Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:29:
[...]

Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden.

Onze keuken komt december en wij zitten er nu aan te denken om de vloer te laten leggen nadat de keuken is geplaatst, omdat we bang zijn dat de gloednieuwe pvc vloer wel eens beschadigingen zou kunnen oplopen tijdens de werkzaamheden.

Vloer kan dan alleen niet helemaal doorlopen tot de muren maar slechts tot aan de stelpoten. Zie je verder niets van vanwege de plint.
Ja precies. Vloerenleggers zeggen dat ook. Zeker als je plak pvc gebruikt zou het geen probleem moeten zijn dat de vloeren niet tot aan de muurplint lopen. Ik zal toch nog even wat meningen peilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TecTo schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:20:
Na 22 jaar het idee om onze keuken te vervangen. Alles werkt nog, zonder problemen.

Verkopers bij Keukenmaxx die niet of nauwelijks weten waar... niet direct een kundig advies kunnen geven.

Verkoper van Superkeukens Gouda die beloofd een opzetje te maken en te mailen en in eerste instantie zijn afspraak niet nakomt.

Stel je voor dat we in onze naïviteit bij Keukenkampioen hadden getekend bij het eerste bedrag of bij de korting van 3000 euro en je ontmoet een dag later een echtpaar die er 6000 euro vanaf heeft gekregen.

Is het geen tijd dan er een eind wordt gemaakt aan deze cowboy praktijken en zijn er nog fatsoenlijke bedrijven die keukens verkopen en installeren?
Keukenmax en Keukenkampioen zijn beide merken van DMG. Dan weet je van te voren al dat ze je korting proberen te verkopen, geen keukens. Dit zijn andere merken van ze: https://werkenbijdmg.eu/onze-merken/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Taycann schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:25:

Ik vraag mij af wat handig is. In december worden mijn keukens geplaatst. Het liefst heb ik dan al de vloerbedekking rond, maar ik wil eigenlijk niet dat een stel kerels de hele dag rondlopen op de hagelnieuwe vloer, lopen zagen etc.

Is het gebruikelijk om eerst de vloer te laten leggen (bij nieuw/verbouw) of eerst de keukens te laten plaatsen.
.
Wij hebben de tegelvloer (keramisch laminaat) eerst laten leggen en vervolgens de keuken laten plaatsten.

Voordeel: geen overgangen of 'happen' uit de vloer.
Nadeel: enkel bij plaatsen een risico op beschadigingen, maar daar kun je uiteraard voorzorgsmaatregelen voor treffen. Bij harde vloeren is het risico op beschadigingen lager dan bij zachte vloeren zoals PVC.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nhubbers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2021
mid November zal onze compleet gerenoveerde woonboerderij worden opgeleverd en start voor ons de afbouw inclusief de keuken. Dit is de eerste keer dat we een complete keuken aanschaffen en tot nu toe mega veel gehad aan alle ervaringen die hier gedeeld zijn! _/-\o_

Wij zijn nu zo goed als rond met een leverancier die uitstekend heeft meegedacht en onze wensen heeft meegenomen in een voorstel. Eigenlijk zijn we heel tevreden maar toch benieuwd of de ervaren mensen hier iets zien wat beter kan, wat wij wellicht over het hoofd zien.
  • Kasten Schuller Rocca Eiken Fineer
  • Werkblad Grillo Composiet veined Michelangelo mat 2cm
  • Spoelbak Caressi Caressi Black onderbouw
  • Kraan Quooker Fusion Round black PRO3-VAQ
  • Kookplaat Bora Pure inductiekookveld met ingebouwde kookveldafzuiging - Recirculatie PURU vlakbouw
  • Vaatwasser Siemens iQ300 Volledig geïntegreerde vaatwasser SN73HX60CE
  • Koelkast Siemens iQ500 Inbouw koelkast 177.5 x 56 cm KI81RADE0
  • Vriezer Siemens iQ500 Inbouw vriezer 71.2 x 55.8 cm Gl11VADC0
  • Oven / Magnetron Siemens iQ700 Inbouw combi microgolfoven 60 x 60 cm zwart HM836GPB6
Totale kosten inclusief plaatsing 21k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPl6QRhbB47-NjrWj3sInrh2zvY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tgEzg8mVHsWAOqWD7XPqIqgr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrRZK0m6CF2TIAWOghk_dF7lgvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bolpHUTEHhmRSRXaKEBatfXe.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUtsRuGUw6TQRz1vZ_sJ1tvHopQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jhLyBY0KsEkflTt410ar0y0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57
Taycann schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:25:
Dag keukenmensen,

Ik vraag mij af wat handig is. In december worden mijn keukens geplaatst. Het liefst heb ik dan al de vloerbedekking rond, maar ik wil eigenlijk niet dat een stel kerels de hele dag rondlopen op de hagelnieuwe vloer, lopen zagen etc.

Is het gebruikelijk om eerst de vloer te laten leggen (bij nieuw/verbouw) of eerst de keukens te laten plaatsen.
Afhankelijk van wie je het vraagt. Maar de concensus is wel dat als je wilt dat de vloer goed ligt, je deze eerst moet laten leggen. Dat scheelt ook gedoe met de plint en het niet altijd goed kunnen doorleggen van de vloer onder de kastjes.
Daarnaast handig om in de omgeving van de keukens de vloer te betegelen ipv visgraat door te trekken? Kan er een mooie scheiding/dorpel worden aangebracht?
In principe kunnen beide vloeren gewoon in de keuken gebruikt, sommige mensen willen meer contrast of vertrouwen het hout niet zo voor de keuken en kiezen daarom voor tegels. Met de moderne vloeren is dat in principe niet echt nodig, je kunt dus 'gewoon' je visgraat in je keuken laten doorleggen. :) Nouja of je moet in de categorie vallen die tegels mooier vindt, dan kan je dus daar voor kiezen. De aansluiting van de ene op de andere vloer moet je dan wel even op letten. :)
Tot slot, kent iemand een goede keukenzetter die secuur te werk gaat? De verkoper zegt dat ik het door een derde mag laten plaatsen zonder verlies van garantie en dat zou veel sneller kunnen. Is dit handig om te doen als ik er pakweg anderhalve maand tijdwinst mee kan boeken? Een tip of referentie kan via pm.
Laten we eens beginnen met 'in welke regio?' want de partijen die ik ken zitten in de kop van Noord-Holland en als jij in het Oosten van Gelderland zit heeft dat weinig zin. ;) Goede zitten bomvol trouwens, houd daar alvast rekening mee :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nhubbers schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:35:
mid November zal onze compleet gerenoveerde woonboerderij worden opgeleverd en start voor ons de afbouw inclusief de keuken. Dit is de eerste keer dat we een complete keuken aanschaffen en tot nu toe mega veel gehad aan alle ervaringen die hier gedeeld zijn! _/-\o_

Wij zijn nu zo goed als rond met een leverancier die uitstekend heeft meegedacht en onze wensen heeft meegenomen in een voorstel. Eigenlijk zijn we heel tevreden maar toch benieuwd of de ervaren mensen hier iets zien wat beter kan, wat wij wellicht over het hoofd zien.
  • Kookplaat Bora Pure inductiekookveld met ingebouwde kookveldafzuiging - Recirculatie PURU vlakbouw
  • Oven / Magnetron Siemens iQ700 Inbouw combi microgolfoven 60 x 60 cm zwart HM836GPB6

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken, en ook erg mooie renders, zie je niet vaak!
Hoe groot is de wand waar de hoge kasten en spoeldeel tegenaan staan? ca 390cm?

Door de positie van de spoelbak verlies je nu eigenlijk ruimte in 2 kastjes of zoeken jullie bepaalde kastinrichting die enkel mogelijk is een een spoelkast van 120cm? Verder zou ik nog een lade overwegen in het spoeldeel of zijn die 40cm kasten lades?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Taycann schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:30:
[...]

De keukenwereld is de meest corrupte en intransparante sector die er is, samen met de tweedehands autoverkoop en makelaardij. Wat een stel criminelen.
Mwoah, het is wel ondoorzichtig, maar dat doen ze juist om te proberen concurrentie tegen te gaan.

Makelaars zijn een ander verhaal, ik kom uit een vastgoedfamilie en mijn ervaring (N=500+ transacties) slechts twee makelaars tegengekomen waar ik nog eens zaken mee zou willen doen. Autoverkopers wil ik het niet over hebben :P
Trouwens, zo'n 'leidingadvies' kan een kind maken en duurt 15 minuten.. Heftig he?
Je betaalt voor kennis, kunde en de krapte. Als je een leidingadvies nodig hebt aan de hand van een bestaande tekening dan kan het snel; wat je echter vaak ziet is dat men ook nog niet helemaal uit de indeling van de keuken is en dan wordt het toch een stuk lastiger. Er is in dit topic vaker over gesproken en voor een relatief klein bedrag (ik meen 150-250?) kan jij een pracht van een tekening krijgen waar overduidelijk meer werk in zit dan de door jou aangehaalde 15 minuten. :)
Ik hoop zo dat de monopolie op de Nederlandse keukenmarkt wordt doorbroken door andere Europese spelers. Er is geen één Nederlandse keukenfabrikant, het zijn allemaal tussenpersoontjes die alles van A tot Z in het buitenland laten produceren en invoeren. Mandemakers groep kots. Net als de bouwmarkten, tijd voor buitenlandse concurrentie.
In de huidige markt is er dermate veel vraag dat als jij een nieuw concept weet neer te zetten waarbij je wel open en transparant kunt zijn, je de marketing bovendien een beetje serieus aan kunt pakken.. Je echt in no-time een berg klanten kunt verwachten.
Je vergist je denk ik wel een beetje in de bijkomende kosten: de keukenopstellingen in de zaak, huur van pand en werkplaats, personeel (met kennis), alle contracten met leveranciers, de hele logistiek..

En dan heb je zo'n ding verkocht, moet het nog geïnstalleerd, waarbij de plaatsers wellicht nog moeten worden bijgestaan door een team bouwmannen: tegelzetter, elektra, loodgieter, timmerman (een muurtje, een koof, plafond verlagen..), een stucadoor, wellicht nog een schilder..

En die moeten ingepland, dat kost ook tijd, tijd is niet gratis. We vergissen ons massaal in de hoeveelheid werk die nog achter de schermen plaats moet vinden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
nhubbers schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap de lage kastjes in de kastenwand niet. Het lijkt erop dat je nu 2 afwijkende maten hebt en 3x60cm..
Kan je niet 3x60 en 1x80 (oid) kwijt? Of 2x90 en 1x80 bijvoorbeeld.
Het ziet er bovendien naar uit dat je alleen aan de kookzijde van het eiland laden hebt, ik weet niet of je daar heel hard over hebt nagedacht. Lades zijn iets minder effectief in de ruimte, maar je hoeft veel minder door de knieën om zaken te pakken, nadeel is natuurlijk wel dat lades niet goedkoop zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:02
Ik ben voornemens binnenkort m'n eerste keuken te kopen. M'n pa had vroeger een keukenzaak, waar ik ooit als bijbaantje de perspectieftekeningen tekende. Dus ik had nogal wat verschillende opstellingen in m'n hoofd als mogelijke optie. Het raam links is nogal laag, dus die beperkt de opties nogal. Na lang wikken en wegen is m'n keuze gevallen op een schiereiland.

Omdat het nooit kwaad kan om er nog wat meer mensen naar te laten kijken, ben ik heel benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die jullie anders zouden doen.

Ik twijfel o.a. een beetje over de positie van het eiland. Ik denk zelf dat het mooier is om deze centreren t.o.v. de 2800mm doorgang. Dus iets verder van de muur, op 900mm i.p.v. 660mm zoals nu getekend. Wat denken jullie?
  • Front: Wit hoogglans lak 
  • Greeploos: Greeplijst wit
  • Werkbladhoogte: 1000mm
  • Plinthoogte: 70mm
  • Hoge kasten: 2340mm
  • Apparatuur:
    • Quooker Fusion Round RVS
    • Bora PUXA
    • Siemens koelvriescombinatie No Frost
    • Siemens vaatwasser met bestekkorf 86,5cm
    • Siemens combi-oven 60x60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ2ZnZUYTA7bkeUGdE_oHFwYY7U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hYVBttzis7nUMkFLSL4ZypK3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cZw12K-bfzIrWqeGjRc0h7brks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X62XFmEoZkQGN6u3p3RnbHpD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMOb4qu0XBpyXcKOvRYmyD64t_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otDhenEe8shZFjt4hNvyv5OB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KYYlpn91u7hxpntyr8Fz2UL8pk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5Kfdyf5bdDOayxc6FV6yY5b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg7n_1J7Sw58JA9Oy-L6bwQ0sXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fw9CqUFYmCYTuo1kBnoLAtTN.jpg?f=fotoalbum_tile

De hoge kasten wil ik volledig inbouwen in de nis, passtuk op de tekening klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Troetelbiertje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:51:
Ik ben voornemens binnenkort m'n eerste keuken te kopen. M'n pa had vroeger een keukenzaak, waar ik ooit als bijbaantje de perspectieftekeningen tekende. Dus ik had nogal wat verschillende opstellingen in m'n hoofd als mogelijke optie. Na lang wikken en wegen is m'n keuze gevallen op een schiereiland.

Omdat het nooit kwaad kan om er nog wat meer mensen naar te laten kijken, ben ik heel benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die jullie anders zouden doen.

Ik twijfel o.a. een beetje over de positie van het eiland. Ik denk zelf dat het mooier is om deze centreren t.o.v. de 2800mm doorgang. Dus iets verder van de muur, op 900mm i.p.v. 660mm zoals nu getekend. Wat denken jullie?
  • Apparatuur:
    • Bora PUXA

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

De hoge kasten wil ik volledig inbouwen in de nis, passtuk op de tekening klopt dus niet.
Die ruimte leent zich totaal niet voor een eiland?
Waarom niet een parralel opstelling met een verdiept werktblad? Dan kun je het kook en spoeldeel nog wat breder maken en heb je een veel fijnere doorloop. Als je nog meer werkruimte zoekt kun je ook nog een L overwegen.

Wat zegt je vader van de opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
SquareOne schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:54:
[...]

Die ruimte leent zich totaal niet voor een eiland?
Waarom niet een parralel opstelling met een verdiept werktblad? Dan kun je het kook en spoeldeel nog wat breder maken en heb je een veel fijnere doorloop. Als je nog meer werkruimte zoekt kun je ook nog een L overwegen.
L gaat niet, want dat raam links zit nogal laag. Een rechte opstelling met verdiept blad heb ik wel overwogen. M'n voorkeur ging toch naar een schiereiland vanwege de extra kastruimte en omdat je daar omheen kunt staan/hangen wat ik gezellig vind. Waarom vind je dat het totaal niet in de ruimte kan?
Wat zegt je vader van de opstelling?
M'n pa was meer ondernemer dan adviseur haha. Maar kon zich wel vinden in deze opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:57
Troetelbiertje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:03:
[...]

M'n voorkeur ging toch naar een schiereiland vanwege de extra kastruimte en omdat je daar omheen kunt staan/hangen wat ik gezellig vind. Waarom vind je dat het totaal niet in de ruimte kan?
Dat wordt toch veel te krap? Zet eens een doos of iets hogers op 66cm van de muur, en kijk hoeveel ruimte je dan hebt. Daar kun je niet bepaald staan of rondhangen.. Centreren geeft je aan de raamkant iets meer ruimte, maar dan loop je vanuit de deur praktisch rechtstreeks je gootsteen in. Probeer het eens uit te tekenen op de grond, bij voorkeur met dozen ook, want dan merk je beter welke ruimte je daadwerkelijk hebt.

De deurtjes van kastbreedte 60cm kunnen ook maar net aan open met deze ruimte aan de raamkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58
Hier de nieuwe offerte ontvangen voor de Miele/Liebherr apparatuur. Keuken is hetzelfde qua opstelling:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Enige puntje nu, vanwege de wisseling naar Miele, is dat er niet gekeken is naar het lijnenspel. Ik had eerst een 60cm oven met 45cm+warmhoudlade. Nu is het 45cm stoom met 45cm combi + warmhoudlade. Staat niet mooi lijkt mij en ga ik terugkoppelen.

Kon het niet vinden op de site; mogelijk heeft Miele ook een accessorieslade of paneel, net als Siemens.
Edit: net teruggebeld door Miele en er is een front aanwezig voor een lade ofzo. Dit "probleem" is hiermee verholpen.

Mogelijk de PUXU terug inwisselen naar PURU. Gok dat die wijziging aardig in de buurt komt van het prijsverschil. Alleen nog niet over uit of dat de minderprijs waard is (ofwel, of het niet beter is om even te slikken en toch de X te nemen voor het verschil).

Wat betreft de koelkast had ik in mijn aanvraag de K7743E staan, die heeft Perfect Fresh Pro ipv Dynacool wat dit model heeft. Telefonisch kon Miele mij niet echt het verschil uitleggen. Iemand hier advies in?

Edit definitief: Apparaten bijgewerkt naar finale versie

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 28-04-2022 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Troetelbiertje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:51:
Ik ben voornemens binnenkort m'n eerste keuken te kopen. M'n pa had vroeger een keukenzaak, waar ik ooit als bijbaantje de perspectieftekeningen tekende. Dus ik had nogal wat verschillende opstellingen in m'n hoofd als mogelijke optie. Het raam links is nogal laag, dus die beperkt de opties nogal. Na lang wikken en wegen is m'n keuze gevallen op een schiereiland.

• Apparatuur:
    • Bora PUXA

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Je spoelbak zo tegen de rand, dat lijkt me niet 100% ideaal, maar tenzij je je spoelbak en inductie naast elkaar zet zie ik ook niet snel een betere oplossing binnen 'de box'. Eventueel kan je draaien? Koken of spoelen op de kopse kant.. Maar of dat nou ideaal is, dat weet ik zo net nog niet.

Ziet er goed doordacht uit hoor voor een (schier)eiland, alleen die spoelbak zit mij een tikkie dwars :)

Kan je de keuken ook ergens anders plaatsen? En hier dan de tafel bijvoorbeeld? Want je hebt niet echt een gemakkelijke ruimte hier, ook niet voor een parallel-opstelling of een L bijvoorbeeld..

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 28-09-2021 15:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Source90 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:43:
Hier de nieuwe offerte ontvangen voor de Miele/Liebherr apparatuur. Keuken is hetzelfde qua opstelling:

***members only***

Enige puntje nu, vanwege de wisseling naar Miele, is dat er niet gekeken is naar het lijnenspel. Ik had eerst een 60cm oven met 45cm+warmhoudlade. Nu is het 45cm stoom met 45cm combi + warmhoudlade. Staat niet mooi lijkt mij en ga ik terugkoppelen.

Kon het niet vinden op de site; mogelijk heeft Miele ook een accessorieslade of paneel, net als Siemens.

Streven is 25k.

Mogelijk de PUXU terug inwisselen naar PURU. Gok dat die wijziging aardig in de buurt komt van het prijsverschil. Alleen nog niet over uit of dat de minderprijs waard is.

Wat betreft de koelkast had ik in mijn aanvraag de K7743E staan, die heeft Perfect Fresh Pro ipv Dynacool wat dit model heeft. Telefonisch kon Miele mij niet echt het verschil uitleggen. Iemand hier advies in?
Volgens mij keurige prijs voor deze keuken met die apparatuur.
Adviesprijs van Miele en Liebherr apparatuur is al bijna 12500 euro, en daar gaat volgens mij in de praktijk maar zo'n 10% korting vanaf. Bora PURU is ook al snel 3300 netto, en quooker ook 1500 oid.
Dan zit je al op 16k aan apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:03:
[...]

Volgens mij keurige prijs voor deze keuken met die apparatuur.
Adviesprijs van Miele en Liebherr apparatuur is al bijna 12500 euro, en daar gaat volgens mij in de praktijk maar zo'n 10% korting vanaf. Bora PURU is ook al snel 3300 netto, en quooker ook 1500 oid.
Dan zit je al op 16k aan apparatuur!
De Miele+Liebherr komt inderdaad uit op €12.344 adviesprijs en €9.720 als 123apparaten prijs (voor de "verhoging").

Over prijs ben ik ook zeker te spreken. Ben alleen nog in dubio of de Pure X de meerprijs waard is, of we de koelkast een upgrade moeten geven naar de K7743E (ivm Perfect Fresh lades) en de Liebherr een upgrade naar de Sign 3576 vriezer (vaste wateraansluiting voor ijsblokjes, sinds die er toch is voor stoomoven).
(Liebherr upgrade zou echt luxe probleem zijn)

Wat dat betreft vind ik Siemens qua website makkelijker en duidelijker om te vergelijken.

Kon ook niet terugvinden welke scharnieren er op de offerte staan, of is dit altijd een bepaald type bij Systemat?

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 28-09-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Is er iets als een blog/nieuwssite over updates qua keukenapparatuur? Edit: een site/blog die de nieuwe productlijn aankondigingen meldt?

Soort Tweakers dus? Kan niet direct iets vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door MacbookProx op 28-09-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Reinier

\o/

***members only***

Edit: net teruggebeld door Miele en er is een front aanwezig voor een lade ofzo. Dit "probleem" is hiermee verholpen.

Streven is 25k.

Mogelijk de PUXU terug inwisselen naar PURU. Gok dat die wijziging aardig in de buurt komt van het prijsverschil. Alleen nog niet over uit of dat de minderprijs waard is (ofwel, of het niet beter is om even te slikken en toch de X te nemen voor het verschil).

Nice. Persoonlijk zou ik het fijner vinden om de twee ovens direct naast elkaar te hebben. Praktischer, maar ook mooier (ik houd niet van 100% symmetrie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:55
MacbookProx schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:57:
Is er iets als een blog/nieuwssite over updates qua keukenapparatuur? Edit: een site/blog die de nieuwe productlijn aankondigingen meldt?

Soort Tweakers dus? Kan niet direct iets vinden.
Meerkeuken.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
funkeey schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:50:
[...]

Als het geen houten of tegelvloer is zou ik de vloer altijd achteraf leggen.

Mocht dat echt niet gaan, koop een goeie stucloper (sowieso aan te raden als er nog gewerkt moet worden).
Precies. Goed de vloer afdekken. En eventueel van te voren duidelijk foto’s maken.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Is het handig om de onderplint in de kleur van het aanrechtblad te doen? De keuken is een soort wit en het aanrechtblad is van donker graniet. Ik ben bang dat een wittige onderplint gauw vies wordt.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:32
Taycann schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:16:
Is het handig om de onderplint in de kleur van het aanrechtblad te doen? De keuken is een soort wit en het aanrechtblad is van donker graniet. Ik ben bang dat een wittige onderplint gauw vies wordt.
Dat valt reuze mee in de praktijk. Ik zou naar de kleur van de vloer kijken. Is die ook donker, dan zou ik een donkere plint doen als je toch veel poetswerk voorziet. Is die licht, dan is wit wel mooier.
en het is natuurlijk zo dat je ook een donkere plint regelmatig moet schoonmaken
Ik ben op zoek naar meningen en ideeën voor onderstaande ruimte en opstelling. Vind het zelf een erg lastige ruimte. Keukenzaak kwam met deze opstelling. Zitten nu twee hoekkasten in, weet niet of dat slim is, maar zie ook weinig alternatieven in deze opstelling. Alle suggesties welkom :)
Members only:

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:20:
Ik ben op zoek naar meningen en ideeën voor onderstaande ruimte en opstelling. Vind het zelf een erg lastige ruimte. Keukenzaak kwam met deze opstelling. Zitten nu twee hoekkasten in, weet niet of dat slim is, maar zie ook weinig alternatieven in deze opstelling. Alle suggesties welkom :)

***members only***
Wat zit er qua ruimte waar de plant is ingetekend? Je hebt vrij veel werkblad, maar eigenlijk maar heel weinig werkruimte.
Z___Z schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:50:
[...]

Wat zit er qua ruimte waar de plant is ingetekend? Je hebt vrij veel werkblad, maar eigenlijk maar heel weinig werkruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2fxqeLzsy2tWRJVmGXqx-yh6EA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sgvlb1rkdOjKGU5YpjUFiQtc.png?f=fotoalbum_large

Daar moet helaas de eettafel komen. Aan de onderkant van de plattegrond is de woonkamer. Betreft een klein appartementje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 21:36
SquareOne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:20:

***members only***
De middelste hoge kast weg zodat je aan de linkerkant iets meer bladruimte en bewegingsruimte krijgt. De kookplaat naar links schuiven en links dode hoek laten. Rechts Naast de kookplaat 50 cm laden en met 50 le mans de hoek om. Ik denk dat je meer plezier hebt van 50 lade en 50 le mans, dan 2x lemans. Je krijgt dan wat meer aaneengesloten werkruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:45

HaikoW

International man of mystery

Voor de keuken van ons nieuwbouwhuis hadden we een aantal dilemma's:
- Eerste keuken die we kopen
- Tijdsdruk vanuit de bouwer
- Niet de juiste keukenverkoper tegengekomen
Ergo, we hebben iemand nodig met veel ervaring in het ontwerpen van keukens en die geen tijds/verkoopdruk heeft. Na lang meelezen op dit forum hebben we @Barry|IA hiervoor ingehuurd.

Na overleg zijn we uitgekomen op Hacker Systemat. We hebben ook naar Beda en Next125 gekeken.
We hebben het ontwerp nu klaar en zijn er zelf erg tevreden over. Volgende stap is het aanvragen van een offerte. Hieronder de tekeningen.

Members only:

Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen en ik hoop dat het anderen helpt bij het maken van keuzes in hun keukenontwerp.

• Troetelbiertje
lizard87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:14:
[...]

Dat wordt toch veel te krap? Zet eens een doos of iets hogers op 66cm van de muur, en kijk hoeveel ruimte je dan hebt. Daar kun je niet bepaald staan of rondhangen.. Centreren geeft je aan de raamkant iets meer ruimte, maar dan loop je vanuit de deur praktisch rechtstreeks je gootsteen in. Probeer het eens uit te tekenen op de grond, bij voorkeur met dozen ook, want dan merk je beter welke ruimte je daadwerkelijk hebt.

De deurtjes van kastbreedte 60cm kunnen ook maar net aan open met deze ruimte aan de raamkant.
Dat staan in de ruimte heb ik al eens geprobeerd met isolatieplaten, schrok daar niet zo van. Achterste kastje komt de quooker in, dus daar hoef ik niet bij. En de andere 3 kastjes het scharnier links, dan zou je er gewoon prima bij moeten kunnen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urkAXcLRyYuDDEzapvqTx9m_97Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pKy9dTAymHqj1minJhp5ssZ.jpg?f=fotoalbum_large

Die 66cm ben ik het overigens ook niet helemaal mee eens, daar kwam de keukenboer mee. Voel er meer voor om te centreren op die 2,8m, dus 90cm van de raamkant. Dichter bij die deur vind ik niet zo heel erg, die opent naar buiten naar het (kleine) balkon waar ik waarschijnlijk nooit kom. Maar ik ga wel nog even kijken of je wel normaal bij die spoelbak kunt dan met zo'n schuine muur achter je. Volgens mij wel.
Floor-is schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:55:
[...]

Je spoelbak zo tegen de rand, dat lijkt me niet 100% ideaal, maar tenzij je je spoelbak en inductie naast elkaar zet zie ik ook niet snel een betere oplossing binnen 'de box'. Eventueel kan je draaien? Koken of spoelen op de kopse kant.. Maar of dat nou ideaal is, dat weet ik zo net nog niet.

Ziet er goed doordacht uit hoor voor een (schier)eiland, alleen die spoelbak zit mij een tikkie dwars :)

Kan je de keuken ook ergens anders plaatsen? En hier dan de tafel bijvoorbeeld? Want je hebt niet echt een gemakkelijke ruimte hier, ook niet voor een parallel-opstelling of een L bijvoorbeeld..
Draaien heeft niet echt m'n voorkeur. Ik zou eventueel wel kunnen beginnen met een kastje 30, die ruimte heb ik nog wel of een bredere spoelkast. Al kom je dan wel nog meer de ruimte in. Wat is het nadeel van spoelen zo dicht langs de muur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49z7yYc8DPvFzQfFi1YAJzUADUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q89tYXnhnf4jIBFGfg52i2XF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ladypurple schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:27:
[...]

De middelste hoge kast weg zodat je aan de linkerkant iets meer bladruimte en bewegingsruimte krijgt. De kookplaat naar links schuiven en links dode hoek laten. Rechts Naast de kookplaat 50 cm laden en met 50 le mans de hoek om. Ik denk dat je meer plezier hebt van 50 lade en 50 le mans, dan 2x lemans. Je krijgt dan wat meer aaneengesloten werkruimte.
Thanks voor de input. Staat wel het koffieapparaat naast de kookplaat weet nog niet hoe praktisch dat is. Maar zal altijd iets van consessies zijn in deze ruimte.
HaikoW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:28:
Ergo, we hebben iemand nodig met veel ervaring in het ontwerpen van keukens en die geen tijds/verkoopdruk heeft. Na lang meelezen op dit forum hebben we #Barry hiervoor ingehuurd.

Na overleg zijn we uitgekomen op Hacker Systemat. We hebben ook naar Beda en Next125 gekeken.
We hebben het ontwerp nu klaar en zijn er zelf erg tevreden over. Volgende stap is het aanvragen van een offerte. Hieronder de tekeningen.

***members only***

Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen en ik hoop dat het anderen helpt bij het maken van keuzes in hun keukenontwerp.
Mooie uitgebreide post. En denk goede zet om eerst met iemand de opstelling te bepalen en een leidingschema aan te leveren. Vanaf nu heb je alle tijd om keuzes te maken met betrekking tot type keuken of heb je daar ook al voor getekend?

T.a.v. de opstelling ik zou overwegen de onderste lades bij het spoeldeel tip on te maken. Oogt nog net wat strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-09 21:36
Troetelbiertje schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:30:
[...]

Dat staan in de ruimte heb ik al eens geprobeerd met isolatieplaten, schrok daar niet zo van. Achterste kastje komt de quooker in, dus daar hoef ik niet bij. En de andere 3 kastjes het scharnier links, dan zou je er gewoon prima bij moeten kunnen toch?

[Afbeelding]

Die 66cm ben ik het overigens ook niet helemaal mee eens, daar kwam de keukenboer mee. Voel er meer voor om te centreren op die 2,8m, dus 90cm van de raamkant. Dichter bij die deur vind ik niet zo heel erg, die opent naar buiten naar het (kleine) balkon waar ik waarschijnlijk nooit kom. Maar ik ga wel nog even kijken of je wel normaal bij die spoelbak kunt dan met zo'n schuine muur achter je. Volgens mij wel.

[...]

Draaien heeft niet echt m'n voorkeur. Ik zou eventueel wel kunnen beginnen met een kastje 30, die ruimte heb ik nog wel of een bredere spoelkast. Al kom je dan wel nog meer de ruimte in. Wat is het nadeel van spoelen zo dicht langs de muur?

[Afbeelding]
Het nadeel van spoelen aan de muur is dat je er niet recht voor kan staan. Je kan geen zijwaartse bewegingen met je arm maken. Probeer maar een tegen een muur aan te gaan staan en denkbeeldig een pan af te wassen. Deze ruimte is niet geschikt voor een (schier)eiland.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
SquareOne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:45:
[...]

Mooie uitgebreide post. En denk goede zet om eerst met iemand de opstelling te bepalen en een leidingschema aan te leveren. Vanaf nu heb je alle tijd om keuzes te maken met betrekking tot type keuken of heb je daar ook al voor getekend?

T.a.v. de opstelling ik zou overwegen de onderste lades bij het spoeldeel tip on te maken. Oogt nog net wat strakker.
Zo zie je maar @HaikoW , dit soort tips zijn zéér waardevol. Ik ben het namelijk eens met het idee om de onderste lades push to open uit te voeren (=geen zichtbare greeplijst).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
Naast optie 1,2,3 zijn er nu 4,5 en 6. Een u, optie 3 90 graden gedraaid en optie 2 met gedraaid eiland. Schieten maar weer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBllZcX4435d1fc36UMLv21oZl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W53a0yntKXQFL0YTwIcrQJBE.png?f=fotoalbum_large

(kastje sluit net niet aan, maar dat komt door het programma)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1E_7-aLKV4qbXV1FLpE866t9JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j895e7B7WhatBIkas0Sh5k1y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZT8wuJuJVovLRioV93stemqe6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ptOsZ1ejpBxkBxntOO3X9g42.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90

***members only***

Streven is 25k.

Wat betreft de apparatuur enkele aanpassingen gedaan:
Members only:

Enige wat nu nog rest is de kleur van het houten paneel in de nis. Zomer eiken is niet meer leverbaar en deze gaan we vervangen voor een kleur die matcht aan de kleur van de (nog te maken) eetkamertafel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Troetelbiertje schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Tej5JvPjw76CzXbczrpOuGvMvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xhXuwandxb0Jq7JPrWVT7Qb2.jpg?f=user_large

• EDPNF
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-01-2023
Ook hier weer een vraag of jullie mee kunnen kijken naar dit ontwerp. Er staat helaas een draagmuur in de keuken die niet weg kan dus daar moeten we omheen werken. Met de IKEA planner een opzet gemaakt wat ons een logische indeling lijkt om ook te voldoen aan onze eisen lijst. Naast de standaard apparatuur (oven , vaatwasser , inductie kookplaat) willen we ook specifiek:

Grote inbouw vriezer
Grote inbouw koelkast

Op dit moment hebben we een koelkast/vriezer maar altijd plek te kort. Daarnaast nog wat wensen waarvan we niet zo goed weten hoe we dit het beste kunnen oplossen. Natuurlijk willen we ook graag genoeg aanrecht blad over houden om met zijn tweeen te koken/snijden.

Magnetron - mag ook inbouw worden
Airfryer - Of elke keer in een kast?
Waterkoker - waarschijnlijk vervangen door een kokend water kraan
Vol automaat koffiemachine
Een bar voor koffie / ontbijt / etc
Is het handig om het kookeiland te verlengen tot aan de buitenmuur?

De getoonde ruimte mag gebruikt worden voor het plaatsen van de keuken en eetkamer tafel (min 6 personen). Water aansluiting is wel waar nu de kraan is getekend. Dus lichte voorkeur om dit zo te houden.
Kookeiland is 98cm X 160cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6lBr8NmuvHQHus7HvvsafQXtIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fO5WoWbtq0A5Q44m3yXpuUxW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9TReBa84tXHhM3-lUP2X6DXdrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ikm2Y4uL7LUlKB25v45k9vAf.png?f=fotoalbum_large

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 10:17
Hoe zit het met keuken apparatuur en series, wordt er elk jaar een nieuw type uitgebracht?
Wij willen eind dit jaar de keuken bestellen en in 2022 in april/mei laten plaatsen. Is de apparatuur die we nu uitkiezen dan nog leverbaar? Wanneer komen nieuwe types? Dan heb ik het hoofdzakelijk over Siemens apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 13:00
BADgoofy2000 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:26:
[...]

Naast optie 1,2,3 zijn er nu 4,5 en 6. Een u, optie 3 90 graden gedraaid en optie 2 met gedraaid eiland. Schieten maar weer ;)

[Afbeelding]
Deze opstelling hebben wij ook (enkele pagina's terug staat een afbeelding). Bevalt ons erg goed. In jouw drie opties vind ik deze optie er ook het ruimtelijkst uitzien. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik behoorlijk moe wordt van de trend om overal en altijd een eiland toe te passen. Als je de ruimte kan het handig zijn, maar zo vaak zie ik in ruimtes gepropte eilanden.

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 29-09-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:32:
[...]

Wat betreft de apparatuur enkele aanpassingen gedaan:
***members only***

Enige wat nu nog rest is de kleur van het houten paneel in de nis. Zomer eiken is niet meer leverbaar en deze gaan we vervangen voor een kleur die matcht aan de kleur van de (nog te maken) eetkamertafel.
Wij hadden/hebben ook zomereiken als frontjes. Ook hier was onduidelijkheid over de beschikbaarheid bij Häcker. Inmiddels hebben wij bevestigd gekregen dat in 2022 zomer eiken gewoon leverbaar is.

• Source90
loeberce schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:19:
[...]

Wij hadden/hebben ook zomereiken als frontjes. Ook hier was onduidelijkheid over de beschikbaarheid bij Häcker. Inmiddels hebben wij bevestigd gekregen dat in 2022 zomer eiken gewoon leverbaar is.
Wij gaan een tafel op maat laten maken van "rustiek geborsteld" eiken of "rustiek geborsteld en gerookt" eiken (samples onderweg). Sowieso kijken of zomereiken daar bij past.

In ieder geval goed om te horen dat de optie er nog wel is!

• Toke_gt
Hier zat ik ook aan te denken, met eventueel nog een barretje aan het schiereiland. Is fijnals je gasten hebt, maar ook om zelf te zitten als je aan het koken bent, of ‘sochtends met kopje thee. Meer ruimte in en om de kasten en leuke aansluiting op je woon/eetkamer.

• HaikoW

HaikoW

Mooie uitgebreide post.
Dank je :) Hoop dat mede tweakers er hun voordeel mee kunnen doen
Vanaf nu heb je alle tijd om keuzes te maken met betrekking tot type keuken of heb je daar ook al voor getekend?
Nu we het ontwerp hebben gaan we kijken bij welke leverancier we het beste pakket kunnen krijgen, we hebben geen haast
Goede tip. Omdat het werkblad niet uitsteekt maken we ons zorgen of we niet de hele tijd onbedoeld lades open maken door er met onze knieen tegenaan te duwen. Tip-on ziet er inderdaad wel erg mooi uit :)
OsiriS.nl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:30:
Hoe zit het met keuken apparatuur en series, wordt er elk jaar een nieuw type uitgebracht?
Wij willen eind dit jaar de keuken bestellen en in 2022 in april/mei laten plaatsen. Is de apparatuur die we nu uitkiezen dan nog leverbaar? Wanneer komen nieuwe types? Dan heb ik het hoofdzakelijk over Siemens apparatuur.
Ik zou me eerder zorgen maken dat je langzaam moet gaan bestellen wil je het in april hebben als ik de berichten zo lees..

Vorige week was de kuchenmeile waar elk jaar de noviteiten uit de keukenwereld worden aangekondigd maar heb niks gezien over apparatuur.

• mevrouwKees_1
SquareOne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:03:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken dat je langzaam moet gaan bestellen wil je het in april hebben als ik de berichten zo lees..

Vorige week was de kuchenmeile waar elk jaar de noviteiten uit de keukenwereld worden aangekondigd maar heb niks gezien over apparatuur.
Ik kreeg te horen dat mijn keuken pas in 2022 geleverd gaat worden (begin januari) maar dat ik rekening moest houden met vertraging vwb apparatuur..geen idee wat ik daar dan weer mee moet.. Stond al niet te juichen met week 2 qua leveren maar apparatuur nog een ? .. wordt ik niet blij van

• Toke_gt
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:42:
[...]

Ik kreeg te horen dat mijn keuken pas in 2022 geleverd gaat worden (begin januari) maar dat ik rekening moest houden met vertraging vwb apparatuur..geen idee wat ik daar dan weer mee moet.. Stond al niet te juichen met week 2 qua leveren maar apparatuur nog een ? .. wordt ik niet blij van
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar mijn inductiefornuis kwam pas drie maanden na oplevering keuken.

• Source90
Heb het enkele weken terug hier al gepost en gister nogmaals bevestigd door Mobël Faber; zij geven aan dat de BORA PURE binnen enkele dagen leverbaar is. De PURE X is echter pas vanaf Q2/22 leverbaar.

Slechte leverbaarheid is ook bij bepaalde Liebherr modellen en daarmee ook Miele koelkasten/vriezers.
Vanuit Miele experience kreeg ik terug dat Stoomovens ook wat slechter leverbaar zijn.

Gok dat dit net zo is bij andere merken.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:41:
Heb het enkele weken terug hier al gepost en gister nogmaals bevestigd door Mobël Faber; zij geven aan dat de BORA PURE binnen enkele dagen leverbaar is. De PURE X is echter pas vanaf Q2/22 leverbaar.

Slechte leverbaarheid is ook bij bepaalde Liebherr modellen en daarmee ook Miele koelkasten/vriezers.
Vanuit Miele experience kreeg ik terug dat Stoomovens ook wat slechter leverbaar zijn.

Hier ook koelkast moeten bestellen bij een andere leverancier risico dat pas in 2022 geleverd werd... Vaatwasser komt 2 weken later dat overleven we wel verder gelukkig alles op tijd (morgen) geleverd zodat maandag geïnstalleerd kan worden :*) .. Alles Miele. Overigens is het sowieso drama op het moment. Hotbath kwam te laat, bank stoelen en eettafel komen te laat. Raam deco komt te laat.. overal vertraging :-(

• Toke_gt
EDPNF schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:29:
Ook hier weer een vraag of jullie mee kunnen kijken naar dit ontwerp. Er staat helaas een draagmuur in de keuken die niet weg kan dus daar moeten we omheen werken.
Die draagmuur zit lekker in de weg >:)
Ik heb wat schetsjes op de ipad gemaakt, geen planner bij de hand, maar hopelijk snap je het principe. In het ene ontwerp heb ik je eiland idd doorgetrokken tot aan het raam, maar de kasten tegen de korte muur gezet, zo worden eiland en werkblad wat ruimer. Mogelijk moet de eerste kast wat ondieper met oog op doorloop.
In de andere schets heb ik er een L-keuken van gemaakt, met de koffie/ontbijtbar aan de andere kant van het deel met de kookplaat (KP). Zo heb je toch een soort eiland en benut je die hoek wat gunstiger. Maar vooral heb je een betere doorloop van kamer naar keuken en achterdeur en meer bewegingsruimte in de keuken. Als je graag samen kokkerelt is dat echt prettig. Naast de koffiebar heb je een koffiecorner (KC) tegen de draagmuur aan. Zo wordt die draagmuur ineens leuk en functioneel.
Tegen de wand aan overzijde kun je je grote kasten kwijt. Is misschien net te ver voor koelkast (?) maar je zou een koelkast met laden kunnen overwegen en bijvoorbeeld losse apparatuur en/of voorraad in de kasten opbergen.
In beide situaties is het lastig om een 6p tafel te plaatsen. Die wil je - denk ik - het liefst bij de ramen, maar dan heb je last van die draagmuur voor je doorloop. Lijkt mij niet fijn.
Je hebt ook last van de deur die naar binnen toe komt. Ik zou daar een schuifdeur van maken, want dat geeft heel veel meer ruimte en daarmee mogelijkheden. Je kunt de tafel dan ook een kwartslag draaien, iedereen heeft voldoende ruimte om stoel naar achteren te schuiven etc.

Hopelijk helpt dit je op verdere ideeën! Succes.

Aanvulling: je kunt wel een opstelling maken met de tafel bij de ramen, maar dan moet je hele keuken naar het tegenoverliggende deel en je gaf aan dat je leidingen liefts hield waar ze lagen. Daarom heb ik dat niet uitgewerkt. Maar dat kan wel een optie zijn. Hoe groot is de ruimte tussen draagmuur en de muur links?

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWa6e2RsDggRv-7YEPFp1LjEKLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTNjWfKrpH5xGzE1HkFygRIx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPD6ndrcBimeUPgXhfXlR9AJFuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKrXDbikUF7CIEC6XPFA4QCg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 29-09-2021 20:28 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prodat
  • Laatst online: 06-09 21:25
Toke_gt schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:55:
[...]

Gelukkig zeg je het zelf al, maar wat een ongemakkelijke indeling zo. Vaatwasser tussen kookplaat en spoelbak en dan ook maar 60 cm werkruimte ertussen. Dat gaat een hoop frustratie opleveren.
Ik vind het overigens wel een mooi design, maar de verdeling van de kasten is nog niet goed. Met je meedenkend:
- je zou de hoge kasten tegen de korte wand naast deur kunnen plaatse. Deur moet nog wel open kunnen en je hebt ruimte noidg voor openslaande kastdeur of laden, maar dan kun je de hele lengte van de lage kasten als werkblad gebruiken. Kookplaat kan meer naar links en zo je meer ruimte op het werkblad. Dan nog zou ik vaatwasser helemaal links of helemaal rechts doen, niet ertussenin.
- gootsteen onder kraan is wel een veel betere oplossing om meer werkblad te creëren (je houdt vaatwasserprobleem) er zijn kranen die je makkelijk even kunt verwijderen om een raam te openen. Raam kan sowieso wel in kiepstand, toch?
- hoe is de ruimteverdeling naast de keuken? Zou je hoge kasten in de wand tegenover de lage kast kunnen inbouwen (dus verder uitstekend naar achteren? Of, nig beter, de deur een stukje ooschuiven, zodat je over de hele korte wand hoge kasten kunt plaatsen?
Dank voor de reactie, we zijn na onze eerste bezoeken in totaal bij 4 zaken geweest en 3 offertes ontvangen.

Onze voorkeur ligt nu bij de projectleverancier, welke de beste prijs bij ons heeft neergelegd en in combinatie van de enige opties zoals;
- Verplaatsen WTW schakelaar naar andere muur
- 2-Fase veranderen naar 3-Fase kabel
-Bij plaatsen WCD's in wand naar plek naar keuze

Betreft een nieuwbouwproject, waarbij weinig tot geen aanpassingen mogelijk zijn, en daarbij de keuken behoorlijk smal is.

Keuken qua type frontjes aangepast en tevens ook de keuken, zie render;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7twuXlK0k-qF7R525F_gbMlEVBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tB3hpWSr22ek4RM86V0pJd5R.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU1jj7mFwG2RmUMihDnvoQ2a1gM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2iv61M4AC7ciHLaHi8PjoetF.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyxpNwRqilm0Ns2Km3Kro94MYhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxDk7q4QFK7sOm2Ipo0pAhfE.png?f=fotoalbum_large

De bijbehorende tekening;
Zoals je ziet;
- korte kant met de sparing van de (niet verplaatsbare) meterkast: 1.80meter, welke verspringt naar 2,10meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_cYq5A_IBgtDcQDXpyJHRg5vig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vV9Gm7Dtc1FeFc2xoME6SwNK.png?f=fotoalbum_large

Loop er zelf mede door jullie reactie op vast qua logische indeling.
Ben zelf aan de slag gegaan als brainstorm, wat is nu handig en kom uit op;
- kookplaat korte kant onder raam
- Werkruimte lange kant na hoek creëren door 2 x 60 kast ( daaronder de vaatwasser ), dan de spoelbak, gevolgd door 1x 60 + 2 x hoge kasten ( 260 plafond )
- Totale lengte iets korter zodat de laatste kast niet 60cm de woonkamer in komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpPbmwwQy20c3K0yvJ0twgw_Ej0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ViCmhmxlu0bl4DhYQ1J8Yit.png?f=fotoalbum_large

Ter verduidelijking;
Basis tekening begane grond zonder aanpassingen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7xXJfioy8T_X56XlKwy1k3KQ-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lO2ltTz7pG6xyNiUhrPxTx3D.png?f=user_large

Ik ben dus in deze smalle ruimte, op zoek naar de meest efficiënte indeling voor ons, hoor graag jullie kijk op mijn aanpassingen, opmerkingen of toevoegingen zeer welkom, we zitten een beetje vast nu 8)7

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:24
Ons volgende punt van twijfel.

We hebben nu een koelvriescombinatie waarvan de vriezer te klein is.
Ernaast een wijnkoeler waar we nu alle soorten drank in bewaren.

Het idee is om te gaan voor een 178cm kk en een aparte 102cm vriezer onder de oven.

De wijnkoeler verhuist nu naar de andere zijde van de keuken naast de servieskast.

Wijn, water, sterke drank etc gaan in die wijnkoeler, maar pakken melk, sap, melkreservoir etc moeten nu in de koelkast.

Nu zag ik onderstaande kk van liebherr die een uitschuifbare lade heeft met 2 "kisten" waar je flessen rechtopstaand in kan doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me ideaal voor al die pakken sap, melk etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g1Pb9uAGXQkkgCFY4aJkZp1WnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uegLW96OVRJjdWXhxQD2SJwN.jpg?f=fotoalbum_large

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
HaikoW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:28:
Ergo, we hebben iemand nodig met veel ervaring in het ontwerpen van keukens en die geen tijds/verkoopdruk heeft. Na lang meelezen op dit forum hebben we @Barry|IA hiervoor ingehuurd.

***members only***

Vanwaar de keuze voor twee koel/vries combinaties? Wij hebben nu in ons ontwerp een hoge koelkast en een hoge vriezer, ben wel benieuwd naar de afweging om voor twee koel/vries combinaties te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Reuze onhandig ook.

Zoek je iets in je koelkast, kan het er in 2 staan. Zelfde geldt dan voor je bevroren waar. Dat gaat je echt vervelen lijkt me.

• Toke_gt
Prodat schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:29:
[...]

Ik ben dus in deze smalle ruimte, op zoek naar de meest efficiënte indeling voor ons, hoor graag jullie kijk op mijn aanpassingen, opmerkingen of toevoegingen zeer welkom, we zitten een beetje vast nu 8)7
Mooie renders, ziet eruit als een prachtige keuken. Ik weet niet precies waar je nu op vastloopt? Het ziet eruit als een prachtige keuken en het enige dat ik zou veranderen om het prettiger te maken om in te werken is de vaatwasser links van de spoelbak ipv rechts. Dat is niets ingrijpends, dus zou moeten kunnen. Waar zitten je twijfels?

En nog een vraag: zij de basisafmetingen ook de afmetingen van je woonkamer of is een uitbouw? Anders komt je keuken idd wel heel ver de kamer in.

PS bij je eerste schets had ik niet door dat je keuken overgaat in de woonkamer. Dus mijn suggestie met kasten was totaal onbruikbaar, sorry. Ik vind dit dan wel een mooie afbakening ten opzicht van de woonkamer. Aangezien de ruimte aan de andere kant bewegingsruimte is (ingang kamer, trapkast) zou ik het ook niet zo bezwaarlijk vinden als de kast daar nog een stukje doorloopt. Tenzij je in de knoop komt met eettafel etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 29-09-2021 22:00 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
LaTiNo156 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:35:
Ons volgende punt van twijfel.

We hebben nu een koelvriescombinatie waarvan de vriezer te klein is.
Ernaast een wijnkoeler waar we nu alle soorten drank in bewaren.

Het idee is om te gaan voor een 178cm kk en een aparte 102cm vriezer onder de oven.

De wijnkoeler verhuist nu naar de andere zijde van de keuken naast de servieskast.

Wijn, water, sterke drank etc gaan in die wijnkoeler, maar pakken melk, sap, melkreservoir etc moeten nu in de koelkast.

Nu zag ik onderstaande kk van liebherr die een uitschuifbare lade heeft met 2 "kisten" waar je flessen rechtopstaand in kan doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me ideaal voor al die pakken sap, melk etc.

[Afbeelding]
Wij denken er ook aan om deze te kiezen, lijkt me echt heel handig, geen liggende flessen meer. Twijfel alleen nog tussen deze en het type
met biofresh, vraag me ook af of dat echt een hele goeie toevoeging is. Helaas heeft die dan weer niet de flessenboxen.

• LaTiNo156
Huisje1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:59:
[...]

Wij denken er ook aan om deze te kiezen, lijkt me echt heel handig, geen liggende flessen meer. Twijfel alleen nog tussen deze en het type
met biofresh, vraag me ook af of dat echt een hele goeie toevoeging is. Helaas heeft die dan weer niet de flessenboxen.
Ja dat ie geen biofresh heeft is jammer, al vraag ik me ook af of we daar echt nut van zouden hebben. Die flessenbox daarentegen lijkt me ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Huisje1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:59:
[...]

LaTiNo156 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:02:
[...]

Ja dat ie geen biofresh heeft is jammer, al vraag ik me ook af of we daar echt nut van zouden hebben. Die flessenbox daarentegen lijkt me ideaal.
Wij hebben ook getwijfeld tussen die twee modellen.

Uiteindelijk gekozen voor de IRBe 5120, juist vanwege de Biofresh én extra lade. Dat Biofresh zou betekenen dat er een aparte ventilator in zit voor de koeling van de lades, waar de flessenvariant enkel een schuifje heeft zoals basic koelkasten. Hiermee zijn de lades op 0°c te koelen én is de luchtvochtigheid apart te regelen.

Plus, de plateaus zijn op alle niveaus te plaatsen, waardoor je er zelf ook een flessenrek in kan zetten:
https://www.liebherrwinkel.nl/nl/product/flessenmand/

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 29-09-2021 23:15 ]

• LaTiNo156
Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:12:
[...]

[...]
Wij hebben ook getwijfeld tussen die twee modellen.

Uiteindelijk gekozen voor de IRBe 5120, juist vanwege de Biofresh én extra lade. Dat Biofresh zou betekenen dat er een aparte ventilator in zit voor de koeling van de lades, waar de flessenvariant enkel een schuifje heeft zoals basic koelkasten. Hiermee zijn de lades op 0°c te koelen én is de luchtvochtigheid apart te regelen.

Plus, de plateaus zijn op alle niveaus te plaatsen, waardoor je er zelf ook een flessenrek in kan zetten:
https://www.liebherrwinkel.nl/nl/product/flessenmand/
Hmm, losse manden kan ook een oplossing zijn, al moet je box er wel uit slepen om de fles eruit te halen.

Ik neem aan dat je de kk nog niet in gebruik hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
LaTiNo156 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:17:
[...]

Hmm, losse manden kan ook een oplossing zijn, al moet je box er wel uit slepen om de fles eruit te halen.

Ik neem aan dat je de kk nog niet in gebruik hebt?
Klopt, zie net dat het uittrek plateau er bij zit.

Deze heeft uiteraard wel vakken in de deur voor staande pakken/flessen.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/oOPgn7EVNk7K/526x1200.jpg

Als je echter vaak een heel kratje bier koud moet hebben staan, zou die andere koelkast wel meer uitkomst bieden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYuH0zHLwaO20-j-v0eRkpw21SI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wD3d5LzwEmWnfET2UC6Ni8lk.png?f=fotoalbum_large

Keuken wordt hier pas 01/2022 opgeleverd :)
Familie heeft de Miele variant staan met Perfect Fresh (is hetzelfde voor zover ik weer) en geven aan dat dingen als een krop sla behoorlijk lang goed blijven tegenover hun oude koelkast. Uiteraard n=1.

Het liefst had ik de 5180 PEAK genomen vanwege het hoge gimmick gehalte :+ .
Volledige LED-zuil aan beide zijkanten, waterdispenser in de zijkant verwerkt en waternevel zoals bij de appie :9~
Afbeeldingslocatie: https://www.lhis.nl/producten/large/IRBdi5180-20-hydrobreeze.pngAfbeeldingslocatie: https://www.lhis.nl/producten/large/IRBdi5180-20-infinityspring.png

Vriendin wilde hier niet in mee :|

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 29-09-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Qocel schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:43:
[...]

Vanwaar de keuze voor twee koel/vries combinaties? Wij hebben nu in ons ontwerp een hoge koelkast en een hoge vriezer, ben wel benieuwd naar de afweging om voor twee koel/vries combinaties te kiezen.
Onze belangrijkste reden is ergonomie. De vrieslades zijn makkelijker volledig te benaderen als ze lager staan, je kijkt er van bovenaf in. We hebben er nog geen praktijkervaring mee, maar het lijkt ons niet prettig om in de bovenste twee lades vastgevroren spullen uit te bikken en je hebt ook geen goed overzicht wat er in zit.

Tweede reden is esthetisch. Als je goed naar het ontwerp van de keukenwand kijkt, zie je dat alle lage kastjes op dezelfde hoogte hebben zitten en 1 rechte lijn vormen. Vinden we mooi :)

Wij zijn iets kleiner dan gemiddeld, voor langere mensen geldt ons ergonomie argument denk ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:47

ChUcKiE

Dus........

Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:26:
[...]
Klopt, zie net dat het uittrek plateau er bij zit.

Deze heeft uiteraard wel vakken in de deur voor staande pakken/flessen.
[Afbeelding]

Als je echter vaak een heel kratje bier koud moet hebben staan, zou die andere koelkast wel meer uitkomst bieden.
[Afbeelding]

Keuken wordt hier pas 01/2022 opgeleverd :)
Familie heeft de Miele variant staan met Perfect Fresh (is hetzelfde voor zover ik weer) en geven aan dat dingen als een krop sla behoorlijk lang goed blijven tegenover hun oude koelkast. Uiteraard n=1.

Het liefst had ik de 5180 PEAK genomen vanwege het hoge gimmick gehalte :+ .
Volledige LED-zuil aan beide zijkanten, waterdispenser in de zijkant verwerkt en waternevel zoals bij de appie :9~
[Afbeelding][Afbeelding]

Vriendin wilde hier niet in mee :|
Mijn vrouw gelukkig wel 😊. Kost iets dat ding maar dan heb je ook iets. En omdat er dan toch een vaste wateraansluiting komt te zittenhebben we ook direct gekozen voor de Liebherr vriezer (met ijsklontjes) en de Miele stoomoven. Mooi spul allemaal zeg.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:29
HaikoW schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:02:
[...]

Onze belangrijkste reden is ergonomie. De vrieslades zijn makkelijker volledig te benaderen als ze lager staan, je kijkt er van bovenaf in. We hebben er nog geen praktijkervaring mee, maar het lijkt ons niet prettig om in de bovenste twee lades vastgevroren spullen uit te bikken en je hebt ook geen goed overzicht wat er in zit.

Tweede reden is esthetisch. Als je goed naar het ontwerp van de keukenwand kijkt, zie je dat alle lage kastjes op dezelfde hoogte hebben zitten en 1 rechte lijn vormen. Vinden we mooi :)

Wij zijn iets kleiner dan gemiddeld, voor langere mensen geldt ons ergonomie argument denk ik niet.
Bij zo’n soort oplossing zou ik voor de ECBN 6256 of ECBN 6156 gaan. Als ligt deze qua aanschaf een stuk hoger dan 2 losse volgens mij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• LaTiNo156
ChUcKiE schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:57:
[...]

Mijn vrouw gelukkig wel 😊. Kost iets dat ding maar dan heb je ook iets. En omdat er dan toch een vaste wateraansluiting komt te zittenhebben we ook direct gekozen voor de Liebherr vriezer (met ijsklontjes) en de Miele stoomoven. Mooi spul allemaal zeg.
Ja die vriezer met ijsklontjes machine begeer ik ook! Maar ik heb er geen plek voor helaas. En de kleinere versies hebben dat niet.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:29
ChUcKiE schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:57:
[...]

Hoe groot zijn die ijsklontjes? Ik koop nu altijd deze grote jongens.

Heb je enig idee waarom het filter ieder halfjaar vervangen moeten worden voor de koudwatertap? In een normale kraan zit ook geen filter.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik denk ook na over die Liebherr vriezer op de wateraansluiting. Die zit er toch vanwege de stoomoven. Ik vraag me alleen af hoe vaak ik die ijsklontjes ga gebruiken. Ik heb nu altijd wel een traytje ijsklontjes in de vriezer maar die gebruik ik vooral in de zomer. Ik vergeet ze vaak dat ze er zijn.

Je gaat meer ijsklontjes gebruiken als ze zo makkelijk gemaakt worden en in het zicht liggen toch :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Alic3 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:25:
Ik denk ook na over die Liebherr vriezer op de wateraansluiting. Die zit er toch vanwege de stoomoven. Ik vraag me alleen af hoe vaak ik die ijsklontjes ga gebruiken. Ik heb nu altijd wel een traytje ijsklontjes in de vriezer maar die gebruik ik vooral in de zomer. Ik vergeet ze vaak dat ze er zijn.

Je gaat meer ijsklontjes gebruiken als ze zo makkelijk gemaakt worden en in het zicht liggen toch :+
Wij hebben nu een half jaar een dubbeldeurs koelkast met ijsblok en water.
Water om te drinken, halen we enkel nog maar uit de koelkast (geen idee waarom, zal wel iets psychologisch zijn.) en ook de crushed ice is razend populair met licht bruisend water met wat(suikervrij) limonade.
Dus bij ons wordt die dagelijks gebruikt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Alic3 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:25:

Nou ja dat dus. Ik verwacht dat je het gaat gebruiken als het er zo gemakkelijk is. datzelfde voor die koudwater tap in de Liebherr koelkast. Natuurlijk overdreven, want je kunt ook een fles kraanwater koud zetten. Maar als het er is denk ik dat we het ook beter/meer gaan gebruiken. Hetzelfde voor de ijsklontjes. En met twee kleine kinderen hebben we nog heel veel jaren dat zij daar ook blij van worden :*)

Tsja en met zo'n uitvoering heb je dus ook RVS achterwand en deurwand, biofresh met nevel etc. dus ja alle gimmicks erbij die het er allemaal wellicht wat beter op moeten maken.
Momentele gooien we regelmatig wat groente weg omdat die niet meer vers is...erg zonde en onhandig, hopelijk wordt dat ook wat beter met deze koelkast.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Morpheusk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:11:
[...]

Hoe groot zijn die ijsklontjes? Ik koop nu altijd deze grote jongens.

Heb je enig idee waarom het filter ieder halfjaar vervangen moeten worden voor de koudwatertap? In een normale kraan zit ook geen filter.
Ik heb van beide geen idee. Ik verwacht "standaard" grootte van ijsklontjes.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Flix20 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:38:
[...]

Wij hebben nu een half jaar een dubbeldeurs koelkast met ijsblok en water.
Water om te drinken, halen we enkel nog maar uit de koelkast (geen idee waarom, zal wel iets psychologisch zijn.) en ook de crushed ice is razend populair met licht bruisend water met wat(suikervrij) limonade.
Dus bij ons wordt die dagelijks gebruikt.
Kijk zo verwacht ik het ook...het is er dus gebruik je het. Gemak dient de mens.

• HaikoW

HaikoW

Morpheusk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:38:
[...]

Bij zo’n soort oplossing zou ik voor de ECBN 6256 of ECBN 6156 gaan. Als ligt deze qua aanschaf een stuk hoger dan 2 losse volgens mij.
Is inderdaad een mooie oplossing. Specs zijn hetzelfde als 2x een ICNd5153 (waar we nu voor willen gaan) alleen vinden we het de meerprijs van 1.700 euro niet waard.

• mevrouwKees_1
Source90 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:41:

Mede daarom dus naar inductie plaat van Neff gegaan die zou wel tijdig leverbaar zijn .. ik kan niet meer dan afwachten

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:26
Vraagje: welke plinthoogte raden jullie aan onder een eiland? Gemiddelde plinthoogte is ~10cm. Heeft iemand toevallig voorbeelden van een lagere hoogte, zeg 5cm? Ik zit een beetje in dubio m.b.t. hoogte eiland (tussen 95-100cm) en korpushoogte (78, 84,5 of 91cm). Blad zelf wordt 4cm. Bedankt.
squaadgras schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:01:
Vraagje: welke plinthoogte raden jullie aan onder een eiland? Gemiddelde plinthoogte is ~10cm. Heeft iemand toevallig voorbeelden van een lagere hoogte, zeg 5cm? Ik zit een beetje in dubio m.b.t. hoogte eiland (tussen 95-100cm) en korpushoogte (78, 84,5 of 91cm). Blad zelf wordt 4cm. Bedankt.
Wij gaan voor 8cm.
Heb ook bij een keuken met 5cm gestaan maar dan past de punt van de schoen er net niet lekker onder en heb je als je komt aanlopen kans dat je tegen de onderkant van het kastje stoot met je voet. Hoop dat het bij 8cm net voldoende is :).

Denk dat het gemiddelde overigens eerder richting 12cm aangezien de meeste korpussen als 78cm geleverd worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Begin van de middag is de installateur vertrokken, de keuken zit erin. Blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLC74GkRWZFoboQHeatHEcDoYjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcgtnoAGEsnxj6IOCm6OTCJq.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:08
@GSX-MAN : wellicht is het gewoon belichting, maar lijkt me redelijk donker? Weinig lichtinval + donkere vloer - was een lichte kleur van keuken dan niet beter geweest?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Kwakkel schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:22:
@GSX-MAN : wellicht is het gewoon belichting, maar lijkt me redelijk donker? Weinig lichtinval + donkere vloer - was een lichte kleur van keuken dan niet beter geweest?
Nee, dat is gewoon omdat ik een kuttelefoon heb. De keuken is lichtgrijs met houtkleur, die is in het echt licht genoeg.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:55
GSX-MAN schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:24:
[...]

Nee, dat is gewoon omdat ik een kuttelefoon heb. De keuken is lichtgrijs met houtkleur, die is in het echt licht genoeg.
Tenzij je niet zoveel waarde hecht aan een goede camera op je telefoon, lijkt het dan misschien toch tijd om eens die telefoon een upgrade te geven. Dat is wel heel slechte kwaliteit voor een telefooncamera. ;(

Of is het simpelweg een vrij goedkope telefoon dat je zo'n slechte kwaliteit zou verwachten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlowFish
Vandaag de keuken spullen geleverd gekregen. Helaas ontbreekt de koelkast (Los besteld bij de concurrent) en de vaatwasser komt over 2 weken.. verder alles ontvangen!

Maandag starten zal daarna meer foto’s plaatsen van het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QORcDcDxDP_91i8IIb2lf8E8nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCXReVc820UjM1VH0hownA5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Laatst online: 03-11-2023
GSX-MAN schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:16:
Begin van de middag is de installateur vertrokken, de keuken zit erin. Blij mee!

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe keuken, lekker veel werkruimte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
BlowFish schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:49:
Vandaag de keuken spullen geleverd gekregen. Helaas ontbreekt de koelkast (Los besteld bij de concurrent) en de vaatwasser komt over 2 weken.. verder alles ontvangen!

[Afbeelding]
Holy shit, wat een ruimte neemt dat in beslag! Dat gaat bij ons nog leuk worden met onze splitlevel woning.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

[Afbeelding]
En blijf je bij de keuken slapen? of gaan we er van uit dat het netjes blijft staan door het inbrekersgilde :o

• MacbookProx
ChUcKiE schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:58:
[...]

En blijf je bij de keuken slapen? of gaan we er van uit dat het netjes blijft staan door het inbrekersgilde :o
Hah, de nacht na die levering wordt ook onze eerste nacht in het nieuwe huis 😂

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:53

[Afbeelding]
Hoop spul inderdaad. Succes. Wat voor vloer is dat trouwens? Ziet er ook mooi uit. Zijn wij ook nog mee bezig.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Pieter.txt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:40:
[...]

Hoop spul inderdaad. Succes. Wat voor vloer is dat trouwens? Ziet er ook mooi uit. Zijn wij ook nog mee bezig.
Hongaarse punt zo te zien, dat is echt mooi _/-\o_

Willen wij ook, maar niet betaalbaar volgens mij :D

Ben benieuwd welke vloer het is en eventueel wat het nou kost per m2 inclusief leggen :P

EU DNS: 86.54.11.100

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
HaikoW schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:02:
[...]

Wij hebben jaren 2 koelkasten gehad, 1 voor eten en 1 voor drinken, echt perfect. In de nieuwe keuken komen ook 2 koelvriescombi's en waarschijnlijk nog een bierkoelkast in de garage 😎

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Robinho96 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:58:
[...]

Tenzij je niet zoveel waarde hecht aan een goede camera op je telefoon, lijkt het dan misschien toch tijd om eens die telefoon een upgrade te geven. Dat is wel heel slechte kwaliteit voor een telefooncamera. ;(

Of is het simpelweg een vrij goedkope telefoon dat je zo'n slechte kwaliteit zou verwachten?
Nokia 6.2. Niet duur, maar dan heb je ook niks. Maar ook geen zin om elk jaar een nieuwe te kopen, ik fotografeer niet met mijn telefoon maar schiet er alleen even snel een plaatje mee.

[Afbeelding]
Mooie ruimte, bij ons was het vier dagen lang een doolhof in de huiskamer voor ze begonnen.
ChUcKiE schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:58:
[...]

O fuck ja, da's met de huidige levertijden op alles natuurlijk ook aantrekkelijker geworden om te stelen. Wij woonden er gelukkig al.

Slecht idee... Hoe laat?

c-nan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:49:
[...]

Ben benieuwd welke vloer het is en eventueel wat het nou kost per m2 inclusief leggen :P
Vooral de tegels zijn duur. Leggen is niet duurder dan bijv. visgraat.
Waar een tegel voor visgraat ca. 60 euro per m2 was, was een hongaarse punt al snel 100 euro per m2. Leggen zo'n 50 euro p/m2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlowFish
c-nan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:49:
[...]

@Pieter.txt
Indd. Hongaarse punt! Super mooi we zijn er blij mee en wat een vakwerk de beste man is nu een week bezig 😅

Laten we zeggen dat je voor het geld van de vloer een aardige keuken kunt kopen..

Work in progress 2 dagen geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y3AYRYSYGZ6xDr9VylLNNaX5Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZupHIld540oXCdUhAS5hiA3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOi81QLgOtiDd_6pyPgTqELpRnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvWQ9gIYRrmfxL73Cn2JZfI3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door BlowFish op 30-09-2021 21:57 ]

• BlowFish
LaTiNo156 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:08:
[...]

Holy shit, wat een ruimte neemt dat in beslag! Dat gaat bij ons nog leuk worden met onze splitlevel woning.
Haha de vriezer en een van de ovens en nog wat materiaal staat in de bijkeuken 😆

• Prodat
  • Laatst online: 06-09 21:25
Toke_gt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:49:
[...]

Mooie renders, ziet eruit als een prachtige keuken. Ik weet niet precies waar je nu op vastloopt? Het ziet eruit als een prachtige keuken en het enige dat ik zou veranderen om het prettiger te maken om in te werken is de vaatwasser links van de spoelbak ipv rechts. Dat is niets ingrijpends, dus zou moeten kunnen. Waar zitten je twijfels?

En nog een vraag: zij de basisafmetingen ook de afmetingen van je woonkamer of is een uitbouw? Anders komt je keuken idd wel heel ver de kamer in.

PS bij je eerste schets had ik niet door dat je keuken overgaat in de woonkamer. Dus mijn suggestie met kasten was totaal onbruikbaar, sorry. Ik vind dit dan wel een mooie afbakening ten opzicht van de woonkamer. Aangezien de ruimte aan de andere kant bewegingsruimte is (ingang kamer, trapkast) zou ik het ook niet zo bezwaarlijk vinden als de kast daar nog een stukje doorloopt. Tenzij je in de knoop komt met eettafel etc.
Ja qua kleuren zijn we wel heel erg tevreden, twijfel over vaatwasser links van spoelen.
En eventueel de 2 hoge kasten 260 hoog, naar de andere kant, voordeel;
Keuken is open als je er naar kijkt, echter de smalle ruimte geeft dan een doorloop van maximaal 85cm, en dat is in mijn gevoel veelste weinig en gaat voor ergernissen zorgen.

Wij hebben een 1,2m uitbouw + halvetrapkast in tegenstelling tot de geuploade basistekening.

Dan krijg je zoiets;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6E7Za2auj787kaWIAyUqBsqe78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4r04hPB3Lro4EDvAQRA7FT5F.png?f=fotoalbum_large

Voor nu zijn we hier het meest over te spreken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0UEeXOFVdL_xX-tBFmUDhHLXT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u3Q6BigAXifgiU5OB1EKjSSh.png?f=fotoalbum_large
Prodat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:26:
[...]

Ja qua kleuren zijn we wel heel erg tevreden, twijfel over vaatwasser links van spoelen.
Keuken is open als je er naar kijkt, echter de smalle ruimte geeft dan een doorloop van maximaal 85cm, en dat is in mijn gevoel veelste weinig en gaat voor ergernissen zorgen.

Wij hebben een 1,2m uitbouw + halvetrapkast in tegenstelling tot de geuploade basistekening.

Dan krijg je zoiets;[Afbeelding]

Voor nu zijn we hier het meest over te spreken;
[Afbeelding]
Ik zou ook de tweede optie kiezen. Dus niet de hoge kasten apart plaatsen.

• Toke_gt
Prodat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:26:
[...]
Dat kan wel, maar ik zou dat doen op een plek waar je niet staat. Dus niet tegenover werkblad. Je zou nog kunnen kijken naar kasten van 40 cm diep. Dan wordt doorloop 1.05 en dat is wel te doen. Als je kasten vervolgens halfhoog maakt (1.2 a 1.3 hoog, maar wel over groter deel van de wand heb je meer ‘lucht’ en kun je toch veel kwijt. Ik vind de 40cm diepe kastjes zelfs fijner dan de 60 cm diepe, je hebt beter overzicht.
Ik heb in mijn keuken tijdelijk de koelkast een stuk verder naar voren staan dan bedoeld. Daar is nu een doorloop van 88 en dat voelt wel echt als ‘in je rug’. Staat tegenover dat ik geen stap hoef te zetten om iets uit de koelkast te pakken :*) Als permanente afstand tussen de kasten in de keuken zou ik het niet fijn vinden.
Oh, dan is die uitloop van de keukenkasten de kamer in goed te doen.
Ik zou ook onderste optie aantrekkelijkst vinden. Met idd vaatwasser tussen spoelbak en hogekast. Die wil je echt liever niet tussen kookplaat en spoelbak in. (Waarom zou je dat nog overwegen?)

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 30-09-2021 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oraclekun
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11-2022
Dus, met de tips hier aan de slag gegaan en met het volgende ontwerp akkoord gegaan bij Superkeukens. Alle apparatuur zit dus nu in de hoge kasten. Daarom greeploos losgelaten, omdat de lijnen niet mooi waren. Je hebt nog wel het hoekje (daar komt ons koffieapparaat) met daarboven de bovenkasten zodat je 'lange' zijde alleen onderkast heeft.
  • Kasten Schuller Elba Betonlook. Le Mans Kast in de hoek, 1x laden 100cm 1x laden 60cm
  • Werkblad Keramiek Rocca Nero 2.0 randafwerking van 5cm
  • Spoelbak Lanesto Zwart 50cm
  • Kraan Quooker COMBI+ Flex Zwart
  • Kookplaat Samsung NZ64K7757BK/EF 60cm
  • Afzuigkap Samsung NNK24M7070VB/UR 60cm
  • Vaatwasser Siemens iQ300 SN73HX60CE
  • Koelvries combo Samsung BRB30715EWW/EF 193cm
  • Oven / Magnetron Samsung NQ50J9530BM/EF 50L
(De render is lelijk sorry!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHm7yz81ur5nYcUBd7Sm9RZKVGY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jrL9oaMjhg6AAyohLaIHnlq5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqZNLH__JSoi3uTEvWhthSI2EOE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cof8HzgERe9oNg036bPiTuL3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSKLXlSuqcR5WbJRDMGOb7IeOA0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/awBHOyYEbqUVHqUFqoEbmlCe.png?f=fotoalbum_tile

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:53
BlowFish schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:48:
[...]

@Pieter.txt
Indd. Hongaarse punt! Super mooi we zijn er blij mee en wat een vakwerk de beste man is nu een week bezig 😅

Laten we zeggen dat je voor het geld van de vloer een aardige keuken kunt kopen..
De term "Hongaarse punt" kende ik nog niet, maar ziet er mooi uit. Echt hout neem ik aan? Niet bang dat je daar last mee krijgt in de keuken ivm vocht en morsen enzo?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
Pieter.txt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:50:
[...]

De term "Hongaarse punt" kende ik nog niet, maar ziet er mooi uit. Echt hout neem ik aan? Niet bang dat je daar last mee krijgt in de keuken ivm vocht en morsen enzo?
Ja dat is een overwegen risisco. Het is echt hout. Alhoewel er een coating op zit tegen vlekken en vocht (Wijn e.d.) mag het wat ons betreft "leven". PVC komt zo plastic over dan liever dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
LaTiNo156 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:08:
[...]

En de mannen die plaatsen moeten ook werk ruimte hebben 😉
Anders koste het veel meer tijd om te plaatsen.
Hier stond de 3/4 woon kamer vol en hadden ze nog genoeg werk ruimte waar normaal eettafel staat en dus de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Zijn er mensen die Verde Comodoro van Arpa Fenix in de keuken hebben gebruikt? Ik zie wel foto's online natuurlijk, maar hoe groen is het nu echt? En hoe vlekgevoelig?

We hebben weer een huis op het oog, de eerste gedachte qua keuken is: comodoro verde voor de kasten, hout (licht eiken) voor de bar van het eiland en een dekton opera werkblad. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
Floor-is schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:04:
Zijn er mensen die Verde Comodoro van Arpa Fenix in de keuken hebben gebruikt? Ik zie wel foto's online natuurlijk, maar hoe groen is het nu echt? En hoe vlekgevoelig?

We hebben weer een huis op het oog, de eerste gedachte qua keuken is: comodoro verde voor de kasten, hout (licht eiken) voor de bar van het eiland en een dekton opera werkblad. :)
Kun je geen stalen via het bedrijf opvragen? Volgens mij staan op hun website ook ralnummers die bij benadering bij de kleuren fenix horen. Is wel even goed zoeken maar een poos geleden ben ik dat tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Lize167 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

Kun je geen stalen via het bedrijf opvragen? Volgens mij staan op hun website ook ralnummers die bij benadering bij de kleuren fenix horen. Is wel even goed zoeken maar een poos geleden ben ik dat tegen gekomen.
Ik heb wel een okay idee van de kleur, de vraag is gewoon 'heeft iemand dit al? Hoe vind je het houden, hoe is het schoon te houden en qua vingerafdrukken e.d. En kan je misschien een foto delen?'

Voorbeeldje van Robert Tediek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEc4VdjdDqoX9ZxGQOJXQq1Evo0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dyii7NRr7yoIknxiPwxktP9X.jpg?f=user_large

Voorbeeldje Houtmerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K-f-u4MnBD89GIYLIYmhNsJUBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZQ7ZcLu41O4L49Qc6mg8sg9g.jpg?f=user_large

Kleurverschil tussen de twee is wel euhm opvallend? :P

[ Voor 31% gewijzigd door Floor-is op 01-10-2021 10:43 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lize167 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

https://www.fenixforinter...nt/fenix-ntm-colour-codes
deze

Hier staan ook nog een paar voobeelden:
https://www.dbkeukens.nl/...moderne-groene-keuken-u03
https://www.dbkeukens.nl/...e-groene-keuken-mijdrecht
https://www.dbkeukens.nl/...erne-groene-keuken-ermelo

En hier nog wat posts uit het topic:
Kapitein Merijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Marinos83 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
SquareOne schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Als je een beetje groen/grijs zoekt zou je naar fenix verde comodoro kunnen kijken. Tristar heeft dat in het assortiment. Zit wat betreft bouwkwaliteit en maatwerkmogelijkheden ook wat in het hogere segment.
(dit is een keuken van Tristar)

En hier nog wat verde comodoro keukens van andere partijen
Let wel: kan er behoorlijk anders uit zien obv de lichtinval.
https://www.roberttediek....eren-blad-en-rvs-details/
https://houtmerk.nl/produ...fenix-verde-comodoro-0750
https://keukenfronten.com...kt-voor-ikea-metod-kopie/
@Floor-is beste gewoon even in een zaak gaan kijken waar een opstelling staat?
Jullie hebben het huis zo te lezen nog niet gekocht, dus waarom al druk maken om de kleur van de keuken?

[ Voor 74% gewijzigd door SquareOne op 01-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:40:
[...]dus waarom al druk maken om de kleur van de keuken?
Drukmaken om en oriënteren op een kleur vind ik twee verschillende dingen :)
Bij nieuwbouw is het huis er ook nog niet en zijn mensen (myself included) die al een jaar van te voren een kleur gaan uitzoeken, ook voordat de opstelling vast stond.
Met een bestaand huis zou je binnen een paar maanden al die keuze moeten hebben gemaakt, als de koop door gaat.
Pagina: 1 ... 271 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1