Thanks
Wij wonen niet in de buurt van een grote stad waar je vrij keuze hebt, dus een keukenbedrijf dat zo iets heeft staan is een stukje reizen. We zitten helaas kort in de tijd: we hebben allerhande afspraken en weinig tijd voor het biedingsproces.@Floor-is beste gewoon even in een zaak gaan kijken waar een opstelling staat?
Jullie hebben het huis zo te lezen nog niet gekocht, dus waarom al druk maken om de kleur van de keuken?
Waarom nu al druk maken? Omdat mijn vrouw zaken moeilijk kan visualiseren, de keuken is voor ons een belangrijke ruimte en dus probeer ik tevoren duidelijk te maken met tekeningen, foto's en schetswerk hoe de keuken er uit kan komen te zien, inclusief de kleur.
Huidig plan:
Wand van 331cm:
Passtuk - 228cm hoge kast met vaatwasser - stolwand - ±120cm ladenkast - 100cm spoelkast met laden - stolwand - 228 hoge kast met 122cm koelkast en oven - passtuk
8cm plinten, plafond is 265 en voorzien van houten balken. Dus we moeten ruimte boven de hoge kasten aanhouden
Dan een relatief kort schiereiland (225x90 of 100cm), parallel aan de bovenstaande wand:
Wandzijde van links naar rechts: 120cm ladenkast met inductieplaat - 100cm ladenkast - passtuk
Overzijde wordt in z'n geheel een bar (30-40cm oversteek, plek voor 3 krukken) met onder de bar een houten paneel.
Kopse zijde zelfde hout.
Vloer is donker hout, boven het spoeldeel zit een raam van 150cm breed, aan de muurzijde van het schiereiland zit ook zo'n raam. De huidige keuken is een L in donker grijs/blauw, ruim 20 jaar oud, de bijkeuken is er direct naast, daar gaan we de vriezer en een grote koelkast plaatsen omdat we relatief weinig hoge kasten kunnen plaatsen. De vaatwasser zit inderdaad ver van de spoelbak, dat is de beperking als je brede lades wilt en je spoelen ongeveer tegenover het koken
Ik zal later wat schetsen toevoegen aan het topic.
De keuken is 331x391cm groot en wordt afgesloten door een dubbele (pocket) schuifdeur met glas.
[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 01-10-2021 11:15 ]
Bericht hierboven