Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:43
@Floor-is beste gewoon even in een zaak gaan kijken waar een opstelling staat?
Jullie hebben het huis zo te lezen nog niet gekocht, dus waarom al druk maken om de kleur van de keuken?
Wij wonen niet in de buurt van een grote stad waar je vrij keuze hebt, dus een keukenbedrijf dat zo iets heeft staan is een stukje reizen. We zitten helaas kort in de tijd: we hebben allerhande afspraken en weinig tijd voor het biedingsproces. :)

Waarom nu al druk maken? Omdat mijn vrouw zaken moeilijk kan visualiseren, de keuken is voor ons een belangrijke ruimte en dus probeer ik tevoren duidelijk te maken met tekeningen, foto's en schetswerk hoe de keuken er uit kan komen te zien, inclusief de kleur. :) Als ze het niet kan zien, dan is er onzekerheid en dus ben ik nogal goed geworden in snel keukens uitdenken en schetsen.

Huidig plan:
Wand van 331cm:
Passtuk - 228cm hoge kast met vaatwasser - stolwand - ±120cm ladenkast - 100cm spoelkast met laden - stolwand - 228 hoge kast met 122cm koelkast en oven - passtuk
8cm plinten, plafond is 265 en voorzien van houten balken. Dus we moeten ruimte boven de hoge kasten aanhouden :)

Dan een relatief kort schiereiland (225x90 of 100cm), parallel aan de bovenstaande wand:
Wandzijde van links naar rechts: 120cm ladenkast met inductieplaat - 100cm ladenkast - passtuk
Overzijde wordt in z'n geheel een bar (30-40cm oversteek, plek voor 3 krukken) met onder de bar een houten paneel.
Kopse zijde zelfde hout.

Vloer is donker hout, boven het spoeldeel zit een raam van 150cm breed, aan de muurzijde van het schiereiland zit ook zo'n raam. De huidige keuken is een L in donker grijs/blauw, ruim 20 jaar oud, de bijkeuken is er direct naast, daar gaan we de vriezer en een grote koelkast plaatsen omdat we relatief weinig hoge kasten kunnen plaatsen. De vaatwasser zit inderdaad ver van de spoelbak, dat is de beperking als je brede lades wilt en je spoelen ongeveer tegenover het koken :)

Ik zal later wat schetsen toevoegen aan het topic.

De keuken is 331x391cm groot en wordt afgesloten door een dubbele (pocket) schuifdeur met glas.

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 01-10-2021 11:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
HaikoW schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:10:
[...]

Is inderdaad een mooie oplossing. Specs zijn hetzelfde als 2x een ICNd5153 (waar we nu voor willen gaan) alleen vinden we het de meerprijs van 1.700 euro niet waard.
Let er op dat je gaat voor een SICNd 5153 en een ICNDd 5153. De SICNd heeft lichte zijwandverwarming waarmee deze zonder risico's op condensproblemen naast de andere combinatie geplaatst kan worden.

Je zou ook nog kunnen overwegen om de ICBNd 5153 (met 0° BioFresh) (of zelfs de ICBNd 5163 met BioFresh en IceMaker) naast de SICNd te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb wel een okay idee van de kleur, de vraag is gewoon 'heeft iemand dit al? Hoe vind je het houden, hoe is het schoon te houden en qua vingerafdrukken e.d. En kan je misschien een foto delen?'

Voorbeeldje van Robert Tediek:
[Afbeelding]

Voorbeeldje Houtmerk:
[Afbeelding]

Kleurverschil tussen de twee is wel euhm opvallend? :P
Ik heb m nog niet maar wel op 2 plekken bekeken. Die van Robert Tediek klopt volgens mij niet, is dat niet Verde brac? Hier 2 foto’s uit Tulp showroom in Amsterdam: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i3NfWkCD8iDlFaiWk1bgJkAs84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuDO8nfIswHlX1OFbf3KGVOe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/or8MLBVdv-S1vflHP7kE2F1XX9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCcXtjO8FyLTCcDNoyayCgEZ.jpg?f=fotoalbum_large

En hier 3 bij Artic keukens in Utrecht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOW9bRqS2E6wZecEKIbB5ztOPv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnE4fugmIWsuJV7QJ4dUR2Vk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsZmwkvUVK_fufBiwIFQn6VgTy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqpGno5esXAYGNdckwo2keKN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxrMl5Rd7ZhIWUVVYsYb9_E8FmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plLOB5l8aGmKcaESTc7n8KM6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Marinos83 op 01-10-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
https://tabledusud.nl/nl/...67a16a14c8d7fd9e2fe073731

https://www.panelzz.com/nl/product-sample-fenix-ntm.html

Sowieso kleurstaaltje kopen, die ga je vaker nodig hebben. Hebben wij ook gedaan, kleurstaal keuken, daarmee vloerkleur uitgezocht, toen met kleurstaal keuken en plankje vloer naar de volgende. Ook verf en behang op die manier uitgekozen. En dan wordt het een compleet mooi geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Wij hebben een kleurstaal bij Fenix aangevraagd, even dummy bedrijfsnaam verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:17
Morpheusk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:11:
[...]
Heb je enig idee waarom het filter ieder halfjaar vervangen moeten worden voor de koudwatertap? In een normale kraan zit ook geen filter.
Deze vraag stel ik nu ook. Ik heb contact gezocht met Buram (importeur Liebherr) met de vraag hoe vaak de filters van de koelkasten vervangen moeten worden:

"Betreft de FeshAir filters is het advies om ze iedere 6 maanden te vervangen."

Vind het persoonlijk erg vaak. Mijn huidige koelkast heeft niet eens dergelijke filters :')
Prijs valt opzich mee, echter toch weer een "abonnement" van 30€/jaar als ze braaf elk half jaar vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Heb even een vraagje voor een vriendin van mij. Wie weet er een goede keukenzaak in de omgeving van Almere die niet altijd te duur is. Ze heeft maar een budget van 5 a 6000 €. En wil haar keuken snel vervangen omdat de apparatuur het begeeft en de keuken zelf ook niks meer is. Ruimte is ongeveer 188 bij 230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Vraagje aan de mensen met een stoomoven: is het veel werk om deze schoon te maken na gebruik van de stoomfunctie?

Ik overweeg de combi oven te upgraden naar een 3-in-1 oven met stoomfunctie, maar ik hoor ook soms negatieve verhalen over het gebruik daarvan. Kort samengevat zou het te veel gedoe zijn, vers water snel op, vuil water weer afvoeren, oven schoonmaken, lucht blijft hangen na bereiding vis, etc. Het idee van stomen staat me wel aan, maar als het inderdaad erg bewerkelijk is gok ik dat ik ook vrij snel afhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 08:17
€ 11.255 voor de keuken excl. apparaten en koof
€ 1.485 voor de montage incl. montage apparaten

Rotpunkt keuken, overal lades. 1 grote kast met grote koelkast. 1 grote kast met onder lades en boven planken. Eiland 120x250cm. Overige spreekt voor zich denk ik. Blad 12mm composiet met metalen verstevigingsprofielen. Apparaten lever ik zelf aan.

Nette prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxVqEcVYi9Oc53TD_X_LT5sBktM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp8iQRZnfRCUC31sm8DMaIwu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Jackpuyn schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:21:
Heb even een vraagje voor een vriendin van mij. Wie weet er een goede keukenzaak in de omgeving van Almere die niet altijd te duur is. Ze heeft maar een budget van 5 a 6000 €. En wil haar keuken snel vervangen omdat de apparatuur het begeeft en de keuken zelf ook niks meer is. Ruimte is ongeveer 188 bij 230.
Ikea lijkt mij de beste optie eerlijk gezegd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:30:
[...]

Ikea lijkt mij de beste optie eerlijk gezegd.
Of Reddy keukens en keukenconcurent. Hebben beide keuken in die prijsklasse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUU-351Ka08QSPS0pz1tIVtz-eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl2YfjGYcnJn1DerrJDsr8wu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Source90 op 01-10-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
praliwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:28:
€ 11.255 voor de keuken excl. apparaten en koof
€ 1.485 voor de montage incl. montage apparaten

Rotpunkt keuken, overal lades. 1 grote kast met grote koelkast. 1 grote kast met onder lades en boven planken. Eiland 120x250cm. Overige spreekt voor zich denk ik. Blad 12mm composiet met metalen verstevigingsprofielen. Apparaten lever ik zelf aan.

Nette prijs?

[Afbeelding]
Dus eigenlijk 13k voor de kasten en het blad?
Geen spoelbak, kraan of andersoortig apparatuur? (Hoe ga je die spoelbak in het blad doen?)

Op het eerste zicht geen slechte deal denk ik, maar we hebben weinig informatie natuurlijk. Het is ook een beetje afhankelijk van het materiaal voor de fronten en het gekozen blad.
Maar 4x hoog en 6x laag, 12 lades in het eiland.. Lijkt mij vooralsnog niet slecht hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 01-10-2021 16:48 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:14
Marinos83 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:26:
Vraagje aan de mensen met een stoomoven: is het veel werk om deze schoon te maken na gebruik van de stoomfunctie?
Wij hebben een 60cm hoge Neff stoomoven. Na elk gebruik dien je de oven te drogen met de droogstand en halen we even een spons door het apparaat.

Eens in de zoveel tijd even het apparaat ontkalken. Het is meer werk dan een pan in de vaatwasser zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
.NCK schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Wij hebben een 60cm hoge Neff stoomoven. Na elk gebruik dien je de oven te drogen met de droogstand en halen we even een spons door het apparaat.

Eens in de zoveel tijd even het apparaat ontkalken. Het is meer werk dan een pan in de vaatwasser zetten.
Een beetje kwaliteit pan zou ik niet in de vaatwasser zetten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Marinos83 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Ik heb m nog niet maar wel op 2 plekken bekeken. Die van Robert Tediek klopt volgens mij niet, is dat niet Verde brac? Hier 2 foto’s uit Tulp showroom in Amsterdam: [Afbeelding]

[Afbeelding]

En hier 3 bij Artic keukens in Utrecht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verde Brac zou kunnen hoor, ik vind het ook te licht voor Comodoro.
Maar in jouw plaatjes zie ik weinig groen eerlijk gezegd, sommige lijken wel UB02 van Decolegno qua kleur. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

Dus eigenlijk 13k voor de kasten en het blad?
Geen spoelbak, kraan of andersoortig apparatuur? (Hoe ga je die spoelbak in het blad doen?)

Op het eerste zicht geen slechte deal denk ik, maar we hebben weinig informatie natuurlijk. Het is ook een beetje afhankelijk van het materiaal voor de fronten en het gekozen blad.
Maar 4x hoog en 6x laag, 12 lades in het eiland.. Lijkt mij vooralsnog niet slecht hoor!
Oja spoelbak is wel inclusief. Onderbouw gemonteerd. Kraan een Quooker maar die leveren we zelf aan en die wordt net als alle andere apparaten gemonteerd, zit bij die 1485 in.

Frontjes kastenwand zijn 'kunststof dikkanten' en frontjes eiland zijn 'MDF lak laminaat dikkanten'.

Blad is Dekker composiet Evora Quartz, easy White gepolijst.

Had zelf ook het gevoel dat dit niet verkeerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door praliwi op 01-10-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
praliwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

Oja spoelbak is wel inclusief. Onderbouw gemonteerd. Kraan een Quooker maar die leveren we zelf aan en die wordt net als alle andere apparaten gemonteerd, zit bij die 1485 in.

Frontjes kastenwand zijn 'kunststof dikkanten' en frontjes eiland zijn 'MDF lak laminaat dikkanten'.

Blad is Dekker composiet Evora Quartz, easy White gepolijst.

Had zelf ook het gevoel dat dit niet verkeerd is.
Binnenzijde kasten grijs of wit?
En weet je wat voor merk scharnieren en ladegeleiders? (Lijkt me dat iedereen tegenwoordig gewoon Blum gebruikt, maar het scheelt wellicht weer wat €)

De keuze voor fronten maakt echt heftig verschil in je keuken, zorg dat je wel iets moois kiest :)
Oh en een wit-wit werkblad is wel besmettelijk natuurlijk, goedkoper ook, maar besmettelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 01-10-2021 17:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Binnenzijde kasten grijs of wit?
En weet je wat voor merk scharnieren en ladegeleiders? (Lijkt me dat iedereen tegenwoordig gewoon Blum gebruikt, maar het scheelt wellicht weer wat €)

De keuze voor fronten maakt echt heftig verschil in je keuken, zorg dat je wel iets moois kiest :)
Oh en een wit-wit werkblad is wel besmettelijk natuurlijk, goedkoper ook, maar besmettelijk :)
Zwarte kastenwand is een soort zwart houtmotief front, binnenzijde kasten en lades en alle scharnieren (Blum geloof ik ja) zijn antraciet.

Wit eiland is een mat wit front, lades en scharnieren in antraciet.
Het blad krijgt wel een motief, niet strak wit.

Volgens mij is dit wat we uiteindelijk willen :P maar kleuren kunnen we over vele maanden nog aanpassen. Gaat namelijk om een keuken voor een nieuwbouw woning.

[ Voor 3% gewijzigd door praliwi op 01-10-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy11
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-04-2024
@praliwi ik vind het ook geen slechte prijs voor de keuken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:04:
Zijn er mensen die Verde Comodoro van Arpa Fenix in de keuken hebben gebruikt? Ik zie wel foto's online natuurlijk, maar hoe groen is het nu echt? En hoe vlekgevoelig?

We hebben weer een huis op het oog, de eerste gedachte qua keuken is: comodoro verde voor de kasten, hout (licht eiken) voor de bar van het eiland en een dekton opera werkblad. :)
Verse Comodoro met een eikenhouten bar en Jetstone RAW Concrete blad hier. Achterwand met Cevica Good Vibes tegels. Bewust gekozen voor een matte oven zodat die er bij past en er niet teveel uitspringt.

Hoe groen is sterk afhankelijk van hoeveel direct licht erop staat. Bij meer zonlicht komt het groen ook meer naar voren. Vingerafdrukken zie je niet snel, vetvlekken wel, maar makkelijk te reinigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWs7Hvx7oZBsQHt3MfY3yiM9jHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dn3WEZE4BC73Oic9M6h76hP5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Dipsausje op 02-10-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen met een 60 cm combimagnetron zijn. Dat de oven werkt geloof ik wel, maar her en der lees je toch wel dat de magnetronfunctie van dit formaat te wensen over laat. Bij Keukenloods werd ons geadviseerd deze niet te nemen, maar voor een kleine combimagnetron te gaan met daarbij een warmhoudlade. Het model waar ik zelf naar zat te kijken is van Bosch (HMG8764C7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
synorluna schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:50:
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen met een 60 cm combimagnetron zijn. Dat de oven werkt geloof ik wel, maar her en der lees je toch wel dat de magnetronfunctie van dit formaat te wensen over laat. Bij Keukenloods werd ons geadviseerd deze niet te nemen, maar voor een kleine combimagnetron te gaan met daarbij een warmhoudlade. Het model waar ik zelf naar zat te kijken is van Bosch (HMG8764C7).
Wij hebben nu een 60 cm combi. Is wel 10+ jaar oud, dus weet niet of er inmiddels verbeteringen zijn, maar de magnetron werkt inderdaad niet zo goed als eentje van 100 euro los in een kastje. Is wel een uit de hogere series van Siemens met aansluitwaarde van 25A (dus is aangesloten op een kook groep in de meterkast). Ik zie dat nieuwe combi’s allemaal 16A aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:24
synorluna schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:50:
Bij een combinatie lever je meestal ergens in. Vraag je af welke functie je het belangrijkst vindt. Ik heb een siemens hm636.....? Ik vond de grootte van de ovenruimte het belangrijkst. Ik wou geen ruimte inleveren voor een extra apparaat. Had ik dat wel was het ws losse oven en een magnetron achter een klepdeur. De magnetron wordt , net als de vorige kleine combi, alleen voor snel wat verwarmen gebruikt. De combinatie heb ik nog niet gebruikt, heb het apparaat nog niet zo heel lang. Even wat melk verwarmen oid gaat prima. Gister geprobeerd wat aardappels te koken, 8 min. op de gok en waren gaar.... ( de keuken staat op z’n kop, heb op het moment alleen een werkende vw, combi, airfryer en klein inductieplaatje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:46
Holy shit. De offerte voor het voorwerk is binnen, 8800 euro! 😱
I'm in shock.

Daar gaat nog 800 euro vanaf van het afvoeren van de keuken (die verkopen we zelf). Maar dan nog, 8k voor 2 ombouwen, plafond en muur stuccen en sauzen en leidingwerk plus stopcontacten. Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:10
Even een vraag. We hebben een ontwerp met offerte laten maken bij een lokale keukenboer met goede recensies op internet. Maar is het normaal dat je de tekeningen niet mee naar huis krijgt? Men wil ze alleen meegeven als we verder in het proces zijn (als we ervoor getekend hebben?)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
bericht aan mensen waar ik voor bezig ben

Ik heb een aantal weken terug een hartaanval gehad en ben nu aan het herstellen. Gaat hartstikke goed, alleen heb ik teveel hooi op m’n vork genomen.

Ik kan mijn afspraken niet tijdig nakomen. Mocht je niet kunnen wachten, dan is het je goed recht om te ontbinden.

Mocht je wel willen en kunnen wachten, dan volgt het ontwerp z.s.m.

Bedankt :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Barry schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:33:

Ik heb een aantal weken terug een hartaanval gehad en ben nu aan het herstellen. Gaat hartstikke goed, alleen heb ik teveel hooi op m’n vork genomen.

Ik kan mijn afspraken niet tijdig nakomen. Mocht je niet kunnen wachten, dan is het je goed recht om te ontbinden.

Jeetje! Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:23:
I'm in shock.

Daar gaat nog 800 euro vanaf van het afvoeren van de keuken (die verkopen we zelf). Maar dan nog, 8k voor 2 ombouwen, plafond en muur stuccen en sauzen en leidingwerk plus stopcontacten. Damn...
Dat lijkt me veel te veel geld. Is dit offerte van keukenleverancier (kon het even niet zo snel terugvinden)? In dat geval zou ik offerte opvragen bij regulier klusbedrijf, al was het maar ter vergelijking. En dan maar hopen dat zij tijd hebben om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Ik heb een aantal weken terug een hartaanval gehad en ben nu aan het herstellen.
Jee, wat heftig. Veel beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Toke_gt schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Dat lijkt me veel te veel geld. Is dit offerte van keukenleverancier (kon het even niet zo snel terugvinden)? In dat geval zou ik offerte opvragen bij regulier klusbedrijf, al was het maar ter vergelijking. En dan maar hopen dat zij tijd hebben om het te fixen.
Het gaat om de aannemer waar het keukenbedrijf mee samenwerkt.
Het idee was om te worden "ontzorgt van a tot z".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 07:27
amboly schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:46:
Even een vraag. We hebben een ontwerp met offerte laten maken bij een lokale keukenboer met goede recensies op internet. Maar is het normaal dat je de tekeningen niet mee naar huis krijgt? Men wil ze alleen meegeven als we verder in het proces zijn (als we ervoor getekend hebben?)
Is per keukenzaak anders. Bij Kvik en Keukenkampioen krijg je tekeningen mee, maar bij een ander keukenzaak kregen wij niets mee, geen offerte, geen tekening, niets, enkel een totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:10
c-nan schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Is per keukenzaak anders. Bij Kvik en Keukenkampioen krijg je tekeningen mee, maar bij een ander keukenzaak kregen wij niets mee, geen offerte, geen tekening, niets, enkel een totaalprijs.
Thanks! De enige andere zaak waar we tot nu toe geweest zijn is Kvik en daar hadden we inderdaad een andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
HaikoW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:28:
Voor de keuken van ons nieuwbouwhuis hadden we een aantal dilemma's:
- Eerste keuken die we kopen
- Tijdsdruk vanuit de bouwer
- Niet de juiste keukenverkoper tegengekomen
Ergo, we hebben iemand nodig met veel ervaring in het ontwerpen van keukens en die geen tijds/verkoopdruk heeft. Na lang meelezen op dit forum hebben we @Barry hiervoor ingehuurd.

Na overleg zijn we uitgekomen op Hacker Systemat. We hebben ook naar Beda en Next125 gekeken.
We hebben het ontwerp nu klaar en zijn er zelf erg tevreden over. Volgende stap is het aanvragen van een offerte. Hieronder de tekeningen.

***members only***

Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen en ik hoop dat het anderen helpt bij het maken van keuzes in hun keukenontwerp.
Mag ik vragen waarom de keuze is gevallen op Systemat en niet een van de andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:32:
[...]

Wat betreft de apparatuur enkele aanpassingen gedaan:
***members only***

Enige wat nu nog rest is de kleur van het houten paneel in de nis. Zomer eiken is niet meer leverbaar en deze gaan we vervangen voor een kleur die matcht aan de kleur van de (nog te maken) eetkamertafel.
Keukenzaak zal blij met ons zijn :+

Na kook demonstratie bij Miele en gesprek met de adviseur en kok, besloten om de ovens om te wisselen.
Gaan nu voor de combi van kleine stoomoven met vaste wateraansluiting (DGC 7845), de grote bakoven zónder magnetron (H 7860 BP) en de kleinere Bora Pure.

Met name de pyrolese, slow-cooking, tot 300°c (ipv 225°c) en added steam zijn de reden geweest voor de keuze om voor echte bakoven ipv combi te gaan. Foodview (camera) en draadloze bratometer zijn leuke bijkomende gimmicks.

Lijnenspel zit hiermee ook weer op één lijn.
Een kleine magnetron (45cm breedte en 35cm diepte) gaat in een onderkast, enkel voor vloeistoffen.

------

Voor zo'n stand-alone magnetron; zou elk merk voldoen of iemand nog slechte ervaringen met bepaalde merken?

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 03-10-2021 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 19:04

HaikoW

International man of mystery

synorluna schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Mag ik vragen waarom de keuze is gevallen op Systemat en niet een van de andere?
Er is niet een specifieke reden dat we op Systemat uitgekomen zijn. Het is meer dat systemat een heleboel dingen goed doet. Voor ons bijvoorbeeld volledig greeploos, in donkerblauw leverbaar, donkere korpus, verlichting af fabriek ingebouwd, alle maten kastjes mogelijk.

Wat we zoeken is gewoon een goede keuken. Eerst dachten we met bezoeken aan keukenshowrooms er wel uit te komen, echter we kregen steeds meer vragen. We hebben nu veel tijd gestoken in wat we willen in de keuken en hoe dat functioneel in elkaar moet steken. Toen zijn we gaan kijken welke merken onze wensen konden inwilligen. Systemat had veel plusjes bij onze wensen, staat goed aangeschreven en is redelijk geprijsd. We zijn niet met Systemat getrouwd maar we gaan proberen om er met hun uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online

Jeetje Barry, wat naar! Ik wens je een spoedig herstel toe, gezondheid voorop. Hopelijk de eerste en de laatste keer dat je dit mee hebt hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13

Heel veel sterkte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:00
LaTiNo156 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:23:
I'm in shock.

Poeh, voor dat geld koop je zowat een complete keuken. Op zoek naar zzp'ers die een klusje tussendoor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Dipsausje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:15:
[...]

Verse Comodoro met een eikenhouten bar en Jetstone RAW Concrete blad hier. Achterwand met Cevica Good Vibes tegels. Bewust gekozen voor een matte oven zodat die er bij past en er niet teveel uitspringt.

Hoe groen is sterk afhankelijk van hoeveel direct licht erop staat. Bij meer zonlicht komt het groen ook meer naar voren. Vingerafdrukken zie je niet snel, vetvlekken wel, maar makkelijk te reinigen.

[Afbeelding]
Super, dankjewel!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Beterschap Barry!!!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 15:48

Toppe

Oké ✅

Wij staan op het punt contact op te nemen met de keuken leverancier om onze order compleet en definitief te maken. Qua indeling en alles zijn we er wel uit, alleen qua apparatuur niet.

Keuken moet eind maart gaan komen en ik verwacht voor die tijd zeker nog wel een aantal nieuwe modellen qua apparatuur. Opzich zijn we met niets speciaal gebonden met deze modellen maar wil wel dat de combi en de stoom oven in de zelfde lijn vallen qua uiterlijk.

Is er hier iemand die weet wanneer Siemens de nieuwe modellen bekend maakt? Ik wil straks niet met de oven uit 2021 zitten een een combi uit 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dWZOon4XCfr2B30QjoUqaLeUzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAFsAwr1So2cYRlDlraXJKR7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam net onderstaande tekst tegen op de website van Bora:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imL1FeoHkgOqANMXRPzKenIaIfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8FIs3O6pQs6A6lFEUESCD8uL.jpg?f=user_large

Hier spreken ze over een keukenblok, wij krijgen een eiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfjsaSPArAY4uNAi3p2jlX1vJuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiMbuFm95TKXvVaQ0IhZ7u2g.jpg?f=fotoalbum_large
Is het wel nodig om die twee kasten links boven de kookplaat op 35cm diepte te maken? Liever hebben we natuurlijk ook daar 2 diepe kasten. Het zijn kasten met planken, geen lades.

Het betreft de Pure X recirculatie (PUXU)

[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 03-10-2021 08:53 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:28
Weet iemand toevallig of de Siemens IQ500 afzuigkappen een ingebouwde terugslagklep hebben?

En zijn er ook mensen die alsnog een eigen terugslagklep plaatsen, maar dan zo dicht mogelijk bij de gevelisolatie. Dat lijkt me namelijk een logische plek.

Wij hebben op het moment geen terugslagklep en ik twijfel of ik dat nu nog even snel moet plaatsen. Keuken morgen bezorgd, dinsdag gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@banaliteit Ik verwacht niet dat zo'n IQ500 een ingebouwde terugslagklep heeft. Ik ben het zelf nog nooit tegen gekomen bij afzuigkappen (wat an sich meer zegt over mij dan over de afzuigkappen). Maar zo'n feature noemen ze natuurlijk wel bij de specificaties en anders moet het ook wel in de (online) handleiding staan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:37:
Wij staan op het punt contact op te nemen met de keuken leverancier om onze order compleet en definitief te maken. Qua indeling en alles zijn we er wel uit, alleen qua apparatuur niet.
Geen antwoord op je vraag over de diepte van de kastjes, maar wel een suggestie ter verbetering van de indeling: plaats de vaatwasser rechts van de spoelbak. VW zit nu tussen kookplaat en spoelbak in en dat gaat meestal ergeren. Er is ruimte aan de rechterkant, het heeft verder geen invloed op het design. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toke_gt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Geen antwoord op je vraag over de diepte van de kastjes, maar wel een suggestie ter verbetering van de indeling: plaats de vaatwasser rechts van de spoelbak. VW zit nu tussen kookplaat en spoelbak in en dat gaat meestal ergeren. Er is ruimte aan de rechterkant, het heeft verder geen invloed op het design. .
We hadden dit in het oude huis ook en beviel ons prima. Het liefst waren we naar een rechterkast van 60 gegaan maar dan komen op een groter blad uit wat uit twee delen zou bestaan. Wouden we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:28
PaT schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:06:
@banaliteit Ik verwacht niet dat zo'n IQ500 een ingebouwde terugslagklep heeft. Ik ben het zelf nog nooit tegen gekomen bij afzuigkappen (wat an sich meer zegt over mij dan over de afzuigkappen). Maar zo'n feature noemen ze natuurlijk wel bij de specificaties en anders moet het ook wel in de (online) handleiding staan.
Ik kon het ook niet in de documentatie terugvinden. Anders moet ik achteraf na de montage de terugslagklep erin plaatsen. Maar je komt er dan veel lastiger bij.

Of ik vervang de muuruitlaat naar eentje met ingebouwde terugslagklep. Dan is die dichter bij de isolatieschil gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 11:50
Vraagje ivm een bora kookplaat kan het kwaad om deze zijn lucht te laten blazen in de kruipkelder ? onze kruipkelder is goed verlucht en droog. We zouden buizen kunnen leggen maar dan gaat het net iets meer zijn de 6m en dit is normaal de maximale afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

We hadden dit in het oude huis ook en beviel ons prima. Het liefst waren we naar een rechterkast van 60 gegaan maar dan komen op een groter blad uit wat uit twee delen zou bestaan. Wouden we niet.
Als het een bewuste keuze is, dan prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
@Barry Beterschap. Heb er zelf 1 gehad in maart en mijn cardioloog gaf aan “trek maar jaar uit voor herstel “. Dus kalm aan !

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Hoi luitjes,

Dit zijn de geoffreerde prijzen voor het voorwerk.
Het stucwerk is het plafond en 2 wanden, in totaal 50m2. Datzelfde geldt voor het sauzen.
In dat schilderwerk zit dan ook het aflakken van de standbouw (2x standbouw, 2x afakken).

In het bedrag van leidingwerk zit een aantal freesacties, lichtpunten verzetten etc, dus dat lijkt me nogal redelijk. Maar is schilderwerk echt zo duur? En een standbouw in elkaar timmeren met mdf ook?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Afplakken 66,55
Stucadoren 1491
Standbouw 2215
schilderwerk 2588,75
Leidingwerk 980,1
Materiaal 477,95
Afmonteren 175,45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Wil iets voor mijn ouders in 3D tekenen. Voorheen gebruikten we gewoon Floorplanner maar hier is een hoop uitgesloopt. Ook IKEA kent slechts lades tot 80cm bijvoorbeeld.

Iemand een tip voor een handig en gratis tekentooltje? Liefst eenvoudig en gebruiksvriendelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
remzor schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:44:
Wil iets voor mijn ouders in 3D tekenen. Voorheen gebruikten we gewoon Floorplanner maar hier is een hoop uitgesloopt. Ook IKEA kent slechts lades tot 80cm bijvoorbeeld.

Iemand een tip voor een handig en gratis tekentooltje? Liefst eenvoudig en gebruiksvriendelijk :)
Je zou die van Schüller kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SteffanS schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:35:
Vraagje ivm een bora kookplaat kan het kwaad om deze zijn lucht te laten blazen in de kruipkelder ? onze kruipkelder is goed verlucht en droog. We zouden buizen kunnen leggen maar dan gaat het net iets meer zijn de 6m en dit is normaal de maximale afstand.
Je pompt je kruipruimte vol met vochtige warme lucht. Zit ongetwijfeld vet en andere voedselmoleculen bij want een BORA filtert echt niet alles uit de kooklucht. Ben benieuwd of dat in je kruipruimte gaat schimmelen met alle gevolgen van dien. Geventileerd of niet.
(Los van warme lucht die opstijgt: Condens in je kruipruimte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 19:23
LaTiNo156 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:40:
Hoi luitjes,

Het stucwerk is het plafond en 2 wanden, in totaal 50m2. Datzelfde geldt voor het sauzen.
In dat schilderwerk zit dan ook het aflakken van de standbouw (2x standbouw, 2x afakken).

In het bedrag van leidingwerk zit een aantal freesacties, lichtpunten verzetten etc, dus dat lijkt me nogal redelijk. Maar is schilderwerk echt zo duur? En een standbouw in elkaar timmeren met mdf ook?

Afplakken 66,55
Stucadoren 1491
Standbouw 2215
schilderwerk 2588,75
Leidingwerk 980,1
Materiaal 477,95
Afmonteren 175,45
Mijn ervaring dat verbouwingen niet goedkoop zijn.
Uur prijs per man is ook al gauw 40/50 euro en dit klinkt niet als een klein klusje.
Veel mensen verkijken zich erop en zeggen o verleg de leidingen maar even naar de andere kant en doe dat ook maar even.
Maar de uur prijs en materiaal kosten dat tikt echt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

LaTiNo156 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:40:
Hoi luitjes,

Afplakken 66,55
Stucadoren 1491
Standbouw 2215
schilderwerk 2588,75
Leidingwerk 980,1
Materiaal 477,95
Afmonteren 175,45
https://www.nasdaq.com/market-activity/commodities/lbs

Hout ging door het dak. Ondertussen zakken de prijzen wel weer maar dit is nog niet echt goed terug te zien in de verkoopmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
LaTiNo156 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:40:]
Nee, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Maar voor een keukenleverancier en het aangesloten klusbedrijf geldt dat zij zo veel mogelijk keukens in zo min mogelijk tijd willen plaatsen. Keukens zij. Immers verkocht als zoete broodjes en de wachttijd is enorm. Alle extra’s zoals bij jou, houden dat proces op.
Dus maken ze het extra duur. Om naast de daadwerkelijke kosten te compenseren wat ze elders verliezen. En om jou te verleiden deze werkzaamheden vooral elders te besteden.
Het is dus óf zelf een zzp’er zoeken die dit graag voor je doet, óf het prijskaartje accepteren (er zal vast wel enige onderhandelingsruimte zijn, maar het blijft hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toke_gt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Nee, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Maar voor een keukenleverancier en het aangesloten klusbedrijf geldt dat zij zo veel mogelijk keukens in zo min mogelijk tijd willen plaatsen. Keukens zij. Immers verkocht als zoete broodjes en de wachttijd is enorm. Alle extra’s zoals bij jou, houden dat proces op.
Dus maken ze het extra duur. Om naast de daadwerkelijke kosten te compenseren wat ze elders verliezen. En om jou te verleiden deze werkzaamheden vooral elders te besteden.
Het is dus óf zelf een zzp’er zoeken die dit graag voor je doet, óf het prijskaartje accepteren (er zal vast wel enige onderhandelingsruimte zijn, maar het blijft hoog).
Wil je dit kunnen zeggen moet je ook weten wat de klus inhoud. Of je 1 of 10 platen MDF moet verzagen is echt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Wil je dit kunnen zeggen moet je ook weten wat de klus inhoud. Of je 1 of 10 platen MDF moet verzagen is echt wel een verschil.
2 ombouwkasten, stond in eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

.

[ Voor 99% gewijzigd door Jeoh op 05-10-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Toke_gt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Ja dat zou best kunnen. Ze hebben natuurlijk werk zat en durven fikse prijzen te vragen, wil je het niet, good luck om een eigen zpp'er te vinden die tijd voor je heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
In het kader van besparingen zoeken:

Er is mij verteld dat als je direct warm water uit de kraan wilt je daarvoor de 7 liter boiler nodig hebt bij een quooker. Waarom kan dat niet bij de 3 liter? Daar zit toch ook gewoon opgewarmd water in? Het is voor mij voornamelijk interessant om even met wat warm water je handen te wassen of iets snel af te spoelen, heb er geen enorme hoeveelheden voor nodig.

Of heeft die 7 liter nog andere features die de 3liter niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Toke_gt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:16:
[...]

2 ombouwkasten, stond in eerdere post.
En veel schilderwerk, het is niet alleen de ombouw 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Roos79 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

En veel schilderwerk, het is niet alleen de ombouw 😉
Dat schreef ik ook niet, dit ging om mdf zagen. In totaal 8800 euro voor voorbereidingswerkzaamheden voor een keuken; het lijkt mij enorm aan de prijs. Maar dat is ook maar gewoon een mening he, dus als anderen dat een heel realistische prijs vinden en graag betalen; ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Toke_gt schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Dat schreef ik ook niet, dit ging om mdf zagen. In totaal 8800 euro voor voorbereidingswerkzaamheden voor een keuken; het lijkt mij enorm aan de prijs. Maar dat is ook maar gewoon een mening he, dus als anderen dat een heel realistische prijs vinden en graag betalen; ga je gang.
Je ziet nu slecht hoeveel of hoe weinig er gedaan gaat worden.
Wel zijn de man uren het meest kostend want schilderen en stukadoor zijn ook twee aardige kosten plaatjes.
Er zijn enkel wat prijzen gezet en dat geeft toch een ander beeld soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 16:29
@LaTiNo156 Kun je niet zelf schilderen? dat is de grootste kostenpost.
Voor dat bedrag schilder je zelf in een paar dagen je hele huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
Roos79 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Je ziet nu slecht hoeveel of hoe weinig er gedaan gaat worden.
Wel zijn de man uren het meest kostend want schilderen en stukadoor zijn ook twee aardige kosten plaatjes.
Er zijn enkel wat prijzen gezet en dat geeft toch een ander beeld soms.
Ik vermoed dat de grootste schilderkosten zitten in het schilderen van de ombouw want de muren/plafond bij elkaar is 50m2. En zoals je ziet is het stucwerk voor hetzelfde oppervlak zo'n 1100 euro GOEDKOPER dan het schilderen.

Schilder en sauswerk 2588,-
Standbouw voorlakken en 2 x aflakken
Plafond schuren voorstrijken en 2 x sauzen in een lichte kleur
25 vierkante mtr wand schuren,voorstrijken en 2 x sauzen
In een latex met afwasbare coating

Ik ga nu toch kijken of ik maar 1 gedeelte met ombouw doe (aan de lange muur), dat zou de helft kosten. en dan zelf schilderen maar.
sNielz123 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:26:
@LaTiNo156 Kun je niet zelf schilderen? dat is de grootste kostenpost.
Voor dat bedrag schilder je zelf in een paar dagen je hele huis.
Behalve de plafonds zou dat best kunnen inderdaad. Plafond laat ik liever door een pro doe, anders ziet het er niet uit.

Om een beter beeld te krijgen wat pics en info

• Prijs van de keuken is al vrij hoog: 28k. (Excellentic/Rotpunkt)
    Met wat concessies kunnen we dat omlaag krijgen naar 26.5k
  • Vergeleken met de huidige keuken moet het koken en wassen omdraaien, Dat betekent dus wat waterleidingen verleggen. Gas wordt afgedopt. Extra groepen en kabels leggen naar de keuken zou een vriend van ons doen, dus dat zit niet eens in dit bedrag.
  • De muur boven het aanrecht en het gedeelte van de muur vanaf de standbouw moet worden gestuct/geschildert. De koof was overigens al komen te vervallen.
  • De muur naast de kast waar de oven in zit is volledig open (trap omhoog en omlaag)
  • De vloer die erin zit blijft ook zitten, dus dat kost gelukkig niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96xUKTZP16v0oa8m8IAHHz3uoHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1odhJUxdXa9Rl2s9hShCuTAQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIvWx2JwvGAZ8EcDSsRtVomncfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x75j2x9VyQXsSTBojrV2kUlr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP2iRwl7_N2CEvbyfCKX66DBEX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZdPApZtqAKwilHoWetPpRFg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-05-2022
Na veel lezen, en het bekijken van iedereen zijn superkeuken, kom ik er achter dat mijn ruimte jammer genoeg beperkt is.

We willen graag onze keuken anders. Na bij verschillende keukenboeren te zijn geweest hinken we een beetje op deze gedachte.

Nu hebben we een parallel keuken met een nutteloos barretje.

Dit is een beetje t idee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLchLetX46zY2zmzlBnkkOZeGZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNAGlFVuOwSzSoomKzOzK3lH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJIwasyMHeetqvnXZDVh0JpOMQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEYlfwGuUTCh8cGHwSiWmTfF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGuVRXX9GxkOqUxIxcxYT3oTg3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6eI3KMUIin4gT40zE3WanA5.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de linkerkant van t bovenaanzicht zit de kelderdeur en aan de rechterkant de buitendeur. Linksonder is de doorgang naar de woonkamer

We hadden bedacht links een grote koelkast daarnaast een “toren” met 2 ovens, daarnaast vaatwasser dan wasbak met qoocker daarna lade. Muur is 3,06 m breed.

Aan de andere kant 2 x 1m ladenblok met voor het raam een kookplaat met geïntegreerde afzuiging , de doorgang rechts ervan daar ga je naar de woonkamer.

Wat is jullie gedachte hierbij, is dit het meest efficiënt gebruik maken van de kleine ruimte?

De offerte die ik heb liggen komt van Kvik en bevat t volgende:

AEG SKE818E9ZC koelkast
AEG BPK748380B bakoven met pyrolyse ProBlack
AEG KMK768080B Combiquick ProBlack
AEG FSK52637P vaatwasser
AEG IDE84244IB ComboHob
Quooker Fusion Combi + Black Square

Blad totaal 1 x 1,80 m + 1 x 2,00m composiet

Prijs wil ik wel delen als ik weet hoe ik hem semi- verborgen krijg

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39

GSX-MAN

de/het/een

Kwakkel schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:22:
@GSX-MAN : wellicht is het gewoon belichting, maar lijkt me redelijk donker? Weinig lichtinval + donkere vloer - was een lichte kleur van keuken dan niet beter geweest?
Goed punt, ik heb net even een statief en fatsoenlijke camera neergezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBhqM6ih8qsIgLbHXafXBVjwg2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrg8opsXAnD7Bcjeh7rhKRtR.jpg?f=fotoalbum_large

To do list:
-Er is per abuis een witte plint geleverd voor de raamzijde. Wordt nageleverd;
-Ontzettend plafond witten en niet getegelde delen schilderen;
-Plafondlamp ophangen;
-Iets bij de poten van het fornuis regelen.

Verder dik tevreden over de nieuwe keuken. Geen noemenswaardige problemen voor of tijdens het project, ontzettend ontzorgd voor het installatiebedrijf. Het fornuis werkt super, de vaatwasser is fluisterstil, alles wat we er van hoopten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:04
LaTiNo156 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Ik vermoed dat de grootste schilderkosten zitten in het schilderen van de ombouw want de muren/plafond bij elkaar is 50m2. En zoals je ziet is het stucwerk voor hetzelfde oppervlak zo'n 1100 euro GOEDKOPER dan het schilderen.

Schilder en sauswerk 2588,-
Standbouw voorlakken en 2 x aflakken
Plafond schuren voorstrijken en 2 x sauzen in een lichte kleur
25 vierkante mtr wand schuren,voorstrijken en 2 x sauzen
In een latex met afwasbare coating

Ik ga nu toch kijken of ik maar 1 gedeelte met ombouw doe (aan de lange muur), dat zou de helft kosten. en dan zelf schilderen maar.

[...]

Behalve de plafonds zou dat best kunnen inderdaad. Plafond laat ik liever door een pro doe, anders ziet het er niet uit.

Om een beter beeld te krijgen wat pics en info

• Prijs van de keuken is al vrij hoog: 28k. (Excellentic/Rotpunkt)
    Met wat concessies kunnen we dat omlaag krijgen naar 26.5k
  • Vergeleken met de huidige keuken moet het koken en wassen omdraaien, Dat betekent dus wat waterleidingen verleggen. Gas wordt afgedopt. Extra groepen en kabels leggen naar de keuken zou een vriend van ons doen, dus dat zit niet eens in dit bedrag.
  • De muur boven het aanrecht en het gedeelte van de muur vanaf de standbouw moet worden gestuct/geschildert. De koof was overigens al komen te vervallen.
  • De muur naast de kast waar de oven in zit is volledig open (trap omhoog en omlaag)
  • De vloer die erin zit blijft ook zitten, dus dat kost gelukkig niks.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb voor €1500 75 meter plafond laten stuccen (2 dagen werk voor 3 man) en vervolgens voor 750 euro laten spuiten. Daar waren ze incl. afplakken 2 uur mee bezig. Ik vond dat al vrij prijzig ten opzichte van de tijd. Maar jouw prijzen slaan natuurlijk helemaal nergens op. Wij hebben stuccen en spuiten via zo’n verzamelwebsite uitbesteed. Prima werk geleverd en konden snel tijd maken.

De ombouw van de keuken heb ik dan weer zelf gemaakt en kostte 2 dagen werk en 150 euro aan materiaal.het is wat gipsplaat, metal stud, schroeven en een zak fix en finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@t14wo Dat is dan weer relatief weinig als je aan 8 u per dag denkt en daar het loon maar rekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:13
Deodaat schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:58:
Inmiddels ben ik weer een stuk verder met mijn keukenzoektocht. Ik zoals eerder aangegeven een bezoek gebracht aan Bemmel & Kroon in Cruquius. IK ben hier geholpen door Yorin. In mijn ogen een goede verkopen. rustig luisterend en hij legt goed uit hoe de werkwijze is. Ook zijn adviezen waren telkens duidelijk.

Zoals eerder gezegd ging ik kijken voor een opzet van een Next 125 keuken. Ik kreeg een goede uitleg m.b.t. de mogelijkheden en ik kwam vrij snel tot een frontje dat mij aansprak, de Fenix Onyxzwart softmat AFK.

Vervolgens hebben we de opstelling uitgewerkt. Ik wil dus graag een L vorm keuken zonder bovenkastjes en een Amerikaanse koelkast tegenover de keuken. In het korte gedeelte van de L wild eik graag een bar verwerkt hebben.

Op advies van Yorin is de indeling in mijn ogen mooi geworden en efficiënt zodat alle cruciale zaken voor het koken en spoelen dicht bij elkaar zitten en tevens de lijnen op elkaar aansluiten. Verder gekozen voor een houten bestekindeling en voor in de hoge apparatuur kasten voor 'legrabox"achtige ladekasten voor in de kast.

Ondertussen had ik nog twijfel tussen 2 werkbladen, Dekton Trillium en Evora Ceramics Virtual Brown Honed. 2 totaal verschillende bladen die mij beide aanspreken, waarvan de 1 wat expressiever is en de ander rustig. Uiteindelijk heb ik voor de Virtual Brown gekozen.

Vervolgens zijn we door de apparatuur heengelopen. Na een bezoek aan het BSH Experience center was ik daar eigenlijk al uit, sterke voorkeur voor Siemens. Ook goed advies gekregen m.b.t. Amerikaanse koelkast. Ik kon beter voor een LG of Samsung gaan hiervoor. Meer kwalitatieve koelkast voor hetzelfde of minder geld. Een Door-in-door koelkast van LG sprak me hierbij aan. Die moest het worden

Waar bestaat de offerte uit:

Werkblad:
Dekker Keramiek Evora Ceramics Virtual Brown Honede 30 mm.

Apparatuur:

Siemens Gaskookplaat 90 cm IQ500 EP9A6SS90N
Siemens Oven Combi (60*60) IQ700 HM836GNB6
Siemens Stoomoven (60*60) IQ700 HS836GTB6
Siemens Schouwkap IQ500 90 cm LC97BIP50
Siemens Vaatwasser IQ500 SN75Z800BE
Hananto Wijnklimaatlkast HOWK8271
LG Amerikaanse door-in-door koelkast GSJ960MCCZ
Caressi Kraan CA112BKM

Uiteindelijk alles uitgewerkt en de kortingsactie erin verwerkt en de totaalprijs kwam uit op 19.5K. Aanzienlijk lager dan alle andere offertes die ik eerder had ontvangen met vergelijkbaar blad en zelfs mindere apparatuur. Ik was dus zeer tevreden.

Hoe komt dit er dan allemaal uit te zien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al zeer tevreden met de benadering, advies, offerte en referenties tot op heden. Geen reden dus om hier niet mee door te gaan
Zo inmiddels een paar maanden verder. De keuken is op een paar punten toch nog gewijzigd. Jawel oa toch uiteindelijk voor inductie gegaan...heel lang verhaal, maar toch overstag gegaan.

4 weken geleden heb ik mijn oude keuken verkocht via marktplaats. Deze is netjes verwijderd en ik heb er nog een mooi bedrag voor ontvangen.

Alle leidingen zijn verlegd en en mijn meterkast is ook aangepast.

In de afgelopen weken regelmatig contact met Bemmel & Kroon (proactief vanuit hun). Het werkblad is vertraagd en ze zullen zorgen voor een tijdelijke oplossing. Tot op heden alles netjes voor elkaar. Nu is het wachten op de levering die vandaag als het goed is zal plaatsvinden.

Ik zit er klaar voor: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLItP7H6ybThQreJSNvCSWKo-DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcTCyUjY3OhkRuJpZqrTRkrx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik lees al een tijdje mee en moet op korte termijn het ontwerp voor mijn keuken in mijn nieuw te bouwen woning gereed hebben. In verband met tijdgebrek ben ik tot nu toe slechts bij één zaak serieus aan de slag geweest.

We zijn tevreden over het ontwerp en de wijze waarop we zijn begeleid. Het heeft de onderstaande offerte opgeleverd. Mijn gevoel zegt dat er nog wat vanaf kan, er is niet onderhandeld en als ik de prijzen hier voorbij zie komen dan moet er wel wat ruimte zijn. Ik zat echter afgelopen zaterdag tot na sluitingstijd in de zaak en dat werd een beetje ongemakkelijk allemaal.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik zie het niet zo zitten om nog naar een ander te gaan, maar wil graag wel een nette prijs betalen voor de keuken. Iemand die hierover iets durft te zeggen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Olympialooping schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:
Ik lees al een tijdje mee en moet op korte termijn het ontwerp voor mijn keuken in mijn nieuw te bouwen woning gereed hebben. In verband met tijdgebrek ben ik tot nu toe slechts bij één zaak serieus aan de slag geweest.

We zijn tevreden over het ontwerp en de wijze waarop we zijn begeleid. Het heeft de onderstaande offerte opgeleverd. Mijn gevoel zegt dat er nog wat vanaf kan, er is niet onderhandeld en als ik de prijzen hier voorbij zie komen dan moet er wel wat ruimte zijn. Ik zat echter afgelopen zaterdag tot na sluitingstijd in de zaak en dat werd een beetje ongemakkelijk allemaal.

***members only***

Ik zie het niet zo zitten om nog naar een ander te gaan, maar wil graag wel een nette prijs betalen voor de keuken. Iemand die hierover iets durft te zeggen ?
Ben je er al uit wat de opstelling van de keuken zal zijn? Indien deze al vast staat, kan je voor circa 150-175€ een technische tekening laten maken en deze insturen.
Daarna heb je alle tijd om na te denken waar je de keuken gaat afnemen en een betere onderhandelingspositie, sinds er geen tijdsdruk is.

Al met al denk ik dat het een redelijk nette prijs is. Mede door de wijnkoelkast is de apparatuur wat hoger in prijs. Siemens zou nog wat af kunnen, rest is denk ik netjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 04-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:45

***members only***

3 x hoge kast, eiland van 120 x 249 en daarnaast nog ongeveer 370 aan aanrechtblad met kasten.
Volgens mij kan je de apparatuur zelf even opzoeken en bepalen of dat een nette prijs is.
Mbt de kasten hebben we het hier voor zover ik kan zien over een ProNorm keuken.
Ik vind het lastig te bepalen zonder afbeelding van de keuken, maar volgens mij is het geen hele gekke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-04 22:28

***members only***

Op inbouwapparatuur moet een korting van 40% van de adviesprijs mogelijk zijn.
Het lijkt of de meeste apparatuur met rond de -30% aan je is geoffreerd.

Het werkblad heb ik even ingetikt bij natuursteenstunter.nl
Ik kom bij hen zelfs iets hoger uit dan de aan jou geoffreerde prijs.
Jouw blad is een Ceasarstone blad uit de Supernatural range, dat is 1 van de duurdere ranges van Ceasarstone.

Bij de kastjes kan je ervan uitgaan dat de marge voor de handelaar zo'n 50% is.
Stel je rekent conservatief en gaat uit van 40% marge voor de keukenboer.
Je hebt voor 18.5k aan keukenkasten
40% daarvan is 7.500,=
Daarvan krijg jij 1.700,= middels een afrondingskorting.
Dan is de marge voor Aswa nog altijd rond de 6.000,=

Plus dat ze ondanks de redelijk concurrerende prijzen van het werkblad en apparatuur daar ook nog een stuk marge op hebben....

Ik zou 21.000,= bieden

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Trussardi99 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Dat geld voor Bosch/Siemens/Neff, zeker niet voor Liebherr waar enkele van deze offerte apparaten uit bestaat.

Daarnaast is 40(+)% korting haalbaar bij dozenschuivers zoals Keukenloods en 123apparaten die met enorme aantallen inkoopt vanuit DMG.
Kleine partij zal die prijzen niet krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 04-10-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Source90 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Dat geld voor Bosch/Siemens/Neff, zeker niet voor Liebherr waar enkele van deze offerte apparaten uit bestaat.
Nee hoor, alleen de vriezer. De kk, vaatwasser en inductie zijn van Siemens.

Overigens heeft Siemens ook een soortgelijke no-frost vriezer, ik weet niet waarom juist de Liebherr is gekozen?

Nu kom je je 5e apparaat tekort voor de 5 jaar garantie?

[ Voor 21% gewijzigd door LaTiNo156 op 04-10-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

En wijnkast van 2,5k (al 400€ korting). Ik zei ook enkele :)

Siemens is gemiddeld en paar honderd duurder (oven bijvoorbeeld 1100 bij keukenloods, staat 140€ duurder op offerte). Vaatwasser is nu 30% korting.

Schrikbarende verschillen zie ik niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 04-10-2021 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Overigens heeft Siemens ook een soortgelijke no-frost vriezer, ik weet niet waarom juist de Liebherr is gekozen?

Nu kom je je 5e apparaat tekort voor de 5 jaar garantie?
Garantie uitbreiding is bij 4 apparaten.
https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie

Liebherr is wel een klasse hoger dan Siemens. Miele neemt niet voor niets hun koelkasten en vriezers bij Liebherr af.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 04-10-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:45
Trussardi99 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Het werkblad heb ik even ingetikt bij natuursteenstunter.nl
Ik kom bij hen zelfs iets hoger uit dan de aan jou geoffreerde prijs.
Jouw blad is een Ceasarstone blad uit de Supernatural range, dat is 1 van de duurdere ranges van Ceasarstone.

Bij de kastjes kan je ervan uitgaan dat de marge voor de handelaar zo'n 50% is.
Stel je rekent conservatief en gaat uit van 40% marge voor de keukenboer.
Je hebt voor 18.5k aan keukenkasten
40% daarvan is 7.500,=
Daarvan krijg jij 1.700,= middels een afrondingskorting.
Dan is de marge voor Aswa nog altijd rond de 6.000,=

Plus dat ze ondanks de redelijk concurrerende prijzen van het werkblad en apparatuur daar ook nog een stuk marge op hebben....

Ik zou 21.000,= bieden

Succes!
Dat ligt natuurlijk ook heel erg aan de adviesprijs die gehanteerd wordt. Bij een adviesprijs vanaf de fabrikant zal dat inderdaad 50% zijn, maar misschien rekent Aswa wel met een ander tarief. Natuurlijk kan er altijd nog wat van de prijs af, maar volgens mij is dit geen onredelijke prijs voor het formaat keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:45

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:41:
[...]
Garantie uitbreiding is bij 4 apparaten.
https://www.siemens-home....ies/3-jaar-extra-garantie

Liebherr is wel een klasse hoger dan Siemens. Miele neemt niet voor niets hun koelkasten en vriezers bij Liebherr af.
Klopt, ik gok dat er nu 10% korting op Liebherr gegeven wordt omdat daarvan nu 2 apparaten afgenomen worden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-04 21:59
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.
Dat ziet er erg geslaagd uit, ik overweeg dezelfde route. Hoe heb je dit opgelost met de legrabox laden, ik dacht dat Ikea net andere maatvoering aanhoudt dan standaard (o.a. 2mm dikkere zijwanden van de kastjes).

Heeft Optimastore dit voor je aangepast of heb ik het mis en past een standaard online te koop legrabox wel in een Ikea keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Zimonia2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Dat ziet er erg geslaagd uit, ik overweeg dezelfde route. Hoe heb je dit opgelost met de legrabox laden, ik dacht dat Ikea net andere maatvoering aanhoudt dan standaard (o.a. 2mm dikkere zijwanden van de kastjes).

Heeft Optimastore dit voor je aangepast of heb ik het mis en past een standaard online te koop legrabox wel in een Ikea keuken?
Voor Legraboxen kun je de milimetermaten opgeven. De diepte gaat per 5cm geloof ik. Daardoor heb ik ook extra diepe lades.

Achter een deurtje gebruik je een opvullijst om ruimte te houden voor de scharnieren, dus dan wordt de lade 25mm (uit m’n hoofd) smaller.

Je kiest ook nog voor 70kg of 40kg aan maximale belasting. Alles behalve de besteklades zijn 70kg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
@Olympialooping Ik zou bij die X-line gaan voor de hogere korpus van 83,2 i.p.v. de 78 nu. Kost een klein beetje extra maar geeft je meer ruimte en met een dun werkblad kom je op een hogere werkblad hoogte uit (met evt. een lagere plint).
Je komt nu uit op 90,2cm: dat is voor vandaag de dag vrij laag. Gebruikelijker is tussen 93 en 96cm, kijk wat je zelf fijn vindt/gewend bent. Ik ken jullie lengte ook niet natuurlijk ;)
Wij komen uit op 94,2 en zijn beide ‘slechts’ 172cm lang. Vorige woning had 93cm geloof ik en huidige oude keuken zit op 95cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
Na maanden wachten op twee ovens, is mijn keuken nu eindelijk compleet. Daarom wil ik graag het eindresultaat met jullie delen. Ik heb de keuken eigenlijk sinds mei al in gebruik, met de oude oven van mijn vorige keuken.

Zo ziet het er nu uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met zelfgemaakte ladeindelingen van eiken vloerdeeltjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Dat stopcontact heb ik gedaan omdat ik het hier zag van @MikeyMan. Dat vind ik ideaal werken met bijvoorbeeld een staafmixer in een pan.

Ik heb de keuken zelf samengesteld uit losse materialen. Daarbij wilde ik specifiek Fenix fronten en Blum Legrabox lades. Ik heb alles bij verschillende leveranciers besteld of op maat laten maken.

Dit zijn de specificaties:

Kasten€ 7.300
Apparatuur€ 9.500
Blad€ 4.800
Totaal€ 21.600

Kasten
Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.

Bij de kastenwand heb ik één zijpaneel vervangen met een Fenix zijpaneel. De greeplijst heb ik los besteld, daarna laten poedercoaten in de juiste kleur en bovenop de onderkasten bevestigd.

De fronten en het zijpaneel van de koelkast heb ik op maat laten maken door Knoet (keukenfronten.com) in de kleur de Castoro Ottowa.

In de kasten zitten 22 Blum legrabox lades. In de meeste gevallen zijn dat binnenlades achter een deurtje. Voor afval heb ik een Hailo Euro Cargo 91L gebruikt met automatisch openingssysteem en bewegingssensor. De Blum legraboxen zijn op maat geleverd door Optimastore.

Apparatuur
Bora X Pure (puxa), inclusief ecotubes en muurrooster
Quooker Combi+ Flex RVS
Quooker zeeppomp
Siemens vriezer GI11VADE0
Siemens koelkast KI41RSDD0
Siemens vaatwasser SX65Z800BE
Siemens stoomoven CS856GNB7
Siemens combioven CM836GNB6

Blad
Dekton Kelya blad met twee stollen op het eiland, inclusief twee RVS spoelbakken en sparingen. Dit is ingemeten en geplaatst door de Keukenbladenfabriek.

Ik ben superblij met de keuken. Het was enorm veel werk om het helemaal zelf te bouwen, maar het is geworden wat ik voor ogen had en daar heb ik zo goed als geen consessies voor gedaan.

Een volgende keer zou ik een paar dingen anders doen:
- Ik zou dan toch kiezen voor een stoomoven met water- en afvoeraansluiting
- Aan de werkzijde van het eiland had ik dan voor meer directe lades gekozen in plaats van lades achter een deur. Esthetisch vind ik dit mooier, maar ik zou dan meer het gemak kiezen.
- In plaats van het Hailo afvalsysteem zou ik een volgende keer voor Blum kiezen. Hailo is duur, maar kwalitatief wel echt minder dan Blum Legra.
Vraagjes :P
1. Die kast meest rechts met een oven erin. Hoe gaan die deuren nu open? Je hebt geen passtuk, heb je dan wel genoeg ruimte voor de deur om te openen zonder de muur te raken?
2. Hoe voorkom je dat die deur de muur raakt als die helemaal open is? (Heb je een scharnier gebruikt dat maar 80º opening toestaat bijvoorbeeld?)
3. Ik kijk ook naar Knoet voor de fronten (en stolwanden), hoe is je ervaring?
4. Lades op maat door Optimastore, hoe is dat bevallen?
5. In plaats van een stolwand/dekplaat heb je een hele zijwand vervangen voor de koelkast. Geen issues met maatvoering? (Meestal zijn die platen 1mm dikker of dunner dan de kasten immers)

Complimenten hoor, het is een prachtige keuken!

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Floor-is schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Vraagjes :P
1. Die kast meest rechts met een oven erin. Hoe gaan die deuren nu open? Je hebt geen passtuk, heb je dan wel genoeg ruimte voor de deur om te openen zonder de muur te raken?
2. Hoe voorkom je dat die deur de muur raakt als die helemaal open is? (Heb je een scharnier gebruikt dat maar 80º opening toestaat bijvoorbeeld?)
Blum heeft clips die je in de scharnieren kunt klikken. Die zorgen er inderdaad voor dat de deuren net niet 90 graden open kunnen. Door de opvullijst bij de binnenlades heb je daar geen last van als je een lade uittrekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCl4IQ3Dztl7yW2cKxKRKWSRoI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06bRoOFXI0dqFB2QKMZxcnsu.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor is het wel noodzakelijk dat de wand 100% waterpas en haaks is. Ik heb dat wandje zelf gezet en durfde het daarom wel aan. De stucadoor heeft supernetjes gewerkt en gebruikte een lange waterpas om te controleren.
3. Ik kijk ook naar Knoet voor de fronten (en stolwanden), hoe is je ervaring?
Heel goed! Er gingen een paar dingetjes mis, maar die zijn netjes opgelost. Ik vond dat ze heel goed meedachten. Ik had bijna voor alles afwijkende maten, maar dat vonden ze geen probleem.
4. Lades op maat door Optimastore, hoe is dat bevallen?
Ook heel goed. Door Corona werd de leverdatum met twee weken uitgesteld, maar verder helemaal goed. Let op dat je niet zomaar kunt kopen bij Optimastore. Ze zijn een groothandel voor de interieurbouw.
5. In plaats van een stolwand/dekplaat heb je een hele zijwand vervangen voor de koelkast. Geen issues met maatvoering? (Meestal zijn die platen 1mm dikker of dunner dan de kasten immers)
Klopt. De zijwand met Fenix is 2mm dikker. Daar moet je rekening mee houden. En ik heb de deuvelgaten en de kastverbindergaten daarin zelf geboord. Daar heb ik een deuvelmal voor. De greeplijst heb ik eruit gefreesd met een zelfgemaakt freesmal.

Ik had een milimetertekening van de hele keuken. Daarin hield ik rekening met dit soort dingen. De fronten hebben bijvoorbeeld ook een milimeter extra speling bij de stolwanden en de muren.
Complimenten hoor, het is een prachtige keuken!
Thanks! :) Ik ben er zelf nog heel blij mee.

[ Voor 7% gewijzigd door orf op 04-10-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
orf schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Blum heeft clips die je in de scharnieren kunt klikken. Die zorgen er inderdaad voor dat de deuren net niet 90 graden open kunnen. Door de opvullijst bij de binnenlades heb je daar geen last van als je een lade uittrekt.

[Afbeelding]

Hiervoor is het wel noodzakelijk dat de wand 100% waterpas en haaks is. Ik heb dat wandje zelf gezet en durfde het daarom wel aan. De stucadoor heeft supernetjes gewerkt en gebruikte een lange waterpas om te controleren.
Ah, dat was m'n verwachting al :)
Muren haaks is altijd een issue, laten we wel zijn; in het huidige plan hebben we 3m31 tussen twee wanden. 1m20 hoge kasten, dan heb ik 2m10 voor laag en daar ben ik nog een beetje te hard over aan het nadenken voor een huis dat (nog?) niet gekocht is.
[...]

Heel goed! Er gingen een paar dingetjes mis, maar die zijn netjes opgelost. Ik vond dat ze heel goed meedachten. Ik had bijna voor alles afwijkende maten, maar dat vonden ze geen probleem.
Nice!
[...]

Ook heel goed. Door Corona werd de leverdatum met twee weken uitgesteld, maar verder helemaal goed. Let op dat je niet zomaar kunt kopen bij Optimastore. Ze zijn een groothandel voor de interieurbouw.
Hoop daar een oplossing voor te hebben :)
[...]

Klopt. De zijwand met Fenix is 2mm dikker. Daar moet je rekening mee houden. En ik heb de deuvelgaten en de kastverbindergaten daarin zelf geboord. Daar heb ik een deuvelmal voor. De greeplijst heb ik eruit gefreesd met een zelfgemaakt freesmal.

Ik had een milimetertekening van de hele keuken. Daarin hield ik rekening met dit soort dingen. De fronten hebben bijvoorbeeld ook een milimeter extra speling bij de stolwanden en de muren.
Ik heb de spullen om het aan elkaar te maken, alleen die greeplijst niet. Dat kunnen nog wel kopzorgen worden, maar ik heb de tijd :)
De millimetertekening heb je zelf ook gemaakt of heb je dat laten doen?
[...]

Thanks! :) Ik ben er zelf nog heel blij mee.
Ere wie ere toekomt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:40
Is het gebruikelijk dat het meerwerk bij het plaatsen van een keuken op stuksprijs afgerekend word?

De keuken zelf is incl keuken/apparatuur/montage en meerwerk omvat o.a. het vervangen van waterleidingen, verplaatsen van WCD's, stucwerk en tegelwerk.

Als ik zie dat het vervangen van waterleiding (alleen koudwater) in de spoelkast al 290 euro ex btw kost en het vervangen van de afvoer 120 euro ex btw vind ik dit aardig aan de prijs.

Stuckwerk voor 2 muren+koof is 1325 euro ex, tegelwerk voor 3,5m2 is 645 euro ex. lijkt mij ook aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
LiquidSmoke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:04:
Is het gebruikelijk dat het meerwerk bij het plaatsen van een keuken op stuksprijs afgerekend word?

De keuken zelf is incl keuken/apparatuur/montage en meerwerk omvat o.a. het vervangen van waterleidingen, verplaatsen van WCD's, stucwerk en tegelwerk.

Als ik zie dat het vervangen van waterleiding (alleen koudwater) in de spoelkast al 290 euro ex btw kost en het vervangen van de afvoer 120 euro ex btw vind ik dit aardig aan de prijs.

Stuckwerk voor 2 muren+koof is 1325 euro ex, tegelwerk voor 3,5m2 is 645 euro ex. lijkt mij ook aan de hoge kant.
Dat gaat de keukenboer toch niet doen? Als je dat via de keukenzaak laat lopen schuiven zij dat ook gewoon door naar een installateur / stukadoor. Ik zou ze zelf benaderen

voor de beeldvorming, mijn hele keuken en deel van woonkamer stuccen kost mij 1200 incl BTW. Koudwaterkraan van 1 naar 2 en wat verleggen + wat elektra zaken, extra WCD's , wat infrezen en afvoer iets aanpassen ben ik 500 kwijt. Maar dus niet via de keukenzaak

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 15:18
Update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQGUdTDbqQ6bnOK5w_hVkYvYiAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcigQlrsbtMIpSlfpFZfubJr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woEQ0NG0s2K-U3h_ZfrAJbdsUUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJfhTkSZbI1z18AGsbtihu7T.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen komt de werkbladenfabriek de keuken inmeten voor het werkblad. Volgende week wordt deze geplaatst en de keuken verder afgemonteerd (frontjes onder de Koffie en Stoomoven, Quooker, kookplaat en hopelijk vaatwasser die nog niet is geleverd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlowFish schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:02:
Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Morgen komt de werkbladenfabriek de keuken inmeten voor het werkblad. Volgende week wordt deze geplaatst en de keuken verder afgemonteerd (frontjes onder de Koffie en Stoomoven, Quooker, kookplaat en hopelijk vaatwasser die nog niet is geleverd) :)
Hele fraaie keuken dit! Prachtig die combinatie van licht eiken vloer en donker eiken kastenwand. Bij onze eerste orientatie begonnen wij ook met een dergelijke kleurstelling maar vriendin durfde fineer en het donkere uiteindelijk niet aan :X

Benieuwd naar de plaatjes wanneer het af is :) Wellicht in je volgende post even je initiele post taggen (scheelt je waarschijnlijk een hoop vragen met betrekking tot specs / prijs / etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:40
joostbo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Dat gaat de keukenboer toch niet doen? Als je dat via de keukenzaak laat lopen schuiven zij dat ook gewoon door naar een installateur / stukadoor. Ik zou ze zelf benaderen

voor de beeldvorming, mijn hele keuken en deel van woonkamer stuccen kost mij 1200 incl BTW. Koudwaterkraan van 1 naar 2 en wat verleggen + wat elektra zaken, extra WCD's , wat infrezen en afvoer iets aanpassen ben ik 500 kwijt. Maar dus niet via de keukenzaak
Het is ook de keukenboer zelf niet; het is een montagebedrijf wat de keuken monteert en eventueel al het meerwerk kan verzorgen. De prijs van de montage zelf is opgenomen in de keuken offerte, het meerwerk gaat via een offerte van het montage bedrijf zelf.

Als ik de waterleiding/afvoer/electra bij elkaar optel zit ik op zo'n 850 ex btw, ook aardig aan de prijs imo. Ook het leveren en plaatsen van 3 led spotjes incl dimmer in de nieuw te maken koof is niet misselijk, zo'n 400 euro ex btw.

De prijzen die je noemt klinken mij al beter in de oren; tuurlijk is een klein stukje tegelen of stucces in verhouding duurder dan een hele verdieping laten stuccen maar de prijzen zijn imo wel erg hoog.

We gaan eens informeren bij een klusbedrijf hier in de buurt wat ze kunnen betekenen en we gaan waarschijnlijk een hoop zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Update:

Prachtig die wand met die 3 apparaten naast elkaar! Bosch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:21
LaTiNo156 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Prachtig die wand met die 3 apparaten naast elkaar! Bosch?
Miele, als je een beetje inzoomt is dat goed te lezen. 8)

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
@BlowFish Heel mooi! Wij krijgen zelfde spotjes boven eiland geloof ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat doe je met de ruimte boven de magnetron en koffieautomaat?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
Peacefield78 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:58:
@BlowFish Heel mooi! Wij krijgen zelfde spotjes boven eiland geloof ik :)
Modular lotis 👌 met Philips hue gu-10 spotje om het af te maken (hele huis vol mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
JackBol schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Wat doe je met de ruimte boven de magnetron en koffieautomaat?
Miele frontjes komen er nog onder. Apparaten zijn dat qua klokjes mooi uitgelijnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostbo
  • Laatst online: 01-12-2024
LiquidSmoke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Het is ook de keukenboer zelf niet; het is een montagebedrijf wat de keuken monteert en eventueel al het meerwerk kan verzorgen. De prijs van de montage zelf is opgenomen in de keuken offerte, het meerwerk gaat via een offerte van het montage bedrijf zelf.

Als ik de waterleiding/afvoer/electra bij elkaar optel zit ik op zo'n 850 ex btw, ook aardig aan de prijs imo. Ook het leveren en plaatsen van 3 led spotjes incl dimmer in de nieuw te maken koof is niet misselijk, zo'n 400 euro ex btw.

De prijzen die je noemt klinken mij al beter in de oren; tuurlijk is een klein stukje tegelen of stucces in verhouding duurder dan een hele verdieping laten stuccen maar de prijzen zijn imo wel erg hoog.

We gaan eens informeren bij een klusbedrijf hier in de buurt wat ze kunnen betekenen en we gaan waarschijnlijk een hoop zelf doen.
Ja die prijzen klinken mij gevoelsmatig ook erg hoog. Ik zou nog eventueel een aparte installateur eens vragen. Laat dat andere bedrijfje alleen de montage van de keuken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
Waar kijken jullie om apparatuur uit te zoeken?

Onze leverancier heeft oa Bosch, maar de modellen die hij deelt (oa Accesline) staan niet in de overzichten van Bosch. Als ik een zoekmachine gebruik op een specifiek typenummer kom ik wel weer bij Bosch uit. Heeft Bosch ook een boek/pdf waar -wel- alles in staat? Enorm onhandig uitzoeken zo. Voelt bewust onpraktisch.

edit: of werkt het nou wel gewoon? Ik heb te veel tabjes mogelijk. Negeer m'n vraag voor nu 😬

[ Voor 12% gewijzigd door Karp op 05-10-2021 14:23 ]

Pagina: 1 ... 272 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1