, maar wel met de Bora. Alleen zijn de verschillen, vind ik, best groot met andere winkels qua prijs voor Siemens apparatuur.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van deze prijzen uit de offertes vinden, is dit een mooie prijs? Of ben ik alsnog duur uit met deze apparatuur voor die prijs?

***members only***

Wat mij opvalt (of ik kijk verkeerd) is dat in je excel sheet de Bora bij Keukenloods op de website goedkoper is dan de offerte die je van ze hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:05
c-nan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Wat mij opvalt (of ik kijk verkeerd) is dat in je excel sheet de Bora bij Keukenloods op de website goedkoper is dan de offerte die je van ze hebt ontvangen?
Onderaan gaat er nog korting af, zal grotendeels BORA zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Haassiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:14:

[...]

***members only***

***members only***

Ik denk dat je al een behoorlijk goede prijs hebt gekregen. Je dient ook te vergelijken met adviesprijs en niet Keukenloods prijs. Gemiddeld is tussen de 40-50% van adviesprijs voor Bosch/Siemens gangbaar. In veel gevallen zit jij al aan de hogere kortingskant.

Dit is op basis van adviesprijzen, zonder BORA.
Members only:

Enige waar nog wat vanaf zou kunnen, is de koelkast. Met die "blokkorting" is het echter gissen hoeveel korting je krijgt op wat, bij Keukenloods.

In de ene tabel heb je trouwens gootsteen staan en in de Keukenloods rij heb je BORA accessoires.
Krijg je een vertekende optelsom mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 06-10-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ladypurple schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Qua loopruimte zou het kunnen, In praktijk denk ik dat dit in een afgesloten ruimte propperig wordt. Probeer een 3d te maken met “ dichte” muren, dus een aanzicht zoals je in de ruimte staat. Ik zou denken richting bijv. Een u met een kastenwand aan de onderzijde.
Dez opstelling met aan beide zijden een hoge kast is denk ik uit verhouding.
Aan de rechterzijde is 1m80 doorloop, die staat eigenlijk altijd open. Dat scheelt nogal denk ik voor de beleving. De schuifdeuren hebben glas bovendien :)

We hebben links én rechts 90cm tussen het raam en de zij/binnenmuur. We zouden kunnen overwegen om de nis precies zo breed als het raam te maken, dat vind ik wel erg mooi. :) Maar ik vind 60+30 niet prettig ogen, dure oplossing ook om twee van die (apothekers)kasten neer te zetten. :) 150cm werkblad om het spoelen heen is op zich wel weer genoeg, dus dat is geen issue. :)

Ik neem het zeker mee ook qua opstelling, dit is immers nog maar een eerste/tweede opzet :)
joostbo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

Gevoelsmatig word het propperig en niet efficient. Beetje afhankelijk hoe de ruimte, ramen en deuren zijn. Waarom niet gewoon een L leuken aan de linkerzijwand en wand bovenzijde? Of linkerzijde en onderzijde. Je kunt het zo maken dat je net zoveel (of misschien wel meer) kastruimte hebt maar je hebt wel een veel meer een open geheel en logische looproutes.

Je mist dan alleen het barretje, maar ga je die echt gebruiken? Ik ken mensen die per se een barretje wilden en er nu nooit aan zitten, en ook wel mensen die er wel geregeld aan zitten. Denk daar dus goed over na.
Het stuk barretje bij de inductieplaat kun je niet echt heel prettig aan zitten als je 35 cm hebt, houd niet over. de ruimte is te kort en je krijgt dan het idee met een inductieplaat voor je neus te zitten, zeker als iemand aan het koken is. Dan blijft allee die meter bar bij het raam over. Daar ga je met zn tweeën dus al niet snel zitten, daar is het weer te kort voor.

De tekening geeft een heel vertekend beeld zo en doet het ruimer ogen dan dat het is. Ga naar een keukenzaak en vraag eens hun advies en het e.e.a. uit te tekenen op schaal
De ramen zijn 1m50 breed en starten op ±105cm vanaf de vloer. De schuifdeur is ±180 breed en zit middenin de wand (±90cm aan beide zijden dus). De bovenzijde van de schuifdeuren zijn glas, dat geeft ook meer ruimtegevoel.
Iedereen gaat er van uit dat die deuren altijd dicht zijn, ik denk juist van niet. :)

Er zit nu een L en die geeft enorm veel loze ruimte, een U zou dan wel al beter zijn wat mij betreft. :)

Het barretje is iets waarvan wij verwachten dat het wel veel gebruikt zal worden; zowel mijn vrouw als ik werken veel thuis (ik 5 dagen, zij 2) en eten nu vaak aan het aanrecht in de keuken.. Bovendien is het een prima plek om op woensdag en vrijdag te lunchen met onze zoon. We koken graag en ook dan biedt een barretje plek voor onze zoon of een van ons twee (of visite) om wel bij elkaar te zijn, maar niet per se actief mee te doen.
We kunnen wel kijken naar hoe diep die worden moet, 35cm is kortaan, 60cm is overdreven denk ik. Er is vast wel een tussenweg :)

Dit is de BG van het huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLRszEwrZPtWJedCcb69pW3bw9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sOElyuCdaKGU0CHY44WjyyMl.png?f=user_large

Als ons huis voor meer dan de (zeer conservatief ingezette) rekenprijs gaat, kunnen we overwegen om de muur met schuifwand te verwijderen en de keuken te vergroten. We blijven natuurlijk wel met de 3m30 breedte werken, de deur in de muur naar de bijkeuken kan niet verplaatst helaas omdat tussen die deur en het toilet de CV en vloerverwarming is geplaatst.

Je zou echt uit je pan kunnen gaan en de keuken verplaatsen naar de voorzijde van de woonkamer, dan moet de kachel wel wijken, maar heb je voor je keuken ruimte zat natuurlijk. De tafel in de serre en dan het zitten maar in de oude keuken? :P
Die kamer voor wordt m'n kantoor, dus die is al bezet. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe woning!
Een U opstelling overwogen? Kasten tegen de kant van CV, laag blad langs de ramen.

Over de huidige opstelling: passtukken van 1cm zijn in de praktijk volgens mij niet te zagen. Je zou kunnen kijken of de fabrikant zijpanelen heeft van 10mm maar vaak is 13mm of zelf 19mm het minimum.
Thanks!

De grote reden voor een schiereiland is dat je met je neus naar de woonkamer kunt staan. Het met je rug naar de kamer staan vinden wij niet fijn, juist omdat het samen koken een groot ding in ons gezin is.

Die passtukken kan ik oplossen door één van de onderkasten smaller te maken. Op zich heb ik ze niet nodig, ik zou het doen om de klep van de oven net iets verder van de muur te krijgen, of de deur van de koelkast 90º te openen. Liefst houd ik de passtukken zo klein mogelijk, de kopse kant van een plaat gebruiken zou inderdaad 19mm betekenen, ik denk dat dat nog dun genoeg is om niet echt storend/opvallend te worden.
De ingetekende nis zonder stolwanden wordt dan 2082mm, met stolwanden wordt dat 2044mm.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
FRANQ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Een passtuk van 1cm is niet te realiseren.
18mm is wat mij betreft het minimum (of de dikte van een paneel) en dan heb je geen stelmogelijkheid.
Daar kun je een strook van zagen en dan tegen de zijkant van de kast schroeven.
Je ziet dan de kopse kant van het paneel als passtuk.
Ja dat bedacht ik me nav een eerdere post ook: de kopse kant zou je kunnen gebruiken. Biedt natuurlijk weinig ruimte, maar wel iets.
Muren zijn in de praktijk ook niet recht, ze zijn altijd wat bol of hol gestuct en vaak ook niet loodrecht.
Als je de keukenkasten iets uit verband moet drukken om 1cm aan te houden tot de muur gaat geen een deurtje mooi uitlijnen.
De keukenkastjes moeten dus perfect waterpas/haaks gesteld zijn.
Dan de passtukken erop, en daarna deuren stellen.
Goed om nog eens te lezen hoe die volgorde ook weer is :)
Een centimeter of 3 zou ik fijner vinden om een scheve muur weg te kunnen werken.
Maar liever richting de 10cm omdat het dan ook niet meer opvalt dat het boven 9.5cm is, in het midden 10cm en onder 9cm.

Je maakt het met 1cm passtukken extreem moeilijk om hem mooi te plaatsen
Poeh 10cm, dat is veel man. Momenteel zit er in een van de hoeken ook een hoge kast, zonder passtuk; je mag er niet op rekenen natuurlijk, maar de hoop is wel dat de andere kant ook met relatief weinig pas uit kan. ;)

Dat gezegd hebbende: een half uurtje terug schreef ik iets over ±90cm aan hoge kasten aan beide zijden van het raam. Misschien moet ik dat toch eens uittekenen, want het raam zo framen is misschien wel mooi. :?

´
Ik zoek nog wel een fijne tool om keukens mee te tekenen, in floorplanner zijn de mogelijkheden vrij beperkt. Vreemd genoeg nog beperkter als je er voor betaalt :|

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:16
Floor-is schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Ja dat bedacht ik me nav een eerdere post ook: de kopse kant zou je kunnen gebruiken. Biedt natuurlijk weinig ruimte, maar wel iets.

[...]

Goed om nog eens te lezen hoe die volgorde ook weer is :)

[...]

Poeh 10cm, dat is veel man. Momenteel zit er in een van de hoeken ook een hoge kast, zonder passtuk; je mag er niet op rekenen natuurlijk, maar de hoop is wel dat de andere kant ook met relatief weinig pas uit kan. ;)

Dat gezegd hebbende: een half uurtje terug schreef ik iets over ±90cm aan hoge kasten aan beide zijden van het raam. Misschien moet ik dat toch eens uittekenen, want het raam zo framen is misschien wel mooi. :?

´
Ik zoek nog wel een fijne tool om keukens mee te tekenen, in floorplanner zijn de mogelijkheden vrij beperkt. Vreemd genoeg nog beperkter als je er voor betaalt :|
7-10 cm is het makkelijkst met plaatsen, je kan dan makkelijk scheve muren wegwerken en je kan je passtuk ook makkelijk ergens op vastschroeven.
Je ogen zien dan het verschil in breedte ook niet.
Heb je een passtuk boven 3cm en onder 2cm dan zie je dat verschil wel.

Zelf schroef ik vaak een 3x3cm lat achterop het passtuk, schuif hem er dan tussen en schroef dan van de binnenkant van de kast in die lat.
Dan moet je dus wel minimaal 3cm naast je kastje hebben voor de lat.

een kier van een centimeter kun je misschien nog wel eenvoudiger gewoon volkitten.

Maar had er vorige week een neergezet waar ze passtukken van 117mm op tekening hadden staan en 100mm meegeleverd hadden.
Dan ben je toch wel blij dat met stucken de ruimte kleiner word.
(plaats keukens bij mezelf, familie, vrienden en nu een kennis)

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 06-10-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:51
banaliteit schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

En de naden van de 2 keramisch werkbladen mogen blijkbaar niet gekit worden van de fabrikant ivm garantie of zo.
Gek het keramische blad van onze huidige keuken is gewoon gekit.. (L opstelling)

[ Voor 4% gewijzigd door BlowFish op 06-10-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan85
Toke_gt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Ik heb even voor je gekeken. Ik weet niet zeker of ik je beschrijving van de deuren helemaal volg, maar als ik het goed begrijp zit de kelderkast rechts van de wand met spoelbak, de buitendeur links van die wand? En dan doorgang naast de kasten met kookplaat, met in die wand ook het raam (en afzuiging) naar buiten. Klopt dat?
Paar dingen ter overweging:
Je zou de vaatwasser rechts van de spoelbak kunnen plaatsen. Is fijn in een hoekje, dan kan ie open staan en kun je tijdens koken bijvullen zonder dat ie iemand in de weg staat.
Verder zou je die hele wand nog kunnen spiegelen. Dan heb je weliswaar niet spoelbak en kookplaat tegenover elkaar, maar je creëert wel wat meer ‘lucht’ in je keuken. Dat is fijn als je vanuit de kamer de keuken binnenkomt of inkijkt, maar het is ook fijn als je met z’n tweeën in de keuken staat.
Misschien past je vaatwasser in een van de hoge kasten? Dan kun je namelijk aan de spoelkant kiezen voor twee kasten ipv drie. Dat is vooral fijner voor de ruimte die daarmee op het werkblad anders wordt verdeeld. Nu heb je links en rechts van de spoelbak een stukje van 60 cm, met twee kasten heb je een werkblad van minimaal 90, maar mogelijk zelfs 110. Dat is wel echt fijner werken, zeker in een keuken waar elke cm telt.. Aan de kookkant heb je dat al.
Mocht je de hoeveelheid frontjes te druk vinden, dan kun je nog overwegen om een la in een la te nemen. Maakt in ruimte niks uit (in je portemonnee wel), maar je hebt dan overal twee in plaats van drie frontjes boven elkaar. Daardoor oogt het rustiger en ruimtelijker. Maar het is een luxe overweging voor design en bovendien smaakgevoelig.
Eigenlijk precies andersom de kelder deur zit links bij de hoge kasten, hier kom je ook de keuken binnen en zoentje deze 2 hoge kasten vanuit de kamer.

Rechts bij het spoelgedeelte zit de buitendeur. We dachten juist op deze manier het “luchtig” te houden.

Verder zit links een hoge koelkast van 1,80 en daar boven een kast, de lijnen horen bij t design van de keuken.
Ikzelf ben een beetje bang dat het te “lijnig” wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nadat mijn vader is overleden wil mijn moeder waat aanpassingen gaan doen in het huis. De keuken is al een jaartje of 20 oud en ook de apparatuur is dus al op leeftijd. Hij is echt toe aan vervanging.

Members only:

Het is een keuken met rechte wand van een meter of 4,5. Ze heeft nog een boilertje van 20 liter en vindt dit prima, lijkt mij beter om deze weg te halen ivm ombouw voor volgende bewoners.

Inductie kookplaat, vaatwasser, combi-oven en koelkast moeten aanwezig zijn.

Ik heb al behoorlijk wat pagina's doorgespit, maar kan niet echt vinden waar ze kan gaan kijken. Moet natuurlijk wel een redelijke kwaliteit zijn, Bosch/siemens apparaten en ftersales moeten in orde zijn.

Als iemand tips heeft in regio Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
pilskes schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:11:
(..)
Ze heeft nog een boilertje van 20 liter en vindt dit prima, lijkt mij beter om deze weg te halen ivm ombouw voor volgende bewoners.
Ik zou niet te veel rekening houden met volgende bewoners, maar vooral met veel gemak voor je moeder. Dus goed kijken hoe zij gewend is in de keuken te werken (van links naar rechts/juist andersom), zodat keuken snel weer vertrouwd voelt. Kijk ook of bijv oven en vaatwasmachine op voor haar goede hoogte kunnen worden geplaatst.
Als het alleen een rechte keukenwand is, zou je kunnen kijken bij Tulp (Son). En dan niet alleen de nieuwe keukens, maar ook de showroomkeukens. Die worden vaak toch als nieuw opgeleverd (geen afgeragde frontjes ofzo) en zo kun je de uitgaven flink beperken.
Ik ben zelf prima tevreden met iKook (Duitse keukens), is toch weer anders dan je bij grote keukenleveranciers aantreft. Zit ook Eindhoven, zag ik. Ik was erg aangenaam verrast door de prijs.
Verder kun je natuurlijk ter vergelijking wel gaan kijken bij de bekende keukenboeren, maar denk dat je daar niet uitkomt met 15K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan85
joostbo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Misschien helpt dit; zo hebben wij het opgelost. (later nog wat aangepast ivm lijnenspel, maar indeling nagenoeg het zelfde)

Links is de koelkast. In het midden vaatwasser (op hoogte, ideaal!) met daarboven een magnetron oven en een stoom oven. Als je dat zo maakt heb je (door het ontbreken van de vaatwasser) op de lange zijde meer vrijheid om de inductieplaat (die hebben wij elders) en spoelbak goed uit te lijnen zodat je mooi de ruimte krijgt voor beide zaken.

[Afbeelding]
Komt deze keuken van de kvik

Zoja zou je je ervaringen een kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
tristan85 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:11:
[...]
Verder zit links een hoge koelkast van 1,80 en daar boven een kast, de lijnen horen bij t design van de keuken.
Ikzelf ben een beetje bang dat het te “lijnig” wordt
Dank voor je toelichting. Wat bedoel je precies met lijnig? Dat er te veel verschillende lijnen zijn, of te veel lijnen, of hou je uberhaupt niet van het lijnenbeeld?
Ik zou de vaatwasser dan toch rechts van de spoelbak doen, zodat ie de werkruimte niet blokkeert als ie open staat. Wordt de keukendeur intensief gebruikt (kinderen die naar binnen/buiten gaan) dan zou ik die wand toch helemaal spiegelen. Dat is ook handig als je graag samen in de keuken werkt. Ben je er vooral in je eentje aan het kokkerellen, dan maakt het niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 15:32
pilskes schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:11:
Nadat mijn vader is overleden wil mijn moeder waat aanpassingen gaan doen in het huis. De keuken is al een jaartje of 20 oud en ook de apparatuur is dus al op leeftijd. Hij is echt toe aan vervanging.

***members only***

Het is een keuken met rechte wand van een meter of 4,5. Ze heeft nog een boilertje van 20 liter en vindt dit prima, lijkt mij beter om deze weg te halen ivm ombouw voor volgende bewoners.

Inductie kookplaat, vaatwasser, combi-oven en koelkast moeten aanwezig zijn.

Ik heb al behoorlijk wat pagina's doorgespit, maar kan niet echt vinden waar ze kan gaan kijken. Moet natuurlijk wel een redelijke kwaliteit zijn, Bosch/siemens apparaten en ftersales moeten in orde zijn.

Wij zijn bij van Diessen in Veldhoven en Wilting in Eersel geweest, uiteindelijk voor Wilting gekozen. Beiden een goede reputatie in de regio en hebben bij beiden een scherpe prijs gekregen zonder onderhandelen. Van Diessen is eigen bouw, Wilting Ballerina. Bij beiden in ieder geval Siemens aangeboden gekregen, uiteindelijk vonden we de kleurmogelijkheden en materiaalgebruik bij Wilting mooier en daar voor gekozen. Week van 13 dec als het goed is de installatie.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Toke_gt schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:43:
[...]
Als het alleen een rechte keukenwand is, zou je kunnen kijken bij Tulp (Son). En dan niet alleen de nieuwe keukens, maar ook de showroomkeukens. Die worden vaak toch als nieuw opgeleverd (geen afgeragde frontjes ofzo) en zo kun je de uitgaven flink beperken.
Ik ben zelf prima tevreden met iKook (Duitse keukens), is toch weer anders dan je bij grote keukenleveranciers aantreft. Zit ook Eindhoven, zag ik. Ik was erg aangenaam verrast door de prijs.
Verder kun je natuurlijk ter vergelijking wel gaan kijken bij de bekende keukenboeren, maar denk dat je daar niet uitkomt met 15K.
15K is bovengemiddeld veel geld voor een rechte keuken van 4,5 meter met de gewenste apparatuur, kun je behoorlijk mee shoppen.
Ik zou haast denken dat je "highend" BSH apparatuur met een hoge prijsgroep front en keramiek blad kunt nemen.

Als Tulp goed is, dan alle andere DMG winkels ook. Maar ik denk dat je bij bijna alle (bekende) shops tot een oplossing kunt komen met deze wensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
Deodaat schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Zo inmiddels een paar maanden verder. De keuken is op een paar punten toch nog gewijzigd. Jawel oa toch uiteindelijk voor inductie gegaan...heel lang verhaal, maar toch overstag gegaan.

4 weken geleden heb ik mijn oude keuken verkocht via marktplaats. Deze is netjes verwijderd en ik heb er nog een mooi bedrag voor ontvangen.

Alle leidingen zijn verlegd en en mijn meterkast is ook aangepast.

In de afgelopen weken regelmatig contact met Bemmel & Kroon (proactief vanuit hun). Het werkblad is vertraagd en ze zullen zorgen voor een tijdelijke oplossing. Tot op heden alles netjes voor elkaar. Nu is het wachten op de levering die vandaag als het goed is zal plaatsvinden.

Ik zit er klaar voor: [Afbeelding]
Afgelopen dindag en woensdag is de keuken geplaatst. Alleen het keramische blad en de spoelbak ontbraken nog zoals aangegeven.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de installateur en de service van Bemmel & Kroon.

Later nog de lamp ophangen boven het schiereiland, volgende week de schilder en begin November het blad, dan is het allemaal af.

Voor nu ziet het er zo uit (het folie zit nog op de deurtjes etc. en er is nog niet gepoetst. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k7opmuWNJsBsIMAbyxvgbqd03c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEYAx158w33rgAy6FrZ2XzGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Deodaat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Afgelopen dindag en woensdag is de keuken geplaatst. Alleen het keramische blad en de spoelbak ontbraken nog zoals aangegeven.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de installateur en de service van Bemmel & Kroon.

Later nog de lamp ophangen boven het schiereiland, volgende week de schilder en begin November het blad, dan is het allemaal af.

Voor nu ziet het er zo uit (het folie zit nog op de deurtjes etc. en er is nog niet gepoetst. [Afbeelding]
Netjes van B&K dat ze toch even een tijdelijk werkblad voor je hebben geregeld!
Maaruh, je gaat schilderen na de plaatsing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deodaat
LaTiNo156 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Netjes van B&K dat ze toch even een tijdelijk werkblad voor je hebben geregeld!
Maaruh, je gaat schilderen na de plaatsing?
Zat helaas niks anders op. De aannemer die de leidingen kwam verleggen etc en die een stuk van de rest van het huis meenam, was er maar een paar dagen voordat de keuken kwam, allemaal druk en vol.

Trouwens ga ik dit niet zelf doen, maar laat ik dit doen door een schildersbedrijf dat ook nog alles goed zal afplakken. Ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Deodaat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Zat helaas niks anders op. De aannemer die de leidingen kwam verleggen etc en die een stuk van de rest van het huis meenam, was er maar een paar dagen voordat de keuken kwam, allemaal druk en vol.

Trouwens ga ik dit niet zelf doen, maar laat ik dit doen door een schildersbedrijf dat ook nog alles goed zal afplakken. Ik maak me geen zorgen.
Ik maak me juist meer zorgen als een ander het doet.

Mijn schilder zei ook dat afplakken het belangrijkst was, uiteindelijk ontzettend mager eindresultaat met de opmerking "we zijn geen schoonmaakbedrijf" (succes).
Misschien had ik niet de goedkoopste via werkspot moeten inhuren... :)

Ik zou ff klein kritisch rondje doen tussen afplakken en sauzen.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 07-10-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
mitsumark schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Ik maak me juist meer zorgen als een ander het doet.

Mijn schilder zei ook dat afplakken het belangrijkst was, uiteindelijk ontzettend mager eindresultaat met de opmerking "we zijn geen schoonmaakbedrijf" (succes).
Misschien had ik niet de goedkoopste via werkspot moeten inhuren... :)

Ik zou ff klein kritisch rondje doen tussen afplakken en sauzen.
Misschien dat je het afplakken zelf nog kunt doen ter voorbereiding, scheelt weer tijd en dus geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:21:
[...]
Misschien dat je het afplakken zelf nog kunt doen ter voorbereiding, scheelt weer tijd en dus geld?
Dan heb je natuurlijk helemaal geen garantie meer op geknoei, moet je wel heel zeker zijn van je afplak skills.

Een goede schilder die je kunt vertrouwen en die netjes werkt lijkt me het beste, maar dat weet je niet altijd van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 21:50
Vraagje: zijn er composiete, keramieke of granieten werkbladen die tot 3m60 gaan? En dan liefst zonder te exploderen qua prijs? :)
Meestal zijn ze 3m/3m10/3m15, en dat is dan net te weinig natuurlijk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Kwakkel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:06:
Vraagje: zijn er composiete, keramieke of granieten werkbladen die tot 3m60 gaan? En dan liefst zonder te exploderen qua prijs? :)
Meestal zijn ze 3m/3m10/3m15, en dat is dan net te weinig natuurlijk :/
Sommigen van Neolith gaan tot 360.
https://www.123werkbladen.nl/Werkbladen/keramiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
mitsumark schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Dan heb je natuurlijk helemaal geen garantie meer op geknoei, moet je wel heel zeker zijn van je afplak skills.

Een goede schilder die je kunt vertrouwen en die netjes werkt lijkt me het beste, maar dat weet je niet altijd van tevoren.
Ik maak me bij deze schilder me daar geen zorgen om. Ken hem al 10 jaar en weet hoe hij te werk gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Kijk even bij Keukenbladenfabriek. Het is afhankelijk van de lengte van de bladen die ze hebben. Wij hebben destijds gekeken naar een blad van 320 cm en daar was voldoende keuze in. Ik zou ze gewoon even bellen als ik jou was of ze bladen hebben in de lengte die je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Omdat we er nu met tegels uitzoeken achter komen dat 3 kleuren in onze keuken moeilijk combineren is, zitten we erover te denken om ons blad te veranderen zodat de keuken nog maar 2 hoofdkleuren heeft.

Eiland: 3,03x1,20m
Nis: 1,20x0,60m
Achterwand: 1,20x0,60m

We hebben nu een Jetstone Satin Grey Armani blad.
https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMc-PVOivDAaFYIyznXqSHBcVBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bidJ6Zeks2fOf587qyNOvnR1.png?f=fotoalbum_large

We hebben nu Cosentino Dekton Laurent gevonden.
https://www.cosentino.com/nl-nl/kleuren/dekton/laurent/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxCCbR6JE2tQC-4aPXD54qVRRTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwtfJeTrsWlLYA95afqNRZez.png?f=fotoalbum_large

Over 2 weken gaan we bij de leverancier langs om de keuken te finaliseren, maar ik zou wel alvast graag een idee hebben wat voor prijsverschil ik aan moet denken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Een prijs voor die specifieke Jetstone vind ik niet zo snel ben ik bang. Zie ook niet echt een directe tegenhanger van Consentino eigenlijk.

Van Ceasarstone of Consentino kan je een Dekton Laurent krijgen, reken op prijsgroep 5. Dat is bij werkbladen.shop 630/m2.
Jouw afmetingen met één kraangat, 2x stopcontact, onderbouw wasbak en vlakke inbouw voor de kookplaat komt daar op €3.856,12

Misschien is de Neolith Zaha stone nog het beste vergelijkbaar. Die is bij dezelfde verkoper €3.399,28 (540/m2)

Maar dat helpt je denk ik niet echt :/

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:48:
Een prijs voor die specifieke Jetstone vind ik niet zo snel ben ik bang. Zie ook niet echt een directe tegenhanger van Consentino eigenlijk.

Van Ceasarstone of Consentino kan je een Dekton Laurent krijgen, reken op prijsgroep 5. Dat is bij werkbladen.shop 630/m2.
Jouw afmetingen met één kraangat, 2x stopcontact, onderbouw wasbak en vlakke inbouw voor de kookplaat komt daar op €3.856,12

Misschien is de Neolith Zaha stone nog het beste vergelijkbaar. Die is bij dezelfde verkoper €3.399,28 (540/m2)

Maar dat helpt je denk ik niet echt :/
Die prijzen komen de keukenzaken bij lange na niet aan is mijn ervaring, ik zou er 40% bij optellen.

@JackBol ’noir desir’ is wellicht nog een alternatief? Die komt volgens mij bij dezelfde fabrikant vandaan als Armani Grey

Een aantal van de bladen bij Jetsone zijn white label bladen:
SquareOne schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:53:
[...]

@Kapitein Merijn dank voor je reactie!

Ik denk dat ik 'm heb gevonden (kost een ochtendje googlen..)
Fabrikant is waarschijnlijk: Laminam
Hier staat een blad 'Pietra Grey' dat erg lijkt op het blad uit voorgaande post.

Als ik een google image search doe op Laminam Piatra Grey, komt ik hier terecht en krijg ik weer een plaatje dat qua tekening overeen komt.
https://www.google.com/ur...rsIHWpxCDAQr4kDegUIARC0AQ

Edit: Laminum icm jetstone geeft deze site: https://www.jetstone.nl/veilig-en-verantwoord-keramiek/
Hier wordt Laminum naast Neolith genoemd - lijkt daarmee een pagina over hun keramiek leveranciers.

Daarnaast nog even gekeken naar een aantal andere bladen en die lijken hier ook voor te komen bijvoorbeeld de Noir Desir. Deze heeft ook geen merknaam bij Arte maar komt hier ook voor.
Arte Keramiek doet hetzelfde maar dan met Ariostea bladen.

[ Voor 43% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2021 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostbo
tristan85 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 06:43:
[...]

Komt deze keuken van de kvik

Zoja zou je je ervaringen een kunnen delen?
Nee, niet bij een keten gekocht. Gewoon bij een lokale keukenzaak waarvan ik altijd dacht dat ze 'exclusief' en dus duur waren. maar de prijzen waren gelijk met een duitse keukenzaak uit gronau en bij een 'ketenzaak' moest ik zelfs nog heel veel meer uitgeven voor exact de zelfde keuken. Bij die laatste kon er vast nog onderhandeld worden maar ik heb daar geen zin in. Waar we nu de keuken hebben gekocht zei gelijk; je krijgt van mij een prijs, je krijgt ook gelijk een uitgebreide offerte waar alles op staat, alles is transparant en hoe de prijs is opgebouwd, maar de prijs is scherp en vast dus geen onderhandeling mogelijk. Dat was al een pluspunt, toen de prijs inderdaad scherp was was dat nog een pluspunt. En tot op heden is de communicatie en persoonlijk aandacht ook top. We wachten alleen nog op levering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joostbo
Floor-is schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

De ramen zijn 1m50 breed en starten op ±105cm vanaf de vloer. De schuifdeur is ±180 breed en zit middenin de wand (±90cm aan beide zijden dus). De bovenzijde van de schuifdeuren zijn glas, dat geeft ook meer ruimtegevoel.
Iedereen gaat er van uit dat die deuren altijd dicht zijn, ik denk juist van niet. :)

Er zit nu een L en die geeft enorm veel loze ruimte, een U zou dan wel al beter zijn wat mij betreft. :)

Het barretje is iets waarvan wij verwachten dat het wel veel gebruikt zal worden; zowel mijn vrouw als ik werken veel thuis (ik 5 dagen, zij 2) en eten nu vaak aan het aanrecht in de keuken.. Bovendien is het een prima plek om op woensdag en vrijdag te lunchen met onze zoon. We koken graag en ook dan biedt een barretje plek voor onze zoon of een van ons twee (of visite) om wel bij elkaar te zijn, maar niet per se actief mee te doen.
We kunnen wel kijken naar hoe diep die worden moet, 35cm is kortaan, 60cm is overdreven denk ik. Er is vast wel een tussenweg :)

Dit is de BG van het huis:
[Afbeelding]
Mijn broer heeft ongeveer de zelfde ruimte voor de keuken. mooi jaren 30 huis, maar die ruimte is (zonder grote ingrepen) gewoon niet zo geschikt voor een 'woonkeuken' of leefkeuken zoals men dat tegenwoordig allemaal wil. Die suitedeuren zullen waarschijnlijk open staan in de praktijk, maar het blijft gewoon een ruimte die net niet geschikt is voor een fatsoenlijk kookeiland. Het barretje is ook net niet groot genoeg om daar lekker met 2 personen aan te zitten qua diepte. Die kun je wel groter maken naar 50cm maar word het eiland nog meer ruimte vullend.

Een kookeiland/schiereiland moet echt een toevoeging aan de keuken zijn, dat kan alleen als de ruimte het toe laat. Wil je ten koste wat het kost een eiland in een ruimte wat er eigenlijk net niet lekker past dan word het meer een belemmering. Ee sta-in-de-weg.

Ik zal eens de keukenzaal vragen naar hun ervaringen. Misschien hebben zij nog goede ideeën / oplossingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Die prijzen komen de keukenzaken bij lange na niet aan is mijn ervaring, ik zou er 40% bij optellen.

@JackBol ’noir desir’ is wellicht nog een alternatief? Die komt volgens mij bij dezelfde fabrikant vandaan als Armani Grey

Een aantal van de bladen bij Jetsone zijn white label bladen:

[...]

Arte Keramiek doet hetzelfde maar dan met Ariostea bladen.
Mijn bedoeling was eigenlijk ook om het prijsverschil in kaart te brengen, maar zonder prijs voor Jetstone is dat toch wel lastig. Had ik misschien helderder moeten maken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Als ons huis voor meer dan de (zeer conservatief ingezette) rekenprijs gaat, kunnen we overwegen om de muur met schuifwand te verwijderen en de keuken te vergroten.
Als je dat doet, kun je echt een mooi eiland in de ruimte zetten. Je eiland komt goed tot zijn recht en je hebt ruimte genoeg eromheen. Je hebt zo ook een fijne verbinding met mensen die in de kamer zitten.
Op een rijtje:
Links voor het raam een lage wand met kastjes, voor alle spullen die je niet dagelijks nodig hebt, maar toch bij de hand wilt hebben. Tegen de muur aan bovenzijde van je plattegrond (tussen raam in keuken en ramen bij deur naar buiten) een kastenwand met alle apparatuur erin.
Daarvoor een eiland over diezelfde breedte, met spoelbak en kookplaat.
Aan rechterzijde (waar ruimte grenst aan woonkamer en waar het wat breder is dan 3.30) maak je een bar of een tafel. Voordeel van een bar op die plek is dat je ‘m wat kunt laten uitsteken aan beide zijden, zodat je niet op een rijtje zit, maar in een hoek. Dat is uitnodigender. Maar je hebt ook ruimte om er een volle tafel op te laten aansluiten.

Overigens heb je bij binnenkomst in keuken naar kamer wel een kleine doorgang (ca 85/90), afhankelijk van afstand tussen kastenwand en eiland. Daar zou je je eiland eventueel wat smaller kunnen houden, of de deur toch een stukje de bijkeuken in zetten, je creeert daarmee een nis voor de cv.
Hopelijk is de beschrijving duidelijk, anders maak ik met plezier een schetsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
joostbo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:16:
[...]

Mijn broer heeft ongeveer de zelfde ruimte voor de keuken. mooi jaren 30 huis, maar die ruimte is (zonder grote ingrepen) gewoon niet zo geschikt voor een 'woonkeuken' of leefkeuken zoals men dat tegenwoordig allemaal wil. Die suitedeuren zullen waarschijnlijk open staan in de praktijk, maar het blijft gewoon een ruimte die net niet geschikt is voor een fatsoenlijk kookeiland. Het barretje is ook net niet groot genoeg om daar lekker met 2 personen aan te zitten qua diepte. Die kun je wel groter maken naar 50cm maar word het eiland nog meer ruimte vullend.

Een kookeiland/schiereiland moet echt een toevoeging aan de keuken zijn, dat kan alleen als de ruimte het toe laat. Wil je ten koste wat het kost een eiland in een ruimte wat er eigenlijk net niet lekker past dan word het meer een belemmering. Een sta-in-de-weg.

Ik zal eens de keukenzaal vragen naar hun ervaringen. Misschien hebben zij nog goede ideeën / oplossingen
Dank voor je feedback, ik moet zeggen dat ik ook meer begin te beseffen (in te zien wellicht) dat het wel krap aan kan voelen.

Die wand met de schuifdeuren is gewoon hout+gips en kan er dus eenvoudig uit, dat scheelt. En dan wordt de bruikbare ruimte langer natuurlijk. Dat biedt de mogelijkheid van een lang om een eiland dwars op die linkerwand, of een deel parallel naar schiereiland bijvoorbeeld. Voorkeur is wel een eiland.

Een eiland zou overigens ook betekenen dat we genoeg vloer-oppervlak gebruiken om de bestaande houten vloer her te verdelen, dan hoeven we geen nieuwe vloer te laten leggen. Dat scheelt ook heftig op het budget :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

Als je dat doet, kun je echt een mooi eiland in de ruimte zetten. Dan komt het goed tot zijn recht en heb je ruimte genoeg eromheen. Je hebt dan ook een fijne verbinding met mensen die in de kamer zitten.
Op een rijtje:
Links voor het raam een lage wand met kastjes, voor alle spullen die je niet dagelijks nodig hebt, maar toch bij de hand wilt hebben. Tegen de muur aan bovenzijde van je plattegrond (tussen raam in keuken en ramen bij deur naar buiten) een kastenwand met alle apparatuur erin.
Daarvoor een eiland over diezelfde breedte, met spoelbak en kookplaat. Aan rechterzijde (waar ruimte grenst aan woonkamer en waar het wat breder is dan 3.30) maak je een bar of een tafel. Voordeel van een bar op die plek is dat je ‘m wat kunt laten uitsteken aan beide zijden, zodat je niet op een rijtje zit, maar in een hoek. Dat is uitnodigender. Maar je hebt ook ruimte om er een volle tafel op te laten aansluiten.

Overigens heb je dan bij binnenkomst in keuken naar kamer wel een kleine doorgang, afhankelijk van afstand tussen kastenwand en eiland. Daar zou je je eiland eventueel wat smaller kunnen houden, of de deur toch een stukje de bijkeuken in zetten, je creeert daarmee een nis voor de cv.
Hopelijk is de beschrijving duidelijk, anders maak ik met plezier een schetsje.
Ik denk dat ik wel helder heb wat je omschrijft. Het probleem dat ik zie is vooral dat er 3m30 ruimte is: 105-110 werkruimte, 110-120 eiland, 105-110 doorloop. Als ik daar nog ergens 60 vanaf moet halen voor een kastenwand zou ik niet weten hoe we er nog fatsoenlijk kunnen staan of doorlopen :)

Wij hebben de bijkeuken vlakbij, daarin komen een manshoge koelkast en vriezer, in de hoge kasten die ik nu in gedachten heb is het idee om aan de ene zijde (boven) de oven en vaatwasser te doen en in de andere nog een koelkast. In de nis kan spoelen, aan het eiland koken en een barretje.

Weet even zo niet wie het schreef, maar het idee van het schiereiland was 2m20 zitruimte, zelfs aan een schiereiland moet dat genoeg zijn lijkt me. Voor een eerder plan met ons huidige huis hadden we een eiland van 3m06 met daarin 1m80 zitten, maar dus geen muur waar je tegenaan zit. Dat hebben we getest en met drie is het niet superruim, maar prima te doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Ik denk dat ik wel helder heb wat je omschrijft. Het probleem dat ik zie is vooral dat er 3m30 ruimte is: 105-110 werkruimte, 110-120 eiland, 105-110 doorloop. Als ik daar nog ergens 60 vanaf moet halen voor een kastenwand zou ik niet weten hoe we er nog fatsoenlijk kunnen staan of doorlopen :)
Ik zou de ruimte aan keukenleverancier voorleggen en kijken hoe zij de ruimte invullen. Ik denk dat het wel kan, als je bijvoorbeeld werkt met 60 kast, 100 werkruimte, 80-90 eiland aan die zijde en 80-90 doorloop. Je kunt het eiland een stuk verderop verdiepen, omdat de ruimte daar breder wordt. Aan smalle kant heb je dan 60 cm diep aan ene kant en kastjes van 20-30 aan andere kant.
Maar als je de deur van de keuken meer de bijkeuken in brengt, wordt je keuken 60 (?) cm dieper en dat is precies de ruimte die je aan je eiland zou willen toevoegen om het helemaal op 1 breedte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 23:37
Ik zoek een goedkope vaatwasser voor mijn Ikea Metod keuken. De hoogte van het front paneel is 80 cm. Denken jullie dat een Beko DIN 82427 gaat passen ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WBXfLk6/PI-636896782902653492-zoom.jpg

De hoogte van de deur is 757 mm, dat zou betekenen dat het paneel aan de onderkant wat uitsteekt (zo'n 5 cm). Maar er zit zo'n 10 cm marge tussen voorkant deur en onderkant machine dus dat zou betekenen dat de deur de draai van 90 graden moet kunnen maken ?

[ Voor 9% gewijzigd door vortexnl1982 op 08-10-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Weer een vraagje over apparatuur:
Heeft iemand een Touch2open van Miele in gebruik?
Wij hebben nu de (even dure) greep versie op de offerte staan.

Staat erg strak met een greeploze keuken, waar ik "bang" voor ben, is dat dit weer een extra component is dat kapot kan gaan.
Heeft iemand hier Hands-on ervaring met een dergelijk model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChiDJLzSu4ARsUGe4tZn1ClMCeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oI9jh7xiRJrJ3xG9Has2iSmT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
Source90 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:

Staat erg strak met een greeploze keuken, waar ik "bang" voor ben, is dat dit weer een extra component is dat kapot kan gaan.

[Afbeelding]
Ik zou mij meer druk maken of je het handig vind dat je met je vingers elke keer aan die oven zit. Ga je veel vingerafdrukken zien, of hoe makkelijk je hem open trekt met ovenwand. zulk soort praktische zaken.

Vrienden van ons hebben ook zo'n touch koelkast. Ik zou er gek van worden, hun vinden het een kwestie van gewenning. Het is dus net wat je zelf went. Kan mij voorstellen dat het voor een oven qua bediening minder erg is dan zoiets als een koelkast.

Ik zou als ik jou was in het zelf echt ervaren. Want wat voor de 1 prima is, is voor de ander niks. En de ene touch is de andere ook niet (ook gemerkt met keukenkasten).

[ Voor 19% gewijzigd door joostbo op 08-10-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 02:07

[Afbeelding]
Ik zou je voor de greeploze willen adviseren om het eens in het echt te geen bekijken / ervaren. Want er zit echt een halve tot een hele tel vertraging tussen het op de knop drukken en dat de oven open gaat. Voor mij was dit de reden om voor degene met handgreep te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
joostbo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Ik zou mij meer druk maken of je het handig vind dat je met je vingers elke keer aan die oven zit. Ga je veel vingerafdrukken zien, of hoe makkelijk je hem open trekt met ovenwand. zulk soort praktische zaken.
In de showroom drukte ze hem gemakkelijk dicht in de bovenhoek. Open gaat via het knopje p het bedieningspaneel. (Open trekken is derhalve niet aan de orde voor zover ik weet).

Daar zitten sowieso allemaal vingerafdrukken voor het instellen van de tijd en dergelijke (op het scherm).

Sinds het een tip toets is, lijkt het mij elektronisch gestuurd. Voornamelijk daaruit komt mijn duurzaamheid vraag.

In de showroom wel begrepen dat je een stukje geduldiger moet zijn omdat het 2 seconde duurt om te openen ipv snel de deur open trekken.
@mitchd, antwoord op jouw bericht stond bij toeval hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 08-10-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Source90 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

In de showroom drukte ze hem gemakkelijk dicht in de bovenhoek. Open gaat via het knopje p het bedieningspaneel. (Open trekken is derhalve niet aan de orde voor zover ik weet).

Daar zitten sowieso allemaal vingerafdrukken voor het instellen van de tijd en dergelijke (op het scherm).

Sinds het een tip toets is, lijkt het mij elektronisch gestuurd. Voornamelijk daaruit komt mijn duurzaamheid vraag.

In de showroom wel begrepen dat je een stukje geduldiger moet zijn omdat het 2 seconde duurt om te openen ipv snel de deur open trekken.
Oke, via een knopje dus. Dat maakt het al wat anders. ja het is geen knopje die 100x per dag word gebruikt. Ik zou mij daar niet al te druk om maken. Ik zou echt meer naar de praktischere kant kijken (idd ook de duur van drukken en deur open in hoeverre jou dat stoort, drukken met ovenwand aan, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Even een hele praktische vraag. We hebben nu een kookplaat met daarachter een muur. Pannen van 28cm zijn echt enorm onhandig. Die kunnen eigenlijk niet achter elkaar op de plaat staan terwijl het toch een hele praktische maat is voor veel dingen.
Hoe doen jullie dat? Verspringen je pitten ten opzichte van elkaar? Zijn zones zo flexibel dat dit toch kan? Een eiland (dus geen wand erachter) is geen oplossing voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Karp schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:25:
Even een hele praktische vraag. We hebben nu een kookplaat met daarachter een muur. Pannen van 28cm zijn echt enorm onhandig. Die kunnen eigenlijk niet achter elkaar op de plaat staan terwijl het toch een hele praktische maat is voor veel dingen.
Hoe doen jullie dat? Verspringen je pitten ten opzichte van elkaar? Zijn zones zo flexibel dat dit toch kan? Een eiland (dus geen wand erachter) is geen oplossing voor ons.
Maar je hebt toch niet regelmatig 4 (of 5) van die joekels van pannen er tegelijkertijd op staan? De groten zet ik gewoon achter en de kleine voor. 2 grote en 2 kleine kan prima. Ik heb ook nog een wokbrander, dus 3 grote en 2 kleine is echt de max. Met een gezin met 3 kinderen nooit een probleem. Ook niet als mensen komen eten wat zeer geregeld voor komt.

Diepte van een aanrecht zijn standaard maten en de diepte van kookplaten dus ook doorgaans. Je blijft altijd problemen houden met grote pannen achter elkaar. Kook je echt vaak met grote pannen moet je een bredere kookplaat nemen om ze naast elkaar te zetten.

zoals dit; maar daar moet je de ruimte ook voor hebben natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/koken-op-inductie-kookplaat.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door joostbo op 08-10-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
joostbo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Maar je hebt toch niet regelmatig 4 (of 5) van die joekels van pannen er tegelijkertijd op staan? De groten zet ik gewoon achter en de kleine voor. 2 grote en 2 kleine kan prima. Ik heb ook nog een wokbrander, dus 3 grote en 2 kleine is echt de max. Met een gezin met 3 kinderen nooit een probleem. Ook niet als mensen komen eten wat zeer geregeld voor komt.

Diepte van een aanrecht zijn standaard maten en de diepte van kookplaten dus ook doorgaans. Je blijft altijd problemen houden met grote pannen achter elkaar. Kook je echt vaak met grote pannen moet je een bredere kookplaat nemen om ze naast elkaar te zetten.

[Afbeelding]
We zitten vaak zat op 3, en ook bij 2 kan het krap zijn op andere pitten. Een wok, een pan met vlees, een pan met aardappelschijfjes... het gaat al snel hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:19

DropjesLover

Dit dus ->

Ligt er aan hoe groot / breed je kookplaat is lijkt me?
Onze is 80cm breed (5-pitten) en eigenlijk nooit problemen. 90cm breed is ook gewoon standaard verkrijgbaar.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156

[Afbeelding]
Ik heb altijd zoiets van, hoe lang blijft dat goed werken inderdaad...
Maar buiten de looks, het grootste voordeel lijkt me dat je met je schaal lasagna aan komt lopen en dat je easy je oven open krijgt. Maar blijft sowieso moeilijk als je een knopje moet indrukken?

Had Miele ook niet ovens die op spraakcommando's opende? Of was dat een ander merk?

Dus het enige voordeel zou zijn de looks? Een pragmatisch iemand zou zeggen, vorm boven functie.
Maar goed, ik ben niet zo iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dit probleem had ik met een 4p ook. Nu 5p, 90 cm breed, nergens meer last van. Er kunnen drie grote pannen (links, midden, rechts) en dan nog twee kleintjes links en rechts. Ik heb niet vaak 5 pitten in gebruik, maar die drie grote wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Ik zou de ruimte aan keukenleverancier voorleggen en kijken hoe zij de ruimte invullen. Ik denk dat het wel kan, als je bijvoorbeeld werkt met 60 kast, 100 werkruimte, 80-90 eiland aan die zijde en 80-90 doorloop. Je kunt het eiland een stuk verderop verdiepen, omdat de ruimte daar breder wordt. Aan smalle kant heb je dan 60 cm diep aan ene kant en kastjes van 20-30 aan andere kant.
Maar als je de deur van de keuken meer de bijkeuken in brengt, wordt je keuken 60 (?) cm dieper en dat is precies de ruimte die je aan je eiland zou willen toevoegen om het helemaal op 1 breedte te krijgen.
Ik wil een eiland toch minimaal 100diep, liever 110-120 zelfs als je langer dan 220 gaat. Anders vind ik de verhoudingen niet mooi :)

Die deur kunnen we helaas niet verdiepen zonder de trapkast ook te moeten aanpakken én de CV + vloerverwarmingsverdeler te verplaatsen (die zit tussen het toilet en de deur in de bijkeuken).

Optie die ik overweeg is de muur met de schuifdeur te yeeten, dan een lang eiland neerzetten parallel aan de achtermuur van het huis. Dan heb je ook echt die connectie met de woonkamer immers. (Schreef Ladypurple niet zo iets?)

En ja we gaan óók naar een keukenspecialist, maar die zijn best een beetje druk op het moment. Bovendien willen we nog even een paar stapjes verder zijn in het aankoopproces ;) In de tussentijd kan je zelf toch ook gewoon een beeld vormen, een idee hebben, dat met elkaar bespreken en van de feedback weer leren? Waar is dit hele forum anders voor begonnen? :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@Source90 Wij hebben de greeploze. Klopt, er zit vertraging tussen drukken op knopje en opengaan oven. Ook moet je de oven eerst aanzetten. Ik vind het geen probleem, mijn man ergert zich eraan. Toch komen er ook in de nieuwe keuken twee greeploze ovens. Vorm boven functie, en een beetje gedwongen onthaasten en mindfulness >:)
Het enige wat ik nu mis is een plek om een handdoekje of ovenwant aan op te hangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
mitchd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Ik zou je voor de greeploze willen adviseren om het eens in het echt te geen bekijken / ervaren. Want er zit echt een halve tot een hele tel vertraging tussen het op de knop drukken en dat de oven open gaat. Voor mij was dit de reden om voor degene met handgreep te gaan.
Even los van de prijs, was dat ook het ding waar ik echt op afknapte met de Bora BO yadayada oven. Knop drukken en >3s wachten is vet irritant :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
joostbo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:35:
8< 8<

[Afbeelding]
Is dat de Novy 1767? (Die is ook ongeveer €1767 geloof ik :P)
Dan moet je nog een downdraft systeem erbij of een extra brede wasemkap natuurlijk.

Bij elkaar wel een prijzige oplossing, maar och zo mooi!

Als het geld het toeliet zou ik voor een Bora Classic 2.0 gaan, 2x afzuiging en 3x2 kookzones. We hebben er nagenoeg nooit behoefte aan en kunnen echt prima af met minder, maar het is zo mooi :P

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 08-10-2021 16:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[quote]Floor-is schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:42:
[...]
Optie die ik overweeg is de muur met de schuifdeur te yeeten, dan een lang eiland neerzetten parallel aan de achtermuur van het huis. Dan heb je ook echt die connectie met de woonkamer immers. (Schreef Ladypurple niet zo iets?)
[\quote]
Dat bedoelde ik ook. Jij bedoelt hier zonder kastenwand erachter? Dat kan uiteraard ook. Laat je dan alle hoge kasten los? Of waar laat je die?
En ja we gaan óók naar een keukenspecialist, maar die zijn best een beetje druk op het moment. Bovendien willen we nog even een paar stapjes verder zijn in het aankoopproces ;) In de tussentijd kan je zelf toch ook gewoon een beeld vormen, een idee hebben, dat met elkaar bespreken en van de feedback weer leren? Waar is dit hele forum anders voor begonnen? :P
Zeker, helemaal gelijk in. Stond er misschien wat verkeerd, maar ik bedoelde slechts dat zij soms mogelijkheden zien qua indeling keukenblokken/type kasten voor specifieke situaties met een aantal blokkades zoals bij jullie. Daarmee uiteraard niet gezegd dat er hier verder geen goede ideeën zouden zijn. Integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:07:
[quote]Floor-is schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:42:
[...]
Dat bedoelde ik ook. Jij bedoelt hier zonder kastenwand erachter? Dat kan uiteraard ook. Laat je dan alle hoge kasten los? Of waar laat je die?
Zou nog steeds de wand tegen de zijmuur plaatsen, ook met spoelen daarin. :) We hebben wel wat aan hoge kasten nodig, ik wil niet weer naar een andere ruimte moeten voor de koelkast/vriezer zoals we nu hebben en een hoge oven zou ik ook wel erg op prijs stellen. :)
[...]

Zeker, helemaal gelijk in. Stond er misschien wat verkeerd, maar ik bedoelde slechts dat zij soms mogelijkheden zien qua indeling keukenblokken/type kasten voor specifieke situaties met een aantal blokkades zoals bij jullie. Daarmee uiteraard niet gezegd dat er hier verder geen goede ideeën zouden zijn. Integendeel.
No harm done! Gemiddeld heb ik zelf ook wel goede inzichten, maar het wordt lastiger als het je eigen ruimte is met je eigen wensen he? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
[...]
Zou nog steeds de wand tegen de zijmuur plaatsen, ook met spoelen daarin. :) We hebben wel wat aan hoge kasten nodig, ik wil niet weer naar een andere ruimte moeten voor de koelkast/vriezer zoals we nu hebben en een hoge oven zou ik ook wel erg op prijs stellen. :)
Zo, bedoel je? Ik heb met rood aangegeven hoe je de deur kunt verplaatsen en daarmee iets meer ruimte voor doorloop kunt maken, waardoor je eiland beter uitkomt en je er makkelijk omheen kunt lopen. Rechts in geel de bar/tafel waar je connectie hebt met de woonkamer. Lijkt me mooi!

(En als de schuifdeuren mooi zijn, kun je die misschien naar de serre verplaatsen?)
Ps: kan zijn dat precies dat stukje rood een dragende muur is, gezien de indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zgF_WHIROsca_hhE4cn-7yBITs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sowcUxKdnWWDb3V5tJT33mDZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 08-10-2021 16:57 . Reden: Ps toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:51

[Afbeelding]
Wij hebben de greeploze variant. Zowel stoomoven als oven. Vind het wel fancy :) . Bovendien past dit ook beter als je de inbouw koffie neemt want die is niet verkrijgbaar met greep . Je bedient de oven via touchscreen (M-touch) dat werkt overigens erg fijn maar het is ook vingerafdruk gevoelig dus die heb je toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Toke_gt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Dit probleem had ik met een 4p ook. Nu 5p, 90 cm breed, nergens meer last van. Er kunnen drie grote pannen (links, midden, rechts) en dan nog twee kleintjes links en rechts. Ik heb niet vaak 5 pitten in gebruik, maar die drie grote wel.
Goed punt. Misschien moeten we eens met 90cm gaan rekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30
Qocel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
Heeft iemand ervaring met kastjes aan het zitgedeelte van een eiland?

We gaan nu voor een eiland van 120cm breed, in eerste instantie zouden we alleen kasten doen en geen zitgedeelte. We hebben nu toch besloten om 4 zitplekken aan het eiland te plaatsen. We zouden wel graag de kastruimte behouden, wat zou betekenen dat je aan de zitkant kasten van 40cm diep doet en dan 20cm ruimte overhoudt om te zitten. We vragen ons alleen af of je dat wel gaat gebruiken, heel praktisch is het niet (krukken weghalen en bukken om bij de kastjes te komen). Daarom zijn we benieuwd of iemand dat heeft en hoe dat in de praktijk bevalt. Zijn er daarnaast andere ideeën om bij een eiland van 120cm de ruimte zo goed mogelijk te benutten en niet 60cm over te houden als beenruimte?
Iemand die hier ervaring mee heeft of tips hoe we dit goed kunnen indelen? :)
Lengte van het eiland zal trouwens ongeveer 240-270cm gaan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Qocel op 09-10-2021 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]
Hier ook oven en stoomoven zonder greep van Miele. Nu zo'n 2,5 jaar in gebruik.
In het begin moest ik wennen, want het is natuurlijk langzamer dan openen via een greep. Dat had even tijd nodig, maar nu vind ik het echt prima. Mijn uitvoering heeft nog een speciaal knopje om te openen, maar desondanks zijn het inderdaad vette vinger magneten. Niets wat je met 1 veeg van een huishoudboekje niet weg kan krijgen hoor.

Die 2 Miele apparaten waren inderdaad een rib uit mijn lijf, maar ik ben er echt heel tevreden over.

En ga absoluut na een paar maanden gebruik naar een kookcursus van Miele voor je stoomoven, dat is echt leuk.

En tenslotte, neem de stoomoven met vaste water aan- en afvoer. Zoo ontzettend fijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Zo, bedoel je? Ik heb met rood aangegeven hoe je de deur kunt verplaatsen en daarmee iets meer ruimte voor doorloop kunt maken, waardoor je eiland beter uitkomt en je er makkelijk omheen kunt lopen. Rechts in geel de bar/tafel waar je connectie hebt met de woonkamer. Lijkt me mooi!

(En als de schuifdeuren mooi zijn, kun je die misschien naar de serre verplaatsen?)
Ps: kan zijn dat precies dat stukje rood een dragende muur is, gezien de indeling.

[Afbeelding]
Zo de deur verplaatsen kan, het is geen dragende constructie :)
We winnen dan wat ruimte, maar die gele barconstructie zit wel vlak op de entree naar de woonkamer :)

Ik kwam zelf hierop uit (let even niet op de kookplaat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BVafKjJgMBQ9qZuk3VOTZ7BP1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IfdifqHuomu4ydRPtL1IzkbC.jpg?f=user_large

Het verplaatsen van de deuren naar de serre is een leuk idee trouwens!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Qocel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
Iemand die hier ervaring mee heeft of tips hoe we dit goed kunnen indelen? :)
Lengte van het eiland zal trouwens ongeveer 240-270cm gaan zijn.
20 cm zitruimte is echt erg oncomfortabel. En als je daar kastjes hebt, weet je eigenlijk op voorhand al dat je er niet gaat zitten en dat het blad alleen maar in de weg zit als je iets uit de kastjes wilt pakken.
Verder vraag ik me bij vier plaatsen op een rij (is dat de bedoeling?) af wanneer je daar met z’n vieren gaat zitten. Dat zit, praat en eet niet gezellig, terwijl dat meestal de motivatie is voor een (eet)bar. Als je dus vier plaatsen wilt creëren zou ik twee om twee om een hoekje doen. Maar dan wel met voldoende beenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:25
In onze toekomstige keuken willen we 3 functies (oven, stomen en magnetron) combineren in 2 apparaten. Bij Miele kan dat (andere vast ook wel, maar voorlopig gaat voorkeur uit naar Miele), maar welke functie combineer je in welk apparaat? :? Stoom/ovencombi en magnetron? Oven/magnetron en losse stoomoven? Stoommagnetron en losse oven? Het kan allemaal, maar wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Kurma schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:57:
In onze toekomstige keuken willen we 3 functies (oven, stomen en magnetron) combineren in 2 apparaten. Bij Miele kan dat (andere vast ook wel, maar voorlopig gaat voorkeur uit naar Miele), maar welke functie combineer je in welk apparaat? :? Stoom/ovencombi en magnetron? Oven/magnetron en losse stoomoven? Stoommagnetron en losse oven? Het kan allemaal, maar wat is handig?
Stoom/ovencombi + oven/magnetron combi geeft meeste flexibiliteit

Afhankelijk van je gezinssituatie kan het wenselijk zijn de ovenfunctie en magnetronfunctie gelijktijdig te kunnen gebruiken. Bijv. flesjes of prakjes voor een baby/kind op te warmen terwijl er een ovenschotel in de (stoomoven) staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Kurma schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:57:
Wij wilde in eerste instantie ook deze combinatie. De vraag die wij kregen was; hoevaak en waarvoor gebruik je de magnetron?

Als dat opwarmen van eten is; gebruik de stoomoven ervoor.

Wij gaan nu voor:
45cm stoom/bak oven
60cm bakoven (met pyrolese)
Kleine magnetron in een kastje (enkel voor vloeistoffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik zou voor stoom/magnetron gaan omdat die vrijwel dezelfde functie hebben.
En een losse bakoven ivm pyrolyse.
Pagina: 1 ... 273 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1